Monday, 10 October 2016

HARAPAN KEPADA MAJLIS RAJA-RAJA


Esok 11 hingga 13 Oktober 2016, akan berlangsung Mesyuarat Majlis Raja-Raja. Selain sudah mempersembahkan Deklarasi Rakyat kepada Yang Dipertuan Agong, Tun Mahathir Mohamad pada minggu lalu turut mengumumkan bahawa deklarasi yang ditandatangani oleh 1.2 juta penandatangan itu akan juga dipersembahkan kepada semua Raja-Raja Melayu.

Berikutan kemelut yang berterusan dalam negara, ramai yang mengharapkan Majlis Raja-Raja yang mupa bermesyuarat esok akan dapat berbuat sesuatu demi kepentingan rakyat dan negara.

Mungkinkah, sebagaimana sebelum ini Majlis Raja-Raja membuat teguran terhadap kerajaan berkenaan penyiasatan terhadap 1MDB, maka kali ini sekali lagi Majlis Raja-Raja akan menunjukkan keprihatinannya?
Di bawah ini pula ialah kenyataan media oleh Mahfuz Omar dalam isu yang berkaitan. Sama-sama kita mendoakan. (SH 10/10/2016).


KENYATAAN MEDIA MAHFUZ OMAR, AHLI PARLIMEN POKOK SENA - PALING TIDAK MAJLIS RAJA-RAJA BOLEH MEMPERAKUI KANDUNGAN DEKLARASI RAKYAT DAN MENYATAKAN HILANG KEPERCAYAAN KEPADA NAJIB.

1.  Hari ini rakyat menanti dengan penuh debar akan keputusan Majlis Raja-Raja yang akan bermesyuarat pada 11 Okt - 13 Okt 2016 bagi membincangkan hal-hal yang bersangkut paut dengan kepentingan rakyat dan negara. Di saat rakyat sedang berhempas pulas dengan keperitan hidup  menanggung kos kehidupan yang meningkat akibat dari PM Najib dan kerajaan Umno BN  yang ampunya angkara adalah tidak wajar Majlis Raja- Raja membiarkan keadaan menjadi  lebih buruk.

2. Kerosakan ekonomi kewangan negara berpunca dari korupsi, 1MDB dan isu salah guna kuasa PM Najib dengan mencengkam institusi perundangan membawa kesan kepada kehilangan kepercayaan rakyat Malaysia dan masyarakat antarabangsa. Adalah suatu yang sangat tidak wajar untuk membiarkan PM Najib terus berdiri gagah sebagai PM Malaysia dengan menyerang dan bertindak terhadap rakyat yang membongkar segala penyelewengan yang dilakukannya dengan mencengkam institusi perundangan melindungi perbuatan jenayah yang dilakukan.

3.Apa yang  lebih menyedihkan apabila Raja-Raja iaitu kuasa Seri Paduka Yang Di Pertuan Agong dalam urusan keselamatan dan pengistiharan darurat dirampas oleh PM Najib melalui akta MKN yang diwujudkan dengan menyalah-gunakan kuasa majoriti mudah di Parlimen memansuhkan kuasa Yang Di Pertuan Agong (YDPA).

4. Mesyuarat Majlis Raja-Raja pada kali ini sangat penting untuk Raja-Raja menterjemahkan ungkapan 'Raja dan rakyat berpisah tiada'. Tanpa rakyat tiada lah Raja. Walaupun  sukar untuk Majlis Raja-Raja khususnya  YDPA untuk memecat PM Najib tetapi paling kurang Majlis Raja-Raja boleh memperakui kandungan 'Deklarasi Rakyat' yang di tandatangani 1.2 juta rakyat Malaysia dan menyatakan  hilang kepercayaan kepada PM Najib tetapi tidak dapat bertindak untuk memecatnya kerana halangan undang undang. Walaupun ada pertikaian dalam mentafsirkan kandungan kuasa YDPA dalam Perlembagaan. Tetapi sudah cukup bagi saya untuk mengubat luka hati rakyat Malaysia serta memberi makna  'Raja dan rakyat berpisah tiada'.

 Ampun Tuanku

DATO'HJ MAHFUZ HJ OMAR
Ahli Parlimen Pokok Sena
10 Okt 2016/9 Muharam 1438H.

83 comments:

  1. Tiada apa yang boleh diharapkan lagi kepada raja-raja melayu.Nama pun raja-raja me-layu.Semua penyakit melayu mereka lah rajanya.Najib dibiarkan merosakkan negara ini dalam tempoh yang sangat lama.Dalam sistem demokrasi,sekiranya pemimpin itu membawa kerosakkan,...dia wajib dijatuhkan tanpa perlu menunggu pilihanraya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya setuju dgn anon 15:50
      jangan harap sangat dgn raja2 melayu.

      Delete
    2. Raja2 melayu ni adalah satu clan tertinggi eksklusif UMNO yg mana hidup super senang lenang atas ciptaan keturunan bernama AHLUL BAIT.

      Ini bertujuan untuk mengeksklusifkan kedudukan mereka yg anak beranak mereka sahaja yg layak jawatan sultan dan secara automatik menjadi kutua agama untuk membodohkan orang ramai.

      Apa fungsi raja2 jika bukan untuk hidup bersenang lenang kaum kerabat yg disokong bigot2 melayu berhidung kemek.

      Delete
    3. Tuan Shah,
      Maaf saya nak cakap saya tak harap apa-apa pada mesyuarat 11-13 Oktober tu.

      Lagi baik kita rakyat ni berjuang atas kederat kita sendiri dari meletak harapan pada yang lain.

      Kalau tidak kita sendiri yang menggerakkan hala tuju hidup keturunan kita, tak mungkin ada pihak lain yang nak buat semua tu untuk anak cucu kita.

      Delete
    4. bagaimana caranya tang wajib dijatuhkan tu, ok bunyinya suruh org ramai merusuh, mahu diya org, mat sabu pun dok kata kita2 ni bodoh semua tak reti nak memberontak atau apa cakap la apa saja Najib juga la yg akan menetapkan tarikh bila berlaku pru14, jadik tunggguu ... ja la, sabau ja la,

      Delete
    5. saya pun setuju benar-benar

      Delete
    6. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
    7. ASSALAMU'ALAIKUM.WR.WB.
      ALHAMDULILLAH..!!
      saya bersyukur kpd Allah SWT.
      atas keberhasilan PENARIKAN UANG
      GHAIB.setelah melalui proses panjang &
      sangat sangat beresiko,dgn izin Allah
      alhamdulillah uang ghaib akhirnya berhsil
      kami keluarkan dgn jumlah yg luar biasa.
      UANG GHAIB INI PENAWARAN TERBARU DARI KAMI.
      setelah uang balik (UB) sudah terbukti keberhasilanya,
      dan sehubungan banyaknya orang yang menginginkan hal ini
      ( UANG GHAIB ), kami sanggup memproses penarikan UANG GHAIB,
      dengan catatan:
      1.masalah utang piutang (JUMLAH BESAR)
      2.tidak untuk memperkaya diri
      3.sanggup menyiapkan satu ekor sapi jantan,(sebagai pengganti tumbal).
      -PELET PUTIH/PENGASIHAN JARAK JAUH
      -MENAKLUKKAN LAWAN JENIS
      -PENGLARISAN/JIMAT GOIB BISNIS DLL
      APAKAH ANDA TERMASUK KATEGORI DI BAWAH INI.???
      4.BUTUH MODAL DALAM BUKA USAHA
      5.SELALU KALAH DALAM BERMAIN TOGEL
      6.DILILIT HUTANG
      7.BARANG BERHARGA ANDA SUDAH HABIS
      8.DILILIT HUTANG
      --------------------------------------------------
      bagi anda yang BENAR-BENAR SERIUS dalam hal ini.....
      silahkan menghubungi PAK HAJI RIDWAN diNO TLP 0852-1343-3456
      ATAU KLIK DI http://pesugihanputih45.blogspot.co.id/

      Delete
  2. Tak mengapa tuan tuan. Kita perlu sabar dan beri ruang masa untuk raja raja buat statement mereka. Kalau lepas ini majlis tidak berbuat apa, marilah kita hentam berhemah atau sekurang kurangnya kita tidak lagi menjunjung duli kepada raja raja. Sy yakin mereka sedar tentang kita rakyatnya. Mudah mudahan. Amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sgt2... Lps ni klu raja raja masih tak dengar keluhan rakyat, kita buat bodo je dgn dorg ni. Dlm khutbah Jumaat tak da lah Aku nak doa kan lg utk puak2 ni...

      Delete
    2. Doakan ko mustajab ka bro mcm rasa diri tu wali je.
      Takpa Agong byk bersimpati pada semua parti, puak, agama mahu pun ras keturunan tapi tak boleh nak paksa2, setuju tak org paksa2 ko sdg ko tak larat dah.

      Delete
    3. Apa kata kita bergantung harap pada Allah Taala sajalah. Itulah raja segala raja. Semua kuasa raja2 di dunia ni tak boleh menandingi kuasa yang Satu ni.

      Delete
  3. Sy grad newcastle kelmarin. Apa2 pun tggulah PRU14 nnti kalau dh benci sgt kat Dato Najib. Kalau dah tak suka tu buatlah dgn cara yg betul. Kita ada undang2. Tak perlulah nak mendesak Raja2. Hormatilah Raja2. Tidak perlu sampai hendak buat provokasi perkauman khususnya baju kuning. Banyak masa dan tenaga peniaga terkacau akibat Bersih diadakan. Tindakan Bersih @ baju kuning adlh menggambarkan sikap masyarakat Malaysia belum bertamadun. Benarlah kata Tan Sri Noh Omar. Kalau tak suka sangat sistem kat negara ni, silalah berhijrah ke hutan belantara. Lebih baik puak2 ni bina negara sendiri dlam hutan bersama haiwan2. GST pun tak de. Isu kos sara hidup pun x de. Isu harga brg pun tak de. Nak mkn apa sume ada dalam hutan. Fikir2 kan lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Err... Bunyi mcm graduan Gordon University je... Hehe

      Delete
    2. Anon 16.02,
      Cakap tu biar pakai akal jangan ikut saja apa jamal tolol cakap, Nak buat melalui saloran apa ke bende nye habis semua najib control, AG Gani kena pecat,SPRM dia libas ..BNM dia warning orang buat rpt polis dia bagi masok lokap.

      Yang provokasi kaum itu barua najib baju merah terutama jamal tolol, Bersih cuma tuntut pilihanraya bersih,kerajaan bebas rasuah dan integriti sibaju marah dah cakap pasal nak ulang 13 mei nak libas parang jadi otak tu biar pandai sikit jangan bahalol macam menteri menteri UMNO.

      Nor omar tu pandai pandai nak suruh rakyat tak suka pada kerajaan dan umno pergi berambus dalam hutan tu adalah kenyataan orang otak undang dan akal hina.. apa dia ingat tanah malaysia ini mak bapak dia punya ka...apa dia ingat tanah malaysia ini orang orang umno punya ka....ini la akibat nya kalau iman tu letak pada najib aka Rosmah bukan Allah swt.

      Delete
    3. Org asli yg dlm hutan pun ada masalah. Ni disuruh duduk dlm hutan.. Duduk la ceruk mana pun tetap ada masalah.. Ecik graduan.. Masalah takkan hilang sampai bila2.. Sampai mati pun tetap ada masalah.. Kita tak dpt hindari masalah kerana masalah adalah ujian hidup ni.. Apa yg paling penting sekali adalah cara hadapi masalah (cari penyelesaian).. Apa guna jadi menteri kalu taktau selesai masalah.. Harga ayam naik suruh jgn mkn ayam... Itu bukan cara hadapi masalah dgn betoi.. Sepatutnya menteri la yg cari penyelesaian sbb gaji rakyat yg byr..

      Hidup didunia ni adalah diuji dgn masalah.. Syurga adalah tempat tanpa masalah.. Sekarang kita didunia.. Hadapi lah masalah dgn cari penyelesaian..
      P/s.. Jgn cari masalah pula bila taktau selesai masalah..

      Delete
    4. ..apa punya low class punya grad. memalukan U newcastle shj.

      Telah disahkan Najib Kaki penyamun dan pencuri duit 1MDB. duit pensioner fund RM4billion pun dia kebas.
      Agong ada kuasa melantik PM dan juga kuasa utk menyinkir seorang pencuri dari jawatan PM. Sila baca artikel 40(2)(a) dibaca bersekali dgn art 160 dan jaduan 11 constimengenai takrifan 'melantik'. Agong penakut. Majlis Raja2 mesti mendesak Agong supaya pecat Najib. Klau enggan Majlis Raja2 bolih pecat Agong mengikut art.32(3). Semua ni ikut undang2 lahhh.

      Kalau rumah kau dirompak org, dan polis tak siasat, adakah kamu berdiam atau desak polis bertindak ikut undang2.

      Baru grad dan tak kenal manusia, dh nak ajar orang yg dh makan garam. Pi ajar org makan dedak yg diberi olih Najib.

      Delete
    5. No no no you were never at newcastle. Your stupidity shows.

      Delete
    6. Lantak ler you all nak kata apa kt sy. Sy tk kisah pun you nak gelak ke nak muntah ke...tp jgn ler sampai ke thp menghina raja dan negara. Dah benci DSN tu citer lain ler...tp kalo dh sampai menghina ni dh kira penderhaka dah...

      Delete
    7. First statement 'saya grad Universiti Newcastle' tak ada kaitan langsung dengan ayat-ayat seterusnya. Tidak ada kesinambungan. Nak tunjuk graduan universiti overseas sokong Najib la kononnya..

      Delete
    8. Haha..Gordon Uni.. ada pak guru rupanya.. jawapan pak guru ialah "ada aku kesah?".. haha nak wat camana..otak graduate Gordon mmg takat tu ja..

      Delete
    9. 18.09 he was never at Newcastle but at Kellie's Castle. Only those who are smart will notice the idiots.

      Delete
    10. chibi...chibi...chibi....chibi mamat newcastle ni...perasan pandai...angkat bakul sendiri...

      Delete
    11. Anon 16:02

      Oversea graduate takkan nengaku dia sarjana dalam blog politik menggunakan status Anonymous. Ini adalah penulisan tentera Mat Maslan 3.85 yang teringin dianggap bijak ketika sangat tidak bijak. Apatah lagi terlebih-lebih quote Noh Omar hanya menampakkan saudara/i ini asal dekat-dekat daerah Jamal Sekinchan. Sudah-sudah lah. Simpan rapat-rapat bodoh tu

      Delete
    12. Percaya ke dia graduate?? Cakap cam bodo.

      Delete
    13. Mamat kotabaru tu taat pada sultan, dan pemimpin dia DSN tuh..takut nak menderhaka..memang org camni wujud dari zaman dulu lg...x kira le tinggi mana ilmu belajar pun,dia tak pakai..toksah le korang nak nasihat dia tuh...takdak guna...

      Delete
    14. Anon 18:48, tu la mat nakhoda...dengar bicara indah tapi semuanya ghuflah...jgn marah ye mat nakhoda..

      Delete
    15. Anon 1602, ak suggest awk duk dalam hutan kalau makan dedak UMNO.(Maaf ea Tan sri noh. Pinjam ayat kamu kejap)..

      Delete
    16. anon 16.02....macam grad dari universiti jamal ikan bakar jer...kih kih kih...

      Delete
  4. Bodo taik anon 16.02.Tak payah suruh orang pikir. Ko guna dulu otak ko. Isunya perbuatan jenayah. Dana awam yang hilang. Dunia boleh terlepas. Akhirat siap ko.

    ReplyDelete
  5. Teman rs baik kamu anon 1602 duk dlm hutan dulu seminggu. Kwn ngan beruk sedare ko tu. Lpas tu try menikmati ulor sawe ke rimau malaya ke..kalo kamu leh thn usahkn seminggu, dua hari pn kira okey gak, br ler kitorg leh duk kat utan mcm kamu cadangkn...

    ReplyDelete
  6. Sdr Budin,
    Saya cuma nak sebut sikit saja berhibung hal Majlis Raja raja ini , saya harap pihak istana wajib berkihmah dalam isu ini dan jangan biar saja perkara seperti ini berlalu macam sampah hanyut...

    Ingat UMNO itu lahir dari istana johor jangan nanti ia akan terkubur juga di istana johor...dan jangan nanti generasi akan datang sudah tak ada keyakinan keatas intituisi istana kerana kalau kita lupa sejarah ia akan menghukum kita berkali kali. Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  7. Sdr Budin,
    Saya cuma nak sebut sikit saja berhibung hal Majlis Raja raja ini , saya harap pihak istana wajib berkihmah dalam isu ini dan jangan biar saja perkara seperti ini berlalu macam sampah hanyut...

    Ingat UMNO itu lahir dari istana johor jangan nanti ia akan terkubur juga di istana johor...dan jangan nanti generasi akan datang sudah tak ada keyakinan keatas intituisi istana kerana kalau kita lupa sejarah ia akan menghukum kita berkali kali. Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  8. din, aku tak harap apa apa pun pada raja and sultan nie.
    depa tak kesian langsong kat rakyat.
    tiap tiap jumaat kita doa utk depa but apa yg kita dapat ?
    najib bangsat dok bermaharaja lela and rakyat semakin susah and raja buat bodo aje.
    rakyat akan lebih hormat pada tuanku kalau depa tendang buang najib pencuri nie but kalau depa buat bodo jugak.....rakyat akan semakin jauh lah and tak perlu ada ungkapan ungkapan yg selalu kita dok dengaq lah.
    din, newcastle nie barua najib yg baru ka ? ganti go fly kite ka ?
    ESOK SELASA !!!
    ADA TELOQ ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tukar shift dgn Mr Fff^@$ kat Putra Merdeka tu kot !!

      Delete
    2. Pencacai Najib memang Akan hilang kalau dedak habis.
      Depa memang Tahab bangsat macam Najib jugak.

      Delete
  9. Tau usah mengharap sangat lah...depa semuanya "seat warmers" saja. Ada depa kesah...

    Sedih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tak harap apa2 pon.

      Delete
  10. Kalau dah hidup mewah melampau macam Sultan yang sorang tu...just forget any help...nanti frust. Berdoa je lah...hasbunallah, hanya kepada Allah kita memintak pertolongan...

    ReplyDelete
  11. Ingat lagi kisah Sultan Mahmud mangkat di julang..........!!

    ReplyDelete
  12. Let's vote for Republic. Baru depa tau langit tinggi rendah...

    Dok harap jaga ugama...ada yg dok mabuk tungging langgang dan kaki betina...masih nak mengaku Sultan dan Raja2 tu "bayangan Tuhan"???


    ReplyDelete
    Replies
    1. baguih jugak hangpa dah tahu sudahnya ... lagi kan Mahathir yg dulu kurangkan penguasaan raja2 pada sistem raja berpelembagaan. Sabau je la hangpa semua pun dah tak caya lagi dah spr melalui pru kan kan kan. Takpa undi popular masih ada kan kan kan.

      Delete
    2. Anon 17.30,
      Kamu tu tak faham isu pindaan perlembagaan tahun 1993 oleh Tun M tujuan supaya sultan tak boleh sewenang wenang pukul,rogol,bunuh rakyat tampa bicara sebelum tiada undang undang sultan boleh dibicara kalau buat salah keatas rakyat jadi kuasa sultan tak boleh dibicara dimakamah tarik atau mansuhkan.

      Bukan macam najib dia nak buat undang undang NSC supaya dia ada kuasa penuh untuk bertindak keatas sesiapa saja atas persetujuannya zalim drp ISA jadi kelulusan dia tak mendapat sokong agung tapi dia lulus juga dlm parliament. Ini tak betul faham ni

      Jadi Tun M cuma buat pindaan agar rakyat tak dizalimi sultan dia tak pinda kuasa sultan pun dlm hal lulus undang undang tapi najib sudah tarik kuasa sultan agung dlm hal kuasa sultan dlm lulus sesuatu undang undang dan kuasa darurat faham ni jangan asyik kena tipu dgn penyamun

      Delete
  13. Dengan sebab najib sorang punya kerenah diktator dunia baru semua yang ikut jejaknya akan dilaknat oleh Allah aminnnnnnnnnnn.

    ReplyDelete
  14. Sikap dan perangai Raja Raja sendiri yang mengundang masalah kepada institusi tersebut. Sejarah kesultanan lepas banyak bercerita tentang ini. Pindaan perlembagaan negara sebelumnya berkaitan kuasa raja raja juga ada kaitannya dengan sikap melampau pihak berkenaan. Dan tidak mustahil kedudukan Raja Raja akan beransur terancam jika majoriti rakyat merasai dan yakin bahawa Raja Raja tidak lagi dapat menaungi mereka. Jika pihak Raja gagal mengambil iktibar sejarah lepas, bukan mustahil satu waktu nanti, kesultanan dan Raja Raja hanya akan menjadi sejarah. Nak salahkan siapa kalau bukan diri sendiri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya kita masih ingat cerita tu. Semua berita2 insiden yg berlaku dulu masih dlm ingatan kita. Tinggal lagi semua takut nak bercerita, takut nak bersuara sebab takut kena dakwa. Tapi semua cerita dulu2 tu masih lekat dlm kepala kita.

      Delete
  15. Sy anon 1602. Mmg jelas kalian sume sudah diresapi RBA berideologi komunis yg mana menghasut rakyat membenci raja dan negara. Kalau pun benci pd Dato Najib, jgnlah sampai gadaikan raja dan negara. Kalau kalian sume hidup zaman raja silam, sudah lama leher kalian sudah hilang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 17.33
      Kamu cakap tu betui sikit,jgn cakap macam orang gila,kita nak para sultan buat sesuatu yg dapat selesai masalah bukan goyang telor...macam gaji buta lepas bela perut ini bukan disuruh syariat islam kalau jadi peguasa negara ingat Allah swt laknat.

      Delete
    2. ckp katun gila ..
      saya olang tarak suka kacou sama lu olang..
      kalu lu olang kacao sama saya olang
      saya nnti mkn olang..

      Delete
    3. perasan hang nak perbetulkan sultan jadi kalu sultan tu dgr cakap ni betul la diya boleh diharap kalu hang kata depa2 ni tunggul kayu. apa la seolah gerombolan hang2 ni semua dah betul dah, tak gitu. berangan melampau sgt tu. tapi kata kebykkan org tak tahu la hangpa2 semua dok kata apa ... agung tu hakim kan ...terima ja la nak sokong apa ka diya make do no ka.

      Delete
  16. Perengus hangpa2 semua .. tang mana kata negara menuju kehancuran disebabkan Najib ... ada org mati kebuloq ka ... bangkali kehidupan yg hangpa tak reti bersyukur tu kah yg merana. Sendiri punya hal pujuk diri sendiri la wakpa nak salah2 kan itu tak betoi ini tak betoi, ok hangpa yg jerit2 dlm blog je la yg betoi segalanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 17.39,
      Kalau hang gila sangat dengan pukoq najib tak yah baca blog ni..hang ni bodoh ka

      Delete
    2. Ini bukan hal kebuloq tak makan pakcik oiiii.......!!
      Ni hal pecah amanah. Kenapa wang rakyat berbilion2 tiba-tiba hilang?? Tercicir ka, kena curi ka, kena rembat ka, kena rompak ka, ada toyol ka? Mana pegi duit tu??

      Delete
    3. sah si anon 17.39 nih takde integriti...

      Delete
  17. Agong gagal bertindak memecat pencuri & penyamun 1MDB munkin beliau takut. Tapi Majlis Raja2 mesti menyokong dan menasihati Agong supaya pecat penyamun tu dari jawatan PM.

    Dulu org tak tahu yg Agong ada kuasa memecat. Sekarang telah diberitahu bahawa kuasa tu ada dlm Perlembagaan. Tak kan Agong nak berdiam diri Najib seroang penyamun dan pencuri masih dibenarkan pegang jawatan PM. Bodoh lah namanya.

    Majlis Raja2 mesti membaiki kegagalan Agong yg takut bertindak ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak jadi apa2 pun, hang jgn kecewa sudah lah.

      Delete
  18. kemudian didatangkan ujian berupa (kesulitan,penyakit,kemiskinan),sedang mereka sebelumnya mereka menikmati (kelapangan,kesihatan,kekayaan), lalu sebahagian dari mereka mulai mencela,mengadu domba dan memfitnah pemerintahnya,sementara sebahagian lagi kekal bersabar dan mentaati sipemerintah.

    Demikian Allahswt memisahkan diantara dua golongan yg benar-benar bersyukur didalam rahmat dan ujian,dan golongan yg hanya bersyukur didalam rahmatNya tetapi kufur apabila didatangi ujian.

    Khabarnya Najib dan kroni merompak berbillion ringgit melalui 1MDB - lalu siasatan dijalankan oleh PAC dan SPRM yg kemudian mendapati tiada bukti kukuh seperti yg didakwa - kes ditutup.

    Mulanya mereka bertempik SPRM adalah "budak suruhan" yg tak mungkin berlaku adil.

    mulanya juga mereka mahu mencela PAC,kemudian mereka mendapati hadirnya politikus berhati serigala yg turut diberi tanggungjawab untuk menyiasat dan "mengakui" - tiada bukti sahih.

    mereka menjadi bingung kenapa politikus berhati serigala ini berubah sifat bagaikan lembu yang dicucuk hidung - mengapa tidak dibawakan "bukti sahih" yg ada didalam tangan sewaktu menganggotai jawatankuasa siasatan PAC.

    kemudian mereka berpaut pula pada persoalan mengapa hasil siasatan diletak didalam akta rahsia rasmi - sesuatu yang tidak difahami oleh si marhean - tetapi merupakan "nyawa" baru buat politikus berhati serigala.

    khabar yg menjangkau lebih dari 5 tahun tanpa dibawakan segala "bukti sahih" ke muka pengadilan - hanya bermain di alam maya, namun cukup untuk si jahil "beriman" dengannya.

    sehebat2 Tun M yg kini menjadi "sikitul" dan "menelan" hampir seluruh amanatnya sewaktu berkuasa, juga tidak mampu mengheret Najib ke makamah. sebaliknya mengharap agar Najib sendiri yg "menghadirkan" diri untuk membela diri dari semua pertuduhan.

    Pokok persoalan - mengapa Tun M dan sekalian politikus berhati Serigala tidak begitu takut ? hanya semudah ABC.

    1. Buat laporan polis
    2. Bawakan "Bukti Sahih"
    3. Peguam Negara akan meneliti "bukti sahih" untuk di siasat.

    Bukan dengan cara membuat tuduhan kemudian meminta orang kena tuduh supaya mengheret si penuduh ke makamah (walaupun boleh berlaku demikian).

    sekiranya tidak disahut maka, sipenuduh yang wajib memulakan prosiding jenayah.

    Jika Najib "kebal" di Malaysia, minta pertolongan kuasa asing - failkan saman pemula untuk prosiding jenayah di makamah luar negara -

    Tetapi jangan pula mengikut kebodohan dua politikus berhati serigala tempoh hari (walau umumnya dapat dijebak ia adalah arahan dari Tun M),yang memfailkan saman sivil serupa-sesuatu yang telah dimulakan oleh DOJ.

    Contohi usaha seorang wanita yang memfailkan saman kepada Najib atas penyalahgunaan kuasa berhubung dana 2.6b, yg akhirnya dia sendiri bertindak menghentikan.

    apakah si wanita itu lebih "bertelur" dari Tun M dan sekalian politikus berhati serigala ?

    Kini Majlis Raja-raja menjadi "sasaran" supaya "mempercayai" mengenai khabar 1MDB bukan dengan "bukti sahih" yg ada di tangan mereka, tetapi dengan membawakan tandatangan (1.4juta si polan) yg "beriman" terhadap "bukti sahih" tersebut.

    Nauzubillah himinzalik.. semakin hari, (makin jauh dan dalam)mereka menggali lubang untuk UMNO dan BN.

    sedih sekali, semakin (besar dan dalam) lubang yang digali itu, semakin sukar mereka untuk keluar darinya.

    Doaku agar kalian tidak tertimbus didalam lubang yg digali sebelum kalian keluar terlebih dahulu.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ni tak malu kepada diri sendiri ke komen macam ni???? Sounds like baru bangun tido je...

      Delete
    2. Anon 18.25,
      Kamu kalau kata bangang nanti kamu marah tapi tulis perkara perkara budak tadika pun boleh gelak berguling guling...kamu ni kalau lapar dgn sisa dedak cakap saja kamu tu kaki dedak..orang dah beribu batu kedepan kamu baru nak cakap pasal bukti 1MDB...kamu ni tidur ke selama setahun lepas...sebenarnya kamu ni orang ke jin hilang nafsu...bodoh la.

      Delete
    3. Penat hang komen, baguih buat blog sendiri.Bila pokjib nak saman WSJ? Besok hari Selasa.

      Delete
    4. Hadoiii....dia dah datang balik.
      Mana bapak tiri Mat Nakhoda ni??? Ni tengok anak tiri dah nyemak kat sini !!

      Mr Tajul mana? Ni tolong kasi tuition sikit kat budak nakhoda ni !!

      Hadoiii....letih aku posting hikayat sastera panjang berjela.

      Delete
    5. Baru topup dedak la ni..mat nakhoda, Bicaramu indah, tapi semuanya ghuflah..

      Delete
    6. Mat Nakhoda 18:25, Komen bangang makan dedak.Baca dulu dah faham baru komen.

      "Khabarnya Najib dan kroni merompak berbillion ringgit melalui 1MDB - lalu siasatan dijalankan oleh PAC dan SPRM yg kemudian mendapati tiada bukti kukuh seperti yg didakwa - kes ditutup."

      Sila baca dulu intipati titah raja-raja melayu berkaitan 1mdb.

      Delete
    7. erm, selamat malam sahabat, titah raja supaya segala permasalahan berkait 1MDB segera diselesaikan.

      Kerana itulah dilaksanakan siasatan ,dan ia menjadi tanggungjawab SPRM bersama PAC.

      Bukankah hasil siasatan mendapati tuduhan kalian-1MDB dirompak sebanyak 52b dan kemudiannya berubah jumlahnya mengikut masa dan kesesuaian- adalah tidak berasas.

      Ia diakui sendiri oleh politikus berhati serigala yg turut diberi akses penuh didalam penyiasatan tersebut sebagai ahli jawatankuasa PAC.

      Melalui hasil siasatan SPRM dan PAC juga - 1MDB melakukan rasionalisasi didalam halatujunya, mengikut syor yang dicadangkan PAC.

      Apakah kamu fikir memalsukan sebuah siasatan yg berskala besar hanya cukup dengan "memperbudakkan SPRM", hanya cukup dengan melacurkan PAC ?

      Siasatan yang dijalankan SPRM dan PAC melibatkan pelbagai pihak dalam dan luar negara (yg ada hubung kait).

      mungkin bagi si jahil yg sombong, memalsukan hasil siasatan berskala besar,semudah menulis karangan.

      Sedang ketika kamu begitu teruja dengan "campurtangan" ehsan dari Biro Siasatan Amerika (FBI), mereka sendiri tidak mahu untuk mensabitkan Najib secara nyata kerana mereka lebih arif akan hakikat -fakta dan bukti- tidak mungkin boleh diubah sifatnya.

      diwaktu kamu kelihatan "terlajak bijak" dengan berkata MO1 adalah Najib (walaupun HINT yg dinyatakan menepati 100 persen ia adalah Najib).

      FBI,melalui DOJ kemudian tampil menyatakan MO1 bukanlah Najib,dan membiarkan kamu menjadi "anak panah" yg akan membunuh pemerintahmu sendiri.

      Maka jelas dan benar kata pedoman - si bodoh yang jahil akan sentiasa menjadi makanan si bijak yang berkhianat-

      Inilah harga yang dibayar oleh kamu

      Maha Suci Allahswt - ketika kamu mengambil si kafir sebagai penolong setelah datang kebenaran, maka ketahuilah Allahswt bukan lagi penolong kepada kamu.

      Lihat dan nilai kembali lafaz kata-kata politikus berhati Serigala ini.

      Azmin Ali - Asalkan niat mereka mahu menjatuhkan UMNO dan BN maka, kami (PKR) sedia "bekerjasama" - tatkala ditanya pendirian PKR berhubung keluarnya barisan tertinggi PKR Sabah.

      Istilah pengkhianat,opurtunis,talam dua muka dll - tiada makna bagi politikus berhati Serigala -

      Matlamat Menghalalkan Cara.

      Masih mampukah kalian berpura-pura ?



      Delete
    8. Buat anon 1916

      Hehe saya ada ha kat sini

      Nakhoda mabok todi dah bekokok lagi..

      Dia saja buat tebal Muka kena maki carut kiri kanan depan belakang atas bawah - ilmu mat najip yg dh dianutinya skg.

      Dia sebenarnya xpuas hati sbb jamal kurap pun dpt Dato Sri tp dia masih dpt guni dedak je (dlm guni kosong tu ada sikit2 reja dedak tu la dia dpt n hadap)

      Maka keluarla balik cerita umpama penerangan kat pintu masuk zoo negara

      Delete
    9. Mr Tajul, rasanya dia memang berumahtangga makan minum kat zoo negara.

      Delete
    10. hahaha...berapa tahun tido dalam gua...baru bangun ker??? kesian...bangun terus makan dedak...

      Delete
  19. Kepada anon-anon diatas, masaalahnya bukan raja-raja melayu tetapi masalah cash is king.

    "menyembah wang tunai sebagai Raja yang boleh menjayakan apa sahaja yang dikejar, menyembah wang sehingga sanggup berdosa dengan melakukan jenayah rasuah bukan perbuatan yang sejajar dengan ajaran Islam atau pun agama-agama lain".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agree with you bro......welldone!

      Delete
    2. Raja mappudulung Sanrobone biliong-biliong @ cash is king.

      Delete
    3. Masalah pokoknya ialah Raja Duit, Cash is King.

      Delete
  20. Pada saya sedikit pun tidak menaroh sebarang harapan,adakah Raja2 zaman sekarang seperti Raja2 zaman dauhulu???....bukankah zaman ini zaman CASH IS KING.Fikir2kanlah....

    ReplyDelete
  21. Sokong 1000% komen 17.45...tepat dan padat.Tidak ada yang tidak benar melainkan benar belaka.Syabas saudara seperjuangan!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak jadi apa2 pun, hang jgn kecewa sudah lah.

      Delete
  22. Jika benar Sultan dan Raja berhati rakyat, sudah lama kes ini ditangani, sebelum rakyat sengsara dan negara ditimpa bencana.

    Fokus PRU14...
    Fokus Barisan Rakyat..
    Fokus 1 lawan 1..

    Kemenangan mesti secara lebih tinggi maruahnya, lebih mantap untuk menghukum mereka yang salah sebelum ini.

    ReplyDelete
  23. Jika benar Sultan dan Raja berhati rakyat, sudah lama kes ini ditangani, sebelum rakyat sengsara dan negara ditimpa bencana.

    Fokus PRU14...
    Fokus Barisan Rakyat..
    Fokus 1 lawan 1..

    Kemenangan mesti secara lebih tinggi maruahnya, lebih mantap untuk menghukum mereka yang salah sebelum ini.

    ReplyDelete
  24. Mamat tu bukan lulus newcastle, uk. Dia lulus new cattle university atau unilembu. Motto u ni ialah Never Hide Your Stupidity.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe new cattle university tu kampus dia kat kondo ke

      Delete
  25. hangpa2 ni dok condem merapu rapu ka mengomen, fokus3 isu diatas bro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Admin pun xkata apa daa..

      Janji beruk2 belaan mat najip dlm ni spt waghih xbernegeri, Nakhoda sewel dan produk terbarunya graduan tak siap dipancung habis2an.

      Kalau boleh nak sepak je mcm beruk jamal buat kat org Baju kuning haritu

      Delete
    2. Tajul hang tahu tak semua admin blog dapat fulus, hang tgk omak kau tarak masyuk sbb khalid gagap kecundang jadi jgn la nak extreme sgt kalu skg menyokong spai nak sepak bagai. Selagi M'sia aman dan perniagaan berjalan saperti biasa, selagi tu la msg2 rebut2 nak fulus tak kira cara mana. Bagi saya siapa2 duduk atas sama saja kecuali asal pendatang tak boleh jadi pm dan tpm dan selagi aset berbilion sampai kiamat pun M'sia tak kan bangkrap cuma org saperti Anwar perlu dielakkan, buat saya Mahathir mmg bagus tapi faktor umur yg terbantut cuma mau naikkan boboi mmg saya amat tidak setuju sbb nampak amat ketara kronismnya.

      Delete
  26. Ada takde sama jer

    ReplyDelete
  27. Salam Sdra Shah

    Saya bukan nak mengungkit...

    Suatu masa dulu...Raja Raja Melayu telah hilang kedaulatan dan kuasa dan dijadikan patung perhiasan oleh British....Siapa bangkit?... Raja raja ke?..Heh...sesetengah mereka telah menandatangani dan akur dengan penjajah British...senang cakap dah kena beli oleh British...yang penting masih ada title "Raja atau Sultan".

    Sekali lagi...Siapa Bangkit?...RAKYAT! RAKYAT!...RAKYAT bangkit melawan Pengistaharan Malayan Union oleh British...Kalau Tidak kerana KEBANGKITAN RAKYAT menentang Malayan Union pasti kita menyembah kepada "Governor General" yang menjadi "YDP Agong" yang memerintah segala Raja Raja Melayu....Itu adalah kenyataan sejarah yang tak dapat dipadam.

    Bertahtanya Raja Raja dan Sultan seperti adanya sekarang adalah kerana RAKYAT...jangan kita lupa semua itu. Tanpa kebangkitan Rakyat mendaulatkan sistem Perlembagaan Beraja ini...pastinya Raja Raja dan Sultan akan menjadi Maharaja seperti di India dan Kesultanan di Indonesia...Ini adalah hakikat dan fakta sejarah....bukan cerita rekaan dan hasutan.

    Kita Rakyat senantiasa menyanjung tinggi Sistem Perlembagaan Beraja yang menjadi asas Negara kita....juga kita memang mendaulatkan semua Raja Raja dan Sultan dinegara kita.

    Kini disaat rakyat dan negara diporak perandakan oleh penyalah gunaan kuasa dan Rasuah Pemimpin Negara...kita ingin dengar apakah Pandangan dan Tindakan Raja Raja dan Sultan yang menjadi Payung Negara kita.

    Apakah mereka tidak merasa aib dengan perbuatan Pemimpin Negara kita?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...