Tuesday 22 January 2019

CAMERON HIGHLANDS, KEMUDIAN SEMENYIH ADALAH PENENTU KERJASAMA UMNO - PAS


Walaupun tiada ikatan rasmi, hubungan kerjasama UMNO dan Pas nampaknya semakin kukuh dan intim di Cameron Highlands ini.


Barangkali salah satu sebab yang merapatkan lagi hubungan itu ialah kerana yang bertanding kali ini ialah DAP.


Dengan kedua-dua parti menjadikan DAP sebagai musuh, meskipun Pas pernah berpeluk rapat dengan parti itu, maka secara tidak langsung ia merapatkan lagi hubungan mereka lantaran sedang berperang dengan musuh yang sama.


Meski kerjasama UMNO dan Pas bukanlah perkara baru, tetapi tidak dinafikan hubungan rapat kedua-dua parti yang ditunjukkan di Cameron Highlands ini agak berbeza berbanding beberapa pilihanraya kecil sebelum ini.


Sebelum ini, hubungan rapat UMNO dan Pas  masih dalam keadaan “malu-malu kucing” lagi, namun kini segalanya bukanlah rahsia lagi.


Dengan yang demikian, keputusan pilihanraya kecil Cameron Highlands pada 26 Januari nanti adalah penting dan menarik untuk terus diperhati.


Sekiranya UMNO dan Pas berjaya mengalahkan calon PH daripada DAP nanti, ia tentu saja dianggap sebagai kemenangan bersejarah bagi mereka dalam era kerjasama baru kedua-dua parti tersebut dalam pasca PRU14 ini.


Ia tidak mustahil akan mendorong UMNO dan Pas melangkah ke depan dalam memastikan hubungan mereka membuahkan hasil yang diharap-harapkan dalam PRU15 akan datang.


Tidak ketinggalan juga, melalui kejayaan di Cameron Highlands itu nanti, UMNO dan Pas akan terus mengasak PH dalam pilihanraya kecil seterusnya yang akan berlaku di Semenyih pada 2 Mac depan.


Apa lagi dalam pilihanraya Semenyih itu nanti parti yang akan bertanding ialah Bersatu yang mewakili Pakatan Harapan.


Jika kejayaan dapat mengalahkan DAP di Cameron Highlands yang mana diakui sendiri oleh Tun Mahathir Mohamad bahawa parti tersebut adalah tunjang kepada Pakatan Harapan, maka keinginan mengalahkan wakil Bersatu di Semenyih tentu juga amat penting kerana ia adalah parti yang dinaungi oleh Perdana Menteri sendiri.


Kekalahan Bersatu di Semenyih, jika berlaku, turut akan menjadi ukuran bahawa parti itu tidaklah sekadar sekuat mana, sesuai dengan jumlah keahliannya yang dianggarkan sekitar 200 ribu orang saja.


Memandangkan Semenyih adalah kawasan Melayu, susulan Pas tidak meletakkan cakonnya di situ, kerjasama kedua-dua parti secara tidak langsung mampu diperkukuhkan lagi.


Kesimpulannya, bermula di Cameron Highlands dan kemudian di Semenyih, ia adalah penentu kepada kerjasama UMNO dan Pas dalam memasuki fasa yang seterusnya, sekaligus menjadi ukuran penerimaan rakyat kekukuhan kerajaan PH yang belum setahun usianya ini.


Jika PH kecundang di kedua-duanya, bermakna banyak kerja harus mereka lakukan selepas ini, terutamanya menilai kembali prestasi dan janji-janji yang masih tergantung di awang-awangan. (ShahbudinHusin 22/01/2019)

54 comments:

  1. Whether they like it or not, to have to paddle together. Both parties are sinking ships. The victory in Cameroon Highland would provide much needed boost. Tapi kalah kalu...they are moving closer to the graveyard.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika dianalisa jumlah undi 2 PRU (PRU13 - PRU14) peluang PH menang adalah cerah. Dulu pun, kalah tipis saja. BN = 10k, DAP = 10k, PAS = 3k.

      Dgn trend UMNO berpecah dlm BN, PH jadi federal govt dan PAS ttp x berubah. Calon DAP boleh menang. Org PAS kita sgt tahu, mereka cukup susah nak undi UMNO. Yg UMNO dah lari.

      Delete
    2. Missed mengentam di pos lalu nate' yang selalu kopipes benda2 luar tajuk pos, guna banyak nama spt Anomouse, Singgora, Abang Din, GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB.

      Kali ini akan cari mana2 komen yang berbau jilatan Al Jibo dan balun. Sbelom dan selagi GENG NAJIB SEGAN NAK KELUAR ATAS NAMA ITU SEBAB TAKUT KENA BALUN - TENGOK NAMA AKU AJER DIA MENGGELETAR.

      Delete
    3. PAS & UMNO BOLEH MULAKAN LANGKAH PERCANTUMAN DI TERENGGANU.

      bankami.blogspot.com

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. John Doe telah pun berkongsi telahannya bahawa akan sampai masanya di mana jemaah-jemaah bathil di kalangan bangsa Mim akan bersekutu untuk menjatuhkan Tun M, dan percubaan mereka hanya akan membawa kepada berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS di antara pasukan-pasukan mereka dengan Tun M dan pasukannya, yang mana keputusan PERTEMPURAN ini ialah mereka semua tewas mutlak di tangan Tun M dan pasukannya.

    Dua pasukan bathil yang telah dikenalpasti bakal bersekutu ialah UmNo dan PAS. Satu adalah jemaah yang menjual agama untuk mencari kesenangan hidup duniawi dan satu lagi pula jemaah daripada kaum orang-orang yang beriman yang telah berpaling daripada jalan yang lurus.

    Maka tiada apa yang mengejutkan dengan perkembangan terkini yang menunjukkan kedua-dua jemaah ini semakin hari semakin akrab.

    Dan tiada apa yang akan mengejutkan juga kelak apabila ada jemaah lain juga yang akan turut serta di dalam persekutuan mereka ini untuk menjatuhkan Tun M, semata-mata demi kepentingan diri mereka sendiri sahaja.

    Sama ada telahan John Doe ini betul atau meleset, hanya masa yang akan memberikan jawapan yang tepat.

    Apapun, hakikatnya ialah apa sahaja yang telah ditakdirkan akan berlaku tetap akan berlaku.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam bro john doe.

      Tun M berada di persimpangan antara pilihan.....

      1. Seorang Sodomi, atau....
      2. Seorang Perompak Terbesar dalam sejarah.

      Soalan ini telah diajukan di sessi temuramah-soal-jawab Mahathir-Oxford Union di London minggu lepas.

      Kenyataannya...apa yg tersirat telah pun tersurat menurut suratan Taqdir Illahi....!!

      Ibarat permainan catur, ia dah ke tahap 'checkmate', hanya pending/menunggu pengistiharan 'game over'..... tak lama lagi dahhhh....!!

      Delete
    2. Man mad saka ameno dah jd darah daging kau.x de ubat dah.aku try nk ubat kan kau,x boleh p

      Delete
    3. Qada' & qadar yg menentukannya, Insya Allah.

      Delete
    4. Kaum sosialis, nationalis & kaum muda sebelumnya telah berpakat menjatuhkan Kesultanan Melayu yg 'berfitrah asal'.Kali terakhir mereka melakukannya di S'mtra 1946. Tindakan mereka ini telah memulakan & kemudiannya menyemarakkan kekuasaan kapitalis. Bagi mereka yg meneliti perjalanan sejarah Nusantara dpt merasakan penguasaan mereka ini hampir menemui awal noktahnya. Ada tanda kebenaran pd telahan saudara John Doe. Moga yg Esa memakbulkanya.

      Delete
  4. Sumbang Mahram Alaf Baru!!!!

    ReplyDelete
  5. Dulu kit siang musuh Dr M no1, sekarang dipeluk
    Dulu Dr M humban Anwar ke penjara, skrg berpeluk
    Kini Pas anti DAP, walaupun dulu pernah berpeluk
    Dulu PAS & UMNO bermusuh, sekarang nak berpeluk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya....dulu Anwar, Nik Aziz juga bukan kemain peluk Kit Siang.

      Kini Anwar, Tun M pulak berpeluk dgn Kit Siang.

      Apapun, yg BETUL2 MENJADI & DIRESTUI ILLAHI sehingga kini adalah Insan Anugerah Illahi, Tun Mahathir.....!!

      Delete
    2. Anomouse = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB,

      Najib curi RM2.6 biliun wang rakyat di 1MDB, rasuahkan ketua2 bahagian Umno sebahagian dari wang itu, bikin yang lain pun merasuah dan di rasuah, negara ini penuh rasuah - pelanduk dengan buaya pun akan berpeluk bagi melemaskan si Najib.

      Sekarang Najib dah lemas, di guling di Pru14, tambah pulak kena 39 + 6 tuduhan nahkamah di atas nya.

      Hoorray pelanduk dan buaya ...

      Delete
    3. Othman ahmad pun anugerah ilahi untuk mereka yang pro tun....antara tun dan o.a tiada bezanya

      Delete
    4. Hmmmmmmmm - ke situ pulak.....??

      Delete
  6. Kalau kena kat org mereka tuduh sumbang mahram
    Kena puak mereka sendiri, tak pulak kata haram
    Inilah senario puak-puak pukimak anak haram
    Dah sekongkol dgn kapiaq dah tak leh beza halal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi, cantiknya bahasa......!!

      Delete
    2. Sabo bro Man... dia tu mengata dirinya sendiri....

      Delete
  7. Sesama Islam berpeluk, puak2 ni susah hati
    Inilah akibatnya bila roh Islam sudah mati
    Mereka ni terpengaruh dgn fahaman Illuminati
    Ingatlah kita akan hidup semula selepas mati

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonyMOUSE Kejora 11:46....

      Kau ibarat peribahasa "Telunjuk lurus, kelingking berkait" - seorang munafik yang pura2 berlakon baik namun hati kamu penuh dgn sikap busuk & tidak boleh dipercayai sama sekali.

      Delete
    2. othman ahmad.
      Dah berapa lama ko jadi tuhan ni. Tau org tu munafik ke tidaknya. Rasulullah sendiri tidak pernah memanggil Abdullah bin Sabak tu dgn panggilan Munafik. KO ni tuhan yg tangan enam tu ke

      Delete
    3. Aikkkkk, selama ini tak pernah muncul nate 'Vidion true truly', samaran baru ker, Kojolla....??

      Delete
  8. Kebarangkalian BN mengekalkan kerusi Cameron Highland & merampas Semenyih adalah positif. Walaupon UMNO-PAS bukan alternatif terbaik kepada PH, rakyat lebih berpuas hati dengan agenda pembangkang berbanding PH yg dilihat makin hilang punca. Menduduki Putrajaya rupanya tugas maha berat buat kebanyakan pemimpin PH dari menjadi pembangkang yg menyerang BN sebelum ini.

    Rata-rata rakyat makin hilang sabar menunggu Menteri PH 'perform' dalam jawatan. Kekalahan di 2 kerusi mampu memberi pengajaran kepada PH untuk sadar diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori to say

      "Kebarangkalian" itu tak positif
      "Kemungkinan" tu ada sikit positif

      Baru 8 bulan saja, Bang. Mid-term nanti, boleh ler nilai.

      Umno dah 60 tahun pun lintang pukang tunggang langgang 'perform" nya. Akhir nya terlungkup.

      Delete
  9. Dengan izin tuan blog, mohon lari tajuk.

    Dahsyaaaat... Telahan John Doe bahawa negara yang bakal mengibarkan panji-panji hitam ialah Malaysia kini memperlihatkan bunga-bunganya.

    Dengan Tun M kembali menjadi PM Malaysia, kini Palestin mengibarkan bendera Malaysia sebagai tanda salute kepada Tun M dan Malaysia.

    John Doe telah beberapa kali memberitahu bahawa Tun M yang dicerca Mahababi, Mahapundek, Mahafiraun dan seumpamanya, dan pendokongnya yang digelar mahacai mempunyai ciri-ciri kedua kaum yang didatangkan iaitu 'mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca'.

    Apakah ciri pertama kaum ini? Iaitulah 'mereka prihatin terhadap orang-orang yang beriman sedang mereka tegas kepada kaum yang kafir'.

    Puncak pertembungan di antara orang-orang beriman dan kaum yang kafir ialah Baitulmaqdis dan bumi Palestin, dan kini orang-orang beriman di bumi Palestin sendiri yang mengiktiraf Tun dab Malaysia adalah sahabat sejati mereka.

    Nah baca!!! Kepada pencaci Tun, silakan terus menanah di dalam hati.

    ----------

    GLOBAL l Jalur Gemilang dikibarkan di sebuah stadium di Gaza, Palestin minggu lalu, susulan keputusan kerajaan Malaysia yang tetap tidak membenarkan atlet Israel daripada memasuki negara ini.

    Menurut Free Malaysia Today, bendera itu dikibarkan bersama-sama sepanduk di Stadium Yarmouk - antara yang tertua di Gaza - Sabtu lalu ketika satu perlawanan bola sepak berlangsung.

    Ia terus dikibarkan di Stadium Palestin - yang pernah dibom Israel pada 2006 - keesokannya.

    "Terima kasih Malaysia kerana menentang normalisasi (hubungan) dengan apa yang dipanggil 'Israel'," kata sepanduk yang mengiringi Jalur Gemilang itu, tanda penghargaan rakyat Palestin kepada ketegasan Malaysia.

    Pengerusi Pertubuhan Kebudayaan Palestin Malaysia (PCOM) Muslim Imran, tindakan itu untuk memperlihatkan kebanggan rakyat Palestin dengan Malaysia.

    Selain pengibaran bendera, kata Muslim lagi, rakyat Palestin juga menyatakan sokongan di media sosial melalui tanda pagar #supportMalaysia.

    Susulan keputusan Malaysia tidak membenarkan atlet Israel daripada menyertai Kejohanan Renang Para Dunia 2019 yang bakal di Kuching, Sarawak, Israel menyatakan kecaman terhadap Malaysia dan menyifatkan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad memiliki sikap antisemitisme yang tebal.

    Jawatankuasa Olimpik Israel pula memberi tekanan berterusan kepada penganjur agar atlet mereka diberikan visa.

    Ketika berucap di Oxford Union, United Kingdom Jumaat lalu, Mahathir sekali lagi menegaskan pendirian itu dengan berkata Malaysia berhak untuk menutup sempadannya kepada sesetengah pihak.

    "Kita tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel sama sekali dan kita berpendapat mereka membuat terlalu banyak kesalahan tetapi tetap terlepas kerana tiada siapa berani untuk berkata apa-apa terhadap mereka," katanya sambil berkata beliau tidak kisah digelar antisemitik atas pendirian itu.

    ReplyDelete
  10. Salam bro john doe.

    Tun M berada di persimpangan antara pilihan.....

    1. Seorang Sodomi, atau....
    2. Seorang Perompak Terbesar dalam sejarah.

    Soalan ini telah diajukan di sessi temuramah-soal-jawab Mahathir-Oxford Union di London minggu lepas.

    Kenyataannya...apa yg tersirat telah pun tersurat menurut suratan Taqdir Illahi....!!

    Ibarat permainan catur, ia dah ke tahap 'checkmate', hanya pending/menunggu pengistiharan 'game over'..... tak lama lagi dahhhh....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sahabat saya pak Othman Ahmad,

      Bukankah saya pernah mengatakan bahawa Tun M adalah seorang yang sentiasa melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan. Itulah buktinya.

      Di antara Jibby yang khianat dengan Pak Sheikh sebagai seorang banduan pesalah liwat, Tun telah memilih untuk bersekutu dengan Pak Sheikh bagi menjatuhkan Jibby. Ini adalah tindakan yang betul di dalam keadaan berkenaan.

      Di antara seorang pengkhianat amanah yang sedang menindas dengan seorang pesalah liwat yang sedang dipenjarakan, yang pertama itu kejahatannya bukan saja lebih besar kesannya kepada masyarakat tetapi juga ia memerlukan satu tindakan segera untuk merawatnya, berbanding kejahatan yang kedua.

      Sebagai seorang doktor terlatih Tun M memahami bahawa merawat satu penyakit yang sedang dideritai dan lebih berbahaya adalah lebih penting dan perlu disegerakan berbanding menilai satu kesan sampingan yang bakal berlaku akibat daripada pilihan rawatan tersebut.

      Dan seperti komen pak Othman, dengan izin Allah Tun M bakal checkmate kesemua mereka serentak.

      In shaa Allah Tun dan Malaysia akan diberikan jalan keluar daripada terikat dengan perjanjian Pak Sheikh sebagai PM-8, dan orang yang bakal memberikan jalan keluar tersebut tidak lain adalah Pak Sheikh sendiri.

      In shaa Allah, Tun M dan pasukannya bakal muncul pemenang mutlak apabila tempoh permainan telah tamat.

      Bilakah tempoh itu akan tamat? Ia akan tamat serentak dengan berakhirnya zaman fitnah dan bermulanya zaman baru. Petandanya ialah berkibarnya panji-panji hitam di sebuah negeri Islam di sebelah Timur, dan saya telah pun berkongsi penemuan saya bahawa negara yang bakal mengibarkan panji-panji hitam tersebut tidak lain adalah negara Malaysia sendiri, ketika Tun M masih PMnya.

      Masa akan membuktikan sama ada segala telahan saya ini tepat ataupun meleset.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.


      P/s - Salam perjuangan buat Pak Othman sahabat2 Pro-Tun semua. All for one and one for all, asal bukan pada perkara-perkara maksiat dan bathil.

      Delete
    2. Terima kasih, wa alaykum salam.

      Delete
    3. Syabas bro John Doe kerana masih menulis.
      Cerikan yang benar walaupun pahit ditelan.
      Allahuakbar....Subhanallah yang menjadikan sesuatu peristiwa sebagai pengajaran manusia.

      Delete
  11. Mak engkau tadak puki ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah terkedu, buntu sampai ker tahap itu kesentapan kamu.

      Amboi mak, cantiknya bahasa engkau tuu, yer.....!!

      Delete
  12. Wak Suman tempe dah mula rasa panas hati
    Pantun yang diberi, nak balas dia tak reti
    Sesama Islam nak berbaik dia jadi irihati
    Inilah ciri orang yg rugi di akhirat nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stor kunyit..stor kunyit..

      He he he - Merapu, terkedu, terbuntu, tersipu nampak...!!

      Peduli aper aku dgn PANTAToon2 sampah yg langsung tak ada nilai, tak beradat, tak berbahasa, berjela-jela sampai terbabas masuk longkang busuk, tak ada baris pembayang indah yg senada seirama dgn baris maksud, tak berfakta dgn nas, dalil & bukti - hanya tohmahan, angan2, igauan liar, kosong, syok sendiri & lucah menjijikkan.

      Sebaliknya, aku cakap berfakta siap dgn bukti kukuh...

      KEJORA HOMOSEKSUAL & GILA SEKS.....!!
      Di bawah adalah petikan2 posting kamu yg menunjukkan bagai dah terang lagi bersuluh bahwa kau seorang gila seks dan pengamal seks songsang sesama jenis terkutuk lagi terlaknat. Yg amat mejijikkan sekali ialah kau melafazkan kata2 itu di hampir2 menjelang bulan puasa Ramadhan al Mubarak.....

      KEJORA 6 May 2018 at 14:28
      Ini juga perkara serious dan bukan olok-olok
      Tiap mlm jadi resah, bila dakap bantal pelok
      Terasa seperti sdg menggomol Mekcy Golok
      Entah bila jubor bapok ini dapat hamba jolok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Macy 6 May 2018 at 14:42
      Sudah2lah bapok!! Klu boleh puki babi pun kau nak sondol!! Bawak mengucap!!! Kan kena langgar lori kang nyesal!! He2 he2

      KEJORA 6 May 2018 at 22:52
      Mekcy punya tetek, mcm ubii keledek
      Bontot bulat, dia jalan terkedek-kedek
      Suman bapok tua dia cuba nak bodek
      Bapok2 ini DAP punya kerbau pendek
      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Macy 6 May 2018 at 22:57
      Bapok khinzir!!!!

      KEJORA 7 May 2018 at 00:05
      Hamba ni asyik khayalkan Mekcy bapok
      Dia inii dada montok, jubor pulak empok
      Teringiin sgt, jubor dia hamba nak tepok
      Lps itu tutoh jubor dia atas tilam empok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Macy 7 May 2018 at 00:25
      Bapok khinzir!!!

      ps:
      Sebenarnya banyak lagi tapi cukuplah sekadar ini kerana ianya amat kotor dan menjijikkan.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Kesudahannya.....
      PANTAToon sampah, tak bermaruah, tak berhemah, jadi sesumpah, memamah makan diri sendiri.....!!

      Delete
  13. Ramai yg sokong supaya orang Islam bersatu
    Tetapi tidak bagi Suman spesies kepala batu
    Rupa mcm manusia tapi perangai macam hantu
    Mmg patut kepala dia kejora sekeh dan latu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tetap berpendirian sama sepertimana luahan ku @ 13:58 di atas.

      Delete
  14. Bro John dan Pak Othaman
    Tun M tiada gantinya
    Jauh dari kampung halaman
    Masih dihormati seluruh dunia!

    Jika dunia diberi pilihan
    Pilih satu mana terbaik
    Tun pasti bergelar Johan
    Nama Malaysia tentulah naik!

    Hanya kumpulan kecil mencaci
    Kenapa Tun di puncak lagi?
    Dua kali manalah aci
    Boss tak naik aku yg rugi!

    Dua penyangak sudah berpakat
    Tok ketua mahu disekat
    Dulu berjauh kini dah dekat
    Bercampurlah tie dan kain pelikat!

    Persatuan bukan kerana bangsa
    Hanya untuk sambung kuasa
    Songlap, rasuah kekal biasa
    Simpan rahsia dua2 selesa!

    Mana nak banding Tun mentadbir
    Islam hormat barat pun gentar
    Cai disini menjueh bibir
    Camana lagi mereka nak putar?



    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul di mata sijahil wajar diragui

      Delete
    2. Seperti mereka2 yang menganggap firaun itu tuhan ..mereka fikir mereka betul..

      Delete
    3. Tapi tak sedahsyat PANTAToon sampah, tak bermaruah, tak berhemah, jadi sesumpah, memamah makan diri sendiri.....!!

      Delete
    4. Dari tulisan dan pandangan komentar kita boleh kenal siapa mereka

      Delete
    5. Today, 22nd January, 2019 we received Sensational Awesome news that made us Malaysians very very proud....,

      WOW..WOW..WOW..WOW..WOW....!!

      VIENNA, Jan 22 — IAACA Chief, Ali Fetais announced in his welcoming speech that a fund named after Dr Mahathir will be set up.

      The IAACA was formed in 2006 to promote the effective implementation of the UN Convention Against Corruption, of which Malaysia is a signatory.

      Malaysia was among the earliest to join IAACA. which now has 140 member countries, and is headed by Ali Fetais Al-Marri of Qatar.

      ps:
      Satu lagi Anugerah Ilahi terhadap Tun M.
      Maka semakin terkedulah puak2 anti Tun M, khususnya Rafizi & the geng, Kejora, TongGeng & juga Sdra Shahbudin yg mau Tun M letak jawatan PM pd Jun tahun ini.

      Apa yg tersirat dah semakin tersurat dgn Taqdir Illahi.

      Delete
  15. Sudah ku lihat hampir 4.30 ptg takda keluar GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB.

    Selamat mengeluarkan pendapat dan berdailog, peserta semua. Bahagia lah selalu sabelom nate' itu masuk mengacau mendistract lagi.

    ReplyDelete
  16. Pas mana bole kerjasama dengan sesiapa?

    Dengan Dap dah tentu asying berperang sebab depa takut PAS Hudud.

    Dengan Umno pun dulu depa naik gila hingga sembahayang 2 iman, melampau hingga ada 2 mesjid 1 kampong.

    Nama ada Al di hujung - Altantaru, Altantuya ...

    ReplyDelete
  17. Tak tau ler kalau desas desus RM90 juta itu membikin pihak2 yang dapat menafaat spt Mercedes dll hati sejuk, bergelora dan mahu berpegang pegang tangan dengan puak pemberi.

    Kalau begitu, kot akan ada bukti kerjasama yang irat antara depa.

    PAS kata nak hadiahkan 8,000 undi kpd calon Umno di PRK Semenyih. Kot ada yang collect duplicate voting slips yang ada tanda PAS pada hari mengundi.

    Duplicates itu tak boleh nampak - invisible, ha nya orang Umno saja yang nampak dan boleh kira betui ke ada 8,000,
    hehe

    ReplyDelete
  18. Alamak sunyi pulak tempat nih depa tak masuk --

    Woi Anonymous, Abang Din, Singgora, Mas, dah rindu kat hangpa, masuklah sini .... ooops, silap .. nama2 tu orang yang sama, sekoq tak masuk, yang lain pun tak la

    ReplyDelete
    Replies
    1. GENG BAJIB dah mati kot ... ada sapa yang sanggup bacakan talkin ka?

      Delete
    2. Today, 22nd January, 2019 we received Sensational Awesome news that made us Malaysians very very proud....,

      WOW..WOW..WOW..WOW..WOW....!!

      VIENNA, Jan 22 — IAACA Chief, Ali Fetais announced in his welcoming speech that a fund named after Dr Mahathir will be set up.

      The IAACA was formed in 2006 to promote the effective implementation of the UN Convention Against Corruption, of which Malaysia is a signatory.

      Malaysia was among the earliest to join IAACA. which now has 140 member countries, and is headed by Ali Fetais Al-Marri of Qatar.

      ps:
      Satu lagi Anugerah Ilahi terhadap Tun M.
      Maka semakin terkedulah puak2 anti Tun M, khususnya Rafizi & the geng, Kejora, TongGeng & juga Sdra Shahbudin yg mau Tun M letak jawatan PM pd Jun tahun ini.

      Apa yg tersirat dah semakin tersurat dgn Taqdir Illahi.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...