Monday, 7 January 2019

JIKA BERSATU TIDAK MENGHORMATI JANJI, BAIKLAH SHAFIE SOKONG ANWAR CEPAT2 JADI PERDANA MENTERI!!!


Ketua Menteri Sabah, Shafie Apdal sekali lagi mengingatkan Bersatu agar tidak melebarkan sayapnya ke negeri itu sebagaimana janji yang pernah dilafazkannya sebelum ini.


Kata beliau, pihaknya sentiasa berpegang kepada perkara itu dan berharap Bersatu juga sentiasa menghormati janji tersebut.


Serentak dengan itu, Shafie mahu Bersatu agar lebih menumpukan usahanya mengukuhkan kedudukan sendiri di Semenanjung saja dan membiarkan Warisan memberi tumpuan di Sabah.

Tetapi, bagaimana jika Bersatu memungkiri janji itu akhirnya?


Apalagi berdasarkan rekod Tun Mahathir Mohamad selama ini, beliau sentiasa licik mencipta alasan jika mahu memungkiri sesuatu janji itu.


Berkaitan janji manifesto PRU14 misalnya, disebabkan tidak mahu menunaikan janji-janji itu, Tun Mahathir dengan selamba mengatakan buku manifesto bukanlah "kitab suci", selain berdalih bahawa manifesto itu dirangka dengan keyakinan Pakatan Harapan tidak akan mampu menumbangkan BN.


Tidakkah sikap itu menunjukkan Tun Mahathir tidak benar-benar bertanggungjawab untuk menunaikan janji-janjinya, sedangkan rakyat sudah memberikan undi kemenangan kepada Pakatan Harapan?


Kiranya janji manifesto pun boleh dimungkiri, apakah tidak mungkin janji tidak mengembangkan sayapnya ke Sabah juga bakal dimungkiri?

Hanya ada satu pilihan saja bagi Shafie jika Bersatu akhirnya berhasrat melebarkan juga sayapnya ke Sabah, mungkin disebabkan untuk memenuhi hasrat bekas pemimpin-pemimpin UMNO yang sudah keluar parti itu - inilah masanya beliau harus menyatakan sokongan lebih kuat dan lantang agar penyerahan kuasa Perdana Menteri kepada Anwar Ibrahim tidak harus lagi dilengah-lengahkan.


Dengan Anwar menjadi Perdana Menteri dan bukan lagi Tun Mahathir, tidak akan timbul lagi apa-apa isu berkaitan perlunya Bersatu dikembangkan ke Sabah atau tidak.


Apabila Anwar yang menjadi Perdana Menteri juga, bekas pemimpin-pemimpin UMNO yang keluar parti itu pun tentunya tidak bernafsu lagi terhadap Bersatu.


Titik. Selesai masalah bila Anwar jadi Perdana Menteri. Warisan selamat dan Pakatan Harapan juga terus mantap. (ShahbudinHusin 07/01/2019).

161 comments:

  1. Dah jelas pendirian Budin terhadap Tun
    Puak ni ingat otak rakyat macam kartun
    Itulah mangkuk punya pengerusi pakaton
    Tinggal saja yg bodoo & bangang melantun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, selesai semua masalah bila Anwar jadi PM..????
      Cerita kartoon

      Dalam budin mempromote Anwar, dia SEBENARNYA meracun pemikiran pembaca untuk benci Anwar seolah Anwar itu rakus Dan gelojoh.

      Reverse strategi InI hampir mengena..

      Delete
    2. Nanpak mcm sdr ini tak pandai kaji
      Mana lah bukti nya reverse strategi
      Bukan ker TDM tu, Budin tibai & taji
      Jelas Budin kata, Tun mungkir janji

      Kah kaahh kaaahhh kaahhhh kaahh

      Delete
    3. Saki baki Umnogok
      Kojolla terus bongok....!!

      Delete
    4. Apakah negara makin baik bawah Tun? Bukankah makin parah ekonomi dan politik? Lihatlah blog ini. Mereka yg dulu taksub promosi PH kini tengah gaduh sakan sama sendiri. Akibat percaya fitnah Tun dan PH.

      Delete
    5. Belum sampai masa lagi dah kalut peralihan kuasa. Rakyat lah yg berhak menentukan siapa bakal PM nnt.. bukan janji TUN kpd Anwar dlm dua tahun..

      Delete
    6. MSA, janji yg dibuat bukan 'personal'. Ia dibuat pada umum. Rakyat yg mendengar janji itu. Bila undi PH rakyat dah ketahui dalam 2 tahun Tun akan serah kuasa. Berapa ramaikah yg undi PH atas dasar ini? Jangan pula bila dah menang tukar cerita pula. Kini istilah 'rakyat' diguna untuk mungkir janji yg dibuat hadapan rakyat. Memang benarlah Tun ini punyai sifat khianah. Allah tidak sukai mereka yg khianah.

      Delete
  2. kalau mungkir akan di tolak rakyat kelak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gamak nya banyak ganjaran Budin dapat atau di janjikan bila Pak Sheikh jadi PM. Apa saja di eksploitasi nya bagi menonjolkan Pak Sheikh patut cepat dapat kuasa PM.

      Tapi tak jalan. Bukan saja ramai yang kata takda perjanjian bila untuk Tun serah kuasa kpd Pak Sheikh. Malahan, ramai juga yang kata bahawa Peliwat, 2 kali di penjara, banduan, a common criminal tak boleh jadi PM.

      Delete
    2. Perkara tu sangat menghantui rakyat.. Bakal PM kita hendaklah kelihatan bersih dari segi moral..

      Delete
  3. Tun ingat dia boleh kontrol semua orang
    Sekarang tunggu masa je PH nak berperang
    Rakan dia sendiri pun dah mula nak serang
    Tunggu muka dia mereka nak conteng arang

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he he

      Tut..tut..tut..tut
      Siapa takut...??
      Ancaman Pantatoon hamPAS kentut?
      Kojolla Kojol, my foot...!!

      He he he

      Delete
  4. Mmg cantik, posting yg Budin persembah
    Shafie tak rela Bersatu merayap ke Sabah
    Dia khuatir TDM akan buat sikap bedebah
    Atas sbb itu DSAI tak perlu le nak gelabah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budin dah kebuntuan, gormal taik, naik muatkan isu basi.

      Tun dah sahkan Bersatu tetap bersatu dgn Warisan. PPBM tidak akan kembang sayapnya di Sabah, tapi akan ke Sarawak.

      Budin dah tertular penyakit sopak pekung Kojolla yg entah aper2 suka tembak peluru kosong.

      Delete
  5. Budin sendiri pun dah mula berpaling muka
    Dia dah sedar hati rakyat kecewa dan luka
    Mutakhir ini, wajah Tun dah masam mencuka
    Keliling Tun hanya pengampu & bermuka-muka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pegi jalan daaaaa.....!!
      He he he

      INGAT - Akibat biadab kurang ajar terhadap Tun M:

      - Najib dah kena
      - Jahid Sontoloyo Pornorogol dah kena
      ' Itik Seriati ROS dah kena
      - Irwan the Only One Serigala dah kena
      - Sultan Kelantan pun kena juga

      Delete
    2. Berhujahlah dengan fakta. Fakta tak menipu. Dan sila berhujah bersama aqal bukannya usus. Usus tempatnya memproses zat kpd najis.

      Najib, Zahid, Apendi, Kandasamy dan ramai lagi didakwa berjemaah semenjak Jun 2018 adalah kerana dana berkaitan 1MDB.

      Individu pertama yg bercakap mengenai 1MDB adalah Anwar Ibrahim pd 2011 di Parlimen (sila rujuk Hansard). Ahli politik yg paling garang & lantang bercakap & keluar masuk lokap kerana pembongkaran penyelewengan dana 1MDB-SRC, TH, LTAT, KWAP adalah Rafizi Ramli.

      Yang berkeras mahukan Tommy Thomas sebagai Peguam Negara adalah PKR & DAP. PM hanya mengusulkan kpd YDPA.

      Dimananya sumbangan Dr Mahathir Mohamad menumpaskan 6 jahanam?

      Orang lain yg bekerja bertarung nyawa (hingga diugut bunuh), orang lain mahukan kredit & manfaat. Dan pengampu2 pula sanggup melondeh akhlak mempertahankannya. Jijik!

      Delete
    3. Pegi jalan daaa dgn temberang kau. Semua nama yg kau sebutkan itu 'carry no weight', cakap mereka bagai air suam2 saja tak dipedulikan masyarakat antarabangsa.

      Hanya bila orang tua renta mula bersuara menghentam 1mdb, barulah masyarakat antarabangsa 'lift their eyebrows (buka mata).

      Delete
  6. TDM mungkiri janji, Shafie resah & bimbang
    Sbb banyak kali, Tun buat langkah sumbang
    Shafie ugut TDM, agar berfikir & pertimbang
    Sayap Cap Munge ke Sabah, jgn dikembang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he he

      Tambahan akibat biadab & belot terhadap Tun M:

      - Ku Li dah kena sampai kerjaya politik kandas.
      ' Musa Hitam dah kena sama senasib Ku Li.
      - Anwar dah kena masuk jel dgn keaiban tak terkira.
      - Rafizi dah kena tapi diselamatkan Tun Mahathir.
      - Dol Sani dah kena malu sampai kena buat surat terbuka beribu ampun kpd Tun Mahathir.

      Delete
    2. Othman, menginaya orang di dunia memang rasa hebat. Tapi siapakah akan selamatnya di akhirat? Kenapa sokong perbuatannya menginaya orang yg tak sebulu dengannya? Termasuk pembunuhan beramai ramai org kampung Memali.
      Dulu Firaun takbur dan menginaya Bani Israel ikut suka hatinya. Dia ditenggelamkan dan mayatnya menjadi tanda bagi generasi akan datang hingga ke akhir zaman.
      Masih taksub buta sokongnya?

      Delete
    3. Natijahnya.....

      Tua tua Mahathir, tua tua ubi
      Semakin tua, semakin berisi

      Tua tua Mahathir, tua keladi
      Semakin tua, semakin menjadi

      Tua tua Mahathir, tua tua kelapa
      Semakin tua, banyak santannya.

      Berapa kerat insan di dunia ini diberkati Ilahi tatkala usia mencecah 93 tahun....

      Sihat wal afiat.
      Berjalan tanpa sokongan alat atau bantuan orang.
      Masih cerdas, tangkas, berceramah seantero dunia, tidak nyanyuk dan sentiasa menjadi perhatian serta buruan wartawan tempatan & luar negara yg cakapnya jadi tajuk berita di media2 utama, laman2 sosial seluruh jagat.

      Penampilan serta ketrampilannya masih menyerlah dgn wajah berkharismatik, berwibawa penuh keyakinan, segak, senyuman menawan, tidak gelabah - hingga dapat julukan 'Mr Handsome Old Man'.

      Gigi-giginya masih utuh, putih, bersih yg amat jarang2 sekali kedapatan pada insan lanjut usia.


      Apakah peristiwa 'Ipoh mali' itu jika benar kesalahan Tun akan dibiarkan begitu saja oleh Ilahi....?? Sebaliknya pulak, heran Tun berterusan mendapat berbagai Anugerah tudak putu2 sama ada dunia atau kerajaan langit.
      Kejayaan beliau memimpin 5 p/raya berturut-turut dgn majoriti 2/3 serta kejayaan ulung memimpin pakatan pembangkang memeranjatkan seluruh dunia adalah satu bukti beliau adalah insan luarbiasa yang diberkahi & direstui Illahi.

      Masih juga ungkal nak menyangkal...??

      Delete
  7. Shafei ni pun bnyak mungkir janji. Biarlah Bersatu dtg Sabah. Additional headaches for him.
    Biar dia rasa apa raayat rasa bila janji x ditunai.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Bagus melawa Bersatu masuk Sabah tu, Bang. Mungkin satu hari nanti. Bila Shafei dapati itu akan membawa faedah kpd dia dan Warisan.

      Boleh bantu membantu, sokong menyokong. Pendirian rasa nya sama - anti Klepto, anti-rasuah dll.

      Delete
  8. Undi yang rakyat udah beri sangatlah bererti
    Rakyat sgt marah bila janji Tun sudah capati
    Budin mau jwtn PM, DSAI segera mengganti
    Masalah Bersatu ke Sabah, selasai lah nanti

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Capati Tun ada umpphh.
      Roti Najib kosong tak dak telor.
      Roti Nuar bau stor Kunyit.
      Roti Kojolla kecut2 keciput

      He he he

      Delete
  9. Pengampu Tun hanyalah GMN dan wak Suman
    Dua ekor barua otak dah dijangkiti kuman
    John Doe pun diam, malu nak mengaku teman
    Dah seminggu berselimut belum kebah demam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11:01

      Depa semuanya itu, puak kurang siuman
      Diketuai Doe hadith palsu buat pedoman
      Semua pakat dah rosak aqidah dan iman
      Terutaman sekali si munafiq Wak Suman

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. AnonyMOUSE cakap dengan Tikus....??

      Nak temberang pun agak2 ler jgn menampakkan kebodohan kau tuu....!!

      Delete
  10. Budin ni sekarang lebih sudu dari kuah. Mentangkah sebab kuat sangat sokong Anwar untuk jadi PM (walhal ini sudahpun ditetapkan) Budin sekarang ni melonjak gila cadang itu cadang ini hanya untuk menguatkan Anwar lebih cepat jadi PM. katanya Jun ini akan dapat PM baru. Tun tidak akan ditbuhkan di Sabah tanpa persetujuan Warisan. Budin ni cepat2 suruh Afdal sokong Abwar apa hal pulak. Heh, dalam PH pun berebut-rebut sokongan jugakah. Kalau Anwar tu hebat personalitinya, dia tak payah kempenpun, komponen PH akan beri sokpmgan kepada nya. Budin, janganlah kalut sangat, tulisanhang ni melagakan bukan menyatukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tn Budin bukan lah niat nak melaga-laga
      Dia cuma ingin ambil, sikap berjaga-jaga
      Tak rela terus dicengkam kepala dongga
      Semua nya, adalah utk kebaikan PH juga

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. Tak kisah lah lebih sudu dari kuah.

      Masalah nya kuah dia masam. Basi.

      Salah orang yang dia promosi.

      Mana boleh promosi Peliwat, Banduan, A Common Criminal.

      Delete
  11. Budin kata, Tun dah terkenal buat janji palsu
    Bersatu mau ke Sabah, Shafi'e tak akan bisu
    Bagi Bang Non jadi PM segera, selesai le isu
    Pelompat2 dari Umno tidak ler lagi bernafsu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM segera macam mee segera....??

      Mee segera, cepat dimasak, cepat ke jamban.

      Macam tuu kah....??

      He he he

      Delete
  12. Budin dah kebuntusn gormal taik naik muatkan isu basi.

    Tun dah sahkan Bersatu tetap bersatu dgn Warisan. PPBM tidak akan kembang sayapnya di Sabah, tapi akan ke Darawak.

    Budin dah tertular penyakit sopak pekung Kojolla.

    ReplyDelete
  13. Replies
    1. Bukan soal Melayu.

      Soal penjilat, pemakan dedak, pengendeng habuan bila Bang Non jadi PM.

      Negara ini dah penuh itu semua. Di bikin Najib Al Jibo.

      Delete
  14. Budin tak mau bergelumang najis mcm babi
    Dia sedari, kesesatan dlm cai2 berakar umbi
    TDM bagi puak tu dah dianggap setaraf nabi
    Spt mana Doe fasiq, "panji hitam" dia melobi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. e he he

      Tut..tut..tut..tut
      Pantatoon hamPAS tahap kentut
      Kojolla pengecut, sebenarnya takut
      Kaki temberang, my foot....!!

      He he he

      Delete
  15. Bro mat sawang!!
    kasi bersih itu rmh penuh sawang..jolok dorang sampai terkangkang..kuasa ada dorang banyak dputar2 nyanyian temberang..

    Bro mau buat melayu tenang bahagia serta gagah..lu hentam yg dulu serta yg angan yg kuat mau mentekedarah habis harta kerajaan nak djarah..yg tersepuk org melayu banyak yg tergadah..itu melayu puak puaka hantu haramjadah..melayu x berada dmunipulasi em sangat mudah..mudah nya kemut sorong je rasuah..bang Shah melayu miskin tengok2lh jengah2..ph sekarang berebut kuasa bertelagah..kerja x seberapa kerja lengah2..manifesto selamba je ntah apa ntah..Anwar bagi dia perintah..banyak janji..janji peh sampai ke Sabah..mahathir bagai x larat dah..korang asak dia lebih2 apalah..ramai org tua2 kalo nak pegi mengadap Tuhan dah tau dah..lg korang anggap dia hebat bersih tiada dosa terserah..dia akan menyerah..x kalo kot ketawalh berdekah kah kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Ram semangat mcm Mat Sawang
      Tak sanggup dilihat Melayu terawang2
      Bukan mcm si Sumah makcik bawang
      Sokong puak yg gilakan kuasa & wang

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    2. Aloo mr ramly ahmad.
      Ya habebe ya maulana.

      Sawang kat romah ..teman bior saje bagi labah-labah dodok menompang seropa teman juge.

      Teman sebagai rakyat bawahan yg kolibatak kalu ckp lebeh- lebih dah depa royak teman nak
      barontak ada pulak cakap pasai teman seropa urang yg takdak palak dan hotak..tapi yg sebenag nya teman coba pikiag secara dlm dan luag dikotak sopaya mlayu. kapiag tahleh nak katek kotak.

      Kita dok kalut dgn raja-raja dan manteri-manteri sapa yg nak aleh ganti sampe melalut-lalut tak berenti-renti mcm takdak hari esok lagi .sebagai rakyat jgn kita pikiag pasai depa yg nak ganti atu nak dok tengah atu nak dok tepi-tepi. ikot bahase uramg kampong teman bior deme mampuih pi.

      Sapatotnya raja dan manteri yg
      Kena pikiag pasai mlayu, awat mlayu soka dodok tepi-tepi dan ada yg dodok kebelakang sekali jgn plak kata anogerah ilahhi.

      Dok kalut pasai manteri dan raja-raja anggota bomba yg besaudara dgn kita, pakat bwat bwat lopa begitu saja.
      Koling paria betepok tangan dan dada. Pembesag mlayu betepok dahi dan betepok-tepok poket sampe lopa ..
      Biag kuah tompah kecapati asai jgn tompah kelaut yg mate..
      Kuah kuah kuah kuah

      Delete
  16. Wak Suman & GMN jenis barua tak tau malu
    Dua malaun lahanat pengampu mcm ulat bulu
    Jenis otak beku selalu sokong dgn melulu
    Jenis parasit & perosak mcm pokok dedalu

    ReplyDelete
  17. Budin kini dah masak dgn TDM punya gerak
    Tak rela dia, Tun sapu isi, DSAI tinggal kerak
    Dia tak mahu buang yg elok kekal yg haprak
    Kenapa nak kekalkan gagak, & buang merak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  18. Budin cara kamu tulis macam semua masalah dekat Tun. Masalah kerajaan PH adalah masalah semua parti. Kamu cuba mengujudkan persepsi kebencian terhadap Tun. Padahal parti yang bermasalah adalah PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia dah kena sogok dek PKR. Maka dia kena sodok dek peserta di blog dia.

      Moral of the story:

      Jangan terima sogok, nanti kena sodok.

      hehe

      Delete
    2. GMN, buat apalah cari dosa free dengan tuduh Budin tanpa ada apa apa bukti. Kemaruk Tun sangat ke? Apakah sanggup kena siksa akhirat kerana Tun? Kan jahil begitu?

      Delete
  19. Budin ooooo Budin. Awak dah knape tu? Udah2 latu meroyan giler ttg Tun M. Lau ada rezeki tu jadi lah Anwar PM nnti ekk...tunggu lah abis 2 tahun Tun M jd PM k.Lau dh abis 2 tahun Tun M x nk berundur baru awak sembang kencang hal ni lg ekk....thanks.

    ReplyDelete
  20. Budin mahukan perjuangan PH ikhlas & suci
    Setia Budin kpd DSAI, tidak berkurang seinci
    Sebaliknya dengan TDM, dia dah mula benci
    Dia dah tak ingin lagi, jadi Tun punya balachi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya dgn kemampuan pantatoon yg merusakkan kesenian pantun,

      Kau tuu siapa, sekolah di mana sampai takat apa, haaaaaa.......???

      Masyarakat antarabangsa, pemimoin luar hingga institiut pengajian tertinggi seperti Oxford, Jepun pun tabik spring dgn Tun M.

      Ini satu lagi bukti betapa mereka mengiktiraf 'geniusnya' pemimpin Anugerah Illahi.....

      Rangsit University (RUS) president Dr Arthit Ourairat, 80, said.....

      “We were considering a role model our country (Thailand) needs and Dr Mahathir has everything needed in being a good leader,” he said.

      “Fr Mahathir is a decisive and a heroic leader who took the country forward and even saved the country in times of distress, including during the 1998 financial crisis.
      This is the type of leader we Thais too want to have.

      Tak malukah menonjolkan kebodohan kau tuu tiap2 hari, ngok.....??

      Delete
    2. Wak Suman..Wak dah tersilap besar lah.

      Bukan Rangsit University tapi...Brengsek University beb. Cepat betul kan balik kekhilafan tu..buat malu kompani aje lah Wak ni !!!!!

      Delete
    3. Hmmmm, patutlah kau tuu bongok.

      Ingatkan bagus betol.
      Kiranya Hang Kebun bercangkol.
      Cakap besar, tapi takot tak berkontol....!!

      Delete
  21. Asyik-asyik cerita nak Anwar jadi PM8.Ada org suka bodek dan Budin pula dari jenis yg terlebih bodek.Zaman BN kita kutuk org tu org ni la kaki bodek.Tapi nampak gayanya yg kaki kutuk org tu rupanya lagi terlebih-lebih teruk dari org yg pernah dia kutuk dulu.

    ReplyDelete
  22. Dulu kita rasa Umno tu dah teruk sangat sampai kita ramai-ramai bersatu hati utk tumbangkan Umno dan BN. Tapi Umno kala Umno jadi teruk atau buruk ianya dah berkuasa sebegitu lama. Ini parti yg hanya baru memerintah belum lagi setahun dah dilanda ribut taufan kerana berebut kuasa. Macam-macam la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa cakap, Mat? Ko ckap? Ko tak masuk buku pun.

      Ko tak baca berita luar negara ke? Bagus untuk bandingan, Mat.

      Ko tak tau pun di Britain, PM nya dah nak mampos coba dapatkan terma Perjanjian yang baik bagi keluar dari EU, tapi di balun dek "colleagues" dia yang nak rebut kerusi PM tuh.

      Jangan dok di bawah tempurung ajer, Mat, ok?

      Delete
  23. Mana pi wak Suman pengutip sampah sarap
    Jenis pengampu yang tidak boleh diharap
    Tun dikutuk, dia langsung diam terperap
    Dah terbungkam agaknya ini anjing kurap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia sedang sedikan blunderbuss, senapang Inggeris purba.

      Di isi dengan paku berkarat dan serpihan besi buruk. Tembak ke bontt kamu. Karat nya tu bikin kamu gangrine, tak lama kojol.

      Delete
    2. Berani si Kojol berani tahi
      Berani pengecut sembunyi2

      He he he

      Delete
  24. Malang bagi org Melayu kerana tidak mempunyai sebuah parti yg kuat dan boleh bersatu utk membela nasib mereka. Apa yg ada hanyalah parti yg berjuang utk merebut jawatan bukannya secara senyap lagi malah sudah berani secara terang terangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno makan 50 tahun baru kuat. Bersatu makan 5 tahun aje kot.

      Ko tengok ler di Pru15. Sekarang pun depa dah berhati hati. Tak ambik bekas Umno dengan sewenang nya aje. Nak elakkan ada yang jadi duri dalam daging, melewatkan jadi kuat.

      Delete
  25. Wak Suman & GMN agaknya sdg bermesyuarat
    Nak mencelah kat sini dia rasa tak larat
    19/5 dengan kejora dia nak bertegang urat
    Jgn pula menyamar bapuk, cuba nak mengurat

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he he

      Tut..tut..tut..tut
      Siapa takut...??
      Ancaman Pantatoon hamPAS kentut?
      Kojolla Kojol, my foot...!!

      He he he

      Delete
  26. Sebelum pilinraya kita diajak utk menjatuhkan pemimpin yg mencuri duit rakyat. Selepas pilihanraya dan berkuasa hari-hari cerita pasal perebutan kuasa saja.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Bukak ler mata kamu sikt. Bukan pasal rebut kuasa saja. Juga pasal mentahikan Najib tak renti renti. Dia yang rosakkan negara.

      Dan, dalam pada itu, bincang isu2 memajukan negara. Seperti nak jual Equanimity, dapat sebiliun nak guna untuk majukan negara.

      Ko tak nampak lagi ker? Jangan juling yer?

      Delete
    2. GMN, pasal terlampau taksublah akal jadi terbantut. DSN lonjakkan ekonomi dan mampankannya. Masa sebelum May 9, pertumbuhan ekonomi 6%, Ringgit 3.85, Pasaran Saham 1850 mata dan rizab 107 billion USD. Cuba renung balik apa jadi lepas PH kuasa - pasaran saham jatuh 200 mata, ringgit jatuh 4.15, ekonomi jatuh 4.4% dan rizab jatuh 6 billion ISD ke 101 billion. Harga barang naik. Segala janji dicapat. Bantuan BR1M dipotong, bantuan peladang/nelayan ditamatkan. Aset dan rizab yg dibina DSN dlm Khazanah dirembat. Terkini bayaran sewa quarters pekerja kerajaan putrajaya dinaikkan dari RM 400 ke RM 800.
      Gunalah akal GMN. Sehingga kini rakyat hanya merana. Mereka yg kurang pakai akal macam haiwan ternak terus taksub sokong PH. Siapa sebenarnya yg rosakkan negara?

      Delete
    3. GMN, lagi satu - DOJ pun dah buang kes equinamity. Berapa lama lagikah auta 1MDB ini akan diputar sebagai diversion untuk tutup keadaan negara yg makin parah?

      Delete
    4. Mr J obo,

      Awat tak opakai Bahasa Melayu? Taksub tu apa? Takda BM bagi nya ke? Ko orang PAS ke? Awat keterlaluan dengan Bahasa Arab. Semua Bahasa Arab tu ke Islaman ker? Mengarut.

      Kamu bodoh piang ker? Tak reti2 orang cakap sebut punca bagi data yang ko kasi. Atau kasi link. Ko tak faham bahasa aku cakap tu ker? Anta wakarimasen da nah. Bakad da nah.

      Ko ingat apa angka ko sebut pembaca boleh percaya ker? Harga sewa quarters pun ko boleh tipu. Geng Najib yang sentiasa menjilt Najib terkenal sebagai penipu.

      Delete
    5. Alahai betapa bangang bodoh piang ko Mr J ubo.

      Tak faham ke DoJ tarik balik saman nya ke atas Equanimity sebab mahkamah Malaysia dah Hakimkan bahawa kapal itu dipunyai Malaysia sekarang, bukan lagi Jho Taek,

      Malas nak cakap banyak dengan ko, buang masa ajer ler. Tapi awat ko tak jawab, ko selola mana dulu?

      Delete
    6. GMN, saudara ni kurang benar ilmu. Pasal tu senang ditipu. Bacalah saudara. Pasaran saham dan ringgit itu hari hari dicetak dlm media letronik dan surat khabar. Rizab itu tiap bulan dan pertumbuhan ekonomi tiap suku tahun. Google je nak dapat pengesahan.
      DOJ dan mahkamah Malaysia tiada kaitan. Tak ada main pas kes ke negara lain. Fahamlah sikit perundangan. GMN ni benar benar manusia kurang ilmu yg ditipu bulat bulat oleh Tun.....

      Delete

    7. Semangkin bangang kamu, Mr J ubo,

      Bukan soal nya tak tahu, atau tak mahu. Kau yang mahukan pembaca percaya apa kau kata, mengapa kau malas nak kasi bukti, rujukan, punca atau link kpd fakta dan data itu?

      Kau ingat semua pembaca jenis yang baca itu semua yer? Otak kau taruk kaki ker? Kalau kamu orang PAS, padan ler PAS tak sampai ke mana dah 50 tahun sejak di tubuhkan. Baru dapat merintah 2 negeri di pantai timur Semenanjong ajer.

      Sedih. Menyedihkan. "Ketaksuban", eh? Perkataan besar tuh. KeAraban pula, ada unsur syurga. Tak kisah ler "The Guardian of the Two Grand Mosques" itu arahkan bunuh wartawan rakyat nya yang kritik dia di Turkey aritu. Great to be Arab or be associated as Arab, eh, Mr J ubo? 12 juta Arab Yemen di paras kebuluran akibat perang yang di rancang nya.

      Di bantai, di balun, di sindir, di minta kasi tau dulu sekolah mana pun kau tak berani nak kasi tau.

      Jadi, bodoh bangang memanjang ler kamu. Tapi pakai nama "Mr" pulak tuh, Menang ler kau gila.

      Delete
    8. Mr J ubo,

      Aku layan kamu sebab aku dapat banyak hiburan, a lot of entertainment making fun out of you. Carry on with your stupid, narrow-minded, even mad statements. Aku akan tunjukkan kpd pembaca sekelian betapa bodoh dan kecil nya otak kamu.

      Kamu kata, "DOJ dan mahkamah Malaysia tiada kaitan. Tak ada main pas kes ke negara lain." Alamak, budak SPRM pun tahu itu kata2 bodoh. Kalau Mahkamah Malaysia sudah hakimkan Equanamity kepnunyaan negara ini, tentu lah mereka tak perlu saman lagi.

      Nak saman Jho Taek pasal kapal itu nak buat apa. Depa mesti baca berita di Malaysia. Ha nya kamu gila - baca berita DoJ tapi tak nampak langsung bahawa DoJ tentu fikir tak payah saman lagi sebab kapal itu sudah jadi kepunyaan kerajaan Malaysia.

      Aku tau, kau akan kata mcm kau kata itu lagi. Kau gila. Tapi aku terhibur. Dah kasi penerangan panjang lebar, kau masih tak faham atau tak mahu faham jugak lagi. Lantak kau ler. Kau keluar lagi, aku balun lagi, more fun and entertainment for me. Selagi aku ada masa lapang.

      Delete
  27. Kerana rekod yg lepas madey kaki konar baring dah ramai yg tak percaya cakap madey lagi...keturunan puaK belit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko keturunan apa? Puak menjilat Najib? Padan ler.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Kojol..kojol bila nak kojol......??

      Rekod lepas madey kaki konar baring dah ramai yg tak prrcaya", aper kebenda yg kau membebel nie, Kejora.....??

      Kau tuu siapa, sekolah di mana sampai takat apa...??

      Masyarakat antarabangsa, pemimoin luar hingga institiut pengajian tertinggi seperti Oxford UK & Univetsiti Jepun pun tabik spring dgn Tun M.

      Ini satu lagi bukti betapa mereka mengiktiraf 'geniusnya' pemimpin Anugerah Illahi.....

      Rangsit University (RUS) president Dr Arthit Ourairat, 80, said.....

      “We were considering a role model our country (Thailand) needs and Dr Mahathir has everything needed in being a good leader,” he said.

      “Fr Mahathir is a decisive and a heroic leader who took the country forward and even saved the country in times of distress, including during the 1998 financial crisis.
      This is the type of leader we Thais too want to have.

      Tak malukah menonjolkan kebodohan kau tiap2 hari, uhhhh.....??

      Delete

    4. Mahathir tidak pernah mungkir janji?

      Semasa mengambilalih pimpinan UMNO dari Hussein Onn dalam perhimpunan agong 1981 itu Dr M telah berjanji kepada ahli-ahli UMNO melalui perwakilan di Dewan Nirwana, Hotel Hilton, yang beliau meminta rakyat memberikan ‘signal’ jika ada tanda-tanda yang ada segelintiran rakyat yang tidak menyukai beliau. Dengan tanda-tanda itu beliau berjanji akan mengundurkan diri secara terhormat Itu janji beliau secara terbuka yang beliau luahkan semasa ucapan penangguhan sebaik sahaja beliau menjadi Presiden kepada parti yang telah beliau matikan pada tahun 1988 itu.

      Tetapi akhirnya beliau tidak menunaikan janji beliau itu dan telah membawa masalah besar yang kita warisi pada hari ini. Beliau tidak mahu berundur walaupun jawatan beliau itu telah dicabar dan beliau hanya mendapat kemenangan yang begitu tipis. Kemenangan tipis ini merupakan tanda-tanda yang jelas orang ramai sudah mula tidak berkeyakinan dengan pimpinan dan mahukan UMNO menyampaikan signal itu kepada Dr M. Beliau bukan sahaja tidak mahu mengundurkan diri tetapi telah meruntuhkan semua institusi demokrasi kerana bertegas ingin melanjutkan keseronokan dan kegilaan berkuasa sebagai PM semasa itu.

      Beliau telah mematikan pendaftaran UMNO dan dalam usaha melakukan itu beliau mendapat reaksi keras dari ahli-ahli UMNO maka beliau telah membuang dan memecat beberapa hakim Mahkamah Agong termasuk Ketua Hakim Negara Tun Salleh Abas. Badan eksekutif yang beliau ketuai telah masuk campur dalam hal perundangan dan kehakiman untuk memungkiri janji-janji beliau itu. Akhirnya tindakan beliau itu telah memberikan banyak masalah kepada negara dan rakyat sehingga ke hari ini.

      Apa yang beliau katakan dalam Utusan itu benar tetapi beliau sendiri tidak mahu menunaikan janji-janji beliau dan sanggup membunuh semua institusi demokrasi negara semata-mata keinginan beliau untuk berkuasa terus menerus sambil memungkiri semua janji-janji beliau semasa mula-mula mengambilalih kepimpinan dari Hussein Onn pada tahun 1981 itu.

      Delete
    5. Madey dah hilang kehebatan...madey tak mampu tingkatkan ekonomi malaysia lagi.. 8 bulan makin merosot..

      Delete
    6. 1531 itu sebodoh Mr J ubo ker?

      Dia menyebut Tun M kata "Dengan tanda-tanda itu beliau berjanji akan mengundurkan diri".

      Alamak, Najib Al Jibo sampai dah bertalu talu di panggil ke SPRM pun tak undur dari jawatan Presiden Umno.

      Dah lama, dah keluar tuduhan2 mahkamah, baru nak letak jawatan Presiden Umno.

      Maka demikian lah kebodohan amat sangat mereka yang sentiasa menjilat Najib, Seperti GENG NAJIB yang tak mahu pakai nama itu, takut kena balun dengan nama aku.

      Delete
    7. Kojolla.. kojollo, kenapa bodoh sangat & bila kau nak kojol....??

      Tua tua Mahathir, tua tua ubi
      Semakin tua, semakin berisi

      Tua tua Mahathir, tua keladi
      Semakin tua, semakin menjadi

      Tua tua Mahathir, tua tua kelapa
      Semakin tua, banyak santannya.

      Berapa kerat insan di dunia ini diberkati Ilahi tatkala usia mencecah 93 tahun....

      Sihat wal afiat.
      Berjalan tanpa sokongan sebarang alat atau bantuan orang.
      Masih cerdas, tangkas, berceramah seantero dunia, tidak nyanyuk dan sentiasa menjadi perhatian serta buruan wartawan tempatan & luar negara yg cakapnya jadi tajuk berita di media2 utama, laman2 sosial seluruh jagat.

      Penampilan serta ketrampilannya masih menyerlah dgn wajah berkharismatik, berwibawa penuh keyakinan, segak, senyuman menawan, tidak gelabah - hingga dapat julukan 'Mr Handsome Old Man'.

      Gigi-giginya masih utuh, putih, bersih yg amat jarang2 sekali kedapatan pada insan lanjut usia.


      Apakah peristiwa 'Ipoh mali' itu jika benar kesalahan Tun akan dibiarkan begitu saja oleh Ilahi....?? Sebaliknya pulak, heran Tun berterusan mendapat berbagai Anugerah tidak putus2 sama ada dunia atau kerajaan langit.

      Kejayaan beliau memimpin 5 p/raya berturut-turut dgn majoriti 2/3 serta kejayaan ulung memimpin pakatan pembangkang memeranjatkan seluruh dunia adalah satu bukti beliau adalah insan luarbiasa yang diberkahi & direstui Illahi.

      Masih juga ungkal nak menyangkal...??

      Delete
  28. Sedap rasa nya mnghentam Kojolla tiap kali dia masuk sini,

    Atas apa nama pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moral of the story:

      Jangan mengojol lah

      Delete
    2. Dia dah lama tak berani keluar atas nama GENG NAJIB.

      Sebab mcm kilat aku terkam, balun dia SENTIASA MENJILAT NAJIB.

      Delete
  29. Semlm shafei Afdal telah keluarkan kenyataan yg agak keras kepada madey..

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ohhh? Dia kata dia sayangkan Tun?

      Pssst, ko sebodoh Mr J ubo ker?

      Kasi tau apa keyataan nya ler, Mamat.

      Delete
    2. Semlm dah bagi posting..ko bodooh tak reti bsca..

      Delete
    3. Reti meroyan dan merapuu jee..

      Delete
    4. Ko ingat semua pembaca semua posting ko semalam, kelmarin, aritu, seminggu lalu ker, Mat ngang?

      Kebodohan kamu yang amat tak terhingga.

      Delete
    5. Rajin lah baca portal berita ngok....kalo tak tahu duduk diam2 laah....jangan mengada2 weeh...

      Delete
  30. Susulan digugurkan, Wan Saiful dedah 'salah guna kuasa' Bersatu Perlis

    7 Jan 2019, 2:59 pm (Dikemaskini 7 Jan 2019, 3:27 pm)

    A A
    Beberapa jam selepas digugurkan sebagai setiausaha Bersatu Perlis, Wan Saiful Wan Jan mendakwa berlaku salah guna kuasa dalam Bersatu negeri itu.

    Beliau mendedahkan telah membuat laporan polis mengenai dakwaan pemalsuan dokumen melibatkan tuntutan ratusan ribu ringgit di pejabat Bersatu negeri.

    Bagaimanapun, dakwanya, beliau digesa menarik balik laporan berkenaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah berantakan...kerana wang...blm pon menang di perlis..

      Delete
  31. Kengkawan...Fuuuuhh...Kalau benar lagi sahih lah berita ni, nampak gayanya memang ada tangan2 ghaib lah yang merancang agar ini bakal menjadi kenyataan...takkan lah korang tak boleh agak sapa dalang besar disebaliknya kot????

    Penipuan pemilihan, ROS bakal bubar PKR????

    Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) bakal menggantung Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerana telah berlaku penipuan di dalam pemilihan partinya baru-baru ini.

    Perkara ini didedahkan oleh Azman Noor Adam di akaun facebook miliknya yang tersebar di media sosial.

    Menurut Azman yang juga adik kepada Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Lokman Noor Adam, ROS bakal menggantung pendaftaran PKR kerana pemilihan parti itu dipercayai penuh dengan kekecohan dan penipuan.

    Azman yang mendakwa menerima maklumat dari sumber dalaman berkata, dengan penggantungan parti itu, Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menjadi lemah dan sekaligus membantutkan peluangnya untuk menjadi Perdana Menteri.

    Azman turut mendakwa sejurus selepas digantung, sebahagian Ahli Parlimen PKR yang berbangsa Melayu bakal melompat masuk ke Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang diketuai oleh Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad manakala Ahli Parlimen yang berbangsa Cina dan India pula akan melompat masuk ke Parti Tindakan Demokratik (DAP) yang kini memiliki kerusi kedua terbanyak di dalam Pakatan Harapan (PH).

    Maklumat ini dikatakan mempunyai asasnya dengan realiti pelbagai kepincangan yang telah berlaku ketika pemilihan PKR tempoh hari.

    Sebelum ini beberapa individu telah ditahan ketika berlangsungnya pemilihan PKR dengan pelbagai kesalahan seperti bergaduh dan merusuh, meminta dan memberi rasuah, sabotaj dan penipuan.

    Jika terbukti berlaku penipuan, tidak mustahil ROS akan menggantung bahkan parti itu mungkin berdepan dengan tindakan yang lebih berat seperti dibubar.

    Nampak tak bhai...betapa teruk dan jijiknya politik di Msia sekarang ni, hanya kerana nakkan terus berkuasa untuk kepentingan anak beranak dan kroni2, semua lunas undang2 ditolak tepi..bak kata orang tua2 dulu..tak dapat tanduk, telinga pulak yang dipulasnya!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penipuan?....itu kes polis...

      Delete
    2. Cerita dari keluarga lobak...patut syook...hihihihi...

      Cerita dah beberape hari lepas....tak ade ape pon..

      Delete
    3. Aiiik...Kau ingat RoS tu takde kuasa langsung ke dalam kes2 penipuan dan politik wang macam yang berlaku dalam PKr tu haah????

      Itu kan dah memang bawah bidang kuasa mereka, selainn dari polis. Polis kejenya siasat ...keputusannya di bawah tangan RoS lah !!!!!

      Delete
    4. Dah tu tsk de kenyataan pon dari RoS...

      Delete
    5. Woiit..sabo lah wei...tunggu masa yang sesuai aje untuk diumumkannya...kalau kau tak sabo sangat, kau gi lah tanya kat Tun Madey tu sendiri..... semuanya kan atas perintahnya bhai!!!!

      Delete
    6. Bila gaaknye masa yg sesuai?...ko ni kami temberang..

      Delete

    7. GENG NAJIB YANG SENITASA MENJILAT NAJIB TENTU LAH PARROT AJER APA ORANG UMNO SPT lOCMAN ADAM CAKAP, TAK SELIDIK ATAU PERIKSA DULU SAHIH KE TAK BERITA ITU.

      PKR belum terima sebarang notis ROS

      PUTRAJAYA: PKR tidak menerima sebarang notis daripada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) setakat ini berhubung dakwaan ia akan digantung kerana berlaku penipuan dalam pemilihan yang berlangsung baru-baru ini.

      Naib Presiden PKR, Zuraida Kamaruddin, mengesahkan beliau tidak mendapat makluman lagi berhubung perkara itu setakat ini.

      “Saya tidak baca lagi artikel berhubung perkara itu tetapi apa-apa pun, sebarang aduan harus dibuat mengikut prosedur dan saluran yang betul termasuk dari segi proses.

      “Jika ada sebarang isu berhubung perkara itu (dakwaan parti akan digantung), Setiausaha Agung parti (Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail) yang akan menjawabnya.

      “Setakat ini saya belum dapat maklumat,” katanya yang juga Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, pada sidang media di sini, hari ini.

      Sebelum ini, media melaporkan, Azman Noor Adam yang juga adik kepada Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Lokman Noor Adam, menerusi akaun Facebook mendakwa ROS bakal menggantung PKR kerana berlaku penipuan dalam pemilihan parti itu baru-baru ini.

      jILAT, GENG NAJIB, JANGAN TAK JILAT. KOT NANTI TERJILAT CYANIDE.

      Delete
  32. Tun Dr Mahathir Mohamad said sometimes people made mistakes and had to backtrack when they realise it would be wiser to do so.

    “Sometimes, we go the wrong way, we turn around but only if necessary. We are not perfect people.

    “Although most of us are angels, angels make mistakes. So, when angels make mistakes, they turn around,” he said after the Pakatan Harapan presidential council meeting here yesterday.

    Read more at https://www.thestar.com.my/news/nation/2018/12/09/pm-its-okay-to-make-uturns-sometimes-people-have-to-backtrack-when-needed-says-dr-m/#mMAVdRH2vgBCMvOm.99

    ReplyDelete
    Replies
    1. The problem in this country started when people didn't admit mistakes, tried to hide them, assisted by cronies and their baboons.

      Like Najib and the RM2.6 billion found in his bank account.

      Denied knowledge of it at first, then admitted it, but didn't say the source, his cronies went haywire proposing the source being this and that, including Wak Jahid saying he even met the "donor" but could not furnish details until now - he has now got more (45) court charges than the thief, robber and pirate Najib Al Jibo himself who landed with 40 court charges.

      It led to Najib and Umno being toppled at Pru14, the voters having agreed that Najib and Umno had damaged the country badly in many ways.

      Delete
  33. Tabiklah kat Piee Pedal...Ini baru betul panglima Bajau yang takde sikit pun rasa takut pada sesapa...termasuk lah pada mantan PM ke 4 tu!!!!

    Warisan mahu PPBM terus berpegang kepada janji tidak melebarkan sayap ke Sabah seperti dipersetujui sebelum pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

    Presidennya, Datuk Seri Shafie Apdal ketika menegaskan pendirian itu berkata, Warisan mampu mengurus serta mentadbir Sabah, meskipun tanpa PPBM melebarkan sayap ke negeri itu.

    “Saya telah menyatakan perkara itu, termasuk pendirian kami (Warisan mentadbir kerajaan Sabah dan PPBM tidak melebarkan sayap ke Sabah) sebelum pilihan raya.

    “Pada PRU14, PPBM mendengar (pendirian) Warisan itu, dan sekarang selepas PRU14, saya berharap mereka akan terus mendengarkannya,” katanya selepas menghadiri Majlis Rumah Terbuka Krismas anjuran parti itu, hari ini.

    Keh..keh..keh..

    Di Semenanjung pun parti bunga tak berkembang..! Asyik kuncup jer..!

    Lu Fikir La Sendiri bhai..!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak mcm panglims Buguih pojaan ko...penakut...yee tak?....hihihi..

      Delete
    2. Bukan Shafie tak takut tapi dia mesti meluat nak muntah nengok Najib curi wang rakyat RM2.6 biliun di 1MDB dan buat bidaah nacam macam nak lepaskan diri dari telunjuk dan jeritan rakyat.

      Sampai Shafie bisingkan, bersama Muhyiddin, di pecat Najib ke dua2 nya dari Jemaah Menteri dan Umno.

      Silap2 Najib tak dibenarkan masuk Sabah sampai mati. Depa pegang kuasa imigeresen negeri depa. Najib akan mati dalam penjara, kalau ia pun - silap2 20 tahun penjara, takkan 4-5 dari 40 tuduhan mahkamah ke atas dia itu tak sngkut, sabit kesalahan dan mati di penjara ler dia.

      Delete
  34. Tahniah kepada penjawat2 awam di Putrajaya...ini adalah hadiah tahun baru untuk korang semua dari Rejim Haprakan ni beb !!!!

    Alhamdulilah Kadar Sewa Kuarters Penjawat Awam Naik Hampir 2 Kali Ganda


    Nampaknya....banyak aduan telah diterima daripada penduduk Putrajaya bahawa kadar sewaan kuarters bagi penjawat-penjawat awam telah dinaikkan dengan mendadak oleh Kerajaan PH.

    Jika dahulu penjawat-penjawat awam di sini hanya membayar RM400-RM500 untuk sewaan pangsapuri gred rendah dan sederhana, kini mereka terpaksa membayar hampir dua kali ganda sehingga RM700 ke RM800 sebulan.

    Kepada ramai orang, kenaikan RM400-RM500 sebulan ini adalah satu jumlah yang amat besar lebih-lebih lagi kepada penjawat awam gred rendah dan sederhana.

    Mengikut alasan Kerajaan PH, kenaikan ini adalah untuk menampung kos selenggaraan.

    Untuk makluman pemimpin Kerajaan PH yang membuat keputusan ini, semasa Kerajaan BN dahulu sewaan kuarters adalah kekal rendah bukan kerana kos selenggaraan yang murah.

    Namun kos selenggaraan kuarters ini sedikit sebanyak dibantu dan ditanggung oleh Kerajaan BN untuk meringankan kos sara hidup penjawat-penjawat awam terutama di gred sederhana dan rendah di kawasan bandar seperti di Putrajaya dan di bandar-bandar lain.

    Ini adalah kerana gaji penjawat-penjawat awam ini bukanlah tinggi seperti pekerja swasta.

    Dan pengurusan sewa kuarters penjawat awam ini bukanlah satu perniagaan mementingkan untung rugi seperti perniagaan hartanah swasta.

    Kini nasib penjawat awam semakin tertekan di bawah Kerajaan PH ini. Sudahlah kenaikan gaji tahunan dibatalkan, kos sewa kuarters pula dinaikkan dengan mendadak.

    Kita semua mahu Menteri yang bertanggungjawab memberi penjelasan. Adakah hal kenaikan ini juga disebabkan kekurangan wang akibat ketirisan SST?

    Sekali lagi nampaknya yang untung ialah tauke-tauke bisnes yang lari dari cukai berbilion ringgit, yang rugi ialah semua orang lain, dan dalam kes ini penjawat awam pula yang kena...adil ke macam ni haah????

    ReplyDelete
  35. Tahun bersejarah, 2017, bermulanya detik
    Jejaka & dara berselisih faham dek politik
    Si jejaka tampan, dgn kebolehan fantastik
    Si dara ayu, tinggi pelajaran, & rupa cantik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh


    Jejaka Kejora mengajar subjek matematik
    Dara Mas Merah, pensyarah dlm linguistik
    Melalui pantun cinta suci mereka berputik
    Asyik berbalas madah tersangat romantik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh


    Bunga yg kembang, udah bersedia dipetik
    Kini sibuk berkunjung ke saloon dan butik
    Kumbang pulak tunggu jer nak menyuntik
    5 Feb 19 benih & madu akan bertemu titik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi aku dan Mas, cinta itu hanya sekali
      Cinta kami berdua tak dpt nak dijual beli
      5 Feb 2019, aku dan Mas akan diikat tali
      Aku tanam hasrat nak jadi suami mithali

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. Cinta Mas-Kejora bukan le mimpi mamai
      Dek kerna pantun depa berdua berdamai
      5 Feb nak nikah benih pula akan disemai
      Kalau ikut Mas, dia mahukan anak ramai

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Tiada sesaat pun, Mas akan aku lupa
      Di blog inilah, asalnya kami berjumpa
      Lps dah nikah Mas aku tak akan alpa
      Sbb ujung tahun ni aku nak jadi bapa

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete
  36. Sorry bro.. Anwar Ibrahim dah tertimggal bot lama dah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahacai bimbang anwar rampas kuasa madey.....hihihi..

      Delete
    2. Sebenarnya Nuar, ABAI (Anak Beranak Anwar Ibrahim), geng2 Rafizi yg takott terus kempunan kerusi PM.

      Delete

  37. Sondol jangan tak sondol GMN bangka
    Mulut mu busuk berkeredot punya muka
    Rambut kusut masai baju tak seterika
    Memang dia ni terok, perangai puaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akibat banyak jilat NAJIS..

      Delete
    2. Mmg GMN itu dajal, mcm yg aku sangka
      Perangai nya buruk macam beruk ungka
      Asyik mengata orang saja, ini ifrit celaka
      Mampos nanti, sah ler dia ini ahli neraka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Kejora ni semua bidang dia boleh belaka
      Cekap dlm pantun dan bermadah seloka
      Ada yg menghiris & ada juga lucu jenaka
      Tapi dgn bangsa Melayu dia tak durhaka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. GMN bapok serupa dgn penari makyong
      Melenggang lenggok, bagai ikan duyong
      Gora dah serkup, kepala diia dgn buyong
      He he.. GMN.., jgn ingat Gora tak payung

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. SINGGORA = GENG NA15B YANG SENT5ASA 0EN153AT NA1IB.

      2 KEPALA SATU BADAN. KEPALA YANG SATU LETAK NYA DI BONNTOT, SENTIASA MENJILAT BONTOT DIA SENDIRI PULAK.

      MAKA DIA PUJI MEMUJI LER DALAM PANTATUN YANG KONON NYA DI TULIS 2 ORANG BERLIANAN.

      MENJILAT NAJIB DAN BONTT SENDIRI.

      Delete
    6. Hampeh..... hanya kosong melopong, terpekik melolong macam lotong tersampuk polong....!!

      Delete
    7. Suman bengang, kain pelikat dia gulong
      Dia ler sebenar nya yg disampuk polong
      19/5 ni dia makan.ler penumbuk sulong
      Masa tu, tak ada siapa akan mari tolong

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    8. Hmmmmmmm.....

      Tut..tut..tut..tut
      Siapa takut...??
      Ancaman Pantatoon hamPAS kentut?
      Kojolla Kojol, my foot...!!

      He he he

      Delete
  38. Adakah Kenaikan Kadar Sewa Kuarters Penjawat Awam Disebabkan Ketirisan SST, Soal Isham Jalil

    January 7, 2019 Nur Effy 0 Comments
    SHAH ALAM – Presiden Pertubuhan Jalinan Sukarelawan Malaysia, Isham Jalil meminta kerajaan Pakatan Harapan (PH) memberi penjelasan mengenai kenaikan kadar sewa kuarters penjawat awam di Putrajaya yang dinaikkan hampir dua kali ganda.

    Isham berkata, ini kerana alasan yang diberikan di atas kenaikan kadar sewaan itu iaitu bertujuan menampung kos selenggaraan, adalah amat meragukan.

    “Saya dulu pernah duduk kuarters selama beberapa tahun.

    “Untuk makluman pemimpin Kerajaan PH yang membuat keputusan ini, semasa Kerajaan BN dahulu sewaan kuarters adalah kekal rendah bukan kerana kos selenggaraan yang murah.

    “Namun kos selenggaraan kuarters ini sedikit sebanyak dibantu dan ditanggung oleh Kerajaan BN untuk meringankan kos sara hidup penjawat-penjawat awam terutama di gred sederhana dan rendah di kawasan bandar seperti di Putrajaya dan di bandar-bandar lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjawat awam kena bagi kata dua kpd madey....berapa lama PH nAk perintah?...

      Geng Penjilat Najis wak suman dan mahacai tolong bagi komen sikit...takkan diam jeer..

      Delete
    2. Senggaraan ape yg sebabkan kos sewa naik sampai 2 kali ganda?...rumah aku sendiri dan rumah orang lain pon tak banyak senggaraan....tak tahulah rumah mahacai banyak senggaraan tiap bulan...bocor sana bocor sini...pecah sana pecah sini...tiap tahun dicat semula...

      Delete
    3. SIAPA KATA NAJIB BOLEH LEPAS DARI KENA PENJARA? ADA 138 SAKSI UNTUK SATU KES AJE, BEB -

      Kes pecah amanah RM6.6b Najib, Irwan: Pendakwaan senarai 138 saksi

      MATI DALAM PENJARA LER DIA.

      Delete
  39. Pemimpin Bersatu Perlis memang bermasalah – SU Agung

    Anne Muhammad
    7 Jan 2019, 4:38 pm (Dikemaskini 7 Jan 2019, 4:38 pm)

    A A
    Setiausaha Agung Bersatu Marzuki Yahya mengakui kepimpinan parti itu di Perlis bermasalah sejak dari awal.

    Marzuki berkata, Bersatu Pusat mengambil maklum dakwaan yang dikeluarkan bekas Setiausaha Bersatu Perlis, Wan Saiful Wan Jan mengenai kegiatan salah guna kuasa melibatkan parti itu.

    “Perlis ni dari dulu bermasalah dari segi pimpinan, kita pun tengah fikir cari jalan penyelesaian, bukan masalah Bersatu tapi pimpinan di Perlis,” katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersatu parti madey memang bermasaalah....parti kicik jer..

      Delete
    2. Masing2 nak melantak wang kerajaan ....malas kerja kuat kata madey tapi nak kaye mcm anak madey....

      Delete
    3. Hampir separuh daripada 138 saksi dijangka akan dipanggil ke mahkamah tinggi dalam kes pecah amanah yang membabitkan bekas perdana menteri Najib Razak dan bekas setiausaha perbendaharaan negara Irwan Serigar Abdullah.

      Kes pecah amanah ini melibatkan penyelewengan dana milik kerajaan sebanyak RM6,636,065,000.

      Delete
  40. Fuyooo...Makin menjadi2 pulak puak2 DAPigs ni..sampaikan TMJ dan Institusi kesultanan Johor nak diajaknya gaduh pulak???

    Wak Suman mana...Takkan lah Wak sebagai rakyat Johor nak menyokong tindakannya tu ke...dah tak sayang lagi ke pada kesultanan Johor...nak menderhaka ke haah????

    Ingat aku takut ke dengan TMJ? – Ahli Majlis Daerah Pontian

    Seorang Ahli Majlis Daerah Pontian semalam telah membuat satu hantaran di akaun facebook miliknya mengecam dan mencabar Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim.

    Di hantaran tersebut, Ahli Majlis Daerah Pontian atau dengan menggunakan nama Kamarul Ariffin telah memperlekehkan TMJ merujuk kepada satu artikel yang dimuat naik oleh TMJ yang bertajuk 'MAAFKAN SAYA'.

    "Elehh... nak mintak simpati dan alihkan perhatian rakyat terhadap isu sebenar... Taktik macam ni dah basi lah Tunku...," komen Kamarul Ariffin.

    Kamarul juga turut mempersoalkan isu Pulau Kukup dengan mendakwa kerabat DiRaja Johor telah mengambil pulau itu secara tidak sah. Kamarul mendesak agar TMJ memulangkan pulau itu kepada rakyat yang mana diakhir ayatnya diakhiri dengan tanda seruan.

    "Pulau Kukup apa cerita Tunku? Adakah Pulau Kukup akan dibangunkan sebagai Forest City kedua ataupun 'Kukup City' pada masa akan datang?

    "Ingat Tunku, Pulau Kukup bukan harta pusaka nenek moyang Tunku dan kerabat diraja Johor.

    "Pulau Kukup adalah milik rakyat dan sila pulangkan Pulau Kukup kepada rakyat!" desak Kamarul kepada TMJ.

    Di bahagian komen di hantarannya, Kamarul Ariffin telah dinasihatkan oleh sahabatnya agar berhati-hati dengan komen yang dibuat kerana jika ianya tidak benar mungkin akan dikenakan dan ditahan namun tidak dipedulikan oleh Kamarul.

    Sebaliknya Kamarul membalas komen tersebut dengan nada yang sombong dan bongkak,

    "Ada aku takut ke? Aku tengah tunggu jer ni..."

    Namun setelah diperiksa hari ini hantaran yang dibuat oleh Kamarul Ariffin tidak dapat diakses kerana mugkin telah dipadam.

    Kamarul Ariffin adalah merupakan seorang ahli DAP, atau lebih tepat seorang Pegawai Khas kepada Adun Pekan Nanas, Yeo Tung Siong. Kamarul juga telah dilantik sebagai Ahli Majlis Daerah Pontian.

    Tindakan Kamarul sebagai Pegawai Khas kepada Adun Pekan Nanas adalah tidak sepatutnya berlaku dan wajar dikenakan tindakan yang sepatutnya oleh parti dan pihak berkuasa.

    Tindakannya telah mencemarkan nama baik Adun Pekan Nanas dan lebih parah telah mencemarkan nama TMJ, Sultan Johor dan seluruh kerabat DiRaja Johor.

    Kesian lah kan...orang melayu asyik jadi balaci pada DAPigs ni pulak!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia dah pon mintak maaf...

      Delete
    2. Ingat senang2 aje nak mintak maaf macam tu...tindakan keras WAJIB diambil sebagai pengajaran pada semua agar tak berulang lagi. betul tak bhai????

      Delete
    3. Ko pegi tepot polis ato tangkap...

      Delete
    4. Semasa pengurusan kes Najib-Irwan untuk kali pertama di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Mohd Nazlan Mohd Ghazali, timbalan pendakwaraya Jamil Aripin berkata pasukan pendakwaan telah menyenaraikan seramai 138 saksi bagi kes ini.

      Mohd Nazlan menetapkan perbicaraan kes dari 8 Julai sehingga 22 Ogos 2019 ini.

      Bercakap kepada media kemudian, Jamil berkata hanya separuh daripada saksi itu akan dipanggil memberi keterangan di mahkamah.

      Delete
  41. Saya tak kata tolak UEC, kata PM

    Mohamad Fadli - January 4, 2019 1:36 PM
    123
    Shares

    Dr Mahathir Mohamad berkata, kerajaan mengambil kira pandangan semua kaum, bukannya satu kaum saja dalam isu pengiktirafan UEC. (Gambar Bernama)
    KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad menafikan beliau menolak pengiktirafan Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) seperti dilaporkan media.

    ReplyDelete
  42. Dah makin teruk lah pemimpin2 Rejim ni semata2 nak mengejar glamer dan mempropakan diri sehingga sanggup menggunakan pelajar2 untuk tujuan tersebut!!!!

    Kenapa Pelajar Miskin Menjadi Papan Iklan Muka ADUN Rejim Haprakan????

    Belum pernah terjadi dalam pemerintahan Kerajaan BN, muka ADUN ditampal di beg sekolah yang diberi sebagai sumbangan.

    Tuan Mohd Shaid bin Rosli, ADUN N12 Jeram, Selangor mungkin kurang publisiti. Maklumlah sekarang sudah jadi Wakil Rakyat. Nanti orang tak tahu pula dia itu Yang Berhormat (YB).

    Kenapa jadikan pelajar-pelajar sekolah sebagai alat politik. Murah sungguh nilai Ibu-Bapa miskin (B40) yang terpaksa membiarkan anak mereka mengusung muka YB ke sekolah.

    Ibu-Bapa miskin terpaksa bayar sumbangan tersebut dengan menjadikan anak mereka sebagai papan iklan...kesian kan diorang semua. Nanti dalam PRU15, jangan undi orang yang gila glamer macam ni...setuju kan ????


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tampal je gambar muka YB tu kalo tak suka..

      Delete
    2. "Kami telah menyenaraikan 138 saksi tetapi tidak semua mereka akan dipanggil. Kami menjangkakan akan memanggil 70 saksi dan selebihnya akan dipanggil bergantung kepada keadaan," katanya, berkaitan kes Najib-Irwan.

      Ada dokumen sulit OSA

      Jamil telah memberitahu hakim pihak pendakwaan telah menyerahkan kira-kira 80 peratus dokumen kepada pasukan pembelaan, manakala bakinya akan diberi pada 15 Februari depan.

      "Pada peringkat ini, kami telah menyerahkan 80 peratus dokumen dan kami akan memberikan dokumen selebihnya kepada pasukan peguam bela pada 15 Februari.

      Delete
    3. Ooi pe acai Najib GN. Lau jgn nk burokkan PH la. YB tu bekas org umno kot, pastu maduk PKR atau PBBM masa PRU14. Ala nk buat heran ADUN PH tampal poster wajah kat beg sekolah anak2 kurang mampy golongan B40. So whats new abr it!!. Abis masa bantuan banjir dan PRU13, PRU14, ditampalkan gambar wajah ketua penyamun Bugis di peket2 /plastik2 guni beras tu kau tak kecoh pula ya. Itu lahi memualkan, penerina2 bantuan bwras yg bkn pw yokong BN/Najib/umno pun maik mual tgk gambar si Bugis. Sbkum nk ambil beras dan masak kena tengok muka sial tu dulu !Kau ni species tahap hipokrir tinggi .

      Delete
  43. Kan dah betul...Depa ni semua dah jadi kaduk naik junjung..Belanda diberi tanah pulak kan.

    ini lah agenda yang telahndiusahakan oleh DAPigs selam ni..cuma malangnya cai2 tegar Rejim aje yang buat2 tak faham
    beb !!!!

    Agenda Cina lebih agresif pasca PRU14: Pemuda Isma

    Permintaan Gabungan Pertubuhan Cina Malaysia (Hua Zong) supaya Kabinet yang dibentuk Tun Dr Mahathir Mohamad mewujudkan satu jawatan Timbalan Perdana Menteri untuk wakil Cina, menunjukkan ketamakan politik tanpa mengendahkan sensiviti orang Melayu.

    Ketua Biro Penerangan dan Kajian Pemuda Isma, Muslim Abdullah Zaik berkata, cadangan persatuan itu membuktikan agenda Cina diteruskan dengan lebih agresif pasca PRU14.

    Katanya, jika dilihat pada analisa keputusan pilihan raya baru-baru ini, kerusi yang dimenangi DAP bertambah ke 42 kerusi Parlimen, sekaligus membuktikan kekuatan politik orang Cina di peringkat nasional.

    “Pemuda Isma yakin tuntutan Hua Zhong untuk jawatan TPM dan Timbalan Menteri dalam beberapa kementerian penting untuk orang cina, dilihat sebagai kesinambungan kemenangan politik orang Cina.

    “Perlu diketahui, tuntutan itu bercanggah dengan semangat Malaysian Malaysia yang dianjurkan oleh DAP selaku wakil orang Cina dalam politik dan kerajaan,” katanya.

    Dalam masa sama, Gabungan Persekutuan Pertubuhan Lembaga Sekolah-Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong) turut menggesa kerajaan supaya segera mengiktiraf UEC.

    Muslim berkata, jika kita sedar, Dong Zhong memainkan peranan menekan kerajaan supaya pengiktirafan UEC dilakukan dengan segera.

    Bahkan, inisiatif Dewan Perniagaan Malaysia – China (MCCC) juga turut berusaha mendapatkan jaminan kerajaan untuk terus menyokong inisiatif “Belt and Road” China.

    Sebenarnya jelas Muslim, inilah yang menimbulkan kerisauan seluruh rakyat.

    “Adakah slogan Malaysian Malaysia yang dilaungkan sekadar helah menjinakkan orang melayu, supaya agenda Cina dapat diteruskan dengan jayanya?

    “Adakah seruan yang dilaungkan hanya retorik semata-mata, yang hanya digunakan ke atas kepentingan dan hak istimewa orang Melayu yang telah dijamin di dalam Perlembagaan?,” soalnya.

    Justeru, Pemuda Isma menyeru persatuan-persatuan Cina untuk menghormati prinsip Perlembagaan Persekutuan dan tidak membuat tuntutan-tuntutan yang menggangu sensitiviti orang Melayu selaku kaum majoriti di Malaysia.

    “Kami juga berharap agar kerajaan terus memainkan peranan dalam menjaga kepentingan dan sensitiviti orang Melayu,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika benar pun, ianya adalah 'isolated case' & memang lumrah berlaku di mana2. Namun, takkan sebiji yg rusak, setandan pisang baik nak dibuang.

      Yg kau hang kebun tak betkontol sibuk2 apa hal...??

      Delete
    2. Oktober lalu, Najib, 65 dan Irwan, 61 dikenakan pertuduhan di Mahkamah Seksten terhadap enam dakwaan pecah amanah melibatkan RM6,636,065,000 milik kerajaan.


      Kedua-dua dituduh melakukan kesalahan itu di bangunan Kementerian Kewangan di Putrajaya di antara 21 Disember 2016 dan 18 Disember 2017.

      Najib dan Irwan didakwa mengikut seksyen 409 Kanun Keseksaan dibaca bersama seksyen 34 Kanun Keseksaan yang sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan dan boleh dikenakan denda, jika sabit kesalahan.

      Bulan lalu, mahkamah sesyen membenarkan permohonan Najib supaya kes tersebut dipindahkan ke mahkamah tinggi.

      TURUN NAIK MAHKAMAH AJE LER KAMU. TAK TAU LER JIKA GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT KAMU PEDULI KE TDAK, ASYIK MENYIBUK AJER DI BLOG INI PAGI PETANG SIANG MALAM.

      Delete
  44. Wak Suman...Fuuuh..Takkan lah Wak sebagai cai tegar Bersatu tak tahu menahu tentang berita terlatest ni pulak...jadi betul lah kata majoriti rakyat Msia ni bahawa Bersatu sebagai parti nyamuk tu tak lah sekuat mana..dan kini diambang kehancuran dek kerana berantakan dalamannya !!!!

    Wan Saiful dedah korupsi berleluasa dalam parti Bersatu Perlis

    WAN Saiful Wan Jan hari ini mendedahkan amalan korupsi berleluasa dalam Bersatu Perlis pada hari sama beliau digugurkan sebagai setiausaha negeri seterusnya mencetuskan persoalan tentang penyingkirannya daripada barisan kepimpinan negeri.

    Awal hari ini, Pengerusi Bersatu Ameir Hassan dilaporkan berkata yang Wan Saiful digugurkan sebagai setiausaha kerana beliau terlalu sibuk dengan tugasnya sebagai pengerusi Perbadanan Tabung Pinjaman Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

    KENYATAAN WAN SAIFUL WAN JAN

    Baru-baru ini, saya membuat laporan polis mengenai pemalsuan dokumen melibatkan tuntutan ratusan ribu ringgit di pejabat Bersatu Perlis.

    Saya digesa untuk menarik balik laporan tersebut. Saya tidak pasti apa motifnya laporan itu mahu ditarik balik, tetapi saya berkeras tidak menarik balik laporan polis itu.

    Sebelum itu, saya juga telah bertegas untuk tidak mencampuri urusan mengaturkan pemberian kontrak kerajaan bernilai puluhan juta ringgit kepada syarikat yang melibatkan anak pemimpin Bersatu dari Perlis.

    Saya ditawarkan wang yang besar sekiranya membantu pengaturan kontrak tersebut. Saya enggan melakukan salah guna kuasa itu.

    Saya tidak akan bertolak ansur dalam hal integriti, dan saya tidak akan tunduk kepada tekanan untuk mendapatkan wang dengan cara salah oleh mana-mana individu tanpa mengira jawatan yang mereka pegang di Perlis.

    Hal ini menambah iltizam saya untuk membantu Bersatu di Perlis menjadi lebih baik. Saya akan terus bekerja untuk kebaikan parti. Malaysia Baru perlu disambung menjadi Perlis Baru.

    Wan Saiful Wan Jan
    7 Januari 2019

    Ingatkan Bersatu ni parti suci murni seperti yang digembar gemburkan oleh pengerusinya tu...rupa2nya tak pulak.

    Rasuah dan kronisme masih bertapak kukuh dalamnya...malah lebih teruk lagi dari yang berlaku dalam UMNO. Adakah parti macam ni yang kononnya diuar2kan untuk membela nasib melayu, nampak gayanya...main wayang aje lah depa semua tu kan ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Roger Ng to remain in jail pending extradition case
      2019-01-07 13:52:25
      The Kuala Lumpur Sessions Court today dismissed the Goldman Sachs banker Roger Ng's application for bail, pending his extradition proceeding.Ng is being sought by the US to face charges related to 1MDB.Ng's counsel Tan Hock Chuan had filed an application for the accused to be granted bail before the hearing of the extradition case, given that this was the latter's first appearance in such proceeding, as well as taking into account Ng's medical condition.


      Read more at https://www.kinitv.com/video/69337O8#Zr8xqWrHMftGkjjO.99

      Delete
    2. TongGeng..TongGeng..

      Jika benar pun, ianya adalah 'isolated case' & memang lumrah berlaku di mana2. Namun, takkan sebab sebiji yg rusak, setandan pisang baik nak dibuang.

      Yg kau hang kebun tak berkontol sibuk2 apa hal...??

      Delete
  45. Sebagai rakyat Msia, khususnya bangsa melayu yang menjunjung tinggi kedaulatam Institusi kesultanan di negara ini....WAJIBlah kita semua menyokong gesaan dari Pemuda UMNO ni ..setuju kan ????

    Pergerakan Pemuda UMNO mendesak polis mengambil tindakan segera terhadap pemilik akaun Facebook – Eric Liew – kerana secara jelas menghina Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V, berhubung peletakan jawatan baginda sebagai Yang di-Pertuan Agong.

    Ketua Pemuda UMNO, Datuk Asyraf Wajdi Dusuki berkata, lelaki terbabit secara jelas menghina Sultan Muhammad V dalam ruangan komen di Facebook dengan mengaitkan peletakan jawatan baginda kerana sibuk ‘berzina’.

    “Ini suatu penghinaan dan fitnah jahat yang melampau terhadap Yang di-Pertuan Agong dan Sultan. Kalau di negara lain termasuk negara jiran Thailand, orang seperti ini sudah lama menerima tindakan undang-undang yang keras.

    “Pergerakan Pemuda UMNO mendesak agar pihak Polis Diraja Malaysia segera bertindak kepada pemilik akaun Facebook yang bernama Eric Liew,” katanya dalam kenyataan di Facebook beliau hari ini.

    Asyraf turut memuat naik gambar dan komen oleh Eric Liew dalam Facebook beliau.

    Dia didapati menulis “Too busy fornicating with his new bride” dalam ruang komen berita ChannelNewsAsia.com

    Sehubungan itu, Asyraf meminta rakyat Malaysia membuat laporan polis terhadap lelaki terbabit, selain menularkan isu itu di media sosial supaya pihak berkuasa mengambil tindakan segera.

    Sementara itu, netizen media sosial terus mengutuk perbuatan lelaki terbabit yang disifatkan amat menghina kerana menuduh Sultan Muhammad V ‘berzina’.

    Haghea Sofphea ketika mengulas mengenai isu itu berkata:

    “Saya perasan lately ni bangsa2 cina ni semakin biadap. Di hadapan kita sangat bermuka2. Manis berbicara. Di belakang kita. Dengan bangsa dia. Ckap cina kutuk kita. Dlm pejabat saya pun bole nampak dia punya racist. Semua jawatan manager cina pegang. Padahal kelulusan SPM je. Yang melayu ada degree jadi kuli je dlm ofis.”

    Mohd Rosli pula menulis:

    “Mana pahlawan2 melayu…jgn hebat sesama bangsa tetapi layu dgn bangsa bangsat ni…kalau di Indonesia dah lupus dah bangsat ni…tu yg aku cukup hormat bangsa islam indonesia…”

    Daisy Skye pula berkata:

    “Mohon PEMUDA UMNO hantar bantahan bertulis kepada Cisco ASEAN & CISCO US. Kta tak boleh berharap kepada CISCO Malaysia semata-mata kerana CISCO Malaysia dimonopoli bangsa mereka juga.”

    Siti Shamsiah berkata:

    “entah lah..nak report polis pon nampak kebaculan polis nak hadap kes2 hina YDPA. dari dulu lagi dan tambah teruk zaman PH ni.kes adib yang terang2 tu pon menteri nak hide inikan pula komen di fb.”

    Ja’afar Zuriani:

    “Dah melampau sgt ni,Kita orng melayu diam2x .bangsa ini tk hbis2x dgn agenda diorng menaikkan kemarahan bangsa melayu.PIHAK KUASA tolong AMBIL TINDAKKAN sarang tebuan jgn dijolok.padah dibuat nya nanti.”

    Komentar Facebook

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu kerja polis...polis tak perlu sokongan ko untuk mengambil tindakan..

      Delete
    2. BUKAN SAJA NAJIB SEBAT RM2.6 BILIUN, KAWAN RAPAT DIA JJ BEKAS DUTA KE USA PUN ADA RM2.1 BILIUN -


      Tuntutan harta Jamaludin Jarjis: Ibu fail afidavit batal permohonan balu

      Ia selepas balu Jamaludin, Kalsom Ismail memfailkan permohonan untuk membatalkan tuntutan faraid Aminah terhadap aset anaknya yang bernilai RM2.1 bilion.

      Delete
    3. Saddiq sigaraga berperang dgn keling Ramasamy kerana desak madey buang Moorti... Dah Lebih 2 minggu moorty telax jeer....hari2 makan toseh

      Sadiq Bersatu tunjuk eksyen jeer?...

      Delete
  46. Saranan paling katun...oppps lupa kat Sabah PKR dah lama wujud...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memanglah PKR dah lama wujud...Bersatu janji dgn warisan supaya warisan sokong PH di parlimen.....ape masalahnye?..

      Delete
  47. Monday, January 7, 2019
    DAP Yang Tentukan Kedudukan Saya Sebagai Perdana Menteri – Dr Mahathir

    KUALA TERENGGANU – Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini mengakui DAP memainkan peranan penting dalam menentukan segala perkara dalam pentadbiran kerajaan Pakatan Harapan (PH) termasuk berkaitan kedudukannya sebagai Perdana Menteri.
    Dr. Mahathir berkata, memang pada awalnya dalam politik, DAP adalah sebuah parti seteru namun keadaan telah berubah menjadikan parti tersebut sebagai rakan sekutu kepada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) di bawah satu pakatan, PH.

    “Saya tahu ada pendapat mengatakan DAP parti musuh, tapi saya nak bagi tahu bahawa yang tentukan saya akan jadi pengerusi PH dan bakal PM (Perdana Menteri) jikalau menang dalam PRU lalu adalah DAP.
    “Mereka (DAP) tentukan siapa pemimpin dan siapa akan pegang jawatan selepas berjaya ambil alih kerajaan, semuanya ini datang dari DAP. Jadi, kalau orang kata (DAP) musuh, kenapa pilih saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. ZAMAN NAJIB TUH, ASYIK CERITA RASUAH AJER -

      Beli kondo: Isa diarah fail penyataan pembelaan
      Berhubung saman difailkan oleh FGV Holdings Bhd membabitkan pembelian dua unit kondominum mewah di Troika, Kuala Lumpur.

      Delete
  48. Presiden PKR Anwar Ibrahim mengulangi kenyataan beliau dan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad telah bersetuju mengenai pelan peralihan kuasa.

    Dalam suatu kenyataan hari ini, Anwar berkata spekulasi pertelingkahannya dengan Dr Mahathir bersumberkan laporan tidak tepat pihak akhbar dan desas-desus di media sosial.

    "Saya ingin mengulangi bahawa tidak wujud sebarang pertelingkahan antara saya dan Tun (Dr Mahathir) tentang soal peralihan kuasa.

    "Kita telah bersetuju berkenaan proses dan pelan transisi tersebut, dan juga turut dimuafakati di peringkat Pakatan Harapan," katanya.

    Ini kali kedua Anwar bercakap mengenai hubungannya dengan pengerusi Pakatan Harapan sejak mesyuarat Majlis Presiden PH pada Rabu lalu.

    Spekulasi mengenai pelan peralihan kuasa itu muncul kembali selepas perwakilan Bersatu menggesa Mahathir berkhidmat sebagai perdana menteri bagi tempoh satu penggal.

    Sebelum pilihan raya 9 Mei, keempat parti komponen PH telah bersetuju Mahathir akan menjadi perdana menteri sekiranya mereka memenangi pilihan raya sebelum menyerahkan pemerintahan kepada Anwar. Tiada tarikh ditetapkan.

    Sementara itu, Anwar berkata beliau menyokong kenyataan Mahathir bahawa kerajaan PH kuat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHA HOHOHO HIHIHI

      Shafee: I don't want Sri Ram prosecuting me
      Published: 18 Dec 2018, 12:28 pm | Modified: 18 Dec 2018, 12:28 pm


      A+ A-


      Senior lawyer Muhammad Shafee Abdullah has applied to remove former Federal Court judge Gopal Sri Ram from leading the prosecution in regard to his charge of receiving the RM9.5 million from former premier Najib Abdul Razak.

      The matter came up for case management today before High Court deputy registrar Farah Azura Mohd Saad, who fixed Jan 22 for the prosecution to reply to Shafee's application...

      Delete
    2. bolih tahan gak tuan ni batu api.tuan ingat yab ketua menteri Sabah tu macam tuan ke

      Delete
  49. Woit, Si Anwar" is quoting from a horse-mouth". Waht Sgt Si Anwar kemaruk meroyan Sgt nak jadi PM ni

    Yg Rakyat tak tahu, bagaimana Si Anwar MEMBONTOT atas Sabit Kesalahan di Mahkamah.


    (1) Dia Jilat Bontot Saiful ke.
    (2) Ada kah sambil Jilat, Si Anwar menguyah2 Kunyit
    (3) Dia Menjolok ke
    (4) Dia Mengorek ke
    (5) Dia Men"doggie" ke


    Amat malapetaka jika habitual Si Anwar ini di biarkan, jgn nanti memalukan Negara.

    Cukup dgn ape yg berlaku dgn Si Raja dgn Bini yg dia kurang mengetahui siape sebanar Pompuan yg dia jatuh cinta itu.

    Bagitu Akan terjasi bilamana Rakyat di belakangi hanya sbb Si Anwar meroysn, kemaruk nak jadi PM.

    Piut, ape punya penyakit Si Membontot nie.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...