Friday, 11 January 2019

CAMERON HIGHLANDS - CABARAN BUAT PARTI2 MELAYU DALAM PH UNTUK MENANGKAN DAP


Esok, 12 Januari adalah hari penamaan calon bagi pilihanraya kecil Cameron Highlands, manakala hari pengundian ialah 26 Januari depan.


Pakatan Harapan telah memutuskan wakil DAP, M Manogaran sebagai calonnya, sementara BN meletakkan Ramli Mohd Nor, bekas pegawai polis yang berketurunan suku kaum Senai.


Seorang lagi calon, M Kayeas daripada MyPPP dijangka turut menawarkan diri sebagai calon Bebas.


Komposisi kaum bagi Cameron Highlands ialah Melayu 34 peratus, Cina 29 peratus, India 15 peratus dan Orang Asli 22 peratus.


Pada PRU14 lalu, calon MIC yang mewakili BN, C Sivarajah telah menang dengan menewaskan calon DAP, M Manogaran, calon Pas, Mohd Tahir Kassim dan calon PSM,  B Suresh Kumar dengan majoriti 597 undi.


Pada pilihanraya kecil 26 Januari depan, selain MIC menarik diri dengan memberi laluan kepada UMNO memilih calon, Pas juga memutuskan tidak bertanding dan secara terbuka menyatakan sokongan kepada BN.


Dengan yang demikian, pertembungan sebenar bagi pilihanraya kecil Cameron Highlands ini adalah antara Pakatan Harapan melalui calonnya daripada DAP, M Manogaran dan BN yang meletakkan Ramli Mohd Nor sebagai calon.


Dalam ertikata lain, pilihanraya kecil Cameron Highlands ini adalah pertembungan Melayu dengan bukan Melayu serta pertembungan DAP dengan UMNO.


Di atas kertas, laluan BN ternampak lebih mudah kerana pengundi Melayu dan Orang Asli sudah pasti akan memihak kepada Ramli Mohd Nor berbanding M Manogaran. Ditambah lagi dengan adanya bantuan dan sokongan daripada Pas, laluan menuju kemenangan itu ternampak lebih cerah lagi.


DAP barangkali hanya boleh bergantung harap kepada undi kaum Cina dan India saja yang masing-masing mewakili peratusan pengundi sebanyak 29 peratus dan 15 peratus.


Jika DAP gagal menembusi kelompok pengundi Melayu yang mewakili 34 peratus dan Orang Asli yang mewakili 22 peratus, ia bukan saja menyukarkan laluannya untuk menang, malah akan menyebabkan majoriti kekalahan akan bertambah besar lagi berbanding PRU14 lalu.


Realitinya, di Cameron Highlands ini, ia adalah suatu pilihanraya yang mencabar kemampuan Bersatu, PKR dan Amanah untuk menarik pengundi Melayu agar memberi sokongan kepada calon DAP yang mewakili Pakatan Harapan.


Di sebalik pelbagai isu seperti kenaikan harga barang, kos sara hidup, janji manifesto yang belum tertunai, kenyataan Tun Mahathir Mohamad berkenaan peranan penting DAP dalam kerajaan dan sebagainya, mampukah parti-parti Melayu dalam Pakatan Harapan menarik sokongan yang diharap-harapkan itu? (ShahbudinHusin 11/01/2019)

78 comments:

  1. Anak nak dijadikan PM, itulah yng TDM impi
    Maka dgn itu, dia bersandar harap, dgn DAP
    Soal bangsa & agama, dia udah tolak ke tepi
    Rela walau dicucuk hidung mcm lembu sapi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERITA MAUT
      BUKTI KEJORA HOMOSEKSUAL & GILA SEKS

      Di bawah adalah petikan2 posting Kejora yg menunjukkan dia gila seks dan pengamal seks songsang sesama jenis tetkutuk. Yg amat mejijikkan ialah Kejora melafaxkan kata2 itu di hampir2 menjelang bulan puasa Ramadhan al Mubarak.....

      KEJORA 6 May 2018 at 14:28
      Ini juga perkara serious dan bukan olok-olok
      Tiap mlm jadi resah, bila dakap bantal pelok
      Terasa seperti sdg menggomol Mekcy Golok
      Entah bila jubor bapok ini dapat hamba jolok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Macy 6 May 2018 at 14:42
      Sudah2lah bapok!! Klu boleh puki babi pun kau nak sondol!! Bawak mengucap!!! Kan kena langgar lori kang nyesal!! He2 he2

      KEJORA 6 May 2018 at 22:52
      Mekcy punya tetek, mcm ubii keledek
      Bontot bulat, dia jalan terkedek-kedek
      Suman bapok tua dia cuba nak bodek
      Bapok2 ini DAP punya kerbau pendek
      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Macy 6 May 2018 at 22:57
      Bapok khinzir!!!!

      KEJORA 7 May 2018 at 00:05
      Hamba ni asyik khayalkan Mekcy bapok
      Dia inii dada montok, jubor pulak empok
      Teringiin sgt, jubor dia hamba nak tepok
      Lps itu tutoh jubor dia atas tilam empok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Macy 7 May 2018 at 00:25
      Bapok khinzir!!!

      ps:
      Sebenarnya banyak lagi tapi cukuplah sekadar ini kerana ianya amat kotor dan menjijikkan.

      Delete
    2. INI SATU LAGI BUKTI KONKRIT KEJORA LEBIH TERUK DARI BINATANG.

      KEJORA 6 May 2018 at 11:51
      Mlm tadi, hamba alami syahdu punya mimpi
      Bini muda Suman terlentang, spt kena jampi
      Burit dia hamba cuit-cuit kat tengah dan tepi
      Lps itu. .benam rapat terus ler, tidak sipi-sipi
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      KEJORA 6 May 2018 at 12:09
      Mlm tadi mimpii..dgn bini Suman berasmara
      Dia berkain batik saja tak pakai baju atau bra
      Hamba selak kain & terus pacak kote segera
      Rupanya burit dia masih ketat lagi mcm dara
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      KEJORA 6 May 2018 at 12:15
      Suman tua renta pelir mamphos telor busok
      Btg pelir lembik, burit binii tidak daya masok
      Bini dia gian kotey, kelupor mcm kena rasok
      Wak..burit bini buat apa, kalu sekadar gosok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      KEJORA 6 May 2018 at 12:24
      Mana dia pergi, Suman bapok kedi tua cabok
      Takut dgn Kejora, dia sembunyii dalam lubok
      Wak...kalu bini ko kencing, kasii le aku cebok
      Lps tu, lobang burit dia biar aku tolong tebok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul...!!

      Delete
    3. Kesiian Suman tua iblis tidak ada agama
      Sampai selongkar, bak keluar kisah lama
      Ia hanya spt sketsa cerita sebuah drama
      Saling lwn tuduh menuduh bapok sama2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Semua org lihat Suman badut ini kelakar
      Kena dgn Kejora, hatinya panas terbakar
      Tapi kucing tua ini, masih nak mencakar
      Hinggakan posting2 lama, dia selongkar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesian benar aku dgn Suman tua si kitol
      Lawak badut tua ini mengalah Mt Sentol
      Mmg sah le, iblis ini pemabuk kaki botol
      Dia tak tau yg mana gurau dgn yng betul

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kasihanlah betul dgn Suman tua bangka
      Ramai kasi sekolah, dia malu tebal muka
      Kini dia korek kuar, posting lama pusaka
      Tapi dia tak tau beza yg betul dgn seloka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bengang bila PM8 dpt kat Anwar
      Sakit parah dirasanya kat dalam dan luar
      Dek tahan marah, dia terkucil dlm seluar
      Kini, posting dari muzium, dia bak keluar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman menahan marah, menggigil dagu
      Di dalam hati dajal ini nangis tak berlagu
      Nak berlawan, dia bodoh semacam tugu
      Dungu, mana boleh nak lawan dgn cikgu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesian betul si Suman Pak lebai malang
      Kucing tua nak berlagak harimau belang
      Buat komen, serupa nyah pondan jalang
      Komen yng lama & sama, asyik diulang2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Mmg puas hari ini, Sumam kedi ku bedal
      Terjongkit bontot dia aku baji dan sendal
      Tapi si tua bebal ni buat perangai sundal
      Ulang2 kopipes, itu ajer dia punya modal

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. Suman bingai, nak berpantun dia tak reti
      Bila ckgu Kejora cekap dia jadi sakit hati
      Lalu dicuba raih pembaca punya simpati
      Di kutip 'posting' dari muzium punya peti

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Mmg dlm blog ini maki cerca ada belaka
      Takkan le, bini Suman yg tua tu aku suka
      Mas kekasih ku pun tidak ada wasangka
      Sbb dia tahu, aku ini hanya lah berseloka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman dajjal, mula balik perangai goblok
      Simpati dari pembaca, dia cuba nak cilok
      Kejora dah ada kekasih Mas rupa yg elok
      Takkan burit bini dia yg tua, aku nak jolok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman kalah dgn aku, dia tak dpt terima
      Maka dikorek keluar, posting lapuk lama
      Tak kan dgn bini org, aku nak senggama
      Lagi pulak, aku ini kuat taat pada agama

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bengang, bila ditewas dek Kejora
      Kat hatinya api dendam panas membara
      Maka, cerita lama pun, dia nak ambil kira
      Takkan le burit bini dia aku nak berselera

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    5. Kesiian sungguh dgn si Suman taik kuda
      Kemain lagi, tampil ingin mendabik dada
      Tapi sebaliknya dia hanyalah dipersenda
      Berita maut pukimak dia hapa ker benda

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    6. Terima kasih di atas maklum balas yg tidak berasas lagi terbabas-babas, menunjukkan kamu dah terlondeh di siang hari lagi bersuluh sebagai spesi durjana.

      Ksmu selama ini dgn kepura-puraan ngaku2 konon guru kuat ibadat sembahyang, kuat baca quran tapi ternyata bernafsu syahwat dahsyat dgn perilaku lebih jahanam dari binatang buas tanpa mengira jantan betina atau isteri orang.

      Tahniah & syabas, yer.....!!

      Delete
    7. Apa punya bebal nko, Suman memerang
      Utk sakat ko, pantun sengaja aku karang
      Seronok aku tengok, ko meroyan berang
      Tak kan le aku ni nak gilakan isteri orang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete

    8. PUKIMAK KAMU GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB ASYIK MEMANTUN MANTAT DAN MENGKOPIPES BENDA2 YANG TAK BERKAITAN DENGAN TAJUK POS BUDIN, NAK SABOTAJ DIA.

      MAK KAU ASYIK BERANCUK DENGAN BAPAK KAU DLL HINGGA TAK ADA MASA MEMBIMBING KAU SUPAYA IKUT ADAB SOPAN, MAKA KAMU PUN BIADAP DAN KURANG AJAR DI MASA BLOGGING.

      Delete

    9. DITEGUR BERTALU TALU, KAU TAK PEDULI.

      ANCUK MAK KAU.

      Delete
    10. Sudahlah GMN dajal pukimak, sasau gila
      Kalu puak2 cai haprak nko cuba nak bela
      Orng lain pos tak ikut tajuk, ko balun tala
      Suman pos tak ikut tajuk, tak marah pula

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  2. Kejora musibat ngaku2 konon guru kuat ibadat sembahyang, kuat baca quran tapi bernafsu syahwat dahsyat dgn perilaku lebih jahanam dari binatang buas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Suman...Nak tanya lah...Boleh pulak PH guna jentera kerajaan untuk berkempen untuk PRK CH ni ke?

      Jentera kementerian telah digunakan untuk turun berkempen di Cameron Highland semenjak dua minggu lepas.

      Menteri-menteri yang tidak berkaitan secara lansung dengan masyarakat orang asli seperti Dr Mujahid Yusof Rawa, Kula Segaran, Mohamad Sabu dan ramai lagi telah turun ke Cameron Highland dengan menggunakan kenderaan rasmi kerajaan dan helikopter atas alasan "kerja kementerian" untuk berjumpa dengan pengundi.

      Kereta-kereta rasmi kerajaan beserta kenderaan pengiring telah digunakan untuk memasuki kawasan-kawasan orang asli secara aktif sejak dua minggu lepas.

      Bayangkan jika tiada PRK Cameron Highland, adakah menteri-menteri ini akan turun ? Jawapannya sudah pasti tidak, mereka hanya turun untuk kepentingan kempen pilihan raya kecil dan meraih undi simpati orang asli aje.

      Jika kita meneliti ucapan Menteri-menteri sekarang sebelum mereka menjadi menteri, mereka lantang membongkar salah guna kemudahan kerajaan untuk tujuan kempen politik.

      Tetapi setelah mereka berkuasa, mereka tidak segan silu menggunakan kenderaan rasmi kerajaan untuk tujuan yang sama.

      Adakah ini maksud reformasi kerajaan Rejim Haprak ni haah???

      Kita kat sini mohon agar Wak tolong berikan jawapan yang rasional untuk soklan tu...boleh kan Wak???

      Delete
    2. Suman asyik kalah hatinya rasa tak puas
      Melopong le ifrit ni mulut ternganga luas
      Baru dia tau, bila bertemu buku dgn ruas
      Dah mati akal, dikata aku biinatang buas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Suman tua nampak nya dah habis ikhtiar
      Komen yg dia buat makin melencong liar
      Ini komen tak ikut tajuk, si tua ni dah siar
      Takkan le GMN berdiam diri saja nak biar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. Kesiian sungguh dgn si Suman taik kuda
      Kemain lagi, tampil ingin mendabik dada
      Tapi sebaliknya dia hanyalah dipersenda
      Berita maut pukimak dia hapa ker benda

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. Menggelupur dalam kesipuan nampak....!!

      Anyway, tahniah & syabas di atas luahan desperado yg tidak berasas lagi terbabas-babas, menunjukkan kamu dah terlondeh di siang hari lagi bersuluh sebagai spesi durjana.

      Delete
    6. Suman dajal terus resah risau mengeluh
      Dia seperti dalam terang, tetapi bersuluh
      Terasa kepala kena hayun dgn btg buluh
      Kat tepi telinga, dia terus mengalir peluh

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    7. Kesian betul dgn Suman tua kepala bana
      Terima le pembalasan, dari sikap durjana
      Dia mau perdajal aku, tapi dia jugak kena
      Pasti mlm ni, dia sekali lagi tidur tak lena

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    8. Hmmmm, dah terlambat - terlondeh dahhh....!!

      Delete
    9. Berubah lah Wak, & segera lah bertaubat
      Ngko tu dah parah kena aku balun sebat
      Aku nasihat ngko, gi le segera telan ubat
      Bukannya apa takut nanti Wak terlambat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  3. Inilah masa nya orang2 Melayu hendak diuji
    Udah jelas nampak PH & TDM tak tunai janji
    Kini, DAP jadi topeng, kpd hitam punya panji
    Tak kan mau terus biar Melayu jadi hina keji

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  4. Sobat2 sekelian..mohon tumpang lalu untuk divert sikit dari tajuk posting..tapi rasanya ini pun tersangat2 penting jugak kepada kita semua, khususnya pengundi2 di PRK CH tu!!!

    PRK Cameron Highland – Ramai Puji Cara Pemilihan Calon

    Kalau nak dikatakan pemilihan calon BN dalam PRK Cameron Highland yang akan datang sebagai antara terbaik yang pernah dilakukan pasca PRU14 yang lepas, pasti lah kita semua akan bersetuju.

    Bukan kata pemilihan calon-calon yang sebelum ini tidak baik tapi dari sudut menepati kehendak pengundi dan bertepatan dengan suasana semasa dalam negara kita, pemilihan ACP (bersara) Ramli Bin Mohd Noor inilah yang terbaik sekali.

    Rakyat tak nak ulas banyak tentang apa yang dikatakan “bertepatan dengan suasana semasa dalam negara” itu tapi boleh rujuk kepada kenyataan dari MIC tentang kenapa mereka tidak meletakkan calon untuk mempertahankan kerusi tradisi mereka ini dan buat penilaian sendiri.

    Yang lebih menarik perhatian sekarang ialah keberanian BN mengetengahkan calon yang bukan sahaja tidak ada latar belakang politik, malah dari pembacaan latar belakang beliau secara am, boleh diterima oleh pengundi terutama dari kalangan orang asli dan orang Melayu, selain pengalaman professional dan pendidikan yang berwibawa.

    Ini pada rakyat satu revolusi dan perubahan yang dituntut untuk dilakukan BN pasca PRU14.

    Rakyat memerlukan calon yang seperti ini untuk memperjuangkan nasib mereka di dewan rakyat. Dengan banyak janji yang tidak dilaksanakan sekarang ini, sangat penting untuk seorang ahli parlimen dengan “berperwatakan rakyat” yang seperti ini dibawa masuk.

    Dalam masa yang sama, kita ucap tahniah kepada Datuk Sri Mohamad Hassan yang menjalankan tugas Presiden UMNO dan Pengerusi BN atas pembaharuan yang dibuat dalam pilihanraya kecil kali ini.

    Semoga perkara ini berterusan dalam pilihanraya-pilihanraya yang seterusnya...InsyaAllah...Aminn!!!!

    ReplyDelete
  5. Fuuuhhh....Ini ada satu berita yang menggemparkan seluruh negara aap citernya tu..haah..????

    Tok Batin Diugut Adalah Kesalahan Pilihanraya, Mana SPR?

    Belum pun sempat hari penamaan calon, Pakatan Harapan sudah buat hal?????

    Pertama, calon DAP, Memogram eh bukan, Manogaran memainkan sentimen perkauman dengan menuduh Orang Melayu tidak membeli kuih Orang Asli, maka orang Melayu tidak sokong Calon Orang Asli.

    Kedua, seorang senator PKR, Bob Menolan mengugut Tok Batin supaya menyokong calon DAP jika tidak mahu kena lucut jawatan atau hilang gaji / elaun.

    Kenapa begitu kejam sehingga mengugut Tok Batin beserta masyarakat Orang Asli? Ini adalah suatu perbuatan yang melanggar Akta Kesalahan Pilihanraya 1954, Akta 5, 9 (1).

    Ketiga, pada ketika kempen pilihan raya inilah Menteri menggunakan aset Kerajaan untuk berkempen dengan memberi alasan menjalankan tugas harian. Contohnya Menteri Pertahanan, Mat Sabu.

    ReplyDelete
  6. Wak Suman...mari kita sama2 mengenali calon BN kat PRK CH yang berkemungkinan besar menjadi MP kat situ !!!!

    Mantan Ketua Siasatan Jenayah Komersial ACP Tuan Ramli bin Md Noor telah diumum sebagai calon Barisan Nasional (BN) Parlimen Cameron Highlands.

    Seorang anak tempatan ORANG ASLI beragama Islam. Bukan ahli UMNO tetapi komited dengan perjuangan BN sejak dari dulu untuk semua.

    BN meletakkan harapan ke atas 'Calon Langsung BN', bukan mewakili mana-mana satu parti komponen BN tapi mewakili BN.

    Pemilihan Ramli Mohd Noor, bekas pegawai kanan polis keturunan Suku Semai orang asal Cameron Highlands yang bukan ahli kepada mana-mana parti komponen BN mungkin sesuatu yang janggal bagi sesetengah orang tapi ia bukan suatu langkah yang baru bagi BN.

    Semasa PRN Sarawak ke 11, ramai calon-calon langsung BN diletakkan bertanding dan telah terbukti ia satu langkah taktikal yang berjaya.

    Tradisi dan cara lama yang dipraktikkan BN sebelum ini sudah tidak lagi terpakai pasca PRU 14. Lanskap politik sudah berubah, maka pendekatan berpolitik juga perlu berubah.

    Segala persetujuan lama perlu dikaji dan dirombak supaya bersesuaian dengan kehendak dan tuntutan semasa.

    Calon Rasis DAP, Manogaran mula resah selepas mengeluarkan kenyataan "Melayu tak beli kuih orang asli".

    Manogaran ingat BN (UMNO) akan letak calon Melayu. Maka beliau cuba main sentimen supaya Orang Asli marah dengan Melayu. DAP dan politik perkauman berpisah tiada...takkan lah Wak tak setuju dengan kenyataan tu kot????

    Habislah kau Ane ...dan Pakatan Haprakan...orang2 asal kat situ dah tak caya kat lu beb !!!!!

    ReplyDelete
  7. Undilah Org Melayu dan Islam. Tiada guna memilih pemimpin kafir. Sepatutnya parti parti Melayu buangkanlah taksub kejap. Kerjasamalah untuk agama dan bangsa.

    ReplyDelete
  8. Lagi sekali..jika tak keberatan..mohon izin untuk kuar sikit aje dari tajuk posting kali ni..pleeeez!!!! Apa pulak citernya tu kan...

    Rakyat berhak untuk menuntut kebenaran tentang kematian kedua-dua mangsa ini tanpa dipaksa untuk bermalam di lokap – Najib

    Anggota majlis tertinggi UMNO, Lokman Noor Adam mengeluarkan kenyataan bahawa dia mengesyaki kerajaan PH cuba menyembunyikan kebenaran tentang kematian anggota bomba, Muhammad Adib.

    Lokman dipanggil untuk soal siasat oleh pihak polis di bawah Akta Hasutan, ditangkap, ditahan dan beliau bermalam di dalam lokap.

    Semalam juga, ahli parlimen DAP Ramkarpal Singh mengeluarkan kenyataan bahawa beliau mengesyaki kerajaan PH cuba menyembunyikan kebenaran (cover up) tentang kematian Teoh Beng Hock.

    Tetapi langsung tidak ada tindakan yang dilakukan oleh kerajaan PH kepada pemimpin DAP ini.

    Semasa pentadbiran BN, pada tahun 2014 pihak polis juga pernah memanggil ketua DAP Lim Kit Siang di bawah akta hasutan untuk soal-siasat di atas kenyataan beliau yang mempersoalkan keputusan mahkamah mengenai kematian Teoh Beng Hock.

    Pada masa itu, Kit Siang tidak ditangkap, tidak ditahan dan tidak didakwa juga.

    Pada ketika ini, Kit Siang tidak lagi menyoal mengenai kematian Teoh Beng Hock malah mengeluarkan kenyataan bahawa saya tidak bersalah di dalam kematian Teoh pada bulan Oktober tahun lepas.

    Pada zaman BN semasa saya Perdana Menteri, rata-rata pemimpin-pemimpin PH mengeluarkan pelbagai tohmahan dan kenyataan selama bertahun-tahun untuk mengaitkan saya dan kerajaan BN di dalam kematian beberapa orang seperti Altantuya, Teoh, Kevin Morais dan Hussain Najadi.

    Bagaimanapun, mereka tidak dipanggil ditangkap di bawah akta hasutan ataupun dipaksa untuk bermalam di lokap.

    Walaupun PH sekali lagi mungkir janji manifesto mereka untuk mansuh akta hasutan tetapi jangan memilih kasih dan menggunakan akta ini untuk berulang kali menindas pemimpin dan penyokong pembangkang.

    Lokman sudah kena. Sebelum ini adik Lokman pun ditangkap dan direman 4 hari bulan Oktober dulu.

    Teoh Beng Hock ialah rakyat Malaysia. Beliau mati di dalam keadaan tragis.

    Begitu juga dengan Allahyarham Mohd Adib.

    Rakyat berhak untuk menuntut kebenaran tentang kematian kedua-dua mangsa ini tanpa dipaksa untuk bermalam di lokap.

    Najib Razak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib.....pooraahhh....
      Ada hati nak bercakap!!!!

      Delete
    2. Najib kan dah direject oleh majoriti rakyat, masyarakat antarabangsa dan jugs Umno.
      Aper kejadahnya TongGeng membazir ruangan melontar luahan orang yg dah hampir pupus & luput...??

      Delete
    3. Wak suman..kalau Wak rajin tanya mana2 rakyat Msia yang waras..dah tentu lah mereka semua akan menegaskan bahawa DS Najib masih releven lagi kepada rakyat Msia, walaupun dah tak bergelar PM lagi.

      Tengok aje lah...kalau tak kerana teguran dan sindiran pedasnya kepada menteri2 Rejim Haprakan tu, terutamanya si Ah Beng, dah tentu lah harga minyak takkan diturunkan serendah sekarang.

      Begitu juga..kerana ulasan pedasnya mengenai kenaikan sewa rumah untuk penjawat2 awam di Putrajaya, dah hasilnya sewa tu tidak jadi dikuatkuasakan.

      Ini baru dua contoh betapa suara DS Najib ni masih digeruni oleh Rejim Haprakan..dan rakyat mendoakan agar DS terus bersuara demi kemaslahatan seluruh rakyat Msia yang kini teruk terhimpit di bawah Rejim ni!!!!

      Delete
  9. Wak Suman dan cai2 tegar Haprakan yang melambak2 kat blog ni...dah tentu lah korang sangat2 bersetuju jika kita sama2 mengatakan.....Kalau berbicara perihal rasis, kita serahkan kepada kaum DAP, kita sedar lakonan mereka yang konon hak rakyat Malaysia perlu sama rata.

    Kita cukup sedar DAP adalah satu parti super rasis yang berselindung dengan slogan Malaysian Malaysian.

    Mereka pandai berlakon baik, sampai ramai terpegun, terpesona, sampai meleleh air liur bila DAP kata mereka mampu menjaga rakyat dengan baik.

    Namun kita sedia maklum, perangai sebenar DAP bila kepala-kepala pemimpin mereka memerintah, memegang jawatan yang sudah pasti merugikan orang Melayu.

    Calon Pakatan Harapan (PH) M Manogaran percaya bahawa sekiranya BN meletakkan calon Orang Asli pada pilihan raya kecil (PRK) Cameron Highlands, strategi itu tidak akan berhasil.

    Bagi menjelaskan hujahnya, ahli DAP itu memberikan perumpamaan berkaitan kuih.

    "Ikut perkiraan BN, mereka fikir... Mereka tak faham. Orang Melayu tak beli kuih dari gerai Orang Asli. Saya tak fikir mereka (orang Melayu) akan undi Orang Asli.

    "Orang Melayu akan tanya: kenapa tak ada calon orang Melayu? Kenapa letak Orang Asli?' Orang Cina, India juga tidak akan undi Orang Asli," katanya kepada Malaysiakini.

    Manogaran berkata demikian sebagai mengulas tentang BN mencalonkan bekas bekas pegawai polis Orang Asli Ramli Mohd Noor pada PRK 26 Jan ini.

    Manogaran berkata Ramli juga tidak dapat meraih majoriti undi Orang Asli.

    Masyarakat Orang Asli mewakili 20 peratus daripada keseluruhan pengundi di Cameron Highlands. Sementara orang Melayu mewakili 34 peratus.

    ReplyDelete
  10. Wak Suman..jom kita sama2 dengar apa ulasan DS Najib mengenai PRK CH akan datang ni..boleh kan Wak????

    Kita lawan regim PH yang rosak dan zalim! - Najib

    Semenjak dua menjak ini, makin jelas perangai mereka.

    Fitnah, ugut, hina rakyat.

    Kepada Tok Batin, masyarakat orang Asli, rakyat Cameron Highlands, saya beri sedikit pendapat.

    Mereka ugut dan tekan kita? Kita pulangkan dengan senyuman.

    Mereka nak beri sumbangan dan gaji? Mereka bawa manisan ke rumah?

    Terima dan ucap terima kasih. Memang dah adab kita orang Malaysia.

    Tapi undi tidak perlulah berikan kepada mereka.

    Rezeki datang dalam pelbagai cara. Ambillah apa yang mereka beri tetapi jangan beri undi kepada mereka sama sekali!

    Take their money but not their threats! Take their gifts but never give them your votes!

    Ingatlah, undi itu rahsia.

    Kita lawan regim PH yang rosak dan zalim!

    Oleh : Najib Razak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dah direject oleh majoriti rakyat, masyarakat antarabangsa dan juga Umno.
      Tosah membazir ruangan melontar luahan orang yg dah hampir pupus & luput.

      Delete
    2. Wak suman..kalau Wak rajin tanya mana2 rakyat Msia yang waras..dah tentu lah mereka semua akan menegaskan bahawa DS Najib masih releven lagi kepada rakyat Msia, walaupun dah tak bergelar PM lagi.

      Tengok aje lah...kalau tak kerana teguran dan sindiran pedasnya kepada menteri2 Rejim Haprakan tu, terutamanya si Ah Beng, dah tentu lah harga minyak takkan diturunkan serendah sekarang.

      Begitu juga..kerana ulasan pedasnya mengenai kenaikan sewa rumah untuk penjawat2 awam di Putrajaya, dah hasilnya sewa tu tidak jadi dikuatkuasakan.

      Ini baru dua contoh betapa suara DS Najib ni masih digeruni oleh Rejim Haprakan..dan rakyat mendoakan agar DS terus bersuara demi kemaslahatan seluruh rakyat Msia yang kini teruk terhimpit di bawah Rejim ni!!!!

      Delete
  11. Wak suman..dah tentu lah Wak akan bersetuju akan benda ni kan ???

    PH DAP acah acah jadi pejuang Orang Asli

    Esok, 12 Januari 2019 akan berlangsungnya penamaan calon bagi kerusi Parlimen Cameron Highlands.

    Menurut laporan-laporan berita tempatan sejak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan kekosongan kerusi tersebut, Pakatan Harapan (PH) khususnya DAP dilihat cukup kerap turun padang.

    Sehingga membuatkan pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang 'terperangkap' di tengah hutan ketika malam sambutan Tahun Baru 2019.

    Bapa kepada Menteri Kewangan Lim Guan Eng itu turut menceritakan 'detik-detik cemas' ketika hari kejadian.

    Kononnya kehidupan di sana dipinggirkan daripada pembangunan. Kit Siang juga mendakwa beliau terputus hubungan dengan dunia luar ketika berada di sana.

    Peristiwa ini boleh diibaratkan seperti anda berada di tepi pantai. Pengawal keselamatan sudah mengibarkan bendera merah, bermakna anda tidak boleh mandi di pantai tersebut kerana faktor cuaca.

    Namun anda tidak mengendahkannya. Apabila lemas, pengawal keselamatan pantai pula akan dipersalahkan.

    Selain itu, Kit Siang juga mungkin tidak cukup mengenali masyarakat Orang Asli di dalam negara ini.

    Untuk makluman Kit Siang, mereka bukanlah dipinggirkan atau dibiarkan daripada arus pembangunan. Sebaliknya, pembangunan semata-mata bukanlah keutamaan mereka.

    Misalnya dahulu, kerajaan Barisan Nasional (BN) memberikan mereka rumah tetapi masyarakat Orang Asli tetap memilih kediaman asal mereka. Bagi mereka, ia lebih 'semula jadi'.

    Justeru itu, sebelum Kit Siang cuba menawan Cameron Highlands dengan membawa masuk bendera DAP, adalah lebih baik beliau mendalami dahulu kehidupan Orang Asli.

    Pelajari adab dan sentiasa bersopan santun.

    Tindakan calon DAP M. Manogaran yang memohon maaf terhadap keceluparan sendiri berhubung kenyataan 'Melayu tak beli kuih Orang Asli' wajar dijadikan pengajaran.

    Jangan pula PH menyalahkan orang lain termasuk pengamal media berhubung ucapan M. Manogaran itu.

    Menyentuh tentang perbuatan menyalahkan orang lain atau tuding jari ini, pemimpin PH juga mungkin boleh menonton video seorang senator Amerika Syarikat, Marco Rubio.

    Sekitar bulan Mei 2018, beliau memberikan mesej bahawa kerajaan yang menang pilihan raya perlu terus komited menggalas tanggungjawab sebagai pemerintah. Bukannya asyik bermain politik sepanjang masa.

    Suka atau tidak, pemimpin PH perlu akui bahawa sejak menang Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU14) pada Mei 2018 lalu, mereka asyik menuding jari kepada kerajaan terdahulu sehingga terlupa untuk menunaikan tanggungjawab kepada rakyat termasuk menunaikan janji-janji manifesto PH.

    Sekiranya PH benar-benar ikhlas memperjuangkan nasib Orang Asli tanpa mengira fahaman politik, kenapa tidak turun padang sejurus mendapat kuasa pada Mei 2018?

    Seandainya kerusi parlimen Cameron Highlands tidak kosong, adakah nama "Orang Asli" akan meniti di bibir pemimpin PH?

    Jika janji manifesto PRU14 pun mereka mungkiri, adakah janji yang ditabur dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Cameron Highlands ini akan ditunaikan?

    ReplyDelete
  12. Politik ugut dah berleluasa di PRK CH..betul ke haah???

    'Tok Batin tak sokong PH, jangan bayar gaji dia'

    Ketua-ketua kampung Orang Asli atau Tok Batin di Cameron Highlands mungkin kehilangan gaji dan jawatan mereka jika tidak mengundi kerajaan persekutuan pada pilihan raya kecil 26 Jan ini.

    Amaran itu dinyatakan senator PKR, Bob Manolan Mohd pada sesi dialog dengan Tok-tok Batin di kubu BN di Pos Betau, Jelai pagi ini.

    "Batin ini memang dibayar oleh kerajaan pusat, maka itu Batin kena sokong Pakatan Harapan. Tak sokong kita buang.
    "Mana-mana batin yang tak sokong kerajaan kita tak bayar gaji dia, betul? Jangan bayar gaji dia.

    "Kita bayar gaji dia, dia tak sokong kita, buat apa kita bayar gaji dia," katanya.

    Bob sendiri berasal dari masyarakat Orang Asli dan mewakili komuniti itu di Dewan Negara.

    Menurut Bob, pemimpin masyarakat Orang Asli dan Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK) kini perlu menyokong agenda kerajaan.

    Mereka yang hadir dalam majlis itu terdiri daripada ketua-ketua dan wakil daripada 18 perkampungan Orang Asli Semai dari kawasan terbabit.

    Sebelum ini ketua-ketua kampung Orang Asli dibayar antara RM800 dan RM1,200 berdasarkan jumlah penduduk dan keluasan sesuatu kampung berkenaan.

    Bob menjelaskan, kerajaan PH hanya mahukan ketua-ketua kampung yang boleh bekerjasama dengan mereka demi kebaikan rakyat.

    "Kalau mereka tak boleh bekerjasama dengan kerajaan sekarang ini, bagaimana kita nak lantik dia jadi pemimpin masyarakat kampung?

    Sementara itu, Timbalan Menteri Air, Tanah dan Sumber Asli Tengku Zulpuri Shah Raja Puji menggesa ketua-ketua masyarakat Orang Asli agar tidak menyokong calon BN, Ramli Mohd Nor.

    Nampak sangat Rejim Haprakan dah kegigilan tolor yang amat2 dahsyat ...tak konfiden lah tu nak menang kat situ kan ????






    ReplyDelete
  13. Kejora use to write 'pantuns', like a magician
    For that, Suman got envious & full of tension
    That smelly skunk talk big only but no action
    Pity old idiot, got beaten by a mathematician

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow, pantun dibuat dlm bahasa Inggeris
      Begitu sekata dia punya susunan & baris
      Suman lihat, dah pasti hati pedih terhiris
      Basah lagi le tilam mlm ini pampers tiris

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. My heatiest congratulation to your nonsensical bragging on your half past six English.

      Kerp on clowning yourself....!!

      Delete
    3. Suman hati terhiris
      Suman tua pampers tiris
      Suman bodoh bahasa Inggeris
      Suman nak jumpa aku heret waris..

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. Suman sudah lelah
      Suman tak tinggi sekolah
      Suman pantun BI tak reti olah
      Suman dgn Kejora asyik saja kalah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. Woiiit Wak Suman..kalau Wak tu terasa hebat sangat dengan penguasaan BI tu. kita orang kat blog ni cabar Wak balas balik pantun2 Anon kat atas tu dalam BI jugak...ada bran ke haah????

      Delete
    6. Bro GN:

      Tidak guna si bingai itu ngko cuba cabar
      Iblis ni, harap telinga capang mulut lebar
      Bak kata pepatah buruk rupa dari khabar
      Rasa nya kini, berselimut dlm kain gebar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    7. Another thick skin, self praisin'....??

      Teruskan masuk bakol, terjun botol, sampai Gol..Gol..Gol..Kojol...!!

      Delete
  14. Suman harap kepala je besar, tapi otak nipis
    Pukulan pantun Kejora, dia tak mampu tepis
    Dia jadi bagai anjing perut kembung kempis
    Modal dia hanya ulang2 bahan basi kopipes

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  15. Suman tua dajjal, mmg hati busuk bernanah
    Merata dia selongkar ingin cari bahan fitnah
    Tidak tahu mcm mana Kejora dia nak panah
    Dibawa sini bahan muzium punya khazanah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  16. Kasihan sungguh dgn Suman tolol kera duku
    Dia bawa khazanah lama mahu kenakan aku
    Khazanah muzium dia jaja langsung tak laku
    Sebalik nya, dia pulak yg kantoi terkedu kaku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon..Rasanya Wak Suman dah start kereta nak balik ke Singapork lah.

      Nak ngadu dengan sedara maranya kat sana macam mana dia dah kena balun dan henjut kaw2 dengan kau beb sampai sesak nafasnya !!!!

      Delete
    2. Bro GN:

      Ada logik nya jugak, pandangan saudara
      Si tua kedi kini dlm resah duka sengsara
      Tak tertahan dia pukulan dari cgu Kejora
      Rasanya kini dia dah cabut ke Singapura

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  17. Kejora is a teacher, who is smart & brilliant
    Unlike Suman a dwarf, Kejora is a big giant
    Suman is plywood, while Kejora is like iron
    Superb Kejora, is really like one in a million

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow pantun bahasa Inggeris masuk lagi
      Suman tak reti buat hanya lagak je tinggi
      Pasti Suman risau geram, mengetap gigi
      Meroyan lagi le si tua ini, sampai ke pagi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    2. Another thick skin, self praisin'....??

      Teruskan masuk bakol, terjun botol, sampai Gol..Gol..Gol..Kojol...!!

      Delete
  18. Sebagai penutup bicara malam ni...saja aku nak kongsikan dengan korang satu berita yang baru aku terima ni...jom layan !!!!

    Presiden PKR Anwar Ibrahim menggesa senator partinya, Bob Manolan untuk segera menjelaskan dakwaan ancaman terhadap tok batin di Cameron Highlands.

    "Tiada paksaan dalam demokrasi. Bob perlu menjelaskan kenyataannya segera," katanya di Twitter hari ini.

    Beliau mengulas laporan Malaysiakini yang memetik Bob sebagai memberi amaran kepada ketua kampung Orang Asli - atau tok batin - yang mereka boleh kehilangan jawatan dan gaji jika tidak menyokong Pakatan Harapan (PH).

    "Batin ini memang dibayar oleh kerajaan pusat, maka itu batin kena sokong Pakatan Harapan. Tak sokong kita buang.

    "Mana-mana batin yang tak sokong kerajaan kita tak bayar gaji dia, betul? Jangan bayar gaji dia. Kita bayar gaji dia, dia tak sokong kita, buat apa kita bayar gaji dia," katanya dalam sesi dialog dengan tok-tok Batin di kubu BN di Pos Betau, Jelai pagi ini.

    Kenyataan itu segera dibidas beberapa tok batin. Mereka yang turut hadir ke sesi dialog itu antaranya menyifatkan ancaman itu menjatuhkan maruah mereka.

    Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Azhar Harun pula menggesa mana-mana pihak yang menyaksikan Bob membuat ancaman itu tampil untuk membuat laporan.

    Menerusi ciapan di Twitter kemudian, Azhar mengingatkan kesalahan pilihan raya juga boleh dilakukan sebelum pilihan raya bermula.

    "Ramai ingat boleh buat apa saja sebelum hari pencalonan. Mereka perlu baca undang-undang.

    "Banyak tindakan termasuk dalam kesalahan jika dilakukan sebelum, ketika atau selepas pilihan raya," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro GN:

      Sudah makin teruk, puak haprak Pakatan
      Mereka ni cuba nak guna undang2 hutan
      Tidak dpt cara menipu, guna pula ugutan
      Tindakan ini dah lebih teruk dari hasutan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  19. Rasanya aku ni pun dah nak undur diri
    Tiada lagi cai2 haprak muncul ke mari
    Suman tua bapok pun, udah cabut lari
    Agaknya aku tidur dia dtg le pukul curi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAU MAMPOS LEBIH BAIK UNTUK SEMUA DI SINI.

      PUKIMAK KAMU GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB ASYIK MEMANTUN MANTAT DAN MENGKOPIPES BENDA2 YANG TAK BERKAITAN DENGAN TAJUK POS BUDIN, NAK SABOTAJ DIA.

      MAK KAU ASYIK BERANCUK DENGAN BAPAK KAU DLL HINGGA TAK ADA MASA MEMBIMBING KAU SUPAYA IKUT ADAB SOPAN, MAKA KAMU PUN BIADAP DAN KURANG AJAR DI MASA BLOGGING.

      Delete

    2. DITEGUR BERTALU TALU, KAU TAK PEDULI.

      ANCUK MAK KAU.

      Delete
    3. Sudahlah GMN dajal pukimak, sasau gila
      Kalu puak2 cai haprak nko cuba nak bela
      Orng lain pos tak ikut tajuk, ko balun tala
      Suman pos tak ikut tajuk, tak marah pula

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. Rentikan lah GMN ko punya keceluparan
      Tak payahlah kat org ko nak beri teguran
      Ngko tu sendiri pun tidak ada kesedaran
      Lebih baik, kalu ko belajar baca Al-Quran

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. English : The pot calling the kettle black.

      Mengata dulang paku serpih" - menuduh-nuduhkan orang, sedangkan dirinya sendiri yg mulakan terlebih dahulu spam, c/p berjela-jela pantatoon & juga ratib "budin main bola", "budin tak ada telor" diakhiri "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh".

      Delete


  20. Mr J11 January 2019 at 21:27
    Undilah Org Melayu dan Islam. Tiada guna memilih pemimpin kafir. Sepatutnya parti parti Melayu buangkanlah taksub kejap. Kerjasamalah untuk agama dan bangsa.

    ReplyDelete
  21. Aku terbangun, seperti dikejut oleh malaikat
    Bersolat tahajjud & baca quran spt dah lekat
    Begitulah, bila diri rasakan yg Allah itu dekat
    Semoga ibadat ku ini akan mendapat berkat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  22. Walau berpolitik, aku tidak abai amal ibadah
    Aku tak nak kalau nanti menyesal tak sudah
    Takut aku, kalau di akhiirat mendapat padah
    Inilah yang didengki oleh si tua haram jadah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. KENANGAN SEBUAH PERISTIWA:

      Ketika PRU 14 sedang memuncak
      Menjelang Ramadhan Al Mubarak
      Muncul Setan bertopeng manusia
      Bini orang dia bernafsu gila

      KEJORA BERNAFSU GILA, TIDAK MENGIRA APA MANGSANYA

      KEJORA 6 May 2018 at 11:51
      Mlm tadi, hamba alami syahdu punya mimpi
      Bini muda Suman terlentang, spt kena jampi
      Burit dia hamba cuit-cuit kat tengah dan tepi
      Lps itu. .benam rapat terus ler, tidak sipi-sipi
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      KEJORA 6 May 2018 at 12:09
      Mlm tadi mimpii..dgn bini Suman berasmara
      Dia berkain batik saja tak pakai baju atau bra
      Hamba selak kain & terus pacak kote segera
      Rupanya burit dia masih ketat lagi mcm dara
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      KEJORA 6 May 2018 at 12:15
      Suman tua renta pelir mamphos telor busok
      Btg pelir lembik, burit binii tidak daya masok
      Bini dia gian kotey, kelupor mcm kena rasok
      Wak..burit bini buat apa, kalu sekadar gosok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      KEJORA 6 May 2018 at 12:24
      Mana dia pergi, Suman bapok kedi tua cabok
      Takut dgn Kejora, dia sembunyii dalam lubok
      Wak...kalu bini ko kencing, kasii le aku cebok
      Lps tu, lobang burit dia biar aku tolong tebok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      ps:
      Berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul...!!

      Delete
    2. ..cak.. rak
      ..sia.. la

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Ratib "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh"....??

      Delete
    4. Kejora tak abis sekolah melatah, merapu, merepek bukan2 nak berlagak pandai.....

      Anonymous 12 January 2019 at 10:28
      ..cak.. rak
      ..sia.. la
      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!


      KOMRN BALASKU:
      Pantun pusaka klasik zaman berzaman pun ada menyebut...

      Pulau Pandan jauh ke tenNGAH (ngah)
      Gunung Daik bercabang tIGA (iga)
      Hancur badan dikandung tANAH (anah)
      Budi yg baik dikenang jUGA (uga)

      ....tak ada hal pun...!!

      Yg kau menyibuk apa masalah kau haaaa, Kejora.....??
      Dah ketebiat nak mampos ker... bilalah kau nak rentikan gelagat bodoh kau tuuu...??

      ps:
      He he he
      Go back to school, gay boy. Stop trying to be smart Alec cause you're making a bloody fool of yourself here.....!!
      He he he

      Delete
  23. Mari lah kita tegak kan, Islam punya syari'ah
    Al-Quran itu kena ler rajin baca & mentela'ah
    Tinggalkan lah, amalan khurafat dan bida'ah
    Ok lah, nak ke surau, solat subuh berjema'ah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. KENANGAN SEBUAH PERISTIWA:

      Ketika PRU 14 sedang memuncak
      Menjelang Ramadhan Al Mubarak
      Muncul seorang pengikut kaum Lot
      Pengamal songsang kaki bontot

      KEJORA HOMOSEKSUAL & GILA SEKS

      Di bawah adalah petikan2 posting Kejora yg menunjukkan dia gila seks dan pengamal seks songsang sesama jenis terkutuk. Yg amat mejijikkan ialah Kejora melafazkan kata2 itu di hampir2 menjelang bulan puasa Ramadhan al Mubarak.....

      KEJORA 6 May 2018 at 14:28
      Ini juga perkara serious dan bukan olok-olok
      Tiap mlm jadi resah, bila dakap bantal pelok
      Terasa seperti sdg menggomol Mekcy Golok
      Entah bila jubor bapok ini dapat hamba jolok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Macy 6 May 2018 at 14:42
      Sudah2lah bapok!! Klu boleh puki babi pun kau nak sondol!! Bawak mengucap!!! Kan kena langgar lori kang nyesal!! He2 he2

      KEJORA 6 May 2018 at 22:52
      Mekcy punya tetek, mcm ubii keledek
      Bontot bulat, dia jalan terkedek-kedek
      Suman bapok tua dia cuba nak bodek
      Bapok2 ini DAP punya kerbau pendek
      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Macy 6 May 2018 at 22:57
      Bapok khinzir!!!!

      KEJORA 7 May 2018 at 00:05
      Hamba ni asyik khayalkan Mekcy bapok
      Dia inii dada montok, jubor pulak empok
      Teringiin sgt, jubor dia hamba nak tepok
      Lps itu tutoh jubor dia atas tilam empok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Macy 7 May 2018 at 00:25
      Bapok khinzir!!!

      ps:
      Sebenarnya banyak lagi tapi cukuplah sekadar ini kerana ianya amat kotor dan menjijikkan.

      Delete
    2. ..cak.. rak
      ..lot.. tot

      Pantun?
      Melantun-lantun!
      Kartun..!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Ratib "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh"....??

      Delete
    4. Mmg lawak pecah perut le Suman puaka
      Kita iktiraf dia badut sarkas pakar jenaka
      Nabi Luth dikatanya Lot ini tua isi neraka
      Petunjuk jelas quran dia tak pernah buka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. Lut dalam bahasa Arab Quran Quraish.

      Lot nama ori dalam bahasa ori kaum babel (babylon) kemudian diguna pakai bahasa Ibrani kaum Israel seperti yg tercatit dalam kitab Taurat (pegangan puak Yahudi).

      Pantatoon tuu, sejarahnya macam mana yer,....??
      He he he

      Delete
  24. d kawasan yg mempunyai ramai pengundi bukan melayu, maka peluang PH menang lebih senang.

    namun olih kerana kekecewaan dgn janji2 yg masih belum d penuhi, maka saya rasa peluang BN n PH dlm prk ini adalah seimbang.

    kata pemutus terletak d atas bahu perayu2 undi.

    siapa kerja 'lebih masa', calun mereka akan menang.

    wallahu'allam.

    ReplyDelete
  25. Kenaper lak blog ini kelihatan tersangat sepi
    Mana pergi habiis cai2 keldai, tali barut DAP
    Sudah mamposs belaka kah ini lembu2 sapi
    Si tua kepala dongga tu pun dah lari menepi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  26. PH tak dpt nak penuhi rakyat punya tuntutan
    Tujuan depa, lebiih kpd pangkat dan jawatan
    Tak abis2, jwtn perdana menteri jadi tebutan
    Masalah rakyat jelata depa terus je persetan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...