Sunday, 27 January 2019

SELEPAS CAMERON HIGHLANDS, JIKA PH TIDAK JUGA BERUBAH, PENGUNDI WAJIB MENGHANTAR ISYARAT KEDUA MELALUI SEMENYIH PULA


Sejak keputusan PRK Cameron Highlands diumumkan malam semalam, boleh dikata hampir 80 peratus rakyat gembira dengan kemenangan BN menewaskan PH dengan majoriti yang lebih besar berbanding PRU14 lalu.


Di perbualan umum, sembang-sembang kedai kopi, sembang maya dalam Whatsapp Grup dan luahan hati di media-media sosial, bukan saja pendokong dan penyokong BN yang menzahirkan kegembiraan mereka dengan kemenangan itu, malah penyokong dan pengundi PH juga tidak kurang turut sama gembiranya.


Bagi mereka, keputusan pilihanraya di Cameron Highlands adalah suatu isyarat yang wajar kepada kerajaan PH untuk segera berubah, lebih peduli soal perut rakyat, jangan lupa janji-janji sendiri dan berhenti daripada retorik menyalahkan kerajaan lama atas ketidakmampuan menunjukkan prestasi yang sepatutnya.


Jika di awal-awal kemenangan dulu, Tun Mahathir Mohamad, menteri-menteri dan pejuang maya PH bolehlah berdalih dengan berhujah, "baru saja lepas kahwin takkan nak dapat anak dah", kini menjelang sembilan bulan menguasai Putrajaya sudah tentu hujah tersebut tidak boleh diterima lagi.


Rakyat mahukan hasilnya, kalau pun anak belum dilahirkan, sekurang-kurangnya tanda mengandung atau muntah-muntah sudah pun kelihatan.


Menteri-menteri yang hampir semuanya tidak pengalaman, takkan menghampiri tempoh sembilan bulan ini masih tidak mampu belajar apa-apa untuk memperbaiki diri dan menunjukkan prestasi?


Lupakah segala apa yang dijanji dan dijerit semasa jadi pembangkang dahulu?


Pegawai-pegawai menteri pula takkan masih tak puas-puas lagi berselfie di sana-sini.


Perkara yang paling penting harus disedari melalui keputusan PRK Cameron Highlands ini - mungkin ada yang sudah terlupa atau buat-buat lupa - rakyat tetap raja di negara ini. 


Rakyat boleh menumbangkan kerajaan, boleh menaikkan kerajaan dan boleh juga menumbangkannya semula. Jika kerajaan terdahulu dijatuhkan dan menyebabkan ramai diseret ke mahkamah, tidak mustahil kerajaan sekarang jika dijatuhkan juga mengakibatkan ramai nantinya yang akan menghabiskan banyak masa bersama peguam dan turun naik menghadiri perbicaraan.


Oleh itu, jangan sesekali cuba mengabaikan janji terhadap rakyat. Rakyat tidak peduli siapa jadi menteri, timbalan menteri, pegawai menteri, waima perdana menteri sekali pun. 


Tun Mahathir dan kerajaan dalam hal ini tidak harus berlengah-lengah menunjukkan perubahan. Selepas ini, pada pada 2 Mac depan ada satu lagi pilihanraya kecil di Semenyih yang mana ini adalah ujian yang tidak boleh dipandang ringan oleh PH.


Selepas kemenangan di Cameron Highlands, BN dengan kerjasama Pas pasti mahu terus melakar kejayaan kedua, apalagi kali ini PH akan diwakili oleh Bersatu dalam pilihanraya kecil itu.


Di Semenyih akan memperlihatkan Bersatu bertanding buat pertama kali dalam pilihanraya kecil itu dan ia adalah penanda kepada penerimaan atau penolakan rakyat terhadap parti yang dipengerusikan oleh Tun Mahathir itu.


Berlawan dengan UMNO yang disokong oleh Pas dalam pilihanraya kecil itu nanti akan menentukan sama ada Bersatu benar-benar diterima rakyat dalam konteksnya mengetuai kerajaan PH dan benar atau tidak mampu menjadi pengganti kepada UMNO atau sebaliknya.


Dengan komposisi pengundi Semenyih meliputi Melayu 67.71%, Cina 16.69%, India 13.73% dan lain-lain 1.86%, ia adalah cabaran besar kepada Bersatu untuk mengekalkan kemenangannya kerana kejayaan dalam PRU14 lalu sudah tidak boleh diharapkan akan berulang dengan mudah lantaran banyak perkara dalam pertimbangan rakyat sudah pun berubah sekarang ini.


Majoriti 8964 undi bukan lagi laluan selesa buat Bersatu kerana Pas yang dulunya memperolehi 6966 undi telah berjanji untuk mengerahkan tenaga dan memastikan undi yang sama berpindah kepada calon UMNO yang akan mereka sokong dengan sepenuhnya.


Apa jadi kepada Bersatu dan di mana mahu letak muka sebagai pemegang kerusi Perdana Menteri jika tewas dalam plihanraya pertama di Semenyih nanti?


Masihkah Bersatu mahu mendabik dada mahu menjadi pengganti kepada UMNO?


Realitinya, tempoh mulai sekarang hingga 2 Mac depan adalah kritikal untuk PH, khususnya bagi Bersatu dan Tun Mahathir untuk benar-benar menunjukkan keseriusan dalam menangani segala permasalahan rakyat, keinginan menunaikan janji dan membuktikan PH adalah lebih baik berbanding BN.


Kiranya masih juga tiada perubahan dan tiada apa-apa petanda untuk berubah, rakyat melalui pengundi Semenyih pada 2 Mac nanti sewajarnya menghantar isyarat kedua kepada kerajaan dengan sekali lagi mengharamkan pemberian undi mereka kepada PH.


Oleh kerana mungkir janji adalah perbuatan haram, maka mengharamkan undi semata-mata untuk menuntut janji manifesto adalah perbuatan yang sebenarnya dihalalkan. (ShahbudinHusin 27/01/2019)

83 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anomous = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB.

      Nak masukkan di sini jawapan2 aku kpd BINATANG GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJIKLAT NAJIB komplen aku selalu mentahikan dia -

      Anonymous27 January 2019 at 11:10
      GMN Asyik copy & paste je
      Drp mlm tadi hati dia ni pedih & luka

      GENG MENJILAT NAJIB27 January 2019 at 12:27

      1110 ko tulis, 1117 ko jawab sendiri yer? Bodoh bangang piang kedukang binatang GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB NIH.

      Ko yang mulakan kopipes tak habis habis, bila ko kena di tahikan dengan kopipes, ko komplen yer? KEPALA BAPAK KO TAK KASI ORANG IKUT APA YANG KO BUAT SEBAB PEDIH KENA BALUN.

      MAU MINUM AIR KINCING LAGI?

      GENG MENJILAT NAJIB27 January 2019 at 12:33

      Ko sakit hati sebab aku keluarkan begitu ramai orang punya komen menghentam Najib yer?

      Tiap kali aku keluarkan 3-4 orang punya mentahi boss ko hingga pembaca tahu tiap pos Budin ada beratus orang mentahikan dia.

      Aku tak payah karang komen2 aku, tambah pulak, pembaca dapat dengar a wide spectrum of public opinion shitting Najib. Geliga tak otak aku?

      Enjoy.

      Delete
    2. PH menerima kekalahan prk CH tanpa rungutan. Tahniah UBN.....!!

      Keputusan ini telah saya jangkakan bila Umno dgn bijak meletak calon seorang anak pribumi tempatan Islam, pesara pegawai polis berpendikan tinggi dgn rekod peribadi bersih.

      Semoga PH ambil iktibar dari kekalahan ini.....'to get the right candidate suitable for the respective constituency'.

      Delete
    3. Saya tetap mendukung pemimpin Melayu Islam....
      - yg solat 5 waktu;
      - yg menunaikan zakat;
      - yg berpuasa di bulan Ramadhan;
      - yg menunaikan umrah & haji dgn duit halal;
      - yg kuat kerja kurang berpolitik;
      - yg memakmurkan negara;
      - yg berintigriti, disegani seluruh dunia;
      - yg kata2nya bak mutiara jadi tajuk berita;
      - yg tidak jadi budak suruhan zionis yahudi & usa;
      - yg berani & berada di barisan depan;
      - yg tidak bergelumang dgn skandal seks;
      - yg tidak curang pd isteri tersayang;
      - yg tidak dayus takut bini;
      - yg tidak klepet juta2 simpan di rumah.
      - yg tidak meliwat jantan betina.

      ANUGERAH ILLAHI TERBARU:
      Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad has been named The Muslim Man of the Year according to 10th Anniversary Edition of the Muslim 500.

      The report, published by independent research entity The Royal Islamic Studies Centre with the Royal All al-Bayt Institute for Islamic Thought, released a report on its website (https://www.themuslim500.com/), which list down the world's 500 most influential Muslims with the cumulative ranking over 10 years.

      Read more at https://www.thestar.com.my/news/nation/2018/12/30/dr-m-named-muslim-man-of-the-year/#uKeKkGZlerJ9LZML.99

      Delete
    4. Kejora Stor Kunyit baru bertelur sebiji, riuhnya gamat macam beruk termakan belacan.

      INGAT.....siapalah nak percaya cakap seorang munafik yg menunjuk-nunjuk ibadat baca quran, sembahyang tapi membohong, mencarut, mencaci, puji diri, ngaku2 konon cikgu, gila seks, pengamal seks sesama jenis, beratib jampi iblis 'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh'..??

      Delete
    5. 😭😭😭 Pengundi PH xdak masalah untuk berubah. Cuma perangai menteri² PH ja yg tgk syok ratah gaji besar tu, ada gaya ka nak berubah?

      Ini persoalannya. Kegagalan wakil² PH terutama 3-4 ekor menteri² India, utk memikat hati pengundi, keupayaan mereka adalah sangat teruk. Selain kurang cekap berbahas di parlimen, rata² banyak timbulkan rasa tidak senang rakyat berkaitan agama, undang² dan tidak secekap wakil² DAP Cina yg pandai bawa diri dgn persoalan rakyat.

      Ini wakil² India kene ubah sgt². Mereka ingat, sudah bertaraf peguam, sudah berasa hebat. Guna undang² utk tegakkan isu masing². Apakah mereka lupa yg bila rakyat sudah marah, undang² sudah tidak berguna lagi.

      Delete
  2. TDM dikenalpasti, jadi punca PH udah tewas
    Janji dicapati hati rakyat betul2 jadi tak puas
    PH kalah, tiiada kelibat Suman beruk mawas
    Mesti si tua bapok ini, jadi kencing tak lawas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Suman kini rasa gayat spt org terjun paracut
    Kain pelikat 2-3 kali digulong, masih terlucut
    Kencing pun jadi meleleh tak lagi memancut
    Pelir pula semakin pendek jadi sentap kecut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Anomouse @ GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB,

      Ko tidak peduli pun adat blogging menulis komen ikut tajuk pos, ko keluarkan kata2 menyakitkan hati peserta lain, ko memang binatang bukan manusia.

      Ko sengaja nak tarik perhatian pembaca dari apa yang Budin tulis, nak coba sabotaj blog Budin yang pro-PH ini. Maka aku akan buat demikian juga, bantai ko dgn apa cara yang ada.

      Dulu ko selalu kopipes. Sekarang aku pun ikut tabiat ko. Ko yg mulakan, ko binatang, aku manusia.

      Delete
    2. No sweat, no qualm...we accept defeat as gentleman.

      It's not the end of the world for one loss.

      Delete
    3. Kejora Stor Kunyit baru bertelur sebiji, riuhnya gamat macam beruk termakan belacan.

      INGAT.....siapalah nak percaya cakap seorang munafik yg menunjuk-nunjuk ibadat baca quran, sembahyang tapi membohong, mencarut, mencaci, puji diri, ngaku2 konon cikgu, gila seks, pengamal seks sesama jenis, beratib jampi iblis 'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh'..??

      Delete
    4. Telur wak kojola kengkang masuk angin

      Delete
  3. Rakyat masih berdendam, bila janji2 dicapati
    Kena kenciing PRU-14, depa masih sakit hati
    Tiada sambutan kempen panji hitam al-kutty
    Bahkan BN menang dgn lagi banyak majoriti

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. PENCURI, PEROMPAK DAN PELANUN Najib masuk dalam kumpulan "Real Life Crazy Rich Asians: The 10 Most Interesting (and Richest) Asians of 2019" -

      https://news.education.investing.com/real-life-crazy-rich-asians-most-interesting-2018/10/?ref=next

      Najib Razak / Shutterstock.com Najib Razak / Shutterstock.com Next
      arrow_forward

      Najib Razak
      Former Malaysian Prime Minister

      Net Worth: 850M (NOTE: THAT IS US$850 MILL = RM3.2 BILLION, OF WHICH RM2.6 BILLION HE STOLE FROM 1MDB)

      Country: Malaysia

      In 2015, Najib Razak, the Malaysian Prime Minister found himself in the middle of a huge international scandal. The scandal involved embezzlement, money laundering, misappropriation of funds and bribery. For nearly a decade Mr Najib controlled a nation. However, after the Malaysian elections this year, commanding authority was given to his opposition, in a stunning defeat.

      Najib claims he knew nothing of the multi-million-dollar 1MDB scandal and declared he has zero knowledge about money from the state fund miraculously appearing and moving (on its own) from 1MDB to his account. Najib has routinely denied any wrongdoing in the case.

      The investigation led detectives to look into the vast amounts of jewellery, handbags and other luxury items including a Picasso painting and properties in California and New York. All of which were supposedly bought using money from the state fund, and all connected to Razak and his family.

      Delete
  4. Bagi tahu mahathir budin!!! Walaupun dia jadi hero isu yahudi..di Malaysia dia tetap macai DAP!!!

    Dulu takde internet boleh la dia tipu orang Melayu!!!

    Fakta terpenting dia adalah bapa perpecahan orang Melayu!!!

    ReplyDelete
  5. Selagi ISLAM dan MELAYU diperlekehkan PH Akan KALAH

    ReplyDelete
  6. Kesihatan Suman, dengar citer makin gawat
    Dia kini terlantar di wad hospital sdg dirawat
    Sedara & waris elok le segera pergi melawat
    Bukan apa, takut dia jalan dulu kalu terlewat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Real Life Crazy Rich Asians: The 10 Most Interesting (and Richest) Asians of 2019
      BY ALICE HOU

      You must have heard of the blockbuster film, Crazy Rich Asians, which took the film industry by storm this summer. And if you haven’t you need to check it out, like now. So, as a nod to the blockbuster film, we have decided to take a look at the opulent world of some real-life crazy rich Asians who could be the stars of their own reality shows.

      The Hollywood hit is drawing attention to the regions growing wealth. According to Forbes over a third of the world’s wealthiest people are based in the Asia-Pacific. Which is a very impressive number, but it gets even more interesting. Reports say that the Asia-Pacific region is set to become the world’s richest region by 2020.

      So with that being said, we thought now would be the perfect time to count down our list of the world’s most interesting (and richest) Asian’s of 2018.

      Najib among the 10 Rich by stealing the rakyat's RM2.6 billion at 1MDB. Bloody shit fellow.

      Delete
    2. Aku di wad terlantar....apperr kau merepek-meraban nihh, stor kunyit.....???
      Kejora Stor Kunyit baru bertelur sebiji, riuhnya gamat macam beruk termakan belacan.

      INGAT.....siapalah nak percaya cakap seorang munafik yg menunjuk-nunjuk ibadat baca quran, sembahyang tapi membohong, mencarut, mencaci, puji diri, ngaku2 konon cikgu, gila seks, pengamal seks sesama jenis, beratib jampi iblis 'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh'..??

      Delete
  7. Pong pang pong pang pong pang... Tun M kekal sebagai PM, dan semakin mengukuhkan tapaknya sebagai pemimpin no. 1 di dunia.

    Hahahaha... Menanahlah hati orang-orang yang tidak dapat menerima hakikat ini. Kekalahan PH di PRK CH langsung tidak dapat mengubah hakikat ini.

    Baguslah tu PAS dan UmNo dah mula seronok dengan kerjasama depa yang disangka telah membuahkan hasil, kerana dua jemaah bathil ini memang dijadualkan bersekutu sesama mereka untuk menumbangkan Tun.

    Selepas CH, Semenyih pula menyusul.

    Segalanya sedang berjalan mengikut jadual. Tun dan pasukannya akan muncul sebagai pemenang mutlak ke atas jemaah-jemaah bathil yang bersekutu di KLIMAKS kelak, in shaa Allah.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taksub membuahkan hasad...dua2 penyakit hati

      Delete
    2. Hai Doe fasiq kebenaran usahlah disorok
      Tun dilihat orng2 CH umpama kain buruk
      Bila dia turun kempen PH kalah lagi teruk
      PRU dulu PH jadi ulam kini PRK jadi jeruk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Taksub dan hasad? Hehehe.. Katalah apa sahaja asal kelak apabila tewas mutlak di KLIMAKS jangan cakap John Doe tak payung.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. PRK CH, merata2 PH pasang semboyan
      Tun pula kempen sakan dekat Sg Koyan
      Tapi kehadiran dia, pengundi tidak layan
      Akibat nya, 'Doe Klimaks' terus meroyan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. No.1 di dunia tak menjamin syurga di akhirat...no.1 di dunia di mata manusia yang bersifat lahaulawalaqu'wataillabilla..manusia mudah buat kesilapan..wajar dipertikaikan dengan apa yang diputuskan

      Delete
    6. Diangkat diluar...dalam negara sendiri onarnya jelas di mata sebahagian rakyat yang dizaliminya

      Delete
    7. Ulang siar jawapan balas :-

      Katalah apa sahaja asal kelak apabila tewas mutlak di KLIMAKS jangan cakap John Doe tak payung.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    8. JD, klimaks kat padang masyhar. Tahu pula JD manusia yg pendusta dan khianah ini akan berjaya? Buanglah taksub dan kembalilah pada Islam. Mari kita dokong penyatuan ummah dan kehancuran kafir dan liberal dlm PH.

      Delete
    9. Tewas mutlak untuk ahli neraka saja...

      Delete
    10. J,

      Ketahuilah bahawasanya semua pendusta mengetahui di dalam diri mereka bahawa mereka adalah pendusta.

      Sebagaimana kamu mengetahui di dalam diri kamu bahawa kamu adalah seorang pendusta.

      Teruskan bersukaria selagi masih ada tempoh untuk berdusta kerana tempoh itu pasti akan tamat.

      Kamu sebagai seorang pendusta bakal tewas mutlak di KLIMAKS zaman fitnah kelak.

      Bersaksilah bahawa aku telah memberitahu kamu kebenaran ini agar kelak apabila kamu tewas mutlak, kamu tidak akan boleh berkata aku telah gagal memberikan nasihat dan peringatan itu kepada kamu.

      Que sera sera.


      Wallahu a'lam.

      Delete
  8. Kenapa diam saja GMN barua beruk ungka
    Mungkin dia dah rasa segan & malu muka
    Sebelum ni sedap mulut dia je ini puaka
    Baru tahu pedihnya kudis dicurah cuka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko melompat dari dahan ke dahan di atas pokok ko tak sedor aku dah lama dok tahikan boss ko Najib, yer?

      Bagus ler, teruskan. Penting nye, pembaca lain sedar komen2 beratus orang dah aku keluarkan di sini mentahikan boss ko.

      Termasuk yang mengata Najib masuk dalam Asia Top Ten Richest dari RM2.6 biliun duit curi dari 1MDB.

      Delete
  9. Hai... Budin pun dah pandai ikut pe'el Haji Hadi dalam mengharam dan menghalalkan beri undi kepada Bersatu/PH.

    Kalau Anwar jadi PM, halal la kot?

    ReplyDelete
  10. It is very unfair of u Encik Shahbuddin to demand Kerajaan Pakatan memenohi semua janji Manifesto yang memerlukan duit beratus juta macam hutang PTPTN, subsidi minyak dan sebagainya sedangkan awak pun tahu, kerajaan menghadapi masalah kewangan terpaksa menanggong beban hutang yang dibuat Najib dan semua kerosakan di syarikat-syarikat GLC. SIAPA pun jadi PERDANA MENTERI, termasuk ANWAR IBRAHIM apatah lagi Haji Hadi takkan mampu menunaikan janji dan memberi kesenangan hidup kepada rakyat sebagaimana di zaman Tun Mahadir jadi PM ke4 dulu. Harga minyak, kelapa sawit, getah dan semua komoditi merosot di pasaran dunia. Menteri-menteri PH dihalang daripada menyebut pasal hutang 1 trillion dan segala kerosakan yang dibuat Najib di FELDA, MARA, TH, KWSP, ANGKASA dll. Mereka diarah BUAT SAJA KERJA, jangna sebut pasal hutang 1 trillion dan semua kerosakan yg dibuat Najib, padahal kamu semua bebas menuntut janji MANIFESTO. KALAU TAQKDA DUIT, MACAM MANA NAK TUNAI JANJI MANIFESTO....????
    Jadi, kalau kamu semua tak mahu hutang disebut, jangan tuntut MANIFESTO juga. Dua-dua ni saling berkaitan macam ayam dengan telor. Telor dulu atau ayam dulu.....??
    INI CADANGAN SAYA PULAK, KALAU SAYA JADI MENTERI. Saya akan arahkan henti tanam kelapa sawit dan getah. Tak menjana hasil. Tukar kepada tanaman lain yang lebih menguntungkan macam pokok zaitun, avakado,koko, kopi, vanilla, dll. Kalau petani Indonesia boleh berjaya, kenapa pekebun-pekebun kecil kita tak boleh.................?????????
    Asik menangis mengadu sana, mengadu sini harga belacan lebih mahal daripada sawit. Mengadu kat Najib, apa dia boleh buat? Dia bukan PM lagi. Nak dia jadi PM balik.....?
    Nanti menagis pulak bila dia naikkan gst kepada 12% dan marah tengok Rosmah berkalongkan intan berlian pink, blue,green diamond dan berbag tangan BIJAN silih berganti, shopping ke NEW YORK, MILAN,PARIS,HONGKONG dan berjam tangan Richard Mills, Rolex, Rolex, Ulysse Nardin, Jager
    etc.Dia ada anak seorang lagi belom kawen, nanti kalau kawen minah Russia, entah berapa ratus juta hangus untuk majlis kawen tu. Berjetting anak-beranak, kamu semua kena
    bayar. Bersedialah, jangna menangis. Yang pentign NAJIB MELAYU DAN ISLAM, kan. Takpa dia tipu kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah sis Cik Minah ni masih tidak dapat memahami En Budin ni.

      Sebenarnya bagi En Budin PH dibenarkan untuk tidak menunaikan semua janjinya kepada rakyat, asal satu sahaja yang mesti ditunaikan iaitulah kena bagi Pak Sheikh jadi PM-8.

      Janji 2 tahun Pak Sheikh kena tunggu tu pun boleh dibatalkan, yang penting Tun kena turun dalam Jun 2019 dan serah kepada Pak Sheikh.

      Kalau yang ni ditunaikan, maka selesailah semua tanggungjawab PH kepada seluruh rakyat Malaysia.

      Tak gitu Encik Budin?

      Delete
    2. Cik Minah, ekonomi masih DSN cantik. Kini bawah Tun makin buruk. Lagipun kan janji itu dibuat hanya untuk peroleh undi? Tiada niat untuk ditunaikan. Tun sendiri sebut bahwa masa mereka janji mreka tak tahu akan menang. Beginilah sikap pendusta. Taksub Tun tiada khasiat di akhirat. Kemungkinan hanya membawa malang. Marilah dokong penyatuan Ummah!

      Delete

    3. Dulu Budin soild pro-PH. Sekarang masih begitu lagi, kot. Ha nya nak promokan Pak Sgeikh cepat jadi PM supaya dia dapat pelunag jadi Penasihat Media, gamak nya.

      Delete
    4. Saya sokong Cik Minah. Antara kata2 dia yang saya setuju dan sokong -

      unfair to demand Kerajaan Pakatan memenohi semua janji Manifesto yang memerlukan duit beratus juta.. kerajaan menghadapi masalah kewangan terpaksa menanggong beban hutang yang dibuat Najib dan semua kerosakan di syarikat-syarikat GLC.

      Gila, Najib bikin hutang negara naik ke RM1 trillion.

      ANWAR IBRAHIM apatah lagi Haji Hadi takkan mampu menunaikan janji dan memberi kesenangan hidup kepada rakyat sebagaimana di zaman Tun Mahadir jadi PM ke4 dulu.

      Delete

    5. Ramai yang sokong Najib dan BN tentu tak mahu terima bahawa ekonomi negara juga bergantung kpd faktor2 ekonomi luar negara. Harga minyak, kelapa sawit, getah dan semua komoditi merosot di pasaran dunia.

      NAJIB MELAYU DAN ISLAM? Tak pasti. Dia kata dia Bugis. Bugis terkenal dengan pelanunan nya.

      Takpa dia tipu kita? Tak boleh. Itu pasal dia di gulingkan di Pru14.

      Delete
    6. J,

      After much research, the National Geograhy reveals...

      Even the fish keep their money in the river bank.
      But Najib & Rosmah keep the looted money in their house..

      Delete
    7. Othman, harta UMNO punya dan telah pun dituntut. Lepas berbulan bulan auta untuk tipu mereka yg taksub tidak ada apa apa dakwaan pun dibuat pada 'harta' rampasan itu. Tidak pula dikaitkan dengan 1MDB. Sedarlah diri ditipu sebagaimana janji dusta PH. Janganlah jadi mangsa Tun dan kafir liberal. Malang kat akhirat. Ayuh dokong penyatuan Ummah. InsyaAllah ada habuan akhirat.

      Delete
  11. GMN & wak Suman dah diam dapat malu besar
    Itulah akibatnya bila asyik je cakap besar
    PRK di CH, BN dapat majoriti yg lebih besar
    GMN & Suman sakit tak boleh buang air besar

    ReplyDelete
    Replies
    1. ku missed tajuk berita yang menarik uni dulu -

      A Stunning, Sudden Fall for Najib Razak, Malaysia's 'Man of Steal ...
      https://www.nytimes.com/2018/05/15/world/asia/malaysia-najib-razak-fall.html
      May 15, 2018 - Former Prime Minister Najib Razak, center, attending an ..... The law, critics feared, could land anyone who criticized Mr. Najib in prison for up ...

      Hahaha, Najib, a "Man of Steal" .. geliga otak penulis

      Delete
    2. Kejora Stor Kunyit baru bertelur sebiji, riuhnya gamat macam beruk termakan belacan.

      INGAT.....siapalah nak percaya cakap seorang munafik yg menunjuk-nunjuk ibadat baca quran, sembahyang tapi membohong, mencarut, mencaci, puji diri, ngaku2 konon cikgu, gila seks, pengamal seks sesama jenis, beratib jampi iblis 'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh'..??

      Delete
  12. Suman renta, kemain megah mendabik dada
    Konon PH hebat kalau TDM terus di persada
    Namun, apa dah jadi PRK CH, walau Tun ada
    BN menang, dgn majority yng berlipat ganda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Jugak missed news item berikut nih dulu -

      Selling the country to China?

      https://www.reuters.com/.../selling-the-country-to-china-debate-spills-into-malaysias-el...

      Najib, Tun Mahathir says, is selling Malaysia out to China.

      This could matter for Beijing’s Belt and Road Initiative (BRI) and for Malaysia’s economy because Mahathir, who was the country’s prime minister for more than two decades, has vowed to reconsider Chinese contracts if the opposition wins on May 9.

      “Coming in here, buying land, developing luxurious towns, is not beneficial for us,” the 92-year-old former leader said of China’s investments in a recent interview with Reuters. “Quite definitely, we will review.”

      Indeed he had. And had cancelled ECRL. RM500 mill a year interest to be paid if continued.


      Delete
    2. Kejora Stor Kunyit baru bertelur sebiji, riuhnya gamat macam beruk termakan belacan.

      INGAT.....siapalah nak percaya cakap seorang munafik yg menunjuk-nunjuk ibadat baca quran, sembahyang tapi membohong, mencarut, mencaci, puji diri, ngaku2 konon cikgu, gila seks, pengamal seks sesama jenis, beratib jampi iblis 'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh'..??

      Delete

  13. Hah, dah mamposssssss GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB.

    I now rest my case against the constantly Najib-licking bloke.

    ReplyDelete
  14. Tu lah...asyik nak cari salah orang serta mengaibkan orang dengan menelanjangkan 'salahlaku' bertubi-tubi dalam media. Nak tunjuk mereka jagoh rakyat konon..sedangkan perbuatan mereka itu tidak lebih dari mencerminkan keangkuhan mereka.
    Entah bila mereka ni nak bangun dari tidur...jangan asyik bermimpi...rakyat mahu 'pencapaian' bukan dengar cerita!
    AWAS...rakyat sudah awal lagi berkata "Boleh cuba PH kali ini, tapi kalau tak betul, pergi jahanam PRU15 nanti"!!!!

    ReplyDelete
  15. Panji poak itam madey kalah sudah.itu hakikat nyata bkn aota wa ckp lu.
    Madey ponya panji poak itam telah kalah bag-hang.
    Panji poak itam dgn madey madey sudah kalah d camaron.

    Yg menang bergombira yg kalah seb baek tak mampuih kena saket jantong.
    Hati dlm ada saket sekit juga.
    Mau kasi hilang itu hati punya saket mao jompa itu hakim nagara nnti dia tonjok joget sama todi jugak kasi tarok sampe mabok seropa keling mabok todi juga ada.

    Kwah kwah koah koah kyah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalah?

      Hehehe.. Tun M masih kekal PM. Tun tidak tewas. Hanya orang-orang jahil sahaja yang sedang bersukaria menyangka Tun telah tewas di dalam PRK PH.

      Kekalahan di PRK CH hanyalah ibarat satu anggota tentera yang tewas di dalam permainanan satu permainan catur. Tiada siapa yang tewas. Tun masih kekal PM, Najib masih kekal punya puluhan pertuduhan ke atasnya dan Pak Sheikh masih kekal bergelar 'bakal PM' (bakal je tau, sama macam 1998 dulu, bakal je).

      Apatah lagi yang tewas di PRK CH bukan pun salah seorang calon 314 yang bakal menang mutlak di KLIMAKS kelak. Kesemua 314 tersebut adalah anak-anak bangsa Mim yang berugama Islam, pendokong Tun M sepanjang perjuangannya di zaman fitnah.

      Apa pun silakan menanah di dalam hati kerana selepas keputusan PRK CH semalam, Tun masih kekal PM pada hari ini. Hahahaha..

      Delete
    2. Allah tak peduli pangkat pm tu...Allah cuma pedulikan amanah yg dipertanggung jawabkan

      Delete
  16. Rakyat tak caya lagi janji palsu yg didendang
    Mereka udah muak dgn air kencing dihidang
    PRK Cameron Highland PH udah kecundang
    Tak jadi kesan pun walau TDM turun padang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Abdul Wahub
      Peduli apa dengan Umno kaa ... MIC kaa... Mca kaa... jaga parti sendiri.. kuatkan PH ... Rakyat semakin berani dan bijak

      Rusli Alias
      Jaga diri sendiri lagi baik dlm suasana politik yg lintang pukang hampir tak tahu mana satu yg betul .

      Han Tuah
      Menang sekali riuh sedunia...

      Ramani Batumalai
      60 tahun apa Bn buat. Songlap semua. Ini baru tak sampai 1 tahun you nak semua janji ditunaikan
      Banyak lagi janji bn yng tak penuhi

      Delete
  17. Nampaknya, tak laku lagi umpan air kencing
    Dgn janji palsu, hati rakyat tak dpt dipancing
    Di PRK Cam Highland rakyat memilih dacing
    Suman kini mata terbeliak, mulut terkancing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Sekonyong-konyong lahirlah Bossku Najib.

      Siapa pernah menduga bahawa beliau yang sebelum ini - yakni semasa menjadi perdana menteri - kelihatan sebagai seorang yang hambar, tidak punya karisma dan sangat membosankan tiba-tiba bertukar menjadi seorang yang sangat mempunyai jati diri.

      Tidak ada lagi susuk Najib yang dilihat sebagai hanya membontoti isterinya di mana-mana, malah isteri beliau juga sudah tidak kelihatan menonjolkan diri.

      Ah, sebut fasal isteri...

      Kami berbelah-bagi mengenai sama ada Mama perlu dipenjarakan - jika terbukti bersalah atas tuduhan yang dikenakan kepada beliau - atau tidak.

      Dalam andaian begitu, malang sekali beliau tidak berjaya menghabiskan semua harta berkenaan dan kini sebahagian daripada harta tersebut khabarnya menjadi hantu yang mungkin akan menggangu suami beliau.

      Najib hari ini ialah orang bebas yang berani. Tidak ada lagi Najib selalu diketawakan waima ketika melangkah dengan bergaya.

      Mana mungkin seorang yang ditohmah macam-macam - daripada dituduh mencuri harta negara hingga kepada ada yang sampai hati mengatakan beliau terlibat dalam pembunuhan - lalu duduk di lembah paling hina.

      Beliau juga menjadi bahan cacian hampir seluruh rakyat Malaya. Namun dalam keadaan begitu beliau bangkit dengan penuh bergaya.

      Beliau tidak malu untuk menyatakan pendapat di media-media sosial setelah tidak lagi diberi ruang di media massa.

      Sedih.

      Delete
  18. Di Cam. Highland, rakyat dah tolak PH puaka
    Depa tahu, semua kempen cuma tipu belaka
    Parti BN udah kembali memikat hati mereka
    Suman malu tak tahu mana mau letak muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kebanyakan hebahan si Najib di media sosial selalunya dibuat dalam nada yang lucu - dan seperti yang kami katakan pada awal tadi - dan menampakan dirinya sebagai seorang tokoh yang sangat mempunyai deria jenaka amat tinggi. Joker.

      Najib perlahan-lahan menjadi humoris. Ada yang ketawa oleh lawak jenaka beliau, dan lebih ramai pulak yang mentertawakan beliau.

      Semua ini menjadi penting apabila beliau - yang selama ini menjadi berita sedih - kini datang sebagai pembawa kelucuan.

      Selepas tidak menjadi perdana menteri tidak pernah beliau dilihat membaca skrip apabila berucap. Berlainan semasa masih berumah di Seri Perdana apabila dalam banyak keadaan beliau kelihatan teragak-agak semasa diminta pendapatnya.

      Semuanya kini adalah spontan dan ini membuktikan kewibawaan Najib mempersembahkan diri sebagai pelawak. Joker besar.

      Delete
  19. Sudah tiba kini saat yg sudah lama kita nanti
    Kemenangan BN itu kita sangat ler puas hati
    Rakyat benci DAP & geng panji hitam al-kutty
    PRU-15, 'KERA'jaan haprak ini kita akan ganti

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kita berharap ada stesen radio yang sudi menjemput si Najib menjadi juruhebah kerana seperti yang kita ketahui kebanyakan penyampai radio kita hari ini teramatlah hambar persembahannya.

      Satu lagi hal yang baik pada Najib ialah, beliau tidak ketawa - atau memaksa diri untuk ketawa seperti sesetengah pelawak sekarang. Najib sekadar tersenyum sinis, menandakan beliau sedar betapa lucunnya diri beliau. Joker lah katakan.

      Ini adalah satu aset yang besar untuk beliau menjadi pengacara radio atau pun TV.

      Delete
  20. Kekalahan PH, membuat cai-cai jadi terpaku
    Udah senyap sepi, si Suman renta kera duku
    PH semakin dibenci rakyat, baik le cai ngaku
    TDM turun berkempen pun, dah tak lagi laku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kita mahu lebih Najib - bukan saja di media sosial bahkan di semua media yang ada. . Tentu saja kita semua dewasa untuk memaafkan beliau, terutama apabila kita lihat hari ini, ahli politik saperti Najib nampak kelakar sangat.

      Mereka adalah lucu apabila berada di luar kerajaan, dan menjadi amat poyo semasa berada di dalamnya.

      Kalaulah Najib cool dan kelakar begini semasa masih dalam kerajaan dulu, tentu saja beliau masih perdana menteri hari ini. Mungkin beliau layak digelar Sang Pelucu Negara. Tambah kpd gelaran Tukang Troll Negara.

      Delete
  21. PH kalah, Suman bapok resah ke hulu & hilir
    Dia tergamam, mata terbeliak & lidah terjelir
    Tak dpt ditahan air mata nya deras mengalir
    Makin digosok, semakin lembik batang pelir

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Saidon Din

      Pas n umno bersama atau tidak kami xkisah.yg penting kjaan ph memerintah

      Naim Ramli

      Betul tu kami rakyat marhaen tak kisah..nak bergabung ke tidak yg penting PH perintah..kami x kisah hrga brg naik,tol tak mansuh ,ptptn tak buang jnji Najib tak jd PM..

      Mustar

      Aku tgu penulis ni dok ulas kalu Semennyih kalah nti. Nak tgk dia ckp apa

      Azahari Awang Ahmad
      Naim Ramli ye betuuuuullllll... hahahaha padan muka deme

      Delete
  22. Udah sepi Suman, panji hitam punya balachi
    Btg pelir dia dah sentap tinggal hanya seinci
    Kemain lagi sblm ni DSN dia asyik maki caci
    Rupa2 nya di PRK CH, Tun yang rakyat benci

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. خيري تخريم

      kikiki Pas ni tempat berteduh pohon nan rendang umtuk parti umno..Katakanlah dpt kuasa semula akan dicantas pohon tersebut..kikiki maka terlopong la puak2 lobai

      Mohamad

      Tak pernah dengar pon hadi bawang dan pengikutnya taubat nasuha atas akidah menghukum haram sampai kiamat undi umno? Ker halal, haram, wajib nie ikut agama berhala hadi bawang?

      Delete
  23. Sajian janji2 manis, rakyat tidak lagi percaya
    Tohmahan pasal 1MDB, rakyat udah meloya
    Mereka tak rela untuk berterusan terpedaya
    Atas sbb itu le BN dah menang dgn bergaya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. REPORTER: Sir, how is it now with all these allegations of scandals, specifically of you having an affair and sleeping with another woman whom has been seen many times in your bedroom?

      JIBBY’S STUDENT: The REAL question is was I AWARE that the woman in my bed, was NOT my wife? Because just like every night, the lights were off!

      Delete
  24. Kekalahan PH bikin ramai menangis melalak
    Terbukti PRK CH, kehadiran TDM pun ditolak
    Suman jadi auw auw.. spt bapok kain diselak
    Aku ni apa lagi, berguling2 kat lantai le gelak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. REPORTER: But how could you NOT be aware that this woman in your bed, was NOT your wife? Could you not hear her voice or anything?

      JIBBY’S STUDENT: When you reach a certain age after marriage, you just don’t SAY much when you want to DO it. You just do. And just like ALL the nights before, I ASSUMED that the lady in the bed WAS my wife!

      REPORTER: But your wife is not SLIM like this lady is?

      JIBBY’S STUDENT: Well I was in a position where my hands were tied, so I could not feel whether she was slim or not.

      Delete
  25. Org Melayu, tak rela berterusan makan kuah
    Di PRK CH, BN kembali, untuk tebus maruah
    Suman bapok terus terdiam, tak ler lagi juah
    Duka pilu di hati tak tau kat mana nak diluah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. REPORTER: And so you simply allow yourself to be tied up by anyone in the dark? And what about her claims that her child is yours?

      JIBBY’S STUDENT: Look! Let us talk about the Economy, you are not being FAIR to me! 😆😂🤣

      Delete
  26. Suman tua kedi tidak lagi keluar mcm selalu
    Kemenangan BN, membuat dia jadi pilu kelu
    Kini badan dia menggigil spt demam kepialu
    Nak keluar ke sini pun, muka dah tebal malu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Permata

      Tandanya rakyat Melayu Dan Islam bijak. Mereka cuma gunakn DAP utk turunkn Najib Dan kakros..

      Saharuddin Abrahman

      BAGUSLAH JIKA UMNO BETUL2 IKHLAS BEKERJAMA DGN PAS UTK AGAMA DAN BANGSA,

      CUMA TAKUT PERISTIWA PAS DI PECAT DARI BN 1977 BERULANG APABILA UMNO KEMBALI KUAT..

      KPD PAS PERLU INGAT JGN DIPATUT DILUBANG YG SAMA UTK SEKIAN KALINYA..POLITIK BOLEH BERUBAH....

      Delete
  27. Rakyat udah makin cerdik & mula celik mata
    Depa tak nak tertipu lagi, dgn janji tipu dusta
    Di PRK CH tak jalan TDM punya goreng aota
    Terus diam menyepi, si tua kedi Suman unta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Elly Thai

      Pas dah mula pembohong, aku dah kena bohong dari dulu , sekarang aku dah mula faham cakap2 pemimpin pas dah tak boleh caya , pas cakap putar alam ,

      sekarang tumpang tanya apa hukum cakap
      sentiasa berubah2 ?

      Delete
  28. What a big majority of votes, PH is defeated!
    This GE's result get worst when TDM visited
    It is crystal clear that TDM, the people hated
    Old Suman never comment, so long I waited

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woww..komen PRK dlm bahasa Inggeris
      Ini jauh lebih bisa dari tertikam dek keris
      Suman rasa di dlm hati sgt pedih terhiris
      Basah lagi le tilam, dek pampers dia tiris

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  29. Tak perlu dibimbangkan dengan keputusan pirake CH sebab banyak pengundi Cina tak balik kampung. Dorang tak kisah sangat sebab bukan PRU (untuk menentukan sebuah kerajaan).

    ReplyDelete
  30. GMN & Wak Suman dapat kemaluan yg besar
    Itulah akibatnya kalau suka cakap besar
    Dahlah kalah dgn majoriti yang sgt Besar
    Hari ni sembelit tak boleh buang air besar

    ReplyDelete
    Replies

    1. Farridzin Ikhsan

      Selagi UMNO perlembagaannya tidak meletakan hukum islam pada kedudukan yang paling atas, maka aku anggap UMNO serupa dengan Dap..

      Pemimpin UMNO rembat duit rakyat puluhan tahun, hina Pas dan pemimpinnya tiba-tiba menjelang PRU14 baik dengan Pas.

      Sejahat-jahat Dap belum ada yang terbunuh akibat permainan idealogi.

      Kena baca kenapa Tun Razak bawak masuk Pas dalam Perikatan. Sebabnya mudah - UMNO dalam kedudukan dalam paling lemah seperti sekarang.

      Jadi tak yah gembira sangat UMNO menang sebab Pas tidak bertahaluf dengan BN tapi Pas seperti kuda tunggangan UMNO sahaja.

      Delete
  31. Setiap orang ada pandangannya tentang kekalahan PH di Cameron Highlands. Lim Kit Siang, siang-siang dah jangka, BN akan menang. Tapi, adakah ini kemenangan yang membanggakan.....???
    Sila baca apa kata blogger MSO:

    Dalam pilihan raya semalam calon BN, Ramli Md Nor mendapat 12,038 manakala calon PH Monagaran 8,800 dan dua calon bebas, Salahuddin Ab Talib 314 dan Wong Seng Yee 276.

    Bagaimana pun dari segi matematik politik pencapaian itu tidak boleh dibanggakan sangat oleh BN apa lagi untuk meletakkan parti itu sudah pulih dan mendapat keyakinan rakyat kembali. Ini kerana ia adalah kombinasi bersama Pas. Ia bukan pencapaian BN secara peribadi. Jika BN meraih undi tanpa Pas baru ia boleh dianggap kejayaan dan berlaku pemulihan sokongan.

    Sekiranya Pas ikut sama bertanding, kemungkin lain jadi corak pilihan raya itu. Kemungkinan status quo. Paling tidak kalau BN menang pun dengan majoriti sama dengan diperolehi dalam Piraum lalu sekitar 500 undi.

    Dalam pilihan raya itu calon BN mengutip sebanyak 12,038 undi. Sekiranya jumlah undi dalam pilihan raya semalam, ditolak dengan undi Pas sebanyak 3,587 ini bermakna undi BN sekitar 8,450 Ini menunjukkan status quo dan ia mengharuskan untuk PH memenangi pilihan raya itu.

    Elemen yang penting diambil kita dalam sesuatu pilihan raya ialah angka. Walaupun PH kalah tetapi tidak banyak undinya merosot. Berbanding dengan pilihan raya lalu PH mengalami kekurangan sebanyak 910 undi sahaja.

    Sementara penambahan kepada BN pula sebanyak 1,731 undi. BN tidak boleh mendabik dada menunjukkan kekuatanya kerana ia adalah kombinasi dengan Pas. Kemerosotan undi PH itu juga sedikit sebanyak disumbangkan kepada pengurangan jumlah peratus keluar mengundi, sebanyak 68.79% keluar mengundi berbanding dengan peratus dalam pilihan raya lalu 78.49%, bermakna ia berkurangan sebanyak 9.7%.

    Apapun kalau kita menerima BN dan Pas sudah sah bersama, pencapaian itu membanggakan dan memberi petanda buruk kepada PH di masa akan datang. Dengan mengambil kira pola pengundian di kawasan seperti Cameron Highlands itu - luar bandar dan pendalaman, ia memberi keselesaan kepada BN.

    Justeru pencapaian pilihan raya itu tidak boleh dijadikan bayangan kepada suasana politik di seluruh negara. BN tidak boleh jadikan asas di Cameron Highlands itu untuk meletakkan suasana baharu politik negara terkini. Kerana kita tahun Cameron Highlands, terutamanya Dun Jelai adalah kubu Umno dan semasa berlangsung pilihan raya kecil itu ia diwakil oleh Menteri Besar Pahang. Status wakil rakyatnya sebagai MB memberi signifikan besar dan memberi kelebihan tersendiri kepada parti diwakilinya.

    Pencapaian BN itu boleh diperkiranya, ia adalah gambaran terkini bahawa sokongan orang Melayu kampung masih kepada BN dan Umno. Mereka tidak mempedulikan kehadiran PH sebagai kerajaan. Bagaimana pun di kawasan pinggir bandar dan luar bandar pola dan pegangan politik masyarakatnya berbeza.

    Ertinya BN tidak boleh menjadikan tanda aras hakiki dengan pencapaian di Pirake Cameron Highlands itu.

    ReplyDelete

  32. Bismillahir Rahmanir Rahmanirahim

    https://keep.line.me/s/e3CDyq3Xh6tfeqo-Q1f-HigFRyCYa00QAvqdfwTEsuI

    Salam dan renungan

    Web: almawaddah.info

    Kepada;

    Yang dihormati Para rektor universiti, para akademik dan para mufti.

    Tun, Tan Seri/Datuk Seri/Datin Seri/Datuk/Datin/tuan/puan.

    Perkara: "Akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah yang bertentangan dengan al-Qur'an dan ayat-ayat al-Qur'an yang bertentangan dengan akidah Ahli Sunnah Wal-Jamaah" sebagai kajian dan renungan. Diambil dari web: almawaddah.info

    1. Tidakkah al-Qur'an itu asas agama Islam yang diredai oleh Allah dan Rasul-Nya?

    2. Tidakkah Islam itu rahmatan lil Alamin?

    Terima kasih dan 'afwan.

    Daripada;

    Pencinta al-Qur'an sebagai asas agama Islam di Malaysia.







    .....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...