Wednesday 2 January 2019

SELAGI JANJI TIDAK CUBA DIMUNGKIRI, PH AKAN TERUS MENTADBIR NEGARA INI


Berikut adalah apa yang ditulis oleh Anwar Ibrahim di media sosialnya berikutan pertemuannya dengan Tun Mahathir Mohamad hampir satu jam hari ini:-


1. Hampir satu jam pertemuan dengan PM. 


2. Tun M perlu diberi ruang memimpin dengan dukungan penuh PH dalam jangka waktu yang dipersetujui.


3. Saya lapor hasil pertemuan dengan Presiden Duterte minggu lalu dan mohon panduan untuk pertemuan dengan PM Modi minggu depan.


4. Persamaan strategi saya dan Tun berhubung Singapura dan fokus kepada ekonomi, terutamanya isu kemiskinan dan kesenjangan.



Anwar mengambil inisiatif mengadakan pertemuan ini di sebalik isu peralihan kuasa kepadanya yang kini timbul kembali menjadi perbualan rakyat.


Tidak sukar memahami apa yang diisyaratkan oleh Anwar dalam hal ini - Tun M perlu diberi ruang memimpin dengan dukungan penuh dalam jangka waktu yang dipersetujui.


Maknanya, jangan cuba-cuba melanggar janji atau menjadi Perdana Menteri melebihi jangka waktu yang sudah dipersetujui iaitu dua tahun yang sebenarnya tempoh itu disebut sendiri oleh Tun Mahathir.


Ya...memang kita tiada masalah untuk memberi sokongan penuh kepada Tun Mahathir dalam tempoh masa yang dipersetujui itu, asal saja beliau sentiasa berpegang kepada janji dan tidak cuba memungkirinya.


Memungkiri janji yang sudah dipersetujui bukan saja tidak baik dalam hubungan sesama manusia, malah dilarang oleh agama, bahkan jika ia terjadi pasti akan menyebabkan perpecahan dalam Pakatan Harapan.


Setelah bersusah payah menumbangkan BN yang telah berkuasa selama 61 tahun, tidak berbaloi menjemuruskan kembali Pakatan Harapan kepada perpecahan yang memungkinkannya menjadi pembangkang semula hanya disebabkan janji tidak mahu ditepati.


Selagi janji ditepati, Pakatan Harapan akan terus kukuh dan mampu mentadbir negara ini dalam tempoh yang lebih lama lagi. (ShahbudinHusin 02/01/2019)

86 comments:

  1. udah-udahlah ditokok tambah,wahai budin

    Anda juga akan tewas pada 2019 ni.

    Tak sangka ye,ko ada muslihat politik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tokok tambah apanya. tuan? Betullah kata Saudara Shahbudin itu. Beliau mengingatkan pemimpin bahawa ikatan janji bukan suatu perkara kecil. TDM tokoh besar. Saya hormat. Namanya akan lebih harum jika beliau berpegang pada janji. PH lama berkuasa jika hal itu dihormati. Jangan ada pihak cuba hasut TDM mungkir janji. Jika ada yang berbuat demikian orang itu sangat keji dan hina.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Rasional kepala bapak kau!
      Niat utama nak kondem Tun,

      Jembalang-jembalang yg tewas dalam pemilihan PKR dulu ,sentiasa cari jalan bagaimana nak awalkan Tun turun.Merekalah yg memulakan angkara yg menidakkan Si Polan untuk jadi PM.

      Woi bangsa Melayu ku bedebah.Sekarang bukan masa nak penuhi impian jahat kamu,sebaiknya bantulah Tun, memulihkan negara.

      Akai di rasuk Roh Dajal.

      Kami akan hapuskan kamu dalam pertempuran Klimaks nanti.

      Delete
    4. Rakyat berhak berprasangka kerana sudah ada sejarah Tun sbg reference. Pd 1998, TunM awalnya tiada masalah pun dgn Anwar. Malah 2-3 minggu awal pun, TunM terpinga² sendiri, tapi pengaruh Melayu² dubuk UMNO di sekeliling TunM cukup kuat berjemaah utk aniayai Anwar sebegitu rupa.

      Mengapa pemimpin² besar UMNO ug berbagai skandal x diperlakukan sebegitu rupa pulak? Hanya dubuk² saja yg faham dan bahaya dubuk² UMNO ini sudah beberapa kali dijelaskan Tun sblm 1998 dan pasca 1998 yg bobroknya akan tiba masa rosakkan UMNO sblm 2020. Jelas, skandal 2013 terus menerus dan melarat² hingga PRU14, akhirnya UMNO BN bungkus.

      Skrg, mana dubuk² yg masih hidup ni pergi? Masuk PPBM. Dubuk² ni tahu, jika Anwar jadi PM, maka kurus kering la tunggu duit projek.

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Politik demokrasi adalah untuk bangsa!
      Agama adalah junjungan kita bersama,dan bukan untuk dipolitikkan.Kekalahan UMNO yang dipimpin oleh kepala lanun dulu sudah tewas. UMNO adalah parti Melayu,dan tewasnya UMNO maka tewaslah dominasi politik Melayu,maka terhakislah hak istimewa untuk anak bangsa.Semuanya kini perlu disama ratakan.

      Melayu perlu diperkuatkan balik,kemasukan MP UMNO suka tidak suka ,kena diterima. Itu sajalah caranya untuk survival politik bangsa diperkuat.Dan jangan kita lupa!Kalau masuk PPBM,ketuanya kini Tun.

      PKR tidak mampu untuk memberikan keistimewaan pada bangsa kita, kerana ia parti pelbagai bangsa.

      Hak dan keistimewaan Melayu termaktup dalam perlembagaan.Kuasa politik pelbagai bangsa,memungkinkan agihan yg special pada orang melayu tidak dapat ditunaik

      Delete
    7. Sdr Mahligai Seni,

      Ada perbezaan di antara berfikiran rasional dengan mengenalpasti orang yang bermuka-muka.

      Kita semua telah sama-sama tahu bahawa Shahbudindotcom kini adalah suara hati dan lidah Pak Sheikh. Sebab itulah postingnya tak habis-habis tentang Pak Sheikh nak jadi PM, sama naik meroyannya macam Pak Sheikh sendiri.

      Tulisan Tn Budin hari ini tidak akan dapat memadamkan apa yang telah ia tulis pada 30.12.2018. Ini tajuknya :-

      TUN MAHATHIR TAK PERLU JADI PM SAMPAI DUA TAHUN, JUN 2019 PALING SESUAI MENGUNDURKAN DIRI

      Ya benar, saya kira kita semua sudah tahu Tun sendiri akui ia telah bersetuju akan berundur dan memberi laluan kepada Pak Sheikh selepas 2 tahun yakni Mei 2020. Habis, untuk apa posting 30.12.2018 itu? Satu sahaja jawapannya; mereka sememangnya mahu menekan Tun supaya turun lebih awal. Posting Shahbudindotcom 30.12.2018 adalah bahasa ultimatum yang berlapik, sedang niatnya tetap sampai.

      Malah, di dalam banyak hal, saya bersetuju dengan sdr Putrasinggora bahawa memang kelihatan Tn Budin banyak menyindir Tun sama seperti Rafizi.

      Malah Tuan Budin menulis satu posting lain menyindir Azmin pula pada awal pagi ini dengan tajuk AZMIN BELUM LAYAK JADI PERDANA MENTERI..... Itu Timbalan Presiden PKR sendiri tu yang mahu dicamdek dan diperkecilkan.

      Apabila Azmin mempersoalkan perlantikan jawatan-jawatan penting di dalam PKR secara terbuka, dikutuknya Azmin dan disuruh Azmin bangkiktan dalam diam-diam dan bukan secara terbuka. Habis tu yang Tn Budin dan Rafizi sering mencamdek Tun secara terbuka tu apa?

      Selepas posting Tn Budin bertarikh 30.12.2018, dan posting sebelum dan selepasnya, saya melihat posting di atas tidak lebih dari sejarah pantun popular berikut :-

      Angkut-angkut terbang ke langit...
      Mati disambar si burung merbah...
      Biar bertangkup bumi dan langit...
      Setia saya takkan berubah...

      Posting 30.12.2018 telah membongkarkan Pak Sheikh and the gang sememangnya berniat mahu turunkan Tun lebih awal daripada tempoh 2 tahun.

      Hanya yang pura-pura bodoh sahaja yang akan mengatakan Pak Sheikh langsung tiada niat dan perkiraan untuk melakukannya.

      Yang sedang berkira-kira untuk mungkir bukanlah Tun sebaliknya adalah Pak Sheikh sendiri.

      Jawapan saya kepada Pak Sheikh sama seperti posting-posting Tukar Tiub :-

      ---------
      Rabu, 2 Januari 2019

      MUNGKIR KALAU BERANI

      --------

      Rabu, 2 Januari 2019

      MAT PUTAR ALAM

      Gwa ingat lu orang semua tak faham tt ini. Sebenarnya dia seorang yang pandai strategi. Dia jugak suka baca sejarah dulu-dulu sebab dia ada merakam sejarah. Dia tau dulu Madey kam ching dengan Pak Sheikh. Kemudian Pak Sheikh kencing sama Madey, tapi yang tergolek dog adalah Pak Sheikh. 

      Delete
    8. Kalau dah ada tempoh yg dipersetujui knape pula nak pasang macai buat kira2 waktu... jika Tun M mungkir janji sekali pun ini disebabkan sikap gelojoh dan tak sabar DSAI.. nak berkuasa sebelum waktunya ..

      Delete
    9. Kuat bebenor jilat Nuar dia ni,Nuar sendiri pun rasa nya tak lah teruja sgt nak jadi PM pasal dia tau tugas nya amat berat ,tapi si Budin ni pulak yg terlebih gelabah.

      Delete
    10. Bawa mengucap bang Budin....jangan terlalu excited atau terlalu teruja bang...nanti terpancut awal. Memanglah hasrat En Budin mahu melihat DSAI dinobatkan sebagai PM ke 8. Akan tetapi En Budin kena berpegang kepada Qada dan Qadar Allah. Jika ditakdirkan Abam Nuar bukannya pilihan DIA, maka janganlah En Budin kelak berpatah hati, hilang pertimbangan atau putus wayar pulak...banyakkan beristighfar dan memuji kebesaran Ilahi...semoga mendapat petunjukNya.

      Delete
  2. Komen ke-2: Syabas Saudara Shahbudin. Tulisan anda rasional.

    ReplyDelete
  3. Terbaik... Harap terus sokong dsai..harap org jangan naafikan hak dia lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janji mestilah ditunaikan!.Tapi anda jangan lupa
      kepada perkara-perkara yang menyebabkan janji
      terpaksa di batalkan!


      Katakan awak berhutang dengan seseorang sebanyak RM100 dan kamu dan pemberi pinjam membuat janji,anda akan membayarnya pada bulan depan.
      Tapi yang lecehnya, sipemberi pinjam baru 2 hari, dah datang menemui anda dan sentiasa membangkitkan janji yg perlu anda lawaskan duit tersebut.

      TAK KEHARU YE!!!

      Delete
    2. meluatkan sikap pemberi pinjam,maka berlakunya permusuhan. Anda mungkin tidak membayar balik
      wang tersebut!

      Delete
    3. Bila dah bermusuh,wang bukan lagi ukuran!
      Tetapi menang atau tewas!

      Delete
    4. Bro PS,

      Jangan lupa, yang diberi pinjam RM100 tu pun bukan percuma tetapi ada timbal baliknya, dan yang telah ditimbal balik itu telah pun dilaksanakan dan harganya telah pun melebihi RM100. Misalnya bagi pinjam kereta beberapa hari, dengan nilai sewaan sudah melebihi RM100 tersebut.

      Tun telah berjanji akan usahakan pembebasan awal Pak Sheikh sebaik PH menang. Bukankah Tun telah tunaikannya?

      Apabila Pak Sheikh dan d gang melakukan Langkah PD, Majlis Presiden PH tidak pun diberitahu, tetapi apabila di pertengahan kempen kelihatan sokongan kaum Melayu menakutkan dan Tun diminta turun berkempen, Tun telah obliged walaupun selama 22 tahun ia menjadi PM, ia tidak pernah turun berkempen di dalam PRK.

      Usahakan pembebasan sudah sehingga bebas, turun kempen juga sudah sehingga menang, kini ditekan-tekan pula mahu Tun turun dan serah awal.

      Delete
  4. Budin boleh ikut pertempuran klimaks nanti. Kita tengok muslihat dan tipu helah geng mamak bendahara ka @ geng kitol raja Mendaliar yg hebat.
    Hahaha....

    ReplyDelete
  5. APA YANG BUDIN KATA DULU!

    HA...HA...berubah juga ko ya!

    TUN M YANG MENGKAGUMKAN...

    Dalam menjangkau usia 92 tahun, Tun Mahathir Mohamad bukan saja masih sihat, tetapi juga terus bersemangat dalam menikmati kehidupan.

    Di usia 92 tahun juga, beliau bukan saja masih boleh berfikir dengan baik, ketawa, berjalan ke sana sini, bahkan tetap gagah memandu kereta dan menunggang kuda.

    Dengan nikmat hidup sedemikian, jika kepentingan diri dan keluarga yang difikirkannya, tentulah lebih baik beliau diam-diam saja atau mengiakan saja segala apa yang sedang berlaku dalam negara.

    Dengan nama besarnya pula, di sebalik comotnya Najib Razak menguruskan negara, kiranya Tun Mahathir hanya bersikap menyokong dan tidak membantah apa-apa, nescaya mewahlah "dedak" yang diterimanya.

    Tetapi, dalam usia tua dan sudah bersara, Tun Mahathir nampaknya memilih jalan sukar untuk dilaluinya. Segala-galanya adalah demi negara dan kita semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agaknya ..apa pasal Budin boleh berubah hah!

      Jangan-jangan........ha..ha..

      Delete
  6. Semua jadi huru hara tak mustahil angkara si Zemin bedebah sigila kuasa. Mat Nuar perlu sedar si Zemin ni gunting dalam lipatan. Adakah sibedebah ni punya angkara sehingga Mat Nuar di fitnah dari peringkat awal lagi hingga terjadinya gelombamg Reformasi? Ni semua Mat Nuar kena selidik! Zemin boleh la tutup kedai join Suman jual cendol! Jual lelabi pun boleh jugak pasal kalau nak jual temberang dah tak laku dah...! Kah kah kah.

    ReplyDelete
  7. Kalau janji tak dimungkiri para iblis yang menyemak kat blog ni takkan puas hati Budin oiii....! kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Para iblis akan terus membisikkan pada Madey the Atok agar mungkirilah janji itu dengan muslihat bahawa mereka adalah penyokong setia yang sayangkan Madey seolah tanpa Madey Mesia akan lingkup dan dunia akan kiamat dan mereka akan menggambarkan seolah Madey lah mesaiah aka penyelamat umat! Harap agar Madey tidak lah setongong para iblis bedebah itu.. kah kah kah.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. ULANG TAYANG
      UNTUK SI BANGANG
      KEJORA PUAKA
      TAK RETI BAHASA

      'Kah kah kah' trademark Kojolla
      Ketawa mengilai setan puaka.

      Kejora tumpang tuah nama Abang Din,.
      Sdra seputar sepusing sdra Shahbudin.

      Delete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Dak takde yang nak mengomen pasal semua dah mampouih kot? Innalillah wa ina ila hi rojiuuuun... dari dia kita datang dan kepada dia kita kembali...

    ReplyDelete
  10. si budin tak sabar2 nk keja kt GLC kerajaan....huhu

    ReplyDelete
  11. Beginilah keadaan bila sekolah buka semula
    Kerja sangat banyak, rasa letih mcm nak gila
    Aku tertidur awal dan kini terbangun lah pula
    Bersolat tahajjud & baca al-quran cari pahala

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha

      Pagi itu
      Kepala Kojolla dah ku siku

      Dia yg tak agak2 tengah asyik syok sendiri gelojoh 'speeding" nak tunjuk lagak tiba2 terbabas-terjunam dalam gaung bila saya tarik hand-brake.
      Ieeeee, malunyer dia......!!

      Padan muka dia...!!
      Hi hi hi

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Kojolla 3:43i dah kira kes berat ajaran sesat...!!

      Adakah patut nunjuk2 bermegah2 bagitau kat orang macam dia bagus sangat. Dah tuu, dia campur baur dgn zikir "Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh", tak pernah dibuat orang, kecuali tokgaru brahim & murid2nya.

      Delete
    4. Memuji diri sendiri, syok sendiri di fantasia alam siber lah kamu.

      Berani, datanglah jumpa aku besok atau lusa, barulah jantan namanya....!!

      He he he

      Delete
  12. Sebulan lebih, aku dah bercuti penuh selesa
    Kini bahang kalut kerja, udah kembali terasa
    Aku terlibat, dengan pelbagai jawatan kuasa
    Kena pegang bola, silat, ko-op & s/u periksa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah mula si pendusta, pengecut, goblok terkinja-kinja gelojoh tak agak-agak sampai terbabas terlajak terrrrkeluar ring dgn taburan pantatoon sampahnyer.

      Alangkah bodoh si samdol ini menampakkan kebahlolan nyer....!!

      He he he

      Delete
  13. Beginilah gaya kehidupan & kerja seorg guru
    Mmg ler kalut sekolah buka awal tahun baru
    Membahagi aliran & buat jadual, agak celaru
    Ditambah pulak, sekolah aku ini kurang guru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Had laju terang2 nyatakan 110km sejam, si Kojolla berlagak macam pandai tiap2 hari pecut 300km sejam.

      Kesudahanya - si puji diri sendiri terbabas-terlajak-terhumban ke gaung dgn pantatoon2nya mempamerkan kebahlolannya.

      Padan muka.....!!

      Delete
  14. Mmg le sangat sibuk, bila sekolah baru buka
    Pendaftaran, taklimat, mesyuarat ada belaka
    Hal politik terpaksa lah aku lupakan seketika
    Aku biarkan dulu Suman juah dan naik muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha

      Pagi itu
      Kepala Kojolla dah ku siku

      Dia yg tak agak2 tengah asyik syok sendiri gelojoh 'speeding" nak tunjuk lagak tiba2 terbabas-terjunam dalam gaung bila saya tarik hand-brake.
      Ieeeee, malunyer dia......!!

      Padan muka dia...!!
      Hi hi hi

      Delete
  15. Namun, rindu kpd tunang tak dpt dibendung
    Teringat Mas bakal isteri yg udah bertudung
    Bulan Feb nikah Mac nanti dia mengandung
    Bulan April, tentu kena cari buah kedondong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah mula si pendusta, pengecut, goblok terkinja-kinja gelojoh tak agak-agak sampai terbabas terlajak terrrrkeluar ring dgn taburan pantatoon sampahnyer.

      Alangkah bodoh si samdol ini menampakkan kebahlolan nyer....!!

      Delete
    2. Memuji diri sendiri, syok sendiri di fantasia alam siber lah kamu.

      Berani, datanglah jumpa aku besok atau lusa, barulah jantan namanya....!!

      He he he

      Delete
  16. Tak dpt aku lupa cinta ku Mas@Nur Hidayah
    Walau sesaat, kasih ku, sikit pun tidak goyah
    Untuk si dia manja, aku rela bersusah payah
    Lagi pula, ujung tahun aku dah nak jadi ayah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok tuu, punyalah gelojoh sampai terbabas-babas hanya nak cover malu temberang & sikap pengecutnya.

      Delete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. Mas kata, dia asyik resah di bumi kenyalang
    Katanya ingatan bersama aku tak dpt hilang
    Asyiik saja dia hubungi aku sejak dia pulang
    'Call' & 'sms' dari dia tak larat aku nak bilang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he he

      Kecian nyer...tengok tuu, punyalah gelojoh tak agag-agak, sampai terbabas terlajak terkeluar ring, hanya nak cover malu temberang & sikap pengecutnya.

      Alangkah bahlolnya dilihat orang...!!

      Delete

  19. Binatang sekor nih tak renti2 mencoba sabotaj blog ini dengan menarik perhatian pembaca kpd karutan dia pasal girl friend dia konon nya.

    Dia ada penyakit mental, tak tidur, mengarut hingga 4 pagi. Sepatut nya dia pergi jumpa psychiatrist dapatkan ubat, makan ubat selalu, supaya tidak selalu coba distract readers' attention dari apa yang budin keluarkan di pos nya.

    ReplyDelete

  20. Si Budin pulak nya tak renti2 mempromosikan Anwar Al Jubri. Dia bertukar pendirian secara alih2.

    Aku setuju dengan pendapat bahawa dia di pengaruhi buat begitu, motif nya wang. Pemunya blog Rocky Bru di zaman Najib Al Jibo berkuasa dulu pun begitu. Kenalan2 nya menulis mengatakan alih2 nampak dia memandu kereta baru BMW 5 series walau pun tidak di ketahui punca "pendapatan" baru nya.

    Jika betul Budin "di beli", igtu tidak melanggar undang2 penal code, ha nya "undang2" masyarakat, moral values. Tun Mahathir baru2 ini cakap pasak kehilangan nilai2 masyarakat atau social values. Ini satu contoh nya. Alih2 Budin asyik menulis mahukan Anwar Al Juburi jadi PM cepat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heii....Geng Menjilat Najis bongok..ini blog ko punyer ke?..
      Bukak blog sendiri laac hirup banyak2: kencing pekat mamak madey tu....tak de siapa peduli pon...

      Delete

  21. Tepat masa nya berita berikut di kopipes di sini bgi memperingatkan Budin -

    Tiada perjanjian Dr M jadi PM cuma 2 tahun – Saifuddin
    News | Diterbitkan Hari ini 1:45 tengahari |

    Ketua Sekretariat Pakatan Harapan (PH) Saifuddin Abdullah hari ini berkata tempoh Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri tidak pernah dibincangkan dalam mesyuarat Majlis Presiden PH.

    Sebaliknya kata Menteri Luar itu PH cuma membuat keputusan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diangkat ke jawatan tersebut selepas Dr Mahathir.

    "PH cuma mempunyai keputusan dan perjanjian bahawa selepas Tun M (Dr Mahathir), Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah perdana menteri seterusnya. Kita tidak bincangkan tempoh kerana mereka saling memahami.

    "Mereka (Dr Mahathir dan Anwar) juga adalah tokoh besar yang seharusnya dapat menentukan waktu terbaik untuk peralihan kuasa dan sebagainya," katanya ketika ditanya sama ada wujud perjanjian konkrit Dr Mahathir hanya menjadi perdana menteri selama dua tahun.

    Saifuddin yang juga anggota parlimen Indera Mahkota ditemui pemberita selepas beramah mesra dan memberikan motivasi kepada pelajar Tingkatan Enam semester dua di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Astana, di Kuantan.

    Isu peralihan kuasa itu kembali timbul selepas beberapa perwakilan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang berbahas pada perhimpunan agung parti hujung minggu lalu mengusulkan agar Dr Mahathir dibenar berkhidmat satu penggal penuh.

    - Bernama

    ReplyDelete
  22. budin....ko cuba retrospek sikit....pak sheikh ni napsu dia bergejolak nak jadi pm.......org yg suka dgn publisiti, suka dipuji......

    1998 - tak boleh tahan napsu, wak komedi dijadikan balaci nak kenen tun....tapi backfired!

    2008 - sekali lagi napsu buas dia bergejolak....serakah siap deal dgn mp bn/umno untuk jump ship, habis berjuta jugak tu....tapi bacfired!

    2018 - sekali lagi napsu dia bergejolak.....tapi agak kureng sikit.....umur dah banyak, tenaga kureng, tapi napsu tetap sama....nak jadi pm! tapi kali ni menompang nasib orang lain......we shall see!

    apa yg dia nak sangat jadi pm???.....napsu!

    pak sheikh ooiiiii!

    ReplyDelete
  23. geng najibut oh.....

    ni info dari investing.com.....betul ke????

    "Former Malaysian Prime Minister
    Net Worth: 850M
    Country: Malaysia"

    den kayoooooooo........kepala bapak laaa!

    ReplyDelete
  24. BAGI PEMINAT2 YG TAK BERKESEMPATAN MENGIKUTINYA, INI AKU PAPARKAN EPISOD PALING AKHIR DARI SKETSA 'PANTUN DALAM CINTA' ANTARA AKU DAN 'SI DIA':



    Anonymous 1 January 2019 at 05:39

    AKU TERBANGUN AWAL JAM 4.00 TADI. LPS SOLAT TAHAJJUD, MCM BIASA AKU BACA AL-QURAN.. TETIBA TERDENGAR NADA SMS MASUK DI I-PHONE KU.. MMG TEPAT SEPERTI KU DUGA, SMS DARI 'SI DIA' MANJA.. SI DIA MELUAHKAN RASA RINDU YG TIDAK TERTANGGUNG SELEPAS BERADA BERSAMA AKU SELAMA 5 HARI DI SEMENANJUNG.. MMG TERLALU PANJANG LUAHAN RINDUNYA ITU UTK AKU PAPARKAN DI SINI. AKU SUNTING BAHAGIAN PANTUN MADAHNYA SAJA:

    Mengingatkan abg hati adinda ni sgt terharu
    Kita berdua jatuh cinta, dr asal nya berseteru
    Bagi dinda, abg adalah imam dan jugak guru
    Utk abg, diinda nak ucap selamat tahun baru

    Mmg tak sabar utk bersama abg ku perkasa
    Sebulan menanti, bagai setahun adinda rasa
    Dlm hati ini, asyik merindui abg setiap masa
    Sampai nak buat kerja pun rasa tidak selesa

    Fikiran adinda ini, sering saja jauh melayang
    Kemesraan famili abg masih jelas terbayang
    Seronok betul, bila diri ini famili abng sayang
    Dinda juga doakan mereka dlm sembahyang

    Penyengat terbang ke ranting kayu
    Merendam selasih penuh setimba
    Teringatkan abang hati ku sayu
    Memendam kasih sungguh lah hiba

    Lemang rentung tepi beranda
    Bakar jerami arang melayang
    Memang beruntung diri adinda
    Bakal suami orang penyayang

    Nila beradu di Teluk Buntal
    Jalan di depan ke teluk seberang
    Bila merindu ku peluk bantal
    Bulan hadapan nak peluk orang

    ('SI TUA' GILA YG PUTUS MODAL BALIK KPD PEEL LAMANYA, TABUR SAMPAH DLM BLOG.. HI HI..
    'SI TAIKO' MERAPU TAK SUDAH2, HINGGA BUAT CERITA KARUT HARUM MANIS KAT KEDAH.. KI KI KIK..)

    ReplyDelete

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memuji diri sendiri, syok sendiri di fantasia alam siber lah kamu.

      Berani, datanglah jumpa aku besok atau lusa, barulah jantan namanya....!!

      He he he

      Delete
  25. AKU & 'SI DIA' SAMA2 RESAH GELISAH SEJAK DIA BERANGKAT PULANG KE SARAWAK, AHAD LEPAS. HARI ISNIN, 31/12/18 AKU ADA MESYUARAT DI SEKOLAH. SELASA PULA, WALAU PUN CUTI, AKU ADA BANYAK DOKUMENTASI BERKAITAN KERJA UNTUK DISIAPKAN DI RUMAH. HARI RABU, KELMARIN, SIBUK DGN PENDAFTARAN PELAJAR DAN PELBAGAI MESYUARAT. DALAM PADA ITU, DGN KELUARGA AKU PULA, AKU KALUT BERBINCANG TENTANG ROMBONGAN PERNIKAHAN AKU DGN 'SI DIA' DI SARAWAK, AWAL BULAN DEPAN. MMG AKU BENAR2 SIBUK MINGGU INI. DAH TU, NAK KENA LAYAN CALL & SMS YG TAK HENTI2 DARI SI DIA MANJA KU ITU.
    NAMUN, AKU GAGAHI JUGA CARI RUANG UTK MEMBALAS UTUSAN PANTUN MADAH DARI SI DIA ITU:

    Abg di sini pun sgt berat menanggung rindu
    Kenangan bersama adinda mmg sgt syahdu
    Lagi sebulan tertunai lah cinta kita yng padu
    Cuti Raya China nanti, kita gi berbulan madu

    Rindu di hati abang ini sukar hendak dicerita
    Wajah dinda asyik jer bermain di ruang mata
    Sabarlah dinda ku, menanti hari bahagia kita
    Sebulan lagii, di pelamin kita akan bertakhta

    Gagah pemuda riang perkasa
    Di hari rembang panjat kelapa
    Wajah mu dinda terbayang sentiasa
    Di hati abang sesaat tak lupa

    Bertebar melayang nila ke hutan
    Berjalan pagi melangkah bersama
    Sabarlah sayang dinda ku intan
    Sebulan lagi tidak lah lama

    ('SI TUA' GILA MEROYAN SAKAN KENA PANTUN BAHASA INGGERIS AKU PAKU.. HI HI..
    'SI TAIKO' PULA TERUS DGN SKETSA PALSUNYA, TERGILA2 KAN BAKAL ISTERI KU.. KI KI KIK..)

    ReplyDelete
  26. Kemelut kepimpinan k'jaan PH makin ketara
    Dlm blog ini pun dah nampak perang sedara
    Namun puak2 panji hitam pasti berduka lara
    DSAI ttp akan dinobat, sebagai ketua negara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Namun puak2 panji hitam pasti berduka lara..
      DSAI akan dinobat sbg ketua negara..
      X pasal2 DSAI dcemuh dihina x terkira..
      Dah mcm hantu puaka merasuk mengila..

      Delete
    2. Namun puak2 panji hitam pasti berduka lara..
      DSAI akan dinobat sbg ketua negara..
      X pasal2 DSAI dcemuh dihina x terkira..
      Dah mcm hantu puaka merasuk mengila..

      Delete
    3. Namun puak2 panji hitam pasti berduka lara..
      DSAI akan dinobat sbg ketua negara..
      X pasal2 DSAI dcemuh dihina x terkira..
      Dah mcm hantu puaka merasuk mengila..

      Delete
  27. Semakin bernas dan padu Budin punya tinta
    Dia tahu membeza antara kaca dgn permata
    DSAI ttp akan dinobat, sbg ketua negara kita
    Cacai2 panji hitam pasti akan berputih mata

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. DSAI ttp dinobat sbg ketua negara..
      Cacai2 panji hitam pasti akan berputih mata..
      Masa sebelum pru x pulak berkata2..
      Kini DSAI nak dnobat..woii bersengketa

      Delete
    2. DSAI ttp dinobat sbg ketua negara..
      Cacai2 panji hitam pasti akan berputih mata..
      Masa sebelum pru x pulak berkata2..
      Kini DSAI nak dnobat..woii bersengketa

      Delete
    3. DSAI ttp dinobat sbg ketua negara..
      Cacai2 panji hitam pasti akan berputih mata..
      Masa sebelum pru x pulak berkata2..
      Kini DSAI nak dnobat..woii bersengketa

      Delete

  28. Thursday, January 3, 2019
    #TambahLencun: Dulu tuduh BN jual negara, sekarang...

    Semalam saya tulis mengenai projek Melaka Gateway. Hari ini, Ketua Menteri PH beri komen.

    Jika dulu BN dituduh "jual negara" oleh PH, hari ini kita dipuji sebagai "berpandangan terbuka " pada masa itu.

    Jika dulu PH tidak mahu sebarang projek dari negara China, hari ini mereka sedang berusaha menagih lebih banyak pelaburan baharu dari negara China.

    Yang pernah dihasut oleh PH lalu bersungguh-sungguh membantah projek-projek hingga bertegang leher ini masih belum keluar gua, agaknya.

    #TambahLencun

    Oleh : Najib Razak, Perdana Menteri Malaysia Ke-6 #CelahGelegar


    FITNAH SUDAH MENANG - NAJIB RAZAK

    Antara projek-projek yang PH sering menyerang saya dengan kuat sebelum PRU14 sebagai "bukti" saya "jual negara" ialah Projek Melaka Gateway yang melibatkan pelaburan RM48 bilion dimiliki 60% syarikat tempatan Malaysia dan 40% dari Negara China.

    PH sering menghasut dan melabel projek ini sebagai bukti saya menjual kedaulatan negara kepada pihak asing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas melaka gateway ecrl plak nak diteruskan...madey jadi nak jual negara jugak?...

      Delete
  29. Suman barua bersembunyi macam kelawar
    Agak nya kecut pelir, tidak berani lagi keluar
    Dia udah teruk cedera parah dalam dan luar
    Kena pantun BI aku, terkucil dia dalm seluar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memuji diri sendiri, syok sendiri di fantasia alam siber lah kamu.

      Berani, datanglah jumpa aku besok atau lusa, barulah jantan namanya....!!

      He he he

      Delete
    2. Kejora masih merapu dalam kesipuan setelah terbukti dia binatang yg kuat mungkar, membohong lagi pengecut. Takkan Tun mmampu menongkat langit selamanya? Tapi kita harus sedar, bukan beliau minta jadi PM kali ke 2, tapi diminta oleh gabungan PH kerana ketika itu PH terhoyong hayang di tengah samudera bagai bahtera tak bernakhoda.

      Apapun terbukti sudah yg Tun M semalam dalam ucapan penggulungannya di PAT Bersatu dia tetap akan pegang jawatan 2 tahun saja, tak lebih tak kurang.

      Nah...bukankah itu 'Words of Honour' dari seorang tokoh Muslim of The Year' merangkap Yhe Wotld Renowned Grand Oldest Statesman.....

      TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      OH ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
  30. Budin tidak rela, jwtn PM dari DSAI dirampas
    Sbb tu ler, pala Tun dia terus hentak hempas
    Kini Tun dah setuju, jwtn tu kpd DSAI dilepas
    Tentera panji hitam, udah terlentang tumpas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  31. Bapak konar baring...lepas Gateway ECRL pulak nak diteruskan...

    Madey jual negara kpd cina kominis?...

    Madey terpaksa tebalkan muka jual negara kpd cina kominis mcm najib kerana dah tak reti buat ape2 lagi..

    ReplyDelete
  32. K'jaan parti PH kini rakyat makin tak senang
    Hanya dgn ftnah & janji palsu, depa menang
    Rakyat terus menderita, air mata bergenang
    Cai2 masih mau tegak basah punya benang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  33. Suman tidur tilam basah, pampers udah tiris
    Dia memendam rasa, hati luka pedih terhiris
    Aku tikam dgn pantun BI bukanlah dgn keris
    Mmg dia kalah, kalu pantun bahasa Inggeris

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memuji diri sendiri, syok sendiri di fantasia alam siber lah kamu.

      Berani, datanglah jumpa aku besok atau lusa, barulah jantan namanya....!!

      He he he

      Delete
  34. Anuar pun rilek jer. Rasa nya beliau pun bukan teruja sangat nak jadi PM.pasal dia tau tugas nya amat berat memulih kan negara.Tun M yg 22 tahun pengalaman pun masih terkial-kial.Tapi si Budin ni pulak yg terover gelabah.bersama ² dgn Rafizi and the gang.Sudah ² kah jadi batu api Budin wei!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya berpendapat sebaliknya.

      Tn Budin sudah menjadi suara rasmi pak Sheikh. Mahu tahu apa di fikiran pak Sheikh, maka lihatlah apa yang ditulis oleh Tn Budin.

      Mahu berkomunikasi secara langsung dengan pak Sheikh? Tuliskan pandangan anda di blog ini. Saya berpandangan Pak Sheikh benar-benar membaca komen-komen di sini.

      Posting Tn Budin di atas tu hanyalah 'damage control' apabila melihat respon-respon peserta ke atas posting-posting Tn Budin sebelum ini.

      Pak Sheikh masih ragu-ragu untuk melanggar Tun selepas posting 30.12.2018 membongkarkan hajat dan hasratnya mahukan Tun turun dan serah kuasa lebih awal, mendapat reaksi bantahan.

      Blog Budin adalah alternatif kedua Pak Sheikh menilai selain dari INVOKE. Kalau Pak Sheikh benar-benar percaya kepada INVOKE, dengan 'rumusan' INVOKE bahawa populariti Tun M telah menjunam, sudah pasti keadaan sudah lain.

      Pak Sheikh masih ragu-ragu untuk melanggar Tun, sekalipun niat dan pertimbangan tersebut telah ada. Posting Tn Budin 30.12.2018 tidak boleh dipadamkan dan akan kekal menjadi bukti yang nyata, wujudnya niat dan pertimbangan tersebut.


      Wallahu a'lam.

      Delete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  36. Pagi ni banyak juga, telur cai2 aku dah jentik
    Kepala Suman bingai pun, tak kurang ku titik
    Kini aku nak tinggal sekejap, citer bab politik
    Sbb jam 9.00 ada mesyuarat Jab Matematik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ULANG TAYANG
      UNTUK SI BANGANG
      KEJORA PUAKA
      TAK RETI BAHASA

      Dgn selamba muka tak sudah,
      Kojolla ngaku2 cikgu sekorlah,
      cikgu matapotek lah,
      cikgu silit lah.....

      hu hu hu, kesian nyer....!!

      Delete
    2. Memuji diri sendiri, syok sendiri di fantasia alam siber lah kamu.

      Berani, datanglah jumpa aku besok atau lusa, barulah jantan namanya....!!

      He he he

      Delete
  37. Meroyan lah hari2 nak nuar jd pm sacepat mungkin. X lama lagi putih mata lah dema

    ReplyDelete
  38. Sabar itu separuh iman
    Takkan lari gunung dikejar
    Jika redho hati pun aman
    Mana silap kita belajar..

    Nuar kata bagilah ruang
    Hal negara biar Tun fikir
    Tapi Budin guna peluang
    Katanya Tun jangan mungkir!

    Kalau Nuar dah bagi ruang
    Tak tahulah sebab Budin runsing
    Bertubi tubi Tun diserang
    Baru 8 bulan,sekarang bising?

    Jika mendakwa bimbang bersebab
    Konon Tun pernah mungkir
    Sebenarnya risau peralihan lembab
    Takut hilang madu secangkir!

    Orang tamak selalu rugi
    Macam anjing dengan bayang2
    Sanggup berjaga sampai ke pagi
    Idola naik selalu terbayang!

    Kalau lupa..nak bagi peringat
    Faktor Mahathir barulah menang
    Tanpa Mahathir sia sia keringat
    Suara Bijan masih dicanang!

    Jika penyokong terlebih lajak
    Melebih sudu dari kuah
    Sepakat rakan digadai pajak
    Nak naik atas jatuh ke bawah!

    Kalau ganggu pun dapat apa
    Caci Tun pagi ke malam
    Negara berakta..janganlah lupa
    Silap haribulan masuk ke dalam!




    ReplyDelete
  39. hidup pak sheikh dgn lubang2 kunyit nya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah satu lobang kunyit terbarunya - Kejora TongGeng Kunyit.....!!

      He he he

      Delete
  40. Inilah dia kisah Bersatu ciput cap munga
    PRU 14, dgn PKR depa menumpang tuah
    Bila menang, depa ini nak berlagak singa
    DSAI depa rancang nak kasi makan kuah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Cai2 panji hitam mula sumpah seranah
    Sebab kedudukan Boboi PM dah gawat
    Sblm PRU depa cakap DSAI kena fitnah
    Udah menang, depa kata dia itu peliwat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


    Depa tumpang PKR menentang dacing
    Mau selamat negara, konon didendang
    Bila menang, DSAI depa ni nak kencing
    DSAI pulak depa rancang mau tendang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


    Dulu kemain, pujuk DSAI untuk bersama
    Lambang mata satu PKR, depa tumpang
    Kini DSAI jadi PM, depa tak mahu terima
    Dekat ketua PKR itu, depa tala senapang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Sblm PRU dulu Anwar depa puji melangit
    Berjanji pulak DSAI sbg PM akan dinobat
    Sudah menang, DSAI dikata busuk tengit
    DSAI pula, depa katakan peliwat musibat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Sblm PRU, kata DSAI udah insaf bertobat
    Janji pulak nak bagi dia perdana menteri
    Udah menang, DSAI depa mau perambat
    Cai2 asyik kutuk, maki cerca dia tiap hari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Dulu depa ni bersama PKR kasi BN kalah
    Seia sekata di dlm PH mengorak langkah
    Kini sifat munafiq puak ini udah terserlah
    Anwar nak jadi PM depa ni mau pangkah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Sblm PRU, depa ini rela sembah melutut
    TDM ikut 'bebas Anwar', plakad diangkat
    Kini depa risau bila janji PM, DSAI tuntut
    Nak jatuhkan DSAI pulak, depa berpakat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Sblm PRU, depa tu lembut gigi dari lidah
    Konon nak kembali negara punya daulat
    Lps PRU, DSAI rasa menyesal tak sudah
    Baru dia sedar, yg dia itu hanya diperalat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Sblm PRU, depa 'join' jadi pembangkang
    Konon mahu bantu, perjuang Reformasi
    Udah menang, kata Nuar main belakang
    Jwtn PM dekat DSAI, depa tak mau kasi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Sblm PRU DSAI depa gi melutut sembah
    Siap dengan jwtn PM, depa berbuat janji
    Bila menang, sekelip mata cai2 berubah
    PM tak bagi, lps tu, DSAI depa cerca keji

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Sblm PRU, berjanji akan sama2 perintah
    Berjanjii pulak, DSAI akan dilantik ketua
    Bila dah menang, DSAI terus kena getah
    Depa mau dikekalkan PM yg dah sgt tua

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  41. No wonder Umno got zero direction, lost 14th GE.

    Now he is juggling Nuar's ball wasting time & space here with his ridiculous pantatoon.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...