Sunday 6 January 2019

PESAN PEMIMPIN LAMA KEPADA ANWAR - TUN MAHATHIR MESTI SELALU DIAWASI


Tidak dinafikan Tun Mahathir Mohamad adalah ahli politik yang licik, pintar dan penuh helah serta selama ini berjaya menewaskan semua musuh-musuhnya.


Tunku Abdul Rahman Putra Alhaj, Tun Hussein Onn, Musa Hitam, Tengku Razaleigh Hamzah, Anwar Ibrahim, Tun Abdullah Badawi dan Najib Razak, semuanya kecundang di tangan beliau.


Cuma dengan Anwar, meskipun pernah memecatnya pada 1998 dahulu, Tun Mahathir terpaksa tunduk dan sanggup merendahkan dirinya bertemu untuk berbaik semula pada 2016 lalu.


Tetapi, tujuannya ketika itu tidak lain ialah semata-mata untuk memudahkan usahanya menumbangkan Najib, selain untuk menjadikan dirinya lebih diterima oleh Pakatan Harapan.


Bagaimanapun setelah berjaya menjadi Perdana Menteri semula, perseteruan kuasa antara Tun Mahathir dan Anwar bagaikan bermula kembali buat kali kedua.


Di sebalik adanya janji persetujuan untuk menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar, tidak lama selepas mengangkat sumpah jawatan itu, Tun Mahathir sudah memulakan kelicikan dan sikap “telunjuk lurus kelingking berkaitnya” apabila melantik Azmin Ali sebagai Menteri Hal Ehwal Ekonomi dalam kabinetnya, sekalipun nama Timbalan Presiden PKR itu tidak pernah dicalonkan oleh parti untuk mengisi jawatan menteri lantaran sudah mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Selangor.


Sejak itu mula timbul cakap-cakap beliau didakwa tidak mahu menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar, sebaliknya pilihan Tun Mahathir dilihat condong kepada Azmin.


Kemudian, sekalipun dirinya sendiri mengatakan hanya mahu menjadi Perdana Menteri selama dua tahun saja, ayat-ayat beliau selepas itu terus berbelit-belit seperti, “mungkin dua tahun, mungkin lebih, mungkin kurang”, “mungkin lebih sedikit...”, “kalau Anwar beri izin, dapatlah dua tahun setengah” dan sebagainya.


Di ketika yang sama, Tun Mahathir tidak lupa mengatakan beliau akan tetap berpegang kepada janji dan akan menunaikan janjinya kepada Anwar sebagaimana yang sudah dipersetujui Pakatan Harapan itu.


Dengan yang demikian, pandangan, kepercayaan dan tafsiran orangramai berhubung peralihan kuasa itu jadi berbagai-bagai dan tidak senada.


Adakah Tun Mahathir benar-benar akan menunaikan janjinya?


Dari segi hukum normal atau kebiasaan sebagai manusia, Tun Mahathir sebenarnya tidak boleh lari daripada janjinya untuk menyerahkan jawatan itu kepada penggantinya kerana beliau hanyalah sementara saja memegang jawatan itu berikutan Anwar ketika PRU14 lalu masih lagi berada di dalam penjara.


Namun, di sebalik berusia lebih 93 tahun, Tun Mahathir bukanlah seperti manusia biasa apabila dkaitkan dengan kuasa. 


Seseorang yang rapat denganya pernah berkata, Tun Mahathir sekarang seperti rindu kembali kepada kuasa Perdana Menteri yang pernah dilepaskannya pada 2003 dahulu.


Berdepan keadaan ini, seorang bekas menteri yang pernah berada dalam kabinet bersama-sama Tun Mahathir dan Anwar suatu ketika dahulu menasihatkan Presiden PKR agar sentiasa berhati-hati dan awas terhadap setiap gerak-geri politik Pengerusi Pakatan Harapan itu.


Kata beliau, Tun Mahathir sentiasa banyak muslihat dan tidak pernah ada belas kasihan dalam matlamat yang ingin dicapainya dan kiranya dalam hatinya mahu menyingkirkan seseorang itu, dengan apa cara sekalipun, beliau pasti akan melakukannya.


"Jika Anwar  mudah terleka dan tidak waspada, tidak mustahil beliau akan kecundang sekali lagi kepada Tun Mahathir,"  tegasnya.


Bekas menteri itu mengingatkan bagaimana Tun Mahathir dengan tiada belas kasihan memecat Anwar pada 1998 dahulu, meskipun ketika itu Tun Siti Hasmah mempunyai hubungan yang sangat akrab dan baik dengan Dr. Wan Azizah Wan Ismail, isteri Anwar.


Susulannya, selepas pemecatan Anwar itu, Tun Siti Hasmah terpaksa menemui Dr. Wan Azizah untuk menenangkan jiwa dan memberinya kata-kata semangat.


Malah, kata bekas menteri itu lagi, sehari sebelum pemecatan itu juga, dalam majlis perasmikan Bangunan UMNO Pulau Pinang, Tun Mahathir masih lagi boleh tersenyum mengatakan Anwar adalah bakal penggantinya.


"Pokoknya, gerak geri dan kata-kata politik Tun Mahathir mestilah selalu diperhati dan diawasi oleh Anwar.


"Kalau Anwar sentiasa awas dan berhati-hati, beliau akan berjaya menjadi Perdana Menteri, sebaliknya jika lalai dan alpa, mungkin sekali Tun Mahathir akan menewaskannya buat kali kedua," pesannya lagi. (ShahbudinHusin 06/01/2019).

287 comments:

  1. kamu ni budin..bawa fitnah tak habis. Semua fakta berdasarkan andaian dan dengar cakap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manusia kena belajar dari sejarah. Kalau abaikan sejarah maka akan kena patuk le lagi.. kih kih kih.

      Delete
    2. Budin baru sekejap tadi berkempen untuk membersihkan imej "Anak ikan Bang non, si Rafizi Gebu Peracun Kalbu" - tak minat langsung sebab geli & jijik untuk berkomentar pd tajuk itu......!!!

      Delete
    3. Ada orang tuu kan kan kan,dgn kahh kah kah, kih kih kih tunjuk lawak bodoh.

      Pegi daaa... tak abis2 menyamar. Sekejap Abg Din lah, sekejap arjuna lah, sekejap Enculez Vous, entah apa2 Kejora merepek menunjukkan lawak bodohnya.

      Kesiannyer...untuk menyambung talian hayat setelah Umno hancur musnah, dia kini merelakan dirinya jadi anak ikan habuan bang non.

      Delete
    4. Cukup2lah Kejora kau membebel auta bodoh kàu tuu.

      Kau bukan ada kelayakan pun. Kau bukan penganalis tapi 'peng ana anana' ahli merapu yg biasanya meratib "Budin tak ada telor" berjela-jela & diakhiri doa penutup "kahh kah kah", tak gitu, kan kan kan..??

      Delete
    5. Kejora keparat kuat menyamar tapi bertegang urat menuduh saya awal pagi kelmarin tak tahan bila ada orang lain hentam dia "fuck you".

      Anyway, yg kau Kejora memperlekeh Tun M konon tak dijemput dalam mesyuarat majlis raja2 itu, apa tujuan, haaaa..??
      Tak hal mesyuarat itu bukan Tun M saja tapi semua MB & KM juga tak dijemput, bongok....!!

      Betapa khasad & busuk hatinya kau, Kejora....!!

      Delete

    6. Mana GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB?

      Tak berani keluar di atas nama itu ke? Takut aku balun - nama aku keluar saja pun dah membalun kamu, begitu handal nama yang aku reka tuh.

      Ko pakai Anomymous ajer ker? Abang Din pun kamu juga ker?

      Apa pun, asal berupa menjilat Najib akan aku balun.

      Delete
    7. Aik Othman, bukankah Rafizi dulu hero? Dah jadi peracun kalbu kini? Bukan kata 'pededahan' Rafizi dulu semua benar? Sekarang dah tak percaya Rafizi? Hairan dan ajaib. Begitu cepat boleh U turn. Namun Pakatan dan pendokongnya dah biasa dengan U turn. Payah juga kalau segala fahaman, prinsip dan janji boleh buat pusingan U begitu....

      Delete
    8. Tak kemana, sudah jelas Liwat III in the making. Mat² Bunga sumer jelas masih lagi dgn perangai ahli² UMNO yg mana sangat jijik bila nama Anwar disebut utk apa² hal sekalipun. Ini sudah sama dgn kem Azmin dlm PKR. Bergerak bawah tanah, tiba² menyerang hendap secara gerila bila kita leka

      Skrg parti Mat² Bunga dah dapat apa yg mereka mahu. Apa susah benar nak kenal iman ahli² UMNO mahupun bekas² ahli UMNO?

      Akidahnya grup Azmin dan dubuk² didikan UMNO sama, tak pernah berubah. Duit + Yg Berkuasa adalah sembahannya. Jika bukan Melayu menguasai majoriti Parlimen pun, mereka juga tanpa segan silu menyembahnya. Ini bukan level lalang lagi, mereka adalah dubuk² politik yg tulen.

      Delete
    9. Mr J @ Jebon....

      BERITA TERKINI
      Pertama kali dalam sejarah.

      Akhirnya YDPA pun kalah berundur letak jawatan setelah apa baginda pekenakan Tun M - tarik balik pingat/gelaran Datuk, tarik balik jemputan istiadat pertabalan YDPA, melengahkan perlantikan Tun M sebagai PM ke 7, ambil cuti panjang untuk rawata kesihatan tapi terkantol cuti kahwin baru dgn ratu cantik Moscoe, Russia.

      ps:
      Apakah ini dolat (pembalasan) kerana penganiayaan terhadap Pemimpin Anugerah Illahi....??

      Delete
    10. Semoga sdra Budin insaf dan ambil iktibar dari berita terkini yg saya subutkan di atas.

      Telahan sdra John Doe dah semakin jelas kebenarannya.

      Delete
    11. Suman kini tambah gundah & jiwa gelora
      Penentangan terhadap Tun makin ketara
      Maka, Suman buat semula perangai kera
      Semua yg komen TDM dikata nya Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman panji pak itam, spt negro Zambia
      Darah pula sejuk, mcm biawak amphibia
      Dgn Kejora dia dah jadi obses dan fobea
      Akibat banyak sgt dimakan sagu rumbia

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bapok udah resah, tak tentu arah
      19/5 di Dtrn Merdeka, kan tumpah darah
      Dah pasti, tua kedi ini akan cedera parah
      Pasir jalan ler yg dia akan mentekedarah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  2. Imam Kg saya pun tidak percaya dgn TM walaupun dia bukan org politik.
    Saya? Mati hidup semula pun x akan percaya dgn TM.
    Lagi licik dari seekor ular.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ko sokong buaya Al Jibo yang hentam RM2.6 biliun duit rakyat di 1MDBG ke?

      Delete
  3. yang percaya penuh kepada Tun Mahathir ialah Allah swt sebab dua kali Allah pilih dia jadi pemimpin. Allah masukkan anwar ibrahim dua kali dalam penjara. Allah amat mengetahui, amat bijaksana,Allah tidak menganiayai kepada hambanya. Didalam Al Quran ada menyebut pemimpin aku yang pilih dan aku tarik kuasanya jika zalim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah percaya kepada Mahathir? Jangan suka-suka mengaitkan Tuhan kepada sifat-sifat manusia. Allah tidak perlu percaya kepada sesiapa kerana Allah adalah Tuhan yang menciptakan & menentukan segala aturan.

      Jangan nanti Allah selak aib & mencela kamu bahana menghina Tuhan dengan menyamakanNya kepada sifat-sifat hambaNya hanya kerana kamu mahu mempertahankan makhluk yg kamu puja. Bawa bertaubat!

      Delete
    2. Rostchild ngan Rockfeeler jadi manusia terkaya didunia sedangkan tak baca Bismillah kenapa pulak gamaknye? Jangan nak memandai mandai dengan membuat kesimpulan konon Tuhan macam tu kerana sebab tu sedangkan kedua dua ekor bedebah kat atas tu penyembah Syaitan. Ada yang kaya raya sebab tuhan nak menguji dan belum tentu tuhan sayang kat dia dan ada yang miskin bangsat muka kelabu bukan bermakna Tuhan benci kat dia jadi, tak payah la memandai buat rumusan sendiri.. huhuuu.

      Delete
    3. ..kau tahu tak makna "istidraj"???? Ada orang Allah beri kesenangan, kuasa & nikmat..utk menyesatkan lagi.
      Tengok Mahathir..Allah beri dia kuasa & nikmat..tapi masih lagi nk menipu sekiranya tk menetap perjanjiAN mengenai peralihan kuasa.
      Nikmat & kuasa yg Allah beri pd Mahathir hanya utk uji dia samada dia seorang muslim yg pegang janji..

      Delete
    4. Allah beri dia kuasa , lg jauh dia tersesat ..."istidraj"

      Delete
    5. Allah bagi ade kerana sayang dan kerana benci...yg dibencinye diberi jawatan ato rezeki tapi penuh dgn masalah...

      Delete
    6. Allah beri dia kuasa, dia adil dan amanah itulah "nikmat" tinggi kedudukannya disisi Allah

      Delete
    7. E AH6 January 2019 at 11:19, kalau nak percaya Al Quran terpulang kepada tuan, saya cuma bagi tahu apa yang ada di dalam Quran. Surah Al Imran

      Tetapi tuan jangan jadi syaitan Allah akan turun bala kepada orang yang tidak percaya Quran

      Delete
    8. Irkiz rith saudara baca & faham Quran sebenar-benarnya?

      "Segala puji tertentu bagi Allah yang menciptakan langit dan bumi, dan menjadikan gelap dan terang; dalam pada itu, orang-orang kafir menyamakan (sesuatu yang lain) dengan tuhan mereka" (6:1).

      Hanya KAFIR menyamakan sifat2 makhluk ke atas Tuhannya.

      "Dalam hati mereka (para munafik) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta dan mendustakan kebenaran" (2:10)

      Tidakkah saudara takut tergolong sebagai para munafik yg dilaqnat Allah?

      Delete
    9. orang yang tak percaya Al quran terkeluar daripada agama islam

      Delete
    10. Di dalam malaysia ini ada 30 juta orang, tetapi Allah pilih dia jadi pemimpin dua kali

      Delete
    11. Eaxactly, on the dot and spot on, bro....!!

      Delete

    12. Sokong kata ikriz di 1105, 1301 dan 1305.

      Din, yang mencuri wang rakyat RM2.6 biliun mcm mana? Tuhan sudah tunjukkan bencana nya yang pertama: 40 tuduhan di mahkamah.

      Aku harapkan bencana ke2 - masuk penjara 10-20 tahun.

      Delete
    13. Irkiz rith

      Begitulah Allah tetapkan Salman di Arab Saudi, Donald Trump di Amerika, Xi Jinping di China & Vladimir Putin di Rusia. Begitu juga sebelum ini Allah tetapkan bagi Mohd Najib Abd Razak di Malaysia.

      Adakah kerana Allah "percaya" kan mereka juga? Atau untuk menunjukkan kepada manusia khususnya yg mengaku beriman agar takutkan balasan Allah?

      Supaya yg pernah melakukan kezoliman, kemungkaran, kerosakan & kemusnahan melihat hasil perbuatan tangan-tangan mereka? Supaya mereka bertaubat & kembali kepada Allah?

      Allah s.w.t yg menetapkan kebaikan & kerosakan di muka Bumi semuanya sudah tertulis di Luh Mahfuz.

      Delete
    14. kebaikan seseorang kita tidak nampak keburukan seseorang kita nampak. Pesanan Nabi. PM tunku rahman, hussein oon, tun razak, semasa mereka jadi pemimpin semua dibelot oleh orang bangsa asing, termasuk kakitangan kerajaan pelajar universiti, pensyarah, ketua jabatan pengarah pengetua dan banyak lagi, semuanya bangsa asing, bila mahathir jadi pm, semua di buang sedikit demi sedikit, sehingga menjadi 90 peratus orang melayu, tetapi bukan semuanya daripadanya tetapi Allah yang menolongnya, sebab Allah pilih dia jadi pemimpin, dan kali kedua dia jadi PM, kalau BN menang kita rakyat malaysia akan hidup lagi teruk, dan penyamun telah mencuri 2.6 ribu juta. Percayalah kepada Allah yang maha mengetahui jangan kita was was, negara luar mesti ada sebab yang tuan sebutkan itu tetapi kita tidak tau sebab apa, begitu juga dengan Firaun Allah amat mengetahui

      Percaya lah apa yang saya tulis dan sokong lima sen pun mahathr tak bagi, Kalau saya sokong pun mahathir bukan bagi apa kepada saya.Cuma Allah yang tau

      Delete
    15. IR, tambahlah ilmu agama. Jangan kejahilan kita dan taksub buta pada Tun buat kita tafsir Quran ikut nafsu. Sampai di padang masyar segala permainan politik dunia ini macam debu yg tiada guna. Tun yg saudara puja pun tak dapat beri syafaat. Dia sendiri kena jawab dosanya menentang hudud, lekehkan sunnah, lesapkan harta rakyat dan berdusta pada rakyat dengan segala janji palsu. Selamatkanlah diri sendiri....

      Delete
    16. Mr J jangan tuan buat fitnah sebelum nak komen siasat dulu. Hadith nabi, penghuni yang banyak di neraka ialah kerana lidahnya. Tuan jangan pandai pandai tuduh dia menentang hudud. Dia menentang hudud kerana tidak ada keadilan cuma orang islam saja yang kena orang bukan islam dikecualikan. Tambah lah ilmu agama jANGAN PANDAI NASIHAT ORANG TENGOK DULU ANAK KITA ISTERI KITA DULU BARU NASIHAT

      Delete
    17. IR, bukalah mata. Dah lupa ke janji 100 hari nak hapus tol, langsaikan hutang Felda, minyak RM 1.50, PTPTN dll? Lupakah Forex 30 billion lepas hingga PM kesayangan anda cuma cakap 'Saya tak tau'. Lupakah perwaja bungkus rugi 10 billion? Lupakah BMF yg juga ragut nyawa? Lupakah Memali 14 org kampung dibunuh kejam? List panjang lagi saudara. Agama ini bukan ikut angan angan dan nafsu kita. Macam macam alasan yg kita pakai nak tegakkan benang basah....

      Delete
  4. Yer...betul tuan budin...madey jenis lain cakap lain bikin...ada alasan dengan mencipta kes...

    Husin onn ditendang oleh madey....dia jemput anwar untuk perkukuhkan kedudukanye dlm umno...

    Bila anwar tak mau bail out anaknye dan kroninye dia pecat dan penjarakan anwar...

    Setelah hajatnye tak sampai nak buang najib kerana orang umno kekal setia dgn najib dia tebalkan muka jumpa anwar ajak bersatu demi rakyat dan negara kununnye...

    Bila dah pegang kuasa dia mula buat hal...lantik azmin jadi menteri ekonomi untuk singkirkan anwar dari pkr...sikeparat yg gelojoh ni mula berani cabar anwar secara terbuka...

    Madey tak jangka anwar boleh pecat azmin bila anwar lantik orang2 nye dlm mpp kepit azmin hingga azmin dan konconye menggelabah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling dia hangin apabila Mat Nuar bentang akta yang yang akan menghukum yang terlibat rasuah walaupun setelah meninggalkan perkhidmatan 10 tahun lebih waktu Mat Nuar pangku jawatan PM...! jen jen jeeeeng..!

      Delete
    2. yang paling bodoh sekali Anwar mamak sebab apa dia tidak melaporkan kepada pihak polis selepas di bebas daripada penjara semasa pak lah jadi pm. Yang paling cerdik sekali najib, dia siasat habis habisan tetapi tidak ada ada bukti yang kukuh untuk di dakwa. yang bodoh buta perut,mangkok ayun bangang kita semua.

      Delete

    3. 1117 bunyi mcm GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB.

      Apa bodoh bgangang nya kamu mengata "tebalkan muka jumpa anwar ajak bersatu demi rakyat dan negara" sebab itu ada lah kepentingan rakyat semua dan rakyat sudah setuju gulingkan Najib Al Jibo di Pru14.

      Lantak lah kau nak kata "lantik azmin jadi menteri ekonomi untuk singkirkan anwar dari pkr... mula berani cabar anwar secara terbuka..." Najib suruh kau cakap begitu ke, nak pahat renggang depa berdua?

      Memang, Najib tak perlu di pahat, hanya perlu di penjara.

      Delete
    4. Jika nak tahu orang selalu menyamar berbagai nama tapi terlupa bila hentam Tun M.

      Makhluk ini menyebut "madey" sejak 3 tahun lepas saya masuk blog ini.
      Depa terlupa nak tukar perkataan kerana hati sudah hitam.....ayik mengutuk Tun M sejak dulu.
      Agaknya Tun M dapat pahala percuma dari kaum ini(terutama dari kaum pas dan kaum pkr).
      Kaum inilah yg mengutuk Tun sejak dulu dengan menabur berbagai fitnah.
      Bagi sesiapa yg hanya dapat upah yg sedikit atau saja suka suka ikut hati.....tolong hentikan perbuatan kamu sabelum segala amal ibadat kamu habis diderma kelada Tun.
      Jangan jadi bodoh sombong tidak tahu akibat melainkan kamu adalah golongan kafir yg menyamar diblog ini.

      Delete
  5. Kalau tun tak bersama ph jangan harap nak menang pru. Pkr (anwar) berkali kali cuba dlm pakatan rakyat tak menang menang pru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atau Madey dah nampak pilihanraya kali ni PH boleh menang maka dia datang terhegeh hegeh nak tumpang tuah ke macam mana? Hihiii.

      Delete
    2. Dah mula ada orang tersasau sakit angau cakap sorang2.

      Ada orang tuu kan kan kan.... dgn kahh kah kah, kih kih kih tunjuk lawak bodoh.

      Pegi daaa... tak abis2 menyamar. Sekejap Abg Din lah, sekejap arjuna lah, sekejap Enculez Vous, entah apa2 Kejora merepek menunjukkan lawak bodohnya.

      Kesiannyer...untuk menyambung talian hayat setelah Umno hancur musnah, dia kini merelakan dirinya jadi anak ikan habuan bang non.

      Delete
    3. Setuju dgn ssdr Othman sepenuh nya.

      Repeat yang ni: tak abis2 menyamar. Sekejap Abg Din lah, sekejap arjuna lah, sekejap Enculez Vous, entah apa2 Kejora merepek menunjukkan lawak bodohnya.

      Dia GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB.

      Delete
    4. II, apa nak bangga PH menang. Ekonomi merudum dan rakyat sengsara. Segala janji rupanya auta. Politik kian huru hara. Masih lagi tutup mata?

      Delete
    5. Itu perpepsi cola engkau - tjdak bagi kami majoriti rakyat dan masyrakat antarabangsa seanteto dunia.

      Delete
    6. Suman kini tambah gundah & jiwa gelora
      Penentangan terhadap Tun makin ketara
      Maka, Suman buat semula perangai kera
      Semua yg komen TDM dikata nya Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman panji pak itam, spt negro Zambia
      Darah pula sejuk, mcm biawak amphibia
      Dgn Kejora dia dah jadi obses dan fobea
      Akibat banyak sgt dimakan sagu rumbia

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bapok udah resah, tak tentu arah
      19/5 di Dtrn Merdeka, kan tumpah darah
      Dah pasti, tua kedi ini akan cedera parah
      Pasir jalan ler yg dia akan mentekedarah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    7. Orang macam kau Kejora buang masa aku nak layan, hanya layak dihempuk, dilanyak, dibalun, dihenyak, dilenyek, ditenyeh, sebab....

      - mulut biadab tak hormat orang lebih tua & lebih pengalaman.

      - lidah bercabang-cabang bagai biawak sentiasa berubah flip flop bagsi lalang bertujuan menghasut melaga-lagakan orang.

      - tak bermaruah, kuat mencarut, suka cerita2 pornografi termasuk gay seks yg kau pernah bagai nak rak berilusi terhadap sdr Macy.

      - memuji diri, cakap besar masuk bakul, ngaku2 cikgu, riak melolong seluruh kampung minta disanjung konon dia hebat tapi musibat seolah-olah kuat ibadat.

      Aku memang tak sabar nak jumpa kau agar kau diberi pengajaran sewajarnya.

      FAHAMMMM,,,.....???

      Delete
  6. Meroyan Sgt Si Anwar ni nak jadi PM. Tempoh hari waktu PH mengumumkan Calon Cameron Highland, bila di Tanya pemberita, lalu Si Anwar menjawap " only a POCKET of resistance hesitate to accept me as PM".

    Let see over the next 1 year from now, bagaimana "Pocket of Resistance" grow.

    Si Anwar, lu ingat hanya dgn Janji kau blh jadi PM. Rakyat dgn susah terajang Rosmah-Najib setelah usah gagal dlm PRU 13, kini nak beri kau pulak jalan yg mudah utk jadi PM.

    Waktu kau, Si Anwar, di sabit meliwat, sebelum Meliwat Saiful, kau jilat dgn rakus bontot nya sebelum menjolok?

    Sj ingin tahu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu nampak ke dia jolok bontot? Hear say je tu berita dari golongan fasik menurut pandangan islam. Kalau nak tumpang semangkuk, ikut suka lu la Dol! Kah kah kah

      Delete
    2. "Lu nampak ke dia jolok bontot" .."fasik menurut pandangan Islam".


      Syariat Islam mana yg kamu anuti? Yg memerlukan 4 orang saksi sahih melihat ANWAR SI PELIWAT MELIWAT SAIFUL?

      Maka lain kali, tutup sj segala "jurisprudential arbitration", mahkamah yg Ada. Perundangan Negara Akan di adili hanya dgn 4 saksi utk setiap kesebutan.

      Tidak perlu lagi PDRM Mau pun SPRM untuk membuat siasatan.

      Agak agak nya la, Syariat Islam yg kau anuti ini blh di laksanakan ke?

      Seperti Mangkuk, yg Ayun nya bukan bentuk bebal nya, tapi kerana perbatasan nya terhad kerana said utk menampung Isi nya.

      Syariat itu, hanya SATU PERBATASAN. Cukup ke utk Membatas Suatu yg TAK TERBATAS?

      Kamu faham tak?

      Delete
    3. Kenape saksi anwar di diugut dan disekat beri keterangan?...ikut islam ker?..

      Delete
    4. Betul ke Saksi Si Peliwat di ugut? Awat mai?

      Delete
    5. Nak tanya si syazie satu soalan, sbb dia tanya nuar jilat ke tak bontot saiful sebelum assfucking!

      Harap ko jawap dgn ikhlas...

      Andaikata ko ditempat saiful, apakah ko akan membiarkan jubo ko diliwat begitu shj tanpa melawan? Sila jawap

      Delete
    6. Ema g dia dah pon diliwat...tu pasal dia marah sangat..dia takut jumpa najib... mcm sefool berani adu kpd najib..

      Delete
    7. Perlu diingat, zaman fitnah berlaku, org akan terkeliru menggangap fitnah itu adalah betul dan yg betul itu palsu!

      Delete
    8. Hmmmmmm Anak ikan macam bagus...!!

      Delete
    9. Woi Mat Sarie zakarnya, ko setuju ke tidak dengan cara pembuktian yang dituntut agama tak jadi masalah kat Gwa! Kalau tu cara yang agama tuntut, ko boleh buat apa? Kalau kau yang ingkar dan tak setuju, tu bukan masalah Gwa....! ko nak marah kat sapa? Kau yang beriya iya menuduh tanpa bukti seperti yang disyaratkan oleh agama tu kenapa? Apa kepentingan ko disini? Gwa berpegang pengadilan cara Islam tapi ko pulak yang masuk air! Kalau dah luncai nak terjun dengan labu labinya, biarkan biarkaaan! Kah kah kah.

      Delete
    10. Bagus persoalan tersebut.

      Samada Saiful Consent atau dlm keadaan force-consent.

      Ini sekali gus berkisar kpd "ape kah mereka sama dlm keadaan memahami sebelum masuk kamar.

      Ini sekali gus berkisar kpd satu perhubungan yg intim hingga kedua nya setuju ke kamar.

      Hanya yg Kita tak pasti " bila kedua dia nya tiba tiba menjadi seteru sesama sendiri, hinggakan di jadikan satu explotasi bagi pihak lain.

      Perlu Kita ingat, kehadiran pihak ketiga dlm kerengangan antara kedua pihak blh mendamaikan permasaalahan ATAU meletupkan lagi suasana.

      Najib exploit permasaalahan ini dgn mengambil kesempatan. Pendakwa mengunakan yg satu sebagai Protective State Witness, utk mendakwa yg satu lagi, Si Peliwat.


      Intipati yg Kita semua perlu ketahui, kenapa Si Anwar terjerebat dlm kanca ini " in-the-first-place?

      Mengape dia si lihat kerap bersama Saiful? Jika di se orang yg tidak berdaya sebagai " such a habitual sexual inclination" kenapa Saiful amat rapat dgn dia?

      Balik kpd samada Saiful consent atau tidak, TIDAK AKAN MEMBUAT SI ANWAR DI LIHAT INNOCENT. He partake a relation with Saiful, to be exploited by Najib.

      Ngape Si Anwar, allowed himself to be at the Wrong Place & at the Wrong Time.

      Ini kah quality PM 8 idaman Kita??

      Delete
    11. 12.11 aku dah jelaskan seblm ni..

      Delete
    12. Dr Osman tampil pertahan laporan kes liwat Anwar

      Beh Lih Yi
      4 Sep 2008, 12:21 pm (Dikemaskini 4 Sep 2008, 7:14 pm)

      A A
      Dr Mohd Osman Abdul Hamid dari Hospital Pusrawi yang memeriksa Mohd Saiful Bukhari Azlan, muncul hari ini untuk mempertahankan hasil pemeriksaannya yang tidak menemui sebarang bukti yang menunjukkan Mohd Saiful telah diliwat.

      saiful bukhari azlan sodomy allegation anwar ibrahim medical report 300708 Dr Osman telah mengambil cuti lebih sebulan lalu selepas kebocoran laporan perubatannya ke atas Saiful itu, pada 28 Julai lalu.

      Doktor tersebut, yang ditemani peguamnya - M Puravelan dan Yusri Kamaruddin - mengadakan sidang akhbar di Majlis Peguam pada jam 12 tengahari ini.

      Beliau mengesahkan bahawa akuan berkanunnya, yang disiarkan oleh Malaysia Today memang ditandatanganinya.

      "Saya tidak terbabit dalam politik, saya akan sentiasa bercakap benar," kata Dr Osman yang kelihatan agak gementar.

      Dalam akuan bersumpahnya, Dr Osman mempertahankan laporan perubatannya itu di mana beliau tidak menemui sebarang kesan liwat selepas memeriksa dubur Saiful.

      Saiful telah mendakwa dia telah diliwat oleh Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 26 Jun lalu.

      Anwar kemudiannya didakwa di mahkamah atas tuduhan tersebut beberapa minggu kemudiannya.

      dr mohamed osman abdul hamid pusrawi hospital saiful bukhari azlan anwar ibrahim sodomy 2 pc 040908 01 Dr Osman berkata, beliau mengadakan sidang akhbar hari ini untuk membersihkan namanya.

      Beliau yang membaca kenyataannya berkata, beliau mengambil cuti kerana beliau merasa tertekan ekoran siasatan polis terhadap pemeriksaan perubatannya ke atas Saiful.

      Dr Osman juga berkata, beliau tidak tahu bagaimana laporan perubatannya ke atas Saiful diketahui umum.

      Delete
    13. Kalau macam ni punya keadaan, elok sangat si Madey turun takhta sebelum seluar tu makin terlondeh sampai terserlah tali speda yang dah kerinting tu.. buat malu je kat budak budak.. ! Kih kih kih.

      Delete
    14. Othman...you're so funny! Kikiki

      Delete
    15. Oh yeah, am I...??

      Ada orang tuu kan kan kan.... dgn kahh kah kah, kih kih kih tunjuk lawak bodoh.

      Pegi daaa... tak abis2 menyamar. Sekejap Abg Din lah, sekejap arjuna lah, sekejap Enculez Vous, entah apa2 Kejora merepek menunjukkan lawak bodohnya.

      Kesiannyer...untuk menyambung talian hayat setelah Umno hancur musnah, dia kini merelakan dirinya jadi anak ikan habuan bang non.

      Delete
    16. Satu lagi soalan utk syazrie, aku terbaca komen Macy mengatakan tidak ada luka pada dubur saiful, dan aku juga baca dlm internet bahawa apa yg dipanggil anal intercourse akan menyebabkan luka kecil diselaput dubur! Boleh kau explain macamana keadaan ini boleh berlaku? Ada jolokon tapi x Ada Luka?

      Delete
    17. Arjuna? Arjuna! Arjuna.

      Mengape Kita perlu Tanya perkara kecil itu & ini. Look at the BIGGER PICTURE.

      MENGAPE SI ANWAR, berada at " The Wrong Place & at the Wrong Time", bersama Saiful?

      Ini ke Quality PM 8 yg Kita idamkan? Salam byak byak perkara yg perlu di uruskan oleh Si Anwar, mengape dia buat pilihan utk merapatkan diri dgn Saiful, berada dgn Saiful di tempat yg Discrete'.


      Byak masa Si Anwar Ni, hinggakan terluang masa utk mendampungi Saiful kan.

      Delete
    18. Bilamana Si Male (A) kerap mendampingi Si Female (B), Maka Akan Si (A) & Si (B) ketandusan utk menjalinkan SATU CONTRACT YG BERSIFAT CONSEQUENTIAL. Mengape di Sifatkan satu Consequential? Kerana kekerapan itu Akan mengundang Percepsi, Andaian & Penerimaan.

      Bagitu juga Si Anwar & Si Saiful.


      Persoalan yg Kita perlu Tanya:


      Mengape Si Anwar membiarkan kekerapan mereka berlarutan. Risiko dgn membiarkan kekeraoan ini, hanya memerlukan seorang Dari Kedua NYA utk mengundang bukan lagi Percepsi tapi kepercayaan.


      Ini intipati Permasaalahan Si Anwar. Najib mengamvil peluang seperti Harimau yg lapar mendapat mangsa.

      Pihak Siasatan & Pendakwa di pertanggung jawapkan kepercayaan supaya umum blh menerima.


      Script Siasatan & Pendawaan hanya lah Satu Kaedah yg Sgt Subjective.

      Yg pasti, Ada 2 Principal Actors:

      AT THE RIGHT TIME & PLACE TO BE JUDGED, WHY THEY ARE SO CLOSE TO EACH OTHER TO ENABLE CONSEQUENCES BE ADDUCED.

      Si Anwar ini, tak habis habis mengundang masaalah. Klu umum tak viral kan Ikan Terbaru NYA duduk semeja menjamah makanan, entah ape lagi consequences yg Akan berlaku. IKAN BARU, ADREILLE IMAN.


      Tak Cukup ke Kau Si Anwar, membburit dgn WAWI. Maaf, WAWI wanita yg amat berintegriti.

      Delete
    19. SZ, bNG nON WAS TALKING IN TERMS OF ONLY 2-3 POCKETS ONLY IN TOTAL.

      SO, 1/3 OR 1/2 YANG RESIST DIA JADI PM.

      Delete
    20. Syaarie,syaarie! Inilah yg org dok pertikaikan! Ko nak org look at the bigger picture, tapi ko sendiri gagal utk melakukannya! Gambaran besar perlu dilihat disini adalah wujudnya konspirasi utk menghalang pengaruh politik beliau yg dilihat semakin kuat sehinggakan pH berjaya mendapat 53 peratus undi popular. Fitnah bukan perkara kecil. Kalau diluar negara, kes ni dah jadi mistrial sbb terdapat percanggahan yg ketara, terutamanya dari segi forensik sains.

      Keberadaan Anwar dan saiful ditempat yg discrete sesama lelaki tidak membuktikan apa apa kecuali dlm pemikiran kita telah tertanam prasangka akibat dari mainan media dan rentetan peristiwa fitnah satu.

      Delete

    21. Bila bercakap "ko setuju ke tidak", atau seperti nya, mamat Din itu GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB ler.

      Delete
    22. Dan bila penyokong si psycho lubang kunyit dah tak boleh nak jawab, dikatakan 'balik2 liwat..rakyat dah bosan' kononnya dengan berkata begitu orang akan lupa dan senyap.

      Tak payahla korang nak bela si peliwat yg dah sabit kesalahan terbukti di mahkamah dan bekas banduan salah guna kuasa dan liwat berkali kali tu. Video pun ada masih lagi nak menipu diri sendiri. Oo..video tu besi lupa pulak!!

      Adalah sangat bahaya bagi negara bila adanya mat kunyit jadi PM..mudah di bonekakan oleh pihak2 berkepentingan.

      Sampai sudah BABI tak bersihkan nama dia. Mana sumpah..mana jam onega..mana saman malu....oh ye..para taksub cakap 'Nuar sgt pemaaf orgnya.tak nak saman' Itu je cara nak bersihkan nama sebelum nak jadi PM? Nahas laa

      Sekurang2nya Najib jadI PM sebab bersumpah 'saya tak kenal Altantuya'. Apa jadi lepas tu dah sejarah. Gambar Najib dengan Altantuya korang caye pulak kan.

      Kalau BABI berani buatlah macan Soekarno mengaku kuat sex dan main pompuan. Rusia nak ugut pun tak jadi. Eh tak boleh...ABAM kan ABIM..pemimpin Islam dunia.

      Ingat, Saiful dah bersumpah berkali2 yg beliau dibontoti dan disundali oleh Anwar bin Ibrahim bakal perdana menteri Malaysia. Tapi BABI harap org lain untuk memutlak kan diri dia iaitu Agong, Mahathir dan korang suma.

      Delete
    23. Kalau Kita ingin mencari kesalahan, Kita tidak akan menemui kebenaran! Walaupun dgn hujah logik akal Dan sains forensic yg bercanggah, belum cukup utk menyakinkan Mana satu fitnah, Mana satu kebenaran. Kalau dah fikiran ditanam dgn benih prasangka, yg tumbuh adalah fitnah! Jika hendak berpandukan kepada keputusan kehakiman, maka najib jugak tidak bersalah kerana beliau telah dibebaskan drp salahlaku oleh peguam negara! Apakah Kita menerima keputusan ini bulat bulat? Sudah tentu tidak! Tetapi kenapa pula keputusan Anwar bersalah diterima bulat bulat sedangkan logik akal Dan sains forensic didapati bercanggah! Bila akal sudah bercelaru dgn buruk sangka, pertimbangan jadi lemah, Dan penilaian akan jadi berat sebelah.

      Sumpah laknat terpakai kepada org yg dituduh, bukannya org yg menuduh. Kenapa? Kerana apa jadi kalau Kita bersumpah sesuatu yg bukan milik Kita adalah milik Kita. Tak ke huru hara jadinya? Terutamanya jika ketiadaan bukti yg jelas!

      Ada org menganggap hujahan Saya kerana ingin membela Anwar Dan taksub kepadanya, tapi terpikirkah anda yg berfikiran sedemikian bahwa kemungkinan juga Saya ingin mengingati saudara seagama akan balasan memfitnah? Islam adalah ugama yg cukup sempurna, hukum berkaitan adalah jelas. Terpulanglah!

      Delete
    24. (1) Loh, kok kamu beranggapan SI ANWAR YG UTAMA MEMAINKAN PERANAN PH MEMANG?

      (2) ADUH DEH, kok kamu menerima Konspirasi yg memukakan Partaking tersebut.

      (1) Klu tak Rosmah- Najib kleptomaniac & UMNO RUN-AWAY-GAMBIT, Tun M ke Si Anwar ke, tak mampu terajang keluar BN.

      Yg terajang keluar BN tak lain, Rakyat dah teramat amat mual/ muak dgn BN & Dasar Pemetintahan NYA.

      Tun M hanya catalyst menyudahkan kejatuhan BN bersama majority Rakyat. PKR, AMANAH, WARISAN, DAP bangkit utk membantu. Tiada siape yg supreme hanya Rosmah-Najib-UMNO-BN yg muak/mual dgn mereka.


      Tun M, is the Galvanizing factor to make it work. Between Tun M & Si Anwar, the former has the Right Recipe to make it work. Meeting Si Anwar in Prison/ Hospital is ONE OF MANY ACTIVITIES TO MAKE THE RECIPE WORK.

      DAP had been the forefront in this episode. Don't bet on Si Anwar as the Schemer but rather See Tun Daim, Rafidah, Kadir Jasin, Kit Siang, Mat Sabu, Shafie Afdal Tirelessly Galvanizing the People.


      The Cause-Effect were actively interpoliting, between Tun M & Najib to produce the final recipe for BN disastrous downfall.

      The Main Principal Actor, NO OTHER NAJIB.

      (2) Konpirasi?

      Tak perlu konspirasi utk menjatuhkan Si Anwar ini. Jika Si Anwar ada "an obvious perceived cause to create an conpounding effect, why not.

      Di sini yg di katakan The Bigger Picture. Penyokong Si Anwar alpa, lupa bahawa, dlm mereka sdg berperang dgn BN, pemimpin mereka, Si Anwar meletakan kepercayaan penyokong dlm bahaya.

      Sebagai Pemimpin, bila memimpin tentera dlm mass yg sama, gagal menjaga musuh TAK LAIN DIRI SENDIRI, Maka Pemimpin itu SEORANG YG MENGKIANATI HARAPAN PENYOKONG/BALA TENTERA.

      ARJUNA,

      CONSPIRASI KE ATAU KEGAHALAN SI ANWAR UTK MEMIMPIN?

      Delete
    25. First of all, aku rasa x pernah dlm tulisan aku mengatakan Anwar adalah faktor utama penyebab kepada kemenangan PH. Cuma aku addressing the fact that Pakatan Harapan, formerly known as Pakatan rakyat was gaining confident from the rakyat that they have actually won the popular vote in the 13th election. And who was the Pakatan leader then?

      Adakah manager sesuatu kelab bola contohnya dikira gagal sekiranya prestasi pasukan mereka meningkat setiap tahun? I don't think so! Begitu juga Anwar, beliau tidak gagal dlm pimpinannya dlm Pakatan rakyat kerana prestasinya sbgai ketua gagasan, berjaya memenangi undi popular!

      Maka timbullah strategy dipihak najib utk mengekang kemaraan pengaruh Anwar dlm politik dgn menggunakan skrip yg sama kerana sesuatu perkara itu jika diulang ulang, org akan mempercayainya termasuklah ko, no matter how ridicolous it may seem! Boy!! Was najib right about that cause dgn bukti forensik sains yg begitu jelas bercanggah, x termasuk bukti2 lain, there are people who bought that nonsense!


      As a result, Anwar berjaya didiamkan didlm penjara. Najib beranggapan pengaruh Anwar akan beransur kurang, but little did he knows that God has other plans for him.

      You were right when you said that rakyat dah muak dgn najib, thus kalau tun x join pun kemungkinan Pakatan utk menang adalah besar! Ini berdasarkan jumlah kerusi yg dimenangi bersatu berbanding kerusi yg ditandinginya adalah kecil! So, tun bukanlah juga penyebab kepada kemenangan Pakatan. Tun hanya meneruskan momentum kebangkitan rakyat yg dipelopori oleh Anwar dan seterusnya berjaya menumbangkan najib!

      Syariee,

      Kalau Anwar pemimpin yg gagal, tun tak akan meminta pertolongan Anwar utk melawan najib! Would you seek help from loser?

      Delete
    26. Fahamilah hukum agama. Ada hudud, ada qisas dan ada takzir. Bila tak cukup 4 saksi maka hudud tak boleh dijalankan. Tapi takzir masih boleh kalau ada bukti lain. Kes ini ada DNA dan CCTV. Manakala pihak AI yg dikata ada 14 saksi - tiada satu pun yg muncul. AI takut nak buat sumpah Lian manakala Saiful dah pun buat. Siapa yg ikuti perbicaraan AI akan ingat kenyataannya diluar kandang saksi - 'Kalau berlakupun maka ia suka sama suka'. Masih tutup mata ikut nafsu dan taksub buta?

      Delete
    27. Tun bukan sj meminta pertolongan Anwar, Tun juga meminta pertolongan, Mat Sabu, Safie Afdal, Tun Daim, Lim Kit Siang.

      Klu Tun tak Join, Pakatan pun Akan menang Besar?

      Kamu faham ape itu Ambient?

      Ambient bilamana segala "summation of Effect = Summation of Cause". Satu keadaan Threshold, yg mana jika tiada, Tun, tak Akan berlaku. Jika tiada Anwar, tak Akan berlaku ketiada Kit Siang, tak Akan berlaku ketiadaan Najib, tak Akan berlaku.

      Hukum Alam sentiasa hanya Akan berubah bilamana Ambiant/Threshold is reached. Ketentuan Sifat yg menyatakan Zat, menentukan Batu Tenggelam dlm Air.

      Akan tetapi, jika balut Batu tersebut dgn secukup Material yg menpuyai Negative Buoyancy, Maka An Ambient/Threshold is reach, Batu tersebut Akan TERAMPUNG Dari TENGGELAM.

      SI ANWAR bukan yg pelopori kejatuhan NajiB, yg pelopori Kejatuhan Najib, tak lain, Najib sendiri.

      The ambient kejatuhan nya, bila Rakyat bangkit dgn menyeluruh di Sabah, Sarawak & Semenanjung.

      Delete
    28. Suman kini tambah gundah & jiwa gelora
      Penentangan terhadap Tun makin ketara
      Maka, Suman buat semula perangai kera
      Semua yg komen TDM dikata nya Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman panji pak itam, spt negro Zambia
      Darah pula sejuk, mcm biawak amphibia
      Dgn Kejora dia dah jadi obses dan fobea
      Akibat banyak sgt dimakan sagu rumbia

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bapok udah resah, tak tentu arah
      19/5 di Dtrn Merdeka, kan tumpah darah
      Dah pasti, tua kedi ini akan cedera parah
      Pasir jalan ler yg dia akan mentekedarah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    29. Jesteru, Rakyat Yg berhak menentukan PM 8. Si Anwar jauh sekali perlu meroyan menuntut Janji Tun.

      Rakyat ingin tahu, betul Si Anwar bukan:

      (1) Penhilat Bontot
      (2) Pengorek Bontot
      (3) Meradak Bontot
      (4) Penjolok Bontot
      (5) Men "Doggie" Bontot
      (6) Keliuh bilamana nampak " anak ikan emas" meransang habitat membontot nya

      Delete
  7. Tak habis2 budin mcm budak kecik mintak ais krim. Suruh lah toke aljubb kamu desak pm buat memerendam untk rakyat pilih pm ke8. Aljubb atau azmin. Rakyat yg berhak memilih bukan macai2 yg mngejar kebendaan.jika rakyat dah muktamadkan, akur jgn songel lagi. Berani ke aljubb,wahai budin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlu buat ngok...majlis presiden PH yg tentukan..

      Delete
  8. 2 bekas Presiden keluar UMNO (Almarhum Tunku Abd Rahman & Tun Hussein Onn), 2 Perdana Menteri (Abdullah Ahmad Badawi & Mohd Najib Abd Razak) & 2 Timbalan Presiden/Timbalan Perdana Menteri (Musa Hitam & Anwar Ibrahim) disingkirkan dari jawatan parti & kerajaan kerana seorang individu masih tidak cukup untuk memperlihatkan kepada umum siapa Dr Mahathir Mohamad yg sebenar, maka yg bermasalah bukanlah Tun tetapi si dungu, canggung & pekak yg tegar membelanya.

    Yg dikalah/disingkirkannya semuanya adalah Melayu. Bani Melayu mesti berhenti membodohkan aqal!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taksub yg berlebihan membuat akal menjadi tumpul, pikiran jadi cetek dan pertimbangan berat sebelah! Adakah pentaksub najib telah menyeberang sungai dan menyusup masuk setelah kalah tempohari? Kelihatan bersatu telah dijangkiti oleh parasit pelemah otak!

      Delete
    2. Kepala banak kau lah, E AH...!!

      Reformasi 1989 Anarki jalanan yg merusakkan harta benda awam bagai orang tak bertamaddun. Justru, sampai kini Nuar kempunan kerusi PM tidak diredhoi oleh Allah SWT sejak dia singkirkan Tun Ghafar Baba tahun 1993 & kemudian bagai api dalam sekam berkomplot dgn CIA serta Zionist Yahudi menggulingkan Tun Mahathir yg dibenci barat, Israel & USA.

      Nuar terang2 mengiktiraf kewujudan & kedaulatan negara Israel ketika diwawancara stesyen tv BBC dan tak berani menghentam negara tersebut seperti pejuang sejati Tun Mahathir.

      Delete
    3. Merapu je la ko Suman cendol. Tembak asyik tak kena je. Abis semua orang katanya si KOJOLla kat pandangan dia. Suman cendol dah jadi juara manusia paling JIWA KACAU untuk abad ini..! Tepuuuuuk! Kah kah kah.

      Delete
    4. Hanyut la ko Suman cendol dengan parti UMNO ko yang keparat bedebah tu. PH bukan wadah untuk penjilat UMNO tegar macam ko. Syoouh, syoouh... hihiiii.

      Delete
    5. Orang macam kau Kejora buang masa aku nak layan, hanya layak dihempuk, dilanyak, dibalun, dihenyak, dilenyek, ditenyeh, sebab....

      - mulut biadab tak hormat orang lebih tua & lebih pengalaman.

      - lidah bercabang-cabang bagai biawak sentiasa berubah flip flop bagsi lalang bertujuan menghasut melaga-lagakan orang.

      - tak bermaruah, kuat mencarut, suka cerita2 pornografi termasuk gay seks yg kau pernah bagai nak rak berilusi terhadap sdr Macy.

      - memuji diri, cakap besar masuk bakul, ngaku2 cikgu, riak melolong seluruh kampung minta disanjung konon dia hebat tapi musibat seolah-olah kuat ibadat.

      Aku memang tak sabar nak jumpa kau agar kau diberi pengajaran sewajarnya.

      FAHAMMMM,,,.....???

      Delete
    6. Ada orang tuu kan kan kan.... dgn kahh kah kah, kih kih kih tunjuk lawak bodoh.

      Pegi daaa... tak abis2 menyamar. Sekejap Abg Din lah, sekejap arjuna lah, sekejap Enculez Vous, entah apa2 Kejora merepek menunjukkan lawak bodohnya.

      Kesiannyer...untuk menyambung talian hayat setelah Umno hancur musnah, dia kini merelakan dirinya jadi anak ikan habuan bang non.

      Delete
    7. Suman kini tambah gundah & jiwa gelora
      Penentangan terhadap Tun makin ketara
      Maka, Suman buat semula perangai kera
      Semua yg komen TDM dikata nya Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman panji pak itam, spt negro Zambia
      Darah pula sejuk, mcm biawak amphibia
      Dgn Kejora dia dah jadi obses dan fobea
      Akibat banyak sgt dimakan sagu rumbia

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bapok udah resah, tak tentu arah
      19/5 di Dtrn Merdeka, kan tumpah darah
      Dah pasti, tua kedi ini akan cedera parah
      Pasir jalan ler yg dia akan mentekedarah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    8. Orang macam kau Kejora buang masa aku nak layan, hanya layak dihempuk, dilanyak, dibalun, dihenyak, dilenyek, ditenyeh, sebab....

      - mulut biadab tak hormat orang lebih tua & lebih pengalaman.

      - lidah bercabang-cabang bagai biawak sentiasa berubah flip flop bagsi lalang bertujuan menghasut melaga-lagakan orang.

      - tak bermaruah, kuat mencarut, suka cerita2 pornografi termasuk gay seks yg kau pernah bagai nak rak berilusi terhadap sdr Macy.

      - memuji diri, cakap besar masuk bakul, ngaku2 cikgu, riak melolong seluruh kampung minta disanjung konon dia hebat tapi musibat seolah-olah kuat ibadat.

      Aku memang tak sabar nak jumpa kau agar kau diberi pengajaran sewajarnya.

      FAHAMMMM,,,.....???

      Delete
  9. Waktu berrsara madey masih ganggu pak lah kerana kroni dan anaknye...

    Dia kacau najib pon dgn sebab yg sama...dia hanye nak najib lepaskan jawatan...bukan nak hukum najib merompak....kalo najib tkut cakap madey najib takkan dihukum...

    Kalo najib ikut kehendak madey najib bebas merompak dan nasih kekal pm...dia tak mau anwar menang dan jadi pm kerana tajut anwar bukak kembali kes kroninye dan masuk penjara....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada orang tuu kan kan kan.... dgn kahh kah kah, kih kih kih tunjuk lawak bodoh.

      Pegi daaa... tak abis2 menyamar. Sekejap Abg Din lah, sekejap arjuna lah, sekejap Enculez Vous, entah apa2 Kejora merepek menunjukkan lawak bodohnya.

      Kesiannyer...untuk menyambung talian hayat setelah Umno hancur musnah, dia kini merelakan dirinya jadi anak ikan habuan bang non.

      Delete
    2. Suman kini tambah gundah & jiwa gelora
      Penentangan terhadap Tun makin ketara
      Maka, Suman buat semula perangai kera
      Semua yg komen TDM dikata nya Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman panji pak itam, spt negro Zambia
      Darah pula sejuk, mcm biawak amphibia
      Dgn Kejora dia dah jadi obses dan fobea
      Akibat banyak sgt dimakan sagu rumbia

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bapok udah resah, tak tentu arah
      19/5 di Dtrn Merdeka, kan tumpah darah
      Dah pasti, tua kedi ini akan cedera parah
      Pasir jalan ler yg dia akan mentekedarah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  10. Heh he....meroyan sakan en Budin kita. Ini dah kes teruk ni...ada yg gila nak bebini...dia ni gila nak Abam Nuar jadi PM. Sabo la Budin.... jika Allah izinkan maka jadilah akan dirinya sebagai Tok Ketua juga. Jika tidak dikehendakiNya tiada apa2 yang mampu engkau lakukan waima terjerit melolong, mogok lapar atau menghentakkan kepala ke batu sekalipun. Tiada makhluk yang mampu menentang Qada dan Qadar Ilahi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budin tak suruh madey turun...budin hanye ingatkan anwat supaya jgn lalai....takkan tak paham ape yg budin cakap..

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Yg Budin terang2 nyatakan siap dgn tarikhnya "JUN 2019" tuu aperrr, haaaa, bongok.....??

      Cukup2lah Kejora kau membebel menonjolkan kebodohan kàu tuu.

      Kau bukan ada kelayakan pun. Kau bukan penganalis tapi 'peng ana anana' ahli merapu yg biasanya meratib "Budin tak ada telor" berjela-jela & diakhiri doa penutup "kahh kah kah", tak gitu, kan kan kan..??

      Delete
    4. Suman kini tambah gundah & jiwa gelora
      Penentangan terhadap Tun makin ketara
      Maka, Suman buat semula perangai kera
      Semua yg komen TDM dikata nya Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman panji pak itam, spt negro Zambia
      Darah pula sejuk, mcm biawak amphibia
      Dgn Kejora dia dah jadi obses dan fobea
      Akibat banyak sgt dimakan sagu rumbia

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bapok udah resah, tak tentu arah
      19/5 di Dtrn Merdeka, kan tumpah darah
      Dah pasti, tua kedi ini akan cedera parah
      Pasir jalan ler yg dia akan mentekedarah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. Budin, Rafizi & engkau kena ambil iktibar apa padahnya meleceh, biadab serta tidak menghormati Negarawan Terulung yg diktiraf seluruh dunia & diRestui Illahi.

      Baca nie.,,,,

      BERITA TERKINI
      Pertama kali dalam sejarah.

      Akhirnya YDPA pun kalah berundur letak jawatan setelah apa baginda pekenakan Tun Mahathir - tarik balik pingat/gelaran Datuk, tarik balik jemputan istiadat pertabalan YDPA, melengahkan perlantikan Tun M sebagai PM ke 7, ambil cuti panjang untuk rawatan kesihatan tapi terkantol cuti kahwin baru dgn ratu cantik Moscow, Russia.
      Belanja kahwin & cuti berbulan madu 2 bulan tentu perlu biaya besar. Siapa bayar agaknya, yer....?? Pas ada duit ker, tak hal hari itu Pas Kelantan membentak berguling-guling minta duit kat Tun Mahathir.

      Semuanya dah terlondeh terbongkar siapa benar,..!!

      ps:
      Apakah ini kualat/padahnya (pembalasan) kerana penganiayaan terhadap Pemimpin Anugerah Illahi....??

      Delete
    6. Siaan Suman munafiiq, terlebih berahi
      Komen yang dia buat, serupa dgn tahi
      Pluralist agama dikata anugerah Illahi
      19/5 nanti, berbenjol le ifrit ni kat dahi

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
  11. Parti madey menang 13 kerusi ditewaskan oleh umno...petanda jelas melayu tolak madey...

    Madey rancang tarik ahli umno dan mp umno masuk Bersatu untuk kukuhkan kedudukanye politiknye tapi gagal setela zahid serah kpd mat hassan....

    ReplyDelete
  12. Azmin gelojoh nak jadi pm...azmin percaya madey sokong dia..walhal madey hanye nak gunakan azmin singkir anwar...nampak bukan madey yg singkirkan anwar...

    Azmin tak boleh nampak madey nak naikkan boboi seblm dia kojol..azmin kena tunggu selepas boboi...

    Bodooh azmin kerana gelojoh dan tamak....

    ReplyDelete
  13. Kalau dlm chess, Kita panggil mereka yg handal sbgai grandmaster, tun adalah seorg grandmaster dlm politik. Beliau pandai Dan licik dlm mengatur langkah yg mengelirukan sehingga pihak lawan tertewas tidak terdaya melawan!

    Anwar mmg perlu berhati hati jika betul beliau ingin menjadi PM, Dan perlu bijak membaca gerak langkah tun. Kebiasaannya, gerakkan tun ibarat double edge sword, dimana org hanya mata pedang, tapi gagal melihat belakangnya yg sama tajam! Mata depan untuk lawan manakala mata belakang untuk sekutunya, Dan akhirnya tun muncul sbgai the last Man standing!

    Walaubagaimanapun, Kita tetap kena berprasangka baik kerana manusia boleh berubah, dan tun juga sedar akan hakikat bahwa Masa yg beliau Ada adalah Masa tambahan, wisel penamat akan berbunyi bila bila Masa. Tun jugak well aware jika perjanjian dikhianati, akan menyebabkan krisis yg besar dlm Pakatan, Dan juga kerajaan yg diterajuinya Dan tiada siapa yg boleh menyelesaikan kemelut itu sekiranya beliau ditakdirkan pergi sebelum beliau dpt menyelesaikannya. That really does not serve the purpose why he made a comeback in politic, just to see it crumble when he is gone!

    Hopefully, everything work out as planned, and no one gets ditch by nobody this time around!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana bijak anwar dah kepit Azmin bedebah...kalo anwar biarkan anwar akan tersungkur...

      Azmin bodoh cabar anwar secara berdepan....sekarang dia yg bertempik bantah anwar dlm perlantikan rafizi dan saifudin...anak azmin pon turut gelabah bimbang azmin di pecat...

      Ko aznin bijak dia cool ato langkah...

      Madey kena ato plan baru...

      Keadaan ekonomi yg gagal di tangani oleh madey dan azmin tidak membantu madey..

      Delete
    2. Anwar dah cakap kpd azmin I will take on...langkah pertama lantik rafizi dan saifudin kepit azmin...langkag azmin tak licin lagi....

      Delete
  14. Posting Tn Budin yang ini telah membenarkan komen saya pagi tadi di posting sebelumnya bahawa tajuk TH hanya selingan. Ia akan kembali kepada tajuk utamnya iaitu 'Anwar mesti jadi PM-8 dan dengan segera mungkin sebelum Tun melengkapkan tempoh 2 tahunnya'. Kan dah berlaku.

    Petikan posting Tn Budin yang berikut juga telah membenarkan kenyataan saya selama ini bahawa Tun M adalah 'ketua pasukan yang tidak pernah tewas':- "Tunku Abdul Rahman Putra Alhaj, Tun Hussein Onn, Musa Hitam, Tengku Razaleigh Hamzah, Anwar Ibrahim, Tun Abdullah Badawi dan Najib Razak, semuanya kecundang di tangan beliau."

    Hahahaha, alangkah benarnya kenyataan saya bahawa Tun M adalah ketua pasukan yang tidak pernah tewas. Hatta pembencinya sendiri tidak berupaya menafikannya. Mereka hanya setakat berupaya membelit dan menuduh kononnya kemenangan Tun M adalah disebabkan dia seorang yang licik dan pembelit. Ini hanyalah tuduhan sangka-sangka.

    Berlawanan dengan segala tuduhan para pembenci Tun M dari kalangan pendusta dan ahli fintah mahupun para ruwaibidhah yang bingung untuk menilai kebenaran, faktor Tun M menang kesemua PERTEMPURAN yang ia ketuai bukanlah penipuan, kelicikan dan helah, tetapi adalah disebabkan ia sentiasa memilih untuk melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan dan demikian ia sentiasa diberikan pertolongan untuk sentiasa menang. Pasukan pimpinan Tun M adalah pasukan 'thaifah mansuroh' yang bermaksud pasukan yang sentiasa diberikan pertolongan untuk menang. Disebabkan itulah mereka @ kami (saya pun ahli pasukan Tun M) tidak pernah tewas.

    Rahsia kemenangan pasukan ini ialah ilmu, hikmah dan karamah. Rahsia ini masih menjadi satu rahsia tertutup yang hanya dapat dibaca oleh orang-orang yang memiliki hikmah.

    Walaubagaimanapun, khabar gembira buat orang-orang yang beriman, rahsia ini bakal terbongkar pada hari berlakunya PERTEMPURAN KLIMAKS di antara pasukan Tun M dengan pasukan-pasukan lawannya yang bersekutu. Pada hari itu segala karamah tertutup Tun M dan pasukannya bakal terbongkar dan setiap orang yang memiliki mata, telinga dan akal akan dapat melihatnya dan mengikutinya.

    Para pendusta dan ahli fitnah bakal tewas mutlak sedang para ruwaibidhah bakal diselamatkan daripada kebingungan zaman fitnah.

    Kepada mereka yang ragu-ragu, tak perlu percaya apa-apa, memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah menyatakannya.

    Bagi mereka yang membenci, cakaplah apa saja asal kelak apabila tewas mutlak jangan cakap John Doe tak payung.

    Segala rahsia akan terbongkar...
    Takkan dapat lagi berpura-pura...
    Kerana ia akan terjadi...
    Ia akan pasti tiba...


    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seblm pru ade ker ko dah cakap madey tak pernah tewas?..

      Delete
    2. Segala rahsia akan terbongkar... 
      Takkan dapat lagi berpura-pura... 
      Rebut PM, pakat mula bercakar...
      Parti PH penuh dgn sandiwara...

      Kah kaahh kaaahh kaahh kaahh

      Delete
    3. Doe panji pak itam ni hanya buang karan
      Tidak abis2, klimaks punya pertempuran
      Itu le akibat hadis palsu dibuat sandaran
      Dia terpesong jauh dari petunjuk alquran

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. Bro anon KBB

      Sebelum PRU lagi aku dah cakap PH bakal menang dan Tun M bakal menjadi PM semula.

      Sebelum PRU lagi aku dah cakap Tun M adalah Pembawa Panji Hitam dan demikian dia akan menjadi PM sebab Pembawa Panji Hitam adalah Pemasyhur Khilafah Akhir Zaman, dan dia tidaklah menjadi Pemasyhur melainkan pada ketika itu dia sedang memegang kekuasaan di negerinya sendiri.

      Pada masa itu kata-kata aku bahawa PH akan menang telah diperolok-olokkan oleh Kejora yang berkata BN akan menang 2/3.

      Hari ini kedua-dua mereka tewas dan apabila dilihat ke belakang kata-kata aku bahawa PH bakal menang dan Tun M bakal menjadi PM semula telah dibuktikan sebagai tepat.

      Kini aku mengatakan Tun M bakal menang mutlak ke atas lawan-lawannya yang bersekutu dan PH2 bakal menang mutlak menggantikan dan menggantikan PH1 dengan Tun M kekal menjadi Penguasa Seri Perdana.

      Pada hari ini kamu pula anon bergambar @ KBB (dahulunya adalah Kejora Bapuk Bodo) yang memperolok-olokkan aku sama seperti Kejora dulunya memperolok-olokkan aku.

      Kalau hari ini Kejora telah tewas dengan tewasnya BN dan kini kesipuan untuk muncul sebagai Kejora, in shaa Allah sebelum Mei 2020 kamu pula, Kejora Bapuk Bodo yang kini adalah anon bergambar akan tewas dengan tewasnya Pak Sheikh dan para pencabar Tun di dalam PERTEMPURAN KLIMAKS yang aku selalu ceritakan dan kamu sentiasa perolok-olokkan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Tambahan:-

      Kesimpulan ; kamu yang dahulunya memakai nama Kejora Bapuk Bodo telah membuktikan bahawa Kejora sememangnya seorang bapuk bodo..

      Kelak, aku pula akan membuktikan bahawa pemilihan nama Kejora Bapuk Bodo oleh kamu dahulunya hanyalah petunjuk hikmah bahawa kamu juga adalah sama seperti nama yang kamu pernah pilih..

      Kah kah kah...

      Kejora kini menjadi Anonymous tanpa gambar sedang Kejora Bapuk Bodo pula menjadi Anonymous bergambar.

      Kejora Bapuk Bodo telah memilih nama samaran yang membuktikan kebenaran siapa Kejora dan kelak nama samaran Kejora Bapuk Bodo itulah yang bakal membuktikan dirinya pun sama seperti nama yang ia pilih untuk kenakan orang lain.

      Hahahahaha..

      Wallahu a'lam .


      (GN dan GMN? Hehehe..).

      Delete
    6. Aku peduli ape...aku tak temberang mcm jon doo...hihihi..

      Delete
    7. JD, Tun dah khianati ramai orang termasuk rakyat Malaysia. Apakah JD dapat menjadi pentaksub tegar Tun? Dulu beria ia kutuk BN. PH kononnya akan selamatkan negara. Kini politik negara huru hara, haluan ekonomi entah ke mana dan tuntutan aqidah diketepikan saja. Rakyat juga yg sengsara.

      Delete
  15. Bagi Tn Budin, DSAI jadi PM, dia lebih yakin
    Sbb dia takut, kalu dekat akhirat jadi miskin
    Dia tak suka, TDM asyik jer main mungkin2
    Lagi pulak, Tun pun udah dekat nak ditalkin

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cukup2lah Kejora kau membebel auta bodoh kàu tuu.

      Kau bukan ada kelayakan pun. Kau bukan penganalis tapi 'peng ana anana' ahli merapu yg biasanya meratib "Budin tak ada telor" berjela-jela & diakhiri doa penutup "kahh kah kah", tak gitu, kan kan kan..??

      Delete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila plak dua tak percaya quran?...ko ikut quran ke?....

      Delete
    2. Aku peduli apa dia percaya tak pecaya bukan ada kena mengena dengan aku..

      Delete
  17. Ramai lagi mahacai yg suka madey jadi munafiq berulangkali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aper kebodohnyer si anak ikan bang non nih....??

      2 kali Mahathir jadi PM & World Renowned Statesman.

      2 kali Nuar gagal jadi PM dalam 2 PRU dan 2 kali merengkok dalam penjara dalam 2 kes mahkamah di 2 era berasingan tapi dgn sabit kesalahan jenayah sama - tabiee seks songsang luarbiasa.....!!

      Delete
    2. Bapak ikan dah royan...madey dah terkenal bapak u turn...kaki putaqbelit...ini kali putaqbelitnye tak menjadi...

      Mp umno tak melompat ramau2..
      Azmin dah dikepit
      Isu uec madey uurn..

      Delete
    3. Khabar angin
      Sultan johor jadi agong..

      Delete
    4. Keslahan jenayah hanye fitnah...pensubahat pon sde tempat di akhirat..

      Delete
    5. TongGeng sering bawa khabar angin. Baru2 ini bukan kemainnn lagi dia temberang konon majlis raja2 dah bersetuju untuk melantik Sultan Johor jadi YDPA.

      Dah tuu, dia nak test saya mana di pilih antara Tun M dgn Sultan Johor.

      TongGeng tak abis2 menonggeng....!!

      Delete
    6. BERITA TERKINI Pertama kali dalam sejarah.

      Akhirnya YDPA pun kalah berundur letak jawatan setelah apa baginda pekenakan Tun M - tarik balik pingat/gelaran Datuk, tarik balik jemputan istiadat pertabalan YDPA, melengahkan perlantikan Tun M sebagai PM ke 7, ambil cuti panjang untuk rawata kesihatan tapi terkantol cuti kahwin baru dgn ratu cantik Moscoe, Russia.

      ps:
      Apakah ini dolat (pembalasan) kerana penganiayaan terhadap Pemimpin Anugerah Illahi....??

      Delete
    7. Aik, Tun pun dah jadi anugerah Ilahi. Ingat dulu AI digelar begitu. Begitu pentaksub berfikir. Ada orang yg Allah kurnia umur bertambah pahalanya. Ada yg lain dikurnia umur dan harta bertambah tambah dosanya hingga dimasuk ke dasar neraka jahim. Janganlah buat kesimpulan ikut angan angan sendiri.
      Kalau naik Sultan Johor ganti - ini sebenarnya lebih buruk bagi Tun...

      Delete
    8. Kau silap lagi - itu kak Wan Azizah yg kata "Anwar Anugerah Tuhan".

      Tuhan apa, yer....???

      Delete
    9. Siaan Suman munafiiq, terlebih berahi
      Komen yang dia buat, serupa dgn tahi
      Pluralist agama dikata anugerah Illahi
      19/5 nanti, berbenjol le ifrit ni kat dahi

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
  18. Replies
    1. Orang macam kau Kejora buang masa aku nak layan, hanya layak dihempuk, dilanyak, dibalun, dihenyak, dilenyek, ditenyeh, sebab....

      - mulut biadab tak hormat orang lebih tua & lebih pengalaman.

      - lidah bercabang-cabang bagai biawak sentiasa berubah flip flop bagsi lalang bertujuan menghasut melaga-lagakan orang.

      - tak bermaruah, kuat mencarut, suka cerita2 pornografi termasuk gay seks yg kau pernah bagai nak rak berilusi terhadap sdr Macy.

      - memuji diri, cakap besar masuk bakul, ngaku2 cikgu, riak melolong seluruh kampung minta disanjung konon dia hebat tapi musibat seolah-olah kuat ibadat.

      Aku memang tak sabar nak jumpa kau agar kau diberi pengajaran sewajarnya.

      FAHAMMMM,,,.....???

      Delete
    2. Suman kini tambah gundah & jiwa gelora
      Penentangan terhadap Tun makin ketara
      Maka, Suman buat semula perangai kera
      Semua yg komen TDM dikata nya Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman panji pak itam, spt negro Zambia
      Darah pula sejuk, mcm biawak amphibia
      Dgn Kejora dia dah jadi obses dan fobea
      Akibat banyak sgt dimakan sagu rumbia

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bapok udah resah, tak tentu arah
      19/5 di Dtrn Merdeka, kan tumpah darah
      Dah pasti, tua kedi ini akan cedera parah
      Pasir jalan ler yg dia akan mentekedarah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  19. Anwar lagi perlu diawasi. Sebab rekod dia meliwat. Dua kali ditangkap dan masuk penjara.

    Takut dia jadi PM masih meliwat lagi. Amat lah gempar nya kalau dia diskandalkan sesiapa untuk berbagai tujuan.

    Termasuk badan2 perisik luar negara yang beroperasi di Malaysia. Lagi teruk kalau ada yang kompromikan dia, ugut beri rahsia2 negara kepada mereka. Rosak lah kepentingan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aikkkkkk! Pelanduk Dua serupa ka??? Ke kembar aku yg hilang dulu!! Ayo yoooo!

      Delete
    2. Aku setuju sebab dia dah 2 kali lieat arjuna yg bodooh..takut lapor kpd najib..

      Delete
    3. Satu jahat dan satu baik...yang baik with capital A...a huruf kecik tu Masa Kat spital kena culik ngan keling estet!! Ha22

      Delete
    4. Arjuna, Tun juga perlu diawasi. Zamannya forex 30 billion lesap. Kini forex negarapun makin susut - jangan kang lesap terus. Belum campur berbagai bagai skandalnya...

      Delete
  20. Berita untuk wak suman bapak ikan..


    Home / :: BLOG :: / Berita dari Istana Negara: Mahathir terdesak, cuba halang Sultan Johor ditabal sebagai Yang Dipertuan Agong

    Berita dari Istana Negara: Mahathir terdesak, cuba halang Sultan Johor ditabal sebagai Yang Dipertuan Agong
    Thursday, January 3, 2019 09:46:

    Malam tadi berlegar-legar di whatsapp dan media sosial kira-kira jam 10.00 malam mengenai keputusan mesyuarat khas Majlis Raja-Raja mengenai status YDP Agong bakal digantikan.

    Mesyuarat Khas Majlis Raja2 yang membincangkan perihal Sultan Muhammad V yang bakal menamatkan tugasan Yang Dipertuan Agong lebih awal atas sebab-sebab tertentu.

    Giliran seterusnya untuk menaiki takhta ialah Sultan Pahang namun Baginda telah menyatakan hasrat untuk menolak perlantikan sebagai Yang Dipertuan Agong atas sebab kesihatan Baginda yang tidak mengizinkan.

    Justeru itu, giliran berikutnya ialah kepada DYMM Tuanku Sultan Johor di mana Raja2 Melayu sudah bermesyuarat dan bersetuju bahawa Baginda Tuanku Sultan Johor akan ditabalkan sebagai Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong yang ke-16.

    Bagaimanapun, berita ini tidak menggembirakan seseorang, siapa lagi jika bukan Mahathir. Beliau berdendam kesumat pada Keluarga DiRaja Johor dan akan buat apa sahaja perkara untuk memastikan Sultan Johor tidak ditabalkan sebagai Yang Di-Pertuan Agong.



    Mahathir tidak dapat menerima hakikat bahawa beliau perlu mengadap DYMM Sultan Ibrahim selaku Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong pada setiap hari Rabu sebelum beliau mempengerusikan mesyuarat kabinet.

    Mahathir kini gelabah, terdesak dan mengarahkan jenteranya supaya melakukan apa sahaja untuk menghalang Sultan Johor dari bersemayam di Istana Negara.

    Ini kerana Mahathir sedar, bahawa Sultan Johor akan meletakkan kepentingan rakyat dan negara melebihi segala-galanya dan tidak akan berkompromi dengan mana-mana pihak untuk kepentingan politik mereka semata-mata.

    Baginda akan bersikap tegas, menitahkan perkara yang hak dan menyuarakan bantahan terhadap perkara yang batil lebih2 lagi jika ia melibatkan kebajikan rakyat.

    Mahathir sudah tentu tidak selesa dengan keadaan seperti itu kerana ia akan mengganggu segala perancangannya kerana sehingga kini tidak ada siapa yang berani menegur pentadbirannya yang semakin menyimpang jauh dari kehendak rakyat.



    Keputusan Majlis Raja2 supaya Sultan Johor ditabalkan sebagai Yang Di-Pertuan Agong yang baharu adalah satu keputusan yang amat tepat dalam mana negara sekarang berada dalam keadaan terumbang-ambing akibat terlalu banyak politiking, kos sara hidup yang tinggi, keadaan ekonomi yang menguncup serta hubungan luar negara yang merosot teruk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey di tugaskan untuk buang najib sajs....misi sudah selesai madey kena undur...

      Delete
    2. Madey nak pinda perlembagaan tak cukop korum...nak buang agong madey tak sebulu dgn sultan2...nak dakwa agong dimahkamah khas madey tak ade kes...kecuali agong sekeh kepala madey..

      ape yg madey boleh buat?....

      Delete
    3. Kepandaian manusia ade hadnye...

      Delete
    4. Bila nak habis cerita bodoh kau!

      pergi tehat la!

      24 jam depan laptop

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
  21. Madey muka tak malu sanggup kerjasama dgn orang masuk penjara 2 kali kerana meliwat...

    Betul tak wak suman bengong dan mahacai bongok?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang macam kau Kejora buang masa aku nak layan, hanya layak dihempuk, dilanyak, dibalun, dihenyak, dilenyek, ditenyeh, sebab....

      - mulut biadab tak hormat orang lebih tua & lebih pengalaman.

      - lidah bercabang-cabang bagai biawak sentiasa berubah flip flop bagsi lalang bertujuan menghasut melaga-lagakan orang.

      - tak bermaruah, kuat mencarut, suka cerita2 pornografi termasuk gay seks yg kau pernah bagai nak rak berilusi terhadap sdr Macy.

      - memuji diri, cakap besar masuk bakul, ngaku2 cikgu, riak melolong seluruh kampung minta disanjung konon dia hebat tapi musibat seolah-olah kuat ibadat.

      Aku memang tak sabar nak jumpa kau agar kau diberi pengajaran sewajarnya.

      FAHAMMMM,,,.....???

      Delete
    2. Woiit Wak Suman....aparah Wak ni...Dah lah tak mampu berhujah secara rasional, balik2 nak ugut orang aje ..boring lah macam ni.

      Ingat kan hebat sangat...rupa2nya hampeeh...dah tua2 bangka pun masih tak sedar diri lagi ke haah????

      Delete
    3. Suman kini tambah gundah & jiwa gelora
      Penentangan terhadap Tun makin ketara
      Maka, Suman buat semula perangai kera
      Semua yg komen TDM dikata nya Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman panji pak itam, spt negro Zambia
      Darah pula sejuk, mcm biawak amphibia
      Dgn Kejora dia dah jadi obses dan fobea
      Akibat banyak sgt dimakan sagu rumbia

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bapok udah resah, tak tentu arah
      19/5 di Dtrn Merdeka, kan tumpah darah
      Dah pasti, tua kedi ini akan cedera parah
      Pasir jalan ler yg dia akan mentekedarah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. Orang macam kau Kejora buang masa aku nak layan, hanya layak dihempuk, dilanyak, dibalun, dihenyak, dilenyek, ditenyeh, sebab....

      - mulut biadab tak hormat orang lebih tua & lebih pengalaman.

      - lidah bercabang-cabang bagai biawak sentiasa berubah flip flop bagsi lalang bertujuan menghasut melaga-lagakan orang.

      - tak bermaruah, kuat mencarut, suka cerita2 pornografi termasuk gay seks yg kau pernah bagai nak rak berilusi terhadap sdr Macy.

      - memuji diri, cakap besar masuk bakul, ngaku2 cikgu, riak melolong seluruh kampung minta disanjung konon dia hebat tapi musibat seolah-olah kuat ibadat.

      Aku memang tak sabar nak jumpa kau agar kau diberi pengajaran sewajarnya.

      FAHAMMMM,,,.....???

      Delete
  22. Some issues need to be stated publicly, says Azmin

    Hariz Mohd
    6 Jan 2019, 1:16 pm (Updated 6 Jan 2019, 1:32 pm)

    A A
    PKR deputy president Azmin Ali today defended his statement on the recent party appointments by its president, saying that some issues need to be stated publicly.

    He said the statement also did not mean that he had ignored the proper party channel to air his grouses, stressing that he had met president Anwar Ibrahim to discuss the matter before going public.

    "We always discuss about every thing. So for me there is no problem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin gabra...tujuannye untuk dapat simpati...

      Isu dalaman pkr yg bukan isu rakyat ato kementerinnye nak dilaporkan kpd awam...

      Bimbang kena pecat?...berani main api berani kena bakar..

      Seblm bincang dgn presiden dah bertempik dulu...sepatutnye azmin cool untuk atur langkah...tapi dah besar kapla...jiwa lemah...

      Delete

    2. Aku caya apa Azmin cakap - dah jumpa Anwar before going public.

      To hell about anything else.

      Delete
    3. Kalo azamin jumpa dulu tak perlu anwar cakap go through proper channel...

      Nak temberang ato tak paham?

      Delete
    4. Fuuuhhh...Lain macam pulak ketaksuban GMN ni terhadap Azmin...dah lebih dari tahap mengkhinzir buta pulak lah!!!!!!

      Ada ke patut semuanya yang diperkatakan oleh Jemin tu diterima bulat2 tanpa sebarang tapisan..gila ke apa haah????

      Delete
  23. Azmin: Saya hanya terserempak Hisham di Maghribi

    6 Jan 2019, 2:22 pm (Dikemaskini 6 Jan 2019, 2:23 pm)

    A A
    Menteri Hal Ehwal Ekonomi Azmin Ali hari ini menolak khabar angin bahawa beliau bercuti di Maghribi bersama bekas naib presiden Umno, Hishammuddin Hussein.

    Bercakap kepada pemberita hari ini, timbalan presiden PKR itu berkata, beliau hanya terserempak dengan Hishammuddin ketika bercuti di sana.

    "Saya tidak bercuti dengan Datuk Seri Hishammuddin, terserempak dengan beliau di Morroco

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang mereka terserempak!

      Apa yang ko sebok!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Macam kau terserempak dengan biawak tengah jalan


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    2. Terserempak ke atau pun memang telah dirancang dari awal...sepatah kata orang2 tua kita dulu2 tu...pokok takkan bergoyang kalau tak ditiup angin...lainlah kalau ada beruk makyeh macam kau yang menggoncangkan kat atasnya...betul tak beb ????

      Keh..keh..keh..Harrrk..Tuii..kikhkiokikhkioikikok!!!!

      Delete
  24. Bersangka baik laa...mungkin satu kebetulan...tweet anak azmin yg dipadamkan 2 jam kemudian family reunion...

    kebetulan jugak...

    Azmin lawan tokey pon kebetulan kerana dapat sokongan madey...boboi yg dapat untung pon satu kebetulan....kebetulan muhyideen tak sihat...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kebetulan kamu GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB DAH NYATA.

      Jadi apa saja kau fitnahkan kerana mengarapkan kucar kacir dan Al Jibo naik semula.

      But I've got news for you: Najib will only naik mahkamah, aftar that, penjara.

      Delete
  25. Mat salih jawab isu Melayu malas kembali tular

    6 Jan 2019, 1:42 pm (Dikemaskini 6 Jan 2019, 1:53 pm)

    A A
    Rakaman video seorang mat salih menjawab stereotaip mengenai tuduhan Melayu malas, kembali tular di media sosial.

    Zayn Al-Abideen Gregory - seorang pensyarah berasal dari Amerika Syarikat -mempertahankan orang Melayu yang dilabel sesetengah pihak sebagai malas.

    Zayn yang fasih berbahasa Melayu menyanggah pandangan tersebut berdasarkan pengalamannya sendiri yang telah lama bergaul dengan orang Melayu.

    Beliau menceritakan kisah isterinya- seorang wanita Melayu berasal dari kampung - berjaya memperolehi PhD di luar negara hasil kerja keras dan kegigihannya.

    "Pertama kali saya jumpa bakal isteri dekat Amerika Syarikat, saya memang kagum. Sanggup berkembara ke tempat sangat jauh, masuk ke tempat lain, berbudaya Melayu demi mencari ilmu.

    "Beliau asal kampung dari kawasan ladang kelapa, waktu kecil kutip buah nyiur, buat santan, masak dengan tempurung demi mencari sesuap rezeki bersama ibunya yang janda. Beliau belajar rajin-rajin sampai dapat pergi oversea, kejar impiannya hingga memperolehi sijil tertinggi PhD dalam bidang khusus di negara orang.

    "Bukan saya nak puji isteri saja, cukup ramai budak Melayu dengan cerita yang lebih kurang begitu. Saya sudah kenal dan menjadi kawan sewaktu di USA dulu," kata Zayn menerusi rakaman tersebut.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Melayu tak malas. Bugis Al Jibo amat pemalas.

      Asyik nak buat senang ajer, di tekan bini nakkan berlian itu ini, curi wang 1MDB 2.6 biliun.

      Tapi penjara padah nya.

      Delete
  26. Madey DKK nak tutup kekayaan anak2 nye dan memang anti kluarkan bantuan kpd rakyat melayu......tuduh melayu malas supaya melayu tutup mulut...

    Berpuluh billion lesap selama 22 tahun perintah...akibatnye budak melayu kena pinjam ptptn dan bayar tol.....kroni dan anak branak yg kayer..

    Di melaysia ni anak2 madey paling rajin hingga kaye rayer ...boleh tubuh 488 syarikat...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Najib Keturunan Bugis Pelanun nak kaya dengan senang, curi RM2.6 biliun, letak lk RM1 bliun di rumah anak pompuan nya.

      Kepala Bapak Dia mengata tak, tau, tak tau, tak tau.

      Najib dan anak pompuan nya jadi melayu billionaire. Tapi malang, di rampas, akaun bank Najib yang dulu masuk RM2.6 biliun itu dibekukan.

      Kalau dia jadi PM lagi, beratus bilion akan di songlap nya. Jaga2 lah.

      Delete
    2. Kalau tak nak PTPTN-kau bawala anak belajar dalam hutan.

      Kalau tak nak jalan tol,kau buat sendirila jalan raya!

      LAST-LAST KAU SENDIRI BOLEH JALAN!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete

  27. Todiam GENG NAJIB di atas beberapa nama

    ReplyDelete
  28. Ada yg kata Mahathir 'ular'
    Saja nak pukul nak sepit ragum
    Tun tak liwat maruah tak calar
    Satu dunia merasa kagum!

    'Ular' inilah yang bina negara
    Malaysia barat..Malaysia timur
    Kehidupan rakyat berubah segera
    Dari miskin menjadi makmur!

    Terasa puas Mahathir dihina
    Kerana hati sudah terpesong
    Tahu ke dia mentadbir negara
    Cakap pandai isi kosong?

    Semasa Mahathir mula perintah
    Dia mungkin dalam sekolah
    Terasa hebat tetapi mentah
    Jilat Idola..Mahathir disalah!

    'Doktor Pusrawi' pembelaan dibagi
    Konon keji tidak berlaku
    Azizan, Mior dan ramai lagi
    Beberapa wanita..tak nak mengaku?

    Tak cukup lagi video dan surat
    Pengakuan rakan, sahabat handai
    Sesama jenis jika mengorat
    Sama taraf seperti keldai!

    Semua tak kisah..belakang kira
    Blog aku boleh membela
    Asal naik ku punya Wira
    Nanti aku dapat segala!

    Bro John Doe.. ini kah mereka?
    Penyokong batil yang bakal tewas
    Melawan Mahathir menjurus cilaka
    Perkhabaran diberi..tak mahu awas?






    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik sdr Fan Tun, pantun-pantun sdr tidak pernah mengecewakan dan tidak pernah hambar.

      Mereka semua telah pun merasai ketewasan di tangan pasukan Tun, dan masih tidak berpuas hati. Ada yang telah diberi peluang kedua untuk kembali merasai kemenangan bersama-sama pasukan Tun tetapi masih tidak berpuas hati, dan menyangka kemenangan pasukan Tun adalah kerana dirinya dan usahanya, dan Tun hanya kebetulan berada di situ.

      Mereka benar-benar terlupa unsur qudrah dan iradah Allah di dalam setiap kemenangan Tun dan pasukannya. Tun tidaklah menang di dalam kesemua PERTEMPURAN yang ia ketuai melainkan dengan qudrah dan iradah Allah jua.

      Mereka akan menyangka sekiranya mereka bergabung sesama mereka, maka mereka akan dapat menewaskan pasukan Tun.

      Mereka tidak mempercayai kewujudan karamah dan sekiranya mereka percaya karamah itu wujud, mereka langsung tidak percaya perkongsian saya bahawa Tun adalah salah seorang hamba Allah yang diberikan karamah itu, sebab selama ini karamah Tun sebagai PPH adalah bersifat rahsia yang tertutup.

      In shaa Allah, mereka akan merasai ketewasan mutlak apabila mereka bersekutu sesama mereka dan membawa PERTEMPURAN di antara mereka dengan Tun dan pasukannya ke KLIMAKS. Pada hari itu karamah PPH yang selama ini adalah rahsia yang tertutup bakal terbongkar, melalui perantaraan 314 anak-anak bangsa Mim termasuklah ketua mereka si Mim sendiri.

      Segala rahsia akan terbongkar...
      Takkan dapat lagi berpura-pura...
      Kerana ia akan terjadi...
      Ia akan pasti tiba...

      Pembenci dipersilakan terus memperolok-olokkan, asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.


      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Apa lah gunanya payung tu kalau ia dah bocor..berlubang2 di sana sini haah ?????

      Delete
    3. Terbaik bro fan tun..

      Ada asbab musabab terjadinya sesuatu peristiwa
      Jika tidak diizinkan takkan berlaku
      Janganlah emosi terbawa bawa
      Walau dah hampir sejengkal, diri tersiku..

      Tak perlu kita hendak menelah
      Gaya bahasanya dah tahu sudah
      Gejolak hatinya terlalu parah
      Risau yang dikejar, dapatnya lelah...

      Ramai orang berbeza pandangan
      Tapi realiti itu satu kenyataan
      Jangan dibicara sesuatu yang diluar pengetahuan
      Kalau tak tahu, lebih baik diam sahajakan?..

      Sepatutnya beri sokongan penuh kepada Tun, PM kita
      Yang penat berkerja, kurang berkata kata
      Bukannya sibuk tentang penggantinya siapa
      Kebajikan rakyat yang mengundi, pemimpin dah lupa?..

      Amat buruknya perilaku seseorang
      Bila bercakap kejujurannya hilang
      Belum apa apa dah cuba tikam belakang
      Hanya kerana konon nasihat pemimpin lama, memang alasan yàng bangang..



      Delete
    4. Payung bocor tak sedahsyat punggung bocor dan lubang bertambah kembang macam kau tiba2 merelakan diri jadi "anak ikan' habuan bang non.

      Fahammmkan itu......???

      Delete
    5. Aiiik..Wak suman..macam dah biasa kena aje ....Ooooo, dalam diam2 jadi penganut LGBT yeer...jadi bini dua tu hanya lah untuk cover aktiviti gelap Wak lah ye ?????

      Delete
    6. Aku percaya kau akan kelihatan cerdik sedikit kalau kau tak membebel karut marut.

      Tapi bila melalut, kau tekah menampakkan kebodohan kau tuu....!!

      Delete
  29. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  30. Ditengahari memakai kemeja
    Badan membara terasa panas
    Dah tak ada puiisi ilusi puja
    Ternyata Kejora udah tewas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gora duda tua geng panji hitam Malabari
      Dia pengikut Ost Doe Kristian, haluan kiri
      Dlm PH, depa jadi dlm daging punya duri
      Cuba nak sekat, Nuar jadi perdana mintri

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Sedih lara di hati Gora mmg tidak terperi
      Dek kerana mati pucuk, bini dia udah lari
      Dengar lah hai Gora nasihat aku nak beri
      Pawang atau bomoh, ngko pergi lah cari

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Jgn ko lupa pulak Gora, tarikh 5 Februari
      Aku dan si Mas dah nak jadi suami isteri
      Tarikh itu kita orang akan jadi raja sehari
      Utk nko sahabat, aku jemput dtg kenduri

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  31. Al Budin rasa dirinya terlalu popular!

    Dia tak prasan di dedak si ulau

    Bila tewas nanti dia duduk melilau

    Kalau kalah bicara,dia dibuang ke pulau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budin bukan le, jenis mata duitan
      Dia tahu bezakan, kaca dan intan
      Dia suka PM, yg bela anak watan
      Orng itu ialah DSAI, TPM mantan

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    2. He he he

      Akibat biadab kurang ajar terhadap Tun M:

      - Najib dah kena
      - Jahid Sontoloyo Pornorogol dah kena
      ' Itik Seriati ROS dah kena
      - Irwan the Only One Serigala dah kena
      - Sultan Kelantan pun kena juga

      Delete
    3. He he he

      Tambahan akibat biadab & belot terhadap Tun M:

      - Ku Li dah kena sampai kerjaya politik kandas.
      ' Musa Hitam dah kena sama senasib Ku Li.
      - Anwar dah kena masuk jel dgn keaiban besar.
      - Rafizi dah kena tapi selaamatkan Tun Mahathir.
      - Dol Sani dah kena sampai kena buat surat beribu ampun kpd Tun Mahathir.

      Delete
  32. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM yang ke 8, sudahlah ditentu
      Pasti nya ia, bukan dari Bersatu
      Cai2 nanti, pasti akan mati kutu
      Terutama sekali tok Gora hantu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
  33. Kengkawan semua...khususnya Fan Tat dan GMN...mohon izin untuk divert sikit aje dari tajuk posting Tn. Budin ni...untuk kita sama2 recapkan semula janji2 Rejim Haprakan ni tentang perlantikan jawatan2 dalam kerajaan...boleh kan..kalau tak boleh, ada aku kesaaah????

    Sebelum pilihanraya umum ke-14, rakyat disajikan dengan pelbagai janji oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan, termasuk janji bahawa tidak akan berlaku lantikan politik dalam mana-mana syarikat milik kerajaan.

    Malah, pada 2hb Ogos 2018, kerajaan menamatkan terus perkhidmatan sembilan ahli lembaga pengarah dalam 4 badan yang berkaitan dengan Kementerian Belia dan Sukan atas alasan bahawa lantikan mereka merupakan lantikan politik.

    Tetapi sehingga kini, kerajaan tidak pernah menunjukkan bukti bahawa lantikan mereka didorong faktor politik biarpun menteri yang berkenaan, Syed Saddiq, berkeras bahawa tindakan yang diambil kementeriannya tepat dan sejajar dengan janji manifesto Pakatan Harapan.

    Anehnya, apabila bos beliau sendiri, Tun Dr Mahathir Mohamad, melantik mantan PM ke 4 sebagai pengerusi Khazanah dan Dato’ Seri Azmin Ali sebagai ahli lembaga pengarah syarikat kerajaan tersebut, beliau terus membisu.

    Syed turut membisu apabila Mahathir melantik Tan Sri Zeti Akhtar Aziz sebagai pengerusi Kumpulan Permodalan Nasional Bhd (PNB), iaitu sebuah syarikat subsidari kepada Yayasan Pelaburan Bumiputra (YPB) yang dipengerusikan oleh Mahathir sendiri.

    Dan baru2 ni rakyat disajikan pula dengan berita bahawa Mohamed Haniff Khatri Abdulla, iaitu seorang peguam yang telah berkali-kali memberi khidmat guaman peribadi kepada Mahathir, dilantik sebagai Pengerusi Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (PERDA) yang baharu.

    Pemberian aset-aset Tabung Haji milik Melayu-Islam kepada Bangsa DAP, perlantikan kroni-kroni Mahathir ke syarikat-syarikat milik kerajaan, pemecatan 25 Imam di Perlis bagi mengembangkan fahaman Wahabi di utara, pembelaan seorang menteri rasis beragama Hindu yang bertanggungjawab memarakkan rusuhan yang mengorbankan seorang Melayu-Islam – inilah yang dikatakan Malaysia Baru yang diidam-idamkan rakyat jelata.

    Tahniah kepada semua pengundi yang mengundi Pakatan Harapan pada PRU 14 yang lepas...khususnya korang lah..Fan Tat dan GMN serta ramai lagi cai2 tegar PH yang melambak2 kat blog ni!!!

    ReplyDelete
  34. Fan Tat dan GMN...Nak tak nak...suka..tak suka...korang WAJIBlah menerima hakikat bahawa... kerajaan DAP pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad mempunyai peruntukan-peruntukan tersirat yang memberi kekebalan sepenuhnya kepada sesiapa yang dianggap kroni ataupun sahabat rapat Tun dan Lim Kit Sial.

    Sebagai cai tegar penjilat tolor diorang tu..tentu lah kau tak nak ngaku kan????

    Baik...mari kita lapangkan masa untuk menyelidik kes rusuhan kuil Seafield yang mengorbankan nyawa Muhammad Adib.

    Pada 28hb November 2018, pihak Gagasan Tiga (G3) membuat satu laporan polis di Dang Wangi berkenaan kenyataan berbaur hasutan dan perkauman yang dikeluarkan oleh ADUN DAP Ganabatirau dan juga Menteri Perpaduan Waytha Moorthy.

    Anehnya, kedua-dua pemimpin beragama Hindu tersebut masih berkeliaran bebas dan tidak pernah dimasukkan lokap biarpun kata-kata mereka memarakkan lagi rusuhan sehingga mengorbankan nyawa seorang insan Melayu-Islam yang tidak bersalah.

    Lebih aneh lagi, sebaik sahaja puak-puak tertentu membuat laporan polis terhadap Dato’ Azwanddin Hamzah, pihak polis terus bertindak mendapatkan perintah reman empat hari selepas menghadapkan Azwanddin ke Mahkhamah.

    Malah, beliau diperlakukan dengan begitu kasar oleh seorang anggota polis berbangsa India sehingga jatuh tersungkur ke tanah.

    Apakah adil Azwanddin diperlakukan begini biarpun hasratnya hanyalah untuk menuntut keadilan buat keluarga Adib?
    Apakah ini yang dimaksudkan kedaulatan undang-undang?

    Bagaimana pula dengan laporan-laporan polis yang telah di buat terhadap Tan Sri Zeti Akhtar Aziz, Tommy Thomas dan Dato’ Seri Mohd Shukri Abdull?

    Bermula bulan Jun 2018, telah dibuat satu siri pendedahan berkenaan konspirasi yang wujud di antara Zeti, Shukri dan Tommy Thomas untuk mengaibkan Dato’ Seri Najib Tun Razak.

    Siri pendedahan tersebut melibatkan tiga sidang media dan tiga laporan polis.

    Dalam pendedahan-pendedahan tersebut, sudah terang lagi nyata ia berjaya membuktikan bahawa Zeti dan Shukri sengaja memutarbelit fakta sehingga Najib terpaksa menanggung beban tuduhan yang tidak berasas dalam isu RM2.6 bilion yang masuk ke dalam akaun peribadinya.

    Bukti2 yang cukup telah mendedahkan bahawa pelantikkan Shukri sebagai ketua MACC tidak sah memandangkan beliau sendiri disyaki terlibat dengan Zeti dan Tommy Thomas dalam konspirasi mengaibkan Najib.

    Anehnya, bukan hanya pihak MACC dan polis tidak mengendahkan laporan-laporan tersebut,malah mereka terus membiarkan Najib disiasat oleh orang-orang Shukri sebelum beliau dihadapkan ke mahkamah.

    Apakah ini yang dimaksudkan kedaulatan undang-undang? Persoalan yang lebih besar...ujud ke lagi rule of law di Msia tercinta ni haah?????

    ReplyDelete
  35. Geng Najib dah sakit hati
    Khazanah dia tak dapat Pengerusi
    Darjah enam sekolah berhenti
    Macam mana orang nak kasi?

    Jilat Bijan konon nak dapat
    Pengerusi sana, CEO sini
    Bijan tertonggeng..GN merempat
    Macam mana nak tanggung bini?

    Buat ladang dah tinggal padang
    Kering kontang dah penuh lalang
    Mahathir PM dia nak hadang
    Shooh..ke kebun, pilah pulang!

    Kobis ditanam tidak menjadi
    Lembu, kambing semua dah mati
    Dengan Bijan masih mengabdi
    Ke pangkal jalan dia tak reti!

    TongGeng kini pencacai bebas
    Takde Bijan masih meroyan
    Kaki tangan,otak dah kebas
    Auta, belit siapaaaa nak layan?

    Tahniah pengundi Pakatan Harapan
    Menang kita Melayu tak jejas
    Bukan macam Si Bijan Lipan
    Sengat Melayu, songlap di adjust!





    ReplyDelete
    Replies
    1. Fan Tat...Takkan lah dah tua2 bangka macam kau ni tak pernah terlintas kat benak kapla otak kau soalan cepu mas ni haah????

      Apakah Kedaulatan Undang-undang tidak lagi relevan dalam kes-kes yang melibatkan kroni-kroni dan sahabat-sahabat@kroni2 Mahathir?

      Apakah Mahathir begitu kebal sehinggakan beliau tidak tertakluk kepada undang-undang negara?

      Mengapakah beliau tidak disiasat biarpun disyaki terlibat dalam belasan skandal bernilai berbilion-billion ringgit, termasuk skandal forex, skandal EPF, skandal Maminco, skandal Perwaja, skandal Makuwasa, skandal BMF dan sebagainya?

      Itu lah apasal Tun nakkan sesangat Azmin naik jadi PM ke 8 gantikannya nanti...depa berdua dah ada perjanjian dan kautim belakang tabir agar Tun, anak beranak serta kroni2nya takkan diambil sebarang tindakan undang2 bila Azmin jadi PM nanti..logik kan Fan Tat????

      Delete

  36. Fan Tat...Dah pasti lah..aku, kau dan ramai lagi kengkawan kat blog ni, termasuklah Wak Suman dan GMN 150% WAJIB bersetuju bahawa selama ni..... rakyat terpaksa pikul beban kegagalan kerajaan PH dalam menjaga ekonomi Malaysia.

    Nampak sangat Kerajaan PH ni terlalu leka memfitnah kerajaan terdahulu dengan agenda hutang RM 1 trillion sehingga mereka mengabaikan tugas untuk membela nasib rakyat dan menjaga kemaslahatan mereka.

    Terlalu seronok dengan pemansuhan cukai GST dan tax holiday. Sehingga gagal mengekang kejatuhan harga minyak sawit mentah dan getah negara yang mengakibatkan kehidupan warga marhein golongan B40, khususnya peneroka felda, pekebun, penoreh getah dan nelayan terus terhimpit.

    Korang kena juga mengakui.... Kerajaan juga jelas gagal menampilkan agenda ekonomi mampan ditengah kejatuhan drastik harga minyak 2 bulan kebelakangan ini.

    Hari ini beban terbabit ditanggung pula hampir semua kakitangan kerajaan Putrajaya yang terpaksa membayar sewa kuaters lebih tinggi selepas ini!

    Sewa yang dibayar RM400-500 sebelum ini telah meningkat mendadak kepada RM700-800 berkuat kuasa serta merta tanpa tangguh!!!!

    Ini belum lagi dikira komitmen lain kakitangan tersebut seperti air, elektrik, yuran sekolah, makan, minum, perubatan, duit hantar ke ayah ibu di kampung dan banyak lagi.

    Bantuan untuk golongan B40 dan M40 juga telah banyak dipotong malah ada dimansuh.

    Tarif air dan elektrik bakal naik! SST tidak turunkan harga barang malah menaikkannya! Rata2 Penganalisis ekonomi negara menjangkakan tahun 2019 ni bakal menjanjikan kemelesetan ekonomi yang kronik!

    Nak tak nak..suka tak suka...kita kena akui hakikat bahawa rakyat semakin diinjak-injak hingga separuh nyawa bawah kerajaan PH ni...apo nak dikato...itu lah kehendak dan hajat cai2 tegar penyokong PH masa mereka mengundi calon2 Rejim ni dulu..you reap what you sow..tak gitu kengkwan semua????

    ReplyDelete
  37. Dah latu Budin oooiiii....cukup2 latu...Tun M belum lagi sampai 2 tahun jadi PM, awak dh buat bmcm2 andaian telahan ttg Tun M. Udah latu k. Nnti dah sampai 2 tahun baru buka cita balik ekk...

    ReplyDelete
  38. Geng Najib hanya nak lanyak
    Bertalu peluru Tun tak kalis
    Kalau betul skandalnya banyak
    Kenapa ko tak report polis?

    Kedaulatan undang2 dia nak sigong
    Tun PM ikut undang2
    Mengangkat sumpah depan Agong
    Dua kali..ko meradang?

    Buatlah laporan pihak berkuasa
    TongGeng Najib sembang je kencang
    Takde bukti seperti biasa
    Hanya menuduh nak isi uncang!

    Kedaulatan undang2 Bijan tak ikut
    GN sokong, akal dah bantut
    Permain undang2 dia tak takut
    Kini kedaulatan GN nak tuntut!

    Pilah mabuk GN meroyan
    Kini Mahathir dia nak tibai
    Sesekali masuk bolehlah layan
    Terlebih kata podah..goodbye!

    Siapa penganti?..Tun yang pilih
    Jangan pulak memandai mandai
    Batu bersurat cuba nak alih
    Patah pinggang dok tersidai!




    ReplyDelete
  39. Anwar perlu berhati2 dan mengawasi azmin yg menjadi proksi madey...madey pandai cuci tangan..

    ReplyDelete
  40. Yang di-Pertuan Agong letak jawatan

    6 Jan 2019, 6:32 pm (Dikemaskini 6 Jan 2019, 7:05 pm)

    A A
    Sultan Muhammad V meletakkan jawatan sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-15 berkuatkuasa hari ini.

    Perkara itu dimaklumkan Datuk Pengelola Bijaya Diraja Wan Ahmad Dahlan Abd Aziz melalui kenyataan media Istana Negara hari ini.

    Dalam kenyataan itu, turut dinyatakan bahawa baginda berterima kasih kepada kerajaan kerana memberi kerjasama mentadbir negara dan berharap rakyat Malaysia terus mengekalkan perpaduan.

    Sultan Muhammad V yang merupakan Sultan Kelantan ke-29 ditabal menjadi Yang di-Pertuan Agong pada 13 Disember 2016.

    Baginda menggantikan Almarhum Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah dari Kedah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeng jeng...siapa ganti?...rimau selatan?...ade yg tak boleh tido....

      Delete
    2. Adekah madey akan u turn?...tidak bermusuh lagi dgn agong baru?...ini bapak u turn kulit muka tebal..

      Delete
    3. Bagaimanapun, berita ini tidak menggembirakan seseorang, siapa lagi jika bukan Mahathir. Beliau berdendam kesumat pada Keluarga DiRaja Johor dan akan buat apa sahaja perkara untuk memastikan Sultan Johor tidak ditabalkan sebagai Yang Di-Pertuan Agong.

      Mahathir tidak dapat menerima hakikat bahawa beliau perlu mengadap DYMM Sultan Ibrahim selaku Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong pada setiap hari Rabu sebelum beliau mempengerusikan mesyuarat kabinet.

      Mahathir kini gelabah, terdesak dan mengarahkan jenteranya supaya melakukan apa sahaja untuk menghalang Sultan Johor dari bersemayam di Istana Negara.

      Delete
  41. Suman kini tambah gundah & jiwa gelora
    Penentangan terhadap Tun makin ketara
    Maka, Suman buat semula perangai kera
    Semua yg komen TDM dikata nya Kejora

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Suman panji pak itam, spt negro Zambia
    Darah pula sejuk, mcm biawak amphibia
    Dgn Kejora dia dah jadi obses dan fobea
    Akibat banyak sgt dimakan sagu rumbia

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Suman bapok udah resah, tak tentu arah
    19/5 di Dtrn Merdeka, kan tumpah darah
    Dah pasti, tua kedi ini akan cedera parah
    Pasir jalan ler yg dia akan mentekedarah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang macam kau Kejora buang masa aku nak layan, hanya layak dihempuk, dilanyak, dibalun, dihenyak, dilenyek, ditenyeh, sebab....

      - mulut biadab tak hormat orang lebih tua & lebih pengalaman.

      - lidah bercabang-cabang bagai biawak sentiasa berubah flip flop bagsi lalang bertujuan menghasut melaga-lagakan orang.

      - tak bermaruah, kuat mencarut, suka cerita2 pornografi termasuk gay seks yg kau pernah bagai nak rak berilusi terhadap sdr Macy.

      - memuji diri, cakap besar masuk bakul, ngaku2 cikgu, riak melolong seluruh kampung minta disanjung konon dia hebat tapi musibat seolah-olah kuat ibadat.

      Aku memang tak sabar nak jumpa kau agar kau diberi pengajaran sewajarnya.

      FAHAMMMM,,,.....???

      Delete
    2. Wak Suman..Ayuuuk..lak lak leng...YDPA sekarang ni dah letak jawatan secara rasminya. Kemungkinan besar, Baginda Sultan Pahang akan menolak perlantikan sebagai YDPA seterusnya kerana faktor kesihatan.

      Perlantikan YDPA sterusnya akan dipangku oleh Baginda Sultan Johor. Dah tentu lah ini bakal memberi kegigilan tolor yang amat2 dahsyat kepada mantan PM ke 4 tu. Kita pun tau bagaimanakah hubungan antara beliau dengan Baginda Sultan Johor tu kan.

      Memang tak lelap lah tido malam mantan PM ke 4 tu kan...ternyata iguan ngerinya selama ni bakal menjadi kenyataan tak lama lagi. Baru dia tau apa ertinya perumpamaan orang2 melayu dulu2 tu..buku bertemu ruas...setuju kan Wak suman Ooooiiii??????

      Delete
  42. Pasal imam kamu tu memang pun sewel bawa ajaran sesat ala PAS dan kamu sendiri jangan cakaplah dua kali bahalol !

    ReplyDelete
  43. Apa jadi dengan negara.
    Naik PH terus huru hara
    Rebut bangkai bak serigala
    Ekonomi Merudum rakyat sengsara
    Segala perkataan cuma dusta
    Segala janji hanya auta

    Masa BN negara maju
    Ekonomi melonjak ringgit jitu
    Namun rakyat dihasut begitu
    Parti berlawanan tiba tiba bersekutu
    Namun mereka tetap tak sebulu
    Kini bertelagah politik haru biru

    ReplyDelete
  44. Kalau Anwar ditakdirkan tidak menjadi PM ke8, jangan dia salahkan orang lain. Hudoh sangat kelaku.
    Anwar kelihatan menggelupur sekarang..... dia tak reti nak cool. Bab ni teman rasa PM ke8 bukan Anwar.
    - katakan lebih dari separuh dari 222 MP tolak dia.
    - katakan PKR tolak dia dari jawatan presiden.

    Eluk pesan ke Anwar, ini semua rezeki dari Allah, jangan tunjuk lapaq sangat dan menggelupur tak tentu pasai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semuanya dlm ilmu Allah..ko tak payah sibok laa.....bala nak jatuh atas kapla madey ni...

      Delete
  45. Suman tua, mmg ternyata pondan bapok
    Aku tibai dia pun tak berani dia nyampok
    19/5, aku akan ratah dia, seperti keropok
    Kat lantai simen, ifrit ini aku nak hempok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Suman kini mula cemas, menggigil dagu
    Dlm diri nya itu ketakutan membelenggu
    Mungkin dirisau nya, penumbuk ini cikgu
    Tapi, kemain, diajak jumpa ujung minggu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Suman bapok kedi nak berlagak perkasa
    Umur tidak berapa hari, menunggu masa
    Kerisauan 19 Mei, dia sudah mula terasa
    Itu pun kemain, dia ajak jumpa esok lusa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  46. Dgn kehendak dan ketetapan Allah Agong 15 telah letak jawatan...

    Agong 16 blm diumumkan...

    Teka tekinye sultan johor rimau selatan ...
    Ade tak orang yg tak boleh tido lena?...hihihihi..

    Berani lagi kah manusia bernama khairudin cabar TMJ?...

    ReplyDelete
  47. Sobat2 sekelian...ni nak sharekan dengan korang satu berita yang baru aku terima...apa pandangan korang mengenainya haah????

    His Highness the Sultan of Perak will continue as the Acting Agong until the Conference of Rulers decides on the new or 16th Agong.

    The question we need to focus on now is not why Sultan Muhammad resigned as Agong, but who will be taking over as the next Agong.

    Anwar Ibrahim is pushing for the Sultan of Johor to take over. His Majesty, however, is not keen on the job because he would rather be ‘free’ to do his own thing.

    So Anwar is trying to pujuk or ‘slow talk’ His Majesty to take the post of Agong.

    But never mind all that. What we need to talk about is why is Anwar interfering in this matter and what does he hope to achieve by pushing for the Sultan of Johor to take over as Agong?

    Does this have anything to do with Anwar taking over the job of Prime Minister from Tun Dr Mahathir Mohamad?

    Ada tak sesapa kat sini yang boleh memberi pencerahan lebih lanjut tentangnya?????

    ReplyDelete
  48. Aku terbayang 19/5/19, dekat Dtrn Merdeka
    Suman bukak silat, macam tua punya ungka
    Dlm melenggok menari si tua ini jadi terleka
    Tetiba.. panng.. penampar singgah ke muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...