Tuesday 1 January 2019

JANGAN ABAIKAN KEAKTIFAN NAJIB DI MEDIA SOSIAL, KENAPA SERANGANNYA DIBIARKAN BEGITU SAJA?


Barangkali tidak sukar untuk kita semua mengakui bahawa tulisan-tulisan bekas Perdana Menteri, Najib Razak di media sosial sejak kehilangan kuasa ini bukan saja semakin menarik, malah dibaca oleh lebih ramai rakyat negara ini.


Beliau juga dilihat sangat aktif sehingga kadangkala dua atau tiga tulisan dimuatkannya dalam sehari.


Dalam satu perbualan dengan sekumpulan anak-anak muda daripada sebuah universiti tempatan di ibukota baru-baru ini, mereka secara terbuka mengakui suka dan tertarik dengan tulisan-tulisan Najib sejak kebelakangan ini.


Berbeza dengan sebelum PRU14 di mana mereka tidak suka dan jarang sekali membacanya, kini mereka mengakui kerapkali menunggu-nunggu munculnya tulisan Najib yang dianggap menghiburkan, menarik, selain berfakta dan ada kebenarannya.


Tulisan Najib di media sosialnya bukan saja dalam bentuk serangan terbuka atau membidas berkaitan pengurusan ekonomi yang dilaksanakan kerajaan, janji manifesto, perangai menteri-menteri dan sebagainya, tetapi selalu juga dalam bentuk sindiran, menyinis, usikan dan lain-lain lagi.


Sesekali pula beliau akan tampil secara live melalui facebooknya.


Dalam keadaan sudah jatuh dan kini berdepan banyak kes di mahkamah, meskipun ada yang berkata segala apa yang diluahkan Najib ketika ini tidak perlu dipedulikan lagi, namun dalam beberapa hal luahan beliau atau apa yang dtulisnya itu tidak boleh diabaikan atau diketepikan begitu saja.


Misalnya, dalam kritikan beliau tentang soal kejatuhan saham, nasib peneroka Felda, PTPTN, penubuhan syarikat khas untuk mengurus saham dan aset Tabung Haji, penurunan harga minyak dan banyak lagi, ia bukan saja tidak boleh diketepikan semudah itu, malah perlu dijawab atau diperjelaskan dengan pantas oleh pihak kerajaan.


Kita mungkin memahami jika Tun Mahathir Mohamad selaku Perdana Menteri agak terhad masanya untuk memberi respon terhadap semua isu yang dibangkitkan Najib itu, tetapi bagaimana dengan menteri-menteri dan segala pasukan media sosialnya, unit media di Pejabat Perdana Menteri, unit media Pakatan Harapan, unit media Bersatu dan semua penggiat media sosial pro kerajaan yang ada?


Setelah jadi kerajaan dan akses kepada maklumat menjadi lebih mudah, mengapa dibiarkan saja Najib menyerang tanpa henti-henti?


Kenapa semuanya lebih banyak berdiam diri, dan kalau ada pun sesekali Lim Guan Eng menjawabnya, malangnya ia hanya dilakukan beberapa hari kemudiannya?


Kenapa kerajaan ini dilihat tidak begitu cekap dan lembab dalam memberi respon?


Mujurlah hanya Najib seorang saja yang aktif, cuba bayangkan jika Presiden UMNO, Timbalan Presiden yang ada kuasa Presiden, Naib-Naib Presiden, Ketua Penerangan, Ketua Pemuda, Ketua Wanita dan Ketua Puteri juga sama aktif seperti Najib menyerang kerajaan di media sosial sekarang ini?


Membiarkan Najib terus bercakap beserta segala fakta dan angka yang dilampirkannya dan kerajaan Pakatan Harapan pula hanya berdiam diri saja terhadapnya, ia tentu saja suatu kesilapan yang nyata.


Ia malah seperti mengulangi kesilapan kerajaan era BN dan Najib dahulu yang banyak berdiam diri dan tidak tampil dengan jawapan yang meyakinkan berhubung banyak serangan serta bidasan Pakatan Harapan di media sosial.


Tetapi, hasilnya bukan saja sokongan kepada BN semakin merosot hari demi hari, malah akhirnya hilang kuasa sama sekali.


Najib sendirinya rasanya tidak percaya BN akan kalah serta hilang kuasa, mungkin kerana yakin beliau tidak mampu ditumbangkan, namun realitinya penyumbang terbesarnya ialah kegagalan menangani serangan di media sosial itu.


Hari ini Pakatan Harapan sudah berkuasa, fenomena yang sama nampaknya sudah berulang kembali. Serangan terhadap kerajaan bukan saja tidak ditangani, malah banyak yang ditulis Najib pun tidak mampu dijawab dengan baik dan meyakinkan.


Pejuang-pejuang media sosial pro Pakatan Harapan nampaknya tidak lagi rancak dan segagah dulu, meskipun dilaporkan ada sesetengahnya bernaung di bawah pihak-pihak tertentu.


Mereka kini malah sudah sama seperti pejuang maya era BN dahulu yang mula berbalah dan bergaduh sesama sendiri, kadangkala dalam isu remeh dan tiada kaitan langsung dengan perjuangan sebenar.


Apakah kerajaan ini tidak mahu lama memerintah Malaysia? (ShahbudinHusin 01/01/2019)

207 comments:

  1. Trm kasih En.Budin...TERBAIK!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes bro budin, teruskan ketuk loceng kerajaan PH.

      PH lepas menang dan dapat kuasa macam leka pulak nak buat kerja rutin . Bukan susah sangat pun nak jawab najib.

      So better wake up PH woi ! sebelum terlambat !

      Delete
    2. Dikipas sampai lena diulet mimpi..

      Delete

    3. Kamu mewakili Najib? Geng Najib yang sentiasa menjilat Najib?

      Mewakili kepentingan Anwar? Jaga jangan menjilat Anwar. Nanti parah padah nya.

      Aku obsessed dengan Geng Najib Menjilat Najib? Sudah tentu - lahat nama aku.

      Delete
    4. Untung jadi pembangkang = boleh tembak trigger happy ja apa² isu negara dan rakyat. Salah betul, xder ruginya. Jika betul, kredit bertambah. Jika salah, kredit x berkurang pun.

      Rugi jadi gomen = nak jawab, perlu berhati². Silap jawab, nahas menunggu. Rakyat menunggu² ambil kesempatan itu ini. Bukan boleh suka hati ja nak menjawab. Tgk isu larangan merokok pun dah mcm² org xmau ikut.

      Delete
    5. Kuasa dalam tangan ...itu lebih penting

      Delete
  2. Terbaik Tuan Budin.. posting beginilah yg kami harapkan.. penuh peringatan...

    ReplyDelete
  3. PH perlu beli Salleh Said Keruak sebagai tukang jawab profesional. Macam JDT beli Akhyar. Atau Real Madrid beli Christiano Ronaldo dulu. Semestinya harga Salleh Kerusk mahal. Itu belum yuran perpindahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang jelas Najib semakin popular.

      Delete
    2. Hikmah disebalik kejatuhan bn...

      Delete

    3. Keruak sudah berdarah daging Najib yang sangat di jilat nya di masa lalu.

      Delete
  4. Bleh la cakap Kat najib. Syok kan Jadi pembangkang, bleh serang kerajaan. Boleh cakap ape aje tanpa takut ditahan mcm Dia buat dulu. Masa terluang banyak. TaK Tau nak buat apa. Para pengipas Dah bertempiaran mencari benda Yg boleh dikipas. So, semua kena buat sendiri. Bleh la luang masa Kat facebook la, twitter la. Bulan2 masyuk belas2 ribu. OK la tu. Syukur masih Ada elaun. Bleh la Jadi pembangkang selagi usia dikandung Badan atau sebagai rakyat Yg bebas. ( nasihat seorang bekas rakyat Bawah jajahan najib)... 😁😁😁😁😁😁

    ReplyDelete
  5. Setuju dgn budin..kerajaan madey sekarang lembap...selembap ekonomi...menteri madey tak bersemangat...

    Mereka tak berani menyanggah fakta yg diberikan oleh najib....kalo najib tipu pon mereka tetap takut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasi contoh lah apa yang di tulis Najib itu yang merisaukan.

      Bagi menilaikan betul tidak nya penting Najib di balun di Facebook dsb nya.

      Aku setuju dgn pendapat Najib sudah gone case tidak di peduli rakyat, yang Budin sebut budak2 universiti itu mungkin kes terpencil.

      Jarang sekali bebudak universiti aktif mengikuti politik, ha nya yang mcm Bang Non, Syed Saddiq sahaja yang begitu.

      Yang lain2 itu memikirkan scroll itu amat penting di kejar, menjadi bookworm atau tak kisah sangat politik. Siapa menafikan ini, sila keluarkan bukti atau link kpd kajian yang menunjukkan sebalik yang aku kata.

      Delete
    2. Am not impressed with Najib's statements relating to whatever his comments on PH governmemt's manisfestos or recent issues. Dah dia tak jdi PM lagi, byk la kenyataan2 dan komen2 dia lambak kat FB dia.
      Well klu ada yg rasa statement2 Najib tu betul dan menggugat Tun juga kjaan PH. Suruh la si Majib komen issue kjaan PH umumkan perlupusan tol utk motosikal2. And hiw abt pembekuan kenaiklan tol di semua laluan tol. Ada berani ka Najib komen, yg kedua2 isu tol tu tak bagus utk rakyat msia khususnya pengguna2 tol?
      Bkn macam Majib, sblum PRU13 dulu, minta maaf pd rakyat Msia, berjanji terkenrur2 tak akan naikkan tol, harga minyak dll. Tuo tup leoas menang PRU14, selepas sebulan, naikkan tol. Lebih parah dikuatkuasakan GST 6%.
      Sepatutnya yg anri Tun dan PH kat sini, buka la sikit mata, jgn astikk nak hentam Tun dan PH saja. Tu penfhapusan tol motosikal dan pembekuaan kenaikkan tol bukankah sesuatu yg patut thumbs up utk Tun dan PH. Itu berita baik yg diumumkan diambang tahun baru 3 hari lepas. Isk, ini tidak, hal harga minyak petrol kecoh sangat. Sabarlah, kan Guan Eng da umumkan, kini isu tetsebut akan dibinca fkan di kabinet. So sabar la dan berfikiran posotif skit bole tak bro semua.

      Delete
  6. Blm nampak hala tuju madey yg jelas....sudah kehilangan taring?...

    Madey tak berupaya meningkatkan ekonomi dan ringgit yg makin merudum....ekonomi negara lain yg turut dipengaruhi iklim ekonomi dunia tetap berkembang...

    Madey dan menteri tidak berupaya menjelaskan ape yg berlaku sebenarnye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey dan menteri hanye tahu alasan hutang 1 triliun untuk menutup kelemahan mereka...

      Madey ada penasihat ekonomi orang2 tua berkaliber....tapi ekonomi dan ringgit berterusan merudum...

      Delete

    2. "ekonomi dan ringgit yg makin merudum"? Kasi bukti atau link ke situ ler.

      Menuduh ajer siapa pun boleh buat. Aku boleh tuduh kau GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB, jadi, memang di sangka lah kau menuduh gomen PH.

      Delete
    3. Google aje laporan ekonomi oleh bank dunia

      Delete
    4. GMN..rajin lah membaca sikit vari maklumat kalo nak berhujjah...mcm orang gua ...

      Delete
  7. Madey dan menteri semua bisu bila dibangkitkan aset ontong TH turut dipindahkan kpd spv...defisit TH hanye 4 billion tapi aset yg dipindahkan 19.9 billion...

    Madey nak main silap.mata?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEPALA BAPAK KAU mengatakan "aset ontong TH turut dipindahkan kpd spv". Kamu GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB KE?

      Itu "aset yang tidak menguntungkan" dan di buat dalam rangka "pelan pemulihan," kata boss TH. Beliau berkata, sebaik saja pemindahan itu selesai, aset dan liabiliti TH akan seimbang - baca lah
      https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/12/507974/th-pindah-aset-kurang-untung-rm199-bilion-kepada-spv

      Delete
    2. Google aje cari fakta..jangan melalak laah kapla bapak ko.

      Delete
  8. Apakah kerajaan ini tidak mahu lama memerintah Malaysia?

    Agak 'gila' mereka mereka yang mahu TDM terus jadi PM sampai umurnya 98 tahun!

    Kenapalah begitu sempit sekali pemikiran….tak kesian ke buat TDM buat kerja memerah otak sedangkan yang lain asyik buat silap seolah tidak ada otak.

    Carilah pengganti secepat mungkin dengan TDM sebagai penasihat...kurang sikit bebanannya.

    Tak kan tak ada orang lain yang boleh...atau ada fikiran sempit yang terselit...tidak mahu orang lain gantikan TDM!

    Dengar cakap pun dah nampak sikap kebanyakan pemimpin PH yang tertanam sifat dengki dan irihati!

    Ubahlah demi masa depan negara dan tolak ketepi keegoan masing masing...ingat kami rakyat yang melantik kamu semua!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kamu bukan saja pening lalat, jugak otak mereng bila mengata "'gila' mereka mereka yang mahu TDM terus jadi PM sampai umurnya 98 tahun". Kalau dia sendiri tidak menafikan kebolehan nya berbuat demikian, kenapa tak boleh. Kamu pekak dan buta ke tak baca dia mengata bahawa minat nya ia lah politik. Selagi minat, selagi kesihatan nya tak mengancam, kamu yang gila mengatakan sebalik nya.

      Kamu bukan saja ada "sifat dengki dan irihati" yang kamu sebut tu, kamu juga ada sifat Pok Sheikh yang tak sabar menunggu giliran.

      Delete
    2. Ko ni memang tak tahu rupanye...tapi nak melalak jugak...bacalah portal berita madey akui dah tua dan tak sihat.....berat betul lah mahacai ni..

      Delete
    3. Adey mr syed albodin.

      Mlayu jd celaru harubiru pakat rosot sampe tak ketahuaan.
      Pakat dok betelagah tak kesudahan ada yg toa dan ada yg mode.
      Cerita pasai toa dan mode teman teringat pasai boah nyiog .
      Nyiog toa luroh duluan dari nyiog mode.ikot adatresam.
      Sama juge manosia yg toa mampuih duluan dari yg mode
      Anuwar dah sabag 20tawon kena sabag siket lg.
      Tunggu&lihat sapa yg mampuih duluan.. kwah kwah kwah.
      Kalu mlayu hidop pong hangpa tak ontong apa-apaan kalu mampuih pong hangpa tak rogi apa-apaan. Begitu sebaliknya.





      Delete
  9. Najib sebenar nye bagus dan berkarisma...baka dari seorang pembela nasib melayu...tapi kerana takut bini semuanye punah ranah..

    ReplyDelete
    Replies

    1. OOOOOOOooooooo sekarang keluar tembelang kamu. Kamu sekarang nyata menjilat Najib spt GENG NAJIB. Kot kamu juga GENG NAJIB yang menyamar sebagai Anonymous ada icon atau logo.

      Apa bgus dan karisma nya pencuri, perompak dan pelanun wnag rakyat RM2.6 billion di 1MDB?

      Kamu otak gemeng ke?

      Delete
    2. Ko ni mabuk kerana banyak sangat minum kenving .pekat madey..

      Delete
  10. Sdr Budin kinii semakin telus dan berhemah
    Dia mula menyedarii, PH sebuah parti lemah
    Depa tidak tahu kerja hanya pandai ceramah
    Budin pulak kian tertarik DSN punya khemah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Tengok tuu, punyalah gelojoh sampai terbabas-babas hanya nak cover malu temberang & sikap pengecutnya.

      Delete
  11. Tulisan fb DSN, Sdr Budin makin minat baca
    Kini, Budin makin bijak buat timbang neraca
    Dia sudah nampak, siapa intan & siapa kaca
    Kerajaan PH dia lihat, tak ubah sekadar arca

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  12. Kerajaan PH kinii, semakin tak boleh diharap
    Dah mula bau tidak elok bak lori getah skrap
    Sekali dgn ketuanya Budin kini tibai tertiarap
    Kita tunggu lihat komen Suman anjing kurap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Suman tahu aku ni mmg sibuk dgn kerja
      Konon dia itu berani, kemain lagi dia jaja
      19 Mei akan dtg ini, Wak tunggu lah saja
      Kat idung Wak, aku ada sikit nak belanja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kemain gempar si tua kedi Suman berok
      Mana lah ada cgu Silat ini nak menyorok
      19 Mei ini, bapok tua ini, pasti sakit terok
      Dia kan jadi lembik lunyai, spt kain burok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Dtrn Merdeka, Suman bikin pe'el hampas
      Dia sempat lari mcm kudung punya lipas
      Dajal ini cabut belum sempat ku hempas
      Tapi 19/5 dia tidak mungkin lagi terlepas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  13. Kerajaan PH kinii, udah mula berbau pekong
    Kewangan pulak kat tangan Ah Beng tokong
    Ramai Melayu bersungut, silap pergi sokong
    Tunggu jer komen, Suman hantu jerangkong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Suman tahu aku ni mmg sibuk dgn kerja
      Konon dia itu berani, kemain lagi dia jaja
      19 Mei akan dtg ini, Wak tunggu lah saja
      Kat idung Wak, aku ada sikit nak belanja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kemain gempar si tua kedi Suman berok
      Mana lah ada cgu Silat ini nak menyorok
      19 Mei ini, bapok tua ini, pasti sakit terok
      Dia kan jadi lembik lunyai, spt kain burok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Dtrn Merdeka, Suman bikin pe'el hampas
      Dia sempat lari mcm kudung punya lipas
      Dajal ini cabut belum sempat ku hempas
      Tapi 19/5 dia tidak mungkin lagi terlepas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  14. Budin kian sehari semakin tinggi kewarasan
    Mmg nya terbaik kali ini Budin punya tulisan
    Kerajaan PH, Budin kasi bedilan dan libasan
    Kiita nanti, komen Suman tua otak hingusan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Suman tahu aku ni mmg sibuk dgn kerja
      Konon dia itu berani, kemain lagi dia jaja
      19 Mei akan dtg ini, Wak tunggu lah saja
      Kat idung Wak, aku ada sikit nak belanja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kemain gempar si tua kedi Suman berok
      Mana lah ada cgu Silat ini nak menyorok
      19 Mei ini, bapok tua ini, pasti sakit terok
      Dia kan jadi lembik lunyai, spt kain burok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Dtrn Merdeka, Suman bikin pe'el hampas
      Dia sempat lari mcm kudung punya lipas
      Dajal ini cabut belum sempat ku hempas
      Tapi 19/5 dia tidak mungkin lagi terlepas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  15. Mmg terbaik lah, apa yg Tn Budin kini dedah
    Biar bagi kerajaan PH, jadi sedikit terngadah
    Komen bernas DSN, mintri2 PH buat mudah
    Kita tunggu je, apa kata Suman haram jadah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Suman tahu aku ni mmg sibuk dgn kerja
      Konon dia itu berani, kemain lagi dia jaja
      19 Mei akan dtg ini, Wak tunggu lah saja
      Kat idung Wak, aku ada sikit nak belanja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kemain gempar si tua kedi Suman berok
      Mana lah ada cgu Silat ini nak menyorok
      19 Mei ini, bapok tua ini, pasti sakit terok
      Dia kan jadi lembik lunyai, spt kain burok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Dtrn Merdeka, Suman bikin pe'el hampas
      Dia sempat lari mcm kudung punya lipas
      Dajal ini cabut belum sempat ku hempas
      Tapi 19/5 dia tidak mungkin lagi terlepas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  16. Menteri2 PH nampak spt kian banyak lemak
    Hanya kuasa dan harta saja yng depa tamak
    Apa yg DSN tulis depa tak mau kaji & semak
    Kita tunggu respon dari Suman sial pukimak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Suman tahu aku ni mmg sibuk dgn kerja
      Konon dia itu berani, kemain lagi dia jaja
      19 Mei akan dtg ini, Wak tunggu lah saja
      Kat idung Wak, aku ada sikit nak belanja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kemain gempar si tua kedi Suman berok
      Mana lah ada cgu Silat ini nak menyorok
      19 Mei ini, bapok tua ini, pasti sakit terok
      Dia kan jadi lembik lunyai, spt kain burok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Dtrn Merdeka, Suman bikin pe'el hampas
      Dia sempat lari mcm kudung punya lipas
      Dajal ini cabut belum sempat ku hempas
      Tapi 19/5 dia tidak mungkin lagi terlepas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  17. Kerajaan PH, dikuasai puak2 DAP kafir harbi
    Kemain dulunya serang Najib atas isu 1MDB
    Kini kenaper diam bila Najib serang bertubi2
    Kita nak dengar, komen Suman lahabat babi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Suman tahu aku ni mmg sibuk dgn kerja
      Konon dia itu berani, kemain lagi dia jaja
      19 Mei akan dtg ini, Wak tunggu lah saja
      Kat idung Wak, aku ada sikit nak belanja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kemain gempar si tua kedi Suman berok
      Mana lah ada cgu Silat ini nak menyorok
      19 Mei ini, bapok tua ini, pasti sakit terok
      Dia kan jadi lembik lunyai, spt kain burok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Dtrn Merdeka, Suman bikin pe'el hampas
      Dia sempat lari mcm kudung punya lipas
      Dajal ini cabut belum sempat ku hempas
      Tapi 19/5 dia tidak mungkin lagi terlepas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  18. Nampak spt kerajaan PH dlm tidak tenteram
    Tulisan dlm FB dari DSNR depa makin seram
    Takkan le semua mintri, kurang asam garam
    Kita tunggu jer, apa kata Suman anak haram

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Suman tahu aku ni mmg sibuk dgn kerja
      Konon dia itu berani, kemain lagi dia jaja
      19 Mei akan dtg ini, Wak tunggu lah saja
      Kat idung Wak, aku ada sikit nak belanja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kemain gempar si tua kedi Suman berok
      Mana lah ada cgu Silat ini nak menyorok
      19 Mei ini, bapok tua ini, pasti sakit terok
      Dia kan jadi lembik lunyai, spt kain burok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Dtrn Merdeka, Suman bikin pe'el hampas
      Dia sempat lari mcm kudung punya lipas
      Dajal ini cabut belum sempat ku hempas
      Tapi 19/5 dia tidak mungkin lagi terlepas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  19. Tak ada apa pekdah pun hasil dari reformasi
    Ke mana pembelaan Melayu punya generasi
    Naper tak jawab, tulisan DSN yg padat berisi
    Kita mahu lihat respon dari Suman babi kasi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puas dah aku seru cabar kau lahanat, tapi kau macam kura2 nyorok diri dalam tempurungnya saja konon alasan sibuk memanjang.

      Sibuk kepala banak kau syok sendiri berangan berilusi sambil melancap.
      Kerja apa barang memanjang 24 jam bergayut kat hp, penipu betul...??

      PERHATIAN SEMUA....!!

      TENGOK TUU, LAGI2 KEJORA BERALASAN ALA SI BIBIR TEBAL MAT MALASAN.

      CAKAPNYA BERDEGAR KALAHKAN GUNUNG BERAPI MELETUS, KIRANYA PENGECUT MELARIKAN DIRI TAKOTT NAK MAMPUSSS...!!

      Delete
    2. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Suman tahu aku ni mmg sibuk dgn kerja
      Konon dia itu berani, kemain lagi dia jaja
      19 Mei akan dtg ini, Wak tunggu lah saja
      Kat idung Wak, aku ada sikit nak belanja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kemain gempar si tua kedi Suman berok
      Mana lah ada cgu Silat ini nak menyorok
      19 Mei ini, bapok tua ini, pasti sakit terok
      Dia kan jadi lembik lunyai, spt kain burok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Dtrn Merdeka, Suman bikin pe'el hampas
      Dia sempat lari mcm kudung punya lipas
      Dajal ini cabut belum sempat ku hempas
      Tapi 19/5 dia tidak mungkin lagi terlepas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  20. Mmg le kerajaan PH dipenuhi dgn sandiwara
    Hanya topeng jer agenda selamatkan negara
    Naper tak dijawab, bila dlm fb, DSN bersuara
    Sila tampil Suman beruk & si sasau Tok Gora

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Words and deeds that came out from that pink lips are totally useless/rubbish/junk/reject stuff - rejected and become obsolete awaiting to be dumped into the incinerator for burn and destroy.

      Delete

  21. Anonymous yang takda icon atau logo di tepi nya itu memang sudah nyata GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB.

    Tak perlu aku hurai lagi komen aku. Ha nya nak tanya: bila Najib masuk penjara 10-20 tahun nanti, kamu tak mahu mohon masuk bersama dia, supaya boleh terus menjilat dia?

    39 tuduhan penjara, takkan tak sangkut 4-5 dan hukuman nya 10-20 tahun penjara.

    ReplyDelete
  22. Menteri2 PH kebanyakannya tahap taik kuda
    Kerja tak dibuat hanya cekap mendabik dada
    Tak mampu jawab, bila DSN tibai & persenda
    Sila le komen sikit Sumah janda & Gora duda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  23. Jika Tun dah letak jawatan
    Najib komen hentam kerajaan
    Idola pulak di puncak jambatan
    Ada ke Budin nak tepis dakwaan?

    Tetiba Najib dah jadi elok
    kenen Mahathir dia nak cilok
    Takde sebab kerajaan diperolok
    Bukankah TPM Idola yg peluk?

    Cakap Najib kini sempurna
    Dulu Najib tidak berguna
    Risau Mahathir masih Perdana
    Takut PM..Idola tak kena!

    Kalau Idola jadi Perdana
    Mesti Najib jadi berguna
    Kerajaan terus jadi sempurna
    Ekonomi baik di mana mana!

    Yang pelik sangat..Tun disalah
    Konon ekonomi tidak menyerlah
    Saja nak pekena, niat berbalah
    Ada TPM...pergi tanyalah!

    Kalau rasa kerajaan tak cantik
    Isteri Idola patut dijentik
    Timbalan si Tua..dia dilantik
    Kenapa dia tidak diherdik?

    Saja nak cari salah Mahathir
    Sebab kepala dah masuk air
    Idola tak naik bertukar pandir
    Bahang panas dia pun cair!

    Budak sekolah pun boleh nampak
    Tak sabar langsung mereka berpuak
    Nak saja buat Mahathir hapak
    Nak naik Idola..semangat membuak!





    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan berpantunlah Fan Tun. Inilah akibat jadi pengikut yg taksub buta pada Tun. Beriman benar dengan Hikayat Malim Kutty. Akhirnya akidah, bangsa, politik dan ekonomi kucar kacir. Mana pergi pengikut taksub Tun yg lain? Mana segala temberang negara selamat saudara? Dah nasihat dulu namun manusia tetap ikut nafsu dan bukan iman/akal.

      Delete
    2. How are you my friend? It's been a while since the last time you penned down something in this blog. Tentu teruk keadaan kau, maklumlah mengikut kata kau akidah Dan segalanya dah hancur! Kesian, wish I can help you. Kita org Kat sini ok jer, business as usual! Cuma few "teething issues" yg kena Kita sort out. Biasalah, nak susun balik benda yg berselerak tu ambil Masa la skit. This nation of ours will be great again. Just need a little bit of time. You can join us if you want to! X yah malu, Dan segan. Semua org buat silap! It could have been me instead of you..salammmm!

      Delete

    3. Not "a little bit of time" - a lot of time needed coz Najib dah punahkan negara, nilai2 msyarakat pun dah merudum, di rasuahkan Najib, mula dengan merasuahkan Ketua2 Bahagian Umno dengan duit curi dari 1MDB.

      Tun Mahathir needs to be PM so long as his health permits it.

      I also don't trust Pak Sheikh running this country.

      Peliwat, banduan, a convict 2 kali, a common criminal cannot be allowed to be PM.

      Delete
    4. Good to hear from you Macy. I spent a lot of time before 'nasihat' mereka yg taksub. Namun apa yg ditakdir akan tetap berlaku. At least on my part I have done what I needed to do.
      So after about 8 months where are all the promises? Do you still believe in them? Did I not tell you that these were lies and the country would go downhill? Is this not happening? PH never had any policies before and they still dont have today. The cronies are back Macy. Khazanah and TH assets are being stripped and sold. Is this not the true 'jual negara'? Rakyat makin merana....

      Delete
    5. GMN, still living in denial? Bilakah agaknya mereka yg taksub ini akan sedar dan mengaku kesilapan mereka? Pintu taubat masih terbuka....

      Delete

  24. Sori out of topic tapi penting -

    Tiada perjanjian Dr M jadi PM cuma 2 tahun – Saifuddin
    News | Diterbitkan Hari ini 1:45 tengahari | Dikemaskini Hari ini 1:45 tengahari


    A+ A-
    Ketua Sekretariat Pakatan Harapan (PH) Saifuddin Abdullah hari ini berkata tempoh Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri tidak pernah dibincangkan dalam mesyuarat Majlis Presiden PH.

    Sebaliknya kata Menteri Luar itu PH cuma membuat keputusan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diangkat ke jawatan tersebut selepas Dr Mahathir.

    "PH cuma mempunyai keputusan dan perjanjian bahawa selepas Tun M (Dr Mahathir), Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah perdana menteri seterusnya. Kita tidak bincangkan tempoh kerana mereka saling memahami.

    "Mereka (Dr Mahathir dan Anwar) juga adalah tokoh besar yang seharusnya dapat menentukan waktu terbaik untuk peralihan kuasa dan sebagainya," katanya ketika ditanya sama ada wujud perjanjian konkrit Dr Mahathir hanya menjadi perdana menteri selama dua tahun.

    Saifuddin yang juga anggota parlimen Indera Mahkota ditemui pemberita selepas beramah mesra dan memberikan motivasi kepada pelajar Tingkatan Enam semester dua di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Astana, di Kuantan.

    Isu peralihan kuasa itu kembali timbul selepas beberapa perwakilan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang berbahas pada perhimpunan agung parti hujung minggu lalu mengusulkan agar Dr Mahathir dibenar berkhidmat satu penggal penuh.

    - Bernama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitulah manusia yg khianat janjinya. Kini Tun dah 'lupa'. Bukan kali pertama Tun 'lupa'. Segala skandalnya yg dulu dah lupa. Bukan nak sokong AI dengan segala skandal maruahnya jadi PM. Cuma nak sedarkan orang betapa khianatnya Tun dan PH. Apakah kita rasa pelik bila segala janji terhadap rakyat dikhianati?

      Delete

    2. Senaraikan lah satu persatu. Siap dengan fakta dan data yang menunjukkan dia "khianat janji nya". Ingat, ini belom sampai 7 bulan PH merintah.

      Kita boleh bincang dari senarai itu.

      Menuduh cara celupar saja tak berfaedah. Menyakitkan hati pembaca dan, bila kamu di balun, menyakitkan hati kamu.

      Delete
    3. Rajin rajinlah baca GMN. Tambahkan ilmu supaya tidak ditipu. Googlelah segala janji yg dicapati. Bak kata Tun - Melayu mudah lupa. Nasib baik Google bukan Melayu - dia tak lupa.

      Delete

  25. Tun Mahathir perlu pegang jawatan PM selagi kesihatan nya membenarkan nya.

    Dia saja yang tahu melingkupkan Najib dan menentukan Najib terus lingkup.

    Nokhtah.

    ReplyDelete
  26. Mana dia, Suman hidung penyet mulut lebar
    Konon, kemain lagi Wak semangat berkobar
    Jgn lupa Wak 19 Mei nanti cgu Kejora cabar
    Mau ajar si bapok tua kedi ini rasa tak sabar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikgu my foot....!! Cikgu sekor apa, di mana,..??

      Puas saya seru cabar si Kejora lahanat, tapi dia macam kura2 nyorok diri dalam tempurungnya saja konon alasan sibuk memanjang.

      Sibuk kepala banak dia syok sendiri berangan berilusi sambil melancap.
      Kerja apa barang memanjang 24 jam bergayut kat hp, penipu betul...??

      PERHATIAN SEMUA....!!

      TENGOK TUU, LAGI2 KEJORA BERALASAN ALA SI BIBIR TEBAL MAT MALASAN.

      CAKAPNYA BERDEGAR KALAHKAN GUNUNG BERAPI MELETUS, KIRANYA PENGECUT MELARIKAN DIRI TAKOTT NAK MAMPUSSS...!!

      Delete
    2. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Suman tahu aku ni mmg sibuk dgn kerja
      Konon dia itu berani, kemain lagi dia jaja
      19 Mei akan dtg ini, Wak tunggu lah saja
      Kat idung Wak, aku ada sikit nak belanja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kemain gempar si tua kedi Suman berok
      Mana lah ada cgu Silat ini nak menyorok
      19 Mei ini, bapok tua ini, pasti sakit terok
      Dia kan jadi lembik lunyai, spt kain burok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Dtrn Merdeka, Suman bikin pe'el hampas
      Dia sempat lari mcm kudung punya lipas
      Dajal ini cabut belum sempat ku hempas
      Tapi 19/5 dia tidak mungkin lagi terlepas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  27. 1/2/18, Suman kencing aku, mmg tak patut
    Di Dtrn Merdeka si tua sembunyi ketar lutut
    Kini aku cabar lagi, Suman kecut terkentut2
    Nak berak kencing pun dia sudah terbantut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. My foot....!!

      Puas saya seru cabar si Kejora lahanat, tapi dia macam kura2 nyorok diri dalam tempurungnya saja konon alasan sibuk memanjang.

      Sibuk kepala banak dia syok sendiri berangan berilusi sambil melancap.
      Kerja apa barang memanjang 24 jam bergayut kat hp, penipu betul...??

      PERHATIAN SEMUA....!!

      TENGOK TUU, LAGI2 KEJORA BERALASAN ALA SI BIBIR TEBAL MAT MALASAN.

      CAKAPNYA BERDEGAR KALAHKAN GUNUNG BERAPI MELETUS, KIRANYA PENGECUT MELARIKAN DIRI TAKOTT NAK MAMPUSSS...!!

      Delete
    2. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Suman tahu aku ni mmg sibuk dgn kerja
      Konon dia itu berani, kemain lagi dia jaja
      19 Mei akan dtg ini, Wak tunggu lah saja
      Kat idung Wak, aku ada sikit nak belanja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kemain gempar si tua kedi Suman berok
      Mana lah ada cgu Silat ini nak menyorok
      19 Mei ini, bapok tua ini, pasti sakit terok
      Dia kan jadi lembik lunyai, spt kain burok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Dtrn Merdeka, Suman bikin pe'el hampas
      Dia sempat lari mcm kudung punya lipas
      Dajal ini cabut belum sempat ku hempas
      Tapi 19/5 dia tidak mungkin lagi terlepas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  28. en budin, you lah yg kna pantau dn cantas DSNR, anda sebulum pru 14 selalu serang BN, skg turn en budin la jawab semua tohmahan DSNR.

    ReplyDelete
  29. Kemenangan bukan bilamana menakluki, tapi mempertahankan kemenangan tersebut.

    Biarin Najib dgn rhetoric nya, kerana menjelang Feb, dia Akan sibuk dgn " atur Cara" Baru nya, di mahkamah.

    Waktu itu nanti, Kita sama saja lihat Akan ketrampilan nya yg baru...

    Sementara itu, biarin dia "enjoy" masa yg Ada..

    ReplyDelete
  30. Buanglah taksub buta saudara SZ. Kenapa dada penuh dgn benci? Apakah tidak lihat betapa kucar kacirnya akidah, politik dan ekonomi negara? Akibat serah kuasa pada kafir, liberal dan mereka yg jahil dalam pengurusan negara? Apakah sebenarnya faedah 'kemenangan' ini? Kemenangan cuma berpihak pada kafir dan liberal yg kini lebih berkuasa. Rakyat sebenarnya merana terhimpit. Sedarlah dan bertaubatlah saudara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen aku di bawah itu keluar di salah tempat - patut di sini:

      "buta saudara" apekebendenye, Mamat? Apa yang ko kata "dada penuh dgn benci" itu? SZ ha nya menyatakan fakta. Dia pun kata "biarin dia "enjoy" masa yg Ada".

      Kau kata "serah kuasa pada kafir"? Kamu orang PAS yer? Najib dulu tak beri apa2 kuasa kpd kafir ke? Kamu ingat PAS boleh merintah negara ini dengan tak gunakan kafir di Jemaah Menteri yer? Kamu ingat PAS boleh menang PRU dengan sendiri yer?

      Kamu duduk di bawah tempurung mana? Nak pigi negera2 Arab pun depa dok berperang antara depa, Yang tak perang dalam negara depa, yang "Keeper of the Two Grand Mosques" pulak bunuh wartawan yang kritik dia - Adnan Kashoggi.

      Delete
    2. Ooo mr J kembali semula...pakar temberang 1 mdb...apa macam 1 mdb?...raja arab dah bagi surat pengesahan derma 2.6 billion?...

      38 pertuduhan gubah wang haram...

      Sekarang nak temberang pasal serah kuasa kpd kapir plak?....hihihi..

      Kapir mana yg berkuasa?....ape kuasa yg kapir ade?...

      Delete
    3. PH tidak kesempatan utk meransang ekonomi Negara dgn atur Cara Nya, kerana ape pembelanjaan tidak lain, Dari Budget peninggalan era BN & Najib dlm rangka Budget yg Najib & BN bentangkan Nov 2017 utk pengurusan kewangan 2018.

      Budget Pertama Kerajaan PH yg di bentangkan Nov 2018 utk tahun 2019. Aliran kewangan Akan mula bukan Feb, di mana setiap kementerian mula mendapat peruntukan pembelanjaan.

      Terlalu awal utk Kita memberi komen mengenai kemampuan PH mengawal & menguruskan kewangan Negara.

      Delete
    4. SZ, bacalah lapuran Bank Dunia yg unjurkan ekonomi Malaysia terus menyusut hingga 2020.
      Anon 2043, marilah kita sama sama tunggu perbicaraan untuk ketahui selanjutnya. Bagi mereka yg rajin baca mereka akan tahu sehingga kini tiada tuduhan mencuri wang 1MDB dikenakan pada sesiapa termasuk DSN. Hanya gubahan wang ikut akta AMLA. Dalam pada Hikayat 1 MDB terus diputar sebagai diversion - politik dan ekonomi negara terus kusut. Perhimpunan ICERD adalah bibit pertama kebangkitan amarah rakyat terhadap penipuan PH. Tak ke Anon rasa ditipu oleh Tun? Apa lagi agaknya kepercayaan Anon yg hanya merupakan penipuan belaka?

      Delete
    5. Penyokong madey malas membaca ...pengetahuan terhad tapi nak komen jugak...

      Delete
    6. Penyokong Tun M semakin hari semakin bertambah. Umno dah nazak bakal jadi arwah. PKR dah berbalah pecah bila Al guna kuasa lantik Rafizi yg dah tergolek dog kena penangan Axmin.

      Delete
    7. Malaysia Economic Predicaments:

      To Cut Taxes vs Growth:

      M3, kecairan aliran tunai permasaalah ketika ini memandangkan Kos Sara Hidup yg agak tinggi.

      Kerajaan BN menekan cukai, GST dgn 3-4 Multilayer sebagai keutamaan fiskal

      Kerajaan PH mengurangkan Cukai supressive hanya Single layer SST TAX utk stimulate Growth.

      Keadaan fiskal Negara Akan bertambah baik bilamana dgn utamakan pengurangan Cukai, Maka aliran tunai FDI mengalir masuk sementara Growth dlm Growth dlm sector "Manufacturing" meningkat.

      Yg pelik nya segelintir Rakyat Najib yg masih Ada, dlm inginkan hidup selesa dgn Kos Sara hidup yg rendah dlm mass yg sama reda Cukai yg tinggi. Mereka tak taksub, tapi mereka golongan yg tak faham dgn keadaan yg nerlawanan. Mau Kos Sara hidup rendah dlm mass yg sama di bebani dgn Cukai yg tinggi. Untuk mengurangkan began, Najib memberi handouts. Maka fiskal Negara tak ubah seperti Negara Socialist.

      Kerajaan PH pula utamakan Growth dlm mengurangkan Kos Sara Hidup.

      Growth dlm syarikat GLC. Growth dlm "Manufacturing". Growth in Consumption. Growth in Investment. Growth in Micro Economic.

      MOF is happy to see these Growth Data over the past 9 months of 2018.

      Negara ketika ini memerlukan Rakyat yg berani untuk memberulkan Negara sepertimana Negara Jepub suatu ketika dulu setelah memusnahan selepas Perang Dunia 2. Mereka bangun dgn cemerlang utk memajukan Negara.

      Di sini Para Taksub Najib pula memetingkan Kos Sara hidup HANYA dgn Handouts sepertimana Najib & Para "Cirdikiawan Irwan Serigala, merangka dlm mass yg sama " mencuri" kekayaan GLC to stay relevant.

      Pundek punya rational Dan dlm forum ini melontarkan tomoahan, Rakyat PH sebagai Golongan taksub.


      Golongan ape kamu semua? Masih dlm "denial syndrome" ??

      Delete
  31. Netizen, khususnya Facebookers pro PH punya tugas lain selepas menang PRU14. Kebykan mereka mengundur diri kerana tidak dihargai. Skrg tak perlu buang masa biar puak pembangang melalak sampai terkeluar anak tekak. Sethn dua sebelum PRU15 otai2 pro PH ni akan kembali membelasah. Sokongan politik itu dinamik. Terlalu awal nak dibimbangkan skrg. PH perlu tumpu pd kerja on the grd.

    ReplyDelete
  32. Madey lemah sekarang...tak boleh buat ape 2 nak tingkat ekonomi dan ringgit yg merudum...

    Madey ade mentri ekonomi tapi tak boleh buat ape jugak...masa jadi MB bolehlah jaga ekonomi satu negeri saje..sekarang 1 malaysia...besar wooo...
    Sepatutnye azmin kena tunjuk terer boleh tingkatkan ekonomi malaysia kalo nak lawan anwar...

    Ekonomi makin menurun...masalah felda blm selesai..lupakan saja nak lawan tokey....blm cukup pandai untuk lawan tokey..

    ReplyDelete
    Replies

    1. Bodoh nya kamu - dulu aku dah mintak kau keluarkan fakta dan data erta link bagi maklumat yng menunjukkan begitu, kamu tak kasi.

      Ha nya ulang tuduhan liar aje, Kamu OKU otak ke?

      Delete
    2. Bofooh .masih tak tahu bskl dan ringgit jatuh...melayu malas mrmbaca dan cari maklumat
      .budak baru belajar nak berhujjah dlm blog lepas pru....

      Delete
    3. yang paling bodoh kalau tahu jatuh tapi tak tahu kenapa jatuh tapi nak komen......ni dah tahap bangang!

      you want to comment on economy then make sure you know what you are commenting........a simple rule!

      Delete
    4. Penyokong Tun M semakin hari semakin bertambah. Umno dah nazak bakal jadi arwah. PKR dah berbalah pecah bila Al guna kuasa lantik Rafizi yg dah tergolek dog kena penangan Axmin.

      Delete
    5. Othman dan Dad, apa jadi dengan negara? Bukankah dulu kata DSN turun ringgit naik, ekonomi tambah mewah, petrol turun harga, PTPTN free, barang semua turun harga dan berbagai lagi cerita lain. Tak ke rasa diri diperbodohkan dengan segala cerita dongeng PH. I told you so...
      Masih tetap taksub walau nampak politik ,ekonomi dan ringgit merudum? Dah berapa banyak U-Tun PH? Bila nak sedar dan bertaubat?

      Delete

  33. "buta saudara" apekebendenye, Mamat? Apa yang ko kata "dada penuh dgn benci" itu? SZ ha nya menyatakan fakta. Dia pun kata "biarin dia "enjoy" masa yg Ada".

    Kau kata "serah kuasa pada kafir"? Kamu orang PAS yer? Najib dulu tak beri apa2 kuasa kpd kafir ke? Kamu ingat PAS boleh merintah negara ini dengan tak gunakan kafir di Jemaah Menteri yer? Kamu ingat PAS boleh menang PRU dengan sendiri yer?

    Kamu duduk di bawah tempurung mana? Nak pigi negera2 Arab pun depa dok berperang antara depa, Yang tak perang dalam negara depa, yang "Keeper of the Two Grand Mosques" pulak bunuh wartawan yang kritik dia - Adnan Kashoggi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GNM, tak payahlah cerita Khashoggi. Ni Muhammad Adib kena bunuh depan mata dengan kejam. Apakah tindakan kerajaan PH yg dipenuhi dengan kafir dlm bidang undang undang dan kehakiman?

      Delete
  34. Othman Ahmad 1 January 2019 at 18:08

    S E L I S I H......!!

    Tengok Al sekarang nih pun dah jelas - aura, chemistry, ummpphh, mata, seri muka, semua dah hambar.

    ___________________________________________

    Kesian Suman tua bapok tak ada agama
    Lama aku tunggu, diia tak kunjung jelma
    Rupanya dia meraban kat entry yng lama
    Nampak gaya, aku dpt menang percuma

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya...moga2 satu hari kau tak lepas dari tangan ku...!!

      Delete
    2. Hakikatnya - Tun M sentiasa dilimpah kurnia Illahi dgn kesihatan, kecerdasan, kewarasan & penghormatan tertinggi tak putus2 seantero dunia.

      Sebaliknya - Rafizi & Si Dol Sani terKapar-kapar yg beriya sangat mau Tun M digantikan dgn DSAI mendaoat kesipuan bila si Terkapar-kapar kena buat surat minta maaf terbuka kpd Tun M, manakala Rafizi kalah kerusi Tim Presiden PKR walaupun Rafizi bertungkus lumus buat kecoh & huru-hara semasa kempen. E-Voting cetusan Rafizi juga banyak kepincangan hingga undian kena buat semula.

      Heran jugak yer, kenapa hajat DSAI mau jadi PM sejak 1993 (menggulingkan Tun Ghafar & Tun M) sampai kini tidak kesampaian & tidak direstui Allah SWT.

      Ini pasti ada yg tak kena....!!

      Delete
    3. PUNCA ANWARVTIDAK NENDAPAT RESTU ILLAHI

      Amerika Syarikat bersama dengan negara-negara Eropah lain dan juga Israel berhajat untuk melakukan “regime change”, iaitu menukar kerajaan-kerajaan negara-negara di dunia yang tidak menyokong mereka.

      Mereka akan melakukan “regime change” ini melalui pelbagai cara. Di Iraq mereka melaksanakan “sanction” sekatan dagangan pada mulanya dan kemudian berperang dengan Saddam Hussein untuk menukar kerajaan Iraq. Dan mereka berjaya.

      Perancangan dibuat untuk menukar kerajaan Syria menggunakan berbagai-bagai sekatan kewangan dan dagangan, serta membantu pemberontakan melawan Kerajaan Syria. Usaha ini sedang diteruskan.

      Di negara-negara Arab apabila ada pemberontakan untuk menjatuhkan kerajaan, Amerika dan Eropah memberi bantuan wang dan senjata, bahkan melancarkan serangan bersenjata untuk menjatuhkan kerajaan yang tidak disukai oleh mereka.

      Di Chile dahulu, Presiden Allende yang dipilih oleh rakyat melalui proses demokrasi, dibunuh oleh agen-agen Amerika supaya Jeneral Pinochet yang disokong oleh Amerika dapat menjadi Presiden. Amerika lebih suka seorang diktator yang ganas daripada pemimpin yang demokratik jika ianya tidak sokong Amerika.

      Di mana-mana sahaja Amerika dan Eropah memberi bantuan mengguna media mereka untuk memburuk kerajaan tertentu supaya rakyat digerak untuk mengguling kerajaan yang tidak berbaik dengan Amerika dan Eropah.

      Di Indonesia sokongan diberi kepada tenteranya untuk menjatuhkan Sukarno. Kemudian pelbagai jenis tekanan diguna untuk menjatuhkan Presiden Suharto.

      Di mana sahaja kita lihat Amerika bersama Eropah dan Israel, tidak berhenti-henti mencuba menjayakan “regime change” supaya dapat mereka kuasai semua negara di dunia.

      Apakah Malaysia tidak menjadi sasaran untuk “regime change”? Memang pun Malaysia menjadi calon untuk “regime change” kerana Malaysia tidak mengiktiraf Israel dan mengkritik beberapa dasar Amerika Syarikat.

      Calon Amerika dan Israel untuk mendiri kerajaan boneka ialah Anwar Ibrahim. Sejak awal lagi mereka menjalin hubungan yang rapat dengan Anwar.

      Anwar pula ternampak jelas menganggap sokongan Amerika boleh menjayakan cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Oleh itu Anwar memberi gambaran bahawa ia adalah seorang liberal yang terima dan sokong konsep-konsep kebaratan seperti hak asasi manusia, kebebasan dalam serba-serbi, sikap anti-kroni dan rasuah kononnya, penolakan DEB yang dikatakan menindas kaum tertentu di Malaysia dan bermacam lagi yang boleh mendapat pujian dan sokongan oleh Amerika. Ia cukup berjaya kerana Amerika anggap Anwar amat layak untuk melaksanakan “regime change” di Malaysia.

      Pelobi yang amat berkesan di Amerika ialah orang Yahudi. Ramai dari kawan-kawan Anwar di Amerika seperti Paul Wolfowitz, Cohen dan lain-lain adalah dari kumpulan neo-con yang mencipta dasar penaklukan dunia oleh Amerika (Project for the new American Century).

      Demikian apabila Anwar dihadapkan di mahkamah kerana tuduhan liwat, mereka mengecam Malaysia kerana kononnya menghalang cita-cita Anwar untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Sudah tentu jika Anwar tidak dapat menjadi Perdana Menteri maka gagallah rancangan “regime change” Amerika.

      Tidak hairanlah kenyataan Anwar bahawa ia menyokong segala tindakan untuk keselamatan bagi Israel. Sudah tentu ini akan menarik sokongan Amerika dan media mereka. Orang Palestine tidak boleh menolong Anwar.

      Melihat sokongan Amerika kepadanya Anwar Ibrahim adalah calon Amerika untuk melakukan “regime change” di Malaysia dengan menjadi Perdana Menteri Malaysia. Kerajaan yang ada sekarang tidak disenangi oleh Amerika kerana bersikap berkecuali, berbaik-baik dengan Cina dan Russia dan tidak menyokong sentimen Amerika terhadap Iran dan beberapa negara lain.

      Adalah menjadi harapan Amerika, apabila “regime change” berjaya di Malaysia dan Anwar menjadi Perdana Menteri maka mungkin Malaysia akan ada hubungan diplomatik dengan Israel dan menjauhkan diri dari perjuangan Palestin. Dengan ini sebuah kerajaan boneka akan tertubuh di Malaysia yang akan sokong apa sahaja usaha Amerika untuk menakluk dunia.

      Delete
    4. Aik, dah bercakaran sama sendiri? Bukan dulu kata DSN zalimi AI dgn kes Liwat II? Apakah arah politik PH. Tun gaduh dgn AI - tak nak lepas jawatan walau dah janji. Dasar manusia yg khianah. PPBM dan DAP cold war. PKR terpecah dua atau tiga ikut Anwar dan Azmin. Kusutnya politik PH. Have I not told you so? Serigala akan gaduh rebut bangkai? Bukankah rakyat kini yg merana?

      Delete
    5. Ingatkan Al bila keluar penjara berubah, insaf & bertaubat.

      Delete
    6. Mslaysia was unfortunately caught in the web of circumstances between a devil (al) and the deep blue sea (najib), where these two are associates and allies to the zionist jews and USA presidents.

      Delete
  35. Aiiik...kenapa kah DS Najib patut dihalang dari terus memberikan ulasan, pandangan dan tegurannya yang bernas dan berfakta demi membela nasib warga marhaein , khususnya B40 yang kini ternyata semakin tertekan dan terhimpit di bawah Rejim haprakan ni.

    Sebagai seorang pemimpin yang begitu perihatin dan jiwanya dekat dengan semua lapisan rakyat, walaupun kini tidak bergelar PM atau pun terlibat dengan penggubalan polisi negara, tapi ternyata segala ulasan, teguran dan cadangan penambahbaikan yang diutarakan beliau dalam FBnya, maupun tweeter ternyata telah memberi kesan kepada menteri2 Rejim ni agar sentiasa berusaha semaksimum yang mungkin untuk menjaga dan membela nasib rakyat..khususnya memenuhi janji2 yang digebangkan di atas pentas2 ceramah sebelum PRU14 dulu.

    Tengok aje lah..bila teguran DSNR berkaitan sistem pengapungan harga minyak secara mingguan, seperti yang dilakukan oleh kerajaan BN terdahulu, kini mendapat respons yang baik dari Ah Beng dan dengan muka tak malu langsung, bakal ditiru dan dilaksanakn semula olewh Rejim Haprakan ni.

    Begitu juga bila DSNR menegur berkaitan BR1M yang begitu didambakan oleh warga B40 untuk menampung kehidupannya, yang sebelum ni bakal ditamatkan oleh tun Madey kerana dianggap sebagai rasuah politik..ternyata kini dilaksanakan semula..cuma diberikan penjenamaan semula sebagai BSH.

    Kalau tak kerana teguran dari DS Najib, dah tentu lah rejim akan mengabaikan kebajikan B40 ni...termasuklah bantuan khas kepada warga Felda , pekebun kecil serta penoreh getah. Bila dah dihentam kaw2 dengan DSNR, baru lah Rejim terkial2 nak memberikan peruntukan dan bantuan tersebut.

    Harapan rakyat Msia yang waras, dalam tahun 2019 ni..agar DS Najib terus menegur dan memberi ulasan2 serta cadangan2 bernas untuk memperbaiki kepincangan pengurusan dan pentadbiran Rejim ni sepanjang tahun 2018 agar tidak berulang lagi.

    Rakyat dah tak sanggup lagi melihat dan menghadap gelagat2 menteri2 kayu reput ni, yang berebut2 membuat lawak bodo dan berlumba2 untuk meraih gelaran Badut of the year. Hanya kepada DS Najib lah harapan rakyat.... kami memohon agar DS jangan putus asa dan lokek untuk berkongsi kepakaran dan pengalaman DS mentadbir negara sepanjang bergelar PM dulu.

    Rakyat juga mohon agar DS jangan segan2, malu2 atau takut2 menegur Rejim Haprakan ni...walaupun yang melakukan kesalahan ilah mantan PM ke 4 tu...teruskan membalun dan membahan kaw2 mereka semua...jangan ingat nak syok sendiri bila dah jadi menteri aje....tingkatkan prestasi kerja, dan hentikan terus lawak2 bangang lagi bodo di sepanjang tahun 2019 ni...takkan lah tak boleh kot..takkan lah nak makan gaji buta aje bhai saab????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Words and deeds that came out from that pink lips are totally useless/rubbish/junk/reject stuff - rejected and become obsolete awaiting to be dumped into the incinerator for burn and destroy.

      Delete

  36. Ketua Bahagian Bersatu didedah cuba singkir Ketua Armada

    FARID JANUDIN
    JUANI MUNIR ABU BAKAR
    29 Disember 2018 10:37 AM


    PUTRAJAYA 29 Dis. - Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) mengakui kewujudan kumpulan ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang tidak berpuas hati dengan sayap pemuda itu.

    Ketua Armada, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mendedahkan, terdapat Ketua Bahagian Bersatu cuba membuang Ketua Armada Bahagian secara senyap termasuk mempersoalkan kredibiliti mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berdstu pon.berantakan kerana wang?..

      Delete
    2. Awal2 lagi Bersatu dah humban jauh2 spesis macam aninah, mujiburr, leha.

      Delete
  37. Apa2 hal pun..sebelum terlambat untuk ucapan tahun baru untuk 2019 ni...Mari lah kita sama2 merapakkan tahniah tak terhingga kepada Rejim haprakan sepanjang tahun 2018 lepas.

    Apa taknya..bayangkan lah..harga barangan naik mencanak sebelum gaji minimum diimplementasikan. Tahniah juga PH... masalah warkah dari Cordoba oleh Mujahat kepada Nurul Izzah, si janda berhias tu lebih penting dari isu2 yang menghimpit kehidupan majoriti rakyat.

    Walau apa2 pun..kita angkat topi kepada Anthony Loke, yang mengungguli gelaran menteri paling produktif...berbeza pulak dengan si Ah Beng tu..yang dapat merangkul anugerah menteri spin, U-Turn dan kaki kelentong yang tersohor sekali...walaupun kedua2nya dari parti DAPigs.

    Gelaran menteri yang ada tak menambah, jika takde tak berkurang..dirangkul oleh DS Rina harun dari Bersatu. Manakala menteri yang tak buat kerja, tapi sibuk berpolitik 24/7 disandang oleh Saifuddin Nasution.

    Anugerah menteri yang masih di awang-awangan dan belum habis honeymoon lagi sejak 9 Mei 2018..jatuh kepada Mat Syabu!!!!

    Manakala bagi tropi untuk menteri yang paling banyak kontolbesinya, buat lawak bodo serta terserlah kabadutannya ...dirangkul oleh menteri kasut hitam...dari Bersatu!!!!

    Untuk lain2 menteri punya anugerah..mohon agar rakan2 kat blog ni sudi kiranya menambah apa yang patut...boleh kan ???

    ReplyDelete
  38. Tak apa pru lambat lagi..najeib pun bukannya lama lagi nk diam dlm kondomnya tu,,sg. buloh inn sdg setia menunggunya.
    Berkenaan pemimpin2 umno skrg ni ygtak seaktif najib menyerang kerajaan di media2 sosiaalll tu faham2 sajalah..semuanya menikus sbb takut segala fail mrk dlm pejabat sprm akn diselongkar semula..tok gitu bro budin?

    ReplyDelete
  39. mr jib....you are back!!!!!!

    how r u doing??

    ReplyDelete
  40. Mr J sekarang, dah pun pulang
    Masih berbau telur tembelang
    'Hikayat Malim Kutty' dia dah bilang
    'Hikayat Bijan' dah cetak ulang!

    Bukan sebab taksub Mahathir
    Tun angkat mertabat tanahair
    Lanun songlap dikasi berakhir
    Taksub apa..wahai Pak Pandir?

    Mr J pergi kemana menghilang
    Sejak kalah berhati walang?
    Kutuk Pakatan berulang ulang
    Lama sembunyi..takut dipalang?

    Ingatkan dah dapat Tan Sri
    Atau jadi Perdana Menteri
    Referee dah kira..one,two,three
    Baru sekarang boleh berdiri!

    Apa2 pun kita dah faham
    Pelbagai nama Mr J baham
    Kutuk Mahathir pelbagai ilham
    Harapkan Polan memberi saham!

    Nak tanya Mr J satu hikayat
    Kapal Bijan dah tamat riwayat
    Bagaimana Mr J naik ke darat
    Pantai PD penyambung hayat??

    Kalau boleh ceritalah sikit
    Tetiba muncul dulu kan sakit
    Di laut PD ada ke rakit?
    Kalau berenang jangan terjongkit!

    Apa rasa jadi pembangkang?
    Kapal Bijan dah jadi tongkang
    Terdampar di PD kaki terkangkang
    Nasib baik tak pusing belakang!










    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian Fan Tun. Hidup dipenuhi dengan benci terhadap DSN dan pemujaan terhadap TDM. Ingat Fan Tun akan buat pantun bayangkan betapa hebat politik dan ekonomi negara kini. Agaknya mungkin pasal politik dan ekonomi makin lama makin kusut kot pasal tu tak keluar pantun sedemikian. Kita hanya boleh doa Allah bukakan tabir yg melitupi penglihatan Fan Tun....kesian rakyat merana bawah PH kini.

      Delete
  41. Mohon izin un tuk berimlaluan sikit...Penting ni...Hadiah dari Rejim Haprakan sempena tahun baru 2019 ni beb !!!!

    Setelah carta Maharaja Lawak Menteri Mega tahun 2018 dikuasai oleh badut-badut seperti Dr Maszlee, Dr Mujahid, Lim Guan Eng dan Mat Sabu, seorang muka baru dalam rancangan ini mencuba nasib untuk 2019.

    Dah tentu lah kita semua kenal sapa si Shamsul Iskandar Md Akin, yang sebelum ini terkenal dengan gambar memotong rumput dengan motor mesin pemotong yang tidak berfungsi, menyarankan agar Rakyat Malaysia menggunakan minyak kelapa sawit untuk meningkatkan penggunaan komoditi berkenaan.

    Pertama, Rakyat Malaysia hanya lebih kurang 30 juta orang. Itulah sebabnya Mantan Perdana Menteri beralih kepada China untuk pasaran yang mengandungi ratusan ribu potensi pelanggan. Sayangnya, Kerajaan Pakatan Harapan memilih untuk bergaduh dengan China.

    Kedua, sebagai Rakyat Malaysia yang selama ini menggunakan minyak hitam dan 2T untuk memasak dan menggoreng, kami pastinya akan menyahut seruan Menteri ini untuk menggunakan minyak sawit selepas ini.

    Kesimpulannya, tahniah lah macai Tomato. Lahir seorang lagi Menteri bodoh!!!!!

    ReplyDelete
  42. cp frm husein blog.

    "NI rela dikorbankan oleh AI semata2 utk beri laluan kpd RR utk jd VP tapi blame Tun!! Fuck laaa anak beranak DSAI mmg hampeh!!"

    interesting......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal tuu saya labelkan PKR itu ABAI.

      ABAI:
      Anak Beranak Anwar Ibrahim
      Asalkan Bukan Anwar Ibrahim

      ABAI..ABAI..ABAI..

      Delete
    2. Kesian. Gaduh sama sendiri. Serigala rebut bangkai. Maaf ya saya ni troll sikit. Bukan apa saya dah nasihat dulu - nagara akan hancur bawah PH dan serigala PH akan rebut bangkai. Mereka yg tak taksub dapat lihat kerosakan ini dulu lagi. Malang manusia bersifat taksub. Sebagaimana penyembah berhala waktu Nabi Ibrahim as. Walau berbagai hujah dan bukti terpapar depan mata mereka tetap sembah berhala....malanglah nasib mereka.

      Delete
  43. Sejak dari tahun 2014-15 lagi....rakyat dah mengikuti pencak silat politik Tun Dr Mahathir untuk menaikkan Azmin sebagai PM....anak emasnya tu.

    Kononnya strategi yang diguna adalah 'game changer' yang berakhir dengan Anwar tidak jadi PM pengganti dan terjadilah UMNO 3.0, BN 2.0, Azmin PM dan Hishamuddin TPM.

    Semuanya dah disusun dengan begitu licik lagi sempurna dan sebaik Anwar dan Lim Kit Siang memulakan serangan, terus diumumkan deklarasi perang terhadap mereka.

    Azmin memang mencari pasal untuk berkelahi dengan Anwar. Mula2 budak-budaknya seperti Zuraida mempersoalkan perlantikan jawatan oleh Anwar. Lalu Nurul dan beberapa yang lain mengalah.

    Ingatkan Azmin tahan brek tapi rupanya dah timbulkan isu tersebut secara terbuka di Mesyuarat Agong PKR dan isytihar perang ke atas Anwar.

    Jika Azmin ternyata sudah bersedia untuk mengambil alih tempatnya, boleh lah Mahathir pencen bila-bila masa aje.

    Begitu deras Mahathir dan Azmin bertindak yang ternyata telah menyebabkan Anwar seumpama caught by surprise. Apa ath lagi tautan hubungan akrab antara DS Hisham dan Azmin di Morocco menguatkan lagi cakap2 bahwa memang ujudnya komplot di antara mereka berdua untuk mensailang Anwar dari jawatan PM ke 8 tersebut.

    Kalau Mujahat dah boleh berbangga dengan warkahnya dari Cordoba...rakyat, khususnya ahli2 akar umbi PKR sedang menanti dengan penuh debaran akan munculnya warkah dari Morocco pulak..dan yang pastinya..isi kandungan warkah tersebut akan menambah parah kemelut yang sedia ada dalam parti tu...dan yang paling terkesan dah tentu lah Anwar dan side kick kuatnya, si Pizi tu !!!!

    ReplyDelete
  44. Korang tak berasa pelik ke kenapa Dr. Mahathir Terus Membisu Bila Aset Tabung Haji Di Jarah Kafir Harbi!!!

    Kita pun dah terbaca pelbagai laman blog kat negara ni ada membuat pendedahan bahawa aset TH (Tabung Haji) sedang di jarah oleh puak kafir harbi...

    Perkara yang sama juga telah di dedahkan oleh mantan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam akaun FB beliau...

    Facebooker Najib Sahari pula telah memperincikan satu persatu syarikat2 yang telah dipindahkan dari TH kepada SPV milik kerajaan Pakatan di mana setiap syarikat tersebut mempunyai potensi membawa keuntungan yang besar kepada TH dan seterusnya memberi pulangan yang lumayan pada pendeposit TH...

    Apakah Dr. Mahathir tidak mempunyai maklumat yang terperinci mengenai syarikat2 tersebut????

    Adalah sangat2 mustahil, seorang perdana menteri tidak mempunyai maklumat yang rakyat marhaen dapat mengakses tu...

    Persoalannya, mengapakah Dr. Mahathir mengambil sikap membisu atau apakah ianya memang antara perancangan Dr. Mahathir sendiri untuk menjarah aset masyarakat Melayu Islam di Malaysia????

    ReplyDelete
  45. Tahniah lah...Hadiah tahun baru yang cukup2 spesial khusus buat seluruh rakyat Msia.

    Apa tak nyer...Sekali lagi kerajaan Pakatan berjaya membuktikan bahawa merekalah satu2nya kerajaan yang membuat sesuatu dasar atau keputusan tanpa kajian yang menyeluruh...

    Ekoran dari kenyataan kerajaan Pakatan mahu mengapungkan harga minyak (sekarang dah U-Turn), PDAM (Petroleum Dealers Association of Malaysia) telah melahirkan kebimbangan tidak dapat menyerap kos penurunan harga bahan api tersebut...

    Dan mereka mendesak agar kerajaan menaikkan komisen jualan minyak...

    Sekarang ini, komisen pengusaha stesen minyak adalah 12.19 sen untuk petrol dan 7 sen untuk diesel (seliter), tetapi tidak dapat sepenuhnya kerana ada yang di tolak sebagai yuran lesen operator kepada syarikat minyak antara 75 sen hingga 3 sen...

    Mereka meminta kerajaan agar menaikkan kepada 15 sen setiap liter...

    Jika ia gagal dilaksanakan, mereka mendakwa operator stesen minyak hanya mampu menjalankan operasi selama 18 jam sehari...

    Ini sudah pasti akan mendatangkan kesulitan terhadap rakyat...

    Persoalannya, apakah pengumuman untuk mengapungkan harga minyak mulai Januari 2019 adalah satu tindakan terdesak bila tembelang kerajaan PH menjarah sebanyak sekurang2nya 30 sen duit rakyat dari setiap liter didedahkan...

    Dan kerana terdesak, maka kerajaan mengambil langkah membuat pengumuman tanpa berbincang dengan pihak pengusaha stesen minyak semata2 untuk mengelakkan kemarahan rakyat!!!

    Apakah tindakan dan keputusan Dr. Mahathir selepas berjumpa dan menerima petisyen dari PDAM?

    Satu2nya kenyataan Dr. Mahathir selepas pertemuan dengan PDAM ialah mengenai kebimbangan kekurangan bekalan minyak selepas harga diapungkan, itu pun satu kenyataan yang cukup longgar...

    "Anda sentiasa meminta jaminan"...

    "Ya, saya hanya boleh memberi jaminan, tetapi jika bekalan tidak mencukupi apa yang boleh saya lakukan"...

    Hanya itulah yang mampu seorang pemimpin yang dikatakan akan membawa HARAPAN BARU, terhadap keresahan rakyat!!!

    Rakyat masih teringat jaminan yang diberikan oleh Tun berkaitan isu antara pemandu2 teksi dengan Grab di langkawi tahun lepas...hanya jaminan kosong yang diberikan..dan tak mustahil perkara yang sama bakal berulang lagi dalam isu dengan PDAM ni !!!!

    ReplyDelete
  46. Dengan penuh angkuh pengerusi PPBM menegaskan parti tu akan Membela Masyarakat Melayu Islam dalam ucapannya di PAT parti tu tempoh hari.

    Persoalan yang maha besar di sini ialah...betul ker parti tu mampu menggalas tanggungjawab yang amat besar lagi berat tu???

    Jika dilihat ....dengan U-Turn demi U-Turn pada dasar dan keputusan yang dibuat kerajaan Pakatan bawah pimpinan Dr. Mahathir, beliau masih lagi dengan angkuh boleh mengatakan, hanya parti ciptaan beliau, PPBM, mampu mengubah dan membela nasib bangsa Melayu...

    Celah mana yang nak di bela tu...

    Aset2 TH yang telah digadaikan kepada SPV tu pun tak dipedulikannya...ada hati nak membela nasib melayu...poraaah!!!



    ReplyDelete
  47. Rupa2nya..ini adalah salah satu dari resolusi sempena PAT Bersatu tempoh hari beb....Ketua-ketua bahagian sepakat singkir Syed Saddiq!!!!

    Adalah dikhabarkan bahawa...Ketua-ketua bahagian Bersatu dikatakan membincangkan usaha untuk menyingkirkan Ketua Pemuda parti itu, Syed Saddiq Abdul Rahman kerana menyelar pemimpin parti yang meminta projek dan jawatan dari kerajaan.

    Mesej perbualan di media sosial antara ketua-ketua bahagian Bersatu menunjukkan mereka melepaskan geram terhadap ketua sayap pemuda Bersatu atau lebih dikenali sebagai Armada itu.

    "Untuk kembali ke muka buku yang sama, Saddiq perlu basuh dosanya yang membuka aib Bersatu dan perlu memohon maaf secara terbuka kepada (perwakilan) Wilayah Persekutuan dan ketua-ketua bahagian sekalian.

    "Saya berjanji akan menggerakkan seluruh negara untuk tolak Saddiq. Insha Allah," kata seorang ketua bahagian.

    Ahad lalu, Syed Saddiq ketika berucap di Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu membidas perwakilan dari Wilayah Persekutuan kerana meminta kontrak sehingga menamakan seorang menteri yang didakwa berjanji akan memberikan kontrak berkenaan.

    "Saya nak tegur sebagai anak muda. Perwakilan Wilayah tadi. Sampai berani nak namakan menteri yang menjanjikan (kontrak). Tak masuk akal!

    "Bayangkan, itu boleh jadi kes SPRM. Mana boleh!" tegurnya.

    Tidak lama selepas itu, Naib Presiden Bersatu Abdul Rashid Ab Rahman menyifatkan pihak yang membantah gesaan perwakilan itu sebagai 'bodoh'.

    Menurut Abdul Rashid, dalam pilihan raya, Bersatu perlu menggunakan sumber kerajaan dan apa cara sekalipun untuk berkuasa.

    Bagaimanapun, kepimpinan Bersatu tampil membidas Abdul Rashid dan mempertahankan pendirian Syed Saddiq.

    "Kebiadapan Armada mencabar ketua-ketua bahagian adalah satu perkara melampau. Armada tidak kenal siapa yang dicabarnya.

    Dah lah Bersatu ni hanya lah parti nyamuk yang cap jarinya belum kering dan MP2nya pun baru ada 16 orang...baru setahun jagung macam ni pun dah berantakan sesama sendiri.

    Itu..Tun masih ada lagi sebagai pengerusinya, cuba lah bayangkan kalau Tun dah takde... mengundur diri nanti...tak boleh kita bayangkan apa jadinya pada parti ni..setuju tak kengkawan semua, khususnya Wak suman ????

    ReplyDelete
  48. Fuuuh..Teruk jugak SS dan Armada ni kena balun dengan ketua2 bahagian Bersatu tu...kesian pulak kita tengok.

    Sampaikan ada yang tegamak menghentamnya tegak2 macam ni beb...."Syed Saddiq tidak mendidik Armada cara menghormati orang tua2. Saya nak tengok bagaimana Armada nak bergerak tanpa sumber," kata seorang lagi ketua bahagian.

    Sementara itu Ketua Bersatu Bahagian Bandar Tun Razak, Mohd Shahni Ismail dalam catatan Facebook mempertikai pelantikan ketua pegawai eksekutif Kumpulan AirAsia, Tony Fernandes sebagai pengerusi Perbadanan Stadium Malaysia dan bukan ahli Bersatu.

    "Syabas dan juga tahniah kepada Syed Saddiq, menteri belia dan sukan kerana percaya dan mengamalkan konsep kesamarataan dan berintegriti penuh dengan melantik Tan Sri Tony Fernandes menerajui Perbadanan Stadium Malaysia.

    "Kepada saf kepimpinan PPBM (Bersatu) yang ada...anda tak layak untuk dilantik menjadi pengerusi sebab kuat minta projek," katanya.

    Seorang lagi ketua bahagian Bersatu iaitu Bantura berkata, Bersatu merupakan sebuah "parti Melayu tegar" dan tidak sesekali apolgetik untuk mempertahankan hak kaum Melayu.

    "Sekiranya Syed Saddiq mempunyai idea lain maka dia harus menyertai PKR," katanya.

    Memang pening kapla Tun dibuatnya..dah lah terbeban dengan menteri2 yang tak perform dalam kabinet kayu reputnya, ditambah dengan isu penyerahan kuasa kepada PM ke 8, dan kini dengan kemelut dalam parti Bersatu pulak..mana lah taknya Tun bakal diserang penyakit jantung lagi sekali nanti!!!

    ReplyDelete
  49. Agak2 korang lah..apa agaknya reaksi DS Anwar bila berita ni keluar Haah???? Takkan lah dia dan kartelnya kat Segambut palace tu nak berdiam diri aje kot.

    Yang lebih pedih lagi..kenyataan tersebut dikeluarkan oleh pimpinan tertinggi PKR, Saifuddin Abdullah.

    Boleh tak sesapa kat blog ni tolong berikan pencerahan kenapa kenyataan tu dikeluarkan sempena tahun baru ni haah...dan sapa pulak yng mengarahkannya untuk berbuat demikian ???

    Tiada perjanjian Dr. Mahathir sebagai PM hanya dua tahun – Saifuddin

    Ketua Sekretariat Pakatan Harapan (PH) Datuk Saifuddin Abdullah hari ini berkata, tempoh Tun Dr. Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri tidak pernah dibincangkan dalam mesyuarat Majlis Presiden PH.

    Sebaliknya kata Menteri Luar itu, PH cuma membuat keputusan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diangkat ke jawatan tersebut selepas Dr. Mahathir.

    “PH cuma mempunyai keputusan dan perjanjian bahawa selepas Tun M (Dr Mahathir), Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah perdana menteri seterusnya. Kita tidak bincangkan tempoh kerana mereka saling memahami.

    “Mereka (Dr Mahathir dan Anwar) juga adalah tokoh besar yang seharusnya dapat menentukan waktu terbaik untuk peralihan kuasa dan sebagainya,” katanya ketika ditanya sama ada wujud perjanjian konkrit Dr. Mahathir hanya menjadi perdana menteri selama dua tahun.

    Saifuddin yang juga Anggota Parlimen Indera Mahkota ditemui pemberita selepas beramah mesra dan memberikan motivasi kepada pelajar Tingkatan Enam semester dua di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Astana, di sini.

    Isu peralihan kuasa itu kembali timbul selepas beberapa perwakilan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang berbahas pada perhimpunan agung parti hujung minggu lalu mengusulkan agar Dr. Mahathir dibenar berkhidmat satu penggal penuh.

    Ada kah Saifuddin ni dah melompat ke kartel Azmin, sedangkan dia dulu adalah orang kuat Anwar...memang tepat lah cakap2 dalam politik yang mengatakan tidak ada kawan atau pun musuh yang kekal dalam sepak terajang politik, semuanya boleh berubah ikut keperluan dan keuntungan diri!!!!

    ReplyDelete
  50. Wahh..Mr J cencaru petang
    Macam gian nak bayar hutang
    Chief Pirate masih ditatang
    Sedangkan Chief dah kering kontang!

    Beberapa bulan Pakatan perintah
    Mr J sudah kerap melatah
    Konon Bijan cakapnya petah
    Ramai sini, dengar nak muntah!

    Baru berbulan..dia dah sibuk
    Bertahun Bijan sudah perolok
    Kantung negara dah tinggal habuk
    Bijan buat semuanya elok!

    Bawah PH negara hancur?
    Bukankah AmeNo sudah melecur?
    Dibagi amanah dia dah lacur
    Itu pasal kapal dah bocor!

    'yang rebut bangkai' jangan pertikai
    Pencacai AmeNo semuanya pandai
    Tudung saji nak tutup bangkai
    Tidak cerdik...seperti keldai!

    Mr J ini cai siapa?
    Ada ke dulu kerja Jasa?
    Pengat Gergasi kakitangan dilupa
    Ramai merana, dia selesa!








    ReplyDelete
    Replies
    1. Fan Tat...ini ada satum lagi ulasan DS Najib yang nak aku sharekan dengan kau..iyelah...dah tentu lah kau ternanti2 perkhabaran terbaru dari beliau kan !!!!

      Oooops terlupa lak nak ucapkan selamat tahun baru pada kau beb....semoga terus ceria sepanjang tahun baru ni!!!!

      Mansuh Tol Motor: Cukuplah Guan Eng PERBODOHKAN Rakyat....

      Pampasan bagi menghapuskan tol motosikal di Jambatan Pulau Pinang dan di Lebuhraya Laluan Kedua Malaysia-Singapura (Linkedua) diumumkan sebanyak RM20 juta..

      Tetapi, Menteri Kewangan tidak menjelaskan dengan telus jika kos RM20 juta ini ialah untuk pampasan tahunan ataupun untuk mansuhkan tol bagi selama-lamanya.

      Kemungkinan besar kos RM20 juta hanya pampasan setiap tahun.

      Jika ini benar-benar kos pampasan tahunan, maka ini bukan mansuhkan tol untuk motosikal seperti diumum mereka.

      Untuk minggu ini sahaja, kerajaan PH akan mengutip sekitar RM140 juta dari cukai tersembunyi petrol yang sekurang-kurangnya 30 sen satu liter kerana tidak mengurangkan harga petrol.

      Satu minggu sahaja, cukai tersembunyi ini cukup untuk membayar pampasan RM20 juta tol motorsikal iaitu sebanyak 7 kali ganda.

      Bayangkan bahawa kerajaan PH telah mengutip cukai tersembunyi ini untuk tempoh lebih dari dua bulan akibat kejatuhan harga minyak dunia.

      Mereka tak bagi subsidi minyak kepada rakyat tetapi rakyat yang bagi subsidi kepada mereka.

      Rakyat berhak untuk terus mendesak PH menepati janji manifesto untuk mansuhkan semua tol di Malaysia tetapi perlu berhati-hati ini bukan hasil dari cukai petrol tersembunyi yang ditibai secara senyap-senyap dari kita juga.

      Oleh : Najib Razak

      Delete
    2. Words and deeds that came out from that pink lips are totally useless/rubbish/junk/reject stuff - rejected and become obsolete awaiting to be dumped into the incinerator for burn and destroy.

      Delete
  51. Sebagai menyahut saranan Tn. Budin dalam postingnya hari ni...saya dengan penuh takzim berkongsikan ulasan terbaru DS Najib dalam FBnya...jom kita layan sama2 beb!!!!

    KRONI Menteri? Kenapa Great Eastern memiliki kepentingan 100%?

    Saya pasti bahawa dana untuk membayar Skim Perlindungan Nasional B40 bernilai RM2 Bilion ini sebenarnya ialah hasil dari langkah kerajaan PH membenarkan syarikat insuran asing besar untuk terus menguasai pasaran tempatan.

    Syarikat-syarikat insuran asing amat besar. Ini memberi kesan kepada daya saing syarikat-syarikat Takaful dan insuran tempatan yang jauh lebih kecil.

    Pada tahun 2016, syarikat-syarikat insuran asing menguasai 81.7% dari industri insuran Malaysia.

    Pada tahun 2017, BNM di bawah kerajaan BN memberi amaran terakhir kepada syarikat-syarikat asing untuk melepaskan sekurang-kurangnya 30% kepentingan saham di dalam operasi tempatan mereka kepada syarikat tempatan.

    Langkah ini diambil untuk menggalakkan syarikat Malaysia untuk terus mengembangkan operasinya bagi mengurangkan dominasi syarikat asing di dalam industri tempatan.

    Kemungkinan besar bahawa dana RM2 bilion untuk Skim Perlindungan Nasional B40 bagi tahun ini sebenarnya datang dari syarikat insuran Singapura, Great Eastern milik bank Singapura.

    Setakat ini, Great Eastern Singapura masih memiliki 100% saham di dalam operasi mereka di Malaysia yang menjana keuntungan sebanyak RM1 bilion setiap tahun dari kita.

    Saya mengesyaki Kementerian Kewangan PH telah mengarahkan BNM untuk membenarkan Great Eastern supaya tidak perlu mematuhi arahan BNM lagi dan terus memiliki kepentingan 100% di dalam operasi di Malaysia yang amat besar dengan membayar RM2 bilion.

    Ini pernah didedahkan oleh pengurusan Great Eastern sendiri di laporan media Singapura.

    Kita tidak pasti jika pelepasan yang diberikan kepada Great Eastern ini ialah untuk selama-lamanya ataupun untuk tempoh tertentu kerana ini tidak diumumkan oleh kerajaan PH.

    Tetapi langkah ini tentu telah menggadaikan masa depan industri dan pasaran insuran syarikat-syarikat Takaful dan insuran negara dan kita akan terus didominasi oleh syarikat-syarikat asing yang besar.

    Akhirnya nanti, apabila banyak syarikat Takaful dan insuran tempatan gulung tikar, ia akan dituduh malas berusaha.

    Oleh : Najib Razak

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Who give a damn, words coming from a condemned (soon yo be in jail for a long long time)...??

      Words that came out from that pink lips are totally useless/rubbish/junk/reject stuff - rejected and become obsolete awaiting to be dumped into the incinerator for burning and destroy.

      Delete
  52. Tabik lah DS Najib kerana mendedahkan perkara ni kepada rakyat jelata..kalau DS tak mendedahkannya, sampai kiamat pun kita semua takkan tau!!!!!

    #Lencun2019: selain rakyat bagi 30sen kpd kerajaan, 1 Lagi Hadiah Misteri Tahun Baru...

    Selain dari memberi peluang kepada rakyat untuk terus memberi subsidi petrol 30 sen liter kepada kerajaan, satu lagi hadiah misteri tahun baharu untuk rakyat juga diberi oleh PH hari ini.

    Petang tadi juga, kerajaan PH mengumumkan bahawa 4 lagi sektor perkhidmatan akan dikenakan cukai servis 6% berkuat kuasa 1 Mac depan.

    Perkhidmatan pengendalian taman hiburan itu termasuk taman tema, penyediaan pembrokeran dan penaja jaminan meliputi komisen (brokerage) bagi jualan saham, perkhidmatan pembersihan termasuk khidmat membersih bangunan serta dobi, manakala penyediaan latihan itu merangkumi khidmat seperti seminar atau bengkel turut akan dikenakan cukai 6% apabila disediakan kepada pengguna.

    Kira-kira 5,000 hingga 10,000 syarikat yang menawarkan perkhidmatan-perkhidmatan ini diberikan masa 2 bulan untuk berdaftar di bawah sistem cukai tersebut.

    Kerajaan PH berkata mereka prihatin dan cukai servis ke atas perkhidmatan-perkhidmatan baru ini tidak akan membebankan golongan B40.

    Mungkin kerana golongan B40 (termasuk kanak-kanak) tidak berhibur di taman tema dan taman hiburan, tidak menggunakan dobi, membeli saham ataupun mengambil kursus, latihan atau bengkel.

    Betul ke, ni?

    Sebelum ini, Menteri Kewangan pernah berkata pengilang sahaja yang dikenakan cukai SST.

    Terkejut saya apabila saya mendapati tempat-tempat seperti dobi, taman hiburan dan taman tema didefinisikan sebagai "kilang".

    Dia juga berkata bahawa jenis barang dan perkhidmatan yang dikenakan SST adalah kurang berbanding GST.

    Oleh itu, dia senyap-senyap dan slow-slow tambah barang dan servis yang akan kena cukai SST.

    Satu lagi yang saya hairan ialah apabila ada pengumuman mengenai pengecualian SST, Menteri Kewangan akan tampil ke depan untuk buat pengumuman panjang lebar ditambah dengan ayat ayat propagandanya.

    Tetapi apabila ada penambahan cukai SST, Ketua Pengarah kastam yang membuat pengumuman manakala menteri kewangan menghilang diri....kenapa errrk????

    Oleh :Najib Razak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Words and deeds that came out from that pink lips are totally useless/rubbish/junk/reject stuff - rejected and become obsolete awaiting to be dumped into the incinerator for burn and destroy.

      Delete
  53. Korang semua tentu perasan kan.....Sejak semalam telah tersebar berita RON95 turun 35 sen kepada RM1.91 dikala rakyat Malaysia sedang menyambut tahun baharu 2019.

    Mesej link berita utusan online tersebut telah tular di laman facebook, twitter dan whatsapp.

    Berita tersebut boleh diikuti di link "RON95 turun 35 sen kepada RM1.91 mulai tengah malam ini".

    Rakyat Malaysia amat teruja dengan penurunan harga minyak di saat bebanan kos sara hidup yang sedang meruncing ketika ini.

    Ketika rakyat di kampung-kampung amat tersiksa menghadapi pembukaan sesi persekolahan 2019. Malah ada yang masih belum membeli walau sehelai stokin untuk anak-anak mereka.

    Pendapatan rakyat amat rendah ketika ini disebabkan kejatuhan merudum harga getah dan kelapa sawit. Nelayan pula tidak dapat pergi ke laut disebabkan laut yang bergelora.

    Rakyat bertambah tertekan dan gelisah apabila Menteri berterusan menuduh Melayu pemalas, malah ada Menteri yang meminta mereka menoreh getah ketika musim tengkujuh.

    Pemalas lagikah mereka apabila menebas hutan belukar menggunakan tulang empat kerat hingga kematu kaki tangan membersihkan hutan untuk dijadikan kebun.... Menanam dan mengusahakan tanaman getah yang memakan masa 7 tahun sebelum boleh ditoreh untuk dapatkan hasil.

    Setelah itu, mereka terpaksa bangun di awal pagi ketika Menteri masih tidur untuk keluar menoreh dalam keadaan gelap gelita bertemankan lampu karbait di dahi.

    Mengumpul susu getah beku sedikit demi sedikit kadang-kadang mengambil masa 7 hari sebelum cukup untuk dijual kepada pembeli getah sekerap.

    Setelah 7 hari mengumpul dapatlah mereka menjual tetapi dibeli dengan harga getah hanya RM2.00 sekilogram. Sudahlah apabila musim tengkujuh tiba, mereka langsung tidak boleh menoreh.

    Tiba-tiba mendapat berita harga minyak petrol akan turun. Maka melonjak gembira lah mereka semua.

    Rupa-rupanya bila dibaca berita tersebut tarikhnya pada tahun 2015 ketika negara ini masih diperintah oleh Kerajaan BN.

    "Kerajaan hari ini mengumumkan harga minyak RON95 diturunkan sebanyak 35 sen kepada RM1.91 berkuat kuasa 12.01 tengah malam ini, 1 Januari 2015."

    Hampa dan kecewa sekelian rakyat. Masih menaruh harapan pada kerajaan PH lagi ke...atau pun tak cukup lagi ke mereka kencingkan kita sampai basah lencun sejak 9 mei 2018 lepas hingga sekarang ????

    ReplyDelete
  54. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Suman tahu aku ni mmg sibuk dgn kerja
      Konon dia itu berani, kemain lagi dia jaja
      19 Mei akan dtg ini, Wak tunggu lah saja
      Kat idung Wak, aku ada sikit nak belanja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kemain gempar si tua kedi Suman berok
      Mana lah ada cgu Silat ini nak menyorok
      19 Mei ini, bapok tua ini, pasti sakit terok
      Dia kan jadi lembik lunyai, spt kain burok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Dtrn Merdeka, Suman bikin pe'el hampas
      Dia sempat lari mcm kudung punya lipas
      Dajal ini cabut belum sempat ku hempas
      Tapi 19/5 dia tidak mungkin lagi terlepas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
  55. Suman tua perangai mengalah ungka
    Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
    Bodoh bebal bingai walau tua bangka
    Ulang2 benda sama, spt budak tadika

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


    Suman tak ubah bapok jalang sundal
    Maknyah kedi cuba nak lagak handal
    Kopiipes benda sama, itu saja modal
    Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


    Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
    Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
    Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
    Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Suman iblis menyondol serupa babi kasi
    Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
    Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
    Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
    Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
    Diulang2 benda sama mcm haram jadah
    Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


    Suman punya komen taraf sekolah atap
    Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
    Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
    Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


    Kesian betul Suman tua maknyah bapok
    Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
    Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
    Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he he

      Kecian nyer...tengok tuu, punyalah gelojoh tak agag-agak, sampai terbabas terlajak terkeluar ring, hanya nak cover malu temberang & sikap pengecutnya.

      Alangkah bahlolnya dilihat orang...!!

      Delete
  56. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  57. Pendirian tegas Budin, bikin cai2 jadi gelisah
    Sejak PH perintah, rakyat kini semakin susah
    Mlm ini, cai2 sudah teruk, GN & Mr J belasah
    Tapi cai2 masih nak menegak benang basah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora masih merapu dalam kesipuan setelah terbukti dia binatang yg kuat mungkar, membohong lagi pengecut. Takkan Tun mmampu menongkat langit selamanya? Tapi kita harus sedar, bukan beliau minta jadi PM kali ke 2, tapi diminta oleh gabungan PH kerana ketika itu PH terhoyong hayang di tengah samudera bagai bahtera tak bernakhoda.

      Apapun terbukti sudah yg Tun M semalam dalam ucapan penggulungannya di PAT Bersatu dia tetap akan pegang jawatan 2 tahun saja, tak lebih tak kurang.

      Nah...bukankah itu 'Words of Honour' dari seorang tokoh Muslim of The Year' merangkap Yhe Wotld Renowned Grand Oldest Statesman.....

      TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      OH ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
    2. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. He he he

      Kecian nyer...tengok tuu, punyalah gelojoh tak agag-agak, sampai terbabas terlajak terkeluar ring, hanya nak cover malu temberang & sikap pengecutnya.

      Alangkah bahlolnya dilihat orang...!!

      Delete
  58. Tadi aku tidur awal, sbb aku nak bangun lagi
    Mmg mlm inii, aku mau berjaga sampai pagi
    Suman barua dajal itu, cukup2 aku mau bagi
    Supaya iblis ini, tak lagi nak sombong ranggi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  59. Sebenar nya, tiada apa pun yg Suman kupas
    Komen2 dia lontar, ternyata kosong hampas
    19hb Mei nanti dia tak mungkin lagi terlepas
    Si tua bapok kedi ni pasti terlentang tumpas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Nak tahu boleh ke tidak aku kupas, amacam aku jumpa engkau di dataran merdeka jsm 9:00 mlm besok atau lusa malam, bolehkan, hmmmmm.....??

      Delete
    4. Suman tahu aku ni mmg sibuk dgn kerja
      Konon dia itu berani, kemain lagi dia jaja
      19 Mei akan dtg ini, Wak tunggu lah saja
      Kat idung Wak, aku ada sikit nak belanja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kemain gempar si tua kedi Suman berok
      Mana lah ada cgu Silat ini nak menyorok
      19 Mei ini, bapok tua ini, pasti sakit terok
      Dia kan jadi lembik lunyai, spt kain burok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Dtrn Merdeka, Suman bikin pe'el hampas
      Dia sempat lari mcm kudung punya lipas
      Dajal ini cabut belum sempat ku hempas
      Tapi 19/5 dia tidak mungkin lagi terlepas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. Hamopehh...alasan memanjang konon sibuk, sebenarnya kau takottt, pengecut....!!

      Delete
    6. Konon ko tu hebat, usah lah nak dijaja
      Semua org tahu, ko ni temberang saja
      Aku bukan mcm ko, tak ada satu kerja
      Tunggu 19/5 nanti, hingus ko berlenja

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    7. Besok atau lusa malam tak jadi, Hampehh...alasan memanjang konon sibuk, sebenarnya kau takottt, pengecut....!

      Delete
    8. Kejora masih merapu dalam kesipuan setelah terbukti dia binatang yg kuat mungkar, membohong lagi pengecut. Takkan Tun mmampu menongkat langit selamanya? Tapi kita harus sedar, bukan beliau minta jadi PM kali ke 2, tapi diminta oleh gabungan PH kerana ketika itu PH terhoyong hayang di tengah samudera bagai bahtera tak bernakhoda.

      Apapun terbukti sudah yg Tun M semalam dalam ucapan penggulungannya di PAT Bersatu dia tetap akan pegang jawatan 2 tahun saja, tak lebih tak kurang.

      Nah...bukankah itu 'Words of Honour' dari seorang tokoh Muslim of The Year' merangkap Yhe Wotld Renowned Grand Oldest Statesman.....

      TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      OH ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
    9. Suman tahu aku ni mmg sibuk dgn kerja
      Konon dia itu berani, kemain lagi dia jaja
      19 Mei akan dtg ini, Wak tunggu lah saja
      Kat idung Wak, aku ada sikit nak belanja

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kemain gempar si tua kedi Suman berok
      Mana lah ada cgu Silat ini nak menyorok
      19 Mei ini, bapok tua ini, pasti sakit terok
      Dia kan jadi lembik lunyai, spt kain burok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Dtrn Merdeka, Suman bikin pe'el hampas
      Dia sempat lari mcm kudung punya lipas
      Dajal ini cabut belum sempat ku hempas
      Tapi 19/5 dia tidak mungkin lagi terlepas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    10. He he he

      Kecian nyer...tengok tuu, punyalah gelojoh tak agag-agak, sampai terbabas terlajak terkeluar ring, hanya nak cover malu temberang & sikap pengecutnya.

      Alangkah bahlolnya dilihat orang...!!

      Delete
  60. Suman tidak ubah nya, seekor burung gelam
    Ponggong menonggeng tapi kepala diselam
    Aku nak ajar si tua kedi ni, cukup2 ini malam
    Biar sampai bocor pampers terkencing tilam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  61. Suman juga, tak ubah seekor burung belatuk
    Bodoh bingai, tapi dedak asyik jer mau patuk
    Komen dia hanya kerja mencaci & mengutuk
    Tapi kini kecut pelir, bila dengar Kejora batuk

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  62. Suman mati pucuk tak mampu dia layan bini
    Hingga lewat mlm asyik berlegar kat blog ini
    Tidak padan tua bangka, cabar org sana sini
    Hari itu, dah kena sekolah dgn Mahligai Seni

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  63. Suman konon tak sabar berjumpa esok lusa
    Tapi bukan kah dah ditetap, tarikh dan masa
    Tunggu jer Wak, penangan ku akan kau rasa
    19/5/19 nanti, kau pasti akan hancur binasa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Besok atau lusa malam tak jadi, Hampehh...alasan memanjang konon sibuk, sebenarnya kau takottt, pengecut....!

      Delete
    2. Konon ko tu hebat, usah lah nak dijaja
      Semua org tahu, ko ni temberang saja
      Aku bukan mcm ko, tak ada satu kerja
      Tunggu 19/5 nanti, hingus ko berlenja

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    3. Kejora masih merapu dalam kesipuan setelah terbukti dia binatang yg kuat mungkar, membohong lagi pengecut. Takkan Tun mampu menongkat langit selamanya? Danbkita harus sedar, bukan beliau minta jadi PM kali ke 2, tapi diminta oleh gabungan PH kerana ketika itu PH terhoyong hayang di tengah samudera bagai bahtera tak bernakhoda.

      Apapun terbukti sudah yg Tun M semalam dalam ucapan penggulungannya di PAT Bersatu dia tetap akan pegang jawatan 2 tahun saja, tak lebih tak kurang.

      Nah...bukankah itu 'Words of Honour' dari seorang tokoh Muslim of The Year' merangkap Yhe Wotld Renowned Grand Oldest Statesman.....

      TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      OH ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
    4. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. He he he

      Kecian nyer...tengok tuu, punyalah gelojoh tak agag-agak, sampai terbabas terlajak tetjrkuar ring,bhanya nak cover malu temberang & sikap pengecutnya.

      Alangkah bahlolnya dilihat orang...!!

      Delete
  64. Suman got a lot of problem, with his mental
    This lame duck tried to act, as if he is brutal
    But what he'll get from me, will be a lot fatal
    This 19th of May he'll end up at the hospital

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Suman got stunned & his eyes turned brown
    As if on the land, this poor idiot got drowned
    I really wish on 19/5/19, to have him around
    On that day, I will beat him flat to the ground

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Damn bloody Suman, is now helpless & tired
    He's just like an old lady with no more period
    As compared to me, he's just a poor old idiot
    Scared of me, that's why this chap kept quiet

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Wow.. cgu Kejora berpantun bahasa Inggeris
    Begitu jitu & padu serta sekata panjang baris
    Ini pasti jauh lebih berbisa dari tikaman keris
    Suman bingai, dah tentu di hati pedih terhiris

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mmg ler dia hebat bahasa Inggeris, ini cikgu
    Suman lihat pantun terus nangis tak berlagu
    Nak buat tak reti, diam jer le dia serupa tugu
    Cuba ler buat serangkap Suman, aku tunggu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Why should I...??
      Wasting time with a "bingai'
      Your English is fuckin' shit
      So damn rubbish, got it...??


      Delete
    2. Suman bingai nyata tak tinggi sekolah
      Bahasa Inggeris, dia tidak pandai olah
      Dgn pantun BI, dia mmg pasti le kalah
      Aku cabar dia buat, ada saja lah helah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

      Delete
  65. Suman bila bertindak tak mahu fikir panjang
    Tersilap dia, udah cari pasal ini cikgu bujang
    Mlm ini, dajal ini akan kena londeh telanjang
    19 Mei ini pulak, dia akan makan penerajang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Besok atau lusa malam tak jadi, Hampehh...alasan memanjang konon sibuk, sebenarnya kau takottt, pengecut....!!

      Delete
    2. Kejora masih merapu dalam kesipuan setelah terbukti dia binatang yg kuat mungkar, membohong lagi pengecut. Takkan Tun mmampu menongkat langit selamanya? Tapi kita harus sedar, bukan beliau minta jadi PM kali ke 2, tapi diminta oleh gabungan PH kerana ketika itu PH terhoyong hayang di tengah samudera bagai bahtera tak bernakhoda.

      Apapun terbukti sudah yg Tun M semalam dalam ucapan penggulungannya di PAT Bersatu dia tetap akan pegang jawatan 2 tahun saja, tak lebih tak kurang.

      Nah...bukankah itu 'Words of Honour' dari seorang tokoh Muslim of The Year' merangkap Yhe Wotld Renowned Grand Oldest Statesman.....

      TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      OH ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
    3. Suman tua perangai mengalah ungka
      Diia hanya badut, bahan lawak jenaka
      Bodoh bebal bingai walau tua bangka
      Ulang2 benda sama, spt budak tadika

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh


      Suman tak ubah bapok jalang sundal
      Maknyah kedi cuba nak lagak handal
      Kopiipes benda sama, itu saja modal
      Tapi dia terduduk Kejora sekeh bedal

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh


      Suman tak ubahnya seekor anjing dubuk
      Bebal ni harap ulang2 benda lama cabuk
      Kejora udah kasi rejam diia masuk lubuk
      Nanti dia kena lah, aku punya penumbuk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis menyondol serupa babi kasi
      Mahu lawan Kejora tetapi dada tak berisi
      Harap ulang2, kopi-pes bahan lapuk basi
      Akan ku cabut gigi palsu dia, tinggal gusi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman iblis, hanya gemar bertikam lidah
      Diia buat komen pun, tak ada apa faedah
      Diulang2 benda sama mcm haram jadah
      Sbb itu muka barua ni, asyik je aku ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman punya komen taraf sekolah atap
      Pembaca pun dah jadi meluat nak tatap
      Diulang2 kopipes, tanda dia tak mantap
      Kena dgn Kejora, dia menangis meratap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Kesian betul Suman tua maknyah bapok
      Dah benjol kepala ifrit ni, Kejora hempok
      Harap ulang2 kopiipes, benda basi lapok
      Cai2 lain tunggu apa lagi..aha haa tepok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. He he he

      Kecian nyer...tengok tuu, punyalah gelojoh tak agag-agak, sampai terbabas terlajak terkeluar ring, hanya nak cover malu temberang & sikap pengecutnya.

      Alangkah bahlolnya dilihat orang...!!

      Delete
  66. Suman is real stupid, with an IQ almost zero
    This lame duck, tried to act as if he is a hero
    He thought he's an eagle, but just a sparrow
    This 19th of Mei, he'll endure a lot of sorrow

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaassshhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Besok atau lusa malam tak jadi, Hampehh...alasan memanjang konon sibuk, sebenarnya kau takottt, pengecut....!!

      Delete
    2. Konon ko tu hebat, usah lah nak dijaja
      Semua org tahu, ko ni temberang saja
      Aku bukan mcm ko, tak ada satu kerja
      Tunggu 19/5 nanti, hingus ko berlenja

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    3. Kejora masih merapu dalam kesipuan setelah terbukti dia binatang yg kuat mungkar, membohong lagi pengecut. Takkan Tun mmampu menongkat langit selamanya? Tapi kita harus sedar, bukan beliau minta jadi PM kali ke 2, tapi diminta oleh gabungan PH kerana ketika itu PH terhoyong hayang di tengah samudera bagai bahtera tak bernakhoda.

      Apapun terbukti sudah yg Tun M semalam dalam ucapan penggulungannya di PAT Bersatu dia tetap akan pegang jawatan 2 tahun saja, tak lebih tak kurang.

      Nah...bukankah itu 'Words of Honour' dari seorang tokoh Muslim of The Year' merangkap Yhe Wotld Renowned Grand Oldest Statesman.....

      TUN M MASIH BERINTIGRITI BELUM MUNGKIR JANJI...!!

      DSAI & pencacai2nya (puak2 Rafizi tembam) termasuk Sdr Budin yg mungkir janji mendesak Tun M diturunkan kerusi PM lebih awal (Jun 2019) tak sampai 2 tahun yg dipersetujui bersama.

      Kejora Kahh kahh kah jelas2 dah mungkir janji berkali'kali bila dia tak pernah muncul pada tarikh, waktu & tempat yg telah dipersetujui.

      OH ALANGKAH KEJI & BIADABNYA MEREKA........!!!

      Delete
    4. Suman pasti amat pedih, di dlm hati
      Seperti dia berdoa minta cepat mati
      Nak pantun BI, si bahallol ini tak reti
      Sbb ting 5, sekolah dia dah berhenti

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    5. Suman tua muka dah kerepot hodoh
      Kemaiin lagak, konon dia kaki gadoh
      Kena pantun BI, wajah dia jadi tedoh
      Nak buat tak reti sebab dia ni bodoh

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    6. Suman masa kecik, sekolah sgt malas
      Selalu kena berdiri atas kusi dlm kelas
      Telinga pula asyik saja cikgu dia pulas
      Pantun2 BI, tiada satu mampu dibalas

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    7. Suman bingai nyata tak tinggi sekolah
      Bahasa Inggeris, dia tidak pandai olah
      Dgn pantun BI, dia mmg pasti le kalah
      Aku cabar dia buat, ada saja lah helah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

      Delete
    8. He he he

      Kecian nyer...tengok tuu, punyalah gelojoh tak agag-agak, sampai terbabas terlajak terkeluar ring, hanya nak cover malu temberang & sikap pengecutnya.

      Alangkah bahlolnya dilihat orang...!!

      Delete
  67. Suman got a lot of problem, with his mental
    This lame duck tried to act, as if he is brutal
    But what he'll get from me, will be a lot fatal
    This 19th of May he'll end up at the hospital

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Suman got stunned & his eyes turned brown
    As if on the land, this poor idiot got drowned
    I really wish on 19/5/19, to have him around
    On that day, I will beat him flat to the ground

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Damn bloody Suman, is now helpless & tired
    He's just like an old lady with no more period
    As compared to me, he's just a poor old idiot
    Scared of me, that's why this chap kept quiet

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Wow.. cgu Kejora berpantun bahasa Inggeris
    Begitu jitu & padu serta sekata panjang baris
    Ini pasti jauh lebih berbisa dari tikaman keris
    Suman bingai, dah tentu di hati pedih terhiris

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Mmg ler dia hebat bahasa Inggeris, ini cikgu
    Suman lihat pantun terus nangis tak berlagu
    Nak buat tak reti, diam jer le dia serupa tugu
    Cuba ler buat serangkap Suman, aku tunggu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he he

      Kecian nyer...tengok tuu, punyalah gelojoh tak agag-agak, sampai terbabas terlajak terkeluar ring, hanya nak cover malu temberang & sikap pengecutnya.

      Alangkah bahlolnya dilihat orang...!!

      Delete
    2. Nak kata orang, dia yg lebih.

      Kejora lah yg mula2 kaki kopipes benda yg sama sejak dulu2 lagi. Buktinya terbentang luas di rantain posting2 di sini.

      He he he

      Delete
  68. Suman terkedu, dgn pantun BI yg ku beri
    Aku mampu buat lebih10 rangkap sehari
    Suman tak tahu buat, dia terus cabut lari
    Atau mungkin, sdg kalut rujuk dictionary

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  69. Suman tolol kalah dgn aku punya kepintaran
    Terketar-ketar badan diia, spt org kena karan
    Suara dari bapok kedi ni tak lagi kedengaran
    Aku rehat dulu lah, mau baca pulak Al-Quran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...