Tuesday 22 January 2019

"NAJIB HANYA ADA BAKAT JADI BADUT MEDIA SOSIAL"


Saya mengambil sedikit masa untuk mengemas dokumen-dokumen mahkamah saya. Saya masih ada beberapa kes di mahkamah dan kertas-kertas kes mahkamah perlu disusun baik.


Saya terjumpa satu surat peguam 1MDB iaitu Wong & Partners untuk mengambil tindakan undang-undang atas kenyataan saya mempersoalkan pemindahan dana RM7 bilion oleh 1MDB ke akaun di Kepulauan Cayman. 


Surat ini istimewa kerana ini surat saman pertama yang saya dapat mengenai 1MDB. Surat yang tarikhnya salah (29 April 2013, bukan 29 April 2012) dihantar oleh 1MDB untuk menutup mulut saya setelah saya mengeluarkan kenyataan beberapa minggu menjelang PRU13 dalam tahun 2013.


Keutamaan Mendesak


Pada waktu itu, barang siapa yang berani mempersoalkan apa-apa mengenai 1MDB, hadiahnya ialah surat saman. Akibatnya, tidak ramai yang berani berkata apa-apa.


Pimpinan UMNO dan Barisan Nasional ghairah menerima wang dari 1MDB dan mereka menutup mata, kalau pun ada sedikit kegusaran. Penyokong mereka yang kini secara berjemaah menjerit hancing tidak sedikit pun peduli yang wang rakyat (termasuk wang mereka sendiri) diselewengkan sehingga kerajaan kekurangan wang yang menjadi beban kepada mereka.


Kalau subsidi dipotong dan harga minyak naik pada ketika itu, golongan yang cukup peka dengan perkataan “hancing” ini juga yang paling ke depan memarahi rakyat Malaysia lain yang prihatin bila dana negara dialihkan dari berbelanja kepada rakyat.


Pimpinan PAS pula pada ketika itu berkira-kira mengenai strategi politik. Ada yang tidak faham langsung mengenai skandal kewangan, tetapi ramai yang percaya mereka hanya perlu menumpang di atas pentas Pakatan Rakyat untuk memasuki PRU13. PAS menunjukkan keakraban luar biasa dengan DAP pada ketika itu kerana mereka yakin DAP akan menyumbang undi bukan Melayu yang akan memenangkan calon-calon PAS di Pantai Barat.


Soal sama ada wang negara hilang atau tidak - bukan masalah mereka.


Maka tinggallah beberapa orang kami yang faham ilmu kewangan dan tahu ke mana Dato’ Seri Najib membawa Malaysia. Saya dan Tony Pua secara berterusan membangkitkan soal 1MDB, walaupun menerima surat-surat saman seperti di atas.


Kami bersuara kerana pada ketika itu, ia menjadi keperluan mendesak untuk memberi amaran kepada rakyat bahawa penyelewengan dan pencurian sedang berlaku. Apatah lagi dalam keadaan sebahagian besar sama ada tidak kisah dengan pencurian yang berlaku atau mereka juga tidak faham.


Menyampaikan Sesuatu Mengambil Masa


Pada ketika itu, suara saya dan Tony Pua dibalas dengan cercaan dan maki hamun, sama juga dengan maki hamun dari penyokong PASUmno (yang sudah berkahwin itu) sekarang.


Bila saya bercakap mengenai Tabung Haji, ada yang mengkafirkan saya. Bila saya bercakap mengenai pencurian wang MARA, ada yang mendoakan saya ditimpa mala petaka.


Kalau kita jenis yang hanya mencari jalan mudah, sudah tentu rakyat tidak dapat melihat kerosakan yang berlaku di dalam Tabung Haji, MARA, 1MDB dan lain-lain. Sebab itu maklumat dan pendedahan perlu diteruskan supaya rakyat dapat memahami kerana menyampaikan sesuatu itu mengambil masa.


Tetapi menghentikan rompakan dan pencurian wang rakyat menjadi satu keperluan yang mendesak, agar kita boleh selamatkan rakyat dan generasi akan datang dari beban hutang yang akan merosakkan negara.


Tumpuan Perbaiki Kehidupan Rakyat


Rakyat telah mengambil tindakan untuk menghentikan rompakan dan kecurian itu, walaupun ada yang sedikit terlambat. Keadaan kewangan negara parah dan menjadi cabaran kepada kerajaan sekarang untuk memperbaiki keadaan.


Tetapi keperluan mendesak untuk menghentikan rompakan dan kecurian wang negara itu telah dicapai.


Kini, tiba masanya untuk memberi tumpuan memperbaiki kehidupan rakyat. 


Tugas dan fungsi saya sekarang tidak sama seperti tugas dan fungsi saya semasa pembangkang dahulu, kerana keadaan yang berbeza itu meletakkan keperluan mendesak yang berlainan.


Saya percaya majoriti rakyat Malaysia tidak pernah melupakan segala keterlibatan Dato’ Seri Najib dengan skandal kewangan yang menyusahkan rakyat. 


Dato’ Seri Najib mungkin berbangga kerana beliau mendapat sambutan baik di media sosial, tetapi jika beliau ingat sambutan itu mencerminkan kecintaan rakyat kepada beliau, beliau salah besar. 


Jika beliau menyimpan cita-cita untuk menjadi Perdana Menteri sekali lagi, saya nasihatkan beliau pendamkan saja kerana beliau ada bakat menjadi badut media sosial seperti sekarang. Lebih baik beliau kekal begitu kerana rakyat tidak lupa dengan keangkuhan, kemewahan dan penyelewengan yang berleluasa semasa beliau menjadi Perdana Menteri.


Namun, ada perkara yang disuarakan oleh beliau itu kena dengan kehendak rakyat untuk melihat hasil segera pertukaran kerajaan. 


Sebab itu, keperluan mendesak sekarang ialah merangka program-program yang boleh membaiki mutu kehidupan rakyat.


Saya memilih untuk tidak ada kena mengena dengan kerajaan kerana saya percaya ada ruang untuk rakyat biasa menggembleng tenaga dan akal kita mencari penyelesaian kepada kehendak-kehendak mendesak rakyat ini.


Ada 2 kehendak mendesak rakyat yang saya ingin usahakan dari luar kerajaan:


Pertama, membantu seberapa ramai orang muda mencari pekerjaan dan memadankan mereka dengan seberapa ramai majikan kecil dan sederhana yang memerlukan pekerja. Saya juga percaya kita boleh membantu orang mudah menambah kebolehpasaran mereka tanpa membelanjakan satu sen pun duit kerajaan, seperti yang dibuat oleh Dato’ Seri Najib (yang tidak pun banyak membantu orang muda dan majikan walaupun beratus juta dibelanjakan).


Kedua, membantu seberapa ramai rakyat Malaysia mengambil tindakan nekad untuk bertindak ke atas sebarang niat dan idea mereka untuk berniaga. Masalah yang ada sekarang ialah sebahagian besar rakyat Malaysia (terutamanya Melayu) berkira-kira untuk berniaga tetapi tidak berani, atau cepat gagal.


Jika masyarakat kita (tanpa campur tangan kerajaan) berjaya mewujudkan budaya berani bertindak atas idea perniagaan yang mereka ada, ia akan membawa laba ekonomi. Paling bagus, ia akan meyakinkan orang Melayu/Bumiputra bahawa mereka juga boleh bersaing dalam perniagaan tanpa menuding jari kepada sesiapa.


Ini dua keperluan mendesak yang saya ambil sebagai lanjutan kepada khidmat saya semasa menjadi ahli parlimen dahulu.


Penyokong PASUmno yang suka meroyan di Facebook saya akan terus meroyan. Mereka memang begitu dari dulu pun kerana mereka adalah  #pencintaNajib Asalkan Dato’ Seri Najib menjadi Perdana Menteri semula, mereka tidak malu pun berketuakan seorang yang dikaitkan dengan rompakan wang rakyat terbesar dalam sejarah dunia.


Namun, rakyat biasa yang mendapat manfaat dari usaha kita tahu bahawa keadaan adalah lebih baik sekarang daripada dahulu. Mereka ini yang wajar kita beri tumpuan dan keperluan mendesak bagi Pakatan Harapan ialah membaiki keadaan hidup mereka.


Yang di dalam kerajaan, laksanakanlah seberapa banyak program. Jelaskan apa hala tuju dan rancangan untuk memperbaiki keadaan ekonomi rakyat.


Yang di luar kerajaan, tumpukan kepada menggembleng tenaga rakyat untuk mengangkat keadaan ekonomi rakyat.


Satu dua tahun dari sekarang, bila usaha itu membuahkan hasil, Dato’ Seri Najib akan terus merempit di atas kapcai dan di media sosial. 


Dan biarkanlah beliau merempit – itu hak beliau, asalkan beliau tidak memakan harta rakyat.


Rafizi Ramli

Naib Presiden PKR

113 comments:

  1. Abah dah mula nak tabik rafizi... Pejuang Rakyat ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Piji ni dah meroyan sakan..kalah buat cara kalah lah....lagi mau sembang kencang. Woiiit...tak malu ke jadi Naib presiden PKR semula atas ihsan Bang Non..bukan kerana kredibiliti dan kewibawaan kau sendiri.

      Kau takde sikit pun rasa simpati dan kesian pada si janda bergetah, Nurul Izzah yang dipaksa melepaskan jawatan VC parti tu oleh abahnya sendiri , semata2 untuk beri laluan pada kau haah????

      Ikut maklumat dari dalam parti PKR sendiri, kalau kau bertanding untuk mempertahankan jawatan VC kau tu, takde langsung sebarang jaminan kau akan menang lagi lah.

      Tengok..walaupun kau dapat backing yang cukup2 hebat dari Bnag Non dan kau gunakan cara fitnah untuk jatuhkan Azmin, tapi kau kalah teruk juga beb...sepatutnya kau dah sedar dan perasan ahli2 PKR tu dah tak suka dengan kau..muak dan bosan kerana kau gadaikan prinsip perjuangan kau untuk jadi balaci dan macai Bang Non yang paling tegar.

      Dulu tu..masa perlantikan kabinet Rejim haprakan 1.0, aku lah yang paling kuat melalak dan membantah..kerana diarahkan oleh Bang Non..jangan ingat Tun Madey lupa beb. Dia ingat semua tu...dan jangan mimpilah selagi dia bergelar PM, kau akan dapat apa2 jawatan darinya. Tun Madey takkan sekali2 beria apa2 jawatan kerajaan kepada balaci tegar Bang Non macam kau tu...bahaya beb, jadi gunting dalam lipatan nanti.

      Rakyat nak nasihatkan pada kau..duduk diam2 aje lah dan terus lah menjilat tolor Bnag Non..itu lebih berpaedah bagi kau bhai!!!!

      Delete
    2. Piji..dari kenyataan kau tu, barulah terserlah kebadutan kau yang selama ni telah terpendam sejak sekian lama beb..TK tak terhingga kerana menyedarkan rakyat Msia akan hal tersebut!!!!

      Delete
    3. WOW..WOW..WOW..WOW..WOW....!!

      VIENNA, Jan 22 — IAACA Chief, Ali Fetais announced in his welcoming speech that a fund named after Dr Mahathir will be set up.

      The IAACA was formed in 2006 to promote the effective implementation of the UN Convention Against Corruption, of which Malaysia is a signatory.

      Malaysia was among the earliest to join IAACA. which now has 140 member countries, and is headed by Ali Fetais Al-Marri of Qatar.

      ps:
      Satu lagi Anugerah Ilahi terhadap Tun M.
      Maka semakin terkedulah puak2 anti Tun M, khususnya Rafizi & the geng, Kejora, TongGeng & juga Sdra Shahbudin yg mau Tun M letak jawatan PM pd Jun tahun ini.

      Apa yg tersirat dah semakin tersurat dgn Taqdir Illahi.


      Delete
    4. Geng najib kira geng perampok la.ckp geng perampok bkn boleh pakai.

      Delete
    5. Wak Suman..Wak tak sedar lagi ke..Tun Madey dah masuk perangkap kerajaan Singapork bila menjawab soalan2 berkaitan isu perairan antara bangsa semasa MB Johor menaiki kapal persiaran di Johor tu serta tersilap jawab dengan mengatakan MB tu berada di perairan antarabangsa, sedangkan MB tu berada di perairan Johor dan Msia...dan juga gagal menjawab dengan memuaskan berkaitan perjanjian air antara Johor dengan Singapork.

      Kita pun tau, masa Tun jadi PM ke 4 dulu, dia berpeluang untuk mereview balik harga untuk beklana air mentah ke Singapork tu, untuk memastikan agar Msia tak rugi dalam perjanjian tu..tapi kenapa Tun dah ambik kesempatan tu untuk negiotiate harga yang lebih munasabah dan tak merugikan kita???

      Sekarang ni, Singapork dah ada modal besar jika Msia membawa isu perairan dan perjanjian air ni ke ICJ..mereka pasti akan menggunakan jawapan Tun dalam majlis di Oxford ni untuk memberi legitimasi dan kelebihan untuk mereka..dan jawapan Tun dalam video ini pasti akan menjadi senjata utama mereka untuk menang nanti.

      Wak Suman..nampaknya sebijak2 Tun Madey ni pun dah kena didajjalkan oleh penuntut Singapork yang bernama Mohan ni...Tun rupa2nya tak sedar soalan2 yang diutarakan oleh Mohan ni disediakan oleh pakar2 strategis Singapork untuk memerangkap Tun dan mengaibkannya dan Msia..apa nak dikato..ini lah akibatnya jika kita mempunyai PM yang terlalu egoistik dan menganggap dirinya aje yang betul dan bijak dalam serba serbi..last2 kena jugak dengan anak muda yang hanya menjadi umpan kerajaan Singapork tu aje...betul tak Wak????

      Delete
    6. KAMI BUKANLAH PENDUKUNG MANA-MANA PARTI POLITIK. KAMI HANYA MEMPERJUANGKAN KEADILAN DAN KEBENARAN. BAGI KAMI BN DAN PH ADALAH SAMA. BAHKAN PH ADALAH JAUH LEBIH TERUK. OLEH ITU KAMI MEMPERJUANGKAN PIHAK KETIGA SEHINGGA MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA. APABILA SAMPAI HASRAT TERSEBUT KAMI AKAN BIARKAN PIHAK LAIN PULA MENGKRITIK. SEMASA ERA PAKATAN RAKYAT KAMI ADALAH GOLONGAN BERKECUALI TIDAK KELUAR MENGUNDI. INI ADALAH COGAN KATA KAMI : BERATUS POSTING YANG DIHANTAR SEBAGAI BUKTI. KAMI TIDAK MEMINTA SIMPATI HANYA RAHMAT ILLAHI


      PH = ICERD = LGBT = UEC = PBT ELECTION = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERALIS = SEKULARIS = PLURALIS = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST LTTE = SYIAH = anti melayu = anti islam TULEN = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT = anti hudud = ANTI TAKZIR = KENCING HANCING SATU MALAYSIA = BARU BERAPA BULAN DAH BUAT MACAM-MACAM BENDA TAK SENONOH = islam ikut kepala hotak dia = PARTI SODOM = HIPOKRIT = MAHU ISLAM IKUT NAFSU DIA = puak SESAT = KERAjaan SARKAS = BAPOK PONDAN = KAKI BULI = PENDENDAM = MAKIN HARI MAKIN MEMBUSUK = KELDAI DAP = TUMMY TOM CAT AG LAW OF JUNGLE = KENCING SEPANJANG JALAN = BERAK TENGAH JALAN = FIRAUN = BANDUAN HOMO = GOVERMENT OF THE APE = parti dajjal BENDERA MATA SATU = BAIL OUT SPLASH MAHAL GILER MULALAH BEBANKAN RAKYAT NAIK TARIF = MENJARAH HARTA RAKYAT DENGAN MEMBAHAGI ANTARA FAMILY PRESIDEN PPBM, DAP & PKR = TEGAK BENANG BASAH = PARTI ANAK BERANAK = KELING MAMAK BENDAHARA PALING PEMALAS DI DUNIA
      = KAPIR CINA DAP PALING PENIPU = PEROMPAK KERUSI PARLIMEN = THE RISE OF THE PLANET OF THE FROGS = AMANAH RAKYAT DIPERMAINKAN = TIADA KEADILAN = TIDAK DEMOKRATIK = MAHA ZALIM FANATIK DAN MEMECAH BELAHKAH MELAYU = DOC-DOC IKRAM PROLIBERAL & SEKULAR = HORMATLAH SIKIT KAT EX-PM TU KAU TU DAH LAH HANCING TERKINCIT DALAM PAMPERS PULAK TU = MENGABAIKAN DAN MEMINGGIRKAN NEGERI MAJORITI MELAYU = PERAS UGUT MP UMNO DENGAN PERALAT SPRM = PENINGKATAN KOS KESIHATAN RAKYAT = SERBU RUMAH ORANG TUA TAK TAHU MALU = MP UMNO JADI ASET KOMODITI = JANJI DICAPATI = MENIFESTO DIMUNGKIIRI = HANYA PANDAI CAKAP KOSONG TIDAK SERUPA BIKIN = AHMAD MASLAN EHHH MASLEEE = JUAL ARAK MERATA TAK KISAH = LELONG-LELONG MP UMNO HARGA RM10 JUTA SIAPA MAHU JADI BIDDER, SIAPA MAHU BELI BOLEH BUAT HAMBA ABDI = SUKA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN ATAS KESALAHAN SENDIRI = PKR KONGSI GELAP = PRESIDEN PKR BERGELUMANG TAHI = MuJAHAT INGAT DIA CUKUP BAGUS DENGAN DAKYAH DIA SEBAB ADA Pangkat Hasad Dengki = MAT SYABU SYIAH VS MAT SABUN KAKI BETINA DOK JAJA SATY DUNIA 4 BUAH JE JET FIGHTER BOLEH TERBANG TAK KE DUNGU NAMANYA = JAJA NEGARA BANGKRAP SELURUH DUNIA TAK ADA MARUAH BETUL = TAKUT BUAT DASAR ANTI LOMPAT PARTI DASAR PEROMPAK = DARI MuJAHIL JADI MuJAHAT = MAT DIR FAMILY = LIM FAMILY = ANU WAR FAMILY =TIDAK MENDAULATKAN BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN = DIBAYANGI MALAYSIAN MALAYSIA = MP UMNO JADI MANGSA POLITIK RAKUS PH = TIDAK HORMAT PERLEMBAGAAN MALAYSIA = MELAYU PH PUNCA BUKAN MELAYU JADI KURANG AJAR= PUSAT JUDI DAN MAKSIAT TIDAK TERKAWAL NAK SENANG-SENANG PERGI TUTUP PUSAT TAHFIZ = SUPER LIBERAL ANTI HUDUD ANTI RAJA MELAYU ANTI BAHASA MELAYU = PH SEKARANG JADI SUPER PENDEDAK TIDAK BOLEH SALAHKAN MANA-MANA PIHAK LAIN LAGI = OLEH KERANA PEMIMPIN PH TIDAK MAHU MENDAULATKAN HUKUM ALLAH MAKA APA SAHAJA YANG DIBUAT TIDAK MENJADI = Punahkan Harapan rakyat = JIKA BN ULAR SAWA PH NAGA = MuJAHAT TAK FASIH BAHASA INGGERIS ITU SEBAB DIA DENGKI DENGAN DR. ZAKIR NAIK = DAH 37 ORANG MATI SEBAB ARAK KULIT SAMAK TAK SIBUK PUN SURUH TUTUP KEDAI ARAK = REMAJA SEKARANG DI USIA AWAL SUDAH TERDEDAH DENGAN SEKS ADA YANG MENGANDUNG SEAWAL USIA 14 TAHUN JADI APA MASALAH DICEPATKAN USIA KAHWIN = KAYU UKUR PH ADALAH BARAT BUKANNYA ISLAM = MULUT SONGSANG KENA JAHIT OLEH DAP ( MUJAHIT ) = PM-4 TELAH MEMBUAT DASAR LANGIT TERBUKA TANPA TAPISAN MENYEBABKAN GENERASI BARU ROSAK AKHLAK DAN MORAL = MENTERI AGAMA ISLAM TAPI JAGA AGAMA LAIN TAK JAGA AGAMA ISLAM =

      Delete
    7. PH = PAS MESTI BERHATI-HATI MELANTIK MP ORANG SEPERTI MuJAHAT, KULIT SAMAK & MAT SYABU MEREKA BUKAN SAHAJA BAWA LARI KERUSI BAHKAN MEMBURUKKAN IMEJ ISLAM = UMNO JATUH DITIMPA TANGGA SUDAHLAH HARTA DIRAMPAS MP-MP PULA KENA KEBAS NASIBLAH KAU UMNO MASA PEGANG KUASA TAK BUAT BETUL-BETUL JAGA ISLAM = SARAWAK REPORT MAKAN DEDAK MAT DIR & TOKONG ITU SEBAB DOK CARI SALAH PAS DAN RAJA MELAYU = BUDIN DULU KUTUK ANU WAR SEKARANG AMPU PULAK DAPAT DEDAK BARU TAK = MAT DIR THE GOD FATHER OF CONSPIRATOR = DAH SAHIH PENJENAYAH SODOM MASUK PENJARA 10 TAHUN PH MASING PUJA ORANG TU INIKAN PULA JIBENG YANG BELUM ADA APA-APA KEPUTUSAN MAHKAMAH LAGILAH PUAK UMNO PUJA = PAS PATUT SAMAN MP-MP PENGKHIANAT SEPERTI MuJAHAT, KULIT SAMAK & MAT MIDIN YANG MEMBUAT KEROSAKAN TERHADAP PARTI, NEGARA DAN AGAMA = PALU SULAWESI DI BALA KAN OLEH ALLAH KERANA LGBT DENGAN TSUNAMI DAN GEMPA BUMI MAKA INSAFLAH WAHAI PENYOKONG PH KEMBALILAH PERJUANGKAN HUKUM ALLAH YANG SEBENAR = TUMMY TOM CAT BUAT HAL LAGI NAK JUGA BAGI CALON PAS LAYAK JADI MP PD WALAU TIADA FREE PARDON = MuJAHAT BUAT HAL LAGI NAK TAMBAH BIAKKAN LAGI ANAK LUAR NIKAH DAH ANGKA SEKARANG RATUSAN RIBU = DULU KITA ORANG KUTUK JUGA POK JIB TAPI SEKARANG KESIANLAH PULAK BUKAN APA PH NI AMAT TERUK SANGATLAH = PLURALISME & LIBERALISME LIL ALAMIN = LEPAS SATU-SATU KELUAR BENDA TAK ELOK DARI PH KALAU DIBIARKAN MACAM-MACAM BALA BENCANA TUHAN AKAN MENIMPA BALA EKONOMI BALA HURA HARA MASYARAKAT BALA BENCANA ALAM = MP UMNO LEPAS SORANG-SORANG KENA TAHAN LEPAS NI BUNGKUSLAH UMNO TAKTIK YANG TELAH DIJANGKA JIKA MAHA ZALIM PERINTAH = PATUT LA GAMUDA KENA TAMATKAN KONTRAK RUPANYA MAJORITI PEKERJA BUMIPUTRA = FIRAUN MODEN GUNA TEKTIK PENJAJAH PRIBUMI MALAS = KEPADA PENGUNDI PH PRU-14 YANG MENYESAL UNDI PH JANGANLAH MENYESAL DAN BERPUTUS ASA KEMBALILAH KEPADA KEBENARAN SEPERTI YANG DIKEHENDAKI OLEH ALQURAN & SUNNAH BAIKI DIRI DAN UNDILAH PIHAK KETIGA IAITU PAS AND THE GENG SUPAYA DAPAT MEMBERI WAJAH BARU KEPADA MALAYSIA = KAMI TELAH YAKIN SEJAK SEBELUM PRU-14 LAGI AKAN BERLAKU PERKARA MALANG KEPADA RAKYAT MALAYSIA KERANA MEMILIH PH AKAN TETAPI KERANA TERLALU TAKSUB MEMBUANG JIBENG MEREKA TELAH TERLANJUR = GS BAIK TAPI DIANGGAP JAHAT = PH JAHAT TAPI DIANGGAP BAIK = SEGALA JANGKAAN TENTANG PH ADALAH TEPAT KERANA KAMI TELAH MENGENALI FIGURE SEPETI MAT DIR, ANU WAR-WAR, MuJAHAT, TOKONG DLL = NEGARA SEMAKIN HARI SEMAKIN TERUK DI BAWAH PH = PAKAR BISNES BUAT HARTA PAKAR HANCING JUAL HARTA = ERA BN MAHKAMAH DOK BELAH BN ERA PH MAHKAMAH DOK BELAH PH SPRM PUN SAMA = NASIB LA KAU JIBENG MASA KAU PEGANG KUASA TAK BALUN HABIS-HABIS MAT DIR. BILA DIA PEGANG KUASA DI HENTAM KAU HABIS-HABIS. TAK PE LA JIB NANTI KAU DAPAT KUASA BALIK KAU BELASAHLAH DIORANG HABIS-HABIS = DEMOKRASI PH PELIWAT BANDUAN PUN BOLEH NAIK JADI MP DAH TU SILAP-SILAP JADI PM PUNYALAH BANGANG BAHALOL = JOM TONG DRAM HANYA ULAS EKONOMI ERA BN-JIB SAHAJA TAK ADIL BETUL. DAH DAPAT DEDAK TAK. MANA DIA BN-MAT DIR LAGI TERUK TAK ADA APA-APA KOMEN PUN = MuJAHAT TAK RISAU DICOP LIBERAL. LAMA-LAMA BOLEH JADI MURTAD TAK TAKUT KE MASUK NERAKA JAHANAM = SITI MASIN DAH TAHU SEKARANG PH TERUK JUGAK BILA DAPAT KUASA = MAT DIR MINTA NASIHAT SI YAHUDI NAK KENAKAN CUKAI BARU SAMPAI ORANG MATIPUN KENA BAYAR = TUMMY TOM CAT KURANG PENGALAMAN TAKUT JADI KETUA PENDAKWA IMDB TIDAK SEPERTI AG-AG SEBELUMNYA = SST 10% TAPI HARGA BARANG NAIK 40% = PH & BN PENGKHIANAT RAKYAT TIDAK GUBAL AKTA ANTI LOMPAT PARTI = BN ROSAK KERANA SEKULARIS, NATIONALIS DAN KAPITALIS = PH TAMBAH PARAH LAGI KERANA DI TAMBAH LIBERALIS, PLURALIS DAN MALAYSIAN MALAYSIA = MPS UMNO FOR SALE. RM20M AUCTION PRICE = ADAKAH ANU WAR-WAR SEORANG PELIWAT. JIKA BUKAN MAHA ZALIMLAH PELIWAT SEBENAR. SEORANG MESTI JADI PELIWAT SEBENAR = ELOKLAH TOK DIR LETAK JAWATAN. DAH DEKAT DENGAN PINTU KUBUR SELANGKAH JE LAGI. DULU DAH PEGANG 6 PENGGAL. JIBENG PUN DAH JATUH. APA NAK TUNGGU LAGI. NANTI TAK PASAL-PASAL ORANG KATA TAK HABIS-HABIS KENCING = BIARLAH PULAK LEPAS NI PRESIDEN PARTI FREEMASON MALAYSIA PULA KENA HENTAM = MAT SYABU BUKA AIB ATM DAH TU MAT SABUN PULA PULAK KATA JANGAN BUKA AIB

      Delete
    8. PH = BN & PH KERJA PECAHKAN REKOD BURUK DUNIA. BN PECAHKAN REKOD DENGAN MEMBERIKAN KEWARGANEGARAAN PERCUMA KEPADA SEMUA WARGA NEGARA ASING MENYEBABKAN MEREKA MENGUASAI EKONOMI NEGARA KERANA TIDAK HIRAU HALAL DAN HARAM. PH PECAH REKOD DENGAN MEMBERI ORANG TUA BANGKA JADI PM DAN WAITING PM. SELEPAS EKONOMI TERLEPAS DARI TANGAN MELAYU BERI PULA KUASA POLITIK KEPADA BANGSA ASING = BANGSA ASING BUKAN NAK BERSYUKUR DAN BERTERIMA KASIH. MEREKA HIDUP SENANG DAN MEWAH DI BUMI MELAYU SEHINGGA BANGSA MELAYU SENDIRI MEREMPAT. BANGSA ASING TIDAK AKAN MENIKMATI APA YANG MEREKA DAPAT PADA HARI INI JIKA MEREKA HIDUP DI TANAH BESAR CHINA DAN INDIA = KINI BANGSA ASING HENDAK RAMPAS SEGALANYA DARI TANGAN MELAYU DENGAN BANTUAN MELAYU BANGSAT DAN PEMBELOT = CROOKED PM BANGKITKAN LAGI PASAL SUBSIDI, SAJA NAK KENCING RAKYAT MALAYSIA, TAK PAYAHLAH ZAMAN SEKARANG SATU DUNIA DAH TAHU. KRONI SAMPAI HABIS KAUT SAMPAI HARTA NEGARA TINGGAL KUAH JEE. NAK BAGI KEPADA RAKYATPUN BERKIRA. YANG JADI BILLIONAIRE TU YANG DAPAT SUBSIDI LAH TU KALAU TIDAK MANA BOLEH JADI KAYA RAYA MACAM TU, BAGI LESEN, PERMIT, TANAH, MONOPOLI SATU-SATU BISNES, DAH TU KATA MELAYU MALAS, SEBENAR MAHA KENCING NI NAK BUAT PROJEK LAIN BUANG DUIT, JAMBATAN BENGKOK LAH, 3RD NATIONAL CAR LAH, SAJALAH NAK HAPPY GO LUCKY GUNA DUIT RAKYAT, NANTI DIA YANG DAPAT NAMA, PAYAH BETUL MELAYU JADI YAHUDI NIE, MENJAJAH BANGSA SENDIRI = P. PANDIR TAK SEDAR DAH TUA NAK MAMPUS SIBUK JADI BARUA DAP NAK BUANG MELAYU&ISLAM&RAJA. TAK TAKUT MUNGKAR NAKIR TUNGGU NAK BELASAH DALAM KUBUR = NAK TAHU MACAM MANA BODOH PH, TENGOKLAH PERANGAI SIGARAGA BUDAK MENTAH BERHINGUS CAKAP MEREPEK-REPEK TAK SEDAR JADI KALDAI DAP = SIAPA TUAN? SIAPA KULI? BANGSA MANA KUASAI EKONOMI DAN POLITIK NEGARA? BANGSA MANA BERSUSAH-PAYAH MENJAGA PERBATASAN DAN PERAIRAN NEGARA?BANGSA MANA MENGAWAL KEAMANAN BANDAR DAN KAMPUNG? KUIL, TOKONG BERSERAKAN MERATA TEMPAT, APA LAGI YANG BANGSA ASING MAHU? BANGSA MANA PALING RAMAI MISKIN? NEGERI MAJORITI BANGSA MANA YANG PALING TERABAI?= KAMI SOKONG NAJIB JATUH TAPI KAMI MENENTANG SEKERAS-KERASNYA USAHA JEJASKAN BANGSA DAN AGAMA KAMI DAN TANAH TUMPAH DARAH KAMI = KEADAAN TERDESAK BEGINI MEMAKSA PAS DAN UMNO MEMBULATKAN GAGASAN POLITIK SATU LAWAN SATU DI PRU=15 = TOK PAU TAK PAYAH BERLAGAK ALIM LEBAI DAH TENTU LOMPAT PARTI HUKUMNYA HARAM, MAHA DAYUS PLAK SYIK TAPIS DAH TU BOLOS = KEMENTERIAN BARU HAL EHWAL LGBT DI BAWAH MENTERI DATO` SERI MuJAHAT = MP2 UMNO DOK BERLAGAK BERINTEGRITI PATUT DIAM JE LAH JIBENG TU SAMPAI MAHKAMAH PUTUSKAN, KORANG JUGAK DULU BERMATIAN DOK SOKONG DIA SEBELUM PRU-14, DAH JADI MACAM PH GUILTY UNTIL PROVEN INNOCENCE , POODAH = MALAYSIAN MALAYSIA DAH DAPAT KUASA, LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENGHANCURKAN ISLAM MELAYU YANG SEMEMANGNYA TELAH DILEMAHKAN SEMASA PEMERINTAHAN BN YANG TUNDUK KEPADA TUNTUTAN MCA/MIC = MANA ADA HUTANG BAGUS BODOH, BON SAMURAI TU HUTANG BUNUH DIRI NAMA NYERR = MAHA FIRAUN PEMIMPIN ULTRA MALAY TELAH MENCETUSKAN PERISTIWA BERDARAH 13 MEI UNTUK MENJATUHKAN TUNKU SEPERTI YANG DICERITAKAN OLEH TAN SRI GHAZALI SHAFIE = MAHA ZALIM JANGAN SALAH GUNAKAN KUASA DIBERI RAKYAT UNTUK MEMCETUSKAN KERESAHAN MASYARAKAT DENGAN ISU ISLAM MELAYU. SIAPA YANG MULAKAN ICERD, UAE & LGBT KALAU TIDAK PUAK HAPRAK KAMU. KAMU SEMUA AGEN FREEMASON = TOKONG TAK PAYAH NAK SUSAHKAN MASYARAKAT YANG TELAH SUSAH DENGAN KENAKAN UNDANG-UNDANG BARU CARI PASAL NAK TAMBAH KANTUNG PH. BUAT LAW TO CONTROL POLITICAL FINANCING DULU. MANA KAMU DAPAT DANA SEHINGGA DAPAT TUMBANGKAN KERAJAAN BN. BUKANKAH DARI ISRAEL DAN IRAN? = MAK LAMPIR DAYUS MASUK PARTI DAYUS BERSAMA MAHA DAYUS MAHUKAN PULUS = TOK PAU DAH KENA HINA DAN DIPERLECEH OLEH MAK LAMPIR, JADI AHLI KELAS KEDUA, TUNGGU APA LAGI BELAHHH LAAA = MAHA BELIT PADAM ELEKTRIK SELURUH NEGARA NAK BUAT IPP = YANG PENTING DAKWA, PERBICARAAN TAK PENTING, MASYUUUUUKKKK =

      Delete
    9. PH = DI NEGARA MAJU MANA ADA JAMINAN MAHKAMAH SAMPAI HARGA JUTAAN HANYA GOVERMENT OF THE APE SAHAJA BUAT GITU = NELSON MANDELA MENJADI TAHANAN POLITIK KERANA MEMPERTAHANKAN BANGSANYA AKIBAT DASAR APARTHEID, ALJUBURI PULA DITAHAN KERANA KORUP DAN MASALAH PERIBADI JADI JANGAN DISAMAKAN KEDUANYA = JAMINAN MAHKAMAH BEGITU TINGGI SEKALI MENUNJUKKAN SESEORANG ITU BERSALAH SEHINGGA DIBUKTIKAN SEBALIKNYA = KULIT SAMAK SEJAK JOIN PARTI KUALI DAH JADI BANGANG. APA DIA INGAT JACK MA KUALI MACAM DIA KE = ASAL BERKENAAN ISLAM ADA JE NAK KRITIK. PASAL KHITAN PUN TAK PUAS HATI. JIJAH&IJAH TAK BERKHATAN KE = ALJUBURI NAK MINTA PAS KRITIK PASAL IMDB. TAK TAU KE TENGAH PROSIDING MAHKAMAH KAN JADI HINA MAHKAMAH PULAK. KERJA KAU CEPATKAN KEPUTUSAN BIAR RAKYAT TAHU = HEBAT PH MENTERI TAK ADA PARTI PUN BOLEH HURU HARA KAN NEGARA = MEMANG BENAR KERAjaan BERUK, BARU 6 BULAN PERINTAH NEGARA DAH LUPA TUNTUTAN MALAYSIA BARU NAK TELUS NAK DEMOKRASI, SEKARANG DAH JADI AUTOKRASI LEBIH TERUK DARI BN, = HIMPUNAN 8 DISEMBER BESAR MAKNANYA KERANA TELAH DIPERMAINKAN OLEH KAFIR DAN MUNAFIK. WALAUPUN SETAHUN JAGUNG MEMERINTAH MEREKA SUDAH MENCABAR ISLAM MELAYU DENGAN PELBAGAI CUBAAN. JADI APA SALAHNYA RAKYAT MEMBERI ISYARAT SUPAYA LEBIH BERHATI-HATI = SIAPA PETANI SIAPA PEKEBUN, TIDAKKAH MEREKA SEMUA BANGSA MELAYU. NEGERI MANA PALING MISKIN. TIDAKKAH NEGERI MAJORITI MELAYU = KALAU DIKUMPUL ASET TOKEY BANGSA CINA TENTU KEKAYAAN MEREKA MELEBIHI NEGARA. DENGAN ASET SEBANYAK ITU MRREKA DENGAN MUDAH BOLEH MENUMBANGKAN NEGARA = RAJA GULA BAWA LARI HARTA MALAYSIA KE HONG KONG, RAJA BOLA BELI KELAB LUAR NEGARA = MAHA KRONI DALAM MASA 10 TAHUN PERTAMA PENSWASTAAN TELAH SWASTAKAN 75 SYARIKAT KERAJAAN MENYEBABKAN KRONI MEREKA TERMASUK ANAK MAHA BELIT MENJADI BILIONARE HANYA DALAM MASA 8 TAHUN SAHAJA KE-9 TERKAYA. KRONI ALJUBURI TERLIBAT SAMA. SELEPAS 1993 LEBIH BANYAK DISWASTAKAN. ANAK MAHA KRONI ADA 203 SYARIKAT 12 LISTED COMPANY TETAPI MAHA BELIT BERDALIH KAYA DENGAN USHA SENDIRI = PH KACANG LUPAKAN KULIT = KERAjaan PH TAK PANDAI JANA EKONOMI HANYA TAHU POTONG SANA CANTAS SINI = ICERD BARU TANGGUH BUKAN BATAL LAGIPUN BANYAK LAGI TEKANAN DARI LUAR PASTI MENERJAH KEDAULATAN ISLAM MELAYU = DEMO 8 DIS. BANYAK ISU YANG HENDAK DILUAHKAN RAKYAT BUKAN HANYA ICERD KERANA SEJAK PH PERINTAH NEGARA PELBAGAI ISU YANG TIMBUL YANG MERESAHKAN RAKYAT = MENTERI PH LEBIH GEMARKAN MENUNJUKKAN KUASA DARI MERAIH HATI RAKYAT = PARTI KADOK BERSATU TERIMA LAGI 3 EKOR KADOK JADI AHLI, SEKIAN DIMAKLUMKAN = PM-4 SWASTAKAN SYARIKAT KERAJAAN, PM-7 SWASTAKAN GLC PLAK, BALIK-BALIK PUSING SITU JUGAK, AKHIRNYA YANG KAYA IALAH KRONI, BILA RUGI BAIL OUT RAKYAT TANGGUNG = MELAYU TIDAK ISTIMEWA KERANA TANAH INI ADALAH TANAH MEREKA. YANG ISTIMEWA IALAH PENDATANG YANG MENDAPAT PELBAGAI KEISTIMEWAAN = SEBELUM PERUSUH MEMBELASAH PENJAWAT AWAM PEMIMPIN PH TELAH BERTALU HENTAM MEREKA = BERITA SENSASI : 5 EKOR LAGI KADOK JADI AHLI PARTI KADOK BERSATU. HARAP MAKLUM = MAMAK BENDAHARA BELASAH PENJAWAT AWAM 6 BOMBA MATI, BELASAH LAGI 1 PARAH. PENJAWAT MELAYU ITULAH YANG KENA KUTUK DAN DIPERLUKAN SAAT KECEMASAN DAN MENGGADAI NYAWA = PH RACIST BUKTINYA RUSUHAN KUIL KENAPA TANGKAP MELAYU SAHAJA MANA INDIA TAK KENA YANG BAKAR KERETA DAN PUKUL HAMPIR MATI PENJAWAT AWAM = PENYOKONG PH GANGSTER PEMIMPIN PH PUN GANGSTER HABIS KUCAR KACIR SATU NEGARA = ICERD BERMAKNA HAPUSKAN SEKOLAH KEBANGSAAN CINA DAN INDIA DAN MEREKA HENDAKLAH PULANG KE NEGARA MASING-MASING = BANGUNAN TINGGI NAMA MEREKA, PROFESIONAL NAMA MEREKA, HARTA NEGARA HABIS DIKAUT TAPI MEREKA MASIH MENGHARAPKAN KERAJAAN BANTU BANGSA MEREKA = MAHA KELING KEDEKUT NAK MAMPUS SUKA SANGAT KACAU PENJAWAT AWAM. TAK TAHU KE DIA RAKYAT MALAYSIA MAKIN BERTAMBAH RAMAI. NISBAH SEBENAR ADALAH BERPATUTAN = ALKISAH EXAM SPM 2018 : SEKOLAH CINA MENDAPAT SOALAN BOCOR. SOALAN PULAK LUAR TARAF DAN ADA YANG TIDAK MEMPUNYAI JAWAPAN DAN MACAM-MACAM LAGI PERSOALAN. MAKIN TERUKLAH DIKERJAKAN PUAK HAPRAK = PARTI KUALI NAMPAK SANGAT SOKONG SYIAH BILA PERSOAL SAUDI SERANG YAMAN. KENAPA TIDAK DISOAL IRAN SERANG SYRIA =

      Delete
    10. PH = MELAYU HANYA 10% SOLAT 5 WAKTU PATUTLAH BILA MENGUNDI PANGKAH KAFIR DAN MELAYU MUNAFIK. APAPUN BOLEH DIMAAFKAN LAGI SEBAB MELUAT DENGAN JIBENG. TAPI PRU-15 PASTIKAN PANGKAH GS = PRESIDEN PARTI FREEMASON MALAYSIA MINTA MELAYU BELAJAR BAHASA CHINA TAK KE BIOL PATUT MINTA KAUM CHINA LAH BELAJAR BAHASA MELAYU. DIA TAK TAHU KAH ADA YANG TINGGAL LAMA BERANAK PINAK MASIH TAK TAHU BAHASA MELAYU. BANGLA DATANG LIMA ENAM BULAN DAH TAHU CAKAP MELAYU = TOKONG MANA NAK INSAF DALAM KEPALA HOTAK DIA KERJA NAK JATUHKAN ISLAM MELAYU JE MANA DIA NAK TOLONG TEKSI MALAYSIA DAN NEGERI PANTAI TIMUR BETUL TAK = JIBENG DAH TERPAKSA INSAF KAN MANA DIA ADA KUASA LAGI = CROOKED PM JE YANG TIDAK INSAF KATA NAK LETAK PANDAI MENGACAH BERLAKON YEA = SIGARAGA DOK SIBUK BALA RASUAH. BN & PH SAMA-SAMA RASUAH JE MEMAMG RAKYAT MALAYSIA BANYAK KENA BALA SEBAB MEREKA = DAP BANYAK BUAT BALA. BALA NEGERI DENGAN TANAH RUNTUH DAN RATUSAN BANJIR. BALA NEGARA DENGAN BALA EKONOMI. RAKYAT SUSAH RAMAI MENGANGGUR DAN BERHENTI KERJA. KERJA TUDUH JIBENG YANG HILANG KUASA = PANDIR JASIN TUDUH SABOTAJ DALAMAN. SEDARLAH DIRI SIKIT SEBAB KAU BUAT TAK BAIK LAH ORANG MARAH KAU = MAK LAMPIR HATI TISU TAK SEDAR DIRI DARI MANA DATANG. LUPA BANGSA LUPA PERLEMBAGAAN NAK BUANG MELAYU. BANGSA LAIN DAULATKAN BANGSA SENDIRI. KAU PULAK NAK BUANG BANGSA SENDIRI. KALAU BOLEH AGAMAPUN NAK BUANG SAMA = TOKONG EGO SERANG KELANTAN LUPA PP JIBENG BANYAK BANTU KURANGKAN HUTANG. SI JIBENG PULAK ABAIKAN NEGERI MAJORITI MELAYU. PADAN MUKA JATUH TERJELEPUK. = MAK LAMPIR DAN SIGARAGA JADI BARUA DAP, PUJA KETUANAN BUKAN MELAYU. NON-MALAY DAH KUASAI EKONOMI DAN POLITIK. DIA ORANG BARU TIGA GENERASI KAT NEGARA NI. CUBA BAYANGKAN APA NAK JADI PADA ANAK CUCU CICIT MELAYU SEDIKIT MASA LAGI = MuJAHAT DAN GAY PERGILAH MAMPUS KAU SEMUA. MENTERI AGAMA KERJA BILANG BERAPA GAY KAT MALAYSIA. BODOH PUNYA MENTERI = SEBELUM PECAT PENJAWAT AWAM PECAT DULU MENTERI-MENTERI BODOH MACAM SIGARAGA, TOKONG, MASLAN EHHH MASLEEE, TONY PUAKA DLL = TOK PAU DAYUS JADI KADOK YANG SI MAHA DAYUS PULAK BOLEH TERIMA MASUK PARTI DAYUS, ELOKLAH TU SEMUANYA DAYUS BELAKA = LEPAS NI SATU-SATU PIMPINAN UMNO KENA BERCUTI DAN LEPAS TU TAK ADA LAGI PEMIMPIN LEPAS TU UMNO TERBUBAR SENDIRI = MULA-MULA TOLAK BANGSA SENDIRI LEPAS TU TOLAK AGAMA SENDIRI PULAK, INILAH KERENAH MELAYU PH = JIBENG DAH JADI SAMPAH TAPI MP PH JADI LIPAS & TIKUS JADI ADA BENDA PADA JIBENG YANG MASIH BOLEH PAKAI = TIADA APA PEMBAHARUAN YANG DIBUAT PH HANYALAH MENGULANG APA YANG TELAH DIBUAT BN BAHKAN MENAMBAH PARAHKAN LAGI MASALAH NEGARA = LIBERALIS PH MEMUJA DAN MENDEWA EROPAH SEHINGGA APA SAHAJA YANG DATANG DARI SANA ADALAH SEMUANYA BAIK BELAKA = DENGAN MEMPROMOSI LGBT TENGOKLAH ANGKA GOLONGAN ITU TELAH BERTAMBAH BERLIPAT GANDA = PH HANYA SATU JE MODAL DIA JIBENG SELEBIHNYA KACAU KIRI KACAU KANAN MACAM DAJJAL = MARAHKAN JIBENG KAKI BUAT HUTANG TAPI PH PUN SAMA BUAT HUTANG NAK BAYAR HUTANG, KERJA MAIN GALI KAMBUS JE = PH KERJA DIA TUDUH SANA TUDUH SINI DAKWA SANA DAKWA SINI, BETUL KE SALAH KE BELAKANG KIRA YANG PENTING DAPAT TEBUSAN. SIAPLAH MP PEMBANGKANG LEPAS NI KENA SEDIAKAN RM10JUTA SETIAP ORANG, PANDAI MAHA ZALIM BUAT DUIT. SATU ORANG 50 TUDUHAN KIRA PERANGKAP KENA MANA SATU TAK BOLEH LEPAS = MAHA ZALIM ANTI SUBSIDI ANAK BERANAK DIA SEMUA DAH JADI BILIONAIRE ANGKUT HARTA NEGARA. NAK BAGI RAKYAT MAKAN PUN SUSAH SANGAT, CAKAP LAH TERUS TERANG KEDEKUT ANTI MELAYU. BANGSA CINA DAH KAYA LEBIH DARI KERAJAAN BOLEH PULAK KERAjaan BANTU = TUJUAN HIDUP ADALAH UNTUK BERBAKTI KEPADA AGAMA, BANGSA DAN NEGARA. INI TIDAK PH NI KERJA DIA NAK MEROSAKKAN APA YANG DAH BAIK DAN BAGUS

      Delete
    11. PH = ICERD ADALAH MALAYAN UNION VERSI MODEN = MELAYU HANYALAH KULI DAN MEREMPAT DI NEGERI SENDIRI TIADA KETUANAN PADA HAKIKATNYA = HANYA MEREKA YANG TIADA PANDUAN HIDUP BERPANDUKAN HUMAN RIGHTS PBB. KITA UMAT ISLAM SUDAH ADA ALQURAN DAN SUNNAH. SEMUA HAK MANUSIA DIJAMIN OLEH KEDUANYA = MAHA ZALIM PEMECAH BELAH MASYARAKAT BILA MENGHASUT PEMIMPIN UMNO KELUAR PARTI = KALAU TIDAK KELUAR KENYATAAN MENGELIRUKAN BUKAN MuJAHAT LAH NAMANYA DULU LGBT, SYIAH DAN SEKARANG TABUNG HAJI. KALAU TAK SALAH BETULKAN. KALAU PENJENAYAH DAKWA. BERTINDAK AKAL LUAR SEDAR SEBAGAI PEMEANGKANG = BERITA SENSASI : 13 LAGI EKOR KATAK DARI DARUL KADOK DIJANGKA JOIN PARTI KADOK BERSATU = MAHA NAJIS GUNA POLITIK KOTOR ALA PENJAJAH PECAH PERINTAH TERHADAP PEMBANGKANG DENGAN KATAK KADOK MELOMPAT = KULIT SAMAK TUDUH NABI MUNGKIR JANJI TAPI DIKUTUK OLEH ONE JIJIK DENGAN MENYALAHKAN PAS = KAPAL AQUA JATUH SEPARUH HARGA AKIBAT MAHA KELENTONG KATA DOJ DAH LULUSKAN SEBENARNYA INI SEMUA PEMBOHONGAN TIADA LANGSUNG BUKTI = TOMMY TOM CAT CAKAP BESAR SYARIKAT DIA SAHAJA TAHU PASAL KAPAL UNTUK BOLOT KONTRAK. INILAH KORUP YANG BERLAKU DI DEPAN MATA MAHA KORUP TAPI DIBIARKAN SAHAJA = KATAK-KATAK DESAK SI KOMEDI LETAK JAWATAM. PATUT MEREKALAH YANG LETAK JAWATAN KERANA MENYIA-SIAKAN AMANAH RAKYAT = MAHA DEDAK KATA JIBENG TABUR DEDAK RUPANYA DIA PENDEDAK NO. 1 NEGARA BILA BANYAK KATAK-KATAK UMNO MELOMPAT = MAHA NAJIS HANYA TERIMA KEPADA TAIK YANG BAIK. HARAP MAKLUM = KULIT SAMAK PATUT TAUBAT LETAK JAWATAN MASUK PONDOK BELAJAR ALIF BA TA SUPAYA MULUT TAK CAKAP MERAPU = BILA MAHA MERAPU KATA MALAIKATPUN BUAT SALAH ADA PAKAR HADAS KATA BETUL....PUNYALA KAKI PENGAMPU PUNYA LOBAI..BAWA AYAT QURAN...MANA ADA AYAT KATA MALAIKAT BUAT SILAP..BAHALOL = MAHA FREEMASON GASAK KOMEDI BUBAR UMNO TAPI DIA DEGIL..MAKA MAHA MULA MAIN POLITIK KOTOR LAIN DENGAN AJAK RAMAI MP LOMPAT PARTI..AKHIRNYA TERBUBAR UMNO DAN TUBUH UMNO 3...ALJUBURI MEMANG JANGAN HARAP NAK MERASA = BANGSA ASING DATANG KE TANAH MELAYU JADI KULI DAH TU DIBERI WARGA NEGARA BERAMAI-RAMAI ITULAH YANG MENDAPAT KEISTIMEWAAN DAH TU KUMPUL HARTA JADI KAYA RAYA MEREKALAH BANGSA YANG ISTIMEWA = MELAYU TIADA KEISTIMEWAAN KERANA MEREKA PERJUANGKAN HAK MEREKA YANG SEMAKIN TERHAKIS = MAHA U-TURN DAH BUAT MACAM-MACAM PUTAR BELIT APA NAK HERAN...SEKALI KATA NAK 2/3 MAJORITI SEKALI KATA NAK PEMBANGKANG KUAT = MAHA ZOMBIE CAKAP TIN KOSONG NAK LETAK JAWATAN..SEKARANG TOKONG PULA IKUT PERANGAI YANG SAMA....KELUAR TERUS LAH PH NAK KENCING APA LAGI = MAHA KACAU TAK HABIS-HABIS NAK USIK ISLAM/MELAYU/RAJA...TERKINI SEKOLAH KEBANGSAAN DIKATAKAN SEKOLAH AGAMA...KATA ISLAM AGAMA SYUMUL KALAU ADA SERBA SEDIKIT APA SALAHNYA = MANA-MANA KELING YANG RASIS MESTI DIDESAK HEBAT SUPAYA LETAK JAWATAN ATAU DIPECAT = PH TAK HABIS-HABIS MAINKAN RAKYAT...SENYAP JEE PASAL PETROL = PARTI BABI HUTAN BILA DITANYA APA LAGI YANG MEREKA MAHU..,MEREKA TIDAK MAMPU MENJAWAB,,,,INI BERMAKNA MEREKA TELAH DAPAT LEBIH DARI CUKUP DAN TELAH ATASI PERIBUMI,,,BERMAKNA MEREKA HANYA INGIN HURU-HARAKAN KEHARMONIAN NEGARA = PATUT DAH JADI KERAjaan PANDAILAH JANA EKONOMI INI TIDAK TAHU POTONG SANA CANTAS SINI,,CARILAH IDEA KREATIF TAMBAH LAGI EKSPORT ATAU KURANGKAN LAGI JMPORT = TOKONG KIT SIAL MARAH SANGAT ISLAM PASAL KRISMAS SEBAB KRONI KUAT DIA JOSEPH NOBITA DAH MURTAD MASUK KRISTIAN = KENAPA NAK TIRU BN APUNGKAN HARGA MINYAK...TURUNKAN SAHAJA RM1.50 DAH TENTU JANJI DITEPATI DAN KALAU TURUN LAGI DAPAT PAU LAGI = KERAjaan HAPRAK KUTUK BN PASAL KORUPSI PATUT AMBIL BERAT PASAL RASUAH SAJA SUDAHLAH INI MELEBIH-LEBIH NAK KACAU KEHARMONIAN NEGARA...TUJUAN SUPAYA RAKYAT LUPAKAN MANISFESTO = ELOKLAH JUGAK MuJAHAT MENGGATAL DARI BUAT KENYATAAN HURU HARA SATU NEGARA = KETIKA PEMERITAHAN KING CHARLES 1 GEREJA TELAH MENGHARAMKAN PERAYAAN KRISMAS KERANA IA SEBENARNYA HARI PAGAN TIADA KENA MENGENA DENGAN JESUS =

      Delete
    12. PH = KELANTAN NEGERI MAJORITI ISLAM MELAYU SUDAH TARIK BALIK SAMAN..BILA LAGI POK MIN NAK BAYAR ROYALTI, INI MESTI KES KENCING LAGI = BANGSA BABI HUTAN PATUT MENGHALAKAN KEMARAHAN MEREKA KEPADA TOKEY-TOKEY CINA YANG KAYA RAYA MENJARAH HARTA NEGARA DAN BAWA LARI KE LUAR NEGARA DENGAN TIDAK MEMULANGKAN KEKAYAAN TERSEBUT KEPADA MEREKA = MuJAHAT APA SAHAJA KELUAR DARI MULUT DIA SAMPAH DAN MENYAMPAH. SAMPAH SYIK MERUGIKAN ISLAM/MELAYU, MENYAMPAH BILA JANDA GLAMOUR TAK LAYAN DIA VIRALKAN SATU MALAYSIA = MAHA KRONI KALAU JIBENG DIA KATA RASUAH KALAU DIA DUIT KOPI = KERAjaan BERUK MEMANG TAK PANDAI JANA EKONOMI HANYA TAHU POTONG PERUNTUKAN DAN JUAL ASET. JUAL SAHAM PH BERPOTENSI MURAH2 DAH TU SEKEJAP NAIK MELAMBUNG, KRONI DIA JUGAK YANG UNTUNG MACAM PM-4 DULU SWASTAKAN SYARIKAT KERAJAAN YANG UNTUNG. TUT2 SEKEJAP JE ANAK DIA JADI BILIONAIRE = KULIT SAMAK BUAT KEPUTUSAN RUGIKAN MELAYU BILA SURUH PENIAGA GUNA FODD TRUCK, MANA NAK CARI MODAL BESAR, DAH LAH AIM DAH TUTUP MANA LAGI NAK DAPAT PINJAMAN MUDAH = PARTI FREEMASON TIDAK DEMOKRATIK BILA JAWATAN PARTI BUAT SECARA LANTIKAN. LAIN KALI TAK PERLULAH SUSAH2 BUAT PEMILIHAN = MAHA ZOMBIE TAK HABIS2 SALAHKAN MELAYU. KALI INI SURUH MELAYU SALAHKAN DIRI SENDIRI KERANA MISKIN. YANG KAU DULU PM-4 MENGAYAKAN KRONI DAN ANAK SENDIRI SAMPAI LUPA ORANG MELAYU MISKIN = KALAU BENAR PH NAK BINA MELAYASIA BARU UBAHLAH APA YANG DISEPAKATI OLEH SEMUA PARTI TERMASUK PEMBANGKANG SEPERTI AKTA ANTI LOMPAT PARTI, AKTA PEMBIAYAAN PARTI , PEMISHAN KUASA ANTARA PEGUAM NEGARA DAN PENDAKWA RAYA DSB = PAKAR HADAS SUKA FITNAH PARTI ISLAM, SEKARANG FITNAH BALIK KEMBALI KE BATANG HIDUNG MEREKA . ADA KE MASUK AKAL 25 IMAM KENA PECAT, 10 LAGI KENA TUKAR TEMPAT KERJA DENGAN ALASAN REMEH TEMEH. RUPANYA ADA LAGI KES SEBELUM ITU APABILA 16 IMAM TELAH DIPECAT, KETERBUKAAN PANDANGANLAH KONON, BERLAPANG DADALAH SANGAT. PATUT PAKAR HADAS DAH LAMA KENA PECAT KERANA AMANAT RAJA MELAYU LANUN = APA RULE OF LAW YANG DIMAKSUDKAN MAHA ZOMBIE, DI MANA KEADILAN DALAM KES TOKONG JOSEPH NOBITA, KEMATIAN MUHAMMAD ADIB, KES PREBET ADAM DAN KES BERDARAH MEMALI. DI MANA HERO2 PH SEBELUM PRU-14 YANG MAHU SURUHAN JAYA DIRAJA = MAHA ZALIM SIBUK PERSOAL KEKEBALAN RAJA, YANG KAU MACAM2 SKANDAL PM-4 TAK BERSIH SAMPAI SEKARANG = RAKYAT JADI MISKIN ERA PM-4 BILA RINGGIT JATUH LEBIH SEPARUH DARI RM2,50 JADI RM3.80, TIDAK LAIN KERANA KORUPSI YANG MAHA TERUK. ERA PM-7 RINGGIT JATUH LAGI = DI KALA RAKYAT SUSAH PEMIMPIN PH POSING MELANCUNG KELUAR NEGARA = RIZAB BNM LESAP SEJAK PH PERINTAH NEGARA, TERNYATA PH HANYA PANDAI KOREK TABUNG NEGARA = BAGUS JUGA PEKERJA RESTORAN INDIA KENA PENAMPAR, BARU TERDEDAH BUKAN MAMAK RUPANYA. PARIA MOORTY JAJA KELUAR NEGARA BANGSA INDIA DI NEGARA INI DITINDAS TAPI SEBENARNYA MEREKA TIPU MELAYU DAPAT DUIT JUTA2 = SEBAB PH DENGKI SANGAT DENGAN JAKIM ADALAH KERANA JAKIM BERJAYA MENGEKANG AJARAN2 SESAT DAN MEMPROMOSI HALAL KE SELURUH DUNIA. AJARAN SESAT MULA BERKEMBANG BIAK SELEPAS PH AMBIL ALIH NEGARA BERMULA DENGAN MELEPASKAN QADIANI SECARA BEBAS BERGERAK = HATI2 MAHA ZOMBIE MAYAT HIDUP YANG MIND CONTROLLED BY PARTI BABI HUTAN = MALAYSIAN MALAYSIA MEMBAWA KEPADA NEGARA REPUBLIK KERANA ITU MEREKA CUBA MENCARI JALAN MENJATUHKAN SISTEM BERAJA. PM-4 TELAH MENCANTAS KUASA RAJA KINI TUNGGUL YANG TINGGAL HENDAK DICABUT = ISLAM LIBERAL BERMAKSUD BILA ANAK MENGANUT AGAMA BUKAN ISLAM IBU BAPA TIDAK BERHAK MENYOAL = APA DISEBALIK SAUDI PERANGI YAMAN, DI SYRIA DAN IRAQ SYIAH TELAH MEMBUNUH JUTAAN SUNNI KERANA BAGI MEREKA DARAH SUNNI HALAL DITUMPAHKAN DAN IBADAT MEREKA. MEREKA TELAH MENYUSUP MASUK KE YAMAN BERTUJUAN MENYERANG MAKKAH KERANA TANAH SUCI SYIAH IALAH KARBALA = DRAMA MELAYU KINI DI TV MENJADI2 DENGAN PEGANG TANGAN DAN BERSENTUHAN BODY CONTACT DENGAN BUKAN MAHRAM, MENGAPA PAKAR HADAS TIDAK SIBUK KOMEN, KENAPA SIBUK MAIN POLITIK MASJID SURAU. DISURUHNYA IMAM YANG DIPECAT SAMAN, PUAK MANGKUK HAYUN NI TAK FIKIR KE NAK TURUN NAIK MAHKAMAH PERLUKAN WANG & MASA BUKAN SEDIKIT =

      Delete
    13. Alah kau ni GN, org mcam Rafizi tu yg byk bersuara, dedahkan kepincangan salahlaku kjaan dan pemimpin dulu, perjuangan politik yg ikhlas utk rakyat marjaen dan negara, malah tidak harapkan balasan. Org mcam ni kau kata meroyan.
      Yg aku tau cybertwrompah, cybertrompet mcam kau ni la yg meroyan, apabila Najis,BN, umno ditendang rakyat pd PRU14 yg lalu. Kau,pwnyokong2 umno, PAS terutama pemimpin2 umno dan OAS meroyan lagi bika Najis dan bini badak tu, termasuk yg lain2 dilondehkan salahlaku snglap duit. Bertambah meroyan lahi kau org bila Najis andctge geng diheret ke mahkamah, dibicarakan dgn tuduhan2 kes2 jenayah salahlaku kuasa dan wang bertempek2. Poorrrah, piirrrah, get lost lah GN!!!

      Delete
    14. Betul tu tajuk kali ni Tuan Budi, Najib jadi badut. BADUT SEWEL AKA BADUT SIAL huhu

      Delete
  2. Sdra Rafizi... sebenarnya itulah isi hati dan cita rasa kebanyakan rakyat terutama pengundi muda. Sayangnya puak Bani Melayu UMNO memejamkan mata dan memekakkan telinga terhadap kebobrokan yang dilakukan oleh pemimpin2 mereka di atas nama kepentingan Melayu kononnya... kesedaran puak2 UMNO terhadap perangai buruk pemimpin mereka disokong . Makin besar pengkhianatan yg dilakukan semakin kuat sokongan mereka. Senang cakap... macam sudah tak ada pemimpin lain yan baik dalam umno yang boleh dijadikan ketua.

    ReplyDelete
  3. Rakyat Msia, khususnya warga CH di Felda dan perkampungan asli nak tabik spring tinggi2 pada DS Najib yang ternyata masih terus membela dan memperjuangkan nasib warga marhaein, khususnya golongan B40.

    Kalau tak kerana teguran kerasnya , dah tentu lah rakyat takkan merasa harga minyak yang telah diturunkan dengan drastik oleh Ah Beng tu..dan sewa kuarters penjawat2 awam di putrajaya yang bakal dinaikkan, telah dibatalkan serta merta.

    Tengok aje lah..macam tak caya pulak sambutan besar2an yang diberikan oleh warag CH terhadap DS Najib..ini amat2 berbeza dengan sambutan yang diberikan kepada menteri2 dan pemimpin2 Rejim Haprakan seperti yang berlaku selepas Solat Jumaat terhadap Khalid Samad yang langsung tak dilayan dan dipedulikan oleh jemaah masjid..malu lah weii!!!!

    Kalau kita rajin bertanya kepada rakyat Msia, rata2nya akan memberikan jawapan yang sama iaitu mereka semua masih merindui kepimpinan DS Najib dan amat2 berharap agar beliau terus bersuara demi kemaslahatan nasib warga B40..#takutapabossku!!!!!

    ReplyDelete
  4. Kengkawan semua...Dah tentu lah korang semua bersetuju akan hal ni kan !!!!

    Entah lah.... tidak pastilah apa yang berbangga sangat apabila dapat ditemuramah dalam rancangan bual bicara milik stesen luar. Kalau sebelum ini macai-macai Perdana Menteri begitu teruja apabila Perdana Menteri dapat ditemuramah oleh Oxford Union, sedangkan pelakon porno pun turut mendapat peluang ditemuramah di rancangan yang sama.

    Hari ini, Menteri WeChat dan Sukaneka, si Sadiq Sigaraga tu pula begitu teruja dapat ditemuramah oleh BBC Hardtalk. Lebih menjengkelkan apabila beliau mendakwa beliau adalah orang kedua selepas Tun Dr Mahathir yang ditemuramah oleh stesen berkenaan.

    Carian yang dilakukan oleh rakyat Msia mendapati beliau bukanlah orang yang kedua, sebaliknya DS Anwar Ibrahim dan TS Hamid Albar pernah muncul dalam bual bicara BBC Hardtalk.

    Nampak gayanya... Menteri-Menteri Kerajaan PH memang mempunyai masalah mengirakah? Satu ... dua ... tiga ... empat...malu lah weiii!!!!!

    ReplyDelete
  5. Badut....!!! sekurang-kurangnya ada gak GUNANYA menyuarakan berkaitan masalah rakyat daripada MP & menteri PH(Pakatan Hampeh) yg dipilih oleh rakyat yg hanya berdiam diri - pada penilaian saudara Rafizi mana yg lebih baik..???????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Relax, pala hotak kau!!! Nama pun telax..mmng telax betul la kau dan spesies mcam ksu ni! Majib, si bini and the geng curi dana 1MDB dan dana2 lain mcam KWSP, KWSP, TH..sejak didedahkan dulu pun, kau orang masih RELAX. So dimana suara2 kamu utk menyoal dan menegur semua salahlaku tu hah??!! !!. Juga penyangak2 umno lain salahguna wang dan kuasa pun, kau org masih relax. Not for one or 2 decades...lebih 61 thn , kau makbaoak kau, geng2 lain yg setia pd umno, sayang pd Najib, masih utuh sokong lahanat tu dan umno hingha skrng!!. Susahpayah rakyat mcam kami bergabung dgn Tun M dan kjaan baru PH tumbangkan puaka2 pujaan kamu. Skrng kau nk sindir dan marah pd Tin M dan kjaan baru, metungut ekonomi dan kehidupab rajyat masih susah. Woi otak dedak, pemakas! 61 thn kay dab keturununan mcam kau bole sabar, tetima dan sokong umno. Tak sampai sepenggal PH dab Tun M mengurus negara dan ekonomi,PM pandau2 nk komplen. Hai dah Badut kau tu songlao duit, hutang sana sini hingga tenar ekonomi sekama 10 tahun, bkn senang Tun M dan PH nk perbaiki dan cari jln itk selamatkan ekonomi. Hoi Mat rekax, kau tu baik tekax daja otak dan molot tak guna tu. Klu tak tahu nk majukan diri sendiri (harap dedak aje) tak reti nk sumbang aoa2 utk tambah baik keadaan dan ekonomi negara baik kau diam saja! Pi relax lama2. Pergi mati lah! Tak rugi Tun M, PH, negara dan rakyat mcam kami ni. Buat menyemak aje kau Relax, Tonggeng, Mat Sawang, Kejora kat sini dan kat dunia

      Delete
  6. Aiiiik...Dah semakin teruk pulak pentadbiran Rejim haprakan ni..tak caya...dengar apa kata DS Najib dalam isu tu beb !!!!

    TIMBALAN SPEAKER PARLIMEN NEGARA BOLEH SALAH-GUNAKAN NAMA TIMBALAN PERDANA MENTERI DALAM MAJLIS PELANCARAN PROJEK SWASTA? - NAJIB

    Timbalan Perdana Menteri (TPM) merangkap Ahli Parlimen PKR hari ini menafikan memberi kebenaran kepada Timbalan Speaker Dewan Rakyat merangkap Ahli Parlimen Batu Pahat PKR untuk membaca ucapan daripada TPM di sebuah Majlis pelancaran.

    “Timbalan Perdana Menteri juga tidak mewakilkan kepada sesiapa untuk membaca teks ucapan beliau pada majlis tersebut."

    “Teks ucapan yang dibaca pada pelancaran projek ini tidak pernah diluluskan oleh Timbalan Perdana Menteri ataupun Pejabat Timbalan Perdana Menteri."

    "Datuk Seri Dr Wan Azizah tidak pernah sama sekali berkata bahawa kerajaan akan memberi kerjasama penuh kepada pelaksanaan projek EM-IIG,”

    Dato' Sri Najib Razak dalam ruangan Facebooknya berkata, Timbalan Speaker Parlimen negara boleh salah-gunakan nama Timbalan Perdana Menteri negara di dalam majlis pelancaran projek swasta?

    Adoi! Maka negara bakal bertambahlah kucar-kacirnya bhai!!!!

    ReplyDelete
  7. Fuyooo....Korang tau tak sapa yang digelar sebagai Timbalan Menteri Gengster yang kini dah terkantoi bagi duit kepada pengundi PRK CH tu haah????

    Kalau sebelum ni bukan main lagi Timbalan Menteri tu tunjuk lagak dia depan orang dengan bahasa kasar tak tentu arah.

    Timbalan Menteri yang pernah maki hamun Mufti Pahang ni juga turut mengakui bahawa dia mempergunakan aset Kementerian untuk berkempen.

    Tapi dia bagi alasan kononnya Kementerian dia menggunakan NGO untuk menjalankan aktiviti kempen sewaktu PRK Cameron Highland ni.

    Padahal kenyataan yang dibuat oleh Timbalan Menteri tu hanya sekadar nak tutup kemaluan dia semata-mata je. Hakikatnya, dia dah kantoi menyalah-gunakan aset demi kepentingan Politik Peribadi..lepas tu senang2 nak lepas tangan pulak..boleh ke macam tu bhai????

    ReplyDelete
  8. Sobat2..Dah tentu korang tau berita ni, tapi saja buat dono aje kan..betul tak????

    Tindakan Guan Eng@Ah Beng@Nobita menyalah guna laman twitter rasmi Kementerian Kewangan untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi Rejim Haprakan sempena kempen PRK Cameron Highland dikecam.

    Rata-rata komen yang ditinggalkan oleh netizen berkaitan status yang dimuat naik dilaman twitter Kementerian itu menganggap tindakan Guan Eng sebagai tidak beretika dan terdesak.

    Realitinya, Rejim Pakatan Hancing tu sanggup menggunakan apa sahaja aset yang mereka ada untuk berkempen dalam Pilihan Raya Kecil kali ini. Ia menunjukkan betapa terdesaknya Rejim Pakatan Hancing tu nak mengekalkan kuasa...dah terbayang kekalahan lah tu kat sana!!!

    ReplyDelete
  9. Wowwww...!!!! Mr One Man Show SPR ni dah bersuara bila isu Timbalan Menteri Rejim Pakatan Hancing salah guna kuasa menjadi bahan perbualan di media sosial.

    Itu membuktikan bahawa isu salah guna kuasa yang ditonjolkan oleh Timbalan Menteri Rejim Pakatan Hancing tu benar-benar menyalahi peraturan Pilihan Raya.

    Tapi soalnya, adakah Mr One Man Show SPR ni hanya berani bersuara je? Bila dia nak ambik tindakan terhadap kenyataan Timbalan Menteri Rejim Pakatan Hancing tu?

    Jika sebelum ini, terang dan jelas Timbalan Menteri Rejim Pakatan Hancing tu mengakui bahawa dia mempergunakan aset dibawah Kementerian dia untuk berkempen.

    Aikkkk....Jadi, takkan Mr One Man Show ni setakat mampu menjadi tunggul kayu dan tengok je Timbalan Menteri tu menyalah-gunakan aset Kementerian dia secara terbuka tanpa sebarang tindakan daripada SPR haaah????

    ReplyDelete
  10. Jom kita dengar apa kata Tun Madey semasa diwawancara di Austria berkaitan dengan perpecahan yang semakin memuncak dalam Rejim tu beb !!!!

    VIENNA: Pakatan Harapan (PH) chairman Tun Dr Mahathir Mohamad said the coalition would not be affected by any infighting in certain parties and so far, the coalition has been functioning well as the government.

    “Within the parties themselves there may be some fights for positions (and) so on but that has not affected the PH coalition. We have four parties and one not in the coalition but in the government (Warisan).

    “The four parties are equally strong and we have to reach (a) consensus whenever we have anything to decide … there might be differences but we can live with it and up to now we are functioning quite well in the government,“ he said during a Dialogue Session with Malaysians residing in Austria and the Slovak Republic here last night.

    He was responding to a question from the floor whether the coalition had infightings after being elected the government since May last year.

    Actually, it has been a mere seven months since PH took control of government.

    In that seven months, PKR split into four distinct groups, two among them led by Dato’ Seri Azmin Ali and Dato’ Seri Anwar Ibrahim respectively.

    PPBM too is split into three distinct factions, namely, team Tan Sri Muhyiddin Yassin, team Tun Dr Mahathir Mohamad and team Syed Saddiq.

    Team Saddiq is currently aligned with team Mahathir but has some reservations with the culture of crony capitalism and nepotism the Prime Minister is infusing government with.

    Then, you have Amanah.

    Three of its Members of Parliament are currently in discussions with team Dato’ Seri Najib Tun Razak, who, incidentally, has been in discussions with Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi and several of Mahathir’s and Azmin’s men.

    DAP itself is crumbling like a cookie, with four of its MPs now in discussions with Najib’s and Anwar’s men.

    And here we have Mahathir telling is that there are “minor” incidences of infighting in Pakatan Harapan.

    Who is he kidding bhai?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. WOW..WOW..WOW..WOW..WOW....!!

      VIENNA, Jan 22 — IAACA Chief, Ali Fetais announced in his welcoming speech that a fund named after Dr Mahathir will be set up.

      The IAACA was formed in 2006 to promote the effective implementation of the UN Convention Against Corruption, of which Malaysia is a signatory.

      Malaysia was among the earliest to join IAACA. which now has 140 member countries, and is headed by Ali Fetais Al-Marri of Qatar.

      ps:
      Satu lagi Anugerah Ilahi terhadap Tun M.
      Maka semakin terkedulah puak2 anti Tun M, khususnya Rafizi & the geng, Kejora, TongGeng & juga Sdra Shahbudin yg mau Tun M letak jawatan PM pd Jun tahun ini.

      Apa yg tersirat dah semakin tersurat dgn Taqdir Illahi.


      Delete
    2. Wak Suman..Wak tak sedar lagi ke..Tun Madey dah masuk perangkap kerajaan Singapork bila menjawab soalan2 berkaitan isu perairan antara bangsa semasa MB Johor menaiki kapal persiaran di Johor tu serta tersilap jawab dengan mengatakan MB tu berada di perairan antarabangsa, sedangkan MB tu berada di perairan Johor dan Msia...dan juga gagal menjawab dengan memuaskan berkaitan perjanjian air antara Johor dengan Singapork.

      Kita pun tau, masa Tun jadi PM ke 4 dulu, dia berpeluang untuk mereview balik harga untuk beklana air mentah ke Singapork tu, untuk memastikan agar Msia tak rugi dalam perjanjian tu..tapi kenapa Tun dah ambik kesempatan tu untuk negiotiate harga yang lebih munasabah dan tak merugikan kita???

      Sekarang ni, Singapork dah ada modal besar jika Msia membawa isu perairan dan perjanjian air ni ke ICJ..mereka pasti akan menggunakan jawapan Tun dalam majlis di Oxford ni untuk memberi legitimasi dan kelebihan untuk mereka..dan jawapan Tun dalam video ini pasti akan menjadi senjata utama mereka untuk menang nanti.

      Wak Suman..nampaknya sebijak2 Tun Madey ni pun dah kena didajjalkan oleh penuntut Singapork yang bernama Mohan ni...Tun rupa2nya tak sedar soalan2 yang diutarakan oleh Mohan ni disediakan oleh pakar2 strategis Singapork untuk memerangkap Tun dan mengaibkannya dan Msia..apa nak dikato..ini lah akibatnya jika kita mempunyai PM yang terlalu egoistik dan menganggap dirinya aje yang betul dan bijak dalam serba serbi..last2 kena jugak dengan anak muda yang hanya menjadi umpan kerajaan Singapork tu aje...betul tak Wak????

      Delete
    3. No.. no..no....!! Si Mohan atau kau pun bukan tarafnya ingin menguji cuba Tun, a seasoned world class politician.

      Margaret Thatcher, anak beranak George Bush, Bill Clinton, Paul Keating, Tony Blair, Lee Kuan Yew semua dah kena penangan Tun Mahathir.

      Delete
  11. Takkan lah korang semua tak perasan akan hal ni kan ????

    Pemerintahan mengecewakan kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang didominasi parti tamak haloba, DAP serta bukan Islam, sedang menjuruskan Malaysia ke arah sebuah negara rasis.

    Lebih buruk lagi apabila Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dilihat hampir hilang kawalan sepenuhnya ke atas pemerintahan dan anggota Kabinet, kata Amir Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman.

    Beliau berkata, perubahan dasar yang drastik sedang dilakukan untuk kepentingan kaum tertentu, sekali gus menonjolkan semangat anti-Melayu dan Islam membuak-buak, seolah-olah melepas geram yang lama tersimpan.

    “Menteri yang paling berkuasa pada masa ini ialah Menteri Kewangan, Lim Guan Eng. Sedang menteri-menteri Melayu yang lain dalam keadaan kebingungan tidak tahu untuk berbuat apa-apa.

    “Saya fikir keadaan ini sangat berbahaya kepada negara dalam semua sudut, sama ada politik, ekonomi, perpaduan, keselamatan dan sebagainya,” katanya kepada Ismaweb.net, hari ini.

    Justeru, beliau menggesa Dr Mahathir supaya memandang serius perkara ini, termasuk menyarankan supaya perdana menteri membubarkan kerajaan sedia ada serta membentuk kerjasama politik baharu yang lebih kuat dan stabil.

    Beliau berkata, saranan itu bagi mengelakkan negara terus terjerumus kepada kemerosotan dan huru-hara, sehingga menggugat perpaduan kaum dan kestabilan ekonomi.

    “Atau pun pilihan kedua, beliau boleh menghadap Yang di-Pertuan Agong untuk membubar Parlimen dan mengadakan pilihan raya yang lebih awal. Beliau perlu melakukan perkara ini segera sementara sihat dan masih memegang kuasa.

    “Beliau harus fikir bagaimana senario politik dan masa depan negara jika beliau meninggalkan pemerintahan dalam situasi yang tidak terkawal seperti yang sedang dialami pada hari ini,” katanya...takkan lah koirang semua tak bersetuju dengan cadangan bernasnya tu pulak????

    ReplyDelete
  12. Sobat2 ku sekelian...Korang setuju tak kalau kita sama2 mengatakan...Menteri Melayu PH TIDAK MAMPU sekat Agenda DAPigs ni???

    Jom kita sama2 layan...KOMEN dari seorang Akauntan...

    Kerajaan DAP-PH sedar bahawa kadar "financial literacy" di kalangan rakyat Malaysia terutama Bumiputera dan Muslim adalah lemah.

    Malah, amat kurang Bumiputera dan Muslim yang betul-betul faham erti sebenar sistem perakaunan, konsep pelaburan, global ekonomi dan sistem kewangan.

    Saya bernasib baik kerana mengambil subjek "Accounting" di peringkat A-Level dan mendapat keputusan yang amat baik, kerana minat yang mendalam. Seterusnya mengambil management (finance) sebagai minor dalam double degree saya.

    Saya terus mendalami ilmu dalam bidang kewangan dan pelaburan di peringkat post-graduate.

    Bukan niat hendak riak tapi ingin memberi sedikit latar belakang sebelum saya meneruskan coretan ini.

    Kebelakangan ini, saya lihat kerajaan DAP-PH begitu ghairah mendedahkan pelbagai "skandal" melibatkan entiti-entiti perniagaan berkaitan Islam dan Bumiputera seperti Felda, MARA dan Tabung Haji.

    Saya melihat kerajaan DAP-PH mengambil peluang serampang dua mata, untuk kelentong rakyat dengan kelemahan majoriti dari kita yang kurang "financial literacy dan untuk menjatuhkan maruah dan integriti Bumiputera dan Islam dengan "skandal" yang didakwa mereka.

    Saya mengikuti perkembangan pendedahan isu Tabung Haji dan Felda dengan teliti. Dalam isu Felda dan MARA, agak jelas terdapat kesalahan urus-tadbir apabila ianya di uruskan oleh seorang pemimpin politik UMNO.

    Walau bagaimanapun, ianya tidaklah sebegitu teruk seperti digambarkan oleh kerajaan DAP-PH di media massa.

    Dalam kes Tabung Haji, memang agak banyak kenyataan yang bersifat "sangka-buruk" dengan menggunakan Mujahid sebagai jurucakap bagi pihak DAP-PH.

    Mujahil yang tidak mempunyai sebarang latar belakang dalam bidang kewangan atau pengalaman menguruskan syarikat hanya seperti burung kakak tua yang hanya membaca teks tanpa mengetahui makna sebenarnya.

    Dia adalah khadam paling sesuai bagi DAPigs.

    Saya tidak ingin mengulas secara mendalam mengenai "financial, risk and corporate governance" kerana ianya sesuatu membosankan jika anda tidak meminatinya.

    Saya hanya ingin nyatakan bahawa kerajaan DAP-PH sedang membina persepsi buruk terhadap urus-tadbir professional Bumiputera Islam dan membuatkan umat Islam memandang serong mereka.

    Akhirnya, kerajaan DAP-PH akan menggunakan alasan ini untuk menjual aset-aset penting, mengurangkan dividen yang perlu dibayar dan menukar "top management" dengan #bangsaDAP atas alasan xx ketidakcekapan urus-tadbir syarikat.

    Agak2 korang lah...Siapa yang untung jika kerajaan DAPigs-PH dapat meneruskan agenda jahat mereka dan siapakah pula yang akan rugi.....LU PIKIR LAH SENDIRI BHAI SAAB?????

    ReplyDelete
  13. Fuhhh..Kalau gitu, memang tepat lah telahan rakyat jelata bahawa kronisme dan nepotisme ni makin menjadi2 dalam Rejim Haprakan sekarang ni kan ????

    Former Johor DAP leader Dr Boo Cheng criticised the ruling Pakatan Harapan (PH) government today for cronyism, following the appointment of Amanah Ikhtiar Malaysia’s (AIM) new chairman who is the wife of the prime minister’s political secretary.

    “GLCs’ top management should be headed and manned by non-political professionals in the transitional process of restructuring them until the realisation of an anti-monopoly legislation and a free, race-blind market is created,” said Dr Boo in a statement on his Facebook page today.

    The Rakyat has repeatedly questioned the Government of Malaysia’s commitment to upholding Pakatan Harapan’s election manifesto pledge not to make political appointments to government linked entities.

    This followed the appointment of Dato’ Seri Azmin Ali to the board of Khazanah and Mahathir himself as chairman of both Khazanah and Yayasan Pelaburan Bumiputra (YPB).

    Other noteworthy mentions include Tan Sri Zeti Akhtar Aziz and Mohamed Haniff Khatri Abdullah.

    On the 22nd of June 2018, Zeti was appointed to the chair of Permodalan Nasional Bhd (PNB), a YPB subsidiary concern.
    Haniff, on the other hand, was tasked with chairing Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (PERDA).

    His appointment was a clear cut case of political cronyism as he had led Mahathir’s legal defence team on many occasions.

    ReplyDelete
  14. Today, 22nd January, 2019 we received Sensational Awesome news that made us Malaysians very very proud....,

    WOW..WOW..WOW..WOW..WOW....!!

    VIENNA, Jan 22 — IAACA Chief, Ali Fetais announced in his welcoming speech that a fund named after Dr Mahathir will be set up.

    The IAACA was formed in 2006 to promote the effective implementation of the UN Convention Against Corruption, of which Malaysia is a signatory.

    Malaysia was among the earliest to join IAACA. which now has 140 member countries, and is headed by Ali Fetais Al-Marri of Qatar.

    ps:
    Satu lagi Anugerah Ilahi terhadap Tun M.
    Maka semakin terkedulah puak2 anti Tun M, khususnya Rafizi & the geng, Kejora, TongGeng & juga Sdra Shahbudin yg mau Tun M letak jawatan PM pd Jun tahun ini.

    Apa yg tersirat dah semakin tersurat dgn Taqdir Illahi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Suman..Wak tak sedar lagi ke..Tun Madey dah masuk perangkap kerajaan Singapork bila menjawab soalan2 berkaitan isu perairan antara bangsa semasa MB Johor menaiki kapal persiaran di Johor tu serta tersilap jawab dengan mengatakan MB tu berada di perairan antarabangsa, sedangkan MB tu berada di perairan Johor dan Msia...dan juga gagal menjawab dengan memuaskan berkaitan perjanjian air antara Johor dengan Singapork.

      Kita pun tau, masa Tun jadi PM ke 4 dulu, dia berpeluang untuk mereview balik harga untuk beklana air mentah ke Singapork tu, untuk memastikan agar Msia tak rugi dalam perjanjian tu..tapi kenapa Tun dah ambik kesempatan tu untuk negiotiate harga yang lebih munasabah dan tak merugikan kita???

      Sekarang ni, Singapork dah ada modal besar jika Msia membawa isu perairan dan perjanjian air ni ke ICJ..mereka pasti akan menggunakan jawapan Tun dalam majlis di Oxford ni untuk memberi legitimasi dan kelebihan untuk mereka..dan jawapan Tun dalam video ini pasti akan menjadi senjata utama mereka untuk menang nanti.

      Wak Suman..nampaknya sebijak2 Tun Madey ni pun dah kena didajjalkan oleh penuntut Singapork yang bernama Mohan ni...Tun rupa2nya tak sedar soalan2 yang diutarakan oleh Mohan ni disediakan oleh pakar2 strategis Singapork untuk memerangkap Tun dan mengaibkannya dan Msia..apa nak dikato..ini lah akibatnya jika kita mempunyai PM yang terlalu egoistik dan menganggap dirinya aje yang betul dan bijak dalam serba serbi..last2 kena jugak dengan anak muda yang hanya menjadi umpan kerajaan Singapork tu aje...betul tak Wak????

      Delete
    2. No.. no..no....!! Si Mohan atau kau pun bukan tarafnya ingin menguji cuba Tun, a seasoned world class politician.

      Margaret Thatcher, anak beranak George Bush, Bill Clinton, Paul Keating, Tony Blair, Lee Kuan Yew semua dah kena penangan Tun Mahathir.

      Delete
  15. najib=kepala butuh
    geng najib=geng kepala butuh

    esok najib mula la berak cair......hantu tantuya sudah mariiiiiii

    ReplyDelete
  16. Wak Suman....Wak tau tak...Ramai yang terkejut dengan perubahan cara DS Najib Razak dalam posting Facebook beliau.ada yang kata macam budak2 tak cukup akal, attention seeker dan lain2.

    walaupun macam2 kata nista yang dilemparkan, satu posting kadang2 sampai 50k likes, 20k, dan seminit boleh cecah 300 likes! Ini bukan nak jilat beliau, tapi ini fakta yang sedang berlaku....pegi gym saja dah 20k likes...apa dia buat?

    Posting beliau yang banyak fakta yang tak dapat disangkal oleh PH, sampai kerajaan hari ini terpaksa akur dengan tekanan Najib dan ubah keputusan penting kerajaan, hanya dengan posting Facebook.

    Memang gila.

    Dan ada yang tak segan silu, meminta maaf kerana dulu selalu memaki hamun Najib dalam socmed, dengan rela hati meminta maaf tanpa dapat BR1M, tanpa dapat elaun cybertroopers pun. Haters jadi fans??

    Masa PRU14, PH jumpa satu teknik yang membolehkan mereka menang dan merampas kerajaan dari Najib.

    Apa dia?

    Majoriti rakyat adalah ‘simpleton’ (tidak mengetahui/bodoh/malas berfikir.). PH cuba menguasai rakyat menggunakan kelemahan rakyat yang ni.

    Diulang2 1MDB, 1 trilion, 2.6 billion, cincin rosmah, jual negara pada China, sampailah rakyat menerimanya sebagai fakta (penipuan yang berulang kali diulang akan diterima sebagai fakta.)

    Tak payah tengok jauh, baru baca headline artikel, dah kecam berjemaah, belum baca habis...tu bukti simple rakyat kebanyakannya memang malas nak berfikir, mentaliti disuap,dan hanya menerima.

    Disogok fakta bodoh rafizi pasal harga minyak dengan posting yang berjela, diselit dengan 1MDB, rakyat mula benci dengan Najib dan associates, akhirnya si mata satu dajjal menang dan ambil alih kerajaan.

    Bila rafizi dah jadi sebahagian dari parti pemerintah, kenapa PH masih kawal harga minyak negara dengan kaedah mingguan macam BN buat? (hahaha)

    Ya, mungkin ada yang dah sedar dari kencing PH tapi mereka EGO.

    Dulu masa PRU14 bukan main berkempen secara percuma kutuk,maki,fitnah Najib dan associates,hari2 cerita pasal Najib,lepas PRU14, dah sedar kena kencing, terus diam, buat2 share pasal kucing, buat2 share pasal isu Zionis, sibuk post pasal family, pasal basikal, masak apa hari ni, dan ada yg terus tak aktif FB.

    Bila ditanya, “sori, saya tak minat politik.”, “kau hari2 post pasal politik, zaman Najib dengan zaman PH sekarang sama je kena struggle,susah jugak,zaman Najib dulu pun harga barang naik jugak.”

    Paling kelakar.

    Kalau macam tu, kenapa nak tukar kerajaan kalau dah nampak PH dan BN sama je perangai?

    Padahal sekarang LAGI TERUK (hampir nak rectify ICERD, peruntukan belanjawan berat sebelah, LGBT diiktiraf dan nak dibagi zakat, perpaduan rakyat jahanam, dan lain2 lagi dosa PH).

    Masa berkempen, PH kata mereka lagi bagus dan suci dari BN.sekarang?apa yang PH berjaya buat?

    Rebrand saja perancangan yang BN dah buat dulu dan sambung jer,tanpa bagi kredit pada BN.

    Dulu ingatkan ramai orang UMNO dengan BN masuk penjara, pegi sungai buloh, tapi akhirnya mereka kaut masuk PPBM.

    Mungkin PRU15 atau mana2 PRK peratusan keluar mengundi akan kurang ataupun rendah daripada sebelum PRU14.sebab apa?

    Rakyat yang dulu sibuk nak jatuhkan NAJIB, dah muak dengan politik katanya, “ala Najib ke,Mahathir ke sama je,politik ni busuk.”

    Walhal yang menjadi penyumbang rosaknya negara HARI INI adalah mereka yang mengundi PH, dan golongan ni dah jadi atas pagar, teruskan kehidupan mcm biasa,padahal merekalah perosak sebenar negara....dah la rosakkan negara, tak nak repair balik pulak.

    PH atau BN, memang sama sebab kedua2nya ditadbir oleh MANUSIA....dan manusia ada sifat gelap mata bila depan mata ada peluang nak sakau duit berbiliun biliun....itu normal.

    Tapi tak semuanya begitu,ada yang ikhlas berjuang, regardless parti mana pun...contoh terbaik..DS Najib !!!

    Memang Najib Razak macam ayahnya, baik dan selalu fikirkan orang lain...walaupun aku tak pernah hidup zaman tun razak, tapi dari pembacaan sejarah, beliau memang disegani kerana kebaikannya.

    Buanglah ego wahai pengundi PH...minyak tetap naik walaupun ego anda tak turun2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Suman...kalau Wak rajin tanya rakyat Msia, khususnya warga Felda di Felda Taib Andak tu..rata2nya dah malas, muak dan bosan nak cakap pasal manifesto, sebab mahathir cakap manifesto bukan kitab suci...

      Wak Suman...Wak tentu tau kan... PM jepun sanggup letak jawatan sebab tak dapat tunai manifesto dia, mahathir suruh kita pandang ke timur (jepun dan korea), kenapa dia sendiri pun tak contohi PM jepun tu untuk letak jawatan haah????

      Fikirlah sendiri.Malaysia makin jahanam, tak payah nak kisah pasal negara lain lagi lah...

      Ada cybertroopers yang kata, Najib cuma jadi PM Facebook saja, rasanya lagi bagus jika dibandingkan dengan Anwar, asyik jadi PM Tepi jer...dan dah tentu lah bepuluh2 kali ganda lebih baik dari Tun Madey yang kejenya hanya lah untuk mengayakan anak2 dan kroni2 rapatnya aje ..ini lah baru dinamakan perjuangan yang masih belum selesai lagi ..betul tak Wak Suman Ooooiii????





      Delete
    2. ENGLISH LESSON FOR TongGeng Najib....!!

      UMNO is exactly a Lost Cause.....!! So does MCA & MIC.

      These 'Three Mosquitos' (UMNO, MCA & MIC) are dying entities beyond any salvation due to the fact that.....

      UMNO - Unruly Mohd Najib Organization.
      MCA - Makes Chinese Angry.
      MIC - Makes Indian Crazy.

      Almost totally rejected by the rakyat....!!

      ps:
      Meaning of 'Lost Cause':
      A person or thing that can no longer hope to succeed or be changed for the better.

      Delete
    3. ANOTHER ENGLISH LESSON FOR TONGGENG NAJIB.....!!

      Tun M has led 5 immense consecutive victories with 2/3 majority for the ruling coalition party, a record no pm in Malaysia can emulate.

      Tun M, again made stunning feat when he at 93, this time around led the opposition coalition to historical vixtory over the mighty bn-umno pact which Kuli & Anwar failed many times, not even once being successful in their lifetime.

      Tun M has put Malaysia on the World Map before time in the 80s & 90s from a backward village to 21st Century Modern Infrastructure on par with Developing Nations.

      Delete
    4. Wak Suman..Wak tak sedar lagi ke..Tun Madey dah masuk perangkap kerajaan Singapork bila menjawab soalan2 berkaitan isu perairan antara bangsa semasa MB Johor menaiki kapal persiaran di Johor tu serta tersilap jawab dengan mengatakan MB tu berada di perairan antarabangsa, sedangkan MB tu berada di perairan Johor dan Msia...dan juga gagal menjawab dengan memuaskan berkaitan perjanjian air antara Johor dengan Singapork.

      Kita pun tau, masa Tun jadi PM ke 4 dulu, dia berpeluang untuk mereview balik harga untuk beklana air mentah ke Singapork tu, untuk memastikan agar Msia tak rugi dalam perjanjian tu..tapi kenapa Tun dah ambik kesempatan tu untuk negiotiate harga yang lebih munasabah dan tak merugikan kita???

      Sekarang ni, Singapork dah ada modal besar jika Msia membawa isu perairan dan perjanjian air ni ke ICJ..mereka pasti akan menggunakan jawapan Tun dalam majlis di Oxford ni untuk memberi legitimasi dan kelebihan untuk mereka..dan jawapan Tun dalam video ini pasti akan menjadi senjata utama mereka untuk menang nanti.

      Wak Suman..nampaknya sebijak2 Tun Madey ni pun dah kena didajjalkan oleh penuntut Singapork yang bernama Mohan ni...Tun rupa2nya tak sedar soalan2 yang diutarakan oleh Mohan ni disediakan oleh pakar2 strategis Singapork untuk memerangkap Tun dan mengaibkannya dan Msia..apa nak dikato..ini lah akibatnya jika kita mempunyai PM yang terlalu egoistik dan menganggap dirinya aje yang betul dan bijak dalam serba serbi..last2 kena jugak dengan anak muda yang hanya menjadi umpan kerajaan Singapork tu aje...betul tak Wak????

      Delete
    5. No.. no..no....!! Si Mohan atau kau pun bukan tarafnya ingin menguji cuba Tun, a seasoned world class politician.

      Margaret Thatcher, anak beranak George Bush, Bill Clinton, Paul Keating, Tony Blair, Lee Kuan Yew semua dah kena penangan Tun Mahathir.

      Delete
    6. Wak kojola kengkang bapok tua lorong chow kit terkedek kedek tercirit cirit kena penangan john.

      Delete
  17. syabas fizi good move! pergeseran sesama sendiri tak untungkan sesiapa,klu ada document mahkamah dulu2,seperti lembu kondo 250juta,laporan bersumpah 200juta ahli pas,TH,Felda dan duit mara diselewengkan forward pada azmin,nampaknya menteri ekonomi too slow,kertas putih felda belom boleh dibentangkan di parlimen...berbincang dan support azmin,dia kesaorangan tak tahu dimana nak bermula.contohi lge dikementerian keewangan pilih tony pua sebagai SUPolitik,walaupun tony pua klh dlm pemilihan parti.

    hasilnya:

    gst ditukar sst
    buget 2019 dpt dibuat buget menyeluruh lebih focus
    kecurian duit gst 19bil dpt ditrace.
    proses jualan kpl equanimity berjln lancar.
    dpt trace penipuan audit pac...
    yg terkini document2 lengkap saman goldman sach 7.5bil usd..
    sayang azmin berada dikementerian ekonomi,lembu kondo yg senang ditracepun tak dapat diketengahkan...
    disinilah support rafizi group sangat diperlukan.
    lupakan sengketa,buat kerja berpasukan,ke2,2nya ada kelebihan masing2.

    ReplyDelete
  18. Orang Yang Paling Takut Saya Jadi Perdana Menteri_ Mahathir
    oleh ANWAR ibrahim
    https://www.youtube.com/watch?v=Qu0SKZ4Q2GI

    salinan ucapan dari anwar

    You tahu siapa curi Negara punya wang. You pun tau. Saya kesian juga, Dr. Mahathir hari-hari marah sama saya. Antara orang yang paling takut saya jadi Perdana Menteri ialah Mahathir. Dia demam tau. Kemudian ada orang beritahu, “Mahathir, Anwar mungkin jadi Perdana Menteri. Terus dia bangun, tak boleh.... kata dia haha. You tau apasal takut? Sebab harta sudah banyak. Harta anak-anak dia berpuluh puluh billion. Tengok kontrak Petronas. Siapa dapat banyak? Kencana Petroleum. Mokhzani Tun Mahathir. Semua dia angkut. Takdak melayu pandai berniagakah? Tak da Cina, Dayak pandai berniagakah? Semua anak dia punyakah?

    Itu satu. Kemudian beli itu beer punya company. St Migul Filipina. Saya punya meja takdak. Carlsberg takdak. Tetapi Mahathir punya anak, Mirzan beli..beer punya company.. Aiyoo! Kadawale..Berapa harga? 2900 juta cash..RM 2.9 billion cash! Mana angkut (dapat duit)? Menang loteri tiap hari? Dia menang loteri, every month for 20 years. Kemudian selepas ambil St Miguel ini untung. Beli Esso Malaysia. Kalau tak salah kira-kira RM 1.7 billion. Tukar nama kepada Petron. Semalam, Malaysia Airlines. Siapa dia penasihat petronas? Mahathir. Semalam Malaysia Airlines umum, pertama sekali dalam sejarah dan ini satu syarikat penerbangan di dunia yang beli minyak untuk enam bulan ini, tiada syarikat penerbangan lain (lakukannya). Malaysia Airlines hanya akan beli dari syarikat minyak (milik) anak Mahathir, Petron - 6 bulan. SAYA MAU TANYA INI NEGERI.. BAPAK YOU ATAU RAKYAT PUNYA? KALAU RAKYAT PUNYA, HENTIKAN BENDA MENGARUT INI.
    ayat2 anwar ibrahim....ada sesiapa boleh nafikan...
    ni fakta ke atau sembang kosong

    ReplyDelete
    Replies
    1. PR...Dah tentu lah kenyataan di atas tu ada lah fakta yang tak boleh dinafikan oleh sesapa pun di Msia...dah tertulis dengan tinta emas dalam sejarah politik negara tercinta ni beb !!!!

      Delete
    2. Bukan saja Nuar, Najib.....dan hatta Donald Trump pun takut dgn Tun Dr Mahathir.

      Delete
    3. Wak Suman..Wak tak sedar lagi ke..Tun Madey dah masuk perangkap kerajaan Singapork bila menjawab soalan2 berkaitan isu perairan antara bangsa semasa MB Johor menaiki kapal persiaran di Johor tu serta tersilap jawab dengan mengatakan MB tu berada di perairan antarabangsa, sedangkan MB tu berada di perairan Johor dan Msia...dan juga gagal menjawab dengan memuaskan berkaitan perjanjian air antara Johor dengan Singapork.

      Kita pun tau, masa Tun jadi PM ke 4 dulu, dia berpeluang untuk mereview balik harga untuk beklana air mentah ke Singapork tu, untuk memastikan agar Msia tak rugi dalam perjanjian tu..tapi kenapa Tun dah ambik kesempatan tu untuk negiotiate harga yang lebih munasabah dan tak merugikan kita???

      Sekarang ni, Singapork dah ada modal besar jika Msia membawa isu perairan dan perjanjian air ni ke ICJ..mereka pasti akan menggunakan jawapan Tun dalam majlis di Oxford ni untuk memberi legitimasi dan kelebihan untuk mereka..dan jawapan Tun dalam video ini pasti akan menjadi senjata utama mereka untuk menang nanti.

      Wak Suman..nampaknya sebijak2 Tun Madey ni pun dah kena didajjalkan oleh penuntut Singapork yang bernama Mohan ni...Tun rupa2nya tak sedar soalan2 yang diutarakan oleh Mohan ni disediakan oleh pakar2 strategis Singapork untuk memerangkap Tun dan mengaibkannya dan Msia..apa nak dikato..ini lah akibatnya jika kita mempunyai PM yang terlalu egoistik dan menganggap dirinya aje yang betul dan bijak dalam serba serbi..last2 kena jugak dengan anak muda yang hanya menjadi umpan kerajaan Singapork tu aje...betul tak Wak????

      Delete
    4. Tun M pemegang rekod dunia '6 Kejayaan PRU' bawa Malaysia MAJU KE DEPAN.

      Jika 'si dia' dgn rekod dunia 'PM Kempunan Menunggu Paling Lama', ....alamat Malaysia akan terus KE BELAKANG, maju kena mundur pun kena....!!

      Delete
    5. Ketika di Oxford, selamba saja Tun M soal balik,....apa wajarnya Spura menghantar kapal perang mereka untuk mengusir MB Johor yg ketika itu berada di perairan antarabangsa, apakah mereka mau berperang dgn Malaysia......??

      No.. no..no....!! Si Mohan atau kau pun bukan tarafnya ingin menguji cuba Tun, a seasoned world class politician.

      Margaret Thatcher, anak beranak George Bush, Bill Clinton, Paul Keating, Tony Blair, Lee Kuan Yew semua dah kena penangan Tun Mahathir.

      Delete
    6. Wak Suman..memang patut lah Singapork berani tunjuk gedebe dengan Msia..ini semua salah Mat Syabu.

      Ingat tak dulu..masa dalam persidangan parlimen, dia sebagai menteri pertahanan telah mendedahkan betapa aset pertahanan udara Msia yang dimiliki oleh TUDM terdiri dari jet2 pejuang yang tak boleh berfungsi dengan baik ..lebih banyak yang digrounded dari yang boleh terbang di udara.

      Jadi secara tak langsung...dia telah mendedahkan kelemahan sistem pertahanan udara kita yang jauh ketinggalan jika dibandingkan dengan yang dimiliki oleh RSAF tu.

      Wak jangan lupa..pilot2 RSAF tu dilatih khas oleh Israel dan kini mereka memiliki aset ketenteraan antara yang tercanggih di rantau ini. Big Brother..Amerika juga telah membekalkan kepada tentera Singapork dengan state of the art technology warfare..sebab tu lah diorang kini berani mencabar dan merendah2kan keupayaan tentera kita, baik di darat, laut maupun di udara.

      Apa tah lagi, timbalan menteri pertahanan . Liew Chin Tong dari DAPigs tu pernah mendapat latihan khusus dalam bidang perancangan strategik di Singapork..jadi lagi mudah lah rahsia2 ketenteraan sulit kita boleh jatuh ke tangan mereka.

      Ini semua silap Tun Madey yang terlalu patuh dan akur dengan kehendak DAPigs tu sehingga dengan melantik orang macam tu ke jawatan yang begitu strategik tu.

      Ditambah pulak dengan menteri pertahanan yang hanya gemar masak kari kapla ikan, buat kuih samperit dan teh tarik atas kapal perancang...Wak pikir lah sendiri apa yang bakal berlaku nanti..boleh kan Wak Suman Ooooiii????

      Delete
  19. Wak Suman...Dah tentu lah Wak terbaca kenyataan Setiausaha Agung DAPigs, Lim Guan Eng@Ah Beng@Nobita yang mengatakan Kerajaan Pahang di bawah pimpinan BN sukar untuk membantu masyarakat dalam kawasan Parlimen Cameron Highlands kerana berdepan masalah hutang berjumlah RM3.1 bilion dengan kerajaan Persekutuan.

    Wak Suman..Jom kita sama2 ulas kenyataan Menteri Kewangan Hong Kong di atas dengan bahasa yang paling mudah difahami terutama oleh macai-macai tomato...macam Wak ni!!!!

    Pertama, jika dilihat kepada Memorandum Liabiliti Kerajaan Pahang yang CTS letakkan di atas, 70% daripada hutang negeri itu adalah berkaitan bekalan air. Hutang ini boleh dihapuskan menerusi penstrukturan industri air.

    Nobita jangan pura-pura lupa bahawa situasi yang sama juga pernah dilalui Kerajaan DAP Pulau Pinang, apabila RM665 juta hutang negeri itu dengan Kerajaan Persekutuan terhapus menerusi penstrukturan industri air.

    Kedua, Pahang bukan sebuah negeri yang bebas dan berkecuali (sovereign state). Maksud sovereign di sini ialah Pahang tiada kuasa dalam menentukan polisi kewangan dan juga tiada kuasa penuh dalam bab cukai.

    Oleh itu, Kerajaan Pahang tidak mempunyai kuasa untuk mengeluarkan sovereign bond. Oleh yang demikian, Kerajaan Negeri hanya boleh meminjam kepada Kerajaan Pusat sahaja. Pinjam untuk apa?

    Sekali lagi lihat Memorandum Liabiliti di atas. Pinjam untuk pembinaan perumahan dan perbelanjaan ekonomi negeri.

    Ketiga, Pahang telah menyumbang 4% dari Keluaran Negara Kasar (GDP) negara atau pun sekitar RM60 ke RM70 billion. Sektor pertanian negara bergantung kepada negeri Pahang.

    Pahang menyumbang lebih kurang 12.3% daripada hasil pertanian negara. Nobita bercakap mengenai hutang negeri Pahang tetapi tidak menyatakan sumbangan negeri tersebut kepada kerajaan Federal selama ni...

    Fahamkan konsep federalism. Sebagai ganti hasil yang datang dari negeri, Kerajaan Pusat bertanggung jawab juga dalam membangunkan negeri tersebut...walaupun di bawah pemerintahan pembangkang!!!!

    Cukai dari negeri Pahang, Nobita hendak kutip, pembangunan negeri tersebut cuba mengelak dan lepas tangan pulak. Ini sudah lebih daripada perangai syaitannirajim!!!!! Setuju tak Wak Suman haah????

    ReplyDelete
  20. “ANWAR AKAN DIDAKWA FEBRUARI INI” -CERAMAH PRK P.078 CAMERON HIGHLAND ~ DATO LOKMAN ADAM
    https://www.youtube.com/watch?v=0vTYf_w1L00

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh pakai ker auta si Lalokman Padam....??

      Delete
  21. KECOH!!! Lokman Adam Dakwa Tun Mahathir Kena Serah Jawatan Pada Anwar Ibrahim Bulan 3 Ini!
    https://www.youtube.com/watch?v=ZGQEWSARF-I

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hu hu hu

      Di JB pun dah ada gossip2 macam tuu, tapi kan, sumbernya dari mana - ekk elehhh dari budak lalokman Padam rupernyer.....!!

      Delete
  22. Wak Suman...mari kita dengar dengan berlapang dada benda ni ..boleh kan Wak???

    Presiden UMNO yang menjalankan tugas-tugas presiden, Datuk Seri Mohamad Hasan membidas sikap kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang tidak bertanggung jawab dalam mengurus tadbir ekonomi negara.

    Hakikatnya kata Mohamad, kesuraman ekonomi negara kini adalah disebabkan kesan tindakan kerajaan PH yang menjaja ke seluruh dunia kononnya Malaysia akan bankrap serta memanipulasi hutang negara.

    Walhal katanya, ekonomi negara ketika di bawah pentadbiran kerajaan Barisan Nasional (BN) berkembang pesat serta diwariskan dalam keadaan yang amat baik.

    “Padahal ekonomi negara kita berkembang pada tahun 2017, ekonomi kita ditutup bukunya pada Disember hampir enam peratus, negara kedua yang terbaik dalam Asia selepas negara tanah besar China.

    “Macam mana nak katakan kita (kerajaan BN) tak uruskan ekonomi dengan baik.

    “Tetapi inilah katanya negara nak bankrap, menjaja negara kita pergi ke Jepun, pergi ke China, tetapi lepas itu pula minta orang Jepun datang melabur ke negara kita.. balik dengan tangan kosong,” ujarnya.

    Beliau berkata demikian dalam program ceramah Pentas Perdana sempena kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Cameron Highlands, di Dataran Felda Sungai Koyan 1, di sini, malam tadi yang turut disertai Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    Turut hadir, calon BN, Ramli Mohd Nor serta kepimpinan UMNO dan Pas sama ada di peringkat pusat mahupun negeri dan tempatan.

    Seterusnya, Mohamad yang pernah berkhidmat sebagai ahli majlis kewangan negara menjelaskan bahawa isu hutang sengaja dimanipulasi oleh kerajaan PH.

    “Inilah masalahnya mengatakan hutang kita sampai RM1 trilion.. Tak pernah. Saya adalah ahli majlis kewangan negara, tak pernah nampak kita punya akaun (hutang RM1 trilion).

    “Sebagai ahli gabungan badan Bangsa-bangsa Bersatu setiap enam bulan akaun kita akan diperiksa oleh badan-badan penarafan antarabangsa, IMF (Tabung Kewangan Antarabangsa), Bank Dunia dan mereka memperakui akaun kita.

    “Tak pernah disebutpun hutang sampai RM1 trilion, mana datangnya? Dia mengambil tanggungan-tanggungan lain,” tegasnya.

    Tanggungan lain tersebut jelas bekas ketua pengurusan tertinggi sebuah syarikat korporat itu adalah seperti bon-bon, surat hutang atau sukuk contohnya yang dibuat oleh Permodalan Nasional Berhad (PNB) dan Maybank yang disokong oleh aset masing-masing.

    “Ia dijual berasaskan aset yang kukuh dan kuat ‘balance sheet’ masing-masing, tiada kena-mengena dengan kerajaan tetapi ia dimasukkan (kerajaan PH) ke dalam akaun kerajaan Persekutuan sebagai tanggungan luar biasa.

    “Dia kata kita punya aset tanggungan RM1 trilion, sebenarnya hutang adalah sebanyak RM685 bilion,” tekannya lagi.

    Tetapi ujarnya, dalam masa yang sama kerajaan PH menyembunyikan perkara berkaitan wang rizab negara.

    “Dia tidak pernah pula kata berapa kita punya rizab negara, rizab negara kita melebihi RM400 bilion.

    “KDNK (Keluaran Dalam Negara Kasar) kita melebihi RM1 trilion, jadi kita tidak ada masalah kerana duit rizab kita ada RM400 bilion, hutang kita RM685 bilion,” tambahnya.

    “Inilah yang telah berlaku. Kerana apa, kerana mahu melihat saham-saham dalam negara kita jatuh merudum maka ramailah nanti yang datang ‘memfaraidkan’ saham-saham termasuklah saham yang ditanggung oleh Tabung Haji.

    “Saham TH Plantations sebelum pilihan raya (umum) diniagakan di pasaran saham Kuala Lumpur RM1.68, tetapi bila pasaran saham jatuh merudum 40 peratus, TH Plantations dah tinggal 52 sen,” ujarnya lagi.

    Begitu juga dengan harga komoditi asas seperti kelapa sawit sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14, April 2018, CPO (Minyak Sawit Mentah) didagangkan RM2,850 satu tan tetapi pada Oktober, ianya turun menjadi RM1,700 ke RM1,800 satu tan.

    “Bayangkan sekarang harga kelapa sawit boleh jadi RM200 ke RM300 setan sahaja. Harga getah teruk dan macam-macam lagi,” katanya.

    Kesannya, rakyat terpaksa menanggung keperitan disebabkan negara mempunyai sebuah kerajaan yang hanya pandai bercakap tetapi tidak mampu berbuat apa-apa, bidasnya lagi.





    ReplyDelete
  23. Anda boleh liwat di England, tapi bukan di Malaysia!
    - Tun M

    http://www.astroawani.com/video-malaysia/anda-boleh-liwat-di-england-tapi-bukan-di-malaysia-tun-m-350906

    TUN KATA ANWAR PELIWAT DI OXFORD◼

    Penanya: Tun, anda bercakap tadi bahawa adalah salah untuk melakukan penahanan politik ke atas individu. Adakah anda mengaku bahawa anda juga bersalah melakukan kesalahan yang sama ketika jadi PM ke 4 dahulu?

    Tun: Maaf? Saya tak faham. Anda rujuk kepada siapa?

    (Tun buat-buat keliru dan lupa adanya manusia bernama Anwar Ibrahim) 🤣

    Penanya: Anwar Ibrahim. (dalam hati...tua kutuk buat-buat dunno plak...)

    Moderator: Anwar Ibrahim, Tun.

    Tun: Oh! Anwar Ibrahim! (punyalah tak signifikan sampai aku lupa)

    Kemudian Tun jawab....

    Tun: Aku kalau cerita pun korang takkan percaya.

    Penanya: Cerita lah...

    Jawapan Tun M: Dia dibicarakan 9 bulan. Segala macam bukti dibentangkan. Dia juga bawa saksi seramai mungkin. Dah akhirnya dia diputuskan bersalah oleh mahkamah.
    Hakim-hakim yg putuskan dia bersalah. Bukan aku.

    Penanya: Jadi anda tak ngaku dia dianiaya la?

    Tun: Kan aku dah kata. Dia dibicarakan dan disabitkan bersalah atas kesalahan jenayah (liwat) di mahkamah. 9 bulan perbicaraan dengan segala mak nenek bukti keluar. Tapi kami dah setuju lupakan kejadian silam ini kerana keutamaan kami adalah jatuhkan Najib Razak. 🤦🏼‍♂

    Penanya: Jadi liwat ni satu kesalahan lah? (Anwar bukan tahanan politik le ni?)

    Tun: Liwat satu kesalahan di Malaysia. Kalau anda nak buat kat tempat lain macam England takpe. Aku tak kisah. 😂

    Nota : tak boleh bayang apa perasaan Anwar, Dr Wan Azizah Wan Ismail, Nurul Izzah Anwar dan segala otai-otai reformasi bila tengok Tun cakap macam ni.
    Anwar sikit pun tak pernah malukan Tun di mana-mana selepas PRU ke 14. Tapi ini entah kali ke berapa Tun M malukan Anwar di depan masyarakat dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Wan Azizah anggap Bang Nuar anugerah tuhan.

      Tapi kak Wan terlupa...
      Rukun Islam paling atas ialah bersahadah....
      "Aku bersaksi TIADA TUHAN selain Allah", dan wajib diucap serta niat dalam hati 9X sehari.
      Subuh - 1X
      Dzohor - 2X
      Asar - 2X
      Maghrib- 2X
      Isya' - 2X

      Tun M Anugerah Illahi tetap konsisten dari dulu lagi, walau diasak bertubi-tubi kali ini di Oxford yg mana dapat tepukan gemuruh para hadhirin.

      Delete
    2. Wak Suman..Wak tak sedar lagi ke..Tun Madey dah masuk perangkap kerajaan Singapork bila menjawab soalan2 berkaitan isu perairan antara bangsa semasa MB Johor menaiki kapal persiaran di Johor tu serta tersilap jawab dengan mengatakan MB tu berada di perairan antarabangsa, sedangkan MB tu berada di perairan Johor dan Msia...dan juga gagal menjawab dengan memuaskan berkaitan perjanjian air antara Johor dengan Singapork.

      Kita pun tau, masa Tun jadi PM ke 4 dulu, dia berpeluang untuk mereview balik harga untuk beklana air mentah ke Singapork tu, untuk memastikan agar Msia tak rugi dalam perjanjian tu..tapi kenapa Tun dah ambik kesempatan tu untuk negiotiate harga yang lebih munasabah dan tak merugikan kita???

      Sekarang ni, Singapork dah ada modal besar jika Msia membawa isu perairan dan perjanjian air ni ke ICJ..mereka pasti akan menggunakan jawapan Tun dalam majlis di Oxford ni untuk memberi legitimasi dan kelebihan untuk mereka..dan jawapan Tun dalam video ini pasti akan menjadi senjata utama mereka untuk menang nanti.

      Wak Suman..nampaknya sebijak2 Tun Madey ni pun dah kena didajjalkan oleh penuntut Singapork yang bernama Mohan ni...Tun rupa2nya tak sedar soalan2 yang diutarakan oleh Mohan ni disediakan oleh pakar2 strategis Singapork untuk memerangkap Tun dan mengaibkannya dan Msia..apa nak dikato..ini lah akibatnya jika kita mempunyai PM yang terlalu egoistik dan menganggap dirinya aje yang betul dan bijak dalam serba serbi..last2 kena jugak dengan anak muda yang hanya menjadi umpan kerajaan Singapork tu aje...betul tak Wak????

      Delete
    3. No.. no..no....!! Si Mohan atau kau pun bukan tarafnya ingin menguji cuba Tun, a seasoned world class politician.

      Margaret Thatcher, anak beranak George Bush, Bill Clinton, Paul Keating, Tony Blair, Lee Kuan Yew semua dah kena penangan Tun Mahathir.

      Delete
  24. Baru2 ini kebetulan sy ada urusan di Teluk Panglima Garang dan di Banting . Sy bertemu dgn seorang jutawan dan hartawan org Cina......

    Dia kondem org2 Melayu Islam yg menjadikan lambang salib di bangunan di Pulau Pinang sebagai satu isu, kita sedia maklum Mufti dan PAS yg menegur tanda salib tersebut......

    Kata Cina tersebut , cuma lambang mcm tu saja sudah takut dan jadikan isu politik, katanya bagi cina itu lambang ONG......

    Sy tanya kat dia, kenapa org2 Cina keluarkan produk letak lambang dan gambar2 seperti masjid dan nama2 Melayu contohnya Pau Ahmad dan Bihun Cap Masjid dan banyak lg ?

    Kenapa tk gunakan lambang ONG yg diperkatakannya tadi ? Lambang ONG mestilh ong bihun, beras, pau dan macam2 lagi ? Pastinya akan laris di pasaran sbb makanan tu semua dtgnya bersama2 dgn lambang ong......

    Sy tambah lagi, kenapa org2 Cina takut sgt dgn angka 4 yer? Pelikkan, angka jer kot , apa hal goyang bila nmpk atau letak angka 4......

    Itu cuma angka saja yg mencukupkan bilangan atau sebagai penanda bilangan ???

    Nombor saja maaa......

    So sy bgtahu dgn dia face to face, kami umat Islam ada akidah yg wajib kami jaga, bila Mufti dan Ulama' tegur, kita yg jahil ni jgnlh tunjuk pandai. Lebih2 lagi orang bukan islam macam you....

    Mengapa ada saja yg berkaitan dgn Melayu dan Islam pasti org2 non muslim nk campur tangan dan kondem habis2an.....

    Tapi berkaitan dgn bisnes produk makanan, org2 Cina pandai menipu org2 Melayu dgn meletakkan nama2 dan lambang2 yg berkaitan Melayu ????

    Lagi satu i nak tanya u , kenapa orang2 Cina nak sangat rebut UiTM yg sememangnya utk Bumiputera tapi taknak berebut masukkn anak2 ke SEKOLAH KEBANGSAAN...???.....

    Jawapannya mudah, Cina ingin dapatkan apa saja keistimewaan dan hak yg Melayu Islam dan Bumiputera dapat.....

    Jual produk makanan dan minuman atas nama Melayu Islam sbb nk tarik duit dari poket org2 Melayu.....

    Cina nak dapatkan UiTM kerana IPTA ini fasilitinya adalah bertaraf tinggi yg segalanya disubsidikan oleh Kerajaan sebelum ini utk org2 Melayu dan Bumiputera......

    Dan banyak lagi jawapan2 yg sy bagi slps itu.....

    Cina jutawan dan hartawan itu hanya tersengih2 macam kerang busuk lagaknya tanpa sebarang jawapan balas......

    Kenapa dia tersengih2 yer ???

    Mgkin jawapan2 dari sy kena sejibik sejibik tepat ke muka dia dan betul semuanya......

    Saya bukan Jutawan mahupun hartawan yg bijak pandai.....
    Cuma seorang Pengerusi Persatuan yg sayangkan Bangsa dan Agamanya.....

    Akhirnya sy dpt tahu dia penyokong kuat parti DAP dan semasa PRU-14 yg lps, dia menaja lebih dari 50 buah kenderaan dan jutaan ringgit utk kempen DAP......

    Orang2 Melayu wajib sedar dan muhasabah diri.....
    Teruskan boikot produk Non Muslim dan wajib cari produk2 Muslim sahaja sbgai alternatif.....

    Non Muslim hanya akan akur dan tunduk di bawah pemerintahan Melayi Islam sekiranya ekonomi mereka lumpuh dgn hilangnya sokongan RM dari poket org2 Melayu.........

    ReplyDelete
  25. Bentuk kerajaan baharu atau bubar Parlimen: Isma
    Pemerintahan mengecewakan kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang didominasi parti tamak haloba, DAP serta bukan Islam, sedang menjurus Malaysia ke arah sebuah negara rasis.

    Lebih buruk lagi apabila Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dilihat hampir hilang kawalan sepenuhnya ke atas pemerintahan dan anggota Kabinet, kata Amir Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman.

    Beliau berkata, perubahan dasar yang drastik sedang dilakukan untuk kepentingan kaum tertentu, sekali gus menonjolkan semangat anti-Melayu dan Islam membuak-buak, seolah-olah melepas geram yang lama tersimpan.

    “Menteri yang paling berkuasa pada masa ini ialah Menteri Kewangan, Lim Guan Eng. Sedang menteri-menteri Melayu yang lain dalam keadaan kebingungan tidak tahu untuk berbuat apa-apa.
    “Saya fikir keadaan ini sangat berbahaya kepada negara dalam semua sudut, sama ada politik, ekonomi, perpaduan, keselamatan dan sebagainya,” katanya kepada Ismaweb.net, hari ini.

    Justeru, beliau menggesa Dr Mahathir supaya memandang serius perkara ini, termasuk menyarankan supaya perdana menteri membubarkan kerajaan sedia ada serta membentuk kerajasama politik baharu yang lebih kuat dan stabil.

    Beliau berkata, saranan itu bagi mengelakkan negara terus terjerumus kepada kemerosotan dan huru-hara, sehingga menggugat perpaduan kaum dan kestabilan ekonomi.

    “Atau pun pilihan kedua, beliau boleh menghadap Yang di-Pertuan Agong untuk membubar Parlimen dan mengadakan pilihan raya yang lebih awal. Beliau perlu melakukan perkara ini segera sementara sihat dan masih memegang kuasa.

    “Beliau harus fikir bagaimana senario politik dan masa depan negara jika beliau meninggalkan pemerintahan dalam situasi yang tidak terkawal seperti yang sedang dialami pada hari ini,” katanya. - ismaweb

    ReplyDelete
    Replies

    1. Nate' yang selalu kopipes di luar tajuk pakai banyak nama spt Anomouse, Abang Din, Singgora, GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB itu keluar di atas nama lama dia, Pejuang Tahi Rakyat.

      Mesti di balun dgn apa cara pun, termasuk kopipes spt dia buat:

      Media Indonesia tidak ketinggalan melaporkan berhubung kenyataan yang dibuat Dr Mahathir selepas perbincangan Oxford Union 19 Jan lalu itu.

      Antara media Indonesia yang melaporkan kenyataan itu ialah CNN Indonesia, Tempo, dan Jakarta Post. Laporan itu juga mengisi ruangan laman media sosial Indonesia.

      Susulan itu, sejumlah pengguna media sosial negara itu dilihat memberi sokongan kepada Dr Mahathir dan menyatakan harapan mendapat presiden seperti Mahathir.

      "Hadiahkan Indonesia pemimpin (presiden) yang seperti ini ya Rabb. Amiin," kata salah seorang pengguna media sosial di Facebook dalam satu klip video yang melaporkan tentang kenyataan Dr Mahathir.

      Delete
  26. Wak Suman...Boleh tak Wak tolong tentu sahkan berita tergempar kebaboom ni haah???

    Is DAP taking on the Chinese underworld of Msia?

    Though he is thick skinned and combative, FT Minister, Khalid Samad must privately felt embarassed by Dato Najib's trolling and his inability to troll back despite repetitive attempts. Blogger Husin Lempoyang attributed it to his lack of wit and position as Minister.

    Nevertheless, Khalid is still better in gaining public attention than Teresa Kok. Her attempt to create an issue out of the Sungai Buloh Kwasa Land failed.

    She got Sankara Nair to do pussy-footing and her own bushing of Najib but the attempted 1MDB spin was shadowed by WSJ report of a China bailout that could likely be orchestrated by her party comrade.

    Khalid could get the publicity from the massive probe into 74 projects approved in the past by DBKL. He gave a "garang" and no nonsence warning to errant premises owners failing to pay assessment tax.

    Hope Khalid is able to do so and prove he is a better FT Minister than elder brother, BN's Tan Sri Shahrir Samad. New broom sweep well and he could bag something out of the probe.

    It is not so much the revelation that the controversial Medan Imbi property raised by DAP since March 2017 is allegedly built illegally on FT Land and Mines Office land,

    But, it is about the identity of the mystery owner, which turned out to be fallen Heavenly King, Datok Koo Tee Yam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Suman..Wak kenal tak sapa Dato Koo Tee Yam ni haah??? Jom kita tengok sapa sebenarnya dia ni..boleh kan Wak???

      Koo Tee Yam made headline when he was arrested under the Emergency Ordinance in March 2004 and received unconditional release in March 2005.

      In between, he obtained Habeas Copus order from Federal Court for release on October 19, 2004 but refused to leave anticipating he will be re-arrested. He did emerge from the Simpang Renggam Detention Centre on October 29th 2004 to be bundled off by police and was subsequently released few days later.

      The October 2005 The Star feature on Tee Yam fell short of calling him as leader of the Four Heavenly King underworld bosses.

      He was described as "controversial businessman", investor in entertainment and restaurants, "adviser" to Chinese guilds, "philantropist", and "powerful and influential figure".

      As recently as October 2018, Twitter Finance reported Tee Yam was seen in the same table as Anwar Ibrahim at a dinner fund raising for the PD by-election.

      Character like Tee Yam is influential to the Chinese community, more so in areas like the Jalan Imbi in the Bukit Bintang area.

      Politically, it is an open secret that one of the key factor to win elections for Chinese parties including DAP is to get the blessing and support of underworld bosses. Lim Guan Eng should not attempt to deny.

      DAP vs underworld?

      DAP could be driven by the community concerns on encroachment on local interested parties or disturbed a planned signature park for Imbi.

      It is an understatement to say the area is now much sought after by developers.

      Kuala Lumpur City Hall Councillor Chairman and Malaysian Special Envoy to China, DAP Tan Kok Wai demanded Khalid to not give in and sell the land to the building owner.

      His likely intention is to see law enforced. Is DAP serious to take on Tee Yam and the Chinese underworld?

      Whether there is legitimate reason and prior agreement between Tee Yam and the previous FT Minister, Tengku Datok Adnan Mansor to allow the building on government land or not, Khalid went on to call on the building owner to buy the land or lose it.

      Will the words of a DAP Councillor or AMANAH FT Minister carry more weight?

      Khalid also gave a month-end deadline to decide or risk MACC moving in to investigate.

      He must continue to remain "garang" to the underworld boss or get trolled again by cousin Najib!!!!

      Delete

    2. "Bagus juga kalau punya Presiden seperti beliau (Tun Dr Mahathir) ini," kata mereka di Indonesia .

      M. Abbas
      @AbbasNasiruddin
      Bagus juga kalau punya Presiden seperti beliau inihttps://youtu.be/IDfpOdu8Bdc

      20:24 - 22 Jan 2019
      See M. Abbas's other Tweets

      Tempo Internasional
      @tempodunia
      · 19 Jan 2019
      Soal Larangan Atlet, Mahathir: Israel Tidak Boleh Masuk Malaysia https://goo.gl/HrGEG3

      PM Mahathir Mohamad menekankan bahwa orang Israel tidak boleh datang ke Malaysia karena negara itu tidak memiliki hubungan diplomatik dengan Malaysia

      dunia.tempo.co

      @heldybusrie

      Inilah perdana menteri mahathir yg tidak bisa di setir belok sana belok sini oleh siapapun baik dari partai nya sendiri maupun dari dll ,, kapan Indonesia punya pemimpin yg seperti beliau

      Delete
  27. ✅ Kesian Azmin Ali: Surat terbuka daripada Rafizi Ramli

    https://www.youtube.com/watch?v=bJMke7gGLUk&feature=youtu.be

    ReplyDelete
    Replies

    1. Sementara itu, beberapa pengguna media sosial Indonesia turut mempopularkan semula istilah "Little Sukarno", pejuang tegar Indonesia.

      Istilah berkenaan dikatakan dipopularkan oleh media luar suatu ketika dulu sebagai merujuk kelantangan Mahathir yang dibanding-bandingkan dengan presiden pertama Indonesia, Soekarno.

      Rakyat Indonesia akan mengundi pada 17 April ini bagi memilih 575 anggota Dewan Perwakilan Rakyat (DPR), 136 anggota Dewan Perwakilan Daerah (DPD), serta anggota Dewan Perwakilan Rakyat Daerah bagi penggal 2019–2024. Di guna mereka nama Dr Mahathir bagi menarik undi.

      Delete
  28. Anwar Ibrahim Bongkar Salah Laku Tun Mahathir

    https://www.youtube.com/watch?v=Pap3wJ3xjZg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuulah...dulu Nuar bukan kemain kuat dia bereformasi jalanan konon Tun M bapak kronisme & nepotisme. Tau-taunya, PKR berpuluh tahun abis dibolot bapak, emak dan anak. Nasib baik cucu masih kecil, kalau tak, cucu pun pegang jawatan.

      Delete
    2. Wak Suman...Bang Non tak de pulak menghimpunkan harta kepada anak2 dan kroni2nya , tak macam Tun Madey yang telah menjadikan mereka billionaire instant sepanjang 22 tahun menjadi PM ke 4 dulu beb !!!!

      Delete
    3. Tuuu haaa - istana di Segambut bernilai juta2, mana datang duit....??

      Aku cabar kau buat laporan polis/sprm heret Tun, anak2 & kroni2 ke muka pengadilan, bukan macam anjing kurap menyalak bukit....!!

      Delete
    4. TongGeng,.TongGeng..

      Waima apa pun kau gormal.....

      Kesudahannya....Tun tak putus2 dapat lagi Anugerah/Penghormatan Antarabangsa dgn restu dan taqdir Illahi.

      He he he

      Delete
    5. Bukan calang2 Anugerah/Penghormatan yg Tun dapat - 'Tabung Dr Mahathir IAACA' Antarabangsa PBB Pembenterasan Korupsi/Rasuah Sedunia.

      IAACA launches Dr Mahathir Mohamad fund to support anti-graft officers
      22 JAN 2019 / 20:52 H.

      Delete

    6. Pada perbincangan Oxford Union hujung minggu lalu, Dr Mahathir menekankan bahawa atlet Israel tidak sepatutnya datang ke Malaysia kerana kedua-dua pihak tidak mempunyai hubungan diplomatik.

      Ketika diasak secara terbuka oleh Presiden Oxford Union, Daniel Wilkinson, Mahathir berkata, Malaysia mempunyai hak untuk menutup sempadannya terutama terhadap pihak yang dirasakan "banyak melakukan kesalahan".

      Larangan Malaysia itu turut mengundang bantahan Jawatankuasa Olimpik Israel yang memberi tekanan berterusan kepada penganjur agar atlet mereka diberikan visa.

      Atlet Israel yang dikenakan larangan itu adalah atlet renang bagi Kejohanan Renang Para Dunia yang akan diadakan di Sarawak pada Julai ini.

      Bravo Tun Dr Mahathir. Mamposs rejim nZionis Israel.

      Bersama depa YANG SENTIASA MENJILAT NAJIB.

      Delete
    7. geng kepala butuh ni bodoh piang....dia baru kenal pak sheikh tapi dah temberang lebih.....

      Delete
  29. LIHAT?? VIDEO MUHYIDDIN BERI DUIT DI CAMERON HIGHLANDS TERSEBAR??
    https://www.youtube.com/watch?v=IzX8SLzsl8s

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi hi hi

      Cheapskate illegitimate propagation. Besok tahun baru Cina kasi ang pow pun jadi isu.

      He he he

      Delete

    2. KOMEN2 KPD BERITA
      'Hadiahkan Indonesia presiden seperti Mahathir, ya Rabb'

      Intan Syafeera

      MyPM ... Luv u so much.

      Hairul Nizam

      Rasa mcm nk nagis pon ada....

      Anatta Zen

      Kat luar negeri ramai yg puji TDM ni. Yg kutuk dia puak2 yahudi dan penyokong yahudi. Dlm negeri pun ramai yg puji.

      Mongak Mongak

      Umno je yg masih buta..X celik2

      Roy Tiara

      Jika Najib masih PM, kedatangan atlet renang paralimpik Israel akan dialu2kan dan disambut meriah oleh penyokong2 Pas.

      Hahaha, geli ati .. depa di kentot Yahydi sokong Yahudi ...

      Delete
  30. Tun Mahathir Anggap Anwar Seorang Penipu Besar

    https://www.youtube.com/watch?v=pSJv4_iqsjQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. KISAH BENAR PADA TAHUN 1998

      Almarhum Tun Ghafar Baba bila diasak bertubi-tubi oleh wartawan Indonesia di Jakarta berhubung pemecatan brader Anwar, beliau selamba ajer jawab...

      "Jika kamu minat dan nak sangat dgn Anwar Ibrahim, dgn segaka hormat sila ambil dia dan kami di Malaysia sangat senang hati menyerahkannya kpd Indonesia".

      Peristiwa itu tersiar di semua arus perdana, laman2 sosial, media2 utama, stesyen2 tv seantero dunia.

      He he he

      Delete
    2. Sehandal2 Tun Ghafar tu...dia tewas jugak kepada Bang Non dalam pemilihan jawatan timbalan presiden UMNO dulu dan tak merasa jugak jawatan PM...apa citer tu Wak ???

      Tak heran lah kan....sapa pulak yang tak kenal mantan PM ke 4 dulu yang sesuka hati mensailang TPM2nya yang dirasakan telah semakin kuat pengaruh dan sokongan mereka serta bakal menguggat dan mencabar hegemoni kekuasaan otokratiknya sebagai presiden UMNO dan PM Msia...betul tak Wak????

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. TongGeng..,

      Kau lahir tahun bila....? Kau toksah temberang konon Tun Ghafar kalah kpd Brader Nuar, haramjadah betul kau.....!!

      Nih cerita sebenar dari aku sebagai perwakilan bahagian ketika itu....

      Pada 1993 Tun Ghafar berundur daripada jawatan Timb Presiden UMNO dan Timb Perdana Menteri apabila kedudukannya sebagai Timb Presiden UMNO dicabar dgn biadab oleh Brader Nuar.

      Tujuan Tun Ghafar undur diri amat terpuji bagi mengelak perpecahan dalam parti dan mempertahankan kestabilan negara. Surat perletakan jawatan ditulis pada kertas Penerbangan Malaysia di bilik VIP Lapangan Terbang Antarabangsa Subang untuk berlepas ke Korea Selatan bagi tugas rasmi.

      Jasa Tun Ghafar sebagai seorang ketua yang berkhidmat setia untuk Umno dilupakan begitu saja semata-mata kerana ada wira baru konon handal masa itu, iaitu Anwar Ibrahim.

      Ketahuilah....Brader Nuar guna kuasa & pengaruh jawatan Menteri Kewangan yg disandang sejak 1991 berkonspirasi dgn MB-MB, KM-KM, Ketua2 Perhubungan Umno negeri untuk menjatuhkan Tun Ghafar.

      Saya masih ingat peristiwa Tun Ghafar keluar dari Pejabat Timb Perdana Menteri hanya membawa sehelai bag plastik sahaja,

      Itulah titik mula Brader Nuar biadab, tidak hormat dan derhaka kpd otai2 yg banyak jasanya gara2 bersahabat dgn perisek CIA berbangsa Zionist Yahudi bernama Paul Wolfowitz. Apa jasa Nuar sehingga kini...?? Setidak-tidaknya Tun Ghafar dikenang kerana MARA.

      Nah...aku mau dengar komen balas kau pulak....!!

      Delete
    5. KOMEN2 KPD BERITA
      'Hadiahkan Indonesia presiden seperti Mahathir, ya Rabb'

      Thomas

      Bukan itu sahaja, diplomat Yahudi dibenarkan masuk Malaysia oleh BN tapi Parti lebai bisu seribu bahasa.
      Hairan ramai masih lagi mahu percaya fitnah yg PH itu mengancam agama Islam. TDM bukan cakap sahaja, tapi serupa bikin. HidupTun.

      Adam Saleh

      Kalau Indonesia mintak Najib ke atau Zahid boleh kita bagi free.tak payah bayar dan boleh simpan terus.

      Grow Spirulina

      Negara besar seperti amerika pun tak mampu menghalang kuasa asing mempengaruhinya dan malaysia pun tidak terkecuali yakini la di nagara demokrasi anda boleh menyokongnya atau menbantahnya.....

      Ken Ken

      Thomas, Parti lebai tak boleh harap. Sekarang sepentas dengan parti penyamun si Najib.

      Delete
  31. Anwar Ibrahim: Bila Dengar Anwar Mari Kajang, Dr Mahathir Bangun, Tun Daim Panggil Mesyuarat

    https://www.youtube.com/watch?v=VgCpGZFULBc

    ReplyDelete
  32. PERSPEKTIF POLITIK - Tun Mahathir : Kenapa saya Pecat Anwar Ibrahim?

    https://www.youtube.com/watch?v=H9p3gUUDN5Q

    ReplyDelete
  33. Anwar Ibrahim:
    Mahathir Saya Pun Tak Takut, Saya Takut Pada Shafee?

    https://www.youtube.com/watch?v=jXXWAfQAQ2g&t=45s

    ReplyDelete
  34. Anwar Ibrahim:
    Tun Daim, Manusia Paling Rasuah Dalam Sejarah Malaysia

    https://www.youtube.com/watch?v=Cj5JvNyxNV4&t=47s

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi hi hi

      Pergi buat laporan polis/sprm, jgn nak nak memekak jer.....!!

      Delete
  35. Sebab DAP Lantik Tun M Sebagai PM Ke 7

    https://www.youtube.com/watch?v=3PULDmLDRTM&feature=youtu.be

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi hi hi

      Sudahnya....Tun hari ini dapat lagi Anugerah Illahi.

      Delete
    2. Bukan calang2 Anugerah/Penghormatan yg Tun dapat - 'Tabung Dr Mahathir IAACA' Antarabangsa PBB Pembenterasan Korupsi/Rasuah Sedunia.

      IAACA launches Dr Mahathir Mohamad fund to support anti-graft officers
      22 JAN 2019 / 20:52 H.

      Delete
  36. Woiit...Wak Suman..Pejuang rakyat dah berikan banyak link2 kat youtube berkaitan idola Wak, Tun Madey tu..ahaah..apa lagi tunggu..pergi lah ke link tu tanpa tangguh dan hadamkan betul2 isinya semoga cerah sikit otak dan minda Wak yang dah berkeladak tu...takkan lah tak boleh kot????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Binatang yang pakai nama Pejuang Tahi Rakyat = GENG NAJIB YANG SENTIASA MENJIKAT NAJIB

      Najib cnace of comeback via CH will make him lost in the jungles.

      If BN loses, the former premier’s hopes of ‘legitimising 1MDB’ scandal would be dashed too.

      4h ago by Lim Kit Siang

      Delete
  37. TongGeng,.TongGeng..

    Waima apa pun kau gormal.....

    Kesudahannya....Tun tak putus2 dapat lagi Anugerah/Penghormatan Antarabangsa dgn restu dan taqdir Illahi.

    He he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan calang2 Anugerah/Penghormatan yg Tun dapat - 'Tabung Dr Mahathir IAACA' Antarabangsa PBB Pembenterasan Korupsi/Rasuah Sedunia.

      IAACA launches Dr Mahathir Mohamad fund to support anti-graft officers
      22 JAN 2019 / 20:52 H.

      IAACA launches Dr Mahathir Mohamad fund to support anti-graft officers
      Malaysian Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad. — Bernama
      VIENNA: The International Association of Anti-Corruption Authorities (IAACA) today launched the Dr Mahathir Mohamad Fund to help anti-graft officers who face risks in the line of duty.

      The announcement was made by IAACA president Dr Ali Fetais Al-Marri during his opening address at the 10th IAACA Annual Conference and General Meeting at the Vienna International Centre here.

      Al- Marri, who is also Qatar Attorney General, said the fund carried the name of the Malaysian Prime Minister in recognition of Mahathir’s efforts in fighting graft.

      Al-Marri said Qatar had agreed to start up the fund with 1 million Qatar Riyal (RM1.14 million).

      Delete
  38. SUDAH BANYAK HARI AKU TAK MENJEJAK KAKI KE BLOG KUBANG DOSA INI. AKU SANGAT SIBUK DI SEKOLAH PAGI DAN PETANG. KALUT DGN PERSIAPAN MERENTAS DESA DAN KEJOHANAN SUKAN TAHUNAN SEKOLAH YG AKAN DIADAKAN SELEPAS CUTI RAYA CHINA. DAH LER AKU KENA MELATIH PASUKAN BOLA & SILAT, AKU DITAMBAH LAGI DGN SATU TUGAS SBG GURU SEPAKTAKRAW PULA SBB CIKGU BERKENAAN BERTUKAR & TEMPATNYA DIGANTI OLEH CIKGU PEREMPUAN.
    ITU HAL KERJA. HAL PERIBADI PUN TAK KURANG SIBUKNYA, MAKLUMLAH MENJELANG 2 MINGGU LAGI TARIKH PERNIKAHAN AKU.
    OWH.. HAMPIR TERLUPA, AKU TERBANGUN TADI DEK TERDENGAR NADA SMS PADA I-PHONE AKU. RUPA2NYA SMS DARI 'SI DIA' MANJA KU ITU. DIA MENGIRIMKAN PANTUN MADAH BERSAMA SEBUAH LAGU UTM KU:

    Entah kenapa hati ini spt dilanda gelombang
    Lambat rasanya menanti bahagia di ambang
    Sungguh tak tahan rasa, diinda merindui abg
    Andai bersayap, dah pasti nya dinda terbang

    Abg bagi adinda ini, mmg sungguh istimewa
    Tempat adinda berkongsi tangis dan ketawa
    Buat dinda, abg lah payung dan jugak nyawa
    Sememang nya kita berdua ini 'sehati sejiwa'

    ___________________________
    SEHATI SEJIWA - HASLINDA
    (https://youtu.be/vRJTgq0VGRc)

    Kita memang dijodohkan bersama
    Sehati serta sejiwa
    Walau esok atau akhir nanti
    Kita telah ditakdirkan bersama-sama

    Wahai kekasih
    Bersabarlah menempuhi dugaan
    Kita sedaya telah berusaha untuk berdua
    Tapi selagi ada jurang terpisah
    Impian kan musnah
    Kita masih ada cara untuk leraikannya

    Chorus 1:

    Kita jatuh cinta bukan kerna paras rupa
    Atau harta benda yang diidami manusia
    Seharusnya kita bersyukur kepada Tuhan
    Kita mengecapi bahagia selagi hayat ada

    Chorus 2:

    Hanya engkau kekasihku
    Hanya aku kekasihmu
    Dengan satu rasa dalam dua jiwa
    Kita ditakdir bersama…

    ( ulang 1 & 2 )

    _____________________________

    Bertebar tumbuh bunga melati
    Angin di teluk suasana nyaman
    Tak sabar sungguh rasa di hati
    Ingin memeluk teruna idaman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adinda lah, tempat abg berkasih & gurau
      Apa yg org lain mau kata, abg tidak hirau
      Tanpa diri mu rasa hidup ini spt kemarau
      Ok lah sayang, abg nak gi solat kat surau

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete

    2. KOMEN2 KPD BERITA
      'Hadiahkan Indonesia presiden seperti Mahathir, ya Rabb'

      Sham Koboi

      Rakyat luar negara begitu menghargai Tun tp segelintir rakyat Malaysia langsung x menghargai anugerah yg Allah SWT kurniakan kpd kita... malah dihina dan difitnah dgn mcm2 perkara... ermmm...

      Adi Masta

      tak mungkin pemimpin2 pas yg ada kemampuan, kebolehan dan keberanian spt Tun....

      ayat Quran meniti bibir, tapi mereka mendokong penyamun, mendokong kejahatan korup....

      Konsultan Hartanah Konsultan

      Keep it up,tun...I salute u for now

      Azari Awi

      Nak harapkan pas dan umno menentang Israel? Sampai kucing bertanduk lah. Yang mereka tahu ialah memainkan isu agama dan kaum Dan ini Sama lah dengan sifat yahudi isreal

      Delete
  39. PEMIMPIN MUNAFIK TUDAK AKAN DAPAT PETUNJUK ALLAH. ADA NYA MEREKA HANYA MENJADI PELAKUN PENTAS DUNIA.
    MEREKA DI KERTAWA OLEH PENONTON DAN SEBILANGAN PENGIKUT NYA.
    '....Subhanallah....'

    ReplyDelete
  40. "On Friday (Jan 18), Najib shamelessly claimed he cannot and should not be blamed for the 1MDB scandal as it was due to a systemic failure and Goldman Sachs’s failure in its task. Going by his logic, drug lords can also claim that they cannot and should not be blamed for drug trafficking as it was due to the education system’s failure in educating society about illicit drug use."

    najibut oh thinks malaysian are stupid as him....

    he really got his brain in his asses or perhaps loads of shit in his skull!

    ReplyDelete
  41. What can you expect from a Shameless Obsolete Retard, ridiculed by international community and his own party, "Unruly Mohd Najib Organization (UMNO).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh wow! Precisely Tuan Bidin "united Najib Unruly organ." Hahaha..molot2 puak umno, otak dan hati dia org pun mmng inruly organs..tak bole pakai. Sbb tu melayu2 Pahang-Cameon High tu masih undi BN/umno..Terlalu byk makan dedak, dpt tongkat-They are parasites of freeloaders gitu !cacat hati, buta mata, buta perot dan otak korup..

      Delete
  42. KALAU blog budin dot com ini ambil cuti sehingga selepas PRK Cameron Highlands, pasti ada parasit TERTENTU mis suru. Tiada lagi tapak di sini untuk merapu dan memfitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha! Tepat sekali sindirabmu itu WTPK..padan muka hang Kejora Tonngeng. Bkn apa setiap perenggan komen2 sampah dia tu dpt la kot 50sen setuap satu. Tu yg dia longgok kopipies bertimbun2. KPI utk Najib bayar dia taiao2 minggu. Betoi kan kan tonggeng huhuhu

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...