Tuesday 8 May 2018

RAMAI PENYOKONG BN AKAN BERALIH MENGUNDI PAKATAN HARAPAN


Dalam beberapa hari kebelakangan ini saya berkesempatan berkunjung ke beberapa negeri untuk meninjau suasana pilihanraya yang sedang berlangsung sekarang ini.


Pada Jumaat lalu, saya meninjau beberapa kawasan di Negeri Sembilan dan Melaka.


Kemudian pada Sabtu dan Ahad, saya berada di Pahang dengan mengunjungi kawasan Pekan, Kuantan, Indera Mahkota, Maran, Temerloh serta Bera.


Semalam dan hari ini pula, saya berada di Perak dengan meninjau kawasan sekitar  Tanjung Malim, Tapah, Teluk Intan, Bagan Datuk, Lumut, Ipoh dan sehinggalah ke Kuala Kangsar serta Lenggong.


Sebelum itu, saya juga ada melakukan tinjauan singkat di beberapa kawasan di sekitar Selangor dan Wilayah Persekutuan.


Di kebanyakan kawasan,  suasana kempen dan riuh-rendah orangramai memeriahkan pilihanraya memang terlihat "sejuk" dan urusan harian berjalan seperti biasa tanpa banyak gangguan.


Perang poster hampir tidak berlaku di kebanyakan kawasan di mana hanya poster BN dan dacing yang banyak memonopi sesuatu kawasan itu.


Di Bagan Datuk, ada peniaga memaklumkan mereka kini dihiburkan dengan pelbagai konsert percuma sejak kempen pilihanraya bermula, manakala di Pekan, terdapat majlis bacaan puisi yang melibatkan kehadiran Ramli Sarip pada malam Sabtu yang lalu.


Meskipun demikian, dalam beberapa perbualan sepanjang empat lima hari kebelakangan ini dengan para peniaga dan orangramai di kedai-kedai makan serta pertanyaan spontan dengan sesiapa yang sempat diajak berbual, keinginan kepada perubahan ternampak memang wujud dengan agak ketara.


Bagaimanapun, semuanya bagaikan berlaku dalam diam dan mereka hanya meluahkannya setelah beberapa lama diajak untuk berbual. Mereka juga bagaikan sudah menetapkan pilihan pada 9 Mei nanti.


Bagi peniaga bukan Melayu, kalau pun tidak 100 peratus, tetapi hampir 90 atau 95 peratus daripadanya adalah cenderung kepada Pakatan Harapan dan Tun Mahathir.


Kelembapan ekonomi, pengunjung yang kurang dan GST adalah rungutan yang paling banyak didengari daripada mereka.


Berkenaan pilihan antara Najib Razak dan Tun Mahathir Mohamad, rata-rata para peniaga bukan Melayu menzahirkan sokongan kepada bekas Perdana Menteri itu serta yakin beliau mampu memulihkan semula ekonomi negara.


Orang biasa yang ditemui, kebanyakannya bersungut berhubung kenaikan harga barang serta kepimpinan Najib yang mewah dan boros yang tidak boleh diterima lagi oleh mereka.


Kebanyakan mereka mengakui adalah penyokong dan pengundi UMNO sebelum ini, tetapi kali ini mereka bertekad untuk mengundi dan memenangkan Pakatan Harapan pula.


Kata mereka, apa salahnya mencuba Pakatan Harapan  untuk menerajui negara, terutama melihatkan kepada pelbagai janjinya seperti mahu menghapuskan GST, menstabilkan harga minyak dan mengembalikan subsidi barangan keperluan harian pengguna.


Ada seorang yang mengakui pernah menjadi AJK UMNO Cawangan sebelum ini memberitahu, beliau akan menyokong apa saja yang dilakukan oleh Tun Mahathir dan ke mana haluan politiknya.


"Tun Mahathir idola saya dan saya lebih yakin beliau berganding Najib," katanya lagi.


Berdasrkan mood rambang itu, bukan saja  pencinta perubahan  dan mereka yang tertekan kehidupannya yang tidak sabar untuk menumbangkan UMNO dan BN, malah penyokong serta pengundi BN sebelum ini juga terlihat cenderung kepada perubahan.


Di sebuah negeri, seorang veteran UMNO yang sempat dihubungi melalui telefon juga memaklumkan beliau tidak akan mengundi BN pada esok hari.


"Sejak UMNO dan BN berada di bawah kepimpinan Najib, imej kerajaan sudah begitu teruk, terutama dengan perlakuan rasuah yang berleluasa yang tidak pernah berlaku seperti sebelumnya.


"Selagi Najib ada memimpin UMNO dan kerajaan, bukan saja saya, malah ramai lagi tidak akan mengundi BN," jelas beliau.


Selain itu, kebanyakan pengundi juga didapati mulai terbuka minda mereka bahawa perubahan teraju kerajaan daripada BN kepada Pakatan Harapan tidak berkait sama sekali dengan soal masa depan bangsa Melayu atau momokan DAP akan menguasai negara, sebaliknya apa yang mereka lebih fikirkan ialah survival dalam meneruskan kehidupan.


Kata mereka, jika selama 22 tahun Tun Mahathir mentadbir negara ini dengan mampu menjaga kepentingan Melayu dan seluruh rakyat yang lain tanpa mengancam kedudukan mana-mana pihak,  di mana logiknya kita tidak boleh meyakini beliau menerajui negara ini untuk sekali lagi?  (ShahbudinHusin 08/052018).

246 comments:

  1. Hamba ni dok sorang2, kdg2 rasa kesepian
    Selalu berfikir, mahu cari sebuah kepastian
    Teringat Suman ganyut, timbul juga kesiian
    Tapii, bila ingat burit bini dia, mari rasa gian

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau la najib letak jawatan awal2 aritu kan senang...kompom umno selamat hehehe

      Delete
    2. SIAPA TAK KENAL TOK DIR

      Kenyataan DrM dalam MsiaKini ialah kebimbangan DrM jika PM Najib tewas dan tidak serah kuasa.

      Ayat DrM ini adalah satu kenyataan bahaya. Dicampur dengan ramalan INVOKE ciptaan Rafizi yang mengSIFARkan kemenangan PAS.



      Di sini DrM nak ajar kepada pengikutnya bahawa PH mesti menang walaupun kalah teruk.Perangai buruk DrM ialah tidak mengaku salah dan anggap beliau senantiasa suci dan menang macam 22 tahun pimpin UMNO dan BN.

      Selepas ini jangan pelik pada 10hb Mei Dr M akan arahkan pengikutnya buat kacau huru harakan Malaysia dengan demostrasi jalanan dan mogok kerana tidak dapat terima kekalahan.

      Ingat 10hb Mei menghampiri 13 Mei.Sejarah hitam Malaysia.

      Hishamudin Rais dan puaknya sedang menunggu saat indah ini untuk bersama DrM dulunya adalah musuh utama beliau.Puak Komunis bila berjumpa puak Sosialis(DrM dan DAP) maka hasilnya terjadilah mogok dan demostrasi jalanan.

      Jika dulu pasca PRU13 Rafizi gagal ciptakan Blackout 505, kini Rafizi telah ada rakan kongsinya yang ada rekod buruk politiknya iaitu DrM.

      Malangnya pengakhiran politik DrM berakhir dengan penghinaan.

      Delete
    3. MARI KITA UNDI PAS

      Bersama kita bentuk negara yang lebih matang dan sejahtera, hindari politik fitnah dan kebencian serta bersama kita bendung penyelewangan dan rasuah yang berleluasa dalam Malaysia.

      PAS adalah sebuah parti yang mempunyai 'track record' yang bersih berbanding parti lain dalam negara. Diketuai oleh Ulama yang diiktiraf oleh dunia dan bergandingan dengan para profesional yang hebat didalam negara kita.

      Manifesto PAS, Dokumen Hijau, Budaya Politik Matang dan Sejahtera(BPMS), Wawasan Induk Negara Sejahtera (WINS) dan Calon yang berintegriti dan berwibawa kami tawarkan. Tawaran PAS adalah beserta dengan penyelesaian kepada segala kemeleut dan masalah yang melanda negara mutakhir ini.

      Delete
    4. DAP SYAITAN BESAR TAK PERCAYA DENGAR SINI

      Tuan-tuan sekalian.

      Saya ingat lagi dalam Parlimen ke-13, apabila pihak membentangkan Akta 164 yang kali kedua, menarik balik seksyen 88A, mengenai unilateral convertion, iaitu hak untuk mengislamkan anak-anak oleh orang muallaf yang di bawah 18 tahun. Apa yang DAP cakap di dalam Parlimen?

      Dia kata, kenapa tarik balik Seksyen 88A ini? Kenapa tak bincang dengan DAP? Kalau kerajaan bincang dengan DAP, DAP akan setuju untuk kekalkan Seksyen 88A ini.

      Apa maksudnya?

      Maksudnya kalaulah itu satu perkara itu berpihak kepada orang bukan Islam, kalau suatu perkara itu akan merendah-rendahkan Islam, pihak yang bukan Islam ini sanggup bersama-sama, sanggup bersatu untuk meneruskan agenda mereka.

      Tetapi kita orang Islam, berpecah-pecah. Tidak meletakkan Islam di tempat yang paling atas sekali, tidak meletakkan Islam sebagai parameter utama di dalam kita melakukan sesuatu tindakan. Ini masalah kita dan kita NGO Islam, perlulah menzahirkan dengan jelas kepada calon-calon yang bertanding nanti, dan kita juga perlu menzahirkan dengan jelas kepada ahli-ahli kita, siapakah yang perlu kita pangkah, undi pada 9 Mei akan datang.

      KITA PERLU TOLAK calon-calon tanpa mengira parti mana mereka bertanding yang bersifat anti-Islam.

      KITA JUGA PERLU TOLAK calon-calon yang mengatakan ‘apabila pramugari memakai pakaian menutup aurat, mereka merupakan orang yang cacat otak’. Ada Ahli Parlimen yang kata macam ini.

      KITA JUGA PERLU TOLAK orang yang mempromosikan murtad. Mengatakan orang Islam bebas untuk murtad, itu hak di dalam Perlembagaan. Sedangkan kalau kita baca betul-betul Perlembagaan Persekutuan, tidak akan pun hak tersebut diberikan secara mutlak sebagaimana yang mereka hendaki.

      KITA JUGA PERLU MENOLAK orang yang menentang peningkatan bidang kuasa mahkamah syariah di dalam undang-undang jenayah syariah (RUU355) yang mereka tolak. Kita perlu tolak calon-calon sebegini.

      KITA JUGA PERLU TOLAK orang yang mempromosikan hak perlindungan untuk bersekududukan tanpa mengira mereka orang Islam atau tidak Islam. Ini calon tempat saya, orang Islam, dia kata tak kisah orang Islam, bukan Islam perlu diberikan hak perlindungan walaupun mereka ini bersekedudukan. Duduk sama-sama, tak kahwin, tak ada masalah. Ini yang perlu kita tolak.

      KITA JUGA PERLU TOLAK calon-calon yang mengatakan JAKIM tidak berperlembagaan. Sebab apa kalau JAKIM tidak berperlembagaan, JAKIM dimansuhkan, di mana ia wadah kita di peringkat kebangsaan untuk mempromosikan Islam itu sendiri. Kita faham memang ada kelemahan di pihak JAKIM, tetapi itu tidak bermakna kita perlu menghapuskan JAKIM. Kitalah perlu bersama-sama dengan JAKIM untuk memperbaiki JAKIM untuk memperlihatkan Islam itu adalah suatu yang indah, kitalah yang perlu bersama JAKIM untuk menentukan di mana arah tuju Islam di negara kita.

      KITA JUGA PERLU TOLAK orang yang menggadai akidah anak-anak muallaf. Kalau kita lihat pada tahun 1950, seorang ibu atau bapa apabila memeluk agama Islam, automatik anaknya beragama Islam, tetapi undang-undang dipinda. Pada tahun 1990an, apabila salah seorang memeluk Islam, daftar dulu anak menjadi Islam. Ketika ini mereka mahukan kalau salah seorang anak muallaf memeluk agama Islam, perlu kedua-dua ibu dan bapa juga memberi kebenaran untuk memeluk Islam. Kita bersifat regresif, bukan progresif di dalam isu-isu Islam. Ahli-Ahli Parlimen dan DUN sebeginilah kita tidak mahu. Kita mahu orang yang tidak menentang agama Islam kalaupun dia bukan beragama Islam.

      KITA JUGA HARUS MENOLAK orang yang mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara republik. Ada syor-syor, cadangan-cadangan sebegini yang dikemukakan. Raja-raja Melayu adalah benteng terakhir orang Islam, orang Melayu. Kalau benteng terakhir itu telah punah, telah terhapus, maka kita sudah tidak ada apa-apa lagi untuk menahan kita daripada mempertahankan agama kita sendiri.

      Delete
    5. Ramai juga Ahli Parlimen dan ADUN pada sesi lepas, yang mengatakan moral policing tidak perlu ada. Dosa peribadi adalah hak peribadi. Itu antara orang tersebut dan Tuhan. Jadi undang-undang jenayah syariah seperti khalwat, berzina dan sebagainya tidak perlu diadakan, dia kata. Sebab orang Islam itu self discipline, dia kata. Orang Islam tidak melakukan kesalahan. Tetapi bagaimana kita nak mendidik orang Islam daripada tidak melakukan kesalahan sekiranya Oktoberfest berleluasa, sekiranya hiburan berleluasa, sekiranya didikan dalam agama Islam juga dihadkan. Undang-undang sebegini perlu ada untuk mengawal umat Islam supaya kita menjalankan Islam itu sebagai cara hidup kita. Tapi apabila isu-isu moral policing ini sudah tidak ada, sudah pasti agama Islam itu sendiri dari semasa ke semasa akan lebih jauh lagi dari hati umat Islam. Jadi calon-calon yang mengatakan moral policing ini tidak perlu ada, dosa peribadi kerajaan tidak perlu campur, perlulah juga kita tolak.

      Ada juga yang mengatakan bahawa Islam perlu disamaratakan dengan agama-agama lain. Perlembagaan Persekutuan menyatakan dana awam hanya boleh diberikan kepada institusi-institusi Islam sahaja. Tidak disebut di dalam Perlembagaan dana awam boleh diberikan kepada agama-agama lain. tetapi oleh kerana mereka ingin samakan agama Islam dengan agama-agama lain, maka mereka mengatakan bahawa perlu dihapuskan keistimewaan-keistimewaan Islam di dalam Perlembagaan, di dalam undang-undang. Orang sebegini kita tidak harus letakkan mereka di Parlimen dan DUN.

      KITA JUGA TOLAK calon-calon yang menabur fitnah merata-rata. Kita tolak calon-calon yang mengamalkan rasuah kerana rasuah akan meningkatkan kos sara hidup kita.

      KITA JUGA MENOLAK calon-calon yang mementingkan kroni-kroni mereka sahaja.

      9 Mei 2018 adalah penentuan yang penting, kita tidak mahu ahli-ahli politik menjadi penghalang kepada usaha-usaha NGO Islam untuk memartabatkan Islam. Kita perlu bijak memilih yang manakah calon-calon yang perlu kita hantar mewakili kita di Dewan Rakyat dan DUN.

      9 Mei kita perlu tentukan calon-calon yang dipilih itu adalah calon-calon yang mewakili Islam. Apabila kita tekankan calon-calon mewakili Islam, itu tidak bermakna kita menzalimi dan mengabaikan hak-hak sah orang bukan Islam, kerana dalam Perlembagaan Persekutuan sendiri telah menjamin legitimate rights of non Malays and non muslims.

      Malah hak-hak tersebut lebih jelas dinyatakan dalam Islam tentang hak-hak minoriti bukan Islam di dalam negara Islam. Hak tersebut lebih banyak berada di dalam undang-undang Islam berbanding di dalam Perlembagaan tetapi dengan syarat mereka perlulah menjadi kafir zimmi bukannya orang kafir yang menentang agama Islam.

      Sekian, terima kasih.

      TRANSKRIP UCAPAN PRESIDEN PERSATUAN PEGUAM MUSLIM MALAYSIA (PPMM), DATUK ZAINUL RIJAL ABU BAKAR, DI HIMPUNAN DEKLARASI PIMPINAN NGO ISLAM SEMPENA PRU14

      Delete
    6. APALAH SANGAT NAK BANDING DENGAN ISA TOK DIR

      Nik Adli mengunci pusara ayahnya untuk halang Tun Mahathir dari melawat almarhum Tuan Guru yang telah pergi apa sangat nak dibandingkan dengan Tun Mahathir yang telah mengunci pintu penjara selama hampir 6 tahun untuk menghalang Nik Adli daripada berjumpa dengan anak isteri serta ayah bondanya. Itu sikap Nik Adli "Straight Forward" tanpa mengambil kiraan politik itu sikap setelah dia diISAkan.

      Dia bukan Mat Sabu, orang politik, cakap lidah bercabang, gadai prinsip dan tak ada maruah diri. Orang macam ini agama boleh jual kerana bermatlamatkan politik. POLITIK dah jadi "akidah" perjuangan.



      Setelah terseksa diISAkan, dia boleh jadi tukan masak Mahathir. Dia kata ISA tu "LUKA SIKIT AJE", memaafkan itu lebih baik!!

      Lebai suka kesimpulan yang dibuat oleh Ustaz Zakaria Ismail yang mengambarkan Nik Adli sebagai Jebat... "Jebatkah yang benar? Atau akukah yang benar?," getus Tun Tuah setelah membunuh Jebat, sambil mukanya menjengah keluar jendela melihat orang ramai berteriak "Hidup Tun Tuah! Hidup Tun Tuah!"

      Dalam PAS sangat ramai Jebat

      Delete
    7. JANGAN HARAP DAP TAWAN PERAK

      'PAS cederakan DAP'

      “Peluang DAP untuk mengambil alih Perak adalah sifar. PAS yang bertanding di kerusi-kerusi kubu kuat DAP dijangka melarikan undi DAP. PAS akan ‘mencederakan’ DAP, manakala pengundi Melayu akan ‘membunuh’ harapan DAP di Perak," katanya kepada Bernama.

      Selain itu, Hoo berkata faktor bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang telah ‘melukakan hati’ masyarakat Cina di Perak juga bakal menghancurkan impian Pakatan Harapan.

      “Dr Mahathir telah melukai hati masyarakat Cina. Mereka yang berumur 30-an dan 40-an pasti ingat dengan apa yang beliau telah lakukan. Umumnya Dr Mahathir merupakan satu kesilapan bagi (Penasihat DAP) Lim Kit Siang manakala Tan Sri Rafidah Aziz, Tun Daim Zainuddin merupakan ‘racun’ (kepada DAP),” katanya.

      Beliau menarik perhatian apabila berkata peratusan keluar mengundi ada PRU14 dijangka rendah iaitu hanya antara 70 hingga 75 peratus seterusnya merencatkan impian pembangkang, khususnya DAP.

      Berhubung bahang pilihan raya di sekitar bandaraya Ipoh sepanjang tempoh berkempen sejak 28 April lalu, profesor itu berkata ia tidak sehangat dan tiada keterujaan seperti pada pilihan raya sebelum ini.

      Delete
    8. SKANDAL TOK DIR DI LANGKAWI

      PENGUNDI Langkawi pasti buka mata dengan isu ketirisan pajakan tanah Lembaga Pembangunan Langkawai (LADA) membabitkan salah guna kuasa tokoh pembangkang, Tun Mahathir Mohamad.

      Tersebarnya 3 dokumen pajakan antara tempoh 30 tahun hingga 90 tahun itu, turut mengejutkan rakyat Malaysia sendiri sekali gus membuktikan Mahathir berjaya eksploitasi kedudukannya sebagai Penasihat LADA ketika itu.

      Dengan caj premium yang rendah, tetapi bertujuan komersil yang mampu meraih untung besar dalam jangka masa panjang, Mahathir dilihat lebih mementingkan diri dan kroni-kroninya dalam pembangunan tanah Langkawi.

      Hei Langkawi ni milik dia seorang ke?!

      Laporan eksklusif dan bukti- bukti dokumen Mahathir, 92, menyalah guna kuasanya sebagai Penasihat LADA 2003-2016 demi kepentingan diri:

      PERTAMA

      Dokumen Pajakan Tanah Lima Lot di Kuah, Langkawi.

      Dokumen bertarikh 27 Julai 2011 yang ditujukan pada Pengurus Besar LADA, diluluskan seluas empat ekar dengan caj yang murah!

      Tidak munasabah, selaku Penasihat LADA, Mahathir meminta kadar caj pajakan hanya RM20 seekar setahun. Lebih teruk, pakejnya selama 30 tahun!

      KEDUA

      Satu lagi dokumen tersebar mengenai pajakan tanah di Mukim Ayer Hangat.

      Dokumen bertarikh 11 September 2014 itu mendedahkan, Mahathir memperolehi Lot Tanah PT537 dengan harga pajakan murah selama 60 tahun.

      Secara matematik, berdasarkan premium pajakan RM192,500.00 yang dikenakan untuk tempoh 60 tahun, kos pajakan hanyalah RM3,208.00 setahun.

      Lot tanah itu diberikan kepada syarikat Cipta Selaras Sdn. Bhd. yang Mahathir antara pemegang sahamnya.

      KETIGA

      Dokumen ketiga lebih mengejutkan, membabitkan tanah di Teluk Ewa yang dipajak kepada Mahathir selama 90 tahun.

      Ia menjadikan status pajakan tanah seluas 40 ekar ini sebagai pajakan paling lama tempohnya.

      Pajakan itu membabitkan lot-lot tanah PT208 dan PT210.

      ADUHAI MAHATHIR, AWAL-AWAL LAGI KAU SAPU SEMUANYA! – MYNEWSHUB.CC

      Delete
    9. DAULATKAN ISLAM

      Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

      Menyedari tentang kepentingan kedudukan orang Melayu sebagai penduduk bangsa majoriti di tanah air Persekutuan Malaysia,

      Meyakini tentang tangggungjawab terhadap masa depan dan kemajuan generasi anak, cucu-cicit orang Melayu,

      Memahami bahawa Persekutuan Malaysia adalah sebuah negara demokrasi berparlimen dan Raja berperlembagaan
      yang beridentitikan Islam,

      Bahawa dengan ini, "HIMPUNAN DEKLARASI PIMPINAN NGO/NGI, TSUNAMI MELAYU ISLAM" pada hari ini, 7 Mei 2018, menyatakan bahawa kami, dengan penuh tawadhuk dan ikhlas di hadapan Allah S.W.T dan ummah

      1. Bersetuju semua NGO Islam dan Melayu bersungguh-sungguh mempertahan dan memperkasakan kedaulatan Islam di Malaysia sebagai agama Persekutuan.

      2. Bersetuju bahawa semua NGO Islam dan Melayu mesti bersatu dalam mempertahankan kedudukan agama Islam dan orang-orang Melayu daripada ancaman pengaruh asing yang mengancam keselamatan Negara.

      3. Bersetuju memperkasakan umat Islam dan bangsa Melayu dalam bidang pendidikan, ekonomi, budaya dan teknologi.

      4. Bersetuju mempertahankan kuasa politik orang Melayu dan Islam di Malaysia sebagai kuasa rakyat majoriti untuk menjamin kestabilan politik, keharmonian kaum dan kesejahteraan Negara.

      5. Bersetuju dan bersedia untuk menyokong calon-calon pilihanraya umum yang tegas dan berintegriti mempertahankan kedaulatan Islam di
      negara ini.

      6. Menyeru umat Melayu-Islam untuk keluar mengundi sebagai satu kewajipan warganegara dan memilih calon-calon yang berintegriti serta tegas memperjuangkan kedaulatan Islam dan hak-hak orang Melayu.

      7. Menyedari ada golongan yang cuba untuk mengugat dan menghakis Islam sebagai agama Persekutuan dengan menyokong Akta 164 dan cuba mencadangkan Akta Harmoni untuk diluluskan, maka UMMAH menyeru kepada rakyat Malaysia untuk menolak calon dan parti yang menyokong agenda tersebut dalam Pilihanraya Umum ke 14.

      Sekian.

      GERAKAN PEMBELA UMMAH (UMMAH)
      7 Mei 2018

      Delete
    10. Lee Kuan Yew setia menunggu madey di syurga untuk main mahjong.... 🀄🀄🀄

      -Nga Kor Ming


      Tiada lagi pemimpin fuckatan yang selar ucapan haramjadah DAPig ni...??? MUNAFIKNYA MEREKA...!!!!

      🇮 🇳 🇮
      🇰 🇦 🇱 🇮 🇱 🇦 🇭


      🇺 🇳 🇩 🇮
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱

      Delete
    11. PAKATAN HAPRAK SUDAH TERDESAK

      Terdesak Takut Kalah, PH Terbit Analisis Palsu

      KUALA LUMPUR - Ketakutan melihat sokongan dingin daripada orang ramai pada hari-hari terakhir kempen Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) menyebabkan Pakatan Harapan (PH) mengeluarkan dapatan-dapatan analisis palsu untuk membina keyakinan penyokong mereka.

      Ini dijelaskan Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr Mohd Zuhdi Marsuki dalam satu kenyataannya hari ini.

      Menurut Zuhdi, siri analisis ini diterbitkan oleh “proksi-proksi penyelidikan PH” untuk mewujudkan psikologi menang di kalangan mereka.

      “PPP melihat situasi ini telah menimbulkan suasana panik dalam kalangan pasukan strategis PH, justeru mereka mulai mengeluarkan dapatan-dapatan analisis yang bertujuan untuk membina ‘psikologi menang’ melalui proksi-proksi penyelidikan PH,” kata Zuhdi.

      PH melalui kajian-kajian dilakukan oleh institusi yang digerakkan oleh proksi atau ahli mereka sendiri menerbitkan banyak hasil tinjauan dan kajian yang menunjukkan PH mendapat sokongan kuat pengundi dalam PRU14 ini.

      Dapatan-dapatan ini diterbitkan dan disebar melalui media sosial sebagai sebahagian kempen mempengaruhi orang ramai, dengan cara menunjukkan potensi mereka untuk menang dan membentuk kerajaan persekutuan selepas PRU14.

      Bagaimanapun, menurut Zuhdi, pemerhatian menunjukkan PH mungkin kehilangan kerusi yang komposisi pengundinya melebihi 50 peratus pengundi Islam.

      “Komposisi sokongan pengundi-pengundi Islam seperti ini memungkinkan PH kehilangan kerusi-kerusi yang mereka tandingi di 149 kerusi parlimen yang bermajoriti pengundi-pengundi Islam lebih 50% dari keseluruhan pengundi di kawasan tersebut,” jelas Zuhdi.

      Menurut Zuhdi lagi, keadaan terdesak bagi PH ini telah menyebabkan Pengerusi PH, Tun Dr Mahathir Mohamad mengubah strategi dan mengambil pendekatan mesra terhadap bekas-bekas pemimpin PAS, dipercayai dengan tujuan menarik sokongan penyokong parti itu.

      “Selain daripada itu, situasi terdesak ini menyebabkan Pengerusi PH, Tun Dr Mahathir Mohamad, terpaksa merubah strategi, iaitu dengan memperakui jasa-jasa besar Almarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz dan Almarhum Ustaz Fadzil Noor,” kata Zuhdi. – Mynewshub.cc

      Delete
    12. PAKATAN HAPRAK DITERAJUI:-

      1.Mamak situa kutuk tak sedor diri lesapkan rm 30 bil,kasi kontrak dan bailout syarikat anak2 & kroni ratusan jutaan RM

      2.Nenek kipas lurus bendul biorkan lakinya main belakang

      3.Mamat kaki tibai lubang taik epul dan ramai jantan lain

      4.Mamat sembab macam alim tapi skandal dan henjut bini orang namanya Nika Gee

      5.Mamat sapu,Raja lawak pakatan haprak telinganya selalu kena pulas oleh Ah Tokong

      6.Ah Tokong cakap tarak serupa bikin maa..cakap banyak pusing,banyak tipu.kaki rasuah dan salahguna kuasa.

      Ingin diingatkan pada rakyat mesia dan org melayu... buat apa memangkah Pakatan Haprak kerana mereka belum tentu menjadikan kehidupan kita lebih baik...
      Jangan terpengaruh helah dan taktik kotor mereka ini...mereka cuma mahu kuasa untuk tembolok mereka sendiri sahaja...

      Delete
    13. This comment has been removed by the author.

      Delete
    14. Kejora nie memang dasar musibat tak ada rasa malu malah bermegah dgn mendedahkan keperibadian & tebiat kotor dan jijik diri sendiri bila dia begitu terkinja-kinja tak sabar-sabar lagi muncul dgn pantatun mencarutnya @ 14:15 PM.

      Apakah puak2 BN (bini najib) memang begini....terlibat dgn skandal seks, tebus talaq mengambil isteri orang macam najib, ditangkap basah dgn artis di Port Dickson, bersekongkol dgn puak zionis yahudi untuk mendapatkan hutang riba, tak ada jati diri asyik melendet kat kuasa asing, menjual harta & tanah pusaka bangsa, membohong, menipu, mencuri, dan kemudian membuat tohmahan palsu kpd orang lain untuk menutupi kesalahan2 sendiri.

      Delete
    15. PETIKAN BUKTI DARI REKOD BLOG INI KEJORA SEORANG PENGECUT, CAKAP TAK SERUPA BIKIN...!!
      ----------------------------------------------------------------------

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07
      Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka....kenapa kamu tak datang, takut ker.....???

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:36
      Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.
      Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.
      Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.
      Jenis apa si bangsat ini, bukankah terang2 dia pengecut & bacul.....??
      Benar kata orang tua2, orang yg 'tak kota janji' memang penipu & tak boleh dipercayai walau sepatahpun kata2nya.
      Apatah lagi, bila dia mempermain-mainkan ayat2 suci dan mengata 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir.
      -----------------------------------------------------------------

      Itulah fakta posting komunikasi di antara saya & Kejora pd 1 Feb 2018 bukti dia langsung tak muncul kerana takut berhadapan dgn saya.

      Delete
    16. This comment has been removed by the author.

      Delete
    17. PAS AMBIL ALIH SELANGOR

      PAS Selangor dalam ramalan terakhir sebelum hari mengundi esok menyatakan keyakinan mereka untuk mengambil alih pentadbiran kerajaan negeri dari Pakatan Harapan.

      Pengarah Pilihan Raya PAS Selangor, Roslan Shahir Mohd Shahir memberitahu sidang akhbar di ibu pejabatnya di Shah Alam hari ini bahawa parti melalui pakatan Gagasan Sejahtera mampu memenangi sekurang-kurangnya lapan lagi kerusi - lima daripada dari PKR - di samping mengekalkan15 kerusi yang dimilikinya.

      Untuk membentuk kerajaan negeri yang baru, PAS perlu memenangi sekurang-kurangnya 29 daripada 56 kerusi di dewan undangan negeri Selangor.

      Antara kerusi PKR yang menurut Roslan mampu dirampas oleh PAS adalah Kota Anggerik, Sementa, Batu Tiga, Ijok dan Sungai Tua manakala selebihnya adalah dua kerusi DAP - Sungai Pelek, Kuala Kubu Baru - dan satu daripada Umno, Sungai Burung.

      "Melalui maklum balas yang kami terima dari jentera kempen kami setakat ini, PAS yakin mengekalkan semua kerusi yang dimenangi pada pilihan raya umum ke-13 lalu, di samping merampas sekurang-kurangnya lapan kerusi baru.

      "Dengan kekuatan kita, PAS yakin akan ada gelombang besar untuk perubahan esok, kita akan mempunyai cukup kerusi untuk membentuk kerajaan negeri baru, Insya-Allah," kata Roslan.

      Beliau menambah bahawa PAS turut menyaksikan penerimaan yang luar biasa di kalangan pengundi bukan Melayu kepada calon-calon Gagasan Sejahtera.

      Delete
    18. TAHI CARI SEPTIK TANK

      1. Tidak sukar untuk mencari jawapan mengapa Rafidah Aziz, Daim Zainuddin dan Rais Yatim cenderung kepada Pakatan Harapan(PH). Mereka adalah ‘orang kuat’ Mahathir ketika Mahathir di puncak kuasa. Justeru apabila Najib dilihat sebagai bapa kleptokrasi kontemporari maka mereka mengambil posisi tepat pada masanya.

      2. Mengapa mereka bertiga tidak mencari PAS sebaliknya mencari PH? Jawapannya lagi mudah. Ke manakah kotoran dari tandas kalau tidak mencari ‘septic tank’. Masing-masing ada isu dan skandal sendiri. Hanya PH tempat yang sesuai untuk manusia yang ada isu dan skandal.

      3. Mereka sedar bahawa apabila bersama PH, semuanya automatik menjadi suci. Mahathir telah menjadi barang bukti. Bukan sahaja disucikan oleh PH, malah boleh pula diangkat menjadi calon PM. Semuanya Mahathir peroleh tanpa perlu bertaubat. Inilah unik dan signifikannya politik yang tidak dipandu oleh agama.

      4. Sokongan tiga watak baru kepada PH ini memudahkan lagi BN tumbang. Malah peluang PAS tutut menjadi besar kerana undi UMNO sudah banyak berpecah. Seperti kata Prof Khoo Kay Kim, PRU14 makin sukar diramal. Ini sewajarnya menjadi satu motivasi kepada pendokong dan penyokong PAS/GS untuk berusaha dengan lebih kuat dalam minit-minit terakhir perlawanan ini.

      5. Musuh-musuh PAS, BN dan PH masing-masing merancang untuk menidakkan kebangkitan PAS atau tsunami Islam. Tetapi jundullah sentiasa yakin dengan al-Quran, sebagaimana firman Allah dalam surah al-Imran,ayat 54 yang bermaksud: “Dan Mereka Merancang(tipu daya),Allah juga merancang(membalas tipu daya),Dan ALLAH sebaik-baik Perancang(membalas tipu daya)”.



      #UndiPAS

      #YaAllahMenangkanPAS

      #MalaysiaSejahtera

      Delete
    19. Hii..S E L I S I H........!!

      Delete
    20. BUKTI RAKUSNYA POLITIK MAHATHIR

      Mengimbau kembali tragedi berdarah yang berlaku kira-kira 33 tahun lalu di Lubuk Merbau pada 1985. Tragedi ini bermula apabila dua petugas jentera pilihan raya PAS telah dibelasah oleh kumpulan yang tidak dikenali. Penyokong PAS percaya dua petugas terbabit di serang oleh penyokong UMNO di Felda Lubuk Merbau, Padang Terap, negeri Kedah. Ketika itu kedua-dua belah parti sedang sibuk berkempen dalam Pilihan Raya Kecil Padang Terap 1985.

      Lebih kurang 2 km dari tempat ceramah Ustaz Fadhil Nor,dalam masa yang sama dipihak UMNO, turut berceramah di situ ialah Ketua Pemuda UMNO ketika itu, iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak kini Perdana Menteri kempen ceramah itu diadakan di Balai Raya Felda Lubok Merbau.dalam kesibukan kempen piliharaya tersebut, petugas jentera PAS telah di beritahu bahawa dua angota jentara PAS telah di pukul semasa Memasang poster dan bendera parti, dari itu satu kumpulan telah datang untuk membantu mangsa tersebut, kumpulan tersebut mendapati dua petugas bergelimpangan di dalam longkang.



      Kumpulan petugas tersebut telah membawa mangsa ke hospital dan telah meninggal dunia. Beliau adalah Othman Talib. Rupa-rupanya beliau telah dipukul atau dihentak diatas kepalanya, walaupun tidak berdarah tetapi hentakan itu adalah sangat parah.ekoran dari kejadian tersebut Suhaimi Said dan Syed Ibrahim, iaitu AJK PAS Pusat yang juga seorang peguam, telah pergi ke Balai Polis Lubuk Merbau untuk membuat laporan polis. Antara mereka yang hadir ialah Man Kadir (Pak Jabit) dan Pak Harun. Selepas peristiwa tersebut Suhaimi Said telah menulis sebuah buku

      Buku tersebut bertajuk ‘Peristiwa Berdarah Felda Lubuk Merbau‘ dan ‘Peristiwa bergambar Felda Lubuk Merbau‘ belum sempat di edarkan secara meluas kerajaan bertindak mengharamkan buku tersebut dan penulisnya Suhaimi Said telah ditahan di bawah ISA. Di bawah adalah draf asal buku tak siap tersebut diberikan oleh seorang hamba Allah apabila bapa angkatnya meninggal dunia kepada lebai.




















      Antara mangsa dalam tragedi Felda Lubuk Merbau pada 18 Januari 1985 ialah :
      1. Ibrahim bin Tahir – ditetak dengan senjata tajam
      2. Nasir bin Muhammad - dipukul dengan besi di kepala
      3. Shamsuddin bin Sulaiman – ditetak dua liang di kepala dan ditikam di muka dan dahi.
      4. Ayub Mat Shah – dihentak dengan bata dan ditikam dengan botol pecah dan dipukul dengan kayu.
      5. Ahmad bin Tahir – dipukul dengan kayu,dibaling dengan batu-bata di muka.
      6. Osman bin Talib – retak di kepala dan terbunuh.

      Sehingga kini, kes tersebut tidak dapat diselesaikan.

      Susulan dari kejadian tersebut siri-siri gangguan telah berlaku menambahkan lagi kusutan apabila ceramah oleh PAS telah diganggu oleh pemuda-pemuda UMNO. Pada hari itu polis PDRM telah merampas 30 bilah parang yang di bawa ke Felda Lubuk Merbau yang dibawa oleh pengikut atau penyokong parti terutamanya UMNO.

      Pembunuhan pertama dalam sejarah piliharaya dan PAS mengganggap Pergorbanan Ustaz Osman Talib adalah Jihad ke atas kerajaan yang zalim di bawah pimpinan Dr Mahathir


      Delete
    21. MAHATHIR MAHA ZALIM

      Allahyarham Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat pula minta Menteri Dalam Negeri menjelaskan sebab-sebab yang menghalang pihak polis tidak bertindak mencegah peristiwa serangan liar oleh segolongan samseng di Lubuk Merbau Padang Terap, Kedah pada 18 Januari 1985 terhadap petugas-petugas Pilihanraya PAS sehingga berlakunya beberapa orang luka parah dan seorang darinya mati akibat kejadian itu,oleh kerana sehari sebelumnya laporan (report) telah dibuat kepada petugas di Balai Polls Naka iaitu sebagaimana Naka PC. Report No. 98 j 85 dengan disertakan satu salinan surat ugutan bertulis oleh orang-orang yang bercadang untuk melakukan tindakan itu telah ada dalam pengetahuan pihak polls sama ada pihak polis telah diarah sesuatu menyebabkan pihak polis tidak berani untuk mencegah kejadian itu daripada berlaku.

      Pada 1985, TG Nik Aziz Nik Mat melahirkan rasa kecewa kerana pihak polis lambat bertindak sehingga Ustaz Othman Talib terbunuh dan Pak Ayub cedera di Felda Lubuk Merbau. Orang ramai semakin gelisah terhadap kecekapan sistem keadilan di negara ini. Menteri Datuk Radzi Sheikh Ahmad menjelaskan bahawa penyiasatan ‘Inquest‘ telah dijalankan pada 30 Mac 1986.



      Ustaz Othman Talib adalah simbol perjuangan PAS yang tak boleh digalang ganti dalam menentang kezaliman dan kerakusan UMNO. Bodoh kalau ada orang kata PAS nak bergabung dnegan UMNO tanpa sebarang alasan kukuh.

      Delete
    22. sgt setuju bangang membangangkan dirinya sendiri.

      Delete
    23. Lebai Moden dan Beruk beruk Subsidi lain......aku harap kamu semua masih terus menyumbangkan article kpd blog ini lagi salepas 9/5 ini walaupun tulisan mu aku tak baca pun. Ini penting untuk menunjukkan kamu ini bukan beruk subsidi yg dibayar upah oleh najib atau hadi.
      Selamat berkarya Tok Lebai Penipu.
      Anjing gila kejora juga aku harap jika bn tumbang esok boleh kamu masuk semula hospital bahagia.
      He....he....kita jumpa lepas 9/5.

      Delete
    24. Jangan2 si keparat tu bertukar pulak @dakwa dorang penjunjung perjuangan PH.....khuatir SBB dorang boleh menjelma jadi mcm2..
      Kalah jelma jd binatang x per le jugak.

      Delete
    25. Lahanat punya lebai moden,
      Menyusah kan org nak komen,
      Pegi jahanam kau dgn pas tu,

      Delete
    26. Najib , apa lagi anda mahu? Rakyat mahu PM baru.

      Delete
  2. Ini pesanan dari hamba utk bakal2 pengundi
    Jgn pilih ketua tiada moral, talii barut Yahudi
    Atau yg ganyut dlm kubor hampir bersemadi
    Atau apek jahanam, penyebab 13 Mei terjadi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. KALAU YA PUN TUNGGULAH 10MEI

      Keluarga Tok Guru Nik Abdul Aziz menyambut baik hasrat Tun Mahathir untuk menziarahi makam Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat. Wakil keluarga, Ustaz Nik Adli menyatakan Tun Mahathir dipersilakan menziarahi pada 10hb Mei atau selepas itu.

      “Suasana sekarang tak sesuai kerana kehadiran Tun Mahathir disyaki adalah untuk meraih undi simpati. Mencipta polimik untuk mencari publisiti murahan dengan membuat kehangatan perbahasan isu-isu remeh dengan meninggal isu utama negara menjatuhkan Barisan Nasional. Kita tidak mahu makam Almarhum TGNA digunakan sebagai alat politik dalam kempen pilihanraya” kata Nik Adli.

      Nik Adli adalah mangsa tahanan ISA zaman Mahathir memerintah dahulu. Mahathir tidak zalim (kata Mat Sabu dan Lim Guan Eng masasa ISA juga) tetapi Nik Adli masih kata Mahathir zalim.

      Mungkin Nik Omar lupa bagaimana ayahnya tidak ziarah adiknya selama 2 tahun kerana membatah KEZALIMAN ISA.

      Menurutnya lagi, suasana pilihanraya yang sedang hangat membuatkan keluarga mengambil keputusan itu, namun mempersilakan Tun dan sesiapa sahaja untuk melawat makam itu selepas pilihanraya.

      “Selepas mengundi, nak datang berkali-kali pun tidak ada masalah. Orang kampung ada sebut nak bakar kambing”. Sambungnya sambil tersenyum.

      Delete
    2. KORANG BILIONAIRE BOLEHLAH CAKAP BESAR

      Bekas anggota Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) Anina Saadudin mencabar tiga bekas menteri yang kini menyokong Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Tun Dr Mahathir Mohamad supaya mengisytiharkan aset mereka.

      Dalam sidang media yang disiar secara langsung di laman Facebooknya, beliau menamakan Tan Sri Rafizah Aziz, Tun Daim Zainuddin dan Tan Sri Rais Yatim sebagai 'kartel lama Mahathir' yang mengumpul kekayaan selama 22 tahun bekas perdana menteri itu berkuasa.

      Menurutnya penglibatan 'kartel lama' Mahathir itu dalam kempen HARAPAN di Langkawi menimbulkan 'rasa sangsi' orang Langkawi.

      "Kesemua mereka sepatutnya turut mengisytiharkan harta masing-masing seperti yang dilakukan oleh beberapa pemimpin Pakatan Harapan.

      "Ia adalah sangat ironik apabila kumpulan “kartel lama” yang telah mengumpul begitu banyak kekayaan ketika era Tun Dr Mahathir Mohamad melalui kronisme dan salah guna kuasa kini tiba-tiba tampil untuk kononnya “menyelamatkan Malaysia”.

      "Adakah kumpulan “kartel lama” ini mahu menyelamatkan Malaysia? Ataupun mereka hanya mahu “menyelamatkan diri sendiri?" soal beliau.

      Rafidah, Daim dan Rais sebelum secara terbuka menyatakan kritikan terhadap pentadbiran perdana menteri sementara, Datuk Seri Najib Razak berhubung beberapa isu termasuk 1MDB.

      Berikutan itu, Umno memecat Rafidah dan Daim manakala keahlian Rais "sedang disiasat."

      Rais dijangka membuat penampilan di ceramah HARAPAN di Jempol, Negeri Sembilan, malam ini.

      Jelaskan mengenai 488 syarikat

      Anina, yang juga bekas anggota Umno Langkawi, juga meminta Mahathir menjelaskan dakwaan bahawa beliau dan keluarganya memiliki 488 syarikat dengan kekayaan AS$44 bilion (kira-kira RM170 bilion).

      "Beliau perlu menjelaskan bagaimana anak-anaknya mendapat begitu banyak keistimewaan dalam memperolehi begitu banyak kontrak dan tender-tender daripada kementerian dan GLC ketika beliau menjadi perdana menteri.

      "Adakah benar dakwaan TMJ (Tunku Mahkota Johor) bahawa tiga anaknya berstatus billionaire?" soal beliau.

      Bank Daim di tiga benua?

      Anina turut meminta Daim menjelaskan bagaimana beliau memiliki dana yang begitu besar untuk membeli kumpulan bank ICB Financial Group pada 1994 yang memiliki bank di 13 buah negara di tiga benua.

      Secara kebetulan katanya, pembelian itu berlaku ketika bank Negara Malaysia (BNM) kehilangan RM30 billion 'secara misteri'.

      "Adakah kehilangan RM30 billion rezab BNM ada kaitan dengan kekayaan sepantas kilat Tun Daim kerana Tun Daim juga adalah Menteri Kewangan yang bertanggungjawab ke atas transaksi-transaksi misteri yang menyebabkan BNM kehilangan dana yang begitu besar, sebelum beliau meletakkan jawatan pada 2014.

      Anina, yang kini mengetuai NGO Empirical Malaysia, meninggalkan BERSATU pada September lalu setelah mendakwa parti itu dipimpin oleh mereka yang tidak dapat menerima kritikan.

      Delete
    3. INI AKIBATNYA BILA KAFIR MEMERINTAH

      Young girl’s rape triggers more angry protests in India
      Reuters | May 6, 2018
      Registered cases of sexual violence have been rising despite the national outrage that followed the fatal gang rape of a student on a bus in New Delhi in 2012.

      A woman holds a placard during a protest against the rape of an eight-year-old girl in Kathua near Jammu, and a teenager in Unnao, Uttar Pradesh state, in Kolkata, India. (Reuters pic)

      NEW DELHI: Protests erupted in southern India over the rape of a nine-year-old girl, as anger over the failure of police to stem a series of sex attacks on children boiled over.

      Reported rape cases in India have climbed steadily over recent years to around 40,000 in 2016, or about 100 a day, with many more believed to go unreported. Child rape accounts for about 40 percent of the reported cases.

      A mob blocked highways on Thursday and sat on railway tracks near Guntur, in the state of Andhra Pradesh, demanding public punishment for a rickshaw puller accused of the attack.


      The crowd attacked the accused’s house and thrashed his son, media said.

      On Friday, the accused, said to be around 55, was found hanging in a wood and police said he had likely committed suicide.

      Several cases of sexual assault of children have come to light in recent weeks from different parts of the country, leading to an outpouring of anger.

      The government introduced the death penalty for the rape of girls younger than 12 last month after a particularly gruesome case of rape and murder of a Muslim girl in Jammu and Kashmir state.

      Police superintendent Venkata Appala Naidu said the girl who had been assaulted in Guntur was recovering in hospital.

      Registered cases of sexual violence have been rising despite the national outrage that followed the fatal gang rape of a student on a bus in New Delhi in 2012.

      Delete
    4. JANGAN MEMBAZIR UNDI

      Pada PRU-14 kali ini jangan sekali-kali anda undi HARAPAN atas dasar anda tak suka BN. Jangan membazir undi anda kerana dengan undi HARAPAN sebenar anda tiada jaminan Islam tuntutan agama kita terjamin. Sebaik-baiknya Undilah PAS kerana dengan PAS anda boleh menguatkan lagi penguasaan Melayu Islam dalam Dewan Negeri dan dewan Negara.

      Satu lagi, jangan anda terbabit atau bersetongkol dengan mereka yang mengadai prinsip Islam atas dasar meruntuhkan kezaliman. Memang kita perlu runtuhkan kezaliman, memang kita perlu jatuhkan Najib, memang kita kena buang kleptokrasi dalam petadbiran negara tapi sebagai orang Islam kita kena sedar Islam agama kita dan prinsipnya perlu kita jaga dan jangan sampai ia boleh dirobek secara halus tanpa kita sedari. Nanti yang akan merana nasib umat kita di masa akan datang.

      Kenapa lebai kata begitu.
      Ini bukan teori. Tetapi telah berlaku dalam PAKATAN RAKYAT sebelum ini ada pimpinan Islam bercakap atas nama Islam tapi menjual kehormatan Islam demi untuk mencapai cita-cita politik mereka bersama dengan bukan Islam dengan agenda kononnya meraih undi bukan Islam.

      Lebai ingin tanya HARAPAN terutamanya parti AMANAH masih wujudkan lagi perjanjian untuk tidak melaksakan Undang-undang Islam dan dasar-dasar Islam? Penjajian ini dikenali sebagai PENJAJIAN PANGKOR II.

      Mari kita menoleh sejarah yang telah berlaku yang pernah ditulis oleh blogger Nordin Ali.



      'Perjanjian Pangkor II' antara PAS Perak dan DAP terbocor pada tahun 2008 apabila abang kepada Mohamad Nizar iaitu Fadhil & Radhi Jamaluddin telah mendedahkan perkara ini kepada umum dan menyebut adiknya tidak layak menjadi MB kerana menepikan Islam.

      Katannya Mohammad Nizar telah terikat dengan perjanjian bersama DAP sebelum bersetuju dilantik sebagai menteri besar dengan syarat-syarat yang telah ditekankan oleh DAP kerajaan Perak tidak boleh membuat keputusan terutama perkara yang menyentuh soal Islam tidak boleh dilaksanakan walaupun sekadar disebut.
      Lebih melengkapkan dakwaan tersebut Fadhil menganggap adiknya, Mohammad Nizar tidak layak menjadi Menteri Besar kerana menandatangani 'Perjanjian Pangkor II' bersama DAP yang antara isi kandungannya melarang Menteri Besar menyebut negeri Perak diperintah oleh lslam. Dalam perjanjian itu juga didakwa, Mohammad Nizar tidak dibenarkan menyebut terma yang berkaitan dengan Pas atau bahasa Arab seperti Hudud, Qisas dan sebagainya.

      Oleh kerana pengaruh Pakatan Rakyat agak besar perkara ini tidak terheboh secara meluas. Tapi rungutan rakyat pada masa itu menggangap bila PR memerintah exco telah banyak dikuasai oleh DAP dan sangat berbeza dengan UMNO @ BN hanya satu sahaja exco untuk bukan Islam dan pengaruh Melayu menjadi kurang. Malah pengaruh Islam juga kurang dengan penjanjian tersebut. Sehingga penguasaan tanah negeri Perak memnjadi lebih terbuka.

      Delete
    5. PKR TAK KLEPET KE

      Kleptokrasi (berasal dari bahasa Yunani: kleptes (pencuri) dan kratos (kuasa), Kleptokrasi ("pemerintahan para pencuri") adalah istilah yang menunjukkan sebuah bentuk pemerintahan yang mengambil wang pungutan (cukai) yang berasal dari rakyat untuk memperkaya kelompok tertentu atau diri sendiri.

      Kita diseru seluruh nagara untuk menjatuhkan Najib kerana Najib adalah seorang pemimpin kleptokrasi. Ok kita setuju. Adakah Najib sahaja. Bagaimana dengan Azmin dan PKR di Selangor. Bagaimana Lim Guan Eng dan DAP di Pulau Pinang. Bagaimana Ustaz Ahmad Yaakob dan PAS di Kelantan?

      Kita kena adil dalam membuat keputusan pilihanraya.
      Pegawai Khas kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Faekah Husin membuat pendedahan bahawa Ketua Umum Pakatan Harapan, Datuk Seri Anwar Ibrahim berhasrat untuk menjadi Menteri Besar Selangor selepas Abdul Khalid dipecat daripada jawatan Menteri Besar empat tahun lalu.



      Menurutnya, namun begitu rancangan Anwar itu tidak menjadi kenyataan selepas dia disabitkan kesalahan meliwat dan dikenakan hukuman penjara lima tahun bermula 11 Mei 2015 lalu.

      “Anwar memecat Abdul Khalid sebab beliau mahu jadi Menteri Besar, lagi teruk akhirnya dia gagal juga capai impiannya itu kerana dia merancang dan Allah juga merancang.

      “Perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan, apa yang saya nampak kezaliman yang dibuat Anwar terhadap Abdul Khalid lebih teruk daripada kezaliman bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad lakukan terhadap beliau (Anwar) ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri,” dakwanya.

      Beliau mendedahkan perkara itu kepada umum semasa program Teh Tarik untuk Selat Klang “Anda tanya kami jawab” di Dataran Balai Raya Kampung Sungai Sireh Tambahan, Selat Klang, di sini tadi.
      Hadir sama, bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, calon Pas Parlimen Kapar, Dr Abdul Rani Osman dan calon Pas Dun Selat Klang, Dr Halimah Ali.

      Pada masa sama, Faekah mendakwa, tindakan Abdul Khalid mempertahankan duit rakyat Selangor menyebabkan dia dipecat oleh kepimpinan PKR.

      “Abdul Khalid ketika itu mahu menyerahkan RM250 juta kepada syarikat konsesi air.

      “Namun Anwar meminta Abdul Khalid membuat bayaran yang lebih yang mana pada masa itu syarikat konsesi berkenaan mahukan bayaran RM2,000 juta dibuat kepada mereka, kegagalan Abdul Khalid itu menyebabkan beliau dipecat serta merta,” dakwanya.

      Berikutan itu, beliau menyifatkan Kerajaan Pakatan Harapan begitu zalim hingga gagal memberi peluang kepada Abdul Khalid untuk membela diri.

      “Pada 9 Ogos 2014, Abdul Khalid terus dipecat oleh Jawatankuasa Disiplin PKR tanpa kehadiran beliau sendiri, walhal pada ketika itu Abdul Khalid berada dalam program rasmi bersama Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

      “Sebagai Setiausaha kepada Abdul Khalid, saya sudah tulis surat kepada kepimpinan PKR memaklumkan ketidakhadiran Abdul Khalid pada hari berkenaan dan meminta penetapan dibuat pada tarikh lain.

      “Bagaimanapun pada tarikh itu juga Jawatankuasa terus bermesyuarat dan tarikh yang sama juga Abdul Khalid dipecat,” katanya.

      Tegasnya, pihaknya turut kecewa apabila sehingga ke hari ini surat yang dihantar kepada kepimpinan PKR itu tidak dibalas.

      Terdahulu pada 9 Ogos 2014, Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR memecat Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim daripada parti itu serta merta.

      Pengumuman tersebut diumumkan oleh Pengerusi Lembaga Disiplin PKR Datuk Dr Tan Kee Kwong di Ibu Pejabat PKR.



      Bila di serang oleh kepimpinan PKT Tan Sri Khalid mendapat nasih Tok Guru Nik Abdul Aziz, lebai ingat lagi Tan Sri Khalid kata Tok Guru nasihat bersabar dan maafkan. Dia ingat Tok Guru suruh 'lain-lain'. Tapi sabar dan maafkan.

      Itu sebab untuk elak KLEPTOKRASI dalam pentadbiran kena undi PAS hanya PAS sahaja parti yang dijamin bersih. Bukan sahaja tak ada kesalahan tapi nak buka fail mencari kesalahan pun tak ada.

      Delete
    6. Haha bodoh punya kesimpulan. Ko ingat negara yang diperintah orang Islam takde berlaku kes rogol macam ni? Dekat Malaysia ni pun banyak kes kes rogol budak. buta ke? negara yang diperintah Isis dulu yang kononnya nak menegakkan Islam,banyak berlaku kes wanita jadi hamba seks. tak caya Tanya lah wanita yang balik dari Syria,Iraq.bahkan negara kafir lah yang lebih tegas Dan tulus dalam menyiasat kes ked gangguan seksual. kalau negara Islam banyak disorok bawah karpet..kadang2 wanita pulak dipersalahkan.

      Delete
    7. BILA PAN SATU SELIMUT DENGAN DAP

      Amat tertarik dengan kenyataan Mohamad Zuhdi Mat Piah, salah seorang anak kepada mangsa Memali yang mengakibatkan pembunuhan Ustaz Ibrahim Libya serta pengikut-pengikutnya pada 19 November 1985. Isu Memali ini, ramai juga yang tahu namun gambaran yang diberi adalah pihak polis diserang pengikut Ibrahim. Dimaklumkan anggota polis lebih dari beberapa ribu orang sedangkan kumpulan Ibrahim Libya tidak seramai mana.



      Menurut Zuhdi, beliau tidak berhajat untuk membangkitkan isu ini, berlandaskan firman Allah, yang membawa erti: fitnah itu tidur. Sebolehnya beliau tidak mahu membangkitkan. Namun beliau terpaksa menerangkan semula kerana isu ini dibangkitkan semula oleh Dr Mahathir dalam ceramah kempennya untuk PRU14.

      Beliau kesal kerana tuduhan Dr Mahathir bahawa apa yang berlaku di Memali adalah salah Presiden PAS Ustaz Hadi kerana “Amanat Hadi” 1981. Dr Mahathir dalam ceramah beliau mengatakan mereka yang terbunuh “mati katak” atau mati sia-sia. Bagi mereka yang mengikuti isu Memali hari ini, ramai yang meletakkan kesalahan pembunuhan itu atas bahu Dr Mahathir.

      Isu Memali ini sebenarnya tidak mahu dibukanya semula, hanya kerana kepentingan politik khususnya dalam kita sedang menghadapi PRU 14. Isu ini tidak mahu dipolitikkan tetapi ceramah Dr Mahathir mengenai Memali hanya untuk kepentingan politik amat kurang ajar dan tidak bertanggungjawab, kata Zuhdi.

      Beliau lebih sedih lagi apabila Presiden Amanah Mohamad Sabu dan kepimpinan Amanah yang lain seperti Salahuddin Ayub dan Mahfuz Omar hari ini seakan mengakui apa yang dikatakan oleh Dr Mahathir. Adakah mereka kini sudah berubah dari sebelum ini, setiap tahun hadir ke Memali dan memaklumkan agar isu ini tidak boleh kita lupakan. Ini adalah pembunuhan kejam oleh kerajaan memerintah pada ketika itu.

      Zuhdi mengatakan Dr Mahathir tidak pernah berubah, malangnya Mohamad Sabu, Salahuddin Ayub dan Mahfuz Omar yang berubah. Mohamad Sabu pernah mengatakan tangan Dr Mahathir penuh dengan darah Memali dan hari ini orang yang sama mahu menaikkan Dr Mahathir sebagai PM ke-7.

      Beliau mengakui tidak mahu membangkitkan fitnah dari tidur tetapi apa yang dikatakan oleh Dr Mahathir adalah fitnah dan amat menyakitkan hati mereka. Ini tidak bertanggungjawab. Bagi memfitnah mereka yang terkorban satu tindakan yang tidak boleh diterima. Ini sekumpulan penyokong Ibrahim Libya dengan hampir beribu anggota polis yang bertindak zalim ke atas penyokong dan Ibrahim Libya sendiri.

      Sekiranya kita mendengar dan melihat kenyataan Tun Musa Hitam juga, ia seakan meletakkan beban bertanggungjawab ke atas Dr Mahathir. Tun Musa memaklumkan usaha dia pada waktu itu untuk menerangkan apa yang berlaku amat terhad.

      Amat tertarik dengan kenyataan ini, Dr Mahathir selepas 22 tahun memerintah sehingga hari ini dalam kempen PRU 14 tidak pernah berubah, yang berubah adalah kepimpinan bekas PAS. Semua ini kerana politik dan kerana politik, pembunuhan boleh mereka lupakan. Adakah mereka ini tidak hipokrit.

      Delete
    8. PP DAP 50-50

      N4 PERMATANG BERANGAN
      Jumlah Pengundi: 18,336
      Omar Bin Haji Abd Hamid (BN) - 8,913
      Arshad Bin Md. Salleh (PAS) - 7,292
      MAJORITI: 1,621
      Jumlah Undi: 16,452 | Peratus mengundi: 89.73% | Undi Rosak: 247
      Melayu 83%, Cina 8% dan India 9%

      Ini adalah keputusan PRU-13 lalu di kawasan bukan Cina dan ada pengundi India.

      Dengan mengganggap 8% pengundi Cina dan 9% pengundi India tidak menyokong PAS. Jadi ada 17%. Kita kira 17%. Kita anggaplah secara 'extrim' sebelum ini 17% (sepatutnya ada sokong BN dan kena tolak daripada undi BN) sokong PAS. Jadi kita tolak 17% iaitu 2,796 orang lari daripada PAS. Anggap PAS dapat 7,292 - 2,796 = 4,496 undi.

      HARAPAN dapat 2,796 + ?? berapa engkau nak daripada BN??
      Minimum kita ambil 20% iaitu 1,782 pengundi. HARAPAN hanya dapat 4,578 dan BN dapat 7,131. Ini bermakna BN akan menang.

      Dengan mengganggap 100% pengundi Cina dan India undi PAS tak undi BN pada PRU-13 lalu HARAPAN tak boleh menang.

      Bagaimana jika PAS boleh dapat 1-2% pengundi Cina dan 20% pengundi India?
      Isu yang lebai nak ketengahkan ialah PULAU PINANG AKAN TERGANTUNG

      Tolong ambil perhatian
      Lebai tak kata PAS boleh menguasai Pulau Pinang
      dan lebai juga tak kata bahawa BN boleh menguasai Pulau Pinang.
      Lebai kata PULAU PINANG akan TERGANTUNG

      Tolong rasional dalam hal ini.

      Kawasan HARAPAN bertanding selain DAP sangat tergugat kerana faktor pengundi Melayu dan sedikit pengundi India.

      Lebai juga memberikan perhatian kali ini PAS turunkan 2 calon India di Pulau Pinang kerana PAS melihat India lebih mudah didekati pada PRU-14 kali ini berbanding dengan Cina berdasarkan Pilihanraya Kecil di Sungai Besar dan Kuala Selangor sebelum ini. Anda boleh baca di sini semasa lebai menolak hujah buku Ahmad Lutfi Othman "Mengapa Mahathir".

      DAP ni untuk makluman semenjak dulu cuba untuk tawan Pulau Pinang tetapi GAGAL. Macam-macam gerak gempur dibuat masih tak boleh. PRU 1999 DAP kalah teruk di Pulau Pinang walaupun semasa reformasi dan Terengganu jatuh.

      Jadi dulu apa sikap DAP??
      Mari kita kaji

      DAP Guna Sokong Hudud Untuk Tawan Pulau Pinang

      Lebai mengajak pembaca sorok 8 tahun lalu kenapa orang tak kisah pun Lim Guan Eng datang berbuka puasa atau bercakap Islam malah masyarakat Islam mengalu-alukan kedatangnya dan dengar dia cakap pasal Islam.




      27 Jun 2012 Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng 'dihujani' pelbagai persoalan berkaitan pendirian dan sikap parti itu terhadap isu hudud yang menjadi perjuangan parti rakannya PAS dalam Pakatan Rakyat pada Majlis Wacana II "Benarkan Dasar DAP Mengacam Islam" anjuran akhbar web berbahasa Melayu DAP Roketkini .

      Dalam program wacana itu, sesi soal-jawab menjadi panas apabila peserta Melayu yang rata-rata muda bangkit bertanyakan isu hudud kepadanya.

      "PAS ada pendirian, DAP ada pendirian. Tetapi ia tidak menghalang kerjasama dalam isu yang lebih besar," katanya. Jawapan DAP pada masa itu tidak menentang pun usaha PAS atas dasar muafakat.

      Memang kita tahu dasar DAP tidak setuju denan hudud dan PAS salah satu agendanya ialah hudud. Tapi masing-masing DAP dan PAS boleh bertolak-ansur dalam isu Hudud.

      Malah pada 29 April 2013 DAP dalam kenyataan bersamanya dengan PAS Pulau Pinang dengan sebelum PRU 2013 sangat jelas tidak menolak Hudud yang dibawa oleh PAS.



      "Kita berdasarkan kerjasama atau prinsip musyawarah. Kalau kita bersetuju, mari kita cari kata putus. (Perkara) yang tidak boleh bersetuju, kita terima pandangan yang berbeza," katanya.

      Kenyataan ini juga menunjukkan DAP boleh bersikap tolak ansur atas dasar muafakat dan PAS juga menerima bahawa DAP tidak sokong HUDUD kerana itu polisi parti mereka.

      Sikap ini membuat penyokong PAS dan masyarakat Islam boleh terima DAP dan DAP mendapat undi yang agak baik, iaitu 189 kerusi pada 2 PRU kemudian.

      Delete
    9. PUAK HAPRAK JANGAN BERANGAN DAPAT PULAU PINANG

      Sikap Ahli dan Penyokong DAP Terhadap Hudud Sebelum Ini

      Cina DAP (lebai fokus kepada masyarakat Cina yang sokong DAP) pada masa itu itu tidak kisah tentang hudud yang dibawa oleh PAS kerana hudud adalah untuk orang Islam dan untuk menghukum mereka yang jahat sahaja. Biasanya yang jahat, yang mencuri dan merompak harta rakyat adalah pimpinan UMNO dan Barisan Nasional.

      Ini bukan omong kosong bahawa Cina DAP tak kisah pun. Lihat keadaan pada masa itu. Gambar tidak berbohong. Ini adalah bukti yang nyata bagi mereka yang berfikir menggunakan akal.




      Cina DAP bangga tampal stiker sokong hudud dibaju dan tubuh mereka yang ini jarang penyokong PAS buat!



      Laman Helen Ang seorang penulis berbangsa Cina pro BN ada memetik petikan di atas yang mengulas sokongan Cina DAP kepada Hudud bagi membenteras salahlaku BN terutamanya rompak wang rakyat.

      Apa Sikap Pimpinan DAP lain terhadap Hudud yang diperjuangkan oleh PAS?

      Malah pada masa itu ada Cina DAP mahukan Hudud untuk membenteras kemungkaran yang UMNO lakukan. Semasa Bersih 2.0 pun ada kempen untuk hudud oleh Cina DAP termasuk Anthony Loke Siew Fook.



      Jika kita tinjau pandangan Ahli-Ahli Parlimen DAP pada masa itu mereka tidak menolak dan menentang hudud. Mereka pernah menyokong hudud, Ong Kian Ming (YB Serdang) dan Thomas Su (YB Ipoh Timor), terang-terang menyokong dan boleh dibaca di Twitter mereka.


      Kelab Penyokong PAS terdiri daripada orang Cina juga menyokong hudud. Mereka pernah membuat kenyataan terbuka dalam hal ini. Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Hu Pang Chaw yang kini AJK pasti AMANAH (PAN) tidak menentang Hudud seperti sekarang mereka tentang HUDUD. Dia buat kenyataan akhbar kenapa Bukan Islam takut dengan Hudud yang tak ada kaitan dengan mereka.

      Bukan itu sahaja anda dikalangan Cina DAP berkempen untuk hudud. Mereka pula lebih daripada PAS berkempen dengan mengedar risalah kepada masyarakat bukan Islam berkenaan hudud.



      Kita tahu Hannah Yeoh yang ada agenda kristianisasi pun menunjukkan sikap terbuka tidak menetang hudud, malah dia, Hannah Yeoh (Ini Dr Kamarul Yusoff dedahkan adalah eveligis Kristian sila lihat di sini) membenarkan usul hudud dibahaskan dengan bebas di DUN Selangor dalam satu kenyataannya semasa itu. Dia kata "I'm speaker for all parties" Kenyataan ini masih ada pada Youtube. Tapi sekarang maaf speaker ini tidak lagi terbuka dengan Islam, kenapa? Kerana ada orang Islam memberi "taring" kepada dia!!



      Mengejutkan ada juga Cina DAP buat kempen "Hudud In Penang 2020".
      Mereka tak takut pun kepada Hudud.




      Anthony Loke juga mempertahankan Islam yang diperjuangkan oleh PAS. Mereka tak rasa Islam itu mengacam mereka.



      Siapa Mengubah Sokong Cina DAP terhadap Islam dan Hudud? Siapa sebenar PENGKHIANAT ISLAM?

      Sikap Cina DAP berubah bila dan kenapa? Lebai mengajak pembaca memahami dan menghayati supaya kita sedar siapa sebenar mengkhianati perjuangan menegakkan Islam di Malaysia ini? YANG KHIANAT IALAH AMANAH.. Setelah berawan dengan AMANAH, DAP tunjuk sikap asal.

      DAP Tergugar di Pulau Pinang Pada PRU-14

      Kajian yang didedahkan oleh orang dalaman DAP yang keluar parti menunjukkan DAP menjangkan mereka KALAH pada PRU-14 jika tiada sokongan Melayu. Nak tak nak mereka kena terima MAHATHIR demi sokongan Melayu selepas AMANAH (PAN) gagal dapatkan soongan Melayu, malah DAP kena tanggung beban pula untuk menjaga AMANAH.

      Itu sebab DAP sanggup BUANG orang lama mereka yang mepertahankan LOGO mereka. Ini juga antara sebab dalam ceramah mereka, mereka kutuk Mahathir untuk tunjukkan DAP benci Mahathir tapi demi undi Melayu mereka sokong.

      Delete
    10. DAP TAHU PP AKAN JATUH SEBAB ITU GADAI LOGO

      DAP terpaksa kerah masyarakat bukan Islam untuk hadir ceramah Mahathir demi nak tunjukkan sokongan atau di panggil TSUNAMI MELAYU. DAP dan Mahathir boleh tipu dalam ceramah tetapi gambar tak menipu.



      Gambar hanya memberi fakta hanya sekitar 5% Melayu dalam mana-mana PERHIMPUNAN MAHATHIR. Melayu kini berpecah kepada BN, PAS dan HARAPAN. Tapi lebih kepada PAS dan BN.

      Lebai nak pendekkan artikel ini..
      Rumusannya DAP sanggup buat apa sahaja untuk dapat Undi Melayu.
      DAP tahu PULAU PINANG AKAN JATUH PADA PRU-14 INI.
      MEREKA TERPAKSA GADA LOGO dan PANJI MEREKA demi servival DAP untuk masa akan mendatang...

      TAPI
      MELAYU MUDAH LUPA
      MELAYU BODOH nak fahami politik dalam masyarakat majmuk yang perlu mereka pertahankan ISLAM dan MELAYU.

      Delete
    11. DAH TAHU SYITAN BERKAWAN BUAT APA

      Tindakan Pengerusi DAP Perak memperlekehkan nama Tun Dr Mahathir Mohamad ketika berceramah di sebuah majlis yang tersebar di media sosial turut mendapat kritikan Presiden Pakatan Harapan (PH), Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

      Ujar Wan Azizah, Nga Kor Ming tidak sepatutnya berkata demikian.

      “Tak sepatutnya beliau berkata macam tu memandangkan kita adalah satu pasukan. Lagipun, Tun juga ada memuat naik video memohon maaf akan kesilapan lampaunya yang dibaiki, jadi bukankah itu satu tindakan yang mulia?” katanya.

      Advertisement

      Beliau berkata demikian selepas ditemui dalam majlis santai bersama penduduk di Warung Haji Ibrahim, Bukit Naning, di sini, sebentar tadi.

      Sementara itu, mengulas mengenai kedudukan Kor Ming dalam Pakatan Harapan khususnya DAP, Wan Azizah berkata, keputusan itu perlu dirujuk kepada DAP sahaja.

      Terdahulu, satu klip video ceramah Kor Ming menjadi tular apabila mengatakan Tun Dr Mahathir Mohamad tidak akan hidup lama dan memberi mesej DAP menggunakan bantuan calon Parlimen Langkawi itu dalam PRU-14 ini untuk menjatuhkan BN dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

      Video berdurasi seminit 53 saat itu mendapat perhatian apabila ceramah berkenaan menggunakan bahasa Mandarin dan terkandung sari kata bahasa Melayu mengenai kutukannya terhadap bekas perdana menteri itu.

      Delete
    12. Lee Kuan Yew setia menunggu madey di syurga untuk main mahjong.... 🀄🀄🀄

      -Nga Kor Ming


      Tiada lagi pemimpin fuckatan yang selar ucapan haramjadah DAPig ni...??? MUNAFIKNYA MEREKA...!!!!

      🇮 🇳 🇮
      🇰 🇦 🇱 🇮 🇱 🇦 🇭


      🇺 🇳 🇩 🇮
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱

      Delete
    13. JANGAN SOKONG SYAITAN

      KUALA LUMPUR: Anggota seumur hidup DAP, Amran Ahmad mendedahkan bahawa DAP berhasrat menuntut jawatan Menteri Besar Perak jika Pakatan Harapan (PH) berjaya menawan negeri itu pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), Rabu ini.

      Beliau berkata pendedahan itu berdasarkan surat yang didakwa diterimanya pada 6 April lepas daripada Prof Dr Abdul Aziz Bari, calon DAP bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Tebing Tinggi, Perak yang menyebut DAP tidak selesa untuk memberi jawatan menteri besar itu kepada Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, sebaliknya DAP mahu menonjolkan tokoh dalam kalangan parti mereka sendiri.

      “Ini adalah satu pembohongan jelas yang dilakukan oleh DAP yang mana kali ini dilakukan oleh pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang, yang pada ketika dahulu berkata mereka tidak berhasrat menuntut jawatan Menteri Besar Perak.

      “Ramai melihat kenyataan ini sebagai satu strategi politik untuk mengelak pengundi Melayu lari daripada menyokong PH,” katanya pada sidang media, di sini, hari ini.

      Amran turut melahirkan rasa kesal terhadap Abdul Aziz yang membiarkan dirinya sehingga kini diperalat oleh DAP.

      “Saya banyak dapat maklumat daripada beliau tentang hala tuju politiknya, namun kesal beliau yang berintegriti itu diperalatkan DAP, saya pasti Abdul Aziz akan berada di bawah telunjuk Pengerusi DAP negeri, Nga Kor Ming dan Penasihat DAP Perak, Ngeh Koo Ham.

      “Selain itu, orang ramai menganggap bahawa hubungan semua parti dalam PH adalah baik tetapi ia adalah sebaliknya berlaku. Sejak zaman Pakatan Rakyat lagi, PKR dan DAP sering bercakaran,” katanya yang tidak bercadang untuk keluar daripada parti itu buat masa ini.

      Sabtu lalu, media tempatan melaporkan Amran yang juga pasukan publisiti DAP pusat, mendedahkan bahawa DAP mempunyai niat untuk menyebarkan progaganda yang bersifat fitnah terhadap kerajaan semata-mata untuk meraih undi rakyat pada PRU14.

      Justeru, beliau menyeru rakyat di seluruh negara terutama pengundi Melayu di Perak, agar tidak menyokong PH pada pilihan raya nanti.

      “Jangan sokong PH, jangan undi logo PKR, tanpa anda sedar anda menyerahkan Perak kepada DAP,” katanya sambil menambah PH tidak layak memerintah Malaysia.

      Katanya, beliau akan membuat beberapa siri pendedahan bagi memberi pemahaman kepada rakyat secara jelas tentang propaganda dan niat jahat parti pembangkang itu untuk mengelirukan orang ramai.– BERNAMA

      Delete
    14. Jgn pilih najibumnobn pembohong yg x boleh dpercayai lg..jgn pilih unmnobn udah terserlah rasuah dan kleptokrasinya..
      Dgn itu pilihlh Keadilan Pakatan Harapan..

      Keadilan mesti mrnang!
      Keadilan mesti menang!
      Keadilan mesti menang!

      Delete
    15. Dakyah murahan..S E L I S I H........!!

      Delete
    16. Hahaha wak kojola jual punkoq

      Delete
  3. Lagi ramalan: Johor tumbang, 50-50 di Kedah, Kelantan milik BN

    Diterbitkan 8 Mei 2018, 1:58 petang | Dikemaskini 8 Mei 2018, 2:01 petang

    Satu lagi ramalan keputusan pilihan raya dikeluarkan hari ini, yang menyaksikan Pakatan Harapan merampas Johor.

    Tinjauan ILHAM Centre juga mendapati BN akan merampas kembali Kelantan setelah diperintah PAS sejak tahun 1990.

    Di Kedah dan Perak pula pertembungan dijangka sengit dengan peluang sama rata 50-50 antara BN dan Pakatan Harapan.

    “Berasaskan semua faktor-faktor di atas, HARAPAN mampu menawan Johor dengan majoriti mudah selain mengekalkan penguasaan di Selangor dan Pulau Pinang dengan majoriti dua pertiga,” kata pengarah eksekutifnya Hisommudin Bakar.

    “BN pula mampu merampas Kelantan daripada PAS selain mengekalkan penguasaan mereka di Terengganu, Perlis, dan Pahang. BN sedikit bermasalah Negeri Sembilan dan Melaka.”

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAKUT KERANA SALAH

      TELUK INTAN: Penasihat DAP, Lim Kit Siang malam tadi dilihat cuba mengelak ditemu ramah pihak media tentang pendedahan yang dibuat ahli partinya sendiri berhubung risalah dan rakaman video yang didakwa memfitnah kerajaan.

      Pendedahan tersebut dibuat Timbalan Pengerusi Biro Buruh DAP Pusat merangkap Pemikir Publisiti Pengundi Melayu DAP, Amran Ahmad yang mendakwa memiliki puluhan bahan bukti berkenaan yang didakwa turut memfitnah pemimpin Barisan Nasional (BN), termasuk perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.

      Wakil media yang hadir membuat liputan ceramah beliau di Anson Kopitiam di sini cuba mendekati Kit Siang sebaik sahaja beliau habis berceramah dan turun daripada pentas sekitar 10.15 malam.

      Namun usaha itu gagal apabila Kit Siang tidak mengendahkan kehadiran wakil media dan pantas meninggalkan lokasi ceramah.

      Sebelum itu, usaha pihak media mendapatkan laluan berjumpa Kit Siang juga tidak dilayan oleh beberapa pegawai beliau sebaik pemimpin DAP itu tiba untuk majlis pada 9.30 malam.

      Tindakan Kit Siang itu ternyata mengecewakan wakil media yang telah menunggu beliau sejak 7.30 malam lagi.

      Antara hadirin yang mendengar ceramah Lim Kit Siang di Teluk Intan malam tadi. Astro AWANI
      Antara hadirin yang mendengar ceramah Lim Kit Siang di Teluk Intan malam tadi. Astro AWANI


      Amran, yang juga penolong penerbit televisyen dalam talian rasmi DAP, UbahTV pada Ahad mendakwa puluhan bahan propaganda berniat jahat dan berunsur fitnah itu sudah siap dan akan diedarkan secara berperingkat menjelang hari pengundian Rabu ini.

      Delete
    2. KALAU TAK PERCAYA DAP SYAITAN BESAR BACA SINI

      DAP didakwa menggunakan kaedah menyebarkan propaganda jahat yang bersifat fitnah semata-mata untuk memancing undi rakyat pada PRU14 ini.

      Timbalan Pengerusi Biro Buruh DAP Pusat merangkap Pemikir Publisiti Pengundi Melayu DAP, Amran Ahmad mendakwa, propaganda jahat yang disebarkan DAP menerusi beberapa video serta risalah menyasarkan pemimpin-pemimpin dari parti lawan termasuklah pemimpin kerajaan, perdana menteri, isteri perdana menteri dan keluarganya.


      “Tujuan saya membuat sidang akhbar pada hari ini untuk membuat satu pendedahan tentang salah laku fitnah yang terancang serta propaganda jahat yang digunakan DAP atas nama Pakatan Harapan (Harapan).

      “Saya tidak mahu lagi bersekongkol untuk lakukan kerja ini menipu rakyat Malaysia dengan propaganda jahat semata-mata untuk memikat hati pengundi,” katanya pada satu sidang media, hari ini.

      Mengulas lanjut, beliau yang juga merupakan anak kepada bekas Naib Presiden DAP, Ahmad Nor berkata, hasrat untuk membuat pendedahan mula timbul selepas beliau menyedari peranannya dalam parti itu mulai terpesong daripada asalnya.

      “Saya juga merupakan bekas wartawan yang sebelum ini pernah berkhidmat di Utusan dan Malaysiakini di mana saya diajar untuk mengangkat dan menyebarkan kebenaran ketika menjalankan tugas.

      “Tapi apabila saya menyertai pasukan publisiti DAP, saya rasa telah terpesong kerana terlibat dalam membuat propaganda-propaganda jahat yang langsung tidak menepati niat asal saya untuk menyebarkan maklumat yang benar kepada orang ramai terutama menjelang PRU14,” katanya.

      Beliau turut menyifatkan tindakannya membuat keputusan mendedahkan hal tersebut menjelang PRU14 adalah keputusan yang tepat.

      “Mengapa baru sekarang saya buat pendedahan kerana bagi saya tempoh akhir menjelang PRU14 adalah masa yang tepat.

      “Masa yang terbaik untuk kita menyedarkan rakyat adalah dalam tempoh seminggu atau empat hari sebelum pilihan raya kerana masa ini kedua-dua pihak akan terus berusaha menggiatkan promosi untuk pikat hati pengundi,” katanya.

      Justeru, beliau berkata, satu laporan polis juga telah dibuat di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman hari ini bagi membolehkan tindakan diambil terhadap dakwaan tersebut.

      “Saya juga telah menyerahkan segala bukti yang ada kepada pihak berkuasa mengenai tuduhan berkenaan.

      “Jadi saya minta supaya pihak polis jalankan siasatan menyeluruh dan segera bagi menghentikan tindakan DAP dalam menyebarkan propaganda jahat ini kepada orang ramai terutamanya dalam masa beberapa hari sebelum PRU14 ini,” katanya.

      Berdasarkan tindakannya itu, Amran menegaskan bahawa dirinya telah bersedia untuk berhadapan dengan sebarang tindakan daripada DAP serta tohmahan daripada pelbagai pihak.

      “Saya memang menjangkakan, dengan pendedahan ini akan muncullah tuduhan sebagai macai atau pemakan dedak dan sebagainya.

      “Saya adalah ahli DAP seumur hidup menyeru serta memohon kepada semua rakyat terutama orang Melayu supaya tidak menyokong Harapan kerana undi anda adalah undi untuk DAP yang akan menguasai gabungan pembangkang itu untuk memerintah Malaysia,” katanya.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. PAN BUAT PERJANJIAN DENGAN SETAN

      Perkara ini menyebabkan Sultan murka. Satu pertemuan sulit antara Sultan Perak dengan Presiden PAS telah dilakukan atas permintaan sultan. Presiden PAS minta untuk membawa seorang sebagai saksi dan mencadangkan DS Anwar sebagai teman bersama. Tapi sultan tak setuju. TGHH nak juga ada saksi maka Salahudin Ayub hadir dalam pertemuan tertutup. Banyak perkara yang sultan murka boleh tanya Salahudin Ayub. Ini juga antara faktor sultan tidak membantu kepada kejatuhan Pakatan Rakyat di Perak. Pemberian tanah melibatkan lebih 1000 ekar dengan perjanjian ditukar daripada 99 ke 999 tahun juga turut diperkatakan.

      (Gambar: Nizar cuba mengelak dari wartawan berkaitan Pangkor II. Mengapa mengelak?)

      Setelah serangan daripada abangnya sendiri. Nizar mengelak diri menjawab pertanyaan Wartawan. Sekali lagi Nizar berdalih selepas membisu dalam isu Pangkor 2 yang dibangkitkan oleh abangnya sendiri. Para wartawan menunggu Mohammad Nizar memberikan reaksinya mengenai isu ‘Perjanjian Pangkor II’ selepas satu program di Pulau Banding, Gerik pada 9 Julai 2008, tetapi Nizar enggan ditemu ramah.

      Nizar juga khabarnya jarang pulang ke DUN Pasir Panjang selepas itu untuk berjumpa dengan rakyat. Dua kali pulang tetapi rakyat diminta pergi ke stadium untuk jumpa Nizar. Pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak (Julai 2008), Mohammad Nizar secara jelas mengelak untuk menjawab soalan wakil rakyat BN mengenai prinsip negara Islam yang diperjuangkan oleh PAS selama ini.

      (Gambar: Lebarnya senyuman Nga Kor Ming yang duduk semeja dengan Nizar bersama dengan wakil DAP yang lain. Mungkin bersetuju dengan perjanjian baru? Apakah Nizar dipermainkan oleh DAP?)

      Nizar secara terang mengatakan bahawa perjuangan mewujudkan sebuah negara Islam memang tidak terdapat dalam perlembagaan PAS. Benarkah begitu? Bukankah selalu dalam ceramah di ceruk ceruk kampung PAS sebut hendak buat negara Islam?

      Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, beliau tidak ada apa-apa untuk diulas kerana di peringkat nasional tidak ada sebarang perjanjian. “Ini ialah perkara Perak, lebih baik tanyakan kepada Perak tetapi di peringkat kebangsaan tiada apa-apa,” kata Guan Eng. Tetapi mengapa Nizar melenting bila ditanya oleh wartawan tentang Penjajian Pangkor 2?

      Delete
    5. ADAKAH PAN AKAN IKAT LAGI JANJI DENGAN SETAN

      Selepas hadir di Selangor dalam isu Khalid Ibrahim, Kit Siang juga ada dalam majlis di Perak. Apakah kehadiran Kit Siang hanya untuk melihat 6 orang Exco DAP angkat sumpah di Perak? Guan Eng mengatakan bahawa tiada perjanjian di peringkat Pusat tetapi mengapa Kit Siang, bapanya yang juga Pengerusi DAP Pusat hadir di Perak? Apakah wujud perjanjian di peringkat negeri antara DAP dan PAS sebagaimana dalam Pangkor 2?

      Lagipun isi kandungan Pangkor 2 seperti melantik 6 orang Exco DAP di Perak memang sudah pun dikotakan oleh PAS di Perak.

      Pesuruhjaya PAS Perak pada masa isu perjanjian Pangkor II ialah Ustaz Ahmad Awang. Dialah yang menjadi rujukan kepada PAS Perak, pasal dia ni kan ULAMA YANG HEBAT!

      Oleh kerana tiada bukti secara mutlak dan hitam putih isu ini hampir mati.

      Allah s.w.t. mentakdirkan dengan bukti baru tentang perjanjian yang hampir sama dengan penjanjian Pangkor II yang menjadi titik tolak penyelewengan dakwah Islam dalam PAS. Allah s.w.t. akan pasti membantu Jamaah Islam dan mereka yang menyeleweng pasti akan gugur dalam misi dakwah sebagaimana tulisan Fathi Yakan. Tak hairan penulsi wahyu Rasulullah sendiri pun muktad. Sebab hidayah itu Allah yang punya. Jangan kita sombong dan takabur dengan Allah menepikan hakNya.



      Nizar sekali lagi dengan persetujuan Ahmad Awang dan menepikan Pesuruhjaya PAS Perak yang baru untuk membuat penjajian tidak melaksakan hukum Hudud, Qisas dan syariat Islam. Dengan wujudnya perjanjian bertulis ini maka apa yang disebut oleh abang kandungnya adalah BENAR belaka!!



      Seperti kata Mujahid Yusof Rawa, Ustaz Ahmad Awanglah yang mencetuskan penolakkan hukum hudud di bumi Perak!

      Ditakdirkan oleh Allah s.w.t. Perak jatuh. Siapa dan bagaimana kita menjawab di hadapan Allah bahawa kita tak nak buat hudud?? Mana kita nak letak muka kita yang sombong dengan Allah ini di akhirat nanti. Adakah anda nak bersama mereka untuk menjawab di sisi Allah nanti?

      PRU-14 ini kita tidak lagi mengulangi kesalahan yang dibuat oleh pimpinan PAS yang kini berada didalam parti AMANAH menjual agama dan hukum Islam demi meraih undi bukan Islam. Kita umat Islam mesti mempertahankan ISLAM dengan mengundi PAS. Kita megah untuk menjawab disisi ALlah nanti bahawa kita mengundi Islam demi untuk perjuangan Islam walaupun orang kafir benci.

      Delete
    6. MAZA & RORA PEMUJA IKRAM DAN TOK DIR

      lebai tak tahu apa penyakit dia ni hidapi, sehingga apa sahaja PAS buat dia akan cari hujah nak perkenakan PAS walaupun dia tahu PAS bawa perkara yang berazam untuk mencapai cita-cita Islam walaupun masih lemah. Bila ada penyakit memang susah kita nak jadi "buah buku". Bercakap pasal hadis bagus, tapi setiap kuliah asyik orang ini tak betul, orang itu salah... ulama ini lemah, daif... seolah-olah orang lain semuanya tak tahu Islam.

      Dia kata Nik Omar bukan derhaka. Alasannya Saidina Ali lawan Aisyah Ibu Mukmin dari segi politik dan itu bukannya derhaka.

      Lebai nak cakap.
      Alasan tu betul tapi penghujah itu salah.

      Engkau ingat Saidina Ali bersama Yahudi nak tolak hudud ke?
      Engkau ingat Saidina Ali bersama DAP nak tegakkan Islam?
      Engkau pecaya ke? Mahathir akan bawa Islam.

      Yang lebai hairan mulut Dr Rozeimi terkunci bila Dr Mahathir kata undang Islam zalim kerana hukum potong tangan dan rotan 100 rotan boleh bawa mati. Engkau ni ulama apa??



      Ini seorang lagi yang lebai pun hairan, membuat komen terpilih (politik selamat diri kot). Katanya Memali tu macam orang sakit cedera kepala yang cedera yang kena mandi wajid, ada nasihat supaya dia kena mandi sehingga bila dia mandi cederanya makin parah dan dia meninggal dunia. (lihat kenyataan Dr Asri di sini)

      Dia kata fatwa salah??

      Dr Asri ni tahu tak, bawa Ustaz Ibrahim Libya macam Dr Asri juga bekerja dengan kerajaan sebagai pegawai agama. Dia berhenti dan buka pondok di kampungnya Memali. Dia penentang kerajaan yang zalim. Dr Asri berbuih mulut kuliah bahawa sebaik-baik jihad ialah menentang kerajaan zalim. Tapi dia tahu ke bahawa Ibrahim Libya tu menentang kerajaan Mahathir yang zalim?? Ingat Ibrahim Libya suka-suka nak lawan Mahathir kerana tak dapat subsidi baja percuma?

      Dia sepatutnya kena ISA. Tapi dia tak boleh tangkap kerana dia tak keluar rumah lebih daripada sebulan. Orang kampung pula mempertahankan dia daripada ditangkap di bawah akta ZALIM ISA.

      Mahathir arah polis dengan kereta perisai serang perkampungan Ibrahim Libya. Tetapi Ibrahim Libya bukan macam Dr Asri hanya sekadar berkuliah bahawa duduk di rumah dan mempertahankan diri dan maruah perjuangan adalah sebaik-baik jihad selain jihad akbar!!



      Ibrahim Libya bukan cakap sahaja akta ISA zalim. Dia tunai apa yang dia cakap!!
      Dia korbankan dirinya untuk menunjukkan sikap bahawa akta itu ZALIM.
      Sangat jauh apa yang dibuat oleh Ibrahim Libya dengan Dr Asri. Dimana Asri dalam hal ini nak memperendahkan Ustaz Ibrahim Libya sebagai khilas mandi untuk cedera di kepala??

      Dr Asri membisu, kunci mulut bila Mahathir becakap...
      Adakah dia mampu korbankan nyawa untuk menentang kezaliman... hanya Allah sahaja yang tahu.

      Tapi kini Nik Omar yang kononnya bawa legasi ayahnya panggil Mahathir "AYAHANDA".
      Itu sikap IKRAM dalam berpolitik.

      Delete
    7. Lee Kuan Yew setia menunggu madey di syurga untuk main mahjong.... 🀄🀄🀄

      -Nga Kor Ming


      Tiada lagi pemimpin fuckatan yang selar ucapan haramjadah DAPig ni...??? MUNAFIKNYA MEREKA...!!!!

      🇮 🇳 🇮
      🇰 🇦 🇱 🇮 🇱 🇦 🇭


      🇺 🇳 🇩 🇮
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱

      Delete
    8. AWAS TSUNAMI HIJAU

      Ketika pembangkang utama Pakatan Harapan bercakap berkaitan “tsunami Melayu”, PAS pula memperkenalkan istilah “tsunami hijau” yang merujuk kepada kemenangan mereka.

      Pusat penyelidikan parti itu (PPP) dalam kenyataan bertajuk “PAS dijangka menang dengan tsunami hijau”, berkata tujuh peratus pengundi beragama Islam dalam BN beralih arah kepada mereka.

      “Mereka adalah pengundi-pengundi Islam atas pagar yang mesra BN semasa PRU 13, iaitu 13 peratus daripada keseluruhan pengundi-pengundi Islam,” kata pengarah PPP Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

      Dengan peralihan itu, kata Zuhdi, PAS dan Gagasan Sejahtera dianggarkan meraih purata 52 peratus sokongan pengundi-pengundi Islam, BN memperoleh 39 peratus dan HARAPAN hanya sembilan peratus.

      “Komposisi sokongan pengundi-pengundi Islam seperti ini memungkinkan HARAPAN kehilangan kerusi-kerusi yang mereka tandingi di 149 kerusi parlimen yang bermajoriti pengundi-pengundi Islam lebih 50 peratus dari keseluruhan pengundi di kawasan tersebut,” katanya.

      Keadaan itu, dakwanya, mendorong HARAPAN mengeluarkan dapatan kajian untuk membina 'psikologi menang' melalui proksi-proksi penyelidikan mereka.

      Delete
    9. Dakyah murahan..S E L I S I H........!!

      Delete
    10. Hidup Pakatan Harapan!
      Keadilan mesti menang!

      Delete
  4. Ni la tahap bodoh penyokong BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lee Kuan Yew setia menunggu madey di syurga untuk main mahjong.... 🀄🀄🀄

      -Nga Kor Ming


      Tiada lagi pemimpin fuckatan yang selar ucapan haramjadah DAPig ni...??? MUNAFIKNYA MEREKA...!!!!

      🇮 🇳 🇮
      🇰 🇦 🇱 🇮 🇱 🇦 🇭


      🇺 🇳 🇩 🇮
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱

      Delete
    2. AWAS TSUNAMI HIJAU

      Ketika pembangkang utama Pakatan Harapan bercakap berkaitan “tsunami Melayu”, PAS pula memperkenalkan istilah “tsunami hijau” yang merujuk kepada kemenangan mereka.

      Pusat penyelidikan parti itu (PPP) dalam kenyataan bertajuk “PAS dijangka menang dengan tsunami hijau”, berkata tujuh peratus pengundi beragama Islam dalam BN beralih arah kepada mereka.

      “Mereka adalah pengundi-pengundi Islam atas pagar yang mesra BN semasa PRU 13, iaitu 13 peratus daripada keseluruhan pengundi-pengundi Islam,” kata pengarah PPP Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

      Dengan peralihan itu, kata Zuhdi, PAS dan Gagasan Sejahtera dianggarkan meraih purata 52 peratus sokongan pengundi-pengundi Islam, BN memperoleh 39 peratus dan HARAPAN hanya sembilan peratus.

      “Komposisi sokongan pengundi-pengundi Islam seperti ini memungkinkan HARAPAN kehilangan kerusi-kerusi yang mereka tandingi di 149 kerusi parlimen yang bermajoriti pengundi-pengundi Islam lebih 50 peratus dari keseluruhan pengundi di kawasan tersebut,” katanya.

      Keadaan itu, dakwanya, mendorong HARAPAN mengeluarkan dapatan kajian untuk membina 'psikologi menang' melalui proksi-proksi penyelidikan mereka.

      Delete
    3. Dakyah murahan..S E L I S I H........!!

      Delete
  5. Maksud aku si kejora bengap tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lee Kuan Yew setia menunggu madey di syurga untuk main mahjong.... 🀄🀄🀄

      -Nga Kor Ming


      Tiada lagi pemimpin fuckatan yang selar ucapan haramjadah DAPig ni...??? MUNAFIKNYA MEREKA...!!!!

      🇮 🇳 🇮
      🇰 🇦 🇱 🇮 🇱 🇦 🇭


      🇺 🇳 🇩 🇮
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱

      Delete
    2. AWAS TSUNAMI HIJAU

      Ketika pembangkang utama Pakatan Harapan bercakap berkaitan “tsunami Melayu”, PAS pula memperkenalkan istilah “tsunami hijau” yang merujuk kepada kemenangan mereka.

      Pusat penyelidikan parti itu (PPP) dalam kenyataan bertajuk “PAS dijangka menang dengan tsunami hijau”, berkata tujuh peratus pengundi beragama Islam dalam BN beralih arah kepada mereka.

      “Mereka adalah pengundi-pengundi Islam atas pagar yang mesra BN semasa PRU 13, iaitu 13 peratus daripada keseluruhan pengundi-pengundi Islam,” kata pengarah PPP Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

      Dengan peralihan itu, kata Zuhdi, PAS dan Gagasan Sejahtera dianggarkan meraih purata 52 peratus sokongan pengundi-pengundi Islam, BN memperoleh 39 peratus dan HARAPAN hanya sembilan peratus.

      “Komposisi sokongan pengundi-pengundi Islam seperti ini memungkinkan HARAPAN kehilangan kerusi-kerusi yang mereka tandingi di 149 kerusi parlimen yang bermajoriti pengundi-pengundi Islam lebih 50 peratus dari keseluruhan pengundi di kawasan tersebut,” katanya.

      Keadaan itu, dakwanya, mendorong HARAPAN mengeluarkan dapatan kajian untuk membina 'psikologi menang' melalui proksi-proksi penyelidikan mereka.

      Delete
    3. Dakyah murahan..S E L I S I H........!!

      Delete
    4. Semangat rakyat berkobar2..
      Cukup sudah umnobn memeritah..
      Dgn PH rakyat akn ratah..
      PRU14 ini umnobnpad rebah ketanah..
      Hahahahaha..

      Delete
  6. Ada lagi orang Umno mengutuk Umno, kali ini cara sipi, nampak nya sudah tenat Umno sekarang -

    Syed Hamid: Jika tak boleh ubah dari dalam, bawa perubahan dari luar

    Diterbitkan 8 Mei 2018, 2:04 petang | Dikemaskini 8 Mei 2018, 2:23 petang

    Kurang daripada 24 jam pusat pengundian dibuka, bekas menteri kabinet Tan Sri Syed Hamid Albar menggesa agar rakyat mengundi untuk perubahan.

    Bekas menteri luar Malaysia itu dalam empat rangkai kenyataan di akaun Twitternya berkata, sudah tiba masanya membina sebuah negara Malaysia yang bersatu padu, cemerlang, integriti, bertanggungjawab, dan amanah.

    "Bukan hint (petunjuk). Jelas siapa patut kita undi.

    "Bina satu Malaysia berasaskan nasionalisme Malaysia bersatu padu, cemerlang, berintegriti, bertanggungjawab dan amanah, undi Satu Harapan," katanya tanpa memetik secara langsung nama pakatan pembangkang, Pakatan Harapan (HARAPAN).

    Syed Hamid yang pernah menjadi pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) di bawah perdana menteri sementara Datuk Seri Najib Razak pada 6 Mei lalu menggesa rakyat Malaysia mengundi dengan naluri dan suara hati untuk membawa perubahan.

    "Pada 9 Mei nanti, marilah kita bersama-sama sebagai rakyat Malaysia, mengundi dengan hati yang ikhlas untuk perubahan yang positif.

    "Undilah mengikut naluri dan suara hati. Undilah dengan ikhlas. Gunakan kebijaksanaan dan pertimbangan yang rasional," katanya melalui surat terbuka.

    Hari ini, Syed Hamid yang merupakan anak kepada tokoh Umno Johor, Syed Jaafar Albar melalui akaun Twitternya mengingatkan agar rakyat Malaysia belajar daripada sejarah.

    "Jika kita tidak belajar daripada sejarah, maka sejarah akan menghukum kita menjadi sebahagian kisah dalam sejarah itu sendiri. Jika kita tidak boleh ubah dari dalam, biarlah kita bawa perubahan dari luar. Ia akan menjadi sesuatu yang menyegarkan," katanya.

    Syed Hamid turut mengingatkan bahawa rakyat perlu relevan dan berubah untuk masa depan yang lebih baik.

    "Mari kita berfikir sebagai satu Malaysia bahawa tanah air yang tercinta ini perlu mempunyai kredibiliri dan integriti di peringkat rantau Asia dan peringkat dunia serta dihormati.

    "Berani dan berkorbanlah untuk melakukan perkara yang betul. Kita perlu relevan dan berubah untuk masa depan yang lebih baik," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lee Kuan Yew setia menunggu madey di syurga untuk main mahjong.... 🀄🀄🀄

      -Nga Kor Ming


      Tiada lagi pemimpin fuckatan yang selar ucapan haramjadah DAPig ni...??? MUNAFIKNYA MEREKA...!!!!

      🇮 🇳 🇮
      🇰 🇦 🇱 🇮 🇱 🇦 🇭


      🇺 🇳 🇩 🇮
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱

      Delete
    2. AWAS TSUNAMI HIJAU

      Ketika pembangkang utama Pakatan Harapan bercakap berkaitan “tsunami Melayu”, PAS pula memperkenalkan istilah “tsunami hijau” yang merujuk kepada kemenangan mereka.

      Pusat penyelidikan parti itu (PPP) dalam kenyataan bertajuk “PAS dijangka menang dengan tsunami hijau”, berkata tujuh peratus pengundi beragama Islam dalam BN beralih arah kepada mereka.

      “Mereka adalah pengundi-pengundi Islam atas pagar yang mesra BN semasa PRU 13, iaitu 13 peratus daripada keseluruhan pengundi-pengundi Islam,” kata pengarah PPP Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

      Dengan peralihan itu, kata Zuhdi, PAS dan Gagasan Sejahtera dianggarkan meraih purata 52 peratus sokongan pengundi-pengundi Islam, BN memperoleh 39 peratus dan HARAPAN hanya sembilan peratus.

      “Komposisi sokongan pengundi-pengundi Islam seperti ini memungkinkan HARAPAN kehilangan kerusi-kerusi yang mereka tandingi di 149 kerusi parlimen yang bermajoriti pengundi-pengundi Islam lebih 50 peratus dari keseluruhan pengundi di kawasan tersebut,” katanya.

      Keadaan itu, dakwanya, mendorong HARAPAN mengeluarkan dapatan kajian untuk membina 'psikologi menang' melalui proksi-proksi penyelidikan mereka.

      Delete
    3. Dakyah murahan..S E L I S I H........!!

      Delete
  7. Ilham Centre: HARAPAN mendahului di semenanjung
    Diterbitkan 8 Mei 2018, 1:53 petang | Dikemaskini 8 Mei 2018, 2:07 petang

    Kajian Ilham Centre yang berakhir 6 Mei lalu merumuskan gabungan pembangkang Pakatan Harapan yang dipimpin oleh Tun Dr Mahathir Mohamad sedang mendahului di 77 kerusi daripada 165 kerusi parlimen di Semennjung.

    Pengarah Eksekutif Ilham Centre, Hisommudin Bakar berkata, kerusi-kerusi HARAPAN itu adalah daripada kerusi Parlimen bandar dan pinggir bandar yang mempunyai komposisi campuran dan majoriti Cina.

    BN pula, katanya, masih mengekalkan penguasaan di 56 kerusi Parlimen yang terdiri daripada kawasan majoriti Melayu dan luar bandar.

    Manakala kuasa ketiga Gagasan Sejahtera yang didominasi oleh PAS hanya selesa di tujuh kerusi Parlimen berpengkalan di Kelantan dan Terengganu.

    “25 kerusi Parlimen pula memperlihatkan pertembungan sengit antara parti-parti yang bertanding.

    “Sekiranya berlaku sedikit lonjakan pada saat akhir, HARAPAN dijangka mampu melepasi angka 100 kerusi Parlimen yang diperlukan untuk ke Putrajaya,” kata Hisommudin.

    Beliau berkata, pertembungan tiga penjuru sebenarnya tidak menguntungkan BN secara mutlak.

    “Kawasan-kawasan parlimen yang mempunyai 75 peratus komposisi Melayu dan ke bawah ternyata memberikan kesan negatif kepada BN ekoran perpecahan undi Melayu kepada tiga.

    “Ini kerana pertimbangan tiga penjuru ini pada awalnya tidak melihat faktor BERSATU dan Dr Mahathir sebagai faktor utama.” katanya.

    Menurut Ilham Centre, senario bertukar secara drastik apabila BERSATU ditubuhkan dan Dr Mahathir dilantik menjadi pengerusi Pakatan Harapan.

    “Strategi ini telah memecahkan teori tiga penjuru menguntungkan BN. Kekuatan figura Mahathir dan BERSATU berfungsi menarik sokongan Melayu-Umno ke dalam kantung undi Pakatan Harapan.

    “Peranan PAS yang menjadikan pilihan raya kali ini tiga penjuru sebenarnya memberi kelebihan kepada Pakatan Harapan secara tidak langsung di kerusi-kerusi Pantai Barat.

    “Ironinya di pantai timur pertembungan ini menguntungkan PAS di sebahagian kerusi parlimen,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KARTEL TOK DIR TAK JAWAB SOALAN

      Pada tahun 2015, Tun Daim Zainuddin sangat gembira apabila saya bertanya kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tentang RM 2.6 billion yang berada di akaun bank peribadinya. Najib ketika itu, tidak pun bertanya kembali “Siapa Anina?”

      Sekarang bila tiba giliran saya bertanya kepada Daim dan soalan saya semalam berbunyi begini, “Adakah kehilangan RM30 billion rizab BNM ada kaitan dengan kekayaan sepantas kilat Daim kerana beliau juga adalah menteri kewangan yang bertanggungjawab ke atas transaksi-transaksi misteri yang menyebabkan BNM kehilangan dana yang begitu besar, sebelum beliau meletakkan jawatan pada 1994”.

      Saya benar-benar terkejut apabila Daim menjawab soalan saya dengan menyebut, “who the hell is she? Who is this bloody woman to challenge? Dulu dia puji Tun M bukan main. Hati rakyat Langkawi telah dicuri oleh Tun M”.

      Saya menyokong usul yang dibuat oleh siasatan Suruhanjaya Diraja (RCI) tentang kehilangan RM30 billion wang BNM diteruskan dengan siasatan jenayah.

      Kenapa rakyat Malaysia boleh bertanya apa sahaja soalan kepada Najib, tetapi tidak boleh bertanya kepada “kartel lama” Tun Dr Mahathir Mohamad dan keluarganya?

      Adakah undi saya dan 14.7 juta pengundi Malaysia ini tidak bermaksud “sesiapa” bagi Mahathir, keluarga dan rakakan-rakannya? Nak bertanding PRU14 boleh turun berkempen dan memfitnah Najib, tetapi isu sendiri tidak boleh disentuh?

      Bagi menjawab soalan Daim tentang siapa saya, saya adalah rakyat Malaysia dan Daim juga rakyat Malaysia. Saya ada satu undi dan beliau juga ada satu undi.

      Beza antara saya dan Daim adalah, saya berbillion kali kurang kaya dari Daim tetapi itu tidak menghalang saya untuk bertanya tentang kekayaan Daim atas landasan demokrasi dan ketelusan.

      Saya juga tertanya-tanya pernahkah Tan Sri Mokhzani Mahathir bertanya kepada bapanya tentang sumber maklumat untuk menyerang Najib berkaitan 1MDB dan derma politik RM 2.6 bilion itu.

      Setahu saya, sumber yang digunakan oleh Mahathir adalah portal berita yang pernah menuduh dirinya sebagai ahli politik pencuri yang menyedut wang rakyat hingga kering di Malaysia, iaitu Sarawak Report yang beribu pejabat di London.

      Walau bagaimanapun, saya sertakan senarai 488 syarikat dan organisasi yang dikuasai oleh keluarga Mahathir termasuk Mokhzani, Datin Paduka Marina, Tan Sri Mirzan dan Datuk Seri Mukhriz.

      Semua 488 buah syarikat keluarga Mahathir ini berada di dalam rekod Suruhanjaya Syarikat Malaysia dan saya berbesar hati untuk mengiringi Mokhzani ke pejabat SSM di Bangunan Lembaga Pembangunan Langkawi esok, Selasa, 8 Mei 2018.

      Saya harap Mokhzani dapat lakukannya segera kerana Mahathir cuma ada kurang dari 30 jam untuk membersihkan namanya sebelum 42,000 pengundi Langkawi turun ke peti undi pada 9 Mei 2018.

      Jika Daim dan Mokhzani mahu menyaman saya kerana menanyakan soalan, silakan. Apa yang saya ada hanya rumah dan 3 orang anak. Daim dan Mokhzani boleh mengambil rumah saya tetapi bukan anak-anak saya kerana saya akan berikan nyawa saya untuk pertahankan anak-anak saya.

      Walaupun saya seorang ibu tunggal, anak-anak saya, integriti saya dan Tuhan saya sudah cukup untuk melengkapi hidup saya. Saya tidak pernah berkuasa dan tidak pernah mencuri dari rakyat hanya bertanya.

      ANINA SAADUDIN mewakili NGO - Empirical Malaysian.

      Delete
    2. SI TUA BANGKA NI MEMANG NAK MAMPUS KATAK

      Baru beberapa jam selepas memuji dua tokoh pemimpin PAS, Tun Dr Mahathir Mohamad kini mempersendakan pula parti itu dengan bercanda mengenai cara PAS menilai Islam.

      Kenyataan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) ketika berucap di hadapan penyokong sempena program Jelajah Pakatan Harapan di Padang Sera, di sini, bukan sahaja mempersenda PAS, malah turut dianggap menjadikan Islam sebagai bahan senda gurau.
      Berdasarkan kenyataan itu, Mahathir yang juga calon PKR bagi kerusi Parlimen Langkawi, berkata PAS hari ini bukan lagi seperti dulu kerana didakwa beliau sudah dikaburi wang ringgit.

      "Dulu (PAS) kata UMNO kafir, tetapi lani (sekarang) UMNO bagi duit, jadi (UMNO) Islam balik la.

      "Nak jadi Islam bukan kena ucap dua kalimah syahadah, tak payah kata La Ilaha Illallah, Muhammad Rasulullah, kata saja "duit.

      "Bila nampak duit boleh la jadi Islam.

      "Islam sudah dijual dengan harga yang cukup murah, sedangkan al-Quran berkali-kali mengingatkan jangan kamu jual ayat-ayat kami ini untuk keuntungan yang sebegitu," katanya.

      Terdahulu pada sebelah petang, Mahathir ketika turun ke kawasan Pokok Sena sempat menziarahi kubur bekas Presiden PAS iaitu Allahyarham Datuk Fadzil Noor yang disifatkan beliau sebagai penasihat agama peribadi beliau.

      Selain Fadzil, Mahathir turut memuji bekas Menteri Besar Kedah, Tan Sri Azizan Razak yang dianggap sebagai tokoh luar biasa yang juga mempunyai hubungan baik dengan beliau.

      Sementara itu, Mahathir ketika ceramah sama malam tadi, turut mengulangi tuduhan bahawa PAS menerima wang daripada UMNO.

      "Dulu PAS miskin kena kerabat (panjat) pokok nyior (kelapa) nak pasang bendera, tetapi lani (sekarang) boleh upah orang sebab banyak duit...mana dapat duit? UMNO bagi la sebab kawan baik.

      "Bulan (PAS) ni sedih, dulu seketul keras macam batu, tetapi sekarang dah pecah sebahagian jadi Amanah (Parti Amanah Negara) dan banyak lagi dah keluar, termasuk Nik Omar (Nik Omar Nik Aziz) anak Nik Aziz (bekas Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) yang tau PAS bukan lagi seperti zaman bapanya.

      "Ini semua karut sahaja dan (PAS) guna agama untuk pancing undi," katanya

      Delete
    3. TANDA KEINSAFAN BELUM MENJELMA

      Itulah politik ambang sore TunM kini.Tiada diketahui adakah ini hukuman dunia Tuhan terhadapnya sebelum akhirat.

      Percayalah sejak 19Nov 1985,TunM tidak pernah tidur lena.Diulit mimpi ngeri Tragedi Memali.

      Musa Hitam orang kanannya mengakui hakikat ini yang Musa sendiri alami.

      Sehari dua ini sejak keluar kenyataan MATI KATAK sambil digelak ketawa oleh peminatnya,TunM kelihatan resah gelisah.Asyik ingat kubur.Setelah dituju destinasi pusara Maehum Ust Fadhil Nor,kini menuju ke Pulau Melaka.Mahu "berjumpa" orang yang digelarnya pendusta agama,nyanyuk semasa hayat TGNA.

      Apa motifnya? Tiada diketahui kecuali Allah.

      Peminatnya melihat ziarahnya sebagai tanda tagih undi orang PAS.

      Orang PAS melihat ziarahnya sebagai tanda hukuman Tuhan akibat dosanya terhadap arwah semasa jadi PM 22 tahun.

      Selepas ini,kemana destinasi pengakhiran jelajah TunM?Jangan pelik jika TunM akan ke pusara Syuhada Memali untuk mohon maaf atas perbuatannya pada 19Nov 1985 tetapi TETAP menyalahkan TGHA.

      Tunggu dan lihat.Cuma dibimbangi poltik perkuburan menjadi perkuburan sebenar !

      Delete
    4. Kalau la mp umno berani buat undi tak percaya aritu kan boleh selmat umno. Ini tetap syg jgk kt rosmah dan najib.kan dh terlambat skrg...

      Delete
    5. TOK DIR KUDA DAP

      KUALA LUMPUR – Usa­ha menjadikan Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai kuda tunggangan pembangkang pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) jelas terbukti menerusi ceramah yang disampaikan Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming baru-baru ini.

      Dekan Kolej Undang-Undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia, Prof. Madya Ahmad Marthada Mohamed berkata, inti pati ceramah tersebut jelas menunjukkan DAP hanya mempergunakan Tun Mahathir bagi menumbangkan Barisan Nasional (BN) pada PRU-14.

      “DAP memang terkenal dengan sikap perkauman malah kenyataan Kor Ming jelas menunjukkan budaya pembangkang langsung tidak menghormati sensitiviti kaum ter­utamanya orang Melayu.

      “Ia jelas membuktikan Tun Mahathir hanya alat DAP bagi meraih sokongan dan tidak mustahil sekiranya mereka memenangi PRU-14 kelak, peranan Tun Mahathir sebagai pemimpin tertinggi pembangkang akan dilucutkan,” kata­nya kepada Kosmo! di sini semalam.

      Delete
    6. TOK DIR ABAI NELAYAN LANGKAWI

      Tun Dr. Mahathir Mohamad membangunkan Langkawi dengan menidakkan kepentingan golongan nelayan di pulau pelancongan itu sewaktu beliau menjadi perdana menteri, kata bekas setiausaha politiknya, Datuk Seri Mohd. Johari Baharum.

      Beliau berkata, ini kerana bekas pemimpin itu yang kini bertanding untuk kerusi Parlimen Langkawi pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) atas tiket PKR, pernah bertindak menutup lima pengkalan nelayan di pulau itu bagi memberi laluan kepada pembangunan.


      "Sewaktu itu banyak nelayan merungut apabila lima pengkalan nelayan ditutup termasuk pengkalan utama di Kuah, kerana Dr Mahathir membuat pembangunan tanpa mengambil kira masalah dan pendapat nelayan," katanya kepada Bernama.

      Delete
    7. AWAS TSUNAMI HIJAU

      Ketika pembangkang utama Pakatan Harapan bercakap berkaitan “tsunami Melayu”, PAS pula memperkenalkan istilah “tsunami hijau” yang merujuk kepada kemenangan mereka.

      Pusat penyelidikan parti itu (PPP) dalam kenyataan bertajuk “PAS dijangka menang dengan tsunami hijau”, berkata tujuh peratus pengundi beragama Islam dalam BN beralih arah kepada mereka.

      “Mereka adalah pengundi-pengundi Islam atas pagar yang mesra BN semasa PRU 13, iaitu 13 peratus daripada keseluruhan pengundi-pengundi Islam,” kata pengarah PPP Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

      Dengan peralihan itu, kata Zuhdi, PAS dan Gagasan Sejahtera dianggarkan meraih purata 52 peratus sokongan pengundi-pengundi Islam, BN memperoleh 39 peratus dan HARAPAN hanya sembilan peratus.

      “Komposisi sokongan pengundi-pengundi Islam seperti ini memungkinkan HARAPAN kehilangan kerusi-kerusi yang mereka tandingi di 149 kerusi parlimen yang bermajoriti pengundi-pengundi Islam lebih 50 peratus dari keseluruhan pengundi di kawasan tersebut,” katanya.

      Keadaan itu, dakwanya, mendorong HARAPAN mengeluarkan dapatan kajian untuk membina 'psikologi menang' melalui proksi-proksi penyelidikan mereka.

      Delete
    8. Dakyah murahan..S E L I S I H........!!

      Delete
  8. Ini kenyataan Suhakam, badan yang di tubuhkan dengan Akta Parlimen, suatu statutory body, berkenaan hak asasi manusia dll, bukan pertubuhan tak tentu arah -

    Suhakam kecam penolakan calon, beli undi dan persempadanan semula
    FMT Reporters | May 8, 2018

    Tiga perkara itu memberi kesan pada lapangan pertandingan dan menyeru SPR disusun semula.

    Tan Sri Razali Ismail (bekas Duta Malaysia ke Bangsa2 Bersatu dan Pengerusi Badan Keselamatan BBB) berkata rakyat berhak mengundi secara bebas.

    PETALING JAYA: Suruhajaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) hari ini mengecam Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) atas berlakunya penolakan calon, pembelian undi dan persempadanan semula sebelum hari pengundian 9 Mei ini.

    Suhakam menegaskan komitmen pada pilihan raya bebas dan adil, mengatakan lapangan pertandingan terkesan dengan penolakan calon yang meragukan dan pengagihan wang dan hadiah.

    Pengerusi Suhakam Tan Sri Razali Ismail berkata walaupun amalan itu berlaku dalam lingkungan undang-undang, ianya sudah lama ditolak banyak negara demokrasi lain.

    Suhakam turut menghentam pelaksanaan persempadanan semula, melihatnya sebagai “pelanggaran dasar prinsip pilihan raya demokratik yang melambangkan ketidakseimbangan”.

    Razali berkata Suhakam dimaklumkan pelbagai kes berlaku di mana terdapat usaha untuk mengurangkan jumlah mereka yang mempunyai hak untuk mengundi, dan menerima aduan berkenaan undi pos yang masih belum diterima 48 jam sebelum pilihan raya.

    “Rakyat berhak untuk melaksanakan hak mereka untuk bebas mengundi memandangkan ia adalah hak warganegara yang tidak dapat dipisahkan serta dipertikaikan,” katanya.

    Suhakam menyatakan semula kekecewaan terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya kerana tidak membenarkan suruhanjaya memantau proses pilihan raya, mengatakan ia “benar-benar tidak wajar”.

    Razali berkata Suhakam menyeru SPR disusun semula, dengan mengambil kira “amalan keseluruhan” di negara lain.

    “Malaysia berada di kedudukan 125 daripada 197 negara di seluruh dunia dalam Indeks Kebebasan Pilihan Raya Dunia 2018 dan ini merupakan gejala kepada situasi yang berlaku di negara kita,” katanya.

    Komen: Malu lah Najib. Tapi dia tak reti malu. Jadi, gulingkan dia, jangan undi Umno/Bn esok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lee Kuan Yew setia menunggu madey di syurga untuk main mahjong.... 🀄🀄🀄

      -Nga Kor Ming


      Tiada lagi pemimpin fuckatan yang selar ucapan haramjadah DAPig ni...??? MUNAFIKNYA MEREKA...!!!!

      🇮 🇳 🇮
      🇰 🇦 🇱 🇮 🇱 🇦 🇭


      🇺 🇳 🇩 🇮
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱

      Delete
    2. AWAS TSUNAMI HIJAU

      Ketika pembangkang utama Pakatan Harapan bercakap berkaitan “tsunami Melayu”, PAS pula memperkenalkan istilah “tsunami hijau” yang merujuk kepada kemenangan mereka.

      Pusat penyelidikan parti itu (PPP) dalam kenyataan bertajuk “PAS dijangka menang dengan tsunami hijau”, berkata tujuh peratus pengundi beragama Islam dalam BN beralih arah kepada mereka.

      “Mereka adalah pengundi-pengundi Islam atas pagar yang mesra BN semasa PRU 13, iaitu 13 peratus daripada keseluruhan pengundi-pengundi Islam,” kata pengarah PPP Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

      Dengan peralihan itu, kata Zuhdi, PAS dan Gagasan Sejahtera dianggarkan meraih purata 52 peratus sokongan pengundi-pengundi Islam, BN memperoleh 39 peratus dan HARAPAN hanya sembilan peratus.

      “Komposisi sokongan pengundi-pengundi Islam seperti ini memungkinkan HARAPAN kehilangan kerusi-kerusi yang mereka tandingi di 149 kerusi parlimen yang bermajoriti pengundi-pengundi Islam lebih 50 peratus dari keseluruhan pengundi di kawasan tersebut,” katanya.

      Keadaan itu, dakwanya, mendorong HARAPAN mengeluarkan dapatan kajian untuk membina 'psikologi menang' melalui proksi-proksi penyelidikan mereka.

      Delete
    3. Dakyah murahan..S E L I S I H........!!

      Delete
    4. Apa nak diharapkan pd najib. Perabih duit rakyat. Najib adalah common enemy kpd rakyat malaysia.
      Perubahan keyakinan semakin ketara di kalangan pengundi warga emas. Klu dulu x da harapan nak minta berubah, skrg tanpa rasa gusar, awal2 dah ckp sokong mahathir. Dia pula ceramah kat kita knp kena sokong mahathir.
      Pejuwang rakyat, kejorLa dan lebaiModes teruskan royanan anda.

      Delete
  9. Hahaha hohoho hihihi

    Umno/Bn sudah desperado -

    Zahid: Kalau kalah terjun perigi

    Ahmad Zahid meradang dengan laporan bahawa BN berkemungkinan tumbang di Muar.

    Pada "Program Ramah Mesra Bersama Masyarakat Muar" hari ini, Zahid berkata, penyandang kerusi itu, Datuk Seri Razali Ibrahim yang juga timbalan menteri di jabatan perdana menteri perlu “terjun perigi” jika beliau tewas.

    Malaysiakini sebelum ini melaporkan bahawa terdapat tanda-tanda pemberontakan di kalangan penyokong Umno di Muar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lee Kuan Yew setia menunggu madey di syurga untuk main mahjong.... 🀄🀄🀄

      -Nga Kor Ming


      Tiada lagi pemimpin fuckatan yang selar ucapan haramjadah DAPig ni...??? MUNAFIKNYA MEREKA...!!!!

      🇮 🇳 🇮
      🇰 🇦 🇱 🇮 🇱 🇦 🇭


      🇺 🇳 🇩 🇮
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱

      Delete
    2. Dakyah murahan..S E L I S I H........!!

      Delete
  10. Sebak...syarikat teksi gesa pemandu teksi undi HARAPAN

    Syarikat teksi premium di ibu negara hari ini menyeru pemandu teksi di seluruh negara mengundi Pakatan Harapan (HARAPAN) pada 9 Mei, esok.

    Penasihat Big Blue, Datuk Shamsubahrin Ismail berkata, beliau turut menggesa pemandu teksi supaya bangkit dan memangkah HARAPAN.

    Ini kerana, menurutnya, dengan mengundi HARAPAN dapat menghentikan kezaliman yang dibuat perdana menteri sementara Datuk Seri Najib Razak.

    Beliau berkata demikian pada sidang media di ibu negara hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lee Kuan Yew setia menunggu madey di syurga untuk main mahjong.... 🀄🀄🀄

      -Nga Kor Ming


      Tiada lagi pemimpin fuckatan yang selar ucapan haramjadah DAPig ni...??? MUNAFIKNYA MEREKA...!!!!

      🇮 🇳 🇮
      🇰 🇦 🇱 🇮 🇱 🇦 🇭


      🇺 🇳 🇩 🇮
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱

      Delete
    2. STRATEGI SYAITAN

      AIDCNews -7/05/18 –Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menggariskan 11 strategi bertopengkan kebebasan agama yang dilihat sebagai usaha terancang untuk mencabar Islam sebagai Agama Persekutuan sepertimana yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

      11 strategi itu dilakukan di bawah Kerajaan Pulau Pinang yang telah ditawan DAP selama dua penggal.

      “Kakitangan kerajaan bukan Islam juga perlu diberi cuti bergaji untuk upacara khusus keagamaan mereka, sama seperti untuk orang Islam iaitu 40 hari untuk pergi haji dan umrah,” katanya.

      Selain itu, setiap kawasan di taman perumahan juga menurut Ketua Menteri Pulau Pinang itu akan diperuntukkan keluasan tanah yang setimpal untuk dibina kuil dan rumah ibadat bagi agama-agama lain.

      “Peruntukan tahunan RM1.5 juta untuk memastikan pemaju perumahan menyediakan luas tanah yang setimpal untuk tujuan keagamaan membabitkan kepentingan agama bukan Islam,” katanya.

      Tambah beliau, peruntukan yang diberikan kepada institusi pendidikan agama seperti pusat tahfiz dan sekolah pondok berdaftar juga akan diberikan sama rata kepada sekolah-sekolah agama bukan islam yang lain ‘seadilnya’.

      Ini termasuk peruntukan untuk pendakwah-pendakwah Kristian dan pergerakkan mubaligh agama lain dengan pemberian dana yang sama rata.

      “Ini juga membabitkan peruntukan tahunan sebanyak RM50,000 kepada Majlis Perundingan Buddha, Kristian, Hindu, Sikh dan Tao Malaysia.

      “Selain itu, kita akan mewujudkan Exco untuk Hal Ehwal Bukan Islam (HEB), yang dipengerusikan ketua menteri dan penyediaan peruntukan dana kira-kira RM30 juta sejak 2008 dan menyerahkan bangunan di Jalan Mecalister kepada HEB Pulau Pinang untuk pengurusan hal ehwal penganut Hindu,” katanya lagi.

      Delete
    3. APA HENDAK HERAN

      Seorang demi seorang matan menteri zaman Tun Mahathir bergabung dengan Tun.Selepas arwah Sanusi,kini Daim dan Rafidah bergabung dengan Tun M.

      Daim ,menteri Kewangan zaman Mahathir.Terlibat skandal yang menyebabkan Anwar Ibrahim dipecatkan 1998.Perseteruan Anwar-Daim amat parah.Aduan Anwar tentang Daim kepada TunM menyebabkan Anwar dibuang ke tong sampah UMNO bahkan ditumbuk dalam tahanan."Luka Kechil" Anwar.

      Rafidah, yang digelar makcik Tua oleh Menteri Nazr. Masih bergetah untuk politik.Skandal Rafidah juga antara punca Anwar dipecat oleh TunM.Anwar mengadu tentang skandal permit AP kepada TunM.Akibatnya Anwar dipecat dan buang tepi longkang UMNO.

      Rais Yatim, pernah menjadiMenteri Penerangan ketika tragedi Memali.Siang malam kenyataannya di RTM mendakwa Tragedi Memali angkara ajaran sesat.Menerima hukum dunia pertama akibat Memali dibuang datri UMNO tubuh S46 bersama Ku Li.Rais pernah bakar jambatan UMNO,akhirnya jilat semula ludahnya bila TunM bagi dedak berkilo-kilo untuk dimakan.PMNajib juga menjaganya bagi jawatan setaraf Menteri.Kini bersedia bergabung dengan TunM.

      Seorang lagi ZAM.Pembodek tegar lagi Pemakan dedak TunM.Jahatnya mulut Zam,pernah berhajat di Parlimen mahu gali kubur Syuhada Memali.

      Daim,Rafidah,Rais dan Zam..inilah watak-watak tua yang masih mengenang jasa TunM yang memberikan mereka dedak untuk bekalan harta rakyat 7 keturunan keluarga mereka

      Apa yang hendak dihairankan?.

      Delete
    4. Dakyah murahan dibuat oleh budak tak abis sekolah dgn penuh kegopohan tanpa akal waras.

      S E L I S I H.....!!

      Delete
  11. Lee Kuan Yew setia menunggu madey di syurga untuk main mahjong.... 🀄🀄🀄

    -Nga Kor Ming


    Tiada lagi pemimpin fuckatan yang selar ucapan haramjadah DAPig ni...??? MUNAFIKNYA MEREKA...!!!!

    🇮 🇳 🇮
    🇰 🇦 🇱 🇮 🇱 🇦 🇭


    🇺 🇳 🇩 🇮
    🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
    🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱

    ReplyDelete
    Replies
    1. AWAS TSUNAMI HIJAU

      Ketika pembangkang utama Pakatan Harapan bercakap berkaitan “tsunami Melayu”, PAS pula memperkenalkan istilah “tsunami hijau” yang merujuk kepada kemenangan mereka.

      Pusat penyelidikan parti itu (PPP) dalam kenyataan bertajuk “PAS dijangka menang dengan tsunami hijau”, berkata tujuh peratus pengundi beragama Islam dalam BN beralih arah kepada mereka.

      “Mereka adalah pengundi-pengundi Islam atas pagar yang mesra BN semasa PRU 13, iaitu 13 peratus daripada keseluruhan pengundi-pengundi Islam,” kata pengarah PPP Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

      Dengan peralihan itu, kata Zuhdi, PAS dan Gagasan Sejahtera dianggarkan meraih purata 52 peratus sokongan pengundi-pengundi Islam, BN memperoleh 39 peratus dan HARAPAN hanya sembilan peratus.

      “Komposisi sokongan pengundi-pengundi Islam seperti ini memungkinkan HARAPAN kehilangan kerusi-kerusi yang mereka tandingi di 149 kerusi parlimen yang bermajoriti pengundi-pengundi Islam lebih 50 peratus dari keseluruhan pengundi di kawasan tersebut,” katanya.

      Keadaan itu, dakwanya, mendorong HARAPAN mengeluarkan dapatan kajian untuk membina 'psikologi menang' melalui proksi-proksi penyelidikan mereka.

      Delete
    2. Dakyah murahan dibuat oleh budak tak abis sekolah dgn penuh kegopohan tanpa akal waras.

      S E L I S I H.....!!

      Delete
  12. today and tomorrow will be the last days we are seeing kojola, pejuang najis and pak lebai tigasuku.

    let them copy paste, as of the day after, dedak are all gone
    let them dream, as of the day after, their dreams may become their worst nightmares
    let them believe what ever they want to believe, as of the day after, the truth may turn them into unbelievers
    let them deny, as of the day after, they will be gone for good

    as gentlemen, we should spare some hopes for them to repent....


    ReplyDelete
    Replies
    1. TIPU HELAH SYAITAN

      Kesemua tipu helah ini, sudah lama berlaku dan akan terus berlaku terutama saat-saat akhir menjelang PRU kerana itu adalah resepi untuk mereka menang. PAS sentiasa menjadi mangsa keadaan fitnah ini. Alhamdulillah, teknologi semakin berkembang, dan fitnah juga boleh ditangani dengan agak berkesan berbanding dahulu. Mereka tidak boleh hidup tanpa fitnah. Bagi mereka matlamat menghalalkan cara untuk mereka menang. Fitnah jika diberitakan hari-hari, ia akan diterima sebagai berita benar.

      Kini, fitnah itu datang lagi, hanya ketika sehari sebelum PRU14. PAS difitnah telah berpakat dengan Umno untuk membahagi-bahagikan kerusi dan jawatan. Fitnah ini dirancang sangat lama, bertahun lamanya, mereka sangat sabar menyudahi adegan demi adegan fitnah ini. Pada permulaan plot fitnahnya ia memberikan persepsi PAS mahu bergabung dengan Umno, sudah terkantoi kerana sudah hampir 10 tahun, masih tidak bergabung.

      Kemudian fitnah PAS menerima duit Umno RM 90 juta, sudah hampir kalah di Mahkamah London. Lagi, fitnah PAS tidak meletakkan calon di beberapa kerusi untuk melawan Umno, sudah mereka menarik balik. Kini dikeluarkan surat pula bagaikan minit mesyuarat, PAS sedang berbahagi harta dan kedudukan dengan Umno terutama di Kelantan.

      Mereka tidak memerlukan masa yang lama untuk rakyat mempercayainya, tetapi hanya sehari, iaitu hari mengundi. Kerana jika lama, rakyat akan mempersoalkan banyak perkara dan mereka akan terkantoi lagi. Mereka tidak mampu menarik hati rakyat dengan agenda mereka, akhirnya fitnahlah yang menjadi senjata mereka. Begitulah kerja-kerja fitnah ini, tak kira daripada siapa, ianya cukup keji. Neraka tidak lagi menjadi ancaman kepada mereka. Tiada apa yang mereka takutkan. Maka berhati-hatilah dengan kempen fitnah saat akhir, mereka berada di mana-mana. InsyaAllah, rakyat tidak sedungu yang mereka sangka.

      Delete
    2. LEBAI TULIS AWAL LAGI

      TOK DIR PATUT KUTUK KATAK DALAM PAKATAN HAPRAK

      Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali menziarahi pusara bekas presiden Pas Datuk Fadzil Mohd Nor di Muasasah Darul Ulum Kedah semalam.

      Ini berlaku sehari selepas Mahathir memohon maaf atas keterlanjuran katanya mengenai mangsa tragedi Memali.

      Datuk Fadzil Mohd Nor Persuruhjaya PAS ketika kejadian Memali antara pimpinan PAS yang hebat yang meminta kerajaan menyelesaikan masalah Ustaz Ibrahim Libya. Mari kita dengar apa kata Ustaz Fadzil Nor di Dewan Rakyat.



      Mahathir tersilap apa bila mengatakan mereka yang mati di Memali adalah "MATI KATAK". Dia TERPAKSA meminta maaf demi meraih undi.

      Bekas Pimpinan PAS yang mengkhianati PAS, kini berada dalam parti AMANAH (PAN) membisu. Mereka ini tak ada maruah diri.



      Dinsman, seniman dan budayawan terkenal mengakui perbuatan meminta maaf adalah sesuatu yang baik Dinsman berkata ucapan sekadar kata-kata saja tidak memadai.

      "Luka dan derita yang dialami oleh mangsa tragedi Memali sangatlah besar, dalam dan berbisa.

      "Ia masih perlukan rawatan," katanya dalam satu kenyataan

      Nasib baik Ustaz Fadzil sudah meninggal, jika Ustaz Fadzil masih hidup... lebai boleh jangka perjumpaan Mahathir dengan Ustaz Fadzil seperti berikut:-
      Lebai jangka, ayat pertama Tun M, “how are you Fadzil?
      Fadzil jawab, “I’m fine, and you, Tun?
      Tun M jawab, “baik..”
      Tun M kemudian bertanya Fadzil, “how is your shoulder. ”
      Fadzil jawab, “Alhamdulillah, getting better.”
      Tun M tanya lagi, “do they allow you to get treatment?”
      Dijawab Fadzil, “yes they do.”
      Bertemu selepas 18 tahun “berperang” sengit, begitu rupanya komunikasi dua tokoh ini!
      Ini hanya khayalan lebai. Sekarang orang banyak memperkata mimpi... boleh jadi ini mimpi lebai.. (boleh rujuk tulisan di sini)


      Nak buat macam mana Ustaz Fadzil Nor telah meninggal dalam PAS, dia istiqamah sehingga akhir hayat. Kitalah kena meneruskannya jika ada keluarga mereka yang terpesong.



      Hari ini, atau tak pun esok mungkin Mahathir akan melawat kubur Tok Guru Nik Abdul Aziz pula. Kan Nik Omar dah panggil dia AYAHANDA. Dia kan ayahanda Nik Omar yang baru.

      Mahathir POLITIKnya SANGAT LICIK. Sekurang dia akan "ceramukan" ahli-ahli PAS. Ada yang setuju dan ada yang tak setuju. SEBAB UTAMA DIA NAK UNDI PAS. KALAU PAS TAK UNDI dia akan malu besar kerana Perompak Negara si Najib anak muridnya akan mengalahkan Bekas Ketua Penyamum.

      Ini dipanggil politik PERSEPSI
      POLITIK UNTUK MELAYU MUDAH LUPA
      dan boleh diperbodohkan dengan lakonan.

      Delete
    3. TSUNAMI HIJAU SEBENARNYA

      1. Pusat Penyelidikan PAS (PPP) telah melakukan tinjauan di lapangan menggunakan jentera akar umbi PAS di seluruh negara sejak dari hari penamaan calon pada 8 Mei 2018 yang lalu sehingga semalam.

      2. Berdasarkan tinjauan yang dilakukan tersebut, situasi di lapangan menunjukkan Tsunami Hijau, iaitu perubahan besar-besaran pengundi Islam kepada PAS dan GAGASAN benar-benar sedang berlaku.

      3. Dapatan yang diperolehi dari hasil tinjauan ini membenarkan pandangan yang dibuat oleh Prof Hoo Kee Ping pada 21 April 2018 yang lalu, bahawa tsunami pengundi Islam akan berpihak kepada PAS.

      4. Tsunami Hijau yang berlaku ini memungkinkan PAS memenangi sebahagian besar dari 128 kerusi parlimen yang bermajoriti besar pengundi Islam melebihi 70%, khususnya di negeri lingkaran Melayu dan kawasan bandar.

      5. Selain daripada kerusi-kerusi bermajoriti besar pengundi Islam, dengan Tsunami Hijau ini PAS ada peluang memenangi kerusi campuran yang ditandingi oleh calon-calon bukan Islam mewakili BN dan PH.

      Delete
    4. Dakyah murahan dikutip oleh budak tak abis sekolah dgn penuh kegopohan tanpa akal waras.

      S E L I S I H.....!!

      Delete
  13. MTUC menyeru 14 juta ahlinya mengundi pakatan harapan...


    Persatuan pemandu pemandu teksi malaysia menyeru supaya seluruh pemandu2 teksi termasuk disabah dan sarawak utk mengundi pakatan harapan..


    Oh boy!! Ada org tgh packing barang ke tuuu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Lee Kuan Yew setia menunggu madey di syurga untuk main mahjong.... 🀄🀄🀄

      -Nga Kor Ming


      Tiada lagi pemimpin fuckatan yang selar ucapan haramjadah DAPig ni...??? MUNAFIKNYA MEREKA...!!!!

      🇮 🇳 🇮
      🇰 🇦 🇱 🇮 🇱 🇦 🇭


      🇺 🇳 🇩 🇮
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱

      Delete
    4. PAKATAN HAPRAK KO DI KELANTAN

      Dua hari lepas ramai tanya penulis pasal sokongan pakatan harapan di Kelantan atas nama gelombang besar rakyat pada PRU 14 esok.

      Penulis beri jawapan pada garis kaji selidik yang di buat merdeka center,hanya 10 peratus sokongan terhadap pakatan rakyat di Negeri miskin rakyat kaya itu.

      Sesungguhnya bukan kaji selidik invoke Rafizi Ramli yang mengatakan Pas kosong di Kelantan pada PRU 14 ini.

      Kajian selidik yang dbuat oleh Rafizi Ramli adalah kaji selidik retorik sedap mulut dan cakap besar yang melampau.

      Penulis pernah ditawar untuk buat kajian rambang di Kelantan tidak lama dahulu oleh orang pas yang masuk amanah.

      Beberapa kali masuk negeri miskin rakyat kaya ini secara sendirian untuk dapat maklumat orang kampong.(pengundi yang menentukan kalah menang sesebuah parti yang bertanding)

      Keputusannnya benarlah kaji selidik yang dibuat merdeka center bahawa hanya 10 peratus sokongan rakyat Kelantan kepada pakatan harapan miskipun pelbagai fitnah dilakukan oleh Husam Musa pada kerajaan Pas itu.

      Bayangkan 10 peratus sokongan rakyat Kelantan pada pakatan harapan pada PRU 14 ini.

      Apakah yang akan terjadi pada calon yang bertandingan di 45 perusi DUN pada PRU 14 nanti.

      Ada yang mengatakan 85 peratus calon pakatan harapan yang bertanding di negeri itu akan hilang deposit.

      Pada penulis sejarah telah membuktikan PKR pernah diberi lapan kerusi DUN pada PRU 13, namun hanya satu kerusi sahaja yang menang.

      Itu waktu PKR bekerjasama dengan Pas.

      Bayangkan, apakah yang akan ter+jadi dengan calon amanah dan calon PKR yang bertanding semua 45 kerusi pada PRU 14,( 9 Mei 2018 esok) .

      Delete
    5. PKR PARTI KOTOR

      Anak lelaki Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim menolak perlawaan untuk menyertai parti yang diasaskan oleh bapanya.

      Mohd Ihsan Anwar, 30 dikatakan hanya berminat menjadi seorang aktivis dan sama sekali tidak akan menyertai sebarang parti politik.



      Keputusan Ihsan itu dinyatakan oleh kakaknya, Nurul Izzah semasa berucap di hadapan Penjara Sungai Buloh sebagai tanda sokongan terhadap bapanya Sabtu lalu.

      “Baru-baru ini, Ihsan telah diminta oleh Ahli Parlimen Bayan Baru Sim Tze Tzin untuk menyertai PKR tetapi dia menjawab tidak.

      “Namun beliau berikrar untuk terus menjadi seorang aktivis buat selama-lamanya,” jelas Nurul Izzah.

      Pengumuman itu kemudiannya meninggalkan pelbagai persoalan mengenai punca sebenar di sebalik keengganan Ihsan untuk aktif di dalam PKR.

      Ihsan yang bekerja sebagai pensyarah di New York, Amerika Syarikat sejak dahulu dilihat lebih banyak berdiam diri dan enggan mengulas isu liwat yang melibatkan Anwar.

      Anwar kini menjalani hukuman penjara lima tahun di Penjara Sungai Buloh setelah Mahkamah Persekutuan pada bulan lalu menolak rayuannya dan mengekalkan sabitan atas kesalahan meliwat pembantu peribadi sendiri.

      Sementara itu tinjauan SuaraTV mendapati rata-rata pengguna media sosial memuji keputusan Ihsan yang itu yang disifatkan sebagai tindakan bijak.

      Rata-rata mendakwa sekiranya Ihsan memilih untuk menceburi arena politik PKR, ia hanya akan menguatkan lagi pandangan masyarakat berhubung isu nepotisme yang dikaitkan dengan parti itu.

      ‘Imej ‘bersih’ Ihsan selama ini juga akan turut tercemar dengan ‘sepak-teranjang’ politik yang penuh dengan pendedahan yang kadang kala bersifat peribadi dan mengaibkan” ujar salah seorang penyokongnya di laman Facebook.

      Menurut Ayumi Nadyia, politik dalaman PKR tidak lagi bersih seperti awal penubuhannya kerana masing-masing sudah mula berebut jawatan dan saling ‘londeh-melondeh’ sehingga menyebabkan masyarakat merasa jijik dan bosan.

      “Semasa awal penubuhan PKR, ramai yang berminat dan menyatakan sokongan namun sejak kebelakangan ini rakyat sudah mula merasa jijik dan bosan.

      “Lihat apa jadi dalam mesyuarat pemilihan parti, mereka saling bergaduh dan ada yang bertindak keterlaluan dengan memukul rakan-rakan di dalam parti paling mengecewakan apabila isu-isu moral dan peribadi turut didedahkan kepada umum hanya kerana ingin membunuh musuh politik” ujarnya lagi.

      Menurut Ayumi pelbagai skandal turut didedahkan antaranya kes yang melibatkan Timbalan Presiden, Azmin Ali dan Nurul Izzah.

      Delete
    6. Dakyah murahan dikutip oleh budak tak abis sekolah dgn penuh kegopohan tanpa akal waras.

      S E L I S I H.....!!

      Delete
  14. Hidup Pakatan Harapan! Hidup Tun! InsyaAllah kemenangan hampir pasti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lee Kuan Yew setia menunggu madey di syurga untuk main mahjong.... 🀄🀄🀄

      -Nga Kor Ming


      Tiada lagi pemimpin fuckatan yang selar ucapan haramjadah DAPig ni...??? MUNAFIKNYA MEREKA...!!!!

      🇮 🇳 🇮
      🇰 🇦 🇱 🇮 🇱 🇦 🇭


      🇺 🇳 🇩 🇮
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱

      Delete
    2. AWAS TSUNAMI HIJAU

      Ketika pembangkang utama Pakatan Harapan bercakap berkaitan “tsunami Melayu”, PAS pula memperkenalkan istilah “tsunami hijau” yang merujuk kepada kemenangan mereka.

      Pusat penyelidikan parti itu (PPP) dalam kenyataan bertajuk “PAS dijangka menang dengan tsunami hijau”, berkata tujuh peratus pengundi beragama Islam dalam BN beralih arah kepada mereka.

      “Mereka adalah pengundi-pengundi Islam atas pagar yang mesra BN semasa PRU 13, iaitu 13 peratus daripada keseluruhan pengundi-pengundi Islam,” kata pengarah PPP Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

      Dengan peralihan itu, kata Zuhdi, PAS dan Gagasan Sejahtera dianggarkan meraih purata 52 peratus sokongan pengundi-pengundi Islam, BN memperoleh 39 peratus dan HARAPAN hanya sembilan peratus.

      “Komposisi sokongan pengundi-pengundi Islam seperti ini memungkinkan HARAPAN kehilangan kerusi-kerusi yang mereka tandingi di 149 kerusi parlimen yang bermajoriti pengundi-pengundi Islam lebih 50 peratus dari keseluruhan pengundi di kawasan tersebut,” katanya.

      Keadaan itu, dakwanya, mendorong HARAPAN mengeluarkan dapatan kajian untuk membina 'psikologi menang' melalui proksi-proksi penyelidikan mereka.

      Delete
    3. Dakyah murahan dikutip oleh budak tak abis sekolah dgn penuh kegopohan tanpa akal waras.

      S E L I S I H.....!!

      Delete
  15. some kind words to pak lebai tigasuku....

    "I can smell the fear
    Hear the screams of pain
    I must kill or be meat
    I'll say to you
    On this planet of dirt
    Number one comes first
    This is our place
    The last of the human race
    Children of disgrace
    Now can you all hear me say
    There's a calm before the storm
    Don't say that you ain't been warned
    A calm before the storm
    And it's coming for you
    Is there life after death
    Do you ask yourself
    This is our place
    The last of the human race
    Children of disgrace
    Now can you all hear me say
    There's a calm before the storm
    Don't say that you ain't been warned
    A calm before the storm
    And it's coming for you
    I have…"

    words by venom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lee Kuan Yew setia menunggu madey di syurga untuk main mahjong.... 🀄🀄🀄

      -Nga Kor Ming


      Tiada lagi pemimpin fuckatan yang selar ucapan haramjadah DAPig ni...??? MUNAFIKNYA MEREKA...!!!!

      🇮 🇳 🇮
      🇰 🇦 🇱 🇮 🇱 🇦 🇭


      🇺 🇳 🇩 🇮
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱

      Delete
    2. AWAS TSUNAMI HIJAU

      Ketika pembangkang utama Pakatan Harapan bercakap berkaitan “tsunami Melayu”, PAS pula memperkenalkan istilah “tsunami hijau” yang merujuk kepada kemenangan mereka.

      Pusat penyelidikan parti itu (PPP) dalam kenyataan bertajuk “PAS dijangka menang dengan tsunami hijau”, berkata tujuh peratus pengundi beragama Islam dalam BN beralih arah kepada mereka.

      “Mereka adalah pengundi-pengundi Islam atas pagar yang mesra BN semasa PRU 13, iaitu 13 peratus daripada keseluruhan pengundi-pengundi Islam,” kata pengarah PPP Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

      Dengan peralihan itu, kata Zuhdi, PAS dan Gagasan Sejahtera dianggarkan meraih purata 52 peratus sokongan pengundi-pengundi Islam, BN memperoleh 39 peratus dan HARAPAN hanya sembilan peratus.

      “Komposisi sokongan pengundi-pengundi Islam seperti ini memungkinkan HARAPAN kehilangan kerusi-kerusi yang mereka tandingi di 149 kerusi parlimen yang bermajoriti pengundi-pengundi Islam lebih 50 peratus dari keseluruhan pengundi di kawasan tersebut,” katanya.

      Keadaan itu, dakwanya, mendorong HARAPAN mengeluarkan dapatan kajian untuk membina 'psikologi menang' melalui proksi-proksi penyelidikan mereka.

      Delete
    3. KALAU DAH BERSEBATI DENGAN PUAK HAPRAK

      KUALA LUMPUR - Mengapa bekas pemimpin PAS yang kini bersama gabungan parti pembangkang Pakatan Harapan membisu seribu bahasa apabila Tun Dr. Mahathir Mohamad menghina 14 penduduk kampung Memali, Baling, Kedah yang terkorban pada tahun 1985 sebagai mati katak?

      Pengarah Pusat Kajian Politik Malaysia (Mapan), Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Kamarul Zaman Yusoff berkata, bekas pemimpin PAS yang menubuhkan Parti Amanah Negara (PAN) untuk bersama Pakatan Harapan kelihatan sangat bacul untuk memprotes kenyataan terbaru Mahathir mengenai peristiwa Memali.

      “Bukan setakat Datuk Seri Abdul Hadi (Presiden PAS), malah Almarhum Yusof Rawa, Almarhum Datuk Nik Abdul Aziz dan Almarhum Datuk Fadzil Noor sendiri sangat tegas dan konsisten sekali mempertahankan amanat ini di samping menafikan ia adalah satu bentuk pengkafiran terhadap UMNO.

      “Begitu bacul sekali (PAN) untuk mempertahankan pendirian dan perjuangan bapa mereka sedangkan mereka pada masa yang sama tidak segan silu melaungkan kepada dunia kononnya merekalah penerus sebenar legasi bapa mereka,” katanya dalam satu kenyataan di Facebook hari ini.

      Mahathir dalam satu ceramah kelmarin mengejek dan menghina umat Islam yang mati dalam peristiwa Memali bukan mati syahid, sebaliknya mati katak dan ucapan beliau itu mendapat sorakan dan tepukan gemuruh penyokong Pakatan Harapan.

      Kamarul berkata, Penasihat Umum PAN, Ustaz Ahmad Awang yang pernah memberi hujah mengapa 14 pejuang itu mati syahid dalam satu Mesyuarat Khas Majlis Fatwa Kebangsaan kini seolah-olah bersetuju dengan pandangan Mahathir tersebut.

      “Perkara sama turut dinyatakan oleh pemimpin Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Dr. Maszlee Malik, yang menulis pada 1 Januari 2013 bahawa beliau “tidak nampak ada isu mengkafirkan UMNO dalam Amanat Haji Hadi”,” katanya. – MYNEWSHUB.CC

      Delete
    4. SIAPA KATA PAKATAN HAPRAK KUAT

      Kedudukan kerusi di Pulau Pinang pada PRU-13 lalu ialah DAP 19, PKR 10, PAS 1 dan BN 10. Jumlah keseluruhannya adalah 40 kerusi. Manakala kedudukan kerusi pada PRU-12 (2008) ialah DAP 19, PKR 9, PAS 1 dan BN 11.

      DAP dapat 19 kerusi daripada 22 kawasan majoriti Cina lebih daripada 50%. Itu belum lagi ambil kira kedudukan masyarakat India yang mana ada 8 kawasan daripada 22 tadi masyarakat India mempunyai pengundi lebih daripada 15%.

      Ini bermakna hanya 14 kerusi sahaja DAP boleh goyang kaki memang dia orang akan dapat pada PRU-14 ini. 14 kerusi tidak cukup untuk memerintah Pulau Pinang kerana DAP memerlukan 21 kerusi.

      PKR menang 10 kerusi 4 di kawasan majariti Cina, 2 di kawasan Cina + India lebih daripada 50% dan 4 di kawasan Majoriti Melayu.

      4 Kerusi PKR itu sebenarnya di Kawasan 22 majoriti Cina.

      Tiada calon DAP yang menang di kawasan pengundi Cina kurang daripada 50% dan memang DAP tak bertanding di kawasan pengundi Cina kurang daripada 50%.

      Ini maklumat ringkas daripada PRU-13 yang boleh kita fahami. Yang tak tercatat bermakna DAP menang Dun itu.

      Sungai Puyu
      Cina 85%
      India 7%

      Bagan Jermal
      Cina 68%
      India 15%

      Bagan Dalam
      Cina 51%
      India 24%

      Berapit
      Cina 86%
      India 11%

      Machang Bubuk -- PKR
      Cina 52%
      India 11%

      Perai
      Cina 52%
      India 36%

      Bukit Tambun -- PKR
      Cina 67%
      India 19%

      Jawi
      Cina 54%
      India 24%

      Tanjung Bunga
      Cina 77%
      India 15%

      Air Puteh
      Cina 82%
      India 8%

      Kebun Bunga -- PKR
      Cina 77%
      India 15%

      Pulau Tikus
      Cina 78%
      India 8%

      Padang kota
      Cina 78%
      India 16%

      Pengkalan Kota
      Cina 94%
      India 5%

      Komtar
      Cina 82%
      India 8%

      Dato Keramat
      Cina 57%
      India 14%

      Sungai Pinang
      Cina 54%
      India 14%

      Batu Lancang
      Cina 86%
      India 6%

      Seri Delima
      Cina 66%
      India 11%

      Air Itam
      Cina 69%
      India 9%

      Paya Terubong
      Cina 82%
      India 11%

      Batu Uban -- PKR
      Cina 60%
      India 13%

      .............

      Bukit Tengah -- PKR
      Cina 45%
      India 18%

      Pantai Jerejak -- PKR
      Cina 48%
      India 11%

      DAP perlukan 7 kerusi lagi untuk kekal memerintah negeri Pulau Pinang. Adakah calon HARAPAN boleh dapat 7 kerusi berkenaan.

      Mari kita lihat pembahagian kerusi di Pulau Pinang oleh HARAPAN.

      DAP kekal bertanding di 19 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

      Parti Keadilan Rakyat (PKR) pula akan bertanding di 14 kerusi iaitu di Teluk Air Tawar, Pinang Tunggal, Seberang Jaya, Penanti, Macang Bubuk, Bukit Tengah, Bukit Tambun, Sungai Bakap dan Sungai Acheh di tanah besar, dan Kebun Bunga, Batu Uban, Pantai Jerjak, Batu Maung dan Pulau Betong.

      Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) akan bertanding di empat kerusi DUN, masing-masing di Penaga, Bertam, Permatang Berangan dan Teluk Bahang

      Manakala Parti Amanah Negara (Amanah) bertanding di tiga kerusi iaitu di kawasan Sungai Dua, Permatang Pasir dan Bayan Lepas.

      Mari kita lihat secara kasar kekuatan BERSATU

      N1 PENAGA
      Jumlah Pengundi: 16,681
      Mohd Zain Bin Ahmad (BN) - 8,350
      Rosidi Bin Hussain (PAS) - 6,688
      MAJORITI: 1,662
      Jumlah Undi: 15,206 | Peratus mengundi: 91.16% | Undi Rosak: 168
      Penyandang: Datuk Azhar Ibrahim - Maj: 1,231
      91% Melayu dan 9% Cina.

      Kalau PAS boleh kekal penyokongnya sahaja iaitu sekitar 5,000 undi. HARAPAN dan BN boleh kalah.

      Delete
    5. DAP SPOILER PAKATAN RAKYAT

      N2 BERTAM
      Jumlah Pengundi: 16,221
      Shariful Azhar Bin Othman (BN) - 7,939
      Syed Mikael Rizal Aidid (PAS) - 6,297
      MAJORITI: 1,642
      Jumlah Undi: 14,471 | Peratus mengundi: 89.21% | Undi Rosak: 235
      Penyandang: Zabariah Abdul Wahab - Maj: 2,652
      Melayu 66% Cina 25% dan India 9%

      PAS untuk dapat kawasan ini 50-50

      N4 PERMATANG BERANGAN
      Jumlah Pengundi: 18,336
      Omar Bin Haji Abd Hamid (BN) - 8,913
      Arshad Bin Md. Salleh (PAS) - 7,292
      MAJORITI: 1,621
      Jumlah Undi: 16,452 | Peratus mengundi: 89.73% | Undi Rosak: 247
      Melayu 83%, Cina 8% dan India 9%

      PAS boleh dapat kawasan ini, jika undi HARAPAN dan BN hampir 50-50

      N40 TELOK BAHANG
      Jumlah Pengundi: 13,048
      Shah Haedan Bin Ayoob Hussain Shah (BN) - 6,034
      Abdul Halim Bin Hussain (PKR) - 5,233
      MAJORITI: 801
      Jumlah Undi: 11,434 | Peratus mengundi: 87.63% | Undi Rosak: 167
      Melayu 64% Cina 34% India 3%

      Kedudukan di sini 50-50 untuk PAS, HARAPAN dan BN

      Itu lebai belum lagi analisis 3 kawasan AMANAH (PAN) bertanding iaitu di kawasan PAS memang kuat termasuk PAS sentiasa menang kerusi berkenaan.

      14 Kawasan PKR bertanding. Adakah PKR boleh dapat 7 kerusi?
      Lebai jawab tak boleh. Jika tak boleh ini bermakna HARAPAN akan tumbang di Pulau Pinang.

      3 Hari Lagi.
      Lihat apa yang lebai tulis ini betul atau tidak.

      Jika Pulau Pinang tergantung agaknya DAP dan bergabung dengan PAS atau dengan BN?
      Sama-sama kita lihat UG yang akan berlaku di PP....

      Delete
    6. mmg betul latu..masa pas jadi geng pakatan rakyat..dpt la undi dr penyokong dap dan pkr ..skrg tak lagi

      Delete
  16. PRU-14 inii, nampak lain sikit dia punya gaya
    Matdey jadi calon lagi utk anak bini jadi kaya
    Semoga sandiwara dia ini, kita tak terpedaya
    Kalau BN tumbang, Melayu di jurang bahaya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  17. MTUC URGE THEIR MEMBERS TO VOTE FOR PAKATAN.....SETEPEK KAT MUKA NAJIB..HE2 HE2

    ReplyDelete
    Replies
    1. AWAS TSUNAMI HIJAU

      Ketika pembangkang utama Pakatan Harapan bercakap berkaitan “tsunami Melayu”, PAS pula memperkenalkan istilah “tsunami hijau” yang merujuk kepada kemenangan mereka.

      Pusat penyelidikan parti itu (PPP) dalam kenyataan bertajuk “PAS dijangka menang dengan tsunami hijau”, berkata tujuh peratus pengundi beragama Islam dalam BN beralih arah kepada mereka.

      “Mereka adalah pengundi-pengundi Islam atas pagar yang mesra BN semasa PRU 13, iaitu 13 peratus daripada keseluruhan pengundi-pengundi Islam,” kata pengarah PPP Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

      Dengan peralihan itu, kata Zuhdi, PAS dan Gagasan Sejahtera dianggarkan meraih purata 52 peratus sokongan pengundi-pengundi Islam, BN memperoleh 39 peratus dan HARAPAN hanya sembilan peratus.

      “Komposisi sokongan pengundi-pengundi Islam seperti ini memungkinkan HARAPAN kehilangan kerusi-kerusi yang mereka tandingi di 149 kerusi parlimen yang bermajoriti pengundi-pengundi Islam lebih 50 peratus dari keseluruhan pengundi di kawasan tersebut,” katanya.

      Keadaan itu, dakwanya, mendorong HARAPAN mengeluarkan dapatan kajian untuk membina 'psikologi menang' melalui proksi-proksi penyelidikan mereka.

      Delete
  18. Persatuan bapok dan nyah malaysia menggesa ahlinya mengundi PAS!

    APA NI BHAI! KIKIKIKIKIKIKI

    ReplyDelete
    Replies
    1. AWAS TSUNAMI HIJAU

      Ketika pembangkang utama Pakatan Harapan bercakap berkaitan “tsunami Melayu”, PAS pula memperkenalkan istilah “tsunami hijau” yang merujuk kepada kemenangan mereka.

      Pusat penyelidikan parti itu (PPP) dalam kenyataan bertajuk “PAS dijangka menang dengan tsunami hijau”, berkata tujuh peratus pengundi beragama Islam dalam BN beralih arah kepada mereka.

      “Mereka adalah pengundi-pengundi Islam atas pagar yang mesra BN semasa PRU 13, iaitu 13 peratus daripada keseluruhan pengundi-pengundi Islam,” kata pengarah PPP Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

      Dengan peralihan itu, kata Zuhdi, PAS dan Gagasan Sejahtera dianggarkan meraih purata 52 peratus sokongan pengundi-pengundi Islam, BN memperoleh 39 peratus dan HARAPAN hanya sembilan peratus.

      “Komposisi sokongan pengundi-pengundi Islam seperti ini memungkinkan HARAPAN kehilangan kerusi-kerusi yang mereka tandingi di 149 kerusi parlimen yang bermajoriti pengundi-pengundi Islam lebih 50 peratus dari keseluruhan pengundi di kawasan tersebut,” katanya.

      Keadaan itu, dakwanya, mendorong HARAPAN mengeluarkan dapatan kajian untuk membina 'psikologi menang' melalui proksi-proksi penyelidikan mereka.

      Delete
    2. TAHI CARI SEPTIK TANK

      1. Tidak sukar untuk mencari jawapan mengapa Rafidah Aziz, Daim Zainuddin dan Rais Yatim cenderung kepada Pakatan Harapan(PH). Mereka adalah ‘orang kuat’ Mahathir ketika Mahathir di puncak kuasa. Justeru apabila Najib dilihat sebagai bapa kleptokrasi kontemporari maka mereka mengambil posisi tepat pada masanya.

      2. Mengapa mereka bertiga tidak mencari PAS sebaliknya mencari PH? Jawapannya lagi mudah. Ke manakah kotoran dari tandas kalau tidak mencari ‘septic tank’. Masing-masing ada isu dan skandal sendiri. Hanya PH tempat yang sesuai untuk manusia yang ada isu dan skandal.

      3. Mereka sedar bahawa apabila bersama PH, semuanya automatik menjadi suci. Mahathir telah menjadi barang bukti. Bukan sahaja disucikan oleh PH, malah boleh pula diangkat menjadi calon PM. Semuanya Mahathir peroleh tanpa perlu bertaubat. Inilah unik dan signifikannya politik yang tidak dipandu oleh agama.

      4. Sokongan tiga watak baru kepada PH ini memudahkan lagi BN tumbang. Malah peluang PAS tutut menjadi besar kerana undi UMNO sudah banyak berpecah. Seperti kata Prof Khoo Kay Kim, PRU14 makin sukar diramal. Ini sewajarnya menjadi satu motivasi kepada pendokong dan penyokong PAS/GS untuk berusaha dengan lebih kuat dalam minit-minit terakhir perlawanan ini.

      5. Musuh-musuh PAS, BN dan PH masing-masing merancang untuk menidakkan kebangkitan PAS atau tsunami Islam. Tetapi jundullah sentiasa yakin dengan al-Quran, sebagaimana firman Allah dalam surah al-Imran,ayat 54 yang bermaksud: “Dan Mereka Merancang(tipu daya),Allah juga merancang(membalas tipu daya),Dan ALLAH sebaik-baik Perancang(membalas tipu daya)”.



      #UndiPAS

      #YaAllahMenangkanPAS

      #MalaysiaSejahtera

      Delete
    3. S E L I S I H...........!!

      Delete
  19. Melayu2 dlm pakatan usahlah otak jadi nipis
    Mana ada pemimpin Melayu, blh jadi pelapis
    Kalau Madey gol, siapa Melayu nak menepis
    DAP spt anjing lapar, perut kembong kempis

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah puak2 BN (bini najib) memang begini....terlibat dgn skandal seks, tebus talaq mengambil isteri orang macam najib, ditangkap basah dgn artis di Port Dickson, bersekongkol dgn puak zionis yahudi untuk mendapatkan hutang riba, tak ada jati diri asyik melendet kat kuasa asing, menjual harta & tanah pusaka bangsa, membohong, menipu, mencuri, biadab kurang ajar terhadap orang tua2, berlagak pandai tak hak sekolah pun tak habis, dan kemudian membuat tohmahan palsu kpd orang lain untuk menutupi kesalahan2 sendiri.

      Delete
  20. the last days of marcos......tak boleh tidor malam...

    sama la dengan najis....tak boleh tidor malam....

    he he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. AWAS TSUNAMI HIJAU

      Ketika pembangkang utama Pakatan Harapan bercakap berkaitan “tsunami Melayu”, PAS pula memperkenalkan istilah “tsunami hijau” yang merujuk kepada kemenangan mereka.

      Pusat penyelidikan parti itu (PPP) dalam kenyataan bertajuk “PAS dijangka menang dengan tsunami hijau”, berkata tujuh peratus pengundi beragama Islam dalam BN beralih arah kepada mereka.

      “Mereka adalah pengundi-pengundi Islam atas pagar yang mesra BN semasa PRU 13, iaitu 13 peratus daripada keseluruhan pengundi-pengundi Islam,” kata pengarah PPP Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

      Dengan peralihan itu, kata Zuhdi, PAS dan Gagasan Sejahtera dianggarkan meraih purata 52 peratus sokongan pengundi-pengundi Islam, BN memperoleh 39 peratus dan HARAPAN hanya sembilan peratus.

      “Komposisi sokongan pengundi-pengundi Islam seperti ini memungkinkan HARAPAN kehilangan kerusi-kerusi yang mereka tandingi di 149 kerusi parlimen yang bermajoriti pengundi-pengundi Islam lebih 50 peratus dari keseluruhan pengundi di kawasan tersebut,” katanya.

      Keadaan itu, dakwanya, mendorong HARAPAN mengeluarkan dapatan kajian untuk membina 'psikologi menang' melalui proksi-proksi penyelidikan mereka.

      Delete
    2. POLITIK SORE

      Politik sore TunM begitu sadis,dramatik dan kelucuan.

      Bermula keluar masuk UMNO hinggalah ziarah kubur orang yang dikutuknya.Akhir-akhir ini Tun M menunjukkan perangainya yang pelik.



      Bermula datang mengejut ke Wacana Sinar,duduk depan pengkritik tegarnya Dr Kamaruzaman Yusof,kemudian maki hamun Presiden PAS hingga menzahirkan wajah sebenar beliau menggelar Syuhada Memali sebagai Mati Katak.

      Setelah dikecam oleh semua rakyat Malaysia,TunM mohon maaf terus menuju ke pusara arwah Ustaz Fadhil Nor.Sepanjang TunM jadi ahli UMNO tidak pernah jejak kubur arwah Ustaz Fadhil Nor tiba-tiba ziarah semalam diringi Faiz anak arwah yang masuk AMANAH.

      Kini menuju Pulau Melaka untuk ziarah pusara "orang tua pembohong yang nyanyuk".Tun M akan diringi oleh Nik Omar anak TGNA yang jadi calon AMANAH.

      Inilah kecerdikan TunM menerusi lakonan politik simpati.Malangnya semua orang kampung dah tahu perangai lakonan TunM.Tun ingat ini zaman buta IT.

      Jangan pelik jelajah terakhir TunM dalam PRU 14 ini akan berakhir di Memali bukan Langkawi.TunM akan ziarah pusara Mermali.Baca doa.Tabur bunga dan seterunyas meraung-raung macam ibu Sabariah filem Ibu MentuaKu.

      " Astagfirullahal azim...aku dah tua...aku tak nak...."

      Delete
    3. Hii..S E L I S I H........!!

      Delete
  21. Sama lah dgn saya Tuan Budin, saya dah mengundi 7 kali di PRU dan semuanya saya pangkah Dacing. Kali ini nak tukar selera pulak pangkah PH. Dan bukan saya seorang saja nak buat begitu, ramai ahli2 UMNO yg saya temui akan mengundi PH kali ini. Silent majority will win.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AWAS TSUNAMI HIJAU

      Ketika pembangkang utama Pakatan Harapan bercakap berkaitan “tsunami Melayu”, PAS pula memperkenalkan istilah “tsunami hijau” yang merujuk kepada kemenangan mereka.

      Pusat penyelidikan parti itu (PPP) dalam kenyataan bertajuk “PAS dijangka menang dengan tsunami hijau”, berkata tujuh peratus pengundi beragama Islam dalam BN beralih arah kepada mereka.

      “Mereka adalah pengundi-pengundi Islam atas pagar yang mesra BN semasa PRU 13, iaitu 13 peratus daripada keseluruhan pengundi-pengundi Islam,” kata pengarah PPP Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

      Dengan peralihan itu, kata Zuhdi, PAS dan Gagasan Sejahtera dianggarkan meraih purata 52 peratus sokongan pengundi-pengundi Islam, BN memperoleh 39 peratus dan HARAPAN hanya sembilan peratus.

      “Komposisi sokongan pengundi-pengundi Islam seperti ini memungkinkan HARAPAN kehilangan kerusi-kerusi yang mereka tandingi di 149 kerusi parlimen yang bermajoriti pengundi-pengundi Islam lebih 50 peratus dari keseluruhan pengundi di kawasan tersebut,” katanya.

      Keadaan itu, dakwanya, mendorong HARAPAN mengeluarkan dapatan kajian untuk membina 'psikologi menang' melalui proksi-proksi penyelidikan mereka.

      Delete
    2. KALAU TAK PERCAYA PH PAKATAN HAPRAK BACA SINI

      bukti calon PKR N54 tanjong sepat yg korup Dan Salah guna kuasa.

      Beliau dilantik Oleh kerajaan negeri selaku penyelaras dun dengkil . Ketika menjadi Penyelaras DUN Dengkil dia telah menyalurkan projek Dan semua peruntukan membeli/membekalkan barang kepada syarikat milik dia dan milik anak dia.

      Bukti resit dan daftar syarikat jelas membuktikan selaku penyelaras dun beliau luluskan sendiri peruntukan Dan pembayaran kepada syarikat dia Dan anaknya.

      Ini Salah guna kuasa sgt jelas. Dia juga Setiausaha PKR negeri Dan Pengarah Pilihanraya PKR negeri.

      Baru jadi Penyelaras dun duit sedikit dia korup bayangkan kalau dia jadi exco kerajaan negeri lebih jahanam rompakan.

      Tolak pakatan rasuah, pilih calon bermaruah.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Besok ketika di Tempat Mengundi saya akan bentak keras2 kpd pencacai Suruhanajib Penipu Rakyat (SPR)' apa perlu saya dapatkan 'PasPisPus karut' terlebih dahulu untuk masuk ke kwawan mengundi......??

      Kot2 manalah tahu kita nanti hilang hak mengundi dan melanggar undang2 baru SPR, tak gitu.....??

      Delete
    5. Masih belum lewat. Sempat lg utk tambah pengundi pakatan. Kita kasi tunjuk bhw rakyat malaysia bijak memilih pemimpin.

      Delete
  22. Hamba di blog ini, ada agenda yg tersendiri
    Seorang barua bapok hamba lama mencari
    Tunggu dia kat Dtrn Merdeka, 1 hb Februari
    Sayang, si tua bacul ini takut nak tampil diri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu tu hamba. Tak merdeka lg. Sedarlah diri. Cari hidung sendiri pun x jumpa.

      Delete
  23. PETIKAN BUKTI DARI REKOD BLOG INI KEJORA SEORANG PONDAN, PENGECUT LAGI BACOL, CAKAP TAK SERUPA BIKIN...!!
    ----------------------------------------------------------------------

    Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07
    Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka....kenapa kamu tak datang, takut ker.....???

    Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:36
    Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.
    Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.
    Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.
    Jenis apa si bangsat ini, bukankah terang2 dia pengecut & bacul.....??
    Benar kata orang tua2, orang yg 'tak kota janji' memang penipu & tak boleh dipercayai walau sepatahpun kata2nya.
    Apatah lagi, bila dia mempermain-mainkan ayat2 suci dan mengata 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir.
    ----------------------------------------------------------------------

    Itulah fakta posting komunikasi di antara saya & Kejora pd 1 Feb 2018 bukti dia langsung tak muncul kerana takut berhadapan dgn saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib & jentera KERA2jaannya terlalu fobia & takut dgn sosok orang tua 93 tahun.

      Sampai kini pun Najib dan semua ahli najis songkok tinggi umno tidak berani berdepan dgn Tun Mahathir hanya berani mengumpat di belakang2 macam jalang-jalang pengecut,.......!!

      Dunia mengiktiraf pentadbiran 22 tahun Tun Mahathir, kenapa tidak Najib.....??

      Sebaliknya dunia sana sini memberitakan tingkah buruk penyalahan guna kuasa, penyelewengan & pencurian 1mdb oleh MO1 & Tuan Penasihat/Pengerusinya. RM42 bilyon dipinjam, hanya RM2.6 bilyon saja balik ke negara dan alih-alih pulak dah tersesat ke kantung Najib.
      Bakinya, ke mana tuu.................????

      Batu kikir di pantai lukut
      Anak tani turun ke bendang
      Sikitpun Mahathir tak pernah takut
      Najib tak berani turun gelanggang

      Harimau mati tinggalkan belang
      Tedung pula tinggalkan bisa
      Najib mati bertimbun hutang
      Mahathir pula tinggalkan jasa

      Delete
  24. 1 Feb, hamba ajak Suman berentap 1 lawan 1
    Tepat jam 11pm, hamba dah tercegat kat situ
    Dia cakap, diia bawa anak untuk tolong bantu
    Tak kan le nak berentap, bawa anak menantu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  25. Suman mubaligh Hindu yg menyamar Islam
    Hamba cabar jumpa, kote dia sentap ke dlm
    Tak pasti samada bapok kedi ini buta kelam
    Ada ke dia cakap, pakai spek hitam tgh mlm

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  26. Suman fasiq, lembu cacai Matdey pedukang
    Dgn Kejora dia asyiik jer, kena tibai belakang
    Pelir lembik, matii pucok jalan pun kengkang
    Lari keluar rumah kalu bini tidor terkangkang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  27. Count down to dedak stoppage. Lepas nih kita semua rakyat mesia akan miss kojol, pak lebai dan kawan2 sewaktu dengannya. Enjoy while it lasts...kih kih kih.

    ReplyDelete
  28. Suman ayam daging nak belagak ayam jalak
    Serupa anjing kurap je, tua kedi ini menyalak
    Lari kedai kopi le, kalau kain bini dia terselak
    Gelagat dia mcm badut jer bahan orng gelak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PETIKAN BUKTI DARI REKOD BLOG INI KEJORA SEORANG PONDAN, PENGECUT LAGI BACOL, CAKAP TAK SERUPA BIKIN...!!
      ----------------------------------------------------------------------

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07
      Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka....kenapa kamu tak datang, takut ker.....???

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:36
      Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.
      Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.
      Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.
      Jenis apa si bangsat ini, bukankah terang2 dia pengecut & bacul.....??
      Benar kata orang tua2, orang yg 'tak kota janji' memang penipu & tak boleh dipercayai walau sepatahpun kata2nya.
      Apatah lagi, bila dia mempermain-mainkan ayat2 suci dan mengata 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir.
      ----------------------------------------------------------------------

      Itulah fakta posting komunikasi di antara saya & Kejora pd 1 Feb 2018 bukti dia langsung tak muncul kerana takut berhadapan dgn saya.

      Delete
    2. Udah2 ler Suman iblis kera duku
      Ko pengecut, baik saja mengaku
      Alasan basi ko itu, udah tak laku
      Yg pasti, ko akan terus aku paku

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    3. Engkau tak abis-abis dgn pantatun kalut tanpa memberi sebarang fakta atau bukti untuk menidakkan engkau seorang pembohong, pengecut cakap besar di belakang tapi tak ada telor untuk berhadapan dengan aku.

      Semua orang dah boleh melihat auta klentong kamu itu.......!!

      Delete
    4. tahniah pak othman walaupun anda tak ada apa2 jawatan dlm PH anda tetap ingin dipaku oleh makhluk asing bernama kejora tu
      kaahh kaahh kkaaahhh

      Delete
    5. Ini lagi fakta posting komunikasi kita pd 1 Feb 2018, BUKTI ENGKAU KECUT TELOR TAK BERANI BERJUMPA AKU. ASYIK BUDIN MAIN BOLA..BUDIN MAIN BOLA, APA KEJADAH NYER?
      -------------------------------------------------------------
      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 22:33
      Saya dah berada di Bangunan Sulaiman, bersebelahan Dataran Merdeka.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:38
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah...
      BODOOOO...BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 22:41
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 22:42
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:43
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:05
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:17
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:18
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm

      Anonymous 1 February 2018 at 23:45
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:46
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang,
      Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:49
      Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
      Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
      Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
      Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:52
      Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya.
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora, kenapa..kenapa..kenapa....?

      Delete
  29. Rafidah: Saya rasa dikhianati Najib

    Bekas ketua Wanita Umno Tan Sri Rafidah Aziz tidak menunggu lama untuk memberikan reaksinya selepas beliau disindir Pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak.

    Kata Rafidah beliau berasa sedih apabila seseorang yang diberikan kepercayaan untuk menjadi pemimpin kini terbabit dalam salah laku.

    "Jadi saya berasa dikhianati oleh Najib kerana melanggar sumpah kepercayaan dan amanah yang diberikan kepadanya," kata beliau kepada Malaysiakini hari ini.

    ReplyDelete
  30. lebaimodern yg haprak sebenarnya
    hihihi..pas dah nk lingkup daa tk sedar2 lg ker

    ReplyDelete
  31. UMNO syok PRU14 menang dgn dacing..
    Sedar x sedar ada duri dlm daging..
    Berusaha sungguh segala mcm dedak dipancing..
    Apakan daya ahli kasi kencing..

    PAS syok habis PRU14 menang dgn gagasan sejahtera..
    Sedar x sedar ada gunting dlm lipatan yg akn mendera..
    Segala mcm helah manifesto hendak berkuasa.
    Ahlinya bkn semuanya akur dan setia..

    PH syok PRU14 kira menang dgn Keadilan..
    Sedar x sedar berat sama dipikul ringan sama dijinjing..
    Dpt majoriti kali boleh sapu keliling..
    Harapan Rakyat UMNOBNPAS tumpas serta diguling..

    keadilan mesti menang!
    Keadilan mesti menang!
    Keadilan mesti menang!

    Undilah Keadilan Pakatan Harapan..

    Selamat mengundi kpd bro semua serta penyokong PH..

    Salamun alaik

    ReplyDelete
  32. JANGAN LUPA !!!!

    PADA PUKUL 10 MALAM INI ....LEBIH KURANG 30 MINIT LAGI , TU MAHATHIR AKAN MENYAMPAIKAN PESANAN .

    BOLIH TONTON MENERUSI : http:ubah.tv

    ReplyDelete
  33. Mmg lawak giler Suman, Matdey punya kuli
    Citer kat Dtrn Merdeka bikin hati betul2 geli
    Dia cakap mlm tu bawa anak dia ikut sekali
    Agaknya takut gi sorang2, nanti hamba buli

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engkau tak abis-abis dgn pantatun kalut tanpa memberi sebarang fakta atau bukti untuk menidakkan engkau seorang pembohong, pengecut cakap besar di belakang tapi tak ada telor untuk berhadapan dengan aku.

      Semua orang dah boleh melihat auta klentong kamu itu.......!!

      Delete
  34. Pembohongan Suman bapok sgt jelas nyata
    Konon suruh anak tunggu, dia tidor dlm keta
    Dah tu, mlm2 pakai hiitam punya spek mata
    Agak2 le Wak, kalau pun nak kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engkau tak abis-abis dgn pantatun kalut tanpa memberi sebarang fakta atau bukti untuk menidakkan engkau seorang pembohong, pengecut cakap besar di belakang tapi tak ada telor untuk berhadapan dengan aku.

      Semua orang dah boleh melihat auta klentong kamu itu.......!!

      Delete
  35. ingat pesan ustaz nik omar pru utk memilih pemimpin negara ke arah yg lebih baik beramanah dan adil utk semua rakyat..bukannya nk suruh orang peluk islam atau pilih parti mana yg lebih islam..jadi fikir2kan dan selamat beramal dn selamat mengundi dgn bijak.

    ReplyDelete
  36. Mmg dia tak ada pelir ler, Suman tua bangka
    Kebaculan dia mmg dari awal hamba jangka
    Rasanya, kat JB pun jadi mcm Dtrn Merdeka
    Hamba tercegat lagii sorang2, serupa puaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  37. Masiih dgn alasan basi, Suman tolol badiigol
    Nak lagak hebat, dah tak berapa hari nak gol
    Kalau dia bawa bini, depan dia aku nak rogol
    Biar dia tengok je jadi bodoh serupa tunggul

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  38. Suman pelir lembik, tidak mampu layan bini
    Dia hanya berlagak juah megah, kat blog ini
    Ajak ke Dtrn Merdeka, kecut pelir tak berani
    Belum pernah aku jumpa orng dayus begini

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  39. Suman konon nya otai bagi pakatan harapan
    Kat Dtrn Merdeka dgn Kejora takut berdepan
    Wak..burit bini tu buat apa sekadar disimpan
    Tak ingin derma ke, kat cikgu Kejora tampan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  40. Suman spt Matdey, jeniis tak percaya Tuhan
    Dia ini dayus, burit bini tak mampu pertahan
    Masuk ke blog, untuk carii publisiti murahan
    Tapi sebaliknya ifrit ini jadi bahan belasahan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  41. 9 Jun akan menjadii satu tarikh yng keramat
    Bagi Suman, ia umpama tarikh dekat kiamat
    Namun ia bagi ku, ada lah sbg suatu rahmat
    Derita batin bini muda dia aku tlg kasi tamat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  42. Baru diia tau, Suman tua bangka jubor ketuat
    Dia terus resah geliisah, tak tau apa nak buat
    Jln pun hoyong hayang, masih berlagak kuat
    Dia tak sedar dirinya itu orang sangat meluat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  43. Suman ibarat pokok tua yng dah tak berbuah
    Tulang udah reput, masih lagi nak lagak juah
    Dgn cgu Kejora mlm ini, iblis ini makan kuah
    Ingin kejar glamour, dpt malu hilang maruah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  44. stupid najib was at it again....huuhhh....below 26 yr, no need to pay tax......most of below 26yr are not paying tax.....exception klu yg dapat donation 2.6b

    ReplyDelete
  45. Dah tiada lagi kelibat, Suman kera kongkang
    Habiis bercalar birat, dia kena tibai belakang
    Dia tak daya tahan, cabut lari lintang pukang
    Mcm ini ker yg kononnya otai pembangkang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ker, siapa selama ini yg lari menyembunyikan diri, hanya sembang kencang di alam siber jer. Cakap pun tak ada isi fakta kecuali auta.

      Delete
    2. Menu
      Logo
      SATU PERUBAHAN

      26 Tahun Ke Bawah Dikecualikan Cukai Pendapatan
      Published on May 8, 2018 in Utama & Sensasi

      Advertisement

      KUALA LUMPUR – Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan bahawa golongan muda yang berusia 26 tahun ke bawah akan dikecualikan daripada cukai pendapatan sekiranya Barisan Nasional (BN) diberikan mandat pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

      “Kepada semua golongan muda belia negara yang berumur 26 tahun dan ke bawah, kita akan berikan pengecualian cukai pendapatan, bermula dari tahun taksiran 2017 dan tahun-tahun berikutnya dengan serta merta.

      “Orang muda yang bekerja tidak kira berapa banyak pendapatan, mereka tidak perlu bayar cukai sama sekali,” katanya dalam satu perutusan khas sempena PRU14, di sini, malam ini.

      Justeru itu, kata Najib, cukai pendapatan yang telahpun dibayar pada tahun sebelumnya, akan dikembalikan semula kepada mereka sekiranya BN diberi mandat sekali lagi. – BERNAMA

      Delete
    3. Sempat lagi suami rosmah mansur ni tabur dedak last2 minit...adehhhhhj

      Delete
    4. Tgok kejora idola kau tu...menabur dedak jer dari dulu sampai skarg

      Delete
    5. Pengundi umur bwh 26thn dah sedar. Mrk blh berfikir dfn rasional. Knp sekarang dan bukan sebelum ni. Mrk x perlu janji tu. Janji pencuri mn blh dipercayai

      Delete
  46. Cabaran hamba 16/9/17 juga nyata sia-sia
    Juga kat Dtrn Merdeka, mlm Hari Malaysia
    Rupanya Suman, hanya taraf betina bohsia
    Mungkin dia ni sedar, dia sudah lanjut usia

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  47. Suman tua terkedu dgn pantun hamba ledak
    Mati akal dia, dah tak tahu lagi nak bertindak
    Dia masih beri respon basi, spt budak-budak
    Kalu tak dijawab takut Madey tak kasi dedak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  48. Kamu Kejora dan Lebai Moden pada pandangan masyarakat tak lebih dari BERUK SUBSIDI yang dibela oleh orang kampung aku. Tugas beruk subsidi untuk panjat kelapa yg disuruh oleh tuan nya.
    ....kesian ada manusia macam ini sanggup jual negara kerana duit. Apa yg tuan buat tak kesah janji dapat upah.
    Kamu golongan yg hilang pedoman tak dapat membezakan yg baik dan jahat.

    ReplyDelete
  49. Pas sudah buat kejutan akan mengutip semua kerusi yang ditandingi dibawah khemah. Selamat mengutip kerusi.

    ReplyDelete
  50. tahniah buat pak othaman walaupun bkn vip dan ada jwtn penting dlm PH tp masih mahu diburu dan dirindu oleh makhluk bernama kejora ni..
    kaahh kaaahh kkaaahh

    ReplyDelete
  51. Suman bapok dah spt berok tua, tergaru-garu
    Kepala lunyai & bersarang, hamba kasi peluru
    Tak tahu mana lagi nak lari, hamba kejar buru
    Tanah Melayu Hulu kata tu bukan benda baru

    Kah kaahhh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  52. Suman tua renta kedi, tidak lagi menyampok
    Semangat si bacul ini, rapuh seperti keropok
    Diam saja kepala dia hamba hentak hempok
    Memang nyata dan sah dia ni pondan bapok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  53. Suman pendatang bumi Singapore Nanyang
    Menkedarah dedak Matdey tak tau kenyang2
    Dia ini mmg keturunan dayus nenek moyang
    Mlm ini lunyai dia hamba nak balon ganyang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  54. Suman fasiiq, hidup bertuhan nafsu serakah
    Bukan dia ingat pun, hal nak pergii ke Mekah
    Mlm ni ternyata sumbang dia punya langkah
    Terus hilang lesap, ini anak haram luar nikah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  55. Ini kali lah ..... kita ubah .

    Kepada rakan2 semua ( yang seangkatan ) ..John Doe, Shafiek Abdat, Zack Armstrong, Rahman JPC, Mohammed Noor, Park Jee Lat, Steady Eddie, Bonjour Merci, RATK, Ramli Ahmad, Othaman Ahmad, Dad, Mahligai Seni, Fan Tun, Perak Man , Tanah Melayu Dulu , HBM, Jamesdeans 1,Abda ,unknown , macy serta semua sama ada yang anonymous atau pun tidak , terima kaseh di atas perjuangan menentang kejahilan .

    Kepada sahabat di sebelah sana ...yang ada berakal sedikit ... Mr. J dan Geng Najib , tidak lupa saya ucapkan salam perjuangan .

    Bak kata Dr MAZA :

    Kita semua tidak tahu apa yang akan terjadi. Kita mengundi untuk masa depan. Namun tiada siapa yang tahu masa depan melainkan Tuhan. Agama mengajar kita berusaha dan bertawakkal. Kita berusaha untuk yang kita jangka lebih baik atau pun kurang buruk. Siapakah yang lebih baik atau kurang buruk memerlukan penilaian yang seimbang dan penuh kematangan . Setelah berijtihad, kita serah kepada Allah. Berijtihadlah, dan buatlah penilaian terbaik .

    Selamat mengundi !!!

    Tidak lupa juga ucapan terima kaseh kepada tuan punya blog . Pendirian saudara Budin dengan memberi ruang seluas luasnya kepada para pengomen dan pengomel sangat di hargai .

    Tidak juga lupa , kepada satu lagi platform 'free to all' yang di kendalikan olih arwah din turtle . Semoga rohnya di cucuri rahmat sentiasa . Amin .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ki kik kik..puak2 haprak jembalang
      Dgn jari tangan & kaki, boleh bilang
      Tunggu je le besok mlm menjelang
      PH pastinya akan bernasib malang

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

      Delete
    2. Tak sudah si tua kejora berperangai kebudakkan ni..

      Delete
  56. Suman cuma mampu diam & berpelok tuboh
    Dia boleh buat bodoh saja hamba tibai taboh
    Mmg le dia jenis bacul, ini bapok jubor laboh
    Ini hasil mak bapak dia tak nikah bersetuboh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  57. Suman bapok dajal, terus menyepi mati kutu
    Diam bodoh je iblis ni , cikgu Kejora tibai latu
    Rasa benjol kepala mcm dihempap dgn batu
    Tak seorang pun cai, yng ingin nak dtg bantu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  58. Mlm ni hati hamba terasa sangatlah senang
    Suman tua bacul kini di atas darat berenang
    Hamba ketawa, tetapi dia air mata berlinang
    Dgn ini diisytiharkan...Kejora jadi pemenang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  59. Malu le bila Suman dianggap otai haluan kiri
    Dgn cgu Kejora, dajal inii takut dan cabut lari
    Ternyata dia inii dayus dan tak punya jati diri
    Lewat mlm Kejora tido, dia kuar le pukul curi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  60. Baru kini, hati hamba rasa lapang & tenteram
    Dpt ajar Suman musibat kurang asam garam
    Puas hati bila dpt lepaskan dendam & geram
    Biar dia rasa, itu bapok tua dajal anak haram

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  61. Suman iblis, berbagai penipuan direka
    Dia ini fasiq & munafiq bermuka-muka
    Di dunia dia sakit menahan pedih luka
    Akhiirat pula, nak kena siksa di neraka

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

    ReplyDelete
  62. Suman umor jer tua, tapi mcm budak bodoh
    Dulu kemain lagii, dgn Kejora dia ajak gadoh
    Bila Kejora cabar balik, muka dia jadii hodoh
    Cuaca yg dulu terang, kini udah redup tedoh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  63. Suman bila terdesak, dia guna cara bedebah
    Dia copy posting lama kemudian edit & ubah
    Ada sekali copypaste nama Kejora ditambah
    Bila John Doe tegur, dia kantoi malu gelabah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  64. Mmg dah lama dlm blog, pantun hamba saji
    Kat blog Putra dulu, ramai peminat yang puji
    Suman jadi dengki, hamba dia cuba mau taji
    Tapi dia selalu guna kaedah menipu dan keji

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  65. Suman jelous bila berpantun hamba ni juara
    Dlm hati nya timbul dengki, panas membara
    Nak fitnah hamba dia guna jahat punya cara
    Dia copy posting lama, tambah nama Kejora

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  66. Sengketa Kejora & Suman lebih kpd peribadi
    Bukan le bersabit sangat dgn parti atau undi
    Mmg sangat busuk kotor dia punya hati budi
    Sbb itu hamba nak ajar, ini ifrit tua renta kedi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  67. Tak tau le Suman darah reptilia atau amfibia
    Dgn Kejora, diia sudah terlalu obses & fobea
    Mungkin, dia ada darah kaum negro Zambia
    Jenis makan belalang dan ulat sagu rumbia

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaasaahhhh

    ReplyDelete
  68. Awal pagi saya dah bangun, puji syukur ke hadrat Ilahi dipanjangkan umur & kesihatan untuk saya menjalankan tugas tanggungjawab fardhu a'in dan fardhu kifayat.

    Undi sekeluarga tetap untuk Pakatan Harapan. Lepas tuu, kena pantau SPR peti2 undi awal dan peti undi pos dan tidak boleh meninggalkan bilik pengiraan undi bagi mematahkan sebarang penipuan 'Suruhanajib Penipu Rakyat'.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...