Saturday, 26 May 2018

BAGAIMANA NAK BERI KERJASAMA JIKA SUDAH LARI KE LUAR NEGARA?


Mula-mula diberitakan Musa Aman sudah melarikan diri ke London. Beliau dipercayai pergi melalui Brunei beberapa hari lalu sebelum pihak Imigresen sempat menyekat namanya.


Peguamnya pula dilaporkan enggan memberi kerjasama kepada pihak SPRM yang ingin menggeledah kediaman bekas Ketua Menteri Sabah itu.

Terbaru Musa Aman dilaporkan sedia memberi kerjasama kepada SPRM yang ingin memasuki rumahnya bagi tujuan penggeledahan itu.


Soalnya, di mana Musa Aman sekarang ini?


Bagaimana beliau mahu bekerjasama  dengan SPRM jika masih berada di luar negara?

Pulanglah bah....


Jangan cakap saja sedia bekerjasama tapi masih takut untuk pulang ke negara sendiri.


Jika yakin tidak salah, buat apa lari ke luar negara? (ShahbudinHusin 26/05/2018)

68 comments:

  1. Najib 'puzzled' how economy went from 'critical' to strong in 2 weeks
    Published on Today 9:49 pm | Modified on Today 10:11 pm

    A+ A-

    Former prime minister Najib Abdul Razak says he is "puzzled" how the country's economy could have recovered from an allegedly "critical" state in just two weeks.

    "I am puzzled how quickly the economy went from allegedly being in crisis and failed before the 14th general election, to a strong and stable economy. (It transformed) in just two weeks?" Najib tweeted...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketika Trump ambik alih kuasa kerajaan dari Barrack Obama..............kita tengok isteri, anak beranak Obama tak derrr pulak lari keluar dari US macam Marcos dan Imelda.

      Obama pon tak menunjukkan tanda2 atau simptom2 cuba nak larikan diri dari US............dan kita tak dengar pulaakkk Michelle Obama sorokkan beg2, berlian permata, wang dan jongkong2 emas di merata tempat.

      Apa yg Obama sekeluarga nak takotkan sebab dia anak-beranak tak makan duit rakyatnya..........

      Selepas peralihan kuasa........Obama dan keluarganya tinggal di US dengan aman sentosa tanpa bimbang dan risau.

      Kesimpulannya macam pesanan orang tua2...........buat baik berpada-pada buat jahat jangan sekali.

      Pikior yeop pikior.....

      Delete
    2. Hairan! Kenapa hanya tinggal Geng Najib saja yg masih menyalak di sini. Mana pergi pejuangrakyat, lebaimoden, aman, mr j dan pendedak2 yg lain? Adakah sejak wang derma mrk dirampas, parti keramat itu sudah jatuh miskin sehingga tak mampu mengupah ramai pendedak spt dulu? Atau adakah mrk juga spt KM yg di atas tu? Bila senang, semua menumpang, kala susah semua blah? Sama2 kita pikior yeop...

      Delete
    3. Bro.....yg lain udaaah ke laut bersama Equanimity.....

      Sekor ajerrr yg tercicior yeop......tu yg meroyan tak sudaaah tuuuu.....

      Delete
    4. Jangan samakan saya dengan mereka..mereka dengan prinsip perjuangan mereka, saya tetap dengan prinsip saya. Seperti rakyat Msia lain yang percaya dan menjujung tinggi rule of law, hakikaytnya DSNR adalah innocent until proven guilty. Tak payahlah buat persepsi macam2 yang tidak bersandarkan kepada kebenaran dan hanya menurut nafsu amarah aje...belum pun habis lagi siasatan dah jatuhkan hukuman..apa ingat Msia ni mengamalkan undang2 rimba ke ??????

      Delete
    5. najib and rosmah lose control on Malaysia and it is better for us as citizen and for the economy. that matters.

      Delete
    6. Is Najib trying to subvert or sabotage attempts to improve the economy? What kind of a sore loser is he?

      He can say he does not believe what Lim Guan Eng says but no need to say "puzzled how quickly the economy went from allegedly being in crisis and failed before the 14th general election, to a strong and stable economy. (It transformed) in just two weeks?"

      Did Guan Eng say "strong and stable economy" now?

      He said, "M'sian economic fundamentals remain strong."

      Does Najib not know the English words "economic fundamentals "?

      Najib does not know that there are people like Tony Pua advising Guan Eng? Including the words to use? Or Najib has gone from loser to plain bad mouther?

      Delete
    7. Kenapa tinggal ha nya Geng Njib aje?

      Sebab dah lost steam.

      Tiggal nyawa ikan saja.

      Tak lama terkulai. Boleh di gulai.

      Delete
  2. Wrong to call it a bail out of 1MDB


    1. The new Minister of Finance has made allegations that under the previous government, MOF, Khazanah and Bank Negara Malaysia had to “bail-out” 1MDB debts, to the tune of RM 7 billion. Not only is this misleading, it is a politically-motivated attempt to obscure the facts.

    2. In accordance with the recommendations of the Public Accounts Committee (PAC) Report on 1MDB, all of 1MDB’s valuable and strategic real estate assets have been transferred to other companies owned by MOF Inc. Over time, these prime real estate assets can be worth up more than RM 30 billion.

    3. However, although MOF Inc took over the assets, the debt or liabilities of 1MDB remained in the company. Accordingly, the arrangement, as I can confirm, is for MOF Inc to service 1MDB debts, but in return for taking over the assets.

    4. Put another way, had those assets remained in 1MDB, it could have developed and sold the assets on its own, and used the proceeds to pay its debt.

    5. To fulfil its obligations, MOF can use various methods, including sale of land (eg to Bank Negara Malaysia) or by collecting debt repayments (eg from Khazanah).
    There is nothing wrong with such transactions, as each was approved per the relevant governance frameworks, were conducted on an ‘arms length’ basis and followed the correct laws and procedures.

    6. Therefore, the question of MOF or BNM or Khazanah bailing out 1MDB does not arise at all. It is in fact downright misleading to make such allegations. MOF Inc took over assets and it must be responsible for the liabilities- that is the only correct way, legally and accounting-wise.

    7. It is therefore wrong of the Minister of Finance to only highlight the debts of 1MDB. By right, the Minister of Finance must also inform the public about the assets of 1MDB that have been taken over.

    8. The Minister of Finance must ‘walk the talk’ on CAT. He has to be transparent to tell the full story and not just half a story in order to deceive.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo dah bijak sangat kenapa rakyat tolak di PRU yg lepas...???

      Yg muktamad......rakyat dah ubah.....period.

      Belajor2 lerrr terima hakikat.

      Delete
    2. To start with, the assets are government assets that were given away with nominal prices, and 1MDB flipped them at extravagant prices to other government agencies and GLCs including Bank Negara.
      All the other claimed assets including dubious investments are mere scams and non-existence.
      1MDB has been insolvent since 2016 and was not able to service its debts. Hence, call it whatever name you want, a bail out certainly describes all payment made since 2016 in the face of a certain default that will trigger a financial mayhem to the nation.
      Lets not be delusional.

      Delete
    3. The IPPs that were flipped into EDRA were meant to be the nation's assets after the lapse of the concession periods. Its now lost to China. What happened to the money? Its unfortunate that TSJJ met an early demise. Perhaps his estate may have answers to the lost fund. The government should look into this matter, as billions is at stake.

      Delete
    4. bhai Phantom..cuba2lah hadamkan nasihat ikhlas yang diberiakn oleh Raja Nazrin, Sulatn Perak baru2 ni..yang menang tak semuanya menang dan yang kalah tak emuanya kalah...baru memang sekali janganlah berlagak dan mendabik dada sangat..takkan lupa, roda tu kan berpusing, takkanlah kat atas aje, ada masanya nanti akan ke bawah aje...tengok ajelah nanti, kalau PH tak tunaikan janji2 mreka..jadilah ia kerajaan yang paling singkat pentadbirannya dalam sejarah Msia !!!!!

      Delete
    5. Masih ego, angkuh, sombong dan bongkak.....yessss....memang mengalir dalam DNA puak ko....

      Kalo berucap tuuuu penoh dengan keangkuhan dan bongkak.

      PRU15........pupus teruuuussss.....rakyat tak ubah lagi dah......ameen.

      Delete
    6. ini bukan isu sombong, ego, bongkak...tapi kita nampak sendiri ..kuasa rakyat adalah kuasa keramat. Mereka bukan boleh sesenang hati diperbodoh2kan oleh kerajaan PH...mereka menanti dan menagih segala janji dalam manifesto...khususnya 10 janji dalam 100 hari tu. Janagn hanya pandai janji berdegar2, macam nak runtuh langit..tapi bila tiba masanya untuk tunaikan, beri macam2 alasan yang penuh dengan retorik politik...baik tumpukan perhatian untuk tunaikan janji2 tu...kalau tak taulah rakyat menghukumnya dalam PRU15 nanti !!!!!!

      Delete
    7. Ko tak payah sebok lerrr dol.

      Orang taulah nak buat keroje. Tutop ajerrr mulot kamu tu.......

      Pigi balik tolong kepala bapaaak ko kira duit.

      Delete
    8. Geng Najib ,

      The above statement is most likely come from a very 'bingai' business minded persona .

      If it comes from the former finance minister , I am not a bit surprised of him being labelled the worst finance minister .

      By the way , the principle is correct as far as the debt servicer can recoup the money spent . In 1MDB case , I can guarantee it is not the case . Otherwise Najib had announced to the whole world tangible assets that 1MDb still have . By just telling that 1MDB has more asset than debt is not good enough ..it is akin to telling a permata student a cow and buffalo are the same .

      Even Arul Kanda did mentioned of his uncertainty over the USD940million unit deposited in the now defunct BSI . On top of that , he also expressed doubt over the 8 billion plus investment in Brazen Sky and 1MDB Global Investment really exist !

      The only foreseeable asset left is the land , TRX , Bandar Malaysia , Batu Kawan and Pulau Indah . All these were acquired by 1MDB at a cost of less than 4 billion ringgit . Is that enough to cover 1MDB current debt standing of 42 billion .

      At the end , I just can't hold my tongue from lashing the word stupid , stupid and very2 stupid idiot finance minister and his cahoots !!!

      Delete
    9. PRU 15 nanti , rakyat akan " sai lang " terus itu dacing ...itu pun kalau parti dacing tidak terkubor menjelang itu .

      Delete
    10. 1mdb is an example of escalating greed prevailing in najib's administration.

      Delete
    11. Najib took the post of Finance Minister only because he can rape the country.

      He did rape the country.

      He should be raped in turn.

      In Sg Buluh Prison.

      Put 1-2 homos in the same cell as he.

      Delete
  3. Musa Aman: I will co-operate fully with MACC
    Bernama | Published on Today 10:14 pm | Modified on Today 10:19 pm

    A+ A-

    Sabah BN chairperson Musa Aman said he will give his full cooperation to MACC in the agency’s investigation of him.

    In a brief statement issued by Musa's lawyer Zahir Shah today, he said he welcomed MACC to search his residence.

    On Wednesday, the media reported that MACC officers went to Musa’s house here but failed to enter as no one was at home.

    - Bernama

    ReplyDelete
    Replies
    1. An irresponsible scumbag that does not have the gall to face the law. Lets see how long this will play out before Interpol comes a knocking.

      Delete
    2. No need to use Interpol.

      Just put up a reward up to the estimated value of the contents in his house.

      Drop leafkets to the Suluks and the Tagalogs.

      Those deemed able to do the tracing job, give them passports, hehe.

      Delete
  4. MENTERI CUBA NAK TIPU KATAK DIBAWAH KOLONG KE???
    POSTED BY SEMUT HITAM ON JUMAAT, MEI 25, 2018 WITH NO COMMENTS SO FAR


    Apa perlunya seorang Menteri cuba mengeluarkan kenyataan sedemikian sedangkan hakikatnya rakyat hari ini sememangnya sudah terdedah kepada maklumat yang berada dihujung jari mereka?


    Adakah Menteri tu ingat rakyat Malaysia ni semuanya bodoh dan mudah untuk ditipu dengan kenyataan sedemikian rupa hanya semata - mata untuk menutup kezaliman yang dilakukan?


    Apakah Menteri tu ingat rakyat Malaysia tidak tahu bahawa sebahagian daripada kakitangan SPAD itu sememangnya bertugas dibawah JPJ yang selama ini telah dipinjamkan kepada Suruhanjaya tersebut?


    Apakah Menteri itu ingat dengan kenyataan sedemikian mampu mengubah persepsi terhadap kezaliman Rejim Pakatan ke atas rakyat yang kebanyakkannya terdiri dari kalangan orang Melayu itu?


    Apa yang pasti, rakyat di Malaysia ni bukannya seperti Katak dibawah kolong yang boleh diperlekehkan sedemikian rupa. Jangan anggap rakyat di Malaysia ini mudah diperbodohkan dengan mainan Politik Longkang yang menjadi kebiasaan Menteri sebelum ini!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat Malaysia tak bodoh... Sebab tu kami tolak org bodoh ke lubang taikkkk... Jd terimalah kenyataan ye? Tak guna menyalak.

      Delete
    2. Tak lagi perlu ada lantikan politik untuk mengetuai SPAD .. perabih boreh aje.

      Delete
    3. Tak lagi perlu lantikan politik untuk mengetuai SPAD .. buat perabih boreh aje.

      Delete
    4. Biasalah kan...penyapu baru memanglah macam tu, baru dapat kuasalah katakan. Tengok ajelah nanti dalam setahun dua, baru berasap kepalanya ...jangan menyesal tak sudah pulak dapat jawatan tu !!!!

      Delete
    5. Yessss........setuju dengan Bro Bulat Ken at 00.07

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

  6. FRIDAY, 25 MAY 2018
    BEDA PEMBAWAAN TUN M DENGAN DS ANWAR.
    Ada perbedaan pendapat antara Datuk Seri Anwar dengan Tun Mahathir dalam konteks pemerintahan.

    DS Anwar memberi knyataan bahwa, tidk perlu membalas dendam kpda pihak lawan. Setelh menang dan mnjadi kerajaan maka memerintahlah secara sederhana, jadilah sebuah kerajaan yang berhemah dan buatlah kerja untk rakyat, tanpa balas dendam kpda pihak lawan.

    Manakala ketua Rejim Tun M berlainan pula. Tun M akan bakal membuang pekerja seramai 17 ribu orang.

    Setelah rkyat dibuang kerja nanti, maka mereka menjadi pengemis ditanah air sendiri. Manakala bangla bangla masih terus bekerja dibumi malaysia.

    Petrol p a

    Pepatah melayu anak kera dihutan disusukan, anak sendiri dibiarkan.

    Simpati sangat terasa dalam dada kiranya mereka bakal dibuang kerja dibawah rejim Tun M.

    Begitu bgitu juga nasib ahli parlimen dari sabah dan sarawak, mereka tiada tempat dan tidk akan dilantik untk duduk dalam kabinet pusat.

    Sabar orang Sabah dan Sarawak. Tidak apa, duduk dalam dewan rkyat pun sudah memadai. Takpayah mengharap sebarang jawatan, Tun M pernah bercakap Bahwa orang Sabah dan Sarawak adalh pemalas. Ketua Rejim Tun M masih ada rasa balas dendam berbanding Ds Anwar. Sekadar Pandangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Naga.......tak payah lerr ngadu domba yeop.....besor dosanya melaga-lagakan orang.........aterrrr kepala bapaaak kamu tak peronah ngajor ke yeoooppp...??

      Delete
    2. Bro Phantom tak payah layan gn tu.
      Tak ada manfaat pun.

      Delete
    3. Betul bro... Tahap dia tal mcm dulu, dah jatuh ke macai kopipes. Mungkin bayarannya dah murah atau sekadar nk habiskan sisa2 dedak.

      Delete
    4. Bhai Phantom...ini bukan adu domba, tapi belajar2lah terima hakikat senario sebenar politik dalam PH ni. Ingat DSAI senang2 aje nak biarkan parti Bersatu yang MP2nya boleh dibilang denagn jari, terus menerus mencartakan hala tuju negara ke...sori naik lorilah. Tengok aje PKR ada 53 MP termasuk 2 MP yang lompat kat Sabah..kalau bergabung dengan MP2 BN dan PAS dah tentu , akan dapat majoriti mudah untuk membentuk kerajaan gabungan..dan ini tak mustahil akan berlaku jika DSAI keluarkan arahan. Sekarang ni pun Kerajaan PH taklah sekukuh yang disangka..bila2 masa akan tumbang kalau PKR keluar dari PH. jadi Tun M kena lebih berhati2 dalam segala tindak tanduknya..jangan sampai menimbulkan kemarahan dan ketidak puasan hati DSAI. suasah jadinya kalau Brader Nuar dah marah..buruk padahnya bhai !!!!!

      Delete
    5. Aterrr tinggei dia sorang je terkulat2 kat sini......yg lain Mr J, uknown sahabat kapal korek udaaaah pencen ke laut.

      Bagi orang lama di blog ni deme tau lerrr tukang2 komen dulu.

      Sekarang tinggei sekor naga jerrrrr yg berrtugasss.......
      Kessssiaannnn.....

      Delete
    6. Geng Naga.....ko pon belajor2 lerrr terima hakikat DSAI dah bergabong dengan Tun M.

      Jealous kaaa...??

      Dia pon dah cakap suruh sumer Pakatan sokong Tun M.

      Lagi mau adu domba kaaaa.....
      Pigi balek tolong kira duit kepala bapaaak luuu.....

      Delete
    7. Bhai Phantom....itu cakap dia untuk manis2 mulut aje..kasi Tun M syok sikit..ialah takut juga dia pada DSAI ni, pengaruhnya masih kuat lagi dalam kalangan rakyat. Logiknya takkanlah DSAI nak 'rampas' jawatan PM dalam masa terdekat ni....dah tentu dia akan mulakan langkah menguatkan lagi sphere of powernya. Tengok ajelah kehadirannya di istana kelantan dan Johor baru2 ni takkanlah sesuka hati aje nak ke sana, dah tentu ini adalah pernacanhgan awalnya untuk mendapatkan sokongan dan restu dari pihak istana untuk mengexecute plan seterusnya. Tanpa restu dari pihak istana, dah tentu segala perancangan seterusnya tidak akan berhasil...apa perancangannya..Tungggguuuuu....kita saksikanlah episod seterusnya bhai !!!!!

      Delete
    8. Ini baru persepsi......persepsi kepala bapaaak luuu.....

      Apa pon rakyat sudah memilih......suara rakyat suara keramat........period.

      Delete
    9. bila agaknya ya gn lebai moden dan pejuang rakyat keluar komen serentak ya...ni tidak macam take turn je keluar untuk adu domba.

      Delete
    10. Bhai geng najis mimpi pkr nak join umno dan pas tubuh kerajaan...pas parti lobai mata duitan sama mcm umno...

      Delete
  7. Kerajaan BN Tidak Pernah Tipu Jumlah Hutang Negara - Najib
    Save Save


    Kerajaan terdahulu di bawah Barisan Nasional (BN) sentiasa telus dan tidak pernah menyembunyikan angka-angka sekali gus menafikan dakwaan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng bahawa paras hutang dan liabiliti kerajaan Persekutuan dan liabiliti kini mencecah RM1.087 trilion.


    Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kesemua angka-angka tersebut telah diterbitkan dalam Laporan Perbendaharaan, Laporan Bank Negara Malaysia, Laporan Akauntan Negara, Laporan Audit Negara setiap tahun tanpa gagal.


    Beliau yang juga Ahli Parlimen Pekan memberitahu, analisis-analisis pasaran, para penganalisis ekonomi dan para pelabur turut menyedari mengenai angka-angka berkenaan yang mana ia telah ditadbir urus dengan baik seperti yang disebut-sebut oleh Menteri Kewangan sendiri.


    “Oleh itu, kami tidak menyembunyikan RM300 bilion hutang atau menipu angka-angka seperti yang dituduh. Kami sentiasa bersikap jujur seperti mana yang diterima secara universal.


    “Sekarang, kebenaran telah terbukti apabila kerajaan Pakatan Harapan mendedahkan mengenai hutang negara RM1 trilion. Kami mengucapkan tahniah kepada kerajaan baharu kerana menakut-nakutkan pasaran yang menunjukkan kejatuhan bursa saham yang menjunam teruk minggu ini, mengikat 14 hari berturut-turut aliran keluar modal asing,” katanya melalui catatan dalam laman Facebook miliknya, semalam.


    Guan Eng dalam sidang akhbar baru-baru ini mendedahkan setakat 31 Disember lalu, hutang RM1 trilion yang diumumkan kerajaan adalah melibatkan hutang kerajaan Persekutuan sebanyak RM686.8 bilion manakala sejumlah RM199.1 bilion pula membabitkan jaminan yang perlu dilangsaikan kerajaan bagi pihak pelbagai entiti yang tidak dapat menunaikan tuntutan hutang terbabit.


    Jaminan kerajaan itu meliputi entiti seperti Danainfra Nasional Bhd (RM42.2 bilion); Govco Holdings Bhd (RM8.8 bilion); Prasarana Malaysia Bhd (RM26.6 bilion); Malaysia Rail-Link Sdn Bhd (RM14.5 billion) serta bagi 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang dianggarkan RM38 bilion.

    Sumber : Utusan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada wang masok akaun saya......
      Saya akan saman WSJ hari Selasa.

      Kalo saya nak songlap duit pon takkan saya nak masokkan dalam akaun peribody.....

      Akhirnyaaa.....errrr......ada duit.....tapi itu duit derrrrmaaaa......

      Terimalah satu "kebenaran"....

      Delete
  8. Kadir Jasin Senada Dengan Najib
    26/05/2018 0
    Facebook Twitter Google+ Telegram Digg


    Pendedahan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng berkaitan hutang negara dikatakan memberi implikasi negatif terhadap pasaran saham.

    Kesilapan tersebut bukan sahaja mendapat teguran bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak malah turut mendapat perhatian daripada orang Pakatan Harapan sendiri.

    Menurut Ketua Media dan Komunikasi Majlis Penasihat Kerajaan, Datuk A. Kadir Jasin, Guan Eng seharusnya berhati-hati di dalam membuat sebarang kenyataan dan hebahan kepada media massa.

    Beliau turut menasihati semua menteri dan pegawai-pegawai mereka untuk melakukan perkara yang sama dan menasihatkan wakil rakyat dan menteri yang baharu dilantik untuk melebihkan kerja demi rakyat.

    “Kesilapan Lim ialah dalam euforia dan keseronokan luar biasa menemui hal-hal yang membuktikan dakwaan HARAPAN selama ini benar, telah terlupa memikirkan semasak-masaknya apakah implikasi buruk pendedahan itu.



    Undi Pasukan Pilihan Sebagai Juara Piala Dunia 2018

    Biar saya beri peringatan kepada semua menteri dan pegawai mereka agar lebih berhati-hati membuat kenyataan kepada media massa.

    Faedah politik (political milage) tidak sama dengan faedah ekonomi (economic milage). Yang baik untuk politik tidak semestinya baik untuk ekonomi dan pasaran,” tulisnya di blog The Scribe A Kadir Jasin dipetik MalaysiaGazette.

    Tambah A. Kadir, di dalam Pakatan Harapan, mereka menjanjikan reformasi maka setiap warganya perlu memulakan dengan mereformasi cara berfikir dan bertindak.

    “Kita tidak perlu sensasi atau menjerit di puncak suara lagi. Kita sudah menjadi kerajaan.

    “Hendak hukum Najib, Rosmah Mansor, Jho Low, Arul Azrul Kanda Kandasamy, Irwan Serigar Abdullah, Mohamed Apandi Ali, bekas IGP, bekas ketua pesuruhjaya SPRM, bekas (?) pengerusi SPR, Rizal Mansor, Riza Aziz, Isa Samad, Habibul Rahman Kadir, Abdul Azeez Rahim dan banyak lagi konco-konco era kleptokrasi – boleh, malah wajib.

    Tapi biarlah kita lakukan melalui proses undang-undang kerana itulah yang terbaik apatah lagi HARAPAN sendiri berjanji menjunjung kedaulatan undang-undang,” katanya lagi.

    ReplyDelete
  9. MAY 26, 2018
    3
    Janji Menteri Pelajaran, Tol Percuma Ke Simpang Renggam? Jangan Lupa Tuntut Janji
    image: https://3.bp.blogspot.com/-i8fiBtAhLC8/Wwl1MZyRcZI/AAAAAAABQzQ/tMesiNQ_wVYv2UXa0G9RcpwMgSqb-CELgCLcBGAs/s640/IMG_20180526_225209.jpg



    image: https://3.bp.blogspot.com/-JNiUSDjU9vk/Wwl1PYf5gsI/AAAAAAABQzU/80V_O08xHb00d-3VxpWQW3ucTUoOjAsygCLcBGAs/s640/IMG_20180526_225221.jpg



    image: https://1.bp.blogspot.com/-kB725m6erT8/Wwl1XaqY2lI/AAAAAAABQzY/Q95a7c2j3ywTFpeiT_Cq66P8JONlpJEwwCLcBGAs/s640/IMG_20180526_225503.jpg



    image: https://1.bp.blogspot.com/-w4o4n02t6Rc/Wwl712KKe2I/AAAAAAABQzo/NUNovT3VZz0JkD1mWRfBmaoiKOeLsq0aACLcBGAs/s640/FB_IMG_1527348140692.jpg



    Menteri Pelajaran, Dr Maszlee Malek telah berjanji semasa pra Pilihanraya Umum Ke 14 (PRU14) bahawa tiada kutipan tol ke Simpang Rengam sama ada dari Sungai Besi, Skudai atau Ayer Keroh.

    Malah beliau dengan bangga mencabar Rakyat supaya menuntut janji berkenaan selepas Pakatan Harapan memenangi PRU14. Alhamdulillah tercapai hasrat Rakyat Johor terutama pengundi Simpang Rengam untuk merasa tol percuma.

    Takkan Menteri Pelajaran PH berbohong kot? Dia ni kan orang kuat agama....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeesss.. tuntut..ok...janji mesti ditunaikan..if not mereka tu tergolong dalam orang Munafik...
      so..if tak tunai janji kita gelar jer...
      Dr Maszlee...al munafikun...sedap..kan gelaran tu..so...jgn berdalih pulak yer..Dr..kami ni dari pihak pembangkang well educated...Janagn hanya pandai tanam tebu dibibir aje, hanya untuk gula2 PRU...sampai kiamat kami tagih janji tu Dr !!!!!!!!!

      Delete
    2. Kita janji akan turunkan harga kereta sebanyak 30%... Sampai bertemu lg pilihanraya, tak turun jugak. Tak berani pulak kau panggil munafik, Munafik.

      Delete
    3. Mukhriz kata.......derma Tok Arab 2.6b.....kepala bapaakk luuu kata dah belanjakan untuk PRU13 1.5b.....jadi baki tinggal 1.1 billion.

      Matematik.....
      2.6b - 1.5b = 1.1b

      Tapi kepala bapaaak luuu kata dia pulangkan pada Tok Arab 2.03b.

      Well educatedlah saaaangaattt dol.....!!

      Kahkahkahkkahkah......

      Delete
    4. Janagn percaya sangatlah benda2 tu...itu hanya persepsi untuk memburuk2kan dan mengaibkan DSNR.Allah beri kita akal untuk menapis man yang salah dan mana yang betul..amat2lah malang kalau percaya bulat2 aje..serupa kerbau dicucuk hidung bhai !!!!!

      Delete
    5. Persepsi.....???

      Keluar dari mulot kepala bapaaak ko.....ko kata persepsi...??

      Kalo gituuuu perrrsepsi bapaak luuuu laaahhh....

      Delete
    6. bro phantom jgn layan la si besar punya haramjadah ni...spesis ni jenis once a bangsat always a bangsat.

      Delete
  10. Geng Najib ini siapa
    Dato, Tan Sri atau ungka
    Bro Phantom dia nak terpa
    Dengan Pakatan nak buruk sangka!

    Macam biasa takde fakta
    Mampu hanya kopipes auta
    Klepto kalah turun tahta
    Sekarang baru lutut ketar!

    Masih percaya derma Pak Arab
    Mintak dokumen tak boleh harap
    Klepto sudah jatuh tertiarap
    Tubuh sarat panau dan kurap!

    GN petani,kangkung dan kobis
    Tak dapat daging cukuplah bilis
    Hidup walau dedak dah habis
    meroyan,merapu dia menulis!

    GN, Lobai,J,Kojola
    Hanya sebahgian kad prabayar
    Kutuk Mahathir mereka menggila
    Sekarang kereta takde tayar!

    kojola kojol sudah ke pencen
    Dulu sombong berlagak eksyen
    Jalan kengkang ketiak bacin
    Jantan bergincu apa ke fesyen?




    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..terbaik bro fan tun..

      Jantan bergincu apa ke fesyen
      Geylang street dia punya stesen
      Kalo nak servis. Bro zack kata kena lima puluh sen
      Set set ni walau dah kalah pun masih angkuh dan eksyen..

      Kononnya hidup ada berprinsip
      Tapi masih lagi tak akur kepada nasib
      Dok copy paste cerita lama dari arkib
      Kononnya umno bn masih relevan, depa dok ratib..

      Sekarang rakyat dah move on kedepan
      Kalau pencacai tak suka pun, kenyataan mesti ditelan
      Pemerintahan umno bn sudah jadi sejarah dan kenangan
      Elok kita ambil iktibar, jadikan teladan..




      Delete
  11. Geng Najib ni bapak persepsi.. apa yg najib buat semua betul... orang lain buat semua salah. Kenapa agaknya dia beria2 membenarkan apa yg najib buat dan menyokongnya mati2an... ada lagi yang perlu dipertahankan kot...

    ReplyDelete
  12. GN ni lallang. Dulu kutok YB Anwar mcam2. Nuar Jubori le.. tpu skrng sakit hati dan kecewa PH menang dan org tua yg dikutuk dimaki seranah jdi PM. Tetiba skrng konen2 nya mcsm sokong Anwar pula. Wooi GN kami buknan bodos mcam ahli2 dan penyokong umno dedak tu lah!. Setuju dan bersepe dapat dgn Mohamed Noor dan bro phantom, kau ni GN batu api tak habis2 nk rosakkan negara

    ReplyDelete
  13. Persepsi ke tak, saya yakin Geng Najib sama orang nya dengan yang pakai nama Kejora, pejuang rakyat, lebaimodern dll.

    Dia beroperasi di bawah tajaan Umno mengeluarkan kopipes tak henti henti, selalu satu minit bagi satu kopipes. Bila dia tak keluor kopipes, dia menyediakan bahan bahan kopipes itu.

    Gamak nya sudah penat menukar nama dari masa ke masa di komputer nya dan/atau sudah tidak ada lagi tajaan, dia sekarang gunakan satu nama sahaja. Masih lagi mengkopipes tapi sudah mula menulis komen pendek pendek sendiri.

    Tidak begitu jijik melihat nya.

    ReplyDelete
  14. Bukan kah menggeledah rumah kediaman seseorang itu ha nya dengan ada waran di keluarkan Hakim?

    Dan waran itu juga boleh membenarkan pemecahan pintu rumah tersebut.

    Jika begitu dan jika SPRM tida peraturan atau kuasa buat begitu, perlu Pesuruhjaya SPRM bahru uruskan mendapat kuasa itu.

    Mengarut nampak nya bila membaca hal Musa Aman kata sedia berkerjasama tapi dia tidak di ketahui di mana dan SPRM tidak boleh geledah rumah nya.

    ReplyDelete
  15. Jamal dan musa aman dah jadi pelarian...lepas ni geng najis plak cabut lari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dua2 nya kena tekanan. Mental pressure. Jadi gila.

      Jamal gila sebab tak lagi bebas pakai baju merah.

      Musa Aman gila hilang kuasa.

      Bila jumpa depa plead innocence due to insanity.

      Takpa, masukkan Hospital Sakit Otak saja.

      Delete
    2. Kepala hotak si Jamal Ikan Bakar -

      Jamal 'muncul' nafi lari, cuma rehat
      Jamal kata tak lari, dakwa pergi ke Tabung Haji untuk keluar duit ikat jamin.

      Tapi tak kasi tahu sesiapa. Dah lebih se hari. Polis dah buang masa n tenaga cari dia.

      Polis mesti tangkap dia. Sumbat ke lokap. Remand dia barang seminggu.

      Tak adil di mata rakyat kalo Polis tak buat gitu.

      Delete
    3. Anggota Polis yang jaga dia di spital tu pun patut di tangkap.

      Dan di masuk lokap.

      Delete
  16. DATO’ SERI NAJIB PERLU PULANGKAN KEMBALI WANG KERANA ITU DUIT RAKYAT
    KETUA-KETUA BAHAGIAN UMNO DAN PARTI DARI BARISAN NASIONAL YANG MENERIMA WANG DARI DATO’ SERI NAJIB PERLU PULANGKAN KEMBALI WANG KERANA ITU DUIT RAKYAT

    Laporan Malaysiakini semalam memetik bahawa Peguam Negara, Tan Sri Apandi Ali enggan mengulas apabila ditanya sama ada dokumen-dokumen yang saya dedahkan (berasal dari satu laman yang disekat di Malaysia iaitu SPRMInsider) adalah benar.

    Apabila beliau enggan menjawab dan menukar topik kepada isu lain setelah ditanya mengenai dokumen itu, secara tidak langsung beliau mengesahkan kesahihan dokumen-dokumen itu.

    Sebelum ini, pihak berkuasa tidak pernah berlengah untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap saya walaupun isu yang saya bawa itu adalah berkenaan kepentingan awam.

    Minggu ini, saya menghabiskan masa selama seminggu secara berterusan untuk 2 kes berbeza yang dibawa Peguam Negara:


    1) Dakwaan di bawah BAFIA berkenaan pendedahan saya mengenai skandal NFC melibatkan keluarga Dato' Seri Shahrizat Jalil

    2) Dakwaan di bawah Seksyen 499 Kanun Keseksaan kononnya menyebarkan berita buruk mengenai Tabung Haji atas pendedahan saya bahawa rizab Tabung Haji telah menjadi negatif seperti yang terkandung di dalam surat mantan Gabenor Bank Negara Malaysia, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz


    Oleh itu, jika ada sedikit pun yang tidak benar mengenai dokumen SPRMInsider dan pendedahan-pendedahan yang saya telah buat setakat ini, saya yakin saya telah pun ditangkap dan didakwa.

    Bukan itu sahaja, tidak ada seorang pun yang saya telah dedahkan menerima wang dari akaun peribadi Dato' Seri Najib Tun Razak yang telah membuat laporan polis atau menyaman saya atau menafikan dengan bukti.

    Individu-individu paling penting (seperti berikut) pun tidak menafikan pendedahan saya:


    1) Dato' Seri Najib tidak menafikan membelanjakan RM3.2 juta di kedai barang kemas mewah yang bernama De Grisogono di Itali dalam satu hari yang dibayar dengan wang yang berasal dari SRC

    2) Dato' Amhari Nazaruddin, pegawai khas Dato' Seri Najib tidak menafikan syarikatnya Orb Solutions Sdn Bhd menerima RM2 juta dari akaun peribadi Dato' Seri Najib dari wang yang berasal dari SRC

    3) Bank Negara Malaysia tidak menafikan bagaimana seorang yang bernama Ariffin Salleh telah menunaikan cek tunai bernilai RM43 juta dalam masa 3 minggu dalam Januari 2015 yang sudah tentu dikesan oleh Bank Negara; wang itu berasal dari SRC dan disyaki dari suntikan dana dari Tabung Haji

    4) Tabung Haji sehingga kini tidak mengeluarkan satu pun kenyataan menafikan penglibatannya dalam keseluruhan pindahan wang keluar masuk ke akaun SRC melalui suntikan dana RM193.5 juta ke dalam Putra Perdana Berhad, yang mana anak-anak syarikatnya digunakan untuk "melapiskan" pindahan wang SRC ke akaun peribadi Dato' Seri Najib


    Apabila tidak ada seorang pun yang saya telah namakan secara terbuka menafikan atau membuat laporan polis, saya semakin yakin bahawa kesemua pendedahan itu dari dokumen SPRMInsider adalah benar.

    Apatah lagi apabila Peguam Negara sendiri enggan menafikan kesahihan dokumen itu dan menukar tajuk perbualan apabila ditanya.

    Maka, pada hari ini saya ingin meneruskan pendedahan mengenai individu dan pihak lain yang menerima wang secara terus dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib seperti yang didedahkan melalui dokumen-dokumen tersebut.

    Rujuk kepada lampiran disediakan untuk senarai penerima-penerima dari kalangan pimpinan Umno dan Barisan Nasional.

    Berdasarkan dokumen itu, ada 8 urusniaga yang boleh dikenalpasti terus bahawa penerimanya adalah bahagian-bahagian Umno sendiri, atau parti Barisan Nasional atau pun individu yang merupakan pemegang jawatan di dalam Umno.

    Saya senaraikan penerima-penerima wang SRC (yang bermula dari wang pencen rakyat) seperti yang terkandung di dalam dokumen SPRMInsider yang berkait dengan Umno:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apandi masih bbercuti? Gaji buta?

      Takda maruah punya orang.

      Dah tahu tak mahu dia keroje lagi, tak mau berambus. Masih nak makan gaji buta.

      Pelesit punya manusia. Nate'.

      Delete
  17. May 26, 2018 7:46:00 PM
    i. Pada 17 Februari 2015, parti UPKO dilaporkan menerima RM1 juta dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib. Nama naib presiden UPKO, YB Datuk Dr Marcus Mojigoh disenaraikan sebagai individu yang bertanggungjawab

    ii. Pada 17 Februari 2015, seorang bernama Asmadi Talib dilaporkan menerima RM50,000 dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib. Semakan mendapati Ketua Umno Padang Serai, Kedah adalah seorang yang bernama Asmadi Talib

    iii. Pada 26 Februari 2015, Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang dilaporkan menerima RM1 juta dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib

    iv. Pada 3 Mac 2015, Umno Bahagian Johor Bahru dilaporkan menerima RM300,000 dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib

    Pembayaran di dalam Februari 2015 adalah lebih sensitif kerana dalam bulan Disember 2014, anak-anak syarikat Putra Perdana Berhad telah memasukkan wang sejumlah RM140 juta ke dalam akaun SRC bagi menggantikan wang yang telah diambil beberapa bulan sebelum itu. Dalam bulan Disember 2014 juga, Tabung Haji telah menyuntik sebanyak RM193.5 juta wang ke dalam kumpulan Putra Perdana Berhad.

    Ini menimbulkan tanda tanya besar sama ada wang yang dipindahkan dari SRC ke akaun Dato’ Seri Najib selepas Disember 2014 adalah dana dari Tabung Haji, yang kemudiannya dilaporkan digunakan untuk membayar parti Barisan Nasional seperti UPKO dan tokoh-tokoh/bahagian Umno yang lain.

    Jumlah yang dipindahkan dari akaun Dato’ Seri Najib kepada tokoh-tokoh Umno, Umno sendiri dan parti-parti Barisan Nasional adalah RM10,020,000 seperti senarai di atas.

    Saya dengan ini mendesak supaya semua yang dinamakan di atas memberi maklumbalas mengenai dokumen ini dan membersihkan nama mereka.

    Saya juga menggesa supaya mereka memulangkan kembali wang ini kepada SRC, terutamanya UPKO yang berisiko tinggi berkemungkinan besar menerima wang Tabung Haji untuk perbelanjaannya; jika mereka tidak dapat membuktikan mereka tidak menerima wang ini seperti yang didedahkan dokumen.

    Dokumen rujukan boleh didapati di blog saya: http://rafiziramli.com/

    RAFIZI RAMLI
    AHLI PARLIMEN PANDAN
    NAIB PRESIDEN KEADILAN

    ReplyDelete
  18. kamu semua silap dengar kot? mungkin dia kata kejar sama dia... bukan kerja sama dia...

    ReplyDelete
  19. Kot benda Allay yang pakai nama Geng Najib dll tuh takut kena siasat.

    Menteri Kommunikasi baru kata "laporan yang diminta termasuk serangan panggilan spam yang dilakukan secara automatik - dikenali sebagai BOTS."

    Dalam blog pun ada spam. Ada BOTS ke tak, tak tau.

    Kepala BOT banyak gamak nya. Ada kaitan dgn Kepala Bapak Najib.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...