Wednesday, 9 May 2018

UNDI UNTUK PERUBAHAN, UNDI DEMI MASA DEPAN, UNDI PAKATAN HARAPAN


Hari ini adalah hari mengundi. Ia adalah hari untuk kita semua membuat pilihan tentang kerajaan masa depan.

Pilihannya juga sudah jelas - antara kleptokrasi dan pencuri atau kembali kepada demokrasi yang sejati.

Tetapi, dengan di malam terakhir pun Najib Razak masih menjanjikan habuan dan umpan iaitu cuti umum dua hari pada 14 dan 15 Mei, tiada tol selama lima hari di awal Syawal dan pengecualian cukai bagi anak-anak muda di bawah usia 26 tahun, gambarannya ialah Najib sudah diberi bayangan tentang kekalahannya.

Lantaran itu, beliau masih cuba menukar kekalahan kepada kemenangan dengan menawarkan habuan dan umpan yang realitinya hanyanya bersifat jangka pendek semata-mata.

Ia sekaligus memberi makna bahawa manifesto BN setebal lebih 200 mukasurat, 14 teras dan dan 364 insiatif yang dibentangkan pada 7 April lalu adalah tidak laku dan ditolak rakyat.

Maka, Najib terpaksa membuat manifesto baru yang hanya mengandungi tiga perkara - cuti umum dua hari, tiada tol dan pengecualian cukai pendapatan untuk anak-anak muda.

Namun, jangan sesekali kita terpedaya dengan habuan dan umpan di saat-saat akhir ini. Ialah adalah ibarat "gula-gula disaluti ganja" yang hanya menyeronokkan untuk seketika saja.

Berbeza dengan amanat terakhir Tun Mahathir Mohamad malam tadi, perinciannya cukup jelas iaitu mengenai maruah, masa depan negara dan membetulkan kesilapan yang telah dilakukan Najib sebelum ini.

Untuk itu, rakyat dan pengundi yang mula menunaikan tanggungjawab hari ini, tiada pilihan lain selain perlu mengundi Pakatan Harapan yang menggunakan simbol PKR. Mengundi Pakatan Harapan ialah untuk untuk perubahan dan masa depan.

Mengundi Pakatan Harapan pada hari ini adalah langkah pertama ke arah perubahan. Perubahan yang kita lakukan hari ini akan memudahkan lebih banyak perubahan lain di masa akan datang. 

Malah jika Pakatan Harapan gagal menunaikan janjinya sekali pun selepas ini,mtidak sukar lagi untuk menjatuhkannya dalam pilihanraya lima tahun akan datang dan kembali memberi kuasa semula kepada BN.

Namun, jika BN dikekalkan lagi hari ini, ia akan terus berkuasa buat selama-lamanya. Lebih dari itu, Najib dan Rosmah, mungkin dengan lebih banyak karenahnya lagi, akan terus membuatkan kita sakit hati dan menderita separuh mati.

Selain itu, dengan semua menteri-menteri yang ada dipilih semula sebagai calon pilihanraya, kemenangan BN juga tidak menjanjikan apa-apa perubahan dalam susunan anggota kabinet kerajaan.

Sanggupkah lagi kita melihat adanya lagi Nazri Aziz, Tengku Adnan Tengku Mansor, Salleh Said Keruak, Noh Omar dan yang lain-lain terus menjadi pemimpin kita?

Kepada penyokong Pas pula, sedarilah parti itu semakin dipinggirkan dan tidak akan ke mana-mana dalam pilihanraya kali ini. Memberi kepada Pas hanya mungkin mengurangkan peluang Pakatan Harapan menjadi kerajaan, manakala Pas sendiri akan lebih tersudut di penjuru tepi.

Oleh itu, demi masa depan negara ini, beralihlah dengan turut mengundi Pakatan Harapan.

Untuk tujuan memantapkan kerajaan selepas ini, Pakatan Harapan mesti diberikan undi dan sokongan yang lebih jitu, bukan sekadar sipi-sipi dengan 115 kerusi atau jumlah yang hampir-hampir dengannya.

Ingatlah, pilihanraya kali ini adalah untuk kita, untuk masa depan kita dan untuk kebaikan anak-anak serta cucu kita. Hanya dengan perubahan, generasi akan akan datang lebih terjamin, bukan dibuai dengan angan-angan, tetapi dalam masa yang sama terus dibebani hutang. (ShahbudinHusin 09/05/2018)

121 comments:

  1. Hahah BN cyber trooper has gone to collect their dedak. No more interested to comment...
    This is reality.. face the facts.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai pengundi2 yang masih teragak agak nak undi siapa -

      Mari lah kita undi parti yang pemimpin nya Najib tidak mencuri, merompak, melanun (kata Tun M) duit rakyat di 1MDB dll,

      Jangan undi Umno/Bn yang Kerajaan nya mengenakan cukai GST yang fakir miskin pun di paksa bayar tiap kali beli beras pun,

      Jangan undi Umno/Bn sebab Najib membiarkan harga barangan melambung tinggi berterusan, Najib tak peduli, tak arahkan pegawai2 penguatkuasa Keenterian berkenaan memeriksa dan ambil tindakan ke atas depa yang na ikkan harga secara rambang.

      Delete
    2. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    3. Jangan lupa sediakan keranda untuk madey keling lepas PRU ni, misi dah selesai boleh ke neraka jumpa LKY... Tak sabar nak main mahjong.... 🀄🀄🀄

      🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌

      Delete
    4. Yang sudah rasa nak undi Umno/Bn pun, dengan hormat nya, di minta fikir semula sabelum mengundi.

      Fikirkan masa depan anak cucu kita jika Najib berterusan

      1. mencuri, merompak dan melanun duit kita rakyat yang di simpan di Perbendaharaan / Kementerian Kewangan, yang di jaga nya sendiri sebagai Menteri Kewangan sebab senang dia nak seleweng dan songlap

      2. mengenakan cukai yang tidak adil spt GST yang orang miskin pun kena bayar, pada hal cukai, selain cukai tanah, motor dsb nya, selalu nya di kenakan ha nya kapada mereka yang berpendapatan lumayan

      3. yang membbenarkan, malahan terlibat, dengan korapsi, saperti di projek ECRL, yang anggaran nya RM35 bilion, tapi di beri kapada syarikat China Kominis dengan harga RM55 bilion. Fikirkan lah kemana beza RM20 bilion itu pergi.

      4. yang menjual tanah dan lain2 aset negara saperti pengeluaran letrik, kapada China Kominis sehingga menjejas kedaulatan negara, kata Tun Mahathir

      5. Membiarkan MB Johor meluluskan projek Forest City yang Bloomberg News kata 700,000 yunit kediaman mahal itu di sasarkan kapada rakyat China Kominis yang banyak duit. Fikir lah, purata 3 orang satu famili pembeli x 700,000 = 2.1 juta rakyat China Kominis di benarkan menduduk tetap (permanent stay) di Johor/ Malaysia, selepas 10 tahun, layak mohon kerakyatan negara ini, menipiskan jumlah dan kuasa politik Melayu di Johor/Malaysia. Bedebah punya kerja.

      Delete


    5. BABBBBIIIIII




      S PELIR R



      S P R


      BABIIIIIII


      AKU BERATUR 1 JAM 45MINIT




      BABIIIIIIII



      S PANTAT R



      .BABBIIIII

      Delete



    6. pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL

      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL

      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL


      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL


      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL




      Delete
  2. Dendam & hasad dengki elok le saja simpan
    Tinggalkan PH serabut yg tiada masa depan
    Kpd org Melayu, BN mereka sandar harapan
    Mereka tak akan makan, fitnah2 yg diumpan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies





    1. BABBBBIIIIII




      S PELIR R



      S P R


      BABIIIIIII


      AKU BERATUR 1 JAM 45MINIT




      BABIIIIIIII



      S PANTAT R



      .BABBIIIII.

      Delete
  3. no more pencacai. now i got no.2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa kah dia ini macai chimpira
      Adakah kacukan chimpanzi-kera
      Kemaiin terkam, mau tunjuk tera
      Bukan kah no 2 itu, Cikgu Kejora

      Kah kaahh kaaahh kaahhh kaahh

      Delete
    2. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    3. Jangan lupa sediakan keranda untuk madey keling lepas PRU ni, misi dah selesai boleh ke neraka jumpa LKY... Tak sabar nak main mahjong.... 🀄🀄🀄

      🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌

      Delete
    4. Kenapa kejora tetiba bera
      Tak pasal bertanya pasal chimpira
      Aku pun nak tabu spesis Kejora.
      Adakah keturunan kekah jolok kera?

      Kah kaahh kaahhh kahhhh kahhhhhhhhh

      Delete
  4. Ingatkan pengumuman mansuh GST ....... yap berubah kepada yang lebih baik .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    2. Jangan lupa sediakan keranda untuk madey keling lepas PRU ni, misi dah selesai boleh ke neraka jumpa LKY... Tak sabar nak main mahjong.... 🀄🀄🀄

      🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌

      Delete
  5. Pastikan anda bawa 3 benda penting ini semasa mengundi:
    1. Bawa Diri
    2. Bawa MyKad (IC)
    3. Bawa Bertenang
    Selamat mengundi yang terbaik untuk masa depan negara teman-teman - P A K A T A N H A R A P A N

    ReplyDelete
    Replies
    1. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    2. Jangan lupa sediakan keranda untuk madey keling lepas PRU ni, misi dah selesai boleh ke neraka jumpa LKY... Tak sabar nak main mahjong.... 🀄🀄🀄

      🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌

      Delete




    3. pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL

      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL

      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL


      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL


      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL






      Delete
  6. Berapa ramai yg bawah 26 tahun layak bayar cukai in the first place!! Adalah sorang dua kot!!! Lagipun minat betul najib ni dgn angka 2...dan 6...perli diri sdiri ke Jib?? HE2 HE2 ke dah buang tebiat nak kalah??..apa pun selamat hari pilihan raya...maaf zahir batin..he2 he2

    ReplyDelete
    Replies
    1. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    2. Jangan lupa sediakan keranda untuk madey keling lepas PRU ni, misi dah selesai boleh ke neraka jumpa LKY... Tak sabar nak main mahjong.... 🀄🀄🀄

      🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌

      Delete
    3. 2 dan 6 adalah angka keramat jib. Misalnya kat sini ada 2 macai belaannya dan 6 sen upah mereka.... Anyway, Selamat berpilihanraya. Eheh jora... Tadi kan kau dah dtg? Bak balik duit raya tu. Kihkihkih

      Delete



    4. pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL

      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL

      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL


      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL


      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL




      Delete
  7. Pemimpin yg hebat ada banyak ide yg ori.Bukan ciplak ide org lain.org bagi cuti dia pun bagi cuti.pemimpin sejati bukan REACT saja tapi muncul dgn ide yg bernas dan menyeluruh untok rakyat macam di Selangor.Ada Program Peduli Rakyat : macam2 ada sheikh - ayer percuma,bas percuma,peduli sehat,macam2 lagi.Klu nak tiru juga tiru semua sekali.Jangan tiru cuti aja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    2. Jangan lupa sediakan keranda untuk madey keling lepas PRU ni, misi dah selesai boleh ke neraka jumpa LKY... Tak sabar nak main mahjong.... 🀄🀄🀄

      🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌

      Delete
  8. Pengunndi yang membaca blog Shahbudin ini boleh lihat betapa badut nya Najib dan betapa jahil nya penyokong2 dia dari komen2 seorang yang pakai nama

    - Reforbasi Madeymugabe
    - KEJORA
    - lebaimodern
    - pejuang rakyat
    - GENG NAJIB
    - dan lain2.

    Komen2 takda isi, kata2 kotor, maki hamun. Ini lah jenis yang Najib bela, beri dedak.

    Tapi dia bosan dan maki hamun mereka yang saperti sekor di sni itu - di Pru13, dia kata "bangang hamjadah" sebab tak mahu cari dan keluarkan fakta2 dan hujah2 yang boleh membantu naikkan imej dia yang merudum hingga kalah undi popular.

    Di Pru14 ini Najib maki "Kepala Bapak Kau" kapada mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaki kopipes dan kaki kacau.seorang pun tak axa menunjukkan mereka ada taraf pendidikkan yg baik

      Delete
    2. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    3. Jangan lupa sediakan keranda untuk madey keling lepas PRU ni, misi dah selesai boleh ke neraka jumpa LKY... Tak sabar nak main mahjong.... 🀄🀄🀄

      🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌

      Delete
    4. Ini sekor lagi BERUK SUBSIDI.
      Kalu mu mari Kelate lo ni ada sekolah beruk.
      Aku boleh hantar mu sokolah supaya jadi cerdik sikit.....
      Aku bimbang malam ini salepas tahu BN tumbang.....kamu pun tumbang sama.

      Delete
  9. Bismillahirrahmanirrahim
    Alhamdulillahirabbilalaamiin

    Dengan Nama Allah Subhanauwatalla undilah Pakatan Harapan.

    In Syaa Allah Pakatan Harapan Allah Subhanahuwatalla izinkan menang dengan cemerlang.

    Aamiin Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    2. Jangan lupa sediakan keranda untuk madey keling lepas PRU ni, misi dah selesai boleh ke neraka jumpa LKY... Tak sabar nak main mahjong.... 🀄🀄🀄

      🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌

      Delete
    3. Masa tgh beratur, adalah satu beruk masih cuba bkempen utk amno

      Sudahnya kena maki dek ada sorang makcik

      Yg lain2 pakat boo kat beruk tu

      Terus thegeh2 cabut

      Lari masuk utan gamaknya cari pisang

      Delete
    4. Memang yg jenis taraf beruk subsidi patut panggil beruk saja.
      Depa bukan reti malu pun dah itu taraf nya.
      Kerja depa ambil upah menulis dan copy pastle. Serupa Bapak Raja Beruk yg lari luar negeri itu hari.
      Ustaz moden ni pun menyamar mengaku lebai supaya orang hormat.
      LEBAI MUNAFIK.

      Delete
  10. Cikgu Kejora terus dengan berpantun seloka
    Hamba tau, dlm blog ini ramai peminat suka
    Sebab ia banyak terselit nasihat, juga jenaka
    Yang bengang pun FuckTun & Suman puaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  11. Hidup PH. Tendang boogeese bg jatuh tergolek dog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    2. Jangan lupa sediakan keranda untuk madey keling lepas PRU ni, misi dah selesai boleh ke neraka jumpa LKY... Tak sabar nak main mahjong.... 🀄🀄🀄

      🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌

      Delete
  12. Minta maaf lah kalau kita ni sering berkelahi
    Atau pun kpd sesiapa, yg hamba luah berahi
    Hamba nak serah & berdoa, ke hadhrat Illahi
    Agar negara tak jatuh, ke tangan haprak tahi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih jora. Semoga doa kau supaya negara ni tak jatuh ke tgn haprak tahi dimakbulkan Tuhan... Errrr.. Haprak tahi tu BN kan? Kalau bukan, mintak diselisihkan Tuhan.

      Delete
  13. Hari yg kita nanti2 kini sudah pun menjelang
    Tak sabar rasa menunggu, undii nak dibilang
    Tak tau ler nanti camner rupa cai2 petualang
    Terutama sekali, Suman dajal ifrit jembalang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  14. Hari ni kita keluar pegi mengundi pilihanraya
    Didoakan, BN terus menang dengan bergaya
    Agar negara, akan terus gemilang bercahaya
    Terhindar dari ancaman puak pakatan buaya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  15. Maruah atau 'rasuah'

    Amanat terakhir Tun Dr Mahathir Mohamad selaku pengerusi HARAPAN berkisar kepada maruah - maruah orang Melayu dan rakyat Malaysia seluruhnya.

    Beliau berkata PRU kali ini bukan sekadar memilih pihak yang menang tetapi mengembalikan maruah orang Melayu yang dirosakkan Datuk Seri Najib Razak, serta merayu rakyat agar tidak terpengaruh dengan tawaran insentif oleh presiden Umno itu.

    Beliau berkata Najib menjadikan "perjuangan terhadap bangsa, negara dan agama" kepada kepercayaan cash is king - serangan yang sering diulanginya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣

      🇺 🇳 🇩 🇮 🇱 🇦 🇭
      🇧 🇦 🇷 🇮 🇸 🇦 🇳
      🇳 🇦 🇸 🇮 🇴 🇳 🇦 🇱


      🇲🇾 🇲🇾 #HEBATKAN NEGARAKU 🇲🇾 🇲🇾



      👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏 👏

      Delete
    2. Jangan lupa sediakan keranda untuk madey keling lepas PRU ni, misi dah selesai boleh ke neraka jumpa LKY... Tak sabar nak main mahjong.... 🀄🀄🀄

      🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌🇰🇦🇭🌌

      Delete
  16. Kpd bakal pengundi yang masih serba salah
    Nampak je lambang dacing pangkah sajalah
    Negara akan terus aman selamat, InsyaAllah
    Kiita pastikan, agar puak pemberontak kalah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. JORAH


      KAWAN KAU REFORBASI NAJIBABEY NI PKMAK BETUL




      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL

      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL

      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL


      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL


      pkmak REFORBASI NI ANAK BABI BETUL






      Delete
  17. Kalau tidak berat sangat penyelewengan Najib, takkan 3 orang veteran Umno pun membidas dia -

    Najib hari ini membuka mulut berhubung tokoh veteran Umno - Daim Zainuddin, Rafidah Aziz dan Rais Yatim - yang berkempen untuk HARAPAN.

    Walaupun tidak menyebut sebarang nama, beliau menyatakan rasa kecewa dengan tiga bekas pemimpin Umno itu yang menurutnya menikam parti itu dari belakang di saat genting seperti ini.

    "Malangnya ada orang dapat macam-macam daripada UMNO, jawatan tinggi, pendapatan yang kaya tapi sanggup dia tikam UMNO dalam saat-saat macam ni," katanya seperti dipetik Bernama.

    Mengulas kenyataan itu, Rafidah berkata juga merasa sedih kerana dikhianati Najib yang didakwanya melanggar kepercayaan dan amanah sebagai perdana menteri.

    ReplyDelete
  18. Dengarlah sini, wahai semua bakal pengundi
    Pilih lah parti BN, walau apa pun yang terjadi
    Jgn disokong, pejuang kepentingan peribadi
    Tinggalkan mereka itu puak tali barut Yahudi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  19. Mengundi ini tidak ler semudah nak beli keju
    Ia lebih kurang, seperti kita nak memilih baju
    Kita beri mandat kpd BN terus pegang teraju
    InsyaAllah negara kan terus makmur & maju

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  20. 'Kalahkan kerajaan yang sembah duit ini'
    Mahathir Mohamad | Diterbitkan 8 Mei 2018, 11:24 malam | Dikemaskini 9 Mei 2018, 12:46 tengah malam

    Item 1
    Item 2
    A+ A-

    ULASAN | Esok kita akan mengundi. Mengundi adalah tanggungjawab kita bersama. Undi kita menentukan nasib kita dan anak cucu kita. Bagi orang Melayu PRU ini bukan semata-mata untuk cari kemenangan bagi parti politik tetapi juga untuk menebus maruah bangsa.

    Ibu bapa kita dahulu berjuang untuk membebaskan kita dari belenggu penjajahan. Sekali gus maruah kita tertebus dan kita menjadi bangsa yang berdaulat yang boleh tentukan nasib kita sendiri.

    Sebenarnyalah setelah merdeka, kita dapat buktikan kepada dunia bahawa kita boleh dan kita mampu mentadbir dan membangunkan negara kita. Kejayaan kita jauh lebih tinggi dari banyak negara-negara lain yang mencapai kemerdekaan bersama kita.

    Negara berbilang kaum kita aman dan pemerintahan berasas undang-undang dapat kita laksanakan. Ya, pada tahun 1969 tercetuslah rusuhan kaum. Ramai pemerhati luar dan rakyat juga berpendapat habislah Malaysia, habislah demokrasi Malaysia.

    Tetapi, dalam jangka masa yang pendek sahaja, tanpa bergantung kepada sesiapa, keamanan dikembalikan dan pentadbiran berasas undang-undang dikuatkuasa semula.

    ReplyDelete
  21. Pergii mengundi elok2 dan jgn lah bergadoh
    Usah ikut rentak PH, buat tindakan yg bodoh
    Jauhi parti haprak, yng hanya kuat menudoh
    Jadikan lah BN tempat org Melayu bertedoh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  22. Malapetaka pemerintahan Najib

    Walaupun ada yang berpendapat kerajaan MAGERAN patut diteruskan, tetapi pemimpin ketika itu tolak jalan yang mudah dan Malaysia memulih semula imejnya dan pembangunannya diiktiraf dunia sebagai harimau Asia – tiger of Asia.

    Sepatutnya negara bertuah ini akan terus maju dan menjadi negara maju pada tahun 2020. Malangnya pemerintahan oleh perdana menteri ke-enam telah membawa malapetaka.

    Daripada perjuangan untuk bangsa, negara dan agama Datuk Seri Najib Razak membawa kepercayaan bahawa segala-galanya boleh dibeli dengan wang.

    Sekarang negara kita sudah tidak lagi dikenal sebagai Tiger of Asia. Sebaliknya dunia pandang hina kepada kita, menyenaraikan kita sebagai satu dari sepuluh negara yang amalan rasuahnya tertinggi.

    Kita juga tidak lagi ditakrif sebagai demokrasi. Sebaliknya kita dikenali sebagai kleptokrasi – negara pimpinan perasuah dan pencuri.

    ReplyDelete
  23. Dengar lah, hamba ingin bagii sedikit nasihat
    Pergi lah keluar mengundii, dgn cara yg sihat
    Di tmpt undi, puak pmbgkng penuh muslihat
    Depa ni suka buat kecoh dan bertindak jahat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  24. Maruah kita jatuh menjunam. Kita malu nak dikenali sebagai orang Malaysia. Kita hanya boleh pulihkan maruah kita jika kita tukar kerajaan, diganti oleh parti yang terhad kuasanya sehingga tidak mungkin kuasa disalahguna seperti sekarang.

    Untuk ini kita perlu kalahkan kerajaan pimpinan Najib, BN dan Umno yang sudah dirosakkan oleh Najib.

    Pilihanraya ke 14 ini jelas tidak seperti PRU yang terdahulu. Dahulu pembangkang tidak punyai harapan mengalah dan menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

    Dahulu pembangkang hanya bercita-cita menjadi pembangkang yang kuat, yang mampu menegur kerajaan. Tidak lebih dari itu.

    Tetapi kali ini, PRU ke 14 ini, tugas dan tanggungjawab pembangkang tidak sahaja setakat membangkang tetapi pembangkang mesti kalahkan BN dan dirikan kerajaan baru.

    ReplyDelete
  25. Nampak nya tidak terjawab si polan yang menggunakan berbagai nama, termasuk Kejora, pejuang rakyat, lebaimodern, GENG NAJIB dsb nya.

    ReplyDelete
  26. Segala-galanya bergantung kepada sokongan menyeluruh dari rakyat kepada gabungan parti pembangkang.

    Hanya jika rakyat sedar akan kerosakan yang telah dilakukan oleh Najib sebagai perdana menteri - kehancuran institusi-institusi kerajaan sehingga pendakwa raya, polis dan lain-lain institusi kerajaan tidak lagi dipercayai oleh masyarakat kerana tidak lagi dapat menegak undang-undang, beban hutang yang amat berat yang diletak di bahu kita dan anak cucu kita selama puluhan tahun;

    hanya kalau rakyat sedar dan ambil berat berkenaan hal-hal negara serta menolak kemungkaran, barulah negara boleh diselamatkan dari malapetaka yang mengancam masa depan kita.

    Kesedaran rakyat perlu diterjemah kepada undi bagi kebaikan. Undi rakyat amatlah penting kali ini. Hanya undi kita yang boleh selamatkan negara kita dan nasib buruk yang akan menimpa kita dan anak cucu kita jika kerajaan sekarang diteruskan.

    ReplyDelete
  27. Suman ke tmpt ngundii, fitnah mau dibancoh
    Di situ, kat pengundii, api dia cuba nak cucoh
    Mmg itu tektik pmbngkg, yg suka buat kecoh
    Diharap pihak berkuasa jgn ler acoh tak acoh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  28. Dah hari PRU pun Suman masih pegi melobi
    Kempen sakan ler, utk Madey dia punya nabi
    Mesti dia ini berdoa utk puak DAP kafir harbi
    Menang kalu, kenyang ler dia panggang babi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  29. Wak Suman usah lah buat2 lupa mcm sialan
    Tarikh berjumpa di JB tu, genap lagi sebulan
    Bersiap lah nko Wak, dengan segala bekalan
    Beli lah banyak2 belon buat berlatih pukulan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  30. Generasi muda mesti diberi sebanyak peluang dan latihan supaya teknologi maklumat, sains komputer, circuit design dan programming dapat dikuasai oleh mereka.

    Hanya dengan cara ini sahaja baharulah kita dapat naikkan pendapatan dan taraf hidup generasi muda apabila bekerja.


    Sesungguhnya banyaklah masalah yang perlu diperbaiki di negara kita. Orang perempuan, wanita, kaum ibu, srikandi, pemuda dan pemudi semuanya menghadapi masalah.

    Hanya dengan menukar kerajaan barulah masalah-masalah ini dapat diberi perhatian dan diredakan. Saya rayu supaya rakyat membantu HARAPAN untuk memulih dan menyelamatkan negara tercinta ini.

    Rakyat secara sendirian tidak dapat selamatkan diri dan negara. Parti seperti HARAPAN juga tidak mungkin pulih negara bersendirian. Tetapi gandingan rakyat dan parti boleh, insyaallah.

    Oleh itu keluarlah beramai-ramai pada 9 haribulan Mei dan undilah HARAPAN dengan simbol keadilannya supaya terselamatlah Malaysia dari kleptokrasi dan akan kembalilah demokrasi dan pemerintahan mengikut undang-undang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usah diracun, muda punya generasi
      Mmg sejak zmn Matdey, kleptokrasi
      Sama lah dgn cerita1998, reformasi
      Itu semua, isu yng sudah lapok basi

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    2. Kejora ini penuh dgn ilmu di dada
      Tak ada apa setakat si biol zenda
      Begitu jugak, kalau si bingai abda
      Depa ini mudah hamba persenda

      Kah kaahh kaahhh kaahhh kaahh

      Delete
  31. Suman badut pelawak sering bikin hatii geli
    Terbayang, kalau diia berkaiin batik dgn coli
    Terus diam bapok ini hamba sekeh dan buli
    Pegi pantau pun, hp takkan tak bawa sekali

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  32. Jangan gadai negara kerana sogokan

    Duit sogokan yang diperolehi tidak kekal. Tidak lama lepas duit sogokan diterima akan habislah duit itu dibelanja. Janganlah kerana duit yang sedikit ini kita sanggup gadai negara kita selama-lamanya.

    Inilah yang akan berlaku jika Najib terus jadi perdana menteri. Janganlah biar wilayah-wilayah Malaysia dijual lagi oleh Najib dan menjadi wilayah asing.

    Mengundi Najib mendedahkan negara kita kepada kehilangan banyak lagi wilayah. Setakat ini pun sudah besar kehilangan wilayah kita.

    Najib berjanji akan tingkatkan industri pembuatan kita. Tetapi dengan penjualan Proton kita tidak lagi mempunyai kereta nasional dan industri kejuruteraan membuat komponen kereta pun sudah tutup. Bukan perkembangan industri yang kita lihat tetapi kehancurannya.

    ReplyDelete
  33. Udah tiada lagii, cai2 haprak punya komentar
    Menunggu keputusan PRU, mereka terketar2
    Mesti ramai nanti tersentak, bila PH terlantar
    Ramailah nanti pergi wad hospital mendaftar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  34. Yang diperlukan dari kita hanyalah mengundi untuk kalahkan kerajaan yang menyembah duit ini. Itu sahaja bagi kita. Bagi saya juga.



    Di negara lain rakyat sanggup bermati-matian mempertahankan kedaulatan dan kemerdekaan negara mereka, menjatuhkan pemerintahan yang zalim. Kita tidak perlu berkorban nyawa untuk selamatkan negara kita.

    Sebab itulah saya kembali aktif dalam arena politik. Kita hanya perlu undi.

    Undi kepada HARAPAN akan selamatkan negara tercinta ini dari pimpinan cash is king dan kemungkarannya. Di mata mereka, diri kita, maruah kita boleh dibeli dengan wang ringgit.

    ReplyDelete
  35. Mahu komen terus hamba dah mula bosan
    Cai2 sudah tidak mampu bagii apa2 ulasan
    Kita tunggulah saja, nanti keluar keputusan
    Utk PH, hamba order sepasang batu nesan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete

  36. 'Kalahkan kerajaan yang sembah duit ini'

    Undi Najib dedah negara hilang banyak lagi wilayah, Malaysia sudahpun hilang sebahagian besar wilayahnya.

    8 Mei, 11:24 malam oleh Mahathir Mohamad

    Dr M rayu jangan gadai negara kerana sogokan

    "Di mata mereka, diri dan maruah kita boleh dibeli dengan wang ringgit... jangan biarkan bangsa kita terus dihina dan diperkecilkan," katanya.

    ReplyDelete
  37. undi pas dapat najib
    undi bn dapat rosmah

    ReplyDelete
  38. Minggu depan, kiita Islam dah nak berpuasa
    Mungkin ada juga cai resah dah mula terasa
    Suman, FuckTun, Mekcy dgn Kejora berdosa
    Miintak lah ma'af, hamba teriima bila2 masa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaashhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah sakit otak orang ni..dia yg banyak buat dosa dgn orang lain, orang lain disuruh minta maaf kat dia
      kah kaahh kkaaàaaaaaahh

      Delete
    2. Hooi Tanah Melayu Hulu botak
      Apasal cakap Kejora sakit otak
      Nanti kepala nko tu aku hentak
      Tak pasal2 pulak ko mati katak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

      Delete
  39. Tun Dr Mahathir Mohamad merayu kepada rakyat Malaysia agar tidak menggadaikan negara hanya untuk apa yang disifatkannya sebagai sogokan daripada BN.

    "Duit sogokan yang diperolehi tidak kekal, tidak lama lepas duit sogokan diterima akan habislah ia dibelanja.

    "Janganlah kerana duit yang sedikit ini kita sanggup gadai negara kita selama-lamanya, yang akan berlaku jika Najib terus menjadi perdana menteri," katanya.

    Pesanan itu seolah-olah ditujukan kepada pengumuman Datuk Seri Najib Razak, walaupun ucapan kedua-dua pemimpin itu berjalan serentak.

    Dalam ucapannya, Najib mengumumkan beberapa insentif jika sekali lagi diberi mandat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Matdey tua, terus dgn perangai keji
      Asal dtg darii Najib, dia kira nak taji
      Yg dia sendiri tu tak pernah dia kaji
      Manifesto PH, bulan bintang dijanji

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    2. kalau nak bulan undi parti cap bulan..kaah kaah kkaaahh

      Delete
    3. Lawak juga ko, Tanah Melayu Hulu
      Dgn ko ni, aku tak le sangat bebulu
      Ko kasi komen ada juga segan silu
      Kalu si Suman, siiap dah kena palu

      Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

      Delete
  40. Ada janji pengecualian cukai buat anak muda berusia 26 tahun ke bawah, tiada kutipan tol di lebuh raya selama lima hari, dan ada banyak kata-kata manis yang berhamburan dari Pekan.

    Adakah semua itu boleh dipercayai? Tentulah. Lagi pun kita tidak melihat ada sesiapa yang panjang hidungnya seperti Pinocchio, kan? (Pinocchio = kerekter di negara Barat yang bermakna kuat menipu).

    Bezakan dengan apa yang dijanjikan Pakatan Harapan (HARAPAN). Pada malam terakhir sebelum mengundi pengerusinya sekadar bercakap tentang maruah, tentang peluang dan menebus kesilapan silam.

    Jika boleh disimpulkan tema ucapan Tun Dr Mahathir Mohamad kepada rakyat Malaysia malam ini ialah menyelamatkan negara dan membawa tanah tercinta ini jauh dari malapetaka.

    Lebih padat makna nya dari janji kebendaan. Terutama nya apabila harga diri rakyat Malaysia sekarang sebenarnya sangat murah akibat perbuatan Najib.

    ReplyDelete
  41. Cai2 haprak lain sudah tidak ada
    Masing2 gelisah mengurut dada
    Hanya yng tinggal si dungu abda
    Tetapi komen, hampas taik kuda

    Kah kaahh kaahhh kaahh kaahh

    ReplyDelete
  42. Merdeka Center: Undi popular BN 37%, HARAPAN 43%, PAS 19%

    Namun dalam sistem first past the post yang diamalkan, peratusan itu tidak semestinya mencerminkan jumlah kerusi di Parlimen.

    Tapi, kita tunggu lah keoutusan di malam ini.

    ReplyDelete
  43. Tunggu dedak,terus merapu
    Selagi tak dapat,tak mengundi aku
    Itu namanya kera penipu
    Kera? kojola sudah mengaku!

    Dari pagi kita dah undi
    Kojola kera masih menanti
    Tunggu dedak satu baldi
    Mahu sarapan bersama roti!

    Yakin dia semuanya senang
    Banyak berpakat untuk menang
    Bawah tipu atasnya tenang
    Guna cara nang butinang!

    Jangan takbur kuasa dan ringgit
    Rakyat hidup sudah terhimpit
    GST sah jahat menggigit
    Harga barang rakyat tersepit!

    Ini kera mungkin beserban
    Dosa pahala dia yg simpan
    Belajar agama mungkin dijamban
    Mencarut,syurga ada harapan?

    Jalan kengkang serban berlilit
    Di Chow Kit Road kerja mengulit
    Kojola bangang mata tak kelip
    Selalu kena, terberak sembelit!

    Nak tanya Aci undi di mana?
    Malam tadi dengar bersama
    "Ayoo maa,ayoo paa",Aci dah kena
    Tak padan kengkang,tapi tak lama!

    Lepas undi dedak dah tamat
    Pi Langkawi jual gamad
    Boleh singgah ke Pusat Khidmat
    Tengok Mahathir..bukan main smart!

    Kesian kengkang apa nak kerja
    Jasa nak tutup dekat Primera
    Puad dah cabut,takde belanja
    Meroyan,menjerit kojola kera!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ki kih..dtg lagi si bingai FuckTun
      Kutuk orang, tiada sopan santun
      Pantun serabut melantun-lantun
      Masih ler lagi jadi serupa kartun

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    2. Pantun mcm bapok lebih mekap
      Ngaku lama tapi tak jugak cekap
      Praktik tak jadi hanya kuat cakap
      Cukup jer, hamba jwb serangkap

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    3. Peratusan keluar amatlah tinggi lapor spr. Setakat jam 12tgahri sudah hampir 48% telah membuang undi. Lebihkurang 7juta pengundi dripada lebih 14juta yg layak.


      KEJORA SUDAH BERSEDIA TERIMA KERAJAAN BARU???

      Delete
    4. FuckTun dibogel tiada benang seutas
      Kini dia kalut, mencari pen dan kertas
      Nak karang pantun, tak cekap pantas
      Itu pun kemaiin, ada hati naiki pentas

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaahh

      Delete
    5. JamesBean naper biol keliru
      Mcm kera je, ko tergaru-garu
      BN disokong, ko dah terharu
      Apa ker jadah, kerajaan baru

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    6. Hahahaha...tak sudah perangai budak tadika kau

      Delete
  44. Anwar Ibrahim menggesa peralihan kuasa serara aman jika Pakatan Harapan (HARAPAN) menang pilihan raya umum esok.

    "InsyaAllah jikalau HARAPAN menang, maka berilah keyakinan kapada Tun Dr Mahathir Mohamad, (Datuk Seri) Dr Wan Azizah Wan Ismail dan pimpinan HARAPAN yang lain untuk mengendalikan keadaan dengan baik.

    "Proses peralihan kuasa atau transisi perlu aman dan menurut proses undang-undang.Kita bertekad menggalas tugas dengan menggembeling tenaga seluruh rakyat Malaysia," katanyaAnwar Ibrahim menggesa peralihan kuasa serara aman jika Pakatan Harapan (HARAPAN) menang pilihan raya umum esok.

    "InsyaAllah jikalau HARAPAN menang, maka berilah keyakinan kapada Tun Dr Mahathir Mohamad, (Datuk Seri) Dr Wan Azizah Wan Ismail dan pimpinan HARAPAN yang lain untuk mengendalikan keadaan dengan baik.

    "Proses peralihan kuasa atau transisi perlu aman dan menurut proses undang-undang.Kita bertekad menggalas tugas dengan menggembeling tenaga seluruh rakyat Malaysia," katanya

    ReplyDelete
  45. Tadi saya telah pergi ke pusat mengundi dan terkejut besar. Tak pernah dlm sejarah ada begitu ramai pengundi yg beratur utk membuang undi mpd Pakatan Harapan. Ini tanda UMNO/BN akan kalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mohd


      BABBBBIIIIII




      S PELIR R



      S P R


      BABIIIIIII


      AKU BERATUR 1 JAM 45MINIT




      BABIIIIIIII



      S PANTAT R



      .BABBIIIII

      Delete
  46. Nampak nya tidak terjawab si polan yang menggunakan berbagai nama, termasuk Kejora, pejuang rakyat, lebaimodern, GENG NAJIB dsb nya.

    Menglah kah? Rasa Najib nak kalah kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zenda (spenda) dgn Suman sama
      Geng BN ramai, dia tak nak terima
      Dia kata, kita guna berbagai nama
      Beginii lah bila fasiiq, tiada agama

      Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

      Delete
  47. Pemimpin BN pun dakwa telefon digodam

    Antaranya: Abdul Rahman Dahlan dan Khairy Jamaluddin.
    M'kini.

    ReplyDelete
  48. Tentu ramai yang menagamuk mnunggu begtu ramai dalam suasana begitu panas, sistem SPR tak memenbantu OKU, ada yang balik tak mengundi.

    Harap ramai fence sitters undi PH sebab itu.

    Nong Chik tegur SPR

    Calon BN Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin menegur Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) kerana tidak mempunyai kemudahan untuk pengundi berkerusi roda.

    Beliau menegaskan bagaimana orang kurang upaya terpaksa menaiki anak tangga untuk ke tingkat pertama sekolah untuk mengundi.

    Menurutnya, saluran 2 berada di tingkat atas, manakala saluran 1 di tingkat bawah, tetapi pengundi yang kurang upaya perlu mengisi borang untuk menukar lokasi, dan borang itu tidak mencukupi.

    Katanya ada warga emas yang menunggu sejak jam 7.30 pagi, pulang tanpa mengundi kerana mereka terpaksa menunggu di bawah panas terik, katanya kepada media sambil menegur SPR kerana tidak membantu orang kurang upaya untuk menunaikan tanggungjawab mereka.

    https://www.kinitv.com/video/60733O74#AqMbdHwBMFyMQaQV.99

    ReplyDelete
  49. nampaknya blog ni amat popular smp 2/3 cyber sentiasa perhatikan.Bagus Blogger Usaha Lg

    ReplyDelete
  50. Ajak berpantun naik ke pentas
    Ini kera nak kalih deras
    Pentas joget tempat menetas
    Tapi menari tetap keras!

    Suman ajak tak pernah mahu
    Macam jantan takde bulu
    Semua di sini sudah tahu
    Ini kera syaitan penghulu!

    Gila seks nenek pun sula
    Tak padan kengkang jalan sehala
    Anak perempuan dia pun tala
    Kera camni zoo pun bala!

    Cakap banyak lagak tak guna
    Jom ke pentas walau di mana
    Cekap berpantun tunjuk di sana
    Susah nak cuti ke zoo sana?

    Bulu sehelai dahlah jarang
    Bros James,Zenda konon nak serang
    Sebut agama macam si Marang
    Tapi Chow kit kera bersarang!

    Tinggal hanya beberapa jam
    Parti klepto rakyat dah gam
    Ini kera nak kena rejam
    Itu pasal sekarang meragam!

    Suman handsome segak bergaya
    Walau tua ada benda
    Beristeri dua,jealous buaya
    Kojola hanya ada sepender!

    Sepender koyak penuh berlubang
    Tak dapat ganti masih nak gebang
    Jika parti klepto terbang
    Kera masuk Hospital Subang!



    ReplyDelete
    Replies
    1. FuckTun nyata sgt tidak mampu
      Pantun dia hanya sasau merapu
      Idea dipenuhii, khayalan menipu
      Tiada benda pun, yng dia tumpu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    2. FuckTun di hatinya dengki bertunas
      Pantun hamba cantik hatinya panas
      Rambut jadi cacak, mcm duri nenas
      Macam ini ker otai puak pengganas

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. Tengok le Kejora berpantun madah
      Susunan baris & bunyi sama, indah
      FuckTun punya, mcm haram jadah
      Orang nengok pun mcm nak ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

      Delete
    4. Konon ngaku, dah pantun lama
      Tapi jadi serupa hingus gelema
      Kalau lagu, sgt lah burok irama
      Tak spt hamba baris2nya sama

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    5. Malu lah sikit, FuckTun petualang
      Konon ngaku pemantun terbilang
      Tapii pantun, serupa bapok jalang
      Isi yg sama je asyik diulang-ulang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhhh

      Delete
    6. FuckTun cari ilham dudok melahu
      Tulis & padam, sampai sakit bahu
      Walau tak retii, dia cuba semahu2
      Dia tak kan ngaku, yg dia tak tahu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    7. Pantun FuckTun mcm ubi lengat
      Org mau baca pun tak semangat
      Asyik jer dgn Kejora kena sengat
      Kemaiin nak ke pentas, yakin sgt

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    8. Kasihan FuckTun, cacai Yahudi
      Nak siap pantun peluh dimandi
      Pantun pun serupa mabok todi
      Dia perlukan bakat semula jadi

      Kah kaahh kaahh kaahh kaahh

      Delete
    9. Malu le, kalu pengarang dia ngaku
      Pantun pun mcm orang tiiga suku
      Takkan begini bingai penulis buku
      Kalu dia buat sebuah pun tak laku

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    10. FuckTun udah jadii sasau sawan
      Dia hanyalah sbg bahan gurauan
      Cgu Kejora berbakat sasterawan
      Bukan layak dia untuk nak lawan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
  51. Mana pergi si polan yang menggunakan berbagai nama, termasuk Kejora, pejuang rakyat, lebaimodern, GENG NAJIB dsb nya?

    Di harap dia tidak pergi mengundi kali ke dua.

    ReplyDelete
  52. Menipu - memgundi pakai nama orang lain -

    Selepas kira-kira empat jam mengundi, sekurang-kurang nya empat laporan polis dibuat berhubung kemungkinan terdapat salah laku.

    Di Pulau Pinang, pengundi Goh Por Cheong berkata beliau dimaklumkan oleh pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya bahawa dirinya telah mengundi, walaupun dia belum berbuat demikian.

    Goh, yang beratur untuk mengundi di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina Kong Min Pusat di Air Itam sejak jam 8.30 pagi, berkata beliau mengesyaki namanya telah digunakan oleh orang lain.

    "Saya dapati nama saya telah dipotong oleh pegawai SPR, yang memberitahu bahawa saya telah mengundi.

    "Tetapi saya belum mengundi dan saya sedang berbaris, saya mengesyaki nama saya telah digunakan oleh orang lain," kata Goh dalam laporan polis yang dilihat oleh Malaysiakini.

    Sementara itu, dua laporan polis dibuat di Batu, Kuala Lumpur oleh Mohmad Shahrul Razali dan Mohd Faizal Anuar yang mendapati bahawa kertas undi mereka mempunyai tanda 'titik' di petak bagi calon BN.

    Menurut laporan polis mereka, 'titik' berkenaan berada di atas huruf 'H' dalam nama calon BN, Dr Dominic Lau Hoe Chai.

    Mereka mendakwa permintaan untuk kertas undi baru dari ketua pusat pengundian itu juga mendapati terdapat 'titik' yang sama di tempat yang sama di semua kertas undi.

    "Atas sebab itu tiada kertas undi baru dikeluarkan dan saya diminta untuk meneruskan proses pengundian.

    "Saya memaklumkan ejen pengundian dan saya diarahkan membuat laporan polis," kata Mohd Shahrul.

    Di Port Dickson, polis mengesahkan menerima satu laporan berhubung insiden kekecohan melibatkan pengedaran kertas undi palsu yang berlaku di pekarangan Sekolah Kebangsaan Port Dickson, pagi tadi.

    Bernama memetik Ketua Polis Negeri Sembilan, Datuk Noor Azam Jamaluddin sebagai berkata laporan tersebut dibuat oleh calon Pakatan Harapan di Balai Polis Port Dickson, pada kira-kira 10.30 pagi.

    “Siasatan awal mendapati remaja perempuan yang mengedarkan kertas undi palsu itu merupakan Orang Kelainan Upaya iaitu seorang yang lembam.

    “Kami masih menyiasat sama ada remaja itu diupah oleh mana-mana pihak untuk berbuat demikian,” katanya.

    Noor Azam berkata kes itu disiasat di bawah Seksyen 24 B(7) Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954, yang menetapkan semasa tempoh berkempen tidak boleh mempamer atau melekat apa-apa bahan pilihan raya dalam jarak 50 meter dari mana-mana sempadan tempat mengundi.

    Sementara itu, seorang wakil Pakatan Harapan, R. Saravanan berkata remaja itu didapati sedang mengedarkan kertas undi palsu kepada para pengundi yang memasuki pekarangan pusat mengundi tersebut.

    “Kertas undi itu memaparkan tanda pangkah di kotak calon Barisan Nasional, Datuk VS Mogan yang bertanding di kerusi Parlimen Port Dickson,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seorang lagi pengundi dapati namanya dipotong

      3.15 petang: Bukit Mertajam, Pulau Pinang - Seorang pengundi di Berapit diberitahu bahawa namanya sudah dipotong ketika dia ke pusat mengundi.

      Foo, 65, dimaklumkan oleh pegawai yang menjaga pusat mengundi bahawa seseorang yang menggunakan namanya sudah mengundi untuknya. JUsteru, Foo tidak dibenarkan mengundi.

      Foo kemudian menunjukkan kepada media dan calon HARAPAN Bukit Mertajam Sim Chee Keong bahawa jarinya yang belum berdakwat sebagai bukti dia belum mengundi.

      Susulan itu, Sim menyatakan kekecewaannya terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

      Sim memetik artikel 119 dalam perlembagaan persekutuan menjamin hak untuk mengundi dan berkata Foo telah dinafikan hak itu.

      Sim menggesa pengundi yang menghadapi masalah serupa agar melaporkan kepada pegawai SPR dan membuat laporan polis selain memaklumkan calon atau perwakilan.

      Delete
    2. Lagi nama pengundi digunakan orang lain

      4.10 petang : Bukit Tengah - Calon PKR Bukit Tengah, Gooi Hsiao Leung menemui seorang pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) apabila salah seorang pengundi tidak dibenarkan mengundi kerana seseorang telah mengundi menggunakan namanya.

      Gooi memberitahu pegawai itu, beliau boleh memeriksa pengundi tersebut kerana jarinya tidak diwarnakan dengan dakwat kekal.

      "Kamu tidak boleh halangnya mengundi kerana ini adalah haknya. Ia adalah hak perlembagaan untuk mengundi," kata Gooi kepada pegawai SPR, yang menegaskan lelaki itu tidak dapat mengundi.

      "Mengundi dengan menggunakan IC dan nama orang lain adalah penipuan," kata Gooi sambil menambah laporan akan dibuat kepada SPR.

      Menurut Gooi, insiden itu berlaku di SJK C Peng Bin, sementara insiden yang lain berlaku di SJK C True Light, Perkampungan Juru.

      Delete
  53. BERSIH gesa panjangkan masa mengundi

    3.30 petang: BERSIH melalui kenyataan media menggesa SPR memanjangkan masa mengundi agar semua pengundi yang sudah memasuki pusat mengundi sebelum pukul 5.00 petang dibenarkan mengundi.

    Dalam kenyataan itu, BERSIH berkata pihaknya mendapat banyak laporan dari merata tempat tentang kesesakan yang sedang berlangsung di tempat mengundi.

    BERSIH juga menyeru semua rakyat Malaysia yang belum membuang undi untuk segera ke pusat mengundi.

    "Sila pastikan anda memasuki perkarangan pusat mengundi sebelum jam 5 petang dan jangan beredar dari kawasan tersebut selagi anda tidak mengundi.

    "Mengikut seksyen 4(d) Akta Kesalahan Pilihanraya 1954, pegawai-pegawai SPR akan melakukan kesalahan undang-undang jika pengundi yang berhak mengundi di mana-mana bahagian pilihan raya dinafikan hak mereka untuk mengundi.

    "Kami menyeru semua rakyat untuk berada di pusat mengundi untuk memberi sokongan kepada mereka yang sedang beratur tetapi belum mengundi," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin: Larang orang masih beratur mengundi selepas 5pm tidak adil, zalim
      FMT Reporters | May 9, 2018

      GE14 LIVE
      Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Azmin Ali membidas SPR kerana tidak membenarkan pemilih berdaftar yang masih beratur daripada membuang undi selepas 5.00 petang.

      Delete
    2. Selepas 5pm jangan keluar walaupun disuruh, kata Bersih

      Bersih 2.0 menyeru pemilih berdaftar yang masih beratur ketika tempoh pengundian tamat pada 5.00 petang untuk tidak keluar dari pusat pembuangan undi sehingga dibenarkan membuang undi.

      Badan reformasi pilihan raya itu berkata SPR mesti membenarkan pemilih yang masih beratur menjalankan tanggungjawab mereka dan tidak boleh meminta mereka beredar.

      "Jangan beredar dan pertahankan hak anda untuk mengundi. Bukan salah anda mereka lembab bekerja."

      SPR meminta pemilih terkesan mengambil gambar dan menulis nama ketua tempat mengundi atau pegawai SPR yang enggan membenarkan mereka membuang undi dan kirim ke aduan.pemantau.org untuk tindakan undang-undang selanjutnya.

      "Semua calon, ejen calon, PACA dan peguam tolong berada di pusat pembuangan undi dan membantu pemilih yang masih beratur," katanya.

      Delete
  54. Don't budge even after 5pm, Bersih tells voters stuck in long queues

    If you are already there before 5.00pm, EC must allow you to vote and cannot ask you to leave.'

    ReplyDelete
    Replies
    1. 5pm deadline: Stay and insist on your right to vote, says Bersih

      Bersih has called on those who lined up before 5pm to stay and insist on their right to vote.

      "Do not go away even if the EC says you are too late. If you are already there and in queue before 5pm, the EC must allow you to vote and cannot ask you to leave.

      "Stay and insist on your right to vote. It is not your fault that they are too slow."

      "If the queues are still very long at 5pm, please help us to take a photo of the queue, and write down the names of the ketua tempat mengundi or any SPR officers that refuse voters that are already queuing before 5pm to vote. This is important if we need to file legal action later," it said in a statement today.

      Photos and names can be submitted to aduan.pemantau.org.

      Delete
  55. First-time voter complains of six-hour wait
    Malaysiakini Team | Published on Today 6:55 am | Modified on Today 5:11 pm

    First-time voter complains of six-hour wait

    4.45pm: SJK (T) Ladang Highlands, Klang - Twenty-two-year old first-time voter Bryan tells Malaysiakini that he had to wait more than six hours to cast his vote today.

    "I arrived at my voting centre at 9am and only voted at 3.15pm. My voting stream was all young voters and first-time voters.

    "A few of us asked the Election Commission (EC) officials there why it was taking so long, they said there were just too many people and they were doing their best.

    "I thought it was very poorly organised, there was no order and it was super messy. I waited six hours for a process that took me less than one minute," he says when contacted.

    Bryan says that when he left his voting centre, there were more than 100 voters still in the queue for his voting stream.

    He hopes the EC keeps polling centres open past 5pm for those still in the queue.

    "I queued from 9am, I can't imagine what will happen to those who came after 12noon. They might miss out on voting," he adds.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...