Thursday 3 May 2018

SEMAKIN NYATA PAS SOKONG BN


Apabila hati kita menyukai seseorang, walaupun berkali-kali dinafikan oleh mulut, biasanya petunjuk daripada kata hati itu tetap akan terserlah akhirnya.

Begitu juga dengan Pas, meskipun selalu menyatakan mereka tidak menyokong UMNO dan BN, kebenaran yang datang daripada hati kecil Hadi Awang ternyata semakin sukar dinafikan.

Tidakkah kenyataan Hadi yang menyatakan Malaysia akan ke belakang jika pembangkang memerintah negara ini merupakan sokongan terbuka dan terang-terangan Pas terhadap BN?

Malah, ia dengan sendirinya menunjukkan Pas dan Gagasan Sejahtera yang merupakan pembangkang juga sebenarnya - sama seperti Pakatan Harapan -  tidak bermaksud sama sekali untuk memenangi pilihanraya dan mentadbir negara.

Sebaliknya, Pas dengan sendiri mengesahkan ia bertanding hanyalah untuk memecahkan undi dan memberi kelebihan kepada UMNO dan BN serta mengelakkan Pakatan Harapan daripada berkuasa.

Jika tidak menyokong UMNO dan BN, apakah lagi maksudnya apabila Hadi menyatakan negara akan ke belakang jika pembangkang memenangi pilihanraya dan dapat mentadbir negara?

Semakin dekat tarikh pengundian, wajah sebenar Pas nampaknya semakin terserlah dan tidak dapat disembunyikan lagi.

Cuma, kesian dengan penyokong-penyokong Pas di kampung-kampung dan pedalaman yang selama ini dibuai dengan janji syurga serta pahala dengan tindakan mengajak mereka memusuhi UMNO dan BN sehingga ke hujung nyawa.

Rupa-rupanya, di hati para pemimpin Pas sekarang, syurga yang sebenar ialah bila mereka dapat berbaik dengan UMNO dan BN, bukannya di alam akhirat nanti. (ShahbudinHusin 03/05/2018).

218 comments:

  1. Replies
    1. MAHATHIR HAPRAK

      PAS Terengganu berkata Pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad melampau dengan menggelar presiden parti itu Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai munafik.

      “Itu satu tuduhan yang amat melampau dan datang dari golongan orang kecewa,” kata pesuruhjayanya Datuk Husain Awang ringkas dalam sidang media di Pejabat PAS Terengganu, di Kuala Terengganu hari ini.

      Beliau diminta mengulas laporan media mengenai tindakan Mahathir menyelar Abdul Hadi sebagai munafik ketika berucap di Felda Bukit Goh di Kuantan, semalam.

      Mahathir terus mendakwa Hadi kini bekerjasama Umno yang menurutnya pernah “dikafirkan”.

      Hadi dalam reaksi balasnya meminta Mahathir merujuk maksud munafik dengan mufti terlebih dahulu sebelum menggelarkannya dengan panggilan sedemikian.

      Mengulas lanjut Husain menegaskan dakwaan hubungan kerjasama PAS-Umno telah banyak kali dinafikan parti Islam itu.

      “Kerjasama dengan Umno ini telah kita nafi kan berkali-kali dan tidak ada satu jalan yang kita ambil hingga ke peringkat boleh dituduh yang kita jalin kerjasama sebegitu.

      “Kita lawan Umno di seluruh negara, sampai sekarang 158 kerusi parlimen yang secara jelas menggugat kedudukan Umno dan tak munasabah nak kata kita adakan kerjasama,”

      Delete
    2. tuan husain lempoyang ke tu?

      Delete
    3. Artikel sampah lngsung tak berintigriti nyata fake news dikutip oleh budak tak tahu menulis kecuali kopipes buta2.

      Jika dia benar2 seorang pejuang, sila keluar dari samaran katak bawah tempurung menyatakan identiti sebenar untuk bertanggung-jawab di atas taburan dakyahnya selama ini, bukan bersalin kulit dgn pelbagai samaran.

      Berani ker lebai serabai aka pejuang keparat.....??

      Delete
    4. Pas.. Mesra Umno , Kekasih Gelap Umno

      Pencuri di Lindungi, Yang nak Tangkap Pencuri di Musuhi.

      Inilah Realiti Pas Sekarang.

      Semakin hari... Semakin Sesat !

      Delete
    5. Musibat punya Hardy,,tempeleng sekali terus bisu......!!

      Delete
    6. Berita antarabangsa:
      lebai moden kopipes mengganas, 5 orang dikhuatiri pecah perut sebab ketawa terbelahak- utusan meloya

      Delete
    7. Betul sekali,
      Pru14 ini antara PAKATAN dgn BeEnd,
      Pas jangan di pandang sama sekali,
      Pas parti tak bole pakai,
      Mrk kata babi hutan itu haram,
      2.6 billion itu halal

      Delete
  2. PRU kali ini antara UMNO dan PH.Tak perlu memandang pas.Pas sudah rosak pemimpin mereka sanggup ambik duit secara senyap2.ish2.bertopengkan lebai dikepala sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAHATHIR KELENTONG

      Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini berkongsi kesederhanaan hidupnya dengan menaiki pesawat murah bersama orang kebanyakan.

      Beliau berkongsi gambar-gambar berkaitan di Facebook, yang antaranya memaparkan penyandang kerusi parlimen Marang berjalan menuju pesawat dan bergambar bersama pekerja lapangan terbang.

      Hadi bagaimanapun sempat menyindir calon perdana menteri Pakatan Harapan yang baru-baru ini mendakwa pesawat dinaikinya disabotaj selepas tayarnya bocor.

      "Kita tiada private jet (jet peribadi), naik kapal terbang murah bersama rakyat marhaen.

      “Insya-Allah lebih selamat dijamin tidak dibocor tayar," katanya tanpa menyebut nama Mahathir secara langsung.


      Pada 27 April lalu, Mahathir tidak dapat berlepas daripada apangan Terbang Subang selepas tayar pesawat sewanya bocor.

      Beliau kemudian menggunakan pesawat lain selepas meminta bantuan seorang kawan.

      Selepas tiba di Langkawi, beliau mendakwa pesawat itu disabotaj untuk menghalangnya menghadiri penamaan calon keesokannya.

      Polis menyiasat Mahathir atas dakwaan menyebarkan berita palsu.

      Perdana menteri sementara Datuk Seri Najib Razak pula berkata Mahathir cuma “kelentong”.

      Delete
    2. MANA PERGI KORUPSI DAN NEPOTISME

      Dua hari lepas Tun Mahathir berceramah di Perak, dia menceritakan bagaimana dia terpaksa buka kamus untuk melihat makna perkataan "kleptokrasi". Dia cakap dia sendiri pun tak tahu apa makna perkataan tersebut, malah kata ini kali pertama perkataan itu dia dengar sedangkan dia banyak membaca dan menelaah.

      Pembaca boleh faham apa sebenarnya yang tersirat?

      Mahathir mempunyai team pemikir yang hebat dibayar dengan satu pembayaran cukup tinggi. Team ini membuat semua perancangan untuk Mahathir bagi menjatuhkan Najib dan menaikan "orang Mahathir" dalam UMNO.

      Korupsi atau rasuah (bahasa Latin: corruptio dari kata kerja corrumpere yang bermakna busuk, rusak, menggoyahkan, memutarbalik, menyogok).
      Mahathirlah bapa kroupsi. Jika dia serang Najib atas korupsi rakyat akan membongkar "nanah dan lendir" dia yang merupakan BAPA KORUPSI MALAYSIA.

      Begitu juga dengan Nepotisme, Nepotisme bermaksud melebihkan saudara-mara serta rakan-rakan yang ada hubungan dan bukannya penilaian objektif bagi keupayaan, meritokrasi atau kekesuaian terhadap sesuatu jawatan.



      Mahathir juga BAPA NEPOTISME dalam UMNO. Mari kita lihat pasal KLCC. Ini baru satu.



      Kleptokrasi (berasal dari bahasa Yunani: kleptes (pencuri) dan kratos (kuasa), Kleptokrasi ("pemerintahan para pencuri") adalah istilah yang mengacu kepada sebuah bentuk pemerintahan yang mengambil wang pungutan (cukai) yang berasal dari rakyat untuk memperkaya kelompok tertentu atau diri sendiri. [ anda boleh baca tulisan lebai sebelum ini di sini ]

      Ini lebih sesuai ditujukan kepada Najib. Walaupun kita amati MAHATHIR JUGA BAPA KLEPTOKRASI, tapi perkataan ini tak pernah digunakan maka Mahathir guna senjata ini untuk serang NAJIB tapi BUKAN UMNO.



      Jika pembaca mengamati setiap ceramah MAHATHIR dia hanya serang Najib bukan UMNO kerana dia masih SAYANGKAN UMNO. Percaya atau tidak itu hakikatnya. Jangan hairan selepas PRU-14 nanti Mahathir dan orang-orangnya akan kembali kepada UMNO.

      AMANAH, PKR hanya budak bodoh yang telah di "zombie"kan pemikiranya sehingga tidak sedar diri mereka sendiri. DAP tidak rugi kerana dia juga memperbodohkan Melayu dalam misi "malaysian-malaysian".

      Hanya tinggal beberapa hari lagi permaianan Mahathir akan tamat dan kita akan dapat sinar kebenaran perjuangan PAS menegakkan Islam di bumi Malaysia.

      Delete
    3. MAHATHIR TAK HABIS-HABIS BERLAKON

      MAHATHIR tiba-tiba muncul dengan video drama pendek: Harapan/Kasihanilah Atuk. Klip pendek melankolik ini satu kejutan. Tema klip video ini menjadikan Mahathir seorang pengemis.

      Temanya klip pendek ini merendahkan maruah Tun M yang selama ini dianggap fighter tua yang sejati.

      Klip ini menjadikan Mahathir pengemis. Sangat desparado kerana cuba memenangi undi anak muda dengan meraih simpati murahan.



      Klip sensasi ini, mewujudkan satu aliran baharu. Ia mengubah mengubah taktik politik Mahathir menjelang tempoh kempen sebelum 9 Mei.

      Karektor Mahathir sebagai fighter tua berusia 93 tahun tahun, kini lesap begitu saja. Semuanya musnah kerana imej pengemis Mahathir dalam klip video yang terkenal dengan dialog Atuk Rasa Bersalah ini.

      Sebaik saja klip drama ini berlegar di media sosial, Mahathir mencuri perhatian dengan cerita kapalterbangnya disabotaj.

      Satu lagi elemen tragik. Jadi kita faham, mengapa sebaik saja klip video ini dilancarkan, Mahathir seolah-olah mahu mencipta persepsi dirinya hampir dibunuh.



      Klip video Atuk Menangis dan drama cubaan membunuhnya, adalah plot mencipta undi simpati. Cuma Mahathir silap. Dia hanya mantan PM, dan bukan aktor pawagam.

      Aduhai. Ketika di puncak kuasa, maruah Mahathir tidak semurah ini. Dia lelaki hebat yang berjaya menyingkirkan Tunku Abdul Rahman dari kedudukan Perdana Menteri pada 1969.

      Mahathir juga berjaya menekan Hussein Onn melepaskan jawatan Perdana Menteri pada 1981. Seterusnya, dengan gaya adiwira yang hebat Mahathir naik menjadi Perdana Menteri pada 1981.

      Pada 1985, Mahathir menyingkirkan TPMnya Musa Hitam. Tindakan Mahathir menyebabkan kerjaya politik Musa Hitam berakhir.



      Pada 1987, Mahathir membius kerjaya politik bekas Menteri Kewangan, Tengku Razaleigh Hamzah.

      Sepanjang 22 tahun berkuasa, Mahathir tidak pernah mengemis undi. Dia tidak pernah menjadi Atuk Tua yang tidak bermaruah!

      Alahai Mahathir…

      Delete
    4. PAS KUKUH BERHUJAH

      TERKEJUT saya selepas menonton rakaman video syarahan Dr Wong Chin Huat, seorang strategis terkemuka DAP yang mengetuai Program Kajian Politik di Penang Institute, sebuah badan pemikir besar yang didanai oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang dan yang dipengerusikan sendiri oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, pada malam tadi, 29 April 2018.

      Di dalam syarahan anjuran Engage bertajuk “Malaysian Politics: How Did We Get To Where We Are Today?” yang dilangsungkan di Tropical Inn Hotel, Johor Bahru, itu, Dr Wong Chin Huat di antara lainnya menyebut mengenai perkara-perkara berikut:

      ● Pertarungan dalam PRU14 sebenarnya bukanlah antara Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Najib Razak. Tetapi adalah antara Tun Dr Mahathir Mohamad dan PAS yang sekali gus didakwa akan menjadi penutup kepada pertembungan antara Tun Dr Mahathir Mohamad dan PAS sejak 1981.

      ● Naratif dan jalan cerita yang dibawa oleh PAS makin lama makin diterima rakyat sehingga kajian Pew Centre pada 2013 menunjukkan 86 peratus rakyat Islam Malaysia menyokong perlaksanaan hukum syariah dan sebenarnya mengatasi Umno (actually defeats Umno) yang didakwa makin lemah.

      ● PAS kini menjadi makin sederhana di mana RUU 355 tidak lagi menyebut mengenai perlaksanaan Hudud tetapi hanya menyebut mengenai peningkatan status Mahkamah Syariah. Dan ini munasabah (makes sense) kerana jika bukan sebab British, kita tidak akan mempunyai Perlembagaan Sekular.

      Dengan pengakuan Dr Wong Chin Huat kepada hadirin bukan Melayu beliau ini, maka terbuktilah para pemimpin DAP berbohong besar bila mendakwa bahawa PAS makin Radikal dan makin ditolak oleh rakyat. Pertarungan dalam PRU14 adalah antara PH dan BN sahaja serta RUU 355 tidak munasabah dan perlu ditentang oleh rakyat Malaysia.

      Jauh bezanya syarahan Dr Wong Chin Huat ini dengan kenyataan beliau di dalam portal berita Malaysia Kini pada 5 Mei 2017 dahulu bahawa PAS adalah 'Barua Umno'.

      Delete
    5. Artikel sampah lngsung tak berintigriti nyata fake news dikutip oleh budak tak tahu menulis kecuali kopipes buta2.

      Jika dia benar2 seorang pejuang, sila keluar dari samaran katak bawah tempurung menyatakan identiti sebenar untuk bertanggung-jawab di atas taburan dakyahnya selama ini, bukan bersalin kulit dgn pelbagai samaran.

      Berani ker lebai serabai aka pejuang keparat.....??

      Delete
    6. Lebaimoden lahirkan rasa kecewa artikel kopipes jadi bahan lawak netizen-utusan serakah

      Delete
    7. "Boleh jalanla..tah bila nk bayo!!"..lebaimoden berteriak ketika ditanya tentang dedak yang diterimanya

      Delete
  3. Ke-2. Perangai PAS ni sama sahaja pemimpin dan pengikutnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAKATAN HAPRAK HAMPEH

      Kes saman sarawak report....banyak juga org tak faham dan melatah dan masih percaya apa shaja SR kata... sedangkan SR ini memang sumber fasiq... Sumber org bukan islam yg jelas papar cerita fitnah.

      Jom kita terangkan sikit kronologi kisah fitnah ni

      SR buat fitnah hj hadi pas terima duit umno 90juta

      PAS bagi warning jangan fitnah

      2 hari kemudian SR padam berita fitnah tu

      2 minggu kemuduian SR kata PAS takut dan tak berani saman

      Pemimpin PAN, DAP dan PKR serang PAS guna fitnah SR

      PAS fail saman SR di London. Yg jahil kata kenapa kat London, tidak di sarawak.

      Yg jahat tabur fitnah PAS bermewah2 pakai duit PAS pergi London utk saman SR di London, tidak di Sarawak.

      SR didaftar di London, syarikat itu dI London bukan di sarawak. Tak pa biarlah pak pandir dgn kebodohannya.

      Mahkamah round pertama sidang bicara kes ini akhir tahun lepas, minta SR bagi bukti, SR gagal, lalu kena denda bayar di mahkamah utk urusan mahkamah. PAS menang round pertama.

      Bila keluar mahkamah, Clare kata ini semua salah ambiga. Ambiga yg bagi maklumat itu pada clare. (ada konspirasi PH rupanya)

      Ambiga buat kenyataan dia diperangkap oleh pimpinan pakatan harapan. Ambiga menyalahkan pakatan harapan. (confirm ada konspirasi)

      Mahathir respon pada media sepatutnya ambiga tidak buat kenyataan itu. (lagi confirm ada konspirasi PH)

      Mahkamah london belum bagi tarikh utk terus bicara kes ni selepas round pertama.

      Sementara tunggu tarikh perbicaraan ke 2, SR buat 5 permohonan kpd mahkamah untuk tolak aduan saman hj jadi ke atas SR.

      Tujuan SR buat permohonan itu ialah pertama utk malukan PAS dan calarkan imej PAS dlm musim kempen pilihanraya dan kedua bagi membatalkan saman hj hadi ke atas SR.

      Pepatah melayu kata untung sabut timbul, untung batu, tenggelam.

      Maka mahkamah london jadual sesi pendengaran permohonan utk tolak saman ini. Keputusannya mahkamah london tolak semua permohonan SR dan perintah SR bayar lagi RM155K pada mahkamah. Round ke PAS menang lagi.

      Mahkamah masih belum lagi beri tarikh utk bicara kes saman seterusnya. Kes ini belum selesai.

      2 minggu lalu ada wakil konspirator pergi jumpa lawyer pas untuk selesaikan kes ini di luar mahkamah. PAS kata NO. Kita jumpa di mahkamah london.

      Maka bertemu dlm mahkamah. Dan keputusannya SR kalah cubaan utk tolak saman PAS ke atasnya.

      Baik apa makna interlokutori

      Maksud interlokutori ialah permohonan dalam permohonan, iaitu Sarawak Report memohon membatalkan saman TGHH. Dikatakan SR memberikan pembelaan pembatalan ini 50 muka surat.. Tapi mereka kalah.

      Walaupun ini bukanlah bermakna PAS dah menang saman - PAS. sudah berjaya menghalang permohonan afidavit SR yg difailkan, namun ini ialah langkah yg sgt besar utk memastikan kemenangan PAS menentang SR.

      Ibarat kita berjaya menghalang musuh dapat reinforcement. Kita berjaya memaksa musuh bertarung dgn kita tanpa senjata.

      Mahkamah london akan terus bicara kes saman ini pada tahun tahun depan 1-12 April 2019 dan kita tunggu perbicaraan saman ini

      Cuma yg sah sekarang SR sumber fasiq ini sudah gagal bagi bukti dakwaan 90 juta itu dan gagal pertahan permohonan mereka utk tolak saman ini.

      Kedua2 event ini sudah jelas membuktikan kejahatan sumber fasiq ini.

      Rententan kes gagal SR kali kedua ini, mereka buat kenyataan PAS belum menang kes saman ini tapi tidak nafikan mereka sudah gagal dlm dua pusingan di mahkamah london.

      Round pertama SR kalah kena bayar 15 ribu pound hj hadi..SR gagal bagi bukti

      Round kedua SR kalah kena bayar 29 ribu pound pd hj hadi......SR gagal tolak saman

      Malangnya masih ada org islam kita yg percaya pada SR sumber fasiq dan berharap PAS akan tewas dan sumber fasiq si puak kafir london ini akan menang serta dalang di belakang fitnah ini berjaya.

      Mereka lupa Allah Maha Mengetahui dan Maha Adil. Mereka lupa malaikat catat fitnah mereka, taburan fitnah mereka. Semoga mereka sempat bertaubat.

      Moga Allah jauhkan kita dari firnah dan pemfitnah serta kuncu2nya. Moga kita dilindungi dari percaya kpd sumber fasiq. Amin

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Lebai banyak kali mengulas pendapat Profesor Datuk Dr Mohamad Agus Yusof, rasa macam malas nak ulas. Tapi memandangkan ramai sangat penulis, pengulas politik dan termasuk penulis buku politik mengambil pendapat dia ni, nak tak nak kena ulas juga.

      Sesetengah penulis ada yang bukan turun pun ke lapangan kerana pelbagai masalah. Mereka sekadar duduk depan komputer, baca berita daripada media sosial, petang-petang sembang kedai kopi bercakap teori itu dan ini kemudian buat penulisan panjang lebar sehingga ramai yang terpersonal kerana kehebatan bahasa dan tatacara mereka menyusun ayat.



      18 Mac 2018 lalu Prof Agus meramalkan ‘Tsunami Mahathir’ dalam PRU 14 nanti berdasarkan sambutan terhadap ceramah beliau di Kelantan pada masa itu.

      Katanya setelah meneliti ceramah tiga pemimpin kebelakangan ini, pensyarah Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia, Profesor Datuk Dr Mohamad Agus Yusof meramalkan kemungkinan berlakunya “Tsunami Mahathir” dalam pilihan raya umum ke 14 nanti.

      Dalam satu tulisan di Facebook beliau, Agus berkata, beliau telah mengikuti tiga ceramah awal bulan ini.

      Pada 3 Februari 2017, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberi ceramah di Alor Limbat, Terengganu.

      Pada 13 Mac 2017, Datuk Seri Najib memberi ucapan di Bachok, Kelantan.

      Pada 15 Mac 2017, Tun Dr. Mahathir Mohamad memberi ceramah di Cherang, Kelantan.

      “Setelah meneliti ceramah tiga pemimpin ini, mungkinkah yang muncul dalam PRU14 nanti ialah Tsunami Mahathir? Pertanyaan ini wajar diberi perhatian,” tulis Agus yang sebelum ini meramalkan kemungkinan kerajaan Pas Kelantan akan jatuh.
      Pada 17 April 2018 sekali lagi penganalisis politik Profesor Dr Mohammad Agus Yusoff meramalkan pilihan raya kali ini sebagai pertembungan antara BN dan Pakatan Harapan (HARAPAN).

      PAS pula, menurutnya, akan kalah teruk dan malah kemungkinan besar akan kehilangan Kelantan.

      "PAS adalah parti yang akan kalah teruk dalam PRU ini (dan) kerajaan PAS akan jatuh di Kelantan.

      "Alasan kenapa saya berpandangan sedemikian telah saya hujahkan dalam kenyataan saya sebelum ini," katanya.

      Minta maaf hari Lebai ingin mengatakan Profesor Datuk Dr Mohamad Agus Yusof hanya sekadar PROFESOR TOUGEL (bukan kangkang) yang "menjual akedemik" dan diri dia untuk meraih undi kepada PAKATAN HARAPAN dengan membuat kenyataan PALSU terhadap PAS.

      TAK ADA MARUAH DIRI...

      Nanti pembaca tanya pula, eeh lebai marah sangat ke?
      Kenapa??

      Delete
    4. AGUS BERHINGUS

      Profesor Datuk Dr Mohamad Agus Yusof menangis di hadapan Jeming (sepupu Husam Musa), sehingga tak sempat nak hisap rokok kerana sedih pengorbanan Jeming untuk bertanding melawan Mohd Amar Nik Abdullah dalam keadaan daif tiada Jentera parti membantu kerana kekurangan ahli.

      Apa tujuan mereka berlawan di kawasan Mohd Amar?
      Nak jatuhkan BN?
      Hanya sekadar nak perkena Mohd Amar kerana dia paling banyak membuat kenyataan mempertahankan PAS daripada serangan AMANAH (PAN)

      Mana kajian Ilmiah Prof. Agus??
      Kononnya di Kelantan pertembungan antara BN dan Pakatan Harapan (HARAPAN).
      Semuanya TIPU dan BOHONG untuk memanipulasi rakyat untuk menjatuhkan PAS bagi memberikan laluan kepada BN dan UMNO ambil balik Kelantan.

      Itulah buruknya sikap mereka...
      Lebai telah menulis Dengan Ahli 1458 orang Mampukan Parti PAN bertanding 40 Dun di Kelantan?
      bahawa AMANAH (PAN) tak mampu bertanding di Kelantan melainkan mereka hanya sekadar MENJADI TONGKAT UMNO.

      Kalau tuan dapat video visi penuh nanti tuan/puan akan lihat sebelum bertanding mereka sudah tahu HARAPAN TAK ADA HARAPAN DI KELANTAN. sekadar menjadi TONGKAT UMNO sahaja.



      Nanti 2, 3 sebelum hari menggundi keluar muka Profesor Datuk Dr Mohamad Agus Yusof berkata di akhbar Malaysiakini, akhbar penyerang utama PAS setelah saya bersama-sama masyarakat Kelantan dan membuat kajian di lapangan saya dapati PAS AKAN HILANG WANG PERTARUHAN DI SEMUA KERUSI..... kih kih kih..

      Tidak lain melainkan untuk melemahkan sokongan kepada PAS terutama sekarang orang Melayu Islam beralih kepada PAS...

      Delete
    5. Artikel sampah lngsung tak berintigriti nyata fake news dikutip oleh budak tak tahu menulis kecuali kopipes buta2.

      Jika dia benar2 seorang pejuang, sila keluar dari samaran katak bawah tempurung menyatakan identiti sebenar untuk bertanggung-jawab di atas taburan dakyahnya selama ini, bukan bersalin kulit dgn pelbagai samaran.

      Berani ker lebai serabai aka pejuang keparat.....??

      Delete
    6. "Perasan suci anggap diri sendiri lebai tunjuk simtom budaya takfiri dikalangan penyokong parti cap bulan"- utusan serakah

      Delete
  4. Ahli2 dan penyokong2 PAS tidak boleh harap PAS menang banyak kerusi.

    Dah di jangka dek penganalisa bahawa Pakatan Harapan akan dapat banyak undi "at the expense of PAS".

    Lihat laporan nya di pos berikut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merdeka Centre: Malay support for Pakatan growing at the expense of PAS

      KUALA LUMPUR: Pakatan Harapan has gained an increase in Malay support in Peninsular Malaysia since Nomination Day, but this has come at the expense of PAS, according to the Merdeka Centre for Opinion Research.

      The survey company said that the Malay voter support level for the Opposition coalition increased from 20% to 27.8% since nominations were filed on April 28.

      Most of this support has come at the expense of Islamist party PAS, which has seen its support decrease from 27% to 20.9%.

      Delete
    2. Nampak nya PAS Kedah pun tak yakin menang di Kedah, percaya apa yang penganalisa kata, tidak menafikan nya atau berkata nak lawan seboleh boleh nya -

      PAS Kedah sedia bekerjasama dengan mana-mana pihak yang menerima prinsip-prinsip Islamnya jika berlaku situasi Dewan Undangan Negeri (DUN) tergantung di Kedah.

      Calon PAS di Sungai Limau Mohd Azam Abd Samat berkata mereka sentiasa jelas dan konsisten dengan prasyarat untuk sebarang kerjasama itu.

      “Kalau nak bersama dengan PAS, (terima) prinsip Islam PAS. Kalau tak mahu, Pakatan Harapan, BN, boleh bersatu dua-dua tubuh kerajaan. Itu prinsip dan dasar yang kita ada.

      “Kalau semua setuju terima Islam, alhamdulilah,” katanya dalam sidang media di ibu pejabat PAS di Kota Sarang Semut di Alor Setar hari ini.

      PAS dililhat sering memposisikan dirinya sebagai “kingmaker” (penentu) jika BN dan Pakatan Harapan gagal mendapat penguasaan cukup untuk membentuk kerajaan.

      Seorang penganalis politik meramalkan DUN Kedah akan tergantung selepas pilihan raya umum ke-14 (PRU14) minggu depan.

      Penyelidik dari Universiti Utara Malaysia (UUM), Mohd Azizuddin Mohd Sani, menjangkakan BN menangi 16 daripada 36 kerusi, diikuti HARAPAN (12) dan PAS (8).

      Untuk membentuk kerajaan, parti atau sesebuah gabungan memerlukan 19 kerusi di DUN Kedah.

      Delete
    3. Tak tahu lah jika pendapat Daim berikut telah ambil kira hal PAS selalu sokong BN seperti di bayangkan di pos Shahbudin dan pengundi meluat di atas nya -

      Bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin menjangkakan bahawa BN juga akan kehilangan cengkaman kuasanya ke atas Kedah dan Perak, pada 9 Mei ini.

      Dalam satu temu bual dengan akhbar berbahasa Cina Nanyang Siang Pau, Daim berkata ini akan berlaku jika Pakatan Harapan memenuhi syarat-syarat tertentu, seperti mengemukakan calon menteri besar bagi kedua-dua negeri itu.

      "Dengan Tun M (Dr Mahathir Mohamad) dan (Datuk Seri) Mukhriz Mahathir (menerajui), jika mereka menjalankan kempen dengan betul, mungkin (BN) akan kalah," katanya.

      Beliau juga menjangkakan peluang BN adalah "50-50" di Johor dan Sabah.

      Delete
    4. Hah, ini lagi kuat pukulan Daim ke atas PAS yang memerintah Kelantan -

      Bukan ‘kingmaker’ tapi PAS akan tumbang di Kelantan - Daim

      Bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin menjangkakan bahawa PAS akan kehilangan Kelantan pada pilihan raya umum 9 Mei ini.

      Dalam satu wawancara dengan akhbar harian Cina, Nanyang Siang Pau, Daim juga berkata bahawa PAS tidak akan menang banyak pada kali ini dan oleh itu, mereka tidak akan menjadi “kingmaker” atau “pembuat keputusan”.

      Beliau menjelaskan bahawa pengundi hari ini melihat pemimpin PAS terlalu rapat dengan Umno, yang suatu ketika dahulu ditolak terus oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan bekas Mursyidul Am PAS, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

      "Akhir-akhir ini, kamu lihat bahawa ketiga-tiga anak bekas pemimpin PAS memilih untuk meninggalkan parti itu.

      "Terdapat perpecahan dalam parti itu, mereka tidak boleh menerima apa terjadi kepada PAS hari ini, " kata Daim.

      (Bersambung)

      Delete
    5. (sambungan)

      Beliau berkata sejarah membuktikan bahawa Umno sering mengambil kesempatan ke atas PAS, terutamanya apabila parti pemerintah itu adalah lemah, tetapi mengketepikannya apabila mereka tidak lagi memerlukannya.

      "Sama dengan Akta 355... pemimpin (PAS) tahu ini permainan politik Umno.

      "Malangnya, mereka beri penyokong (mereka) harapan palsu," katanya, merujuk kepada usaha Abdul Hadi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 untuk meningkatkan bidang kuasa hukuman mahkamah syariah.

      Walaupun pentadbiran Najib membenarkan usul itu dibentangkan pada 2016, namun Dewan Rakyat tidak pernah mengundi mengenainya dan rang undang-undang itu kekal terumbang-ambing.

      Beliau berkata Umno perlu mengambil kira perasaan parti bukan Islam lain dalam BN, termasuk mereka dari Sabah dan Sarawak.

      Delete
    6. PAS MENANG PERANG POSTER KREATIF

      Selain ceramah dan kempen, pilihan raya umum tidak lengkap tanpa pemasangan bendera parti di sekitar kawasan bertanding.

      Ada kalanya, dengan hanya melihat jumlah bendera parti, kita sudah boleh mengagak kawasan itu milik siapa. Tetapi perang bendera bukan sekadar mencacak atau menggantungnya sahaja.

      Cuba perhatikan sekitar kawasan anda mahu pun laman sosial, ramai yang berkongsi gambar bendera parti yang dihias atau direka menjadi sesuatu replika.

      FMT Ohsem melayari laman sosial untuk berkongsi beberapa gambar bendera parti yang dipapar secara penuh kreatif sepanjang kempen PRU14 yang akan berlangsung pada 9 Mei ini.


      Gambar: Facebook



      Replika seperti kapal layar oleh Barisan Nasional (BN), replika buaya bendera PAS membaham bendera BN, kereta kebal PAS, wau BN, kapal layar PAS, replika burung oleh BN, pesawat perang PAS dan banyak lagi.

      Selain itu, bendera ini juga dipasang di pintu gerbang yang besar, jala, bendera gergasi dan digantung secara sarat sepanjang jalan masuk sesuatu kawasan.

      Rata-rata replika dan pemasangan kreatif ini banyak ditemui sekitar negeri di pantai barat membabitkan 2 parti iaitu Barisan Nasional dan PAS.



      Selain bendera dan replika, papan iklan besar dengan mesej PRU oleh parti tertentu juga mendapat perhatian pengundi.

      Misalnya, papan tanda Pakatan Harapan di Pulau Pinang yang menggunakan gambar asam laksa yang terkenal sama seperti populariti negeri itu di peta dunia di samping mesej ia negeri terbersih di rantau Asia.

      Apa pun, kreativiti dan inovasi petugas dari parti ini dalam memperkasa kuasa masing-masing sememangnya harus dihargai.

      Delete
    7. AZMIN PROXY MAHATHIR

      Kita tahu Abdul Hadi, Presiden PAS memfailkan saman fitnah di Mahkamah Tinggi London berikutan artikel ditulis Rewcastle Brown yang disiarkan Sarawak Report pada 6 Ogos 2017 kerana ada usaha menekan PAS untuk bersama PAKATAN HARAPAN, jika tidak mereka akan cuba mengambarkan PAS akan bersama UMNO dengan menerima bantuan UMNO.

      Usaha ini dikatakan didalangi oleh beberapa pimpinan parti pembangkang dan NGO. PAS terpaksa menghabiskan kiraan RM400,000 untuk memulakan saman berkenaan.

      Sarawak Report telah membuat 5 permohonan interlokutori bagi menghalang saman Abdul Hadi dibicarakan. Mengikut sumber SR telah mengemukan 50 muka surat dalam interlokutori mereka yang 40 muka surat melibatkan 1MBD dan 10 muka surat lagi berkenaan dengan kekayaan pimpinan dan ahli biasa PAS seperti Ustaz Nasaruddin Mat Isa. Antaranya kononnya anak Presiden PAS Ustaz Khalil Abdul Hadi mempunyai motorsikal mewah hasil duit pemberian UMNO RM90 juta.



      Rupanya SR sama "bengong" dengan Husam Musa. Itu motor hanya bergaya "selfie" semasa XPDC aje.. rupanya kaki fitnah tak boleh tengok puak lebai pakai barang mewah. Dia nak ustaz Khalil pakai motor buruk aje..



      Ini sebahagian serangan dibuat oleh cybertropper PAKATAN HARAPAN untuk membunuh watak (character assassination) Ketua Pemuda PAS Pusat, Ustaz Muhammad Khalil Abdul Hadi yang merupakan anak Presiden PAS.



      Nasib baik Sarawak Report tak jumpa gambar ini, kalau tak dikatakan Ustaz Khalil kaya ooi...


      25 Jun 2017 Malaysiakini menyiarkan berita portal Sarawak Report berjaya mengumpul GB£30,000 (RM160,000) bagi dana guamannya untuk menangkis saman fitnah yang dikemukakan oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

      Jumlah itu berjaya dikutip dalam masa tiga hari melalui platform dana awam - Crowd Justice. Ketika berita ini ditulis, sebanyak GB£ 30,452 berjaya dikumpulkan menerusi 615 penyumbang.

      Pada 11 Oktober 2017 dalam tuntutan balasnya yang difailkan, Brown menuduh Hadi berkomplot dengan Najib atau ejennya untuk mengeksploitasi kes itu untuk kepentingan mereka.

      “Mereka mahu mencemarkan nama baik saya dan Sarawak Report dalam kempen sah kami untuk menyingkirkan Najib daripada jawatannya dan membawanya ke muka pengadilan kerana dakwaan salah laku rasuah dan jenayah."

      Delete
    8. SILA AZMIN JAWAB

      Editor Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown menamakan bekas Presiden Majlis Peguam Ambiga Sreenevasan sebagai pemberi maklumat berhubung dakwaan pemimpin utama PAS menerima wang dari Perdana Menteri Najib Razak.

      Menurut kenyataan pembelaan terhadap tuntutan balas yang diberikan kepada The Malaysian Insight, Rewcastle-Brown berkata beliau ada bercakap dengan Ambiga yang juga bekas Pengerusi Bersih itu mengenai Najib, 1MDB dan PAS pada Julai 2016.

      "Ambiga beritahu kepada defendan, yang menurutnya sumber itu sebagai boleh dipercayai, jumlah yang diberikan itu sekitar RM90 juta," kata Rewcastle-Brown dalam dokumen mahkamah bertarikh 11 Oktober itu.

      Seminggu lalu Free Malaysia Today (Malaysikini cuba sembunyi isu ini) Clare Rewcastle Brown memfailkan permohonan untuk membatalkan saman fitnah Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, antara lain atas alasan intimidasi saksi.

      Mereka cuba menghalang kes ini menjadi lebih lanjut dan tidak dibicarakan pada 30 April 2018 (semalam). [Baca di di sini]

      Malaysiakini menyiarkan Rewcastle-Brown sudah memohon kepada mahkamah untuk mengkaji semula pembelaannya susulan bukti baru yang dikemukakan dan diarahkan membayar £40,000 (RM215,867) untuk kos guaman Abdul Hadi untuk itu. [Baca di sini]

      Semalam peguam Abdul Hadi Wan Rohimi Wan Daud mengisytiharkan kemenangan awal dengan mengumumkan bahawa anak guamnya menang kesemua lima penghakiman interlokutori (keputusan yang tidak menyelesaikan kes sepenuhnya) terhadap Rewcastle-Brown. "Sarawak Report diarahkan membayar kos £28,900 (RM156,017)."

      Duit £30,000 Sarawak Report daripada 615 penyumbang telah habis. Kena bayar lagi. Kini Sarawak Report sangat tersempit jika pembicaraan yang berlanjutan sehingga April 2019. Bayangkan mereka terpaksa bawa saksi dan RAKAN FITNAH di Malaysia.

      Berapa kosnya??

      Delete
    9. LEBAI TUNGGU

      Mereka yang rapat dengan Clare Rewcastle-Brown mula tergugat jika perbicaraan sebenar berlaku. Menang Kemenangan awal dengan menang kesemua lima penghakiman interlokutori (keputusan yang tidak menyelesaikan kes sepenuhnya) terhadap Rewcastle-Brown ialah kemenangan moral setelah bertahun-tahun HARAPAN memainkan fitnah ini.

      Walaupun ini bukanlah bermakna Pas dah menang saman, Pas hanya berjaya menghalang permohonan afidavit SR yang cuba difailkan tidak lama duhulu. Namun ini adalah langkah yang sangat besar untuk memastikan kemenangan Pas menentang SR.

      Kata sorang facebooker "Ibarat kita berjaya menghalang musuh dapat reinforcement. Kita berjaya memaksa musuh bertarung dgn kita tanpa senjata."
      Itu cerita yang semua kita tahu.
      Lebai nak buka cerita sebalik tabir pula.

      Beberapa hari lalu, Presiden PAS ada menyebut seorang pimpinan kanan datang bertemu untuk penyelesaian kes ini luar mahkamah. Video ini ada disiarkan dalam Malaysiakini.



      Lebai cuba cungkil sumber PAS. Tapi semanjak PAN/IKRAM tak ada ni agak sulit nak dapat maklumat dalaman. Lebai cuba dapat sumber PKR. Maklumatlah PKR sedang berperang, mudah sikit...

      Kebetulan pula Azmin Ali sibuk dengan "team Daim" menyusun strategi...

      Nak tanya.
      BETUL KE AZMIN MENJADI PROXY UNTUK PENYELESAIAN LUAR MAHKAMAH KES SAMAN SARAWAK REPORT??

      BETUL MAHATHIR NAK BAYAR TUNTUTAN TERSEBUT??

      Minta penjelasan, supaya rakyat tahu kebenaran dalam kes ini?
      lebai tunggu ni.

      Delete
    10. Dulu dikata UMNO kafir
      Spin Hadi tak habis fikir
      Mahathir bertanding bagai si Jantan
      Najib mengelat lagak si Pondan......!!

      Betapa anak2 pemimpin2 utama/Mursyidul Am PAS juga menyertai parti & kini jadi calon Pakatan Harapan pimpinan Tun Mahathir, iaitu....
      - Mujahid Rawa anak Ustaz Yusof Rawa,
      - Faiz Fadhil anak Ustaz Fahdil Noor,
      - Nik Omar Nik Aziz anak Ustaz Nik Aziz Nik Mat.

      Tanda-tanda PAS dah menyimpang & akan melingkup.....!!

      Waspada terhadap SPR - 'Suruhanajib Penipu Rakyat'........!!

      Delete
    11. Loyar PAS meloyakan tekak. PAS pulak bengap. Lebai Serabai aka Pejuang Keparat pun turut bengap. Ini buktinya....

      Punyer ler lawak bodoh loyar Pas, Wan Rohimi Wan Daud pulak dahh...berauta meloyakan tekak konon Imam PAS Hadi Bini 3 memenangi kesemua lima permohonan interlokutori (permohonan dalam permohonan) bagi kes saman fitnahnya terhadap Editor SR, Clare Rewcastle Brown.

      Tak hal Mahkamah Tinggi London hari itu memerintahkan SR membayar keseluruhan kos 28,900 pound iaitu bersamaan RM155,791 untuk perbicaraan penuh pd tahun depan bermula 1 hingga 12 April 2019.

      Kelakar sungguh kelakar, tak semena-mena pemimpin2 dan penyokong PAS dilihat terloncat-loncat beruk kegumbiraan setelah dikeliru & gormalkan loyar PAS ini menganggap perintah tersebut sebagai kemenangan mutlak 'Hadi Kaki Ponteng Sidang Parlimen'. Walhal, SR hanya diarah untuk membayar kos bagi permohonan interlokitori yang difailkan oleh SR untuk membatalkan saman oleh Abdul Hadi. Hal ini bermaksud jika tiada permohonan interlokutori lain, kedua-dua pihak perlu bersedia untuk perbicaraan penuh memandangkan saman yang difailkan Hadi Bini 3 mempunyai kewajaran untuk diteruskan.

      Delete
    12. Teringat pulak macam mana Beruk Kejora Musibat hari-hari terloncat kena belacan bila dia juga cuba putar belit keputusan Mahkamah Indonesia berkaitan kapal layar Equanimity milik Jho Low biaya duit curi 1mdb.

      Delete
    13. "Lelaki mengelar diri lebai moden terlepas dari kawalan hospital sakit mental dikhuatiri kurang siuman"- utusan serakah

      Delete
  5. malas nak komen apa2...100% PAKATAN HARAPAN menang PRU14.
    malas nak baca komen BN dan PAS buang masa jer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat bawah ni pejuang dedak dah mula meroyan balik. Kopipes berkali2... Ini blog org lah bro... Adab letak kat mana?

      Delete
    2. INI BUKTINYA

      Kes saman sarawak report....banyak juga org tak faham dan melatah dan masih percaya apa shaja SR kata... sedangkan SR ini memang sumber fasiq... Sumber org bukan islam yg jelas papar cerita fitnah.

      Jom kita terangkan sikit kronologi kisah fitnah ni

      SR buat fitnah hj hadi pas terima duit umno 90juta

      PAS bagi warning jangan fitnah

      2 hari kemudian SR padam berita fitnah tu

      2 minggu kemuduian SR kata PAS takut dan tak berani saman

      Pemimpin PAN, DAP dan PKR serang PAS guna fitnah SR

      PAS fail saman SR di London. Yg jahil kata kenapa kat London, tidak di sarawak.

      Yg jahat tabur fitnah PAS bermewah2 pakai duit PAS pergi London utk saman SR di London, tidak di Sarawak.

      SR didaftar di London, syarikat itu dI London bukan di sarawak. Tak pa biarlah pak pandir dgn kebodohannya.

      Mahkamah round pertama sidang bicara kes ini akhir tahun lepas, minta SR bagi bukti, SR gagal, lalu kena denda bayar di mahkamah utk urusan mahkamah. PAS menang round pertama.

      Bila keluar mahkamah, Clare kata ini semua salah ambiga. Ambiga yg bagi maklumat itu pada clare. (ada konspirasi PH rupanya)

      Ambiga buat kenyataan dia diperangkap oleh pimpinan pakatan harapan. Ambiga menyalahkan pakatan harapan. (confirm ada konspirasi)

      Mahathir respon pada media sepatutnya ambiga tidak buat kenyataan itu. (lagi confirm ada konspirasi PH)

      Mahkamah london belum bagi tarikh utk terus bicara kes ni selepas round pertama.

      Sementara tunggu tarikh perbicaraan ke 2, SR buat 5 permohonan kpd mahkamah untuk tolak aduan saman hj jadi ke atas SR.

      Tujuan SR buat permohonan itu ialah pertama utk malukan PAS dan calarkan imej PAS dlm musim kempen pilihanraya dan kedua bagi membatalkan saman hj hadi ke atas SR.

      Pepatah melayu kata untung sabut timbul, untung batu, tenggelam.

      Maka mahkamah london jadual sesi pendengaran permohonan utk tolak saman ini. Keputusannya mahkamah london tolak semua permohonan SR dan perintah SR bayar lagi RM155K pada mahkamah. Round ke PAS menang lagi.

      Mahkamah masih belum lagi beri tarikh utk bicara kes saman seterusnya. Kes ini belum selesai.

      2 minggu lalu ada wakil konspirator pergi jumpa lawyer pas untuk selesaikan kes ini di luar mahkamah. PAS kata NO. Kita jumpa di mahkamah london.

      Maka bertemu dlm mahkamah. Dan keputusannya SR kalah cubaan utk tolak saman PAS ke atasnya.

      Baik apa makna interlokutori

      Maksud interlokutori ialah permohonan dalam permohonan, iaitu Sarawak Report memohon membatalkan saman TGHH. Dikatakan SR memberikan pembelaan pembatalan ini 50 muka surat.. Tapi mereka kalah.

      Walaupun ini bukanlah bermakna PAS dah menang saman - PAS. sudah berjaya menghalang permohonan afidavit SR yg difailkan, namun ini ialah langkah yg sgt besar utk memastikan kemenangan PAS menentang SR.

      Ibarat kita berjaya menghalang musuh dapat reinforcement. Kita berjaya memaksa musuh bertarung dgn kita tanpa senjata.

      Mahkamah london akan terus bicara kes saman ini pada tahun tahun depan 1-12 April 2019 dan kita tunggu perbicaraan saman ini

      Cuma yg sah sekarang SR sumber fasiq ini sudah gagal bagi bukti dakwaan 90 juta itu dan gagal pertahan permohonan mereka utk tolak saman ini.

      Kedua2 event ini sudah jelas membuktikan kejahatan sumber fasiq ini.

      Rententan kes gagal SR kali kedua ini, mereka buat kenyataan PAS belum menang kes saman ini tapi tidak nafikan mereka sudah gagal dlm dua pusingan di mahkamah london.

      Round pertama SR kalah kena bayar 15 ribu pound hj hadi..SR gagal bagi bukti

      Round kedua SR kalah kena bayar 29 ribu pound pd hj hadi......SR gagal tolak saman

      Malangnya masih ada org islam kita yg percaya pada SR sumber fasiq dan berharap PAS akan tewas dan sumber fasiq si puak kafir london ini akan menang serta dalang di belakang fitnah ini berjaya.

      Mereka lupa Allah Maha Mengetahui dan Maha Adil. Mereka lupa malaikat catat fitnah mereka, taburan fitnah mereka. Semoga mereka sempat bertaubat.

      Moga Allah jauhkan kita dari firnah dan pemfitnah serta kuncu2nya. Moga kita dilindungi dari percaya kpd sumber fasiq. Amin

      Delete
    3. PAKATAN HAPRAK DAH MERENG

      PKR Kelantan mengarahkan ahlinya supaya membuang undi rosak atau berkecuali di kerusi dewan undangan negeri (DUN) Kuala Balah dan Tawang pada 9 Mei ini.

      Pengerusi PKR negeri, Ab Aziz Ab Kadir berkata, ia susulan penolakan pencalonan Dr Mohd Hafidz Rizal Amran sebelum ini dan langkah bagi mengelak ahlinya memberi undi kepada pihak lawan.

      "Kita masih ada wakil di peringkat parlimen Jeli dan parlimen Bachok. Jadi kita arahkan penyokong kita menyokong calon kita di kerusi parlimen.

      "Bagi kerusi DUN (kita tidak bertanding) kita kena berkecuali, undi rosak terpaksa buat begitu," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR Kelantan, di Kota Bharu, hari ini.

      Sabtu lalu SPR menolak pencalonan Mohd Hafidz bagi kerusi Kuala Balah kerana didapati muflis.

      Sementara itu, calon HARAPAN bagi DUN Tawang Mohd Azihan Che Seman hilang kelayakan dengan alasan bahawa alamat di kad pengenalannya tidak tertera di Kelantan.

      Pilihan raya umum ke-14 (PRU14) pada 9 Mei ini akan menyaksikan PKR Kelantan bertanding di dua kerusi parlimen dan tujuh DUN.

      Delete
    4. Loyar PAS meloyakan tekak. PAS pulak bengap. Lebai Serabai aka Pejuang Keparat pun turut bengap. Ini buktinya....

      Punyer ler lawak bodoh loyar Pas, Wan Rohimi Wan Daud pulak dahh...berauta meloyakan tekak konon Imam PAS Hadi Bini 3 memenangi kesemua lima permohonan interlokutori (permohonan dalam permohonan) bagi kes saman fitnahnya terhadap Editor SR, Clare Rewcastle Brown.

      Tak hal Mahkamah Tinggi London hari itu memerintahkan SR membayar keseluruhan kos 28,900 pound iaitu bersamaan RM155,791 untuk perbicaraan penuh pd tahun depan bermula 1 hingga 12 April 2019.

      Kelakar sungguh kelakar, tak semena-mena pemimpin2 dan penyokong PAS dilihat terloncat-loncat beruk kegumbiraan setelah dikeliru & gormalkan loyar PAS ini menganggap perintah tersebut sebagai kemenangan mutlak 'Hadi Kaki Ponteng Sidang Parlimen'. Walhal, SR hanya diarah untuk membayar kos bagi permohonan interlokitori yang difailkan oleh SR untuk membatalkan saman oleh Abdul Hadi. Hal ini bermaksud jika tiada permohonan interlokutori lain, kedua-dua pihak perlu bersedia untuk perbicaraan penuh memandangkan saman yang difailkan Hadi Bini 3 mempunyai kewajaran untuk diteruskan.

      Delete
    5. Leabai serbai aka Pejuang Keparat cuba auta dgn kopipes buta2 sedangkan kefahaman bahasa Inggerisnya memang taraf budak sekolah makan/kindergarten.

      Look idiot, the war is not over yet, the battle is just about to begin. Now you listen to the following report, which you skipped.....

      "Sarawak Report, however, in a post on Monday (April 30) refuted PAS' announcement that five of its applications were defeated and said that its claims that Abdul Hadi had won the libel case was "false".

      Sarawak Report also said that the half day hearing in front of Justice Dingemans was only related to its procedural application.

      "Political parties cannot sue in the UK and Sarawak Report had petitioned for a quick preliminary trial to determine whether it was Abdul Hadi or PAS who was behind the case to silence Sarawak Report on the issue of money flowing from Umno into the political party," it claimed.

      Sarawak Report said the judge had set a provisional date for a full trial for 10 days lasting from April 1 to 12, 2019.
      --------------------------------------------------------------

      Kalau kes dah selesai, kenapa pulak ada perbicaraan pada tahun hadapan, iaitu pada 1 April hingga 12 April, 2019, bongok......??

      Delete
    6. Polis uganda sahkan terima laporan lebaimodern pernah mengidap sakit sawan babi- utusan serakah

      Delete
  6. ANALISA PRESTASI BN : JANGKAAN MEMENANGI PILIHAN RAYA DENGAN DUA PERTIGA MAJORITI

    Berikut adalah hujah kenapa Barisan Nasional akan memenangi PRU kali ini.

    HUJAH PERTAMA : KEMANTAPAN STRATEGI BARISAN NASIONAL
    Barisan Nasional kelihatan lebih bersedia menghadapi PRU kali ini. Walaupun bukan lagi winnable candidate menjadi keutamaan, tapi pemilihan calon yang mampu mendapat sokongan tempatan serta melicinkan pergerakan jentera di peringkat akar umbi telah berjaya menampakkan hasilnya. Tindakan Ketua Wanita UMNO, Tan Sri Shahrizat Jalil yang tidak bertanding serta turun ke kawasan-kawasan juga menjadi pemangkin kepada kemantapan gerak kerja Wanita UMNO. Parti-parti komponen juga lebih bersemangat dan memberikan komitmen yang tinggi dalam berkempen. Gabungan calon yang berpengalaman serta calon baharu yang muda di kawasan sasaran milik pembangkang melihatkan serangan yang lebih dinamik yang memungkinkan kawasan tersebut dirampas. Calon dari UMNO dan parti komponen yang lain melaksanakan kempen secara bersama dan bersepadu turut mengukuhkan gerak kerja di kawasan. Walaupun gerak kerja yang mantap, namun peratus undi popular tidak dapat meningkat secara mendadak kerana faktor pertambahan kawasan bandar dan semi -urban (pinggir bandar) selepas persempadanan tahun 2003. Hal ini disebabkan oleh sentimen pengundi bandar dan semi-urban yang anti establishment kerana mereka telah pun mendapat manfaat daripada pembangunan negara. Golongan ini sukar dipujuk dan mereka sering menyalahkan Kerajaan dalam pelbagai hal. Pengundi bukan Melayu walau tidak menunjukkan perubahan sokongan secara mendadak, namun lebih terbuka menerima kempen dari calon dan jentera BN.


    HUJAH KEDUA : UNDI PEMBANGKANG BERPECAH
    Perpecahan undi pembangkang memberikan peluang untuk BN memenangi beberapa kerusi marginal (kerusi yang mana jumlah majoritinya tipis). Mengikut Pakatan Harapan (PH), terdapat 31 kerusi marginal yang mereka sasarkan dalam PRU kali ini. Namun, selepas penamaan calon, didapati pertembungan 3 penjuru memberikan kelebihan kepada BN. Ini kerana selepas persempadanan semula dan pertambahan pengundi baharu, kerusi marginal ini kebanyakannya menunjukkan peningkatan pengundi Melayu yang signifikan. Peningkatan undi Melayu menyebabkan peningkatan peluang bagi BN dan PAS dan kurang kelebihan kepada PH. Selain kawasan marginal, beberapa kubu kuat PH seperti Gombak, Permatang Pauh, Kuala Langat, Batu, Lembah Pantai dan kawasan yang baharu dimenangi pada PRU yang lepas seperti Sepang, Iskandar Puteri juga bakal terancam dengan perubahan demografi pengundi yang menunjukkan penambahan pengundi Melayu yang signifikan. Jika masih tidak faham kenapa perpecahan pembangkang menguntungkan BN, mungkin anda perlu lihat apa yang berlaku dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar.


    HUJAH KETIGA : JENTERA PAKATAN HARAPAN TIDAK CUKUP BERSEDIA
    Ketika ini, jentera paling kuat dalam PH adalah DAP dan PKR pula semakin merudum. Pembahagian kerusi yang tidak mengikut kehendak akar umbi menyebabkan beberapa kawasan PKR mengalami masalah. Sebagai parti yang baharu, PPBM dan PAN kurang menyerlah dalam jentera meraih undi. Mereka lebih kepada program-program besar yang menggunakan nama Tun Mahathir dan Nik Omar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni

      Delete
    2. Ramai org umno senyap2undi PH sebab dia org x suka Najib.

      Delete
    3. Pengguna media sosial diminta waspada pesakit mental lebaimoden guna nama samaran pejuang rakyat untuk berdakyah-utusan serakah

      Delete
  7. ANALISA PRESTASI BN : JANGKAAN MEMENANGI PILIHAN RAYA DENGAN DUA PERTIGA MAJORITI

    HUJAH KEEMPAT : PAKATAN HARAPAN LETAK BUKAN WINNABLE CANDIDATE
    Dari segi strategi meletakkan calon, DAP lebih terkehadapan berbanding parti-parti lain dalam PH. Pemimpin-pemimpin utama dalam PKR yang tidak melaksanakan tugas dengan baik telah mula mencari kawasan yang lebih selamat seperti DS Wan Azizah dan Nurul Izzah. Azmin Ali pula menggunakan PRU untuk mencatur strategi menghadapi pemilihan parti. PPBM dan PAN pula lebih kepada meletakkan calon tangkap muat. Mereka hanya memastikan pemimpin utama parti mereka seperti Tun Mahathir, TS Muhyiddin, Mukhriz dan Mat Sabu selamat. Lain-lain calon lebih kepada melepaskan batok di tangga dan menjadi pengacau antara BN dan PAS.


    HUJAH KELIMA : POLITIK MATANG MEMATIKAN LANGKAH JAHAT PAKATAN
    Ramai yang mengakui bahawa pilihan raya kali ini lebih 'aman' berbanding sebelum ini. Kematangan pengundi dalam menapis dan menganalisa maklumat menyebabkan propaganda jahat yang memainkan sentimen dan emosi sukar mendapat tempat. Walaupun masih ada yang cuba menyebarkan maklumat palsu seperti selepas penamaan calon dan fitnah pengundi Bangla masih tersebar, namun kurang berkesan. Tindakan SPR menubuhkan Akademi Pilihan Raya serta berkempen secara aktif mendidik pengundi juga membuahkan hasil dengan kurangnya tuduhan-tuduhan jahat yang menyerang suruhanjaya tersebut. Akta Antiberita Tidak Benar 2018 juga membantu negara menyekat penyebaran propaganda yang tidak bertanggung jawab. Hasilnya, PH yang sebelum ini bersenjatakan fitnah dan adu domba telah mati akal. Mereka gagal menghasut secara massa seperti tahun 2008 dan 2013. Yang tetap dan berpencen menerima hasutan adalah zombi-zombi politik PH yang tidak sedar diperbodohkan oleh pemimpin mereka. Akibatnya, pengundi kelabu yang sebelum ini mengundi mereka mungkin tidak keluar mengundi. Ada juga pengundi-pengundi PH yang menganjurkan supaya membuat undi rosak kerana protes terhadap kepimpinan PH akan mengurangkan lagi sokonga PH.


    HUJAH KEENAM : SOKONGAN SILENT MAJORITY
    Faktor ini jarang dibincangkan oleh mana-mana pengkaji politik tanah air atau pun diforumkan oleh mana-mana pihak. Jika diselusuri pada PRU 2008 dan 2013, seolah-olah pembangkang akan menang besar dan BN pula menjadi pembangkang berdasarkan propaganda, mainan media propembangkang dan desakan dalam media sosial. Sebaliknya berlaku, BN masih lagi menjadi kerajaan. Ini kerana walaupun lebih senyap dalam media sosial atau kedai kopi, penyokong senyap BN masih lagi tidak terpengaruh dengan pembangkang dan mengundi BN. Golongan ini walaupun bukan ahli parti, tetapi sekumpulan pengundi yang memilih keadaan yang lebih stabil dan percaya bahawa Kerajaan masih utuh, kukuh, berfungsi dengan baik serta tidak bangkrap. Walaupun terkesan dengan kos sara hidup yang meningkat, tetapi mereka tidak menyalahkan orang lain sebaliknya mempersediakan diri dan keluarga untuk mengurus perbelanjaan dengan lebih baik. Dalam PRU kali ini, golongan ini masih lagi senyap dan tidak menunjukkan sokongan secara terbuka tetapi tetap akan mengundi atas apa yang mereka percaya di pihak yang benar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni

      Delete
    2. Pejuang rakyat gigih mencari sesuap dedak demi kelangsungan hidup setelah di diagnosis penyakit sawan-utusan meloya

      Delete
  8. Pesanan Ustaz Kazim Elias Buat Pengundi & Orang Melayu Pada 9 Mei Nanti

    Dan ada orang cakap kepada saya atas kapal terbang, mari daripada Jepun balik ke Malaysia, dia cakap, saya duduk atas kerusi saya, dia duduk di lantai, dia tanya saya macam-macam.

    Last dia kata pada saya, ustaz, kita cubalah 5 tahun. Kalau 5 tahun dia orang tak bagus, kita tukar yang lain pulak. Abang, dalam 5 jam pun benda macam-macam orang boleh buat, apatah lagi 5 tahun abang.

    Jangan harap 5 tahun tu mereka duduk diam abang, segala hak-hak orang Islam, hak-hak orang Melayu akan habis, abang. Belum dapat ini pun sudah pertikai macam-macam, tambah sudah dapat. Jangan main-main dengan 5 tahun abang.

    Benda lain kita boleh cuba 5 kali setahun, tapi dalam bab kuasa di bukan main-main tuan-tuan. Sebab itu pertahankan hak kita, pertahankan kebajikan kita, pertahankan apa yang kita ada.

    Kita bimbang, jangan kerana dengki, jangan kerana fitnah, jangan kerana benda yang kita tahu betul atau tidak betul, menjadikan kita buat tindakan yang salah, yang akhirnya merugikan diri kita balik.

    Nak makan pun senang, nak buat ibadat pun senang. Tuan-tuan bukan senang kita orang Melayu, orang Islam menjadi ketua di bawah kita ini orang bukan Islam. Orang lain jealous dengan kita.

    Jealous tuan-tuan. Kalau boleh mereka tidak mahu orang Islam ini control orang yang bukan Islam. Mana ada orang dalam dunia, orang Islam control orang bukan Islam dalam sebuah negara.

    Orang Arab jadi ketua kepada Arab, orang Indon jadi ketua kepada orang Indon. Yang lain-lain orang Islam duduk di bawah. Malaysia sahaja tuan-tuan, orang Islam dia control semua orang, yang bukan Islam di bawah, kena ikut Islam sebagai perlembagaan, kena hormat orang Islam dengan masjidnya, dengan undang-undangnya, dengan Agongnya, dengan peraturan-peraturan yang berkaitan dengan Islam.

    Satu-satunya tuan-tuan. Saya tidak hairan kalau Indonesia orang Islam jadi pemimpin, sebab rakyat dia 100% Islam. Orang Arab 100% Islam. Tapi Malaysia belum tentu.

    Malaysia bukan 100% Islam, tetapi kita boleh buat ceramah macam ini, di tengah-tengah jalan macam ini tuan-tuan. Kalau tuan-tuan ikut saaya ditempat lain, Islam tidak boleh buat ceramah macam ini. Seksa. Nak ceramah di masjid. Itu pun tidak boleh speaker. Nak ceramah kamu, pukul 10.30 stop.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni.mesti mak dia pun bodoh macam dia

      Delete
    2. Ustaz, ustaz...ustaz pun pening ye meh nk kongdi:
      Perkongsian saudara Zaki Sukery berkenaan hak kepentingan Melayu dan Islam dalam perlembagaan:

      5 perkara TIDAK BOLEH DIUBAH dalam Perlembagaan Malaysia sekalipun diluluskan oleh 222 kerusi Dewan Rakyat KECUALI mendapat persetujuan MAJLIS RAJA-RAJA.

      5 perkara tersebut ialah ;

      a) Agama Islam sebagai agama Persekutuan,
      b) Hak istimewa Raja-Raja Melayu,
      c) Hak istimewa orang-orang Melayu,
      d) Bahasa Kebangsaan i.e Bahasa Melayu,
      e) Darurat.

      Mana-mana ahli politik yang mengatakan sebaliknya,boleh jadi ia disebabkan oleh sama ada ;

      a) Tidak faham Perlembagaan Malaysia,atau
      b) Tidak menghormati institusi kesultanan,atau
      c) Hidup dalam penafian.

      Delete
  9. Mahathir Pelakun Utama Drama Arahan DAP

    Siakap Senohong Gelama Ikan Duri...

    Jom Selongkar Pembohongan Bersiri Mahathir Sebagai Macai DAP...

    MAHATHIR CIPLAK SKRIP PEMBUNUHAN BENIGNO 'NINOY' AQUINO JR

    Kebangkitan Rakyat Lepas Pemimpin Kena Bunuh

    Ingat lagi tak peristiwa pembunuhan bekas senator Filipina, Benigno 'Ninoy' Aquino Jr pada 21hb Ogos 1983...

    Lebih 2 juta rakyat Filipina mengiringi jenazah pada hari pengkebumian...

    Apa yg lebih penting, lepas pembunuhan tu, berlaku kebangkitan rakyat sampai Presiden Marcos terpaksa lari ke luar negara...

    Drama Siri 1 : Jet Peribadi Mahathir Kena Sabotaj
    Tapi skrip Mahathir lain sikit ler, dari kena bunuh pada cubaan membunuh...

    Ye lah, kan dia bergolek2 menangis nak jadi Perdana Menteri lagi sekali, kannn...������

    Tayar Depan (Rear Landing Gear) Kurang Angin, Mahathir Kata Sabotaj...
    Kelakar seram paling bangang yang Mahathir pernah buat, ketawa lah sikit bro...������

    Jom kita jawab satu persatu apa yg Mamak Roti nie cakap...������

    Pilot nie kerjaya profesional, tak sama dengan drebar teksi @ drebar lori @ drebar bas...

    Bukan menghina kerjaya pemandu teksi @ lori @ bas tapi maksudnya nak jadi pilot kena ambil kursus khas juruterbang, kena dapatkan lesen dari MAA...

    Pilot memang dah di latih tentang ciri2 keselamatan dan cara2 memastikan pesawat selamat sebelum, semasa dan selepas penerbangan...

    Pemeriksaan pada pesawat secara berkala adalah WAJIB sama ada sebelum atau selepas penerbangan...
    Marina Jadi Pelakun Tambahan

    Bila lakunan Mahathir tak menjadi, akhirnya terpaksalah ambil pejuang LGBT terunggul di Malaysia, Marina Mahathir untuk jadi nasi tambah...

    Masaalahnya tak der, orang tak nak...������

    Apa punya bangang si LGBT nie, ada ker dia cakap pesawat Mahathir tak dapat permit utk mendarat...

    http://www.mykmu.net/2018/04/marina-mendakwa-pesawat-mahathir-tidak-mendapat-permit-mendarat-pula/

    Tapi shooting drama kat Langkawi tak abes lagi beb...

    7hb may nie, Mahathir nak datang lagi ke Langkawi utk sambung shooting scene Langkawi...������

    Kalau korang rindu nak tengok Mahathir menangis , jangan lupa datang...������

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni.mesti mak dia pun bodoh macam dia

      Delete
    2. Drama kepala banak kamu ler, pejuang keparat.

      Drama aper ker benda sampai belasan malah puluhan ribu rakyat jelata berduyun-duyun menghadhiri sessi Jelajah Pakatan Harapan Tun Mahathir, DS Kak Wan, Hj Muhammad Sabu & Lim Guan Eng mengelilingi semenanjung Tanah Melayu. Rakyat hadhir atas kerelaan hati tanpa dibeli dengan gula2 atau diangkut dgn bas persiaran.

      Terakhir, 40,000 rakyat dari pelbagai kaum & lapisan masyarakat duduk & berdiri tak cukup tanah menghadhiri Jelajah Pakatan Harapan di Kuantan, Pahang. Mereka datang dgn kerelaan hati tanpa disogok gula2, duit, dedak, cabutan no. bertuah dan bas pegangukutan.

      Apakah itu tidak jelas aura & chemistry Mahathir cukup dahsyat mencetuskan gelombang perubahan menuntut penyingkiran najib dan kuncu2nya dari pentadbiran negara.......??

      Delete
    3. Pejuang rakyat mengaku tibai tun sebab dedak-utusan serakah

      Delete
  10. FITNAH, BERDRAMA, MENIPU DAN MENANGIS MODAL CUMA LAPUK MAHATHIR YANG DI KITAR SEMULA

    Drama Siri 2 : Mahathir Masuk Hospital

    Scene Hospital Untuk Siaran Sebelum 07hb may 2018 @ 09hb may 2018

    Kalau ikut skrip DAP yg bocor, babak selepas nie ialah Mahathir di kejarkan ke hospital...

    Nampak tak kesinambungan drama Mahathir The Series nie...
    Mula2 dulu dia kata ada orang nak bunuh dia...

    Lepas tu nak tunjukkan yg dakwaan dia betul, daripada perancangan nak bunuh, dia kukuhkan dengan kes tayar kapalterbang tak der angin

    Nak ujudkan rasa sedih dan simpati pengundi, dia akan di kejarkan ke hospital atas alasan kununnya tertekan...

    Masa tu khidmat heroin tua di perlukan, x yah nak cuba apply sbb dah ada calun dah...������

    Tapi tetap takut buat repot polis, nak tunjuk baik ler tu, ye lah, biarlah orang buat kezaliman pada kita, kita kena sabar...
    Lepas tu barulah Mahathir akan tersedu sedan di atas pentas yg hening di Langkawi sebelum hari mengundi nanti...

    Sedih beb, touching abes bro...������

    Rupanya halunisasi Mahathir nie kuat beb...

    Biasanya orang yg terlalu berhalunisasi nie hisap syabu...

    Cuba check urine dia, nak tengok positif atau negatif syabu...������

    MAHATHIR RAJA PENIPU MALAYSIA

    Kalau bab menipu, Mahathir memang pandai dan berbakat...
    Sebenarnya Mahathir tahu pembangkang akan kalah dlm PRU 14 nie...

    Mahathir sedar, rakyat dah tahu tembelang pembangkang yg suka tabur fitnah dan menipu...

    Tapi Mahathir dah sediakan alasan cover malu yg kununnya DS Najib akan beli calun pembangkang nanti...

    Itulah Mahathir, dia akan gunakan apa juga cara...

    Haram @ halal, zalim @ tidak, jujur @ tidak, dosa @ pahala, syurga @ neraka tak akan ada dalam kamus hidup Mahathir...

    Yang dia tahu, apa yg dia nak dia mesti dapatkan...

    Dia lupa pada kekuasaan Allah s.w.t.

    Dia lupa pada ketentuan Allah s.w.t.

    Dia lupa Allah s.w.t. akan tetap berikan pertolongn pada pihak yg benar...

    Dia lupa Allah s.w.t. akan turunkan azab pada pihak yg mungkar...

    Secara dasarnya, itulah yg sedang berlaku pada Mahathir sekarang...

    Daripada di sanjung sebagai seorang negarawan ulung kini di keji dan di benci...

    Apakah tak cukup lagi petunjuk dari langit kepada kita utk membezakan siapa di pihak yg benar dan siapa di pihak yg salah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni.mesti mak dia pun bodoh macam dia

      Delete
    2. Artikel sampah lngsung tak berintigriti nyata fake news dikutip oleh budak tak tahu menulis kecuali kopipes buta2.

      Jika dia benar2 seorang pejuang, sila keluar dari samaran katak bawah tempurung menyatakan identiti sebenar untuk bertanggung-jawab di atas taburan dakyahnya selama ini.

      Berani ker pejuang keparat.....??

      Delete
    3. Pejuang rakyat berputih mata ditolak warga netizen-utusan serakah ruangan sukan

      Delete
    4. Rekod Bahagian D7 (kongsi gelap, maksiat & perjudian) bkt aman mengesahkan pernah menahan pejuang sesat ketika sedang melanggan kojola kengkang dalam satu serbuan di lorong haji taib bulan lepas - dipetik dari sin chew jit poodah chit

      Delete
  11. Replies
    1. Sesaje je sonok melayan tukang kopipes tak bertauliah tu...

      Delete
  12. GE14, Who Will Have The Last Laugh?

    When Lim Kit Siang and DAP made the unilateral decision of closing down Pakatan Rakyat in mid-2015 so that PAS can be kicked out, that more or less sealed the fate of the opposition pact. Without PAS, that would mean the Malay votes are gone and they would need to depend solely on the non-Malay votes in GE14. And that would also mean they can expect to win just 50 or so parliament seats instead of 90 or thereabouts.

    Then a god-send happened eight months later to turn what was undoubtedly an epic disaster into some hope for the future. Because his son Mukhriz was forced to resign as the Kedah Menteri Besar, Tun Dr Mahathir Mohamad resigned from Umno three weeks later on 29th February 2016. And that ended any possibility of Mahathir toppling Prime Minister Najib Tun Razak from the inside.
    Mahathir now no longer had a political platform. So, he needed a new platform and DAP was that only platform available. More importantly, the opposition had ‘lost’ PAS eight months before that in June 2015 and they needed a new Malay vehicle to attract the Malay votes. So, Mahathir was now going to be that new Malay vehicle that would act as DAP’s Ali Baba. Mahathir would now take over the role of bringing in the Malay votes to replace the Malay votes that they lost when they kicked PAS out of the opposition pact.
    Kit Siang made the biggest blunder of his political career by closing down Pakatan Rakyat so that PAS can be kicked out and then Mahathir unwittingly walks in to save the day
    DAP knew this was the opportunity to exploit the clash between Mahathir and Najib to their advantage. And they could use 1MDB as that weapon to bring Najib down. Mahathir’s agenda was to make Mukhriz the Prime Minister. But with Mukhriz’s political career in Umno cut short, Mahathir would now need the opposition’s help to bring Najib down.

    Mahathir’s agenda is narrow and simple: to make Mukhriz the Prime Minister. And Mahathir is prepared to do anything and to be used in any way as long as that agenda can be met. If DAP and the opposition pact can guarantee that his political dynasty will continue, then Mahathir is prepared to be anyone’s puppet or tool.

    Invariably, Mahathir saved the opposition pact that now called itself Pakatan Harapan from a disastrous performance in GE14. Pakatan was more or less wiped out with not more than 50 seats left from almost 90. Then Mahathir came along and offered to save Pakatan by bringing in the Malay votes that they had lost. Mahathir thought he could benefit from using the opposition whereas the benefit was more to the opposition rather than to him.
    Mahathir is prepared to become DAP’s Ali Baba as long as he can save his son
    PAS has more than one million members and supporters, which are now lost to DAP and the opposition pact. PAN a.k.a. Amanah cannot even take 20% of the support away from PAS. Umno has more than three million members and supporters. If Mahathir can help take even just 30% of that, this will make up for what they lost when they sacked PAS from Pakatan Rakyat.

    Without PAS, GE14 is lost to DAP and the opposition pact. But with Mahathir they now have a chance of winning GE14 (or at least not lose too badly). Mahathir can help replace the lost one million votes from PAS. Mahathir will do all the dirty work such as whacking Najib and bringing the Malay votes back to DAP and the opposition pact.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni.mesti mak dia pun bodoh macam dia

      Delete
    2. Artikel sampah lngsung tak berintigriti nyata fake news dikutip oleh budak tak tahu menulis kecuali kopipes buta2.

      Jika dia benar2 seorang pejuang, sila keluar dari samaran katak bawah tempurung menyatakan identiti sebenar untuk bertanggung-jawab di atas taburan dakyahnya selama ini.

      Berani ker pejuang keparat.....??

      Delete
    3. Aksi kopipes pejuang rakyat memakan diri,dedak bulan ini belum dimasukkan- utusan serakah

      Delete
  13. Without PAS the opposition pact lost their Malay votes
    The fact that Mahathir needs to eat humble pie and kowtow to his lifelong enemy, Lim Kit Siang, is poetic justice to make Mahathir pay for all his sins. Mahathir had to crawl to Kit Siang with his tail between his legs. And to see Kit Siang opening his arms wide to welcome the man that he promised will end up in jail if the opposition wins GE14 is so comical. There can be no better payback than to see Mahathir and Kit Siang now sleeping in the same bed.

    Mahathir is now an outcast or pariah in Umno. Mukhriz can never go back to Umno and hence will never become Prime Minister. Kit Siang and all the DAP leaders have to waste so much time travelling all over Malaysia to explain to the Chinese why they need Mahathir as their leader and why they need to discard their rocket and contest GE14 under Anwar’s Mata Lebam symbol.
    Chinese votes alone cannot give the opposition pact more than 50 seats
    To pacify the Chinese, DAP needs to reveal they are using Mahathir and PKR to trick the Malays into voting for DAP and the opposition pact. But then they end up antagonising the Malays even more. So now not only the Chinese but the Malay as well are angry with DAP.

    Whatever happens, DAP and the opposition pact cannot take Mahathir as their leader or as the Prime Minister. If they do then they will end up looking like fools. So, one way or another, they need to get rid of Mahathir and explain to the voters they are merely using Mahathir as their puppet or tool to grab Malay votes.

    The novelty of this whole thing is Kit Siang made the biggest blunder of his political career by closing down Pakatan Rakyat to kick PAS out of the opposition pact. But just when they thought all was lost, Mahathir walked in to help save them. Mahathir thought he was helping his son to become Prime Minister but instead he was helping the opposition avoid getting slaughtered in GE14.
    Mahathir thought he is the Kingmaker whereas he ended up merely as the court jester to help others gain power at the expense of his son
    So, who is going to get the last laugh on polling day of 9th May 2018? Everyone will be laughing while Mahathir alone will end up the loser. DAP will still retain Penang and win their 30 or so parliament seats. PKR will still most likely rule Selangor with 25 or so parliament seats.

    Mahathir may most likely win his Langkawi seat while Mukhriz will lose. The objective is for Mukhriz to win so that he can go on to become Prime Minister. Hence it serves no purpose for Mahathir to win if Mukhriz loses. Anwar Ibrahim and Dr Wan Azizah Ismail have the satisfaction of finally seeing Mahathir suffer defeat for what he did to them in September 1998. And Anwar and Wan Azizah did not need to lift a finger to see Mahathir commit suicide.

    Everyone walks away with something while Mahathir loses everything and ends up with nothing. Najib, Kit Siang, Anwar, Wan Azizah all benefit from Mahathir’s decision of selling himself to the opposition pact and volunteering to become their tool or puppet. There can be no better ending for the career of the man who tried to use his enemies to put his son in the Prime Minister’s seat and instead was the cause of the destruction of his political dynasty.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni.mesti mak dia pun bodoh macam dia

      Delete
    2. Artikel sampah lngsung tak berintigriti nyata fake news dikutip oleh budak tak tahu menulis kecuali kopipes buta2.

      Jika dia benar2 seorang pejuang, sila keluar dari samaran katak bawah tempurung menyatakan identiti sebenar untuk bertanggung-jawab di atas taburan dakyahnya selama ini.

      Berani ker pejuang keparat.....??

      Delete
    3. Aksi pejuang rakyat berbahasa ingeris tahap tinggi terbongkar, rupa rupanya hanya kopipes-utusan serakah

      Delete
    4. "Aku cuma kopipes saja..bukan faham pun yg penting dedak"- luahan hati pejuang rakyat-utusan meloya

      Delete
  14. Kojolla @lias lebaimoden @lias penjalang rakyat @lias mcm mcm kopipes mengarut, aku nak letak tulisan dalam Bahasa Inggeris yang mungkin pembaca leih minat -

    Kata kata calon Pakatan Harapan (Masjid Tanah) Sabirin Jaafar bekas Judicial Commissioner yang fungsi nya serupa Hakim:

    .. former attorney-general Abdul Gani Patail’s tenure was abruptly cut short, just a mere few months before it was supposed to end.

    “I was so shocked to see an attorney-general...to be terminated that way.

    “The way he was treated was shockingly shameful for a man of that stature. In the government service, he is the second most senior after the chief secretary to the government (KSN),” the former judicial commissioner said to Malaysiakini in an interview last Friday.

    What happened to Gani, along with the 2015 cabinet reshuffle which saw the sacking of the then deputy prime minister Muhyiddin Yassin, as well as the promotion of the then Public Accounts Committee (PAC) chairperson Nur Jazlan Mohamed to a deputy minister, among others, were what finally drove Sabirin into politics.

    He decided to join Bersatu which is now fielding him in the parliamentary seat of Masjid Tanah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fikir lah, tentu ramai yang berkhidmat dengan Kerajaan yang bosan dengan Najib, macam Sabirin.

      Tentu lah depa undi Pakatan Harapan - walau pun yang masih berkhidmat - sebab undi depa itu rahsia, tarak siapa tahu siapa depa undi.

      Delete
    2. Dimana ada lebaimoden di situ ada pejuang gayat..tp keduanya tak boleh pakai..mat kopipes pnjang berjela sesiapapun tak nak baca..mnghabihkan boreh yo..kato org n9

      Delete
    3. Setuju....amat setuju tak boleh dinafikan lagi.

      Pejuang taik kucing, pengecut dan tak bertanggung-jawab, asyik tikus-menikus beralin kulit dgn bermacam nama samaran.

      Delete
  15. hj hadi ni semakin bengap dn nyanyuk nampaknya..adakah pas tu parti kerajaan
    jelas dn nyata hardy sdg cuba mmpertahankan najiv dn umno disaat parti pasnya secara realiti tdk akan menang bnyk kerusi utk menubuhkan kerajaan sendiri di putrajaya.

    ReplyDelete
  16. Beberapa ekor anjing anjing pelihaaan Najib dan Hadi didapati semenjak hampir PRU14 ini semakin aktif membela dan mempertahankan jenayah serta salahlaku tuan mereka. Ada sekor dari spersis "Lebai" hapraq yg rajin melonggok kan sampah sampah yg dikutip kutip diblog blog pro Hadi Gila dan Najib Pencuri dan tampal disini.

    ReplyDelete
  17. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
    supaya tiada berlaku kejadian
    yg tidak sepatutnyya berlaku..
    MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
    kepada penyokong yg telah terpedaya
    dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
    dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
    tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
    dosa dan pahala..syurga dan neraka
    kerana pada malam 9 may 2018..
    kerana takdir yg telah engkau tetapkan
    Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
    dan beri kemenangan kepada
    mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

    Ya ALLAH aku berdoa memohon kepada mu
    Jangan diletakkan dosa kepada yg tak bersalah
    bapa yg mengeluarkan benihnya(air mani)
    ibu yg mengandungkan mereka
    kerana mereka telah besar dewasa

    ini semua adalah sebab amalan harian mereka
    yg tidak kenal dosa dan pahala
    syurga dan neraka..
    bukakan lah pintu hati dan akal mereka

    yg telah dihitamkan dan dikotorkan warnanya
    mudah terpedaya dengan hasutan dan tipufdaya
    manusia yang bertopengkan iblis durjana
    dari kalangan CINA dan juga belbagai Bangsa

    YA ALLAH Buktikan kepada mereka
    Engkau MAHA Berkuasa Dan MAHA bijaksana
    Musnahkan serta hancurkan dan binasa
    si celaka dan musuh-musuh agama

    hamba mu ini menjaga dan membela negara
    juga mempertahankan dan berjuang untuk agama
    kemenangan pasti tiba akhirnya
    Sebagai petunjuk dan pengajaran untuk mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pejuang dunguuu.kalau nenek kau kalu baca ni pun gelak keluar gigi...bodoh budak ni.mesti mak dia pun bodoh macam dia

      Delete
    2. pejuang rakyat@ mr.j @ sugeng najib adalah spesis yg sama..nama je lain2

      Delete
    3. Tapi pejuang aku rasa lagi dunguuuuu dari yg lain2 tu.sb main kopipes je pagi sampai ke malam

      Delete
    4. Jabatan ugama uganda sahkan pejuang rakyat belum akhil baligh-utusan meloya

      Delete
    5. Mufti uganda tegaskan doa laknat sesama mukmin amalan syaiton-utusan serakah

      Delete
  18. Sabirin’s story, in his own words:

    I WAS A GOVERNMENT SCHOLAR, so I joined the Malaysian judicial and legal service after graduating in 1987, starting as a magistrate, then I later rose to become the deputy registrar of the Federal Court.

    Then I was a deputy public prosecutor and a senior federal counsel, and then a legal adviser to a few ministries.

    I then served three years as a law professor at the Universiti Teknologi Malaysia, after which I was offered to become a judicial commissioner of the High Court in Johor Baru, on a two-year contract.

    I WAS NOT HAPPY. The job is not for me. There is too much restriction.

    You can feel a lot of pressure, sometimes you have to sacrifice your principles in order to get confirmation, to get a promotion.

    ReplyDelete
  19. Setakat kretif buat poster je lah yg PAS boleh buat.Semua tu buang masa je.Ko ingat ni tahun 80an kena bangga dgn kretif bendera.Boleh jalan da....

    ReplyDelete
    Replies
    1. syurga kpd pemimpin pas sekarang adalah dedak juta2an

      Delete
    2. Kita pun tertanya-tanya, mana datangnya duit PAS tiba2 jer buat sejarah dapat mempamerkan bendera2 & poster PAS begitu banyak sekali mengalahkan umno-bn?

      Duit haram dari ikhsan Najib yg RM90 juta ker.....??

      Delete
    3. Pak Othaman,

      Iya ke 90 jota?

      Nengok pada kempen bagai nak rak dan 150 parlimen dia henjut, rasanya lebih pada tu si bibir merah jiwa pasrah tu bagi

      Delete
  20. He won't be living long, the old culprit legend
    Life to this sick grandpa now..is badly urgent
    His dirty heart needs cleaning with detergent
    Every week he need to see the heart surgeon

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Who is The living Legend & World Class Grand Old Statesman?
      That's it, none other than the One and Only Tun Dr Mahathir Mohamed.....!!

      FROM EAST TO WEST
      MAHATHIR IS THE BEST.....!!

      Delete
  21. Wow..siiapa tu yg berpantun Bahasa Inggeris
    Suman bahalol bingai mesti rasa hati terhiris
    Kalu tak pengsan pun mesti dia nyaris-nyaris
    Bersiap sediia saja lah, sanak sedara & waris

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. masuk bakul angkat sendiri ..ini spesis orangpun ada

      Delete
    2. Hahahaha tak sudah si tua kejora berperagai budak tadika ni

      Delete
    3. Sapa takut...?? Entah2 Kejora Pondan yg tak muncul sudah ler, macam 4 kali dulu2 tuu.....!!

      Agak nyer itu yg Rosmah & Najib ajar dia nie mecarut & biadab pada orang yg lebih tua tak......??

      Delete
  22. Sabirin, bekas Judicial Commissioner (fungsi seperti Hakim) calon PH, kata:

    THE WAY IT WORKS NOW, JUDICIAL CREATIVITY is no longer there. Why? The law is so restrictive. (Why? Najib - that's my opinion)

    The government formulated laws which are restrictive so a judge can be wrong in law if he gives another judgement.

    For example, in (PKR vice-president) Rafizi Ramli’s National Feedlot Corporation (NFC) case. I read the judgement and it was correct to me, in point of law. But the law itself was repressive.

    There was no direct interference (in the judiciary), but I think because these judges came after the tribunal (in 1988), they could see what happened to some, as they call it, independent judges.

    Some judges, though there is nothing wrong with their performance and they are brilliant as a judge, never reach the apex court. Why? (Why? Najib - that's also my opinion).

    ReplyDelete
  23. Suman bapok kedi terrnyata tak ada berilmu
    1/2/18 hamba undang dia untuk jadi tetamu
    Di Dtrn Merdeka, dia tak beranii nak bertemu
    Nanti dia hingga 4.00pagi, sampai rasa jemu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa takut...?? Entah2 Kejora Pondan yg tak muncul sudah ler, macam 4 kali dulu2 tuu.....!!

      Agak nyer itu yg Rosmah & Najib ajar dia nie mecarut & biadab pada orang yg lebih tua tak......??

      Delete
  24. 1 Feb 2018, mencatat satu kenangan sejarah
    Nak ke Dtrn Merdeka Suman spt tak tau arah
    Sebenarnya bapok kedi ni takut cedera parah
    Sbb dia tau, Kejora nanti, dlm keadaan marah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa takut...?? Entah2 Kejora Pondan yg tak muncul sudah ler, macam 4 kali dulu2 tuu.....!!

      Agak nyer itu yg Rosmah & Najib ajar dia nie mecarut & biadab pada orang yg lebih tua tak......??

      Delete
  25. 1/2/2018 Suman tak berani ke Dtrn Merdeka
    Pelbagai alasan, yang bapok tua kedi ini reka
    Tapi yg satu tu mmg le tersangat lucu jenaka
    Tgh mlm dia pakai hitam punya cermin mata

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa takut...?? Entah2 Kejora Pondan yg tak muncul sudah ler, macam 4 kali dulu2 tuu.....!!

      Agak nyer itu yg Rosmah & Najib ajar dia nie mecarut & biadab pada orang yg lebih tua tak......??

      Delete
  26. WE (Sabirin and his many siblings) ENDED UP BECOMING SO CRITICAL OF THE GOVERNMENT, because we see the deterioration of the government. My eldest sister quit her job as a graduate teacher to join the Reformasi movement. My brother was Anwar Ibrahim’s press secretary.

    OUR FAMILY MADE QUITE A BIG CONTRIBUTION to the inroads of all these opposition parties in Malacca. My two siblings were in PKR, and the rest as well, but I chose to be with Bersatu because I have a different way of thinking.

    ReplyDelete
  27. Suman, pencacai kpd Madey keling tua India
    Dia hanya berani megah di blog cyber media
    Hamba cabar bertumbuk, dia tiidak bersedia
    Tah naper tetiba hamba teringat puki bini dia

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa takut...?? Entah2 Kejora Pondan yg tak muncul sudah ler, macam 4 kali dulu2 tuu.....!!

      Agak nyer itu yg Rosmah & Najib ajar dia nie mecarut & biadab pada orang yg lebih tua tak......??

      Delete
  28. INGAT AMANAH HJ HADI KPD PENYOKONG PAS DLM PRU NI... UNDI PAS ATAU UNDI UMNO TAU.

    JGN TK WALA NNTI JADI MCM ANAK NABI NUH AS PULAK.

    MAKNANYA SEBAHAGIAN ORG PAS MESTI UNDI UMNO... JGN UNDI PAS SAJA.

    ORG UMNO PUN SHARE2 LA UNDI PAS JUGA.. SAMA RASA SAMA ADIL.

    ReplyDelete
  29. Suman bapok ini fasiq sesat, tak ada agama
    Hamba nanti nak bayar hutang dia dah lama
    Kat JB, diia akan makan penampar percuma
    Dia pun blh dpt rasa hamba punya buku lima

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa takut...?? Entah2 Kejora Pondan yg tak muncul sudah ler, macam 4 kali dulu2 tuu.....!!

      Agak nyer itu yg Rosmah & Najib ajar dia nie mecarut & biadab pada orang yg lebih tua tak......??

      Delete
  30. THE WAY (former Attorney General Gani Pattail) WAS TREATED (by Najib) WAS SHOCKINGLY SHAMEFUL for a man of that stature.

    And then what happened in the aftermath of the 1MDB exposure, when you see what happened to lots of senior government functionaries with the Bank Negara governor, the new attorney-general, the dismissal and retirement of a few senior MACC officers and the way they manoeuvre the PAC chairperson by promoting him. And then at the end of the day, you see what happened to Muhyiddin and (former Kedah menteri besar) Mukhriz Mahathir.

    It has gone beyond politics. That means the current government, the backbone of Umno/BN, they could not tolerate any more criticism.

    YOU MUST HAVE SELF-CRITICISM FOR YOU TO MOVE FORWARD, isn’t it? Otherwise, it becomes self-destruction if you do not correct yourself.

    ReplyDelete
  31. Akibat berlawan Kejora, Suman tua terseksa
    Pukulan Kejora bagai patukan ular yang bisa
    Dekat JB, bapok kedi ini akan hancor binasa
    Wak..burit bini muda ko.. nanti bagi aku rasa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa takut...?? Entah2 Kejora Pondan yg tak muncul sudah ler, macam 4 kali dulu2 tuu.....!!

      Agak nyer itu yg Rosmah & Najib ajar dia nie mecarut & biadab pada orang yg lebih tua tak......??

      Delete
  32. THIS IS ANOTHER SHOCKING NEWS, POLITICALLY, how can a legal party (Bersatu) be deregistered a day before the dissolution of parliament? I tried to read history and I cannot find this.

    PRAISE BE TO GOD that our first judicial review for leave was rejected but the second one was accepted by the court so we are now back to status quo.

    I STILL HAVE HOPE FOR THE JUDICIARY. I know, they are all my friends, the majority act like real judges.

    ReplyDelete
  33. Suman kalau dia gempar mengalahkan ribut
    Hamba cabar mau jumpa, tak berani sambut
    Lagi gerun dia bila 'bertumbok' hamba sebut
    Dia tiada pilihan lagii, melainkan belah cabut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa takut...?? Entah2 Kejora Pondan yg tak muncul sudah ler, macam 4 kali dulu2 tuu.....!!

      Agak nyer itu yg Rosmah & Najib ajar dia nie mecarut & biadab pada orang yg lebih tua tak......??

      Delete
  34. THE MALAY PSYCHE sees that the Malays have been very conservative and loyal to their rulers and leaders, so long as the leaders do not betray them. This is the Malay code of conduct.

    YOU NEVER TOPPLE A LEADER unless they become zalim (oppressive) to you and I believe what the leaders are doing now to the people, with the GST and rising price of goods, this is a form of zalim (oppression).

    ReplyDelete
  35. Mana FuckTun yg konon tersohor dan hebat
    Mau karang pantun pun berharii-hari lambat
    Dah tak tahan lagi ke, hamba tibai dan sebat
    Atau dah ikut John Doe, insaf dan bertaubat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak hingusan sewel tak berpendidikan sepatutnya 'syok sendiri' dgn angau-angaunya.

      Delete
  36. IN MY PERSONAL VIEW, the opposition before never selected the right candidates in Masjid Tanah. They choose outsiders, and PAS has been the regular candidates for Masjid Tanah for the opposition, but for the first time, because we are from Bersatu, we have a different perception.

    I AM AN ANAK JATI HERE (local boy). I belong to them.

    The voting pattern before this is because we did not have a good opposition so they did not see the alternative. But now they have seen the alternative, in Selangor and in Penang.

    ReplyDelete
  37. Laporan apa yang Shahhrizat kata berikut ini tidak ada dalam BM di M'Kini.

    Is Shahrizat that "unclever"? Not to know that it's not a matter of Malaysians are starving -

    Shahrizat: Is the gov't that bad? Are people starving?

    Btw, has she / husband paid up the RM250 million Lembu-Kondo loan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. From record that I found , NFC had paid back only RM17.5 million out of the RM250 million loan .

      If BN government manage to be re-elected , the rest of the loan is history .
      So...let us all join hand in kicking this Bangsat Nuts out .

      Delete
    2. That's why this time around she been dropped out in the BN candidacy. Hj Mat Sabu made a mockery to great laughter at every lecture over her apple polishing act that Lim Kit Siang will be PM if BN is toppled.

      Delete
  38. 10 kerusi pun belum tentu Pas boleh menang...diambil kira keputusan pilihanraya kecil Kuala Kansar dan Sg.Besar...Pas dan Amanah Pengundi +-50%...PRU14 dimana BN dan BERSATU +-50% ..keputusan BERSATU 50% + Amanah 50% PAKATAN HARAPAN menang 100%.

    ReplyDelete
  39. FuckTun sudah tersipu, akibat gebang tinggi
    Tak dijawab pun beratus pantun hamba bagi
    Tak tahu ke mana, dia udah melingkup pergi
    Kinii terus terkedu, tak berani nak keluar lagi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak hingusan sewel tak berpendidikan sepatutnya 'syok sendiri' dgn angau-angaunya.

      Delete
  40. Terus sepi FuckTun yang dikata otai pakatan
    Agak nya bahalol ini dah hilang buku catatan
    Mana, yg konon bijak pantun secara spontan
    Apa dia ini tak ada btg pelir dan bukan jantan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak hingusan sewel tak berpendidikan sepatutnya 'syok sendiri' dgn angau-angaunya.

      Delete
  41. Puas hati hamba, dapat tibai tiga ekor bapok
    Suman ifrit udah hancor lebor, mcm keropok
    FuckTun dajal, benjol kepala hamba hempok
    Mekcy Golok terus sepi, tak lagi menyampok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha tak sudah si tua kejora berperagai budak tadika ni

      Delete
    2. Budak hingusan sewel tak berpendidikan sepatutnya 'syok sendiri' dgn angau-angaunya.

      Delete
    3. Kejora terharu menang pesta pantun hospital bahagia uganda peringkat wad mental - utusan meloya

      Delete
    4. "Lihatlah duniaa!"..kejora teruja bila ditanya rahsia kejayaannya- utusan serakah

      Delete
    5. Kejora tekad pertahan piala hospital bahagia uganda, pastikan masih berada di sana ketika pesta pantun sesi 2019- utusan serakah

      Delete
  42. BN mmg licik buat kerja...tabur duit sana sini untuk balaci kempen..kalau tak tabur duit mana nak balaci nak buat kerja...tengok la nanti bila dah kalah...semua cabut lari hilang mana nak kemas pondok nak cabut bendera baru padan nuka BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelakar tgok video jamal ikan bakar tahan motosikal di tepi jalan untuk ditampal pelekat bendera barisan.siap bagi duit lagi tuuu...terdesak betul rupe muke jamal.

      Muke jamal macam dah sebulan bini tak kasi habuan pun ade


      Hahahahaha

      Delete
    2. Buat Mizie,

      Tak payah dikemas pondok dacing tu

      Bak kata usop:

      "KITA BAKOR JE"

      Delete
  43. Bukan setakat jumpa 'face-to-face' jer Najib takut, gambar & potret Tun M pun Najib dah menggigil-terkencing dalam seluar.

    Lagi pulak di setiap kehadhiran Tun M di ceramah2 sepanjang Jelajah Pakatan Harapan dari Johor ke Perlis & Pantai Timur, puluhan ribu warga berpusu-pusu datang dgn kemahuan sendiri tanpa dedak & pengangkutan bas disediakan.

    HAPUSKAN NAJIB - HAPUSLAH GST......!!!

    ReplyDelete
  44. Dah makin terok cai2 biol Matdey punya kuli
    Mereka sedar PH kini spt lelayang putus tali
    Ternyata hati PAS mereka tak dapat nak beli
    PAS nak sokong siapa, apa yg korang peduli

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak hingusan sewel tak berpendidikan 'syok sendiri' dgn angau-angaunya.

      Delete
  45. Mana FuckTun yang konon nya hebat handal
    Pantun2 yang dia buat semua serupa sundal
    Ternyata unta bingai ni dah kehabisan modal
    Dia tak melawan pun Kejora sekeh dan bedal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak hingusan sewel tak berpendidikan 'syok sendiri' dgn angau-angaunya.

      Delete
    2. "Sampai ati ko.."kejora lahirkan kesedihan, fan tun tak layan rayuan beliau-utusan meloya

      Delete
  46. LAGI TSUNAMI RAKYAT MENENTANG KERAJAAN KLEPET NAJIB & KUNCU2NYA MALAM INI.

    RIBUAN HADHIRIN DI CERAMAH KEBANGKITAN RAKYAT OLEH PAKATAN HARAPAN
    Putrajaya (P1.25)

    Menampilkan :-

    Tun Dr Mahathir Bin Mohamad
    Pengerusi Pakatan Harapan

    Ustaz Nik Omar Nik Aziz
    Calon DUN Chempaka (Kelantan)

    Dato Dr Shamsul Adabi
    Calon Parlimen P.125 Putrajaya

    ReplyDelete
  47. Mana hiilang, FuckTun bingai tua yg perasan
    Dia buat pantun pun serupa budak hingusan
    Bila dicabar lwn pantun, dia jadii kecemasan
    Apakah si bengap ini dah mati atau pengsan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha tak sudah si tua kejora berperagai budak tadika ni

      Delete
    2. Budak hingusan sewel kejora tak berpendidikan 'syok sendiri' dgn angau-angaunya.

      Delete
    3. Tabika kemas uganda sahkan kejora bekas pelajarnya yg disahkan sawan babi - utusan meloya

      Delete
  48. Suman sudah makin terkedu dan hilang arah
    Kat JB, diia akan mengalami luka yang parah
    Dgn bini muda dia, tetiba hamba jadi ghairah
    Wak, burit bini tu nanti kat aku ko kena serah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa takut...?? Entah2 Kejora Pondan yg tak muncul sudah ler, macam 4 kali dulu2 tuu. Oh yer, kali ini pd 9/6 kamu jgn menyorok lagi yer....!!

      Agak nyer itu yg Rosmah & Najib ajar dia nie mecarut & biadab pada orang yg lebih tua tak......??

      Delete
  49. Owh..tak perasan ada cai baru puak pakatan
    Gatal jubor juga dia si budak kampung setan
    Apa dia ni baru sunat, btg pelir masih bentan
    Agaknya baru jer terlepas dari Tjg Rambutan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa takut...?? Entah2 Kejora Pondan yg tak muncul sudah ler, macam 4 kali dulu2 tuu. Oh yer, kali ini pd 9/6 kamu jgn menyorok lagi yer....!!

      Agak nyer itu yg Rosmah & Najib ajar dia nie mecarut & biadab pada orang yg lebih tua tak......??

      Delete
  50. Woii cai2 dajai pelaq, mana habih hangpa pi
    Dok balon kendughi babii ka, dgn puak DAP
    Awat yg blog Budin iblih ni dah sengap sepi
    Kejora ni pantun saja bukan hembuih jampi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak hingusan sewel kejora tak berpendidikan 'syok sendiri' dgn angau-angaunya.

      Delete
  51. Cai2 bingai haprak, tak usah lah nak perasan
    10 Mei ini tarikh untuk PH diletak batu nesan
    Harap cai bertenang Pru14 punya keputusan
    Jgn lah pula ada cai yang mati atau pengsan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak hingusan sewel kejora tak berpendidikan 'syok sendiri' dgn angau-angaunya.

      Delete
  52. Wowwww! Ramai btul mlm ni kat putrajaya!! Dgr criter kat kg kerinchi,kluang dan beberapa tempat lgi sold out!!! Rasa2nya yg atas pgar tu dah pun buat keputusan, bahwa mereka mesti bersama2 gelombang rakyat utk membuat perubahan!!!

    Org2 melayu majoritinya pun dah tidak takut lagi utk menguburkan umno kerana mereka sedar mereka adalah alat kepada pemimpin mereka utk bermewah mewah! Anjakan paradigma sedang mengambil tempat! Bersama lautan manusia di putrajaya kami melihat terdapat cahaya dihujung terowong yg akan membawa melayu kedunia baru dimana kami akan merdeka dri kokongan ketuanan palsu ciptaan rejim umno!

    Kepuasan jelas terpancar dimuka kami semua kerana harapan utk bangsa malaysia bergerak kehadapan dlm persekitaran yg lebih telus dan berintegriti hampir menjadi kenyataan!!!

    Syabas rakyat malaysia...kita semua boleh lakukannya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Mekcy usah ler dibuai perasaan
      Tak citer ke Madey punya kekayaan
      Bersedia lah untk hadapi kenyataan
      9 hb Mei, PH punya hari kecelakaan

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    2. Budak hingusan sewel kejora tak berpendidikan 'syok sendiri' dgn angau-angaunya.

      Delete
  53. Dpt kalahkan 3 ekor bapok, hamba rasa puas
    Suman barua tua kedi udah terlentang tewas
    FuckTun tetiarap bila buku bertemu dgn ruas
    Dan terdudok rapat, Mekcy lobang jubor luas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa tewas, siapa takut...??
      Entah2 Kejora Pondan yg tak muncul sudah ler, macam 4 kali dulu2 tuu.
      Oh yer, kali ini pd 9/6 kamu jgn menyorok lagi yer....!!

      Agak nyer itu yg Rosmah & Najib ajar dia nie mecarut & biadab pada orang yg lebih tua tak......??

      Delete
  54. Kasiihan sungguh dgn cai2 bingai haluan kiri
    Mereka hanyut di dalam angan2 syok sendiri
    Pasti mereka ni menunggu apa DAP nak beri
    Sedap ler nanti melantak babi punya kenduri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak hingusan sewel kejora tak berpendidikan 'syok sendiri' dgn angau-angaunya.

      Delete
  55. Poor old Suman skunk, is just a big boaster
    This idiot, tends to create joke and laughter
    He just wait his neck I'm going to slaughter
    At JB, l'll be fucking his wife & his daughter

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kasaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Oh yeah... why previously you never turn up?
      Do you realize many people here in this blog and here among all my friends are watching you?

      Let's see whether you got the balls to face me on 9/6. No need to talk cock, just prove it silly boy.

      Delete
  56. Wooww..pantun Bahasa Inggeris datang lagi
    Suman unta, dah tentu geram mengetap gigi
    Kaiu dia serangkap pun tak mampu nak bagi
    Mesti tak tidor bapok kedi ini sampai ke pagi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mirror mirror mirror on the wall
      Who is the greatest among them all
      From far East stretch to far West
      Tun Mahathir no doubt is still the Best..!!

      Delete
    2. Mirror mirror mirror on the wall
      Who is the worst among them all
      From far West stretch to far East
      Tong Mahataik no doubt is still the Beast..!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh...

      Delete
    3. Oh yeah... why previously you never turn up?
      Do you realize many people here in this blog and here among all my friends are watching you?

      Let's see whether you got the balls to face me on 9/6. No need to talk cock, just prove it silly boy.

      Delete
  57. Dirty skunk, idiot Suman, is just a lame duck
    He can't do anything if his wife I wanna fuck
    If he try to write poem in English, sure stuck
    The only thing he knows is, 'Ur English suck'

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Coming from a stupid goon
      That ain't pantun but fuckin' pantatun....!!

      Delete
  58. Ki kii kik..hamba tau Suman dah mula marah
    Bukan saja muka jubor dia pun sudah merah
    Dup dap dup dap, jantong dia mengalir darah
    Mlm.inii, dia tentu lebih menderita dan parah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  59. Mirror..mirror...mirror...mirror on the wall
    Who is the most coward among them all
    He is old bloody idiot Suman with no ball
    A short dwarf skunk who claim to be tall

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha tak sudah si tua kejora berperagai budak tadika ni

      Delete
    2. Oh yeah... why previously you never turn up?
      Do you realize many people here in this blog and here among all my friends are watching you?

      Let's see whether you got the balls to face me on 9/6. No need to talk cock, just prove it silly boy.

      Delete
    3. Ha ha JamesBean ni ada-ada saja
      Dia nak usik Kejora, teruna remaja
      Si tua bebal ini, mcm tak ada kerja
      Tak padan dgn duit yg Matdey taja

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

      Delete
    4. Mirror mirror mirror on the wall
      Who is the worst among them all
      From far West stretch to far East
      Mahataik no doubt is still the Beast!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh...

      Delete
  60. Pukulan dari Kejora, semakin kuat dan deras
    Pelir lembik Suman terus tidak blh nak keras
    Tambah berkerut kedut dia punya rupa paras
    Rasa nya besok, diia terus mereng tak waras

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa takut dgn kejora pondan, bila pulak dia hayun pukulan, pukulan angin angau ker...??
      Asal jgn Kejora Pondan ini yg tak muncul sudah ler, macam 4 kali dulu2 tuu.
      Oh yer, kali ini pd 9/6 kamu jgn menyorok lagi yer....!!

      Agak nyer itu yg Rosmah & Najib ajar dia nie mecarut & biadab pada orang yg lebih tua tak......??

      Delete
    2. Mirror mirror mirror on the wall
      Who is the worst among them all
      From far West stretch to far East
      Mahataik no doubt is still the Beast!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh.

      Delete
    3. There you are, kejora musibat is only capable to copy-cat & twist others' idea.

      Delete
  61. Kesian sungguh dgn Suman tua anjing kurap
    Dia masuk ke mari, kemegahan yang diharap
    Tapi sebalik nya, kena tibai ganyang tertiarap
    Muka dia pun udah serupa tempe yg diperap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap2 pd 9/6 kamu takkan merepek meraban lagi 'budin main bola...buin main bola ..budin bola', boleh......??

      Delete
  62. Aha..kengkawan saya dah balik
    Nak share pasal kera yg pelik
    Alah..kera yg tu,perangai tak molek
    Jalan kengkang beralun alik!

    Dah kenen kera,tak tunjuk muka
    Kera dah cuti hari Selasa
    Langsung diganti dengan si ungka
    Orang yg sama sepanjang masa!

    Ini kera cemburunya kuat
    Otak kecik yg besar syahwat
    Redah pantun carut dibuat
    Perangai hitam mengalah dakwat!

    Saya baru sampai di rumah
    Tadi Putrajaya tercipta sejarah
    Lautan manusia tak perlu khemah
    Kera tengok hatinya parah!

    Bersesak2 sukar berjalan
    Terlalu padat lelaki perempuan
    Pangkah Pakatan sembilan haribulan
    Tun Mahathir jadi tumpuan!

    Seluas mana mata memandang
    Rakyat turun tanpa diundang
    Parti Klepto mereka meradang
    Kera,badak mahu ditendang!

    Ini pusat pentadbiran negara
    Kakitangan kerajaan pastilah ada
    "datang tak sokong",kata si kera
    Meh sini nak cili lada!

    Jika tak sokong kenapa datang
    Berdiri berjam sakit belakang
    Lainlah kera golek gelantang
    Sibuk bergayut pagi ke petang!

    Roti Nan tengok pasti berulat
    Klepto nampak bibirnya pucat
    Kera pulak mukanya kelat
    Demam campak otak terencat!

    Assalamualaikum bros Pakatan
    Nampaknya dacing dah nikah bulan
    teruskan kita hempuk si setan
    Nak tahu siapa..kengkangnya jalan!

    ReplyDelete
  63. Sharp bullets from Kejora, keeps on striking
    Old Suman, slowly get drowned and sinking
    9th of June, Suman will come lame walking
    In front of him, his secnd wife I'll be fucking

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. To Suman, son of a Beast:

      Mirror mirror mirror on the wall
      Who is the worst among them all
      From far West stretch to far East
      Mahataik no doubt is still the Beast!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh.

      Delete
  64. Ki ki kik FuckTun bingai kononnya sgt bistari
    Nak karang pantun ambil masa dua tiga hari
    Sebelum ini, biol unta ni dah belah cabut lari
    Agaknya merata-rata buku pantun dia gi cari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. It's world far difference between a Genius like 'fan tun' with fine artistry in comparison to those junky pantatun coming from scumbag, kejora idiot.

      Delete
  65. Kejora keeps writing pantun smooth & steady
    In 'bepantun', he's all time prepared and ready
    Unlike dull FuckTun who need books to study
    The more he tried he will look damn & bloody

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's crystal clear....

      Coming from a stupid goon
      That ain't pantun but fuckin' pantatun....!!

      Delete
    2. To Suman, son of a Beast:

      Mirror mirror mirror on the wall
      Who is the worst among them all
      From far West stretch to far East
      Mahataik no doubt is still the Beast!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh.

      Delete
    3. It's crystal clear, kejora musibat is only capable to copy-cat & twist others' idea.....

      Coming from a stupid goon
      That ain't pantun but fuckin' pantatun....!!

      Delete
  66. FuckTun biol, mlm ini berperangai agak pelik
    Hapa ke jadah yng dia cakap, dia sudah balik
    Apakah dia ingat, kita ini buta dan tidak celik
    Nak bohong apa, tiap masa ada kat dlm bilik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  67. In 'pantun', Kejora is really smart and brilliant
    He is tough & strong, like a piece of cast iron
    But FuckTun is a little rat trying to beat a lion
    Never will it happen.. a dwarf beating a giant

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's crystal clear, Suman bahalol is only capable to copy & paste the same idea.....

      Coming from a moron retard
      That ain't pantun but fuckin' pantat....!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
  68. Pantun2 Kejora, bagaikan peluru berpandu
    Dah mcm terbakar Suman mubaligh hindu
    Dgn FuckTun bingai, dia cuba nak berpadu
    Tapi kedua-dua sekali melopong & terkedu

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's world far difference between a Genius like 'fan tun' with fine artistry in comparison to those junky pantatun coming from scumbag, kejora idiot.

      Delete
  69. Poor FuckTun feels that he's the most clever
    But, looking at my poems, he starts to shiver
    He won't be able to challenge Kejora for ever
    Don't get surprised, if he jumps into the river

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...