Monday, 7 May 2018

CUKUPKAH SEKADAR BERANI BERKICAU DI TWITTER SAJA?


Selepas menulis surat terbukanya semalam, Syed Hamid Albar terus meluahkan rasa lucunya apabila tulisannya itu dianggap sebagai menyokong BN.


Kenyataan saya jelas bahawa saya menyokong perubahan yang positif, demokrasi dan pilihanraya yang adil. Bukan untuk menyokong Barisan Nasional, demikian tweet Syed Hamid Albar di laman twitternya hari ini.

Cukupkah menyokong perubahan yang positif, demokrasi dan pilihanraya yang adil serta bukan menyokong BN, tetapi sekadar melakukannya melalui twitter saja?


Kenapa tidak berani malangkah setapak lagi dengan memilih untuk bercakap secara terbuka  sepertimana Tun Daim Zainuddin, Rais Yatim dan Rafidah Aziz?


Atau mungkin tambah berkesan jika umum saja keluar daripada UMNO sebelum pembuangan undi pada 9 Mei ini?

Jika sudah bukan menyokong BN, untuk apa lagi kekal dalam UMNO?


Apakah perubahan positif yang Syed Hamid Albar boleh harapkan dengan hanya berkicau di twiiter ini? (ShahbudinHusin 07/05/2018)

56 comments:

  1. Kasi racun sikit lagi ts syed albar ni...alang2 menyelok pekasam,biar sapu ke muka najib terus


    Kaaahhhh kaah kaaahh kahhhh kukkk kukk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita harap ahli-ahli politik veteran yg mana mengambil langkah berdiam dapat membuat langkah "diam-diam ubi berisi"..........tolonglah bersama-sama kami rakyat marhaen mengorak langkah untuk ubah lanskap politik negara......

      1. bersih dari gejala rasuah dan pecah amanah
      2. bersih dari penipuan dan penyelewengan
      3. bebas dari skandal wang mega
      4. pemimpin yg jujor dan amanah
      5. pemimpin yg bekerja untuk rakyat......bukan untuk poket anak-beranak.
      6. meletak badan2 dan jabatan2 berkanun terus-menerus di bawah Parlimen.......bukan di bawah bidang kuasa PM.
      7. negara yg lebih berintegriti dan bermaruah
      8. negara yg dihormati dan disegani dunia

      Tinggi harapan kita kepada para ahli politik veteran untuk membukak mata memandang tepat kepada rakyat dan negara...........bersama-samalah dengan kami pada 9hb Mei 2018 membuat perubahan.
      Terima kasih.

      Delete
    2. Salam n welcome back bro phantom...lama menyepi bro?

      Delete
    3. Sahabat2.......maaf lama menghilang di blog ni.......tapi teman tetap berjuang tapi tak perlu teman nyatakan di sini.........cukoplah Allah saja yg tau.

      Bukan diam sebarang diam......tapi diam berisi........perjuangan teman sikit tak luntor hingga kita bersama raih kejayaan.....ameen.

      Dalam masa yg singkat ini.........teman luangkan masa di sini untuk bersama dengan sumer sahabat2 sekapal.

      Insha-Allah kita akan dapat senario lanskap baru dalam masa terdekat.....ameen ya rab.

      Mari kita bersama berpadu tenaga berjuang hingga ke pangkal lengan....!!

      Lawan tetap lawan yeoopppp....!!

      Delete
    4. Yoooo lawan sampai menangggg...yeopp..!!

      Delete
    5. Yessss......ayoh bersama yeooopppp...!!

      Delete
  2. Cukuplah kalau syed hamid dapat bantu menangkan kerusi parlimen dan dun KKoa Tinggi dan Penggerang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju, Tuan Keluangman...

      Delete
    2. Hanya yg bulat hati saja yg berani bukak langkah yeoooppp........yg masih 50-50 tu akan terrrrragak-agak.

      Dulu kita ada ramai para menteri yg berkalibar...........tapi yg sedihnya.........setakat ni hanya TS Rafidah Aziz, Tun Daim dan TS Rais Yatim saja yg terus terang berani bersuara demi rakyat marhaen dan negara.

      Jadi kita rakyat ni kena ingat jasa 3 orang ahli politik veteran ni.

      Mereka bertiga ni perlu kita pahatkan dalam ingatan kita kerana kita sumerlah 3 Tan Sri ni sanggup dihina, dicaci, dipulau dan dipinggirkan.

      Tabik hormat kita kepada ketiga-tiga Tan Sri........TS Rafidah Aziz, TS Daim Zainudin dan TS Rais Yatim........jasamu tetap dikenang.

      Lawan tetap lawan !!

      Delete
    3. Syed Hamid Albar ini ialah Habaib yaitu cucu Nabi Saw,,setiap perkara dia ambil sikap sederhana waullahu aklam

      Delete
    4. Saya secara peribadi tidak berminat & percaya dgn Hamid Albar. Saya mengenalinya sejak dulu lagi ketika dia ada datang berjmpa kami di JB melobi untuk jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia yg akhirnya dimenangi oleh Rahim Thambu Chik. Ini semua jenis berjuang untuk kepentingan peribadi. Dia merajuk kat najib sebab jawatan pengerusi spad telah diberi kpd Isa Samad.

      Delete
    5. Ramai lagi dalam umno yg dah merajuk, tapi senyap2 undur diri. Yg masih kekal ada 3 org... Pejuangrakyat, lebai moden dan kejora. Kejap lagi mungkin dia org sampai.

      Delete
    6. Yea bro..kasi tabik sama dorang..
      Alang2 tunjuk belang ya TS Syed Hamid...teruskan saja usah undur kebelakang..kasi puak klepeto ni meradang hingga hilang pertimbangan dan seluruh umno bergolak tunggang langgang..jdlh PRU menjelang..apalg Rakyat kasi tendang..tumbang terlentang..

      Undilh KEADILAN pakatan Harapan!

      Keadilan mesti menang!
      Keadilan mesti menang!
      Keadilan mesti menang!

      Delete
  3. Dia tidak sehebat Arwah bapanya yang dgelar Singa UMNO.

    ReplyDelete
  4. Pembangkang Tidak Akan Menang, DAP Dan Sekutunya Akan Tumbang
    PAKATAN pembangkang diketuai DAP tahu bahawa mereka tidak akan menang. Oleh itu berbagai cara kotor digunakan untuk memburukkan kerajaan Barisan Nasional memandangkan mereka tahu DAP dan sekutunya akan tumbang.

    Menurut pakatan pembangkang, PRU14 akan melihat peratusan yang lebih besar pengundi atas pagar atau pengundi yang belum membuat keputusan berbanding pilihan raya umum 1999, 2004, 2008 dan 2013 – dianggarkan lebih daripada 30%. Dan ini pada asasnya kerana ‘Mahathir Factor’. Dan KTEMOC KONSIDERS telah menjelaskannya dengan baik.

    Jadi, apa yang cuba dilakukan oleh Kit Siang adalah dengan mempengaruhi 30% ‘pengundi yang belum memutuskan’ bahawa pakatan pembangkang memenangi PRU14. Kononnya kehadiran ramai orang di perhimpunan pembangkang menjadi bukti itu. Dan Kit Siang berharap ini akan mempengaruhi ‘pengundi yang belum membuat keputusan’ agar memilih pakatan pembangkang kononnya kerana ‘seluruh Malaysia’ akan mengundi pembangkang.

    Mereka dikatakan menggunakan khidmat perniagaan “rent-a-crowd” untuk membekalkan orang ramai ke ceramah mereka. Dan sekiranya orang ramai masih belum cukup maka Tentera Red Bean DAP disyaki mengubah gambar-gambar untuk menjadikannya kelihatan ramai orang yang lebih mengagumkan dan hebat.

    Malah mereka turut dikesan membeli ‘penonton’ untuk memanipulasi Facebook (FB) Live ketika penganjuran ceramah mereka, bertujuan meningkatkan jumlah tontonan untuk membina persepsi, kononnya lebih popular dan berjaya menguasai media sosial.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo luuu tau pembangkang takkan menang apakehal luuuu meroyan kat sini dol....???

      Aku tengok beratus posting hancing luuuu hantar kat blog ni.

      Apa luuuuu risau melatah tak tentu arah ni badigol...??

      Kalo luuu dah konpom menang apakehal yg luuuuu tak sudah pagi petang siang malam berrrrtenggek dalam blog ni........tak sudaaahhh ye ye tegakkan luuu punya points macam punyalah risau.....terrrrgugaattt.....taaaakot ketar.....

      Woiiiiii samdol.......apa yg luuuu bimbangkan saaangaaattt ni....??

      Inilah yg P.Ramlee kata........kamu tu yg bodoh....daaaah tua pon bodoh...!!

      Adios grasias beraaambossss !!

      Delete
    2. Dia ni dunguuuu skit...pejuang kopipes jer dia ni.otak takde sb tu xbleh fikir siapa ,pengelat ,pencuri,perompak sume tu..

      Delete
  5. Pembangkang Tidak Akan Menang, DAP Dan Sekutunya Akan Tumbang

    Felo Pusat Pengajian Perangsaraf Media dan Informasi Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media, Universiti Teknologi Mara (UiTM), Dr Noor Nirwandy Mat Noordin, berkata tindakan terbabit juga dibuat bagi mewujudkan ‘winning psyche’ atau rasa menang.

    Beliau menyatakan, teknik itu dikesannya menerusi satu ceramah politik anjuran sebuah parti yang berlangsung di Jerlun, Kedah, apabila pautan FB Live acara itu dikongsi menerusi tiga akaun FB berbeza.

    “Ketiga-tiga akaun FB yang dibuka secara berasingan ini, berkongsi satu persamaan iaitu jumlah penontonnya. Jika kita teliti ceramah di Jerlun yang disiarkan menerusi tiga akuan FB berbeza, mempunyai penonton seramai 14,000.

    “Maksudnya, ada 14,000 menonton juga ketiga-tiga FB ini secara serentak. Secara logiknya, apabila kita menonton FB Live, adakah kita akan membuka tiga saluran sekali gus.

    “Gambarannya, seolah-olah anda sedang menonton tiga saluran televisyen serentak,” katanya.

    Pihak terbabit, mungkin tidak menyedari kekhilafan yang sedang dilakukan terutama apabila jumlah kenaikan dan penurunan penonton bukan saja pada jumlah sama, tapi juga pada masa sama. Ini bermakna jumlah penonton sedang dimanipulasi secara elektronik kerana mustahil ketiga-tiga laman itu mempunyai jumlah penonton yang sama setiap masa.

    Teknik itu digunakan bagi menaikkan semangat penyokong sendiri, disamping bertujuan mempengaruhi dan membentuk persepsi pengundi atas pagar terutama generasi muda, kelompok yang begitu mesra dengan media sosial.

    “Teknik ini perlu dikesan kerana ia boleh memberikan faktor penjelmaan palsu kepada kadar sokongan parti tertentu.

    “Like dan share’ yang mungkin dijana hasil strategi manipulasi dan pembelian digital akan membuatkan emosi masyarakat teruja dan menyertai perbuatan ‘like dan share’,” katanya.

    Hasil kaji selidik dijalankan, beliau berkongsi pautan mengenai tawaran dibuat menerusi ‘pasar gelap’ internet yang menawarkan perkhidmatan menjual tontonan atau penonton FB Live.

    Dr Noor Nirwandy berkata, berdasarkan pakej ditawarkan, ia dijual sekitar AS$14 (RM55.17) sehingga AS$149.98 (RM591) bagi 100 hingga 1,000 penonton.

    “Anda hanya perlu masukkan pautan live anda dan bayar, maka secara automatik anda membeli penonton untuk ‘page’ (akaun FB) anda.

    Bila orang terdesak maka berbagai cara mereka gunakan untuk menipu. Mereka membeli “likes”, mereka mengubah gambar, malah mereka mendapatkan khidmat perniagaan “rent-a-crowd” yang membekalkan orang ramai ke ceramah mereka.

    Namun perkara tersebut tidak akan mengubah hakikat sebenar bahawa pembangkang tidak akan menang. DAP dan sekutunya akan tumbang.

    ReplyDelete
  6. Mahathir Jadi Bahan Hinaan Pemimpin DAP
    Bagi kalangan penyokong Pakatan Harapan, nama Tun Dr Mahathir kerap kali disebut sebagai calon Perdana Menteri yang diiktiraf oleh 3 Presiden dan seorang Penasihat Agung parti yang membentuk Pakatan Harapan. Menurut mereka, ianya membuktikan bahawa Mahathir adalah individu yang dipilih oleh semua pihak dan hanya masa menentukan, Mahathir akhirnya akan kembali ke Putrajaya.

    Hakikatnya, sepanjang tempoh kempen Pilihan Raya Umum ke 14 ini, walaupun Mahathir dilihat cuba melawan usia tuanya untuk kesana kemari berkempen, dibelakangnya, hampir kesemua calon DAP yang hari ini menggunakan logo PKR, menghina dan memperlekehkannya
    Mungkin ada yang mendakwa, ianya cuma satu rekaan namun dua situasi berbeza ini sudah menunjukkan betapa Mahathir tidak lebih dari sekadar “macai” dan alat DAP untuk memecah belahkan Melayu dan seterusnya meraih undi dari kaum Melayu.

    Sudah tentu, bagi mereka yang cukup arif tentang politik, nama Hiew Kuan Yau atau lebih dikenali sebagai Superman Hiew DAP ini cukup lantang ketika memberikan ucapan dalam setiap ceramah yang dia hadiri. Sebelum ini, dia dikenali sebagai individu yang mendedahkan perancangan supaya kaum Melayu sendiri yang menjahanamkan kaum Melayu semasa kempen Pilihan Raya Negeri Sarawak, 2 tahun lalu.

    Kali ini, dia sekali lagi tampil dengan mendedahkan, Mahathir hanyalah alat DAP untuk meraih undi dari kaum Melayu. Dalam pendedahannya, dia menyatakan, DAP tidak sebodoh itu untuk melantik seorang yang sudah berumur 93 tahun sebagai Perdana Menteri yang berkuasa. Malah, DAP juga tidak akan meletakkan bekas musuh mereka sebagai ketua mereka dalam apa jua keadaan sekalipun.

    Seorang lagi ahli DAP yang cukup terkenal dengan kebiadabannya adalah Nga Kor Ming. Dalam ucapannya di program anjuran PKR Teluk Intan baru-baru ini, dia secara terbuka memperlekehkan Mahathir yang dianggapnya sebagai musuh DAP selamanya. Pembabitan Mahathir dalam Pakatan Harapan tidak lebih dari sekadar memancing undi kaum Melayu bagi membolehkan pakatan pembangkang berkuasa.
    Tindakan ini pantas ditegur oleh Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail yang menyifatkan kenyataan yang dikeluarkan oleh Kor Ming ini tidak tepat. Hasil daripada teguran ini, Kor Ming kononnya tampil memohon maaf namun jika kita teliti apa yang diperkatakan Kor Ming dalam video permohonan maafnya, tidak ada satu pun ayat memohon maaf. Sebaliknya, dia hanya memutar belitkan kenyataannya sebelum ini.

    Lihatlah betapa hinanya Mahathir pada pandangan DAP yang kononnya sekutu terhebatnya. Lebih malang lagi, bagi pentaksub Mahathir, mereka tidak nampak pemimpin agungan mereka ini dihina semahunya. DAP sebenarnya tidak pernah walau sekalipun menerima Mahathir sebagai ketua mereka kelak. Sebaliknya, mereka hanya berminat mempergunakan Mahathir demi kepentingan mereka sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahaiii...dia ni tak reti ke naj berhujah,berdebat .sama dgn najib bugis.kecoh belakang jew

      Delete
  7. TS Syed Hamid Albar, sokong kami rakyat Malaysia dengan bersama-sama hadir ke ceramah mega HARAPAN esok malam di Langkawi. Kami amat hargai pengorbanan TS.

    ReplyDelete
  8. BERIKUT ADALAH ringkasan UCAPAN PRESIDEN PERSATUAN PEGUAM MUSLIM MALAYSIA (PPMM), DATUK ZAINUL RIJAL ABU BAKAR, DI HIMPUNAN DEKLARASI PIMPINAN NGO ISLAM SEMPENA PRU14
    ciri-ciri calon wajib ditolak

    KITA PERLU TOLAK calon-calon tanpa mengira parti mana mereka bertanding yang bersifat anti-Islam.

    KITA JUGA PERLU TOLAK calon-calon yang mengatakan ‘apabila pramugari memakai pakaian menutup aurat, mereka merupakan orang yang cacat otak’. Ada Ahli Parlimen yang kata macam ini.

    KITA JUGA PERLU TOLAK orang yang mempromosikan murtad. Mengatakan orang Islam bebas untuk murtad, itu hak di dalam Perlembagaan. Sedangkan kalau kita baca betul-betul Perlembagaan Persekutuan, tidak akan pun hak tersebut diberikan secara mutlak sebagaimana yang mereka hendaki.

    KITA JUGA PERLU MENOLAK orang yang menentang peningkatan bidang kuasa mahkamah syariah di dalam undang-undang jenayah syariah (RUU355) yang mereka tolak. Kita perlu tolak calon-calon sebegini.

    KITA JUGA PERLU TOLAK orang yang mempromosikan hak perlindungan untuk bersekududukan tanpa mengira mereka orang Islam atau tidak Islam. Ini calon tempat saya, orang Islam, dia kata tak kisah orang Islam, bukan Islam perlu diberikan hak perlindungan walaupun mereka ini bersekedudukan. Duduk sama-sama, tak kahwin, tak ada masalah. Ini yang perlu kita tolak.

    KITA JUGA PERLU TOLAK calon-calon yang mengatakan JAKIM tidak berperlembagaan. Sebab apa kalau JAKIM tidak berperlembagaan, JAKIM dimansuhkan, di mana ia wadah kita di peringkat kebangsaan untuk mempromosikan Islam itu sendiri. Kita faham memang ada kelemahan di pihak JAKIM, tetapi itu tidak bermakna kita perlu menghapuskan JAKIM. Kitalah perlu bersama-sama dengan JAKIM untuk memperbaiki JAKIM untuk memperlihatkan Islam itu adalah suatu yang indah, kitalah yang perlu bersama JAKIM untuk menentukan di mana arah tuju Islam di negara kita.

    KITA JUGA PERLU TOLAK orang yang menggadai akidah anak-anak muallaf. Kalau kita lihat pada tahun 1950, seorang ibu atau bapa apabila memeluk agama Islam, automatik anaknya beragama Islam, tetapi undang-undang dipinda. Pada tahun 1990an, apabila salah seorang memeluk Islam, daftar dulu anak menjadi Islam. Ketika ini mereka mahukan kalau salah seorang anak muallaf memeluk agama Islam, perlu kedua-dua ibu dan bapa juga memberi kebenaran untuk memeluk Islam. Kita bersifat regresif, bukan progresif di dalam isu-isu Islam. Ahli-Ahli Parlimen dan DUN sebeginilah kita tidak mahu. Kita mahu orang yang tidak menentang agama Islam kalaupun dia bukan beragama Islam.

    KITA JUGA HARUS MENOLAK orang yang mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara republik. Ada syor-syor, cadangan-cadangan sebegini yang dikemukakan. Raja-raja Melayu adalah benteng terakhir orang Islam, orang Melayu. Kalau benteng terakhir itu telah punah, telah terhapus, maka kita sudah tidak ada apa-apa lagi untuk menahan kita daripada mempertahankan agama kita sendiri.

    ReplyDelete
  9. BERIKUT ADALAH ringkasan UCAPAN PRESIDEN PERSATUAN PEGUAM MUSLIM MALAYSIA (PPMM), DATUK ZAINUL RIJAL ABU BAKAR, DI HIMPUNAN DEKLARASI PIMPINAN NGO ISLAM SEMPENA PRU14
    ciri-ciri calon wajib ditolak

    Ramai juga Ahli Parlimen dan ADUN pada sesi lepas, yang mengatakan moral policing tidak perlu ada. Dosa peribadi adalah hak peribadi. Itu antara orang tersebut dan Tuhan. Jadi undang-undang jenayah syariah seperti khalwat, berzina dan sebagainya tidak perlu diadakan, dia kata. Sebab orang Islam itu self discipline, dia kata. Orang Islam tidak melakukan kesalahan. Tetapi bagaimana kita nak mendidik orang Islam daripada tidak melakukan kesalahan sekiranya Oktoberfest berleluasa, sekiranya hiburan berleluasa, sekiranya didikan dalam agama Islam juga dihadkan. Undang-undang sebegini perlu ada untuk mengawal umat Islam supaya kita menjalankan Islam itu sebagai cara hidup kita. Tapi apabila isu-isu moral policing ini sudah tidak ada, sudah pasti agama Islam itu sendiri dari semasa ke semasa akan lebih jauh lagi dari hati umat Islam. Jadi calon-calon yang mengatakan moral policing ini tidak perlu ada, dosa peribadi kerajaan tidak perlu campur, perlulah juga kita tolak.

    Ada juga yang mengatakan bahawa Islam perlu disamaratakan dengan agama-agama lain. Perlembagaan Persekutuan menyatakan dana awam hanya boleh diberikan kepada institusi-institusi Islam sahaja. Tidak disebut di dalam Perlembagaan dana awam boleh diberikan kepada agama-agama lain. tetapi oleh kerana mereka ingin samakan agama Islam dengan agama-agama lain, maka mereka mengatakan bahawa perlu dihapuskan keistimewaan-keistimewaan Islam di dalam Perlembagaan, di dalam undang-undang. Orang sebegini kita tidak harus letakkan mereka di Parlimen dan DUN.

    KITA JUGA TOLAK calon-calon yang menabur fitnah merata-rata. Kita tolak calon-calon yang mengamalkan rasuah kerana rasuah akan meningkatkan kos sara hidup kita.

    KITA JUGA MENOLAK calon-calon yang mementingkan kroni-kroni mereka sahaja.

    9 Mei 2018 adalah penentuan yang penting, kita tidak mahu ahli-ahli politik menjadi penghalang kepada usaha-usaha NGO Islam untuk memartabatkan Islam. Kita perlu bijak memilih yang manakah calon-calon yang perlu kita hantar mewakili kita di Dewan Rakyat dan DUN.

    9 Mei kita perlu tentukan calon-calon yang dipilih itu adalah calon-calon yang mewakili Islam. Apabila kita tekankan calon-calon mewakili Islam, itu tidak bermakna kita menzalimi dan mengabaikan hak-hak sah orang bukan Islam, kerana dalam Perlembagaan Persekutuan sendiri telah menjamin legitimate rights of non Malays and non muslims.

    Malah hak-hak tersebut lebih jelas dinyatakan dalam Islam tentang hak-hak minoriti bukan Islam di dalam negara Islam. Hak tersebut lebih banyak berada di dalam undang-undang Islam berbanding di dalam Perlembagaan tetapi dengan syarat mereka perlulah menjadi kafir zimmi bukannya orang kafir yang menentang agama Islam.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  10. Dekklarasi Ummah
    Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

    Menyedari tentang kepentingan kedudukan orang Melayu sebagai penduduk bangsa majoriti di tanah air Persekutuan Malaysia,

    Meyakini tentang tangggungjawab terhadap masa depan dan kemajuan generasi anak, cucu-cicit orang Melayu,

    Memahami bahawa Persekutuan Malaysia adalah sebuah negara demokrasi berparlimen dan Raja berperlembagaan
    yang beridentitikan Islam,

    Bahawa dengan ini, "HIMPUNAN DEKLARASI PIMPINAN NGO/NGI, TSUNAMI MELAYU ISLAM" pada hari ini, 7 Mei 2018, menyatakan bahawa kami, dengan penuh tawadhuk dan ikhlas di hadapan Allah S.W.T dan ummah

    1. Bersetuju semua NGO Islam dan Melayu bersungguh-sungguh mempertahan dan memperkasakan kedaulatan Islam di Malaysia sebagai agama Persekutuan.

    2. Bersetuju bahawa semua NGO Islam dan Melayu mesti bersatu dalam mempertahankan kedudukan agama Islam dan orang-orang Melayu daripada ancaman pengaruh asing yang mengancam keselamatan Negara.

    3. Bersetuju memperkasakan umat Islam dan bangsa Melayu dalam bidang pendidikan, ekonomi, budaya dan teknologi.

    4. Bersetuju mempertahankan kuasa politik orang Melayu dan Islam di Malaysia sebagai kuasa rakyat majoriti untuk menjamin kestabilan politik, keharmonian kaum dan kesejahteraan Negara.

    5. Bersetuju dan bersedia untuk menyokong calon-calon pilihanraya umum yang tegas dan berintegriti mempertahankan kedaulatan Islam di
    negara ini.

    6. Menyeru umat Melayu-Islam untuk keluar mengundi sebagai satu kewajipan warganegara dan memilih calon-calon yang berintegriti serta tegas memperjuangkan kedaulatan Islam dan hak-hak orang Melayu.

    7. Menyedari ada golongan yang cuba untuk mengugat dan menghakis Islam sebagai agama Persekutuan dengan menyokong Akta 164 dan cuba mencadangkan Akta Harmoni untuk diluluskan, maka UMMAH menyeru kepada rakyat Malaysia untuk menolak calon dan parti yang menyokong agenda tersebut dalam Pilihanraya Umum ke 14.

    Sekian.

    GERAKAN PEMBELA UMMAH (UMMAH)
    7 Mei 2018

    ReplyDelete
  11. Menjatuhkan najib melebihi segalanya yg berada di pihak pembangkang!! Itulah situasi dan perasaan majoriti rakyat yg mengzahirkan perasaan mereka dgn menghadiri ceramah2 anjuran pakatan! Dan jumlah mereka tidak perlu diada adakan kerana sesungguhnya jumlah itu adalah sedikit berbanding dgn jumlah sebenar mereka2 yg inginkan najib jatuh!! Percayalah, najib adalah mimpin buruk kepada rakyat malaysia!!

    Siapa disebelah pbangkang tidak lagi menjadi persoalan kerana kali ini adalah antara RAKYAT dan najib!!!

    ReplyDelete
  12. Rakyat Malaysia Akan Hukum Mahathir!
    PENGUNDI Langkawi pasti buka mata dengan isu ketirisan pajakan tanah Lembaga Pembangunan Langkawai (LADA) membabitkan salah guna kuasa tokoh pembangkang, Tun Mahathir Mohamad.

    Tersebarnya 3 dokumen pajakan antara tempoh 30 tahun hingga 90 tahun itu, turut mengejutkan rakyat Malaysia sendiri sekali gus membuktikan Mahathir berjaya eksploitasi kedudukannya sebagai Penasihat LADA ketika itu.

    Dengan caj premium yang rendah, tetapi bertujuan komersil yang mampu meraih untung besar dalam jangka masa panjang, Mahathir dilihat lebih mementingkan diri dan kroni-kroninya dalam pembangunan tanah Langkawi.

    Hei Langkawi ni milik dia seorang ke?!

    Laporan eksklusif dan bukti- bukti dokumen Mahathir, 92, menyalah guna kuasanya sebagai Penasihat LADA 2003-2016 demi kepentingan diri:

    PERTAMA

    Dokumen Pajakan Tanah Lima Lot di Kuah, Langkawi.

    Dokumen bertarikh 27 Julai 2011 yang ditujukan pada Pengurus Besar LADA, diluluskan seluas empat ekar dengan caj yang murah!

    Tidak munasabah, selaku Penasihat LADA, Mahathir meminta kadar caj pajakan hanya RM20 seekar setahun. Lebih teruk, pakejnya selama 30 tahun!

    KEDUA

    Satu lagi dokumen tersebar mengenai pajakan tanah di Mukim Ayer Hangat.

    Dokumen bertarikh 11 September 2014 itu mendedahkan, Mahathir memperolehi Lot Tanah PT537 dengan harga pajakan murah selama 60 tahun.

    Secara matematik, berdasarkan premium pajakan RM192,500.00 yang dikenakan untuk tempoh 60 tahun, kos pajakan hanyalah RM3,208.00 setahun.

    Lot tanah itu diberikan kepada syarikat Cipta Selaras Sdn. Bhd. yang Mahathir antara pemegang sahamnya.

    KETIGA

    Dokumen ketiga lebih mengejutkan, membabitkan tanah di Teluk Ewa yang dipajak kepada Mahathir selama 90 tahun.

    Ia menjadikan status pajakan tanah seluas 40 ekar ini sebagai pajakan paling lama tempohnya.

    Pajakan itu membabitkan lot-lot tanah PT208 dan PT210.

    ADUHAI MAHATHIR, AWAL-AWAL LAGI KAU SAPU SEMUANYA! – MYNEWSHUB.CC

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kessssiaaan ngelupor sorang2 ye.......ater kata udah kuat bebenor ape keheinya yg tak sudah meraban teben ni sampei tercicor telor kamu yeooopppp.....???

      Ape kehei cerita orang tua nyanyok 93 tahun tak sudah2 jadi bahan cerita kamu yeoooopppp......???

      Ater idok ke kamu rase buang masa bercakap pasei orang tua baling gelas pon tak pecaaahhh.....itu bukan pahlawan yeop.......itu orang tua nyanyok.

      Heran lerrr juge teman apa ilmu yg orang tua tu pakei sampei satu negara meroyan jadinye.....

      Yeooooppp........kalo udaaah tak der tempat nak meroyan acerrrr kamu melabun dengan dindin......untong2 dia tak melawan.

      Delete
  13. Bro Phantom lama tak 'jumpa'
    Seronok bro ada bersama
    Bro John Doe kita tak lupa
    Perak Man juga tak muncul lama..

    Hanya lusa hari penentuan
    Bagi peluang untuk Pakatan
    Daim, Rafidah rakyat tertawan
    Dengan AmeNo berkerat rotan!

    Jika dilihat sambutan rakyat
    Ceramah Pakatan ribuan hadir
    Klepto hanya meneran ayat
    Rakyat tetap sokong Mahathir!

    Cai sini tinggal sekerat
    Ada kera ada ungka
    AmeNo kalah hidup melarat
    Ke Sungai Buloh siapa sangka..

    Ada sekor kera kengkang
    Kita takde dia menyebut
    Maki,carut mulut longkang
    Meniaga Chow kit area Raja Bot!

    Kera bukan sebarang kera
    Kera pandai mesyuarat tingkap
    Perasan kacak,perasan wira
    Muka sebijik ikan siakap!

    Kalau nak tahu siapa kera
    Tak lama lagi masuklah dia
    Bini orang dia tak kira
    Emaknya bahaya,ini buaya!

    Bro Ramly, bro Ken
    Sebat kera sebaik mungkin
    Bros Pakatan ikhlas dan yakin
    Cai2 klepto wajib ditalkin!

    Daim,Rafidah,Rais veteran
    Disingkir parti,mereka tak hairan
    Dengan Pak klepto mereka dah jeran
    Belajar tak abis cakap meneran!

    Saya tak sebut nama si kera
    Nak tahu siapa tunggu sebentar
    Masuk dia berbunyi penggera
    Kaki carut si kaki putar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terrrbaikkkk dari Bro Fan Tun.

      Dari dulu hingga ke garisan penamat Bro Fan Tun tak pernah luntor perjuangan ikhlas tanpa dedaaakkk.

      Nukilan demi nukilan kita sumer terhibor dengan gelagat pantun yg cantik tapi pedas dan sinis.........sape makan cili tentu berasap pedaaaasssnya.

      Terima kasih Yeop Fan Tun.........insha-Allah kita berjaya......ameen.

      Salute dan respect dari teman yeoooppp....!!

      Delete
    2. Perhatian Semua Rakan Seperjuangan....!!

      Sila google (without fail) Ucapan Maut Tan Sri Rais Yatim Di Pentas Pakatan Harapan di Youtube.

      Salam Perjuangan.

      Delete
    3. Noted Pak Othaman.
      Salam perjuangan.

      Delete
  14. Simpan kajian nih.
    Nanti lps pru, kita tunjuk semula kat dia dan cetak beribu hantar/campak kat opis dan rumah dia..
    dan suruh dia buat wall paper...
    sini tempat simpan dan banyak saksi....

    isnin 7 may 2018
    KESIAN RAFIZI RAMLI!!! TERPAKSA BENTANG ANGKA TAK MASUK AKAL SEBAB TAHU PAKATAN AKAN KALAH TERUK!!!
    https://m.malaysiakini.com/news/423540

    Kesian Rafizi Ramli!!!

    Sebagai seorang ahli politik yang modus operandi sepenuhnya adalah penipuan dan fitnah, Rafizi Ramli sedar, keadaan langsung tidak memihak kepada Pakatan Harapan. Lebih tepat lagi kepada PKR.

    PKR seperti yang diketahui, dari tahun 1999 lagi iaitu pada kali pertama parti tersebut bertanding dalam PRU, bergantung harap dengan PAS untuk mendapatkan kerusi, termasuklah kerusi Parlimen Permatang Pauh yang menjadi kubu kuat Anwar Ibrahim. Tanpa sokongan PAS, PKR sememangnya sukar untuk bertapak dan bergerak.

    PKR bernasib baik kerana 'kebijaksanaan' Anwar mempergunakan PAS. Dalam semua PRU dan PRK yang disertai oleh PKR, tenaga kerja sama ada jurukempen di media sosial mahupun mengumpul orang ramai, terletak di tangan PAS semata-mata. Jentera PAS sentiasa berada di lokasi untuk memenangkan PKR walaupun pada masa yang sama, PKR langsung tidak pedulikan PAS kecuali menuntut dan mendesak agar PAS bekerja untuk mereka.

    PRU-14, sekali lagi PKR bernasib baik apabila para penyokong Mahathir, secara sukarela dan cuba menjaga air muka bekas Perdana Menteri itu, bekerja untuk PKR. Apatah lagi PPBM, PAN dan DAP akan bertanding dengan menggunakan lambang PKR iaitu MATA SATU.

    Rafizi Ramli amat sedar banyak kerusi PKR yang bergantung kepada undi orang-orang PAS akan hilang dari genggaman dan penguasaan mereka. Penyokong-penyokong PAN dan PPBM tidaklah seramai mana walaupun DAP pada yang sama, cuba menampakkan kononnya PPBM dan PAN mendapat sambutan hangat dengan menghantar rombongan-rombongan apek dan nyonya dari kawasan-kawasan bermajoriti Cina ke kawasan-kawasan ceramah besar PAN dan PPBM termasuklah di Putrajaya di mana pengundi Cinanya cuma 269 orang berbanding yang datang mendengar ceramah Mahathir, 6,000 orang.

    Hakikat tersebut amat dimaklumi oleh Rafizi Ramli. Justeru, dia menggunakan INVOKE, syarikatnya untuk membuktikani yang PKR dan Pakatan sedang mendahului menerusi data-data dan keputusan-keputusan kajiselidik yang bukan sahaja boleh dipertikaikan, tetapi lebih kepada LAWAK JENAKA.

    Portal Pro-DAP, Malaysiakini melaporkan kononnya tinjauan INVOKE mendapati Pakatan Harapan akan membentuk kerajaan persekutuan yang akan datang dengan majoriti mudah berdasarkan hasil permodelan kecenderungan pengundi baru dan hasil kajian untuk Semenanjung Malaysia.
    Kumpulan itu juga turut meramalkan PAS bukan sahaj tidak akan menang walau satu kerusi pun, malahan akan kalah teruk di seluruh Semenanjung Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perhatian Semua Rakan Seperjuangan....!!

      Sila google (without fail) Ucapan Maut Tan Sri Rais Yatim Di Pentas Pakatan Harapan di Youtube.

      Salam Perjuangan.

      Delete
  15. UNDI MAHATHIR = UNDI DAP : PERCEPATKAN AGENDA TUKAR AGAMA NEGARA KEPADA KRISTIAN?
    MUNGKIN ramai tidak akan sedar atau percaya bahawa DAP bakal menjadikan negara kita ini sebagai sebuah negara sekular dan agama yang paling rancak tersebar pada waktu itu adalah Agama Kristian?

    Dalam siri-siri video yang semakin tular di media sosial khususnya di laman WhatsApp dan Facebook mendapati, DAP merupakan antara pihak yang bertanggungjawab dalam melakukan gerakan Kristian, benarkah begitu?

    Difahamkan juga, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng telah 20 tahun menukar agama kepada Kristian ketika dia berada di dalam Penjara Kajang selepas ‘dihumban’ oleh bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pada 1998 dahulu.

    Menurut sumber, dua pemimpin kanan DAP yang menjadi dalang kepada agenda ini adalah Tony Pua dan Anthony Loke. Mereka ini difahamkan telah berkerjasama dan saling bertukar fikiran dengan Guan Eng untuk membentuk sebuah gelombang penyebaran agama Kristian di Malaysia, adakah benar?

    Malah, di dalam buku penulisan Hannah Yeoh (Speaker DUN Selangor), secara jelas diceritakan bagaimana ada gerakan sedang dalam usaha mahu menjadikan Malaysia ini sebuah negara yang bukannya berpaksikan kepada Agama Islam. Boleh baca tulisan Hannah di dalam bukunya berjudul “Becoming Hannah”. Ia telah dilancarkan oleh Guan Eng di Subang Jaya pada 10 Januari 2015.

    Walaupun Guan Eng dan Hannah tiada kena mengena antara satu sama lain di peringkat kerajaan negeri, namun dalam buku yang dilancarkan itu ada terselit strategi sebuah pihak yang mahu ‘mengkristiankan’ negara kita.
    Tidak hairanlah pada PRU14 kali ini, DAP sanggup menggadaikan simbol Roket mereka untuk berselindung disebalik simbol ‘mata lebam’ PKR kerana mereka telah melakukan ‘post mortem‘ PRU13 yang mana memperlihatkan pengundi Melayu enggan sama sekali memangkah mana-mana calon di bawah simbol Roket.

    Justeru, simbol ‘mata lebam’ telah digunakan oleh DAP sebagai strategi ‘musang berbulu ayam’ untuk PRU14 kali ini dengan harapan undi DAP 100 peratus milik mereka, manakala kawasan-kawasan majoriti Melayu pula mendapat pertambahan kepada sokongan Pakatan Harapan (yang dikuasai DAP).

    Ini secara tidak langsung turut melibatkan Pengerusi Pakatan Harapan Dr Mahathir di Langkawi. Sebuah kawasan kubu kuat Barisan Nasional yang memiliki seramai 90 peratus pengundi berbangsa Melayu dan beragama Islam.

    Sudah pasti para pengundi di Langkawi masih tidak sedar akan strategi ‘musang berbulu ayam’ disebalik pencalonan Dr Mahathir sebagai calon PKR kerusi tersebut.

    Mereka sekadar dibuai dengan jasa-jasa Dr Mahathir dan kebencian terhadap pemerintah negara hasil daripada propaganda jahat pembangkang di media sosial.

    Hakikat agenda sebenar DAP di sebalik itu tidak lagi diketahui oleh mereka. Sebenarnya, satu undi yang pengundi di Langkawi beri kepada Dr Mahathir atas simbol PKR, ia akan menyumbang kepada mempercepatkan agenda sulit untuk menukar Agama Negara?

    Daripada Agama Islam, dikhabarkan ada usaha mahu menjadikan Agama Kristian sebagai pengganti apabila Kerajaan Barisan Nasional berjaya digulingkan dari Putrajaya.

    Ini kerana mereka sedar, sekiranya Barisan Nasional masih berkuasa, maka sekali gus Umno akan tetap bermaharaja lela. Jika ini terjadi, maka Bumiputera dan kesucian Agama Islam akan terus terpelihara erat di Malaysia.

    Justeru, satu undi kepada Dr Mahathir di Langkawi sebenarnya bukanlah manifestasi untuk membalas budi dan jasa bekas Perdana Menteri tersebut, sebaliknya undi itu akan mempercepatkan lagi proses penukaran Agama Persekutuan?, Nauzubillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perhatian Semua Rakan Seperjuangan....!!

      Sila google (without fail) Ucapan Maut Tan Sri Rais Yatim Di Pentas Pakatan Harapan di Youtube.

      Salam Perjuangan.

      Delete
  16. “DAP ADALAH MUSUH SEBENAR DALAM PRU-14 YANG SEDANG ‘MEMPERKUDAKAN’ PARTI LAIN”
    KOTA BHARU: DAP adalah musuh sebenar dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) yang sedang ‘memperkudakan’ parti lain termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad bagi memecah-belah orang Melayu dan Islam di negara ini.
    Justeru, Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa, berkata orang Melayu dan Islam perlu bergabung tenaga menentang DAP yang mahukan dasar sosialisme kerana agenda parti itu bukan lagi rahsia.
    Calon Parlimen Ketereh itu berkata, soal agenda parti itu tidak pernah tersembunyi, malah ia dinyatakan dengan jelas melalui ucapan pemimpin tertingginya seperti Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan mendiang Karpal Singh sebelum ini.
    Katanya, PRU adalah medan perebutan kuasa yang berjalan sekian lama di mana DAP berusaha berkali-kali dan pelbagai cara untuk memecahbelahkan orang Melayu dan Islam.
    “Jangan kita lupa parti yang menentang Barisan Nasional (BN) sejak 60-an adalah DAP yang datang dari Singapura dan bertapak di bumi Malaysia. Keazaman mereka adalah untuk meruntuhkan apa yang dibina untuk negara dan bangsa kita.
    “Bukan soal nak berlakon dan bersandiwara, kalau bahaya, kata bahaya, kalau harus ditentang, kata harus ditentang.
    “Umat Islam, orang Melayu mesti bergabung tenaga menentang DAP. Mereka adalah parti sosialis yang memperjuangkan kesamarataan cara Singapura, this is Malaysia, bukan Singapura,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.
    Beliau diminta mengulas mengenai kenyataan ahli seumur hidup DAP, Amran Ahmad yang mendakwa parti itu menjalankan propaganda jahat dan menyebarkan fitnah terancang menggunakan nama gabungan pembangkang PKR demi memenangi PRU-14 kali ini.
    Amran yang bekerja di bahagian Biro Publisiti ibu pejabat parti itu berkata, DAP sengaja merosakkan nama kerajaan BN termasuk memfitnah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan keluarganya dengan matlamat untuk meracuni pemikiran rakyat.
    Annuar yang juga penyandang kerusi Parlimen Ketereh berkata, Malaysia adalah negara yang memberi tempat kepada semua kaum dan menggalakkan sikap saling hormat-menghormati, termasuk membabitkan kontrak sosial.
    Malah, katanya, kerajaan sudah membuktikan formula itu yang menjadikan Malaysia sebagai negara yang sejahtera dan harga yang dibina terlalu mahal untuk digadaikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perhatian Semua Rakan Seperjuangan....!!

      Sila google (without fail) Ucapan Maut Tan Sri Rais Yatim Di Pentas Pakatan Harapan di Youtube.

      Salam Perjuangan.

      Delete
  17. “TUN M TAK BOLEH HIDUP TANPA KUASA” – DATO AHMAD ZAINI
    Calon bagi DUN Bukit Kayu Hitam, Dato Ahmad Zaini bin Japar menyifatkan tindakan Tun Dr Mahathir Mohamad terjun ke dunia politik diusia 93 tahun sebagai orang yang tidak boleh hidup tanpa kuasa.

    Menurut Ahmad Zaini, Mahathir dilahirkan untuk berkuasa dan akan terus mencari kepuasan untuk memiliki kuasa sehingga akhir hayatnya.

    Akibat pemimpin yang gila kuasa seperti Mahathir dan Muhyidin Yassin yang membuat pusingan ‘U’ dengan menghentam kerajaan sedia ada dengan menyertai pakatan pembangkang hanyalah demi kepentingan diri.

    Tidak keterlaluan jika dikatakan bahawa Mahathir sebenarnya terdesak dan gila kuasa kerana sanggup menyertai DAP yang jelas matlamat parti itu jauh menyimpang dari perjuangan beliau.

    Setelah bertahun-tahun Mahathir memburuk-burukkan, menghina dan mengutuk DAP. Namun, kini sebaliknya pula yang berlaku.

    Jadi jelas ini menunjukkan Mahathir tidak mempunyai pendirian yang tetap dan sentiasa keliru dengan prinsip yang dipegangnya selama ini. Inilah namanya Melayu mudah lupa!

    Tambah beliau lagi, mungkin menjadi satu kesilapan jika rakyat terpengaruh budaya dibawa Mahathir namun berharap ianya adalah satu tindakan yang bersifat sementara.

    Katanya, Ahmad Zaini berharap rakyat dapat memahami perjuangan yang dibawa kerajaan Barisan Nasional (BN) adalah demi kepentingan orang-orang Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perhatian Semua Rakan Seperjuangan....!!

      Sila google (without fail) Ucapan Maut Tan Sri Rais Yatim Di Pentas Pakatan Harapan di Youtube.

      Salam Perjuangan.

      Delete
  18. BOS AIRASIA PUJI NAJIB, LANCAR PESAWAT DENGAN TEMA MANIFESTO BN

    UNIK… Datuk Seri Najib Tun Razak yang mengakhiri lawatan dua hari sempena kempen Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-14 di Sabah hari ini, pulang ke ibu negara dengan menaiki pesawat AirAsia.

    Namun kapal terbang dinaiki berkenaan jelas merupakan edisi khas yang tertera tema manifesto Barisan Nasional (BN) sebelum beliau berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA), petang tadi.

    Tema ‘Hebatkan Negaraku’ itu terpampang di badan pesawat jenis Airbus A330-300 milik Air Asia. Najib tiba di KKIA sebaik selesai program di Kota Marudu jam 4 petang sebelum berlepas ke ibu negara 45 minit kemudian.

    Beliau yang merupakan Pengerusi BN turut diiringi dua Timbalan Ketua Menteri Sabah, Tan Sri Joseph Pairin Kitingan dan Datuk Yahya Hussin. Turut hadir ialah Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia, Tan Sri Tony Fernandes.

    Bos besar syarikat penerbangan tambang rendah itu hari ini juga berkongsi rahsia kejayaan AirAsia sehingga ke peringkat antarabangsa dengan hasil bantuan daripada Najib yang disifatkan pemimpin lebih mendahului negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tema manifesto najib yg gagal!! Apakah tema manifesto yg lepas? Bukankah rakyat didahulukan, pencpaian diutamakan?? Ya betul!! Rakyat memang didahulukan!! Rakyat didahulukan utk menerima dan mengalas bebanan kepincangan pentadbiran najib!! Syarikat china yg kaya raya dikecualikan dri gst, sedangkan rakyat yg miskin dikenakan gst!! Mmg betul rakyat didahulukan!! Selepas ini apa pulak agaknya?? Rakyat akan didahulukan utk membayar hutang negara yg menimbun sedangkan pemimpin yg telah sedia kaya akan bertambah kaya?? Hebatkan negaraku?? Dgn apa?? Dgn nama busuk penuh skandal yg menjadi bualan seluruh dunia?? Selain malaysia, negara manakah lagi yg diberi jolokan kleptokrasi? Inikah yg menjadi kebanggaan kita rakyat malaysia? Inikah yg dikatakan hebat?? Lu pikirlah sdiri!!!

      Delete
    2. Anthony Joseph Fernandes yang mungkin telah lupa diri .

      Sedarkah dia , ketika Air Asia ingin berputik , dia telah pergi menghadap Mahathir . Dari mulut dia sendiri , pernah berkata bahawa Mahathir yang memberi idea kepada dia agar mengambilalih Air Asia dari DRB Hicom (kalau tak silap saya).

      Perlu di ingat , Air Asia di tubohkan olih Allahyarham Yahya Ahmad tetapi semuanya 'gone haywire' dengan kematian mengejut beliau .

      Adalah lebih baik bagi Fernandes menutup mulut beliau didalam hal2 bagini jika dia tidak ingin menjadi saperti Stanley Thai.

      Delete
    3. Bro Diny.....business punya pasei tu yeooppp.....apa pon deme sanggup.

      Delete

  19. In final campaign leg, Pakatan high on hope as rally draws monster crowd

    Published on 07 May 2018

    KUALA LUMPUR, May 7 — Featuring a line-up of the country’s top past leaders, a Pakatan Harapan (PH) ceramah here last night drew a monster crowd that was the largest and most multiracial to date since PAS’ departure from the Opposition alliance to form its own bloc, taking with it much of the Malay support.

    Despite heavy rain, muddy soil and sprawling traffic, more than 10,000 people flooded the community football field in AU2, Keramat here.


    PH leaders who took the stump last night were visibly buoyed by the large turnout, calling it a major political milestone and trumpeted the crowd size as a sign of the end of the Barisan Nasional (BN) coalition’s stranglehold on governance.

    “We have been independent for 63 years and I have not seen a crowd this large,” PH chairman and former prime minister, Tun Dr Mahathir Mohamad, said to the visibly adoring crowd.

    “All of you did not come here to listen to speeches but to openly express your support for the struggle and efforts put by Pakatan Harapan and have hope again,” he added.

    At 92 and despite having crisscrossed the country in a hectic campaign trail, the Kedah-born veteran appeared in good form, delivering an impromptu but eloquent speech reminiscent of his younger days.

    Despite the put-down he has received for his age, the former Umno president was able to rouse the crowd, who roared thunderously and chanted his name at key points in his speech.

    His popularity was also evident among the large number of younger supporters. They lined up to shake his hand or take photos. When he spoke on stage, they listened in rapt attention.

    “I came for Tun,” said 20-year-old Fadli, who came from the surrounding area.

    “I think it’s courageous that someone his age is fighting against injustice,” he added.

    The Umno link

    Malay support for PH surged after Dr Mahathir left Umno to form Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM). Maintaining an all-Malay membership eased efforts to court support from rural and lower income Malays, tapping into a key demographic that form’s Umno’s powerbase.

    A Merdeka Center survey released five days into campaigning found Malay support for the Opposition increasing by 9 percentage points from 13 per cent.

    The numbers are expected to increase further in the next three days after two influential former ministers, Tun Daim Zainuddin and Tan Sri Rafidah Aziz, made a midway appearance in the Opposition campaign trail alongside Dr Mahathir.

    Both Rafidah and Daim again turned up at last night’s rally, echoing Dr Mahathir’s criticism of the government, and calling on voters to depose BN.

    “This is a lying government,” Daim said. “I just want to say on May 9, you vote them out.”

    “You have the power to terminate their contract,” Rafidah said.

    The crowd cheered madly in response.

    Off stage, Malays form a large number of the crowd, a sight not seen since PAS severed ties with PKR and DAP to dissolve Pakatan Rakyat. Opposition programmes post-PAS had mostly Chinese audience, a fragility political rivals exploited to deter Malays from backing them.

    But PPBM has come to replace PAS, as the only Malay-based party member at the time that provided the majority of Malay votes to the Opposition, followed by PKR.

    ReplyDelete
    Replies

    1. In final campaign leg, Pakatan high on hope as rally draws monster crowd


      Fall of Johor?

      In Johor, PPBM president and former deputy prime minister Tan Sri Muhyiddin Yassin claimed a major swing vote in favour of his party among Umno supporters.

      Stumping for the first time with his former Umno comrades here last night, the incumbent Pagoh MP who is defending his seat declared PH’s victory in Johor, based on his estimations of Malay support of there.

      “In Johor, I believe we have won,” he said to a thunderous roar. “Because more Malays have abandoned BN… they are fed up.”

      PPBM is said to be gaining significant Malay support in Johor and is close to helping PH wrest the state, according to Merdeka Center survey data.

      Caretaker Selangor mentri besar Datuk Seri Azmin Ali, PKR president Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, PH’s deputy prime minister candidate and Amanah chief Mohamad Sabu were among the pact’s top leaders at the rally last night.

      Delete
    2. The wind of change......

      Delete
  20. Mana kera,di mana kera?
    Lagak berani,nyorok semula
    Jika kalah masuk penjara
    Hina Tun panjang berjela!

    Kita cari sampai dapat
    Senang trace teknologi maklumat
    Jika jumpa dibuat lepat
    Kita gelek sampai lumat!

    Gemar amat perkara tak betul
    Minyak gamat dikata petrol
    Seri Gombak dikata Sentul
    Otak rabak ini si Kitul!

    Fantasi seks lucah dan hodoh
    Bini orang dia nak tutuh
    Rugi mak lahir si bodoh
    Kakak sendiri nanti disentuh!

    Konon begitu hatinya puas
    Bini orang fantasi ganas
    Kera ini jahat dan buas
    Patut disiram air panas!

    Bini orang mahu dijolok
    Paling keji pernah ditunjuk
    Emak sendiri bukankah elok
    Emak tak bagi,carut dan ajuk!

    Boleh cuba maklong sendiri
    Bila Paklong ke ofis nanti
    Maklong terajang larikan diri
    Paklong dapat,kera ni mati!

    Kera taknak ke cuba Badak?
    Lagi baik kalau dia nak
    Macam gajah ditunggang budak
    Benda kecik mana nak senak!

    Sepanjang malam kera tak masuk
    Chow Kit Road dia menyorok
    Kalau ada berbau busuk
    Tak pernah mandi ini berok!

    Ceramah Pakatan berbondong datang
    Tak sedia bas,jalan seorang
    Rakyat tak sabar nak bayar hutang
    Mahu tendang klepto temberang!

    Ini kisah se ekor kera
    Jangan ada pulak terasa
    Kita takde dia tunjuk terror
    Serangan dia konon berbisa!

    ReplyDelete
  21. Pejuang rakyat dgn kejora nih mmg buat menyemak blog ko budin,tapi itulah budin ni seorang yg berjiwa besor dan berlapang dada dibaginya juge muka kat dua ekor haprak ni kat blognya.Syabas budin...walaupun aku rasa semak sgt dua ekor ni...

    ReplyDelete
  22. Inilah yg dikatakan 'Berani-berani Lalat' dan sekadar 'Melepas Batok Di Tangga' saja.

    Berapa kerat yg baca Twitter dia?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...