Saturday 12 May 2018

NAMPAKNYA PROJEK PERTAMA PAKATAN HARAPAN IALAH MEMBESARKAN LAGI PENJARA SUNGAI BULOH....


Dalam misi untuk menyelamatkan negara dan membongkar skandal 1MDB, Perdana Menteri,  Tun Mahathir Mohamad membayangkan beberapa ketua jabatan kerajaan yang dipercayai bersekongkol, melindungi dan menyembunyikan kesalahan Najib Razak akan disiasat dan didakwa di mahkamah.

Sehingga ini beberapa nama telah disebut secara jelas untuk diambil oleh Tun Mahathir, antaranya Peguam Negara, Apandi Ali, Ketua Pesuruhjaya SPRM, Dzulkifli Ahmad dan Pengerusi SPR, Hashim Mohamad, meskipun Perdana Menteri belum lagi memasuki pejabatnya di Bangunan Perdana Putra.

Apandi didakwa melindungi fakta mengenai kesalahan Najib berkaitan 1MDB dan kemasukan wang RM2,600 juta ke dalam akaun peribadinya, manakala Dzulkifli dipercayai melengah-lengahkan siasatan berhubung perkara yang sama.

Selain itu, Dzulkifli juga boleh disiasat semula berkaitan skandalnya yang dikatakan mempunyai hubungan terlarang dengan seorang wanita yang sudah bersuami sebelum ini.

Beliau difahamkan sudah pun menjadikan wanita berkenaan sebagai isteri keduanya.

Hashim pula mungkin ada kesalahan berkaitan dengan beberapa tindakannya sebelum dan sewaktu pilihanraya baru-baru ini yang dilihat cuba memberi kelebihan kepada Najib untuk mengekalkan kuasa.

Dalam hal 1MDB,  sudah tentu bekas Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar yang sepanjang mengetuai pasukan polis sebelum ini dilihat begitu condong melindungi Najib, akan turut berdepan penyiasatan yang sama.

Selepas mereka, Najib, Rosmah Mansor, Riza Aziz, Jho Low, bekas CEO 1MDB, Shahrul Azral Halmi, dua bekas eksekutif SRC International, anak syarikat 1MDB yang melarikan diri ke luar negara, Nik Faisal Arif Kamil dan Suboh Md Yassin serta banyak lagi nama adalah antara yang paling berpotensi untuk disiasat dan seterusnya dihadapkan ke muka pengadilan.

Najib dan Rosmah yang merancang untuk berlepas ke Indonesia hari ini, mungkin untuk terus melarikan, telah pun disekat dan disenaraihitamkan oleh Jabatan Imigresen.

Begitu juga dengan Pengerusi dan CEO 1MDB sekarang, Irwan Siregar dan Arul Kanda Kandasamy, menyiasat dan mendapatkan maklumat daripada mereka adalah cukup penting untuk membongkar kebenaran.

Berhubung wang RM2,600 juta, bekas TPM, Zahid Hamidi, seharusnya perlu disiasat juga untuk mengetahui sama ada beliau bercakap benar atau tidak berhubung kenyataannya telah menemui waris keluarga diraja Arab Saudi yang didakwa sebagai perderma kepada Najib itu.

Zahid Hamidi mesti membuktikan beliau bercakap benar dan tidak mereka-reka cerita semata-mata untuk melindungi Najib.

Dalam waktu yang sama, Zahid Hamidi dipercayai ada kes lama atas dakwaan memukul seorang pemuda sehingga pecah mukanya dan mengalami cacat kekal sehingga ke hari ini.

Semua kes itu mesti dibuka semula dan disiasat dengan seadil-adilnya.

Berkaitan skandal 1MDB yang daripadanya mengalir wang RM2,600 juta ke akaun peribadi Najib, hampir semua pemimpin UMNO yang pernah menerima tunai sama ada RM1 juta, RM2 juta atau sebagainya daripada Najib,  semestinya wajib dipanggil untuk disiasat.

Adalah penting untuk mengetahui sama ada wang yang diterima daripada Najib itu berpunca daripada 1MDB atau tidak dan jika terbukti ianya wang curi, penjara kerana bersubahat adalah selayaknya bagi semua mereka.

Begitu juga dengan bekas pemimpin Pas, Nasharuddin Mat Isa yang pernah didedahkan oleh Rafizi Ramli telah menerima wang tunai berjuta-juta daripada Najib yang dipercayai untuk dberikan kepada pemimpin-pemimpin Pas, beliau mesti dan wajib dipanggil untuk disiasat juga.

Harus diketahui untuk tujuan apa wang itu diberikan kepadanya dan kepada pemimpin Pas mana beliau pernah mengagih-agihkan wang tersebut.

Bagi para pemimpin UMNO yang menjadi menteri, timbalan menteri atau mengetuai mana-mana agensi kerajaan di era Najib, inilah juga masanya untuk Tun Mahathir dan kerajaan Pakatan Harapan menyiasat, mendakwa dan seterusnya menghukum mereka jika didapati ada melakukan kesalahan rasuah dan penyalahgunaan kuasa.

Terlalu banyak skandal dan ketirisan berlaku di semua kementerian dan agensi kerajaan di waktu Najib menjadi Perdana Menteri sehingga bukan saja para menteri yang hidup kaya raya, bahkan pegawai dan anak isteri mereka juga hidup mewah seolah-olah datuk nenek mereka adalah berasal daripada keluarga berada.

Lebih-lebih lagi bagi kes yang sudah menjadi perhatian media sebelum ini seperti Felda, MARA, Felcra, Tabung Haji dan banyak bagi yang pernah disiasat SPRM tetapi kesnya senyap begitu saja, fail-failnya wajib dibuka semula.

Para pegawai di Pejabat Perdana Menteri yang antara peranan mereka melindungi salah laku dan kejahatan Najib serta Rosmah,  tidak seharusnya terkecuali untuk disiasat dan didakwa, tambahan lagi jika mereka mengamalkan gaya kehidupan mewah yang melampau-lampau selama ini.

Daripada semasa ke semasa, senarai mereka yang perlu disiasat, dibawa ke muka pengadilan dan seterusnya akan dihukum penjara, pasti sentiasa bertambah panjang.

Dalam misi untuk menyelamatkan negara sebagaimana yang dijanjikan oleh kerajaan baru Pakatan Harapan, pembasmian secara menyeluruh dan habis-habisan terhadap segala salah laku di era kleptokrasi Najib, bukan saja tidak dapat dielakkan, tetapi itulah kehendak rakyat sebenarnya.

Maka, jika berterusan ada tangkapan, siasatan, pendakwaan dan pemenjaraan terhadap pendurjana harta negara itu, muatkah penjara sedia ada untuk menempatkan mereka?

Untuk itu, barangkali projek pertama yang harus dimulakan segera oleh kerajaan baru ini ialah membesarkan lagi Penjara Sungai Buloh yang ada sekarang. (ShahbudinHusin 12/05/2018)

130 comments:

  1. Lembu kondo. Saipol bokari. Ro rantau... eh betul la banyak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan kasi Lembu Kondo bilik bersebelah dengan mak badak.

      Nanti guards pun tak dapat tidur depa berceloteh siang malam tak habis habis.

      Delete
    2. Budin, jgn lupa masukkan sekali KP ROS. Dia ni jelas berpihak dan dgn sengaja menyusahkan DAP dan PPBM sedangkan UMNO yang terang2an melanggar perlembagaan parti diberi kelonggaran. Yg paling serius bila dia sengaja menambah klausa yg tak ada dan membelakangkan mahkamah. Tak lupa juga dengan pegawai pilihanraya yg telah menghalang Dr Streram dari memasuki pusat pengundian dan yg telah menghalang Tian Chua dari bertanding tanpa sebab yg konkrit.

      Delete
    3. Hahahabesarkan..besarkan..ramai tu bang Shah..projek air sabah..juta2 duit songlap dKBS..

      Delete
    4. Bro B Ken terlalu banyak dah hmpir lupa dah..
      Cuci jgn x cuci..

      Delete
    5. weiii


      najib dah lari laaaaah


      naik jet milik peter konkek ke indon ... ada bawak emas 1000 tokong ker???


      oooo najib nak balas balik yer ???


      guna anak dia dlm umno...



      bodooooo imigrsen


      bodooo imigresen bagi najib lepasss



      bodooooo imigresen



      babi imigrezen... bodoo


      Delete
    6. baru lepas aku maki hamun baru



      cakap


      di senarai hitam


      babi apa imigrzen


      aku dah sampai apot subang dgn 50 budak chow kit baru korang bukak cerita


      babi betul buang masa

      p.s anak shahidan yg awek tu lawa juger yer

      Delete
    7. yg dekat wangsa maju nie pun korek sama abang budin...

      Delete
  2. Replies
    1. Tuan terlewat seminit. Mungkin tuan dapat naib johan sahaja...

      Delete




    2. aku pecaya MADEY


      TAPI TUN DIAM CIBAINUDDIN AKU TAK PECAYA


      BABI NI AKAN "PAU" AHLI PERNIAGAAN MALAYSIA RM 500BILLION KALAU TAK NAK MASYUUUK.PENJARA


      BABI NI CONTROL HAKIM SEMUA..



      DUIT BABI NI BILLION BILLION..


      DIA BOLEH UGUT DAN BUNUH KALAU MAU..



      AKU TAK PECAYA


      TUN DIAM CIBAINUDDIN !!!!??

      Delete
    3. korang mau ingat


      anak rakus dia di isytihar BANKRAP di singapura gagal.bayar hutang margin saham kpd MAYBANK S


      Delete
  3. Yes, Tun is the right person to take all action about corrupcy. Tun, we all Msia along with you..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Timah... baik kau awasi Mokhzani anak.korporat madey.


      saham makin naik setelah madey jadi PM atau sebaliknya atau kekal..

      kami akan awasi.madey 24jam! kalau ada sikit melencong PAHAM PAHAM APA KAMI AKAN BUAT

      KORANG TENGOK

      Delete
  4. Yes, Tun is the right person to take all action about corrupcy. Tun, we all Msia along with you..

    ReplyDelete
  5. Hahaha

    Kalau Najib masuk, tentu ambik 2-3 bilik, siap dengan bilik rehat, berdondang sayang.

    Kalau Pandi masuk, lagi 2-3 bilik, sebab dia pernah pegang kuasa yang paling besar, takda orang lain yang boleh prosecute, melainkan dia.

    Kalau Rosmah masuk, kena ada 5 bilik, termasuk 2 bilik untuk bersolek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. btoi tu kena siap byk bilik utk Mak Badak, jgn lupa satu bilik utk cucok botox, satu bilik utk set rambut dan satu bilik kecill utk buat manderam atau bila dia jemput bomoh2 jemputan dia dari India, Indon, Siam dan boboh2 terkenal di Pahang nuu kebilik khas tu utk buat guna2

      Delete
    2. Tak payah

      Membazir je

      Boh dlm kubang je

      Macam dlm zoo tu

      Delete
  6. Jgn lupa kes Rafizi boleh d semak semula...
    Dia lah antara 1st class HERO yg mmbongkar kes2 kecurangan pentadbiran Najib..
    Adakah mmbongkar kes2 kecurangan pentadbiran negara d anggap salah..yg mmbongkar kesalahan d tangkap sementara yg buat salah bebas...ini yg kita perlukan penjelasan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sangat bersetuju, Saudara Tok Janggut. Saudara Rafizi seorang yang sangat tinggi jati dirinya, tidak mementingkan diri, sanggup terima ancaman, dan sangat tinggi intigriti. Oleh sebab itu, beliau perlu dibantu dan kesnya perlu didengar semula di mahkamah.

      Delete
    2. Sokong.

      Cepat lah gantikan AG Pandi. AG baru boleh buat itu semua.

      Pandi tak boleh di harap lagi.

      Selagi dia pegang jawatan AG, Najib pun tak boleh di usik.

      Delete
  7. Sy sgt2 bsetuju dgn saranan tok janggut n mahligai seni.. Ssungguhnya rafizi tlh mngabadikan hidupnya utk mnentang kleptokrasi.. Dia adalah hero rakyat sbnarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tak mahu lihat ibu, isteri & anak RR menangis hiba bertahun-tahun kerana ketidak adilan pemerintah seperti apa yg menimpa ke atas keluarga DS Anwar Ibrahim/DS Dr Wan Azizah Ismail.

      Delete
    2. Baguslah, Saudara Amir Nordin dan Saudara Othaman Ahmad. Saya ke Terengganu pada April lalu dan mendapati keluarga Rafizi macam orang kampung biasa sahaja. Ayahnya bertukang rumah. Saudara Rafizi perlu dibela. Dia merupakan ANTARA hero negara ini dalam usaha menumbangkan BN.

      Delete
  8. TERLALU RAMAI TERMASUK BEKAS PM ABDULLAH PASAL BLOK MINYAK YANG DISERAH KE BRUNEI ..

    ReplyDelete
  9. jgn lupa juga kbs lost 100j

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya lebih lagi

      Kj ada tlibat kes bawak duit ke sabah

      Tapi ada kuli batak dia yg ngaku duit tu dia sendiri yg punya

      Delete
  10. Yang utama sekarang ialah menjaga kepentingan rakyat,, hari isnin semua mula bekerja mencari nafkah kehidupan, harapa dpat mempermudahkan sisterm yang ada agar dapat mempermudahkan rakyat menguruskan kehidupan secara adil dan selesa, yang lain lain serah kan pada perundangan, bair lah org politik berpolitik kerana merwka semua di bayar gaji, kita sebagai rakyat harus terus berusaha untuk teruskan kehidupan, dan jika kita berpolitik lebih dari ahli politik kita tidak di bayar gaji,, cukuplah sekadar mengabil tahu dan memberi sokongan pada merwka yg kita pilih, kita ramai ramai harus memerhati kan pergerakan org politik agar merwka semua tidak lari dari landasan seperti apa yg terlah berlaku pada org melayu politik UMNO,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh blogging, tapi di luar masa pejabat dan jangan gunakan computer pejabat.

      Pakai h/p saja lah. Balik rumah, boleh gun laptop, lebih laju, ligat mengomen.

      Kita perlu ramai rakyat berdiskusi, keluar pendapat mana betul, mana salah.

      Rakyat boleh mainkan peranan check and balance.

      Boleh jadi Pembangkang jugak, bila mana2 pihak buat tak betul.

      Kita dah buat sumbangan menjatuhkan Najib.

      Saya percaya, di bawah Tun, tak banyak silap, tapi boleh komen jugak kalau ada yang janggal.

      Delete
  11. Kita harus mengucapkan terima kasih kepada Najib dan Rosmah yang telah menyebabkan rakyat mengundi PH. Mereka juga telah berjaya memusnahkan BN dan Umno dari dalam. Sekalung Tahniah kepada mereka.

    ReplyDelete
  12. Off topics sikit,,
    Harap pihak kerajaan Harapan,,,kalau boleh jgn terima parti BN(PBB)Sarawak joint Harapan...
    Andai diterima,,rakyat s'wak khususnya akan merasa tertipu/dikhianati oleh mereka selama ini..
    Tidak mustahil PRN s'wak akan dtng,,rakyat s'wak akan tolak mereka semua..

    ReplyDelete
  13. Jelas,,tindakan tersebut bertujuan x lain x bukan,,,hanya utk kekal kuasa dorang shj..bkn utk rakyat&s'wak..

    ReplyDelete
  14. To Err is human...to forgive is divine. Tanda2 seseorang yang berjiwa besar ialah kesanggupannya untuk menghulurkan tangan kemaafan terhadap musuh2nya. Inilah yang telah dilakukan oleh Rasululullah s.a.w. dahulu selepas memasuki kota Mekah. Takkkanlah kita yang mengaku sebagai umatnya tidak boleh melakukan perkara yang sama...memaafkan musuh juga adalah sebahagian dari sunnahnya. Selagi kita biarkan dendan kesumat terus bersarang dan bertapak kukuh dalam hati kita, selagi itulah tidak ujud kesempurnaan yang tuntas dalam hidup kita. Let's forgive and forget...jangan biarkan nafsu amarah yang tidak tidakk terkawal menguasai diri kita, ternyata itu adalah mainan syaitan laknatullah untuk terus mengujudkan perseteruan yang tidak bernoktah sesama ummah. Sanggupkah kita melihat keharmonian negara yang telah dibina dengan bersusah payah sejak berdekad dihancurkan hanya dek kerana melayan dendam membara itu...Tepuk dada, tanya iman kita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. GANG NAJIB,

      PLEASE SHUT YOUR GAP !!!

      Delete
    2. Err... Seingat aku ada org nak korek kes Memali. Tak lupa juga RCI forex. Dan yg kelakarnya belum apa2 macai dah buat keputusan TDM bersalah. Itu belum dicampur dgn kes terowong, kes tanah ijok, kes Piee Pedal (nama dikekalkan seperti yg pernah ditulis oleh org tuuuuu) Now the same macai talk about forgiving. Kehkehkeh...

      Delete
    3. Dendam kebendenya beb..
      Ingat! kini kerajaan baru..sokong dan ampu seperti yg kamu lakukan kerajaan lepas..tidak maka terserlah hipokrasi kamu..

      Delete
    4. Dia dah kepanasan bontot, dihantui kecelaruan otak bakal dijejak keberadaan dirinya. Saya yakin kejora musibat pun dalam keadaan sama.

      Delete
    5. Geng Najib & Kejora jika tampil di khalayak ramai, saya yakin akan dikeropok, tak sempat mengucap sahadat.

      Delete
    6. Contoh salah laku pegawai 2 kerajaan dibawah klepto ada 3: a) coverup atau melindungi kes kes jenayah b) salah guna kuasa c) mendapat habuan dan rasuah sbg insentif.

      Contoh kerja2 menghidupkan Umno, bubar sementara Bersatu dgn niat tak boleh bertanding PRU atau sengaja melengahkan pendaftaran Pakatan Harapan bukan kerja senang dan memerlukan asas perundangan yang rapi.

      Timbul spekulasi salah guna kuasa kerana timing dan niat konspirasi terserlah sekali kpd rakyat kerana implikasi Umno boleh bertanding, Bersatu tak boleh atas kesalahan ROS yg sama tak ikut perlembagaan Parti.

      Tertanya rakyat adake element rasuah sbg dorongan nak buat kerja mcm ni?

      Delete
    7. Geng Najib .

      Ini bukan tentang nafsu amarah . Ini tentang hukum .

      Saya acap kali kata , saya bukan ahli ugama .

      Saya dengar dan baca banyak kenyataan ustaz dan ahli ugama memberitahu .. kesalahan terhadap ugama akan menerima 'imbuhan' sewajarnya dialam akhirat nanti .

      Jadi , kesalahan dunia biarlah mereka yang melakukan nya menerima 'imbuhan' di dunia ini mengikut hukum alam ( rule of law ).

      Bukankah itu yang kamu pekik lolongkan suatu ketika dulu ?? Bahkan kamu serta ramai para walaunta terus membuat andaian salah laku sebelum perkara itu di rumuskan lagi ?

      Delete
    8. If you hv said that b4 defeated, we will trust your sincerity. Play sympathy after the defeat, I look down on u!!!

      Delete
  15. saranan saya sebelun ini supaya kita perbaiki semua kemudahan yg masih ada d Pulau Bidong (Terengganu) d pertimbangkan secara serious olih 'pihak berkuasa baru'.

    jika sebelum WW2 kita ada 'leper colony ' (eg sg buluh n pulau jerjak), maka Pulau Bidong atau mana2 pulau terpencil bolih d jadikan 'colony leper mordern' (d untouchables).

    semua asset serta kekayaan mereka yg d dapati bersalah ini, d rampas n d masukkan k dlm kantong Negara.

    D Russia mereka d hantar k Siberia n kat Tiongkok, mereka d hukum mati saja.

    PLS CONSIDER MY SUGGESTION SERIOUSLY. INDONESIA UNDER PRES JOKOWI HAS LAUNCHED A 'JIHAD' AGAINST ALL CORRUPTORS. WE MUST START IT HERE WTHOUT DELAY.



    ReplyDelete
    Replies
    1. pak.man. agak agak laa sikit



      duit yg d rampas tidak akan masyuuk kantong megara



      ia akan masyuuuk kantong


      TUN DIAM.CIBAINUDDIN



      INGAT !!! MALAYSIABARU TAK PERNAH SILAP !!!!

      Delete
    2. MALAYSIA BARU,

      WE SHLD B VIGILANT N NOT ALLOW THIS 2 HAPPEN.

      RAMAI YG TAK TAHU YG TUN M SELESA DGN TUN DAIM HANYA KEBELAKANGAN INI. N TUN DAIM YG 'VOLUNTEER' UTK MEMBANTU.

      SAYA PERCAYA,JIKA SISTEM PENTADBIRAN KEWANGAN NYA TULUS N TELUS, 'LEAKAGES'
      BOLIH D KAWAL DGN BERKESAN.

      Delete
    3. "INGAT !!! MALAYSIABARU TAK PERNAH SILAP !!!!"

      #### Ma'afkan saya ...tetapi Jauhilah dari bersikap takabur !!!!

      Delete
  16. Adey mr syed albodin.
    Ibarat mkn jagong.
    Selak kain nampak bulu-bulu.
    Selak bulu-bulu nampak batang-batang.
    Lepas selak londeh.selak londeh selak londeh sampe puehati kalu boleh sampe mampuih keras sekog -sekog
    Kalu mampuih keras ana tak suke .ana sangat suke tang selak dan londeh.wow.






    ReplyDelete
  17. Pro-BN the Star kata "An interesting point is that some of those expected to be made ministers comprise “father/mother-son/daughter” teams.

    Masih bunyi nada BN lagi akhbar MCA tuh. Takpa, tapi, bila dia cakap tak betul, kita sental.

    Macam dia cakap yang diatas itu, Kepala Bapak Dia.

    ReplyDelete
  18. Walaupong anta tidak kesah apa yg ana suke dan tidak suke.ana pong tidak peduli.
    Kulibatak kadang-kadang tak mkn,tak pulak jenis yg mkn olang.ana tidak mkn olang tapi ana bwat olang.
    Depakata dok dlm mkn tanggong berak tingong.taksangka mcm vvip layanan.wow.
    Selak londeh bungkuih.

    ReplyDelete
  19. Tuan,

    Jangan lupa pada Ketua Setiausaha Perbendaharaan, penyelamat 1mdb untuk Najib and the gang.

    ReplyDelete
  20. tindakan pembersihan ini jg merupakan satu Ibadah. hapuskan semua salah laku. siasat dan dakwa jika didapati bersalah. itu yg rakyat mahu.

    ReplyDelete
  21. Release and pardon for Anwar
    Posted on 12 May 2018 - 09:29am
    Gurdial Singh Nijar

    AT a press conference on Friday, Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad raised the matter of Datuk Seri Anwar Ibrahim’s release from prison as well as a full pardon.

    Several people query as to how this can be accomplished.

    The Prisons Act says that this power is subject to regulations. And the regulations provide that a person must serve four years to be entitled to release. Anwar has served less than this period.

    http://www.thesundaily.my/news/2018/05/12/release-and-pardon-anwar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawyer: Anwar’s release will take time

      Saturday, 12 May 2018

      Anwar’s lawyer R.Sivarasa said that Anwar's release was not going to happen soon.

      “The process for Anwar’s release and royal pardon has started.

      “I think everyone involved will understand that it is urgent but it will still take a few weeks before Anwar will be released,” he added.

      Earlier in the day, Dr Mahathir told reporters after a Pakatan presidential council meeting that Anwar would have to become a Member of Parliament first before he could be made a Cabinet Minister.

      “That might take a long time,” he said.

      “We will go through the proper process of obtaining a pardon for Datuk Seri Anwar.

      “It is going to be a full pardon, which of course means that he would be released immediately,” he said.

      “After he is pardoned, he will be free to participate fully in politics,” Dr Mahathir added.

      Lawyer Syahredzan noted that Article 43(2) of the Federal Constitution provides that the King shall first appoint a prime minister from the membership of the Dewan Rakyat who, in his judgment, is likely to command the confidence of the majority of the members of that House.

      He said that this means that the prime minister cannot come from the Senate and that someone would have to resign from their seat to enable Anwar to contest in a by-election after his disqualification is lifted.

      He said if Anwar wins the by-election, the Pakatan government can then propose his name for the prime minister post.

      Delete
  22. Don't forget to persecute all those who went for Haj with 1MDB's money, knowing full well the money is stolen money from the rakyat!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, most them got free Hajj were the ketua2 Kg especially in Felda settlements, the org2 tua from kg also. Tua tak tua, sedap makan dedak free, takde was2 langsung, dah dok tau hari2 dlm surat khabar, hari2 pemabngkand dan org ramai dok hinga1 pasai duit 1mDB, skandal TBH, KWSP, Felda. Takka pakcik makcik tak denga1 kot. Pi pakai cakap2 mufti dan ostaz2 pro Najib dan pro umno tu watper. Konon klu kita taktahu sumber mana duit2 tu, dah org sedekah ambil saja lah, pi saja lah Haji. Nanti dosa2 tu org2 yg bagi duit tu la tanggung. AMbioi mana depa ni tau org2 yg amek duot haram tu dan sedkiti sebnayak dok dengar1 soksek2 cerita duot 1MDb, diberi pula dedak2 dan belanja pergi umrah/haji dtg dari si pengurus 1mDB tu. Lagi makcik pakcik nak buat bodo, innocent. Jawab la esok di sana, makan dit haram dan sokong pemmimpin yg buat duit haram tu

      Delete




  23. aku pecaya MADEY


    TAPI TUN DIAM CIBAINUDDIN AKU TAK PECAYA


    BABI NI AKAN "PAU" AHLI PERNIAGAAN MALAYSIA RM 500BILLION KALAU TAK NAK MASYUUUK.PENJARA


    BABI NI CONTROL HAKIM SEMUA..



    DUIT BABI NI BILLION BILLION..


    DIA BOLEH UGUT DAN BUNUH KALAU MAU..



    AKU TAK PECAYA


    TUN DIAM CIBAINUDDIN !!!!??



    "the most corrupted henious malay man on earth " - anwar ibrahim july 2005

    ReplyDelete
    Replies
    1. La pehal pula Malaysiabaru ni. Kabinet baru diluluskan dan diputuskan. Yg lain2 tubising2 per hal. Biarlah Tun M dgn barisan kabinet yg baru. Rafizi got the right to voiced out his opinion and dissatisfaction. But org2 PH ni pun, belum seminggu berkuasa, dah ada suara2 sumbang tak puas hati pula. Tun M dan PH sedang dlm proses minta YB Rafizi dibuang kes Akta Bafia tu dan diampunkan utk bebas dari hukuman penjara. Dok lah diam2 biaq org tua2 buat kerja.

      Jgn la gitu, 1st of all tunjuk lah contoh dan suasana yg tenang dan sepakat dlm gomen baru baru ni. Sapa kat Tun M tak bincang dgn council2 lain dlm PH. He already met Anwar in Hospital Cheras, discussed about selection of cabinet ministers for the 10th posts first. Dah le kena saat2 genting menunggu dgn debar2 dan bimbang, masa saat2 akhir pengumuman kemenangan PH, menunggu Tun M dilantik jadi PM. Dia OTAI la bro Rafizi dan Bro Malaysiabaru, tau la dia apa yg terbaik at this juncture. Kan Tun M dah kata, dah tubuh kjaan kena tubuh menteri2 kabinet pula, utk gerak kerja, urus dan melaksanakan sebahagian dari manifesto2 PH tu. Ni lah susahnya, org2 muda ni kurang sabar. Belajar la byk2 sabar mcam TUn M dan YB Anwar Ibrahim.

      Delete
  24. Depa ni kerja nye mengelirukan rakyat saja ke. Dah sekarang ada pulak Jabatan Imigeresen 36 minit yang lalu mengata "Najib dan Rosmah baru saja di senaraihitamkan"

    https://www.worldofbuzz.com/najib-and-rosmah-blacklisted-by-immigration-department/

    ReplyDelete
    Replies

    1. Mohd Najib Tun Razak

      @NajibRazak
      Saya telah dimaklumkan bahawa Jabatan Imigresen Malaysia tidak membenarkan saya dan keluarga ke luar negara. Saya menghormati arahan tersebut dan akan bersama keluarga dalam negara.

      11:58 AM - May 12, 2018

      https://www.malaysiakini.com/news/424428

      Delete
    2. Tun M menunggu 5 jam di Istana Negara sabelom dia boleh ngkat sumpah.

      Kalau Jabatan Imigeresen bolak balik kata tak senarai hitamkan Najib & Rosmah, dahtu kata senrai hitamkan, dahtu kata tidak, dahtu kata senarai hitamkan - kalau itu menyebabkan Najib pergi balek pergi balek ke Subang airport pagi tadi, rasa nya tit for tat lah tu.

      Kot di rancang begitu? Nak balas budi.

      Delete
    3. Patut biar je najib tu nak pegi mana dia suka...asalkan kertas siasatan dibuka semula dan kebenaran terbongkar.

      Delete
    4. Tak boleh, bro. Nanti dia lepas ke negara yang kita tak ada extradition treaty dengan mereka, Polis Interpol nak mintak pulangkan dia ke Malaysia untu menghadapi court charges, mereka boleh tak pedulikan aje.

      Gigit jari kita nak tengok dia di adilkan.

      Orang kata negara biras dia (Azerbaijan?) tu takda extradition treaty dengan kita. Kalau dia lepas ke sana, dia puas naik kuda, kita melopong di sini.

      Delete
  25. Umno kecuh dah mula kecuh..
    Tengok v dblog kerengga..

    ReplyDelete
  26. EC chief: We were transparent, fair and just
    Published on Today 11:00 am

    The Election Commission has maintained that it had carried out the 14th general election in a transparent, fair and just manner.

    "Although the EC was accused of many things, we are still an independent and neutral body that ensures that democracy is maintained," he said.

    Ada sesiapa di sini yang percaya ke?

    Mohd Hashim revealed that the voter turnout on May 9 was 82.32 percent.

    Apasal aritu cakap tak sampai 80%?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa nak pecaya si Mohamad Hashim SPR ni. Ye lah benda2 dan proses PRu yg lain depa tak dpt nak kantai byk. Bila PH dan menang kata depa dbukit depa dah jalankan tugas mereka dagn telus, amanah dan jujur, tak menipu dan memhihak atau nk menangkan Najib/BN konon.

      Rentetan peristiwa2 yg lain so obvious EC favour BN and byk kes2 dan insiden depa kenakan bermacam2 aturan yg pelik2 dan tak munsabah pd hari pencalonan terhadap calon2 PH, tak dibenarkan serah kertas pencalonan dgn alasan takde kad dari SPR. Dah disekatnya calon PH tu, beri kebenaran hantar kertas calon undi pula dah lebih waktu yg ditetapkan. Pastu tu kata dah lewat, tak diterima kertas tu.

      Mcam biasa ada kes2 pengundi2 mengadu nama mereka sebagai pengundi telah digaris dlm senarai, bila mereka2 ini dtg untk buang undi, padahal mereka baru nak buang undi pun. So sape pula yg diberi I/C pengundi2 tu dan benarkank mengundi, atau ini kerja2 petugas SPR yg at random mengundi BN dgn menipu/menggaris nama2 pengundu2 lain tu , sblum pengudndi sebenar dtg tuk buang undi. individu2 sebenar layak mengundi.

      Kemudian diedarkan kertas 2 undi palsu di salahsatu polling centre. Ada lagi, SPR membenarkan dibawa masuk list2 pengundi yg tidak ditandatangani...mcam2 lagi lah usaha dari mula persempadanan semula, pada hari penamaan calon hingga ke hari mengundi, SPR cuba menipu, dgn menganiakan calon2 PH dan pengundi2 yg sepatuynya dibenarkan mengundi.

      Byk salahlaku petugas2 dan pegawai2 SPR termasuk boss SPR Mohamed Hashim tu.

      Jgn kasi chance, mereka ni semua mesti di interrogate dan dihukum bila ada bukti dan perlakuan mereka yg mencurigakan

      Delete
  27. Kalau ambil masa sampai berminggu2 tak payah pengampunan
    Diraja. Tunggu saja 8hb Jun,tarikh yg Anwar sendiri dah boleh keluar. Lagi baik tiada nampak jasa YDPA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaang mat sedih nya ia lah Tun Dr Mahathir kena menunggu di Istana Negara hampir 5 jam sebelom boleh angkat sumpah Perdana Menteri.

      Apa kah itu cobaan sabotaj oleh Najib dan/ atau Peguam Negara Mohamed Apandi?

      Delete
  28. Cepat,cepat, kurung si jahat
    Ramai nak tengok dia ditambat
    Bersama taulan yg turut subahat
    Sama sekongkol masa merembat!

    Jangan lupa seorang wanita
    Banyak songel Pakatan nak daftar
    Pelbagai helah banyak auta
    Ingin nak tengok dia menggeletar!

    Bekas menteri tak susah hati?
    Guna NGO dah beli undi
    Katanya Mahathir A/L Kutty
    Ada bukti...ketarlah sendi!

    Ini taiko yang suka acah
    Sasar Mahathir untuk belasah
    Katanya baling gelas tak pecah
    Sekarang PM, anda gelisah?

    Mana karabau,sikit tak bunyi
    Bos jatuh,langsung tak nyanyi
    Kota Belud lari sembunyi
    Di tengah sawah,diam bersunyi!

    Makcik lembu janganlah lupa
    Dalam kondo lembu bertahta
    Ratusan juta dia dah terpa
    Sekarang malam tak lelap mata!

    Bagaimanapun Tun dah kata
    Pakatan bukan nak dendam siapa
    Siapa khianat membuat nista
    Kena panjat pokok kelapa!

    Semoga Tun dipanjangkan umur
    Amanah negara takkan dilebur
    Negara dipimpin pastinya makmur
    Siapa yg khianat sendiri ke kubur!






    ReplyDelete
  29. Bagus lah, khir nya Warisan Shafie jadi KM Sabah -

    Parti Warisan Sabah deputy president Darell Leiking has confirmed that the party’s president Mohd Shafie Apdal will be sworn in as the new Sabah chief minister tonight.

    Leiking said they were informed of the matter by palace officials to get ready for the swearing-in ceremony at 9.30 tonight. https://www.malaysiakini.com/news/424442

    ReplyDelete
  30. BRO BUDIN,

    BAGUS KALAU BUAT POS BARU SEKARANG PASAL KABINET BARU.

    BANYAK NAK BINCANG, BRO.

    ReplyDelete
  31. Jangan lupa - Khairy Jamaluddin! Wang Kementerian bawah jagaan beliau!RM100 juta.

    ReplyDelete
  32. Syukran, sahabat saya, YB Osman Sapian sudah sah diangkat jadi MB Johor yg terbaru.

    Mana kejora, tak nak sebut & perlekeh parti 'munge' lagi kah?

    Oh yer, jgn lupa tarikh 9/6 tuu nanti....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Othaman,

      Jangan tersinggung, niat saya baik. Sincerely hope he's not the type who approves Forest City which Tun M quoted Bloomberg saying 700,000 units of high cost housing meant for mainland Chinese.

      Hope you tell him the new MB that many voters resented his predecessor's allowing that project which at 700,000 x 4 persons (average per family) = 2.8 million commie Chinese allowed permanent stay in Johor/Malaysia, and, after 10 years, become eligible for citizenship. (They are commies, because China has not renounced communism until now).

      But the 2.8 million commies (though not terrorist like during Mao Zedong's time) will DILUTE THE NUMBER AND AND THE POLITICAL POWER OF THE MALAYS IN JOHOR, AND IN MALAYSIA, BRO.

      Years ago there was hell of a hoo haa about the Malays/ Muslims across the border in Sabah getting ICs/ citizenship, util there was an RCI. But now, RIGHT IN FRONT OF EVERYBODY'S EYES, COMMIE CHINESE ARE ALLOWED IN WITH CLEAR PROSPECTS OF GETTING CITIZENSHIP AND VOTE IN TIME TO COME.

      It's things like this that I feel Tun M should continue to a full term of 5 years as PM - during his previous terms as PM, he even had the Constitution amended, making royalty responsible for their own personal / non-official acts. He can control "gerrymeandering of a different kind" - Najib and others shiver when facing the "power up the hill" as the Johor Baru-ians say.

      I know, it's easier said than done, tapi, dengan ikhlas nya, saya cadangkan Sdr beri tahu kawan Sdr itu "pitfalls" yang Khaled buat dulu - begitu ramai pengundi tahu dan marahkan implikasi projek Forest City itu melemahkan jumlah dan kuasa Melayu di masa depan.

      Deangan ikhlas, wassalam.

      Delete
    2. Kalau boleh, sila lah peringatkan kawan Sdr itu bahawa begitu benci nya ramai orang Melayu kpd Khaled dan Umno/Bn sehingga Shahril, yang terkenal sebagai "di sukai ramai di JB" pun tewas di 9 Mei.

      Banyak yang muda sehingga 40an tahun di JB tak dapat nak beli rumah separuh harga unit Forest City, geramkan Forest City.

      Kita semua ingat bahawa Tun M ada lah orang yang lantang mengkritik Forest City - dia quoted Bloomberg News mengatakan 700,000 units meant for mainland Chinese itu.

      Kawan Sdr itu boleh score huge political points kalu dia - selepas minta bantuan PM Tun M - minta pengurusan Forest City pinda sedikit planning approval bagi "700,000 high-end apartments itu". Pinda supaya sebahagian nya di jadikan "affordable units yang rakyat Malaysia boleh beli".

      Kalau tak, the idea of "an exclusive city meant for foreigners" sahaja itu pun akan menjadi bahan hentaman tidak menggalakkan perpaduan di antara rakyat Johor.

      As I have acknowledged, it's easier said than done. Tapi saya harap tak salah saya keluarkan pendapat ini di sini, sebab sebagai bloggers, kita tidak bertemu in person.

      Delete
  33. pak othamam


    MERDEKA !!!!


    kami org cina malaysia lakarkan pru14



    ibarat

    MERDEKA !!!!


    2018/MALAYSIA MENCAPAI KEMERDEKAAN !!


    TQ TUN M KAK WAN LGE MAT SABU TSMY DSSA DAN SEMUA RAKYAT MALAYSIA !!!


    TQ FOR GIVING US A NEW MALAYSIA


    MALAYSIA BARU !!!!



    MERDEKAAAAAA !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. LGE - Menteri Kewangan Malaysia.....!!

      Selamat perbendaharaan negara. PM atau mana2 menteri dalam Kerajaan PH tak ada chance ler nak menyakau.

      Ini baru kerajaan bersih, cekap & amanah.....!!

      Delete
  34. Jangan lupa mamat razak baginda
    Pembunuh kena gantung sampai mati

    ReplyDelete
  35. Semak semula tesis kedoktoran zahid jika ada unsur plagiat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak plagiat, kot ada "ghost writer" macam orang Barat pun ada buat.

      Delete
  36. Replies
    1. Dah ambik pil kamu, Azam?

      Makan pil tuh, suoaya tak marah dengan tak memasal.

      Delete
  37. Kawan2 Sepejuangan semua, ini pepantun dan lagu yg saya copipies :) dari Youtube hanya utk sendaloka dan hadiah utk Geng Najib,Lebaimoden, Petualang Rakyat,Kejora.

    Kita sakat dia pula huhuhuhu

    Tun abdul rahman - bapa kemerdekaan
    Tun abdul razak - bapa pembangunan
    Tun hussein onn - bapa perpaduan
    Tun mahathir - bapa pemodenan
    Tun Abdullah - bapa modal insan
    Tun najib - bapa kedana dan bapa 1eMdiBabi

    Najib dan Rosmah putih mata.
    Najib terdiam tak terkata.
    Rosmah menangis tak terkira.
    Dulu ko sombong semua ada.
    Sekarang baru ko tahu kuasa rakyat jelata....

    Bapaku pulang dari kota, bapaku menuju ke istana..
    Tun mahathir - bapa ku pulang dari kota, bapaku pergi Putrajaya. Bapaku ambik balik Sri perdana.

    ReplyDelete
  38. Setakat ini, apa yang Tun M buat, saya suka -

    Mahathir instructs police to unseal 1MDB audit report
    I will study the report after police submit it to me, the PM adds.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAMI TAK SUKA


      MADEY DAH BUAT PERANGAI


      LANGGAR UKHWAH SAMGAT PAKATAN - KATA RAPIZI


      LANTIK MAT SABU LGE TSMY TANPA RESTU PKR




      PAK DINY NAMPAK TAK


      AKU TAK TAKABUUURRRRRR


      DAH DNA UMNO...


      BELUM.LAGI PRGAI DIAM CIBAINUDDIN..

      Delete
    2. I have read the statement from Rafizi and was taken aback by the fact that PKR was not in the picture when Tun make his decision on naming senior ministers of the top posts earlier today!

      It might not be something big of an issue to some, but to somebody who has been with Anwar for more than 20 years, things are not looking like we've expected.

      Hope that Tun will not do anything funnier than this cause things could get ugly!!

      Please Tun! Don't let us down!

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Dari awal lagi saya tak suka cara MB ni...jenis tak berpelaran ke...adap kat mana....apa kamu dah usahakan untuk negara yang rasa kamu hebat sangat...perlu DIINGATKAN SELAMA 20 TAHUN 4 PRU pkr gagal kalahkan BN...
      Cuma PRU kali ini aje team pembangkang berjaya...kamu rasa kami beri undi semata-mata kerana pkr ke...jangan perasan...kami beri undi kerana TUN M...ADA FAHAM

      Delete
    5. Is what Rafizi claimed correct and accurate? It has not been corroborated by any other in PKR, as far as I know.

      It is unbelievable that PKR was not represented at the Pakatan Presidential Council meeting held for hours before the press conference this afternoon.

      It appears that the naming of the individuals for the three posts was discussed at the lengthy meeting. Wasn't Wan Azizah there at the meeting? If so, she was a part of the decision making.

      I cannot believe that PKR was not consulted. It is strange that even Rafizi did not mention the circumstances in his statement - whether Wan Azizah was at the Presidential Council Meeting or not and if the decision on naming the three individuals was discussed at that meeting.

      Tun Dr Mahathir had announced since yesterday that Wan Azizah is the Deputy Prime Minister. Therefore, it sounds ridiculous that the DPM was not informed or did not attend the Presidential Council meeting held his morning which lasted until afternoon.


      Delete
  39. Rosmah:
    Direktur Ahmad Nesfu suruh you 'Action..Action', yg you call for Election aper ker hal, kenapa ler you bengap tak abis2.
    Tuu ler, padah nyer dulu2 joli sakan di UK sampai tak abis sekolah.....!!

    Najib:
    ?????.....??????

    ReplyDelete
  40. Biarlah undang2 yg membuat keputusan. Klu salah, salah lah dia..

    ReplyDelete
  41. Pahlawan bugis kecundang jua!! Drp seseorg yg mempunyai segalanya, menjadi seorg yg tidak mempunyai pangkat dan darjat, dihina oleh ahli2 sendiri dan sekarang berhadapan dgn kemungkinan didakwa atas kesalahan 1mdb serta tidak dibenarkan keluar negara!!! Rezeki itu milik Allah!! Boleh hilang sekelip mata jika Allah mengkehendakinya!! Diharap kita tidak terlalu teruja dgn kejadian ini, tetapi sebaliknya mengambil ikhtibar bahawa tiada yg kekal didunia ini..sekian tazkirah maghrib!!

    ReplyDelete
  42. Dr M says no AG, Apandi says no comment - Malaysiakini.

    Nampak nya, Tun Dr Mahathir mahu ikut undang undang dalam hal menyingkirkan Peguam Negara (PN) Mohamed Apandi Ali.

    Masakan dia boleh ikut cara DS Najib buat dulu, pecat PN Gani Pattail tanpa notis, tanpa sebab munasabah, dia tidak buat begitu.

    Bila di so'al pemberita dia ha nya mengata, "Buat masa ini kita tak ada peguam negara."

    Kata nyya, kerajaan mengenakan sekatan tertentu ke atas sejumlah pegawai kerajaan.

    Menurutnya langkah itu dilakukan selepas kerajaan berpendapat individu berkenaan terbabit dalam salah laku, atau membuat keputusan yang tidak betul.

    Mengenai skandal 1MDB, Apandi mengatakan Najib tidak terbabit dalam sebarang salah laku dan tiada tindakan undang-undang akan diambil.

    Ia berbeza dengan pendirian HARAPAN yang mendesak siasatan menyeluruh dilakukan ke atas Najib - ketika itu menjadi perdana menteri - serta 1MDB.

    Apandi yang dihubungi Malaysiakini bagi mengulas mengenai statusnya, enggan memberi sebarang komen.

    “No comment, thank you,” katanya ringkas.

    Perkara 145 Perlembagaan Persekutuan menyatakan penamatan khidmat seseorang peguam negara sebagai: "... tidaklah boleh dipecat daripada jawatan kecuali atas alasan dan mengikut cara sama seperti seorang hakim Mahkamah Persekutuan."

    Semalam Dr Mahathir mendakwa Apandi terlibat menyembunyikan bukti salah laku dalam skandal 1MDB.

    “Dia, malah, menyembunyikan bukti salah laku dan ini salah di sisi undang-undang,” kata perdana menteri.

    Apandi berkata, “Saya tidak buat apa-apa salah. Bagaimanapun, buat masa ini saya tunggu dan lihat dulu."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berdasarkan apa Tun Dr Mahathir kata, Apandi boleh di dakwa di mahkamah.

      Tun Mahathir telah arahkan pihak berkenaan kenselkan taraf rahsia laporan Ketua Audit Negara ke atas akaun2 1MDB, minta lporan itu di hantar kapada nya untuk di kaji nya. Jika nyata ada kesalahan Najib, bermakna Apandi pun bersalah.

      Delete
    2. Tun Dr Mahathir boleh menggunakan mana mana pegawai/peguam di pejabat Peguam Negara, sebab dia Perdana Menteri.

      Jika Apandi menjadi halangan dalam apa apa cara, pihak Polis boleh di arah menangkap Apandi. Seorang pegawai di pejabat PN itu boleh melaksanakan tugas Penolong Pendakwa Raya, mendakawa Apandi di mahkamah.

      Bila di dakwa di mahkamah sahaja, Apandi boleh di gantung kerja dan seorang pegawai kanan di pejabat nya boleh di lantik sebagai Pemangku Peguam Negara.

      Dengan itu, Tun Mahathir boleh menjalankan segala tugas yang memerlukan "input" Peguam Negara.

      Ada lah bagus jika Apandi meletak jawatan. Mungkin dia akan membuat begitu memandangkan kata kata dia, "saya tunggu dan lihat dulu."

      Delete
  43. Rumusannya ialah, klu Allah dah menetapkan sesuatu, manusia ni tak usahlah cuba usaha atau mengubah ketetapan Allah. Especially Najib, BN dan org2 umno ni. Buatlah apa pun samada, tabur wang, dan offer2 yg kaw2 di saat akhir manifesto PRU mereka, Rakayt dah nekad dah, tak terpdeaya dgn janji manis dan palsu. Dah byk kali tertipu di PRU`3 dulu. Contohnya janaji takkan naikkan tol, tiba2 dinaikkan tol, malah dibuat tol baru pula. Pastu dikenakan GST, tarik balik subsidi2 minyak, gula, bantuan kewangan dan perbelanjaan pd Universiti, Hospital..dll

    Dah lah cukup2 lah kita cakap hal mimpi ngeri itu di era Najib. Dan kita tak usahlah sgt kutk2 dan pepadan muka org umno dan pemimpin2 mereka yg rebah/kalah tu. Najib pun dah akur, dan dengar suara2 pemuda2 umno yg menuntut dia turun lepaskan jawatan atas nashihat2 org kanan dan org kutnyer masih setia berdiri sama2 Najib disaat dia kehilangan kuasa dan jawatan (Zahid, Hishammudidin, Khairy dan beberpa2 ahli senior umno lah kot yg menasihati supaya dia letak jawatan dlm umno utk tidak memburoookan keadaan dan pemberontakkan dalaman parti lagi). Klu dia dengar nasihat Tun M, Muhyiddin, Rafidah, Daim, Rais Yatim dari mula2 lagi lepaskan jawatan Pengerusi UMNO, tentu tak jadi camni. Dia tau ahli2 yg ramai dah tak sokong, tetapi guna kuasa veto dan dgr punasihat2 senor yg masih sokong utk dpt dedak2 dan jawatan2/kontrak2/tender2. Org yg paling penting dan berpengaruh tak bagi Najib undur, sudah pastinya Rosmah kan. Sbb dia tak puas2 ambil duit rakyat joli, jetting sana sini makan angin dan bershopping sakan. Makin rakyat meluat dan org PH menyuarakan dan membantah penyelewangan wang, kuasa dan boros. Makin menjadi2 si Mak Badak ni. Najib pun serupa, punya kuasa ditangan digunakan sepenuh2nya dan sepuas2nya utk tabur dedak kekalkan pengaruh, salahgunakan kuasa dan menindas mana2 yg tidak setuju dan cuba halang niat dan perbuatannya. Beraja di mata dan bersultan dihati.

    \We should also open our eyes and watch our beloved new govn PH and their ministers. If they too misused powers and enriched themselves, then we the rakyat should also ditch them comes the next GE. But i beleived our PH leaders are not like that in the past and for now.

    Kuasa rakyat kuasa mutlak dan suara rakyat suara keramat. The voters are the kingmakers, not the leaders or any political parties. huhuhu tetapi PAS tetap kata dia kingmaker.ialah kingmaker kat Kelantan dan Trengganu.

    Hidup rakyat, hidup TUn, hidup Anwar, hidup Rafizi dan hidup PH ! Alhmdulillah, Allahuakhbar. Tidak akan terdaya kami membuat sesuatu atau berjaya tanpa kuasa dan kehendakmu. Amin

    ReplyDelete
  44. Harapan rakyat terlampau tinggi
    Masakan 3 hari masa cukup dibagi
    To develop new government its not so easy
    Sometime desperates measurement perlu diambil saudara rafizi..

    Bukankah dah cantik akan susunan
    Selain tun m, semua ketua parti diberi jawatan
    Percayalah kepada tun m dalam membuat keputusan
    Kalau tak puas hati, pegi jumpa cakap pelan pelan..

    Satu perkara yang harus diingatkan
    Pakatan bukan lagi pembangkang tapi kerajaan
    Janganlah mengeluarkan statement mengikut perasaan
    Kelak rakyat akan hilang kepercayaan..

    Ini hanya pendapat saya
    Niat saudara rafizi itu baik saya percaya
    Mandat telah diberi rakyat dalam pilihanraya
    Janganlah undi kami disia sia..



    ReplyDelete
  45. Mohon kengkawan kita bertenang
    Urus yg baru bukannya senang
    Lautan luas sama direnang
    Melawan klepto kita dah menang!

    Tentang menteri biarlah saja
    Bos berempat pandailah dia
    Sedang berpakat sedang bekerja
    Bagi masa untuk sedia..

    Pahit getir lautan api
    Kejayaan besar kita genggami
    Hanya ribut di cawan kopi
    Kalau berombak sama selami..

    Tun Mahathir,Anwar Ibrahim
    Tadbir negara usaha dijalin
    Semakin erat sillaturahim
    Inilah contoh pejuang tulin!

    Bagilah masa jangan ditekan
    Sambil mereka berganding lengan
    Mereka berbincang kita doakan
    Segala andaian dibuat jangan..

    Rasa bahagia negara baru
    Macam merdeka baru seminggu
    Pandang 'si tua' ramai terharu
    Kerana negara tidur terganggu!

    Wahai kengkawan ayuh sepakat
    Cai pendedak kita dah sumbat
    Kerajaan baru doakan berkat
    Klepto nak lari sudah terlambat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Amat setuju dengan bro fan tun
      Janganlah kita dok bergaduh macam um..no,no kartun
      Buang air liur, habis keluar peluh lencun
      Hasilnya takda berguna akan satu sen pun..

      Janganlah kita terlalu tumpu hal jawatan
      Kenangkan kembali tujuan kita adakan pakatan
      Sekarang klepto dan pasangan menunggu perbicaraan
      Baik kita semua menikmati sekarang saat saat indahnya kejayaan..

      Delete
  46. La perhal pula Malaysiabaru ni. Kabinet baru diluluskan dan diputuskan. Yg lain2 tu bising2 per hal. Biarlah Tun M dgn barisan kabinet yg baru. Rafizi got the right to voiced out his opinion and dissatisfaction. But org2 PH ni pun, belum seminggu berkuasa, dah ada suara2 sumbang tak puas hati pula. Tun M dan PH sedang dlm proses minta YB Rafizi dibuang kes Akta Bafia tu dan diampunkan utk bebas dari hukuman penjara. Dok lah diam2 biaq org tua2 buat kerja.

    Jgn la gitu, 1st of all tunjuk lah contoh dan suasana yg tenang dan sepakat dlm gomen baru baru ni. Sapa kat Tun M tak bincang dgn council2 lain dlm PH. He alrady met Anwar in Hospital Cheras, discussed about selection of cabinet ministers for the 10th posts first. Dah le kena saat2 genting menunggu dgn debar2 dan bimbang, masa saat2 akhir pengumuman kemenangan PH, menunggu Tun M dilantik jadi PM. Dia OTAU la bro Rafizi dan Bro Malaysiabaru, tau la dia apa yg terbaik at this juncture. Kan Tun M dah kata, dah tubuh kjaan kena tubuh menteri2 kabinet pula, utk gerak kerja, urus dan melaksanakan sebahagian dari manifesto2 PH tu. Ni lah susahnya, org2 muda ni kurang sabar. Belajar la byk2 sabar mcam TUn M dan YB Anwar Ibrahim.

    You youngster pls don't spoil la this historical moment, that PH hv won election and select our new PM and government. Nakjadi mcam umni dan BN ke, gaduh2 di public dan mula tuding menuding jari, tak puas hati.

    If you guys gonna behave like this, what would the rakyat think, for sure BN/umno and PAS will be laughing and clapping handd. Tgk tu PH tak ada beza dng BN/UMNO pun.. Sama aje nak bergaduh dan bertelingkah.

    Come on, do the bashsing, raise your dissastifaction or alternative views elok2 dng Tun M tu. Hormat la dia, umpama bapak atau tok wan hangpa juga.

    Ni la aku malaih kdg2 nk ambil tahu hal politik ni! Sama saja perangai ! tnak rebuat kuasa dan isu tak puas hati. C'mon Rafizi, your turn will come t sit and be appointed in one of MOF posts. Tun M dah terdesak dan kesuntukkan masa utk berbincang dng semua ahli2 4 parti komponen PH termasuk you.
    Go take your grouses with Tun M or Kak Wan behind closed doors! not wash your dirty linen in the public. I guess i agree with someone remarks in Mkini "you can take the umno people out from the umno, but you cannot take their umno characters out of them.. : ( already not happy lah dgn rentetan2 peristiwa org2 muda PH ni...mula2 si Rayer MP jelutong tu, cadang nak suruh haramkan dan tutop TV3, kini diikuti oleh anak muda melayu kita pula Rafizi rebelled and not happy with Tun M decision. Hangpa nak jadi mcam org2 umno ke. Mcam budak2 hentak kaki dan baling2 meja nak perhtian, nak memberontak, nak tunjuk samaseng(mcam Rayer tu) tak puas hati dan nak rebut jawatan.

    Kami sanjung dan hargai jasa, talent dan usaha2 anda Rafizi berjuang dan dedah skandal2 ex PM dan parti dia dulu. But for now, depa tgh dok urus pembebasan mu. Relax la bro, istighafar byk2 ye. Ni nasihat dari kakak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MACY U R SPOT ON


      ZAHARIZAM tak salah kau bagi Undi Tun M


      patutlah dapat 16 kerusi ker

      di Perak dpt 1 munge kau dpt jadi MB

      JADI JGN KAU CAKAP BYK

      PARTY MUNGE KALAU TAKDE JENTERA PKR AMANAH CONFIRM MAMPOSSS WALAU ADA 100 TUN M berkeliaran


      SKRG BENDA DAH SETTLE

      TUN M BARU SAJA JUMPA NUAT.. TUN PUN PUT ON HOLD NAMA LAGI 7KEMENTERIAN

      KALI NI PUAK.MCKK BAPOK PONDAN CEPAT MELATAH..

      MAAFKAN SAYA BAGI PIHAK RAPUJI


      SAYA AKAN SEBAT JUBO DIA KALAU DIA MELATAH LAGI


      APA SALAHNYA 3 KEM. PENTING INI DI ISI OLEH PREISDEN MASINGASING


      KALAU PKR TAK PUAS HATI



      PARTY KENCING RAKYAT BOLEH MAMPOSS BERSAMA BN YG PERLUKAN 47 KERUSI UTK BEMTUK KERAJAAN


      ELOKLAH PANGKU PRESIDEN PUN WAK JAHID.. BIG BROTHER RAPUJI



      SIAL BETUL PUAK PARTY KENCING RAKYAT PKR BERANI LAWAN ORG TUA 93 TAHUN...

      Delete
    2. KITA SAMA SEKALI TIDAK BOLEH BERTOLAK ANSUR DGN SITUASI BEGINI! THIS IS HOW IT'S STARTED! BEFORE YOU KNOW IT, ANWAR COULD WELL BE IN PRISON AGAIN!! BERSATU PUN MASIH LAGI SEGAR DGN DARAH UMNO!! SEKARANG NAJIB SUDAH RESIGN DAN KITA TIDAK TAHU WHAT WILL TAKE PLACE NEXT!! TAKUT NANTI TUN BERCINA BUTA NGAN DAP UTK AMIK BALIK UMNO! DAMNNNNN! I KNEW IT!!! THEN UMNO/BERSATU WILL BE DOMINANT PARTY IN PAKATAN. PKR IS BITTING THE DUST AGAIN....WONDER WHY TUN ELUDING MEDIA WHILE VISITING ANWAR TODAY!!! TUN!!! I'M TELLING YOU!! RAFIZI AND THE TEAM HAS SOMETHING FOR YOU!! LET'S SEE WHO WILL COME OUT ON TOP..PARDON OR NOT, ANWAR WILL BE OUT NEXT MONTH....

      OTAI..

      Delete
    3. Setuju dan sokong banyak perkara yang Khatijah kata.

      Perlu ingat, musuh masih ada lagi di luar tuh, the enemy is regrouping, jangan lah bantu depa hentam kita.

      Amat penting, ada apa2 grouses atau tak setuju, bring them up in the Presidential Council lah.

      Betul kata Rafizi, keputuan belom muktamad, ha nya 3 menteri telah di namakan, empat termasuk Wan Azizah sebagai Timbalan PM.

      Perlu jugak di ingat bahawa cabinet appointments ada lah prerogative Perdana Menteri - di mana mana negara pun. Dan di sini bukan saja dah ada consultations, sudah di bincang di mesyuarat Presidential Council pun.

      "Sebarang keputusan mengenai apa-apa pelantikan mestilah dipersetujui secara bersama oleh keempat-empat parti HARAPAN," kata Rafizi.

      Siapa kata? Ada persetujuan begitu dulu ke? Habis, kalau empat2 parti hendakkan sesuatu portfolio tu, macam mana? Mestilah PM yang memutuskan. The decision is his. Kalau tak, sampai ke zaman jin bertendang pun tak selesai, tak ada keputusan.

      Saya tak senang nak tulis banyak sekarang. Will come in again another time.

      Delete
  47. Tetiba saudara saya muncul
    Alhamdulilah,suka betul
    Ditunggu lama 'dah macam tunggul'
    Ramai menanti pantunnya unggul!

    Bro Perak Man jangan dikekang
    Pantun kita dicemar jembalang
    Ala..yang tu jalannya kengkang
    Berlipstick lembut,berhidung belang!

    Dimana gerangan John Doe kita
    Alangkah baik jika bersama
    Ramai dulu se ia se kata
    Lama berita tidak terima..

    Dulu sekejap ada di Perak
    Nak jumpa bro hati tergerak
    Camana nak call,nombor tadak
    Kalau jumpa banyak nak borak!

    Satu masa Tuan Budin kita
    Kalau boleh semua berjumpa
    Tentu ramai bersukacita
    Temu muka bertegur sapa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Hanya maaf dapat diberi
      Teman tak bermaksud biarkan bro fan tun berjuang sendiri
      Menentang malaun malaun penyokong pencuri
      Serta sitampoi yang berpantun terasa bagus, tak sedar diri..

      Bila lihat dia mencarut
      Nak layan orang sebegini rasanya mengarut
      Kata kata caci umpat dikeluar memang tak patut
      Punggung ayam pun rasanya lebih baik dari dia punya mulut..

      Tentang bro john doe, teman juga tak tahu apa
      Hari tu dalam satu posting, dia kata itu kali terakhir masuk blog budin, kalau teman tak lupa
      Seperti bro fan tun teman juga harap kita dapat bertegur sapa
      Inshaa Allah kalau ada rezeki kita akan berjumpa..

      Delete
  48. khatijah

    kesian Tun M umur 93 tahun letih spai nama jawatan mat sabu tak sebut..

    Tun tak henti jaga negara mcm athlete maraton walau usia 93 tahun di permain budak hingusan exMCKK bapok melatah ni


    Tun Rehat pun belum. dok nak settle isu jawatan dan pukimak najib kleptokrat. masib baik majibane tak terlepas dek kebodohan imigresen dan kecerdikan kecekapan Tun M


    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara/i semua. Di saat kita nak membetulkan semula keadaan yv dah rosak ni, tolonglah jangan bertengkar kerana jawatan. Kalau ada yang tak puashati, sila suarakan ikut saluran. Tak ada masalah yg tak dapat diselesaikan. Jgn cpt melatah.

      Delete
    2. Komen yng ini saya setuju dan sokong.

      Akan masuk sini beri pendapat lagi bila lapang.

      Delete
    3. Do not be fooled by that!! Ever seen drunk monkey movies??/ nampak mabuk tapi lethal!! That's how Tun is!! Nampak harmless, but when he strikes..deadly!! Look what happen to umno now!!! I don't think umno can recover from Tun's uppercut!! Sbb tu kita otai will be on our toes 24/7. We all our contigency plans..yes! We've learned!

      Delete
    4. Ialah Malaysiabaru, mmng kesian Tun dng umur nyd tu kudrat tak seberapa mcam muda2 dulu. But we salute him, di sisa2 usia ni sepatutnya, rehat dan nikmati hari2 dgn kelaurga, anak cucu tersayang. But Tun lebih sayangkan rakyat Malaysia dan negare tercinta kita ini. He is a real Statesman, tidak pernah menggelar atau menganggap diri nya "pahlawan" compare to si Lanun Penyamun yg tak malu mengaku Pahlwan Bugis..piiirraaah pahlawan kubis yg berjiwa kudis!. Tun M, jiwanya dan darahnya mengalir darah pahlawan yg sebenar.

      Tn pun dah kata bukan nak pegang jawatan PM lama2,dia sedar umurnya tu. Paling2 pun mungkin setahun dua. Mari kita doakan agar Tun sihat walau pun dia dah jadi pelupa (maklumlah org tua umur 93) but he is still witty and hav sharp minds :).

      Delete
  49. saudara saudara ku


    saya baru dapat penjelasan dari DSWA

    1. RAPUJI TAK MELATAH. AUDIO SUARA RAPUJI DI EDAR OLEH CYBER TROOPER UMNO

    2. WAN AZIZAH TAK HADIR SEBAB WAKILKAN KPD SAIFUDIN DAN ORG BODOH KANAN PKR YG TOLOL

    3. SEPATUTNYA TUN UMUM

    A. PM ( BERSATU ) B. TPM ( PKR ) C. MOF ( DAP ) D. MINDEF ( PAN ) E. KDN ( BERSATU )

    DAN

    F. MOE ( SAIFUDIN ABDULLAH )

    PPBM (2) PKR (2)


    MAAFKANLAH KEBODOHAM WAKIL KANAN PKR BODOOO.. TAK RETI NASIHAT TUN.

    DAP AMANAH MCM ADA CHEMISTRY DGN TUN

    TAPI PUAK PARTY KENCING RAKYAT PKR MCM TAK RETI NAK KOMUNIKASI DGN TUN




    MAMPOSSSLAH KORANG KALAU MASIH BERDENDAM DGN TUN


    SEMALAM.MALAYSIA.BARU

    SEKARANG MALAYSIA LAMA

    MEMAMG BABI P.K.R

    ReplyDelete
    Replies
    1. Things started taking shape! Wakil umno dah mula lompat kapal!! Kenapa bersatu? Bukan pkr atau amanah? Kenapa mesti terima dorg ni sekarang! Org mcm ni x ada prinsip!!! Atau bersatu proxy kpd umno???? Big question mark guys!!!

      Delete
  50. Ade sape yang ade no fon rafizi ramli tak?? Aku nak col dia nak kompom betul ke dia persoal tindakkan tun m

    ReplyDelete
  51. We know Tun's main motive was to bring down najib and he succeded! Najib is now fell flat with his face down!! Bersatu has a lot of issues and infra is one of them!! Why not just adopt umno along with the members?? Zahid?? He will turn and kiss Tun's ass in seconds! And anwar? He's been in and out of prison for the last 2 decades, and few more years would not be too much i supposed!! Rafizi? He2 he2! Poor guy, he is actually guilty of bafia act...rule of laws! Remember! Took care of tian chua already and azmin is enjoying his second term!! Anyone else should i worry about???

    ReplyDelete
  52. Kami ingin pembentukan kerajaan baru siap segera bergerak..pemimpin serta penyokong PH usah riuh2 dlm pembentukan ini..ianya bkn mudah bg pensusunan kerajaan baru..pelbagai sistem reform ntah apa kebendenya lg utk dselaraskan yg terbaik bg kepentingan RAKYAT..bkn masanya nak krcuh2..RAKYAT mrnunggu janji menisfestonya dlunaskan..
    Janji tetap janji!
    Hati2 kita juga kerna puak saka puaka walo dah rebah tp masih ada pengikutnya setia yg berkeliaran yg akn melaksanakan jarum sakti serta racun durjana..menjelma dlm pelbagai rupa dan bentuk utk memporak dan melemahkan pakatan harapan kita..maka harus berwaspd ..jgn lena..nnti tanggunglh bencana..
    Cepat uruskan saudara Anwar Ibrahim..!!

    ReplyDelete
  53. Perlu juga memberi perhatian kepada rekod,fail dan dokumen yang akan dijadikan bahan bukti agar tidak di "hilangkan,dicuri,disembunyi dan dimusnahkan"oleh pihak yang terbabit didalam kes kes litigasi kelak.

    ReplyDelete


  54. Berhenti mengarut, pesan Ambiga pada PKR
    12 Mei 2018, 10:25 malam (Dikemaskini 12 Mei 2018, 10:28 malam)

    A A
    Peguam Datuk Ambiga Sreenevasan mengkritik PKR selepas naib presidennya Rafizi Ramli berkata Tun Dr Mahathir Mohamad membuat pengumuman pelantikan tiga menteri tanpa berunding dengan parti itu.

    Mengulas berhubung isu itu di Twitter, bekas pengerusi Bersih itu berkata: "PKR tolong hentikan karut-marut ini."

    Dalam ulasannya pada artikel FMT untuk isu yang sama, beliau berkata: "Saya sokong sepenuhnya pelantikan oleh perdana menteri. Tolong dahulukan negara berbanding hal lain. Rakyat sendiri berbuat demikian!"

    Dalam sidang media petang tadi, Mahathir mengumumkan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng sebagai menteri kewangan, Presiden AMANAH Mohamad Sabu sebagai menteri pertahanan, manakala Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai menteri dalam negeri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau benar la isu ni mmg terjad i saya Harap sangat piji bersabar...

      mintak tokoh2 veteran dalam pakatan nasihatkan sikit si piji.

      Rakyat skrg sedang menilai prestasi ketua2 dalam pakatan jadi mtk hati hati dalam setiap kenyataan di media sosial dan sebagainya

      Delete
    2. Mtk berbincang secara dalaman.nak bertumbuk bergaduh pun tak mengapa.tak perlu sebarkan kepada umum.buruk kesan kepada penilaian awal pengundi2 yg mengundi pakatan

      Delete
    3. Betul tu, org2 muda PKR perlu besabar dan tenangkan diri. Tdi Malaysibaru pun dah lhabarkan bahawa, si pencacai2 Bugis tu masih berkeliaran cuba menyuntik racun dn melaga2 kan PH coaliation. cybertopper umnongok yg edit dan edarkan video YB Rafizi dgn ditokok tambah atu edit perkara2 yg belom pasti Rafizi yg mengeluarkan kata2 demikain buldozzed Tun M sbb tak puas hati dgn pemilihan barisan kabinet(portfolio menteri2) tadi petang.

      Whatever jika Rafizi benar cakap2 begitu, harap dia minta maaf pad Tun atau sabar dan diam aje waktu sementara ni.

      Klu benar cybertroooper umno punya kerja, maka kita Tun M dan PH mesti berhati2. Agak2 kan jgn di batlkan lagi Akta Fake News tu, kit boleh gunakan dan kenakan balik pd si klepto and the geng. Siasat dan heret mereka utk dikenakan tindakan mahkamah di bawah Akta yg mereka cipta sendiri utk mengenakan PH masa jadi Pembangkang suatu waktu dulu.

      Delete
  55. Terkini... berikut adalah pencerahan utk meredakan "storm in a cup" akibat Mkini mengelurakan beretia bahawa YB Raifizi "bulldozed TUn M for not having discusiion with all 4 coalitions parties. It seemed Tun M only hv disccussion with PPBM, DAp and AManah with the absence of PKR participation.

    Tapai bukan kan DS Azizah pun ada bersama2 dlm mesyuarat pemilihan dan perlantikkan ke tiga2 jawatan menteri tu. Dunno whom else from Rafizi meant that PKR representation were not included in the discussion. Kak Wan kan org PK juga.

    Alar,its not big matter lah.Rafizi cuma luahkan pandangan dia. I think Mkini tersilap quote Rafizi kit dgn ungkapan 'Bulldozed" as their headline news. Sila baca bi di FB Rafizi.
    https://rafiziramli.com/2018/05/rundingan-jemaah-menteri-masih-berjalan-dan-belum-dimuktamadkan-2/

    ReplyDelete
  56. Silap typo. dibaca sebagai- mengelurkan berita (bkn mnelurakan beretia) "kot" ( bkn mit)

    ReplyDelete
  57. Ini ada berita terbaru,urutan dari berita Najib dan Rosmah cuba melarikan diri ke Indonesia, tetapi Yun M telah mengeluarkan arahan pada pihak Imigresen utk "blacklist kedua2 suami isteri ini dari keluar negara"

    Police raid apartments linked to Najib's family for gov't documents

    Police on Saturday raided a deluxe Kuala Lumpur apartment block at which relatives of ousted prime minister Najib Abdul Razak had been staying as they searched for sensitive documents the new government fears may be taken out of the country, two senior police officers said.

    The swoop came as newly elected Prime Minister Dr Mahathir Mohamad said he had stopped his predecessor from leaving the country because of suspected wrongdoing in connection with a multibillion-dollar scandal at state fund 1MDB.

    Police said they were acting after a complaint that a government vehicle had delivered dozens of boxes made to carry designer handbags and other items to the apartment for Najib’s wife, Rosmah Mansor.

    Public disgust over alleged corruption was widely seen as one of the reasons behind the unexpected defeat of Najib’s long-ruling BN coalition in Wednesday’s general election.

    Najib has consistently denied any wrongdoing.

    A spokesman for Najib could not be immediately reached for comment. Reuters was unable to reach Najib himself, his wife, or other family members and close associates on Saturday night.

    Reuters saw about 20 police officers enter the marble-floored lobby of the Pavilion Residences apartment block, just as Mahathir was holding a news conference to announce key members of his cabinet.

    They were aided by at least a dozen other plainclothes law-enforcement officers. Security personnel from the building - which is owned by Desmond Lim, a wealthy Malaysian businessperson and supporter of Najib - were cooperative.

    “We are looking for government documents that may have been illegally taken,” said a senior police officer, who requested anonymity as he was not authorised to talk to the media.

    “The government are worried they could be sensitive and important, and could be taken out of the country.”

    He declined to say whether any documents had been found and described the operation as “ongoing”.

    According to the police, members of Najib’s family had been staying at the apartments, but they declined to name them.

    Orange boxes

    The police action followed a complaint lodged by two leaders of the youth wing of Mahathir’s political party, Bersatu.

    The police report of the complaint, reviewed by Reuters, alleges that vans emblazoned with the logo of the department of the prime minister and cabinet delivered boxes for 50 Birkin handbags to Pavilion Residences on Thursday evening.

    The report alleged that the boxes showed the name of the consignee as Rosmah Mansor.

    Two photos provided with the report and reviewed by Reuters showed a van with the department’s logo and a shopping trolley filled with orange boxes. The location, the date and the contents of the boxes - including whether there were any of the handbags inside - could not be ascertained from the photos.

    The Birkin handbags concerned would cost US$200,000 each, the complaint said.

    The senior police officer only confirmed “family members” of Najib had stayed in the apartment complex when Reuters asked if Rosmah had stayed there.

    Another officer involved in the operation described the persons of interest as “VVIPs”, or very, very important persons.

    Both police officers said investigators were not primarily interested in the luxury items but were chasing documents that could be vital for investigations into Najib’s administration.

    Announced overseas trip

    Kuala Lumpur’s police chief and an official police spokesperson did not respond to requests for comment.

    Najib said earlier on Saturday that he was going abroad for a week to rest, but just minutes later the Department of Immigration announced that he and his wife had been barred from leaving the country.
    ==================================================


    ReplyDelete
  58. Semah semah..apa lah kau ni, udah udah lah tu, insaflah dan beristighafar. Di saat2 getir suami mu telah hilang jawatan kerajaan dan jawatan dlm umno, apakah kau masih2 tak muhasabah diri. Sepatutnya kau perlu fikirkan hari2 mendatang dimana kamu berdua akan disoal siasat dan diheret ke mahkamah utk menghadapi pertuduhan skandal wang 1MDB dan songlap lain2 dana/wang rakyat. Mak Badak masih pentingkan koleksi2 beg branded mahal "Birkins" 50 buah yg dianggar bernilai USD200,000 satu. Mak datok, tamaknya kau Semah.. itu klu convert ke RM dah berjuta2 jumlahnya.
    Memang sahlah kau ni pencuri, ya Allah awat hang sampai jadi begini pompunan Jelebu woi. Malukan taraf wanita Melayu/Islam dan wanita Malaysia sahaja, lebih2 lagi kau tu bini Menteri. ishk..ishk. Kau tu pelajaran tinggi Uni dan degree lagi, binin Ex PM... kami ingat kan, hanay dgn menyeret kau ke muka pengadilan, grill you in court, shame you with big photos splashed in front pages of every newspaper in Malaysia and also elsewhere around the world of you being handcuffed and brought to jail dan dipakaikan pakain banduan warna oren. onlythat can teach you a lesson and make you a sober person. Tu pun ntah2 tak insaf, psti akan guna pula wang ringgit yg disorok oleh kalangan keluarga dan kenalan2 business tycoon utk sogok pegawai2 security di Penajra Sg Buloh tu kot utk seludup dia danNajib keluar penjara dan bawa ke luar negara.

    Hehe me and my wild imaginations : )..mcam cerita2 filem barat pula kan, convicts or high profile prisoners rancang lari dari penjara.

    Helo produser2 filem Msia atau yg peringakt world producers mcam kat Hongkong, Hollywod ke atau Bollywood. You all must try to make a film based on true surereal story of Najib and Rosmah, how thery collborated with other parties(govn ministries, business tycoons and gangsters to carry out their notorious greed of power, stealing, murdering, syohoned rakyat Msia moneys just to meet the big appetite of this monstrous woman to show off ill gotten money and wealth. Not forgotten her crave of fame and limelights among buisness elites, world political elites and international entertainment circles like bollywood and hollywood.

    Ya ALlah malu lah kami rakyat Msia punyai seorang bekas isteri PM yg perangai burok camni seburok2 badannya yg Badak tu dan rambut yg menegerbang tu.

    Kalau di zaman revolusi Perancis, siap kau Semah dan Najib, dah lama kena guillotine pompuna puaka tamak ni. Off with her head!

    ReplyDelete
  59. Ayoyo..sis Khatijah sudah berapi
    Dah marah sangat, jaga ko jibby
    Kalau boleh nak tampar pipi
    Perangai buruk wife and hubby!

    Itu luahan hati rakyat
    Ramai marah ramai meluat
    Nak jaga negara pandai mengayat
    Tapi negara disiat siat!

    Sejarah dunia tak pernah bohong
    Ada pemimpin kuat kelentong
    Pemimpin bermewah,rakyat terdorong
    Halau pemimpin yg fikir untung!

    Rakyat Filipina buat tindakan
    Mereka susah hidup tertekan
    Marcos,Imelda berjoli sakan
    Kasut beribu membazir bukan?

    Urus ekonomi dia tak pandai
    Bini mewah shopping dikedai
    Berbillion hilang negara tergadai
    Rakyat ditunggang macam keldai!

    Alhamdulilah semua berlalu
    Kerajaan baru tak sampai seminggu
    Suami isteri wajah dah pilu
    Terbayang di mata kena belenggu!

    ReplyDelete
  60. Fan Tun.. : ) bkan Tun Khatijah saja marah, bahkan saudara, Tuan Budin, rakan2 seperjuangan dan semua rakyat Msia mare tau... gunung Merapi dah pun meleteus di Jogjakarta, Indonesia just few days after we thrashed Najib, Rosmah and BN/umno goons out defeated in GE 14. Eh eh mcam sinonnim ye, sini mekarahan rakyat Msia meletus,nun di sana negara Jiran, Gunung Merapi pun ikut meletus. Itu lah putaran hidup dan putaran alam(kehendak Allah) bak kata mereka "karma"

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...