Saturday, 9 December 2017

UMNO TIDAK LAGI MENGHARGAI PEMIMPIN2 LAMA?


Kebiasaannya, setiap kali Perhimpunan Agung UMNO berlangsung, antara yang wajib mendapat jemputan untuk menghadiri majlis perasmian dan penyampaian ucapan dasar oleh Presiden UMNO ialah bekas menteri serta bekas pemimpin kanan parti itu.

Ia adalah sebagai satu cara menghargai sumbangan dan peranan mereka sebagai bekas pemimpin yang pernah berjasa kepada parti dan kerajaan sebelum ini.

Selalunya, jemputan akan diterima melalui kiriman pos berdaftar dan disusuli dengan panggilan telefon untuk diminta pengesahan sama ada dapat hadir atau sebaliknya.

Itulah yang berlaku selama bertahun-tahun sebelum ini dan bekas menteri serta bekas pemimpin UMNO terbabit secara automatik berasa diri mereka dihargai dan dengan bangga juga hadir berpakaian baju Melayu baru lengkap dengan sampingnya sekali.

Tetapi, kebiasaan itu sepertinya tidak berlaku lagi pada tahun ini. 

Seorang bekas menteri yang pernah memegang jawatan kanan dalam UMNO berkata, beliau hanya mendapat kad jemputan menghadiri majlis perasmian Perhimpunan Agung UMNO kali ini pada hari Rabu, iaitu sehari sebelum majlis berlangsung.

Itu pun, kata beliau, kad jemputan cuma dihantar menggunakan pos biasa dan tiada langsung panggilan telefon diterimanya untuk diminta pengesahan sama ada dapat hadir atau tidak.

Dengan demikian, bekas menteri terbabit memutuskan untuk tidak menghadiri majlis perasmian Perhimpunan Agung UMNO kali ini, meskipun bertahun-tahun sebelum ini beliau tidak pernah ketinggalan menghadirinya.

Selanjutnya, beliau juga mengesahkan dua lagi rakan bekas menterinya yang pernah sama-sama memegang jawatan kanan dalam UMNO, langsung tidak menerima kad jemputan pada tahun ini.

Kalau bekas pemimpin seperti Tun Mahathir Mohamad atau Sanusi Junid tidak dijemput, kita tentu saja boleh memahaminya, tetapi kami ini masih lagi bersama dengan UMNO, ujar bekas menteri terbabit sedikit kesal dengan pentadbiran UMNO sekarang yang dianggapnya bersikap sambil lewa dan tidak menjalankan kerja dengan betul. 

Apa sudah jadi dengan UMNO sekarang?

Apakah Perhimpunan Agung UMNO tidak lagi menghargai pemimpin-pemimpin lama yang pernah berjasa sebelum ini, sebaliknya lebih ghairah memberi layanan istimewa kepada individu-individu baru seperti CEO 1MDB, Arul Kanda Kandasamy yang dilihat turut hadir dengan pengawal peribadi dibenarkan tegak berdiri di sisinya? (ShahbudinHusin 09/12/2017)

168 comments:

  1. Apa lg yg nak diharapkn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno Najib sibuk nak serang orang lama yang berjasa. Kain buruk mengelap barang curi.

      Keh..keh..keh..keh..

      Delete
    2. Apa pilihan pemimpin lama? Kena setia juga, jadi lembu.

      Mantan MB Selangor ada jemput?

      Wira baru mereka azwan ali sudah mencukupi.

      Delete
    3. Kalau yg di maksudkan orang lama tu Mahathir,sorrylah tak perlu .Sepatutnya Mahahtir yg kena beri hurmat kepada Umno dan ahlinya kerana merekalah yg telah meletakan Mahathir sebagai PM selama 22 tahun.

      Cabaran KJ memang tepat ,kalau Mahathir rsa dia yg berjasa kepada Umno,buktikanlah tanpa Umno pun dia boleh jadi PM,kalau tak dapat mejoriti 2/3 pun tak apa.Menang dgn mejoriti satu kerusi pun cukuplah.

      Delete
    4. Jangan dok dengar cakap anak bangla.

      Delete
    5. Kejora bangsat...

      Ini penangan saya khas untuk mu...

      NAJIB TALAM DUA MUKA...PENGKHIANAT PADA AGAMA, BANGSA & NEGARA:

      Saya telah menyaksi & mendengar jelas ikrar sumpah setia Najib kpd Trump di You Tube. Jatuh habis maruah & harga diri bangsa & negara....!!

      Najib bangsat memang talam dua muka, dia seorang pengkhianat pada agama, bangsa & tanah air. Selain itu, dia bacul & pengecut. Menjadi presiden UMNO pun tak pernah bertarung dalam gelanggang. Asyik tangguh..tangguh..last2 guna kuasa 'cash is king' untuk dilantik semula tanpa bertanding dgn sogokan dedak.

      Orang bermesyuarat untuk berbincang, memberi pendapat, tapi PAU dah jadi macam sarkis "Perhimpunan Auta Umno", masing2 bercakap besar, tak kenang budi & mencaci cela. Tak hal pentas & bangunan tersergam indah yg mereka pijak & berkampung itu dibina oleh orang yg dikecam.

      Bangsat betul UMNO yg tak kenang budi...!!

      Apa legasi Najib dalam UMNO.....??? Tak ada sebiji sawi pun boleh dibanggakan.

      Delete
    6. Rakyat Msialah yg meletak Mahathir sebagai PM untuk 22 tahun........bukannya parti.

      Yg beri mandat untuk umno/BN jadi kerajaan pun rakyat jugak.

      Tiap kerajaan di dunia ni ditubuhkan atas undi dan mandat dari majoriti rakyatnya.

      Tak ada satu parti dalam dunia ni secara tetiba boleh tubuhkan kerajaan tanpa mandat dari rakyat.

      Rakyatlah yg tentukan parti memerintah.

      Suara rakyat suara keramat...!!

      Rakyat yg tentukan siapa yg jadi ketua pentadbiran negara atau PM.........kalo rakyat tak berkenan dengan calon PM maka rakyat takkan undi parti tu.

      Memang dah jadi lumrah kerusi bertanding mestilah melalui satu2 parti.

      Kalo tak berparti.....macam mana nak bertanding.....dah memang itu syaratnya.

      Dari wakil rakyat sampailah yg ke jawatan tertinggi sumer bertanding melalui parti. Itu dah memang syarat yg termaktub.

      Cerrrr pikior......apa kehei macam tak berakei ni yeop.....??

      Macam Selangor....dah rakyat Selangor nak bagi mandat pada PKR..........maka PKRlah yg jadi kerajaan Selangor.

      Apa benda sekalipon....rakyatlah yg tentukan kerajaan dan PM.......kalo deme rakyat tak berkenan dgn calon PM......pasti deme takkan pangkah.

      Parti tak dapat tentukan mandat memerintah kalo tak der sokongan rakyat.
      Tak gituuuu...??

      Cerodik ler sikit yeooopppp....!!

      Delete
    7. Sdra Phantom...

      Selamat bertemu kembali. Selalu2lah menjengah di sini, perjuangan anda memang diperlukan menjelang PRU 14 yg dah hampir dekat.

      Assalamualaykum...Salam Perjuangan...!!

      Delete
    8. Cerodik ler sikit yeooopppp....!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH.

      Delete
    9. Pak Othaman....teman sekali-kali tak lupa dengan perjuangan kita sumer.......tapi kekangan kerja teman yg buat masa jadi terhad bebenor......teman asik outstation ajerrr sejak akhir2 ni.

      Gini ler kalo keroje sendiri yeop.......untong rugi tanggung sendiri. Tambah dengan masakini yg cukop2 mencabar.

      Apa pon kalo ada masa teman tetap akan menjengah ke sini.....tambah lagi masa kita dah hampir PRU ni....

      Teman akan coba bersama2 dengan kalian....insha-Allah.

      Pada Bro2 John Doe, Fan Tun, Perak Man, Macy, Dad, Msia Baru, Msian Cyber, Mat Noor, Zack, RATK, Sifu2 Pak Rahman, Pak Diny Yusof.....dan sumer yg lupa disebut di sini....

      Ayoh kawan2 kita berganding bahu.....PRU bakal tiba...!!

      Salam perjuangan ikhlas tanpa dedak pada sumer yg sekapal.

      Dan salam kepala baapaakk luuu pada macaiii pencacaaiii....!!

      Delete
    10. Sememangnya jasa umno memerdekakan dan membangunkan negara tidak dinafikan. Tetapi ia berlaku semasa dipimpin oleh presiden yang baik. Apabila organisasi berubah kepimpinan yang buruk, maka organisasi akan hancur. Kepercayaan dan kesetiaan kepada organisasi berubah. Islam pun sekiranya dipimpin oleh orang yg lemah dan sesat maka hancurlah kerajaan islam seperti sejarah islam. Mana mungkin kita mengikut islam yang sesat.
      Maka umno perlu menukar jiwanya dengan menukar pemimpin. Inilah yang diusahakan oleh TDM serta ahli lain. Sedarlah umno sekarang dipimpin oleh kumpulan individu yang mementingkan diri sendiri mengatasi kepentingan awam (rakyat).
      Kenapa pau 2017 tidak berbahas ttg 1mdb, felda, tabung haji, mara, kwsp, src dan lain² yg menghurungi kebusukan umno sekarang?
      Apakah sumbangan umno kepada pembangunan negara selepas TDM? Pembangunan yg dibuat hanyalah sambungan perancangan semasa TDM.
      Najib tiada apa yang baik hendak atau boleh dibanggakan.
      Akan kembali kepada umno jika najib bkn lg presiden. Sekarang terpaksa menyokong bersatu dsn pakatan harapan.

      Delete
    11. welcome back my bro phantom...
      we really miss ur comment yang boleh buat telinga depa berasap.

      Delete
    12. Cerodik ler sikit yeooopppp....!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH.

      Delete
    13. Salam perjuangan juga buat bro phantom

      Lawan tetap lawan

      Umno bukan sahaja tidak menghargai pemimpin lama

      Malah umno tidak menghargai mandat yg diberi rakyat

      Dengan pemimpin yg semberono
      Dalam pemerintahan juga tidak peka dengan denyut nadi rakyat

      Maka jalan terbaik ialah tukar kerajaan dengan pilihanraya

      RAIKAN DEMOKRASI
      UNDI PAKATAN
      TOLAK BARISAN
      SUPAYA MARGIN KEMENANGAN MEREKA BERKURANG YANG MELAYAKKAN MEREKA JADI PEMBANGKANG
      PRU 14 JADI SEJARAH RUNTUH NYA PARTI LAHANAT NIE

      Delete
    14. AAH BANYAK SAMPAH DALAM BLOG NIH!!!!

      SAMPAH MASYARAKAT.....

      KEH..KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...

      Delete
    15. AAH ADA BEBERAPA EKOR BABI DALAM BLOG INI TERUTAA KOJOLLA 1711:11.

      BABI PELIHARAAN KETUANAN JHO LOW

      KEH...KEH..KEH..KEH..OINK ...OINK

      Delete
  2. Apa nak dikata Tuan Budin,,Parti Haprak lah katakan.......!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cash is king. Najib kena pakai duit banyak nak pujuk semula.

      Keh..keh..keh..keh..

      Delete
    2. ciss.. berani kau kata umno parti haprak.parti inilah yang membuat malaysia gemilang temberang dan duit hilannnggg...

      Delete
    3. Gerombolanny pakat ramai2 simpan duit rakyat dalam almari...

      Delete
    4. Itu pun yg pernah terjadi di India.
      Rakyat dah x percaya sistem perbankan.
      Simpan duit bawah bantal, bawal tilam, dalam almari.
      Sistem perbankan jadik lunyai.
      Terus kerajaan mansuhkan certain note (note 500, kalau x silap).
      Note tersebut jadik x laku.
      Kesian rakyatnya yg waktu itu ada byk simpan note berkenaan.

      Delete
    5. Hehe dengar dalam pau ada puak yg berdemo menentang kepala bapak
      Hehe kat you tube dah ada video kot

      Delete
    6. AAH BANYAK SAMPAH DALAM BLOG NIH!!!!

      SAMPAH MASYARAKAT.....

      KEH..KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...

      Delete
    7. DINDA KOJOLLA OINK OINK APA KHABAR.
      UNTUNG BERAPA KUPANG DI CHOW KIT
      KESIAN SEMUA AHLI UMGNOK ERGI APAU TINGGAL MACAI HAPRAK DOK SPI DI BLOG BUDIN.

      KEH..KEH..KEH..OINK..OINK..OINK

      Delete
  3. So menteri tu tgu apa lagi berhijrah lah ramai2 xkan nk merajuk je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Umno veteran lain dah tak pakai.. kecuali Mat Taib. PM, TPM, MT dan macai pun datang sambut.

      Keh..keh..keh..keh..

      Delete
    2. Veteran umno pkr pun ada. Tan sri kelentit gagap. Melayu dan dedak seperti aur dan tebing.

      Undilah apa saja asalkan bukan umno

      ABU

      Delete
    3. Merajuk klu dapat dipujuk... Lega tujuh keturunan bro...

      Delete
    4. Merajuk kena pujuk bagi tmpat
      Calon di pujuk lak kaki temberang

      Alamat kalau guna calon recycle memang melingkuplah parti umno nie
      Cepat atau lambat je
      Tapi mandat dah nk abis
      Tunggu

      Delete
    5. AAH BANYAK SAMPAH DALAM BLOG NIH!!!!

      SAMPAH MASYARAKAT.....

      KEH..KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...

      Delete
  4. UMNO - U Must Not Object...!
    Nama parti pun mendewa2kan istilah Inggeris.
    Sedangkan, kononnya perit-jerit telah dijajah British.
    Bkn itu shj.
    Lihat shj istilah2 yg Najib guna pakai - KPI, UTC, RTC, 1M4U, NBOS dsb.
    Utk kegunaan domestik je pun, gasaklah kalau internasionale tak paham maksudnya pun.

    Yg guna istilah Melayu - BR1M

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib #jibby
      Zahid #zaty
      Hisamuddin #sally
      Kejora #khaty

      Keh..keh..keh..keh..

      Delete
    2. Wak kojola kengkang dapat nama khaty ingatkan Kajol

      Delete
    3. Kathy berekor 3 inci(kecik dan pendek)....ha.....ha.....ha...

      Delete
    4. Errrr Bro Zack....ater idop lagi Kathy ye...??

      Sepeninggalan teman....teman ingatkan Kathy udah lunyai ditala bangla........masih beroperasi lagi ropenye ye....

      Delete
    5. Cerodik ler sikit yeooopppp....!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH.

      Delete
    6. Kathy? Teringat lagu Sohaimi Meor Hasan, Epilog cinta dari Bromley... Tapi bukan Kathy yang dalam blog ni. Ini Kathy timbang kati. Satu sen pun tak guna.

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEHHHHHHHHHHHHH.. HAHAHAHAAAAAAAAAAAAAA

      Delete
    7. UMNO
      UNITED MALAY NATIONAL ORGANISATION

      MANA MELAYU NYA?

      MCA
      MALAYSIA CHINESE ASSOCIATION
      MANA CINA NYA?

      MIC
      MALAYSIA INDIAN ASSOCIATION
      MANA INDIA NYA?

      HANYA DIPANGGIL BARISAN?


      PAKATAN HARAPAN

      KEADILAN
      AMANAH
      ROKET
      BERSATU
      PSM
      HINDRAF

      DAN RAKYAT
      INI REALITI

      GROW UP JACKASS

      Delete
  5. Replies
    1. Bukan setakat lupa, kalau boleh nak dicincang-lumat2kan kulit kacang tu...

      Dgn rakyat, melolong2 suruh kenang balik jasa UMNO.

      Rakyat masih mahu simpan ke lagi, ini parti...?

      Delete
    2. KACANG LUPAKAN KULIT TU MAMAK MATDEY HELO KITTY...

      SEBAB UMNOLAH MAMAK , KELUARGA DAN KRONINYER DAH JADI KAYA RAYA...

      Delete
    3. jgn sebut sangat mamak2 nie... yg top2 guys dalam umno skang nie pun mamak juga...
      ko je yg bahalol, minum air spender mamak...

      Delete
  6. Itulah UMNO. Cakap sahaja berdegar-degar, tapi tak ada apa-apa ketulusan pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh, tak perasan pula tadi bahawa saya menduduki TEMPAT KE-6. Wah, dah kita bagus ni! Hehhehehhh..

      Delete
  7. Memalukan bila tengok khalid bin gagap bersama noh udang. Sanggup bersama party najis asalkan dendam tercapai. Macam ni kah pemikiran semua org korporat melayu? Kerana dedak kami sanggup lakukan apa saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khalid dulu setia pada PKR. Apabila nafsu Ketua Umum naik nak jadi MB maka Khalid difitnah sehebatnya. Dituduhnya korup dan sebagainya. Dimalukan dlm media. Hanya kerana nak paksanya letak jawatan. Kerana Ketua Umum kemaruk nak jadi MB. Khalid baru tahu betapa khianatnya PKR. Parti yg dilahirkan hanya untuk memenuhi nafsu politik Ketua Umumnya. Bayangkan kalau pengikut setianya boleh dikhianati apalagi rakyat? Kalau perasaan taksub buta tak litupi penglihatan tentu kita akan nampak pengkhianatan PKR ini.

      Delete
    2. Ini mister J(jubur) pandai main kat belakang, si khaty pendek sangat...

      Delete
    3. Jebon.......lagi memalukan pegi susun ayat kata kat Trump.....musuh US musuh kami jugak.

      Sekarang Trump terang2 sokong Jurusalem jadi ibukota Israel dan akan letak kedutaan Amerika di situ.

      Jebon......sekarang nak kata apa?? Palestin musuh kita dan Israel sekutu Msia ke yeoooppp???

      Bukan ke dah kata......musuh US musuh Msia jugak...?? Tak gitu bebbb...?? Jangan ingat kami dah lupa episod ni......

      Sekarang tok penghulu Trump sokong Israel musuh Palestin......jadi kita nak ikut ke tak yeoooppp...???

      Terrrrlaajakkk perahu boleh diundor.....terrrlaajakkk kata burok padahnya.

      Kalo baadaakk dipegang pada sumbunya........kalo manusia dipegang pada janji manissssnya.

      Tak gituuuu Jebon....???

      Delete
    4. Sumbu bertatah berlian pink

      Delete
    5. Cerodik ler sikit yeooopppp....!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH.

      Delete
    6. Phanthom, kenyataan dibuat dlm konteks ISIS. Apakah tak dengar bantahan DSN dan UMNO? Dlm pada itu kenyataan bakal PM Malaysia AI pada Yahudi US dulu - Keselamatan Israel jadi keutamaan - tidakkah iktiraf Israel dan kekejaman mereka pada Palestin. Tak tanya kenapa AI dan PKR tidak buat kenyataan tegas isu ini? Kenapa diam? Cuba selidik sikit.

      Delete
    7. Apa beza nya kekejaman ISIS dengan kekejaman yang dilakukan oleh Israel ?

      Delete
    8. J,part khalid gagap kena tendang dari pkr kau nampak bila part muhyidin shafei dan mukris kena tendang akibat nafsu lanun yang takot rahsia terburai kau tutup mata pulak.

      Delete
    9. Mohamed Noor, TSMY, DSSA dan DSMM terima padah mereka hanya bila diketahui mereka khianati DSN dan konspirasi nak jatuhkannya. Sila rujuk kenyataan DSMM di Mahkamah yg mengakui konspirasi nak jatuhkan DSN dimulakan TDM tahun 2014. Siapa yg khianati siapa disini? Bukankah DSN yg dikhianati mereka? Begitu juga Khalid - bukankah AI yg khianatinya dan bukan sebaliknya? Telitilah saudara MN. Saudara akan sedar puak mana yg sebenarnya kaki khianat.

      Delete
    10. dah lama dah sedar melayu mana yang khianat kat malaysia ni cuma kau dgn geng2 slow learner buat2 tak sedar akibat
      hehehe..sendiri mahu ingat lah j.

      Delete
    11. Untuk pengetahuan saudara M. Noor, J ni dah patut dipanggil J Assidiq. Kalau bosnya cakap babi boleh terbang, dialah orang pertama yang akan membenarkannya. Jadi tak payah bertengkar dgn dia. Buang masa aje.

      Delete
    12. Jebon.....sekarang tampuk pentadbiran negara dipegang oleh sape???

      Bukankah menjadi tanggungjawab pemegang tampuk pentadbiran untuk buat tindakan membangkang keputusan Trump.

      Tak payah nak sebok tuding sana sini untuk cover silap diri sendiri ler yeooppp.....

      Kalo dulu boleh bersemuka dengan Trump untuk nyatakan musuh US ialah musuh kita jugak........jadi bila kena isu besar Jurusalem ni......apa salah bersemuka dengan Trump dan bantah cara berhemah???

      Tak pon bangun 4 pagi call Trump cakap secara langsung pasal isu bantahan umat Islam 1Msia ni.

      Paling kurang taip in English melalui Twitter supaya Trump boleh baca dan paham bahasa bahawasanya 1Msia menolak Jurusalem jadi ibukota Israel.....cakap Melayu cam mana Trump nak reti bahasa...??

      Ada berani???

      Kepala bapak ko lah Jebon...!!

      Delete
  8. ha.masuk la parti bunga..tggu apa lagi..dibuatnya umngok menang mmg lagi hina dina ka korang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MM, Parti cap Bunga hanya dicipta untuk memenuhi nafsu politik seorang ahli politik veteran yg masih dahaga kuasa. Tiada apa untuk saudara dan rakyat. Pentadbiran Manusia ini dulu dipenuhi berbagai skandal yg rugikan rakyat beratus billion. Rakyat juga dizalimi melalui berbagai operasi. Apakah hendak trajedi lama berulang kembali? Berapa banyak lagi harta rakyat mahu dilesapkan?

      Delete
    2. Bukan itu ukuranny tuan-tuan... Yg bahalol shj yg tak pandai menilai...

      Delete
    3. Mr Jubur boleh jumpa kat chowkit road?

      Delete
    4. Jebon.....bunga ke pokok ke dahan ke........PRU14 kami tetap tak pangkah dacing....period..!!

      Luuuu dengan mak luuu nak pangkah apa itu luu orang punya pasal.

      Kita orang punya hal luuu jangan campor.....ada paahaammmm...????

      Kawan2......ini PRU14 kita kasi tuukaarrr sumer....

      Salam perjuangan ikhlas tanpa dedak kepada sumer yg sekapal...!!

      Delete
    5. Yg terjadi di hadapan, uncertain lagi Mr J.
      Meh cerita yg certain & dah terjadi, tp masih tiada ending.
      Duit melambak2 SPRM jumpa skandal Sykt Air Sabah tu, apa statusnya...?

      Delete
    6. j, please get your brain straight.

      ppbm di tubuh kerana seorang melayu yang durjana. ini kerana ada parti melayu yang seharusnya melindungi melayu telah serakah dengan mempertahankan seorang melayu yang durjana ini.

      kalau si melayu sorang ni takde atau tak serakah, tak akan tertubuhnya ppbm.

      Delete
    7. Cerodik ler sikit yeooopppp....!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH.

      Delete
    8. Dad, TDM dah ada sejarah lama jatuhkan pemimpin untuk kekalkan kuasanya. Berapa ramai Timbalannya yg jadi korban. TAAB pun jadi korban konspirasinya akibat tak ikut telunjuk. DSN pun jadi mangsa konspirasinya. Namun ramai yg dah sedar nafsu politiknya. Oleh kerana tak dapat tumbangkan DSN pada platform UMNO TDM tubuhkan PPBM. Dia bersekongkol pula dgn DAP dan AI walau dulu bermusuhan atas prinsip. Begitu tiada prinsip TDM. Matlamat halalkan cara. Dengarlah cakap DYMM Sultan Selangor bahwa manusia ini akan jahannamkan negara dgn marahnya.

      Delete
    9. Anon 1531, paling afdal tanyalah soalan itu pada Shafei Apdal.

      Delete
    10. Andai ppbm ros tak luluskan pakatan sepakat akan sokong walau bertanding atas tiket bebas
      Atas solidariti tukar kerajaan klepet

      Delete
    11. Mr J..masalahnyer si Pie Apdal...dah tercekik makan pedal Ayam...kihkihkih...

      Delete
    12. Mr J, Cerodik ler sikit yeooopppp....!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

      Delete
    13. AAH BANYAK SAMPAH DALAM BLOG NIH!!!!

      SAMPAH MASYARAKAT.....

      KEH..KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...

      Delete
    14. klu kepimpinan yg ada sekarang tak merembat dengan teruk sekali... saya pasti keadaan tak seteruk hari ini...

      sehingga melahirkan manusia yg buta walaupun celik... tak sedar yg ditunjukkan itu sebenarny adalah neraka, tetapi kelihatan syurga...
      yg diperjuangkan itu syurga, tp difahamkan itu adalah nereka... benar kata2 nabiku...

      satu je klu nak pulihkannya, persepsi jahat kita nie... lepaskan laporan 1mdb, biarkan diaudit dgn telus...

      Delete
    15. Bro RATK....seandai PPBM tak dapat kelulusan ROS.....kita pakat pangkah salah satu simbol Pakatan yg diguna pakai.......sama ada PKR atau DAP atau AMANAH.

      Satu simbol untuk mewakili sumer parti2 yg ada dalam Pakatan akan diguna untuk PRU.........simbol itulah yg kita pangkah.

      Bagi kawasan yg hanya ada PAS/BN dan Calon Bebas saja yg bertanding.......kita pangkah calon Bebas.

      Moh kita tukaaarrr sumer ke Pakatan atau apa saja.....kera, lipas dan siput pon boleh.....asal bukan BN/Pas...!!

      Undi itu hak kita....!!

      Delete
    16. Tepat bro phantom asal bukan bn dan pas itu yg kita kena cerahkan pada org ramai dalam lapangan awam

      Delete





  9. Salam CAHAYA..

    Salam CAHAYA....Shbt Budiman
    CAHAYA-Cinta NYA, Membawa Perubahan
    Kau SULOH Diri Mu, Kau Lalui Keinsafan
    Kau SULOH Yg Lain, Mrk kan Kluar dr keGELAPan


    Apb Kau JUJUR....Itulah CAHAYA-NYA
    Setulus2 LURUS....KASEH pun Menjelma
    Kaseh memBERI Mu...Kan INDAH diRASA
    Bertambah KASEH....REZEKI pun Berganda


    Jng Kau ULANGI....Jln keGELAPan
    d "barbaric-MIND"....Konspirasi-Fitnah-mnCURI
    KeGELAPan Itu....Belengu-PUNCA-keBODOHan
    Glamor-HARTA-Kuasa, Kau TIPU Diri Mu Sendiri


    Salam CAHAYA....Shbt yg diKASEHI
    CAHAYA-Cinta-NYA.......Indah Menawan
    CAHAYA-NYA itu, d'Highest-MERIT-d'Highest-Integrity
    TAK Wujud Cover-Up-Konspirasi, pemimpin2 yg mmBODOHkan


    Lets dLIGHT ofLUV shines in u, in ur heart n in ur DNAs s wel my dearONE..

    "Believe IT s what u believe u'll c!"

    "..n what u SAY-intently, u shall b", hi hi..

    ReplyDelete
  10. umno sekarang sombong, bongkak. tengok kepala bapak aja dah tau macamana perangai dia. kalau bab maki memaki, dia jugak yg ajar. belum pernah lagi ada presiden umno yang celupar, tapi sejak kepala bapak, semua boleh.

    seingat aku presiden sebelum ni tak ada yang berucap meneran2, kecuali kepala bapak macam constipation.

    klu bab masuk bakul angkat sendiri, kepala bapak champion. annuar musang, champion menjilat. ketua pemuda, jenis cekau mana sempat. mana yg boleh kasi untung, sana la dia.

    naib pulak jenis bendul, asik salah step, nak jaga telo punya pasal. the worst umno has ever been! beyond repair.

    as a rule of thumb, if the cost of repair exceed 60%, replace!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro dad.......kalo deme tu ye benor udah baaaguusss......buktikan performance hasil kerja........bukan nak bukti bagus dengan tak sudah2 ngutuk Tun M.....buat lukisan kartun bagai.

      Dulu Zunar lukih kartun ditangkap.....ater sekarang benda yg sama deme buat.....boleh pulaakkk yeoooppp....

      Artis nak bersuara pon tak boleh.......bukan bidang deme katanya.

      Nampak gayanya kita kena zip mulot sepatah haram tak boleh komen yeoooppp.....

      Angguk semata ajer lerrr.....baru kena dengan cara deme.

      Delete
    2. Cerodik ler sikit yeooopppp....!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH.

      Delete
    3. Doj mula menyanyi
      Kepala bapak lena tak tido?

      Delete
    4. RATK, dah bertahun tunggu DOJ nyanyi. Lain dari tuduhan tak nampak langsung siasatan dan bukti. Percayalah kalau betul ada bukti dah lama DOJ saman. Ni terbalik pula. Acah saman lepas tu tarik balik pasal tak ada bukti.

      Delete
    5. Saudara Phantom dan RATK. Nampaknya ada orang mengulang tanya kenapa DOJ tak saman. Itulah padahnya kalau malas membaca dan tak buat kajian tapi nak hidup senang dengan menjadi macai. Kesian pada dia ni dan orang yang menternaknya. Kerja tak jalan tapi duit habis kena telan!!!!!
      BTW semua, sila semak maksud kleptokrasi dalam Wikipedia, ada nama Malaysia kat situ. Ada sesiap yang bangga?

      Delete
    6. Bro PJL.....teman dan kawan2 yg lain udah berrrrbuiiihhhh menerangkan pasal DOJ ni kat Mr J MBA (married but available) tapi tak peronah ada yg masuk dalam kepala gondolnya.

      Teman dan kawan2 yg lain udaahhh letih menerang dan mengulang tayang benda yg sama berkali2 pada Jebon tapi dia tetap gitu jugak.

      Kepala bapak turun temurun lebih kurang sama jerrr bebalnya yeoooppp.....

      Delete
    7. Hehe tue lah bro pjl ngan bro phantom mr j ingat 1mdb niaga nasi lemak je

      Mr j rangkaian kelab malam hakkasan katamerika 1mdb ada syer dapat untung berpesta pora haji baok hantar ke mekah
      Tunai haji ker pergi bercuti
      Baik hantar g sin city
      Lagi afdal kot

      Yelah kawan nie jahil
      Mr j kan pandai
      Macam lahanat

      Delete
  11. Nasib kau lah umno, makin sehari semakin hilang umpph hingga tiba pru nanti dacing kau tak ada orang nak naik

    ReplyDelete
  12. Reuters - Putera mahkota saudi di sahkan pemebeli lukisan bernilai usd 450juta. Muhammad bin Salman adalah putera yg bertangungjawab menahan 180 org kerabat dan bekas menteri. Hampir semua di bebaskan setelah membayar wang tebusan usd100 billion kpd kerajaan saudi. MBS ini juga bertanggungjawab menyerang yemen dan memboikot qatar. Putera yg memgirim wang ke akaun peribadi najib juga di tahan.

    Adakah malaysia mempunyai putera raja yang meminati lukisan sehingga sanggup membayar harga yg tinggi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. raja jho lok ada. bapak angkat kasi duit.

      Delete
  13. Akhlak bererti prilaku, sikap, perbuatan, adab dan sopan santun.UMNO parti Melayu...sayangnya nilai keperadaban bangsa Melayu terhakis kerana lunturnya akhlak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, nak tenguk akhlak runtuh peratilah blog ini. Berbagai fitnah, tuduhan, caci, maki, keji berlaku tiap hari. Begitu juga dlm parti parti yg didokong mereka. Tak payahlah salahkan org lain. Pandanglah dlm diri sendiri dan pada puak puak yg dokong blog ini.

      Delete
    2. Bahagian mana, perenggan mana fitnahnya Mr J?

      Delete
    3. Fitnahny dah dioaskn... Mana brani usik... Bak kata hadi awang dia kebal dgn undang2 kafir...


      Delete
    4. Jadi Mr Jubor bukan orang rosak akhlak? Sanggup buat kerja haram janji dibayar?
      Agak agak lah sikit nak nasihat ora ng lain!!!
      Ketuk dulang paku serpih.

      Delete
    5. Rosak akhlak bagi Mr J kena tengok individu sasarannya.
      Rosak akhlak berpilih.
      Bukan kena pada individu sasaran, akhlaknya mulia2 belaka.

      Delete
    6. Cerodik ler sikit yeooopppp....!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH.

      Delete
    7. Kalo nak tengok akhlak runtuh peratikan lerr pada Mr Jebon.....

      Sumer benda yg haram sampei pada puak Jebon.....sumer jadi halal toiyyiban yeoooppp....

      Deme yg haramkan pada orang lain tapi deme balik yg buat apa yg deme haramkan dulu.

      Kalo kena dengan orang lain dipanggil rasuah tapi kalo kena dengan deme dipanggil derma.

      Dulu kata kalo ada sumbangan wang mesti dimasukkan dalam akaun rasmi parti.........tapi kemudian kita dengor ada orang tetiba jadi billionaire segera yeopppp....

      Anak Mukhriz jadi tumpuan keluor paper hidop mewah......tp dengor kabor ada orang beli kediaman mewah berbilion2 Beverly Hills, New York, naik kapal mewah, nyopping sakan.......elok pulaakkk tak ada liputan....

      Orang lain lukih kartun kena serkap.....tapi bila deme lukih kartun elok ajerrr "tidak mengapa" bebbb....

      Jadi peratikan lerrr yeop2 sumer keruntuhan akhlak deme ni......terrrmasok lerrr Mr Jebon MBA anak Mat Bon....

      Delete
    8. Mr j ko aku rasa maksud akhlak pun ko tak faham

      Akhlak dan budi mana datang dahulu mr j
      Andai berbudi stail umno
      Apa yg disuap di ungkit balik?
      So macam ni runtuh akhlak ke kufur nikmat mr j ?

      Tak yah jual agama mr j
      Jawab soalan aku ni
      Ni bab hablu minannas
      Bab ni berat dari dosa dgn allah dalam bab nk minta maaf
      Takut mati tak sempat
      Alangkah rugi
      Muflis diakhirat hehe dgn izin

      Delete
  14. Kepada semua veteren UMNO
    Kena terimalah kenyataan
    UMNO hari ni sudah diSWASTAkan
    Bukan UMNO macam dulu lagi

    Ada individu sudah beli
    Bukan harganya seribu dua

    Harganya berbilion!

    Tepuk dada tanya selera
    Kemana diri nak di bawa
    pegangan dan fahaman POLITIK anda?


    Apa yang kita buat
    baik amalan agama atau berpolitik
    Semuanya akan di hisap tuhan

    Kalau ketua anda seorang yang baik dan jujur
    Anda sebagai penyokong juga akan mendapat barakhah

    Kalau sebaliknya!!!!
    Anda sebagai penyokong juga akan mendapat BALA!

    Renung-renungkan

    ReplyDelete

  15. Dengan mengambil bahagian dalam blog yang kau tak suka ini, kau pun
    jadi pendokong jugak 12.55 oooiii.
    Macam aku jugak.

    ReplyDelete
  16. 1) Melayu dari parti mana yang jual tanah kerajaan kepada negara China?

    2) Melayu dari parti mana yang jual stesen-stesen janakuasa elektrik kepada negara China?

    3) Melayu dari parti mana yang serah tanah KTM di Tanjung Pagar kepada Singapura?

    4) Melayu dari parti mana yang serah tanah berpuluh-puluh hektar di Kuantan kepada negara China?

    5) Melayu dari parti mana yang serah berbelas-belas hektar tanah di Putrajaya kepada Arab Saudi?

    6) Melayu dari parti mana yang jual Proton dan Lotus kepada negara China?

    7) Melayu dari parti mana yang tukar status berpuluh-puluh lot Bumiputra dan kaut 12 juta?

    Melayu dari parti Bersatu ke???????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alang-alang nak melingkopppp, biorkanlah!!!

      PRU nanti kita tengoklah

      Orang2 Melayu ni bijaksana atau buta hati!!!

      Delete
    2. ANAK LUAR NIQAH DAH DOKEK 1/2 JOTA!!!!

      MELAYU.....MELAYU.....MELAYU....

      Delete
    3. 14:15...

      Alang-alang penyeluk perkasam
      Biarlah sampai ke pangkal lengan
      Alang-alang kita membaham
      UMNO sampai mati beragan

      Kita buktikan di PRU 14, Insya Allah.

      Salam Perjuangan...!!

      Delete
    4. Cerodik ler sikit yeooopppp....!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH.

      Delete
  17. Umno sebenarnya tak tahu yang mana satu masih setia, yang mana dah berpaling. Tu sebab nak jemput pun teragak2. Bila suruh buat survey bilangan ahli terkini umno tipu cakap bilangan ahli makin meningkat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azwan ali nak di kendongnya ke sana sini....aduhh makin parah umno ni.azwan ali ni sama spesis dgn kejora main belakang lorong

      Delete
    2. 14:58....

      Kehadhiran Azwan Ali melengkapkan golongan LGBT dalam UMNO.

      Ada Azalina Othman...betina jadi jantan.
      Ada Azwan Ali ...jantan jadi betina.

      Ohh...betapa caca-marba & songsangnya UMNO, lebih2 lagi dipimpin-teraju si bacol-dayus, panglima bogus.

      Oh ya...tak ketinggalan juga si Kejora Kufur, perusak-pengecut sampai kini tak berani bersua muka dgn saya.

      Delete
    3. Semua depa ini 'Geng Lembut Sotong'.
      Patut lah mr jubur ini pertahan sangat 'orang depa'

      Delete
    4. Cerodik ler sikit yeooopppp....!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH.

      Delete
    5. Jubo burit dan kotey glosari penting dalam umno

      Keobsesan pada organ ini menyebab kan sokongan manusia lahanat meningkat
      Tanda manusia kera dan ungka
      Mendominasi organisasi parti lahanat
      Dan akan terus menglahanatkan negara andai diberi mandat lagi

      Kawan dan rakan pakatan rasa bangga kerana tidak tergolong dalam spesies lahanat nie

      SERTAI PAKATAN
      KITA INSAN
      BUKAN HAIWAN
      BERJASAD MANUSIA TAPI BERHATI SETAN
      LAYAK MEREKA KITA HUMBAN
      KE MUKA PENGADILAN
      AFDAL JIKA KOTEY MEREKA KITA KARANKAN
      SUPAYA MENGAKU ULAH YG MEREKA LAKUKAN

      SALAM PERJUANGAN
      LAWAN TETAP LAWAN
      UNDUR TIADA LARI JANGAN
      BARISAN TETAP AKAN DIKUBURKAN
      TINGGAL SEJARAH DALAM LIPATAN

      Delete
    6. RATK, bukankah tu dah kira mencarut dan membayangkan akhlak buruk? I rest my case..

      Delete
    7. Ag ko yg rest the case
      Ag aku still nak open the case
      Ader aku kesah mr j
      Hehe abg teram?
      Or atuk doj?
      Or kepala bapak ko?
      Hehe im sure u spin my case mr j
      Klise sangat
      Eheks terbongek mr j?
      Sila korek lu punya jubo pas tu lu cium

      Ingat umno ngan lebai jer boleh mencarut
      Oxymoron ko ni mr j

      Delete
  18. ORANG LAMA UMNO X PENAH LUPAKAN
    LUPA JASA UMNO BERSEPAH MCM BANGANG
    PENAH KENYANG KRONI ANAK SAKAN
    DAH BERAMBOS TAK PAYAH MERENYEH CIPAN


    KIJIKIKI.... BODIN KO BELA LA CAP MUNGA KO TU LAHHH 12 EKO JER YG DATANG...

    BERAMBOSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI.... TUNGGU PRU SINGAPURK KAMI DATANG


    INI KALI LAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat yang bijak sedang menilai sikap pengamal undang undang dan pemimpin umno serta sikap dan budaya anjing macai yang menyokong umno

      Delete
  19. Macam2 yang puak2 Umno kata kepada Tun....tetapi sayang sekali usaha dari PH nampaknya akan menemui jalan buntu...sebab apa?...sebabnya tidak ada persafahaman dan kepercayaan diantara mereka.Kebanyakan puak2 ni terutamanya PKR.masih tidak mempercayai Tun.

    Saya yakin dan percaya selagi perasaan mencuraigai ini masih bersarang dihati masing2 jangan haraplah PH akan menang,jangan2 satu kerusi pun sukar macam kata KJ..... melainkan sikap burok ini dapat DIUBAH, saya yakin PH akan perolehi berjaya yang cemerlang.InshaAllah.

    ReplyDelete
  20. Bukan shj itu bang Shah,ttp segalanya tidak dhargai dan dpedulikan.Kedudukan rakyat
    biasa dgn permasalahan masih terkapai kapai dlm mengharungi kehidupan terkini.GST yg membebankan,gaji minimum yg x dselaraskan serta pengangguran yg meningkat dan tiada usaha memajukan petani peladang penternak.hutan habis dtebang hanya untk penanamam sawit sj.Itu pun untuk kroninya.
    Bukan memikirkan pengeluaran permakanan bg menampung rakyatnya yg 30j namun sanggup mengimpot
    drluar.Segala macam dimpot.
    Kebanyakan melayu dpersidangan itu kami anggap x senonoh.
    Permikiran rakyat dsulam dgn isu perkauman.Bedegar degar dgn penghinaan,memperlekeh pihak lawan.Dimana kewarasan mereka yg sepatutnya mengesyorkan atau memberi pandangan yg sewajarnya bg menyelesaikan permasalahan untuk kesejahteran orang rakyat ini.
    Kami setuju pandang dad..for the rule..we considered it as total loss..stuff it at the junkyard..forever

    Lawan ttp Lawan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat merungut hidup susah.yang si puteri dan ibu tua umno berjoget joget kat pwtc kegembiraan...mmg hebat derrr umno

      Delete
    2. mmg bettol msia sanggup memgimport. itu lah lobang besar org umno cari makan. AP bang, org melayu umno yg hidup mewah, berkereta mahal anak beranak byk yg hidup dgn dapat AP..

      Delete
    3. Cerodik ler sikit yeooopppp....!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH.

      Delete
    4. anon 14.58 la yang menari nari tu puteri umno rupanya mati mati aku ingatkan lembu pawah...

      Delete
    5. Cerodik ler sikit yeooopppp....!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH.

      Delete
    6. Haji haddy tak tegur sikit ke anak2 dan mak2 dara terjoget joget kat pwtc tu??

      Setakat ni apa yg dah haji haddy nasihatkan kepada pasangannya dari puok umno?? Takder habuk nasihat pun.....tumpang bersekongkol lagi ade la aku tgok

      Delete
  21. KLU RASA SUSAH PINDAH SAJA
    PELIK PATI ADE SABUNG NYAWA KE SINI
    RASA DAH SUSAH BERAMBOS SEMUA
    MUNGJIN TEMPAT LAIN BOLE CARI REZEKI


    MOHON BERAMBOS DAN MENINGGGAL TROSSS

    NEGARA TAK RUGI MNA YG NAK BERAMBOS. ... YG KAMI NAK KERJAKAN BARUA DAP@SINGAPORK SAJA PENSABOTAJ DAN PUSAR FITNAH NRGARA INI....

    PRU SINGAPORK TUNGGU KAMI PASTI DATANG



    INI KALI LAH...

    ReplyDelete
  22. MELAYU MUDAH LUPA:

    Tun Mahathir nie nasibnya macam P. Ramlee, insan genius Melayu tapi dihujung hayat dicemuh oleh bangsa sendiri.

    Bila dah tiada, barulah sedar 'Yang Hilang Tak Berganti', seperti gurindam lagu kelasik peninggalan Seniman Agung yg benar2 terjadi kepada Ikon Melayu ini.

    Resam Dunia:

    dunia ini hanya palsu
    manusia berdusta
    kebanyakan suka menipu
    gemar membuat dosa

    dunia penuh dengan noda
    dunia penuh dosa
    kebanyakan tipu dan daya
    mengikut nafsu murka

    ada pula yang salah sangka
    banyak yang salah teka
    kaca di sangka intan
    batu di sangka berlian

    beginilah resam dunia
    tidak kekal selamanya
    hati-hati sebelum kena
    agar tidak terpedaya

    Salam Hormat & Salam Perjuangan...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...SAYA TAK TAHU...
      ...SAYA TAK INGAT...
      ...SAYA MEMANG DAH TAK INGAT..
      ...SAYA MEMANG HAWAU...
      ...SAYA MEMANG KETUA PEROMPAK (MAT SABUN KATA)..

      ...MAAFKAN LAH SAYA WAK...

      NUKILAN-MAMAK MATDEY HELO KITY...

      Delete
    2. Wak Suman Tempe tengah dok Merendeng-rendeng nak dengau ucapan DSNR penutupan PAU 2017...tak yah dengau ler Wak....ko pun bukan suka sangat kat Najib tu....switch off jer la tv ko tu...

      Lain lah AlBudin Sontoloyo ni...dia terpaksa dengau..nanti senang nak spin citer baru...kan...kan...kan...Budin...

      Delete
    3. Wak kojola kengkang pun tertunggu tunggu juga tu nak hisap rokok

      Delete
    4. Saya tak perlu terhegeh-mengendeng. Network saya ramai di PWTC. Apa kamu ingat semua perwakilan & pemerhati di sana suka sangat dgn tingkah Rosmah serta lakinya Najib tuu....???

      Delete
  23. Nak tenguk akhlak runtuh peratilah blog ini. Berbagai fitnah, tuduhan, caci, maki, keji berlaku tiap hari. Begitu juga dlm parti parti yg didokong mereka. Tak payahlah salahkan org lain. Pandanglah dlm diri sendiri dan pada puak puak yg dokong blog ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 15 58 apa yg ko ckp tu ada dlm tv3 suku..utusan meloya..berita haruan..kikykiky..

      Delete
    2. Bila dngar bahasa kasar dan sedikit kesat itu tanda marah

      Andai dengar bahasa carut erotik di ucapkan itu tanda gila seks bodoh dan meraban

      So fahami emosi pengucapnya
      Isi ucapan dan visi itu penting utk teladan

      Hati koyak kerana mesej ucapan atau carutan yg tak berasas?
      Hehe tepuk dada tanya puak mana yg disokong

      Kang cakap lebih sentap
      Dah sentap lari senyap
      Tak senyap mengolok olok
      Lak
      Tak yg gtau kitaowg tau yg mereka dah terbongek

      Tak yah jemput pakar psikologi atau psikiatri

      Ilmu asas dah cukup nk gambarkan golongan oxymoron nie

      Umno dulu kini selamanya
      Terjajah

      Delete
  24. KAH...KAH...KAH...

    AL BUDIN , WAK SUMAN TEMPE DAN CAI-CAI HAPRAK SERTA SEANGKATAN DENGANNYER...TERNANTI2 DAN TERINTAI2 UCAPAN PENGGULUNGAN PENUTUPAN PAU 2017 OLEH NAJIB...SENANG NANTI NAK SPIN CITER BARU....

    KEH..KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. LORI SAMPAH NGAH STANDBYE!!!
      NAK ANGKUT SAMPAH MASUK BLOG!!!

      HE...HE..

      NANTI KAMI KITAR SMULA!!

      KA...KA...

      Delete
    2. AAH BANYAK SAMPAH DALAM BLOG NIH!!!!

      SAMPAH MASYARAKAT.....

      KEH..KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...

      Delete
    3. ANON 16:45@ KOJORA

      KO BULE START LORI SKARANG!!!!

      PEGI..PEGI AMBIL SAMPAH MASOK SINI

      kih...kih...kih

      BRAMBOSSSS LAH..APA TECEGAT TEWWWW

      Delete
    4. AAH BANYAK SAMPAH DALAM BLOG NIH!!!!

      SAMPAH MASYARAKAT.....

      KEH..KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...

      Delete
    5. Hahaha jilake kejora....bodoh bingaaiiii

      Delete
    6. Ya nk tggu para badut hamno puja puji pemimpin kapla bpk mrk..dn kapla bpk masuk bkul angkat sendiri puji dr sendiri mngatakan dia memimpin plg bagus dgn mbuat perkara yg tk dibuat oleh pemimpin yg lps..itulah ygcseronoknya tgk perhimpunan para badut ni..kikykiky

      Delete
    7. Para badut pakai baju seragam biru
      Alim mim nun wau..sarkis daa..!!!:

      Delete
  25. AKU DAH RASA PADAH , AKU PINDAH SAJA
    PELIK AKU NI SABUNG NYAWA KAT BLOG SINI
    RASA DAH SUSAH AKU BERAMBOS SAJA
    MUNGKIN TEMPAT LAIN BOLE CARI REZEKI


    MOHON AKU BERAMBOS DAN MENINGGGAL TROSSS

    NEGARA TAK RUGI MNA KALU AKU, BERAMBOS. ... YG AKU NAK KERJAKAN,DIRI AKO SENDIRI !!DAN AKO KAKI FITNAH KAT SINI....

    SLEPAS PRU-14, CAU!!AKU CABOT LARIII


    ReplyDelete
    Replies
    1. AAH BANYAK SAMPAH DALAM BLOG NIH!!!!

      SAMPAH MASYARAKAT.....

      KEH..KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...

      Delete
    2. AHHHHH AKO PEGI,,AKO PEGI SKARANG

      BRAPA SAMPAH SKILO !!!!!

      Delete
    3. AAH BANYAK SAMPAH DALAM BLOG NIH!!!!

      SAMPAH MASYARAKAT.....

      KEH..KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...

      Delete
    4. Dalam tong sampah tu ada durian. Ambil makanlah wak kejola.
      Mmg kerja kau pun buka tong sampah kat chow kit tu

      Delete
  26. |QQQQ\MSSSSSCCXXXXX|-------.\
    |QQ//..WW, .\\\..QQQQ....|( c O).\
    0\EWWWNNNGGqqqqQ...(…..<.\
    |------------------------------------------------..\...............
    ……Syarikat KEJORA,tabor sampah sdn,bhd\
    |…..O………………………………………O…...|

    Tinnn……Tong!!..Tin.tong!!

    SAMPAH DAH DATANG!!!!!!!
    SAMPAH DAH DATANG!!!!!!!

    TABORRR….TABORRRRRRRRR..kah..kah..kah

    ReplyDelete
  27. KIKIKIKI....

    PERSIDANGAN SUDAH BERLABOH SUDAH
    WAK SUMAN DAN BARUA RASA GELABAH
    SEMBOYAN PRU DI PALU SGT KUAT LAH
    TUNGGU MASA BARUA DAP@SPORK BLAH...

    ...

    MELAYU MUDAH LUPA DAH BERAMBOS KINI
    YG SELALU INGAT SAYA BERISTIWOMAH INI
    BEKALAN DAN AMANAT TELAG SEMAT DI HATI
    PRU 14 BARUA DAP@SPORK MESTI MATI

    WAK SUMAN LU BANYAK BISING MCM CIPAN
    TERHEGEH HEGEH BUAT LAWAK MAMGANG
    LAGAK PANDAI TAPI BERTINDAK BANGANG
    TAK ADA PENDIRIAN TAK ADA WAWASAN

    BERAMBOS BARUA DAP@SINGAPORK... PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA... PRU SPORK KAMI PASTI BALAS ....


    INI KALI LAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Typo gila sebijik macam Bangla.

      Delete
  28. |QQQQ\MSSSSSCCXXXXX|-------\
    |QQ//..WW, .\\\..QQQQ....|( c O).\
    0\EWWWNNNGGqqqqQ...(…..<.\
    |------------------------------------------------\.........
    Syarikat KEJORA,tabor sampah sdn,bhd\
    |---(O)--------------------------------------(O)----------|

    AKU TABORRRR...AKU TABORRRR

    KEEEK...KEEEKKK!!!KAH...KAH...

    ReplyDelete
  29. QQQQ\MSSSSSCCXXXXX|------\
    |QQ//..WW, .\\\..QQQQ....|( c O).\
    0\EWWWNNNGGqqqqQ...(…..<.\
    |------------------------------------------------\.------
    Syarikat KEJORA,tabor sampah sdn,bhd\
    |---(O)--------------------------------------(O)----------|

    AKU TABORRRR...AKU TABORRRR

    KEEEK...KEEEKKK!!!KAH...KAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa taborrrr kalau tiap2 malam kena jubur kat lorong chow kit sampai kengkang

      Delete
  30. Pihak HKL terpaksa menerima lebih 600 pesakit ganjil ptg tadi. Simpton pada pesakit2 adalah.
    Ternyata, penykit ganjil berlaku dikalangan pengunjung sebuah "cult". Laporan sample dari butir taek menunjuk ianya bukan keracunan makanan biasa.
    Penyakit itu akibat putus urat kentut berjemaah, hasil dari erpekik terlolong selama 3 hari di PWTC.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat yang bijak sedang menilai sikap pengamal undang undang dan pemimpin umno serta sikap dan budaya anjing macai yang menyokong umno

      Delete
  31. Haji haddy tak tegur sikit ke anak2 dan mak2 dara terjoget joget kat pwtc tu??

    Setakat ni apa yg dah haji haddy nasihatkan kepada pasangannya dari puok umno?? Takder habuk nasihat pun.....tumpang bersekongkol lagi ade la aku tgok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berani ke hj haddi nk tgr minah2 dn mek2 umno tu..silap2 nti dia diberi isyarat jari tgh oleh mereka

      Delete
    2. Hadi otak budu. Iman budu. Cakap tak serupa bikin.

      Delete
  32. Dgr kpla bpk berucap x adA pape nk
    ditakutkan dlm mghadapi pru utk pakatan harapan mghadapi prti hamno..hanya perlu trskan usahapenerangan kpd org2 kmpg betapa perlunya menulkar pemerintahan yg ada disamping meyakinkan mereka yg dap bkn ancaman sbnr kpd kelangsungan kuasa org melayu/islam yg majoriti

    ReplyDelete
  33. Khairy Jamaluddin puji Najib ....katanya najib pemimpin hebat yg melihat masa kini dan memikirkan masa depan negara

    Khairy Jamaluddin anugerahkan najib gelaran Statesman atau Negarawan
    Puii!!!, ampu tahap longkang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seperti kata Zahid-

      ACTIONS-Semua pementasan adalah lakonan!

      ACTIONS------->
      ACTIONS------->
      ACTIONS------->

      JAJAN 3A...

      Semua ahli tahu semuanya lakonan

      TAHNIAH!!!
      KEPADA SEMPENA PERWAKILAN UMNO
      SEMPENA BERAKHIRNYA PAU!

      Delete
    2. sory perbetul ayat

      TAHNIAH !!!!
      KEPADA SEMUA PERWAKILAN UMNO
      SEMPENA BERAKHIRNYA PAU 2017!

      Delete
  34. Budaya umno hari ni kena kuat ampu kena kuat puji.
    Budak2 sekolah pun dipaksa angkat placard I LOVE PM.
    Bini PM pun wajib kena ampu wajib kena puji kuat2
    kalau tak ampu dan puji kuat2 tak dapat jadi YB laaaaa.

    ReplyDelete
  35. Bila lihat clip video masa Najib tengah sebut
    buat apa menaruh harapan pada lelaki berusia
    93 tahun...

    Aku tengok perwakilan macam buat selambe je!!!
    Macam tak minat Najib cakap gitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah feedback yg saya terima....boring MEMBOSANKAN PAU kali ini (Perhimpunan Auta Umno)......!!!

      Delete

    2. Tahniah, Pak Man.
      Kerana kesungguhan hebat.

      'BERANI KERANA BENAR"

      Begitu juga dengan kegigihan rakan-rakan
      pelayar yang lain di sini.



      Delete
    3. KIKIKIKIKI...

      WAK SUMAN BOGIS YANG BANGANG
      TUA RENTA RENTUNG DARI SINGAPURA
      DI HALAU LEE KWAN YU SEHELAI SEPINGGANG
      DUK MESIA TIADA PENDIRIAN PENGKHIANAT PULA
      SESAPA JUMPA SUMAN SULA TERUS JUBO DIA
      MADU YG DI BERI DI BALASNYA TUBA...


      PUIIIIIII......!!!

      BERBOSSSSSSS

      Delete
  36. Sejak keluaq gambar KEJORA ngah bawa lori
    sampah,KEJORA lari terus.....cian dia..

    Untuk kejora, saya pohon maaf
    kerna saya PAKAR psikologi

    Saya tak mau nak melokes lagi..

    Kalo Kejora dah lari,
    Ramai sahabat di sini pasti rasa boring
    kerana 'SMASH" tak melawan.

    OK......KEJORA

    Sila ambil tempat.

    Saya tak ganggu......

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...