Thursday, 14 December 2017

INI JAWAPAN UNTUK PAS

Kata seorang pemimpin Pas yang malas nak disebutkan namanya, negara akan terjerumus kepada kerosakan lebih teruk sekiranya Tun Mahathir Mohamad kembali menjadi Perdana Menteri.

Tentu kita hairan mengapa Pas turut sama takut jika Tun Mahathir kembali semula berkuasa.

Ehhh...ingatkan UMNO dan BN saja yang takut dengan kembalinya semula Tun Mahathir menggenggam kuasa, rupa-rupanya Pas pun nadanya sudah sama.

Apakah Pas dan UMNO kini sudah sehati sejiwa?

Apa yang mereka takutkan?

Kenapa dengan Najib Razak yang jauh lebih buruk kepimpinannya, Pas  tidak takut?

Apa pun, mari kita baca jawapan daripada Ahli Parlimen Sepang, Hanipa Maidin mengenai ketakutan Pas itu untuk sama-sama kita renung dan hadamkan. (ShahbudinHusin 14/12/2017)


Mu kata, aku kata

Mu kata jika Tun PM, negara rosak
Aku kata la ni pun dah sedia rosak
Ekonomi haprak, rakyat sesak

Mu kata jika Tun PM, reformasi terkubur
Aku kata , hujahmu yang berterabur
Jika puak mu yang jadi PM, lagi lebur
Ibarat nasi akan jadi bubur

Mu kata Tun M yang hancurkan negara
Aku kata, ya lah dulu bila salah ,takda yg bicara
Semua kaki ampu di sini sana
Sebab tu Tun rasa dia mcm maharaja
Kini dah lain suasana
Ramai dlm PH yang akan tegur jika tak kena
Agar insyaAllah Tun tak alpa dan lena

Mu tak terima Tun tapi boleh rapat dgn yg terpalit skandal kewangan negara
Jenuh puak mu cari dalil utk sokong kerosakan -dgn hujah agama
Mu sedar ke negara ni dah mcm nak dilelong pada "negara China"
Dari China , MO1 buru pula polis dunia
Amerika pun terkejut MO1 nak bantu ekonomi dia

Tapi, itu semuanya tipu daya je.
Hakikatnya, nak dpt syafaat drp Trump tapi tak terlaksana
Walaupun Amerika tukar Presiden dan Peguam Negara
Saman DoJ buru sikleptokrat tetap bergema
Macam mana MO1 dan sekutunya x naik bulu roma!

Hanipa Maidin
Ahli Parlimen Sepang

107 comments:

  1. Saya FIRST... Hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi rosak bila penjual agama menyokong perompak kleptokrasi.macam mana x rosak pabila melabel orang berdegar2 sambil ponteng sidang parlimen tapi ekor bergelumang dengan tahi

      Delete
    2. Lebih meosakkan amanat berapi yg pecah belahkan umat Islam sampai solat Jumaat terpecah pada 2 kumpulan jemaah....2 imam...tapi dalam satu qariah.

      Tambah pulaakkk dengan solat hajat KOnya yg terpekik terrrlolonggg doa mintak orang KO.

      Anak terputus silaturrahim dengan mak bapak.

      Luuu pikir orang lupa kaaaa??

      Apa punya jahanamlah woiiii...!!

      Delete
    3. Tahniahlah tuan, dapat PINGAT EMAS. Heheheee. Saya baru buka komputer riba.

      Delete
    4. Cukup-cukuplah kalian menghina Tun Mahathir, tak ada faedah pun menghina insan yang 22 tahun telah menabur jasa dan bakti terhadap Negara ini.Dunia luar kagum & menghormati beliau,,di PBB & OIC beliau lantang bersuara menentang Zionist dan Amerika,, Kita ini tak ada apa benda pun dibanding dengan beliau.
      Jika benar-benar hendak menentang kezaliman pergi lah Cari MO1 & Jho Low Yang sudah jelas mentekedarah Wang Rakyat dan Negara........!!!!
      Cermin dirimu wahai Mohd Zuhdi,kamu itu masih mentah dalam dalam bidang politik.......!!!

      Delete
    5. DR JENTIK2 SELANGOR DAH CUCUK JARUMNYA. KALAU DICUCUK TAK KEBAL BOLEH SENTAP. TAPI INI DR JENTIK2 SELALU SAKIT CIRIT BIRIT. NAJISNYA KELUAR IKUT MULUT DAN TANGAN. HATI2 SEMUA. JANGAN DUDUK DEKAT2 SANGAT.

      Delete
    6. Tolong nyatakan negara luar mana yg menghormati hadi awang dan najib.

      Delete
    7. Zuhdi pegawai penyelidik
      konon.sebenarnya pokok
      dedali yang rosakkan pas
      dari dalam.pemimpin pas
      tergoda dengan phd samdul
      ni.pas telah rosak diakar
      dan akan jatuh menyembah
      bumi.tak sedar mp hanya 14.
      di parlimen bisu.ketua
      ulamaknya kaki ponteng
      sidang parlimen.hanya ber
      topeng agama tapi tak
      amanah.

      Delete
  2. Amik kooo! Bertepek2 kena di muka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PALING WIN BAB MO1 MINTAK TOLONG TRUMP TUTUP KES. HABIS DUIT KWSP NAK DIGUNA BELI TRUMP. PADAN MUKA MO1.

      Delete
    2. Ahmad Razif urged those present to recall more than 20 incidents and issues - prior to Barisan Nasional’s rule in the state - including the chasing away of children from Community Development Department kindergartens in Dungun.

      “Have we forgotten about those incidents? Who, when winning the election, immediately seized and locked up Wisma Darul Iman? Who seized the executive councillor’s cars at night in the middle of the road? “Who built a mosque but has yet to complete it? Who made the Public Administration portfolio to control all government officials and staff? Who was the one who took money for land applications but the land is not given? Who, was the one who spent tithes to buy laptops and projectors for party use?” said Ahmad Razif, who is also Seberang Takir assemblyman.

      As Ahmad Razif continued his tirade, the house fell silent listening to the points he raised.

      “Who had sacked the imams and muezzins who did not support their party? Who had closed the Mara Junior Science College? Who had auctioned off community halls? Who did not pay the allowances of Quran teacher? Who ended the monthly assistance to the poor?

      “Who was the one who appointed his children as a member of a board, an executive director of a state government-linked company, and who directed all state government agencies to hire their own law firm?

      “Who said if they find oil on land ‘we will dig ourselves’? Who said ‘we have lorry loads of files of the misappropriations of the previous government’?

      “And who said to make a three-kilometre wide highway with an RM2 company?” Ahmad Razif said the administration of Pas-backed opposition then had led to its defeat in the 11th general election.-- BERNAMA © New Straits Times Press (M) Bhd

      Delete
  3. Alamak aku terlambat seminit shj

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabas. Cuba lagi. Tuan pingat PERAK sebab Anon 19:04 dan Anon 19:05 orang yang masa. Hehehee. Walau apapun, jawapan Tuan Budin kepada PIS (ejaan rumi) memang padat.

      Delete
  4. Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda" Sampaikanlah oleh kamu walau sepotong ayat..". Dalam konteks ini, ternyata DS Jamal telah menjalankan sunnah Nabi iaitu menegur dan menyampaikan sesuatu pesanan yang amat2 berharga kepada TDM. Madey dan cai2 yang brrsepah2 kat sini perlu melihat akan matan apa yang nak diperkatakan oleh DSJ tersebut iaitu hendaklah kita sebagai rakyat yang menjunjung institusi kesultanan Melayu , perlulah menjaga tutur kata dan tingkah laku apabila menyentuh kedaulatan Raja dan Sultan.
    Mereka sebgai payung rakyat , wajiblah untuk diletakkan ditempat yang tertinggi..bukannya dijadikan bahan untuk diperlekehkan spt orang2 biasa di jalanan. W/pun TDM adalah mantan PM, tetapi itu bukanlah menjadi tiket percuma untuknya menghina dan mengaibkan keturunan Sultan Selangor sesuka hati.
    Ataupun mungkin, dari ceruk mana TDM datang...dari kerala, tidak ujud kesultanan,yang ada mungkin Sultan Tipu aje, ini memang ujud di India. Sebab tu lah, TDM dan keturunannya ni tak terbiasa dengan konsep Raja dan Sultan, pasti mereka tak dapat menghayati konsep ini spt mana yang dihayati oleh masyarakat melayu.
    Teguran Sultan Selangor adalah ikhlas, tetapi disalah tafsir oleh TDM yang sememangnya terkenal dengan panas baran dan langsung tak boleh ditegur..ini terbukti dalam bnyak kes sepanjang 22 tahun rejimnya dulu. dan oleh kerana sudah sebati menjadi darah dagingnya, terbawa2 hinggalah sekarang..walaupun tidak bergelar PM lagi.
    Sepatutnya, jika benar TDM berjiwa besar senagai pemimpin negara, beliau wajar menerima nasihat ikhlas dan jujur DSJ dengan berlapang dada , demi kebikan dirinya ...anggaplah teguran DSJ tu sebagai teguran seorang bapa yang telah melihat anaknya terpesong jauh dari landasan hidup yang sebenarnya. Masih belum terlambat lagi untuk TDM mengubah sikap degil dan egonya tu...alangkan pantai boleh berubah dipukul ombak, inikan pulak hati manusia. Kini, terpulanglah kepada TDM samaada hendak berubah atau tidak...tepuk dada, tanya iman!
    Teringat satu rangkap pantun dahulu kala..

    Anak enggang, enggang jugak
    Manakan sama anak kedidi
    Anak Kerala Kerala jugak
    Manakan sama melayu sejati

    Kalau TDM rasa dah tak selesa tinggal di Msia dan berpayungkan Kesultanan dan Raja2 Melayu....bolehlah menempah tongkang untuk balik semula ke tanah leluhur Tun di Kerala TU!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stupid comments

      Delete
    2. Idiotic rubbish comments.

      Delete
    3. dan hendak lah kamu nasihat-menasihati..

      bukan keji-mengeji dan perli-memperli..

      Ini juga sepotong ayat..

      Delete
    4. geng mimpi terus dgn sinetron dia

      Delete
    5. jamal jamban.....elok duduk terus dalam jamban

      Delete
    6. Hang kebun mai dah. Tak faham aku apa yg dia melalut sorang2 tu. Ini mesti nak divert isu mcm dia org divert duit. Masuk akaun sana, masuk akaun sini, last2 derma. Yg ni pun sama, cerita pasal tongkang, cerita pasal kerala, tapi isu gst, isu ekonomi langsung tak berani nak sentuh. Pegi raaaa... Hang pi mssuk darjah satu.

      Delete
    7. Geng Najib....kurang ajaarrr luu...!!

      Sunggoh anak Kerala tak sama dengan anak Melayu.....tapi apa kejadahnya kalo ...
      Melayu kedarah duit Melayu
      Melayu yg tipu Melayu
      Melayu yg jahanamkan Melayu

      Samdol.....ko sedar tak tak der sekor Cina pon dalam Felda tapi apa macam Felda boleh terrrpaaliit dengan skandal berbilion2....???

      Skandal duit 100 juta Kementerian Belia & Sukan.......tak der kena mengena dengan anak Kerala.......Melayu punya hal jugak.

      Yang bayar Aabar BVI tu bukan anak Kerala punya kerja bebbbb.....mula2 dah bayar kat IPIC pastu bayar lagi sekali kat Aabar BVI. Apa hal dah bayar.......bayar lagi???

      Kalo luu berani luuu kasi hancorlah sumer anak Kerala punya hasil jasa...........kalo tak jadi padang jarak....jadi padang terkukor bebbb...

      22 tahun satu dunia tau jasa Mahathir. Luuu sendiri pon nikmati hasil jasa anak Kerala ni.

      Woiii badigol........kalo anak Kerala tak buat infrastruktur yg teratur.........Msia takkan dapat jadi secanggih sekarang ni woooiii..!!

      Kalo sekarang nilah baru nak dipacak infrastruktur negara dan baru nak menjana ekonomi negara........sumer baru nak start........dah tentu kepala bana ko biol balik kampung guna jalan lama yg berliku-liku, sekolah pon sekolah atap, airport pon masih kat Subang.........Seri Perdana pon tak wujud......Menara KL tak der....Petronas twin tower pon tak der......Langkawi pon masih jadi kampung nelayan dan macam2 lagi yg ketinggalan ke belakang.

      Sebab anak Kerala dah bina sumer infrastruktur penting.......dan janakan pelaburan asing yg bagi peluang pekerjaan pada rakyat.......jana ekonomi dengan sesen GST pon tak wujud...........maka tulah kesinambungan pembangunan Msia dapat dilaksanakan hingga hari ini.

      Tu sebab sekarang orang Msia senang boleh turun naik jet nyopping sakan sampai bermilion2 kat luar negara......naik yatch mewah......majlis kawin glamour giler.......beli kediaman mewah kat New York sumer.....makan kedarah sampai bulat sehat walafiat.....

      Apa ko tak nampak kemewahan orang Msia sekarang ni samdol.....???

      Itulah tandanya Msia ni dah dibangunkan dengan baik oleh anak Kerala hingga menyenangkan orang terkemudian.

      Ko jangan pikir kami ni baangaang tak tau mende dol...

      Akhir kalam dari aku......salam kepala bapak ko...!!

      Delete
    8. padan muka konon anak da besar2 dan berjaya tapi da tua pun bodoh....dah bodoh buta hati pulak tu meh aku nak ketawa kan hang kebun tu kah×30

      Delete


    9. Kalau otak Mahathir dan perangai Mahathir dapat otak dan perangai macam Najib.. Semasa jadi PM..

      Malaysia lagi teruk dan tak ada apa-apa ... sebab dah ada pun, otak dan perangai Najib lah yang kasi punah melingkup jadi tak ada)

      Delete
    10. Payung rakyat??!!

      Delete
    11. Hahaha geng najib baru tingakatan 3 masa tun memerintah mana tau apa pun...hanya si mentah je kenal najib bugis

      Delete
    12. Bro semua termasuk anon ,

      Kaki penipu tegar yang bernama Geng Najib ni kutuk habis2 kerala . Tapi muka dia hari2 bolih tengok kat kedai mamak tu . Bukan nak makan minum pun duduk berjam jam . Semuanya keran ada wi~fi percuma .

      Bila saya tanyakan , pukul berapa taklimat PAU yang di hadirinya , dia pusing sana , pusing sini , kona sana , kona sini tak mahu jawab . Dasar penipu yang suka meroyan !!!

      Delete
    13. Geng Najib merupakan Rakyat Yang paling stupid dalam menilai sesuatu perkara...

      Delete
    14. Huhu.. tak malu sungguh ayam tua bapok wak kojola kengkang ni dok di kedai mamak gunakan WiFi free!!!!

      Tak lama lagi mmg kena terajang dgn mamaklah tuuuu..

      Kokookoookkk ..Auww

      Delete
    15. Geng Najib,
      Apakah kamu rasa megah memikul beban dosa orang lain?
      Dulu dulu mak bapak tak ajar agama islam? Atau kamu ini ANAK HARAM tak ada mak bapak?

      Delete
    16. Komen GN terlalu banyak kedangkalan dan kontradiksi dari sudut agama. Meletakkan kebenaran di atas kerusi kesultanan (sedangkan khalifah juga tidak maksum dan boleh terkhilaf) dan kemudian pula bersikap jahiliyah apabila menyebut tntg Kerala di dalam nada perkauman sama seperti Aus dan Kahzraj sebelum zaman nubuwwah.

      Ini kali kedua rasanya saya menjawab kepada komen GN. Kebanyakannya saya abaikan saja kerana ia banyak merapu. Kali ini pun hanya merapu juga tapi disebabkan wujud pendustaan ke atas Nabi saw oleh GN maka saya terpanggil untuk mencerahkan.

      Setahu saya tidak ada hadith seperti yang ia sebutkan itu dan malahan bunyinya juga janggal dari sudut Bahasa Arab. Nyatalah GN hanya ibarat burung kakak tua yang tak faham pun apa yang ia tulis.

      Sebenarnya hadith berbunyi "ballighu 'anniy walau aayah" yg bermaksud sampaikanlah dariku (atau boleh juga bermaksud 'tentangku') walaupun sepotong ayat'.

      Kalau seperti terjemahan GN kalimahnya ialah "'ankum" yg bermaksud 'oleh kamu (ramai)' atau "'anka" yang bermaksud oleh kamu (seorang) sedang oleh kamu ini akan bermaksud seolah2 Nabi mengiktiraf pula ada selain dirinya sebagai sumber hukum yang perlu disampaikan tentangnya.

      Janggal pada bahasa, janggal pada makna dan mungkar pada hukum.

      Nampaknya selepas Mr J yang berwewang membuat kesimpulan sendiri tetang Firaun tang dibinaskaan dan menaikkan taraf dirinya sebagai pendusta agama kini GN juga melakukan yang sama.

      Untuk GN dll renungi maksud hadith berikut : "barangsiapa yang menipu tentangku dengan sengaja maka sesungguhnya ia telah menempah bagi dirinya tempat di dalam neraka". Wal'ayazubillah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    17. Manalah tahu, entah2 Gangnam (GN) nie klon si 'Jahiliyah' tak?

      Delete


    18. Masyallah GENGster NAJIB menxusta Nabi s.a.w kata John Doe.

      Hari tu KEJORA mendusta Allah..


      APAKAH JABATN AGAMA ISLAM MENDIAM DIRI

      AOAKAH SKMM MENDIAM DIRI MACAM PASU

      APAKAH BUKIT AMAN PUN DIAM DIRI


      APAKAH KETUA AGAMA ISLAM PUN MACAM PASU

      p.s kalau usik sultan sikit lajuuuuh jer korang melompat..kalau org islam mendusta Allah dan nabi.. korang lebih teruk dari PASU

      Delete
    19. Mengaku negara Islam tapi
      pemimpin tak ada nilai
      islam.rasuah berleluasa
      tambah salah guna kuasa.
      anak beranak hidup mewah
      hingga lupa hal mati

      Delete
    20. Ya Allah sebelum kau buka pintu hati TM kau buka dulu pintu hati geng Najib yg masih buta ttg kemungkaran yg byk berlaku dlm negara ini....

      Delete
    21. Jual ayat tak ikhlas blh dpt pahala ka? Jd khatib tp romen bini org mcm mn tu? Klu asyik dok kafirkan org lg teruk. Jamal jamban tu lg haprak.

      Delete
  5. Pas kelate bakal tumpas pru nanti, anak buah, semua dah lari tinggal yg karat hijau saja. Pas kelate sedar tapi nasi dah jadi bubur kerana terikut rentak hadi

    ReplyDelete
  6. Kalau dlm berpolitik tak hentam musuh politik, itu namanya berpolitik secara bangang. Dah tun bukan rakan politik, hentam la cukup2. Macam pengampu tun jugak, apa benda baik yg korang puji kpd najib dan hadi? Illek!! Buat highway beratus km tanpa tol, bukan puji malah dikeji. Berbanding buat highway utara selatan yg syarikat konsesinya asyik nak naikkan tol, tak kritik yg mulakan konsesi tapi ditanggung kutukan oleh org lain. Tak payah la nak bagi pencerahan ke apa bagai, asal musuh politik kasi hantam kaw2... bukan begitu pengampu dap aka ph?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silly comment.

      Delete

    2. Tu yang Hanipa hentam balik.

      Yang bangang PAS sebab tak hentam UMNO. Yang buruk teruk di sorok.

      Kata Iskandar masuk UMNO aje lah..

      Delete
    3. Highway mana yang beratus kilometer tak ada tol? Pan Borneo?? Pengambilan tanah pun belum mula lagi sembang macam highway dah siap...

      Delete
    4. ini usin lempoyang ka?

      niaga onta....

      ka!!!!!ka!!!!!!ka!!!!!!!!!!!

      kami cari pak usin
      do re mi

      Delete
    5. usin lempung, kepala besar otak kosong

      Delete
    6. Usin, bila aku tengok muka kau teringat aku kat dialog p ramlee dlm cerita mafu tiga: dah tua pun bodo. Apa kau ingat dalam PH hanya ada satu parti aje?

      Delete
    7. Ini usin ngok ngek, kaki untut kepala kemik

      Delete
    8. Rawang Hiway idea Tun Lah ke beratus KM? Yang ada beratus KM Hiway idea Tun M. Apa punya budak JASA diupah mari komen tapi merapu.

      Delete
    9. Woiiiii...Pak usin kepala Gajah
      Jgn lalu highway laaa..
      Gunakan saja jln lama tu baru sama taraf dgn hang.

      Delete
    10. Usin Tempoyang,
      Sudah masuk sek semula kah? Nampak komen ada baik sikit.
      Dulu dalam cerita P Ramli kau kata jika tak dapat jadi Hang Tuah, jadi Hang Kebun pun ok?
      Aku ingat hang dok jaga kebun sekolah kat KL ni.
      Eloklah masuk darjah satu semula boleh belajar sedikit ilmu.
      'Jange dok tanggung dosa ore, rezeki Allah ni luas'.'Depa dah kaya, hang dapat upah berapa duit?'

      Delete
    11. Wahai Usin Ngok Ngek...

      "Buat highway beratus km tanpa tol" tuu,

      Di mana?
      Siapa yg bina?

      Seingat kami, pemimpin Tertinggi PAS memang pakar merasmikan projek Leburaya di pantai timur, terutama di Kelantan...

      Tapi malang bukan kepalang,
      Bagai mimpi di hari siang
      Batu asas masih terbentang
      Lebuhraya hilang tak nampak bayang

      Tolong ya, lebuhraya tanpa tol tu di mana & siapa gerangan yg bina...??

      Delete



  7. Yg dimaksudkan Oleh Dr Zuhdi ialah lebih banyak lagi kampung pendalaman yg mengajar ugama akan di kepung dan di tembak secara beramai, lebih banyak lagi penentang politik di sumbat ke penjara tanpa bicara, mana2 hakim yg tidak mahu mengikut kehendaknya akan di singkirkan seperti yg pernah berlaku dulu. Yaa kroni2 berpesta ria breakfast di KL ,lunch di London. Mungkin juga sebuah jet peribadi untuk cucu2.... Sian TMJ, sebagai pewaris Takhta dia sepatutnya memiliki kemewahan.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang dah tak boleh berceramah tanpa tauliah..
      Macamana nak jadi macam Memali..

      PAS dah tentu tak boleh jual agama dengan dakwah cara menipu. Suka U turn dan ponteng.

      Dalam Harapan, Tun tak boleh buat macam dulu sebab Tun akan di tegur. Yang dulu tu semua nya membisu.

      PAS perintah negara lebur..
      RUU pun kena kencing.. Macam Israel bergantung pada US. PAS bergantung pada UMNO..

      Delete
    2. Peguam 9.5juta Shafiee Abdullah boleh tolong check and balance. Janji duit juta2 masuk akaun. Tak siapa nak siasat.

      Delete
  8. Eleh pas cakap banyak tapi bila dengar nama Claire SR, terus menikus, mengiggil cirit birit. Pooodah.

    ReplyDelete
  9. Zuhdi antara agen umno yg menyusup dlm pas bikin huru hara. Selain senik...dn hasan ali.

    Pas mcm biasa jd nujum belalang meramal masa depan. Klu bg najib terus berkuasa lg parah...mungkin ada 1mdb kedua.. 2MDB pulak.

    Elok zuhdi tolong pas jg kelantan. Umno dh kt allah bg ilham utk tawan klantan dr pas.

    Elok zuhdi pastikn umno xdpt tawan klantan tp biar Amanah yg berkuasa.

    Klu pun mahathir jd pm semula..itu sementara je. Tk mungkin dia dpt berkuasa lagi 21 tahun.

    Yg pasti knyataan zuhdi bukti kukuh pas adalah kuda tunggangan umnu.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Budaya Umno pun dibawa juga masuk Pas. Lebai sucu gunakan Chai masa pemilihan. Lebai suci maki hamun dan fitnah. Lebai suci memotong pulut pakai keris dua depa. Lebai suci memaki hamun DAP tapi tak bertanding pun di kawasan DAP masa PRU. Lebai suci memaki hamun Tun M sebijik Najib.

      Delete
    2. Ajaran Nabi ada tak soalan kubur,

      'apa bangsa kamu', pegangan UMNO - Melayu tuu Islam, Islam tuu Melayu...??

      'apa parti kamu', untuk masuk syurga, pegangan PAS....??

      Delete
  10. '1MDB is kleptocracy at its worst'
    - USA AG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu US yg cakap.....
      Msia punya cakap....1MDB sehat walafuat....tak der duit yg hilang.....sumer untong, amanah, jujur dan cekap.

      Yg "money laundering related to 1MDB" yg disebut dalam Singapore court tu company ciplak.........nama jer sama 1MDB.....tapi bukan didaftarkan kat Msia macam 1MDB ori......tapi didaftarkan di British Virgin Islands........samalah macam kes company ciplak Aabar BVI dengan Aabar PJS tuuuu.....

      Delete
  11. Ni Prof. kangkung ni. Jangan duk layan sangat. Lagi diberi publisiti, lagi seronok la mamat ni. Terlompat-lompat macam kera..

    ReplyDelete
  12. PAS?Eddy tu?!
    Oooh, kumpulan sesat yg dipimoin Lobai Eddy Plahap tu?
    Ehh,dengarnya dia dh kerja zoo london. Selepas pkena teh tarik sana, dah tak mau balik.
    Bini 3 org tinggal mcm tu sajaa, siaan , ekkk?

    ReplyDelete
  13. Sekarang pemimpin Pas tak sama macam dulu. Tak zuhud macam dulu. Pemimpin Pas sekarang lebih kepada penunggang agama. Menggunakan agama untuk mengaut keuntungan dan laba politik. Banyak makan duit haram pun ya.

    Husam Musa cakap pemimpin Pas sejak dua menjak ni kerap ke luar negeri, rumah umpama mahligai dan ke hulu ke hilir tayang kereta mewah. No plate pun ditempah khas. Banyaknya duit. Dah macam pemimpin Umno.

    Mana datangnya kekayaan mereka ini? Yang datang secara tiba-tiba? Zaman Tok Guru Nik Aziz tak adalah loaded macam tu. Pas dah jadi sama korup macam Umno. Ahli-ahli kais pagi makan pagi, pemimpin kaya tak hengattttt...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Betul ke Lebai suci ada dapat peruntukan 4 juta sebulan daripada Najib sampai PRU14??? Sejuta seminggu beb. Bahagi2 sama sendiri pun ada lebih oooo.. kalau tak betul isytihar harta sikit. Tak laku nafi guna mulot. Nak tengok juga harta Lebai suci berapa banyak?

      Delete
  14. HARAP-HARAP PRU-14
    BULAN 3 NI , JADILAH

    RAKYAT PERLU MENERUSKAN HIDUP!!

    RAKYAT .........
    AKAN MEMILIH KERAJAAN YANG TERBAIK
    AGAR HIDUP LEBIH BOLEH BERNAFAS
    DAN KEBAJIKAN ANAK-ANAK DI SEJAHTERA

    AYUH!!!!!!KITA PILIH YANG TERBAIK

    KESILAPAN AKAN MEMBAWA BINASA!!!

    INGAT KEBINASAAN YANG LAMA!!!

    DARI KESERONOKKAN SEHARI

    POLITIK KUASA RAKYAT

    KITA MENGUNDI BUKAN MEMILIH TUAN
    TAPI TUAN YANG MEMILIH KITA

    KALAU KITA HENDAKKAN DEDAK
    JADILAH KITA LEMBU ATAU AYAM
    YANG DI BELA UNTUK DISEMBELIH!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamin.
      UMNOBN KOMUNIS.
      PAS SESAT.
      Pemangkin Wilayah Nanyang.

      Tolak komunis,hindar sesat.
      SEJAHTERA MALAYSIA

      Delete
    2. Pangkah Pakatan....kalo tak der Pakatan....pangkah calon bebas.....asal bukan BN/Pas.

      Delete
    3. TOLAK KLEPTOMANIAC
      TOLAK PENASIHAT PUKIMAK.
      SELAMATKAN MALAYSIA
      BINA SEMULA NEGARA.

      GN MASA PHOTOSHOOT OIC SUMMIT NANTI TOLONG PESAN NAJIB SURUH KE DEPAN. BERDIRI SEBELAH ERDOGAN SEKEJAP DAN UPAH SEKOR SNAP PIC. LEPAS TU NAJIB NAK BERAMBOS KE BARIS BELAKANG LANTAK PI. TOLONG SIKIT PM PALING LOW CLASS TU. DAH PUAS CARI PHOTO OIC TAPI MUKA NAJIB ASIK DUDUK BELAKANG, TAK MACAM TUN M DAN TUN LAH DULU2.

      Delete
    4. Huuuish .... kamu ni si anon 22:24

      GN tu bermatian mengatakan Najib di beri layanan istimewa olih Erdogan .

      Berpuloh platform dah saya "redah" , tak jumpa satu pun yang menunjukkan layanan istimewa Erdogan kepada Najib .

      Yang saya jumpa hanyalah berita yang menyatakan pertemuan Erdogan dengan Presiden Iran , Afghanistan dan Presiden Sudan di istana presiden Turki .

      Tup2 , Najib "lari" ke Bahrain dan terus mencipta rekod sebagai penerima #1 medal tertinggi Bahrain .

      Nak "lari" ke Saudi , mungkin takut kot . Ia lah , di persidangan OIC tu , Erdogan "kasi tarok" kaukau sama Saudi !

      Delete
  15. HUMBAN PIS (EJAAN RUMI) KE LONGKANG. AYUH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. FLUSH PISS (EJAAN ENGLISH) KE MANGKOK KENCING. AYUH!

      Delete
  16. Pengajaran buat kita semua, sekali tertelan " dedak kangkang @ tangas ". Seumur hidup menjadi bangang. Hingga tidak kenal siapa petualang. Rela diri jadi tunggangan , Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
  17. Sebenarnya susah untuk membezakan di antara Jamal Jamban dan Zuhdi. Keduanya adalah beban kepada parti yang mereka wakili. Keduanya bebal, merosakkan imej parti dan berpolitik tak tentu hala demi menyara kehidupan. Kita pun hairan orang seperti Zuhdi dapat menerajui bahagian penting dalam merangka strategi parti politik. Zuhdi bukan saja gagal dalam menganalisa situasi politik masakini malah pendekatan Zuhdi bakal menjahanamkan PAS. Namun semua orang maklum siapa sebenarnya Zuhdi. Cubaan memburukkan Mahathir dengan menyinkap sejarah lama adalah strategi UMNO. Strategi mengelirukan dan melagakan penyokong PH. Jelas Zuhdi adalah sebahagian aparatus UMNO. Zuhdi adalah perkakas UMNO. Apakah Zuhdi dan seluruh pemimpin PAS beranggapan dengan memburukkan Mahathir, berbondong-bondong penyokong PH dan rakyat Malaysia akan memilih Hj Hadi sebagai calon PM. Sesungguhnya daif benar pakar strategi PAS. Dari berPMkan Hj Hadi lebih baik pilih Mat Maslan.

    ReplyDelete
  18. Bros, kalu bukan ejen yg berbayar mana mgkin boleh makan gaji kerajaan sambil pegang jaws tan tinggi PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ,Zuhdi yu MOLE. Operasi begini mmg kepandaian Partai Komhnis. Umno dah dpt training dari CPC melaui cadre2 MCA.
      Melayu Tissotstan baki dalam Umno tu bebyai mana tau apa?
      Arab wannabee dlm Pas Eddy lagi lah otak reput..
      Kasik bungkus puakb petualang2 lahanat UMNOBNPAS semua.

      Delete
  19. Masih sanggup kah rakyat Msia berPMkan TDM lagi sekali...tak ambil apa2 iktibar dan pengajaran ke selama 22 tahun rejimnya dulu. Allah kurniakan otak dan akal fikiran untuk kita berfikir ..bukan untuk dijadikan perhiasan aje.
    Pergilah ke mana ceruk rantau negaar ini..dari bandar hinggalah ke desa2, cuba tanya pakcik dan makcik, pak wan dan mak wan..apakah kenangan manis mereka ketika rejim TDM dulu..pastinya hampir takde langsung, yang mereka ingat hanyalah kesengsaraan dan keperitan hidup yang mencengkam day in and day out. Malah ada diantara aank2 mereka, sedara mara yang terpaksa bergolok bergadai untuk meneruskan kehidupan sehari2an. Ini bukan omong2 kosong, tapi hakikat sebenar yang takkan mereka lupakan sampai bila2..selagi hayat dikandung badan.
    Infrastruktur yang dibina pada eranya tu, jika tak dilakukaannya, pasti akan terjadi juga..inilah perancangan yang telah diblueprintkan sejak zaman Tun Abdul Razak dan Tun Hussein Onn..TDM hanya melaksanakan mengikut jadual yang telah ditetapkan oleh kedua2 mantan Negarawan tu. Jadi apalah nak dibangga2kan sangat semua hasil tangannya tu..kalau setakat menyiapkan segala perancangan tersebut.
    Mengikut laporan dari PMO, TDM telah menyerahkan projek2 pembinaan infra dan PLUS kepaad kroni2nya, bukan sedikit harganya tu..berbillion2 jugak . Dah tentu ada bahagian untuk dirinya..kalau tidak , takkan lah dia diletakkan di tempat kedua sebagai mantan pemimpin yang terkaya di dunia selepas Hosni Mubarak.
    TDM ni masih tak sedar diri...kepopularitinya telah lama hilang di telan dek zaman. Sepatutnya, beliau lebih menumpu kepada memperbanyakkan amal ibadah sebagi bekalan di alam barzakh, bukannya masih melayan nafsu untuk memilikki kuasa lagi..inilah contoh manusia yang masih dilalaikan dengan duniawi, langsung tertutup matanya untuk mengecapi kemanisan ukhwari!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini kalau kita maki Najib tak ada sesiapa akan naik angin.

      Tapi dulu kalau kita kutuk Mahathir, orang UMNO akan hentam kita. Sampai mereka yang pakai kereta proton pun di tanya kalau tak suka Mahathir pakai lah kereta lain.

      Jangan nak samakan pemberian BR1M dengan pakai kereta Proton.


      Populariti Najib tak sama dengan populariti Mahathir.

      Sekarang jika ada ahli UMNO sendiri yang kutuk Najib, di biarkan .. malah silap-silap di rokok tambah lagi.

      Delete
    2. Hello Geng Najib .

      Kerana Allah kurniakan otak dan akal fikiran untuk kita berfikir lah yang rakyat harus menolak jauh2 walaunta2 yang asyik menipu .

      Kerana di kurniakan otak dan akal fikiranlah , kita harus menolak pencuri .

      Delete
    3. Zaman TDM, sesiapa yg memaki dia, alamatnya akan di sumbat di penjara leeeeee.

      Delete
    4. 2324

      Kalo ko kata PAS itu penipu, dan tidak memberi apa2 bukti, maka tidak ada sesiapa pun yg percaya.

      Delete
    5. 23 26

      Najib kalau boleh pun nak buat macam itu tetapi masalah nya ialah pembangkang dah bergabung.

      Tun terpaksa ambil tindakan begitu kerana perjuangan parti adalah untuk sesuatu kaum. Dan apabila timbul sesuatu konflik hanya satu parti yang kehadapan.

      Semasa Tun imej lukisan lagi teruk tetapi beberapa individu telah didakwa kerana mengubah imej Najib atas dakwaan menyakiti hati seseorang.

      Hanya kerana mempersoalkan 1MDB, Khairuddin dan Peguam di penjara.


      Yang penting ramai di antara mereka yang jadi mangsa Tun telah melupakan kejadian tersebut dan bersedia bekerjasama dengan Tun untuk tumbangkan UMNO.

      Delete
    6. 23 32

      PAS suka buat ramalan. Bukti yang PAS bagi ialah hujah kosong.

      PAS membandingkan Tun Mahathir dulu dengan Tun Mahathir sekarang.

      Rakyat membandingkan Tun Mahathir dengan DSNR.

      Delete
    7. isu sekarang sanggupkah rakyat malaysia ber pm kan najib kepala bapak ni?

      Delete
    8. dad,

      Heeeeeee, S E L I S I H.........!!!

      Delete
    9. Woiii Geng Najib........kalo time Tun M rakyat derita melarat merempaaattt......ko pon tak sempaattt lahir.........tah tah mati dalam perot mak ko pasal mak ko tak cukop kedarah masa ngandung.......

      Atau mungkin ko lahir kat Indon ke.....kat Siam, Vietnam ke.........pasal mak bapak ko kena jadi PATI merantau ke negara orang untuk cari rezeki nak besarkan ko dan bagi ko kedarah.

      Sebab Msia ni maju dan berkembang pesatlah maka ko selamat lahir, sekolah, makan minum pakai sumer cukup.

      Masa Tun M lah orang pendatang dari luar berduyon2 tinggalkan megara sendiri dan sanggup datang ke Msia hanya sebab nak cari rezeki sesuap nasi.

      Tu yg ada tak sedor diri bila hasil pentadbiran Tun M dulu dapat dikecapi dengan mudah........bila dah senang jadi kacang lupakan kulit.........digigitnya tangan yg dulu menyuap dia kedarah. Bila dah terrrrlepaass Tun M disalakkannya balik.

      Woiii badigol.........plan perancangan KLIA, Petronas Twin Tower, Menara KL......sruktur plan Putrajaya.......highway2......pembangunan Langkawi ialah hasil kreatif pemikiran Tun M sendiri..........bukan dari mantan2 sebelomnya.

      Aku tak nafikan ada infrastruktur yg dibuat oleh mantan2 sebelom Tun M..........tapi adakah apa yg terbina selama 22 tahun Tun M jadi PM tu semua 100% idea2 mantan2 PM sebelomnya saja....????

      Wooiii samdol.....apa ko giler meroyan ke 22 tahun tak der sebutir idea pon dari Tun M.....semua pakai idea orang ajerrrr...???

      Kahkahkahkah......apa punya lawak ni dol....!! Macaam citer the 3 Stooges.

      Apa ko ingat orang nak caya dengan luuu punya cakap kaaaa...??

      Dulu 1997 Tun M ikat RM untuk cegah dari kejatuhan........dan kemudian RM dapat dipulihkan dan naik semula........itu idea mantan2 sebelomnya jugak kaaaa...???

      Kalo ye nak jual temberang pon.........logiklaaaa sikit dol....!!

      Waaa tau luuu dah terrrsesaakkk dan terrrrdesaaakkk idea fakta tak der........cuma tinggal idea ngutuk Tun M demi untuk cover kepala bapak ko punya kelemahan dan kegagalan.

      Tak payahlah susah2 nak ngutuk Tun M........lagi dikutuk lagi nampak kepala bapak luu punya cabuk.

      Kesssiaaannn ko dol.....!!

      Akhir kalam.....Salam kepala bapaakkk luu...!!

      Delete


  20. Dari dengar cakap Zuhdi lebih baik dengar suara artis.

    Artis, kata Mahfuz, adalah MP diluar parlimen.

    Setakat ini belum ada artis yang membela Najib. Barangkali dalam kumpulan artis tak ada Bugis. Yang ada Banja.

    Najib bukan tak pernah bercakap dihadapan artis dan orang seni sampai Mat Over naik angin.

    Tapi kalau lepas ini ada artis yang angkat Najib, faham-faham lah ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila seseorang politik di bela oleh artist, sebenarnya ahli politik tersebut dlm peringkat popularity nya merudum, dan terpaksa mengguna khidmat artist mengawal kejatuhanya popularitinya.

      Delete
    2. Apabila PM bersedia menjanjikan 'dedak' kepada artis dan orang seni lah yang jatuh merundum. Apalagi usaha tersebut tidak memberansangkan.

      Artis yang bersuara secara jujur tidak perlu kan moderator untuk bercakap.

      Bahu siapa yang Zizan sandar ketika dia bergambar selepas menang anugerah ?

      Siapa yang kena cekup dengan artis di PD?

      Rupanya artis bukan bodoh seperti yang di anggap oleh orang UMNO.

      Delete
    3. Dari beribu2 artis dalam pelbaagi genre di Msia ni, kalau setakat Fathia dan Sheila tu, takkan menjadikan kudis pun pada ketokohan DSNR dan UMNO. Mereka tu hanyalah mewakili suara2 kecewa kerana tidak lagi mendapat job dan mengalami fasa kepopulariti yang semakin menurun. Takkan nak salahkan kerajaan jika rakyat dah tak suka pada mereka..kenalah muhasabah diri dan rajin2lah tengok depan cermin diri tu sendiri.
      Allahyarham TS P. Ramlee pun pernah mengalami fasa tidak mendapat pujian dan sokongan dari peminat, tapi takde pulak menyalahkan kerajaan .Malah dia faham bahawa masa kegemilangannya telah berlalu, dan kini generasi baru artis aakn mengambil alih tempatnya. Sepatutnya Fatiha dan Dato Sheila juga berlapang dada bila zaman mereka di puncak takkan kekal selama2nya.
      Mereka berdua perlu ingat bahawa selama ini mereka bebas berkarya..atas segala sokongan yang telah kerajaan berikan kepada mereka. Jangan hanya kerana terpengaruh dengan anasir2 anti kerajaan, mereka menggadaikan segala kemewahan dan keistimewaan yang mereka kecapi. Bukan tak boleh menegur,kerana kerajaan sentiasa bersikap terbuka dan mendengar serta memberi respons kepada setiap teguran rakyat..tetapi perlulah melalui saluran betul yang telah disediakan..bukannya melalak melalui media sosial. Mentang2lah ramai peminat...kalu nak bandingkan dengan peminat DSNR, beribu2 kali ganda ramainya dari apa yang kamu berdua ada.
      Nasihat ikhlas dari kami rakyat Msia yang waras...jangan cemarkan industri hiburan tanahair dengan cakap2 politik yang tidak memberi sebarang natijah positif kepad diri kamu dan rakyat jelata...sepatutnya teruslah melakukan apa yang kamu memang cukup pakar iaitu menghiburkan kami semua !

      Delete
    4. kau sorang je yg waras geng oii. cereka kau ni boleh masuk dalam tv 3/4.

      Delete
    5. Geng Najib......kalo ko dah tau Sheila Majid dan Fathia punya cakap tu tak jadi kudis........apa ke hal yg luuu boleh ulas pasal deme panjang lebaaarrrr....??? Ater bukan ke deme tu tak ada nilai...??

      Nape nak buang masa ko yg amat bernilai kepada mende2 yg tak bernilai...??

      Macam mana ko orang yg profesional bijak pandai boleh ada masa mengulas pasal benda2 remeh...???

      Pendek jerrr kata P.Ramlee.......ko tu yg bodoh...!!
      Dah tua pon bodoh...!!

      Delete
  21. PAS seperti juga UmNo sudah kehilangan alasan untuk terus dibiarkan wujud oleh Allah swt selepas tamatnya mandat yang diperolehi mereka melalui PRU yang lepas.

    Hudud sudah menjadi RUU355
    Negara Islam sudah menjadi negara kebajikan
    Penentang juga sudah menjadi penasihat

    Maka apa lagi alasan untuk PAS dibiarkan wujud selepas tamatnya mandat mereka?

    In shaa Allah apabila datangnya kebenaran maka setiap yang bathil itu akan lenyap. Yang bathil ini sudah tentu ialah UmNo yang telah berpaling dan PAS yang telah terbukti kewujudannya tiada sebarang fungsi pun kepada umat.

    Sayonara PAS dan UmNo. Anda berdua akan kekal di dalam buku sejarah.

    Cuma sejarah UMNO kelak akan ada juga bahagiannya yang putih iaitu daripada mula diasaskan sehinggalah ia mencapai kegemilangan di era Tun M.

    Apabila Tun Dol mengambil alih tampuk pemerintahan, maka zamannya bertukar menjadi zaman kemerosotan. Dan zaman kemerosotan ini pula terus bertukar menjadi zaman gelap gelita apabila Najib mengambil alih.

    In shaa Allah apabila UmNo dan PAS sama2 lenyap maka akan berlakulah perubahan daripada keadaan buruk kepada keadaan baik seperti berikut :-

    1. Dari kegelapan kepada cahaya
    2. Dari kejahatan kepada kebaikan
    3. Dari penindasan kepada pembelaan
    4. Dari pecah belah kepada ukhuwah

    In shaa Allah kebathilan dan kezhaliman itu akan musnah sama sekali.

    Pada tanggal 1 Muharram 1940H kita semua sudah pun meninggalkan zaman gelap itu.

    In shaa Allah. Aaminn ya robbal a'lamin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. YA DOE------------> TEPAT

      Delete
  22. Tepat sekali 23:19, aku sokong 2.6bilion%
    Sebab tu lah Mat Over pi tumbok David Teoh depan najib utk bela najib , terbukti hujah ko benar lagi tepat, populariti najib MO1 jatuh merundum dgn sgt terok sekarang ni. tak cukup mat over, dato` hj rosham sanggup jadi perisai melindungi najib.
    ehhh...teringat pulak k-pop gang nang style khas utk tapau undi cina dulu tu, najib juga penajanya kan! kan! kan!.....siap tanya penonton diulang 3x......apa najib dapat lepas tu???
    najib kena boo 3x
    dan dlm PRU13 lepas tu tsunami cina undi pembangkang hinggakan BN cuma dpt 43% berbanding PR 57% undi popular.

    selamat MENINGGAL umnoMO1Bnpornopasporkzuhdimaboktodi

    ReplyDelete
  23. Tuan Shah,
    Pas Memang sangat takutkan Tun Mahathir jadi PM semula malah sangat bergumbira ria jika Najib kekal sbg pm. Kenapa?
    Sudah gaharu cendana pula tuan Shah!
    Pas sekarang adalah teman sekongkolan songlapan rm2.6 bilion bila mana Pas terima rasuah rm90jota + rm110 jota dari najib hasil wang haram 1MDB Najib. RCI utk.nya akan dilaksanakan sebaik saja Pakatan Harapan diterajui Tun Mahathir mengambil alih PUtrajaya. Simple je kan?

    ReplyDelete
  24. INI PULA JAWAPAN UNTUK TUN ....

    Saiful tells Dr M: Remember me, I was Anwar's victim

    Read more at https://www.thestar.com.my/news/nation/2017/12/14/saiful-tells-dr-m-remember-me-i-was-anwars-victim/#vZ9frAOmQiF8F1Bx.99

    ReplyDelete
    Replies
    1. si saiful budak u drop-out nih!
      dah kena tendang u sbb fail exam, tetiba pi jumpa najib nak mohon biasiswa konon, biasiswa dari najib ko buat apa.......belanja hantaran sontot pantat bini ko kot....poooorahhhhh!!!!! bapak ko pon tak nak ngaku ko tu anak dia sbb perbuatan terkutok ko tu.....anak derhaka!!!!!!!!!!!

      Delete
    2. si sepol ni bukan dulu adik angkat dunia akhirat wak seman? hahahahahahahahha ..... sontot jangan tak sontot bang nuar .... ENJOY !!!!!!

      Delete
    3. Saifool akn tk sedar menekan tun utk memberi pengakuan yg anwar sebenarnya difitnah liwat.

      Akhirnya bising2 saifool akn mnyebabkn najib kantoi mngulangi liwat fitnah itu.

      Saifool tk sedar akn spoil konspirasi dia dn najib.

      Teruskn saifool mnyalak.... cantik

      Delete
  25. Geng Najib usin tempoyang
    Masuk sini nak main wayang
    Konon kita dia nak goyang
    Bertegang urat penyamun nak sayang!

    Macam anjing menyalak bukit
    Tun hebat sikit tak sakit
    Dunia hormati bukan sedikit
    Bijan kotor tambah melekit!

    Masa Tun sedang berkuasa
    Geng Najib dok buat apa
    Mungkin di zoo nak tengok rusa
    Kelas tadika dihantar bapa!

    Usin tempoyang hingus meleleh
    Berdiri betul belumnya boleh
    Kini dah besar wataknya 'Saleh'
    Upin ipin dia terpilih!

    Samalah tu dengan si Jamal
    Tiga tiga samanya bebal
    Kutuk Tun konon beramal
    Sikit tak jejas bak kereta kebal!

    Gunalah masa yg tinggal sedikit
    Carilah hutan jauh dibukit
    Kalah nanti dedak terjongkit
    Bersama Kengkang meniaga di Chow Kit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pantun tiga kerat ...

      bontot gorila,
      bontot azizah,
      best lagi bontot sepol.

      :))))))))

      Delete
    2. Good job Bro...!!

      Itu diaaaa Bro Fan Tun kembali bersiaran bersama kita....!!

      Kasi hantam sama macaaiii haram.
      Keep it up.
      Salute bro....!!

      Salam perjuangan ikhlas tanpa dedak yeooppp..

      Kepada maacaaii 2.22....bontot kurap luuu yg paling best...!!

      Delete
  26. Bro Phantom assalamualaikum
    Salam pakatan bros baru dan lama
    Sudah lama tersekat dihalkum
    Kekangan tugas tak dapat bersama..

    Ingin juga kita nak tahu
    Kemana menghilang Bro Pantun Melayu
    Masuklah bro jangan tak mahu
    Bro Perak Man where are you?

    There's an idiot in the name of Usin
    What comes out isn't worth a cent
    A lunatic to be, acting like a saint
    Idolising the Actor of Port Dickson!

    GN, a disaster of General Knowledge
    Like his idol never finished college
    the Klepto one for him to acknowledge
    Desperately trying to give him milage!

    The idiot of them all, Jamal his name
    In the limelight,likes to enter frame
    Idiotic acts for news and fame
    When Pakatan wins he'll be in flames!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woww...that's truly classic, my dear bro Fan Tun.

      Hmmmm...me too wondering what's happening to our bro Perak Man.

      From east to wesr
      Your pantun is the best...!!

      Salam perjuangan.

      Delete
    2. Woiii Wak Suman Tempe Ngok Ngek!!!!

      keh...keh...keh...keh...keh...

      Delete
  27. Orang bodoh sahaja yg tidak tahu beza antara Mahathir, hadi dan kepala bapak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang BANGANG@BENGAP sahaja yang akan menyokong Mamak Matdey Helo Kity nak jadi PM semula!!!!

      Delete
  28. Bro Othaman bros Pakatan
    semuanya hebat makin kedepan
    pendedak dihayun pukulan rotan
    bisa menggigit umpama lipan..

    mari kita teguh bersama
    Tun, Anwar pertahan segera
    walau pendedak kutuk bergema
    kesalahan Bijan lagi ketara!

    memang tiada dalam sejarah
    ada pemimpin berlagak pariah
    berbaik mengabdi kat China Merah
    rakyat terhimpit bertambah marah!!

    berlalu sudah jualan kuih Pau
    disitu tempat ampu melampau
    meneran bersembur bertepuk tak sedau
    yang diangkat rupa2nya hawau..!

    pakcik makcik semua diangkut
    duduk dilobbi dewan tak ikut
    berborak baring memakan biskut
    asalkan ramai musuh pun takut!

    jualan pau berjalan aman
    tapi makcik ada yang bosan
    ke Chow Kit Road, Tunku Abdul Rahman
    beli tudung ada yang pesan!

    jeritan semangat riuh berbunyi
    tangan dijulang konon berbakti
    balik ke kampung senyap dan sunyi
    negara tergadai buat tak reti!

    mungkin itu jualan terakhir
    kueh Pau sudah berlendir
    terus memakan berkumanlah leher
    gantilah dengan roti Mahathir!





    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...