Thursday, 28 December 2017

SELEPAS CHINA, CHINA DAN SEKALI LAGI CHINA JUGA....

Menurut laporan sebuah akhbar Singapura, pelupusan aset 1MDB kepada sebuah syarikat China telah membantu mengumpul dana untuk membayar hutang syarikat pelaburan itu yang berjumlah AS$602.7 juta kepada IPIC yang perlu dijelaskan sebelum hujung tahun ini.

Bagi tujuan itu, 1MDB dikatakan menjual instrumen kewangan dan kepentingan dalam dua entiti yang menguasai tanah di Selangor dan Pulau Pinang kepada syarikat China tersebut.

Tanah milik 1MDB di Air Hitam, Pulau Pinang adalah seluas 234 ekar, manakala di Pelabuhan Kelang, Selangor pula luasnya 310 ekar.

Sebetulnya saya sudah menulis mengenai perkara ini dalam posting bertajuk "BERITA MENARIK YANG TIDAK MENARIK" pada 21 Disember lalu sebaik dilaporkan 1MDB telah menjelaskan hutangnya kepada IPIC lebih awal daripada tarikh 31 Disember sebagaimana yang ditetapkan.

Ditulis dalam posting tersebut bahawa dengan lengkapnya pembayaran oleh 1MDB kepada IPIC itu, bermakna secara rasminya lenyap dan lupuslah wang yang tersalah bayar kepada syarikat Aabar palsu sebelum ini.

Dengan itu, ia sekaligus adalah berita sedih buat kita semua kerana duit yang tersalah bayar itu akan kekal hilang buat selama-lamanya.
Selain itu, dengan adanya bantuan daripada syarikat China kali ini, setelah bayaran pada Julai lalu tertangguh selama sebulan dan kemudian dikenakan bayaran tambahan AS$50 juta, secara tidak langsung memungkinkan penguasaan negara itu pada skala yang lebih besar dalam prospek ekonomi negara selepas ini.

Posting penuh tulisan berkenaan boleh dibaca di sini - http://shahbudindotcom.blogspot.my/2017/12/berita-menarik-yang-tidak-menarik.html

Apa yang nyata juga, dengan sekali lagi mendapat bantuan daripada China, setelah sebelum ini Edra Energy dan Bandar Malaysia turut dijual kepada China, bermakna pergantungan dan hutang budi 1MDB kepada China jadi semakin membesar.

Apakah China SeChina-Chinanya akan terus menguasai negara kita sekiranya Najib, UMNO dan BN terus berkuasa? (ShahbudinHusin 28/12/2017).

164 comments:

  1. Replies
    1. Hidup china!!!

      Delete
    2. Apakata rakyat gadai semah badak untuk tebus segala yang sudah digadai, bininya pok jib marah kot?. Haramjadah kepala bapak dia kalau x setuju. Apa kata puak punaisehat pasesat tunggang agama? Apa kata puak umngok jamban tungang bangsa?

      Delete
    3. Felda dekat di hati najib

      Delete
    4. allhurabi


      wabillahi

      autahi

      SEMUA INI KERJA DUTA KHAS MALAYSIA KE CHINA BEKAS PRESIDEN MCA


      boleh tak saya mencarut mcm anon anon di atas?


      BABI MCA BN KOMUNIS

      Delete
    5. Lagu 'anak kecil main api' dan tukar jadi 'lagu 'anak Razak main api'

      Delete
    6. Marah cina dap tapi peluk
      jho low dan rangkul china
      kominis.gadai tanah kerajaan
      dan tanah orang melayu.tugas
      utama pemimpin sekarang yang
      disokong pula juak juak dedak

      Delete
    7. Sebuah pertubuhan bukan kerajaan yang pro-BN hari ini menyeru kepada mana-mana pihak yang pernah menjadi kawan kepada Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang ketika di sekolah rendah supaya tampil dan menjelaskan beberapa perkara kepada orang ramai.

      Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP), Ramesh Rao dalam satu kenyataan hari ini berkata, pemimpin DAP itu sehingga hari ini bermain taktik politik kerana enggan mendedahkan butiran berkenaan tempat kelahirannya serta di mana lokasi kubur ibu bapanya.

      ADVERTISING

      "Saya mohon dan rayu kawan-kawan sekolah rendah yang pernah ajar Lim Kit Siang, tampil ke hadapan, amat penting sehingga ke hari ini, untuk kami tahu di mana sekolah rendah Kit Siang menjalani alam persekolahannya," kata Ramesh dalam kenyataan itu.

      Kenyataan ringkas itu dimuatnaik sebagai status dalam laman sosial Facebook rasmi beliau, hari ini.

      Menurut beliau, orang ramai dan pemerhati politik tidak tahu mengapa Kit Siang begitu bersungguh-sungguh menyembunyikan identiti tentang dirinya sehingga Kit Siang pernah memarahi seorang wakil media yang bertanyakan soalan kepada beliau berkenaan isu itu.

      "Kita bimbang, Kit Siang ada agenda lain yang buruk terhadap negara jika perkara ini terus dirahsiakan kerana bermacam-macam khabar angin dan desas-desus yang kita dengar termasuk Kit Siang ada berketurunan dari komunis dari Parti Komunis Malaya (PKM) yang melakukan kerosakan dalam negara.

      "Cerita pasal kelahiran dan tempat asal Kit Siang pun banyak yang mencurigakan, kita tidak tahu mana satu yang benar dan boleh dipercayai," katanya.

      Oleh itu, Ramesh berharap mereka yang pernah berkawan dengan Kit Siang di peringkat sekolah rendah agar tampil ke depan dan menjelaskan perkara itu demi kebaikan rakyat kerana mereka begitu ingin tahu akan asal usul Kit Siang.

      "Kalau boleh, kita ingin tahu sekali asal usul Lim Guan Eng anak kepada beliau. Kita tahu, ada yang kata isteri Kit Siang dikatakan tidak boleh berbahasa Melayu dengan baik, kalau berasal dan lahir di negara ini, mana mungkin perkara itu berlaku.

      "Jika mereka belajar di Malaysia dan lahir di sini takkanlah mereka tidak boleh berbahasa Melayu dengan baik. Kit Siang di dalam Dewan Rakyat pun Bahasa Melayu yang digunakan bukan begitu fasih pun," kata Ramesh.

      Sebelum ini, PMSP ada membuat tawaran wang tunai RM5,000 kepada sesiapa yang boleh menunjukkan di mana kubur ibu bapa Kit Siang sebagai salah satu usaha mengenalpasti asal usul dan keturunan Kit Siang yang sebenar bukannya dari maklumat-maklumat bercanggah di internet.

      Delete



    8. Mengata dulang paku serppi
      Mengata orang aku yg lebih

      Akhir2nya musuh yg paling besar kpd topdog , iaitu DAP, telah menyelamatkan topdog, Korang ingat Anwar sahaja hendak selamatkan tupdog tanpa DAP sekali.

      Sekurang2nya Maharaja Benua China telah mengitirafkan Al Sultan Mansor Shah , Sultan Melaka, sebagai menantunya 600 tahun dulu.




      Delete
    9. Dr Daroyah Alwi ADUN PKR Semanta terserlah gembira dengan berita propaganda tentang 10 orang ADUN PAS yang akan melompat ke PKR.Cuma yang menariknya apabila Dr.Iskandar dan Dr.Halimah, dua ADUN yang dikatakan akan melompat respon kepada khabar tak berangin ini, cerita sebenar terserlah muncul dan kelihatan seperti PH dan PKR terdesak sungguh untuk mengekalkan kerusi yang dimenangi di Selangor.

      Sebab itulah PKR kelihatan terloncat terkinja kinja apabila diberitahu ada ADUN PAS nak melompat ke PKR sebab menerima tawaran lumayan.Satu gambaran bahawa ADUN PAS mata duitan tetapi hakikat sebenarnya sepatutnya sudah diketahui oleh Dr Daroyah Alwi bahawa ADUN PAS bukan jenis mata duitan sebab yang mata duitan semuanya sudahpun lari dari PAS, yang tinggal adalah jenis istiqamah dengan Islam. Dr. Iskandar dalam responnya mengatakan PAS Selangor akan menuntut kembali kerusi yang dipinjamkan kepada PKR dan kerusi itu termasuk kerusi Sementa yang sekarang disandang oleh Dr Daroyah Alwi.

      Dr Daroyah Alwi dinasihatkan menjaga kerusinya yang sedang dituntut kembali oleh PAS bukan teruja tak tentu haja dengan berita lompat politik murahan yang tak ada angin itu.Dr.Halimah pula berkata lepas ini akan timbul pula berita ADUN PAS akan masuk DAP sebagai satu tanda jelas, bahawa berita itu palsu dan sengaja diada adakan. Dr Daroyah Alwi pula seperti sengaja menviralkan lagi berita palsu ini dengan memberi respon seolah olah ianya benar, tetapi akhirnya menjerat dirinya sendiri.

      PKR dan PH sudah hampir pasti terdesak dan perlukan pertolongan namun seperti biasanya, kalau PKR dan PH mengenepikan Islam dalam perjuangannya maka sambutan rakyat yang Islam pasti akan sepi.

      Delete
    10. China.....China......China.
      China senang kautimlah.....Mat Salleh susah!!!....Jepun susah.....depa ada Intigriti.

      Delete
  2. Selagi bee-end dok atas its never-end story. 31 jota rakyat malaysia kena tipu dan ditipu lagi dan lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas lagi penipuuu.
      Kalau kena dgn selera meraka halal
      Kalau tak kena dgn selera mereka haram.

      Delete
    2. Setiap kawasan mengundi wajib ada Wakil dari setiap Parti yang bertanding jika Pakatan Harapan hendak menang, Jika tiada sesiapa yang memerhati 1000% BN Tetap menipu dari segala macam cara untuk menang majority sewaktu PRU 14,,waspadalah....!!

      Delete
    3. Sibuk riuh rendah pasal Felda rugi berbilion ringgit dan Isa Samad jadi tumpuan kerana pelaburannya yang tak masuk akal.Benar,perlu diketengahkan salah laku yang menyebabkan kerugian besar kepada rakyat, tiada keraguan tentang itu tetapi mengapa memilih isu sahaja sedangkan ada isu lain yang rasanya lebih besar dan signifikan kepada rakyat.Mahani Zainal Abidin, pengarah institut strategi negara(bekas pensyarah ekonomi saya di UM dulu) pernah berkata Pertonas sebagai institusi penjana wang rakyat perlu melabur untuk menambah pendapatannya, Petronas tidak boleh hanya memberi wang kepada rakyat tanpa perlu mengandakan wangnya.Jadi Petronaspun melabur dengan pelaburan yang besar untuk rakyat tapi mana pulangannya?

      Kini ketika industri minyak mengalami penurunan yang besar, petronas sudahpun memberhentikan ramai pekerjanya tanpa sedikit kelihatan hasil dari pelaburan besarnya di luar negara.Ke mana perginya pelaburan besar ini? Kenapa tiada yang mahu bertanya seperti Felda yang telah menjadi isu utama pelaburan rakyat sedangkan Petronas menyimpan jauh lebih banyak wang rakyat.

      Kenapa PH juga tak pernah bertanya pasal Petronas? Apakah kerana pelaburan Petronas ini banyak dilakukan di zaman Mahathir? Kalau benarlah PH berjuang untuk rakyat tertindas, kenapa tak pernah sebut pasal Petronas?

      Kalau diperhatikan pelaburan Petronas yang kecilpun berjumlah 8 bilion jauh lebih banyak dari 2.6 Billion wang yang hilang di 1MBD ketika Petronas melabur dalam konsurtion perkapalan milik Mirzan Mahathir dan kemudiannya syarikat yang dibeli dengan harga 8 billion wang rakyat ini dibubarkan dan hilang dari peta sampai sekarang.

      Pulangan dari pelaburan kecil sebanyak 8 billionpun tak ada dan tidak dirasai oleh rakyat, apatah lagi pelaburan besarnya di Iran, Turkistan dan banyak negara lain lagi.Di mana hasil pelaburannya yang sepatutnya dinikmati rakyat di saat petronas mengalami kejatuhan pendapatan kerana penurunan harga minyak dunia.

      Rapiji pun tak pernah sebut atau bongkar kisah pelaburan Petronas seperti dia banyak membongkar kisah 1MDB, Felda dan lain lain salah laku, kenapa? Apakah kerana pelaburan ini banyak dibuat semasa Mahathir menjadi PM dan penasihat Petronas yang menyebabkan mulut rapiji terkunci?

      Delete
    4. Jom kita bongkar kisah pelaburan Ayam wak kojola kengkang di lorong2 chow kit.

      Delete
    5. Anon 08:39....
      Ada masuk sek tinggi ka?
      Tak kan masalah sekarang tak boleh pikiq atau member GN/MrJ?

      Delete
  3. Nak tanya sapa yang jadi pembelot pada bangsa, agama dan negara???

    Melayu muslim dalam umno?

    Agamawan dalam umno?

    Apalagi yang tinggal pada melayu muslim yang bangsa dah bangsat, agama dilacurkan dan negara di lelong demi sepasang suami isteri yang bermaharajalela

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR secara prinsip bersetuju dengan cadangan Pakatan Harapan (HARAPAN) untuk menamakan Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai perdana menteri dan timbalan perdana menteri sementara jika gabungan pembangkang berjaya menumbangkan BN pada pilihan raya umum akan datang.


      Menurut sumber, keputusan itu dibuat pada mesyuarat biro politik PKR pada 19 Disember lalu dan turut mendapat restu daripada Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

      Sebahagian besar pemimpin PKR enggan mengulas kerana difahamkan terdapat arahan "menutup mulut" berhubung isu berkenaan.

      "Kami setuju menamakan Dr Mahathir dan Wan Azizah tetapi dengan beberapa syarat semasa mesyuarat biro politik.

      "Antara syaratnya adalah membebaskan segera Datuk Seri Anwar dan kemudian melantiknya sebagai perdana menteri baru dalam masa enam hingga 12 bulan (selepas kita mengambil-alih kuasa).

      "Kami juga mahu (Dr Mahathir) berjanji bahawa beliau hanya akan menjadi perdana menteri sementara sehingga Anwar mengambil alih," kata sumber itu kepada Malaysiakini tanpa mahu namanya didedahkan.

      Sementara itu, seorang lagi sumber memberitahu Malaysiakini bahawa Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail telah ditugaskan untuk bersemuka dengan beberapa tokoh dari tiga parti lain, termasuk Dr Mahathir, mengenai perkara itu.

      "Beliau diamanahkan untuk berjumpa dengan tokoh tertentu agar mereka bersetuju dengan cadangan (syarat) ini," katanya.

      Menurutnya, PKR akan mengumumkan keputusan berkenaan selepas semua pemimpin bersetuju dengan syarat-syarat yang ditetapkan.

      Malaysiakini juga difahamkan bahawa Saifuddin dijadual melawat pemimpin veteran DAP dan Ahli Parlimen Gelang Patah Lim Kit Siang hari ini.

      Anwar sedang menjalani hukuman penjara lima tahun di penjara Sungai Buloh atas kesalahan meliwat, satu pertuduhan yang menurutnya bermotivasikan politik.

      Bekas pemimpin pembangkang itu dijangka dibebaskan pada pertengahan tahun depan, tetapi akan berdepan dengan larangan lima tahun daripada menyertai politik selepas itu.

      Cadangan gabungan Dr Mahathir - Dr Wan Azizah pertama kali ditimbulkan pada pemukiman Pakatan Harapan pada awal bulan ini.

      Delete
    2. Ini kerja manusia dungu copypastle benda yg sama tiap minggu.
      Macam inikah 'askar bn'?
      Awat hang tak pi belajor dgn GN/mrj?......sekurang nya depa boleh ajor kamu cara nak jadi 'Loyar buruk'.
      Ini dah berapa kali aku tengok copy benda sama .....hang sek darjah 6 ka?......

      Delete
  4. Ana nombor 3. China komunis tkpemeteka bukan harbi. Cina dap tk boleh sebab mereka harbi...kata macai amno disambut takbir oleh walaun!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takebeer...untaaa!!!!
      Takebeer...untaaa!!!!
      Takebeer....untaaaaa!!!!!

      Delete
    2. Saya masih ingat dengan sejelas jelasnya bagaimana politik pilihanraya bertukar dengan dasyatnya pada tahun 2004.Pada tahun inilah pada ketika yahoo chat mula mendapat sambutan di kalangan rakyat bermulanya apa yang sekarang dikenali sebagai pencacai dari kumpulan cybertrooper yang ditubuhkan Umno untuk melakukan serangan saikoloji terhadap PAS yang ketika itu masih menjadi pemerintah di Terengganu.

      Maka bermulalah satu budaya baru yang dikenali sebagai mencacai dan dipelupori oleh pencacai pencacai Umno yang pula diselia erat oleh pasukan perang saraf pilihanraya mereka.Walaubagaimanapun sejak akhir akhir ini kumpulan pencacai Umno sudah mula hilang,cybertrooper Umno mula menghilangkan diri tetapi diganti oleh cybertrooper atau pencacai dari parti parti PH yang secara kasarnya kelihatan banyak meniru kaedah mencacai pencacai Umno yang sudah pupus.

      Pencacai Umno pada tahun 2004 banyak menggunakan hujah dan bahasa yang menghina dan mengejek, serta banyak fitnah dan cerita rekaan tentang PAS yang buruk buruk dan hari ini pencacai PH terutama dari pasukan pencacai parti kuali banyak menciplak kaedah dan cara pencacai Umno yang sudahpun pupus.

      Nampaknya budaya mencacai yang sepatutnya sudah mati dengan pupusnya macai macai Umno sedang diteruskan oleh PH.Macai mereka yang sekarang sedang menguasai persada cyber negara dengan mencacai seperti macai Umno.Banyak istilah dan bahasa macai Umno diambil dan digunakan oleh macai PH untuk mencacai.Tetapi ada satu perkara yang menarik tentang budaya ini ai itu, ketika macai Umno mencacai tujuan mereka hanyalah untuk melemahkan semangat pejuang PAS dan untuk menutupi kelemahan mereka, Umno juga membawa masuk hantu hantu pilihanraya yang kemudiannya dijadikan bukti bahawa macai mereka berjaya menarik undi untuk Umno,Padahal hantu yang mengundi.

      Di sinilah menariknya tentang macai PH yang berkeliaran seperti macai Umno, Apakah PH juga ada hantu yang akan melindungi macai mereka? Apakah hantu hantu PH ini akan memenangkan mereka pada PRU 14 nanti?

      Malah kalau diperhatikan dulu Umno menggunakan propaganda ahli PAS masuk Umno setiap kali menjelang pilihanraya hanyalah untuk melemahkan semangat juang PAS semata sementara untuk mengundi mereka sudahpun ada hantu yang melindungi taktik saikologi mereka yang sebenarnya tidak berkesan pun! Hari ini PH meniru pula propaganda yang sama, ahli PAS masuk PH pula tanpa diketahui samaada mereka ada hantu atau tidak.

      Pendek kata, peniruan taktik Umno oleh PH tidak menyeluruh, kononnya nak lemahkan PAS dengan serangan macai dan propaganda sedangkan Umno sudahpun tahu taktik ini tidak berkesan tanpa pertolongan hantu.Rasanya PH pun tahu taktik ini tidak berkesan tapi kenapa mereka buat juga?

      Apakah kerana dedak yang lumayan?

      Delete
    3. Hoi pak lebai pis pis,
      Mulia sangat kah diri anda disisi Allah? Sila check diri anda ya!

      Delete
  5. China memang nak Malaysia, kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan percaya kalau ada yg kata


      NAJIB BAKAL MAHARAJA CHINA DGN GELARAN MAHARAJA MALAPUTONG KANAPIT DATO SERI NAJIB ABDUL RAZAK

      YG MANA KEDUDUKAN MAHARAJA CHINA INI LEBIH TINGGI DARI DYM YDP AGONG DAN KEKAL BERWARIS

      INI SEMUA CERITA DONGENG UTK AIBKAN NAJIB YG MAHA SUCI.

      UTK APA NAJIB JADI MAHARAJA CHINA DI MALAYSIA SEDANGKAN JAWATAN P.M LEBIH BERKUASA.

      APA PERANAN MAHARAJA ITU NANTI DI SISI PERLEMBAGAAN MALAYSIA

      MALAYSIA TIDAK AKAN JADI WILAYAH KE 63 CHINA SELAGI PANGLIMA BUGIS PEGANG KUASA P.M !!!!

      Delete
    2. 21:26 kau ni kuat berkhayal. Tak hairanlah dpn laptop pun kau melancap

      Delete
    3. Kalau tak melancap tak dapat money laaa..
      Betul tak wak kojola kengkang?

      Delete
    4. Wak kojola kengkang where are u?

      Delete
    5. Wakil rakyat Kelana Jaya dari PKR, Wong Chen bimbang prestasi pilihan raya akan datang boleh menerima tempias daripada pengundi muda yang bosan dengan kemelut politik dan parti politik pada masa ini.

      Ahli Parlimen itu berkata beliau bimbang bukan hanya kerana sikap sebegitu di kalangan belia, tetapi juga dengan kesannya terhadap keyakinan pengundi.

      “Sikap acuh tak acuh belia adalah masalah tetapi saya lebih bimbang dengan keseluruhan asas kita yang mungkin terhakis jika penyokong tidak lagi percaya dengan harapan untuk perubahan.

      “Semakin ramai orang melihat politik sebagai kotor dan penuh dengan rasuah,” katanya kepada FMT.

      Ia merupakan antara cabaran besar dihadapi Wong Chen untuk mempertahankan kerusi Kelana Jaya yang dimenanginya pada pilihan raya umum (PRU) yang lalu.

      PKR pertama kali merampas kerusi itu daripada memenangi kerusi Kelana Jaya itu daripada Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum 2008 apabila calonnya, Loh Gwo Burne mengalahkan calon bekas pemimpin MCA, Datuk Lee Hwa Beng dengan majoriti lebih 5,000 undi.

      Dalam PRU berikutnya pada 2013, Wong Chen mengalahkan calon BN, Loh Seng Kok dan calon bebas, Toh Sin Wah dengan majoriti lebih 28,000 undi.

      Walaupun menang selesa, Wong Chen masih bimbang rasa tidak kisah di kalangan pengundi akan menjejaskan sokongan kepada pembangkang.

      Sekiranya mereka memilih untuk tidak keluar mengundi, tidak mustahil ia akan memberi kelebihan kepada BN, lebih-lebih lagi dengan keraguan ramai pengundi dengan PPBM dan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

      “Ramai masih tidak dapat memahami atau menerima peranan Dr M dalam PH.

      “Ada yang kecewa dengan dakwaan rasuah dalam pembangkang dan jika kita tidak terlibat dan meyakinkan mereka, maka mereka boleh memilih untuk tidak keluar mengundi pada PRU14,” katanya.

      Delete
    6. Mat Sondol ini kerja menyondol saja blog budin.
      Kadang kadang mengaku lebai......

      Lebai bermaksud 'Alim'.
      Ada kah orang alim sebenar mengadu domba?

      Delete
    7. Keselurohan ahli umno yang menyokong penyangak najib wajib bertanggung jawap atas malapetaka ini. Jika tidak kerana ahli umno yg masih menyokong sipencuri ini, negara tidak akan tergadai dgn kehilangan tanah dan asset
      Sial punya ahli2 umno ini tiada akal, otak udang. Apa ada pada najib dan rosmah kalau umno dan negara lingkup.

      Delete
  6. 10 TERPANTAS,AKU TERUJA WE

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. Wak kojola kengkang mana peduli lampu merah ker tidak!!!
      Business as usual.

      Delete
  8. FUYOOOINKKKK...

    ASAL BERITA DARI SINGAPORK DEPA PASTI LAYAN
    PUSAT PENSABOTAJ EKONOMI & FITNAH NEGARA
    INI KALI SPORK 'LKY' CELAKA PERLU DIGANYANG
    TERLALU LAMA SUPER KIASU NI YAHUDI TALI JDI BARUTNYA.......

    BARUA BARUA DAP@SINGAPORK LEE KWAN YEW CELAKA SUPER KIASU SUPER KRONI.. SUPER RASIS PALING KORUP MEROMPAK KEKAYAAN SINGAPORK SECARA SISTEMATIK UTK ANAK BERANAK.. ISTERI (KES TEMASIK RUGI RATUS BILLION 2 KALI OLEH ISTERI PUKIMAK PERDANA MENTERI SINGAPORK) KRONI.. SEPUPU SEPEPET BABI LEE KWAN YEW..

    FITNAH DAN BARUA BATU APO KERAJAAN SPORK.. STREET TIMES PUSAT FITNAH NEGARA INI PERLU DILAWAN HABIS2AN..... INI KALI LAH...



    BERAMBOSSSSSSS.... SINGAPORK PRU KAMI TUNGGU ... RAKYAT MELAYU SINGAPURA... INDIA SINGAPURA.... CINA REMAJA SINGAPURA SPT YOUNG BRAVEHART AMOS LEE RAMAI DI SPORK.. PENDAM RASA DAN PERASAAN DI TINDAS OLEH KELUARGA DAN KRONI LEE KWAN YEW PALING CELAKA RASIS. .. PALING CELAKA KRONI NYA



    INI KALI LAH.... RAKYAT SINGAPURA PRU KALI INI BANGKIT HAPUSKAN PENJAJAHAN MINDA... EKONOMI OLEH KUARGA LEE KWAN YEW CELAKA INI..

    LEE KWAN YEW DAH MAMPOS.... INI KALI LAH


    ..." UBAH.....!!!"

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi kejorta !!!!!!!
      singapore negara ketiga terkaya donia

      Malaysia terkaya no 1

      Ekonomi US dalam genggaman kita

      kalu kita tak tolong ari itu

      mampuslah!!!!!

      Delete
    2. JOHN BAPUK !

      jenama rokok terbaru

      Delete
    3. Tadi ada bapok bising hutang 1MDB dah bayar.. Rupa2nya Cina yg tolong bayarkan... Eeeeee tak malu.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    4. Meroyan kepanasan nampak matpork BAPAK BABI nih, pe hal kat sini? Lu melayu sgpore yg dibuang oleh lee kwan yew lhloong tak sedar diri merempat ke mesia nak ajar / hasut kami???
      Dulu lu jilat berak lee kwan yew , lu kutok melayu mesia / mesia.....lu sudah lupa ka?

      GO To hell to this 2044 Singaporean n Singapore

      Delete
    5. Ek eleh anon2044. Jibby jual tanah ktm tjg pagar pada Singapore x mau bising ke?

      Delete
    6. Wak kojola kengkang dapat byk money worrr ..bila hisap rokok john.
      Dia tadah dlm plastik lagi untuk bawa balik buat agar2

      Delete
    7. Meroyan meraban meracau igauan ngeri anon 20:44 Cai-Na (MACAI CHINA), next pru is Bye2 Be End!

      Delete
  9. Habislah kita...
    anak cucu hidup merempat


    pacak buluh buat tiang pondok beratap kotak

    ada yang tinggal di rumah rakit

    ReplyDelete
  10. Lepas ni adakah melayu sedar akan kehilangan lagi harta tanahair

    Akan dijawap sebahagian besar melayu, tiada apa apa yg

    dikuatirkan

    selagi melayu memerintah

    Melayu akan selamat

    Yg pasti melayu

    saya sudah biasa mendengar jawapan itu

    Bukan senang nak menyedarkan melayu



    ReplyDelete
    Replies
    1. John, rujuklah berita TDM jual tanah 216 km2 di Johor pada Singapura yg menjadi hak milik kekalnya. Rakyat Malaysiapun tak boleh masuk tanpa izin Singapura. Inikah yg sebenarnya dikatakan jual negara? Beza dgn TRX dimana Indon jadi pelabur atau Johor RAPID dimana Saudi jadi pelabur atau Bandar dimana Cina jadi pelabur - tanah tersebut tetap dibawah kedaulatan negara. Cuba cerita sikit macam mana TDM boleh 'terlupa' jual negara pada Singapura? Anehnya TDM ini sentiasa terlupa perbuatannya sendiri tapi tak lupa perbuatan org. Cuba cerita sikit.

      Delete
    2. Cibaiii la mr jamilah aka mr j

      Delete
  11. Biar lah apa pun kerajaan nak buat. Bukan ambik duit kau pun nak bayar utang2 tu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau lah paling celaka dlm malaysia. Kalau bukan duit rakyat duit sapa,bangang?
      Dasar HARAMJADAH.

      Delete
    2. 20.57

      Manusia macam kamu lah bergelar melayu dah dibNgsatkan najib, agama mu dilacurkan, negara mu twrus dilelong sikit demi sedikit.

      Tapi teroekik terlolong pemnela bangsa, agama dan negara....

      Melayu apa kamu ini....

      Delete
    3. Dia tak ambik dgn seluk poket kau tapi dia ambik dgn kenakan pelbagai cukai. Cthnya GST, tarik subsidi. Takkan tu pun kau tak boleh fikir?

      Delete
    4. sipolan ni kena demam panaslah kekawan..x baik baik lg..ntah ubat apa yg dia makan x taulah..
      bro 2044..kalo doktor pun x jalan..pi berubat dgn tok bomoh..mana tau boleh semboh..ko ni asyik cakap x senonoh..itu pasal kena tutuh..
      kan malang sungguh kamu ni..

      Delete
    5. 2.6 billion tu babi tonggek laa yg pi derma kat najib.

      Delete
    6. Bodoh klu anon kt bukan ambik duit kita.

      Semua hutang dn rompakan dijamin oleh kerajaan. Kerajaan tu kitalah.

      Klu 1mdb tk dijamin kerajaan kita tkperlu sibuk ... pi mampos la dia.

      Dijamin oleh kerajaan mkna hutang semua kita tolong bayar

      Delete
  12. Nak juga rasa duit china pigi umrah haji.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tokong Penang tak bagi ke?

      Delete
    2. Tokong tak bagi tapi tok hang bagi.

      Delete
  13. Yahoo!! Ching Peng dan pengikut2nya akhirnya berjaya meresap idelogi komunis ke Malaysia. Syabas UMNO semua... Syabas!!!

    ReplyDelete
  14. j akan tulis nanti, china sana lain dgn cina dap. china sana lebih kurang cina mca. cina dap kapir. china sana lain sebab dia tolong najibut uh.

    j, air putih dah masuk kepala otak dia. macam2 dia pikir!

    ReplyDelete
  15. Nama aje islam tapi amalannya x pikir Dosa dan pahla.Dipimpin oleh pemimpin aethis X percaya kepada alam kematian.

    ReplyDelete
  16. Dah jadi mcm MATPORK si melayu singapura tu merempat sana sini baru nak nak sedar????? Nak tau macam mana rasa DIHALAU dari negara sendiri? Tanya MATPORK, dia dah rasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat pork tu dah jadi ayam kat chow kit.

      Delete
    2. Tak mampus lagi ke tokey babi tonggek pasar borong ni?

      Delete
  17. Rakyat Msia yang waras tersangat menyokong segala langkah2 proaktuif yang telah, sedang dan akan dilaksanakan oleh pentadbiran DSNR untuk sentiasa memastikan pertumbuhan wkonomi negara terus rancak dan berdaya saing lagi maju.
    Dengan kemasukan pelabur2 dari Tanah besar china utk melabur denagn berskala besar di Msia pastinya akan memberi impak yang sangat positif untuk negara. Tengok saja lah ECRL dan EDRA, sebaagai contoh depan mata telah berjaya menyediakan peluang pekerjaan yg cukup banyak dalam pelbagai bidang kpd rakyat Msia.
    Di samping itu, pemindahan teknologi dalam berbagai bidang teknikal spt kejuruteraan otomotif melalui Sykt Geely yg telah mengambil alih PROTON yang sarat dgn masaalah tu. Pastinya pROTON yg direbrandingkan akan berjaya menembusi pasaran rantau ini dan dunia. Begitu juga taman industri di pahang tu akam mampu menjana pulangan ekonomi yang besar utk rakyat Pahang dan negaar amnya. Begitu penaiktarafan pelabuhan kuantan dan juga pelabuhan air dalam di Melaka aakn menggalakkan urus niaga ekonomi pada skala besar2an yang tidak terfikir jika dibandingkan dgn era TDM. Ini dah tentu akan mencanakkan lagi pertumbuhan ekonomi Msia di samping menjana peningkatan pendapatan kpd petugas2 yg terlibat dalam sektor tersebut. Bukan kah ini semua petunjuk2 positif bahawa Msia masih menjadi pilihan para pelabur luar yg tertarik dgn pelbagai dasar dan insentif yg disediakan oleh kerajaan dengan jayanya. Pengambil alihan Geely ke atas Proton telah menyelamatkan Msia dari terpaksa menanggung kerugian besar berbillion2 RM setiap setahun kerana ketidakupayaan dan salahurus oleh pengerusinya yang lama iaitu TDM. Nampak gayanya kehadiran pelabur2 dari China itu merupakan satu rahmat ...a belessing in disguise utk seluruh rakyat Msia dalam mengharungi masa2 yg penuh cabaran ini !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Whatever lah boot licker. Untung sabut, Najib terbaca komen kau ni dan senaraikan sebagai calon. Untung batu, kau sama-sama tenggelam dengan Mapudulong Sultan Abdul Jalil Sanrabone tu.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. Dad, Cina adalah pelabur sebagaimana Jepun, US, EU dll. Jika tak suka pelaburan biarlah PH nyatakan polisi - pelabur tak akan dibenarkan masuk Malaysia. Org Malaysia melabur di negara lain seperti UK, Australia dan Canada. Belum ada org di negara negara tersebut melaung 'negara kami dah dijual pada org Malaysia. Hancurlah bangsa dan negara kami'. Kenapa agaknya ek? Apakah mereka di negara tersebut bodoh dan tak sedar yg negara mereka dah dijual pada Malaysia? Atau mereka bijak dan tahu nilai pelaburan? Ataukah yg kurang bijak ini sebahagian pendokong pembangkang? Mengokok balik apa yg diucapkan pemimimpin mereka tanpa fikir benar atau palsu? Inikah quality intelek sebahagian pendokong pembangkang?

      Delete
    3. Cibaiiii laa mr jamilah aka mr j!!!! Pi masuk sekolah dewasa dulu laaaa...

      Delete
    4. Tak mampus lagi ke tokey babi tonggek pasar borong ni.

      Delete
    5. Tak mampos lagi macai umno sekoq ni....nak tgu lepas pru bru nak mamposss ke?


      Kikiki

      Delete
    6. "kami datang untuk membantu bagunkan ekonomi AS"

      Dato sri xxxxx bin razak
      (aka kepala bapak )

      Delete
    7. Dato sri wak kojola kengkang bin razak
      PJK
      (aka babi tonggek)

      Delete
    8. are u stupid j???? or u really are stupid!

      aku tanya, selalunya kau marah, bila berurusan dgn kapir. bial urusan dgn dap, kau siap melaknatkan lagi.

      ni najibut berurusan dgn kapir cina jugak, tapai kau diam aje??? yg ni cina halal ye?

      itu statement kau, kenapa takjawab? tu la, otak dah penuh air putih, pikir macam2. yg simple pun tak boleh jawab! haram ke halal yang ni?? nanti karang, habis melayu islam malaysia pulak!

      tolong respond la sebelum melayu ni jadi cina!

      Delete
    9. Dad, fahamlah beza urusan perniagaan dgn org kafir dan menaikkan org kafir sebagai pemimpin. Tiada larangan berniaga dan melabur bersama org kafir. Manakala melantik kafir sebagai pemimpin adalah jelas haram dan juga jadi masaalah aqidah.

      Delete
    10. siapa yg melantik org kapir jadi pemimpin??? there is something wrong with your brain, if u have any!

      najib hutang dgn kapir, berbillion! jual tanah dgn kapir! so, siapa yg dictate??? kalau cina ni nak jual pada kapir lain, apa najib boleh buat? goyang teloq aja la!

      "stupid is as stupid does!" kalau paham maksud dia!

      Delete
    11. Maksud kau J tak salah kongsi niaga macam IMAMS evangelis tu ke? Kalau kat puak hang, jatuh hukum tak salah. Kalau kat PH, semua salah.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    12. Dad, DAP itu yg kuasai PH sebagai parti paling besar. Diktat polisi. PAN gantung hidup pada DAP. DAP juga yg bubar PR. Bila DAP menentang syariat parti melayu lain sokong atau diam. DAP juga yg nak lantik Husam sebagai MB Kelantan - begitu hebat DAP. Perasan tak DAP diam isu Baitulmakdis. Bukankah sebelum ini evengelis raikan Jerusalem Jubilee? Banyak lagi yg boleh dicerita Dad. Namun kemaruk nak jatuhkan UMNO butakan kita daripada malapetaka agama dan bangsa ini.
      Dad, kalau polisi PH larang pelaburan luar dlm hartanah negara sila jelaskan. Begitulah bila PH tiada apa apa polisi boleh temberang apa saja ikut suka.

      Delete
    13. j, u still don't get it?

      u r still trying to create fear of the unknown! i believe, it is u that have that phobia. any policies changes, especially related to melayu and islam, have to get the approval of agung and sultan. atau mereka tu duduk goyang saja???

      and are we stupid enough like what u said, to sit back and look while banging balls???

      we are like we are because there are something wrong with najibut. and if there are something wrong with ph, we will be like we are! not going to sit back or behave like u and gn do!

      grow up j!

      Delete
    14. This comment has been removed by the author.

      Delete
    15. Dad....

      GN said, "kemasukan pelabur2 dari Tanah besar china utk melabur denagn berskala besar di Msia pastinya akan memberi impak yang sangat positif untuk negara. Tengok saja lah ECRL dan EDRA, sebaagai contoh depan mata telah berjaya menyediakan peluang pekerjaan yg cukup banyak dalam pelbagai bidang kpd rakyat Msia".

      Apalah bengapnya statement GN yg hanya terperuk bawah tempurung, kurang pergaulan dgn masyarat antarabangsa dan yg tak pula pernah keluar negara.

      Baru2 ini dilaporkan...

      CINA SPURA SERIK DAN KERUGIAS BESAR BERURUS NIAGA DGN CHINA KOMUNIS. Ini laporannya......

      SINGAPORE - Singapore state investment giant Temasek Holdings said Thursday its global portfolio suffered its first annual loss since the financial crisis seven years ago as global stock markets were hit by a series of China-linked routs.
      Temasek announced that the value of its global assets was S$242 billion by March, down nine per cent from last year's record S$266 billion.
      The sovereign wealth fund said its net profit over the past year plunged 43 percent to S$8 billion.
      Equity markets worldwide were hammered last summer by fears over China's economy as Beijing announced a shock devaluation of its yuan currency.
      Another rout followed in January and February as questions were again raised about China's outlook and its leaders' ability to handle a long-running growth slowdown.

      Apa Najib, J, Kejora & Geng Najib tak ambil iktibar dari pegalaman negara2 lain yg dah kena klentong negara China Komunis? Dah buta mata & buta hati ker?

      Beberapa negara Afrika & negara Sri Lanka dah habis lingkop diratah & dijarah oleh Republik China Komunis.

      Delete
  18. Cuba fikirkan pulak berapa banyak cukai yang kerajaan dapat kutip dari syarikat2 China yang datang melabur tu..dah tentu berbillion2 setahun..kalau nak kira pakai calculator jumlahnya, mau meletop calculator tu dibuatnya..dan cukai2 yg dikutip inilah yang akan kembali semula kpd kita dalam bentuk projek2 pembangunan dan penyenggeraan infrastruktur serta kemudahan awam, termasuklah membayar gaji penjawat awam. Ternyat DSNR dan kerajaan telah berjaya mengotakan segala janji2 mereka kpd rakyat..Rakyat didahulukan , pencapaian diutamakan..melalui slogan keramat..Dulu, kini dan selama2nya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau kira dgn kalkulator made in cina, memanglah meletup.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. Cukai kepala bapak hang la GN oii. Yang GST jadah dikenakan ke rakyat apa ke hal?. Kepala bapak hang lesapkan duit billion billion, pas tu siksa rakyat dgn GST, jual dan gadai tanah rakyat sana sini utk bayar hutang utk duit yg dilesapkan ke akaun kepala bapak hang dan geng kepala bapak hang tu, cerdik kepala bapak hang laa! Tahap super baghal dan bengap hang ni selagi telan dedak kepala bapak hang. Habaq mai berapa billion billion dah kepala bapak hang kutip cukai. Cakap macam orang bodoh boleh laa. Pelabur negara2 lain invest dulu tak pernah bina tembok tinggi keliling projek depa. Tapi Cina komunis yg kepala bapak hang bawa, buat tanah melayu ni macam kepala bapak dia siap sambung tembok besar Cina dikeliling. Hang tak sedaq ka, semua ni terjadi kerana kepala bapak hang dah terdesak nak lepaskan diri, habis dijual ke Cina komunis. Entah entah bapak hang pun komunis dah laa ni

      Delete
    3. Tinggal kote saja lagi yg belum kena jual!!!

      Delete
    4. GN(KEJORA) DAN Mr J ni cari makan je...

      bila PRU nanti depa undi pakatan

      Delete
    5. Tak mampus lagi ke tokey babi tonggek pasar borong ni. Payah betul babi tonggek ni mampus

      Delete
    6. Jangan merah kejora dan Mr J
      mereka cari makan je

      cari makan....cari makan...cari makan..

      Delete
    7. 22.05...Fuhhh..sentap nampak, jangan marah ..kita bincang. Takkan kau nak nafikan..selama ni kutipan cukai dari para pelabur asing adalah salah satu dari penyumbang besar kepada pendapatan negara. Kalau kau ada masa, check lah dgn treasury untuk confirmkan berapa banyak jumlah kutipan cukai tahunan tersebut. Cuba kau beritau aku, mana ada satu negara kat dunia ni yang tidak ada kemasukan pelaburan asing termasuklah PNG, Fiji..hatta kat KSA, Kuwait pun ada pelaburan dari luar w/pun kita maklum negara2 tu adalah antara yg terkaya di dunia. Tengok ajelah pembangunan pesat di Dubai dan Abu Dhabi tu, bukan semuanya dipacu oleh hasil minyak mereka saja, tapi juga oleh pelaburan dari luar..khususnya dalam industri petroleum dan by products darinya. Sekarnag ni pulak, industri pelancongan menjadi penyumpang pendapatan yg besar dgn disokong oleh pembimaan hotel2 mewah oleh pekabur dari US dan Europe. Takkanlah kerajaan negara2 tu tak mengutip cukai dari segala sykt yg beroperasi kat sana...dan cukai tu jugalah yg kembali semula utk kemaslahatan rakyat, sama spt di Msia. Kini zaman negaar boleh hidup sendiri dgn menutup pintunya kpd dunia luar dah tak ujus lagi..melainkan di korea Utara. Kat negaar tu pun, mereka ada hubungan dagangan dgn Russia dan China. china yg dulunya mengamalkan dasar tutup pintu bawah Mao Zhe Dong kini telah berubah 360 darjah..dah mengamalkan kaplitalisme sepenuhnya..dan mampu muncul sebaagi gergasi Ekonomi besar dunia setanding dgn US, Russia, India dan EU. Malah dijangkakan dalam sedekad lagi, ia akan mengatasi kuasa2 ekonomi yg lain tu. Tengok aje lah, kat ceruk rantau mana yg takde pelaburan China..hatta di Timur tengah,Afrika dan Amerika Latin dan Eropah mereka dah mula bertapak kukuh. Sehinggakan..di kejohanan UEFA pun, sykt China menjadi salah sebuah dari penaj utamanya.
      Jadi dengan kehadiran pelaburan dari sykt2 China di Msia. sudah pasti kita dapat belajar selok belok urus tadbir dari sykt2 tersebut utk dipraktikkan di negara ini termasuklah aset penting iaitu sifat kecekalan , kerja keras dan tidak berputus asa dalam dunia perniagaan...ini lah diantara menafaat yg akan Msia perolehi samaada dalam jangka pendek, sederhana maupun panjang...dalam usaha kita untuk menjadi global economic player satu masa nanti...insyaAllah !

      Delete
    8. Cuba fikirkan pulak berapa banyak HUTANG yang kerajaan tanggung dari syarikat2 China yang datang mengAHLONG tu..dah tentu berbillion2 setahun..kalau nak kira pakai calculator jumlahnya, mau meletop calculator tu dibuatnya..dan HUTANG2 inilah yang akan difaraidkan sesama ahli kabinet kayu penyamun dan lanun MO1 utk memenuhi nafsu serakah menyoping mak badak belaannya . sebahgian besar hutang itu diguna utk membayar intres hutang 1MDB shj. dan beban hutang itu akhirnya dikembali kpd kita dalam bentuk GST yg lebih tinggi tahun depan. Ternyat DSNR dan kerajaan telah berjaya mencapatikan segala janji2 mereka kpd rakyat..Rakyat didungukan , penipuan diutamakan..melalui slogan keramat..Dulu, kini dan selama2nya!

      Awas melayu semua, tipudaya geng najib syaiton, sangat bahaya!!!!!

      Delete
    9. Felda dekat di hati najib..kikiki

      Delete
    10. Nanti dah terdesak sangat mau najib cibaii tu jual si rosmah kat china

      Delete
    11. Felda dekat di hati najib

      Kikikiki

      Delete
    12. GN, agaknya bawah PH pelabur luar dilarang masuk macam di Korea Utara. Bahgialah rakyat negara sebagaimana bahgia rakyat Korea Utara. Dlm pada itu masing masing senyap dgn berita TDM jual 216 km2 tanah negara pada Singapura. Begitu besarnya tanah negara dijual. Agak apa lagi yg akan dijual lepas ini....

      Delete
    13. Hang pun jual juga tanah celah bedah tu kat GN

      Delete
    14. Keterlaluan sgt..bukan tak boleh.elok la jual perabis..nt keluarga geng najib mampos terus bakar jew...tak pon kebumi kat beijing


      Kahhh kahhh kahh kahh

      Delete
    15. Pendapat pakar ekonomi asia pasifik prof johny herber berkata kebergantungan terhadap negara china secara sehala dah berlebihan akan beri kesan jangkamasa panjang yang buruk.di mana pada suatu tahap suara atau pengaruh malaysia tidak lagi diguna pakai atas segala urusan sama ada dari segi ekonomi mahupun politik.akhirnya semua keuntungan dan kelebihan akan dimiliki pihak utama iaitu negara china..


      Tvtiga suku suam suam
      #kepala bapak kau rosmah

      Delete
    16. apa ke bodoh nya geng ni. cukai apa ke bendanya? kau nak cukai dari dia org tu, kau tunggula beberapa tahun. tu la....suruh pi belajar, tak nak, buat2 pandai!

      Delete
    17. Mr J...dari sorang sahabat kpd sahabat yang lain, pada pendapat kau bajet PH yang baru mereka bentangkan tu mampu direalisasikan sepenuhnya atau hanya lah omongan poltik semata2 untuk menarik sokongan rakyat terhadap mereka...biasalah kan, sebelum berkuasa sanggup dijanjikan bulan bintang, tapi bila dah dicapai mereka..ternyata hanyalah neraka dunia!

      Delete
    18. GN..tak palah cukai ko kata..ni kami kata..kabinet tok najib ko nak pokai..banyak sleweng dan songlap kini dah terkapai kapai..dorang cari jalan nak setel bai..harta kita macam bapak dia punya pi digadai..wang besar masuk dorang sendiri pakai..ko x pakai akai
      takpalah pelabur ko kata..ni tak bro..dah nak melebur.. rakyat nanti dbiar kebulur..rakyat dorang kasi kencing kasi jubur..yg ko pulak asyik main telur..ye ..x gitu..hahahahahahhooo

      Delete
    19. geng dgn j, cerita lebih. bagus cina ni?? aku ada personal experience dealing projek dgn company china dari jiangsu. economic return?? habuk pun takdak! all the workers are chinese from china, sampaikan tukang sapu pun dari sana. apa yg lokal dapat??? tengok aja!

      kau berdua, berangan aja!

      Delete
    20. Cina punya berniaga mudah. Yg bokeh beli, dibeli. Yg tak boleh beli, nereka kasi pinjam tp dgn syarat projek tu bg kat sykt dia. Besok bila dah tak boleh bayar, dia mintak pajakan 99 tahun. Masa tu cucu GN dgn J jadi tukang sapu kat sana.

      Delete
    21. park, itupun kalau dia org bagi jadi tukang sapu. kalau dia cakap nanti, kau nak kerja, jadi cina! haru! baru gn dgn j, terbeliak biji telo!

      Delete
    22. Gn..habis thn ni kami nak habis kepek durian belanda..kami dengar thn depan ribut melanda siap sedia lu..pokok tua dah lanjut usia..habis tumbang tak terkata..pokok muda jadi naungan kita..apa cam?

      Delete
    23. park, you can check what happened in sri lanka. hope this would not happened here, but we have to get ready to pay. miss the payment, bye bye tanah melayu!

      Delete
    24. GN, budget PH ini sebagaimana pakatan mereka sendiri tak pernah masuk akal. Sebahagian analysts cakap 'pluck figures from air'. Cukai dibuang dan subsidi ditambah. Ini bertentangan dgn ekonomi mampan. Hancurlah negara kalau dasar ini dijalankan. Dlm pada itu budget pun tak balance. RM 20 billion boleh tiba tiba boleh muncul dgn 'perbaiki' korupsi. Adakah sesiapa yg tahu korupsi kini 20 billion setahun? Apakah analisa dan langkah PH untuk perbaiki korupsi ini? Masa yg sama bagaimana TDM yg sendiri disiasat CBT boleh perbaiki korupsi? Bukankah pimpinan Penang dan Selangor sendiri didakwa dan disiasat korupsi? Padah hemah saya GN, budget ini hanya nak tipu rakyat. Sebagaimana manifesto pilihanraya mereka yg lepas tidak dipenuhi. Harga rumah Selangor dan Penang sendiri mahal akibat bebanan cukai tambahan pada pemaju. Kini cerita dongeng nak buang cukai dan turunkan harga barang.

      Delete
    25. dad...Tk lah atas perkongsian peribadi kau tu berdealing dgn sebuah sykt dari mainland China..aku langsung tak nafikan kebenaran experience kau tu..tapi kalau kita nak buat generalisasi bhawa semua sykt2 dari China tu mengamalkan kaedah yanf sama, rasa2nya kita tidak berlaku adil kpd sykt2 lain tu. Mungkin kau sebagai sorang yg terlibat secara langsung dgn dunia perniagaan luar pasti tau bahawa SOP utk setiap sykt adalah berbeza antara satu sama lain. Kita kan dah ada dasar yng mewajibkan sykt2 luar yg berurus niaga, membuka kilang atau yang diberikan projek2 pembinaan di sini perlu patuh dengan syarat2 ketat yg ditetapkkan oleh kerajaan, khususnya
      mereka perlu memastikan k/tangan tempatan disemua peringkat memenuhi kuota yg ditetapkan oleh kerajaan dalam sykt mereka.
      Jadi andaian bahawa semua sykt dari China yg beroperasi di Msia mengamalkan urustadbir yg sama spt sykt dari Jiangsu tu adalah tak tepat..jika ia benar2 berlaku spt yg kau sebutkan tu, sewajarnya laporan dibuat kepada pihak berkuasa yg berkaitan agar siasatan dapat dijalankan dan tindakan tegas diambil. Itulah fungsi badan pengawal yang ditubuhkan oleh kerajaan ..untuk memastikan segala peraturan yg telah ditetapkan dipatuhimoleh semua sykt2 luar di Msia!

      Delete
    26. Mr J..TQVM terhadap perkongsian kau yg sangat berinformasi tu. Jadi betullah telaahn rakyat Msia yang mengatakkan bajet PH tu hanyalah sandiwara dan wayang politik untuk kepentingan mereka. Tapi J..malangnya walaupun ramai yg ada kat blog ni dah tau wayang tersebut, mereka masih membutakan maat dan memekkan telinga terhadap kebaikan yamg ditawarkan oleh DSNR dan kerajaan melalui pembentangan ibu segala bajet tempoh hari. Bukannya mereka tak nampak pelbagai insentif yang telah ditawarkan oleh kerajaan kpd semua lapisan rakyat , yg merangkumi seluruh kehidupan sehari2an mereka...tapi masih tidak bersyukur dan berterima kasih. Kasihan yang amat2 sangat pada golongan mcm ni yang bersepah2 kat sini kan, J !

      Delete
    27. Dad, cerita pasal pelabuhann kat Sri Lanka tu semua org dah tahu, cuma puak2 ni buat tak tahu. Entah apa air jampi yg najib bg dia org minum pun aku tak tahu.

      Delete
    28. gn, please check again. most of the company in china belongs to the cp government. they have a commitment to their billion of people for jobs. in the early 2000, most of the projects are in china due to beijing olympics.

      once over, they need to provide jobs for their people. they look out, over seas to bring their money. they went to africa for projects. and they brought along their workers to africa for all those projects. that is the way for them to support their citizens.

      earlier, you mentioned of tax return from all these china projects in malaysia. please get your facts right. all foreign investment has somewhat of a tax holidays up to 10 years. this is not my thing, so you have to check. but there is tax incentive. so, our government have to wait for years to get some taxes, but at that time, our government have to start paying back. for ecrl, it is after the 7th year, we have to pay back. where do we get the money???

      and the project i was in with that jiangsu was not in malaysia. so, no need to report to pdrm or macc.

      Delete
    29. dad..aku tak nafikan kebenaran faktor2 mengapa China kini melabur di luar negaranya..lebih kurang dama macam apa yang Jepun lakukan yang membawa kpd tercetusnya WW2 di Asia..tapi disebabkan oleh desakan uantuk mencari tanah bagi membekalkan makanan kpd rakyatnya yang semakin ramai dan utk mendapatkan beka;an bahan api.
      Tak terfikir ke di negara2 di mana China melabur utk projek2 pembangunan tu, mereka tidak mempunyai polisi ketat berkaitan kuota lokal di dalam sykt2 tersebut, seperti yang ada di Msia. Negar 2tersebut terlalu lenient dalam dasar yang melibatkan pelaburan asing dan ini ternyata telah membawa kepada kesan yang amat buruk kepada negar mereka..dalam hal berkaitan pelabur dan sykt asing yang beroperasi di Msia..we have to stand firm and make sure that they abide with our laws and regulations . Jadi kerajaan dah tentu mengambil pengajaran dan iktibar dari apa yang berlaku di Afrika dan Sri Langka untuk memastikan perkara yang sama tidak berlaku juga di negara kita.
      Kesimpulannya, penguatkuasaan dasar, polisi dan undang2 berkaitan dengan pelaburan oleh sykt2 dari China ini telah diimplementasikan dari awal lagi...kita mestilah tunjuk who's the Boss kepada mereka!

      Delete
    30. Pendapat pakar ekonomi asia pasifik prof johny herber berkata kebergantungan terhadap negara china secara sehala dah berlebihan akan beri kesan jangkamasa panjang yang buruk.di mana pada suatu tahap suara atau pengaruh malaysia tidak lagi diguna pakai atas segala urusan sama ada dari segi ekonomi mahupun politik.akhirnya semua keuntungan dan kelebihan akan dimiliki pihak utama iaitu negara china..


      Tvtiga suku suam suam
      #kepala bapak kau rosmah

      Delete
    31. Whos the boss kepala bapak kau GN..

      Kahhhh kahhh kahhh kahhh

      Delete
    32. 01.24..kita tak heranlah kalau kenyataan seperti itu dikeluarkan oleh mat salleh. Kena lihat sekarang ni China dah jadi salah satu kuasa besar ekonomi di rantau Asia dan dunia, mengatasi Jepun, korea selatan dan Taiwan. sudah pasti negeri2 mat salleh ni melihat China sebagai saingan utama mereka dalam menguasai perdagangan di rantau Asia Pasifik..Australia dan NZ pun tidak mempunyai pelaburan besar luar negara spt China.
      Jadi ruang2 pelaburan di Asia Pasifik yg selama ini dikuasai mereka, kini diganti oleh China. Apatah lagi, dengan Chuna kini menjadi play maker di rantau itu dalam bidang ketenteraan juga dilihat sebagai ancaman besar kpd mereka. Pada aku mereka ini mempunyai stigma bahawa negara Asia tak boleh mengatasi mereka dalam segala bidang telah menimbulkan fobia yang kini mengahantui mereka. Kita jangan lah terpedaya sangat dengan taktik mereka untuk mengujudkan ketakutan palsu terhadap negara China ni. Gunakan lah akal untuk menapis maklumat yang diterima..bukan percaya buta2 aje !

      Delete
    33. Kat china kominis ko ckp ketakutan palsu.kat cina malaysia iaitu rakyat sendiri ko ckp pengkhianat.u ar so stupid....

      Delete
    34. Hmmmm sekarang Geng Najis,Mr Jho, Kejora Kengkang mula menjilat Cina China licin bersih sebab tolong Kepala Bapak bayar IPIC.
      Hilang komen islam,ketuanan,bumiputra, melayu, bugis,RUU 355 PAS,halal,haram
      Tinggal komen
      Cina China best best,great great.
      Cina fahaman komunis no problem we hardly understand bcoz kami 3 ekor have no brain.
      Cina China baik "you help me I help you".
      Cina China tak kira apa gelist kah evengelist kah I love you.
      Wa mau jadi macam lu
      Wa sayang sama lu
      Wa caya sama lu
      Wa jilat kasi lu
      Wa punya kejora tonggeng kasi lu
      Wa tolong sapu melayu kasi lu
      Wa punya Kepala Bapak kasi lu
      Wa klepet kongsi sama lu
      Wa buang kafir harbi lu
      Wa ikut jadi kafir macam lu
      Wa kasi Felda,Mara sama lu
      Wa kasi bini gua sama lu
      Wa sanggup jadi babi kasi lu
      Wa mampos tanam sama lu
      Wa betul2 sayang sama lu
      Wa-lu, Wa-lu, Wa-lu


      Delete
    35. Wak kojola kengkang

      Itu ketuanan melayu apa sudah jadi?
      China sudah jadi taukeh worrr..
      Lu pula sudah jadi Ayam..

      Haiyaaaaaa!!!!!!

      Itulah lu wak kojola kengkang Ting Tong Ting Tong.

      Delete
  19. MENARA YERTINGGI 118 TIADA WANG PETRONAS
    129 BILLION RIZAB PETRONAS TERKUMPOL SUDAH
    NO WONDER KUTTY ALJUBOORI TERLIOR GANAS
    DEPA INGAT ITU WANG UTK ANAK KRONI BEDEBAH?

    KUTTY DI LANTIK 'PM' SEMENTARA
    TUNGGU ALJUBOORI BEBAS PENJARA
    KIKI.. TAK ABIS PUAK RE4MA'C KENA GULA2
    KO INGAT JAWATAN 'PM' MAIN PONDOK2 KA..?

    BERSMBOSSSSS SUMA BARUA BATU API DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA..
    KERAJAAN LEE KWAN YEW CELAKA PERLU DIHAPUDKAN BERSAMA BARUA2 MEREKA DI SINI


    INI KALI LAH... BERSMBOSSSSS. ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berambos mat pork babi tonggek umno

      Delete
    2. Pendapat pakar ekonomi asia pasifik prof johny herber berkata kebergantungan terhadap negara china secara sehala dah berlebihan akan beri kesan jangkamasa panjang yang buruk.di mana pada suatu tahap suara atau pengaruh malaysia tidak lagi diguna pakai atas segala urusan sama ada dari segi ekonomi mahupun politik.akhirnya semua keuntungan dan kelebihan akan dimiliki pihak utama iaitu negara china..


      Tvtiga suku suam suam
      #kepala bapak kau rosmah

      Delete
    3. Itu tv3 tiga suku mau tutup kedai sudah worrr..
      Anak sedara wak kojola kengkang pun sudah hilang kerja worrrr...
      Nanti jadi Ayam laaaa...kat lorong chow kit

      Delete
    4. Najib tak mahu kalah...dia pun mahu dikenang membina bangunan tetinggi. Tapi tersalah langkah, bangunan itu milik orang luar dgn tanah diberi percuma oleh Najib. Si Toyol Isa dijadikan kambing bandot lagi kontot.

      Kes kini jadi kemarahan bukan saja pihak pembangkang, malah orang UMNO sendiri dan dibongkar oleh lidah pengarang mereka sendiri, Berita Harian.

      Itulah padahnya atau dalam balam bahasa Jawa 'Kualat'. Najib derhaka kpd orang yg melindunginya, menaikkannya sehingga jadi PM tapi berpaling tadah & menderhaka kerana memilih untuk dengar cakap bini dan Penasihat Yahudi Zionist.

      Dalah tak amanah & mencuri, dia bertambah sesat bila dia pula memburuk & memfitnah Tun Mahathir untuk menutup tingakah mungkar & aibnya sendIri.

      Najib bagai menggigit tangan yang pernah membantunya semata mata mahu menegak benang yang basah.

      Delete
  20. Kepala bapak kau najis

    ReplyDelete
  21. gn dgn j masih mimpi. otak ada, pakai. pelupusan aset dgn pelaburan banyak beza. yg terjadi sekarang sebab nak bayar ipic, ni pelupusan aset.

    ini bermaksud, aset tu china tanah besar punya. ini bukan investment! use your brain!

    for the chinese, of course it is their investment. for malaysia, another piece of ours gone! what do we get from this disposal??? money to pay ipic. that is all.

    ReplyDelete
  22. Pembahagian aset 1MDB kepada syarikat dari China membantu mengumpul dana untuk membayar hutang AS $ 602.7 juta kepada Syarikat Pelaburan Petroleum Antarabangsa (IPIC) Abu Dhabi menjelang akhir tahun, menurut Straits Times Singapura.

    Laporan itu, yang menyebutkan sumbernya, berkata 1MDB menjual instrumen kewangan dan kepentingan oleh dua entiti berkaitan 1MDB yang memegang tanah di utara Pulau Pinang dan sekitar Pelabuhan Klang.

    "Para pegawai kerajaan Malaysia menolak untuk mendedahkan pembeli dalam urus niaga hartanah tetapi seorang eksekutif kewangan yang rapat dengan situasi itu menyatakan kebimbangan jika ekuiti dalam entiti hartanah 1MDB akhirnya dikawal oleh perusahaan milik negara China'.

    "Eksekutif enggan mengulas lanjut," baca laporan itu. Malaysiakini tidak dapat mengesahkan tuntutan tersebut secara bebas.

    1MDB mendakwa memperoleh 234 ekar tanah di tanah utama di Ayer Itam, Pulau Pinang untuk RM1.38 bilion pada tahun 2013.

    Di Selangor, 1MDB memperoleh sebidang tanah seluas 310 hektar berhampiran Pulau Indah berhampiran Zon Bebas Pelabuhan Klang pada tahun 2014.

    Sebelum ini, 1MDB telah merancangan untuk membangunkan dua bidang tanah itu, tetapi rancangan itu gagal setelah 1MDB menghadapi masalah kekurangan aliran tunai dalam skala yang besar.

    Kepentingan China dalam aset 1MDB tidak mengejutkan. Setakat tahun lalu, Financial Times telah melaporkan bahawa China dan Malaysia sedang berbincang untuk menyelamatkan 1MDB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Felda tetap di hati najib kikiki

      Delete
    2. Hoiiiiiii appandi apundek Ag Kebanggaan najib.langsung kau tak mahu komen ek isu felda ni


      Itu hari isu belon kuning punya la sebok kau anak beranak nak dakwa orang itu ini..kes banglo sejuta pon sampai tak sempat2 makan nasi sebok kau follow up sampai ke peneng

      Mmg nak kena humban dalam kandang babi betul la dia ni lepas pru nanti

      Delete
    3. patutlah tanah-tanah kowtim ngan china tanah besar..melabur cincai cincai smpai beghutang.. masuuuk wang besar 2.6 bilion tu..sendiri punya ac..komisen dia lah tu..dah lama buat keja sibroker ni..ini dkatakan berjiwa besar..mengikis meraut mengaut selagi boleh nak dpeghabihkan..melayu serta melayu UMNo punya angkara yg bg dia kuasa..rasakanlah melayu..kami melayu juga tp memang x pilih UMNOBN..kini..akn datang..nak teghajang adalah..kadang kadang kami rasa nak mencarut juga..cukuplah dgn hahahahahahhihihihihooo

      Delete
  23. Bayangkan klu 1MDB x pernah ujud ..
    Tiada hutang .. tiada aset yg terlepas.
    Atau bayangkan 1MDB diuruskan seperti yg sepatut nya , pinjaman digunakan utk pembangunan & pelaburan yg diwar war kan .
    Salah siapa ? Pak pandir ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hutang biase la bisnes

      Cuma time bayar udah ler bayar salah kompeni ,pastu hangus tak tuntut blik kat kompeni palsu tu

      Bayar lagi sekali,lewat lah pulok

      Lagiiii...udah lewat kene la bunga lagi kot atas.

      Macaiiiii umno bawah2 tu kembang kempes idung bila abis bayar.tapi itu baru pokok je derrr...

      Jilake rosmah puaker tu.

      Kikiki

      Delete
    2. Hermm kalau lah ph yang takbir malaysia kompom hebat malaysia aku rasa.

      Delete
    3. 1:48...

      Tapi kita tak boleh buat derkk ajer ttg Najib 'tersilap' bayar kat IPIC palsu tuu, bukan sikit anak tau, berbilyon-bilyon boleh membangunkan Sabah & Sarawak sekali gus.....!!

      Kita wajib mintak Najib bertanggung jawab atas 'kesilapan'nya itu.

      Delete
  24. Apa lagi Malaysia ada.....untuk digadai dan jual...

    ReplyDelete
  25. Kebodohan dapat dibuktikan melalui tujuan dia, cara berurusan, cara berfikirnya, kerangka berfikirnya, naluri spontannya, pembawaan dirinya dan cara dia berbelanja. Orang yg baik, jujur, teliti lagi cermat akan nampak kebodohan najib. Orang yang kemaruk kuasa dan harta memang tak nampak kebodohan najib. Memang najib licik tapi tetap bodoh di mata rakyat kerana tidak berperanan membela rakyat. Adakah kita selamat?????

    ReplyDelete
  26. Hidup Pakatan Harapan,Hidup Warisan

    ReplyDelete
  27. Salam Shah, Dato Rahman jpc, Sdra Othaman Ahamad, John Doe, Dad, serta semua yang mendukung perjuangan PH dalam blog Shah, CG dan KD....

    Pagi ini tadi terbaca PKR's stand on Dr Mahathir to be PM vis the 3 rquirements and a laughable contract to be signed. DR Mahathir is not our idol but a leader who can lead. Now Najib can afford to smile at the what I call as GREED, GREED, GREED and STUPITY BY PKR leadership and Anwar

    PH lose 400 votes from our big families. Most of us wud not be returning back to vote.

    All the best to all of you in your fight to save the country. Remember what we have planned has now gone to the drains.

    Till then......wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro..pendapat kami idola perkara kedua..matlamat perjuangan untuk kesejahteraaan rakyat kita itu yg sungguh penting..pokoknya meraih undi sebanyak mungkin adalah pertaruhan yg mencabar bg mengubah landscapoe politik tanah air ini..andai 400 undi kalian dkepikan bagaimana jadinya..apa bro rasa tak rugi ke? 1 undi pun boleh mengubah segala galanya,ye tak? nak diteruskan ke dgn dtadbir oleh penguasa yg berhantu ni.mohon fikirkanlah masak masak,yg penting kita menang.salam bro

      Delete
    2. It takes 2 to tango. PKR cannot have the cake and eat it as well.

      Wud be heartbroken to see all efforts to save malaysia going to the drains just becos Anwar is the impediment....

      I do not isolise tdm but face the fact that only tdm can head on with najib and win. Anwar and pkr is too weak a challenge becos ke carries monkey on his shoulder.

      Look at fahmi's statement wanting more space for discussion. Election date is too close n yet I r still in disarray. Nurul alone cannot decide for the nation.we malaysians are. But if u set condition....fly kite.


      Delete
    3. One should not forget that Pakatan past Rakyat's popularity has dipped after GE13 & notably when PAS left the coalition.

      But by the Grace of Allah SWT, the new opposition coalition 'Pakatan Harapan' has gained a stronger overwhelming support, notably from rural Malays, with the re-emergence of Tun Mahathir.
      .....And Tun Mahathir with his 5 (five) excellent GE victories behind him revealed his 'secret' that unity without squabbling is the only vital weapon to topple the BN govt.

      Delete
  28. GN,Kojola juga Geng Najib
    Mat Singapork semua merapu
    Berbohong,berbelit perkara wajib
    Masuk kesini semua nak tipu!

    Ada yg kata tak makan dedak
    Cara lain dia melantak
    Projek diharap jawatan dimintak
    Agaknya Si Fuad punya budak!

    Sorang lagi konon Petani
    Tanam sayur setiap hari
    Kata tak pihak kesana sini
    Tapi taksub Klepto Pencuri!

    Antara mereka kuat mencarut
    Benda maknya selalu disebut
    Buta mata dan buta perut
    Kebenaran tak nampak,otak serabut!

    Depan mata Felda dikhianat
    Komunis, Yahudi dibuat sahabat
    DAP jugak dituduh lahanat
    Tun Mahathir mahu dirembat!

    Jika ada hendak disebat
    Tentu Pak Klepto para sahabat
    Sontot, Musang, para musibat
    Dalam jawatan semua dirembat!

    Orang kampung semua dah tahu
    Makcik Felda rasa ditipu
    Hutang rakyat pikul dibahu
    Pemimpin mewah bijak menyapu!

    Tak lupa para pencacai
    Negarawan Ulung mereka menghina
    Ameno Bee End hancur berkecai
    Carilah mereka walau dimana!

    ReplyDelete
  29. 07.06..Kami rakyat Msia yang waras langsung tak terkejut dengan pendirian PKR dalam isu pelantikan PM dalam kalangan parti komponen PH. Dari awal lagi dah nampak sememangnya tidak terdapat kesepaduan dan kespakatan tuntas dalam matlamat dan perjuangan PH.
    Apalah nak di harapkan sangat kepada perjuangan yang meletakkan agenda peribadi parti lebih utama daripada agenda rakyat. DAP nak gunakan Bersatu dan PAN untuk meraih sokongan melayu manakala PKR lebih ghairah untuk agenda mendapatkan pembebasan dari penjara.
    Pada peringkat awal lagi dah nampak perasaan ketidak puasan hati PKR bila TDM dilantik menjadi pengerusi PH..logik akal kak Wan sebagai presiden PKR masih lagi belum 100% dapat menerima TDM yang masih dianggapnya sebagai individu yang telah menamatkan karier politik DSAI, suami tersayang dan menutup langsung peluang menduduki kerusi tertinggi dalam kerajan. Faktor dendam, marah , curiga bercampur baur..nak utamakan suami atau orang yg telah menzalimi suami.
    Apatah lagi kenyataan TDM yang mengatakan DSAI takkan dibebaskan cepat2 bila PH berkuasa nanti , menguatkan perasaan was2 dan ketidakpercayaan kak Wan dan PKR terhadap TDM. Lebih2 lagi TDM sebagai pengerusi PH dilihat terlalu memaksakan agar keputusan2 yang diambilnya dalam PH dipatuhi semua, sedangkan belum pasti kepiutusan itu diterima sepenuhnya oleh mereka. Senang cakap TDM lah menentukan hala tuju PH ikut acuannya dan bukan atas kehendak konsensus.
    Tersangat tepat jika kita ktakan, parti komponen dalam PH ni dilihat seperti lena tidur sebantal, tapi hakikatnya mengalami mimpi asing2 dan langsung tak sama. Jika dalam hal melantik PM ni pun masih bertelagah dan tak bersatu hati, bagaimana pula jadinya negara jika mereka memerintah nanti. Sepatutnya, mereka mencontohi BN yang terdiri dari berbagai2 parti tapi masih bersepakat dalam perjuangan membela rakyat dan perlantikan pemimpin mereka...PH baru ada 4 parti aje, takkan lah tak boleh menunjukkan contoh lebih baik dari BN ? Inilah jadinya jika perebutan jawatan dan kuasa menjadi agenda utama... manakala pembelaan untuk mensejahterakan rakyat menjadi slogan kosong politik semata2!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita perlu menghormati keputusan yang telah dibuat oleh PKR..takkanlah mereka nak membiarkan Bersatu yang baru setahun jagung dan tidak teruji dalam PRU menjadi begitu dominan dalam PH...dan pastinya pengalaman berada di bawah 22 tahun pemerintahan TDM sebagai PM , yang ternyata tak semuanya wangi , sentiasa menghantui pemikiran mereka...takut2lah akan berulang semula!

      Delete
    2. Kah kah kah ! Kau nak hormat keputusan PKR ? Geng najib mau hormat ?? Dei lu mana tahu perkataan hormat ? Hormat sama kepala bapak atau bapok lu tak kasi kaa ? Enna daa deii !!

      Delete
    3. Felda dekat dihati rosmah mansur

      Delete
    4. Someone decribes beautifully of the 3 psychophants who are nuisances to this blog......

      I am writing to highlight the 3 indisputable characters who frequently drop their worthless comments in Shahbuddin, Celah Gelegar and Kluangdiamond blogs namely Mr J, Geng najib and Anonymous who are by definitions stubborn personaliites due to blind loyalty.

      Mr J is known for his continuous strategy of instilling fear in others on issue of FITNAH, DAP, LGBT, LIBERALISM and what have you. Whilst Geng Najib makes his days spinning fictions and falsiities, Anonymous joins the fray calling others by abusive names without feeling guilty.

      Mr J, Geng Najib and Anonymous are always inflexible and always not willing to accept the opinion of others whether it's right or wrong. They stick to their incorrect opinions in order to maintain their psychological stability. They go at lengths (in spite of unworthy) to defend their beliefs even if they were wrong. They cannot admit that they are wrong because this hurts their egos and affects their self esteem in a bad way. They become stubborn in order to not be proven wrong by anyone

      The 3 characters above cannot stand anyone disagreeing with them because disagreeing with them means disagreeing with who they are (associated with Najib). They become very stubborn to the point that they don't even consider the opinion of others.

      We may ask, why? This has got to do with ignorance leading to blind loyalty, meaning having faith in another person, despite that person’s shortcomings and faults. They will put their trust and faith in that individual, and follow and support them against all odds.

      “Najib is a thief and the whole world know it. He is involved in larceny in 1MDB, SRC, Felda, TH, EPF, KWAP etc. He spews lies without feeling any guilt towards all umno members and ordinary Malaysians. He cheated on the cabinet ministers and all in BN leaderships.

      Despite all exposures in overseas courts, local and international media etc, Najib was Umno’s entire world, and they followed him with blind loyalty.”

      As a reward for blind loyalty, Najib has incompetent men at all levels around him. Zahid, Isa Samad, Ermiety (Dep Minister of Toruism), Fake Ku Nan, Annuar Musa, Ahmad Maslan, Tajuddin, Khairy, Nazri etc etc.

      (Anonymous 28 December 2017 at 09:21)

      Delete
  30. FUYOOOOOOOOINKKKKK..

    KIKIKIKI.....ESOK ADA APA YAAA...?
    MACAM ADA PESTA BUNGA TAIK AYAM
    JANGAN LUPA TOMBAK DAN TOPENGNYA
    MUNGKIN CUCU TOK WAN NAK MERENYAM...

    BERAMBOSSSSSSS.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ESOK ADA SINGAPORK BRO. JEMPUTLAH. KAN MU TAK SABO SABO MAU BER-SINGAPORK. SILAKAN BERAMBOSSS !

      Delete
    2. Felda tetap di hati najib

      Delete
  31. PKR khasnya its leadership can be equal to or more appropriate to live in fantasy, believe in fiction and ride on falsity. GN, mr j and wud be happy.

    To PKR supporters in this blog, Anwar is not everything. Malaysia is. He was given the chance in the court but chose to issue statement from the dock. All conditions set are laughable. We will not go back to vote.

    Period

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. bro 9:26....

      One should understand that squabbling over the post could dishearten its supporters and compromise its campaign.

      In my opinion, the Pakatan Harapan leaders understand that the important matter before appointing a Prime Minister is to win the election.

      Therefore the voters’ sentiment needs to be taken care of and be prioritised. Howevver one should remeber there is no guarantee that those who have voted Pakatan Rakyat in GE13 will maintain their support for Pakatan Harapan in GE14.

      One should not forget that Pakatan past Rakyat's popularity has dipped after GE13 & notably when PAS left the coalition.

      But by the Grace of Allah SWT, the new opposition coalition 'Pakatan Harapan' has gained a stronger overwhelming support, notably from rural Malays, with the re-emergence of Tun Mahathir.
      .....And Tun Mahathir with his 5 (five) excellent GE victories behind him revealed his 'secret' that unity without squabbling is the only vital weapon to topple the BN govt.

      Delete
  32. Nampakgayanya, sebagai persediaan TN50, orang-orang Melayu mesti mula menghantar anak-anak ke SRJKC... dari sekarang supaya bila mereka besar nanti, tidak lagi berasa jijik terhadap anjing & babi.

    Najib sendiri berjanji akan mempertahankan Sekolah vernacular selagi ada bulan & bintang dan beliau sudah pun berjanji mahu bina lebih banyak lagi SRJK(C).

    Contohnya, di Puncak Alam yang bermajority Melayu pun Najib mahu bina SRJKC. Mungkin Najib segan nak berterus-terang dengan Melayu supaya mula menghantar anak-anak ke Sekolah Cina. Mungkin pada fikiran Najib, Melayu akan tersedar sendiri, nanti... apabila pelaburan dari Negara Komunis China semakin banyak... baru Melayu akan terima hakikat, bertapa pentingnya Bahasa Mandarin demi kelangsungan hidup.

    Oleh yang demikian, tidak mustahil SRJK(C) akan menjadi 'Aliran Perdana' persekolahan menjelang TN50 atau tahun 2050 nanti dan lama-kelamaan Sek. Keb akan terpinggir dan terus pupus.

    #Hidup UMNO-Najib, Hidup Jho Low.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng najib n kejora pun dah mula memuji kerajaan china...hurmmm

      Delete
    2. Itu wak kojola kengkang ting tong ting tong sudah jadi Ayam maaaaaa....

      Delete
    3. - Cina DAP terus menerus memberi peruntukan besar kpd Majlis Ugama Islam di Penang.

      - Cina DAP memberi ganjaran & pengiktirafan kpd kanak2 Islam yg hafiz Al Quran.

      - Cina DAP tidak membunuh seorang pun umat Islam di Penang, berbanding dgn sahabat Najib China Komunis yg menindas & membunuh jutaan umat Islam di negara tembok besar Republik China Komunis.

      - Cina DAP tidak menembak mati Pengasas Ambank kerana melaporkan Najib menerima berbilyon dalam akaun banknya.

      -Cina DAP tidak membunuh & menyimen Pegawai Penyiasat pejabat Pendakwaraya setelah si mati menyiapkan 'Kertas Pertuduhan' penyelewengan 1mdb oleh penasihatnya, iaitu Najib Razak.

      - Cina DAP tidak menghalang umat Islam berpuasa, sebaliknya China Komusnis melarangnya.

      Siapa sebenarnya KAFIR HARBI...Cina DAP atau Cina Kesayangan Najib, China Komunis......????

      Delete
  33. "Divestment of 1MDB assets to companies from China helped raised funds to repay a US$602.7 million debt to Abu Dhabi's International Petroleum Investment Company (IPIC) by year-end, according to Singapore's Straits Times.

    The report, citing sources, said 1MDB sold financial instruments and stakes by two 1MDB-related entities which held land in northern Penang and around Port Klang.

    "Malaysian government officials declined to identify the buyers in the real estate transactions but one financial executive close to the situation said that the equity interests in the 1MDB real estate entities were acquired by 'concerns ultimately controlled by Chinese state-owned enterprises'."
    --------------------------------------------
    Satu persatu tanah pusaka milik bangsa habis diserahkan oleh Najib kepada orang asing untuk meyelesaikan hutang2 akibat penyalahgunaan, pencurian & pemborosan Najib & Rosmah.

    Terbaru, akbar Straits Times melaporkan Najib menjual tanah 1mdb di Penang & Pelabuhan Kelang kpd China Komunis untuk melunaskan hutang 1mdb kpd IPIC tulen sebanyak US$602.7 bilyon.

    So, after Zionist Yahudi, Arab Dogol, Hippo & Pinklips now turn to pakat with Cinabeng to steal 1MDB money.

    Now Mainland Cinabeng are screwing us in all holes.

    Thank you, Pinklips.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada Cina DAP atau Lim Guan Eng jual tanah P Pinang ke China Komunis?

      Tak dapat nak bayangkan betapa gempaknya 3 ekor psychophant itu jika tanah2 1mdb di Penang terjual ke China Komunis itu dilakukan oleh Lim Guan Eng.

      Nak juga dgr komentar 3 ekor psychophant....

      Delete
  34. Kalau benar berita ini, mmg sah lah DSN membawa malapetaka besar kpd negara, lepas satu, satu lagi.....
    Semoga rakyat Msia semua tahu apa yg perlu dilakukan semasa pru 14 nanti. Sampai pesan yg sama kpd keluarga dan saudara mara kita di kampung dan di kawasan Felda. Bangkit semua!

    ReplyDelete
  35. Awas … Budak Budak Di Larang Masuk!!
    >>> KLIK HERE !! <<<

    ReplyDelete
  36. Mencari Bandar Togel Aman
    Bergabung saja di sini Togel Pelangi
    Bandar togel terbaik dan terpecaya
    http://www.togelpelangi.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...