Sunday, 31 December 2017

SELAMAT TAHUN BARU, AZAM MENYINGKIRKAN NAJIB PALING SESUAI MENYAMBUT KEDATANGAN 2018


Hari ini adalah hari terakhir dalam tahun 2017 dan bermula jam 12.01 minit tengah malam nanti, semua kita akan menyambut kedatangan tahun baru 2018.


Tahun 2017 mencatat banyak sejarah duka kepada rakyat dan negara negara, lebih-lebih lagi dalam perkara-perkara yang dikaitkan dengan Najib Razak.


1Malaysia yang dulu dibangga-banggakan untuk disebut dan diucapkan sudah lama tidak kedengaran dan secara senyap-senyap telah ditukar kepada 1Negara.


Lebih dari itu, kedai runcit 1Malaysia dan kedai buku 1Malaysia pula sudah “tutup kedai” secara rasmi kerana pelbagai masalah operasi yang dihadapi.


1Malaysian Development Bhd atau 1MDB, sebagaimana yang diperkatakan di seluruh dunia dan disedari oleh kita semua, akan terus menghantui masa depan Najib kerana melalui syarikat itulah bertapaknya skandal dan dosa yang tidak mungkin dimaafkan oleh rakyat Malaysia, kecuali beliau dapat dihumban dari puncak kuasa.

Di sebalik gegak-gempita kononnya ekonomi negara stabil dan pertumbuhannya sentiasa sihat serta menaik di bawah Najib yang digelar menukar demokrasi kepada kleptokrasi, MITI akhirnya mengesahkan lapan kilang mutinasional sudah pun menutup operasinya di negara kita.


Apakah petanda semua itu?


Untuk tahun 2018 mendatang, tidak mustahil cabaran yang lebih getir sedang menanti kita semua.


Maka, tahun 2018 juga adalah tahun untuk kita sebagai rakyat yang telah dibebankan dengan GST dan hutang negara hampir mencecah 1 triliion, untuk membuat pilihan dan pertimbangan pula.


Pernahkah setiap kali kedatangan tahun baru sebelum ini, kita sentiasa memasang azam, baik untuk diri sendiri, keluarga, karier dan sebagainya, tetapi sasarannya tidak pernah mengena?


Jadi, sesuai dengan 2018 yang merupakan tahun untuk rakyat membuat pilihan, apa azam paling wajar untuk kita tanam dan tekadkan dalam diri kita?


Apa kata untuk 2018 ini, semua kita mempunyai azam yang sama iaitu untuk menyingkirkan Najib dan seterusnya menumbangkan UMNO serta BN dan sepertimana kata Nurul Izzah, menjadikan beliau diktator terakhir dalam sejarah Malaysia.


Percayalah, inilah azam paling terbaik, tidak saja untuk negara, tetapi juga untuk diri sendiri, keluarga, karier serta masa depan anak-anak kita semua.


Yang lebih penting, inilah juga azam paling mungkin menjadi kenyataan bagi rakyat Malaysia pada tahun 2018 nanti.


Jika sebelum ini banyak azam kita tidak pernah menjadi kenyataan, inilah masanya untuk kita paling mungkin  menyaksikan satu azam menjadi realiti  dalam kebersamaan bersama majoriti rakyat Malaysia yang lain.


Ayuh kita mula  tanamkan azam itu dalam hati kita sekarang juga!!! (ShahbudinHusin 31/12/2017).

191 comments:

  1. (PINGAT EMAS LAGI. HEHEHEE). Selamat Tahun baharu - 2018, Tuan Budin dan semua rakan. Mari kita lebih mengukuhkan keazaman kita menumbangkan BN/UMNO. Insya-Allah kita berjaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat tahun baru Tuan Mahligai, Tn Budin dan rakan-rakan.

      Tahniah sekali lagi beroleh emas.

      In shaa Allah tahun 2018 Najib dan konco-konco akan tumbang lebur dan lenyap.

      Pada 31.12.2018 Najib hanya akan tinggal sejarah.

      In shaa Allah.

      Delete
    2. Jgn terlalu yakin sangat. Mmg rezeki dan gerak kerja kita, sumer Allah yg atur. Tapi mai tang PRU, BN jugak yg menang. Mood rakyat adalah pengecut dan suka makan dedak ja. Yg pasti sumbat dedak ja, kita akan terus melopong dan melopong kebingungan mengapa Allah Taala tak bantu utk tewaskan BN.

      Saya sedikitpun x merasa PH akan menang melepasi 100 kerusi MP. Semua sudah diatur. Ini PRU kene tipu adalah rahsia umum. Katak babi biawak apa lagi sumer dah tahu. RAKYAT MALAYSIA KENA TIPU. Kahkahkah..

      Delete
    3. Tahniah saudara kerana sekali lagi menaiki podium. Manakala utk puak2 non partisan tipuan saya ucapkan podah aje.

      Delete
    4. Terima kasih, Saudara John Doe. Insya-Allah sinar baru menerangi alam negara ini. Amin...

      Delete
    5. Terima kasih, Tuan Park yang budiman. Kita kena tarik orang sekeliling kita menyokong Pakatan Harapan.

      Delete
    6. Selamat tahun baru buat sumer kawan2 sekapal dan jugak Tuan Admin......moga 2018 membuka lembaran baru buat kita dengan kerajaan yg baru....insha-Allah.....ameen.

      Hapuskan kleptokrasi.....rampas semula hak rakyat yg terrgadai.

      Delete
    7. SELAMAT TAHUN BARU BRO SEMUA....
      SEMOGA ALLAH ANUGERAH KEPADA RAKYAT MALAYSIA SATU KERAJAAN BARU(KERAJAAN PAKATAN) TAHUN DEPAN 2018.

      Delete
    8. Yeooppp Phantom...ko kulum sendiri lah buah pelior ko tuh!!!..

      Delete
    9. Salam perjuangan di tahun baru yg bakal menjengah buat bro pakatan bro phantom bro mahligai bro pjl
      Bro john doe bro john storm bro hbm dan anon pakatan serta rakan pakatan yg tak bersama skarang

      Tahun baru dah nak sampai
      Pru dah dekat
      Lawan kita dah start main busuk
      Hati hati

      LAWAN TETAP LAWAN
      JADI PEJUANG SEJATI
      UNDUR TIDAK SEKALI

      Delete
    10. Ada juga yang mencarut di sini. Hmmm...

      Delete
    11. insyaallah, maha perancang. mungkin rahmat utk rakyat. jika d perhatikan semua penyamons dah bekompol dlm kandang umno. dgn takdirNya rakyat dpt lihat jelas jenis penyamons suka menempek pd lubok harta & kuasa. mungkin selama bersama umno tun tak nampak sbb penyamons alim2 kucing masatu. bila tun pencen kucing alim tumbuh tandok dan alhamdulillah, bekompol ramai2 bwh umno. dgr citer pkr pun nk joint d crowd. baguslah tu.
      JD, insyaAllah. pasca pru14, tun adalh alat rakyat utk diperlihat kebenaran ayat Allah. kebenaran akan menang, kebathilan akan tewas. marilah bersama2 kita pohon doa pd yg maha Esa agar 2018 menjadi titik perubahan utk M'sia free penyamons .. amin. salam.

      Delete
    12. Teman nak mintak laluan dari tuan Admin......ni nak lari tajuk dan agak panjang sikit.

      KEPADA PARTI2 KOMPONEN PAKATAN HARAPAN

      Teman bagi pendapat dan nak sentuh sikit tentang "unity" atau penyatuan antara parti2 Pakatan.

      Unity atau penyatuan antara parti2 komponen Pakatan mesti dijaga demi keutuhan Pakatan Harapan dan demi meraih kepercayaan rakyat.

      Kalo nak buat teguran atau kritikan antara parti komponen sendiri.......hendaklah ia dibuat secara TERTUTOP.

      Lihat saja parti lawan.......unity atau penyatuan mereka cukop kuat......hingga kepada perkara2 yg tak logik........pendapat yg tak benas.......idea yg kelihatan bodoh.......kenyataan2 yg tak masok akal......hingga bab2 mengutok orang pon deme keselurohan ahli-ahlinya SEPAKAT bersatu-padu sokong walaupon ianya sesuatu yg tidak bijak dan salah.

      They don't go against each other.

      Teman bukan nak suroh sokong perkara yg salah.......tapi yg teman nak tekankan di sini.........sumer parti-parti komponen dalam Pakatan Harapan hendaklah bersatu hati menjaga nama Pakatan dengan baik.

      Kalo ada perkara yg tidak setuju atau tidak spendapat..........tegur dan kritiklah sesama sendiri secara TERTUTOP.............jangan sampai parti lawan mengambik ia sebagai fakta atau points untuk menjolok telunjuk ke mata kita.

      Kita tengok bagaimana parti lawan.......mereka tidak berlawan dan hentam sesama sendiri.

      Teman imbas kembali bagaimana sikap tamak berebut kerusi pertandingan dalam satu kawasan.............yg mana telah menagkibatkan parti2 komponen Pakatan berentap sesama sendiri dalam satu kawasan pada PRU 13 lalu..........akhirnya kelemahan ini memberi laluan mudah kepada BN untuk menang.

      Ini berpunca dari sikap tamak.

      Sikap ini telah mengakibatkan seluroh parti Pakatan sama2 jatuh dan sama2 kecundang dari menawan Putrajaya.......sama2 yg rugi.

      Jadi teman mohon kepada sumer parti2 dalam Pakatan..........apa saja sikap, cara, kelemahan dan formula dulu yg telah membawak kegagalan anda dari menawan Putrajaya wajiblah dibuang sama sekali dan tidak diulang lagi pada PRU14.

      If we keep doing the same thing......we'll keep getting the same result.

      Jadi tolong......sekarang ini rata2 rakyat sudah bersedia untuk berubah.

      Yg perlu Pakatan buat ialah meraih kepercayaan rakyat saja. Jadi jaga sikap dan cara antara parti2 komponen.

      Jugak perlu ditekan di sini.........letaklah rakyat dan negara sebagai priority..........bukan matlamat dan agenda parti atau individu sebagai perkara pokok.

      Perkara yg sepatutnya menjadi pokok perjuangan Pakatan ialah RAKYAT dan NEGARA.

      Malaysia adalah hak rakyat.......bukan hak mana2 parti atau mana2 individu.

      You work for the rakyat not for your party.
      You work for the rakyat through your party.

      Wassalam.

      Delete
    13. Apa yg deme dpt kalau 1st? Tn budin bg dedak ke?

      Delete
    14. Kami bersama sama kalian
      semua wahai saudara saudara kami yg menentang kebatilan.
      Kami doakan semoga Pru ke14
      2018 titik tumbangnya UMNOBN dan mengembalikan hak Rakyat.
      Pada abang Shahbudin kami ingin ucap terma kasih membongkar segala penyeleweng dibawah kerajaan UMNOBN yg dterajui oleh DSNajib Razak.
      Lawan kita Lawan!!
      Walau pelbagai onak akan kita hadapi pada PRU14 nanti.

      Delete
    15. ...hak rakyat ker..hak Mahazalim dan Mahafiraun dan kroni!!!!

      Delete
    16. This comment has been removed by the author.

      Delete
    17. What Jibbo has stored for us these 8 years?

      Old JIBBO had a farm
      E-I-E-I-O
      And on his farm he had a pig
      E-I-E-I-O
      With a oink oink here
      And a oink oink there
      Here a oink, there a oink
      Everywhere a oink oink
      Old JIBBO had a farm
      E-I-E-I-O

      That's what he stored for us for his alliance with the Republic of Communist China.

      Delete
    18. DAP gelabah gabungan dgn Mahathir 'backfire'
      Posted by SnapShot at 12/23/2017


      Khabarnya DAP tengah kerisauan kerana pembaca Roketkini menjunam turun dan merasakan ada wave pengundi cina terhadap DAP.

      Seorang penganalisa dsn pemerhati politik yang berpengkalan di Australia berpendapat:

      Chin is right to point out that three-corner fights between BN, PAS, and Pakatan will give BN the distinct advantage. But whose fault is that?

      It was DAP who unilaterally cut ties with PAS president Hadi Awang, setting in motion the events that led to Pakatan Rakyat’s demise. And the claim that DAP did that out of principled opposition to PAS’ advocacy of hudud holds little water.

      In 2013, no less than DAP’s national organising secretary Anthony Loke said, “If you don’t rob or steal, there is no need to be afraid of hudud.”

      In the same year, Lim Guan Eng himself clarified a DAP-PAS joint statement by saying, “PAS has the democratic right, on its own, to champion Islam and the concept of an Islamic state.”

      So, why was there ever a need to throw a fit over PAS doing exactly that?

      Worse, with PAS out of the picture, what did Pakatan officials do to shore up their support among Malay voters?

      Delete
    19. perutusan 2018 hipokrit najib

      Kita boleh berbeza pendapat, namun kita juga masih perlu menjaga ketertiban dan kesopanan.
      Read more at https://m.malaysiakini.com/news/407134#S5D1mj3tOFpZFoCw.99



      KEPALA BAPAK PKMAK KO LAH

      sopan ker ayat ko tu.. buat lupak pulak maharaja lanun bugis nih






      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marilah kerja dgn saja. Boleh saya kerjain puan dgn lemah lembut dgn penuh kasih sayang juga. Alhamdulillah..

      Delete
    2. Allahurabbi, ada pulak PERSUGIHAN KEPALA BAPAK macam ni. Semua ini seruan ke jalan kekufuran. Ingatlah dosa pahal tu. Jangan buat perkara celaka macam ini. Saya geram ni. GRRRRRR...

      Delete
    3. Sepupu sepapat Ponorogo gamaknya.....

      Delete
    4. Yeooppp Phantom...ko kulum sendiri lah buah pelior ko tuh!!!..

      Delete
    5. Kempen terus dijalankan ditahun baru dengan lebih pendekatan pada golongan yg tersisih utk berada dalam jemaah
      Dan berjuang menentang kerosakan yg di caca merbakan oleh najib klepet n co

      Dengar cerita ipic punya hutang kali ni settle by china company?

      Mengapa puak lahanat melompat keriangan?

      Company china settle kan payment hutang terma dan syarat kasi pajak satu aset setelah bertimbun aset di cairkan sebelum ni untuk memuaskan nafsu serakah cash is the king lahanat?

      Delete
    6. Tok pawang persugihan pun surender nak membacking najib

      Takat toyol ponorogo
      Najib lagi kuat menoyol
      Dari toyol internasional yg lain

      Ps: kes 1mdb ialah kes bedazzled duit awam yg terbesar abad ini
      Kes skandal watergate pun tak sebesar taik 1mdb

      Toyol mana yg nk disugih wat najib sedang dia sendiri bapak segala toyol

      Klepet tak yah sembunyi
      Klepet depan mata
      Kita tanya
      Ini derma
      Diam diam
      Nah BRIM
      nah dedak

      I luv pm

      But at pakatan we luv u to rotting in hell sinner

      Delete
    7. Yeop RATK........orang bangga tak berhutang......tapi dia bangga dapat bayar hutang.....tak ke bangaaaang tuuu...

      Delete
    8. Yeooppp Phantom...ko kulum sendiri lah buah pelior ko tuh!!!..

      Delete
    9. Persugihan tu patut tuju pd mat klepet yg telah merompak wang negara.. dia pun tamak gila duit elok main persugihan tu

      Delete
    10. Sementara itu, DAP mula desperado dan menyedari congak Lim Kit Siang bersama Mahathir sudah banyak lari.

      Mereka cuba hampiri beberapa parti cina untuk sama bergabung tetapi kebanyakkan enggan.

      Sebabnya Lim Guan Eng angkuh dan Lim Kit Siang pemimpin kuku besi yang tidak tahu kerjasama dan tolak ansur.

      DAP berharap parti cina ini akan dapat tambahkan kerusi untuk PH tapi mereka kata baik bersendirian dan boleh bincang dengan mana2 pihak yg setuju dengan pendirian mereka.

      Mungkinkah pengundi cina fed up dgn DAP dan tidak akan keluar mengundi? Dua2 sama saja kata mereka.

      Jika melayu pun malas mengundi maka parti yg ramai ahli seperti UMNO dan PAS yang mungkin untung. Sama2 kita tengok ...

      Delete
    11. Anon 15:04.....
      Aku malas nak menyumpah kau pada malam ini.....sebab esok tahun baru.
      Aku percaya kamu ini MELAYU tapi nak jadi Politikal analysis bagi kaum cina. Kamu ini pandai 'kecek'(cakap) cina tak?
      .....macam macam ragam manusia tonjol diri disini.....he....he...

      Delete
  3. Manusia hanya mampu merancang... Allah jua la sebaik perancang...

    ReplyDelete
  4. Selamat tahun baru
    habiskan tahun ini dengan tempat 10 teratas


    Ok kan....

    ha ha haaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat dah tu, Saudara John Strom. Teruskan perjuangan. Insya-Allah PH menguasai negara ini nanti.

      Delete
    2. Mahligai Fukatan Haprak dah Nak Runtuh!!! Macam Mahligai anak sedara Mak Lampir Zuraidah....kihkihkih!!!!

      Delete
    3. Hahaha, sudah kehabisan hujahkah saudara 12:35? Bangkrap idea rupa-rupanya geng BN ni. Cis...

      Delete
    4. Kepala dia tu besar kepala mancis jer pun...
      Mana ada akai
      Nama pun bagi tonggek
      Berjalan pun terkengkang kengkang dok pi berniaga kat lorong chow kit tu.
      Malam ni dia mesti berniaga...sebab bangla keluar ramai untuk sambut tahun baru.

      Delete
    5. Ha ha haa..

      memang begitu lah nasib makhluk
      perosak bangsa nih
      walau tiada apa apa modal mereka
      masuk ke sini dengan otak kering..
      sudahnya keburukan itu balik ke kepala bapak dia

      Delete
  5. Kuasa di tangan kita.
    Seharusnya kitalah "yg menentukan" ketika buang undi.
    Harus diingat, sejurus kuasa yg kita ada itu diperturunkan, yg diberi amanah pegang kuasa tersebut pula "yg menentukan" kita.
    Harus bijak tatkala memilih...!

    #LawanTetapLawan
    #Ubah
    #IniKalilah
    #SayNoToBN

    ReplyDelete
  6. FUYOOOOOOOOOOO.....

    CAP MUNGE BRRASSEMBLY SUDAH
    KEMAIN KEJOR DEPA SUMA RIUH RENDAH
    137 BAHAGIAN DI BILANGNYE UMUM DAH
    JOMLAH AHLI DEPA TAK ADE JOMLAH


    KIKIKIKIKI..... JOMLAH AHLI TANGGUH.... KIRJA SONANG PUN BOBOI BANGANG.....


    BERAMBOSSSS....

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

  8. AZAM 2018 SAYA IA LAH HANYA MEMBACA ARTIKEL DAN ISU YANG DI SAMPAI KAN OLEH TUAN BUDIN SAHAJA.

    SAYA BERAZAM TIDAK MEMBACA KOMEN DALAM BLOG INI SEKIRANYA ADA YANG SERONOK DAPAT NOMBOR SATU.. BERBANGGA DAPAT EMAS.. DI IKUTI UCAPAN TANIAH.. ENTAH APA BUGUS SERONOK BUAT KERJA MACAM ITU ENTAH LAH..

    INI BERKAIT DENGAN AZAM SAYA TIDAK LAGI MEMBUANG MASA.

    KAU ORANG SATU KEPALA.. GENG KAU YANG TULIS GENG KAU ORANG JUGA YANG BACA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azam saya untuk tidak menonton TV3, tidak membaca akhbar Utusan Mengampu, Berita Tipu dan apa2 jua media yang seangkatan dengannya.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. Cakap soal nombor satu, pingat emas, dan ucap tahniah itu hanya sekadar sisipan ikatan persahabatan, saudara. Inti stiap isu tidak terjejas. Lebih baik cakap pasal itu daripada memaki hamun dan mencarut. Saudara boleh kemukakan idea bernas dan kita boleh bincang dengan baik. Bukankah perbincangan yang sihat itu mencambahkan fikiran? Yang penting, jangan memaki hamun dan mencarut. Kalau saudara berasa tuan tak selesa, terpulanglah. Saya tetap dengan cara saya - menjalin ukhuwah dan sesekali bergura sambil membahaskan isu semasa.

      Delete
    3. Anon 12.16 sah seorang yg boring, no sense of humor, apa pun tak boleh dan muka pun selalu masam dengan misai melentik. Hampeh.

      Delete
    4. 1301...kalau ko tak nak tengok TV3 ramai lagi orang lain nak tengok...bak pi lah lu....

      ko mesti baca suara keadilan yg tak berapa nak adil tuh...

      cian aku kat Bang Non dan Pkr...Reformasi Bang Non dah sunyi sepi dikerjakan dek Mamak Matdey...padan muka ...belum apa2 dah kena kincin Pkr sama ini Mamak...kihkihkih...

      Delete
    5. 1319
      Media prima dah bangkrap lagi byk cakap. Bayar gaji separuh atau keje 6 bulan dlm setahun. Phuii

      Delete
    6. ...aku tak ambik tahu....

      Delete
    7. Jangan lah nak guna alasan sisipan ikatan persahabatan lah..menjalin ukhuwah bagai lah...no sense of tumor bagai lah...

      Itu yang saya cakap geng itu yang komen geng itu balik yang baca..

      Kita nak orang yang datang blog ini dari berbagai bentuk fikiran dan latar belakang orang, yang turut serta dalam blog ini. Sekurang-kurang nya dia orang baca komen yang kita tulis. Jangan kita tulis syok sendiri... konon kerana sporting tapi tak kena tempat.

      Saya selalu ternanti-nanti komen dan tulisan John Doe tapi selepas dia pun sama ucap tahniah .. respek saya dah tak ada... komen John Doe pun saya tak baca ..

      Kalau saya salah Tuan Budin mungkin boleh tunjuk kan jumlah pengunjung samada naik atau turun.


      Saya sekarang cuma baca komen dan isu yang di siarkan oleh Tuan Budin.

      Delete
    8. 1545
      Saya saya saya....
      Everything is about yourself huh!
      You are not considerable to others. You are a type of people who want others only to follow your way. If you dont want to read the comments, shut up. Who cares!

      Delete
    9. Macamana orang suka berebut dapat tempat number Satu, begitu lah saya suka beri pandangan mengenai perkara negatif tentang berebut dapat number Satu.

      U too. U are not considerable person. At least to me...

      Masing-masing ada hak. Hak untuk buat atau ikut cara sendiri. U are wrong .. nobody here want others to follow my way.

      Sayang guna hak saya dan kalau u tak suka.. shut up laa.

      If u read my comment and your comment, definitely u can see the different. Your comment is a type of person who wanted to be the first.

      Delete
    10. Kepada saudara semua..

      Yang paling saya keciwa apabila isu dan tajuk yang di tulis oleh Tuan Budin sangat baik tapi sayang di rosak oleh pengomen berebut nak dapat nombor Satu.

      Tak percaya. Bezakan lah komen saudara semua apabila Tuan Budin menyiarkan isu PAS terutama Tuang Haji Hadi..

      Delete
  9. HAMPIR 38 KALI SEBUT NAMA NAJIB....AL MAKLUM LER...AMBIL KESEMPATAN NAK BALAS DENDAM...BILA LAGI ...SELAGI ADA NYAWA...LAIN ISU TARAK....ORANG TUA RENTA NIH...BUKAN AMBIL PEDULI SANGAT HAL RAKYAT....PADAN MUKA PKR DAN BANG NON...REFORMASI UNTUK BANG NON SEDIKIT DEMI SEDIKIT DAH HILANG..PANDAI JUGAK MAMAK MATDEY SI TUA RENTA NIH!!!CIAN PENYOKONG TEGAR BANG NON!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dendam tak demdam. bersedialah umno utk jd pembangkang. Rakyat dah meluat sgt dah dgn panglima bugis ni..jom tukar

      Delete
    2. aku pun meluat tengok muka si Mamak Matdey Tua Renta tuh!!!

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Tun M ketika berusia 64 tahun (1989), ketrampilannya bukan main segak, handsome & kharismatik.

      Najib kini 64 tahun, kenapa nampak sembab, bertambah botak, beruban habis rambut & misai keciput. Ketrampilan Najib, langsung tak ada umpphh.

      Delete
    5. Tak berapa kerat orang berpengaruh Langkawi mahu jumpa Madey
      Posted by SnapShot at 12/29/2017


      MAJLIS PERJUMPAAN TUN MAHATHIR BERSAMA ORANG BERPENGARUH (OBP) LANGKAWI

      PPBM Langkawi tadakan perjumpaan Madey dengan OBP Langkawi pada hari Krismas 25 di Tok Senik Resort untuk temukan dia dgn seberapa ramai OBP di Langkawi.

      Dgn pengaruh dan aura dia maka diharap dapat diperolehi sokongan dan aku janji untuk membantu PPPBM menang pada PRU-14.

      Selama 2 minggu sebelum kedatangan Madey, Timbalan Madey di Langkawi, Shukor Bahari mula memujuk beberapa individu berpengaruh. Dia mahu yakinkan Madey dgn kebolehannya kerana spotlight lebih kepada Amar Pared dan Firdaus Ahmad.

      Mereka pi pujuk seorang Dato Sobri, bekas imam, tok ayah NGO, bekas JKKK dll untuk hadir.

      Akhirnya yang tiba hanya lebih kurang 30 orang.

      Yang paling berpengaruh hadir adalah Dato' (B) Wan Hariz. B untuk beli dan bukan bersara atau beranugerah. Cek dalam sistem penerima darjah kebesaran takda pun nama dia tersenarai.

      Yang lain-lain hadir pemandu teksi, ada juga la 2-3 orang bekas imam. Paling menarik Ali Selamat dari PAS pun hadir. Pandai PAS hantar spy masuk dalam.

      Takat tu ja ka Shukor Bahari yg dok sapu juga duit sumbangan Yayasan Kepimpinan Perdana bersama bekas Bendahari bakal madu isteri Datok Azimi.

      Dahlah hari tu kumpul2 santai di Tok Senit Resort cuma beberapa kerat dati cawangan situ. Kali ini banyak tu saja mai.

      Delete
    6. Aei .... berita dari blog sunyi sepi ni pun kopi pes masuk sini ???

      Dari The Unspinners tukar jadi Snapshot masih sunyi sepi . Ini nak tumpang blog Budin pulak ....

      Delete
  10. KAD MERAH UNTUK AL BUDIN SONTOLOYO....

    KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...

    ReplyDelete
  11. tahun 2018 akan mencipta sejarah..umno akan berkubur. Kami tetap akan sokong bersatu..Jom tukar

    ReplyDelete
  12. Membebel lah kerja kau budin..tahun baru yang gelap untuk ph..propaganda2 kau dah tak laku..

    ReplyDelete
  13. ASALKAN BUKAN MAMAK MATDEY HELO KITY...

    NUKILAN-AL BUDIN SONTOLOYO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUccccCccKkkkk....kikikikikiki

      Delete
    2. i fuck U...kikikikikiki...siap hayon juboq ko!!!

      Delete
  14. Welcome ²0¹8....


    🌃🌉🌌⛺🎆🎇🌠🌠🌠⛺🎉🎊🎉🎊

    ReplyDelete
    Replies
    1. eeeeeeee....busuknyer kentut....bau petai campur lempok dorian!!!!

      Delete
  15. Tahniah buat BANGANG2,bangsat2 serta haram jadah kepala bapak yg terus menipu diri sendiri.
    Kepada yg bijak menilai baik buruknya kerajaan hari ini ANDA MMG HEBAT!!!
    Kpd pencacai angkat taik low,podah la lu....
    Gua anti penipu pencuri penyangak pembohong dan bacul....mcm sang kepit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yo lah tu...Kepala BANGANG...macam Mamak Matdey Tua Renta kaki Auta....

      Delete
    2. "kami datang untuk membantu BANGUNKAN ekonomi US"

      Dato sri xxxxx bin tun razak
      (aka keramat hidup)

      Delete
    3. kami datang untuk membantu BANGUNKAN ekonomi US"

      Dato sri wak kojola kengkang tongge bin razak
      pjk

      Delete
  16. Tengah malam ini saya & keluarga sambut Tahun 2018 di pulau Temasek bersama semua ahli keluarga adik2 saya.

    AGM pertama berjalan lancar, penuh semangat berkobar-kobar. Perjalanan & penginapan kami guna poket sendiri sebagai pengorbanan ikhlas dgn tekad jitu tanpa mengharapkan imbuhan/dedak dari sesiapa.

    Happy New Year for a new HOPE in Pakatan HARAPAN and not that Hopeless BE END (BN-UMNO).....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...Tak tanye pun....

      Delete
    2. Tahniah bro Othaman. Semangat dan pengorbanan anda inshallah tidak sia sia.

      Delete


    3. othamam


      najib tak berani sambut luar negara


      interpol cari org kuat src yg cucuk duit 47juta masuk akaun ambank


      najib pm pertama kena tangkap masa holiday sambut tahun baru nauzubilah buat malu malaysia kalau terjadi




      BIJAN BABIIII kiiiikiiikiii

      Delete
    4. Babi Dapigs sapa pulak yg dah lepas nih!!!...pi masuk kandang balik lah!!!Menyondol jer!!!

      Delete
    5. Selamat berehat dan beriadah kepada Pak Othaman dan keluarga.
      Selamat Tahun Baru 2018......moga kita sama2 melakar sejarah pada tahun ini......ameen.

      Delete
    6. Tok sah bimbanglah,PPBM ni tak ada harapan nak menang ,paling tinggi pun 2,3 kerusi Parlimen je yg dia boleh dapat ,itu pun kerana di beeri ehsan bertanding di kerusi yg ramai pengundi DApigs,yg sampai bila pun tak boleh terima Umno/BN.Itu pun kalau parti Mat Sabu sanggup berkomporomi,kerana mereka pun mahu kerusi yg dapat subsidi Dapigs tu.PKR pula entah dapat 5 ke 6 kerusi,tentu mahu kedudukan lebih tinggi dari PPBM.Berebut jadi ketua Pembangkang boleh le,jadi PM alahai angan-angan Mat Jenin pun lebih realistik.

      Keadaan sekarang pun dah jauh berubah dari kedudukan 2 tahun yg lalu.Negara berada dalam suasana yg sangat mantap.Ekonomi berkembang mengatasi negara lain,nilai ringgit meningkat tinggi prestasinya juga mengatasi prestasi matawang negara lain ,Pasaran saham juga meningkatkedudukannya tertinggi sejak 2013 ,harga minyak sudah tinggi US 66.00 setong,USd 21.00 melebihi harga yg diambil kira dalam penyediaan budget.Perjalan ktuipan hasil terutamanya GST juga mantap,reseves BNM pun terus meningkat.Dan ygn paling malang bangi Mahathir ialah 1MDB sudah menyelesaikan hutangnya dgn IPIC,Doj pun tak ada khabar berita,manakal TRX dan Bandar Malaysia pula progresive membangun.

      Apa lagi points yg boleh menyokong slogan tipudaya Mahathir' Selamatkan Malaysia'?.Selamatkan dari apa?.Serangan musuh dari luar ,tak ada ,ekonomi baik ,confirm tak bankrupt.So apa lagi?.Itulah menyebabkan Mahathir minta maaf,kok dgn minta maaf tu dia boleh dapat undi simpati.

      Rasanya sebelum Parlimen di bubarkan, PM Najib akan 'bermaharajalela' dgn 'dedak' utk rakyat yg menyebabkan Pembangkang kian meroyan,sakit hari dan melalak macam orang gila.Susidi sana subsidi sini,surat tawaran rumah mampu milik sana ,rumah mampu milik sini,potong harga sana potong harga sini,biasiwa sana biasiwa sini,peluang sana peluang sini.Tak caya tunggu.Pasaran saham akan melonjak garang,iklim perniagaan pun kian memberansangkan yg menyebabkan kaum peniaga merasa lega dan takut utk mengabil risiko bertukar kerajaan.Kalau macam tu nanti ,kerusi DAP pun akan merosot .Keadaan PPBM pula lagilah teruk,belum istihar PRU pun dah ramai yg keluar parti dan hentam parti.Bila istihar PRU nanti,lagi lah teruknya makin ramai yg akan melompat keluar parti.Bersedia lah.

      Delete
    7. Menangkis perpepsi-cola Kojolla @ 13:46.

      CINA SPURA PUN SERIK DEK KERUGIASN BESAR BERURUS NIAGA DGN CHINA KOMUNIS. Ini laporannya......

      SINGAPORE - Singapore state investment giant Temasek Holdings said Thursday its global portfolio suffered its first annual loss since the financial crisis seven years ago as global stock markets were hit by a series of China-linked routs.
      Temasek announced that the value of its global assets was S$242 billion by March, down nine per cent from last year's record S$266 billion.
      The sovereign wealth fund said its net profit over the past year plunged 43 percent to S$8 billion.
      Equity markets worldwide were hammered last summer by fears over China's economy as Beijing announced a shock devaluation of its yuan currency.
      Another rout followed in January and February as questions were again raised about China's outlook and its leaders' ability to handle a long-running growth slowdown.

      Apakah Melayu BE END Najib, J & Kejora terlalu bengap hingga tak ambil iktibar dari pengalaman negara2 lain yg dah kena klentong negara China Komunis?

      Negara Afrika Zimbabwe & negara Sri Lanka dah habis lingkop diratah, dijarah & dijajah oleh Republik China Komunis. Dah buta mata & buta hati ker.......??

      Anonymous Sat, Dec 30, 2017 5:50:00 PM
      Bro Othaman,

      Roll back to 1999 and you find a $30 Billion Suzhou Industrial Park agreement between Singapore and China. The Red Dot lost more than $20 Billion in that project but China gained the infrastructures and whats left that had already been spent, developed, built and piled! You think Malaysia learnt from it from the time Pak Lah took over followed by the 'surgical theft' by the current kleptocrats?

      Back then even the Sing$ was and still a lot stronger to RM!

      It will take Tun M to right the wrongs that is going now and by the grace of ALLAH, may Tun be blessed with enough years for him to layout the game plan and for the next generation to follow through, Amin, Amin, Amin!

      Conniving Chinaman is what Bugis-Pirate took the lead from, like ripping the pages of the MASTER THIEF's BOOK!

      Salam bro, keep up the assault!

      Delete
    8. Woiiii....Diam lah ko!!!

      Delete
    9. Singapura yg dicintai puak DAP dan sebahagian penganut PH mempunyai berbagai skandal dan korupsi. Mungkin model korupsi Singapura ini adalah contoh dan dianggap baik dan halal. Mungkin juga sebab itu korupsi LGE bukan sahaja tidak dibenci bahkan disokong penganut PH.
      Ketahuilah kehilangan USD 24 billion oleh Temasik ada berbagai sebab. Lain dari pelaburan di pasaran Cina mereka juga beli bank yg gagal di Swiss. Lain dari itu Keppel Singapura disaman beratus juta oleh US kerana rasuah. Berbeza dgn 1MDB yg tidak pernah disaman oleh mana mana negara. Hatta lepas bertahun siasat masih belum jumpa bukti.
      Beza dgn Malaysia ialah Cina yg melabur disini. Kalau ada kerugian maka Cinalah yg rugi. Bukan sebaliknya. Ambillah iktibar bagi mereka yg imannya masih mendorong pada kebenaran.

      Delete
    10. Woiiii...pi masuk sekolah dulu laa

      Delete
    11. Cina melabor kepala hotak kau j....malaysia yg bayar depa suruh buat itu ini.ingt suruh free ka j...


      Kalau melabur tu bukak kilang ke,bisnes apam ke,bukak kebun pisang ke kat sini tu baru namenye melabur chor..

      Delete
    12. Mr. J , tolong kamu beritahu apa jenis pelaburan Cina yang bolih mengakibatkan kerugian ??

      ECRL ??? kamu jangan terlalu bangang Mr. J . Malaysia yang kena bayar balik hampir 100 billion , tau tak ????

      Para penjilat "Kepala Bapak Kau " terkinja kinja apabila hutang 1MDB dah bayar .
      Walaunta ni terlupa 1MDB masih menanggung sekitar 40 billion lagi hutang yang berakhir pada tahun 2039 . "Kepala Bapak Kau" termasuk Rhino's Mama dia pun dah terkojol masa itu .

      Delete
  17. malaysia bankrap weiiu


    malaysia bankrap weiii



    malaysia bankrap weiii


    salah najib dan umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. malaysia bankrap weiii...

      1308...pi balik pulau Singapork lah lu...ikut Wak Suman Tempe!!!!

      Delete
    2. This time around I will nerver campaign for BE END-UMNO. I pray & hope the rakyat do not make devastating mistake of voting Rosmah to enable her as pm & finance minister behind the curtain for another 5 years.

      If she's still in Putrajaya, there will be nothing left of the nation's wealth by the time she is through.

      Enough is enough.....!!

      Delete
    3. Sementara itu, DAP mula desperado dan menyedari congak Lim Kit Siang bersama Mahathir sudah banyak lari.

      Mereka cuba hampiri beberapa parti cina untuk sama bergabung tetapi kebanyakkan enggan.

      Sebabnya Lim Guan Eng angkuh dan Lim Kit Siang pemimpin kuku besi yang tidak tahu kerjasama dan tolak ansur.

      DAP berharap parti cina ini akan dapat tambahkan kerusi untuk PH tapi mereka kata baik bersendirian dan boleh bincang dengan mana2 pihak yg setuju dengan pendirian mereka.

      Mungkinkah pengundi cina fed up dgn DAP dan tidak akan keluar mengundi? Dua2 sama saja kata mereka.

      Jika melayu pun malas mengundi maka parti yg ramai ahli seperti UMNO dan PAS yang mungkin untung. Sama2 kita tengok ...

      Delete
    4. Yaa....mari bersatu dengan pencuri kata macaiii umno

      Kikiki

      Delete
    5. Azam hamba nk tgk Mamak Matdey si Tua Renta tak sedau diri n geng masuk penjara. Kalau boleh tahun depan...lagi cepat lagi baik...pintu sel tu siap sebelah menyebelah sama Bang Non Nuar Al juburi...sebab bila teragak jer...senang si Bang Non hentam Juboq si mamak tuh!!!!Maka terbeliak ler mata putih si Mamak tuh!!!kihkihkih...

      Delete
    6. - Cina DAP terus menerus memberi peruntukan besar kpd Majlis Ugama Islam di Penang.

      - Cina DAP memberi ganjaran & pengiktirafan kpd kanak2 Islam yg hafiz Al Quran.

      - Cina DAP tidak membunuh seorang pun umat Islam di Penang, berbanding dgn sahabat Najib China Komunis yg menindas & membunuh jutaan umat Islam di negara tembok besar Republik China Komunis.

      - Cina DAP tidak menembak mati Pengasas Ambank kerana melaporkan Najib menerima berbilyon dalam akaun banknya.

      -Cina DAP tidak membunuh & menyimen Pegawai Penyiasat pejabat Pendakwaraya setelah si mati menyiapkan 'Kertas Pertuduhan' penyelewengan 1mdb oleh penasihatnya, iaitu Najib Razak.

      - Cina DAP tidak menghalang umat Islam berpuasa, sebaliknya China Komusnis melarangnya.

      Siapa sebenarnya KAFIR HARBI...Cina DAP atau Cina Kesayangan Najib, China Komunis......????

      Delete
    7. Othaman, hebat benar sembah evengelis. Kerana dedak Cina sedikit maka tergadailah maruah agama dan bangsa. Dlm pada kafir gula gulakan sebahagian Melayu untuk jual pemerintahan, mereka menentang syariat Islam dan menghalau Melayu keluar Pulau dgn menebas 27 kampung warisan. Malang sebahagian Melayu - dibutakan hasutan atau dedak Cina.
      Fahaman kita tentang agama dangkal Othaman. Melantik kafir evengelis ini sebagai pemimpin adalah haram dan merupakan masaalah aqidah. Berurusan niaga dan pelaburan dgn kafir adalah harus. Sila berusaha kembangkan pengetahuan Islam Othaman. Mungkin terlebih pengaruh JD yg konfiuskan kita. JD banyak spin sejarah dan hukum Islam untuk halalkan yg dah sah haram.

      Delete
    8. Kau tu yg kaki spin J.

      Delete
    9. Mr. J , kamu asyik menakut nakutkan orang ramai dengan mengatakan sedang di halau dari Penang .

      Sedarkah kamu , melayu akan dihalau dari Negara ini jika Malaysia terus membiarkan "Kepala Bapak Kau" bermaharajalela ????

      Delete
  18. Shah azam rakyat sekarang ialah kuburkan hantu raya anjing2 barua2 kepala rasuah penjual negara malaysia umno dan bn semoga pengkhianat ini masuk neraka setelah menyeksa rakyat hingga menderita pergi jahanam umno dan bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. AAh semoga si Mamak yg Mat Sabun kata ...Mahazalim dan Mahafiraun tuh...masuk neraka...Tua Renta tak sedau diri....Rumah kata pi lah lu Mamak Matdey...kubur kata mai..mai ler Mamak Matdey....

      Delete
    2. This time around I will nerver campaign for BE END-UMNO. I pray & hope the rakyat do not make devastating mistake of voting Rosmah to enable her as pm & finance minister behind the curtain for another 5 years.

      If she's still in Putrajaya, there will be nothing left of the nation's wealth by the time she is through.

      Enough is enough.....!!

      Delete
    3. Wooi...Diam lah ko!!!!

      Delete
  19. Replies
    1. "kami datang untuk membantu BANGUNKAN ekonomi US"

      Dato sri xxxxx bin tun razak
      (aka keramat hidup)

      Delete
  20. Utamakan ALLAH bukan Najis!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...Dan, Jangan sama sekali kufur macam Kojolla sampai mencerca Maha Suci Allah meliwat dunia akhirat.

      S E L I S I H .......!!!

      Delete
    2. Woooi...Diam lah ko!!!

      Delete
  21. 39 KALI NAJIB TUA RENTA d'SEBUT SI PUAKA
    CELAKO CELAKO CELAKO SENYAP DI SANA
    SINGAPURA RAMAI TUA RENTA MASIH BERKERJA
    WAK SUMAN BOGIS BODOS BERAMBUS SAJA


    BERAMBOSSSS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA..

    INI KALI LAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. What Jibbo has stored for us these 8 years?

      Old JIBBO had a farm
      E-I-E-I-O
      And on his farm he had a pig
      E-I-E-I-O
      With a oink oink here
      And a oink oink there
      Here a oink, there a oink
      Everywhere a oink oink
      Old MacDonald had a farm
      E-I-E-I-O

      That's what he stored for us for his alliance with the Republic of Communist China.

      Delete
    2. Sementara itu, DAP mula desperado dan menyedari congak Lim Kit Siang bersama Mahathir sudah banyak lari.

      Mereka cuba hampiri beberapa parti cina untuk sama bergabung tetapi kebanyakkan enggan.

      Sebabnya Lim Guan Eng angkuh dan Lim Kit Siang pemimpin kuku besi yang tidak tahu kerjasama dan tolak ansur.

      DAP berharap parti cina ini akan dapat tambahkan kerusi untuk PH tapi mereka kata baik bersendirian dan boleh bincang dengan mana2 pihak yg setuju dengan pendirian mereka.

      Mungkinkah pengundi cina fed up dgn DAP dan tidak akan keluar mengundi? Dua2 sama saja kata mereka.

      Jika melayu pun malas mengundi maka parti yg ramai ahli seperti UMNO dan PAS yang mungkin untung. Sama2 kita tengok ...

      Delete
    3. Felda dekat di hati najib

      Kikiki

      Delete
    4. - Cina DAP terus menerus memberi peruntukan besar kpd Majlis Ugama Islam di Penang.

      - Cina DAP memberi ganjaran & pengiktirafan kpd kanak2 Islam yg hafiz Al Quran.

      - Cina DAP tidak membunuh seorang pun umat Islam di Penang, berbanding dgn sahabat Najib China Komunis yg menindas & membunuh jutaan umat Islam di negara tembok besar Republik China Komunis.

      - Cina DAP tidak menembak mati Pengasas Ambank kerana melaporkan Najib menerima berbilyon dalam akaun banknya.

      -Cina DAP tidak membunuh & menyimen Pegawai Penyiasat pejabat Pendakwaraya setelah si mati menyiapkan 'Kertas Pertuduhan' penyelewengan 1mdb oleh penasihatnya, iaitu Najib Razak.

      - Cina DAP tidak menghalang umat Islam berpuasa, sebaliknya China Komusnis melarangnya.

      Siapa sebenarnya KAFIR HARBI...Cina DAP atau Cina Kesayangan Najib, China Komunis......????

      Delete
    5. "kami datang untuk membantu BANGUNKAN ekonomi US"

      Dato sri xxxxx bin tun razak
      (aka keramat hidup)

      Delete
  22. Sempena tahun baru 2018, komen yg dapat tempat pertama hingga ke tiga disiarkan oleh tuanpunya blog ini iaitu tuan yg terutama datuk seri syed shahabudin , pjk, ppsmi, pt3, srjk(t), ptk, spm, srp, ukk, ussr, cccp, ...bakal mendapat hadiah drpd tuanpunya blog ini iaitu dua bungkus tempe sumbangan wak suman tempe pte. ltd. Sila tinggalkan no tel anda untuk dihubungi oleh penaja wak suman tempe pte. ltd.

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUYOOOOOO.....BANYAK NYE PINGAT SI AL BUDIN SONTOLOYO DAPAT ..PATUT LER RAJIN SENGKANG MATA SIANG MALAM....

      Delete
    2. Kamu datsng tak dialu-alukan, beramboss lagi bagus, FAHAMMMMMMMM......??

      Delete
    3. DIAM LAH KO...MENYONDOL JER...KAT BLOG KESAYANGAN AKU NIH!!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...

      Delete
  23. 1malaysia cuba dikurangkn penggunaannya sebb ia mengingatkn rakyat pada 1mdb.

    1malaysia yg kecil2 hnya beri sedikit manafaat sedangkn 1mdb ialah 1malaysia yg menjadi mala petaka kpd rakyat dn negara.

    ReplyDelete
  24. Pasti akan tertsnya di kalangan ahli akarumbi mereka entah bila mesyuarat cawangan dan bahagian diadaksn tetspi tiba2 dah ada mesyuarat agong...?

    Balik tanya di kampong akan makcik-makcik, pakcik-pakcik, ansk2 saudara dan sdara mara setia dan percaya pada tun samada ada ke tidak dapat jemputan mesyuarat.

    Khabarnya ada arahan yang dikeluarkan untuk pilih 7 org setiap Bahagian utk menghadiri perhimpunan perwakilan pusat tanpa mesyuarat Perwakilan Bahagian.

    Sepatutnya perwakilan Bahagian dipolih dalam mesyuarat Bahagian yang dihadiri oleh perwakilan cawangan

    Macam stail UMNO yg mereka tiru, perwakilan cangsn ke mesyuarat Bajagian pula sepatutnya dipilih dlm mesyuarat.

    Sah mereka langgar perlembagaan PPBM mereka sendiri. Dan sendiri buat perlembagaan sendiri langgar..

    �� ingat 1 juta ahli UMNO dah lompat ke PPBM???? Cawangan meeting pun tak blh buat.

    ReplyDelete
  25. Azam hamba nk tgk mat klepet n geng masuk penjara. Klu tak tahun depan..azam ni dibawa ke tahun2 seterusnya hingga berjaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjara kat Malaysia nihh muat ker nak tampung mereka penyaggak2 yg waduhhh..ramainya.

      Keluasan sel yg ada cukup ker buat saiz hippo...??

      Delete
    2. Azam hamba nk tgk Mamak Matdey si Tua Renta tak sedau diri n geng masuk penjara. Kalau boleh tahun depan...lagi cepat lagi baik...pintu sel tu siap sebelah menyebelah sama Bang Non Nuar Al juburi...sebab bila teragak jer...senang si Bang Non hentam Juboq si mamak tuh!!!!Maka terbeliak ler mata putih si Mamak tuh!!!kihkihkih...

      Delete
    3. "kami datang untuk membantu BANGUNKAN ekonomi US"

      Dato sri xxxxx bin tun razak
      (aka keramat hidup)

      Delete
    4. Tak payah hantar masuk penjara pesalah pesalah umno.kasi humban dalam laut je jimat kos kerajaan PH nanti


      Kikiki

      Delete
    5. Tak payah hantar masuk penjara si Mamak Matdey Helo Kity tuh.kasi terajang dan humbankan ke dalam laut je bagi JAWS makan ...lepas tu suruh Ketua To' Kong sembahyangkan....


      Kikiki

      Delete
    6. Pm najib " felda dekat dihati saya"

      Kahhh kahhh kahhh kahh

      Delete
  26. 54,000 ekar: Mahathir jual negara kepada Singapura.
    ---
    Pada 24 November 1990, Mahathir menandatangani perjanjian untuk membenarkan Singapura mengambil-alih tanah Johor seluas 54,000 ekar (216 kilometer persegi) untuk membina empangan di Sungei Linggiu.

    Singapura hanya perlu membayar RM320 juta ganti-rugi, premium tanah RM388 juta dan sewa tahunan RM30 untuk setiap 1,000 kaki persegi.

    Di bawah perjanjian ini, Singapura juga dibenarkan untuk mengambil air tanpa had dari Malaysia.

    Siapa sebenarnya yang jual negara? Siapa yang sudah gadaikan tanah negara yang sebesar 216 kilometer persegi kepada negara asing?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Perjanjian yg Tun M buat terhad lah bongok, it's lease-hold not unlike what Najib gave free-hold to China Komunis to all the land at Selat Tebrau & Forest City.
      Nak spin & kopipes pun agak2lah, jgn sampai kelihatan kamu nie bengap dan bodoh.....!!

      Delete
    3. Ye ye ye Pak Man , saya 15:42 memang bengap, memang bodoh. Maklumlah saya macai umnobn, bangang2 semuanya, Pak Man bukan tak tau kan! Ampon Pak Man!!!

      Delete
    4. Harap mr j dapt terangkan kepada macai yang masih kabur maksud free hold dan lease hold..

      Kikiki

      Delete
    5. Sory pak othman.saya orang kampong tak belajar cukup.tak tahu apa itu free hold/lease hold.mtk maaf ye pak othman. Saya akan tolak barisan lepas ni.

      Huhuhuhuhuhu....menyesal aku masuk sini

      Delete
    6. Aikkkk kau terus cabut si 15.42 ???

      Delete
  27. Nampak gayanya, semakin hari semakin panas perang mulut diantara pemimpin PKR dan PPBM yang dipengerusikan oleh Tun Mahathir berhubung isu jawatan Perdana Menteri Pakatan..

    Terbaharu seorang ahli politik PKR secara terbuka menegur sifat Tamak yang dipamerkan oleh Ketua Biro Strategi dan Dasar PPBM berhubung satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini.

    [PPBM "NAIK ANGIN" BILA PKR LETAK SYARAT KETAT???]

    Dalam kenyataan tersebut, pemimpin PPBM itu mendakwa isu berkaitan pembebasan Ketua Umum PKR bukan merupakan satu keutamaan Pakatan untuk dijadikan syarat perjanjian.

    Tidak senang dengan kenyataan itu, bekas ahli parlimen Balik Pulau PKR, Yusmadi Yusoff tampil memberi peringatan kepada PPBM supaya tidak menjadi seperti ‘Belanda dapat tanah’.
    “Pepatah Melayu sering mengingatkan adab orang Melayu agar tidak menjadi seperti ‘Belanda dapat tanah’ yang bukan sahaja lupa budi orang memberi ruang tanah tersebut malah menjajah pemilik asal tanah tersebut,” beliau dipetik berkata.
    Yusmadi juga menyindir pemimpin PPBM itu dengan mengatakan mungkin kerana baharu dalam perjuangan rakyat menyebabkan beliau gagal memahami isu melibatkan pembebasan Anwar.
    “Mungkin Rais gagal memahami isu ini kerana baru bersama-sama menyertai perjuangan rakyat yang mungkin asing kepada beliau.
    “Mungkin yang membezakan perjuangan PKR dan apa yang difahami oleh Rais ialah perubahan demokratik di bawah pimpinan Anwar dan perjuangan semata-mata untuk menggantikan PM sekarang,” ujarnya lagi.
    Sebagai rekod, kemelut kepimpinan yang kian berpanjangan dikalangan puak Pakatan Haprak itu dilihat tidak mencapai kata sepakat berhubung isu pemilihan calon Perdana Menteri.

    Laporan terbaru mendedahkan, PKR meletakkan syarat yang ketat ke atas pencalonan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri Sementara Pakatan, termasuk isu pembebasan Si Ketua Penipu tu.

    Terdahulu, satu mesyuarat tertutup dikalangan pemimpin tertinggi Pakatan telah sebulat suara mencalonkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri, manakala Wan Azizah sebagai Timbalannya.

    Namun cadangan itu tidak dipersetujui oleh beberapa orang pemimpin Pakatan yang tidak dijemput hadir ke mesyuarat tertutup tersebut, terutama dikalangan pemimpin PKR yang masih menolak pencalonan yang telah dibuat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. WOOIIII....

      PENYOKONG2 TEGAR DAN OTAI2 REFORMASI NUAR AL JUBURI...SEDAR LE SIKIT...KO ORANG DAH KENA PERMAINKAN SAMA ITU MAMAK MATDEY...TENGOK SEKARANG APA DAH JADI..DEPAN JIJAH KIPAS DOK KATA LAIN BELAKANG KATA LAIN....REFORMASI UNTUK NUAR AL JUBURI TINGGAL KENANGAN...PADAN LER MUKA KO ORANG...BELUM APA-APA DAH KENA KENCING SAMA ITU MAMAK....

      Delete
    2. "kami datang untuk membantu BANGUNKAN ekonomi US"

      Dato sri xxxxx bin tun razak
      (aka keramat hidup)

      Delete
    3. 15:55 mmglah depan lain belakang lain. Cuma ada... depan belakang sama dijolok, sama saja sesedap rasa.

      Delete
    4. Tak kisah pon ape nak jadi.majoriti rakyat yg layak mengundi dah muak prgai najib...ingat fakta pru13 ni

      Barisan 49%
      Pakatan rakyat 51%

      Delete
    5. Terlalu banyak kelemahan najib sbgai pm:

      Cuai
      Tidak punyai integriti
      Lepas tangan
      Tak perihatin
      Cakap kotor(kepala bapak)

      Kikiki


      Delete
  28. Anon 15.55,,,adalah sampah hanyut yg tersadai dalam blog ini, ada hati nk pengaruh orang terima kenyataan bahawa menyokong pencuri lillahitaala, ,,puiii,,,dasar suku sakat kepala bapak dajjal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depan belakang semua dijolok, sama rasa sedap belaka...motto bakal PM kau.

      Delete
    2. Pm najib " felda dekat dihati saya"

      Kahhh kahhh kahhh kahh

      Delete
  29. Kepala taik...buat u turn..macai2 bunga..dapig ...tk pyh bela lah buat masa jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. "kami datang untuk membantu BANGUNKAN ekonomi US"

      Dato sri xxxxx bin tun razak
      (aka keramat hidup)

      Delete
  30. Tahun 2017 Kelepotrasi di PASkan (diluluskan)
    Tahun 2018 Kelepotrasi akan Di PisPuskan ( di hapuskan )
    Malaysia di jangka merdeka Phasa Ke2
    Pusat Pemulehan Ketagihan Dedak akan di tubuhkan
    Semoga Tahun 2018 menjadi Tahun 'Kemenangan Rakyat Negara Berdaulat'
    “SELAMAT TAHUN BARU 2018”

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buangkan UMNOBNPAS yg keroh Taek Low.
      INI AZAM Wajib.
      Ia HARAM disimpan atau sokong.

      Ambil yg PH JERNIH dan BERSIH.
      INI BUKAN AZAM.
      INI WAJIB

      Tanam UMNOBNPAS yg sudahpun SAH reput busuk.
      INI AZAM Wajib.
      Malah HARAM disimpan sokong.

      Rampas tebus semua harta klepet. Tangkap dan hukum Pengklepet dan cacai terompah jamban Taek.
      INI WAJIB.

      Semailah PH utk pulihkan Malaysia.
      INI BUKAN AZAM.
      INI WAJIB.

      Selamat menunaikan keWAJIBan utk Anak cucu, Bangsa,Tanah Air.

      Delete
    2. Fakta jelas 3 pru lepas umno menuju kepupusan.macaiii sila amati fakta keptusan kerusi parlimen ini.kemasukkan tun M dlam pembangkang dijangka memupuskan terus umno di malaysia


      Pru 11
      -barisan 201
      -pakatan 21

      Pru 12
      -barisan 140
      -pakatan 82

      Pru 13
      -barisan 133
      -pakatan 89

      Pru 14
      -barisan 0
      -pakatan 222

      Delete
    3. Mampos la BN kali ni

      Kikiki

      Delete
    4. Syabas 19:46,
      Ulasan berfakta, bukannya auta
      umnobn sudah menggigil sudah menggeletar
      pas pasu parlimen jauh jauh kita kasi lontar
      Lepas PRU14 siap2 ada yg duduk dlm besi pagar

      mari semua warga malaysia,
      TUMBANGKAN KUBURKAN UMNO BN DLM PRU14 NANTI
      MALAYSIA BARU IMPIAN KAMI
      HIDUP PAKATAN HARAPAN

      Delete
    5. Hidup PH???

      hehehe....pakatan yg carca marba ke??

      Guna otak bukan guna emosi!!!

      Delete
    6. Dulu dulu takda isu maut pun nyaris nak kumpow dah barisan kot.ni dah panjang berjela jela kompom lauk barisan

      Kikiki

      Delete
    7. Dapat parti warisan tapau lagi 10parlimen kat sabah.pastu pmbngkang tapau 10kat sarawak,tapau 15felda


      tippppp topppppp pakatan

      Delete
    8. KEM TENTERA BELUM SIAP TAPI DAH ADA PENGUNDI BERDAFTAR LEBIH 80 RIBU TENTERA KAT SITU? APA CITER? TENTERA APA TU??? TENTERA HANTU??????
      eeeeeeiiiii hhhiiiiiii hiiii hiiiiiii.......

      Delete
    9. Kandang babi wak kojola kengkang pun ada di situ.

      Delete
    10. Tak malu ke wei gelagat Ton Madey semalam wahai macai?

      asik2 reka cipta cerita dongeng persepsi ala skrip 40ribu Bangla terbang mengundi PRU13..

      sampai skrg haram takde sapa berani sahkan..buktikan..?? Jijah? Ketom?

      Istighfar lah banyak2.. semakin lambat PRU14 semakin terlondeh aib dan pelan2 jahat Madey dan sekutu2nya..

      Najib memang the best.. patutlah Madey mengamuk.

      Najib clean, reka cerita sampai penjuru dunia.. macam2 chapters.. conclusion semalam rupanya plot2 tu tak lain tak bukan untuk Madey dan Boboi sama2 rebut kuasa jadi PM..

      nk menjarah merompak seterusnya negara.. itu je sebenarnya.. bukan masalah Najib!

      #GoToHellPH

      Delete
  31. HIMPON HIMPON CAP MUNGE DAH BERLALU
    APA YG DI CITER LANSUNG RAKYAT TATAU
    REPORTER PON TAK DIBENAT MASUK DAN LALU
    BODIN CER CITER2 APA YANG DAH BERLAKU..?

    KALAU BAB AGM UMNO KEMAIN DIGASAKNYE
    HIMPON2 CAP MUNGE ABIS DI TUTOP PULA
    APE KE HEE NYE MAMAK JIDIN BOBOI AMANATNYE
    CER CITER APA HARAMJADAH YANG DIKHABORNYE


    KIKIKIKIKI... YEOOPPPP BERAMBOSSSS LA YEOPPP BARUA DAP@SINGAPORK CAP MUNGE APA YG DI BINCANGKAN REPORTER PUN TAK BAGI MASUK... KATE DEMOKRASI DAH MATI KAT MESIA NI....


    KIKIKIKI... YEOOPPPP MOHON BERAMBOSSS BARUA DAP@SINGAPORK NIHH... PENGKHIANAT DAN PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA...


    INI KALI LAH... PRU SPORK KAMI TUNGGGU YEOPP..

    KIKIKIKI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pm najib " felda dekat dihati saya"

      Kahhh kahhh kahhh kahh

      Delete
    2. "kami datang untuk membantu BANGUNKAN ekonomi US"

      Dato sri xxxxx bin tun razak
      (aka keramat hidup)

      Delete
  32. ESOK HARI YANG PALING BERMAKNA UNTUK KEJORA DAN MR J,
    KERANA MEREKA BERDUA AKAN MENDAFTAR DI TAHUN 1.
    SEKOLAH KEBANGSAAN PUTRA JAYA…
    SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH SEMULA
    APA BOLEH BUAT.
    KEJORA TU JANGAN NANGIS LAK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "kami datang untuk membantu BANGUNKAN ekonomi US"

      Dato sri xxxxx bin tun razak
      (aka keramat hidup)

      Delete
  33. MAHPOS OMAR SAH KUAR PAS
    APA KEJADAH DUA NAK DUK LAGI
    KLU ADE PUN ABIHKAN BERAS
    BERAMBOSSSS LA JOIN PARTI KUTY


    KIKIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seorang lagi pejuang rakyat sertai ph...makin kuat la ph lpas ni

      Delete
  34. Dah mula dah tb3 nii..lawak gilaa..kahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semangat ni semangat...kasi mamposssss najib

      Delete
    2. Semangat ni semangat..kasi mampuih Mamak Matdey Helo Kuty...

      Delete
  35. bijan jual felda kata:


    Kita boleh berbeza pendapat, namun kita juga masih perlu menjaga ketertiban dan kesopanan.
    Read more at https://m.malaysiakini.com/news/407134#S5D1mj3tOFpZFoCw.99


    kah kahhhh kaaaahhhhhh


    habisbtu bila sebut KEPALA BAPAK KO tu ada kesopanan ker..


    lerrr lupa pulak perangai kebanyakan org bugis mana ada sopan samtun.. lanun kan..

    siap deme boleh tuduh madey membakar negara dgn kemarahan.. apa punya bahasa mcm ni..


    ye ker sopan santun

    kepala bapak ko lah sopan santun


    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan setakat " Kepala Bapak Kau" saja jadi sebutan dia ...

      Bodoh , bangang , haramzadah , seekor dua ekor pun jadi sebutan hari2 dia .

      Delete
    2. Terlalu banyak kelemahan najib sbgai pm:

      Cuai
      Tidak punyai integriti
      Lepas tangan
      Tak perihatin
      Cakap kotor(kepala bapak)

      Kikiki

      Delete
    3. Semangat ni semangat...kasi Mampuih Mamak Matdey Helo Kuty...

      Delete
  36. Selamat tahun baru bros Pakatan
    Semoga Klepto dapat balasan
    cai2 dihantar ke Tanjung Rambutan
    Ameno ditanam tanpa bernisan!

    Di Putra merdeka kita bersama
    Ikatan kekal walau tak jumpa
    Bukan nak dedak bukan nak glamour
    Tak harap jawatan dari sesiapa!

    Sayang negara bukan mainan
    Di zaman Tun negara mulia
    Pak klepto kini dunia tak kenan
    Lebih jahat dari Hantu Raya!

    Dibantu kabinet, kayu yang reput
    Jugak pencacai sebagai pengikut
    Parti dacing nafas dah semput
    Keris karat rakyat dah boikot!

    Tahun baru azam pun baru
    Semoga klepto terkulai layu
    Kepada rakyat kita nak seru
    Undi Pakatan parti Melayu!

    Makcik felda janganlah takut
    DAP takkan perintah negara
    Ameno kini jangan diikut
    Komunis, Yahudi dah buat sedara!

    Ingat zaman Mahathir,Anwar
    Negara tersohor dunia hormati
    Billions tak masuk poket seluar
    Felda kukuh tak timbang kati!

    Cikgu guru pastinya lega
    Peruntukan sekolah tidak dipotong
    Antara kaum tidak dilaga
    Sokong Pakatan alangkah untung!

    ReplyDelete
  37. Syukur dan Tahniah kepada sahabat kita Sdr Mahfoz,,,,telah kembali ke pangkal jalan ,,,dari bersekongkol dan terjerumus dengan lobai2 malaunta yang aktif menjual agama, dan bershubahat dengan penyamun termasuk juga penyokong2 penyamun yang masuk secara haram dalam blog ini yang sangat di murkai Allah

    ReplyDelete
  38. pas makin lama makin jahanam


    dulu 1999 bersama pkr dap maka pas dapat teganu

    2002 hadi maki DAP sbg evangelist

    maka dtg bala dari allah

    2004 hadi hancur . musnah reputasi hadi sebab mungkir janji dgn barisan alternatif

    pada 2015 hadi maki lagi dap sbg evangelist dan PERCAYALAH BALA HADI HAMPIR..hancur pas !!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Terlalu banyak kelemahan najib sbgai pm:

      Cuai
      Tidak punyai integriti
      Lepas tangan
      Tak perihatin
      Cakap kotor(kepala bapak)

      Kikiki

      Delete
  39. Pas tidak perlu gentar dan gundah gulana seandainya Adun Pas di Selangor menyertai Pkr, Pan atau Dap.

    Pas dikatakan Parti Politik yang terkuat ketika ini. Setiap hari ribuan anak muda mengisi borang keahlian Pas.



    hepy new year




    hati hati semua ada lobai nak jadi polis moral mlm ni tangkap org sambut tahunnbaru


    takebeer !!!
    alohai alohai alohai

    ReplyDelete
  40. Sempena tahun baru...barua mampos dh kuar sujud syukur....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terlalu banyak kelemahan najib sbgai pm:

      Cuai
      Tidak punyai integriti
      Lepas tangan
      Tak perihatin
      Cakap kotor(kepala bapak)

      Kikiki

      Delete
    2. "kami datang untuk membantu BANGUNKAN ekonomi US"

      Dato sri xxxxx bin tun razak
      (aka keramat hidup)

      Delete
    3. Pm najib " felda dekat dihati saya"

      Kahhh kahhh kahhh kahh

      Delete
  41. Malam ni di lorong chow kit ada special cheap sales...mari...mari...murah...murah
    Sekupang sahaja.
    Hisap rokok pun sekupang juga.
    Mari...Mari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sah z ni Tokey Babi Pasar Borong Chow Kit...bukan setakat jual BABI jer...emak ko pun ko jual ...sampai bunting karabau mak kau...suka lah ko tu...Tahun baru ko dapat adek kembau siam...hasil Menonggeng tiap malam kat pasar borong Chow kit...

      Delete
  42. WOOIIII....

    PENYOKONG2 TEGAR DAN OTAI2 REFORMASI NUAR AL JUBURI...SEDAR LE SIKIT...KO ORANG DAH KENA PERMAINKAN SAMA ITU MAMAK MATDEY...TENGOK SEKARANG APA DAH JADI..DEPAN JIJAH KIPAS DOK KATA LAIN BELAKANG KATA LAIN....REFORMASI UNTUK NUAR AL JUBURI TINGGAL KENANGAN...PADAN LER MUKA KO ORANG...BELUM APA-APA DAH KENA KENCING SAMA ITU MAMAK....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruk bro.. jijik hina pakatan diorang..
      aku tak tahu kat celah mana diorang kunun nak membela nasib rakyat dengan kelakuan penyangak2 ini sedang mengatur langkah untuk menjarah kuasa yang mereka tak dapat pun.

      Keduanya begitu dahsyat serangan atas Najib selama ini..dia diainaya begitu dahsyat dengan pelbagai fitnah dan kebencian menular..

      semata2 untuk jatuhkan dia untuk dapatkan kerusi empuk PM kepada Mockeris Boboi Al-Binasa.

      Budak boboi lembap macam tu Madey nak paksa UMNO bagi dia karpet merah jadi PM.. Gila ka apa.. UMNO wadah untuk rakyat bukan untuk penyangak Mugabe Kerala caturkan untuk keturunannya


      Hamidah dah cakap.. KO IKUT CAKAP TUN KO SELAMAT.. KO TAK IKUT JE NAHAS LA KO.. THE TRU DICTATOR.. (live kt TV td)

      Apa lagi macai bodoh nak bangga lagi dengan AGM plastik.. sayap2 pun takde mesyuarat.. lantik hantu ke jadi perwakilan?? GILA punya parti!

      Delete
    2. Hamizura pun cakap...patutler ahli2 nyer Ego dan sombong...Follow the Boss...

      Delete
    3. Pm najib " felda dekat dihati saya"

      Kahhh kahhh kahhh kahh


      Haaaa elok ikut ckap si bugis...habis tergadai

      Delete
  43. Selamat Tahun Gagal 2018 bagi macai parti Tun Gila.

    Dah SASAU teruk perangai Tun Madey.. Istighfar banyak2.. lihat aib dirinya.. dia pun teringin nak kafirkan orang.. mufti puna jadi mangsanya jugak!

    Bukan Najib yang makin aib, dia yang mahin hina. Apalah sangat mereka cipta macam2 isu atas nama Najib akhirnya mengaku juga rupanya nak jatuhkan Najib sebab nak kerusi PM tu.. kasi pada Boboi

    Sudahh lah.. rakyat dha muak. jangan pandang enteng dengan 'sampah-sarap' PPBM sendiri.. mereka takkan duduk diam.. UMNO BN tak perlu campur.. tunggulah saat kehancuran..

    Wallahualam.

    ReplyDelete
  44. MUFTI JUGA KAFIR KATA TUN MAHATHIR
    Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr. Mahathir Mohamad terus menerus mencipta kontroversi dan kali ini dakwaan dilihat cukup berat.
    Bekas Perdana Menteri selama 22 tahun yang terpalit dengan tragedi Memali itu bukan sahaja bertindak menyalahkan mufti dalam insiden tersebut malah menggelarkan mereka sebagai kafir.
    Tanpa sedikit pun menyentuh tentang peranan beliau dalam tragedi hitam negara itu, Dr. Mahathir berkata, sebaik penasihat raja, mufti sepatutnya menyangkal amanat Datuk Seri Abdul Hadi Awang sehingga mendorong berlaku insiden berdarah tersebut.
    “Mengapa mufti berdiam seribu bahasa, seolah-olah mereka bersetuju. Kalau mereka setuju pendapat itu, mereka tidak masuk parti Pas, maka mufti kita juga kafir dan orang yang dinasihati mufti juga kafir.
    “Mengapa amanat ini tidak disangkal sehingga kini,” katanya ketika menyampaikan ucapan penggulungan sempena Perhimpunan Agung Tahunan PPBM, di sini hari ini.
    Tragedi Memali di Baling pada 19 November 1985 memalitkan catatan hitam apabila 18 nyawa terkorban dan ketika banyak pihak menuding perkara itu ke atas bahunya, Dr. Mahathir bertindak menyalahkan bekas timbalannya, Tan Sri Musa Hitam.
    Dalam perkembangan sama, Dr. Mahathir berterusan menyerang Pas sebagai parti yang memperalatkan agama sehingga membawa kepada ketaksuban dalam kalangan ahlinya seperti yang berlaku di Memali.
    “Dalam tragedi Memali ini, empat polis dibunuh yang disangka kafir kerana bekerja dengan kerajaan kafir. Pas sebenarnya adalah parti yang memperalatkan dan menjual Islam,” katanya.
    Sementara itu, dalam sidang akhbarnya, Dr. Mahathir ketika ditanya mengenai kemungkinan beliau bertanding dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) berkata, beliau sedang meneliti tiga kawasan.
    “Saya mungkin akan bertanding di tiga kawasan Parlimen iaitu Kubang Pasu, Langkawi dan Putrajaya. Rakyat memberi gambaran bahawa saya diterima dan mempunyai peluang jika bertanding di sana,” katanya

    ReplyDelete
  45. Kronik dah PPBM dan Allah Taala zahirkan rupa sebenar dan pelan sebenar Madey secara jelas.

    BUkan hal rakyat yang dikesahkannya tapi benci meluap pada Najib..sebab Najib tak bagi jalan untuk Boboi Bengap naik jadi PM..

    itu je..


    macai masih nak ikut lagi ke 'perjuangan' syaitan bertopeng mamak kerala bergelear Ton nih?

    Insaflah sebelum ANDA DISAMPAH SARAPKAN seperti Hamidah..

    kekekekekek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok pada air muka si Mamak Matdey tadi...memang muka pendendam si Tua Renta nih!!!Orang kata muka...'BORO'...

      Delete
    2. Pm najib " felda dekat dihati saya"

      Kahhh kahhh kahhh kahh

      Delete
  46. Kepala taik dh jadi taik kepal...

    ReplyDelete
  47. "kami datang untuk membantu BANGUNKAN ekonomi US"

    Dato sri xxxxx bin tun razak
    (aka keramat hidup)


    Kau nak pm cmni?

    ReplyDelete
  48. tahun baru pencacai tak tidur
    free seorang sebungkus bunga api
    Klepto berpeluh dalam berdengkur
    Ameno kalah dia bermimpi!

    Terbangun tadi bajunya basah
    Peluh dingin sugulnya wajah
    Didalam mimpi parti dah kalah
    Rakyat tak mahu, dia ditujah!

    "Yang,yang.." dipanggilnya isteri
    "malam tadi abang bermimpi
    Kita kalah,, Yang digari"
    Bini pun siku sebelah kiri!

    "abang jangan nak mimpi kalah
    Kalau betul kemana nak singgah
    Habislah kita semput dah lelah
    Beg beg saya siapa nak punggah?"

    "cai cai kita apa nak jadi
    Mana yang menteri kena berhenti
    Ini mesti dah kena badi
    Pendedak kita dok kutuk Tun Siti!"

    Akhirnya mimpi jadi kenyataan
    Rosakkan negara rakyat tak tahan
    Klepto kalah dalam pilihan
    Cai dan menteri lari bertempiaran!

    Goodye, sayonara, selamat tinggal
    Lidah terjelir gusi dah tanggal
    Pentadbiran klepto pasti kan gagal
    Cai2 pendedak...sila meninggal!

    Ada cahaya dihujung terowong
    undi Pakatan mari berbondong
    Negara pulih betulnya lorong
    Pilih Pakatan, terbaek..tak bohong!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...