Wednesday, 13 December 2017

AHLI MAJLIS MARA, ISMAIL SABRI SEPATUTNYA LETAK JAWATAN, KECUALI....


Walaupun Annuar Musa mengatakan beliau telah memaafkan pihak yang menuduhnya terlibat dalam rasuah berkaitan penajaan anak syarikat MARA kepada pasukan bolasepak Kelantan sehingga beliau disiasat SPRM, hakikatnya yang memulakan episod itu adalah rakan-rakan Ahli Parlimen Ketereh itu sendiri.

Ketika Annuar sedang melakukan lawatan rasmi ke New Zealand atas kapasitinya sebagai Pengerusi MARA, Majlis MARA tiba-tiba bermesyuarat secara tergempar tanpa kehadiran beliau dan mengambil keputusan menggantung jawatannya.

Mesyuarat tergempar itu dilaporkan dipengerusikan oleh Dr. Yusof Yacob dan Prof Dr. Abu Azam Md Yassin. Majlis MARA seterusnya melantik Dr. Yusof untuk memangku jawatan Pengerusi MARA.
Selain menggantung jawatannya selaku Pengerusi MAR, Annuar juga kemudian dihadapkan kepada Jawatankuasa Audit Dalaman untuk beliau menjawab segala pertuduhan yang dikaitkan dengannya.

Soalnya, apakah Majlis MARA begitu berani mengadakan mesyuarat tergempar ketika Annuar berada di luar negara jika tidak mendapat restu daripada Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Ismail Sabri Yaakob?

Kenapa Annuar diperlakukan sedemikian rupa?

Tidakkah mereka sedar Annuar adalah Ketua Penerangan UMNO, suatu jawatan yang memberi gambaran beliau adalah orang kepercayaan Najib Razak?

Namun, Annuar kini telah pun dibersihkan namanya oleh SPRM kerana agensi itu mengesahkan tidak akan mendakwa beliau berikutan kekurangan bukti untuk berbuat demikian, meskipun siasatan telah mengambil masa hampir setahun.

Annuar juga digantung jawatannya sehingga kontraknya berakhir dan kini jawatan Pengerusi MARA diambil alih oleh Dr. Awang Adek Hussin.

Maka, apa jadi kepada Majlis MARA yang menggantung Annuar sebelum ini serta kepada Ismail Sabri yang dilihat merestuinya tindakan penggantungan itu?

Di mana air muka mereka sekarang?

Apa pula hasil siasatan Jawatankuasa Audit Dalaman MARA terhadap Annuar?
Jika mereka masih ada air muka dan harga diri, Majlis MARA yang terlibat dalam menggantung Annuar dulu, termasuk jika Ismail Sabri turut terlibat memberi restu, semua mereka seharusnya meletakkan jawatan atas tindakan terburu-buru dan tidak matang itu.

Ternyata tindakan mereka adalah salah apabila SPRM akhirnya mendapati tiada kes untuk mendakwa Annuar.

Kecuali, jika mereka mahu terus bertahan dengan keputusan itu, pilihannya ialah mereka mesti segera mendedahkan hasil siasatan Audit Dalaman MARA terhadap Annuar untuk membuktikan dapatannya benar-benar berbeza dengan keputusan SPRM yang menyatakan tidak cukup bukti untuk mengaitkan Ketua Penerangan UMNO itu dengan rasuah. (ShahbudinHusin 13/12/2017)

105 comments:

  1. Replies
    1. Haha....mahligai where are u. Cepat ambil tempat haha.

      Delete
    2. Apa jadi dengan kontraktor Australia yg bangkrup? Dia dah kemukakan bukti. Mara cerita sikit.

      Delete
    3. Alamak, saya ke rumah kawan lepas Maghrib tadi, tuan. Tahniahlah, dapat PINGAT EMAS. Hebat... Berkaitan posting Tuan Budin ni, memang jelas bahawa SEKIN BANYAK PERKARA PELIK BERLAKU DI NEGARA KITA, KAN? ADUHAI.

      Delete
    4. Nampaknya tuan buat rekod hari ini. tuan komen hanya selepas SEMINIT Tuan Budin paparkan tulisannya. Fuh, hebat...

      Delete
    5. Kali ini kau lepas Annuar..........!!!

      Delete
    6. Bodo ko budin

      Yang suruh pecat nuar adalah najib sendiri. Apa ko bodo ko ni. Najib pun takut nak bela anak buahnya. Sama juga mcm anuar mana ada membela najib isu 1mdb.

      Bodo

      Delete



    7. Dalam dunia politik, sesama UMNO pun misti pandai belakun, supaya pehak luar menjangka krisis akan belaku, dan mereka menjadi alpa, padahal tidak ada apa2 berlaku.

      DAP pun sama pong pang pong pang, marah sana sini, pru esok undi DAP juga.




      Delete
    8. Anuar musa kaki klepet
      Ismail sabri menteri tak maklum
      Ulah yg dibuat jadi terpendam macam harta karun
      Macam lahanat

      Delete
    9. Kes pprt lepas,kes Mara
      lepas juga.kes diakhirat
      nanti boleh lepas ke.siap
      kau anuar

      Delete
    10. Ehh mana ada duit Mara hilang,macam duit 1mdb juga tak hilang pun. Wayang lain saja tapi skrip dan director sama. Walaupun kes di makamah disebut puluh,ratus,ribu melibatkan duit 1mdb duit Mara tapi jawapan nya, mana ada tak hilang pun. Tak percaya tanya PAC,tanya SPRM,tanya PDRM,tanya AG,tanya 3 ekor babi tukang spin
      Mr J Jho ,Kojolla Kengkang dan babi Geng Najis di blog Budin ni. Pu..ki..ayam betul.

      Delete
  2. Kata kata calon pm malaysia selepas najib....


    TIMBALAN Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamidi hari ini mendedahkan seorang bekas pemimpin Umno adalah dalang di sebalik usaha menyingkirkan Perdana Menteri Najib Razak.

    Katanya beliau mempunyai cukup bukti dalam bentuk rakaman bekas pemimpin itu yang mencadangkan agar Najib dijatuhkan sebagai perdana menteri melalui undi tidak percaya di Parlimen pada masa itu.

    “Perbualan ketika perjumpaan dengan bekas pemimpin itu ada dirakam dan rakaman itu juga masih ada pada saya.

    "Ketika itu, saya baru 10 hari dilantik menjadi timbalan perdana menteri, jadi macam mana secara logiknya saya mahu jatuhkan (Najib) kalau baru 10 hari pegang jawatan itu," katanya semasa berucap pada Persidangan Perwakilan Umno Bahagian Jerlun hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bolih percayakah lagi kat Jahid Komedi ni ???

      Mahathir suruh dia tunjukkan bukti I/c dia tertulis Mahathir a/l Iskandar Kutty pun sampai sekarang hampas pun tak ada !!

      Delete
    2. Bila laaaa buah ketereh yg busuk ni lak luruh???

      Delete
    3. Sabar Zack,

      PRU14 kan hado, kojap yo laieeee.....
      Bukan takat mat tereh ni je, seluruh kabinet MO1@najib umnopornoBnpaspork kita kasi luruh semuanya dlm PRU14 niiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    4. Duit mara buat sponsor team bola kelantan masa anuar musa
      Kelab banyak hutang
      Pemain tak bayar gaji
      Tup tup bibi ramjani
      Ambil alih abis duit bayar hutang kelab bayar ansur

      So mana nk cekau duit nk beli pemain baru belanja pengurusan dan pembangunan jangka masa panjang utk kelab?

      Nyata anuar musa menghaprakkan rakyat kelantan umumnya

      Delete
  3. BAGAN DATOH - Kementerian Dalam Negeri akan menyerahkan semua bukti yang mengaitkan Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu dengan fahaman Syiah kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) untuk tindakan lanjut.

    Menterinya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata ia berikutan kes itu telah masuk ke peringkat penguatkuasaan.

    "Segala bukti termasuk bukti Gred A akan diserahkan kepada Jakim kerana kami (KDN) terlibat soal keselamatan manakala soal akidah kita serah kepada pihak berkuasa agama," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Sukan Air Bagan Datoh di sini, hari ini.

    Beliau berkata, sebarang tindakan berhubung kes berkaitan Syiah dibuat oleh Jakim dan Majlis Agama Islam negeri.

    KDN sebelum ini mendedahkan 10 bukti yang dikategorikan sebagai Gred B mengenai pembabitan Mohamad yang juga dikenali sebagai Mat Sabu dengan Syiah.

    Bukti kukuh yang dikategorikan sebagai Gred A belum didedahkan kepada umum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah contoh Menteri Dalam Negeri yang haprak .

      Mengapa tak arahkan Jakim pergi je siasat pusat syiah yang terang dan nyata di Gombak tu ???

      Delete
    2. Pak diny...mana pak tau pusat syiah kat Gombak tu yang pak kat terang2an beroperasi? Selama ni, warga selangor dan Gombak tak pernah dengar pun ada pusat syiah kat situ...ini mesti Pak selalu berkunjung ke pusat tu kot...eeeh pak diny buat apa kat situ..menuntut yee?

      Delete
    3. Saperti juga kamu , saya pun ada mempunyai contact serta penyampai maklumat .

      Bedzanya , contact serta penyampai maklumat saya lebih intigriti dan di percayai .

      Saya tidak guna pakai nukilan manusia yang sudah mati . Juga tidak terpengaruh dengan khabar2 yang kurang pasti saperti sumber yang mengatakan Mat Indera berketurunan bugis .

      Pusat syiah di Gombak ini telah lama wujud . Hanya penguatkuasaan dari ajensi berkenaan saja yang longgar atau "tertidur".

      Delete
    4. Kat lorong chow kit tu pun ada bapok tua syiah.

      Delete
    5. Assalamualaikum semua. Lama saya tak mengomen di sini. Sibuk sikit byk urusan yg nk diselesaikan.

      Pusat syiah tu memang betul wujud. Saya ada beberapa kali lalu di depan pusat tu. Tapi di signboard memang haram xtulis apa2 pasal syiah pun.

      Pada mana2 ahli amno yg xmerasa jam najip bolehla beli melalui lazada je. Xyh kad kredit bayar melalui MOLPAY di mana2 7-eleven. Harga pun baru 15 hengget siap penghantaran. Nak letak muka najip dgn semah sekalipun buleh.

      Wak jahit kemain lagi nak nangkap org syiah. Padahal dia sendiri kemain kamceng dgn geng arqam tu dia ingat org tak tau.

      Delete
    6. Isu syiah hanya nk lencongkan isu semasa yg makin susahkan rakyat sebenarnya
      Kenapa jabatan yg khusus bab akidah tak selesaikan isu syiah?
      Syiah dah wujud zaman tok nenek lagi
      Banteras makan masa

      Better wak jahid settle urusan banteras isu rasuah puak lahanat yg menjarah harta negara

      Dah berak cuci dulu
      Bukan lpas berak terus g makan

      Dulukan mana yg penting terutama isu negara

      Bodoh ada makna
      Nk sembunyi kan ulah
      Timbulkan isu dan kempen yg tak semenggah

      Delete
    7. Jahid nak sumpah laknat
      dalam masjid.hingga kini
      tak pergi sumpah pun.lepas
      ni jahid dimakan sumpahnya
      sendiri dan jadi sumpah-
      sumpah

      Delete
  4. KUALA LUMPUR 20 Mei - Pihak berkuasa sudah memperoleh semua dokumen dan maklumat terperinci mengenai penglibatan tiga pemimpin pembangkang yang dipercayai mendalangi pencerobohan kumpulan pengganas Kiram di Lahad Datu, Sabah pada Februari lalu.

    Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, kesemua dokumen dan maklumat tersebut sedang diteliti bagi memperkukuhkan hujah apabila tiga pemimpin itu didakwa mahkamah nanti.

    "Ketika saya menjadi Menteri Pertahanan, saya ada dedahkan terdapat beberapa individu terlibat membantu kumpulan pengganas menceroboh Lahad Datu dan mereka pernah mengadakan pertemuan dengan kumpulan pengganas Kiram.

    "Semua dokumen dan maklumat terperinci mengenai perkara itu telah kita peroleh dan sedang diteliti dari segi undang-undang untuk memperkuatkan hujah di mahkamah nanti," katanya dalam sidang akhbar sempena lawatan kerja kali pertama sebagai Menteri Dalam Negeri di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman di sini hari ini.

    Yang turut hadir Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Dr. Wan Junaidi Tuanku Jaafar, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar dan timbalannya, Datuk Seri Mohd. Bakri Zinin serta pegawai-pegawai tinggi Polis Diraja Malaysia (PDRM).

    Beliau mengulas kenyataan bekas Ketua Menteri Sabah, Yong Teck Lee, semalam mendesak agar tiga pemimpin pembangkang yang didakwa terlibat dalam insiden pencerobohan di Lahad Datu, didedahkan.

    Sebelum ini, Ahmad Zahid pernah memaklumkan tiga pemimpin pembangkang terdiri daripada dua orang daripada Semenanjung dan seorang lagi dari Sabah dijangka diheret ke mahkamah tidak lama lagi kerana dipercayai mendalangi pencerobohan kumpulan pengganas Kiram di Lahad Datu.

    Menurut beliau, pihaknya mempunyai maklumat terkumpul penglibatan pemimpin-pemimpin itu, namun bukti-bukti kukuh dari segi perundangan sedang diusahakan bagi membolehkan mereka dibawa ke muka pengadilan selepas Pilihan Raya Umum Ke-13.

    Mengulas lanjut, Ahmad Zahid berkata, pihak PDRM dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) akan mengadakan mesyuarat dengan Peguam Negara untuk berbincang tindakan lanjut yang akan diambil terhadap ketiga-tiga pemimpin berkenaan.

    Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan mereka kerana tidak mahu berlaku prasangka atau prejudis apabila kes itu dibawa ke mahkamah.

    "Saya serahkan sepenuhnya kepada pihak profesional khususnya Peguam Negara untuk mengambil tindakan terhadap individu berkenaan," katanya.



    Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130521/dn_01/Dalang-Lahad-Datu-diketahui#ixzz518wSoZo4
    © Utusan Melayu (M) Bhd

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai nak masuk PRU 14 . Cakap je lebih sampai mulut senget benget .

      Itu pun ada cita2 nak hantar bala tentera ke Baitulmaqdis . Teruskan lagi gebang kamu wak jahid dengan Hisham gagap ...

      Delete
    2. 20 Mei punya berita?

      Apa tak keluarkan artikel zaman duit pokok pisang dulu je?

      Memang sah amno dah terbalik zaman. Dari kepala bapaknya sampailah ke penjilat. Sikit hari lagi mungkin ada keluar kenyataan pemimpin amno yg mencadangkan org melesia agar dok dalam gua bagi menangani masalah harga rumah yang tinggi.

      Delete
    3. Malang rakyat malaysia dah pilih pemimpin yg bodoh mengurus tapi pandai menipu mengabiskan
      Harta
      Lepas tu disanjung macam pemimpin contoh
      Pemimpin lak terus membodohkan mereka dgn cerita dongeng dan janji palsu

      Lahanat pada penyokong puak tak guna nie

      Delete
  5. KUALA LUMPUR, 27 Jan – Siasatan yang membawa kepada penemuan Peguam Negara berhubung kes SRC International dan dana RM2.6 bilion dilakukan secara teliti dan menyeluruh, kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

    Beliau berkata setiap bukti dan perkara berkaitan, disiasat dengan mendalam.

    “Tiada siapapun harus mempersoalkan proses undang-undang kita atau kecekapan dan kebebasan institusi di Malaysia,” kata Ahmad Zahid dalam kenyataan pada Selasa.

    Siasatan mendapati amaun didepositkan adalah sebanyak RM2.08 bilion, dan ia adalah sumbangan peribadi daripada kerabat diraja Arab Saudi pada 2013, dan daripada jumlah itu sebanyak RM2.03 bilion telah dikembalikan semula kepada penyumbang pada tahun yang sama.

    Seperti telah dijelaskan, kata Ahmad Zahid tiada syarat dikenakan dengan derma yang telah dibuat kepada Najib secara peribadi, iaitu ia dibuat daripada kepercayaan kepada beliau dan kepimpinannya berhubung isu-isu utama.

    “Saya mengetahui perkara ini selepas bertemu sendiri dengan penderma yang dimaksudkan. Perdana menteri memilih sendiri untuk menggunakan sumbangan (itu) untuk kepentingan parti dan keperluan masyarakat di seluruh Malaysia,” katanya.

    Sambil berkata isu itu terlalu banyak menghabiskan masa, Ahmad Zahid berharap ia tidak diungkit lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko cakap apa? Semua dah baca siasatan Doj dan money trail duit 1mdb sampai ke bank singapore dan ambank. (Kalau tidak, buat apa singapore tutup bank2 tersebut dan yg terlibat didakwa). Sia sia saja boss besar swiss bank letak jawatan. Adeh...sapa ko nak bohong ni?

      Delete
    2. Orang umno mmg pembohong besar

      Delete
    3. Bro zack dowg nie tuli
      Dengar buat tak dengar
      Dah la bodoh
      tak suka membaca
      Tak suka belajar
      Jadi kera di hutan
      Yg disusukan oleh kak ros PERMATA

      Delete
  6. http://taipingmali.blogspot.my/2017/12/tok-wan-mahathir-baru-dapat-hujah-bela.html?m=1

    when the mamak and his zombies doing lies of comparison FOREX and the fallen of ringgit thru lies because of the stupid of his zombies follower...

    kikikikii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu meroyan apa ni ???

      Kalau tak reti nak bentangkan dalam bahasa orang putih , tulis dalam bahasa Malaysia ..

      Delete
    2. Pak diny
      Saya pun tak faham bapok tua tu kata apa

      Delete
    3. Haha bro diny anggap lah si anon ni buat lawak tak jadi

      Delete
  7. Budin , Tak payah la cerita banyak Hal penyamun penyamun ini . Buang masa ,sama la jugak dgn mangkok mangok diatas yg dok merapu panjang cerita keburukan PH , nak cover buruk najib dah tak laku , macam otak kepundek.

    ReplyDelete
  8. Kebodohan sudah mencapai tahap maksima.Beri jam dan pokok musang king kita ambil, tapi pantang jangan sesekali melantik musang berbulu ayam menjadi ketua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas musang jaga mara
      Bagi kura kura jaga mara
      Lpas tu awang adek lak mmg punah majlis amanah rakyat
      Amanah pupus
      Nak mara kehadapan minyak tak cukup
      Terbahai atau tersadai di tepi jalan tak lh buat apa

      Delete
  9. Ini lah si bacul nak menang pilihanraya ke 14. Nak bertanding secara gentlemen tak berani, sebab mengalami sindrom pengecutan testis. Paling senang ,sumbat pemimpin pembangkang dalam penjara dengan pendakwaan yg direka~reka . Umno dah hilang kemaluan. Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
  10. Kopipes Berita komidi yg dah basi kat atas tu , ada kaitan tajuk entri tn shah kali ni ke?

    ReplyDelete
  11. Rakyat Msia ingin mengucapakan setinggi2 tahniah kepaad TDM kerana akan disiasat oleh Polis dalam mas terdekat, berkitan kenyataan beliau yng menghina keturunan Bugis DYMM Sultan Selangor dalam himpunan krepekbasi tempoh hari. Ternyata dan seluruh keluarga serta kerabatnya amat2 tersinggung dengan kenyataan tersebut.
    Kesian jugak pada TDM ni..lepas satu bala, datang pulak bala lain yang menimpanya. Baru petang tadi dirakam kenyataan oleh PDRM berkaitan kes FOREX, kni isu Bugis pulak. Takpe TUN, inilah ganjaran istimewa yang TDM perlu terima kerana mulut TDM yang mcm longkang, takde insuran dan brek tu.
    TDM..jangan risau sangat. Anggaplah apa yang menimpa TDM ni adalah balasan Allah s.w.t secara cash di dunia atas segala apa yang telah Tun lakukan dulu pada orang lain...anggaplah jugak ini semua adalah kifarah atas segala dosa2 Tun tu yee...Aminnnnn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa cerita pula dengan simulut bacul yang tersembur perkataan haramzadah , bangang , bodoh , biol dan sekor dua ekor . ???

      Delete
    2. Pak diny...citer apa pulak yang pak maksudkan tu...tak berapa paham lah!

      Delete
    3. Itu la cara puok umno..paham,sedar,tahu..tapi tetap nak membodohkan diri sendiri buat macam tak tahu dan menyanjung anak tun razak dan keluarga pencurinya

      Delete
    4. Apa lagi yang perlu saya katakan . Baharu saya Nampak , selain buta tuli , rupa2nya GN ni pekak badak !

      Maka tidak heranlah saya apabila "kepala bapak kau" melabel walaunta2 ini bangang , bodoh serta tuli .

      Delete
    5. Undi simpati orang Melayu akan meningkat kepada PH. Dengan JPM masih menguasai tindakan SPRM dan tindakan2 songsang undang2 yang hanya double standard. Ini membantu mood RAKYAT ke arah membenci sikap memilih bulu dalam membuat pendakwaan. Orang Melayu umumnya cepat bersimpati dan tindakan Najib ini wajar dialu-alukan. Sebab itu Tun M nampak terbuka dan Tan Sri Musa nampak lega. Sampai masanya, RAKYAT akan membuat pengadilan melalui peti undi dan nasib mereka akan terletak di tangan pengundi. Jangan rasa selamat sangat sebab kes 30 tahun pun dah boleh dibuka sewenang-wenangnya. Jika BN tewas, tentunya lebih banyak skandal dapat diselesaikan dan tiada lagi kempen perkauman dan sentimen agama dimainkan setiap kali PRU berlangsung. Semoga Malaysia bebas daripada penaklukan BN @ Najib selepas PRU14.

      Delete
    6. geng najib dgn j sama aja. dua2 nya buat2 bodoh, suka mimpi, banyak kawan org tinggi2 dlm jasa, dlm jpm....sampai najib nak gi toilet pun dia tau.

      betapa hebat geng najib ni, dah macam cia....siang tanam sayur, petang petik, pagi esok pegi pasar jual sayur. modus operandi cia....hebattttt kau geng najib....he he he

      Delete
    7. Geng najip tu iya ke dapat jam tissot?

      Jangan dapat jam beli kat gm klang atau kenanga je dah la

      Sbb haram takde kualiti dalam menjawab bagi pihak najip

      Selevel jamal jamban curah je dia ni

      Delete
    8. Gengster najib buat fitnah kata Tun hina bugis dymm sultan.

      Tun sebut najib yg mengaku bugis. Bukan dymm sultan. SEDAP MULUT KO TARIK NAMA SULTAN.. APA KAH NIAT KO SEBENAR GN. KO NAK KAMI MAKI HAMUN SULTAN KER APA. KO NAK PERANG SEDARA BERULANG KER.

      PIHAK JASA PERLU AMBIL PERHATIAN SEBELUM TINDAKAN OLEH SKMM . PASTIKAN WAKIL JASA TIDAK MELAMPUI BATAS.

      Delete
    9. Haha bro dad geng najib nie tok nenek dia GESTAPO dulu tu yg bab risik geng najib handal
      Tapi SOP takde
      Hasil siasatan ke laut lah

      Delete
  12. Kalau lembu kondo leh lps..tak heran lar kalau musang ni pun leh lepas...baik punya protect MO1..xkan nak kena lak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musang ni dak naik taraf ke musang king .

      Delete
  13. Berita gembira buat seluruh rakyat Msia..Harga minyak RON 95 akan turun 4 sen kepada rm 2.25 , RON97 turun 5 sen kepaad rm 2.52 sen seliter manakla disel turun 1 sen kepada rm2.25 sen seliter berkuatkuasa 12.00 t/malam ini. Sudah beberapa minggu, harga minyak turun dengan drastiknya.
    Ini jelas menunjukkann betapa kerajaan melalui slogannya, rakyat didahulukan begitu perihatin dengan nasib mereka dan sentiasa menyelami denyut nadi mereka.
    Nampak sangat betapa janji2 kerajaan untuk meringankan bebanan hidup yang ditanggungoleh rakyat bukan omong2 dan janji2 kosong saja, tapi diterjemahkan dengan tindakan yang konkrit.
    Amat beruntunglah kita semua mempunyai kerajaan yang begitu perihatin. Marilah kita sama2 berdoa gar harga minyak akan terus turun pada minggu2 akan datang...dan jnagan lupa untuk kita menterjemahkan kesyukuran kita kepada keperihatinan kerajaan ini dengan terus mengekalkan mereka sebaagi pemerintah kita dalam PRU14 nanti.
    Bagi saya yang lebih senang berjalan kaki dan menunggang basikal ni, berita gembira tersebut tak memberi apa2 kesan..tapi masih bert/kasih atas jasabaik kerajaan tersebut...Aminnnnn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman PM terdahulu, termasuk TDM, harga minyak taklah cacamarba mcm skrg. Akibat ketidaktentuan ini, byk peniaga yg terpaksa menyerap kerugian. Yang tak tahan terpaksa gulung tikar. Yg masih bertahan, macam cacing kepanasan. Harga barang dah mcm tak ada kawalan. Bulan ni naik, bulan depan sekali lg naik, dan naik dan naik... Hidup golongan bawahan makin tertekan. Jangan kata nak menyimpan, nak makan pun duit tak cukup di tangan. Jadi di mana yg dikatakan berita gembira? Di mana? Dulu masa GE13, PM yg ada sekarang ni janji tak nak naikkan harga minyak, nak turunkan harga kereta dgn berperingkat. Ada harga kereta turun? Kalau janji semudah itu tak mampu ditunaikan, kamu fikir kami masih bak percaya kay dua? Kirim salam.

      Delete
    2. Apalah yg kau jilat sampai berakal versi 30 tahun dahulu? Secawan kopi masa tu harga 50 sen, kini mana nak jumpa lagi kopi harga 50 sen? Harga minyak kini adalah mengikut purata harga purata minyak mentah mingguan yg lepas. Bukan harga minyak semasa. Kenapa? Takde kereta motor yg boleh bergerak dgn mengisi minyak mentah dlm tangki, kena la proses dulu. Semua tu perlukan masa, kos termasuk juga pengangkutan. Harga minyak sering berubah? Ini juga adalah cadangan bernas dpd pemimpin pakatan sanjungan kau, sdr rafizi. So, berseronoklah dgn harga minyak yg berubah setiap minggu. Oh ya, tun mahathir (semasa masih ahli umno) juga pernah memberi cadangan agar suatu masa subsidi bahan api perlu ditarik balik kerana memakan kos yg amat tinggi. Adakah kini beliau lupa juga? Tak mengapalah, usia dah lanjut, ingatan mungkin terjejas sedikit.

      Delete
    3. usin lempung....

      memang la subsidi akan di tarik....tapi bukan waktu yg betul. itu kan yg disampaikan waktu nak start gst. sama jugak, sampai waktu, bumiputra pun dah takde lagi special treatment. itu DEB. itu yg ada dalam wawasan 2020, tapi banyak melayu masih lalai...

      sampai sibugis kepala bapak kau, dia lagi la hemtam melayu ni. dengan cash, melayu ni akan jadi tunggul...ikut aja. itu la yg dia nak...

      kalau tidak, dia takn hina melayu sampai macam tu sekali. klu umporno bungkus, melayu pun bungkus. ingat melayu ni bodoh sangat ke? klu takde umporno, melayu tak boleh hidup?

      yg kau asik cakap dap la hina mlayu, kau tak nampak yang kepala bapak kau tu hina melayu, kau tak sedar!!

      memang lempung kau ni!

      Delete
    4. Jika idea Rafizi dijadikan panduan, boleh dikatakan pentadbiran Najib bukan sahaja ketinggalan zaman. Tetapi juga tiada pemikir sehingga terpaksa cedok idea lama YB Raf. Mungkin pencedok yang masih ada dalam EPU kena selalu buka Youtube INVOKE, supaya lebih banyak idea YB Raf yang baru boleh diimplementasikan dalam pentadbiran Najib yang kurang idea ini. YB Raf memberikan ide dalam perancangan ekonomi beliau untuk menetapkan subsidi minyak pada harga RM1.80 tanpa perubahan dengan mengambilkira faktor membantu mengekang kenaikan kos sara hidup secara domino. Jadi penceduk Najib kena lebih ke hadapan daripada idea YB Raf. Nanti kamu juga yang tak dapat undi RAKYAT.

      Delete
    5. Woiii ayam tua bapok wak kojola kengkang kau nak ky gel ker?

      Delete
    6. En Usin, sila fahamkan maksud tulisan saya. Jika kerajaan sedia ada tak mampu nak kawal harga minyak, tak mampu nak tunaikan janji meteka, maka tiada sebab utk saya mengundi mereka. Tapi bg org lain, itu saya rak tahu sebab undi adala hak mereka. Bahkan kalau mrk tak mahu turun mengundi atau sengaja buat undi rosak itu adalah hak mereka. Dalam negara demokrasi, tiada sesiapa yg boleh mengarahkan utk mengundi parti tertentu. Jadi, kalau anda hendak terus bebal dan dibebalkan itu terpulang pada anda. Mudah2an otak anda yg tak digunakan utk berfikir, akan kekal mahal di pasaran.

      Delete
    7. Dad kedad...Rakyat nak tengok betul ke PH mampu turunkan harga kereta,hapuskan subsidi, beri pendidikan percuma jika memerintah nanti. Macam tak percaya aje janji2 yang too good to be true ni.
      Berjanji macam2 memanglah senang bukan keluar apa2 modal pun...hanya air liur basi aje. Kalau suruh gelandangan tepi jalan kat KL ni pun, mereka boleh buat macam2 janji..tapi persoalannya adakah boleh dilaksanakan...realistik ke janji2 tu berdasarkan kepada senario ekonomi sekarang. Tengok ajelah pada bajet PH yang dikeluarkan baru2 ini dan bandingkan dengan ibu segala bajet yang dibentangkan oleh DSNR...mak cik dan pakcik kat kampung pun boleh namapak manakah yang lebih mesra dan membela segenap lapisan masyarakat dari Perlis hinggalah ke Sabah. Rasanya tak perlulah diperincikan segala insentif realistik yang ditawarkan oleh goverment of the day...cthnya BRIM..dulu PH cakap jika memerintah akan menghapuskan BRIM, tapi menukar kenyataan dengan mengatakan BRIM akan diteruskan pula.
      Kalau dalam isu BRIM pun PH tak boleh ambil ketetapan yang konkrit, apatah lagi dalam isu2 lain yang lebih penting dan besar melibatkan hubungan diplomatik negara , ekonomi dll. Sampai sekarang rakyat masih menunggu spt menunggu buah Madey yang tak kan gugur..pengumuman sapa kah yang menjadicalon PM kalau PH menang nanti. Kalau dalam hal menamakan PM pun tak dapat satu konsensus dan kata sepakat dalam kalangan mereka, bolehkah mereka mencapai kata sepakat dalam hal2 lain?
      Memanglah sebelum menaang pH akan menjanjikan maacm2..kalau boleh bulan bintang pun nak diberikan pada rakyat..tapi hakikatnya bila memerintah nanti, hanyalah neraka dunia yang akan diberikannya ...ini bukan fiksi, tapi realiti yang bakal kita hadapi jika tersalah pilih , semata2 kerana mengikut emosi dan nafsu amarah yang berkobar dalam diri kita!

      Delete

    8. Amalan model Kerajaan Anti Kleptomaniac ada di Pulau Pinang dan Selangor.


      Bajet 2018 ciplak oleh DS Hj Mohd Najib Tun Abdul Razak.

      Delete
    9. Kikiki....try test tgok 1 penggal ph kontrol.baru boleh nilai bro.ini yg kompom dikutuk,dikeji,dihina,diperli perbagai kaum dan bangsa asing pun masih nak simpan.mmg la tak jumpa salah si bijan sebab semua dibagi habuan tak kira anak anjing tompok atau anjing kurap masing masing dapt habuan.so bila nak kena tangkapnyer si keramat hidup tu bak kate sorg perwakilan dari melaka pada pau baru ni

      Delete
    10. GN, nak tau PH mampu melakukan perubahan utk kesejahteraan rakyat dan negara Malaysia mndpt tadbir urus yg baik serta mengembalikan kepercayaan pelabur asing? Mari sama2 kita pastikan Pakatan Harapan menang besar dlm PRU14 nih.

      Moh kita ye Geng Najib....

      Delete
    11. Usin mr j n geng najib ni mmg lahanat
      Berani kata kepala bapak dengar denyut nadi rakyat padahal dowg pun dah kena geromal dgn geng kepala bapak
      Sebab khayal menjilat jubo kepala bapak mereka jadi ketagihan
      DASAR PENJILAT TEGAR

      Delete
  14. SOLDADU MAYA BN NI CARI MAKAN CARA MUDAH - ASYIK SALIN DAN PINDAH (COPY PASTE) KOMEN/BERITA/NARATIF. PEMALAS BETUL. YALAH, KALAU TAK BUAT MACAM TU, MEREKA TAK PANDAI ULAS DENGAN MATANG. YANG SELALU MEREKA BUAT ADALAH MEMAKI DAN MENCARUT. HANYA SESEKALI SAHAJA KITA DAPAT LIHAT ULASAN YANG MATANG. TERUK BETUL...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jafi memang wajar kalau mrk dihadiahkan dgn powerbank pasir dan jam Tipussot...

      Delete
    2. Copy paste dan tinggalkan sebab mereka sendiri tak baca. Bila ramai yang persoalkan kira dah berjaya. Sebab fungsi copy paste untuk alih cerita yang benar kepada cerita fitnah. Mereka copy paste dari blog hantu yang tiada nama sebenar + bukan boleh dibawa ke court... sedangkan tuan blog guna nama sebenar. Jadi cerita siapa yang sepatutnya ada kredibiliti? Lagipun terlalu banyak diversion yang tak masuk akal. Fitnah yang dibawa budak upahan Najib tak perlu dilayan. Kita pun tahu tugas mereka berbayar dan untuk buat apa yang disuruh oleh tuan mereka. Layan sekadarnya dan tarik mereka untuk bincang isu RAKYAT. Ini adalah kelemahan mereka yang nampaknya sangat berkesan. Seperti mereka ini hidup dalam dunia utopia dan Malaysia tak wujud pada mereka. Minum ketum barangkali masa komen?

      Delete
  15. Akhirnya najib umno habis modal cara
    Salah guna kuasa sekat kebangkitan rakyat

    ReplyDelete
  16. Siapa bersuara menegur akan dituduh...kenakan tekanan...disiasat bertali arus...akhirnya senyap....dilakukan semata mata kerana nak kekal berkuasa ..tapi kalau dah menang dan berkuasa...uruskanlah negara ni dgn baik...bukan berpolitik 24 jam..secara tidak langsung rakyat juga diseret sekali..ini membuang masa

    ReplyDelete
  17. Kaum bugis bagus
    Tapi petualang bugis najib yang hancurkan negara
    NAJIB pengkhianat bugis sebenarnya

    ReplyDelete
  18. Budin...Budin..tak paham betullah kau ni.Belum tentu terbukti salahnya..tak pasti hujung pangkalnya, asyik2 suruh orang letak jawatan. Ingat segala masaalah ni boleh diselesaikan dengan suruh orang letak jawatan aje ke?
    Kalau macam tu, negara dalam bahaya yang sangat besarlah...kalau semuanya kena letak jawatan, mcm mana nak jalankan pentadbiran negara dengan berkesan dan efisyen. Apa tah lagi belum terbukti mereka ni melakukan kesalahan, belum didakwa dan dijatuhkan hukum..apa perlunya letak jawatan. Kenapa tak suruh LGE letak jawatan..dah terbukti dia sedang disiasat oleh SPRM kerana penyalahgunaan kuasa membeli banglow bawah harga pasaran...tu hah si Jemin jamban..ada banyak kes ketirisan dan penyelewengan serta salah guna kuasa dalam isu SPLASH, YWARAS dan baru2 ni kes beri projek pasir dan batu pada anak sedaranya, suruhlah dia letak jawatan..kes tu dah disiasat SPRM..tunggu laporan lengkap aje untuk diserahkan kpd pejabat AG.
    Kita kenalah belajar2 berlapang dada dan serahkan tugas menegakkan keadilan kepada yang paakr dan profesional..dalam kes TSAM, dah terbukti tiada bukti2 kukuh untuk mengaitkan beliau dengan kes penajaan tersebut, kita terimalah...berkaitan dengan ahli2 lembaga pengarah MARA tu, mereka pun menjalankan tugas...jika ada aduan mereka siasat, tanpa mengira sapa yang terlibat tersebut. Ini barulah betul2 profesional..siasat tetap siasat tanpa mengira pangkat dan kedudukan. Tidak kah ini dinamakan telus, tidak bias dan tidak mengira bulu?
    Cukup2lah mempertikaikan kedaulatan undang2 di negara kita...pihak luar pun menyanjung tinggi dan tabik dengan sistem judisiari Msia, kita pulak yang memperlekehkannya..pelikkan? Ataupun kerana keputusan pihak2 yang berkaitan tu tak menyebelahi dan memenuhi kehendak kita, lantas kita mempertikaikannya...adil ke macam ni? Lagi sekali berlapang dadalah dan menerima dengan hati terbuka segala keputusan tersebut..ini barulah dikatakan rakyat Msia yang cinta negara!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pungkoq hang dah lama telus...

      Delete
    2. Double standard dan memilih bulu. Dalam keadaan ini, parti Najib akan ada kelebihan untuk mengawal reputasi mereka yang dikenali sebagai kleptokrat mengamalkan rasuah tegar. Tetapi harus diingat, imej Kerajaan Malaysia yang menjadi pertaruhan memandangkan MARA, FELDA, NFC, TH, LTAT, KWSP, KWAP, 1MDB dan semua skandal yang dibersihkan tanpa melalui pendakwaan akan menambahkan keraguan pihak pelabur dan RAKYAT. Double standard dan memilih bulu takkan dapat membantu mengurangkan persepsi buruk. Ketelusan, integriti dan maruah adalah teras perubahan Kerajaan untuk berjaya. Harus diingat, SKANDAL MARA melibatkan hartanah bernilai lebih RM120j. Sumbangan biasiswa yang setara nilainya kepada anak Melayu mampu meringankan beban dan membantu taraf hidup orang Melayu. Malangnya RM120J lenyap dan tiada siapa yang didakwa. Kerugian ini seharusnya dipertanggungjawabkan kepada Kerajaan BN. Semoga RAKYAT dapat mengadili mereka melalui PETI UNDI.

      Delete
    3. 23.50...Rm 120 jutatu hanyalah berdasarkan persepsi...saya faham anda mungkin menyandarkan figure tersebut berdasarkan pendedahan Pizi. Tapi sehingga sekarang ini pun, tiada bukti konkrit berkitan dengan ketirisan tersebut...hanya berdasarkan dokumen2 yang Pizi tunjukkan, tanpa kolobrasi dengan pihak yang dituduhnya. Dalam era IT serba canggih ni, setakat memalsukan dokumen tidaklah sesukar mana,jika mempunyai kepakaran dalam bidang perkomputeran...budak2 darjah 6 pun mampu melakukannya dengan bimbingan adn tunjuk ajar yang betul. Sekarang ni pun, transkrip sijil, diploma dan ijazah pun mampu dipalsukan dan dijual, apatah lagi dokumen yang didedahkan oleh Pizi tu.
      Kenapa sampai sekarang ni, Pizi masih lagi tidak membuat laporan ke SPRM atau PDRM berkaitan ketirisan dalam urustadbir MARA tu..jawapannya mudah aje, dia tak dapat mengadakan dokumen sokongan yang asli serta gagal menunjukkan money trail tersebut..setakat membuat tuduhan memang mudah, tapi membuktikan kebenaran tuduhan tersebut yang menjadi masaalah besar.
      Apa yang nak didakwa jika tiada bukti2 kukuh yang mengabsahkan ketirisan sebanyak tu benar2 berlaku...buang masa dan tenaga aje pihak penguatkuasa untuk pursue the matter. Rakyat bukannya bodoh spt yang PH sangkakan..mereka tau betapa terdesaknya PH untuk sengaja mencipta dan membesar2kan isu2 yang tak ujud, semata2 untuk meraih political mileage. Malang sskali kalau kita terpedaya dan ditarik bersama2 mereka dalam agenda politik jijik begini..masih sanggupkah kita memilih mereka dalam PRU14 nanti? Tepuk dada tanya iman !

      Delete
    4. Syarikat BVI menjadi modus operandi urusniaga Kerajaan Malaysia di bawah Najib. Tanpa ketelusan dan integriti, duit cukai RAKYAT telah diuruskan melalui pembayaran aliran kewangan yang sangat rumit dan kompleks. Bukan sahaja melalui pelbagai negara, malah menggunakan sistem pengubahan wang haram yang mengelirukan seperti syarikat palsu yang mempunyai nama seperti syarikat sebenar yang berdaftar. Inilah strategi ekonomi Najibnomics yang menjadi ibu segala skandal dalam pemerintahan Najib Razak. Tidak mustahil tokoh pencuri yang telah dilahirkan pada era Najib Razak ini, mendapat inspirasi dan aspirasi daripada kejayaan Najib Razak menutup skandal 1MDB di dalam negara. Walaupun skandal 1MDB telah diiktiraf dunia sebagai KLEPTOCRACY AT THE WORST LEVEL. Sebagai RAKYAT, kita amat berharap tokoh pencuri yang baru belajar bertatih menggunakan syarikat BVI dalam merealisasikan aspirasi kepencurian Najib Razak, menjadikan video ucapan Peguam Negara US sebagai azimat mereka. Misi anda tidak akan semudah yang disangka. RAKYAT sedang memerhatikan dan akan mengadili perbuatan anda.

      https://www.youtube.com/watch?v=qc2iBM6OHXI
      Hampir separuh Hasil kutipan Rasuah U.S adalah daripada 1MDB! - Dedah Peguam Negara U.S

      Delete
    5. Budin keluarkan posting tu bukan apa, saja nk melaga-lagakan antara pemimpin umno je. Nak lagakan anuar musa dgn ismail sabri...lawak sungguh. Ismail dan anuar tak bacapun blog desperate ni. Elok je dorang berdua sarapan nasik lemak dan teh tarik kt cafe parlimen.
      Kita je tumpang seronok dan tumpang merapu melayan geng2 perasan hebat dan perasan kuat pendokong dap rasis. Sorilah menumpang komen dlm blog kau budin, kalau komen sehala tak seronok pulak. Ampu lebih2 kat dap nanti macam nasik xde lauk pulak. Xde la sesapa nak geng kau nk hentam dan caci maki. Budin, blog kau ni hanya utk golongan marhein mcm kita2 je. Pemimpin tak baca dan tak tahupun blog ini wujud!....

      Delete
    6. Hahahaha tak sekolah betul mamat usin sekor ni.dah la miskin harta,dunguuuu pulak lagi tak sedar2 diri jgk lagi

      Delete
    7. Bodoh punya puak lahanat nie pemimpin efisien di suruh letak jawatan

      Pemimpin memupus disuruh teruskan pemerintahan

      Tunggu anak cucu kowg jadi gelandangan

      Nanti pakatan tolong uruskan

      Anak cucu kowg bakal kencingkan kubur kowg nnti sowg sowg

      Sebab mak bapak tok nenek dia bodoh
      Smpai anak cucu pikul hutang berkoyan koyan

      Delete
  19. Umno cari sial sbb mpu King Jubbo Klepeto Al Razaqi II.
    Telur mengecut masuk perut.
    Pelahap Taek smpai tak ingat.
    Bangsa tanah air diperkotak.
    Ahli ditekan diam mmg tak berotak.
    UMNO bermuka2, talibarut Komunis, seliaan MCA. Seliaan Chairman Ci.
    GN dan caitrompah bawah PMO beri wang rakyat BANYAK2 pada JASA, JASA bagi duit SIKIT2 pada Pelesupasir,A9 dan SPAM sampai hilang akal, gempur Blog PH.
    PAS Eddy pulak dpt nanah manis Taek Low, bersalut lendir hippo KADANG2.

    TAHUN 2050.
    BAHAGIA LAH KEHIDUPAN di TISSOTSTAN,WILAYAH SELATAN PEOPLE KOMUNIS REPUBLIC OF CHINA.
    TUGU CHIN PENG TERLETAK DITENGAH2. Dipenuhi pohin2 mati Durian King. Semua petani dan buruh2 nya diwariskan jam Tissot replica dari Alibaba...sambil nyanyi lagu MAO TZE TUNG.
    KING JUBBO KLEPETO AL RAZQI DAH MAMPOS WAKYU ITU....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terkesot kesot wak kojola berjalan kengkang la ni...
      Patah pinggang ker?

      Delete
  20. Lapangan dada makan rasuah dan TINDAS RAKYAT sama lah Israel

    ReplyDelete
    Replies
    1. John dan mr balun singh selalu tindas dan tindih wak kojola kengkang ni

      Delete
  21. Alhamdulillah..DSNR dan rombongannya telah selamat tiba di Istanbul untuk menghadiri sidang khas OIC bagi membincangkan berkaitan perisytiharan Baitulmaqdis sebaagi ibu kota Israel yang diumumkan oleh Trump baru2 ini.
    Sidang khas tersebut yang akan bermula esok menjadi medan penting untuk negara2 islam menyatakan bantahan meeka terhaadp keputusan Trump tersebut. Mengikut laporan dari Wismaputra, Erdogan akan memberi ucap utama , diikuti oleh DSNR, Raja Jordan dan muhammad Abas dari palestin.
    Kita sewajibnya berasa bangga kerana DSNR diberi penghormatan yang cukup tinggi dalam sidang khas ini berikutan komitmen dan sokongan konsistennya terhadap perjuangan rakyat Palestin menentang rejim zionis.
    Malah DSNR juga dilantik sebulat suara menjadi koordinator bagi OIC untuk mengambil dan melaksanakan langkah2 yang difikirkan perlu untuk menangani isu yang rumit ini. Pengalaman DSNR yang cukup banyak dalam dunia politik antarabangsa diyakini akan memberi nilai tambah yang amat penting kepada OIC.
    Apatah lagi, PBB baru meluluskan usul yang dibawa oleh DSNR dan Msia iaitu menangani eksterisme dan terrorisme secara bersederhana, bukan dengan kekerasan.
    Amat2 beruntung OIC dan Msia yang mempunyai pemimpin sebegitu prolifik...pastinya menjadi cemburuan kepada negara2 Islam yang lain.
    Kami rakyat Msia mendoakan aagr misi DSNR ke Istanbul akan membuahkan hasil yang akan memperteguh dan mengembalikan sinar perjuangan Islam dalam kalanagan ahli2 OIC , khususnya kepada perjuangan umat islam Palestin dan juga kepada dunia Islam amnya...InsyaAllah...Aminnnnnnn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha amat beruntung najib bugis ada rakyat dunguuuuu macam geng najib.ditipu hidup2 masih sayangkan si bugis tu..walau habuan bulanan tak seberap diterima...nampak sgt geng najib dan keluarganya buat lupa yang si bugis tu la bawak rombongan berbondong2 mengadap teram marayu nak bantu ekomomi us...


      Ini lah konsep melayu hadhari..asal umno mesti disokong walau merosak bgsa agama sendiri

      Delete
    2. OIC SUMMIT 2003 MALAYSIA

      http://www.gettyimages.com/detail/news-
      photo/leaders-and-officials-of-the-57-islamic-nations-pose-for-a-news-photo/2602405?esource=SEO_GIS_CDN_Redirect#leaders-and-officials-of-the-57-islamic-nations-pose-for-a-group-to-picture-id2602405

      OIC SUMMIT 2005 MAKKAH

      http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/4/47/479/479117/858oic_1160319274.jpg

      OIC SUMMIT 2016 TURKEY

      https://cdn.almasdarnews.com/wp-content/uploads/2016/07/OIC.jpg

      OIC SUMMIT 2017 TURKEY

      https://gdb.voanews.com/20FDDFEA-ADC8-4851-B8B9-7F33DE7AB5BB_cx0_cy10_cw0_w1023_r1_s.jpg

      DS MOHD NAJIB TUN ABD RAZAK DIHORMATI PEMIMPIN NEGARA ISLAM LAIN SEPERTI ERDOGAN. INILAH BUKTINYA.....

      Delete
    3. OIC SUMMIT 2016 TURKEY

      http://img.jakpost.net/c/2016/04/14/2016_04_14_3137_1460638986._large.jpg

      PM MALAYSIA SEDANG BERBINCANG DENGAN ERDOGAN?

      Delete
    4. ERDOGAN AKUI NAJIB PM MALAYSIA TERBAIK SEMASA SESI BERSELFIE.

      http://www.iinanews.org/UploadDir//c8d6b56a-7544-492a-b6d2-42aa421ed51c.JPG

      Delete
    5. Apa punya link mangkok hayun yang dipaparkan di atas ni ????

      Delete
    6. Sah ! memang sah !! tidak dapat di sangkal lagi Geng Najib , yang mengaku tidak menyebelahi mana2 pihak (bipartisan),terbukti sebagai penjilat tegar "Kepala Bapak Kau" . Pujian2 yang melambung tinggi yang tidak berkesudahan sehingga mengada-adakan satu perkara walaupun perkara itu tidak benar .

      Saya tercari cari berita tentang layanan istimewa yang di terima Najib di Istanbul saperti yang di war~warkan olih Geng Najib , tidak berjumpa atau memang saya dungu .

      Apa yang saya ketemu adalah berita perjumpaan Erdogan dengan President Iran , Hassan Rouhani di Istana Yildiz Mabeyn selama 45 minit .
      Erdogan juga bertemu dengan President Afghanistan ,Ashraf Ghani di tempat sama selama 30 minit.
      Semalam, Rabu , Erdogan mengadakan pertemuan dengan President Sudan Omar al~Bashir selama 1jam 15 minit .

      Di mana layanan istimewa yang di khabarkan olih Geng najib itu ???

      Jikalau setakat ucapan selama 10 minit ketika persidangan , itu adalah amalan biasa dimana ketua2 Negara berucap . Sama ada ucapan itu 'berapi~api atau malap' terpulang pada tafsiran individu ..

      Ucapan Najib di persidangan itu bolih di tonton di :
      www.youtube.com/watch?v=w297wTmu61

      Saya tidak ingin mengulas lanjut tentang ucapan Najib . Tetapi ia cukup membuatkan saya tersenyum mendengarnya ..........

      Delete
    7. GENGster NAJIB ini dah mengaku dia jamal jamban dalam blog budin

      40 ekar tanah kebun najib bagi. Wow hebat. Di bentong dekat genting pulak tu.

      Makan tah habis gengster najib. Aku pun nak jadi MAFIA NAJIB Boleh ker? Ada borang ker

      Delete
    8. Kalau aku tak jemput pun si bugis tu...dia kawan karib teram weiiiii

      Delete
    9. OIC SUMMIT 2013 MOROCCO

      https://www.moroccoworldnews.com/wp-content/uploads/2013/01/The-Organisation-of-Islamic-Cooperation-OIC.jpg

      NAJIB SENTIASA DI HADAPAN DAN DIHORMATI PEMIMPIN NEGARA ISLAM

      Delete
    10. PAK DINY JANGAN CEMBURU YA. LINK VIDEO NAJIB BERUCAP DI OIC SUMMIT ITU SUDAH DITURUNKAN. LINK TERTULIS VIDEO IS UNAVAILABLE. SEBAB ISI KANDUNGANNYA UCAPAN NAJIB SANGAT MENGGERUNKAN AMERIKA, ISRAEL DAN YAHUDI ZIONIS SERTA LGBT, ATHEIS DAN HENDONISME. MUNGKIN JUGA NAJIB ADA NYANYI SHALALALALA SAMBIL MENCABAR DONALD TRUMP DUET BERSAMANYA. SANGAT PADAT DAN HEBAT SAMPAI SAYA TAK SEMPAT MENONTONNYA.

      Delete
    11. Anon 11:21

      Kamu ni bercerita siding OIC yang mana satu ??

      Di sini , perbincangan adalah siding tergempar OIC di Istanbul , Turki .

      Mana pula video ucapan "Kepala Bapak Kau" di padamkan atau 'black out' .

      Mengapa kamu tak cuba link yang paparkan ?? Najib menyanyi apanya ???
      Ucapan Najib hanya berdurasi tak sampai 10 minit je ...

      Saya bolih jadi dungu tapi saya tidak biol .

      Delete
    12. Sorry anon 11:21

      memang benar video ucapan najib di link yang saya paparkan telah di padamkan .

      Ucapan selama tak sampai 10 minit itu telah saya tonton waktu suboh tadi .

      Ucapan nya tidaklah berapi -api . Saya yakin video itu di "black out" kerana terdapat kesilapan penyebutan yang dilakukan olih Najib .

      Dia menyebut perkataan "filth atau fifth" , Kemudian diulang sebut perkataan "faith".

      Dia juga ada menyebut perkataan "pay" yang segera di sebut semula perkataan "pray" .

      Itulah yang membuatkan saya tersenyum mendengar ucapan nya ...

      Delete
    13. MAAF. JANGAN SERIUS PAK DINY. SAYA TROLLING GN SAHAJA TENTANG NAJIB & OIC. SAMBIL TUNGGU REAKSINYA. AGAKNYA GN NO KOMEN. TAPI SESIAPA PUN YANG IKUTI OIC SUMMIT DAPAT LIHAT BEZA LAYANAN NEGARA ISLAM LAIN KEPADA MALAYSIA ZAMAN NAJIB. SUNGGUH RASA MALU.

      Delete
  22. DS MOHD NAJIB TUN ABD RAZAK TIDAK DIHORMATI TERAM. KOPI PU TK AJAK MINUM.
    NAJIB MU AFIK BERMUKA2, PEMIMPIN NEGARA ISLAM.YG SELAMATKAN EKONOMI USA.
    KRTUA PARTI KOMJNIS MELAYU SELIAAN MCA DIBAWAH NAUNG CHAIRMAN XI, BRRDOKTRIN KOMUNIS.
    BAGI AHLI2 UMNO TOTOK MINUM AIR KASUT JHO TAEK LOW, SERTA UPAH NAJIS DEDAK TAEK.
    PAU tiada agenda melayu..semata2 agenda klepet dan kuncu.
    PM YG PALING BANGSAT KUAT HUTANG, 0 TANGGUNG JAWAP.
    KECUT TELUR, TAK BRANI HADAP DEBAT MAUPUN REALITI..
    PEMUSNAH EKONOMI MALAYSIA.
    PENCUTI,PENGKLEPET YG NOMBO WAHID KT DUNIA.

    ITULLAH BUKTINYA...MMG MELAYU UMNO BIDOH TAK BERTEPI.
    MELAMBAK LAGI..

    ReplyDelete
  23. - Inilah Saatnya Menang Bersama PokerNusa
    Situs Impian Para pecinta dan peminat Taruhan Online !!!
    Hanya Dengan 1 id bisa main 7 games boss!!!
    CAPSA SUSUN | PLAY POKER | BANDAR POKER | BandarQ | Domino99 | AduQ | SAKONG Terbaik


    Keunggulan di PokerNusa
    - MINIMAL DEPO 15.000 & WD 25.000
    - PROSES DEPO & WD TERCEPAT
    - KARTU-KARTU BERKUALITAS DISAJIKAN
    - CS RAMAH & INSPIRATIF SIAP MEMBANTU 24JAM
    - TIPS & TRIK MENJADI KEUNGGULAN SITUS INI
    - DAN KAMI MEMILIKI BONUS NEW MEMBER 100%
    - BONUS CASHBACK MINGGUAN DAN CASHBACK BULANAN
    - BONUS DEPOSIT HARIAN SEBESAR 10%
    - BONUS TAMBAHAN SEBESAR 5% JIKA BOS MENDAPATKAN JACKPOT

    Baca juga Berita dari kami di Berita Terupdate

    Tunggu apalagi Boss !!! langsung daftarkan diri anda di PokerNusa
    Bagaimana cara mendaftar? SIMPEL boss!!!
    cukup kunjungi kami
    klik daftar dan daftarkan diri anda di PokerNusa
    atau bisa juga melalui live chat dan dan cs kami akan membantu anda 24jam bos!!
    Ubah mimpi anda menjadi kenyataan bersama kami!!!
    Dengan Minimal Deposit dan Raih WD sebesar" nya!!!

    Kami tunggu kehadiran bosku yah^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. JASA dah approve satu spam iklam judi HARAMJADAH.
      Beginilah sikap tak mayang UMNOBNPAS...HASIL GABUNGAN DGN KOMUNIS.
      MAKA TUNJUKKAN LAH LAGI KENBANGANGAN MRLAYUMU ITU WAHAI PARTI KOMUNIS MRLAYU.
      puja semahu Dewa Klepto ko tu.
      YA ALLAH TERIMA KASIH DIATAS PETUNJUKMU

      Delete
    2. Waduh! Lumayan banget. Malangnya bapak salah tempat. Harusnya bapak beriklan di bolog UBN kerna mereka ketagihan makan yang haram. Ayuh dong. Minggir kamu ke sana.

      Delete
  24. Apa kabar Nik Abduh......Ya bada ba dooooooo!!!!!

    ReplyDelete
  25. Perkataan yg digunakan sprm adalah tak cukup bukti bukan tiada kes, bukan tidak bersalah, bukan tak terlibat. Perkataan ini dipilih seperti nak jaga aib semua pihak samada yg menuduh atau yg kena tuduh.
    yg peliknya jika sprm tak kata takde kes, kenapa pula anuar cakap dia maafka orang yg menuduh beliau. Ia seakan cuba memberi gambaran beliau tak bersalah sedangkan takde pun statement tu dari mana mana pihak.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...