Monday, 25 December 2017

KALAU TUN M BOLEH DISUBAHATKAN DALAM KERUGIAN FOREX, APAKAH NAJIB TIDAK HARUS DIKAITKAN DENGAN HILANGNYA TANAH FELDA?


Tiada siapa boleh setuju dan reda tanah milik Felda terlepas ke tangan pihak lain, tidak kira siapa pun dalang atau pihak yang bertanggungjawab melakukannya, lebih-lebih lagi jika ia dilakukan secara curang dan berunsurkan wang.


Kehilangan tanah bukan saja bermaksud Felda kehilangan wang, tetapi juga bererti mereka sudah kehilangan maruah dan jaminan masa depan.


Sebab itu dalam kes tanah Felda di Jalan Semarak yang menjadi isu hangat sekarang ini, ia semestinya disiasat dengan telus, menyeluruh dan tidak berpilih-pilih.


Demi keadilan dan kesamarataan dalam mentafsir dan melaksanakan undang-undang, kehilangan tanah Felda di Jalan Semarak ini tidak dapat tidak mesti mengambil kira kes kehilangan wang dalam urusniaga forex yang berlaku lebih 30 tahun lalu  sebagai rujukannya


Dalam hasil laporan RCI forex, selain Gabenor Bank Negara ketika itu, Allahyarham Jaafar Hussein dan Nor Mohamed Yakcop yang dipersalahkan, bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad dan dua bekas Menteri Kewangan, Daim Zainuddin dan Anwar Ibrahim juga turut diletakkan beban kesalahan kerana didakwa bersubahat dengannya.


Realitinya, meskipun Tun Mahathir adalah orang yang secara khususnya difahami umum sebagai subjek yang mahu dipersalahkan atas kerugian tersebut, kedudukan beliau ketika itu hanyalah sebagai Perdana Menteri dan pengerusi mesyuarat kabinet sahaja.


Dalam kes Felda pula, Najib bukan saja sebagai Perdana Menteri, tetapi juga yang mengawasi dan memantau Felda sejak beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri lagi atas alasan agensi yang ditubuhkan oleh arwah bapanya, Tun Razak itu sangat dekat di hatinya.


Tetapi, sedarkah kita bahawa sejak Felda berada di bawah jagaan dan dagu Najiblah, agensi itu makin kacau-bilau, berkecamuk, penuh skandal serta wang simpanannya semakin berkurangan.


Apa yang berlaku berkaitan tanah Felda di Jalan Semarak ini hanyalah rentetan daripada pelbagai masalah sebelum ini seperti pembelian hotel dan hartanah mewah sama ada di dalam dan luar negara, pengambilalihan ladang milik Peter Sondakh, rakan Najib sendiri dengan harga melebihi nilai pasaran, pelaburan dalam projek-projek rugi, kegemaran membeli syarikat luar negara dan 1001 macam keributan lainnya lagi.


Kenapakah dalam masa Najib menjaga Felda dan mengatakan agensi tersebut sangat dekat di hatinya, tetapi semakin banyak masalah, kerugian dan kehilangan wang yang berlaku?


Ibarat kalau kita sayang dan meletakkan seseorang itu dekat di hati kita, logiknya tentulah penjagaan, perhatian dan kasih sayang yang berlebih-lebihan akan sentiasa kita dicurahkan.


Tetapi, sementara hanya Najib satu-satunya pemimpin UMNO yang pernah mengatakan Felda dekat di hatinya, sebaliknya makin diperah dan dijahanamkannya pula agensi yang bertunjangkan titik peluh peneroka itu.


Atas sebab itu, bukan saja kehilangan tanah, tetapi apa juga perbuatan mengambil kesempatan dan tidak amanah berkaitan harta dan wang Felda tidak harus begitu juga dihalalkan perbuatannya.


Jika dalam kes kerugian forex yang dikendalikan oleh Bank Negara, Tun Mahathir boleh  dipersalahkan atas dakwaan bersubahat, meskipun Bank Negara bukan di bawah jagaannya, ikut logiknya Najib lebih patut paling awal disiasat dan diambil keterangan dalam siasatan mencari kebenaran berkaitan tanah Felda yang hilang itu


Bagaimana Najib yang meletakkan Felda di bawah dagunya, ada wakil JPM dan Kementerian Kewangan di dalamnya, malah beliau sendiri biasanya akan mempengerusikan mesyuarat dengan Felda dua atau tiga bulan sekali, tetapi masih juga tanah boleh lesap begitu saja?


Apakah betul Najib tidak tahu menahu langsung tentang pengeluaran “surat kuasa penuh” dan berpindah-miliknya tanah Felda tersebut kepada pihak lain?


Kiranya beliau mengetahuinya lebih awal, mengapakah Najib hanya mengarahkan siasatan segera selepas perkara itu didedahkan oleh media?


Kalau beliau tidak tahu-menahu pula, apakah peranannya dalam memantau Felda selama ini dan adakah tidak pernah sesiapa, termasuk wakil JPM dan Kementerian Kewangan melaporkan sesuatu yang mencurigakan kepadanya sebelum ini?


Di mana mahu kita dielakkan Najib daripada dakwaan bersubahat, sedangkan ruang untuk beliau mengetahui lebih banyak dan lebih luas mengenai Felda jauh lebih terbuka berbanding peranan Tun Mahathir dalam kerugian forex yang mana Bank Negara bukan di bawah jagaannya? 


Yang lebih malang adalah jika perkara itu hanya mampu didedahkan 30 tahun akan datang, sedangkan ruang untuk mencari kebenarannya sekarang sedang terbuka dan beradadi depan mata. (ShahbudinHusin 25/12/2017)

302 comments:

  1. Pakat2 buat solat hajat la ramai2 biar Allah tunjuk bukti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong sangat. Untuk semua rakyat malaysia yg sayang negara, pakat pakat buat solat hajat mintya pertolongan dari Allah. Negara kita sudah tenat.
      Harta negara sudah tergadai.
      Bangun lah...

      Delete
    2. Manusia maksum mana boleh dipertanggungjawabkan ke atasnya apa2 kesalahan.

      Dulu kini dan selamanya dia maksum tak terrrrsentuh.....

      Yg salah ialah sekor kambing hitam.......kambing putih tak salah....ini memang gerrrenntii maksum.

      Kambing2 coklat....kelabu....tompok2.....secara berrjemaah.....dah tentu akan menjauhkan diri dari kambing hitam......takot silap haribulan terrrpalit pulak lumpor.

      Sumer akan tunduk ikot yg maksum mengharapkan syafaat untuk lepaskan diri dari kesalahan.

      Delete
    3. Tanah sendiri yang kat depan mata pun boleh terlepas jatuh kat tangan orang lain, ni kan pula nak diharapkan jaga tanah-tanah milik peneroka. Habis semua harta orang Melayu depa duk pelingkup!!..

      Bukannya Cina yang pelingkup orang Melayu, tapi pemimpin Melayu itu sendiri yang rakus, tamak dan korup!!!!..Kononnya UMNO satu-satunya parti yang MEMPERTAHANKAN hak Melayu dari dirampas Cina DAP...Last-last yang jual tanah-tanah orang Melayu kat kontraktor Cina pemimpin mereka sendiri!!!...

      Khaaaaaakk tuiiihhh!!!!!........

      Delete
    4. Ye demostrasi juga kena buat,
      Sudah darurat keadaan skrg,
      Makin tunggu pru14 ntah apa lagi tanah nak digadai,
      300 penyokong dah siap sedia dlm blog tuan budin,
      Belum campur rakyat Malaysia lagi

      Delete
    5. Kebodohan pemimpin mentadbir negara sudah tidak bertepian. Negeri pengeluar minyak petroleum merasa naik turun harga minyak. Saya tidak minta lahir dinegeri terenganu, kelantan, sabah dan sarawak negeri pengeluar petroleum tapi segala kekayaan negeri tersebut dikumpul di negeri selangor aka kuala lumpur. Hasil bijih timah kuala lumpur x ada hasil kepada negeri tersebut sebelum ini. Wtf.... Kaya bodoh lah pemimpin yang kemaruk mahu terus berkuasa, tau2 bodoh nak mampus.

      Delete
    6. Sokong kita buat sembahyang hajat kebangsaan demi negara. Minta ditunjukkan kebenaran dlm semua kemelut yg berlaku di negara tercinta. Jom.

      Delete
    7. Sokong m.no..persoalan yg dkemukakan abangShah itu dlm
      mencari kebenaran ndaknya dpandang serius wahai rakyat Malaysia..itu pun para pengguat kuasaan menjalankan siasatan rapi dan telus hingga dhukum pertualang negara ni..tapi..boleh caya
      ke kita pd mereka..malang sungguh tanah air ku..
      sipetualang bermaharajalela
      Lawan ttp Lawan!!

      Delete
    8. Saudara M. No, cadangan saudara sangat baik. Setuju.

      Delete
    9. MO1 di anggap maksum seperti para Anbiya tiada sebarang dosa mengikut penganut Ameno,,so buat lah Apa saja yang dapat menjahanamkan Negara.

      Delete
    10. Cakap islam tapi yang sebenarnya perangai dan amalan macam taik. Penganas pengebom berani mati layaknya mentaliti dia macam mentaliti pemimpin yang mahu berterusan pegang kuasa walaupun pengamal kleptrokasi tegar. Isu tidak boleh mengucapkan selamat hari natal seluruh negara tetapi bisu seluruh negara bila senyap x mahu menentang budaya kleptrokrasi umngok. Adakah mereka ini percaya tuhan atau mereka hanya seorang pemimpin aethis

      Delete
    11. sy juga sokong solat hajat agar puak pemfitnah penghasut pemutar belit dalam PH di hancurkan dan ditenggelamkan dengan segera agar negara aman termasuk kaki cebok admin laknatullah..

      Delete
    12. Sendiri gadai tanah milik negara
      Lepastu sibuk konon bela tanah palestin
      Tanah depan mata sendiri tergadai apa cerita?

      Delete
    13. Ekelleh anon 1546 konon nk doa owg ditenggelam kan
      Ko penyokong puak lahanat yg mengklepet harta negara apa kes?
      Menuduh orang mencebok?
      Yang ko menjilat bontot puak lahanat terang ko nie puak jahiliah yg bodoh tak boleh di ajar dan di betulkan lagi
      Macam puak pariah felda nampaknya ko anon
      Duri dalam mata rakyat

      Delete
    14. Kebodohan melampau najib sudah akibat banyak malapetaka,
      Brp lama lagi nak tunggu pru14 ni,
      Cepat lah,
      Dah tak sabar nak aku linkup kan najib dan umno ni,
      Sampai bila nak tanggung ni,

      Delete
    15. Nak tanya ydp agong, nanti dia ckp yg ampa pi undi pru13 dulu apasal,
      Tunggu lah pru14 plk,
      Adoi terkena balik,
      Apa lah tak sedar dulu pi pangkah umno sial,
      Kepala mcm bingung pikir, sesal tak sudah,

      Delete
  2. FUYOOOOO...

    EEKEELEHH..!! BODIN OO BODIN SI BATU API
    KES PELDA IBARAT BOLA TANGGUNG UTK PUAK TU
    KES POREX KUTTY JUBORI ADA FAKTA & BOKTI
    DEDAH JE LA CEO S&P ROS RAKYAT PON NAK TAHU


    ALAHAIIIIII.....

    KALAU KEPALA BAPAK JENIS BATU API
    MACAI DAN BARUA MME SAH MXM BABI
    INI LA MASA PELDA DEDAH KES DNG BOKTI
    TAK PAYAH SSGT LA NAK MEMBATU API...


    ... BODINNNN BODINNNN BLOGER MAKAN DEDAK DNG FITNAH DAN BATU API... BARUA DAP@SINGAPORK INI SPT SINGAPORK YG SUKA MENSABOTAJ EKONOMI DAN MEMBATU API FITNAH NEGARA INI.... PRU SINGAPORK KAMI TUNGGU DAN MASA UNTUK KITA AJAR KERAJAAN SUPER KIASU.. SUPER RASIS.. SUPER KRONI.. SUPER FITNAH LEE KWAN YEW PALING LAHANAT CELAKA MEROMPAK KEKAYAAN SINGAPURA SECARA SISTEMATIK UNTUK ANAK ISTERI DAN SEPUPU SEPEPET BABI LEE KWAN YEW DAN KRONI PUKI MAK LEE KWAN YEW..... RAKYAT SINGAPORK PERLU BANGKIT DARI REJIM YG SANGAT MENINDAS RAKYA SINGAPORK


    INI KALI LAH.....


    BRRAMBOSSSSSS PENSABOTAJ DAN PUSAT PENFITNAH DAN BATU API NEGARA. ...


    BRRAMBOSSSSSS. ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KESIAN...PAGI2 DAH SENTAP

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. Macai jenis melayu otak kepundek, samapi hari ini tak faham faham perbezaan kerugian perniagaan forex dengan wang lesap 1MDb dan tanah felda serta harta harta negara digadai dan dijual secara jahat dan rasuah....kamu ini lebih baik la pergi mampus daripada mengaku jadi rakyat malaysia kerana tiada langsung nilai dan maruah diri , masih membela pemimpin penyamun seperti najib haram jadah....sudah sudah la berambus la dari blog ini sebab kami terlalu muak tengok ke bahalol dan kebodohan puak puak kamu.

      Delete
    3. Tuuuuu dia anak babi belaan najib bugis suda mariii..bau babi mulut tak hengattt

      Delete
    4. Hanya depa dari yang jenis ber"harap"saje menyebelahi kerajaan BN... Tiada hujah atau asas langsung dalam banyak perbahasan.. Rakyat semua sudah celik dan kebanyakannya sudah perpendidikan tinggi... Jadi kalu dah tahu diri ini tidak secerdik mana... Pohonlah dengar dan ikut apa yg berpendidikan ini ulas.... Buka minda semua...

      Delete
    5. Ketua bajengan pura pura
      tidak tahu tanah felda di
      jln semarak tergadai.barua
      bajengan masih goyang kaki.
      ada timb menteri cuba nak
      cover bos.peneroka felda
      disumbat dedak dan masih
      dibuai mimpi.hancus harta
      rakyat akibat banyak sangat
      bajengan di negara ini

      Delete
    6. Aku geram betul dengan orang umno ni. Cakap macam babi. Woi babi umno, blah. Sebelum aku jumpa korang dan aku parang korang. Pergi mampus korang semua. Pukimak betul. Menyusahkan orang. Kasi penuh tengkolok sendiri. Kalu aku jumpa depan mata aku tak kira dah, gaduh pun gaduhla. Aku dan sanak sedara aku dah benci tahap melampau kat pemimpin umno ni. Cibai korang.

      Delete
    7. Bro 1035..apa hal ko..sakit hati..nampak
      Memang bola tanggung pun.. tunggu nak libas rejam lipat masuk tong..hahahaha

      Delete
    8. Bro.......dia terrrlupa makan ubat tuuu.....

      Delete





    9. NAJIB SAYANG ZIANA

      SI LIPAT SENTAL JOLOK SAMPAI LOBOS KAWAN TU

      DI SINGAPORE DIA SENTAL. TAK CUKUP DIA TAK TAHAN SEBAB SAYANG DIA SENTAL ZIANA

      DI P.D SEBAB DEKAT SIKIT DARI SINGAPORE.

      CUBA CHECK PUKI ZIANA. ADA TANDA Z DI CELAH PAHA KENA SIKU NAJI . KERANA SAYANG ZIANA BONTOT BERBUKIT PUN LUNYAI JADI LEMPENG.

      SIAPA TAK KENAL KASIH SAYANG STYLE NAJIB.

      Delete
    10. Haha semenjak dua menjak nie puak lahanat nie selalu sangat sentap
      Kemurungan ker?
      Kahkahkah

      Delete
    11. THe Phantom kata..dia terrrlupa makan ubat tuu..
      ubat lurus bendul kot?..tak tau lah

      Delete
  3. Siasat juga kenapa Najib selalu jalan kepit. Adakah dia sedang mengepit wang Felda di celah kangkangnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikikiki....same dgn geng najib jalan kepitttttt telor.telor besor sgt ke??

      Delete
    2. "Bagaimana Najib yang meletakkan Felda di bawah dagunya, ada wakil JPM dan Kementerian Kewangan di dalamnya, malah beliau sendiri biasanya akan mempengerusikan mesyuarat dengan Felda dua atau tiga bulan sekali, tetapi masih juga tanah boleh lesap begitu saja?

      Apakah betul Najib tidak tahu menahu langsung tentang pengeluaran “surat kuasa penuh” dan berpindah-miliknya tanah Felda tersebut kepada pihak lain?"



      KEPADA MACAIIIII MACAIIII ROSMAH MANSOR...KORG BACA DAN HADAM NI OK.

      Delete
    3. Najib tak mengepit pasal duit felda
      Tapi mengepit file case doj dan surat hutang ipic kot
      Hahaha tahun baru pun dah nk dekat
      Ipic dah abis bayar ke belum setann!

      Delete
    4. lawaklh u bro1039..hahahahahh gelihati kami dibuatnya..pasal tanah tu bro1051,senang je..magic..itu magic..mcm Harry Potter..kami dengar dia ada teko alladin..seko jin ini dah cukup..mentra sikit..zamzam ala kazam..hilanglh..hahahahahah
      Bro RATK..dengar ada maklumat wang besar itu.. ipic sudah bayar..x taulah..sudah habis ke blum..tak tau lah..kawan kita sebelah sana tu..kagum..bangga dia punya geng udah bayar itu wang besar..ini lurus bendol punya orang pun ada...Gegar Nonscene..hahahahhihi

      Delete
    5. Haha bro ramly geng puak nie tak tau apa tu perolehan ngan bayar hutang
      Asal banyak kagum
      Tu yg pemimpin dowg banyak menipu dowg kagum
      Mmang bodoh

      Delete



  4. Menuduh Najib menghilangkan tanah felda tanpa bicara adalah satu kezaliman oleh oleh puak2 mahazalim.




    ReplyDelete
    Replies
    1. JADI NAJIB HARUS DIHAPADKAN KE KANDANG SAKSI UNTUK PERBICARAAN.....

      BERANI KE NAJIB???????

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. Tak paham kes mamat ni...ini isu integriti,tgungjawab,tugas dia..setakat sign dokumen pastu lepas tgn kepala bapak kau pon boleh buat sammmdoool..!!!


      Elaun nak,gaji nak,komisyen pon nak....makan gaji haram tu namenyer bugis najib tu

      Delete
    3. "Bagaimana Najib yang meletakkan Felda di bawah dagunya, ada wakil JPM dan Kementerian Kewangan di dalamnya, malah beliau sendiri biasanya akan mempengerusikan mesyuarat dengan Felda dua atau tiga bulan sekali, tetapi masih juga tanah boleh lesap begitu saja?

      Apakah betul Najib tidak tahu menahu langsung tentang pengeluaran “surat kuasa penuh” dan berpindah-miliknya tanah Felda tersebut kepada pihak lain?"



      KEPADA MACAIIIII MACAIIII ROSMAH MANSOR...KORG BACA DAN HADAM NI OK.

      Delete
    4. 10.48,

      Menuduh mahathir dalam RCI forex loss tak zalim? Dahlah repot tak masuk witness statement...

      Najib kalau tak bersalah dalam kes 1MDB dan SRC ...mengapa audit report diOSAkan? Mengapa najib senantiasa dihalang hakim masuk mahkamah? Mengapa laporan polis, sprm dan lain2 tak pernah lengkap selagi nama najib ada dalam report itu? Budak tadiks pun tahu jawapan.

      Kalau anda nak bodoh..bodohlah sorang2 jgn ajak orang lain dibangsat dan maruah digadaikan! Kamu dah cybertrooper najib seperti mr j, gn dan anon yang dah tak ada maruah

      Delete
    5. 11.13..Pembetulan untuk kali terakhir yee..Saya bukan cybertrooper DSNR spt yg kau tuduh tu. Dah berapa kali saya tegaskan saya hanyalah sorang rakyat marhaein yg taat dan wala kpd goverment of the day dan pemimpin2 mereka yg telah dipilih melalui P/Raya yg sah, telus dan adil dan sangat2 demokratik. Dedak, ganjaran dll yg sewaktu dengannya tak ujud langsung dalam kamus hidup saya..spt yang telah saya lafazkan dalam sumpah kpd Tn John Doe tempoh hari. Lepas ni, saya tak mahu dengar lagi apa2 pun yg mengaitkan saya dengan cytroop DSNR...TQ dan wassallam!

      Delete
    6. JADI KAMU INI GENG NAJIB.....SALAH SEORANG YANG BUTA HATI....STOP.

      Delete
    7. Geng Naga.....ada kita orang kesaaahhh...???

      Delete
    8. baiklah bkn cybtroper bkn dedakian..bkn sucker najib..tapi rakyat biasa yg menyokong kemungkaran..kekejian..rasuah..dan jenayah rompakan harta negara berjamaah..tp x lama.seronok tgk cmna najib nak lari bila dah hilang kuasa nnt.hehe.

      Delete


    9. geng najib sebenarnya nak kata dia lubang jubo utk najib sental.

      kawan kawan

      geng najib ni betina bukan jantan. pakar pyscho dah confirm GN ni banat.

      puki dia jadi tadahan najib. tempat najib cucuk tanam.

      pantat betul GN. dapat batang najib. glamour youuu.

      Delete
    10. Memang ko bukan cyber trooper najib wahai geng najib
      Tapi ko penjilat jubo najib yg khayal sampai tersesat dlm tmpat budin nie
      Akibat khayal menjilat ko mmuja najib macam puak korea utara mmuja kim jong un

      Delete
    11. GN ini manusia separuh masaklah.....tak payah layan.
      Ini anak ayam togel baru keluar dari kampung nak cari kerja.

      Delete
  5. BN DAH BERADA DI PENGHUJUNG. YANG ASYIK MEMPERTAHANKAN BN DALAM MEDIA SOSIAL PUN BUKANNYA PENYOKONG TULEN. MEREKA TU DIBAYAR. SEBAB ITULAH KOMEN MEREKA PENUH DENGAN MAKI HAMUN DAN CARUT-MARUT. MUDAH SAJA KITA NAK TAHU TAHAP SOKONGAN MEREKA YANG CARI MAKAN DENGAN JALAN HARAM TU.

    ReplyDelete
  6. Macam tengok wayang ler plk...cerita felda tengah hot dan itu ler yg Najib nak sebab harumnya cerita ni boleh melenyapkan cerita 1mdb dan cerita dapat duit jatuh dari pak arab yg berbillion tu...hehehe drama yg membosankan...undi jer PH kalau nak tamatkan cerita2 Bn...hehehe

    ReplyDelete
  7. TS Shahrir Samad menegaqskan bahawa berita yg tular yg mengatakan Felda terpaksa membatay balik rm 2 billion utk mendapatkan kembali tanah di Jln Gurney tu adalah palsu dan berniat jahat utk mengeruhkan suasana dan menganggu siasatan PDRm yg sedang giat dijalankan. Sepatah kaat KPN, isu ni janganlah dipersesarkan lagi utk dijadikan modal politik pihak2 yg berkepentingan.
    Rasa2nya kita boleh agak sapa yg menyebarkan berita palsu ni kan, semaat2 utk meraih sokongan rakyat terhadap mereka. Maklumlah sekarang ni, isu lain dah tak berkesan dan semakin dilupakan rakyat..spt kes 1MDB, 2.6 billion dan dakwaan DOJ.
    Jadi talian hayat akhir mereka adalah isu tanah felda ni lah, yang Budin dok ulang lagi dan lagi, sampai bosan dan meluat pulak rakyat Msia membacanya. Kalau ni pun tak sangkut, lagi parahlah mereka nak mengadap PRU nanti..gigit jarilah jawabnya. Terpaksalah tunggu PRU 15 akan datang pulak..masa tu , rasa2nya ramai pemimpin2 PH dah takde kat dunia ni waktu tu...lagilah parah kan.
    Kes FOREX tu..boleh caya ke cakap Budin yg mengatakan TDM sikit pun tak tau. Bukan kah BNM ni bawah kerajaan yg dipimpin oleh TDM waktu tu..logik ke dia tak tau, tak hirau dan tak c/tangan dalam segala bentuk urusniaga yg dilakukan oleh BNM spt yg didakwa tu..kira hebatlah Gabenor BNM ni kan...satu entiti yg terpisah dari kerajaan dan bertindak ikut sesuka hati sendiri tanpa perlu merujuk atau memaklumkam tindak tanduknya pada PM? Atau pun segala urus niaga FOREX tu pakai duit sendiri dan tak melibatkan duit kerajaan dan rakyat ke? Tapi kalau tanya TDM..mati hidup balik dia akan cakap tak tau dan tak campur urusan BNM..untunglah BNM..dapat buat sesuka hatinya dgn duit kerajaan , takde sapa nak pantau waktu tu kan...nak untung ke, nak rugi ke, kerajaan tak kisah pun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. GN,

      Kalau hang nak percaya dan suka dibangsat dan maruah digadai...itu hak anda tapi jangan orang melayu muslim lain diliwat dengan pemikiran fantasi, berauta dan berkepalsuan anda. Kalau hang nak hidup bersuperficiality dan hipocrisy go ahead....live with mr J and anon yg selalu menyumpah menyeranah melayu muslim lain....

      Unless you are a goon...be it

      Delete
    2. 11.19, tiada maruah siapa yang dibangsatkan cuma orang yang gelap hati macam awak je yang hilang maruah dan menjadi bangsat. tiada autapun, malah fakta namun sebab hati hitam, yang terang jadi gelap. selamat bergelap dan bergembira dalam kegelapan hati.

      Delete
    3. 11.29,

      Malangnya najib gagal membangsatkan saya dan maruah saya sebagai melayu muim masih intact....alhamdulillah. Hati saya terang dapar beza antara realiti dan fantasi, fakta dan auta, benar dan palsu.

      Hati insyaAllah tak aka keras dan hitam seperti awak uang dah najib bangsatkan dan maruah digadai demi wang ringgit, pangkat dan kuasa.

      Kalau curi dikata derma, tanah hilang dikatakan bad management..jumpa penderma uang algirnya diketahui dulu dah mati dan sebagainya...sapa buta mata, hati hitam dan telinga pekak,???

      Delete
    4. as always, geng najib hallucinate. the effects of dedak is worst that mdma.

      Delete
    5. Weeeiiii Geng Naga.....aku nak ingatkan ko masa 2.6b hinggap dalam satu akaun peribody dulu.........tak der sape yg tau sehinggalah whistleblower luar gempaakkkan hal ni baru 1Msia dapat tau.......kalo tak haram kita tak tau pasal duit tu.

      Sape dulu yg merasmikan Program Pegawai Integriti Bertauliah di Putrajaya, pada Februari 2012........semasa dalam ucapannya berkata lebih kurang macam ni..........

      "Sumbangan atau derma kepada parti politik mestilah dimasukkan ke dalam akaun rasmi parti dan bukannya akaun peribadi........
      Tindakan itu perlu bagi mengelakkan ahli politik menyalah-gunakan nama parti semasa mengutip derma ataupun wang berkenaan disalah gunakan bagi tujuan peribadi."

      Lepas tu apa sudah jadi.......duit derma masok akaun mana..??? Ada buat bagai yg dicakap tak...?? Cakaapp tarak serupa bikin.
      Ini macam nak suroh orang percaya..??

      Kemudian bila ditanya untuk apa tujuan derma 2.6b tu.........sumer kenyataan bercanggah-canggah.......ada kata Pak Arab tu bagi derma tanpa syarat dan gunalah duit tu untuk apa saja........sekor kata dana untuk lawan ISIS.......kemudian ada kata untuk lawan DAP yg dibiayai oleh Yahudi.......dan berrrrmacam alasan tujuan.

      Woiiii.....berapa banyak punya sebab daaaaa.......mana satu yg betol..??
      Satu derma tapi bertimbun-timbun sebab tujuannya.

      Dulu masa bagi pengakuan pasal derma tu mula2 kata tak ada duit banyak tu yg masok akaun peribody........kalo ada pon takkanlah bodoh sangat nak masokkan dalam akaun sendiri.

      Tapi tak berapa lama kemudian.......errrrrr ada duit yg masok tapi tu duit derma.
      Kenapa susah sangat dari awal tak cakap terus duit derma......apa hal mula2 start dengan berrrrdolak dalik....???
      Mana letaknya keikhlasan dan kejujuran di situ..??

      Dulu Mukhriz pernah persoalkan duit yg dikatakan dipulangkan pada Tok Arab tak sama dengan formula pengiraan Matematik yg betol.

      Kata Mukhriz yg bunyinya lebih kurang begini.....
      “RM2.6 bilion yang katanya dari derma Arab. Kemudian kata dah guna RM1.5 bilion untuk belanja PRU13, maksudnya tinggal RM1.1 bilion.
      Macam mana boleh kata pulangkan RM2.03 bilion balik pada Arab..???

      Kiraan mengikot method Matematik:

      2.6b - 1.5b = 1.1b
      macam mana boleh pulangkan 2.03b...??

      Dulu kat sekolah macam mana cikgu ajar formula Matematik..??

      Geng Naga......kalo nak dilist downkan berrrlambak lagi cerita dongeng korang dol.......sampai suboh esok pon tak habisss.

      Isu tanah Felda yg disamun tu.......itu isu yg korang sendiri buat......bukan punca dari Pakatan.

      Aku nak tanya ko skandal FGV dan tanah Felda ni salah Tun M atau Kit Siang.......atauuu salah Tuan Admin Shahbudin....??

      Dulu dah heboh satu isu.....ikan sturgeon....hotel kat UK.....duit lesaappp.....saham terjunam.....macam2......sekarang sape punya kerja bagi timbul lagi satu isu baru...???

      Bila orang bercerita pasal isu yg timbul korang marah. Mulot rakyat 1Msia boleh nak ditutop ke....?? Ko pegi kedai kopi mana2 sumer bercakap pasal skandal ni.

      Tu pasal......kepala kasi bersih bebbbb.......jangan mulot cakap bersepaaiii tempias tapi buatnya tidak....

      Lain kali jangan sembah "cash"......inilah akibat kalo berkiblatkan "cash".......apa saja benda mesti berrrkait dengan cash.

      Adios Grasias Beraaambosss !!

      Delete
    6. ulasan taik memang elok beramboss..

      Delete
    7. Maaakkkk atokkkk takotnya dengan ko Mat Cecehhhh 15.52....!!

      Delete
    8. Najib
      Isa
      Shahrir
      Ni semua lahanat
      Pengadai harta negara
      Ini fakta layak disula di dataran merdeka
      Kalau zaman semerah padi

      Delete
    9. YEOP BONGOK!!!

      Delete
    10. Geng Najib ,

      Kamu kalau nak tahu hebat atau tidak gabenor BNM , kamu kena fahami dulu apa maksud Gabenor itu . Kamu juga kena mengerti status quo jawatan Gabenor itu . Mengapa dia di panggil Gabenor dan bukan kerani akaun mahu pun pengurus kewangan .

      Delete
  8. Umno dah tak ada kredibiliti...MARA pun tak ada kredibiliti...Felda pun tarak kredibiliti...apa dia orang cakap, tarak sapa percaya, dungu saja caya

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba kau jelaskan bagaimana parti dap, cap bunge dan parti2 sanjungan awak berkredibeliti. mulakan dengan kredibeliti presiden @ pengerusi @ setiausaha agung setiap parti...hehehe...macam ayam jantan berkokok tapi ekor penuh terpalit taik.

      Delete
    2. 11.32,

      Pernahkah parti2 ini menyamun seperti 1MDB, SRC?
      Pernahkah parti2 ini hilangkan tanah FELDA sblm ini?
      Pernahkan parti2 ini hilangkan eang epf, th dll.?

      Kalau tidak at least berkredibiliti

      UMNO sah lakukan semua di atas ..
      Jadi tiada lagi kredibiliti. Dahlah semua agensi kerajaan di cabuli
      Dan dipsrkudakan...jgn nak berdalih

      Delete
    3. macam najib la...berkokok siang malam, di pau, di putrajaya. habuk pun takdak!

      depan lain, belakang cerita lain, teloq takdak, terketaq2...taik bukan kan ekoq, dah penuh satu badan!

      najibun, just a piece of shit!

      Delete
    4. 1132 orang2 tu tak kena cekup sprm atau polis, sebab berintegriti. Kau yg berkokok tapi kepala otak terpalit taik dan darah haid ayam betina kah kah kah

      Delete
    5. Anon 1132 penyokong umno totok yang terkinja kinja baru kemaskini data brim tak sabar tunggu najib bagi dedak
      Wei najib kalah pakatan gak kena bagi ko anon1132
      Otak dah buasir jadi bodoh tak kesudahan lak ko

      Delete
  9. Saya tanya mr j, GN dan Anon pro najib yg suka menyumpah dgn perkataan babi, tuduh org lain pro lgbt, muslim liberalists dan tuduh dap komunis tapi mereka bersekongkol dgn tanah besar china

    Adakah anda berhimpun kes pelarian rohonga dulu dengan najib dan hadi?
    Adakah anda ikuti program Selawat Nabi?
    Adakah anda ikuto perhimpunan kuruk israel di putrajaya yempuh hari?
    Adakah anda hadir majlis maulidulrasul?
    Adakah anda hadir majlis tilawah alquran daban tahun?
    Forum perdana, sinar islam..?

    Kalau jawapannya ,,YA..

    Mengapa jadi bisu, pekakdan biau dalam isu 1MDB,SRC, TH IMAMS, FELDA etc etc etc????????

    Muslim apakah kamu...muslim dedak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11.35...kenapa kau tak tanya cai2 PH yang bersepah2 kat blog ni spt Phantom hantu raya tak bertuan tu, RATK, Wak Suman, MN, Fan Tun solan yang sama? Kalau jawapannya...YA, mengapa bisu dan butakan mata terhadap segala kerosakan yang telah TDM buat pada Msia sepanjang rejim 22 tahunnya tu..kenapa masih membela orang yang ternyata didapati bersalah dalam kerugian RM 100 billion nilai m/wang sekarang dalam isu FOREX...kenapa masih menyokong orang yang terang2 mengaku dialah yg memfitnah DSAI dalam kes liwat tu..kenapa terus menerus menyanjung orang yg mengarahkan serangan kejam ke atas ahli2 PAS di Baling hingga mengorbankan ramai nyawa...kenapa masih percaya kpd orang yang telah menghina islam berkaitan dgn janggut Nabi dan memperlekehkan hukunm hudud termasuk potong tangan dan hukuman rejam? Muslim apakah kamu..muslim ala2 TDM ke?

      Delete
    2. GN

      You are avoiding my question. This ia me and you. Nothing to do with phantom, john doe, rahman jpc, ratk dsbgnya.

      This is me a muslim malay yg blom dibangsatkan and you. Do not drag others....or unless youcannot answer...its ok

      Delete
    3. GN....
      Kamu ini rupa nak cari nama dengan menonjol diri kpd Najib da orang BN?
      Najib takda masa nak baca blkg budin ini, jika pantau pun pegawai rendah.
      Jadi usaha kamu berjaga malam dan pers otak berlawan dg kami adalah sia sia. Konon nak tunjuk pada menteri BN kamu lah orang yang bangkit membeli Najib? Harap ditawar 'Jawatan pegawai semdntara".
      Beginilah strategi orang bodoh untuk cuba menumpang sekaki?

      Tak da mana mana pun pegawai tinggi nak rekomen orang 'dungu' jadi pekerja mereka. Anah buah depa berdozen lagi yg sekolah tinggi tak ada kerja.

      Jika kamu ada kenalan orang atasan lebih baik suruh kenalan kamu kontak Vencent Tan. Aku dengar Jabtan Pembentongan kekurangan pekerja. Sekurang nya kamu boleh minta DRIVER LORI TAHI'....he...he.....jawatan sesuai untuk kamu bongok!!!kelabu asap!!

      Delete
    4. geng najib is a total retard! when being cornered, he is just pulled his dick in and disappeared!

      unable to debate with facts and figures.

      Delete

    5. Kalau sejak 2004 jadi pengundi BN maknanya dulu nama dia GENG TUN M. Tak pun GENG PAK LAH.

      Start tahun ini baru jadi GENG NAJIB. Keh..keh..keh..keh...

      Delete
    6. GN cuma memancing nak cari makan.
      Mana lah tau 'Anak Mat Bond' tu tengok boleh panggil jadi ofis boy.

      Hei Wak!! Nenas ke pisang ke kurang menjadi ke tahun ini?
      Kesiannnnn...wak.....

      Delete
    7. Tanam Taugeh Wak. Cepat boleh jual.
      Kayu(tunggul kayu)

      Delete
    8. puak2 ph tak berani rujuk kitab sbb itu cakap ikut otak nafsu iblis syaitan..yg terang2 haram itu yang dibela..cth fitnah rafizi yg dah jadi darah dagingnya..fintah mp pantai ..itu baru bab fitnah..mengapa takut bagi itu apa hukumnya..

      Delete
    9. Yg berani rujuk kitab tu ialah orang yg cakap........"saya hanya takotkan Allah saja..." tapi dalam pada tu nak tarbiyahkan Mem besar pon takot.

      Sekali kena siku terusss senyap menikusss....
      Tak caya........cuba rujuk kitab siku.

      Delete
    10. YEOP BONGOK!!!

      Delete
    11. Apesal lak ko nk pass soalan yg ko kena jawab kat kitaowg lak geng najib?
      Ko tak reti nk jawab pass kat owg lain
      Ko siapa
      Sah tak lulus ujian lisan upsr
      Bodoh betul mak janda gatal ni

      Delete
    12. bro1600..kamu ndak buka kitab apa?..ni kami selak..kitab 1000 Satu Malam..Bro The Phantom..masih simpankan kitab tu..pinjamkan kat dia..moga hati dia tenaaangg...hahahahahaha

      Delete
    13. Bro Ramly........Kitaab siku tak ada dalam simpanan teman.......tak salah kitab tu ada kat putarrrjaaya......ilmu mantaapp nak jinakkan kepala bapaakkk ikot telunjok.....

      Delete
  10. Najib sendiri adalah payung kuning.Inilah dilema melayu sebenarnya.Tuan tidak akan siarkan tulisan membabitkan payung kuning.Lebih bebas untuk komen maki hamun dan mencarut,selagi tidak menyentuh hipokrasi institusi itu.Namun,saya faham tindakan Tuan.Terima Kasih.

    ReplyDelete
  11. Kalau nak siasat,,, cara tanah ini di pindah milik beri saya 2hari waktu bekerja dan semua agensi kerajaan harus memberi kerja sama dan boleh membuat keputusan, atau panggil Peguam negara dan KSN serta KP JKPTG,,
    Mungkin satu hari boleh siap,,,
    Pertama tengok borang 14a borang tukar milik tanah
    2)tengok bayaran stem cukai pindah milik LHDN
    3) tengok PA yg di keluarkan kepada sykt pemaju serta syarat syarat PA yg di lulus kan oleh lembaga pengaran FELDA
    4) tengok bila PA di daftar kan di mahkamah dan kemudian di Daftar kan pula di Pejabat Tanah,, semuanya akan ada number jilit,
    5) lihat minit mesyuarat felda dan pemaju serta kertas cadangan Felda,,,
    Number enam ,,,,,????????????????
    Panggil semua yg terlibat untuk perkara 1-5
    7)tahan mereka semua buat soal jawap seorg satu jam pun cukup
    Jangan panggil polis kerana polis tidak faham pasal tanah dan aktar kanun tanah negara dan jgn panggil SPRM mereka juga tidak faham,,
    Panggil penasihat tanah, pernasihat pernilaian, panggil peguam yg mahir pasal tanah dan tukar milik tanah,, , insyaallah 2hari selesai,,,
    Lepas tu hantar pd SPRM atau Polis untuk polis pengap atau terbuka hati untuk hantar pada Peguam negara,,
    Babak akhir terpulang pada peguam negara samaada nak terus kan atau nak buat bodoh atau memperbodoh kan diri untuk bodoh kan rakyat dgn alasan perundangan yg serupa alasan 1MDB,,
    Masa itu baru kita sebagai rakyat mendapat hukuman samada harus membayar kehilangan Tanah Felda atau orang yg terlibat dalam perkara ini, pegawai kerajaan,pegawai Felada seta bapak bapak kepala menteri ,
    Jika mereka bersalah mereka ini harus di terlanjang kan ikat di setiap persimpangan jalan di KLCC dan menara Felda,, atau telanjang kan mereka masuk dalm sangkar dan pamir kan mereka di dalam Suria KLCC tempat yg selalu ada pamiran kereta atau terma terma untuk menyambut perayaan,,,, cubalah , ikut cara ini,, mudah cepat serta jimat,,
    Sekara tak tahu berapa juta yg harus di tanggung oleh rakyat dalm permainan siasatan ,,, jangan dengar cakap cakap menteri mereka tak reti apa ,, mereka pandai cakap dan menipu selain menyamun,,
    Habis satu Malaysia di Tipun,, fikir fikir kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan Bro Saffron....
      Salam perjuangan.

      Delete
    2. Kalau ikut saya, lima minit pun cukup. Minit pertama, jentik telur abg pendek yg sebelah kanan. Minit 2, jentik pula yg kiri. Minit 3, ketuk getah paipnya yg terjuntai. Minit 4, bakar ketiga2nya dgn api. Minit terakhir, pengakuan dicatatkan. Mudahkan?

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    3. Kalau aku pulak...aku nak ikat geng najib dekat puncak klcc.


      Biar satu malaysia tau dia ni ada ilmu hitam..tiap2 malam memuja si bijan bugis

      Kikikiki

      Delete
    4. safron..kau terpijak taik babi ke..mcm lah bgus sgt..

      Delete
    5. Karankan kote isa doraemon shahrir yg paling utama najib
      Sampai dowg mengaku perbuatan klepet dia

      Delete
    6. bro SRice..2 hari waktu kerja?..caya lah..
      baru betul..ada intergriti..professional..
      tapi hukuman yg bro cadangankan..kami x relalah..not nice!!

      Delete
    7. Aku nak karankan kote setiap org yg sokong najib...yg undi bn 49% pru13 dulu tu sebab dunguuuuu tak sudah sudah

      Delete
  12. Felda dekat di hati Najib adalah bertujuan bukan sekadar dapat mengintai, tetapi jauh lebih dari itu adalah dia boleh menyelongkar, merogol dan merembat selagi dapat. Itulah dasar lanun bugis keparat pujaan orang UMNO yang bangang belakanya, kalau korang nak tahu. Kepala bapak kau Najib!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanah pon dirogolll....
      Dasyat tu yeoopp.....

      Delete
    2. Dirogol tak sesuai dijarah atau dicabul mungkin lebih appropiate
      Dirogol kata yg lebih sesuai untuk mengambarkan perbuatan money laundering fund related 1mdb company
      Misappropiated public fund
      Hutang ipic
      Dan cukai GST yg amat menzalimi rakyat khususnya

      Sedang menjual aset strategik negara seperti bngunan felda jalan semarak adalah episod menjarah yg di laku kan secara terang sesuai dipanggil daylight robberry
      Mmg takda satu pun perkara yg nk gambarkan si rejim lahanat ni tak merogol menjarah menyamun dan mencabul

      UMNO PUAK GASAR ABAD INI
      CANIBAL
      DICTATORSHIT
      MISUSE POWER
      ABUSED LAW

      FUCK U I WONT DO WHAT U TELL ME BARISAN THE EVIL REGIME
      POWERED BY KEPIT TELO LEADER
      NAJIB

      CASH IS THE KING NOW TURN TO THE OF DEBT
      MALAYSIA BECAME THIRD CLASS WORLD IF GIVE NAJIB HAD POWER AGAIN
      HE NO FIT TO BE OUR LEADER
      DESPITE BAD RECORD
      HE SHOULD GET LOST WITH DAMN BARISAN PEOPLE
      ENEMY OF STATE

      VOTED PAKATAN
      FROM PEOPLE TO PEOPLE
      LAWAN TETAP LAWAN

      Delete
  13. Sekarang sudah terbongkar mengapakah najib mahu sangat Felda diletakkan di bawah kementeriannya.

    Dekat di hati konon.

    Hakikatnya nak menyakau habis-habisan.

    Dah habis duit nak sakau, tanah Felda juga dijadikan bahan.

    Tiada siapa yang waras pemikirannya akan berkata kehilangan ini hanyalah satu kelemahan pengurusan.

    Tanah hilang tu beb. Duit seposen tak dapat kat Felda.

    Sapa sebenarnya dapat duit tu?

    Mustahil Isa makan sorang-sorang, pasti ada yang lebih tinggi dari Isa yang menjadi dalang sebenar lantas Isa berani melakukan rompakan sedahsyat ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita sekarang sudah masuk fasa akhir zaman kah? Atau kita sekarang sudah masuk fasa pengikut addajjal memerintah saperti yg telah dikhabar kan 1400 tahun dahulu?

      Delete
    2. Tak ke pelik tanah hakmilik sendiri boleh tiba2 lesaapp bertukar tangan pada orang lain...???

      Ini apa punya dongeng ni...??

      Yg kita dah tengok apa saja yg diletakkan dibawah Kassim Baba sumer hancor jadi haram kejadah.

      Apa pon jalan lupa beli kacang atau kuaci kita kunyah sambil duduk nonton episod sinetron seterusssnya..........yg rasanya plot dan ending cerita tu dah boleh kita baca.

      Delete
    3. Tau dak siapa broker jual Tanah Melayu yang terunggul sekali?Orangnya adalah tak lain dan tak bukan Tongku nan Palsu.Tau dah apa rakyat akan buat pada pengkhianat ini kalau di negara seperti Colombia,Pakistan,dan Mexico?

      Delete
    4. Selama 22 tahun Tun memerintah, tak seinci pun tanah pusaka bangsa terlepas ke tangan orang. Malah, kita dapat merampas hak2 kita dari tangan penjajah, seperti Guthrie. Pulau Layang2 di Laut China Selatan pun Vietnam atau China Komunis tidak berani diceroboh setelah pengeboman jet2 pejuang kita atas arahan Tun Mahathir. Pelabur2 asing mencurah-curah datang tapi mereka hanya diberi Lease Hold (Hak Sementara), bukan macam Najib bagi Free Hold (Hak Kekal) kpd China Komunis.

      Delete
    5. Caiiii umno mane tahu semua ni...yg depa tau celik mata dapat brim.tu yg dipuja najib siang malam

      Delete
    6. Pak Othaman.....mana macaaaiii haram kejadah ni tau sejarah The Dawn Raid yg dijalankan oleh Tun M dulu.........yg pada ketika tu Tun M baru 2 bulan pegang jawatan PM.....

      Satu mision yg bagi kita kejayaan rampas balik syarikat Perladangan Guthrie yg berusia 100 tahun dengan cara terhormat.

      Masa sejarah The Dawn Raid tu macaaiii kejadah tah kan ada tah tidak.......tah2 masih di Luh Mahfuz lagi.......atau dalam perot dengan tembuni......tak pon masih pakai lampin berak kencing sumer orang cebok.

      Tu pasal deme tak tau hujong pangkal tapi ada hati nak bercakap......

      Delete
    7. JOHN BODOE

      KO TOLONG PAHAM SIKIT OSTAD

      TUN RAZAL YANG TUBUHKAN FELDA

      UNTUK APA

      UNTUK ANAK CUCU DIA LAH

      SKRG ANAKNYA DAH JADI P.M

      IKUT SUKA ANAK DIA LAH NAK ABIL HASIL TITIK PELUH AYAHNYA. FELDA LEGASI TUN RAZAK. KERANA TUN RAZAK ADA FELDA.

      KALAU ANAK DIA NAK TIMANG FELDA CARA ZAMAN MODEN ITU HAK DIA.

      BODOE BETUL ROTI JOHN BODOE

      Delete
    8. Kalau nk lesapkan bangunan felda tak yh suruh najib ilangkan
      Better panggil david blaine ker dynamo ke dapat gak paling koman burung merpati tak pun arnab ada gak kagum
      Ni najib lesapkan dapat apa?
      Dapat geng najib yg menyanyah kat tmpat budin
      Mmg lahanat

      Delete
    9. Bro RAKT..that fellow up there is a typical minded malay..what nonsence is his trying to
      proof..Bro Djoe..tenang..sipolan ni dah glabah..hahahahahahah

      Delete
    10. Anon 16:32 ,

      Kamu adalah seorang sampah masyarakat . Kamu seorang yang fikiran sudah berkarat .

      You are a lost your soul to be among the living humankind .


      Jikalau kamu andaikan Felda adalah buah fikiran Tun Razak , maka ia adalah milik Tun Razak . Jadi "Kepala Bapak Kau" punya hak untuk berbuat apa saja keatas Felda .

      Bukan ke bagitu ??

      So , bolihlah di tafsirkan , Mahathir bolih menuntut KLCC , Putrajaya , Cyberjaya , monorail , lrt bahkan PWTC yang menjadi kebanggaan UMNO ? Bukan kah itu yang kamu maksudkan ???

      Delete
    11. Ralat ....You have lost your soul to be among the living mankind !

      Delete
  14. dey najib telo berat.. ! bila ko nak naikkan saham fgv! hutang peneroka bertimbun pasal ko pandai2 listed kan felda. sekarang apa citer? harga modal pun x dapat, ini pulak nak mimpi dapat untung! bertahun2 sejak fgv listed, x pernah naik... memang jadah ko najib!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tak boleh naik. lepas ipo, RM19.8 billion. perompak dapat cash, enjoy sakan la. sekarang mana pegi RM13 billion hilang??

      Delete
    2. Tuuu pon makcik pakcik Felda nak pangkah laagiiii.......belom cukop licin lagi yeoopp.....tunggu habis licin baru sedar.

      Delete
    3. Janfan contohi pegangan politik makcik dan pakcik felda yg mnyokong barisan

      Mereka berakal tahap pariah
      Dapat insentif ciput mcam gembira dapat emas sebungkal

      Salam perjuangan warga felda yg menyokong pakatan
      Kalian berharga
      Pejuang negara dari
      Terus dijarah puak lahanat

      LAWAN TETAP LAWAN
      SELAMATKAN MAKCIK PAKCIK ADIK AKAK ABANG FELDA DARI DITIPU NAJIB ALKLEPET N CO

      NAK TANYA SAHAM FGV
      BERAPA DIVIDEN TAHUN NI?
      DULU BELI SEUNIT HARGA BRAPA?
      NOW KALO JUAL SKANG BRAPA?

      ADA MACAM HARGA SAHAM APPLE INC KE NK KATA FELDA BIKIN UNTUNG BANYAK TAHUN NIE

      STATISTIK DIPERLUKAN
      BENTANG KIRA DEPAN DEPAN
      ADA BERANI?

      BZZZZZZZZZZ KARAN DAH STANDBY
      HULUR KOTEY KOWG

      Delete
  15. at times, i have a thought that no point in getting this najib guy or incarcerate him.

    from all his stupid speeches, actions, words....in a way reflecting a brainless dumb ass.

    1. talking without thinking. happened lots of times. "kembangkan layar, sauh di labuhkan". a simple bahasa, perhaps a standard 1 would be able to tell him it is wrong!
    2. worst, signing without thinking. as a chairman, this is the most stupid and incompetent act.
    3. acting without thinking. the lowest point of a man is begging without saying. najibun begging for his life with trump. if boeing want to sell me their planes, they had better come to meet me in my house! but najib was seen by the whole world begging. he came back and bragging to his anal lickers, how great he was!

    what ever he touched, turn into shit! tia, felda, tabung haji...and still trying his luck with kwsp.

    4. man with words. man lives by his words of wisdom. najibun words of wisdom - bangsat, bangang, stupid, kepala bapak kau. what a wise man indeed!

    a short summary of this 'great' najibun. the best thing to do is send him to a sanitarium, probably one day, he will hang himself! so, the guilt is not on us!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Dad....I agree with all of the above...
      Especially the two points - 3 & 4.

      This is Sang Kelembai.....whatever he touches will turn to rock and stone.

      That's why we are forced to live like during the stone age era........where no rule n regulations....no thinking.....no common sense are used.....just like the Flinstones...

      There'll be no justice till we get rid of the Flinstones....

      Delete
    2. Ni hantu raya sapa yg terlepas ni? Elok- elok jd manusia, nak jadi hantu raya pulak.

      Delete
    3. Najib razak pertahankan tanah genting higland boleh lerrrr...atok die ade syer bosar

      Delete
    4. Mat Ceceh 14.56.....lagi baik jadi hantu raya dari jadi tukang samun kedarah duit haram........siang malam pikir esok apa nak sakau dan tipu lagi......

      Menceceh macam ko......satu fakta pon tak derrr.......tapi ada hati nak tibaiii orang........tibaiii angin bolehlah....

      Woiii Mat Ceceh.......pigi masokkkk dalam kain maakk luuu laaa.....

      Apa waaa takot sama luuuu....

      Delete
    5. Kikiki mat ceceh pulak timbul...hantar la caiii anjing yg handal sikit masuk sini puad zakar oiiii..

      Delete
    6. YEOP BONGOK!!!

      Delete
    7. Mat ceceh dh sentap...

      Kahh kahhh kahhh kahh kaahhh kahh

      Delete
    8. Bro dad,

      Without any doubt, 100% true.

      Sokong!!!

      Delete
    9. ASB PNB BAGI DIVIDEN BRAPA TAHUN NIE?
      KONON EKONOMI SIHAT

      NILAI RINGGIT SEMAKIN LEMAH DIBANDING DOLAR US
      TAKYAH BANDING NGAN DOLLAR DGN BAHT N RUPIAH PUN DAH TAK SEMENGGAH
      BERANI CAKAP EKONOMI NEGARA STABIL

      YANG KLEPET STABIL
      SEBAB SISTEM JUDISCIARY DI CENGKAM TELO OLEH NAJIB
      CHIEF INTERGRITI SIBUK BERMUKAH
      MANA NK BERKAT NEGARA NI
      PEMBAWAK SUWEY DI BERI PEGAMG KUASA
      DIA PEGANG TELO RAKYAT DAN MEMULAS JIKA MEMBANTAH DENGAN
      SESUKA HATI DIA

      GST ALAT UNTUK SIPHONED DUIT RAKYAT PERGI KE KANTUNG PUAK LAHANAT
      BUAT BAYAR HUTANG AABAR LAHANAT DUA KALI
      SATU SETEL ABIS
      YG KEDUA BAYAR BUNGA SEBULAN SEKALI
      PETROL DISEL NAIK DUA TIGA SEN
      KUMPUL DUA TIGA HARI
      DUIT BUMGA DAH LEPAS BULAN NIE

      DOJ JADI SENJATA TERAM PULAS TELO KOTEY PEMIMPIN CASH IS THE KING
      KALAU TAK IKUT KENA BUKA FILE CASE 1MDB

      NAJIB ADA BERANI?
      JASA SHUT UP
      UMNO CYBERTROOPER
      IKUT SEKALI
      JADI ALAS KUBUR
      NAJIB
      LEPAS PRU 14 NANTI

      Delete
  16. Sepandai2 lanun bugis hebat lagi puaka minang..sampai SO mah badak pun
    pahlawan bugis pun tak berani jentek nanti tolor nya pula kena sumbat dlm dubur.

    ReplyDelete
  17. Kepada ahli-ahli BN dan UMNO.
    Antara parti BN atau UMNO dan Najib yang mana lebih penting? Kenapa tidak diterajang keluar Najib awal-awal dulu kalau sayangkan parti. Biarkan dia seorang sahaja mengelupur ditibai pihak-pihak penguasa melalui undang-undang negara yang sedia ada. Akibatnya sekarang negara mendapat nama buruk dan rakyat juga habis menderita menanggung beban hidup disebabkan ramainya pengikut-pengikut dajjal bermata satu dalam parti BN dan UMNO. Jangan menyesal kalau ditakdirkan PH menang kamu sudah tidak punyai sebarang alasan atau sebab kenapa rakyat tidak boleh menghukum kamu semua sebagai pengkhianat bangasa, agama dan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada org lain yg maksum dalm umno...selain dari najib dan rosmah

      Kahhh kahhh kahhhh kahhhhhh

      Delete
    2. 14:09..kau siapa..org utan gayanya..baru nampak dunia nak mengarah orang..kau undi je ph haram tu..

      Delete
    3. Org lain yg menyebat harta felda...ph pulak nak dimakinyer.

      Delete
    4. Hoiiiiiiii mat ceceh 16.07


      Kahhh kahhh kahhh kahh kahhhh

      Delete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib razak pertahankan tanah genting higland boleh lerrrr...atok die ade syer bosar

      Delete
    2. Sdra GN....

      Hari ini sekali lagi saya nak buktikan anda ini 'tong kosong' asyik memekak tapi habuk pun tarak.

      Saya paparkan semula dialog antara kita berhubung hilang keperacayaan warga Felda Taib Andak terhadap UMNO.....

      Othaman Ahmad, 25 December 2017 at 00:21
      Kehadhiran bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad memberi impak besar hingga semua ceramah2 P Harapan dapat sambutan ramai, apatah lagi dgn pembongkaran penyelewengan skala besar menteri2 UMNO & pemimpin2 tertinggi UMNO melibatkan Felda FGV & tanah2 milik Felda yg dipindah milik.

      Dari 54 kerusi Parlimen di kawasan daerah mengundi Felda, kajian terakhir menunjukkan 37 kerusi kini hilang kepercayaan & amat berang dgn perompak2 UMNO yg tidak amanah.

      Saya sendiri dah masuk 2 kawasan Felda dan melihat & mendengar keluhan mereka selepas sessi taklimat dan soal jawab, saya yakin UMNO & BN Najib pasti kecundang.


      GENG NAJIB, 25 December 2017 at 01:47
      Wak Suman...betul ke cakap wak ni. Felda mana plak yang wak dah pegi ni? Setau saya kat Felda Tai Andak tu, cawangan cap mungenya dah hidup segan mati tak mau. Ramai ahli2nya dah keluar dari cap munge. Kat Felda Penggeli Timur pun keadaan yg sama berlau. Yang lain, saya belum dapat maklumat lagi..tapi katanya keadaan lebih kurang sama jugak. Rata2 alasan yg diberi ialah mereka tak mau jadi ahli parti yang kemungkinan besar akan dibatalkan pendaftaran kerana tak adakan AGM lagi sampai sekarang ni..semuannya tak mahu jadi ahli parti haram yang takde masa depan!

      GENG NAJIB25 December 2017 at 02:31
      Wak Suman..tak nak komen balas ke..atau pun apa yang saya tuliskan tu betul dan berfakta!
      -----------------------------------------------

      Aduhai sdra GN mulut celupar, masih tak serik2 lagi kah....??

      NAH....INI KOMEN TERKINI BALAS SAYA:
      Ketahuilah KUBU Umno JOHOR GOYANG bila 352 AHLI Umno SERTAI BERSATU DI KULAI Kubu kuat Umno di JOHOR telah berjaya DITEMBUSI baru2 ini.

      Paling manis, ia berlaku di kawasan Felda yang sinonim dengan 'pekat Umno' dulu, kini dan selamanya.
      Semasa majlis 'Semarak Kasih Felda' yang diadakan di Felda Taib Andak, Kulai, 352 ahli Umno mengisytiharkan KELUAR PARTI dan menyertai Parti Pribumi BERSATU Malaysia (PPBM).

      Ribuan warga Felda sekitar Kulai keluar malam itu bagi mendengar ceramah yang disampaikan oleh...

      - Presiden PPBM, Muhyiddin Yassin,
      - Timb Presiden AMANAH, Salahuddin Ayub,
      - Pengerusi ANAK, Mazlan Aliman,
      - Adun KEADILAN Bukit Batu, Jimmy Puah,
      - Ahli parlimen DAP Kulai, Nie Ching Teo,
      - Ahli parlimen DAP Pj Utara, Tony Pua
      - Pengerusi PAN Johor, Aminulhuda Hassan.

      Serentak dengan itu, cawangan Umno di sana LUMPUH dan kini digantikan dengan jawatankuasa penaja PPBM Felda Taib Andak yang diketuai bekas ahli Umno yang kecewa dengan janji manis Najib Razak selama ini. Suasana menjadi meriah apabila kesemua borang yang diserahkan kepada TS Muhyiddin disambut dengan sorakan gemuruh hadirin yang rata-rata adalah para peneroka generasi pertama dan kedua.

      Tahniah kepada PPBM, AMANAH, DAP dan KEADILAN kerana Umno semakin hari semakin GOYANG di kubu kuat mereka sendiri........!!!


      Nah sekarang, apa kata kita berdua datang ke Felda Taib anda untuk meninjau dan mengesahkan siapa yg bercakap benar atau yg kaki kelentong.

      Sila beritahu saya tarikh & waktu kita boleh berjumpa di Felda Taib Andak.

      Saya harap semua pembaca blog ini jadi saksi.

      Delete
    3. Yesss Pak Othaman.......teman jadi saksi atas posting di atas....bersama kawan2 yg sekapal.

      Dari komen balas dari Geng Naga yg lepas........dia mendakwa pernah bertugas di PRU 11, tahun 2004 di P.154...........PRU 12 pada 2008 juga di P.154............dan PRU 13 pada 2013 di P.156.

      P154 ialah Mersing.....dan P156 ialah Kota Tinggi........nampak gaya Geng Naga ni tinggal di Johor.......memang boleh sangat kalo jumpa Pak Othaman di Felda Taib Andak.

      Geng Naga......you're really a dumb ass.....trying to make fool of a veteran Sifu.

      Kalo kail panjang sejengkal tak payah berangan lautan nak diduga.

      Delete
    4. bodoh punya propaganda ph..

      Delete
    5. Cyberterompaahhhh !!

      Delete
    6. Hoiiiiiii mat ceceh 16.10


      Kikiki


      Delete
    7. mat ceceh??

      Delete
    8. YEOP BONGOK!!!

      Delete
    9. Hoiiiiii mat ceceh..anjing najib


      Kikikiki

      Delete
    10. Wak Suman...setakat 352 orang yang join cap munge tu pun Wak dah kecoh bagai nak rak...ntah2 semua yang keluar dari UMNO tu main wayang politik ajelah kan. Tak terfikir ke wak mereka tu diupah oleh cap munge untuk keluar parti...ialah orang2 cap munge yamg dibawak dari luar untuk berlakon seolah2 keluar UMNO, masuk cap munge....dengan kuasa duit semua boleh jadi..tak lain tak bukan, ini hanyalah lakonan untuk menggembirakan hati Pemimpin2 PH yang datang dari jauh tu. Kalau tak nanti, nampak sangat cap munge Johor tak jalankan keje pulak, banyak dah dana dari cap munge pusat keluar..takkan tak nampak sebarang hasil pulak.
      Kalau dibandingkan dengan seluruh ahli UMNO kat Taib Andak, berapa % sangatlah 352 yg keluar tu kan? Kalaulah betul2 mereka ahli parti keramat tu...Saya tak percaya langsung yang datang ramai2 tu peneroka gen pertama...mana mungkin mereka tiba2 saja nak mengkhianati perjuangan parti dan DSNR yang telah banyak membela dan mensejahterakan kehidupan mereka sekeluarga sejak dari dulu lagi. Saya rasalah..yang datang ramai2 tu diangkut dari luar Taib Andak untuk meramaikan dan memeriahkan program tu. Bukannya susah sangat nak buat benda tu..sediakan bas, duit poket serta makan minum..ramailah yang sanggup datang. Duit takde hal punya..TDM super billionir, rasanya belanja untuk program tu tak sampai pun sejuta, paling banyak pun seratus ribu aje. Ada kemungkinan jugak, Wak bawak semua sedara mara wak yg kat Spore tu datang ke Taib Andak untuk meramaikan audien..Spore dgn Taib Andak bukannya jauh sangat...kan Wak.
      Phantom si hantu raya yg tak bertuan, memang aku tak nafikan pernah bertugas di kedua2 daerah tersebut semasa PRU yg lepas2..tapi kini telah kembali ke kampong halaman di Pantai timur semenanjung utk mengusahakan kebun dan ladang sawit aku. Tapi kalau Wak Suman berhajat nak jumpa di FTA...boleh aje, tapi bukan dalam masa yang terdekat ni. Tengah sibuk dengan beberapa urusan yang perlu dibereskan di kebun dan ladang tu. Jangan risau, aku akan seboleh2nya usahakan agar pertemuan tu menjadi kenyataan sebelum PRU nanti.. selewat2nya pun sehari selepas keputusan PRU diumumkan... InsyaAllah. Phantom hantu raya tak bertuan, kalau nak join sama pun boleh jugak...tapi keluar belanja, sendiri tanggung lah yee.
      Ok lah Wak..i'm looking forward to meeting you in the near future...don't you worry about that !

      Delete
    11. Phantom si hantu raya tak bertuan...kau ada sebut pasal kail panjang sejengkal...Fuyoo, hebat betul lah kau..mana kau tau aku ni kaki pancing ...kita pernah jumpa ke kat mana2 pertandingan memancing samaada laut lepas atau pesisiran pantai...kau pun kaki pancing jugak kan?

      Delete
    12. Aku peduli apa ko kaki pancing
      Itu cite hobi masa lapang

      Mmg owg johor dah meluat tgok barisan lahanat

      Aku owg johor geng najib
      Jaga puak umno lahanat ko sebelum bertemu ngan aku
      Mmg aku propagandakan sampai parti lahanat ni tinggal ko najib dan rosmah je yg tinggal

      Lawan tetap lawan
      Johor jadi kubu pakatan lepas pru 14 nnti

      Delete
    13. Kamu ini anak ayam togel saja.
      Tak payah lah berangan tinggi sangat GN(AAT)...Anak Ayam Togel
      He...he....ada jua orang gila masuk blok budin

      Delete
    14. Raja aota taik kering...RATK. Ada aku kesah kau orang johor ke...orang bulan ke..orang marikh ke? Pedulik apa aku. Itu kau punya hak lah nak cakap apa yang ada dalam otak kering kau tu...yang penting UMNO terus kukuh mengahrungi badai poltik tanpa apa2 perasaan gentar sikit pun. Itu cakap syok sendiri kau sorang yang kata rakyat Johor dah meluat dgn UMNO..tapi hakikat depan mata tak gitu beb. Sokongan makin bertambah...saf makin rapat untuk langgar petualang2 negara PH dan pastikan Johor jadi kubur tak bertanda bagi PH dan macai2nya termasuklah kau dan Wak Suman...dah tempah batu nesan ke belum beb?

      Delete
  19. KUALA LUMPUR – Walaupun menjadi seorang isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor namun beliau sendiri tidak tahu tarikh PilihanRaya Umum ke-14 (PRU-14)..

    Rosmah bagaimanapun memaklumkan suaminya, Datuk Seri Najib Razak ada bertanya kepadanya mengenai masa yang sesuai untuk pilihan raya diadakan namun memberi jawapan beliau tidak arif tentang hal politik.

    “Saya nampak muka-muka (Wanita UMNO) sudah bersedia menghadapi pilihan raya. Jangan tanya saya bila sebab saya tidak tahu.

    “Saya rasa yang amat berhormat (Najib) pun tak tahu. Lepas itu dia tanya saya, when you think we should have (pilihan raya). Saya kata i dont knowlah, i dont know politik,” kata beliau selaku penaung Skuad Sayang di Majlis Tahunan Bersama Skuad Sayang, di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

    Rosmah juga berkata, Ahli Majlis Tertinggi UMNO sebenarnya lebih mengetahui berhubung tarikh pilihan raya memandangkan mereka bermesyuarat setiap bulan bagi membincangkan persediaan parti.

    “Jadi Majlis Tertinggi (MT UMNO) selalu bincang. Tiap-tiap bulan bermesyuarat bila PRU-14 akan diadakan.

    “Saya tak tahu, tapi saya rasa mestilah sebelum Julai,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya cuma tahu bila nk menyopping je....

      Delete
    2. Mcm tu pon ade ati nak jadi pm...kepala bapak kau la bijan bugis

      Delete
    3. Nak umum pru pun kena jumpe rosmah badak ke

      Delete
    4. kak mah kat mana? dah sampai london ke? esok boxing day sales. mana la tau kalau ada birkin murah!

      Delete
    5. Birkin murah takde...bikini murah ade kot sale skrg.kasi rosmah try pkai sekali tgok ah jib stim ke tak

      Delete
  20. geng najib sebenarnya nak kata dia lubang jubo utk najib sental.

    kawan kawan

    geng najib ni betina bukan jantan. pakar pyscho dah confirm GN ni banat.

    puki dia jadi tadahan najib. tempat najib cucuk tanam.

    pantat betul GN. dapat batang najib. glamour youuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1626,...PANTAT MAK KO LAH!!!

      Delete
    2. PANTAT MAK SEMAH KER.......

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    3. JANGAN JANGAN GENG NAJIB INI BARU KELUAR DARI HOSPITAL TAMPOI.
      PENAT KITA LAYAN, INGAT CYBER UMNO........HE...HE.....DUNIA...DUNIA.....
      KENA TIPU DENGAN BUDAK GILA....

      Delete
  21. Kepada warga dan pemilik tanah FELDA!

    Jika anda masih lagi memberi kepercayaan kepada Najib Razak dan UMNO BN dan jika anda terus memberi undi kepada kerajaan Najib Razak yang bertali arus melesapkan hak milik FELDA dimana anda adalah salah seorang dari ratusan ribu yang lain terjejas kerana perbuatan korup dan pecah amanah mereka, maaf cakap lah, sesungguhnya anda adalah Melayu yang tidak cerdik (kalau pun bukan bodoh) kerana telah dan akan meresikokan hak anda sendiri yang selama anda atau ibu bapa anda bertungkus lumus berusaha keras mendapatkannya. Sewajarnya anda berhak mendapat lebih dari apa yang anda nikmati sekarang jika Najib Razak, kroni lantikan nya serta regim UMNO benar benar pemimpin yg jujur dan ikhlas. Setidaknya ucapan "Haram Jadah" yang ditujukan Najib Razak kepada kelompok peneroka yang tidak bersetuju dengan lantikan ISA serta direktor direktor pilihannya dalam FELDA, jelas kini, sahabat2 anda yang diharam jadahkan itu dipihak yang benar. Untuk itu, ayuh gunakan kuasa anda yang ada sekarang untuk selamatkan hak milik anda dengan cara menjatuhkan Najib Razak Dan UMNO BN dlm pilihanraya ajan melalui cara mengundi PAKATAN HARAPAN yang akan mereformasikan institusi serta undang undang agar hak hak anda serta kaum melayu dan rakyat Malaysia umumnya lebih terbela kebajikan dan taraf hidup mereka. Kalau tidak anda lakukan pada GE 14 AKAN datang, segalanya akan terlewat nanti dan padah besar terpaksa dihidapi kelak. Lakukan perubahan secepat ya kerana korupsi dan pecah amanah terlalu berleluasa di bawah Najb Razak, beliau lah punca sebenar caca marba di Malaysia hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...ADA AKU KESAH...

      Delete
    2. 16.26.....Keep it up bro....
      Nampaknya macaaaiii tak tahan terrrkentot-kentot baca posting di atas......

      Delete
  22. puad zakar sado

    "Anggota Majlis tertinggi Umno itu juga menuntut supaya pemilik dan ahli lembaga pengarah dalam syarikat itu didedahkan."
    Read more at https://m.malaysiakini.com/news/406524#KTMqgAWJpCjQWBh4.99


    zakar pelir tumpul kata nak dedah

    okay ler ni dia

    1. datuk dr yusof ismail ( setiausaha pelaburan MOF) MERANGKAP SETIAUSAHA RCI FOREX.


    zakar lembik atau zakar tumpul apa susah.

    esok kami nak lawat tapak Felda dan bertemu dgn para pekerja. dengar cerita staff tertinggi felda sanggup jumpa kami dan bagi info sulit yg MACopyCopy dan PODAHRM pun takde.

    SIAP KO BIJAN !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeooppp....ini bagus punya cerita ni...

      Salam perjuangan bebas dedak yeop.

      Delete
    2. Enck Phantom.

      dedahan kami hanya ciput berbanding Tuan yg sungguh berjasa di Blog yg di hormati ini.

      Kami baca komen Encik Phantom yg sungguh hebat sehinggakan di cemburui oleh Geng pendedak.

      Insyallah selepas Pru 14 Encik di jemput ke putrajaya untuk meraikan kejatuhan najib.

      sekian

      Delete
    3. Saudara Bakal Peguam Negara........

      Sumbangan teman hanya seciput dua saja......kalo nak dibandingkan dengan yg lain teman ni kecik hama ajerrr yeooppp.

      Lagi pon.....tak mungkin teman boleh jadi bersemangat kental kalo berseorangan di sini.......

      Ini adalah berkat silaturrahim kita antara sumer rakan yg sekapal.

      Bulat air kerana pembentung.....bulat manusia kerana muafakat........

      Begitulah kita di blog ni. Maka berpenganglah kepada pesanan datok nenek moyang kita ini.

      Walau kita tak pernah berjumpa antara satu sama lain............tapi kita berjaya bersatu hati dalam satu saf.......berganding bahu sama2 susah dan senang menangkis segala macam tohmahan caci-hina macccaaii haram.

      Yg menjadi kita kuat ialah MUAFAKAT.

      Kita jugak tak lupa ucapkan terima kasih yg tak terrrhingga kepada Tuan Admin Shahbudin kita..........yg tak jemu2 siang malam pagi petang mengulas, mengupas dan menjelaskan segala macam isu rakyat dan negara.

      Maka dengan masa yg tinggal sedikit dan PRU sudah hampir tiba.........marilah kita sumer yg sekapal di blog ini berpaut antara satu sama lain.......bantu membantu tanpa mengira umur, pangkat dan pengalaman.........bersama kita menangkis dan menghempokkk tibaiiii macaaiii2 haram yg nak menjatuhkan kita.

      Dengan berkat Bismillahirrahmanirrahim.....
      Ayoh kita maju bersama....
      Lawan tetap lawan...!!

      Salam perjuangan kepada sumer saudara2 sekapal.

      Delete
    4. BAKAL LOYA BURUK!!!!

      Delete
    5. Sdra Bakal peguam negara...

      Terima kasih di atas komplimen berharga itu.

      Semoga ianya membakar & menyemarakkan lagi semangat bro Phantom & rakan2 seperjuangan yg lain.

      Salam Perjuangan.

      Delete
    6. Diam lah ko!!!

      Delete
  23. najis lutut lembut longlai.
    muka teran nk tunjuk pandai.
    ckp tekan taek lior bersepai.
    penakut,jahat tak ada akai.

    penjilat lahap taek dia ramai.
    nnt najis jatuh,kita kasi cabai.

    Negara Pertiwi, masa depan cucu seru anak watan.
    NEGARAMU DIAMBANG UMNOPAS CHINA KOMUNIS EVANGELIST. Najis YAHUDI sedang pegang stereng. Direstu Pas Eddy laknat munsibat.
    Brapa Lama lagi nak ko biarkan?

    TAKUT HANYA PADA ALLAH.
    BANGUN, SELAMATKAN LAH MALAYSIA.

    ReplyDelete
  24. Penilai bebas menganggarkan harga pasaran tanah berkenaan kini mencecah RM1 bilion
    Read more at https://m.malaysiakini.com/news/406524#fUgs254qotcZXUGG.99


    apa ni malaysiakini. hari tu bharian kata nilai 270 juta. bila kami buat nilaian baru di blog Tuan Shahbuddin nilai adalah rm1.065 billion.

    skrg mkini pun kata nilai rm1billion. ada wartawan mkini baca komen kami ker di blog ni?

    Nak tanya Mkini kenapa tunggu bharian yg dedah. wartawan mkini tido ker atau turut dapat dedak dari najib?

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAKAL LOYA BURUK!!!

      Delete
    2. 1721, Ada kita org kesah?

      Kui kui kui kui kui

      Delete
  25. SETAKAT MENCIPAN MEMBATU API BAIK TAK PAYAH EN BODIN BABI..
    BOLA TANGGUNG FELDA BUKTIKAN DNG FAKTA LA BODOSS
    KAMI RAKYAT PUN NAK TAHU FAKTA DAN JUGA BOKTI BOKTI
    SENANG NANTU KAMI MINTAK SI TOYOL TU CEPAT BERAMBOSSSSS...


    KIKIKI... BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ DAN PUSAT FITNAH BATU API NEGARA... PRU SINGAPORK KAMI DATANG UNTUK DEDAH KAN SUPER KRONI.. KIASU.. PEROMPAK KEKAYAAN SINGAPORE LEE KWAN YEW CELAKA INI....


    INU KALI LAH.... BERAMBOSSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuuuu diaaaaaaa...anak babi belaan najib bugis suda mariii.
      Bau taik babi mulut caiii umno sekor ni.

      Delete
    2. Hari2 Budin MELANCAP depan Lap Top!!!

      Delete
    3. Budin tu sapa 1723? Pak tiri kau? Habislah kau.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    4. TAK BAIK KATA BUDIN BABI

      PANTON KAU BILA MAU KELUAR

      TAKUT KE

      HIHIHI

      Delete
    5. Felda dekat di hati Najib

      Delete
  26. 1648,1709,1712 langsong tak sentuh pensubahatan dan kemusibatan Najib Sial, dibantu UMno komunisevangelist dan Pasesat.
    Sorang pertikai nilai ,yg 2 lagi killing the messenger.
    Hasrat rakyat spt tsunami...
    Kita tahu, penjilat merasa diri mereka lebih berkuasa dari Allah.
    Gelumanglah kamu dlm Taek itu.
    masa tidak disebelah Malaysia..hancur lebur lebih baik dari terus dihina spt bodoh, dibawah kezaliman.
    Melayu akan bangun.
    Islam sejati tidak pernah sekongkol dgn mungkar, atau takut pada manusia.
    UMNOBNPAS akan bayar harga yg mahal.
    Tak perlu ubah tiang, kau pun tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...ADA AKU KESAH...

      Delete
    2. Sapa suruh kau kesah 1737 oiiii?

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    3. KESAH SI BUGIS PENCURI

      Delete
    4. Felda dekat di hati Najib

      Delete
  27. Sapa punya hantu raya ni? Mak lampir punya ke?

    ReplyDelete
  28. Geng Najib ko dengar sini
    Zaman Tun rakyat tak susah
    Mak bapak ko hidup harmoni
    Amerika Tun berani belasah!

    Tun tak salah buktinya kuat
    RCi Bijan semua subahat
    Pengakuan Nor telah dibuat
    Tun masih mereka nak pahat!

    Beratus dokumen Tun dah bagi
    Tapi mereka tak mahu letak
    Kalau dikepil Klepto yang rugi
    Tun tak salah serabut otak!

    30 tahun punya cerita
    Felda, Emdibi didepan mata
    Semua tutup macam si buta
    Kerana ingin terus bertahta!

    Geng Najib buta diperut
    Hal Klepto bisu dimulut
    Sokong Klepto jadi pak turut
    Tapi berdalih licin bak belut!

    Pak Othaman umur dah sebut
    Geng Najib terketar lutut
    Gebang sini nak bikin ribut
    Angin dia hanyalah kentut!

    Kita semua bros Pakatan
    Yang benar jadi ikutan
    Walau tak jumpa kuat ikatan
    GN bekas Tanjung Rambutan!

    Masa di sana dia berkebun
    Sekarang bebas jadi peladang
    Komen sampah banyak bertimbun
    Ada penyakit otaknya radang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeop......ini pantun pedaasss berasap ni yeop.....macaiii mesti terloncat-loncat macam kera dalam tv dulu......

      Keep it up bro...!!

      Delete
  29. COPEK LA BONGKAR KEMYKAKAN BOKTI
    FELDA TU KAN TANAH KEPALA BANA MELAYU
    TAK PAYAH MERENYEH SI BODIN BATU API
    KAMI DI SINI AKAN POJA PUJI SI BODIN DOLU

    KIKIKIKIKIKI....


    BERAMBOSSSSS..... DEN NAK PUJI POJA SI BODIN NIHH... COPEK LA BONGKAR HAAHH....


    KIKIKIKIKI...


    BERAAMBOSSSSS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuuu diaaaaa babi belaan najib suda mariiiii bau babi betul mulut kau.anak beranak kau makan babi ke

      Delete
  30. Salam buat semua,

    Khusus kpd Tuan Budin dan pak Othaman dan umum buat sahabat2 lain.

    Saja mahu berkongsi cerita saya hari ini.

    Hari cuti ni saya ke tempat kerja untuk mengemas dan mencuci. Semasa nak menyusun barang2 di dalam laci terjumpa kad keahlian UMNO saya.

    Tanpa ragu-ragu saya kepak kad itu dan buang ke dalam tong sampah. Di dalam hati saya berkata 'aku tidak mampu lagi untuk bersama dengan parti pengkhianat ini". Alhamdulillah.. Leganya saya..

    Sekejap lagi saya nak buang topi BN pulak.

    P/s - kisah di atas ditujukan khas buat Tn Budin dan pak Othaman disebabkan dua orang pejuang ini telah mengaku secara terbuka mereka bekas pejuang UMNO.

    Salam perjuangan buat semua.

    ReplyDelete
  31. mungkin dia ingat tanah felda itu harta pusaka dari arwah bapak nya...

    ReplyDelete
  32. I hv c & p below from steadyaku47

    cakap cakap ...Umno Baru.



    Sharifuddin Abdul Latiff

    There is something toxic brewing within UMNO Baru.

    Don't you find it strange that the NST revealed the 'Wang Kelian' cover up recently, an incident under the purview of Zahid Hamidi and the Home ministry?

    Almost immediately, Berita Harian (BH) responded with the 'Felda' cover up, an agency closely linked to Najib Razak.

    Is there a turf war between the PM and DPM?

    Both news agencies belong to UMNO Baru, thus, these sordid stories involving the two top leaders within UMNO Baru must have been approved by one and the other for it to be published. Clearly, this is not friendly fire.

    My comment....mafia bosses fighting each other........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Felda dekat di hati Najib

      Delete
  33. BUDAK SUMAN DAN BODIN JON DOE POJA PUJI
    BEKAS UMNO YG TATAU MENGENANG HATI BUDI
    MERAJUK BILA KALAH PEMILIHAN PARTI
    MEME ELOK KOPAK UMNO PUNYA KAD AHLI

    1 ANWAR TOMBANG 1000 ANWAR AKAN BANGKIT
    ALJUBOORI & BARUA BERSAMA UMNO YG SAKIT
    UMNO PUN TAK KISAH KALAU 1 JOTA ALJUBBOORI SUNGKIT
    YANG DATANG TU BANYAK YANG BAWA PENYAKIT
    ADE LGBT GAY COMANGO PLURALIST DAN AIDS

    MAMAK KUTTY DAH BERAMBIS UMNO SEKARANG
    KEJAP MASUK KEJAP KELUAR KONON NNPK HEBAT
    TAK PULAK 1 KUTTY TOMBANG 1 JOTA YG DATANG
    KIKIKI..SKG 1 KUTY TOMBANG SEJUTA MAVAM SEMBANG MCM GAMPANG
    UMNO LAGI HEBAT BILA BERAMBOS SI PETUALANG


    PUIIIIII.... SALAM BERAMBOSSSS UMNO TAK PERLU BARUA PLURALIST MURTAD.... LGBT GAY... COMANGO POLITIK ANAK CUCU TOK WAN TOKSIK..

    MOHIN BERAMBOS DAN SILA MENINGGAL...


    BARUA DAO@SUNGAPORK MASA MEMBATU API.. MEMSABOTAJ EKONOMI DAN PUSAT FITNAH NEGARA DAH TAMAT....

    PRU SINGAPORK KAMI DATANG... PUSAT PENSABOTAJ EKONOMI DAN FITNAH NEGARA KAMI DATANG....

    KERAJAAN LEE KWAN YEW PALONG KORUP MEROMPAK KEKAYAAN SINGAPORE SECARA SISTEMATIK MENINDAS MENGAYAKAN ANAK KRONI
    BINI DAN SEPUPU SEPEPET LEE KAWN YEW KAI BONGKAR....



    BERAMBOSSSS. ..


    INI KALI LAH.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuuu diaaaaa babi belaan najib suda mariiiii bau babi betul mulut kau.anak beranak kau makan babi ke

      Delete
    2. Felda dekat di hati Najib

      Delete
  34. Sejak tanah Felda disedekah jariah jemaah puak lanun suci, puak caitrom0ah taek jadi gila. Hujah dah tak ada, serang ala amok melayu bertubi.
    Buak kuat amok, Melayu juga mahsyor dgn taat totok pada ketua supply Taek, dan bergelumang dgn Denial Syndrome.
    Hiburan dan bab alih topik mmg mereka pakar,biar Taeknpenuh punggung.
    Bangsa beretorik Islam nunbo Wahid.
    Kesedaran mungkin tidak timbul walaupun rumah, tanah dah langsai.
    Divert blame pada Cina,pelbagai label Islam,agama..apa saja tolak diri sendiri.
    Khianat khasat pada kejayaan org bila diri fail.
    MEMANG MELAYU AKAN FAIL SAMPAI AZALI, sekiranya diikut UMNOPAS.
    Zaman berubah, melayu reput ditahap statik sejak 600 tahun.
    Kesian?
    Tidak.
    Meluat?
    YA.
    UMNOPAS mesti dimamposkan.

    PRU14 ada ubat yg diredhai Allah...

    ReplyDelete
  35. Pada Perhimpunan Agung UMNO 2017, yang berlangsung di PWTC semalam, Perwakilan Pahang, Wan Emril Nizam Wan Embong, mengatakan PM Datuk Seri Najib Abdul Razak layak digelar pemimpin ‘keramat’ atas usaha dan pengorbanan beliau untuk memajukan bangsa dan negara, sama seperti perjuangan ayahandanya, Tun Abdul Razak Hussein.





    UMNO sedang dalam jihad untuk melindungi agama, bangsa dan negara, katanya dengan lantang dan mengajak semua ahli UMNO untuk turut dalam jihad ini. Bukan itu sahaja, Najib juga wajib dipuji atas usaha dan kejayaan beliau dalam memajukan infrastruktur awam bagi kemudahan rakyat, seperti yang dapat dilihat hari ini.



    Melihat kepada segala perngorbanan yang dilakukan Najib, termasuk menerima tohmahan, kritikan dan fitnah daripada pembangkang dalam apa sahaja usahanya untuk membangun dan memakmurkan Malaysia, beliau layak digelar ‘keramat’ kerana kesabaran dan sifat matang yang ditunjukkannya dalam menghadapi isu-isu itu.



    Ini berbeza dengan seorang pemimpin pembangkang yang kuat melatah dan pantang sekiranya terdengar orang mengkritiknya. Termasuk menguatkuasakan ISA untuk menangkap sesiapa sahaja, hatta orang awam yang tidak bersalah, yang didapati mengkritik dan memburukkan beliau. Syukur ISA sudah ditarik balik oleh Najib.



    Dapat dilihat betapa besarnya jasa Datuk Seri Najib Razak sejak beliau menggalas tanggungjawab sebagai Perdana Menteri Malaysia, kita patut menyokong usaha beliau dan sama-sama berbangga dengan kejayaan yang dicapai bersama. -TV14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Felda dekat di poket Najib

      Delete
  36. Tn John Doe...tabik lah dengan prinsip tn...cuma sekarang ni kami semua nak tunggu Budin dan Wak Suman buat PC khas untuk kepakkan kad keahlian mereka dan mengumumkan secara rasmi keluar dari UMNO...atau pu masih ragu2 lagi kot..ialah takut2 kepentingan mereka berdua akan tercomprimise. Banyak lagi business yang masih ada sangkut paut dgn parti tu...silap2 boleh termiss syoru pulak kang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SESUNGGUHNYA REZEKI ITU DATANG DARIPADA ALLAH SWT..

      Delete
  37. Ramai jugak yang aku jumpa cadangkan agar PC mereka berdua tu dipostkan kat youtube agar menjadi tontonan seluruh rakyat Msia. Baru lah semua dapat menilai kejujuran mereka keluar dari UMNO...kalau tak , selaam ni hanyalah wayang politik mereka aje untuk kepentingan peribadi yg hanya mereka dan Allah saja yang tau..terutamanya Wak Suman tu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada Perhimpunan Agung UMNO 2017, yang berlangsung di PWTC semalam, Perwakilan Pahang, Wan Emril Nizam Wan Embong, mengatakan PM Datuk Seri Najib Abdul Razak layak digelar pemimpin ‘keramat’ atas usaha dan pengorbanan beliau untuk memajukan bangsa dan negara, sama seperti perjuangan ayahandanya, Tun Abdul Razak Hussein.





      UMNO sedang dalam jihad untuk melindungi agama, bangsa dan negara, katanya dengan lantang dan mengajak semua ahli UMNO untuk turut dalam jihad ini. Bukan itu sahaja, Najib juga wajib dipuji atas usaha dan kejayaan beliau dalam memajukan infrastruktur awam bagi kemudahan rakyat, seperti yang dapat dilihat hari ini.



      Melihat kepada segala perngorbanan yang dilakukan Najib, termasuk menerima tohmahan, kritikan dan fitnah daripada pembangkang dalam apa sahaja usahanya untuk membangun dan memakmurkan Malaysia, beliau layak digelar ‘keramat’ kerana kesabaran dan sifat matang yang ditunjukkannya dalam menghadapi isu-isu itu.



      Ini berbeza dengan seorang pemimpin pembangkang yang kuat melatah dan pantang sekiranya terdengar orang mengkritiknya. Termasuk menguatkuasakan ISA untuk menangkap sesiapa sahaja, hatta orang awam yang tidak bersalah, yang didapati mengkritik dan memburukkan beliau. Syukur ISA sudah ditarik balik oleh Najib.



      Dapat dilihat betapa besarnya jasa Datuk Seri Najib Razak sejak beliau menggalas tanggungjawab sebagai Perdana Menteri Malaysia, kita patut menyokong usaha beliau dan sama-sama berbangga dengan kejayaan yang dicapai bersama. -TV14

      Delete
    2. Felda dekat di hati Najib

      Delete
    3. Felda dekat di hati isa

      Delete
    4. Felda dekat di poket Najib....

      Delete
  38. Sesiapa yang terjumpa seekor hantu raya di kawasan ni, tolong hubungi balai polis berhampiran.
    Mak lampir telah buat laporan polis pagi tadi. Katanya hantu raya jantan dia terlepas semasa azan Isyak semalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAK LAMPIR TU RAMBUT KEMBANG...JALAN TERKEDEK, BADAN BULAT MACAM BADAK KAN....ADA, ADA NAMPAK TADI, TENGAH BERKUBANG KAT TGH PADANG.....

      Delete
    2. MAK LAMPIR JUMPA DAH HANTU RAYA TU TADI...BIBIR MERAH, TELUR TAKDAK......SIAP KENE SIKU DENGAN MAK LAMPIR RAMBUT KEMBANG..PADAN MUKA..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...