Tuesday, 19 December 2017

APABILA ORANG PELIK KATA ORANG LAIN YANG PELIK....


Sejak Pas berpeluk mesra dengan UMNO, parti yang pernah dituduhnya taghut dan assabiyah, parti itu tidak dinafikan telah menjadi parti yang pelik.

Tak pernah-pernah berpakaian macam pahlawan Melayu lama dengan keris terselit di pinggang dan sekian lama menyatakan apa saja yang berciri bangsa adalah assabiyah,  Pas akhirnya dengan seronok dan bangga dapat memakainya.

Selama ini selalu tampil biasa berjubah saja, tiba-tiba sanggup berbaju Melayu merah jambu semata-mata untuk kelihatan sedondon dengan Najib Razak yang memakai pakaian sama.

Orang lain bangga dapat membentangkan usul di Parlimen, Pas sebaliknya asyik menangguh-nangguhnya beberapa kali, malah membentangkan di Padang Merbok lebih menjadi mainan di bibir mereka.

Bertanding 100 kerusi dan menyasarkan menang 40 daripadanya, Pas tetap berangan-angan mengatakan kerusi Perdana Menteri adalah milik mereka.

Najib yang mahu dijatuhkan oleh Tun Mahathir, tapi Pas yang lebih gelabah dan susah hati.
Terbaru, kata seorang pemimpin Pas, lebih banyak benda-benda pelik akan dilakukan oleh Tun Mahathir untuk menarik sokongan rakyat menjelang pilihanraya akan datang.

Pelik sungguh Pas ini, pelik dia sendiri dia tak nampak, tapi pelik orang lain yang belum berlaku pula boleh dia jangkakan.

Untuk pelik yang lain-lain, apa kata kita baca ulasan seterusnya seperti di bawah ini. (ShahbudinHusin 19/12/2017)


Orang pelik kata orang lain pelik!

1. Ada seorang pemimpin parti suci nampaknya rasa pelik dgn Tun M.

2. Antaranya dia pelik bila Tun M mahu DSAI dibebaskan drp penjara.

3. Dia juga pelik sebab dia kata dulu Tun M angkat MO1, skrg dia lawan MO 1.

Komen sikitlah

a. Lebih pelik lagi parti yang banyak lakukan benda pelik ,dia pulak kini rasa pelik. 

b. Saya rasa mamat ni mungkin juga rasa pelik macam mana masa zaman jahiliyyah Syaidina Umar r.a misalnya kuat lawan Nabi s.a.w. , lepas tu boleh jadi antara sahabat rapat Rasulullah s.a.w.

c. Lagi amat pelik orang yang masih dalam parti pembangkang tapi selalu bagi " nyawa" kpd parti MO1 yang perintah.

d. Lagi pelik bila Amerika melalui DoJ nak bantu rakyat negara ni rampas harta drp kleptokrat 1MDB yg ada kaitan dgn MO1 utk pulangkan "wang rompakan" kpd rakyat Malaysia, Presiden parti dia kata tindakan DoJ campurtangan asing.

f. Ya, dulu Tun M sokong dan angkat MO1 sebab Tun M masa tu dlm Umno dan dia ingat MO1 ok. Bila dia sedar MO1 ni teruk dan selalu Tun M sebut yg MO1 adalah "lanun" atau "perompak," maka Tun M kini lawan habis-habisan MO1 sampai tubuh parti baru. Itu bukan pelik sdr,..itu menunjukkan Tun M insan ada maruah. Yang peliknya, yang parti sdr selalu sgt nak bagi " nyawa" kat MO1, apa hal?

g. Ya, dulu Tun M memang terlibat dalam kes DSAI sebab masa tu dia kata dia yakin DSAI bersalah meskipun ramai orang yakin DSAI tak bersalah. Tapi, jgn lupa yang DSAI masuk penjara skrg ni bukan kerana Tun M. Yang skrg ni berlaku zaman MO1- pemimpin yang pemimpin parti kamu selalu bagi " nyawa". Dulu pemimpin kamu pernah tulis buku tentang qazaf -kerana membela DSAI tapi bila DSAI dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi di KL, penulis buku qazaf tu dan kamu pun x turun . Tak bising pun pemimpin yg tulis buku qazaf tu bila peguam berpangkat Tan Sri buat "road show" hentam Anwar hingga pernah tuduh DSAI dgn tuduhan yang termasuk dlm kategori qazaf..Yb tu langsung x bela DSAI dlm Parlimen atau di luar. Yang bela DSAI masa tu kini semua dah masuk Amanah.Saya tahulah sebab saya salah seorang drp mereka.

Kesimpulannya yang parti hang lagi byk benda pelik dan ajaib. So, jangalah anggap orang lain pelik..peliklah kamu ni!

Hanipa Maidin
Ahli Parlimen Sepang
(Dipetik daripada FB Peguam Pas - Dulu)

132 comments:

  1. Paling pelik potong pulut hijau guna keris thundercat... Panjang yang amat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas boleh pegi mampos dgn najib umnobn,
      2.6 bilyon tu kau kata halal,
      Babi hutan tu saja kau kata haram,
      Lebih baik dua dua tu kau org buat babi q panggang babi makan ramai ramai,
      Rahsuah beraja dpn mata tak nmpk,
      Babi jgk yg kau nmpk haram,
      Jadi haram jadah semua nya,
      Boleh pegi mampos,

      Delete
    2. yang ni lawak hahahahahahahah.

      Delete
    3. Wak kojola kengkang....
      Kahkahkah

      Delete
    4. Betullah tu. Keris panjang lawannya keris kontot. Sehati sejiwalah katakan.

      Delete
    5. Aku lagi pelik bila pemimpin pas sah mampu pakai kete mewah...

      Delete
    6. Amar Musibat,
      Kau bawa semua pengikut pas ajaran taksub najib,
      Babi itu haram kau kata,
      Tapi 2.6 bilyon tak haram,
      Bila hati perut dah penuh dgn duit haram, babi dgn kau tak Ada beza nya,
      Jadi alang alang dah makan duit haram najib, makan terus lah babi tu,
      Pembela najib dlm blog ini bagai berdiri di tebing jurang,
      Bila dah tak berguna, sila lah tungging kan buntut anda untuk najib terajang ala ala pundekkar bugis pengepit telor,
      Sepak terajang umno Jgn dibuat main sekali kau di jemput " welcome to the club " slmt tinggal yg halal, makan lah yg haram sampai ke lubang kubur,
      Gonggong lah tulang yg di baling najib bila dedak sudah habis,
      Last sekali gigit kunyah lah saudara sendiri bila najib arah kan,

      Delete
    7. Pasesat buta teknologi, politik, ekonomi, sosial dan agama. Kesusahan yang dicipta oleh menyebabkan segala bangsa, agama dan latar belakang bersatu menolak kepala bapak. Ini hardy bawang tidak dapat hadam sampai bila2.segala carcamabra pemerintahan bukan dari parti pembangkang, kalau carcamabra itu datangnya dari pembangkang ph, pasesat kena tanya diri sendiri , apakah politik bawaan pasesat menunggang agama sehingga berlaku perpecahan gara2 amanat hadi bodo.Hari2 menyalahkan dap dan ph umpama pasesat meludah kelangit telan makan ludah yang jatuh kedalam mulut sendiri. Pasesat bodoh tak boleh diajar bijak tak boleh diikut. Ingatkan masuk syurga tau2 masuk neraka gara2 tertipu retorik politik pasesat. Kepala bapak kau

      Delete
    8. Hello pasesat
      ...

      DEB adalah idea DAP dan itulah sebab melayu tak maju dan kaya dari zaman kepala bapak mat kepit birkin

      GST juga dilaksanakan DAP, semua bangsa x kira islam islam, kristian, budhha atau hindu dihimpit kenaikkan kos sara hidup tinggi gara2 kenaikan harga barang

      Delete
    9. Pas sokong umngok samalah soking kenyataan pokjib musuh trump adalah musuh pokjib. Hanya penunggang agama, pemakan dedak dan pencacai umngok be end percaya pembohongan parti pas

      Delete
    10. Jangan2 DEB sama seperti 1mdb, orang melayu yang tiada kaya dan berjaya melainkan puak kroni umngok dan sewaktu dengannya. Cuba hitung berapa bilionaire selepas DEB , Mana taukey gula? Mana taukey minyak? Mana taukey lembu? Mana taukey kondo? Mana taukey tol-tol lebuhraya? Mana taukey getah dan kelapa sawit? Apakah hanya ada taukey penjual sentimen bangsa dan agama hasil DEB?

      Delete
    11. Sejak berkawan dengan umno,
      Pas keliru dan tak kenal
      parti sendiri.tengok kenya
      taan hj hadi,moha amar,nik
      abduh,zuhdi dan lain lain
      semua mengarut.mengaku ulama
      tapi penangai macam pe......

      Delete
    12. Kemelut calon Perdana Menteri Pakatan Harapan masih belum selesai dan pakatan gandingan PKR, DAP, PAN dan PPBM itu dikatakan akan sekali lagi mengumumkan calon terbaharunya Januari tahun hadapan.

      Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, partinya masih mengekalkan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim selaku calon utama, namun memandangkan Anwar masih dipenjara, calon lain perlu dipilih untuk mengisi kerusi berkenaan.

      “Ia akan diumumkan bulan hadapan,” kata Guan Eng yang kemudiannya menambah “harap-haraplah”.

      Pakatan Harapan semenjak ditubuhkan pada 2015 buat kali pertama secara rasmi mengumumkan calon Perdana Menterinya pada Mei 2017 dengan mengumumkan Anwar Perdana Menteri ke 7 – optimis akan menang pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang.

      Pengumuman yang dibuat ketika Kongres PKR itu disokong oleh Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Presiden PAN, Mohamad Sabu yang hadir pada masjlis berkenaan.

      Hadir sama, Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad tetapi tidak menyatakan sokongan secara rasmi.

      Berikutan Anwar masih menjalani hukuman penjara dan dilarang menyertai politik selama lima tahun selepas dibebaskan, Pakatan Harapan kemudiannya bersetuju mencalonkan isteri Anwar merangkap Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail sebagai ‘pemanas kerusi’ Perdana Menteri sementara.

      Seterusnya pada Disember 2017, Pakatan Harapan sekali lagi menukar keputusannya dengan mencalonkan Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri dan Wan Azizah diturunkan pangkat kepada Timbalan Perdana Menteri.

      Keputusan dibuat dalam mesyuarat pada 1 dan 2 Disember disahkan oleh Ahli Biro Politik PKR, Datuk Johari Abdul dan masih menanti restu Anwar disebalik tirai besi.

      Timbul pula desas-desus tidak lama kemudian bahawa Anwar tidak bersetuju dengan pencalonan Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri, lantas memaksa Pakatan Harapan bersidang sekali lagi dan dikatakan akan membuat keputusan bulan hadapan.

      Ditanya samaada terdapat ahli DAP berminat untuk menjadi Perdana Menteri, Guan Eng berkata “Kami tidak pernah minta jawatan tersebut,” sekaligus menafikan dakwaan Kit Siang berminat dengan jawatan nombor satu negara.

      Kemelut berterusan calon Perdana Menteri Pakatan Harapan kata Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Salleh Said Keruak jelas menunjukkan pakatan
      pembangkang itu masih keliru.

      Katanya, belum pernah ada satu gabungan yang begitu keliru tentang siapa yang akan diletakkan sebagai perdana menteri bayangan sambil berkata sepatutnya sekarang mereka sudahpun mempunyai kabinet bayangan penuh.

      “Tetapi Pakatan masih tidak dapat melakukan perkara yang mudah seperti ini. Kekeliruan menjadi lebih buruk apabila Tun Dr Mahathir Mohamad (Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia) mengumumkan awal tahun ini bahawa beliau adalah pemimpin tertinggi Pakatan.

      “Kemudian, para pemimpin DAP sebaliknya membuat semua pengumuman dasar bagi pihak Pakatan. Kemudian nama Anwar Ibrahim (ketua umum PKR) disebut-sebut sebagai calon perdana menteri tetapi orang lain akan menjadi perdana menteri sementara kerana dia masih berada di penjara,”kata beliau menerusi catatan dalam blog beliau.

      Delete
  2. Pas lagi pelik,,dari Parti Islam jadi Parti selam,,dulu benci Ameno sekarang jilat Ameno........!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam kenyataan hari ini juga, Rizal Mansor turut menyelar pemimpin Parti Amanah Negara (AMANAH) dan menyifatkan parti itu dalam keadaan terdesak.

      Ini susulan kenyataan pengarah komunikasi AMANAH Khalid Samad yang berkata kemenangan penyanyi Aishah dalam program Gegar Vaganza musim keempat (GV4) akan membantu parti itu terutama menjelang pilihan raya umum ke-14 (PRU14)

      "Tak kisahlah sama ada menjadi liabiliti atau aset kepada AMANAH, harap badut-badut politik dari AMANAH tidak menggunakan populariti artis untuk meraih perhatian dari rakyat atau untuk menarik pengundi muda.

      Apakah dengan terus menjadikan artis sebagai ayam tambatan mereka boleh membantu menyelesaikan masalah rakyat, boleh ringankan beban yang AMANAH dakwa ditanggung oleh rakyat selama ini," kata Rizal Mansor dalam hantarannya di halaman Facebooknya hari ini.

      "Rakyat tidak bodoh untuk memberikan undi kepada pembangkang hanya kerana dapat mengheret artis ke pentas ceramah kamu atau kancah politik.


      Delete
    2. 0836.......suka ati artis tu ler...

      keh keh keh keh keh keh

      bukan artis senja Diva AA yang tolong meriahkan PAU ari tu....

      hamboi hamboi hamboi

      Delete
    3. Beberapa hari selepas bergelar Datuk, pelakon Tombiruo yang baru-baru ini menjadi perhatian mengadakan pertemuan dengan Tun Dr Mahathir Mohamad.
      Dalam pertemuan itu Datuk Farid Kamil dilihat menyatakan hasratnya kepada bekas perdana menteri berkenaan.
      Soalan Farid mudah.
      Dia bertanyakan kepada Dr Mahathir apakah pesanan yang boleh dititipkan buat artis-artis Malaysia.
      Dr Mahathir pula - seperti kebiasaannya dengan gaya bersahaja - menjawab ringkas.
      Kata Dr Mahathir manusia harus mengajak manusia lain untuk berbuat kebaikan dan mencegah kemungkaran.
      “Artis mempunyai ramai pengikut.
      "Kita kena guna pengaruh itu untuk kebaikan. Dalam al-Quran ada sebut amar makruf nahi mungkar,” kata pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) itu.
      Meskipun tidak dinyatakan pertemuan berkenaan dipercayai berlangsung di pejabat Dr Mahathir di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putrajaya.
      Sebelum ini Dr Mahathir pernah mengongsikan sebuah klip video memaparkan Farid yang berkain pelikat dan berbaju T dengan imej wajah Dr Mahathir, serta bertopi sambil mengomel mengenai kleptokrasi.
      Ketika itu, Farid, 36, sedang berdiri di atas sebuah perahu yang beroleng-oleng dalam tali air dan bercakap dengan seseorang yang tidak diketahui identitinya.
      "Banyak sangat rasuah, banyak sangat - apa nama.... kleptomaniac, banyak sangat samseng-samseng, banyak sangat KL gangster yang pegang industri," katanya.
      Selepas itu, anak kelahiran Alor Setar, Kedah itu menyambung bebelannya mengenai rasuah.
      "Depa makan rasuah. Bila makan rasuah, bahaya, hang tak boleh jadi pelakon kalau makan rasuah."
      Namun, tidak dapat dipastikan sama ada rakaman berkenaan adalah bayangan untuk projek lakonan Farid yang terbaru atau sekadar bertujuan mengusik.
      Farid dianugerahi pingat Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) pada 16 Dis lalu. Turut menerima pingat yang membawa gelaran Datuk itu ialah seorang lagi pelakon, Aaron Aziz.
      Anugerah itu diterima di Istana Abu Bakar, Pekan, Pahang, sempena sambutan ulang tahun Hari Keputeraan Sultan Ahmad Shah.
      Farid, 36 dan Aaron, 41, adalah antara 169 penerima darjah kebesaran dan pingat tersebut.

      Delete
    4. Memang Pas sudah tak relevant.
      Buang masa layan Pas.
      Semua pemimpin2 yg TGNA pakai, dio orang dah kais tepi.
      Yang ada ni semua pro Umno jer.
      Sikit hari kita dengar HH ( sori rasa tak layak nk panggil dia TG) nak cakap apa pulak?

      Cakap Arul Kanda saja yang Pas bleh faham.

      Delete
  3. Dah2lah BUDIN ooi..samapi bila kau ni nak jadi batu api se Malaya, melaga2kan orang aje,,tak ingat dosa ke? PAS dengan PH tu takde apa2 isu besar, kau yang lebih sudu dari kuah. Samapi bila2 pun, melayu takkan maju kalau orang macam ni masih ramai kat Msia...apatah lagi cai2 PH pulak galak menyokongnya..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sejak najib jadi pm, adakah melayu semakin maju??? semakin pekik?

      Delete
    2. dulu umno hentam Pas. Sekarang boleh rasa panas bila org hentam pas. LAGI PELIK!

      Delete
    3. GN berfalsafah lebih sudu dari kuah. Dia ni pun boleh dikira pelik jugak sebab selalu menyibuk kat blog PH.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    4. Kahkahkahkah...wak kojola kengkang

      Delete
    5. Pas musibat, bikin onar, duri dlm daging, musang bulu ayam,
      Ini parti yg menghalang kemenangan mudah PAKATAN, itu shj,
      Masih nak membela najib, minta lagi najib terus perintah, makan dedak makanan binatang yg di tabur najib,
      Bukan pasal Batu api ke batu kepala bapak kau apa,
      Ini pasal menyokong kemungkaran,
      Negara dah nak jahanam kau tahu tak geng najib bingai tak boleh di agar, Tak kan itu pun tak tahu geng najib bingai hoiii..
      Dah naik berbuih mulut org dah ckp sejak pru13 lagi tak kan langsung tak terbukak otak kau geng najib bingai hoiii..
      Najib kau pecat cepat geng najib ni dari jadi penjilat kau,
      Komen dia buat lagi ramai org benci kau najib,
      Musibattt...

      Delete
  4. Tak de peliknya pulak PAS sekarng ni jika dibandingkan dengan PAS zaman TGNA...yang rakyat nampak PAS bawah TGHH ni sekarang lebih terbuka dan menerima perubahan yang berlaku di sekeliling mereka. Mereka kini lebih responsif kepada kehendak rakyat yang mahukan satu bentuk kepimpinan yang releven sepanjang zaman..bukan hanya semata2 diperkudakan oleh sesiapa pun umtuk kepentingan politik mereka. PAS kini mampu bergerak sendiri tanpa bantuan dari sesiapa pun, melainkan hanya mengharapkan pertolongan dari yang maha Esa.
    Malah ada yang menyamakan kehebatan PAS dewasa ini adalah cerminan daripada perjuangan ikhwanul muslimin, yang pernah mentadbir Mesir satu ketika dulu. Tak mustahil. jejak langakah tersebut akan menjadi ikutan PAS...jadi memang ada logiknya jika TGHH boleh dinobatkan sebagai PM selepas PRU14 nanti..jika dilihat daripada sentimen sokongan umat melayu islam terhadap parti tersebut. Mereka amat mendambakan sebuah pemerintahan islam yang mirip2 kepada pentadbiran Rasulullah s.a.w ketika di Madinatulmunawarah semasa kegemilangan syiar islam di jizyah arab dahulu. Tak mustahil PAS kan dapat memenuhi harapan besar bani melayu islam di negara ini. Manusia merancang, Allah pun merancang..tetapi perancangan siapa kah yang lebih baik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiii tak berniaga ker malam ni?

      Delete
    2. PAS adalah cerminan Ikhwanul Muslimin.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    3. tak ke pelik, hadi cakap umporno ni kapir. sampai sekarang dia belum halalkan lagi.

      kau ok je geng najib sokong org kapir ni???

      semakin pelik jadinya!

      Delete
    4. Sekiranya PAS dibungkuskan oleh pengundi pada PRU14 nanti, ini sesuatu perkara yg sungguh pelik. Adakah Nik Amar akan kata " tidak mustahil "

      Delete
    5. antara banyak yang pelik2 ni satu je yang paling pelik pada aku iaitu bila ada yang kata dia berdarah pahlawan...hehehe tapi bila kena senggol dgn singa betina puaka diam tak terkata.kah×3

      Delete
    6. Bro dad ; Bull's eye.

      Mesti deme ni ingat kisah mengkafir ni dah selamat masuk bawah karpet dah ni, sebab tu boleh saling menyokong seolah-olah pengkafiran itu tak pernah berlaku.

      Pelik betullah kedua-duanya. Deme ingat Allah tu dah pun lalai dan lupa apa-apa yang pernah deme kerjakan.

      Pelik betullah...

      Delete
    7. PARTI AJARAN SESAT(PAS)
      SUNGGUH SESAT DAN MENYESATKAN SAPERTI PARTI KERAJAAN LANGIT AYAH PIN DAN PARTI TUHAN HARUN(PTH).
      KETIGA TIGA PARTI INI ORANG ISLAM MESTI BERWASPADA.
      PARTI UMAT MUNAFIK(PUM), SUDAH RAMAI PENGIKUT MEREKA MENYONDOL DIBLOG INI.
      BILA ADA SESUATU HAL TERBARU, SIBUKLAH TOK LEBAI MENCARI AYAT QURAN DAN HADIS UNTUK JUSTIFY DENGAN KEHENDAK MEREKA.
      MEREKA MEREKA INI LAH GOLONGAN MUNAFIK AKHIR ZAMAN YG MENGHANCURKAN UMAT MELAYU.
      WASPADA KAWAN KAWAN SEMUA.

      Delete
  5. Malaysian Cybertrooper19 December 2017 at 21:57

    Paling pelik adalah Geng Najib yang tak tahu malu tetap masuk dalam blog yang dia sendiri cemuh setiap hari tanpa miss seolah-olah memang dia takde kerja lain.

    Lagi pelilk apabila Geng Najib di kutuk, di hina lebih teruk dari babi tapi dia tetap masuk ke blog ini untuk di hina setiap hari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. geng slow learner, apa nak buat.

      Delete
    2. Malaysian cipaptrooper...ini pencerahan dari aku yee dari posting Budin yang lepas..dengar baik2..

      1) Putrajaya ni kan pusat pentadbiran Msia. Ia melambangkan kesepakatan seluruh rakyat Msia tak kira agama, ras maupun pegangan politik untuk bersama2 dengan DSNR dan TGHH untuk menyuarakan nbantahan keras Msia dalam isu palestin. Di Situ juga terdapat masjid Putrajaya yang diiktiraf sebagai kembar kepada masjidil Aqsa dan dataran Putrajaya yang cukup luas untuk menampung kesemua jemaah yang bakal hadir.

      a) Mengikut laporan dari Wismaputra, surat jemputan rasmi telah diserahkan kepada Duta US di Msia. Terpulanglah untuknya hadir ..jika tak dapat hadir atas seseuatu sebab yang tak dapat dielakkan, pasti ada wakil khasnya dihantar untuk hadir ke perhimpunan tersebut. Laporan juga mengatakan surat bantahan terhadap US juga akan diserahkan kepada duta US ataupun wakilnya dalam perhimpunan tersebut.

      b) Tiada bukti2 langsung yang mengatakan yahudi zionis terdapat di Putrajaay. Itu hanyalah fitnah dan tuduhan liar yang tak berasas dan tak dapat dibuktikan sehingga sekarang. Kerajaan Msia tidak pernah menjalin apa2 hubungan dengan mana2 syarikat zionis atau israel dalam apa bentuk sekali pun. Harapan Msia agar bantahan dalam perhimpunan itu akan sampai ke Israel.setidak2nya kepada yahudi yang kita tau bertapak kuat di Spore. Setau kami, Semasa era TDM dulu memang ada hubungan dengan George Soros, penyangak kewanaga yahudi tu, tapi bukan di era DSNR, ang ternyata amat2 anti yahudi.

      2) Bantahan akan ndiucapakan oleh DSNR dan TGHH adalah dalam BM kerana majoriti audien adalah rakyat Msia. W/bagai manapun, untuk para2 duta dan DIF2 asing yang juga dijemput hadir, akan diedarkan transkrip ucapan kedua2 pemimpin tersebut dalam bahasa Inggeris dan terdapat juga penterjemah disediak untuk mereka dalam bahasa ibunda masing2, spt dalam PBB tu. Kita mempunyai penterjemah yang berpengalaman dalam pelbagai bahasa, jadi tak timbul masaalah memahami ucapan biar pun dalam BM.
      untuk soalan 2a) dan 2B) telah dijawab dengan panjang lebar di atas.

      Yang penting kita sama2 luangkan masa untuk sama2 menghadiri perhimpunan tersebut..lemparkan jauh2 perbezaan ideologi dan pegangan..sama2 tunjukkan solidariti bersama2 DSNR dan seluruh rakyat Msia yang perihatin tentang nasib rakyat Palestin yang semakin tertindas oleh rejim Zionis laknatullah dan sekutunya US. Pastinya...amaran keras yang diberikan keras oleh DS Hisham tempoh hari akan membuka mata yahudi dan US agar mengambil amaran tersebut dengan jelas. InsyaAllah..kita akan berjumpa di Putrajaya 22 hb ini semua cai2 dijemput bersama ye, jangan tak hadir pulak!

      Delete
    3. GN kata DSNR anti Yahudi.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    4. Betol kata Bro Msian Cyber.....GN muka tak tau malu.......duk maki hamun pakatan tapi ada hati hari2 bertenggek dalam blog pakatan.

      Kejap pakai nama....kejap guna Anon......kejap cakap elok.....kejap maki mencarut.

      Kata Pak Othaman bukan cybertrooper tapi cyberterompah.

      Kepala bapak mental problem......mental disorder.....

      Delete
    5. Bro Phantom, mamat GN ni saya syak ada multiple identity disorder iaitu sejenis penyakit kejiwaan di mana dia memiliki dua atau lebih identiti yang berbeza. Untuk merawatnya, selain dibekalkan ubat ubatan yang biasa, saya fikir tindakan melempangnya secara berjemaah dan dilakukan dgn istiqamah dapat mengurangkan gilanya itu.

      Delete
    6. Hahahaha caiiii anjing umno sbenarnya dah dibagikan untuk merempat diantara blog2 pembangkang..so kt sini si anjing aka GN yg bau mcm babi belaan najib mmg tugas dia kat blog ni

      Delete
    7. Bro PJL....penyakit keturunan tu yeoooppp....tak boleh buat apa2....udah memang ada dalam DNA dia....

      Tak der ubat tu yeop melainkan ubat penenang jerrr..........tapi ubat sepital pon kadang tak de stock sebab peruntukan perubatan 2017 dipotong.

      Teman setuju bebenor dengan idea mike untuk bagi dia ubat yg berkesan dan mujarab dengan lempang secara berrrrjemaah...

      Tambah cepat sembuhnya kalo disepak terajangkan dengan berjemaah......memang konpom gila meroyan 3 sukunya tu hilang.

      Diharap dengan itu dia dapat mengenal identiti dirinya sendiri.

      Kesssiaaannnn...

      Delete
    8. Apasal lah cai2 dungu lagi bebal bertingkat2 samapi ke everest ni masih tak paham2 lagi. Dah berbuih mulut aku menegaskan bahawa aku ni tak memihak pada sesiapa..non partisan dan tak pernah dapat walau sesen pun dari mana2 parti politik di negara ni. Kalau ada yang nak beri pun, aku tolak bulat2,,cukuplah hasil dari kebun sayur2an, buah2an dan ladang sawit aku tu sebagai punca rezeki untuk kami sekeluarga ..itu pun dah lebih dari mencukupi. Apatah lagi dengan syarikat kecil2an mengekspot tanaman kontan ke Spore , yang kini semakin maju dan menghasilkan pulangan yang amat2 lumayan. Tuduhan bahawa aku menyamar dengan pelabagai nama samaran adalah amat jahat dan tak bert/jawab ..aku hanya lah satu saja iaitu GN..tak pernah menggunakan nama lain spt Anon, j dan lain2 tu. Kehadiran ku ke sini pun hanya untuk menjernihkan segala kelabu asap yang semakin menjadi2..taklah menjadi kesalahan besar jika dikatakan aku hanya taat dan setia kepada pemimpin2 yang telah dilantik melalui p/raya yang sah dan adil...jika ditakdirkan pemerintahan berubah wajah selepas PRU nanti..tu lain citer pulaklah, tapi rasanya kebarangkalian senario tu kan berlaku adalah amat2 tipis..hampir mustahil..umpama kita nak masukkan unta melalui lubang jarum !

      Delete
    9. non partisan????....u better shove your dick into your asshole!

      menipu diri sendiri!

      Delete
    10. non partisan...hehehe cam ayat mr j je.

      Delete
    11. YANG NI TAK PELIK DAN TAK MUSTAHIL GENG NAJIB...NANTI KAMI BUAT LER JARUM TU BESAR SIKIT IKUT SAIZ MAK BADAK.....TAKDER MASALAH TU...

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    12. Najib 2 tahun lalu di perkarangan Sek Imtiaz Yayasan Trengganu, Besut di hadapan ribuan hadhirin mengaku...

      "Bodohlah saya tuan2 & puan2 membiarkan RM2.6 bilyon masuk ke dalam akaun bank saya".

      Setahun kemudian, ternyata dia memang bodoh seperti yg dia perakui, tapi membohong kali ini konon duit memang ada masuk dari Arab dogol.

      Baru2 ini ramai ahli2 UMNO istihar keluar parti masuk PPBM, ahli2 PAS pula masuk Amanah untuk mengukuhkan Parti Pakatan Harapan di Trengganu.

      Mereka kecewa & hilang kepercayaan dgn sikap Najib & Hadi Awang yg tak amanah.

      Delete
    13. Malaysian Cybertrooper20 December 2017 at 08:26

      GN,
      Siapa yg keluarkan surat jemputan kepada Duta Amerika tu? Aku check dengan MOFA takde, dengan MOHA pun takde. Kejap lagi aku nak check dengan Wisma Putra pulak.

      Ko jangan nak memutar belitkan fakta ye! Tun M tak pernah ada sebarang hubungan dengan George Soros melainkan Tun mengecam beliau sebagai penyangak matawang.
      Boss Kepala Bapak ko pulak buat hubungan terlarang dengan Goldman Sachs tu apa pulak? Orthodox Christian ke Goldman tu?

      Ko ni sakit apa ek? Ko nak kata ko tu non-partisan tapi ko baca tak balik setiap bait-bait ayat ko? Semuanya memuji-muji Kepala Bapak Ko tu.

      Dasar babi... Memang macam tu la.

      Delete
    14. Kepala bapak geng najib yg keluarkan surat jemputan....elok la tu bapak bodoh anak pulak dungu bingaiiiii

      Delete
    15. GN.....non partisan kepala bana ko !!

      Hari2 masok sini hentam segala benda yg Pakatan buat.....non partisan??? Non partisan nenek ko...!!

      Cakap macamkan orang sumer bodoh. Ko yg nak bodohkan orang tu yg bodoh.

      Lagi baik ko cakap dengan sayor kobis atau bayam ko pasal non partisan ko tu.

      Cyberterompah penyamun.....!!

      Delete
  6. Paling pelik dalam power bank cap ayam ada pasir.... Hihihi

    ReplyDelete
  7. Janvan percayalah pd lebai berserban dan berjubah ini dia org lebih teruk dari org kafir cakap berbelit2 Dap dan LKS serta LGE itu lebih islam dari silebai haprak ni jgn percayalah lebai bahalol ni kita kawan dgn lrg kapir lagi baik jadi sokong Dap dan Pakatan Harapan

    ReplyDelete
  8. YANG LEBIH PELIK KALAU MASIH NAK MENGANGKAT SI PELIK YANG SUKA MELANCAPKAN KOTE LELAKI-LWLAKI LAIN MENJADI PM DI MALAYSIA. PELIK LAH! HAHAHAHAHAHHA

    KALAU TAK PERCAYA PAK LEBAI TAK APA. TAPI PENJILAT TEGAR JUBOR MAMAK TUA KUTUK MESTI PERCAYA CAKAP TUN MADEY A/L ISKANDAR KUTTY.

    TONTON SAMPAI TERLIOQ .....

    https://www.youtube.com/watch?v=1eX3_OcGgAU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa meroyan? Bos tak bayar gaji mencacai ke?

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. TAMBAH PELIKNYA, PELIHARA LEMBU KAT KONDO.....

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
    3. Cyberterompah badaakkk !!

      Delete
    4. Toooodiiiiiaaaa....babi belaan najib suda mari.abis bau babi kat sini.

      Delete
    5. 22.54....patutlah rasa nak terrrmuntah loya yeop.....

      Delete
  9. PELIK 4 ENTRI SATU ARI SUMA MEMBATU API
    LANTAK LA PAKAI BAJU MELAYU ATAU MALBARI
    PELIK BILA RASA X DE DOSA DAN TAK INGAT MATI
    CUKUP2 LA INGAT LA BALASAN AKHIRAT NANTI

    BARUA BARUA DAP@SINGAPORKK PENSABOTAJ EKONOMI MASA UNTUK BERAMBOSSS ... PRU SINGAPORK KAMI JANJI KAMI DATANG....

    INI KALI LAH...

    BERAMBOSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toooodiiiiiaaaa....babi belaan najib suda mari.abis bau babi kat sini.

      Delete
    2. YANG PELIKNYA DOK INGATKAN ORG PASAL DOSA PAHALA....YANG SENDIRI KUTUK ORANG TUK TAK BERDOSA KER.....

      KAH KAH KAH KAH

      TAK RASA BERDOSA KER??
      CUKUP2 LA INGAT LA BALASAN AKHIRAT NANTI

      Delete
    3. Pantun cipan oleh Mat Pork.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
  10. Pelik bila video itu besi..
    Lebih pelik bila sauh dilabuh layar dikembang..
    Amatlah pelik bila wang masuk akaun kata tak tahu tapi dah habis difoya2kan...
    Dan mahapelik bila kepala bapak dpt billion2 dlm akaun...kepala emak dpt juta2 dalam akaun..kepala anak pun ratus2 ribu dlm akaun...

    Lagi mau cakap org lain pelik ke?

    ReplyDelete
  11. lagi pelik bila tau yg hadi ada angan2 selama ni, sblm pru 13 dulu,teringin nak jadi perdana menteri! lobai oh lobai..

    ReplyDelete
  12. hadi...biasalah..cari makan..kalau najib kantoi..dia pun kantoi.tu pasal dia nak sgt najib kekal.

    ReplyDelete
  13. Salah sorang ulama muktabar di negara kita, Ustaz Fathul Bari telah menegaskan bahawa DSNR tak perlu melaayn cakap2 yang memintanya meletakkan jawatan keranan ia adalah amanah yang besar dari Allah s.w.t.
    Seperti mana yang kita tahu, ulama adalah warassatulanbia..iaitu pewaris para nabi. Ustaz Fathul bukannya calang2 ulaam, tapi sorang yang mendapat penghormatan tertinggi dalam dunia islam dewasa ini. Pendapat dan pandangannya sentiasa diambil kira dan dijadikan rujukan demi kemaslahatan umat islam di rantau ini. Sudah pastilah, kenyataan beliau tersebut berdasarkan nas2 dari Al Quran dan hadith yang wajib diguna pakai dalam suasana semasa. Mohon agar DSNR terus istiqamah dan tegap dalam perjuanagan membela nasib rakyat marhaein yang masih mendambakan pimpinan mutakhir dari DSNR...kami rakyat Msia yang waras sentisa bersama2 dengan DSNR mengharungi badai politik yang bergelora, demi agama, negara dan bangsa tercinta ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TIME ANAK TIRI DIA TERBITKAN FILEM WOLF OF THE WALL STREET (SEPARA LUCAH) TU, TAK INGAT PULAK AGAMA......

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. Bukankah Ustaz Fathul Bari ni yang menyesatkan zikir taubat Imam Syafie? Okay, terima kasih.

      Delete
    3. Mai aiii. Memang betoila depa ni semua dah jadi pelik.

      UmNo kahwin dgn PAS tanpa nikah maka jadilah kepelikan UmNo berjangkit ke PAS dan kepelikan PAS berjangkit ke UmNo. Patutlah potong kek pakai pedang tundercat.

      Kelakar tahap gaban pula apabila Ustaz Fathul Bari disebut sebagai Ulamak muktabar. Ulamak pun bukan apalagi mutabar pulak. Adoooi patut habis merepek deme ni.

      Di mana muktabarnya si Fathul Bari ni apabila fatwa dia pun dah pelik-pelik. Dedak oh dedak..

      Saya dah tonton sendiri video dia kata untuk sesuatu dapat melihat sesuatu yang lain secara menyeluruh yang mahu melihat itu mestilah lebih besar fizikalnya daripada perkara yang ia lihat. Maka katanya Allah Maha Besar bermakna Allah fizikalnya mestilah lebih besar dari dunia ni.

      Tu diaaaaa, ustaz pelik ni letakkan Allah punya fizikal yang besar. Sah dah jadi golongan mujassimah (meletakkan jisim kepada Allah) dan mushabbihah (mengibaratkan Allah seperti makhluk, sama2 punya jisim).

      Hairannya kalau Allah tu ada fizikal dan perlu duduk (Allah letih ka kena duduk?) secara logiknya mestilah tempat Allah nak duduk tu lebih besar dari Allah sendiri. Maka demikian di antara Allah dan Arasy mestilah Arasy lebih besar daripada Allah. Kalau tidak camna Allah nak duduk atas Arasy. (Astaghfirullahala'zim).

      Inilah dia ustaz ikutan GN. Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Delete
    4. Bila start ada Fathul Bari dan cop ulama muktabar, GN ni bukan sahaja pelik.

      GN DAH GILA ISIM.

      Delete
    5. Ulama muktabar wak kojola kengkang sembang saja deras.
      Tiap2 malam hisap rokok john kat lorong chow kit tu!!!

      Delete
    6. Anak bijan bugis buat filem lucah ostat pas tak pulak tegur....kepala babak betul si haddy sarban ni.agamawan dunia betul puok pas ni

      Delete
    7. GN.....ini ulamak muktabar ko punya kenyataan pasal IMAMS yg nak kenakan GST atas ibadah umrah:-

      Di bawah ialah ulasan dari Ustaz Dr Fathul Bari (Exco Pemuda umno) dalam facebooknya tentang GST umrah.

      Pandangan saya tiada masalah kerana ada keperluan yang menuntut dan yang pergi menunaikan umrah adalah mereka yang berkemampuan.

      Cas GST RM5.10 bagi jemaah umrah yang membayar lebih RM5,000 bagi saya tak membebankan. Jika bagi mereka RM5.10 terlalu mahal dan menzalimi mereka sila berikan cadangan.
      -Dr Fathul Bari

      Dia sokong GST atas ibadah umrah........sebab kalo boleh bayar 5k untuk pakage umrah.......takkan RM5.10 tu tak mampu. Yg pergi umrah tu sumer orang yg mampu takkan banyak tu tak boleh bayar.

      GN......bukan sumer orang yg pergi umrah tu golongan senang.......ada yg anggup mengikat perot kumpul duit semata nak buat ibadah........ada yg mengumpul dari hasil jual nasi lemak.

      Kadang RM5.10 bagi kita tak derrr benda.....tapi bagi orang yg ikat perot RM5.10 tu dah lepas beli roti canai.

      Ini macam prihatin pada rakyat???

      Lagi pon tak cukop2 lagi nak perah GST dari rakyat...........sampai tertimbulnya idea IMAMS baru2 ni...???

      Tapi last2 sebab satu Malaya protest GST umrah maka IMAMS dah dibatalkan walau berrrrrbagai kenyataan yg bercanggah2 timbul............tapi apa sekali pon belang sebenar masing2 satu Malaya daaahhh nampak jelas.

      Bab2 ibadah sepatutnya dipermudahkan lagi bukan dicomplicatekan.

      Delete
  14. Bro Shahbudin Husin...
    #[UPDATE] :SAYA SUM UP KOLEKSI YG SAYA TAMBAH DLM KOMEN KAT WALL YB HANIPA..dari h sehingga p dibawah. Pentaksub nak marah biaq pi lah..kah kah kah kah..

    h. Lebai parti perasan suci lagi pelik bila yakin sgt Pak Aji suci akan jd PM jika PPS menang sedikit kerusi sekalipun.

    i. PPS ni sekejap tak kesah kalah pun takpe asal dpt redha Allah. Sekejap nak menang plak dah dgn umum nak bertanding 40 kerusi, lepas jumpa MO1 naik plak dah 100 kerusi. Skrg kata nak bertanding 130 kerusi plak dah? Katanya hari tu PPS takmau rampas kekuasaan UMNO yg hgpa bertanding byk2 plak dah pasaipa? Tak ke pelik?

    j. Pak Aji kata Najib bleh kekal jd PM, la ni dia plak nak jd PM. Yg pelikmya pentaksun angkat dia jd PM Online dulu. Walhal dia yg kata PPS nak kuasai 5 negeri shj selebihnya bagi UMNO? Tak ke pelik?? Pelik lagii...hihi..

    k. PPS ni dulu masa org pakat sokong Deklarasi Rakyat nak selamatkan Malaysia dr UMNO BN depa takmau sokong. La ni Pak Aji kata kalau UMNO kalah Malaysia selamat. Aiks? Hari tu takmau sokong org nak selamatkan Malaysia dr Najib UMNO BN? Takke pelik tu PPS?

    l. PPS dok canang tiap bulan ada ahli baru. Klau ahli baru tu semua tak bleh mengundi bukankan pelik? Klau bleh mengundi plak kenapa Haramkah pun tak laku? Paling tidak bleh paksa apa ahli baru langgan at least sebulan ckup la kasi rolling Haramkah dah tiap2 bulan beribu join katanya. Tapi tak buat pun kot muhong kot mana ada ahli baru seramai tu bukti pun tarak? Pelik dak PPS ni? Pelik kot

    m. Tang DHM kritik Pak Aji dan dan dia kena pecat tanpa bleh bela diri. Bila Dato' Mahfuz ke hulu ke hilir dgn ceramah PH depa takmau pecat plak? Kata Sanusi depa tak ambik tahu sbb Dato' Mahfuz takde penyokong. Nak ada penyokong mcm mana dlm PPS dah majoriti penyokong dia blah p Amanah. Tapi Nik Amar kata kesian plak tgk.Mahfuz, aiks klau tak kesah, dok komen pasal dia buat apa? Pelik. Awat PPS takut nak pecat dia? Tak ke pelik tu?

    n. Ni lagi satu pelik. Masa Tun mula2 tinggalkan UMNO tarak plak lebai pelik p bg brg suci plak kat dia. Bila dia kata depa parti SAMPAH Tun tubuh PPBM dan join PH depa kutuk Tun dan ungkit2 dosa dan kesalahan silam Tun?? Eh..masa depa bg borang tu depa tak ungkit plak? Pelik nih...hehe

    o. Sekejap tak kemaruk kuasa, sekejap nak jd penasihat sekejap nak jd PM. Tak ke pelik tu? Pelik sungguh...

    p. Seorg tua yg berkali2 kena MRI atau Brain Scanning disyaki Dysphasia adalah satu penyakit kerosakan sel otak menybbkan Memory Loss dari masa ke semasa sukar mengawal pertuturan dan memberi maksud kpd apa yg dicakapkannya. Jika benar Pak Aji tu mengalami masalah ini memg pelik la puak PPS masih mengangkat dia jd Tuan Presideng??? Pelik bin pelik bin pelik bin pelik bin ajaib bin tak masuk akal yg waras...

    *Nota : PPS ialah Parti Perasan Suci

    - Zus Din
    19/12/2017

    ReplyDelete
  15. Dennis the Menace20 December 2017 at 00:22

    GN twisted mind, twisted brain,no brain.
    Bijan amanah besar dari Allah? astafirullah kassimmm..mak salah kassim..GN,GN, ko dah tebiat nak mampuih kaa? Ko ostat JASA bahagian gerak sarap, urat sarap, sampah sarap kaa? Bahlul badigol.kecik2 taknak mamfus sudah besar menyemakkan blog. Petani konon..paci tani puii! Siapa itu Ostat Fathole? kueh loyang? Kueh sampret? .pergi ko dari sini Sabariah. Buat apa ko masuk disinii??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aikkk...dah tengah malam2 buta macam ni , kau masih mabuk todi campur ketum , berperisa ubat nyamuk ke? Apa yang kau merepek meraban ni..cakap macam orang lalok..ataupun kau tengah stim dengan mahluk yang bertanduk tu ke? Apa kau ongat yang keluarkan kenyataan tu mamt sengkek tepi jalan ke..Ustaz Fathul Bari lah badigol, samdol, dodol...meminjam kata2 Phantom si Hantu Raya tu. Yang kau jaki sangat dengan petani apasal eh..dia orang ada jentik telor kau ke..ada usik anak bini kau ke...sombong dan ego tak bertempat lah lu beb!

      Delete
    2. GENG NAJIB, SENTAP LER TEW.....

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
    3. Hehehe jiwa lembut GN ni...dunguuuuuuu pun ade

      Delete
  16. Pegawai khas DSNR, Datuk Rizal Mansor telah membidas PH, khususnya Amanah kerana mempergunakan populariti artis untuk kepentingan politik mereka. Ini adalah ekoran dari kenyataan YB Khalid Samad dari Amanah yang mengatakan Amanah tidak teragak2 untuk menggunakan populariti Juara Gegar vaganza ke4. Wan Aisah Wan Ariffin untuk menarik sokongan golongan muda dan pertengahan. Datuk Rizal menyifatkan PH dalam keadaan terdesak yang amat sangat hingga terpaksa menggunakan artis untuk meraih sokongan bagi menghadapi PRU14 nanti.
    DSRM menegaskan adakah dengan menggunakan populariti Aisah akan menambah undi rakyat kepaad PH...itu hanyalah anagn2 kosong yang tak berpijak di bumi yang nyata. Rakyat tidaklah begitu bodoh untuk diperdaya dengan cara tersebut. DSRM juga menasihatkan Aishah agar terus menumpukan perhatian kepada bidang nyanayian, yang menjanjikan potensi dan maas depan yang cerah untuknya. DSRM juga memberi contoh b/mana Aisah telah digunalkan oleh PAS dalam PRU13, dan dipaksa bertanding di NS, tapi tewas dengan teruknya. Cukuplah pengalaman pahit tersebut menjadi pengajaran yang berguna untuk Aishah dan para artis yang lain..jangan menjadi kuda tunggangan pembangkang, khususnya Amanah yang menjadi baruah DAP. Mereka sepatutnya mengikut jejak langkah Azwan Ali, Mat Over , Zed Zaidi serta Dira yang memilih platfom yang tepat untuk berbakti kepada rakyat dan negara iaitu UMNO. Apa yang pasti, hanya UMNO yang mampu memberi masa depan yang lebih gilang gemilang untuk maas depan para artis. Msia tak perlukan artis2 separuh masak seperti Fatihah dan Sheila Majid untuk menyemakkan lagi persada politik negara !

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAKPE GN, KO AMBIK LA AZWAN ALI TU.....

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. Sheila Majid separuh masak.
      Azwan Ali pandai masak.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    3. FATIHAH KER FATHIA.......BENGONG DAH MAMAT NI

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
    4. Azwan Ali, Mat Over , Zed Zaidi serta Dira....

      masih laku ke artis ni?????????

      Delete
    5. Wak kojola kengkang
      Hang ambillah azwan ali tu buat laki hang

      Delete
    6. Alahai....makhluk 2alam tu di puja2 puak umno pulak,dulu si pelawak mat over.aku tampar jugak geng najib ni nanti....


      Mmg sial kau rosmah....opssss

      Delete
    7. Sheila Majid 100% wanita.
      Azwan Ali 50~50 jantan bukan betina pun bukan.

      S E L I S I H......macam Kejora.....!!

      Delete
    8. Woiiii GN samdol......orang punya pasallah nak sokong parti mana.

      Kalo artis nak sokong Pakatan.......apa ko kesaaah dol....?? Apa yg ko tercirit kalo Shiela Majid, Fathia dan lain2 nak komen.

      Kata ini negara demokrasi......bebas bersuara tapi aku tengok sape bukak jerrr mulot mengkritik sumer dihentam kaw2 bagai nak rak.

      Dulu 2 Australian reporters dari ABC Four Corners ditahan dan dihantar balik ke Australia sebab bukak mulot tanya pasal skandal duit. Ini macam demokrasi.......malu dengan Australia woiii...

      Ada jugak rakyat yg didakwa sebab bagi komen di FB, You Tube, whatsapp.

      Blog2 pon ada yg diblock macam Outsyed the Box, dulu Blog Din Turtle.......

      Yg lukis kartun pon tak ketinggalan ditahan......tapi baru ni ada kartun Pakatan dibuat di PWTC tu boleh pulaaakkk.......halal toiyyiban pulaaakkk..........sampai Zunar persoalkan tentang kartun kat PWTC tu.

      Kalo puji memuji mengipaaass laajuuu, mengampu2 pahlawan meraaapuuu sumernya OK.......barulah demokrasi terrrrpimpiiiinnnnn.....

      Berbalik pasal artis.........aku tengok ramai artis yg sokong Shiela Majid dan Fathia punya kenyataan.

      Pakatan tak derrr hal artis mana nak sokong atau tak sokong......itu masing2 punya hak dol. Pakatan tak pernah paksa mana2 artis untuk sokong pakatan. Sumer sokongan dibuat dengan rela hati.

      Jadi kalo korang nak sangat ambik Azwan Ali tu diperrrsilakaannn......hammbekkklah.....no problem dol....!!
      Daaah padanlah tuuu........jodoh yg paling tepat......memang digalakkan...!!

      Delete
  17. Kepelikan PAS; -

    1. Kafirkan UMNO atas alasan kekalkan perlembagaan jahiliyah tapi kemudian berikrar sokong perlembagaan.

    2. Kafirkan UMNO sebab tak laksana hudud tapi kemudian deme sendiri kempen untuk RUU355 yang sah-sah bukan hudud.

    3. Kafirkan UMNO sbb konon UMNO tolak negara Islam tapi kemudian slogan deme pun buang Negara Islam ganti Negara Kebajikan.

    4. Wujud untuk menentang UMNO di atas 1001 alasan tapi akhirnya menjadi sekutu UmNo tanpa alasan.

    Untuk apakah lagi PAS dibenarkan untuk terus wujud selepas tamatnya mandat yang lalu. Sama juga dengan soalan untuk apakah lagi UmNo dibiarkan terus wujud pada ketika mereka telah menjadi kaum yang berpaling.

    Apabila kedua-duanya dilenyapkan kelak maka hilanglah segala yang pelik, terangalah segala yang kabur dan cerahlah segala yang gelap.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Tolong perhatikan baik2.

      PAS tak pernah kafirkan UMNO zaman :

      Tengku Abd Rahman
      Tun Abd Razak
      Tun Hussain On
      Tun Abdullah A Badawi dan
      DS Najib.


      Delete
    2. Boleh tolong jawab baik2...

      Boleh bagi petikan ayat Al-Quran yang memberikan manusia/parti hak untuk mengkafirkan individu isam yang lain.....

      Tolong, saya kurang sikit ilmu agamanya...

      Delete

    3. Di ruangan ini sangat terhad... Sila hadir kuliah2 ugama di masjid....dan surau2.
      Hampir setiap malam ada kuliah2 selepas solat Maghrib.
      Selamat berkuliah.




      Delete
    4. Takpe....saya nak petikan ayat sahaja....ilmu tu boleh didapati di mana2.....tak semestinya hanya di masjid dan surau sahaja sedara.....

      Boleh tolong bagi petikan ayat tu.....

      Delete
    5. 00:54

      Dah diperhati baik2 dalam hansard Parlimen 1960an dah dibangkitkan isu PAS kafir mengkafir ni.

      Delete
    6. 00:54 adalah sah seorang dungu yang tidak mampu memahami alasan.

      Alasan PAS kafirkan UMNO adalah kerana mengekalkan perlembagaan penjajah, bukan di atas alasan siapa Presiden UMNO.

      Untuk makluman si dungu sepanjang 7 Presiden UMNO kesemuanya menggunakan perlembagaan negara yang sama. Bermaksud kalau mengikut alasan PAS kesemuanya adalah kafirlah.

      Untuk pengetahuan si dungu ini lagi di dalam kesemua PM Malaysia hanya Tun M saja yang membuat perubahan signifikan besar kepada perlembagaan negara dari sudut kedudukan agama Islam iaitu dengan memasukkan artikel 1211A yang meletakkan mahkamah syariah sama taraf dengan mahkamah sivil. Sebelum pindaan itu mahkamah syariah dipandang kedudukannya di bawah mahkamah sivil dan akibatnya sesuatu keputusan mahkamah syariah terletak di bawah kuasa Mahkamah Sivil sehinggakan Mahkamah Sivil boleh menyekat atau mengubah sesuatu keputusan Mahkamah Syariah.

      Kalau pindaan ini yang menjadi punca pengkafiran ini maka kedua-dua PM selepas Tun M juga kafir kerana mengikut dan mengekalkannya.

      Malah dengan alasan ini PAS juga jatuh kafir apabila membentangkan pindaan RUU 355 disebabkan asas kepada pindaan ini ialah artikel 1211A yang dimasukkan pada zaman Tun M. Tanpa artikel itu kuasa Mahkamah Syariah bersifat inferior.

      Mudah2an dapatlah masuk sikit cahaya ke dalam otak si dungu ini yang telah tertutup.

      Delete
    7. Sdr Ahmad, betul tu.

      Takfir ini bukan pertama kali timbul semasa zaman Tun M menajdi PM. Cuma ia menjadi rasmi dengan amanat Hadi yang disebar, dibuat plak dan ditampal di rumah, markas dan sesetengah masjid.

      Malah disebabkan takfir ini jugalah orang-orang PAS dulu memanggil PM ketika itu Ho Chin Aun (Hussein Onn).

      Walaubagaimanapun di atas sana saya tak bangkitkan perkara ini kerana tumpukan kepada alasan si dungu itu sahaja.

      Delete

    8. Siapa kah yg suka mengekalkan perlembagaan penjajah 100% selain President UMNO sendiri. Siapa yang berani menentang President jika president tersebut mampu menyumbat nya ke penjara ??? , siapakah diantara org islam yg menentang ruu355 sekarang ni???


      Delete
    9. Memang sah dungu Mamat ni. Dah berputar ke arah lain pulak dah. Arah putaran pula bertentangan dgn kalamnya yg pertama.

      Delete
    10. Caiiii umno bodoh dan tipu apa saja dalam membenarkan hujah sendiri

      Delete
    11. Budak umno mana pulak ni yg teramat bodoh dan dunguuunya tak kurang dari najib bugis.cuba nak spin ilmu agama tapi tak cukup ilmu di dada.belajar agama tak abis,buta sejarah negara pastu nak tunjuk hero bela najib...aduhhh mmg bodoh betul dia ni

      Delete
  18. Mungkin selepas pru nanti pemimpin Pas akan berkata ...ini adalah ketentuan tuhan .........bila mereka semua lingkup dan hilang deposit

    ReplyDelete
  19. PAS bukan ada orang pelik. Sebenar nya pimpinan orang gila. Ore klate oyat GILO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sungguh pun. Pas mmg gilo dok usung tin milo saja kerja depa

      Delete
  20. PAS dilahir dari dubur UMNO.
    Sudah diminang 90J, Si Anak (PAS Eddy Sarban) Haram pum setuju Kahwim dgn UMNO LANUM KLEPET(UMNO

    Tayangam Cinta Songsang sedang dipertonton...UMNOBNPAS

    ReplyDelete
  21. BERITA TERKINI:

    Puak2 Najib nak sangat mendakwa Tun Mahathir.

    Nah....amekau, hari ini tersiar berita Tun Mahathir sendiri saman 6 ahli RCI Forex kerana cuba menipu dgn sengaja tidak memberi keterangan/kenyataan bertulis atau lisan saksi2.

    Padan muka...Mahathir mahu diajak lawan, sedangkan Bill Clinton, George Bush, Margaret Thatcher, Lee Kuan Yew, semua kena penangan The Grand Old Statesman.......!!!

    Dgn perkembangan terbaru ini, saya yakin Najib & Rosmah tak senang duduk, berdiri, baring, makan tak lalu... berak & kencing pun tak lawas, pendek kata, semua serba tak kena.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ko boleh saman sesiapa pun, tetapi menang atau kalah belum tentu.


      Delete
    2. 6,40, Dia samam sebab dia berani, Yakin tak bersalah. Tetapi ada org tu dah berpuluh kali selasa, masih tak saman2.

      Delete

    3. Tidak ada siapa yg takut sekarang, ISA sudah dibubalkan. Cuma kos pembicaraan ditanggong oleh pehak yg kalah.


      Delete
  22. Orang pelik adalah orang yang bodoh. Orang bodoh pelik malas berusaha dan tidak mampu buat pendirian. Orang bodoh ini hanya mampu meminta jawatan pm sebagai hadiah bila undi rakyat 50 umngok be end dan 50 pakatan harapan. Tiada dapat diharap dari spesis hanya tahu melabel orang sesuka hati kepala bapak dia

    ReplyDelete
  23. Fikir jangan sampai memalukan diri sendiri. Berpolitiklah utk bela masa depan rakyat bukan sebaliknya

    ReplyDelete
  24. Anak dan bapa bergaduh. Mereka tidak akan bergaduh selamanya. Sampai masa bila bapa sakit, si anak mesti datang minta maaf minta ampun sendu sendan menangis berpeluk cium berdamai. Bapa mengharapkan anak mbantunya ketika sakit. Anak pula mengharapkan harta pusaka. Jadi begitulah pas yang lahir dari umno.

    ReplyDelete
  25. Memang pelik jika berjubah
    Pandu laju kereta mewah
    Adjust seat sedikit rebah
    Serban terbang jatuh kebawah!

    Memang pelik mewahnya restoran
    Berkereta mini birthday dilayan
    Pakai serban awek tak hairan
    Wang dapat dari tempayan!

    Memang pelik apa nak hairan
    Zaman bapak anak agamawan
    Nak kereta mewah? Jangan perasan
    Tetiba sekarang macam jutawan!

    Memang pelik dulu memeluk
    Tahaaluf siyasi si kafir ni elok
    Satu tujuan Ameno ditaruk
    Program bersama merata ceruk!

    Memang pelik kini dah lain
    Brother dulu dibenci kemain
    Yang dikecam bersedondon kain
    Sudah ke masyuk cek bersain?

    Memang pelik dulu berjihat
    Jubah labuh serban pun berat
    Kini coat kasut berkilat
    Pakai pahlawan bila nak silat?



    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Memang pelik kalau difikirkan
      Dulu musuh sekarang dah kawan
      Alasannya ialah untuk bangsa, agama, demi perpaduan
      Agaknya dulu bangsa dan agama diaorang semua ni kot lain lain kan?..

      Memang pelik bila kita utarakan
      Nanti ada le puak2 berikan alasan
      Perubahan ni semua dah taqdir tuhan
      Pemimpinnya telah mendapat hidayah, tidak perlu dipersoalkan..

      Memang pelik jika diperhatikan
      Perubahan berlaku lewat pertemuan
      Ada pulak desas desus dikata imbalan bertukar tangan
      Jenuh saudara Husam dok menunggu bila nak saman..

      Memang pelik bila sibuta menunjuk jalan
      Pada sicelik yang berlagak pahlawan
      Sekarang keluarlah barisan,tolaklah bulatan
      Ramai ramailah kita pangkah team pakatan..



      Delete
  26. This is a solid proof of a muslim malay who believes and lives in superficialities and hypocrisies. He will continue to indulge in fantasies, spew fictions and spin falsities.....

    And melayu muslim loves it. Sebab itu dunia muslim never be the same again......

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies

    1. Muslim bukan Melayu lagi teruk... Hari hari berbunuh sama sendiri, di Bantu oleh bukan Muslim di satu pehak, dan bukan Muslim yg sama membantu pehak Muslim yg satu lagi.

      Delete
    2. 0923,

      Sila lihat dalam konteks malaysia sahaja. Dunia muslim melayu dalam malaysia dah tak ada value. Hari hari corruption, greediness and abuse of government agencies.

      Kalau seluruh dunia tak payah cerita...sedih

      Delete



    3. Jangan jadi katak bawah tempurung...Muslim berada di seluruh dunia... Hanya Muslim di Asia Tenggara saja yg tidak berbunuh sesama sendiri...Jika kamu berhijrah ke luarnegara, kemungkinan risiko keselamatan diri kamu adalah lebih besar dp di Malaysia.


      Delete
    4. 9:45 dah ler sekolah tak abis, ada ati nak temberang konon, cakap tak agak2, pegi jalan daaaaa....!!

      Melayu Spura walau minoriti tapi hampir semua semua hidup makmur, berpendapatan memuaskan, mampu miliki rumah selesa dgn peralatan canggih up-to-date, tak perlu minta sedekah Brim, tiap2 tahun mampu melancung luar negeri, berpelajaran baik, bebas beribadat dgn selesa.

      Malaysia, nama saja negara Melayu & ber pm Melayu tapi masih hutaan rakyat bumiputera dalam paras kemiskinan, tinggal di gubok-gubok buruk macam kandang kambing, menganggur dan tak berpendapatan tetap.

      Delete


    5. Jika anda Muslim dari stock Asiatic, ketahuilah kami Melayu Muslim tak perlu nasihat anda. Anda pun dua Kali Lima saja.




      Delete
  27. FUYOOOOOOO
    ASAL PAS JER MULA BARUA TERPERANJAT TANJAT
    KIKIKI.. NAK PAKAI BAJU MELAYU PUN TANJAT2...
    DAIM YG DIAM.PUN DAH MOLA NNP KALIBAT
    EPISODE KE 2 RCI KUTY DAIM MCM.LAHANAT...


    KIKIKIKI... TUA RENTA RENTUNG MUSIBAT DAH KRPANASAN. ... KIKIKI

    MOHON BERAMBOSSS SIMA BARUA DAP@SINGAPORK..PENSANOTAJ EKONOMI NEGARA
    TUNGGU KAMI DATANG PRU SPORK NTI


    INI KALI LAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0752,

      Ini contoh melayu....dah lah dibangsatkan dan maruah dah tergadai....beliau ini akan terus hidup dalam kepura-puraan dan hippkrit. Beliau ini akan berfantasi hari hari, berkepalsauan setiap masa dan setiap mesej dari mulut atau tulisannya auta...inilah bahana greed, corrupt and abuse...

      Wallahuaklam

      Delete
    2. Saya amat membenci Hadi Awang kerana telah memecah belah ukhuwah Orang2 Islam dan mengkafirkan Melayu UMNO termasuk saya, arwah ibu & keluarga. Hingga hari ini saya tidak memaafkan dia & akan saya tuntut dia di akhirat kelak.

      Oh ya tak lupa....

      Kejora lahanat kufur juga adalah musuh Islam kerana dgn biadabnya telah mencela Maha Suci Allah SWT dengan lontaran kata2 kejinya,

      ALLAH MELIWAT DUNIA AKHIRAT MATDEY & KELUARGA.

      Ingat itu, semua pembaca blog....!!

      Delete
    3. Pas mmg parti kapir. Hadi awang pun kapir

      Delete
  28. Pelik.. Asal kena batang hidung kepala bapak serban mulalah pencacai umngok pasesat terkinja-kinja macam beruk.

    ReplyDelete
  29. dsai sudah menjalani hukuman atas dakwaaan tun m dan dibebaskan.. kini dihukum pula atas dakwaan najib.. tak pelik kalau tun m membela..

    seseorang tidak boleh didakwa beberapa kali atas kesalahan yang sama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes Liwat II itu macam kes terancang & penganiyaan terpaksa di bayar Najib lebih RM12 juta ( Saiful & peguam Muhammad Shafee Abdullah).

      Delete
  30. Nik amar tu dah la muka pelik, dia cakap pasal pelik. Apa yg pelik sgt yg dia Nampak ? Dia tengok diri sendiri ataupun org kelilingnya yg turut Nampak pelik ? Atau dia sendiri pelik kenapa dia jadi pelik ? Alahai pakai sajer la kain pelik-at !

    ReplyDelete
  31. Istighfar banyak orang yang sayangkan Islam dan bukalah mata dan telinga kamu besar-besar. Guna lah akal fikiran kurniaan Illahi dengan waras dan janganlah mudah dipesongkan tiupan bayu Setan yang sedang berkeliaran menyamar pendakwah dan ulama.

    ReplyDelete
  32. Pelik bin ajaib.elik najaib
    James bin bond .jamesbond 007 piang.
    Mlayu bin islam .mlayuisle.
    Haru bin biru..harubiru.
    Toa bin muda. toamuda.
    Judi bin judin .kakijudi.
    Bo bin tol. Botoi.kakibotoi mabok.
    Bila mabok posmen nampak mcm pomen dan polismen.
    Biag potihmata jgn potihtulang..

    ReplyDelete
  33. susah kalo ketua PAS yg macma setan ni buat statement. mak dia pelacur kot tu lah sbb dpt pemimpin PAS yg perangai mcm setan nie..guna islam utk main pelacur..

    ReplyDelete
  34. Mencari Bandar Togel Aman
    Bergabung saja di sini Togel Pelangi
    Bandar togel terbaik dan terpecaya
    http://www.togelpelangi.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...