Tuesday, 5 December 2017

APA PILIHAN NAJIB DALAM UCAPAN PAU 2017 - SERANG ATAU PUJI TUN MAHATHIR?


Hari ini bermula Perhimpunan Agung UMNO atau PAU 2017. Ia adalah perhimpunan terakhir sebelum PRU 14 mesti diadakan dan boleh jadi perhimpunan kali yang terakhir sebelum kehilangan kuasa.

Untuk tahun depan, sekiranya Pakatan Harapan mengambil alih Putrajaya dan Tun Mahathir Mohamad kembali menjadi Perdana Menteri buat kali kedua, UMNO akan berhimpun dalam keadaan sebagai pembangkang pula.

Sukar membayangkan wajah duka dan mencuka para perwakilannya ketika itu, meskipun lebih rama yang gembira dengannya.

Bagi mengelakkan kehilangan kuasa itu, PAU 2017 ini dianggap amat penting bagi UMNO dan Najib Razak. Ia akan dijadikan sebagai momentum menggegar semangat ahli-ahli UMNO sebelum pergi ke medan pertempuan PRU 14 yang akan menentukan hidup matinya parti assabiyah itu.

Musuh utama dan ketakutan Najib dalam pilihanraya akan datang tidak lain ialah Tun Mahathir. Beliau seolah-olah selalu mengigau dan bermimpi ngeri dikejar oleh bekas Perdana Menteri selama 22 tahun itu, malah RCI forex diwujudkan pun untuk melemah dan mencalarkan wibawa Tun Mahathir.

Sebab itu, dalam banyak ucapan Najib kebelakangan ini, beliau sentiasa mahu menyebut dan menyindir Tun Mahathir serta membandingkan dirinya konon lebih baik daripada Pengerusi Pakatan Harapan tersebut.

Namun demikian, Najib masih agak kesipuan untuk menyebut nama Tun Mahathir secara terus-terang, mungkin kerana didorong rasa ketakutan yang keterlaluan telah menguasai dirinya. 

Selalunya beliau hanya menamakan sebagai "orang itu", "pemimpin yang pernah berkuasa 22 tahun", "pemimpin lama" dan beberapa ungkapan lain untuk memaksudkan kepada Tun Mahathir itu.

Dalam PAU 2017 ini, yang tentunya ditunggu-tunggu ialah ucapan perasmian Najib pada Khamis depan. Ucapan beliau adalah kunci yang akan membawa ke arah mana hala serta tujuan ahli-ahli UMNO dalam mendepani cabaran Tun Mahathir dalam pilihanraya akan datang.

Apakah Najib sekali lagi akan menyerang, membidas dan menyindir Tun Mahathir?

Apakah juga serangan, bidasan dan sindiran beliau kepada Tun Mahathir akan lebih keras dan bertahap maksima memandangkan PRU 14 yang akan menentukan hidup mati hayat politiknya tinggal beberapa bulan saja lagi?

Atau mungkinkah Najib akan berubah nada lembut meraih simpati agar beliau terus dikekalkan kuasa, meskipun dirinya berselirat dengan pelbagai isu dan masalah yang membebankan negara dan menyusahkan rakyat?

Jika diikut pandangan "punahsihat-punahsihat" dalam UMNO seperti Annuar Musa, Salleh Said Keruak, Rahman Dahlan, Nazri Aziz, Dr. Puad Zarkhasi dan lain-lain, sudah tentu mereka akan bersetuju perlunya serangan yang lebih keras dilakukan kepada Tun Mahathir.

Oleh kerana mereka itu telah sekian lama membelasah Tun Mahathir, maka sekiranya ucapan Najib dan intipati pembahas dalam PAU 2017 juga lebih menjurus ke arah itu, ia tentunya suatu kejayaan kepada kelantangan mereka selama ini.

Tetapi, bekas penasihat Najib yang pernah terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya, Abdul Razak Baginda ada pandangan yang berbeza. Beliau menggesa agar perhimpunan kali ini dijadikan medan mengiktiraf sumbangan Tun Mahathir kepada negara.

Kata beliau, Tun Mahathir telah membangunkan Malaysia dan meletakkan nama negara di peta dunia dan adalah baik untuk melihat UMNO mengakui hakikat itu, sambil menasihatinya untuk terus memainkan peranan sebagai negarawan yang dihormati.

Terdapat juga pandangan lain, terutama daripada orang-orang lama dalam UMNO yang merasakan tindakan menyerang Tun Mahathir akan lebih merugikan Najib kerana ia akan menyebabkan rasa simpati rakyat terhadap bekas Perdana Menteri itu dan Pakatan Harapan yang diterajuinya.

Hujah mereka ialah jasa dan sumbangan Tun Mahathir terlalu besar untuk beliau dihina, diperlekeh dan diketepikan oleh UMNO yang ada sekarang yang pada asasnya adalah ditubuhkan olehnya juga.

Kata mereka, lagi Tun Mahathir dihina, diperlekeh dan digelar dengan macam-macam gelaran, yang seronok dan bertepuknya hanyalah perwakilan UMNO, tapi ahli bawahan serta rakyat biasa akan terhiris hati mereka.

Yang mana satu pilihan Najib agaknya? (ShahbudinHusin 05/12/2017)

139 comments:

  1. Pilihannya hanyalah mengumumkan peletakan jawatan. Itu sahaj, Tuan Budin. Inilah pandangan saya SELAKU komentator PERTAMA hantaran (posting) tuan kali ini. Hehehheee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jibby umum ltk jwtn tp borosmah ganti

      Delete
    2. English
      Bahasa
      中文
      Sign Up
      Sign In
      The Malaysian Insight
      News Sections
      US attorney general calls 1MDB scandal ‘kleptocracy at its worst’
      Low Han Shaun
      Low Han Shaun
      Updated one hour ago · Published on 5 Dec 2017 11:10AM · 2 comments
      32
      shares
      More
      A


      WHILE the Malaysian government maintains that no money was lost in the 1Malaysia Development Bhd (1MDB) scandal, the US attorney general says it has "restrained" some US$3.5 billion (RM14.1 billion) worth of assets from the national investment fund started by Prime Minister Najib Razak.

      "For example, nearly half of the US$3.5 billion in corruption proceeds we have restrained is related to just one enforcement action.

      "That action was related to a Malaysian sovereign wealth fund known as 1MDB. 1MDB was created by the Malaysian government to promote long-term economic development for the benefit of the Malaysian people," said US attorney general Jeff Sessions at the Global Forum on Asset Recovery today.

      Sessions dubbed the 1MDB scandal as "kleptocracy at its worst" and said more than US$4.5 billion in funds had been laundered via a complex web of transactions from shell companies ranging from Switzerland and Singapore to Luxembourg and the United States.


      "But allegedly corrupt officials and their associates reportedly used the funds for a lavish spending spree: US$200 million for real estate in Southern California and New York; US$130 million in artworks; and US$100 million in an American music label, not to mention a US$265 million yacht.

      "Today, the US Department of Justice is working to provide justice to the victims of this alleged scheme," he said.

      Sessions said that without the cooperation of foreign law enforcement partners, the US couldn't have returned millions in corruption proceeds to compensate victims.



      Apa.lagi di PAU 2017 BINCANG LAH KEMYATAAN PEGUAM NEGARA TERTINGGI DUNIA INI


      NAJIP THE ONLY LIVING KLEPTOKRAT IN POWER..


      LAI SEMUA KOJOL

      ANGOLA DAH KOJOL
      ZIMBABEWEE DAH KJOL
      SEMALAM TAKBEER ALI ABDALLAH YEMEN DAH KOJOL..TAHNIAH HOUTHI..

      TINGGAL NAJIP

      Delete
    3. Mahligai Seni jadi NO 1... tahniah... nasib baik tak jadi MO 1... hehe... gurau saja...

      Delete



    4. Perbadanan 1mdb - duit curi 14b

      Perbadanan putrajya - duit curi 0b


      Slrg putrajaya ada 80 000 unit rumah di lebih 30 precint


      Manakala 1mdb hya ada rumput lalang di 10 kawasan tanah miliknya. Dan 1 juta rumah tikus rumah arnab rumah musang rumah biawak dan runah ular

      Inilah beza

      Perbadann 1mdb

      Vs

      Perbadanan putrajaya


      Mahathir cerdik

      Vs

      Najip bodoo

      Delete
    5. (Firasat Almarhum Dato’ Ustaz Harun Taib,sebelum meninggalkan kita terhadap PAS sedang benar2 berlaku)

      Apa Yang Sedang Berlaku Dalam PAS sekarang adalah TAPISAN DARIPADA ALLAH

      Sekarang ni bising dan hingar bingar cakap-cakap yang mengatakan “habislah PAS kali ini, siapa lagi nak bersama dengan PAS, golongan bijak pandai dalam PAS telah tidak terpilih masa muktamar baru ni, sebahagian mereka ni nak menubuhkan parti baru, habislah PAS, ramailah nanti yang akan bersama mereka” dan berbagai-bagai versi ungkapan negatif, celaan dan hinaan dikenakan keatas PAS dan pimpinan PAS sekarang.

      Saya teringat satu peristiwa yang saya yakin masih segar dalam ingatan kita semua. Muktamar PAS kali ke59 yang diadakan pada 22 hingga 24 Nov 2013 yang bertemakan “Rahmat Untuk Semua” di Stadium Melawati Shah Alam menyaksikan Al Marhum Tuan Guru Dato’ Harun Taib, Ketua Dewan Ulama PAS telah diamanahkan oleh muktamar untuk berdoa ketika penutup Muktamar.

      Antara doa Al Marhum Tuan Guru Harun Taib ialah;
      الَّلهُمَّ عَلَيكَ بِأَعدَاءِ الحِزبِ الِإسلَامِيِّ فِي الدَّاخِلِ وَالخَارِجِ

      “Ya Allah hancurkanlah musuh-musuh Parti Islam didalam dan diluar”.

      Doa itu segera mendapat perhatian sesetengah perwakilan yang menganggap hal itu merupakan satu isu kritikal yang perlu diambil perhatian oleh ahli.

      Sehari sebelum Muktamar penuh bermula, di Wisma Majlis Bandaraya Shah Alam, Muktamar Dewan Ulama meluluskan usul mengenai “Pemikiran Islam Dan Pluralisma Yang Menyesatkan “,menyentuh aktiviti beberapa pertubuhan bukan kerajaan yang disifatkan sebagai gerakan yang menyebarkan fahaman Islam liberal.(Harakah 25-28 Nov 2013)

      Sekembalinya saya dari muktamar, saya terus mengadap Al Marhum dan bertanya “Ustaz! Mengenai doa yang Ustaz baca semasa penutup tu, musuh luaran ana fahamlah, tapi apa maksud Ustaz mengenai musuh dalaman ni sehingga doa itu ditujukan sama dengan musuh luaran?”

      Al-Marhum TG Harun Taib dalam keadaan tidak berapa sihat tapi apabila dikemukakan soalan tersebut terus menjawab pertanyaan saya dengan penuh semangat dan nada yang sangat tegas dan yakin;

      ” Din, kalau anta umur panjang, anta akan tengok Allah Ta’ala akan bersihkan PAS dari semua anasir-anasir yang merosakkan Pas dari dalam!”

      “Anta kena faham, PAS adalah jamaah Islam tulin yang menepati ciri-ciri jamaah Islam yang Allah dan RasulNya jelaskan sifat-sifatnya dalam Quran dan hadith. Allah tak akan redha Pas berada dalam keadaan yang ada sekarang ini melainkan Allah akan bersihkan Pas!”

      Al-Marhum seperti biasa akan mendatangkan hujahnya dengan AlQuran atau hadith lalu Al-Marhum membacakan kepada saya ;

      مَّا كَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَىٰ مَا أَنتُمْ عَلَيْهِ حَتَّىٰ يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَجْتَبِي مِن رُّسُلِهِ مَن يَشَاءُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَإِن تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظِيمٌ

      ( Ayat 179 Surah Ali- Imran)

      “Allah sekali-kali tidak akan membiarkan orang-orang yang beriman dalam keadaan kamu sekarang ini, sehingga Dia menyisihkan yang buruk (munafik) dari yang baik (mukmin). Dan Allah sekali-kali tidak akan memperlihatkan kepada kamu hal-hal yang ghaib, akan tetapi Allah memilih siapa yang dikehendaki-Nya di antara rasul-rasul-Nya. Karena itu berimanlah kepada Allah dan rasul-rasul-Nya; dan jika kamu beriman dan bertakwa, maka bagimu pahala yang besar.”

      Delete
    6. Tahniah la mahligai

      Najib dalam ucapan pau meneran dah tentu
      Menipu kita dah tahu
      Letak jawatan nnti dulu
      Kita kasi humban dia pas pru14

      Delete
    7. Terima kasih, Saudara RATK. Pasal Najib, sama ada dia meneran atau memerut, saya dan rakan-rakan serta ahli keluarga tidak mahu mengundi BN lagi. Kami dah kenal yang mana intan yang mana kaca.

      Delete

    8. Video peguam negara amerika berucap

      Kpd ribuan tetamu di kongress anti rasuah dunia..

      Malaysia di sebut ulang kali..

      Najip pun d sebut sbg pengasas perbadanan 1mdb

      Kaaaah kaaaaabbbb kaaabbbbb

      Glamour wei malaysiaL


      https://www.msn.com/en-my/video/watch/us-ag-1mdb-is-kleptocracy-at-its-worst/vi-BBGeSZ7

      Delete
    9. Kelmarin ada 3 perkara yg menarik dan merangsang minda saya berhubung politik negara yang dinamik sifatnya.

      Pertama adalah laporan Malaysian Insider yang diketahui media kegemaran Pakatan Harapan bertajuk "Cheers For PAS Reflects Grassroot's Sentiment". Ia menceritakan suasana di Kongres PKR kelmarin ketika nama parti PAS disebut, delegasi yang mewakili akar umbi PKR di seluruh negara memberikan tepukan gemuruh berbanding bila disebut DAP dan PAN yang hanya diberikan 'mild claps' atau tepukan ala kadar.

      Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali bila ditanya wartawan berhubung senario itu langsung tidak berselindung bila berkata itulah gambaran sentimen akar umbi PKR.

      Perkara kedua adalah semakin meningkatnya tentangan dan kritikan terbuka dibuat oleh pemimpin-pemimpin DAP sendiri dan masyakat cina terhadap kepimpinan tertinggi DAP yang diketuai oleh anak beranak Lim.

      Kelmarin saya menerima beberapa foto menunjukkan sepanduk yang dipegang oleh sekumpulan rakyat dari kaum Cina yang saya percayai berlaku di Pulau Pinang. Sepanduk itu dengan keras meminta Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang sekarang supaya pulang saja ke Melaka. Ini mungkin babak awal tentangan masyarakat cina tempatan kepada kepimpinan Lim itu. Dalam masa yg sama saya menerima foto sepanduk yg lain di insiden yg lain dipegang oleh sekumpulan kaum Cina yang mempertahankan ADUN DAP yang kini diberikan tekanan meletak jawatan hanya kerana melaksanakan amanahnya bersuara demi kepentingan pihak rakyat yang diwakilinya.

      Ini konsisten dengan tamparan keras yang diberikan oleh bekas Pengerusi DAP Johor yang dengan lantang menyatakan perasaan kesal kerana membuka pintu kepada pemimpin DAP Pusat masuk ke Johor. Beliau menggelarkan pimpinan DAP Pusat sebagai "Soviet Madhouse" yang terjemahan literalnya Rumah Orang Gila Soviet. Soviet adalah sebuah negara komunis di era SovietUnion sebelum berlaku perpecahan yang mewujudkan negara-negara seperti Rusia, Ukraine dan lain-lain. Pengerusi DAP Kedah pernah menyebut perkara yang sama.

      2 hari lepas, Dr. Bala Chandran, Ketua Penerangan Dewan Himpunan Penyokong PAS Pusat menalipon saya dengan nada yang amat ceria. "Tuan Hj, I'm on the way back from a programme in Kerteh. I have a great news for you!!!". Saya teruja dan tanya apa dia berita besar itu dan dia minta saya tunggu sebab nak ceritakan secara berdepan.

      Dr. Bala hadir ke Surau Al Ikhlas Durian Burung di program pelancaran Persatuan Kepolisan Komuniti oleh Timbalan Ketua Polis Terengganu dan bercerita kepada saya bahawa dia didatangi oleh seorang penyokong dan pendokong tegar DAP (beliau menyebut staunch supporter), yang tiba-tiba memberitahu Dr. Bala bahawa dia baru sedar setelah berfikir panjang bahawa untuk selamatkan Malaysia, tak boleh tanpa PAS. Mesti PAS yang berada di hadapan. Tanpa PAS takkan berjaya. Kalau ada PAS tapi PAS duduk belakang sebagai pak turut pun tak jadi juga. Mesti PAS dilihat berada di hadapan. Baru boleh berjaya dan dapat sokongan yang cukup untuk tumbangkan BN yang rosakkan negara!

      Saya tanya Dr. Bala, yang berkata demikian, pendokong DAP dari kaum India kah? (sebab saya tahu ada gelombang besar penolakan kepimpinan keluarga Lim di kalangan ahli DAP dari kaum India).

      Saya teruja bila dijawab tidak, orang berkenaan seorang DAP dari kaum Cina. Allahu Akbar!

      Peristiwa ke tiga kelmarin saya dimaklumkan berlangsung satu program utama PAN peringkat nasional di Selangor. Mungkin dibayangi berita-berita perkembangan dalam PKR dan DAP, saya dilaporkan kesugulan, suasana hambar dan tidak ceria dan aura negatif yang mungkin ditanggapi oleh yang berada di sana membuat laporan dan liputan.

      Bayangan tahap ketidakpastian halatuju semakin jelas. Tak apalah. Ini karakter golongan kecewa yang sudah berulang-ulang kisah sepertinya dalam lipatan sejarah.

      Delete
    10. Kekallah berangan PH nak menang PRU. Dulu dgn BA, PR, APU blablabla.. Sumer terlungkup habih dah. Skrg PH pulak.

      Jika PH boleh kekal 3x PRU lagi pun, blom tentu boleh menang. Ini sekali ja PRU pun, dah tunggang langgang.

      Delete
    11. Berangan...?
      Ha ha ha

      Perlu diingat, dlm byk hal..., nak "kekal"kan lazimnya sangat payah berbanding dgn yg nak baru capai...

      Delete
    12. Pilihan MO1 hanya satu saja iaitu "lari dari Malaysia dan Cari suaka politik di Negara lain"

      Delete
    13. tu dia da stanby villa kat koh samui,kalau sempatlah kalau tak villa sungei buluh la jawabnya...

      Delete
    14. Najib, phuiii...
      Buat apa pun tak guna,
      Badut badut tak bermaruah di upah menghibur kan hati najib seperti puat zakarzi penjilat,
      Said kulom bingai kruak,
      Muka jamban pecah ku nan,
      Nazri tahi sutuk Aziz,
      Banggang Mamat maslan blur,
      Tapi yg paling aku meluat Tgok Mamat maslan tersenggih macam pandai,
      Lagak mcm pandai tapi bingai,
      Kalau dpt peluang bagi penampar tapak tangan terbukak alang kah nikmat nya,
      Lepas tu penampar tu telajak terus ke muka ku nan,
      Sebut pasal penampar sy cadang kan semua perwakilan Pau beratur panjang dan ahli majlis tertinggi tadah muka untuk di lempang semua perwakilan,
      Yg last hujung sekali tentu lah najib,
      Najib kena tambah lagi bukan shj penampar tapi di ludah muka nya utk membuang sial,

      Delete
  2. Pada saya PAU2017 serupa macam PAU sebelum ni..sebagai rakyat biasa bolehlah kita anggap cakap je lebih tapi hasilnya zero...lebih tepat macam tin kosong...hehehe

    ReplyDelete
    Replies



    1. Pau 2017 tngguh pemilihan..jadi najip kekal.maharaja tanpa ada deputy preident

      Umno lumpuh tanpa seorang timb presiden. Sudahnya liow tiong lai MCA komunis yg jadi timb presiden BN

      UMNO hya ada 1 preisden dan 2 naib presiden nak tempur PRU14

      BOLEH KAAA??

      KAKI UMNO TEMPANG DUA BELAH. AHLI PUN DAH BERKURANG

      BOLEH KE UMNO ANJUR PAU 2017? DGN KAKI TEMPANG


      Macam ni ker party PELINDUNG MELAYU?? tempang sana sini jawatan tak diisi..

      Baik jadi GAMPANG KALAU DAH TEMPANG

      Delete
    2. Saya suka untuk menyalinkan di sini beberapa sedutan tafsiran ulamak mengenai ayat ini.

      1) Mujahid berkata “Pada saat terjadi perang Uhud itu Allah membezakan antara orang-orang mukmin dengan orang-orang munafiq”

      2) Qatadah berkata “Allah membezakan mereka melalui jihad dan Hijrah.”

      3) Ibnu Abas dan kebanyakan mufassirin mengatakan ayat ini ditujukan secara umum kepada orang kafir, orang mukmin serta kepada orang munafiq.

      4) Syed Qutb mengatakan “Nas AlQuran ini memastikan bahawa bukanlah urusan Allah dengan keagungan UluhiyahNya dan bukan perbuatan sunnahNya untuk membiarkan saff Islam bercampur aduk tanpa dilakukan penapisan di mana orang munafiq bersembunyi di sebalik pengakuan beriman dan memakai simbol Islam..”…

      “…Semua itu menghendaki supaya saff kaum muslimin dicairkan untuk mengeluarkan kotorannya, ditekan supaya runtuh batu bata bangunan yang rapuh kemudian disiasat untuk mengetahui bahagian-bahagian dalamnya dari segala sudut dan bahagiannya.”

      “Oleh kerana itu,adalah menjadi urusan Allah untuk membezakan mana yang baik dan mana yang buruk. Bukan menjadi urusanNya untuk membiarkan kaum mukminin berada dalam keadaan seperti sebelum terjadinya goncangan ini”

      Sebaik saja saya teringat akan doa AlMarhum Tuan Guru Harun Taib dan ayat 179 Ali- Imran yang dibacakan pada saya dan memerhatikan apa yang sedang berlaku dalam Pas ini,maka fahamlah saya kenapa Dato’ Seri Tuan Guru Presiden menjawab soalan wartawan yang bertanya beliau adakah tidak bimbang setelah terdapatnya ahli parti yang bertindak meletakkan jawatan.

      TGHAH mengungkapkan dengan senyuman “Untuk pembersihan Parti dengan sendirinya!”. Ungkapan itu diucapkan apabila wartawan bertanyakan Tuan Guru Presiden soalan tersebut ketika menghadhiri Majlis Eidul Fitri Badan Perhubungan PAS Terengganu pada hari Khamis 28 Syawal 1436 , 13 hb Ogos 2015.

      Akhirnya saya menyeru ahli-ahli dan pemimpin PAS jangan bimbang dan bersedih dengan apa yang berlaku sekarang dan yakinlah dengan Allah sepenuhnya bahawa Allah sentiasa memelihara PAS dan Allah akan melakukan pembersihan berterusan dalam Pas selagi mana jamaah kita berada dilandasan yang benar.

      Saya juga menyeru sahabat-sahabat dan bekas pemimpin Pas yang masih menjadi ahli Pas agar bertenang, bersabar dan terus Istiqamah di dalam PAS dan jangan biarkan diri kita ini menjadi antara yang ditapis oleh Allah dari jamaah ini.

      Delete
    3. Hi anon 1300 ko kata jemaah pas di tapis allah swt?
      Jadi yg ditapis tu kira bukan ikut pas masuk neraka yg ikut masuk syirga
      Ini lagi satu kegilaan
      Kalau begitu hidayah tiada
      Cukup masuk pas dah ckup dapat tiket masuk syurga
      Ini lah nyanyian parti pasu bunga nie
      Sedangkan allah pandang pada hamba yg terbaik amal soleh
      Bukan terbaik dalam pas saudara
      Lagu pas yg saudara dendangkan bunyinya sumbang dan lari tune

      Delete
    4. BIARPUN diserang oleh pelbagai pihak termasuk cybertrooper yang menggunakan ribuan fake account di alam siber, ternyata tidak menjejaskan reputasi PAS sebagai sebuah gerakan Islam yang berpencak di pentas politik tanah air.

      Fitnah musuh dan tohmahan mereka yang sakit hati dengan PAS saban ketika tidak menjadi kudis gatal kepada PAS.

      Cabaran didepani dengan sabar dan ancaman ditangani dengan tenang. PAS terus mengatur langkah dengan tabah untuk melebarkan risalah perjuangan dan meraih sokongan rakyat buat perjuangan Islam yang didukung.

      Realiti kedudukan PAS terkini berasaskan data keahlian:

      Tahun 2013: 14,544
      Tahun 2014: 19,764
      Tahun 2015: 41,431
      Tahun 2016: 23,559
      Tahun 2017: 41,813

      Keahlian PAS pada tahun ini mengatasi rekod keahlian PAS dalam tempoh 5 tahun kebelakangan ini. Menjadikan jumlah keahlian PAS dalam tempoh 5 tahun terakhir ini ialah 141,111 ahli baharu.

      Justeru, ini satu bukti bahawa tohmahan PAS ditolak oleh rakyat mutakhir ini adalah tidak benar. Tanggapan bahawa PAS kian terpinggir dewasa kini juga salah. Insya Allah PAS akan terus memimpin gelombang kebangkitan Islam dan gerakan perubahan.

      Sejahtera Bersama Islam

      Delete
    5. Bagaimana nak "gerak"kan, andai tiada kuasa.
      Itu sbb, 1st thing 1st.
      Menang dulu, baru boleh cerita...

      Dalam pada org lain berjuang nak menumbangkan, dia boleh pulak nak menyendiri.
      Sokati engkaulah Labu.....

      Delete
  3. Adui..xberjaya 1st

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara sudah hampir berjaya. Usaha lagi, namun, jangan lupa mentarbiahkan rakan-rakan dan saudar-mara mengundi Pakatan Harapan. Jangan sampai kita kena PAU oleh BN sudahlah.

      Delete
    2. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak digesa menegur rakannya Presiden Amerika Syarikat Donald Trump yang telah mengongsikan video anti-Islam di laman Twitternya.

      "Sekurang-kurangnya PM kita perlu tegur. Apalah guna jumpa Trump tapi tak guna hubungan baik untuk tegur Islamofobia Trump," kata Naib Presiden AMANAH (PAN/IKRAM) Datuk Mujahid Yusof Rawa kepada Malaysiakini.

      Komen pendek aje daripada lebai..

      Mujahid Rawa ni kan banyak kali buat perjumpaan dengan kumpulan G25 dan Sister In Islam. Tak ada hati ke Mujahid nak ulas pasal Datin Noor Azimah tak setuju dengan pelajar sekolah sebelum balik ke rumah kena solat zohor berjamaah? Datin Noor Azimah, chaiman PAGE yang juga ahli G25.

      Satu lagi.
      Takkan Mujahid Rawa tak nak tegur Hanipa Maidin pasal Atheis itu agama?

      Lebai respek juga kepada Dr Mariah dia buat teguran. Takkan Mujahid Rawa nampak kurap Najib aje.. Kurap sendiri macam mana?

      Bila lebai menulis pasal ini, jangan engkau orang kata lebai sudah sokong Najib.
      Najib dan Mujahid Rawa sama aje, Guna Islam untuk kepentingan politik.

      UMNO dan AMANAH (PAN/IKRAM) ini semuanya perosak bangsa dan agama.

      Delete
  4. Jgn dgr cakap lazak babiginda


    Oxpord.momgolia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesatuan Guru-guru Melayu Malaysia Barat (KGMMB) menyifatkan sebagai emosional bantahan Pengerusi Kumpulan Bertindak Ibu Bapa bagi Pendidikan (PAGE), Datin Noor Azimah Abdul Rahim terhadap arahan mewajibkan pelajar Islam sekolah di daerah Kuantan solat Zohor berjemaah sebelum pulang.

      Presidennya, Datuk Mohd Sabri Mohd Arshad berkata, bantahan itu dibuat tanpa memahami secara mendalam tentang perkara berkenaan.
      "Sepatutnya perkara ini disokong oleh semua pihak kerana ia membantu membentuk keperibadian pelajar, malah saranan itu adalah bertepatan dengan tuntutan agama Islam sendiri yang mewajibkan penganutnya solat lima waktu.

      "Lebih-lebih lagi jika boleh melakukannya secara berjemaah, sudah pasti ia lebih baik dan ini juga merupakan sebagai persediaan kepada pelajar untuk menjadi pemimpin... mereka juga akan dilatih sebagai imam atau bilal oleh ustaz sekolah masing-masing bertepatan dengan Falsafah Pendidikan Kebangsaan (FPK)," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

      Mohd Sabri juga berkata arahan itu tidak menjejas pelajar yang menganut agama lain.

      Rabu lalu, Pejabat Pendidikan Daerah Kuantan meminta semua pelajar sekolah di daerah itu menunaikan solat berjemaah sebelum pulang ke rumah dalam usaha memperkukuhkan ketahanan diri pelajar selain mengelak mereka daripada terlibat dalam gejala sosial.

      Delete
  5. Suasana PAU di pwtc suam.suam sejuk suram dan malap

    Sebab semua perwakilan dah tahu mereka akan di kuburkan oada mei 2018 / april 2019 (mohon perkenan agong)

    Bila mereka.mencari gaduh dgn tun M. Org kuat umno dan bapa segala kemakmuran negara malysia.. bermakna umno kini mengalami perpecahan amat teruk.

    Bukan saja tun m.

    Di sepak nyer muhyiddin johir
    Dan sapiee sabah
    Dan mb kedah mukris

    Perpecahan ini sgt tragis..kpd perpaduan umno dan kuasa umno sbg pelindung umat MALASYU !

    HARAPAN hanya perlu 5-9% sokongan bekas ahli umno atau org umno yg boikot pru14. Di setiap dun dan parlimen di mana umno menang dgn kurang 5000 undi


    Org party suci akan duduk d rumah sbb kuciwa party suci di perkudakan pemimpin atasa bergelar ularrmak tapi mcm pukimak

    2018 malapetaka besar buat umno dan BN

    Habis 90 juta dan 180 juta cash is king kluar duit

    Lagi 20 billion stamdby nk beli ahki umno yg belot dari ppbm.

    Pakar ekonomi terkedu lihat masalah anjip.

    Semakin hari harapan makin kuat mantap dan berpadu terutama DAP AMANAH PPBM.

    Rakyat yakin Tun M akan pwrbetulkan kesilapannya mempercayai dollah denkor dan najip lazak..

    Slrg tun dan anwar kembaliemerajui negara malaysia bersama


    Allahurabi. Maha hebat gandingan allah


    Lagi.ahli umnonok maki lagi smgt rakyat


    MAKI LA WEIIII BYK BYK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang rata-rata keahliannya dikalangan bekas pemimpin UMNO nampaknya masih mempunyai hati dan prihatin terhadap parti itu.

      Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin dilihat memberi cadangan kepada ahli-ahli UMNO untuk mengusulkan sesuatu yang boleh memartabatkan parti itu.

      Keprihatinan Muhyiddin itu nampaknya menunjukkan bahawa beliau masih prihatin dengan UMNO namun mungkin disebabkan keegoan diri menghalangnya untuk kembali pada parti melayu berkenaan.

      “Saya minta agar ahli-ahli UMNO membawa usul tergempar dalam Perhimpunan Agung UMNO (PAU) Ke-71 yang akan datang ini.

      “Saya tahu ada orang UMNO hadir, dengar ucapan saya hari ini.. anda boleh bawa usul tergempar dalam perhimpunan agong ini,” katanya ketika berceramah di program Jelajah Semarak peringkat negeri, anjuran PPBM Perak, di Meru pada Ahad.

      Delete


  6. Jumlah kerusi 222, kalo UMNO dapat 100, ko ingat ko boleh perintah keeeee.... PAS akan dapat 20 kerusi... Ko ingat ko boleh perintah ke.....
    To long jawab mai yg ni dulu.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Mai kami.jawab

      Ape ke tolol ko cakap.merapu nih


      Ko tuhan ker ke tau brp.kerusi umnonok dapat

      Ko kepala bapak tuhan

      Pergi belajar ckp sopan baru masuk balik blog budin

      Ssuuuuh jaub jaub

      Delete
    2. Kalau... Kalau...

      Jumlah kerusi 222, kalo HARAPAN dapat 188, ko ingat UMNO boleh perintah keeeee.... PAS akan dapat 1 kerusi... Ko ingat UMNO boleh perintah ke.

      Jika Kalau lah..

      Delete
    3. Itu ceramah pH , 222 kerusi di sediakan , 188 kerusi kosong, aku dah bilang semua tu.

      Delete
    4. Tidak mustahil bekas bendahari agung PKR, Tan Sri Khalid Ibrahim, akan menjadi pemudah cara kerjasama PAS dan Umno kata Ir Izham Hashim, Pengerusi AMANAH (PAN/IKRAM) Selangor.

      Puak AMANAH (PAN/IKRAM) yang dahagakan bukti untuk menuduh PAS-UMNO buat UG
      semenjak 2008 lagi, kini mengambil isu ini sebagai hujah PAS-UMNO sekarang melalui proses untuk bekerjasama dan TS Khalid Ibrahim adalah jambatannya.

      Naib Presiden PAS, Datuk Iskandar Abdul Samad, berkata dengan kehadiran anggota parlimen Bandar Tun Razak itu, kini jelas Khalid berada di pihak parti pemerintah.

      “Saya berasa lega Tan Sri Khalid Ibrahim muncul di Konvensyen Umno dan apa yang penting sekarang adalah kita tahu beliau berada di pihak yang mana (Umno).
      “Sebelum ini ada ura-ura mengatakan Khalid akan menyertai PAS tetapi hari ini jelas beliau cenderung kepada Umno,” kata Iskandar.

      Iskandar Abdul Samad ini antara mereka yang kenal TS Khalid Ibrahim. Lebai rasa dia resah kalau TS Khalid masuk PAS. Bukan apa TS Khalid bukan jenis manusia boleh dikawal.

      Dato' Tuan Ibrahim Tuan menganggap kenyataan terbaru bekas menteri besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, sebagai janggal. Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, berkata pihaknya melihat pendirian Khalid yang "menyokong Umno" untuk pilihan raya umum (PRU) akan datang tidak sehaluan dengan sikap beliau kepada PAS.

      "Kenyataan beliau menyokong Umno dalam PRU ke-14 dan pada waktu sama menyokong PAS juga adalah perkara janggal, kerana PAS dan Umno saling berlawanan dalam konteks politik," katanya.

      Sementara itu, Tuan Ibrahim bagaimana menegaskan Khalid berhak untuk menyokong mana-mana pihak yang dirasakannya wajar dan PAS menghormati pendirian berkenaan.

      Delete
  7. UMNO pancing Wanita dengan menawarkan 30 jawatan senator dan jawatan tertinggi pada Sharizat...

    HARAPAN memberi satu sahaja jawatan kepada Wanita...


    TIMBALAN PERDANA MENTERI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berbeza dengan pimpinan lain, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang setakat ini PAS tidak tahu kedudukan pendirian politik bekas menteri besar Selangor itu namun menegaskan belum ada kata putus dibuat beliau mengenai Umno.

      "Kita tak tahu lagi. Tak ada satu perkataan pun dia (sebut nak) sokong Umno. Mengikut apa yang saya tahu beliau hanya hadir," katanya kepada media di Shah Alam malam tadi.

      Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim mengesahkan beliau masih lagi Ahli Parlimen Bebas.


      Bagaimanapun jelas Ahli Parlimen Bandar Tun Razak itu, beliau bersedia untuk bekerjasama dengan UMNO dan Pas demi perpaduan serta kepentingan rakyat Selangor.

      “Perjumpaan saya dengan Datuk Seri Noh Omar (Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor) dan Tan Sri Muhammad Muhd Taib (bekas Menteri Besar Selangor) bersedia untuk bekerjasama serta melakukan yang terbaik untuk rakyat Selangor.

      “Saya akan menggunakan pengalaman dan kemesraan saya dengan rakyat Selangor untuk mereka memilih parti yang layak serta terbaik untuk meneraju Selangor.

      “Untuk pengetahuan saya masih lagi Bebas saya rasa ada baiknya saya masih lagi Ahli Parlimen Bebas agar rakyat Selangor tidak khuatir dengan tujuan saya. Malah bukan masanya untuk saya masuk UMNO,” katanya sekaligus menjawab teka-teki kehadirannya pada Konvensyen UMNO Selangor 2017 di Dewan Merdeka , Pusat Dagangan Dunia Putra.

      HABIS KENAPA TSKI HADIR PADA PERHIMPUNAN UMNO??

      Kita masih ingat bagaimana PKR membuat tuduhan palsu 83 muka surat kepada TSKI melalui Saifuddin Nasution dan Rafizi. Semasa itu hanya PAS memberikan sokongan kepada TSKI.

      Delete
  8. Kalau tun m P.M dan kak wan T.P.M

    MAKA SEHARUSNYA


    NAJIP P.M

    DAN

    ROSMAH T.P.M

    BARU ADA FIGHT.... PILIHAN SIHAT UTK DI PILIH..

    PRU14 DEMI NAJIP DAN UMNO ROSMAH TANDING DI KUALA PILAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kunjungan TSKI berjumpa Mursyidur Am PAS dan Presiden PAS dalam krisis Selangor untuk mendapat nasihat dan padangan PAS menunjukkan TSKI benar-benar memahami sikap "KAWAN" PAS.

      TSKI juga menghargai Tiuan Guru Nik Abdul Aziz menyatakan sokongan terbuka kepada Abdul Khalid supaya dikekalkan sebagai Menteri Besar Selangor selaras dengan pendirian yang dinyatakan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

      Sikap kawan ini disebut beberapa kali dalam kenyataan umum.

      “Saya bersedia berkempen untuk Pas walaupun tidak akan kembali dalam dunia politik secara langsung. Jangan takut saya nak masuk politik mana-mana, saya hanya mahu tolong Pas,” kata TSKI kepada pemberita berulang kali dibanyak tempat bila dia ditanya mahu menyertai parti mana. Beliau mengesahkan beliau tidak akan menyertai mana-mana parti politik.

      TSKI Serius hendak membantu PAS atas membalas budi.

      PAS Selangor pula perlu bantuan daripada mereka yang bekas UMNO untuk menjaya menawan Selangor.

      Semasa PRU 2008 PAS Selangor hanya mampu mendapat 8 kerusi DUN sahaja, tetapi pada PRU 2013 PAS Selangor mendapat 15 kerusi.

      Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhd Taib secara rasminya menyertai Pas pada 21 April 2013 dan dia banyak membantu PAS untuk menawan kerusi kawasan Melayu Islam. Post Mortem PAS juga menunjukkan antara 3 faktor peningkatan undi PAS ialah kemasukkan Mat Taib.

      Sekarang Mat Taib Masuk UMNO.

      PAS perlukan senjata baru untuk mendapat undi Melayu Islam di Selangor. Antaranya ialah TSKI.

      "PAS Selangor bersedia menghadapi pertandingan tiga penjuru atau lebih pada pilihan raya umum ke-14 akan datang dan bersedia meletakkan calon di semua kerusi yang ditandingi oleh BN atau Pakatan Harapan.

      "Justeru PAS Selangor setelah meneliti data dan fakta serta kesediaan jentera, ingin menegaskan bahawa kami bersedia untuk meletakkan calon sekurang-kurangnya di 42 kerusi DUN Selangor pada PRU-14 nanti," kata Pesuruhjaya PAS Selangor, Sallehen Mukhyi

      Beliau berkata keputusan untuk bertanding di 42 kerusi itu berdasarkan data yang dikumpul oleh parti itu dan selepas mengukur persiapan yang dibuat oleh jentera parti.

      "PAS Selangor yakin semua jentera dan pimpinan PAS di semua peringkat telah bersemangat dan bersedia untuk menghadapi PRU-14 berdepan parti lawan sama ada BN ataupun HARAPAN," kata Sallehen Mukhyi lagi.

      Kajian terbaru, sokongan Melayu Islam kepada BN melebihi HARAPAN, walaupun Tun Mahathir bersama HARAPAN. Antara sebab utama ialah DAP. Melayu Islam masih curiga kepada DAP. Faktor ini membuatkan Tun Mahathir terpaksa membawa Lim Kit Siang dalam siri-siri diolog dengan rakyat.

      PAS menjadi alternatif dalam hal ini. PAS perlu satu "SENJATA" untuk memecah sokongan Melayu kepada UMNO/BN ini.

      Delete
  9. UMNO = membangsatkan bangsa sendiri, Melayu.
    Kerjanya, mengekalkan bangsa sendiri pd tahap yg bodoh, agar mudah bagi mereka terus2an memperbodoh2kan.

    UMNO = memandulkan agama, Islam.
    Mengajar bangsa mempertuhankan cash & habuan.
    Bangsa dididik agar meyakini kurniaan rezeki adalah dtg drpd mereka; cth - dedak.
    Rakyat diugut, merekalah yg boleh mencuci dosa; cth: apa jadi pada 2 ADUN PKR yg dikaitkan dgn rasuah seks, hingga akhirnya kedua2 mereka melompat masuk BN hingga menyebabkan peralihan kuasa kerajaan negeri Perak jatuh ke tgn BN semula...?

    Moral: Tidakkah kamu wahai rakyat memerhati...???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami perhati

      Tapi kami tak sampai hati

      Kalau umno terus mati

      Takde sapa nak hukuq dedak nanti

      Delete
    2. Kita masih ingat pengambilalihan Guthrie dalam Serangan Subuh atau 'Dawn Raid' pada tahun 1981. Salah seorang lagi tokoh yang bekerja keras di dalam Operasi Serangan Subuh ini adalah Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, pengurus pelaburan PNB pada ketika itu.

      Jangan kita lihat rambut macam tak terurus, kita tidak terfikir TSKI boleh membantu PAS menawan Selangor. Janji beliau bahawa rakyat Selangor akan mendapat manafaat dan faedah selepas PRU-14 nanti iaitu rakyat Selangor akan terbela tidak lain tidak bukan dengan PAS akan menerajui Selangor dan beliau akan menjadi penasihatnya.

      Takkan TSKI nak berikan kepada UMNO PEROMPAK WANG RAKYAT, apatah lagi kepada PKR dan HARAPAN juga akhir-akhir ini telah menjadi kroni sebagai kaum kerabat kerajaan Selangor! TSKI tak sebodoh itu untuk membela rakyat.

      Untuk pecah sokongan Melayu kepada UMNO, perlu masuk kedalam kubu UMNO. Siapa lagi yang boleh buat perkara ini. Takkan nak hantar Ustaz Nasarudin Tantawi atau Dr. Khairuddin alTakiri. Bukan apa lebai kurang yakin. Kita ada pengalaman dengan Ustaz Nasharuddin Mat Isa dalam hal ini. Sekurang-kurangnya kita perlu berhati-hati.

      Ada akan bertanya..
      Bagaimana TSKI akan buat untuk PAS.
      Lebai akan jawab itu rahsia.. Cerita pasal ini kira dah membongkar strategi...
      Apa pun tunggu dan lihat.
      Insya-Allah TSKI tidak akan mengecewakan, hatta kalau dia istihar masuk UMNO sekali pun!!!
      Seni politik kadang kala tak boleh baca..

      Delete
  10. Sebenarnya serangan demi serangan yang dilakukan terhadap bekas pemimpin UMNO yang tidak bersama UMNO lagi hanya membaraikan apa yang berlaku di sebalik tabir UMNO. Rakyat yang dahulunya dibutakan dengan kalimat umno wadah pembela bangsa atau parti keramat, kini memandang umno tak ubah seperti perompak Nyawa dan Badan (satu utk kau, satu utk aku). Jadi buatlah apa pun, tangkaplah sesiapa pun, ianya hanya akan menambahkan kebencian rakyat. Jd jika benar ahli umno sayangkan parti, turunkan saja MO1, kerana masalah UMNO berpunca dari situ. Sekian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gesaan seorang bekas anggota Umno yang menuntut pelaksanaan operasi pencegahan maksiat secara besar-besaran bersempena Perhimpunan Agung Umno (PAU) yang bakal bermula pada 5 Disember 2017 ini di PWTC, Kuala Lumpur.


      Harakahdaily memetik bekas Ahli Jawatankuasa Kerja Puteri Umno Bahagian Klang, Wan Asshima Kamaruddin yang berkata, setiap kali Perhimpunan Agung Umno banyak berlaku pasangan yang berkhalwat berdasarkan pengetahuan beliau selama 17 tahun pernah bersama parti itu.

      "Beliau membuat pendedahan itu kerana tidak mahu lagi bersekongkol dan bersubahat dengan perbuatan maksiat setiap kali berlangsung PAU," lapor Harakahdaily.

      'Pasangan isteri dan suami orang'

      Dalam laporan itu, Wan Asshima mencabar pihak Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) membuat operasi besar-besaran bagi menangkap pasangan khalwat.

      "Berapa ramai pasangan yang berkhalwat, berapa ramai pasangan bukan Islam bersama dengan orang Islam.

      "Dekat situ kita tengok, berapa ramai pasangan isteri orang, suami orang bersama dalam satu bilik," Asshima dipetik berkata oleh Harakahdaily.

      "Tetapi saya nampak kemungkaran (itu) semasa saya 17 tahun lagi.

      "Sebab itu, saya minta JAWI semasa Perhimpunan Agung Umno (PAU) ini buat operasi besar-besaran di hotel-hotel Kuala Lumpur," tegasnya lapor Harakahdaily.

      Dakwaan tawaran projek RM1.5bilion

      Akhbar Sinar Harian pada 3 November 2017 pernah melaporkan berkenaan Wan Asshima masuk parti PAS.

      Meskipun menerima tawaran projek Tanjung Agas bernilai RM1.5 bilion namun beliau tetap meninggalkan Umno, dakwa beliau dalam laporan itu.

      "Saya jenis manusia yang kalau benda itu membabitkan rasuah, integriti dan sebagainya saya tak nak akan 'involved' dengan satu benda itu.

      "Jadi saya tinggalkan projek tersebut, saya tinggalkan jawatan tersebut," katanya lapor Sinar Harian.

      Beliau berkata memilih Pas kerana sudah tertarik dengan parti itu sejak isu RUU355 diketengahkan lebih dua tahun lalu, lapor akhbar itu lagi.

      Delete
    2. setuju dgn PJL malah aku pernah mengatakan jika seribu cerita tentang keburukan TUN yang terserlah hanya keburukan Umno sahaja.
      hehehe sendiri mahu ingatlah masa TUN dalam umno kenapa semua perkara suci murni..oh..bila da keluar baru nampak le pekong tu semua???

      Delete
  11. Analysts: Slim pickings leave Pakatan only Dr M as PM pick

    KUALA LUMPUR, Dec 5 — Tun Dr Mahathir Mohamad is Pakatan Harapan’s (PH) most obvious choice for being Prime Minister now as he is the most qualified leader within the coalition, analysts have said.

    They believe that the former prime minister is currently viewed as the face of the Opposition since PKR defacto leader Datuk Seri Anwar Ibrahim’s incarceration, and would be the most likely choice to garner public support ahead of the 14th general election.

    “Fact is now nobody in PH has as high a political standing as Dr M. This is a clear indication of the dire political predicament we as Malaysians are landed in nowadays.

    “The democratic deficit in the country is such that we are put between a rock and a hard place, having to choose essentially the lesser of two evils, with no way to tell which is which,” Oh Ei Sun, adjunct senior fellow at the S. Rajaratnam School of International Studies in Singapore, told Malay Mail.

    He also said the only factor that might be a hindrance to Dr Mahathir was his age but from the looks of things in the past few months, the 92-year-old has been going strong.

    The choice of Dr Mahathir for the prime minister post also shows the lack of leadership in the Opposition bloc, Universiti Sains Malaysia political analyst Sivamurugan Pandian said.

    He also stressed that PH should also come clean if Dr Mahathir would only be interim PM and if he had agreed to allowing Anwar to take over after him.

    “PH may have to clarify how the selection is made as It could lead to more questions if PH is lack of new leaders. Also if Dr Mahathir has agreed Anwar as the next PM after his interim period,” Sivamurugan said.

    Merdeka Centre’s Ibrahim Suffian however said that naming a PM candidate now would not make any difference for Opposition support but would only aid in resolving seat matters among the PH parties.

    “To be really honest am not sure if this will make a difference with voters because Dr M has been the face of the Opposition now.

    “The bigger question is whether or not this will help them prevail in a multi-corner contest,” he said when contacted.

    Citing an unnamed source, The Malaysian Insight recently reported that Dr Mahathir would return to the post if PH wins the general election.

    The report also claimed that Opposition Leader Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail would be the deputy prime minister in the same scenario.

    Dr Mahathir was prime minister from 1981 to 2003, and is the longest holder of the position by nearly a decade.

    https://www.msn.com/en-my/news/national/analysts-slim-pickings-leave-pakatan-only-dr-m-as-pm-pick/ar-BBGetN8?li=AA59GK&ocid=spartanntp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum,
      Selawat dan Salam ke atas Junjungan....

      ADUN Anak Bukit, Datuk Amiruddin Hamzah meninggalkan PAS dengan alasan sudah kecewa dengan PAS yang padanya patut kembali bersama PH.Dia menunggu agak lama sebelum mengambil keputusan meninggalkan PAS kerana dia masih berharap PAS akan kembali bersama PH.

      Begitu lama dia berada dalam PAS sebagai mempelam manis bersama sama bebarapa orang lagi ahli PAS termasuk Mahfuz dan begitu lama dia seperti menyertai PAN apabila sentiasa dilihat bersama sama PAN dalam aktiviti politiknya termasuk hadir ketika mesyuarat parti tersebut,menyertai program politik PH seperti perarakan Bersih dan perhimpunan selamatkan Malaysia dengan tanggapan dia adalah ahli PAS mempelam manis yang cenderung kepada PAN.

      Tetapi akhirnya menyertai PPBSM bukan PAN.Alasannya sudah kecewa dengan PAS yang tidak kembali menyertai PH.Padanya hanya PH yang boleh mengambil alih pemerintahan negara dan oleh kerana PAS sudah nekad tidak mahu bersama PH, maka itulah keputusannya untuk bersama PPBSM semata mata mahu bersama PH.

      Amiruddin juga mendakwa ramai lagi pemimpin PAS yang mempersoalkan prinsip PAS tidak mahu bersama PH ini dan katanya semacam sudah berlaku kekalutan dalam PAS akibat ramainya pemimpin yang mula mempersoalkan pendirian PAS.Seperti akan berlaku penghijrahan besar besaran dari PAS ke dalam parti PH, tetapi apa yang terjadi seperti yang dapat dilihat dengan mata kasar tidak sebegitu.Jadi apa tujuan Amiruddin mendakwa sedemikian?

      Kalau Amiruddin kecewa dengan PAS semata mata kerana PAS engan berkongsi kuasa dengan PH, maka sewajarnyalah kita semua meneliti apakah kekecewaan Amiruddin itu disebabkan PAS sudah lari dari perjuangannya atau Amiruddin yang sebenarnya lari.Kalau PAS yang lari, sewajarnya ramai lagi patut lari tetapi kalau Amiruddin yang lari, tak sepatutnya dia diikuti, biarkan dia nak lari sorang sorang.

      Kerana perjuangan yang benar ialah apa yang disuruh ugama, bukan apa yang disuruh PH.PH bukan platform untuk umat Islam berjuang sebab tidak satupun teras ugama menjadi pegangannya.Itu perlu disedari dan diinsafi oleh semua umat Islam.Kalaupun Amiruddin dan gengnya mendakwa PAS sudah mula mahu berbaik dengan Umno dan mahu berug dengannya serta sudah mula makan dedak taburan Umno, ianya belum cukup kuat untuk kita mengalih arah kepada PH.

      Dedak, UG dan Umno hanyalah ilusi orang seperti Amiruddin sedangkan apa sebenarnya berlaku, PAS sedang begerak ke depan tanpa Umno dan PH.Bila PAS kata BPMS maka apa yang dillakukan berteraskan itu, tidak melibatkan prinsip perjuangan yang terjejas.Tidak akan terjejas dengan fitnah 90 juta atau 200 juta dan tidak juga terjejas dengan salakan PAS kena kencing dengan Umno.Sebab apa yang PAS buat ialah perjuangan untuk memartbatkan Islam bukan berjuangan untuk mengisi perut buncit.

      PAS tidak kisah kalau tidak boleh menang PRU, tetapi akan bersedih selagi Islam tidak diletakkan di tempatnya.Amiruddin sebagai seorang yang diberi kepercayaan untuk jadi ADUN oleh PAS sepatutnya juga kecewa kerana Islam tidak berpeluang dikembalikan ke tempatnya menerusi PH, bukannya kecewa dengan usaha bersungguh sungguh PAS untuk meletakkan Islam di tempatnya.Jadi Amiruddin sepatutnya tidak menyertai PPBSM yang terang dan nyata tidak akan menjadikan Islam agenda perjuangannya sebaliknya kekal istiqamah dengan PAS.Namun pilihan telah dibuat, cuma sebabnya tidak kena.Amiruddin bukan kecewa dengan PAS yang enggan menyertai PH, tetapi lebih kepada keinginannya untuk mengisi perut yang mungkin tidak dapat diisi dengan penuh oleh PAS.

      "

      Delete
  12. Replies
    1. Apa apa yang berlaku terhadap wang negera, termasuk kerugian puluhan billion ringgit pasti berpunca angkara perdana menteri yang pentingkan diri sendiri.

      Barangsiapa yang ada sifat pentingkan diri memang tidak layak dilantik jadi perdana menteri sesebuah Negara.

      Mengapa? Kerana inilah punca adanya penyangak wang Negara yang kita lihat sejak dahulu hingga hari ini dihulu airnya keruh tak dapat tidak hilirnya keruh juga.

      Jika zaman Tun Dr Mahathir Mohammad jadi perdana menteri selama lebih 20 tahun itu air dihulu keruh dan dihilir pun keruh juga, miskipun didakwa kerajaan bersih, cekap dan amanah.

      Air keruh dalam fiqah Islam mungkin bersih boleh ambil wuduk, tetapi istilah keruh dalam arena politik memang tidak baik kepada pengurusan kewaangan Negara.
      Apabila perdana menteri seorang yang pentingkan diri sendiri, sudah barang tentu dilantiknya menteri kewangan yang boleh memberi impak apa apa yang menjadi impian untuk kumpul sebara banyak harta.

      Sebelum ini Tun Dr Mahathir Mohammad telah lantik Tun Daim Zainuddin sebagai menteri kewangan. Malangnya menteri kewangan yang dilantik itu lama kelamaan disah sudah jadi penyangak wang negera.

      Selepas itu dilantik pula Datuk Seri Anwar Ibrahim ayam sabung Tun Dr Maahathir yang dipelihara untuk memberi impak kepada cita citanya. Malangnya menteri kewangan yang juga timbalan perdana menteri itu jadi musang berbulu ayam.

      Apabila berlaku demikian, menteri kewangan dipegang sendiri oleh perdana menteri konon mereka yang dilantik itu tidak boleh dipercayai, sedangkan perdana menteri sudah berjaya mengumpul harta puluhan bilion ringgit.

      Tun Abdullah Ahmad Badawi sewaktu jadi perdana menteri melantik dirinya sendiri sebagai menteri kewangan akan tetapi air dihulu tetap keruh juga, apa tah lagi air di hilir, semakin keruh.

      Ketika Datuk Seri Mohd Najib Razak mengambil alih perdana menteri pun demikian sehingga semakin hari semakin banyak skandal berlaku yang menyebabkan wang Negara hilang entah kemana.

      Kalau waktu Tun Dr Mahathir Mohammad jadi perdana menteri Tun Daim Zainuddin jadi penyangak wang Negara dan siapa pula bapak penyanggak wang Negara.

      Mudah faham, tidak lain dan tidak bukan Tun Dr Mahathir Mahammad yang wajar diambil tindakan undang undang sebagai balasan kemungkaran yang dilakukan sepanjang menjawat jawatan perdana menteri.

      Ingat, jangan lupa dengan apa apa yang dilakukan oleh perdana menteri yang baru kerana beliaulah punca air keruh di dihulu masih semakin keruh dihilirnya dek pentingkan diri.

      Kelihatan kini, semakin ramai si kudung yang mendapat cincin. Bayangkan si kudung mendapat cincin. sudah barang tentu mereka menjadi gelojoh dan rakus apabila ada kuasa mengendalikan kewangan Negara.

      Inilah yang sentiasa mengetuk pintu hati penulis dan juga pintu hati rakyat jelata miskipun dilaungkan slogan rakyat didahulukan.

      Delete
  13. 'Kit Siang ada agenda politik tersendiri'

    KUALA LUMPUR: Tindakan pemimpin DAP, Lim Kit Siang membuat pusingan 'U' dan menolak Laporan Suruhanjaya Siasatan Untuk Menyiasat Kerugian Urus Niaga Mata Wang Asing (RCI) Oleh Bank Negara Malaysia (BNM) pada 1990-an dilihat cenderung memelihara kepentingan politik peribadi semata-mata.

    Setiausaha UMNO Selangor, Datuk Johan Abdul Aziz, berkata Kit Siang sepatutnya menyokong laporan siasatan itu kerana pernah mendesak suruhanjaya terbabit diwujudkan.

    "Apabila perkara kena pada batang hidung sendiri, sudah pasti Kit Siang berdiam dan cuba membuat pusingan 'U' serta menafikan apa yang pernah disuarakannya.

    "Inilah pemimpin sebenar pembangkang yang suka menghalalkan cara semata-mata demi kepentingan politik.

    "Tindakan begini tidak pelik kerana sebelum ini Kit Siang dan pemimpin pembangkang lain pernah melakukan perkara sama.

    "Tambahan pula sekarang Kit Siang bersekongkol dengan Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim," katanya ketika dihubungi BH, hari ini.

    Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Kit Siang yang mempersoalkan laporan RCI membabitkan kerugian urus niaga forex sekitar 1990-an.

    Laporan RCI yang dibentangkan di Parlimen minggu lalu, antara lain menyebut wujud asas untuk mengesyorkan Polis Diraja Malaysia (PDRM) menyiasat kemungkinan berlaku pecah amanah dan penipuan oleh Dr Mahathir selaku Perdana Menteri ketika urus niaga forex pada 1990-an.

    RCI turut berpendapat wujud asas untuk mengesyorkan menyiasat kesalahan sama terhadap Menteri Kewangan ketika itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim (1991 hingga 2 September 1998) serta Tun Daim Zainuddin (14 Julai 1984 hingga 15 Mac 1991), selain pegawai BNM, Kementerian Kewangan dan Jabatan Audit Negara.

    Johan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Semenyih, mendakwa Kit Siang hanya mahu untuk terus mengelirukan rakyat.

    "Pembangkang akan meneruskan agenda politik memfitnah kerajaan. Walaupun kerajaan sudah melakukan yang terbaik seperti penubuhan suruhanjaya untuk menyiasat kes kerugian terbabit, pembangkang akan terus mencari kesalahan.

    "Ini menunjukkan sikap pembangkang yang tidak senang dengan ketelusan kerajaan dalam menjalankan siasatan membabitkan kes forex BNM," katanya.

    https://www.msn.com/en-my/news/national/kit-siang-ada-agenda-politik-tersendiri/ar-BBGbbr4?ocid=spartandhp

    ReplyDelete
  14. Lapuran Malaysiakini mengenai ucapan Peguam Negara dari Amerika kelmarin di Washington...

    https://www.malaysiakini.com/news/404346

    US$3.5 bilion harta haram di Amerika telah disita, lebih separuh daripada kes 1MDB.

    "1MDB is kleptocracy at its worst"

    Ini ucapan orang Amerika mengenai pencurian harta negara kita. Pemimpin negara kita sepatutnya ambil tindakan.

    https://youtu.be/xQH7chCg5Tc

    ReplyDelete
  15. http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/12/05/isu-lanun-bugis-sultan-selangor-bercakap-berdasarkan-fakta/

    Isu lanun Bugis: Sultan Selangor bercakap berdasarkan fakta

    Bagaimanapun, baginda berkata, bekas perdana menteri yang “tidak pernah meminta maaf” itu, belum berbuat demikian kerana mengeluarkan kenyataan berkenaan.

    ReplyDelete
  16. https://www.malaysiakini.com/news/404338

    S'gor ruler warns 'angry' Dr M will raze nation, denies royal vendetta

    “He (Mahathir) is an angry man and will burn the whole country with his anger,” warned Sultan Sharafuddin in an exclusive interview with the Star.

    ReplyDelete
    Replies
    1. As if all soultans are above.politics

      Remember when wan azizahs named was proposed as MB?

      Who in the fcuk at the highest level rejected her??


      Soultans must n0t only be non oartisan and abive pokitics but also anti bias towards women. This is what najip said or perli last nite to those anti gender crooks that 30% of women must be in parliement


      Yesss and also as mentri besar and no gender bias soultan can reject this !!!! No ! Never !!

      Stop bulsshiting anon 1357

      Delete
    2. 13.57 BS ???? the above statement is from the Sultan himself taken from Star article.

      Delete
    3. Until unless we see the sunday edition of the star you better not talk cock and post bulss here !

      Delete
    4. hihihihi ... mamat ni tiga suku ... jangan layan bro

      Delete
    5. Seriouly MB. Wan Azizah? Bagaimana org nak respek PH bila calun dipilih bukan atas dasar kelayakkan dan kemampuan tapi untuk kekalkan 'dinasti'. Rakyat juga merana. Dengan pimpinan lemah DAP boleh lebih mengarah pentadbiran negeri dan boleh tambah kaut untung melaui aktiviti haram. Hancurlah negeri dan negara bila matlamat politik untuk penuhi nafsu individu dan keluarganya.

      Delete
    6. Negara yg diperintah sedia ada pun dah cukup hancur...
      Nak kekalkan lagi...???

      Delete
  17. https://www.malaysiakini.com/news/404372

    Sultan fires a forex salvo at 'dangerous' Mahathir

    Selangor ruler Sultan Sharafuddin Idris Shah has recalled how Dr Mahathir Mohamad had once claimed that it was too expensive to maintain the monarchy in Malaysia.

    The ruler then went on to point out that Bank Negara's foreign exchange (forex) losses were “so much more”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      How much more?


      100b? Go and say it to RCI dont just shout out like ****


      How much did malaysia.spent to maintain all nine of its royalties since merdeka?

      1 trillion???

      And what did we get in return??


      Just stop it and be above politics like the queen of england.. ohhh queen elizabeth we all.love you..

      For being truly reallly non oartisan !!

      Delete
    2. You are crazy !!!! I think someone should report this person "Malaysiabaru" to PDRM. I forwarded his comment to them via email already. TQ

      Delete
    3. Zahid hamidi said mamkthir is kerala mari


      Got IC to prove


      Where the hell is all thw soultans ro say his words are racist?

      Not a single soultans? Why

      Becos there are no mamak soultans around or the soultans are just really trully biased!! Period.

      Shut up mca komunis thestar.com.my !!!

      Delete
    4. 1420 fcuk u..


      Forward till u drop dead !!!

      Delete
    5. DONE, screenshots taken. Saya akan forward kepada PDRM. tengok betapa garangnya dia ni selepas ni.

      Delete


    6. What si the PURPOSE OF THIS STAR.COM.MY INTERVIEW?

      TO CREATE CHAOS..

      AND TO ASKING QUESTIONS THAT ARE NOT SUPPOSED TO BE ANSWERED BY THISE WHO CLAIMES TO.BE NON PARTISON???

      WE ARE ALL AT PEACE AND THIS KOMUNIS THESTAR.COM.MY COMES ALONG AND PUBLISH ALL THESE CHALENGING COMMENTS !!

      DONT PUBLISH COMMENTS FROM ROYALTIES IF YOU DONT WANT ANY BACKLASH !!!!

      ANON 1420 YOU BITCH FRO. THE STAR.COM.MY

      WILL SEE YOU AT BUKIT AMAN NOW IF YOU GOT THE KELENTIT !!!

      BITCH

      Delete
    7. email to MCMC sekali bro ...

      aduan@cfm.org.my or call our Hotline at 1800 18 2222.

      Delete
    8. TQ 14.28 .... saya telah fwd kan juga.

      Delete
    9. 1424

      Mcm budak tadika komplain dkt cikgu


      And just what cock that you wish to see us get screwed????


      Haaaaaahaaaaahaaaaaaaa..

      Post komen from malaysiakini and expect people to react and face the law for the comments

      You stinksss like a monkey virus !!!

      Delete
    10. 14.24, kasi share sini no report SKMM ... LOL

      Delete
    11. UNTUK PERHATIAN TUAN BUDIN ...

      --

      Dear Sir/Madam,

      With all due respect, we refer to the above matter.

      2. CFM has received the complaint / inquiry as below and the results from our investigation, we found that the complaint / inquiry is within your jurisdiction. In this letter we attached together the information of his/her complaint for your kind attention and actions. We seek your cooperation to inform us regarding the status of complaints for records purposes.


      3. All the cooperation and attention from your party is preceded by thanks


      About CFM
      Communications and Multimedia Consumer Forum of Malaysia (CFM) is a designated forum under Malaysian Communications and Multimedia Commission (SKMM) that was established in February 2001, in line with the requirements of the Communications and Multimedia Act, 1998.

      Among the objectives and purpose of CFM is to provide an avenue and channel for complaints, disputes and grievances in relation to communication and multimedia consumer matters. For more details, kindly visit www.cfm.org.my


      Thank you.

      Description: cid:image003.jpg@01CFDCC3.AE52D030

      NORFAZIRA ABD HAMID
      Complaints and Compliance Management
      Communications and Multimedia Consumer Forum of Malaysia (CFM)
      Tel: 1800 18 2222 | Fax: +603 8320 9083

      CFM is a self-regulatory body designated by the Malaysian Communications and Multimedia Commission (MCMC)

      Delete
    12. cayalah 14.24,

      habislah kau Malaysiabaru .... padan mukan, lepas ni kenan tangkap tengok-tengok rupanya sekolah sampai tingkatan 3, kerja pion.

      Delete
    13. makan kelentit sambil hisap jari lah Malaysiabaru nampaknya kau lepas ni kena reman .... hahahaahaha

      Delete
  18. http://www.malaysia-today.net/kit-siang-demands-an-rci-on-the-bank-negara-forex-losses/

    Kit Siang Demands An RCI On The Bank Negara Forex Losses

    ReplyDelete
  19. “If Pakatan Rakyat forms the federal government in the next general election, there should be a Royal Commission of Inquiry into the RM30 billion Bank Negara forex losses scandal in 1992, as well as into all the other financial scandals during Mahathir’s 22-year premiership. Barry Wain, in his book “Malaysian Maverick”, estimates that Malaysia lost RM100 billion just in four financial scandals during Mahathir’s premiership,” said Lim Kit Siang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good RCI ON FOREX COMPLETED

      NOW WHERES THE RCI ON 1MDB AS AS WAS A MATTER OF CONCERN BYTHE RULERS COINCIL

      WHERE THE FCUK IS IT

      Delete
    2. Yes, there should be one. It is "FUCK" not "FCUK".

      Delete
    3. MB, PAC dah siasat. Sila baca lapuran PAC di www.parlimen.gov.my. insyaAllah dapat pencerahan.

      Delete
  20. Blog GILA Budin makin kurang hits posting?? apa pasai haa??

    kekekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab org gila mcm ko masuk sini


      Berambussss

      Delete
    2. Hahaha padan muka

      Delete
    3. MB, org macam kamilah yg semarakkan blog. Tiap kali kami komen maka ada yg tergerak nak balas,nafi dan hamun. Blog Budin dah tak banyak isipun. Cuma putar isu lama mcm 1MDB untuk terus perdaya penganutnya.

      Delete
    4. Habis tu, kenapa masih melangau di sini J..???

      Delete
    5. Anon 1718, untuk dakwah pengunjung blog ini. Untuk bawa mereka dari percaya dusta ke mencari kebenaran.

      Delete
    6. Berjaya dan berkesan tak dakwahnya tu....?

      Delete
  21. The Bank Negara forex losses in the past two years are equal to about eight Bumiputra Malaysia Finance scandal losses.

    “I am not suggesting that Mahathir should face jail sentences for the financial scandals in his 22-year premiership, but at minimum, Malaysians are entitled to know the truth about these financial scandals, which would serve as painful national lessons to prevent their recurrence. But clearly, this is what Mahathir would not want and would do his utmost to prevent, including outclassing himself in the wild and preposterous statements about Pakatan Rakyat in the run-up to the next general election.” – Lim Kit Siang (3rd June 2012)

    ReplyDelete
  22. Kejora Kufur sekali lagi berdakwah-dakyah menyandarkan fatwa2 puak Zionist Yahudi. Kali ini dia bersandar dgn hujjah2 Peguam Licik berbangsa Zionist Yahudi yg diimport oleh KERA-tajaan Borosmah Najib. Mujur dapat dikesan oleh sdra seperjuangan Diny Yusof.

    Kejora Kufur apa dia kisah, janji kopipes, tak kira itu dari ajaran sesat ker macam baru2 ini didakwahnya ajaran Zionis Yahudi Penyangak Mawawang tersohor, George Soros.....

    Rosmah & Najib semakin hari semakin desperate...semua usaha mereka tak menjadi. Malah mereka melondehkan diri betapa pasangan klepet ini telah berhianat kpd Agama, Bangsa & Tanah Air. Selain Amerika & China Komunis, laki bini ini juga bersekongkol dgn puak Zionis Yahudi Laknat...menghalalkan apa jua cara demi mencapai matlamat.

    Bukankah agama kita mengingatkan jangan sama sekali mempercayai & mengikuti orang2 Yahudi, apatah lagi mengangkat& memartabatkan puak2 laknat ini sebagai Penasihat & Sekutu.

    Lihat sja bagaimana Rosmah & Najib dek kemaruk nak dapatkan duit berbilyon-bilyon untuk hidup bermewah-mewah berjoli sakan, telah terjerumus ke dalam perangkap Yahudi Lakant yg memang terkenal dgn slogan...'To conquer a nation is by Debt or Sword'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora Kufur....

      Kemana perginya jelamaan kamu 'Khalid Samad', 'MamakBiawakTua', kamu itu Haaaaaaaaa...??
      Kini dah menjelma pulak pakai 'Geng Najib pulak' & 'Tanah Melayu Kedaung'.....???

      Now listen me good...I SHALL RELENTLESSLY LAMBASTE YOU whenever you appear with your stupid impersonations, notably your evil lies & vulgar post.

      Keparat kamu, dulu kamu memperbodohkan kami konon kamu kata nama kamu 'Kejora Bin Musytari' tapi masih pakai 'Tanpa Nama' & pelbagai samaran. Besar punya penipu harami....!!!!! Kamu akan terus ku jejakki biar dunia tahu betapa pembohong & pengecutnya kamu, tak tumpah macam idola kamu si Najib.. That's endurance on my part and you can be rest assured of that....AND I REALLY MEAN THAT!

      Apa nama sebenar kamu wahai Kejora, takkan sebagai pejuang kebenaran masih nak pakai nama samaran 'tanpa nama' lagi...atau kamu nie memang pengecut takotttt besok2 bakal dicari & didakwa kerana dah terlalu biadab, memaki-carut kah...??

      Delete
  23. 30 countries that PAY pro-government commentators
    (*Cacai makan TAEK) :

    Azerbaijan
    Bahrain Belarus
    China
    Cuba Ecuador
    Egypt
    Ethiopia
    The Gambia
    Iran Kazakhstan
    Kenya
    Kyrgzstan

    Malaysia

    Mexico
    Morocco
    Myanmar
    Philippines
    Russia
    Rwanda
    Saudi Arabia
    Sudan
    Syria
    ThailandTurkey
    Ukraine
    United Arab Emirates
    Uzbekisatn Venezuela
    Vietnam

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meminjam syair dari seorang rakan seperjuangan (Sharudin Jamal)

      Poem of a Political Pundit.

      Woe to you of earth and sea;
      For we are all besieged you see;
      By the leader that can ever be;
      Of corruption and kleptocracy.

      He robs, steals and denies thee;
      The rights every citizen should decree;
      Yet he is walking around scot-free;
      As if he is above the law in absurdity.

      Down goes the nation in calamity;
      Not even one sympathize and pity;
      For our prime minister lacks empathy;
      He is only interested in only being a bully.

      Sad to say the apple is rotten to the core;
      Everybody looks forward to settling the score;
      But turn wherever may at yore;
      The things I see, I can see no more.

      Delete
    2. Agak ini kena tak kat batang hidung mereka yg songlapkan duit rakyat melalui skandal forex dan lain lain. Individu dan anak cucu mereka hidup dalam kemewahan melampau. Naik turun private jet, kereta lampau mewah beratur kat rumah, berbagai harta diluar negara dan cucu dapat kapal layar mewah sebagai hadiah hari jadi. Fikir fikirlah.

      Delete
    3. Mr. J yg bijaksana...

      Wahhh...macam bagus sangat kamu, yer....!!

      Sendiri kena ingat, kamu tuu masih ada hutang dengan saya di Blog Kluangman, tau....dah 3 hari tergantung-gantung.

      Ingat... Blogger Usin Lempoyang hingga kini terkedu bisu. Mungkin sdra bolehlah ambil tempatnya tolong jelaskan satu persatu (bukan rambang) pertanyaan2 yg masih terapung2 tidak terjawab pd kami....

      Lombong arang Mongolia mana?

      Cari gali minyak apa & di mana minyak itu berada?

      Kenapa tersalah bayar ke IPIC palsu?

      Kenapa beli Power Station dah nak putus darah dgn harga terlalu mahal mengatasi harga pasaran semasa & kemudian jual ke sykt China Komunis dgn begitu murah...berniaga jenis apa tuu....??

      Hutang 42 bilyon ke mana, jika ada baki, mana dia?

      Kenapa sampai 1MDB boleh kena denda/'pelempang' oleh Bank Negara berjuta-juta?

      Kalau tak tumbuh, takkan melata.
      Kalau tak sungguh, sedunia tak kata.
      Najib & Rosmah terberak terkencit
      1MDB dah 3 Tahun tak beraudit?

      Kenapa laporan kewangan dah 3 tahun tak beraudit?

      Kenapa Juru Audit Bertauliah asyik bertukar ganti seolah-olah mereka tidak sanggup atau melibatkan diri dgn pembohongan dek penyelewengan dalam pentadbiran sykt 1mdb.

      Benar laporan siasaran dah dilengkapkan oleh PAC, TAPI KENAPA pulak Najib gatal tangan merahsiakan, mengkemaluan-sulitkan sebagai Rahsia Negara (OSA) hingga YB Rafizi dianiaya hukum penjara.....??

      Mana tindakan susulan setelahkan PAC mendedah sejumlah besar wang hilang tanpa kesan, serta bekas CEO Shahrol tidak didakwa di atas kesalahan2 yg dikenalpasti oleh PAC.....???

      Jawab ya, dan harap tak klentong dgn jawapan rambang seperti kebiasaan kamu itu.

      Delete
  25. Saya tak kira najib serang atau puji mahathir,umno/bn tetap akan d tamatkan riwayat dan d kuburkan nanti..

    ReplyDelete
  26. Gelinya....confirm akan bersembur2 air liur seekor kepala bapak ko tu....yg pasti Tun dan pemimpin2 PHakan jd bahan belasahan......
    Namun dlm minda kami para rakyat dah tertanam sape yg nak diundi,buat le apa saje.....hati kami dah bulat nak ubah kp pemerintahan yg berintegriti

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAJIMAH (Najib Rosmah) dah 2 tahun berturut-turut terpinggir, kehadhiran mereka bagai cukupkan regu macam penumpang atau pemain simpanan saja di persidangan APEC di Peru (2016) & Manila (2017). Pergi ke sana hanya setakat nak makan angin bershopping sakan, naik jet mewah kerajaan buang duit berjuta-juta apa faedahnya...???

      Delete
    2. Sila saksikan di You Tube bertajuk - "Donald Trump tak layan Rosmah Mansor" di mana Rosmah & Najib tak dipedulikan langsung oleh Presiden Trump.

      Kita dapat lihat Trump yg duduk sebelah isteri Jokowi hanya berbual dgn Presiden Jokowi & isterinya. Rosmah kelihatan cuba menarik tumpuan Trump dan menghampirinya, tapi malang sungguh nasib Rosmah & Najib, Trump bo layan & tak pandang pun, seolah-olah mereka laki bini tak ada di situ.

      Hiiiiiii....bera & malu nyer......!!!

      Delete
  27. Lembu2 umnoo mula bersidang hari ni...hari2 engih2,tepuk tangan,memuji2 piem
    Kasihan,mana akal jantan betina tu....diperbodohkan oleh segelintir elit penyangak....mereka makan ratus2 juta,yg ramai2 cuma dpt beg , seribu dua duit salam dan sesekali makan angin ke KL...yg sedihnya sanggup gadai masa depan anak bangsa....

    ReplyDelete
  28. Segalanya bermula bila Tun M mengundur diri & pentadbiran negara diambil alih oleh Pak Lah & Najib. Mereka berdua tak berdaya membawa sebarang pembangunan kecuali kemusnahan kpd negara & rakyat jelata. Keduanya telah menghapuskan sabsidi bantuan rakyat kerana takut & tunduk kpd kehendak kuasa asing. Kedua mereka hanya tumpang tui atas inisiatif, wawasan & kerja keras The Grand World Statesman, Tun Mahathir.

    Tun Mahathir satu ketika dulu diiktiraf sebagai jurucakap bagi negara2 membangun & negara2 dunia Islam. Sehingga kini pun (walau dah bersara & lanjut usia) masih diundang memberi ucaptama & dialog di pentas dunia & menjadi buruan wartawan2 luar & dalam negara buat tajuk berita seantero dunia.

    Kehebatan & keberkesanan Tun Mahathir dapat dilihat bila isu skandal penipuan 1mdb dapat perhatian dunia & tindakan undang2 di 7 buah negara setelah Tun mula brdehem & ebersuara.

    Sebelum ini, hampir 6 tahun Anwar, Tony Phua, Rafizi, Claire Bloom, SR, WSJ & KL Chronicle berbunyi..tapi isu 1mdb tidak meledak bagai ketupan bom atom.

    Allah swt masih memberkati beliau umur yg panjang, kesihatan & daya fikir sehingga beliau mampu berdikari, terbang & menjelajah seantero dunia..tak kenal penat & lelah. Tanpa botox atau obat2 penahan tua, beliau masih kelihatan segar, bertenaga & berkharisma... berbanding mereka2 yg jauh muda, baik yang masih hidup maupun yang dah meninggal dunia.

    Namanya masih dikenali oleh warga2 dunia Arab, Palestin, Bosnia, Indonesia & Filipina..malah mereka lebih mengenali beliau dari nama negara Malaysia. Abdullah Badawi pun kebanyakan orang arab tidak kenal.. apatah lagi Najib yg hanya mendapat perhatian sedunia bila terbongkar kes bersejarah skandal samunan laki-bini harta penbendaharaan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Othaman, TDM sebenarnya tak pernah nak berundur. Beliau mahu tadbir disebalik tabir. Nak control tanpa accountability. Bila Pak Lah tak ikut arahan maka dia sabotaj jatuhkan Pak Lah. Dlm prosesnya menikam parti yg mendokongnya dulu dalam masa susah dan senang. Bila DSN naik dan tak dengar arahan maka dimulakan proses sabotajnya. 1MDB diguna sebagai wadah. Dalam prosesnya juga dia menikam parti tadi dan negara sekali. Begitu nafsu membujuknya. Syukur DSN dapat menangkis dan kini beliau 'demam panas' untuk jawab dosa forexnya dulu. Sultan Selangor sifatkannya sebagai individu yg ada inferiority complex serta kemarahan yg membara. Dan kemarahannya akan bakar negara. Kalau tak nak dengar cakap sayapun dengarlah cakap DYMM Sultan.

      Delete
    2. Hahaha mr j bengong punya olang

      Delete
    3. Buat apa la nak mentakbir takbir bagai tun tu..lu pikir la mrj.dia dah bnyak duit,anak anak dh billionare ape la sgt nak takbir malaysia. Lain la si bijan tu.

      Delete
    4. Anon 1735, seperti yg dikata kalau tak nak dengar cakap saya tak apa. Kurang kurang dengarlah cakap DYMM Sultan Selangor.

      Delete
    5. Anon 1742, nafsu manusia begitu. Kuasa dan harta tak pernah cukup. Seperti Mugabe walau dah tak larat umur 92 tetap mahu kuasa. Hingga nak naikkan isterinya menggantinya. Begitu juga TDM. Ada yg kata beliau nak naikkan anak sebagai pengganti.

      Delete
    6. Mr. J yg bijaksana...

      Wahhh...macam bagus sangat kamu, yer....!!

      Sendiri kena ingat, kamu tuu masih ada hutang dengan saya di Blog Kluangman, tau....dah 3 hari tergantung-gantung.

      Ingat ketika saya mengulas, kamu menyibuk nak cover line Usin Lempoyan... dan Blogger Usin Lempoyang hingga kini terkedu bisu.

      Lepas tuu saya komen tujukan kpd anda.....

      Mungkin sdra bolehlah ambil tempatnya tolong jelaskan satu persatu (bukan rambang) pertanyaan2 yg masih terapung2 tidak terjawab pd kami....

      Lombong arang Mongolia mana?

      Cari gali minyak apa & di mana minyak itu berada?

      Kenapa tersalah bayar ke IPIC palsu?

      Kenapa beli Power Station dah nak putus darah dgn harga terlalu mahal mengatasi harga pasaran semasa & kemudian jual ke sykt China Komunis dgn begitu murah...berniaga jenis apa tuu....??

      Hutang 42 bilyon ke mana, jika ada baki, mana dia?

      Kenapa sampai 1MDB boleh kena denda/'pelempang' oleh Bank Negara berjuta-juta?

      Kalau tak tumbuh, takkan melata.
      Kalau tak sungguh, sedunia tak kata.
      Najib & Rosmah terberak terkencit
      1MDB dah 3 Tahun tak beraudit?

      Kenapa laporan kewangan dah 3 tahun tak beraudit?

      Kenapa Juru Audit Bertauliah asyik bertukar ganti seolah-olah mereka tidak sanggup atau melibatkan diri dgn pembohongan dek penyelewengan dalam pentadbiran sykt 1mdb.

      Benar laporan siasaran dah dilengkapkan oleh PAC, TAPI KENAPA pulak Najib gatal tangan merahsiakan, mengkemaluan-sulitkan sebagai Rahsia Negara (OSA) hingga YB Rafizi dianiaya hukum penjara.....??

      Mana tindakan susulan setelahkan PAC mendedah sejumlah besar wang hilang tanpa kesan, serta bekas CEO Shahrol tidak didakwa di atas kesalahan2 yg dikenalpasti oleh PAC.....???

      Jawab ya, dan harap tak klentong dgn jawapan rambang seperti kebiasaan kamu itu.

      Delete
    7. Othaman, kes lombong Mongolia adalah cereka Rafizi Ramli. Sebagaimana kes cicin 24 juta yg dikatanya 'hanya bergurau' Othaman kena tanya Rafizi. Tiada jawapan untuk cereka ini yg dapat diberi. Lateefah Koya sendiri gelarnya 'habitual liar'. Terserah pada Othaman untuk percaya atau tidak.
      PAC tidak dapati apa apa duit hilang. Yg ada hanya kelemahan dlm pengurusan. Sila baca lapuran PAC di www.parlimen.gov.my. Berhentilah sebar cerita dongeng ini.
      1MDB bayar hutang ikut arahan CEO IPIC. Isu Aabar BVI adalah isu dalaman antara IPIC dan AlQubaisy. Apakah AlQubaisy nak tipu IPIC menerusi Aabar BVI adalah urusan antara mereka.
      1MDB beli Power Station untuk membetulkan legasi TDM yg bantu kroninya dgn kontrak yg berat sebelah. Apabila perjanjian hampir berakhir 1MDB beli melalui EDRA dgn harga pasaran. Stesyen Janakuasa mempunyai umur yg panjang asal dimaintain. Stesyen TNB yg dah berumur 48 tahun di PD masih beroperasi. IPP dari tahun 90an. 1MDB telah gubal kembali perjanjian dgn turunkan tarif. Jika dulu rakyat merana akibat tarif naik sentiasa kini dah bertahun tak naik. TNB pun untung besar. Tak macam dulu selalu rugi.

      Delete
    8. Apa komen pembaca blog, agak2 berapa markah J dapat, lulus ke tidak....??

      Delete
    9. Syabas Mr J...anda lulus 100%...

      Delete
  29. Najib akan sentiasa caci maki Tun Mahathir, apalagi kat Pau nanti, sebab hati dia manyak busuk, dia manusia bertopengkan setan, lagipun takut kalah PRU nanti.

    ReplyDelete
  30. Seperti biasa terpekik terlolong lah ungkapan ungkapan hidup melayu selama seminggu di pwtc.....walhal rakyat majoriti tahu golongan melalak melolong tu yg melingkop melayu

    ReplyDelete
  31. Mr J= Mr Jackpot

    Jangan main forex = hARAMMMMMMMMMMM

    Jackpot= oKKKKKKKKKKKKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr J ! ari ni jackpot kuda brapa?

      Delete
  32. hari ini PEGUAM NEGARA AMERICA:

    SOund Najib mewakili kerejaan "KLEPTROCRACY AT ITS WORST"..

    Mana mahu lari najib..Lu ni memalukan melayu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yesss..DOJ mengulas klentong peguam berbangsa Yahudi Laknat yg diupah & diterbangkan ke sini oleh Najimah (Najib & Rosmah) mensucikan dosa mereka.

      Delete
  33. hari ini juga "LEMBU-LEMBU"Pawah berkeliaran buat bising di pwtc..ada betina dan jantan2 menyondol2 sesama mereka..yg bangfsawan sikit tu dapatlah menyondol lembu betina yg baru muda bergetah...yg betina dah gayut tu..disembelih ajerr..

    ReplyDelete
  34. “Secara keseluruhan, pegawai 1MDB didakwa mengubah secara haram lebih AS$4.5 bilion dalam bentuk dana melalui jaringan transaksi tidak telus yang kompleks dan syarikat kosong yang menipu dengan akaun bank di pelbagai negara dari Switzerland dan Singapura ke Luxembourg dan Amerika Syarikat.

    “Ini adalah kleptokrasi pada tahap paling parah,” kata Sessions dalam forum berkenaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MrJ pohon ulas dan jawab kenyataan orang undang-undang amerika nih.

      ko, aku rasa layak komen balas,

      SILA KAN BRO J

      Delete
    2. Anon, kenyataan dibuat bukan atas siasatan tapi lapuran yg dibuat. Setakat ini siasatan belum hasilkan apa apa sehingga DOJ terpaksa tangguh tanpa had saman terhadap Red Granite dan Jho Low. Menurut Tom Goldstein siasatan kes ini dah buntu. Tiada siapa yg dinamakan sebagai pihak terlibat dan tiada siasatan yg dijalankkan atas 1MDB atau pegawainya. Lapuran dibuat pihak di Malaysia yg bukan berkepentingan atau berurusan dgn 1MDB. Ini sebahagian dari strategi TDM nak jatuhkan DSN. Lapuran dikarang begitu rupa untuk burukkan DSN, isteri dan negara. Namun Allah yg menentukan penghujung segala urusan. Sehingga kini siasatan terhadap kes ini tak bawa apa apa hasil dan kini buntu. Sila baca kenyataan Tom Goldstein dibawah berkenaan kes ini.
      https://seademon.me/2017/12/04/what-1mdb-suit/

      Delete
    3. Soalan seterusnya untuk Mr J

      Apakah amalan dengar cakap ini,menjadi teras kepada amalan undang-undang amerika
      terhadap dasar luarnya?

      Pohon Bro J, jelaskan.

      Delete
    4. Anon, DOJ terima lapuran dia siasat. Kes ini siap buat press conference. Ada yg kata Loretta Lynch terima wang dari pihak di Malaysia untuk buat press conference kerana lepas siasatan 2 tahun masih tak ada bukti. Loretta kini disiasat Senate US atas tuduhan korupsi - 'uruskan' kes dengan dana yg diberi melalui Clinton Foundation. Kita harap Jeff Sessions akan sedar bahwa kes ini dah buntu kerana asalnya pun dongeng.

      Delete
    5. Ada yg kata = hearsay

      Delete
  35. KOJOLO PONG MUKING DAH LUPO
    KAT AWEK DIO WEH PASA SIDANG
    NI BANYAK TINO COME-COME

    DAH LAMO AKU DOK ATTACK AWEK DIO,

    APA NAMU TU, MAS KA MUS !

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia kata dia ahli PAS
      yang sibok-sibok gi ke PAU tu, guano????

      Delete
    2. eden dah kato ehhhh!!!

      KEJORA tuh "siamang bebulu kotiak"

      kah!!!!!kah!!!!!kah!!!!!!

      Delete
  36. Shhhhh. PAU bocor.
    Intipati ucapan dasar.
    - Lagak kembang profrssional, dgb sedikit perisa perkataan2 english yg makcik tak faham.
    - Jerit laung lalakkan semangat Malayoo, peace yoo.
    - Maki penentang, maki cina , kasi ugut, ketatkan zip mulut Ahli.
    - Sulam moral dan tanggungjawap umno. Ingatkan syukur, Umno dah ambil alih kuasa Allah utk salurkan rejeki.
    -Alirkan air mata ahli dgn mostalgia Melayu kuno. * Tv ready to pan canera.
    - Janji kegemilangan 60 tahun dulu dan 60 tahun akan datang. * Tidak akan tercapai.
    - Lawak & pantun hepi2.
    - Ingatkan ahli, Uber Envelope akan dibuat dekivery bawah pintu bilik hotel. Siapa taat, lagi tebal.
    Shhhhh.
    Hidup Umano,
    Mampos Melayu,
    PAS Restu

    Shhhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. So, so funny! Everything is to be expected. So very predictable.

      Delete
  37. Sudah ramai dari 4000 Caitrompahtaek Model power bank Pelesupasir sudah lari. Oleh itu,

    Umno Youth Information chief Jamawi Jaafar was quoted by Bernama as saying that the squad consists of youths from various backgrounds, including orators, Islamic speakers, and social media operators.

    He said the squad, currently 280-members strong, would explain and hold dialogues with youths on current issues.


    Read more at https://m.malaysiakini.com/news/404439#UPOZggAPjJjkE6F4.99

    Umno berharap 280 ahlul SPAM ini akan lebih montap, selepas mendapat bekalan power bank berisi Taek.

    Hidup Umno.
    Mampos Melayu.
    Pas Restu.

    *nota dikaki:
    Spamming adalah kerja kotor. Tapi Umno sudah jampi menghalaltayibankan perbuatan ini melalui khidmat Brahmin2 Melayu tersohor.

    ReplyDelete
  38. UMNO TETAP UNGGUL !!!!!

    PRU 14 KASI SAPU BERSIH LAH ...

    HOOORAY !!!!!!

    ReplyDelete
  39. DS NAJIB IS THE BEST !!!!!!!!

    TAKBIR 10 X

    ReplyDelete
  40. Malaysiabaru mana pergi? tak sabar nak tunggu kau kena reman ...

    hahahahahaha

    ReplyDelete
  41. silap-silap tuan budin pun masuk dalam, tapi aku tak suka lah, mintak dielamatkan tuan budin kita. walaupun tulisan2 dia tak berapa bagus, tapi aku rasa dia tak lah jahat macam si barua Malaysiabaru yang dengan megah MENGHINA DULI-DULI YANG MAHA MULIA RAJA-RAJA MELAYU !!!!

    ReplyDelete
  42. https://www.malaysiakini.com/news/404372

    Sultan fires a forex salvo at 'dangerous' Mahathir

    Selangor ruler Sultan Sharafuddin Idris Shah has recalled how Dr Mahathir Mohamad had once claimed that it was too expensive to maintain the monarchy in Malaysia.

    The ruler then went on to point out that Bank Negara's foreign exchange (forex) losses were “so much more”.

    ReplyDelete
  43. POSTING JAHAT Malaysiabaru MENGHINA DULI-DULI YANG MAHA MULIA RAJA-RAJA MELAYU !!!!

    ----

    Replies

    Malaysiabaru 5 December 2017 at 14:13
    .

    How much more?


    100b? Go and say it to RCI dont just shout out like ****


    How much did malaysia.spent to maintain all nine of its royalties since merdeka?

    1 trillion???

    And what did we get in return??


    Just stop it and be above politics like the queen of england.. ohhh queen elizabeth we all.love you..

    For being truly reallly non oartisan !!

    ReplyDelete
  44. Kepada SKMM/PDRM tak payah susah-susah kalau nak cari Malaysiabaru ni, cari je Wak Suman, diaorang ni kawan baik, jahat un 2 x 5, silap-silap orang yang sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah ke situ pulak dia...selama ini yg berteka teki, main sembunyi2 lepas baling batu, menyamar tuu, siapa haaaa? Ramai saksi & rekod pun ada, berlambak....!!

      Delete
    2. Meminjam kata2 pujangga seorang teman seperjuangan di blog Putra Merdeka....

      Tanpa Nama23 November 2016 1:29 PTG
      Apa kau cakap ni Jing Jibo @ Kejora? Nak mencacai & menyanyah aje ke?

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Delete
  45. Aik? Caitaek powerbank pasir main petik Raja2?
    Apa? Apalah ini , narative suntikan caiSpam yg baru ditubuhkan Umno itu?
    Adoi lemah,kecut bukan apa..
    Sebabnya SEMUA 9 Raja sudah ARAHKAN Jin Jib settkekan 4 tahun 4 tahun sudah.
    MANA HORMAT dan Pembelaan UMNO pada RAJA2?
    Tu AG Apandi versi USA sudah ludah muka Melayu tadi.
    Mana Umno punya maruah?
    Dicaci sbgai pemakan Taek 1mdb ,kes tersohor di DUNIA...WORLD la tuu.
    Mana follow up media suku lagi gila jilat?
    Setakat Rakyat, mmg UMNO boleh hina dana, tapi mana HORMAT UMNO pada Raja2?
    Setakat suntikan jarum bab Bugis pd Raja2 , UMNO hnya lebih yakinkan semua akan sikap kebudak2nya sendiri.


    ReplyDelete
  46. Aikk 1? Zunar buat kartun sindir umno x boleh. Sarip Dol bikin kasi pecah kt Kontar.
    Alasan : Tiada.

    Aikk 2? Umno buat pameran kartun kutok PH boleh pulak?
    Alasan:Ianya lawak apabila ia kartun Umno.

    Aik 3? Tun boleh dicharge walau waktu itu beliau PM.
    Alasan: Tun PM , bukan MO1.

    Aikk 4? Jeebo TAK boleh dicharge sebab beliau PM.
    Alasan: Jib MO1, bukan PM*.

    Nota lutut- PM adalah Semah.

    Aik,aik,aik,aik...Joget PAU bersama puteri.
    Hiduo Umno.
    Ampos Melayu.
    Pas Restu.

    ReplyDelete
  47. Mahathir 100% lagi pandai drpd najib. Tak boleh tanding IQ, strategi dan kebolehan Mahathir. Itu pasal bila najib tak berani berdepan Mahathir. Air kencing pun tak keluar beb !

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...