Sunday, 17 December 2017

SELEPAS NAJIB DAN MAS ERMIEYATI DENGAN DRAMANYA, NAZRI PUN NAK MAIN WAYANG JUGA KE?


Ingatkan hanya Perdana Menteri, Najib Razak serta Timbalan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Mas Ermieyati Samsuddin saja yang cuba main wayang dan mementaskan drama lakonan masing-masing untuk menonjolkan diri dalam isu IMAMS yang jelas menimbulkan ketidakpuasan hati di kalangan rakyat.

Rupa-rupanya Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Nazri Aziz juga ada drama dan lakonannya yang tersendiri.

Bercakap dari Jerman, Nazri berkata, pembatalan sistem IMAMS adalah disebabkan salah faham di kalangan pegawai kementeriannya sendiri dan apa yang dilaksanakan sekarang bukanlah seperti apa yang dimahukannya.
Pembatalan IMAMS juga tambahnya, tiada kaitan dengan adanya individu bukan Islam dalam syarikat yang menguruskan sistem umrah tersebut.

Saya beritahu Parlimen semasa penggulungan bajet bahawa bayaran untuk sistem itu sepatutnya RM40, termasuk pemprosesan dan insuran, bukannya RM90.

Saya memutuskan untuk membatalkannya kerana tidak setuju dengan caj RM90 dan ia diumumkan sebagai wajib. Itu saja, ujar Nazri lagi.

Penjelasan Nazri bukan saja berbeza dengan kenyataan Mas Ermieyati yang menangis teresak-esak bahawa beliau tidak mengetahui adanya individu bukan Islam dalam syarikat yang menguruskan IMAMS sehinggalah  selepas majlis pelancarannya, bahkan juga sebenarnya tidak sama dengan jawapannya di Parlimen sendiri.

Video rakaman jawapan Nazri di Parlimen boleh ditonton di sini - https://youtu.be/2AvbuxUITnc

Kenapa dalam rakaman video di Parlimen itu, Nazri hanya sebut angka RM90.10 dan bukannya RM40?

Di mana dalam rakaman itu ada dinyatakan Nazri tidak setuju dengan caj RM90.10 dan hanya mahukan bayaran RM40 sebagaimana yang dinyatakannya hari ini daripada Jerman?

Bolehkah bercakap di Parlimen berbeza dengan di Jerman?

Siapakah yang Nazri maksudkan mereka yang salah faham dengan kehendaknya di kementerian yang diterajuinya itu?
Sama seperti pertanyaan kepada Najib dan Mas Ermieyati sebelum ini, wayang dan lakonan apa ni, Nazri?

Orang salah faham terhadapnya atau Nazri sendiri yang tak faham?

Kerajaan jenis apakah dengan pemimpin-pemimpinnya berperangai sebegini rupa?

Kalau pun tidak jatuh haram hukumnya, rasanya sudah tiada pahala lagi untuk rakyat Malaysia mengekalkan kerajaan UMNO dan BN dalam PRU 14 akan datang ini. (ShahbudinHusin 17/12/2017)

120 comments:

  1. Adoi la...makin celaru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muka macam saya, suara macam saya, pundek macam saya. TAPI BUKAN SAYA.

      Delete
    2. Pergi Jahanam dgn dia org semua nih..
      Pembelit, pembohong, penipu, penyamun, penyangak, perasuah, pembelot dan penjahat..
      apa lagi yg dia org mau..
      x habis2 lupa pd Allah dan azab yg akan mereka akan kena di hari pembalasan...

      Delete
    3. Salah seorang menteri paling aku meyampah. Selepas Pru14 kalau boleh aku tidak mahu tengok dia jadi menteri. Cukuplah, sudah lama sangat.

      Delete
    4. SELEPAS PRU13

      APA LAGI CINA MAU?

      SEBELUM PRU14

      APA LAGI UMNO MAU (CURI)?

      SELEPAS PRU14

      APA LAGI BN MAU (TIPU)?

      Delete
    5. Bodoh bingai politaik umngok.Berjemaah menteri menipu dan memanipulasi rakyat marhaen. Kalau timbalan menteri x nak letak jawatan gara2 binggai x tau apa2, letak si menteri samseng jadi timbalan menteri. Hanya orang bodoh dapat jawatan penting tapi bertindak bodoh x guna x mahu letak jawatan. Negara kapir, penjawat kapir sanggup letak jawatan gara2 x mampu jalankan tanggung jawab. Dinegara islam jawatan umpama jambatan ke syurga walaupun x mampu jalankan tanggungjawab. Orang kapir x mampu menipu bodoh binggai berbanding dengan orang beragama islam, ujung-ujung orang islam jual agama dan bangsa dan jadi penganas berkat daripada x mampu jalankan tanggunujawab tetapi hanya mampu menghasut penganut islam lain.....bodoh punya kerja

      Delete
    6. Memang kerajaan pimpinan kepala 'bapok' ni sah kerajaan haram jadah, bangang, dan terbangsat bukan saja di tanahair sendiri tapi juga di dunia...

      Delete
    7. Harap-harap tidak akan ada pemimpin melayu berkiblatan jerusalem selain mekah dan madinah. Selagi pemimpin islam berkiblatkan jerusalem selain mekah dan madinah selagi itulah dunia tidak akan aman dipimpin oleh manusia berjiwa penganas dan extremis bangsa dan agama.

      Delete
    8. Menteri Umno, tak habis2 menipu. Dah tak mampu lagi untuk menyumbang untuk pati dan negara. Masih tak tau bila masa patut berundur. Rakyat dah jelik, muak, loya. Rakyat hanya nak lihat bila mereka ni nak BERAMBUS..

      Delete
    9. Dalam isu ini, berapa banyak masa dan wang rakyat dibazirkan. Berapa kali mesyuarat. berapa banyak masa dibuang untuk buat kertas kerja. Daripada menteri hingga kerani.
      Integriti, ketelusan, kecekapan dll semuanya kebakul sampah. Menteri pula cakap lidah bercabang macam biawak. Buat malu bangsa dan kerajaan. Menteri, T.Menteri atau KSU patut tunjuk contoh bermaruah dgn letak jawatan. Itupun kalau ada rasa harga diri...

      Delete
    10. Aku tak boleh tengok muka Nazri hamjat aziz ni,
      Lahanat tujuh petala ke dalam neraka wail,
      Ini menteri penjahanam negara, tak patut ada dalam Malaysia,
      Patut masuk penjara Bangladesh nun

      Delete
    11. Bukan kata dibakul sampahkan,,,cuma diperam utk seketika,menang PRU nanti,,,br rakyat2 ni semua tahu nasib dorang....GN,,,mcm maner mesyuarat tadi,,,?

      Delete
    12. Lebih haru biru kerajaan sekarang daripada kerajaan flip flop. Kita tukar kerajaan la kali ni. Dah x sabar nak memangkah ni.

      Delete
    13. menteri paling bangsat dlm sejarah negara ialah nazri aziz,
      Cpt lah jahanam najib umno ni, jahanam bn,
      Nazri aziz mampos berbuih mulut sawan babi tahap 4 di malam pengiraan undi,
      No 2 menteri bangsat ialah said kruak,

      Delete



  2. Dari banyak cakap sekarang kita ambil keputusan mudah, sesiapa yg hendak khidmat IMAMS boleh melakukannya dg tambahan bayaran RM 90 dg jaminan ia tidak akan di tipu oleh syarikat pakej Umrah.
    Sebaliknya sesiapa yg tak mahu boleh terus berurusan dg syarikat Umrah, dan apa2 risiko kena tanggong sendiri.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa nak bayar extra rm90??? Nak kayakan poket sapa?? Pilih saja sykt umrah yg berdaftar dengan arab saudi. Mereka dah memang ada allocation visa. Mereka juga pajak hotel setahun.

      Yg jadi masalah skrng bakal umrah beli pakej dengan sykt yg hanya berdaftar dimesia tapi tiada dalam list sykt yg berdaftar dgn arab saudi. Biasalah, mesia kan ramai penipu.

      Delete
    2. Tambahan rm90.10 atau rm40? Mana satu? Saya tanya sebab saya tak tau saya tak tau saya tak tau. Awak tau kan?

      Delete
    3. Sudah kantoi menipu RAKYAT, minta pula RAKYAT buat pilihan?

      Sepatutnya penipu kena denda dan potong gaji. Duitnya itu hadiah tanggung orang Islam tunai umrah.

      Buat apa membazir duit kerajaan bayar Menteri dan Timbalan Menteri yang tidak boleh bekerja dengan cekap dan amanah???

      Rugi ada parti Umno pada orang Melayu Islam.

      Delete
    4. Semua pun menipu. Ingat tak jemmah mati yg kena hempap kren di mekah? Dulu saudi janji apa? Nak bagi 1 juta tiap seorang. Pastu saudi umum dibatalkan. Haish, tak boleh pegang janji manusia lagi sekarang.

      Delete
    5. 14 34
      jaminan tidak di tipu?

      belum apa-apa.. baru sehari di lancarkan... umat Islam dah kena tipu.

      penipu nak selamatkan rakyat dari penipu. dua-dua ada lah penipu yang sama sebab si penipu cuma selamat dalam UMNO.

      Delete
    6. Itulah hang nazri
      Yg pi rujuk dan minta nasihat dulu drp si bapok wak kojola kengkang tu buat apa?

      Dia tu mesti mark up lagi sekupang itu yg jadi RM90.10

      Apa punya bangang nazri ni!!!

      Delete
    7. Tu baru 90 henghit.. KLau 90 jota pas macam mana pula? Politik natang kot? Dulu ada menatangkan soltan,kena batang idung kepala bapak kau jamal jamban yang tiada kesopanan dan kesusliaan bleh tunjuk bodoh pasal rukun negara. Van mayat bukan untuk demo tapi jamal jamban boleh 24 jam request minta untuk buat demo bodoh?

      Delete
    8. Negara arab pon x nak masuk campur urusan carcamabra negara malaysia.Negara arab bersyukur bila malingsia sokong segala arabisme didunia ini. Arabisme hanya untuk kepentingan bangsa arab bukannya kepentingan nabi muhammad mahu pun agama islam.

      Delete
    9. 1434....umnobn cuba memperbodohkan rakyat tp yg nampak kebodohan nya mereka dan seangkatan dgn nya

      Delete
  3. Salah faham? Masa meeting cakap bahasa apa sampai ada salah faham... bahasa tamil? Bangla? Jawa? Bangla pun paham beza di antara ampat pulu ringgit dengan sambilan pulu ringgit sapulu sen. Kalau macam ni pecat jerr laa pegawai mana yang tak paham menteri cakap. Pecat jangan tak pecat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada dua perkara yang di salah faham kan.. Jumlah dan wajib.

      Hanya pegawai yang bebal boleh salah faham..

      Delete
    2. Ye ke salah faham? Bkn alasan nak mengelak ambik tanggungjawab sbg ketua ke? Diri sendiri tak pernah salah. Semua org lain salah terutamanya Cina & DAP. Itulah skrip wayangnya...

      Delete
    3. Wak kojola kengkang mana tahu buat package umrah.
      Package hisap rokok john dia tahulah.

      Delete
    4. Kesian dinda kojolla kengkang saya, sampai hati Geng najis dan mr Jho kafir evengelis tak ajar dia buat package umrah. Puas lah John Bangla semua.

      Delete
  4. Memang lar berkaitan dengan bukan Islam..kenapa duit orang Islam yag susah payah dikumpul..perlu diberi percuma kpd orang kapirr???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu yg pelik. Kalau ikut ckp dia org berapi2 anti cina, anti kafir, anti evangelis. Tup2 dia org berkawan rapat rupa2 nya. Yang tertipu orang Melayu. Ish ish ish. Patutlah J senyap.

      Delete
    2. J terkedu sebab tak boleh salahkan evangelis DAP kah kah kah

      Delete
    3. J muncul nak komen pasal Tun M. Isu IMAMS dia cabut lari. Dasar kaki jilat jubo kapir evengelis.

      Delete
    4. Duit kos dan perbelanjaan untuk umrah dan haji adalah dalam kitaran orang Islam. Dari menabung hingga beli kurma, semua keuntungan akan pergi ke tangan orang Islam.

      Kalau di beri kepada orang bukan Islam bermakna bakal haji dan umrah boleh menabung dalam bank selain dari tabung haji di mana bank hanya menggunakan mengikut tuntutan Islam.

      Nazri lambat sebab Najib bersetuju di batalkan bukan di tangguh. Jika sebab jumlah dan tidak wajib ianya sepatutnya di tangguhkan.. bukan di batal.

      Dia kali Najib di lihat PM yang tidak cerdik.

      Delete
    5. "Duit kos dan perbelanjaan untuk umrah dan haji adalah dalam kitaran orang Islam. Dari menabung hingga beli kurma, semua keuntungan akan pergi ke tangan orang Islam."

      Berdasarkan kajian Dr Muhamad Khalid menyatakan yg sebaliknya. Kajian Phd beliau - The Colour of Inequality terbitan MPH.

      Delete
    6. Mcm tu ker?

      Tapi kalau wak kojola kengkang dia tak buat kajian terperinci.

      Dia hanya buat ujian inci by inci saja.

      Delete
    7. Sdra . Ahmad ,

      Memanglah untuk menghindarkan sama sekali entity bukan Islam di dalam urusan umrah dan haji adalah agak mustahil . Itulah yang cuba disampaikan olih pakar ekonomi Dr. Muhammad Khalid .

      Ambil contoh perkara pengangkutan saja . Didalam konteks Jemaah dari Malaysia , tiada ,kita ada MAS dan Air Asia . Selain kos sewaan , keupayaan syarikat pengangkutan juga di ambil kira .

      MAS hanya mempunyai tidak sampai 70 buah pesawat benbanding dengan Air Asia yang mempunyai hamper 300 buah . Jadi dari segi penyediaan , Air Asia lebih mampu .

      Oh ya , ada yang berkata , Air Asia di terajui olih Tony Fernades yang bukan muslim . Tiada bedzanya dengan IMAMS . Perlu di ambil kira , selain Tony Fernandes , Dato Kamaruddin Meranan adalah pemegang saham kedua terbesar . Pernah sahabat mengatakan Ananda Krishnan adalah individu dibelakang Air Asia . Saya jelaskan huruf AK untuk penerbangan Air Asia di ambil dari nama Anthony Joseph Fernandes@ Tony Fernandes dan Kamaruddin . Disamping itu , Air Asia tidak di tubohkan khas untuk menjadi perantaraan didalam menjalankan umrah & haji .

      Lain ceritanya dengan IMAMS . Selama ini , urusan visa dan insurance di uruskan olih muassasah tanpa kos tambahan . Saya juga tidak melihat masaalah timbul selagi kita berurusan dengan syarikat yang bertauliah saperti TH Travel , Andalusia , Mitra , Felda Travel , Juta Travel serta lainnya .

      Tidak semena mena , 'terbit' satu syarikat yang bernama IMAMS yang bertindak lebih menjerumus sebagai ajen menguruskan visa dengan kos tambahan . Melihat pada modus operandi IMAMS , saya pasti ia bolih diuruskan olih 100% entity Islam . Ia tidak memerlukan modal 200juta , cukup setakat 2ribu ringgit sebagai kos perjalanan permulaan .

      Fikir2 kan lah sendiri .....

      Delete
    8. Alhamdullillah ....system ini telah pun dibatalkan ..Pada dasarnya , system ini memang tiada keperluan pun >>>

      Delete
    9. Bro Zack
      Dinda kojolla kengkang saya caj seinchi sekupang. Murah kan. Beratur berbaris baris Banglaman.

      Delete
  5. Siakap senohong,
    gelama ikan duri,
    Pandai klepet, kelentong dan cakap bohong,
    Baru boleh jadi BN punya menteri.

    ReplyDelete
  6. Kalau pembangkang pandai maintain dan goreng baik isu ni... pasti 300 ribu jemaah umrah akan buat undi protes pada PRU14 ni... pembangkang dpt undi free.. haha

    ReplyDelete
  7. Selepas ni , ade 50 jawapan yg berbeza drp menteri menteri UMNO pasal isu IMAMS ni......mcm kes 1mdb , satu soalan ,mcm mcm jawapan yg keluar.....
    Najib ckp PH kuchalana, tak sependapat.....HA yg ni apa?? Allah dh tunjukkan , betapa mereka pun kucar kacir utk bg penjelasan.......

    Lepas ni akan timbul lagi isu yg akan mengkucar kacirkan UMNOBN itu sendiri , kita sabar dn lihatlah nanti.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oops silap, bukan isu 1mdb, tapi isu derma 2.6 billion masuk dlm akaun Najib a.k.a MO1

      Delete
    2. 2.6b ITU MEMANG KEBAS DUIT 1MDB. KEBAS DARI SRC TOK ARAB KULOP TAK SUNAT JHO LOW TAEK.

      TAK SILAP LAGI. SEKARANG NAK BAYAR HUTANG IPIC DAN HUTANG LAIN, POKET SEMUA RAKYAT MALAYSIA DISELUK NAJIB. DASAR PENCURI.

      IMAMS INI SATU CARA NAJIB SELUK POKET RAKYAT. KLEPTOMANIAC DITANGKAP RED HANDED!

      Delete
    3. Sekupang tu wak kojola kengkang yg ambil sebagai service charged dia

      Delete
    4. Kesian dinda Kojolla kengkang saya cuma dapat sekupang je. Hai hai hai murahnya bayaran service dia. Bro Zack mungkin dah tua kerepot/klepet.

      Delete
  8. Mengapa beliau tidak menyatakan, penarikan semula perlaksanaan IMAMS, ada lah disebabkan oleh Imams yg tidak bersunat, maka itu Imams terpaksa menarik diri demi desakan makmums. Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
  9. Salam. Standard Menteri UMNO. Tak tipu tak sah.

    ReplyDelete
  10. UMNO itu pentas lakonan dan mereka itu aktor serta aktresnya. Begitulah tuan...

    ReplyDelete
  11. Ada beberapa bulan saja lg nak buat duit. Mee segera dimana2. Kalau jadi, horey. Kalau kantoi, cepat2 taichi. Fikir diri sendiri dulu. Rakyat? Eh, pandai2 lah nak hidup.

    ReplyDelete
  12. Malaysian Cybertrooper17 December 2017 at 15:22

    Dah kantoi dengan rakyat baru la keluar perkataan "Salah Faham" la, "Tak tahu" la dan boleh pulak diterima dengan pencacai UMNO.
    Tapi bila Ayahanda Tun kata beliau tak tahu mengenai tindakan Md. Noor Yaacob pencacai tak boleh terima.
    Dasar "hippo"krit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa yg salah lepas tu kata rakyat pulak yg tak faham.

      Wak kojola kengkang kamu faham ker?

      Delete
    2. Sorry bro Zack dinda Kojolla Kengkang saya berniaga di chow kit tak dapat punch in.

      Delete
  13. Teka-teki menjelang 2018.

    IMAMS mana yang tarik diri sehari lepas lantik,
    bila MAKMUM dapat tahu IMAMS rupanya 3 ekor KAPIRUN?

    1.IMAMS NAJIB
    2.IMAMS NAZRI AZIZ
    3.IMAMS MAS EMIERTI
    4.Syarikat ALIBABA IMAMS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha tambah lagi sorang. Zahid pun nak enter frame.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  14. Tabek hormat saya kepada tuan Admin diatas keberanian beliau menulis dengan begitu jelas dan berfakta.

    Ayoh sama2 kita humbankan puak2 penyanyak bersiri ini pada PRU14 nanti.....seakan2 haramjadah tengok muka2 puak2 ni lagi

    ReplyDelete
  15. Tak sabat nak baca komen org2 agama pulak. Menteri jaga agama mufti3 n ahli2 agama. Berani ke idok agaknya. Tuang presideng n timbalang pas pun bila nak komen.

    ReplyDelete
  16. inila standard menteri umporno sekarang ni. sorang cakap lain,yg sorang lagi cakap lain.

    sekarang sendiri malu. macai umporno masih tak sedar lagi. geng najib masih tak sedar lagi. j masih tak sedar lagi.

    bila cina, india pandang rendah melayu tau pulak marah! tapi kalau standard macam ni, siapa yg tak marah. tak payah cina, india, pakcik kt kampung ulu tu pun boleh mencarut kalau menteri macam ni.

    baru aja lepas pau, hasil takdak!! dlm pau berbuih menjerit2, dgn putri la, dgn wanita la, dgn pemuda la. nak treatment first class, tapi performance third class.

    tak payah tunggu tn50, tn5000 pun umporno masih sama!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn salahkan ph, jgn salahkan dap, jgn salahkan evangelis....ini sendiri salah! umporno sendiri yg merendahkan tahap org melayu. umporno sendiri yg menghina orang melayu. umporno dah tak boleh di repair. ubat dia, diganti!

      Delete

  17. Baik-pulih sana sikit, sini sikit...

    Tahun depan IMAMS akan hantar seramai 350 Islam yang berfahaman UMNO...

    ReplyDelete
  18. Harapkan Pagar...satu sen tak guna... Jom Tukar

    ReplyDelete
  19. Kalau dah kaki bohong, cakap apa pun bau MOHONG. Adakah ini budaya Melayu pada hari ini? Minta simpang dan dijauhkan. Lepas ni mesti depa kata ini semua salah DAP dan AMANAH serta PKR. Bersatu pun akan tempias sama.
    HARAMJADAH. HARAMJADAH. HARAMJADAH. Dah berbalik kepada TUAN yang berucap.
    Kepala Bapa Kau pun dan timpa kepala bapa dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hairan Bin Ajaib...para Alimin dalam Mesia tetap membisu biarpun lepas satu satu kejadian 'aneh' keIslaman dalam Melayu terus berlaku.

      Amar Makruf Nahi Mungkar kini cume retorik saje...tak de apa faedah gamaknya.

      Nauzubillah!

      Delete
  20. idea untuk menipu dengan cara ini ialah dari kejadian ribut dan kren tumbang. Mangsa yang di janjikan sumbangan tidak dapat apa-apa seperti yang telah di janjikan.

    Yang mati dan waris selalu nya redha sebab mati dalam keadaan yang di kira baik.

    Begitu juga jika ada yang cedera tetapi mereka ambil kesempatan dengan memaksa membeli insurans.

    Jarang berlaku kemalangan yang dahsyat kerana tempat tersebut selamat cuma pada ketika itu kerana kawasan tersebut di besarkan dan di bangunkan dengan kelengkapan yang lebih baik.

    Peratus berlaku nya kejadian yang sama adalah kecil kerana semuanya begitu teratur termasuk semasa sesak.

    Untuk sakit dan penjagaan Hospital selama ini TH telah memberi perkhidmatan yang terbaik..

    Apa yang Menteri lakukan ialah merompak di siang hari.

    ReplyDelete
  21. Tanda-tanda Bn/Umno akan ditalqinkan selepas Pru14.

    ReplyDelete
  22. when u have half cooked ministers, when u have half cooked ideas, then u will have 1001 statements.

    these people really brought down the malays into the sewer!

    ReplyDelete
  23. Kalu berjaya, dapat duit orang atasan. Bila tak berjaya, orang bawahan tak ikut arahan.

    ReplyDelete
  24. ...dasar sang bedal, pantang jumpa peluang, tak kira babika, bewakka, ayamka, semuanya nak dibedai. Janji kenyang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik2 mas oiiiii..nanti pengundi bedal hang sat lagi

      Delete
    2. Bang Zack saya sanggup jadi penganti Mas.

      Kojolla bukan sebarang kojolla, kojolla kengkang nama saya,
      Pengundi bedal la apa la,
      Sekali tibai sekupang saja.

      Delete
  25. mereka ini bertelagah sesama sendiri disebabkan pemberian hasil rompakan tidak sama rata masing masing kata dia yang patut dapat lebih sebab ini ilham dia,sekor kata dia yg terok buat kerja ,sekor lagi kata dia boss,semua ni mmg kepala bapak,kerja lain tak ada asyik nak hisap darah, kamu tanggung lah balasan Allah !!!!!!!!!!!.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah depa.

      Tengok wak kojola kengkang tu dapat sekupang pun dia dah senang hati.

      Malam ni dia pi hisap rokok john lagi.

      Delete
  26. Inilah kerajaan "KEPALA BAPAK" namanya tuan shah! Kerajaan "HARAM JADAH" (pinjam kata kata Najib pada peneroka Felda), kerajaan bermotto kan "CASH IS KING". No wonder dalam semua projek yang nak lancar atau telah lancar, kerajaan ini berusaha untuk menyedut duit rakyat sebanyak mungkin hatta saat nak beribadah pun, berbillion perlu untuk KAMBUS HUTANG dibuat MO1 dan hanya sebahagian kecil untuk "MAKAN SUAP" kepada rakyat seperti BR1M, bonus bonus tertentu serta untuk beli jiwa tok tom imam dan ostaz ostaz tertentu agar tampak ISLAMIK walhal inilah kerajaan yang sejak dulu Lebai Hadi cakap KERAJAAN TAGHUT, KAFIR, MUSUH ISLAM & sebagainya yang buruk buruk belaka.

    Mungkin Lebai Hadi dah berjaya dakwah mereka, ajar mengucap kalimah shahadah semula dan mereka sudah berpelembagaan Islam sekarang, maka sekarang ini mereka dianggap Islam setaraf Lebai Hadi sendiri. So tok imam dan ostaz ostaz dapat rezki melimpah ruah sejak UMNO kembali kepada Islam, rezki dari Allah lah tu dan halal tanpa syak lagi. Tahniah Lebai Hadi atas perjuangan dan kejayaan anda!!!

    Esok lusa entah entah laki bini nak berjimak pun kena bayar yuran & GST. Segalanya tak mustahil di negara Boleh Land ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.

      Lepas ni kalau nak berjimak pun kena pakai card touch and go.

      Delete
    2. Nak jimak pree kena masok PAU. Basahkan keris telanjang kontot dengan lendir Puteri. Kejora isap john gak.

      Delete
  27. Salam,
    Demi Allah ini lah salah seorang manusia jahat lagi keji yg menjadi penasihat Najib, si Nazri Aziz yg di panggil PONDAN PADANG RENGAS oleh Zainudin Maidin.
    Ini lah manusia yg mula memperkenalkan budaya kurang ajar dgn mencaci maki pemimpin2 vateran yg bnyk berjasa kpd NEGARA. Mulut SI Nazri yg cabul itu pernah mengatakan kpd seorang NEGARAWAN sebagai ORANG TUA NYANYUK baling batu pun tak pecah.
    Manusia yg hidup dgn KEMEWAHAN hasil rasuah dan menyamun khazanah negara ini tidak akan pernah puas natijah memakan harta HARAM. Maka pada hari ini ALLAH Yang Maha Pengasih telah membuka PEKUNG NAZRI AZIZ utk di nilai oleh kita semua adakah ini jenis manusia yg akan kita serahkan AMANAH dlm menguruskan NEGARA dan menentukan untung nasib kita dan anak cucu kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul lah dia tu pondan. Tengok tang kepala pun kulub.

      Delete
  28. Salam,
    Demi Allah ini lah salah seorang manusia jahat lagi keji yg menjadi penasihat Najib, si Nazri Aziz yg di panggil PONDAN PADANG RENGAS oleh Zainudin Maidin.
    Ini lah manusia yg mula memperkenalkan budaya kurang ajar dgn mencaci maki pemimpin2 vateran yg bnyk berjasa kpd NEGARA. Mulut SI Nazri yg cabul itu pernah mengatakan kpd seorang NEGARAWAN sebagai ORANG TUA NYANYUK baling batu pun tak pecah.
    Manusia yg hidup dgn KEMEWAHAN hasil rasuah dan menyamun khazanah negara ini tidak akan pernah puas natijah memakan harta HARAM. Maka pada hari ini ALLAH Yang Maha Pengasih telah membuka PEKUNG NAZRI AZIZ utk di nilai oleh kita semua adakah ini jenis manusia yg akan kita serahkan AMANAH dlm menguruskan NEGARA dan menentukan untung nasib kita dan anak cucu kita.

    ReplyDelete
  29. sabenarnya dia bukan pondan,dia saorang yang gagah,dia adalah saorang khunsa ia itu org yg memiliki kedua dua alat kelamin ia itu faraj dan zakar,bagusnya dia sebab bila dia stim dia akan main sendiri zakar dia akan cocok faraj dia sendiri, jadi dia tak kacau orang ...kah kah kah huekkkk pthuiiiii.

    ReplyDelete
  30. IMAMS adalah perlakuan mencuri sama seperti 1MDB, Felda FGV, SRC, dan GST.

    Melayu makan Melayu...
    Muslim makan Muslim...

    Begitulah Melayu yang dilahirkan "Islam"...
    Peruntukan Perundangan memastikan bahwa setiap melayu mesti dilahirkan "Islam"
    Rasuah, salahguna Kuasa, penipuan, rompakan dsb begitu terang terangan...namun melayu hanya takut kepada DAP.
    Agama yang mana melayu dilahirkan...begitu mudah diperdagangkan demi kepentingan diri.

    Perlakuan umat Islam Melayu sebenarnya menghakis KEHORMATAN ISLAM bukan sahaja dikalangan bukan Islam malah umat Islam sendiri muak dengan perlakuan pemimpin yang mengaku Islam tapi sebenarnya hipokrit.

    Apa kena mengena ibadah Umrah dengan Kementerian Pelancongan? Mana mana agen atau syarikat yang menguruskan Umrah didapati menipu...tutup saja...habis cerita.

    Tapi...kenapa pulak dalam ibadah Umrah/Haji mesti kita menipu? Sapa tipu siapa? Muslim menipu Muslim! Ajaran Islamkah itu?

    Hanya kerana melayu dilahirkan "Islam"...tidak semestimya mereka Islam.

    ReplyDelete
  31. mana komen ilmiah dari GN and mrJ ni...lenguh da tunggu ni..lagi pening kot???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak komen apa kalau dah tak boleh nak spin?

      Nak alih isu lain pun tak dapat.

      Sekarang nak biarkan sampai orang lupa.

      Sama macam kes Dzulkipli mengongkek bini orang di Villa Kubu, Bali.

      Konon siasatan dah siap. 3 bulan nak siasat KP SPRM buat hubungan seks dengan bini orang sahaja?

      Tak ada siapa tanya, tak jadi apa.

      Inilah dia Malaysia bawah PM low class macam Najib Razak.

      Delete
    2. takpe kita tunggu komen j.dia kan non partisan so kita tengok amacam dia punya lenggok dalam hal ni.

      Delete
  32. Macai Najib tgh pening sbb isu ni langsung takde kaitan dgn DAP atau PH,

    1.) Yang beri cadangan .......org UMNO
    2.) Yang lantik syarikat......org UMNO
    3.)Yang luluskan cadangan.....org UMNO
    4.)Yang kena protes,..........org UMNO
    5.)Yang berbelit nk jawab......org UMNO

    So, susah nk kaitkan isu dgn PH..tp kita semua tahu , mereka semua akan kalihkan isu, cr point lain nk serang PH.....

    ReplyDelete
  33. benda dah kantoi...nak ckp betul x boleh..x berani nnt kena buang kerja..apa lagi..tiou sesedap rasa lah..tu jadi mcm mcm statement.

    ReplyDelete
  34. Bawaklah beristighfar banyak2..jangan terlalu turutkan nafsu amarah tu, bukn apa takut2 makhluk yang bertanduk tu akan tumpang sekaki.
    DS Nazri dah berikan penerangan panjang lebar berkaitan isu IMAMS ni. Ini kan ternyata salahfaham dan kemungkinan besar ada salahtafsir oleh pegawai2 Kementerian tersebut. Ialah, sebagai hambaNya yang lemah dan daif, kita takkan lari dari melakukan kesalahan dan kekhilafan yang tak disengajakan. Mungkin dalam terlalu berkeinginan untuk membantu umat islam di Msia dean memudahkan segala urusan yang berkaitan untuk mengerjakan umrah tersebut, seudah pasti akan berlaku misscommunication di antara pegawai2 tersebut dengan pihak tertinggi kerajaan. Perkara spt ini adalah lumrah dan banyak berlaku dalam mana2 pentadbiran kerajaan seluruh dunia. Sepatutnya, isu ini boleh diselesaikan dengan baik tanpa sebarang masaalah, tetapi malangnya ada pihak2 tertentu yang umpama menangguk di air yang keruh dan telah memutarbelitkannya out of porportion, demi political mileage mereka. Mengikut laporan awal, semua syarikat2 pengusaha umrah telah dijemput untuk mendengar taklimat khas berkaitan IMAMS ini, dan ternyata mereka tiada isu besar dan hal ini, tetapi apabila ada pihak2 tertentu yang mula mencucuk jarum dan merumitkan isu ini, jadilah ia kini di luar kawalan semua pihak.
    Kita dapat tengok dengan mata kepala sendiri betapa berjayanya anasir2 subversif ini dalam mengujudkan keadaan ketidak harmonian dalam masyarakat dan kini, isu agama yang selama ini taboo, dijadikan bahan untuk meraih kepentingan politik mereka.
    Ramai rakan2 yang aku temui, yang kebetulan ada bercita2 untuk menunaikan umrah, sangat2 berpuas hati dengan penerangan panjang lebar yang diberikan oleh DS Nazri mengenai isu IMAMS ini...bagi mereka tindakan cepat dan responsif beliau menunjukkan bahawa tiada apa2 yang nak disembunyikan oleh kerajaan, yang selama ini melaksanakan urus tadbir yang telus dan sentiasa mendahulukan kesejahteraan rakyat dari segala2nya.
    Rakan2 aku tu juga amat yakin isu ini, seperti juga isu2 lain yang dibangkitkan oleh PH tidak akan menjejaskan langsung sokongan dan kepercayaan rakyat kepada kerajaan yang sedia ada. Tambahmereka mana nak cari satu kerajaan dalam dunia ni yang begitu perihatin dalam pembelaan nasib rakyat tanpa mengira ras, agama dan pegangan politik ...semuanya wajib dapat pembelaan yang sama rata selagi bergelar warga Malaysia !

    ReplyDelete
    Replies

    1. Usah nak spin and pusing ligat macam gasing la macai ooiii.
      Baca Hansaard apa yang nazri bentang dalam parlimen.
      Kalau penipu tu tetap penipu.

      Delete
    2. Gngster najib jgn nk spin la..kan sibadigol nazri dlm parlimen sendiri yg kata rm90 bkn skdr rm40..apayg salah fahamnya..sdh jls lg bersuluh bkn khilaf atau kesilapan pegawai2 kementerian sblknya mereka hnya menjalankan arahan dr pak menteri..dn satu lg kalau dh dibatalkan slps sehari dilancarkan brmakna yg menentang lbh byk dr bersetuju yg mnkn trdiri dr kwn2 gngster najib
      Inilah akibat klu kita ada menteri2 kabinet yg reaktif bknnya yg proaktif yg kata pepatah sdh trhantuk baru nak trngadah...

      Delete
    3. Berapa ramai rakan yang kamu temui hai Geng Najib ?

      Mr. J , Mat Singapork , kejora ??

      Kamu ni sekor ,dua ekor pun kamu cakap ramai ... tak ketinggalan juga sekor dua yang dah mati .

      Delete
  35. Bawaklah beristighfar banyak2..jangan terlalu turutkan nafsu amarah tu, bukn apa takut2 makhluk yang bertanduk tu akan tumpang sekaki.
    DS Nazri dah berikan penerangan panjang lebar berkaitan isu IMAMS ni. Ini kan ternyata salahfaham dan kemungkinan besar ada salahtafsir oleh pegawai2 Kementerian tersebut. Ialah, sebagai hambaNya yang lemah dan daif, kita takkan lari dari melakukan kesalahan dan kekhilafan yang tak disengajakan. Mungkin dalam terlalu berkeinginan untuk membantu umat islam di Msia dean memudahkan segala urusan yang berkaitan untuk mengerjakan umrah tersebut, seudah pasti akan berlaku misscommunication di antara pegawai2 tersebut dengan pihak tertinggi kerajaan. Perkara spt ini adalah lumrah dan banyak berlaku dalam mana2 pentadbiran kerajaan seluruh dunia. Sepatutnya, isu ini boleh diselesaikan dengan baik tanpa sebarang masaalah, tetapi malangnya ada pihak2 tertentu yang umpama menangguk di air yang keruh dan telah memutarbelitkannya out of porportion, demi political mileage mereka. Mengikut laporan awal, semua syarikat2 pengusaha umrah telah dijemput untuk mendengar taklimat khas berkaitan IMAMS ini, dan ternyata mereka tiada isu besar dan hal ini, tetapi apabila ada pihak2 tertentu yang mula mencucuk jarum dan merumitkan isu ini, jadilah ia kini di luar kawalan semua pihak.
    Kita dapat tengok dengan mata kepala sendiri betapa berjayanya anasir2 subversif ini dalam mengujudkan keadaan ketidak harmonian dalam masyarakat dan kini, isu agama yang selama ini taboo, dijadikan bahan untuk meraih kepentingan politik mereka.
    Ramai rakan2 yang aku temui, yang kebetulan ada bercita2 untuk menunaikan umrah, sangat2 berpuas hati dengan penerangan panjang lebar yang diberikan oleh DS Nazri mengenai isu IMAMS ini...bagi mereka tindakan cepat dan responsif beliau menunjukkan bahawa tiada apa2 yang nak disembunyikan oleh kerajaan, yang selama ini melaksanakan urus tadbir yang telus dan sentiasa mendahulukan kesejahteraan rakyat dari segala2nya.
    Rakan2 aku tu juga amat yakin isu ini, seperti juga isu2 lain yang dibangkitkan oleh PH tidak akan menjejaskan langsung sokongan dan kepercayaan rakyat kepada kerajaan yang sedia ada. Tambahmereka mana nak cari satu kerajaan dalam dunia ni yang begitu perihatin dalam pembelaan nasib rakyat tanpa mengira ras, agama dan pegangan politik ...semuanya wajib dapat pembelaan yang sama rata selagi bergelar warga Malaysia !

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.Nazri Aziz kambing hitamkan pegawai sendiri.

      2.Nazri Aziz bohong siapa? Parlimen atau RAKYAT?

      3.BN, Menteri, Pegawai terlibat, syarikat ALIBABA IMAMS, pengusaha Umrah, macai atau RAKYAT yang kelam-kabut bila isu ini jadi hangat?

      4.Mengapa salahkan PEGAWAI yang hanya laksanakan cadangan pihak berwajib? Mengapa setiap badan kerajaan termasuk MENTERI dan TIMBALAN yang bekerjasama dan terlibat secara langsung dengan projek IMAMS cuba lepas tangan?

      5.Adakah pegawai yang salah faham akan dikenakan tindakan? Mengapa tiada tindakan kendiri bagi pihak KEMENTERIAN yang gagal menyebelahi umat Islam? Minta maaf atau mengaku salah atau ambil tanggungjawab kecuaian dengan meletakkan jawatan? Jika kesilapan macam ini dibiarkan bayangkan kerugian umat Islam bila urusan umat Islam diserah pada non muslim?

      Delete
    2. tindakan cepat???? kalau menteri ada intergrity, ada akal, ada otak sebelum sign dah ada kepastian, dah ada penjelasan.

      kalau stamp dah taruh, sudah sign, jangan salahkan org lain. sendiri pikir la! ini la, sudah berak dalam seluar baru cari jamban!

      Delete
    3. Bila dah tak boleh cover, kau kambing hitamkan kakitangan kerajaan. Tp masa kat PAU bos kau terpekik2 ckp kalau PH memerintah nasib kakitangan awam terancam... Puihhhhh!!!! Skrg ni pulak kau ckp pembangkang ambik kesempatan atas isu ni. Weiiiii!!!! Kau tak dengar je TPM ckp ceo tu yg ambik kesrmpatan. CEO tu orang siapa? Puiiiih sekali lagi.

      Delete
    4. Apa lah Umno ni GN. Kehangatan semangat PAU belum sejuk lagi,Masih menyala~nyala, tetiba ada menteri tersimbah air longkang. Semakin kesejukan Umno, ibarat tikus kebasahan.Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
    5. Kamu memang kaki putar belit dan penipu .

      Hello geng Najib , memanglah ada briefing yang di lakukan . Tetapi semua pengendali umrah menentang dan tidak bersetuju terhadap system IMAMS ini ..

      Sila ke link ini :

      https://www.youtube.com/watch?v=JPz92W54UQI&t=11s

      Delete
  36. Kesian dgn pegawai kerajaan sering kali dijadikan kambing hitam atas isu yg x popular. Padahal pak menteri yg bengap punya kerja. Elok la tu 1penyamun & 2penyangak nk tunjuk hero.....bole blah

    ReplyDelete
  37. Bukan kerana orang salah faham
    Rakyat dah sedar dia nak baham
    Apa lagi nak cari ilham
    Dah nak tercabut gigi geraham!

    Ini kumpulan penyangak tarbus
    Idola kepada mat singapork berambuss
    Kalau boleh batu direbus
    Pelahap makan panas tak hembus!

    Bila rahsia sudah terbongkar
    Boleh terbangun ular melengkar
    Salahkan pulak keliling pagar
    Amanah dipikul dia dah ingkar!

    Apa lagi mahu ditunggu
    Kita tahu merah dan unggu
    Dipilih lagi rakyat termanggu
    Rasa nak tolak tak lebih seminggu!

    J, GN kuat menyokong
    Sebab sama kumpulan polong
    Harta negara biar dilelong
    Pakatan menang,tak dapek nak nolong!




    ReplyDelete
  38. Adoi, kaki dapat rasai kesusahan GN nak karang pusing.
    Woi, GN ko tak payah susah2
    kan diri. Mengaku saja...
    UMNO mmg lahanat, petualang bangsa. PAS dan ramai2 lobai munafik take cover tak berani comment. Dasar UMNOBN Komunis ,restu PAS mmg sudah jadi duri pada Malaysia.

    PRU 14 akan kuburkan parti2 munafikpetualang UMNOBNPAS ,lupa diri,kuat makan Taek Low.

    Kan, simple and sweet.
    Apa lu pusing2 ,bhaiii. Lu GN mmg lahanat, nak tunjuk baik. Islam kah ko neh? Pegidaah!

    ReplyDelete
  39. geng najib dah masuk nak mintak simpati! ptuiiii!

    ReplyDelete
  40. FUYOOOINKKKKK...

    EEEKELEHHH SI BODIN TAK ABIS2 LA LAGI
    IMAMS TUTUP STORY BATU API MENJADI JADI
    BLOGEE BODIN BUAT CITER SMPI 4 ENTRY
    DEMI DEDAK FITNAH SAMBIL MEMBATU API


    KIKIKIKIKI...

    ENTRI DOLU ADE TANYA KAPAL SINK & ALJUBORI
    APAKAH PERSAMAAN KEDUA HARAMJADAH INI
    4 CM HANTAMAN ALJUBORI SAMA JANTAN INI
    KAPAL SINK HANTAM BONTOT LORI TRUS MATI

    KIKIKIKI....

    BERAMBOSSSSSS BARUA SINGAPORK@DAP PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA ... TUNGGU KAMI DATANG....

    INI KALI LAH...

    BERAMBOSSSS..

    ReplyDelete
  41. Gn....ko tahu tak lagu Goyang Bali?

    Ooooo goyang bali
    Goyang bali
    Mari semua
    Goyang bali

    ReplyDelete
  42. BUKAN salah faham ..fahaman songsang ..nak cekau duit rakyat lagi banyak 1billion setahun
    Johari pun turut sama tukang karut nak sapu duit baitul mal konon bantu miskin Bandar..

    ReplyDelete
  43. “But I smelled something that wasn't pleasant, if someone was taking advantage (of the system), especially when a CEO that had never performed the umrah became the CEO (sic)," Zahid said at a press conference in the Putra World Trade Centre, Kuala Lumpur today...



    Wah....jahit dah smell fishy pulak hehe. Something smell fishy but its not the fish. Wakakaka. Macam2 je orang ameno ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Jahit, Its not fish !.
      The whole UMNOBn Cabal is a tpng filled with TAEK LOW.
      No amount of PAS jampi will clean it.
      Rakyat will CLEAN UMNOBNPAS OUT into history, for good.

      Delete
  44. Eh sesekali rasa rindu pulak kepada sibapok tua jiwang2 peminat A.Ramlee tu....kemana menghilang ya tak menjengah blog ini??....kalau tak silap ,semenjak saya menceritakan diblog ini siapa dia yang sebenarnya terus dia cabut!!.....haha...orang tua berlagak muda akhir2nya termalu sendiri!!...

    Tetapi walau baigamana pun sibapok tua ni kerana terlalu rindu nak berbelog sesekali dia jengok juga blog ini dengan jelmaan berbagai nama....sian...sibapok sesat ni.

    ReplyDelete
  45. kalau adanya kaitan dgn umno tdk kira pangkat dan jawatan..semuanya temberang..senang cakap

    ReplyDelete
  46. Setelah berbondong2 penipuan,pembelotan , pecah amanah SAH begitu byk dibongkar londeh..
    maka SEPATUTNYA,Majlis Ulamak sudah boleh keluar fatwa...
    MENGUNDI,MENYOKONG,TERUS TAKUT BANTAH KPD KEMUNGKARAN UMNOBN SUDAH MENJADI ...HARAM !

    ReplyDelete
  47. 1MDB.. GST.. tak salah faham ke nazri? Smpai mat maslan boleh info harga brg jatuh

    ReplyDelete
  48. Kenapalah tak paham2 lagi benda yang simple macam ni...Sepatutnya bila DS Nazri dah keluarkan kenyataan tu, kita semua dah dapat hadam dan fahami matannya tu...ini tak, kerana iblis dah menguasai diri, dah tertutup jiwa dan akal yang rasional. Masih lagi diungkit2 dan diperbesar2kan hal ini ...semakin diungkit, semakin bosan dan muak rakyat Msia yang waras mendengarnya...bila baca komen2 cai2 PH kat sini, siap berpantun berpantat oleh Fan Tun, rasa nak muntah dan terbelahak pulak dahhhh.
    UMNO langsung takde kaitan dalam isu ni...masa pengumuman yang dibuat oleh DS Nazri dalam parlimen tu, adalah atas kapasitinya sebgai menteri yang menjaga kementerian tersebut dan spt mana yang kita tau, pastilah pegawai2 kerajaan dalam kementerian tu yang telah menasihati dan memberi maklumat untuk beliau umumkan tu...ialah sebagai menteri yng tentunya sibuk dengan pelbagai program , semestinya beliau tak sempat meneliti setiap agenda dalam kementeriannya tu. Itulah gunannya ada pegawai2 untuk membantu beliau...jadi kalau ada kehilafan, janganalah cepat sangat menuding jari kpd DS Nazri. Rasanya , kita tidak memberi keadilan kpd beliau kan?
    Masih banyak lagi isu2 yang perlu kita tangani bersama...tu haah, penderitaan warga Palestin di bawah rejim Zionis..takkan lah tak menyentuh hati nurani kita yang mengaku diri sebagai umat Islam...isu tanah2 Melayu dirampas sesuka hati di Penang oleh rejim LGE dan DAP...isu pusat2 hiburan , maksiat dan perjudian yagn tumbuh seperti cendawan selepas hujan, yang ternyata mendapat payungan dari Rejin Seminn di Selangor...isu semakin ramai pemimpin2 PH sesuka hati mempersenda dan memperlekeh Institusi Kesultanan sejak akhir2 ni dan yang paling kita takuti...cakap2 Sabah for sabahans yang diperjuangkan oleh Piee Pedal dan Warisan, yang ternyata mencabar kedaulatan perlembagaan Negara...bukankah isu2 ini lebih penting untuk kita tangani bersama2 dari isu IMAMS ni...sekarang ni pun dah settle kan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. benang ug disalit kencing dan Taek tak akan tegak GN ooi.
      SOKONG, UNDI,TAKUT UTK BANTAH UMNOBNPAS adalah hukumnya HARAM,malah boleh jayuh akidah menjadi KAFIR HARBI...mcm ko tu GN.
      Kotor kerja kau tu, nasihat kami ,carilah rezeki cara lain, kalau kau mahu ..ikit suka kaulah. Kau pun tahu Rakyat tunggu trigger...UMNOBNPAS is TOAST,BARBECUE BABI

      Delete
    2. GENG NAJIB,
      ``KEPALA BAPAK KAU..PTHUII..PTHUIII...PTHUI``
      GENTING CASINO IBU SEGALA PUSAT JUDI DAN MAKSIAT YG KEPALABAPAKKKAU PAYUNG TU KO DIAM YA!!! PUKIMAK KAU GENG NAJIB HARAMJADAH MUNAFIK KKAU!

      Delete
  49. Dennis the Menace17 December 2017 at 22:15

    Kikikiki..mat singapork dulu kat geylang jadi jalang..kawan dgn miss jamilah @ Mr J, sepupu pulak dengan GN, Geng Nowhere, jadilah binawe..

    Hang cita pasai kapai kaa? Kapal bos hang dah nk terjunam dah, tau kaa? Baghal.layar dikembang, sauh dilabuh.mampuih lah hang sekali.

    Amacam dedak? Ada kurang ka kasi lebih?
    Nih nak undi dah nih.takkan power bank aje kot? Salam kepala bapak kat geng2 dedak hang ye?

    ReplyDelete
  50. GN dah transform ke nenek tua
    Pantun saya dicarutnya juga
    Sebab dia tak ada wibawa
    Ular lidi nak jadi naga!

    Dia juga menyebut iblis
    Iblis itu sahabat syaitan
    Sign buta tak baca tulis
    Tetiba di poket duit bertan!

    Katanya menteri programnya sibuk
    Busy menyapu dah tinggal habuk
    Dia istana rakyat gerubuk
    Peluang duit semuanya lubuk!

    Mulut tak lekang salah DAP
    Dia buat baik dengan Yahudi
    Dengan komunis erat dakapi
    Masih nak harap dia diundi!

    Shafie Afdal pun GN sebut
    Itu tandanya dah kecut perut
    Mungkin GN otak dah serabut
    Masuk ke Budin aje mengarut!

    So long,goodbye selamat tinggal
    Parti GN hampir meninggal
    Berkubur,berhantu, hantu penanggal
    Insyallah kalah gigi tertanggal!

    ReplyDelete
  51. kah×3 terbaik fan tun boleh terkencit geng najib dibuatnya....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...