Wednesday 13 December 2017

ANTARA MUSANG KING, JAM TANGAN TISSOT DAN SAYUR KANGKUNG


Di sebalik terkait dengan skandal 1MDB dan menjadi pemimpin yang mencatat sejarah dunia sejak zaman Nabi Adam kerana mampu meraih derma beribu-ribu juta ringgit yang disalurkan terus kepada akaun bank peribadinya serta menghadapi cabaran sengit daripada Pakatan Harapan yang dipimpin oleh Tun Mahathir Mohamad, Najib Razak tetap bercita-cita untuk mencipta kejayaan gemilang dalam pilihanraya akan datang.

Sesuai dengan tarafnya yang bergelar bilionaire itu, budaya "cash is king"  untuk mengukuhkan kedudukan dan mencapai kemenangan bukan lagi perkara asing di era Najib ini.

Tanyalah Shahrir Samad, Ahmad Maslan, Nazri Aziz dan lain-lain pemimpin atau Ketua-Ketua UMNO Bahagian seluruh negara, tentu mereka tidak menafikan hakikat tersebut.

Dalam Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini, sejarah juga dicatat di mana semua perwakilan telah dihadiahkan oleh Najib dengan sebatang anak pokok durian musang king sebagai tanda kenang-kenangan.

Dengan jumlah perwakilan mencecah kira-kira 3,000 orang dan jika sepokok anak durian musang king berharga RM60, jumlah yang diperlukan untuk membiayainya mungkin boleh membina empat atau lima buah rumah PPRT untuk keluarga-keluarga miskin yang memerlukan.

Jika semua tanaman itu menjadi pula, dalam tempoh empat atau lima tahun akan datang,  meriahlah 13 rumah di setiap bahagian UMNO seluruh negara dengan buah durian itu.

Dalam waktu yang sama, di perhimpunan kali ini juga tersebar  perkhabaran bahawa selain anak pokok musang king, perwakilan juga dihadiahkan dengan seutas jam tangan jenama Tissot yang diletakkan gambar Najib di permukaannya.

Di media-media sosial terpapar dengan meluas gambar-gambar jam berkenaan.

Kalau seutas jam tangan itu berharga RM500 misalnya, bayangkanlah berapa banyak baju dan beg sekolah boleh dibeli dengannya untuk keperluan anak-anak keluarga susah dan daif di seluruh negara.

Seorang Ketua Pemuda UMNO Bahagian mengesahkan beliau memang ada menerima jam tangan tersebut.

Dengan itu, inilah buat pertama kalinya perwakilan UMNO dihadiahkan buah tangan yang boleh dikira mewah dalam Perhimpunan Agung UMNO.

Pemberian seperti itu tidak pernah berlaku sebelum ini kerana Perhimpunan Agung UMNO adalah sebahagian keperluan untuk mengisi perjuangan bangsa, bukannya seperti parti hari jadi atau kenduri kahwin yang semua hadirin harus diberikan "door gift" dan  "bunga telur".

Tetapi, semuanya sudah berubah sejak UMNO dipimpin oleh Najib yang bertaraf bilionaire sekarang ini.

Namun demikian, sesuai dengan keinginan Najib yang begitu dahagakan kemenangan, dapatkah UMNO mencapai kejayaan cemerlang dalam pilihanraya akan datang hanya dengan memberikan hadiah serta buah tangan kepada perwakilan seramai 13 orang di setiap bahagian?

Apakah oleh kerana Najib memberi begitu banyak hadiah dan buah tangan, beliau hanya mengharapkan 13 orang saja di setiap bahagian untuk memenangi pilihanraya akan datang?

Bagaimana dengan Ketua-ketua cawangan, ketua-ketua sayap peringkat cawangan,  ketua-ketua peti undi dan ahli-ahli UMNO yang lain?

Apa buah tangan dan hadiah untuk mereka dalam memastikan kemenangan parti benar-benar dapat dicapai dan tidak terlepas ke tangan Tun Mahathir dan Pakatan Harapan?

Begitu juga dengan rakyat dan pengundi yang akan membuat pilihan nanti?

Cukupkah sekadar mereka menjadi penonton saja kepada semua hadiah, pemberian dan buah tangan itu, sedangkan untuk membeli sayur kangkung yang dibanggakan Najib telah turun harga dan rakyat harus berterima kasih dengannya, mereka perlu membeli sendiri biji benihnya jika ingin menanam di kawasan rumah mereka? (ShahbudinHusin 13/12/2017)

173 comments:

  1. Jam Tissot itu berharga RM880.20 setiap satu saperti yang tersenarai di lamanweb Tissot Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo ko budin. Jam tangan tissot tak kena GST. najib beli dlm web zalora. Semua barang beli dlm internet tak kena Gst asalkan direct dari mastercard ke zalora. Nak kelentong agak agak la. Tissot yg d jual dlm intermet semuanya tak ori. Nampak ori tapi enjin tak ori. Cukup utk 2 tahun sampai PAU akn dtg. Bodo bodin.

      Delete


    2. Jamtangan RM 500 dan benih musang king RM 60, jumlah perwakilan 3000, so jumlah semuanya adalah RM 1.68 jota saja, sikit saja Budin.. Cari la yg banyak sikit !!!


      Delete
    3. Ke macam powerbank bateri pasir cap ayam made in China dulu tu......kur...kur....kurrrrrrrr.....

      Delete
    4. Ini satu contoh bual fikiran orang genius yg sudah 'mati akal'.
      Barangkali mrj/geng najib jadi contrak pembekal barang tersebut.
      Tak kan ah chong/raja kapor diberi kontrak? Apa jasa ah chong kpd umno?.......

      Delete
    5. Apa barang Bahagian Umno dapat doorgift pirate version?

      Keh...keh..kehhh..kehhh

      Delete
    6. Lebih besar dari isu jam tangan, durian musang king dan sayur kangkung, cuba lihat senario di bawah. Ada logiknyakan! Saya copy paste dari sebuah blog lain. Ada bab yg boleh difikir dan didebatkan. Tak payah ampu PH atau BN, fikir logik atau tidak;
      Jika Pakatan Harapan menang PRU14, ada kemungkinan besar Tun Mahathir akan jadi Perdana Menteri.

      Ini adalah kerana nama Tun Mahathirlah satu-satunya nama yang boleh di canang jual kepada para pengundi, jika di bandingkan dengan nama-nama lain di dalam barisan pemimpin PH.



      Namun, oleh kerana jumlah terbesar kerusi di dalam Dewan Rakyat adalah milik DAP, jumlah terbesar menteri di dalam Kabinet juga adalah dari DAP.

      Maka, DAPlah yang sebenarnya menguasai pentadbiran negara ini kerana DAP boleh menguasai keputusan Kabinet dan juga “hold the Government at ransom”.

      Hold the Government at ransom?

      Bagaimana?

      Kalau Tun M atau orang Melayu tidak setuju kehendak kami, kata DAP, kami tidak akan sokong (mana-mana) rang undang-undang yang akan di bentangkan.

      Umpamanya, kalau tidak kurangkan peruntukan untuk MARA dan pembinaan masjid, kami (DAP) tidak akan sokong Bajet 2019.

      Memandangkan juga umur Tun Mahathir, siapa pula akan mengganti Tun M?

      DS Anwar Ibrahim?

      Pada hemat saya, Lim Kit Siang akan make sure Anwar Ibrahim will stay in jail - buat apa dia nak ada rival untuk tampuk kepimpinan Pakatan?

      Anwar being jail serves all parties well, with the exception of PKR. Malah, pada pendapat saya, MB Azmin Ali pun lebih suka kalau Anwar Ibrahim terus merengkok di dalam penjara. Lojik kan?

      Balik kepada soalan saya tadi, siapa pula akan menggantikan Tun Mahathir?

      Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng.

      Tidak ada peruntukan di dalam Perlembagaan Persekutuan yang tidak membenarkan seorang bukan beragama Islam menjadi Perdana Menteri.

      Delete
    7. So What?
      Asal jgn melayu petualang Komunis berdoktrin Mao CPC.
      Asal jgn melayi Cult Extremis Melayu penganut Islam Songsang.
      Asal bukan maelayu pelahap korup terunggul seantero dunia.
      Asal bukan puak lobai melayu brahmin berperisa arabika...

      DAH KIRA OK LA TUU. Selangor penuh DAP, tak pulak kafir jadi MB.
      Tak gitu Usin?

      Delete
    8. Kalau tak silap saya , pembinaan sesebuah masjid ini terletak di bawah bidang kerajaan negeri .

      Pulau Pinang yang dibawah teraju China sejak berzaman tidak pula kelihatan saperti ketandusan tempat beribadat .

      Delete



    9. Satu lontaran yg jauh kehadapan olih Usin 1007, bagaimana 28% boleh memerintah negara, yg perlu di ambil iktibar oleh semua bumiputra.

      Tq atas pandangan tuan.



      Delete
    10. Utk bani Melayu lain, tak dpt jam tangan tissot tp dapat tissue pun dah kira okay. Lepas tu boleh le kita sama-sana mengelap airmata sambil menonton musang2 berjanggut mengikis harta negara. Lagipun sejak zaman nabi (baca ikut style menteri) , bahkan sebelum itu lagi, kisah pemimpin melahap harta negara dah banyak kali terjadi. Jadi tak payahlah kita hairan.

      Delete
    11. Najib sendiri pun tak percaya gebang si Usin. Depan Cina dia cakap DAP takkan dapat kuasa. Depan Melayu dia cakap DAP dapat kuasa.

      Keh..keh..keehh..keehhh..

      Delete
    12. usin, kalau takut macam tu kena beli jam banyak-banyak .. bagi pada semua ahli UMNO ..

      Jika semua kerusi DAP menang .. mampos lah umno ... pemimpin politik DAP peduli apa asalkan tak ikut peraturan dan undang-undang mereka akan dedahkan ..

      Apabila Mahathir jadi PM itu semua tak berlaku kerana orang UMNO akan tinggalkan Najib.


      Delete
    13. Kalau Tun dah jadi PM. Takde sapa boleh cakap byk. Setakat DAP 60 kerusi maxima. Dan PKR 70. AMANAH 30 DAN UMNO 70 KERUSI. BERSATU 18.MELAYU ISLAM MASIH 148 KERUSI. TUN ADALAH PM UNTUK SEMUA....

      Bezanya yg merintah Malaysia adalah Tun Pkr Amanah Bersatu DAP. Itu jer beza USIN TOLOL BANGANG BAHLOL BINGAI WEII

      Delete
    14. Mamak Matdey Helo Kity si Tua Renta tu!!!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...Mampuih!!!!

      Delete
    15. Hadiah pokok durian musang king dan jam tangan tissot tak kena mengena dgn menaik kan taraf hidup rakyat serta mengurang kan kos sara hidup juga tak menghapuskan gst
      Tak lain tak bukan ialah sogokan dedak agar perwakilan menyokong kepala bapak itu sahaja
      Langsung takda maslahat utk rakyat umumnya

      Delete
    16. Bani umno yang pergi perhim
      punan hanya untuk mengampu
      dan dapat upah.ahli lain
      tak dapat satu sen pun.ha
      nya lidah saja terjelir.si
      ang malam kena tipu tapi
      setia dengan parti.tak tahu
      bila nak celikata.entah entah
      buta terus.

      Delete
    17. Terima Kasih Usin, beginilah Melayu diperbodohkan dgn fitnah dan isu karut. Masa yg sama kafir merancang untuk jajah politik. Sejarah berulang kembali. Tanah Melayu dulu dijajah demikian. Pecahkan Melayu dengan hasutan dan kerjasama dengan pengkhianat agama dan bangsa dikalangan mereka. Bila nak belajar dari sejarah? Kenapa gadai agama dan bangsa pada kafir evengelis? Hanya Syaitan nampakan indah jalan khianat menuju ke jurang api sebagai jalan yg indah.

      Delete
    18. Apa masalahnya jika CHINA JADI PM?
      Ada melayu pun semua penipu melayu.
      Datang kekampung konon akulah pejuang melayu tetapi hahikatnya mereka ini bukan muslim saperti mrj atau geng najib.
      Mereka semua pembohong.
      Jika pm kita cina sekurang nya kita tahu depa orang kafir....berbohong dan menipu itu kerja mereka. Jadi kita lebih berwaspada dan pm pun tidak berani buat sesuka hati saperti malaysia ini BAPAK DIA PUNYA.

      Delete
    19. Usin lampoyang aka usin kepala gajah.
      Kepala saja besar tapi otak mati!!!!

      Delete
    20. Anon 1405, rosak akal akibat hasutan musuh Islam dan Melayu. Tak serik ke 26 kampung warisan di Penang diambil tanahnya dan diserah pada kontraktor Cina? Melayu dihalau keluar? Tanah Penang yg lain pun habis dijual pada kontraktor Cina. CM sendiri rasuah dgn berbagai skandal dari rumah lampau murah ke terowong halimunan? Apakah redha dijajah kafir? Apakah benci sesama Islam?

      Delete
    21. Mr. J , setakat itu je yang kamu dapat nyatakan ???

      Rumah terlampau murah dan terowong halimunan .

      Bagaimana dengan mantan MB2 Selangor yang bersumpah untuk bekerjasama kembali dengan BN untuk menjatuhkan Pakatan ??

      Macam kes lembu2 laki kat Ijat yang dah lari itu? Baki 90 juta tu dah bayar balik ke kerajaan . Duit tu duit rakyat ..bukan duit "Kepala Bapak Kau "!

      Duit 42 juta yang masuk akaun "Kepala Bapak Kau" tu dah di kembalikan ke belum ???

      Memang benar kata2 sahabat kamu ,Geng Najib , kamu ,dia , kejora dll tu adalah entity berbedza . Tetapi kamu semua adalah dari species yang sama ....penglipur lara cerita2 dongeng , cerita yang di putar belit , perpetual liars !!!

      Delete
    22. J . ...aku tidak benci sesama islam yg muslim, tapi aku benci MELAYU MUNAFIK.
      Sesiapa yang tahu fakta sebenar, tetapi sengaja meyembunyikan fakta sebenar dengan tujuan mendapat upah atau keuntungan peribadi......maka orang itu sebenarnya MUNAFIK DISISI ALLAH.

      Delete
    23. j dgn perangai yahudi dia lagi. bila nampak org yg tak sehaluan dgn najib, habis la keluar syarahan, ceramah dia. tapi bila najib bermasaalah, yahudi pun dia percaya.

      ini lah umat perosak yg sebenarnya!

      Delete
    24. Maka akupun menjadi semakin hairan. Apa tidaknya? Asal dtg sahaja ulasan dpd penyokong ph, parti yg tak tentu hala tuju maka akan timbullah caci maki, cercaan dan kata2 hodoh dari tulisan mereka. Agaknya dgn mencaci begitu boleh menjamin kemenangan ph? Yg menghairankan juga, contoh yg aku beri tu dh jelas bagaimana nanti jika dap mendominasi kerusi kemenangan ph. Walaupun pm bukan kit siang atau guan eng tp suara dap adalah majoriti. Itu persoalan yg aku timbulkan, knp pulak perlu nak hina dan maki aku?

      Aku nak tanya satulah kpd korang yg suka maki hamun ni. Nabi SAW diutus ke dunia utk membawa umat manusia masuk syurga. Jadi pernahkah korang buat solat sunat 2 rakaat utk mohon agar musuh politik korang menjadi 'baik' seperti kehendak korang? Kenapa pulak syaitan diutus ke dunia jika bukan utk mencari teman ke neraka? Jadi, jgnlah berlagak spt syaitan dgn caci maki dan cerca mencerca agar sentiasa bermusuhan dan akhirnya sama2 ke neraka. Tak perlulah menjatuhkan hukum munafik dan sebagainya kpd org lain krn belum tentu diri sendiri tu sempurna iman dan amal. Allah yg tahu sedangkan makhluk hanya pandai mengikut nafsu dlm berhukum. Caci maki kpd aku di atas tidaklah membawa apa2 kerugian kpd aku, kalau adapun kpd pemaki tu, terpulanglah sama ada nak minta maaf atau tidak.

      Delete
    25. Banyaklah hadiah kalau banyak hasil kleptrokrasi, apalagi berjemaah menyokong segala kemunafikkan kleptokrasi kepala bapak.cuba kalau sesorang dalam lokap macam jamban tongkol boleh pulak sakit pinggang.lawak apakah ini

      Delete
    26. Usin,
      Usin Ale Utoh,
      Kau sayang sangat najib tu apa sal,
      Brp byk daa blog budin dah bagi tahu psl najib tu penyamun haprak,
      Negara dah nak bangkrup Usin hoii,
      Kau tunggu pru14 ni,
      Jahanam hancur najib bnumnopas kami kerja kan,
      Kau dgn najib sama aje,
      Apa yg najib buat tahi kau telan mentah mentah,

      Delete
    27. Usin dan mr jamilah aka mr j adalah makhluk perosak yg sama.
      Sama2 keliru.

      Delete
    28. Kan aku dh kata, asal pembangkang aje, ayatnya dan pekertinya memang ayat2 buruk dan hodoh. Rak makan nasihat dan dublicate kata2 syaitan. Ikut kamulah, jgn kata aku tak payung, saja korang aje yg degil keras kepala berhati batu.

      Delete
    29. Usin... balik kepada khayalan masa akan datang selepas PRU14 yang kau 'payung' ke sini apakata aku sambung sikit dengan pertanyaan juga. Agaknyalah kalau betul2 masin khayalan kau tu, sebagai PM yang majoriti rakyat pilih untuk gantikan jibby, apa pula yang akan jadi kepada jibby, konco2 jibby dan pendedak, pengampu serta penjilat jibby seperti kau..? Agaknyalah kalau Bamboo River Resort tu dah penuh & sesak mungkinkah Tun M akan buat lagi 13 dengan setiap negeri akan dapat 1 yang baru..? Iyalah sebelum kita fikirkan pasal tindakan DAP selepas Tun M meninggal dunia, apakata kita fikir dulu apa langkah pertama yang Tun M akan buat atas desakan dan sokongan majoriti ahli parlimen DAP yang dah jadi menteri kabinet Tun M seperti yang kau payung tu..? Payung la lagi kami suka sangat nak tau..

      Delete
  2. Replies
    1. Rasuah pilihanraya?! SPR kata OK. SPRM kata derma. Anak bini makan duit haram.

      Keh...kehhh..keh...kehh..

      Delete
    2. Lagu Karaoke Umno terbaru

      Anak kecil main Jam Tissot
      Terbakar hati di PWTC
      Air mata Rosmah mengalir ke Birkin
      Tanah Kuantan Port milik China..

      Delete
    3. Menyentuh ttg jam & durian runtuh, izinkan saya menarik perhatian posting terakhir saya awal pagi tadi dalam portal berasingan.....

      "Tahukah pembaca blog menurut sumber yg rapat dgn saya ada ahli PPBM (juga masih ahli UMNO) hadir sebagai Perwakilan di PAU 2017 yg baru tamat.

      Kalau ikut Perlembagaan UMNO, bukankah ahli PPBM tersebut sudah gugur keahlian UMNOnya bila menyertai parti lain? Kalau dah gugur keahlian UMNOnya, macam mana pulak dengan kesahihannya sebagai Perwakilan di PAU2017? Bagaimana pula kesahihan mesyuarat agung Bahagiannya, sekaligus status Cawangannya, sebab untuk dipilih menjadi wakil ke PAU 2017, semestinya ahli tersebut juga wajib menjadi perwakilan Cawangannya ke Masyuarat Bahagiannya? Ini pendapat dari pengalaman saya yg pernah menjawat sebagai Pengerusi Tetap Bahagian.

      Sahkah PAU 2017 kalau ada perwakilan yang tak sah macam ini? Tentu kita tidak lupa peristiwa UMNO diharamkan oleh mahkamah pd 1987 gara2 peristiwa yg semacam ini.

      UMNO Nampak gayanya macam dah nak kena HARAM SEKALI LAGI, kot....?"
      ---------------------------------------
      Susulan dari berita di atas, saya difahamkan ahli PPBM berkenaan telah mendapat 'green light' dari Ketua Bahagian PPBMnya untuk terus menjadi Wakil Perwakilan UMNO Bahagian ke PAU 2017.

      Saya juga difahamkan individu tersebut bukan main amat GUMBIRA mendapat 'rezeki' tergolek ehsan Najib di PAU 2017 walau hatinya dah bulat akan menyokong PPBM, siap menghantar mesej kpd Ketua Bahagian PPBMnya.

      Rezeki jgn ditolak, ya tak? Ini salah satu contoh UMNO tidak sedar terdapat ramai perwakilan2 PAU 2017 yg masih setia & sayang terhadap Tun Mahathir.

      Hanya Ketua2 Bahagian UMNO saja yg masih setia dgn Najib sebab mereka dapat imbuhan dedak tak terkira, tidak macam perwakilan biasa2 lain yg dapat keciput saja, paling2 jam tissot.

      Delete
  3. Replies
    1. UMNO Parti Kourapsi

      Delete
    2. umno parti kroni

      harta negara jadi hak milik sendiri

      Delete
    3. umno membeli undi , perwakilan menggadai body dan harga diri

      Delete
    4. Dah tau korupsi yg kau pegi undi BN buat apa. Hari jumaat demo dpn kedutaan u.s adakah kau akan dtg? Jgn buat malu ciput 5 org jer dgn mat sabu dtg. Kau benci umno ko turun hari jumaat ni dpn bangunan tabung uji

      Delete
    5. Aku undi pembangkang dah 5 kali PRU bro, go to hell u and umnobnpas!!!

      Delete
    6. Parti suci datang demo nak melawan US ke nak menunjuk-nunjuk sahaja? Demo buat modal nak burukkan parti lain. US tetap rakan Malaysia?

      Keh...keh..keh...keh..

      Delete
    7. ``Your enemy is my enemy`` - PM Najib to PM Donald Trump.

      Apa ertinya tu GN dan sekutu umnopork?

      Delete
    8. itu bahasa inggris mana la slow leaner sekutu umno faham...meh dalam bahasa melayu pulak..."satu untuk kau dua untuk aku"...arh kalau yang ni depa faham kot?

      Delete
    9. Lepas dapat anak pokok musang king dan jam tissot
      Makcik dan puteri umno
      Berjoget riang beramai ramai
      Hedonisma btul

      Delete
  4. Borosmah mahu jadi maharaja dgn melaga lagakan rakyat dan raja

    Lepas pru 14 habis lah perang saudara

    Ini semua taktik wanita cilaka

    Apa budin masih belum terasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tissot untuk Bahagian, Birkin untuk Rosmah, Mansion untuk Riza Aziz, Equanimity untuk Jho Low. Hidup Najib beli orang guna duit.

      Keh...kehhh...kehhhh..kehh...

      Delete
    2. Perwakilan dapat tissot
      Kak ros lak pakai hublot
      Perwakilan kempen terkesot kesot
      Najib n kak ros bengang a lot

      Delete
  5. Lengkap sudah rancangan cash is king
    Duit1DB habis di salur macam air kencing
    Rupanyer ini amalan najib visnu keling
    Tak perlu lagi pas party suci dan hancing


    Kaaaaah kaaaaaah kaaaaaaaaaahhh

    ReplyDelete

  6. Penyuburan budaya rasuah.
    Dulu, kini dan selamanya.
    Hidup Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2.6b masuk dari akaun putera raja mata sepet

      Patutlah seluruh putera raja di nusantara membisu mcm pasu

      Sampaikan dunia dah iktiraf malaysia negara klepet

      Takkanlah majlis raja raja tetap dok diam dan membisu

      Delete
    2. Ada payung kuning koyak rabak. Terpaksalah kita berteduh dibawah daun pisang.Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
    3. Payung kuning mengundi apa?

      Delete
    4. Kali ini kita tunjukkan KUASA RAKYAT lebih amouh dari segalanya termasuk menteri & pihak istana, kecuali Allah Maha Kuasa Allah SWT.

      Delete
    5. Maaf tersalah eja, 'ampuh' bukannya 'amouh'.

      Delete
  7. mana pelawak pengampu penjilat omno pi. tersedak sedak ker ngan crita jam tissot. Murahnya harga diri kamu wahai melayu bangsat.

    ReplyDelete
  8. Semua tahu ahli umno ni hamlau lembu
    Menjelir lidah lebih kuah dari sudu
    Beratur panjang semata tuhan vishnu
    Inilah dia najib maharaja puak umnu

    ReplyDelete
  9. Tunjukkan kan la jam tissot tu... adooiiii iiii..

    boktiii... boktiii. .. manooo..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slow learner kono belajar dongan Ku Nan nak bui jadi fast learner...

      Keh..keh..keh...keh..

      Delete
    2. Anon 0747 kami tak dapat hadiah tu camna nk tunjuk bukti
      Kat malaysia kalau khabar angin maknanya sahih

      Delete
  10. Apa kamu semua rindukan pantattun kejora
    Jangan risau esok muncul si anjing gila
    Biarlah musabahah diri dari caci yg esa
    Jabatan agama cari pun masih tarak jumpa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si ayam tua bapok tu dah masuk icu kerana teruk menjilat kasut perwakilan umno di pwtc

      Delete
  11. (Tempat ke-10). Salam. Terlalu banyak harta negara diselewengkan. Sudah lebih daripada mencukupi alasannya untuk kita menukar kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perjuangan mahligai

      Mahu atau tidak kita mmg kena tukar kerajaan yg semakin meraban dan tak jelas hala tuju dan perjuangan

      Lawan tetap lawan
      Pakatan konsisten dalam perjuangan untuk rakyat

      Delete
  12. Selamat Pagi semua.Najib adalah pembawa sial kepada Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat pagi, tuan. Hehehehhheeee

      Delete
    2. Kalau mcam tu pangil.la.negara ini MALAYSIAL

      Delete
    3. bro,tolong hormat sikit la,jgn dipersendakan nama negara.

      Delete
  13. Semua ketua bahagian UMNO akan dirampas harta kekayaan mereka.Didapati bersalah,penjara tempatnya.

    ReplyDelete
  14. Umno sekarang ini ibarat ,pesakit yg terlentang diatas katil dalam keadaan nazak,oleh pelbagai penyakit kronik, hanya bergantung kepada bantuan alat pernafasan untuk terus hidup. Pada PRU 14 nanti, kita pakat cabut alat bantuan pernafasan ini dan kita TALKIN dia.Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAU-TALKINnya pun dah selesai,elok sangat tu!
      Jangan lupa bersekali dgn FAST-TALKINkan juga pas si rakan kongsi umno tu!

      Delete
    2. PRU nanti kasi taPAU parti2 yang khianat bangsa dan ugama.

      Delete
    3. AAH...MACAM CAP MUNGE, DAPIGS AMANAH,PKR DAN SEANGKATAN DENGANNYER...KASI TALKIN SAMA DIA!!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...

      Delete
    4. Cap Munge sekarang ini ibarat ,pesakit yg terlentang diatas katil dalam keadaan nazak,oleh pelbagai penyakit kronik, hanya bergantung kepada bantuan alat pernafasan untuk terus hidup. Sebelum PRU 14 ramai dah caklik but dan menjadi sampah bertaburan..sebab tak larat nak tengok muka singa mamak matdey helo kity si tua renta, tak payah cabut alat bantuan pernafasan pun dan terkulai layu...TALKIN ...dengan sendirinya!!!!!.Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
    5. Ya... Cap Mungil lagi Cantik dan Menggiurkan akan bangkit membinasakan keris tumpul & dacing purba ketinggalan zaman.

      Delete
    6. Ya...Cap bunga akan cement terus jubur hanyir si ayam tu bapok wak kojola kengkang.

      Delete
  15. Hahahaha... budin.. budin... xpe la budin.. kau dpt dedak tulis blog ni..

    ReplyDelete
  16. MR. J dapat jam tangan tissot juga ke? hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia dpt musang king aje tetapi ada ucapan khas, `Salam sayang dari Jason King'

      Delete
    2. Takkan dapat tissot setelah bermatian.menjilat mr j
      Kurang kurang dapat rolex hublot patek audemars piguet dgn bonsai zaman kerajaan ming
      Hadiah dari kepala bapak buat mr j

      Tak kan dia nk g tau
      Kan bro pjl

      Delete
    3. Saudara RATK, fikiran anda jauh ke hadapan. Takkanlah orang mcm J yang merupakan anak dedak (bezakan dengan anak didik) dapat hadiah yang biasa2 aje. Untuk penjilat tegar sepertinya mestilah sesuatu yv istimewa.

      Delete
    4. Bila kita dah biasa sebar fitnah dan cerita karut ia menjadi darah daging. Tidak rasa dosa sedikitpun. Mereka yg beri nasihat dan amaran dipermainkan. Sungguh kalau kita boleh lepaskan diri dari pukau kafir evengelis dan liberal ini, kita akan nampak jalan ini bawa kita ke jurang api.

      Delete
    5. Kehkehkeh bro pjl kawan tak fikir jauh kehadapan
      Klau kwan jadi mr j kawan letak jawatan jadi penjilat kalau tak dapat hublot big bang ker patek nautilus ker audemars piguet royal oak
      Di iringi bonsai zaman dinasti ming ker paling koman bonsai mao tse tung haha berbaloi kena bahan bertan tan dari pakatan
      Hehe motivasi mr j pun dedak kan
      Takat jam tissot ngan anak pokok musang king masih apperantis lagi

      Delete
    6. Bila otak sudah tersumbat dapat elaun rm5000 sebulan pun dia sanggup mati kerana umno.
      Berjuang siang malam dgn pena melawan sukarelawan PH.
      Bos yg dapat untung rm100k sebulan sedap tidur dgn bini muda.
      bodoh nya manusia ini.

      Delete
    7. Begitulah RATK dan Anon 1452, kita hanya nampak habuan dunia depan mata. Tak terjangkau akal bahwa ada yg juangkan agama dan bangsa. Ada yg beri peringatan supaya Islam dan Melayu tidak sesal di masa depan. Apakah yg menyebabkan fikiran kita tak boleh langkau habuan dunia? Adakah kerana begitu budaya pembangkang?

      Delete
    8. Mr. J , siapa yang menyebar fitnah dan cerita karut ???

      Saya yakin ramai atau hamper keselurohan disini tidak di pukau olih kafir evangelis dan liberal . Kami bukannya terdiri dari species Mak badak yang terbukti "menderam" dengan menggunakan para bomoh dari belentara di Kuala Pilah sehingga tukang jampi dari India .

      Delete
    9. Haha kawan tak rasa ko buat keje meraban kat tmpat budin ni bukan untuk dapat habuan dunia

      Kalau kau buat gak rasa sia sia keje ko
      Dapat maki hamun
      Ingat mr j setiap kata adalah doa tak kena pada ko kena kat anak bini ko atau keluarga ko instead

      So muhasabah diri ko
      Audit diri ko yg ada mba
      Tapi untuk keje yg ko buat skarang nie tanpa habuan dunia
      Ko dapat caci maki dari kitaowg?
      Tak patut betul kepala bapak biarkan mr j tanpa habuan dunia

      Rakan rakan pakatan mari kita bersolidariti
      Untuk mendesak kepala bapak memberi habuan yang setimpal dgn sumbangan mr j kepada kepala bapak

      Kesian dia

      Jgn sedih mr j
      LAWAN TETAP LAWAN

      HIDUP MR J

      Delete
  17. Mr J dapat JAMBAN je

    ReplyDelete
  18. Tahap korupsi yg tertinggi dan terhebat didunia. Mana2 negara tak bole lwn.

    ReplyDelete
  19. Pantun 2 kerat untuk pemilik jam Tissot

    Sebelum PRU14 Najib tabur dedak..
    Selepas PRU14 Najib jadi perompak..

    Keh..keh..keh..keh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tabur dedak jam Tissot/
      Dah agak Najib Takottt.

      Delete
  20. Selain dari Geng Najib yang "tertangkap" dengan cerita dongeng dia berkenaan taklimat khas PAU di kampong dia ,Musang King ini adalah satu topic yang agak panas kebelakangan ini .

    Pemberian anak musang king olih "Kepala Bapak Kau" pada PAU yang baru berlalu ini tidaklah mengherankan . Najib hanya mengambil saranan dari duta baru China ,Bai Tian, agar rakyat berhenti membuat bising tentang harga musang king .

    Sebaliknya Bai Tian menyatakan " don't complain about prices , grow more durian " . Itulah yang "Kepala Bapak Kau" lakukan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak pokok Musang King sponsored by Geng Najib. Semua free. Tender tertutup.

      Keh..keh..keh..keh..

      Delete
  21. Itu BUKAN Jam.
    Itu Gari Taat , yg berjenama TISSOT,siap bertatah wajah Raja Wali Melayu, Emperor Jubbo Klepeto Razako II.
    Penerima2 dari kalangan Cult Melayu Extreme penganut Islam Songsang sudahpun baiah darah. Malah sudah sanggup telan racun berjemaah.
    Duitlah Teuku !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai2 umno di kawasan dan cwgn kampong2 sila makan kangkong je ye......
      ikut mcm hang tuah buat, pegang gulai kangkong,angkat tinggi,juntaikan,mata beliakkan ke atas,sambil bayangkan wajah2 puteri umno,pelan2 masukan ke mulut, anda akan capai orgams / klimeks.....cuba lah.....

      Delete
  22. Pemimpin masa depan UMNO yg ada.
    1. Nazri aziz 2.Noh Udang,3.fuad Zakarc
    4. Jamal Jamban,5.Azwan Ali,6.Ahmad GST
    7. Bung Mokhtar,Azalina Tom boy,8.Lembu Kondo. 9.Hasan cap Ayam,10.Rani kulop,mereka ini adalah orang melayu islam dan layakjadi perdana menteri Malaysia ,menteri besar,pilih lah mana mana demi mada depan negara yg lebih gemilang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak usah panggil "pemimpin" lah....langsung tak layak.

      Delete
    2. Tolong jgn pisahkan Azwan Ali dgn Azalina Othman, tak lengkap nanti regu LGBT umno, , tak gitu, Kejora, kan..kan..kan.....???

      Delete
    3. Haha double a team
      Sorang kepit telur
      Sowg cat dinding kena lah tu

      Delete
  23. aiii.....tak melawan pun cai2 umpornok paspork ni,
    dah kiok semua kene sembelih ke ngan jebon? or dah kene suck dek sundel bolong jamilah? or dah kene sumbat dlm anus kerjora? oooooo dH tertimbos taek jo lo ngan kencing GN ghope nye......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengah sibuk tanam pokok Musang King rasuah. Mungkin melaram nak tayang Tissot rasuah.

      Keh..keh..keh..kehhh..

      Delete
  24. ha...ha..ha..

    lembu-lembu pawah di hadiahkan dgn pelbagai DEDAK...

    TENTULAH MEREKA TAK MENYONDOL TUANnya dan MAK BADAK!!!!

    Mooo...mooooooo....mooooooooooo..ekkkkk KENYANG..

    ReplyDelete
  25. Nor Hayati Mohd Yussoff:
    TANAH AIR YANG TERGADAI

    .
    Perjanjian Bangkok 1909...108 tahun dulu banyak Tanah Melayu terlepas kepada Siam.

    Kelantan hilang Tak Bai, Kedah hilang Satun, Pulau Tarutao dan Wilayah Sadao, Perlis hilang Wilayah Pujo.

    1965.....kita kehilangan Singapura.
    2008.....kita kehilangan Pulau Batu Puteh
    2011.....kita kehilangan Stesen KTM, Tanjong Pagar

    Dan sekarang kita tidak hilang tanah kerana politik ataupun kerana perang...tapi kita jual.
    Jual tanah sendiri ibaratkan kita menjual maruah bangsa kita.

    Kita jual tanah TUDM Sg.Besi....
    Kita jual tanah atas alasan pembangunan di Forest City... hak kekal.
    Kita jual syarikat dan aset strategik negara kepada negara asing.

    Kali ini kita dipaksa untuk menjual syarikat automotif nasional yang kita bangunkan daripada keringat dan darah anak bangsa kita...jual kepada bangsa asing... mungkin China.@ Org putih

    Katanya kepentingan Proton di Tanjung Malim.
    Dan untuk makluman Proton Tanjung Malim ada 1,500 ekar tanah di Proton City milik Proton.

    Betullah kata orang...kita menumpang di tanah sendiri.

    Teringat kisah saudara Palestinkita... walaupun ditawarkan cek kosong, untuk diisikan sendiri jumlah yang mereka mahu, tidak sekali tanah sekangkang kera mereka lepaskan kepada Israel.

    Tapi kita...??

    Tahukah..?

    Pemimpin muslim terakhir di Andalusia (Sepanyol), Abdillah Muhammad Al Ahmar, keluar dari istana kerajaan dengan hina. Pada malam itu, Andalusia telah jatuh ke tangan kerajaan Katolik setelah berada di bawah kekuasaan Islam selama lebih dari 800 tahun. Dia tinggalkan istana dengan hati yang pilu. Dadanya sesak.

    Sebaik sampai di sebuah bukit yang cukup tinggi, dari sana ia memandang Istana Al Hambra. Dia menangis tersedu-sedu hingga janggutnya basah kuyup dengan air mata. 

    Melihat hal itu, ibunya berkata, "Menangislah! Menangislah seperti perempuan! Kerana kau tidak mampu menjaga kerajaanmu seperti laki-laki perkasa!"

    Kekuasaan Islam berakhir di Andalusia. Sejak itu, belum pernah bangkit lagi kecemerlangan itu. Umat Islam di sana diberi pilihan; Masuk Kristian, dibunuh atau diusir.

    Tahu apa penyebab jatuhnya Andalusia ?

    1. Cinta dunia
    2. Meninggalkan dakwah dan jihad
    3. Bergelumang dengan perkara-perkara dosa
    4. Menyerahkan urusan bukan pada ahlinya
    5. Jahil agama

    Bayangkan jika negara kita nanti telah jatuh total ke tangan orang kafir, ketika itu barulah pemuda-pemuda Islam akan menangis... dan ibu2 mereka berkata,

    "Menangislah seperti perempuan! engkau tidak menjaga negara ini sebagaimana seorang laki2 perkasa!"

    Maka bersiaplah wahai pemuda Islam.
    Pelajari baik-baik 5 faktor di atas. Ambillah iktibar. Jangan lagi leka dengan seronok dunia; game, lepak, FB yang sia-sia, suka buang masa tanpa aktiviti yang berguna, selesa dengan bantuan orang lain dan sebagainya... Faktor kejatuhan itu akan berulang & selalu sama.

    Wahai ibu & ayah bendunglah anak-anak mudamu, bentuklah mereka, bantulah mereka menjadi muslim mukmin yang berguna.

    Wahai ibu, wahai ayah, wahai anak-anak muda, Jika kamu tidak dapat menjadi garam yang dapat menjaga daging, jangan pula menjadi ulat yg merosakkannya.
    Kalau kamu tidak dapat menjadi pejuang, jangan pula menjadi pengkhianat(penipu, pencuri, perasuah, pemecah amanah, penagih dan sebagainya)

    Wallahul musta'an

    #kongsi laa ya, saham akhirat... walaupun kita dah meninggal tapi orang2 lain share@ambil pengajaran dari kisah ni, kita tetap peroleh pahala.

    HIDUP UMNO !!
    TAK MAMPOS2, EMPEROR JUBBO KLEPETO AL RAZAQI II.
    DUILAH TEUKU !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. moooooooooooo...moooooooooooooo...mooooooooooo

      lembu-lembu hanya tahu mengemooooooooooooooooo...
      mereka tak kesahpun kandang mereka penuh dengan Najis...
      mooooooooooooooooooooooooo...

      Delete
    2. Begitulah manusia campuradukan kebatilan dengan kebenaran dan sembunyikan sebahagian kebenaran. Hanya untuk kuatkan hujjah yg batil. Hakikatnya kalau PRU 14 PH menang maka kita sebenarnya dah jual kuasa dan pemerintahan kepada kafir evengelis dan liberal. Bermulalah era Cina kuasai politik melalui proxy. Tergadailah bangsa dan agama. Malang sebahagian Melayu didodoi dengan cerita karut dan dongeng tentang kehebatan PH. Hakikatnya PH adalah pakatan caca marba yg tiada pimpinan dan halatuju untuk rakyat. Yg ada hanya kafir yg selindung disebalik Melayu yg sanggup khianati agama dan bangsa untuk secebis kuasa politik.

      Delete
    3. J, ko join meeting politburo komdrad2 kita kt Hotel Istana baru ni. Cerciter la sket. TV3 ni pun satu, citer la sket2, makcik pun nk tau minit2 yg selain modul perang minda MAO tuu. Citer ekkk, J?

      Delete
    4. Tanah hilang ini kerja siapa?
      Wahai rakyat malaysia yang waras akal fikiran......masih percaya lagikah kepada pemimpin saperti ini?
      Fikir lah sabelum terlambat.

      Delete
    5. Tanah mana yg hilang? Percayalah cerita fitnah dan karut pembangkang. Kuasa atas tanah tetap milik negara. Ramai org Malaysia dan Melayu beli rumah dan tanah di UK dan Australia. Apakah Malaysia dah kuasai UK dan Australia? Atau Melayu dah ambil alih politik kedua negara? Inilah antara cerita karut marut yg disebar untuk bodohkan mereka yg jadi penganut pembangkang. Lumrah kini di dunia rakyat suatu negara beli hartanah di negara asing. Pembelian hartanah tidak lupuskan ke daulatan negara ke atas hartanah tersebut.

      Delete
    6. Mr. J , tiada takrifkan yang sesuai bagi kamu ...sama ada kamu bodoh bangang atau berotak beku yang kronik .

      Modus operandi pembelian harta sama ada Tanah atau rumah di UK dan Australia itu tidak sama dan jauh berbedza dengan apa yang kerajaan Najib buat .

      Australia dan UK tidak menjual secara "en~bloc" .

      Apa yang terjadi keatas entity pelabuhan di Sri lanka besar kemungkinan akan juga menimpa pembangunan Forest City dan MCKIP di Kuantan .

      Apabila kerajaan Sri lanka gagal membayar kos pembangunan pelabuhan dia , pelabuhan itu telah di pajak gadai kepada syarikat China selama 99 tahun . Maknanya ia masih leasehold bukannya freehold .

      Syarikat China itu telah membina tembok keatas kawasan seluas 400 ekar sekeliling pelabuhan itu serta mendirikan imegresen check point . Ini memberi laluan kepada pendatang China memasuki kawasan pelabuhan itu tanpa perlu visa Sri Lanka . Dalam erti kata lain , kawasan pelabuhan itu adalah " China sovereign land " untuk tempoh 99 tahun .

      Dengan status freehold dan bukannya leasehold saperti yang di katakan olih " Kepala Bapak Kau " , ada ke tidak kemungkinan apa yang berlaku keatas pelabuhan Sri Lanka menimpa Forest City juga MCKIP ??

      Delete
    7. Macam macam senario karut yg direka untuk burukkan projek. Sendiri gadai agama dan bangsa pada kafir. TDM yg desperate hendak jatuhkan DSN terpaksa serah diri dan maruah pada LKS di pejabat DAP. Siap minta ampun maaf pada kafir. Pada Sultan tunjuk takbur dan biadap. Wake up Pak Diny. Jangan gadaikan semua kerana ikut nafsu akibat hasutan.

      Delete
    8. Saya bukan bercerita karut marut Mr. J ,

      Saya pernah kesana Mr. J . Rakyat Sri lanka sendiri tidak di benarkan masuk kecuali mempunyai pas khas .

      Kerana untuk memasuki kawasan itu ibarat melalui check point di KLIA . Untuk bukan penduduk Sri Lanka , perlu ada passport .

      Mr. J , saya tidak bawa fakta karut marut di sini . Saya tidak bergantung hidup kepada mana2 pihak . Saya sudah termasuk kelompok warga "semi~retired" . Bukan nak cakap besar atau takbur , dengan apa yang saya ada , cukup untuk meneruskan hidup mungkin 50 tahun lagi , insyaalah .

      Delete
    9. Mr Jho Jamban ni pun kafur. Jadi janganlah berpura pura marah evengelis.kah DAP kafir lah. Yang kepala bapak kau bagi komisen banyak pada Goldman apahal, yang hendak menyumbang kepada ekonomi Amerika evengelis dan yahudi apahal,yang berpakat dengan Cina kafir Jho Low mengklepet duit rakyat apahal,yang masih sayang MCA,GERAKAN,MIC,Parti di Sabah dan Sarawak jadi sekutu Umporno, Tak dengar kamu marah kepala bapak AH MO1 kau. Tulah manusia Munafik Al Kafir of the highest degree kamu lah Mr J Al Jho Low babi anak sundal,manusia durjana,pengkhianat bangsa,agama dan negara. Kaki belit,putar seribu alam.
      Pttuuiiiiiiiiiiiiii khiak phuuuiii

      Delete
  26. Tuan Budin, entry tuan ketinggalan fakta rupanya.

    Sebenarnya jam yang Tissot dihadiahkan oleh Najib itu telah dibuktikan sbg jam palsu.

    Maka di atas tambahan kpd budaya rasuah kebendaan yang diamalkan oleh UmNo-Najib ialah fakta bahawa :-

    1. UmNo adalah parti yang penuh kepalsuan hatta jam hadiah pun diberikan yang palsu. Maka segala perjuangan alif ba ta yang mereka laung-laungkan adalah palsu semata-mata. Hakikatnya perjuangan mereka adalah untuk kebendaan diri sendiri semata-mata.

    2. UmNo sedang memberi mesej yang salah kepada seluruh dunia perniagaan antarabangsa. UmNo sbg parti pemerintah telah menunjukkan sikap mereka menyokong pembuatan dan penjualan barang-barang tiruan di dalam negara ini. Bayangkan apa akan jadi kepada Malaysia apabila syarikat2 gergasi dengan produk-produk asli terbaik daripada syarikat handphone, barangan elektrik dan elektronik, pakaian dan 1001 produk yang lain memutuskan untuk tidak lagi memasarkan barang-barang mereka di Malaysia disebabkan kerajaan Malaysia bukan saja meeompuqk rakyat sendiri bahkan juga menjadi pencetak rompak kepada jenama-jenama antarabangsa.

    Tamak dan bodoh adalah resepi kehancuran sebuah entiti. UmNo benar-benar mahu menghancurkan negara ini dari segala sudut.

    Semoga Malaysia ini selamat dari kehancuran dan UmNo yang hancur disebabkan perbuatan mereka sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. THE DECEIT OF UMNO & PAS:
      We feel no secure in our own land.
      We pray five times daily seeking refuge to Almighty Allah but umno is our only saviour, they claimed.
      we have democracy but favours only loyalty & some royalty.

      Delete
    2. Elolah LEMBU LEMBU DAPAT JAM PALSU.
      Kalau akal dia waras takkan semacam lembu yang tahu berfikir.

      Delete
  27. helo.. ni ruu355 apa cita?

    klu tk buat nnti jadi kapir semua.

    ini isu besar tau

    ReplyDelete
  28. "dengan gst.. harga musang king, tissot akan turun"

    "saya ulangi harga semua tu akan turun"


    ReplyDelete
  29. Buat pertama kalinya,muslimah PAS kat opis aku menghadiri PAU 2017 baru2 ni.Bawa balik kalender 2018 ada muka King of Cash is King.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muslimah pas pun pi pau??

      Delete
    2. Bapak (Umno),dah konkek dgn ANAK sendiri Pas (Ms Eddy).
      Gabubgan JIJIK TAK ADA TANDING Lagi daah NEHHH?

      Delete
  30. Antara musang king jam tangan tissot dan sayur kangkong
    Sayur kangkonglah yg rakyat telan sebab harganya murah
    Di teratak usang pok Jeng ngesot ke dapurnya yg lompong
    Akurilah wahai wakil rakyat, keadaan ini semakin parah

    Si Kejora kengkang pemantun longkang tetap kami kenang
    Umpat keji hinaan nya pada Tun Mahathir mmg tak lekang
    Tetapi sekarang pantunnya hilang sudah tidak bertandang
    Alhamdulillah petunjuk dariNYA moga Kejora terus pegang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah kena marah la tu kejora dek puad zakar tu..buat pantun bodoh bodoh je manjang.sia2 katenyer puad

      Delete
  31. Memang amat2 malang sekali, di zaman canggih IT ni, rupa2nya perasaan dengki, cemburu dan hasad masih tebal bersarang dalam jiwa bani melayu. Hanya semata2 mereka takdapat apa yang diperolehi oleh orang lain, maka dikutuk dan dihina pemimpin bagai nak rak..mcm nak runtuh langit ke 7.
    Apa salahnya kalau DSNR nak hadiahkan jam tangan dan benih durian tersebut, sebagai tanda ucapan terima kasih tak terhingga kerana kesetiaan dan susah payah mereka membela arti keramat tu. Jika dibandingkan dengan segala pengorbanan para perwakilan diperingkat bahgian dan cawangan masing2, tentunya tak ternilai dengan hadiah2 spt itu..tapi daripada takde langsung bentuk penghargaan, baiklah ada walaupun sedikit.
    Yang penting, bagi mereka it's the thought that counts...bukannya nilai pemberian tersebut.
    Budin oooi...kau jangan nampak ahli2 cap munge aje yang masih jadi perwakilan tu, tapi tak terfikir jugak ka bukan demua ahli2 UMNO yang masuk cap munge tu betul2 dah tinggalkan UMNO atau mereka hanyalah diarah untuk infliterate kedalam cap munge samaada di peringkat cawangan, bahagian maupun pimpinan tertinggi sebagai spy dan perisik UMNO dan menggodam cap munge dari dalam? Kau ingat semua ahli2 dan pimpinan cap munge tu berkenan sangat dengan Madey kutty, Din Pagoh dan Boboi Botak tu ke...yang masuk cap munge ni hampir majoritinya adalah mereka yang kecewa dan terpinggir dari Umno sebaab agenda petribadi mereka tak tercapai dalam parti keramat tu. Cth terbaik ialah Wak Suman dan Pak diny..yang melalak dan menempek siang malam kat blog Budin, meluahkan perasaan kecewa dan frust menonggeng mereka kerana perjuangan dalam UMNO dulu tak kesampaian hajat peribadi mereka.
    Tengok mcm Wak suman tu, dengan muka tak malu, masih lagi terkenang2 jaawtan pengerusi tetap bahagiannya dulu..mesti menyesal berguling2 dari JB hingga KL kerana diterajang keluar dari UMNo kerana masaalah disiplin yang kronik. Rasanya lagi bagus dia dikeluarkan..kalau tidak akan menjadi duri dalam daging bagi UMNO bhgnya..yang akan membusuk dan menjadi gangerine, lagi teruk jadinya bhg tu nanti.
    pada firasat saya, Pak diny ni malu2 kucing orangnya..dia berminat untuk menceburkan diri dalam UMNO, sbb tu lah menanya bagai nak rak tentang taklimat khas PAU di cawangan saya tu..tapi kerana terikut2 dengan gelagat Wak Suman, RATK dan dad, dia masih takdapat buat keputusan lagi..rasa malu pada bagidol2 tu masih menebal. Maaflah Pak..tolong betulkan jika firasat saya ni tersasar yee...
    Bolehlah disimpulkan, majoriti pengkomen dan cai2 PH di blog ini, satu ketika dulu adalah ahli dan penyokong tegar UMNO samaada di peringkat cawangan mahupun bahagian, ataupun diperingkat yg lebih tinggi lagi, tapi kerana kecewa dan berputus asa kerana agenda peribadi untuk kepentingan diri dan keluarga tak tercapai, lalu memberontak keluar dan jadi pembangkang kerajaan dan UMNO yang tegar...ngaku ajelah, tak payah malu2 beb!
    Sekurang2nya DSNR ada juga ingatan tulus ikhlas kepada penyokong2nya dalam PAU tu, dengan menghadiahkan barangan tersebut...ialah dia berpegang teguh teguh kepada kata2 hikmat..rezeki ni akan bertambah, jika kita rajin berkongsi dengan orang lain, jangan lokek.
    Perumpamaan ada mengatakan..yang banyak sama dilapah, yang sikit sama dicicah..inilah antara prinsip yang terus menjadikan parti keramat UMNO, masih releven. kekal utuh dan menjadi pilihan utama bani melayu di negara tercinta ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Edit sket GN,
      Yang byk 10% Geng Klepet lapah,
      Yg tulang siap disedut,TAEK, bubur kencing, nanah, sama2 dibagi pada Melayu pelahap.
      Jgn lupa semangkok keluar pintu tepi ke rumah Brahmin Eddy utk restu.

      Haaa, baru betul perumpamaan ko tu.

      Delete
    2. Yang kau pulak marah sangat dengan TDM kenapa? Aku rasa dulu kau pernah cuba menempel kat dia, tapi dia tak layan, sebab tu kau marah? Sekarang ni kau try pulak bodek Najib, sambil kata kau pekebun, untung2 najib bagi tanah. Betul tak? Kalau tak buat apa kau beriya2 membodek dia sampai ke tahap macam nak bercemolot? Kalau agakan aku salah, kau betulkanlah. Peace!!!!

      Delete
    3. PakJilat...cai yang menjilat tolor Madey Kutty sampai berkilat, ngalahkan Wak Suman pulak aku tengok kau ni. FYI..aku tak perlu mengampu dan membodek DSNR untuk mendapat tanah..yang ada kat aku sekaarng ni pun dah berpuluh2 ekar, dah macam tak terurus pulak gamaknya. Alhambdulillah..berkat menyimpan berdikit2 semasa muda dulu, dapatlah aku membeli tanah tersebut. Ini pun, bukan untuk aku aje, tapi untuk difaraidkan kepada anak cucu tercinta. Tidak ada seinci pun tanah aku ni merupakan anugerah atau kurniaan dari sesiapa pun, tapi dari hasil usaha penat lelah aku sekeluarga. Harap jawapan aku ni dapat memberi pencerahan kepada otak kau yang dah beku membatu tu yee !

      Delete
    4. Aisey man .... berkeliaran lagi rupanya kaki penipu cerita2 dongeng ini ..

      Hello Geng Najib , saya ada bertanyakan kepada kamu ...

      Pukul berapa taklimat khas PAU yang kamu hadiri tu di jalankan ???

      Malam tadi kamu terus menghilang sebaik saya ajukan soalan itu ..

      Saya adalah penunggu setia serta berkesabaran yang tiggi .. jadi saya masih menunggu jawapan dari kamu .

      Juga sampai kini , saya masih menunggu jawapan dari Mr. J keatas soalan mudah saya ...

      Berapa jumlah asset yang 1MDB masih ada ?

      Berapa lagi jumlah hutang yang di tanggung olih 1MDB ???

      Untuk memudahkan kerja dia , telah saya syorkan mejengok portal JASA ( jika Mr. J ni bukannya hamlau JASA ) . Banyak terdapat soalan serta jawapan yang di terbitkan olih JASA berkenaan skandal 1MDB ini ..

      Delete

    5. GN aku nak cadangkan kat kau..

      Anak pokok musang king yang Najib bagi pada semua perwakilan semasa PAU tu kau beli lah RM 10. Tak kan dia orang nak top-up RM 5 je. Malu lah..

      Dia orang pun nak tanam kat mana? Nak tanam kat kondominium, dah ada Lembu Ijat.

      Jadi kau tanamkan benih tu kat tanah kau yang berpuluh-puluh ekar .. Nanti dalam masa 5 tahun akan keluar lah cerita Musang King Najib telah berbuah di tanam oleh GN ..

      Delete
    6. Pak diny...saya boleh jawap soalan pak tu. tapi dengan syarat wak jawap dulu soalan saya kat posting @ 14.42 dulu tu...boleh?

      Delete
    7. GN jangan kecewa. Propaganda yang tak menjadi dan fitnah2 yang ditabur Umno bukan saja gagal di sini. Jika guna think tank yang berlumut sejak tahun 1960-an dan tak tukar2 walaupun dibekalkan I phone dan smartphone, apa yang boleh diharapkan? Sejak Malaysia terbentuk, hanya isu kaum dan agama yang jadi kempen Umno. Sedikit isu pembangunan. Tapi kini sebab bajet pun dah potong hampir 80% mengurus, yang untung hanya JPM, JASA dan PERMATA. Jadi tarrot cards untuk PRU14 hanya tinggal isu kaum dan agama. Lebih baik jika parti Umno berkubur sendiri. Sebab isu semasa yang mencekik rakyat kini, tak sama dengan isu yang mencekik Umno.

      Delete
    8. GN sendiri pun tak dapat beza hadiah dengan rasuah? Belum lagi Najib derma dan sedekah.

      Keh..keh..keh..kehhh...

      Delete
    9. Oooo....geng najib orang kaya ye?...tanah banyak ribu ribu ekar......duit dalam bank banyak juta juta..he.....he......
      Kodok naik junjung.....naik pandai tapi turun tak pandai....lalu terjung.....patah tengkok trus mampus....

      Delete
    10. Mengapa memberi jawapan dengan bersyarat pula ... kamu memang kaki yang suka berbohong serta mereka~reka cerita yang tidak ada .

      Kamu bertanyakan saya kisah kisah parti bunge ke , parti UMNO ke atau parti apa sekali pun ...saya tetap akan menjawap tiada kemampuan untuk menerangkannya,

      Sudah lebih 6 dekad saya wujud ..tidak pernah sekali kali saya menyertai mana2 parti . Mengundi memang saya lakukan sebagai memmenuhi kewajipan .

      Jadi , bagaimana saya nak menerangkan apa yang berlaku di dalam PPBM atau parti apa sekali pun kecuali dari apa yang dipertontonkan serta yang saya tonton , juga dari apa yang saya baca dan terbaca di berbagai sumber .

      Delete
  32. Suka sekali tengok gelagat pemuja pakatan Dap melepaskan perasaan disini.Dah tak tahu apa nak kata maka bersilih ganti lah para pemuja hantar komen.Segala macam maki hamun dan segala macam haiwan di zoo dilontarkan kepada najib dan kerajaan tapi rasa nya tak kemana tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka sekali tengok gelagat pemuja parti Komunis Umno tuang Taek melepaskan perasaan disini.Dah tak tahu apa nak kata maka bersilih ganti lah para pelesu pasir,a9,spam tah
      jaan PMOJASA hantar komen.Segala macam maki hamun dan segala macam haiwan di zoo dilontarkan kepada Tun dan PH tapi rasa nya tak kemana tu...
      Sikit lagi mamposlah Umnobnpas tu...dah smpai huruf N pun.
      Blog pro nereja pun dh ampos abeh, Tv pun dh 3 suku.

      Delete
    2. Anon1444 bukan suka sekali
      Tapi panas sekali hakikatnya

      Apa kerajaan umno ni kekal selama lama?
      Apa semua yg ada di bumi akan hancur akhirnya

      Hanya allah swt yg kekal

      Kita manusia lemah

      Delete
  33. Kelakar betul bila tengok mereka dari orang yang sama berulang-ulangan menghantar komen di blog ini dengan tujuan untuk meremeh dan menjenakakan PAU Umno yang padat dengan beribu peserta perwakilan sedangkan parti mereka sendiri yang di gembar-gemburkan sangat kuat dan hebat tapi AGM nya hanya dengan 12 orang kehadhiran.Entah nak ketawa atau nak sedih kah dengan gelagat puak-puak ni.Ikhlas kata macam katun saja lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aikkk, Pau talkin baru ni bukan rehersal Raja Lawak kah?
      Mana ada agenda melayu,rakyat apa semua? Semua sekitar syrvival Emperor Jubbi Klepto Al Razaqi dan konco2 kayo rayonya.

      1506, ko ni dah tak baca media Prrdana dah ker? Sampai apa satu tak tau, dtg tuang Taek kt sini.
      Ko nk ketja mcm komuniskenarajin lagi, nnt chairman Xi marah.

      Delete
    2. Mana tak ramai perwakilan dapat pokok musang king jam tissot siap party hedonisme lagi mengeletis akak umno berjoget macam baru kena cerai laki

      Delete
  34. Ramai orang2 melayu yang aku temui sangat2 kesal dengan apa yang diperkatakan oleh pemimpin2 melayu dalam PH kebelakangan ini. Mereka macam tak percaya...hanya kerana ingin mendapatkan sokongan politik dari kaum bukan melayu, sanggup mengeluarkan kenyataa2 yang ternyata menghina agama islam.
    Ternyata pengaruh evangelis, LGBT dan Atheisme semakin bertapak kukuh dalam PH dan ini sangat2 merusingkan kerana ternyata akan memberi kesan negatif yang sangat besar kepada islam sebagai rasmi Msia.
    Kenyataan Zaid Ibrahim yang memperlekehkan saranan oleh PPD Kuantan agar mewajibkan pelajar2 islam bersolat jemaah terlebih dahulu sebelum pulang ke rumah masing2 malah beliau menambah, solat hanyalah ritual agama semata2, tak lebih dari itu.
    Kita dapat lihat bagaimaan rosaknya pemikiran pemimpin2 melayu apabila mereka menjadi ahli DAP. Sudah tentu, ada doktrin khusus yang diwajibkan oleh DAP terhadap melayu islam yang join parti tersbut, kerana sebelum ini, tak kedengaran Zaid mengeluarkan kata2 biadap spt itu.
    TS Muhammad pun ada mendedahkan, langsung tidak dapat sebarang agenda memperkasa dan mempertabatkan islam serta bangsa melayu, dalam mesyuarat pimpinan tertinggi PH yang telah dihadirinya.Yang lebih diberikan perhatian hanyalah pluralisme, lGBT dan kesamarataan beragama.
    Ternyaat serangan2 pembangkang dan PH yang bertali arus terhadap DSNR dan UMNO adalah didalangi oleh puak2 evangelis dan kai feng jews, yang ternyata tidak senang dengan parti tu yang kuat mempertahankn dan memperjuangkan islam di negara ini. Mereka sedar, hanya UMNOlah yang menjadi benteng islam terakhir yang menghalang mereka dari menjadikan MSia sebagai negara mesra Pluralisme, LGBT dan Atheisme. Selama ini, mereka nampak peranan yang dimainkan oleh JAKIM dan jabatan2 agama negeri2 yang menentang kuat kebebasan berpesta arak, perjudian dan segala bentuk maksiat yang menjadi tunjang perjuangan PH.
    Jadi adalah menjadi satu kewajiban fardu kifayah untuk kita sebagai umat islam, memberi sokongan tidak berbelah bahagi kepada perjuangan DSNR dan UMNO untuk terus mempertahankan kemurnian islam dari terus pupus sedikit demi sedikit...demi kelangsungan islam dan bani melayu di negara tercinta ini !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi lah ramai orang Melayu,Cina India, Kadazan Bajau Melanau, Bugis, Jawa dll yg tunggu nk kasi lanyak UmnoBnPas yg SAH jadi talibarut Komunis.

      Good Riddance GN. Selagi ko keba masok sini, selagi itu ko tahu ko dipihak yg salah. Suka ko la. Dtg la lg.

      Delete
    2. Wau semangat geng najib nukil kali ini
      Tntu dapat pokok musang king jam tissot ngan rakan se aktiviti di pau tempoh hari

      Athies? Ramai rakyat malaysia jadi athies?
      Mana statistik ko?

      Jahil ngan athies tak sama geng najib
      Meraban nk cite masalah sosial
      Geli ketiak aku ko geletek

      Bodoh alang nk jadi cybertrooper
      Makin lahanat lah kepala bapak dibela kaum bodoh alang

      Delete
    3. RATK...raja aota taik kering...kau kan rajin mengadap lap top, takkan kau tak tengok video yang tular di internet baru2 ni. Telah diadakan satu perjumpaan besar2an pengikut dan pendokong atheisme, yang juga dihadiri pleh anak2 muda melayu..ynag kononnya berasa cool dan mengikut trend semasa. Dikhabarkan tak kurang dari 2000 orang yang menghadirinya, di sebuah hotel terkenal di ibu kota.
      Adalah dilaporakan, perjumpaan spt ini kerap diadakan ..dalam sebulan, adalah 2-3 kali. Tu baru di KL, tak tau lagi kegiatan mereka di seluruh selangor dan Penang dan juga di negeri2 lain yang diadakan secara tertutup dan sembunyi2, khususnya di kawasan2 perumahan eksklusif. Berkaitan statistik tu, tak payahlah aku nak dedahkan kat sini...takut kau terpewranjat king kong pulak...apa kata aku cadangkan kau semak sendiri di jabatan2 agama setiap negeri, khususnya di Selangor dan Penang yang menjadi hab terbesar gerakan ini...kaalu aku beritau pun takut2 kau tak caya dan kata aku buat cerita dongeng aje.
      Haaah..apa lagi nak tunggu2..cepat2lah dapatkan maklumat tu sendiri beb....jangan kato den tak payung yooo!

      Delete
    4. RATK ,, sekor ni yang bernama Geng Najib( bukan saya yang kata , Kepala Bapak Kau yang kata ) dah banyak kali membuktikan dia ni hanya seorang penyampai cerita2 dongeng sja .

      Delete
    5. Jabatan Agama lah bodoh .. asyik serbu bilik hotel. Ada statistik orang melayu murtad, buat tak tahu.

      Ya lah seronok terjah orang sedang asyik ... Tak payah berhujah.

      Dengan athies kena berhujah pasal Tuhan ...

      Delete
    6. Aloooo Pak Diny..perumpamaan ada mengatakan makan boleh sebarang makan, tapi cakap jangan sebarang cakap Pak...kerana pulut santan binasa, kerana mulut teruk badan binasa...tak gitu Pak?

      kihikioikioikhikioikkikioikhkioikiokioiki....

      Delete
    7. Ketua Bahagian Umno ada yang dah mengamok. Jaga2 macai Umno. Jangan over macam Mat Over.

      Keh..keh..kehhh..kehhh....

      Delete
    8. Patut lah Geng Najib makan dedak asalkan boleh makan..

      Nasihat untuk Geng Najib.. datang tak di suruh... pergi pergi sila lah berambos..

      Delete
    9. Dia datang nak divert isu jadi isu kaum & agama. Mana ada nak bincang jam Tissot? Duit cukai guna beli Tissot?

      Keh..keh..keh...kehhh...

      Delete
    10. 16.42... Bukan main marah lagi kau dengan Jabatan Agama. Apasal kau bengkek sangat ni haaah..akau agaklah mesti kau ada kenangan tak berapa elok dengan pegawai2 dia orang kan..ni mesti kes dulu kau pernah kantoi dengan dia orang masa wat projek kat bilik mana2 hotel tu kan...boleh beri pencerahan lebih lanjut beb?

      Delete
    11. Hello geng najib,
      Bulan ini bos ada tambah ot tak?
      Nampak beria benor mu!
      Dapat untung banyak jual kueh kat pwtc minggu lepas?

      Delete
    12. Geng najib @ 16:50

      Fahamlah saya makna peribahasa itu ....bijak kamu .

      Orang2 dahulu pun ada berkata ' terlajak perahu bolih di undur , terlajak kata .......'

      Geng Najib , I'm just trying to proof that you are a liar . You lied in many things you wrote in this blog .

      To proof it is not neither that intricate nor delicate compared to manoeuvring my corporate life .

      Delete
  35. sembang tanya hotel2 buat apa? yg hotel kat hong kong dgn baki tu pehal, diam take cover saja. Oops lupa, kalau geng kAristokaratlepto dgn geng Brahmin buat ianya menjadi Halaluya Toiyiban.
    Sudah2, blk pasai topik Gari Tissottipu tu. best la topik ni Tuan Budin, mcm ada makhlok naik suhu otak pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok karangan GN, blogger Budin pun jeles tau. Lagi berjela2 panjangnya dah macam blog dia sendiri, dan overshadow pula isu blog. Sampai Tissot pun tak ada nak komen, terutamanya daripada penyokong Najib yang tak hadir ke PWTC. Takkan tak rasa dipinggirkan dan tak dihargai? Mungkin sebab itu ada yang terpaksa bagitahu Jam Tissot itu pirate daripada tempahan Internet. Tahan hanya 2 tahun sahaja. Rugilah tempah dengan nama dan kata2 hanya tahan 2 tahun.

      Delete
  36. Tular berita, blogger Milosuam yang mula2 memviralkan mengenai rasuah DS Khaled Nordin, MB Johor yang kononnya berjumlah berjuta2 RM tu, telah dilanjutkan tempoh remannya oleh pihak SPRM Johor.
    Milosuam telah ditahan kerana membocorkan kenyataan saksi SPRM berkaitan skandal hartanah Johor. Lapoeran penyiasatan yang bertaraf sulit aadlah tertaluk epada OSA dan tentunya bukan untuk didedahkan sesuka hati. Apatah lagi, penyiasatan maasih berjaaln dan belum selesai lagi..jadi adalah sangat2 tidak adil untuk kita menjatuhkan hukum tanpa tau hujung pangkal kes ini.
    Sewajarnya, kita sebagai rakyat Msia yang waras dan menjunjung penuh kedaulatan undang2, memberikan ruang dan peluang yang seluas2nya kepaad badan profesional spt SPRM menjalankan tugas mereka dengan telus dan adil, tanpa sebaarng gangguan dari pihak2 yang berkepentingan.
    Kita tentu tak mahu apa yang berlaku kepada Pizi, yang sentiasa saja mendedahkan isu2 panas, yang didakwanya dari sumber2 sahih dan boleh dipercayai, tapi ternyata hanyalah fitnah dan spin semata2...terjadi juga pada Milosuam. Tengok apa yang berlaku pada Pizi, dia mengaku sendiri bagaimana dia terpaksa menghabiskan masa antara3-4 hari seminggu memanjat tangga mahkamah untuk menjawab dan mempertahankan diri saman2 fitnahnya terhadap individu2 yang cuba diaibkannya tu. Baru2 ni pun, dia menerima ancaman saman dari DSRD berkaitan isu PICO tu.
    Kesimpulannya..jangan tularkan sesuatu isu yang kita tak pasti kebenaran dan kesahihannya..ambillah masa untuk merujuk kepada sumber2 yang sahih dan berotoriti, barulah kita terselamat dari sebarang malapetaka, spt yang diterima oleh Pizi.
    Dalam kes hartanaha Johor tu, aku pun dah cuba masuk ke laman dedahBNJohor yang dikatkan ada laporan siasatan penuh SPRM terhadap saksi dan pemberi maklumat, tapi telah dipadamkan..ini menunjukkan apa yang didedahkan tu adalah palsu dan tak sahih sama sekali, sbb tu lah ia telah dipadamkan oleh adminnya. Mungkin ini boleh menjadi pengajaran dan sempadan kepaad Budin jugak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapa perlu di OSA serta di padamkan ????

      Delete
    2. Aikk,nak lari tajuk lago.
      GN,
      sedarlah ko tu terpaksa atau dipaksa masok sini.

      Semua tau tau PMO keluar duit BANYAK2 wang rakyat,kemudian agih SiKIT2 pada Jasa dan KADANG2 pd pelesupasir,A9 ,SPAM dsb.

      Kita tau tak ada 'eyeball' kat media2 UMNOBNpAS atas sebab diskusi tak ada terus. Disini diskusinya Telus. Blog mana pun ada tuan.
      Jgn buat Sarip Dol langgar tak beeadab. Ko ni melayu kah? Islam kah kp ni GN.
      Ok, sambu g topik GARI TISSITTIPU, bertatah wajah KingJubboKlepeto al Razaqi II.
      Boleh? Belajar2 sikit dengar suara ramai,nnt lepaa pRU ko senang. Ko bodo kuat ekk?

      Delete
    3. 18.16...Aku dah berikan penerangan panjang lebar berkaitan pemberian jam tangan dan benih pokok durian tu kat posting @ 14.42..apasal ..kau tak baca ke badigol betullah kau ni...takdenya aku nak lari dari tajuk atau alihkan tiang gol beb ...aparahhh.. tulah dulu masa kecik2, degil.. tak nak dengar cakap orang, bila dah besar nyusahkan kaum pulak!

      Delete
  37. malaysians need leaders who concern about correct process in every aspect possible. period. we all must learn well and move on.

    ReplyDelete
  38. Berita baik untuk seluruh rakyat Msia yang cintakan kebenaran. Jam 1.40 tadi, 4 orang pegaawi polis telah datang ke pejabat Yaaysan Kepimpinan Perdana untuk merakam kenyataan dari Madey berkaitan Kes kerugian Forex masa rejimnya dulu tu.
    Ia adalah susulan dari laporan polis yang dibuat oleh RCI yang bersidang untuk menyiasat kerugian BNM dalam tahun 1990an dulu. Awal bulan ini, satu task force khas PDRM telah ditubuhkan untuk menyiasat secara terperinci laporan lengkap yang telah diserahkan oleh RCI kepada mereka. PDRM akan menyiasat segala salahlaku jenyah kewangan, penipuan dan lain2 jenayah yang berkaitan dengannya.
    Mereka2 yang disiaast termasuklah ahli2 lembaga pengarah BNM waktu tu, Madey serta nuar KS yang merupakan menteri kewangan ketika itu. Pastinya, dengan siasatan yang telus serta terperinci ini akan mendedahkan dalang sebenar dalam kerugian hampir 100 billion nilai matawang sekarang.
    Sudah terbayang hari2 terakhir Madey dan konco2nya..kini mereka tak mampu lari lagi kerana semua avenue2 untuk mereka sudah tertutup..pusing, spin, nafi macam mana pun , takkan terlepas dari the long hands of the law.
    Kalau daulu, semasa berkuasa dan bergelar PM, memanglah boleh arahkan untuk tutup siasatan atau sweep under the carpet..tapi sekarang..sori lah, tak jalan punya.
    Yang Rakyat Msia tunggu2 ialah, penyamun dan penyangak matawang FOREX ni dibawa ke muka pengadilan dan dijatuhi hukuman yang setimpal jika terbukti bersalah. Takkan nak lepaskan begitu saja..tak kiralah samaada dia mantan PM ke apa ke...nobody is above the law in this country...period!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya si bugis is above the law...pengamal undang2 semuanya melutut di tapak kaki si najib keramat hidup tu..

      Delete
    2. No no no!!!! No way men 1936,
      rm2.6bilion masuk akaun MO1 @ PM Najib - jelas

      ini pasti sekoran pendedahan TDM pntdbirn Najib hanguskan lagi rm160bilion BNM main FOREX nih - haramjadah, org dia korek yg dia buat sembunyikan! puaka sundel bolong jelangkong jembalang tanah MO1 n geng najis nihhh!!!!!!

      Delete
    3. HAPAAAA?..... rm160bilion hangos lagi ditangan PM Najib??????????????????????????????
      Ramalan Idris Jala menteri di Jabatan Perdana Menteri , Malaysia akan bankrupt menjelang 2019 menghampiri kenyataannya.......

      Haposkan MO1 @ PM Najib umnopornoBnpaspork
      SELAMATKAN MALAYSIA - UNDILAH PAKATAN HARAPAN

      Delete
  39. Apabila PH memerintah nanti insyaallah, mereka yang menerima jam tangan tissot dari PM Najib @ MO1 @ Kleptokrat ini adalah orang-orang yang akan dikerat tangan kerana bersubahat dengan pencuri nombor satu dunia. Anak pokok musang king itu pula boleh disula masuk kedalam bxxtxt mereka kerana khianat terhadap bangsa Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setiap kali PAU setiap perwakilan yang berucap akan berlumba lumba menonjolkan diri memuji anak pak razak.mcm2 gelaran di panggil anak pak razak sekor tu.pejuang islam moden lah,panglima bugis lah,keramat hidup lah,bapa pengangkutan moden lah,panglima perang islam lah....zaman tun m takda istilah bodek membodek memuji pemimpin keterlaluan dan taksub melampau melebihi segalanya

      Delete
  40. woiii geng najib,
    kalo dah beranak bercucu otak atok masih macam lembu baik ko kawan dgn lembu lagibaik lahhhhhh, kalau pun ko lembu kondo kak ijat, sama je ,lembu tetap lembu.....siap2 je le, lepas PRU14 ni Pakatan Harapan menang, lembu kondo ke, lembu pawah ke , lembu brahmin ke,kami kasi korban buat kenduri kesyukuran.

    Ko salahkan PH pasal org islam murtadlah, evenglislah, libralismalah, pluralismalah, maksiatlah, judilah, pesta araklah bla bla bla.....kat sini lah bangang nya ko, ko ingat tu semua baru jadi hari ni ke? ko kata dah bercucu, mmg atok bahalol ko ni. selama ko kongkek bini ko dpt anak dpt cucu bukan ke KERA2jaan umnoBn yg perintah kita. Kita mati3 tak bagi pembangkang memerintah konon takut jadi macam5 di atas tu lah, tup2 dah jadi pon. Umno yg kata bela bangsa dan agama selama 69 tahun perintah dok biar je sume tu terjadi, sbb nak tumpang sekaki!!!apa kejadah nak bagi memerintah lagi?

    Selamat MENINGGAL lah umno dlm PRU14 nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 19.37...Fulamaak, bukan main lagi bagidol, samdol, dodol ni mengamuk sakan mcm orang gila talak pulak yee...sabar2, bawak mengucap banyak2..jangan marah, kita bincang baik2..bolehkan?
      Aku rasa kau ni kau ni dah terkenan badi lembu kot, sbb tu lah menyondol macam babi tunggal kehilangan ibu. Bukan aku yang cakap Selangor dan Penang ni jadi pusat pembiakan benda2 tu, tapi kajian yang telah dijalankan oleh banyak Ngo2 non partisan. Dah memang terbukti, sejak PH memerintah negeri2 tu, maksiat2 dan benda2 yang tak masuk akal tu makin menjadi2. Kalau bandingkan dengan pemerintahan BN dulu, langsung tak dengar LGBT, pluralisme, judi, arak dan maksiat mcm ni berleluasa..kalau ada pun hanya dijalankan secara tersembunyi dan kecil2an...tapi sekarang, kerajaan kedua2 negeri tu memberi lampu hijau dan menggalakkan, siap dipermudahkan lesen2 untuk pusat2 judi dan maksiat ini beroperasi...hingga dikatakan lebih mudah untuk memohon lesen membuka pusat2 ni berbanding menjalankan gerai kecil2an menjual goreng pisang dan nasi lemak. Tak caya...kau buatlah tinjauan di sekitar Selangor dan Penang dan dengarlah segala rintihan makcik2 yang mencari makan secara kecil2an tersebut.
      Ini amat berbeza dengan apa yang berlaku di negeri2 lain...nak dapatkan lesen untuk buka pusat2 perjudian dan maksiat ni begitu ketat saringannya oleh PBT..kalau dalam setahun tu nak dapat 2 kelulusan tu memang perit sangatlah.
      Inilah perbezaan mentaliti pentadbiran antara negeri2 di bawah PH dan BN..ibrat antara langit dan bumi bezanya.
      Aku rasa kau ni budak ingusan yang cap jari pun belum kering..memanglah terlalu terikut2 dengan emosi yang tak terkawal..apatah lagi jika otak dan jiwa kau tu dah sarat dengan fitnah dan hasutan berterusan oleh Pizi, Madey dan pimpinan2 PH yg sewaktu dengannya. Sebab tulah, hanya caacian, makian dan carutan saja yang keluar dari mulut kau yg lebih busuk dari longkang tu. Ia juga secara tak langsung menggambarkan didikan dan asuhan yang telah diberikan oleh mak bapak kau selama ini...dan pastinya, ini juga hasil yang kau perolehi sejak terpengaruh dan taksub dengan PH...ngaku ajelah, tak payah malu2...orang kampung semua dah tau beb!

      Delete
    2. Meroyanlah kamu selagi bolih .

      Delete
    3. Meroyan panjang2 kena buka blog sendiri GN. Tuan rumah dah bagi isu kau merepek entah apa kebenda. Cuba ulas pasal Tissot palsu ni. Takkan aayik nak keluar tajuk? Ini meroyan terlebih namanyer.

      Delete
  41. Tahun 2050,
    TISSOTSTAN, sebuah negara dipenuhi Durian Musang King, dgn sungai mengalir racun.
    Emperor JubboKlepto alRazaki II memerintah dgn penuh rakus.
    Export utama negara ini adalah Isi Kucing berperisa soya manis,bersalut lemak khinzir belantara.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...