Friday, 22 December 2017

BENARKAH HADI TIDAK HADIR KERANA BERKHUTBAH DI MASJID RUSILA?


Presiden Pas, Hadi Awang yang nama dan gambarnya sudah disebarkan  secara meluas serta digembar-gemburkan akan hadir dalam Himpunan Solidariti Baitulmaqdis bersama Perdana Menteri, Najib Razak di Masjid Putra, Putrajaya selepas solat Jumaat hari ini, akhirnya tidak muncul dalam program tersebut.


Hadi sebaliknya hanya diwakili oleh anaknya, Khalil Hadi yang juga Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat.


Dalam hal ini, agak menghairankan juga mengapa Hadi tidak mahu dirinya diwakilkan oleh Timbalan Presiden, Naib Presiden, Setiausaha Agung, Ketua Penerangan atau lain-lain penjawat kanan dalam Pas?


Mengapa mesti anaknya mewakili beliau, sedangkan yang hadir di pihak UMNO dan kerajaan ialah Najib, Zahid Hamidi dan beberapa menteri?


Yang lebih menarik, sudahlah Hadi tidak hadir, tiada seorang pun pemimpin  Pas lain turut serta, malah ahli-ahli Pas juga boleh dikatakan tidak ramai yang hadir dalam himpunan tersebut.

Difahamkan ketidakhadiran Hadi hanya disebabkan beliau menyampaikan khutbah Jumaat di Masjid Rusila,  Marang, Terengganu.


Jika berkhutbah di Masjid Rusila merupakan alasan ketidakhadiran Hadi, sedangkan perkara itu hampir setiap minggu dilakukannya, apakah tidak boleh beliau menguzurkan dirinya sekali-sekala demi untuk Palestin dan  bagi menggembirakan hati Najib yang tentunya amat mengidamkan untuk duduk sepentas dengannya?


Tambahan lagi, ketika Zahid Hamidi mengumumkan kehadiran Presiden Pas itu bersama Najib dalam Himpunan Selamatkan Baitulmaqdis sejak lebih dua minggu lalu, sudah tentu persetujuan awal telah diperolehi daripada Presiden Pas itu.


Maka, bagaimanakah Hadi boleh tiba-tiba membuat keputusan tidak hadir?


Apakah beliau tidak menghormati persetujuan awal yang sudah diberinya sebelum ini?


Hadi tidak menyokong Palestin atau tidak mahu lagi dikaitkan dengan Najib yang semua orang di seluruh dunia tahu keburukannya?


Untuk mengatakan Hadi sudah mengendurkan dirinya dalam perjuangan Palestin barangkali tidak munasabah kerana kebersamaan beliau dan Pas dalam isu tersebut bukanlan baru, malah  sudah lama sebelum ini lagi.


Jika begitu, tindakan Hadi memutuskan untuk tidak hadir di saat-saat akhir, begitu juga tiada pemimpin kanan Pas yang turut memunculkan dirinya, tentunya kerana menyedari himpunan tersebut adalah serampang dua mata Najib, selain untuk Palestin, lebih bertujuan untuk mengaut laba politik demi kepentingan UMNO dan BN menjelang pilihanraya akan datang.


Selain itu, pastinya juga keputusan Hadi yang tidak disangka-sangka oleh Najib itu lebih bertujuan untuk menjaga hati ahli dan penyokong akar umbi Pas sendiri yang hakikatnya masih menolak serta sukar menerima Najib, UMNO serta BN dalam apa keadaan sekali pun.


Yang lebih pasti, Hadi kini nampaknya semakin sedar bahawa penyamun dan kleptokrat bukan untuk didekati, tetapi lebih afdal untuk dijauhi. (ShahbudinHusin 22/12/2017).

196 comments:

  1. Undi Pas = undi UMNO BN
    Undi Umno BN = Undi Pas
    UNDI Pakatan Harapan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno = Pas
      Pas = Umno

      Delete
    2. Panas atau pun hujan,,kami Tetap pangkar "Pakatan Harapan" bak kata Prof Syed Farid Alattas,kerjasama UMNO dan Pas hanya akan menjahanamkan Negara lebih jauh parah nya......!!

      Delete
    3. Pangkah lah kau nak pangkah parti apa pun. Yg susah payah ambik tau pasal PAS apehal?

      Gila talak?
      Gila meroyan?
      Gila iseng?
      Gila Babi?

      Utk kau shafiek abudak yg paling sesuai ialah gila babi.

      Delete
    4. Undi Umno - jahanam negara
      Undi Pas - haram jadah
      Jarak sikit...sial dekat dekat
      Undi PAKATAN - PULIH NEGARA

      Delete
    5. Dalam sehari dua ni babi tonggek tu asyik sentap saja kenapa ya?

      Delete
    6. Bro Zack.....meniaga chow kit kurang laku tu pasal asik senntaapp ajer......

      Delete
    7. Utk kepala banar 22.22 aku sepak muke mak kau bagi trsungkur kat tahi rosmah baru kau tau..menempek sini nak tjuk haprak.bodoh punya orang...

      berhujah la dgn cara bijak sana...

      Kikikiki.

      Delete
    8. Tuan Admin.....ada kemungkinan tidak hadir tu hanya satu strategi supaya PAS tidak dikatakan bersekutu dgn umno/BN.

      Mungkin ini adalah untuk mengelak dari kehilangan undi orang Melayu yg takot nak undi PAS........kerana dikatakan undi PAS bermakna undi BN.
      Wallahu'alam.

      Delete
    9. Anon 22:22,,kau dengan Parti haprak kau ke longkang lepas PRU 14.......!!
      Kerajaan kleptokrasi wajib dibinasakan dari muka Bumi ini.

      Delete
    10. Itu mungkin..dan lg andai tanggapan tuan budin tu
      betul..tok hadi pun dah sedarlah katakan..kan elok
      join PH je..dah tentu kita menang besar..UMNOBN terlingkup terlangkup..ada betul ke?

      Delete
    11. Apa kata bro The Phantom 2304

      Delete
    12. Jangan,
      Jangan bwk pas dlm PH lagi,
      Cukup lah sekali di sondol babi,
      Musang bulu babi tu,

      Delete
    13. Bro Ramly..........di sebalik tabir Pas memang seiringan dengan BN. Tapi banyak strategi untuk tidak menampakkan sangat benda sebalik tabir ni.

      Undi Melayu mesti dijaga......sebab undi cina tak boleh deme harapkan lagi.

      Teman rasa deme sedar ramai orang Melayu dah beralih kemudi.......itu pasal deme kena hati2.........silap haribulan deme hilang undi Melayu.

      Tapi tak mungkin Pas nak join PH sebab permainan 3 penjuru.......kenyataan cuma nak jadi penasihat........dan nawaitu bertanding 40 kerusi memang dibancoh untuk bagi laluan pada kembar sedondon.

      Salam perjuangan ikhlas dari teman.

      Delete
    14. Langsung tak setuju pas masuk PH,
      Pas ni bawak lah kemana pun ttp anggap diri suci,
      Pada hal gila sex,
      Jgn dekati lagi dgn pas,
      Parti lalang ni,
      Asal dah jemu hisap telor org tu, pindah ke telor lain, lepas tu ke telor nazri sampai ke telor speaker Dewan negara pandikar amin,
      Duduk yang berhormat, sy kata duduk yang berhormat,
      Saya kata kulum telor sebelah kiri, tapi yang berhormat tatap mahuk kulum telor sebelah kanan,
      Iya, terus kan yang berhormat,

      Delete
    15. Pembetulan speaker Dewan rakyat,
      Speaker buruk, pekak badak, penipu punya speaker besi buruk sarang tikus,
      Makan dedak banyak,
      Minte tarik balik YB, minte tarik balik YB,
      Minta tarik kulum telor pundekkar najib telor kepit hamlau,
      Pundekkar amin kau pengulum tegar telor najib,
      Nak lagi puas kau kulum telor menteri kesihatan tu,
      Iya, YB boleh terus kan...

      Delete
    16. Hadi awang tak hadir?
      Maka reputasi sebagai kaki ponteng terserlah

      Cash is the king dah kena main dgn king maker

      Padan muka
      Dua dua king memang tak boleh pakai

      Apa yang rakyat boleh harapkan untuk membela mereka

      SILA HADAMKAN

      UNDI PAKATAN
      DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT
      SALAM PERJUANGAN
      LAWAN TETAP LAWAN

      Delete
    17. Kena lagi cash is the king dgn king maker

      King maker reputasi mmg kaki ponteng

      Apa rakyat nak harap dgn dua hamlau ni?

      UNDI PAKATAN
      DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT
      PRU 14 KASI BUNGKUS
      LAWAN TETAP LAWAN
      KASI MEREKA SAWAN
      TERUS MERABAN

      Delete
    18. Pru14 takda terus jadi sistem khalifah la bro. Budin2 ... pi la mabok

      Delete
  2. Dua pun jadilah.

    ReplyDelete
  3. najib dah bauu..hadi nak angkat kakiii..
    takpa.hadi ko tinggal aku..ingatt..duit semua ada track record.jaga ko hadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jebong dah kena kencing oleh pak lebai....he....he.....
      Hantaran belanja sudah beri,
      Ingat dapat kahwin.....lari.....

      Delete
    2. Boleh tak mainkan sekali lagi cerita melancap tu wahai Mahathir Kutty?

      Delete
    3. Amboiii... hang ni babi tonggek awat yg hang sentap sgt ni?
      Berniaga tak laku ker?

      Delete
    4. Depa sekurang nya ada nama bin bapak secara sah.
      Tapi kamu ini kerja anak haram sial asyik mengutuk keturunan orang lain.
      Hidup tak ubah anak anjing kurap ambil upah menyalak!!!.

      Delete
    5. Aterrrr dapat sekupang jerrr.....tu yg sentaappp tuuu....

      Delete
    6. Andaikata MO1 jolok lebih sikit saja lagi,sudah barang tentu Lebai merangkak datang punya......!!

      Delete
    7. Anon2304 marahh?
      Takut jadi king kong lak
      Azwan ali ko g colek lah
      Kahkahkah

      Delete
  4. Malu lah weii

    Tembelang pecah dah felda tergadai

    Di rogol rakus puak nogori sbilan tempat geng najib buka ladang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan pak lebai saja, syaitan pun lari jika nampak malikilmaut dah dekat.......kesian geng najib......kena kencing atas kepala....

      Delete
    2. Ketap gigi nmpak nye cash is the king kena main dgn lebai solidariti dah jadi mati
      Kahkahkah
      Palestin kemana israel kemana
      rusila juga lebai pilih
      Al maklum takde buku kedatangan kena sain
      Cop jari lebai dah kering
      Baik ana g candat sotong
      Lpas sembahyang jumaat
      Penat nk terkinja dgn kekasih gelap ana
      Takut kena boo la tue
      Kahkahkah
      Pandai gak lebai melawak
      Terbaikk lebai
      5bintang khalas

      Cash is the king?
      3bintang
      Sila g mesyuarat politburo ekk

      Delete
    3. Hj hadi ponteng lag.kuat
      kincing merata.parti najip bau
      hancing.janji dan terus janji
      nak datang tapi ponteng tetap
      ponteng.kemaruk baca khudbah
      macam tak ada orang lain.afdal
      sangat khudbah dia hingga
      makmum terlentok kaku

      Delete
  5. Najib bagi ucapan macam pak nujum dok memcarut

    Sebut baitulmaqdis pun mcm bugis baru masuk Islam setelah kelyuar Dari agama melanin.

    Bahlol mak had is.. Cuba tengok YouTube

    Mcm ni ker cucu tokey genting baca Arab... Patut suruh hadi dtg. Bodo bab agama

    ReplyDelete
  6. Dulu tuduh anwar bail dgn ketua world bank. Si mamat yahudi konon.

    INI najib memgaku baik dgn trump kongsi batang golf Dan bola golf.

    Memgaku berkawan dgn org yg jelas yahudi tegar. APA lagi najib buat semasa berkawan dgn trump.

    Semua tahu trump bawak betina di trump tower..ada najib join tak.

    Atau najib ada tak berparty dgn puak yahudi di belakang kita. Boleh pecaya ker najib nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh, takkan kau tanya org lain pulak? Semua benda kan kau tahu? Bulu pelir Netanyahu pun kau tahu berapa urat kan?

      Delete
    2. Ishhh...lshhh awatlah hang sentap sgt ni?
      Hang demam ker babi tanggek?
      Pi berehat
      Dah makan ubat ker?

      Delete
    3. Untong sekupang.....mana tak senntaappp.....

      Delete
    4. Orng lain makan juta2 jual aset negara,jual aset felda,jual sana sini...caiiii dapat brim ciput maunyer tak sentap


      Kahhh kahhh kahhh kahh

      Delete
    5. Kahkahkah anon2204 hang layak dihantar oleh cash is the king kira berapa urat bulu netanyahu
      Siap pakej g isap kotey netanyahu sampai lu tegang urat kahkahkah
      Mental dah koyak
      Maka hati lu dah sebak

      Lawak lawak

      Delete
  7. Hadi yang amat terkenal dengan sifat kluk klek, tak boleh pakai punya ularmak. Ptuii!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, hanya kenyataan Mahathir yg boleh pakai. Salah satunya adalah kenyataan yg dia mengatakan bhw A...r juga melancap lelaki lain sgt boleh pakai.

      Delete
    2. 21:59, Puas fikir siapa yg saudara maksudkan A...r. Ajib razak ke? Maaflah kalau salah.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    3. anon22.38,anda telah berjaya membuat perut aku senak siot...hehehe...

      Delete
    4. A..r = ah jib + rosie

      Delete
    5. Waaahhh.....ni shortform baru nih....

      Delete
    6. Hehe terus terang kan senang anon 2159
      Nk teka teki lak
      Nak teka teki
      G lancapkan kepala bapak ko tersayang
      Kahkahkah

      Delete
  8. Suka hati hj Hadi lah, Dia nak datang ke, tak nak dtg ke, itu dia punya pasal. Itu PAS punya pasal. Yg tuan blogger ketiak masam dan barua-baruanya sibuk sgt kenapa?

    Gila talak?
    Gila meroyan?
    Gila iseng?
    Gila Babi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dak aihhhhh..sajalah kami nak tahu lobai penyamun tu pi mana?
      Sebab dia dah janji nak mai..

      Yg hang tu sentap sgt pasal apa?
      Hang tak sihat ka?
      Darah hang naik atas ka atau turun bawah?
      Kalau turun bawah tu kami sedia maklumlah yg hang tu period.

      Delete
    2. Anak haji haddy kot kau ni...sentap betul perut kau bila sebut nama lobai ponteng tu

      Delete
    3. Dia main dgn lobai ponteng tu kot

      Delete
    4. Hadi awang memang suka hati petang jumaat g candat sotong

      Yg susah hati najib al pencuri
      Takder yg nak teman bersolidariti
      Mmg tanda dah nk mati

      Lebai main tepi tepi
      Najib tercampak menyembih sekali lagi
      Serban je lebih memungkiri janji

      Pandai lebai
      Madah berhelah
      Kecewa lagi

      Kahkahkah

      Budin geli ketiak kawan
      Najib dah sawan
      Hadi awang punya penangan
      Setan berserban sudah
      Buat najib menyeyman kahkahkah

      Delete
  9. ITULAH HADI AWANG... TIDAK BOLEH KITA LETAKKAN PENGHARAPAN KEPADANYA. DIA BERTINDAK IKUT SUKA DIA SAHAJA. KALAU BERASA NAK PONTENG PARLIMEN DIA PONTENG WALAUPUN KEHADIRAN DIPARLIMEN ITU SUATU AMANAH. HADI AWANG AMALKAN "POLITIK EKZOS MOTOR BURUK" - SEKALI "START" BERBUNYI PROMPRANGGGG, PUSSS PISSS PUSSS PASSSS. HEHEHEHEEEE...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooo... masih menaruh harapan juga kamu pd hj Hadi rupanya ya?

      Gila talak lah tu namanya.

      Delete
    2. Saya sengaja menggunakan perkataan "kita" bagi menggambarkan kebersamaan saya dengan rakyat Malaysia. Kita juga bermaksud pengundi seluruh negara. Saya harap tuan dapat memahami semantik tersebut. Atas kapasiti peribadi, saya langsung tidak percayakan Hadi.

      Delete
    3. Ahli PAS bukan rakyat Malaysia ke mangkuk jamban ooi?

      Ahli PAS ada brp org?
      Ahli parti Kuali brp org?

      Buat lawak bodoh pulak mangkuk jamban ni? Malulah sikit pd Mat sabu dan mahfuz yg ada phd tu.

      Delete
    4. Gila talak taklah teruk sangat kalau nak dibandingkan dengan gila merampok harta rakyat.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    5. SAUDARA 22:26, MESEJ YANG SAUDARA TULIS TADI:

      Ahli PAS bukan rakyat Malaysia ke mangkuk jamban ooi?

      Ahli PAS ada brp org?
      Ahli parti Kuali brp org?

      Buat lawak bodoh pulak mangkuk jamban ni? Malulah sikit pd Mat sabu dan mahfuz yg ada phd tu.

      ...SAUDARA TUJU KEPADA SIAPA? MOHON BERI JAWAPAN. RINGKAS PUN TAK APA, PANJANG LEBAR LAGI BAIK. SILA. SAYA TUNGGU.

      Delete
    6. Bro anon 2230
      Si babi tonggek tu marah2 sebab minta amput bah...

      Delete
    7. Kahkahkah mahligai macam ekzoz?
      Cite p ramlee kena tukar ekzoz buluh
      Sekali start lebai dah kat atas pokok
      Rakan solidariti dia nganga kat bawah

      Hahaha haru

      Delete
  10. Minta laluan lagi dari Tn. budin utk menyangkal pendapat Mr. J kita .

    Terlompat lompat Mr. J kita apabila 1MDB/MOF Berjaya melunaskan hutang terakhirnya kepada IPIC . Dengan gah dia berkata , tohmahan yang mengatakan 1MDB bankrap hanyalah fitnah .

    Telah berkali kali saya tanyakan , berapa nilai asset yang 1MDB masih ada berbanding jumlah hutang yang 1MDB masih tanggung ? Sampai kini tiada jawapan di beri .

    Jadi biarlah saya senaraikan hutang serta tanggungan yang besar2 sahaja yang masih di tanggung olih 1MDB :

    Sumber dari CBONDS on International Bond Market.

    1. Unsecured USD3 bil notes by 1MDB Global Investments Ltd. Maturity date on 9 March 2023 with coupon rate of 4.4% .

    2. IPIC guaranteed USD1.75 bil 10~year notes by 1MDB Energy . Maturity date on 11 May 2022 coupon rate of 5.99% .

    Juga sumber dari : www.thestar.com.my/business/business-news/2014/04/23/bulk-of-1mdb-loans-guaranteed-by-govt-a-total-of-rm3625bil-borrowings-and-bonds-secured/

    3. IPIC guaranteed USD1.75 bil 10~year notes by 1MDB Energy . 5.75%

    4. Government of Malaysia guaranteed RM5 bil 30~year notes . 5.75% .Maturity date 2039

    So. Mr. J . Hanya mengambil kira bond bond yang masih di tanggung olih 1MDB untuk jangka masa tidak kurang dari 20 tahun kehadapan sahaja dianggarkan berjumlah RM 32 billion . Jika purata 5% rate/annum sahaja , 1MDB terpaksa membayar tidak kurang RM 1.6 billion setiap tahun !

    Di sebalik itu , apa lagi asset yang 1MDB ada ???

    Dua keping Tanah yang di beli pada harga lelong ...TRX dan Bandar Malaysia ..

    Saya cabar Mr. J untuk menyangkal dakwaan saya yang mentakrifkan 1MDB adalh syarikat yang bangkrap !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrj hanya memberi hujah mengikut apa yg digariskan oleh budak2 puad zakar c..so takleh salahkan mrj bulat2 walau kebodohan dia mmg ternampak sgt bila cuba nak spin isu 1mdb...


      Kahhh kahhh kahhh kahhh kahhh

      Delete
    2. Bro Diny.....bila siJebon tak dapat jawab......dia akan menghilangkan diri sekejap dan hanya akan muncul semula dalam posting baru tuan admin.

      Taktik dia tu ada dalam poket teman. Udah banyak kali teman terrrrkena dengan belit dia. Jadi sekarang teman memang dah paham bebenor.

      Dulu teman tanya Jebon apa beza Aabar BVI dan Aabar PJS......sampai laaaaa ni dia tak jawab2. Bila ditanya bertalu2 dalam satu hari yg sama dia akan hilangkan diri......esok lusa baru dia timbul balik.

      Pendek kata memang haram kejadah yeooppp....

      Jebon kata 1MDB tak guna harta dan wang rakyat.........jadi maksudnya tu mungkin 1MDB guna duit poket kepala bapaakkkk dia gamaknya.

      Atau guna wang tabong babi......ehhhh sori tersilap......tabong baby kusssss semangat.....tu sebab duit dan harta negara tak luak2.....

      Delete
    3. Bro Phantom ,

      Modus operandi Mr.J saperti yang di perkatakan itu memang telah saya ketahui .

      Saya pasti dia akan "bersembunyi" seketika . Jika tidak pun dia akan timbul dengan ayat2 evangelis , kafir serta petikan dari al~Quran dan hadith .

      Tak mengapa , kita tunggu balasan dia dengan penuh kesabaran .

      Delete
    4. Sudah lebih 2 jam saya menunggu response dari the great man Mr. J kita .

      Mengapa menghilangkan diri ??

      Adakah dia terpaksa merujuk kepada JASA dahulu ?

      Delete
    5. Bro Diny.........the invisible Jebon akan timbul dalam posting baru Tuan Admin.

      Harap Bro Diny ulang semula soalan yg sama bertalu-talu pada Jebon.

      Begitulah yg teman buat berkenaan Aabar BVI pada dia dulu.

      The invisible Jebon ni akan timbul semula bila soalan cepumas tu dah reda atau bila kita dah agak2 lupa.....

      Memang haram kejadah tu yeoppp....

      Delete
    6. Puad buah zakar JASA tu pon malas nak melayan mrj malam2 ni..

      Kahhh kahh kahhh kahh

      Delete
    7. Bro diny n bro phantom si mr j nie bukan kota tak tau tactical bangang dia
      Senyap
      Muncul meraban cite sama ulang hilang
      Ulang hilang

      JASA ketandusan skrip
      Nk tangkis
      Peluru kita macam bertih goreng
      Gelabah puyuh la
      Hehe pelan pelan kita sembur
      Takut mati beragan nnti
      Sebab puyuh tak boleh gelabah
      Nnti mati tergezut

      Delete
  11. Pas kaki kencing... jaga pas lebih susah dari jaga beruk.. hancur Negara jika pas bekerja sama dgn BN.. puncuri + penyamun lepas tu pas keluar sini halal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alah bro Saffron Rice lobai2 pas tu pun kaki penyamun juga.

      Delete
  12. Tn Budin ,

    Saya ternampak di gambar dua hari lepas , ada di sediakan satu papan banner gergasi tertulis ...soladiriti or something like that .

    Dibawahnya ternampak column utk di tandatangani olih Najib dan Hadi .
    Jika Hadi tidak menghadirkan diri , siapa malaun yang menandatangani bagi pihak beliau ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaaa... biawak ni lps minum air ketum rupa-rupanya.

      Kau tak baca ke apa yg blogger ketiak masam ni tulis atas tu.

      Pakcik diny, cuba tanya Mahathir, lelaki mana yg a...r lancapkan tu... hehe

      Delete
    2. Hehehe... Najib dan Pas baru saja meeting. Ahli Pas dan Umno dah meluat lihat kemesraan Najib dan Hadi. Undi protes makin meningkat bila mereka bercouple tanpa restu. Hehehe...

      Delete
    3. Hadi = biawak
      Najib = cipan

      Delete
    4. Ngam laa tu biawak kongk..t cipan

      Delete
    5. Anon 22:45

      Ma'aflah .. kerana tidak bolih tunaikan permintaan kamu .

      Saya tidak menjatuhkan mertabat diri serta merendah maruah keluarga dengan melayan kenyataan2 yang dengkel saperti yang kamu ajukan .

      Delete
    6. Hehehe... tak habis lagi isu lucah dengan macai Umno. Entah bila nak insaf agaknya. Mereput sambil mencarut. Hehehe...

      Delete
    7. Bro diny nama pun kaki ponteng
      Tak yah sain cop mohor jer

      King maker lah katakan
      Alang parlimen event pun lebai tak hadap

      Solidariti kecik punya hal
      Yang kesian haru biru najib dibuatnya

      Situasi sama mcam kena ngan mat taib mike tyson

      Promosi bagai nak rak
      Terberak najib tunggu promise si lebai sedondon sejoli

      Delete
  13. Punyalah besar gedabak gambar Hadi Awang duk sebelah PM dalam poster-poster gergasi yang tersebar luas di sekitar Putrajaya. Last-last tak datang. Bukankah memenuhi jemputan itu perkara WAJIB dalam Islam?

    Islam ke macam ni????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muahaha.... muahaha....
      Kenapa lah prihatin sgt pasal PAS. Hj Hadi mesti repot kat kau ke dia nak dtg ke tak nak?
      Mangkuk jamban ajaib gila talak.

      Delete
    2. Rekod ponteng Hadi Awang belum boleh dipecahkan oleh sesiapa di Malaysia.

      Patut kita bangga ada umat Islam pegang rekod ponteng berturut-turut.

      Delete
    3. Nak hairan apa dgn lobai penipu agama tu.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Gara2 dia kerap ponteng dia dah dikira jatuh hukum tak amanah dalam menunaikan tanggung jawab sebagai Wakil Rakyat/Wakil Parlimen.

      Hadi Awang Bini3 tergamak kasi makan anak2 & bini2nya dgn elaun berbelas-belas ribu sebulan tapi kaki ponteng.

      Ulamak jenis apa ini.....??

      Delete
    6. Bang man khalas hadi awang ulamak
      Menyemak
      Bikin panas al klepet
      Backfire puak lahanat
      Mmg tuan guru nie sah
      Tuan Guru ponteng
      Najib marah keluarlah amanat
      Najib tunduk tak leh wat ape
      Terbongek straight
      La jawabnya

      Delete
  14. Takkan hj Hadi berani ingkar pd Najib.
    Bukankah blogger ketiak masam ni ckp, hj Hadi dah terima 90 jooota? 90 joota rupiah kot? Blogger ketiak masam ni baru balik Indon gamaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe... Arahan nak dapat dedak minggu ini ialah, Jangan Datang Bila Dipanggil. Macam arah anjing pula. Lagipun semua jeneral Pas dan jeneral Umno dah buat meeting di luar negara. Hehehe...

      Delete
    2. La ni depa dah kaya raya ngeteh pun kat london

      Delete
    3. Zack tokey babi pasar borong

      Delete
    4. I say man babi tonggek hang tak berniaga ka malam ni?
      Hang demam ka?

      Delete
    5. Anon 2239 ketiak masam no hal g
      Ko g jilat jubo lebai ngan najib
      Bersolidariti lah ko dgn kaki klepet ngan kaki ponteng
      Kahkahkah

      Delete
  15. Ph tak minat pasal isu palestine..sbb pro yahudi dan pro babi dapigs..jadi admin ni sebenarnya penyamun politik yg paling jijik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak campur IMAMS evangelis. Sesat barat nanti... Org nak pergi buat ibadat pun dia nak pau.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    2. PH tak minat isu palestine......kepala bapaaakk ko.

      Mahathir dulu2 hari lagi berkawan dengan Yasser Arafat penjuang PLO. Mereka berhubung baik dan rapat.

      Mahathir terang2 tanpa terrrrkepit2 kaki menghentam Israel depan2 negara sekutu Israel di PBB.

      Dalam forum di Davos pon Mahathir hentam Israel kaw-kaw.

      Mahathir jugak terlibat dalam misi Save Gaza dan pernah hadir dalam pelancaran misi bantuan Gaza.

      Sekarang Mahathir duduk dalam Pakatan.

      Appa punya citerrr baangaangggg ko bawak ni Wak Sentaaappp...??

      Pigi citerrr sama nenek luuu laahhh.....

      Delete
    3. Kikiki budak mentah ni aku rase...dunguuuuu semacam je caiii najib sekor ni.

      Delete
    4. Pakatan pro yahudi anon2240?

      Pakatan ada pinjam firma goldman and sachs tak?

      Ada main golf ngan teram terang terang proksi yahudi?

      Ada tak?
      Ada tak?
      Ada tak?

      Kahkahkah

      Pro Babi konon
      Melantak duit klepet tak babi?

      Hehe

      Kesian makan nasi pakai duit curi
      Gelap hati
      Babi pulak jadi mangsa
      Anon2240
      Suruh mca ngan gerakan payung ko nnti

      Delete
    5. Sokong Bro RATK !!!

      Delete
  16. Ponteng ... dulu kini dan selamanya.

    Politik matang adalah politik ponteng.

    Yg tk ponteng bila pi nippon.. ada apa sana ek...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak jugak mangkuk jamban ajaib kat sini. Gila talak juga ke?

      Delete
    2. Apalah hang ni babi tonggek!!!

      Yg gila talak tu masih nak jadi exco Selangor lagi..

      Delete
    3. Zack si tokey babi pasar borong. Ingat kan dah mampus

      Delete
    4. Aku hidup lagi. Hang pi la mampuih dulu.

      Delete
  17. Najib bukan lagi PM yang dihormati.

    Di OIC Summit, Tun M dan Tun Lah berdiri dan duduk baris pertama dan bersama dengan pimpinan utama Negara Islam.

    Najib bukan sahaja dijauhi Erdogan, malah dicampak ke barisan ke dua. Tak layak pun sebaris dengan pimpinan utama Negara Islam.

    Kini ulama Pas pun dah mula menjauhkan diri mereka daripada Najib. Malah hantar wakil yang tak setaraf dengan jemputan. Khalil taraf bawah daripada KJ jadi wakilnya.

    Habislah Najib. TPM, Menteri, ADUN Umno Kelantan, malah Pas sekutu Umno yang terdekat tidak lagi mahu Najib sebagai PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lps ni, kau hantar tokong Penang pula ke oic. Mungkin dia duduk barisan dpn pulak.

      Delete
    2. Lepas ni nak hantar IMAMS satu kong kali kong pulaklah. Terus duduk atas pentas.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    3. Hehehe... Sentap lettew. Najib PM low class der. Kena tolak Najib. Naik Tun M dan DSAI. Hehehe...

      Delete
    4. Elok la najib ni jadi perdana menteri sri langka lagi senang dia menipooooo...

      Delete
    5. Zack tokey babi pasar borong. Ingat kan dah mampus

      Delete
    6. Belum lagi...hang pula bila mampuih?

      Delete
    7. Ulama ..... ?. Akhir zaman agamawan yang menjual agama utk nikmat duniawi.

      Delete
  18. Semalam. Malaysia kini telah menyiarkan satu artikel yg bersifat pro israel dalm portal mereka. Artkel itu jelas mengecam tindakan yg telah dilaksankan oleh Msia dan OIC dalam membela nasib warga Palestin. Di samping itu, tindakan Msia utk menganjurkan himpunan solidariti utk Baitulmuqadis hari ini juga diperlekehkan. Malaysia kini menganggap tindakan Msia itu sebagi bodoh dan kebudak2an, sedangkan katanya baitulmuqadis telah menjadi ibu negeri jews lebih dari 3000 tahun dulu.
    Apa yang kita nak herankan dengan Malysia kini sekarang ni..terbukti ia telah mendapat dana yg cukup besar dari George Soros untuk memburuk2an kerajaan Msia dan mengaibkan DSNR. Di samping itu, mereka juga giat mengangkat dan menyolek TDM sebagai pejuang utk menyelamatkan rakyat Msia, sedangkan hakikatnya ialah TDM mempunyai hubungan yg cukup rapat dgn soros ketika beliau jadi PM. Dah Tentu, soros dan TDM ada perjanjian belakang tabir yg akan menguntungkan kedua2 pihak jika TDM menjadi PM sekali lagi. Yang pasti, hubungan mereka berdua yg terputus dulu, dapat disambung semula.
    Rakyat Msia yg waras pun pelik b/maan TDM dan PH ni masih lagi menjalin hubungan yg amat rapat dgn portal pro israel ini...ataupun mereka ni mengikut telunjuk DAP yg begitu anti islam tu. Adakah ini bentuk islam yg menjadi amalan PH akhir zaman, yg sanggup menggadaikan agama hanya semata2 utk secebis kepentingan politik duniawi saja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe... Najib dah batal ke janji nak beli 25 buah Boeing dan enjin pakai duit KWSP? Nanti Trump tak nak kawan.. Great. Great. Hehehe...

      Delete
    2. geng nacibai....org lain punya salah nampak cepat. depan mata kau tu tak nampak ke? najib punya bela terump tu, kau tak nak komplen????

      hallucination....kau pakai apa ekk?? cmda atau mda??

      Delete
    3. Kita orang pakai KY Jelly

      Delete
    4. KY Jelly ni sapu kat pungkoq babi tonggek

      Delete
    5. Zack tokey babi pasar borong. Ingat kan dah mampus

      Delete
    6. Never mind, sekejap lagi tahulah saya nak ajar dia.

      Saya baru balik dari Spore menziarah my uncle yg sakit.

      Delete
    7. Wak pinjam pungkoq hang sat aku nak buat iklan

      Delete
    8. zack...tu la mamat penjilat najib ni bangang2. cmda dgn mda pun tak tau beza dgn ky jeli. dulu suruh belajar, malas.

      Delete
    9. Samdol GN.......apa punya kepala bapaakkk takot dengan Trump??

      Tariklah balik bantuan ekonomi US. Buat macam Mahathir bantai Bush kaw-kaw. Isytihar buy British Last tunjuk protes kat UK.

      Tak payah tunggu Soroslah malaun.......sikit demi sikit company, tanah, projek terrrrgadai kat China kominis......apa yg ni ko tak risau samdol??

      Ambik pengajaranlah apa yg jadi kat Sri Lanka dan Zimbabwe.......Zimbabwe sampai dipaksa guna yuan sebagai matawang deme. Sumer punca dari berhutang dengan China kemudian gagal bayar hutang.

      Berhutang budi terrrgadai body.

      Wooiii dol......apa ko tak tau ke citer ni....?? Satu dunia tau weiii....

      Tak payah tunggu DAP nak jahanamkan Melayu.......dalam Felda sekor cina pon tak derrr.....tapi apa macam Felda boleh rugi berbilion2...??? Sekarang tanah pulak kena samun.

      Tak payahlah nak tuding orang itu ini semata nak cover kelemahan diri.

      Sendiri yg berak tengah jalan tak nak ngaku.

      Delete
    10. phantom....isa ketot tu toyol si najibun. mana dia pegi, siap2 la tinggal habuk nanti.

      Delete
    11. Baro Dad......yg pasti si ketot akan terselamat dari sebarang pertuduhan dan dakwaan.

      Tak caya........sama2 kita tonton episod sinetron seterusnya.

      Bukan tak biasa tengok yeop.......sumer dah ada skrip.

      Delete
  19. Kita boleh tolak Najib.

    Tetapi utk menaikkan semula drM bergandingan dgn Anwar Ibrahim aku sama sekali tidak bersetuju.

    Bimbang drM kena lancap oleh timbalannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku lagi bimbang rosmah jadi pm...


      Kikiki

      Delete
    2. Laaa...mabuk ketum juga ke? Mcmana Rosmah nak jd PM kalau next pru, kau dah confident PH yg mng?

      Lps ni mmglah drM akan bergandingan dgn Nuar pulak kan? Dan kita akan tengok acara melancap pulak kan?

      Delete
    3. Ganding kepala bapak mak kau...nant najib lancap bapak kau depan rosmah nak??

      Kahh kahhh kahh kahhh...

      Delete
    4. KAHKAHKAHKAHKAHKAH...!!!!!
      kokookoookkk...Auwww

      Delete
    5. Sedutan dari iklan ky jelly

      "Are you okay?"

      Delete
    6. Okay lah tu...sebab tu dia dok meno ggek tiap2 malam kat lorong chow kit

      Delete
    7. Oklah 23:04,oleh kerana kau dari tadi sibuk cakap pasal melancap (rasanya tak kurang dari sepuluh), jadi aku lantik kau jadi kapten Unit Melancap Number One. Setuju?

      Delete
    8. Woiiii..babi tonggek hang pi mana? Mai lah sini aku nak cabai pungkoq hang

      Delete
    9. Zack tokey babi pasar borong tak mampus lagi ke

      Delete
    10. Dari apa yg aku baca aku pasti geng najib and geng rosmah nih satu diorg akan gila sakit mental. Cuma aku doakan anak cucu mereka selamat dari perbuatan dan kelaku kepala bapak dia yg kekurangan kasih sayang nih

      Delete
    11. Belum lagi...aku tunggu nak cabai pungkoq hang ni. Mai lah sat..

      Delete
    12. Dah teruk mengidam nak isap John macai Najib malam ni.

      Delete
    13. Hahaha mkin bodoh pulak aku rase caii caii najib...dh tkda hujan nak spin ke bro

      Kahhhh kahhh kahhh kaahhh

      Delete
    14. Zack bengong.belum sunat
      lagi.kote banyak taik pilat.
      cakap pun meroyan

      Delete
  20. Pada 20 Disember lepas, TDM telah menyerang Abdul Murad Khalid dengan mengatkan AMK juga patut dipersalahkan kerana kerugian RM31.5 billion dalam kes FOREX tersebut.
    Sepatutnya, TDM bukan menyerang AMK tetapi Dragon LKS .
    Sebabnya...LKS lah yang yang menyalak tak henti2 selama 20 tahun agar Kerajaan Msia mengadakan RCI untuk menyiasat kerugian besar FOREX tersebut, hingga terjerit2 macam orang gila dia melalak tak henti2 dalam persidangan parlimen.
    AMK tak bersalah dalam hal ini, dia hanya menjlankan ttugasnya untuk memberi kenyataan setepat dan setulus mungkin bla diminta utk berbuat demikian oleh J/Kuasa RCI. Rakyat Msia sepatutnya berterima kasih kepada AMK keraan dia tanpa takut dan prejudis, telah mendedahkan kpd kita bahawa kerugian FOREX adalah sebanyak RM 31.5 billion dan bukannya RM 5/7 billion, spt yg dilaporkan sebelum ini.
    Tetapi kerana, TDM memerlukan Dragon LKS sebagai teman politik manakala LKS berhajatkan TDM untuk memenangi solongan orang melayu, mereka tanpa rasa bersalah dan dgn muka tak malu, telah membuat U-TURN yg terbesar dan terhebat dalam politik negara sejak Msia merdeka.
    Tahap hipokrasi yg ditunjukkan oleh kedua2 orang ini adalah di tahap yg tertinggi dan langsung tak boleh diterima akal oleh rakyat Msia yg waras. Mereka menganggap segala permainan dan wayang politik oleh kedua2 jibaok ni adalah semata2 untuk memenangi PRU sahaja..dan bukannya untuk mendedahkan kebenaran yang hakiki. Bukan kah LKS yang mengatakan dia hanya ingin mengetahui kisah yg sebenar2nya dalam Kes ini..tapi bila kebenaran telah dibentangkan dalam mata, dia juga yg tak mahu menerimanya...pelik bukan ye kengkawan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebenaran hakiki tu mcm hang dok pi tonggek kat john di lorong chow kit tu laaa..

      Delete
    2. geng nacibai...

      kau dengar kan tadi najib tu cakap apa? terump suruh malaysia beli kapalterbang dia. tapi hari tu, si najib ni jugak terketaq2 dia cakap depan terump nak beli kapalterbang amerika, nak bantu amerika.

      pembohong besar! yg umporno ni bertakbir pulak....najib membohong pun boleh takbir!

      aku rasa kau ni dah kena nasi kangkang najib kot! dia membohong pun kau angguk2.

      Delete
    3. Trump tak heran pon kalo tak jadi beli boeing dia org.

      Kita jerr yg perasan lebih2 nak bantu ekonomi deme. Deme heran pon tidak.

      Aku nak tanya ko samdol GN.....mana pegi duit yg bayar Aabar Ciplak tu......dah bayar pastu bayar sekali lagi kat IPIC tu pehal......

      Kalo ko prihatin pasal penyelewengan apa jawapan ko???

      Delete
    4. Biasalah tu dad ...

      "Kepala Bapak Kau" tu ada split personality . Najib hanya berani bercakap sehingga berserabai air lior .

      Kalau dia betul2 seorang pahlawan , dia akan kata Trump tu haramzadah !

      Delete
    5. Betuk tuu, bro Phantom. J & Kejora (geng najib) nak tunjuk ekkk konon hutang IPIC dah settle.

      Apakah duit yg terbayar ke IPIC palsu itu sebenarnya masuk ke poket Najib atau poket Jho Low atau Reza Aziz anak Rosmah.......??

      Delete
    6. Geng Najib....

      Sama sekali saya tidak akan rela mendukung pemimpin yang khianat, yg tak ada jati diri sampai2.....

      - bersekutu dgn Yahudi Zionist untuk mendapatkan hutang riba,

      - membebankan rakyat dgn gst, menghapuskan sabsidi untuk membayar bunga 10% hutang riba,

      - membodek & menjilat semua presiden Amerika yg terang2 anti Islam,

      - bersekongkol dgn China Komunis yg jelas membunuh & menindas kaum Islam di negaranya,

      - mengongkosi, menggadai, menjual, menyerah pangkalan tentera laut, aset & tanah pusaka bangsa kpd China Komunis untuk keuntungan peribadi.

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Mari kita tengok betapa munafiknya pemimpin keagungan kamu itu, Geng Najib.

      "“Setiap sumbangan yang ingin diberikan kepada mana-mana parti politik samaada di peringkat pusat mahupun negeri, hendaklah disalurkan melalui akaun rasmi parti. Ini bagi mengelakkan ahli-ahli politik menyalahgunakan nama parti untuk meminta atau menerima apa-apa sumbangan yang kemudiannya diselewengkan untuk kepentingan persendirian. Setiap sumbangan yang dihulurkan perlulah dikemukakan resit penerimaan dan dimasukkan dalam akaun parti. Menerusi rekod penerimaan yang teratur ia boleh diaudit pada tiap-tiap akhir tahun kewangan. Kerajaan percaya inisiatif seumpama ini akan mengelakkan sebarang bentuk perbuatan rasuah dan penyelewengan..” (Najib Razak, 27 February 2012).

      "Tidak kira ianya wang RM42 juta atau RM2,600 juta, tidak kira ianya duit untuk dana politik dan pilihanraya atau ‘derma’ untuk kepentingan parti, jika wang tersebut masuk ke dalam bank akaun peribadi dan tidak masuk ke dalam akaun rasmi parti, Najib Razak berkata ianya akan mengalakkan rasuah dan penyelewengan".

      Sehingga kini, kita semua tidak tahu secara terperinci untuk apa dan ke mana setiap sen dari wang berbillion tersebut telah dibelanjakan. Najib Razak diam membisu dan sentiasa menyorok dari memberi rekod penerimaan dan perbelanjaan sebagai bukti bahawa beliau tidak menggunakan wang tersebut untuk tujuan peribadi.

      Tidakkah itu jelas Najib seorang hipokrit yg tidak amanah & khianat pada Agama, Bangsa & Negara.........???

      Delete
    9. Sokong Pak Othaman !!!

      Delete
  21. Hadi pun xyakin najib menang. Sebelum terlambat baik jauhkn diri dr najib.

    So hadi akn berjuang di atas belakang PiGS sajalah.

    Hadi bimbang pemimpin PH join himpun. Trauma hadi dgn mereka. Blh demam kura2 hadi klu tgk wajah2 pemimpin amanah yg dia zalimi dulu.

    Hadi semakin meracau.

    Pemimpin dunia islam harap najib dlm isu b.maqdis sbb najib ngaku kwn trump.

    ReplyDelete
  22. tuan shah...pardon me. nak viral kan ni. cp frm blog usin, bukan usin lempung.

    "I wish the Defence minister, the deputy defence minister read what I have to say and listen to this video very carefully..
    Yesterday, Hishammudin accused Persatuan Patriot Kebangsaan being Racist.. I demand you to say sorry to us because it is not us who are racist.. it is you. Don't you remember when you was the UMNO youth chief? You unsealth the Keris in the air and wave it and demand for Chinese blood? Isn't that Racist and dangerous? The police should have charged you with ISA and put you behind bars. We don't need Racist people like you leading a multi Racial country. Now just because the elections is round the corner you have the cheek to talk about increasing the number of non malays in the Armed Forces. We heard this many many times years ago.
    Let me tell you and all your bloody UMNO goons.. THERE IS NO RACIAL CONFLICTS AMONG SOLDIERS WITHIN THE MAF. We have gone through tough and team training day and night for 6 months for the other ranks and 12 months training for the officers. We eat, sleep, train, sweat, cry and laugh together... After recruit or cadet training we were enlisted and Commission into our various corps and services. Except for the Royal Malay Regiment, in all corps and services we are not concerned about if one is a Malay, Chinese, Indian, Punjabi, IBAN or kadazan... Our loyalty only goes to our Commander what ever race and religion they are, to our Corps/services, to the MAF, to our King and country. That's was how we were taught and trained.
    During the both emergencies (1948-1960/1960-1989), during the confrontation with Indonesia, and the war in Sarawak till the early 90s.. we forgot like brothers..to defend this country and to maintain the independence of this country. We make sure people like you to be safe and maintain your freedom in this country."

    tbc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap kepada golongan di kampong dan felda tu mtk la anak2 diaorg tolong la translate dalam BM.bagi depa baca ni dan telan.dok nak undi sangat parti melayu rasis umenok tu sampai kena tipu bertubi tubi pon tetappppppp tak sedar sedar

      Delete
  23. "You were never there to see our comarades die..got their legs and arms blown off. You were never there to see how their wives and children cried when their husbands came back in coffins or without legs or arms.
    You were born in a silver spoon.. you only a show off donning a military uniform, with a Commando beret, with senior airborne wings on your chest.. You made many veterans sick Looking at your stupidity.
    During the emergencies combating the CTs there were many non malays did clandestine operations, became agents inside the enemy troops and acted as rubber tappers,farmers, etc.. some were caught and killed.
    Our pilots, many were non malays too were shot down, and when they did their rescue, bodivac and medical missions, don't care the dead or injured were Malays, Chinese, iban or indians... Or what ever race they were.
    Today UMNO is kissing lips with the CPC. Having closed doors meetings..all for power and money... Forgetting the scarifie that they did to save the UMNO to be in existence until today..
    It is your (UMNO) policymakers who try to seperate and divide us racially. It was your party that makes the quota for entery and promotions.. it was your party Who control who should be generals and who should not.
    Soldiering is a professional job. If you get unskilled people to be promoted, you will get a half baked Armed Forces. A half baked Armed Forces will Never be able to defend this country effectively.
    If you want the Chinese to be seen of their loyalty, make the Armed Forces more professional and not Political.
    We, the veterans Armed Forces Officers and the ex senior police officers are the real Patriots. More Patriotic than any of you, "power and kleptocracy" crazy politicians. DON'T EVER BELITTLE US. IF THETE IS A WAR TO DEFEND THIS SOIL, WE WILL BE THE SECOND OR THIRD LINERS BEHIND THE REGULAR FORCES TO DEFEND THIS COUNTRY... PLEASE DON'T MESS US UP WITH YOUR POLITICAL DREAMS!!!
    What your party are doing towards the MAF are degrading them.. making them weak, making the Generals like puppet on the strings until they do not know what is right and what is wrong.
    You are making the Rakyat to live in a "BOILING FROG SYNDROME". The moment the Rakyat realised what happened to this country, it will be too late.
    The problem with politicians like you are because you rose up not from grassroots leaders.. from the beginning until now you are just "A TORTOISE ON A POLE". Don't know how you got up there but just because your father was the PM if not you are nothing.
    We who served from 1948- 1989/91, majority are still very much alive. Your party betrayal us, ignore us, lied to us and many of us are struggling to live on with our lives.. while over all these years you and your party members became kleptocrats and took away what actually belong to us and the Rakyat.
    May Allah curse all of you if you don't realise what you did wrong.
    Wallahualam.
    Maj Hj Mior Rosli TUDM (Bersara)"

    memang si hisap puting ni naka kena! sepupu sepapat semua dah bangang2 belaka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Dad....thank you for sharing the above info.
      Harap kawan2 yg lain pon baca.

      Delete
    2. Aku harap sgt la melayu rasis seperti mrj,geng najib a/l cibai,rosmah ,kejora cipan,anak menteri, dapat baca dan paham apayg cuba nak disampaikan oleh artikal di atas...


      Delete
    3. bro dad....

      What you spelt out above was exactly the same grievances our veteran warriors told me when I met them during Tun Mahathir's visit to JB at the launching of PPBM Johor on 29/9/17.

      Delete
    4. Wak Suman..I'm against you on this matter. I've also had the previlage to meet many of our army veterans..but from what i personally heard from them is the way round. They still respected DSNR and the goverment of the day and have the upmost trust towards UMNO/BN to rule this country. Many of them have given their oath and will surely vote for BN in this coming election...no doubt about that!

      Delete
    5. Can you arrange a meeting between me & those army veterans, of course with your presence as well, to confirm its truthfulness...??

      Delete
    6. 51% pakatan rakyat
      49% kerajaan klepet


      Lu ingat tu...celah mana la veteran bagi byk undi kat BN.

      nasib baik sabah n sarawak mula goyang kali ni di tiup angin laut cina selatan.tak lama dah nak mampossssssss umno ni

      Delete
    7. Wak Suman..I would really love to arrange that meeting for you..but the trouble is that they'd prefer to remain anonymous, so i have to respect their wishes....so sorry about that ! Maybe after the GE, would that be ok with you?

      Delete
    8. As expected, you and your bloody f**king excuses where in actual fact you're merely making baseless story and avoiding to confront me face-to-face.

      Pengecut bacul betul......!!

      Delete
    9. Hehehe... GN 203 You apply for Raja Lawak next season ok. We have enuff Raja Lawak in Parliament already. Just try your luck there. Sure win. Hehehe...

      Delete
  24. Najib dah kencing hadi...

    Hadi pun kencing najib..

    Dua-dua kaki kencing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dan 'kencing' tak dapat dipisahkan.

      Remember, Pas Pis Pus....???

      Pas - Passed Away
      Pis - Pissed
      Pus - Mampus

      Delete
    2. PATUTKAH KITA MEMPERCAYAI PAS PIS PUS?

      1. Awalnya Pas Pis Pus mengkafirkan Melayu Islam UMNO, tapi aneh kini bersahabat akrab dan saling bantu membantu untuk mempertahankan PM Melayu UMNO yg bersekutu kuat dgn Donald Trump, presiden Amerika yg terang2 anti & memusuhi Islam.

      2. Sewaktu dalam Pakatan Rakyat dulu2, bukan main lagi Hadi Awang berjuang untuk mendirikan 'Kerajaan Berkebakijan', tapi alih2 dia buat U-Turn dgn alasan 'Kerajaan Kebajikan' tidak ada dinyatakan dalam Al Quran.

      Ulama apa ini yg sering flip-flop hingga mengakibatkan ukhuwah umat Islam berpecah balah, suami isteri bercerai berai, anak2 kecil jadi terbiar dek perceraian ibu bapa, orang tua tidak mengaku anak, saudara mara & jiran tetangga tak bertegur sapa, pulau memulau, bersolat jemaah 2 imam, dll.

      Apakah nanti kita akan disoal dalam kubur, 'apa parti kamu, kenapa tidak PAS.....??'

      Delete
  25. Baru2 ini, berbagai teori2 yang telah beredar di alam maya berkaitan dengan TDM dan FOREX. Di antaranya ialah ketidak puasan hati TDM kerana hasil keputususan RCI tersebut tidak memihak kpdnya hinggalah andaian yg mengatakan bahawa FOREX telah mengalih perhatian rakyat dari isu 1mdb yg dikatakan melibatkan DSNR.
    Sebenarnya, terdapat satu perkara utama yang telah berjaya didedahkan oleh RCI..yg selama ini tidak terfikir oleh rakyat Msia. Keputusan RCI telah mendedahkan bahawa kerugian RM 31.5 billion tersebut adalah akibat daripada pasaran spekulasi kewangan yg telah dilakukan oleh BNM dalam pasaran FOREX ketika itu.
    Dalam tahun 2015, TDM dan Soros telah berganding bahu dalam satu perjanjian untuk melumpuhkan pentadbiran DSNR. Kedua2nya telah berpakat untuk menuduh DSNR menipu dan membazirkan wang rakyat , melalui 2 set angka2 kewangan palsu dan sengaja diada2kan, yg di tularkan kpd rakyat dgn bantuan media2 portal yg pro pembangkang. Angka2 tersebut kononnya disalah guna oleh DSNR dengan bantuan dari pegawai2 dalam 1mdb.
    Set yg pertama iaitu kehilangan sebanyak rm 42 billion dalam 1 MDB tersebut telah dijaja dengan tidak henti2 oleh TDM untuk menunjukkan wang rakyat sebanyak itu telah hilang, manakala Clare Brown dan SR telah diberikan t/jawab untuk menghebahkan kononya RM 2.6 billion telah masuk ke dalam akaun peribadi DSNR dengan menunjukkan money trail wang tersebut yg sengaja diada2kan, melalui beberapa GLC dan charitable organizations.
    Oleh kerana SR dan Clare mendapat perhatian yg cukup besar di Msia , di mana segala yg dilaporkannya dianggap benar dan berintegriti, khususnya oleh pembangkang.Isu Wang RM 2.6 billion yg ditularkan berterusan telah dianggap benar2 masuk ke dalam akaun DSNR..nampaknya, taktik SR dan Clare serta disambut oleh PH ternyata aamt berkesan. Taktik spt ini amat ampuh semasa era Hitler, di mana Goebbels , selaku menteri propagandanya menegaskan pembohongan yg diulang berkali2 , pasti akan dianggap sebagai kebenaran oleh rakyat jelata.
    Prinsip TDM dan Clare adlah sama iaitu..penipuan , tidak kira samaada ia kecil atau besar tetap penipuan, jika ia perlu dibesarkan se mana mungkin, sementara anda ada peluang untuk berbuat demikian. Selepas itu, kita hanya lah boleh berharap agar rakyat akan terpedaya dengannya. Sebab itulah, jika dilihat semaas isu rm42 billion dan RM 2.6 billion tu hangat, kita boleh lihat plakad2 yg dicatitkan dengan jumlah2 tersebut. Ini aadlah satu taktik mudah untuk memberi gambaran yg akan terpahat dalam fikiran rakyat, walaupun kepaad mereka yg meragui tuduhan terhadap DSNR tersebut. Jadi, PH telah menggunakan perang saikologi sedemikian utk keuntungan mereka.
    Tapi , sekarang RM 42 billion dan 2.6 billion tersebut buka lagi menjadi perhatian utama rakyat...thanks to FOREX RCI, bari rakyat didedahkan bhaaw kerugian negara lebih besar iaitu sebanyak RM 31.5 billion yang dalam nilai m/wang kini adalah RM 157.5 billion ! Mereka kini tersangat ingin tahu bagaimana TDM boleh membenarkan BNM memperjudikan RM 31.5 billion dalam pasaran FOREX tersebut, sedangkan beliau adalah PM yang sepatutnya menjaga kewangan negara. Tak logik jika diberikan alasan TDM menyerahkan 100% pengurusan kewangan negaar kpd BNM, tanpa sebarang bentuk pemantauan...atau ada kah TDM dan sekutunya mendapat apa2 keuntungan dari perniagaan FOREX tersebut. Tersangat tepat tindakan LKS yg beria2 meminta RCI dijalankan berkaitan isu ini pada waktu tersebut..tapi keadaan sekarang ternyata berubah. LKS lah orang yg pertama mempertikaikan hasrat kerajaan untuk mengadakan RCI tersebut..semata2 kerana kini TDM telah duduk sepentas dgn pembangkan dan bergelar Pengerusi PH . Inilah wayang politik pecah panggung, yang paling hebat dalam sejarah negara, yg kini sedang dimainkan di panggung2 wayang yg berdekatan dgn rumah anda ! Selamat menonton..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu yang meroyan ni apa ke halnya Geng Najib ??

      Apa pulak kisahnya 42 billion tu ??

      Yang 2.6 billion masuk akaun Najib tu sudah pun di akui benar olih "Kepala Bapak Kau" sendiri .

      Mungkin kamu ni terlalu letih . Maklumlah siang pergi berhimpun , malam kena pula "bercucok tanam" di blog Tn. Budin ini .

      Oh ya !!! dimana 10 ribu~15 ribu yang di katakan akan hadir ke perhimpunan itu . Di khabarkan , hanya sekitar 2000 aje .

      Delete
    2. diny yusof...

      Saya petang tadi di Spore tonton perhimpunan tersebut di channel CNN.

      Sdra mara di Spore semua puji & kagum keindahan Masjid Putrajaya & kawasan sekitarnya. Saya terangkan pd mereka, pembinaan masjid itu dirangka & dilhamkan oleh Tun Mahathir, bukan Najib.

      Dia orang juga ikut heran kenapa Najib bersikap flip flop, sekejap mengaku musuh Amerika musuh dia, kini bersandiwara konon menghentam Amerika & Israel.

      Najib, APA ADA....??

      Delete
    3. Geng Najib....

      WHEN YOU STIR A BEE NEST......

      Saya tak sabar nak hadhir dan tengok perbicaraan mahkamah ekoran saman Tun Mahathir itu. BagaimanalaH agaknya enam (6 jahanam) anggota Suruhanjaya Diraja atau RCI forex menjawab ketika mereka pula disoal siasat....

      Kenapa laporan RCI berkenaan tidak lengkap dan berat sebelah?

      Kenapa laporan RCI itu tidak mengikut undang-undang dgn tidak memasukkan semua kenyataan saksi (Tun M, DS Anwar, Tun Daim & TS Nor Yaacop) atau keterangan mereka yang hadir, termasuk permintaan bertulis atau lisan dalam bentuk transkrip, rakaman video dan hujah yang dibuat oleh peguam.

      Dgn Tun Mahathir dia orang nak kenakan, tahu2 dia orang nanti yg gelabah nanti.

      Puak2 Najib memang dari dulu lagi ingin sangat nak mendakwa Tun Mahathir. Nah....kini giliran Tun Mahathir sendiri saman 'kumpulan 6 jahanam' RCI Forex kerana cuba menipu dgn sengaja tidak memberi keterangan/kenyataan bertulis atau lisan saksi2.

      Padan muka...Mahathir mahu dianiaya....!!
      Lagikan Bill Clinton, George Bush, Margaret Thatcher, Lee Kuan Yew, semua dah rasa penangan The Grand Old Statesman.......!!!

      Tentu perbicaraan mahkamah ini akan dapat liputan seluruh dunia.

      Tun Mahathir seorang yg berwibawa, yakin diri, pemberani. Najib pulak banyak membohong, sekejap kata tak ada duit RM2.6 nilyon tapi last2 mengaku ada. Cakap berdegar-degar nak saman WSJ [d hari Selasa tapi sampai sekarang habuk pun tarak.

      Sila komen balas, geng najib.

      Delete
    4. Pal diny, yang 2000 tu oun jemaah solat Jumaat. Kalau tak ada Jumaat, 500 pun tak sampai. Padahal hari2 Zahid iklan kat tv supaya datang. Ini petanda BN dah nak tumbang. GN tukang kebun, boleh tolong tanam nanti.

      Delete
  26. GN dah sakit jiwa kuat. Asyik ushar blog PH. Mykecut,media tv,surat tak khabar Pro Umnobnpas semua dh ampuzz. Kesian, Dh meroyan tak brtsempanam penat2 karang panjang2.Gigi megetip cari idea sanggah topik.
    Lepas,PRU , PH perlu keluar tender pembesaran Wad Mental kt semua hospital.
    Utk GN, J, dan penjilat tegar, (Umnoklepetevengelis,komunis, BN dan Pastipu), perlu sediankan yg berpagar letrik. Gila kuat.
    Negara sudah rabak dimamah ulat2 TAEK UMNOBNPAS.
    Ayoh Bangkit Rakyat, SELAMATKAN NEGARA KITA !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najib memang sah2 dah sakit jiwa & gila seks melancap. Perhatikan, dia begitu lucah & biadab sekali bila tak putus2 menyebut 'lancap' sepertimana saya paparkan semula apa yg dia nyatakan dalam portal ini.....

      22 December 2017 at 21:59
      Ya, hanya kenyataan Mahathir yg boleh pakai. Salah satunya adalah kenyataan yg dia mengatakan bhw A...r juga melancap lelaki lain sgt boleh pakai.

      22 December 2017 at 22:18
      Boleh tak mainkan sekali lagi cerita melancap tu wahai Mahathir Kutty?

      22 December 2017 at 22:45
      Pakcik diny, cuba tanya Mahathir, lelaki mana yg a...r lancapkan tu... hehe

      22 December 2017 at 22:45
      Laaaa... biawak ni lps minum air ketum rupa-rupanya.
      Kau tak baca ke apa yg blogger ketiak masam ni tulis atas tu.
      Pakcik diny, cuba tanya Mahathir, lelaki mana yg a...r lancapkan tu... hehe

      22 December 2017 at 23:04
      Kita boleh tolak Najib.
      Tetapi utk menaikkan semula drM bergandingan dgn Anwar Ibrahim aku sama sekali tidak bersetuju.
      Bimbang drM kena lancap oleh timbalannya.

      Dah ler pemimpin KERA-taJAAN Borosmah kaki songlap & tak amanah, siber-siber terompahnya pulak kaki klentong, biadab & lucah kuat mencarut.

      Apakah rakyat & pengundi2 akan membiarkan puak-puak jahanam terus berkuasa untuk bermaharaja-lela berbuat kerja2 mungkar...??

      Sila ambil perhatian.....!!

      Delete
    2. Wak Suman...Astaghfirullahhalazim...bawak beristighfar dan mengucap banyak2 Wak. demi Allah yg menguasai 7 petala langit dan bumi, serta apa yg ada di antaranya serta yg memegang nyawa saya di dalam genggamanNya...saya GN , bersumpah dengan nama Allah yg maha besar, saya bukanlah individu yg mengeluarkan komen2 spt yg Wak paparkan tu. Selama saya berkomentar di blog Budin ni, saya tak pernah menggunakan nama Anon , Mr J ..dll. Saya tetap bangga menggunakan gelaran GN..Geng Najib tersebut. Wak tak takut ke nanti kena merangkak di akhirat kerana memfitnah saya...ini bukan perkara main2 Wak. Saya harap Wak tarik balik tuduhan fitnah tu terhadap saya Wak...jika tidak, saya takkan maafkan dunia akhirat. Jangan sekali2 menyamakan saya dengan Anon atau Mr J atau sesiapa saja yg tak sependapat dengan wak...mereka adalah entiti yg berbeza dari saya walaupun mungkin kami sama2 anti PH ! Saya takkan sekali2 menggunakan kata2 lucah spt di atas..dalam posting2 yg lama tu , lupakan ajelah..kini saya dah berubah Wak...Lagi sekali, demi Allah, saya ingin menegaskan saya bukan lah individu yang mengeluarkan kata2 lucah dan kesat di atas...Wabillahi..

      Delete
    3. Geng Najib....

      Syukurlah kalau kamu bukan Kejora. Saya insan biasa tentu ada kekurangan dan kekadang terkhilaf. Tapi pendirian saya tetap teguh tidak menyokong pentadbiran UMNO/BN Najib.

      Delete
    4. Susulan kenyataan saya di atas, saya mohon maaf sekiranya sdra benar2 jujur & ikhlas.

      Kejora Kufur lah penyebab kekeliruan ini semua yg masih kecut tidak mahu guna nama sebenar atau setidak-tidaknya stick pd satu nama samaran (acronym).

      Assalamualaikum.

      Delete
    5. Sumpah laknat GN palsu. Tak ikut kaedah betul. Lagipun dah terbukti GN cytroop yang suka merekayasa cerita dongeng palsu. Lebih teruk daripada rekaan Mr J dan Kejora. Sepatutnya guna kaedah John Doe berikan terhadap GN bila memfitnah Tun M baru-baru ini. Bersumpah laknat jika tak pernah guna Anonymous dan tidak memfitnah Tun M dan mencarut-carut tak habis.

      Delete
    6. Pak Othaman..Tk Pak, biasalah, kita sebagai insan biasa yg tak sepi dari salah dan khilaf. Saya pun begitu juga pada Pak. Semoga Pak terus bahagia bergelumang dengan perjuangan yg sia2 tu. Apa2 pun, jangan terperdaya dengan dengan apa yg 07.12 cuba lakukan tu...dia memang hati kaudhu..tak suka tengok orang berbaik2..patutlah melayu ni tak maju2, rope2nya ramai lagi yg sesepesis dengannya kat negara ni..kan pak?

      Delete
    7. Korang jgn pecaya tukang babi in bersumpah.

      Lihat bagai mana dia MAIN dgn ayat tuhan. Kemudian buat fitnah. Kemudian mencarut. Sekali sekala bila GN mencarut. Astafirullah masyalllah.

      Wak sumen APA me bodo ko pg pecaya. Secerdik org tua mcm ko pun terkena juga

      Delete
    8. apelah 9.24 ni..cuba la bersangka baik sikit.GN kan da guna nama allah tu.kalau bohong biar je dia kena laknat nanti.

      Delete
    9. guys....allow me to quote frm kg.

      "The real test of good manners is to be able to put up with bad manners pleasantly.”

      gn will not change....tapi lawan tetap lawan!

      Delete
    10. Yessss.....Geng Naga Kaki Kepit.....whatever you say.....whatever you do......no matter what you can never be trusted.

      Leadership by example.....your no. 1 idol kepala bapaakkk luuu...

      Lawan tetap lawan....!!!

      Delete
  27. Zack tokey babi pasar borong dah mampus ke belum?

    ReplyDelete
  28. Tok Garu tiga bini
    Sebab ada lots of money..

    Tok Garu suka ponteng kelas
    Itu tanda dia culas..

    Tok Garu sokong klepto
    Sokong parti main kotor..

    Ini hari dua kerat
    Dalam travelling kena cepat..

    Kirim salam bros Pakatan
    Ameno kita tanam simpan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap pantun 2 kerat ni yeoooppp...

      Keep it up !!

      Delete
  29. Trump ucap terima kasih kpd najib kerana berlakon sokong Islam Dan Palestine

    Trump Kata beliau memahami keadaan najib yg terdesak mencuri undi melayyu utk umno. Selepas menang pru14. Najib akan kanji utk sokong trump semula. Biasalah org politik lidah bercabang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu tokong, mahakutty, Mat sabun dan lima enam ekor anjing suruhan DAP tu bukan org politik ke?

      Lidah tak bercabang ke?

      Tua nak mampus pun bodoh lagi kau ni.

      Delete
    2. Cilake rosmah puaker

      Delete
  30. Seperti mana yang kita sedia maklum, Prof W. Kam Chin dan Renee Mauborgne telah memperkenalkan strategi Lautan Biru kepada dunia melalui buku karya mereka ' The Blue Ocean Strategi'. BOS ini telah diilhamkan hasil daripada kajian mereka yang cukup teliti berdasarkan kaedah2 yang saintifik dan telah diuji keabsahannya.
    BOS ternyata amat berbeza dengan Red Ocean Strategy yg lebih merujuk kepada persaingan dalam perniagaan manakala BOS lebih kepaad penciptaan ruang pasaran yg tidak ada dalam perniagaan.
    Dalam politik,ROS lebih sinonim kpd darah, luka,kematian, kecederaan dan dendam dalam dan ini adalah sesuatu yg tidak diperlukan langsung dalam dunia politi, khususnya dii negara ini.Ia tidak dapat memberi sebarang impak positif buat rakyat dalam mengharungi kehidupan mereka. Manakala BOS pula lebih menumpukan kpd mengenalpasti isu sebenar dalam politik, dengan mencari strategi dan perancangan yg paling
    sesuai dalam membuat keputusan politik.
    Cthnya , walk about yg dijalankan oleh PDRM dan ATM untuk meronda kawaasn2 yg telah dikenal pasti sebagai hot spot jenayah adalah cth terbaik B/mana NBOS ini dapat dilaksanakan merentasi melalui kementerian dan agensi penguatkuasaan negara. Mengujudkan sekolah sebagai anak angkat PDRM juga adalah strategi NBOS antara KPM dan KDN untuk mengurangkan kadar jenayah dan gangsterisme dalam kalangan pelajar .
    Dalam politik, sokongan politik adalah dicipta dan bukannya boleh dipaksakan sesuka hati. Mencipta sokongan ini perlulah kepakaran, perancangan teliti dan ilmu yang cukup tinggi. Tidak hairanlah tokoh2 besar dunia spt Obama, Justin Treudeu dan Macron telah menggunapaki BOS untuk kempen politik mereka. Mereka mengaplikasikan maklumat digital, berita yg tepat lagi sahih dan disebarkan dgn cepat dalam menyampaikan produk politik mereka, tawaran produk politik yg menarik, komunikasi dengan rakyat disampaikan dgn mudah dan bertenaga serta manifesto mereka disampaikan dgn cara yg amat menarik perhatian dan mudah dihadam rakyat dan pengundi. Spt kata Einstein, semua perkara perlu dilakukan dengan semudah yg mungkin untuk memberi impak yg paling maksima. BOS boleh diadaptasikan dgn cukup berkesan kepada rakyat dengan kebolehan kerajaan utk mengurus poltik digital dan big data dalam pengurusan maklumat P/raya. Inilah yang telah dilakukan oleh BN dgn jayanya sejak dewasa ini...kemampuan kerajaan untuk memberi pendidikan politik kepaad rakyat sesuai dgn perkembangan ilmu teknologi dan digital masakini.
    Malangnya, BOS dalam politik telah disalahguna oleh PH. Mereka ternyata kerap menyampaikan maklumat tidak tepat, fitnah dan hasutan apabila membincangkan sesuatu isu. Portal media yg pro PH amat2 bijak dalam memanipulasi isu hingga sempadan di antara kebenaran dan fitnah menjadi semakin kabur. Apatah lagi dibantu oleh media l/negar yg ternyata mempunyai agenda tersendiri utk mengaibkan pemimpin negara dan kerajaan, telah mampu mengubah persepsi dan pandangan rakyat terhadap kerajaan...yang fitnah dijunjung, manakala kebenaran dibakul sampahkan.
    Sungguh malang, jika situasi spt ini dibiarkan berterusan kerana yg menjadi mangsa adalah rakyat dewasa ini dan kesannya pasti dirasai oleh generasi akan datang. Dalam mencapai matlamat politik, PH sanggup menggadaikan segala kesejahteraan srta kemakmuran yg sedia ada yg telah dipertahankan oleh BN selama ini tanpa sedikit pun memikirkan tentang masa depan negara ...biar negara dan kerajaan hancur lebur, asalkan cita2 mereka tercapai !

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau nampak ph salah guna strategi....good job!

      tapi kau pura2 tak nampak najib salah guna kuasa! that is called munafik!

      Delete
    2. Kau pura2 tak nampak najib al jibbunian dah jual separuh tanah malaysia kat china...kikikikiki

      Delete
    3. 51% pakatan rakyat
      49% kerajaan klepet

      Delete
  31. Dennis the Menace23 December 2017 at 10:01

    Strategi Laut Port Dickson..Prof Kangkong telah memperkenalkan strategi Laut Pee Dee dalam karyanya bertajuk "I Dont Care Haram Jadah " mengenai strategi untuk meranapkan kesejahteraan rakyat dan negara.
    Malang sungguh Parti Keris Togel dan gerombolan pencacai2 dedakiansnya masih mengambil kira bahawa Strategi Laut Pee Dee ini membawa kesejahteraan material dan moral kepada kebahagian dan kesinambungan rakyatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini gila kategori apa pulak ni yg membebel sorang-sorang sambil melancap dlm tandas awam.

      Delete
  32. Pemakan riba yang haram atas dunia ini tentunya tidak dapat berdiri kecuali seperti orang yang sedang dirasuk SETAN. Rakyat Malaysia diminta agar kenalpasti dan perhatikan betul-betul siapakah pengkhianat dan musuh negara ini sebenarnya. Sama-samalah kita bangkit dan pastikan bahawa PRU14 nanti merupakan HARI PEMBALASAN buat mereka. Suatu keajaipan dan ketenangan akan sama-sama kita perolehi insyaAllah sebagai balasan mencegah kemungkaran dan kerosakan diatas bumi yang bertuah ini.

    ReplyDelete
  33. PERHATIAN.....!!!

    MALAYSIA SEKARANG DI LANDA WABAK PENYAKIT SINDROME DILEKSIA SELEKTIF DISORDER (SINDROM MUDAH LUPA BERPULIH)...
    SAINTIS MALAYSIA SUDAH DAPAT MENGESAN PUNCA SINDROME DILEKSIA SELEKTIF DISORDER INI..
    PUNCA PEMBAWA PENYAKIT INI DI BAWA OLEH 3 ORANG YG DIKENAL PASTI PEMBAWA VIRUS PENYAKIT TERSEBUT...
    SATU DIKESAN DI SUNGAI BULOH DUA DI KESAN DI KEDAH...
    USIA KE TIGA TIGA PEMBAWA VIRUS INI SUDAH LANJUT RENTUNG TUA RENTA....

    .... PENYAKIT INI SENANG BERJANGKIT DI KALANGAN BARUA DAN MACAI BARUA CAP MUNGE...

    ........ SEKIAN .....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...