Sunday, 24 December 2017

ISA SAMAD "KAMBING-HITAM" PRU 14?


Berdasarkan respon beberapa pihak dalam UMNO berhubung isu tanah Felda di Jalan Semarak yang telah berpindah tangan kepada sebuah syarikat swasta, termasuk kenyataan Najib Razak sendiri yang mengarahkan siasatan serta-merta serta tindakan akan diambil hasil daripada siasatan itu, kedudukan bekas Pengerusi Felda, Isa Samad dilihat tidak lagi selamat.


Hampir dalam semua yang kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin UMNO dan kerajaan, tidak terkecuali dalam sidang akhbar oleh Pengerusi Felda sekarang, Shahrir Samad dan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Razali Ibrahim berkaitan isu tersebut, segala-galanya tampak menjurus kepada Isa sebagai subjek yang mahu dipersalahkan.


Hakikat bahawa Felda berada di bawah pengawasan dan dagu Najib serta wakil JPM dan Kementerian Kewangan turut berada dalam Lembaga Pengarah Felda di mana Najib adalah Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, seolah-olah cuba dikesampingkan buat sementara waktu.


Tindakan pihak polis menubuhkan pasukan petugas khas kemudiannya segera memberi gambaran seolah-olah isu tanah Felda ini adalah sama besarnya dengan skandal 1MDB. 


Jika Isa bersalah kerana memandai-mandai membuat keputusan yang merugikan Felda dan para peneroka itu, tiada siapa yang merasakan beliau tidak harus memikul beban kesalahan itu.


Apa yang dibimbangi ialah semua ini tidak lebih merupakan satu lagi episod drama yang sengaja dipentaskan untuk meraih undi dan sokongan menjelang pilihanraya umum akan datang.


Lebih-lebih lagi isu ini mula didedahkan oleh sebuah media arus perdana yang berada di bawah kawalan Najib sendiri dan seseorang yang dikatakan penasihat paling kanannya adalah mengawal kumpulan media tersebut.


Najib pula, dalam tiga tweetnya yang berturutan berkaitan isu tanah Felda itu, jelas memperlihatkan mahu tindakan segara diambil kepada pihak yang didapati bersalah.


Selain itu, dalam sidang akhbarnya baru-baru ini, Shahrir ada menyebut beliau sudah mengetahui mengenai kehilangan tanah Felda itu sebaik saja dilantik menjadi Pengerusi Felda pada awal tahun ini.


Jika begitu, mengapa laporan polis hanya dibuat pada 12 Disember yang lalu iaitu selepas berakhirnya Perhimpunan Agung UMNO 2017?


Kalau betul  sudah diketahui lebih awal tanah itu berpindah tangan dan ia benar-benar kesalahan serius, mengapa laporan polis tidak dibuat pada Februari atau Mac yang lalu?


Melihat bahawa tarikh pilihanraya makin hampir dan Najib terus terbelit serta terbelenggu dengan banyak isu yang menyesakkan nafasnya seperti 1MDB, derma RM2,600 juta, berkawan baik dengan Trump, penggadaian aset negara kepada China, sistem IMAMS dan banyak lagi, tidak mustahil isu tanah Felda ini adalah plot yang sengaja dirancang untuk menutup semua isu-isu tersebut.


Tambahan lagi,  percubaan Najib untuk melemahkan Tun Mahathir Mohamad melalui RCI forex juga sudah dilihat gagal mencapai sasaran seperti yang beliau harap-harapkan pada awalnya.


RCI forex bukan saja mudah difahami maksud tersiratnya oleh orangramai yang hanya bertujuan untuk mengaitkan pemimpin-pemimpin pembangkang dilihat bersubahat dalam kerugian urusniaga matawang lebih 30 tahun lalu, malah  seperti kata Tun Mahathir sendiri, hasil laporannya semata-mata berdasarkan sangkaan yang telah ditukar menjadi fakta.


Lebih daripada itu, dengan Tun Mahathir turut mengemukakan saman terhadap anggota RCI, Najib dan kerajaan serta menolak hasil laporannya, menjadikan ianya sebagai modal PRU 14 dilihat sudah terkekang dengan sendirinya.


Sebab itulah sehingga sekarang pihak polis difahamkan masih belum mengambil keterangan Tun Mahathir berhubung RCI forex itu, meskipun laporan polis dibuat hampir serentak dengan ia hasil laporannya diserahkan kepada Ahli-Ahli Parlimen.


Maka, apa lagi modal Najib untuk mendepani pilihanraya umum akan datang, mengelakkannya daripada hilang kuasa  dan seterusnya tidak menghuni penjara sebagai destinasi akhir kehidupannya seperti yang berulang-kali dijanjikan oleh Tun Mahathir jika Pakatan Harapan berjaya menumbangkan BN dan seterusnya mengambil alih kuasa dalam pilihanraya nanti?


Tidakkah isu tanah Felda ini, lebih-lebih lagi jika Isa ditangkap dan seterusnya didakwa di mahkamah dalam waktu terdekat ini, ia secara automatik akan menjadi lonjakan yang mampu menaikkan sokongan rakyat kepada Najib, UMNO dan BN dalam pilihanraya akan datang?


Annuar Musa sudah dilepaskan, Bung Mokhtar yang pernah disiasat berkaitan pembelian saham amanah menggunakan dana Felcra mungkin terus senyap begitu saja isunya, maka Isa adalah satu-satunya mangsa yang tinggal serta paling munasabah untuk "dikambing-hitamkan" sebelum pilihanraya ini.


Bersiap-sedialah wahai Isa untuk dijadikan mangsa oleh Najib, UMNO dan BN!!! (ShahbudinHusin 24/12/2017)

100 comments:

  1. Replies
    1. Bro ... bro tak lamo layi ek ang somuwo ea mengadap tuhan ... lopeh tu ko pilih jalan yg bona ko jalan yg sosek ... buek la pilihan yg topat itu bergantung pado kepatuhan ko o'ang terhadap Allah swt. Keikhlasan ko, ketakwaan ko, harapnya nanti ko o'ang paham bilo kehadirannyo nanti. Takdo siapo yg dapek nolong lagi dah melainkan amalan ko o'ang selamo ini. Deyan doakan kesejahteraan buat ko o'ang somuwo. Aamin ya rabbul alamin.

      Delete


    2. kenapa kecoh pasal israel

      kaum yahudi juga keturunan nabi ibrahim

      ada yg lebih teruk dari yahudi yg bukan dari nabi nabi.

      ya mereka adalah kaum penyembah berhala BUDHA. mereka ini melayan org islam lebih teruk dari yahudi. lebih teruk dari zionis.

      sejak puak resistence rohingya menyerang pos tentera budha myanmar yg membunuh 9 org , temtera budha myanmar membalas dgn cara unprecedented kata bbc.com

      800 000 org d usir dari myanmar. paling teruk daalm sejarah tamadun manusia.memgalahkan puak nazi di eropah dan puak zionis di timur tengah.

      namun pihak kerajaan putrajaya masih mahu myanmar kekal dalam ASEAN. ini janji kleptokrat najib dan bn umno bahawa myanmar budha akan kekal dalam ASEAN.

      setakat semalam hampir 1.2juta rohingya di halau dari rumah. dan ini berlaku di depan rumah kita. namun malaysia hanya ikan bilis yg hanya tahu bersorak d depan masjid dan setelah tamat petronas akan melabur di myanmar dgn lebih byk lagi bagi membantu ekonomi kerajaan tentera budha yg zalim mendapat dana lebih byk utk tujuan haram.

      Delete
    3. Tahniah, tuan jadi orang wahidun. Hebat tu...

      Delete
    4. Berani ke najib nak kambing hitamkan isa? Tiba2 teringat kisah port dickson.

      Delete
    5. Bakal peguam Negara ,

      Mengapa Myanmar terlalu bermaharaja lela dalam segala tindak tanduk mereka .

      Ini kerana semua usul pengutukkan keatas Myanmar mendapat kuasa veto dari China .

      Semenjak China membuat "pelaburan" besar2an , jelas kelihatan serta terbukti apa saja yang di lakukan olih yanggon mendapat restu Beijing .

      Jadi , siapa yang berani bersuara berlebihan ? Putrajaya , Nam Penh , Bangkok , Manila ,Vientien ?? Jawapannya ..semuanya sekarang berada di bawah 'ketiak' Beijing !

      Yang berani berkata secara efektif hanyalah Jakarta sahaja . Selain itu , kita masih mengharapkan kepada Erdogan .

      Delete
    6. Semua dlm bn bersekongkol menjahanamkan negara. Dari felda ke th ke kwsp ke kwap dan mcm² lg. Dah tahu ada salah laku tp diam. Tunggu sampai terbongkar baru buar² kelam kabut nak bertindak. Kita tukar kerajaan dlm pru14. Ayuh!!!!!

      Delete
    7. Indonesia di bawah pemerintahan jokowi lebih disegani dunia berbanding malaysia di bawah pemerintahan najib
      Ini satu benchmark yg rakyat perlu tukar pemimpin yg baru untuk malaysia dapat seiring dalam arus geopolitik dunia pada umumnya
      Pengaruh pemimpin itu penting dalam polisi antarabangsa
      Andai pemimpin dilekehkan dunia mmg bikin malu lah

      Delete
    8. Pembetulan bakal peguam negara nabi ibrahim bukan dari susur galur yahudi akan tetapi nabi ibrahim yg dikenali sbgai bapa para nabi adalah keturunan rasulullah saw
      Nabi ibrahim as dan anaknya nabi ismail yg membangunkan kaabah

      Keturunan yahudi dari nabi musa as yg dijanji kan allah janji kan bumi palestin sebagai tanah mereka
      Tetapi bukan bangsa yahudi diaspora yaini yahudi yg mix dgn bangsa lain sebalik nya tanah palestin utk keturunan 12puak yahudi pengikut nabi musa as yg diberikan mata air atas mukjizat nabi musa as
      Puak ini yg di akui ada hak pada tanah palestin kalau tak silap kawan
      Mereka yahudi bangsa yg degil banyak nabi yg diturunkan oleh allah utk mmbetulkan mereka

      Jadi nabi ibrahim adalah arab bukan yahudi
      Kaabah kiblat kita di bina oleh nabi ibrahim
      Peristiwa nabi ismail disembelih dan ibadah haji itu menunjukkan nabi ibrahim itu bangsa arab
      Sebab itu dalam solat kita mengucapkan selawat pada nabi ibrahim dalam tahiyat
      Wallahualam

      Delete
    9. saudara RATK

      kaum yahudi wujud sebelum atau selepas nabi ibrahim?

      kalau bani israel wujud selepas nabi ibrahim makna bapa puak yahuda ini adalah abraham. kitab torah ada sebut pasal abraham dan juga isa ibni maryam dan muhammad.

      apakah kitab yg menjadi rujukan nabi ibrahim?

      3 agama ini bernaung di bawah amalan dan ajaran ibrahim. hanya 3 agama ini yg percaya kpd yg maha berkausa dan tidak dapat di lihat dgn mata kasar.

      kita semua muslimin nasrani dan yahudi adalah anak cicit ajaran nabi ibrahim. cuma umat islam panggil yg esa sbg allah dan nasrani yahudi panggil tuhan mereka yehuah./ yahuda / yahoo

      bukan nak soal agama apa bagus dan kaum mana bagus.

      buat masa skrg puak tentera budha myanmar yg paling keji dlm sejarah tamadun donia.

      manakala puak arab al saud dan saddam hussein yg juga sunnah wal jammah tidak sejahat puak myanmar budha ini.

      bani israel walau terkenal dgn tipu helah dan menipu masih tidak sekejam puak myanmar budha walau ramai rakyat palestin d bunuh.

      puak kedua paling kejam di era modern ini barulah puak nazi. rakyat palestin masih boleh makan tido ada parlimen di bawah israel berbanding puak rohingya di rakhine.

      jangan marah apa saya kata. kerani ini lah yg d sebut trump kepada pemimpin kita.
      dan p.m kita kelu tak terkata kata. seolah setuju dgn trump.

      buat masa ini isu utama umat islam adalah rohingya yg berlaku di depan anak tangga rumah kita dan kerajaan putrajya hanya senyum.

      kalau isu dpn rumah kita tak berupaya nak selesaikan apatah lagi nun jauh di timur tengah.

      buat masa ini PETRONAS tengah enjoy beri pernafasan ekonomi kpd myamar budhist govt.

      Delete
    10. Najib,
      Jahanam lau kau cepat,
      Rakyat sudah tak mahu kau lagi!!!

      Delete
    11. Bakal peguam negara yahudi mumcul sebelum nabi ibrahim as susur galur dari keturunan nabi noh as salam lagi kisah ini ada dalam kitab taurat dan pengkisahan dalam old testament lagi dan oa perlu huraian lanjut saudara
      Nabi ibrahim adalah bapa para rasul dan nabi kita muhammad saw sebelum diangkat menjadi rasul baginda memganut ajaran nabi ibrahim as
      Wallahualam

      Delete
    12. Teman nak ulas sikit kenyataan Tuan Admin di atas.....

      1. "Najib pula, dalam tiga tweetnya yang berturutan berkaitan isu tanah Felda itu, jelas memperlihatkan mahu tindakan segara diambil kepada pihak yang didapati bersalah."

      Ulasan teman......
      Apa lagi yg nak diucapkan untuk menutup kelemahan demi kelemahan kepimpinan dan pentadbiran yg ada selain dari menyuroh disegerakan siasatan dan tindakan......ye idak??? Aterrr apa lagi yg boleh dikatakan selain dari itu........

      Kalo tak disegerakan tindakan ditakoti akan menjejaskan undi talian hayat. Tambah lagi berita penyelewengan ni berlaku pada masa dah hampir dgn PRU.....

      Ini maknanya cerita tanah Felda kena samun ni akan fresh berlegar dalam kepala rakyat hingga PRU.

      2. "Selain itu, dalam sidang akhbarnya baru-baru ini, Shahrir ada menyebut beliau sudah mengetahui mengenai kehilangan tanah Felda itu sebaik saja dilantik menjadi Pengerusi Felda pada awal tahun ini."

      Jika begitu, mengapa laporan polis hanya dibuat pada 12 Disember yang lalu iaitu selepas berakhirnya Perhimpunan Agung UMNO 2017?"

      Ulasan teman......
      Itu tandanya pentadbiran tak cekap......tanah nak lesaappp boleh pulaakkk diperam-jerok buat sementara dulu.......

      Dah tau dari awal tahun tapi didiamkan dulu........tiada tindakan segera dan cepat dibuat.

      Ada jugak kemungkinan deme tengah sebok duk cari jalan untuk selesaikan masalah tu sendiri dulu sebelom terbocor kepada telinga rakyat.

      Tapi bila memang dah tak boleh nak diselesaikan jadi terrrrpaksalah dilaporkan jugaakkk....

      Ada jugaakkk kemungkinan......hal ni diperam-jerokkan dulu untuk mengelak dari berlakunya suasana geemmpaakkk dan sensasi meletop dalam PAU.....

      Tambah pulaaakkk PAU jadi tumpuan wartawan2 dari berrrbagai media.........kalo masa tu meletop hal tanah Felda disamun............maka dah tentu ia akan jadi satu soalan wajib yg dituju kepada Bapak Pahlawan dan pak2 menterinya oleh semua wartawan yg ada.

      Maka dengan itu tunggu sampai selesai PAU baru buat report berita gemmpaaakkk sensasi 1Msia.

      Jadi inilah kemungkinan-kemungkinan yg mungkin menjadi sebab kenapa walaupon deme dapat tau dari awal tahun........tapi ditunggu hingga hujong tahun baru deme buat laporan dan tindakan.

      Wallahu'alam bissawab.......
      Mari kita tanya sama itu hood hood......

      Delete
  2. Replies
    1. Jerung jerung tak pernah pun masuk pukat.

      Delete
    2. Tukang jaga pukat sibuk menyundal dgn wife orang bro zack mcammana nk dapat jerung

      Delete
    3. lepas pru nanti kita kasi masuk je tukang jaga pukat yang asik nak menyundal tu kat dalam pukat2 tu sekali.

      Delete
    4. Itu dah tentu bro mohamed noor
      Kawan nak karan kan kotey dia
      Kotey tak sekolah mmg patut kena karan

      Delete
    5. Hehehe...alamak bro betulnya brutal tu..

      Delete
    6. Hehe bro mohamed noor kalau di beri peluang kawan karan kan utk inkuiri 1mdb hahaha
      Cepat skit ngaku betul ke dak

      Delete
    7. Kita tubuhkan Bapak RCI yeooppp...

      Delete
  3. Kalau Isa dikambing hitamkan, maka Isa boleh terbalikkan situasi jadi mcm Murad sbg saksi utama RCI Forex... byk RCI ni RCI Port Dickson, RCI Felda Beli Hotel DiUK, RCI Harga Saham FGV jatuh >60%, RCI beli Ladang Indonesia... semua Isa boleh jadi whistle blower dgn maklumat dalaman. Ada berani ke nak kambing hitam bila SPRM siang2 dah declare tiada unsur rasuah, hanya lemah urus. NFA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kambing bugis gerenti untouchable!!!!

      Delete
    2. Zack, Tiada yang kekal berkuasa didunia melainkan Allah.
      Tunggu masa dan ketika yg telah ditentukan NYA.

      Delete
    3. mana boleh jadi kambing hitam ,nanti kambing hitam melompat ,terus bersih semua dosa.melompat masuk pakatan LKS boleh ampun dosa dia,macam dia ampun dosa Mahathir.

      Delete
    4. Inilah waktu dan ketika paling sesuai untuk Isa muntahkan pada Rakyat jelata tentang peristiwa seronok Yang berlaku di Port Dickson.......!!!

      Delete
    5. Kambing hitam ni hanya wayang kulit saja.

      Tak mungkin nak dikambing hitamkan sangat sebab ia pasti akan berrrkait-kait........terrrpalit-palit dengan kambing2 coklat, putih, kelabu yg lain jugaaakkkk.

      Ini bukan kerja kambing hitam sekor saja.
      Ini kerja secara berrjemaah.........ini bukan one man show.

      Kalo one man show memang tak lepas yeooppp.......kena berrrjemaahhhh baru boleh lepasss....

      Kome paham kata teman ni yeoooppp....???

      Jangan kita ni luruoh benor......jangan perati dengan bola mata ajerrr........kena pakei mata hati kita juge.........ini hei banyak konar lipat barin pusinnya yeopppp....

      Maap lerr orang Perak kalo bercakap "G" tu ditelan......tak caye acerrr tanya Tuan Shahbudin.......nengok mukenya tu teman rasa dia orang Perak......pasei muka Perak tu ada.......(kalo teman tak terrrsilap lerrr)...
      Hehehehehehhe

      Delete
  4. Haha..,.. Kesian kambing. Tapi kambing hitam susah rilihat waktu malam dan jangan terkejut pada siangnya dia hilang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg dok ada ni babi tonggek sekoq tu saja

      Delete
  5. Isa Doraemon bukan kambing hitam
    Najib tak mahu isa jadi doraemon
    Najib yang nak jadi doraemon
    Isa dah jadi nobita
    Rakan sekongkol
    Lalu najib keluarkan rci forex sebagai alat membasmi madey dan pakatan
    Najib ambil dua role sekali gus
    First role jadi doraemon
    Second role jadi giant si pembuli maka terhasil lah kartun doraemon versi puak lahanat ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha bro zack sama giant badak berhias ngan puak barisan lahanat

      Delete
  6. Isu kambing hitam tak timbul kerana sekarang ni kambing warna hitam lebih banyak dari kambing warna lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. La ni dah jadi biri biri
      Mesti lepas...

      Delete
    2. Ni kambing hitam ke babi tunggal bro zack
      Kawan rasa bukan kambing

      Delete
  7. Macam macam benda pelik kt malaysia sekarang ni

    1.) lembu duduk dlm kondo
    2.) kerbau masuk dlm Porsche Cayman
    3.)sekarang, kambing hitam yg sign dokumen penting FELDA......

    LEPAS NI TAK TAHU ,BINATANG APA YG AKNA KELUAR.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. babi makan dedak kot yang keluar...

      Delete
    2. Babi pun dah duduk dalam aircon

      Delete
    3. Malaysian Cybertrooper24 December 2017 at 11:14

      Jangan lupa juga tentang Badak Blue Hyppo shopping Birkin.

      Delete
    4. Haha bro malaysia cybertrooper badak ni badak berhias memakai intan permata dgn beg birkin kasut high heel designer internasional
      Dan memakai jam precision swiss made yg bling bling
      Berkulit lebih utuh dari kevlar

      Delete
    5. Rhinoceros yg belom nampak lagi.....

      Delete
  8. Isa akan dijadikan lauk nasi Arab!sama ada Kabsah atau Mandy Lamb. Pilihlah mana kegemaran anda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dak aihhhhhh
      Lepas ni bila dia pi buat umrah selesailah kes..
      Tak dak apa2 aihhhhh.

      Delete
    2. Last last isa akan mengaku dia bertanggung jawab atas salah urus tadbir felda dan minta maaf atas kekhilafan dia
      Senang jer tu pun kalau najib masih pertahan kan kuasa pas pru

      Delete
  9. Setakat tanah semarak hilang, no hal untuk pusing cite. Kes dalam mesia jer. Kes 1 billion hilang libat negara luar pun perkara kecil amat. 1 billion masuk akaun peribadi pun tak dapat siasat, ada yg luluskan derma bukan rasuah. Benda kecil bikin gempak jer. Alih isu yg tak selesai. Wang kelian belum sejuk, muncul isu felda. Kemudian, itu semua salah faham, salah tadbir urus, salah dokumen. Orang masuk duit berjuta dalam akaun pm pun belum kena tangkap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa buat apa pun betui kat depa. Tak dak salah apalah.

      Delete
    2. 1024 putera arab anak kpd perempuan simpana raja abdullah dah kena house arrest. putera raja ini ker yg bersubahat di atas kapal layar yg di sewa utk pindah duit 2.6b. bodo la p.m kita kalau dia dgn bangga terima duit tersebut.

      asal org bagi saja terus terkam.kalau org miskin takpe lah. ini p.m. malulah nmpak mcm sengket sgt malaysia ni.

      Delete
    3. kes src ceo nik gempal gedebe kelate masuk 28juta dlm akaun p.m apa cerita. dah tangkap belum?.

      Delete
    4. Itu ler pasal....smpi ketua polis dh pencen,pastu tukar yg baru.si nik tu tak jumpa2 lagi cari.

      Caiii umno masih tak rase pelik ke???

      Delete
    5. Najib antara pemimpin dunia yg terhaprak abad ini
      Ini fakta

      Delete
    6. Asal cash najib sapu
      Asal ada tanah dia jual
      Janji dapat cash
      Penyapu bukan sebarang penyapu
      Dia antara the most anticipated penyapu dalam alaf ni

      Delete
    7. Percayalah Indonesia akan cantas kewibawaan maruah Msia sikit hari lagi.

      Presiden Jokowi pemimpin yg bersikap amat rendah diri........very down to earth, ikhlas dan bersederhana akan menjadi tumpuan dunia sebagai ikon pemimpin Asia Tenggara yg dihormati dunia selain PM Singapura Lee Hsien Loong.

      Dulu2 di zaman Tun M......kitalah yg jadi ikon negara Asia Tenggara yg dihormati dunia........sekarang ni luuuuu pikiirrlah sendiri yeoopppp.....

      Sana sini media antarabangsa bercakap pasal Msia.......tapi cakap pasal apa.........ulas tentang apa..???

      Jangan terrkejut berok Indonesia dengan Jokowi akan lebih dihormati dunia.

      Lihat saja bagaimana isteri Bapak Jokowi menjaga nama negara, suami dan keluarganya..........sama macam Tun Siti Hasmah dulu yg tak pernah ada satu media antarabangsa yg mengecam beliau hingga ke hari ni.

      Begitu jugak dengan anak2 dan keluarga Jokowi......keluarga yg berpesonaliti sederhana dan tidak sombong bongkak.

      Hal yg sama dengan Lee Hsien Loong PM Singapura. Isterinya sangat sederhana langsung tak nampak glamour. Pernah bawak beg tangan berharga RM45 ke White House.

      Malu kita mana nak sorok muka dengan Indonesia dan Singapura....?????

      Pada semua WARGA DALAM PAKATAN..........BERENDAH DIRILAH anda kerana sudah diperingatkan oleh Rasulullah saw akan sikap berendah diri ni..........bahawasanya orang yg berendah diri akan dinaikkan darjatnya......akan lebih dihormati, dipercayai dan disukai manusia yg lain.

      Delete
    8. The Phantom si hantu Raya...bukan main lagi syoknya kau membodek Spre, negara klon Israel tu yee. Apa bersih dan suci sangat ke LHL dan PAP tu...tu haah, skandal Temasik Holdings yg dikaitkan dgn isterinya dan mantan PM Thailand, Thaksin Sinnawat apa citer..berpuluh2 billion SD beb. Kes saman adik beradik LHL berkaitan perebutan tanah pusaka dan rumah agam LKY di mana LHL telah menyalahgunakan kuasa sebagai PM utk menekan mahkamah membuat keputusan berpihak kpdnya. Bagaimana pula tindakan Spore terhadap Amos Lee yg lantang mendedahkan rasuah, ketirisan dan s/guna kuasa LHL dan menteri2 kabinetnya hingga sekarang Amos terpaksa memohon suaka politik di US? Tidakkah ini tindaakn zalim terhadap rakyatnya sendiri hanya kerana berani berkata benar..syukur, DSNR tidak bertindak sedemikian rupa di negara kita.
      Masih lagi kah kau mengaggung2kan LHL yg menjadikan Spore sebagai pusat perisikan israel utk memantau negara2 islam di rantau ini termasuklah Msia...tu tak masuk lagi penasihat2 tentera mereka yg melambak2 dalam SAF. Malah semua pilot2 tentera udara dilatih oleh israel dan kelengkapan tentera dibawah kontrak dgn negara tersebut. Mengikut perisikan ATM, jika berlaku peperangan dgn Msia, israel lah yg pertama akan memobilisekan segala aset ketenteraan mereka utk memberi sokongan kpd SAF..tu tak masuk lagi tentera US. Kecurigaan dan paranoid Spore kpd Msia telah ujud sejak era LKY lagi dan kini disambung oleh LHL..yg sentiasa menganggap Spre adalah jelmaan Isreal yg sentiasa di kelilingi oleh negara2 islam yg akan menjejaskan kedaulatannya. Apa kurangnya dgn paranoid DAP terhadap melayu islam di negara ini...sbb tu lah hubungan DAP dan Israel sangat erat spt yg telah aku nyatakan dlam entry yg lepas..ironik kan !

      Delete
    9. Sdra GN...

      Banyaknya temberang & auta anda.

      Hormatlah sikit pf orang lain yg lebih dekat & tahu hal ehwal Spura. Saya dibesarkan di sana, mendapat pendidikam di sana, 6 adik2 saya warga sana, dan kebetulan saya tinggal di JB hampir tiap bulan saya ke sana mengunjungi adik2 dan saudara mara saya. In fact, berita tv pun saya lebih berminat tv Spura dari tv1, tv2 & tv3 yg membosankan.

      Semasa zaman Tun Mahathir, Spura amat takut dgn kita hingga mereka menhyiapkan kubu bawah tanah.
      Jika berperang ketika ini, Spura tidak perlu tentera luar sebab tentera mereka lebih unggul & canggih peralatan senjatanya. Sementara tentera kita di zaman Najib kuat tidur & lembab sampai pejuang2 Sulu yg serba kekurangan pun boleh menceroboh masuk. Kapal selam pun...???

      Delete
    10. You are right Sdra Othman ,

      Singapore pada hakikatnya lebih khuatirkan Indonesia dari Malaysia .

      Apa kelebihan Malaysia jika dibandingkan dengan Singapore ?? Malaysia hanya ada lebih hutang ..itu saja .

      Saya ingin bertanyakan Geng Najib , skandal apa yang dikatakan itu antara Temasek , isteri LHL dan mantan PM Thailand ?

      Apa yang saya ketahui , Thaksin telah menjual syarikat telekomunikasi dia , Shinawatra line kepada Temasek yang di terajui olih isteri LHL . Kepada Temasek , ia adalah satu pelaburan . Tetapi ini telah mendatangkan kemarahan kepada ramai rakyat Thailand . Ia umpama memberi ruang angkasa Negara itu kepada kuasa asing .

      Delete
  10. Pelakon-pelakon terhebat memainkan watak berat dalam filem BOKS OPIS seMalaysia Tahun 2017!

    Hollywood, Bollywood dan semua pembikin filem seantero tak boleh lawan filem ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry naaa...bukan Malaywood tapi Umnowood atau pun putrajayawood.

      Delete
    2. Haha bro zack lebih sesuai dipanggil lahanatwood

      Delete
    3. Dawood Maju Kari Kambing

      Delete
    4. What can you expect from 'deadwood 10:35'.....??

      Delete
  11. Bangang haram jadah bangsat LANUN BUGIS MO1 NAJIB PERDANA MENTERI BERSAMA2 KABINET KLEPTOMANIAC SEDUNIA.

    TUMBANGKAN BENAMKAN KUBURKAN MO1 NAJIB UMNO BN DALAM PRU14 NANTI.

    MENANGKAN PANGKAH UNDI PAKATAN HARAPAN KEMBALIKAN MARUAH MALAYSIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UNDI PAKATAN
      LAWAN TETAP LAWAN
      TUMBANGKAN REJIM LAHANAT DAN REJIM PENJUAL AGAMA
      MEREKA LAH DURI DALAM MATA RAKYAT MALAYSIA

      Delete
    2. 10:50
      RATK...

      Dorang dah tak melawan pun, kucuali cakap besar, membohong, merompak & main kotor.

      Delete
  12. Seperti mana dalam kes kehilangan berbilion billion wang 1MDB yang melibatkan para pengarah pengarah serta Jho Lho (semuanya lesap dan berjaya larikan diri), begitu juga isu pertukaran milik tanah FELDA ini, Isa Samad tidak mungkin seberani itu untuk melakukannya melainkan dengan restu "boss" yang lebih berkuasa. Mustahil penipuan besar sebegini boleh berlaku tanpa restu PM sendiri.

    Duit dicuri melibatkan 1MDB jauh lebih besar jumlahnya berbanding kes tanah FELDA bertukar milik ini. Dalam isu 1MDB, jelas Najib tahu apa sebenarnya yang berlaku (maka beliau tidak terkejut dgn berjuta2 wang yg masuk ke akaun beliau), dan kerana itu mereka mereka yang merupakan pemain utamanya sengaja dibiarkan loloskan diri dan menghilang (kerana ini lah saksi saksi utama yang tahu perbuatan mereka atas arahan/restu/siapa).

    Berkenaan Isa Samad, 1 Malaysia malah Najib sendiri lama tahu penglibatan Isa sebelumnya dalam isu rasuah, malah pernah dihukum. Tapi kerana ada hubungan "istimewa" Najib - Isa, maka Isa diberi peranan dan kuasa besar dalam FELDA walau pun byk pihak khususnya ANAK pimpinan Mazlan Aliman telah memperkatakan lama tentang ketidakbetulan yang dilakukan Najib ini. Ada lah mustahil untuk diterima akal bahawa apa yang dilakukan Isa adalah tindakan "lone ranger" melainkan Isa telah mendapat restu boss besarnya untuk jalankan apa yang diminta.

    Kelewatan Sharir Samad membangkitkan perkara ini walau pun telah lama mengetahuinya pastinya bersebab dan Ada alasan tersendiri. Saya kuat dan begitu yakin bahawa dakwaan Najib terkejut mengetahui perkara ini hanyalah satu lakonan saja walhal semestinya Shahrir Samad telah lama memaklumkan kebusukan ini kepada Najib. Tapi kerana tidak ada ruang luas utk mencari jalan keluar spt mana isu wang 1MDB yang hilang, maka jalan yang mudah dan pilihan yang ada sekarang buat Najib adalah mengkambing hitamkan sahabat baik dan orang kepercayaannya sendiri demi menyelamatkan kedudukannya.

    Apa yang nyata ialah, Malaysia di era penguasa Najib Razak dan UMNO ini, sudah rosak dan koyak rabak dimana elit Melayu ini tanpa segan silu telah memangsakan yak hak dan pemilikan Melayu demi kepentingan peribadi dan kelompok kroni masing2. Melayu jelas tidak selamat malah tidak mungkin akan terbela selagi beginilah bentuknya kerajaan yang ada dimana Melayu Elit drakula terus menghisap darah bangsanya sendiri untuk survival dan kepuasan peribadi. Soalnya kenapa ramai Melayu masih tak sedar sedar diri dan kekal dungu serta bodoh seperti termakan nasi kangkang???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada 2012, Najib memaki peneroka yang menentang penyeranaian FGV sebagai haram jadah. Hari ini kita tahu siapa sebenarnya yang haram jadah dan siapa yang menerima padah. Saya fikir, peneroka2 yang telah diharamjadahkan itu paling layak untuk mengatakan 'padan muka kita semua' kepada para peneroka2 yang tak mendengar nasihat. Yang memperjuangkan hak dan nasib mereka dimaki, yang nak merompak diampu. Selepss ini jika masih juga tak sedar, saya pula nak ucapkan in advance, 'padan muka kita dan generasi akan datang.'

      Delete
    2. Bro pjl walau najib menghamun warga felda dgn panggilan haramjadah warga felda melompat keriangan
      Mereka ingat mereka dipanggil HALALJADAH
      Majoriti
      Warga felda pariah negara
      Mentaliti kelas ketiga
      Bukan mengkasta tapi itu hakikat
      Mereka najib payung
      Sanggup menjilat
      Sedang rakyat diluar felda merempat akibat undi mereka pada rejim lahanat nie
      Moga mereka sedar sbelum pru14 yg mereka berakal pariah dan penting diri sendiri

      Delete
    3. Memang tepat sekali Najib melabelkan sesiapa yang menentang penyenaraian Felda sebagai haram zadah .

      Jika penyenaraian itu tidak diteruskan , mana mungkin duit dan harta Felda dapat di songlap olih Najib & sekutu2 dia dengan senang sekali .

      Kita kena faham , dari pengamatan saya , Najib aka "Kepala Bapak Kau" ni selalu berkata kata melalui dua cara ....satu melalui mulut dan lagi satu melalui buntut !

      Delete
    4. Dengan semua kes2 pecah amanah, penyelewengan, penipuan.....duit2 lesaapp.....duit2 haram yg berlaku sejak 2 penggal ni.........maka sudah jelaslah haram kejadah yg sebenar dan tulen.

      Setiap kerja penyelewengan dan pecah amanah tak mungkin boleh dilakukan oleh satu orang manusia saja.........kecuali ia dilakukan secara "berjemaah".........dan setiap jemaah itu ada Imamnya.

      Jadi pikior lerr sendiri yeoooppp sape Kepala Imamnya....???

      Jadi yeop sumer......cukop-cukoplah kita ditipu....diperbodohkan.....dijual digoreng garing......

      Sudah tiba dan sampai masanya untuk kita buat perubahan.

      PRU14......kita bagi undi kepada Pakatan dan kita tukar kerajaan baru....!!!

      Undi adalah hak rakyat.
      Undi adalah hak individu.
      Undi adalah suara dan langkah terakhir kita...!!

      Delete
    5. Kehadhiran bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad memberi impak besar hingga semua ceramah2 P Harapan dapat sambutan ramai, apatah lagi dgn pembongkaran penyelewengan skala besar menteri2 UMNO & pemimpin2 tertinggi UMNO melibatkan Felda FGV & tanah2 milik Felda yg dipindah milik.

      Dari 52 kerusi Parlimen di kawasan daerah mengundi Felda, kajian terakhir menunjukkan 37 kerusi kini hilang kepercayaan & amat berang dgn perompak2 UMNO yg tidak amanah.

      Delete
  13. Zack tokey babi pasar borong dah mampus ke belum?

    ReplyDelete
    Replies
    1. EH SEDARA BABI.....DAH SARAPAN SUP TELINGA BABI KE PAGI NI TADI.....

      Delete
    2. Babi belaan najib ni kuat betul menyondol bontot rosmah ek...

      Delete
    3. DAK EH.....SARAPAN NASI HIDONG BABI.......SOOOOOODAPPPPPPPPPPPPP

      Delete
  14. EH SEDARA BABI.....DAH SARAPAN SUP TELINGA BABI KE PAGI NI TADI.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo babi mca ngan gerakan masak puak lahanat kata halalan toyyibban kan
      JAKIM dah jadi jakun ker?

      Delete


  15. CAHAYA-Cinta NYA...

    Apb CAHAYA Alam semesta, CAHAYA Imformasi maklumat, CAHAYA Audit serta CAHAYA Merit-INTEGRITY-Transparency mula hadir dan berputik dinegara ini.. sgl yg GELAP sgl yg Korup tersembunyi dan sgl "niat" laku ygBARBARIC drama Sandiwara bobrok keji lg jijik smuanya akan terbuka!

    Sbnar2 n semulia2 pemimpin itu ibarat CAHAYA yg menerangi menyayangi mengasihi umat/rkyat nya ibarat keluarga menyantuni anak2 nya sndiri..

    Semulia2 kaseh ibu, begitulah indahnya pekerti pemimpin yg sejati, bukan sprt Mafia BARBARIC yg jijik menCURI zalim menindas rkyat yg lemah n tiada berdaya..



    Salam CAHAYA..


    selfLESS adalah...Sifat CAHAYA
    selfLESS Kau Lihat, Kaseh "IBU" Mu
    memBERI Kaseh...Tak Minta diPUJA
    memBERI Segalanya, Yg "dia" ter Mampu



    Salam CAHAYA...Shbt Budiman
    Kita Belajar...Mnjd CAHAYA
    Mnjd CAHAYA...Indah Menawan
    Bak Kaseh "IBU", Tiada TARAnya


    Bak Kaseh "IBU"...Tiada TARAnya
    Begitulah Sifat..."pemimpin" SEJATI
    selfLESS n selfLESS, Without AGENDA
    Agendanya berKASEH...memBERI berBAKTI


    Lets dLIGHT ofLUV, d greatest mightiest GIFT from GOD in ur HEART shines n owes shining even stronger my dearONE hmm hmm..


    selfLESS n selfLESS, Tiada AGENDA
    MERIT-Integrity, Kaseh memBERI
    selfLESS n selfLESS, Tiada-Tipu-SANDIWARA
    Setulus Kaseh "IBU", Seindah Sang MENTARI

    Lets dLIGHT ofLUV in u, in ur heart n DNAs in u shine stonger n more stronger NOW rightNOW ha ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bayangkan Diri mu...di Dalam GELAP
      Minda mu GELAP... Mudah di TIPU
      Kau jd TAKUT... Di Ugut diSONGLAP
      Hidup mu SUSAH, GELISAH bak berHANTU
      Tiada Kaseh SAYANG, smuanyaDUSTA Tiada berADAB

      Tanpa CAHAYA-Cinta NYA, Derita Tersiksa n LAYU
      Ddlm GELAP berHANTU itu, Bobrok Hancur Kaku!

      Delete


    2. CAHAYA Cinta-NYA..

      Lets dLIGHT ofLUV in u n in me shine together strong n even stronger NOW rightNOW 4ever ever n ever mylv my dearONE hu hu..

      Delete
  16. 'Kambing hitam' istilah zaman dahulu, sekarang 'kambing putih' macam Isa ni bagi orang UMNO, diturunkan khas oleh malaikat untuk mengekalkan kuasa PM penyamun Freemason kawan baik Zionist Donald Duck.

    ReplyDelete
  17. Zack tokey babi pasar borong dah mampus ke belum?

    ReplyDelete
  18. Haram mengundi BN dan PAS a.k.a PIS.

    ReplyDelete
  19. Isu dalam malaysia berlambak najib kena penjara lah lepas PRU14. Nanti
    Pelbagai isu tanda PRU 14 hampir sangat

    ReplyDelete
  20. Isa doremon simpan fail PD kat dalam peti besi. Tunggu aje la siapa berani kacau Isa. Nazri Imams pun ado simpan 1 kopi. Pasal tu lah 2 mangkok ayun ni jadi untouchable.

    ReplyDelete
  21. saya tlh merespon kpd tulisan sdr mazlan aliman presiden ANAK (juga rakan seperjuangan )mengenai kemelut d Felda yg d hantar kpd saya :-

    "jika kita gagal menwas kan rosmah/najib dlm pru14 ini maka bersiap sedia lah kita menlayani mereka buat satu generasi lagi (one generation).
    kesian lah kpd anak cucu kita".

    namun jika PH/PPBM berjaya menawan Putrajaya maka kita perlu menyiapkan tempat rehat yg lebih besar utk 'sampah2 masyarakt' ini.

    kejayaan pendakwaan akan mengakibatkan rumah2 pasong d kajang n sg buluh akan menjadi kurang mencukupi.

    saya tlh menyarankan agar kerajaan PH membaik pulih fasalitas d pulau bibong (trengganu) n membiarkan mereka hidup terpencil saperti 'koloni kusta' d satu masa dulu.

    marilah kita berdos agar saranan ini akan menjadi kenyataan - insya'allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Perjuangan kepada Pak Rahman yg dihormati.

      Mohon pihak Pakatan menitik-beratkan tentang pemerhatian rapi kepada pengiraan kertas undi.

      Tak guna kita ye ye bagai nak rak penat lelah berkempen sana sini ke sumer cerok.......tapi di saat akhir kita terrrlepass pandang kepada peti undi dan pengiraan undi.

      Perlu kita ingat PRU14 merupakan PRU yg paling sengit antara sumer PRU sebelom ni.

      Kita tak mau seandainya berlaku sebarang penipuan dan pemalsuan.

      Kiraan kertas undi mesti ada pemerhati dari pihak Pakatan.

      Peti undi jugak mesti diekori keluar dan masoknya ke tempat2 yg berkaitan.

      Jangan sampai ada berlaku apa2 pemalsuan atau penukaran di saat akhir.

      Perlu kita ingat.......orang yg lemas akan berpaut pada apa saja walaupon sehelai benang.

      Kita perlu cerdik dan bijak......masa kita lalai tulah yg menjadi masa kesempatan baik kepada orang lain. Kita perlu merangka langkah2 bijak dari sekarang.

      Kita bukan nak tuduh menuduh tapi cuma nak berhati2, teliti dan berawas.

      Harap mendapat perhatian.
      Sekian........Wasallam.

      Salam perjuangan ikhlas dari teman.

      Delete
    2. Kami sokong saranan TPhantom Pak Rahman..kebarangkalian penipuan oleh UMNOBN akan
      lebih hebat pd PRU 14 ni..
      kalo dah penipu/penyeleweng
      tu.. menipu/sleweng lah kojo deme..ye x..

      Delete
    3. Kau ingat semua petugas p/raya tu pro kerajaan ke?
      Kau ingat kiraan dibuat dlm bilik hotel ke?

      Kecuali...
      Pihak parti menghantar wakil calon semasa pengundian dan pengiraan undi yg terdiri drp kalangan yg pekak, buta, bisu serta dari kelas pemulihan.

      Mr. Phantom & Hj Ramli, tak usah tunjuk bodoh dpn khalayak. Malu PH.

      Delete
    4. Samdol 18.46......ko yg bodoh.

      Kalo kes money laundering saentero dunia tau pon boleh disucikan.......apa lagi pengiraan undi.

      Kadang2 banyak bencana alam boleh berlaku.......blackout.....tetiba lampu terrrpadam......itu ini lambat sampai pon ada.....

      Banyak kes2 penyelewengan penipuan yg melibatkan tangkapan, direman, disoal tapi lepas tuuuu dinaikkan ke jawatan lain.

      Kemudian timbul lagi satu penyelewengan ponnnn melibatkan orang yg sama yg direman dulu.......apa hal???

      Dulu ada yg tak reti beza freehold dikatakan leasehold.

      Sign pon sign buta sepatah haram tak baca.

      Duit berjuta masok akaun peribody tak sedar.........tak tau menahu dari mana dari sape......bangun pagi tau tau dah adaaaa jerrr....

      Murah hati terrrsilap bayar berbilion kat company ciplak tapi tak mintak balik duit tu.

      Terrrrkiiniii tanah Felda kena samun........yg telah sudah duit FGV yg rugi dan lesaaappp...

      Woiiii musibat.....ini macam ko nak suruh orang percaya laagiiii...???

      Berapa banyak punya goreng daaaa samdol badigol...!!

      Orang bodoh macam luuu ajerr yg sanggup digoreng garing berkali-kali.........asik terbolos dalam lubok yg sama lagi dan laaagiii....

      Once bitten twice shy.......tapi luuu everyday is bitten but still no shy.

      Samdol.........luuu suruh nenek luuu ajerlah yg percaya dol......

      Dol.....Tak payah tunjuk bodoh dungu biol kat blog nilah woiiii malu kepala bapaaak luuu....!!

      Macam P.Ramlee cakap......ko tu yg bodoh...!!
      Dah tua pon bodoh..!!

      Delete
    5. The Phantom si Hantu Raya...aku setuju apa yg diperkatakan oleh 18.46 di atas. Aku pernah bertugas dengan SPR dalam 3 kali PRU..2 kali sebagai Ketua tempat mengundi (KTM) dan kali terakhir sebagai Penyelia Pusat Mengundi (PPM) tahun 2013. Kami sebaagi petugas terlebih dulu menjalani taklimat khas khas oleh SPR sebanyak 2 kali..yg pertama yg melibatkan semua petugas termasuklah kerani tempat mengundi dan penunjuk arah dan yg kedua utk KTM dan PPM saja. Dalam kedua2 taklimat tu , kami diwajibkan mengisi borang pink Akta rahsia rasmi dan mengangkat sumpah utk menjalankan tugas dgn penuh integriti dan telus spt yg diamnahkan oleh SPR. Berat hukumannya jika didapati melakukan penyelewengan semasa hari mengundi tu.
      Phantom jangan sekali2 berasa curiga dgn kredibiliti semua petugas kerana mereka semua adalah profesional. Selama ni pun SOP yg ketat telah dipatuhi utk memastikan proses mengundi dan mengira undi berjalan lancar. Di setiap pusat undi aad bbp saluran2 mengundi yg telah disediakan biasanya nombor 1 dan 2 untuk warga emas dan OKU dan selebihnya utk org biasa..hinggalah saluran bernombor tebesar sekali utk warga muda dan pertama kali mengundi. Di setiap saluran tersebut ada anggota polis yg bertugas dan setiap pusat undi diketuai oleh pegawai polis yg biasanya berpangkat sarjan dan ke atas. Dalam setiap bilik saluran mengundi, memang ada wakil2 darisetiap parti yg bertanding utk memantau perjalanan proses pengundian ..jika ada ketidak akuran dah tentu akan dibantah oleh mereka. Ini dah memang hak keistimewaan yg diperuntukkan kpd mereka dalam undang2.
      Setelah masa mengundi tamat, biasanya pukul 5 petang, seal di setiap tong undi akan dibuka dan kertas undi utk DUN dan Parlimen dikekuarkan utk proses pengiraan..dilakukan di hadapan semua wakil2 parti yg bertanding. setelah selesai, semua wakil parti akan menandatangani utk mengesahkan kiraan undi tersebut dan kertas undi akan dimasukkan semula kedalam peti undi dan disealkan di hadapan wakil2 parti tersebut. Tong2 tersbut akan dibawa ke pusat pengumpulan undi dgn diiringi oleh kawalan ketat dari PDRM, dijumlahkan bersama2 semua tempat pengundian yg lain dan barulah diumumkan sapakah pemenangnya utk DUN dan Parlimen yg berkaitan.
      Jadi..kat mana yg Phantom, si hantu raya ni kat mana boleh berlakunya penipuan undi tersebut...utk undi pos yg diadakan sebelum hari mengundi yg di adakan di kem tentera dan lain2 pusat agensi penguatkuasa pun , wakil2 parti pun dibenarkan utk hadir memantau sama.
      Memang takde peluang langsung akn berlaku penipuan spt yg disebut2kan tu. Spr pun ada meletakkan petugas rahsia utk memastikan perkara ini tak berlaku. Kalau betul ada ketidak akuran, kenapa Pembangkang boleh menang di Selangor, Penang dan Kelantan dgn majoriti kerusi yg besar? Pikir2 lah sendiri...kita dah lama masuk new millineum..bukan tahun 60an lagi beb!

      Delete
    6. Wooiii Geng Naga......dengan orang macam ko ditugaskan kat tempat PRU........soriiiii naik lori.........lagiii berrrtambah aku tak percaya bebbbbb.....!!

      Badigol.....ko kan ke tukang kebun....tanam sayor tanam ubi........tapi boleh jaga hal-ehwal PRU...?? kahakahkahakaaaaaa.....

      Daaahh terang lagi bersuloh punya penipu.....besar punya bohong....penyamun....!!

      Patut dulu John Doe ajak sumpah laknat tak kedarah dedak......tak ditugaskan oleh sesape tapi ko tak nak.

      Wooiiii kan ke teraaannggg lagi bersuloh cerita sebalik tabir ko.....!!

      Ko tunggu John Doe dan Pak Othaman masok.

      Musang berbulu ayam masok blog Shahbudin....

      Tambah lagi 200% aku tak caya...!!

      Kihikihkihkih.

      Delete
    7. Sdra GN,

      Saya juga banyak kali jadi pemerhati di pusat pengiraan undi mewakili UMNO. Saya banyak kisah terutama kejadian 'black-out' & 'undi pos saat ahkhir'.

      Hmmmmmmm......boleh tahu awak lahir tahun berapa & di pusat undi mana & pada tahun berapa tuuu?

      Delete
    8. Wak Suman ..saya bertugas dalam PRU 11, 12 dan 13 di salah sebuah daerah di selatan semenanjung. Tak perlu lah di sebut pusat undi mana..yg pastinya bukan di JB. Dalam bulan Ogos lepas, saya ditawarkan lagi sebagai penyelia pusat undi di daerah yg sama, tetapi saya menolaknya atas sebab2 peribadi.
      The Phantom si hantu raya...apa, ingat pekebun tak boleh menjadi petugas PRU ke. Jika dia ternyata berkredibiliti dan berkomitnen tinggi dalam menjalankan amanah yg diberikan..takde sebarang masaalah kan. Yang penting, dia mestilah warganegara Msia, melebehi 21 tahun dan sihat tubuh badan utk menjalankan tugas tersebut. Semasa saya jadi KTM dulu tu, kerani dan penunjuk jalan semasa PRU tu ,ramai yg terdiri dari penjawat awam..ada juga guru yg berijazah. Takde apa2 masaalah pun..semuanya berjalan dengan lancar walaupun mereka menerima arahan dari seorang pekebun aje. Yang penting, elaun bertugas dan claim perjalanan mereka pada hari berkenaan tak sangkut.
      Wak Suman, saya memang ada dengar kisah black out tu, tapi itu hanyalah disebabkan oleh technical glitch di pihak TNB. Kini, saya yakin perkaar tersebut takkan berlaku lagi kerana segala langkah2 utk memastikan isu tersebut tidak akan berulang lagi..termasuklah menyediaka back up generator dan juga petugas2 TNB yg bekerja sepenuh masa pada hari tersebut. Berkaitan undi pos saat akhir tu..saya tak berani komen kerana sepanjang saya bertugas dalam ketiga2 PRU tu..ia tak berlaku di daerah saya. Tak mustahil isu ni hanyalah di ada2kan oleh pihak2 yg tak berpuas hati dgn keputusan PRU di tempat mereka yg tak menyebelahi mereka..khususnya pembangkang. Kenapa sampai sekarang, takde di neraga ini? sebarang laporan polis di buat terhadap SPR berkaitan isu tersebut di mana2 tempat pun

      Delete
    9. Sesiapa pun boleh ngaku2, tapi apa buktinya?

      Baru ditanya... 'awak lahir tahun berapa & di pusat undi mana & pada tahun berapa', anda dah terkial-kial malah merepek yg bukan2 melencong dari soalan2 saya.

      Saya ulang....

      1. Anda lahir tahun berapa?
      2. Namakan pusat2 mengundi itu beserta tahun PRU berkenaan?

      Usah berdolak dalik, boleh.....??

      Delete
    10. Bercakap gigi ngan lidah memang lah senang geng najib
      Semua ko keje
      Resume taik!
      You fired
      Kata teram

      Delete
  22. Isu dalam malaysia berlambak najib kena penjara lah lepas PRU14. Nanti
    Pelbagai isu tanda PRU 14 hampir sangat
    Malas nak tulis
    Tulis jugalah

    Agaknya raja raja melayu dan agung...tunggu rakyat memberontak atau malsysia dijajah baru sedar negara dah hancur dan porak peranda oleh najib?

    ReplyDelete
  23. Amin insyallah kami mohon ya Allah..

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  25. Hukuman yang akan dikenakan terhadap Isa Samad diatas nasihat Apundek Ali adalah dipecat daripada SPAD, hanya itu saja. Korang tak percaya??? Tunggu...

    ReplyDelete
  26. Apa pon yang Najib kata di sidang media atau dalam twit nya, jangan lah percaya sangat. Tengok apa jadi dengan pasukan petugas khas menyiasat kes1MDB, laporan ketua audit Negara yang di OSA kan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...