Monday 18 December 2017

KABINET KERAJAAN ATAU KABINET KAYU? SETELAH NAZRI MENJAWAB DI PARLIMEN, MENGAPA KABINET TIDAK BERTANYA LEBIH LANJUT KEPADANYA?


Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi menghangatkan lagi kecelaruan kerajaan dalam perlaksanaan sistem IMAMS apabila menyatakan kabinet hanya dimaklumkan secara umum saja mengenainya dan tidak pernah menyatakan sistem itu akan dikendalikan oleh syarikat swasta.

Kata beliau, kabinet hanya dimaklumkan syarikat pengendali umrah akan didaftarkan dan pemantauan akan dilakukan bagi mengelak jemaah umrah menjadi mangsa penipuan.

Tetapi ianya tidak langsung menyebut mengenai perlantikan mana-mana syarikat untuk mengendalikan sistem pemantauan ini dan menggunakan sumber luar, ujar Zahid Hamidi.

Dengan kenyataan Zahid Hamidi ini, persoalan yang tentunya bermain-main dalam fikiran kita ialah apakah jenis kabinet yang ada sekarang ini?
Adakah ia kabinet yang mengurus kerajaan atau kabinet kayu usang untuk menyimpan pakaian-pakaian lama?

Benarkah kabinet hanya dimaklumkan mengenai IMAMS secara umum saja seperti yang dinyatakan oleh Zahid Hamidi itu?

Jika demikian, bagaimana Nazri boleh memberi penjelasan di Parlimen sebagaimana video rakamannya di sini https://youtu.be/2AvbuxUITnc dan dengan nyata menyebut caj bayaran RM90.10 akan dikenakan?

Adakah Nazri sebagai menteri kanan hanya pandai-pandai sendiri saja memberi penjelasan di Parlimen dan tidak memaklumkan kepada kabinet terlebih dahulu?

Kiranya itu yang yang berlaku, tidakkah Nazri sebenarnya telah melakukan suatu kesalahan dengan melaksanakan sesuatu program yang melibatkan kepentingan ramai tanpa memberitahu kepada kabinet?

Meskipun demikian, kabinet khususnya Najib Razak dan Zahid Hamidi sebagai Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri tidak boleh lepas tangan begitu saja dalam hal ini.

Di mana mereka ketika Nazri menjawab persoalan mengenai IMAMS di Parlimen?

Kalaulah benar kabinet hanya dimaklumkan secara umum saja mengenai sistem IMAMS, kenapa mereka tidak pernah bertanya kepada Nazri dengan lebih lanjut selepas Menteri Pelancongan dan Kebudayaan itu bercakap mengenainya di Parlimen?

Mengapa baru sekarang Zahid Hamidi menyatakan kabinet tidak dimaklumkan mengenai perlantikan syarikat swasta untuk menguruskan IMAMS sedangkan peluang terbuka luas sebelum itu untuk Najib dan beliau sendiri bertanya serta  memperincikan banyak persoalan kepada Nazri dalam setiap minggu mesyuarat kabinet diadakan?

Kalau bukan kabinet, siapakah yang memberi kebenaran kepada Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan untuk menetapkan tarikh 15 Disember sebagai detik berkuatkuasanya sistem IMAMS sebagaimana majlis pengumumannya disempurnakan oleh Timbalan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Mas Ermieyati Samsudin sebelum ini?

Kenapa? Kenapa? Kenapa?

Atau mungkinkan kenyataan Zahid Hamidi ini bertujuan untuk menunjukkan betapa lemah, lompong dan lepas tangannya kepimpinan Najib dalam mengurus negara?

Kepada rakyat, pengundi dan mereka yang cintakan negara ini, meskipun hari-hari terpaksa membayar cukai GST, masih mahukah kita menyusahkan anak cucu dan generasi akan datang dengan terus mengundi UMNO dan BN yang jelas semakin tidak bermaya mentadbir negara serta memberi kesejahteraan yang lebih bermakna? (ShahbudinHusin 18/12/2017).

200 comments:

  1. Kabinet kayu dapur.....berasap

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kalau dah mangkuk hayun tu tetap mangkuk hayun juga.
      Macam kata orang kampung aku, ini kabinet manggar berayun.





      Delete
    2. Bekas president Chile kbali sbg president.

      Adakah tun m banal kembali juga sbg pm

      Chile boleh Malaysia boleh

      Delete
    3. Tulah dulu kita jugak yg silap........orang suruh tukar kabinet parlimen......kita pegi tukar kabinet dapor......PRU13 dulu duk bagi pangkah jugak lagi....

      Ni sekarang padan dengan muka kita sumer....!!

      Tak per yeoooppp.....masih ada masa untuk berubah..!!

      PRU 14 nanti kita kasi tuuukaarrr sumer kabinet dengan mangkok-mangkoknya sekali.....!!

      P/S....Teman nak request Bro Fan Tun tolong buat pantun pasal kabinet kayu.....hehehe

      Delete
    4. Kabinet d jadikan landasan untuk mengkayakan diri, keluarga dan suku sakat saja.
      Mana,ada malu punya manusia.

      Delete
    5. Kabinet kayu atau kabinet plastik? Kalu kabinet kayu, memang bodoh, kalu kabinet plastik, memang penipu.

      Delete
    6. Di bawah ialah ulasan dari Ustaz Dr Fathul Bari (Exco Pemuda umno) dalam facebooknya tentang GST umrah.

      Pandangan saya tiada masalah kerana ada keperluan yang menuntut dan yang pergi menunaikan umrah adalah mereka yang berkemampuan.

      Cas GST RM5.10 bagi jemaah umrah yang membayar lebih RM5,000 bagi saya tak membebankan. Jika bagi mereka RM5.10 terlalu mahal dan menzalimi mereka sila berikan cadangan.
      -Dr Fathul Bari

      Dia orang ni semuanya sama saja. Tipu, cakap kosong konon rakyat didahulukan.

      Dah sampai masa untuk kita ubah di pilihanraya akan datang.

      Delete
    7. Assalamualaikum,
      Selawat dan Salam ke atas Junjungan,,,,

      Ekoran tulisan saya mengenai kemungkinan RUU 355 akan menjadi bahan kempen PRU 14 berikut ianya masih tertangguh di parlimen pada ketika terlalu hampir dengan PRU 14 timbul pula rasa mengelabah dari salah seorang macai kuali dan menuduh saya senak.Saya mengemukakan pandangan berdasarkan kepada perkembangan semasa dan hasil dari pemerhatian saya dalam beberapa gorup cybertrooper PAS yang banyak sekali membincangkan kedudukan RUU 355 di parlimen ketika ini.Ianya bukan andaian senak dan berpihak, tetapi satu analisa kemugkinan kepada apa yang akan berlaku di PRU 14.PAS komited untuk melihat RUU 355 diluluskan di parlimen tetapi dalam masa yang sama sokongan kepada yk355 dari MP Islam masih minoriti kerana sebahagian besar MP Islam di parlimen sekarang tidak menoykong RUU 355.



      Macai kuali itu pula berputar putar ketika memberi hujah.Pandangan saya haya tertumpu kepada kemungkinan RUU 355 menjadi bahan kempen PRU 14 PAS disanggah dengan hujah meraba raba sehingga mungkin juga terdedah kenapa kuali menentang RUU 355.Kata macai itu RUU 355 tidak memberi tumpuan untuk memulihkan ekonomi Malaysia dan menurunkan kos sara hidup rakyat.Perjuangan PAS hanya tertumpu kepada kanun jenayah, cuma yang kelakarnya macai kuali ini yang merasakan dirinya cerdik melakukan satu perkara yang paling bodoh dalam dunia mencacainya kerana menggunakan kalimah PIS untuk merujuk kepada PAS.Saya kata bodoh dan tidak gentleman langsung ini kerana PIS adalah ciptaan pencacai Umno yang sudah lama pupus.Barangkali macai kuali inii tidak mengetahui sejarah kalimah PIS itu di cipta dan diviralkan oleh pencacai Umno.Sudah lama kita dalam PAS menjawab kenapa PIS itu bukan PAS malah ianya tidak wujud dan sudah lama juga pencacai Umno tidak menggunakannya lagi tetapi tiba tiba bila kuali mengujudkan pasukan macai mereka, mereka ambil balik apa yang dibuang oleh pencacai Umno untuk provoke ahli PAS, bukankah itu kelakar?

      Macai kuali ini cuba menunjukkan dia mewakil kuali seluruhnyatu dia adalah orang cerdik tetapi definasi cerdiknya tidak menurut Islam sebagaimana dijelaskan oleh Baginda Nabi dalam hadis yang bermaksud "ORANG YANG CERDIK IALAH ORANG SENTIASA MENGINGATKAN MATI DAN ORANG YANG KURANG CERDIK IALAH ORANG ORANG YANG HANYA MENGHARAPKAN KEPADA TUHANNYA SAHAJA( dalam erti berbuat sesuatu hanya berharap kepada kelulusan Tuhannya saja padahal perbuatannya tidak langsung menurut panduan yang diberikan Tuhannya)"

      Ini yang dilakukan oleh macai kuali itu apabila berkata RUU 355 tidak membantu menyelesaikan masalah ekononi. pada dia, masalah ekonomi hanya boleh diselelsaikan dengan cara yang difikirkan betul oleh otak senaknya saja, tiada kaitan langsung dengan usaha untuk cuba sedaya upaya untuk melaksanakan perintah ALLAH.Itu yang dikata berharap kepada Tuhannya dan kata Baginda Nabi, orang orang macam ini "KURANG CERDIK", kerana kurang cerdik itulah timbulnyya tuduhan senak kepada orang yang mahu menyampaikan kebenaran Islam kepada umat.Cantik!

      Macai ada menyebut pasal pendidikan tetapi nampaknya dia sendiri tidak terdidik dengan pendidikan Islam sebenar, pendidikan yang ditekannya masih pendidikan ala yahudi malah dia sendiri tidak menyedari akan janji ALLAH ia itu sekiranya rakyat sesuatu negeri itu bertaqwa, nescaya ALLAH akan menambah rezeki negeri tersebut.Ada beberapa ayat Quran seperti ayat seribu dinar,surah Al Talaq, ayat dari surah Ibrahim dan ayat dari surah Syaba' menjelaskan kepada kita semua betapa perlunya kita semua terlebih dahulu memenuhi keperluan taqwa sebelum memikirkan pasal ekonomi dan taraf hidup rakyat kerana ekonomi dan taraf hiudp akan datang sendiri tanpa perlu difikirkan lagi.Inilah kelemahan yang jelas ditunjukkan oleh macai kuali walaupun dia menuduh orang senak tetapi dia sendiri sebenarnya senak!

      Delete
    8. Semua menteri yang disebut
      ada syer salah.malangnya
      mereka tak mengaku salah.
      pada mereka rakyat sentiasa
      akan dimangsakan.kabinet
      tikus

      Delete
    9. 12:45 ini siapa yer?

      Pejuang pakai sembunyi-sembunyi di sebalik Tikus AnonyMOUSE ker?

      Dia bersalam & berselawat pada siapa, kenapa tak digabiskan ayat dia, meragukan betul lah budak ini....??

      Tak sedarkah dia rokok jenama '555 atau Tiga 5' dah berkubur sekian lama, entah2 dia nie penghisap rokok 'John' tak...??

      Delete
    10. Masing² sibuk dok buat duit. Pandai masing² la mcm mn nak kutip duit. Nak jadi negara berpendapatan tinggi. Kabinet tu dah kosong. Dah tak ada apa. Kalau mesyuarat pun utk bentang brp setiap menteri buat duit. Apa nak jd dgn negaraku ini.
      Tukar kerajaan masa pru 14!!!!!!

      Delete
    11. TINDAKAN Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan yang memperkenalkan Sistem Pemantauan Manasik Bersepadu (IMAMS) dan kemudiannya dibatalkan oleh kerajaan, menunjukkan bahawa kementerian terbabit tidak membuat kajian lebih terperinci sebelum sesuatu dasar dilaksanakan. Adalah sesuatu yang pelik apabila pelaksanaan sesuatu polisi besar kementerian hanya bertahan untuk satu hari, kemudiannya dibatalkan apabila kerajaan sendiri yang mengumumkan pembatalannya.

      IMAMS secara tiba-tiba menjadi polemik yang menggemparkan tanah air seketika kerana terdapat banyak kepincangan di sebalik penubuhannya. Seakan-akan IMAMS adalah produk kementerian yang dihasilkan dalam keadaan tergesa-gesa sehingga akhirnya terpaksa dibatalkan. Mungkin juga kerana kecuaian kementerian pelancongan ataupun sandiwara menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 dengan watak aksi ‘hero penyelamat negara’ muncul kembali di sebalik isu ini.

      Apa yang menjengkelkan, Timbalan Menteri Pelancongan menyatakan tidak mengetahui bahawa IMAMS dikendalikan oleh syarikat bukan Islam. Bagaimana seorang pemimpin bertaraf timbalan menteri tidak mengetahui latar belakang dan kenal pengendali sistem di bawah kementeriannya. Ini menunjukkan bahawa beliau hanya seperti boneka yang dipergunakan oleh segelintir pihak bagi kepentingan mereka.

      Sepatutnya sebelum IMAMS diluluskan, kementerian membuat ‘homework’ yang begitu lengkap dengan mengkaji setiap sudut kebaikan dan keburukan. Urusan ibadah haji dan umrah adalah urusan umat Islam yang perlu dikendalikan dengan begitu cermat dengan mengambil kira kepentingan umat Islam seluruhnya serta mempermudahkan urusan mereka. Urusan haji dan umrah tidak boleh dipandang sambil lewa dengan menyerahkan pihak tertentu apatah lagi ianya dikendalikan oleh syarikat bukan Islam.

      Selain itu, IMAMS yang menjadi bantahan umat Islam turut mengumumkan akan mengenakan kos tambahan RM90.10 termasuk RM5.10 dikenakan bagi cukai barangan dan perkhidmatan (GST). Nampaknya kerajaan begitu terdesak sehinggakan dalam urusan ibadah pun kerajaan mengenakan caj kepada rakyat. Dalam serba serbi keperluan rakyat akan dikenakan pelbagai kos tambahan yang membebankan. Bagi kerajaan, alasan paling ampuh adalah kesemua caj yang dikenakan tidak membebankan rakyat, malah akan menguntungkan negara.

      Dalam hal ini, kewujudan sistem Lesen Khas Umrah (LKU) yang dilancarkan Kementerian Pelancongan serta Majlis Kawal Selia Umrah (MKSU) sudah mencukupi dalam usaha membendung penipuan pakej umrah. Penubuhan MKSU pada Ogos 2014 sendiri begitu menyeluruh dengan merangkumi 13 agensi utama termasuklah TH, KPDNKK, PDRM, Syarikat Penerbangan Malaysia, MATTA, JAWHAR dan sebagainya. Dengan banyaknya pihak yang terlibat dalam MKSU secara automatik ia berfungsi dalam memastikan pengendali urusan umrah benar-benar dibuat secara telus. LKU yang ditubuhkan pada bulan Oktober 2017 pula memperkukuh peranan bagi mengelakkan peningkatan kes penipuan umrah ini. Tidak perlu kerajaan menubuhkan banyak agensi, jawatankuasa, sistem dan dasar yang akhirnya tugas dan tanggungjawab saling bertindih antara satu sama lain.

      DR RIDUAN MOHD NOR
      Ahli Jawatankuasa PAS Pusat
      17 Disember 2017

      Delete
    12. Dlm kabinet 1MDB ini semuanya kerabau belaka!!!!

      Delete



    13. Sangat setuju degan pandangan Dr. Diharap kementerian berkenaan dapat menjalankan siasatan terperinci, bagaimana sistem yg tidak lengkap boleh dihebahkan kepada umum....
      Sekiranyanya kesilapan di lakukan oleh pegawai, maka tidakan tatatertib yg sewajar perlu di kenakan ke atas pegawai tersebut...




      Delete


    14. Masih banyak lagi gunting dlm lipatan di kementerian2 dan jabatan2 kerajaan rupanya. Kementerian perlu segera mengenalpasti mereka2 dan tendang saja mereka keluar dan transfer mereka ke ulu2, sebelum kerosakan lebih besar berlaku.

      Banyak kerajaan tumbang oleh musuh dlm selimut daripada musuh luar...


      Delete
    15. Pak othaman

      1245 tu bukan saja senak dan semak perut tapi nazak dahhhhh..setakat nak alih tiang gol tak payah laa susah2 nak masuk ke dalam blog Budin ni takut2 nanti mati terkangkang saja kat rumah tu!!!!

      Delete
    16. Dari pemerhatian saya , jelas menunjukkan komen2 yang di lontarkan lebih tertumpu kepada system IMAMS itu sahaja .

      Kita terlepas pandang keatas perkara pokok ,iaitu penubuhan syarikat yang akan mengendalikan system itu sendiri .

      Syarikat itu adalah syarikat sendirian berhad yang terdedah kepada manipulasi disamping para penerajunya yang bukan berugama islam .

      Adakah orang2 islam sudah tiada kemampuan mengurus ??

      Bayaran RM45 ringgit sebagai belanja pengurusan yang kerja utamanya untuk mendapatkan visa umrah adalah tidak masuk akal . Berapa ramai yang diperlukan untuk kerja2 ini ?? 20 orang ??
      Katakan purata digaji RM5000/bulan untuk seorang , baru berjumlah RM100k/bulan atau RM1.2juta setahun . Jadi berapa yang di perlukan termasuk kerja2 bersangkutan ?

      Kutipan RM45/Jemaah olih syarikat keatas anggaran 300k Jemaah memberi pulangan lebih kurang RM12 juta . Ini jelas menunjukkan ada walaunta yang akan menjadi kaya raya hasil memerah keringat orang ramai .

      Ulasan ini juga saya tujukan kepada Ust. Fathul Bahri . Mungkin dia tidak berapa bijak didalam ilmu kira2 . Itu pun jika beliau ada menjengok blog Tn Budin ini ??

      Delete
  2. Teringat pulak kat kabinet dapur rumah mak saya. Memang nak sama dengan kabinet Najib ni.

    Ye lah, sama2 banyak mangkuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha....kelakar betuiiii

      byk mangkuk= byk menteri

      Delete
    2. Itulah penanda aras antara cerdik dengan bodoh.

      Orang cerdik akan teliti, dikaji dan pikir betol2 dulu satu2 hal sebelom bukak mulot.

      Tambah pulaaak dengan benda2 penting yg berkait dengan ibadah.

      Rugi bebenor rasanya teman bagi undi pada deme PRU lepeh..........ini kualiti yg kita dapat???
      Ini bukan kualiti......ini kuali-kendi namanya.

      Daahhlah sebelom deme bagi idea anak dibinkan pada datok.

      PRU akan datang "good bye" lerrrr diucapkan pada deme.

      Good bye for good yeooppp....!!

      Delete
    3. Aku sepak pulak si zahid jawa ni jap lagi. Dah kantoi isu imams nak tuduh orang ini orang itu...patut yang mana terlibat letak jer jawatan

      Delete
    4. Kesian wak tu. Habis pencret dek nazri punya hal

      Delete
    5. Bro Tajul.....lama menghilang???
      Harap dapat selalu masok blog bagi sokongan sebab kita dah dekat PRU.

      Salam perjuangan yeop.

      Delete
    6. Taqwa hanya boleh dicapai sekiranya sesebuah negeri itu melaksanakan seluruh perintah ALLAH dalam berhukum, bermakna PAS tidak sahaja menumpukan kepada kanun jenayah sahaja tetapi mendahulukan kanun yang masih tidak terlaksana, itu sahaja.Kalau ada dakwaan yang mengatakan PAS hanya menumpukan kepada perkara yang tidak penting, cek dulu keutamaan yang diberikan oleh PAS dan oleh pihak pihak yang menentangnya, siapa yang lebih betul dalam perjuangan sebagaimana dipandukan oleh Islam.

      Kalau macai kuali itu memberi keutamaan kepada perkara perkara dunia yang tidak berkait dengan taqwa, maka jangan berlawak kononya orang lain senak, tetapi kita dalam sistem demokrasi maka lawanlah dengan hujah yang bersesuaian.Kalau saya kata RUU 355 akan menjadi bahan kempen PAS, maka hujahlah apakah bahan kempen kuali bukan terus mengutuk pandangan orang seolah olah RUU 355 tidak boleh dijadikan bahan kempen.

      RUU 355 ditentang oleh Kuali mungkin kerana alasan RUU 355 itu hanya sekatan sementara seperti didedahkan oleh macai kuali itu.Sekatan sementara macam mana tak tahu! dan lebih teruk macai kuali itu mengelabah habis dengan hujah kejayaan PAS untuk menangguhkan perbahasan parlimen sehingga boleh memberikan cadangan mengarut untuk menghumbankan parti ke logi IWK, lawak! Kenapa dia mengelabah sebegitu sesudah dia yang paling banyak didengar mengutuk PAS kerana gagal membawa RUU 355 dibahaskan di parlimen dan tidak langusng menyentuh fakta bahawa kerana RUU 355 tidak dibahas maka RUU 355 akan terus hidup di parlimen sedangkan kalau sudahpun dibahaskan mungkin RUU 355 sudahpun berkubur dan usaha PAS sudahpun berakhir.PRU 14 adalah peluang besar untuk PAS mencari MP Islam yang mencukupi untuk meluluskan RUU 355 sesudah MP yang ada sekarang sudah dicuri oleh kuali.

      Itu saja kecerdikan kuali mencuri hak orang!

      Delete
    7. Kabinet Dapur masih juga bernilai dan berfaedah, tapi yg ada sekarang nie lebih rendah martabatnya.....

      KABINET KASUT, SELIPAR & TEROMPAH....!!

      Delete
    8. SEBUT pasal penjara tentunya anda membayangkan keadaan lorong-lorong gelap, berjeriji besi, keadaan simen dan bau yang hapak.

      Penjara ni boleh jadi tempat yang baik atau buruk, adanya institusi ini untuk mengasingkan penjenayah dari orang ramai namun dalam masa yang sama mereka juga boleh dijadikan tempat buat 'orang baik' dan menjadi musuh negara.

      Selalunya penjara adalah tempat di mana para sistem keadilan dan menguatkuasakan undang-undang dengan menghukum penjenayah.

      Bagaimanapun, terdapat penjara yang menjadi neraka dunia apabila kebebasan dihadkan dan hak asasi manusia seolah-olah tidak wujud di situ. Terdapat tiga 'neraka dunia' terdapat di Asia.

      1. Kem 22, Korea Utara

      Kem Konsenstrasi Hoeryong yang juga dikenali sebagai Kem 22 terletak di kawasan terpencil di situ dan dikatakan tempat paling dahsyat di dunia.

      Diuruskan oleh pemerintahan diktator komunis, sebahagian besar banduan di sana adalah tahanan politik (selalunya tidak bersalah) yang dilabelkan sebagai musuh politik.

      Mengikut peraturan Korea Utara, seluruh anggota keluarga akan dipenjarakan termasuklah kanak-kanak, ada juga yang dijatuhkan hukuman hingga tiga generasi, ada di antara mereka diseksa, menjadi buruh paksa dan juga bahan eksperimen perubatan.

      2. Pusat Transplan Tentera China (Pengamal Falun Gong)

      Secara teknikalnya, pusat ini bukanlah penjara namun di sinilah ribuan banduan menemui maut secara rahsia.

      Sekitar tahun 2000, individu-individu yang dianggap Parti Komunis China sebagai ancaman adalah pengamal Falun Gong yang hanyalah orang biasa yang mengamalkan meditasi dan nilai-nilai tradisional.

      Mereka ini sering kali ditangkap dan dihantar ke pusat-pusat tahanan sebelum menjadi 'bank organ hidup' kepada hospital ketenteraan. Berdasarkan bukti, seramai 1.5 juta tahanan telah dibunuh di pusat tersebut.

      3. Kem Buruh Masanjia, China

      Terletak berhampiran Shenyang, Wiliyah Liaoning di China, kem ini mungkin adalah penjara paling mengerikan di dunia dengan kaedah penyeksaan yang brutal, buruh hamba dan juga keadaan kehidupan neraka.

      Sejak tahun 1999, banyak tahanan agama, pengamal falun gong sering ditahan tanpa sebarang perbicaraan.

      Kaedah penyeksaan kejam digunakan kepada tahanan memaksa mereka melepaskan kepercayaan dengan cara seperti baton kejutan elektrik, tergantung dari siling, seksaan bangku dan katil, ubat-ubatan merosakkan saraf, pengasingan, pemerkosaan dan lain-lain lagi.

      tidak cukup itu, pengamal falun gong juga secara sistematik diuji darah dan dijadikan bank penderma hidup sebelum dihantar ke pusat transplan untuk dibunuh.

      Delete
    9. Ada beberapa larangan yang kita patut fikir dua tiga kali kalau nak buat semasa di Jepun. Anda boleh ikut atau abaikan jika rasa tak bersesuaian dari pengalaman 8 tahun berkhidmat dgn sykt Jepun.

      1. Jgn sesekali sebut perkataan 'mangkuk'.

      Perkataan ni adalah perkataan “taboo” dalam bahasa jepun.

      Mangkuk dalam versi bahasa jepun ia bermaksud vagina/faraj.

      Jadi hati hati semasa nak mintak mangkuk di kedai makan Jepun, manalah tau tercakap nak mintak 'mangkuk itu' pulak.
      Jadinya memang ada patut pun kabinet Najib Jepun dipanggil 'Kabinet Mangkuk', kan..kan..kan..???


      2. Berbual pasal 'Cincin'

      'Cincin' pula bererti kemaluan lelaki. Bukan cincin Rosmah yg juta2 buat heboh satu dunia tuu, hahaha...!!

      Delete
    10. Tuuuu dia bapak babi Mamak Matdey Helo Kity sudah mari.mulut pun dah tahap bau bau babi ketua to' kong dah. macai kuat si babi Mamak Matdey Helo Kity

      Delete
    11. Lebih efficient dan mulia lagi kabinet dapur di rumah aku. Ingat tu wak kojola kengkang bapak segala babi!!!

      Delete
    12. Terong Z tengah Melingkau dalam seluau dia...kote kecik macam terong telunjuk!!!
      kihkihkihkihkihkih...kuookkkk auwwww!!!!

      Delete
    13. Bapak segala babi lainlah.
      Nak makan pun terpaksa buka tudung tong2 sampah kat chow kit tu.

      Malam pula ambil upah hisap rokok john. Mesti byk money tuuu..

      Delete
  3. Semua sudah jadi tunggul kayu.
    Bukan pokok kayu rendang tempat berteduh.
    Saya silap beri undi pru13 dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2 yeoooppp PRU14 kita jangan silap lagi.

      Delete
    2. pru nanti kasi ubahlah tak kan tak reti2 bro.

      Delete
    3. Tahniah anon 8:11 kerana dah sedar, PRU14 nanti mari pastikan seluruh ahli keluarga jirantetangga dan kalau boleh semua warga kariah masing2 undi PAKATAN HARAPAN @ AMANAH, PKR, DAP, PPBM demi kesejahteraan negara kita, diri kita, anak cucu kita. Bebaskan diri kita dari belenggu umnoBN yg menjerat kita dgn GST, ibu segala punca kenaikan kos barang keperluan harian. cengkaman penjajahan umnobnpas ke atas kita mesti kita HAPUSKAN dlm PRU14.

      PAKATAN HARAPAN - PEMBELA ANAK WATAN

      Delete
    4. Bro Mat Noor.....sekarang kita sumer dah reti dah bro.....sama2 kita kasi ubah yeop.

      Delete
    5. Kerajaan diharap tidak melakukan pusingan U dengan melaksanakan semula Sistem Pemantauan Manasik Bersepadu (Imams).

      Ketua Penerangan Pas, Nasrudin Hassan berkata, pengumuman membatalkan Imams juga diharap bukan gimik politik bagi meleraikan bantahan ramai pihak.

      "Malah, Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan (KPK) wajar mempertimbangkan langkah yang lebih berobjektif dan tidak sewenang-wenangnya membebankan pihak lain dalam mendepani kemelut melanda," katanya dalam satu kenyataan.

      Nasrudin berkata, sebarang langkah bagi membasmi kes-kes penipuan pakej umrah ketika ini adalah sangat wajar dilaksanakan dan disokong.

      Bagaimanapun katanya, keputusan KPK memperkenalkan Imams sebelum ini masih kabur dan perlu dikaji semula.

      "Kewujudan Imams bukan sahaja berkait dengan caj tambahan termasuk pembayaran cukai barang dan perkhidmatan (GST), malah keperluan agensi one-stop centre seperti Imams seolah-olah menyebabkan berlaku pertindihan jawatan kuasa dalam mengurus serta mengawal selia pengurusan umrah di negara ini.

      "Apatah lagi KPK telah memperkenalkan Lesen Khas Umrah (LKU) serta penglibatan Majlis Kawal Selia Umrah (MKSU) yang merangkumi 13 agensi utama termasuklah Tabung Haji, Polis Diraja Malaysia (PDRM), syarikat penerbangan Malaysia, Matta dan Jawhar.

      "Maka, mengoptimumkan peranan MKSU serta LKU dilihat sudah memadai menangani kes-kes penipuan tersebut," katanya.

      Delete
    6. Rakyat nak buat ibadat tapi bn ambil kesempatan nak buat duit.

      Delete
    7. Terong Z tengah Melingkau dalam seluau dia...kote kecik macam terong telunjuk!!!
      kihkihkihkihkihkih...kuookkkk auwwww!!!!

      Delete
    8. Sdra Zack ,

      Anon 18:01 telah membuktikan setakat itu saja taraf pemikiran dan pegangan kaum walaunta ini .

      Kerana dok kemaruk asyik nak mengukur si anu saja , itulah yang Nazri bukakan pintu seluas luasnya untuk pelacur cina masuk kenegara ini .

      Lepas tu buat2 bising mengatakan mengapa terlalu banyak rumah2 urut dan pelacuran di sini .

      Haprak punya mentality !!!

      Delete
  4. BODOHHHHH KAU ROSMAH. . . . .KABINET DAPUR KAYU BETUL PUOK UMNO NIE.


    CIBAAIIIIIIIIIII BETUL SAPE UNDI PUOK UMNO SELAMA NIE. UNDI KORG LA BUAT DIORG SUME NI JADI MENTERI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng najib kata isu imams adalah fitnah

      Kalau fitnah kenapa mas puteri umno kangkang cipap nangis

      Sapa bodo

      Pegawai ptd jusa c kerajaan atau timb menteri bodo


      Sejak KSN mamak kitty hadi KSN lintang pukang. RCI pun org ketawa. Tapi bila isu sultan Dan madey lajuuuu deme nak siasat.





      Adakah isu imams ini peranan evangelist umno yg berpakat dgn puak yahudi utk sabotaj ibadah umat Islam


      Delete
    2. 8:49, Ya, betul, Yahudi dan Nasara tidak akan redha sampai kiamat selagi kita tidak menjadi seperti mereka. IMAMS ini satu lagi tusukan dakyah mereka dlm usaha melunturkan iman umat Islam bilamana urusan kehidupan harian, apatah lagi yg berkaitan ibadah bercampur baur dgn unsur2 syubahah, haram, rasuah, penipuan dan penyelewengan yg wajib dijauhi / ditinggalkan.

      Sungguh teramat malang, menteri2 yg mengaku melayu islam menjadi ejen Yahudi dan Nasara` melunturkan iman umat Islam Malaysia.

      Astghfirullahhal`azim.

      Delete
    3. UMNOBN - melalui IMAMS adalah penipu besar!

      Rasionalnya,
      IMAMS rembat rm26juta setahun jv dgn kera2jaan
      - jemaah rugi rm2.2juta sebulan berjemaah
      TA rembat rm2juta setahun fara`id dgn menteri
      - jemaah rugi rm0.12juta sebulan berjemaah

      ``MENJADI KETUA CAW./BHG./KG./JKK/PNGULU/AGENSI/GLC/YB/MENTERI DLM BN ADALAH SATU PERNIAGAAN MENGUNTUNGKAN``

      SOKONG BN LAGI??? .... RENTUNGLAH KAMU WAHAI RAKYAT!!!

      Delete
    4. Assalamualaikum,,,
      Selawat dan Salam ke atas Junjungan....

      Masih ada rupanya macai kuali yang terus menyepin kisah PAS tak pandai berbahas di parlimen, tak tahu nak bawa RUU 355 ke perbahasan parlimen. kena kencing dengan Umno dan terima dedak dari Umno.Sebetulnya sudah banyak juga usaha usaha dari cybertrooper PAS kalau di lihat dalam banyak Whassup group dan FB serta penjelasan yang dibuat di TKO bahawa RUU 355 bukan menunjukkan kelemahan PAS tetapi sebalikya sudah menjelaskan satu perkara,PAS sedang bersiapa siaga untuk mengambil alih pemerintahan negara.Tetapi macai kuali masih mahu menunjukan PAS tidak pandai dan tidak layak dengan membawa hujah hujah longgar, kadang kadang lawak serta gila babi.Mereka tidak mahu mendengar penjelasan yang diberi seperti mereka masih tidak boleh melupa kisah UG PAS-Umno dan kisah fitnah dedak 90 juta yang sudahpun kantoi.

      RUU 355 untuk peringatan adalah kejayaan PAS apabila berjaya menjadi pembentang "swasta"parlimen.Cuba macai kuali sebut di manakah lagi usul swasta sejak zaman Mahathir jadi PM Umno? Siapakah pembentangnya? Ada PH jadi pembentang?

      Membentang dan membahasnya pula perlu kepada dua perkara berbeza,ia itu membentang perlukan kelulusan PM dan pembahasan pula perlu kepada pengurusan parlimen di bawah kuasa speaker.Tetapi PAS sebagai pembentang ada juga kuasa untuk menangguhkannya dan kuasa ini sudah pun diambil oleh TGHH untuk menangguhkannnya.Itu kelebihan PAS yang rasanya sudah pula disadari oleh Umno dan juga PH tetapi macai mereka tetap mahu menyepin isu RUU 355 sebagai tanda kelemahan PAS.

      PAS sudah berada di pihak atas( upper hand) dalam isu RUU 355 dan sepatutnya ini boleh mengunci mulut macai kuali dari terus mendakwa MP PAS menikusdi parlimen, tidak seperti MP PH yang tunjuk hebat tapi penakut di parlimen.PAS sudahpun mempunyai suatu isu yang boleh dibawa kepada PRU 14 sebenarnya sebab apabila speaker menyebut RUU 355 adalah urusan parlimen nombor 7 tetapi perbahasan hanya akan dijalankan kepada urusan nombor 6 sahaja pada sessi ini.

      Ini bermakna RUU 355 akan terus tertangguh sehingga selepas PRU 14 yang tempoh penggal parlimen akan tamat pada mei tahun 2018.Sedangkan pada penggal ini MP PAS sudah berkurang kerana dicuri oleh kuali dan pada masa yang sama, walaupun parlimen memiliki MP Islam yang majoriti, tetapi sokongan pada RUU 355 dikesan hanya oleh beberapa MP PAS sahaja(tolak satu yang mempelam manis) dan beberapa MP Umno yang jumlahnya menjadi minoriti.Bermakna RUU 355 akan ditolak kalau dibahaskan sekarang.

      PAS membuktikan mereka bijak bukan seperti didakwa oleh macai kuali, membawa RUU 355 ke depan PRU 14 bermakna pula komposisi MP akan berubah.PAS mempunyai peluang untuk mendapatkan MP yang majoriti selepas PRU 14 untuk menyokong RUU 355 dan pada masa yang sama PAS juga berpeluang menguasi pengurusan parlimen apabila berpeluang untuk memenangi kerusi majoriti bersama gabungannya GS.

      Dari itu RUU 355 akan mempunyai peluang selepas PRU 14.Dan untuk menarik sokongan sudah pasti RUU 355 akan jadi bahan kempen bukan untuk UG PAS-Umno tetapi untuk kemenangan GS.Perkara ini sekaligus menolak sama sekali kata kata perli oleh macai kuali sebelum ini bahawa PAS bukan mahu menang pilihanraya kerana tidak mahu bersama PH.

      Cuma malangnya mereka agaknya sudah tersedak dedak kerana tidak menyedari perancangan yang PAS buat bersama parti Ikatan yang kecil, tidak sedar bahawa Umno sudah lama mengajar PAS untuk merangka pelan tindakan apabila Umno pernak memerli PAS bertanding 70 kerusi tapi nak perintah negara.PAS sudah cukup belajar dari ini juga dari pengajaran yang diperolehi hasil pakatan bersama DAP dan PKR.PR yang disedari oleh PAS sedang cuba memerangkap PAS untuk menjadi liberal seperti mereka mula mengambil langkah langkah perlu untuk kelangsungan jemaah Islam walaupun segelintir dari ahlinya terjerat dengan jerat liberal dan tersilap islah kepada kuali.

      Ternyata langkah BPMS dan lain lain langkah yang diambil PAS berkesan dan akan terus berkesan apabila RUU 355 timbul menjadi bahan kempen PRU 14 terutama untuk pengundi Islam.

      Delete
    5. 8:25...

      Kabinet Dapur masih juga bernilai dan berfaedah, tapi yg ada sekarang nie lebih hina martabatnya.....

      KABINET KASUT, SELIPAR & TEROMPAH....!!

      Delete
    6. 12:51 ini siapa yer, Kejorakah....??

      Pejuang kebenaran pakai sembunyi-sembunyi di sebalik Tikus AnonyMOUSE ker?

      Dia bersalam & berselawat pada siapa, kenapa tak dihabiskan ayat dia, meragukan betul lah budak kufur lagi munafik
      ini ....??

      Tak sedarkah dia rokok jenama '555 atau Tiga 5' dah berkubur sekian lama, entah2 dia nie penghisap rokok 'John' tak...??

      Bengap..lembab..sembab..biadab....!!

      Delete
    7. Itu lah contkh pak lebai pis.
      Dalam mengaku sendiri lebai berani pula mdngata org kuali. Orang megaku alim mengata orang?
      Barang kali inilah sifat pak lebai akhir zaman, tiada beza lagi halal haram apa yang dapat semua sapu bersih.

      Delete
    8. Jaga jaga Geng Najib, MrJ.....
      PIS sudah siap siaga untuk ambil alih Pemerentahan Malaysia.
      Bila Pak Lebai jadi Hakim, alamat pupuslah mak nyah dimalaysia....kena hukum rejam sampai mati....mrj dan geng najib yg selalu bercakap bohong mesti kena penjara.....ki...ki....ki...
      Padan muka kau geng najib, sahabat jadi pisau lipatan...

      Delete
    9. PAS berkata negara memerlukan lebih ramai watak seperti Cikgu Azizan yang gigih melaksanakan tugas sebagai pendidik.


      Naib Presiden PAS Idris Ahmad berkata Cikgu Azizan itu menjalankan tugas dengan penuh dedikasi namun disaman sehingga terpaksa dihadapkan di mahkamah.

      Bagaimanapun kata Idris tidak ada apa-apa yang perlu dimalukan oleh guru terbabit kerana beliau didakwa bukan kerana mencabul kehormatan murid, mengedar pil kuda atau mengambi rasuah.

      "Tetapi cikgu didakwa kerana menjalankan tugas sebagai pendidik," katanya dalam kenyataan umum hari ini.

      Idris mengulas mengenai nasib seorang guru di Negeri Sembilan yang didakwa di mahkamah kerana dituduh menghukum pelajar yang ditangkap kerana kesalahan disiplin.

      Pelajar terbabit dikatakan dihukum kerana menghidu gam, bergaduh dan membuli pelajar lain.

      Nasib dialami Cikgu Azizan itu turut mendapat perhatian Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) yang menggesa pendidik di seluruh negara memberi sokongan kepadanya dengan menghadiri perbicaraan di Mahkamah Majistret Seremban pada jam 8.30 pagi, 19 Disember ini.

      NUTP juga menyediakan peguam bagi membela guru terbabit.

      Menurut laporan New Straits Times, Azizan didakwa bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan. Jika disabitkan kesalahan beliau boleh dihukum penjara setahun atau denda RM2,000 atau kedua-dua sekali.

      Kisah Cikgu Azizan juga menjadi tular dan dikongsi ramai orang melalui media sosial sejak beberapa hari lalu.

      Kata Idris majoriti rakyat di negara ini bersama-sama Cikgu Azizan dan memberi sokongan kepadanya.

      Idris yang juga anggota parlimen Bukit Gantang berkata negara ini memang memerlukan lebih ramai "Cikgu Azizan" yang sanggup menghadapi apa saja demi menunaikan amanah sebagai pendidik.

      Sebenarnya kata Idris Cikgu Azizan itu boleh saja memilih untuk hidup senang dan tidak perlu memeningkan kepala memikirkan perihal anak murid.

      Namun katanya itu adalah sikap seorang guru tidak bertanggungjawab.

      "Biarlah anak murid jadi manusia atau tidak. Apa yang penting setiap bulan gaji tetap dapat. Tetapi ini bukan watak Cikgu Azizan.

      "Semoga keadilan berpihak kepada Cikgu Azizan," katanya.

      Delete
    10. Pas sah2 parti tembikai. Hijau di luar merah di dalam.

      Delete
    11. Lobai2 tembikai ni langsung tidak berguna kpd agama bangsa dan negara.

      Delete
    12. Terong Z tengah Melingkau dalam seluau dia...kote kecik macam terong telunjuk!!!
      kihkihkihkihkihkih...kuookkkk auwwww!!!!

      Delete
    13. Bila pas ambil alih pemerintahan Malaysia YAB Wak Kojola kengkanglah yg akan jadi perdana menteri.

      Ya hadi..Ya hadi..YA ...Hudiiiiii.
      Ya wak kojola kengkang gila babi..

      Ya kengkang..Ya kengkang..Ya kengkang..jual belakang.

      Delete
    14. Sekupang...Sekupang...Sekupang

      Delete
  5. FUYOOOINNNKKK

    BODIN SPIN PUTAR LAGI ISU YANG DAH LAYU
    KABINET DOLU FOREX LANGSUNG KUTY BISU
    BILA 32 BILLION LESAP HANGUS JADI ABU
    SEKO KABINET KUTTY PUN MACAM TUNGGUL KAYU


    KIKIIKIKI.... BERAMBOSSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA

    INI KALI LAH....

    BERAMBOSSSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu diaaaaaaa melayu berwajah babi sudah mari.

      lepas makan taik babi terus tulis isu babi kepala bapak najib pagi2 kau ni mat sgpork

      Delete

    2. Wooiii mangkuk hayun 8.25.
      Isu imams ni baru 3-4 hari.
      Isu forex dah 30 tahun.
      Kau mabuk tak cukup dedak ker?

      Delete
    3. Bila xboleh menjawab ginilah jadinya meracau meroyan spt B4B1. Barangkali inilah acuan dUMb-NO pd beliau. Tahniah beliau.

      Delete
    4. 825 U RE UN-COMPETE SINGAPOREAN MALAY, REJECTED AND THROWN BY LEE HSIAN LOONG - GO TO HELL WITH YOU!!!-

      Delete
    5. THE BLOODY SUPER KIASU RASIS SUPER CRONNY ARE ROBBED THE WEALTHY OF SINGAPORE IN SISTEMATIC WAYS... IT'S MUST BE STOPPED NOW...... REGIME LEE KWAN YEW BASTARD MUST BE TOPPLED THIS COMING ELECTION... ACT NOW...

      Delete
    6. SAMA LAH DGN REGIM MO1NAJIB KLETOKRASI MELANUN HARTA KEMEWAHAN NEGARA MALAYSIA. JIKA DIBIARKAN JADI LAH MELAYU MALAYSIA MACAM MATPORK SINGAPOREAN NIH MEREMPAT !!!! AWAS SEMUA MELAYU MALAYSIA!

      Delete
    7. Assalamualaikum...
      Selawat dan Salam ke atas Junjungan....

      Terkejut ketika membaca seruan sokongan kepada seorang guru, Cikgu Azizan yang disaman oleh ibu bapa pelajar yang didakwa menjadi penghidu gam di sekolah.Saya tidak mahu menyoal betul atau salah tindakan guru dan ibubapa tersebut tetapi hanya mahu mengatakan semuanya berpunca oleh sistem pendidikan.Lahirnya seorang murid yang hidu gam berpunca dari sistem pendidikan yang gagal menanam jiwa kehambaan kedalam diri anak anak didik dan lahirnya guru yang suka menghukum murid murid juga berpunca dari sistem pendidikan yang datang dari penjajah dengan konsep, "kalau guru kencing berlari, murid murid jangan kencing berdiri"

      Tiada nilai contoh ikutan sebenar murid murid kepada guru dan kalau adapun ianya amat terpencil sekali dan amat terhad kepada perbuatan perbuatan tertentu sahaja.Pokonya sistem pembelajara, silibus yang terkandung dalam pendidikan sekolah kita dewasa ini tiada langsung penekanan kepada kehambaan dan guru guru pula maaf cakap hanya menumpukan kebanyakan masa kepada matlamat kebendaan yang nak capai oleh murid murid mereka sebab ukuran kejayaan seorang guru hari ini hanyalah ukuran kejayaan kebendaan kepada murid murid mereka, itu saja yang penting, yang lain lain terima gaji setiap bulan!

      Terus terang saya katakan, saya ada pengalamn dengan seorang Ustaz sekolah(bukan guru biasa tapi guru agama) yang pernah menampar muka anak saya bersebabkan anak saya menunjukkan machonya saja dengan tidak meletakkan baju kedalam seluar, dakwa ustaz itu, ini masalah displin.Tapi apakah kes baju tak masuk dalam seluar ini benar benar dispilin, displin di sekolah sahaja ,bukan displin sebenar.Pada ketika itu, saya merasakan dicabar kerana saya sendiri tak pernah memukul anak, siapa hak kepada ustaz tersebut? Kalau saya saman ustaz tersebut, apakah NUTP akan membuat seruan yang sama dengan kes cikgu ini?

      Walaupun mungkin ada yang kata kes budak ini serius tetapi serius mana pun hak ibupada tetap hak, dan tidak siapa tahu apa sebenarnya yang dirasai oleh ibu bapa tersebut serta pada saya kes ini tidak perlu ke mahkamah kalau sistem pendidikan kita mempunyai ciri cir pembentukan diri kehambaan yang sekaligus akan terpalit kepada guru dan ibubapa.Tapi apakah daya yang terpalit sekarang bukan ciri ciri kehambaan tetapi ciri ciri materialist di dada guru dan ibupada dan itulah natijahnya.

      Garis penduan pendidikan mengariskan aspek aspek displin yang perlu diikuti pelajar dan guru guru pula ada undang undang tertentu perlu diikuti Antara undang undang yang berkait dengan pendidikan ialah undang undang bawah umur yang saya rasa sedikit kelakar dengan pengalaman yang saya tempoh,juga dengan anak saya yang pada tingkatan 5, umurnya 17 tahun di mana ustaznya mahu mengadakan qiamullai di sekolah dan pulang dengan satu borang untuk saya tanda tangani.Apabila saya bertanya borang apa, anak saya menjawab surat kebenaran qiamulai lalu saya bertanya nak qialmulai kebenaran apa kebendanya? Anak saya berkata sekolah memerlukannya sebab bawah umur, kebenaran ibupada itu perlu!

      Saya pernah menyebut sebelum ini, sistem pendidikan negara kita ada risiko kepada lahirnya liberal.LGBT dan Aties. Silibus dalam sistem pendidikan menjurus kearah itu.Saya pernah mendengar cerita bagaimana seorang anak peneroka Felda di Kertih, melahirkan anak sesudah dia di terima belajar di Universiti Lim Kok Win, Anak peneroka Felda ini pula diberi peluang oleh pengurusan Felda yang ada MOU dengan Universirtii tersebut yang pula dikatakan menjadikan pergaulan bebas antara mahasisiwa sebagai carahidup.Inilah sebahagian yang ada dalam sistem pendidikan kita yang perlu diubah segera.

      Kalau tidak, banyak lagi kes kes cikgu Azizah akan terjadi dan dalam setiap kes sering kesalahan itu diletakkan kepada ibupada, tidak pernah sekali kita letakkan kesalahan itu kepada sistem pemdidikan.

      Delete
    8. 12:52 ini siapa yer, Kejorakah....??

      Pejuang kebenaran pakai sembunyi-sembunyi di sebalik Tikus AnonyMOUSE ker?

      Dia bersalam & berselawat pada siapa, kenapa tak dihabiskan ayat dia, meragukan betul lah budak kufur lagi munafik ini ....??

      Konon merepek pasal LGBT, yg si Azalina & Azwan Ali dalam puak UMNO tuu, apa hal? Yg jantan nak jadi betina, yg betina pulak nak kadi jantan, tak ker itu karut songsang? Cerminlah dulu sebelum nak mengata orang, bak paku dulang paku serpih, mengata orang dia yg lebih-lebih.

      Tak sedarkah Kejora, rokok jenama '555' atau 'Tiga 5' dah berkubur sekian lama, entah2 dia nie penghisap rokok 'John' tak...??

      Betul2 lah Kejora Bengap..lembab..sembab..lagi biadab....!!

      Delete
    9. Kalau dahulu memang orang Yahudi sangat takut dengan orang Islam. Akan tetapi sekarang ini orang Islam pula yang takut dengan Yahudi.

      Mengapa? Semua orang Islam boleh beri jawapan yang tepat dan betul. Realistik dan boleh dinafikan. Tidak lain dan tidak bukan, bahasa orang islam dahulu kuat iman. manakala orang Islam sekarang lemah iman.

      Inilah punca orang Yahudi tidak takut dengan orang Islam dan orang Islam takut dengan orang Yahudi membuat Bandar milik orang Islam di palestin satu jadi kepada yahudi.<

      Dahulu, Haifa merupakan bandar yang terbesar di Utara Palestin milik orang palestin sudah lama dikuasai regime Israel.
      Haifa bandar yang ketiga terbesar di negara ini, selepas Baitulmaqdis dan Tel Aviv, dengan bilangan penduduk seramai kira-kira 267,800 orang dan merupakan sebuah pelabuhan laut yang terletak di gairsan pantai Mediterranean Israel di Teluk Haifa,

      Ingat, Dahulu dahulu, orang Yahudi memang takut dengan orang Islam, sekarang ini orang Islam takut dengan orang Yahudi. atas sebab itulah, Trump isytihar Baitul Maqdis ibu negara Israel sebagai selangkah untuk paksa orang Islam kepada agama mereka.

      Atas sebab lemah imanlah orang Islam sudah jadi macam yahudi dan ikut agama mereka. Lihat sahaja apa yang dilakukan pemimpin orang Islam seluruh dunia menerusi pertubuhan OIC yang bersidang secara luar biasa di Turki.

      Mereka hanya mampu menyuarakan bantahan melalui demontrasi seluruh pelusuk Negara orang Islam. Tidak lebih daripada itu, miskipun pihak HAMAS sudah buat kenyataan akan ada intipadah untuk mengempur yahudi di Isael.

      Kita percaya hamas boleh berbuat demikian,akan tetapi akan akan ada pemimpin orang islam yang lemah iman dari Negara Islam terutama sekali Arab Saudi yang tidak setuju dengan alas an tindakan seumpama itu berbahaya.

      Mereka takut tanpa rujuk Allah Quran ayat 20 dari surah Al Khafi yang maksudnya; “ sesungguhnya kalaulah mereka mengetahui hal kamu. Tentulah mereka akan rejam. Dengan membunuh kamu atau mereka akan mengembalikan kamu kepada agama mereka ( secara paksa) dan jika berlaku demikian, kamu (orang Islam) tidak sekali kali akan berjaya selama lamanya.

      Sejak 1948 Yahudi telah membunuh orang Islam di palestin sejumlah 2 juta orang lebih sehingga hari ini hari hari umat Islam dipalestin dijadi mangsa pembunuhan, miskipun betapa ramai umat islam yang ikut agama yahudi dan jadi macam yahudi.

      Oleh itu, perisytiharan Baitul Maqdis sebagai ibu Negara Israel oleh trump tempoh hari ini adalah usaha selangkah lagi untuk orang Islam seluruh dunia jadi kafir. Wahai pemimpin Negara Negara orang Islam, jangan sekali sekali buat helah itu dan ini untuk bertindak membebaskannya.

      Delete
    10. Wak kojola kengkang pi hidu pungkoq mr jamilah aka mr j

      Delete
    11. Terong Z tengah Melingkau dalam seluau dia...kote kecik macam terong telunjuk!!!
      kihkihkihkihkihkih...kuookkkk auwwww!!!!

      Delete
  6. Inilah cabinet (tu dia saya taip kabinet tapi mesin ni terui taip cabinet) yang dizaman purbakala disimpan emas, ada yang keras ada yang lembik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi kategori pertama, Kaya Gila, kebanyakkan kafir manakala bagi kategori kedua pula, Gila Nak Tunjuk Kaya, kebanyakkannya bani Melayu.

      Bukan susah mahu mengenali orang yang kaya seperti Rockefeller, Bloomberg, Bill Gates, Vincent Tan, Warren Buffet, Robert Kuok dan lain-lain billionaire di dunia.

      Mereka ini boleh dikategorikan sebagai spesis singa, duit tidak pernah habis. Sama ada anda suka dengan kami ataupun tidak, kami ada duit berbillion sebab kami pandai membuat duit. Kami tidak kisah apa yang orang fikirkan tentang kami.

      Tetapi, spesis yang gila nak tunjuk kaya pun ramai dan senang mahu cam. Biasanya public figure Melayu yang ramai terlibat. Jenis macam ini namanya spesis kambing, berak tahi warna hitam macam makjun. Kaya jenis suam-suami kuku. Baru jadi jutawan sudah terkena kejutan budaya dan kebiasaanny, kekayaan mereka ini tidak bertahan lama.

      Sekarang ini, di dalam Malaysia, spesis macam ini berlambak dan membiak di Facebook. Contohnya bila mahu ber-shopping di Louis Vuitton ataupun mahu membeli beg tangan Channel, Marc Jacobs ataupun Hermes, mereka akan buat live ataupun paling kurang berswafoto.

      Bila mahu tempah kereta mewah, mereka suka beritahu satu dunia. Rumah berharga RM10 juta yang masih di dalam pembinaan pun mahu ditunjukkan kepada semua orang seperti mahu membuktikan kepada dunia bahawa mereka ini memang jutawan.

      Delete
    2. Saperti contoh penjual(bukan pembuat) kosmatik yg terhegeh hegeh ditv?.....itu sahabat geng najib yang kaya raya tu ke?....

      Delete
  7. Pandangan peribadi saya inter-alia religious view points and realities by way of records, when an individual is greedy, corrupt and abuse of power, he tends to indulge in falsities, spinning fictions and continue to believe in fantasies. Examine all statements made by umno leadership post mahathir's regime.

    Mahathir was accused of corrupt and abuse of power, indulged in cronyism, nepoptism etc. He was alleged to have syndrome of mudah lupa, used by lim kit siang and dap, ludah dan nilat etc etc etc. He has led malaysia to greater height albeit imperfections here and there. Nonetheless, malaysia is well respected both by friends and foes.

    Majib lies on 2.6 billion donation. He lies on 1MDB and SRC...and many others and continue to lie.

    Zahid lies on meeting arab donor/donors/donor....amd continue to lie.

    Hisham lies on mh370 vanishing act and he will continue to lie

    Ahmad maslan, tahman dahlan, salleh keruak, nazri aziz, aziz kiprawi, nur nazlan, tajuddin rahman, ermeyati, shahrizat, kj etc etc etc will continue to spew lies....

    The question is IS THIS BECAUSE OF MAKAN WANG HARAM???

    Mufti perak, pahang, jais, jakim etc etc etc kunci mulut, pejam mata, tutup telinga.....adakah terima benda yang tak halal?????

    Tinggallah melayu dengan dilema bangsa dan negara yang going to the dogs.

    Selagi melayu makan rasuah makan rasuah, Allah tak akan tolong kita. Selagi orang yg kononnya pakar agama tapi mengkomersilkan agama untuk tujuan peribad...tunggulah balasan Allah

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haji hadi ponteng parlimen KO tak cerita


      Lantik anak beranak do GLC teganu tak cerita

      MB tganu skrg Kara Ada 50dalil kesalahan pa's semasa perintah teganu sampai teganu jadi 50/tahun kebalakang bila pa's pegang 5 tahun

      Delete
    2. Yeop.......kalo dari atas sampai ke bawah sumernya rasuah tak sudah duk bermain dengan cash, sembah cash..........jangan harap boleh dapat rahmat Allah swt.

      Delete
    3. 0843,

      PAS tak payah sebut....memang dah kaput......sejak hadi n geng terima habuan dari najib, bleh dikata everyday their leaders spew lies, fantasies, fictions and falsities.
      PAS to me is as good as a dead camel in the desert

      Delete
    4. ADUN DAP Tanjung Bungah, Teh Yee Cheu akhirnya bersuara dan mempersoalkan mengapa parti itu nampaknya seperti tidak sabar untuk menyingkirkan beliau dengan menyekatnya daripada terbabit dalam bantuan banjir di kawasan pilihan rayanya


      Teh berkata beliau tidak menyertai parti politik lain dan masih merupakan ahli dan ADUN DAP.

      "Mengapa mereka (pemimpin DAP) tidak boleh bersabar? Mereka menunjukkan ketidaksabaran mereka untuk menyingkirkan saya. Ia benar-benar menunjukkan jenis pemikiran yang mereka ada," kata Teh kepada Malaysiakini ketika ditemui di pusat khidmatnya di Tanjung Bungah.

      Teh menyatakan kekecewaannya bahawa seorang pemimpin kanan DAP mengkritiknya dalam buletin negeri - Buletin Mutiara.

      "Sekarang anda mengkritik saya dan mengatakan perkara-perkara buruk mengenai saya. Adakah anda hanya bermain politik?" tanya beliau.

      "Anda kata saya mungkin satu risiko. Apakah jenis risiko yang saya berikan? Maksud anda saya boleh mensabotajkan semuanya, Bagaimana saya boleh lakukannya?

      "Jika saya mahu sabotaj (DAP), saya tidak perlu mengumumkan terlebih dahulu bahawa saya mahu meninggalkan parti."

      Pada 14 Disember, Ahli Parlimen DAP Bukit Bendera Zairil Khir Johari mendedahkan bahawa Teh telah disekat daripada meluluskan pendaftaran mangsa banjir yang akan melayakkan mereka menerima bantuan kewangan sebanyak RM700.

      Bantuan itu adalah sebahagian daripada Program Bangkit Pulau Pinang yang dilancarkan oleh Ketua Menteri Lim Guan Eng berikutan bencana banjir yang melanda bulan lalu.

      Mengenai mengapa wakil yang dipilih selama dua penggal itu disekat, Zairil berkata ini disebabkan oleh Teh mengeluarkan beberapa kenyataan negatif kepada media.

      Menurutnya, Teh telah mengumumkan dia meninggalkan DAP dan itu juga, tambahnya, bermakna Teh juga meninggalkan kerajaan negeri Pakatan Harapan.

      "Jadi, apabila ada ketidakpastian, adakah anda akan ambil risiko?" Zairil dipetik sebagai berkata dalam Buletin Mutiara.

      Beliau berkata e-mel mengenai keputusan kerajaan Pulau Pinang itu telah dihantar kepada Teh oleh Setiausaha Kerajaan Negeri Farizan Darus pada 20 November.

      Zairil kini mengendalikan tugas meluluskan bantuan banjir kepada mangsa di Tanjung Bungah.

      Menurut Teh, parti itu hanya mencari publisiti dengan menyerahkan baucar kepada mangsa banjir 4 dan 5 November lalu, yang telah menjejaskan ribuan orang dan tujuh orang terkorban.

      "Kenapa tidak masukkan wang itu ke dalam akaun bank mereka, mengapa perlu memberi baucar, mengambil gambar dan mendapatkan publisiti? Bukankah ini bermain politik dengan bencana banjir?" soalnya.

      Teh adalah wakil rakyat kedua yang disekat daripada mengendalikan pendaftaran banjir selepas ADUN PKR Kebun Bunga, Cheah Kah Peng.

      Tugas itu kini dikendalikan oleh wakil rakyat Pulau Tikus, Yap Soo Huey.

      Cheah dan Teh sering menimbulkan kemarahan rakan-rakan parti mereka dengan mempersoalkan dasar alam sekitar di negeri itu, terutama pembangunan di lereng bukit, projek penambakan laut dan baru-baru ini, pengkorporatan Botanical Gardens Pulau Pinang.

      Delete
    5. Kejora lahanat....

      Kamu nak spin ker, auta ker, putar alam ker, gasak suka hati kamu....TAPI ingat, pokoknya..

      DAP tak bunuh orang2 Islam macam China Komunis.

      DAP tak tembak mati Najadi, selepas buat laporan Najib terima duit bilyon2.

      DAP tak simen mati Pegawai Pejabat Peguam Negara selepas menyiapkan Kertas Pertuduhan terhadap penyelewengan 1mdb oleh Najib.

      DAP tak bom mati bersepai Altantuya.

      Ada FAHAMMMMMMMM...........??

      Delete
    6. Tuuuu dia bapak babi Mamak Matdey Helo Kity sudah mari.mulut pun dah tahap bau bau babi ketua to' kong dah. macai kuat si babi Mamak Matdey Helo Kity

      Delete
    7. Mahkamah Perlembagaan Indonesia menolak petisyen untuk menjenayahkan zina atau hubungan seks luar nikah yang dikemukakan oleh kumpulan konservatif di negara ASEAN itu.

      Lima daripada sembilan hakim mengundi untuk menolak petisyen itu secara rasmi sekali gus memberi kemenangan terhadap aktivis hak asasi antarabangsa yang bimbang usul tersebut akan mencetuskan kawalan moral di Indonesia.

      Mereka mendakwa konon jika petisyen berkenaan tidak ditolak secara rasmi oleh pihak mahkamah terbabit, ia bakal memberi diskriminasi khasnya terhadap pengamal homoseksual di negara paling ramai umat Islam di dunia itu.

      Ketua Hakim Mahkamah, Arief Hidayat berkata undang-undang mengenai perzinaan di Indonesia kini tidak bercanggah dengan perlembagaan, dan ia bukan kuasa Mahkamah Perlembagaan untuk mencipta dasar baharu.

      “Plaintif patut menyerahkan petisyen mereka kepada penggubal undang-undang (Parlimen) dan ia patut menjadi input penting dalam semakan semula kanun jenayah yang sedang dilakukan,” katanya dalam penghakiman.

      Memetik laporan media tempatan, permohonan mengharamkan seks luar nikah telah dikemukakan oleh Aliansi Cinta Keluarga (AILA), sebuah organisasi yang terdiri daripada ahli akademik dan aktivis konservatif di Indonesia.

      Mereka mahu mahkamah memberi takrifan zina diguna pakai bukan sahaja kepada pasangan berkahwin tetapi sesiapa sahaja dalam atau luar perkahwinan, supaya menjadikan hubungan seks luar perkahwinan sebagai jenayah.

      Dalam aduan mereka, pihak AILA berkata bahawa perkara tertentu dalam kanun jenayah republik terbesar di rantau Asia tenggara itu boleh “mengancam daya tahan institusi kekeluargaan dan juga Indonesia secara keseluruhan”.

      Keputusan tidak dijangka oleh mahkamah berkenaan ternyata menerima kecaman pelbagai badan hal ehwal Islam tempatan dan ramai dilaporkan menangis apabila ada hakim beragama Islam sendiri pun tetap tolak petisyen itu.

      Malah ada kalangan mereka malu dengan negara jirannya, Malaysia dan Brunei lebih mendaulatkan ajaran Islam yang tegas boleh menahan pasangan berzina sekali gus mengekang gejala bayi luar nikah daripada bebas berleluasa.

      Setakat ini, hanya wilayah Aceh menganggap kes zina sebagai jenayah dalam undang-undang syariah tempatan, bahkan pesalah jika disabitkan mahkamah boleh dihukum sebat di khalayak awam.

      Delete
    8. Ya hadi..ya hadi..yaaaaahuuuuudiiiiii

      Delete



  8. Cabinet gangster najis ni macam kabinet


    ZIONIS.... Pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zionist kawan baik Trump.
      Zionist bukan musuh Trump.
      Jangan langgar janji.

      Delete
    2. Barisan Bertindak Hak Asasi Hindu (Hindraf) dan kumpulannya diminta menarik balik serta mengugurkan tuntutan mahkamah terhadap penceramah terkenal, Dr Zakir Naik.

      Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, kumpulan itu perlu berbuat demikian kerana Interpol sudah pun menolak permohonan India untuk mengeluarkan Notis Merah ke atas Zakir Naik.

      "Hindraf dan kumpulannya harus menarik balik serta mengugurkan tuntutan mahkamah terhadap Zakir Naik demi menjernihkan hubungan antara kaum dan agama," katanya dalam kenyataan, hari ini.

      Sebelum ini, India telah menfailkan senarai tuduhan terhadap Zakir Naik yang juga pengasas Islamic Research Foundation dan Harmony Media Limited.

      Kerajaan India mendakwa, beliau mempengaruhi belia melakukan aktiviti keganasan dan ucapan yang berbaur kebencian.

      Bagaimanapun pada 16 Disember lalu, Interpol dilaporkan membatalkan pengeluaran Notis Merah terhadap Dr. Zakir Naik dan mengarahkan semua pihak menghapuskan dakwaan palsu terhadap Zakir Naik.

      "Kami bersyukur kepada ALLAH atas pelepasan yang diberikan kepada pendakwah tersohor antarabangsa Zakir Naik oleh Interpol atas tuduhan terlibat dengan aktiviti keganasan seperti yang didakwa oleh kerajaan India.

      "Kami terpaksa melantik peguam dan mengorbankan masa dan tenaga untuk menangkis tuduhan banyak pihak terhadap Zakir Naik," katanya lagi.

      Notis Merah adalah permintaan bagi mana-mana negara untuk menjejak dan menangkap mana-mana individu untuk diekstradisi.

      Ia dikeluarkan oleh Interpol berdasarkan permintaan sesebuah negara atau tribunal antarabangsa.

      Bagaimanapun, ia bukan waran tangkap antarabangsa dan penggunaan Notis Merah hanya membawa maksud seseorang itu disyaki terlibat dengan jenayah dan tidak dihukum serta dianggap tidak bersalah sehingga dibuktikan.

      "TIndakan Interpol itu sebagai amat tepat pada masanya kerana ini boleh membersihkan nama Zakir Naik daripada sebarang tuduhan yang melulu, prasangka, prejudis dan fitnah," katanya lagi.

      Delete
    3. Ini apa hal pulak cerita yg langsung tak ada kait dgn tajuk.

      Tak faham..tak faham...!!

      Delete
    4. Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) menyambut baik tindakan polis antarabangsa (Interpol) membatalkan notis arahan tangkap terhadap Dr Zakir Naik dan mengarahkan pejabatnya di seluruh dunia memadam data mengenai pendakwah antarabangsa itu daripada fail mereka.

      Presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali berkata tindakan Interpol itu boleh membersihkan nama Dr Zakir daripada sebarang tuduhan yang dilemparkan ke atasnya.

      “PERKASA bersyukur kepada Allah atas pelepasan yang diberikan kepada pendakwah tersohor antarabangsa itu oleh Interpol atas tuduhan terlibat dengan aktiviti keganasan seperti yang didakwa kerajaan India.

      “PERKASA juga bersyukur kerana Interpol membatalkan Notis Merah terhadap Dr Zakir dan Interpol juga telah mengarahkan semua pihak memadamkan semua data berkaitan dakwaan palsu terhadap beliau," kata Ibrahim melalui kenyataannya hari ini.

      Kelmarin portal berita Times Now melaporkan perkembangan itu berikutan pihak berkuasa India gagal mengekstradisi Dr Zakir yang kini berada di Malaysia.

      Pada 8 November lalu Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata kerajaan tidak menerima permohonan ekstradisi daripada New Delhi untuk membawa pulang Dr Zakir bagi didakwa atas tuduhan mempromosi aktiviti keganasan di negara itu.

      Delete
    5. Woiiii..pi sembang di belakang mati.laaaa

      Delete
  9. berdasarkan ingatan saya, semua 'kertas' cabinet wajib mendpt ulasan drpd kementerian2 yg akan secara langsung atau tidak langsung terkait dgn apa juga keputusan yg akan d buat.

    selalu nya ulasan drpd kem kewangan d wajibkan kerana sudah tentu ia nya akan menyentuh isu2 kewangan n akta2/surat2 pekeliling perbendaharaan.

    PM/pengerusi yg pintar n berpengelaman akan menunda apa2 juga keputusan jika ini tidak d lakukan.

    hanya 'nota' cabinet tidak memerlukan ulasan2 drpd kem2 tertentu. jadi terdpt perbezaan yg amat ketara d antara 'kertas' n 'nota' cabinet.

    saya lebih cenderung utk berpendpt bahawa perkara ini hanya d maklumkan kpd cabinet melalui satu 'nota' cabinet - satu kesalahan fatal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia main sign jer bang. Ketua pon sama. Main sign jer. Bila tanya dia kata tak tahu. Kerja dia sign jer. Ini kita panggil apa ? Cap bangang atau bahalol ?

      Delete
    2. Pak Rahman......sumer sign buta sepatah haram tak baca......aterrrr apa yg taunya yeop???

      Lagi kan duit berbilion masok akaun peribody pon tak sedor.......tak tau menahu dari sape...

      Freehold dengan leasehold pon tak reti beza.

      Buang masa jerrr......
      Cerodik buah pelior...!!

      Tak lalu teman nak duduk rope ini lagi dah.
      PRU14 kita kasi tuuukaaar sumer...!!

      Delete
    3. Naib Presiden PAS Idris Ahmad mempersoalkan sama ada syarikat yang diberi tanggungjawab untuk melaksanakan sistem Pemantauan Manasik Bersepadu (IMAMS) akan diberikan pampasan ekoran pembatalan sistem itu.

      Beliau berkata, ini kerana sukar untuk membatalkan persetujuan antara kerajaan dan syarikat swasta dengan begitu sahaja.

      "Adakah syarikat yang telah dijanjikan faraid sesama mereka boleh batal begitu sahaja?

      "Apakah pampasan tidak diberikan kepada syarikat yang telah bersedia menahan 'bubu' untuk jemaah (yang ingin menunaikan umrah)?" soalnya dalam kenyataan, semalam.

      Melalui sistem IMAMS, individu yang ingin menunaikan ibadah umrah dikenakan caj berjumlah RM90.10, iaitu RM45 untuk caj penggunaan IMAMS, RM40 untuk insurans takaful umrah dan RM5.10 untuk GST.

      Imams Sdn Bhd merupakan syarikat yang dilantik untuk melaksanakan sistem itu.

      Namun ekoran bantahan pelbagai pihak, Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan semalam mengumumkan pembatalan pelaksanaannya, sehari selepas ia pertama kali diumumkan.

      Idris juga mempersoalkan sebab pelaksanaannya yang dikatakan untuk mengatasi masalah penipuan agensi umrah.

      Beliau berkata, dasar yang diwujudkan kerajaan untuk mengatasi sebarang masalah pada masa sama tidak boleh sehingga menyusahkan rakyat.

      "Malaysia ini pelik, kemuka masalah maka ada peluang bisnes. Misalnya untuk atasi minyak diseludup, hapus subsidi.

      "Semangatnya rakyat Malaysia untuk menunaikan ibadah umrah, maka peluang untuk mendapat wang segera diperkenalkan," kata anggota parlimen Bukit Gantang itu lagi.

      Tambahbaik mekanisme sedia ada

      Menurut Berita Harian 25 September lalu, polis menerima 287 laporan kes penipuan umrah dan haji dengan nilai kerugian RM11.1 juta, bermula 2012 hingga Ogos tahun ini.

      Berikutan pembatalan IMAMS, kerajaan mengumumkan akan mengeluarkan mekanisme baru yang lebih cekap bagi menangani kes penipuan itu.

      Delete
    4. Tengok tuu...betapa menyimpangnya KERA-taJAAN Borosmah Najib.

      Ibadat Haji/Umrah pun dorang jadikan produk untuk mengaut laba mengisi tembolok masing-masing.

      Saya teringat seorang teman kecewa & kesal menarik diri dari tender membekal makanan segera kpd Tabung Haji gara2 campur tangan orang2 Rosmah minta 30%.

      Dahsyat, memang amat dahsyat....!!

      Delete
    5. Pak Othaman.....ibadah....ibadah jugak....tapi klepet tetap klepet.

      Kalo tak......mana cukop nak nyoppiinnnggg.....

      Delete
    6. Mana ada syarikat swasta yg tak mahu kaut untung?????

      Lagi pun atas dasar apa syarikat ini dilantik?
      Apa track record syarikat depa?
      Apa back ground ahli2 lembaga pengarah syarikat ini?

      Tau2 lantik cina jadi ALP. Islam ker cina2 ni?

      Gila ker???.

      Delete
  10. Kan MO1 dah bg tau..dia perlu orang yang pandai..dia perlu orang yg setia jerrr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. silap..dia tak perlu orng yang pandai...

      Delete
  11. Ini yang dinamakan alf mim tendang wau, sarkis. Salah sendiri di taici kat org lain. Salah urus negeri disalahkan DAP. Kalah pilihanraya, disalahkan Cina.. Pendek kata semua org atas dunia salah melainkan dia. Sekarang bila dah tak dapat nak taici, disalahkan kawan2 dalam rak kabinet tu sendiri. Masing2 salin menuding jari. Last2 nanti yg jadi kambing hitam kakitangan kerajaan yg didakwa salah faham arahan. Kemudian macai2 upahan akan mula memaki, memaki hamun dalam blog ni. Tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai upahan tak cukup Br1m. Dedak pon tak dpt. Tapi macai kan cap bangang. Dia turut jer kasi komen dlm blog. Hang ingat apa yg hang tulis ni dia tak tahu ? Dah nasib otak. Bontot busuk pun kena layan. Sekali masuk mulut naga tak boleh lepas. Hanya boleh melepas !

      Delete
    2. Bontot wak kojola kengkang tersangatlahhhhhh busuk.

      Delete
    3. Ikan lembat pun takut nak masuk.

      Delete
  12. Kabinet kayu. Pakai pintu kayu usang. Skru dah tanggal. Diketuai oleh kepala bapak aka bapok. Mau lagi undi BN ? Bodoh atau biul atau bangang atau bengong ? Kalau nak jadi semua pon boleh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknyer geng najib pun udah tak lalu nak spin lagi akibat kedunguuuuuan ketua yang dia pilih..lagi dia spin makin nampak kebodohan melayu yang undi umno...

      Delete
    2. Pelapis umno masa depan.

      Kj...si bangla yang mudah lupa asl usulnya


      Si emy yanti yang bedegar2 bila berucap di PAU...tapi gagal bila dapat tugasan penting

      Si azalina tomboy...yang sentiasa mencover najib dgn alasan tak logik bila ada persidangan di dewan rakyat

      Si ahmad maslan...menteri yang ak reti menipu.cuma pandai masak nasi goreng

      Jamal tongkol....tak ada otak dan guna akal koboi dalam setiap urusan

      Delete
    3. Teman rasa kabinet kayu rumah teman lagi berkualiti walaupon hampir 7 tahun tak berganti.

      Delete
    4. Kabinet kayu kat rumah teman tu yeop kalau wak kojola kengkang masuk tak boleh keluar dah.
      Nahas dia...teman bakar hidup hidup yeop oiiii.

      Delete
    5. Bior tinggal kepala sebesar gores mancis tu.

      Delete
  13. Kabinet penyamun.

    ReplyDelete
  14. Mereka dah tahu kabinet tu nak roboh. Tak boleh diperbaiki lagi. Semua barang dah angkat. Kalau ada satu dua barang lagi kena angkat cepat2. Itu yang buat kerja tak tentu hala. Maklumle kabinet dah nak tumbang.

    ReplyDelete
  15. Isu IMAMS ni jauh kecil jika dibandingkan dengan isu 1MDB. Najib masih lagi berani bersuara walau pun sudah ketinggalan keretapi. Masing masing bersilat lidah. Tapi dalam isu 1MDB ilham Najib dan Jho Lho, dia diam sebisu bisunya, hanya Kambing Kambing Hitamnya yang selalu mengembek meminta dedak. Segalanya berkaitan 1MDB di OSA kan. Dalam PAU, Tak seekur pun berani bangkitkan walhal isu 1MDB ini jauh berganda besar kesannya keatas rakyat termasuklah maruah negara yang terjejas parah di seluruh dunia.

    Nampak tak bahawa kabinet Najib sekarang ini saling tak ubah macam "kabinet kasut buruk" saja yang isinya layak dbuang atau lebih afdal dibakar biar rentung dan hangus. Kasut kasut buruk dan koyak rabak ini, adanya pun tidak boleh dimanfaatkan lagi malah menyakitkan mata memandangkan dan membazir ruang saja utk terus disimpan.

    ReplyDelete
  16. RAKYAT!!!Ok la Tn Budin,
    Jawapannya...... KABINET KAYU

    UMNOBN - melalui IMAMS adalah penipu besar!

    Rasionalnya,
    IMAMS rembat rm26juta setahun jv dgn kera2jaan
    - jemaah rugi rm2.2juta sebulan berjemaah
    TA rembat rm2juta setahun fara`id dgn menteri
    - jemaah rugi rm0.12juta sebulan berjemaah

    ``MENJADI KETUA CAW./BHG./KG./JKK/PNGULU/AGENSI/GLC/YB/MENTERI DLM BN ADALAH SATU PERNIAGAAN MENGUNTUNGKAN``

    SOKONG BN LAGI??? .... RENTUNGLAH KAMU WAHAI RAKYAT

    ReplyDelete
  17. Bubar Parlimen january awal minggu ke 2... get ready.. mac undi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asal bukan BN/PAS !!

      Undi BN = Undi PAS
      Undi PAS = Undi BN

      Kalo di kawasan yg ada calon Pakatan......undi PAKATAN.

      Kalo kawasan tu tak ada calon Pakatan......undi CALON BEBAS.

      Ini PRU14 kasi tuukaaar sumer....!!

      Delete
    2. YEOPPPPP....NGOK!!!

      KALAU DI KAWASAN TU ADA DUA CALON PAKATAN....AKU PANGKAH KEPALO KAU!!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...

      KOKKKKKKKKKK!!!!!

      Delete
    3. Ko pangkah kepala bapak ko ajerlaahhh.....

      Tak pon pangkah kepala kulop ko !!

      Haaaakkktuiii !!

      Delete
    4. Bapak segala gala babi tuu yeop oiii..kaki pun pendek. Jln pun mengengkang. Tapi pungkoq nala punya tonggek!!!!

      Delete
  18. Jual tanah kerajaan di Wilayah Persekutuan lebih lumayan. Bila kondon dibina dan dijual ada lagi komisyen! Kan bijak?

    ReplyDelete
  19. Ada pun kabinet ini kabinet kayu mahang ya bang Shah
    Anaianai mau ratah ini kabinet x lama lagi,ya abang Shah
    Rakyat marhaen akan terus sensara jika sekiranya UMNOBN terus dberi kuasa. Jom ubah saudara saudari makcikpakcik abang adik kakak atok nenek sepupu sepapat paksedaramaksedera semua kaum kerabat
    Lawab ttp Lawan


    ReplyDelete
  20. To Mr J, Geng Najib, Suharli, Kejora dan mereka yang suka berfantasi, berauta dan berkepalsuan dan hidup dalam superficiality and full of hypocrisy,

    EXPLAINING AWAY THE TRUTH

    It is no good at all
    to conjure all sorts of reasons
    to explain away truth:

    One could subscribe to truth
    only when one has self-respect in the first place;

    When a man tells untruths,
    he has no respect for himself
    and little would he do better for others
    except for his own gain;

    And when a man tells lies,
    he has a tendency to forget:

    With one lie after the other,
    eventually he would be caught
    in his own tangled web

    ReplyDelete
  21. Mlayu dan kayu takdapek di pisahkan.
    Jika dipisahkan pingcanglah mcm bomipottera.(amad jone) dlm dok pincang sakau jugak sampe beranakpinak.

    Dulu aku dok korek kulitkayu balak nak buat kayuapi .ada lagu kayu .

    Kayu mcm-mcm kayu.
    Ada rajakayu.
    Datokkayu.seri kayu.bapakkayu,anakkayu.
    Suma mlayu mcm aku jd koli kilang kayu.
    mkn ikangkayu.
    Berobahlah kamu sebelom kamu dirobohkn.
    Oleh majeles bandaraya.
    Arahan oleh hantuhutan raya.
    Hutan byk pokokkayu,kayu mcm-mcm kayu,
    Sambonglah rangkap diatas berulang-ulang sampe toa dan sampe mampuih...

    ReplyDelete
  22. Ekspo # Negaraku2017 telah ditutup dengan rasminya. Diberitakan lebih 600 ribu pengunjung telah mengunjungi ekspo tersebuta yang telah berlangsung hampir sebulan.
    Setinggi2 tahniah diucapkan kepada DS Rahman Dahlan dan EPU yang telah berjaya mengajurkanya dengan cemerlang sekali.
    Saya sekeluarga telah berkesempatan mengunjungi ekspo tersebut dan aamt tertarik dengan pameran2 yang telah disediakan. Rakyat dapat melihat pelbagai pembangunan yang telah dilaksanakan oleh kerjaan khususnya di bawah pemerintahan cemerlang DSNR. Pengunjung juga dapat melihat blueprint ECRL, Bandar Malaysia, Pelabuhan Melaka berwajah baru dan Forest city waterfront.
    Di samping itu, model2 perumahan rumah 1 Msia dan Rumah mampu milik rakyat yang telah siap dibina, sedang dibina dan dalam proses pembinaan yang diberitakan hampir siap 90% sepenuhnya. Begitu juga rumah mampu milik generasi kedua Felda yang giat dibangunankan di seluruh negara termasuklah di Sabah dan Serawak.
    Tidak ketinggalan Fasa2 pembinaan L/Raya PAN BORNEO...yang kini telah siap sepenuhnya dan MOU juga telah dit/tangani dengan kerajaan Brunei untk disambungkan dengan negara tersebut.
    Sewajibnya kita semua berbangga dan kagum dengan pencapaian hebat pembangunan terancang yang telah dilaksanakan oleh DSNR dan kerajaan Msia. Ramai juga para pengunjung negara asing memuji kemajuan yang telah dicapai oleh negara di bawah DSNR..yang disifatkan oleh mereka yang terbaik sejak merdeka.
    Nampaknya, segala tomahan yang dibuat oleh PH, khususnya Pizi yang memburuk2kan harat murni kerajaan untuk memberi gambaran sebenar pembangunan dan kemajuan yang telah dicapai oleh negara dibawah pentadbiran DSNR
    hanyalah fitnah yang terbit dari hasad dengki serta cemburu tak berkesudahannya , Madey dan PH terhadap DSNR.
    Rakyat Msia yang wrasa dapat menilai sendiri pentadbiran sapakah yang lebih memakmur dan mensejahterakan mereka..tidak keterlaluan jika kita umpamakan semasa era DSNR adalah umpama berlian yang bersinar2 manakala semsa rejim TDM dulu tu ibarat kaca yang bersepah2 tepi longkang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. To Geng Najib yang suka berfantasi, berauta dan berkepalsuan dan hidup dalam superficiality and full of hypocrisy,

      EXPLAINING AWAY THE TRUTH

      It is no good at all
      to conjure all sorts of reasons
      to explain away truth:

      One could subscribe to truth
      only when one has self-respect in the first place;

      When a man tells untruths,
      he has no respect for himself
      and little would he do better for others
      except for his own gain;

      And when a man tells lies,
      he has a tendency to forget:

      With one lie after the other,
      eventually he would be caught
      in his own tangled web

      Delete
    2. Makmur sejatera?saban thn hutang negara bertambah.
      siapa nak bayar tu? GN seronoklh pelbagai bantuan tok najib kasi..tanah,baja
      pembajak,benih,tali air,
      pum,talian elektrik,jalan.. amboi padanlh GN bodek habis..tentu besar kebun itu..tentu wang besar masuuuk..bolehlh hutang negara GN kasi settle..
      cuma cecah RM685b pd suku kedua 2017..what say u bro..hahahahaha

      Delete
    3. Ohhhh expo tu ker? Semua 600 ribu orang pengunjung tu ketawa terbahak bahak sampai nak pecah perut bila nampak babi tonggek dok hisap rokok john!!!

      Delete
    4. Gebang sungguh si Geng Najib ni ... di khabar nya Pan Borneo Highway telah siap sepenohnya ...


      KEPALA BANAR LAH KAMU GENG NAJIB !!!!!

      Kamu inilah walaunta yang akan percaya bulat2 bila di beritahu "kalau kamu hentam dan hentak bini kamu kuat2 dan cukup2 malam ini , lusa gerenti dapat anak " !!!

      Baral punya malaun !!!

      Delete
  23. ANUGERAH TERTINGGI DARI BAHARIN
    UNTUK PM MALAYSIA YG BUDIMAN
    MEROYAN LAGI LA BARUA PUAK HARAMIN
    PRU DAH DEKAT ...PUAK NIMOH KITA HANCURKAN


    BERAMBOSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA KITA... INI KALI LAH... PRU SINGAPORE TUNGGU KAMI DATANG.. PUIIIII....!!



    INI KALI LAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Award pencuri, penyamun, kleptoctacy???

      Tahniah tahniah tahniah

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. ini ostat DOE kuat hisap kote lim kit sial!!!!

      Delete
    4. Alamaakkk Bro John Doe......tak sempat nak baca udah didelete tuan admin.

      Nampaknya ada pesakit mental terlepeh dalam blog ni..........sejak perutukan perubatan dipotong bekalan ubatnya udah terputuih......makin2 parah jadinya......sampei benda dalam seluornya pon disebut2.......udah terok bebenor tu yeoooppp....

      Delete
  24. Cabinet najib yg ada sekarang, adalah "KABINET DAPOR"..

    Untuk tujuan masak-memasak...period!!!

    ReplyDelete
  25. Salam. Expo KUD selama 4 hari 300 ribu pengunjung datang tapi Export Negara di Dataran yang di dakwa dikunjungi seramai 600ribu selama sebulan. Mana yang lebih berjaya. Program Ismail Sabri ke Program Rahman Dahlan?

    ReplyDelete
  26. Setinggi2 tahniah diucapkan kepada Task Force khas Pdrm di bawah bahagian D7 IPK Selangor, telah berjaya membentras perjudian laga ayam yang disifatkan terbesar di negar ini. PDRM telah menyerbu sebuah ladang kelapa
    sawit di Bukit Kuching, Jeram Selangor pada jam 5.30 petang semalam. Serbuan dibuat setelah mendapat maklumat dari penduduk setempat dan intipan berterusan berminggu2 lamanya.
    Berpuluh2 orang telah ditahan ketika sedang leka berjudi dan hampir rm450 ribu telah dirampas dari mereka.
    Semuanyanya dibawa ke IPK Selangor untuk siasatan lanjut. Jadi tepatlah telahan ramai rakyat Msia bahawa Selangor di bawah Azmin kini terkenal seantero rantau Asia sebagai hab pelbagai jenis perjudian dari yang secanggih2nya iaiatu melalui on line, perjudian nombor ekor 3 dan 4 digit serta judi mesin slot. Terdapat laporan yang sahih mengatkan kesemua bentuk judi2 ini dikuasai oleh 9 Dragon yang bergerak aktif dan mendapat perlindungan khas dari kerajaan negeri. Ada paakr ekonomi yang mendedahkan hampir 85% dari sumber pendapatan kerajaan PH Selangor adalah hasil dari kutipan cukai judi dan kegiaatn maksiat spt pelacuran dan pusat2 urut di seluruh neeri tersebut. Patutlah Selangor boleh berbangga kerana mempunyai rizab simpanan yang berjumlah berbillion2 ringgit..rupa2nya dari hasil2 tersebut.
    Setakat ini, masih belum ada kajian terperinci di Peanag, tapi rasa2nya keadaan pun sama seperti yang berlaku di Selangor. Yang dirisaukan oleh rakyat ialah, jika ditakdirkan PH memerintah Msia selepas PRU14 nanti..w/pun itu adalah perkara yang amat2 mustahil akan terjadi..PH yang didapati amat mesra judi, maksiat dan arak akan mengangkat negara ke satu tahap lagi iaitu mentransformasikan Msia menjadi negara Islam pertama di dunia yang menjadi Hab maksiat, judi dan arak di rantau ini. Naauzubillah himinzallik...marilah kita berdoa banyak2 supaya perkara taghut seperti ini takkan menjadi kenyataan sampai bila2...Aminnnn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng najib

      U turn y nazri dah 2 kali
      Zahid tipu berkali2
      Najib menyamu dan mencuri

      To Mr J, Geng Najib, Suharli, Kejora dan mereka yang suka berfantasi, berauta dan berkepalsuan dan hidup dalam superficiality and full of hypocrisy,

      EXPLAINING AWAY THE TRUTH

      It is no good at all
      to conjure all sorts of reasons
      to explain away truth:

      One could subscribe to truth
      only when one has self-respect in the first place;

      When a man tells untruths,
      he has no respect for himself
      and little would he do better for others
      except for his own gain;

      And when a man tells lies,
      he has a tendency to forget:

      With one lie after the other,
      eventually he would be caught
      in his own tangled web

      Delete
    2. Sejak bila babi tonggek tu jadi penceramah? Cari pendapatan lebih kot..

      Delete
    3. Geng Najib ,

      Didalam kes perjudian ini , pokok pangkalnya lebih menjerumus kepada jati diri . In the first , mengapa berjudi ?? Asyik menangkap je tanpa hukuman keras adalah kerja yang bodoh dan sia2 belaka .

      Bagitu juga tentang rumah urut serta pelacuran . Setiap kali penangkapan di lakukan , 80% adalah warga china . Dimana kesilapannya ??? Tak lain , tak bukan kerajaan Najib terutama Kementerian Pelacuran dan Kebuayaan yang membuka pintu seluas luasnya kepada 'amoi2 dan gundek 'China .

      Delete
  27. Kantoi plan nazri nak makan sorang2.. proxy dah pasang tp bocor pulak .rugi2.

    ReplyDelete
  28. Wahai rakan2 yang dikasihi...marilah kita luangkan sedikit masa untuk menghadamkan maklumat berikut untuk mencerahkan minda kita, yang dah semkin kelabu asap tu..

    1. 12 jun 2013...seramai 31 orang bakaljemaah haji di KB telah ditipu sebanyak rm 100 ribu oleh sebuah agensi sykt pelancongan setelah penerbanagn ke Arab Saudi ditangguhkan beberapa kali tanpa kata putus
    2. 27 0ktober 2013..kira2 1200 orang yang bakal menunaikan umrah tak kesampaian selepas ditipu sebuah sykt yg menawarkan pakej harga murah di setapak. kerugian dianggarkan bernilai rm4.8 juta
    3. 21 Disember 2013...Lebih 100 jemaah haji kecewa apabila terkandas di L/terbang Pulau Pinang, Bayan Lepas selepas sykt umrah tersebut gagal menyediakan penerbangan spt ang dijanjikan. Kerugian berjumlah hampir rm 450 ribu.
    4. 3 Julai 2014...Hasrat murni 104 orang untuk menunaikan umrah di Sabak Bernam Selangor berkecai apabila agensi yang menawarkan harga serendah rm 1700 berterusan memberikan janaji palsu sebelum lesap tanpa berita.
    5. 29 Sept 2015..Seramai 20 orang menjadi mangsa penipuan sebuah agensi yang menguruskan ibadah haji di KL. Kerugaian berjumlah hampir rm 2 jut6.
    6. 27 Ogos 2017..Akibat berdepan masaalah pengurusan dokumentasi perjalanan termasuk tiket penerbangan yg dikendalikan oleh sebuah sykt swasta, seramai 31 orang bakal haji terkandas di L/Terbnag antarabangsa Sepang. Kerugian mencecah hampir 1.5 juta RM.
    6. 22 nov 2017..Seramai bakal haji berstatus VIP kerugian sebanyak RM 1.6 juta selepas didakwa ditipu oleh sebuah sykt umrah and Tours, yg kononnya menyediakan pakej haji IP ke Mekah.
    7. PPIM mendakwa menerima purata 20 aduan setiap tahun yang melibatkan kerugian lebih RM 1.5 juta setiap tahun berhubung penipuan pakej umrah dan haji sejak 10 tahun lalu. Setiap kes penipuan melibatkan l/kurang 60 hingga 100 orang.

    Dari maklumat di atas, kes2 penipuan ini bukanlah sesuatu yang baru ..dan tak mustahil ada mak bapak, adik beradik , sedara mara malah jiran tetangga kita yang telah ditipu oleh syarikat2 dan agensi bugus...spt yang di sebut2 oleh Pak diny. Niat KPDK adalah murni iaitu untuk memastikan warga islam di negara ini tidak akan ditipu dan diperdaya oleh sykt2 umrah bogus tetsebut dan pastinya perjalanan mereka ke tanah suci dalam keadaan selesa fan selamat. Maka atas inisiatif inilah ditubuhkan IMAMS yang dirasakan dapat mengelakkan mereka dari tertipu dan terjebak dengan sykt2 palsu tersebut.
    Malangnya, niat baik KPDK ini telah disalahtafsir oleh sesetengah pihak yang sentiasa saja mencari kesalahan kerajaan untukkepentingan politik. Kerajaan mengakui memang aad glitches dan kelemahan2 kecil di sana sini dalam pelaksanaannya..nobody is perfect. DS Mas selaku antara individu yang terlibat secara langsung telah pun memberikan janaji bhawa IMAMS akan ditambahbaikkan dan segala cadangan2 dari massa akan dipertimbangkan untuk memastikan segala ketidak sempurnaan IMAMS akan di atasi. Yang penting, melalui IMAMS yang akan direbranding semula akan dapat membela nasib rakyat dari terus menerus ditipu dan diperdaya oleh pihak2 yang ternyata sentiasa saja ingin memgambil kesempatan dari bakal2 jemaah umrah yang tidak berdosa itu.
    Harapan kami rakyat Msia Islam yang wras, henti2kan lah segala tohmahan dan kutukan terhadp Sistem IMAMS ini, yang ternyata akan memberi kebaikan kepaad kita semua andai dilaksanakan dengan sempurna dan telus dalam masa terdekat. InsyaAllah...semoga Allah mengabulkan usaha suci murni IMAMS dan KPDK tersebut...Aminnnn ya Allah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gn....orang tahulah semua kes tipu tu. Ko tak payah nak huraikan. Sepatutnya kerajaan settlekan masalah sykt yg jual pakej umrah tapi tiada allocation visa dan tidak berdaftar dgn arab saudi. Buatlah undang2 tegas. Senaraikan sykt yg dijamin amanah pada bakal jemaah. Kenapa tak buat?
      Ini tidak, kerajaan pulak yg nak cekau duit jemaah umrah. Buat pun terburu2, tiada kajian dan perancangan.

      Sibotak tu india, china semua dia sapu. Duit org nak beribadat pun nak sapu. Dengan izin Allah terus kantoi.

      Delete
    2. GN,

      Reported loss due to fraud abt 2 mil. Tapi nazri n geng nak sapu 26 juta!

      Hang faham matematik kah?

      KETIDAKJUJURAN AKIBATKAN CONDEMNATION BY RAKYAT. ERMIYATI NI DPT 50k terus berlakon bg pihak najib....melayu melayu

      Delete
    3. Syarikat yang menawarkan pakej Umrah dengan harga murah menguna konsep tambang murah yang lagi murah.

      Anda ada modal dan lesen menjalankan perniagaan Travel Agency. Pejabat anda tak besar dan tak banyak peralatan (mudah pindah).

      Anda cari dua tiga orang ustaz dan orang yang di hormati dalam masyrakat seperti orang tua yang berumur yang di senangi atau yang ada latar belakang agama.

      Guna psychology sikit dan tawarkan pada individu tersebut 2 tempat duduk percuma dengan syarat dapatkan 10 orang mengerjakan umrah. Untuk memudahkan buat bayaran secara tunai. Sesekali bagi komisyen.

      Syarikat anda tidak ada agen yang berdaftar dengan Syarikat anda dan agen 'bidan terjun' lah yang di persalahkan dan yang bertanggungjawab.

      Jika anda dapat 100 orang, jangan tunggu kerana agen tersebut masih mencari lagi dan pegang duit beberapa ribu ... bila kantoi, agen itu terpingga-pingga dan lagi teruk bila dalam kumpulan dia, agen tersebut pulang kan duit. Sedangkan yang lain-lain tak dapat.. Itu yang buat mangsa marah.


      Dalam pada itu ada juga orang yang mengambil kesempatan mengatakan dia agen wakil syarikat.

      Jangan hanya Syarikat sahaja yang berdaftar, agen pun mesti berdaftar.

      Problem ada duit bagi Pemimpin UMNO.

      IMAMS tidak dapat selesaikan masalah itu kerana syarikat menipu dan agen tertipu tak sedar buat kerja menipu untuk syarikat.

      Dan ada Syarikat pakej Umrah murah yang jujur di sabotaj oleh Syarikat yang telah lama di kenali kerana susut keuntungan yang di perolehi.

      Seramai 2 juta umat Islam yang mengerjakan Haji tetapi berapa ramai yang buat umrah dalam satu masa ?

      Sebenarnya pemimpin tak ikhlas membantu memudahkan dan menjaga tetamu Allah ..

      Delete
    4. Kih kih kih babi tonggek didapati menipu..

      Delete
    5. Pokok pangkalnya , melayu ni memang senang di tipu .

      Melayu ni memang mudah di tipu dengan janji2 manis .

      Melayu ni memang senang di 'gula2'.

      Melayu ni paling senang di tipu jika yang menipu tu ada 'title'....baik Haji/hajjah serta yang di anugerah olih pak2 sultan ,YTM , YDP .

      Melayu ni paling taksub kepada yang mulut asyik sebut wasatiyah yang selalu membawa maksud ' gua kasi sesah '.

      Melayu ni kerap bertindak tanpa usul periksa . Contohnya , si Geng Najib , dia kata saja apa yang terlintas di kepala ; dia tulis saja apa yang dia nak tulis tanpa fakta ;dia kasi pusing2 , putar2 untuk mengiakan sesuatu yang tidak betul sehingga diri dia terbelit belit .

      Maklumat yang dia beri :

      5. 20 Jemaah rugi hampir 2 juta ringgit ?
      Wow !!! 100k per Jemaah ....itu pakej 'super diamond' !

      6. 31 Jemaah rugi hampir 1.5 juta ringgit .
      Wow!! 48k per Jemaah . Itu sudah pakej 'zamrud '

      Dan itu hanya untuk pakej umrah , bukannya pakej haji !!



      Delete
  29. Sejak akhir akhir ini terdapat kumpulan "think-tank" parti pemerintah dikerahkan untuk memikirkan isu isu yang kemudiannya boleh digembar-gemburkan oleh media perdana agar.Tujuan untuk mengalihkan perhatian rakyat(netizen)dari isu yang menggugat kehidupan rakyat: haraga barga barang yang tidak lagi dapat dikawal oleh Kementerian berwajib,GST yang telah menjadi onak dan duri dalam penghidupan rakyat seharian,sentimen keugamaan dan rasis yang dimainkan oleh pihak pihak tertentu untuk kepentingan parti politik mereka atas kesedaran bahawa pejuangan politik mereka telah lapok dan basi dimamah usia.Tidak terkecuali budaya rasuah membawa kearah Negara Kleptokrasi yang akan menghancurkan bangsa dan negara akhirnya.Rakyat amnya perlu bewaspada dengan senario sebegini menjelang PRU 14,perlu berfikiran terbuka agar tidak terjebak dengan tindak tanduk kumpulan manusia munafik(hipokrit) ini.Kuatkan tekad dan semagat untuk menjatuhkan pemerintah yang durjana ini agar Malaysia yang tercinta ini kembali dilandasan yang sebaiknya untu maju kehadapan bukan mengundur kebelakang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdra Yusof Hj Ahmad...

      Luahan sdra memang bertepatan dgn musibah yg sedang melanda ke atas negara & rakyat dek kebengapan, penipuan, kemunafikan, pengecutan, tak ada jati diri Najib.

      Tun Mahathir seorang pemimpin sejati & pemikir telah berjaya mentadbir negara dgn gemilang meraih 2/3 majoriti berturut-turut dalam 5 pilihanraya umum.

      Setimpal dgn sokong padu rakyat, Tun Mahathir telah meletak Malaysia unggul & harum di peta dunia, sebaris dgn Spura & negara2 maju Jepun, Eropah & USA di segi pembangunan infrastruktur, budaya kerja, pemikiran & kemakmuran hingga 2003.

      Malangnya selepas itu, sikit demi sikit ianya mula sirna. Bermula dgn Pak Lah & kemudian lebih jahanam bila Najib & Rosmah dgn sekelip mata menghancurkan semua kejayaan gemilang hingga kedaulatan & harga diri negara dihinjak, dirampas & dijajah semula oleh negara asing,

      Ini semua gara2 pengganti-penggati Tun Mahathir tidak berwibawa, tidak ada jati diri, tunduk kpd kemahuan/tekanan asing & tidak ada jiwa kepahlawanan Melayu jitu.

      Lee Kuan Yew, Margaret Thatcher, George Bush Anak Beranak, Bill Clinton, Tony Blair, Paul Keating, John Howard, Shimon Peres, Yitzhak Rabin, Benjamin Netanyahu, Ehud Barak, Ariel Sharon, Slobodan Milošević, Radovan Karadžić dll adalah tokoh2 pemimpin antarabangsa yg pernah kena penangan Tun Mahathir.

      Najib....APA ADA....??

      Delete
    2. Tuuuu dia bapak babi Mamak Matdey Helo Kity sudah mari.mulut pun dah tahap bau bau babi ketua to' kong dah. macai kuat si babi Mamak Matdey Helo Kity

      Delete
    3. Ada babi tonggek laa Pak Othaman
      Tu lah Pak Othaman tak tahu.
      Saya dah lama tahu.

      Delete
  30. Tak perlulah nak dipanjangkan lagi fasal IMAMS ini kerana dah dibatalkan. Bagusnya kerajaan BN ni kerana mendengar suara rakyat. Tak macam DAP, walaupun rakyat bantah, projek tetap diteruskan macam perobohan kampung2 Melayu dan pembinaan kondo mewah dilereng bukit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sendiri plan.....sendiri yg suarakan (propose).....sendiri yg putuskan......sendiri yg umumkan......sendiri yg kuatkuasakan......sendiri yg bantah.......last2 sendiri yg batalkan.

      Sendiri yg syok sendiri !!

      Banyaaakkklah dengar suara rakyat.......

      Delete
    2. DAP lagi cerdik

      DAP tak bakar rumah org melayu, mereka cuma roboh je
      DAP tak bina rumah atas bukit, cuma di lereng bukit jee..

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Dah terlambat jauh menyimpang nak tunjuk baik konon.

      Ibarat luka yg amat dalam & parah, hanya dapat diselamatkan selagi kesempatan masih ada, iaitu.....

      'Humbankan Najib & Rosmah beserta pencacai-pencacainya yg dah khianat & tak amanah pada agaman, bangsa & negara'.

      Delete
    5. WAN SUMAN TEMPE...panTAT BINI KO DAH CEBOK KE LOM!!!!!!BAU HANCING LAH KAT BLOG NIH!!!!!

      Delete
    6. Menurut ulama2 ada 3 sebab orang jadi kufur & kafir....

      - Salah iktikad
      = Perkataan kotor & mencarut
      - Perbuatan keji seperti mengata Allah meliwat

      Itulah selama ini yg ditonjolkan oleh Kejora lahanat.

      Delete
    7. KEJORA JIWA MERANA...panTAT LOBANG KUNYIT DIVA AA KO DAH CEBOK KE LOM!!!!!!BAU HANCING LAH KAT BLOG NIH!!!!!

      AMBOI AMBOI AMBOI

      Delete
    8. Tuuuu dia bapak babi Mamak Matdey Helo Kity sudah mari.mulut pun dah tahap bau bau babi ketua to' kong dah. macai kuat si babi Mamak Matdey Helo Kity

      Delete
    9. Bro phantom..

      Tepat sekali walaupun kelakar..

      Kabinet kayu syok sendiri deme ni.. Hehehe..

      Salam perjuangan yeop..

      Delete
    10. ini ostat DOE kuat hisap kote lim kit sial!!!!

      Delete
    11. Babi tonggek tu pun syok sendiri bro john doe

      Delete
  31. Orang Kampung dulu tak ada kabinet tapi jangan lekeh kan sebab orang tua kita ada Almari Lauk yang di perbuat dari kayu dan pintu nya berjaring halus. Lauk yang di simpan cukup-cukup dan untuk makan satu hari. Baik Tok Penghulu ke atau pesawah, itu lah tempat simpan makanan.

    Kabinet yang ada sekarang yang kayu ke atau konkrit bertiels ke, untuk simpan pinggan mangkuk yang mahal-mahal dan kuali yang berjenama.

    Kabinet Najib pun untuk menyimpan. Najib menyimpan Menteri dan Timbalan yang bahalol dan kaki menipu. Dan mereka yang berjawatan pula ada juga kabinet tetapi untuk menyimpan duit berjuta-juta ..

    Kabinet yang ada bukan Kabinet untuk buat kerja. Tapi untuk menyorokkan kesalahan dan kelemahan Najib.

    ReplyDelete
  32. PAKATAN HARAPAN - PEMBELA ANAK WATAN

    KEH...KEH...KEH..KEH..KEH...KEH...KEH
    KEH..KEH...KEH...KEH..KEH..KEH...KEH
    KEH.KEH...KEH..KEH..KEH...KEH...KEH
    KEH...KEH...KEH..KEH..KEH...KEH...KEH
    KEH..KEH...KEH...KEH..KEH..KEH...KEH
    KEH.KEH...KEH..KEH..KEH...KEH...KEH

    KIOKKKKKKKK!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jelas Kejora dah mati akal untuk memberi hujah bernas hanya mampu meraung-racau bak orang tersampok jin & puaka.

      Delete
    2. Tuuuu dia bapak babi Mamak Matdey Helo Kity sudah mari.mulut pun dah tahap bau bau babi ketua to' kong dah. macai kuat si babi Mamak Matdey Helo Kity

      Delete
    3. MAMAK TUA RENTA NAK MAMPOS TU KER!!!!

      MAMPUIHHHHH!!!!

      Delete
    4. Kihkihkih babi tonggek kaki pendek!!!

      Delete
  33. Syarikat yang menawarkan pakej Umrah dengan harga murah menguna konsep tambang murah yang lagi murah.

    Anda ada modal dan lesen menjalankan perniagaan Travel Agency. Pejabat anda tak besar dan tak banyak peralatan (mudah pindah).

    Anda cari dua tiga orang ustaz dan orang yang di hormati dalam masyrakat seperti orang tua yang berumur yang di senangi atau yang ada latar belakang agama.

    Guna psychology sikit dan tawarkan pada individu tersebut 2 tempat duduk percuma dengan syarat dapatkan 10 orang mengerjakan umrah. Untuk memudahkan buat bayaran secara tunai. Sesekali bagi komisyen.

    Syarikat anda tidak ada agen yang berdaftar dengan Syarikat anda dan agen 'bidan terjun' lah yang di persalahkan dan yang bertanggungjawab.

    Jika anda dapat 100 orang, jangan tunggu kerana agen tersebut masih mencari lagi dan pegang duit beberapa ribu ... bila kantoi, agen itu terpingga-pingga dan lagi teruk bila dalam kumpulan dia, agen tersebut pulang kan duit. Sedangkan yang lain-lain tak dapat.. Itu yang buat mangsa marah.


    Dalam pada itu ada juga orang yang mengambil kesempatan mengatakan dia agen wakil syarikat.

    Jangan hanya Syarikat sahaja yang berdaftar, agen pun mesti berdaftar.

    Problem ada duit bagi Pemimpin UMNO.

    IMAMS tidak dapat selesaikan masalah itu kerana syarikat menipu dan agen tertipu tak sedar buat kerja menipu untuk syarikat.

    Dan ada Syarikat pakej Umrah murah yang jujur di sabotaj oleh Syarikat yang telah lama di kenali kerana susut keuntungan yang di perolehi.

    Seramai 2 juta umat Islam yang mengerjakan Haji tetapi berapa ramai yang buat umrah dalam satu masa ?

    Sebenarnya pemimpin tak ikhlas membantu memudahkan dan menjaga tetamu Allah ..

    ReplyDelete
  34. KIKIKIKIK.... FUYOOOOOOOINKKKK..

    SOLIDARITI UMNO DAN PAS BERGEMA KUAT
    ADA LAA YANG KECOT SAMPAI URAT PEROT
    KUTY BOBOI TOKONG POK TEH TERKULAT
    MACAI&BARUA TERKINCIT2 & TERKENTOT2

    KIKIKIKIKIKIKI..... BERAMBOSSSS BARUA DAP@SINGAPORK PEMSABOTAJ EKONOMI NEGARA
    PRU SINGAPORK TUNGGU KAMI DATANG

    INI KALI LAH..


    ReplyDelete
  35. AL BUDIN SONTOLOYO...BELA TOYOL....

    KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

    KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

    KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

    KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

    KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

    KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...KEH

    KIOKKKKK!!!!!

    ReplyDelete
  36. Bro Phantom saya tak pandai
    Sikit sikit bolehlah try
    Kabinet tempah,beli dikedai
    Tak pandai handle tentu terbarai..

    Ada satu jenis nya dia
    Bila beli bini pun suka
    Letak lilin letak piala
    Tetamu datang memandang leka..

    Kabinet ini di dalam dapur
    Letak pinggan mangkok diatur
    bini beli dia terlipur
    Eok disusun pinggan tak kotor!

    Kabinet dapur memanglah elok
    Letak pinggan letak periuk
    Ada pulak yg letak lauk
    Bini mengidam menyimpan jeruk!

    Ada satu kabinet kayu
    Memang dahsyat I tell you
    Penuh diisi muka Melayu
    Mulut menganga jerung dan yu!

    Kabinet ini ada ketua
    Ikan jerung bercermin mata
    Tidak hormat kat orang tua
    mangkok pun kaut sebagai harta!

    Kabinet kayu sudah mereput
    Penghuni dalam semua dah semput
    Penut ular,tikus dan siput
    Tunggu masa Malaikat jemput!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuuuu dia bapak babi Mamak Matdey Helo Kity sudah mari.mulut pun dah tahap bau bau babi ketua to' kong dah. macai kuat si babi Mamak Matdey Helo Kity

      Delete
    2. Bro Fan Tun....nampak gaya ada assistant kabinet reput udah hangat pijor ngelupor baca pantun mike.

      Kessssiaaannnn.....

      Good job bro.....keep it up..!!

      Delete
    3. Fuhhh mmg bisa lah pantun bro..sentap terus anak anak anjing belaan bijan bugis

      Delete
    4. YEOPPPPP KEPALO BANA KOLOP ....NGOK!!!

      KALAU DI KAWASAN TU ADA DUA CALON PAKATAN....AKU PANGKAH KEPALO KOTE KOLOP KAU!!!

      KEH...KEH...KEH...KEH...KEH...

      KOKKKKKKKKKK!!!!!

      Delete
    5. Tu dia...babi tonggek kaki pendek
      Kihkihkih

      Delete
  37. PAKATAN HARAPAN - PEMBELA ANAK WATAN

    KEH...KEH...KEH..KEH..KEH...KEH...KEH
    KEH..KEH...KEH...KEH..KEH..KEH...KEH
    KEH.KEH...KEH..KEH..KEH...KEH...KEH
    KEH...KEH...KEH..KEH..KEH...KEH...KEH
    KEH..KEH...KEH...KEH..KEH..KEH...KEH
    KEH.KEH...KEH..KEH..KEH...KEH...KEH

    KIOKKKKKKKK!!!!!!!!

    ReplyDelete

  38. Itu lah cara Najib.

    Lepas kan semua nya bulat-bulat pada Menteri. Sebab itu Menteri taat dan sangat suka pada Najib.

    kau,.. kau punya bahagian..
    Aku,... Aku punya bahagian,.. untuk Wife aku.

    Ada problem, sama-sama tipu.
    Sorang cakap lain, sorang lagi cakap lain. Bikin rakyat keliru..

    Itu sebab Najib tak ada tekanan dan boleh buat bodoh.

    Tunggu lapuran Audit yang biasanya akan di OSA kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuuuu dia bapak babi Mamak Matdey Helo Kity sudah mari.mulut pun dah tahap bau bau babi ketua to' kong dah. macai kuat si babi Mamak Matdey Helo Kity

      Delete
    2. 1645 , KEPALA BAPAK KAU , BAPAK BABI TOIINKNKNK

      Delete
    3. MAMAK TUA RENTA NAK MAMPOS TU KER!!!!

      MAMPUIHHHHH!!!!

      Delete
    4. Woiii..babi tonggek dah tengok cermin ke belum tu?

      Delete
  39. 1624 = 11626 = BAPAK BABI, KEPALA BAPAK KAU , BAPAK BABI!

    CIAN KAT KO, TINGGAL SEKO2 MENYONDOL KAT SINI, APA NAK BUAT KAN? TAK NYONDOL KANG... TAK MAKAN ANAK BINI,.....GELUMANG LA KAMU DGN HASIL HARAM, JIJIK, BUSUK, KOTOR BERULAT TU...JGN LUPA BEKAL SIKIT UTK KE NERAKA TAU.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuuuu dia bapak babi Mamak Matdey Helo Kity sudah mari.mulut pun dah tahap bau bau babi ketua to' kong dah. macai kuat si babi Mamak Matdey Helo Kity

      Delete
  40. Bodoh2 kepala bapak kau, begitulah bodohnya puak yang x mahu menang pilihanraya. X mahu menang tapi mahu jadi pm??? Lawak antara bangsa dari puak pasu bunga parlimen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musuh kepala bapak trump musuh kepala bapak pokjib.

      Delete
    2. Tuuuu dia bapak babi Mamak Matdey Helo Kity sudah mari.mulut pun dah tahap bau bau babi ketua to' kong dah. macai kuat si babi Mamak Matdey Helo Kity

      Delete
    3. Tu diaaaa babi tonggek jln pun megengkang

      Delete

  41. Aku fikir system imams dah kena sabotage oleh kakitangan dalaman... Kakitangan berkenaan harus segera dikenal pasti dan dikenakan tidakan yg sewajarnya.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Blahlah.....kakitangan kerajaanlah orang yg kerja ikut prosidur. Sebab apa? Sebab tu periuk nasi dia. Dah tentu orang kerajaan dah nasihat berbakul bakul tapi yang atas tu tahu nak buat projek je.
      Seronok kan makan duit orang kumpul, banting tulang berpeluh2 nak buat ibadah umrah. Poooodah.

      Delete

    2. Sesiapa yg buat salah, tak kira siapa, akan dikenakan tindakan tatatertib yg sepadan dg kesakahannya. Tak puas hati? Boleh bawa ke mahkamah.





      Delete
  42. Setinggi2 tahniah diucapkan kepada SPRM kerana bertindak pantas menyiasat dan bakal membawa mereka yang terlibat dengan skandal penipuan tanah di Sg Yu, Selangor. Adalah difahamkan seramai 15 0rang yang mempunyai kepentingan termasuk seorang yang berjawatan exco dalam kerajaan Negeri Selangor. Pengarah siasatan SPRM, Dato Simin mengesahkan siasatan kini sudah hampir selesai dan proses merakam keterangan telah menunjukkan bahawa terdapatnya hanky panky dalam skandal ini.
    Ini baru di SG YU aje, belum lagi di tempat2 lain di seluruh Selangor. Mengikut laporan dalaman , banyak lagi pelbagai skandal akan dibongkar dalam pentadbiran Semin yang disifatkan ramai warga Selangor sebagai yang paling korup dan paling tak berintegriti dalam sejarah negeri Selangor sejak Msia merdeka.
    Rasa dan suara tak puas hati ini semakin menjadi2 sejak akhir2 ni..ramai yang dah tak sabar2 nak menghumban PH dari persada politik Selangor dan mengembalikannya kepada yang berhak iaaitu UMNO/BN. Semoga hasrat murni warga Selangor ini akan dimaqbulkan Allah s.w.t...Aminnnnn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siasat goyang bali. Jgn buat lupa.

      Delete
    2. Kes imams ni lebih mematahkan hati rakyat nak sokong umno , setelah bergelumang dengan kemelesetan hidup disebabkan GST , penurunan ringgit, pengangguran, dll

      Delete
    3. DI MANA INTIGRITI SPRM......??

      Apabila seseorang mengambil wang yang bukan miliknya, orang itu boleh lah kita panggil seorang pencuri. Jika orang itu secara senyap telah mengambil sejumlah wang yang besar bukan miliknya dan kemudiannya tidak mengaku apabila seluruh dunia membongkar kegiatannya, maka orang itu layaklah digelar penyamun yang penipu.

      Malang sungguh bila kita ada Perdana Menteri yang suka hati menyamun wang kerajaan berbillion banyaknya. Lebih malang lagi apabila dia cuba menipu dengan mengatakan ianya adalah derma yang datang dari Raja Arab Saudi (walaubagaimanapun, putera raja Arab Saudi tidak tahu menahu mengenainya).

      Dan amat malang sekali apabila ada yang kononnya cerdik pandai mempercayai cubaan berbohong Najib Razak! Jika dah bodoh, maka bodohlah mereka semua ini. Derma Pak Arab entah ke mana, Pak Arab pun tak pernah muncul. Mereka cuba menipu kita, tapi yang percaya penipuan ini cuma mereka sahaja!

      Mahkamah di Singapura telah mendedahkan bukti-bukti aliran wang tunai 1MDB di dalam perbicaraan kes pengubahan wang haram di sana.

      Siasatan polis Singapura membongkar bahawa Jho Low dan Eric Tan adalah orang yang sama, walaupun mempunyai passport berasingan! Ini bermakna Jho Low mempunyai dua identiti dan dua passport berlainan!

      Hingga kini tidak ada seorang pun Putera Raja Abdullah yang mengaku memberi ‘derma’ tersebut. Nama putera itu juga tidak terdapat di dalam senarai rasmi nama anak-anak Raja Abdullah.

      Wang yang dimasukkan itu ke dalam akaun Najib telah melalui pelbagai akaun seperti Tanore, Devonshire Fund, Cistenique Investment dan Enterprise Emerging Markets Fund; tetapi dari manakah punca asal wang tersebut?

      Siasatan dari pihak US dan Swiss mendapati, wang ini berasal dari USD3 billion wang bon 1MDB yang dibuat dalam tahun 2013.

      Kesemua bukti2 ini sepatutnya membolehkan kes Najib mencuri RM2.6 billion dibuka semula. Tetapi ini tidak mungkin berlaku jika mereka yang mengemis dedak dari Najib masih memegang kuasa penyiasatan.

      Akhir kalam, Walaubagaimanapun rakyat Malaysia yang seringkali terkejut dihidangkan dengan laporan-laporan berita yang ada di Malaysia sekali lagi terpinga-pinga dengan kenyataan SPRM mengatakan ia hanyalah duit derma 2.6 bilion ke dalam akaun bank Najib Razak daripada kalangan penderma yang tidak didedahkan. Lagipun, SPRM tidak mahu campur tangan kerana kes 1mdb dalam siasatan pihak polis yg sampai kini tergantung-gantung tanpa ada kesudahannya.

      Delete
  43. 18:11 ini bukannya apa, cuma tegar menjalankan kerjanya
    Disudut hatinya tentu berkata , hujah PH semuanya fakta
    Oleh itu rakan semua , doakan agar terbuka mata hatinya
    Mengikut realiti nyata, Tun Mahathir Negarawan tercinta

    ReplyDelete
  44. Salam,
    Demi Allah, kerajaan di bawah Najib adalah sebuah kerajaan yang caca merba.Menteri2 kabinetnya adalah seumpama anai2 yang merosakkan rumah yang telah siap dibina. Negara Malaysia di umpamakan sebuah rumah yg cantik,teguh yg telah siap dibina oleh kepimpinan yg terdahulu,sedia dan selesa utk dihuni oleh setiap lapisan rakyat.
    Malangnya bermula era Abdullah Badawi ia mula membiakkan anai -anai iaitu dgn melantik anak menantu dan menteri2 yang korup sebagai penasihat. Dengan Rahmat Allah rakyat menyedari tentang kerosakan ini dan dapat menyelamatkan rumah yg sudah sedikit rosak.
    Dengan harapan tinggi rakyat menyerahkan pula amanah kepada Najib utk membaik pulih dan meneguhkan kembali rumah itu. Tetapi ujian Allah belum berakhir perlantikan Najib seumpama terlepas dari mulut harimau masuk kemulut buaya. Najib bukan setakat mengkhianati amanah utk menghapuskan anai2, bahkan ia mengekalkan anai2 yg sedia ada dan membiakkan lagi anai2 yg lebih ganas.
    Anai2 ganas ini yg tidak dpt lagi di kawal oleh Najib telah mula membaham bukan saja dinding2 dan tingkap rumah malah mula membaham tiang2 seri yg menjadi tunggak dan asas sesebuah rumah. Moral cerita Najib sebenarnya telah hilang kawalan terhadap menteri2 kabinetnya terutama menteri2 yg berkepala SAMSENG spt NAZRI AZIZ.
    Nazri menjadi taiko kpd kementeriannya sendiri dan menjadikannya sebagai lubuk untuk menyamun harta negara. Langkah itu juga di ikuti oleh kementerian2 yg lain. Maka jadi lah MALAYSIA spt keadaan sekarang, caca merba, tunggang langgang dan menuju kearah SEBUAH NEGARA GAGAL (FAILURE STATE).


    ReplyDelete
  45. Salam,
    Demi Allah, kerajaan di bawah Najib adalah sebuah kerajaan yang caca merba.Menteri2 kabinetnya adalah seumpama anai2 yang merosakkan rumah yang telah siap dibina. Negara Malaysia di umpamakan sebuah rumah yg cantik,teguh yg telah siap dibina oleh kepimpinan yg terdahulu,sedia dan selesa utk dihuni oleh setiap lapisan rakyat.
    Malangnya bermula era Abdullah Badawi ia mula membiakkan anai -anai iaitu dgn melantik anak menantu dan menteri2 yang korup sebagai penasihat. Dengan Rahmat Allah rakyat menyedari tentang kerosakan ini dan dapat menyelamatkan rumah yg sudah sedikit rosak.
    Dengan harapan tinggi rakyat menyerahkan pula amanah kepada Najib utk membaik pulih dan meneguhkan kembali rumah itu. Tetapi ujian Allah belum berakhir perlantikan Najib seumpama terlepas dari mulut harimau masuk kemulut buaya. Najib bukan setakat mengkhianati amanah utk menghapuskan anai2, bahkan ia mengekalkan anai2 yg sedia ada dan membiakkan lagi anai2 yg lebih ganas.
    Anai2 ganas ini yg tidak dpt lagi di kawal oleh Najib telah mula membaham bukan saja dinding2 dan tingkap rumah malah mula membaham tiang2 seri yg menjadi tunggak dan asas sesebuah rumah. Moral cerita Najib sebenarnya telah hilang kawalan terhadap menteri2 kabinetnya terutama menteri2 yg berkepala SAMSENG spt NAZRI AZIZ.
    Nazri menjadi taiko kpd kementeriannya sendiri dan menjadikannya sebagai lubuk untuk menyamun harta negara. Langkah itu juga di ikuti oleh kementerian2 yg lain. Maka jadi lah MALAYSIA spt keadaan sekarang, caca merba, tunggang langgang dan menuju kearah SEBUAH NEGARA GAGAL (FAILURE STATE).


    ReplyDelete
  46. Heboh diperkatakan akhir2 ni berkaitan dengan hubungan masam2 manis di antara TDM dengan Din Pagoh. Terdapat juga cakap2 naakl dari dalam Bersatu sendiri yang mengatakan jaawtan Din pagoh tu hanyalah sekadar untuk menjadi penghias parti tu saja , tak lebih dan tak kurang.
    Malah dikatakan Din Pagoh sedang berkomplot untuk menjatuhkan TDM yang disifatkannya sebagai diktator dalam parti tersebut. Din Pagoh cuba menggunakan hubungan baiknya dengan Nuar KS satu ketika dulu, untuk meminggirkan TDM dari tampuk kuasa Bersatu dan PH.
    Malangnya, komplot ini telah dapat dihidu lebih awal oleh TDM dan apabila beliau mengeluarkan kenyataan menyokong penuh hasrat PH untuk membebaskan Nuar secepat mungkin, ia seolah2 telah menikanm Din pagoh tepat di jantung.
    TDM juga diberitakan telah menemui peguam Nuar KS, Motley dan berjanji untuk memberi k/sama sepenuhnya dalam rayuan agar kerajaan membebaskan Nuar KS secepat mungkin. Dengan tindakan tersebut, komplot Din Pagoh ternyata terburai di tengah jalan. Din mengharapkan pengaruh Nuar tang dirasakan masih kuat dalam DAP serta menggunakan sentimen dendam kak wan sepet kipas lipas serta keluarganya terhadap TDM...nampaknya telah back fire balik kepada dirinya sendiri.
    Ramai dalam kalangan pimpinan tertinggi dalam Bersatu dan PH yang merasakan Din Pagoh sudah tidak releven lagi kepada parti itu...sokongan terhadapnta di Pagoh pun semakin menurun...buktinya, sehingga sekarang ini tiada satu pun cawangan UMNO yang dibubarkan di Pagoh. Malah dalam satu kenyataan oleh pemangku ketua bahagian Pagoh baru2 ini, jika Din Pagoh bertanding semula di kawasannya..adalah ibarat dia menggali lubang kubur politiknya sendiri.
    Semakin hampir P/Raya semakin banyak masaalah yang timbul dalam Bersatu ni. ROS telah mengarahkan Bersatu mengadakan AGMnya secepat mungkin, jika gagal akan berdepan dengan tindakan dibatalkan pendaftaran mereka. Persoalan yang maha besar di sini...masihkah PH sanggup menganggap Bersatu sebaagi parti yang memberi nilai tambah kepaad mereka atau kini lebih kepada liabiliti dan bukannya aset lagi...sanggupkah mereka memperjudikan kemenangan dalam PRU dengan semata2 melaayn nafsu TDM untuk menjadi PM lagi sekali?
    Nampaknya twist dan turn dalam PH semakin menarik..kita tunggu ajelah b/mana bentuk kesudahannya nanti !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak Kejora lahanat baru minum Pepsi dah mabuk dgn bermacam-macam 'perpepsi' karut.

      Kali ini dia mengada-adakan 'mabuk pepsi' konon ada perbalahan antara TDM dgn TSMY.

      Kami peduli apa dgn ROS ker, ROSMAH ker SOSMAH ker....!!

      Perjuangan untuk menerajang BN/umno dari Putrajaya tetap diteruskan.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...