Friday 15 December 2017

INI SEMUA HIMPUNAN POLITIK!!!

Dilaporkan melalui pelbagai media bahawa satu himpunan besar-besaran melibatkan UMNO,  Pas dan NGO tertentu akan diadakan di Masjid Putra,  Putrajaya pada 22 Disember depan sebagai membantah tindakan Amerika mengiktiraf Baitulmaqdis sebagai ibu negara Israel.


Mengumumkan perkara tersebut, Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi berkata, Presiden UMNO Najib Razak, Presiden Pas, Hadi Awang dan seorang wakil NGO akan berucap dalam perhimpunan itu.


Sehubungan itu, Zahid Hamidi menyeru segenap lapisan masyarakat tanpa mengira agama dan kaum agar turut hadir menyatakan sokongan mereka.


Ehem, ehem, ehem...ini himpunan membantah Amerika dan Israel atau himpunan politik untuk kepentingan UMNO dan BN menjelang PRU 14?


Sejujurnya, dari segi UMNO dan kerajaan, tindakan menghantar memorandum melalui Pemuda UMNO ke Kedutaan Amerika minggu lalu dan kemudian Najib sendiri hadir dalam Sidang Luar Biasa OIC di Turki, adalah langkah permulaan yang dianggap memadai dalam usaha membantah sikap biadap Amerika dalam isu Baitulmaqdis ini.


Susulan daripada dua tindakan, ia bukanlah dengan berdemo dan menjerit bersama dengan Pas dalam perkara itu. Ia tidak mendatangkan banyak kesan kepada Amerika.


Lagi pula, kerja berdemo ini adalah untuk mereka yang tidak ada kuasa. Orang yang ada kuasa seperti Najib seharusnya bertindak berdasarkan kuasa yang ada padanya sebagai langkah seterusnya.


Sepertimana yang disebut dalam blog ini beberapa hari lalu, jika benar Najib begitu marah dan mengecam  Amerika serta ingin menunjukkan tindak balasnya kepada Donald Trump, langkah paling wajar yang perlu diambilnya ialah dengan segera membatalkan pembelian pesawat Boeing dan menarik balik bantuan berpuluh bilion ringgit untuk mengukuhkan ekonomi Amerika yang diumumkannya tidak lama sebelum ini.


Apa gunanya Najib menjerit dan berpeluh-peluh di tengah panas mengecam Amerika bersama Hadi Awang, tetapi kerajaan pimpinannya masih membeli Boeing dengan jumlah yang besar dan menawarkan pula bantuan mengukuhkan ekonomi Amerika,  macamlah negara kita sudah begitu kaya dan mempunyai dana berlebihan setiap tahun.


Kemudian, jika Najib masih lagi menggunapakai perkhidmatan Apco sebagai perunding medianya, beliau juga seharusnya memecat mereka dengan segera kerana syarikat itu jelas dikaitkan dengan Yahudi dan Israel.


Tiada gunanya juga Najib menunjukkan rasa marah kepada Amerika dan mengecam Israel, tetapi dalam masa yang sama beliau begitu seronok menghulurkan bantuan untuk mengukuhkan ekonomi mereka dan meletakkan "tangan-tangan Amerika" terus berada di sekelilingnya sendiri.


Kiranya semua tindakan itu tidak mampu dilakukan Najib, adalah amat tidak bermakna jika beliau terus mengecam Amerika dan Israel, malah himpunan di Masjid Putra, Putrajaya itu nanti tidak lebih sebagai himpunan retorik politik untuk kepentingan mengekalkan kuasa di sebalik imej kleptokrasi yang terpahat kukuh dalam kerajaan yang sedang dipimpinnya.


Himpunan yang bakal diadakan itu hanyalah untuk dipamerkan sebagai  suatu medan untuk menunjukkan kononnya wujud kesepakatan UMNO dan Pas untuk saling berganding bahu dalam isu-isu tertentu, sedangkan nawaitu sebenarnya ialah agar kerajaan yang ada terus diberikan sokongan oleh rakyat sebagaimana Pas sendiri sedia menunjukkan sokongannya.


Isu Baitulmaqdis, Amerika dan Israel hanyalah alat semata-mata.


Nampaknya, setelah sebelum ini UMNO memainkan isu bangsa dan Pas dengan nyanyian agamanya, kini kedua-dua parti itu bergabung tenaga menjadikan isu Baitulmaqdis pula sebagai senjata untuk menang pilihanraya dan mengekalkan kuasa.


Terdesak sangatkah Najib nak menang pilihanraya? (ShahbudinHusin 15/12/2017)

153 comments:

  1. Mari kita jemaah subuh kat masjid esok. Doakan keselamtan dan sejahtera umat islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat lah apa saja kebaikkan sebelum ajal menjemput BN & PAS

      Delete
    2. Trump tengok pon terrrgelak......baru jerrr teima janji nak tolong kukohkan ekonomi US.

      Baru jerrr Trump terima cakap your enemy is our enemy too.

      Samalah macam citer P Ramlee negara Pasir Berdengung dgn menteri Pasolanya.

      Delete
    3. YOUR ENEMY MR TRUMP IS MY ENEMY - NAJIB VOWS TO TRUMP.
      NAJIB SUDAH BERTEKAD MENJADI MUSUH KEPADA DIRINYA SENDIRI?
      BUT WAIT..NOT JUST US. COMMUNIST ALSO HAS BECOME ALLIED TO BN. IDEOLOGI JENIS APA YANG CUBA DITERAP OLEH NAJIB? KOMUNIS SOSIAL KAPITALIS? SEKULAR ISLAMIS? NAJIB BUKAN SAHAJA SAKIT KLEPTOMANIAC (TABIAT MENCURI) DAN SAKIT MENTAL (TABIAT MAKI HAMUN). MUNGKIN JUGA MENGALAMI SPLIT PERSONALITIES DISORDER MACAM DR JEKYL & HYDE. MALAYSIA'S IDENTITY CRYSIS.

      Delete
    4. .......MENGAPA DI MASJID PUTRA ??????????????

      ..........SEPATUTNYA DI KEDUTAAN US.....

      Delete
    5. SEPATUTNYA JUGA KENA JEMPUT KHAS WAKIL CHINA COMMUNIST PARTY (CCP) SEBAGAI RAKAN BAIK BN.

      Delete
    6. Bodoh2 manusia ade bawang ponteng parlimen, dia pula persoalkan kehadiran pemipin islam dipersidangan oic.siapa tahu pemimpin islam tersebut ponteng persidangan gara2 hobi candat sotong.sendiri selalu ponteng sendiri boleh tahu apa sebab tidak hadir persidangan oic

      Delete
    7. Makin kuat menyanyah si kepala bapak dengan lebai karut nie

      Bila lak kepala bapak anti israel
      Pinjam duit dgn goldman and sachs tak de lak anti israel
      Bab demo lebai gonjol ni mmg jadi jer kalo di ajak
      Mana tau kot kot boleh beri amanat baru

      Delete
    8. Kepada sumer kawan2 cyber lama..........yg udah lama tak bersiaran di blog ni..........harap dapat sama2 berganding bahu sertai kami di sini kerana kita udah hampir PRU.

      Kepada kawan2 yg baru dan anon2..........teman ucapkan Salam Perjuangan ikhlas tanpa dedak kepada sumer yg sekapal.

      Wasalam.......terima kasih.

      Delete
    9. Semua pihak hendak mengambil kesempatan isu palestine.Isu palestine hanya tindakkan arabisme oleh bani arab keatas tanah israel.Dunia tidak akan pernah aman bila ada puak2 tamak haloba perkudakan agama dan tunggang politaik

      Delete
  2. Replies
    1. Msia dah mcm ular 2 kepala. Sebelah cakap tingkatkan ekonomi amerika dan bayar pelobi untuk jumpa trump. Sebelah lagi mengutuk trump.

      Dulu Tun pernah buat 'buy british last' sebab marah dengan UK. Itu baru tindakan berani. Yang najib nak buat ni apabenda sebenarnya? Apa targetnya?

      Delete
    2. NAJIB INGAT KALAU ADA THIRD WORLD WAR, CHINA DAN US TAK TARGET MALAYSIA KOT? ADA LOGIK TAK IDEA NI KALAU BERLAKU PERANG DUNIA?

      Delete
  3. (Tempat ke-3. Heheheheee). Doakan kesudahan terbaik untuk rakan seagama kita di Palestin. Amin, ya Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak, Anon 22:49 rampas tempat ke-3. saya ke-4, tapi kira masih okeylah juga. Jom kita doakan rakan seagama kita tanpa memikirkan kepentingan politik kepartian.

      Delete
    2. Haha....jgn sedeh mahligai. Sy di atas lg.

      Delete
  4. Masalahnya sekarang ada pihak ambil kesempatan isu ini untuk berpolitik kepartian. Ingatlah, Allah SWT tahu apa niat anda. Jangan sampai dapat bala dan dapat dosa sudahlah.

    ReplyDelete
  5. Belog org gila Budin..
    ko tak malu ke himpunan politik babi dapig target 100ribu.. yg dtg 1.5ribu saja?

    Mana nak letak muka ATok Penyangak Pakar Kleptobasi??

    Pakatan akan tumbang teruk kali ini PRU14.. bukan umno kata..tp perisikan Sgpork yg kata..

    jgn terjun lombong ya macai Kutty..

    bye2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gila babi punya tok guru

      Dulu kafirkan umno skrng lslamkan umno.
      Tok guru tong sam pah!!!

      Tok guru kpd mr jamilah aka mr j.
      Tok guru kpd wak kojola kengkang

      Tok guru kpd usin kepala gajah.

      Delete
  6. Maka 'mengamok'lah syarikat Boeing yang mempunyai 'very big interest' dengan Israel !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pa pak diny
      Nanti tok guru hadi boleh pi settle itu semua.

      Dia boleh islamkan boeing.
      Dia boleh islamkan lsrael

      Delete
  7. 2303,
    Ngaku je le ......umporno yg kata, kan senang.....malu2 pulak......
    Kotaorang tak kesah pon.......yg pasti kami akan undi PAKATAN HARAPAN dlm pru14 ni!!!!!!

    ReplyDelete
  8. Walauun selalu kata pakatan dh sucikan dosa2 Tun semasa jd PM 22 tahun.

    Agak2 nya lah... Kalau tiba2 ibrahim ali umum masuk pas... Mungkin beliau bukan saja disucikan, malah mungkin dapat title Olamak terus dengan gelaran Tuan Guru Tok Him.. Haha

    ReplyDelete
  9. Minta Duta Malaysia ke Amerika balik ke KL!

    ReplyDelete
    Replies
    1. NANTI SUSAH PULAK NAJIB NAK BUAT APPOINMENT GOLF DENGAN MR TRUMP. KALAU GANTI DUTA MALAYSIA DI US DENGAN ROSMAH MANSOR MUNGKIN DALAM PERTIMBANGAN.

      Delete
    2. Presiden Jokowi dah panggil duta US di jakarta
      Najib bila lg nk pggl duta kt sini mengadap beri pjelasan
      Kalau terpekik terlolong ada depa nk heran
      Pffft

      Delete
  10. Bukan ke UMNO dan PAS sebelumnya bukan main anjur perhimpunan mega RUU 355? Semangat bersyarah berpekik sakan kat padang siap bawak anak kecil. Apa hasilnya? Bayang RUU 355 dalam dewan pun haram tak nampak, siap lebai Hadi pun tak nampak batang hidung.

    Ni lah namanya perhimpunan wayang tongkoi dimana lebai Hadi kena kencing dan dikudakan Najib Razak! Hangpa elok tengok balik cerita Musang Berjanggut P Ramlee tu. Tu lah bayangan sebenar pimpinan dalam PAS sekarang ni.

    Dulu..RUU 355 patut UMNO yang usulkan, bukan leba Hadi krn kuasa dalam dewan ditangan UMNO. La ni UMNO BN yang berkuasa jadah apa buat sederet perhimpunan dengan PAS lagi walhal Cara diplomatik lebih berkesan until menekan Trump dan Amerika.

    Tu sebab...Himpunan yg akn diadakan minggu depan ni hanyalah PERHIMPUNAN WAYANG TONGKOI, kembar perhimpunan RUU 335 UMNO PAS dulu

    Kih kih kih...tak sudah sudah lebai tadah serban untuk dikencing. Malang lebai malang Marang. Bodoh politik tak boleh diajar, harapkan ilmu agama saja yang tinggi tapi senang2 diperkudakan musuh sebenar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HARAKAH DAILY 13/12/2017:

      Malaysia amat positif dengan petemuan Najib-Trump itu. Jika seruan itu justeru dakwah, logiknya dakwah Najib positif. Indahnya pertemuan mereka justeru telah berkenalan lama.

      Tetapi dakwah itu tidak mengubah isi perut Trump tentang Islam. Dilanyaknya Islam melalui twitternya. Tidak pasti akan sikap Trump itu tetapi umat Islam Amerika amat menyayat hati.

      Kesemua Presiden Amerika dulunya adalah tidak mesra Islam. Tetapi munafiknya tidak dinyata kepada umum benci dan anti Islam. Kerana Israel kata Yasser Arafat dan PLOnya pengganas, merekapun jadi tiong juga. Benci di hati di mulut dan jari tidak kata benci.

      Adapun Trump bedebah ini, bencinya di hati, di lidah dan di hujung jari.

      Dia ibarat Kaisar Parsi yang diseru Rasulullah SAW agar menerima Islam. Jika tidak terima bukan dia saja berdosa, dia tanggung dosa sekalian rakyatnya yang kekal kafir. Lain-lain raja juga tidak terima tapi tidak koyak mesej baginda. Kaisar Parsi koyak. Gara-garanya putera Kaisar bunuh ayahnya.

      Trump mungkin macam hati Kaisar itu. Tidak mustahil kuasanya dikoyak dan bangsa Amerika dan terus dibayangi Islam.

      Memandangkan Najib dikira positif dalam misi semi dakwahnya pada Trump, Trump suka padanya dan mendengar pandangannya, apa kata kalau Najib pergi jumpa Trump lagi, ceritakan lagi Islam progresif itu kalau-kalau terbuka pintu hatinya tidak anti Islam lagi.

      Tidak pasti apa Islam progresif itu. Adakah ia seperti Islam syumul macam yang Islam faham terhadap Islam? Tentunya tidak sama progresif dengan Islam sebagai addin.

      Delete
    2. Jangan haraplah Presiden2 US nak pro-Islam...........kebanyakan kempen pertandingan kerusi Presiden Amerika disponsor oleh Yahudi.

      Dah sah2 saham Yahudi terrrrtanam dalam politik US. Tu pasal semua US Presidents pro-Israel.

      Yg bebal jerrr tak tau......orang waras sumer dah tau.

      Delete
    3. WARTAWAN HARAKAH NI BARU LAHIR ZAMAN TRUMP AGAKNYA. POTUS MANA ADA YANG PRO ISLAM? NAK BANDING TRUMP DENGAN POTUS YANG LAIN PUN TAK BETUL. OBAMA YANG NAMPAK ISLAMIK TU PUN SETUJU BAITULMAQDIS ISRAEL PUNYA. INIKAN PULAK TRUMP YANG NAJIB KATA KAWAN BAEK MAIN GOLF DIA???

      Delete
  11. Mengapa Masjid Putra di Putrajaya di pilih untuk membuat perhimpunan pada 22 hb ini ??

    Tidakkah nanti ia juga akan menunjukkan betapa gahnya masjid yang di bina olih kerajaan hasil ilham Mahathir ??

    Selain itu , Putrajaya di pilih mungkin di sebabkan lojistik juga di situlah pusat pentadbiran kerajaan . Jadi tidak perlu menyediakan terlalu banyak pengangkutan untuk mengangkut penduduk Putrajaya kepusat perhimpunan . Jangan terperanjat , pejabat2 kerajaan akan memberi kelonggaran untuk sesiapa saja yang ingin menyertainya .

    Di penghujung cerita ...nanti akan kelihatanlah betapa gahnya perhimpunan itu ... Ini strateji Tn Budin yang kanak2 tadika pun bolih faham ....haaa...haaaa....haaaa!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro diny yusof....

      Angin bertiup kencang Tun Mahathir akan bertanding di Putrajaya atas sebab....

      Pengundi di Putrajaya sendiri tidak dapat memisahkan diri mereka dari terus mengenang Mahathir sebagai arkitek Putrajaya/

      Putrajaya sebagai simbol kuasa negara atau pusat pentadbiran negara akan memberi gambaran beliau bertanding sebagai calon nasional dan bukan dengan imej calon kedaerahan atau kenegerian.

      Akan menggugat jentera Barisan Nasional yang akan terpaksa menumpukan segala kekuatan jentera pilihanrayanya, tokoh-tokoh besar dan pemimpin-pemimpin utama ke kawasan Putrajaya untuk mencegah kemenangan Tun Mahathir.

      Memudahkan tumpuan tenaga-tenaga penyokong Mahathir dari seluruh negara untuk membantu Mahathir secara tersusun dan berkesan.

      Kemudahan operasi, komunikasi,koordinasi dan intraksi media sosial penyokong Mahathir dalam perancangan dan perlaksanaan strategi disamping lebih dekat dengan wartawan-wartawan portal berita bebas yang lebih berpengaruh dari akhbar-akhbar perdana.

      Mamposlah UMNO/BN - Padan Muka....!!

      Delete
    2. Pak diny...saya sekeluarga akan pasti menghadiri perhimpunan tu..rasanya Pak diny akan hadir juga kan...InsyaAllah, jika dizinkanNya, kita berjumpa di sana yee!

      Delete
    3. Hari tu Nik Abduh ada buat cabaran pada TDM ...jika betul2 anak jantan, bertandinglah di Pekan, tempat DSNR. Kata TDM ni kalau diletakkan bertanding di mana2 pun akan berjaya mengalahkan lawannya dengan mudah..haah apa lagi sahutlah cabaran tu. Kami rakyat nak tengok sejauh mana sokongan dan pengaruh TDM dalam kalangan rakyat masa kini. Mungkin Wak Suman boleh pujuk TDM untuk betanding kat Pekan..takkan TDM tak nak dengar cakap penyokong kuatnya tu...betul tak wak. Jangan pulak alih tiang gol nak suruh DSNR bertanding kat Langkawi pulak...dah tentu lawannya akan kalah dan hilang wang deposit pulak nanti !

      Delete
    4. Geng Najib , jangan lupa bawa parang , sabit dan changkul sekali .

      Nanti bolihlah walaunta mengangkat kamu menjadi pendekar mustar !

      Delete
    5. diny, nanti keluar memo, satu putrajaya office kosong lepas jumaat nanti. arahan untuk ke masjid pink.

      nanti alasan teuku, org dah balik cuti krismas. mana lagi lagi najib nak buat kalau nak banyak crowd. putrajaya tempat org kerajaan berkumpul, senang nak kumpulkan. office keluar arahan, settle.

      Delete
    6. Geng Najib.....Tun M kata Pekan tu bukan kawasan pilihanraya tapi kawasan hantu raya sebab jumlah pengundi naik mendadak.........tak tau dari mana datangnya jumlah pengundi yg pelik macam tuuuuu.

      Hehehehehehe.....

      Delete
    7. What a joke, bro Phantom, you really tickle me, man.

      Ha ha ha....!!

      Delete
    8. Bro Diny......bawak cangkul sabit bagai tu apa Geng Najib petani bercucuk tanam bukak ladang ke??

      Tanam pokok belacan??

      Hihihihihi

      Delete
    9. Pak Othaman.....citerrrr deme tu sumer dalam poket kita.....

      Delete
    10. Bro Phantom ,

      Sambil berkumpul ramai2 tu , bolihlah Najib tanam anak durian musang king di sekeliling Putrajaya .

      Si masa sama lobai Hadi bolihlah doakan pokok itu tumbuh sihat .

      Delete
  12. Kami warga islam di Msia akan menyokong penuh perhimpunan besar2an yang dianjurkan bersama oleh UMNO dan PAS serta pelbagai NGO2 Islam dan bukan islam di negara ini pada tempat dan tarikh tersebut.
    Ramai yang menyifatkan himpunan ini sebagai ibu segala himpunan, dan berkali2 ganda lebih besar dari Bersih siri 1.0-5.0. Apatah lagi dengan ucaputama yang akan disampaikan oleh DSNR, yang baru2 ini pulang dari sidang khas OIC di Istanbul. Kita semua pun sedia maklum betapa beliau telah diangkat dan dijulang sebaris dengan ERDOGAN...pejuang dan benteng terakhir mempertahankan islam sedunia dewasa ini.
    Sudah tentu, dunia dan negar islam dengan tak sabar2 menanti tindakan DSNR seterusnya, yang pasti akan menjadi ikutan dan contoh kepaad mereka. Apatah lagi, dengan suaar lantang Msia yang akan menghantar tenteranya ke Palestin , jika dirasakan perlu, telah membuka mata dunia islam betapa negara kerdil ini berani menongkah arus demi mempertahankan rakyat Palestin yang sekian lama terindas dek kekejaman zionis dan sekutunya, US.Mengikut laporan, Erdogan telah berjanji untuk memberikan bantuan ketenteraan yang diperlukan kepaad Msia, jika hasrat kita untuk bertindak kpd israel menjadi kenyataan.
    Ramai pengulas politik negaar berpendapat, w/pun Msia mungkin akan dikenakan tekanaan dari segi ekonomi dan politik akibat keberanian DSNR ini, ia takkan melemahkan beliau untuk bercakap secara lantang bagi pihak dunia islam. Lebih2 lagi, sokongan padu warga islam Msia, tanpa mengira apa pun pegangan politik akan menjadi pembakar semangat beliau untuk terus membela warga palestin.
    Pasti Trump dan Netanyahu dalam keadaan kegigilan yang amat dahsyat..mana taknya, silap merekalah kerana berani mengejutkan beruang yang sedang tidur...memang menempah maut kerana berani menjolok sarang tebuan.
    Ayuh warga Islam yang cintakan Baitumuqadis...marilah kita lapangkan masa ..bersama2 menghadiri ibu segala perhimpunan ini yang akan menentukan hala tuju perjuangan suci Islam dewasa ini, yang akan digerakkan oleh DSNR...semoga Allah memberi hidayah dan taufikNya kepada kita semua..InsyaAllah...Aminnnnnnn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memandangkan Najib dikira positif dalam misi semi dakwahnya pada Trump, Trump suka padanya dan mendengar pandangannya, apa kata kalau Najib pergi jumpa Trump lagi, ceritakan lagi Islam progresif itu kalau-kalau terbuka pintu hatinya tidak anti Islam lagi.

      Tentu Trump mahu dengar kata Najib yg tersangat akrab dengannya, tak gitu...??

      Delete
    2. Tak payah sebok berhimpun berkumpul terrrpekik terrlolong berucap......tapi Trump tak dengar......Trump bukannya pahaaammm bahasa Melayu pon.....

      Daaahhh kata kawan baik Trump.....golf buddy.....pagi buta suboh sepieee pon boleh bangun call Trump.........so apa kata pegi jumpa one to one.....cakap face to face dgn Trump pasal Islam dan Aqsa...???

      Ada berani...??

      Delete
    3. Kamu ni asyik meroyan je Geng Najib ..

      Semua berita menunjukkan Najib hanya di beri masa 10 minute saja untuk berucap . Erdogan langsung tidak mengadakan pertemuan "empat mata" dengan Najib .

      Najib hanya mengadakan perbincangan dengan Raja Abdullah dari Jordan yang semua orang tau , tersangat lembik .

      So , please stop all the nonsense and the bullshit !!!

      Delete
    4. najib takde telo ka? panggil org ramai2. cuba dia cancel saja beli boeing, habis cerita. erdogan pun tabik!

      ada otak, tapi semua otak kosong macam gengster najib.

      ada benda yg paling simpel boleh buat dengan effect yang besar, tapi takde telo! atau memang bodoh!

      Delete
    5. do big things with big impact, great. do small things with maximum impact, brilliant!

      najib does none of the above!

      Delete
    6. dad....

      I just can't figure out why there are still some Malays rallying blindly behind that ‘two-tongued’ traitor.

      Memang tak habis fikir kenapa Najib memilih untuk bersekutu dgn Amerika, Zionis Yahudi & Republik China Komunis yg terang2 anti Islam.

      Delete
    7. Saya tidak dapat berhenti mentakrifkan betapa bangang , biol serta bodohnya si Geng Najib ini .

      Dia membuat pengulasan bak mengalahkan pakar kepada pakar2 politik dan polisi .

      Kenyataan dia yang mengatakan ," ,,,dengan suara lantang Malaysia akan menghantar tenteranya ke Palestine " .
      Cukup2 lah kita ada Menteri Pertahanan yang biol . Tak payahlah kita pun terikut ikut . Bukan untuk merendah rendahkan keupayaan ATM , tetapi ATM ni jikalau "face to face" dengan Hezbollah pun belum tentu Berjaya . Inikan pula nak berdepan dengan Israel .

      Tambah Geng Najib lagi ..." Menurut laporan , Erdogan telah berjanji untuk memberikan bantuan ketenteraan yang di perlukan kepada Malaysia ......."

      Saya pun kurang pasti , dari mana si malaun ni mendapat laporan itu ?? Apa yang dapat saya rumuskan , ulasan ini di buat olih Geng najib dengan otak yang terletak di kepala lutut .

      Dia membuat ulasan bersandar apa yang seronok bagi dia . Dari butiran2 tulisan ,jelas menunjukkan dia langsung tidak tahu tentang geo~politik di rantau timor tengah dan eropah . His knowledge is nil ....zero !!! Sedar kah dia , Turki adalah anggota NATO ????

      Delete
    8. Pak diny..Rasanya ramai rakyat kecewa , khususnya setiap cabang dalam ATM berkaitan dengan kenyataa Pak yang merendah2kan dan memperlekeh2kan keupayaan bertempur ATM kita.
      Tentunya pak diny tak lupa kehebaatn ATM bertempur di Somalia, hungga mendapat penghargaan tertinggi daripada US bila dapat menyelamatkan anggota2 marin US yang terkepung di Somalia tu...dan diabadikan dalam filem Black hawk down. Atau pun Pak terlupa bagaimana MALBATT telah melaksanakan tugas2 mereka dengan cemerlang menentang tentera2 Serbia semasa konflik Bosnia, di Balkan dahulu. Nato dan tentera2 di bawah panji2 PBB juga telah angkat topi kerana keberanian luar biasa yang ditunjukkan oleh perajurit2 negara.
      Lebih terkebelaakng lagi, peranan ATM untuk mengujudkan keamanan di Congo dulu.
      ATM kita , khususnya RGK, PASKAL DAN PASKAU sentisa berada dalam keadaan siap siaga untuk mempertahankan kedaulatan negara dan sentiasa dalam keadaan battle ready untuk dihantar ke mana2 sekali pun, tanpa mengira siapakah lawan mereka.Saya pernah berkhidmat dalam rejimen AW 501 dan tahu sedikit sebanyak tentang taktikal dan keupayaan logistik yang dimiliki oleh ATM...dan yakinlah, kemampuan mereka adalah setanding dengan mana2 anggota tentera kuasa2 besar dunia.
      Lihat ajalah, lahad Datu yang menjadi gambaran sebenar kemampuan tempur setiap cabag ATM kita, walaupun ada collateral damage..itu adalah part and parcel dalam perjuangan mempertahankan kedaulatan tanah air tercinta.
      Mungkin Pak diny terlalu dalam keadaan terlalu selesa dan mengambil keamanan yang dikecapi sekarang ini sebagai for granted..tapi ingat dan sedarlah tanpa ATM, semua keamanan yang dikecapi ini tak mungkin ujud di negara ini.
      Janganlah terlalu merendah2kan keupayaan ATM kita...sejarahnya yang cemerlang sejak konfrantasi, darurat dan kini Lahad Datu serta peranannya sebagai pengaman di bawah Panji2 PBB menjadi bukti kukuh betapa besarnya peranan ATM dewasa ini dalam terus memastikan kedaulatan dan keamanan negara terus menjadi hak milik mutlak rakyat.
      Jika pun Turki menjadi anggota NATO tetapi dalam hal mempertahankan maruah dan hak umat islam Palestin, pasti Erdogan akan mengutamakan kedaulatan Islam...tak gitu Pak?

      Delete
    9. Kali ini pergi Israel yang bersekutu dengan US. Kali ini ATM pergi untuk berperang dan bukan sebagai pengaman.

      Congo, Somalia, Bosnia... kelengkapan senjata nya tak setanding Israel.

      Israel lebih kejam dari negara tersebut dan mereka lebih berpengetahuan mengenai perang kerana telah berperang berpuluh-puluh tahun.

      Jangan jadikan Tentera kita korban untuk kepentingan politik Najib dan BN.

      Cukup lah mereka yang hadir demo nanti di korban ...

      Sebab itu dari hantar ATM, Najib terlebih dahulu 'ludah muka' Trump dengan membatalkan pembelian Boeing dan memberi duit KWSP kepada Trump.

      Delete
    10. othamana....

      kita bukan bersekutu...tapi berbaik dan bershabat dnegans semua negara

      Kau ingat nanti kalau PH berkuasa (mintak simpang)...Malaysia akan putuskan hubungan dengan negara2 Amerika & Republik China Komunis tu ke???

      Hanya orang bodh macam kau ajer yg akan percaya

      Diny Yusof.....tolonglah si Othaman ni!! Ini satu lagi yg biol dan otak letak di kepala lutut


      Delete
    11. 7.19........Insha-Allah kalo PH berkuasa (ameen)......PH takkan bantu kukohkan ekonomi Amerika......dan sekali-kali tak akan lafaz musuh Amerika musuh kita jugak.

      Kalo pon kita tak der pilihan lain untuk beli pesawat..........dan kita terrrrpaksa jugak beli dari US.........maka pembelian tu biarlah padan dengan keperluan semasa dan padan dengan kedudukan ekonomi negara masa kini.

      Tak perlu nak berlebih-lebih hanya sebab nak menangkan hati Amerika.

      Tengok macam mana layanan Trump.........masa dia tau nak dapat kontrak jual-beli untuk negaranya.........elok ajerrr cakapnya.......lepas dah dapat kontrak.......dia kasi bolayan u-turn 360 darjah......pandang pon tak sudi.

      Gitulah manusia berhati Yahudi.......manis di depan masa nak dapatkan madu.......bila dah dapat sepah dibuang.

      Bukan ke awal2 lagi dunia dah nampak pendirian Trump yg tak mesra Islam dan pro-Yahudi.

      Cerodiklah sikit yeop..........jangan sampai terpedaya dengan manusia berhati Yahudi ni........

      Tapi sekarang udah terrrlambaatt yeoopppp.......sebab kita dah menyanggup nak bantu ekonomi Amerika.

      Kalo terpekik terrrlolong sekarang pon udah tak terrrlambaatt.........sebab umumnya dunia tau kita sendiri yg offer nak tolong ekonomi US dan musuh mereka musuh kita jugaakkk..........tak gitu yeop..??

      Delete
    12. Semua negara ada hubungan dengan negara lain.

      Tetapi dalam keadaan begini satu tindakan perlu di ambil supaya berkesan.

      Ada negara yang memberi tekanan dengan mengurangkan pelaburan dan ada yang menangguhkan beberapa urusan ekonomi dan diplomatik.

      Setakat berdemo Kerajaan Najib hanya seperti anjing menyalak kan bukit.

      Delete
    13. Pembetulan.

      Kalo terpekik terrrlolong sekarang pon UDAH TERLAMBAT.........sebab umumnya dunia tau kita sendiri yg offer nak tolong ekonomi US dan musuh mereka musuh kita jugaakkk..........tak gitu yeop..??

      Delete
    14. Komen GN tu mcm copy dari satu web je..hahaha..sebijik ayat cuma ada edit skit bg nampak real..kantoi

      Delete
    15. Alamak malunya kantoi!

      Delete
    16. Mestilah malu bila dah jadi tembikai

      Delete
    17. 9.12 dan 9.31...copy2 ni tak mainlah beb...penulisan gua ori punya, fresh dari ladang. Apa kantoi2...kontol embah mu krewak ke haah? kihkikoikhkikikioikihkiki..

      Delete
    18. Bila dah terrrmalu......cakap bahasa yg tak sumer orang paham.......nak cover kemaluanlah tuuu....

      Kahkahkahkahkah

      Delete
    19. Penulisan lu ori ke? Buat lah blog sendiri. Apasal menempel di blog sini.

      Delete
    20. Malaysian Cybertrooper16 December 2017 at 13:58

      Hoi Geng Najib...
      Ko jangan nak membusukkan nama AW501. Kalau ko betul dari 501 ko mesti taat setia pada raja dan negara bukannya pada perdana menteri.

      Tahun berapa ko kat 501? Aku jugak dari situ. Malah BAT C aku masih hidup lagi.

      Delete
    21. Saperti yang telah saya nyatakan , bukan sekali kali saya merendahkan mertabat ATM kita . Baca tulisan saya baik2 .

      Tetapi untuk di hantar ke garisan hadapan adalah tidak mungkin .

      Semua misi ATM keluar Negara adalah di bawah panji2 PBB . Itu kamu kena faham . Apa yang terjadi di Somalia itu adalah di luar jangkaan . Perlu tahu , kumpulan Al~Shahab memang di ketahui cukup2 anti amerika . Kumpulan2 pejuang ini tidak menghormati piagam PBB atau panji PBB . Ia nya samalah saperti kumpulan Al~Qaeda , Abu sayyaf dan tidak ketinggalan Al~maunah .

      Delete
  13. Bab nak bodek dan nak selamatkan dirinya dari isu DOJ serta 1MDB money laundering, cepat jer Najib ke US siap offer 10 billion pelaburan kpd Trump. Bab isu Trump istihar BaitulMuqadis Muqadis sbg ibu negara baru Israel, Najib hanya mampu melolong dan melalak kat mesjid dan jalanraya Malaysia saja. Pejuang taik kucing apa ni?. Entah berapa kali bacul dia ni. Dgn pembangkang lari, dengan Trump hanya berani menyalak dari jauh. Hampeh weh PM Malaysia sekor ni!

    ReplyDelete
  14. TS Mahyuddin baru saja melancarkan kit DIY kempen PH menghadapi PRU14 nanti. Ia boleh diakses secara atas talian sebaagi satu wadah untuk berkongsi dan menyalurkan maklumat dalam klangan rakyat.
    Apa yang dikhuatirkan oleh rakyat marhaein ialah bentuk isi kandungan di dalam kit tersebut. Tidak mustahil, ia kan menjadi satu medium untuk menyebarluaskan berita2 dan maklumat2 yang berunsurkan fitnah dan hasutan untuk meraih sokongan.
    Apatah lagi, sejarah prinsip perjuangan PH adalah berlandaskan isu2 rasis dan perkauman yang sering saja dimainkan oleh mereka untuk meraih simpati massa. Isu agama juga menjadi satu cara yang paling mudah untuk menarik sokongan rakyat jelata kepada PH.
    TSMY juga menegaskan segala informasi tersebut boleh dimuat turun dan dicetak untuk disevarluaskan kepada massa. Terdapat juga klip2 video ucapan2 pemimpin2 PH , yang kita sedia maklum adalah berbaur fitnah dan hasutan serta mengaibkan dan memburuk2kan pemimpin2 tertentu BN. Sudah pasti klip2 ini akan memberikan persepsi yang buruk dan negatif kepada pemimpin2 tersebut...character assasination yang sememangnya menjadi satu senjata yang paling ampuh dalam perjuangan PH. Ketulinan dan keabsahan isi kandungannya tidak dititik beratkan...yang penting mesej fitnah dan hasut mereka dapat disampaikan kepaad rakyat.
    Rakyat marhaein memohon agar SPR dan pihak berkuasa yang berkaitan, khususnya SKMM perlulah memantau isi kandungan kit ini dan memastikan ia sentiasa akur kepada peraturan yang telah ditetapkan oleh pihak2 yang berkaitan. Jika dibiarkan tanpa check and balance, dikhuatiri ia kan memberi kelebihan yang tidak seimbang kepaad PH...dan sangat tepatlah kata2 DSZH yang menegaskan bahawa PRU14 nanti adalah pertarungan di mana sapa yang menguasai media sosial akan menentukan sapakah pemenangnya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pertembungan di media social menjadi lebih hiruk pikuk serta carca marba apabila yang berjuang bermati-matian bagi pihak UMNO/BN mempunyai otak kosong dan pemikiran sontot saperti kamu .

      Delete
    2. Lagi carca marba bila duit samun nak disucikan halal toiyyiban dan cerita kes2 samun dalam gelap nak dilupakan.

      Maka direkalah berrrrbagaiii fitnah untuk alihkan fokus orang.......hinggakan idea tolol pon diguna pakai......anak dibinkan kepada datuk......

      Isu remeh temeh pon diperrrbesaarrrkan demi nak cover kelemahan dan penyelewengan kepala bapak......janji dapat tutop pekong bebbb....

      Syaabaassss cerodik buah pelior !!

      Delete
    3. Taniah dan Syabas PH yg telah berjaya menghasilkan kit interaksi DIY Kempen PRU14 utk interaksi telus dgn rakyat hingga menakutkan umnobn geng najib.

      Geng Najib!
      yg khuatir gigil ketakutan tu kamu n ur geng
      yg amal tipu fitnah adu domba tu kamu juga
      yg guna isu perkauman dan agama pon kamu jugak
      yg memutar belit fakta geng kamu juga lah
      yg merekayasa cerita dongeng di sini, kamu lagi!!!

      pendek kata,
      SELAMAT MENINGGAL la utk geng najib umnoporno serta juga paspork

      Delete
    4. anon 02.30..

      kau syiok snedirilah

      PH tak ada harapan pun
      Tak ada hala tuju jelas
      Pemimpin tak berwibawa..asyik buat fitnah
      Pemimpin utama pun tak tahu nak pilih siapa...last2 pilih si tua 93 tahun yang dulu diktator, mahafiraun, mahazalim..etc
      PH tak boleh didaftar sebab partu PBBM pimpinan si tua tu pn tak tahu nak buat mesyuarat agung...DAP pulak menipu, last2 kena buat balik meeting...tapi itupun masih tak pasti meniou lagi tau tidak...
      Parti macam ni ke yg kau nak jadikan pemimpin???

      BN/UMNO still the best...akan menang besar dlm PRU nanti..
      Percayalah!!!

      Delete
    5. Diny Yusof..

      siapa otak kosong??

      kau hari2 baca berita fitnah sampai otak pun dah korup..mcm mana nak nampak kebenaran...

      Menuduh orang sembarangan...
      Kau duduk kat malaysia...menikmati smeua kemudahan ni hasil usaha siapa??
      Bn/UMNO dah sejak merdeka lagi..semuanya dengan izin Allah..

      Yg kau tak puas hati sebab hati kotor, busuk dan dengki khianat...kamu tak tahu bersyukur

      Delete
    6. Dengar Muhyiddin akan masuk UMNO semula...
      Habislah kau PH....last minit nanti, Muyiddin akan keluar parti PBBM dan masuk UMNO smeula

      Dia UMNO totok....

      Delete
    7. Muhyiddin terpaksa join madey sebab telur dia madey pegang...

      Tapi dengar , Muhyiddin dah serik dan sedar perjuangan PBBM yg tak ada hala tuju jelas..ditubuhkan atas dsar dendam kesumat...
      Tak ada keberkatan..

      Muhyiddin dah mula sedar...

      Dia akan buat kejutan semasa kempen PRU 14 bermula nanti...

      Delete
    8. 7.03, 7.08, 7.10 dan 7.12 ni orang yg sama.

      Kalo PH tak derrr harapan macam yg kamu cakap........jadi apa keheinya kamu sibok meroyan pepagi buta ni........sampei menyamor jadi lain2 orang........berkali2 ngantor posting komen.

      Kalo dah tau PH tak der harapan.........apa yg kamu nak risor bebenor pagi buta udah ngelupor hangat pijor ni yeopppp.....??

      Tak cukop tidor ke gamaknya malam2 tak sudah mikior pasei PH....??

      Dari mana kamu dapat cerita Muhyiddin yg udah dipecat umno.....nak masok balik umno??? Mak kamu yg ngabor ke??

      Yeooppp......dulu mak ayah dan kamu sendiri pon hidop bawah pentadbiran Tun M dan menikmati hasil jasa pentadbirannya. Kalo tak........udah lama kamu mati kebulor, tak sekolah........nyawa kamu takkan sampei ke hari ni.

      Hiiiiii kessiaannn teman menengokkan kamu ni yeoopppp.......lain kali jangan lupa makan ubat ye...!!

      Delete
    9. Wak kojola kengkang otak kosong

      Delete




  15. Awat, ingat hangpa saja yg mampu buat himpunan sana himpunan sini, kami tak boleh ke???

    Walau apa pun kami berlapang dada sedia menerima sesiapa saja dari dari pelbagai fahaman politik dan agama dlm perhimpunan tersebut, PR1M aka Perhimunan rakyat 1 Malaysia.





    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai Kejora & yg sewaktu dgn kamu...

      Macam mana nak ikut serta, takkan kita orang Islam nak himpun untuk kutuk-hentam Islam?

      Bukankah perdana menteri kita Najib kata kat Donald Trump, 'Your Enemy is our enemy'.

      Musuh Donald Trump itu kan Islam yg dibenci. Jadi kalau ikut kata Najib, musuh Najib Islam lah.

      Tak maulah kami...mana masuk akal kita nak himpun ramai mengutuk-menghentam Islam, nak jadi apa kita, haaaaaaaaaa.....??



      Delete
    2. lebih baik aku pi hentam pungkok sepol kata nuar berahim petang tadi ....

      Delete
    3. othamna...kenapa lah bengap sangat!!!

      Kalau nak komen pun, guanlah otak!!

      Kalau tak, diam atau tak perlu komen.

      Najib cakap 'Your Enemy is our enemy' dalam context menentang keganasan...

      Betaubatlah wahai saudara ku...
      Marilah kita bersama menentang israel
      Jangan bersengketa sesama islam

      Delete
    4. Anon babi dah cetek idea. Suruh irg taubat tapi pm ko dok pegang telor potus. Pegi amerika takde hasil. Kena pau duit dgn trump TAK KE BODO NAMANYER TUH... YA BODOO

      Delete
    5. 6.58..........macam mana pulak kalo konteks keganasan Trump ialah Israel tu mangsa keganasan Palestin...???

      Adakah kita nak ikut maksud keganasan mengikut pahaman Amerika???

      Kita sumer memang menentang Zionist Yahudi........tapi kami tak setuju dengan ungkapan 'your enemy is our enemy.'

      Macam mana kalo enemy US tu umat Islam Palestin.....??

      Orang tua2 pesan pikior dulu sebelum cakap yeooooppp.......

      Delete
    6. anon 6:58,
      kamu yg berotak sewel biol bengong tu yg patutnya bertaubat dan brambosss dari blog ni supaya tidak menyesatkan pengunjung blog pujaan ramai ni......
      Budak2 slow learner mmg mcm ni Pak Man, lagi2lah bebudak school drop-out 6:58 nih!
      Sini ko 6:58....aku nak bagi paham,
      Perdana menteri kita Najib telah berbai`ah setia kat Donald Trump,kata Najib kepada Trump 'Your Enemy is our enemy'. Maksudnya `Musuh awak adalah musuh kami juga``, ertinya musuh mereka sama, jadi, Trump memusuhi Islam ,oleh itu, Najib juga memusuhi Islam. Jelas, sesiapa ikut serta berhimpun bersama Najib al qurayshi assobiah dan Hadi al Syiah wal bughoh pd 22/12 tu nanti adalah menentang Islam Ahlus Sunnah Wal Jama`ah - bukan menentang Israel Zionis Trump.

      6:58,
      Trump dan Najib menentang keganasan??? Benar2 otak pengganas la kamu ni!!! Israel Membunuh kanak2, org2 perempuan, org2 tua, org2 Islam Pelastine sedang solat berjema`ah di Masjidil Aqsa,- satu dunia tahu! Kamu tak Tau??? Oh, itu bukan keganasan???Samalah kamu dgn Trump dan Najib. Tobatlah anon 6:58, jom sama sama menangkan PAKATAN HARAPAN utk MALAYSIA TERCINTA. TUMBANGKAN UMNO BARISAN NASIONAL DLM PRU 14 AKAN DATANG. AYUH SEMUA!!!!!

      Delete
    7. NAJIB LIDAH BERCABANG & PENGKHIANAT....!!

      Najib sebaik saja menjadi PM pada 2009, telah melantik APCO Worldwide sebuah agensi Zionist Yahudi sebagai Penasihat di PutrajAya dan membayar upah beratus-ratus juta.

      Atas tunjuk ajar APCO, Najib telah memberi lesen kpd Banker Zionist Yahudi, Goldman Sachs untuk membuka pejabat & beroperasi di negara buat julung2 kali, dgn tujuan untuk mendapatkan hutang riba haram RN42 biluon dgn bunga riba 10%, bunga tertinggi dalam dunia yg dibebankan kpd negara.

      Najib berbelanja ratusan juta untuk mengampu presiden Amerika, Obama dalam kempen Perjanjian Syaitan TPPA yg sia-sia, Lawatan Rasmi Obama ke negara & bermain golf di Hawaii.

      Najib bertukar tuan pula kpd presiden Donald Trump dan sekali lagi berbelanja ratusan juta untuk meredah masuk tanpa jemputan rasmi ke White House hanya untuk berikrar taat setianya pada Amerika dgn berkata pd Trump...'Your enemy is my enemy'.

      Najib jelas terang2 seorang PENGKHIANAT kpd Agama, Bangsa & Tanah Air bila dia bersekutu dgn Amerika & Zionist Yahudi sejak awal2 lagi dia mentadbir negara. Dunia semua tahu Donald Trump sangat membenci & memusuhi Islam. Apa kejadahnya Najib berserah diri & menyembah-nyembah kpd Trump yg terang-terangan memusuhi Islam.

      Kini Najib yg bertalam muka dua ada hati nak menganjur perhimpunan besar-besaran mengajak rakyat menentang rejim Israel Yahudi & Amerika, konon.....!!

      Najib patut di HUKUM seberat-beratnya di atas PENGKHIANATAN & KEMUNAFIKAN nya kpd Agama, Bangsa & Negara.......!!

      Delete
  16. Seluruh rakyat Msia mengucapkan takziah kepada seluruh ahli keluarga KPN , TS Datu Muhammad Fuzi Harun kwrana kembalinya isteri tersayang PN SRI Azizah bt Hamdi yang telah kembali ke Rahmatullah pada jam 7.02 petang tadi.Allahyarhamah telah bertarung dengan kanser selama 17 tahun.
    Beliau memang disayangi oleh warga PERKEP kerana aktif dalam kerja2 kebajikan.
    Semoga rohnya diletakkan di kalangan hamba2 yang beriman serta diredhainya...Al fatihah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berita ni kita dah tau.

      Sila komen berkaitan dgn tajuk bukan gunakan saluran ini sbg obituari.

      Delete
    2. 10.33..Sekurang2nya kita dapat pahaal kerana bersedekah Al Fatihah...daripada timba dosa membaca komen2 cai PH yang banyak menabur fitnah dan hasutan tak berkesudahan kat blog ni ....betul tak?

      Delete
    3. Tak betul!

      Dah tau sini byk fitnah, 11:37 tak perlu dtg lagi ke sini. Buat lah blog sendiri. Sedekah Al Fatihah byk2 kat situ.

      Delete
  17. hehehehehh...Najib dan hadi nak buat perhimpunan pasal juruselem...

    kat negara sendiri,kamu jadi perompak duit rakyat!!kamu dera rakyat sendiri dgn kenaikkan tol,minyak dan GST!!
    Kamu susukan kera di hutan dgn membawa masuk 6.7 juta pendatang asing yg buat rakyat sendiri takada kerja!!

    peghiiiiiiiiii dah najib/hadi..toksahlah dok BERLAKON!!

    rakyat vs BRAHMIN/BANGSAWAN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih Zionis dari Zionis..

      Bekas PM Israel pun kena dakwa sebab salah-guna kuasa dan rasuah.

      Se jahat-jahat Zionis .. dia orang tak ambik tanah rakyat sendiri .. dia sanggup rampas tanah musuh dia..

      Delete
    2. anon 04.13...

      Kau masih mcm katak dlm tempurung
      baca berita fitnah hari2
      sebab tu otak kau dah korup dan tak nampak kebenaran..
      menuduh orang sembarangan dan jadi penyambung berita fitnah...bertaubat lah
      Jgn jadi manusia yg muflis di akhirat nanti

      Delete
    3. Kebenaran lah sangat. Apa benarnya apabila PM ckp berbelit2.

      Delete
  18. BERDEMO di rumah sendiri,mesjid putra..hhahahahhaa kelakau..tul si bangsawan dan brahmin ni...

    ooopppppppps lupa lak..si bangsawan ni kan janji ngan trump your enemy is my enEymy..
    si brahmin ni pula..boleh kata..ada SAKSI?????

    ReplyDelete
  19. hehehe...budin budin....dengkinya kau ni
    Hati busuk..

    Orang nak menentang israel pun kau main2 kan...bengap nya kamu ni...

    Beli Boeing dari syarikat di US...
    kalau kau betul2 nak boikot smeua barang US tanpa guna otak, jgnlah guna wassap, facebook, google, microsft etc....semua company ni donate wang yg banyak ke israel sebab di US majority big businessman adalah keturunan jews...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ringkasnya: Tn Shahbudin sarankan DSN guna kuasa yg ada pdnya secara rasional dan bertepatan dgn kedudukannya sbg pemimpin tertinggi. Bertemu Mata, kalau susah Just Give A Call, kalu malu Just Write A Letter.
      Kalu ini macam apa guna title PM tu?!

      Delete
    2. Yang di boikot bukan nya wassap, facebook, google, Microsoft... itu perdagangan.

      Baikot yang jual beli yang direct dengan Trump.

      Otak macam kau memang layak menyertai demo kepala penyamun.

      Delete
    3. 8.45...Bangang kau ni dah bertingkat2 setinggi gunung Fujiyama pulak dahhhh. Berkaitn dengan Boeing tu, DSNR hanya berjanji secara lisan aje, belum lagi ada sebarang urus janji rasmi secara bertulis atau sign mana2 perjanjian pembelian. Jadi takde keperluan untuk batalkan segala urus niaga pembelian Boeing tu...nak buat apa pulak DSNR pergi mengadap si Trump dalam hal Boeing ni..langsung tak releven beb!

      Delete
    4. Janji lisan tak credible rupanya. Jelaslah apa yg PM sebut/cakap ni semua talk only no action. Dgn kata lain, penipu. Manusia pegang pd kata2nya.

      Delete
    5. Pegi jumpa Trump saja2 main cakap mulot ajerr ye......

      Hmmmmmmm eloklah tu.....ngabehkan duit rakyat jerrr......dengan kos minyak kapalterbang......dengan kos hotel bagai.....ropenya cakap2 air lior borak kosong ajerrrr.....

      Nasib baik kita ada GST......dengan GST segala masalah selesai.

      Adios Grasias Beraammbuss...

      Delete
    6. Memang sah Najib kaki penipu ..

      Tu sebab muka Trump berkerut .. Tak percaya..

      Hello .. yang ikut Najib tu buat apa ? Bukankah mereka yang bertanggungjawab yang menyusul dengan rundingan dan perjanjian. Bukan Najib yang sign..

      Macam itu jugak kah sikap buruk Najib dengan anti US dan Israel..

      Menjerit ... kira lisan jugak lah

      Delete
    7. Terima kasih kepada GST yg sponsor sumer perbelanjaan.....

      Delete
  20. Budin....bertaubatlah!!
    Artikel jahat kau ni telah membuka ruang kejahatan yang amat sangat...
    Sepatutnya kau sokong semua usaha demo anti-israel buka memperlekeh..
    Nanti kau tanggunglah dosa diakhirat nanti
    Jgn jadi org yg muflis diakhirat nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taknhabis habis suruh org taubat anon babi ni. Tadi suruh othaman taubat. Wei suruh la anok ko puteri umno yg jual poki kpd memteri tu taubat... taubat weii anon.. poki dah lobosss

      Delete

    2. Harap Najib sendiri yang bakar patung Trump..

      Ini bukan demo anti Israel..
      Ini demo untuk politik UMNO dan PAS..

      Pejabat Duta Kat KL...

      Kalau nak Trump dengar.. panggil semula Raja Bomoh sebab Trump akan tengok siaran aksi Raja Bomoh..

      Dalam masa demo anti Israel sekutu US, Tentera US berlatih bersama ATM...

      Delete
  21. rileks lah brader 6.55, janag kacau tuan budin kita ni, dia dah lama masuk kapir ..... hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat ko mcm ayat hadi awang tahun 1985. UMNONG KAPIIIR. TAKBIR ALAHUAKBAR. UMNONG KAPIRRR ALAHUAKBAR. haji hadi di memali 1985.

      Skrg ko pulak melalak di blog budin. Babi umngok sekor ni

      Delete
  22. KIKIKIKIKI....FUYOOOOOINKKKK...

    BODIN OO BUDIN BLOGER MME BATU API
    KLU NAK SOKONG YAHUDI X YAH MEMALU
    KLU X SOKONG TAK YAH MEMBISING SANA SINI
    PRU 14 MME KASI PUAK NI NANGIS X BERLAGU

    BERAMBOSSSSSSSS BARUA SINGAPORK@YAHUDI

    INI KALI LAH

    PRU SPORK KAMI DATANG ...


    BERAMBOSSSS....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata2 / tulisan mencerminkan adab seseorang...tahniah kerana memberi pahala anda...bye2 Be End

      Delete
  23. setuju....
    Buidn ni blogger batu api - buat fitnah sana sini
    Menghimpun dosa
    Takut jadi muflis di akhirat nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takda yg suruh baca pon..jika ni blog fitnah, knpa masuk juga? Jauhkan diri drp fitnah, selesai..atau blog sebelah sana dah xlaku?

      Delete
  24. 722 ko yg muflis dulu hutang negara dah cecah 55% kdnk. @ 1.02 trillion. Bila kepala bapak ko nak bayar. Berhutang RIBA jer kerja..setan punya BIJAN

    ReplyDelete
  25. Dia berhimpun jahat nak balun?
    Didepan mata memaki hamun
    'kepala bapak'.'bangang' dialun
    Islam apa kalau menyamun?

    Cakap berbelit tak ada noktah
    Dulu dikafir sekarang betah
    Sedondon pakaian, masyuk ke entah
    Ahli dah pakai kereta mewah!

    Baru saja dia berkata
    Musuhmu, musukku juga
    tolong restu ku punya tahta
    Ekonomi kau aku nak jaga!

    Dua pemimpin berlainan parti
    Satu pembohong satu pencuri
    Islam sebenar macam tak reti
    Penting kedudukan diri sendiri!

    Konon berhimpun nak bela Islam
    Hak rakyat terus ditaram
    Sorang lagi siang dan malam
    Ponteng parlimen tengok pun geram!

    Pencacai sini masuk menyemak
    Penyangak negara dianggap bijak
    Si ponteng parlimen dikata ulamak
    Yahudi,Komunis masuk diajak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye benor kata pantun mike yeop....
      Ribuan terima kasih atas sokongan mike Bro Fan Tun pada kami di sini.

      Ayoh bersatu kita.....berganding bahu.....rapatkan saf yeoppp..!!

      Kita udah di ambang PRU14.

      Delete
    2. Kepada kawan2 cyber lama........yg udah lama tak bersiaran di blog ni..........harap dapat sama2 berganding bahu sama2 sertai kami di sini kerana kita udah hampir PRU.

      Kepada kawan2 yg baru dan anon2.........teman ucapkan Salam Perjuangan ikhlas tanpa dedak kepada sumer yg sekapal.

      Terima kasih.

      Delete
    3. The phantom...si hantu raya. Kesiannya kau, dah abis modal kat sini, sampai merayu bagai dengan kawan2 lama pulak. Itu tandanya, kau dan cai2 PH yang bersepah2 kat sini ndah tak tertahan lagi dengan serangan bertalu2 dari pro BN, yang ternyata pencinta kebenaran, anti kemungkaran dan ketabilan. Tak lama lagi melingkup lah kau orang menyembam kat bumi...bersama2 dengan Madey kutty, idola kau orang tu...kikiihkioikihkikoikikioiki...

      Delete
    4. Samdol Geng Najib.......aku bukan merayu.....aku cuma memanggil kawan2 lama aku........pasal aku tau ramai kawan2 kami yg sebok dengan koje.

      Apa yg ko risor ngelupor hangat pijor kalo aku panggil kawan2 lama...??

      Woiiii badigol......lagi ramai lagi seronok......macam makan ramai2 lagi seronok dari makan sorang2.

      Makan kedarah sorang2 ni bahaya yeopppp.......kalo segala lauk dilantak sorang2 nanti takot jadi tong derrrraammm yeoooppp.

      Jadi lebih seronok kalo satu2 situasi tu dikongsi beramai-ramai........tak gituuu??

      Tak tahan dengan serangan korang...???
      Serangan yg macam mana?
      Serangan yg menyamar jadi berrrrbagai-bagai anon........berrrrkali-kali hantar posting komen yg lain2 tu...??
      Kejap buboh nama......kejap anon.....kejap taip hurop kecik......kejap taip hurop besor....
      Wooiiii samdol......serangan yg macam tu kaaaa aku nak menggigil takot....???

      Yg kepala bapak ko sendiri sumpah "BANGANG" tu.....
      Yg boss ko sendiri ngaku ada 6 persen tu...????

      Kahkahkahkah hahahahha hihihihi hehehehe
      Kelakor....kelakor siotttt....!!

      Adios Grasias Beraaambusss !!

      Delete
    5. Pencinta kebenaran... uweeekkk

      Delete
    6. Phantom si hantu raya...mengaku ajelah, nak malu wat apa. Orang kampung semua dah tau beb !

      kihkiokihkikihkikhkikikhkioik....

      Delete
    7. Geng Najib ko ajerrrlah yg ngaku menyamar tak sudah.......kejap ada nama.......kejap tak buh nama.......kejap anon.

      Kami di sini sumer dah tau bebbbb.....!!
      Ko jerrr yg tak perasa tembelang ko dah pecah.

      kahkahkahkahkahkah....kemaluanlah tuuuu.....!!

      Delete


  26. INI UCAPAN HADI AWANG DI RUSILA

    " 30 PEMIMPIN DUNIA TAK HADIR SIDANG OIC DI ISTANBUP." SECARA DIAM MEREKA SOKONG ISRAEL "

    woiij lobai bangap . Yang ko takmhadir parlimen tu maakna ko sokong umno leee teewww


    ReplyDelete

  27. Lepas demo, balik..

    Malam tengok berita.. lepas siar ucapan Najib dan Hadi.. Islam mestilah bersatu... Islam untuk Malaysia supaya dapat beri undi jer..

    Lepas tu siar Israel mengganas.. tembak remaja..

    Yang buat celaka Trump.. buat demo anti Israel..

    ReplyDelete
  28. Gimik politik. Konon nak jadi defender of islam. Ini taktik nak tunjukkan kpd mereka2 yg kurang bijak bhw umno dan pas adalah parti yg memperthnkan islam. Parti yg jaguh kg dan dunia. Kononnya rakyat boleh terkait utk mengundi diaorang. Kepala otak hang! Takde kerja lain ke. Inilah taktik mass manipulation dgn memupuk rakyat perkara yg insignificant berbanding dgn kos sara hidup yg semakin membebankan. Sial betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 09.59...Habis jumaat lepas tu, yang Madey, Din Pagoh, Mat Syabu dan kak wan kipas lipas buat perhimpunan membantah US dan Israel tu apa kejadahnya...himpunan gimik politik jugaklah ye? Ikut laporan dari rakan2 aku yang kebetulan menghadirinya...ucap uatama Madey langsung sikit pun takde menyentuh tentang kekejaman Israel dan sekutunya , US keatas penduduk Palestin..dia lebih banyak memaki dan menghamun DSNR dan BN aje...apa citer? Ternyata perhimpunana yang dianjurkan oleh PH diambil kesempatan untuk menjadi wadah politik menghentam kerajaan , menyimpang jauh dari matlamat asal yang diuar2kan..ramai yang hadir kecewa kerana mereka telah diperbodoh2 dan dikelentong bulat2 oleh PH!

      Delete
    2. Bodoh tak kurang jgk geng najib ni...ada dua perbezaan.si bijan tu ketua kerajaan@MO1 MEMANG LA TAK PATUT BUAT ATAU SERTAI SEBARANG
      DEMONTRASI YANG TAK TUNJUK KEMATANGAN SEORANG PEMIMPIN YANG BERKUASA ATAS KERAJAAN SEMASA.SEKADAR NAK JADI HERO POLITIK SANGGUP MEMBODOHKAN DIRI BERSAMA GENG SERBAN.KALU BODOH TU BODOH JGK KAU....


      YANG LAIN TU TUN M,DAH RAKAN2 TU TAK PEGANG ATAU TAK BERKUASA LAGI DALAM KERAJAAN SEMASA YG MEMERINTAH BODOHHHH GENG NAJIB NIE...


      Kalu level MO1 patut guna cara yang rasmi buat bantahan...

      Delete
    3. Sebab perangai Trump sama dengan perangai Najib.

      KAKI BULI.
      Dan Kaki P+k+ ..

      Nak demo depan Kedutaan pun takut ..

      Delete
    4. Dia nie bodohnya sentiasa ada di tahap melampau bila berhujah.ape la dungu dan binhlgai benar si geng najib ni.kikikiki

      Delete
  29. Perhimpunan UG najib hadi atas tiket bantahan pada israeil , tepuk dada tanya hati .....bila nak bubar parlimen

    ReplyDelete
  30. AIDCNews -13/12/17 –Editor Bahasa Melayu Malaysiakini, Jimadi Shah Othman mengakui portal itu menerima dana daripada Open Society Foundation’ (OSF) milik penyangak mata wang Yahudi, George Soros.
    “Kita tidak nafi, Kinitv menerima dana daripada OSF tetapi jumlah yang sedikit dan dana itu untuk projek berita-berita berkaitan Sarawak dan kita tidak nafi pun…,” ujarnya.
    Jimadi membuat pengakuan itu ketika diserbu Datuk Seri Jamal Md. Yunos yang mengetuai Gerakan Baju Merah.
    Ini berita terkini yang baru diterima....panas lagi beb. Jadi telahan rakyat Msia yang waras, yang mengatakan Malaysia kini mendapat dana dari si Soros, penyangak mata wang yahudi, yang satu ketika dulu menjadi sekutu rapat Madey Kutty adalah benar dan sahih.
    Adalah satu tindakan yang tepat bila wakil UMNO dari Penanag menyarnkan pihka berkuasa , khususnya PDRM membuat siastan lanjut berkaitan portal berita ini...ternyata rupa2nya ia adalah penyambung lidah rasmi zionis laknatullah dan juga PH untuk mengujudkan ketidak harmonian dalam klangan rakyat berbilang kaum di Msia.
    Tahniah juga kepada Task force khas Unit cyber PDRM kerana bertindak pantas untuk melakukan siasatan terhadap portal ini . Jangan biarkan zionis bertapak di negara tercinta ini melalui pemberian dana2 kepaad pihak2 tertentu yang ada kepentingan politik dan ternyata menentang kerajaan, tak kiralah samaada sedikit ataupun banyak.. api dalam sekam jika dibiarkan tanpa dipadamkan, bakal menjadi marak dan boleh membakar negara tercinta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey musibat, dgr sini baik-baik...

      NAJIB LIDAH BERCABANG & PENGKHIANAT....!!

      Najib sebaik saja menjadi PM pada 2009, telah melantik APCO Worldwide sebuah agensi Zionist Yahudi sebagai Penasihat di PutrajAya dan membayar upah beratus-ratus juta.

      Atas tunjuk ajar APCO, Najib telah memberi lesen kpd Banker Zionist Yahudi, Goldman Sachs untuk membuka pejabat & beroperasi di negara buat julung2 kali, dgn tujuan untuk mendapatkan hutang riba haram RN42 biluon dgn bunga riba 10%, bunga tertinggi dalam dunia yg dibebankan kpd negara.

      Najib berbelanja ratusan juta untuk mengampu presiden Amerika, Obama dalam kempen Perjanjian Syaitan TPPA yg sia-sia, Lawatan Rasmi Obama ke negara & bermain golf di Hawaii.

      Najib bertukar tuan pula kpd presiden Donald Trump dan sekali lagi berbelanja ratusan juta untuk meredah masuk tanpa jemputan rasmi ke White House hanya untuk berikrar taat setianya pada Amerika dgn berkata pd Trump...'Your enemy is my enemy'.

      Najib jelas terang2 seorang PENGKHIANAT kpd Agama, Bangsa & Tanah Air bila dia bersekutu dgn Amerika & Zionist Yahudi sejak awal2 lagi dia mentadbir negara. Dunia semua tahu Donald Trump sangat membenci & memusuhi Islam. Apa kejadahnya Najib berserah diri & menyembah-nyembah kpd Trump yg terang-terangan memusuhi Islam.

      Kini Najib yg bertalam muka dua ada hati nak menganjur perhimpunan besar-besaran mengajak rakyat menentang rejim Israel Yahudi & Amerika, konon.....!!

      Najib patut di HUKUM seberat-beratnya di atas PENGKHIANATAN & KEMUNAFIKAN nya kpd Agama, Bangsa & Negara.......!!

      Delete
    2. Fuyoo...Peliklah Wak Suman ni, orang semua mengutuk Yahudi zionis, dia bermat2an membela Goldman Sachs tu. Mentang2lah Soros tu dulu sekutu rapat Madey Kutty, pantang disentuh langsung apa2 pun yang ada kaitan dengan yahudi zionis, pasti dia akan melenting meroyan mcm orang hilang akal. Rasanya orang macam wak suman nilah yang wajib menghadiri anti Zionis dan US di Putrajaay tu...baru mindanya yang pekat dan totok dengan doktrin Madey tu, dapat dicerahkan dan dicairkan...betul tak Wak?

      kihkioikihkikoikhkikikikiiiikkikioik.........

      Delete
    3. Yg pergi jumpa Trump tanpa diundang bermuka tebal, tuu siapa, haaaaaaaaaaa......??

      Delete
  31. bila wartawan tanya...bagaimana investment dgn US..
    Najib jawab..move on!!!!

    haaaa...haaaaaa.. 1Malaysia kena TIPU....
    Macam rohimgya...kena kelentong kow..kow..

    ReplyDelete
  32. J the jambanman x masuk opis lagi ke? Senyap je...

    ReplyDelete
  33. POLITIK DAN AGAMA ITU TUNTUTAN ISLAM,HANYA FIKRAH BERIDEOLOGI PENJAJAH BERFAHAMAN SEKULAR SAHAJA YANG BERANDAIAN BEGITU.
    PAS TIDAK KISAH SESIAPA SAHAJA YANG BOLEH MENGUNTUNGKAN ISLAM WAJIB PAS MENYOKONGINYA.
    BUKAN BERSEKONGKOL DENGAN PENETANG TEGAR ISLAM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bapak apa kalau wajib menyokong membabi buta kerana poket sendiri walaupun islam tu mencuri,membunuh. Bodoh betul Nur Baiti Ramli Burger ni. Memalukan Islam je. Tak sekolah kau ni. Kalau islam kata 1+1 = 3 kau pun sokong. Otak kau dilutut kah. Tulah jangan ikut banyak sangat PssPisPussy tu nanti jadi lebai malang 90j.

      Delete
  34. Pemilik blog Steadyku 47, Hussein Abdul Hamid yang juga pengendali blog tersebut kini dalam pemerhatian ketat pihak polis, lapor Malaysian digest. Dalam status FB Blogger tersebut yang tular sejak pagi ini, beliau mengucapkan selamat tinggal dan mengatakan bahawa dia telah diban di KL dan kawasan sekitarnya berkuatkuasa serta merta.
    Hussein dan blognya telah menjadi sensasi kerana kelantangannya mengkritik dan mempersoalkan DYMM Sultan Selangor dalam isu Penghinaan Madey Kutty terhadap keturunan Bugis baginda.
    Blogger tersebut telah menulis tentang keperibadian Sultan Selangor dan mempertikaikannya sebagai seorang ketua agama Islam tetapi tidak mencerminkan sikap sebagai seorang yang beragama islam, dengan menulis beberapa artikel yang menjejaskan nama baik baginda Sultan. Pemilik blog tersebut juga ternyata menghina Sultan Selangor dengan menggunakan perkataan WTF...ketika mengungkit apakah jasa yang telah dilakukan oleh baginda Sultan selama ini kepada warga Bugis di Selangor.
    KPN, TS Muhammad Fuzi menegaskan siasatan akan dijalankan terhaadp Blog tersebut yang disfatkannya boleh menimbulkan perasaan tidak senang dalam kalangan masyarakat. Dalam satu artikel yang diterbitkan paad 13 Disember lepas, Blogger tersebut telah menulis artikel yang disifatkan menghina baginda , yang bertajuk " WTF does this Idris of Selangor thinks he is doing? KPN juga aakn menyiasat samaada blogger tersebut masih di dalam negara atau pun sudah keluar..
    Nampak gayanya, ini adalah kes yang kedua melibatkan blogger, selepas Milosuam ditahan reman tempoh hari. Ramai rakyat Msia memuji tindakan pantas dan cepat PDRM menyiasat kes2 seperti ini...sesungguhnya kedaulatan institusi kesultanan Melayu perlu dipertahankan, dan bukannya dijadikan bahan hinaan dan sendaan sesuka hati. Kita senagi rakyat yang patriotik wajiblah sentiasa menjunjung kedaulatan Raja dan undang2 negaar yang mengawalnya...mungkin ini boleh menjadi peringatan berguna kepada blogger2 lain yang ada di negara ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey musibat, dgr sini baik-baik...

      NAJIB LIDAH BERCABANG & PENGKHIANAT....!!

      Najib sebaik saja menjadi PM pada 2009, telah melantik APCO Worldwide sebuah agensi Zionist Yahudi sebagai Penasihat di PutrajAya dan membayar upah beratus-ratus juta.

      Atas tunjuk ajar APCO, Najib telah memberi lesen kpd Banker Zionist Yahudi, Goldman Sachs untuk membuka pejabat & beroperasi di negara buat julung2 kali, dgn tujuan untuk mendapatkan hutang riba haram RN42 biluon dgn bunga riba 10%, bunga tertinggi dalam dunia yg dibebankan kpd negara.

      Najib berbelanja ratusan juta untuk mengampu presiden Amerika, Obama dalam kempen Perjanjian Syaitan TPPA yg sia-sia, Lawatan Rasmi Obama ke negara & bermain golf di Hawaii.

      Najib bertukar tuan pula kpd presiden Donald Trump dan sekali lagi berbelanja ratusan juta untuk meredah masuk tanpa jemputan rasmi ke White House hanya untuk berikrar taat setianya pada Amerika dgn berkata pd Trump...'Your enemy is my enemy'.

      Najib jelas terang2 seorang PENGKHIANAT kpd Agama, Bangsa & Tanah Air bila dia bersekutu dgn Amerika & Zionist Yahudi sejak awal2 lagi dia mentadbir negara. Dunia semua tahu Donald Trump sangat membenci & memusuhi Islam. Apa kejadahnya Najib berserah diri & menyembah-nyembah kpd Trump yg terang-terangan memusuhi Islam.

      Kini Najib yg bertalam muka dua ada hati nak menganjur perhimpunan besar-besaran mengajak rakyat menentang rejim Israel Yahudi & Amerika, konon.....!!

      Najib patut di HUKUM seberat-beratnya di atas PENGKHIANATAN & KEMUNAFIKAN nya kpd Agama, Bangsa & Negara.......!!

      Delete
    2. Hey musibat Wak Suman Tempe, dgr sini baik-baik...

      Ko FAAAHHAAAMMMM TAK NI HAAAAAAAAA!!!!!

      SAMSENG TAK TENTU ARAH ......

      Delete
    3. Aloooo Wak Suman....Dah pandai alih tiang gol nampak. Ni mesti belajar dari Phantom, si Hantu Raya tu lah kan...Takde idea nak jawab ke Wak??

      Kikioikhkioikhkioikioikhkikiki....

      Delete
    4. Yg pergi jumpa Trump tanpa diundang bermuka tebal, terpampang meluas di media utama kerajaan termasuk tv3 suku, tuu siapa, haaaaaaaaaaa......??

      Delete
  35. Every each one of us saw the creation of the Multimedia Super Corridor (MSC), the KL Twin Towers, the KL Towers, the North-South PLUS Highway, the development of Putrajaya as the new federal government centre, the Penang bridge, MRTs and LRTs, and a growth rate that prior to the Asian financial crisis had been close to a clip of 8%-10% each year, leading Tun Mahathir to believe in 1990 that if the country had continued at such a trajectory, especially 7.5%, Malaysia would become a developed economy by 2020? And factually so. Of course, under Najib, the dream is dashed.

    Umno under Najib has, instead, failed to achieved the target of 2020, and is now pushing it back to 2050 when they have failed in their policies from 2009 onwards?

    Najib's 'Satu Malaysia' has turned out to be 'Sapu Malaysia' by him & his witch wife, ROSmelda
    Rakus......!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey musibat Wak Suman Tempe, dgr sini baik-baik...

      Ko FAAAHHAAAMMMM TAK NI HAAAAAAAAA!!!!!

      SAMSENG TAK TENTU ARAH ......

      Delete
    2. Jangan tak tau pulak...Wak Seman ni keturunan kedua dari Sarip Dol, samseng taik kucing kampong Pinang sebatang tu...sebab tulah dia ni asyik merepek meraban tak tentu pasal...pemuja tegar Madey Al Kutty. Kalau seminit tak diratibkan nama si Kutty tu, hidupnya tak sempurna dan kosong...macam zombie kg Pisang pulak dah jadinya sekarang ni!

      kihkioikihkikoikhkioikkikikiki...

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Tun Mahathir is known to the entire world to have won five elections, all of which with a 2/3 majority during his 22 years in power.

      On the other hand, with the bleak & shameful performance, one now wonders if Najib and Barisan Nasional can win even 1/3 of the seats in PRU 14...??

      My goodness....!!

      Delete
    5. Najib yg kini bertuan kpd presiden Donald Trump dan gamak berbelanja ratusan juta untuk meredah masuk tanpa jemputan rasmi ke White House hanya untuk berikrar taat setianya pada Amerika dgn berkata pd Trump...'Your enemy is my enemy'.

      Najib jelas terang2 seorang PENGKHIANAT kpd Agama, Bangsa & Tanah Air bila dia bersekutu dgn Amerika & Zionist Yahudi sejak awal2 lagi dia mentadbir negara. Dunia semua tahu Donald Trump sangat membenci & memusuhi Islam. Apa kejadahnya Najib berserah diri & menyembah-nyembah kpd Trump yg terang-terangan memusuhi Islam.

      Kini Najib yg bertalam muka dua ada hati nak menganjur perhimpunan besar-besaran mengajak rakyat menentang rejim Israel Yahudi & Amerika, konon.....!!

      Najib patut di HUKUM seberat-beratnya di atas PENGKHIANATAN & SIKAP HIPOKRIT nya kpd Agama, Bangsa & Negara.

      Delete
    6. Takda telur tanda pengecut
      Sikap pengecut Kejora punya
      Harimau tidur usah dikejut
      Bila terkejut dahsyat padahnya

      Delete
  36. From April 2009-2017, which is a mere eight and a half years, the cost of living in Malaysia has shot up, while the income of the country has remained perpetually stagnant, thus reducing immensely the disposable income of the people.

    Nowadays there is no Bumiputera Empowerment Fund that can help the Malays credibly. If there is, the funds in Tabung Haji, Mara, Felda, and the army veterans associations would have seen an increase. Yet, a lot of Malays have remained weak and paltry.

    Currently one hardly hears of 1Malaysia anymore, let alone Kedai 1Malaysia or 1Malaysia clinics. Kedai 1Malaysia has 'gulung tikar' for good.

    The so-called National Economic Transformation model has lost its traction. Pemandu or 'Pemandul' to be exact, which is supposed to spearhead the reform of the Malaysian government, came up with a slew of key performance indicators (KPIs) where added meetings and trips abroad were all counted as added productivity to Malaysia, not wastage.

    The Blue Ocean Strategy has become a sea of red ink. The listing of Felda Global Ventures has collapsed. Non-core businesses like properties in London and Australia have had to be sold off in order to cover the embarrassment of former chairman Isa Samad, who is under investigation for corrupt practices.

    Even Malaysia’s public finances are in severe shape. 84% of the government’s spending in 2018 is listed as operational expenditure, whereas only 16% is dedicated to the development expenditure of the 14 states in Malaysia.

    Foreign direct investors have never seen it attractive to invest in a country where the yield of the currency begins with a deficit of 22% per ringgit. Little wonder the unemplyment rate rocket sky high never seen before in Malaysia's history.

    Najib bijak, bukan......???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Othaman.......Yesss....yesss.....bijak, bijak.....memang bijaakkk.....kepala bapak bergeliga tuuuu...

      Hadoiiii.....terrrrpaksalah.......teman takot kena sikut bebbbb....!!

      Delete
  37. Depan terpekik terlolong berdemo anti Amerika....belakang kau belasah duit rakyat 60 billion nk tolong ekonomi Amerika Zionist - kepala bapak kau lah Najib

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...