Sunday, 3 December 2017

APA BEZANYA NAJIB DENGAN HASSAN MALEK?


Perdana Menteri, Najib Razak berkata, janji Pakatan Harapan untuk mengembalikan subsidi minyak dan memansuhkan tol tidak membantu usaha mengekang pencemaran udara kerana sekiranya dilaksanakan ia bakal meningkatkan jumlah kenderaan di jalanraya.


Katanya, dengan pertambahan jumlah kenderaan di jalanraya, ia akan menjadikan pelepasan karbon dioksida lebih tinggi sedangkan kerajaan berusaha untuk menurunkan kadarnya.


"Kami bertekad untuk mencapai pengurangan 45 peratus pencemaran pada 2030 dan mensasarkan bebas karbon menjelang 2050 sebagai suatu komitmen kepada generasi muda akan datang, ujar beliau.


Cerdik atau tidak kata-kata serta hujah Perdana Menteri itu?


Tiadakah hujah yang lebih baik boleh dilontarkan oleh Najib untuk menyanggah janji Pakatan Harapan mahu mengembalikan subsidi minyak dan memansuhkon tol selepas pilihanraya akan datang?


Dengan kata lain, hujah Najib itu bermakna, untuk mengurangkan pencemaran dan menghadkan pelepasan karbon, maka harga minyak dan kadar tol perlu sentiasa dinaikkan oleh kerajaan bagi mengelakkan lebih ramai rakyat memiliki kenderaan sendiri.


Menjelang tahun 2050 dan demi mencapai matlamat bebas karbon, berapa tinggi harga minyak dan tol yang mahu dinaikkan oleh kerajaan?

Tidakkah Najib sedar bahawa kenderaan bukan lagi barang mewah, tetapi suatu keperluan bagi rakyat memandangkan sistem pengangkutan awam kita belum benar-benar efisien, cekap dan menyeluruh?


Bagaimana dengan janji Najib sendiri sebelum PRU 13 mahu menurunkan harga kereta secara berperingkat-peringkat?


Tidakkah janji itu akan menambahkan jumlah kenderaan dan menyebabkan pelepasan karbon yang lebih tinggi?


Dengan menggunakan hujah bahawa polisi mengembalikan subsidi minyak dan memansuhkan tol hanya akan menyebabkan pencemaran, apakah sebenarnya yang menjadi keutamaan bagi Najib sebagai Perdana Menteri - memberi keselesaan kepada rakyat menjalani kehidupan seharian atau disebabkan gagalnya beliau berbuat sesuatu yang lebih, lalu mencipta alasan-alasan tidak cerdik untuk mewajarkan tindakannya?


Dalam hal ini, apakah bezanya hujah Najib itu dengan kenyataan beberapa menteri dan pemimpin UMNO sebelum ini yang antaranya:-


  • Jangan makan ayam jika harganya mahal di pasaran.
  • Jangan beli rumah kalau tak setuju harganya yang melambung tinggi.
  • Pergi belajar di luar negara jika tak setuju dengan sistem pendidikan negara.
  • Jangan beli sayur, sebaliknya tanam sendiri jika tak setuju dengan harganya yang mahal di pasaran.
  • Nilai ringgit yang tinggi adalah baik untuk sektor pelancongan negara.


Apakah perbezaan Najib dengan semua pemimpin dan menteri yang pernah mencipta alasan tidak cerdik itu atau beliau sekarang sudah termasuk menjadi sebahagian daripada kelompok tersebut?


Secara spesifiknya, adakah Najib sudah jadi seperti Hassan Malek atau Hassan Malek wajar berbangga kerana Najib kini sudah jadi seperti dirinya? (ShahbudinHusin 03/12/2017)

268 comments:

  1. Replies
    1. ini hali ata ong, gua no 1
      hahahahahahah

      sah!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    2. Budak tabika mana pulak ni yg sesat masuk jamban perempuan

      Delete
    3. Maknanya, strategi kerajaan dalam membuat keputusan naik turun harga minyak, macam kenaikan harga rokok juge yerrrrrr..
      (Nak kurang orang hisap rokok)

      baru aku tau!!!!!

      la...awat ta habaq awai-awai

      KIKIKI


      Jadi tujuan kerajaan mengurangkan biasiswa untuk anak Melayu,pasai tak mau bagi anak Melayu ramai masuk u...

      la awat tak habaq awai-awai

      GST pula tak mau bagi orang berbelanja

      la..........

      barghu aku tau!!!!

      bijak ooooooooooo

      Delete
    4. Menteri2 umno dan bosnya
      otak senget.cakap merapu
      macam org sesat jalan.tak
      habis nak jual auta.elaun
      puluh ribu yang diberi sia
      sia saja.perhabis harta
      negara.

      Delete
    5. Menipu, mencuri, menipu, mencuri, menipu, mencuri... tak habis habis si sial ini mencuri dan menipu

      Delete
    6. APA BEZANYA MAMAK MATDEY DENGAN NUAR AL JUBURI?

      Delete
    7. BALA MENGUNDI BN...

      #CUKAIGSTNAIK

      Delete
    8. BALA MENGUNDI BN

      #HARGABARANGNAIK

      Delete
    9. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    10. Hanya yang dungu dan stupid sahaja yang akan kekalkan BN kleptokrasi.

      Delete
    11. Si ayam tua bapok wak kojola kengkang kepala mancis mana ada barang...

      Delete

    12. Tun M dan Anwar banyak bezanya dari MO1 oleh kerana mereka tidak masukkan wang berbillion di account peribadi apatah lagi mengupah orang membunuh beberapa individu....!!

      Delete
    13. Najib,
      PM yg paling sial dlm dunia,
      Knp lah aku undi kau najib masa pru13,
      Sanggup aku beratur semata mata nak undi kau sial,
      Rupa nya makin jahanam kau buat negara ni,
      Mcm mana aku boleh terpengaruh untuk undi kau sial najib,
      Sampai aku terpaksa redah jln lama kerana tol byk Sgt Kat selangor ni,
      Aku dah tak tahan nak byr tol hari hari,
      Touch n go nak top up hari hari,
      Babi kau najib,
      Siap kau pru14 ni,
      Umnobn sial mampos

      Delete
    14. Najib,
      Segala sumpah laknat terkutuk oleh 32juta rakyat Malaysia akan tercipta setiap kali kau bukak mulut bibir Iblis kau tu,
      Setiap saat kutukan lahanat akan berdetik pd 32juta rakyat Malaysia jika tengok muka bulat merah hitam kau tu,
      Lahanat lah se lahanat nya kau najib x 32juta sebutan itu,
      Ketika malaikat maut menjemput kau pd malam pengiraan undi di mana kau mampos mengejut mengelupur berbuih mulut mcm sakit gila babi,
      Separuh badan kau kejang herot,
      Muka bulat kau herot sebelah,
      Seperti muka cair sebelah,
      Malam tu kau tak jadi mampos tapi setahun kau badan kekejangan sebelah,
      Kalau mampos tak merasa siksa,
      Tapi setahun kau terlantar hospital,
      Belakang busuk mereput,
      Bahanjing lahanat sangkalahanat,
      Terlupa pulak banjing banjing banjingan tungkik najib pun sama macam ni,
      Mula mula
      Rosmah,
      Said hamjat kruak tungkik
      Nazri lahanat tungking aziz
      Ku nan muka pecah rumah
      Jamal

      Delete
    15. Hamak aiii dasat nya sumpah,
      Atok nenek unyang pun terkeluar dari kubur kalau dengar ni,
      Jgn lupa masuk kan senarai sekali utk, Mr J, geng najib,
      Hasan malek, Ahmad mazlan,
      Dan anon anon pembela najib tuh...

      Delete
    16. APA BEZANYA TAK TAHU DAN BUAT2 TAK TAHU DENGAN TAK INGAT DAN BUAT2 TAK INGAT@NYANYUK?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    17. BALA MENGUNDI BN

      #KEMPENPERKAUMAN

      Delete
    18. ...ADA AKU KESAH...

      Delete
  2. PMku Hassan Malek?
    PMku Rosmah Mansor?

    ReplyDelete
    Replies



    1. Najip.makin lama mkin dungu


      Duku si.mazlan sms johor tak.ngaku kata elok hrga myk tgi supaya jalan raya tak jem



      Betullah di PAU umno pwtc ni buat umno dan najip.makin sewel

      Delete
    2. Najib tidak pernah cerdik dulu kini dan selamanya. Kecerdikan yang ada padanya hanyalah mencuri wang rakyat.

      Delete
    3. APA BEZANYA MAMAK MATDEY DENGAN NUAR AL JUBURI?

      Delete
    4. BALA MENGUNDI BN

      #NILAIRINGGITRENDAH

      Delete
    5. Sebab tu la ni dah tinggal sekupang saja.

      Kokookoookkk .....Auww

      Delete
    6. Tun M dan Anwar banyak bezanya dari MO1 oleh kerana mereka tidak masukkan wang berbillion di account peribadi apatah lagi mengupah orang membunuh beberapa individu....!!

      Delete
    7. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    8. BALA MENGUNDI BN

      #KEMPENLUCAH

      Delete
    9. ...ADA AKU KESAH...

      Delete
  3. Budin... lama dah xdengar jenaka dari hasan malik..rindu pulak..Hahaha.. 💡💡

    ReplyDelete
  4. Memanglah Najib tu bodo......kalau tak bodo masakan hari ni dia jadi pak turut kepada kuncu2 bodo yang berada disekeliling dia,sehinggakan jadi macam kena pukau dan sedikit pun tak rasa malu walau pun diketawakan dan dihina diseluroh dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni badi bunoh mongolia


      Berkecai kepala hotak najip


      Delete
    2. APA BEZANYA MAMAK MATDEY DENGAN NUAR AL JUBURI?

      Delete
    3. BALA MENGUNDI BN

      #SARAWAKSABAHMUNDUR

      Delete
    4. Apa besanya wak kojola kengkang dgn mat pork dgn cik gu maths yg mental?

      Delete

    5. Tun M dan Anwar banyak bezanya dari MO1 oleh kerana mereka tidak masukkan wang berbillion di account peribadi apatah lagi mengupah orang membunuh beberapa individu....!!

      Delete
    6. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    7. BALA MENGUNDI BN

      #PANBORNEOTAKSIAP-SIAP

      Delete
    8. ...ADA AKU KESAH...

      Delete
  5. Kalau tak nak bayar tol, bangun awal lalu jalan lama..

    - Rahman Dahlan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan pelaksanaan cukai GST, harga barang akan turun..

      - Ahmad bin Maslan

      Delete
    2. Cukai GST sebenarnya tidak membebankan..

      - Ahli Parlimen Bagan Serai

      Delete
    3. APA BEZANYA MAMAK MATDEY DENGAN NUAR AL JUBURI?

      Delete
    4. Anon 22:54....
      Geng kamu akan jadi bengong kelu separuh gila tak lama lagi.
      Tunggu lah...(doa rakyat kpd geng lanun)
      ...he...he.....sikit hari lagi nak menyalak pun dah lupa..

      Delete
    5. BALA MENGUNDI BN

      #HARGAMINYAKNAIK

      Delete

    6. Tun M dan Anwar banyak bezanya dari MO1 oleh kerana mereka tidak masukkan wang berbillion di account peribadi apatah lagi mengupah orang membunuh beberapa individu....!!

      Delete
    7. Apa bezanya geng najib dgn bapok wak kojola kengkang dgn mat pork dgn cik gu maths sewel?

      Delete
    8. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    9. BALA MENGUNDI BN

      #SKANDALSABAHWATERGATE

      Delete
    10. ...ADA AKU KESAH...

      Delete
  6. Kalau macam tu Jib naikkan harga minyak 10 ringgit satu liter, CONFIRM rakyat Malaysia pergi kerja naik kereta lembu. Tiada pencemaran udara. Hanya tahi lembu bersepah atas jalan...

    ReplyDelete
  7. Ini bukan salah Hassan Malek. Ini sebab kes school drop-out. IQ bawah 30 jadi PM. Memang jahanam Malaysia.

    Kangkung dulu naik, sekarang dah turun. Harga kangkung dah turun, kenapa tak puji kerajaan?

    Kita bukan menaikkan harga minyak, kita mengurangkan subsidi. Ada banyak bezanya tu. Maknanya, kita tak sengaja menaikkan harga minyak, tetapi kita kurangkan subsidi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA BEZANYA MAMAK MATDEY DENGAN NUAR AL JUBURI?

      Delete
    2. BALA MENGUNDI BN

      #HUTANGNEGARALEBIH1TRILLION

      Delete
    3. Si Bapok Wak kojola kengkang hisap rokok john di chow kit
      Mat pork makan bak kut teh di Gay..llang streets singapore.

      Delete
    4. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    5. BALA MENGUNDI BN

      #SKANDALKBS

      Delete
  8. Memang tiada apa bezanya
    Dua dua berotak udang
    Bohong menjawab bila ditanya
    Kita rakyat tambah meradang!

    Biarlah cemar asap dijalan
    Daripada negara tercemar bajingan
    Perbuatan jahat rakyat yang telan
    Marilah sama berganding tangan..

    Cakap tidak serupa bikin
    Jahat dia tiada penghujung
    Parti yg khianat wajib ditalkin
    Biawak hidup jangan didukung!

    Orang yang tua banyak berjasa
    Ditekan dihina begitu rupa
    Macam orang tak ingat dosa
    Kuasa dan harta buatnya lupa..

    Tun Mahathir nama yang gah
    Umat Melayu sepatutnya megah
    Pendedak disini hanya menyanggah
    Kerana mereka buta sejarah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si bapok tua wak kojola kengkang berganding jamban dgn john...

      Delete
    2. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    3. BALA MENGUNDI BN

      #TOLNAIK

      Delete
  9. Boleh juga rakyat gunakan alasan ini semasa PRU14?

    RAKYAT kurangkan Ahli Parlimen BN dan Pas...

    Sebab nak kurangkan harga minyak, GST dan harga barang.

    Kurangkan Ahli Parlimen BN dan Pas...

    Sebab nak turunkan kos sara hidup.

    ReplyDelete
  10. KIKIKIKIOOKKK...

    MINGGU NI PERSIDANGAN UMNO KESAYANGAN
    TIAP TIAP TAHUN AKAN ADE KEJUTAN TERTENTU
    KUTY ALJUBORI JIDIN POK TEH TOKONG BENGANG
    ADE PEMIMPIN PKR DAN UMNO AKAN BERPADU...

    ANGGOTA KERAJAAN MOHON PESANAN
    PENCEN WAJIB PATUT DI KEKAL 55 TAHUN
    22 TAUN POLISI HARAMJADAH KENA TINGGALKAN
    AGAR YANG BAWAH BOLEH AMBIL PERANAN...


    MOHON KERAJAAN KAJI BALIK UMOR PERSARAAN WAJIB KEPADA 55 TAHUN SEMULA.... POLISI 22 TAHUN HARAMJADAH TUA RENTA SELAMA 60 TAHUN PATUT DI KAJI DAN TINGGALKAN....
    YANG MUDA BOLEH AMBIL PERANAN PULA...


    PADA BARUA DAP@SINGAPORK.... BERAMBOSSSS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 60 KE....55 KE...
      Kalu dah ada guru bodosss macam ko

      buat amende!

      buang mase kat laptop
      maki hamun

      aku lainlah..penyiasat bebas

      Delete
    2. Pencen 55? Knp ko tak mintak kembalikan keadaan pencen sebelum pindaan 1990. Yg lelaki bersara awal dibayar pencen pada umur 50, pimpuan 45. Ada berani? Ke korang takut nak menghapuskan legasi Mahathir? Kalau setakat sembang kat sini, mmglah grup korang kencang. Pegi rahh.

      Delete
    3. APA BEZANYA MAMAK MATDEY DENGAN NUAR AL JUBURI?

      Delete
    4. BALA MENGUNDI BN

      #SIAPAMO1?

      Delete
    5. Mereka bukan penyamun tarbus macam MO1 dan mereka tidak jual Tanah Negara kepada China Laknatullah.......!!!

      Delete
    6. Wak kojola kengkang siang jadi cik gu malam buat overtime jadi ah moi kat chow kit

      Delete
    7. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    8. BALA MENGUNDI BN

      #RASUAH?KPSPRMPUNRASUAH

      Delete
  11. AKU TUNGGU PANTON BODOSSSS KEJORA!

    ReplyDelete
  12. Dengan statement Najib ni, itu tandanya harga minyak dan tol akan dinaikkan selepas Pilihan Raya. Apa lagi rakyat Malaysia, jom undi Umno BN..Yahooooo......Gumbiranya!!!........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah lo,
      Najib dah kata GST akan dipulangkan ke rakyat

      besabarlah
      nanti BN menang,dia pulangkan lah
      kalu tak caya,undilah BN

      Delete
    2. APA BEZANYA MAMAK MATDEY DENGAN NUAR AL JUBURI?

      Delete
    3. BALA MENGUNDI BN

      #ROSMAHMANSOR

      Delete
    4. Ini hari UMNO menang lusa GST naik.
      Ini hari UMNO menang lusa minyak naik.
      Ini hari UMNO menang lusa Kak Mah mula shopping sakan.
      Ini hari UMNO menang lusa rasuah start berleluasa......!!!!
      Yang menderita Rakyat jelata......!!!

      Delete
    5. Malam ni john naik wak kojola kengkang...

      Delete
    6. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    7. BALA MENGUNDI BN

      #KAKISHOPPINGBEGBIRKIN

      Delete
  13. Allahurobbi! Bergetar urat leher rakyat Malaysia apabila mendengar hujah Amirul Mukminin Khalifah Agong Akhir Zaman kita. Bahkan sudah tiba masanya rakyat Malaysia berusaha menukarkan kenderaan berminyak kepada kenderaan tanpa menggunakan minyak seperti menaiki kuda, kereta lembu, beca dan gajah. Dengan ini, rakyat dapat mengecapi hidup yang lebih bermakna dengan saranan Amirul Mukminin Agong kita.
    Hidup Melayu!
    Hanya UMNO mengubah masa depan anak2 bangsa!
    Hanya UMNO membantu menaikkan taraf hidup rakyat!

    Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aikkkkkk...lain macam hujah loooo

      Nak menderhaka yeeeee.....

      Nanti kona cantas!!!!

      kakakakakaka

      Delete
    2. Anon 22:09

      Kota Baru bukan camdek tu, tapi memang gitulah level diorang ni.

      Naikkan harga gula supaya kurang risiko rakyat kena kencing manis.

      Biar barang jadi mahal supaya rakyat belajar jimat cermat.

      Wakakaka

      Delete
    3. APA BEZANYA MAMAK MATDEY DENGAN NUAR AL JUBURI?

      Delete
    4. Mat kotabaru ni mereng ler...species dgn Sultan Melaka dan Rani Kulop....Ntah2 org yg sama...

      Delete
    5. BALA MENGUNDI BN

      #SKANDAL1MDB

      Delete

    6. Tun M dan Anwar banyak bezanya dari MO1 oleh kerana mereka tidak masukkan wang berbillion di account peribadi apatah lagi mengupah orang membunuh beberapa individu....!!

      Delete
    7. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    8. BALA MENGUNDI BN

      #BAJETDEFISIT

      Delete
  14. Anon 22:03
    "Hanya UMNO mengubah masa depan anak2 bangsa!
    Hanya UMNO membantu menaikkan taraf hidup rakyat!"

    Yeletu, mengubah kepada yang lebih teruk

    ReplyDelete
  15. Najib akan berbeza samaada sebelum dan selepas pru nanti, hanya rakyat yg akan membuat perbezaan tersebut pada pru nanti

    ReplyDelete
  16. Arab Saudi tempat ke 7 dunia...countries that belch out the most CO2 per capita walaupun minyak murah...

    ReplyDelete
  17. Hidup UMNO !!!
    MAMPOS MELAYU !!!
    PAS RESTU !!!

    ReplyDelete
  18. HIMPUNAN UMNO SEBELUM PRU NANTI
    KAMI DAH SEDIA UMUMKAN SAJA
    TAK SABAU NAK PANGKAH KALI INI
    BARUA YAHUDI SPORK@DAP BERAMBOSS SMUA...


    INI KALI LAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti Megabe dah tendang Pres, sbb Bini buat hal.
      Parti UMNO telan dedak krrah semua zip mulut gigil tgk bini Presklepet.
      Warna sj merah,
      Penakut , hati lemah,
      Keris tinggal sebilah,
      tak cukip patah,
      berkarat la sudah...

      koink koink koink

      Delete
    2. KEJORA! ISI JE BORANG UMNO,
      KO PARTI PAS LAH!!!
      AKU TUNGGU KO KAT PWTC
      BAWA BORANG KOSONG

      Delete
    3. APA BEZANYA MAMAK MATDEY DENGAN NUAR AL JUBURI?

      Delete
    4. BALA MENGUNDI BN

      #SKANDALMARA

      Delete
    5. Ini hari UMNO menang lusa GST naik.
      Ini hari UMNO menang lusa minyak naik.
      Ini hari UMNO menang lusa Kak Mah mula shopping sakan.
      Ini hari UMNO menang lusa rasuah start berleluasa......!!!!
      Yang menderita Rakyat jelata......!!!

      Delete
    6. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    7. BALA MENGUNDI BN

      #SKANDALYAPIEM

      Delete
  19. Kami rakyat Msia yang waras angkat topi kepada DS Najib kwrana berfikir di luar kotak. pemikirannya bukan hanya untuk kemaslahatan rakyat Msia dewasa ini, tapi melangkaui generasi2 alan datang sehingga ke tahun 2050. Dalam keadaan global warming yang mwlanda seluruh dunia dengan teruknya akibat pelepasan co2 dari bahanapi petroleum.
    Visi beliau melangkui penghadaman akal kita yang hanya berfokuskan kpd keadaan sekarang aje, tanpa memikirkan masa depan. Sebab tu lah DSNR memberi fokus yang begitu tinggi untuk menyediaka penganagkutan laju spt MRT dan LRT yang pastinya akan mengurangkan penggunaan otomobil yang menjadi penyumbang utama kpd pencemaran udara dan pelepasan CO2 ke udara.
    Ada juga pendapat yang mengatakan keghairahan Madey Kutty menubuhkan PROTON tanpa memikirkan kesan j/panjang menjadi penyumbanag besar kpd pencemran udara yg begitu teruk sekarang ini. msia bertuah kerana mempunyai PM yang perihatin terhadap penjagaan alam sekitar demi keselesaan hidup rakyat. Padangan beliau perlu dipandang dari sudut positif demi kelestarian alam sekitar sebagai legasi tidak bernilai kpd generasi Msia akan datang !

    ReplyDelete
    Replies
    1. kosian kat syarikat cina yang beli proton.
      kreta nanti tak lako..

      haiya... manyak lugi loooo
      gua sudah buat shilap

      gua kasi nama kleta

      "BENG LAP"

      Delete
    2. Geng Najib ni pengkomen troll baru lepas Alumni Kellies Castle. Komen pun tak boleh blah. Mmg muka tembok. Muka mintak kene maki.

      Delete
    3. Tulis panjang2 di blog PH. Maka sah la blog sanadah bersarang usang.
      Gigilan mu kami dpt rasa wahai GN. Ko pun bukan budak2 ko tahu.
      Apa ko ibgat bila tipu diulang2, ia jadi benar. Sorry bhaii , itu concept zaman media sehala.
      Kami tak mahu taek.
      Kami mahu TAEK LOW.

      Usahla nak sotok bangkai gajah 1mdb.

      Delete
    4. Salam bro...
      Kau ada pakai apa2 kenderaan bermotor tak?

      Delete
    5. APA KATO MOK CIK :

      Oiiiiii Ayah oiiiiii,
      kobou nanti pasang plana

      buek ganti mot0kar ye.....

      Delete
    6. Ini bukan berfikir di luar kotak tetapi berfikir tanpa gunakan otak. Bhd lembutnya, slow learner. Yg macai pulak menyokong mcm nak rak. Bahkan kalau pemimpin mrk ckp tahi babi bagus sbg pelembap bibir, mrk lah kumpulan pertama yg akan berbondong-bondong menyelongkar dan menyelodok di kandang makhluk itu. Perghhhh!!!

      Delete
    7. 22.47...Aku ni mengamalkan gaya hidup yang sihat..ke mana2 naik basikal aje. Apasal kau tanya..nak tumpang ke?

      Delete
    8. APA BEZANYA MAMAK MATDEY DENGAN NUAR AL JUBURI?

      Delete
    9. Pak Jilat...kau ni mengata diri kau sendiri ke? Setau aku cai2 mcm kau, dad dan wak Suman ni yang berfikiran macam tu. Kalau Mady Kutty kentut bau kari pun kau orang hidu ..lepas tu canangkan wangi mcm nak rak. Siap buat cecah dengan roti canai lagi !

      kihkikokikihkikiokikhkikikhkikiki..

      Delete
    10. GN-MALAM NI KO SEMBAHYANG MINTA PETUNJUK
      DARI ALLAH SAMADA KAU BERADA DI PIHAK
      YANG BENAR ATAU SALAH.

      bUATLAH-SEMOGA KAU MENDAPAT PETUNJUK

      AMIN

      Delete
    11. Wak kojola kengkang
      Kau simpanlah kentut najib dan semah dlm plastik buat pelaris berniaga di chow kit

      Delete
    12. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    13. BALA MENGUNDI BN

      #MATITANPAMOTIF

      Delete
    14. ...ADA AKU KESAH...

      Delete
  20. Luar kotak kalau bab menyamun dan menyonglap

    ReplyDelete
  21. APA BEZANYA MAMAK MATDEY DENGAN NUAR AL JUBURI?

    ReplyDelete
    Replies
    1. !APA JORA!!!!
      GI TIDOLAH!!!
      BUANG MASA KAT LAP TOP
      MAKI HAMUN


      Delete
    2. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    3. BALA MENGUNDI BN

      #C4ALTANTUYA

      Delete
    4. ...ADA AKU KESAH...

      Delete
  22. Saya akhir2 ni amat sibuk berkempen utk UMNO sebab tulah sy jarang buka page Tuan Shahbudin. Maklumlah kami baru shj meraikan Majlis Besar2an menjemput bekas Menteri Besar Johor, Tan Sri Khalid Ibrahim kembali semula ke UMNO. Cumanya selepas mesyuarat, saya ada terdengar desas desus mengatakan bahawa Dato Sri Anwar Ibrahim akan kembali semula menyertai UMNO. Saya amat terkejut beruk ibarat beruk mendapat makan KFC. Benarkah desas desus itu? Sbnrnya tidak mustahil jika Dato Anwar kembali ke UMNO. Hal ini kerana dendam beliau ke atas Tun M masih terbuku di hati. Kerana Tun M lah Dato Anwar kempunan menjadi PM. Fikir2kanlah...

    Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. tQ BROTHER ANU,
      BLOG BUDIN MEMANG POPULAR NO
      SAMA-SAMA KITA BERDISKUSI

      TAHNIAH BUDIN !!
      RAME YANG SINGGAH
      MACAM PELABUHAN MALACCA 1455

      Delete
    2. APA BEZANYA MAMAK MATDEY DENGAN NUAR AL JUBURI?

      Delete
    3. kejora masuk sini secara tak ikhlas

      dia nak menajiskan taman syurga

      Delete
    4. MB Johor? Sejak bila Khalid Ibrahim jdi MB Johor? Opss..Lupa. Dulu kellies mereng ni kata Kuala Ketil tu kat Sabah...jahil pengetahuan am..

      Delete
    5. YE TAK YE!!!!
      bILA KHALID BRAHIM MB JOHOR!!

      KAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAK
      KAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAK
      KAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKA
      KAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAK

      Delete
    6. BALA MENGUNDI BN

      #MBJOHORUMNOPUNTAKKENAL?

      Delete
    7. Sepetang bersama Alumni NU berkempan.

      ANU : Khalid Brahim,Bekas MB Johor tu
      PENONTON : betol ka dia ni!


      Kenyataan KEJORA di bloq

      KEJORA : tohan liwat donia
      pelayar : Dia ni Islam ka?

      hahahahahahahahahahahahahahahahah

      Delete
    8. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    9. KHALID BERAHIM MB JOHOR RUPENYA YE?

      MESTI KAU INGAT PM MALAYSIA SEKARANG IALAH ROSMAH MANSOR.

      AHMAD MASLAN PELAKON KUNGFU HUSTLE.

      Delete
    10. Assmin Mb Jamban yg Anak Saudara dia kena cekup dek SPRM tu ke!!!!kihkihkih....Mampuihhhhhh!!!!

      Delete
  23. Rakyat Msia juga nampak betapa DSNR ni seorang visinaris yang memandang jauh kehadapan. Pengambil alihan PROTON oleh Geely, yang akan di berikan penjenamaan baru Bao Teng, akan mampu mengangkat produk otomobilnya bersaing dengan agresif di pasaran dunia. Sebelum ini apabila PROTON di bawah Madey Kutty ternyata sarat dengan hutang dan membebankan kantung kerajaan kerana terpaksa memikul biwak hidup ciptaannya. Madey Kutty sudah terlalu tua dan tidak mempunyai ide2 yang bernas...kira otaknya dah burnt out dan tak mampu berdaya saing dengan cabaran masa kini.
    Yelah..apa lagi nak diharapkan pada si tua kutuk yang dah mencecah umur 93 tahun...rumah pun dah kata pi...pi...kuboq dah panggil mai...mai..
    Tahun 2018 Bao Teng akan memasarkan kereta yang menggunkan letrik sepenuhnya..dan ini akan pasti mempercepatkan Msia bebas CO2...Tahniah DSNR..anda memang pemikir ulung Di Msia sejak merdeka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blah lah. Lanun boleh jalan kaki atau naik basikal je. Muntah hijau.

      Delete
    2. GN- PENJILAT JUBO CINA KOMUNIS

      BERAMBOSSSSSSSSSS!!!!!!!

      Delete
    3. Woi GN...kalau nak troll agak2 ler....sakit jiwa aku baca komen ko tau tak...dh macam Sultan Melaka...

      Delete
    4. Nasib baiklah MAS bukan di asas Tun!

      Kalau tidak,MAS pun dah kena jual kat China

      kakakakakakak

      Delete
    5. APA BEZANYA MAMAK MATDEY DENGAN NUAR AL JUBURI?

      Delete
    6. Cara mencuri pun tak cerdik.....
      Badan saja besar, batu kecik....kumpulan ini sama belaka, bermula dari bos sampai tukang kipas makan dedak......bercakap tak da idea.
      Geng sekolah menengah saja.
      Yang ada ijazah kelas tiga pensyarah tolong push up.
      ....he....he....mr jebong...

      Delete
    7. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    8. APA BEZA KHALID IBRAHIM DENGAN KHALED NORDIN?

      KHALID IBRAHIM MB JOHOR ITU PUN TAK TAHU.

      Delete
    9. Ko lah yg Bongok....kawan tu Errror....antara Johor/Selangok...Ngok!!!!

      Delete
    10. LAWAK BETUL. MENGAKU AHLI UMNO PULAKKKKK TU. KALAU AKU JADI NAJIB DAH LAMA AKU MASUKKAN DALAM TONG SIMEN.

      MB JOHOR PUN TAK KENAL?

      Delete
    11. Assmin Mb Jamban yg Anak Saudara dia kena cekup dek SPRM tu ke!!!!kihkihkih....Mampuihhhhhh!!!!

      Delete
  24. ADUH!!!

    pedih mata membaca alasan MO1 yg langsung tiada nilai santifik.

    jgn hairan bahawa sedikit masa lagi salah seornag menteri nya akan memberi alasan bahawa harga ikan kembung terus naik olih kerana ikan2 tersebut tiada visa utk masuk perairan Malaysia atau ikan kembung sedang mengikuti program perancang keluarga kem2 berkenaan.

    inilah akibat nya jika peluang d beri olih ayahanda tercinta utk menuntut ilmu d sia2 kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA BEZANYA MAMAK MATDEY DENGAN NUAR AL JUBURI?

      Delete
    2. Sampai sekarang belum ada viral Ijazah Ekonomi milik Najib yang kononnya diperolehi daripada Universiti di UK.

      Dah tentunya susah nak cari jika memang school drop-out.

      Delete
    3. Ijazah Kepala Bapak Dia.
      Dulu dia pelajar Diploma tak habis belajar.

      Delete
    4. BALA MENGUNDI BN

      #DAPATPMLOWSTANDARDNODEGREE

      Delete
    5. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    6. APA BEZA KHALID IBRAHIM DENGAN ROSMAH MANSOR?

      KHALID IBRAHIM KAN MB JOHOR. PALUUUIII.

      Delete
    7. Ko lah yg Bongok....kawan tu Errror....antara Johor/Selangok...Ngok!!!!

      Delete
    8. KEMPEN UMNO NANTI KAU SEBUT BETUL2.

      KHALID BERAHIM MB MELAKA DAN NEGERI 9.
      PAHANG PUN ANTARA JOHOR-SELANGOR JUGAK.

      Delete
    9. Assmin Mb Jamban yg Anak Saudara dia kena cekup dek SPRM tu ke!!!!kihkihkih....Mampuihhhhhh!!!!

      Delete
  25. Rosmah Mansor dah guna kuasa siku ke atas kepala Najib malam tadi.

    Hari ini dia sakit mental dan beritahu harga minyak naik sebab nak kurangkan rakyat beli kereta.

    Ini semua salah Rosmah Mansor dan kuasa sikunya.

    ReplyDelete
  26. Kilang kelapa sawit dan kilang getah yg banyak mengeluarkan karbon dioksida patut ditutup saja.

    Kawasan industri pun patut dikecilkan seminima mungkin. Pelabur2 pemerosesan yg masuk negara pun patut dihalau keluar demi mengurangkan pencemaran.

    Rakyat patut sokong najib pemikir moden. Geng najib jangan lupa cakap dengan boss.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua masuk hutan hidup macam tarzan saja.

      Delete
    2. Tarzan pakai spender,spender pon ada GST

      Kita pakat telanjang, and then masuk hutan

      sapa masuk dulu...

      sapa lagi bos lah...KEJORA

      Delete
    3. APA BEZANYA MAMAK MATDEY DENGAN NUAR AL JUBURI?

      Delete
    4. kEJORA masuk hutan,telanjang,
      nampak jubo yang kena jilat syetooon

      kah kahhhh kahhhh kahhhhhhhhhh

      Delete
    5. Pungkoq kojola kengkang mmg tonggek sebab tu mudah jual

      Delete
    6. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    7. APA BEZA KHALID IBRAHIM DENGAN AZMIN ALI?

      KHALID IBRAHIM MB JOHOR. ORANG UMNO MESTI KENAL.

      Delete
    8. Assmin Mb Jamban yg Anak Saudara dia kena cekup dek SPRM tu ke!!!!kihkihkih....Mampuihhhhhh!!!!

      Delete
  27. Syabas najib! Sekarang baru kita tahu dimana hasan malek dan mat maslan belajar. Rupanya, najib adalah seorg guru sambilan sama seperti kejora pondan, dan mereka nampaknya mempunyai iq yg sama. Dan kita telah dpt pengesahan bahawa umno juga adalah sebuah institusi yg unik dimana mereka diajar utk tidak menggunakan otak! Skang baru make sense!

    ReplyDelete
  28. Suman rupanya macam tok sami
    Tok sami duduk di atas titi
    Kedua2nya tiada bezanya kepada kami
    Mereka pejuang melayu sejati

    Pergi kedai dengan hanafi
    Terlanggar batu kaki berdarah
    Kewibawaan DSNR tak perlu dinafi
    PM terhebat dalam sejarah

    Pergi bertandang ke rumah Kadey
    Tengah jalan memetik seroja
    Apalah hebatnya si tua Madey
    Dengan DSNR dibawah tapak kaki aje

    Anak Suman berbaju sutera
    Sutera ditenun oleh si celaka
    Rakyat bersyukur hidup sejahtera
    BN penyuluh hidup mereka

    Abang Suman bernama khusaini
    Suka ke pekan tidak berseluar
    Pembangunan rancak di sana sini
    Menjadi cemburuan negara luar

    Wak Suman memanglah pengor
    Dahlah pengor matanya buta
    BN pasti menang di Selangor
    Sahlah DS Jamal MB kita

    Suman suka membela angsa
    Angsa diberi makan pelam
    Bila DSJ bertanding di Bukit Antarabangsa
    Asmin mengigau bila tidur malam

    Susah hidup menjadi penjaja
    Apa tah lagi menjaja cuka
    Asmin ke Johor ingin dipuja
    Tapi dia dihina dan dimaki mereka

    Pergi ke pasar membeli kerang
    Ternampak pula sebiji kundur
    DSNR ni bukan calang2 orang
    Sekali melangkah pantang berundur

    Halus sungguh si kain kasa
    tertinggal pula di atas batas
    DSNR ternyata gagah perkasa
    Habis musuh2nya ditebas dicantas

    Masak kari dicampur kentang
    Kari dicicah dengan roti
    DSNR tak takut ancaman mendatang
    Ini sikap pahlawan sejati

    Waktu malam menangkap kunang
    Kunang disimpan di bawah jerami
    Rakyat doakan DSNR dan BN menang
    Teruskan membantu dan membela kami








    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapat aku rasakan..
      Berdasar detik post mesej

      GN dan KEJORA adalah orang yang sama

      mare-mare kita sama-sama belasah!!!!!

      Delete
    2. patutla pantunnyerr tak keluak

      dah menyamar jadi GN pula

      tahi hidung masin punya bapokkk

      Delete
    3. Hoiiiiii kepala hotak kau najib razak

      Delete
    4. Pergi ke kedai membeli gula
      Terpaksa pergi walaupun selsema
      Memang sah 00.30 ni orangnya gila
      Ada dikta kejora dan GN orang yang sama

      Gatal sungguh digigit hama
      Cara membunuhnya hendaklah dikaran
      Kebetulan kami di landasan yang sama
      Kami pejuang dan penegak kebenaran

      Macy terkenal panas baran
      Dipukul bininya sampai ke Maran
      Kami memang cintakan kebenaran
      Kami menentang segala kemunafiqan

      Macy ditumbuk jatuh terlentang
      Mengadu dia pada cikgu sekolah
      Walau apa ancaman yang mendatang
      Jangan haraplah kami mengalah

      Si pondan tua bernama Macy
      Memang selalu dia dibedaL
      Cai2 PH suka hidangkan cerita2 basi
      Itu tandanya dah habis modal











      Delete
    5. AKo dah raso jubo si jora nih
      Memang sodap la
      Buek puteh biji mato eh

      KIKIKI

      Delete
    6. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    7. NAK RASO LOBANG JUBO JORA???

      CISSSSSS AKU TERAJANG JUBO NYE!!!

      Delete
    8. APA BEZANYA TAK TAHU DAN BUAT2 TAK TAHU DENGAN TAK INGAT DAN BUAT2 TAK INGAT@NYANYUK?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    9. APA BEZA TAK KENAL KHALID IBRAHIM DENGAN TAK KENAL KHALED NORDIN?

      KHALID IBRAHIM KAN MB JOHOR? BETUL KAN? KAN?

      Delete
    10. Ko lah yg Bongok....kawan tu Errror....antara Johor/Selangok...Ngok!!!!

      Delete
  29. BALA MENGUNDI BN

    #KEMTENTERABELUMSIAPDAHADAPENGUNDIHANTU

    ReplyDelete
  30. Jangan makan ayam jika harganya mahal di pasaran.

    Jangan beli rumah kalau tak setuju harganya yang melambung tinggi.

    Pergi belajar di luar negara jika tak setuju dengan sistem pendidikan negara.
    Jangan beli sayur, sebaliknya tanam sendiri
    jika tak setuju dengan harganya yang mahal di pasaran.

    Nilai ringgit yang tinggi adalah baik untuk sektor pelancongan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoiiiiiiiiiii..Kepala hotak berjambul kau najib

      Delete
    2. op!!!nilai ringgit yang rendah bro!

      Delete
    3. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    4. MANA SATU MB JOHOR?

      KHALID IBRAHIMMMMMMMMMMMM......

      Delete
    5. Assmin Mb Jamban yg Anak Saudara dia kena cekup dek SPRM tu ke!!!!kihkihkih....Mampuihhhhhh!!!!

      Delete
  31. Akal ketua2 lanun klepet mmg lusoh.
    Kepakaran utama:
    main faktor emosi bangsa.
    sumbat dedak pada lembu2 malayu.
    songlap klepet bela warlord2.
    elak pimilihan dan pengundian.
    ugut, sisih penentang.
    blackmail agama, direstui pas.
    bodohkan seluruh umat melayu.
    beli ketaatan.
    control media.
    kautim dgn kapitan peniagaan.
    hutang kuat.
    guna psychology shout diplomacy,menggunakan cytro utk pekakkan blog2 anti UMNOBNPAS.

    Diatas baru antara kejijikan sebuah parti bala orang melayu.
    Moga dapatlah rakyat marhaen yg sedar, berintegriti,moral dan peka masa depan ceoat2 bangun.
    Ramau2 lah sudi masok lanyak petualang lahanat ni...
    Jgn dibiarkan UMNOBNPAS pecacaikan Rakyat lagi.
    Moga Allah lekaslah tammatkan kezaliman diTanah Air.


    ReplyDelete
  32. Jika pejuang Melayu sejati
    Nothing to hide takkanlah lari
    Busuk Melayu buat tak reti
    Pejuang tak pernah disiku isteri..

    Memang terhebat dalam sejarah
    Yang lain jual negara tak pernah
    Ekonomi rakyat bertambah parah
    Dia sihat rakyat bernanah!

    Jika Mahathir ditapak kaki
    Itu anggapan manusia yang jaki
    Satu dunia Mahathir dihormati
    Dunia tak hina isteri dan laki..

    Zaman Mahathir BN terkenal
    Bina negara Mahathir handal
    Kini rakyat ramai menyesal
    Beri sokongan rakyat dibedal!

    'pembangunan rancak konon berdiri'
    Cina komunis sudahlah mari
    Proton dijual bangsa sendiri
    Duit sampai ke anak tiri!

    Orang Selangor Ampang ke Broga
    Kepimpinan sekarang tak akan digadai
    Pemimpin bijak rakyat dijaga
    Tak kan nak bagi lembu dan keldai!

    Silalah datang Bukit Antarabangsa
    Pemimpin tetap tidurnya lena
    Jangan pulak nanti terasa
    Hilang deposit nanti merana!

    Pemimpin ke Johor rutin kerjanya
    Kerana ramai penyokong disana
    Yang satu pulak lagi aniaya
    Dikeji masyarakat seluruh dunia!

    Konon bukan calang2 orang
    Sekali melangkah pantang berundur
    Bagaimana nak jadi ketua berperang
    Layar dikembang sauh ditabur!

    Jika benar gagah perkasa
    Bagilah tahu segala benda
    Semua disorok sebut berdosa
    Dunia siasat disini tiada..

    Jika tak takut ancaman mendatang
    Benarkan siasatan jangan dihalang
    Dimana billion,kenapa berhutang
    Billion duit kemana menghilang?

    Nak tahu rakyat sokong siapa
    Pru 14 buatlah segera
    Benda lama dikorek tak lupa
    Mahathir ditekan bertambahnya wira..!

    ReplyDelete
  33. LOBANG JUBO SI JORA NI SODAP EH
    BUEK POTEH BIJI MATO EH

    kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA BEZANYA MELANCAP DENGAN DILANCAPKAN?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    2. AKU TERAJANG JUBOR KEJORA !!!!!

      Delete
    3. APA BEZANYA TAK TAHU DAN BUAT2 TAK TAHU DENGAN TAK INGAT DAN BUAT2 TAK INGAT@NYANYUK?

      NUKILAN- MAMAK MATDEY

      Delete
    4. NEGERI JOHOR ADA BERAPA MB NAMA KHALID?

      SATU JE. KHALID IBRAHIM.

      PANDAI BUDAK NI. MESTI PARTI UMNO.

      Delete
    5. Assmin Mb Jamban yg Anak Saudara dia kena cekup dek SPRM tu ke!!!!kihkihkih....Mampuihhhhhh!!!!

      Delete
  34. TEBANG BAMBOO,REBONGNYA SODAP
    KE RUMAH POK TEH NAIK MOTO
    LUBANG JUBO KEJORA MEMANG SODAP
    BUEK DEN PUTEH SI BIJI MATO

    Kahhhh Kahhhhhh Kahhhhhhh Kahhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki mmg sedap bontot kejora aku dah test

      Delete
    2. aku pon

      eh..eh.. rupenyerrrr ramai dah test!

      Delete
    3. Ni mesti Spesis Nuar Al Juburi ni...

      Delete
    4. KUALA KETIL DI NEGERI SABAH
      KHALID IBRAHIM MB JOHOR
      TUKANG KEMPEN UMNO SUDAH PARAH
      PETANDA AWAL UMNO NAK MASUK KUBOR...

      Delete
  35. KAME HAMEHA! KEMUTAN KEJORA!!!!!!! SPLINGGGGGGGGG! SODAPPPPPPP!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...