Thursday 17 January 2019

PERINGATAN SPR KEPADA PENGUNDI CAMERON HIGHLANDS


SPR LAPOR POLIS DAN SKMM ISU TULAR GAMBAR KERTAS UNDI PRK CAMERON HIGHLAND


Berikutan penularan gambar kertas undi Pilihan Raya Kecil (PRK) P.078 Cameron Highlands di media sosial oleh pihak yang tidak bertanggungjawab, Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) telah mendapati bahawa gambar tersebut adalah kertas undi pos yang telah dikeluarkan kepada pengundi pos pada 13 Januari lalu.


SPR menegaskan bahawa tindakan penularan gambar kertas undi tersebut merupakan satu kesalahan dan tuduhan pihak tertentu yang mengatakan bahawa SPR telah mengeluarkan kertas undi sebelum hari pengundian adalah merupakan satu fitnah dan berniat jahat.


Sehubungan dengan itu, SPR telah membuat laporan polis pada hari ini dan juga akan membuat laporan kepada pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bagi menyiasat perkara tersebut dan mengambil tindakan sewajarnya.


SPR mengingatkan kepada para pengundi dan semua pihak agar sentiasa menjaga kerahsiaan dan tidak mempamerkan kertas undi mana-mana pilihan raya kepada umum sama ada di laman media sosial dan lain-lain kerana ia merupakan satu kesalahan di bawah Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954. Mana-mana pihak yang didapati melakukan kesalahan tersebut sekiranya disabit boleh dikenakan tindakan tegas mengikut undang-undang.


Sekian.


AZHAR AZIZAN HARUN

Pengerusi

Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia

Tarikh :  17 Januari 2019 / 11 Jamadil Awal 1440H

48 comments:

  1. Replies
    1. Dah salah undi PRU14. Kini meranalah rakyat. Bantuan peneroka, nelayan, petani dihapuskan. Sekolah swasta Cina dihulur bantuan berjuta. Rizab GLC dirompak. Janji dusta. Aqidah dicabar. Masihkah ada yg belum sedar?

      Delete
    2. Kepada penyokong parti yg tewas dlm PRU14 tentulah mengalami sakit jiwa, rasa terseksa, meroyan,kecewa dan sakit hati. Hanya ucapan takziah yang dapat diberikan bagi menghilangkan penderitaan itu bersama ingatan tulus iklas...jangan banyak meroyan nanti putus wayar masuk hospital gila....kah kah lah

      Delete
    3. Jigit, cuma boleh berdoa saudara dan sama fikiran diberi hidayah oleh Allah sebelum terlambat. Janganlah gadaikan agama, bangsa dan negara hanya kerana gemar langgan fitnah. Apakah segala janji dan tassawur PH sebelum pru14 dah menjadi kenyataan? Bukankah segala itu cuma dusta dan dah berapa kali buat pusingan U. Ekonomi jatuh medadak lepas pru. Aqidah ummah dicabar. Tak ke rasa diri tertipu? Apakah masih menurut nafsu?

      Delete
    4. Hanya BN yang mampu menjaga kebajikan kapitalis tokey kebun sayur dalam usaha menggondolkan pokok dan hutan di Kamahelen dan juga kebajikan pendatang haram dari Bangladesh dan India meneroka kebun sayur haram... Undilah BN! Tepuuuuuuuk! Kah kah kah.

      Delete
    5. Bagi samsu sepeket pun dah cukup.. apa nak menghira..! Sapa bagi duit kita undi saje. Nak cari petai pun syusyah pasal pokok dah tinggi sangat. Jual madu pun boleh untung pasal dah pandai buat madu tiruan. Makan pun senang disini. Air pun tak pakai banyak pasal tak payah selalu mandi pasal sejuk. Ayam kami tak makan pasal ayam makan taik. Makan monyet lagi bagus pasal monyet makan buah. Kah kah kah

      Delete
    6. Ye ke DSP Musa Safri akan dipanggil untuk beri keterangan dalam kes pembunuhan kejam Altatunya Almongolia? Huh, ini sudah sangat syok.. mari kita lihat siapa yang kena.... ! kah kah kah

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Kesian Abang Din. Dah kena kelentung masuk lubang cacing pun masih belum sedar. Power betul pukau PH. Macam manapun kita tetap berdoa Melayu akan sedar sebelum negara hancur terus.

      Delete
  2. Itu lah tanda2 terang lagi nyata bahawa ada berlaku kong kali kong dalam PRK CH ni. Nampak sangat kegigilan tolor oleh DAPigs dan Rejim Haprakan bahawa mereka bakal kalah dalam PRK tu..

    Ramai penganalisa politik tempatan menegaskan dengan meletakkan calon mantan ACP polis tu dan anak asli tempatan, BN sekarang ni on the right track untuk memenangi hati rakyat Msia, khususnya warga CH.

    Kemenangan untuk mengekalkan semula MP Bn kat sana tak dapat dinafikan oleh sesapa lagi...dan ini lah yang bakal menjadi iguan ngeri untuk DAPigs dan Rejim tu !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TongGeng....

      Terlebih dahulu, boleh kau buktikan Tun M berkelahi dgn Allahyarham Tun Ghafar Baba, sepertimana kau dakyahkan semalam...??

      Jika kau gagal, jelas kau pembawa fitnah yg memang berdendam benci tersangatlah mendalam terhadap Tun Mahathir.....!!

      Delete
    2. TongGeng dah jadi setan bisu kerrr...??

      Delete
  3. Berul lah kata orang....Kalau jumpa ular dan orang macam ini, pastikan jangan diapa-apakan ular berkenaan.

    Dengan muka tebal dan tidak tahu malu, pemilik Big Blue Taxi Facilities Sdn Bhd semalam mengadap Mantan Perdana Menteri untuk meminta pertolongan.

    Inilah akibat menjadi manusia yang kufur nikmat. Kalau dulu sewaktu pemerintahan Barisan Nasional (BN), bantuan apa yang tidak pernah diberikan kepada pemandu teksi.

    Antara bantuan yang diberikan Kerajaan BN kepada pemandu teksi adalah Kad Bantuan Teksi 1Malaysia (BT1M) bernilai RM800, perlindungan insurans kemalangan peribadi berjumlah RM50,000, kelayakan BR1M secara automatik, Skim Bantuan Tayar 1Malaysia, pemberian permit teksi individu dan perlindungan PERKESO.

    Kalau kita menonton video pengerusi Teksi ni.... Apa yang tidak diucap dan dimaki kepada Kerajaan BN pada masa itu.

    Malah, beliau turut menghasut supaya mengundi Pakatan Harapan. Kenapa perlu berjumpa dengan DS Najib Tun Razak dan bukan Anthony Loke sebagai Menteri Pengangkutan Kerajaan PH?

    Nampak sangat betapa dia ni dah kena kincin kaw2 punya dengan janji2 PH dulu...nyosal tak abis bhai!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita doakan Cameron ini menjadi titik permulaan rakyat buang kerajaan yg berdusta dan tiada kebolehan urus negara. InsyaAllah.

      Delete
    2. TongGeng....

      Terlebih dahulu, boleh kau buktikan Tun M berkelahi dgn Allahyarham Tun Ghafar Baba, sepertimana kau dakyahkan semalam...??

      Jika kau gagal, jelas kau pembawa fitnah yg memang berdendam benci tersangatlah mendalam terhadap Tun Mahathir.....!!

      Delete
    3. TongGeng dah jadi setan bisu kerrr...??

      Delete
  4. kengkawan semua...Korang perasan tak...Tindakan Menteri Kewangan Hong Kong, Lim Guan Eng membandingkan peruntukan untuk tiga kolej universiti swasta berjumlah RM6 juta kepada Kolej Universiti New Era di Selangor, Kolej Universiti Selatan di Johor dan Kolej Universiti Han Chiang di Pulau Pinang dengan peruntukan RM15 juta kepada UIAM adalah tidak masuk akal dan agak memperlekehkan Rakyat.

    Pertama, adakah Lim Guan Eng tidak faham perbezaan antara kolej swasta dengan universiti awam milik Kerajaan?

    Kedua, peruntukan untuk tiga kolej universiti swasta ini tidak ada di dalam Bajet 2019 untuk Kementerian Pendidikan dan tidak pernah dibentangkan dan diluluskan di Parlimen.

    Ketiga, kita setuju dengan pendapat Lim Guan Eng bahawa isu peruntukan kepada 3 kolej universiti swasta ini tidak patut dijadikan isu perkauman. Persoalannya, kenapa hanya kolej universiti swasta Cina?

    Kini telah tular satu tawaran pembiayaan untuk komuniti usahawan kecil kaum cina hingga sebanyak RM 50 ribu melalui BSN.

    Idea siapakah ini? Harap ianya bukan dari Kementerian Kewangan.

    Kenapa hanya skim pembiayaan usahawan perusahaan kecil komuniti untuk kaum Cina? Bagaimana untuk kaum India? Punjabi? Siam? Iban? Kadazan pulak haah?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. TongGeng....

      Terlebih dahulu, boleh kau buktikan Tun M berkelahi dgn Allahyarham Tun Ghafar Baba, sepertimana kau dakyahkan semalam...??

      Jika kau gagal, jelas kau pembawa fitnah yg memang berdendam benci tersangatlah mendalam terhadap Tun Mahathir.....!!

      Delete
    2. TongGeng dah jadi setan bisu kerrr...??

      Delete
  5. Ada tak sesapa kat blog ni yang boleh tolong berikan jawapan yang rasional kepada soklan ni ke....Penutupan Pejabat MARA, Agenda Siapa Sebenarnya?

    Kementerian Pembangunan Luar Bandar perlu mengakui atau menafikan segera terhadap isu yang tular mendakwa sebanyak 10 pejabat Majlis Amanah Raya (Mara) akan di tutup di seluruh negara...

    Jutaan rakyat negara ini menunggu penjelasan daripada Datuk Seri Rina Harun sama ada berita itu benar atau palsu...

    Hasil maklumat dalaman daripada mereka yang sayangkan masa depan MARA dan kepentingan serta aset-aset MARA, akan berlaku penutupan besar2an pejabat2 MARA di 7 buah negeri iaitu Kedah, Pulau Pinang, Perak, Pahang, Selangor, Johor, dan Terengganu...

    Pejabat2 MARA yang akan di tutup adalah seperti berikut :


    Kedah

    Pejabat MARA Daerah Pokok Sena
    Pejabat MARA Bandar Baru

    Pulau Pinang

    • Pejabat MARA Daerah Seberang Prai Selatan / Tengah

    Perak

    • Pejabat MARA Daerah Lenggong

    Pahang

    • Pejabat MARA Daerah Cameron Highland

    Selangor

    • Pejabat MARA Daerah Kuala Selangor
    • Pejabat MARA Kuala Langat

    Johor

    • Pejabat MARA Daerah Tangkak
    • Pejabat MARA Daerah Kulai

    Terengganu

    • Pejabat MARA Daerah Kuala Nerus

    Sekiranya perkara itu benar, masyarakat Melayu mesti bangkit dan mendesak agar pihak kerajaan tidak melaksanakannya demi kepentingan kaum Bumiputera di negara ini...

    Masyarakat Melayu mesti pertahankan kerana MARA di tubuhkan sebagai ganti pemberian kerakyatan kepada imigran pada 1951 oleh Raja Raja...

    Mara di tubuhkan dengan Akta RIDA/MARA pada 1953 dan 1966 di bawah peruntukan Perkara 153 kedudukan istimewa Melayu dan Bumiputera...

    Mara di tubuhkan bagi menjaga kepentingan bumiputera tanpa mengira fahaman politik...

    Keutamaan Mara bukan sahaja daripada segi pendidikan, malah membantu ekonomi bumiputera untuk berdaya saing dalam landskap negara...

    Satu gerakan melawan usaha menutup MARA mesti di lakukan...

    Agenda Siapa Sebenarnya?




    Kepentingan orang2 Melayu akan lebih terjaga pada era kerajaan Pakatan Harapan kata pemimpin PPBM...

    Dengar boleh, percaya jangan...

    Hakikat sebenar sekarang ni, satu demi satu kepentingan masyarakat Melayu Islam di kacau, di ganggu dan satu demi satu akan di tutup...

    Apakah rancangan menutup 10 pejabat MARA di seluruh negara adalah agenda DAP sahaja?

    Atau sememangnya ianya menjadi idaman Dr. Mahathir dari dulu lagi?

    Tak perlu kita membuang masa mencari sama ada ianya agenda DAP sahaja atau agenda bersama Dr. Mahathir dan DAP...

    Tolonglah bangkit wahai masyarakat Melayu Islam di Malaysia...

    Cukup2lah dengan persengketaan yang membawa kepada perpecahan dalam masyarakat kita...

    KITA KINI SEDANG DI JAJAH!!!

    HARTA NENEK MOYANG KITA SEDANG DI JARAH!!!

    Kita dah tak boleh nak mengharapkan ahli2 politik Melayu di dalam kerajaan untuk membela nasib bangsa kita walau pun secara zahirnya memang mereka sebangsa dengan kita...

    Namun roh bangsa yang ada pada mereka sudah lama mati kerana tamakkan kuasa, harta dan dunia...

    Dengan penyatuan masyarakat Melayu Islam yang akan dapat menyelamatkan harta, harga diri dan maruah bangsa Melayu di tanah air sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam era BN, MARA adalah lubuk emas utk menteri² Melayu² merembat duit yg dibajet 3-4 billion setahun.

      Skrg MARA, lubuk emas dah jadi lubuk pasir. Harap gaji, mana cukup.

      Delete
    2. TongGeng....

      Terlebih dahulu, boleh kau buktikan Tun M berkelahi dgn Allahyarham Tun Ghafar Baba, sepertimana kau dakyahkan semalam...??

      Jika kau gagal, jelas kau pembawa fitnah yg memang berdendam benci tersangatlah mendalam terhadap Tun Mahathir.....!!

      Delete
  6. Sobat2 sekelian... Rasanya korang akan setuju bahawa ini lah di antara 5 Sebab PH Tak Patut Jadi Kerajaan Persekutuan Selepas PRU 15 akan datang ni kan !!!!


    Perkara-perkara yang tidak sepatutnya berlaku di dalam pentadbiran kerajaan Persekutuan hari ini dan rasanya WAJIB lah kerajaan Pakatan Harapan (PH) ditukar pada Pilihanraya Umum 15 akan datang atau dalam bahasa yang paling mudah difahami, patut kena tendang keluar daripada kerusi empuk di pejabat² kerajaan Persekutuan hari ini.

    Jom baca dan nilaikan sama2...boleh kan????

    1. Main Golf Dalam Pejabat



    Tentu kita semua dah tertengok Gambar yang dirakam dan disebarkan melalui aplikasi WhatsApp menunjukkan seorang pegawai di Pejabat Menteri Kementerian Belia & Sukan sedang mencuba bermain golf di dalam pejabat.

    Kot ya nak amalkan cara hidup sihat pun, beragak² lah tempatnya tu. Harap² otak dia masih ada kat kepala, risau dia simpan kat dalam peti ais kat rumah.

    2. Ugut Pengundi Cameron Highlands

    Sudah tiada modal untuk mengembalikan keyakinan rakyat terutamanya di Cameron Highlands semasa PRK Parlimen tersebut, Menteri Kewangan terpaksa mengeluarkan kenyataan berbaur ugutan kepada pengundi² di sana.

    Politik ugut mengugut ini seumpama sudah menjadi perkara biasa kepada PH bagi memastikan rakyat akur dengan kehendak nafsu politik mereka. Dalam bahasa saintifiknya dipanggil menggelabah takut kalah.

    3. Kebajikan Atlet Mula Terabai

    Sebut jer nama atlet Irfan Shamsudin, confirm peminat sukan terutama olahraga akan kenal dengan anak muda ini. Beliau atlet yang mempunyai pencapaian sangat awesome di mana² kejohanan dunia dalam acara melontar peluru dan melempar cakera.

    Terbaru, atlet muda ini mengeluarkan kenyataan di instagram nya yang menyatakan pelbagai kekesalan yang beliau hadapi since Kementerian Belia & Sukan diterajui oleh Syed Saddiq yang kini dilihat cenderung ke arah e-Games ataupun online games.

    Maka kebajikan para atlet yang banyak menyumbangkan jasa dan nama, akhirnya dibiarkan terkapai² begitu saja. Ramai lagi atlet yang mula berfikir untuk bersara awal meskipun keringat mereka masih di tahap tertinggi.

    4. DAP Tak Setuju Islam Agama Rasmi Persekutuan

    Dahulu semasa Barisan Nasional (BN) memerintah, kami di pihak kerajaan ni dah habis puas menasihatkan orang muda dan geng tak berpuak ni supaya jangan salah membuat pilihan semasa PRU 14 kelak kerana dijangka hal² sebegini akan terjadi.

    Namun kami dituduh cuba menakut-nakutkan rakyat sebab kononnya UMNO @ BN takut kalah dan hilang kuasa. Pastu ada suara yang berkokok kata, selagi orang Islam kat atas tu memimpin, selagi itulah Islam tidak akan diganggu-gugat.

    Cuba tengok sekarang ni, apa dah jadi? Perdana Menteri kau pun Melayu, ada dia komen apa² fasal hal ni? DAP lead the government sekarang ni, bukannya PKR mahupun Bunga.


    5. Nasib Anggota Bomba Tidak Diperjuangkan Oleh Pemimpin Dan Menteri KPKT

    Kejadian rusuhan di Kuil Sri Maha Mariamman, Subang Jaya telah hampir 2 bulan berlalu dan genap sebulan anggota Bomba Muhammad Adib telah meninggal dunia akibat daripada kejadian tersebut.

    Semasa arwah ditempatkan di unit ICU, ramai pemimpin PH datang melawat untuk zahirkan rasa 'simpati' dan buat sikit mileage politik.

    Selepas Adib meninggal dunia, keluarga dan rakyat diminta untuk bertenang dan menunggu hasil keputusan inkues terhadap kematian mangsa.

    Berkokok lagi rakyat kat bawah ni bagai nak gila semata² bagi memastikan keputusan tersebut disegerakan namun kerajaan terus diam membisu. Pertanyaan yang serupa juga ditanyakan oleh keluarga Allahyarham namun hampa.

    Nak tunggu Menteri KPKT bersuara, baik dia ambil langkah @ cerita yang lebih selamat iaitu sembang bab baju kalis api bomba yang dikatakan tidak bertukar daripada tahun 2017 dan telah lusuh. Cerita bab arwah Adib..macam mana haah????

    ReplyDelete
  7. Lokman Adam Dedahkan Sebab Agong Letak Jawatan
    https://www.youtube.com/watch?v=wxvhsXIu4Ck&feature=youtu.be

    ReplyDelete
    Replies
    1. TongGeng bersalin kulit jadi 'petualang rakyat' guna pakai sumber 'Lalokman Padam' mengauta temberang.

      He he he

      Delete
    2. TongGeng....

      Terlebih dahulu, boleh kau buktikan Tun M berkelahi dgn Allahyarham Tun Ghafar Baba, sepertimana kau dakyahkan semalam...??

      Jika kau gagal, jelas kau pembawa fitnah yg memang berdendam benci tersangatlah mendalam terhadap Tun Mahathir.....!!

      Delete
    3. TongGeng dah jadi setan bisu kerrr...??

      Delete
  8. DAP MALAYSIA : TUN MAHATHIR ZALIM (PART 1)
    https://www.youtube.com/watch?v=IccccFrRSuo&feature=youtu.be

    DAP MALAYSIA : TUN MAHATHIR ZALIM (PART 2)
    https://www.youtube.com/watch?v=cvsdQK5HwaU

    DAP MALAYSIA : TUN MAHATHIR ZALIM (PART 3)
    https://www.youtube.com/watch?v=IrhuW05l07c&feature=youtu.be

    ReplyDelete
    Replies
    1. TongGeng....

      Terlebih dahulu, boleh kau buktikan Tun M berkelahi dgn Allahyarham Tun Ghafar Baba, sepertimana kau dakyahkan semalam...??

      Jika kau gagal, jelas kau pembawa fitnah yg memang berdendam benci tersangatlah mendalam terhadap Tun Mahathir.....!!

      Delete
  9. Mana dia hilang, Suman dajal lahanat puaka
    Tiada ker lagi fitnah kpd Kejora, dia nak reka
    Agak nya, iblis ini dah malu nak tunjuk muka
    Sbb dia sedar kat sini dia ramai org tak suka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah aper ker benda...??

      Semusnya yg kunyatsksn terhadap mu beralaskan sikap, perilaku yg kamu tonjolkan setiap hari,

      dan....

      Perakuan angkuh yg kamu lontarkan di dalam blog ini sebagai bahan bukti & dalil, bukan seperti tohmahan2 kosong yg kau sering lontarkan.

      Hi hi hi

      Delete
    2. Ini buktinya....

      KEJORA HOMOSEKSUAL & GILA SEKS.....!!

      Di bawah adalah petikan2 posting kau yg menunjukkan bagai dah terang lagi bersuluh bahwa kau seorang gila seks dan pengamal seks songsang sesama jenis terkutuk lagi terlaknat. Yg amat mejijikkan sekali ialah kau melafazkan kata2 itu di hampir2 menjelang bulan puasa Ramadhan al Mubarak.....

      KEJORA 6 May 2018 at 14:28
      Ini juga perkara serious dan bukan olok-olok
      Tiap mlm jadi resah, bila dakap bantal pelok
      Terasa seperti sdg menggomol Mekcy Golok
      Entah bila jubor bapok ini dapat hamba jolok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Macy 6 May 2018 at 14:42
      Sudah2lah bapok!! Klu boleh puki babi pun kau nak sondol!! Bawak mengucap!!! Kan kena langgar lori kang nyesal!! He2 he2

      KEJORA 6 May 2018 at 22:52
      Mekcy punya tetek, mcm ubii keledek
      Bontot bulat, dia jalan terkedek-kedek
      Suman bapok tua dia cuba nak bodek
      Bapok2 ini DAP punya kerbau pendek
      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Macy 6 May 2018 at 22:57
      Bapok khinzir!!!!

      KEJORA 7 May 2018 at 00:05
      Hamba ni asyik khayalkan Mekcy bapok
      Dia inii dada montok, jubor pulak empok
      Teringiin sgt, jubor dia hamba nak tepok
      Lps itu tutoh jubor dia atas tilam empok
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Macy 7 May 2018 at 00:25
      Bapok khinzir!!!

      ps:
      Sebenarnya banyak lagi tapi cukuplah sekadar ini kerana ianya amat kotor dan menjijikkan.

      Delete
    3. Kesiian Suman tua iblis tidak ada agama
      Sampai selongkar, bak keluar kisah lama
      Ia hanya spt sketsa cerita sebuah drama
      Saling lwn tuduh menuduh bapok sama2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Semua org lihat Suman badut ini kelakar
      Kena dgn Kejora, hatinya panas terbakar
      Tapi kucing tua ini, masih nak mencakar
      Hinggakan posting2 lama, dia selongkar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesian benar aku dgn Suman tua si kitol
      Lawak badut tua ini mengalah Mt Sentol
      Mmg sah le, iblis ini pemabuk kaki botol
      Dia tak tau yg mana gurau dgn yng betul

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kasihanlah betul dgn Suman tua bangka
      Ramai kasi sekolah, dia malu tebal muka
      Kini dia korek kuar, posting lama pusaka
      Tapi dia tak tau beza yg betul dgn seloka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bengang bila PM8 dpt kat Anwar
      Sakit parah dirasanya kat dalam dan luar
      Dek tahan marah, dia terkucil dlm seluar
      Kini, posting dari muzium, dia bak keluar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman menahan marah, menggigil dagu
      Di dalam hati dajal ini nangis tak berlagu
      Nak berlawan, dia bodoh semacam tugu
      Dungu, mana boleh nak lawan dgn cikgu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesian betul si Suman Pak lebai malang
      Kucing tua nak berlagak harimau belang
      Buat komen, serupa nyah pondan jalang
      Komen yng lama & sama, asyik diulang2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Mmg puas hari ini, Sumam kedi ku bedal
      Terjongkit bontot dia aku baji dan sendal
      Tapi si tua bebal ni buat perangai sundal
      Ulang2 kopipes, itu ajer dia punya modal

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman bingai, nak berpantun dia tak reti
      Bila ckgu Kejora cekap dia jadi sakit hati
      Lalu dicuba raih pembaca punya simpati
      Di kutip 'posting' dari muzium punya peti

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Kesiian Wak Suman peminat cendol basi
      Aku cabar gi Dtrn Merdeka, dia pucat lesi
      Seorang diri, dia terasa takut nak beraksi
      Maka dicuba kait, mahu pengaruhi Macy

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Hoi Wak Suman, konon ko hebat garang
      Gaya cakap, mengalah panglima perang
      Aku cabar ngko tu, sorang lawan sorang
      Kenapa pulak, ko nak libatkan lain orang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. Suman dgn aku, sorang2 dia tidak berani
      Kat rumah, dia asyiik ditengking, dgn bini
      Hari tu, dia kena balun dgn Mahligai Seni
      Lps tu, kena lanyak pulak, dgn Asrul Sani

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    5. Hi hi hi

      Menimbun-nimbun PANTAToon2 sampah hanya untuk cover malu.

      He he he

      Delete
  10. Suman boleh kalah guruh, kalu buat gempar
    Serupa makcik bawang je dia, mulut celupar
    Udah habis ker modal fitnah hengak dipapar
    Bila kalah berhujah je fitnah dia akan lempar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuu dia.....@ 00:02 tohmahan kosong tanpa isi, dalil dan bukti,

      Hi hi hi

      Delete
  11. Suman is injured by the pantuns Kejora fired
    Even repeatedly walloped, he just kept quiet
    This punky skunk is actually helpless & tired
    Readers can see that he is a real damn idiot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Another self-praisin'
      Day dreamin' like Mat Jenin.....??

      Pardon me to say this, gay boy....

      Your sluggish poor Manglish
      Nothing for me to replenish
      Cause it ain't English
      But totally outright rubbish....!!

      ps:
      Manglish (Malaysian English) is an English-based pidgin or creole spoken in Malaysia. ... The Malaysian Manglish is sometimes known as Rojak or Bahasa Rojak.

      Delete
    2. Wow.. pantun dlm BI, begitu padu kemas
      Sbb tu lah boleh terpikat si dara ayu Mas
      Suman meliihat, semakin resah & cemas
      Ifrit ni bagai di daratan tenggelam lemas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh


      Suman berang, menggigil mengetap gigi
      Terkantoi tak reti jwb pantun BI aku bagi
      Setiap mlm, ifrit ni meroyan sampai pagi
      Kini, khazanah muzium dia bak kuar lagi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

      Delete
    3. Kampungan, no class at all.....!!

      Delete
  12. Wow pantun dlm BI begitu kemas dan tajam
    Ciptaan ori Kejora, bukan ceduk atau piinjam
    Suman rasa, spt dgn batu kepala dia direjam
    Pasti mlm ini, si tua ni mata tak dapat pejam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yg ada keyakinan diri (self-confidence) tidak perlu setiap hari memaksa-memaksa orang, puji diri yg dia itu macam bagus.

      He he he

      Delete
  13. Ha ha ha
    Kesiannyer.... menggelabah & menggelupur nampak....!!

    Masih terkial-kial dgn PANTAToon sampah (tak ada fakta & isi).
    Kejora merapu nak tutup malu setelah kedurjanaannya dibongkar dgn fakta, bukti & dalil.

    Hi hi hi

    ReplyDelete
  14. MrJ adalah golongan yang mengibaratkan diri mereka sebagai pemegang kunci syurga. Mereka ini mudah melebel orang yang tidak sehaluan sebagai sesat dan diseru bertaubat. Dengan ilmu yang sedikit mereka terus menganggap bahawa hanya dialah yang benar dan orang lain salah.

    Dengan mudah mereka membuat tuduhan melulu seperti Kerajaan sekarang merompak rezab GLC, akidah umat Islam digadai...tanpa menyatakan hujah atau bukti- bukti untuk diperdebatkan.

    Hello kawan.... Yang tutuh duit KWSP, LTAT, Tabung Haji tu kerajaan PH atau BN.

    I think this guy must have accidently knocked his head somewhere, thus caused some shortcircuit....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datang si Kunyit bahalol, adakah nama Lut/Lot dieja Luth....aper dia ingat tabung aji 1mdb najib & pariah azeeez tuu kerrr....??

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...