Sunday 2 October 2016

WOWW...ADA TUGAS BARU BAKAL MENANTI UNTUK GERAKAN BAJU MERAH!!


Barangkali ramai antara kita sudah membaca berita atau menonton video melalui media sosial mengenai pertembungan antara Bersih 5 dengan Gerakan Baju Merah di Perak semalam. 

Peserta jelajah Bersih yang bergerak secara aman cuba dihalang oleh Gerakan Baju Merah melalui aksi "ala samseng" dan "cuba cari gaduh" dengan mereka.

Tidak pernah berlaku di bawah mana-mana Presiden UMNO atau Perdana Menteri sebelum ini, wujud apa yang berlaku seperti semalam. Lebih-lebih, Gerakan Baju Merah ini diketahui oleh seorang Ketua UMNO Bahagian, sebuah parti yang sedang menguasai kerajaan.
Sebelum ini, jika ada pihak-pihak tertentu yang ingin mengadakan demo, jelajah atau apa-apa yang berbentuk perhimpunan awam, pihak polislah yang bertanggungjawab menanganinya. Tetapi, sekarang ini Baju Merahlah yang lebih ke depan.

Inilah salah satu kehebatan atau ciri wassatiyah yang telah berjaya diserapkan oleh kepimpinan Najib Razak. Kumpulan Baju Merah ini dikhabarkan bukan saja ada di setiap negeri, malah sudah meresap ke ceruk-ceruk kampung di seluruh negara.

Dengar khabarnya juga, oleh kerana gerun dengan kehebatan Kumpulan Baju Merah itu, siri jelajah Bersih 5 yang banyak dirancang seterusnya di tempat-tenpat lain bakal dibatalkan sama sekali. Tidak ada lagi yang berani terlibat dengan jelajah tersebut, malah ramai yang menggigil ketakutan selepas insiden semalam.

Kemungkinan juga, disebabkan penangan Gerakan Baju Merah yang menakutkan dan sekaligus menjadi kebanggaan UMNO serta Najib itu, perhimpunan Bersih 5 pada 19 November depan tidak akan berlangsung seperti yang dirancang.

Seterusnya, turut menjadi perkhabaran ialah semua yang terlibat dalam Perhimpunan Bersih 5, termasuk pemimpin parti-parti pembangkang, akan turut melakukan "pusingan U" dan ikrar taat setia mengumumkan sokongan tidak berbelah bagi kepada kerajaan dalam sehari dua ini.

Mereka kini dikatakan sedang mencari tarikh yang sesuai yang mengumumkan secara terbuka sokongan tidak berbelah bagi itu.

Kini mereka sedar bahawa Gerakan Baju Merah, melalui aksi "ala samseng" dan "cari gaduhnya" itu, sudah berjaya mewujudkan keamanan dan kestabilan dalam negara. Semua isu berbangkit mengenai pilihanraya tidak berbangkit lagi.

Tetapi, dengan tiada lagi Bersih 5 atau sebarang perhimpunan awam selepas ini, ia tentunya akan menyebabkan Gerakan Baju Merah tidak lagi mempunyai peranan. Ibaratnya, mereka kini sudah tidak ada kerja lagi.

Jika dulu,  mereka selalu dapat baju T percuma berhelai-helai, elaun harian jila ada tugasan, makan percuma, duit minyak dan lain-lain, semua itu akan berakhir selepas ini.

Najib mahupun UMNO juga tidak lagi memerlukan mereka. Apabila semuanya aman dan tiada gangguan, tiadalah juga keperluan Gerakan Baju Merah itu.

Namun sebagai pemimpin yang bertanggungjawab, Najib dikatakan akan memberikan tugas baru dengan mencadangkan agar Gerakan Baju Merah ditugaskan menjaga perairan Sabah untuk berdepan dengan lanun-lanun Abu Sayyaf yang tidak henti-henti melakukan penculikan di negeri tersebut.

Berdasarkan kecemerlangan yang ditunjukkan, diyakini Gerakan Baju Merah mampu berhadapan dengan lanun-lanun itu walaupun tanpa dibekalkan dengan senjata moden atau peralatan yang canggih-canggih. Sesuai dengan tugas baru itu, pemimpin Gerakan Baju Merah turut diberikan kedudukan bertaraf menteri statusnya.

Cadangan tersebut difahamkan adalah antara yang bakal dibentangkan oleh Najib dalam Belanjawan 2017 pada penghujung Oktober nanti. (SH 02/09/2016).

78 comments:

  1. Memang sakit hati nengok video bila baju merah yang mulakan provokasi. Pihak polis pun tak berbuat apa2. Syabas diucapkan buat penjaga undang2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nnt ade la macai cakap...time camni baru nak cari polis. Kpd yg ada mentaliti mcm ni..suka utk diingatkn polis berkhidmat utk rakyat bukan utk macai. Yg salah ditangkap..yg dianiya dibela. Itu tugas polis!!!

      Bukti video terang & nyata berlaku provokasi, tetapi aku dgn tahap keyakinan 2.6billion% teramat yakin yg melakukan provokasi tidak akan dikenakan apa2 tindakan.

      Benda simple camni pun kita semua boleh saksikn kepincangan polis. Nak harap diorg tangkap MO1? Sampai kiamat takkan ditangkap.

      Masih lg anda semua percaya yg badan2 berkuasa dlm malaysia ni telus & jujur??? Setelah satu demi satu bukti yg nampak jelas depan mata rakyat semua. Bermula dgn Badan Kehakiman, diikuti dgn SPR, sekarang pula Polis.

      Tapi aku percaya, tentang polis ni bukan benda baru. Sama kes isu rasuah dlm umno juga. Sudah berpuluh2 tahun benda ni berlaku.

      Masih nak dipertahankan & dibanggakan tentang kaum melayu & hak2 melayu?

      Berapa ramai yg hidup senang dgn atas "tiket" hak2 melayu tu???

      Bukalah mata & minda. Pandang dgn jelas isu kepincangan negara yg ditahap kronik sekarang ini.

      Delete
    2. Bila najib mati/dah tak pegang jawatan, ke mana agaknya baju merah nak bwk diri..hehe. Jamal bukan nak jaga ketenteraman pun, dia sentiasa cari jalan mcm mana nak pau duit najib. Orang terdesak mcm najib sanggup berbelanja lebih asalkan takde himpunan besar2an, bantahan rakyat di jln raya. Dia cukup risau satu dunia fokus berita tunjuk perasaan di malaysia. Bersih 5 nanti kita ramai2 turun sukarela..bila ratus ribu join kita, baju merah dijamin duduk rumah tak berani buat apa2.

      Delete
    3. Gerakan Baju Merah tidak akan memulakan apa-apa provokasi selagi mana Bersih tidak melakukannya. Pokoknya siapa yang melakukan provokasi dahulu? Siapa yang mulakan isu perkauman dahulu jika bukan DAPigs Komunis..siapa yg mulakan dulu isu2 sensitiviti agama Islam kalau bkn DAPigs...

      Delete
    4. 12.31 barua, bangsat jgn libatkan agama dgn politik.

      Delete
    5. 12.31 barua, bangsat jgn libatkan agama dgn politik.

      Delete
    6. patutlah puak ni kocak tanpa nikah...ajaran jgn.libat agama dgn. politik.

      Delete
    7. Baju merah INI lama-lama dipergunakan untuk audit derma ikhlas dalam tin Milo.Bila sudah terdesak apa2 boleh berlaku termasuk disuruh menyalak macam anjing.

      Delete
    8. Soalnya skrg, sape yg libatkn antara agama dgn politik? UMNO tak penah pn campur aduk hak dgn batil. Pmbangkang sjak dl lg suke mmpolitikkn mende. Agama pn nk dipolitikkn...

      Delete
    9. 1336: hang mengigau ke bodoh? Soal politik agama tanyalah olarmak sedondon umngok.

      Delete
    10. terus mara pejuang2 baju merah..hapuskan pengkhianat2 perosak bangsa dan agama..jangan berundur demi menegak undang2 dari di cemar oleh najis2 kuning..

      Delete
    11. Saudara Shahbudin,

      Lihatlah saudara, usaha mu selama ini menampakkan hasil. Dulu setakat ada sekor dua je macai yg menyalak2 dlm blog ni. Itu pun bukan pada setiap entry.

      Sekarang ini begitu ramai sosok2 macai datang berbondong-bondong cuba membawa DAKYAH BENAK mereka.

      Ini terbukti usaha mu saudara telah membuahkan hasil. Syabas saudara Shahbudin!

      Delete
  2. YA!!!!!!!!!!...........Saya sokong 100000000%.
    BAJU MERAH memang sesuai menjaga keamana negara.
    Tempat yang paling sesuai, ialah diperairan SABAH!.
    Jangan di katakan BAJU MERAH cuma jagoh kampong.
    Elok tunjukkan kesamsengan mereka di perairan Sabah,
    menjaga keamanan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baju merah bodoh disuruh jaga sempadan umngok? Suruh jaga supaya kebodohan umngok tidak terserlah bolehlah diperalatkan.

      Delete
    2. Kepoh sangat nak lawan Bersih 5, tak sedar sempadan Sabah ternganga luas jadi tempat port lanun menjana pendapatan duit tebusan yang besar. Senario sekarang ni melambangkan kecekapan pentadbiran negara dalam menjaga perairan dengan efektif. Syabas diucapkan!

      Cuba kita kira berapa orang dalam setahun jadi mangsa culik di Sabah??

      Setakat ni berapa pula jumlah wang tebusan yang telah diserahkan??

      Berapa peratuskah berjayanya langkah menjaga perairan Sabah telah dicapai??

      Apa kata baju merah beri bakti dan jasa dalam menentang Abu Sayyaf dalam hal penculikan Sabah. Itu lebih dihormati dari menghalang kebebasan hak bersuara.

      Delete
  3. Gerakan Baju MERAH...boleh juga di-hantarkan ke Palestine
    untuk berhadapan dgn pihak Zionis...boleh juga jadi
    pelindung Islam di Palestine.

    Walaupun hanya berbekalkan pistol air... masing-masing
    ada ciri-ciri kepahlawanan Bugis/Melayu.

    Selalu-nyalah...orang-orang yang ke-hadapan nak tunjuk
    kuat dan hebat...bila tiba masa dan waktu berhadapan dengan musuh yang menyerang...orang-orang ini akan lari lintang pukang...

    ReplyDelete
  4. Macam macam kaedahlah untuk mempertahankan regim rosmah...

    ReplyDelete
  5. Pihak pencetus provokasi tidak diambil tindakan oleh pihak berkuasa. Dimanakah keadilannya? Nampak sangat berat sebelah. Berlaku pilih kasih. Kalau berlaku kejadian yang tidak diingini seperti rusuhan dan sebagainya Bersih ada 'legal ground' untuk membawa kes ke mahkamah.
    Bersih boleh buktikan di mahkamah yang pihak berkuasa tidak melakukan apa-apa dan sekadar melihat tindakan provokasi yang dipelopori baju merah. Bersih juga boleh buktikan di mahkamah yang pihak berkuasa tidak mengambil apa-apa tindakan terhadap 'agent provocateur' di kalangan baju merah. Keadaan ini boleh memaksa 'pihak berkuasa' untuk testify in court kenapa tiada tindakan di ambil terhadap tindakan provokasi tersebut. Mahkamah boleh memutuskan pihak mana yang bersalah dan KEBENARAN boleh ditegakkan!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1037, siapa yg cetuskn provokasi dulu kalo bkn cina DAP? Baju Merah tdk diambil tindakan adlh kerana mereka tdk mulakn provokasi..

      Delete
    2. 12.35...bahlol habis...jangankan nak tegak benang yang basah, tegakkan kote yang basah pon tak mampu, akal kat lutut. Ko ingat orang kat sini bodo macam orang umno?

      Delete
    3. Anon 1235, harap engkau masuk neraka jahanam kerana membohong.engkau Islam atau kafir?

      Delete
    4. Sy anon 1235. Jgn ler smpai nk mgkafirkn org. Apakah hak kita nk meneraka kn sy? Sy sentiasa berada pd parti yg konsisten perjuangkn dan perthnkan Islam. Sy x sanggup tgok parti melayu Islam yg bersekongkol dgn komunis DAP.

      Delete
    5. 1344..satu perbahasan budak mentah..merosakkan sibertrooper ph.

      Delete
    6. Masa aku sekolah 19 tahun dulu. Kalau ada 2 budak yg tak puas hati. Akan ada 1 budak yg Jadi batu api. Dia bukan ape. Saje je seronok tgk org gaduh.itu lah Dia anon 12.35. Berhenti lah salahkan org lain. Kalau ada cermin Kat rumah. Pakai. By the way. Awak makan gaji dgn siapa.

      Delete
    7. PomenBawahPokok. Sy bknlah nak jd batu api. Sy hanya menyatakn kebenaran sblm terlambat. Sy risau nnti apa akan jd pd negara, agama dan bangsa. Sbb tu sy cuba sedaya upaya hendak mgajak org terus bersama dgn UMNO. Sy bmmbang jika pembangkang mnang, DAP memerintah. Itu hakikat..

      Delete
    8. What?. Did you believe what you say. Come on la. Dap ada berapa kerusi. Itu basic la. Dlm buku dah Tulis hak org melayu. Raja sultan org melayu. Jgn nak Baca utusan Dan tgk TV3 je. Sekali dgr gak sarahan PH . Dlm you tube banyak. Lagi pun memang Dia org dah kuasai ekonomi kita. Org Melayu tetap boleh cari makan.

      Delete
    9. Anon 14:56, macam mana DAP boleh pemerintah sedangkan majority rakyat adalah Melayu belaka melainkan kamu berkepercayaan bahawa Melayu tidak berotak - termasuk Raja2, Hakim2, Askar, Polis, SPRM, Pegawai Kerajaan dll.

      HAKIKATNYA - Yg pemerintah negara selama 60 tahun sedangkan Melayu masih mundur lagi siapa?

      Tentulah bapak engkau!!! Hahaha..

      ~ Pomen Atas Pokok..

      Delete
    10. PomenAtasPokok, walopun 60 UMNO perintah, tp hak melayu, Islam dan bumiputera masih terjaga. Mmg ler DAP x leh printah. Tp DAP akan pegang dari blkg pucuk pimpinan pembangkang. Tk sama dgn MCA GERAKAN. Mereka tk kacau pn pucuk pimpinan kerajaan BN.

      Delete
    11. Ermm...dik cakap guna akal. Hak melayu masih lg nak dibanggakan? Adik hidup senang atas "tiket" hak2 melayu @ usaha adik sendiri?

      Dik...hak2 melayu ni utk org2 tertentu je. Realitinya abg nak bg contoh, tender dapat kat org2 melayu yg ada cable, tapi dlm masa yg sama ilmu di dada tak cukup nak run project + dgn sifat melayu azali iaitu PEMALAS & nak kerja mudah.

      Jadi tender tu di sub kan pada orang cina. Mereka sesama mereka membahagi2kn kekayaan sesama mereka atas satu project. Sampai ke tahap yg bwk bulldozer pun orang mereka.

      Yg melayu kaya nya seorang tetapi cina yg kaya nya 5-7 orang. Benda ini berkembang dari dulu sampai sekarang. Ini baru satu contoh realiti. Ada banyak lg contoh2 yg lain dik. Buka la mata hati tu..pandang2 luas2 sekeliling.

      Masih nak bangga dgn hak2 melayu?

      Layak dipanggil TUAN kah kita ini seandainya masih ramai menjadi KULI di negara sendiri???

      Delete
    12. Tengok siapa yang mulakan provokasi antara Bersih dan Baju Merah.

      https://www.youtube.com/watch?v=R-PinBiFc5M

      Delete
    13. hahaha anon 1235 rupanya pemakan pulut PIGS....geng-geng walaunta ayoh ping marang...buleh dedok 90 rial...

      Delete
  6. Itulah akibatnya yang berlaku apabila manusia berkiblatkan CASH IS KING!!!! Walaupun apa yang diperjuangkan oleh Bersih jelas sebenarnya satu tuntutan penambahbaikan ke atas sistem yang sediada, namun ianya cuba digagalkan untuk menjaga kepentingan segelintir manusia yang menjadikan mendedak sebagai pendapatan mereka! Samalah juga yang menyokong baju merah ni, walaupun di dalam hati setiap mereka mengakui dan faham apa tuntutan dibawa oleh Bersih, namun disebabkan Cash Is King, tiada lagi difikirkan yang mana benar dan yang mana salah! Lebih memalukan mengabaikan tuntutan dan hak rakyat!!! So kepada kepala baju merah ni, aku pasti tindakan dan perbuatan anda kelak akan dinilai dan diperhalusi oleh anak2 cucu!!!
    Samalah juga dengan tuntutan untuk meminta DSN turun dari jawatan PM negara, adakah ianya satu cubaan untuk menjatuhkan negara????Melayu bukan bodoh tapi pelik dan sedihnya ada segelintir melayu yang masih cuba untuk memperbodohkan bangsanya sendiri atas semangat Cash Is King! Takkan lah sebagai Ketua Bahagian, setakat kumpulan baju merah ala2 samseng aja dapat dipersembahkan sedangkan tanggungjawab kepads rakyat itu yang utama perlu disantuni!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. usah jadi bodohlah kau..kalau pengacau asyik dan tak serik2 menggangu keamanan dgn demo2 haram macamana nak tumpu pada kebajikan rakyat..

      Delete
    2. Anon 15:25 tolong definisikan siapa pengacau sebenarnya jgn jadi bodoh jadi pengikut tak tentu pasal. Tolong pikir guna otak sblm beri komen ya. Ke makan dedak banyak sangat?

      Delete
    3. 15.25 betul kata ko, apa kata kita tumpu pada hutang negara yang 847.9 billion tu.

      Pastu tumpukan kpd siasatan siapa dalang yang bawak lari duit berbilion2 yang dibayar pada Aabar Ciplak tu. Dakwa dalang2 yang bertanggungjawab yang curi duit secara haram tu. Tumpukan ke mana perginya duit Aabar Ciplak tu.

      Kemudian tumpukan perhatian utk pulangkan wang rakyat yang lesap berbilion2 tu, masukkan duit2 tu ke dalam akaun di bawah nama Kerajaan Malaysia yang mewakili seluruh rakyat Malaysia dan bukan akaun peribadi.

      Marilah kita tumpukan perhatian kepada kebajikan rakyat spt yang ko laungkan tu.

      Wang rakyat, hak rakyat, kembali kepada rakyat!!

      Delete
    4. 22.36, itu pada jamal x penting, yg penting belarak samseng aja untuk show kakmah ngan abg jib..inikah mentaliti ketua bhg amngok...it this kind of people yg nak perintah negara ini..i dont think so...melayu dijahanamkan oleh melayu mcm ni lah..so sad..

      Delete
  7. Baju merah datang tempat orang tunjuk samseng. Cuba turun Kelantan tengok. Baru tahu langit tinggi rendah..

    ReplyDelete
  8. Masak najib kena ketuk dengan jamal pak tongkol..duit makan, duit baju, duit lilit kepala, duit minyak, duit poket, duit demo silat pulut..kahkahkah. Yang datangnya tak seberapa..claimnya berjuta. Kaya..kaya jamal..aku rasa jamal lagi banyak dapat dari salleh keruak dan rahman dahlan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan duit dia aniaya dan menekan manusia maka dengan duit jugalah Allah akan balas dia semula.

      Delete
    2. Esok lusa.. lori taik akan hentam dia.

      Delete
  9. Najib patut bekalkan Baju Merah dengan senjata api.Jadikan mereka Bounty Hunter macam di Texas tu.Boleh tanya KM Melaka macamana nak tiru.Senjata api boleh beli dengan syarikat anak KPN.Semua ini demi kesejahteraan dasar wassatiyyah,...untuk negara tercinta.Hidup Najib!!!

    ReplyDelete
  10. Bila dedak dak habis, baju merah boleh la buat kain lap kaki

    ReplyDelete
  11. Idea yang bernas Din. Keberanian dan kekentalan semangat mereka yang hanya berbekalkan tshirt merah, helmet, cermin mata hitam, motor kapcai dan sedikit wang saku menentang penjajahan oleh talibarut Yahudi Amerika-Cina Komunis-Cina Singapura bernama BERSIH amat diperlukan negara menjaga perairan Sabah dan Sempadan Malaysia-Thailand. Dan oleh kerana kita anggota Majlis Keselamatan PBB dan Pertubuhan Negara Islam maka layak juga kita menghantar Geng UMNO ini ke Syria, Palestin dan Rohingya untuk memperjuangkan nasib saudara kita di sana. Penasihat Najib si Haji Hadi pasti setuju. Taqbir!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betul tu. Hantar mereka naik bot disel nelayan ke laut cina selatan, berbekal kan keris dan tombak, halau kapal perang China dari perairan spratlys yang dituntut milik kita. Sure hero habishh.

      Delete
  12. Era pemerintahan ala Nazi sudah bermula di bawah Rosjib! Betul kata Tun M. Kalau ada dua ekoq ni -Jamal Ikan Bakar Sekinchan dan Ali Tinju - Rosmah dan Najib akan selamat dan kekal menguasai negara ini sampai kiamat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. elok kau cium taik kau kalau nak tau otak kau busuk mana..

      Delete
    2. Lagikan Firaun yang jauh lebih berkuasa tak boleh menandingi kuasa Allah. Renungkanlah.

      Delete
  13. Kini PH boleh dikatakan KUAT. Sampai masanya PH tubuhkan PEMUDA TAHAN LASAK. Tugas: Melindungi PH diganggu bila buat road show, ceramah dan sebagainya. Ertinya bertahan bukan menyerang. Bila mereka serang (contoh gerakan baju merah) baru kita serang balik, serang kaw kaw. Ertinya buku bertemu dengan ruas. Jangan ingat mereka samseng, mereka boleh buat apa saja. Mereka nak buat demo buatlah tapi jangan kacau demo pihak lain terutamanya BRSIH-5. Selain itu, supaya peristiwa Teluk Intan tidak berulang. PH anjurkan dua atau tiga aktiviti sekali gus (contoh di Seremban, Alor Setar dan Kuantan). Takkan gerakan baju merah nak pergi kesemua bandar tersebut. Kalau di Seremban mereka buat kacau, batalkan. Tak apa kita masih ada Alor Setar dan Kuantan. Cara begini lebih memeningkan Jamal@Tongkol dan konco-konconya untuk bertindak. Kita buat benda yang baik, nak SELAMATKAN MALAYSIA. Jangan putus asa Budin oooiii...

    ReplyDelete
  14. Najib da ade MKN..baju merah hanya alat

    ReplyDelete
  15. ini mamat kutu cari makan punya.ada lebih kena dadah.lakun lah kurang daptduit songlap juga

    ReplyDelete
  16. Inilah kumpulan baju yang punya perangai macam binatang janji dapat upah kalau dah perangai tu macam binatang samalah dgn ketuanya

    ReplyDelete
  17. Inilah kumpulan baju yang punya perangai macam binatang janji dapat upah kalau dah perangai tu macam binatang samalah dgn ketuanya

    ReplyDelete
  18. Indeed. And with just one look from a single American Marine equipped to the hilt, guess where these red shirt guys will go to? Yes, under the bed! Bring it on - while the world is watching and bidding its time...

    ReplyDelete
  19. Terbaik dari Jamal.....memang mencerminkan sifat orang melayu.....berani mempertahankan "kebenaran".....saya tak terkejut kalau lepas ni dpt gelaran Tan Sri.....Nalla sudah dapat.....tak kan lah RM tak bagi kat u!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jamal berani menjaga maruah negara dari dikotak- katik oleh dajal2 kuning yang tak pernah hormat undang2..akan ada lebih ramai 'jamal' jika puak2 taik berterusan nak buat huru-hara..

      Delete
    2. Dia berani pasal ada jerung jaga Dia. Jerung yg jaga pulak ada kuasa. Cuba Dia Cuma rakyat biasa. Berani Dia buat. Hmm. Jaga keluarga aku, jaga periuk nasi aku lagi selamat. Sejak keluar gambar Dia pakai Baku lokap, kaki ayam, tapi selipar Kat sebelah. Aku Susah nak percaya org Mcm ni. Kalau Tanya aku, aku tak berani nak suka2 kacau org. Tak pasal aku masuk dlm. Habis anak bini aku Sape nak jaga. Takde Nye umno nak hantar duit tiap2 bulan.

      Delete
    3. 15.33 , jamal monyet ni berani sebab dapat dedak $$$$ ..Jaga maruah negara pala hotak kau , tukang jilat bontot najib je ...kahkahkah.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Anon 15:33....kau ingat dajal bernama najis tu hormat undang2.....tukar AG sesuka hati....guna OSA sesuka hati...kau ni munkin di bayar ataupun saja bodoh tak tau bezakan mana rule of law dan mana pemerintahan guna kekuasaan!

      Delete
  20. Baju merah asook belaan ameno

    ReplyDelete
  21. Semenjak melihat aksi pasukan baju merah semalam saya tak berhenti-henti terkencit dalam seluar. Takut yang teramat sangat. Habis lima helai seluar dalam saya yang berwarna merah saya buang. Hendak melintas " traffic light" pun menggigil. Phobia rasanya terhadap warna merah. Selaku boss baju merah, Jamal sepatutnya dihantar ke PBB bagi "menyetelkan" masalah ISIS, Palestine dan seterusnya ke Amerika bagi membelasah Peguam Negara Amerika kerana memalukan King of the Cash.

    ReplyDelete
  22. pada dasarnya, penangan baju kuning lebih dashyat jika dibandingkan dengan Baju Merah kerana Baju Kuning cuba membawa mesej negatif kepada media antarabangsa dan Baju Merah hanya ingin mempertahankan perkara ini daripada merebak..walaupun tindakan tersebut nampak bodoh namun pada hakikatnya mereka cuba mempertahankan tanah air mereka daripada terus dicemari dengan hasutan dengan tujuan untuk menjatuhkan kerajaan sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 18:00,

      Matlamat tak menghalalkan cara sedara.

      Sbg contoh, aku main dgn mak kau..niat aku bukan nak berzina, niat murni aku nak kembangkan zuriat orang islam yg sepertimana digalakkan berzuriat ramai.

      Jadi, tindakan aku main dgn mak kau tu boleh ke salah?

      Delete
    2. Anon 18:00 lu punya komen gua suka sesangat, tabik spring dari gua bro

      Delete
    3. Hidup Bersih
      Tangkap MO1 & Jho Low
      Basmi Rasush

      Delete
  23. Setuju dgn anon 13:45, PH wajib tubuhkan pemuda tahan lasak secepat mungkin yg Ahli terdiri dari pelbagai kaum dgn syarat ahli2 mempunyai background seni pertahankan diri. Setiap minggu adakan latihan2 pertahanan diri untuk ahli2 ini bagi menghadapi puak2 beruk munafik baju merah. Biar buku bertemu ruas.A lu nak tengok berok munafik ini tersungkur menyembah bumi, laksana katak katak di gilis lori. Buat malu orang melayu dgn kelakuan biadap berok merah ini. Lawan tetap lawan.

    ReplyDelete
  24. Setuju dgn anon 13:45, PH wajib tubuhkan pemuda tahan lasak secepat mungkin yg Ahli terdiri dari pelbagai kaum dgn syarat ahli2 mempunyai background seni pertahankan diri. Setiap minggu adakan latihan2 pertahanan diri untuk ahli2 ini bagi menghadapi puak2 beruk munafik baju merah. Biar buku bertemu ruas.A lu nak tengok berok munafik ini tersungkur menyembah bumi, laksana katak katak di gilis lori. Buat malu orang melayu dgn kelakuan biadap berok merah ini. Lawan tetap lawan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun cukup setuju PH tubuhkan
      PEMUDA TAHAN LASAK (PTL), dan gunakan baju hitam.
      Bagus kalau ia dipimpin oleh Khairuddin Abu Hassan.
      Jamal@Tongkol ingat dia sudah cukup samseng.
      Khairuddin juga akan tunjuk kesamsengnya nanti.
      Yang membuatkan si Jamal dan konco-konconya tercirit-birit.
      100 orang cukup tapi penuh ilmu mempertahankan diri.
      PTL pertahan bukan menyerang.
      GBM (Gerakan Baju Merah) kacau PTL libas.
      Ayuh! Jangan berlengah lagi, tubuhkan segera...

      Delete
    2. PH tubuhkan cepat PTL.
      Aku dah tak sabar nak join sama.
      Aku dah ada 'Black Belt' macam Azalina.

      Delete
  25. Ayuh anak muda pelbagai bangsa.....tubuhkan dgn segera, setiap negeri perlu ada satu pasukan....masakan tdk ada yg 'berhati kering' dlm PH.
    Tunjukkan pd masyarakat bahawa kita blh hidup aman damai, bertoleransi antara kaum. Jadikan aktibiti bulanan, berkumpul, berseminar,santai2, dan yg penting adakan program latihan seni tahan diri setiap perjumpaan.

    ReplyDelete
  26. Ayuh anak muda pelbagai bangsa.....tubuhkan dgn segera, setiap negeri perlu ada satu pasukan....masakan tdk ada yg 'berhati kering' dlm PH.
    Tunjukkan pd masyarakat bahawa kita blh hidup aman damai, bertoleransi antara kaum. Jadikan aktibiti bulanan, berkumpul, berseminar,santai2, dan yg penting adakan program latihan seni tahan diri setiap perjumpaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila PH tubuhkan Pemuda Tahan Lasak (PTL),
      mari kita tengok Ali Tinju dan konco-konconya berani ke buat Bontot@Dance di rumah Maria Chin. Pasti tak berani kerana, mereka tu mana ada teloq. Mereka samseng kerana dedak saja termasuklah Jamal@Tongkol dan geng...

      Delete
  27. Hahahaahaaaaa...
    Hahahaaaaaahaaaaaaa.....
    Hahahahaaaaaaahaaaaaaaa...

    ReplyDelete
  28. Hahahaahaaaaa...
    Hahahaaaaaahaaaaaaa.....
    Hahahahaaaaaaahaaaaaaaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tehlemonsuam.
      awak ni gila ke?

      Delete
  29. Jamal Pak Tungkul akan menganjurkan acara "Rempitan Merah ganyang DBKL" kat Tmn Danau Desa sikit masa lagi.
    Datang ramai2 nantikan pengumuman:
    T-shirt, air kotak teh bunga Yeo's, voucher petrol percuma.
    *tertakluk pada peruntukan dedak yg lumayan
    ** setelah ditolak kos pentadbiran pihak penganjur 95%

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini aku sokong Jamal@Tongkol buat.
      Kerana DBKL dan Adnan@Fraud kurabg ajar.
      Tapi jangan kacau BERSIH@5...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...