Monday 10 October 2016

KESIAN JAMAL BAJU MERAH....


Memang tak patut...sampai hati Noh Omar buat begini kepada Jamal Md Yunus.

Jika Nazri  Aziz cuba menjarakkan diri daripada Jamal dengan mengatakan tindakan Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar itu  bersama Gerakan Baju Merah tidak mewakili pendirian UMNO atau seperti Khairy Jamaluddin yang lebih tegas mahukan pihak polis mengambil tindakan terhadap anggota NGO itu yang terkait dengan aksi ganas, ia barangkali sesuatu yang biasa dan boleh diterima.

Tetapi, kenapa Noh Omar juga mahu menjarakkan dirinya daripada Jamal?
Bukanlah Jamal itu sahabat karibnya dan hubungan bagai "adik-abang"  antara kedua-dua mereka adalah sesuatu yang bukan rahsia dan sudah diketahui umum sejak dahulu lagi?

Tidak bolehkah Noh Omar selaku Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor dan memandangkan Jamal pula adalah salah seorang Ketua UMNO Bahagian di negeri itu, maka beliau menunjukkan lebih tanggungjawab dengan apa yang dilakukan Jamal bersama Gerakan Baju Merahnya?

Adakah hanya kerana Gerakan Baju Merah terkait dengan aksi ganas dan menjadi cemuhan masyarakat, lalu Noh Omar cuba lepas tangan?

Bagaimana agaknya jika dalam kes lain di mana Gerakan Baju Merah berbuat sesuatu yang menjadi pujian masyarakat, malah Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri turut memberi kata-kata sanjungan, adakah Noh Omar juga akan mengatakan ia tidak ada kena-mengena dengan UMNO Selangor yang diketuainya?
Lagi pun, bagaimana Noh Omar mahu menafikan Gerakan Baju Merah adalah semata-mata gerakan yang dilakukan oleh sebuah NGO yang berkecuali sedangkan jelas terpampang sebahagian pesertanya turut meletakkan logo UMNO pada pakaian mereka?

Apa pun kesian kepada Jamal...sudahlah tidak dipilih sebagai calon dalam pilihanraya kecil Sungai Besar beberapa bulan lalu yang memungkinkan beliau hari ini sudah bergelar Yang Berhormat, sekarang pula perjuangannya bersama NGO Gerakan Baju Merah seolah-olah langsung tidak dihargai.

Sabor jelah Jamal....(SH 10/10/2016).

84 comments:

  1. Tak kisah tak dapat sokongan dlm media, janji dedak juta juta masuk poket....ha ha ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak makan dedak lu punya pasal la pak tongkol tapi lu takda otak bleh pikiaq.Bukan senang nak dapat kebenaran perhimpunan aman tapi pada masa yang sama pak tongkol suka-suka kecoh sana Sini.Kalau kebebasan macam pak tongkol tapi x pakai akai takda guna jugak.

      Delete
    2. Anon 22.07,
      Kau jangan la bodoh macam jamal ikan busuk dan budak budak bodoh baju merah tu ...kau ingat penyamun macam najib ,rosmah nak bagi ke budak budak bodoh baju merah tu seorang sejuta...yang aku nampak dan tahu cuma nasi bungkus dengan duit ciput ade la beberapa puluh ringgit...tapi semua mereka ini termasuk la kepala dia orang iaitu jamal ikan busuk dia apa kisah bagi taik pun dia sapu janji bagi pasal dah lama sangat hidup harap orang kasi duit macam bagi sedekah.

      Ini la umno era najib ajar melayu jadi barua kemudian bagi habuan macam bagi anjing makan ...itu pun ramai orang umgok tak sedar termasuk la melayu fikiran kepudek....kamu masuk golongan ini ke anon 22.07...ha ha ha.

      Delete
    3. Anon 22.07 keturunan keluarga dajal turun menurun..tak boleh buat apa dah..bagi bangkai babi pun kau telan..

      Delete
    4. Anon 00.04 ice cream tongkol jamal

      Delete
    5. Lagi kerap jamal buat keje gila, lagi banyak duit umno habis dia tala. Jamal yg sememangnya bodoh belajar tak abis ni sebenarnya lebih bijak dari najib dan penasihatnya. JPM dapat peruntukan 20 billion..belanja pun ikut suka..haprak punya kerajaan.

      Delete
  2. Yg pakai baju merah...semua melayu. 90% naik motor. Moto pun kapchai. Perangai pun mcm org tak bertamadun.... Setahap itu je le kemampuan org yg menyokong umno!!

    Pemimpin kamu kaya raya. Kamu yg berbaju merah jd belaci. Diberi upah rm50 dan nasik bungkus. Hina betul kamu ni...!!

    Adakah umno merasakan dgn kebodohan pihak baju merah rakyat akan undi umno/bn dlm pru14 nanti...???

    Angkara kebebalan kamu menyokong manusia yg berperangai beruk ini le umno/bn dihumban dlm pru14 nanti!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada antara ahli baju merah ni pakai lambang UMNO tapi UMNO kata mereka tak terlibat. Di sini dah nampak ADA PERCANGGAHAN maklumat antara PENGAKUAN dari mulut dengan apa yang DILIHAT oleh mata. Apa cer...?

      Delete
    2. UMNO takut nak mengaku Gerakan Baju Merah tu mereka yang punya kerana PH nak tubuhkan Pemuda Tahan Lasak yang akan libas dan kuntau Jamal@Umno dan konco-konconya kalau mereka buat lagi macam di Teluk Intan tu. Kah... kah... kah...

      Delete
  3. Jamal ikan tongkol tu anak sedara noh omar.
    Jamal lah pelindung noh omar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamal Ikan merah

      Delete
    2. Jamal bin Jamban

      Delete
    3. Kini dah ada dua.
      Utusan jamban
      dan
      Jamal jamban.

      Delete
  4. Orang ini serupa Jamal pigi mampus lagi baik. Hidup kasi susah orang, gaduh sana gaduh sini apa macam punya orang?. Orang gila tidak siuman pun bukan ini macam. Saya ingat ini Jamal lagi gila woo. Kalau itu polis pun tarak buat apa, kasi biar orang gila serupa ini Jamal, polis tarak guna punya. Tapi hari ini itu Jamal sudah kena. Semua orang sudah tarak suka perangai gila dia. Manyak bodoh la ini Dato. Itu Sultan patut tarik Dato sama dia. Kasi malu dan jatuh anugerah Sultan saja. Waa..Dato pun ini macam punyak gila ka?. Wa minta tuhan cepat kasi mampus ini orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eloklah kau mengucap dulu..nanti kau mati tanah tak terima..di doa agar yg bercakap akan di terbalikkan apa yg kau cakap..amin..

      Delete
    2. Anon 0009 ni la contoh klasik penjilat najip

      Lepas bukak cerita Mahathir (point xlaku) bukak cerita ugutan Cina

      Lepas xlaku berselindung balik tirai agama. Semuanya nak dijual janji dedak dapat

      Delete
    3. 0009 kau ustaz ker jebon

      Delete
  5. ayaq kuning kalo masuk dlm ayaq merah maka hilang la kuningnya maka ini menunjukkan merah lagi unggul mengatasi segala warna ...tak gitu admin bro. tgk merah mmg gah2 pemainnya khusus buat Melayu yang cintakan hidup bersatu padu bagai aur dgn tebing dan saperti satu lidi dkumpulkan menjadi kuat umpama batang kayu .... tak gitu wahai pentaksub kuning dan kuning pun melambang raja. jadik tiada yg kurang antara dua2 nya. tapi sayangnya yang mata runcing sudah mendominasikannya yang asalnya pembuka jalan Melayu diruncingkan mata sehingga lebam terkandung dlm lipatan sejarah gilang germilang ceghitanya, Aduhai kunung yang selalu dipakai tok sami bagi sembahan tuhan segala mcm tuhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 22.26,
      Kau merapu apa ni,cerita la elok elok sikit macam mamat tak cukup tidur....kau tak malu ka menteri umgok pun tak mengaku baju merah tu buat kerja baik masing masing nampak baju merah macam kumpulan gila sasau nak jadi hero umno tapi perosak nama umgok dan bodoh bangang pula tu ...macam kau la anon 22.26

      Delete
    2. Anon 2226 tu dah tgh stim layan cekeroi la tu tadi dapat dedak

      Delete
    3. Geng baju merah tu suma kaki ayaq ketum..dengan jamal anjing kurap tokey dia..tengah nunggu pok jib huloq RM24juta masok akaun dia..kena la buat garang habis-habisan..macam orang tak tau cerita..pelacoq budak jamal neh!!

      Delete
    4. Sikit sikit bangsa.. Sikit sikit agama.. Korang ingat korang lahir melayu boleh jadi melayu tanpa mengamalkan berbudaya melayu.. Korang ingat korang Islam kalau lahir dari perut org islam tanpa hidup secara islam..

      Delete
    5. Kuning + merah = oren.. Bukan merah..
      Oren amanah.. Hehehe..

      Apa2 pun komen situasi semasa ikot warna adalah kurang cerdik.. Takda kena mengena dgn warna pun..

      Kalu najib buat salah kita kata salah la.. Kalu jamal buat salah pun tetap salah.. Hatta mahathir sekali pun kalau salah tetap salah..
      Kalu najib atau mahathir atau melayu lain buat salah.. Kesalahan itu adalah kesalahan sendiri.. Bukan salah bangsa yg melakukan kesalahan..

      Mcmtu juga dgn agama... Sbb agama adalah pedoman bagi org yg mengikutnya.. Kalu pengikut buat salah, kesalahan itu bukan dari agama tetapi dari org yg tidak ikut agama..
      Kecuali org2 yg berpakat dlm melakukan dosa beramai2 dlm satu kumpulan spt ilumunati (contoh).. Maka itu adalah kesalahan kumpulan...

      Dlm kes malaysia.. Parti bn byk lakukan kesalahan samada secara kumpulan atau individu.. Contoh kleptorasi.. Ini yg dikatakan bn adalah korup..
      Bn/umno tidak wakili bangsa dan agama.. Kesalahan mereka dtg dari mereka..
      Jadi berhentila dgn mengatakan umno dari islam dan melayu
      Umno tidak wakili melayu dan islam
      Umno hanya sebuah parti politik cari mkn..

      Delete
    6. setuju dgn ko anon 9.46

      Delete
    7. Anon 22:26..Kuning tu melambangkan warna taik...warna untuk shit fucker...merah pulak melambangkan biji kelentik...untuk cunt licker...tak faham2 lagi politik melayu

      Delete
    8. Anon 1746,

      Byk sgt tgk red tube ke?

      Delete
  6. Salah satu sifat munafik yg pernah saya katakan ada bersama sama pemimpin umno. Kini sudah jelas. Bila bermasaalah lari jauh jauh. Tak mengaku members pun. Ampun lah nak pilih lagi puak2 munafik ni memimpin kami.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Munafik kepala hotak kau..

      Delete
    2. Buat anon 0010

      Selaku penjilat tegar mat najip dan penerima biasiswa dedak, anda seharusnya mengeluarkan ulasan yg Panjang lebar. Isi tak perlu ada dan betul yg penting goreng perlu sampai pecah minyak dan garing.

      Sebab dedak bukannya free. Ulas setakat sebaris mcmni takut xboleh nak claim dedak nanti.

      Delete
    3. Munafiq depan rakyat kata patuh undang tapi belakang sepak terajang org.

      Depan rakyat kata jaga amanah, tapi di belakang dlm diam rembat duit rakyat.

      Suruh rakyat berhemah dlm belanja, tapi di belakang dia bermewah2 hingga melampau.

      Depan rakyat kata sedia berkorban utk rakyat, tapi di belakang korbankan rakyat utk kepentingan dirinya.

      Orang buat salah ditangkap tapi diri sendiri punya salah disorok dan lari dari hukuman.

      Inilah munafiq yg sebenar.

      Delete
  7. Anon 22:26

    Baru lepas makan taik ke bang??!

    Kah kah kah

    ReplyDelete
  8. Tak patut Noh Omar nk bt mcm tu.kita prlu brasa brbangga krna kita dpt perdana menteri kita yg bagus sentiasa mnjaga kita drpd perdana menteri lain.kita prlu sayang dkt perdana menteri kita walaupun dia dibuli isteri dia yg solehah.kita patut beruntung dpt perdana menteri kita ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 22.47,
      Depa tu menteri umgok bukan depa kira hang hidup susah ka senang ka...baju merah ka baju biru ka...siang depa macam biawak lidah cabang asyik tengok apa boleh mentekedarah bagi perut kenyang...

      Malam depa garu teloq.. dok adjust bagi bini muda bila tidoq bendekoq sampai nak runtuh katil...buka saja mata cari nasi kandaq balun sampai lincin periuk...tak ada duit cari taukey cina ...ini la hidup depa hari hari....kita dok bela depa macam bela biawak kuat nafsu sondol...elok la kita bagi depa lingkup masa PRU 14.

      Delete
    2. Umnopigs...

      Delete
    3. Baju merah ni takkan berani melanggar undang2 kalau tak ada sokongan kuat dari belakang. Tapi sebabkan hal ni dah jadi viral dan topik hebat dgn komen netizen yang bertubi2 macam hujan peluru, maka tindakan terpaksa diambil ke atas mereka utk mengelak dari kemarahan rakyat.

      Agaknya kalau netizen tak bising perkara ni akan didiamkan saja.

      Delete
  9. Hahaha
    Keris pahang

    ReplyDelete
  10. Sbnrnya tindakan pemimpin2 UMNO utk mengelakkan diri drp menyokong tindakan Baju Merah spt DSN, Khairy, Noh Omar sbnrnya adlh satu strategi shj utk mengabui mata pembangkang khususnya DAP dan BERSATU. Mereka pd hakikatnya tetap menyokong gerakan baju merah tersbut. Cara yg dilakukan oleh pemimpin UMNO sbnrnya adlh utk mengkucar-kacirkan pembangkang. So, pembangkang jgnlah seronok sgt ea....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 23.33,
      Semua orang tau ,pemimpin umgok tu semuanya sokong baju merah tapi depan cakap lain...pembangkang pun tak rasa nak keliru dengan perangai menteri umgok ini sebab depa ini species akal bodoh tapi nafsu kalah biawak makan bangkai.

      Cuma kita kena faham la dengan gelagat menteri bahalol ini depa pun nak juga coverage dari wartawan media bagi nampak macam baik dan elok ...malangnya bila buka mulut lidah bercabang lepas tu akai mengalahkan beruk makyeh....aku ingat sigagap kena tarik strok lagi baguih punya cerita pasai jujur dan hati mulia.

      Delete
    2. Sy anon 2333, hehehe...nak wat camne..depa ni ketara sgt belakon nya...kalah pelakon omputih oii...

      Delete
    3. Walaupun keruak si karabau dah tutup semua fb jamal pak tongkol tapi Jamal pak tongkol samseng jalanan dah jadi icon tv3 suku.

      Kipidap tv3 suku...

      Hujung tahun ni tv3 suku boleh bagi anugerah seri panggung kat jamal pak tongkol.

      Jamal dah jadi diva tv3 suku.

      Tv3 suku dgn jamal pak tongkol berpisah tiada.

      Delete
    4. Mereka tu ingat kita ni bodoh nak percaya dgn lakonan dia orang dalam berita tv tu agaknya. Walhal kita ni dah masak dengan sikap dia orang baling batu sorok tangan.

      Dah berpuluh tahun kita peratikan dia orang, taktik2 dia orang semua dalam poket je.

      Silap besar kalau ingat kita rakyat ni percaya dengan alasan2, pura2 dan lakonan korang.

      Delete
    5. 00.03 setuju dengan anda.

      Delete
  11. Ini punya wayang, kalah filem tamil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siap dgn parang terbang lagi..

      Delete
    2. Parang terbang apa ni Jamal@Sial?
      Dulu, 13 Mei 1969 lain.
      Kini, 2016 lain.
      Pergi mampuslah lu Jamal...

      Delete
  12. Ini blog tempat syaitan2 dan iblis2 bertenggek..maka silalah berpesta dengan kata2 maki hamun fitnah caci mencaci bohong dan semua kemungkaran..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 0016, ko nk kata sape yg setan? Ko ni mcm sepupu mat newcastle je..

      Delete
    2. Dia la setan iblis yg dtg btenggek tu

      Jap aku nk baca ayat kursi

      Delete
    3. Ko dah tau blog ni tempat setan, buat apa ko gatal masuk sini? Tuan blog ni ada jemput ko masuk sini ke??

      Delete
    4. Biar betul...first time aku dengar blog ni tempat setan..aku rasa anon 00:16 tu yg dirasuk setan...moh kita ramai ramai baca ayat kursi bersama Tajul,kasi itu setan penjilat dedak hangus terbakar...

      Delete
    5. kalau ayat kursi tak berjaya, baling jer kerusi kat die

      Delete
  13. Naju merah bukan umno? Mau klepet siapa? Ini selangor laa, bukan kota belud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang kota belud pun ndak bodoh begitu bah..

      Ini bodoh dari munyit belanda ni..

      Delete
    2. 00.21 dia org tipu diri sendiri daaaaa........

      Delete
    3. Tajul hang tahu tak semua admin blog dapat fulus, hang tgk omak kau tarak masyuk sbb khalid gagap kecundang. Selagi M'sia aman dan perniagaan berjalan saperti biasa, selagi tu la msg2 rebut2 nak fulus tak kira cara mana. Bagi saya siapa2 duduk atas sama saja kecuali asal pendatang tak boleh jadi pm dan tpm dan selagi aset berbilion sampai kiamat pun M'sia tak kan bangkrap cuma org saperti Anwar perlu dielakkan, buat saya Mahathir mmg bagus tapi faktor umur yg terbantut cuma mau naikkan boboi mmg saya amat tidak setuju sbb nampak amat ketara kronismnya.

      Delete
    4. Yg saya Tahu Dan ketara benar dpt dedak ialah admin2 mcm rocky bru dan unspinner serta tukang2 soraknya.

      Yg anti najip ni dapat dedak? Wow.. Ni bang budin kena jawab ni. Sebab kalau nak saman susah sikit dia pakai nama mat enon je.

      Delete
  14. ini kali jamal boleh join bersatu la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersetubuh bolehla kot dia

      Bersatu sorrylah

      Delete
  15. boleh percaya ke kata noh ni. malaun ni tak mewakili umno.

    10 tahun dulu bolehlah kencing orang dengan lakonan begini. pemimpin umno sekarang masih ketinggalan zaman. lakonan politik semacam ini dah tak boleh pakai lagi... rakyat tahu dan boleh menilai yang benar dan yang batil..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak boleh pakai, taktik lama tu bro.

      Delete
  16. Noh, Nazri dan KJ tu boleh dikatakan orang-orang kuat UMNO jua mempunyai hati rohani untuk menjarakkan diri daripada tindakan ala samseng daripada gerembolan baju merah c/o UMNO itu.

    Yang lain bila lagi nak buat kenyataan menjauhkan diri daripada orang-orang yang jelas telah melakukan jenayah?

    Kalau lah aku Presiden UMNO aku sendiri akan memohon maaf dari mangsa yang kena tendangan itu dengan menyakinkan beliau yang tindakan undang-undang yang setimpal akan diambil, serta memberi apa-apa pertolongan yang dia perlukan.

    Dengan hanya berdiam diri maka aku akan berasa bahawa aku ni, mahu tak mahu dari kaca mata rakyat, dah bersubahat dengan perlakuan jenayah itu.

    Tak susah. Kalau tak percaya sila tanya AG, kalau dia masih siuman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Appandi kandasamy akan dengan pantas kata tiada kes

      Delete
  17. KPN suruh siasat ugutan parang terbang Jamal? Aku tak pecaya taktik ni..mengakal je dari dulu. Sama je mcm zahid hamidi & KPN janji nak tukarkan ketua polis daerah 24 jam jika masih terdapat judi online dlm daerah mereka. Tu semua wayang..tutup 3,4 bulan lps tu bukak mcm biasa. Najib sendiri penah tipu nak kurangkan hutang 1mdb dari 42 billion ke 17 billion menjelang hujung tahun lps..apa jadi? Makin bertambah ke 50 billion. Bila berkata, dia berdusta..antara ciri2 munafik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taktik lapok ni dah dlm poket kita ler. Sorry tak jalan punya.

      Delete
  18. Malaysia diperintah oleh pasangan RM. Robert Mugabe & Rosmah Mansor

    ReplyDelete
  19. Semua sudah bersuara. Yang najib ngan zahid dok membisu kenapa ? Sudah tersepit ? Sudah jatuh cinta dengan pesakit otak Sg Besar ?? kah kah kah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pst!! Kalo nak tau diaorg tu le dalangnya...

      Delete
    2. Alaaa.....tak payah cakap.....dah lama tau dah.....tapi dia orang yang bangang ingat kita ni boleh diperbodohkan...

      Delete
  20. Sudah la Noh Omar... Janganlah nak tipu Rakyat. Kami dah lihat gambar, kamu bersama Jamal sedang berbincang dengan Najib.

    Irmohizan lagi satu... jangan nak kelentong la... Kalau Dr.M mahu meletakkan anak dia jadi PM, lebih baik dia tutup mulut, atau buat macam Pak Lah, bawa menantu masuk UMNO ketika menjadi PM.

    Rakyat dah tak percaya pada UMNO-Najib. Bungkus je lah.

    ReplyDelete
  21. Kenapa Zahid komidi tak bersuara. Sunyi senyap jer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Zahid kan Geng Tempe
      Mana buleh lawan Geng Merah TOTO Tumbuk Orang Terajang Orang

      Goblok Koyo Endok kata org Jowo Selangor.. kehkehkeh

      Delete
  22. Salam Sdra Shah

    Jamal sedih kerana dilayan seperti "ANJING KURAP" oleh PDRM yang membela Baju Kuning seperti "Dear Beloved". Itu katanya.

    Tapi Jamal tak komplen yang Noh Omar dan UMNO layan dia lebih dari "Anjing Kurap" tapi macam orang sakit kusta atau sopak satu masa dulu...Pengorbanan Jamal demi UMNO dan MO1 tak sia sia...pasti satu hari nanti dia jadi MB atau TPM dalam kabinet bayangan PM Najib.

    Teruskan perjuangan Jamal...banyak lagi rakan seperti Ali Tinju dan siKulup Rani...Sama sama kamu tonjolkan warna UMNO sebenar...

    Rakyat menyanjung tinggi jasa kamu...begitu tinggi menjulang...tiba tiba ... Praaakkk!!!!!kamu terhempas...Gemuruh Rakyat tepuk tangan!....Rasakan!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah jadi bagi orang yang otaknya terletak di kepala lutut! Dia tak sedar yang dia diperguna dan dia pulak perguna orang lain yang sama-sama tak sedar.....alamak cacamarba juak-juak baju merah ni!!!!

      Delete
  23. Bila laa UMNO ni nak LINGKUP!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak lama lagi. Insyaalah.

      Delete
    2. Ameen yarabbalamin. Moga semua korupsi, wang haram dan pembohongan dijatuhkan oleh Allah.

      Delete
  24. Cerita mudah sgt bang din. Hakikatnya Noh menang haritu pun undi tak banyak. Jamal mangkuk dah melampau dan rakyat dan meluat dengan perangai dia. Ini akan rosakkan peluang Noh. Lebih2 lagi bila hijrah ke bersatu pun dah ramai sangat. Noh nak hidup dengan cara apa baik pun. Survival politik dia lagi penting dari segalanya. Takyahlah cerita bab bantu rakyat. Takde langsung dalam kepala hotak dia. Jamal mangkuk dah jadi liability kat byk org. Jadinya ..tarik handbrake jelah. Jamal ni dengarnya bekas tokan. Tau2lah dia nak hidup ..

    ReplyDelete
  25. Aku rasa noh omar pun dah tak tahan dengan perangai gila jamal. Jamal punya angkara, umno selangor dapat bala. Yang masyuk jamal..yang kena cerca umno. Tapi arahan jadi gila tu mesti datang dari atasan umno juga. Kalau tak, takkan jamal begitu berani. Adakalanya bagus juga kita biarkan jamal rosakkan nama umno.

    ReplyDelete
  26. Alahai ini semua wayabg umno baling batu sembunyi tangan banyak tangan ghaib yg ada divelakabgnya yg kumpulan ini pula perangai dab tingjahlakubya nacam yahudi org yg tak beragama kapir kerana org nelayu beragama islam tak buat kerja macam ini hailah bangang sungguh org melayu nu DAP lagi baik ada maruah dan harga diri

    ReplyDelete
  27. Alahai ini semua wayabg umno baling batu sembunyi tangan banyak tangan ghaib yg ada divelakabgnya yg kumpulan ini pula perangai dab tingjahlakubya nacam yahudi org yg tak beragama kapir kerana org nelayu beragama islam tak buat kerja macam ini hailah bangang sungguh org melayu nu DAP lagi baik ada maruah dan harga diri

    ReplyDelete
  28. Ramai keturunan pengundi umno/bn rosak sebab dibesarkan dengan wang haram juga duit dari pemerasan rakyat.
    Penyokong mereka banyak di perumahan murah, flat2 bakti...ini semua ramai keturunan miskin tegar.
    Kesian...tiada kelas geng merah ni...upah rokok sebatang dua dan petrol RM10 pun boleh...tiada maruah...
    Cerita agama tp hakikatnya hancuss...anak2 yang akhlaknya teruk...dadah,rempit,masalah sosial,anak luar nikar,tiada pekerjaan tetap dan banyak lagi...ini semua melayu tersisih!

    ReplyDelete
  29. sama jer dua2. merah kena akai2 kan konon2 perjuangan kongsi lah...hakkk tuihhhh...
    bangang punya anak2 melayu ni . dapat 50 hinggit dah masyuk...adoiii..jamal dan ipin sudah2 lah wooooo....ni zaman bila de///

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...