Thursday 13 October 2016

KHABAR MENAKUTKAN KIAN HAMPIR JADI KENYATAAN


Jeng...jeng...jeng...

Pejabat Peguam Negara (OAG) Switzerland akhirnya memulakan prosiding jenayah terhadap Falcon Private Bank kerana gagal menghalang kesalahan berkaitan penyelewengan dana 1MDB.

OAG memaklumkan bahawa tindakan itu diambil berdasarkan maklumat yang didedahkan dalam siasatan 1MDB dan isu-isu yang dibangkitkan dalam keputusan yang diambil Finma ke atas Falcon.

Finma atau Pihak Berkuasa Penyeliaan Pasaran Kewangan Switzerland semalam mendedahkan sebanyak RM15,200 juta dana berkaitan 1MDB, termasuk RM2,600 juta yang dimasukkan ke akaun peribadi Najib Razak, telah disalurkan melalui Falcon.
Berikutan kesalahan itu, Finma mengarahkan Falcon menyerahkan sejumlah RM10.55 juta yang disifatkan sebagai keuntungan haram kepada agensi kawal selia itu yang peranan hampir sama seperti Bank Negara di negara kita.

Di Singapura, Falcon turut diarahkan tutup kerana  kesalahan berkaitan aktiviti penggubahan wang haram.

Apa yang harus dipuji ialah OAG yang begitu pantas dalam berindak. Hanya sehari selepas mengumumkan kemungkinan ke arah itu, OAG semalam memutuskan prosiding jenayah ke atas Falcon akan dimulakan.

Sebagaimana yang disebut sebelum ini, tentunya ini merupakan khabar menakutkan yang semakin hampir menjadi kenyataan, terutamanya tentang kebenaran berkaitan wang RM2,600 juta yang diterima oleh Najib.

Peguam Negara kita?

Hahaha...awal-awal sudah mengatakan  tiada kesalahan, sedangkan di negara-negara lain, ia seperti baru hendak dimulakan. (SH 13/10/2016).

61 comments:

  1. Pembohong...penipu... Penyamun...Perampas dan penakut adakah ada istilah lagi (Ada aku kisah?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa lu merapu ni.....Kalo lu duk sebut tu ini....maknanya memang lu kesah ler...!! Kahkahkah

      Delete
    2. Semua dijemput hadhir ke majlis solat hajat perdana mlm ini untuk mendoakan kesejahteraan dan keselamatan Amirulmukminin PM bijaN yg dipilih dlm PRU13 yg lalu.

      Menurut fatwa Tuan Punahsihat Lebai Musang Berjanggut, demi politik matang dan sejahtera adalah haram menentang dan cuba menjatuhkan amirulmukminin yg dipilih secara sah dlm PRU.

      Lawak lawak juga....kikikikik

      Delete
    3. Jika Hillary menang, nasib Najib akan lebih baik itk terus merompak dan jadi PM utk Malaysia selagi Demokrat berkuasa di US.

      Demokrat US adalah parti korup mcm UMNO jugak. Parti utk org kaya bangsawan Brahmin. Semua media popular dikuasai Demokrat. Republikan parti utk org kaya kelas menengah dan kelas paria.

      Delete
  2. hmm 1mdb spai ko rang kebuloq takpa bershit 5 kan ado jgn lupo sobolum 19/11 tompah baju 20 iggt tu yg patut ea free. ooo bangkali ada mee tiau & ayaq kosong kot. (pandai diyo rang meniaga)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang otak bangkai la siapa yang pujo Najib n Rosmah kadang kadang bukan bangkai lagi dah ...tak guno idop gi mampos lagi baguih.

      Delete
    2. Mat nakhoda kapal korek dah berbunyi pakai slang lain pulak. Bunyilah cam mana pun org tau jugak. Hehehe. Musang bulu ayam. Teringat aku citer Little red riding hood. Kahkahkah

      Delete
    3. Sikit hari nnt dia pakai slang klate, ganu, Penang

      Tak pun siap slang iban mcm lagu sehati sejiwa

      Delete
  3. Saya percaya bukti2nya akan didedahkan semasa perbicaraan falcon. Patut la pembesar2 umno senyap semacam. Saya dah tulis banyak kali, data electronic banking ada back up nya. Dan pasti orang2 falcon tak akan mau tumbang secara sendirian berhad. Ini belum lagi masuk bab de rothchild, goldman, dan rakan rakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah banyak kes macam ini, aku gerenti yang kena masuk dalam jel cuma kerani bank, junior executive bank atau dispatch boy dan balaci2nya. Ketua penyamun akan bebas walaupun ada berjuta2 bukti. Faham ajer lah, ketua penyamun dalam kes ini bukan orang bodoh. Sebelum dia buat, dia dah plan siapa kena masuk jel.
      Ini semua drama Melayu yang kesudahannya untuk menutup bangkai gajah dan memperbodohkan orang Melayu. Yang menang adalah ketua penyamun dan dia akan terus memperbodohkan Melayu yang dia tidak terlibat.

      Delete
  4. Jangan harapkan OAG saja.
    Kita rakyat Malaysia 30 juta harus
    sama-sama menumbangkan Najib dan BN/UMNO.
    Juga sertai BERSIH5 supaya PRU14 dapat berjalan
    dengan tidak ada flip flop dan penipuan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. otak orang yang berserabut memang suka cakap merapu tak guna otak..

      Delete
    2. Orang yang menyokong wang haram tu lah yang otaknya berserabut cakap merapu.

      Delete
  5. Saya pula percaya semua dalam rejim najib akan jadi paria yang muka tak malu( tapi mereka akan buat bodoh dan pura pura bangang dan tak tau apa) ...kalau semua didedahkan nanti dalam siasiatan dan perbicaraan nanti...Najib aka rosmah akan buat muka tin sardin dan pekak diri.

    Persoalannya terletak pada rakyat terutama orang melayu yang mengaku islam ....mungkin akan meminjam etika perangai yahudi laknat zaman nabi dengan pekak diri lalu menyokong saja mungkar penyelewengan yang pembesar sekarang buat...kalau dikebanyakan negara maju yang etika tinggi dan memiliki nilai islam tapi kafir dah lama rakyat keseluruhan negara melakukan desakan besar besaran agar pemimpin menyeleweng letak jawatan...saya rasa bukan saja negara maju malah semua negara dunia.

    Cuma diMalaysia walau pun negara ramai beragama islam tapi pemimpin melakukan pecah AMANAH dipandang biasa malah banyak yang masih boleh terima sebab islam yang kebanyakan orang orang ini pegang jenis cintakan dunia dan jaga perut sendiri ...bukan tak tahu tapi dah memang macam tu .

    ReplyDelete
    Replies
    1. jenis manusia yang boleh bagi bukti tapi hanya dengar fakta palsu orang lain..macam lembu dicucuk hidung..ikut tanpa fikir yang betul..

      Delete
    2. Yelah macam kau anon 14.16 lembu cucuk hidung....chief penyamun kata tak samun duit, ko percaya....tapi tengok2 duit lesap dalam simpanan.....lepas tu tiba2 terdengar berita ada orang terima duit berbilion dalam akaun.
      Inilah cerita kartun Walt Disney.

      Delete
  6. Sia2 kita jadi Muslim kalau setakat luaran. Tengok negara Swiss. Mereka x ada slogan Islam Hadhari, Wassatiyah n whatever one called it tapi pantas buat kerja.
    Terkenang pula indahnya negara Swiss ini. Menuntut bidang hospitaliti d awal tahun 80an.

    ReplyDelete
  7. Setuju dgn Mali Muyung. Utk memperkasakan negara ke arah kebaikan bknlah dengan menamakan negara Islam Hadhari, Islam Wasatiyah dsb. Seharusnya parti UMNO hendaklah ditukar konsep kpd UMNO Hadhari. Dgn adanya UMNO Hadhari, parti BERSATU akan turut menjd BERSATU Hadhari. Ianya akan menaikkan UMNO itu sendiri. Secara tidak langsung, parti BERSATU akan bertukar menjd UMNO BERSATU (UB) bg mengukuhkan lg Maharaja Negara, Dato Najib dan juga Permaisuri Rakyat, Datin Rosmah.

    Nukilan Ikhlas Alumni Universiti Kota Baru, Ulu Kelang (UK) @ Newcastle University of UK

    ReplyDelete
    Replies
    1. akal lapuk berkarat tak boleh pakai..

      Delete
    2. Kellie's Castle dah berbunyi dengan hujah2 yang meloyakan. Huuuwekkkkk!

      Mr Tajul dan Tatang ka mana?? Kasi ajar mat temberang ni.

      Delete
    3. Graduan Kellie's Castle nape ko tak keluar hujah lagi pasal azan tak boleh dilaungkan di Penang??

      Dah terbukti bohong kan kan??

      Delete
    4. Bro, New Castle University di UK cuma gred C, university untuk orang Bangla, Paki, Nigeria dan India, kalau student Malaysia pakai SPM atau A-Level cukup2 makan mana ada layak untuk masuk University Gred A atau top 10 seperti Cambridge, Oxford, Imperial College, Bath atau Leed.. New Castle University berada diranking 30 di UK, memang sesuai untuk student Malaysia yang bengap yang juga pergi ke UK pakai cable..

      Delete
    5. En Tajol, cepatlah muncul utk menampor bdk kellie's castle ni..jom tampor dia beramai-ramai smpai keluor dedaq dlm prut..

      Delete
    6. Bro 1620. Minta maaf lambat reply sebab cuci mulut tidak bethenti. Saya termuntah banyak kali sebab terbaca komen bangkai Dubok ni. Bro saya pun tidak pandai komen lagi sebab kelihatan Dubok ni betul tidak faham bahasa manusia. Saya pula tidak tau bahasa binatang.Dubok ni masuk salah blog. Ni lah susah. Biarkan lah. Lama lama dia mampus sendiri tu, percayalah.

      Delete
    7. Betul tu bro !!!

      Delete
    8. Otaknya kalau samak dgn air zamzam pun belum tentu hilang bengapnya tu

      Bukan salah maknya yg mengandung

      Tapi salah dia sendiri yg ngikut ajaran sesat ayah jip (ingat ayah pin je yg ada?)

      Kebodohan yg irreversible. Xada ubat.

      Delete
  8. Jilake negara kapir harbi, kerana perasaan hasad dengki kepada syarikat pelaburan 1mdb yang sangat menguntungkan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yang fail matematik dan bodoh tak reti mengira memang akan kata "menguntungkan".

      Orang yang cemerlang matematik dan ekonomi akan tau yang sebenar.

      Sebab dah untung sangatlah tu maka hutang negara makin naik. Patutnya dgn adanya GST hutang lebih susut dari zaman yang tak kutip GST tapi kenapa makin naik menggunung?

      Baik engko pergi belajar tolak campur dan hafalkan sifir dulu sebelum cakap.

      Bodoh tak ada common sense.

      Delete
    2. Bro 1634 jangan peduli Dubok dari Serengeti tu. Dia bukan berhujah dengan otak dia cuma mau sakitkan hati kita di blog bro Din. University kunon.
      Dari zoo saya percaya lah sebab makan dedak.

      Delete
    3. Dubok Serengeti pun lg pandai dari dia

      Delete
  9. Alamak OAG nak tangkap Falcon? Aisey habis la kali ni Najib. Confirnm BN tumbang lepas ni. Oops! Jangan terpancut pra matang, Budin. Bila OAG nak tangkap Najib ni? Kenapa OAG tak sebut nama Najib pun?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khalid samad (menyamar)
      Kamu faham ka cerita budin diatas tu,OAG Swiss dakwa bank yg terlibat simpan wang seleweng najib tu kerana bank tersebut dlm sistem kewangan negara dia dan buat jenayah kewangan jadi dalam perbicaraan sudah tentu nama 1MDB, MO1 penyagak malaysia dan rakan rakan penyamun akan disebut termasuk a/c MO1 iaitu najib org yg kau puja dan beriman...itu pun bahalol ka nama saja manusia otak letak kat pungkok.

      Delete
    2. 16.23, tak payahla susah2 nak bagi dia paham, bukan dia reti bahasa pon. Nak bagi dia paham kena pakai bahasa hutan.

      Delete
    3. Mangkok ni nak bagi faham senang je,bagi penampaq pi mai pi mai pat lima kali baru hilang bengong dia..kecik2 tak nak mampus dah besaq bodo memânjang....

      Delete
    4. Mulai hari ini jangan balas komen Dubok ni. Kalau mau balas komen cuma maki hamun saja. Sebab dia sengaja mengacau di blog ini. Kalau kita semua tidak peduli dia akan senyap juga secara sendiri.

      Delete
    5. Khalid ni wajib dimaki

      Tak sebermena dia mencarut. Ingat kelakar sangat la tu.

      Delete
  10. Yg pasti 1mdb memang masalah walau kat malaysia takda tangkapan.. Buktinya.. Doj dan finma..

    Yg hampir pasti duit dlm akaun najib dtg dari bank swiss.. Bukan dari arab..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaaa....fikir logik ajelah....kenapa dalam banyak2 syarikat dalam dunia ni....1MDB yang dipilih untuk disiasat....???
      Dah tu bukan satu negara yang pilih 1MDB untuk disiasat tapi beberapa negara yang berlainan.

      Apasal dia orang pilih syarikat dari Malaysia......padahal banyak syarikat lain di seluruh dunia yang beroperasi macam 1MDB. Kenapa...???
      Sebab dengki dengan Malaysia???

      Apalah sontot dan ceteknya otak tak boleh guna logik akal utk berfikir.
      Fikir pakai bontot ke??



      Delete
    2. Fuhhh... Hebat logic aqal hg! Graduan Gordon university ke? Haha...

      Delete
    3. 19.42, tapi tak boleh lawan hebat lagi University of Dedak dan University of Penyamun kau.

      Delete
    4. Bro 2127 bala saja begini.
      DUBOK MULA MENYAYI, LEPAS MENYAYI DAPAT MAKAN BANGKAI.

      Delete
    5. "padahal banyak syarikat lain di seluruh dunia yang beroperasi macam 1MDB"

      Tolong senaraikan. Jangan merapu mcm org gila babi

      Delete
    6. Mr Tajul,
      Tu komen aku le. Kawan sekapal ko ni. Maksud aku dalam banyak2 syarikat yang operasinya macam 1MDB tapi Swiss pilih nak siasat banking matters related to 1MDB?? Kenapa??

      Itu tandanya ada yg tak kena bro. Kalau elok, tak ada apa2 yg meragukan, tak ada apa2 yang tak kena, tentu pihak Swiss tak buka apa2 siasatan, betul tak??

      Maksud aku tu kenapa urusan banking dari company lain di dunia ni org tak siasat? Kenapa mesti banking procedure related to 1MDB yg kena?? Jawabnya of course sebab ada yg tak betul dan disyaki ada penyelewengan kan??

      Encik Rakyat Diperbodoh tu pun dah salah sangka dgn aku.

      Jangan hentam member sekapal bro. Patutnya kita bersatu bro.

      Delete
  11. Rakyat Diperbodoh13 October 2016 at 19:54

    Anon 16:45;
    Usahlah bazir2kan effort, utk yg memang dah terang-benderang, tp ngkau cuba samar2kan. Yg samar2, ngkau tonjol2kan agar jadik punca utk berbalah2. Yg gelap-gelita, ngkau sengaja nampakkan ia seakan cerah terang...
    Renung2kan yg di bawah utk peringatan bersama:

    Dan mereka (yang munafik itu) bersumpah dengan nama Allah bahawa sesungguhnya mereka dari golongan kamu, padahal mereka bukanlah dari golongan kamu, tetapi mereka ialah suatu kaum yang pengecut."

    Surah At-Taubah: Ayat 56

    Orang-orang munafik itu takut kalau diturunkan satu surah Al-Quran yang menerangkan kepada mereka (dan kepada ramai) akan apa yang ada dalam hati mereka (dari kekufuran). Katakanlah (wahai Muhammad): "Ejek-ejeklah (seberapa yang kamu suka), sesungguhnya Allah akan mendedahkan apa yang kamu takut (terdedah untuk pengetahuan ramai)"

    Dan jika engkau bertanya kepada mereka (tentang ejek-ejekan itu) tentulah mereka akan menjawab: "Sesungguhnya kami hanyalah berbual dan bermain-main". Katakanlah: "Patutkah nama Allah dan ayat-ayatNya serta RasulNya kamu memperolok-olok dan mengejeknya?"

    Surah At-Taubah: Ayat 64-65

    (Orang-orang manufik itu) sama sahaja engkau meminta ampun untuk mereka atau engkau tidak meminta ampun bagi mereka. Jika engkau (wahai Muhammad) meminta ampun bagi mereka tujuh puluh kali (sekalipun) maka Allah tidak sekali-kali mengampunkan mereka; yang demikian itu, kerana mereka telah kufur kepada Allah dan RasulNya; dan Allah tidak akan memberi hidayah petunjuk kepada kaum yang fasik.

    Surah At-Taubah: Ayat 80

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yang munafiq ialah orang yang lari dari persoalan, tak mahu dibicarakan secara terang dan telus. Tak pula beri jawapan yg pasti, hanya berdolak dalik saja. Takut berdepan dengan persoalan. Takut pada bayang2 dosa sendiri.

      Berpura-pura baik di depan tapi menikam di belakang, bila salah takut mengaku salah, malah menyalahkan orang lain.

      Soalan kenapa pihak Swiss sibuk siasat 1MDB satu badan yang manah, bersih lagi suci.....masih tak terjawab.

      Delete
    2. Orang yang munafiq ialah orang yang lari dari persoalan, tak mahu dibicarakan secara terang dan telus. Tak pula beri jawapan yg pasti, hanya berdolak dalik saja. Takut berdepan dengan persoalan. Takut pada bayang2 dosa sendiri.

      Berpura-pura baik di depan tapi menikam di belakang, bila salah takut mengaku salah, malah menyalahkan orang lain.

      Soalan kenapa pihak Swiss sibuk siasat 1MDB satu badan yang AMANAH, bersih lagi suci.....masih tak terjawab.

      Delete
    3. Rakyat Diperbodoh13 October 2016 at 21:45

      Khas utk "Encik Dalil Carik Sendiri"...

      Rujuk Surah At-Taubah Ayat-56 tuh...

      Siapa kata, janji org tuh ada bin, ada binti; hatta mulutnya nyebut nama Allah sekali pun; maka kita wajib taat akur redha di bwh kepimpinannya atas justifikasi sesama Islam, wpun terang2 akan kemungkarannya dan kezalimannya...

      Dalam Islam, yg haq tetap haq. Yg bathil tetap bathil. Komponennya, bkn hanya "amar ma'ruf"; tp pemberat yg sama juga utk "nahi munkar"...

      Delete
    4. Rakyat Diperbodoh13 October 2016 at 21:53

      Dah money laudering tuh berlaku dlm negara mereka; mereka siasat lah... Amaunnya hyper bombastik pulak tuh...

      Itu sebab Kenya x de dlm picture...

      Skop di Msia - ikan bilis x lepas net. Paus biru dibiarkan jer...

      Delete
    5. Rakyat Diperbodoh13 October 2016 at 21:59

      "Orang yang munafiq ialah orang yang lari dari persoalan, tak mahu dibicarakan secara terang dan telus. Tak pula beri jawapan yg pasti, hanya berdolak dalik saja. Takut berdepan dengan persoalan. Takut pada bayang2 dosa sendiri.

      Berpura-pura baik di depan tapi menikam di belakang, bila salah takut mengaku salah, malah menyalahkan orang lain."

      p/s: Tgh ajukan statement nih pd MO1 ker...???

      Delete
    6. Rakyat Diperbodoh13 October 2016 at 22:01

      Nothing 2 hide...?????

      Delete
    7. Rakyat Diperbodoh13 October 2016 at 22:12

      Sebelum tuh, utk Anon 16:45 + 21:35....

      Ngkau tahu x "money trail" tuh apa...? Idak, masuk kelas tuition dulu, pas tuh baru soal...

      Delete
    8. Rakyat Diperbodoh13 October 2016 at 22:39

      Sesilap... maksud "money laundering" pun dia x tawu aper kejadahnya menatang tuh...

      Delete
    9. Encik Rakyat Diperbodohkan.....
      Bangang la ko ni....yg aku maksudkan tu penyamun negara pahammmm....!! Aku guna bahasa sindir dlm komen aku pun ko tak boleh tangkap ke??? Ko ingat aku sokong Penyamun & Co ke????

      Apasal ko salah sangka sampai ko melenting tak tentu pasal dgn komen aku. Maksud munafiq yg lari dari persoalan tu kan kepala penyamun???
      Penah ke ko tengok dia jawab dgn terang dan telus bila org tanya pasal 1MDB??

      Ko pegi tembak org yg sewaktu dgn penyamun le......yg ko tembak org sama sekapal dgn ko buat apa??

      Yg aku kata banyak2 company dlm dunia tp Swiss pilih 1mdb ialah sebab dah memang 1mdb ni ada yg tak betul, da yg tak kena. Kalau lurus, elok, tak menipu....org takkan susah2 nak siasat itu ini...paham???

      Letih aku dgn org yg tak paham bahasa sindiran ni. Lantak ko lah.

      Delete
    10. Rakyat Diperbodoh14 October 2016 at 09:55

      Sori bro...

      Tuh yg aku konpius. Bunyik bahasa yg awal2 mcm pro... yg pengakhirannya, dah mcm kontra plak... rupa2nya 'bahasa sarkastik'...

      Delete
    11. Tak pe bro. Aku pun mintak maaf jugak.....sebab bagi org konpius....apa yg penting kita sekapal sama2 berjuang untuk kebenaran....

      Delete
  12. Biar apa pun
    Laknatlah bn umno
    Hancur lenyaplah umno
    Bersepai dan bencanalah ros jib

    Keris pahang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat Diperbodoh13 October 2016 at 22:14

      Setuju Keris Pahang...!

      Dimomokkan dgn suatu khurafat - hanya & hanya UMNO shj yg boleh membela Islam & Melayunya...

      Delete
    2. erm, sahabat - hanya UMNO sahaja boleh membela Islam dan bangsa Melayu bukan bersifat khurafat - ia adalah bersandar pada ASBAB.

      UMNO - rohnya Islam dan jasadnya Bangsa.

      PAS - rohnya Islam dan jasadnya Bangsa.

      PKR - rohnya tiada dan jasadnya Mati.

      PAN - rohnya Islam dan jasadnya Mati.

      PPBM - rohnya Islam dan jasadnya Bangsa.

      yang membezakan UMNO diantara yang lain - UMNO diberi bai'ah sebagai pemegang kuasa pemutus di dalam tahalluf siasyi yg diberi nama Barisan Nasional.

      erm, padaku hanya PAS atau PPBM wajib diberi bai'ah sekiranya benar lahir sebuah tahalluf siasyi sesama mereka.

      Pakatan Harapan bukan sebuah tahalluf yg mengikut kepada tuntutan syariat. Ia ibarat tubuh yang cacat - punyai 3 kepala.

      Maka sekiranya kamu benar-benar berpegang kepada ilmu,akal dan iman, tahulah akan kamu kepada siapa bai'ah yg lebih berhak untuk kamu berikan.

      Tiada guna kamu berpegang kepada "kezaliman" UMNO sebagai asbab utama untuk memeranginya.

      sedangkan kamu berbuat kezaliman yang jauh lebih besar dan berat dengan mengikut kepada politikus berhati Serigala yg berdusta "kami bertahaluf, tetapi tiada kuasa pemutus diantara kami"

      Berilmu belum tentu Beramal
      Beriman belum tentu Bersyariat
      Berakal belum tentu Berakhlak

      Maha Suci Allahswt , adakah aku mendatangkan fitnah kepada kalian ?

      Delete
    3. Asal bkn parti jual bangsa Umno dan parti penunggang agama Pas. Khurafat meletakkan nasib bangsa dan agama pd mana2 manusia atau parti2 politik. Allah saja tpt bergantung, maha mengetahui.

      Delete
  13. sampai harini takde sorang pun yang boleh bagi bukti kukuh yang duit usd681 billion yg masuk dalam akaun najib tu datang daripada penderma arab.

    kalau setakat surat rasmi aje, boleh flush masuk jamban surat tu...

    org UMNO ni ingat kalau pemimpin dapat duit berbillion, rakyat takde hak nak persoalkan dari mana datangnya?

    org UMNO ingat undang2 pencegahan rasuah takleh diaplikasikan dalam kepimpinan UMNO, hanya boleh diaplikasikan kat orang lain?

    kalau gitulah caranya, itulah salah satu tanda2 sebuah kerajaan yang zalim.

    ReplyDelete
  14. sepandai2 tupai melompat akhirnya sekali sekala jatuh ke tanah juga... ingat tu.
    sepandai2 ketua penyamun merompak akhirnya tertangkap juga.. kalau tak boleh tangkap digarikan makanya ditangkap dengan m16 atau ak17 tembak biar bekecai bagi makan anjing liar.
    bukan ketuanya saja bahkan tali barutnya yg membuat onar kpd negara dan rakyat.
    pokoknya kita... ya kita yg memberi undi ...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...