Tuesday 5 September 2017

NAJIB AKAN 'PANAS' DI AMERIKA?


Ini adalah antara beberapa reaksi awal yang "menyambut" lawatan Najib Razak ke Amerika Syarikat bertemu Donald Trump pada 10 hingga 12 September depan.

Menjelang hari-hari mendatang, reaksinya pasti lebih "panas" dan "membahang" lagi dengan pelbagai laporan serta analisa oleh pelbagai media yang pasti sukar ditolak tentang fakta dan kebenarannya.
Bagaimana agaknya perasan Najib mahu ke Amerika kali ini?

Selesa dan tenangkah jiwanya?

Mampukah beliau berdepan dan menghadapi semua situasi itu?

Atau mungkinkah dalam kunjungan kali ini, Najib dan Trump sama-sama setuju ia tidak perlu disusuli dengan sebarang media dengan wartawan Amerika?
Apakah nanti hanya Menteri Luar Negeri, Anifah Aman atau Duta Malaysia ke Amerika, Zulhasnan Rafique saja yang akan muncul berdepan dengan media dan memperincikan sebarang perkembangan mengenai lawatan Najib itu?  (ShahbudinHusin 05/09/2017)

248 comments:

  1. semakin keliru ahjibgor semakin runsing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dikejar bayang2 sendiri.....

      Delete
    2. Pasal Trump tahu yang Najib ni terhegeh hegeh, nak larikan fokus kat dia kejap, dijemputnya Najib jadi "punch bag" media Amerika. Najib pun macam bodoh biasa je la.. kah kah kah.

      Delete
    3. HE...HE...HE...
      BUDIN DAN MACAI FUKATAN HAPRAK BELAAN ANJING KURAP DAPIGS...JEALOUS LER TU...
      KIKI....KIKI...KIKI...

      Delete
    4. Ai babi 2321 panas. Janganlah marah nanti kena jual oleh MCA yang pelihara kamu.

      Delete
    5. Diyo poyi golf samo2 la Budin2, kobau lum tabek layi, ha'nghe dah tinggi, apo ko mimpi layi. Apo kono ko jang.

      Delete
    6. Ai babi 0011 panas. Janganlah meroyan nanti kena jual oleh DAP dan Ketua To' Kong Dapgs yang pelihara kamu.

      Delete
    7. The beauty of American Press.
      Headlines saja sdah cukup panas.
      Pres. US sndiri x boleh arah apa surat kabar nak tulis.
      Total freedom of speech.
      Selamat dtg ke US.

      Delete
    8. Macam mana pedas dan berasap pon headline news press US..........tapi bagi orang yg muka tebal benda ni tak jadi kudis pon.

      Delete
  2. mallot penjilat tegar aljuburi
    hehe mamaq keralaharamjadah
    dan sundal belaannya pasti kalah lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai caiiii! relak cai. x ada apa yg perlu dirisaukan. tuan anda telah melantik seseorg utk menabur dedak pagi, petang dan malam. dan biskut anjing import dari china utk minum petang dan supper. anda x akan kelaparan!

      Delete
    2. Yang haramjadah Dan bangsat tahap keparat adalah Najib , umno zaman sekarang Dan BN , sampai sekarang tak boleh jawab sapu wang RM 2.6 BILLION 1MDB yang ditanggung rakyat yang dia cakap asyik menipu kata arab gila derma, jadi sah la yg masih sokong najib dan BN ada lah paria bangang tahap otak najis.

      Delete
    3. Yang haramjadah Dan bangsat tahap keparat adalah MADEY MAMAK KERALA KUTTY , cap Munge zaman sekarang Dan FUKATAN HAPRAK, sampai sekarang tak boleh jawab wang lesap Berbilion dalam FOREX yang ditanggung rakyat sampai ke hari ini, jadi sah la yg masih sokong MADEY dan FUKATAN HAPRAK ada lah paria bangang tahap otak najis BABI.

      Delete
    4. Teman pernah terbaca kalo tak silap dalam komen di Youtube......ada orang sebut....
      1MDB.....1 Malaysia Dalam Bahaya.

      Meman tepat sekali..!!

      Delete
  3. hmmm! look what cat drags in!

    ReplyDelete
  4. what! billion dollar scandal? only 2.6billion malaysian ringgit. can you get your fact right at least!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1MDB gali lubang yg asal je dah RM42b

      Delete
    2. gali lubang untuk kambus MADEY...kah...kah...kah...

      Delete
    3. Ai 23:28 anak babi kacukan jenis J babi hutan dan jenis jho babi kampung peliharaan MCA marah nampaknya. Relak lah anak khinzir nanti kena pangang.

      Delete
    4. Ai 00:14 anak babi kacukan jenis L babi hutan dan jenis babi kampung peliharaan Dapigs meroyan nampaknya. Relak lah anak khinzir nanti kena pangang dan boleh buat sup untuk hidangan semua macai Fukatan Haprak kat Blog ni.....

      Delete
    5. Bro Tatang Ka.....sudahkah Mr Jebon jawab soalan mike apa bezanya antara Aabar BVI dan Aabar PJS...??

      Delete
  5. LAWATAN PM KE US: LIM KIT SIANG DALAM KETAKUTAN DAN “KEMALUAN”
    1. Desakan Supremo DAP, Lim Kit Siang, supaya kabinet membantah kunjungan Perdana Menteri Mohd Najib Tun Razak ke Amerika Syarikat (US) sangat melucukan dan tidak mencerminkan pemikiran seorang ahli politik veteran.

    2. Dalam surat terbuka hari ini Lim kit Siang menulis, “I am issuing this open letter to all you cabinet ministers to urge the cabinet to take a patriotic stand at your meeting this Wednesday, the eve of our 60th National Day, to veto Prime Minister Najib Abdul Razak from visiting the White House to meet US President Trump on Sept 12, since the US government has virtually branded the Malaysian Prime Minister a kleptocrat by being “MO1.”

    3. Surat terbuka Kit Siang bukanlah berkenaan maruah negara seperti dakwaan beliau. Ia hanya manifestasi ketakutan DAP, Tun Mahathir dan konco-konconya untuk menjelaskan pembohongan mereka kepada rakyat.

    4. Suatu ketika mereka mendakwa Najib Razak akan ditangkap sekiranya menjejaki kaki ke Amerika Syarikat. Malangnya bulan ini Najib Razak bukan sahaja tidak ditangkap apabila menjejaki kaki ke Amerika Syarikar seperti dakwaan mereka, malah dijemput dengan “permaidani merah” oleh Kerajaan Amerika Syarikat.

    5. Ketakutan dan “kemaluan” mereka jelas sekali apabila Lim Kit Siang sibuk mahu menghalang lawatan Najib Razak ke Amerika Syarikat; Nurul Izzah dan Washington Post sibuk mendesak Pentadbiran Trump membatalkan jemputan ke atasa Najib Razak.

    6. Washington Post dan Nurul Izzah mempertikaikan jemputan ke atas Najib Razak sebagai satu “kesilapan” pentadbiran Trump mengiktiraf kleptokrasi dan rasuah.

    7. Lim Kit Siang, Mahathir, Nurul Izzah dan sesiapa sahaja dalam Pakatan Harapan perlu mencari persetujuan terlebih dahulu mana isu sebenarnya.

    8. Apakah lawatan Najib Razak ini menjatuhkan maruah Malaysia seperti dakwaan Kit Siang; atau maruah Amerika Syarikat seperti dakwaan Nurul Izzah dan pemakan dedak mereka di Washington Post?

    9. Realitinya, lawatan kerja Perdana Menteri Malaysia ke Amerika Syarikat atas jemputan Presiden Trump adalah hubungan diplomatik antara negara yang tiada kena mengena dengan saman Jabatan Keadilan US (Department Of Justice – DOJ) ke atas beberapa harta benda milik Jho Low dan Riza Aziz.

    10. Bukan sahaja kesalahan tersebut belum dibuktikan di Mahkamah, malah Najib Razak bukan pihak yang dinamakan sebagai pihak yang dituduh dalam agenda DOJ tersebut.

    11. Sudah tentu lawatan ini membuktikan kerajaan Amerika Syarikat sendiri tidak mengambil kira peranan DOJ yang sudah acap kali dikritik di negara tersebut kerana lebih kepada bermain politik daripada memastikan keadilan dilaksanakan.

    12. Apa yang Kit Siang dan konco-konconya tidak faham ialah hubungan antara dua negara tidak boleh dan tidak akan ditentukan oleh permainan politik murahan ahli politik pembangkang di negara ini dan media massa di Washington

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh heh heh gebang budak felda boleh la

      Delete
    2. Hahaha...mak cik felda pun dah tak percaya dohhhh

      Delete
    3. KAN AKU DAH KATA....
      SI BUDIN DAN MACAI FUKATAN HAPRAK ANJING KURAP BELAAN KETUA TO' KONG DAPIGS JEALOUS....KAH...KAH...KAH...

      Delete
    4. Cerita yg laku pada orang bukit jerrr.....

      Delete
  6. Ala.. mrs J kata semua tu fitnah je tuh..nnt mo1 tunjuk laporan pac kat trump setel ler..trump mesti percaya laporan tu pasal pembangkang pun terlibat sama..tak gitu mrs J..kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. ULASAN MACAI FUKATAN HAPRAK YANG BENGAP....

      Delete
    2. Adakah gaya ulasan 23:32 memperlihatkan "kecerdikan"?

      Delete
  7. 12 SEPTEMBER MAKIN DEKAT, KIT SIANG BERTAMBAH MEROYAN
    APA besarnya perjumpaan Datuk Seri Najib dengan Presiden Amerika Syarikat Donald Trump 12 September akan datang ni? Takdelah besar mana pun, SEKADAR SEORANG PEMIMPIN NEGARA KUASA BESAR DUNIA MAHU BERJUMPA DENGAN PEMIMPIN DARI MALAYSIA SAHAJA.

    Untuk seorang Presiden negara kuasa besar dunia mahu berjumpa dengan Perdana Menteri Malaysia, penting sangat ke tu? Tak penting. Tapi kalau Presiden negara kuasa besar dunia seperti Amerika nak berjumpa dengan Ketua Menteri Pulau Pinang, masa itu baru jadi penting.

    Ini hanya nak jumpa Perdana Menteri Malaysia, apa ada? Itu yang pelik kenapa Kit Siang bersungguh mahu perjumpaan itu dibatalkan, benda tak penting kot, apa yang dia panas sangat?

    22 tahun Mahathir jadi PM hanya sekali dia berjumpa Presiden Amerika itupun kena bayar pulak sebab Presiden Amerika ini tidak pentinglah. Mahathir sampai kena bayar berjuta-juta dollar untuk berjumpa dan bergambar bersama Bush dulu tu, hanya nak bagi sedekah saja niatnya, bukan ‘hadap’ sangat nak jumpa pun.

    Maka itu bagi kami penyokong BN, kepentingan perjumpaan ini tidak lain hanyalah untuk membuktikan bahawa semua dakwaan Mahathir kononnya Najib menjadi sasaran penyiasatan dan pendakwaan di Amerika Syarikat, adalah tidak benar. Mana logik Jabatan Negara nak dakwa tapi Presidennya nak berjumpa mesra kan?

    Tak hairanlah setelah 2 tahun dan dua saman oleh DoJ, masih tidak ada pendakwaan dikenakan ke atas mana-mana pihak yang dinamakan dalam saman tersebut. Najib tidak dinamakan dalam mana-mana saman, baik yang pertama, apatah lagi yang kedua.

    Seterusnya, membuktikan bahawa Mahathir dan Kit Siang adalah 2 penipu besar dalam sejarah negara di belakang Anwar. Anwar tak perlu diperkenalkan lagi, memang dah puas tipu rakyat banyak dah, dari dakwaan kerajaan tumbang 16 September sehingga 40,000 bangla mengundi dalam PRU13, apa yang Anwar tak kencing kat rakyat?

    Bagi kami, apa di bold bold kan itu saja yang penting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar betul cai...sapa yang kata tanah freehold jadi leasehold ..sapa yg kata walau apa pun harga pasaran minyak dunia, kita akan pastikan harga minyak dimalaysia turun..siapa yang paling banyak bagi alasan duit takde dalam akaun..tetiba ada duit 2.6b..dah banyak contoh bos bn ko tu kaki penipu...pandai ko kata tun m tu nyanyuk..padahal benda mcmni pun cai dah lupa..ko le yang nyanyuk sebenarnya..

      Delete
    2. Ape nak heran...caiii dedak tu ape dikencing bijan tak kesah,asal umno semua beressss...kencing ka,tipu ka,kelentong pun tak kesah pun

      Delete
    3. "Akaun itu, atas nama saya... tapi, jgn salah ertikan. Akaun itu atas nama saya, tetapi tidaklah ibarat seperti macam akaun peribadi kita sendiri"

      Pendita Za'aba pun boleh mabuk pening dgn ayat PM kesayangan kita ni...

      Delete
    4. KAN AKU DAH KATA....
      SI BUDIN DAN MACAI FUKATAN HAPRAK ANJING KURAP BELAAN KETUA TO' KONG DAPIGS JEALOUS....KAH...KAH...KAH...

      Delete
    5. Jealous penyamun dapat samun duit rakyat.

      Delete
  8. SARAWAK REPORT KINI JADI ANCAMAN KEPADA PEMBANGKANG DAN TUN MAHATHIR
    Perkataan yang sesuai untuk topik ini adalah “blacklash” atau mungkin juga “retaliation”.

    1Apapun kedua maksud nya ada lah bersikap tindakan atau reaksi negatif.

    Kedudukan terkini Editor kuat bohong setaraf Malaysiakini dan portal pembangkang ada lah tersepit dan desperado.

    Dari maklumat yang kami perolehi, akibat gagal mendapat bukti dari sumber lazim yang memberi laporan palsu kepada Sarawak Report maka Editor SR itu berkemungkinan akan memberi tekanan kepada pihak yang bersekongkol dengan nya yang terdiri dari beberapa tokoh politik pembangkang dan editor sebuah majalah perniagaan berpusat di Kuala Lumpur.

    Sama ada mereka mesti terus membantunya dan bekerjasama dengan nya atau Claire Brown akan mendedahkan hubungan kerjasama mereka selama ini.

    Claire sedang di timpa beban perbicaraan saman dari Haji Hadi akibat fitnah nya bahawa Najib telah merasuah Hj Hadi dengan wang sejumlah RM 90 juta dari wang 1MDB.

    Apa pun jika ia nya cerita dari Claire Brown atau Rafizi mesti sebut nama 1MDB sebab sudah ramai ketagih dengan 1MDB.

    Selain itu CB juga telah gagal meminta mahkamah meninggikan deposit dari Hj Hadi dengan niat supaya Pihak guaman Hj Hadi gagal membawa sejumlah wang yang di pintaya sebagai deposit dengan niat supaya pihak Hj Hadi menarik diri.

    Sepert biasa , mainan teknikal sama sepert guaman pro pembangkang di Malaysia.

    Ini jelas menunjuk kan bahawa kes terlalu kuat berpihak kepada Hj Hadi sehingga hakim mahkamah London yang menggendali kan kes beranggapan deposit serendah RM80,000 pun sudah memadai.

    Tidak berapa jelas jumlah saman yang di tuntut oleh pihak Hj Hadi tetapi lazim nya di U.K. kes mengakibatkan reputasi ahli politik dan ahli perniagaan boleh mencecah puluhan juta pound.

    Ia termasuk harga “damage reputation” atau pun pengurusan masa depan yang sukar ( future engagement) akibat nama yang rosak. Mungkin juga akan termasuk jumlah denda teladan , yakni agar tidak mengulangi fitnah lagi.

    Apapun di beritakan pihak yang paling gusar atau berada dalam ketakutan ada lah pihak yang sering memberi maklumat palsu untuk Sarawak Report dan Claire Brown terbitkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa lobai Hardy tak saman Husam Musa?....kalo CRB boleh kalah husam pon boleh kalah saman lobai Hardy....hehehe...

      Delete
    2. SEBAB HUSAM DAH JADI TAPAI MASAM....KIKI...KIKI...KIKI....

      Delete
  9. Jika CB gagal dalam kes ini dan gagal juga membayar , maka CB akan mula mendesak pihak tertentu dari sini membantu membayar saman nya.

    Tidak pasti perjanjian antara CB dengan pihak talibarut nya di sini sama ada pembayaran atau pun fees upahan menulis kisah 1MDB serta berkaitan Najib termasuk kos akan di saman.

    Atau mungkin juga CB telah dipedaya oleh pihak dari sini bahawa semua kisah 1MDB dan Najib Razak yang di “feed” kepada nya ada lah benar .

    Apapun sumber kami menyatakan jika CB tidak mendapat kerjasama atau pun bantuan tambahan , maka berkemungkinan pihak nya akan membuat ugutan U turn dengan mendedahkan semua kisah antara diri nya dengan mereka yang berada di Malaysia.

    Nama nama pembayar serta yang memberi arahan kepada nya juga bakal di dedahkan oleh Claire jika dia tidak dapat kerjasama atau bantuan tambahan jika saman yang dikena kan kepada nya.

    Kes ini sama seperti kes Xavier Justo di mana selepas dibebaskan dari penjara Thailand dia cuba di temui oleh pihak pembangkang dan dikatakan menyelesaikan wang nya secara sulit.

    Mereka amat takut dia mendedahkan penipuan mereka serta kerja mengubahsuai dokumen untuk mengenakan Najib.

    Pelik juga jika Najib ada salah apa pula hal nya dokumen kena ubah suai? ( tempered document) . Dokumen asal tidak memadai kah?

    Bagi yang berakal mereka boleh berfikir dari awal bahawa semua kes 1MDB ada lah plot yang di cipta untuk menjatuhkan DS Najib.

    Itu sebab lah tidwk berani di bawa ke mahkamah oleh mereka yang mendakwa selain bermain persepsi di minda rakyat secara harian dan kerap.

    Dari awal tuduhan Najib telah menyamun RM2.6 juta wang 1MDB sehingga lah beralih kepada anak tiri Najib dan Jho Lo pula. Asalkan boleh menghidupkan cerita sudah cukup.

    Tuduhan asal pun sudah di lupai ia itu wang 2.6 ada lah wang curi dan kini berkisar kepada hal hal lain pula.

    Akibat menipu mereka sendiri lupa plot asal.

    Kembali kepada topik kita, di percayai pihak talibarut yang mengupah CB dan SR nya sudah tidak boleh mnncuci tangan begitu sahaja.

    Ini waktu paling buruk jika CB mendedahkan mereka kerana sudah hampir dekat PRU14.

    Maka mahu tidak mahu mereka dikatakan akan cuba sedaya upaya membantu CB biar lah berapa puluh juta pun lagi harga nya.

    Alhir nya apa yang boleh kita rumuskan ada lah kerja anarki dan khianat tidak akan kemana.

    Hanya sebab seorang individu mahu laksana kan pelan peribadi dan pembangkang juga menumpang kerja nya maka kepimpinan mahu di tumbangkan dengan kisah 1MDB yang di cipta oleh nya.

    Akhir nya kerja anarki ini tidak di redahi oleh Allah dan kini anjing yang di bela untuk mengigit orang lain mengancam untuk mengigit tuan nya pula jika tidak di beri tulang tambahan.

    Kerja kotor memang ada risiko nya , sekali terjerumus terus terpesok dalam nya.

    Jika CB mendedah berapa puluh juta dia perolehi selama ini, pasti ada pihak yang menangis dari kalangan mereka, sambil mereka di didik berjuang fisabillilah , orqng putih dengan senang dapat puluhan juta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa najib takut saman SR?...hehehe..lobai Hardy ade tulur walo pon tulur plastik sebab takut saman Husam Musa...hehehehe...

      Delete
    2. Anon 22:03

      Bukan 1MDB saja satu satunya skandal yang di polopori olih Najib .

      Bagaimana dengan skandal skandal berikut ??

      1) rm 42 juta yang masuk ke akaun Najib . Gone with the wind !

      2) rm 4 billion yang di ambil dari KWAP . Apa kisah nya ?? Juga "gone with the wind"

      3) FGV , secara total telah "laundered" tak kurang rm 10b . Di samping ramai penoroka dari tidak berhutang , kini terpaksa menanggung hutang .

      4) KWSP kerugian lebih rm 200juta gara gara melabur di dalam FGV.

      5) TH juga di anggarkan kerugian lebih rm 200juta gara gara FGV.

      6) PNB juga di anggarkan kerugian lebih rm 200juta gara gara FGV

      7) TH kerugian lebih rm 100juta gara gara kecerdikkan macai Rosmah melabur ke dalam kilang roti 'Silver bird' . Nak kenal siapa itu macai Rosmah ? Tak lain tak bukan mamak paling asli , Azeez .

      Di sebalik retorik sesetengah pemimpin UMNO yang mengatakan punya ramai penyokong , terdapat lebih ramai yang sudah menyampah dengan pemimpin mereka .

      Apa , ingat Najib serta Adnan tidak sedar tentang hakikat ini ?? Itulah sebabnya , pemilihan UMNO di tangguhkan entah sampai bila .

      Delete
    3. KAN AKU DAH KATA....
      SI BUDIN DAN MACAI FUKATAN HAPRAK ANJING KURAP BELAAN KETUA TO' KONG DAPIGS JEALOUS....KAH...KAH...KAH...

      Delete
    4. OII DINY....SUKA HATI NAJIB LER NAK BUAT PEMILIHAN UMNO LAMBAT KE CEPAT...
      YANG KO NAK MENYIBUK APASAL...
      PI SURUH LIM GUAN END DAN KETUA TO'KONG DAPIGS TU BUAT SEGERA PEMILIHAN DAP CEPAT....PRU DAH DEKAT NI...NANTI TAK BOLEH BERTANDING ...SALAH KAN PUAK UMNO PLAK...BENGAP LA KO NI...

      Delete
    5. Bro Diny.......well done bro.

      Hakikat yg pahit memang susah macaaiii najisss nak telan.

      Delete
    6. Hakikat kekalahan Fukatan Haprak yang menanti memang pahit dan susah macaaiii najisss Fukatan Haprak nak telan...

      Delete
    7. Woo itu semua sulah bengkelap ka macai . lu punya sembang arr itu bulung pun boleh belenti telebang loo.. Tp itu mahadet arr sulah kasi manyak GLC bengkelap.. Tp anak belanak dia manyak kaya pulak. Negala punya meniaga dia kasi lugi tp family sama kloni punya company manyak billionaire maa. Semua kasi lembat habis..

      Delete
    8. ITU MADEY SULAH NYANYUK....
      DIA SIKALANG KENCING MANYAK KUAT....LOOOO...
      DIA PUNYA MACAI PUN SAMA KENA KENCIN SAMA ITU KETUA TO' KONG LOOOO....

      Delete
    9. 1 Malaysia ranap dilanggar badaakkk hippo........kita menanggung malang gara2 badaaak berhias ni.

      Delete
  10. Bagi mereka yg dah lupa media barat dulu gelar TDM diktator. Busuk betul nama TDM dulu. Mallot yg dipuja kini juga melabelkan AI sebagai political prisoner bawah TDM. TDM dibayang sebagai diktator yg kejam. Sila baca link dibawah untuk memulihkan ingatan. Media Barat secara am tak memberi gambaran baik pemimpin kerajaan Malaysia dari zaman TDM hingga kini. Hanya pemimpin yg bersekutu dgn mereka serta menyokong yahudi seperti seorang pemimpin dipenjara akan terima layanan baik media. Kurang kurang kes DSN adalah hasil dari fitnah pembangkang - bila kebenaran terserlah maka insyaAllah fitnah ini akan suram. Inilah yg ditakutkan sangat pimpinan PH. Dengan lawatan DSN ke US akan percepatkan ajal fitnah 1MDB ini sebelum PRU14. Kerana PH tiada apa untuk hidangkan pada rakyat lain dari fitnah 1MDB.
    http://www.economist.com/node/199029

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa tun madey digelar diktator oleh barat ko yg kuat bela tun m....bila pak lah kena sesah dengan tun madey ko bisu biarkan Pak lah tersungkur keseorangan...hehehe JEBON makab dedak

      Delete
    2. KAN AKU DAH KATA....
      SI BUDIN DAN MACAI FUKATAN HAPRAK ANJING KURAP BELAAN KETUA TO' KONG DAPIGS JEALOUS....KAH...KAH...KAH...

      Delete
    3. Mr. j ,

      Mahathir dictator ? betulkah akhbar itu ada mengatakan Mahathir se orang dictator? Kamu fahamkah apa yang di tulis serta maksudnya ?

      Artikel itu banyak mentafsirkan pendirian Mahathir berdasarkan dari gerakkan dan kenyataan dari kelompok reformasi ketika itu .

      Mr. J , saya bersetuju dengan kenyataan , media barat berpandangan burok keatas pemimpin Malaysia ..tetapi ini khusus terhadap keatas Mahathir sahaja . Ini kerana Mahathir di kenali sebagai pemimpin yang anti Israel serta tidak mudah tunduk kepada kemahuan Negara barat terutama Amerika .

      Najib tergolong sebagai pemimpin yang di sukai olih media serta kerajaan barat sehinggalah skandal 1MDB meletop. Negara2 barat yang pro~Israel masih melihat Najib seorang yang 'Israel friendly person'.

      Delete
    4. j...grow up...sekarang bukan isu tun kat us....sekarang isu jibo yg tengah hot......

      ko tak nak pertahankan jibo ko ke?

      Delete
    5. cuba ko tibai la wsj, washington post, nyt.....dia org tengah kutok jibo ko tu.....kesian la org tua tu....takut nanti baling gelas tak pecah....tapi yg lain pecah...2 biji telo

      Delete
    6. Jebon shiiitt tak malu dgn keadaan sekarang. 1 dunia bercakap pasal skandal 1MDB tapi dia halalkan 1MDB bersih lagi suci.

      Dia akan ulang spiiin points lama dia pasal PAC, 1MDB banyak aset, 1MDB tak terlibat dgn apa2 kesalahan.

      Singapore bank court case tu dia tak terima......malah dia akan tanya kenapa Singapore tak tangkap Najib dan Jho Lo.

      Walaupon kita dah explain panjang lebar tiap persoalan yg dia ajukan........dia tetap akan spin benda yg sama again and again....

      Haramjadah Jebon ni dia memang a well-trained spinner.

      Delete
    7. cuba ko tibai Madey tu dari belakang macam Ketua Peliwat ko tu buat...marah tak dia...silap-silap telor Madey pun pecah....

      Delete
    8. Dad, aku tak perlu tibai media barat. Mereka tak akan diam selagi kerajaan Malaysia jatuh ke tangan evengelis liberal. Nampak pendokong PH pula yg memuji media ini kini. Kalau ingat lagi masa mesyuarat APEC tahun 1998 Bill Clinton langsung tak mahu datang ke Malaysia. Al-Gore yg datang. Al Gore pula bangun berucap masa makan mlm dgn memgutuk TDM dam memuji Reformasi. Kemudian dia keluar dewan menunjukkan bantahan terhadap TDM yg dikira diktator. Itulah saat yg paling memalukan Negara. Heboh satu dunia Al Gore hina TDM. Cuma kita dah lupa. Kini TDM bersama evengelis liberal jadi media barat tak rendahkannya macam dulu. Malott pun tiba tiba amnesia lupa apa yg dikutuknya TDM dulu. Geng PH sorak. Tapi kampung mungkin tergadai. Tenguk baliklah sejarah. Media barat akan tetap sokong mereka yg bersama evengelis liberal.

      Delete
    9. Bela j, bela la penyangak antarabangsa kau tu kalau tu buat kau gembira. X ada sapa pun nak bantah apa ke. Kita org dah buat keputusan enough is enough! That's our prerogatif. Kalau kau x setuju, kau suruh jer penyangak tu tukar negara ini jgn jadi negara demokrasi. Itu hak yg dijamin oleh perlembagaan malaysia. Dahla bos kau penyamun, kau pulak nak violating our rights? What kind of people are you?

      Delete
    10. Lu sembang manyak kencang loo. Lu punya ketua bapak penyamun maa. Manyak GLC dia kasi lugi tp yg paling heran anak belanak sama kloni dia tolong bikin manyak billionaire. Lg lu mau kasi ini macam punya olang pegang balik ini negala? Lu fikir pakai apa maa.. Wa punya boss sikalang tatak satu pun kasi bengkelap. Manyak tipu punya olang.

      Delete
    11. Jebon haramjadah tak abis dengan evangelist tapi hakikat sebenar yg kedarah duit Melayu ialah Melayu sendiri.

      Tak ada sekor Cina atau evangelist pon dalam Tabung Haji dan Felda tapi duit2 Melayu tu tetap kena klepet.

      Felda settlers berhutang sebab Melayu punya belit......bukan Cina atau evangelist punya angkara. Sumer Melayu cibaiiii punya punca.

      Cilaka luuu Jebon.......apa luuu tak nak terima kenyataan Melayu yg jahanamkan Melayu.

      Mampossslah ko Jeboooonnnn......!!

      Delete
  11. TEWAS DENGAN ISU 1MDB , MAHATHIR LARI BELAKANG “KLEPTOKRASI” PULA
    Mahathir mesti sentiasa menendang bola ke gelanggang lawan.

    Itu sahaja cara untuk elak bola bola berada di kawasan gawang Mahathir.

    Semua ini atas sebab Mahathir tidak mampu menjawap isu isu yang menjerut leher nya.

    Umum boleh lihat betapa bila Mahathir di ajukan soalan berkenaan hal hal serta isu isu di zaman nya dia tidak mampu menjawap nya.

    Mahathir cakap banyak hari hari , selain bercakap , Mahathir juga menulis di blog nya.

    Tetapi , apa sahaja yang Mahathir cakap dan tulis ada lah berkenaan orang lain atau pihak lain.

    Sehingga kini Mahathir gagal menjawap dari mana punca kekayaan mendadak anak nya datang?

    Bagaimana modal permulaan berniaga yang berbillion itu datang dan sumber dari mana.

    Mahathir tidak perlu tunggu N2H3 untuk menjawap jika dia mahu , hari ini pun dia mampu menulis jika dia mahu menceritakan asal usul perniagaan anak anak nya.

    Dari bank mana anak nya mengambil loan berbillion untuk beli syarikat mega dari negara lain.

    Jika sudah ambil loan , apa collateral yang di sandarkan, tanah berapa bidang , saham syarikat apa yang di sandarkan untuk bank dapat keyakinan memberi pinjaman berbillion.

    Tapi Mahathir ada lah Mahathir , jika dia gagal menjawap atau menipu dalam jawapan , pentaksub tetap jadi pentaksub yang bodoh sambil memperbodohkan orang lain. Dalam erti kata lain , perasan pandai walau hanya menjadi barua orang kaya dan kroni yang menunggu waktu untuk terkam harta negara.

    Modal pentaksub hanya lah bercerita buruk berkenaan orang lain untuk cover kebodohan menyokong individu lebih teruk dari Najib ia itu Tun Mahathir.

    Kini kedudukan Tun Mahathir kian parah.

    Setelah sekian lama bermain dengan isu 1MDB , akhir nya di dapati isu itu tidak kemana.

    Jika ada pun hanya kisah perniagaan biasa dan lazim sahaja.

    1MDB sudah selesaikan hutang nya.

    Jika 1MDB selesai hutang ada lah berita buruk, maka kisah Claire Brown dan Sarawak Report gagal kemuka bukti pada mahkamah London pula menjadi mimpi ngeri kepada Mahathir dan pembangkang.

    Setelah di beri tempoh untuk kemuka bukti pun CB dan SR gagal bermakna gagal lah skim Mahathir menggunakan isu 1MDB melalui media upahan untuk menjatuhkan Perdana Menteri.

    Mengetahui diri nya tersepit , maka Mahathir kini mencipta slogan dan gendang perang baru ia itu “Kleptokrasi” pula.

    Gendang perang Mahathir ini walaupun pengisian nya kosong dan tidak tepat , tidak mengapa, asal kan ada be ndera baru untuk di kibarkan.

    Jika ada 100 anak muda , hanya 1 orang sahaja memahami maksud dan kesesuaian slogan pun tidak mengapa , Mahathir akan pergunakan nya.

    Maka pada pru14 ada lah modal dan bendera baru untuk dijadikan alasan huru hara dan demonstrasi apabila sambut kekalahan nanti.

    Di waktu ini gambaran kemenangan akan di main kan untuk tujuan saikoloji.

    Dengan permainan saikoloji menang ini nanti apabila kalah , maka akan ada rasa tertipu dan penyelewengan oleh pentaksub.

    Itu lah ploy Mahathir.

    Terlalu lama dalam politik sehingga mudah di baca Tun Mahathir ini.

    Tambah lagi rakyat sudah tahu , apa yang Mahathir lempar kepada orang lain ada lah apa yang dia sendiri lakukan.

    Jika menuduh Najib akan buat kacau jika BN kalah, sebenar nya Mahathir yang sudah merancang kan nya.

    Ia sama dengan Mahathir menuduh ulang kali cara Goebbels, ia itu menuduh Najib menyamun , di mana sebenar nya dia tahu dia lebih awal mengamal kan nya.

    Ternyata kini setelah habis puluhan juta dan bakal habis puluh juta lagi jika CB dan SR ugut jika tidak membantu , tetap 1MDB tidak kemana.

    Jadi bersiap lah mendengar laungan “kleptokrasi” pengganti 1MDB pada PRU14 nanti.

    Itu gendang perang Mahathir, paluan penuh kepalsuan bermotif peribadi berselindung sebalik isu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. CRB tidak diminta bagi bukti hanye affidavit pembelaan bro...mahkamah blm istiharkan lobai hardy dah menang...hehehe

      Delete
    2. TEWAS DENGAN ISU 1MDB , MAHATHIR LARI BERSIAR-SIAR DENGAN ASMAH NAIK MRT....

      TAPI APAKAN DAYA ORANG RAMAI BUAT DERK JER SAMA DIA....
      MADEY SIAP SELFIE LAGI...
      TAPI...KALAU MADEY DAN ASMAH BAWAK SI BOBOI NAIK MRT SAMA ...PASTI BOBOI SUKA TERLOMPAT-LOMPAT MACAM KERA......

      Delete
    3. Anon 22:05

      Kamu tipulah . Tolong katakan mana satu anak Mahathir yang kaya mendadak ? Setahu saya , tiada siapa pun di kalangan anak Mahathir yang kaya memdadak .

      Yang kaya mendadak tu anak tiri Najib , si Riza Aziz . Baru 3 tahun buat business buat filem , sudah mampu membeli harta berates juta dollar .


      Kamu berkata lagi ,"jika ada 100 anak muda ......."

      Apa yang bolih di lakukan ? Hanya yang seorang itu saja yang cerdik akalnya . Yang 99 orang lagi tu jenis hampas . Jenis ni lah yang bermaharajalela di jalan raya setiap malam hari cuti . Hanya bermodalkan motor kapcai burok , menganggap diri mereka sebagai hero . Mereka beranggapan jalan itu bapak dia punya . Pada hal abuk pun tak ada ... silap hari , rumah pun masih menyewa ?? Ini lah orang orang yang bangsat dari serba serbi .

      Najib memang prihatin terhadap golongan ini . Kerana itulah , di galakkan lagi dengan menyuruh Azeez Rahim menubohkan kelab Rempit . Di taja lagi sampai kekutub utara . Pengakhir nya , hampas belaka . Najib juga sedar , kebanyakkan dari kumpulan ini akan terus menerus bangsat . Di berikan kepada mereka BRIM . Maka terlompat lompat lah mereka macam monyet . Salah seorang adalah si anon 23:47 .

      Delete
    4. Ini diny manyak bolo la. Negala punya bisines GLC, itu mahadet kasi lugi loo tp dia punya anak sama kloni punya company manyak untong maa.. Ini macam punya olang pun lu mau kasi pegang negala lg ka? Lu mmg tatak otak fikir masa.

      Delete
    5. INI OLANG 'DINY' HAAA.....
      SUKA MAKAN SUP BUNJUT BABI DAPIGS HAAA...
      ITU PASAT...HALI-HALI DIA KETAGIH SUP BUNTUT LIM KIT SIAL LOOO....

      Delete
    6. INI OLANG 'KEJORA' HAAA.....
      SUKA MAKAN SUP BUNJUT BADAK HAAA...
      ITU PASAT...HALI-HALI DIA KETAGIH SUP BUNTUT BADAK GUMOK SPENDA MANYAK BUSAT XXXXXL LOOO....

      Delete

  12. Hey hey hey

    Ada org cemburu, kerana Najib menjadi VVIP di America... Dulu kata rick arrested... Sekarang dah jadi VVIP, apa punya temberang le puak2 PH nih... Patut le semua orang nak muntah dg pH cakap, ada yg baling kasut sekali. Nasib balik aku tak ada ari tu.... Kalo tidak aku bagi dg m16 semua yg ada tu, Mamali the 2nd

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are damned right Anon 22:10

      Bukan sahaja di amerika Najib menjadi VVIP , malah di seluroh dunia .

      Najib adalah the Very Very Investigated Persona di saentero dunia .

      Delete
    2. Siasat kuat kuat maa. Tp lu olang punya siasat makan manyak tawon loo. Apa pasat sampai sikalang itu dunia punya olang tatak dakwa pegi itu court maa. Manyak tipu punya olang ini diny.

      Delete
    3. INI OLANG 'DINY' HAAA.....
      SUKA MAKAN SUP BUNJUT BABI DAPIGS HAAA...
      ITU PASAT...HALI-HALI DIA KETAGIH SUP BUNTUT LIM KIT SIAL LOOO....

      Delete
    4. Betul Diny. DSN is a very investigated person. Alhamdulillah hingga tiada apa apa penyelewengan ditemui. Tak macam TDM baru RCI Forex dah gelabah. Belum siasatan Perwaja, BMF, PKFZ, MEC dan berbagai skandal lagi....bila nak buat muhasabah Diny?

      Delete
    5. Betul j, kita org mmg dah syak najib tu wali, tapi x berani nak cakap, takut salah pulak. Patutla arab saudi derma sampai billion billion dan hadi awang sendiri pun dah nampak kewalian najib tu. Mmg kita orang silap selama ni. Sheikh ha na na ke pa la ba na tu pun x bagitau najib ni dah dapat status wali. Sob sob sorry la j duk kutuk kau, maki kau hari hari. Jumpa najib nanti nak minta maaf, cium tangan, cium tengkok, cium kepala botak dia tu, pastu bawak air mineral banyak banyak suruh najib buat air tawar banyak banyak. Biar dia berdoa kepada Allah s.a.w dan Rasul swt utk terangkan hati kitaorg semua yg telah beku tuduh dia songlap duit pibg utk buat pagar sekolah. Mmg media barat ni jahat buat citer bukan bukan psl wali kita ni j, psl anak tiri dia yg kononnya buat citer lucah, psl jho lo yg sebenarnya bukannya cina, tapi pak arab kacukan cina! Mulai dari esok, saya akan beli utusan jer, x cukup dgn tu, saya belanja satu kampung baca utusan, biar semuanya sedar siapa najib ni. Aduihhh, damn! Jatuh katil la pulak...sambung tidur balik..

      Delete
    6. Wa betul betul manyak heran maa.. Apa pasat lu olang punya siasat tatak habis habis loo. Sulah manyak tawon lu olang bikin ini celita tp tatak pernah pelegi itu court. Wa kasi satu idea maa. Lu bawak ini celita pegi court badminton ka, court tennis ka atau itu food court. Musiti itu court telima ini manyak tipu punya celita..

      Delete

    7. Betul diny, sudah 5 agensi penyiasan menyiasat Najib san Najib steady sprt biasa saja

      Mahathir hanya baru satu pun dah menggeletar satu badan

      Delete
    8. Terimalah hakikat Macy. Pusing pusing cerita cuma konfiuskan diri sendiri je. Dah berbagai negara siasat bertahun - tak ada DSN dibabitkan. CRB tengah demam panas nak cari bukti 'berlori-lori' sampai nak fail pembelaan pun tak dapat. Naiflah kau orang ini Macy. Kena tipu hidup hidup dgn TDM dan geng evengelis. Fikirlah masak masak Macy. Lain dari geng pembangkang pusing, putar dan belit - tiada satupun siasatan yg babitkan DSN mencuri duit 1MDB. Bodoh sangat ke penyiasat Swiss, Singapura, Hong Kong, Luxemburg, FBI? Takkan 5 ahli parlimen pembangkang PAC pun jahil? Mana bukti berlori lori CRB yg menjadi sumber iman pendokong pembangkang? Kenapa hati tertutup pada bukti dan kebenaran? Apa beza dgn sikap Abu Jahal yg menolak segala bukti dan kebenaran dan tetap sembah batu? Bagaimana TDM pula dgn skandal beratus billion pula tiba tiba jadi suci macam bayi baru lahir? Ya Allah bukakanlah hati mereka ini yg dilitupi hasutan setan supaya mereka dapat lihat kebenaran. Amiin.

      Delete
    9. Jebon.....apa bezanya antara Aabar BVI dan Aabar PJS...??

      Tolong bagi jawapan PERBEZAAN antara 2 companies tu.

      Ini betina lari dari soalan.....beating around the bush...!!

      Delete
  13. DAP Gunakan Azmin Untuk Elakkan Pertandingan Tiga Penjuru
    Liew Chin Tong dari DAP berkata pertembungan tiga penjuru sebenarnya baik untuk Pakatan Harapan dan akan menyakiti Umno dan PAS. Itulah sebabnya kenapa Barisan Nasional memenangi pilihan raya kecil Kuala Kangsar dan Sungai Besar kerana berlatar belakangkan tiga penjuru. Malah, Barisan Nasional bukan sahaja memenangi kedua-dua kerusi itu tetapi mereka juga berjaya dengan menambahkan majoriti. Jadi, adakah Chin Tong bercakap berdasarkan fakta atau fiksyen?

    BACA DI SINI : DAP Says Three-Cornered Fights Will Be Good For Pakatan

    Hakikatnya PAS sudah cukup dipergunakan oleh DAP. Kejayaan Bersih bergantung kepada penyokong PAS. Tanpa penyokong PAS Bersih tidak akan mendapat sokongan Melayu dan akan menampakkannya kepada protes orang Cina. PAS juga tidak memerlukan DAP untuk memenangi dan mengekalkan Kelantan kerana tidak terdapat mana-mana ahli DAP di Kelantan manakala lebih daripada 97% pengundi Kelantan adalah Melayu.
    Walau bagaimanapun, DAP memerlukan PAS. Pakatan tidak akan memenangi Selangor jika tidak kerana penyokong PAS. Dan ini juga sama di kerusi marginal di Pulau Pinang. Terbaik bagi DAP hanya dapat memenangi kerusi parlimen 20 kerusi dan disebabkan PAS maka kerusi DAP melonjak kepada 38 kerusi. Dan nampak seperti DAP memerintah Pulau Pinang dan PKR menguruskan Selangor, sebenarnya DAP adalah pemimpin de facto di Selangor dan PKR perlu melakukan apa yang DAP arahkan mereka. Dan DAP membuktikannya dengan mengambil tindakan terhadap PAS apabila mereka tidak mahu melakukan apa yang DAP mahu.

    DAP cuba memberi gambaran bahawa mereka mendapat sokongan penuh dari orang Cina dan dapat menjamin sekurang-kurangnya 54 kerusi Parlimen dengan sokongan orang Cina manakala PKR, PAN dan PPBM dapat memberikan baki kerusi dengan sokongan orang Melayu. Sebenarnya Pakatan telah kehilangan banyak sokongan orang Melayu manakala sokongan yang dipanggil ‘solid’ Cina diragui. DAP meremehkan sokongan Melayu PAS dan kini mereka menyedari bahawa pemecatan PAS dari gabungan parti pembangkang telah menyeksakan Pakatan agak teruk.

    Jadi DAP kini mungkin membenci PAS tetapi mereka menyedari mereka kini memerlukan PAS lebih daripada sebelumnya. Dan itulah sebabnya Kit Siang terdesak dan berusaha keras untuk mendapatkan PAS bersetuju untuk pakatan pilihan raya di mana akan ada pertandingan satu lawan satu lurus dan tidak ada pertembungan tiga penjuru. Pilihan raya negeri Sarawak dan dua pilihan raya kecil membuktikan bahawa Pakatan tidak dapat bertahan dalam pertempuran tiga penjuru. Dan sekiranya Umno dan PAS mengelak daripada bertembung dan menumpukan perhatian kepada mengalahkan Pakatan maka akan ianya menjadi pengakhiran kepada gabungan parti pembangkang.
    Malah, DAP tidak pernah menyukai PAS sejak dahulu lagi. Pada tahun 1990, apabila Tengku Razaleigh Hamzah mahu membentuk gabungan parti pembangkang (yang terdiri daripada Semangat 46, PAS dan DAP), DAP enggan menyertai gabungan itu sekiranya PAS juga berada dalam gabungan tersebut. Jadi Tengku Razaleigh dipaksa membentuk dua gabungan, satu dengan PAS dan satu lagi dengan DAP. DAP bersetuju dengan Tengku Razaleigh untuk mempunyai dua isteri selagi mereka tidak perlu tidur di katil yang sama tetapi tinggal di rumah berasingan.

    Pada tahun 1999, DAP enggan menyertai gabungan parti pembangkang kerana PAS juga dalam gabungannya. Tetapi kemudian Karpal Singh dan Nik Aziz Nik Mat menghormati antara satu sama lain dan berkawan dengan baik. Jadi, kerana hubungan peribadi antara Karpal dan Nik Aziz, mereka berjaya mendapatkan membentuk perjanjian dan akhirnya, DAP bersetuju untuk menyertai gabungan itu.

    ReplyDelete
  14. Malah, gabungan tersebut hampir tidak berlaku sehinggalah PAS secara terbuka menyatakan bahawa mereka telah bersetuju untuk membuang agenda Negara Islam mereka dan tidak akan meneruskan undang-undang Hudud Islam. DAP membuat PAS mengeluarkan perisytiharan pada umum bahawa Negara Islam dan Hudud tidak lagi sebagai terma dan syarat untuk mereka menyertai gabungan parti pembangkang.

    Malah penyokong dan pengundi DAP menghukum Karpal Singh dan Lim Kit Siang pada pilihan raya umum 1999 dan mereka kalah di kerusi mereka. Itulah sebabnya Kit Siang memutuskan untuk menarik DAP daripada gabungan pembangkang pada tahun 2001. Dan pada pilihan raya umum 2004, DAP memilih untuk menentang Barisan Nasional dan parti pembangkang lain dalam pertarungan tiga penjuru. Dan itu adalah prestasi yang paling buruk buat pembangkang sejak pilihan raya 1955. Pembangkang sebenarnya telah dihapuskan apabila Barisan Nasional memenangi lebih daripada 90% kerusi dan 64% undi popular.
    DAP lebih suka proksi Menteri Besar di Selangor yang tidak bermoral dan mudah dikawal

    Apabila Tun Dr Mahathir Mohamad ditemubual pada 2003 tidak lama selepas dia bersara, beliau ditanya mengapa dia memutuskan untuk membawa Anwar Ibrahim ke Umno jika dia tidak pernah percaya atau menyukai Anwar sejak awal lagi. Mahathir menjawab bahawa beliau bersetuju dengan Anwar untuk menyertai Umno supaya dia boleh dihalang daripada menyertai PAS. Jika Anwar menyertai PAS maka akan menjadi buruk bagi Umno, lebih baik dia menyertai Umno di mana dia boleh dikawal. Walau bagaimanapun, apabila beliau mendapati bahawa Anwar tidak dapat dikawal, Mahathir memutuskan untuk menyingkirkan Anwar.

    Ya, itulah yang dikatakan oleh Mahathir kepada akhbar Jepun dalam wawancara di Jepun. Dan itulah sebabnya mengapa Kit Siang bersetuju dengan PAS untuk menyertai gabungan parti pembangkang. PAS lebih baik menjadi sebahagian daripada gabungan parti pembangkang di mana mereka boleh dikawal dan di mana tidak akan ada pertembungan tiga penjuru.

    Dan ‘glue’ yang mengekalkan PAS sebagai sebahagian daripada pembangkang ialah Karpal dan Nik Aziz. Malah, ia adalah Karpal dan bukan Kit Siang yang merupakan pakar strategi politik dalam DAP. Kejayaan pilihan raya umum 2008 dan 2013 adalah kerana Karpal, bukan Kit Siang. Kelebihan Kit Siang adalah politik kebencian di mana dia memainkan isu rasis dan agama untuk membuat orang Cina membenci kerajaan, Umno, orang Melayu dan Islam.

    Jadi, sejak awal DAP tidak suka PAS sedikit pun tetapi mereka terpaksa berlakon bahawa DAP dan PAS mempunyai hubungan cinta. Dan DAP memainkan sandiwara politik untuk memberikan gambaran bahawa DAP dan PAS sedang bercinta. Dan orang Cina diberitahu bahawa undi untuk PAS secara tidak langsung merupakan undi bagi DAP dan sebaliknya. Dan penyokong DAP memakai baju T-PAS dan membawa bendera PAS sambil menyanyikan lagu-lagu Cina tentang pergi ke bulan dengan roket.
    Walau pun Nik Aziz mempunyai hubungan yang sangat baik dengan Karpal, dia tidak mempercayai Kit Siang dan anaknya Guan Eng, yang Nik Aziz tahu adalah anti-monarki, anti-Melayu dan anti-Islam. Tambahan pula, Kit Siang adalah seorang imigran yang dilahirkan di China, jadi patriotismenya kepada Malaysia diragui. Malah, Kit Siang lebih setia kepada Singapura daripada Malaysia. Dan kebanyakan orang tahu bahawa apabila Nik Aziz dan Karpal sudah tiada lagi maka hubungan DAP-PAS tidak dapat bertahan. Benar, DAP tidak ambil masa yang lama untuk menikam PAS dari belakang selepas kematian Nik Aziz dan Karpal.

    ReplyDelete
  15. Ianya tidak susah untuk putuskan hubungan DAP-PAS. Apa yang diperlukan adalah perkara kecil seperti Rang Undang-Undang Pindaan Syariah a.k.a. RUU355. DAP cuba menjadikannya seperti RUU355 adalah satu perkara yang besar dan diterjemahkan kepada orang bukan Islam juga tertakluk kepada undang-undang Islam seperti pancong kepala dan potong tangan. Penyokong DAP akan mempercayai DAP walaupun mereka diberitahu bahawa babi boleh terbang jadi mereka percayakannya bahawa PAS mahu memenggal kepala dan memotong tangan orang Cina dan India. Kit Siang menggunakan RUU355 sebagai sebab mengapa PAS perlu dipecat sedangkan ia sebenarnya merupakan hanya alasan semata-mata.

    Pada dasarnya DAP memerlukan alasan untuk ‘menceraikan’ PAS atau jika pembangkang gagal memenangi pilihan raya umum akan datang DAP akan dipersalahkan. DAP tahu pembangkang tidak akan membentuk kerajaan seterusnya jadi mereka mahu menyalahkan seseorang untuknya. Sekiranya tidak DAP akan dipersalahkan. Jadi mereka menendang PAS keluar dari pakatan pembangkang dengan mengetahui bahawa ini akan mengakibatkan pertembungan tiga penjuru dan kemudian DAP boleh menyalahkan PAS di atas kegagalan pembangkang.
    Karpal Singh dan Nik Aziz sangat penting untuk kejayaan pembangkang. Karpal dan Nik Aziz saling menghormati antara satu sama lain dan penyokong DAP akan mendengar Karpal manakala penyokong PAS akan mendengar Nik Aziz. Justeru itu menjadikan parti pembangkang kuat. Tetapi DAP mahu mengawal apa yang berlaku dalam pakatan pembangkang yang dipimpin oleh DAP dan selebihnya hanya perlu bersetuju dan mengikut kehendak DAP. Tetapi hubungan Karpal Singh dan Nik Aziz membantu mengelakkan kerosakan.

    Walau bagaimanapun, penyokong DAP tidak menghormati pemimpin PAS yang lain manakala penyokong PAS pula tidak menghormati Kit Siang, Guan Eng, dan pemimpin DAP yang lain. Dan, untuk membuat keadaan lebih teruk lagi, Kit Siang dan Guan Eng sangat sombong dan anti-monarki, anti-Melayu dan anti-Islam. Hakikat bahawa keegoan DAP tidak mencetuskan satu lagi 13 Mei menunjukkan bagaimana sabar dan tenangnya orang Melayu. Sekiranya ini berlaku di negara lain, sudah lama akan ada pertumpahan darah di jalanan.

    Tanpa Pas Pakatan Harapan tidak akan berarak ke Putrajaya dan DAP tahu perkara itu. Bahkan Raja-raja tidak terlalu senang dengan PAS kerana tidur sebantal dengan DAP dan PKR dan kerana PAS maka Pakatan Rakyat mendapat sedikit sokongan daripada Raja-Raja. Raja-Raja tahu bahawa DAP dan PKR adalah anti-Raja dan terdapat juga di kalangan PKR adalah anti-Melayu dan anti-Islam juga (sementara semua DAP adalah anti-Melayu dan anti-Islam). DAP juga berpendapat bahawa Melayu PAS adalah Melayu yang mundur dengan mentaliti kampung.

    Sekarang DAP telah menendang PAS keluar dari gabungan parti pembangkang Raja-Raja gembira. Dan kebanyakan Raja-raja sangat gembira melihat pertandingan tiga penjuru sehingga Pakatan Harapan yang dipimpin oleh DAP tidak akan berkuasa. Dan Chin Tong cuba memainkan permainan murahan psywarnya dengan mengatakan bahawa pertembungan tiga penjuru akan memihak kepada pembangkang manakala Umno dan PAS akan kehilangan banyak kerusi. Sekiranya ini adalah otak terbaik yang DAP ada maka hari-hari akhir DAP bakal menjelang. Namun Kit Siang berada dalam keadaan panik sehingga dia tidak dapat lagi berfikir secara normal dan percaya dengan teori-teori tidak masuk akal dari Chin Tong.
    Kemahiran Kit Siang adalah politik kebencian dan menghasut orang Cina untuk membenci Kerajaan, Umno, Raja, Melayu dan Islam

    ReplyDelete
  16. Dalam erti kata lain, DAP memberitahu orang Cina bahawa pertandingan tiga penjuru adalah baik dan akan membantu Pakatan Harapan yang diketuai oleh DAP berkuasa. Dan kerana orang Cina akan percaya bahawa babi boleh terbang jika DAP mengatakan demikian, mereka akan percaya bahawa pertandingan tiga penjuru adalah baik dan akan membantu Pakatan Harapan yang diketuai oleh DAP berkuasa. Kit Siang dan Chin Tong sepatutnya mengambil kursus dari MCA, Liow Tiong Lai yang mempunyai strategi politik yang jauh lebih baik.

    Walaupun DAP secara terbuka mengatakan mereka tidak memerlukan PAS dan pertandingan tiga penjuru adalah baik untuk Pakatan Harapan yang diketuai DAP, di sebalik tabir Menteri Besar Selangor, Azmin Ali menjaga hubungan dengan PAS yang kuat. DAP tidak mengatakan apa-apa mengenainya. Malah, mereka yang memprotes adalah orang PKR sendiri dan ini telah menyebabkan perpecahan serius dalam PKR.

    Kenapa DAP diam apabila Azmin mempunyai hubungan sulit atau terlibat dalam seks haram dengan PAS semasa berkahwin dengan DAP? Nah, itu kerana DAP tahu mereka masih memerlukan PAS walaupun secara terbuka mereka mengatakan mereka tidak. DAP berharap Azmin boleh meyakinkan Hadi untuk mengelakkan pertandingan tiga penjuru. DAP kemudian akan berkata ini adalah perjanjian PKR dengan PAS dan tiada kaitan dengan DAP. Dan DAP lebih suka berurusan dengan Azmin kerana mereka tahu bahawa seseorang yang mempunyai moral rendah akan lebih mudah.

    Bolehkah anda melihat bagaimana liciknya Kit Siang, Guan Eng dan DAP? Jika mereka tidak bersetuju dengan Azmin memegang tangan dan berciuman dengan Hadi adakah anda fikir mereka akan tetap diam? Jika mereka boleh menyerang DYMM Sultan Selangor adakah anda fikir mereka tidak berani menyerang Menteri Besar Selangor? Mereka diam kerana mereka mahu Azmin meyakinkan Hadi untuk mengelakkan pertandingan tiga penjuru. Dan Anwar memainkan peranan secara rahsia dari sebahagian rancangan ini.

    ReplyDelete
  17. Let's dredge up more old topics for R
    Here is the key point - and the reason why there is so much attention.

    All of these important news outlets focused on you, Prime Minister Najib, in their headlines and stories. The Wall Street Journal headline said, “Scandal-struck Malaysian prime minister to visit President Trump in Washington.” The New York Times said, “Malaysian leader in billion-dollar scandal is invited to White House.” The Washington Post website has a video that says “Prime Minister Najib, one of Asia’s most controversial leaders, is up to his neck, deep in a massive corruption scandal.”

    We know who MO1 is

    Welcome to Washington, prime minister. We know who you are, and we know what you and your family members and cronies are alleged to have done. All of the foreign policy experts in our nation’s capital know who “Malaysian Official 1” is.

    As a result, there will be intense US press interest in your visit. As I noted before, that is very unusual. You have put Malaysia on the map in the US, but for all the wrong reasons.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Surat2 khabar utama US dah tulis besar2 sambut najib dengan perli...
      JEBON CAKAP DOJ NAK GUGURKAN KES KEETAS PROMPAK 1MDB......hehehe temberang ko JEBON...

      Delete
    2. BERITA TERBARU....

      DAP TAKUT SAMA KAUM SEJENIS NYER...IAITU PARTI CIPUT ...PSM...

      DEK TAK PUASHATI SAMA PSM YANG AKAN MELETAKAN CALON-CALONNYER BERTANDING DI 6 KAWASAN DI PERAK TANPA BERUNDING DENGAN FUKATAN HAPRAK...MAKA..
      DAP AKAN MELETAKKAN CALONNYER DI SG. SIPUT ...YANG SATU-SATUNYER KAWASAN YG DIMENANGI OLEH PSM....
      KAN AKU DAH KATA...FUKATAN HAPRAK AKAN BERBALING DAN BEREBUT KERUSI ANTARA SATU SAMA LAIN SEMASA PADA PRU KALI INI.......

      Delete
    3. Teori orang haprak ketakutan...PSM parti nyamuk jer...pSM menang dulu pon atas tiket PKR...ini kali PRU banyak usu sensitip kpd rakyat wooo...lu masih ngigau..

      Delete
    4. anon 00.07...ko yang ngigau...PSM tu Pembangkang....sekelambu ngan ko...

      Delete
  18. Dennis The Menace5 September 2017 at 22:20

    Cai 21.48 Najib bayar lobi jumpa Obama dan kini lobi jumpa Trump ko tak tahu ke? Ish.. Ish.. Ngoknya ko.

    Mahathir tak kebulur langsung nak jumpa Bush.Bush yg nak jumpa Mahathir! Hi hi,seluruh rakyat Amerika tak komen apa pun.Dengan Najib ni belum datang lagi rakyat Amerika dah bising. Ko ingat rakyat Amerika takut kat Trump ke macam um-no takut kat Najib ke? Konon Mahathir tak penting, Najib aje yg penting..penting, hi hi, Nak tergelok kak Chah!

    Agak2nya bila dekat nak landing ada gabra ke Pahlawan? Yang pastinya mesti rakyat Amerika tunjuk sepanduk. Apa? I love PM?? He he kat umno bolehlah. Amerika.. You belahlah. Scram.Dunia dah benci, nak buat camana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. TEWAS DENGAN ISU 1MDB , MAHATHIR LARI BERSIAR-SIAR DENGAN ASMAH NAIK MRT....

      TAPI APAKAN DAYA ORANG RAMAI BUAT DERK JER SAMA DIA....
      MADEY SIAP SELFIE LAGI...
      TAPI...KALAU MADEY DAN ASMAH BAWAK SI BOBOI NAIK MRT SAMA ...PASTI BOBOI SUKA TERLOMPAT-LOMPAT MACAM KERA......

      Delete
    2. 1 dunia benci sama penyamun malingsia.

      Delete
  19. Diktator tak semestinya se orang Kleptokrasi.

    Tapi Kleptokrasi sememangnya se orang Diktator.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini Diktator takut bini...hehehe..

      Delete
    2. takot akibat da kena nasi kangkang da....

      Delete
    3. Kena takut bini, idak KlengkangTakKasi

      Delete
    4. HE...HE...HE...
      BAB CELAH KLENGKANG TU...
      KETUA PELIWAT KO SUKA DENGAU...
      DIA KATA ...KALAU SI JIJAH KIPAS TAK KASI KLENGKANG...
      JUBUR JE DARI BELAKANG....
      MACAM AKU BUAT....KATA NUAR AL JUBURI...KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    5. Ada selera ke dengan kekengkang hippo...??

      Delete
    6. KETUA PELIWAT KO TU SELERA DAN NAFSUNYER BESAR....KIKI...KIKI...KIKI..
      SILAP HARIBULAN KO PUN DITONGGENGNYER....

      Delete
    7. Lu tonggeng depan itu sungai buloh punya vvip tengok. Nanti lu boleh cepat tau itu makna selera.

      Delete
    8. Wa manyak sokong ini olang Mr Justice. Wa akan tolong sama lu J utk kasi gilap sini hati manyak gelap punya olang. Mau percaya atau tatak sulah tatak penting maa. Yg penting kita sulah bgtau..

      Delete
    9. Siap pasang talian hayat...?
      Kah kah kah

      Delete
  20. dickhead J...

    ambik ni.. Phuuuuuitttt.....

    hahaha...

    ReplyDelete
  21. DAP serang PAS untuk kalih isu
    USTAZ IDRIS AHMAD 05 SEPTEMBER 2017
    DAP jangan menjadi pencuri menjerit pencuri. Cuba meletakkan beban buruk kepada PAS yang menyebabkan pembangkang berpecah. Jangan cuba hendak baling batu sembunyi tangan. Tahun 2001, DAP yang keluar daripada Barisan Alternatif kerana tidak setuju dengan dokumen negara Islam.

    Waktu itu Presiden PAS Almarhum Ustaz Fadzil Noor dan Al-Mursyidul Am Almarhum Tuan Guru Nik Aziz, bukan Tuan Guru Abdul Hadi Awang Presiden PAS ketika itu - pemimpin yang mereka buat pelbagai tuduhan dan fitnah kepada beliau. Dakwaan pemimpin DAP yang mengatakan mereka puji Almarhum Ustaz Fadzil dan Tuan Guru Nik Aziz hanya pembohongan sahaja.

    Kalau kedua-dua masih ada, pemimpin DAP tetap menentang hasrat PAS untuk menegakkan Islam. Kedua-dua Almarhum tidak boleh dicucuk hidung untuk ikut agenda DAP, mereka berdua ada prinsip dalam perjuangan Islam.

    Pemimpin DAP dan Pakatan Harapan yang cuba menggambarkan PAS bersama dengan Umno. Ketika isu RUU 355, pemimpin DAP dan PH kata PAS menjadi tebusan Umno kerana bersama di dalam isu RUU 355.

    Dengan takdir Allah ketika isu RUU 164, DAP bermatian untuk bersama Umno dan BN untuk membolehkan 88A dipinda, dan DAP bersedia bekerjasama dengan Umno jika perlukan cukup bilang 2/3. Sifir mudah sekarang DAP dan PH sudah bersama dengan Umno BN.

    Kenapa DAP dan PH boleh bekerjasama dengan Umno. Kalau PAS tuduh dituduh UG, kalau mereka apa pula? Jenis politik apa ini? Kalau perintah negara sama macam BN atau lebih teruk lagi, kalau gaya kepimpinan seperti ini.

    Politik emosi dan separuh matang yang membuta tuli tuduh PAS bersama dengan Umno kerana PAS menyokong pada perkara yang menguntungkan ummah dan Islam tidak layak dibiarkan bertapak di Malaysia. PAS akan lawan siapa sahaja kalau tidak betul. PAS tidak mati dengan fitnah yang dimainkan oleh DAP kepada PAS.

    Kalau dengan Umno BN yang mempunyai kekuatan wang, media dan jentera kerajaan pun PAS lawan. Inikan dengan Dap dan PH yang sama-sama menjadi pembangkang. Jangan serang dan fitnah PAS, kalau serang PAS, PAS akan serang balik. PAS pun banyak modal untuk serang kalau mereka serang PAS.

    Memang DAP lebih rela PAS kalah di Kelantan, kerana mereka cukup anti dengan program Islam yang Kelantan buat. Alhamdulillah, 27 tahun perintah Kelantan, MB Kelantan tidak dituduh beli rumah banglo harga di bawah pasaran. Tidak ada Exco Kelantan yang dituduh oleh SPRM kerana tidak bertindak kepada kilang haram yang mencemarkan. Datuk Mohd Yaakob meneruskan agenda TG Nik Aziz.

    Kita tahu DAP ada sibertrooper yang akan serang balik PAS atas tag line Rahmatan Lil Alamin. Alasan mereka, kita mana boleh kata kepada DAP, nanti hilang Islam sebagai rahmat. Pemimpin DAP tidak boleh disentuh, seolah-olah mereka seperti suci dalam debu.


    DAP jangan cuba kalih isu masalah dalaman parti mereka. Beberapa Adun letak jawatan, dipecat. Adun PKR yang kritis dengan alam sekitar telah dipinggirkan. Baru perintah satu negeri sudah tunjuk taring.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap serang Oas jerana Pas secara senyap dah rapat dengan umno...bacalah kenyataan lobai Hardy...undi umno ato pas...pas nak 5 begeri...yg lain bagi unno...poorah putar alam bila rembat 90 jota...tak ngaku nak tubuh kerahjaan UG dengan umno di selangor...

      Delete
    2. KIH...KIH...KIH...
      PKR DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....
      KECIAN NUAR AL JUBURI SEBAB DIA MASIH MENCINTAI PAS......

      Delete
  22. DAP yang perlu bersedia hilang Pulau Pinang
    USTAZ AHMAD FADHLI SHAARI 05 SEPTEMBER 2017
    SETIAUSAHA Agung DAP, Lim Guan Eng mungkin mengalami sindrom kehilangan ingatan hingga mendakwa PAS mengalami risiko kehilangan Kelantan dalam PRU akan datang jika enggan menyertai Pakatan Pembangkang. Sedangkan pihak yang mula-mula memutuskan hubungan sesama parti di dalam Pakatan Rakyat ialah DAP.

    Sudah lupakah Guan Eng bahawa DAP yang mula-mula mengisytiharkan putus dengan Presiden PAS pada tahun 2015? Di mana akhirnya membawa keretakan hubungan di dalam Pakatan Rakyat. Bagaimana pula hari ini PAS diminta berpakat sedangkan dahulunya Pakatan Rakyat berkubur kerana DAP tidak boleh menerima prinsip PAS?

    Hakikatnya, DAP yang lebih wajib memikirkan nasib mereka di Pulau Pinang dalam situasi mereka hanya mempunyai 19 kerusi sahaja. Jumlah itu tidak cukup untuk menjadi kerajaan tanpa kerjasama dengan parti lain. Ia berbeza dengan PAS yang sudah mempunyai majoriti menguasai Kelantan pada hari ini walaupun secara tunggal.

    Sedarkah Lim Guan Eng bahawa DAP juga mempunyai risiko kehilangan kerusi apabila kalah di kerusi yang ditandingi jika berlaku pertembungan tiga penjuru? Di kerusi DAP akan berlawan dengan MCA atau Gerakan sebagai contoh, pengundi Melayu Islam hampir pasti secara 'solid' akan memilih PAS sebagai alternatif mereka.

    Lim Guan Eng hanya mendakwa PAS bakal kalah, tetapi tidak pula menyebut Pakatan Harapan bakal menang. Tentu beliau sedar bahawa pihak yang untung nanti apabila berlaku pertembungan tiga penjuru di Kelantan ialah Umno. Ia sekali gus menunjukkan dengan jelas siapakah yang memberikan nyawa tambahan kepada Umno-BN.

    Satu-satunya kekurangan di Kelantan ialah, Menteri Besar dan exconya tidak mempunyai pengalaman ditahan oleh SPRM. Tidak seperti Pulau Pinang di mana Ketua Menteri dan salah seorang exconya telah mempunyai 'pengalaman berharga' ditahan dan didakwa oleh SPRM di mahkamah. Itulah satu-satunya 'kelebihan' DAP berbanding PAS di Kelantan.

    USTAZ AHMAD FADHLI SHAARI
    Ketua Pemuda
    Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan
    5 September 2017 | 14 Zulhijjah 1438

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap jual tanah dapat duit...Pas kelantan bagi free tanah kpd pemaju...balak hilang...itulah kelebihan PAS

      Delete
    2. KIH...KIH...KIH...
      PKR DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....
      KECIAN NUAR AL JUBURI SEBAB DIA MASIH MENCINTAI PAS......

      Delete
  23. Anwar mula meratapi kehilangan PAS?
    KENYATAAN Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1 September lalu memperlihatkan bertapa beliau cukup resah dan gelisah dengan apa yang berlaku dalam PKR selepas beliau meneliti kenyataan Rafizi Ramli, Naib Presiden dan ahli-ahli yang melahirkan keresahan kerana corak cadangan kerjasama PKR dengan PAS yang dianggap samar.

    Baginya keadaan itu berlarutan tanpa dimuktamadkan. Keadaan sedemikian dianggap mengelirukan dan dikhuatiri akan menjejaskan muafakat Pakatan Harapan.

    Pimpinan Pakatan Harapan juga telah menjelaskan pendirian menolak kerjasama dengan PAS, kata Anwar.

    Namun Anwar juga menegaskan bahawa pihaknya teguh dan kukuh bersama Pakatan Harapan sepertimana yang dizahirkan Presiden PKR, Dato Seri Wan Azizah Wan Ismail sejak awal lagi.

    Sementara apa yang diusulkan dan dipersetujui Biro Politik sebelum ini adalah tidak memusuhi PAS, mengkaji kemungkinan mengelak pertarungan tiga penjuru.

    Bagi Anwar pertimbangannya adalah menggembeleng seluruh kekuatan dalam menghadapi Umno-BN dalam PRU 14.

    Dalam hal ini, Anwar sendiri melihat bahawa PAS bukanlah musuh, namun apa yang terzahir dalam Pakatan Harapan sangat berbeza dimana DAP, PAN, Bersatu dan Rafizi sendiri yang acap kali mewakili PKR menjadikan PAS sebagai musuh utama hatta melemparkan tuduhan kepada PAS kononnya mahu bersama Umno.

    Walaupun sebelum ini berulang kali ditegaskan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang bahawa PAS tidak bersama Umno, begitu juga PAS tidak akan bersama PH kerana secara jelasnya PH tidak menghormati pendirian PAS dan dasar yang dilaksanakan PAS iaitu Islam lebih-lebih lagi semasa PAS membawa RUU55 ke Parlimen di mana PH menentangnya.

    Apatah lagi label-melabel yang dikenakan ke atas PAS oleh anggota pimpinan PH cukup memeritkan malah dengan sengaja menggambarkan PAS seperti mahu bersama Umno BN.

    Inilah sikap PH yang terjelma, malah menjadi amalan mereka. Melihat kepada realiti bahawa PRU14 semakin hampir, apa yang dikatakan Anwar umpama membuka pekung besar dalam PH dan PKR sendiri kerana sebelum ini rata-rata di kawasan PKR Bertanding khususnya di Parlimen Pandan yang diwakili Rafizi, jentera PAS lah yang sarat memikul tanggungjawab melaksanakan tugas berkempen dan sebagainya bagi memenangkan PKR di sana.

    Begitulah juga di kawasan MB Selangor, Datuk Seri Azmin Ali di mana kawasan yang diwakilinya beliau sendiri menyedari realiti kekuatan PAS di peringkat bawah yang menyebabkan beliau juga menunjukkan kesungguhan sebelum ini melangsungkan perbincangan lanjut dengan PAS.

    Namun perlu diingat, bahawa PAS telah meletakkan kata putus bahawa tiada lagi kerjasama dengan PKR mahupun PH sebaliknya PAS kekal di blok ketiga bersama Gagasan Sejahtera dengan IKATAN menjadi rakan kongsi bersama NGO yang pelbagai sifatnya menyokong gagasan ini.

    Sama-sama kita nantikan lagi debaran kegelisahan Anwar dan PKR menjelang Pilihan Raya kerana umpama kehilangan pendekar tempur bilamana tiada lagi kerjasama dengan PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong pendapat tuan,

      Kalau berjayalah kerjasama antara PAS dan PKR kemukinan besar PKR dapat mempertahankan semua kawasan yg mereka menang dulu, kerana mereka mendapat sokongan Dari dua pehak PAS dan DAP

      Tetapi bagaimana dg PAS apakah mereka akan mendapat sokongan Dari DAP seperti dulu? tentulah tidak, dan sukar untuk mereka mempertahan kawasan yg mereka menang dulu, kerana banyak kerusi yg di menangi pas adalah marginal, tanpa undi dp DAP, dikhuatiri PAS tidak dapat mempertahankan kawasan2 ini.

      Delete
    2. Hantu raya saja yg akan bagi bantuan kpd pas.

      Delete
    3. KIH...KIH...KIH...
      PKR DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....
      KECIAN NUAR AL JUBURI SEBAB DIA MASIH MENCINTAI PAS......

      Delete
    4. Olang manyak jahil maa yg akan bg itu bantuan sama DAPig's loo. Manyak sedih sama lu.

      Delete
  24. Fastaqim 2.0 sasarkan 200,000 peserta
    PAS mensasarkan seramai 200,000 peserta yang akan hadir pada himpunan Fastaqim 2.0 yang akan diadakan pada 30 September nanti di Pantai Tok Jembal, Terengganu.

    Ketua Penerangan PAS Pusat, Nasrudin Hassan ketika mengadakan sidang media di Pejabat Agung PAS menegaskan himpunan kali ini bakal menyaksikan ledakan dan gelombang kebangkitan ummah yang luar biasa.

    "Keadan ini seperti yang pernah diadakan di Kelantan pada tahun 2015 dengan lebih 100,000 kehadiran peserta," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beruang pas tu mmg tinggi angan angan dia

      Delete
    2. KIH...KIH...KIH...
      PKR DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....
      KECIAN NUAR AL JUBURI SEBAB DIA MASIH MENCINTAI PAS......

      Delete
  25. najib pasti mampu berhadapan dgn media US. najib boleh. berdiri sambil kepit telo pun, najib boleh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib mana ade tulur...takut pempuan mat salleh CRB...hehehe...kena fitnah pon senyap sorok kepala ...hahaha

      Delete
    2. NUAR AL JUBURI MEMANG ADA TELUR...TU SEBAB DIA BERANI TUNGGANG KUDA SAMA ITU CHINA DOLL...HE...HE...HE...
      CUBA NAK SOROK KEPALA BAWAH...TAPI SEMUA ORANG TERMASUK CAI FUKATAN HAPRAK DAH NAMPAK...KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
  26. PAS tak pandai berbelit-belit
    DR AZMAN IBRAHIM
    PAS tak pandai berbelit-belit. Dalam apa jua rundingan, syarat PAS ialah sama ada kepentingan Islam terjaga atau terabai. Jaga Islam maka perkara lain akan terjaga. Abaikan Islam maka kita akan lihat betapa kucar-kacirnya semua urusan.
    Dalam Islam tak ada istilah pintu rundingan tertutup rapat. Kita tutup pintu, tapi kunci kita pegang di tangan. Kunci pintu mesti dipastikan berada di tangan pemimpin yang faham siyasah Islam. Kita tak perlukan warkah dari penjara untuk mengajar kita tentang politik. Cukup dengan warkah dari Allah dan Rasul untuk mengajar kita jalan mana yang perlu dipilih.

    Kalau nak bercakap tentang soal bagaimana seorang pemimpin perlu berjiwa besar dan meletakkan kepentingan rakyat dan negara di hadapan, maka kita mempunyai kisah panjang untuk dinukilkan bagaimana jiwa besar yang dimiliki oleh pemimpin PAS dalam berfikir dan bertindak.

    Tanpa jiwa besar pemimpin PAS, Azmin Ali tak akan duduk di kerusi Menteri Besar seperti sekarang. Tanpa jiwa besar pemimpin PAS yang membelai dan mengasuh bayi PKR dengan penuh kesabaran selama ini, PKR tak akan mampu berada dalam kedudukan seperti sekarang. Tak ada masalah kalau jasa besar PAS dinafikan sebab PAS pun dah lepaskan PKR bina kehidupan sendiri. Pandai-pandailah hidup sendiri dan cari makan sendiri. Kalau berbalah sesama sendiri pun janganlah sampai heboh seantero dunia. Malu kokram!

    Alangkah damainya berada di landasan perjuangan ini dengan panduan pertunjuk Ilahi. Segala mehnah dan tribulasi ciptaan manusia terasa kecil lantaran kita ada Allah sebagai tempat berharap dan mengadu. Kita bukan manusia yang menumpahkan air mata di bantal ketika tidur tapi kita basahkan tempat sujud dengan air mata di atas sejadah ketika bermunajat kepada Allah mengadu segala kekurangan dan kelemahan diri.

    Dr Azman Ibrahim
    AJK PAS Pusat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oas tak pandai belit tapi lobai hardy kuat belit...nak jaga ketuanan melayu,politik matang,politik sejahtera,kerjasama perkara kebaikan,undi pas ato umno,pas nak 5 negeri yg lain bagi umno...hahahaha....putaralam.

      Delete
    2. Nak belit apa lagi bila dah terbelit?

      Negara lslam tu hanya sandiwara pas saja.

      RUU 355 pun dah lebuh.

      Peristiwa memali langsung tak dapat sambutan.

      Usung tin milo sajalah untuk minta sedekah. Boleh juga buat beli beras untuk 4 bini di rumah tu.

      Delete
    3. HE...HE...HE...

      Usung tin milo sajalah untuk minta sedekah. Boleh juga langsaikan saman untuk si Rapuji Pondan Sotong tu.

      Delete
    4. Apa kamu cakap ni Anon 00:15

      PAS pikul tin milo baru dapat 200 ribu je .

      Rafizi tak payah pikul tin milo pun dapat hampir 2 juta .

      Kamu ni mabuk daun ketum kot ? Jika tidak , mungkin terlebih telan pil kuda ?

      Delete
    5. CUBA TEKA....
      SI RAPUJI PONDAN SOTONG VS SI ASSMIN MB JAMBAN...
      SIAPA MENANG.....

      Delete
    6. INI OLANG 'DINY' HAAA.....
      SUKA MAKAN SUP BUNJUT BABI DAPIGS HAAA...
      ITU PASAT...HALI-HALI DIA KETAGIH SUP BUNTUT LIM KIT SIAL LOOO....

      Delete
  27. Lawatan najib k USA membawa banyak kemungkinan. saya percaya duta kita d USA sedang bermandi dgn peluh kering.

    sudah tentu duta Malaysia d sana sudah mendpt jaminan drpd 'white house' bahawa semua nya akan selamat n berjalan lancar.

    tapi bidang jenayah collar putih bukan d bawah kuasa Looney Trump. badan penguatkuasa d sana 'bebas'. malahan trump pun sedang mengadapi penyiasatan secara 'intense' olih AG mereka sendiri. (impeachment is a possibility)

    trump is a wounded animal n is looking 4 a way out. cld d N Korean crisis b his savior? only time will tell.

    one bomb that lands in N Korea can escalate into a full blown war worldwide. I think trump doesn't care 4 as long as his legacy as d president of d USA is intact.

    this is exactly what najib is after - positive legacy 4 him n d razak clan - nothing else matters.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Ini lah satu kelebihan Najib yang buat Najib di jemput oleh Trump. Isu N. Korea.

      Najib ketawa sinis.

      Najib kata Malaysia tak pakai bom nuklear. Malaysia pakai karung guni dan main serkop je.

      Hihihi..

      Delete
    2. TEWAS DENGAN ISU 1MDB , MAHATHIR LARI BERSIAR-SIAR DENGAN ASMAH NAIK MRT....

      TAPI APAKAN DAYA ORANG RAMAI BUAT DERK JER SAMA DIA....
      MADEY SIAP SELFIE LAGI...
      TAPI...KALAU MADEY DAN ASMAH BAWAK SI BOBOI NAIK MRT SAMA ...PASTI BOBOI SUKA TERLOMPAT-LOMPAT MACAM KERA......

      Delete
    3. Trump is an arrogant person. Penoh dengan ego, bermuka tebal, tak boleh ditegur dan selalu merasa diri betol..........memang padanlah penyangak jumpa penyamun.

      Delete
    4. Madey is an arrogant person. Penoh dengan ego, bermuka tebal, tak boleh ditegur dan selalu merasa diri betol..........memang padanlah muka dia kena perli oleh penyokong sendiri masa 'Nothing To Hide'...

      Delete
    5. Pak Rahman, if DSN's trip there is successful will you change your point of view? Will you stop all your misguided speculation? Will you give yourself a chance to truly understand 1MDB out of the standard PH narrative? I can only hope.

      Delete
    6. Betul pak Rahman, kita semua dah silap pasal najib ni. Duit yg salah masuk aabar ciplak tu bukan duit betul! Duit monopoly jer, pasal tu 1mdb cakap duit dia x hilang! Diorg main monopoly rupanya. Yg duit dlm akaun najib tu, najib buat magic sebenarnya! Dia tukar duit monopoly tu jadi duit betul! Mmg najib ni keramat, wali keramat. Cuma dia x nak heboh jer! Kita semua dah silap tuduh dia macam macam! Percayalah cakap j tu!

      Delete
    7. mr j 2:01.

      my reponse 2 yr futile effort 2is simple

      - "one swallow does not a summer make".

      go figure out what it means.

      Delete


    8. sekali je jumpa Trump boleh menyucikan dosa 1MDB Najib. Wow.!

      Dosa 1MDB Najib bukan satu dua.. PAC pun tak dapat sucikan dosa 1MDB Najib.

      Delete
  28. biasala, perang saikologi tu penting ke atas lawan dalam dunia politik. pembangkang mmg kerjanya membangkang. kalau pembangkang bersetuju dgn pemerintah, maka tidak perlulah adanya parti pembangkang. isu isu sensasi seperti ini mesti diambil kesempatan utk mencipta persepsi dan juga bahan untuk penyokong berbual di kedai kopi. kalau x kedai kopi kurang sales. itulah najib pun x kisah di manipulasi demi utk ekonomi org melayu yg berniaga kedai kopi. memang luhur hati najib walaupun di tuduh bermacam macam, atau mungkin perasaan bersalah kerana tidak dapat berkongsi wang 1mdb dgn rakyat. berbalik kepada topik lawatan najib ke us, tidak apa yg perlu dirisaukan oleh sesiapa pun, kerana business is business. DOJ ke apa ke,diorang ni independant. tak ikut telunjuk sesiapa macam kat malaysia ni, kena kantoi terus tukar ag tukar bagai. us x macam tu. tapi kena ingat trump ni bukan groomed to be politician tapi lebih kepada membina empayar perniagaannya. namanya billionaire tapi hutang bertepek macam najib ngan 1mdb gak dan pernah filed chapter 11 bancruptcy utk protect trump plaza dari kena sita. word has is that trump and najib is on something up their sleeves. Ada kena mengena ngan MH370, and kes tembak recently kat mana tuh, madagascar? tapi x leh lebih lebih wooi, secret besar ni! jadi korang mark aku punya posting nih! najib x akan dikaitkan dgn 1mdb, at least for time being sehingga selesai pru. tapi kita akan tengok some changes dalam najib punya foreign policies. trust me! jadi sesiapa yg ada peluang migrate ke, atau kerja petik buah kat australia, cthnya, ambik peluang ni! pergi. najib dah terlampau dalam kekusutan ciptaan dia sdri, sampai terpaksa jadi kuli kepada china dan amerika! dia jadi kuli,tapi yg jadi mangsa rakyat malaysia, percayalah. pru ni, cakap bisik bisik ni, najib akan menang. bukan sbb rakyat pilih dia, tapi dia dah buang perkataan kalah tu dalam vocab book kat malaysia ni. kalau korang faham la. mahathir x akan kepenjara tetapi beberapa org akan terpaksa membayar dgn harga yg mahal. jadi x yah bising bising psl pru sbb keputusan dia dah ada, cuma belum formal lagi. apa yg perlu semua buat adalah cuba cari alternatif, cth migrate etc. sapa yg gaji besar tu x yah nak risau sgt, cuma hati jer sakit. lepas pru ni, massive cleaning up, jadi jgn vokal sgt, bukan nak ugut, cuma nak ingat. you are being watch!

    ReplyDelete
    Replies


    1. adakah ini satu putaran kehidupan yang tidak boleh di ubah?

      atau sudah di takdirkan begitu?

      Jika begitu memang betul lah negara kita sudah tidak bermaruah.

      Sehingga penyamun dan penipu pun boleh jadi pemimpin.

      Delete
    2. TEWAS DENGAN ISU 1MDB , MAHATHIR LARI BERSIAR-SIAR DENGAN ASMAH NAIK MRT....

      TAPI APAKAN DAYA ORANG RAMAI BUAT DERK JER SAMA DIA....
      MADEY SIAP SELFIE LAGI...
      TAPI...KALAU MADEY DAN ASMAH BAWAK SI BOBOI NAIK MRT SAMA ...PASTI BOBOI SUKA TERLOMPAT-LOMPAT MACAM KERA......

      Delete
  29. Beranikah najib buat sidang media dan jawab soalan wartawan di amerika?....hahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cehhhh..najib ni kalu buat sidang media kalau kat felda boleh lah kot..sampai merah merah muka meneran neran intonasi suara macam nak terpancut..

      Delete
    2. Dia ni kalau buat sidang media pun tak guna jgk..bila ada orang tanya soalan maut mula la mintak bodyguard tarik wartawan tu ketepi.
      Dia ni kalu boleh nak wartawan utusan,tv3 suku,dan yang sealiran jer yang tanya soalan..soalan pun dan siap ada jawapan.


      Tak ada orang yang mampu jawab soalan spontan isu utama negara selain tun M..Walau di sidang media rasmi atau tak rasmi

      Delete

    3. Pertama sekali Najib akan baca teks.

      Jadi apabila wartawan tanya soalan, Najib akan jawap dengan minta wartawan rujuk pada apa yang telah dibaca.

      Akhir sekali, Wartawan di maklumkan bahawa teks tersebut akan di edarkan kepada semua wartawan.

      Delete
    4. Beranikah Madey buat sidang media Nothing to Hide 2 dan jawab soalan dari ahli cap MUNGE sendiri?....hahahaha...

      Delete
  30. Insyallah Amin doj tangkap najibrazak di USA sumbat dalam penjara

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah...kah...kah...anon 22.52...
      JEALOUS ke....
      ko sama JEALOUS macam KETUA TO" KONG DAPIGS....
      kembar kot...

      Delete
  31. Baru sembang panjang dgn org yg selalu berhubung dengan yang dalam penjara... rupanya Warkah dipalsukan... kah kah kah...
    Saya cuma balas balik dengan gelak sebab ini bukan kali pertama dan memang yg kat dlm tak boleh buat apa... dia kena main dengan kucing2 parsi belaannya sendiri
    Lawyer masuk dan bawa keluar siap make up elok2 baru sebar... kah kah

    ReplyDelete
  32. Kenyataan Anwar 'disolek' untuk halalkan tindakan Azmin, dakwa Chegubard
    SHAH ALAM: Bekas ahli seumur hidup PKR, Badrul Hisham Shaharin mempertikaikan kesahihan kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dikeluarkan semalam mengenai isu rundingan antara PKR dengan PAS.

    Beliau yang lebih dikenali sebagai Chegubard berkata, kenyataan terbaru Ketua Umum PKR itu seolah-olah 'disolek' pihak tertentu demi menghalalkan usaha Timbalan Presiden, Datuk Seri Azmin Ali, individu yang menggerakkan inisiatif dalam mewujudkan rundingan antara dua parti itu.

    "Mengenali sosok Anwar Ibrahim, pengalaman saya berhubung, bercakap dan membaca tulisan Anwar Ibrahim, saya boleh katakan kenyataan tersebut bukan ditulis oleh Anwar Ibrahim.

    "Sebab kenyataan dikeluarkan dengan pelbagai cara. Dan saya percaya kenyataan semalam disalin oleh peguam dan ditulis semula, dan disiarkan mengikut kepentingan kelompok peguam Anwar.

    "Yang nyata, kenyataan tersebut telah dimekap dan disolek supaya ia memenuhi kehendak kartel Azmin yang cuba mewajahkan bahawa tulisan itu menghalalkan rundingan yang dibuat kononnya atas arahan Anwar semata-mata," katanya kepada Antarapos.

    Dakwa bekas ketua PKR Cabang Rembau itu lagi, terdapat keraguan ketara dalam kenyataan tersebut yang menyentuh mengenai kerjasama PAS dan Umno, yang mana kata Chegubard, membuktikan bahawa ia bukan pendirian Ketua Pembangkang itu.

    "Cuba kita tengok betul-betul kenyataan tersebut, dalam keadaan kita bermati-matian mengatakan bahawa PAS menerima bayaran daripada Umno dan (Datuk Seri) Najib Razak, tapi dalam kenyataan tersebut kalau kita faham, dalam tulisan tersebut seolah-olah Anwar menerima penafian PAS.

    "Kalau Anwar terima penafian tersebut, maka Sarawak Report berbohong, Rafizi dan Husam Musa membohong. Kerana itu saya kata kenyataan itu palsu, disalin balik dan disolek berdasarkan kehendak kelompok peguam itu.

    "Kedua, mana mungkin Anwar buat kenyataan berbolak balik. Anwar ini seorang yang tepat dan tegas," katanya lagi.

    Ketika ditanya mengenai bukti atas asas dakwaannya itu, Chegubard enggan mendedahkan sumber beliau.

    Anwar semalam dalam kenyataannya tampil mengesahkan beliau mempersetujui usaha mewujudkan rundingan antara partinya dengan PAS.

    Menerusi satu kenyataan yang dikeluarkan Biro Komunikasi parti itu, Anwar berkata PKR konsisten untuk mengukuhkan Pakatan Harapan (PH) dan seandainya wujud rundingan bersama parti pimpinan Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu, ia tetap akan berlaku dalam 'kerangka komitmen PKR dengan PH'.

    Anwar berkata, dasar PKR adalah 'tidak memusuhi PAS'.

    Azmin yang juga Menteri Besar Selangor dilihat sebagai tokoh utama yang mahu meneruskan rundingan PKR dengan PAS, selepas tahaluf siyasi antara kedua-dua parti terputus secara rasmi pada Mei lalu.

    Pendirian itu akhirnya membawa perpecahan dalam parti itu, namun Azmin menafikan rundingan dengan PAS dibuat atas tindakan individu sebaliknya ia adalah mandat parti.

    Hari ini, Azmin dalam kenyataannya berkata usaha beliau yang menggerakkan inisiatif dalam mewujudkan rundingan bersama PAS akhirnya dibuktikan betul, susulan kenyataan yang dikeluarkan Anwar semalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS pon ade buah sandiwara di selangor...Bapak Pas dah ustihar putus hubungan dengan PKR tapi Pas selangor masih nak bersama kerajaan PKR selangor...PAS selangor tak percaya kpd umno yg lebih jahat dari DAP....

      Delete
    2. KIH...KIH...KIH...
      PKR DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....
      KECIAN NUAR AL JUBURI SEBAB DIA MASIH MENCINTAI PAS......

      Delete
    3. Siapa manusia bernama chegubard ni ? Dah 'expired'. Sudah tak laku lagi . Itu yang di kutip olih TV3 .

      Delete
    4. INI OLANG 'DINY' HAAA.....
      SUKA MAKAN SUP BUNJUT BABI DAPIGS HAAA...
      ITU PASAT...HALI-HALI DIA KETAGIH SUP BUNTUT LIM KIT SIAL LOOO....

      Delete
    5. Tengok! Ni dulunya asalnya manusia, sbb kutuk najiblah dia btukar jadi babi boleh bcakap! Najib ni sah ada keramat dia. Kita semua dah banyak buat silap kat najib!

      Delete
  33. Bro, buah terketar2 bro mulut yahanana nampak press Amerika. Badak menggigil basah baju luar dalam, datang sawannya. Tapi macam biasalah muka tebal diselambakan. Dalam seluar kecut kecutan, senggol senggolan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DALAM ISU FOREX...MUKA TEBAL DISELAMBAKAN MACAM MADEY MAMAK KERALA KUTTY....
      DALAM SELUAR MADEY ORANG TUA GANYUT NI ADA TELUR KECUT YANG SELALU DISENGGOL OLEH ASMAH...

      Delete
    2. Isu forex orang bodos mcm ko saje tak tahu sajsi yg beri jeterangan tidak mengaitkan dengan tun madey...ko najib mana ade tulur

      Delete
  34. Kejayaan Mahathir ialah secara tidak langsung berjaya membuktikan betapa munafiq dan tidak berprinsipnya ahli politik Malaysia....

    Bayangkan jika Mahathir masih dalam Umno maka satu pun mahathir tidak akan ada salah dan cacat oleh pihak Umno Bn maka ketika itu Mahathir akan jadi bahan caci maki pembangkang... maha zalim firaun dan lain lain.. dia perompak dan perosak sistem negara...

    Tetapi kini dia dikalangan pembangkang maka bagi Umno Bn habis dilondehnya Mahathir begitu juga bagi pembangkang pula Mahathir ini suci lagi menyucikan... malah siapa serang Mahathir mereka akan jadi musuh... sampaikan pembunuhan Ibrahim Libya jadi halal dan Ibrahim Libyalah yg salah dan patut dibunuh...

    Kah kah kah..

    Nampak tak betapa benar atau salah bukan lagi perkara prinsip tetapi terletak dekat mana perlaku itu berada...

    Sama je Umno dan Ph kini... korup dan salah kawan maka kena tutup dan bela.. maka salah musuh perlu serang sehabisnya...

    Kenapa rakyat kena dipaksa memilih antara penyamun dan lanun ermm yg sokong mana2 hanyalah malaun...

    Sangat yakin selepas PRU... Bn bentuk baru akan terhasil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat yakin selepas PRU... Bn akan terus kekal memerintah M'sia dan membentuk bentuk kerajaan.

      Delete
    2. Najib dan umno dlm ketakutan...hehehe...sabah dah ubah...felda dah benci najib...johor dan kedah dah goyang...forex fagal buktikan madey bersalah..hehehe...tinggal ko sahe dlm kapal umno yg nak karam...

      Delete
    3. Bila nak tubuh RCI BMF plak?...kucing tumbuh tandok pon najib takut tubuh RCI...hehehe..

      Delete
  35. Agak2 brapa iskundur maga kutty dan rakan kroni bayar paper di USA tu yeerr...?
    Marlot ni rakan segundik lgbt pluralism CIFUT BABI alahai biasa la tu.... tokong pujuk najib jangan datangke USA ... wwhat's the hell.... sapa yang sedang kepanasan yg sebenor nyer... Najib kah... tokong kah.... cifut babi kah.. atau iskundur maha kutty kah....?


    kikikiki... berambusss barua DAP@Singapork pensabotaj ekonomi negara...

    terkini news.. Lord Jacob Rothchild.. George Soros.. Warrent Buffet dan Rockfeller dynasty is dumped their assets in USA menjadikan Dollar US tak bernilai lagi.. waiting the amnious signal... Germany sedang menulau menyartai Pakatan BRICS dan kesemua anggota NATO di Eropah sudah mula menyertai Pakatan BRICS ... Pakatan yang mengugurkan matawang Dollar US dengan emas.... Arab saudi berhutang dengan IMF sebanyak 10 billion USD bila tukaran petrodollar tidak digunakan lagi... Golongan Oligarts Kapitalis sedang menjual Dollar US dengan marginal yang luar biasa.... we re waiting the anmious signal .....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni buat fitnah....bodos...

      Delete
    2. Negara2 BRICS masih tetap berurusniaga dengan amerika...teori dollar amerika akan tak laku lagi toeri orang bodos...orang2 dari begara BRICS masih tetap ingin ke amerika sebuah negara yg bebas...

      Delete
    3. Sapa kata BRICS tak berurusniaga dng USAc bodosss....? Cuma BRICS tidak mengunakan lagi
      Dollar US sebagai medium tukaean matawang sesama anggota BRICS lagi... golongan oligarts kapitalis di Russia sydah ditangkap dan ada yg dibunuh oleh Vladimir Putin... golongan yg merosak danrnsabotaj ekonomi Russia.. bila Putin menghapuskan Golongan Oligarts ekonomi Russia bersandar emas naik 1000% ... golongan perosak dan pensabotaj ekonomi ini ramai di Malaysia golongan ini juga barua oligarts spt Iskundur Maha Kutty.. CIFUTBABI..DAP@Singapork ini lah yg patut dihapuskan di Malaysia ini....
      Apakah signal yg ditunjukkan oleh golongan super elits Oligarts spt Rothchild..Warrent Buffet. .Rockfeller dan Gorge Soros bila melambakkan assets US dan US Dollar dng marginal yg banyak dipasaran..? There collapsed of Central Banks towards the an end of the monotary system of central banks... yg cakap ni adalah super elit oligarts kapitalis bank Lord Jacob Rothchild sendiri.... Lyn D Rothchild tweets bank central ibarat enjin kereta yg dah rosak rabak dalam tweeter nya... the amnious signal dlm NWO..?
      BRICS mmea masih bebas ke mana mana juga di donia ni yg ...what's the hell..?
      Presiden Duertate Filipina hubungan dng USA sudah sampai kemuncaknya dengan Pakatan BRICS. ..
      Malaysia perlu menyertai Pakatan BRICS dengan kadar segera... ini lah sebab kenapa Najib dijemput Donal Trump datang ke USA minggu depan... sebab Malaysia mampu mempengaruhi negara ASEAN yg lain merapatkan diri dalam Pakatan BRICS kecuali Singapura yg masih jadi sekutu USA...

      we re waiting the amious signal .... tungguuu

      Berambus barua DAP@SINGAPORK pensabotaj ekonomi negara


      ubah.. ini kali lah...

      Delete
    4. This macai idiot don;t know what he is talking about.
      When America with najib.."see america with us,big coutry the largest spurpower with malaysia..Najib is our wira.The opposition wanted to "fitnah najib"
      When amereca AGAINST najib, we'll hear dapig,al-juburi would love america to colonise Malaysia.

      In ACTUAL FACT should (Trump/us) go or against najib.
      THE DAMAGED HAAS BEEN DONE.I.e GST/Hutang berbillion.rakyat suffered "COST OF LIVING TOO HIGH"

      .................ABUP................

      Delete
    5. TEWAS DENGAN ISU 1MDB , MAHATHIR LARI BERSIAR-SIAR DENGAN ASMAH NAIK MRT....

      TAPI APAKAN DAYA ORANG RAMAI BUAT DERK JER SAMA DIA....
      MADEY SIAP SELFIE LAGI...
      TAPI...KALAU MADEY DAN ASMAH BAWAK SI BOBOI NAIK MRT SAMA ...PASTI BOBOI SUKA TERLOMPAT-LOMPAT MACAM KERA......

      Delete
    6. Hahaha 0035...mesti atok kau main dalam jamban sb tu dapt benih cucunya bengap dan bodoh macam kau

      Kahhh kahh kahhh kahhh

      Delete
    7. Hahaha 0041...mesti enek kau main dalam jamban sb tu dapt benih cucunya bengap dan bodoh macam kau

      Kahhh kahh kahhh kahhh

      Delete
    8. Anon 00:09

      Kalau kamu kurang pengertian tentang ekonomi dan perniagaan , tak usahlah membuat ulasan .

      BERSERABUT !!!!!

      Delete
    9. INI OLANG 'DINY' HAAA.....
      SUKA MAKAN SUP BUNJUT BABI DAPIGS HAAA...
      ITU PASAT...HALI-HALI DIA KETAGIH SUP BUNTUT LIM KIT SIAL LOOO....

      Delete
    10. Entahlah bro diny, kena cari translator utk jelaskan apa yg kulup tu nak sampaikan!

      Delete
    11. Pakar Brics mengharapkan ekonomi US runtuh...negara bricks blm mampu mengubah sistem ekonomi dunia kerana negara2 brics sendiri tidak mempunyai sistem seperti US...YS mempunyai sistem pengasingan kuasa yg boleh menghalang pemmimpin korup...kebebesan bersuara...apabila negara brics masih berurusniaga dengan us dollar jangan harao us dollar akan lemah seperti ringgit malaysia...negara cina masih memerlukan us untuk eksport barangan...cina masih bergantung kpd teknologi dan kepakaran amerika...orang bodis mengaku pandai sahaja boleh cakap ekonomi amerika akan runtuh...hehehe..

      Delete
  36. Dengan tulisan sensasi yg menghina Najib oleh akhbar2 utama Amerika Najib dan Malaysia bertambah busuk di seluruh cakerawala...

    Akhbar2 utama Amerika tidak hormat tetamu oresiden mereka....
    Berlainan dengan tetamu ketua negara malaysia...itulah amalan free country...presiden amerika pon boleh di siasat oleh badan kehakiman amerika.

    Tercatit satu lagi sejarah PM negara Malaysia yg di julang oleh umno dihina oleh akhbar2 Amerika kerana klepek wang negara... Ooh malaysia ku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAN AKU DAH KATA....
      SI BUDIN DAN MACAI FUKATAN HAPRAK ANJING KURAP BELAAN KETUA TO' KONG DAPIGS JEALOUS....KAH...KAH...KAH...

      Delete
  37. Najib ke amerika....Somah ikut tak?...

    Penthouse dah di sita...hotel mewah dah disita...akaun bank dah disita...rumah mewah riza aziz pon disita....kemana Somah nak pegi?...

    Ikut temberang JERBON DOJ dah lepaskan sitaan harta prompak di amerika...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TEWAS DENGAN ISU 1MDB , MAHATHIR LARI BERSIAR-SIAR DENGAN ASMAH NAIK MRT....

      TAPI APAKAN DAYA ORANG RAMAI BUAT DERK JER SAMA DIA....
      MADEY SIAP SELFIE LAGI...
      TAPI...KALAU MADEY DAN ASMAH BAWAK SI BOBOI NAIK MRT SAMA ...PASTI BOBOI SUKA TERLOMPAT-LOMPAT MACAM KERA......

      Delete



  38. Percaya atau tidak, memang Najib telah memperlekehkan sistem kewangan US.

    Semua pembelian dan bikin filem bukan di negara lain tapi di US.

    Pelakon Hollywood sendiri telah menyerahkan hadiah yang telah di berikan oleh Jho Low.

    Najib boleh datang dan pergi begitu sahaja?

    Sudah tentu Wartawan di sana mahu jadikan berita dan sememangnya awal-awal mereka dakwa Najib lah MO1.

    Najib di beri peluang memberi penjelasan semasa sidang media. Jika Najib tidak sanggup ini akan menguatkan lagi dakwaan yang di buat oleh DoJ.

    Najib selamat jika di benarkan keluar mengikut jalan rahsia untuk Presiden menyelamatkan diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAN AKU DAH KATA....
      SI BUDIN DAN MACAI FUKATAN HAPRAK ANJING KURAP BELAAN KETUA TO' KONG DAPIGS JEALOUS....KAH...KAH...KAH...

      Delete
  39. Ajib you're welcme to america.Don't worry ajib red capert are ready for you. we know this is your "last talian hayat" to decide when to dissolve your parliment.

    When your partner donald trump decide to abolish doj instruction as your are not guilty as charged.
    Meaning you are the happiest man in the world.This story will delight your propaganda minister "Goebbel kruak" to run riot,the jokker ahmad maslan will tell public its true GST let the price down.
    But with the Big BUT, WHEN THE THING GOES AGaINST YOU,fOR SURE hang tak lena malam.
    Anywhere, we as a rakyat wishing you all the best.
    btw if thing go against you, don,t forget to apply green card with the help donald trump as a political asylum.
    flying kiss 4 u muaaaaaaaaaaaaaah.

    ......................ABUP...................

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAN AKU DAH KATA....
      SI BUDIN DAN MACAI FUKATAN HAPRAK ANJING KURAP BELAAN KETUA TO' KONG DAPIGS JEALOUS....KAH...KAH...KAH...

      Delete
  40. Kaninabu betul la macai pas lahanat ni. Tuan budin tulis pasal najib nak ke amerika, si lahanat ni sebok promosi harakah haramjadah yang tak laku kat sini. Woooi pencacai pas, sila semak kunci syurga kau, mana tahu malaikat riduan dah tukar kunci pintu digital pulak. BODOH PUNYA OLANG, PHUUUUI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarkan macai nak meroyan...umno bergantung nyawa kpd pas sekarang...perahu pas pon dah bocor....hahaha..

      Delete
    2. KIH...KIH...KIH...
      PKR DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....
      KECIAN NUAR AL JUBURI SEBAB DIA MASIH MENCINTAI PAS......

      Delete
    3. Umno dah pegang kuasa lama sgt dah. Tukar tukar la pulak. Cuba sesuatu yg baru. Lagipun umno skang ni x lah banyak membantu pun. Makin kedepan, makin tersingkir melayu dari segi ekonomi. Rakyat pun bukannya makin senang, susah ada la. Pemimpin pulak makin merapu dan kekadang macam org biol pun ada. Tukar jer! Satu penggal pun cukup la, tengok apa jadi. Lima tahun bukan lama sangat. Takan mati org melayu rasanyer. Jom tukar!

      Delete
    4. HE...HE...HE...
      KECIAN AKU DENGAU RAYUAN KO.....
      RAYUAN KO DI TOLAK....SELAMENYER LAH KO JADI ALAT DAN MACAI PEMBANGANG....

      Delete
  41. 23.01... Ko kuat khayal dollar amerika akan tak laku lagi...ekonomi amerika akan porak peranda kerana BRICS...
    Teori ni dari tahun lepas lagi...

    Dollar Zimbabwi merudum...Zimbabwe yg ekonominye dikuasai oleh cina kominis negara sekutu BRICS sedang mengalami hyper inflasi beratus peratus...sebuku roti berharga 10 juta dollar zimbabwee....boleh kah dipercayai negara BRICJS akan membantu mengukuhkan ekonomi dunia?...

    Ko dipengaruhi sentimen kebencian meluap2 terhadap Amerika hingga ko jadi tolol...hahaha...akibat makan dedak haram najib yg dibekalkan oleh cina prompak Jho lo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAN AKU DAH KATA....
      SI BUDIN DAN MACAI FUKATAN HAPRAK ANJING KURAP BELAAN KETUA TO' KONG DAPIGS JEALOUS....KAH...KAH...KAH...

      Delete
    2. Ko belaan jho lo..hehehe

      Delete
  42. wELL DONE FRIENDS of PH..I' would like to appreciate our owner of this boggr,
    Tuan shabuddin.You have shown democracy in PH Blog, eventhough there too many sampah around and non subtance argument,You have shown GOOD EXAMPLE,This a type of improvement once PH RULE.. At least we are aware how they think, that show where they come from,their langguage,behaviour/thinking how they look thing in the future,Knowleagedable or not,repeating the same issues to provoke our freinds,and see how they react toward dedak,kleopotracy,propoganda,
    To summarise ,i JUST CAN SAY, they are "Like Najib,Like macai"Like Hadi,like walaunta"
    sekalong tahniah tuan Shabudin 24hrs non-stop tanpa gaji.munkin sebagai support akan beli paper rakyat yg tuan budin bersama.

    ADIOS.......................ABUP..........

    s

    ReplyDelete
  43. LAWATAN NAJIB KE AMERIKA MEMBUATKAN MADEY MAMAK KERALA ANAK KUTTY DAN KETUA TO' KONG DAPIGS LIM KIT SIAL KEPANASAN.....TU SEBAB SI LIM KIAT SIAL NAK HALANG BUAT KECOH KAT PARLIMEN...KIKI...KIKI...KIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoooi Anon 0048
      Yang kau beria2 mengampu dan menjilat Jiban,,,kau ingat hutang one mdb tu,,,kepala bapak ko ker yang akan tanggung,,, kita semua lah yang susah bodoh banyak makan taik dalam dalam kandungan mak ko tu bodoh..

      Delete
    2. Hahahaha...biasa tu kalu caii bodoh.klu pandai tak dipangil caiii

      Delete
    3. You are welcome to PH democratic blogger,YOU CAN SAY WHATEVER YOU LIKE, if u think you satisfy when you say those thing why not carry on..
      Thanks the owner/Tuan shabuddin for the facility given..
      Tuan 00:48 jangan lupa nak tido nanti basuh kaki,dan baca ayat fatihah,astarfirallah,dan lahaulawalaquwataillabilahilazim.Kita tak tahu,masih hidupkah hari esok.

      after all we are mahkluk allah.

      ADIOS..............ABUP........

      Delete
    4. Hoooi Anon 0106
      Yang kau beria2 mengampu dan menjilat Madey dan Lim Kit Sial Ketua To' Kong Dapigs ,,,kau ingat perjudian Forex,,,kepala bapak ko ker yang akan tanggung,,, kita semua lah yang susah bodoh banyak makan taik dalam dalam kandungan mak ko tu bodoh..

      Delete
    5. Tuan 01:14 jangan lupa nak tido nanti basuh kaki dan muka sekali,dan baca ayat fatihah,astarfirallah,dan lahaulawalaquwataillabilahilazim.Kita tak tahu,masih hidupkah hari esok.

      after all we are mahkluk allah.

      Delete


  44. Kalau jumpa setakat sejam memang lah sah untuk kempen PRU.



    Dulu jumpa Obama.. Kelantan banjir lumpur.

    Kali ini jumpa Trump .. ingat Trump tu lagi teruk dari Obama ..


    ReplyDelete
    Replies
    1. KIH...KIH...KIH...
      PKR DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....
      KECIAN NUAR AL JUBURI SEBAB DIA MASIH MENCINTAI PAS......

      Delete
    2. Kesian datang dari family spoilt brat.

      Delete
    3. Kesian anon 0213 datang dari family spoilt brat.

      Delete
    4. dia al-juburi,sebab dia kena dgn al-juburi,hanya yg kena sahaja rasa siok,tu sebab diulang2.

      Delete
    5. Kodah kena...hehe

      Delete
  45. Sakit mental dia punya idea,al-juburi/dapigs.

    ReplyDelete
  46. Trump: Howdy MO1. Good that you can make it.
    Bugis aka Najib: Well, I have no complain with my jet.

    T: Where is your other half?
    B: Don't tell me she has gone for Birkins again!

    T: Not to worry my boys know where she is.
    B: Thanks. Ya, we are cash-strapped.

    T: Tell you what, the FBI and all are beyond dedak.
    B: Everyman has a price, Sir.

    T: What do you mean?
    B: Cash is King. You know what I mean.

    T: I have enough problem already.
    B: I know. Close people around you have resigned.

    T: This is America, Land of the Free.
    B: We just celebrated our independence.

    T: Two planes down and that Pyongyang SOB got exterminated.
    B: The agents didn't declare who they were.

    T: If you cuckoo with China you can fuck off!
    B: I come here for what?

    T: For that stupid 1MDB thing you must resign, damn it.
    B: Bugis warrior will fight to death.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...