Thursday 14 September 2017

JIKA TIADA SIASATAN DOJ, ADAKAH NAJIB MAHU 'CASH IS KING' UNTUK KUKUHKAN EKONOMI AMERIKA?


Hanya dalam sekelip mata,  wajah Amerika sudah berubah beberapa kali di mata para pengampu, pembodek dan di kalangan jentera propaganda Perdana Menteri, Najib Razak.

Sewaktu mula-mula menjadi Perdana Menteri, Najib mempunyai keghairahan yang ketara terhadap Amerika. Bermula dengan melantik rakan karibnya, Allahyarham Jamaluddin Jarjis sebagai Duta Besar ke Amerika, ia kemudian menyaksikan bukan saja kerapnya Najib melawat negara tersebut, bahkan juga membawa Barack Obama dua kali melawat Malaysia.

Ketika itu Amerika dan Obama lantas disanjung serta dipuja.
Awan mula bertukar mendung dan gerhana apabila skandal 1MDB dan kemasukan wang berbilion ringgit ke dalam akaun peribadi Najib mula didedahkan oleh media-media Amerika. Ia bertambah buruk lagi apabila DOJ memulakan tindakannya, mula-mula dengan saman sivil dan kemudian siasatan jenayah.

Sejak itu Amerika mula dipandang jahat, mahu campurtangan dalam negara dan ingin menjatuhkan kerajaan yang dipimpin oleh Najib. Annuar Musa, Salleh Said Keruak, Dr Puad Zarkhashi dan tidak terkecuali Peguam Negara, Apandi Ali adalah watak-watak yang mengkritik keras tindakan DOJ itu.

Lebih dahsyat, sementara yang lain-lain menyifatkan tindakan Amerika melalui DOJ itu bermotif politik, suatu bentuk campurtangan dan perancangan halus untuk menjatuhkan kerajaan, Ketua Menteri Melaka, Idris Haron lebih buruk tanggapannya dengan menanggapinya sebagai percubaan kuasa besar itu membunuh orang Melayu sebagaimana yang terjadi kepada Iraq sebelum ini.
Kini, setelah Najib dijemput melawat Amerika, meskipun atas daya usaha pelobi dan bukan bersifat lawatan rasmi sebagai ketua kerajaan, sekali lagi tanggapan terhadap Amerika telah berubah sama.

Meskipun kunjungan Najib ke Amerika kali ini mahal harganya, sepertimana kata Rafizi Ramli hanya untuk membayar ufti yang bernilai kira-kira RM100 bilion yang disebut Perdana Menteri dengan tujuan untuk mengukuhkan ekonominya melalui wang yang diambil daripada Mas, KWSP dan Khazanah, nama Amerika dan Donald Trump yang semua kita ketahui terang-terang anti Islam ketika kempen pilihanraya, pasti kembali wangi dan harum di mata para pengampu, pembodek serta segala jentera propagandanya.

Malah ketika ini, jika kita tanya Annuar Musa, Salleh Said Keruak, Puad Zarkashi dan Idris Haron tentang Amerika dan Trump, mungkin ada yang tiba-tiba diserang sakit jantung mendengar pujian melangit yang keluar daripada mereka.
Yang nyata, meskipun negara kita hanya ular lidi dan Amerika umpama ular sawa dan saiz ekonomi mereka berganda-ganda besarnya dibandingkan kita, Najib dalam usaha membeli jiwa dan menambat hati Trump, telah menawarkan satu pakej untuk mengukuhkan ekonomi yang membuatkan sesiapa saja, daripada makcik Felda hingga kepada pakar-pakar ekonomi dunia, pasti ketawa mendengarnya.

Siapa Malaysia untuk mengukuhkan ekonomi Amerika?

Kenapa hanya sekarang Najib menawarkan untuk mengukuhkan ekonomi itu?

Mengapa sebelum ini, dalam beberapa kali lawatan Najib ke Amerika dan kemudian dibalas dengan kunjungan Obama ke Malaysia, tawaran serupa tidak pernah disuakan?

Logikkah negara membangun menawarkan untuk mengukuhkan ekonomi sebuah negara paling maju?

Pernahkah sebelum ini, Najib melakukan tawaran yang sama kepada negara-negara membangun, negara miskin atau negara Islam yang dilanda perang atau musibah?

Mengapa, ketika di dalam negara di mana Najib amat bergantung kepada cukai GST untuk membantu kerajaan, pengangguran masih ketara, ramai siswazah tiada kerja, banyak projek pembangunan tersekat-sekat kerana kekurangan dana, bantuan pendidikan dipotong atau ditiadakan, Najib tiba-tiba begitu pemurah menawarkan RM100 bilion untuk mengukuhkan ekonomi Amerika?
Apakah ekonomi negara kita sudah benar-benar kukuh sehingga KWSP dan Khazanah tidak lagi melihat pelaburan infrastruktur dalam negara bukan lagi penting berbanding membina prasarana yang hanya memberi keselesaan untuk rakyat Amerika?

Lebih ganjil, apa yang ditawarkan kepada Amerika itu bukan di ketika mereka ada membuka mulut menyuarakan permintaan meminta bantuan, tetapi Najib sendiri yang memulakannya sehingga Trump sendiri tampak sedikit terkejut dan segera berpeluk tubuh sebaik mendengarnya.

Yang pasti, seperti kata Tun Mahathir, semua ini hanya mengesahkan lagi amalam politik "cash is king" yang semakin membudaya dalam diri Najib.

Yang pastinya juga, tanpa saman sivil dan siasatan jenayah oleh DOJ yang semuanya bermula daripada 1MDB yang ditubuhkan Najib, tidak beginilah jadi celaru dan caca-marbanya masa depan negara kita. (ShahbudinHusin 14/09/2017).

163 comments:

  1. Replies

    1. Puak2 yg cuba cakap pasal ekonomi tak pernah pun belajar ekomoni..... Main cakap saja...... Kolo ko BUKAN doktor, bila org minta nasihat tentang Ubat, ko kata minyak angin untuk menyembuh semua jenis penyakit.


      Delete
    2. jangan pening-pening nanti pitam....

      Delete
    3. Sketsa apabila penyamun bertemu chief iblis.........!!

      Delete
    4. JEALOUS KER....

      CAI FUKATAN HAPRAK....
      MADEY DOK TANYER NI...NAJIB DAH KENA TANGKAP KE BELUM.....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    5. Bloggers upahan najib keruak ku nan macam tahi anjing kering,
      Tak Ada akai langsung,
      Engkau orang ni lahir dari lubang buntut najib keruak ku nan ke,
      Otak songsang sesongsang songsang nye,
      Mungkin kepala terjepit dari buntut ku nan,
      Sampai kepala anda lonjong,
      Sudah banyak bukti kesalahan najib keruak ku nan umnobnpas di depan mata anda,
      Sudah terseksa hidup rakyat Malaysia skrg,
      Kalau masih menjadi anjing upahan najib keruak ku nan sampai sekarang Sy dgn ini terpaksa ishtihar kan sumpah laknat kpd anjing anjing blogers upahan najib keruak ku nan ini sebagai,
      DAJAL akhir zaman sudah muncul,
      Bangang punya dajai,

      Delete
    6. Blogers anjing upahan Madey dan Budin,
      Sudah sudah lah tu,
      Anda semua ada lah PELANCAP bangsa, agama dan negara,
      Anda semua pelancap,
      Kaki nombor ekor,
      Kuat berangan,
      Bawak bawak tidor,

      Delete
    7. Memang nyata pendokong PH tertekan sangat dgn lawatan DSN ke US. Profile DSN naik di negara dan peringkat antarabangsa. Mereka yg tertipu di Malaysia makin sedar 1MDB itu bukan isu pun. Dulu cuba halang tak dapat. Kini cuba burukkan dan rendahkan lawatan ini. Berapa lama ini macam macam cara dan sudut yg akan di putar untuk tujuan ini. Kita hanya perlu tunggu kebenaran terserlah - kantoinya CRB bulan 10 ini dan hasil saman DOJ....

      Delete
    8. Mr J masih tak jawab MBA dari U mana? Subject apa? Tajuk paper/thesis apa?

      Delete
    9. CAI 01.08........MASIH TAK JAWAB...

      MADEY DOK TANYER NI....NAJIB DAH KENA TANGKAP KE BELUM.....

      Delete
    10. Jamilah aka mr j dah ada pengalaman
      Memerintah dan mengurus ekonomi negara ker?
      Siapa yg tertekan?
      Negara ketiga pergi membantu ekonomi negara kaya masuk akal ker?
      Sila tunjuk bukti dan namakan negara ketiga mana dlm dunia ni yg pernah membantu negara kaya selain msia.
      Spinlah lagi jamilah aka mr j sehingga terjerut tengkuk sendiri!!!!

      Delete
    11. ORANG BULAN....

      MADEY DOK TANYER NI....NAJIB DAH KENA TANGKAP KE BELUM.....

      Delete
    12. Zack, tak ada isu lain nak spin? Dunia global - masing masing negara bantu sama sendiri melalui dagangan. Imbangan dagangan berpihak Malaysia. Malaysia bantu dgn membeli Boeing dan bukan Airbus. Pelaburan KWSP adalah sebahgian dari 20% pelaburan antarabangsa yg bawa keuntungan besar pada penabung. Apa yg nak konfius? Win-win situation...

      Delete
    13. dkm akta KWSP dia gerenti keuntungan 3% je kat pencarum tak lebih dari tu. Pakai duit KWSP untung bilion2 tapi apa kita dapat 3%!!!!! Cayalah Najib patut lebih la kan sikit keuntungan KWSP tu... baru boleh percaya....

      Delete
    14. j kaki spin....i live overseas....najib buat malu malaysia....sejak bila org pandang tinggi pada dia???

      cuma ko saja yg gila2 mnjilat.

      Delete
    15. Anon 01:23 yang bonggok DOJ belum selesai siasatan bagaimana nak tangkap bonggok...!!
      Kecik2 Tak nak mampos,sudah besar menyusahkan orang....!!

      Delete
    16. Masalahnya selama ini pelaburan KWSP tak rancang nak melabur kat US dan apakah selama 20% tersebut tidak habis di gunakan ? Atau KWSP akan tarik sebahagian dari pelaburan yang telah dibuat ?

      Kesemua yang Najib berikan pada US tidak sesuai mengikut keadaan ekonomi negara.

      MAS selalunya akan mengumumkan perancangan membeli pesawat baru untuk memberi keyakinan pada pelabur dan orang ramai bagi menarik mereka mengguna perkhidmatan pesawat.

      Beli pesawat tu pun bagi Trump dah mengejutkan dia.

      Delete
    17. apo nak temberang lagi Budin2, mano deh ... heboh kato pm kono cokau ... MANO DEH MANO DEH ... hang nak twist lagu mana pulak tuh.

      Delete
  2. Replies

    1. Kpd puak yg kata najib Bantu ekonomi Amarika

      Cuba fikirkan:

      Bila ko membeli barangan dp supermarket bukankan ko juga membantu meningkatkan ekonomi millionaire, tuan supermarket, itu sendiri???

      Lu fikir le sendiri





      Delete


    2. Mahathir melawat mangsa kebakaran!!!!

      Dulu masa hang berkuasa, mak pak mereka hang pediah dg m16,

      Bangang punya pm22


      Delete


    3. Kat Memali pun Maahad ada yang terbakar.?

      Delete
  3. Replies
    1. jangan pening-pening nanti pitam.

      Delete
    2. Pelaburan besar untuk Negara Amerika dibuat ketika MO1 sedang mabuk whisky........!!

      Delete
    3. JEALOUS KER....

      CAI FUKATAN HAPRAK....
      MADEY DOK TANYER NI...NAJIB DAH KENA TANGKAP KE BELUM.....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    4. sdr shafiek 23:12,

      U TAHU TAK APA FAVOURATE BRAND DIA?

      SETENGAH ORANG KATA TERDAPAT 'MINI BAR' YG TERSEMBUNYI D JLN DUTA N SERI PERDANA.

      BETUL KE?

      SUSAH SAYA/ORANG NAK PERCAYA.

      Delete
    5. Ulasan tak tepat...jauh tersasar...tak apa cuba lain kali....

      Delete
  4. Tuan Budin, buat topik sekolah tahfiz pulak memandang persoalan pihak penyelia yg mengabaikan keselamatan/masa depan budak demi kelangsungan mendapat sokongan kepada parti yg tujuan untuk memerintah masih kabur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siasatan awal bomba menunjukkan ianya lebih kepada perbuatan jenayah. Api bermula dari luar pintu bilik dormitori. Bukan dari dalam. Tiada saluran gas dalam bilik asrama. Api marak dengan begitu cepat begitu membingungkan pihak penyiasat.

      2 tong gas 'tiba-tiba' muncul di depan pintu bilik. Mangsa yang terselamat memberitahu dia dengar bunyi berdesing gas kat luar pintu masuk bilik.

      Gas nampaknya telah dilepaskan dari kedua-dua tong ke dalam bilik asrama pelajar sebelum api dinyalakan. Api dinyalakan setelah gas memenuhi ruang dalam bilik. Menjadi penyebab mengapa api marak dengan cepat dan menyala dengan 'menggila'..

      Ini satu jenayah yang amat dasyat!!..25 terkorban melibatkan kanak-kanak yang tidak berdosa!!..Penjenayah perlu di cari dan dijejak sampai ke lubang cacing!!..

      Delete
    2. Pasti DAP Yang disalahkan.......!!!

      Delete
  5. Ha ha apa kata idris haron sekarang, lulusan texas dari america? Kruak tu tak pa la; dia dari kota belud, boleh di maafkan. Para pembesar umno pun senyap, orang bawahan lagi laaa tak tau apa nak jawab pada rakyat nanti. PH sila pastikan kenyataan2 akhbar orang besar umno ni dibuat banner masa pilihanraya nanti, peringatkan rakyat, terutamanya orang2 umno sendiri, apa yg keluar dr mulut "pemimpin" kita selama nie.

    ReplyDelete
  6. MO1 ni dulu grad ke masa belajar kat UK dulu?

    ReplyDelete
  7. Rakyat Malaysia ada 2 pilihan yang maha penting untuk dilakukan dalam pilihan raya kali ini. Samada memilih kesenangan untuk masa kini yang bersifat sementara dan kesenangan untuk yang akan datang.

    Jika rakyat memilih untuk kesenangan pada masa kini makan undilah UMNO BN. Wang ringgit, barang-barang perkakas elektrik dan projek-projek wahyu di kawasan rumah anda bakal anda nikmati. Tapi itu semua bersifat sementara. Generasi yang akan datang yang bakal sengsara dengan pilihan anda itu.

    Dengan hutang-hutang besar yang tak sudah-sudah dan peluang pekerjaan yang malap. Harga barang-barang melambung tidak terkawal dan wang simpanan yang kian menyusut dan kering-kontang.

    Wang yang sepatutnya disimpan untuk kesenangan masa yang akan datang habis untuk bayar cukai GST dan dibelanjakan untuk menyerap kenaikan harga barang. Anak-anak muda yang ada ijazah terpaksa jadi cleaner, jual nasi lemak dan memandu Uber. Betapa perit dan siksanya kehidupan bawah pemerintahan zalim sekarang!..

    Jika rakyat memilih untuk kesenangan pada jangka masa yang akan datang, undilah parti Bersatu dan Pakatan. Benar tiada wang ringgit akan diberikan dengan mengundi parti ini. Tiada barang-barang perkakasan elektrik akan dibahagi-bahagikan. Tiada projek-projek wahyu akan masuk kampung-kampung kalian. Tapi kalian akan mendapat kesenangan yang berpanjangan pada masa akan datang.

    Pelabur asing akan kembali rancak melabur. Peluang pekerjaan tumbuh macam cendawan. Tiada lagi pengangguran yang kronik macam sekarang. Para graduan terus dapat kerja selepas graduate. Yang sedang bekerja tidak lagi berdepan dengan kehilangan kerja malah boleh melompat-lompat company bagai kerana begitu banyaknya peluang pekerjaan di bawah pemerintahan parti Bersatu dan Pakatan Harapan nanti.

    Hutang negara susut beransur-ansur. Rizab luar negara bertambah. Kerajaan tidak lagi berbelanja mewah. GST akan dihapuskan. Subsidi beras, gula, minyak masak. tepung gandum, gas memasak dan minyak akan kembali semula. Barang-barang keperluan harian kembali menjadi murah. Harga makanan pun kembali menjadi murah.

    Itulah yang akan terjadi apabila Parti Bersatu dan Pakatan Harapan berjaya membentuk kerajaan. Buatlah pilihan dengan bijak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALAMAK JEALOUS LER TUU...

      Delete
    2. Mana tak jealous nya .

      Berita gembira ria dari USA di sambut dengan kenaikkan harga bahan api . Paling teruk , kenaikkan harga diesel sebanyak 9sen se liter . Siapkan lah diri jika barang barang naik harga .Kos pengangkutan naik beb .

      Oh ya tak ya .... ini semua salah Mahathir .

      haaaa....haaaaa.....haaaaaa

      Delete
    3. SEKOR ANJING KURAP BELAAN DAPIGS DAH MASUK DAH....

      Delete
    4. Pak Diny, masih tak faham harga gasoline dan diesel dunia naik turun. Disalahkan DSN juga. Bila forex lesap sampai 32 billion mati mati pertahankannya - konon TDM tiada kaitan dan tiada tanggungjawab pelihara harta rakyat. Konon 32 billion ini perkara kecil je dan rakyat sangat happy duit ini lesap.
      Macammanapun Pak Diny, insyaAllah minggu depan harga mungkin turun sikit. Harga gasoline dunia reda sikit disamping ringgit menokok. Harap puji DSN sikit bila harga turun minggu depan - jangan lupa!

      Delete
    5. Mr. J.

      Pandangan kamu dengan saya jauh berbedza . Bukan hanya dengan kamu , juga dengan ramai pengunjung di blog ini .

      Mungkin perjalanan dan cara hidup berlainan . Jadi cara pemikiran agak berbedza . Jikalau saya seorang yang tamak , mementingkan diri , saya akan berkata , lantaklah minyak nak naik berapa pun . Adakah pernah saya meletakkan masaalah ini keatas diri Najib ? Saya rasa belum ada saya salahkan Najib secara langsung .

      Sepanjang karier saya ,hampir kesulurohannya dihabiskan dengan berniaga . Jadi saya faham akan turun naik harga bahan api . Saya juga faham tentang turun naik tukaran wang . Saya pernah menyatakan di blog ini , syarikat kami ( saya & rakan2)membeli secara pukal bahan api ini. Kami tidak kisah pun samaada harga naik atau turun kerana di dalam semua perjanjian perniagaan ada diselitkan "fuel cost fluctuation " .

      Jadi , pandangan saya adalah akibat langsung keatas masyarakat umum . Saya sedar ramai yang mengeloh . Janganlah hanya melihat dengan mata kasar , kelihatan semua saperti berduit . Ramai yang hidup dalam kepura puraan terutama gulongan muda . Senang2 , duduklah minum kopi sambil berbual dengan mana2 "credit officer" syarikat kewangan . Kamu akan tahu berapa ramainya yang berada di "credit listing" berwarna merah serta kuning . Saya harap kamu reti maksud itu ?? Saya pernah menyatakan , Negara ini mempunyai "household debt" paling tinggi di rantau ini ...melebihi 1 trillion ringgit .

      Berhubong 32 billion forex loss tahun 90an . Pernahkah saya mempertahankan Mahathir ? Perkara itu sudah pun berlalu hamper 30 tahun dahulu . Mengapa baru sekarang di selidiki beria ia sangat ? Dapatkah di kembalikan yang sudah hilang itu ? Yang pasti , individu yang mengaku bertanggung jawab telah pun meletakkan jawatan .

      ......bersambung

      Delete
    6. Sebagai seorang yang bekecimpong di dalam dunia korporat (mungkin tak sehebat TSKI) selama 3 dekad , adalah penting untuk melihat kehadapan . Yang di belakang itu di jadikan pengajaran serta tauladan .

      Jadi , apa yang sedang berada di hadapan kita sekarang ??

      Skandal 1MDB , hutang Negara yang hampir mencecah 1 trillion , harga barangan yang terus meningkat , "household debts" yang melangkaui 1 trillion , matawang ringgit yang lemah , jumlah pengangguran yang semakin meruncing .

      Mr. J , adakah kamu anggap telahan serta hujahan saya kerana saya tersepit atau pun terhimpit ? Saya melontar fakta dengan ikhlas . Harap harap ramai yang sedar serta menerima . Bukannya dengan melabelkan diri saya sebagai "anjing kurap" ! Siapa dia yang tergamak memanggil saya (atau siapa saja) dengan panggilan sebegitu ? Saya tidak kenal dia . Begitu juga , dia tidak mengenali siapa saya . Saya lebih kesihankan manusia2 saperti ini . Pengelaman mengajar saya , manusia saperti ini tidak punya apa2 didalam hidup dia . Inikah yang dikatakan memperjuangkan ugama Islam ?

      Seterusnya ,mereka menuduh sesiapa sahaja yang tidak sehaluan dengan pimpinan Najib sebagai "babi belaan DAP". Terus terang saya katakan ,saya tidak pernah menjadi ahli apa parti sekalipun (walaupun pernah dipujok menyertai UMNO olih sahabat karib yang berjawatan menteri). Saya katakan ," I will give my support to whom I think will be the good government of the day".

      Mr. J , kamu sentiasa menyatakan asset 1MDB melebihi hutang yang di tanggung . Perkiraan saya serta rakan2 berpendapat disebaliknya .

      Saya pernah ingin bertanyakan secara "face to face" kepada Arul ketika dia berkunjong ke "coffee house" saya . Tetapi terpaksa di pendamkan hasrat itu kerana dia berkunjong bersama keluarga . Jikalau saya seorang yang tiada hati perut " I don't give a damn whether his family is around"!

      Delete
    7. Pak Diny,

      Penjelasan pak Diny amat mudah sekali. Budak sekolah menengah pun boleh faham. Mengapa Mr J tak mampu faham?

      Sebabnya saya dah berulangkali cakap. Mr J adalah seorang pembenci kebenaran kaedah memutar belit.

      Delete



    8. Cerita Pak Diny ini bukan cerita 22 tahun dulu.

      Dan bukan 20 tahun ke hadapan.

      Ini bukan sekadar tentang pengalaman dan fakta sahaja.

      Ini realiti hari ini. Realiti tentang saya, adik-beradik saya, jiran saya dan kawan-kawan saya.

      Ini bukan cobaaan. Ini realiti.

      Delete
  8. Selepas ni banyaklah najib terima ' Walimatulurus' dari sahabat2 negara , agaknya dari putin, Mongolia untuk cash is king membantu membangun ekonomi mereka, mungkin boleh guna duit zakat dan khairiat kematian , tabung mesjid, ....hahaha

    ReplyDelete
  9. Najib adalah berhala bergerak yang disembah kerana Cash Is King.Setelah berjaya mengukuhkan ekonomi negara China,kini Najib menawarkan diri untuk membantu ekonomi kuasa besar Amerika Syarikat pula.Najib adalah Transformer terhebat yang menjadi watak penting dalam alam fikir melayu.Dulu watak seperti ini dikenali sebagai Pak Kaduk,Lebai Malang,Si Luncai,dan Mat Jenin (ramai juga yang setuju Mat Mustlearn juga termasuk).Buat pertama kali dalam sejarah Amerika Syarikat,Presidennya ditawarkan bantuan daripada pemimpin dunia ketiga.Najib meletakkan Trump dan negaranya setaraf Timur Timur.Baru Uncle Sam tau yang siapa Bogusman The Pahlawan Bugis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JEALOUS KER...

      Delete
    2. 22:39 tak jealous, malahan bangga sbb Malaysia nak tolong Amerika. Bukan calang- calang negara dunia ketiga yang nak tolong mengukuhkan ekonomi United State of America tuuuuuu....

      Delete
  10. Yang nyata, meskipun negara kita hanya ular lidi dan Amerika umpama ular sawa dan saiz ekonomi mereka berganda-ganda besarnya dibandingkan kita, Najib dalam usaha membeli jiwa dan menambat hati Trump, telah menawarkan satu pakej untuk mengukuhkan ekonomi yang membuatkan sesiapa saja, daripada makcik Felda hingga kepada pakar-pakar ekonomi, pasti ketawa mendengarnya.

    Siapa Malaysia untuk mengukuhkan ekonomi Amerika?


    Sampaikan kepada agen barat pun dia nak ampu dengan duit bijan ni..betul2 hampehhhhhhhhh bijan ni.


    Kahhh kahhhh kahhhhh kahhhh kahhhhh kahhhhh kahhhh kahhhhh kahhhh kahhh kahh kahhh kahhh ...

    ReplyDelete
  11. Elok kita dengar dari mulut manjing manjing dulu sebelum ulas. Mungkin mereka ada some acceptable explaination utk kita bahas. Silakan manjing manjing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ANJING-ANJING KURAP BELAAN KETUA TO' KONG DAPIGS KER.....

      Delete
    2. Jealous ker manjing 2242.....

      Delete
    3. SEKOR LAGI ANJING KURAP DAPIGS DAH MEROYAN...

      Delete



  12. Kenyataan Idris Haron yang tepat .

    Amerika memang nak bunuh melayu !

    Najib macam lembu korban menghulur kan tengkok melayu pada Trump


    ReplyDelete
  13. LAGI BAIK RASANYA KALU TONG GAS TU DI LEPAS KAN MASA PERHIMPUNAN HAPUSJAN POLITIK TOKSIK DI JLN TAR LALU... BANYAK TOKSIK HARAMJADAH MASA TU... DARI TOK WAN TOK NEK... BAWAK KE ANAK SAMPAI LA KE CUCU.. SUMANYA HARAMJADAH TOKSIK .... TOK WAN ANAK DAN CUCU TERKINJA KINJA TAK SEDO DIRI SAMA DENGAN TOKSIK LGBT....

    kikikikiki...

    TOK WAN TOK NEK ANAK DAN CUCUNYA
    SATU KETURUNAN TOKSIK KESEMUANYA
    SUATU KEBETULAN LAGI BAKA DARI UTARA
    INI BAHANA DAN ANCAMAN PADA NEGARA...

    BERAMBUS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ NEGARA. ...

    PRESIDEN S'PORK DIPILIH MAIN TUNJUK JARI
    JERAT MUSLIHAT TERSIRAT UTK KAUM MELAYU
    PILIHAN RAYA SINGAPORK MASIH JAUH LAGI
    AYUH SIAP SEDIA KITA GEMPUR LEE KWAN YEW
    PASTI KAN PAP MEROSOT UNDI DAN KERUSI

    iNI KALI LAH... PADA WARGA SINGAPORK YG JADI BARUA SILA BERAMBUS DARI MALAYSIA SEGERA..!!

    UBAHH...!!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. JEALOUS KER......

      Delete
    2. Macai duduk dalam tempurung.Lee Kwan Yew dah lama mati,ada baca..?

      Delete
  14. Undilah DAP kalau mahu jadi mcm Rohingya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERMAKNA....KALAU UNDI AMANAH, PKR DAN CAP MUNGE = UNDI DAP....

      Delete


    2. haramkan DAP.

      Pun.., lagi 3 tahun Melayu hidup macam Rohingya. Dengan DAP sekali hidup serupa Rohingya.


      Delete
    3. Tepat sekali...

      Delete
    4. Setuju sangat.....dap yg curi 2.6b, dap yang byk jual tanah org. Melayu, dap yg serah tengkok kat China & us. Jholok tu pun dap jgk.....hadiah batu akek 100++ joota pada .......mmg terom sgt dap ni

      Delete
    5. HE...HE...HE...KURANG TEPAT....

      Delete
    6. Melayu dah jadi Rohingya dah pun bawah Najib..habis semua tabung simpanan rakyat di 'aim' nya..

      Delete
    7. Haramkan umno...ramai makcik felda dah terpengaruh kikiki

      Delete
    8. Tak tepat ...jauh tersasar....tak apa ...cuba lain kali...

      Delete
  15. Apa maksud baka utara ha bugis banghal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu fikir la sendiri... atau nak fakta dan bokti..? Nti hakak belanjer.. free jer... kikikiki...

      Delete


  16. Persoalan yang timbul sekarang ialah masih kah PAS sanggup
    membiarkan Najib terus berkuasa dengan memberi kemenangan kepada BN UMNO ?

    Selain aset hasil dari rompakan 1MDB kini Najib beri sumbangan 100 Billion kepada US ?

    Bertahun Kelantan di pinggirkan dan Najib hanya berjanji akan memberi lebih pembangunan sekiranya UMNO menang. Patutkah Najib buat begitu


    ReplyDelete
    Replies
    1. PADAN MUKA....
      PKR DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....
      TAPI APA KAN DAYA SI ASSMIN MB JAMBAN DAN KETUA PELIWAT SI NUAR AL JUBURI TU MASIH MENCINTAI PAS.....TAK LAMA LAGI FUKATAN HAPRAK NI BERCAKARAN LER ANTARA SATU SAMA LAIN....

      Delete
    2. 2241
      Cemburu ke?

      Delete
    3. ANON 2241 TU TAK CEMBURU...TAPI JEALOUS JER...KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
  17. Berita terkini.................

    Madey dimasukkan ke Wad ICU....
    Bukan kerana sakit Jantung.....
    Tapi kerana Sakit Hati.........
    Hati Mamak dah Membarah........
    Macai-Macai Fukatan Haprak Anjing Kurap Belaan Dapigs ....
    Madey dok tanyer ni....Najib dah kena tangkap ke belum....
    kiki...kiki...kiki...kah...kah...kah...
    Cai Fukatan Haprak...sila berikan kepastian....

    ReplyDelete
  18. MANA ANJING-ANJING KURAP RBA DAPIGS NI...HIDUP KE LAGI.....

    ReplyDelete
  19. UNDI PH = UNDI DAP, UNDI DAP = UNDI ANTI ISLAM, ANTI MELAYU DAN ANTI RAJA
    Kelihatan begitu ramai pihak yang melenting apabila Ketua Pemuda PAS, Ustaz Khalil Abdul Hadi, mengeluarkan kenyataan bahawa undi kepada PH adalah undi kepada DAP. Berbagai serangan dilontar kepada beliau sebagai membantah apa yang diperkatakan. Ironinya, pihak yang sama beberapa kali menyerang PAS dengan memperkatakan bahawa undi untuk PAS adalah undi untuk UMNO.

    Jika dilihat secara fakta, apa yang diperkatakan oleh PAS terhadap PH lebih berasas daripada dakwaan PH terhadap PAS. Ini kerana DAP adalah sebahagian daripada PH. Malah mereka adalah kumpulan yang paling besar dan berkuasa dalam PH. Di peringkat parlimen, mereka memiliki 37 orang ahli parlimen, berbanding PKR yang kini 31, PAN 7 dan PPBM 1. Sebahagian besar penyokong PH juga adalah dari bangsa Tiong Hua, yang diketahui bahawa hampir kesemua mereka datangnya dari penyokong DAP.

    Tanpa DAP, kita boleh rumuskan bahawa PH tidak punya apa-apa. Kajian IDE menunjukkan PAN hanya mampu menarik sokongan 1% sahaja kalangan pengundi. PPBM pula mungkin tidak lebih dari 10%, kerana kesan terhadap organisasi UMNO setelah mereka keluar seperti tidak ada apa-apa. Justeru kenyataan Ustaz Khalil adalah sangat berasas.

    Berbeza dengan tuduhan PH bahawa undi PAS sama dengan undi UMNO, perkara ini secara logiknya agak sukar untuk diterima. Setakat ini PAS masih tidak membentuk apa-apa pakatan untuk menuju pilihanraya bersama UMNO. Mereka masih dianggap sebagai seteru politik. PAS bukan sebahagian daripada komponen BN.
    Dalam sejarah pilihanraya negara, hampir kesemua tempat yang ditandingi PAS adalah berlawan dengan UMNO. Malah menjelang PRU14 ini, PAS masih lagi mengumumkan akan bertanding di kerusi-kerusi yang biasa ditandingi UMNO sebelum ini. Sebagai contoh, Terengganu telah mengisytiharkan akan bertanding di semua kerusi di negeri itu. Kecuali DUN Bandar, kesemua DUN-DUN adalah kerusi yang ditandingi Umno sejak zaman-berzaman.

    Agaknya kenapakah PH terutamanya PAN begitu marah apabila dikatakan undi PH adalah undi DAP? Ini kerana mereka sedang cuba untuk meraih sokongan Melayu. Walaupun mereka tahu sukar untuk menandingi sokongan Melayu terhadap UMNO mahupun PAS, tetapi mereka hanya perlukan beberapa peratus sahaja untuk dicampur dengan sokongan bukan Melayu yang mereka sangkakan hampir solid kepada mereka.

    Mereka juga tahu bahawa Melayu sangat anti kepada DAP. Justeru itu kenyataan Ketua Pemuda PAS adalah sangat bahaya untuk mereka mempertahankan beberapa peratus sokongan Melayu yang mereka miliki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tepat sekali...

      Delete
    2. Geng-geng kopipes dah 'punch in' shift malam..shift tamat kul 6 pagi besok..

      Delete
  20. Kenapa orang Melayu begitu anti kepada DAP? Ini kerana DAP sangat anti kepada kepentingan-kepentingan orang Melayu. Pertama, kerana DAP bersikap prejudis terhadap Islam yang menjadi agama orang Melayu. Malah Islam adalah agama bagi Persekutuan Malaysia sebagaimana yang termaktub di dalam perlembagaan. Sifat kebanyakan Melayu, tidak kira yang kuat berpegang kepada agama mahupun tidak, amat pantang kalau agama mereka tercabar. Lihat sahaja jika timbul isu bakar masjid, karikatur hina nabi, pembantaian umat Islam di semua belahan dunia, pasti akan membangkitkan sensiviti umat Melayu di Malaysia.

    DAP menimbulkan masalah kepada kelangsungan Islam di Malaysia dalam banyak segi. Antara yang paling besar, mereka menentang kuat pengisytiharan Malaysia sebagai sebuah negara Islam di zaman Pak Lah sebagai Perdana Menteri. Mereka juga menentang pemerkasaan Syariah Islam di Malaysia, samada RUU355 ataupun penggubalan Enakmen Hudud di Kelantan. Mereka turut mempertikai dasar Islamisasi kerajaan terutama dalam sektor pendidikan. Mereka juga menyokong gereja menuntut hak penggunaan kalimah Allah. Kini, beberapa orang pemimpin DAP dikesan memiliki kaitan dengan gerakan kristianisasi antarabangsa dan juga Evangelis yang sangat anti kepada Islam.

    Kedua, DAP juga terkenal dengan penentangan mereka terhadap keistimewaan bangsa melayu di negara ini. Sejak awal penubuhan Malaysia dahulu, DAP yang dahulunya dikenali dengan PAP memperjuangkan dasar Malaysian Malaysia yang menolak dasar keistimewaan Melayu dan Bumiputera. Sehingga kini mereka masih berpegang dengan dasar itu. Selain itu, mereka turut membantah pemerkasaan semula Tulisan Jawi yang digunakan pada papan tanda jalan. Beberapa ahli parlimen DAP turut mempertikaikan penggunaan bahasa Melayu di dalam parlimen. Mereka lebih mengiktiraf bahasa Inggeris.

    Ketiga, DAP juga berjuang untuk menghapuskan sistem beraja di Malaysia. Mereka konsisten dari dahulu mempertikaikan monarki di negara ini dari berbagai sudut. Berbagai isu mereka timbulkan yang mencetus konflik antara pihak Istana dan parti tersebut. Tidak ada satu pun Institusi Diraja yang memiliki hubungan baik dengan DAP. Kesemuanya amat membenci DAP. Kini, Dr Mahathir yang juga terkenal sebagai anti Raja-raja Melayu telah bekerjasama dengan DAP. Perkara ini semakin membimbangkan kedudukan Raja-raja. Kerana mereka tahu, jika pakatan itu berkuasa pasti parti tersebut akan berusaha untuk menghilangkan segala kuasa Raja-raja Melayu sedikit demi sedikit.

    Atas sebab-sebab inilah, Melayu sehingga sekarang sukar untuk menerima DAP. DAP sedar akan hal ini dan mencuba berbagai cara untuk menanganinya. Antaranya mereka melantik beberapa tokoh politik Melayu di jawatan tertentu parti, tetapi mereka ini seumpama maskot. Mereka juga menaja beberapa orang Melayu membentuk parti politik pro mereka, sebagai taktik mengelabui mata orang melayu. Namun sehingga kini, sokongan yang mereka cita-citakan masih belum signifikan untuk memastikan matlamat menguasai Malaysia tercapai.

    Selagi PAS tidak bersama mereka, sangat sukar untuk mereka merubah keadaan. Kerana itulah sehingga kini mereka terus cari fasal dengan PAS. Samada menyerang, ataupun memujuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini lagi Tepat....

      Delete
    2. Geng-geng kopipes dah 'punch in' shift malam..shift tamat kul 6 pagi besok..

      Delete
  21. Pembangkang Sukar Terima Kejayaan Lawatan Najib
    (Bernama) – Kejayaan lawatan kerja Datuk Seri Najib Tun Razak ke Washington yang menyaksikan berlangsung pertemuan mesra perdana menteri dengan Presiden Amerika Syarikat Donald Trump, sukar untuk diterima pembangkang yang terus membuat tohmahan terhadap kerajaan, demikian menurut penganalisis politik.

    Menurut mereka walaupun pertemuan itu meninggalkan kesan yang positif untuk negara namun pembangkang dilihat cuba mewujudkan persepsi negatif dalam kalangan rakyat berhubung lawatan perdana menteri itu.

    Geostrategis Universiti Teknologi Malaysia (UTM) Prof Dr Azmi Hassan berkata strategi seumpama itu sering dilakukan pihak pembangkang khususnya ketika lawatan perdana menteri ke luar negara.

    “Mereka menghentam seolah-olah kerajaan menjual negara, ini strategi yang sama mereka lakukan. Contohnya, apabila perdana menteri mengumumkan pelaburan di China, mereka mengatakan negara ini digadai kepada China,” katanya ketika dihubungi Bernama di sini, hari ini.

    Hasil pertemuan dengan Presiden Trump, Najib mengumumkan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Khazanah Nasional Bhd merancang meningkatkan pelaburan mereka di Amerika Syarikat dan membeli lebih banyak pesawat Boeing bagi membantu mengukuhkan ekonomi Amerika Syarikat
    Najib berkata KWSP dijangka melabur antara AS$3 bilion dan AS$4 bilion di negara tersebut.

    Bagaimanapun, beberapa pemimpin pembangkang termasuk Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar dan Rafizi Ramli serta Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir menggunakan platform sosial media bagi memburukkan perjumpaan Najib dan Trump itu termasuk kononnya kerajaan menggadai kepentingan negara.

    Azmi berkata pengumuman perdana menteri berhubung rancangan peningkatan pelaburan oleh KWSP dan Khazanah di Amerika Syarikat sebenarnya mampu memberi hasil lumayan kepada negara serta rakyat melalui pulangan dividen yang tinggi.

    “Antara strategi Khazanah dan KWSP adalah melabur di luar negara dan pelaburan di Amerika Syarikat merupakan satu peluang baik kerana tidak semua syarikat asing boleh melabur secara terbuka di negara itu, ” katanya.

    Dalam pada itu, penganalisis politik, Prof Madya Dr Sivamurugan Pandian berkata kehadiran perdana menteri di Amerika Syarikat telah menepis pelbagai tanggapan negatif sebelum ini khususnya mengenai isu Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) dan 1MDB.

    “Dengan menjejakkan kaki di Amerika Syarikat, beliau (Najib) telah menepis tanggapan bahawa beliau tidak berani ke sana,” katanya yang menyifatkan kunjungan Najib memberi kelebihan dari sudut ‘legitimasi moral’ kepada perdana menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu Budin dan Macai dok JEALOUS.....

      Delete
    2. Geng-geng kopipes dah 'punch in' shift malam..shift tamat kul 6 pagi besok..

      Yang duk kopipes dan yang tukang reply adalah orang yang sama..

      Delete
    3. Kedua dua professor itu lembu BN . Kedua dua lembu tu besar kemungkinan tidak ada simpanan di KWSP .

      Lembu lembu ini bekerja sampai pencen . Lepas tu pencen sampai mampus !

      Delete
    4. SEKOR ANJING KURAP BELAAN DAPIGS DAH TERLEPAS........BILA NAK MASUK KANDANG BALIK TAK TAU LER NI....

      Delete
    5. Pofessor cakap macam ni? Patut la ranking U kita rendah. Sahabat spm gred 3 pun boleh ulas macam ni

      Delete
    6. Tak tepat langsung ...jauh tersasar...tak apa ...cuba lagi....

      Delete
    7. Jangan baca untung saja.

      Kalau untung saja.. Najib tak payah bantu menaikkan semula ekonomi US.

      Kalau ekonomi US teruk, salah Obama tapi tak ada pulak berita masalah ekonomi pada masa Obama dan Trump hanya main isu pendatang semasa berkempen dan bukan pun isu ekonomi.


      Delete
  22. Bila kata pemimpin ameno tak ada otak marah..sblm nak tlg sgt amerika tu tlglah dulu rakyat dlm negara ni..ramai lg siswazah yg menganggur..itu pun tak blh pikir. Utama org luar dr rakyat sendiri.bengong. Rakyat didahulukan..TEMBERANG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tepat langsung ...jauh tersasar...tak apa ...cuba lagi....

      Delete
  23. Jangan Bagi Cina Pijak Kita, Kata Adik Naib Presiden PPBM
    Adik kepada Naib Presiden PPBM, Datuk Hamidah Osman (GAMBAR) hari ini mencetuskan kontroversi apabila meminta pemimpin parti itu berhati-hati dalam meraih sokongan pengundi Cina.

    “Dalam usaha kita nak turunkan Najib. Dalam masa yang sama, jangan bagi Cina pijak kita. Tak perlulah memuji sang Cina dalam kalangan kita.

    “Cina yang sepatutnya merayu kepada Melayu…. Ini bumi Melayu,” kata Hamizura Osman menerusi kenyataan di Facebook pagi tadi.

    Kenyataan yang dianggap rasis itu mengundang pelbagai reaksi penyokong pembangkang.

    Mengulas satu komen yang menyokong kenyataan tersebut, Hamizura mengakui beliau menyokong pakatan PPBM dengan parti Cina (DAP) namun menentang sikap merayu-rayu pemimpin Melayu pada Cina.
    “Bagus bergabung dengan cina.. Tapi perlu di ingat.. Jangan bagi Cina pijak kita… Jangan nak memuji dan memuja sangat Cina ni.. Mereka yang perlu memujuk dan merayu,” katanya.

    Bagaimanapun Hamizura meminta maaf pada sebelah petangnya ditegur pemimpin parti itu.

    “Status saya tentang Cina tadi… Ramai pemimpin Melayu (dalam PPBM) yang PM (mesej) tepi saya… baik boss… Saya minta maaf.. Lepas ni saya tak akan usik tentang cina lagi… So sorry,” tulisnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya makcik felda...saya amat percaya hujah awak


      Kahhh kahhh kahhh kahhh kahhh...hakkkkk thuiiiiii

      Delete
    2. Padan Muka MADEY....

      Delete
  24. Kepada blogers seperti anjing anjing belaan najib umnobnpas,
    Penggulum telor najib keruak ku nan,
    Anda semua manusia yg terhina yg terang terang secara sukarela atau pelacur dibayar,
    Menyokong najib keruak ku nan umnobnpas,
    Anda menyumpah diri anda sendiri sehingga muka anda seperti anjing anjing hitam penelan tahi ayam candu,
    Untuk menerang kan kepala anda yg seperti sakit otak taksub kpd najib keruak ku nan ini sy cadang kan anda buat kopi o pekat campur tahi ayam candu dan minum dlm senafas,
    Nescaya cahaya kebenaran akan menghakis karat karat kuping kerak najis dalam otak anda,
    Selepas itu baru ada akai, bangang,
    Masa pru14 nanti kita pangkah PAKATAN ramai ramai,
    Canteek

    ReplyDelete
    Replies
    1. he...he...he...anon 23.26...marah Nampak...kiki..kiki...kiki...kah...kah...kah...
      CANTEEKKKKKKKKK..................

      Delete
  25. 500 Hospital, 2.2 Juta Rumah Kos Rendah Dan Bonus RM862 Ribu Peneroka Felda Jika BNM Tidak Main Forex
    Malaysian Digest) – Kerugian Bank Negara Malaysia (BNM) akibat dagangan mata wang asing bernilai RM32.5 bilion bersamaan RM100 bilion nilai pada tahun ini, kata blogger Lim Sian See.

    Ujarnya, jumlah berkenaan lebih besar daripada dakwaan kerugian dialamai 1MDB bernilai RM19 bilion oleh Pakatan Harapan.

    Menurut kenyataan Pakatan Harapan semalam, ‘kerugian’ RM19 bilion 1MDB boleh membiayai projek kerajaan membina 100 hospotal baru, 460,000 rumah kos rendah, bantuan bulanan RM1,500 kepada 166,000 ibu tunggal, bonus RM172,000 kepada 112,500 peneroka Felda disamping memberikan biasiswa kepada pelajar miskin.

    “Saya terkejut Pakatan tidak lagi kisah dengan kerugian RM32.5 bilion pada awal 1990-an yang bernilai RM100 bilion pada hari ini hilang selama-lamanya.

    “Jika RM100 bilion itu tidak hilang, kerajaan boleh menggunakannya untuk membina 500 hospital baru, terutama di kawasan pedalaman, 2,250,000 rumah kos rendah, 166,000 ibu tunggal boleh menerima bantuan RM7,500 selama tujuh tahun, setiap 112,500 peneroka Felda boleh diberikan bonus RM862,000 dan biasiswa kepada pelajar miskin boleh dilipatganda sebanyak 5 kali,” ujar LSS.
    Jelasnya, bukan sahaja pakatan pembangkang tidak lagi berminat akan isu kerugian BNM yang sebelum ini didakwa berpunca daripada kegagalan urustadir Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri, dakwaan terhadap 1MDB juga berubah dengan nilai ‘kerugian’ turun daripada RM55 bilion kepada RM42 bilion dan kini RM19 bilion.

    “Tetapi semenjak mereka menyanjungi Mahathir, Pakatan kini senyap terus mengenainya dan tidak lagi kisah akan (siasatan) Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) megnenai Skandal Forex BNM,” katanya.

    Mengenai 1MDB, LSS menjelaskan bahawa syarikat pelaburan kerajaan itu masih dalam peringkat awal dan lambat laun akan menjadi sebuah syarikat yang menguntungkan – berbeza dengan skandal forex yang menyebabkan BNM rugi RM32.5 bilion dan tidak lagi boleh dikembalikan.

    “Tidak seperti 1MDB yang telah menbina 8 pangkalan tentera, meninggalkan legasi di TRX dan Bandar Malayaia, menyelesaikan perjanjian berat sebalah IPP untuk menjimatkan RM200 bilion, memberikan puluhan ribu biasiswa dan (tajaan) jemaah Haji dan bakal membawa keuntungan kepada Malaysia, skandal BNM RM32.5 bilion Mahathir tidakmembawa sebarang manfaat kepada rakyat Malaysia,” katanya lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng-geng kopipes dah 'punch in' shift malam..shift tamat kul 6 pagi besok..

      Yang duk kopipes dan yang tukang reply adalah orang yang sama..

      Delete
    2. Madey dengan muka BEBAL dan muka TEMBOK nyer kata...entah ler...tak tahu (atau pun saja buat-buat tak tahu)...ler aku...tak ingat ler...he...he...he...pasal 1MDB ingat plak ko madey...

      Delete
    3. Najib x main forex tpi semua subsidi ditariknya, peruntukan dipotong dannnnnnn gst gitu gitu...

      Delete
    4. HARI TU SI BUDIN KATA MADEY TAK AKAN DIPANGGIL....KIKI...KIKI...KIKI...

      CAI FUKATAN HAPRAK...MADEY DOK TANYER NI....NAJIB DAH KENA TANGKAP KE BELUM....

      Delete
    5. LSS yang mengaku itu adalah nama samaran . Juga mengaku dia ahli korporat ,tidak berpihak atau ahli mana mana parti . Saya pernah mencabar dia ni .

      Akhirnya saya mendapat kepastian dia adalah sub-editor akhbar The Star kepunyaan MCA .

      Memanglah 1MDB akan menjadi satu syarikat besar tetapi entity nya siapa yang punya ? Jikalau dia tidak berkata bagitu , sia sia saja tugas yang di galas olih Ong Ka Ting sebagai broker bertaraf menteri yang bermatlamat menjual apa yang bolih kepada ROC ( Republic of China ). Bagitu juga , tidak berbaloi tanggungjawab di pikul olih kerabat dia , Ong Ka Chuan sebagai pelobi projek projek mega untuk di serahkan kepada syarikat2 ROC .

      Delete
  26. Tiada Apa Lagi Yang Bersisa Dari Manusia Yang Bernama Rafizi Ramli
    Dalam arus politik hari ini, nama Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli sudah boleh dianggap sebagai satu nama yang sudah cukup busuk. Manakan tidak, setiap tutur kata yang keluar dari mulutnya boleh dianggap sebagai hanya satu penipuan semata-mata. Rekod lampau telah menunjukkan betapa kejinya sifat Rafizi ini apabila dia mula mengeluarkan sebarang kenyataan.

    Sejak menjadi Ahli Parlimen Pandan pada 2008, boleh dikatakan, Rafizi hanya tahu menabur fitnah yang tidak pernah berhenti. Ada sahaja topik yang cuba difitnahnya di mana antara “kejayaan” besar fitnah rekaan Rafizi adalah menghancurkan National Feedlot Corporation, sebuah syarikat yang menyasarkan untuk membekalkan daging halal kepasaran dalam negara.
    Disamping itu, antara “kejayaan” terhebat Rafizi adalah dengan memperdaya lebih 3,000 orang bakal jemaah haji yang telah bertindak menutup akaun Tabung Haji milik mereka akibat terpengaruh dengan dakyah Rafizi kononnya kerajaan telah mengambil wang dari Lembaga Tabung Haji bagi membiayai pembayaran balik hutang 1MDB.

    Sejak dari itu, ramai orang sudah mula menyedari helah penipuan Rafizi dan ditambah pula dengan hukuman penjara dan denda yang dijatuhkan keatasnya menjadikan setiap apa yang dibicarakan Rafizi tidak ubah seperti sampah.

    Terbaru, Rafizi menjadi antara orang pertama yang menghentam pertemuan antara Datuk Seri Mohd Najib dan Donald Trump di White House, kelmarin. Seolah-olah mempunyai wakil atau dia sendiri berada dalam pertemuan berkenaan, dia mendakwa, pertemuan berkenaan hanya memakan masa selama 35 minit dengan tidak ada sebarang agenda khusus dibincangkan.

    Cukup hebat Rafizi membuat analisis. Kelihatannya seperti dia mempunyai wakil atau dia sendiri berada di White House semasa pertemuan berkenaan berlangsung. Walhal, dia berada di Pandan dan pejabat Invokenya dan hanya menganalisis pertemuan berkenaan berdasarkan kepada logik akal fikirannya sahaja dengan harapan, ia mampu menghasut para pengikutnya untuk menghentam kerajaan.
    Ketika cuba untuk menanyakan dengan lebih lanjut mengenai dakwaannya, Rafizi bertindak seperti seorang pengecut apabila memblok sesiapa sahaja yang cuba bertanya mengenai dakwaannya samada menerusi akaun Twitter mahupun akaun Facebook miliknya. Adakah ini yang dinamakan Rafizi sebagai satu perjuangan mendedahkan kebenaran?

    Benarlah kata orang tua-tua dahulu, jika kita hari-hari menipu dan berbohong, lama kelamaan orang makin hilang kepercayaan kepada diri kita. Inilah yang mungkin dialami oleh Rafizi setelah mengambil kira siri penipuan dan pembohonnya sejak hampir 9 tahun yang lalu. Daripada 10 perkataan yang dikeluarkan olehnya, suku pun belum tentu mempunyai kebenarannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng-geng kopipes dah 'punch in' shift malam..shift tamat kul 6 pagi besok..

      Yang duk kopipes dan yang tukang reply adalah orang yang sama..

      Delete
    2. Sebab si Rapuji Sotong tu tak layak bertangng pada PRU kali ni...tu sebab dia DOK MEROYAN....dah ler tu...muka dia dah kena KOYAK plak sama Lateefa Koya...
      Adus terasa sakit nyer sampai disini...
      kiki...kiki...kiki...kah...kah...kah...

      Delete
    3. NFC / laki kak Jijat dah habis bayar balik duit rakyat yang Najib bagi untuk beli lembu tu ke belum ??

      Berapa kerugian TH hasil pegangan ekuiti 9% di dalam FGV ?

      EPF dah pun declare rugi 203juta akibat dari ekuiti yang sama di dalam FGV , ia itu 9% .

      Delete
    4. SEKOR ANJING KURAP BELAAN DAPIGS DAH TERLEPAS........BILA NAK MASUK KANDANG BALIK TAK TAU LER NI....

      Delete


    5. Kesemua kerugian 1MDB di kira dengan kerugian yang lain-lain..

      Untung Rugi ialah negatif.

      Negatif setiap tahun. Jalan untuk menampung ia lah naik harga minyak .. harga barang pun naik .. GST pun sama ikut naik.

      Delete


  27. Ada juga macai pendedak macam kehairanan dan mempersoalkan macamana Tun Mahathir dan Tuan Budin dulu yang lawan DAP habis-habisan, boleh pulak menerima dan bersama DAP?

    Tapi Najib yang baik siap bagi bantuan lagi pada US yang pernah di musuhi oleh UMNO tidak langsung menjadi hal pada pemimpin UMNO dan macai pendedak..

    Tun Mahathir bersama DAP untuk selamatkan Malaysia. Adakah UMNO mengharapkan Trump menyelamatkan Malaysia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tepat langsung ...jauh tersasar...tak apa ...cuba lagi..

      Delete
  28. Mahathir Yang Sepatutnya Malu, Giliran Jawab RCI Forex Dah Dekat
    Pengerusi Bersatu, Mahathir Mohamad adalah orang yang sepatutnya malu kerana namanya semakin dekat terpalit skandal kerugian RM31.074 bilion Bank Negara Malaysia (BNM) yang berlaku sekitar tahun 90-an akibat urus niaga tukaran mata wang asing (Forex).

    Jumlah kehilangan itu sudah disahkan oleh ramai saksi yang sudah memberikan keterangan di hadapan ahli panel Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) skandal Forex dan jumlah itu adalah satu fakta bahawa begitu besar wang hilang akibat kerugian menjalankan urusniaga itu.

    Difahamkan minggu depan, Mahathir akan dipanggil dan memberikan keterangan versinya pula di depan RCI yang ditubuhkan kerajaan bagi mengenalpasti siapa dalang dan apakah punca kerugian berkenaan terjadi serta mengapa ia disembunyikan daripada pengetahuan umum.

    Dek kerana kejayaan lawatan kerja Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ke White House mengadakan pertemuan dengan Presiden Amerika Syarikat (AS) Donald Trump, Mahathir mula buat cerita kata malu dengan pertemuan itu tetapi Najib senyum sahaja. Memanglah senyum, adat bertandang ke tempat orang.

    Sepatutnya, Mahathir yang malu kerana buat cerita bohong tapi orang tak percaya. Trump secara tidak langsung menempelak pihak tertentu di Malaysia yang cuba memburuk-burukkan kerajaan Malaysia dengan memberikan layanan istimewa kepada Najib termasuk penginapan di Hotel Trump International di Washington DC.

    Kemudian, tidak ada sebab hendak kritik Najib, Mahathir sanggup kutuk Trump dengan mengatakan bahawa dia seorang Presiden yang tidak berwibawan dan tiada nilai. Perlu diingat, Trump dipilih rakyat AS untuk menjadi Presiden ketika pemilihan menewaskan pencabarnya bekas Setiausaha Negara Hillary Clinton.

    Mahathir berkata lagi, sekiranya Najib berjumpa dengan bekas Presiden Barack Obama barulah beliau boleh menghormati Najib kerana Obama merupakan Presiden AS yang dihormati dan disegani.

    Ini merupakan satu kenyataan nyanyuk oleh Mahathir kerana Obama ialah Presiden yang mana Najib pergi ke White House bertemu Obama, bermain golf bersama Obama, dan kemudian Obama membalas kunjungan Najib dengan datang ke Kuala Lumpur dan menghadiri pelbagai program di Malaysia.

    Pembangkang tahu bahawa kini undi mereka sudah tergadai kepada Barisan Nasional (BN) kerana kejayaan besar lawatan Najib ke Amerika dan membawa juga mesej berkenaan keganasan Rohingya kepada pengetahuan Presiden Trump.

    Selepas ini, rakyat akan mengundi BN selepas melihat bagaimana Najib boleh membangunkan negara sampai Malaysia sudah mampu membuat pelaburan ke Amerika melalui dana-dana besar agensi kerajaan seperti KWSP dan Khazanah selepas mereka sebelum ini pun berjaya mengaut keuntungan dengan pelaburan di seluruh dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAAA...YANG NI TEPAT SEKALI....

      Delete
    2. Yess! Najib berjaya menyelamatkan ekonomi us! Tapi errrr! Rakyat sendiri tgh merintih ni...

      Delete
    3. HAAA..BANGGA EK PENYOKONG UTAMA ISRAEL MAIN GOLF DGN PANGLIMA PERANG ISLAM UMNO??


      kahhhh kahhhh kahhhh kahhh kahh

      Delete
    4. HARI TU SI BUDIN KATA MADEY TAK AKAN DIPANGGIL....KIKI...KIKI...KIKI...

      CAI FUKATAN HAPRAK...MADEY DOK TANYER NI....NAJIB DAH KENA TANGKAP KE BELUM....

      Delete
  29. HARI ISNIN INI “THE 32BILLION RINGGIT MAN” MENGADAP RCI – AUTA , TEMBERANG ATAU SAYA LUPA?
    Setelah memanggil hampir berbelas saksi utama memberi keterangan dalam kes kerugian perjudian mata wang BNM , Panel RCI yang di ketuai oleh Tan Sri Sidek Hassaan akan memanggil Tun Mahathir pula untuk memberi keterangan.

    Ini di sahkan oleh peguam mewakili Tun Mahathir ia itu Mohd Haniff Katri.

    Lazim mengetahui tabiat Tun Mahathir apabila tersepit.

    Tun Mahathir biasa nya tidak akan menjawap secara terus atau secara telus berkenaan apa apa kes yang membabitkan diri nya.

    Sama ada beliau akan sinis, berseloroh atau menyindir kembali, itu lah cara Tun Mahathir.

    Sehingga kini Tun Mahathir masih belum menjawap secara suka rela dari mana datang modal permulaan anak anak nya berniaga.

    Malah Tun Mahathir juga gagal menjawap berkenaan isu pembunuhan umat Islam Memali.

    Ketika majlis NothingToHide2 , kerusi bertebangan kerana Tun Mahathir perlekeh kan penyoal.

    Akibat tersepit untuk menjawap maka pihakj penganjur pun berlakon huru hara untuk menyelamat kan air muka Tun Mahathir.

    Pada sesi sebelum ini , panel telah dengan bijaksana mengatur senarai saksi untuk di panggil supaya mendapat pengetahuan asas dari mereka yang berkaitan dengan kehilangan wang milik rakyat Malaysia.

    Setelah mendapat maklumat asas ,panel kemudian memanggil mereka yang ada autoriti pula untuk memberi keterangan.

    Boleh di lihat cara panel persoal jawapan Nor Yakob dan Anwar di mana ada sedikit pertelagahan kerana saksi awal telah memberi keterangan yang berlainan.

    Ambil contoh ketika En Azman Mat Ali memberi keterangan lalu panel memberitahu bahawa maklumat dari TS Nor Yakob lain sedikit , lalu Azman menjawap balas ‘You can call him to seat beside me” demi mahu meyakin kan panel.

    Ketika Anwar memberi kenyataan pun terdapat pertelingkahan dengan ketua panel TS Sidek kerana apa yang di beri tahu oleh Anwar tidak konsisten dengan kenyataan salah seorang saksi awal dan rekod yang sedia ada di tangan panel.

    Begitu lah cara panel membuat strategi dalam menyoal saksi.

    Kini pada hari Isnin depan (18.9.2017) giliran Tun Mahathir pula.

    Tun Mahathir boleh cakap apa sahaja yang dia mahu tetapi harus di ingat panel telah pun memegang pengakuan dari saksi saksi lain yang sebelum memberi keterangan telah mengangkat tangan melaksana kan sumpah kebenaran.

    Tun Mahathir juga akan melakukan yang sama ia itu mengangkat tangan bersumpah menyatakan yang sebenar

    Sama sama lah kita tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bijaknyer kau....bijak menipu macam bijan


      Kahhh kahhh kahhh kahhh kahhh

      Delete
    2. HARI TU SI BUDIN KATA MADEY TAK AKAN DIPANGGIL....KIKI...KIKI...KIKI...

      CAI FUKATAN HAPRAK...MADEY DOK TANYER NI....NAJIB DAH KENA TANGKAP KE BELUM....

      Delete
    3. Blogers anjing upahan najib keruak ku nan,
      Sudah sudah lah tu,
      Anda semua ada lah PELANCAP bangsa, agama dan negara,
      Anda semua pelancap,
      Kaki nombor ekor,
      Kuat berangan,
      Bawak bawak tidor,

      Delete
    4. Blogers anjing upahan Madey dan Budin,
      Sudah sudah lah tu,
      Anda semua ada lah PELANCAP bangsa, agama dan negara,
      Anda semua pelancap,
      Kaki nombor ekor,
      Kuat berangan,
      Bawak bawak tidor,

      Delete
    5. Empat billion duit KWAP yang Najib rembat melalui SRC tu dah pulangkan ke belum ??

      Yang di ketahui , 800 juta pelaburan mencari tembaga di Mongolia sudah hancus .

      Delete
    6. SEKOR ANJING KURAP BELAAN DAPIGS DAH TERLEPAS........BILA NAK MASUK KANDANG BALIK TAK TAU LER NI....

      Delete
    7. Apa ker bebalnya Cybertrooper BN bila mengatakan.....

      "Sama ada beliau akan sinis, berseloroh atau menyindir kembali, itu lah cara Tun Mahathir".
      -------------------------

      Masuk akal kah...atau memang ada niat jahat puak2 BN terhadap seorang Negarawan yg dihormati di seluruh dunia, terutama di Mekah, Medinah, Palestin & Bosnia...??

      Dunia masih kagum & hormat pd Tun Mahathir bila baru2 ini dijemut memberi ucapan di Oxford & Jepun. Negara Oman pun 3 hari 3 malam meminta nasihat beliau bagaimana untuk mentadbir negara ketika ketika persidangan forum antarabangsa pada 09/05/2017. Tahu2nya, KERA-jaan Busuk Hati Borosmah Najib telah mengeluarkan surat rasmi meminta negara Oman tidak lagi mengundang Tun Mahathir ke negara tersebut.

      Tun Mahathir tak perlu lobi melobi untuk mendapat undangan atau kunjungan hormat walaupun dah bersara. Sebaliknya, Najib berbelanja besar untuk mendapatkan tempat seperti kunjungan tak bermaruah yg sedang dia laki bini lakukan kini di Amerika.

      Apakah ada negara atau institusi ternama mahu mendengar ceramah Najib...?? Apatah lagi dari timbalannya, si ahid Komidi maupun pembodeknya Hadi Awang bini3...??

      Delete
  30. TENGAH MENANTI SPIN DARI MRJ,UNKNOWN ,SUHARLI MASROP....( KEJORA TOLAK TEPI SEBAB TAK BERPELAJARAN)

    KENAPA BIJAN SANGGUP DIPANGGIL MENGADAP TRUMP SEKADAR UNTUK BERKATA" KAMI DATANG UNTUK MEMBANTU MEMULIHKAN EKONOMI US"


    PADAHAL SEMUA ORANG TAHU SI BIJAN DI KAMPUNG2 BILA BERKEMPEN SKRIP RETORIK AMARIKA NAK JATUHKAN ORANG MELAYU KERAP DI PUTARKAN DI SELURUH KAMPUNG..SAMPAI NAIK JULING MATA PAKCIK MAKCIK MENGETAP BIBIR...SEKARANG NAK DI HULUR PULAK DUIT KWSP KAT MUKA TRUMP.MENTERI MENTERI KABINET DAPUR BIJAN PUN DAH TERLEBIH KERAP MENYALAHKAN AGEN BARAT YAKNI US SEBAGAI RUJUKKAN..HINGGA ADA YANG BERKATA AMARIKA NAK BUNUH ORANG MELAYU,CIA BAGI DANA NAK JATUHKAN KERAJAAN,AGEN BARAT NAK HAPUSKAN ISLAM...

    APE CER NI CAIIIIIIIIIIII..???

    ReplyDelete
    Replies
    1. JEALOUS KKER....

      Delete
    2. HAHAHA PANAS...TAK MAMPU DAH CAIII

      Delete
  31. Najib Jumpa Trump : Jawapan kepada Fitnah & Putar Belit
    Satu perkara yang rakyat sedia maklum ialah pembangkang akan membangkang apa sahaja yang dilakukan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib dan kerajaan BN walaupun ianya baik untuk rakyat
    Mereka akan menipu, menabur fitnah dan putar belit untuk menghasut rakyat. Hinggakan mereka sanggup merekacipta tuduhan yang amat bodoh dengan harapan rakyat percaya bulat-bulat. Mereka tahu ramai yang tidak menyelidiki dahulu tuduhan yang dilemparkan.

    Dan pembangkang akan menggunakan taktik 'if you can't convince them, confuse them' jika gagal menghasut rakyat. Taktik kotor ini yang digunakan oleh pembangkang. Mereka cuba untuk mengelirukan rakyat tentang lawatan Perdana Menteri ke Amerika Syarikat.

    Ianya sangat jelas apabila mereka menuduh Najib dengan sesuka hatinya mengumumkan penambahan pelaburan KWSP di Amerika Syarikat.

    Sedangkan pada 20 Februari 2017, pihak KWSP telah memperjelaskan bahawa strategi bagi tahun 2017 adalah menumpukan kepada pelaburan asset swasta terutama di negara maju bagi memastikan aliran tunai, pulangan dividen konsisten dan aset yang berada di bawah kawalan selia dengan baik, yang stabil serta aliran tunai yang boleh diramal. Fokusnya adalah di Amerika Syarikat, Eropah, Australia, dan Jepun.

    Maka apabila Najib Razak berkata KWSP dijangka melabur tambahan antara US$3 bilion dan US$4 bilion di Amerika Syarikat, ianya selari dengan strategi pelaburan KWSP bagi tahun 2017.

    Ahli-ahli pembangkang sengaja lupa bahawa dividen KWSP yang mereka terima juga adalah sebahagiannya hasil daripada keuntungan pelaburan KWSP di Amerika Syarikat. KWSP telah pun melabur hampir US$7 bilion di negara tersebut. Maka jika pelaburan itu mendapat pulangan yang besar dan memberi dividen kepada rakyat di Malaysia, maka tiada salahnya jika KWSP menambah pelaburan di sana.

    Perlu diingat bahawa US$3 bilion - US$4 bilion itu adalah untuk dilaburkan supaya mendapat keuntungan bukannya diberikan begitu sahaja kepada Amerika Syarikat seperti yang difitnah oleh puak pembangkang.

    Perlu juga diingat bahawa pelaburan KWSP di Amerika Syarikat ialah US$7 bilion manakala nilai keseluruhan aset pelaburan KWSP ialah RM731.11 bilion setakat 31 Disember 2016. Manakala jumlah simpanan ahli sebanyak RM704.27 bilion, jelas menandakan kekukuhan portfolio pelaburan KWSP.

    Pelaburan luar negara oleh KWSP mewakili 29 peratus daripada keseluruhan aset pelaburan dan menyumbang 39 peratus daripada pendapatan pelaburan kasar dan seterusnya menambah nilai kepada pulangan keseluruhan pelaburan KWSP. Pada suku pertama tahun ini berakhir 31 Mac 2017, pendapatan pelaburan KWSP ialah RM11.79 bilion, meningkat sebanyak 73.9 peratus berbanding perolehan RM6.78 bilion pada tempoh sama tahun 2016.
    Pembangkang juga mendakwa kononnya perjumpaan Najib - Trump telah diatur oleh pihak pelobi berbayar yang rapat dengan White House. Yang sebenarnya ialah lawatan tersebut adalah atas jemputan Donald Trump dan beliau memang menantikan pertemuan dengan Najib. Perkara itu telah dinyatakan Trump ketika bertemu dengan Duta Besar Malaysia ke Amerika Syarikat, Tan Sri Dr Zulhasnan Rafique dan Ketua Pengarah Majlis Keselamatan Negara, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin di Pejabat Oval, White House pada 24 Ogos 2017.

    Ironinya, pelaburan infrastruktur di Amerika Syarikat juga melibatkan Dana Pelaburan Pencen Kerajaan Jepun. (GPIF). GPIF akan membeli hutang yang dikeluarkan oleh syarikat Amerika untuk membiayai projek infrastruktur.

    Tidak ada pula kedengaran pembangkang negara Jepun yang berkokok menentang pelan tersebut seperti puak pembangkang Malaysia.

    Penulis tidak mahu sentuh kenyataan Rafizi Ramli tentang lawatan Najib kerana beliau seorang pembohong, kaki fitnah dan memang beliau mengaku kaki penghasut. Maka kenyataan beliau tidak perlu dibaca pun.

    Cuma satu iaitu penulis tidak terkejut jika Rafizi Ramli dan pembangkang akan kitar semula taktik menyerang KWSP seperti yang mereka lakukan sebelum ini walau pun tahu tuduhan mereka itu tidak benar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bijaknyer kau....bijak menipu macam bijan


      Kahhh kahhh kahhh kahhh kahhh

      Delete
    2. Patutle kwsp makin tahun makin banyak dividen! Excellent!

      Delete
    3. Tepat sekali anon 23.45..teruskan ...

      Delete
    4. anon 23.50...bukan macam MAMAK MADEY...Hati Khaldu....

      Delete
    5. Pembangkang jepun tu ayam ker? Berkokokkkkkk!

      Delete
    6. HARI TU SI BUDIN KATA MADEY TAK AKAN DIPANGGIL....KIKI...KIKI...KIKI...

      CAI FUKATAN HAPRAK...MADEY DOK TANYER NI....NAJIB DAH KENA TANGKAP KE BELUM....

      Delete
    7. Rafizi dah tak ada kredibiliti. PKR sendiri pun dah cop dia pendusta. Tapi pendokong tegar akan tetap percaya. Kita biarkan lah mereka ini. Dah susah nak ubat.

      Delete
    8. RAPUJI SOTONG MEROYAN SEBAB TAK BOLEH TANDING PRU KE 14....

      PADAN MUKA PIJI...DAH KENA KOYAK DEK LATEEFA KOYA...

      Delete





    9. Minta J berundur dari sini sebab dah mengaku dah tak boleh mengubat orang sini.

      Selalu nya yang sakit putus asa dan usahakan cari orang lain yang lebih pandai tetapi dalam hal ini elok lah J cari orang lain untuk dia berikan ubat.

      Rafizi membongkar masalah KWSP dengan lebih terperinci.. yang telah di ketahui oleh pencarum kerana dividen nya yang sikit.

      Delete
  32. kena amalkan zikir ini semula kat sibudin...
    afdal 10 kali...
    1)“Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    2)“Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    3) “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    4) “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    5) “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    6)“Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    7)“Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    8) “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    9) “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,
    10) “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    ReplyDelete


  33. Begitu lah sombong dan angkuh nya si Najib yang rasa seronok apabila mereka yang lebih hebat dan besar dari dia menyambut dedak yang dia bagi.

    Dengan cara itu, bagi Najib dia lah yang hebat dan lebih tinggi kedudukan nya.

    Trump akan sedar dan akan menganggap Najib sebenar nya menghina dia seolah-olah Trump boleh di beli.

    Samada Trump batalkan perjanjian, atau siasatan DoJ di percepatkan sebagai bukti Trump tidak boleh di lekeh kan oleh Najib.



    ReplyDelete
  34. PELABURAN KWSP DAN KHAZANAH DI US
    Kalau ada duit berpuluh bilion jangan melabur dalam satu negara saja. Itu namanya tidak cerdik.

    Pelaburan pula kena pelbagaikan ada yang untung besar tetapi “high risk”. Ada pula yang pulangan rendah tapi “low risk” dan stabil. Saudagar zaman dulu kata kena “diversify”.

    Macam itulah asas kebanyakan pengurus dana termasuk KWSP dan Khazanah.

    Yang rendah risiko dan tetapi pulangan rendah ialah seperti pinjaman kepada kerajaan dan GLC. Pinjaman macam ini selalunya faedah tidak sampai 4% setahun.

    KWSP dan Khazanah juga ada pelaburan dalam negara tapi tidak banyak yang beri pulangan tinggi kerana pasaran kita yang kecil.

    Ada pula macam pelaburan KWSP dalam PLUS tidak boleh naikkan tol sesuka hati.

    Jadi untuk bayar dividen lebih kepada pencarum (KWSP) dan Kerajaan (Khazanah), mereka akan turut melabur di negara lain yang ada peluang buat keuntungan lebih tinggi.

    Hendak melabur di luar negara hampa bising tapi dividen mahu tinggi.

    Khazanah untung berbilion ringgit melalui pelaburan mereka dalam syarikat Ali Baba beberapa tahun lepas.

    Adakah mereka boleh mencapai keuntungan sedemikian rupa dengan pelaburan tunggal dalam syarikat negara kita? Saya rasa hampir mustahil kecuali dalam pembangunan hartanah secara besar-besaran.

    Tahun lepas nilai dagangan US – Malaysia mencatatkan trilion ringgit yang sebahagian besarnya adalah import US. Demikianlah besarnya pasaran US.

    Apa salah pengurus dana kita merebut peluang membuat keuntungan di US?

    Dalam pilihan raya Presiden lepas Trump telah berjanji akan melakukan pembangunan infrastruktur besar-besaran di US.

    Jika ada peluang melabur di sana mengapa kita perlu menolak terutamanya, apabila membabitkan projek pembangunan infra kerajaan US.

    Keuntungan nanti dalam USD bila di bawa pulang bukan sahaja akan lebih tinggi malah menambah rizab asing negara. Ini juga pada masa depan akan menjadi unsur mengukuhkan ringgit.

    Janganlah dengar cakap bekas Menteri Besar yang hendak buat lapangan terbang antarabangsa di Kulim, sedangkan Lapangan Terbang Alor Setar pun masih macam gelanggang catur.

    Orang ini juga yang cadang hendak buat Litar Lumba Motosikal di Sungai Petani setaraf Sepang. Bila hendak balik modal.

    Berniaga kontrak dengan Telekom masa bapa jadi PM memanglah senang untung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...TERASA BOBOI MADEY MAMAK.......
      CAI FUKATAN HAPRAK...MADEY DOK TANYER NI...NAJIB DAH KENA TANGKAP KE BELUM....

      Delete
    2. Ada yg lagi teruk kalau nak tau..yg suruh bapak rembat duit bagi dia untuk buat filem lucah pun ada...hurmmmm

      Delete
    3. Bijan anak beranak blom kena tgkap lagi caiii...tungu lepas pru nak buat rci dulu untuk depa anak beranak

      Delete
  35. "A drowning man clutches to straw".

    Najib sangat terdesak, maka dia pun melobi untuk bertemu Trump. Pertama terdesak dengan siasatan dan tindakan DOJ berkaitan money laundering. Kedua, terdesak untuk gebang kononnya ia tak terlibat dalam jenayah itu dan demikian ia berani jejakkan kaki ke US dan tidak ditahan.

    Apabila membaca transkrip pertemuan itu nyatalah Najib yang beria-ia kepada US. Mari lihat:-

    PM RAZAK: Thank you very much, Mr. President, for your invitation for me and members of my delegation to meet with you at the White House. I want to say that we come with a strong value proposition to put on the table.

    (Mengaku proposal datang dari Malaysia sendiri).

    PM RAZAK: Bla bla bla. So within five years, the deal will be worth beyond $10 billion".

    ( Secara hint bgtau kat Trump 'kalau nak bantuan aku ni kena bantu aku berkuasa lagi 5 tahun lagi. Ehem ehem, minta nyawa minta nyawa).

    Dan lihatlah juga fakta Najib yang beria-ia sedang Trump tak acuh pun. Jom lihat:-

    PM RAZAK: bla bla bla (nak beli jet US untuk support ekonomi US).

    TRUMP: Great.

    PM RAZAK: bla, bla, bla (nak spend 3-4b wang KWSP malaysia untuk pembangunan infrastuktur di US).

    TRUMP: Great.

    PM RAZAK: bla bla bla (cerita khazanah invest di Silicon dan Malaysia akan bantu US dalam usaha memerangi Daesh dll).

    TRUMP: Right.

    PM RAZAK: bla, bla, bla.. (Hubungan Malaysia-US dah 60 tahun dan harapan masa depan).

    TRUMP: Thank you very much. Appreciate it.

    Inilah dia Amirul mukminin UmNo. Transkrip di atas membuktikan tanpa keraguan lagi Najib yang beria-ia dengan Trump dan Trump langsung tak heran dengannya.

    Beria-ia adalah perkataan BM. kalimah BA ialah 'sara-a' (سرع) di dalam past tense, 'yusari'u (يسارع) di dalam present tense dan juga future tense (kalau future tense akan ditambah kalimah yang membawa maksud 'akan'). Terjemahan secara harfiah ke bahasa Melayu akan membawa maksud 'bersegera'.

    Tepuk dada dan tanya iman tidakkah sifat beria-ia Najib kepada US ini sedangkan Trump tak acuh pun dengannya termasuk atau tidak termasuk di dalam sifat orang-orang yang bersegera kepada kaum Nasrani. Mari lihat:-

    فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسَارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَى أَنْ تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ

    "Maka kamu akan melihat orang-orang yang ada penyakit dalam hatinya bersegera kepada itu mereka itu, seraya berkata: "Kami takut akan mendapat bencana". (Al-Maidah : 52).

    Siapa pula yang dimaksudkan di dalam kalimah "mereka" yang merujuk kepada dua golongan di dalam ayat 52 di atas. Mari lihat ayat sebelumnya:-

    . يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

    "Wahai orang-orang yg beriman, janganlah kamu mengangkat orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi wali. Sebahagian mereka menjadi wali bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa yang mengangkat mereka menjadi wali maka sesungguhnya ia dari kalangan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada kaum yang aniaya" (Al-Maidah : 51).

    Inilah dua golongan 'mereka' yg dimaksudkan dlm ayat 52 berdasarkan keterangan ayat 51:-

    1. Orang2 Yahudi dan Nasrani;

    2. Orang2 yang mengaku beriman tetapi 'bersegera' (bahasa Melayu - beria-ia) kepada golongan pertama tadi.

    Wallahu a'lam.

    Siapakah ahli A9 yang mahu menyangkal keterangan ini?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrj nak try tu bro john...si suharli masrop dah tido sb besok nak bawak van budak sekolah...

      Delete
    2. "A thirsty man lick and swallow spilt".

      Madey sangat terdesak, maka dia pun melobi untuk bertemu Kit Siang & Nat. Pertama terdesak dengan siasatan dan tindakan RCI berkaitan FOREX money gambling. Kedua, terdesak untuk naikkan anaknya si Boboi mewarisi takhta pimpinan negara.

      Apabila membaca transkrip pertemuan itu nyatalah Madey yang beria-ia menjilat ludah. Mari lihat:-

      EX-PM MADEY: Thank you very much, Mr. Kit Siang and Bro Nuat, for willing to be with me and members of my coalition to fight and topple Najib at the Parliament House. I want to say that we (Cap Bunga) come with a strong value proposition to put on the table.

      (Mengaku proposal datang dari Parti Cap Bunga sendiri).

      EX-PM MADEY: Bla bla bla. So within five years, the deal will be worth beyond $100 billion".

      (Secara hint bgtau kat Kit Siang & Nuat 'kalau nak bantuan aku ni kena bantu aku /anak aku berkuasa lagi 5 tahun lagi. Ehem ehem, minta nyawa minta nyawa).

      Dan lihatlah juga fakta Madey yang beria-ia sedang Kit Siang/Nuat tak acuh pun. Jom lihat:-

      EX-PM MADEY: bla bla bla (nak jilat balik ludah untuk support PKR dan DAP).

      KIT SIANG/NUAT: Great.

      PM RAZAK: bla, bla, bla (nak spend 3-4b wang songlap Pertonas & FOREX dulu untuk kempen kalahkan BN).

      KIT SIANG/NUAT: Great.

      EX-PM MADEY: bla bla bla (cerita dia menyesal dan insaf tuduh Kit Sing Kominis dan penjarakan Nuat dulu dan akan bantu PH dalam usaha memerangi BN/UMNO dll).

      KIT SIANG/NUAT: Right.

      EX-PM MADEY: bla, bla, bla.. (Hubungan Cap Bunga-PH dah 60 hari dan harapan masa depan).

      KIT SIANG/NUAT: Thank you very much. Appreciate it.

      Inilah dia Amirul Mahafiraun ex-UmNo. Transkrip di atas membuktikan tanpa keraguan lagi Madey yang beria-ia dengan Kit Siang/Nuat dan Kit Siang/Nuat langsung tak heran dengannya.

      Beria-ia adalah perkataan BM. kalimah BA ialah 'sara-a' (سرع) di dalam past tense, 'yusari'u (يسارع) di dalam present tense dan juga future tense (kalau future tense akan ditambah kalimah yang membawa maksud 'akan'). Terjemahan secara harfiah ke bahasa Melayu akan membawa maksud 'bersegera'.

      Tepuk dada dan tanya iman tidakkah sifat beria-ia Madey kepada PH ini sedangkan Kit Siang/Madey tak acuh pun dengannya termasuk atau tidak termasuk di dalam sifat orang-orang yang bersegera kepada kaum Kafir harbi/peliwat. Mari lihat:-

      بَشِّرِ ٱلۡمُنَـٰفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمًا (١٣٨)
      Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya.
      (An_Nisak, ayat 138)

      ٱلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۚ أَيَبۡتَغُونَ عِندَهُمُ ٱلۡعِزَّةَ فَإِنَّ ٱلۡعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا (١٣٩)
      (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).
      (An-Nisak, ayat 139)

      Tindakan puak munafiq ini adalah semata-mata untuk mencari/menumpang kekuatan dari puak kafir.
      Dan lihat lagi:

      لَا يَغُرَّنَّكَ تَقَلُّبُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ فِى ٱلۡبِلَـٰدِ (١٩٦)

      Jangan sekali-kali engkau (wahai Muhammad) terpedaya oleh usaha gerakan orang-orang yang kafir di dalam negeri (yang membawa keuntungan-keuntungan kepada mereka).

      (Al-'Imran, ayat 196)

      Orang2 kafir harbi ini nampak keuntungan yg akan berpihak kepada mereka apabila orang2 Melayu berpecah kepada banyak kelompok2 yg lebih kecil.


      Inilah dua golongan 'mereka' yg dimaksudkan dlm ayat-ayat di atas:

      1. Orang2 kafir harbi penentang Islam dan pencinta kaum sejenis seperti di zaman Nabi Luth;

      2. Orang2 yang mengaku pejuang tetapi 'bersegera' (bahasa Melayu - beria-ia) kepada golongan pertama tadi.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. TIkUS telah menjawab. Tapi jawapannya juga penuh kepalsuan. Fakta kes perbualan yang ia sampaikan itu pun adalah rekaannya semata-mata padahal perbualan yang saya petik di antara Najib dan Trump adalah transkrip yang benar dengan rakaman yang wujud.

      Demikianlah kaedah para pembenci kebenaran yang menjawab dengan kalimah-kalimah dusta dan meletakkan perkataan ke dalam mulut orang yang tidak mengatakannya.

      Ayat-ayat yang ia petik bukan saja tidak bersandarkan kepada perbualan yang benar sbg 'fakta kes' malah juga tidak dihurai dengan betul. Malah ada yang terjemahannya pun silap.


      بَشِّرِ ٱلۡمُنَـٰفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمًا (١٣٨)
      Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya.
      (An_Nisak, ayat 138)

      Huraian: ayat di atas memang betul tapi siapakah orang munafik. Kena lihat balik di dalam konteks fakta. Kalau mengikut Al-Maidah : 52 orang-orang munafik (Allah guna terma 'orang-orang yang di hati mereka ada penyakit') adalah yang bersegera kepada Yahudi dan Nasran. Misal paling mudah ialah seorang yang beria-ia dengan kaum ini sehingga sanggup menyerahkan ufti negara tanpa dipinta.

      ٱلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۚ أَيَبۡتَغُونَ عِندَهُمُ ٱلۡعِزَّةَ فَإِنَّ ٱلۡعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا (١٣٩)
      (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).
      (An-Nisak, ayat 139)

      Huraian:-
      Huraian yang betul tapi konteks yang salah. Kalimah 'mengambil' menjadi wali sepatutnya dirujuk kepada 'pembela' dan seumpamanya dan bukan kepada bermuamalah. Ketika Bani Abbasiah mahu menjatuhkan Bani Umayyah Bani Abbasiyyah turut disokong oleh kaum kafir. Adakah Bani Abbasiyyah mengambil kaum kafir sebagai wali hanya dengan mendapatkan sokongan mereka? Kalau mengikut tafsiran sempit TIKUS UmNo yang bermuamalah dgn MCA, MIC dll dan bukan PAS, AMANAH dan PPBM juga jatuh dalam definisi yang ia berikan. (Kalau berkesempatan saya hurai lagi dengan dalil dan disiplin ilmu gang benar).

      لَا يَغُرَّنَّكَ تَقَلُّبُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ فِى ٱلۡبِلَـٰدِ (١٩٦)

      Terjemahan yang ia guna tak betul. Taqallub bermaksud bolak-balik. Sudah berapa kali saya ternagkan maksud sebenar kalimah taqallub di beberapa blog termasuk di sini. Contohnya ialah di dalam jawapan pasal derma 2.6b itu. Juga contohnya adalah kisah gebang 'ini campurtangan asing kaum kafir', dan 'ini khabar kaum kafir' tetapi kemudiannya menghadap pemimpin kafir membawa ufti yang tidak diminta dan memetik sumber berita kaum kafir tentang Rohingya yang tidak ada bukti keterangan. Ini baru betul bolak-balik.

      Wallahu a'lam

      Delete
    5. Anon manjing! Kalau tun x collaborate dgn dap pun, tetap jugak dap bertanding dlm phanraya. Musuh yg nyata adalah org yg merompak dan menyamun duit rakyat, menzalimi rakyat dan memperkudakan agama utk kepentingan dunia!

      Delete
    6. Petikan hujahan TIkUs:-

      Inilah dua golongan 'mereka' yg dimaksudkan dlm ayat-ayat di atas:

      1. Orang2 kafir harbi penentang Islam dan pencinta kaum sejenis seperti di zaman Nabi Luth;

      Komen balas:-

      Betapa fujurnya si tikus ini ia bukan saja telah meletakkan kalam ke dalam mulut Tun M, malah juga telah meletakkan 'nama golongan' yang langsung tidak dipetik di dalam ayat 196 surah ali-imran yang ia petik. Di manakah di dalam ayat di atas disebut mengenai golongan 'pencinta kaum sejenis'?

      Nampaknya ia bukan saja berani meletakkan kalam ke dalam mulut seorang manusia, malah juga meletakkan kalamnya yang tidak wujud di dalam ayat Allah yang mulia. Sungguh ia mempunyai sikap ahli kitab yang mengubah isi kandungan kitab dengan menambah perkara yang tidak ada di dalam kitab mereka. Adakah sikap ini juga boleh dimasukkan di bawah definisi 'beria-ia dengan ahli kitab? ', saya serahkan kepada pembaca untuk bertanya iman masing-masing.

      Dahulunya TIkUs pernah 'menulis kitab dengan tangan sendiri dan mendakwanya dari Allah' di dalam usahanya untuk spin tentang tuduhan liwat ke atas seorang lelaki kononnya Alquran menyebut tentang hukuman qazaf untuk kes ini sekiranya gagal membawa 4 saksi, padahal qazaf adalah untuk 'tuduhan zina ke atas perempuan yang telah/pernah berkahwin'.

      Demikianlah Allah membongkarkan kepalsuan mereka.

      Wal'ayazubillah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    7. US negara pelopor kebebasan hak asasi termasuklah LGBT, Murtad, Atheis.

      Tapi pemimpinnya Trump Anti Islam, kafir harbi, memerangi musuh kepada sekutu mereka Israel.

      Najib kata musuh Amerika ialah musuh Malaysia. MUSUH ISRAEL IALAH PALESTIN & DUNIA ARAB!

      Secara rasmi di hadapan Duli Yang Maha Kafir Trump - Palestine - Najib iktiraf sebagai musuh wajib perang.

      Delete
  36. Hahahaaa.....


    Boleh lagi nak p bantu org lain. Maknya kita @ Malaysia dah baguslah @ kukuh.

    Ekonomi dah bagus, GST kasih turun 1% lah takpun mansuh.

    BRIM kasi Up RM3000/bulan.

    Kembalikan Elaun Guru Pelatih dan Up jadi RM5000/bulan.

    Haramkan @ Tegah Sumbangan PIBG di sekolah.

    Pelajar U ditukar drp PTPTN kepada biasiswa.

    Tol dimansuhkan.

    Hujung Tahun ni bagi bonus 6 bulan utk Penjawat Awam.

    Kan EKONOMI dah Bagus. Lainlah kalau EkoNoMoney.

    p/s : Kataaa US tu Yahudi @ Proksi Yahudi. Pi dok bantu perkasa ekonomi depa la pula. Perkasalah ekonomi Palestin ka, Sudan ka....

    Bijak vs Bijan.

    Kena tubuh RCI lahhhh.... mcm ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro,

      Yahudi zionist telah ia bawa masuk ke dalam rumah kira melalui pinjaman riba Goldman Sachs pada perkara yang tidak dharurat.

      Musyrikin China komunis juga ia bawa masuk dengan memberikan kontrak dan hutang yang bakal ditanggung oleh anak cucu untuk perkara yang tidak perlu dan harga yang super melampau. (ECRL dll).

      Wahabi juga ia benarkan beroperasi di Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan dengan memberi tanah untuk mereka dirikan bangunan Yayasan mereka di dalam negara ini.

      Kini, disebabkan Nasrani Evangelist tidak berminat untuk masuk ke negara ini dan membuat keuntungan daripada penindasan ke atas rakyat di sini, maka ia sendiri yang membawa ufti ke sana daripada amanah rakyat negara ini di dalam KWSP dan Khazanah. Siap buat kenyataan 'musuhku musuhmu jua' mengikut kaedah di dalam agama Nasrani.

      Yahudi zionist sudah
      Musyrikin komunis sudah
      Wahabi takfiri sudah
      Nasrani Evangelis sudah.

      Apa lagi selepas ini?

      Delete
    2. Cybertrooper BN sering menuduh kita mendukung Evangelist & lgbt membabi buta tanpa melihat dalam cermin puak2 mereka sendiri seperti Idris Jala & Azalina Othman & berapa kalangan pemimpin mereka.

      Delete
    3. Siapa selama ini yg bersahabat & menyembah-nyembah kpd Yahudi Paul Sadlen, warga British yg berleluasa di Putrajaya, kalau tidak Najib & Rosmah sendiri. Siapa yg buat sejarah hitam pertama kali Banker Yahudi Goldman Sachs bertapak di Malaysia untuk memperolehi hutang riba + bunga tertinggi berbilyon-bilyon kalau bukan Najib & Rosmah.

      Inilah punca segala musibah yg diperturunkan dari langit dek kita mempunyai seorang pemimpin pengkhianat pd bangsa & agama, penipu & pembohong serta bacul & dayus.

      Delete
  37. APCO = 1MALAYSIA = 1ISRAEL
    BANK OF CHINA IN MALAYSIA
    NAIB KETUA PERSATUAN ULAMA DUNIA + UMNO

    KITA TUNGGU PULA SI MATA SATU....

    ReplyDelete
  38. Quantum Binary Signals

    Get professional trading signals sent to your mobile phone daily.

    Start following our trades today & gain up to 270% per day.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...