Monday 11 September 2017

AYUHLAH PAS...NAK TUNGGU APA LAGI?


"Presiden Pas, Hadi Awang cakap besar bahawa parti itu akan menang 5 negeri dalam PRU 14 iaitu Kelantan, Terengganu, Kedah, Pahang dan Selangor.

"Satu-satunya kemungkinan yang ada untuk mencapainya ialah dengan membentuk kerjasama antara Pas dengan UMNO. Kalau tidak, tiada kemungkinan 5 negeri itu untuk dimenangi.

"Cuma, adakah Najib Razak setuju membenarkan Pas mentadbir 5 negeri tersebut, manakala UMNO dan BN hanya memberi tumpuan kepada kerusi Parlimen?"
Di atas adalah kata-kata pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang berhubung cita-cita politik Pas yang pernah diluahkan oleh Hadi sebelum ini.

Mahu tidak mahu, berdasarkan realiti politik sekarang, bekerjasama dengan UMNO sajalah satu-satunya jalan kemungkinan yang ada untuk Pas mencapai segala impiannya.

Kata orang, itulah formula menang-menang antara Pas dengan UMNO di mana dengannya Pas dapat menguasai 5 negeri dan Najib dapat terus kekal di Putrajaya.

Bersendirian, lebih mungkin menjadikan Pas putih mata dan tidak ke mana-mana.

Dalam masa yang sama, melalui kerjasama dengan UMNO juga adalah satu-satunya jalan yang membuatkan Pas dapat menguburkan hajat dan cita-cita DAP yang kononnya parti itu akan menentukan hala tuju serta menguasai negara sekiranya Pakatan Harapan mengambil alih kuasa.

Bukankah sudah sekian ramai pemimpin Pas, terbaru anak Hadi sendiri mengatakan mengundi Harapan sama seperti mengundi DAP?

Maka, daripada menggambarkan mengundi Harapan sama seperti mengundi DAP, tidaklah kelihatan lebih manis dan ada bau-bau syurga untuk merealisasikan hakikat mengundi Pas sama seperti mengundi UMNO?

Dalam hal ini, Pas perlu meyakinkan Najib dengan sebaik mungkin hujah dan alasan untuk kerjasama tersebut menjadi kenyataan kerana ia satu-satu jalan yang mampu memberi kebaikan,  keselamatan dan kenikmatan dunia kepada kedua-duanya.

Jika tidak, nanti ada yang putih mata dan mungkin mengakhiri kehidupan di penjara. 

Bagi Najib pula, tiada apa yang lebih penting mahu dicapainya, bukan kepentingan negara, agama atau bangsa, melainkan agar kuasa tidak terlepas daripada genggamannya.

Ayuhlah Pas, jangan tunggu lama-lama dan buang masa lagi. 

Bercinta dan bermesra lama-lama tanpa perkahwinan pun tak baik dipandang orang. (ShahbudinHusin 11/09/2017).

176 comments:



  1. PAS sudah meraban.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebai mabuk ketum jer yg meraban mcm tuu. Eh! Jap... minum ketum halal ke haram?

      Delete
    2. Janganlah kita menghina ulamak. Haji Hadi cuma menyampaikan wahyu Allah. Nanti tak semena2 kita yg jadi kapir pulak mempersendakan ulamak.

      Delete
    3. Ulamak jahannam laknatullah!!!!

      Delete
    4. Jgn bang 924.. dia tu ulamak. Segala wahyu Allah dia hapai dah.. kita ni kambing ja. Dia yg nanti boleh bersoaljawab dgn Allah dgn ilmu yg dia ada. Ilmu dia hebat, pi Mekah bumi tolong lipat jalan, air tolong tolak pi Jeddah, angin bleh terbangkan nyut-nyut trus pi parking atas Kaabah. Pastu pi solat dlm dan tepi maqam Nabi dgn aman

      Ngko ado?

      Delete
    5. SUKA HATI AKU PKR DAN PARTI-PARTI LAIN DALAM FUKATAN HAPRAK DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN...

      Delete
    6. Ulamak ni banyak karomah, boleh isap knek dia, kluaq 3 jenis air. Kenyang ko seumuq idup sampai kiamat bro.

      Delete
    7. 10.46... Masih bermimpi...Pas yg kebinga sekarang...pas selangor ingkar perintah pusat pusat putus hubungan sulit dengan Azmin dan DAP...Pas selanngor tak nak tidor sekelambu dengan umno kerana umno lebih JAHAT dari DAP..

      Delete
    8. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI MACAI FUKATAN HAPRAK DOK MEROYAN....
      TAPI APAKAN DAYA SI ASSMIN MB JAMBAN DAN SI NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS...
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    9. Ucapan peguam, Siti Kasim yang dikatakan membuat kenyataan di sebuah portal bahawa kisah mimpi Nabi Ibrahim yang termaktub dalam al-Quran bukan daripada tuhan, sempena Hari Raya Korban yang lalu dikecam.

      Ketua Dewan Ulamak Pas Selangor, Rizuan Rahmat berkata, kenyataan ini berbaur hasutan dan berbentuk provokasi.

      Menurutnya, kenyataan itu sekali gus menyentuh sensitiviti umat Islam yang mengamalkan ajaran Islam yang jelas berdasarkan pandangan ulamak dan fuqaha.

      Delete
  2. Aku first ke?
    Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak.. ko terfisting jubur sendiri je.

      Delete


    2. kalau setakat guna anon jangan lah nak bangga kalau dapat first..

      saya yang banyak kali dapat first pun tak hantar komen macam itu.

      Nak komen sebab dapat first guna lah nama seperti John Doe, Kluangman, nick, dad, rahmat jpc dan lain-lain.

      Kalau anon 100 kali first pun orang tak tahu..

      - TC -

      Delete
    3. “Beliau (Siti Kasim) adalah orang yang tidak berkelayakan akademik dan tidak mempunyai integriti dalam mengulas tentang hal ehwal Islam termasuk dalam memberi pandangan tentang kisah Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail.

      “Sembelihan korban bukan sekadar sembelihan binatang tetapi sebagai tanda syukur dan amalan bersedekah,” katanya selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam, hari ini.

      Turut hadir adalah Ketua Dewan Pemuda Pas Negeri Selangor, Syarhan Humaizi dan Ketua Dewan Muslimat Pas Negeri Selangor, Wan Hasrina Wan Hassan.

      Beliau menambah, binatang ternakan diciptakan Allah sebagai sumber rezeki dan makanan kepada manusia sejak berzaman lagi tidak mengira agama dan bangsa.

      Tegasnya, setiap hari binatang ternakan disembelih berjuta ekor untuk dinikmati oleh umat manusia, mengapa urusan yang diamalkan oleh Islam hendak dipertikai?

      Dalam pada itu, Rizuan turut membantah dan mengecam terhadap seorang tokoh politik David Orok yang dikatakan menyokong kenyataan Siti Kassim itu.

      “Saya desak kedua-dua mereka menarik balik kenyataan dan memohon maaf atas keterlanjuran kepada seluruh umat Islam dan berjanji agar kenyataan sebegini tidak berulang. Kenyataan sedemikian itu sepatutnya tidak layak disokong oleh mana-mana pihak.

      “Diharap pihak berwajib seperti Jakim, Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan polis ambil tindakan sewajarnya bagi membendung provokasi melampau seperti ini,” katanya.

      Delete

  3. Bukan setakat untuk menguburkan hajat dan cita-cita DAP yang kononnya parti itu akan menentukan hala tuju serta menguasai negara sekiranya Pakatan Harapan mengambil alih kuasa... tetapi lebih penting untuk hapuskan DAP kerana meng'kristian' negara sekiranya Pakatan Harapan berkuasa.

    Nak selamatkan Islam pun kena fikir lama-lama. Punya lah lama nak fikir, dah bukan masak .... jangan-jangan dah hangus !

    - TC -

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hapuskan dap? Suruh la hadi buat amanat 2.0, mesti walaunta ramai2 angkat cangkul dan buluh runcing hapuskan dap.

      Delete
  4. Fuyooiooinkkkkk..

    BARU ABIS ENTRY BELASAH PAS SAMPAI BASAH PAGI NI ENTRY MINTAK PUJUK RAYU PAS BALIK

    ALAHAIIIII.....!!TERDESAK DAN CEMAS SUNGGUH SKG NI...

    KIKIKIKIKI...

    ENTRY LRPAS HANTAM PAS DAN LANYAK
    ARI NI PUJUK RAYU MENUSUK KALBU
    KIKIKI.. DAH NAMPAK PH KALAH BANYAK
    DEMI EGO BUAT2 TAK NAMPAK & TAK TAHU


    BERAMBUSSSS BARUA SINGAPORK@DAP

    INI KALI LAH

    UBAHHHH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe kau baru lepas baca amanat hadi ke akak 8.29? Baran lain mcm jer hehehe

      Delete
    2. Mat singapork memang puyoo...dulu ini orang yg kuat belasah PAS..sejak Pas sanggup jadi keldai mat singapork puja Pas...
      Kahkakahkah...mat singapork nak bodohkan PAS...

      Delete
    3. Aku tak faham tang mana artikel ni sedang memujuk rayu PAS? Atau, sang pencacai walaun ni tak reti ilmu kefahaman karangan? Walaun2 PAS masih tak faham lagi ke yang rakyat dan PH dah tolak PAS ketepi secara TOTAL! Kami tak mahu langsung dgn PAS!

      Hanya "si gila talak" je yang perasan bahawa perbuatan menolak dan meminggirkan itu ibarat seperti masih lagi "sayang dan cinta". Maklumlah, si gila tu logiknya tunggang terbalik dan pencacai2 UMNO dan walaun2 PAS sama je gila. Elok sangatlah kedua2nya dok tidur sebantal dan sama2 mandi di longkang.

      Dan satu lagi, apa heboh nya dengan ayat balik singapork tu? Apa tujuannya dan apa hasilnya selain dari memenggambarkan si penulis sebagai si gila yang sedang terbahak2 ketawa sendirian? Pakai caps lock? Konon2nya kamu sedang menjerit dan melaung? Aku dapat bayangkan orang gila tu sedang dok menjerit sensorang kat depan laptop atau menjerit kat hp dia... Sewel...but then again I'm not surprised!

      Nick.
      Cape Tiger.

      Delete


    4. Ini lagi satu hari-hari meraban.

      Tak ada siapa pujuk nak balik.

      Orang pujuk baik-baik supaya bersatu terus dengan UMNO.

      Hadi kena di ingatkan jangan main cakap nak lima negeri senang gitu je.

      Nak pilihanraya bukan ikut pilihan Hadi..

      - TC -

      Delete
    5. Kak 829
      Akak pagi ni ok tak? maklom la malam tadikan kena lanyak sampai basah kan..kan..kannn.... btw...akan dah mandi>>>pi mandi dulu...sebab nampak akak tak faham tajuk entri pagi ni....sebenarnya en. shah kita guna bahasa lembut...bahasa kasarnyerrr...BERAMBUSSSS LAK PAS PI PELOK UMNO TU KUAT2...ERTINYA LAGI... CEPAT2LAH ISHTIHAR JADI SEKUTU BN...akak faham kak??????

      TAKDE sapa nak pujuk rayu parti hamPAS yang dah cacamerba harubiru melalut kelaut tuh joint PAKATAN HARAPAN....akak jangan perasan....ye kak....

      Delete
    6. SUKA HATI AKU PKR DAN PARTI-PARTI LAIN DALAM FUKATAN HAPRAK DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN...

      Delete
  5. Panas ubat tuu, maafkanlah hadi.

    ReplyDelete
  6. Ahli2 PAS mesti sedar bahawa kata2 Hj Hadi ni adalah umpan yang sedang dijaja. Hj hadi sedang menguji sejauh manakah keengganan ahli2 PAS untuk bekerjasama dan berkelamin dengan UMNO. Adakah habuan memerintah 5 buah negeri sudah cukup untuk melunakkan hati ahli2 PAS supaya bersetuju untuk bermukah dengan UMNO dan BN?

    Ahli PAS mesti sedar bahawa peluang untuk memerintah 5 negeri hanya boleh terlaksana jika PAS dok tidur sebantal dengan UMNO. MUSTAHIL dan IMPOSSIBLE untuk PAS memenangi 5 buah negeri dengan hanya kekuatan PIGS yang setakat ni bunyinya pun tak kedengaran. Tidak logik PAS akan dapat memerintah 5 negeri dengan hanya mengharapkan sokongan2 ahli2 PAS sahaja kerana ketika dalam PR dulu pun PAS hanya dapat beberapa kerusi sahaja di Perak, Kedah, Selangor. Malah ketika ini kedudukan PAS di Kelantan dan terengganu pun dah seperti pokok kelapa ganyut yang dah condong hampir ketanah.

    Maka, jelasnya apa yang sedang dilakukan oleh Hj Hadi adalah menaburkan umpan habuan kepada ahli2 PAS supaya boleh berlembut dan berpaling dari iktikad dan azam mereka untuk memusuhi UMNO dan BN. Hj Hadi sedang memujuk ahli2 PAS untuk bermukah dengan UMNO dan beralih akidah seraya boleh bersekongkol dengan Gerakan, MCA dan MIC. Hj Hadi sedang memberitahu ahli2 PAS bahawa jika fatwa yang menghukum UMNO sebagai kafir dan musuh Islam boleh di "U-turn", adalah perkara kecil untuk menutup mata kepada sikap "anti-islam" yang dipegang oleh Gerakan, MCA dan MIC.

    Semuanya boleh dilakukan demi "Islam dan bangsa Melayu" ASALKAN ada habuan yang boleh dinikmati bersama. Dan habuan tu adalah fulus yang bakal dikaut apabila PAS mendapat kuasa di 5 kerusi. "Matlamat menghalalkan cara" sudah menggantikan prinsip "amar maaruf, nahi mungkar" mengikut acuian islam PAS.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SUKA HATI AKU PKR DAN PARTI-PARTI LAIN DALAM FUKATAN HAPRAK DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN...

      Delete
  7. Hj Hadi kuat berangan kerana tak pernah dapat 5 negeri...mat jenin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dan BN saling guna-menggunakan sesama sendiri......dua2 ada agenda mereka sendiri.

      BN tentu mahukan majoriti menawan negeri2 yg besar.

      Walaupun sedondon dgn Pas.......tapi dalam hati BN tetap tak rela nak lepaskan 5 states kepada Pas dengan mudah.

      Delete



  8. PAS kena sebut terang-terang negeri mana yang PAS idamkan?

    Adakah Perlis, Kedah, Perak, Trengganu dan termasuk Kelantan ?

    Selangor .. tok sah mimpi ler

    Bagaimana hubungan UMNO-PAS di kelima-lima negeri tersebut ? Hubungan antara puak-puak yang memang di ketahui tamak sebab mereka telah lama berkhidmat sebagai macai untuk UMNO.

    Setakat makan bersila cakap pasal dedak tak sama dengan bercakap pasal kerusi.

    Hanya satu hujah PAS yang boleh di pakai iaitu Kerajaan UMNO boleh lakukan sepertimana mereka lakukan kepada Kelantan ia itu peruntukkan untuk negeri sebahagiannya besar nya di salurkan kepada pemimpin UMNO negeri.

    PAS boleh terima asalkan kelima-lima negeri tersebut ada kawasan hutan yang luas.

    - TC -

    ReplyDelete
    Replies
    1. SUKA HATI AKU PKR DAN PARTI-PARTI LAIN DALAM FUKATAN HAPRAK DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN...

      Delete


    2. 10 55

      nak berdoa bukan macam itu. Tak kira lah doa apa-pun.

      Doa minta BN merintah tak salah tapi yang cakap suka hati.. fukatan tu..

      Iblis nak goda dan memperdaya manusia pun minta elok-elok..


      Delete
  9. Bonjorbi/Morning mate.

    pada 2008...Dap adalah parti yg sama,dap hari ini.
    pada masa itu Hadi dan lim kit siang berpelokan.
    pada 2017 Dap adalah parti evangelis kristian,parti evangelis kriatian inilah berpelokan dgn dap meraih selangor/penang.pada 2008/2013.

    Note:u-tube hadi ceramah bodek dap telok intan /pilihanraya kecil.

    ReplyDelete
  10. Cari umno lain lah kalo hadi dan PAS berharap umno bagi laluan untuk tadbir 5 negeri...
    Bodooh sangat lah naga dan ular dlm umno senang2 nak bagi kuasa 5 negeri kpd PAS...
    Hadi dan pemimpin PAS yg bodos

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang pas memang bodoh....tak pandai berpolitik.
      PARTI ANGKUT SAMPAH UMNO.
      ....kesian dia.......he....he...

      Delete
    2. SUKA HATI AKU PKR DAN PARTI-PARTI LAIN DALAM FUKATAN HAPRAK DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN...

      Delete
  11. ISLAM Ala Hadi:
    1981: umno kafir jhad melawannya mati,mati sahid.
    2017: umno dah tak kafir,jihad bersamanya,mati, mati sahid.
    2008/2013: Bersama envagelis dap,perjuangan mengakkan islam di bumi malaysia.
    2017: haram bersama envagalist dap ./tapi tak haram evangalis dap selangor.

    islam ala hadi, ada ayat2 "matang"nya sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak rembat 90 juta hadi dan pas dah pandai berbelit2..

      Delete
    2. Pekerja angkut sampah manalah faham ini semua......memang elok diberi nama Parti Angkut Sampah.
      Sampah umno berak....orang pas tolong kutip.
      Mengharap nak jadi menteri konon!!!
      Sanggup tukar ideoloji politik...
      Bangang macam ini nak jadi menteri?
      .....kesian...nasib pak kaduk...
      Dapat duit 90 sen ...parti tergadai..........

      Delete
    3. SUKA HATI AKU PKR DAN PARTI-PARTI LAIN DALAM FUKATAN HAPRAK DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN...

      Delete
  12. Sampai sekarang Hj Hadi takot saman Husam Musa tuduhan rembat 90 jota...
    Kerana 90 jota hj Hadi sanggup jadi keldai najib...
    Najib dan umbo bergantung nyawa dengan PAS...hadi ingat najib akan setuju dengan permintaan hadi untuk dapat kuasa di 5 negeri...bagi najib dah kasi 90 jota jangan banyak songeh leer...pemikiran pemimlin pas amat cetek...hadi pesan kod ahki pas jangan berkasarvlagi dengan orang umno...nik abuduh oesan kena buat baik dengan orang umno....berbauk2 lah dengan ular dan naga...
    Masa ular dan naga kesakitan memang lah baik....tapi bila ular dan naga ni kuat habis lah Pas ditelan nyer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah tanda hadiwang itu bodoh.....orang Teganu gelor dia
      BODOH SOMBONG....

      Delete
    2. SUKA HATI AKU PKR DAN PARTI-PARTI LAIN DALAM FUKATAN HAPRAK DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN...

      Delete


    3. 10 58

      Orang yang sembah dewa dan patung batu pun guna bahasa yang elok-elok..

      Betul kan macam ini..

      KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MELINGKOP BERSAMA PAS SELEPAS PRU KE 14...AMIN...

      Delete
  13. Kejap lagi macai2 umno akan masuk bela PAS keldai najib dengan maki hamun...

    ReplyDelete
  14. Kedah bukan negeri PAS.Menang sekali dulu pun sebab protes rakyat Kedah kepada Pak Lah.Sekarang bunga raya di seluruh pelusuk negeri.Hj. Hadi seorang munafik tulen,...kerjanya menipu sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al Munafikunnnn...

      Delete
    2. 944...tak payah lah Al Munafikun...bagai
      PAS dah sama umno .....agama suku.....
      politik suku le ni....so ......kita sebut je Al Politikun...

      Delete
    3. SUKA HATI AKU PKR DAN PARTI-PARTI LAIN DALAM FUKATAN HAPRAK DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN...

      Delete
    4. Ahli2 Pas sekelian...
      enta2 paham tak maksud anon 1100 kat atas ni...dia ni ahli totok umno , dia jadikan enta semua ahli2 pas keldai tunggangan dia , dia dok goyang ekor ...suka hati takyah buat keje sbb enta semua dah tolong buatkan...nampaktak?

      Delete
    5. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI MACAI FUKATAN HAPRAK DOK MEROYAN....
      TAPI APAKAN DAYA SI ASSMIN MB JAMBAN DAN SI NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS...
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
  15. macam retis je pas dan umno ni. tak mengakulah, biarlah rahsia lah, takut hati orang lain tersinggung lah, last-last kawin gak..

    majlis sanding buat grand-grand mengalahkan raja.. tapi tak lama pastu cerai..sebabnya benda kecik je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malu nak mengaku nak rujuk umno sebab dulu terlebih cakap umno kafir.
      Tapi duit ambik jugak.....tergadai body.
      Ahli parti semua bengong belaka boleh di perbodoh macam lembu.

      Delete
    2. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI MACAI FUKATAN HAPRAK DOK MEROYAN....
      TAPI APAKAN DAYA SI ASSMIN MB JAMBAN DAN SI NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS...
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    3. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI PEMIMPIN2 PAS HAPRAK DOK MERABAN....
      TAPI APAKAN DAYA HARUM MANIS EXCO EXCO PAS SELANGOR MASIH MENCINTAI JAWATAN DAN HABUAN DUNIA SAMPAI HILANG WALA` PADA PIMPINAN PAS ATASAN... APA DAH JADI WALUNTA SEMUA????
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    4. SUKA HATI AKU PKR DAN PARTI-PARTI LAIN DALAM FUKATAN HAPRAK DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN...

      Delete
  16. Pas sekarang over konfiden akan dapat perintah kelantan kedah dan terengganu...Pas yakin majoriti melayu akan sokong pas...keyakinan yg bersandarkan berjaya buka cawangan baru...Pas tidak realistik bila mengatur strategi...pas rasa sebuah parti yg cukup berpengalaman dlm mencatur politik...tapi pas tak sedar yg bijak atur strategi dan gerak kerja pas dulu telah berada dal AMANAH...pas masih khayal dengan penambahan kerusi dlm pru yg lalu...pas tak nampak pertambahan kerusi kerana tiket PR...
    Pas terus khayal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SUKA HATI AKU PKR DAN PARTI-PARTI LAIN DALAM FUKATAN HAPRAK DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN...

      Delete
  17. Kahwin dah, nikah je belum..

    Satu sedang sakit, satu sebok outstation..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI MACAI FUKATAN HAPRAK DOK MEROYAN....
      TAPI APAKAN DAYA SI ASSMIN MB JAMBAN DAN SI NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS...
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
  18. UMNO BN Naji sangat2 terdesak sekarang - namun ia masih berkuasa - utk menyelamatkan DIRINYA . dugaan2 nick tanjung rimau , TC dll boleh saja berlaku. Sedangkan tanah dan aset milik negara berdaulat ini pun telah ada yg dipajak digadai oleh PM kpd China Kominis Tanah Besar , apalah sangat 5 / 3 negeri kpd PAS yg sebangsa seagama. Berkinjalah ahli pas buat seketika. 5 tahun saja pun, sebab naga tetap naga, ular lidi akan terpinga pinga, akhirnya dibaham semula oleh buaya2 serigala2 n singa2 sipengikut sang naga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SUKA HATI AKU PKR DAN PARTI-PARTI LAIN DALAM FUKATAN HAPRAK DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN...

      Delete
    2. Ahli2 Pas sekelian...
      enta2 paham tak maksud anon 1100 kat atas ni...dia ni ahli totok umno , dia jadikan enta semua ahli2 pas keldai tunggangan dia , dia dok goyang ekor ...suka hati takyah buat keje sbb enta semua dah tolong buatkan...nampaktak?

      Delete
  19. arwah bapa saya menjadi ahli PAS hingga k akhir hayat.

    sungguh pun arwah bekrja dgn kerajaan persekutuan n mengenal arwah tun razak secara dekat beliau tetap menentang kemungkaran.

    pd tahun 1969 arwah selaku peg penerangan seharus nya menjadi penghubung d antara pegundi luar bandar dgn kerajaan. arwah sebalik nya tlh menyeru penduduk k trengganu agar menguni PAS.

    olih kerana nasihat k atas nya tidak d endah, maka arwah tlh d tukar sementara k hq.

    pengobanan arwah terhadap perjuangan PAS n prinsip yg d pegangan nya amat lah terpuji.

    tapi saya yakin yg arwah akan amat kecewa dgn apa yg tlh terjadi kpd PAS sekarang.

    d terajui olih pemimpin yg selalu goyah n tak tentu haluan,maka Pas sedang menuju k era 'kegelapan'.(dark ages in 14th century Europe)

    buat masa sekarang mereka hanya layak utk mentadbir 'negeri pasir berdegung n negeri pasir dua butir' saja (filem laksamana do re mi).

    tuang presideng ,ngapa mu kabur sokmo?
    siang ahli2/pengikut mu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana tak kabur...90 jota datuk...

      Delete
    2. PADAN LER MUKA KO RAHMAN....

      Delete
    3. anon 11:08,

      komen sdr yg tak nyambung.

      kena apa pula saya patut pdn muka?

      Delete


    4. Masa muda belajar ilmu yang benar.. bila dah tua nak buat yang tak betul.. itu yang ilmu dengan kejahatan pada diri nya berlawanan.

      simpati sungguh kalau perginya dalam keadaan begini.

      yang patut padan muka ia lah Hadi dan ahli-ahli yang sudah tentu sama belajar untuk kebenaran bukan yang sosek.

      Kalau di maksudkan kepada arwah yang telah berjasa iaitu ayah kepada jpc, tak relevan sebab masa itu PAS di landasan yang betul.

      Mereka yang hidup-hidup kena tipu dengan Hadi sekarang lah yang padan muka.

      Tapi pada saya kesian.

      Delete
    5. Pak Rahman....dengan kepimpinan Hadi Pas tak ke mana. Deme sudah hilang hala tuju.....pendirian yg flip flop asik keliru bertukar2......deme sendiri tak tau nak buat decision.

      How can anyone rely on those who don't know what they're doing..??

      Pada pengamatan teman....Pas lebih kuat masa zaman Nik Aziz berbanding sekarang yg banyak blur......

      Delete
    6. Dalam keadaan Pas yg bercelaru dengan hala tuju sendiri......maka adalah lebih baik kalo Pakatan tinggalkan saja Pas. Teman rasa Pakatan boleh bergerak tanpa Pas walau berhadapan risiko dalam 3 penjuru.

      Namun kita perlu tekankan pada masyarakat bahawa PRU14 ialah pertandingan 2 penjuru iaitu...

      PAKATAN lawan BN/PAS

      Ini formula yg mudah dihadam oleh sumer kategori umur pengundi.

      Delete
  20. Maka, bagi PAS, pilihan yang ada adalah sama ada berjuang secara bersendirian atau berkejasama dengan parti-parti yang lain bergantung kepada risiko mana yang ingin diambil. Jika bertanding secara bersendirian, risikonya adalah akan kalah dikebanyakkan kerusi yang telah dimenangi sebelum ini bahkan cengkaman ke atas negeri Kelantan juga berisiko untuk terlepas. Sebaliknya, menjalinkan kerjasama dengan parti-parti politik lain, maka mesti bersedia untuk bertolak ansur dengan prinsip perjuangan. Itu sahajalah pilihan yang ada dalam lanskap politik pilihanraya-demokrasi di Malaysia.

    http://kalamputihmenuliss.blogspot.my/2017/08/malaysia-menuju-pru14-bersendirian-atau.html

    ReplyDelete
    Replies


    1. dan kalau bersendirian kena lah serang UMNO bukan nya DAP atau Harapan sebab kerusi UMNO yang banyak.

      PAS dengan UMNO pentingkan kuasa tanpa berpegang pada prinsip amanah..

      katalah PAS menang semua kerusi pembangkang termasuk DAP punya, boleh kah PAS jadi kerajaan?

      Adakah PAS akan bersama UMNO mentadbir negara?

      Dua-dua PAS dan UMNO tak akan rela berkongsi kuasa tetapi mereka rela berkongsi hasil rompakan. Apa jadi pada negara ini?

      wallahuaklam.

      - TC -

      Delete
  21. Wat aper terlalu memikir dan mengharapkan PAS,kalo Pakatan Haprak ada self-confidence dan harga diri...Kenapa buat pelbagai taktik reverse mind dengan harapan supaya PAS akan join Pakatan Haprak...malulah sikit..terhegeh-hegeh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pintu untuk PAS dah pon PH tutup...tapi PAS selangor yg masih perlukan pkr dan DAP tak mahu kluar dari j
      Kerajaan selangor...pas selangor tak mahu bersama umno kerana pas selangor tahu umno lebih JAHAT dari DAP..

      Delete
    2. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI MACAI FUKATAN HAPRAK DOK MEROYAN....
      TAPI APAKAN DAYA SI ASSMIN MB JAMBAN DAN SI NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS...
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    3. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI PEMIMPIN2 PAS HAPRAK DOK MERABAN....
      TAPI APAKAN DAYA HARUM MANIS EXCO EXCO PAS SELANGOR MASIH MENCINTAI JAWATAN DAN HABUAN DUNIA SAMPAI HILANG WALA` PADA PIMPINAN PAS ATASAN... APA DAH JADI WALUNTA SEMUA????
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI.....

      Delete
  22. kalau pas ada strategi nak join bn sebagai komponen baru selepas pru14 nanti apa salahnya. itu strategi nak menang. masa pru buat kerja asing2 ikut kajian kekuatan kat kerusi mana. tak kisahlah dlm pru nanti pas terpaksa bertempur dengan umno/bn serta ph. sebaik selesai pru, untuk membentuk kerajaan boleh la pas usulkan untuk menganggotai bn bagi mengukuhkan jumlah kerusi bn. itu strategi berpolitik beb. kalau amanah boleh comolot dengan dap dan bersatu bagi merangka strategi menang, pas juga boleh buat strategi yang sama dengan umno/bn. tengoklah nanti, parti mana yang akan menjadi pilihan rakyat dan siapa yang akan membentuk kerajaan. berlapang dadalah, jangan kuat sangat mengutuk dan sombong kononnya diri tu kuat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAA...ANON 10.35...YANG INI AKU SOKONG PENDAPAT KO.....

      Delete
    2. 10.35...kalau pas jv dgn bn; kerusi bn mungkin bertambah di semenanjung. Tapi parti2 kristian sabah dan sarawak akan keluar bn. Berlapang dada lah, kalau ada masa, pergi tinjau sentimen bumiputra borneo terhadap umno semenanjung. Sarawak dah pun set up Petros..petroleum sarawak. Melayu semenanjung yg bekerja dgn petronas di sarawak hadapi masalah permit untuk kerja di sarawak. Jangan lah umno sombong kononnya diri tu kuat; parti itu di dukung kristian borneo sekarang nie; tanpa kristian kafir borneo, umno dah lama tumbang.

      Delete
    3. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI MACAI FUKATAN HAPRAK DOK MEROYAN....
      TAPI APAKAN DAYA SI ASSMIN MB JAMBAN DAN SI NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS...
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete


    4. senang betul pemimpin PAS gadai prinsip.

      atau sekarang dah tak ada prinsip.

      AMANAH menolak Cara PAS kerana pendekatan Islam PAS berkeceramuk.

      Ketahui lah PAS di pinggirkan kerana tidak berani buat keputusan. Dan jika PAS buat keputusan sekarang bersama UMNO yang tinggal dalam PAS ialah ayah, anak, menantu dan 4 atau 5 orang pemimpin termasuk Nik Abduh.

      Tapi dengan memutuskan PAS bersama UMNO, PAS memang, UMNO menang. Cuma ahli PAS yang sepatutnya bersorak menang dan bertakbir tinggal dua, tiga kerat.


      - TC -

      Delete
  23. Tengok Parti Kian Rebah tengah huru-hara dan tibulasi skang....akan luput lepas PRU 14 nanti...kih..kih..kih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...andaian bodos dari fikiran orang bongok yg keciwa najib tersungkur dengan RCI BODOSS..

      Delete
    2. SUKA HATI AKU PKR DAN PARTI-PARTI LAIN DALAM FUKATAN HAPRAK DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN...

      Delete
  24. Undi lah PAS...parti hebat, bagus, berwawasan. Setelah sekian lama memerintah kelantan...lihat la hasilnya. Pelabur2 cina, jepun, korea, germany, puerto rico dan venezuela membuka pelbagai kilang di kelantan. Tiada lagi orang kelabtan di lembah kelang kerana ke semuanya balik ke kelantan kerana banyak sangat peluang pekerjaan. Bangunan2 pencakar langit naik macam cendawan di kota bahru, tumpat, pengkalan chepa. International airport terpaksa di buat di jeli. Anak2 kelantan berkemahiran bahasa english mengalahkan anak2 selangor; malah menguasai bahasa arab tu perkara biasa; sebab tu la beribu professional Kelantan bekerja dengan syarikat2 arab. Undi lah PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SUKA HATI AKU PKR DAN PARTI-PARTI LAIN DALAM FUKATAN HAPRAK DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN...

      Delete
    2. KO MASIH TERASA KACIWA KERANA NAJIB TERSUNGKUR DENGAN RCI BODOS NYE..KO PON BODOOOSS JUGAK..HAHAHA

      Delete
    3. TUH SAKITNYE KU DISINI...hehehr

      Delete
    4. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI MACAI FUKATAN HAPRAK DOK MEROYAN....
      TAPI APAKAN DAYA SI ASSMIN MB JAMBAN DAN SI NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS...
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
  25. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  26. Mimpi Mat Jenin la lu
    Lebai Hadi Laknatulah Pil Kuda.
    Takkan orang2 Umno nak beri kerusi
    pada calon2 Pas, no way.
    Silap2 gaya Umno gaduh sesama sendiri.
    Maklumlah bini2 baru dilayan istimewa.
    Nampaknya lidah bercabang ni dah meroyan.
    Mampos kau Hadi nanti masuk hospital balik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI MACAI FUKATAN HAPRAK DOK MEROYAN....
      TAPI APAKAN DAYA SI ASSMIN MB JAMBAN DAN SI NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS...
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    2. KO MASIH MIMPI...PKR KESIANKAN PAS SELAGHOR YG TAK MAU BERSA UMNO KERANA UMNO LEBIH JAHAT DARI DAP..HEHEHEHE..

      Delete
    3. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI MACAI FUKATAN HAPRAK DOK MEROYAN....
      TAPI APAKAN DAYA SI ASSMIN MB JAMBAN DAN SI NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS...
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    4. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI PEMIMPIN2 PAS HAPRAK DOK MERABAN....
      TAPI APAKAN DAYA HARUM MANIS EXCO EXCO PAS SELANGOR MASIH MENCINTAI JAWATAN DAN HABUAN DUNIA SAMPAI HILANG WALA` PADA PIMPINAN PAS ATASAN... APA DAH JADI WALUNTA SEMUA????
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI......

      Delete
    5. SUKA HATI AKU PKR DAN PARTI-PARTI LAIN DALAM FUKATAN HAPRAK DAH KENA HEMPAS SAMA PAS....INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN...

      Delete
    6. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI PEMIMPIN2 PAS HAPRAK DOK MERABAN....
      TAPI APAKAN DAYA HARUM MANIS EXCO EXCO PAS SELANGOR MASIH MENCINTAI JAWATAN DAN HABUAN DUNIA SAMPAI HILANG WALA` PADA PIMPINAN PAS ATASAN... APA DAH JADI WALUNTA SEMUA????
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI........

      Delete
  27. Setuju PAS cepat cepat sertai Bn. Kami di borneo akan cepat cepat tumbangkan parti parti negeri BN sabah dan sarawak . Sabah sudah dalam genggaman Warisan dan sekutu anti BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...PARTI WARISAN...
      CAP PEDAL AYAM TU KER.....

      Delete
    2. 1127 anak haram aku doakan kau dan mak bapak kau pi mampos kena langgar kereta

      Delete
    3. 1131 anak haram aku doakan kau dan mak bapak kau pi mampos kena langgar gerabak keretapi...

      Delete
    4. HE... HE... HE... PARTI PAS...
      CAP HADI PIL KUDA TU KER...
      SELEPAS PRU14 PAS BUNGKUS...
      GONE WITH THE WIND...

      Delete
    5. 1127 kau akan mampus dulu, aku akan celebrate kamampusan kau dan family kau di maldives hujung tahun nie. Keturunan hamjadah kau sial hidup pun tak berguna satu sen.

      Delete
    6. WARISAN DAH UBAH SABAH BAA..MUSA TAK AMAN LAGI...SALLEH BERKUAK2..RAHMAN TAK KOKOK LAGI...HEHEHEHE...macai masih mimpi bodooss

      Delete
    7. 1140 kau akan mampus dulu, aku akan celebrate kamampusan kau dan family kau di maldives hujung tahun nie. Keturunan hamjadah kau sial hidup pun tak berguna satu sen.

      Delete
    8. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI MACAI FUKATAN HAPRAK DOK MEROYAN....
      TAPI APAKAN DAYA SI ASSMIN MB JAMBAN DAN SI NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS...
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    9. Umno mampoos dulu bils RCi najib tersungkur..

      Delete
    10. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI MACAI FUKATAN HAPRAK DOK MEROYAN....
      TAPI APAKAN DAYA SI ASSMIN MB JAMBAN DAN SI NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS...
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    11. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI PEMIMPIN2 PAS HAPRAK DOK MERABAN....
      TAPI APAKAN DAYA HARUM MANIS EXCO EXCO PAS SELANGOR MASIH MENCINTAI JAWATAN DAN HABUAN DUNIA SAMPAI HILANG WALA` PADA PIMPINAN PAS ATASAN... APA DAH JADI WALUNTA SEMUA????
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI.......

      Delete
    12. Orang gila ni jangan dilayan. Tengoklah ulasannya benda sama sebab dia tahu yang orang tak baca mahupun ambil tahu tentang ulasan dia. Tu yang dia dok sibuk2 kopipes ulasan bodoh yang tak laku tu berulang2. Itu kerja orang gila dan kita sebagai umat Islam dan rakyat yang waras wajar membiarkan saja orang2 gila ni dok meroyan sampai subuh. Nanti bila dia dah penat dan sedar orang ramai tak layan, dia akan dok senyap dan balik semula dengan kerja asal dia korek lubang hidung kemudian masukkan jari ke dalam mulut. Orang gila itu memang kerja dia.... Lantaklah kat dia...Tak payah dilayan!

      Nick.
      cape Tiger.

      Delete
  28. Dulu aku pangkah Pas dalam Pr
    suruh bersama Pkr dan Dap
    tumbangkan Bn/Umno.
    Tiba2 berkawan dengan Umno.
    Ertinya Pas sudah khianati undi
    aku sekeluarga.
    Bukankah pengkhianat namanya tu.
    Adakah pengkhianat direstui Allah?
    10 undi aku dan keluarga di Marang
    akan kami berikan pada Amanah (Ph).
    InsyaAllah,

    ReplyDelete
    Replies
    1. PARTI AMANAH MAT SABUN TU KER.....FUYOOOO...AMANAH SUNGGUH PARTI TU.....

      Delete
    2. ABUP...HEHEHE...UMNO DAN PAS MAMPOOSS

      Delete
    3. Mat Sabun takpa.
      Jangan Hadi@Rm90juta.
      Sah Pas akan masuk kubur...

      Delete
    4. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI MACAI FUKATAN HAPRAK DOK MEROYAN....
      TAPI APAKAN DAYA SI ASSMIN MB JAMBAN DAN SI NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS...
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    5. Sejak najib terdungkur dengan RCI bodooss macai umno merapoo....PH dah tutup pintu untuk PAS...PAzS selangor masih harapkan PKR kerana umnon lebih JAHAT dari DAP..

      Delete
    6. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI MACAI FUKATAN HAPRAK DOK MEROYAN....
      TAPI APAKAN DAYA SI ASSMIN MB JAMBAN DAN SI NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS...
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    7. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI PEMIMPIN2 PAS HAPRAK DOK MERABAN....
      TAPI APAKAN DAYA HARUM MANIS EXCO EXCO PAS SELANGOR MASIH MENCINTAI JAWATAN DAN HABUAN DUNIA SAMPAI HILANG WALA` PADA PIMPINAN PAS ATASAN... APA DAH JADI WALUNTA SEMUA????
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI.....

      Delete
    8. 11.31....tujuan asal Pas ialah melawan umno........tapi sekarang deme dah tergelincir dari landassn sendiri.

      Masih ingat pada amanat Hadi dan Solat Hajat KO..??

      Sekarang Pas dah sedondon dengan umno dan deme claim hubungan atas dasar ukhwah sesama Islam.

      Persoalannya kenapa sekarang baru nak ingat pasal ukhwah........kenapa dulu tak nak jalinkan ukhwah...?? Apa beza dulu dan sekarang..?? Dulu kapir sekarang baru Islam ke..???

      Jelaslah "ukhwah" tu hanya satu alasan yg dangkal......

      Delete
  29. Undi popular BN akan menurun lagi pada PRU14 ni. Ia akan mengheret ke arah kekalahan BN. Di Malaysia ada Dua nama besar iaitu DSAI dan TDM...DSAI keluar je UMNO, banyak kerusi BN berjaya dirampas PR. So la ni TDM pun keluar UMNO yang pasti buat BN semakin tergugat. Ini pasti berlaku. PH bakal menerajui Kerajaan.

    -Penyokong BN Sarawak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bn sarawak akan join ph. Just a matter of time.

      Delete
    2. MENURUN PUN UNDI POPULAR...... MENANG JUGAK BN NI NANTI......BN AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA .


      -Penyokong Fukatan Haprak se Malaysia.

      Delete
    3. 1142. itulah yang diharapkan akn berlaku.... harap kompenan sarawak akn tinggalkan bn....

      Delete
    4. jangan berharap jer...kiki...kiki..kiki...

      Delete
  30. Shahbudin.com, kenapa kelihatan terlalu risau dengan penyatuan antara UMNO-PAS.

    bukankah lebih baik jika kau mendongak kepala dan lidah'mu kepada tuan-tuan politik Pakatan Harapan. hampir setiap kali lidah' kamu "bersuara" ratib dan doa kamu berlegar pada jemaah PAS serta UMNO.

    sehingga manusia2 jahil yang mengejar segala janji Para Serigala tidak lagi mampu membantah apabila dihadapkan pada segala kisah hanyir Para Serigala dan mereka terdiam sambil menyumpah seranah di dalam dada.

    sepatutnya sebagai pemakan DEDAK PH, kamu (Shahbudin.com) menjadi penangkis tatkala Para Serigala itu diserang. ya kadangkala fitnah juga dilemparkan pada tuan-tuan di dalam Pakatan Harapan.

    1) Lelaki Tua Renta "difitnah" berkait kekayaan keluarga dan kroni2nya (semua anak-anak Lelaki Tua Renta bertaraf jutawan) - cukupkah hanya berdiam diri dan mencabar agar disiasat kekayaan yng bersifat super kaya keluarganya ?

    2) Muhyiddin Yassin dituduh mempunyai hubungan sulit (long relationship) pada Nika Gee yang membawa pada keruntuhan rumahtangga - pertuduhan dalam bentuk sumpah berkanun dibuat oleh bekas suami Nika Gee (seorang lawyer). Muhyiddin tiba-tiba menjadi terlalu bebal hingga lidahnya tidak selancang waktu berhujah perihal kisah 1MDB.

    3)TOKONG dituduh atas perihal rasuah di Makamah (kesnya sama seperti kes Khir Toyo bekas MB Selangor hampir 100%).

    dan banyak lagi kisah-kisah hanyir dan memualkan berkisar kerakusan Para Serigala didalam Pakatan Harapan - ini yang sepatutnya pemakan DEDAK seperti kamu (Shahbudin.com) tumpukan dengan mencari fakta dan bukti jika benar2 Para Serigala itu "difitnah".

    salam ya Salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak risau pun....suka ada lahhh
      #take a note

      Delete
    2. sebab budin dan macai tak risau tu ler yang diorang meroyan siang malam...kiki...kiki...kiki...yer tak Budin....

      Delete
    3. Pas join Bn/Umno
      seperti sokong membawa rebah.
      Hati2 orang Umno.
      Mca/Mic pasti tak suka Pas.
      Sudahnya Pas jadi kera sumbang...

      Delete
    4. LELAKI TUA RENTA YG PALING DITAKUTI OLEH NAJIB...NAJIB TERSUNGKUR OLEH RCI BODOS...BIJAK KE NAJIB?...
      PUAD PON TUNGGU DIPANGGIL POLIS KERANA RCI BODOSS NAJIB...HEHEHE
      CIAN KO SAHABAT PALING JAHIL DI DONIA..

      Delete
    5. Puad bodos nak bela najib...puad bos jasa bos sahabat jahil bodoos..

      Pas masih tak yakin nak bergabong dengan umno...

      Delete
    6. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI MACAI FUKATAN HAPRAK DOK MEROYAN....
      TAPI APAKAN DAYA SI ASSMIN MB JAMBAN DAN SI NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS...
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    7. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI PEMIMPIN2 PAS HAPRAK DOK MERABAN....
      TAPI APAKAN DAYA HARUM MANIS EXCO EXCO PAS SELANGOR MASIH MENCINTAI JAWATAN DAN HABUAN DUNIA SAMPAI HILANG WALA` PADA PIMPINAN PAS ATASAN... APA DAH JADI WALUNTA SEMUA????
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI.......

      Delete
    8. Sejak RCI najib tersungkur macai bertambah keciwa...Umno haprak nak dikojolkan..

      Delete
    9. Sahabat spm gred 3....pi la gebang kat mykmu; ramai lulusan upsr di sana. Fbi risik dalam cia risik luar kah kah kah bodoh nak mampos

      Delete


    10. Kalau RCI untuk Forex yang mengarut pun Najib boleh buat nak kenakan Tun, kenapa kekayaan Tun dan dakwaan skandal Muhyiddin tak di gunakan se maksimum mungkin.

      UMNO dah tak buat apa-apa di suruh nya pro Harapan pertahankan pemimpin tersebut.

      Bila Najib dan UMNO di fitnah, minta pro Harapan yang tunjukkan dan bila di dedahkan maklumat dari sumber-sumber yang di perolehi seperti duit masuk ke akaun Najib sendiri, di balas dengan maki hamun.

      Ambil satu contoh kekayaan keluarga Tun. Memang lah kaya sebab ada banyak syarikat. UMNO cuma ada kedai ikan bakar pun boleh kaya.. KJ yang entah ada entah tidak syarikat pun kaya. Lagi pun income tax sedang siasat kekayaan keluarga Tun, nak pertahankan apa lagi. Cuma tak adil lah sebab anak-anak Najib boleh terlepas.



      Delete
  31. Warisan (Sabah) akan join Ph.
    Bn (Sarawak) juga akan join Ph.
    Ertinya takda lagi deposit untuk Bn/Umno.
    Mampossss Bn/Umno + Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Andaian ko untuk menyedap dan menyejuk hati ko...kiki...kiki...kiki...

      HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI MACAI FUKATAN HAPRAK DOK MEROYAN....
      TAPI APAKAN DAYA SI ASSMIN MB JAMBAN DAN SI NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS...
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    2. Hehehe...Macai resah Sabah dah ubah. Baa..

      Delete
    3. Najib tersungkur ...umno nak kojol...hehehehe...najib tak jadi bubar parlimen tahun ni...cian macai bodooss..

      Delete
    4. Andaian ko untuk menyedap dan menyejuk hati ko...kiki...kiki...kiki...

      Delete
    5. Ko masih terasa kekeciwaan RCI najib tersungker...hehehehehe..ape hasilnye RCI bidoss ni?.

      Delete
    6. HE...HE...HE....SEMENJAK DUA MENJAK NI ...SELEPAS PAS TALAK TIGA NGAN PKR NI...RAMAI PEMIMPIN2 PAS HAPRAK DOK MERABAN....
      TAPI APAKAN DAYA HARUM MANIS EXCO EXCO PAS SELANGOR MASIH MENCINTAI JAWATAN DAN HABUAN DUNIA SAMPAI HILANG WALA` PADA PIMPINAN PAS ATASAN... APA DAH JADI WALUNTA SEMUA????
      KECIANNYER....KIKI...KIKI...KIKI........

      Delete
    7. PAS SELANGOR TAK PERCAYA UMNO YG LEBIH2 JAHAT DARI DAP..HEHEHE..

      Delete
  32. Saya hairan mengapa blog ini suka sangat menyiarkan berita yang di keluarkan oleh PAS yang kelihatan semakin caca merba. Alang kah elok nya kalau di high-light kan penderita rakyat yang di cengkam pelbagai sesempitan hidup yang mereka alami gara gara kerakusan pemerintah yang sedia ada. Kemasukan "TENTERA MERAH" dari Negara Communist China yang akan melabur di Negara ini perlu juga di sentuh. Jadi kan lah tauladan Negara Negara yang pernah mendapat "BANTUAN" dari Negara tersebut. Ingat lah bahawa para perajurit kita dahulu banyak yang terkorban hanya untuk membasmi komunis yang bukan berasal dari Negara tersebut. Tetapi kini kelihatan seolah olah kerajaan Malaysia menghamparkan "CARPET MERAH" untuk menyambut kedatangan mereka gara gara hutang yang mengunung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak2 ni memang la duk menyebuk dg rumah org, tak sedar rumah sendiri dah uzur tunggu masa saja nak menyembah bumi.

      Delete
    2. Punca masalahnya ialah Najib, kepala pemerintah. Dan Hadi yang keliru antara dedak atau penyokong parti.

      Dah tukar pemwrintah, masalah dapat di atasi.

      Hanya di Malaysia semua masalah berlarutan, Forex dah bertahun-tahun pun masih nak di dirungkaikan. Dengan Memali yang elok-elok semuanya aman kembali di persoalkan.

      Ini adalah blog politik dan semua buku Tuan Budin mengenai politik. Orang Politik tulis mengenai politik. Orang Ekonomi tulis mengenai Ekonomi. Orang yang menyelesaikan masalah masyarakat tak menulis apa-apa, sebaliknya tubuh NGO untuk membantu.


      Delete
  33. LELAKI TUA RENTA POLITIK RABAK USANG
    FITNAH ADU DOMBA @SLH YG LAIN & BATU API
    RAKYAT MELUAT POLITIK RENTA BODOH PIANG
    MAKANAN MACAI YG RELA DITIPU SMPI MATI

    politik tunjal org lain... suma org lain salah tapi yg lama berkuasa ngaku tak tahu... anak baranak kroni bailout serba tak tahu konon... politik mambangang dan memperbodoh bodoh kan rakyat kecuali macai yg sanggup dibodoh smpi mati... slogan agama hrbat2 tapi melacurkan kesucian agama islam dah tak laku lgi abad 20 ni..... political tua renta membodoh ksn rakyat dah tak laku dan x nolrh psksi lagi dah... politik fakta... bukti saja yg rakyat bole terima


    BERAMBUS POLITCAL TUA RENTA USANG MRMBODOH BODOH KSN RAKYAT DAH RABAK DITELAN ZAMAN


    BERAMBUSSS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI


    INI KALI LAH...

    UBAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu ni dah nak sasau teruk gayanya. Pi makan ubat then tidoq jap. Dah tenang nanti komen lah elok2 dengan ayat yg orang lain boleh faham ye...

      Delete
    2. Mat singapork dah sasau sejak rci najib tersungkur...mat singapork kecewa kerana tidak di panggil memberi keterangan...mat singapork tidak layak dipanggil kerana bodoss tak pas sekolah...asik memonteng dan buli jer.....HAHAHAHAHA...

      Delete
  34. Until tatapan si kejora anak sundal.
    Kenapa suka posting perkara yang sama berkali kali?
    Memang kau ni dasar anak sundal yang kurang kasih sayang. Dalam 250++ posting,setengah adalah sampah dan taik si anak sundal yang bernama kejora sampai orang lain tak boleh melihat komen seterusnya.
    SIAL PUNYA KEJORA ANAK HARAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12.56

      nnpk sungguh suhu badan naik 200 celcius
      kikiki.. telan ubat cepat ade yg mcm cacing kepanasan....

      kikikikiki... baru selak buku Malay Delimma rasa nak muntah baca buku ni... tak releven lansung dng penulis nye... goreng jer lebih


      Uuuweeekkkkk...!!!

      Delete


    2. 13 03

      Kau mana nak faham baca buku macam tu.

      Kau cuma boleh baca buku menceritakan perbuatan haram Tok Lebai yang mengajar agama dan jadi bomoh buang sial badan. Dalam canon janda muda mati laki dalam masa yang sama itu jugak lah balun anak dara yang datang berubat.

      Komen pun sampah sarap, nak mengaku baca Malay Dilemma ..

      - TC -

      Delete
  35. hari ini Perdana Menteri telah menjejak kakinya ke pusat pemerintahan Amerika dibawah kepimpinan Trump. kemana hilang taring DOJ n FBI yg dikata bebas dari cengkaman kuasa Presiden US ?

    apakah ada dari kalangan manusia2 jahil akan berbisik-bisik Trump sudah diberi makan DEDAK Najib Tun Razak ?.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahabat lulusan spm gred 3...fbi sedang risik dalam cia risik luar negara....kah kah kah bodoh nak mampos tsk boleh bezakan tugasan trump sebagai presiden dan doj/fbi sebagai agensi bebas

      Delete
    2. Memang sah bidoh kakitangan JASA ni..sama bodos dengan boss nye Puad Gergasi...lawatan najib tak de kaitan dengan DOJ...DOJ pon bukan dakwa Najib...sahabat bodos ni marah DOJ dakwa Jho lo....penjilat jubo cina prompak jho lo...

      Delete




    3. Semua pemimpin asia jumpa Trump.. Dan bulan oktober ini, PM Singapore di jangkakan berjumpa Trump.

      Adakah ada di kalangan pemimpin asean mengelak untuk berjumpa wartawan yang teruja untuk bertanya tentang 1MDB ?

      Berjumpa Trump tidak menyucikan dosa-dosa Najib. Mana-mana individu atau negara memberi penghormatan pada tetamu nya.


      Delete
  36. hari ini Perdana Menteri telah menjejak kakinya ke pusat pemerintahan Amerika dibawah kepimpinan Trump. kemana hilang taring DOJ n FBI yg dikata bebas dari cengkaman kuasa Presiden US ?

    apakah ada dari kalangan manusia2 jahil akan berbisik-bisik Trump sudah diberi makan DEDAK Najib Tun Razak ?.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahabat spm gred 3 hanya layak bincang isu rempit dan anak luar nikahkahkahkah bodoh nak mampos

      Delete
    2. Memang sah bodoh kakitangan JASA ni..sama bodos dengan boss nye Puad Gergasi...lawatan najib tak de kaitan dengan DOJ...DOJ pon bukan dakwa Najib...sahabat bodos ni marah DOJ dakwa Jho lo....penjilat jubo cina prompak jho lo...

      Delete
    3. Layak menipu makcik umur 65tahun kat pendalaman....

      Delete
  37. sdr sahabat 12:58,

    perkhidmatan 'professional lobbyist'( pemakan rasuah ) d USA adalah sah.

    lawatan najib ( n lawatan2 drpd Negara2 kecil) selalu nya akan d atur olih kumpulan ini dgn d beri imbuhan yg lumayan.

    saya dah buat perkiraan yg PRU14 akan d adakan dlm thn ini juga jika najib kembali k malaysia sebagai 'pahlawan bugis'.

    tapi jika dia kembali sabagai 'saudagar kobis', maka nampak gaya nya pru14 terpaksalah d tunda k thn depan.

    jadi, kita tunggu n lihat saja.


    namun,waktu mana pun tidak menjadi factor penting kerana saya yakin UMNO/BN akan d talkin kan dlm pru akan dtg.

    Insya'allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walau pun DoJ hentikan siasatan, walau pun "penderma" arab muncul selepas nie; kita perlu hapuskan umno. Tiada sebab untuk percaya pada umno. Kita tahu sistem lobi US, kita tau keupayaan US mempengaruhi negara2 kecil spt mana di negara bekas soviet bloc, kita tau ekonomi saudi nazak, kita tau imej saudi masuk longkang selepas 3 tahun gabungan tenteranya gagal tumbangkan koboi yamen. Sahabat lulus spm gred 3 apa dia tau.

      Delete
    2. Rahman Jpc - berat fitnah' kamu berhubung jemputan Sang Presiden kuasa nombor satu dunia terhadap sebuah negara Islam kecil yang jauh di Asia Tenggara (Malaysia)

      soalnya siapa yang melobi dan siapa yang dilobi ?

      siapa yang dibayar dan siapa yg membayar ?.

      jika Kerajaan Malaysia perlu membayar pelobi "profesional" untuk setiap untuk urusan rasmi antara kedua-dua negara.

      cuba kamu buat perkiraan total, berapa yang perlu dibayar Lelaki Tua Renta untuk "dijemput" ke Majlis-majlis anjuran NGO2 luar negara semenjak "bersara" ? atau mungkin juga sewaktu Lelaki Tua Renta itu berkuasa dia terpaksa membayar pelobi profesional utk dijemput atas kapasiti seorang Perdana Menteri ?

      setahu aku khidmat pelobi memang sah dan diluluskan undang2 untuk individu atau NGO bertemu atau bersama pemimpin kuasa besar sesebuah negara, kosnya di kira bayaran perkhidmatan bukan atas sifat rasuah. namun atas tiket kerajaan khidmat ini diuruskan oleh Menteri Luar Negara serta Duta di negeri masing-masing.

      Usia tua kamu di sia-siakan demi memenuhi hawa nafsu dan akhirnya segala fitnah' dunia politikmu menjadi bekal.

      Rahman Jpc, sebelum kamu menelan sebutir nasi ke dalam tembolok, belajar mengucap syukur terlebih dahulu.

      ini ada satu berita baru - Siti Kassim sudah pun menjadi ahli Parti Barua Cauvinist DAP iaitu PAN.

      cubalah kamu mengucapkan alhamdulillah atas kemasukannya.

      aku percaya puak LBGT akan solid menjadi penyumbang undi untuk PH

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat






      Delete
    3. Umno plak undi disumbangkan oleh penyokong perompak...

      Delete
    4. Sahabat....kau tu spm gred 3. Apa kau tau? Sedar la sikit ilmu kau tu tahap mat rempit jerrr. Fbi risik dalam cia risik luar kah kah kah

      Delete



    5. Jangan Singapura bayar lebih murah dari Malaysia sudah lah?

      Harga ikut berapa terdesak nya pemimpin yang ingin berjumpa. Kalau pemimpin tersebut terpalit dengan wang haram dan perlu menjadi kan pertemuan tersebut untuk mendapat sokongan pada pru... tauke melobi yahudi tentu lah letak harga yang lebih .


      Bagi tauke pelobi itu upah tapi bagi rakyat yang sengsara, itu RASUAH.

      Oleh itu apabila duit rakyat yang di guna .. ingat-ingat lah walaupun satu sen dari duit rakyat sebutir batu bara api neraka di campakkan kepada pemimpin yang berkenaan.


      - TC -

      Delete
    6. 14:24 - aku terhibur bila membaca komentar kamu. bukankah aku pernah memberitahu bahkan sangat kerap diselitkan betapa kamu tergolong dalam kalangan manusia2 jahil.

      kamu sangat "mengenali" UMNO/PAS/BN
      malangnya kamu tidak mengenali Para Serigala - dan kamu berasa sangat sakit hati apabila aku membuka aib dan tipu daya Pakatan Harapan yang mana lidah' kamu terkunci, ibarat sudah dipotong (kamu tidak dapat sedikitpun menyelindung Tipu Daya Para Serigala).

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    7. anon 14:15,

      jelas sekali kamu tak berapa ariff mengenai 'international relations' n kamu tidak membaca ulasan saya dgn rapi.

      jadi saya berhenti d sini saja.

      Delete
    8. Rahman Jpc, aku tak pernah mendabik dada dalam urusan pentadbiran atau mengaku sebagai cybertrooper JASA.

      aku melihat dan mendengar pelbagai hinaan, fitnah dan adu domba yang menjadi zikir harian manusia2 jahil tua dan muda, lelaki dan perempuan, kaya dan miskin seperti kamu - yang dilemparkan pada UMNO/BN dan PAS.

      hasilnya kamu menurut kepada Para Serigala didalam Pakatan Harapan laksana ikutnya biri-biri yang di gembala tuannya.

      sangat buruk sifat dan keadaan kamu disaat masa, tenaga, usaha dan niat kamu begitu rakus melahap segala nikmat namun hati dan lidah'2 kamu ibarat seekor ular berbisa yang sentiasa menyembur bisa (hatta pada sesama sendiri).

      mari ceritakan kepada aku wahai lelaki tua - kezaliman apa yang di timpakan kepada batang tubuh kamu ? pada anak isteri kamu ? pada kawan dan saudara mara kamu ? pada harta warisan kamu ? pada hak-hak kamu sebagai rakyat ?.

      dengan tembolok kamu yg tak pernah penuh, hawa nafsu kamu yang tak pernah reda, kehendak dan cita-cita kamu yang meluap-luap lalu kamu bertempik "aku sedang berjuang" ?

      dengan berbekal segala macam nikmat dan kesenangan - sangat "indah" dan "mudah" perjuangan kamu.

      sejujurnya aku sedih melihat sosok Lelaki Tua Renta diusung tanpa belas ehsan - apakah kamu "memaksa" atau Lelaki Tua Renta itu yang berkehendakkan begitu.

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    9. J...

      Apa emak bapak kamu tak didik cara menghormati orang yg lebih tua kah...?? Seenaknya kamu berbahasa biadab 'enkau' terhadap orang yg jauh lebih tua dari kamu.

      Kamu memang layak dibagi penampar....!!

      Delete
    10. Othaman Ahmad - sebelum kamu cuba mengajar aku, cermin keadaan puak2 kamu terlebih dahulu. dan tampar setiap seorang dari kalangan kamu, sebelum kamu berniat hendak berbuat perkara yang sama terhadapku.

      sudikah kamu menjawab persoalan yg aku lampirkan diatas ?

      salam ya Salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    11. Jika sahabatku ini berotak walau secebis, bisa saja takkan muncul persoalan keZALIMan apa dan TUJUAN apa? Ini fikrah budak mentah yang tiada matlamat hidup. Usah bertanyakan soalan jika jawapannya amat sukar untuk sahabatku fahami dan hadam. Kembalilah bersoal jawab bila akalmu lebih matang daripada tulisanmu.

      Ikhlas sahabatmu.

      Delete
  38. Anonymous10 September 2017 at 22:16
    Owh.. dia muncul juga si pelir lembik celaka
    Mlm tadii kenapa langsung tak jengah muka
    Ingatkan udah kat akhiirat di jilat api neraka
    O.k, set, 16/09/17, jam 23:30 Dtrn Merdeka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh



    P.s siapa.confirm.nak.ikut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajak atok kau la weiiii

      Cucu dgn atok sama naik jilat bontok rosimah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

      Delete
  39. http://mountdweller.blogspot.my/2017/09/rci-forex-komen-menarik-dari-blog.html?m=1

    MONDAY, SEPTEMBER 11, 2017

    RCI Forex: Komen menarik dari blog Sanusi Junit

    Sunday, September 10, 2017
    KOMEN SEKITAR RCI ( ROYAL COMMISSION OF INQUIRY)

    OLEH KERANA SEGALA PENDEDAHAN MENGENAI 1MDB, FELDA, KWAP, KWSP, LUTH, GST DLL TIDAK DAPAT DAPAT DITUTUP LAGI MAKA KEPUTUSAN OLEH PEMIKIR BN TERPAKSA DIPINDAHKAN KEPADA USAHA UNTUK MENGUNGKIT DAN MENGHIDUPKAN KEMBALI SEGALA PERISTIWA, SEPANJANG 22 TAHUN TUN DR. MAHATHIR DENGAN HARAPAN IANYA DAPAT MEMBUAT PENGUNDI LUPA KEPADA DOSA-DOSA YANG SEDANG BERLAKU MASAKINI.

    BAGI YANG KURANG CERDIK PULA MEREKA CUBA MEMBANTU UNTUK MENUTUP PENYELESEWENGAN YANG SEDANG BERLAKU DENGAN MEMADAM FOTO DAN KISAH TUN DR. MAHATHIR DALAM BUKU-BUKU SEJARAH DAN SETERUSNYA DALAM PAPAN-PAPAN MAKLUMAT SEPERTI YANG DILAKUKAN DI PETRONAS BARU-BARU INI

    Baca seterusnye dlm link diatas...

    ReplyDelete
  40. Yang mana satu FITNAH?

    $oalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? YA @ TIDAK?

    Jawapan 1 : (Diam)

    Jawapan 2 : Akaun itu tidak wujud.

    Jawapan 3 : Ejaan nama Najib Razak oleh WSJ adalah silap.

    Jawapan 4 : Najib Razak - Kalau saya nak menyamun pun takkan saya guna akaun peribadi.
    5 Julai 2015

    Jawapan 5 : Najib Razak - Saya tak guna duit itu untuk kegunaan peribadi.

    Jawapan 6 : Penulisan Wall Street Journal adalah berunsur fitnah.

    Jawapan 7 : Najib Razak - Saya akan saman WSJ pada hari Selasa.

    Jawapan 8 : Yahudi sedang menyerang Malaysia.

    Jawapan 9 : Adalah bodoh jika Najib Razak guna akaun sendiri untuk terima wang.

    Jawapan 10 : RM2.6 bilion itu tak wujud.

    Jawapan 11 : RM2.6 bilion itu adalah Derma.

    Jawapan 12 : Penderma RM2.6 bilion itu adalah adalah dari Timur Tengah.

    Jawapan 13 : Najib berhak untuk merahsiakan derma.

    Jawapan 14 : Pembangkang perlu isytihar Penderma.

    Jawapan 15 : Tun Mahathir cemburu tak dapat duit derma sebanyak itu.

    Jawapan 16 : Duit itu guna untuk pilihanraya & kerja kebajikan

    Jawapan 17 : Duit itu guna untuk melawan IS

    Jawapan 18 : Duit itu guna untuk melawan DAP & Yahudi.

    Jawapan 19 : Duit itu bukan duit rakyat, jangan dengki dengan rezeki seseorang

    Jawapan 20 : BERSIH juga menerima duit derma

    Jawapan 21 : Jangan ganggu pentadbiran Najib, zaman Tun sudah berlalu

    Jawapan 22 : Zahid Hamidi - Saya sudah berjumpa dengan keluarga penderma

    Jawapan 23 : Najib Razak - Bank Negara tahu, saya tidak melakukan apa apa kesalahan

    Jawapan 24 : Zahid Hamidi - Ada plurals penderma, bukan seorang penderma

    Jawapan 25 : Azalina Othman - Ya kah? Mungkin Zahid lebih tahu dari apa yang kami tak tahu.

    Jawapan 26 : Najib Razak - Saya telah membelanjakan kesemua RM 2.6B untuk kegunaan Umno.

    Jawapan 27 : Hentikan fitnah. Wang itu wang derma bukan rasuah.

    Jawapan 28 : Aishah RA juga difitnah. Tapi sudi memaafkan penfitnah. Aishah RA berjiwa besar.

    Jawapan 29 : SPRM jumpa penderma tunggal, bukan lebih dari seorang.

    Jawapan 30 : RM 2.03B telah di pulangkan kembali kepada keluarga diraja Arab.

    Jawapan 31 : AG baru dilantik Najib Tun Razak jatuh hukuman - Tiada kesalahan jenayah dilakukan oleh PM. Minta SPRM mengugurkan kertas siasatan dan kes ditutup kerana tiada fakta jelas dan tiada bukti. (sambil melambai kertas siasatan SPRM)

    Jawapan 32 : 18 Nov 2015 - Hassan Ariffin, Pengerusi PAC bila ditanya mengapa Najib Tun Razak tidak dipanggil untuk inkuiri.

    " Saya pun cari makan juga."

    Jawapan 33 - Arul Kanda - Debat dengan pembangkang isu 1MDB selepas habis prosiding PAC.

    Jawapan 34 : Arul Kanda - Saya hormat Rafizi, Pandikar tak bagi debat.

    Jawapan 35 : Azalina Othman - Bank Negara arah Pengerusi PAC padam maklumat Good Star laporan PAC-1MDB

    Jawapan 36 : Oktober 2015 - 7 soalan 1MDB ditolak Speaker.

    Jawapan 37 : Mac 2016 - Speaker Dewan Rakyat minta PM tidak menjawab soalan tentang 1MDB.

    Jawapan 38 : Okt 2016 - Pandikar - Soalan saman sivil Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) tidak perlu dijawab di Parlimen kerana subjudis.

    Jawapan 39 : Julai 2017 - 30 soalan wakil rakyat tentang 1MDB ditolak oleh Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar.

    Jawapan 40 : Nazri Aziz - Siapa MO1 ini? Who the hell is MO1?

    Jawapan 41 : Rahaman Dahlan - Hanya orang bodoh yang tidak tahu MO1 ialah Najib Tun Razak. Tetapi dia tidak didakwa DOJ.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...