Monday 17 July 2017

DIA BEBAS PERGI KE MERATA KAWASAN, KENAPA ORANG LAIN TAK BOLEH DATANG KE BAGAN DATUK? STAIL POLITIK APA INI?


Politik demokrasi adalah politik terbuka. Semua orang bebas pergi ke mana-mana, tidak ada sesiapa yang boleh mewujudkan halangan sama ada dia untuk pergi ke kawasan orang lain atau orang lain datang ke kawasannya.

Jika seseorang itu pemimpin yang bagus, berkhidmat dengan baik, tidak banyak pekung, tidak berperangai gangster dan sentiasa punya hubungan dua hala yang baik, tidak ada sebab mereka harus takut atau gentar dengan kedatangan musuh ke kawasannya.

Tun Mahathir Mohamad sepanjang berkuasa tidak pernah kata, "jangan kacau Kubang Pasu", Tun Abdullah Badawi juga tidak pernah memberi amaran, "jangan ganggu Kepala Batas" dan Najib Razak yang sedang terperosok diserang kini dan kanan pun belum pernah menjerit, "jangan kacau kawasan saya, Pekan."

Malah ramai pemimpin politik yang apabila berbalas cabaran, akhirnya dengan lantang akan mengungkapkan, "kalau betul anak jantan, marilah datang berlawan ke kawasan saya?"
Tetapi, agak pelik lagi menghairankan apabila Zahid Hamidi yang kini merupakan pemimpin Perak pertama merasa naik sehingga jadi Timbalan Perdana Menteri, cuba bersikap sebaliknya pula?

Kata Zahid Hamidi, orang luar jangan cuba-cuba mengganggu politik Bagan Datuk.

Beliau seterusnya menyalahkan gangguan orang luar sebagai antara sebab berlakunya tsunami politik dalam dua pilihanraya umum lalu di Bagan Datuk  di mana beliau hanya menang dengan kira-kira 2,000 undi saja.

Apa masalahnya jika orang luar datang ke Bagan Datuk dan mahu mengalahkannya?

Bukankah politik demokrasi memang begitu - mengalahkan atau kita dikalahkan?

Kenapa Zahid Hamidi takut sangat dengan kedatangan orang luar ke Bagan Datuk?

Adakah beliau sudah terasa mungkin akan kalah dalam pilihanraya akan datang?

Bagaimana pula dengan beliau sendiri yang selalu pergi ke merata tempat dengan yang terbaru ke Gombak, Selangor minggu lalu sambil menggesa pemimpin UMNO kawasan itu datang bertemu dengannya dalam tempoh dua minggu bagi merencana strategi agar Pakatan Harapan dapat dikalahkan?

Tidaklah dengan tindakannya itu, Zahid Hamidi sendiri telah melakukan gangguan kepada kawasan Azmin Ali dan Pakatan Harapan?

Jika beliau boleh datang dan melakukan gangguan ke kawasan lain dengan tujuan mengalahkan lawan UMNO dan BN, apa masalahnya Pakatan Harapan datang ke Bagan Datuk untuk melakukan perkara yang sama?

Ini demoklasi maaa....(ShahbudinHusin 17/07/2017)

173 comments:

  1. Dia bukan takut sangat dengan PH, tetapi lebih kepada politik dalaman..

    Dikalahkan dalam pilihanraya adalah cara mencatas yang paling sebagaimana Mukhriz dikalahkan sebagai Naib Presiden.

    Zahid tahu, dia tidak akan dapat pertolongan di saat akhir jika kiraan awal menunjukkan dia kalah???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah terasa la tu..nak bungkus kali ni.ini yg meracau bukan2

      Delete
    2. Dia cukup takut dgn pas skrng ni

      Delete
    3. Ingat lagi tentang Numan Afifi, setiausaha publisiti Pemuda DAP Subang? Ingat lagi tentang Iftar Gay? Hari ini orang yang dikaitkan dengan LGBT itu meletakkan jawatan bagi ‘menjaga nama baik partinya’. Maka suci bersih lagi berbuihlah nama DAP dengar keluarnya Numan Afifi dari barisan pimpinannya. Begitulah kononnya.



      Tanpa Numan, DAP tetap sekular. Melayu yang ada di dalamnya adalah Melayu sekular. Mana-mana Melayu yang berfikiran sekular dan liberal ‘ngam’ benar dengan DAP. Kecil tapak tangan nyiru ditadahkan. DAP berbesar hati sambut Zaid Ibrahim. DAP kepingin benar kalau boleh Mahathir lentok mendengar deklamasi pusi Melayu Mudah Lupa dendangan A.Samad Said. DAP sudah sedia ada jelitawan Melayu yang berpurdah dan berambut telanjang.

      Gadis yang cium peluk anjing mana mungkin sejiwa dengan Ameerah PAS. Jejaka celaka LGBT mana mungkin sejiwa dengan pemuda PAS. Promoter Islam Liberal mana mungkin sejiwa dengan ulama dalam PAS.

      Mereka semua boleh saja macam Numan Afifi. Tak perlu pegang jawatan dalam DAP. Tetapi batang tubuh tak boleh lari dari DAP kerana jiwa sudah serasi di situ. DAP pula big boss bagi Pakatan Harapan. Maka macam mana Melayu PKR, Melayu PPBM boleh terima ‘perjuangan’ Melayu-Melayu sekular liberal dalam DAP itu? Tak perlu sentuh Melayu PAN kerana mereka sudah cukup nyaman di bawah bau ketiak DAP.

      Natijahnya, masihkah lagi Melayu percaya Islam selamat dan terjamin di bawah kuasa Pakatan? Masihkah lagi anak cucu mereka selamat akidah dibimbing Pakatan? Masihkah lagi Melayu meletakkan harapan kepada Pakatan untuk memimpin mereka selepas PRU14 nanti?

      Melayu perlu berpandu kepada al-Quran dan al-Hadis untuk membuat pilihan agar tidak terlepas daripada mulut harimau tetapi akhirnya tercengkam kemas di gerham buaya. Jangan kesilapan Melayu nanti mengulangi apa yang terjadi di Britain baru-baru ini:

      Seorang lelaki Bangladesh menjadi orang Islam pertama berkahwin dengan pasangan sejenis di Britain. Perkahwinan Jahed Choudhury, 24, dan Sean Rogan, 19, berlangsung pada 22 Jun lalu. Jahed berkata pasangannya Sean kini sedang mempertimbangkan memeluk agama Islam selepas ini.

      Delete
    4. Penasihat Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Kua Kia Soong meramalkan majoriti orang Melayu akan menyokong PAS berbanding Pakatan Harapan pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

      Beliau mengulas barisan kepimpinan Pakatan Harapan yang diumumkan Khamis malam lalu, dengan bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dilantik sebagai pengerusi.

      Bercakap pada perasmian bukunya bertajuk “Malaysia’s 14th General Elections: The Big Issues” di Gerakbudaya hari ini, Kua berkata, Pakatan Harapan melakukan “kesilapan” dengan mempercayai Dr Mahathir boleh menarik undi Melayu.

      “Adakah mereka benar-benar melihat Dr Mahathir memenangi undi Melayu berbanding PAS? Saya sanggup bertaruh 20 sen dengan sesiapa pun, orang Melayu sebaliknya akan sokong PAS,” katanya yang mungkin merujuk hakikat Umno akan mendapat manfaat daripada keadaan ini kerana ia menjalin hubungan rapat dengan parti Islam itu.

      Beliau mendakwa ramai belum memaafkan Dr Mahathir terhadap banyak skandal yang dikatakan sepatutnya membabitkan beliau ketika menjadi perdana menteri.

      “Menerima Dr Mahathir ialah kesilapan serius. Beliau seorang autokrat dari 1981 sehingga 2003. Beliau terbabit semua skandal, termasuk kapitalis kroni, Bumiputera Malaysia Finance Ltd (BMF) dan forex Bank Negara.

      “Beliau tidak meminta maaf tentang apa yang beliau cakap mengenai Anwar Ibrahim. Beliau tidak kesal dengan apa dilakukannya dahulu.”

      Kua membandingkan perhimpunan Bersih 5 pada November tahun lalu yang turut dihadiri Dr Mahathir dengan perhimpunan terdahulu yang disertai PAS.

      “Dr Mahathir bawa kira-kira 12 orang ke Bersih 5. Berapa ramai yang PAS bawa ke perhimpunan dahulu?”

      Beliau turut mendakwa Dr Mahathir gagal membantu anaknya, Datuk Seri Mukhriz Mahathir hilang jawatan menteri besar Kedah dan mempersoalkan bagaimana Pakatan Harapan fikir pengerusi baharunya mampu “menyelamatkan” mereka sekarang.

      “Beliau malah tidak mampu melindungi anaknya di Kedah dan entah bagaimana orang dalam Pakatan Harapan fikir beliau boleh membantu mereka.”

      Kua yang pernah dipenjarakan tanpa perbicaraan selama 445 hari, selepas ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) menerusi Operasi Lalang yang terkenal pada 1987 berkata, disebabkan majoriti orang Melayu masih bersama PAS, adalah bijak untuk Pakatan Harapan tidak bersikap kritis terhadap pemimpinnya.

      “Jika anda biadab terhadap pemimpin PAS, apa yang orang Melayu di kampung akan fikir tentang anda? Jika anda tidak bersetuju dengan mereka, maka biarkannya.”

      Buku terbaru Kua membincangkan beberapa isu termasuk hak Orang Asli, wanita, pemotongan bajet pertahanan, pembangunan mampan dan cukai progresif.

      Ditanya sama ada Pakatan Harapan atau Barisan Nasional akan mempertimbangkan cadangan dalam bukunya, Kua sangsi mengenainya.

      “Saya tidak tahu jika mereka mampu membangkitkan isu besar. Jika anda bergantung kepada kerjasama besar untuk pembiayaan politik, sebagai contoh, ia adalah sukar untuk percukaian progresif.”

      Delete
    5. Hahaha sekadar angapan kau jer??? Hakikatnya aku sendiri pun dh taknak pas..ramai yg lain pun sama. Kau cuba la tanya2 bapak kau kat kampung dia nk sokong pas lagi ke tak

      Delete
    6. Tun Dr. Mahathir Mohamad perlu menjelaskan kepada rakyat sama ada beliau masih kekal dan konsisten dengan kenyataannya bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim telah melakukan perbuatan di luar tabii seperti didakwanya pada 1998, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

      “Banyak persoalan berlegar dalam kepala orang ramai. Pertamanya, adakah Dr. Mahathir masih kekal dengan kenyataan lamanya pada 1998 yang dia tuduh Anwar melakukan perbuatan luar tabii.

      “Sehinggakan dia kata Anwar ini pemimpin yang tidak ada maruah, oleh itu tidak boleh memimpin negara.

      “Semua itu kini menjadi persoalan besar rakyat, sama ada tuduhan itu tidak betul pada asalnya, ataupun beliau sanggup korbankan prinsip lamanya (demi politik), “ katanya ketika ditemui media pada Majlis Rumah Terbuka UMNO 2017 di Pusat Dagangan Dunia Putra hari ini.

      Dalam sidang media pada 22 Sept 1998 yang dibuat Dr Mahathir, perdana menteri keempat itu mendakwa Anwar terlibat dalam perbuatan liwat dan seorang peliwat tidak layak menjadi pemimpin negara.

      Delete
    7. Tindakan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang mengumumkan Datuk Husam Musa sebagai calon Menteri Besar jika mereka berjaya menawan Kelantan adalah mimpi disiang hari.

      Bercakap pasal Husam Musa calon menteri besar Kelantan teringat penulis,bahawa umno Kelantan pernah mengumumkan Datuk seri Awang Adik sebagai calon menteri besar Kelantan suatu masa dahulu juga sia sia.

      Bayangkan, Umno parti nombor satu di Malaysia juga gagal angkat Datuk Seri Awang Adik sebagai menteri besar Kelantan Apatah lagi parti Pan yang diterajui Mohamad Sabu yang cabut lari dari Pas itu.

      Siapa sebenarnya Mohamad Sabu, bekas timbalan presiden Pas yang cabut lari dari pas selepas kalah dalam permilihan muktamar agung tahunan dan jelas utamakan kepentingan diri sendiri serta gila pangkat.
      Cuba anda bayangkan presiden PAN itu berbanding Datuk Asri Muda, bekas Yang Dipertua Pas Malaysia yang digantung dan pernah tubuh parti Hamin, hanya menang satu kerusi sahaja di Kelantan dalam Pilihanraya umum suatu ketika dahulu.
      Demikian juga umno, parti besar punya ahli jutaan orang dan ratusan cawangan di Kelantan berbanding dengan parti PAN yang bergabung dengan DAP, Bersatu dan PKR dalam pakatan harapan.
      Setakat hari ini PAN, belum ada satu cawangan pun di negeri miskin rakyat kaya itu. Demikian juga PKR yang juga tiada sebarang cawangan.Macam mana hendak bertanding , sedangkan jentera parti tidak ada yang akan bekerja dalam musim PRU 14 nanti.
      Tidak dinafikan kalah/menang bukan hak manusia. Allah boleh anugerahkan kepada mana mana parti untuk menang dan memerintah sesebuah negeri dan negera.
      Atas sebab itu kebanyakan rakyat jelata gelak apabila nama Datuk Husam Musa diumumkan oleh Lim Kit Siang sebagai calon menteri besar Kelantan baru baru ini.
      Umno Kelantan masih belum yakin dapat menumbangkan Pas Kelantan miskipun berlaku pertandingan tiga penjuru.
      Kenapa? Kerana faktor rakyat negeri kelantan tidak sama dengan rakyat kebanyakan lain lain negeri di Melaysia ini.Rakyat Kelantan kelihatan berbeza dalam arena politik berbanding rakyat lain lain negeri. Mereka tidak mudah dibeli. Bukan macam rakyat Terengganu.macam ikan keli.
      Rakyat Kelantan lebih suka Pas memerintah negeri miskin rakyat kaya ini berbanding Umno/BN yang memerintah selama dua belas tahun (1978-1990) dahulu.
      Kenapa? Kerana apabila umno/BN memerintah wujud puak puak yang akan tercicir apabila Datuk seri Mohammad Yaakub jadi menteri besar berbanding Pas memerintah hampir tiga puluh tahun itu.
      Inilah punca rakyat Kelantan tidak suka umno/BN menang. Apabila Datuk Seri Mohammad Yaakub menjadi menteri besar sudah tentu puak dia sahaja yang dapat layanan baik, manaakala puak lain tersingkir.
      Macam di negeri Terengganu sekarang ini , puak Datuk seri Ahmad Said tersingkir. kebanyakan hilang segala galanya. Malahan ada yang tiada apa apa projek diberi, kerana telah dibolot oleh puak Datuk Ahmad Razif Abdul Rahman.
      Inilah yang menakutkan orang umno Kelantan.Sebab itu mereka tak suka umno/BN menang dan lebih suka pas memerintah, kerana mereka mendapat layanan yang baik dan seksama.
      Puak A dapat projek kerajaaan dan puak B pun dapat juga. Oleh itu ramai yang gelak dengan calon menteri besar Kelantan Husam Musa dari parti Pan,yang di umum Kit Siang itu.
      Jika umno/BN, calon menteri besarnya Datuk seri Awang Adik pernah gagal, maka jangan harap calon menteri besar dari Pan Datuk Husam Musa boleh menang dan memerintah Kelantan pada PRU 14 nanti yang akan diadakan bila bila masa daripada sekarang.

      Delete
    8. Akhirnya, invoke mengumumkan BN akan menang PRU 14. Invoke kononnya panganalisis paling gah di Malaysia tapi paling lambat mengumumkan kemenangan BN berbanding penganalisis politik lain. Tambahan hasil kajian invoke, undi PAN akan melebihi PAS berdasarkan 10k responden katanya diambil dari kawasan majority melayu. Tersenyum sendiri bila baca statement ni.



      Penganalisis atau organisasi lain sejak awal lagi mengumumkan hasil kajian mereka. Invoke baru sekarang, dalam keadaan masa yang sangat begitu kritikal. Apa yang boleh ditafsirkan ialah penganalisis lain mengunakan cara yang mudah dalam kajian mereka tapi invoke mengambil jalan sukar.

      Boleh dibuat analoginya begini, Apakah nombor jika ditolak jawapannya 1? Orang lain akan dapat menjawabnya dengan mudah (2-1=1) manakala orang invoke bagi jawapan (125-28-27-20-17-13-10-9=1). Orang bijak akan memilih jalan (2-1=1) simple dan not much time consuming untuk mengira manakala orang yang berlagak bijak akan memilih jalan yang satu lagi.

      Soalan yang mudah sepatutnya dijawab dengan jawapan yang simple menjimatkan masa dan kos kerana banyak lagi perkara lain yang lebih sukar perlu diselesaikan. Selepas langkah kajang di predictnya pula langkah 13. Macam-macam sungguh mamat ni.

      Punca utama kemenangan BN ialah PAN. PAN IS THE MAIN PROBLEM HERE. Sebelum pan wujud elok je rakyat berpihak kepada pembankang.Cuba perhatikan tahap sokongan sebelum dan selepas tertubuhnya PAN. Kesatuan pembangkang rosak disebabkan PAN yang disokong oleh DAP. Sepatutnya semua kena berkeras dengan PAN.

      Orang duk kalut nak mengalahkan BN tapi PAN duk kalut nak kalahkan PAS di Kelantan. Bengong sungguh. Kerana apa serang Kelantan? kerana dendam peribadi nak jadikan Husam,Husam,Husam,Husam MB Kelantan.Penak sungguh puak-puak PAN. Habis terpesong momentum penolakan rakyat ke atas BN.

      PAS tak akan kalah di Kelantan. Terima la hakikat.Kamu tak mampu sebab rakyat Kelantan sangat pintar berpolitik. Ambe petik ucapan Saifudin Nasution sebagai peringatan kepada saifudin nasution sendiri dan rakan-rakannya“ negeri Kelantan ialah sebuah Universiti Politik yang terbuka, rakyatnya peka, sensitive dan kritikal berkenaan isu politik.” Ambe sebagai rakyat Kelantan akan mempertahankan PAS di Kelantan.

      Untuk pembankang back on track perlu berkeras dengan PAN. Ini sahaja jalannya.

      Delete
    9. Apabila saya bertanya kepada seorang pakcik menjual ikan.. "pakcik pakcik percaya jika saya katakan bahawa Ikan ini Tuhan?" pakcik itu berkata, "kamu ni gila ke apa? menyekutukan Allah tu.." kemudian saya tersenyum.."
      5 minit kemudian Azan maghrib berkumandang.. saya berkata, "pakcik marilah sama-sama ke masjid untuk solat.." pakcik itu berkata, "tak boleh nak, tiada orang nak jaga ikan bakar ni.." saya berkata "tadi pakcik kata ikan ni bukan Tuhan kan?" pakcik itu menjawab "ya benar"

      saya berkata, "siapa yang memberi rezeki? ikan ni ke? atau Allah?"

      pakcik itu tunduk dan malu sepertinya dia berfikir tentang soalan saya yang pertama tadi, lalu saya meninggalkan beliau untuk menunaikan solat maghrib.

      *kita tidak menyekutukan Allah, tapi perbuatan itu yang menggambarkan apa yang terkandung dalam hati kita.

      Delete
    10. Ustaz Dato Abu Hassan Din alHafiz berkuliah Maghrib di Masjid Batu 2 ½ , Chukai, Kemaman pada Ahad, 9 Julai 2017. Kehadiran jamaah dari jauh dan dekat amat menggalakkan. Namun yang lebih mengujakan ialah kupasan beliau terhadap topik “Husnul khatimah”. Berikut ialah intipati kupasan tentang husnul khatimah yakni kesudahan hidup yang baik.

      Tujuh perkara yg termasuk dlm husnulkhatimah.
      1. Mati syahid.
      2.Mati yg mudah dan tak menyusahkan diri dan orang lain.
      3. Dlm keadaan jasad yg sempurna dan sejahtera.
      4.Mati di tempat yg baik seperti di Mekah atau di masjid.
      5. Sedang buat perkara baik.
      6. Mati pada hari dan ketika yg baik , iaitu hari Jumaat.
      7. Mati dlm syahadah, yakni akhir ucapan dengan “La ilaha illaLah”

      Kalau 7 perkara di atas itu tidak berlaku, maka perhatikan 3 perkara sebagai tanda fizikal husnul khatimah:
      1. Jenazah yang dahinya berpeluh.
      2. Jenazah yang bergenang atau mengalir air matanya.
      3. Jenazah yang keluar air jernih dari lubang hidung.

      Demikianlah 3 tanda Allah sayang dan anugerah rahmat-Nya. Sebaliknya, juga ada 3 tanda kesudahan hidup yang buruk iaitu:-

      1. Mendengkur masa mati.
      2. Kulit atau wajah menjadi hitam atau gelap.
      3. Berbuih mulut.

      Kata Ustaz Abu Hassan: “ Cara hidup kita menentukan cara mati kita.”

      Delete
    11. KEENGGANAN menandatangani Ikrar Bebas Rasuah (IBR) menunjukkan bahawa Kerajaan DAP Pulau Pinang keliru dan celaru terhadap prinsip asas serta perjuangan didokongnya. Malah, mengukuhkan persepsi umum terhadap pemerintahan itu yang terpalit dengan skandal rasuah.



      DAP seolah-olah mengesahkan keraguan awam terhadap mereka dan lebih mengecewakan, keengganan itu seakan isyarat untuk tidak bersama pihak lain dalam memerangi amalan buruk dan tercela itu. Apakah kerana DAP telah terjangkit penyakit demikian maka ia malu untuk turut berkomitmen?
      Kononnya prinsip Cekap, Amanah dan Telus (CAT) dilaksanakan sejak 2008 lebih berkesan dalam usaha menangani rasuah dan penyalahgunaan kuasa berbanding IBR. Jika demikian mengapa satu demi satu skandal rasuah dan penyalahgunaan kuasa terbongkar serta menghadapi penyiasatan dan pertuduhan?

      Sewajarnya dalam sebarang usaha rasmi, langkah diseiringkan supaya wujud kesepaduan menghadapinya, tetapi Kerajaan DAP seakan mencipta dwi-standard. Inilah namanya angkuh dan sombong bak kata pepatah “Kokok berdegar-degar, tetapi punggung bergelumang tahi”.

      Bermakna CAT hanyalah alasan dan slogan semata-mata, tetapi hakikatnya Kerajaan DAP tidak punya ‘perasaan benci’ pada rasuah, melainkan menjadikan ia modal politik kepada lawan. Tapi bila diri sendiri terpalit, tidak merasa bersalah, sebaliknya mengecualikan dan menjauhkan diri.

      Bahkan perjuangan menentang kleptokrasi yang gah dilaungkan kepimpinan tertinggi DAP hanyalah satu retorik di mana kini terlihat kepura-puraan itu secara nyata. Mereka sepatutnya belajar dengan Kerajaan PAS Kelantan yang lama memerintah tetapi terbuka dan tidak pernah berhadapan isu rasuah.

      Delete
    12. Setakat zahid.berbunyi, semua orang tahu, tin kosong sedang berbunyi, kosong kosong kosong.

      Delete
    13. ANGKATAN Muda Keadilan (AMK) Permatang Pauh diingatkan agar cermat dan matang dalam membuat telahan agar tidak keterlaluan mengaitkan usaha dilakukan PAS sebagai memberi talian hayat untuk melestarikan impian rejim zalim Umno-BN mengganggu Parlimen Permatang Pauh.



      Pelancaran Jentera Pilihan Raya adalah sebahagian rutin dalam gerak kerja dan operasi PAS sebagai parti politik. Ia bukan perkara baharu, tetapi menyegarkan semula penyusunan dan keupayaan jentera. Malah, ia dilakukan mengikut lunas-lunas dan keterbukaan demokrasi yang diamalkan dalam negara ini.
      Bahkan, PAS telah lama menentang Umno-BN dan kekal menjadi lawan parti pada PRU14 nanti. PAS bukan sahaja beriltizam BN ditumbangkan di negeri-negeri, bahkan mengambil alih sebanyak mungkin Parlimen. Kerana PAS memiliki kekuatan jentera menyeluruh serta mampu melakukan gerak kerja pilihan raya.

      Apakah AMK tidak sedar atau terlupa bahawa PAS dan PKR sudah tidak mempunyai ikatan kerjasama politik (tahaluf siyasi) bagi menghadapi pilihan raya? Mengapa perlu merasa tergugat atau terancam sedangkan AMK juga mempunyai tanggungjawab menggerak dan mengembleng kekuatan sendiri?

      Jangan merasa takut kepada bayang-bayang sendiri dan merasa perolehan kerusi secara persaingan sihat sebagai milik mutlak hingga menghalang hak demokrasi yang ada. Sebagai orang muda jangan ditunjukkan sikap lemah tenaga dan skeptikal yang boleh membawa kepada tuduhan melulu.

      Zahir dan buktikan kemampuan, biar rakyat menilai serta menjadi penentu kerana kita yakin mereka bijak sebagai pemilih demi masa depan. Pelancaran yang PAS Kawasan Permatang Pauh adakan semalam adalah persediaan dan komitmen PAS untuk memastikan Umno-BN tidak merampas Parlimen itu.

      Delete
    14. 1. Suaram hanya menyinidir orang Melayu. Penyamun dan penyokong penyamun macam Hadi pun mereka sokong. Kalau dia betul2 confident kenapa bertaruh 20sen, bertaruhlah RM 200,000!!!

      Sindiran macam tu pun dah seronok habis!!!

      Delete
    15. Siapa bapa sekular dunia???

      Ibnu Khaldun!!!

      Ibnu Khaldun tu Islam ke kafir???

      Dah tentu-tentu Islam, antara ilmuwan Islam yang terkemuka di zamannya!!!

      Sebab ada orang mengaku ulama tak reti mentadbir, bodoh macam kaldai lepas tu kata ajaran Islam!!!

      Salah satu contohnya adalah ulama, bila diberi pilihan antara rakyat dan penyamun besar dia pilih penyamun!!!

      Sebab tu Rasulullah lebih bimbangkan Ulama Su' berbanding Dajjal Al-Masih!!!

      Delete
    16. Impian Pakatan Harapan (PH) untuk menguasai Putrajaya dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) semakin jauh tanpa sokongan pengundi PAS berikutan parti itu yang kini tidak lagi bersama pakatan pembangkang.
      pencapaian besar DAP dan PKR dalam PRU 2008 dan 2013 adalah kerana sokongan PAS yang bergabung dalam Pakatan Rakyat.
      “Tanpa sokongan pengundi PAS, tentunya DAP dan PKR tidak mencapai kemenangan ini. Tanpa sokongan PAS, tentunya DAP dan PKR tidak akan kuat lagi.
      “Bayangkan tanpa PAS, sejumlah 70 peratus pengundi PAS dalam PRU 2013 tidak lagi mengundi pakatan pembangkang? Dengan peralihan undi sejumlah ini, kekuatan pembangkang tentunya tempang
      PKR dan Amanah tidak boleh membantu pembangkang untuk menarik undi Melayu kerana kedua-dua parti tersebut tidak mempunyai tapak politik yang kukuh dan gabungan mereka rapuh.
      Dengan kekurangan ini, tentunya Pakatan Harapan yang baharu ditubuhkan tidak mendapat keyakinan pengundi,
      Pencapaian besar DAP dalam politik negara,hanya tercapai dalam PRU 2008 apabila bekerjasama dengan PAS dan menyaksikan DAP memenangi 28 kerusi dan PKR 31 kerusi. Melalui kerjasama berterusan dengan PAS pada PRU 2013, DAP menang 38 kerusi dan PKR (30).
      “Dahulu ketika DAP bertanding sendirian, pencapaian parti itu adalah jauh daripada memberangsangkan. Dalam PRU 1969 semasa pembangkang menang besar, DAP hanya memenangi 13 kerusi, 1974 (9), 1978 (16), 1982 (9), 1986 (24), 1990 (20) dan 1995 (9)
      Seramai 84.84 peratus keluar mengundi daripada jumlah 13,268,002 pengundi berdaftar pada PRU13 dengan keputusan Barisan Nasional (BN) memperoleh 5,237,699 undi, PAS (1,633,389 undi), DAP (1,736,267 undi), dan selebihnya parti-parti lain.
      “Sesungguhnya, sejarah menunjukkan PAS adalah tunjang kepada kekuatan pembangkang sepertimana Umno adalah tunjang kepada kekuatan BN. Kini realitinya, DAP adalah tunjang kepada Pakatan Harapan

      Delete
    17. IBR tu kosmetik. Dlu ikrar korporat lagi lengkap kenapa tak teruskan???

      Lagi satu kalau Ibnu Khaldun pun tak kenal, tak payahlah nak cakap pasal Islam pasal ilmu tak cukup di dada.

      Buat malu macam Kerajaan PAS Kelantan je akhirnya jadi kerajaan tak guna, nak bayar gaji pun pinjam duit kerajaan pusat!!!

      Apa punya bodohlah kerajaan macam tu!!!

      Tak payahlah kau cakap pasal AMK Keadilan. Siapa nak sokong parti walaon bodoh macam PAS!!!

      Mentadbir negeri pun tak reti. Hukum agama pun tak tahu. Isu baiah cerai isteri apa jadi??? Melingkup!!!

      Delete
    18. ada 7 Julai lepas, JPPM dalam kenyataan media berkata pelantikan anggota CEC dan pemegang jawatan utama dalam DAP melalui pemilihan semula yang diadakan pada 29 September 2013 adalah tidak sah di sisi undang-undang.
      Pemilihan semula itu sepatutnya berdasarkan kepada senarai perwakilan yang berhak hadir dan mengundi dalam pemilihan CEC pada 15 Disember 2012, membabitkan 2,576 perwakilan dari 865 bahagian.
      Ini kerana hanya anggota CEC yang sah dan diiktiraf boleh melantik individu ke jawatan utama, menurut Akta Pertubuhan 1966 dan perlembagaan DAP.
      Susulan pengumuman itu, DAP mengadakan sidang media mengumumkan ia tidak akan mengadakan pemilihan baharu, tetapi mahu bertemu JPPM.
      Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata partinya sudah mengadakan pemilihan semula pada 2013 seperti yang diarahkan JPPM.
      Lim menambah parti itu juga sudah memaklumkan keputusan pemilihan semula itu kepada JPPM, membabitkan 2,576 perwakilan yang layak.
      “Oleh itu, persoalan pemilihan baharu tidak timbul,” katanya, dan menambah DAP masih ingin bertemu JPPM dan membincangkan isu berbangkit dan keputusan terbaharu itu 3 tahun selepas perkara itu sudah dianggap selesai.

      Delete
    19. Kertas siasatan kes seorang pegawai khas adun DAP di Pulau Pinang yang didakwa mencabul seorang pelayan di sebuah pusat hiburan hampir siap dan akan diserahkan kepada pejabat timbalan pendakwa raya Isnin ini, kata Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Anuar Omar.
      “Polis mengambil beberapa tindakan dalam siasatan itu…beberapa barang yang dipercayai dapat membantu siasatan kes berkenaan telah diperoleh, antaranya baju serta seluar yang dipakai mangsa semasa insiden itu,” katanya dipetik Bernama hari ini.
      Seorang pelajar kolej swasta di negeri itu yang berusia 21 tahun mendakwa dicabul pembantu khas seorang adun di kawasan tempat letak kereta di luar sebuah pusat hiburan di Lebuh Pantai, pada 6 Julai lalu.
      Susulan itu, polis mengambil keterangan gadis itu yang bekerja sambilan sebagai pelayan di pusat hiburan terbabit dan menahan lelaki berusia 40-an terbabit pada Khamis lepas bagi membantu siasatan.
      Anuar berkata, hasil proses kawad cam ke atas suspek oleh mangsa juga positif dan keterangan saksi kejadian, termasuk ahli keluarga mangsa turut diambil untuk membantu siasatan kes itu.

      Delete
    20. Perkasa has proposed that a subject called ‘Asas Perlembagaan’ (fundamentals of the constitution) be introduced and taught in schools.
      Its president Ibrahim Ali said this is aimed at creating awareness among students to respect the privileges of the Malays and bumiputera, and to respect Islam as the official religion of the country.
      “If possible, let this subject be taught at the lower secondary level and later be extended to a higher level,” he said.

      Delete
    21. Kejora dah tak muncul2 lagi kan...?
      Mamat kopipes inilah = kojol-lah...

      Delete
    22. Bagan Datuk mmg kubu kuat diya .. takpa boleh challenge Pru14. Yg hangat skrg Nuar/Jijah bakal kecundang di P Pauh & di Kajang .. ini yg merisaukan anak ea penjilat tegar ais krim tu.

      Delete
  2. Fikirannya sedang BERCELARU tu, tu yg dia terlupa kejantanan nye dah terlondeh dgn kenyataan nya tu. Dasar pemimpin bacul n tiada maruah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu cara untuk menghalang seseorang dp melawat mana2 kawasan adalah dg mengenakan tidakan ISA... dan prosok nya ke penjara

      Delete
  3. Salam. Makhluk Allah SWT yang sememangnya bergelumang dengan dosa sentiasa merasai ketakutan dalam diri. Begitu lah yang dirasai Zahid kini. Allah SWT dah janji. Kebenaran pasti mengatasi kebatilan. Dosa bersubahat lagi besar..Bro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa tercabarlah tuuuu....
      Macam anjing takut dgn bayang2nya sendiri.

      Delete
  4. Maksud dia...geng2 dalam UMNO jangan kacau dia nak menang kat bagan tu je!! Boleh jadi orang dalam Amno sendiri yang akan bantu calon lawan kalahkan zahid di Bagan.

    Untuk makluman amaran Zahid tu ditujukan kepada kem dia sendiri jugak...kehkehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sekali pandangan bro anon 1320

      Delete
    2. Nanti kalo Zahid guna ISA, baru korang menyesal tak habis

      Delete
    3. Tepat sekali.. orang dalam umno.. berebut jawatan tpm.. jadi sabotaj dari dalam untuk jatuhkan zahid..
      Apa lagi zahid... masuk la pula sabitaj di pekan.. jika najib berjaya dijatuhkan.. dan umno mampu menang dan kau pula menang di bagan datok.. mmaka kerusi pm dah jadi milik anda.

      Delete
  5. Takut kalah la tu. Minta raja arab derma lagi. Kali ni utk TPM plak. Boleh bagi dedak power.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kata hari tu dah jumpa penderma pak arab 2.6b tu.....lepas ni boleh le jumpa selaluuuu......

      Delete
  6. the truth is out there..haha

    ReplyDelete
  7. Alahai zahid; aku rasa umno nak kau kalah pru nanti. Kalu ko menang cam na hishamuddin nak naik (kalau la umno menang pru....kalau...)

    ReplyDelete
  8. Sah pergolakan dalaman sudah berlaku.umno at its best.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau zahid tersungkur di bagan datoh tersenyum riang najib dan shima awww..awww

      Delete
  9. Kenyataan wak jahid merupakan satu kenyataan yang menunjukkan umno sudah lemah..boleh juga ditafsirkan ini sebagai warning kepada team umno lain yang secara sulit hendak menjatuhkan beliau?..tak kisahla walau apapun dia kata, umno bn akan kalah..

    ReplyDelete
  10. Zahid komedi samsing tai koo cing..dia ingat bagan datok baoak dia punyer...

    ReplyDelete
  11. semua menteri umno/bn budusssss

    ReplyDelete
  12. silap zahid bila jumpa ROS supaya DAP diharamkan sepatutnya sekali kan supaya tidak ada orang lain boleh lawan did Di Bagan Datoh terutama calun Harapan..

    ReplyDelete
  13. Zahid tiada keyakinan berhadapan dengan PH...kalo boleh mao menang percuma...penakut jugak...

    ReplyDelete
  14. haiya..baca head news komedi tu pun aku dh rs pelik..tetiba ja budin dah mencelah..mmg sah pelik.dan lg lah pelik kenapa dia x bg org kaco kaco.
    mmg lah org yg rs tegugat saja yg akan ckp mcm tu.yg strong pelawa lg adala.. pakatan..tunggu apa lg..mari kita serbuuu..singa tua dah sakit.mata dh rabun..kuku gigi tumpul patah pulak tu..ada can jual kulit ngn ngn organ singa nih.kekeke.

    ReplyDelete
  15. Jangan lupa semua rakyat Malaysia,...Zahid ini lah yang mengaku nampak Tok Arab itu yang bagi duit kepada Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hairan betuii...cmne la tergamak zahid buat skrip drama cmtu kui kui kui

      Delete
    2. Zahid kan...
      Gitulah jugak yg totok2 UMNO.
      Demi konon nak cover line...
      Serasakan sudah tiada konsep dosa, tiada malaikat pencatit, tiada tuhan...

      Delete
    3. Bukan hanya umno umno biol/wak jahit yg percaya derma 2.6b tu datang dari tok arab bulat-bulat, malah pas pun turut sama. Depa songap aje x seperti kes-kes lain yg mereka tanya, ada ke 4 org yg menyaksi mani transfer? Pas juga percaya kenyataan Pandi the Dobiman yang kata 2.6b tu dah dipulang balik ke penderma tok arab yg terbabit. Sekali lagi pas songap je x seperti kes-kes lain apabila mereka lantang mencelah, ada ke 4 saksi yg nampak mani transfer?

      Delete
  16. bayangkan..zahid komedy..berdiri dihadapan pakatan..yg besar..dan daya rempuh yg tinggi..
    terasa diri ini kecil sgt..
    zahid kata..help me..help me..help me.
    hahaha.

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. kesian dan geli hati melihat bagaimana Shabuddin.com memukul gendang dengan pelbagai irama untuk melihat sekalian keldai Politik Pakatan Harapan menari.

    kadangkala gendangnya membawa irama penuh "keyakinan".

    kadangkala gendangnya membawa irama penuh "kebimbangan".

    tetapi apa yg pasti gendangnya dengan irama adu domba dan fitnah tidak pernah berhenti.

    PAS dikhabarkan bakal karam di tangan Pakatan Harapan hasil penangan PAN.

    tetapi melarang PAS dari bertanding di Permatang Pauh kerana ia bakal merosak dan mengancam kemenangan Pakatan PH ?.

    menurut pandangan pemerhati politik - PAS bakal memenangi kerusi Permatang Pauh dengan "bantuan" daripada UMNO yg menjadi pihak "ketiga" kerana Parlimen Permatang Pauh majoritinya adalah ahli PAS.

    persoalannya adakah Serigala atau seekor kambing hitam akan diletakkan di Permatang Pauh oleh Pakatan Harapan ?.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keldai jho lo buat analisa bodos ...prk yg lepas pas boikot anwar ibrahim....kalo pengundi pas undi umno pon umno tetap kalah jugak...pru akan datang kalo pengundi umno undi pas ,Pas kalah jugak ...di penang pas menang berapa kerusi?...pas ade penyokong tapi tiada pengaruh yg kuat di penang...tambah lagi sekarang sudah pecah belah...

      Delete
    2. Siapa kata parlimen permatang pauh majoriti PAS???

      Kalau setakat ahli seribu tak payah nak buat cerita bodohlah di sini!!!

      Tak goyanglah kalau walaon-walaon tak ada!!!

      Contoh2 walaon bodoh. YDP PAS Padang Serai memfitnah di dalam masjid di Pulau Pinang tak boleh azan!!!

      PAS berdemo kata DAP mencampuri urusan fatwa. Bila minta bukti kena penampar!!!

      Kau tak fikir ke hanya orang yang bodoh berdemo benda yang tak ada bukti???

      Kalau tak ada bukti buat apa nak demo???

      Siapa nak pilih kaki fitnah dan bodoh sombong macam ni!!!

      Yang cerdik2 dah lari ke Amanah laa!!!

      Delete
    3. Utk pengetahuan sumer......Unknown tu masa masuk blog Shahbudin ni dah bekali2 tukar identitinya.......dulu fomerly known as nakhoda (kapal korek)......pastu tukar jadi sahabat......kemudian tukar lagi jadi unknown....lepas ni bertukar jadi apa pon tak tau.....

      Dia ni kaldai Jack Sparrow Malaya dan jho lo.....dan penternak badak air yg success.

      Dulu hari2 kena hempok dgn John Doe. Bila ditanya dia tak jawab.........cuma cakap belit2 tapi yg disoal tak berjawab pon.

      Sama macam Jack Sparrow Malaya jawapan tak tally dgn soalan.....cakap mudah = bahalol.....lain org tanya lain dia jawab.

      Delete
  19. Zahid tahu dia akan kalah....what do u expect of a liar!

    ReplyDelete
  20. Korang tak tau peluru terakhir Zahid ialah semboran gas pemedih mata dan demboran air ber asid

    ReplyDelete
  21. tanya orang perak kenapa suatu masa dulu si zahid ni di cadangkan untuk menjadi Menteri Besar Perak tapi di tolak oleh Almarhum Sultan Azlan... cuba tanya orang lama-lama dalam Istana apa alasan yang diberikan oleh Sultan Azlan semasa menolak zahid ... ada sesiapa boleh bagi tau ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal englishnya gagap kot????
      Ini first time Msia ada TPM yg english communicationnya fail......sebelom ni semua PM & TPM Msia well-versed in english.

      Delete
    2. Tak dapat nak dibayangkan kalo Hadi Bini 3 pulak speaking London.

      Delete
  22. Kalo mengkomer mau keney, Zahid tu jawa pondan belagak bapuk samseng. Yang Si Najib lanun bugih tu pulak, tak mandang ade telonye, dengan Isa ketot pun dia udah kecut.

    ReplyDelete
  23. Presiden Pas diperintah bayar saman RM2 juta

    SHAH ALAM - Presiden Pas, Tuan Haji Abdul Hadi Awang diperintahkan mahkamah membayar ganti rugi sebanyak RM2 juta kepada bekas calon PKR Dun Bukit Besi, Mohd Shamsul Mat Amin, berhubung kes saman fitnah.

    Perintah penghakiman ingkar itu dikeluarkan semalam, selepas Abdul Hadi gagal memasukkan kehadiran bagi menjawab saman yang difailkan terhadapnya pada 5 Disember lalu.

    Memetik laporan akhbar tempatan, peguam palintif, A Vasudevan berkata, mahkamah juga turut memerintahkan Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang itu membayar faedah lima peratus setahun ke atas jumlah ganti rugi itu dari tarikh writ difailkan sehingga penyelesaian penuh dan kos tindakan sebanyak RM1, 500.

    "Abdul Hadi gagal hadir sepanjang tiga kali kes disebut di mahkamah dan mengemukakan sebarang memorandum ketidakhadiran atau pembelaan terhadap tuntutan itu," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akibat ikut telunjuk umno..

      Delete
  24. Balik maki hamun dan fitnah kat blog ini. Rasa dapat pahala?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok ler geng ko tu...mat singapok tak kuat maki hamun..kojoolla tak maki hamun?..banyak pahala?...
      Ape bukti fitnah?...ko yg temberang..

      Delete
    2. Laki kau hj hadi byk buat pahala?

      Delete
    3. Anon 1508, komen saya ditujukan pada semua.
      Zack, setahu saya TGHH ada banyak sumbangan terhadap dakwah Islam. Beliau berusaha bawa negara kearah pemerintahan Islam. Apakah Zack dah cukup bekalan?

      Delete
    4. Bekalan mrj cukup tak bijan bagi selama ni ?
      Bijan nak masuk lokap dah nanti.harap mrj banyak buat saving selama ni

      Delete
    5. Mr Jebon.......pemerintahan Islam berasaskan Amanat Hadi tu ke????

      Kalo solat berimamkan org umno solat tu tak sah.

      Haram makan sembelihan org umno.

      Nikah kawin kalo dibuat oleh kadi umno jadi tak sah.

      Haram hadir kenduri org umno.

      Jenazah org umno haram disolatkan.

      Menentang umno tu jihad.

      Buat solat hajat KO umno.

      Sekarang apa macaaaammm???
      Udah sedondon berpimpin tangan.....amanat pon dah terbang melayaaangg......

      Delete
    6. Phantom, PAS dah beralih ke politik matang dan membina. Pembangkang semua terlibat dlm politik fitnah dan menghancur - tengoklah blog ini masing masing seolah harap negara akan hancur supaya rakyat undi pembangkang. PAS dah keluar dari politik jahil ini. Bila Phantom nak hijrah keluar pula?

      Delete
    7. Politik membina pintu ke neraka la jawabnya...mrnyokong yang mungkar.nak buat jahat ajak orang plk kau ni mrj

      Delete
    8. Mrj dan anak beranak tetap nak sokong bijan pencuri lagi ke? Udah2 la ....pangkah ph la ek

      Delete
    9. Mr j bekalan aku adalah apa yg aku usahakan selain itu syufaat baginda rasullulah yg aku pinta.

      Aku tak minta apa apa drp laki kau hadi awang.

      Aku hanya minta pertolongan drp Allah subahanataala semata mata.

      Delete
    10. Politik matang membantu penyamun supaya di masa akan datang berbilion2 lagi akan lesasappp......kemudian tekan rakyat jadi koolie batak macam mesin cap duit.......tapi subsidi rakyat itu ini ditarik....peruntukan rakyat dipotong.....udahle gitu bapak penyamun tak boleh disentuh....dia above the law..!!!

      Rakyat susah tak apa janji pemimpin mewah kaya raya....

      Haramjadah ppthuiiii !!!


      Delete
    11. Mr. J ,

      Tersenyum saya apabila kamu menyatakan TGHH berusaha membawa Negara ke pemerintahan Islam .

      Islam yang bagaimana TGHH ingin bawakan itu ?? Negara Islam ke atau Islamkan rakyat nya ?

      Bukan saya ingin memperkecilkan kredibiliti Timbalan Ketua Ulama Sedunia ini . Tetapi jika TGHH berkiblatkan kepada Iran sebagai contoh sebuah Negara Islam , tak payahlah .
      Berani saya katakan Iran hanya lebih Islam hanya pada nama sahaja ...Republik Islam Iran . Tetapi , bagaimana pula penghayatan rakyat nya ??

      Tahukah kamu , di Iran kebanyakan rakyatnya tidak ambil pusing waktu Azan , tidak ambil pusing solat lima kali sehari .Mereka tidak ambil pusing bulan Ramadan . Saya khabarkan di sini berlandaskan pengalaman saya ketika beberapa kali ke sana .

      Adalah lebih jitu terhadap penghayatan amalan Islam di Turki walaupun dia sebuah Negara secular . Anda tidak perlu tercari cari tempat solat apabila Azan berkumandang . Hampir semua kedai di Turki punyai bilik solat .

      Bagitu juga di Indonesia yang hapir dengan Malaysia .

      Saya juga ingin bertanyakan pad Mr J . Mengapa Kelantan yang diperintah PAS lebih 20 tahun , menurut statistic , merekod jumlah anak luar nikah yang tinggi ??

      Delete
    12. Mr j tahu ke kes us$3.5b yg sepatut dibayar kpd ipic kena lencong entah pergi ke mana'? Pastu ipic komplain, bawak ke arbitrasi kat london, dan tap tip top 1mdb kena keluar sekali lagi us$3.5b utk bayar ipic. Sekali lagi 1mdb keluar $3.5b? Abis tu $3.5b yg pertama tu apa dah jadi? Yg 3.5b tu mangsa main silap mata ke, cicir ke, tertinggal kat jamban ke.. Apa dah jadi, berjuta-juta bilangan rakyat bertanya. Sapa nak tanggung kalo bukan rakyat?

      X de siapa dari kerajaan/1mdb pun beri jawapan sampai sekarang.

      Mahu ke tuan haji buat repot polis tentang 3.5b pertama bukan main sikit punya "hilang" itu?

      Tak, tuan haji hanya mampu berkata, "org asing usah ambil hal dalaman negara". Tuan hj nak cakap pasal islam? Podah, pencuri sedang berlalu di bawah hidung kita.

      Ada org2 msia yg kena sosma hanya kerana mereka menjerit, "tolong ada pencuri!" jer.

      Betul ke islam tuan haji tu, mrj?

      Delete
    13. Anon 00.14.....terima kasih yeop.....teman hampir terlupa pasal bayaran berbillion2 yg dilencongkan ke Aabar Ciplak tu.

      Betol......tak ada sape yg cari dalang yg melesapkan duit tu. Tak der siasatan dibuat pon ke mana peginya duit yg berbillion2 tu.

      Sumer senyap bisu jer.....deme tak peduli tak nak ambik tau pon ke mana duit rakyat yg dilencongkan ke Aabar Ciplak tu.

      Deme harap satu hari nanti rakyat Msia ni lupa cerita Aabar Ciplak ni. Deme ingat kita ni rakyat lepas perang Jepun tak tau kebende gamaknya.

      Haramjadah !!!!

      Salam perjuangan ikhlas dari teman.

      Delete
  25. Betul ker mrS J

    Pendek benor ulasan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr j tak dapat jual temberang kerana sahih zahid buat komedi larang PH masuk bagan datok...

      Delete
    2. Sial betul kau Mrj Kau hari2 dok laga bangsa nelayu vs cina / islam vs kristian tu kat negara majmuk ni byak dapat pahala ke???

      Delete
    3. Anon 1527, saya beri peringatan berdasarkan ayat Quran tentang akibat mengambil org kafir sebagai pemimpin dan teman setia. Allah dah beri kita amaran dalam banyak ayat. Dan kita boleh lihat akibat berbuat demikian dlm blog ini - cinta pada musuh islam, redha nasrani rubah akidah Melayu, sokong org kafir jadi pemimpin. Hatta sokong juga org kafir yg didakwa rasuah. Segala prinsip kita dah kecai dan tergadai. Apa akibatnya di akhirat kelak?

      Delete
    4. Mrj saya beri peringatan jugak khas utk mrj..berdasarkan amalan islam iaitu jgn bersubahat dalam melakukan kejahatan.jgn taksub pada seseorang ketua hingga lupa larangan islam,jangan suka mewujudkan permusuhan antara agama dan kaum sehingga membawa mudarat,jangan suka memanipulasi islam untuk kepentingan diri mrj dan keluarga mrj..nanti mrj dan keluarga akan disoal dia akhirat mahu ke??

      Delete
    5. Anon 1549, hujahlah berdasar nas yg jelas. Islam itu bukan rasa rasa dan angan angan. Di zaman Nabi ada kelompok Yahudi Madinah di halau keluar dari kampung halaman dan ada kelompok yg ditawan. Lelakinya dihukum pancung dan wanita dan kanak kanak jadi tawanan milik org Islam. Apakah saudara akan tuduh Nabi menginaya kaum dan agama lain? Fahamlah saudara bila Allah larang kita mengambil kafir sebagai teman setia dan pemimpin adalah untuk memelihara akidah kita. Hatta Allah peringatkan kita bahwa yahud dan nasara tidak akan puas hati dgn kita selagi kita tidak ikut agama mereka. Berapa ramai kat blog ini hidup tertipu dgn kafir dan tak sedar perbuatan itu bawa sengsara?

      Delete
    6. Apakah ada firman meminta umat islam sentiasa membenci kaum lain?

      Adakah ada firman meminta umat islam membenci agama lain?

      Adakah ada firman meminta umat islam taat membabi buta kepada pemimpin??

      Adakah ada firman meminta pemimpin mengenakan cukai kepada rakyat miskin??

      Adakah firman meminta umat islam sentiasa perlu takut pada bangsa dan agama lain selain allah SWT??


      Tidak yakinkah umat islam pada kekuatan agama sendiri??

      Adakah ada semua tu mrj??

      Adakah MRJ cuba mengunakan agama untuk mwmbenarkan hujah sendiri??

      Delete
    7. mR J UDAH SOKONG SI BADAK TU..ABISKAN DUIT RAKYAT JE..KUAT NYOPPING

      Delete
    8. Kau tidak yakin pada kekuatan agama sendiri mrj...itu je ceritanya. Kononya kau je yg dpat tangkis dakyah kristian dan yahudi.kau nak cerita yg orang lain tak sehebat kau kan???

      Delete
    9. Dia je yang sembahyang kat blog ni..yg pembangkang tak kuat agama la ni maksud dia ni.hahahahaha..mmg sial la mr j

      Delete
    10. Mr j bini hadi awang bercakap tentang agama cukup hebat tapi masih menjaja tin milo di masjid2 untuk mencari rezeki

      Delete
    11. DIA NI DAH LUPA YG SI NAJIB TU DOK BERKAWAN DENGAN KOMUNIS CHINA..HEI ..DASAR TAHIK LHO MR J NI

      Delete
    12. MR J NI RACIST..DAASAR AMENO..DEPAN CINA DAN INDIA CKP LAIN..BELAKANG KUTUK..MEMANG SIAL ..NANTI LPS PRU KALAU AMENO KALAH KO JGHN TERHEGEH NAK MASUK PH PULAK...DASAR PENDEDAK

      Delete
    13. Anon anon, luangkanlah masa mengaji Quran sikit. Pilih yg ada terjemahan atau lebih baik tafsir. Juga bacalah sirah Rasul. Semua ini akan mantapkan fahaman Islam saudara. Tanpanya sebagaimana disebut dlm Quran - saudara hanya mengikuti angan angan dan nafsu....

      Delete
    14. Mr J hipokrit.

      Mengaji AlQuran konon.

      Kelentong dan lari takutkan kebenaran lagi mau cakap mengaji AlQuran.

      Politik matang kepala bana lah. Ini jual agama untuk dunia, dosa besar yang tidak tertebus.

      Matang apa kalau nilainya ialah dedak. Yg masyarakat pecah belah kerana politik takfir untuk membeli sokongan itu pula kamu panggil politik Islam.

      Kalau yakin kamu di pihak yg benar, kamu takkan beralasan bila diajak berdoa atau bersumpah.

      Tapi tak apa sebab tempoh sedang berjalan.

      Delete
    15. Mr j bini hadi awang kaki temberang

      Delete
    16. Bro John Doe & Zack......Mr Jebon dan unknown Nakhoda kapal korek tu tak der beza....sama jer bahalol bertingkek-tingkek.

      Mengaji dgn bapak lanun Jack Sparrow Malaya gitule jadinya......."freehold, leasehold" pon tak reti nak bezakan....bangang!!!

      Salam perjuangan Bro berdua.

      Delete
    17. Gebang jer lebih Mr J ni...
      Mana berani dia kukuhkan dgn surah apa, ayat ke berapa, hadith sahih mana utk sokong pndptnya tu...

      Rasa2nya, Mr J = adalah mamat nakhoda.
      Individu yg sama.
      Sbb bila ditanya lama dulu, dia pernah jwb - dalil carik sendiri...!

      Mr J,
      Tuntu ilmu dgn pembacaan, wajib ada guru...!
      Dikhuatiri, tiada guidance yg akan membawa kpd pemahaman dan tafsiran nafsu sendiri...

      *peringatan utk diri sendiri jua...

      Delete
    18. Anon, dah berkali posting nas Al-Quran. Ini rujukannya; Aali-Imran 28, Al-Maiddah 57, An-Nisa 144, At-Taubah 23, Al-Mujadalah 22....banyak lagi ayat. Rujuklah. InsyaAllah temu kebenaran.

      Delete
    19. Rakyat Diperbodoh17 July 2017 at 21:41

      Mr J,

      Tak usahlah terus-terusan mainkan sentimen bangsa, sentimen agama, pecah-belahkan msyrkt, taksub dgn ke'bangsa'annya, lunturkan keharmonian & kerukunan antara penduduk.
      Negara kita negara majmuk.
      Populasi bangsa yg paling ramai, yakni Melayunya pun, lebih sikit je drpd separuh, bknnya merangkumi 80-90% penduduk...!

      Atas rasionalisasi yg diperjuangkan Mr J, kenapa Mr J tak sarankan shj, semua2 yg kerja bermajikan Cina wajib berhenti...!
      Tak kisahlah dlm lapangan apa pun bidang kerjanya.
      Adakah andainya boss tmpt kita kerja adalah bangsa Cina, maka duit gaji itu dikira haram...?
      Berpada2 (bkn bermaksud lelap sebelah mata) dlm nak menghukum.
      Kena pada tempat, lihat pula situasi & keadaan.

      Bukanlah nak sebelahi DAP, cuma... fikir dgn cara yg lebih rasional dgn akal:

      • DAP bertanding di kwsn populasi penduduk berbangsa cina lebih ramai.
      Cth - tiada satu pun kerusi yg ditandingi DAP di Kelantan.
      • isu DAP cuba lobi kuasai ketua negeri/ketua negara pulak; Undang2 Tubuh Negeri  kan ada. Perlembagaan Negara pun ada.
      Cth - sebelum BN main kotor beralihnya kuasa di Perak; DAP menang kerusi paling banyakkan di Perak..., MB diperkenan sultan adalah Nizar. Wakil PAS kan, Nizar waktu itu...? Sgghpn kerusi PAS tak lah byk.
      Cth lain - CM di Penang sekarang DAP. Apa kamu ingat, masa dominasi BN di Penang, CMnya UMNO ke...? Kan calon GERAKAN. Bangsa Arab Islam ke wakil GERAKAN tu...?

      Nak pinda Undang2 Tubuh atau core Perlembagaan Negara; bknnya senang.
      Perlukan persetujuan 2/3. Ingat senang nak dptkan persetujuan 2/3 hendak2 pulak zaman sekarang...?
      Jadik, nak takut apa...?

      Lihat pula kalamullah berikut:

      "Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku-puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu)."
      ~Surah Al-Hujuraat: Ayat-13~

      "...Dan kalau Allah menghendaki, nescaya Dia menjadikan kamu satu umat (yang bersatu dalam agama yang satu), tetapi Dia hendak menguji kamu (dalam menjalankan) apa yang telah disampaikan kepada kamu. Oleh itu berlumba-lumbalah kamu membuat kebaikan (beriman dan beramal soleh)..."
      ~Surah Al-Maidah: keratan Ayat-48~

      "Dan jika Tuhanmu menghendaki, nescaya berimanlah sekalian manusia yang ada di bumi..."
      ~Surah Yunus: keratan Ayat-99~

      Delete
    20. Rakyat Diperbodoh17 July 2017 at 21:52

      Barangkali juga, nawaitu agar terpecah-belah ikut dakyah Mr J adalah untuk manafaat BN jua...

      Hanya Mr J yg tahu akan niatnya, dan hanya Allah swt jualah yg Maha Mengetahui...

      Delete
  26. http://pahangdaily.blogspot.my/2017/07/skandal-beli-hotel-di-uk-sprm-ke-balai.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/LWFdy+(Pahang+Daily+Online)&m=0

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suasatan projek ikan sturgeon oleh felda dah senyap sepi..ni nak siasat lagi...fgv blm selesai...

      Delete
    2. Bagus SPRM siasat dan dakwa mereka yg seleweng dalam Felda. Walaubagaimanapun biar SPRM dakwa dulu - jangan kita tuduh orang tanpa bukti jadi fitnahlah tu. Dalam pada itu mari kita sokong SPRM dlm tindakan dakwa rasuah atas KM Penang sekali.

      Delete
    3. Siasat najib sekali...ada bukti byk AG appandi tjuk money trail macm2 source duit masuk akaun dia...alaa yg dia ckp tak tau tu

      Delete
    4. Dakwa ape ..ikan sturgeondah lame siasat....senyap sepi...100 jota di KBS senyap sepi..mara beli aset terlajak mahal di ostralia senyap sepi...farmasi felda di ostralia senyap sepi..
      Yg tak de orang kuat back up cepat masuk mahkamah...yg lain gone with the wind leer...mr J aka mr Jebon...

      Delete
    5. Anon, PM dah disiasatpun oleh berbagai pihak. Sehingga hari ini tiada pihak yg dakwa PM. Mana buktinya PM bersalah. Tuduh tanpa bukti itu bukankah fitnah?

      Delete
    6. Mr Jebon....jangan lupa tubuhkan RCI siasat 1MDB sekali.

      Orang Singapore yg ambik upah buat kerja money laundering tu dah pon masuk jel tapi kat sini kata tak ada apa2 kesalahan.....konoooonnn...???

      Common senselah....kalo ada yg terima upah tentu ada yg memberi upah. Jadi sape yg bagi upah tu der???

      2 bank di Singapore ditutop gara2 money laundering yg berkait dgn 1MDB ni.

      Pihak Swiss mintak kerjasama Msia dalam siasatan money laundering yahap mega ni tapi sekor haram tak jawab pon.....malah ditolak.

      Kalo tak ada apa2 kesalahan bior le org nak siasat......apa nak takot kalo dah innocent????

      Sila nafi, nafi dan nafikan lagi ye.......bukan ke itu memang keroje kamu Mr Jebon.....!!!

      Delete
    7. Hahaha mmg bodoh j

      Delete
    8. Phantom, dlm semua siasatan ini bank bank yg tidak ikut prosedur yg ditetapkan dihukum bawah akta moneylaundering negara tersebut. Ada yg disaman kecil ada yg disaman besar. Tapi tiada negara yang dakwa PM. Kenapa agaknya kalau bukti dah banyak? Perlu diingat dlm kes ini IPIC juga terlibat. CEOnya Khadem AlQubaisy pernah ditahan di Dubai atas isu Aabar Investments yg berkait dgn 1MDB. Perasan tak dlm segala tuduhan dan benci saudara tiada apa apa bukti? Cuma andaian sahaja? FINMA Swiss dah tutup kes dgn kenyataan semua siasatan dah beres. FINMA yg bertanggungjawab jalankan siasatan tidak pernah kata bukti tak cukup pasal AG Malaysia tak bagi kerjasama. FINMA langsung tak sebut 1MDB bersalah. Singapurapun tak sebut langsung 1MDB bersalah. Yg aneh bila FINMA tutup kes maka AG Swiss bersuara kembali - mungkinkah untuk tutup malu pasal dia pernah buat press conference dulu masa mula mula salahkan 1MDB?

      Delete
    9. Kat sini mula siasat pun tak...awal2 dah nafi takda bukti hahaha

      Delete
    10. Pegawai sprm yg sedang terlibat dalam siasatan tu pun tetiba ditukar ke jabatan lain. Kerja2 siasatan diganggu.

      Peguam negara tetiba ditamatkan perkhidmatan walhal masa pencennya dah dekat.

      Sape berani bukak mulot soal pasal 1MDB ni memang nahaslah org tu.....dalam parlimen pon tak boleh debat pasal 1MDB ni nti ada pendekar mustaarr kasi potong.

      Pertanyaan Husni Hanadzlah bekas menteri kewangan ke2 pon tak terjawab2.

      Haaakkkktuiiii !!!

      Delete
    11. Phantom, bacalah pengakuan TDM pasal tiga Tan Sri yg dalam komplotnya jatuhkan DSN. Baca juga DS Mukhriz kat mahkamah mengaku bahwa TDM dan TSMY dah berkomplot dari 2014 untuk jatuhkan DSN. Ada 3 Tan Sri yg diberhentikan oleh DSN kerana terbabit jatuhkan beliau. Bukan susah difahami - TDM mempunyai pengikut dlm kerajaan yg digunanya untuk jatuhkan DSN. TDM nak jatuhkan DSN sebagaimana TAB sebelumnya kerana tak ikut telunjuk. TDM manusia yg dahaga kuasa. Hatta kinipun masih teringin lagi nak jadi PM. Jangan tertipu. HH yg saudara bangakan sendiri sepatutnya menjawab pertanyaan bukan bertanya. Beliau sebahagian daripada menteri yg bertanggungjawab pada 1MDB.

      Delete
    12. Mr Jebon ko bacalah pasal 1MDB jangan baca utusan dan tengok tv3 jer. Pegi kaji money trail tu dulu.

      Mampossslah....apa pon aku, family dan semua sanak sedara takkan undi BN/Pas lagi....period!!

      Delete
  27. samada orang luar tetapl dalam umno atau orang luar bukan dari umno, zahid telah menunjukkan kelemahan.

    Kan dah susah nak pasti yang mana dari dalam umno dan yang mana dari luar umno jika dua-dua ambil kelemahan.

    lebih baik selesaikan dari dalam umno sebab yang dari dalam umno lagi jahat dari musuh politik yang nyata

    ReplyDelete
  28. Dah banyak diulas sebelum ni Malaysiabaru. Perkara yg tiada bukti kita hebahkan. Perkara yg jelas macam LGE didakwa rasuah kita diamkan hatta sokong lagi LGE. Bila Penang tak nak tandatangan ikrar basmi rasuah kita raikan. Malaysiabaru ada apa apa pegangan hidup tak lain pada sorak PM perompak? Fikirlah dalam dalam....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pegangan mrj selain drpda meniup api perkauman dan isu agama??

      Delete
    2. Saper menentang dakwaan kpd lge?...tapi bukti tanah taman manggis yg rahman tunjukkan kat mana?...lge cepat kena dakwa...najib dah terang masuk 42 jota di sucikan...akal mr jebon terbalik...sprm dah siang mlm siasat...Ah pandir plak jadi hakim...bawak dulu mahkamah kes berprofil tinggi...

      Delete
    3. Anon, SPRM dah dakwa LGE terimalah. PM dah disiasat oleh PAC, SPRM dan kurang kurang 4 negara luar. Ada mana pihak yg dakwa PM tak? Anda hanya hebahkan fitnah dari blogger kafir dan seorang ADUN PKR yg berkali kalah saman fitnah....apakah saudara gantungkan iman saudara pada orang kafir dan fasiq secara rela? Ada teringat hari pembalasan tak? Nak selamat jangan tuduh tanpa bukti. Tidak ada ketentuan dlm Islam untuk tuduh tanpa bukti bahkan sebaliknya.

      Delete
    4. Haaakkkptuiiiii !!!

      Delete
    5. Jom la mrj undi ph kali ni...yg 60thun tu biar la jdi sejarah.nt kita masuk la dalm buku sejarah mlaysia.buku berjudul"kerajaan rasuah terhebat di dunia musnah akhirnya"..

      Delete
    6. Apakah Anon nak undi kafir liberal yg didakwa rasuah di Penang dan Selangor?

      Delete
    7. Mr j ko temberang...bila PAC siasat najib?...PAC hanye berkuasa siasat perbelanjaan wang kerajaan...bukan siasat individu...ko ni bodos...
      Negara luar pon tak siasat najib...siasat gubah wang haram..
      Sprm hanye siasat pengaliran wang SRC ke akaun najib ...sprm dihalang oleh Ah pandir siasat akaun pelaboran 1mdb diluar negara...
      Kenapa Ah pandir jadi hakim bebaskan najib dari siasatan sprm yg jelas 42 jota dari src masuk akaun najib?...kaki kuat temberang mr jebon...

      Delete
    8. Bodoh tu bagi la kat orang lain skit mrj...nak bodoh terlampau lah pulak. Harap anak mrj tak bodoh mcm mrj jadi penyokong bijan

      Delete
    9. Mr J seorang Mp pkr menang saman baru2 ni yg dibawa oleh laki ijat berkait pembeluan hartatanah guna duit jerajaan untuk lenbu nfc...
      Kalo bligger kafir bawakan citer benar kita kena terima...kalo blogger islam bawak citer bohong kita kena tolak...kalo citer blogger kapir tak benar kenapa dah abis 2 tahun selasa tak disaman
      ..temberang ko ni mr jebon...suasatan fbi dapati dakwaan blogger adelah benar...saper yg berani cabar siasatan fbi dan polis singapore tak betul?...semua menikus...melalak dari jauh...

      Delete
    10. Berapa billion lge rasuah?...adekah lge beli banglo terlajak murah dengan wang rasuah ato wang rompakan?...di selangor mp dap masih dlm siasatan sprm...blm jelas rasuah ato tidak...
      Adekah mr jebon masih bagi undi najib yg dah ade bukti oleh fbi dan polis singappre rompak wang 1 mdb 2.6 billion?..hehehe...kalo mr j nafikan najib tidak merompak cabar dulu siasatan fbi dan polis singapore....

      Delete
    11. Ishh ishhh mr j ni masih cuba jgk nak ajak kita bergelumang dgn puak maksiat dia tu.tak putus asa langsung gamaknyer

      Delete
    12. Pada 1 Jun, portal berita UK SR melaporkan yang Shafee terima dua pembayaran daripada akaun peribadi Najib di AmBank nombor 2112022011906. Satu pada 11 September 2013 sebanyak RM4.3 juta dan satu lagi pada 17 Februari 2014 berjumlah RM5.2 juta.

      Parlimen Dibohongi?

      Persoalannya sekarang ialah bukan sahaja Shafee dibayar yuran yang begitu besar sebagai pendakwa raya helikopter tetapi kemungkinan kerajaan telah berbohong kepada Parlimen mengenainya.

      Pada 11 Mac, 2015, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, (Datuk) Nancy Shukri memberitahu Parlimen kerajaan hanya membayar RM1,000 kepada Shafee untuk mengetuai kumpulan pendakwaan kes itu.


      Nancy Shukri kata kerajaan bayar RM1,000 sahaja
      Nancy berkata demikian ketika menjawab soalan Ahli Dewan Rakyat Bakri, Er Teck Haw dari DAP.

      “Jumlah yang diberikan telah dipersetujui oleh kedua-dua pihak antara kerajaan dan ketua pendakwa,” katanya.

      Apakah Nancy berbohong atau beliau mungkin tidak tahu bahawa ada kira bicara bawah meja yang melibatkan bayaran RM9.5 juta itu?

      Berani Shafee Nafi?

      Banyak pihak telah mencabar Najib dan Shafee menafikan dakwaan itu dengan mengambil tindakan undang-undang ke atas SR.

      Kita boleh membuat kesimpulan Najib tidak akan saman. Ancam nak saman pun mungkin dia tak berani buat pasal ancaman tahun 2015 nak saman Wall Street Journal pun macam masuk angin keluar asap saja. Sampai hari ini pun tidak ada apa-apa.

      Tapi adakah peguam sehebat Shafee akan berdiam diri dan membiarkan mahkamah pendapat umum (court of public opinion) membuat pengadilan bahawa laporan SR itu benar?


      Petikkan dari datuk A.Kkadir jasin..khas untuk pendedak tegar mrj


      P/s: cuba lah spin nak tengok apa hasilnya...nak harap SPRM tak jugak siasat2

      Bukti2 seperti telah dilampirkan:

      No check
      No akaun
      Bank terlibat
      Tarikh urusan
      Tarikh laporan
      Tarikh kenyataan parlimen


      P/s: nak tgok sikit sapa berani spi

      Delete
    13. Mr J kenaps Ah pandir tidak dakwa rafizi jenayah fitnah TH...siasatan polis dah selesai...kenapa penerima rasuah najib seperti ostaz nasha loyar ternama mualaf shafeei yg terima 9.5 jota dari najib dan ketua perisik askar yg dapat 7 jota tidak saman rafizi dan blogger kapir?...tak payah saman ler. Kerana dah kenyang kan....hehehehe..najib pon takut nak samman rapizi dan SR..ramai dah jadi penakut...najib laju2 saman tony pua kes RUU 355...

      Delete
    14. Bijan tak nak saman ke?? Lengkap dan detail pertuduhan dato a kadir jasin ni..

      Delete
    15. Pusing sana sini jaja isu agama mrj ni...jahat betul hatunya yang hitam tu

      Delete
    16. Anon 1732, akaun Ambank yg disebut itu dah pun ditutup masa itu. Dah lama dikonfirm dlm media termasuk media pembangkang. Bila kena tangkap tipu keluar pula alasan lain. Beginilah bila menggantungkan iman kita pada blogger kafir. Apa agak nak jawab kat akhirat.

      Delete
    17. Mr J akhirat konon.

      Piraaah..

      Delete
    18. Mr Jebon at 16.56.

      Mr Jebon aku peduli apa liberal ke tak........yg pasti aku, family dan sumer sedara-mara aku takkan pangkah BN=umno lagi....!!!

      Kami peduli apa korang cakap macam2 sampai ke subuh........kami sebulat suara takkan undi BN=umno dan Pas lagi...pahaammm...!!!

      Woiiii musibat.....ko reti bahasa ke tak ni??? No vote for BN & Pas ....ada pahammm..!!!

      Pegi mampos ko nak cakap apa pon.....aku dan seluroh keluarga kami muktamad tidak akan undi BN/Pas period...!!!

      Luuu kasi hadam betol2 tu !!!

      Delete
    19. Mr j

      Laki kau hadi awang tu islam ker?

      Delete
    20. Tetap cuba menipu diri sendiri mrj.harap anak anak tak ikut perangai bapaknya ni..

      Delete
    21. Nanti mrj mati anak dia pun mesti tak doa untuk dia..tiap2 hari kena bedal dalam kubur.mempermainkan agama utk kepentingan diri

      Delete
    22. Saya berasa heran dan pelik sikit terhadap Mr. J ini .

      Selepas di terangkan dengan agak panjang lebar tentang skandal 1MDB , dia menghilangkan diri buat seketika . Kini dia timbul semula membawa ceritera yang serupa .

      Malas sudah saya ingin mengulas garapan garapan yang bangang dari Mr J ini berulang kali .

      Hanya satu soalan saja hendak saya ajukan pada Mr J ... dari mana 1MDB memperolihi USD 600 juta atau 2.5 billion ringgit yang perlu di bayar kepada IPIC menjelang hujong bulan ini ?

      Delete
    23. mr J amal mahzab Umnopis.
      Janji mengaku Melayu, walhal semua islam ketua jentera utama BN (bin Abullah).
      Janji wayang Islam lobai lilit 4 kilo, ketuk dahi kasi hitam. Cakap melayu pun telo Aeab pasar. Top nama kasi Al apa2.
      Rakyat melayu dijumud, ditotok takut tak dpt masok syurga.
      Walhal dipimpin oleh sang ular2 bangsa dan agama yg melantik kumpulan sendiri menjadi Sheriff Syurga.
      Ingat, maka menjadi syirik sekira anggap habya dalam kumpulan PiS baru agama Islam selamat. Kuasa Allah diduakan.
      Menjadi babgap benyai sekira percaya Melayu akan mati tanpa UMNO.
      Sudah 60 tahun melayu dibodohkan ketahap kambing ternak yg tidak noleh tegur penternak.
      Rakyat seolah menumpang tanah dan kehidupan pada UMNO. Hubungan insan dgn Allah tidak boleh huna pengantara PiS.
      Rugi Dunia Mufkis Akhirat sekira UMNo PIS terus dibenarkan MO jahanam mereka.
      Rakyat diBaulukan.

      Delete
  29. Sebenarnya dia tuju dekat orang UMNO sendiri yang hendak menjatuh kan nya untuk laluan mudah supaya Dato Hisham menjadi.PM..

    ReplyDelete
  30. Malaysian Cybertrooper17 July 2017 at 17:19

    Lantak ko la Mr. J.... Ko nak tutup mata pada hakikat yang nyata itu hak ko. Kalau ko nak tipu diri ko sendiri, silakan. Tapi aku sekeluarga yg hidup kais pagi makan pagi, kais petang makan petang sesungguhnya akan mengundi PH dalam PRU akan datang. Malah kami sekeluarga telah pun mendaftar sebagai ahli PPBM sedari awal lagi pelancaran PPBM kerana kami yakin terhadap apa yang kami lihat, baca & kaji.

    ReplyDelete
  31. Mr J ulamak pas pojaan hati mr J didenda 2 jota kerana memfitnah pil kuda...adekah hakim tak hormat ulamak?..adekah masuk akal ulamak buat fitnah?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, berita tersebut berita basi. TGHH dah menang rayuan dan dah tutup kes itu. Checklah dulu. Macam kes akaun DSN transfer duit kat Shafee yg disebut dlm SR. Akaun itu dah pun ditutup masa yg dikatakan tranfer berlaku. Kita dgn rela biar diri kita ditipu blogger kafir kerana dendam dan benci. Lepas tu bertempik suruh DSN jawab benda yg dah sah palsu. Berubahlah saudara sementara ada kesempatan.

      Delete
    2. Kenapa syafeei janji nak bsgi kenyataan bulan lepas hingga sekarang masih bisu?...hehehe..

      Delete
    3. Anon, tuduhan adalah dari blogger kafir UK sahaja. Bukanpun dari mana mana agensi yg ada kredibiliti. Yg ribut hanya pembangkang. Seolah PM dan sesiapa sahaja org kenamaan Malaysia perlu menghadap dan jawab segala tuduhan blogger. Lagipun media dah buktikan tuduhan akaun tu pun salah. Apa lagi yg Shafeei perlu jawab?

      Delete
    4. Masih berotak perkauman...kafir je cop jahat..melayu je cop baik.padehal melayu itu musang berbulu ayam.tapi mrj nk manusia berbulu babi...hahahahahaha

      Delete
    5. Mr. J

      Tahukah kamu skandal 1MDB terbongkar dan meletop seluruh dunia adalah bermula dari pembongkaran dan laporan yang di buat olih SR dan WSJ serta Hollywood Reporter .

      Delete
  32. bercaya lah kpd pandangan saya.

    jika d beri pilihan, zahid akan memilih anwar Ibrahim drpd najib anytime.

    saya percaya dia hanya menunggu waktu yg sesuai utk mengorak langkah.

    buat masa sekarang dia masih lebih sayang kpd 2TA - tahta n harta.

    'jgn tunggu lama2 zahid nanti d pinangan d tolak orang !'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Rahman.....susah nak ubah orang yg berkiblatkan pangkat, nama dan wang ringgit ni.......melainkan bila dirinya tersepit baru dia berubah.......selagi dapat duduk senang-lenang dia takkan sedar......malah makin hanyut.

      Umpama kata bidalan org2 tua....dah terhantok baru nak terngadah.

      Tapi saya takkan sekali2 lupa wak jahid kata dia dah berjumpa dgn penderma pak arab yg zuhud tu........msha-Allah!!

      Salam perjuangan kepada Pak Rahman moga sucess selalu......ameen.

      Delete
    2. Saya pun sama dgn bro phantom takkan lupa wak Jahid kaki penipu ni.

      Leh kawan dgn Mr J.

      Delete
    3. j dgn jahid kan tak jauh...
      err sama2 penipu.

      Delete
  33. Stail politik samseng kampung ala sarip dol, samseng kampung dusun...hahaha...

    ReplyDelete
  34. Mr J lahanat,
    Kenapa isu forex dah 20 dah tahun tutup boleh buka balik, akaun ambank tu baru je 3taun++ tutup tak leh buka ekkkk...oooo kena kat org , dah 1000 th pon boleh bukak balik ye ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, fahamkah akaun yg ditutup tidak boleh lagi diguna untuk apa apa transaksi seperti yg dituduh blogger kafir. Memang sahlah bohong. Isu forex hidup kembali pasal maklumat baru keluar - bekas penolong Gabenur Negara keluarkan kenyataan BNM hilang sampai RM 100 billion nilai duit sekarang dlm isu forex ini. Beliaupun tak boleh konfirm duit tu hilang judi forex sahaja atau ada orang yg curi sekali. Bukankah 100 billion itu jumlah yg sangat besar?? TDM pun kebetulan nampak gelabah sangat. Tiba tiba buat kenyataan beliau akan dipenjarakan - kenapa aik? Kalau tak salah kenapa perlu takut? Nampak juga beliau jilat ludah kembali dan menerima Anwar sebagai PM. Blog ini penuh dgn mereka yg buat berbagai andaian. Apakah tiada andaian untuk U turn yg sunggub menakjubkan ini?

      Delete
    2. Mr J,

      Jangan nak kelentong la. Jibon ada lebih dari satu akaun. Duit masuk akaun lain dia dok sibuk cakap pasal akaun lain yg dah ditutup.

      Mr J bab menipum dan memutar belit memang juara.

      Delete
    3. 1Mdb byk maklumat baru masuk...doj,sr,dan rakan seangkatannya tiap 2-3 bulan update...tapi AG cakap tak ckup bukti ape bleh buat..teruskan la besekongkol sama..


      Nak spin ayat org kampung lagi kau ni j

      Delete
    4. Alih2 semua tu dituduh agen barat dan yahudi...kafir.tak boleh diterima.fuck la AG kita tu...

      Delete
    5. You are right John Doe .

      Ini Mr. j banyak kelentong punya kaki . Dengan mengulang serta memutar belit cerita , dia berharap kita akan jadi confuse .

      Oh ya , cerita berkenaan akaun bank ni , teringat saya tentang BSI ,

      Ingin saya ajukan soalan kepada MR J .. Apa kisahnya tentang wang 1MDB ( oooopppp unit ) berjumlah USD940 juta yang tersimpan di bank tersebut ?? Sebagaimana yang semua tahu bank tersebut telah pun di arahkan tutup . Dato Joe finger licking good kata 1MDB akan mendapatkan kembali wang itu ... dari mana ?? dari siapa ?? dari Pak Arab ?

      Delete
    6. pak diny,da 1 jam ni takkan lama nar dia cari idea camna nak spin.hehehe...

      Delete
    7. Mrj sama perangai macam najib
      ...kalau la org kampung yg tua2 memang mudah sekali trrtipu dek ceRita pusing2 dia ni.

      Delete
    8. Wowwww....diny yusof.mmg jauh ke hadapan pengetahuan saudara mgenai isu 1mdb.hujan yang bernas dan tepat.

      bak kata TMJ Orang yang yak berpeljaran je mudah ditipu si bijan

      Delete
    9. Diny yusof sebetulnua rmai yg dh mula lupa.tapi saudara mengingatkan semula fakta2 yg lama tak disebut mengenai isu 1mdb..tq my friend

      Delete
  35. evangelist ,liberalis, pluralis , lgbt , lesbian , gay dan segala macam tu baru semalam ke terjadi di malangsia ni Mr J? Awak baru sedar sekarang ,nak sebok sekarang? Apa awak buat selama bergelumang bersama pemerintah sekular / kleptokrasi malangsia selama nih? Jadi pak anggok? Yes pak anggok abadi selamanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu maknanya kdn dan jakim tak buat kerja...biasa la umno jgk.macm2 jawatan lagi disandang mana nak semapat tgok isu evangelist ,liberalis, pluralis , lgbt , lesbian , gay tu...

      Delete
    2. Tapi tak kisah pun sementara ni.biar la ape jadi.nanti ph akan ubah semuanya menuju kebaikkan...ramai pemimpin dalam ph jauh lebih jujur berjuang untuk rakyat..bukan mcm umno semua berjuang untuk periuk nasi depa ja

      steady team PH.

      Delete
  36. J....
    Aku tak nak komen utk kau banyak2,cuma satu je.
    KAU MMG CELAKA BERSEKONGKOL DGN KEMUNGKARAN. CELAKA,PAHAM TAK?
    DASAR HARAM JADAH. Terjumpa mmg aku lempang kau,bangsat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20:57

      Penyamar 'J' adalah spesi sama jenis yg cuma tahu memanupulasi ayat2 & argumen2 tapi tak berani bertanggung-jawab dah mengemukakan diri sebenar.

      Delete
  37. Perangai Zahid ni serupa je dengan perangai PAS. kedua2nya dah ketaq lutut takut kalah dalam PRU. Sifat orang2 yang berani serta berada dalam jalan yang benar adalah tawakal tetapi Zahid dah kecut takut kalah kat bagan datoh manakala PAS dah terbayang tertonggeng kat kelantan. Apa yang menyebabakan mereka takut dan ketar? Sebab mereka adalah orang2 yang lemah serta tak layak memegang amanah.

    Zahid sudah terserlah perangainya sebagai sesumpah dan pengejar dedak manakala PAS sudah dipimpin oleh ulamak2 dunia yang sudah dihinggap penyakit wahan. Adakah menjadi dosa untuk rakyat menurunkan Zahid dan PAS dari tampuk pemerintahan? Jika ada tok guru yang dok bagi fatwa melarang kita menjatuhkan pemimpin2 yang korup dan lemah maka itu adalah dusta kerana Islam menyuruh umatnya melantik orang2 yang berkebolehan dan berkeupayaan lagi amanah sebagai pemimpin bukanya melantik si perasuah, penyamun, pendusta serta pasu bunga sebagai pemimpin.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si Sengeh ini dah terbukti perjuangannya hanyalah untuk keuntungan diri..bukan untuk agama, bangsa & tanah air.

      Delete
  38. Jatuh syirik sekira percaya hanya PIS boleh angkat martabat Islam.
    Apa? Islam lumpuh ker, Allah tak cukup kuat ker?. Iman takkan produk propriety PiS?
    Jatuh Bingai sekira percaya hanya UMNO boleh jaga Melayu.
    Apa? Melayu tak berotak ker?, Allah tak cukup kuat ker. Melayu takkan hak UMNO?
    Amat Benggung kalau harap BN tadbir setelah berjaya memporakkan ekpmomi dan lelong harta, himpun hutang,songlap.
    Amat silap lah kemajuan Malaysia apabila Media one way, Pentadbir tak joleh ditegur.
    Seh8ngga Rajyat bak kambing ternakan yg hanya baik utk diperah susu.

    Ini mmg matlamat pentadbir songsang., gaji dibayar Rakyat, Rakyat dihina dizalimi.
    Apa, Mr J hingat Rakyat Kambing. takat enko sorang sudah, ko terlibat ko dan Lobai2 lilit munafik pun akan masok dalam apabila keadilan bangun membersihkan Tahek Low.

    ReplyDelete
  39. Sekali kamu dah jadi saksi palsu, maka on the spot kamu telah hilang integriti dan tidak boleh dipercayai lagi wahai tuan...

    Dah la dapat dosa menipu...dosa saksi palsu lagi dahsyat.

    Hanya kerana pangkat dan harta, maka kamu gadaikan agama kamu. "Tahniah" lah ya...

    ReplyDelete
  40. Sdra Mohamed Nor ,

    Bukan setakat 1 jam sahaja saya berikan Mr J utk mencari idea , saya beri dia masa sehingga sesudah suboh . Saya berikan dia masa sehingga bertukar hari .

    ReplyDelete
  41. Patutlah rata2 kami Tanya semua sokong Hishamuddin. Zahid mmg tak ada kelas. Hisham lagi kelas.

    ReplyDelete
  42. Apa apa pun...PRU 14 here I come.....hehehe...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...