Sunday 9 July 2017

TAK TERASA APA2KAH PEMIMPIN UMNO DENGAN NUKILAN TMJ KALI INI?


SAYA AKAN SENTIASA BERDOA UNTUK KESTABILAN ANDA, MALAYSIA


Apa yang telah berlaku kepada negara yang saya hormati? 


Sebuah negara yang dahulunya saya bangga untuk memanggilnya sebagai rumah saya. Sebuah negara yang saya berdoa untuk kestabilan. 


Apa yang telah berlaku kepada sahabat kesayangan ku, Malaysia? Saya berharap suatu hari nanti, anda akan kembali pulih semula. 


Pada hari ini saya berada di sebuah negara di mana Rasuah telah menjadi sebuah budaya. 


Sebuah negara di mana media melindungi rasuah dan menjadikan orang-orang yang tidak bersalah sebagai mangsa untuk menjual cerita. 


Orang yang kurang berpendidikan sentiasa ditipu, dimanipulasi oleh sistem dan diperas. Ia telah menjadi tempat di mana orang kaya semakin kaya manakala orang miskin semakin miskin. 


Sebuah tempat di mana rakyat tidak lagi menilai dengan fakta, tetapi menghakimi berdasarkan persepsi tentang apa seseorang memakai atau katakan. 


Di mana yang berlakun dan individu yang hipokrit dipuji sebagai hero manakala yang pemberi sumbangan dan mereka yang berdedikasi kepada yang baik diabaikan dan dianggap sebagai penjahat. Dimanipulasi oleh gambar-gambar yang mereka lihat. 


Ia telah menjadi tempat di mana ahli-ahli politik mahu menjadi selebriti dan ahli sukan. Di mana seseorang yang tidak boleh menunggang kuda atau bermain polo boleh dipilih untuk mewakili negara. 


Di mana individu yang tidak menjalani latihan ketenteraan yang sebenar boleh menjadi seorang Jeneral. Sebuah negara di mana institusi perlahan-lahan kehilangan identitinya.


Pemimpin yang berpura pura dengan apa yang mereka pakai, tetapi di sebaliknya, memaksa kerajaan untuk menggunakan wang rakyat untuk membayar jet peribadi mereka. 


Sebuah negara di mana bangsa saya sendiri telah melupakan sejarah, warisan dan budaya kita. 


Sebuah negara yang meninggalkan budaya tradisi tempatan kita seperti  pakaian tradisional kita dan sebaliknya memilih memakai pakaian campuran budaya asing, kononnya ingin menjadi seperti orang Arab. 


Tempat yang dicemari oleh sifat cemburu dan iri hati. Tempat di mana anda boleh membeli pangkat dan kini pangkat-pangkat tersebut telah kehilangan nilainya. 


Ada yang memilih untuk berdiam kerana mereka sendiri mempunyai agenda mereka yang tersembunyi. Sementara masih ada yang seperti saya yang memilih untuk bersuara kerana bimbang tentang apa yang akan berlaku kepada anak cucu-cicit kita dan generasi masa akan datang. 


Sebuah negara di mana ramai individu ingin menjadi ahli politik untuk kepentingan peribadi mereka dan tidak lagi percaya kepada tugas untuk berkhidmat kepada rakyat dan institusi kita. 


Di mana Penafian dan kejahilan telah menjadi panduan hidup. Di mana penipu memperoleh lebih banyak kuasa. 


Di mana Kebenaran sering diabaikan dan pembohongan diiktiraf sebagai pengakuan. 


Kehormatan, kesetiaan dan kesungguhan tidak lagi wujud. Apa yang telah berlaku kepada kamu sahabatku? 


Walaubagaimanapun, janganlah kau risau, kerana masih ada beberapa yang masih belum kehilangan harapan. 


Masih terdapat beberapa yang sanggup berkorban demi generasi masa akan datang. Beberapa yang akan mengubah sesuatu dari dalam. 


Visinya kini jelas. Sekarang adalah masa untuk melaksanakannya. Visi tanpa pelaksanaan, adalah halusinasi. Kekal bertabah sahabatku. 


Anda bernasib baik memiliki rakan seperti Sabah, Sarawak dan juga beberapa tempat di Malaysia. 


Buat baiklah kepada mereka. Hormati mereka. Perpaduan adalah kunci kepada Kejayaan. Saya akan sentiasa berdoa yang terbaik untuk anda dan saya akan sentiasa berdoa untuk kestabilan Malaysia. 


Dari rakan anda dan rakan kongsi yang baik, Johor. Daripada Hamba yang berkhidmat kepada Sultan Johor dan negeri Johor, Ismail.


DYAM Mejar Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor.


Ulasan Blog - Apa agaknya reaksi pemimpin-pemimpin UMNO atau mereka yang terasa pedasnya terhadap luahan TMJ ini? Kenapa mereka hanya berdiam diri saja?


Sedih? Malu? Hantuk kepala ke dinding? Atau apa?


Mengapa sehingga ini tidak ada seorang pun pemimpin UMNO yang tampil seperti Syed Saddiq sekurang-kurangnya, yang turut tampil menjunjung kasih dan mengucapkan terima kasih atas keprihatinan Baginda tentang nasib dan masa depan negara?


Harus kita ingat TMJ ialah bakal Sultan Johor dan akan berpeluang menjadi Yang Dipertuan Agong suatu hari nanti. 


Jika hari ini Baginda meluahkan rasa sedih dan mengeluh tentang keadaan dan nasib negara yang banyak masalah, bermakna ia hanya boleh dipulihkan jika generasi hari ini berani dan tidak takut membuat perubahan.


Perubahan yang berani dilakukan pada hari ini saja yang akan memastikan negara di masa depan menjadi lebih baik. Tanpa perubahan hari ini, negara ini akan tetap sama keadaannya di masa depan nanti.


Ayuhlah rakyat Malaysia, fahami yang tersurat serta selami apa yang tersurat di sebalik nukilan ikhlas, jujur dan berani TMJ itu. 


Apa yang diluahkan Baginda dalam nukilannya bukan saja merupakan lambang keberanian dan keprihatinan seorang bakal Sultan atau Raja  yang merupakan tempat rakyat seluruhnya bernaung, malah ia juga adalah hadiah berharga buat kita semua untuk melakukan sesuatu yang betul dalam menyayangi negara ini. (ShahbudinHusin 09/07/2017)

136 comments:

  1. Takkan Najib Rosmah, Madamme J @ Kojolla @ sahabat tak faham-faham dan nukilan TMJ ini....????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan minta berhati hati

      Di Saudi wahabi raja muda umur 33 tahun dah naik ke atas dgn sgt cepat.

      Retorik raja wahabi ni mudah. Nak jaga rakyat. Nak industrikan Saudi tanpa bgantung pd minyak

      Tapi sudahnya austerity di kenakan. Gaji di potong. Elaun dan segala bonus tarik balik. Tapi rakyat Saudi tiba tiba tak berontak seolah memahami perlu berkorban demi negara. Walau ada yg dah kebuluran d Saudi tapi syg pd raja muda.

      Lagi satu step jadi sultan. Raja moahamad anak sultan salman.

      Tiba tiba dia serang yemen. Habis 10000 kanak jadi yatim.piatu. Darah muda raja muda.

      Bulan lepas dia putus silaturahim dgn quter

      Sekatan ekonomi yg Zionis pun tak buat kpd quter. Sekatan udara air dan darat. Qatar aireays tak boleh ruang Saudi.

      Ini dia raja muda darah muda yang berjaya tarik hati rakyat dgn retorik bodoooos. Kunun untuk negara. Korban utk negara. Semua org di atas tak betul. Esok lusa sultan salman pun dia baham.

      Tapi rakyat tak berontak kagum.dgn retorik retorik mangkuk ayun.

      Hati hati lah.. Jgn kita look up to those above us.

      Andai kita jadi Agong dan Allah soal. Apa dah ko buat selama 5tahun

      Apa ko biar najip jadi p.m.? Kuasa pecat Najib d tangan Agong. Apa ko biar najip mengayun.. Mungkin Agong jawab saya pun takde kuasa sebab negara ini negara raja berperlambagaan.

      Jadi nampak. Raja boleh cakap apa saja tarik hati rakyat. HAKIKATNYA RAJA TAKDE SATU HABUK.KUASA NAK.PECAT PM/MB/KM !!!

      Delete

    2. TMJ boleh saja bermaksud kepada keluarga yang mempunyai 488 buah syarikat dan melancung ke sana ke sini dengan.menggunakan jet peribadi, sementara dia sendiri (TMJ) tidak mempunyai jet peribadi

      Di Brunei, Sultan sahaja yg mempunyai jet peribadi, mungkin dia rasa terhina kerana tidak mempunyai jet peribadi sementara keluarga yg tidak ada kena mengena dg kesultanan pula yg ada jet peribadi.

      Delete
    3. .
      .

      Sebuah negara yang dahulunya saya bangga untuk memanggilnya sebagai rumah saya. - TMJ

      Kalau dahulunya .. PM nya Mahathir dan Pak Lah. Mustahil dahulu nya Najib !


      Pada hari ini saya berada di sebuah negara di mana Rasuah telah menjadi sebuah budaya. - TMJ

      Siapa pemimpin yang berkuasa yang korup yang sedang di siasat dan yang di sebut-sebut nama nya hari ini ?


      Pemimpin yang berpura pura dengan apa yang mereka pakai, tetapi di sebaliknya, memaksa kerajaan untuk menggunakan wang rakyat untuk membayar jet peribadi mereka. - TMJ

      Mustahil orang lain selain dari Najib yang boleh memaksa kerajaan mengguna wang rakyat !

      Delete
    4. Anon, dlm menafsir kata kata TMJ jangan lupa kata kata Sultan Johor. Sultan Johor telah berkali kali tempelak TDM yg saudara sayangi. Mungkin TMJ tidak lalui masa TDM. Kalau sebut TDM bukan sahaja Sultan Johor tapi yg lain juga tidak lupa pahit masanya.

      Delete
    5. Tanpa sokongan sabah dan sarawak, Najib tak memerintah hari ini. Tidak akan ada dana yang diselewengkan hingga singgah dalam akaun peribadi dia. Rakyat sabah dan sarawak masih sokong BN kerana mereka terlalu bodoh utk memahami kesan sokongan mereka itu. Tiap hari bersunggut dgn kehidupan sempit. Perlu diingat ktk lah penyebab ini semua tanpa ktk mustahil ia akan berlaku. Sebagai rakyat, pemimpinlah yang jadi kaya raya. Rumah dan kereta besar. Malah ada yang sampai berbini lebih dari satu. Mampu katakan tapi kerana sokongan rakyat membabi buta menempatkan mereka disana. Cuba ktk fikir semula dan nilai sokongan ktk. Tentu keadaan tidakakan jadi begini. Jgn takut buat perubahan. Percayalah ktk tidak akan mati. Contoh dinegara luar, bertukar ganti kerajaan masih rakyatnya hidup. Kuasa ditangan kita.

      Delete
    6. Thestar.com.my

      16ha utk raja salman. Wahabi.ni senang dapat tanah Putrajaya.. Brp juta ikan salman suap najip?

      Apa.ke jadah wahabi gila babi nak buka kedai di Putrajaya..

      Delete
    7. .
      .

      Mr J
      Pernahkah Sultan Johor menempelak TDM semasa TDM jadi PM.

      Ingat lah zaman Ayahanda TMJ, TDM, saya rakyat marhaen termasuk Najib telah berlalu.

      Jangan.ikut sangat UMNO dengan fikiran lama dan tua-tua.

      Ambil lah pandangan TMJ untuk generasi baru. Kemungkinan seperti yang Tuan Budin katakan yang satu hari TMJ akan jadi YDP Agung.

      TMJ mahu Malaysia seperti dulu kalau tidak baik sangat pun semasa dia jadi YDP Agung.

      Delete
    8. Anon, zaman TDM dulu kuku besi. Sesiapa tak setuju dgnnya siaplah. Ketua Hakim negarapun disapunya. Hatta pembangkang kini yg bodeknya habis kena tahan. Sultan pun tak terlepas. Bila TMJ komen je kita bertempik dan sorak. Bila Sultan Johor komen yg memalukan TDM kita diam menikus.

      Delete
    9. .
      .

      Sampai Raja pun kena kuku besi ? Tolong lah jangan perlekeh Raja-Raja semata-mata nak pertahankan Najib.

      Raja dahulu tak sama dengan Raja Muda sekarang.

      Rakyat dahulu tak sama dengan rakyat sekarang.

      Zaman emak ayah dah berlalu.

      Raja dahulu mentafsirkan perlembangaan dengan Raja Muda sekarang mentafsirkan perlembangaan lain. Raja Muda mahu kan pembaharuan.

      Perasan tak TMJ kata 'Anda bernasib baik memiliki rakan seperti Sabah, Sarawak ' ...kerana Sabah, Sarawak berani mahukan pembaharuan.

      TDM diam menikus?? Mr J. Tolong lah jadi insan kalau tak mampu jadi hambaNya.. TDM mohon mengadap. TDM melawat Forest City, tunjuk signees Pegangan Bebas...

      Delete
    10. Mrj hanya pandai buat pekak badak saja.....bialah dah duduk bawah badak...berkawan dgn badak.

      Delete
    11. Mr Jebon...zaman sekarang nilah sebenarnya kuku besi.

      Orang tak boleh tanya apa pon, baik debat atau persoalkan hal 1MDB sama ada di parlimen, media2 cetak dan media elektronik. Melainkan yg puji-memuji kipaasss laaajuuuu jer yg selamat....sehat walafiat.

      Sape yg berani bukak jer mulot tanya akan dibawak ke balai untuk disoal. Contoh 2 wartawan Australia yg dihalau balik dan lain2.

      Media macam The Edge dan blog2 spt dulu Blog Din Turtle, Outsyed the box, Sarawak Report dan lain2 pun banyak diblock tak diberi kebebasan bersuara.

      TDM sendiri pon pernah disuruh berhenti sewaktu sedang berucap.

      Besar bahana puaka kalo sentuh pasal 1MDB ni wooooiiii......

      Mr Jebon.....komen Sultan Johor pada TDM tu terpulang pada setiap individu rakyat Msia sama ada nak terima ke tidak atau cara mana dia orang nak terima atau pikir.......even Sultan Johor pun tak paksa sesape. Kita tak boleh sekat kebebasan bersuara......ini era 2017 bukan zaman lepas perang yeoppppp..!!!

      Mr Jebon......kami tak kesah pon ko bertempik sorak bila Sultan Johor komen TDM (ada aku kesah??)......tapi bila TMJ komen ko diam menikussssss......

      Alright.....kita tengok apa tindakan yg akan diambik ke atas komen lantang dan tepat TMJ yg mewakili rakyat seluruh Msia......sama ada tukang masak, driver ditarik.....polis pengiring ditarik atau lain2.

      Mr Jebon....ko tolong bagitahu kat mana silapnya komen TMJ tu yg tak kena dengan selera ko?????

      Apa pon teman yakin berjuta rakyat bangga dgn suara TMJ yg lantang dan tepat tu.

      Inilah masanya untuk bersuara sebelum semuanya jatuh kecundang macam Filipina di waktu zaman pasangan klepet Marcos dan Imelda dulu.

      Delete
    12. Fuhhhhh...mrj ni masih jgk nak spin lagi.tak serik2 betul.nasib baik la macik2 felda tak baca blog ni.klau tak mau dh lingkop bijan durjana tu..dgn macai2 sekali bungkus terjun gaung

      Delete
    13. Mr J adalah hipokrit spin yang mulutnya mengungkap kata agama dan bangsa tapi hatinya penuh dengan dedak.

      Mr J adalah lambang penipuan besar-besaran lagi bersifat fujur.

      Mr J hanya diberi tempoh.

      Delete
    14. John Doe, aku kerja makan gaji dgn syarikat. Tidak ada sesiapa yg beri apa apa ganjaran untuk komen blog ini. Cuma aku rasa mereka disini dah terlampau obses akibat makan hasutan sehingga dah tak nampak gambaran besar. Bila shj sesiapa yg burukan PM, TGHH, PAS dan UMNO maka kita sambut dgn sorak. Malangnya ramai yg lain yg tulis tentang kepincangan pembangkang yg kita terus tolak. Bacalah tulisan Raja Petra yg dulu sokong pembangkang. Bacalah tulisan Tunku Aziz yg dulu ingat DAP parti yg baik dan bersih. Bacalah tulisan En Razali bekas ahli DAP yg dedahkan gerakan evengelis. Dan banyak lagi yg lain. Tiap kali ada orang beri pandangan yg tidak diminati kita tuduh dia makan dedak. Mudah benar neraca benar atau batil kita. Dlm pada itu kita telah sempitkan pemikiran kita kerana menolak segala yg lain yg tidak ikut kehendak kita. Sayang ini membuat kita diperdaya berpanjangan tanpa jalan keluar. Carilah jalan keluar John Doe.

      Delete
    15. Mr Jebon....apa ko dah lupa cerita peguam negara Ghani Patail yg berenti kerja padahal waktu bersaranya dah hampir??

      Pegawai SPRM yg sedang terlibat dalam siasatan skandal 1MDB pon ada yg tiba2 ditukar ke jabatan lain.

      Khairuddin yg buat laporan polis pasal berkait dgn 1MDB dimasuk dalam lokap.....kemudian bila dia ambik lawyer.....dengan lawyernya sekali dimasukkan ke lokap bawah akta SOSMA.

      Ini semua nak panggil apa???? Kuku besi ke kuku tercabut???

      Mr Jebon.....jangan keroje mengoloh ajer.....sila bukak bijik mata........jangan kuman di seberang mike nampak tapi badak buntal depan mata kamu buta.

      Delete
    16. betul tu jongos,zaman TDM kan ada tong drum n c4.betul punya kuku besi...

      Delete
    17. Salam perjuangan kepada Bros John Doe dan Mat Noor.....dan semua yg sehaluan.

      Delete
    18. Tak paham aku ngan mr j , kojola dan sahabat yayadan ni...dah terang terang kerajaan sekarang ni korup..sampai institusi diraja pun dah sindir..tp depa masih nk sokong,,apa gamaknye jd kat depa ni bila ameno/bn ni kalh nanti..ishhh

      Delete
    19. J,

      Cerita kau semua penipu. Ko adalah seorang pendusta yang tidak takutkan Allah dan menyangka Allah sedang lalai drpd apa-apa yang ko kerjakan.

      Ko hanya diberikan tempoh

      Delete
    20. setuju dgn bro kita.tempoh pun dah tak lama dah.btw i'm so happy to hear from my rakan2 seperjuangan

      Delete
    21. Muhasabahlah saudaraku. Siapa yg berada dibarisan jumhur islam dan ulama' dan siapa yg berada dlm barisan evengelis kafir liberal. Jangan tertipu dgn syaitan. Syaitan adalah musuh yang nyata.

      Delete
    22. Madam J, kenapa kami tidak boleh terima statement daripada RPK, Tungku Aziz, En. Razali ialah selepas kami baca, kaji dengan teliti kami dapati statement mereka sama sebiji macam komen kau. Tiada fakta semua auta. Sorry the answer is very simple. Unacceptable,full of nonsence, rubbish.

      Delete
    23. Sengaja saya mendiamkan diri buat seketika untuk memerhatikan gelagat Madamme J...pelan-pelan tanpa dia sedari, nadanya saling tak tumpah persis Kojolla.

      Delete
    24. .
      .

      Antara Raja Petra dengan TMJ siapa yang kuat menipu ?

      Antara Tunku Aziz dan Razali dengan TMJ siapa yang boleh di percayai ?

      Lebih baik orang yang ambil dedak sekurang-kurangnya dapat untung dunia dari yang buat kerja sia-sia membela orang yang melakukan dosa dan yang jual agama se cara percuma.

      J, ambil lah dedak yang di beri kerana mereka yang makan dedak tu pun kerja tak seberapa..

      Delete
    25. Antara Sultan Johor dan TMJ agak siapa yg lebih berpengalaman dlm politik negara? Sayang tak ke mana nasihat....semoga Allah beri petunjuk. Amiin.

      Delete
    26. Mat jilat ni memang tak serik2 lagi

      Ngangalah besor2 sementara najip tgh tonggengkan guni dedak tu

      Nanti dedah dah licin najip pun Cabot kau nyorok je la dalam guni tu

      Delete
    27. Susah untuk orang yg lemah akal fikiran seperti mr j untuk mendapat taufik dan hidayah.

      Jahil tetap jahil mcm abu jahil.

      Delete
    28. .
      .

      Dalam politik negara?

      TMJ menulis kebimbangan nya kerana sebab politi ?

      Apa untung nya TMJ terlibat dengan politik ? Baca dan fahamkan apa pandangan TMJ tentang orang politik ?

      Sayang orang macam kau buat semua ini secara percuma. Pemimpin yang tidak tahu menghargai titik peluh dan susah payah kau.


      Yang kau dapat maki hamun ..

      Delete
    29. Ape la hasil tmj dapat bila buat komen pasal isu negara mrj oiiiiiii??? Takkan tmj nak harta? Nak glemor????

      Tuanku dah ada segalanya...maknanya tmj mmg ikhlas utk rakyat jelata.

      Bukan macam bijan durjana tu...buat apa saja untuk lepas dari penjara sungai buloh.jual perabis harta negara. Nanti semah tu pun dijual kalau terdesak sgt nak lepas bamboo river tau..

      Kau nak ke semah mr j??????

      Delete
    30. Sebagaimana pada dulu kala Othman Affan salahguna dana baitul mal dan cenderung mengantikan sahabat Rasulullah yang berjawatan pejabat pentadbiran negara dengan puak2 dan ahli2 dari keluargannya sendiri. Ini yang mengakibatkan rusuhan dan kacau bilau pada kalangan umat muslimin yang akhirnya terjadi peperangan sivil antara mereka.

      Delete
  2. Salute TMJ. Daulat Tuanku.
    Tuanku raja yang benar-benar merasa apa yang kami rakyat rasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada pendapat saya..kita tak perlu ada ijazah atau pun PHD pun dah boleh paham titah tmj ni..tuanku tulis ringkas,tepat,direct ,mudah..tapi masih ada melayu buat2 tak baca..dan buat2 tak paham

      Delete
    2. Ni mesti budak2 JASA cepat2 foward statment tmj pi kat bijan ni.tapi apa bijan kesah.asal lepas penjara sgi buloh ape pun dia buat pnya

      Delete
    3. Tapi sayangnya

      Apakan daya teguran demi teguran TMJ selama ini tetap tak boleh merubah hati makcik felda dan orang2 tua di kampung2 pendalaman huhu huhu huhuhuhuhuhu

      Sedihnya nasib negara kita

      Delete
    4. Bila DEDAK dan campur dengan bijaN , mereka tidak akan faham apa tulisan TMJ .

      TMJ thank you very much.

      Delete
    5. nk sedih ape bro...makcik2 kt hulu ke..pedalaman ke ngan diorg ni kne cite straight to the point..x usah nk kias2 ke ape bagai..sbut je nme celaka bijan tu trus...lu tmj ma...ape lu goyang..

      Delete
    6. 17.38....teman setuju dengan mike.

      Delete
    7. 17:25...

      Saya tak kisah orang2 tua totok pd UMNO yg dah tinggal sikitpun, banyak yg dah meninggal. Generasi selepas 70an yg lebih berpendidikan & celik komputer, majoritinya meluat & anti UMNO/BN. Saya berani katakan dalam anggaran 70% dari pengalaman saya bergaul & mendekati mereka.

      Delete
    8. Org2 veteren yang lahir dalam tahun 40-an, 50-an dan mungking 60-an memang kebanyakan nya akan terus menyokong amno.

      Ini adalah kerana mereka telah dimomokkan dengan kata-kata bahawa tanpa amno, MELAYU akan merempat di bumi sendiri.

      Malaysia akan dikuasai oleh orang cina. (Tapi orang China boleh pulak)

      Walaupun ditunjuk klip ucapan Dr Mahathir sendiri (dlm youtube), yang mengatakan tentang penyelewengan Najib, mereka masih lagi menyokong Amno (Najib).

      Logik mereka ialah walaupun Najib mencuri, Mahathir pun mencuri jugak.

      Saya pernah katakan kepada mereka, kalau Mahathir mencuri, sila dakwa di mahkamah.. siapaun yang mencuri kena dibawa ke muka pengadilan.

      Tiada siapa pun yang sepatut nya terlepas dari undang-undang.

      Ini macam megakui siapa yang jadi Perdana Menteri maka dia berhak untuk mencuri.

      Delete
  3. j....tolong komen j.

    pink lips cakap tak serupa bikin.....mulut berbuih cakap dia bersama rakyat...tapi dia buat bodoh je...

    rakyat tengah sesak...dia boleh bawak family cuti pegi bali....siapa tanggung? rakyat jugak tanggung....aku bukan cakap hotel....hotel dah ada yg siapkan...tapi cost private jet tu rakyat yg bayar....

    klu company yg tengah susah.....walaupun ada entitlement naik business class, tapi boleh naik economy.....klu boleh naik full service airlines, boleh cari lowcost......aku cakap base on aku punya experience.....bukan fitnah, bukan bohong, tak perlu sampai berbuih2 mulut....

    makan hotel 5 star.....rakyat dia suroh makan kangkung.....ada pulak balaci dia cakap, klu ayam mahal...jgn makan ayam......senang cakap.....mulut cakap bersama rakyat, tapi hati ntah ke mana.....ini yg ko mati2 pertahankan......

    ada balaci cakap klu tak suka....migrate......mana keikhlasan hati mereka ni semua.....pada aku hati mereka dah hitam, dah busuk....

    mereka2 ni semua takan paham apa yg tmj tuliskan kat atas....krn hati mereka dah tak ada rasa lagi.......numb, empty, gone.....

    -dad-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrj tegah comfirm dgn org hubungan dia..statment ni fake atau tulen..

      Delete
    2. Saudara, komen TMJ patut dirasa oleh semua. Termasuk pimpinana DAP yg didakwa rasuah. Juga pimpinan PKR yg telah didakwa dan tengah disiasat. Juga mereka yg melesapkan duit rakyat RM 30 billion dlm isu forex yg tengah disiasat. Kenapa mereka ini tak terasa? Adakah kerana budaya rasuah dah sebati. Dan kenapa kita yg taksub pembangkang tak nampak semua ini?

      Delete
    3. Miss Jamban Bt Hatimati,
      Kenapa pusibg jauh? Takut tersenhtuh penternak ko ekk?
      So,
      Dan kenapa J yg taksub makan upah tahek tak nampak semua itu?

      Delete
    4. .
      .

      Rasuah pemimpin DAP atau 100 Pengarah Syarikat tidak akan mengakibatkan negara menjadi hina. Itu pun kalau di biar sehingga menjadi budaya salahnya ialah pada Najib juga.

      Jika pemimpin DAP atau Ketua Pengarah di tuduh rasuah RM 2.6 billion, negara tidak seteruk apabila Najib sendiri di tuduh rasuah walaupun cuma RM 9 juta.

      Sebuah negara yang dahulunya saya bangga untuk memanggilnya sebagai rumah saya. (TMJ) Walaupun berlaku kerugian berbillion dalam niaga Forex tapi Tuanku berbangga menyebut 'Rumah Saya'.

      Di mana Penafian dan kejahilan telah menjadi panduan hidup. (TMJ) Siapa yang mengiyakan dan siapa yang menafikan kata-kata TMJ sekarang ini ?

      Delete
    5. j....ko takut terima kenyataan apa yg aku tulis tu betul....ko konar jauh.....

      ko masih tak nak ngaku yg pink lips ko tu penipu.....terserah kat ko....at least aku tau ko pun cakap tak serupa bikin.....

      j....u r not worth a penny to even think of......

      -dad-

      Delete
    6. Anon, jangan lupa kata kata Sultan Johor pasal TDM. Tuanku Sultan yg telah lalui zaman langsung tidak bangga dgn TDM seperti saudara. TMJ tidak lalui zaman TDM.
      Dad, kenapa kita hanya target kerajaan? Kenapa tidak terima hakikat yg pembangkang penuh dgn gejala rasuah dan penyelewengan? Bagaimana saudara boleh redha dgn penyelewengan mereka walau dah di dakwa? Manakala pihak kerajaan yg disiasat tiada penyelewengan di jadikan sasaran??

      Delete
    7. mr j tak sekolah...dia mana faham tulisan org lain..tulisan MO1 je dia faham..dasar pendedak tegar...sekarang org bincang titah TMJ..bukan titah Sultan Johor...cubaan mengalih tiang gol

      Delete
    8. Apasal korang ni bahlol.sangat jemput mat kalang nih..

      Habislah semua murtad..

      Mama yg otak takde IQ confirm murtad sebelum kkuar blog nih

      Delete
    9. .

      .

      Kalau sampai pembangkang pun bermaharajalela dengan rasuah.. sah lah Najib se orang pemain polo tapi tak tahu tunggang kuda seperti yang TMJ maksudkan.

      Delete
    10. .
      .

      Mr J

      Maafkan saya kalau apa yang saya tersilap atau tidak benar..

      Tak silap saya,.TDM di beri pingat tertinggi yang hanya di beri pada kerabat Johor.

      Wallahualam.

      Delete
    11. .
      .

      Apakah TMJ buta sejarah walau pun tidak melalui zaman TDM ?

      Apakah TMJ mudah terpengaruh dengan lapuran SR ?

      Mengapa Ayahanda nya tidak titahkan TMJ menyokong Najib ?

      Sultan Johor berkuasa penuh ke atas TMJ. Tetapi Baginda Sultan yang bijak dan adil tak seperti Najib yang lebihkan anak tiri dari anak nya sendiri. Baginda sedar cabaran baru yang akan di tempuh oleh anakanda nya sebagai menaiki tahta.


      Delete
    12. j...klu pemerintah tu bersih....takde 1mdb, takde la ipic, takde la 2.6b....pembangkang pun takut rasuah....sebab...gerenti rakyat tak sokong pembangkang....

      tapi pemerintah sekarang ni ko tengok....sendiri kelepet.....lepas tu nak marah org main kelepet....

      pepatah melayu cakap.....bapak kencing berdiri, anak kencing berlari.....ko marah anak.....habis bapak tu siapa nak marah?

      aku bukan lahir semalam j.....jadi tak payah ko cakap takde penyelewengan dalm kerajaan....ni pink lips ko tu.....dia nak jadi legislative, dia nak jadi executive, dia jugak nak jadi judiciary....

      jadi pemerintah kena bersih dulu....baru boleh tegur yg lain....

      -dad-

      Delete
    13. Inilah mentaliti Madam Jahanam pendedak tegar,pengkhianat rakyat yang cuba sedaya upaya membela tuan yang menternak dia dan pendedak yang lain. Bro semua tau kah betapa bahalolnya komen mdm j.
      Contoh. Mdm J ni peguam. Klien dia dituduh mencuri, mengklepet. Apabila hadir di mahkamah maka Mdm J pun membuat pembelaan dengan memberitahu hakim yang TDM, DAP pun curi dan klepet.
      Bila habis perbicaraan, Tuan Hakim pun geleng kepala dengan kebodohan Mdm J. Hakim berkata sekarang kita berbicara atas kesalahaan klien kau bodoh, bukan TDM, DAP yang dibicarakan sekarang walaupun sekiranya prasangka kamu itu betul ia tiada mengena dengan klien kau yang dituduh sekarang. Klien kau tetap bersalah kerana apa yang dia buat. Aduh ini lawyer buruk atau lawyer spin.

      Delete
    14. Masyaallah...J kau ni makin jauh dah dari jalan benar.dah jauh sangat ketaksuban perkauman kau j.masih nak ckp kenyataan tmj tu untuk team ph lagi. Dasyat betul kuasa bijan....

      Delete
  4. Rasanya semua orang faham...tapi atas ramai buat seperti tak paham.atau buat2 tak perasan pun situasi semasa

    ReplyDelete
  5. next time bg la trus setepek kt bijan..sebut jela nme2 yg xleh pki tu..lu tmj kan..xkn goyang kot..xyah nk kias2 da skg ni..rakyat da bosan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar bro..nak harap kerabat yang lain semua sibuk cari harta jew.tmj sorang ni je la yang acap kali menegur bijan dan rakan- rakan subahatnya.

      Delete
    2. .
      .

      Siapa lagi selain TMJ yang sanggup membuang masa dan membuat kenyataan begini di kalangan Kerabat ?

      Ini kali pertama TMJ menyuarakan kebimbangan nya dan kesedihannya. Ini hanya permulaan dan rasa nya TMJ tidak dapat menahan perasaan nya dengan keadaan negara sekarang.

      Apabila TMJ melahirkan rasa hati nya atau apa jua kenyataan, menjadi adat melayu menjunjung kasih seperti Syed Saddiq yang tampil menjunjung kasih dan mengucapkan terima kasih atas keprihatinan Baginda tentang nasib dan masa depan negara.

      Pemimpin Melayu dan Pemimpin Islam dalam UMNO dan PAS tidak sepatutnya memandang sepi kenyataan TMJ. Tetapi tangkas menjawab kenyataan Mahathir dan Pemimpin Pembangkang yang lain.

      Dalam kesibukan TMJ dengan FAM dan sebagai anak Raja, Tuanku masih sempat meluangkan masa sedang kan pemimpin politik ramai apa lagi anak-anak mereka yang tidak langsung peduli masa depan negara.

      Adakah masa depan negara dan tanggung jawab mentadbir negara terletak pada Baginda atau dalam tangan orang politik yang berkuasa?

      Delete
  6. Orang buta mata boleh faham tmj tu, hanya yg buta hati mcm firaun saja tak ambil hati konon berasa diri lebih besar dan suci , tunggu pru saja baru hati nak sedar bila rakyat tak bersama lagi

    ReplyDelete
  7. .

    .

    Sungguh mendukacitakan apabila Tuanku yang bersenang lenang lebih mengerti dan bimbang akan nasib kami dan anak-anak cucu kami dari mereka yang berdolak-dalih memberi alasan dan berhujah untuk memutar belit fakta kejadian yang hari-hari di dedahkan.

    Apa yang Tuanku perkatakan, itu lah yang kami telah usahakan dengan berbagai persoalan yang tidak terjawab. Sebalik nya ada yang mencarut, ada yang mengada-adakan fakta yang sememangnya tidak masuk akal dan malah ada yang memetik ayat-ayat Quran.

    Kami bimbang, jika kami di tuduh memecah belahkan orang melayu, Tuanku juga di katakan memecah-belahkan orang melayu.

    Kami harap kata-kata Tuanku memberi kesedaran kepada mereka sekurang-kurang nya mereka sedar yang Tuanku lebih mampu beli beratus-ratus A9 malah Tuanku juga boleh 'membeli' mereka.

    Ampun Tuanku.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Malangnya orang seperti mrj dan saki baki pengampu yang masih cuba bertahan kat sini sudah jauh hanyut di laut hitam yang dalam..mcm takda jalan kembali dah...malah ada yang sampai malam buta sanggup mengarang pantun kelakar dan tak best langsung untuk memaki besok harinya..

      Kahh kahhhhh kahhh kahhh kahh kahhh

      Delete
    2. Ade jugak orang lagu tu perangai ek..

      Delete
    3. Bila hati sudah buta, dulu cempadak menjadi naangka.
      Segala fakta sudah di auta untuk dapat dedak sewaktu masih ada.
      Kumpullah wang banyak banyak MRJ
      sewaktu masa masih menyebelahi mu
      saperti kawan kawan kamu yang lain.
      Tapi ingatlah Allah sedang perhati kamu semua.

      Delete
    4. Apa! pendedak takut? Mereka ini tidak beragama. Kalau ada agama tentu takut kerana menguna ayat Al Quran dan Allah menutup fakta yang mereka putar. Ini semua penyembah tuhan jho low kerana penternak mereka partner jho low.

      Delete
  8. Semua dah tebal muka..nak malu apa
    Mmg puak2 ni x ada kemaluan pun. Klu kena pd org lain cepatlah ulas..

    ReplyDelete




  9. TMJ boleh saja bermaksud kepada keluarga yang mempunyai 488 buah syarikat dan melancung ke sana ke sini dengan.menggunakan jet peribadi, sementara dia sendiri (TMJ) tidak mempunyai jet peribadi

    Di Brunei, Sultan sahaja yg mempunyai jet peribadi, mungkin dia rasa terhina kerana tidak mempunyai jet peribadi sementara keluarga yg tidak ada kena mengena dg kesultanan pula yg ada jet peribadi.



    ReplyDelete
    Replies
    1. 1814 adalah contoh maklok suruhan Dajjal.
      Hujah elok2 pun tak reti, Benda jelas , dia sembur ludah bisa.
      Tak heranlah makhlok ini jahat, Sebabnya dia ni jenis pengunyah tahek low, dan peminum kincin lobai bramin. Dia puja tuhan UmnoBnPis

      Delete
    2. .
      .

      Sebuah negara yang dahulunya saya bangga untuk memanggilnya sebagai rumah saya. - TMJ

      Kalau dahulunya .. PM nya Mahathir dan Pak Lah. Mustahil dahulu nya Najib !


      Pada hari ini saya berada di sebuah negara di mana Rasuah telah menjadi sebuah budaya. - TMJ

      Siapa pemimpin yang berkuasa yang korup yang sedang di siasat dan yang di sebut-sebut nama nya hari ini ?


      Pemimpin yang berpura pura dengan apa yang mereka pakai, tetapi di sebaliknya, memaksa kerajaan untuk menggunakan wang rakyat untuk membayar jet peribadi mereka. - TMJ

      Mustahil orang lain selain dari Najib yang boleh memaksa kerajaan mengguna wang rakyat !

      Delete
    3. 1814 adalah spesis sama yang tidak mengerti siapa itu mo1..sebablah tulah dia tak paham apa yang tmj maksudkan..spesis ni juga sama seperti mr j dimana mereka tidak dapat berfikir jauh sebab takut selagi nama tak terpampang secara direct,tak boleh nak kata pasal risau fitnah katanya..ini konfirm tak belajar mantiq ni..

      Delete
    4. 18.14
      budak tak g sekolah ni..mana nak faham...otak dah penuh dedak mcm ni le

      Delete
    5. 18.14 buat2 bodo nampaknya

      Mudah2an bodo tu melekat kat keturunan kau. Sebab apa? Sebab kau suka sangat berpura2 bodo semata2 nak mempertahankan kemungkaran. So...mudah2an kebodoan tu jadi genetik kau..hehe

      Delete
    6. 18.14 Taksub pada bijan sampai sangup jadi serupa org bodoh. Sangup men spinkan ayat tmj lagi tuuuuuuu....tu dia aihhh macam sial melayu tu

      Delete
  10. .
    .

    Tulisan TMJ mencakupi semua yang di pandang serong ..
    Di mana individu yang tidak menjalani latihan ketenteraan yang sebenar boleh menjadi seorang Jeneral. Sebuah negara di mana institusi perlahan-lahan kehilangan identitinya. (TMJ)

    Ketua Risikan Tentera menerima 30 juta.



    Sebuah negara yang meninggalkan budaya tradisi tempatan kita seperti pakaian tradisional kita dan sebaliknya memilih memakai pakaian campuran budaya asing, kononnya ingin menjadi seperti orang Arab. (TMJ)

    ..ehmmm... ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha haha....sebiji kena HAHA dan Q7

      Delete
  11. Ada berani turun jalan raya?


    5juta Sept.ini

    Anak raja mana berani turun?

    Raja.bahrin confirm

    Mana raja lain?
    ..
    Udah tak.payah ckp byk !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysiabaru, tak ajak ke Raja Petra. Habis dia ranapkan pembangkang. Tak ajak Tunku Aziz? Habis DAP dibongkarnya. Tak ajak Sultan Johor? Habis TDM disapunya. Kenapa hanya ajak Raja yg terkenal dgn stadium gong badak yg roboh?

      Delete
    2. Hahaha takda kesan pun rpk tu sokong sape daaaaa....bloger suam2 dah tu. Anak dia pun joint gerakan tak joint umnosssssssial

      Delete
    3. Nak hairan apa dgn mr.j

      Abu Jahal tak pernah menafikan bahawa nabi Muhammad saw (anak saudaranya) sebagai al Amin.

      Tetapi abu jahal memerangi kebenaran agama tauhid yg di bawa oleh baginda kerana tamakkan kemewahan dunia dan pengaruh sebagai pembesar jahiliah

      Jadi apa bezanya mr j dgn abu jahal dan abu lahab?

      Sama saja. Jahil

      Delete
    4. Oh.. dat's y nama dia J.jahil rupanya pendedak tegar ni.

      Delete
    5. Zack, golongan yg saudara sokong sebenarnya evengelis dan liberal bertopengkan kebenaran. Muhasabahlah saudara - ulama' saudara keji. Jumhur Islam PAS dan UMNO saudara kata bodoh atau makan dedak. Segala fitnah blogger kafir fasiq saudara tolong sebarkan. Mereka yg menyokong pembangkang terdiri dari pihak gereja, pihak lgbt, yahudi antarabangsa melalui WSJ, SIS yg liberal...dan banyak lagi golongan sepertinya. Check penyokong PAS dan UMNO - kebanyakannya NGO dan pertubuhan Islam. Pastikan betul betul Zack. Jangan tertipu.

      Delete
    6. yang betul islam pun menipu...'Kalau saya nak mencuri sekali pun takkan nak masuk akaun saya..'hihihi bodoh punya Penyamun Mega lagi terlajak bodoh si pencacai melayu.

      Delete
    7. Naahh..tuu dia.. bila ayat2 ini disebut2...

      "Mereka yg menyokong pembangkang terdiri dari pihak gereja, pihak lgbt, yahudi antarabangsa melalui WSJ, SIS yg liberal.."

      Confirm.....!!Si Jalang @ Kojolla

      Delete
    8. Aku tak tertipu
      Tapi kau tu yg menipu.

      Sehinggakan hadi awang kafirkan orang pun kau tak kisah

      Najib dan pembesar2 umno klepet duit rakyat dan jual tanah negara pun kau tak rasa apa2.

      Mmg kau ni lemah akal fikiran.

      JAHIL sejahil jahilnya!!!!!!!!!!

      Elok sgtlah kalau kau ambil hadi awang laknatullah tu buat laki kau.
      Aku sokong 100%

      Delete
    9. Mr j..dlm ameno pun ada menteri kasino en azalina..tu x nk komen ke? dlm ameno ada anak menteri yg kawin dgn artis..maksiat sampai ke paris x tau ke? dlm ameno anak pm ko tu dj disko

      Delete
    10. Aku rasa mr.j kan..apabila dia type balas komen mesti dia gelak sorang2 baca ayat2 innocent dia.Dia bukan tak tahu atau sedar apa yang berlaku..tp macam ketua PAC baru tu cakaplaa...MINTAK MAAF SEMUA YEAA...SAYA CUMA CARI MAKAN...

      Delete
  12. Negara dimana budaya gengster baju merah diangkat.
    Doktrin asal.Melayu Islam didepankan sehingga rompak curi maki menjadi paksi.
    Dedah yg jelas disanggah kata fitnah.
    Soalan terang dipusing punggah.
    Penelitian dan debat dia lari.
    Ugut PoCa Puki apalagi..
    CCP Politburo kawal media mcm ni.
    Komdrade J pettahan Mungkar mcm ni.
    Brahmin sheriff syurga Q siben pulas ayat2 mcm ni.
    Dulu Nazi pun mcm ni,
    Korea Utara pun puja Leader mcm ni.
    Serupa juga Zionist Yahudi

    Sama dah pulak ni? Paatut la TMJ tegur...Melyu deh nk yadi Ereb Ziuni, Funggah faunggah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lama tak dgar team baju merah...dah pupus ke ada lagi ek??????

      Delete
  13. Sememangnya Melayu tiada kejatian diri secara personalbangsa.Bahasa kita adalah bahasa lisan shj.
    Manakala tulisan kita pinjam huruf Roman dan
    Arab.Ini menggambarkan kita ketiadaan ketemadhunan secara personal atau kita bangsa yang baru. Tapi itu bukanlah masalahnya.
    Kita juga tiada keperluan untuk mereka huruf
    tulisan melayu personal.

    Yang penting kita perlu memandang ke depan
    untuk membentuk bangsa yang maju berbekalkan
    eset-eset yang ada. Kita perlu menguasai sains
    dan teknologi dan mencipta sesuatu yang
    berinovasi bagi kegunaan dan kemudahan kehidupan
    seharian.

    Dasar pandang ke timur yang diilham oleh
    Tun M adalah satu manifestasi ke arah
    membentuk asas ketamadhunan secara meniru
    pendekatan bangsa Jepun dan Korea dalam
    memaju bangsa.

    Kini kita tidak nampak lagi roh ke arah
    hasrat murni itu. Generasi bangsa yang
    tersedia tidak berkemampuan telah semakin
    hilang dari jangkauan tersebut.Bantuan
    dan biasiswa semakin berkurang dan generasi
    pelapis teraba-raba mencari sinar indah
    yang semakin malap.

    KENAPA JADI BEGINI?
    -mungkinkah kerana Melayu sudah hilang
    nilai pertimbangan akal dan dihukum.
    -mungkinkah payungan(pentadbir)yang kita
    amanahkan sudah bocor dek ketamakan dunia,
    yang menyebabkan kita berselerakan dari
    penyatuan.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayulah yg melingkopkan Melayu.

      Melayulah yg menjahanamkan Felda.....yg tak pasal2 makcik pakcik felda ambik loan bank untuk beli saham felda yg kononnya untung meletop tuuuu....akhirnya makcik pakcik felda tu yg duk mengansur hutang bank......tapi untung saham habok pon tarak.

      Yg banyak ditangkap rasuah pon Melayu. Yg berjoli sakan dengan duit rembat pon Melayu. Yg baru ni ditangkap sebab rembat duit zakat pon Melayu.

      Yg mula2 mengaku tak ada duit berbillion masuk akaun tapi lepas tu ngaku pulak duit tu ada......pon Melayu juge yeopppp.

      Yg sign buta tak baca satu apa pon.....Melayu.

      Yg tak tau tetiba ada duit berbillion masuk akaun peribody pon.....Melayu juge.

      Yg invest buat filem dengan adegan lucah telanjang bulat pon....Melayu juge woooooiiii......

      Hebat....hebat.......pecah amanah dan rasuah dah jadi macam air minum yeoppppp.

      Islam dijadikan perisai dan senjata untuk melindungi perbuatan buruk dan mungkar. Konoooonnn......ada kuasa luar yg nak jatuhkan pemerintahan Islam di Msia.

      Kalo udah anak bini sendiri pon gagal ditarbiyahkan berpakaian menurut lunas Islam dan perintah Allah........masih ada hati nak kata permerintahan Islam???? Pikio sikit yeoooppp cara mana Rasulullah saw nak pandang anak bini kamu tu???

      Malu teman deme terpekik terlolong guna Islam tapi bila kita pikio balik......kat celah mana Islam deme ni??? Boleh pulak pilih2 bab yg mana nak......yg mana tak nak.

      Macam nilah yeoooppp ada baiknya jangan terpekik sebut Islam kalo hati tak lurus kerana Allah Taala.

      Lurus telunjuk tapi kelingking berkait.....mulot kata manis tapi ekor bermain tahikkkkk....


      Delete
    2. Konsep melayu umno ialah:

      Asal melayu semua beresss....tipu,rasuah,maksiat tutup dulu janji memang pru

      Delete
  14. X payah la nak sebut2 isu forex tu brother! Dh basi dh. Zaman tok kadok tu!! Org dh kedepan dh brother bukan kebelakang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. FreeMan, sebelum ishtihar isu ini lapuk dan biar tutup sahaja bacalah artikel bekas penolong gabenor BNM Datuk Murad Khalid untuk dapatkan perspektik bencana skandal forex ini.
      http://www.malaysia-today.net/pengkhianat-amanah-rakyat/

      Delete
    2. Mr Jebon....mike jerle yg baca Msia today tu.....tak payohle lawa orang buke blog feveret mike tu. Kami di sini tak sior pon yeopppp.....

      Delete
    3. Blog raje temberang...kitab suci tujukan mr Jebon...mr Jebon belajar dengan raje tembersng cara2 temberang yg logik...
      Murad lernah kata Anwat ade 3 billio yg disimpan fi lur negara...
      Bila anwar gertak nak saman terus mintak maaf...
      Sekarang klentong plak kerugian forex lebih dari usd 10 billion...murad kaki billion...tak pernah tanye berapa billion najib dan jho lo songlap...


      Delete
    4. Macaibdi merata blog terkinja2 RCI forex kononnye madey bersalah dan akan dihukum...pembutu diburu konon....madey akan masuk sungai buluh..hihihi
      Macai ingat RCI ni mahkamah...
      Mt Jebon...kenapa najib tak repot polis?...polis boleh siasat dan loyar buruk Ah Pandir boleh dakwa dimahkamah...mahkamah boleh dumbat madey ke sungai buluh inn.. Najib tsk yakin madey boleh disabitkan?...najib baxirkan wang takyat dengan pasukan petugas khas dan RCI...hanye nak cemarkan imej madey bagi meredakan isu Doj.....

      ..
      ..

      Delete
    5. Bacalah saudara. Sebenarnya artikel itu bukan karangan Raja Petra pun. Artikel itu tulisan sendiri Datuk Murad Khalid. Artikel begini jarang sangat dimuat dlm Mkini atau FMT. Kat blog Budin ni memang tak jumpa langsung. Dengan hanya tumpukan pada media pembangkang ini dan menutup mata dan telinga pada yg lain saudara hanya sempitkan pengetahuan anda. Padanlah ramai kat sini yg taksub sangat dan tidak ada pengetahuan sepenuhnya.

      Delete
    6. Anon 2211, memang benar adanya RCI itu bukan bukti TDM curi duit tapi duit 30 billion tetap lesap. Anwar Ibrahimpun mengaku. Kita kena tunggu hasil siasatannya baru tahu. Begitu juga DOJ. Tidak ada nama PM atau isteri disebut tapi blog ini terang terang tuduh PM perompak. Kenapa standard berbeza? Bila pihak kerajaan tak perlu ada bukti pun kira salah. Pihak pembangkang perlu ada segala bukti dan resit yg dicop sah sekali. Kenapa begitu? Fikirkanlah.

      Delete
    7. Mr j kau tak mau komen tentang parti laki kau ker?

      Pembangkang juga tu.

      Delete
    8. Masyaallah...J kau ni makin jauh dah dari jalan benar.dah jauh sangat ketaksuban perkauman kau j.masih nak ckp kenyataan tmj tu untuk team ph lagi. Dasyat betul kuasa bijan....

      Delete
    9. .
      .

      Artikel Murad tu yang jadi hujah?

      Tak kan masuk RCI pun. Tak valid.

      Kalau pengakuan Murad tu boleh pakai .. Ingat Najib nak dedahkan ?

      Kenapa Murad tak boleh tunggu siasatan RCI ?

      Bukti curi tak ada, tapi bukti lesap ada ..? Lesap ini hilang begitu sahaja. PAC yang mengaku ada duit 1MDB ...tak tahu ke mana pergi nya pun tak dapat cari ...habis cerita kat situ je.

      2.6 billion masuk akaun Najib dan siapa orang nombor satu yang berkuasa dalam 1MDB ?


      J, lebih baik kau tidur. Kau tak dapat upah.. buat apa susah-susah hidup kau ?

      Delete
    10. Anon, saya tak suruh saudara percaya artikel itu. Kurang kurang bacalah untuk luaskan perspektif. Kenapa takut baca?

      Delete
    11. J pendusta..

      Eleh orang tak nak baca ko panggil takut.

      Ko lari dari mengaminkan doa menghancurkan kebathilan ko nak cakap apa plak.

      Confirm ko seorang pendusta yang tidak takutkan Allah.

      Ko hanya sedang diberi tempoh.

      Delete
    12. Si bijan jugak yang melantik si gabenor tu...takkan nak lawan tokeh kot mrj.kalau panel bebas yang lantik mungkin ok la

      Delete
  15. Melayu hari ini relak je. Kalau yang rasuah tu orang Melayu juga, tak apa lah. Yang penting, Melayu mesti tetap perintah. Cina DAP jangan hina orang Melayu dan Islam. Tiap tahun, bagi BRIM, semua beres!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kojola al si kitul sahaja yg suka main forex

      Delete
    2. Dan main korek2...

      Delete
    3. Tiap tahun melayu jadi kayer kerana brim...

      Delete
    4. Mr j

      Laki kau tok guru hadi awang laknatullah tak ajak kau buka meja bulat ker.

      Delete
    5. Soalan cepumas yg mencuit hati dari sdraku Zack Armstrong. Bijak laksana betul..!!

      Delete
    6. Masyaallah...J kau ni makin jauh dah dari jalan benar.dah jauh sangat ketaksuban perkauman kau j.masih nak ckp kenyataan tmj tu untuk team ph lagi. Dasyat betul kuasa bijan....

      Delete
  16. .
    .

    Besar pengaruh TMJ.

    Dia yang jaga pembangunan bolasepak.
    Fikiran dan pandangan TMJ boleh mempengaruhi pemain dan peminat bolasepak.

    Orang Johor kena berubah ! Tinggalkan UMNO ..

    Jangan makan umpan Najib yang sedang mengatur penganti nya dari Johor setelah Najib sendiri yang tendang pemimpin Johor ..

    ReplyDelete
  17. Ampun Tuanku menjunjung kasih
    Komen bernas ada yang pedih
    Siapa terasa biar mendidih
    Kaca dan intan berhati2 memilih..

    Memang dulu zaman Mahathir
    Ada kerabat rasa terpinggir
    Punya sebab ianya hadir
    Masa tu Bijan, sama mentadbir!

    Cerita lama rakyat dah terima
    Raja dan Sultan peranan utama
    Kini PM mewah dan glamer
    Negara tercemar gara2nya!

    Memang benar bagai dikata
    Kerana wang pemimpin dah lupa
    Masuk politik nak songlap harta
    Pemimpin dan isteri pelbagai rupa!

    Ditambah pulak wang dicuri
    Terlalu banyak akaun sendiri
    Semua orang boleh dibeli
    Termasuk kojola,Mrs J,balaci!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu diaaaa.....nukilan bro Fan Tun....ini yg teman cari nak baca ni.

      Well done....keep it up bro !!

      Salam perjuangan dari teman lama.

      Delete
    2. Terbaik bro Fan Tun

      Tunggu bro Perak Man libas sampai kojol pendedak2 pendusta ni.

      Delete
    3. confirm ada yang berasap telinga bila baca pantun dari fan tun n perak man..

      Delete
    4. Cukup indah gaya bahasa, lunak tapi penuh sindiran tajam menusuk qalbu. I give my hat off to my dear bro Fan Tun.

      Delete
    5. Terbaik bro fan tun..

      Entahlah kiranya sibijan tak terasa
      Komen TMJ pedas berbisa
      Ini bukan komen dari rakyat biasa
      Kalo disokong rakyat johor BN binasa..

      Tapi apakan daya kalo muka dah tebal
      Dinasihat beribu kali pun tak guna, otak dah bebal
      Sebab tu mudah saja ditipu jho low si cina gempal
      Negara berhutang dekat 1 trillion pun dia kata tak de hal..

      Bila tun tegur dia tak nak terima
      Katanya kamu dah pencen, dok diam diam sahaja
      Sekarang bila nukilan tmj tegur tentang perkara yang sama
      Apakah pula ulasan sibijan pada bakal pengganti raja?..

      Terlalu banyak lompong dalam pentadbiran
      Kes rasuah pula bertindan tindan
      Skandal terpalit tiada satu pun dia jelaskan
      Membisukan diri hanya menambahkan keraguan..

      Mengundi pakatan dalam pilihanraya ada cara
      Untuk pemimpin kleptokrat ini ditumbangkan segera
      Sedangkan TMJ pun sudah bersuara
      Ayuh bersatu semua, untuk kebaikan anak cucu dimasa hadapan dan juga negara..


      Delete
  18. Kami pemimpin Dan penyokong totok umno/BN adalah terdiri dari golongan muka tembok..
    Ada kami kisah apa rakyat, golongan baju kuning nak kata..
    Yg penting kami kekal berkuasa..
    Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboiiii...riak dan takbur melayu sorang ni.lupa agama terus dia ni.sesuai ni jadi cai umno.perwatakkan yang dituntut islam hadhari.boleh dapat samsung A9..

      DAH PAHAM SAJA BUAT TAK PAHAM JGK MAKSUD TMJ TU....MASYAALLAH MELAYU TAKSUB PADA KONSEP KEMELAYUAN MCAM NI LA JADI.

      Delete
  19. Mna kojola si geng K9 Opss samsung A9..bijN PENYANGGAK PUN GENG NI NK BACKUP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tungu la kejap bro....pantun bodoh bingai tak siap lagi daaaaaa....

      Delete
  20. Bro Phantom sikit tak kurang
    Sekali bantai cai terkangkang
    Keep it up bro, cai dah berang
    Ada ke RPK mahu dijulang!

    Rpk,Tunku Dapur insan yg lebur
    Beralih angin dedak ditabur
    Sorang hanyut England berhibur
    Mat Saleh celup si Tunku Dapur!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng K9 opppsss samsung A9 ni asyik kena tibai je..tp pelik..masih nk merempat kat blog ni

      Delete
    2. Cari makan, beb...!
      Tak nak miss soru...!!!

      Delete
    3. Kais dakyah propaganda pagi, makan pagi...
      Kais dakyah propaganda petang, makan petang...

      Delete
    4. Ape nak buat...klau tak kerja nanti kena maki 'blogger bodohhhhhhhhhh...' lagi pulak dek bijan durjana tu



      Kahh kahhhhh kahhh kahhh kahh kahhh

      Delete
    5. Ada lagi tak budak UMNO yang nak cuba nasib malam ni????..kot berani nak berhujah pagi2 ni

      Delete
  21. .
    .

    Kali ini tak ada pantun lucah..

    Ini menunjukkan takat tu yang dia mampu.

    Nanti lepas ini, Tuan Budin tulis pasal TDM .. berpantun lah dia semula..

    ReplyDelete
  22. Mantap betul entry hari ni....ternganga cai umno semua.tapi ada lagi yang buat tak paham. Nakkkkkkkkk jgk si bijan durhaka tu jadi kepala. Ape dah takde melayu islam lain ke kat malaysia ni haaaaaaaa???

    Ramai lagi ada..contohnya mrj,kejora,uknown aka sahabat,mat singapork,dan macai2 amatur lain tu...hebat semua depa ni

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum Wrt...

    Sy pun nak meng'amin'kan doa TMJ nie..mudah2an negara kita dikurniakan Allah dengan taufik hidayah kepada seluruh rakyat malaysia dari sebesar2 pangkat sampailah ke sekecik2 anak...termasuklah para orang2 kerajaan+pembangkang+ngo dan sebagainya...
    Namun begitu saya juga berharap TMJ dapat membersihkan dulu para pegawai2 dalam kerajaan negeri Johor dari segala hipokrasi+korupsi yang ramai jugak orang tak tahu dan mungkin beliau juga tidak tahu...
    mudah2an negeri kita akan menjadi contoh dalam membersihkan segala huru hara yang telah terjadi selama ini...

    JOHOR BERSIH RASUAH 10000000000%

    Sekian Terima Kasih untuk sahabatku TMJ...

    ReplyDelete
  24. why did tmj use the word "kestabilan" to highlight his message? that is the most important question we have to ask ourselves

    do not forget tmj have his own intelligence network

    remember the SR report about that military intelligence man allegedly receiving money?

    hipomate is a desperate animal, it will mount anything

    ReplyDelete
  25. kurang sekali sanggahan totok dan jumud utk paparan tn shah yg ini.
    Topik TMJ ni panaaass kerajaan klepet, sbb itu mcm arahan utk PASS cepat2.
    Mcm budak2 puak A9Q7 ni haha

    ReplyDelete
  26. mana mr j... xkan menangis kot kena hentam.. sapa suruh mkn dedak kan dah bebal.. kahkahkahkah..

    ReplyDelete
  27. menjunjung duli.. kita

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...