Friday 14 July 2017

SEMUA SUDAH SELESAI, APA LAGI KITA MAHU?


KENYATAAN MEDIA MAJLIS PRESIDEN PAKATAN HARAPAN

13 JULAI 2017

 

Menyedari bahawa rakyat mengharapkan perubahan politik negara ke arah pemerintahan yang lebih demokratik, adil dan sejahtera serta sebuah kerajaan yang komited untuk melaksanakan reformasi institusi, menjalankan tadbirurus yang baik dan mengutamakan kebajikan rakyat; dan

 

Menginsafi bahawa Malaysia di bawah pemerintahan kerajaan Barisan Nasional sedang berada di dalam keadaan krisis yang tenat, terpalit dengan skandal rasuah dan salah guna kuasa yang amat luar biasa, dan rakyat menanggung beban;

 

Maka, Pakatan Harapan mengambil tanggungjawab untuk membela rakyat dan membina semula negara yang dirosakkan oleh pentadbiran Dato Sri Najib Tun Razak.  Melalui kesatuan politik di antara KEADILAN, DAP, AMANAH dan PPBM, kami akan menggembleng seluruh kekuatan rakyat untuk memenangi pilihanraya umum ke-14 dan membentuk kerajaan.

 

Oleh yang demikian, Pakatan Harapan mendokong matlamat-matlamat berikut:


1) Menurunkan kerajaan pimpinan kleptokrat yang diketuai oleh Dato Seri Najib Tun Razak;


2) Memulihkan kedaulatan dan keluhuran undang-undang seperti yang termaktub di dalam Perlembagaan Malaysia;


3) Membatalkan dan memperbetulkan semua tindakan yang melanggar undang-undang dan menggadaikan kepentingan rakyat di bawah pentadbiran Dato’ Seri Najib termasuk mendapatkan kembali wang rakyat yang hilang melalui skandal besar seperti 1MDB;


4) Membebaskan semua tahanan politik dan menggugurkan semua dakwaan politik;


5) Reformasi undang-undang dan institusi yang telah disalahgunakan terutamanya berhubung kuasa Perdana Menteri; dan


6) Menghadkan penggal perkhidmatan Perdana Menteri kepada dua penggal sahaja.

 

Sebagai tanda kesatuan politik yang lebih jitu, segar dan dinamik, Majlis Presiden Pakatan Harapan bersetuju menerima struktur kepimpinan Pakatan Harapan yang baharu iaitu:

 

Ketua Umum:

Dato’ Seri Anwar Ibrahim

 

Pengerusi:

Tun Dr Mahathir Mohamad

 

Presiden:

YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail

 

Timbalan-Timbalan Presiden:

YB Tan Sri Muhyiddin Yassin

YAB Lim Guan Eng

Tuan Haji Mohamad Sabu

 

Naib- Naib Presiden:

YAB Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali

YB Dato’ Seri Mukhriz Mahathir

YB Chong Chieng Jen

Tuan Haji Salahuddin Ayub

 

Ketua Setiausaha:

Datuk Saifuddin Abdullah

 

Bendahari:

YB M. Kula Segaran

  

Sejurus mendapat mandat rakyat dalam PRU-14, dalam tempoh 100 hari pertama setelah membentuk kerajaan, Pakatan Harapan komited untuk melaksanakan perkara-perkara berikut:

 

• Menghapuskan GST;

• Menstabilkan harga petrol;

• Memberi fokus kepada usaha meringankan beban rakyat;

• Memulakan proses reformasi institusi secara menyeluruh;

• Memerangi rasuah hingga ke akar umbi;

• Menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Di-Raja Skandal 1MDB; dan

• Memulihkan FELDA.

 

Pakatan Harapan memberi komitmen bahawa proses memohon pengampunan dan pembebasan Dato’ Seri Anwar Ibrahim akan dimulakan dalam tempoh seminggu selepas Pakatan Harapan membentuk kerajaan. 


Permohonan yang dikemukakan mengikut proses undang-undang ini, dengan perkenan Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, akan membolehkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim kembali mengambil bahagian semula dalam politik negara sepenuhnya.

 

 

Ditandatangani oleh:

 

YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad

Pengerusi PPBM

 

YB Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail

Presiden KEADILAN

 

YB Tan Sri Muhyiddin Yassin

Presiden PPBM

 

YB Tan Kok Wai

Pemangku Pengerusi DAP

 

YBhg Tn Hj Mohamad Sabu

Presiden AMANAH


(Terima kasih kepada pengomen-pengomen blog ini yang berhujah dengan bernas, berfakta, tidak mencarut dan tidak juga melucah. Juga diucapkan terima kasih kepada rakan-rakan yang selalu mengingatkan agar kita perlu sentiasa berbudi bahasa serta berhemah sebagai tanda kita manusia yang bertamadun dan bermaruah.


Blog ini tidak bertanggungjawab atas segala komen liar, lucah, mencarut dan tiada hemah. Ia adalah pandangan peribadi dan mereka yang berkenaan harus bertanggungjawab sepenuhnya mengenai perkara itu. Selain itu, blog ini berhak memadam komen yang tidak wajar dan keterlaluan tersebut - Terima kasih)


Ulasan Blog - Semua keraguan, tanda tanya dan permasalahan yang selama ini membelenggu Pakatan Harapan kini sudah pun berakhir. Struktur kepimpinan dan logo yang akan digunakan untuk menentang UMNO dan BN tidak lagi menjadi masalah, hanya menunggu masa saja untuk didaftarkan.


Melihat barisan kepimpinan dan logo Pakatan Harapan, ternyata memang ada "ummppphh"  dan bakal menggerunkan Najib Razak serta seluruh kepimpinan UMNO dan BN.


Tun Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim sekarang secara sah kembali berganding bahu. Bahkan dengan menjadi Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Mahathir adalah panglima di medan perjuangan sementara Anwar sebagai Ketua Umum akan merangka idea serta strategi tambahan daripada dalam penjara.


Jika dulu ketika bersama dalam kerajaan, mereka melakukannya untuk memaju dan membina negara, kini gandingan itu muncul kembali untuk menumpaskan kleptoktasi dan menyelamatkan negara.


Barisan kepimpinan Pakatan Harapan inilah yang akan pergi menjelajah ke seluruh negara, bukan saja untuk mencetuskan tsunami Melayu, Cina atau India ke arah perubahan, tetapi juga tsunami rakyat Malaysia secara keseluruhannya.


Selain struktur kepimpinan dan logo yang tidak lagi menjadi masalah, dalam PRU 14 akan datang, pengundi dan rakyat Malaysia juga jelas ada pilihan yang lebih terbuka dan terbentang terang di depan mata.


Jika mahu GST dihapuskan dan harga petrol yang lebih stabil, pilih dan undilah Pakatan Harapan. Sebaliknya kalau mahu GST terus mencengkam dan kenaikan petrol yang sentiasa membebankan, kekalkanlah Najib, UMNO dan BN.


Jika mahu skandal 1MDB dapat dirungkai dan wang berbilion yang hilang dikembalikan, penyelesaiannya adalah Pakatan Harapan. Kalau mahu kemungkinan wang negara terus hilang lagi dan lagi serta  tiada apa-apa tindakan dilakukan, pilihlah lagi UMNO dan BN.


Malah, enam matlamat Pakatan Harapan yang digariskan bersama adalah tanda-tanda dan iltizam ke arah reformasi dan bermulanya tiupan angin harapan yang memberi kebaikan kepada seluruh rakyat jelata sebaik UMNO dan BN dapat ditumbangkan.


Akhirnya, kitalah yang harus pintar membuat pilihan. Jika sepanjang 22 tahun berkuasa dulu, Tun Mahathir beberapa kali bertindak bijak dan menakjubkan dalam menyelamatkan negara, sudah tentu kita sebagai rakyat yang waras lebih meyakini beliau mampu melakukan sekali lagi kali ini  bersama gandingan yang mantap dalam kepimpinan Pakatan Harapan.


Dibandingkan dengan Najib yang hanya tahu menjual, menjual dan menjual, kekalnya beliau berkuasa lagi tentu saja lebih menakutkan kita dan generasi yang seterusnya.


Maka, kepada pengundi yang bakal membuat pilihan, setelah terbentuknya barisan kepimpinan yang terbaik, logo yang menarik dan komitmen 100 hari yang seharusnya membuatkan kita lebih celik - apa lagi yang kita mahu dalam meyakini dan menuju perubahan yang akan menjadi kenyataan nanti? (ShahbudinHusin 14/07/2017)

268 comments:

  1. Aku first,pas pis pus..mane ostad odi q7?

    ReplyDelete
  2. Aku second..pas pis pus..bila ameno dan pas nk kawin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kawin, belum nikah..tapi dah bunting. Anak apa/sapa ituu.
      Elok dikasi rejaam saja,

      Delete
    2. ANAK SYAITAN SEBAB TAK BERNIKAH.

      JADI NYA PARTI ITU LAYAK DI PANGGIL PARTI ANAK SYAITAN.

      Presiden parti : MR J
      Tim Presiden: Mat Porksingapore.
      Ketua Ular Mak: Unknown Sahabat

      Mereka bergabung dengan umno didalam neraka.

      Delete
    3. PAS pernah membenarkan DAP bertanding menggunakan lambang parti Islam itu pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). Situasi getir ini apabila Pendaftar Pertubuhan (RoS) menggantung DAP dalam situasi PRU13 yang semakin hampir.



      Lalu PAS tanpa memikirkan risiko kehadapan terus menawarkan Parti aliran Sekuler-Sosialis agar menggunakan lambang bulan Parti Islam sebagai penyelesaian kemelut yang dihadapi DAP waktu itu. Satu tindakan luar jangkaan dan berani yang diambil PAS sebagai bukti setiakawan dalam Pakatan.
      Pengerusi DAP waktu itu, mendiang Karpal Singh seolah merayu rakan-rakan politik membantu mereka membenarkan DAP menumpang lampang parti PAS atau PKR kerana mengelak kecelaruan jika DAP menggunakan lambang bebas bagi calon mereka yang sudah tentu nanti akan memberi kesan lain semasa PRU 13.

      Apabila PAS menawarkan lambang mereka, DAP boleh bernafas lega dan tidak sangat tertekan dengan perbagai masalah dalam menghadapi persiapan PRU. Sikap PAS yang harmoni memberi satu semangat kebersamaan menyelesaikan kontroversi lambang yang terpaksa DAP hadapi disaat PR Kini sekali lagi DAP hadapi ujian besar menjelang PRU14. Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) mengarahkan DAP mengadakan semula pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) baru.

      Semua perlantikan anggota CEC dan pemegang jawatan utama parti berkenaan pada 29 September 2013 dianggap tidak sah apabila DAP didapati melanggar peraturan Akta Pertubuhan 1966 dan perlembagaan DAP.

      DAP perlu memastikan 2576 perwakilan dari 865 cawangan bermesyuarat semula untuk memuktamadkan pemilihan 20 orang anggota CEC diiktiraf semula kerana pemilihan tidak sah dan rekod 2012 mungkin diambil kira, untuk mengarahkan 865 cawangan bermesyuarat dalam masa sebulan dua ini bukan mudah.
      Inilah masalah besar yang DAP perlu selesaikan jika PRU14 diadakan dalam tempoh terdekat. Maka tidak keruan Kit Siang dan anak-beranaknya. Guang Eng pula terpaksa memikul pertuduhan rasuah membabikan pembelian hartanah kediamannya.

      Jika berlaku PRU 14 dalam masa terdekat ini sudah tentu DAP bertanding tanpa parti. Mereka sekali lagi akan terpaksa merayu kepada kompenan lain dalam Pakatan Harapan. Apakah PPBM atau Tun Mahathir akan bermegah menawarkan lambang Bunga Raya untuk DAP? Jika ini berlaku Mahathir sudah tentu melakarkan sejarah hitam dalam riwayatnya kerana membantu DAP.

      Apakah PKR sudah bersedia menawarkan lambang mereka dikibarkan DAP? Kenapa tidak PAN? Walaupun masalah lambang ini bukan masalah utama sekarang ini, tetapi bakal memberi kesan besar kepada DAP. Dalam gelojoh menyerang PAS bertalu-tahu, DAP terpaksa melupakan sekejap serangan-serangan kepada PAS dalam waktu itu.

      Budak nakal PAN sudah tentu sudah menuduh Umno sudah bantu PAS. PAS pula bantu Umno. Ini sudah tentu menjadi amalan tambahan diganding dengan ratib-ratib PAS selamatkan Najib, PAS selamatkan Umno dan PAS nak masuk Umno....

      Apapun penangan PAN, dia gagal memberi buah fikiran kepada DAP bagaimana DAP perlu buat, bagaimana menyuluh jalan penyelesaian kemelut yang DAP tanggung sekarang ini. DAP sedang merenung laut senja angkara ahli-ahlinya sendiri yang membuat laporan kepada RoS tentang skandal dan salah laku pemimpin DAP menguruskan pemilihan parti yang lalu.

      Kesian juga, DAP sudah hilang kuasa menandatangani watikah perlantikan calon untuk mewakili parti dalam pilihan raya yang diiktiraf Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Mungkin PAN segan nak buat program Solat Hajat memohon tuhan membantu menyelesaikan masalah taikung mereka.

      Delete
    4. mesej ringkas Khairy kepada semua politikus yang seharusnya menghabiskan masa bersama keluarga kerana telah terlalu lama memegang kuasa.

      Berikanlah peluang kepada golongan muda dan baharu, sampai bila lagi mahu berkuasa? Pemain politik selalunya gemar untuk mengeluarkan kenyataan “double meaning”.

      Saya setuju dengan idea memberi ruang kepada golongan muda untuk memegang jawatan penting parti. Pengalaman daripada golongan tua perlu diimbangi dengan semangat dan kritikan anak muda.

      Namun malangnya, blok pemerintah dan pembangkang sepertinya tidak gemar memberikan orang muda jawatan penting dalam parti, akhirnya perbincangan parti tersebut hanya dipelopori oleh golongan tua-tua sahaja.

      Apa fungsi pengerusi, presiden dan ketua umum?

      Saya pernah memuji PKR kerana mewujudkan jawatan khas untuk Rafizi Ramli satu ketika dahulu. Namun, melihat kepada hierarki Pakatan Harapan yang diumumkan semalam, saya mengalami kesukaran untuk memahami fungsi pengerusi, presiden dan ketua umum.
      Ini merupakan kali pertama saya melihat sesebuah pakatan/organisasi seolah-olah memiliki tiga
      ketua yang berbeza.

      Mengikut laporan yang disediakan oleh Malaysiakini, jawatan ketua umum (DS Anwar Ibrahim) terletak di atas sekali diikuti oleh jawatan pengerusi (Tun Mahathir) dan Presiden (DS Azizah).

      Adakah ini bermaksud Anwar merupakan orang nombor satu pakatan ini?

      Saya percaya bagi sesiapa yang mengikuti berita-berita berkenaan Mahathir sejak memilih untuk berada di blok pembangkang, pastinya mereka bersetuju jika saya katakan mustahil Mahathir ingin Anwar berada pada posisi nombor satu Pakatan Harapan.

      Saya tidak tahu apa yang berlaku ketika mesyuarat Majlis Presiden berlaku, tapi nampaknya Mahathir, Anwar dan Wan Azizah merupakan tokoh yang “terkuat” yang dimiliki oleh Pakatan Harapan sehingga mereka terpaksa mewujudkan tiga jawatan yang hampir sama untuk menyenangkan hati semua pihak.
      saya yakin rakyat Malaysia masih boleh bertoleransi dengan keputusan seperti ini, lebih-lebih lagi para pendukung HARAPAN yang sentiasa berada di belakang para pemimpin mereka.

      Saya cuma khuatir jika “pertelagahan orang nombor 1” ini terus berlaku apabila mereka menang PRU14 kelak. Kita tidak boleh mewujudkan tiga jawatan besar seperti Perdana Menteri Malaysia, Presiden Malaysia dan Ketua Umum Menteri Malaysia.

      Saya tahu hal itu tidak akan berlaku, namun saya bawakan analogi sarkatik seperti ini untuk memperlihatkan betapa pentingnya untuk memiliki orang nombor satu sesebuah pakatan.

      Logo yang teruk

      Sebelum ini HARAPAN telah memperkenalkan logo mereka dan mendapat kecaman teruk daripada netizen.

      Saya berpandangan ini merupakan taktik untuk memastikan orang berbicara tentang logo pakatan serta menarik sukarelawan grafik untuk berkhidmat di bawah bendera HARAPAN.

      Delete
    5. Saya fikir ia taktik yang bijak, jika saya di tempat mereka, mungkin saya juga akan menggunakan
      taktik yang sama. Semalam mereka memperkenalkan logo baharu untuk HARAPAN, hampir lima minit juga saya menggaru kepala memikirkan strategi mereka.

      Saya percaya HARAPAN boleh mereka logo yang lebih baik memandangkan setiap parti mempunyai pereka grafik masing-masing.

      Logo penting untuk memberikan “first impression” kepada parti yang bertanding, jika logo sudah menjadi bahan ketawa kebanyakan orang, soalan saya; adakah ia memberi gambaran
      yang baik terhadap kesediaan HARAPAN untuk menerajui kerajaan?

      Apa-apa pun, logo HARAPAN sudah dipertonton kepada umum. Saya pasti sukar untuk kita melihat logo ini dibatalkan sekali lagi. Pada masa hadapan, saya cadangkan HARAPAN mengadakan pertandingan terbuka untuk mencipta logo dengan hadiah yang setimpal.

      Untuk memperlihatkan HARAPAN merupakan pakatan yang mengangkat suara rakyat, gunakan sistem undian dan biarkan rakyat memilih logo manakah yang terbaik untuk menggambarkan gabungan itu.

      Janji 100 hari

      Melihat kepada tujuh janji yang ditawarkan oleh HARAPAN, saya fikir ia adalah janji-janji yang baik jika dilaksanakan.

      Kebanyakan isu yang disentuh adalah berkaitan kelemahan-kelemahan yang gagal dijawab dengan baik oleh pihak pemerintah. Sebagai contoh, isu Felda, harga petrol dan cukai GST.

      Politikus memang suka berjanji, tapi selagi mereka tidak menunaikan janji tersebut, adalah
      lebih baik untuk kita barhati-hati. Kita tidak mahu terlepas daripada mulut singa, masuk pula ke
      mulut buaya.
      kekecewaan terbesar saya datang apabila isu pendidikan tinggi tidak
      dimasukkan sekali dalam janji 100 hari ini. HARAPAN harus ingat, propaganda pendidikan
      percuma dahulu pernah memberi kesan terhadap sokongan anak muda dan mahasiswa.

      Mereka seolah-olah sudah tidak percaya dengan kuasa undi mahasiswa dan golongan muda apabila tidak menjanjikan apa-apa yang khusus untuk golongan ini.

      Pastinya kehadiran Mahathir nanti akan merumitkan usaha untuk perjuangan memberi autoriti penuh kepada universiti. Kita tidak boleh lupa, Mahathir merupakan antara orang yang bertanggungjawab menyediakan kandang untuk mahasiswa dikurung.

      Apabila Mahathir punya kuasa yang tinggi lagi, apakah mungkin beliau mahu mengakui kesilapan dan membuka sangkar tersebut? Saya tidak fikir begitu.

      Pengundi harus bijak

      Nasihat saya kepada semua pengundi PRU14, berikanlah undi anda kepada wakil yang benar-benar akan memperjuangkan nasib anda. Lakukan analisis ringkas sebelum pergi memangkah calon.

      Bendera parti tidak akan menjamin apa-apa kerana kebanyakan parti mempunyai masalah tersendiri. Singkirkan politikus angkuh, tak bertanggungjawab dan hanya pandai menabur janji.

      Delete
    6. .
      .
      para pemuda perlu mencari nafkah menyara anak keluarga dengan pendapatan yang lebih berkat, bukan merembat duit, duit komesyen, duit pau syarikat2, duit yg panas2... dan memikirkan kepada perkara yg tidak strategik dan hanya memetingkan perut dan nafsu serakah...
      .

      tahniah kepada HARAPAN kerana memberi peluang baru kepada masyarakat kita di Malaysia, bersama membetulkan sistem pentadbiran yang telah dihuru harakan oleh perosak2 barisan neraka...
      .
      .
      .
      .


      Delete
    7. TUNTUTAN utama perhimpunan Bersih 1 sehingga 5, adalah supaya diadakan pilihan raya secara bersih dan telus. Sejak himpunan pertama hingga sekarang, DAP antara parti yang mendokong teguh Bersih ini. Mereka kononnya mahu membersihkan pilihan raya Malaysia daripada kekotoran dan penipuan seperti pengundi hantu, beli pengundi dan sebagainya. Kononnya parti mereka adalah parti suci bersih.



      Namun sebenarnya itu hanya retorik. Hakikatnya DAP lebih kotor dan busuk. Sebagaimana yang dilaporkan, DAP telah menyekat seramai 753 perwakilan daripada mengundi pada pemilihan tahun 2012. Bukan itu sahaja, mereka turut mengimport seramai 547 pengundi hantu untuk mengundi!

      Kenapa mereka lakukan semua ini? Kerana jika tidak, kemungkinan besar Lim Guan Eng akan kalah. Ini kerana akar umbi DAP rata-ratanya tidak menyukai kepimpinan nepotis keluarga Lim. Maklumat dalaman menunjukkan sokongan lebih jitu daripada akar umbi adalah kepada Tan Seng Giaw dan Lim Guan Eng boleh kalah pada pemilihan itu.

      Perwakilan yang dinafikan hak untuk mengundi ini kemudian melaporkan pada RoS. Maka menjelang PRU13, RoS meminta DAP membuat pemilihan semula dan jika tidak, mereka tidak boleh menyertai PRU13 kerana melanggar lunas demokrasi yang menjadi tonggak pertubuhan berdaftar di Malaysia. Semasa itulah PAS menawarkan logonya kepada DAP.

      Selepas PRU13, baru mereka mengadakan pemilihan semula. Malangnya RoS menerima laporan dan mengesahkan bahawa pemilihan itu juga tidak sah. Justeru mereka meminta pemilihan sekali lagi diadakan.

      Hak-hak ahli DAP yang dinafi kartel Lim Guan Eng wajib ditebus. Sehingga kini mereka masih mengekalkan jawatankuasa yang dipilih secara tidak sah sejak tahun 2012 dan 2013 dahulu. Dalam tempoh tersebut, PAS sudah tiga kali melakukan pemilihan.

      Mungkin atas sebab inilah, kita melihat berbagai ahli-ahli DAP keluar parti tersebut sejak krisis itu sehingga sekarang. Setakat ini sudah ada dua parti serpihan DAP ditubuhkan iaitu Parti Alternatif Rakyat PAP dan Parti Cinta Malaysia PCM.

      Itulah dia wajah sebenar DAP. Mereka yang dulunya sibuk mengganggu pemilihan PAS dengan memberi sokongan terbuka kepada beberapa pemimpin PAS, akhirnya membawa rebah. Mereka mendakwa PAS bakal berkubur setelah wakil tajaan mereka keluar parti. Tetapi kini Allah ajar mereka pula dengan pergelutan dalaman, dan nampaknya seperti parti mereka pula bakal berkubur.

      Hari ini mereka cuba sekali lagi memporak perandakan PAS. Mereka cuba cari titik perbezaan antara Presiden PAS dengan Timbalan. Lim Kit Siang mengeluarkan kenyataan melaga-lagakan antara kedua mereka. Itu menandakan mereka akui pihak tajaan mereka yang keluar itu gagal memberi apa-apa kesan signifikan ke atas PAS.

      Kasihan pejuang Bersih yang makan gas, yang berpanas berhujan, yang tidur atas jalan raya, yang membontoti Lim Guan Eng dan sekutu-sekutunya ke mana sahaja. Mereka diperdaya hidup-hidup demi nafsu rakus cauvinis itu untuk berkuasa.

      Delete
  3. Mana geng samsung A9@ canine..cepat start salakan anda..nanti mak mah marah

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Dia timbul kalu, saya dah sedia untuk terus gempur dia. Lagipun dia banyak berhutang dengan saya.

      Ayuh teman2 seperjuangan, kita cili & lempoyang dia habis-habisan di atas keceluparan & kebiadapannya yg tidak tahu adab & sopan.

      Delete
    3. boss..othaman ahmad..nape si kojora tu asyik target boss? ada dendam peribadi ke? menakutkn si kojola tu mcm sex maniac..Dia gay ke?

      Delete
    4. Kojola tu terlebih dose buyir tahik low. Meroyan pagi buta tak tidur..kojola ni ambil pil kuda. Tak boleh layan sgt..dia dh jual jiwa pada Dajjal ni. Geng puja setaan. Tp jgn lepas. Nnt kasi tangkap masok botol.

      Delete
    5. Dah masuk 4 tahun kami bertikam lidah di blog2 Pisau, Parpukari, Putra Merdeka dan kini di Shabbudin.

      Dia amat kecewa kerana saya meninggalkan UMNO dan meluat serta jaki terhadap pentadbiran Tun Dol dan Najib Rosmah.

      Delete
    6. Ohh patutlah..balas membalas hmmm....umpama, si kojolla ni..gila talak..mengharapkan Pak Othaman kembali kepadanya.

      Kepada kojolla,
      Pak Othaman sudah. Anda bila lagi..hendak keluar dari lubang najis?

      Jom ikut aku..kita jelajah ke seluruh negeri..jgn bimbang, duit ngeteh aku belanjer!

      Delete
    7. Hurmmm...wahai kejora

      Kita ni sebagai manusia yang hidup perlu ada perubahan.jangan kekal di takuk lama sampai bertakuk2 kena tipu pun masih menunggu.tiada apa yang kekal di dunia ini walau parti umno yang gagah itu sekalipun.akan rebah jugak akhirnya

      #jom berubah

      Yang benar
      (mrj klon)

      Delete
    8. Alhamdullillah. Sempat juga menelah blog ni sementara menunggu solat Jumaat.
      Mudah2 berkat hari Jumaat kita semua berdoa agar BN dpt d kalahkan dlm PRU 14 kelak.

      Delete
    9. benar bro mali
      budin tulis apalagi kita mahu?

      ya kita mahu kebenaran
      ditegakkan
      keklepetan di jatuhkan
      mari semua berdoa dihari jumaat yang mulia in

      Delete
    10. Apa lagi yg orang Melayu mahu?

      Jalan ke syurga kah

      Atau

      Jalan ke neraka?

      Delete
  4. Yesssssssss..... ..caii umno spin la skit nak tengok ape cer pagi ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gabungan PKR-PPBM-PAN-DAP di bawah pimpinan kombinasi berbisa Mahathir/Anwar pasti melenyap pemerintahan BeNawe (BN) & Pas Pis Pus. Saya yakin & teramat yakin PH akan sukses dgn sokongan padu Parti Warisan Sabah pimpinan YB Shafie Afdal.

      Delete
    2. Yezzzaa..jom lps pru nanti kita minum teh tarik sama sama..#kalahbn

      Delete
  5. Kojola dah kojol betul betul ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Guard dari Hospital Bahagia Tanjung Rambutan datang tangkap dia semalam atas arahan doktor.

      Kejola kena masuk hospital semula ......tak sembuh lagi kot!!!.

      Delete
    2. gila akibat sawan babi kot???

      Delete
    3. Dia gila akibat sawan umnopigs

      Delete
  6. Berita baik dari Kerajaan yang sentiasa MENDENGAR denyut nadi rakyat...

    ALLOWANCES FOR TRAINEE TEACHERS TO STOP FROM NEXT JUNE

    PETALING JAYA: Allowances for trainee teachers will be stopped from June next year.

    Those pursuing their teaching qualifications will no longer get living expenses and travel allowances, said Deputy Education Minister Datuk Chong Sin Woon (pix).

    The ministry, however, will continue funding the undergraduate degree in Education  (PISMP).

    “The total cost of the four-year PISMP fee is RM27,831. This will still be borne by the Government,” he told The Star on Thursday.

    Trainee teachers can apply for a National Higher Education Fund Corporation (PTPTN) loan to help with their living expenses, he said.

    Existing PISMP trainees, he said, would continue to receive the RM430 monthly living expense allowance and travel allowance not exceeding RM500 per year, until they graduate.

    To be a teacher in Malaysia, trainees enrol in the Institute of Teacher Education’s foundation course.

    Upon completing their one-year pre-undergraduate degree in Education (PPISMP), trainees go on to do the PISMP.

    Both PPISMP and PISMP are only conducted in full-time mode.

    Read more at http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/07/13/trainee-teacher-allowances/

    -Baru-baru ni LHDN bukan main bangga umum yang jumlah kutipan cukai yang diperah dan dikutip dari rakyat melepasi jangkaan pada separuh penggal pertama. Kerajaan juga dijangka bakal menambah pendapatan sebanyak 600 juta setahun dengan berkuat kuasanya cukai pelancongan bermula Ogos.

    Dengan bertambahnya pendapatan kerajaan ingat ke nak tambah subsidi untuk rakyat ke, tambah elaun ke, tambah bajet pendidikan ke, rupa-rupanya lagi nak dipotong ada la..

    Pada masa ini, rakyat adalah penyumbang terbesar kepada kerajaan melalui cukai GST. Sepatutnya duit tu semua dikembalikan semula kepada rakyat dalam bentuk subsidi dan pelbagai jenis bantuan. Bayar hutang IPIC berpuluh-puluh bilion ada pulak duit, nak bagi elaun kat bakal guru pun berkira nak mampus.

    Ini hanya akan menambahkan lagi beban ibubapa yang ada anak kat IPG. Mana-mana ibubapa yang tak mampu sara anak di IPG, mereka terpaksa apply PTPTN. Menambahkan lagi kadar keberhutangan dikalangan generasi muda.

    Masa mula-mula roadshow TN50 bersama dengan Menteri Belia, bukan main lagi terpekik-terlolong sampai keluar urat tekak kononnya mahu mendengar pandangan dan hasrat generasi muda. Kononnya prihatin dekat golongan muda. Nak bantu golongan muda. Sentiasa sokong golongan muda...SOKONG LA SANGAT......(Menguap..)

    Lepas ni mana-mana pelatih guru di IPG yang kelaparan tak cukup makan pasal tiada elaun sara hidup, bukak youtube tonton video TN50. Nanti hilanglah lapar tu..kah kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnn..konon kerajaan prihatin....chitttt..podahhhh..#prihatibadaknyopping

      Delete
    2. Acap kali di beritahu , kantong wang perbendaharaan Malaysia di bawah pentadbiran Najib sudah kering kontang .

      Jika ada malaun yang kata Malaysia bukan menuju kemuflisan harus pergi kesekolah semula . Jikalau itu tidak mampu juga , harus di sekolahkan di sini .

      Tidak terperanjat dan tidak heran pun jika Menteri KBS terpekik terlolong sehingga tegang urat kerana TN50 . Bukan kerja senang untuk membuat promosi ajenda 50 Temberang Najib ni . Lihat sajalah boss dia , Najib sendiri , acap kali terpekik terlolong sehingga tersembur air lior .

      Oh ya , di sebabkan olih kekangan aliran dana yang serius ketika ini , pentadbiran Najib bolihlah di katakan " kais pagi makan pagi , kais petang makan petang " . Kalau terasa lapar di tengah malam , jangan pergi "supper" .. tidor terus .

      Kekangan dana di tambah dengan pembayaran 'bunga' yang tinggi keatas hutang hutang yang di tanggung perbendaharaan (termasuk yang 1MDB punya) , kementerian kewangan sentiasa berkerja keras utk menambah kutipan . Manambah kutipan cukai serta mengenakan cukai baru adalah cara paling mudah selain memotong/mengurang peruntukan . Apabila ajenda mengenakan GST baru keatas barang terbantut , kerajaan terus mengumumkan pemasangan 1000 unit lagi kamera AES .

      Jadi berawas lah semua rakyat Malaysia , selagi penyamun dan perompak , lanun dan penipu tegar masih mengemudi Negara ini , kita tidak bolih lari .

      Bak kata orang putih " .. nowhere to run and hide , but everything to hide ..."

      Salam Juma'at !

      Delete
    3. ada kuar dlm berita perdana ke? akhbar perdana me layu ke...atau apa2 yg perdana me layu lah,
      apa pun tahniah lah kera jaan mesia kerana memberikan penghargaan dgn pemotongan elaun sara hidup bakal guru2 yg bakal mendidik anak bangsa kita tu.Tahniah juga kpd guru2 yg merupakan k/tangan awam terbesar ( mencecah 500 ribu guru ) yg sentiasa memberikan sokongan padu kpd umno/bn selama ini. Syabas semua guru2.

      Delete
    4. Ada..dlm the star

      Delete
    5. Ehh apa daa..nie dah pagi, mana ad star lagi. Itu berita karut marut diada-adakan nak sedap mulut melihat perkembangan semasa yg menakutkan mereka.

      Gabungan 4 parti pimpinan Mahathir/Anwar dgn sokongan Parti Warisan pimpinan Shfiee Afdal membuat Najib ngompol & lemas di atas daratan.

      Delete
    6. Berita baik kpd rakyat dari klepet denyutan nadi paru2 Rakuat.
      Cukai katil pun akan paksana (paksalaksana).Termasuk di Sbh/Srwk.
      Kabibet terumum sj dulu, Kastam yg silap tk bersedia.Hapaa punya Kastam nii! Sebelum ni silap umum 60 brg gst upgrade tuu.
      Kastam..kastam,
      kesian kt kera jan periha tin milo.
      Hidup Melayu Islam

      Delete
    7. Mat klepet x pernah kata, "rakyat adalah penyumbang terbesar kepada kerajaan melalui cukai GST". Yang sering kita dengar dari mat klepet ialah, "GST adalah penyumbang terbesar kepada kerajaan melalui cukai".

      Cuba teka kenapa dia berkata demikian kalau bukan kerana "contempt" beliau terhadap rakyat - seolah-olah mereka adalah kucing-kucing kurap yang berkeliaran.

      Delete
  7. sahabat ya salam masuk ke lubang jamban mana? yahanaanana ..bertakbir dgn geng syiah ke?

    ReplyDelete
  8. Lupa..arini jommaat..geng K9 kutip elaun dulu..tu yg x komen lg

    ReplyDelete
  9. #selamatkanbadak

    ReplyDelete
  10. HANG MAI LA CAP APA PUN KAMI TETAP UNDI DACIIING

    ReplyDelete
    Replies
    1. WASPADA...saya terbau bangkai. Tuu dia.. si Kojolla dah menjelma.

      Delete
    2. Dacing dah x laku..orang sekarang pakai penimbang electronic

      Delete
    3. Kejora...

      Nie nak tanya, apa cerita siapa nasuha dan apa kisah sebaliknya yg kamu persendakan saya berulang-ulang sebelum ini. Jawab, jangan tak jawab kerana saya akan terus tuntut di atas keceluparan mulut jalang kamu itu.

      Delete
    4. Kojolah..kojolah kau nak undi dacing apa kami peduli.

      Itu kau punya sukalah!!!

      Delete
  11. Umno yg sudah nazak angkara urustadbir Negara yg hampeh (tidak berguna) olih rosmah/najib,sudah sedia utk d talkin kan.

    agama hindu bercaya dgn konsep penjelmaan semula (reincarnation). akan kah ia akan berlaku kpd UMNO? hanya Allah swt akan menentukan nya.

    saya pernah merayu kpd zahid utk mengambil alih, tetapi beliau memilih utk 'sink or swim' dgn rosmah/najib. well all d best 2 him.

    saya sedang mencari batu nisan yg bolih kekal buat seribu tahun lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak lama lagi budak sengal Zahid Komidi ini akan terus Tersengeh dalam Tangisan kerana derhaka terhdap Tun Mahathir & Datuk Seri Anwar Ibrahim.

      Delete
    2. PAKATAN RAKYAT telah punberkubur tanpa batu nesan
      Sian.
      Sekarang giliran pula akan berkubur juga tanpa batu nesan

      Sebelum ini cap munger cap mata satu dan cap roket dan cap pyramit telah di bunuhkan oleh MADEY

      Delete
    3. PAKATAN RAKYAT telah punberkubur tanpa batu nesan
      Sian.
      Sekarang giliran PAKATAN HARAPAN pula akan berkubur juga tanpa batu nesan

      Sebelum ini cap munger cap mata satu dan cap roket dan cap pyramit telah di bunuhkan oleh MADEY

      Delete
    4. kita lihat saja nanti apabila harapan memulakan 'road show' nya sebagai satu gagasan yg mantap n teratur.

      saya yakin rakyat 'd atas pagar' akan menjelma drpd kepompong (cocoon) n dgn penuh semangat memberi dokongan padu kpd Harapan.

      jumlah 'rasuah' (termasuk wang ringgit) yg akan d beri sudah tentu akan d ambil olih kerana mereka tahu yg ianya d beli dgn wang yg d curi drpd mereka juga.

      UMNO/BN pula akan masuk dlm keponpong buatan mereka sendiri.

      selamat beradu UMNO !

      Delete
    5. Dtk rahman jpc

      Get sarawak's involvement...u hv no choice

      I hv said this again and again......in my ptevious comments

      Get TDM to speak to Taib....get into serious discusssion. If TDM can get along with "dirtied" Anwar, i do not see TDM cannot get Taib to agree on certain terms. Sarawak may hv this parochial stand resulting from treatment by federal from start but things change and TDm is the best individual to make "corrections". Only jangan buat the same mistake.....

      Delete
    6. Kau orang pernah tak tengok pekan bandar datoh????

      Delete
    7. anon 10:12,

      I think tun m's relationship wth taib is better than good.

      I hv suggested in dato kj's blog that yab abb jo make a conclusive decision 2 jump d sinking UMNO/BN phinisi now.

      I m confident that wth this new devpmt wth Pakatan, Serawak may hv already decided on their stand n position.

      we wil wait n c.

      Delete
  12. Selamat maju jaya, moga dpt membawa Malaysia ke landasan yg betul

    ReplyDelete
  13. FUYOOOOINKKKK..

    KUTTY AZAM BEBASKAN SEMUA TAHANAN POLITIK
    CAM PENAH DEDENGOR 22 TAHUN YANG LALU
    3 ABDUL SUDAH BERSATU DALAM AKATAN TAIK
    NANTI KITA TENGOK SAPA YANG KENAA DULU..

    KIKIKI...BERAMBUSSS BARUA DAP@SINGAPORK

    BUDAK SUMAN SAMPAI KE PAGI MEROYAN NYER
    TAK TIDO MALAM DI LUTU KEJORA NAN JITU
    DAH NAK WAT CAMNO SI SUMAN BARUA DAH TUA
    IKUT MENTORNYER MUDAH LUPA & BANGANG SLLU

    KIKIKIKi.. BERAMBUSSS BARUA PENSABOTAJ EKONOMI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh?.....ini kejola lari pula dari Hospital?....
      Tak sembuh lah penyakit kau kalu tak mahu makan ubat.
      Kesian.......kesian dia.......

      Delete
    2. Baik bunuh diri sajalah

      Delete
    3. Ekonomi ker eko..no..money???

      Delete
  14. Aamiin..salam Jumaat Barakah semua..selamat Malaysia ku Maju Jaya semula..Ya Allah

    ReplyDelete
  15. Salam tuan budin..Apa kita mahu? Dah tentu bijan bubar parlimen dan adakan pru secepat mungkin..kita mahu tunjuk sama pencacai bijan seperti mrj jahil,sahabat musibat, mat singapork berambus,kojola lucah bila nak mampus dan yang sewaktu dengannya tu bahawa apa yang diaorang kata sebelum ni pada PH adalah sama sekali tidak benar..kita nak buktikannya dalam pru...suruhler bos korang bikin pru cepat..ada beran?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes...Yes....FUKATAN HAPRAK ke Jamban Bersama ASmiNNNN Jamban....

      Delete
  16. Yes...yes..bn bakal ke jamban bersama jamal..

    ReplyDelete
  17. My 2 sen worth of advice

    1. Start talking as Parti Harapan atau HARAPAN....not Berstau, pkr, amanah, dap dsbgnya

    2. For heaven's sake............please approach Jo in Sarawak. Do some serious discussions. InsyaAllah... sarawakians are reasonable malaysians

    3. No unnnecesary comments.

    4. Do not personal attack on individuals....just focus on Najib and his regime....good start to talk about doing away with GST, recovering 1MDB money, RCI for 1MDB...these are current issues in rakyat's heart

    5. Do not sit down and relax and wait for people to meet u. Go out and meet people. The recent jailing of another banker in singapaore provides u a crystal clear case of 1MDB a victim of Najib assisted Jho Low to rob from the rakyat......

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Points taken & noted. Thanks & Salam Perjuangan bro.

      Delete
    2. 6. Chop off the heads of ALL the opportunist snake parties, that are still propping up BN, in turn also worshiping Umno n PiS.Swk and Sbh hv to come clean.No more fixed deposit bullshit please.

      Delete
    3. Thank you Bro Othaman. Wud love to see u and other strong willed characters like john doe, dtk rahman jpc and many others to weigh on factual issues on Najib and his regime viz wrong doings for info to the masses irrespective of race and creed.....hit the weak points...until the regime crumble not by u guys but the masses. if u show signs of crumbling on the current regime, reinforce and realise them come election time...

      again........make a serious attempt to get jo in sarawak to fit in the overall agenda. They know najib is at its lowest ebb.....a further series of earthshaking will finally see BN crumbling at federal level. Because of sarawak's peculiarity, get tdm to go at the highest possible level (taib?). Sarawak top guns still have respect for this man. If its for the good of sarawakians and malaysians....why not.....wallahukalam

      Delete
    4. bro 9:51...

      So long it's sensible, your 2 cents sense is worthy than the sinful billions siphoned on day bright robbery. Salam Perjuangan.

      Update:
      The former & late KM Melaka, Dato' Ali Rustam was announced over the radio passed away in JB.

      Delete

    5. Ingat ke senang ke nak buat keputusan ??

      Kalo DAP menggunakan logo roket bermakna mereka meng tongsampah kan Mahathir sebagai pengrusi HARAPAN

      Atau kalo DAP mengguna logo HARAPAN, semua pengundi cina akan lari ke BN dan undi DACIIING (MCA/Gerakan)

      Delete
    6. Update:
      The former & late KM Melaka, Dato' Ali Rustam was announced over the radio passed away in JB.

      INNALILLAH WAINNA ILAIHI ROJI'UN....Alfatihah

      Delete
    7. dlm kosmo Ali hassan

      Delete
    8. Toksah merepek meraban ler Kojolla 10:13.

      Hei budak khunsa yg lahir tak cukup bulan, dengar sini baik2.

      Andaikata DAP jadi mangsa mainan politik kotor Najib tak boleh bertanding pd PRU 14, saya bertambah yakin kemenangan pasti di pihak Pakatan Harapan atas dalil-dalil...

      Pengundi2 Cina & India (khususnya yg bukan Islam) akan memberi undi solid kpd HARAPAN sebab rasa marah mereka akan bertambah-tambah meluap bagai gunung api nak meletop terhadap sentimen ketuanan Melayu UMNO.

      Sementara pengundi Melayu totok & dan atas pagar (termasuk sebahgian penyokong PAS) tidak lagi berbelah-bagi atau teragaK-agak mengundi HARAPAN di atas ketiadaan DAP.

      Itulah HIKMAHnya di atas kebusukan & kedunguan Najib (termasuk kamu Kojolla).

      Apa pun, yg pasti BeNawe (BN) dan Pas Pis Pus akan tumbang dek Tsunami rakyat Melaysia keseluruhannya.

      Delete
    9. KALAU SETAKAT LOGO HIDUNG MADEY...TAK YA LERRRR....KE LAUT LA TUUUUU....DAP SETUJU KERRR TUUUU....BIASA NYE PUAK DAP NI PANGKAH ROKETt...TIBA-TIBA JER...DAH UBAH HIDUNG MADEY....SI HIDUNG BELANG TU....ALAMAK KONFIUSSSSS LA PUAK MACAI DAPIGS NI...BANYAK LER...UNDI ROSAK....

      Delete
    10. pak man,bukan ali rustam yang meninggal.ali hasan bekas speaker johor yang dah kembali kerahmatulah.

      Delete
  18. Alhamdulillah
    Terjawab sudah persoalan yang sering menghantui pencacai berhati serigala @ anon aka sahabat salam ya salam dan yg sealiran dgnnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum jawab lah , dia tanya sapa PM ko nanti
      Jawab|||

      Delete
    2. Aik? ko tak tgk tv3 ker?
      ..kan semua berita betul2 celaka, *ooops belaka kt situ?
      siap mimik muka lahanat lg tuu

      Delete
    3. .
      .

      penama pertama lah..


      pengampunan dan pembebasan Dato’ Seri Anwar Ibrahim akan dimulakan dalam tempoh seminggu selepas Pakatan Harapan membentuk kerajaan. “

      Semua dokumen telah di sediakan hanya tanda-tangan dan cop yang di Pertuan Agung.

      Insyaallah..

      Delete
    4. Tak ada orang lain ke...asyik si Nuar Al Jubori jerrrr...Nauzubillah laaaa....

      Delete
  19. Heavy rain and strong winds since about 9pm uprooted trees and blew off roofs in several parts of the capital.

    Read more: https://www.malaysiakini.com/news/388490#ixzz4mlaBdpyd

    Tanda tanda AWALAN ribut HARAPAN SEDANG BERTIUP KENCANG???

    ReplyDelete
    Replies
    1. The local media continues to seal.
      But the signs are being revealed.
      This is last chance for the 6% to Taubat,
      sebelum dilaknat..
      cepat,cepat.

      Delete
    2. Ramainya puak2 khurafat dlm PH nih

      Delete
    3. 1018..rasanye PAS lg murtad siap kafirkan orng ..ameno masuk disko..kikikiki..xpun kasino

      Delete
    4. Murtad apanya????

      Dah jatuh kapir!!!

      Delete
    5. .
      .


      kena rotan di tempat awam sebab masih tak tarik amanat jika ikut kerajaan kelantan...

      Delete
    6. Semuga hadi orang yg pertama disebat

      Delete
  20. Tsunami politik ini akan menamatkan segala kepincangan yg merosak negara dan memperbaiki semula untuk melahirkan kerajaan baru dan bertenaga,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaminn.. . ..

      Delete
    2. Aamin.
      Mana boleh sokong mumgkar?
      Tak kan asal melayu islam , takpa?
      Media nk tutup sampai bila?
      Diluar makin terlondeh WangMDobi!
      Yak Yeo semua dah kena Yak Yay.
      Jho Low pun tk cukup tanah nk lari.
      Larat nk tunggu atas kapal Equmati?
      Tipu rakyat hari2,last2 tetap basi,
      Lagi tutup, lagi sendiri terbuka,
      Mane mungkin nak tipu Allah?
      Hentikan lah, sempat lagi taubat tuu.
      Allah penyayang.

      Delete
  21. Mursyidul am tak der ke.. Ahmad Awang pun ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas pis pus je..yg ada..ayatollah heidi bawang

      Delete
    2. .
      .

      kita tak jual agama!

      kita pelihara agama..

      Delete
  22. Othaman bapok peliir lembik, telor dikembiri
    Tak mampu jawab pantun dlm BI Kejora beri
    Dia tak ada pilihan lain selain darii cabut lari
    Meroyan hingga ke pagi ini cai Nuat Aljubori

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. samsung A9 @K9 dah salak

      Delete
    2. Itu sajalah modal kojolah!!!

      Sampai masanya kojolah dia.

      Delete
    3. Terima kasih 10:20 & Zack Armtrong.

      Saya dah naik malas nak layan budak hingusan yg lahir tak cukup bulan, seorang gay yg kuat mencarut & pencemar bahasa Melayu & Inggeris.

      Delete
    4. Kesian si Wak Suman dan geng ni....pagi petang...siang malam- 26 jam dok Meroyan.....ni kalau tak menang la PRU lagi teruk MEROYAN ni....pi la ko sokmo Tarik HIDUNG MADEY...dalam LOGO baru ...bak kata orang ...macam kerbau dan lembu di cucuk hidung....lepas tu curi logo parti seberang lak tuuuuu....nak melingkop la tuuuuu....

      Delete
  23. .
    .

    Alhamdulillah... Syukur banyak-banyak.

    Yang jelas ianya di pimpin oleh ketua melayu yang sebelum ini telah terbukti kehebatan mereka berdua.

    Semuga semua rakyat mendapat munafat dan berbangga dengan Malaysia tercinta.

    Cahaya mula menerangi tanah tumpah nya darah ku. Alhamdulillah.



    ReplyDelete
  24. Othaman bapok meroyan, telor Kejora jentiik
    Mesti dia ni ponggong bulat pinggang lentik
    Jln lenggang, mcm pulang petang punya itik
    Bila mlm tukar pakai baju kebaya, kain batik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen orang yg lemah akal fikiran.

      Dah tenat dah. Eloklah kojol

      Delete
    2. Betul lah..gila talak dah si kojolla ni.

      Delete
    3. 1026..canine samsung A9..kikiki..kena rabies la tu

      Delete
    4. Bahaya dah si budak 1026..kalau, seminggu, 2... keadaan nya mcm tu juga..ada HARAPAN Najib/BN tersungkur.

      Delete
    5. contoh provokasi murahan.
      tahap bayi main tahek low.
      oops terlupa, 1026 ni penghuni wad mental...shhh!

      Delete
  25. .
    .

    Najib kena gabungkan UMNO dengan PAS... malang sungguh kerana perjuangan antara UMNO dengan PAS berperinsipkan dedak.

    Lagi pun bak kato orang negori den... satu panjek tiang.. yang satu lagi jalan ateh bondo..

    ReplyDelete
  26. Hidupppppp UMNO BN . Kalahkan petualang negara. Yesssssssssssssssssss

    ReplyDelete
  27. Amin ya allah rahmati kemenangan pakatan harapan amin Ya robbal allamin

    ReplyDelete
  28. pemakan dedak mau dedak lg.. no cash no vote. pededak peduli apa najib kalah atau menang..

    ReplyDelete
  29. Nampak nya Othaman khunsa dah tumbang
    Tak nak insaf sedar diri maut dah di ambang
    Si bapok ini tak ada apa, hanya lebat gebang
    Kena penampor Kejora, sah gigii dia terbang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. geng k9 salak

      Delete
    2. Kejora. .

      Saya Othaman Ahmad masih di sini, sihat, cerdas & bersedia menunggu bila saatnya dapat bersua muka nak ku timang manja & tibai roti jala. Katakan saja bila tuu, Kejora...??

      Delete
    3. Othaman usah berlagak lebih sudu dari kuah
      Cabaran Kejora terima, sbg lelaki bermaruah
      Cakap saja masa & tempat, usah le nak juah
      Nanti kita tengok siapa yg Jebat siapa Tuah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. si Suman Bapuk dah MENGGELUPUR....he...he...he...

      Delete
  30. Malam tadii, Kejora mmg betul merasa puas
    Othaman iblis dajal bapok, terlentang tewas
    Baru ler dia tahu bila bertemu buku dgn ruas
    Berak cirit le tua kutok ini, kencing tak lawas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1109..k9 rabies..dpt dari semah

      Delete
  31. Dah tiada kelibat lagi Othaman nyah pondan
    Agaknya dia keluar kerja part time pak bidan
    Atau pun bapok ni sibuk bersolek berdandan
    Mau jumpa Nuat, siap mekap pasang badan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. geng k9 terlebih air badak

      Delete
    2. Kejora, for your own good, pls abstain your grandmother nagging..just name the date, time and place for our 'ngeteh and tibai roti jala session' at your convenience...and I assure you I SHALL be there...!!

      With much anxiety, I'm waiting for your answer...wonder whether are you man enough with gut & balls...??

      Delete
    3. Hati hati sikit dengan puak ni, dah terjadi Melaka, nak jumpa one to one, rupanya bawa gang, tak ada hujah kecuali guna siku dan kaki..

      Ini agaknya pejuang bangsa dan negara berteraskan lanun

      Delete
    4. Thanks & appreciate for your concern. Point taken & alerted.

      Delete
  32. Salam Jumaat kpd semua rakan-rakan seperjuangan.

    Pagi ni mohon lari tajuk.

    Kebiasaannya saya tidak melayan tulisan si kejora disebabkan pada saya hampir kesemuanya langsung tiada nilai untuk menarik sokongan dan tiada fakta mahupun ilmu untuk disangkal.

    Malah kewujudan Kejora di kem Najib bagi saya adalah nilai tolak bagi Najib. Kejora hanya mampu menolak rakyat lebih jauh dari Najib. Saya sendiri pun memutuskan untuk mengisi borang PPBM dan memutuskan terus hubungan dengan UMNO selepas melihat cara2 kejora memberikan komen-komennya yang, penuh dgn mencarut maki hamun dsbgnya yang mengesahkan pernyataan ramai orang lain bahawa bahawa UMNO telah jahannam.

    Saya melihat Kejora telah berkali2 mempersendakan kisah taubat seorang pembunuh dengan pendita Israel. Secara zahir kelihatan ia hanya mempersendakan pak othaman yang membawakan kisah ini. Secara hakikatnya Kejora telah mempersendakan Nabi saw sendiri. Secara mantiknya pula Kejora telah mempersendakan Allah swt sendiri.

    Begini ulasannya:-

    Kisah taubat seorang pembunuh dengan pendita Bani Israel yang pak Othaman pernah bawakan dahulu bukanlah kisah rekaan. Ia adalah hadith Nabi saw yang mulia yang bertaraf sahih dan direkodkan di dalam kitab sahih Muslim.

    Pada ketika saya menaip ini saya sedang menatap kitab sahih Muslim. Untuk hadith berkenaan kisah taubat seorang pembunuh dengan pendita Bani Israel direkodkan sbg hadith bernombor 2372 yang diriwayatkan oleh Abu Said al-khudri r.a. Saya tidak mampu menaip semula kerana hadith ini sangat panjang.

    (Diulangi; saya sedang melihat kitab sebenar dan bukan main kopipes melalui google).

    Selepas pecerahan ini saya berharap Kejora berhenti dari mempersendakan kisah itu. Sekiranya sebelum ini ia jahil, kini saya sudah cerahkan.

    Sekiranya selepas diberi pencerahan ia masih mempersendakan kisah itu semoga balasan Allah turun ke atasnya serta-merta kerana menghina Nabi saw, agar ia menjadi pengajaran kepada orang lain (bukan sahaja penyokong Najib sahaja, malah para penentang Najib juga mestilah berwasapada dan tidak menghina Nabi saw sebagaimana yang dilakukan oleh Kejora).

    وَلَئِن سَأَلْتَهُمْ لَيَقُولُنَّ إِنَّمَا كُنَّا نَخُوضُ وَنَلْعَبُ ۚ قُلْ أَبِاللَّهِ
    وَآيَاتِهِ وَرَسُولِهِ كُنتُمْ تَسْتَهْزِئُونَ

    "Apabila kamu bertanya kepasa mereka nesaya mereka akan berkata kami hanya bercakap-cakap dan bermain-main. Katakanlah; adakah sewajarnya kamu memperolok-olokkan Allah, ayat2Nya dan rasulnya".

    Ingatlah, kisah pendita Bani Israel ini tidak mungkin berlaku di dalam pengetahuan peribadi Nabi saw. Maka sumber pengetahuan baginda sudah tentu daripada khabar2 ghaib yang disampaikan kepadanya oleh Yang Maha Mengetahui.

    Mempersendakan kisah-kisah sebegini adalah secara mantiknya ibarat mempersendakan Allah.

    Telah terjadi ijmak di kalangan para Ulamak salaf bahawasanya sesiapa yang mempersendakan atau tidak mengakui kebenaran kisah Isra' Nabi Muhammad drpd Masjidil Haram ke Masjidil Aqsa hukumnya kafir disebabkan kisah ini diceritakan oleh Allah sendiri di dalam surah Al-isra ayat pertama.

    Diqiaskan mempersendakan peristiwa Isra' sebagai khabar dari Allah (melalui ayat 1 surah al-israa) adalah jatuh kafir, maka tidakkah mempersendakan kisah yang disampaikan oleh Allah kepada RasulNya melalui khabar ghaib juga hukumnya sepatutnya sama?

    (Saya tidak membuat fatwa kafir di sini tetapi meminta gunakan akal dan qias untuk berfikir tidakkah hukumnya sama juga sekiranya kisah lain dari Allah swt juga dipersendakan).

    Isu taraf hadith juga bukan isu lagi disebabkan ia direkodkan di dalam sebuah kitab yang kesemua Ulamak telah berijmak adalah kitab hadith yang sahih (bukan sahih pada matan tetapi sahih pada maksud di sebalik matan).

    Walayazubillah.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro john doe..

      Hanya mutu mengenal manikam. Yg buta, pekak takkan faham apa yg sdra maksudkan. Tapi saya yakin ramai pengunjung blog ini bijak & mampu menilai mana yg baik & buruk...Insya Allah.

      Salam perjuangan.

      Delete
    2. .
      .

      Terima kasih John Doe.

      Mana ada Nabi selain Nabi Muhammad saw yang berkongsi pengalaman ghaib seperti peristiwa Isra' kepada pengikutnya (umat Baginda as)

      Mengapa perkara ghaib yang sukar untuk di terima umum di khabar kan kepada Umat nya?

      Wallahualam.

      Semuga tuan di berkati Allah subhanallah. Amin.

      Delete
    3. Tu la kejora, ilmu sekangkang kera, sekarang apa nak kata, kan sedepuk kena kat muka..pada pak othaman kamu persenda, tak mengaji abis, hadis tak baca, kerana dia yang jahil buta mata, orang lain pulak dikata mereka reka, padan muka..

      Delete
  33. UP UP AND AWAY.. UP UP AND TAIK CAIR
    TOKONG CAKAP DIA PUN KASI 'UP' LAGI
    RAJA BERTITAH DIA PUN UP SAMPAI JADI LENDIR
    ASAL MANA SOKONG DIA PUN 'UP' KOTE SENDIRI
    INI LALANG MME TAK BERGUNA PUNYA KAKI...


    PUIIIIIIII.... BERAMBUSS & UP UP AN AWAYYY...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Berambus baru bangun tido ye..?

      Kalau baru bangun..istighfar lah dulu.

      Kenapa selepas Najib & Co. balik bercuti, berambus serta para caii2 nampak cemas? Kan, HARAPAN baru masuk gear 1. Nanti.. HARAPAN sudah masuk gear 5,6 mahunya lintang pukang keadaan Najib & Co. Kan?

      Delete
    2. Mau tak cemas menggelatat? Keputusan mahkamah di Spura minggu ini melibatkan nama imdb & pengesahan gabungan PAKATAN HARAPAN sebagai parti serta barisan kepimpinannya membuat Najib ngompol & lemas di atas daratan (termasuk kojolla).

      Delete
    3. He...He...He...LOGO BARU CAP HIDUNG MADEY....si SUMAN nad the GENG pi Tarik ramai-ramai hidung MADEY tu....kasi sumbat sampai tak boleh nafas...kasi semput ...macam lembu sapi di cucuk hidung.....

      Delete
    4. MADEY ...lemas dalam pelukan si NUAR AL JUBORI....wak JOWO SUMAN....

      Delete
    5. Kau pun lemas dlm pelukan jamal jamban.

      Bukankah kau selalu berjumpa dia minta top up credit?

      Delete
  34. Mlm tadi Othaman barua terok terima padah
    Paling dia meroyan, dlm BI Kejora bermadah
    Meracau hingga pagi ler, itu tua haram jadah
    Baru iblis dajal ni tau, langit tinggi ke rendah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rekod ada..nukti ada..siapa belasah siapa & siapa yg rebah kaku tak bermaya.

      Kejora,
      for your own good, pls stop making a fool of yourself with your ridiculous-garbage pantun + your grandmother nagging..just name the date, time and place for our 'ngeteh and tibai roti jala session' at your convenience...and I assure you I SHALL be there...!!

      With much anxiety, I'm waiting for your answer...wonder whether are you man enough with gut & balls...??

      Delete
    2. Othaman usah berlagak lebih sudu dari kuah
      Cabaran Kejora terima, sbg lelaki bermaruah
      Cakap saja masa & tempat, usah le nak juah
      Nanti kita tengok siapa yg Jebat siapa Tuah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. Kejora ni tersambut jugak bila dicabar orang
      Kalu dibiar makin naik tocang ini memerang
      Cakap jer Wak, geng atau sorang lwn sorang
      Masa & tempat Wak kasi tau terus sekarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. Othaman serupa anak anjiing saja menyalak
      Makin ko salak, makin kote kecut tu terselak
      Usah ler ko nak berkias2 cuba nak mengelak
      Ko ler cakap masa & tempat sbb ko yg galak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    5. Othaman bapok oii, lagak ko, aku dah bosan
      Gebang lebat saja, cakap kosong jadi hiasan
      Walau pun Kejora, bukan ayah long kawasan
      Tapi boleh juga kalu nak diukur ketangkasan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    6. Why laughing like mad, be serious will ya..??

      Kejora, for your own good, pls abstain your grandmother nagging..just name the date, time and place for our 'ngeteh and tibai roti jala session' at your convenience...and I assure you I SHALL be there...!!

      With much anxiety, I'm waiting for your answer...wonder whether are you man enough with gut & balls...??

      Delete
    7. Kojolah kojolah dah kena penyakit anjing gila.

      Delete
  35. Alhamdulilah berita yg baik
    Pakatan sudah diolah molek
    Gandingan Anwar-Tun amatlah cantik
    Shafie di Sabah sangat menarik!

    Kita rakyat tua dan muda
    Bandar,kampung dan juga felda
    Pakatan Rakyat inilah saja
    Bulatkan tekad didalam dada!

    Gandingan Anwar-Tun bukan sebarang
    Negara dibina malam dan siang
    Kisah dulu dah letak belakang
    Pencacai batu api nak laga orang!

    Bakal guru menjadi mangsa
    Elaun mereka mahu ditala
    Diberhentikan elaun Jun bermula
    Dia dan keluarga mewah segala!

    Um..no no no rosak beyond repair
    Just because of the idiot pair
    To the rakyat they'll never be fair
    Just decide to support team Madey!

    Ada orang hati tak senang
    Pemimpin Pakatan bukan sebarang
    Dalam mata sudah terbayang
    Kalah teruk jawatan melayang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Fan Tun...

      Saya rindu amat sangat nukilan Sarawak Scholar @ Rahman 2 yg biasanya terpapar Mukadimah Pengenalan Jing Jibo/Kejora di blog Putra Merdeka tempoh dulu-dulu.

      Anyway, hilang rasa penat & ngantuk bila kamu & bro john doe muncul..bagai dapat suntikan power.

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun..

      Sekarang kita hanya menunggu masa
      Bila pilihanraya akan diada
      Kali ni tak sabar pulak teman rasa
      Nak lihat PH di atas persada..

      Sokongan rakyat kita harapkan
      Kleptokrat mesti ditumbangkan
      Untuk kebaikan negara dimasa hadapan
      Kepada rakyat undilah pakatan..

      Jika inginkan perubahan
      PH lah wadah yang disediakan
      Um..no,no barisan tak boleh lagi diharapkan
      Merekalah sebenarnya punca segala kerosakan..

      Mungkin ini peluang diberi kali kedua
      Kita dapat lihat gandingan Anwar dan Pak Tua
      Pada negara masing masing banyak berjasa
      Dah sampai waktu untuk sibijan dan partinya tu binasa..


      Delete
  36. http://www.ismaweb.net/2017/07/elaun-guru-pelatih-dihentikan-mulai-jun-tahun-depan/

    Dalam dicanang disembang ekonomi bertambah baik..elaun guru pelatih dihentikan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kes elaun guru ni boleh kasi UMNO burn.
      Tunggu satgi kot ada U turn.
      Gst 60,cukai katil, kastam jd kambing.
      Piee seminggu,
      Wsj ratus selasa,
      Rakyat tunggu.
      Lumut pun tumbuh kepala.
      Toksah byk cerita.
      Tambah lagi kt tv tiga,
      Semua karut tadak yg nyata,
      lobai lilit pun dah kona,
      Sampai masa bagi terap semua.
      Kita bayar gaji,kita depa seksa.
      Akai ada kaa?
      60 tahun bagi percaya,
      semua dia jaga.
      Ada silap tuduh org lain saja
      Parti tu dok buat apa?,.
      Dah lupa amanah dan Raja.
      Dok simpan pun tak guna.

      Pesanan pada baki ulat tahek low yg masuk sini.
      Jalankanlah peranan selagi sudi.
      Pilihan sendiri,
      Suka hati,
      Tapi...
      Usaha anda sudah basi,
      tak ada makna lagi,

      Bila HARAPAN termetri...

      RAKYAT SUDAH BULAT HATI.

      Tahniah.anda sudah terbakar hati

      Delete
  37. Hahaha..sori budin..x terbaca yg atas..dah ada org post rupanya

    ReplyDelete
  38. WAJAH DAJAL DAH MUNCUL DI MALAYSIA
    DULU LAMBANG MATA PKR DAJAL YG PUNYA
    PAKATAN LAMBANG HIDUNG DAJAL CAP BUNGA
    KEDUA PELOPOR LIBERALIST LGBT & PLURALISMA
    MULUT PULA TOKONG PENIPU LAMBANGNYER..


    BERAMBUSSSSS BARUA DAP@ SPORK...

    INI KALI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kojolla is in trance.. has transformed himself into the witch, Nek Tempoyak.

      Delete
    2. NAK KENA LAGI NI...

      Delete
    3. Othaman bapok oii, lagak ko, aku dah bosan
      Gebang lebat saja, cakap kosong jadi hiasan
      Walau pun Kejora, bukan ayah long kawasan
      Tapi boleh juga kalu nak diukur ketangkasan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. Bila dah terasa...sah-sah lah kamu menyamar kojolla.

      Delete
    5. Apek 1146 aah!,
      TIMBANG SULLA SENGGEK OOOWW ,!!
      LU MANYAK TIPU PUNYA OLANG.
      LU slupa CCP ,
      Belaak pun talaak ciuci,
      Bikin busuk masok sini.
      Haak tooi..

      Delete
  39. .
    .

    Pembentukan Harapan dengan saf kepimpinan, matlamat dan faedahnya telah selesai.

    Tetapi Perjuangan yang belum selesai...

    ReplyDelete
  40. Apakah DAP dipinggirkan atau ini disengajakan supaya pakatan ini dilihat sebagai didominasi oleh orang Melayu?" soalnya. - Salleh Keruak (MKini)

    Bukankah kamu (UMNO) akan haramkan DAP ?

    ReplyDelete
  41. Othaman dlm BI, kemain dia mengaku hebat
    Dia ada cuba buat pantun tapi mcm musibat
    Apa lagi bola tanggung terus le Kejora sebat
    Meroyan ler mcm orang gila tak makan ubat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tunggu & lihat komen & pendapat orang lain, bukan masuk bakul angkat sendrik, FAHAM...!!

      Delete
    2. Hanya melayu umno je buat kerja untuk rakyat lepas tu puji diri sendiri balik..caiiii pun senyum bangga kononya melayu umno berjasa...sgt2 tipikal perangai melayu kita

      Delete
    3. Sama la caiiii umno yg buat pantun tu...entah sape name?? Kejira? Kojol? Kencing?? Kijal?? Ketupat ??

      dah la buat pantun pun tak best pastu puji diri pulak..

      kalau la dia ni terlibat buat projek klcc mau melalak2 terberak2 tengah jalan seminggu sebab nak tunjuk dia berjasa sangat kat rakyat malaysia

      Delete
    4. Dari trend komen 1218 kita dpt buat analisa.
      - org sama
      (tanda, ulat dh.makin pupus)
      - ulang2 teknik provokasi tahap bayi main tahek En Low
      (tanda, ulat dah tak ada modal)
      - kaah x 3 kadang smpai 6
      (tanda, makin takut n hilang keyakinan diri)
      -maki hamun cabar
      (tanda, marah dlm diri srbab tidak dapat ikut sahabat2 ulat yg insaf)
      1218 ada fungsinya,
      Biarlah dia terus menjadi cermin pada sikap rakus tuan2 klepet nya.
      Lagipun kalu tak dilayan, maumati beragan ulat jenis tegar ini.
      Ulat juvana dia ni,kepala ada loose sikit tu., layan pi laah

      Tun Fan

      Delete
  42. Othaman mlm tadi meroyan tidak tentu arah
    Mengelupor gila dia mcm babi yg luka parah
    Tewas dlm BI, diia betul bengang dan marah
    Tak dapat tidor tua kutok ni sampai ke cerah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada kemungkinan.
      Komen ulangan ini adalah program generated. Mungkin auto loop.
      Jika benar, ia satu petanda Command Centre (jasa?) sudah di 'abandoned'. Semua ulat sudah jadi kupu2 HARAPAN dan terbang keluar....
      Jika itu HARAPAN DOA RAKYAT dan kehendak ALLAH..ia tidak yg mustahil,kan?

      Delete
    2. Kejora..

      Trust me.. the world is watching. Aren't you not ashame of your moronic-childish manner...??

      I'll take my rest for the Friday congregation prayer.

      Delete
    3. Othaman ni kalu dgn Madey ada ler dia ta'at
      Boleh pecaya ke iblis ni semahyang Juma'at
      Mlm tadi dia meroyan giler, tak tidor sesa'at
      Mamphos kat blog, buat kerja tak manafa'at

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. Tak ada le dia solat ini Othaman sial durjana
      Letih tidak tidor mlm, tgh harii dia lesap lena
      Asar maghrib nanti pun hilang ntah ke mana
      Mmg dia ni akan mampos dlm keadaan hina

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  43. Pak Othman,Msia Baru,dll,jgn dilayan ajk gr gila kojolla tu,ulas saje teks Budin dgn fakta bernas,silent reader ramai yg berada atas pagar,golongan inilah yg perlu diyakinkan utk mengundi calon PH...come on,jgn buang masa melayan org gila....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cone on sikent reader ramai,
      Do your part.
      Sana2 masok contribute to a noble cause.
      Tak konen panjang, komen pendek.

      Tun Fan

      Delete
  44. Bro Othaman sikit tak kurang
    Komen bernas dia dah karang
    Ada fakta bukan sebarang
    Tepat ke dahi,Kojolaa dah berang !

    Bro John Doe,terima kasih
    Pencerahan terbaek,baca tak letih
    Mana yang hitam dah mula putih
    Tak dengar juga, hidup kan sedih..

    Kemanalah pergi bro Rahman Dua
    Kita disini tertanya juga
    Jika boleh luanglah masa
    Team pengkhianat kita berlaga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.
      Our strength is in our numbers.
      Ibu pertiwi perlukan anak2nya.
      Bangun dari hanya jadi silent reader.
      KITA ADALAH BROTHERS !!
      WE NEED EACH ITHER .

      Tun Fan

      Delete
  45. Terbaik Tn. Shahbudin Husin. Saya sokong.

    ReplyDelete
  46. Othaman dajal lahanat, hatii busuk bernanah
    Kejora tak de cari pasal dia sumpah seranah
    Kini rasa le ifrit ini bila Kejora tala dan panah
    Apa lagi, lintang pukang lari tak cukup tanah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  47. Para Serigala menemui 'penyelesaian' dengan mengambil seorang peliwat untuk mengatasi seorang lelaki tua renta dlm hearaki Pakatan Harapan.

    mengikut kelaziman jawatan Ketua Umum lebih tinggi dari jawatan Pengerusi - nampaknya lelaki tua renta itu 'kalah' buat kali yang pertama kepada anak didiknya.

    Presiden PH diberikan kepada 'boneka' untuk dikawal oleh 4 Timbalan serta ditambah 4 naib Timbalan - satu resepi yang akan membunuh PH dari dalam.

    inilah "sebaik-baik" keputusan hasil daripada bertemunya para Serigala.

    bagaimana pula dengan proses 'rebut' kerusi untuk ditandingi kelak ? jika di rujuk pada hearaki Pakatan Harapan, ia sepatutnya bersifat selari. kelihatan pengaruh puak cauvinist kafir semakin tenggelam secara zahir.

    antara manifesto yang digariskan Para Serigala - satu daripadanya ialah berusaha untuk membebaskan si peliwat daripada sabitan jenayah liwat untuk diangkat sebagai Perdana Menteri ?.

    Nauzubillahiminzalik - inilah ucapan paling afdhal untuk kalungkan kepada Para Serigala.

    dan aku terus terhibur melihat keletah keldai' Politik Pakatan Harapan terus menari.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. presiden ameno dikawal si badak..spesis terancam tuh

      Delete
    2. .
      ..

      bukan membebaskan.. tapi membersihkan.

      bebas masih tak lepas dari kesalahan atau fitnah liwat..

      bersihkan bererti tidak pernah terjadi dan ia nya semata-mata fitnah yang di cipta dan adu-domba.

      Sekadar pengampunan saja tak memadai kerana ianya sejarah hitam yang mengaibkan bukan sahaja pada orang nya malah pada isteri, anak-anak, cucu-cicit malah pada keturunan seterusnya.

      Menjadi PM walaupun setahun selepas pengampunan menjadikan orang yang di fitnah manusia yang mulia.

      Jika anon boleh percaya segala bukti yang di ada-adakan oleh mahkamah mengapa susah sangat bagi anon terima pengampunan dan kenyataan yang membersihkan orang yang di fitnah. Segala bukti dan fakta akan di tunjuk kan semasa mendapatkan pengampunan. Bukan selesai dengan main minta gitu-gitu je.

      Secara pribadi apa masalah orang itu dengan anon sampai begitu susah anon terima se olah-olah anak atau saudara anon yang jadi mangsa liwat..

      Delete
    3. 14:34 - andainya jika kamu merujuk perjalanan prosiding mahkamah dalam kes liwat Anwar Ibrahim maka sebagai orang awam dan Muslim maka berlepas diri pada keputusan mahkamah lebih menjamin keselamatan di Padang Masyar kelak.

      setelah di pegang pada keputusan Mahkamah maka jatuh pula hukum-Nya yang mengharamkan diangkat pelaku Liwat sebagai Pemimpin sekiranya kamu benar-benar berpegang pada syariat Allahswt.

      dan kebanyakan dari kamu yang kekal pada si peliwat itu adalah di atas sifat taasub dan akibat kejahilan.

      sedang barisan peguambela hebat akhirnya memilih berjuang untuk mendapatkan hukuman paling ringan atas faktor status dan usia si tertuduh kerana tidak sanggup membantah pada segala pembuktian berlakunya jenayah liwat. lalu atas dasar apa segerombolan manusia kekal membela si tertuduh jika bukan atas sifat taasub dan jahil ?

      politik bukan agama, jangan menjual ISLAM kerana mengejar kelazatan dunia seolah-olah kamu tidak akan menemui kematian.

      tidak kah kamu melihat 'tangan2' yg memberi pertolongan kepada Pakatan Harapan ? muncul individu dan NGO sesat dan celaru akidahnya seperti Siti Kassim, SIS, LBGT, COMANGO DLL

      serta banyaknya perlecehan dan permusuhan yang dicetus dari puak yang memberikan 'sokongan' pada PH.

      Program i Wanna touch a dog, Ifthar Ramadhan oleh LBGT, mencabar isu kalimah ALLAH di Makamah, hatta laungan azan juga disulitkan dengan aduan dari kaum kafir - ini antara peristiwa yang merupakan natijah dari pertolongan yg diberi kepada Pakatan Harapan.

      Allahurabbi - jika kamu tidak sayang pada akidah atau merasa kuat dalam memeliharanya .. percayalah anak2 kamu yang akan rosak akidahnya hasil dari apa yg kamu kerjakan sekarang.

      sesungguhnya Pakatan Harapan adalah fitnah yang terang lagi nyata, sekiranya kamu mahu berfikir.

      siapa dari kalangan kamu yang berani membantah pada apa yang cuba aku sampaikan ini ?

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
  48. Starits Time Singapura hari ini...
    Jho Lo kata tindakkan Singapura menangkap dan memenjarakan mereka terlibat dengan penipuan dan penyelewenag Dana 1MDB is "Politically Motivated"..

    Kahkahkahkahkahkahkah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu duniakutuk pasal 1mdb..satu dunia cerita pasal 1mdb..so satu dunia la against Malaysia?..bodohnye macai ameno..sila meninggal

      Delete
    2. .
      .

      Jho Low kan Ketua Bahagian UMNO Forest City.?

      Macamana lah Cina UMNO boleh mengatakan "Politically Motivated"..?

      Kalau dah Ketua Bahagian UMNO Forest City mengaku, kena lah selesaikan cara politik juga.

      Ini melibatkan 1MDB yang menjadi kebanggaan bani melayu..

      Dia dah nampak tersepit dan cuba mengheret MO1..

      Delete
  49. Mahkamah Malaysia tidak pedulikan pecurian 1MDB sebab "DEDAKI MOTIVATED"

    LoL

    ReplyDelete
  50. Din, yang ketara sekarang UMNO - BN dalam keadaan makin cemas! Mereka tidak boleh gunakan Cina-DAP untuk menakutkan pengundi Melayu. Barisan kepimpinan Harapan majoriti kaum Melayu.

    ReplyDelete
  51. Pru14 akan menjadi pertandingan antara 2 penjuru shj, umno dah nak lari dari Pas setelah lulus hukum sebat kerana takut hilang pengundi Cina . Pengundi Cina dikelate pun dah gerun sama, mungkin kali ni jasa Pas meninggalkan hukuman sebat sekiranya kalah pru nanti....

    ReplyDelete
  52. puiiii, aku kena tipu umno lagi, depa kata dap big boss pakatan last last tokong dapat naib president je...puiiii

    ReplyDelete
  53. Langsung tak ada kelibat lagii Othaman kera
    Dlm team Madey, dia le pengarah sandiwara
    Mlm tadii, lunyai dia kena henyak dgn Kejora
    Kini terus diam sepi, bisu tidak lagi bersuara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  54. FUYOOOINKKKKK....

    LAMBANG HIDUNG KEMBANG POOJAAN ATI KU
    LEBAM BIJI MATA ZAMAN KUTTY WAT TATAU AJER
    3 ABDUL NAMPAK BERSATU MACAI JADI KELABU
    BIO AJER LEER .. NNTI TAU LA SAPA YANG KENAA..!!

    3 ABDUL CITER P RAMLEE
    TAK SANGKA JADI NYATA
    KUTTY TOKONG & ALJUBOORI
    SAPA YG KENA RAKYAT TERBAHAK KETAWA..

    BERAMBUSSSS BARUA DAP@SINGAPORK..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cakap dah merapu..dah panas punggung beb..umngok dah nak mampos dah..umngok sdh goyang
      tggu je pru14..

      Delete
  55. Calling Dr Rais Hussin, Bersatu Strategist,

    U hv good connections with Sarawak gamemakers????

    I keep on reminding and saying....explore having TDM having 4 corner- eyed meeting(s) with TAIB ............. please........BN sarawak is unlike BN Sabah...........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Do not worry about Bustari.....

      Delete
  56. Bro Perak Man bagus nukilan
    Pakatan boleh bentuk kerajaan
    Tun-Anwar banyak pengalaman
    tamatlah tempoh um..no no Bijan!

    unknown Musibat kojolaa serabut
    Anwar-Mahathir anda tak takut?
    kerajaan klepto nanti tercabut
    di Sungai Buloh um..no no mereput!

    konon PM mesti yang 'afdal'
    yang ada ini kaki membedal
    semua dibalun perangai crocodile
    gemar meneran ekzos tertanggal!

    kumpulan serigala um-no no lah juara
    dari Presiden, menteri, ketua
    satu dunia Melayu dicela
    Musibat,Kojolaa masih nak bela!!

    sabitan Anwar perkara aniaya
    Sembilan juta keluar dah dana
    kalau fitnah samannya mana
    Bijan dah takut, Anwar dikena!

    salam ya salam jibbo tenggelam
    Anwar keluar Bijan ke dalam
    Anwar-Mahathir sudah sefaham
    tunggu PRU um..no no tenggelam!




    ReplyDelete
  57. terbaiklah pakatan harapan..wajib disokong. PPBM menjadi tunjang. hanya ahli umngok yg ngok je yg percaya temberang pemimpin mereka..
    yg paling rakyat nak tunggu penubuhan RCI utk 1mdb..mana mau lari ahhhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Korang ingat aku bodoh??? Buat apa aku nak tubuh rci utk 1mdb. Kantoi la aku nanti..banyak aku sorok rahsia.biar jadi rahsia sampai kiamat.



      Dato sri najib 14julai

      Delete
  58. HIDUNG JER KEMBANG AHLI TAH KEMANA
    BERAPA JOMLAH AHLINYA ORG TERTANYA
    CAWANGAN DAN BAHGIAN DAH ADA BERAPA.?
    JANGAN PRU DAH MULA .. TUTUP PLAK CAP BUNGE

    AMANAH PAN DAH KETEPI NAMPAKNYA
    ANGKRA KUTTY NAK BOLOT SEMUA
    KETUM MASIH ALJUBOORI YG PUNYA
    MAT SABUN JADI HANG KEBUN GAMAKNYA..

    KIKIKIKIKI.. BERAMBUSSS BARUA DAP@SINFAPORK


    INI KALI LAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. BARU AKU TAHU MAT NI HIDUNG KEMBANG RUPENYER
      NANTI TAHUN DEPAN JATUH TERSEMBAM BERTAMBAH BESAR .
      CAWANGAN DAN BAHGIAN UMNO JOHOR BAKAL DITUTUP
      JANGAN PRU DAH MULA .. BARU SIBUK TABUR DEDAK UDAH LER

      AMANAH PAN DAH MAKIN SERASI
      AKAN MERAMPAS PARLIMEN DAN DUN SEBANYAK MUNGKIN.JENTERA KUKUH SIAP SEDIA MENGGEMPUR
      TAPI SAYANGNYA SI MAT KETUM MASIH RASA INI PRU DEPA YANG PUNYA
      MAT TU JADI CAIIIII SELAMANYA LA GAMAKNYA..

      KIKIKIKIKI.. BERAMBUSSS BARUA UMNO @BN


      INI KALI LAH MAT

      Delete
  59. Kini tau Kejora siapa, Othaman gelandangan
    Lain kali tak le dia nak terkam sembarangan
    Mlm tadi terok kena lanyak, dia mati angan2
    Itu belum lagi, dia kena Kejora punya tangan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini line loop mungkar, maki hamun, ajak gaduh, sj Provoke. Tapi kualiti tahap bayi main dgn Tahek En Low.
      Pengarang line ini 1553 mesti otak kat lutut,roh hitam hati mati.
      Bukan taip ,mcm ulat alat, tgk sj sudah. Dia dpt bantu memantul wajah sebenar UMNOBNPis.
      Anggaplah itu tradeoff satu jasa kecilnya.

      Delete
  60. Othaman tak tidur, wahai bajingan
    Nak belanja teh dan roti nan
    Nak lihat muka nak hulur tangan
    Manalah tahu rupa Ku Nan!

    Jika Kojolaa rupa Ku Nan
    Baik cancel semua rancangan
    Perempuan mengandung boleh terkenan
    Kojola bertopeng baru mulakan!

    Jangan terlalu cabar Othaman
    Nanti lauk tak habis makan
    Walau Othaman mahu keseorangan
    Ramai dibelakang orang Pakatan!

    Kah kah kah ketawa berdekah
    Macam berok baru bernikah
    Datang ke Budin mintak sedekah
    Tolonglah um-no no, Bijan dah parah!

    Sorang lagi Salam ya salam
    Pakai jubah suka melaram
    Nampak awek tak tahan geram
    Padanya songlap sikit tak haram!!

    ReplyDelete
  61. Budin..yg betul betul ketua ni sapa..pening kalau orang tanya.

    ReplyDelete
  62. Kita akan ada Ketua Umum Malaysia, Presiden Malaysia dan Perdana Menteri yg baru selepas Pru 14..Terbaik..Ini Kalilah!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1644, tak alih tong tahek, ko jual batu ronson.
      Cuba amal makruf sikit !!
      Tak habeh2

      Delete
  63. seperti triniti 3 dalam 1 dan satu dalam 3. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tintiri natang apa? kopi ada la 3 dlm satu.
      Oh, ko maksud anak tiri batu granite tuu, oops sorry

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...