Monday, 24 July 2017

JIKA MAHU DIKOREK, SEJARAH TUN M ATAU SEJARAH KJ YANG LEBIH HITAM?


Dengan garang, Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin yang dilaporkan mahu merebut salah satu jawatan Naib Presiden dalam pemilihan akan datang berkata, UMNO akan menggali semula sejarah Tun Mahathir Mohamad ketika pemerintahannya dari 1981 hingga 2003 dahulu.

Kata beliau, tindakan itu bukan saja sebagai suatu serangan balas, tetapi juga untuk menjadikan bekas Perdana Menteri dan sekutunya dalam Pakatan Harapan tidak lagi selesa.

"Orang kata kami siasat skandal lama dalam kerugian forex, tetapi tak kisahlah berapa lama ia berlaku, kita perlu siasat salah laku.

"Saya tidak suka bercakap buruk, tetapi orang ini asyik menyalahkan pentadbiran sekarang sedangkan dia ada rekod lebih teruk. Jika tidak mahu sejarah dibuka kembali, duduk diam-diam saja.

"Tetapi dia cabar kami, cakap tentang semua benda...kleptokrasi dan macam-macam lagi. Jadi, sejarah akan dibuka. Kami akan gali dan bongkar, biar rakyat buat keputusan," kata KJ lagi di perasmian Meyuarat Perwakilan UMNO Kepala Batas, bahagian UMNO yang pernah dipiimpin oleh bapa mertuanya, Tun Abdullah Badawi.
Adakah Tun Mahathir gentar dengan tindakan itu?

Atau, adakah ia akan melemahkan beliau?

Tun Mahathir tentunya tiada masalah jika tindakan menggali dan mengorek sejarah kepimpinannya mahu dilakukan oleh kepimpinan Najib sekarang ini.

Beliau tidak saja dipercayai mampu menanganinya, malah tindakan itu secara tidak langsung merupakan serangan kepada UMNO sendiri yang akan menguntungkan Pakatan Harapan.

Ketika Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri, ia bukan saja bermakna semuanya adalah tentang UMNO dan BN, tetapi juga ketika itu Najib dan Tun Abdullah sendiri berada dalam kerajaan sebagai menteri.

Apa mereka buat ketika itu? 

Adakah terbukti mereka pernah bersuara atau hanya angguk membabi buta?

Jika semua kesalahan itu diungkit dan dikorek, manifestasinya ialah kerajaan UMNO dan BN memang tidak berguna di mata rakyat dan ia akan lebih memudahkan mereka menghumbannya daripada puncak kuasa dalam pilihanraya umum akan datang nanti.

Setidak-tidaknya, dengan apa yang dilakukan oleh Tun Mahathir sekarang, beliau bukan saja  menentang perlakuan Najib yang lebih membawa kerosakan kepada negara, malah juga untuk menebus kembali salah silapnya di masa lalu.

Tidakkah tindakan Tun Mahathir sekarang ini  patut dipuji dan disokong berbanding jika beliau hanya diam dan terus bersekongkol dengan kebatilan serta kemungkaran?

Selain itu, jika sejarah silam mahu dikorek dan diungkit, KJ juga harus ingat bahawa beliau sendiri banyak sejarah silam yang kelam dan hitam ketika era pemerintahan Tun Abdullah Badawi dahulu.

Apakah beliau lupa semua itu?

Seorang rakan, apabila terbaca berita mengenai KJ mengatakan mahu mengorek sejarah silam Tun Mahathir, lantas kegembiraan kerana memberinya idea spontan untuk menerbitkan sebuah buku mengenai kisah silam KJ bermula daripada kerja awalnya sebagai pegawai khas di pejabat Tun Abdullah (ketika itu masih menjadi Timbalan Perdana Menter), dilantik Exco Pemuda oleh Hishammudin, menjadi menantu Tun Abdullah, bertanding Naib Ketua Pemuda dan Ketua Pemuda yang penuh kontroversi, menguasai pentadbiran kerajaan melalui apa yang dikata budak-budak tingkat 4, didakwa mempunyai hubungan rapat dengan Singapura sehingga banyak saham-saham kerajaan dijual kepada Temasek Holding dan 1001 macam yang lain lagi.

Kata kawan tersebut, beliau akan cuba menyiapkan buku itu untuk pengetahuan generasi akan datang, kalau pun tidak diedar dan dijual menjelang PRU 14 akan datang, ia mungkin akan dilakukan sebelum pemilihan UMNO nanti.

Adakah sejarah silam Tun Mahathir menyebabkan wujudnya tanggapan campurtangan asing dalam kerajaan, harta-harta negara dijual sesuka hati dan kerajaan jadi lemah serta kucar-kacir?

Antara sejarah silam KJ dengan Tun Mahathir, sejarah siapakah sebenarnya yang lebih kelam, hitam dan memalukan UMNO serta negara? (ShahbudinHusin 24/07/2017).

147 comments:

  1. Umno has lost all religious and moral compass.

    They thot they could pull tdm down. My guess mereka aka tersungkur dahulu tdm keluarkan his shotgun. The whole bunch of useless kids will bundled to sg buluh hotel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setiausaha Otai Reformis 1998 Abdul Razak Ismail hari ini meletakkan jawatan kerana tidak bersetuju dengan penyertaan Tun Dr Mahathir Mohamad dalam Pakatan Harapan.

      Abdul Razak dalam satu kenyataan berkata, beliau mengambil keputusan menentang Pakatan Harapan pada pilihan raya umum akan datang dan akan bertanding atas tiket Parti Sosialis Malaysia (PSM).

      Sehubungan itu, beliau juga membuat tiga tuntutan.

      “Menolak kepimpinan Mahathir di peringkat parti sebagai Pengerusi Pakatan Harapan atau di peringkat kerajaan sebagai perdana menteri atau menteri kanan atau penasihat sekiranya Pakatan Harapan berjaya mengambil alih pentadbiran di Putrajaya.

      “Menuntut Pakatan Harapan untuk memasukkan dalam manifesto PRU14 Pakatan Harapan penubuhan Suruhanjaya Keamanan dan Keadilan bagi mengadili segala tuduhan ke atas Mahathir,” katanya dalam satu kenyataan.

      Selain itu, Otasi Reformis juga mengambil keputusan supaya mana-mana ahlinya yang mempunyai jawatan dalam mana-mana parti Pakatan Harapan untuk melepaskan jawatan yang disandang.

      Sehubungan itu, pengerusi gerakan itu, Saari Sungib yang juga adalah ADUN Hulu Kelang dan Timbalan Pengerusi Parti Amanah Negara Selangor melepaskan jawatannya.

      Delete
    2. gy mampus ar dgn otai ke kotai ke.ada aku kesah...aku hanya nak malaysia kembali seperti dulu je.tak kan tu pun susah sangat.

      Delete
    3. Let's say NO to BN !!

      Delete
    4. Umno has gone berserk way out of control that's why the attack on tdm and lks ai. Kj...his days are numbered, just like najib and the lot...death for them is just round the corner.

      Delete
    5. Dah tentu sejarah BUDIN lbh hitam kot

      Delete
  2. Apakata kita korek sekali cerita tun dol dan budak tgkt 4..amacam kj, ada berani???..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semalam topik "6 Jahanam" Najib Rosmah. Hari ini topik 10 budak hitam pulak khas untuk Bangla KJ.

      Saya harap jaguh2 kita dapat menyajikan pantun2 syahdu & menyayat hati.

      Terima kasih & Salam Perjuangan.

      Delete
    2. He...He...He...Malam semalam 100,0000 orang berhimpun kat Stadium Mohamad ke IV dengar ucapan Hj. Hadi Awang....bertambah MENGGELUOR lerrrr gamaknya si MADEY tuuuuu....HIDUP UMNO HIDUP BN....

      Delete
    3. Jaga-jaga...Si Wak Suman...BEKAS Pengerusi UMNO....yang tak dapat Jawatan tu dah Meroyan....ni sampai ke pagi lah kang tuuuu.....dah keluar bertapa sama ToKong cina Dapigs la tuuuuu.....

      Delete
    4. Fuyoooo...Sajian Pantun-pantun syahdu dan Menyayat hati....nak mampos la tuuuuu....Wak Suman jangan lupa yer beritahu Tun Fan Taik tuuuu buat pantun dan lagu nasyid 'SELIMUT PUTIH'....Wakaka....Wakaka...Wakaka....

      Delete
    5. SALAM PENGENALAN SIAPA KJ?

      Inilah budak Bangla jutawan segera yg bermodalkan air liur mengambil kesempatan pak mentuanya yg sering tidur lena...habis saham2 Telekom dijualnya kepada Temasek Holdings, Singapura.

      Berbekalkan rezeki kerja2 korupsi, bangla ini telah menyuap para perwakilan untuk memenangi pertandingan jawatan Ketua Pemuda Unscrupulous Melay National Organiszation (UMNO). Kemenangannya di PRU 13 bagi kerusi parlimen Rembau amat kotroversi. Berkali2 dikira si Bangla ini dah didapati kalah hinggalah entah macam mana 'peti undi pos' tiba2 menjelma lewat tengah malam.

      Harap maklum & Salam Perjuangan Pakatan HARAPAN yg diharap2kan membawa PERUBAHAN KEBAIKAN...!!

      Delete
    6. Bak kata si Rapuji Sotong...Anak Beranak MADEY....Kayo Rayo....kat FILIPINA anak dia bukak kedai Arak....tu sebab kaya raya.....tu belum beribu-ribu lagi syarikat kepunyaan anak-anak MADEY ...termasuk anak Angkat si MADEY lagi tuuuu....apa lagi MADEY....saman lerrrr si Rapuji Sotong tuuuu....

      Delete
    7. Pak Othaman....gitu ropenye citer sebenor ye......

      Patutlah ada kera belaan meroyaaannnn....

      Delete
    8. teringat aku ketika bangla sekor ni kena sergah dgn orang tua yang baling gelas pun tak pecah terus terkucil dgn pantas gy jual saham dia kat scomi dulu.kah3 budak taik ni ckp pinjam duit dari kawan untuk beli saham2 tu semua.

      hoi dedakian kamu dah lupa ke dgn sejarah tu semua?

      Delete
    9. Ini bangla dah lupa yg dia pernah makan pelempang pak metua dlm bilik hotel sbb tgh menggonggong satu budak puteri amno dulu

      Delete
  3. Sejarah TDM, rakyat dah tahu..beliau berjasa, membangunkan negara. Najib the klepets..hanya sambung sambil merompak sahaja..rancangan, idea TDM.

    Tapi...rasa2nya KJ punyer sejarah lagi menarik rakyat nak tahu..

    KJ...mana U mau lari arrr..
    Jamal nak rebut jawatan Ketua Pemuda..cepat2 kau nal lari ke Naib Presiden?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau yang buruk tentang TDM, orang dah tahu. Apa yang buruk lagi pasal TDM yang KJ nak cakapkan?

      Pak Mentua dia boleh cancel kan jembatan bangkok. Pak Mentua dia boleh berhenti kan projek mega Bakun.

      Macamana Pak Mentua dia dengan dia sekali yang berkuasa di Tingkat 4 boleh tak tahu kisah Forex yang sekarang jadi kesalahan besar TDM ?


      Kalau Pak Mentua dia berundur kerana gagal dan lembab, KJ lah punca nya.

      Pak Mentua dia tak buat apa-apa pun.

      Kalau ini lah bakal PM selepas PM yang akan datang, tak payah nak fikir macamana jadi nya Malaysia.

      KJ dah tunjukkan sebelum Najib jadi PM.

      Delete
  4. FUYOOOINKKK...

    TDM AKAN KUATKAN 'SHORT'GUN KATANYA
    YAG BENGKOK ADA YG SHORT PUN ADAAA...!!
    INI TAK KIRA DEPAN BELAKANG SAMA RASA
    KIKIKI... DAH TUA NK MAMPOS PEGI TAUBAT LA..
    HABIS KAN SISA HIDUP DNG AMAL AGAMA DAAA.

    BERAMBUSS DAP@SINGAPORK....

    INI KALI.. JAPPP JRR LAGI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12:49,

      Tumpang tiru jap ye..

      FUYOOOINKKK...

      KJ KATA AKAN KOREK HIDUNGNYA SENDIRI..
      YANG LUBANG HIDUNG  TAIK JLO LOW PUNYER PUN KJ AKAN KOREK...!!
      INI TAK KIRA LAGI KJ AKAN KOREK DEPAN BELAKANG NAJIB DAN ROSMAH PUNYER.
      KIKIKI... MUDA2 LAGI DAH MEROYAN...PEGILAH MENGADU SAMA PAK MERTUA..
      HABIS KAN MASA BERKARAOKE BERSAMA2 SHALALA...

      BERAMBUSS UMNO@BN/MCA CCP

      INI KALI.. JAPPP JRR LAGI...PRU 14 KASI UBAH..TANAM HIDUP2!

      Delete
    2. FUKATAN HAPRAK....DI KETUAI TO KONG DAPIGS....AKAN MELINGKOP PADA PRU NANTI....MACAI FUKATAN HAPRAK....MAKAN LERRR TULANG BABI DAPIGS SAMPAI TERCEKIK.....

      Delete
    3. Tiru lagi ye..

      BARISAN HAPRAK....DI KETUAI KAKI KLEPETS UMNOPORNO....AKAN MELINGKOP PADA PRU NANTI....MACAI BARISAN HAPRAK....MAKAN LERRR TAIK JLO LOW SAMPAI TERCEKIK.....

      Delete
    4. He..He...He...malam tadi hamper 100,000 orang memenuhi Stadium Mohamad ke IV...dengar ucapan Hj.Hadi Awang....Bertambah Menggelupur dan Meroyan ler...si MADEY tuuuuu....HIDUP UMNO HIDUP BN....

      Delete
    5. Setelah dilantik menjadi Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad kian hari mula menunjukkan gaya kepimpinannya terdahulu ketika beliau menjawat perdana menteri.

      Semalam beliau mendedahkan realiti yang sedang dihadapi PH terutamanya DAP dan kedudukan sebenar DAP di hati beliau.



      “Ada 2 parti lain (dalam PH) yang berbilang kaum. DAP boleh bertanding di bawah 2 parti itu (kalau pendaftaran mereka dibatalkan).

      “Saya yakin PKR dan Amanah akan terima mereka tetapi kita tidak boleh kerana kita parti Melayu,” Dr Mahathir dipetik sebagai berkata dengan andaian bahawa jika pendaftaran DAP dibatalkan dan usaha mendaftarkan PH gagal sebelum Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

      Beliau turut memberikan maksud tersirat bahawa jika DAP diberikan laluan untuk bertanding di bawah PPBM, persepsi terhadap PPBM sebagai parti Melayu akan terjejas.

      Walaupun Dr Mahathir berkata demikian dengan alasan bahawa orang Melayu masih bersifat komunal dan oleh itu parti berbilang kaum seperti DAP akan ditolak oleh orang Melayu, tetapi ramai yang memahami pandangan tersirat Dr Mahathir terhadap DAP iaitu “DAP ditolak oleh orang Melayu.”

      Mengesan betapa ‘damaging’ kenyataan Dr Mahathir ini, Penasihat DAP Lim Kit Siang yang namanya tidak terpilih dalam senarai kepimpinan PH tampil dengan kenyataan balas mendahului suara pengerusi dan ketua umum PH.


      Kit Siang cuba mengolah pandangan Dr Mahathir daripada sudut kaum kepada sudut kawasan pendalaman dan bandar.

      “Saya fikir kebangkitan di kawasan pedalaman yang rata-ratanya orang Melayu, bukan sahaja di kawasan bandar, penting untuk rakyat Malaysia. Ini bukan soal kaum. Ini soal kawasan bandar dan desa,” balas Kit Siang.

      Bayangkan apakah yang akan dituduh Kit Siang terhadap Dr Mahathir kalau bekas perdana menteri itu tidak bersama mereka dalam PH hari ini, sekiranya sejarah episod serangan DAP terhadap Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam isu ‘I am Malay first’ diambil sebagai ukuran?

      Begitulah hebatnya politik Dr Mahathir.

      Bersama DAP, beliau kini disambut sebagai wira di majlis-majlis DAP dan imej beliau telah berubah daripada seseorang yang digelar ‘rasis’ ketikanya bersama Perkasa dan Umno kepada tokoh yang bakal menyelamatkan negara walaupun kini beliau berusia 92 tahun.

      Sebaliknya, DAP, meskipun bersama Dr Mahathir, masih tetap dilihat sebagai parti yang akan menjauhkan undi orang Melayu kepada PPBM.

      Setelah berusaha menyamai taraf PPBM dalam PH setaraf dengan taraf Umno dalam BN, apakah Dr Mahathir akan memulakan langkah seterusnya untuk menyamakan taraf DAP dalam PH kepada taraf MCA dalam BN dengan alasan untuk menghilangkan takut orang Melayu terhadap PH?

      Apapun, politik kawal-mengawal dan pertembungan pengaruh antara Dr Mahathir yang berjawatan sebagai pengerusi PH dan Kit Siang yang tidak berjawatan dalam PH akan terus berlarutan sehingga PRU14 sementara pengerusi dan ketua umum PH sekadar memerhatikan dinamik pertembungan ini dari tepi.

      Delete
    6. Hoi bagidol..ko ingat blog bang budin ni siaran astro ke main ulang-ulang siaran..bingai punye walaunta.

      Delete
  5. Amboi....sedapnya mulut kj! Nak korek citer lama konon...
    Dengar sini baik2 ye...kj.
    Kau masih belum berjasad,Tun dah jadi ketua negara. Kau membesar Tun masih ketua negara. Tiba2 kau nak korek cerita lama. Di oxford dulu kau diajar utk memandang ke belakang ke? Simpan2 lah bodoh kau tu kj!
    Begini,jgn jauh sangatlah ye...
    1. Tingkat 4?
    2. Bas epress sban KL, berapa dapat?
    3. 100 juta kbs?
    Yg kau tak sedar org menyampah dgn kau kecuali pembodek kau sbb kau banyak duit,tu je. Pernah tak kau terfikir nasib kau bila bn tumbang?
    APA KAU INGAT KAU NI BAGUS SANGAT KE?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang2 yg bersunggoh2 dgn hebat membodek cebok dan mengipassss the klepets...........nilah org2 yg pertama sekali akan lari meninggalkan the klepets bila mereka tumbang.........

      Di sini tak ada artikata sahabat setia.........sumer bersahabat atas dasar pangkat, kuasa dan wang ringgit jerrrrr........tak ada yg ikhlas sumer berdasarkan material jerrr....

      Insha-Allah sama2 kita tunngguuuu dan lihat senario yg bakal terjadi ni.

      Delete
    2. sumbat musibat ni sekali kat dalam condo bamboo river biar dia 'keimuti' je kat sana.

      Delete
    3. Dia nak Potong ranking said karabau lahabau sebagai penjilat utama

      Delete
  6. BILA AKAR UMBI UMNO, PAS DAN ‘CAP BUNGA’ BERTEMU…
    Baru-baru ini penulis berkesempatan ke majlis rumah terbuka seorang rakan sekolah di utara semenanjung negara. Sebenarnya ia majlis itu juga lebih kepada reunion bagi bekas-bekas pelajar batch kami puluhan tahun sebelum ini.

    Meskipun tahu bahawa rakan yang menjadi tuan rumah itu seorang penyokong PAS, penulis tidak pernah sangsi untuk terus bersahabat dengannya walaupun wujud perbezaan ideologi politik antara kami. Agama kami tetap Islam dan kami bersaudara.

    Menganjurkan majlis seperti ini saban tahun, namun kali ini agak berbeza apabila seorang sahabat kami yang membuka topik politik di meja. Dia berbangga mendakwa penyokong parti ‘cap bunga’, bagai tidak malu mencemar pertemuan ukhuwah sentimen politiknya.

    Sengaja dia mengaku menyokong parti ‘cap bunga’ dan bertanya pada tuan rumah mengenai pendirian PAS yang enggan menyertai Pakatan Harapan. Dia perlekeh PAS terang-terangan dan menuduh parti itu sebagai ‘buta politik’.

    Sebenarnya, kami tak pernah buka topik politik sewaktu majlis sebegini. Jika mahu bercakap soal politik, kami lebih gemar berborak mengenainya di kedai mamak. Lebih santai dan terbuka, tidak mengganggu tujuan majlis. Namun persoalan yang dibangkitkan rakan tadi mencetus senyuman ‘sinis’ tuan rumah dan dia diajak solat maghrib berjemaah bersama…

    Selesai majlis pada petang dan solat jemaah maghrib bersama, tuan rumah mengajak penulis dan rakan tadi ke kedai mamak berdekatan. Belum sempat air yang dipesan tiba, tuan rumah mula ‘membasuh’ rakan penyokong parti ‘cap bunga’ terbabit…

    Tuan rumah berkata, bekas Perdana Menteri itu sebenarnya lebih teruk pentadbiran dan imejnya dari Perdana Menteri sekarang. Jelasnya, perbuatan meletakkan kaki ke kaca televisyen ketika Perdana Menteri berucap bukan suatu yang baru, malah perkara itu sudah lama berlaku di era bekas Perdana Menteri itu.

    “Pantang dia bercakap, dalam berita pun kaki akan tertempek di mukanya. Tidak cukup dengan itu, dihamburkan kata-kata nista. Kesudahannya, akan ditukar ke siaran lain atau ditutup saja televisyen itu,” katanya.

    Dia menjelaskan kenapa pembangkang ketika itu yang terdiri dari PAS dan DAP amat membenci Mahathir. Katanya, PAS tidak akan sesekali lupa pada kezaliman pengerusi PPBM itu berhubung peristiwa Memali, penolakan draf hudud dan tekanan-tekanan lain yang dihadapi ketika zaman tersebut.

    Malah katanya, zaman ini cukup terbuka berbanding zaman dahulu. Jelasnya, di zaman itu semuanya akan ‘ditutup’ serapat-rapatnya. ‘Everything to hide’ ketika itu. Skandal-skandal yang berlaku ‘ditutup’, sebaliknya mereka yang cuba bercakap mengenainya akan dihumban ke penjara di bawah akta ISA.

    Dia juga menyebut beberapa nama yang pernah dihumban ke ISA kerana cuba mempersoal bekas Perdana Menteri itu. Katanya, bukan sekadar Anwar Ibrahim, Mat Sabu dan beberapa nama pemimpin PAS, DAP dan PKR yang pernah menjadi mangsa, malah ada pemimpin UMNO sendiri pun pernah hadapi masalah yang sama.

    Jadi jelasnya, ia bukan lagi sebuah kerajaan BN atau UMNO, tapi ia lebih kepada ‘kerajaan bekas Perdana Menteri’ itu. Bila perkara baik dilakukan, maka dia ambil kredit untuk dirinya sendiri. Tapi jika ia melibatkan keputusan yang tidak bagus, maka akan diheret semua menteri kabinet, kononnya dibuat secara ‘konsensus bersama’.

    ReplyDelete
  7. Tuan rumah bertanya sama ada rakan kami itu pernah membaca ‘A Doctor In The House’? Rakan kami itu menggeleng. Kata tuan rumah, jika dibaca buku itu maka secara tidak langsung akan kenal siapa sebenarnya ‘doktor’ berkenaan.

    Komen dari tuan rumah mengatakan buku itu tidak lebih hanya ‘mengangkat diri sendiri’, satu penceritaan dari seorang ahli politik yang terkenal namun tidak boleh dipercayai sepenuhnya. Sebagai contoh katanya, doktor itu mendakwa kononnya dia tidak pernah gunakan ‘duit’ sepanjang karier politiknya. Boleh percayakah???

    Kata tuan rumah lagi, paling teruk ialah bekas Perdana Menteri itu bagai tidak mengiktiraf hukum Allah. Ditolaknya mentah-mentah draf hudud walau lebih 3 kali diusul padanya. Ia adalah berbeza dengan Perdana Menteri sekarang yang menerima dan menyediakan platform untuk dikaji bersama supaya dapat direalisasikan mengikut perlembagaan.

    Bahkan, bekas Perdana Menteri itu juga dianggap pernah mencemar kuasa institusi Raja-Raja Melayu dengan beberapa siri krisis perlembagaan dengan taktik propaganda ‘kotor’ yang terkawal. Jika Raja-Raja Melayu pun ditekan ‘si kuku besi’, apatah lagi rakyat biasa…

    Pengerusi PPBM itu juga ketika berkuasa telah gagal mengimbangi konsep ‘check and balance’ apabila memecat bekas Ketua Hakim Negara, salah satu cabang kerajaan berteraskan demokrasi berpelembagaan. Katanya, jika badan judiciary, eksekutif dan legislatif berada di dalam cengkaman ‘si kuku besi’, bayangkan apa yang akan berlaku?

    Apakah ketika itu ada konsep demokrasi raja berperlembagaan? Apakah wujud keadilan dari prinsip keadilan sosial? Apakah wujud konsep ‘check and balance’? Dan apakah ketika itu dia melihat kepentingan Islam sebagai suatu keutamaan? Dia hanya pentingkan politiknya sahaja…

    Katanya, kerana itulah PAS kini sesudah bermuhasabah telah kembali ke perjuangan asal. Kembali ke fitrah perjuangan asal di mana yang dikejar adalah redha Allah, manakala politik yang bertujuan untuk kuasa tertakluk kepada hukum-hakam yang ditetapkan Islam. Pada PAS, tidak guna berkuasa jika tidak diredhai Allah…

    Terlopong rakan parti ‘cap bunga’ itu yang akhirnya mengaku baru saja berjinak-jinak ‘mengenali politik’ di tanahair. Nampaknya mungkin dia ‘baru kenal’ realiti politik dan teruja dengan keadaan itu. Penulis tersenyum sinis. Agak lucu menyaksikan rakan ‘disekolahkan’ tuan rumah. Puas melihat dia ‘terkulat-kulat’…

    Namun begitu, tuan rumah tetap memohon maaf sekiranya dia terkasar bahasa. Dijelaskan juga bahawa politik hanyalah bersifat duniawi sementara matlamat yang dituju bersama adalah akhirat. Barulah penyokong parti ‘cap bunga’ itu kembali menguntum senyum!

    Tidak dapat dipastikan sama ada rakan itu akan terus bersama parti ‘cap bunga’ atau tidak. Namun telahan dari reaksinya berkemungkinan besar dia akan ‘insaf’. Penulis hanya berkata padanya, hati-hati dalam perjuangan politik supaya tidak tertipu. Dan satu lagi, jangan bercakap soal politik di majlis Aidilfitri. Sekali lagi dia terlopong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape kasi bulat2 tanah kreta api tanah melayu ...skrang dah ada ura2 nk d robohkan bangunan kreta api tanjong pagar oleh krajaan negara yg selatan selepas johor...
      Hilang sejarah Spura sebahagian dari Msia..
      Sape yg mnyetujui nya..
      Fikir2 lah encik2 ....

      Delete
    2. 15.22......jangan suruh deme pikior......cerr kaborkan cam mana deme nak pikior....kepala diateh sumer jem tak boleh pakei.....guna kepala yg di bawoh tu jerrr manakan nak betoi.......

      Delete
    3. aisehmen kenapa tak ckp sama tuan rumah kalau dia ka yang ganti TUN jadi pm fuh gerenti malaysia menjadi negara yang hebat dan tentu TUN akan tabik spring pada tuan rumah tu.
      tak gitu anon 13.04

      Delete
  8. Bodohhhh kj.. Dia jenis spesis akal pendek,mentah,pembodek najib, lemah fikiran,tak matang,sombong,tak kenang jasa



    Kau pikir panjang dulu kj


    Apakah tun tak sedar perkara begini tak akan berlaku??

    Tidakkah tun dah bersedia jawapan ??

    Dgn umur 92tahun,org tua kata umur hampir menghadap ilahi..untuk apa tun bersusah payah begini??

    Cukupkah ilmu kj untuk lawan tun??

    Apa kj mahu dedah kepincangan pemimpin2 veteran umno dgn mengunkit salah silap tun???

    Dimana mereka semua ketika tun jadi pm dan berkuasa???

    Kenapa tak halang atau menegah tun sekiranya perbuatan tun salah???

    Untuk apa pemimpin veteran itu semua hidup lama?? Sekdar untuk makan pencen dari titik peluh rakyat??

    Bersediakah kj untuk turut bersama bijan dan semah masuk penjara sungai buloh??


    Kau pikir dulu kj..

    Yang benar
    (mrj klon)



    ReplyDelete
    Replies
    1. Dedah lah wahai kj .Kami rakyat marhaen akan perhatikan semua jawapan menteri..jangan risau caiiii umno semua

      Delete
  9. DIA FIKIR DIA SEORANG SAJA YANG HEBAT BANGUNKAN NEGARA?
    Seorang bekas Perdana Menteri semalam mendakwa Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak hanya meneruskan apa yang dia lakukan semasa 22 tahun dia memerintah negara. Dia merujuk tentang asas pengangkutan yang katanya dia sediakan dan Najib pula hanya mempertingkatkan industri pengangkutan di negara ini.

    Penulis yakin bahawa kenyataan itu hanya untuk memperlekeh apa yang dilakukan Perdana Menteri yang membangunkan negara secara lebih holistik, berpandangan jauh dan lebih sofistikated berbanding dirinya.

    Cubaan untuk menegakkan benang yang basah dengan merendah-rendahkan usaha murni pihak yang mahu dia jatuhkan. Nampaknya susah hati benar dia melihat keupayaan Najib mempersiapkan negara ke arah TN50…

    Dia menyediakan asas pengangkutan negara? Penulis tidak pasti apakah bentuk asas pengangkutan yang dia maksudkan. Namun pada pandangan penulis, mungkin dia merujuk kepada pembinaan Lebuhraya Utara Selatan atau dikenali sebagai lebuhraya PLUS hari ini.

    Ketika dia membina PLUS, dia baru saja memperkenalkan dasar pensyarikatan dan penswastaan negara. Penulis tidak nafikan dasar tersebut sememangnya bagus untuk negara membangun seperti Malaysia.

    Namun malang, lebuhraya yang dirancang awal oleh beberapa Perdana Menteri sebelumnya untuk dibina tanpa tol dengan pembiayaan penuh kerajaan, tiba-tiba dikonsesikan dan rakyat dan kerajaan terpaksa menanggung setiap kesan daripada perjanjian konsesi tersebut, terutama kenaikan tol secara berjadual.

    Cerdiknya dia, ketika PLUS baru siap dibina, kadar tolnya paling minimum dan ia akan meningkat mengikut perjanjian. Maka secara tidak langsung, Perdana Menteri selepasnya akan menanggung perjanjian konsesi itu dengan kadar tol yang lebih tinggi.

    Jika tidak memberi pampasan kepada syarikat konsesi untuk menafikan kenaikan kadar tol, maka bersedialah untuk dihamun rakyat kononnya membebankan mereka. Padahal, perjanjian itu bekas Perdana Menteri itu yang putuskan. Adil atau tidak?

    Ia adalah sangat berbeza dengan pendekatan Najib yang berpandangan lebih jauh dan berusaha mengelak dari membebankan rakyat mahupun kerajaan pada masa yang akan datang. Buktinya, Pan Borneo dari hujung Sarawak hingga ke hujung Sabah.

    Pan Borneo lebih jauh jaraknya berbanding PLUS. Malah untuk membinanya juga lebih mencabar dan susah ekoran keadaan muka bumi dua negeri borneo itu yang bergunung ganang, berlembah dan sungai-sungai yang bersimpang siur di sana-sini.

    Menakjubkan, lebuhraya yang dibina Najib dibiayai penuh oleh kerajaan yang kononnya ‘bankrap’, tanpa sebarang tol. Bandingkan pula dengan lebuhraya yang dibina bekas Perdana Menteri itu dan kesannya kepada rakyat serta kerajaan sekarang. Itukah bentuk asas pengangkutan yang dia sediakan?

    Mungkin benar dia merancang pembinaan LRT sekitar awal 1980’an, namun pada 1991 barulah Sistem Transit Aliran Ringan (STAR) ditubuhkan. Itupun LRT yang dicadangkan belum siap dan perjanjian hanya ditandatangani pada 1992. Ia mula beroperasi pada 1996.

    Tapi tahukah kita bahawa bekas rakan sejawat warga emas itu, Lee Kuan Yew lebih “advance” darinya? Bekas Perdana Menteri Singapura itu memastikan MRT mula beroperasi lebih awal pada 1988, kira-kira 8 tahun sebelum negara kita. Siapa menang? Dia atau Kuan Yew?

    Jadi, apalah yang susah sangat untuk memuji Najib atas usaha baik yang beliau lakukan untuk memperkasakan lagi dasar pengangkutan negara dengan menyediakan sistem pengangkutan bertaraf dunia dan relevan digunakan hingga 50 tahun yang akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faham ke atau pura2 tk faham encik...

      Delete
    2. Dulu ada juga baca kisah KJ dlm blog Malaysia Today.
      Kalau saya TM, saya rilek saja.
      U ingat dlm 2/3 tahun dia serang Najib, mereka x cari kesalahan Mahathir kah?
      Yg faktanya, x ada prima facie.
      Apa cerita KJ spent millions sending pemuda umno umrah ari tu?
      Itu x salah kah.
      TM x payah khuatir. Kita d Sabah boleh kumpul dana kalau d perlukan.
      Tun lawan saja mereka. Kita sokong dari belakang.

      Delete
    3. MY GRAND OLD STATESMAN AND LEGENDARY TOP DOG:

      How much is that top dog in the window?
      The living legend is not folk's tale
      How much is the top dog in the window?
      The Grand Old Statesman ain't for sale

      How can you forego without regret
      The living legend is not a tale
      Is he that so easy to forget
      This old top dog ain't for sale

      I must take a trip to my home town
      The old top dog is not for sale
      How can we compare with silly clown
      The old top dog carries no tail

      Delete
    4. MADEY 'TOP DOG'....tak tutuh duit Rakyat....dia berjudi duit Rakyat jerrrr....kalau tak cukup dedak MADEY...makan lerrrr tulang BABI Dapigs tuuuu....sampai tercekik.....

      Delete
    5. Kera meroyaaaannn.....bolanye udah cicorrrr.....
      Kesiaaaannnn.....

      Delete
  10. Jika dia fikir dirinya menyediakan asas dan Perdana Menteri berikutnya pula hanya meneruskan dasar tersebut, dia juga sama begitu. Dia juga hanya meneruskan dasar dan asas yang dibina oleh bekas-bekas Perdana Menteri terdahulu seperti Allahyarham Tunku Abdul Rahman yang dia benci dan jatuhkan dulu.

    Almarhum Tunku juga membina segala asas di negara ini dan ia diteruskan oleh Allahyarham Tun Abdul Razak dan Tun Hussein Onn. Kemudian gilirian dia pula yang sambung, kemudian Tun Abdullah Ahmad Badawi dan kini Mohd Najib Razak.

    Jika susah sangat untuk memuji, memadailah dengan mengakui jasa Najib. Dia fikir otak dia saja yang hebat. Mungkin otak dan akalnya hanya hebat kira-kira 15 hingga 30 tahun yang lalu. Namun kini menjunam jatuh dan mungkin lebih rendah berbanding akal ‘pokok sena’.

    Mentang-mentanglah baru saja berpeluk dengan mereka yang dia ‘ludah’ berpuluh tahun sebelum ini, dan kini dia berfikiran jumud, tidak sihat, tidak matang dan makin ‘bebal’? Atau mahu gunakan alasan faktor usia? Sudahlah. Kembalilah ke tikar sejadah seperti kata Nik Abduh. Tidak rugi dunia akhirat…

    ReplyDelete
  11. TIADA SIAPA YANG TAKUT PADA ORANG TUA, CUMA…
    Penulis ketawa. Bukan pertama kali berdepan dengan soalan-soalan sinis dari warga emas itu. Sudah berkali-kali. Malah lebih sinis secara berdepan di sebelahnya pun pernah. Dan kali ini dia bertanya soalan sinis lagi…

    Dia bertanya, takutkah untuk Perdana Menteri atau Menteri berdebat dengannya secara terbuka? Dia gunakan sentimen usia untuk mencabar. Merujuk dirinya sebagai seorang yang sudah tua, dia cuba memancing orang lain untuk memenuhi serakah politiknya.

    Pada pandangan penulis, tiada siapa pun yang takut pada orang tua. Malah lebih tepat lagi, tiada sesiapa pun patut takut pada mana-mana makhluk di dunia ini. Umat Islam misalnya, kita sepatutnya hanya takut pada Allah SWT. Jadi tidak timbul untuk takut pada ‘orang tua’ atau tidak.

    Enggan hadir ke program ‘Nothing To Hide’ saja sudah dianggap sebagai penakut? Adilkah begitu? Pada penulis, tuduhan seperti itu hanya sekadar lontaran persepsi semata-mata, tanpa menggambarkan realiti sebenar tentang apa yang berlaku.

    Pada hemat penulis, tiada faedahnya untuk menyahut cabaran itu sama ada kepada kerajaan, negara, rakyat mahupun Islam itu sendiri. Ia mungkin akan memburukkan keadaan bagi seorang warga emas yang mempunyai masalah jantung dan hanya bergantung pada kuasa elektronik. Bahaya jika ada yang tiba-tiba ‘kejang’ dan terpaksa dikejarkan ke IJN…

    Apakah wajar untuk melayan kerenah dan bertengkar dengan seorang ‘kanak-kanak’ yang tidak matang? Apakah rasional untuk berdebat dengan seorang yang dilihat ramai pihak sebagai seorang yang sudah hilang pertimbangan rasional dan ‘kaput’ mindanya?

    Pada penulis, sia-sia saja melayan kehendak orang seperti itu. Lebih banyak lagi tugas dan tanggunjawab untuk dilakukan berbanding melayan sikap tidak cerdik seorang warga emas yang bergantung pada ‘fakta’ Sarawak Reports.

    Apatah lagi untuk mendengar pandangan dari pihak yang sebelum ini memperlekeh usaha menegakkan syiar Islam. Ditolak bulat-bulat dari sebesar-besar perkara seperti hudud, hinggalah ke peringkat kecil seperti pisau cukur, apakah wajar dilayan orang seperti itu?

    Sekiranya penulis berada ditempat Menteri atau Perdana Menteri, penulis sendiri pun takkan melayan kerenahnya. Bukan kerana takut atau gerun, tapi malas. Malas untuk bercakap dengan orang tua yang suka merepek-repek di usia senja…

    Cuma, penulis mungkin akan memberi jawapan yang sopan padanya. Adalah lebih bagi seorang umat Islam yang mengaku Islam itu memberi tumpuan kepada memperbanyakkan ibadah pada usia yang sudah terlalu tua. Usahlah membazir ‘masa-masa kecederaan’ itu dengan menipu orang ramai dengan ‘fakta’ tidak benar demi kepentingan politik.

    Dia sepatutnya kembali ke perjuangan asal seorang hamba Allah sebagaimana PAS yang mencari redha Allah. Sudah diberi peluang selama 22 tahun, kerusi Perdana Menteri bukanlah satu warisan untuk keluarganya sahaja. Orang lain pun layak juga…

    Seterusnya, jika sudah bersara, buatlah sebagaimana sudah benar-benar bersara. Tidak perlulah menipu dan mempergunakan rakyat kononnya terpanggil berjuang semula demi mereka. Taktik itu pernah diguna Anwar Ibrahim, menang satu kerusi saja di Permatang Pauh…

    Dekatkanlah diri dengan Allah. Bertaubatlah seikhlas-ikhlasnya kerana diyakini bahawa terdapat banyak kepincangan selama lebih 30 tahun berpolitik dan 22 tahun menjadi Perdana Menteri sebelum ini. Kemudian, mohonlah maaf dari rakyat atas segala kesalahan, bukan hanya berhubung isu pecat Anwar dan lantik Pak Lah sahaja…

    Ingatlah bahawa dari tanah kita datang dan kita juga akan kembali sebagai tanah di dalam tanah. Tidak kira berapa tahun jadi Perdana Menteri atau tukang kebun, soalan-soalan ‘cepumas’ sedang menanti di dalam kubur. Sediakah dia menjawab? Atau dia akan tetap berpolitik dan menipu malaikat yang lebih tua depannya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penulis bodoh. Nak buat ibadah tak kira umur. Ibadah bukan atas tikar sejadah saja. Bersihkan negara dari kleptrokasi pun ibadah yg sangat besar.

      Delete
    2. He...He...He....Madey Dah NYANYUK....macai nak ikut sama kerrrr.....tu sebab jangan makan tulang BABI Dapigs banyak sangat....nanti mati tercekik....Wuf...Wuf...Wuf....

      Delete
    3. Soalan2 cepumas menanti di kubur hal2 berkaitan lembu kondo jugak

      Delete
    4. Soalan Cepumas menanti di Kubur hal-hal berkaitan Main Juboq oleh Ketua PELIWAT ko.....

      Delete

    5. 14.42, kalo dia tutuh juboq orang, tu dosa antara dia dengan orang tu la. Tapi dia tak tutuh duit rakyat.

      Delete
    6. MADEY tak tutuh duit rakyat...dia berjudi duit Rakyat jerrr....He...He...He....PIEM ke 7 KETUA PELIWAT ko.....

      Delete
    7. Menyalak lagi ya anjing umno 1413 ni.

      Hari ni wuf..wuf..wuf..selepas pru 14 nanti menjerit keng..keng..keng
      Sebab dah mula jual kain.

      Delete
  12. Jangan lupa juga Pulau Batu Putih hilang semasa Budak T 4 berkuasa. Ada member kata lawyer yang mewakili Malaysia tak lawan hujah semasa kes dibaca di Intl Court Justice. Betul ke? Ada sesiapa yg boleh beri Pencerahan?

    ReplyDelete
  13. Oi kj, menangis macam budak kecik kena sergah dengan orang rembau.

    Wakaka

    Wakaka

    Wakaka

    ReplyDelete
  14. Betul, DS @NajibRazak Meneruskan Apa Yang Tun Buat Untuk Pengangkutan Awam Kecuali
    Mungkin betul mungkin tidak seperti dakwaan Mantan Perdana Menteri 22 tahun bahawa DS Najib Tun Razak meneruskan apa yang beliau letakkan sebagai asas dalam pengangkutan awam. Ini kita tidak boleh nafikan. Namun ada beberapa perkara yang Tun Dr Mahathir lakukan sepanjang 22 tahun pemerintahan beliau tidak diikuti oleh DS Najib Tun Razak. Antaranya:

    1. DS Najib tidak melakukan pengswastaan ke atas pengankutan awam dan 'bail-out' satu persatu apabila gagal.

    2. Semua sistem jaringan sistem pengangkutan awam di bawah DS Najib tersusun dan dirancang dengan baik. Jadi tidak berlaku masalah contohnya sistem LRT Putra dan Star LRT di Masjid Jamek tidak berhubung antara satu sama lain. Pengguna terpaksa meredah jalanraya sesak di antaranya untuk bertukar LRT.

    3. DS Najib tidak membuat perjanjian konsensi yang gila dan berat sebelah. Contohnya, cukai lapangan terbang dipotong untuk dibayar kepada syarikat swasta seperti ERL sama ada pengguna menggunakan ERL atau tidak. Tambahan lagi kadar kenaikan tambang ERl dijamin kenaikan sepanjang tempoh konsesi.

    4. DS Najib tidak membatalkan perkhidmatan bas mini yang sangat popular dan memaksa syarikat-syarikat bas lain menjual pegangan mereka kepada syarikat monopoli milik kroni Intrakota yang mana syarikat ini juga turut di'bail-out'.

    5. DS Najib tidak mengasaskan sistem teksi di bawah pajakan milik syarikat tertentu. Di bawah DS Najib, secara beransur-ansur permit teksi individu dikembalikan kepada pemandu teksi.

    Kesimpulannya, mungkin Tun Dr Mahathir mengasaskan pengangkutan awam. Namun banyak perkara yang negarif di bawah Tun Dr Mahathir tidak diteruskan oleh DS Najib

    ReplyDelete
  15. TAKTIK RAIH UNDI MELAYU, PPBM ENGGAN BERI PINJAM LOGO KEPADA DAP
    Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) tidak akan membenarkan DAP menggunakan logo partinya untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 sekiranya pendaftaran parti itu dibatalkan Suruhanjaya Pendaftar Pertubuhan (RoS).

    Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad menjelaskan bahawa pihaknya menggunakan taktik tersebut semata-mata untuk meraih undi bangsa Melayu dan penyokong Pakatan Harapan pada PRU nanti.

    Beliau berkata, strategi untuk mengekalkan PPBM sebagai sebuah parti Melayu adalah perlu kerana bangsa Melayu masih berpegang teguh kepada semangat kebangsaan dalam usaha mempertahankan kuasa di negara ini.

    “Suka atau tidak, orang Melayu masih sangat komunal, sebab itu mereka sokong UMNO.

    “Mereka tidak akan sokong parti berbilang kaum. Mereka (Pakatan Rakyat) raih banyak sokongan orang Cina, tapi tidak banyak sokongan orang Melayu dan tanpa mereka kamu tidak boleh menang,” katanya memetik laporan sebuah portal pro-pembangkang, semalam.

    Mengulas lanjut, Mahathir berkata, beliau yakin Parti Amanah Negara (PAN) dan PKR akan meminjamkan logo mereka kepada DAP untuk bertanding.

    “Terdapat dua parti lain (dalam Pakatan Harapan), yang berbilang kaum. Mereka (DAP) boleh bertanding di bawah kedua-dua parti itu.

    “Saya yakin, PKR dan Parti Amanah Negara (PAN) akan memberi tempat kepada mereka,” kata Mahathir, membayangkan tentang “kuasa DAP” di dalam pakatan pembangkang tersebut.

    Pendirian PPBM tersebut mencetus tanda tanya tentang strategi parti itu yang cuba mengabui mata bangsa Melayu tentang mengekalkan identiti kemelayuan parti tersebut semata-mata untuk meraih undi.

    Difahamkan ramai yang berpandangan bahawa realitinya Pakatan Harapan dikuasai DAP termasuk dari sudut menentukan dasar, strategi dan pendekatan politik gabungan pembangkang tersebut.

    ReplyDelete
  16. Tahun 1981 rasanya mamat ni masih dalam tingkatan lagi, masih pakai uniform sekolah.
    Cerita nak hebat tapi nak kejar tempat kenalah seven up.
    Kata orang dia cerdik blajo luar negara. Halo.... kalau Tun M dah tuduh bos dia mencuri duit , apa susah tangkaple Tun M atau kasi Saman Tun M. Heret Tun M ke Mahkamah, dakwa Tun M kerana telah memalukan Malaysia di mata dunia. Aaiyooo..... lagi mau bikin parit.

    ReplyDelete
  17. JIKA DAP DIBATALKAN, PH AKAN BERBINCANG SEMULA – PAN
    Sekiranya DAP dibatalkan sekaligus dilarang bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang, maka apa jua kemungkinan akan diputuskan atas dasar perbincangan bersama parti-parti dalam Pakatan Harapan (PH).

    Setiausaha Agung Amanah, Anuar Tahir berkata demikian mengulas mengenai keengganan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad membenarkan DAP bertanding menggunakan logo parti itu sekiranya ia dibatalkan Jabatan Pendaftar Pertubuhan (RoS).

    “Ya kita akan mengadakan perbincangan sesama kita dalam PH dan akan memutuskan apa penyelesaian kepada isu penggunaan logo dalam konteks DAP kalau roket diharamkan kerajaan Barisan Nasional itu.

    “Ya, kalau itu terjadi maka kita akan mengadakan perbincangan sesama kita. Jadi apa pun keputusan kita buat pada waktu itu adalah keputusan yang direstui bersama lah,” katanya kepada Antarapos hari ini.

    Semalam, Dr Mahathir menegaskan logo partinya, PPBM tidak boleh digunakan oleh DAP pada PRU14 nanti ekoran ia mahu kekal sebagai parti Melayu dalam meraih sokongan pengundi Melayu.

    Mantan perdana menteri itu berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai sama ada DAP boleh bertanding pada pilihan raya umum kelak sekiranya pendaftaran parti itu dibatalkan RoS.

    Dr Mahathir bagaimanapun berkata DAP masih boleh bertanding menggunakan logo dua parti komponen lain dalam gabungan itu iaitu PKR dan Amanah, sekiranya perkara itu berlaku.

    Mengulas lanjut, Anuar turut percaya Dr Mahathir yang tampil mengemukakan kenyataan tersebut hanyalah sekadar pandangan peribadi dan masih berpegang erat prinsip konsensus dalam membuat sebarang keputusan.

    “Semuanya atas perbincangan. Jadi, saya ingat Dr Mahathir memang nak ‘maintain’. Maklumlah sekarang ini bukan boleh tersilap cakap sikit. Kalau silap pun boleh disilapkan. Nanti kalau Dr Mahathir kata ya akan pertimbangkan (DAP bertanding guna logo PPBM), kalau kata begitu nanti seluruh media akan kata Mahathir adalah alat barua DAP.

    “Semua akan kata begitu, sebab itu saya rasa dia berhati-hati. Jadi, sekarang ini saya pun tidak boleh juga kata boleh. Saya tidak mahu kata begitu sebab kita adat dalam satu pasukan kita kena berbincang apa-apa hal,” ujarnya lagi.

    Pada 7 Julai lalu, Ketua Pengarah RoS, Datuk Mohammad Razin Abdullah meminta DAP mengadakan pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) ekoran pelantikan ahli CEC dan pemegang jawatan utama DAP pada 29 September 2013 dianggap tidak sah dari segi undang-undang.

    Beliau berkata, pemilihan semula itu sepatutnya berdasarkan kepada senarai nama perwakilan yang berhak hadir dan mengundi pada pemilihan CEC DAP bertarikh 15 Disember 2012, yang melibatkan seramai 2576 perwakilan dari 865 cawangan.

    Mohamad Razin berkata pemilihan semula CEC yang baru adalah perlu bagi memilih 20 orang anggota yang sah berpandukan kepada Akta Pertubuhan 1966 dan Perlembagaan Parti DAP untuk membolehkan pemilihan itu diiktiraf RoS.

    Keengganan DAP mengikut arahan RoS berkemungkinan menyaksikan parti itu dilarang bertanding pada PRU14.

    Bagaimanapun DAP kelmarin menyatakan kesediaan untuk mengadakan pemilihan semula CEC ‘dalam keadaan protes’ (under protest) sekaligus bagi mengelakkannya digantung.

    Naib Pengerusinya, Teresa Kok berkata parti itu tiada pilihan melainkan menuruti arahan RoS kerana PRU14 semakin hampir.

    Bagaimanapun Kok menegaskan, parti itu tetap mempunyai hak untuk mengambil tindakan undang-undang sekiranya perlu.

    ReplyDelete
  18. KALAU MENGAKU NOTHING2HIDE , KENAPA BELUM ISTIHAR JUMLAH KEAHLIAN LAGI?
    Pada satu laporan yang di buat oleh MalaysiaKini, pada 4 hari bulan Oktober 2016 ,mereka telah melaporkan bahawa Ketua Armada PPBM , ia itu Syed Saddiq akan mengumumkan jumlah keahlian Parti Pribumi dalam masa terdekat.



    Jika di ambil kira sehingga hari ini , maka sudah beberapa bulan dari tarikh yang Syed Saddiq telah berjanji , namun masih belum lagi mengumumkan jumlah rasmi keahlian PPBM.



    Mungkin PPBM sudah memaklumkan kepada RoS jumlah ahli nya, itu andaian kami, tetapi kenapa masih tidak umumkan secara rasmi melalui PC kepada media dan orang ramai lagi?



    Parti Pribumi atau parti Bunga amat terkenal lantang menyoal pihak lain melalui Ketua Armada nya , terutama kepada UMNO dan Presiden nya berkenaan banyak perkara seolah olah mereka sentiasa betul , namun apabila diri sendiri kena soal mereka menikus dan berdiam diri.



    Selain pihak Pribumi enggan menyuruh Pengerusi dan Timbalan Presiden nya memberi jawapan kepada persoalan kekayaan anak Pengerusi yang di soal oleh EXCO Armada,, Pribumi nampak nya telah menjadi hipokrit dalam beberapa isu lain juga.



    Pada tarikh laporan dari MalaysiaKini seperti di atas , Syed Saddiq telah dengan bangga nya memberitahu akan memaklum kan kepada umum jumlah keahlian parti PPBM , tetapi sehingga kini belum lagi menepati janji nya.



    Jika slogan mencabar pihak lain terutama nya DS Najib, berbunyi tiada apa yang hendak di sembunyikan (Nothing2Hide2), namun sebalik nya slogan itu tidak benar pada hakikat nya.



    Selain tidak memaklumkan jumlah keahlian seperti di nyatakan, malah mahu menjawap berkenaan kekayaan anak Pengerusi Tun Mahathir pun tidak berani.



    Setelah mengetahui DS Najib tidak berminat , malah meluat melihat wajah Tun Mahathir , baru lah pelawaan untuk berdebat di ada kan.



    Ketika Nazri Tan Sri Aziz mempelawa Tun Mahathir berdebat , dari awal kami sudah kata kan pihak Tun Mahathir akan membuat kerja belakang tabir mengguna kan talibarut dari pihak berkuasa untuk membatalkan nya lalu kemudian akan menuduh pihak UMNO yang takut.



    Untuk maklumat, Tun Mahathir tiada rekod berdebat di mana mana pentas, tidak seperti Nazri Aziz yang sudah beberapa kali berdebat.



    Apa pun, dinasihatkan , elok sangat Ketua Armada menurun kan slogan “Nothing2Hide” kerana ia tidak mewakili perkara sebenar.



    Ahli EXCO Armada yang mahu penjelasan berkenaan kekayaan anak Tun Mahathir pun mahu dikenakan tindakan disiplin , dan jumlah keahlian pun tidak berani istihar , maka slogan “Nothing2Hide elok di tukar kepada “Something2Hide”.



    Jadi tidak perlu lah Ketua Armada jadi seperti ayam jantan yang berkokok kesana kemari tetapi punggung nya bergelumang najis.



    Elok Ketua Armada muhasabah diri , buat forum dalaman parti Pribumi terlebih dahulu , ketahui dahulu punca hasil kekayaan anak Mahathir itu dari wang “bailout” kah? atau wang ‘Forex” kah? atau pun wang yang di simpan pada akaun proksi.

    Setelah dapat ketahui yang benar baru lah mula mendabik dada menyerang pihak lain.



    Jangan lah umur masih muda tetapi di jadi kan alat dan barua oleh seorang tua yang berkepentingan yang menggunakan tipu daya untuk menjatuhkan Perdana Menteri demi menyelamatkan kedudukan dan kekayaan nya yang kian terlucut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nothing to hide?

      Mai kita buka cerita pertandingan perebutan jawatan ketua pemuda dulu di antara budak bangla tu dgn datuk mukriz.

      Sampai enam kali kira undi...
      Berjam jam pulak tu.
      Maka menanglah budak bangla ni.

      Akhirnya tersebutlah al kisah kononnya si bapa mentua sanggup letak jawatan dgn satu permintaan agar si menantu diberi jawatan ketua pemuda.

      Delete
    2. Aiyaaa ah chai 1322.

      Lu tulis panjang2 apa bikin? Lebih baik lu suruh budak bangla tu berdebat dgn ayahanda Tun Mahathir kami.

      Delete
    3. Aiyaaa typo lohhh..anon 1324 bukan 1322.

      Lu kasi tau sama itu bayalah ya.

      Delete
  19. Jalan jalan ke pekan rembau
    Singgah sebentar berhenti makan
    Rupanya khairi masih mengigau
    Menutup malu berbohong sakan

    Tingkat 4 ada sejarah
    Hilang kemana 100 juta
    Jgn bersifat haramjadah
    Sentiasa ingin menjual auta

    Cukur rambut sampai botak
    Terasa panas di tengah hari
    Cuba2 la pakai otak
    Suluh keadaan diri sendiri

    Ulat dalam batu
    Buah luar pagar
    Khairi jgn mcm tu
    Cakap bedegar2....

    BALIK ROMBAU MAIN TOLO LA BAI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. He...He..He...Pencacai Anjing Belaan Dapigs dok MEROYAN ....jangan takut Khairy...ramai sokong ko.....macai Dapigs jer buat-buat tak perasan....

      Delete
    2. Mamat felda sokong...kerbau kota belud sokong...lembu condo sokong.

      Delete
    3. BABI PUN SOKONG 14 19 NI....PASAL DIA BAPAK SEGALA BABI

      Delete
    4. Anon 16.44....tercekik Tulang BABI Dapigs lah tuuuuu.....pi Penang la....suruh LIM Guan ENd SONDOL ko.....

      Delete
    5. 13.28....baagusss yeop....
      Keep it up !!

      Salam perjuangan yeoppp....

      Delete
    6. Suruh badak sondol laaa...mana tau kalau kalau jumpa harta karun

      Delete
  20. inilah kerja umngok..dah tak boleh jawab dan meyakinkan rakyat..buat serangan peribadi. dulu senyap sepi skrg baru nak ungkit..jawablah apa yg org tanya.
    senyap sunyi buat2 bodoh..ingat rakyat tak akan lupa ini semua..tnggu PRU14

    ReplyDelete
  21. FUYOOOOOOINKKKKK... OOINKKK..

    UP UP AN AWAY UP UP BERAK CAIR ADANYA...
    BUDAK BUDAK BARU NAK UP GITU ROPENYEEA
    22 TAHUN BERKUASA KRONI & BAILOUT SESAJAA..
    ALJUBOORI MAMAK KUTY PENINGGALAN DURJANA

    KIKIKIKI.. BERAMBUSSS BARUA DAP@SINGAPORK

    ARI NI LAST RAYA SUKAN SEA DAH MULA
    TOKONG SENANG ATI BARUANYA TERKINJA LAGI
    TOP DOG ADA ATI NAK TUNJUK TARING TAPI GUSI
    SKALI TOKONG TAMPO LEBAM2 PIPI.. MCM JIDIN PUNYA PP....

    KIKIKIKI...

    BERBUSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK


    INI KALI MME NAK MAMPOS

    UBAHH

    ReplyDelete
  22. Peribahasa lama, "Membuka Pekong Di Dada".......... silakan saja.........termasuk skandal terkini yakni 1MDB....... yang sudah termasyur seantero dunia..............

    ReplyDelete
    Replies
    1. He...He...He..MADEY 'TOP DOG' dah beritahu SELURUH DUNIA pasal Nuar ALJUBORI...NUAR Al JUBORI TAK BERMORAL...tapi sebabkan dah NYANYUK....nak buat cam mana ...jilat lerrr ludah tu balik.....tak tau lerrr macai ni dah tau ke buat-buat tak tahu perangai si Nuar Al Jubori ni.....si MADEY 'TOP DOG' ni bila nak mintak maaf kat si Nuar ni.....

      Delete
    2. Apasal? Salah ker?
      Bulldog pun takut sama top dog.
      Lu apa cakap ah chai 1425.
      Teu ngia seng!!!

      Delete
  23. TDM,the greatest pm ever to lead and served Malaysia,PERIOD!!

    As for Najib, everything he touch turns to shut!! Failures and blunders after one and another. This Najib does not possess the intellect nor the integrity to become a leader of a country. He only knows how to enrich himself and his moronic wife and family..no dignity and and total disgrace!!!

    ReplyDelete
  24. Dipersilakan kj....jgn tangguh tangguh. Hal bagus mesti buat cepat. Jgn lupa korek sekali kisah tun razak dan ts noah dgn genting highlands.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai hari ni keluarga mereka makan dividen dari genting tak pernah habis, bangla berani ka nk korek?

      Delete
  25. Inilah masalah umno dulu kini dan selamanya. "Salah laku" disiasat hanya utk menjatuhkan peribadi dan kepentingan politik individu. Bukan utk kebenaran dan kepentingan negara.

    ReplyDelete
  26. And as for you KJ, you know damn well that your father in law was a total failure as a PM..the only thing that he knows best is to sleep!!

    ReplyDelete
  27. kah kah kah..budak hingusan umno nak tunjuk garang utk dapat perhatian agar nama dicalunkan bagi rebut jawatan..hingga sanggup berkurang hajar dgn Tun mahathir,yg dalan rekod jelas saorang PM terbaik Malaysia yg belum ada tandingan sehingga kini..KJ kan dulu sampai simpan cita cita nak jadi menantu Tun ...hai ...melayu ...melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah...Kah...Kah....MADEY 22 tahun memerintah Mengkayakan Kroni dan Anak Beranak Macai jerrrrr yang Melopong....pi ler mintak Dedak banyak-banyak kat MADEY tuuuu....kalau tak cukup pi mintak kat To Kong Dapigs tu TULANG BABI...makan sampai tercekik......

      Delete
  28. Tak korek cerita di sarawak ker kj? Ramai orang politik sana kaya raya.

    ReplyDelete
  29. BELUM PERNAH BERLAKU
    ORANG YANG NAK MATI MASA PRU-14
    KOREK KUBUR SENDIRI

    KJ....KJ.....

    SOLUTE TUN

    ReplyDelete
  30. Sememangnya mahathir telah berjaya membuka peti besi umno di kawasan kubu umno khusus Felda dan Johor sprmsna kenyataan lim kit siang. Seherus beliau di puji, kini menjadi tanggungjawab rakyat yg telah sedar dan insaf memberi kepercayaan kepada usaha mahathir untuk menukar kepimpinan bagi perubahan sebuah kerajaan baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebuah Kerajaan BARU.....Eekelehhhh..ko dah Banyak Makan Dedak si MADEY lahtuuuu....nak Tanya si MADEY ni dah intak maaf kerrr kat si Nuar Al Jubori tu...pasal ISU MORAL si Nuar.....MADEY ni mana nak Mengaku...NYANYUK la katakana....

      Delete
    2. Nk reply panjang panjang kau mesti tak faham sebab kau bodoh, ini yang pendek je : nyanyok mak engkau

      Delete
  31. KJ, what kind of a man who would go so low to stage an accident with his future wife's car just to get to know her?? It is certainly not a trait of a true gentleman! Oxford has taught you nothing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. So I heard the same thing.

      Delete
  32. Hope somebody can confirm news that the father-in-law was involved in the sale of TUDM base in Ptg Kuching to a developer.The developer was supposed to offer alternative site but to date could not provide or developed the proposed site.I was told sale transactions was done and the developer is currently the owner of the base.
    Meantime TUDM is leasing from the said developer.Hope this is not true !

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow... where did you heard this? if it is true...then...KJ will be in big trouble...hehehe...

      Delete
  33. Korek also how KJ became instant billionaire with the cooperation of the 4th Floor guys during hais father-in-law's era as PM of Malaysia. Also stories about the hundreds of millions he made via PETRONAS should be investigated Korek, korek, korek.

    ReplyDelete
  34. Semasa Tun Mamak jadi PM banyak penyelewengan,salah guna kuasa dan pembaziran serta ketirisan wang rakyat. Begitu banyak wang negara diguna untuk bail-out dan menyelamatkan syarikat milik anak-anaknya dan kroninya. Beratus juta dirembat untuk selamatkan syarikat MISC milik Mirzan dan beberapa syarikat krooni.Begitu juga salah guna kuasa dengan memberi kontrak PETRONAS berbilion ringgit kepada syarikat Kencana Petroleum milik mohzani serta bermacam ketirisan dan kecuaian dan ketidak-bijakan membuat keputusan dalam sesuatu pelaburan dan transaksi menyebabkan wang negara hangus beratus billion ringgit,begitu juga pembaziran dengan projek mega dan setengahnya akhirnya jadi Gajah Putih sahaja.

    Sudah-sudah Tun Mamak...tepuk air terpercik muka sendiri...you time is over...bermusahabah diri dan bertaubat sebelum terlambat,your age sudah senja sangat...Dalam usia begini,alangkah bijaknya jika "kecilkan impian Dunia,besarkan impian Akhirat"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak MADEY 'TOP DOG ni.....dah NYANYUK....Cap Logo FUKATAN HAPRAK... HIDUNG Mamak MADEY....cucuk jer Hidung Mamak ni...bak kata orang Macam Lembu Sapi di cucuk Hidung...maka senang lerrrr si Lim Kit Sial To Kong Dpigs tu nak Tarik Mamak ni kesana kemari....

      Delete
    2. KIIH,KIIH,KIIH…

      KOREK kasi tunjuk aliran tunai yang hangus tu…
      Kalo ada money laundering kasi tunjuk. Beli kapal ke, beli lukisan ke, beli hotel ke, beli barang kemas ke, buat filem lucah ke, beri hadiah sama artis Hollywood ke……korek jangan tak korek.
      Mau tengok Gajah sapu losyen Qu putih Datuk Vida sekarang bolehhhh...

      Delete
    3. Buat Filem Lucah...He...He..He...tu kegemaran ko dan KETUA PELIWAT kotuuuuu.....

      Delete
    4. Mustahil lah Najib tak ada kroni. Jho Low adalah satu-satunya kroni Najib.

      Mahathir bail out syarikat kroni secara tidak langsung berkait juga dengan ekonomi.

      Jho Low ??

      hanya untuk Rosmah dan anak tiri Najib.. tidak ada kaitan dengan apa-apa perniagaan !

      Delete
    5. takkan jho low je kroni dia,dah lupa ke dgn deepak dan razak baginda.kroni TUN buat bisness ada bayar cukai pada kerajaan dan berpuluh-puluh peluang pekerjaan untuk rakyat malaysia.
      kroni najib untuk kekayaan sendiri adalah.takkan cai tutup mata semua tu.

      Delete
  35. Siapkan segera buku mengenai betapa jahatnya KJ Si Kitul ini.Dia adalah petualang sebenar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. petualang si bongkok 3...

      Delete
    2. KJ = petualang si bongok tiga...hahaha...

      Delete
    3. Petualang si MADEY Bongkok Tiga...semakin tua semakin menjadi-jadi meroyan nyerrrr...al maklum lerrr dah NYANYUK.....macai pun turut sama NYANYUK....

      Delete
    4. Aiiii...tak kan macam tu je modal ko cai ... apa punyerrr haprak ini cai....
      Ke nak kena ``BANGANG``lagi dengan pok jig pembekal dedak terbesar di donia ni...

      Delete
  36. Tun M dah open table fi Nothing to hide 2..datang lah kalau berani..jangan melalak saja...orang tua 92 th..takut ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang tua MADEY...kuat MEROYAN dan dahNYANYUK...nak takut apa....Rumah dah kata pigi....Kubur dah kata Maiiii....Maiii ......

      Delete
    2. Kelapa tua santan nya piau bro
      Bukan macam ko kelapa muda , separuh masak , ditebok tupai lak tu , kkelapa komeng lak tu langsong tak guna , khinzir pon tak nak tau...kikikiki

      Delete


  37. CUMA 90 PERATUS YANG MACAI KOPIPES ADALAH TIPU KELENTONG DAN SAMPAH.

    HANYA 10 PERATUS SAHAJA YANG TIDAK BENAR DAN TIDAK TEPAT DAN TIDAK BOLEH DI TERIMA.


    ReplyDelete
    Replies
    1. He...He...He....BLOG BUDIN dah jadi TONG SAMPAH.....

      Delete
    2. Korek juga pertalian KJ dan Kalimulah zaman pak metua nya.
      Kali sorg yg anti melayu walaupun isteri melayu tp ada campur juga laah.
      Jgn lupa peranan Kali bila siap buku nanti .

      Delete
  38. Zaman Tun subsidi tak ditarik, kanak-kanak tak dikenakan gst, rakyat tak buat dua kerja untuk menampung perbelanjaan, Duit baht sekarang lagi tinggi drp ringgit Malaysia, peniaga Thailand dah tak terima duit Malaysia,. Mydin sejak ditubuhkan mengalami kerugian kali pertama dalam sejarah. Sekarang peniaga kecil kecilan semakin bertambah, rumah sekarang hanya mampu tengok bukannya mampu milik. Dulu ada rumah kos rendah utk rakyat berpendapatan rendah

    ReplyDelete
    Replies
    1. He...He...He....kat Penang jerrrrr Rumah Murahhhhhh.....banyak Rumah kos rendah....tak nak beli rumah Lim Guan End sekali ...kerrrr...terlajak murah tuuuuu......

      Delete
  39. Korek jangan tak korek.

    Isu forex 30 tahun itu korek.

    Tapi 1MDB jangan tak korek ya? Satu dunia orang duduk cerita, jangan tak korek.

    Kementerian Belia dan Sukan, korek jangan jangan tak korek. Rasuah sampai sudah 100 juta, baru sadar.

    Khairy Jamaluddin korek dulu Kementerian belia dan sukan. Jangan tak korek.

    Jangan berulang lagi rasuah sampai 100 juta.

    Duit RM100 juta yang rasuah itu, dah kena tangkap bukan duit Pak dia, bukannya juga duit Pak Lah tapi duit Rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. He...He...He...MADEY tak tutuh duit Rakyat...tapi dia berjudi duit Rakyat.....MADEY dan Kroni serta Anak Beranak Kayo Rayo....Macai jer yang dok Melopong.....

      Delete
    2. Teruskan korek sampai telinga jai torek untuk kes Torek yg tidak ada kes tapi diada-adakan oleh Najib untuk menghalang Tun Mahathir bertanding di Pekan.

      Delete
    3. Apa kena kera pencacaiiiii tak sudah2 meroyan sorang2......

      Kesiaaannn sebatang kara....yatim piatu dalam blog ni....

      Hmmm kesiaaaannnn.....

      Delete
    4. Ala bro , bukan apa pun, cari makan je , tak nanti sorru mis, dedak tak masyuuuukkkk nanti ,nak wat cam ne , anak bini mak bapak atok nenek aku nak makan aperrr????? nak cari yg halal syusah , haram ke haram lah bedal jerrrr... huhuhuhuuuu

      Delete
  40. FUYOOOOIINKKKK..

    LEBIH 236 BUAH NEGARA GUNA GST
    TAK TIMBUL PULAK ISU ISU GST NIH
    KUTTY JER SUKA BANGANG BARUA & KRONI
    ALJUBOORI TEORI EKONOMI LAGI X RETI


    BWRAMBUSSS BARUA DAP@SINGAPORK..

    ReplyDelete
    Replies
    1. He...He...He...aku sokong ko....tu sebab INDIA yang lebih membangun nak ikut M'sia...pasal GST ni...Macai jer buat Meroyannnnn....

      Delete
    2. 360 negara isteri pemimpin nya tak macam Rosmah.

      360 negara tak guna duit cara 1MDB yang di siasat oleh negara lain.

      360 negara tersebut tak jadi kan perasuah sebagai Ketua.

      Delete
  41. ECM Libra ..Spore bnyk untung.
    KJ n Kali berapa mashuuk daaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Termasuk lah usaha menjual Hospital Pakar Pantai yang akhir nya dibatalkan kerana mendapat bantahan.

      Ini kerja KJ yang paling terbodoh sekali..

      Delete
    2. Berkaitan ECM Libra, apa sudah jadi?

      Dengar banyak guna duit Maybank ? Dah selesai kan ?

      Delete
  42. Ada satu si budak hitam
    Pangkat menteri kencing ditilam
    Negarawan berjasa dia nak hentam
    kita nak kata, "kirim salam.."!

    Tun mentadbir dia ni budak
    lepas belajar abok pun takdak
    tersiar gambar dia minum arak
    Memang suwey banyak keladak!

    Bila Pak Snore Perdana Menteri
    Budak hitam eksyen sekali
    Tingkat empat jadi pembuli
    Projek besar dia kendali!

    Pak Snore tak layak memimpin
    sebab tidur diParlimen,dikantin
    kerana negara, Mahathir prihatin
    Pak Snore terpaksa pencen!

    Masuk pulak anak Pak Razak
    Budak Hitam menteri diajak
    Kini terbukti negara dah nazak
    Asalkan um-no no,songlapnya bijak!

    Sibudak hitam pun jadi menteri
    Hormat taat pada pencuri
    lesap 100juta kementerian sendiri
    negara rugi buat tak reti!

    Samalah perangai dengan bos
    Wang hilang memang tak telus
    Sukan negara macam tak urus
    Kalah perlawanan memang berterus!

    Sukan SEA nak main polo
    Wakil negara nak jadi hero
    100juta hilang dia dont know
    berlagak bijak tapi bagero!

    konon forex Tun tak tenang
    dia nak korek sejarah silam
    Tunggu bila PAKATAN menang
    Budak hitam masuk kedalam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUKATAN HAPRAK....jangan harap le nak Menang....Ketua si LIM KiT Sial.ko tu....dah jadi belukang....MADEY 'TOP DOG' dan Rket akan jatuh Menjunam......FAN TUN TAIK tak nak buat SYAIR 'SELIMUT PUTIH' kerrrr....

      Delete
    2. Budak hitam an Ox yg umbun2 masih lembik, cap jari masih belum kering dek penipuan & rasuah di penjualan Saham Telekom, pemilihan kuih PAU, PRU 13 & Kementerian terBELIAK sakan.....ada hati nak geromal mengampu bodek menuduh isu gossip kes KOREK TELINGA TOREK yg dulu dah selesai, dibahas & diperiksa dalam parlimen ketika era Tun Mahathir dulu lagi. Tuuu..pergi periksa Nor Yakop Mohammed yg bertanggung jawab penuh dan masih diperam-pakai oleh Najib sendiri.

      Delete
    3. Hehehe....Bro Fan Tun....tersengeh sorang teman baca.

      Nilah keunikan nukilan bro Fan Tun.

      Keep it up yeopppp !!

      Delete
    4. 17:08,

      Berapa ela kamu nak kain putih..? Aku belanjer..

      Esok2, emergency ..kain dah ada.

      Delete
    5. Terbaik bro fan tun..

      Ini mamat rombau kaki glamer
      Dalam tv dan majalah nak tunjuk muka
      Udah di sound TMJ pun tak sedar sedar juga
      Masih lagi dia berlagak terer..

      Rentikan je ler wahai si kj
      Awak tu budak lagi nak lawan tun mahathir
      Nama jer belajar okspod tapi otaknya pandir
      Tun m dah jadi tpm waktu ko lahir..

      Konon nak korek kisah silam
      Awak sendiri pun penuh dengan sejarah hitam
      Tingkat 4 berleluasa, semua tempat dihentam
      Ko pun juga punca dulu negara kita jahanam..

      Sekarang menyokong bos kleptokrat
      Sejarah ko dulu macam ler orang tak ingat
      Memang benarlah orang tua tua punya pendapat
      Orang jahat hanya akan berkawan dengan yang jahat..


      Delete
  43. Any comment more than 3 para I dont read. Ni semua syok sendiri.....buatlah blog sendiri.....

    ReplyDelete
  44. Mahathir Bakal Jadi Pesona Non Grata Di Dalam Pakatan Harapan?
    Satu ketika dahulu, nama Tun Dr Mahathir Mohamad cukup dibenci oleh pihak pembangkang yang diketuai oleh Lim Kit Siang dan DAP. Ada sahaja fitnah dilemparkan terhadapnya dan paling melucukan, pelbagai doktrin disampaikan oleh Mahathir untuk meyakinkan rakyat bahawa pembangkang di Malaysia ini adalah golongan paling teruk dan langsung tidak berguna.

    Hari ini, golongan yang dikatakan Mahathir sebagai golongan palung teruk dan tidak berguna ini jugalah yang disertai Mahathir dan PPBM. Satu persatu musuh politiknya dahulu ditemui olehnya hanya semata-mata mahu mereka menerima Mahathir dalam kem pembangkang.
    Secaraa amnya, mungkin kita dapat lihat kedudukan Mahathir kini adalah sebagai seorang Pengerusi di dalam gabungan DAP, PKR, PAN dan PPBM yang membentuk Pakatan Harapan. Namun, berapa ramai yang menilai penglibatan Mahathir di dalam Pakatan Harapan sebenarnya di tolak oleh mereka yang cukup sebati jiwanya dengan pembangkang?

    Mari kita lihat beberapa perkara yang telah berlaku semasa Mahathir mula berbaik semula dengan musuh politiknya. Di dalam DAP, bukan satu rahsia lagi bahawa parti berkenaan kini sudah wujud dua kem di mana 1 kem cukup tebal pegangannya dengan idealogi asal DAP yang menolak sebarang kerjasama dengan Mahathir.

    Di satu kem lagi, mereka yang cukup taksub dengan pentadbiran Lim Kit Siang selaku Penasihat Agung parti. Apa sahaja tindakan Lim Kit Siang mereka akan sokong termasuklah tindakan Lim Kit Siang berbaik semula dengan Mahathir. Hal ini telah menyebabkan telah berlakunya ahli DAP keluar parti seperti mana yang berlaku di Melaka sehingga mengakibatkan DAP Melaka hampir lumpuh.

    Di dalam PPBM sendiri, parti yang dipengerusikan oleh Mahathir, ada diantara ahlinya bertindak meninggalkan parti disebabkan oleh tindak tanduk Mahathir. Ketika mengulas tindakan ahlinya sendiri keluar parti, Mahathir berkata, mereka bebas untuk keluar dari parti sekiranya tidak sehaluan dengannya. Adakah ini ciri pemimpin utama yang cukup diagungkan oleh penyokongnya?

    ReplyDelete
  45. Situasi di dalam PKR juga tidak kurang serabutnya. Sehingga hari ini sentimen tidak percayakan Mahathir masih menebal di kalangan para penyokong Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah. Namun lain pula halnya di kem yang diketuai Datuk Seri Azmin Ali. Seperti kem Lim Kit Siang, mereka menyokong apa sahaja tindakan Azmin walaupun ianya bertentangan dengan prinsip Ketua Umum mereka sendiri.

    Terbaru, satu kumpulan yang menggelarkan diri mereka Otai Reformis, membuat kejutan apabila Setiausaha Otai Reformis 1998, Abdul Razak Ismail hari ini meletakkan jawatan kerana tidak bersetuju dengan penyertaan Tun Dr Mahathir Mohamad dalam Pakatan Harapan.

    Abdul Razak dalam satu kenyataan berkata, beliau mengambil keputusan menentang Pakatan Harapan pada pilihan raya umum akan datang atas tiket Parti Sosialis Malaysia (PSM). Selain itu, Otasi Reformis juga mengambil keputusan supaya mana-mana ahlinya yang mempunyai jawatan dalam mana-mana parti Pakatan Harapan untuk melepaskan jawatan yang disandang.

    Lebih mengejutkan, pengerusi gerakan itu, Saari Sungib yang juga adalah ADUN Hulu Klang dan Timbalan Pengerusi Parti Amanah Negara Selangor melepaskan jawatannya. Umum mengetahui bahawa Otai Reformis merupakan pendukung kuat PKR dan disebabkan Mahathir, mereka sanggup meninggalkan perjuangan mereka sejak 1998.

    Melihat kepada keadaan semasa, nampaknya, Mahathir kini sudah menjadi satu beban tambahan buat Pakatan Harapan. Malah, tidak mustahil pada masa akan datang, namanya akan menjadi Pesona non Grata di dalam pakatan pembangkang berkenaan sekiranya dia gagal untuk menarik undi kaum Melayu. Pengaruh Mahathir tidak sehebat dulu dan dia kini hanyalah seorang tua yang mahu meraih kuasa untuk kepentingannya sahaja.

    ReplyDelete
  46. TAKTIK RAIH UNDI MELAYU, PPBM ENGGAN BERI PINJAM LOGO KEPADA DAP
    Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) tidak akan membenarkan DAP menggunakan logo partinya untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 sekiranya pendaftaran parti itu dibatalkan Suruhanjaya Pendaftar Pertubuhan (RoS).

    Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad menjelaskan bahawa pihaknya menggunakan taktik tersebut semata-mata untuk meraih undi bangsa Melayu dan penyokong Pakatan Harapan pada PRU nanti.

    Beliau berkata, strategi untuk mengekalkan PPBM sebagai sebuah parti Melayu adalah perlu kerana bangsa Melayu masih berpegang teguh kepada semangat kebangsaan dalam usaha mempertahankan kuasa di negara ini.

    “Suka atau tidak, orang Melayu masih sangat komunal, sebab itu mereka sokong UMNO.

    “Mereka tidak akan sokong parti berbilang kaum. Mereka (Pakatan Rakyat) raih banyak sokongan orang Cina, tapi tidak banyak sokongan orang Melayu dan tanpa mereka kamu tidak boleh menang,” katanya memetik laporan sebuah portal pro-pembangkang, semalam.

    Mengulas lanjut, Mahathir berkata, beliau yakin Parti Amanah Negara (PAN) dan PKR akan meminjamkan logo mereka kepada DAP untuk bertanding.

    “Terdapat dua parti lain (dalam Pakatan Harapan), yang berbilang kaum. Mereka (DAP) boleh bertanding di bawah kedua-dua parti itu.

    “Saya yakin, PKR dan Parti Amanah Negara (PAN) akan memberi tempat kepada mereka,” kata Mahathir, membayangkan tentang “kuasa DAP” di dalam pakatan pembangkang tersebut.

    Pendirian PPBM tersebut mencetus tanda tanya tentang strategi parti itu yang cuba mengabui mata bangsa Melayu tentang mengekalkan identiti kemelayuan parti tersebut semata-mata untuk meraih undi.

    Difahamkan ramai yang berpandangan bahawa realitinya Pakatan Harapan dikuasai DAP termasuk dari sudut menentukan dasar, strategi dan pendekatan politik gabungan pembangkang tersebut.

    ReplyDelete
  47. Masa Pak Lah disak letak jawatan oleh tun madey dan muyidin KJ dan umno semua bisu...kenapa KJ dan umno tidak pertahankan Pak Lah?...Pak Lah tidak merompak..

    ReplyDelete
  48. KENAPA SEHINGGA SANGGUP BERBAIK DENGAN ANWAR?
    BOLEHKAH MAHATHIR DIPERCAYAI?
    Bagi mereka yang hidup di zaman sebelum dan selepas Era Reformasi, pasti mengetahui tentang perselisihan antara bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir dengan bekas Timbalannya, Dato Seri Anwar Ibrahim. Kemunculan parti PKR (dahulu PKN) amat berkait rapat dengan peristiwa pemecatan Anwar dari jawatan Timbalan Perdana Menteri, kerana didakwa mengancam kedudukan Mahathir sebagai Presiden Umno dan Perdana Menteri masa itu. Sejak itu, PKR menjadi wadah seterusnya bagi Anwar untuk mencapai matlamat politiknya menguasai Malaysia.

    Mahathir pula sejak peristiwa itu dijadikan musuh utama Anwar dan PKR. Seluruh jentera dan kekuatan PKR dihalakan kepada menyerang batang tubuh Mahathir dan segala legasinya. Serangan berbentuk ucapan, tulisan, lakonan video, lakaran kartun dan alunan lagu digunakan secara maksimum bagi menjatuhkan Mahathir.

    Mahathir juga menggunakan kuasanya dengan cukup hebat ke atas Anwar. Anwar bukan sahaja dipecat, malah dituduh dengan tuduhan salah guna kuasa, didapati bersalah atas tuduhan liwat, dihumban ke penjara, dibelasah hingga lebam matanya dan semua pihak yang menyebelahinya disingkir termasuk di’ISA’kan. Tatkala itulah kedengaran laungan Maha Firaun, Maha Zalim dan seumpamanya.
    Tetapi hari ini kita melihat keadaan tersebut amat berbeza sama sekali. Mereka yang dahulu menjadi seteru ketat kini menjadi sekutu rapat. Mereka bersama secara rasmi dalam Pakatan Harapan, dengan Mahathir sebagai Pengerusi dan Anwar pula sebagai Ketua Umum. Pengikut Anwar dalam PKR dan PAN kini tidak lagi membenci Mahathir. Mereka mampu hidup harmoni seolah-olah tidak pernah berlaku apa-apa sengketa sebelum ini.

    Mahathir juga membela Anwar yang kini sedang menjalani hukuman di penjara atas tuduhan liwat. Beliau mendakwa hukuman ke atas Anwar sebagai mangsa dendam politik dan diperlakukan secara tidak adil. Beliau seolah-olah lupa bahawa pada zamannya dahulu, Anwar dipenjara atas tuduhan yang sama. Malah banyak pihak mendakwa, beliau turut berperanan di sebalik kes liwat Anwar yang kedua. Namun beliau tidak pernah menyebut Anwar sebagai mangsa dendam politik dan kezaliman ketika keputusan memenjarakan Anwar sebelum ini.

    ReplyDelete
  49. Apa yang dipertikaikan oleh Mahathir sebagai tidak diperlakukan dengan adil serta dipengaruhi kepentingan politik adalah suatu tuduhan yang sangat berat terhadap Institusi Kehakiman. Jika kenyataan tersebut ditujukan terhadap Institusi Kehakiman di negara lain , contohnya UK, sudah tentu beliau akan dikenakan tindakan atas tuduhan menghina mahkamah.

    Ini kerana mengikut fakta kes, Anwar didapati bersalah dengan bukti-bukti yang sangat kukuh. Bukan sahaja pengakuan oleh mangsa iaitu Saiful Bukhari, tetapi juga keputusan ujian DNA terhadap cecair yang dijumpai di dalam dubur Saiful dan di atas tilam. Mengikut undang-undang negara termasuk dalam kes syariah, keputusan forensik termasuk ujian DNA, cap jari dan ketulenan video adalah diterima pakai dalam menyokong sesuatu pertuduhan.
    Dalam kes terbaru, Anwar Ibrahim sudah diberi segala ruang untuk membela dirinya, namun tetap disabitkan dengan jenayah itu oleh Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan. Di kedua-dua mahkamah tertinggi negara itu, keputusan dibuat oleh sejumlah tertentu barisan hakim-hakim paling kanan. Kenyataan Mahathir sebagai tidak adil dan dipengaruhi kuasa politik adalah sangat mengancam kredibiliti kehakiman tanahair. Perkara tersebut tidak wajar dibiarkan begitu sahaja kerana kelak, lebih banyak lagi penghinaan sedemikian rupa boleh dilakukan kepada Institusi Kehakiman. Sudah tentu ia menggugat kestabilan dan keharmonian negara.

    Pendirian PAS dalam isu ini juga tampak berbeza. Ketika masih dalam pertuduhan, Presiden PAS menulis sebuah buku bertajuk Qazaf bermaksud hukuman Islam terhadap pertuduhan seks yang tidak dapat dibuktikan. Beliau konsisten dengan prinsip Islam bahawa seseorang itu tidak bersalah sehinggalah jika dibuktikan sebaliknya. Walaubagaimanapun, selepas mahkamah mendapati bahawa Anwar bersalah, beliau tidak lagi mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang bercanggah.

    ReplyDelete
  50. Tetapi berbeza dengan Timbalannya, Dato Tuan Ibrahim Tuan Man, apabila menyambut baik kenyataan Mahathir dengan menyatakan bahawa PAS sudah lama menganggap kes Anwar sebagai konspirasi politik. Pendapat berbeza kemudian dikeluarkan pula oleh Naib Presiden PAS, Dato Mohamad Amar Abdullah, bahawa tindakan Mahathir bersama Anwar adalah bukti bahawa bekas Perdana Menteri itu sanggup melakukan apa sahaja untuk berkuasa, termasuk bersekongkol kembali dengan pelaku liwat.
    Pendedahan wikileaks berkait dengan kes ini juga perlu diambil kira. Portal tersebut merupakan sumber yang sangat hebat dalam mendedahkan sebarang maklumat bersifat rahsia dan berprofil tinggi, yang mana fakta dibawa sukar untuk dicabar atau dibuktikan sebaliknya. Wikileaks mendedahkan mengikut maklumat risikan Australia dan Singapura bahawa memang benar Anwar melakukan perlakuan liwat itu.

    Pandangan tersebut kemudian disokong oleh bekas Presiden Singapura, mendiang Lee Kuan Yew. Beliau berpendapat bahawa Anwar telah masuk ke dalam perangkap yang sengaja dipasang oleh musuh politiknya. Perangkap yang dimaksudkan adalah dengan mendampingkan Anwar dengan individu-individu yang mampu menaikkan nafsunya sehingga terjebak dalam perlakuan mengaibkan itu yang telah dirancang rapi. Perangkap sebegini biasa dipasang terhadap tokoh-tokoh utama masyarakat dan politikus untuk menjatuhkan imej mereka.
    Mungkin atas dasar inilah, sehingga kini Mahathir tidak pernah menarik balik segala yang pernah dikatakan kepada Anwar sebelum ini. Beliau juga tidak pernah meminta maaf atas kesalahan yang dilakukan kepada Anwar. Semuanya berlalu begitu sahaja tanpa sebarang penafian.

    Maka adakah kita masih percaya bahawa Mahathir begitu ikhlas untuk menyelamatkan Malaysia, atau sekadar melunaskan cita-cita politik yang masih belum kesampaian?

    ReplyDelete
  51. BOLEHKAH MAHATHIR DIPERCAYAI? (SIRI 2): Ikhlaskah Mahathir Menentang BN?
    Persoalan ikhlas adalah persoalan hati. Tiada siapa tahu melainkan Allah. Akan tetapi, kita boleh persoalkan sejauh mana Dr Mahahir benar-benar jujur mahu menjatuhkan BN dalam PRU14 akan datang, atau sekadar mahu menjatuhkan seterunya Najib.

    Sebelum kita pergi lebih lanjut, perlu dikenali dahulu watak Dr Mahathir yang sebenar. Mengikut rekod, Dr Mahathir merupakan orang yang paling banyak menjatuhkan individu-individu yang menghalang cita-citanya. Antara yang pernah dijatuhkan adalah Tunku Abdul Rahman, Tun Hussin Onn, Tengku Razaleigh, Tun Ghafar Baba, Anwar Ibrahim dan juga Tun Abdullah Ahmad Badawi. Kesemua mereka asalnya adalah rakan seperjuangannya ketika di dalam Umno. Jika dikaji, kesemua mereka dijatuhkan kerana menghalang kuasa Mahathir atau cita-citanya untuk berkuasa.
    Mengikut sejarah, Mahathir bukan sahaja pernah menjatuhkan individu di dalam Umno, malah pernah menyebabkan Umno diharamkan sama sekali! Perebutan kuasa antara Ku Li dan Dr Mahathir tahun 1987 menyebabkan Dr Mahathir sanggup menggunakan cara kotor yang bercanggah dengan undang-undang dan moral. Hal ini menyebabkan mahkamah mendapati pemilihan yang memenangkan Dr Mahathir didapati tidak sah dan mahkamah memerintah agar Umno diharamkan.
    Dr Mahathir segera mendaftarkan parti baharu dinamakan sebagai Umno-Baru pada tahun 1988. Ahli pertamanya adalah Dr Mahathir sendiri. Implikasi daripada pengharaman Umno itu menyebabkan segala aset atas nama Umno dan juga projek dibekukan dan tidak dapat digunakan. Menyedari hal ini, Dr Mahathir menetapkan Umno-Baru supaya harta tidak lagi disimpan atas nama Umno, sebaliknya melantik beberapa individu sebagai proksi Umno yang memegang harta Umno.
    Maka di era Dr Mahathir lah muncul syarikat-syarikat kroni seperti YTL, Berjaya Group, Kumpulan Bukhary, Binariang dan UEM. Mereka adalah kroni kepercayaan Dr Mahathir yang kononnya proksi atau mungkin memegang harta Umno, dan mengagihkannya kepada Umno ketika diperlukan.
    Dr Mahathir seterusnya memperkenalkan dasar penswastaan. Kononnya supaya kualiti pembangunan Malaysia lebih berdaya saing, tetapi hakikatnya projek-projek berskala besar hanya diberikan kepada beberapa pihak yang menjadi kroni dan keluarganya sahaja.
    Apabila Mahathir ditekan untuk turun dari Presiden Umno, beliau hanya melepaskan jawatan rasminya sahaja. Tetapi di sebalik itu beliau masih memegang syarikat-syarikat kroninya. Oleh kerana itu dia berjaya menekan Abdullah Badawi untuk turun dengan mudah. Hanya sekat wang kepada Umno sahaja!

    ReplyDelete
  52. Namun Najib cuba keluar dari cengkaman Mahathir. Secara terancang beliau menubuhkan 1MDB, bagi mengambil alih semua projek-projek gergasi yang sebelum ini diberikan kepada beberapa syarikat kapitalis sahaja. Beliau turut mencari sumber lain selain dari kroni-kroni Mahathir. Sebab itu kita tidak perlu hairan kenapa ada Pak Arab yang didakwa menyalurkan derma 2.6 billion ke Akaun Najib Tun Razak.

    Tindakan Najib menggugat kestabilan empayar DrbMahathir. Itu belum lagi diceritakan kisah disebalik kekayaan luar biasa anak-anak DrnMahathir iaitu Mirzan, Mokhzani, Mukhriz, dan Marina. Oleh kerana itulah Mahathir mengamuk sakan. Tidak munasabah dengan umurnya yang sudah tua hampir mencecah 100 tahun mahu sibuk berpolitik sehingga mengandaikan diri masih layak untuk menjadi Perdana Menteri!
    Namun masih ada yang berpendapat, apa salahnya Dr Mahathir jadi PM kembali, asalkan Najib berjaya dijatuhkan. Dr Mahathir lebih baik daripada Najib. Untuk menjawab persoalan ini, kita bincang pada siri ketiga pula.

    ReplyDelete
  53. BOLEHKAH MAHATHIR DIPERCAYAI? (SIRI 3): Ancaman Mahathir Terhadap Islam
    Persoalan yang kita tinggalkan pada siri lepas, apakah salahnya membiarkan Dr Mahathir kembali menjadi Perdana Menteri, menggantikan Najib hari ini? Dalam siri kali ini, penulis akan menjawab persoalan ini.

    Sebenarnya ramai yang tidak menyedari kerosakan di zaman Dr Mahathir adalah sangat teruk. Sepanjang 22 tahun pemerintahannya, berbagai penyelewengan dan penindasan yang berlaku dalam berbagai bentuk. Cuma yang berbeza adalah pada waktu itu tiada media sosial seperti hari ini. Kerajaan menguasai media secara amat dominan. Lobi beliau terhadap rakan dunia Islam lain juga hebat. Boleh dikatakan corak pemerintahan beliau adalah kukubesi atau diktator.

    Rasanya tidak cukup untuk menyebut semuanya dalam satu tulisan. Jadi pada siri ini penulis fokuskan dahulu kepada sikap prejudis beliau terhadap Islam.

    Sebenarnya, pada zaman beliaulah kedudukan Islam dalam negara ini terancam. Sebagai pemimpin negara bermajoriti Islam, beliau tidak sepatutnya mengeluarkan kata-kata yang menghina Islam dan syariatnya. Walhal beliau sendiri yang sering mencanangkan Malaysia adalah negara Islam. Malangnya beliaulah paling lantang mengkritik syariat Islam sejak dahulu, sebagai respon terhadap perjuangan PAS yang mahu menegakkan syariat Islam.
    Tidak cukup dengan itu, di zaman beliaulah penghantaran pelajar-pelajar dari Sekolah Agama Rakyat (SAR), Maahad Tahfiz dan Pondok ke Universiti Al-Azhar, Mesir, telah disempitkan. Pada tahun 2000, kerajaan telah memperkenalkan Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM). Kesannya selepas itu, Al-Azhar tidak lagi mengiktiraf sijil-sijil SAR, Maahad Tahfiz dan Pondok, termasuk institusi pendidikan Islam yang sebelumnya ada kerjasama atau MoU dengan Al-Azhar. Kerajaan Malaysia pimpinan Dr Mahathir mendesak hanya pemegang sijil STAM sahaja diterima.

    Perkara ini terus berlanjutan apabila kerajaan Malaysia mula menetapkan bahawa mereka yang dibenarkan oleh kerajaan sahaja boleh melanjutkan pelajaran. Tidak lagi seperti dahulu di mana pelajar yang memiliki sijil agama mengikut ketetapan Universiti Al-Azhar bebas untuk berdaftar dan menjalani penilaian terus oleh Universiti, tanpa perlu disaring oleh kerajaan. Hal ini dipercayai kerana kebanyakan graduan Al-Azhar dan univeristi Timur Tengah yang lain didapati menentang pemerintahannya.
    Sikap anti beliau terhadap Islam yang tulen terserlah apabila beliau membela seorang berpemikiran anti-Hadis bernama Dr Kassim Ahmad. Dr Kassim Ahmad adalah orang yang menolak hadis Nabi dan yang terakhir berpandangan tiada syahadah atau persaksian ke atas kerasulan Nabi Muhammad s.a.w. dalam kalimah syahadah.

    Muzakarah Mufti-Mufti Negeri pada 6 September 1995 telah mengharamkan buku Kassim Ahmad bertajuk Hadis: Satu Penilaian Semula. Malangnya Mahathir mempertahankan beliau dan menuduh orang yang menentangnya sebagai tidak mampu berhujah. Perkara ini dijelaskan Dr Mahathir selepas Majlis Pelancaran Kursi Keamanan Global Tun Mahathir di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia di Gombak pada 18 Februari 2014:

    “Dia dilabelkan sebagai anti hadis sebab orang tidak boleh jawab apa yang dikata.Kita lihat di sini label digunakan sebagai alat untuk mematahkan pendapat orang lain.”
    Sehingga hari ini, Dr Mahathir masih dengan sikapnya yang sama. Beliau antara yang menolak pindaan Akta 355 yang dibawa oleh Presiden PAS. Kenyataan terbaru masih menghina hukuman hudud yang disyariatkan Allah di dalam Al-Quran

    ReplyDelete
    Replies
    1. martabatkan islam bersama lebai2 kulup..

      Delete
  54. SELIMUT PUTIH:

    Bila Izrail datang memanggil
    Kojola dan Bijan teruk menggigil
    Teringat dia dirinya degil
    dua2nya dulu pengamal batil..

    Bila Izrail datang memanggil
    Bijan tak sempat maaf dizahir
    Matanya buntang terkebil kebil
    Teringat wang negara diambil..

    Sampai masanya insaflah diri
    Dulu dicuri wang emdibi
    dibaginya dedak kojola sekali
    Kojola pun sokong sampainya mati..

    Sampai masanya insaflah isteri
    Beg Birkin tak guna lagi
    Disana nanti di question lagi
    wang Permata kemana pergi?

    Bila Izrail datang memanggil
    Kojola tolo kuat menggigil
    Sebab nasihat dia berdegil
    Buat jahat dia tak pinggir..

    Bila Izrail datang memanggil
    Kojola Bijan,berak terkucil
    Mahathir dulu dia perkecil
    Tak mohon maaf ke neraka menggigil..

    Sampai masanya insaflah diri
    Selimut putih pembalut badan
    Kojola sentiasa syok sendiri
    Ajak bertemu dah jadi pondan!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Good job Fan Tun.


      Kepada Kojola/cai2,

      Kita semua akan mati
      Mati biarlah dlm iman
      Jangan mati dlm klepets

      Kena seksa kena sebat
      Minta ampun mintalah taubat
      sebelum terlambat


      Selamat menunaikan solat Maghrib

      --UP

      Delete
    2. adoooi pedihnya telinga aku...oh fan tun sampainya hati kau buat telinga aku meleleh torek.

      Delete
    3. Terbaik bro fan tun..

      Sepohon kayu daunnya rimbun
      Lebat bunganya serta buahnya
      Walaupun duit beribu paun
      Kalo hasil klepet, apa gunanya 2x..

      Kami bekerja sehari hari
      Kerajaan pula kenakan gst
      Walau pun harta berkarung karung
      Kalo hasil klepet, apa gunanya 2x..

      Kita sembahyang fardhu sembahyang
      sunahpun ada bukan sembarang
      Kenapa macai jual temberang
      Spin cerita agama sesatkan orang 2x..

      oh....oh....oh....oh......

      Janganlah kita membuang waktu
      Penyamun takkan membantu sudahlah tentu
      hidup dikubur nnt yatim piatu
      Pengklepet pasti dipukul dipalu

      dipukul dipalu sehari-hari
      barulah ia sadarkan diri
      hidup pengklepet didunia tiada berarti
      akhirat di sana sangatlah rugi..

      Delete
    4. Bravo bombastic n fantastic Bro2 berdua.....
      Selimut putih dan sephon kayu......terrbaekkk ditujukan khas buat kojola, Mr J, unknown nakhoda kapal korek dan anjing sesat pencacaiii angkat najisss.....

      Very well done bros....!!

      Delete
  55. eToro is the ultimate forex trading platform for newbie and pro traders.

    ReplyDelete
  56. ForexTrendy is an advanced software capable of detecting the most PROFITABLE continuation chart patterns. It scans through all the charts, on all time frames and analyzes every prospective breakout.

    ReplyDelete
  57. QUANTUM BINARY SIGNALS

    Get professional trading signals delivered to your cell phone daily.

    Follow our trades today and make up to 270% per day.

    ReplyDelete
  58. GPS robot tripled the $100k deposit [live proof]

    I just finished a webinar with Mark and his partner, Antony, two days ago and it was AMAZING.

    During the webinar MARK and ANTONY shared their secrets to success and answered questions about their new release of the GPS Forex Robot that came out TODAY!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...