Thursday, 27 July 2017

SIAPA ANTI MELAYU DAN ISLAM?

MCA, salah sebuah parti komponen BN yang sebelum ini diketahui merupakan antara penentang kuat Akta 355 daripada diambil-alih pembentangannya oleh kerajaan sehingga Najib Razak tunduk kepadanya, dalam perkembangan terbaru menyelar DAP kerana memberi lebih banyak bantuan kepada orang Melayu dan perkembangan agama Islam di Pulau Pinang.

Kata Ketua Biro Publisiti MCA, Chai Kim Sen, tindakan itu bermakna DAP telah meminggirkan masyarakat bukan Melayu dan bukan Islam di negeri itu.

"Selepas mengambil lih Pulau Pinang pada 2008, hanya dalam tempoh 8 tahun, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng telah memperuntukkan RM4.5 juta untuk hal ehwal Islam dan RM8 juta kepada 20 buah sekolah aliran agama Islam, satu jumlah yang lebih banyak berbanding agama lain.

"Pemberian kontrak kerajaan pula, 90 peratus daripadanya diberikan kepada Bumiputera," ujar beliau.

Selain itu, tambah beliau, dibandingkan dengan pentadbiran di bawah Gerakan sebelum ini, kerajaan Pulau Pinang di bawah DAP juga memperuntukkan lebih banyak kepada masyarakat Bumiputera berbanding kaum-kaum lain.

Maka, antara DAP dan MCA, siapa yang sebenarnya anti Melayu dan anti Islam?

Kenapa MCA perlu  marah kepada DAP hanya disebabkan memberi lebih banyak bantuan serta pertolongan kepada orang Melayu dan agama Islam?

Bukan tindakan DAP itu membuktikan mereka menghormati kedudukan Melayu sebagai kaum majoriti serta Islam sebagai agama rasmi Persekutuan?

Adakah MCA kini ingin membuka topeng dan mendedahkan wajah sebenar mereka bahawa meskipun berada di dalam BN menjadi rakan karib kepada UMNO, sikap sebenar mereka ialah anti Melayu dan anti Islam?

Jika begitu, tidakkah BN yang ada MCA didalamnya lebih merbahaya untuk terus mentadbir negara berbanding Pakatan Harapan yang dianggotai oleh DAP?

Selama ini, DAP selalu digambar dan dijeritkan sebagai parti yang anti Melayu dan anti Islam, terutama kepada orang-orang kampung dan mereka yang tinggal di luar bandar.

Memilih DAP atau mana-mana parti yang mempunyai hubungan dengannya kerapkali ditafsirkan sebagai ancaman kepada kedudukan Melayu dan Islam di negara ini.

Di Pulau Pinang, pelbagai gambaran buruk kepada Melayu dan Islam konon telah dilakukan oleh DAP sejak mereka menguasai pemerintahan negeri itu.

Daripada pemimpin atasan UMNO, menteri, pimpinan di bahagian, pencacai di cawangan, blogger berbayar sehinggalah pengomen-pengomen di blog dan media sosial yang diketahui cuma dihadiahkan telefon pintar A9 dan duit raya setahun sekali sebanyak RM900, mainan mereka mengenai DAP itu anti Melayu dan anti Islam bagaikan tiada kesudahannya, meskipun sudah banyak bukti ditampilkan untuk menidakkannya.

Akhirnya, kenyataan pemimpin MCA sendiri telah memberikan jawapan yang sebenarnya. (ShahbudinHusin 27/07/2017).

115 comments:

  1. Bila dah terdesak semua pekung sudah sudah bau tengik seanterio dunia..
    Macai kopipes masih mau cover lagi ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini lah masalah Msia ni.
      Tolong Cina,India bising, tolong Melayu cina bising.
      X kan Org Cima saja yg mo pakai Mercedes dan duduk dlm banglo dlm kawasan bandar.

      Delete

    2. Kalo nak tahu siapa yg anti Islam kena tanya org yg pakar dlm Islam iaitu Datuk2 Mufti, Ulamak seperti Haji Hadi. Nik Abduh dan lulusan Al Azhar., dan yg seumpamanya...

      Kita yg tak pernah belajar ugama, APA YG KITA TAUUUUU.
      Silap hb. Solat pun tak betul.

      Delete
    3. 1428,solat tekan dahi smpai hitam pun kalau mungkar tak kenal,atau kenal buat diam ..tak guna sesen juga, guna 90j shj...kaaan?

      Delete
    4. Salam brother din.. sy ni bukan la melayu rasis.. sy ni pemandu uber separuh masa.. sy kerap dapat request dari penumpang kaum cina yg kebanyakkan nya pelajar sekolah jenis kebangsaan cina.. maaf sy kata kan majoriti dia kalangan mereka ni langsung tidak boleh bercakap atau bertutur dalam bahasa kebangsaan kita iaitu bahasa melayu dengan baik. Sampaikan sy bertanya apakan nama taman perumahaan mereka atau nama jalan di kawasan perumahaan mereka jawapan nya adalah SAYA TAK TAU. Apa yg mereka tahu saya pon x tau.. sy juga pernah bertanya KAMU DARI MANA NI? ORANG MALAYSIA?.. kenapa begitu teruknya mereka ni? Sy ada juga ramai kawan dari kaum cina seusia saya.. mereka boleh bercakap bahasa kita dengan baik.. yang masalahnya generasi sekarang ni yg cakapnya sy pon x paham.. dari pengalaman sy yg x seberapa ni kaum cina dari sabah & sarawak amat bagus sekali bercakap atau bertutur dalam bahasa kebangsaan.. malangnya kaum cina dari semenanjung x begitu.. MAAFKAN SAYA KALAU SAYA SALAH ATAU LARI DARI TAJUK. Terima kasih brother din. HIDUP TUN M ! HIDUP BERSATU !

      Delete
    5. Pernah ada pengomen mungkin bekas pendidik yang menceritakan apa terjadi pada sistem pendidikan di mana ia nya sering berubah.

      UMNO sendiri yang menjadikan Bahasa Melayu bahasa kelas kedua dengan sains dan matematik di tukar ke bahasa Inggeris.

      baru-baru ini doktor pelatih tidak perlu lulus Bahasa Malaysia untuk di sahkan jawatan.

      Apa lagi dengan kehidupan sekarang di mana kawasan rumah mengikut kaum dan anak-anak leka dengan permainan video.

      dalam sukan juga begitu. tidak ada Santok Singh... Soh Chin Aug...

      Ini ditambah lagi dengan sikap buruk pemimpin Melayu yang tidak di hormati oleh anak-anak muda.

      Delete
  2. Najib umno dah lemas rakan lama mca pun tikam blakang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prasarana berhutang 18billion setakat 2015


      Rugi besar rupanyer mrt ni

      Tahun 2018 hutang akan cecah 80billion..bila sg Buloh kajang dan Putrajaya siap..

      Gila.main hutang najip !!!


      Tuduh Tun bankrap Putra line dan intrakota..rupenyer najip lagi bengap urus akaun lrt



      Bodo piang punya p.m

      Delete
    2. kalau najib pandai dah tentu dia tak pilih badak buat teman hidup....dia je tahu betapa azabnya di senggol sibadak.

      Delete
    3. Badak punya senggol , boleh terseliuh pinggang najib huhuhu.

      Delete
    4. Sepatutnya dah kena senggol dkhalayak ramai mo1 bls blk. Bagila pngn seduku dua..ini tak rakyat juga akhirnya kena tibai!!

      Delete
  3. Macai umno spt Sahabat yg dok bising melayu pulau pinang dipinggir oleh kerajaan DAP...nah jawab jawab jawab. Tu la, dok terperap kat kampung, tak pernah pi bandar tengok cara orang bandar hidup, tapi nak komen. Komen pulak rasis tahap kampung. Buka mata, buka telinga, keluar dari kepompong kekampungan kau tu Sahabat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petronenad cancel 28b usd projek d canada...


      Dah rasa bahang bankrap ker petronenas ???


      Habis laaah... Petronenas jadi macam fgv


      Jual minyak petrol macam jual.minyak sawit tapi gaji ceo petrol 20juta.. Sawit pula baru 3juta setahun...


      Potong gaji... La dah tau minyak petrol murah macam sawit

      Delete
  4. Bukan ker mca dan mic yang halang ruu355 untuk dibentang di parlimen hari tu..skang dah jelas siapa sebenarnya anti islam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anti Islam adalah pak lebai pas...

      Mempolitiklan Islam spt ruu335 utk di hina..

      Pas tak mau Islam berkembang nanti semua jadi lobai dan tahu kebenaran habislah pas tak cari makan

      Delete
  5. pasal nak undi Cina sokong MCA terdedah kebaikan DAP dan macai dok ungkit banglo murah.

    Beli banglo dengan orang cina. kalau beli dengan orang Islam ada jugak lah kes..

    semuga kisah benar ini menjadi keinsafan pada walaun dan para macai untuk berubah.

    ReplyDelete
  6. Walaun yang lempang Zaidi semasa demo Lobai PAS kerana tuduh kerajaan Pulau Pinang campur tangan dalam hal agama Islam baca ke tak berita ini?

    jangan kan macai, Salleh Keruan pun tak keruan..

    Lagi satu besok lepas Jumaat mungkin MCA akan ada kan demo.

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah bukti dap bkn anti Islam & Malaiyu didedahkan oleh geronbolan dlm BN sndiri.. Amacam walaun/ta pncacai jilat mcm mat pork..Mr j lok taik dn seangkatan dgnnya..ada bran jwb??

    ReplyDelete
  8. UMNO ceramah agama, champion.

    PAS guna agama, terror.


    Ya Hana na.. RM 3 juta hangus.

    100 orang doa kan Najib. Beratus orang doa kan Lim Guan Eng.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami doa KAN LGE SIHAT WAL AFIAT DI BERKATI OLEH ALLAH S.W.T


      KE TITISAN AKHIR KAMI AKAN PERTAHAN LGE !!!

      T.q LGE menaikkan elaun guru kafa pada 2008..

      Bina beribu suaru di Penang


      Thank you so much ya akhi LIM GUAN ENG

      Delete
    2. Untuk caiiiii umno sekalian..


      Walaupun ketua menteri penang tu cina....bukan bermakna kita malayu islam yg sokong LGE kena masuk agama dia pun..harap makcik felda dan org kampung faham situasi sebenarnya..


      Depa pun cari makan ja..sama macam kita.bila bab agama sendiri2 la jaga.tak payah nak hina agama dan bangsa org lain...

      Delete
    3. Bro 1800 and bro Malaysiabaru you guys are one of the best brain around. Totally agreed 110%. We support for the sake of what is good and right without involving race or religion. We are all Malaysian.

      Delete
  9. beri laluan.. beri laluan kepada Mr J, Kejora...

    trima kasih

    kalau kesipuan, boleh maki MCA kat sini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrs J si PENDUSTA itu ker?


      Jangan Jilat Jubor ! 3J

      Delete
    2. Si JAHIL LAGI MENYOMBONG DIRI, PENDUSTA, PENYESAT UMAT itulah MR J yg kita maksud kan

      Delete
  10. Jom mari berhanana nana secara berjemaah, HARA🔺PAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar la depa dengan agama depa mrj...kita teruskan la beribadat dgn allah swt dengah lebih gigih semoga amal kita diberkati...apa nak takut kalu amalan kita ni cukup .yg takut bagai nak rak dgn agama lain ni apehal...???

      Delete
    2. Ya Mr J, beramal mesti berilmu dulu. Bukan ilmu akhirat shj, mesti berserta ilmu dunia macam dunia politik ni la....

      Delete
  11. pendedahan tak sengaja ahli dap... by Superman Hew Kuan Yau

    To be good at our job, we must first sharpen our tools.

    To kill Umno, in the countryside, Mahathir is one of the most sharp weapon!

    Remember, Mahathir is “Public tool number one” and Najib is “public enemy number one”.

    Those who hate Mahathir are just fools and do not know what is our mission.

    Using “Old Umno” to kill current UMNO is the highest level of Pakatan’s strategy.

    ReplyDelete
  12. SELEPAS MENAMAKAN DIRINYA SEBAGAI 'TOP DOG', PENCERAMAH TERKENAL DAP MELABELKAN DR. MAHATHIR SEBAGAI 'KUDA TUA' UNTUK SKRU MELAYU!!!
    Penceramah DAP yang berasa dia sangat besar kepala dan terlalu memusuhi orang Melayu, bahkan dalam ceramah-ceramahnya sentiasa mencadangkan bagaimana Cina DAP boleh menguasai Melayu-Islam di negara ini, Hew Kuan Yau barangkali secara tidak sengaja telah memecahkan rahsia dan objektif utama DAP serta Lim Kit Siang.

    Dia yang turut dikenali sebagai 'Superman' mencipta satu lagi kontroversi yang sudah pasti tidak akan disenangi oleh Lim Kit Siang apabila menyamakan Dr. Mahathir sebagai 'keris' yang boleh digunakan untuk membunuh UMNO.

    Di dalam status Facebooknya, Hew memuatnaikkan gambar keris dan menulis petikan dalam bahasa Cina yang bermaksud, "Sekiranya kita hendak menjalankan tugas, kita perlu menajamkan senjata kita."

    Menurutnya, untuk menghapuskan UMNO terutama di kawasan-kawasan luar bandar, 'kuda tua' adalah senjata paling tajam yang boleh digunakan.

    "Perlu diingat, kuda tua itu boleh menjadi alat untuk menentang Najib," tulisnya.

    'Kuda Tua' yang dimaksudkannya adalah merujuk kepada Dr. Mahathir yang namanya dalam Bahasa Cina kedengaran seperti perkataan yang bermaksud kuda.

    Pada Pilihanraya Negeri Sarawak lalu, Hew Kuan Yau mencetuskan kontroversi apabila dia menuturkan ayat 'Skru Melayu' yang kemudian cuba dinafikan oleh DAP sebagai pendirian rasmi parti tersebut.

    Ketika berkempen di Batu Kitang, Kuching, Hew menyeru para pengundi memilih calon DAP, Abdul Aziz Isa yang boleh digunakan oleh parti sebagai Melayu yang akan menyerang Melayu.

    Di dalam posting di Facebooknya, dia turut memperlekehkan mereka yang membenci Dr. Mahathir dan berkata, golongan tersebut gagal melihat apa yang perlu dilakukan. Dia turut menggesa para pengundi untuk mempergunakan kekuatan bekas pemimpin utama UMNO itu untuk menghapuskan UMNO. (RUJUK SINI)

    Posting terbaharu Hew Kuan Yau itu, telah mendapat komen-komen menyokong daripada peminat-peminatnya yang rata-rata mereka adalah dari kaum Cina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1MDB
      Satu
      Malaysia
      Dapat
      bijaN

      Delete
  13. Apa Jawapan Tun Dr @chedetofficial Bila @LimKitSiang Ajak Berdebat Tahun 2013?
    Macai-macai ProTun memang suka lupa sejarah. Mungkin sebab IQ serendah 41 atau mungkin kebanyakan dari mereka masih dalam bentuk sperma semasa Tun Dr Mahathir memerintah selama 22 tahun sebagai Perdana Menteri. Hari ini mereka menyalak mengatakan DS Najib Tun Razak sebagai pengecut dan takut untuk berdebat dengan 'Top Dog' Pakatan Haram.

    Kita imbas kembali apa yang berlaku pada tahun 2013 semasa Ketua Pembangkang, Lim Kit Siang mencabar Tun Dr Mahathir berdebat dalam beberapa siri debat. Apa jawaban Tun Dr Mahathir pada masa itu? 'Ini kerja taraf budak-budak sekolah sahaja dan tidak perlu dilayan.'

    Persoalan penting yang harus dihadam oleh penganut-penganut 'Top Dog' adalah perlukah Perdana Menteri semasa, DS Najib Tun Razak melayan cabaran budak sekolah dari Tun Dr Mahathir? Kerap kali saya berkata, Tun Dr Mahathir semenjak tiada kuasa sahaja beliau sibuk untuk berdebat. Cuba ajak beliau berdebat semasa beliau berkuasa dahulu. Tidak disumbat ke Penjara Kemunting di bawah Akta ISA sudah cukup baik. Sembanglah 'Top Dog'.
    Manusia 'Top Dog' bernama Mahathir ni memang wujud untuk memecahbelahkan umat manusia sahaja. Kalau di tak perbodohkan Badawai dulu dan sekarang cuba perbodohkan Najib pulak sebab tak mahu ikut kehendak nafsu syaitan dia, insyaallah Melayu masih teguh ikatannya.
    Itulah sebabnya Mahathir yang dah hampir 100 tahun ni orang panggil Dajjal!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerbau kota belud sokong

      Delete
    2. Tak kisah La ape pun...kalu rasa diri betul sahut je cabaran tun..tak payah nak meneran neran bila bercakap di depan penyokong sendiri.ini klu berkempen dpn warga felda kemain meneran sampai merah muka kau jib..tv3 suku dari pagi sampai malam dok ulang2.

      Sahut la cabaran top dog ph kalu rasa diri tu betul...podddahhhhh

      Delete
    3. masa Mahathir lebih pada ceramah. mana pakatan rakyat ceramah kat situ lah umno ceramah. ada mini konsert dan cabutan bertuah. berdebat ini dimulakan oleh anwar dengan seorang menteri umno. sejak itu akhbar sinar selalu anjurkan debat.

      kalau bila pembangkang buat ceramah, umno boleh ikut buat ceramah, kenapa debat umno takut?

      Delete
    4. 1MDB
      Satu
      Malaysia
      Dapat
      bijaN

      Delete
  14. Kome nie semua dok bertekak kat sini pasal parti, pemimpin lar aper lar....nanti kalau sesebuah parti yg menang, kita yg kat bwh nie bukan merasa sgt pon....semua politik nie, bullshit jer....saling kutuk, menuduh, mengeji....tak tau lah aper nak jadik ngan malaysia nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berok kebulor dedak macam mike ni la yang nulung najip makin buat pelingkop dalam melesia ni yob

      Delete
  15. Jadi mengapa Kit Siang sangat marah? Hari ini, Superman Hew mengesahkan apa yang dinafikan Kit Siang semalam.
    Lim Kit Siang fikir dia pandai. Kit Siang mahu melakukan apa yang disebut orang Melayu ‘baling batu sembunyi tangan’. Dia mahu menjadi kuasa di belakang takhta tetapi tidak dilihat duduk di atas takhta. Kit Siang tidak perlu dilihat sebagai mengetuai Pakatan Harapan kerana sekiranya mereka memenangi pilihan raya akan datang yang bermakna DAP akan memiliki 55 daripada 125 kerusi. Dan dengan 55 kerusi untuk DAP dan 60 dikongsi oleh tiga parti lain, itu bermakna DAP adalah raja dan akan membuat keputusan.

    Pakatan Harapan tidak dipanggil Pakatan Harapan yang dipimpin oleh DAP untuk hanya sekadar panggilan. Ianya adalah DAP yang memutuskan untuk menutup Pakatan Rakyat pada bulan Jun 2015 dan mengumumkan kepada dunia bahawa “Pakatan Rakyat tidak lagi wujud”. DAP yang mengumumkan kepada dunia pada bulan September 2015 bahawa Pakatan Harapan kini dibentuk untuk menggantikan Pakatan Rakyat dan PAS bukan lagi sebahagian daripada gabungan parti pembangkang. DAP yang mengumumkan kepada dunia bahawa PAN adalah parti Islam Pakatan baru dalam gabungan parti pembangkang.
    Kit Siang cuba nampakkan Pakatan Harapan adalah Melayu dan sebaliknya menjadikannya seperti Ali Baba

    Dan itulah sebabnya dalam barisan kepimpinan Pakatan Harapan baru-baru ini, beliau menyembunyikan peranannya untuk menjadikannya kelihatan seperti orang Melayu dan bukannya orang Cina yang mengetuai pakatan pembangkang. Dan dia cuba menipu rakyat Malaysia dengan mengelirukan bahawa siapa dari ketiga-tiga mereka adalah pemimpin sebenar atau sama ada Pakatan Harapan diketuai oleh tiga orang pada masa yang sama. Maka yang mana dari ketiga orang Melayu – Pengerusi, Presiden dan Ketua Umum – sebenarnya berkuasa?

    Tetapi langkah ‘bijak’ Kit Siang ini semakin lebih teruk membingungkan dan memakan sendiri kerana sekarang bukan dipanggil Pakatan Harapan yang dipimpin DAP tetapi dipanggil Pakatan Ali Baba.
    Tetapi Pakatan Ali Baba ini telah disahkan oleh Superman Hew Kuan Yau. Jadi mengapa Kit Siang kecewa? Inilah yang Superman Hew kata:
    Untuk menjadikan tugas kita lebih baik, kita mesti terlebih dahulu menajamkan senjata kita.

    Untuk membunuh Umno, di kawasan pedalaman, Mahathir adalah salah satu senjata paling tajam!

    Ingatlah, Mahathir adalah “senjata rakyat nombor satu” dan Najib adalah “musuh rakyat nombor satu”.

    Mereka yang membenci Mahathir adalah orang yang bodoh dan tidak tahu apa misi kita.

    Menggunakan “Umno Lama” untuk membunuh UMNO sekarang adalah strategi tahap tertinggi Pakatan.
    Superman Hew mendedahkan bahawa Mahathir adalah senjata rahsia DAP dan alat yang digunakan untuk UMNO bunuh UMNO

    Jadi mengapa Kit Siang sangat marah? Hari ini, Superman Hew mengesahkan apa yang dinafikan Kit Siang semalam. Dan ini adalah masalah dengan Kit Siang. Dia suka menafikan dan membuat terlalu banyak kenyataan yang menjadikan keadaan lebih buruk. Kit Siang perlu belajar untuk kurang bercakap. Dia bangga memberitahu kita bahawa dia telah bercakap 10 juta patah perkataan sejak kerjaya politiknya bermula lebih dari 50 tahun yang lalu. Tetapi yang diperlukan adalah kesilapan pada sepuluh patah perkataan dalam 10 juta untuk merosakkan segalanya. Dan hari ini Superman Hew pada dasarnya menyebut Kit Siang pembohong. Tak malu ke Kit Siang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biawak sokong kau 13.27

      Delete
  16. Jahillah kalau percaya retorik politik MCA-DAP. Masing masing nak berlagak juara politik Cina. Bak kata Superman Hew dari DAP - Guna Melayu screw Melayu. Beliau juga akui DAP memperkudakan TDM untuk dapat undi Melayu. Hakikatnya kedua dua parti ini kafir. Dia yg kena ikut telunjuk kita bukan sebaliknya. BN dikuasai Melayu Islam manakala PH dikuasai Evengelis DAP. Masa isu RU355 dan Zakir Naik kedua dua parti ini bising. Tapi UMNO teruskan beri pertolongan pada TGHH dlm pembentangan RU355 dan memberi suaka pada Zakir Naik. Manakala Melayu yg jadi zombie politik evengelis DAP dari kalangan PKR dan PAN hatta dlm blog ini sendiri menentang RUU355 dan suaka Zakir Naik. Ingat lagi betapa ramai dlm blog ini hamun Zakir Naik dan juga TGHH pasal RUU355. Bila nak sedar saudara ini hanya diperbodohkan dengan hasutan menjadi zombie politik evengelis DAP - telitilah cakap Superman Hew dan Hannah Yeoh tentang rancangan DAP. Jangan jadi seperti mereka yg buta pada kebenaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tetap nak spin jugak kau ni...tetap nak wujudkan ketegangan kaum

      Delete
    2. Elok duduk je kat felda jengka 19 mrj ni..semua org melayu je situ.tak payah nak urusan dgn orang cina.skolah pun semua melayu,kedai pun melayu,ape2 pun semua melayu..sesuai dgn sikap ketaksuban kaum mrj.dan jadi la katak bawah tempurung selama lamanya dengan fahamam agama sempitnya...hari2 pun dok spin isu kaum dan agama.

      Delete
    3. Ha ha ha "jawapan" bertaraf divert; tak nak ngaku DAP tolong melayu penang, DAP bukan musuh islam. Superman hew tu orang cina pun tak peduli. Otak kampung betul mr j. Sahabat diam terus, tengah tunggu arahan cam nerr nak response. Dok diam2 la mr j, kau guna A9 tengok cerita blue lagi berfaedah utk kau dan bini kau.

      Delete
    4. itu la psl nye..dlu mr. j kecoh DAP pinggir org melayu..skg di spin nye lak lg..gila pnye org..da slh spin msuk bab agama lak..lancrit pnye org..

      Delete
    5. Mr j dan sahabat sedang tunggu arahan baru agak nya cam nerrr nak response , betul tak mr j? Artikel ni omputih kata throw them offguard....melayu kata terkedu.

      Delete

    6. Mr j

      Apa yg kau tahu tentang evengelis ni? Kau asyik bercakap kosong saja.

      Pas & umno lebih banyak berdakwah untuk kembangkan agama ker atau lebih byk berpolitik untuk cari duit?

      Aku tak pernah dengar evengelis dap pi usung tin milo sana sini minta duit drp rakyat. Aku tak pernah nampak mereka merayau di pasar malam usung tin milo.

      Tidak macam di kesemua masjid kita.
      Asalkan hari jumaat saja bermcm2 tong ada di luar masjid minta derma sehingga di pasar2 malam.

      Tiap2 hari menderu deru orang lslam mengemis. Si buta pun mampu upah pilot untuk pimpin dia dari satu kedai ke satu kedai biasanya di restoren2. Bagi salam sus paket tissue.

      Cina,lndia dan bengali ada buat mcm ni ker. Yg dok buat kerja ni 100% orang melayu.

      Laki kau hadi ah wang pun sama. Lepas bagi ceramah tin2 milo pun diedarkan. Kalau tak mampu nak bagi nafkah tak payahlah kawin byk2 sgt!!!! Bikin malu saja.

      Delete
    7. Unknown aka sahabat syaitan tak payah nak spinlah. Ini kenyataan.

      Anak2 yatim yg sepatutnya dibantu untuk bersekolah digunakan untuk minda sedekah.

      Pas buat apa? Umno buat apa?
      Ngo ngo melayu dok buat apa?
      Tak membantu pun!!
      Jadi bila kristian membantu kenapa nak marah pula? Kau orang ada bantu ker? Cakap senang tetapi knp tak buat?

      Delete
    8. BN dikuasai melayu islam?

      duluu riuh satu malaysia umnoo nak jadi champion islam, berjanji nk bawak ruu355 masuk parlimen.

      tapi selepas bermesyuarat mca, mic, gerakan dsb, yg semua bukan islam, akhirnya umno tidak sanggup menunaikan janjinya membawa ruu355.

      nampaknya BN dikuasai melayu islam yg dayus dan pengecut. jgn harap kami nk sokong....

      Delete
    9. Lepas ni


      KAMI.AKAN GUNA PENYOKONG GAY HISAPUDIN SKREW WAK.JAHID

      THE LAST STRAW OF OUR WEAPON..

      HISAP VS JAHID


      TERKUBUR UMNO FOREVER

      Delete
    10. Anon, RUU355 BN lah yg bantu bawa ke depan. PH yg dikuasai DAP menentang. RUU ialah private member bill dan memang wajarpun TGHH bawa. Tidak ada apa apa yg khilaf. Yg memalukan adalah bagaimana Melayu Islam boleh dihasut evengelis DAP untuk menentang pembaikan sistem syariah Islam.

      Delete
    11. Errrr...nak mintak penjelasan sikit kat pihak berkaitan.

      Dah dekat 2 penggal DAP memerintah penang ni brp org dah melayu islam mintak masuk kristian? Buddha?? Dan ape2 agama lagi...

      Boleh bagi statistik tak dh brp org melayu dah mohon tukar agama akibat DAP mempromosikan evengelis kat penang??

      Mrj ada tgok dan sedar tak melayu kl ni dan bndar2 besar lain walau tak mohon tukar agama secara sah tapi kehidupan harian mereka dah mmg macam kristian??

      Mrj kau bodoh..harap bodoh tak turun kat anak anak kau.sebab nanti klu mereka pun bodoh maka selepas kau mati tiada lah anak2 yang akan mendoakan pada kau setiap hari..berubah lah mrj.simpan la ego melayu kau tu dulu demi masa depan kita.

      Delete
    12. Errrr...nak mintak penjelasan sikit kat pihak berkaitan.

      Dah dekat 2 penggal DAP memerintah penang ni brp org dah melayu islam mintak masuk kristian? Buddha?? Dan ape2 agama lagi...

      Boleh bagi statistik tak dh brp org melayu dah mohon tukar agama akibat DAP mempromosikan evengelis kat penang??

      Mrj ada tgok dan sedar tak melayu kl ni dan bndar2 besar lain walau tak mohon tukar agama secara sah tapi kehidupan harian mereka dah mmg macam kristian??

      Mrj kau bodoh..harap bodoh tak turun kat anak anak kau.sebab nanti klu mereka pun bodoh maka selepas kau mati tiada lah anak2 yang akan mendoakan pada kau setiap hari..berubah lah mrj.simpan la ego melayu kau tu dulu demi masa depan kita.

      Delete
    13. Biar la depa dengan agama depa mrj...kita teruskan la beribadat dgn allah swt dengah lebih gigih semoga amal kita diberkati...apa nak takut kalu amalan kita ni cukup .yg takut bagai nak rak dgn agama lai ni apehal...???

      Delete
    14. Kesian mat jilat..

      Makin bekokok makin beterabor taik kat jubornya..

      Delete
    15. Mr J, Allah SWT jadikan manusia di dunia ni..berbangsa2, kenapa?

      Pada zaman ATGNA ..pemimpin2 DAP gemar mendengar kuliah ATGNA.

      Kalau kita terus menerus..menunjukkan Islam itu adalah..Rahmatan ili Alamin. Tidak mustahil...mereka akan jatuj cinta dengan agama Islam.

      Malangnya....TGHA telah merosakkannya!

      PRU 14, buanglah BN J..

      Delete
    16. dap guna Melayu screw Melayu.

      itu strategik lawan Najib.

      Najib guna Cina Jho Low menjadikan Melayu jadi miskin.

      Delete
    17. Mr j

      Pas tu terang2 pendusta agama. Dia nak makan pun mengemis usung tin milo ke hulu ke hilir.

      Ini kah yg nabi ajar?

      Delete
    18. 1MDB
      Satu
      Malaysia
      Dapat
      bijaN

      Delete
  17. Masa pru lepas, kawan aku husband n wife pengundi penang. Dah malam dekat kol 12.00 baru habis kerja,dia nak drive dari kl ke penang balik mengundi. Aku ckp tak payahlah, letih tak elok driving. Dia jawab, dia kena undi juga utk memastikan DAP menang. Sekarang ni baru aku tahu kenapa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku akan balik ke Penang seminggu lebih awal untuk mengundi.
      Dulu untuk umno
      Tetapi kali ini untuk PH sekali pun kawasan aku di wakili oleh calon dap.
      Aku akan tetap undi dap.

      Delete
    2. Inilah hasil jadi zombie DAP akibat hasutan. Kata kata Superman Hew Melayu screw Melayu memang dah jadi kenyataan. Hatta Melayu kini boleh screw ulama dan agama sekali akibat hasutan. Susah nak bawa zombie balik ke jalan yg lurus. Hanya Allah saja boleh tolong golongan ini. Amiin.

      Delete
    3. Melayu mungkar mesti di screw...

      Delete
    4. Anon, apakah Cina DAP yg sah didakwa rasuah pun kita sokong dan sanjung? Tak ke pelik. Kita yg mengaku benci rasuah tiba tiba jadi pendokong org didakwa rasuah. Sebenarnya matihati yg dah kabur akibat hasutan. Tiada akibat yg baik dunia akhirat jadi Zombie org kafir.

      Delete
    5. Kalu akal waras masih wujud di kepala...boleh dibezakan rasuah dibuat2 dan rasuah klepet yang sebenar.

      Delete
    6. Dah dekat 2 penggal DAP memerintah penang nak tahu brp org dah melayu islam mintak masuk kristian? Buddha?? Dan ape2 agama lagi...

      Boleh bagi statistik tak dh brp org melayu dah mohon tukar agama akibat DAP mempromosikan evengelis kat penang??

      Mrj ada tgok dan sedar tak melayu kl ni dan bndar2 besar lain walau tak mohon tukar agama secara sah tapi kehidupan harian mereka dah mmg macam kristian??

      Mrj kau bodoh..harap bodoh tak turun kat anak anak kau.sebab nanti klu mereka pun bodoh maka selepas kau mati tiada lah anak2 yang akan mendoakan pada kau setiap hari..berubah lah mrj.simpan la ego melayu kau tu dulu demi masa depan kita.

      Delete
    7. Walaupun ketua menteri penang tu cina....bukan bermakna kita malayu islam yg sokong LGE kena masuk agama dia pun..harap makcik felda dan org kampung faham situasi sebenarnya..ini kau ni j mghasut pulak org kampung bagi timbul bibit2 perkauman dan permusuhan agama.kau cube ckp ade tak sekali pihak ph sebut pasal perkauman??


      Depa pun cari makan ja kat negara ni mrj ..sama macam kita.bila bab agama sendiri2 la jaga.tak payah nak hina agama dan bangsa org lain...

      Delete
    8. lagi dahsyat najib yang guna melayu screw melayu. habis standard tuan guru jadi Lobai.
      ugama dijual. nama Allah di guna untuk menghalalkan penipuan dan ketidak-adilan.

      kalau lah LGE tu salah atau terima rasuah, tak ada lah dua nak bagi bantuan berjuta pada sekolah agama dan masjid surau.

      kalau nak gula-gula pun bagi RM 2 juta pun orang Islam dah bersyukur.

      apalagi bukan nya LGE tak tahu, ikut Islam dia tak boleh masuk syurga. Jadi buat apa lah LGE bagi begitu banyak peruntukan?

      MCA pun tak guna modal rasuah ke atas LGE sebaliknya guna bantuan yang banyak untuk orang Melayu. MCA tahu dakwaan tersebut politik semata-mata.


      Bersyukur lah kerana Islam di Penang di jaga. jangan tambah dosa walaupun kepada LGE yang bukan Islam.

      Delete
    9. Salah orang macam mr j la punca rakyat sokong dap..selalu mainkan sentimen bangsa dan agama dengan cara yang salah..rakyat dah muntah dengan spin yg dilakukannya demi menyelamatkan kleptokrat..bila orang pangkah dap, dap dapat undi dan ko dapat dosanya mr j!!..

      Delete
  18. Shah saya dah kata DAP adalah lebih Islam dari parti Islam mereka hormat jat Islam dan Melayu Parti Cina dlm bn tu sial semacam anti melayu anti Islam pergi mampus dgn Mca dan cina mca amat sial sekali umno saja yg gila dokong cina harbi ni tak ada pula mufi yg cakap diam saja mufti ni pun makan dedak juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akal dah tertutup akibat hasutan. Walau DAP sah didakwa rasuah di Penang namun tetap cinta dan taksub DAP. Walau DAP terang terbabit dlm isu murtad DUMC namun tetap juga sokong. Buatlah pemeriksaan aqidah saudara. Jangan ikut jln yg bawa ke jurang berapi.

      Delete
    2. Mca itulah part yg anti melau dan Islam bodoh punya Melayu lihat dulu sejarah Lee Kim Sai macam mana Mca hina Melayu Mca Cin yg ada sekarang ialah kapi Harbi nak ikut DAP lagi hormat Org Melayu dan Islam yg bodoh umno melayu je makan babi lagi baik

      Delete
    3. MCA pun tak guna modal rasuah ke atas LGE sebaliknya guna bantuan yang banyak untuk orang Melayu. MCA tahu dakwaan tersebut politik semata-mata.


      Bersyukur lah kerana Islam di Penang di jaga. jangan tambah dosa walaupun kepada LGE yang bukan Islam.

      Delete
    4. Berapa kerat mufti yang bersuara mengenai isu murtad dengan isu bela anjing?

      Jika masuk masjid pun kena siasat, apa hasil siasatan DUMC?

      Serang wahabi, pinggir kan wahabi, kutuk wahabi.. kerana perselisihan pendapat seolah-olah wahabi memurtadkan ASWJ.

      tak cukup. belasah Zaid Ibrahim pasal doa tapi kegiatan DUMC tak kecoh pun?

      Delete
  19. ,
    UMNOpancit,
    PASbuncit..
    MCAMICpelesit.
    BNEXIT

    ReplyDelete
  20. MCA ni kwn UMNO dan PA$ lah...Melayu Campur Arab (MCA). DAP baru lah musuh PA$ UMNO

    ReplyDelete
  21. disini tempat berkumpul orang yang dah buta hati dan akal
    seperti pencacai dan pemakan dedak UTURN / situa DAP dan baruanya DAP...

    tetapi disini juga tempat adanya semua maklumat/info/
    dan pandangan dari kedua belah pihak...

    syabas si budin (double agent )..kerana menjadikan
    blog ni..
    biar kami rakyat yang tentukan masa PRU14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau gi la berkumpul rumah atok kau kat kampung..kau dgn atok kau undi la umno smpai atok kau mati ,nt kau sambung..lepas tu cucu kau pun lagi sambung sampai kiamat ok..jgn kacau org kat sini nak sokong sapa. Podahhhhhhh

      Delete
  22. Mr j yg bnyk wajah..multi task ..skjp jd prof madya..skjp jd mat pork..skjp jd pkr ekonomi..kjp Lai jd pkr Quran n hadis..pas Tu tiba2 jd anon kopipeslak..pergggh..ini klo jadi pelakon mengalahkan Jamal jamban aka Jamal karanda lgknya Ni!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak buat camne bang..

      Bukan Hassan seorang je yg "cari makan" hehe..

      Delete
  23. Berikut pula saya copy paste dua suara MP Pas melalui catatan di Harakahdaily :

    YB Bukit Gantang pula dalam perbahasan beliau menyatakan antara punca berlakunya keganasan rumah tangga ialah sikap ego lelaki, bahana alkohol dan dadah, kurang pegangan agama, masalah ekonomi, berkahwin lebih tetapi tidak mampu, dan peranan pihak ketiga.

    YB Temerloh pula menyatakan betapa pentingnya hak dan tanggungjawab dilaksanakan oleh pasangan suami isteri bagi mengelakkan keretakan institusi keluarga.

     Antara punca utama keganasan rumah tangga ialah pengambilan alkohol dan dadah. Beliau mendesak agar Kerajaan mengawal ketat penjualan alkohol yang menjadi punca kepada segala kemungkaran. Pengedaran dadah yang masih berleluasa turut perlu diberi perhatian serius agar punca kepada masalah ini dapat diselesaikan, bukan sekadar meminda undang-undang sahaja. 

     Komen al-Husseyn :

    Apakah pemimpin Pas yang terlibat dengan  masalah keganasan rumah tangga kerana kurang pegangan agama?

     Saya paparkan dua contoh kes melibatkan pemimpin Pas di peringkat tinggi, bukan kerana alkohol, bukan kerana kurang pegangan agama tetapi kerana sikap tidak tahu mengormati wanita!

      Ramai kalangan ahli agama ini hanya menjadikan wanita sebagai pemuas nafsu serakah mereka sahaja. Tidak terkecuali oleh mereka yang ngaku perjuangkan Islam!

     Siapa sangka disebalik jubah, lilitan serban dan laungan- takbir, rupa-rupanya tersembunyi sifat kebinatangan puak-puak ini! :

    ReplyDelete
  24. MCA Akui Pulau Pinang Bawah DAP Banyak Bantu Melayu
    Posted on 27/07/2017

    MCA menyelar DAP yang berkata parti itu meminggirkan masyarakat bukan Islam dan bukan Melayu, dan mempersoalkan kerajaan Pulau Pinang kerana lebih banyak membantu Bumiputera daripada kumpulan lain.

    “Selepas mengambil alih Pulau Pinang pada 2008, dalam hanya 8 tahun, ketua menteri Pulau Pinang membelanjakan RM4.5 juta untuk hal ehwal Islam di negeri itu, tetapi memperuntukkan cuma RM7.7 juta yang diagihkan kepada semua agama lain,” kata Ketua Biro Publisiti MCA, Datuk Chai Kim Sen dalam kenyataannya.

    Beliau turut mempersoalkan peruntukan RM8 juta oleh kerajaan Pulau Pinang kepada 20 buah sekolah aliran agama, di samping pemberian 90% kontrak kerajaan kepada Bumiputera.

    “Dibandingkan era Dr Mahathir, Pulau Pinang di bawah DAP lebih banyak memperuntukkan kepada masyarakat Bumiputera,” kata Chai.

    Chai berkata DAP merupakan komponen paling lemah dalam gabungan Pakatan Harapan (PH), sambil menyifatkan slogan “Malaysian Malaysia” yang dibawanya “sudah terkubur”.

    Chai berkata DAP merupakan komponen paling lemah dalam gabungan Pakatan Harapan (PH), sambil menyifatkan slogan “Malaysian Malaysia” yang dibawanya “sudah terkubur”. – Free Malaysia Today

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut la gerakkan dan mca benci sgt dap..

      Delete
  25. Siapa Nik Faisal Ariff Kamil ni?...kenapa tiada orang nak soal siasat dia? ada documents dia masukkan duit...mana orangnya?...

    https://assets.documentcloud.org/documents/2158723/1mdb-documents.pdf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Appandi AG cakap tak payah cari dia...dah declare bijan bersih isu kemasukkan duit SRC international.bukti tak cukup..

      Delete
    2. lepas tukar pemimpin nanti kita tengok lobang mana dia sembunyi.

      Delete
  26. Timbunan Tahek Low senang dihilangkan sebab Ulat A9 dan langau Q7 akan lahap dan cernakan.
    Bangkai gajah 1mdb susah disorok, seba ia mereput, keluar bau busuk sangat.
    Makin lama tudung dgn media, makin buruk keadaan UMNOBNPiS.
    Tiada keazaman utk tegur pun. Ini keadaan hamba Allah yg sengkek iman. Yang berjenama hebat,tapi takut pada Kuli2 lantikan 5 tahun oleh majikan Rakyat.
    Apabila kuli buat hal, maka Rakyat sebagai majikan AKAN tamatkan kontrak BN.
    BNEXIT.


    ReplyDelete
  27. shahbudin.com memuliakan puak cauvinist kafir dengan merujuk pada penambahan bantuan pada urusan berkait agama islam, tetapi sangat lucu apabila dia mendiamkan penambahan berkali ganda kos pentadbiran kerajaan P.Pinang yang jika dinisbahkan -peruntukan untuk urusan AGAMA islam merupakan yang paling sedikit.

    nauzubillahiminzalik - benarlah janji Allah swt, tatkala telah datang kebenaran lalu ummat islam itu berpaling lalu mereka akan menjadikan puak kafir sebagai tuannya. lihat bagaimana shahbudin.com dan komentar manusia2 jahil lagi menyombong diri itu meluahkan perasaan ibarat perlakuan seorang hamba sahaya terhadap tuannya - seorang hamba tidak akan mencela tuannya.

    MCA telah mati selepas bangsa cina "berhijrah" demi mengejar habuan yang ditawarkan puak cauvinist DAP.
    selama dua penggal bangsa yang sangat opurtunis ini melakukan "tsunami cina". mereka hanya kekurangan undi manusia jahil dari bangsa melayu yang untuk terus ditunggang untuk mencapai matlamat penubuhan DAP.

    Barisan Nasional - UMNO merupakan pemegang kuasa pemutus yang diterjemah melalui kerusi ditandingi. sedangkan Pakatan Harapan sangat cacat dan menepati tanda2 akhir zaman dengan memiliki 3 kuasa pemutus serta kuasa sebenar yang berlindung disebalik tabir

    siapa yang kata puak kafir akan redha pada ISLAM ? demikianlah MCA/GERAKAN/MIC. namun mereka mengikat dan terikat di dalam Barisan Nasional yang mana UMNO adalah pemegang kuasa pemutus. sedang keadaan ini tidak berlaku di dalam Pakatan Harapan.

    satu pesan ikhlas kepada shahbunid.com - bertaubat lah sebelum kamu menyesal akan kejahatan lidahmu. kelak manusia2 jahil dan sombong ini akan menuntut kepada kamu kerana menyesatkan mereka.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahabat, bertaubatlah lidah dari terus lahap tahek low. Usaha Kambos oleh media tv suku, adalah sia2. Makian dan alih tiang cuma buatkan rakyat lagi bengang.
      Dangkal dan sengkek iman sangat smpai perlu paut pada alasan asal Melauu Islam.
      Melayu betul tak sudi makan najis.
      Islam laknat dan tak keluar lesen bathil.
      Moga kamu sempat taubat sebelum jadi bahan api.
      Nasihat percuma, suka terima

      Delete
    2. Nakhoda sewel bekokok dah..

      Tengah Pening la tu cari bajet nak raya haji

      Dedak haritu dah joli habis masa raya puasa

      Delete
    3. MCA dah bengang kat DAP penang.

      Kata Ketua Biro Publisiti MCA, Chai Kim Sen, tindakan itu bermakna DAP telah meminggirkan masyarakat bukan Melayu dan bukan Islam di negeri itu

      "Selepas mengambil lih Pulau Pinang pada 2008, hanya dalam tempoh 8 tahun, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng telah memperuntukkan RM4.5 juta untuk hal ehwal Islam dan RM8 juta kepada 20 buah sekolah aliran agama Islam, satu jumlah yang lebih banyak berbanding agama lain.

      "Pemberian kontrak kerajaan pula, 90 peratus daripadanya diberikan kepada Bumiputera," ujar beliau.

      Delete
    4. 1MDB
      Satu
      Malaysia
      Dapat
      bijaN

      Delete
  28. Mr J buta tak boleh melihat
    Katanya DAP confirmed jahat
    rupa2nya di Penang Melayu selamat
    Sebab Islam DAP ingat..

    Kalau DAP benci Melayu
    Tentu dia buat tak tahu
    Budak bawah umor rogol berlaku
    Pemimpin um-no no yang tukang paku!

    Sebab LGE cuba membela
    Akhirnya dia masuk penjara
    Pemimpin um-no no yg confirmed tala
    Bebas lepas kenyang sendawa!

    Apa kurang dengan um-no no
    Melayu Islam kononnya hero
    Nak RUU? MCA, MIC dah tunjuk poyo
    Tunjuk penyapu macam Khir Toyo!

    Otak suku setengah tiang
    Konon Pakatan Islam dibuang
    Bijan tak tahulah,skip ke sembahyang
    Menipu, mencuri sikit tak bimbang!

    Salam ya salam Um-no no tenggelam
    Beraja dimata kuasa didalam
    Negara baik dah jadi kelam
    Um-no no "goodbye" selamat malam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik Fan Tun

      Mr J tu, tahek pun sebat.
      Hari2 kerja dia jilat.
      Sahabat rasa dia hebat.
      Hujah memang terencat.
      Kualiti tak ada puak ulat.
      Miskin iman tak ada adat.
      Kuat lahap taheklow sumbat.
      PRU14 BNEXIT lumat tamat.

      BARU MALAYSIA SELAMAT

      Tun Fan

      Delete
    2. bravo bravo fan tun,cai balas ar pantun tu.

      Delete
    3. Terbaik bro fan tun..

      Entah apa ada dalam mr j punya fikiran
      Bangsa pula dijadikan ukuran
      Bukan dilihatnya pada kebaikan
      Spesis mr j, galakkan perpecahan..

      Apa gunanya bangsa sendiri
      Kalau mengagung agungkan sipencuri
      Penasihat cerdik pandai pula mendiamkan diri
      Otak dan mulut penuh dengan dedak diberi..

      Malaysia negara pelbagai kaum dan bangsa
      Bersatu padu dan berkerjasama amalan biasa
      Tak kiralah apa mr j dan macai nak kata atau terasa
      Lebih baik sokong Pakatan dan DAP dari biarkan negara tercinta binasa..





      Delete
  29. MCA ataupun DAP sama2 adalah parti yang dikuasai oleh orang Cina.

    Setiap bangsa akan menjaga kepentingan bangsanya sendiri. Biasalah tu.

    Antara cauvinis dan nasionalis ada garis pemisah tertentu. Kalau saya sebut di sini nanti panjanglah pula.

    Betul saya setuju satu ketika dulu DAP kelihatan lebih cauvinis berbanding MCA ataupun GERAKAN, tapi situasi hari ini kelihatan terbalik, DAP nampak lebih lembut dan lebih bertolak ansur daripada GERAKAN mahupun MCA.

    GERAKAN dulu sebelum BN pun nampak sifat cauvinisnya, tapi selepas berkawan dengan UMNO, Alhamdulillah GERAKAN kelihatan kendur sifat cauvinis itu.

    Hari ini DAP berkawan dengan PPBM dan siapa tak boleh nafikan DAP kelihatan lebih mesra Melayu-Islam, dan parti2 Cina dalam BN pula yang kelihatan lebih keras.

    Sekali air sungai melimpah sekali pasirnya pun berubah.

    DAP atau MCA hakikatnya pepatah dulu ada mengatakan 'kalau pokok dah tumbang maka kura-kura pun boleh panjat'.

    Kalau pokok dah teruk berulat maka sudah tentulah ia berisiko tinggi akan tumbang satu hari nanti.

    Tak mau bagi kura-kura panjat, carilah pokok baru yang belum ada ulat di dalamnya.

    Mari BERSATU di bawah PPBM.

    P/s - Seperti sdr Zack saya juga pengundi Pulau Pinang. Sudah 4-5 kali pilihanraya saya undi dacing, tapi kali ini no more.

    The Best part pilihan saya adalah di antara UMNO dan PKR. Melayu dengan Melayu dan Islam dengan Islam. Harap2 salah satu kerusi P atau N diberikan kpd PPBM.

    Kalau tidak sekalipun, In shaa Allah saya dah tahu siapa yang perlu diundi.

    Sudah tentu bukan parti yang telah sangat jelas pengkhianatannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. John Doe kamu hanya menipu diri,
      puak cauvinist kafir itu tidak 'berkawan' dengan memberi bai'ah pada kedaulatan Bangsa Melayu dan hak kedudukan ISLAM bahkan mereka merupakan pencatur dengan kuasa konsesus yang membatalkan urusan usaha pensyariatan ISLAM.

      tatkala RUU 355 dibentang oleh Tuan Guru Haji Hadi Awang, puak cauvinist kafir bangun diketuai oleh Lim Kit Siang menentang dan melengahkan sedaya upaya.

      Puak cauvinist ini juga tidak putus asa didalam mencampuri dan mengajar bagaimana syariat Islam patut dijalankan di negeri yang mereka kuasai (Penang/Selangor).

      Allahurabbi - seruan kamu hanya layak kepada manusia jahil yang begitu sombong.

      beranikah kamu wahai sahabatku - berkata PPBM bakal memperolehi dominasi kerusi berbanding puak cauvinist kafir DAP ?

      Puak cauvinist kafir juga dapat kepadanya sebahagian dari kerusi menerusi PKR. (cuba lihat berapa kerusi miliknya secara proksi).

      puak cauvinist kafir itu juga menubuhkan PAN dengan dibiayai dana/kewangan melalui pelobi DAP

      sahabatku John Doe, sila gunakan neraca AGAMA dan BANGSA untuk bermuhasabah diri.

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    2. sahabatku sajahat,sila jgn gunakan neraca AGAMA dan BANGSA untuk mengangkat mungkar.
      Puak lahap tahek low jelas telah merosakkan pertiwi. Rakyat memang dah perhati.
      Dulu Cina,gangnam tak tambat hati
      BNEXIT,Melayu akan menanti.
      RAHMAN lengkap Melayu tsunami.

      Ko taubat tidak,tak siapa nak peduli.
      Biar ko jadi bahan api.
      Penipu tak sadar diri.
      Bawah tempurong ko mati.
      Sikap menyusah, Allah BENCI.

      Delete
    3. Sahabat hipokrit penjual agama dan berlidah dua.

      Di satu pihak ia mengatakan RUU355 undang-undang manusia itu lambang syiar Islam kononnya (memberikan nilai divine kepada undang-undang manusia, menulis kitab Allah dengan tangan sendiri, satu dosa besar).

      Kemudian ia sungguh tidak malu bercakap tentang DAP yg menentang RUU355 pada ketika 'kuasa pemutus' khalifah pujaannya tidak mampu pun memutuskan RUU ini apabila diberi kata dua oleh MCA. (Cakap tak serupa bikin, satu lagi dosa besar).

      UMNO dan PAS berkhianat dan memungkiri janji di atas nama Allah apabila tidak berani membentangkan dan meluluskan undang-undang ini akibat kata dua MCA. (Memungkiri janji, satu lagi dosa besar).

      Apabila berjanji atas nama agama tapintak mampu tunaikan, maka jatuh satu lagi dosa besar tidak tertebus iaitu menjual agama utk dunia.

      Innalillahi sahabat sungguh merasa aman dari kemurkaan Allah.

      Sahabat hanya sedang diberi tempoh.

      Delete
    4. Shbat serigala Tu pakar apa ya..pakar perlembagaan atau pakar agama..guna mcm bahada klasik tp brbelit belit..tunggang langgang..mana ekor mana kkapla..kita org pun Tara tau..mana jantan mana betina dia sendiri kalo Tara tau..deyyy!!!

      Delete
    5. Sahabat ! Klepet Jhlo tlh kleptomaniac kan pihak kleptocrats, rakyat pula dpaksa bayar hutang riba mereka..mcm mana lagi nak guna neraca agama & bangsa ?

      Delete
  30. Sekarang makin kepanasan jentera umno nak serang Dap berdasarkan luahan dari MCA sendiri yg menyatakan lim Guang eng byk membantu Melayu p pinang. Penasihat Pas tak kan tak boleh berfikir bhw Pas tak akan dapat sokongan Melayu pinang berdasarkan apa yg lim Guang eng buat sekarang memajukan pinang

    ReplyDelete
  31. Alhamdulillah Bro John Doe telah memberikan sanggahan yg berhemah kpd aka sahabat ya salam. Alhamdulillah.

    tetapi saya hairan dan sangat kesal dgn sikap beliau yg langsung tidak rasa berdosa mengelirukan pengunjung blog ini dgn gaya agamawan memberikan hujah yg samasekali bertentangan dgn realiti kejadian semasa dlm negara kita hari ini. Mungkin inilah contoh manusia yang mengaku Islam tetapi kafir, mengaku beriman tetapi kufur, membela kebatilan menghumban kebenaran. Menyemai bibit2 perpecahan , membunuh perdamaian , menyembunyikan fakta menzahirkan nista.
    Allah hu Rabbi , hamba berlindung kepada Mu dari hasutan syaitan yang direjam. Kpd aka sahabat ya salam muhasabah lah diri. Berhenti memperalatkan agama Islam yg suci ini.
    Ikhlas dariku : HAMBA ALLAH

    ReplyDelete
  32. 22:24 - realiti berada di depan mata, hanya golongan yang mahu berfikir akan menyedari.

    Sahabatku John Doe hanya mampu memberi asbab untuk memerangi UMNO/BN/PAS. tapi dia hanya gumam dan kelu tatkala aku mendatangkan asbab pada fitnah dan mudharat yang dibawa oleh Pakatan PH.

    adakah kamu mampu mendatangkan asbab yg selari dengan syariat apabila melihat betapa songsangnya struktur Pakatan Harapan ?

    ya benar memerangi rasuah merupakan syariat - tetapi bukan sedikit dari kalangan Para Serigala juga merupakan pelaku rasuah dengan pelbagai helah dan cara.

    Mari bicara dengan menjadikan neraca AGAMA dan nasab Bangsa sebagai panduan
    berikan kepadaku "keyakinan" bersandar pada dominasi kerusi yang bakal dapat kepada calon Muslim.

    DAP sepenuhnya akan mencalonkan Non Muslim dan menutup pintu dari berkongsi atas faktor undi majoriti mata sepet. bahkan mereka telah bereksperimen pada PRK Teluk Intan dan PRN Sarawak dengan meletakkan calon boneka Melayu - sifat cauvinist cina merentasi batasan Parti.

    PKR juga sebahagian dari calonnya kelak adalah dari kalangan puak Non Muslim dan majoritinya ialah Cauvinist cina.

    PAN hidupnya hasil dari dana pelobi DAP dan segala keputusannya akan mengikut kehendak puak cauvinist itu.

    hanya PPBM yang menyerupai sifat dan keadaan UMNO atau sekurang-kurangnya PAS. jika dicampur calon PPBM dan PKR yang muslim mereka tetap tidak akan mampu menyanggah konsesus Cauvinist bin Muslim didalam Parlimen.

    Nauzubillahiminzalik - semoga Pakatan Harapan akan hancur sebelum mereka berjaya atas segala tipu daya dan janji palsu yang dijaja kepada ummat Islam.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar la depa dengan agama depa wahai sahabat umno..kita teruskan la beribadat dgn allah swt dengah lebih gigih semoga amal kita diberkati...apa nak takut kalu amalan kita ni cukup .yg takut bagai nak rak dgn agama lain sgt ni apehal...??

      Delete
    2. Amalan dia separuh2 sb ikut islam hadhari..sebab tu la jadi perangai macam ni

      Delete
    3. Walaupun ketua menteri penang tu cina....bukan bermakna kita melayu islam yg sokong LGE kena masuk agama dia pun..harap makcik felda dan org kampung faham situasi sebenarnya.jangan di perbodohkan oleh orang seperti sahabat unknown ni..ini kau ni jadi penghasut pulak org kampung bagi timbul bibit2 perkauman dan permusuhan agama.kau cube ckp ade tak sekali pihak ph sebut pasal perkauman?? Pasal nak kristiankan orang melayu..setahu aku orang seperti kau la yang tiap2 kali berhujah dok putar isu perkauman


      Depa pun cari makan ja kat negara ni bodoh!!!!.. ..sama macam kita.bila bab agama sendiri2 la jaga.tak payah nak hina dan musuhi agama dan bangsa org lain..lagi elok kau cuba pengaruhi depa memeluk islam.kannn????????

      Delete
    4. tiada seorang dari kamu yang mampu memberikan asbab yang selari dengan syariat untuk memilih Pakatan PH melainkan dengan menjaja asbab yang berkait pada keburukan UMNO/PAS/BN.

      lebih hebat lagi kamu tidak perlu pada proses perundangan tatkala ia menyentuh pada khabar keburukan pemerintahan UMNO/PAS. aku sudah muak mendengar 1001 kisah dan teori rompakan 1MDB setelah hampir 10 tahun berlalu. Syari'at nya cukup mudah - setiap tuduhan wajib perlu kepada pembuktian dan setiap pembuktian perlu di hujah melalui proses perundangan. apakah tiada makamah yang bebas dari dedak PM, dalam dunia pada waktu ini ?

      tanda akhir zaman sangat jelas dan terang tatkala golongan yang membawa pertuduhan berlepas diri, lalu mereka yang di tuduh dipaksa membuktikan sebaliknya. si jahil berteriak jika tidak saman bermakna pertuduhan yang dikenakan adalah benar. namun tiba-tiba mereka diam apabila tuan2 mereka juga tidak berupaya membuktikan sebaliknya pada setiap pertuduhan yang berkait kepadanya.

      1) Anwar Ibrahim tidak berani menyaman Trio Datuk T bahkan jam tangan OMEGA "hilang" di dalam simpanan isterinya yang setia.

      2) Mahathir Mohamad tidak pernah mengemukakan saman terhadap setiap pertuduhan yang berlegar berkait kekayaan diri, kaum keluarganya dan sebegitu banyak kroni yang berpaut.

      begitulah setiap dari Para Serigala dalam Pakatan Harapan punyai kisah rasuahnya dalam mengumpul kekayaan.

      si jahil itu diperbodohkan dengan frasa perkauman/assobiah apabila ia menyentuh pada hak keistimewaan bangsa Melayu pada kedaulatan tanah Melayu.

      Akhirnya mereka tidak lagi mengenal amanah yang terikat padanya sebagai bangsa Melayu. dan mereka bersorak apabila melihat bagaimana Cauvinist memijak dan menunjukkan punggung pada gambar umara' dan Ulama' serta Raja-raja Melayu sebagai simbolik kebencian mereka pada "kezaliman" pemerintahan semata-mata ?. Bahkan mereka tanpa segan menuntut agar segala keistimewaan bangsa Melayu dineutralkan sebanyak mungkin.

      Kebencian puak cauvinist kafir ini lebih ketara apabila ia melibatkan urusan berkait syari'at Islam, dan mereka membuang batas Parti lalu bersatu atas nasab kekafiran untuk menentang apa sahaja yang berkait perlaksanaan syariat ISLAM. Puak cauvinist kafir akan ke depan untuk memberikan sokongan atau tekanan bergantung pada keuntungan puak kafir secara keseluruhan.

      aku ingin memberikan satu contoh yang sangat klasik yang membenarkan peringatan Allahswt - "mereka tidak akan redha kepada ISLAM (ummatnya) selagimana tidak diikut kesesatan mereka"

      bukankah dahulu puak cauvinist ini pernah " memuliakan" ISLAM melalui PAS dan akhirnya menghina ISLAM melalui PAS.

      sekiranya membela AGAMA ditakrifkan sebagai bunga-bunga ekstremis, maka pemerintahan UMNO sangat jauh dari "ajaran" ISLAM. selama hampir 60 tahun berkuasa belum ada satu nyawa puak kafir yang rampas secara zalim atas asbab menghalang pelaksanaan syari'at ISLAM.

      sekiranya membela hak kedaulatan Bangsa Melayu di takrifkan sebagai perkauman dan Assobiah. maka UMNO sepanjang hampir 60 tahun berkuasa sangat jauh dari sifat assobiah dan perkauman - belum pernah harta puak Non Bumiputra di rampas atas dasar menentang hak keistimewaan Melayu.

      sedarlah kamu wahai manusia jahil.

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    5. 01:39,

      Kau letak nama dah ok..
      Ikhlas dariku..sahabat.

      Makna ikhlas dan sahabat itu sendiri...kau tak hayati. kau hanya sekadar letak shj sebagai kopipes.

      Unknown..sudah tidak ada apa2 lagi dahh..yang kita boleh HARAPKAN kepada Najib the klepet/Umno/Pas/BN menjaga Malaysia. Najib kini, terlalu lemah...habis rosak keharmonian negara.

      Aku nasihatkan...kau berubahlah.

      Delete
  33. Budin kena belajar banyak pasai cina. Falsafah cina bersandiwara itu adalah strategi kemenangan.

    MCA dan DAP berlakun utk saling bantu membantu. Ada ketika DAP yg berlakun ada ketikanya MCA.

    Fakta sgt jelas, DAP hanya membantu penduduk melayu P.Pinang 5% drpd jumlah keseluruhan bantuan. Begitu juga MCA/Gerakan semasa berkuasa di P.Pinang yg mewakili parlimen atau DUN jumlah membantu melayu bawah 4% shj. Mungkin yg dimaksudkan MCA tu 1% lbh byk. Ahahahaha. Melayu mcm.Budin yg tak banyak mengkaji mudah terpedaya. Bukalah AlQuran, Allah byk.berpesan jgn kita percaya tipu daya orang yg engkar kpd ketuhanan Allah. Kerana dengan Tuhan mrk sendiri pun mrk menipu apa tah lagi dgn manusia, khusus dengan umat Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 08:35,
      Sekali pandang..sandiwara, percent tu.. nampak mcm real? Kat mana kutip?

      Bacalah laporan audit negara..
      Antara Gerakan/MCA dan DAP..
      Siapa antara merela yang kurangkan hutang dan buat hutang semasa mentadbir P.Pinang?

      Malaysia ni..yang jadi ketua negara, berbangsa dan agama apa?
      dah tahu bangsa melayu byk yang masih mundur, miskin tegar.. pergilah bantu!! Ini, pergi bantu..jenis melayu kaki bodek(yang dah kaya raya) yang melayu miskin..yang tak sokong BN, tak nak bantu.

      Bila DAP bantu..sakit hati pula!

      Delete
    2. Aah laaa....mane dapt persen2 tu???kau ni ahli majlis kat pulau pinang ke?

      NGO pro umno ke??

      Sedap je tulis suka2 hati persen

      Delete
    3. Awas licin!!!
      Limpahan Tahek Low dikesan di 853.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...