Monday 3 July 2017

SAMAN DOJ TIDAK MUNGKIN TIMBUL JIKA JHO LOW, RIZA AZIZ HANYA BERBELANJA DI MALAYSIA SAJA


Oleh kerana kerja membela dan mempertahankan Najib Razak merupakan kerja paling sia-sia di dunia, kadangkala terasa kelakar serta geli hati dengan hujah-hujah yang dilontarkan oleh para pembela dan pentaksubnya.


Di ketika yang lain, sesekali macam nak muntah dan loya pun ada juga lantaran apa yang mereka hujahkan tidak masuk akal dan menyimpang terlalu jauh daripada fakta yang sebenar.


Dalam isu saman DOJ, ada yang berkata kenapa badan penguasa undang-undang AS itu sibuk-sibuk mahu bertindak merampas harta-harta di pelbagai negara sedangkan 1MDB sendiri tidak pernah sama-sekali melaporkan kehilangan wangnya.


Untuk menyedapkan lagi cerita, dijaja pula berita melalui saluran arus perdana  bahawa saman DOJ itu lebih bermotif politik dan suatu bentuk campurtangan asing terhadap negara kita.


Maka, menjeritlah mereka, baik yang bersongkok mahu pun yang berkopiah dan berserban di kepala - marilah kita jaga kedaulatan negara kita dan jangan biarkan pihak asing mencampuri urusan kita. Lalu dilaungkan juga biarlah kita selesaikannya melalui cara kita sendiri.


Sementara mereka ini lupa atau buat-buat lupa bahawa semua agensi penguatkuasa dalam negara bagaikan sudah dirantai kaki dan dibisukan daripada bertindak terhadap 1MDB, saman sivil DOJ itu sebenarnya jauh tersasar sama-sekali untuk dijuruskan sebagai campurtangan asing.


Selain tindakan DOJ adalah berdasarkan undang-undang mereka kerana memperguna sistem kewangan AS untuk mencuci wang haram, sebagaimana disebut oleh beberapa pengomen dalam blog ini, pelaku-pelaku yang dirampas hartanya itulah  sebenarnya telah melanggar undang-undang negara asing dan bukan suatu bentuk campurtangan asing.


Jika melalui wang yang disonglap itu Jho Low menggunakan Bank Simpanan Nasional milik kerajaan Malaysia misalnya dan membeli hartanah di Pekan, Marang, Temerloh dan Kuala Nerus atau memborong lukisan di Pasar Seni saja, tentulah tidak teringin sama-sekali untuk DOJ bertindak mengemukakan saman sivilnya.


Juga tentu tiada tindakan daripada DOJ jika Jho Low hanya membeli-belah di Poh Kong atau Habib Jewels semua barang kemas, intan berlian serta permata merah jambu untuk dihadiahkan kepada Miranda Kerr dan isteri Malaysian Official 1.


Pasti turut tiada tindakan daripada DOJ jika Riza Aziz hanya melabur di syarikat filem dalam negara atau membuat versi baru kepada filem-filem lama seperti Bujang Lapok, Hang Tuah dan sebagainya saja.


Dengan Jho Low dan Riza Aziz hanya melabur dan berbelanja cuma di dalam negara, Peguam Negara tentulah  lebih mudah lagi kerjanya membersihkan dan mendapati tiada kesalahan dilakukan oleh mereka.


Tetapi, oleh kerana mereka itu menggunakan sistem kewangan AS dan sebahagian harta atau aset juga dibeli di sana, maka tentulah DOJ berhak bertindak berdasarkan undang-undang mereka sebagai sebuah negara yang berdaulat dan merdeka.


Itulah juga yang dilakukan oleh Singapura, Switzerland dan Luxembourg dalam mendenda, menutup bank dan memenjara mereka yang dipercayai terlibat dalam membantu atau bertindak cuai dalam aktiviti pencucian wang haram yang merupakan suatu jenayah di seluruh dunia.


Kenapa DOJ sibuk-sibuk bertindak sedangkan 1MDB sendiri tidak pernah melaporkan kehilangan wangnya?


Jika kita teliti berdasarkan kertas pendakwaan DOJ, asas penyiasatan mereka ialah kerana wujudnya konspirasi peringkat antarabangsa untuk menyeleweng dana kekayaan Malaysia bagi membiayai cara hidup mewah mereka dengan mengorbankan kepentingan rakyat Malaysia sendiri.


Jika ia sudah dikatakan suatu bentuk konspirasi dengan banyak pihak yang terkait dengan 1MDB sendiri mendapat manfaat daripadanya, maka tentulah tidak mungkin kehilangan wang itu dilaporkan kepada sesiapa. Malah, seboleh-bolehnya, akan terus disembunyikan lagi.


Namun, adakah 1MDB benar-benar kehilangan wangnya?


Jika tiada wang yang hilang daripada 1MDB, di manakah Jho Low dan Riza Aziz mendapat semua wang untuk bermewah dan berbelanja?


Adakah mereka ahli perniagaan ternama, diketahui nama syarikat dan jenis perniagaannya  sebelum ini atau keluarga mereka daripada golongan super kaya?


Jika kita lihat berdasarkan laporan PAC, terdapat fakta yang mudah untuk difahami bahawa memang berlaku kehilangan wang atau wang yang tidak dapat disahkan berjumlah kira-kira AS$7 bilion daripada 1MDB.


Ia meliputi pelaburan di Cayman Islands berjumlah AS$2.318 bilion, bayaran kepada Good Star Ltd milik Jho Low sebanyak AS$1.3 bilion, bayaran kepada syarikat klon Aabar BVI sebanyak AS$3.51 bilion, AS$940 juta yang disimpan dalam bentuk unit di BSI Bank Singapura dan AS$1.56 bilion yang dilabur dalam 1MDB Global Investment Ltd.


Secara keseluruhannya,  jumlah wang AS$7 bilion yang tidak dikesan itu adalah dapatan berdasarkan laporan audit yang dibuat oleh Ketua Audit Negara, tetapi ia kemudian diOSAkan daripada pengetahuan umum.


Selain itu, jika tiada wang 1MDB yang hilang, mengapa IPIC menafikan Aabar BVI itu adalah anak syarikatnya dan kemudian membawa kes ka mahkamah timbangtara di London untuk menuntut wang mereka yang sepatutnya dibayar kepada Aabar Investment yang didaftarkan di Abu Dhabi?


Mengapa juga, 1MDB memilih untuk menyelesaikan kes itu di luar mahkamah dengan setuju membayar AS$1.2 bilion serta menebus kembali bon berserta dengam faedahnya sekali kalau benar-benar bayaran secara betul sudah dibuat?


Dalam kes kehilangan wang 1MDB, memang ia tidak dikaitkan dengan Najib kerana ia bukanlah bidang kuasa PAC berbuat demikian, tetapi disahkan ada kehilangan wang berlaku dalam syarikat tersebut.


PAC seterusnya juga mahukan pihak polis melakukan siasatan lanjut kerana 1MDB dan Kementerian Kewangan tidak menyerahkan penyata akaun dan dokumen lain untuk mengesahkannya.


Seperti yang kita sedia maklum, siasatan oleh pihak polis berkaitan 1MDB masih lagi belum selesai meskipun sudah lebih setahun masa berlalu daripada tempoh laporan PAC itu dibentangkan.


Tetapi, dalam laporan DOJ yang menyebut Malaysian Official 1 menerima AS$731 juta wang 1MDB yang dilencongkan melalui akaun peribadinya, Najib yang disahkan oleh Abdul Rahman Dahlan sebagai MO1 tidak pernah sama-sekali menafikannya.


Kenapa Najib tidak berani menafikan laporan DOJ itu?


Begitu juga dengan isteri Malaysian Official 1 yang didakwa menerima hadiah barang kemas berjumlah RM128 juta daripada Jho Low, turut sama tidak pernah menafikannya. Yang ada cuma ugutan mahu menyaman saja.


Mengapa tidak pernah membuat penafian jika tidak pernah menerima hadiah barang kemas tersebut?


Lebih dari itu, kenapa hanya berani melalak saja, tetapi langsung tidak bertindak menyaman atau membuat celahan dalam saman sivil DOJ itu?


Akhirnya, DOJ yang bermotif politik atau kita sendiri yang mempolitikkan saman sivil itu untuk kepentingan politik? (ShahbudinHusin 03/07/2017)

158 comments:

  1. Riza aziz gay boy ni betul cipap

    Belanja la di Labuan 100000billiin takde sapa kacau

    Bodiooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya

      Di Labuan pun ada kata ejen kami..

      2.8b di Labuan.. Itu sebab bijan selalu ke sabah


      Lagi 20b mesti lah Amerika SEBAB US DOLLAR MAAAA


      dulu gay boy ni beli condo manhatan Matawang 3.40

      Skrg Beb... Kalau jual.condo manhatan Usd 4.40!

      Nilai naik dan Matawang pun naik

      2x untung gay boy ni buat!

      Bujak betul riza! KAMI PUN KALAH DGN INVESTMENT STRATEGY RIZA

      p.s hari ni ringgit jatuh lagi..4.2984

      Apa tnggu.


      JOM SABOTAJ SAMBIL.BUAT DUIT !1 KELUARGA 1USDOLLAR

      Delete
    2. He He He...Malaysia Baru...sendiri tulis sendiri komen....mat Bengap...pencacai dan Penjilat Juboq Dapigs.....macai Keldai tua...yang tak tahu bila nak insaf...

      Delete
    3. MB belajar daripada DOJ buat KARI kat ruangan komen. Berkesan untuk sita ruang komen yang copy paste... Terlajak habis.

      Ada pencuri kleptomaniac tempat komen macam Najib MO1. Tapi ini MA9. Macai A9.

      Hahaha!

      Delete
    4. Wow

      I like that Word KLEPTOMANIAC ...SOUNDS AWESOME AND AMUZING

      Delete
  2. Siapa suruh ikut cakap Obama Negro?..

    Simpan duit curi di Amerika?


    Macamna negara asing tak bising kalau ko bawak wang haram di negara asing...

    Amerika tu kapla bapak ko punyer? Tak kira lah kau ko kawan baik Obama ka trump.ka..

    Setiap negara ada undang undang


    Jika tak nak negara asing campurtangan jangan nak berani melabur wang haram di negara asing

    Jho lok puki ni macam ketua cartel dadah dunia..melabur duit 1mdb secara haram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysiabaru 3,July 2017 at 20:42 tulis
      "Setiap negara ada undang undang. "
      Namun bukan semua negara ada peguam negara macam yg ada di Malaysia.

      Delete
    2. Kih kih

      Tengah breakfast nih anon buat lawak.... Nak pecah perut rasa...

      Peguam negara venezual juga baru di pecat.. Last 2weeks..

      Inilah taraf kita dunia ketiga..

      Delete
  3. khairulryezall osman3 July 2017 at 20:44

    HIDUP SHAHBUDIN!! LAWAN TETAP LAWAN! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
    Replies
    1. He He He....Hidup Budin selamnya jadi penulis Blog PEMBANGANG.....ko kena kencin dek To Kong Dapigs la nanti si Budin Oiiii....

      Delete
    2. hehe ko kata kena kencin' dapig,tapi ko kena kencin dan berak oleh najib dan bikmamama.paling sia2 nak tolong najib.Apa yg najib balas adalah GSSSSSSSSSST.

      Delete
    3. Cer semua org nilaikan 23:07.
      First impression.
      Cerdikkah beliau...???

      Delete
    4. BUDIN pemakan DEDAK Dapigs...Jilat lah tulang babi sampai licin taka.....

      Delete
    5. Macai bodos pemakan taik jho lo.

      Delete
    6. tak de cerdik langsung..kesian..masuk sini dengan maki hamun je..sah org umngok ni sbb DAP tak lekang dari mulut dia..

      Delete
    7. Gamaknya kalau parti DAP ni tak wujud maka mau agaknya parti hari jadi yang dipersalahkan oleh balaci amno ni

      Kumbang taik yg makan taik pun tak sedungu mereka ni

      Delete
  4. Cayalah Budin...! Wa salute lu, bro...!
    Berkerumun langau2 mesra UMNO di blog Budin...!
    Tak dpt dipastikan org2 lain waima Budin sendiri, perasan atau pun tidak.

    Dah umpama game command & conquer plak blog Budin ni.
    Sentiasa diserang gila babi oleh chai2 mesra UMNO bertubi2.
    Dikapaknyalah, ditukulnyalah, dibakarnyalah, dibomnyalah... di ruangan KOMEN blog Budin.
    Bila menemui jln buntu, dilaungkan semboyan agar geng2nya yg lain menyerbu berkerumun membantu.

    Nmpk tak game UMNO...?
    Bukannya niat mereka nak berikan penjelasan, penerangan dan pencerahan pun; tetapi menjadi hasrat chai2 UMNO ni utk menguburkan terus blog Budin.
    Itu sbb byk copy-paste berjela2 yg diorg tahu tiada siapa pun yg akan baca. Chai2 tu sendiri pun tak khatam baca pekejadah yg di-paste-kannya itu, apalagi utk dihadami.
    Tujuannya - agar membuatkan pengunjung2 blog Budin menjadi bosan.
    Apalah punya bingai chai2 mesra UMNO yg sinonim dgn ketololannya ni pun.
    Jemu mcm mana baiklah..., pengunjung yg dtg, nak baca entry si Budin pun...

    Kipidap Budin...!!!
    Telanjangkan terus mereka...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I scroll je panjang copy paste berjela-jela. Start merepek dan mencarut ada I kisah.
      tepek-repek-cek pik A9.
      Blog sendiri sure tak laku.

      Delete
    2. Pernah dengar fairy tale "king invisible dress"?
      Chai2 UMNO begitulah.

      MO1: "Cantik tak baju terbaru beta tenunan Jho Low...?"
      Chai UMNO: "Hebat! Cantik sgt2 tuanku...!!!"

      Delete
    3. CHAI PAS Lobai HAHA : Cantik sungguh burung pendek tuanku!!!

      Tuanku bila nak kencing lagi?

      Delete
    4. Ha ha ha...!
      Yg 22:50 ni sungguh punya lawak...

      Delete
    5. Tak yah kencin...Juboq terus...Ha..Ha...Ha....suruh Ketua Peliwat ko tu tibia....uhuk...uhuk....

      Delete
    6. This new version of MO1 King's Invisible Clothes was brilliant. Should be adapted into movie!

      Delete
    7. Ketua peliwat nak tibai jubok macai umnongok bodos...ahak...ahak..

      Delete
  5. Adakah jho low anak cinapek babi ni ketua mafia dunia specialising in wang haram?


    Tak dapat tangkap mafia ni.. Licik betul...


    Apa ilmu jho pakai?

    Tapi semua barang curi 1mdb dah d pulangkan oleh de capruo dan awek cun..

    Pencuri nyer masih bebas..

    Antara barang curi yg di pulangkan

    1. Emi record
    2. Hotel London
    3. Rumah kedai jual bikini
    4. Wang 200juta d singapore beku
    5. Alamak


    Itu pwrmata kak ros pakai belum di pulangkan

    Bijak betul.peguam.negara pertahan kak mah.. Lulusan law mana apundek ali ni? UniUmno?


    Jho ni bergerak licik macam ketua kartel dadah mexico. Tak boleh d kesan.. Semua pakai Proxy pakai trust akaun pakai nama org ternama.spt duta UAE... PM melayusial dan MO1...

    Bijak ketua cartel wang haram ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jho Teak Low guna ilmu pendinding.
      Pendinding dia = Apandi babi

      Delete
    2. Anon

      Terbaeeek .... I like that last word

      Delete
    3. Sepandai-pandai Jho Low babi terbang, akhirnya jatuh ke tanah jua...

      Siakap Senohong Gelama Ikan Duri
      A9 Bohong Barua si Pencuri...

      Buai laju-laju sampai pokok sena
      Apa dalam bot laju JhoLo budak cina

      Pisang emas dibawa belayar
      Masak sebiji di atas peti
      Hutang 1MDB tak larat bayar
      Cukai GST dibawa lari

      Delete
    4. Makan Tulang babi Dapigs pun sodap.....Jilat sampai licin taka....

      Delete
    5. Ko makan taik cina jho lagi syok kan...kan.

      Delete
  6. Kawan kawan selalu lah buka.wen straits time singapore

    Announcement oleh gabenor bank sgpore

    dalang mdobi adalah ....jeng jeng


    MALU TAU KALAU SINGAPORE UMUM.BIJAN KAPLA WANG HARAM

    MANA NAK LETAK IDENTITY MELAYU KAMI? SAMPAI APOT DU NEW YORK ..ORG TANYA R U MALAYSIAN ? YOU ALSO.KLEPTOKRAT? YOU WANNA BUY ASET USING WANG CURI?


    BARU SAMPAI AIRPOT BELUM CEK IN HOTEL ATAU KE WALL STREET ATAU NASDAQ.. SINGGAH BANK DI NEW JERSEY.. MANAHER TANYA YOU WANNA BUY CONDO USING NAJUP MONEY?






    MALU WOIIIII



    TUNGGU PENGUMUMAN SINGAPORE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat Malaysia kan tak kesah...

      Oh! Malaysiaku...

      Delete
    2. Apa Aiman Tak kesah???

      Kau suka di bogelkan dgn kata kata sinis oleh emigresen Amerika ? Pegawai bank Amerika ?... Melabur di congo laaa lepas nih

      BARU TAKDE SAPA KESAH SEBAB DI ANGOLA ADA LAGI SEKOR KLEPTOKRAY PAKING LAMA D DUNIA... GOOGLE SEARCH NAMA DIA START WITH M.....

      Delete
    3. Muka Najib muka wanted di US. A9 pun tak dapat cover Najib takut ke US sekarang.

      Ada diplomatic immunity sebagai PM tapi anak bini dan kawan Cina kapir semua jadi liabiliti untuk Najib.

      A9 boleh teman tapi Rosmah marah. Takut Najib try romen macam kes PD.

      Delete
    4. MADEY dah Ketak lutut....dok sebelah sel si Anuar Al Jubori....Ketua Peliwat ko nak dating Meliwat....teruk orang tua ni kena tibia nanti....tak insaf lagi tak tahu la....

      Delete
    5. .
      .

      23 18.

      Komen si Tawil.

      Delete
  7. FUYOOOIOKKK

    TAJUK POSTING TAK TIMBUL DOJ PLAK KATANYA
    SI MAMAK BAYAR KIDIN KE USA APA JADAHNYA
    NAK SPIN LAGI SI BANGANG FINTAH SEADANYA
    MAMAK O MAMAK SAMAN TAKKAN NK TERKINJA AJE

    BERAMBUSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEHEH KAMULAH PEGI BRAMBUS BLOG KAMU TAK LAKU

      Delete
  8. TRUMP PUN KATA MEDIA NEGARANYA BODOH, YG PAKATAN SANJUNG TU KENAPA?
    DUNIA mungkin sudah masuk abad ke 21 tapi media Amerika Syarikat yang disokong agensi perisikan negara itu masih lagi berada di takuk lama. Contohnya, perang dingin sudah lama berakhir dengan runtuhnya Tembok Berlin tapi media Amerika sentiasa mengapi-ngapikan permusuhan antara negara itu dengan Rusia dalam pelbagai cara, kadang-kadang dalam bentuk yang tak terfikir dek minda..

    Terbaru apabila media Amerika Syarikat seperti WSJ, memperbesarkan dakwaan kononnya Rusia mempengaruhi keputusan pilihanraya Presiden negara itu yang menyaksikan Donald Trump menang dan calon popular, Hillary Clinton tewas.

    Hakikatnya, sama seperti dakwaan DoJ terhadap 1MDB, tuduhan ini juga tidak mempunyai bukti. Laporan 25 mukasurat yang disediakan FBI untuk menyokong dakwaan tersebut bukan sahaja tidak mempunyai bukti, malah penuh dengan andaian dan anggapan. Tapi itulah yang gemar dimainkan media negara tersebut. Rusia sendiri tidak mengambil endah perkara ini sekalipun ia dianggap benda besar oleh media Amerika Syarikat.

    Maka tidak hairan kenapa Presiden negara itu sendiri pun menggelar media negaranya sendiri sebagai bodoh macam batu. Sementara penyokong Pakatan disini di ajar oleh Mahathir supaya mempercayai media Amerika seperti WSJ (antaranya) yang bercakap buruk dan bohong tentang pemimpin negara kita.

    Ironinya, benda sama kalau berlaku pada zaman Mahathir menjadi Perdana Menteri akan dianggap sebagai pengkhianatan kepada negara tapi dalam usaha dia menjatuhkan Datuk Seri Najib Tun Razak sekarang agar dia sendiri dapat menjadi Perdana Menteri semula, ini (mempercayai media asing) dianggap satu tindakan yang mulia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org Cakap pasal wang curi 1mdobi


      Ko cakap pasal media


      Pasal trump


      Apa.kapla.tolol.dalam.minda ko nih... Mai kami tuang calsberg dalam otak kamu


      Berdesing ...... Macam mimpi main buntut Hadi..

      Delete
    2. Cer hang habaq.
      Chai2 UMNO, mana ada yg cerdik...?
      Pemimpin2 dia pun, lulusan SRP, SPM, U Nottingham tak sempat grads...

      Delete
    3. Penulis tu lebih bijak dari Ah Pandir...Ah Pandir tak berani bamtah doj..nyalak jauh2...

      Delete
    4. Minta bukti Najib kena jumpa DOJ.

      Najib boleh tanya bil kad kredit dia dan bil shopping Rosmah Mansor bini dia sama.

      Anak tiri punya surat perjanjian beli banglo pun boleh minta DOJ.

      Bil Jho Low bayar hutang judi di Las Vegas pun kena jumpa DOJ. Ini Jho Low berpesta arak punya bil kena check. Paris Hilton bagi DOJ atau Tarek al Qubaisi?

      Pendek kata Najib kena jumpa DOJ minta semua bukti...

      Siapa menyorok ketar lutut tuuuu???

      Delete
    5. Macai FUKATAN....tellebih makan Tahi Babi Dapigs.....dah kebuluran...Hee....Heee...bila 5 Juta Mak Lampir nak turun merumput batu tar kat Dataran...BERSHIT....di Ketuai MADEY....Penjilat Ludah Sendiri....kena kencin dek Lim Kit Sial....

      Delete
    6. heheheh kihhh..Muko tak malu bonar.."pembongak" ameno..blog sendiri tak laku..menyepit kek sini.
      hamlau punyo bangso..suko mencuri tak habis2.

      Delete
    7. 23:23 inilah, "suatu lagi projek pembangunan oleh kerajaan Barisan Nasional"

      Delete
    8. Trump ni perangai sama dengan Najib .

      Buang peguam Negara , buang FBI chief kerana membuat penyiasatan ke atas dia .

      Kerana itulah semalam ribuan rakyat Amerika berarak di jalan jalan raya bagi menyeru agar Trump di penjarakan .

      Sila rujuk berita dari Newsweek untuk cerita lanjut .

      Delete
    9. Najib jangan menyorok. Najib kena berani minta bukti dengan DOJ.

      Ketar lutut dan paha terkepit ke..
      Najib kena juga jumpa DOJ minta bukti.

      A9 dah ketagihan minta bukti DOJ. Janganlah hampakan permintaan mereka Najib Razak. Jumpa DOJ minta bukti.

      Nak lari ke mana pulak tuuuu????

      Delete
  9. BILA AL-QURAN DAN HADIS DITOLAK, SR PULA DIJADIKAN ‘KITAB SUCI’…
    Mengada-adakan cerita tentang suatu yang tidak ada memang mudah. Apatah lagi plot-plot ceritanya begitu kontroversi dan panas, maka sudah tentu ia mampu mempersonakan ramai pihak, khususnya masyarakat sekeliling yang tidak tahu tentang hal sebenar.

    Cereka fiksyen seperti itu memang laku di akhir zaman ini. Lebih jelas, Rasulullah SAW dalam hadis baginda pada lebih 1438 tahun Hijrah yang lalu telah berpesan kepada umat Islam supaya berhati-hati dengan bahaya fitnah yang bakal berleluasa di akhir zaman ini.

    Namun pesanan Rasulullah SAW itu bagai sengaja dilupakan. Pantang saja dapat peluang, maka pihak-pihak tertentu akan mereka-reka cerita jahat, menuduh si polan dan si polan. Kononnya begitu dan begitu. Masyarakat yang malas menyelidik fakta sebenar pula akan menyebarkan tuduhan kontroversi itu.

    Sebagai contoh, Sarawak Report (SR) menuduh PAS menerima dana sebanyak RM90 juta wang 1MDB. PAS menyangkal dakwaan tersebut sekeras-kerasnya dan mendakwa ia merupakan satu fitnah yang berniat jahat.

    Malangnya, pengikut Pakatan Harapan khususnya parti ‘cap bunga’ dan PAN terpengaruh dengan cereka itu. Lalu disebarkan tuduhan SR itu di segenap saluran, khususnya di laman sosial. Tujuannya hanyalah satu dan ia berpaksikan pada politik semata-mata.

    Dan begitu juga bila SR membuat pelbagai tuduhan terhadap kerajaan dan pemimpin kerajaan BN berkenaan 1MDB. Biarpun disangkal dan dikemukakan semua bukti-bukti kukuh serta fakta rasmi yang sah, malah siasatan telah dibuatkan dan terbukti tuduhan itu tidak benar sekalipun, puak pembangkang tetap mahu rakyat percaya pada tuduhan SR tersebut.

    Tidak cukup dengan itu, ada pula pihak yang membuat aduan kepada Kerajaan AS dan meminta campur tangan ketenteraan diambil terhadap Malaysia? DoJ pula membuat kenyataan mengenai saman sivil berdasarkan aduan semata-mata tanpa bukti?

    Begitu sekali mereka mahu membohongi rakyat? Sudah berkali-kali diterangkan, sudah berbuih mulut dijelaskan bahawa tiada wang 1MDB yang dicuri atau hilang, tapi mereka masih lagi cuba menegakkan benang yang basah?
    Mengenai dakwaan DoJ, apakah wajar kenyataan itu dibuat dengan hanya bersandarkan pada aduan dan siasatan yang dijalankan masih belum selesai?

    Sekiranya penulis mereka-reka cereka fiksyen dan mengadu pada Amerika Syarikat dengan dakwaan kononnya sebuah syarikat bernama ‘Optom’ menguruskan dana secara haram, menjalankan ‘money laundry’ di negara itu dan menaja pengganas, apakah DoJ akan mengambil tindakan yang sama?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ikut quran tak delah yg berani merompak...tak de lah berani subahat bela prompak..
      Kalo dah kata kena fitnah saman
      lah...ajar sikit
      oemfitnah...nyalak jer lebih...
      Kali tiada wang 1 mdb yg hilang bebaskan laporan odit 1 mdb dan 1 mdb dedahkan penyata kewangan tahunan yg di sahkan oleh odit bertauliah...mudah jer...jangan nafikan dengan air lior jer...

      Delete
    2. Air liur chai2 UMNO = madu bagi MO1

      Delete
    3. Here come the DEDAKMAN

      Delete
    4. ISUE YG UTAMA :NAJIB MELANUN,MEROMPAK,MENCURI??
      Apa itupun tak boleh faham.
      Dalam quran dah bagitahu:mencuri/merompak duit ornglain berdosa.
      lagi tak mahu faham.
      Di malaysia:dia boleh Najib cover,sebab kuasanya..dia lantik hakim:dia lantik AG:
      DIA LANTIK igp:Ka3 commponent ini amat penting,untuk dakwa najib??Tapi disebabkan mereka2 ini tak TAKUT ALLAH,dah kelabu dgn "fuluf dan kesenangan"mereka memBELA najib.
      begitu juga dgn lobai-lobai lontoih yg nak buat hudud ,ru355..pun dah kelabu dgn "fulus dan kesenangan"menganggap "merompak,mencuri duit rakyat..macam main2 sahaja.

      Aku tak dapat bayangkan jika najib/hadi berkuasa..."HUDUD JENIS APA MEREKA NAK BUAT"Nak tiru brunei mungkin...Di mana yg Bangsawan dan brahmin tak dikenakan hudud.

      Delete
    5. 21.14
      tudia..sampai macam tu..demi mempertahankan MO1, saudara2 seagama dituduh mcm tu..tuduhan saudara berdasarkan pe?

      Delete
  10. Jika penulis menyokong dakwaan fiksyen itu dengan pelbagai dokumen yang kononnya ‘sulit’, namun sebenarnya telah diubah suai mengikut plot-plot konspirasi, apakah ia akan diterima oleh DoJ sebagai bukti yang sahih dan kukuh?

    Sekiranya siasatan sedang dibuat berdasarkan aduan penulis terhadap ‘Optom’ itu belum selesai, apakah wajar syarikat itu diumum dengan tuduhan yang berat seperti yang direka penulis? Adilkah berbuat demikian?

    Di dalam Islam, bukan mudah untuk membuat tuduhan. Segala bukti kukuh, saksi yang tidak fasik dan pelbagai lagi syarat yang ketat perlu dikemukakan. Semua itu perlu dirangkum dan diputuskan sebagai ‘beyond reasonable doubt’.

    Misalnya, jika menuduh seseorang itu berzina, semua syarat tersebut perlu dipenuhi. Namun sekiranya tuduhan itu didapati meleset, maka si pengadu bakal berdepan hukuman yang sangat berat, bukan?

    Jadi, mengapa perlu percaya pada rekayasa pihak berkepentingan yang jelas langsung tidak mencerminkan keadilan sejagat? Apakah kita lebih yakin kepada kata-kata SR berbanding Al-Quran dan hadis Rasulullah SAW? Kerana politik, maka kita sanggup ketepikan Islam yang sepatutnya lebih aula?

    Padanlah PAS sedikit pun tidak hirau pada tuduhan yang membabitkan 1MDB. Malah PAS senada dengan Perdana Menteri yang mahu isu tersebut disiasat sedalam-dalamnya dan sekiranya berlaku suatu penyelewengan, pihak terbabit mesti dibawa ke muka pengadilan.

    Mengapa susah sangat puak Pakatan Harapan mahu terima hakikat itu? Susah sangatkah untuk diturut kehendak hukum-hakam Islam? Sejak bila pula SR itu menjadi kitab suci mereka? Apakah SR itu wahyu kepada ‘wali’ yang didulunya bergelar ‘maha firaun’?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap banyak...pegi ler bantah depan foj baru boleh cerita ngok.

      Delete
    2. Here come the DEDAKMAN

      Delete
    3. Anon 21:15

      Kamu ni hidup dalam dunia mana ??

      Cerita 1MDB yang menjadi tajuk SR atau apa jua akhbar adalah cerita duniawi . Ia tiada kaitan dengan kitab suci apa saja ugama di dunia ini .

      Kamu bilang PAS senada dengan PM supaya isu 1MDB ini disiasat sedalam dalamnya . Sedalam mananya ??? Kalau di amati , poket Najib lebih dalam jika di bandingkan dengan siasatan yang di jalankan .

      Dalam kes zina , kamu nyatakan ia harus memenuhi syarat . Apakah dengan mengemukakan 4 saksi saperti saranan PAS sahaja yang bolih di terima ?? Tahu kah kamu berapa anak haram atau anak luar nikah yang di lahirkan olih pasangan islam di Negara ini ?? Cuba tanyakan JPN ...pasti kamu tersentak ..

      Delete
    4. MADEY....Wali Melayu....He...He...He...esey tambah sorang lagi wali Melayu baru...Si Anuar Al Jubori....uhuk...uhuk....dah bebaik ke duorang ni haaaaa....dalam hati sapa tahuuuuu....Tanya si Jijah Kipas....

      Delete
    5. Aljubiri dah hentak jubok ko
      ..tu buat ko masih terasa...hi...hi..

      Delete
  11. Terima kasih tuan budin kerana sumarized semua yang kami komen

    1. Campurtangan asing
    2. Mdb tak lapor wang curi( mrs j) punye faviurite
    3. Tindakan sivil
    4 rampasan aset
    5. Konspirasi wang haran antarabangsa
    6. Pengaliran dana dari wang haram
    7. Penglibatan CEO 1mdb Executive directir cinapek betina jalang dan peguam 1mdb betina sundal bersubahat
    8. Semuanya atas restu pengerusi yang membuar rancangan jahat di aras kapal layar putera Arab palsu yg merupakan lanun timur tengah somalia..
    9. Byk nak sumarized.... Korang tunggu next entry ileh tuan shabudin

    Anyway tq machai umno debab bawa dalil bodo... Utk kami perjelaskan satu persatu...

    Mrs j kata MANA BUKTI BUKTI???
    ayat faviurite bodo machai kurang dedak....

    Tq budin... Next entry detailed kan semua... Kami akan bantu !!

    ReplyDelete
  12. YANG MENIPU CEO IPIC, YANG DIMAKI PERDANA MENTERI MALAYSIA
    Keanehan Rakyat Malaysia Dalam Kontroversi 1MDB-IPIC
    Oleh Ab Jalil Backer

    1. Sejak beberapa hari ini saya agak aktif di beberapa page Facebook dan akaun twitter melihat dan memberi beberapa pandangan mengenai isu IPIC dan 1MDB.

    2. Rupanya di sebalik pelbagai penerangan oleh Tun Faisal, LSS dan lain-lain, masih ramai rakyat Malaysia membuat tohmahan tidak benar dan mendakwa penyelesaian ini merupakan satu kerugian besar 1MDB.

    3. Mereka mendakwa tindakan 1MDB bersetuju bayar IPIC USD 1.2B merupakan pengakuan 1MDB berlaku penyelewengan dalam transaksi kepada IPIC/AABAR BVI.

    4. Kata mereka lagi, “JIKA TIDAK SALAH KENAPA BAYAR SEMULA KEPADA IPIC APA YANG TELAH DIBAYAR KEPADA AABAR BVI SEBELUM INI?” Kesimpulan ini tidak betul sama sekali.

    5. Dalam kenyataan kepada Bursa Saham London, jelas sekali 1MDB bersetuju membayar semula “cash advanced” yang diberikan oleh IPIC kepada mereka pada 2015 dan beberapa obligasi IPIC kepada bon1MDB pada 2015 dan 2016. Keseluruhan jumlah ini ialah USD 1.2B.
    6. Pembayaran ini tidak ada kena mengena dengan urusniaga dan transaksi yang menjadi pertikaian antara 1MDB dengan IPIC berkenaan AABAR BVI.

    7. Dalam para akhir persetujuan yang direkodkan kepada Bursa Saham London, “The parties have also agreed to enter into good faith discussions in relation to payments made by 1MDB Group to certain entities.”

    8. Ini bermakna tiada pengakuan bersalah 1MDB dalam isu AABAR BVI ini. Malah dalam persetujuan yang sah dari segi undang-undang ini, 1MDB mengheret IPIC supaya berunding lanjut, bukannya menolak mentah-mentah pertanggungjawaban mereka dalam hal ini.

    9. Dari segi undang-undang, IPIC tidak dapat mencuci tangan sepenuhnya dalam isu AABAR BVI kerana pemegang sahamnya ialah Khadeem al-Qubaisy dan Mohamed al-Husainy.

    10. Khadeem merupakan CEO IPIC, manakala Mohamed merupakan CEO AABAR PJS LTD (IPIC) ketika urusniaga tersebut berlaku.

    11. 1MDB mendakwa kedua-dua mereka telah memberi maklumat dan gambaran palsu bahawa AABAR BVI adalah milik penuh IPIC.

    12. Sebab itu, 1MDB dan Menteri Kewangan Kedua, Johari Ghani menyatakan mereka yakin mempunyai dokumen yang mencukupi bahawa sebarang penyelewengan berpunca dari IPIC bukannya 1MDB jika pertikaian di tribunal berterusan.

    13. Namun kerajaan juga harus melihat risiko. Apa sahaja boleh berlaku dalam tribunal terutama dalam keadaan membabitkan dua negara. Keputusan tidak semestinya menyebelahi kita seperti mana kes Pulau Batu Putih beberapa tahun lalu.

    14. Sebab itu, persetujuan dibuat dalam keadaan “win-win situation”. Setakat ini kedua-dua pihak tidak mengalami apa-apa kerugian.

    15. Malangnya, dalam rundingan akan datang 1MDB akan berada dalam keadaan sukar kerana rakyat Malaysia sendiri telah meletakkan kesalahan kepada kerajaan dan Perdana Menteri.

    16. Bukankah sepatutnya kita bersatu mendesak IPIC bertanggungjawab kerana penyelewengan ini dilakukan oleh dua pegawai eksekutif tertinggi mereka?

    17. Jika ada kerugian nanti, sebahagiannya kerana kecuaian 1MDB dan sebahagian lagi kerana sikap penting diri pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan yg melabur, pembangkang jugaaaakkk yg salah bila rugi...

      Delete
    2. Yg menyeleweng IPIC...kenapa tak saman IPIC...kenapa setuju bayar lagi sedangkan bayaran dah dibuat setelah IPUC saman timbangtara?...ade silap mata?...IPIC umum kpd bursa london 1 mdb setuju bayar berperingkat...jadi 2 kali bayar?..ape jadi bayaran yg telah dibayar sebagaimana pengesahan arulkanda?...

      Delete
    3. TST maa! Nak buat jenayah kleptokrasi... takkan jadi jika bertepuk sebelah tangan... Inilah jenayah kolar putih.

      Delete
    4. 21.18
      dah jadi kambing hitam ye kwn baik MO1 tu. siap bercuti bersama2 di atas kapal layar mewah..pendek akal betul saudara ni

      Delete
















  13. HARAKAH










    PUTAR ALAM











    PKMAK.BETUL









    WARTAWAN TAK DE GAJI NIH












    BOIKOT UTUSEX MELOYA












    SAMPAI BANKRAP












    budin jgn delete entry wartawan tak bergaji nih... Nampak kebodohan mereka












    ReplyDelete
  14. Hari2 pasal DOJ, rasa nak termuntah terberak
    Cuma cai2 pak kadok jer terus riang bersorak
    Itu lah saja modal fitnah mainan Puak Haprak
    Siang malam cai melalak, tapi abok pun tarak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah adapat balik lukisan 7juta

      Muranda ker dah pulangkan 8juta


      Sapa kata habuk tak dak?


      Habuk kapla.butoh ko kasi lap dulu

      Delete
    2. 21:33 kepingin nak tengok habuk...?
      Bubarkanlah Parlimen sekarang...!!!
      Kenapa nak delay2...?

      Delete
    3. Pmbtln: ditujukan utk 21:28. Maaf anon 21:33

      Delete
    4. Maaf diterima..

      Delete
    5. Macai Fukatan Haprak....Penjilat Tegar Dapigs....5 juta Mak Lampir...bila nak turun meragut batu kat Dataran tu...Bershit....He He He....kalau kalah nanti tu la keja diorang ni....MADEY...penjilat ludah sendiri Raja U Turn Mudah Lupa...Wali Melayu Baru Fukatan....

      Delete
    6. Penjilat jubo cina jho lo sampai licin..syok kan...kan..

      Delete








  15. Sudah jelas najip.dalang kes curi














    Sebagai pengerusi lembaga penasihat mdobi














    Najip haris bertangungjawab














    Esok pegawwai bank singapore yg di penjara akan cerita peranan majip ali...








    Arahan.dari








    Pengerusi.....





    Kepada CEO







    Dan jho babi low






    Najip Ali perlu bertangungjawab sebagai pengerusi kedai Mdobi !!!!









    20billion lesap

    ReplyDelete
    Replies


    1. Mahathir sepatutnya berhariraya secara sedehana sahaja seperti Pak lah.... Nak harap pencen berapa lah sangat. Takkan dg duit pencen itu cukup untuk berhariraya dg anak cucu di London. Semua org tahu pencen mahathir sekitar Rm25K saja. Mama mampu ko nak bermewah di kota London.....melain ko songlap Wang negara masa ko jadi PM dulu....

      Ooi Mahathir kembalikan balik wang yg ko songlap dulu...

      Delete
    2. Repot polis ler...

      Delete
    3. pencen saja 25k X berapa tahun pencen=rm....rm.....rm
      kerja gaji purata 30k X 22 tahun=rm...rm...rm..
      ko kira la sendiri agak2 orang tua tu ada duit ka tak..
      ko ingat semua orang penerima BRIM ka miskin macam ko ni???

      Delete
  16. Matdey kinii gelisah gundah, tidor udah tak lelap
    Selesai RCI Forex, cirit walau tidak makan julap
    RM100 bilion Matdey dan kroni udah kasi gelap
    Baru caii tahu Mahafira’un ini dulu kaki songlap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya orang gila saja yg ketawa sorang2

      Delete
    2. Zack, org gilakan... mana sedar dia gila.
      Taksub MO1 dan isteri MO1

      Delete
    3. Kenape tak repot polis?...

      Delete
  17. Impak RCI Forex, Madey jadi muram mendung
    Bangkai gajah mmg susah kalau nak dilindung
    Yg dikejar tak dapat, tercicir pula yg dikendung
    Ludah atas timpa sendiri punya batang hidung

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. RCI boleh jatuh hukum mcm mahkamah?...

      Delete
    2. Aku dah insaf dah...MADEY....eh aku lupa daaaaaaaa....tak ingat....He...He...He....

      Delete
  18. FUUYOOOOOOKKKKKIKKK.....

    MAMAK OO MAMAK SAMAN LA CEPAT 1MDB
    MELALAK TIAP HARI PUN TAK BERGUNA JUGA
    BIO SI YEOOP DAN BARUA LAIN LAGI TERKINJA
    KLU MEMBATU API APA SAJA APA KEJADAHNYA


    KIKIKIKIKKKI.... BERAMBUSSSS BARUA DAP@SINHAPORK..

    INI KALI LAH

    NAK ULANG..? KIKIKIKKIIOOOKKK...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUUYOOOOOOKKKKKIKKK.....

      BIJAN OO BIJAN SAMAN LA CEPAT TUN..HARI2 TUN TUNGGU.TUN NAK BONGKAR KAT MAHKAMAH
      MAT MELALAK TIAP HARI PUN TAK BERGUNA JUGA SEBAB BIJAN KECUT NAK NAIK COURT.NANTI DIBAYAR LAGI 9.5JUTA
      BIO SI MAT DAN BARUA LAIN LAGI TERKINJA
      KLU SENYAP MEMBATU APA SAJA APA KEJADAHNYA JADI PM


      KIKIKIKIKKKI.... BERAMBUSSSS BARUA UMNI@ BARISAN..

      INI KALI LAH

      NAK ULANG.BOLEH...? INI KALI LAH MAT OIIII..KIKIKIKKIIOOOKKK...!!!

      Delete
  19. Mahathir Bukan Calon PM Ke7, Tetapi Calon ‘House Arrest’ Pertama Negara
    Terlalu jelas skandal perjudian matawang negara yang di sembunyi dan di sapu kebawah karpet sekian lama kini datang menghantui Tun Mahathir dan Tun Daim.

    Bahkan Lim Kit Siang yang melalak sepanjang hayat mahukan Tun M dan Tun Daim di bicarakan juga tersepit sama dengan skandal ini.

    Mahathir dan Tun Daim tersepit sebagai watak utama ketika kejadian berlaku sekitar tahun akhir 80han dan awalan 90han.

    Kit Siang tersepit kerana mulut lancang nya yang mahu diadakan RCI untuk dakwa mereka berdua.

    Kira nya kerana mulut Kit Siang binasa.

    Anwar pula tersepit kerana menjadi pihak yang menjawap akan kehilangan wang BNM bagi pihak kerajaan Tun Mahathir dan Daim.

    Kira dengan ‘one swift move” Najib perangkap ke empat empat musuh kerajaan BN.

    Cuma beza nya kes Forex ini ada lah ia bukan kes yang di ada ada kan atau di cipta seperti kes 1MDB.

    Ia kes sebenar yang terjadi sebagai mala petaka kewangan negara di era tanpa media sosial.

    Malah Lim Kit Siang telah menulis 2 buah buku berkenaan skandal ini dan Kit Siang tersepit kerana tulisan nya bakal jadi ‘reference’ dan dia tidak boleh ‘go back on his words’.

    Kit Siang hanya mampu mengiyakan apa yang dia tulis pada buku nya di proceeding RCI nanti atau dia terpaksa mengaku telah berbohong pada tulisan nya, either way dia tersepit.

    Ini umpama di telan mati emak di buang mati ayah.

    Di saat DAP hanya memerlukan 20% sahaja undi orang melayu melalui Tun Mahathir , ini pula yang terjadi.

    Bagi Tun Mahathir, beliau sudah pun di kira sebagai akur dan redha, dan sedang mencari jalan keluar.

    Di andaikan selepas hari hari ini Tun Mahathir akan main ‘sympathy card’.



    Malah melalui kisah belakang tabir dikata kan wakil dari pihak nya ada yang mahu jika Tun terbabit salah pada kes ini, mereka memohon tidak di penjara kan dan meletak kan dia seperti Aw Sang Suk Yi dari Myanmar ia itu “under house arrest”.

    Pakar berkata kes ini imminent dan obvious.

    Task Force pada preliminary investigataion nya sudah pun mendapati 3 kesalahan jenayah.

    Jenayah 1 : terdapat kerugian USD10 Billion.

    Jenayah 2 : Ahli menteri kabinet telah diberi laporan palsu

    Jenayah 3 : Anggota parlimen telah di beri laporan palsu

    Ini belum di ambil kira apa yang bakal di dapati pada proceeding nanti.

    Pasti nya percanggahan jawapan akan memerangkap mereka yang terlibat atas sebab mereka kini berkongsi matlamat, di mana ketika kejadian mereka ada lah bermusuh, yakni Kit Siang dengan Mahathir , Daim dan Anwar.

    Apa pun watak yang bakal menjawap di proceeding ia itu Tun Mahathir akan menjadi tumpuan seluruh rakyat dan dunia.

    Kini persoalan nya ada kah Anwar akan mengaku dia di arah oleh kedua Tun kerana ketika kes itu Anwar bersemangat kerana baru mendapat jawatan Menteri kewangan lalu kedua Tun akan kantoi.

    Apa pun nampak nya calon PM ke7 ia itu Tun M menghadapi masa depan yang buntu kerana skandal ini bakal membantut kan impian menjadi PM dan mencerahkan diri nya menjadi banduan.

    Kita harus menjangka kan Tun M akan selepas ini telihat sakit atau uzur atau membuat kerja kerja Kebajikan sebagai kaedah meraih simpati.

    Ini semua ada lah harga permainan politik.

    Ada kala nya menang dan ada kala nya tewas, dan dalam politik “winner take all” nampak nya ini ada lah hari hari terakhir seorang mantan bergerak bebas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini hakim mana plak?...hakim gila babi kot..

      Delete
    2. Here come the DEDAKMAN

      Delete
    3. Penjilat Tegar Juboq Dapigs....

      Delete
    4. Penjilat tegar cina prompak jho lo sampai licin..

      Delete
  20. RCI FOREX : Pentaksub Mahathir , Bersedia Lah Untuk Kecewa
    Orang putih kata “what look large from a distance, turn out to be so small from near”.

    Selama ini imej Tun Mahathir kepada pentaksub nya dan kepada pemuja nya ada lah hebat , tiada salah, sentiasa bijak dan selalu jujur. “He can do no wrong, kata mereka.

    Walaupun di kalangan orang yang rapat dengan Mahathir yang sudah lari jauh dari nya percaya Mahathir ada agenda tersembunyi di mana hanya dia dan Tun Daim sahaja yang menyimpan rahsia itu namun pentaksub masih sangka Tun Mahathir ada lah “saviour” kepada bangsa Melayu dan Islam.

    Mereka berkemungkinan buta mata dan hati kerana agenda DAP ada lah agenda “kaifeng jews” dan agenda NWO. dan Mahathir sendiri membenci DAP selama sekian lama berpuluh tahun sehingga lah beliau tidak dapat lagi perguna kan UMNO dan Presiden nya lalu mengucup cium kaki DAP.

    Itu sebab nya sentiasa sekali sekala akan ujud cubaan melakukan pesta “anjing” acara pegang babi, buka puasa untuk kaum Lut dan juga perkahwinan sejenis.

    Ini ada lah protokol Yahudi untuk merosak kan Melayu Islam.

    Pada topik kali ini kita berkata dan menyeru pentaksub Mahathir supaya persedia kan minda mereka yang sudah di tawan (mind seige ) agar membebaskan minda dari kejutan bahawa orang yang mereka puja ada lah tidak seperti yang mereka sangka.

    Tiada lagi ABATA pada diri Mahathir selain perjuangan peribadi yang tersangat rahsia sehingga anak nya Mukhriz dan isteri nya Tun Hasmah pun tidak di beritahu apa yang di kejarkan pada “kuasa” Perdana Menteri.

    Perbicaraan RCI berkenaan FOREX Lost akan berlansung tidak lama lagi , dan ini mengusarkan Tun Mahathir dan Tun Daim.

    Bahkan Lim Kit Siang pun gusar juga.

    Selama ini mereka sentiasa menjadi penyerang soal kepada pihak lain, tetapi kali ini mereka pula akan di soal dan soalan serta jawapan mereka akan di siar kan secara terbuka untuk tontonan rakyat.

    Mahathir boleh pilih untuk jadi ‘bodoh” atau “pelupa” ketika di soal namun ia boleh di nilai oleh rakyat akan jawapan yang di beri nya.

    Sebagai jaguh yang sayang wang negara , apa pula jawapan Mahathir terhadap wang negara menjadi bahan perjudian .

    Sebagai penuduh penyamun kepada Najib Razak, apa pula akan di jawap oleh Mahathir jumlah rugi tidak sama dengan jumlah keseleruhan , apa kah ada “sailang” pada jumlah nya?

    Ada kah jumlah yang di sailang itu berada di luar negara?

    Datuk Murad sebagai bekas Naib Gabenor sebagai pihak yang membangkitkan isu ada berkata jumlah nya terlalu besar dan di perbahagikan kepada banyak agen ketika wang itu di niagakan.

    Maka ada kah agen itu sebahagian dari pihak yang membantu menyimpan nya? atau menyorok kan nya ? seperti yang di percayai oleh banyak pihak.

    Tentu pentaksub Mahathir akan bertanya kemana kebijaksanaan Mahathir ketika perjudikan wang milik rakyat?

    Ia soalan yang sama di tanya pada 2 perkara lain.

    Antara nya kenapa arah sahabat nya membeli tanah dan kemudian mengarahkan Petronas membeli dari kawan nya? dan kenapa membeli semula saham MAS dengan harga tinggi dari sahabat nya Tajuddin Ramli dengan harga 8 sesaham sedang kan harga cuma 3 lebih sesaham.

    Ini kah kebijaksanaan? Bangga apa pentaksub kepada perkara seperti ini?

    Maka banyak lagi perkara memalukan boleh terdedah dan terbongkar jika Najib Razak itu orang yang sebusuk Mahathir.

    Mahathir cuba memenjarakan Najib dalam kes 1MDB yang dia sendiri cipta tetapi gagal kerana, tetapi dalam kes FOREX , Mahathir sendiri akan memenajarakan diri nya sendiri.

    Bukti terlalu jelas , belum mula proceeding pun sudah ada 3 “finding” yang terlalu jelas seperti laporan Tan Sri Sidek.

    Ini zaman moden , di mana semua perkara terdedah dan tiada konspirasi boleh terlepas kerana pengamatan teliti oleh rakyat.

    Saksikan sendiri jawapan Mahathir dan Daim pada soalan yang akan di ajukan.

    Buang lah sifat berpihak kepada tubuh badan , berpihak lah kepada kebenaran.

    Dan yang penting sekali, jika anda pentaksub , bersedia untuk menerima kebenaran dan bersedia untuk kecewa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hakim gila babi

      Delete
    2. Here come the DEDAKMAN

      Delete
    3. Macai Dapigs...Penjiat Tegar Juboq Dapigs....dapat tulang babi pun jadi....

      Delete
    4. Dat jilat jubo cina jho lo pon cukup daa..

      Delete
    5. isu lapok tu. 1mdb ulas le sama. isu terkini tu..panas lagi..

      Delete
  21. Jika Pakatan Menang, Semua Calon MB Akan Ditentukan Lim Kit Siang
    Pelik dan membinggungkan… apa sebenarnya peranan Penasihat DAP Lim Kit Siang dalam Pakatan Harapan sehingga mampu mencaturkan Menteri Besar di negeri-negeri yang di menangi pakatan pembangkang itu?



    Itu persoalan yang menarik selepas Kit Siang mengumumkan untuk meletakkan Datuk Husam Musa sebagai MB Kelantan sekiranya PH berjaya merampas negeri itu daripada PAS dalam pilihanraya umum akan datang.



    Naib Presiden PAS, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, kenyataan yang dibuat oleh Kit Siang itu baru-baru ini menunjukkan betapa ganjilnya peranan DAP di dalam Pakatan Harapan meskipun DAP sendiri tidak ‘wujud’ di Kelantan.



    “Apa yang diumumkan beliau telah membuktikan bagaimana DAP sebenarnya adalah ‘Pengarah’ di dalam Pakatan Harapan. Saya tidak tahu bagaimana rakyat Kelantan akan menerima,” katanya.



    Beliau juga hairan betapa beraninya Kit Siang membuat kenyataan sedemikian dalam satu majlis yang diadakan di Kota Bharu dan turut dihadiri oleh kepimpinan tertinggi PAN Kelantan.



    Sebelum ini, Kit Siang menyatakan sokongan terhadap Husam sebagai calon Menteri Besar Kelantan bagi membawa perubahan kepada negeri itu yang selama ini diperintah oleh kepimpinan PAS.



    Sementara itu di KANGAR, Ketua Penerangan Pas, Nasrudin Hassan berkata, sokongan DAP terhadap Husam sebagai calon Menteri Besar Kelantan jika tampuk pemerintahan negeri itu berubah jelas menunjukkan DAP cuba menjadi ‘Abang Long’ dalam Pakatan Harapan diketuai mereka.



    Katanya, calon Menteri Besar seharusnya ditentukan oleh rakyat di negeri itu dan bukannya pihak lain.



    Beliau menyifatkan perbuatan itu sebagai cubaan untuk memperbodoh-bodohkan rakyat Kelantan.



    “Ini (penentuan calon Menteri Besar) saya sifatkan sebagai satu jenaka politik yang saya yakin seluruh rakyat Kelantan tidak akan terpengaruh.



    “Perkara itu juga menunjukkan bahawa DAP kini sedang berusaha mengatur ‘orang-orang’ mereka yang patuh (kepada parti itu) disebabkan mereka tidak bertanding di Kelantan,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teori temberang...

      Delete
    2. Makcik kampong pecaya ni...serius ckp lu

      Delete
    3. Here come the DEDAKMAN

      Delete
    4. Macai Dapigs...Penjilat Tegar Juboq Dapigs....selamanya jadi Pembangang...

      Delete
    5. Penjilat juboq cina jho lo..

      Delete
  22. .
    .

    Tulis panjang-panjang berjela supaya orang tak baca. Bila orang tak baca orang tak bagi komen.

    Bila komen tak ada atau sikit senang buat kerja.

    Baca artikal Tuan Budin lagi mudah di fahami dari baca copy & paste ..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai bodos kopipes cerita temberang penulis bodoos...

      Delete
    2. Bila dikhabarkan ekonomi menguncup, peluang kerja terbatas, kadar pengangguran tinggi..., chai2 UMNO marah.

      Chai2 UMNO ni pun sebenarnya terkesan. Susah nak dptkan kerja.

      Akhirnya, jadilah barua kleptorat - Samsung A9 dpt. Kredit top-up pun bersponsor.

      Idak, miss soru, beb...!

      Delete
    3. Ini penulis picisan yang tiada pengalaman dan dapat upah. Copy paste sebab blog dan akhbarnya dah tak laku.

      Tulisannya panjang tapi isi sikit je. Jadi baca pun rugi masa. Scroll terus. Penat A9 yang berpantun-pantun, tiada siapa sudi jawab.

      Boleh join pesakit mental klepto maniac, Dato Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak. Berpantun bersama MO1.

      Delete
  23. FUUYOOOOOOKKKKKIKKK.....

    BIJAN OO BIJAN SAMAN LA CEPAT TUN..HARI2 TUN TUNGGU.TUN NAK BONGKAR KAT MAHKAMAH
    MAT MELALAK TIAP HARI PUN TAK BERGUNA JUGA SEBAB BIJAN KECUT NAK NAIK COURT.NANTI DIBAYAR LAGI 9.5JUTA
    BIO SI MAT DAN BARUA LAIN LAGI TERKINJA
    KLU SENYAP MEMBATU APA SAJA APA KEJADAHNYA JADI PM


    KIKIKIKIKKKI.... BERAMBUSSSS BARUA UMNI@ BARISAN..

    INI KALI LAH

    NAK ULANG.BOLEH...? INI KALI LAH MAT OIIII..KIKIKIKKIIOOOKKK...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Tun tengah berfikir apa lagi perkataan yang boleh mengambarkan kebobrokan Rosmah dan Najib selain dari kleptokrasi dan penjenayah ?

      Sampai sekarang tak saman jugak ..

      Delete
  24. .
    .

    Apabila PAC di bentuk untuk menyiasat dan membuat lapuran mengenai 1MDB ianya pasti menarik perhatian negara lain terutama Singapore.

    Apa lagi melibatkan Najib yang tidak mempunyai karisma langsung sebagai pemimpin yang berkemampuan. Di tambah lagi semasa proses siasatan macam-macam perkara yang pelik dan melanggar etika berlaku.

    Duta negara asing bukan macam Duta Malaysia yang hanya menjaga hal-ehwal pelajar dan menyambut Menteri Kabinet. Baru-baru ini pelajar yang solat dan beraya dengan Tun di marahi kerana berada di tempat yang sama dengan Tun.

    Kes Atlantuya adalah kes pembunuhan berprofile tinggi tapi tidak ada campurtangan asing.

    Apabila kehilangan MH 307 semua negara luar memberi pertolongan selepas menawarkan bantuan kepada kerajaan. Mana ada kapal laut yang pandai-pandai ke perairan Malaysia tanpa kebenaran Kerajaan.

    Tak silap sebuah bank Russia di kenakan tindakan oleh DoJ sebab yang hampir sama.

    Trump dan Najib jangan salahkan lapuran media sahaja tetapi marahkan pegawai FBI dan DoJ yang membuat kenyataan.

    ReplyDelete
  25. .
    .

    Terkini


    Ha Ha pun sudah mula mengguna pembantu khas menjawab tohmahan yang menuduh Ha Ha menyokong kerugian MDB.

    Menurut kenyataan tersebut Ha Ha telah menyebut 1MDB sebanyak 14 kali. Kerugian berbillion cuma di sebut 14 kali. HARAPAN hari-hari sebut 17 kali sehari bagi setiap pemimpin pembangkang HARAPAN.

    Apa punya Presiden .. Budin sebut beratus kali lebih banyak dari Ha Ha.

    14 kali yang di sebut tolak 2 kali. Sebab tak boleh pakai. Satu perlukan 4 saksi dan satu campurtangan asing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai HAHA lawan 1MDB?????

      HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAAHAAHAHAHAAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHA...

      LOBAI HAHA LAWAN 1MDB????

      HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!

      HAHAHAHA!

      Delete
    2. Ha Ha Ha....MAK LAMPIR Dapigs dah MEROYAN.....nak menang PRU hanya mimpi...tu pasal dok meroyan siang malam.......sian...

      Delete
    3. Fuhh...!
      Dah macam tengok bola - berapa byk possession, berapa byk corner dsb dicatatkan precisely.

      Siap buat statistik tu, berapa banyak kali HA HA nyebut perkataan 1MDB.

      Significant ke hanya sekadar nyebut. Hati - masih sedondon mesra dgn kleptorat...?

      Nampak dah..., HA HA sedar pengikut yg dulunya tegar, dah mula angkat kaki ni...!

      Delete
    4. Kata... ulamak...!
      Dalam persatuan ulamak dunia lagi.

      Kan asas "iman":
      • dituturkan dgn lidah.
      • diyakini dgn hati.
      • diterjemahkan dgn perbuatan.

      Sanggah salahlaku 1MDB dgn lidah je...?
      Hati dan tingkahlaku yg menunjukkan penyanggahannya, mana...???

      Delete
    5. Masalahnya politician2 pas yang perasan pewaris nabi tu tak sanggah dgn lidah pun...siap membela lagi adalah...

      Itukah ulama?

      Delete
  26. Pencerahan yang baik. Mudah faham. Memang patut pun Tuan Ibrahim angin kat "DOJ" Malaysia.

    ReplyDelete
  27. Vassili Zaitsev.3 July 2017 at 23:13

    Woit, apa barang nak percaya dengan Najib si Pencuri? Dari mana datangnysa benih busuk sipencuri nih? Huh, hina sungguh. Nak nampak hebat, kaya dan terkenal las skali terkenal sebagai PENCURI. Takkan bersih nama si Pencuri ni. Satu donia semua sudah tahu. Padan muka. Kah kah kah

    ReplyDelete
  28. HA HA baru sedar penyokong secara drastik menyusut tu...

    Itulah. Nak jadik pemimpin, bercita2 jadik PM lagi. Tp, kurang cerdik.

    Perjuangkan dulu yg mana lebih prioriti yg perlu didahulukan.
    Ini, berjuang kpd menda2 aksesori...

    Layak ker jadik pejuang, cenggini...???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai Haha tak kisah
      1MDB Lobai Haha sanggah?
      Hahahahahahahahahahabahahah
      Asal Melayu Islam sudah...

      Delete
    2. Vassili Zaitsev.3 July 2017 at 23:27

      Hadi bawang tak habis habis bertakiyah. Takde sapa heran ngan lebai malang ni. Pegi pindah ke Iran la Hadi oooi. Silap haribulan kena gulai ngan Ali Khameni. Baru padan ngan ko punya muka! Kah kah kah.

      Delete
    3. Ada lagi ker orang yg percaya kpd hadi awang tok guru tiga suku tu.

      Delete
    4. Dah dekat nak mampus.....

      Delete
  29. .
    .

    PAS akan menyerah memorandum pada YDP Agung.

    Tubuh RCI isu Forex tak payah hantar memorandum. Kan PM yang menasihati Agung..?

    Berapa ramai ahli Parlimen PAS yang boleh membuat YDP Agung memberi perhatian ?

    Masa deklarasi rakyat PAS tak sokong pun ..

    Nak hantar memorandum buat lah perhimpunan besar-besaran...di ajak bersama pembangkang PAS juga yang menolak.

    1MDB punya pasal .. PAS pulak yang mengelabah ...UMNO relaks pulak yang relaks ..

    ReplyDelete

  30. Mahathir hendak mempamirkan kekayaan nya di kota London hasil dari wang curi BNM kpd masyarkat donia. Supaya donia tahu berapa liciknya dia dlm bab mencuri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa lagi mamat,samanlah dia.Buat macam khairuddin tu berani lawan najib..sekadar nak ikut tektik ulamak pas ssape pun boleh,fitnah orng lain tanpa higlightkan nama.

      Delete
    2. Umno pigs dgn paspigs cakap saja deras.

      Delete
    3. .
      .

      Mungkin betul juga.

      Sebab RCI akan beku kan semua harta dan barang berharga yang dimiliki Mahathir dan keluarga.

      Sebelum Mahathir pindahkan semua harta dan berjoli habisan-habisan
      jangan tangguhkan lagi tubuh RCI.

      Pihak berkuasa di minta menahan Mahathir di KLIA untuk di siasat 4 hari.

      Delete
    4. Nt rci akan ditubuh untuk siasat 1mdb...yeahhhh

      Delete
    5. 2349 tu komen mcm budak2 la...ape la mrj ni budak mentah pun dikaut skli ajak berhujah dengan group veteran. Megarut bukan2.mrj kau tgok la mentaliti budak hingusan kau ni..buat malu bijan jer yang mmg dh malu besar 1dunia. Cari la yg pandai hujah power sikit lagi

      Delete
  31. Sedangkan ulamak pas dishahkan fitnah pil kuda:
    inikan pula macai2 ameno,walaunta pas.

    Mahkamah istiharkan ucapan pilkuda Hj Hadi itu fitnah
    Apa yang sangat memgembirakan mereka bila Hj Hadi terlepas dari hukuman denda? Perkara pokoknya ialah, perkaranya sangat mudah diatasi dan tidak perlu keluar masuk mahkamah sekiranya Hj Hadi ada sedikit perasaan rendah diri sebagai orang agama dan bermohon maaf kepada Shamsul :

    "Shamsul, ana minta maaf sekiranya ucapan pill kuda ana tu menyinggung enta. Ana tidak maksudkan enta tetapi orang lain...bukan yang masih hidup atau dah mati..."

    Kan senang tu? Jatuhkah maruah seorang ulama' dengan berbuat begitu?Bukankah kelaziman kita bermaaf-maafan ketika Hari Raya, umpamanya, walaupun kita tidak melakukan apa-apa kesalahan antara sama lain?

    Kalaulah Hj Hadi bersikap mulia sebegitu, masyarakat pun tidaklah memandag serong atau menghina Shamsul. Masyarakat pun lebih hormat kepada sikap Hj Hadi yang begitu.

    Cuba korang perhatikan komen-komen UG yang perasan sangat kononnya keputusan mahkamah yang menolak saman Shamsul itu membuktikan Hj Hadi adalah manusia yang suci dan maruahnya tidak tercemar....alahai...

    ReplyDelete
  32. sepandai pandai Bijan melompat
    akan jatuh kak mah juga
    banyak bukti dunia dah dapat
    kalau dah jatuh rakyat pun lega..

    30 tahun punya cerita
    gali korek Tun dinista
    Tun saja berani berkata
    bila Bijan dah songlap harta!

    jika Tun berdiam diri
    tidak perhati kanan dan kiri
    biarkan saja songlap si Jibby
    tentu Tun tak jadi begini..

    bila mantan berdiam sahaja
    sokong pulak songlap negara
    terus dibagi dana berjuta
    bergayut capai seperti kera!

    kerana menghalang perompak negara
    Tun Mahathir terus dicerca
    pencacai pendedak berlagak kera
    menjerit melolong dah hilang punca!

    selagi dia terus berkuasa
    Negara ini akan binasa
    Tidak peduli rakyat jelata
    dia bermewah rakyat tak rasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepandai-pandai MADEY melompat akhirnya dok sebelah sel Anuar Al Jubori la gamaknya....He He He....nak pi London berasmara ngan Clair Brown latuuuuu...macai Fan Tun Taik...Bengap...

      Delete
    2. Kalau tidak tumpahnya kuah...sama yg diajar olh tok guru..Fitnah dulu,pastu balas balik kata, orang lain yg buat fitnah..idyp melayu,idup isle..

      Delete
    3. Terbaik bro fan tun..

      Kalo dah bijan terlompat lompat
      Kak mah pula akan bersilat
      Tu tandanya kejatuhan mereka semakin dekat
      Nak selamatkan diri tentu tak sempat..

      Usah hendak diisukan hal orang lain
      Pasangan klepto berbelanja lagi hebat kemain
      Kemana mereka pegi pasti dikuti media asing
      Hal tun m ke london cuma pencacai aje yang bising..

      Tak ada didalam sejarah
      Kita tengok tun m bermewah mewah
      Tapi sibijan dan keluarga satu dunia dah tahu sudah
      Berjoli sakan dengan duit negara diaorang menketedarah..


      Delete
  33. Tibalah masanya,kedua2 pemimpin kita bergabong kembali.

    ALOR SETAR – Sudah tiba masanya untuk Pakatan Harapan terima semula kombinasi pengaruh Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim jika berhasrat untuk menubuhkan kerajaan pada PRU14. Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa, Pusat Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Md Shukri Shuib berkata, perkara itu bukan sahaja mampu membawa impak positif kepada pembangkang, malah kehadiran Tun Mahathir juga adalah calon terbaik sebagai perdana menteri. “Inilah dilema yang dihadapi oleh Pakatan Harapan. Jika Tun Mahathir nyatakan kesediaan untuk jadi PM, saya fikir ia petanda tidak baik kepada parti-parti pembangkang yang lebih senior. “Ia seolah-olah pembangkang tidak boleh diharap untuk memimpin masyarakat dan negara. Jika itu isyaratnya, maka ramai tokoh pembangkang perlu bersara serta merta dan memberikan peluang kepada Tun Mahathir serta tokoh-tokoh dari Bersatu untuk membangunkan semula pembangkang yang kini seolah-olah daif kepimpinannya,” katanya. Menurutnya, dilema yang dihadapi Pakatan Harapan kini bukan sahaja seolah-olah menjadi pelayan kepada Anwar, tetapi kini beralih seolah-olah menjadi ‘dayang-dayang’ kepada Tun Mahathir dan Bersatu yang lebih junior dari segi penubuhannya. “Walaupun begitu, ia mungkin berhasil jika parti pembangkang ikut cakap Tun Mahathir kerana beliau adalah Presiden dan Pengerusi BN selama lebih 20 tahun. “Mungkin beliau tahu operasi dan modus operandi Umno serta BN, jadi pemikiran Tun Mahathir juga adalah aset kepada pembangkang,” katanya. Penganalisis politik itu berkata, semua parti pembangkang harus mengadakan satu pengisytiharan jelas bahawa Tun Mahathir adalah diterima sebagai calon perdana menteri sekali lagi jika Pakatan Harapan menang pada PRU14. “Semua tokoh Pakatan Harapan perlu ikrar serta taat setia kepada Tun Mahathir dan ia akan membawa impak positif kepada Pakatan Harapan. Saya fikir sudah tiba masanya Pakatan Harapan menerima semula kombinasi pengaruh Mahathir-Anwar jika nak tubuhkan kerajaan. “Jika Pakatan Harapan ikhlas menerima kehadiran Tun Mahathir, jadi secara positifnya beliau adalah calon terbaik untuk menjadi perdana menteri dan Anwar pula sebagai Timbalan Perdana Menteri jika Pakatan Harapan menang pada PRU14,” katanya.

    ReplyDelete
  34. Anon 0017 kita pun belas
    Tak bernama konon nak balas
    Tak berbapa ibunya cemas
    Bila 'dewasa' ic tak lepas!

    Mahathir jelas tak pandai melompat
    FBI dah siasat tidak terlibat
    30 tahun mahu siasat
    Sebab Mahathir tegur musibat!

    Jika Anwar bersama Mahathir
    Tentu bontot Jibbo berair
    Nak harap Anon lagilah pandir
    Hanya pandai lidah terjelir!

    Perkataan bengap pergi kat dia
    Hanya tamat darjah dua
    Suruh sekolah ponteng sahaja
    Minum ketum sampai ke tua!

    Sikit tak layak Mahathir disebut
    Tak setanding sehelai rambut
    Sedangkan Bijan Mahathir tak takut
    Inikan pula Anon sejemput!!

    Mahathir ke London ramai yg resah
    Takutnya cara Mahathir siasah
    Diam Mahathir otaknya cerah
    Pencacai dan Bijan tetiba musnah!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Dah tentu anon yang komen tu sorang pencacai
      Tulisan menunjukkan otak dah bingai
      Kalo dilayan sampai bila pun takkan selesai
      Elok aje komen orang begini bro fan tun abai..

      Delete
  35. Yg sebenarnya bukan doj yg campurtangan asing..tapi jho low dan riza aziz yg cmpurtangan asing

    ReplyDelete
  36. keseluruhan ulat tahek low A9 dan langau hancing q7,tidak.berkebollean memahami english. Mereka juga tidak pandai guna translator.
    Sebagai melayu yg malas hampas, mereka lebih senang berwatak DAJJAL. yg tutup satu mata. Mungkar pun ok, asal.....Melayu Islam.
    Maka sudah tentu sia2 berlakun alim, puasa,sembahyang ,likit serban apalagi tu.
    Jika berterusan, elok Allah pupuskan bangsa melayu yg khianati masa de0an anak cucu ini.
    10 kaki lebih baik dipimoin kafir tp amanah, dqri melayu yg mengaku Islam tapi Dajjal Mungkar.

    ReplyDelete
  37. Jenguklah selalu ke blog paling famous d Malaysia ini


    DALANG 1MDB

    Siapa dia?

    Ibterview khas MEDIA DONIA BERSAMA BEKAS CEO GOLDMAN SACHS YANG DI MINTA BERCUTI (PECAT)

    INTERVIEW INI AKAN BERLANGSUNG SEBELUM PRU (MACAM JUGA NAJIB GUNA MURAD MURAI MACHAI) SEBAGAI BALASAN TIDAK D DAKWAHNYA DI 18 NEGARA DAN DENDA MENCECAH 300B KE ATAS GOLDMAN SACHS

    300B DENDA???? GILAAAA


    BARCLAY LLoyds PUN KENA 2B... DEUTCHE bank pun paling tinggi 18b di denda DOJ.


    Habislah bila tiba PRU.... Juka UMNO guna Murad Murai....


    Kami biarkan saja the Karma takes its course...

    Nak percaya murad atau goldman sachs... BANK PALING BESAR DI PLANET BUMI ?

    ReplyDelete
  38. RAHSIA MENGAPA DOJ MENYIASAT?







    SEPATUTNYA KELUAR DALAM ENTRT SETERUSNYA



    TAPI KAMI BUAT PREVIEW DULU




    SIAPA NAK TAHU ?








    KAWAN KAWAN



    KENAPA DOJ MARAH?



    MACAMA MANA KAMI RAKYAT AMERIKA TAK MARAH?


    TAHUKAH KAMU 1MDB DATANG KE AMERIKA MINTAK TOLONG KAMI URUSKAN HUTANG 1MDB?


    1MDB DATANG DGN AGEN AGENYA MOHON KAMI SYARIKAT AMERIKA MENGUMPUL DANA UTK OPERASI 1MDB


    DALAM SEKELIP MATA MELALUI BANK TERBESAR DUNIA GOLDMAN SACHS... KAMI KERAJAAN AMERIKA MENGIZINKAN GS MEMBANTU MENUMPUL DANA ATAU BOND 10BILLION USDOLLAR UTK 1MDB (35BILLION RINGGIT)

    KAMI MEMINTA SEDEKAH DARI LEBIH 3000 SYARIKAT AMERIKA UTK MEMBELI BOND KAMI ATURKAN UTK 1MDB

    LEBIH 3000 SYARIKAT AMERIKA INI MARAH BINGUNG MURKA BILA DAPAT TAHU HASIL KUTIPAN DERMA DARI DI SALAH GUNA UTK MEMIKAT ARTIS CANTIK DAN MENGURAT ISTERI PERDANA MENTERI SEBUAH NEGARA ASEAN

    KEKECEWAAN KAMI DISALURKAN. KPD PENGERUSI PENASIHAT NAMUN PENGERUSI BERDIAM DIRI


    APABILA 1MDB HADAPI MASALAH NAK SERVIS HUTANG MAKA KAMI MULA BERTINDAK DGN MEMBUAT KOMPLAIN KPD DOJ


    KAMI RISAU WANG 10BILLIIN YG D KUMPUL 3000 SYARIKAT AMERIKA SAMADA DARI YAHUDI ATAU ARAB TIDAK DAPAT DI TEBUS.


    LEBIH LAGI BILA KAMI DAPAT TAHU 1MDB DI AMBANG MUFLIS OPERASI. KAKITANGAN 1MDB SKRG HANYA 17ORG!. BAGAIMANA 18 ORG BOLEH URUSKAN PROJEK DAN DANA USD 10BILLION KANI?

    OLEH SEBAB ITU KAMI MAHU DOJ MENGAMBIL TINDAKAN DEMI MENYELAMATKAN WANG 3000 PEMILIK BOND 10BILLUON USD YG DITERBITKAN KPD 1MDB

    INILAH RAHSIA SEBENAR TINDAKAN DOJ BUKAN SEBAB TEKANAN PIHAK PEMBANGKANG JAUH SEKALI PIHAK KERAJAAN MALAYSIA !!

    TINDAKAN DOJ UTK SELAMTKAN DUIT 3000 SYARIKAT AMERIKA TERMASUK WANG YAHUDI DAN ARAB



    INILAH RAHSIA SEBENAR


    TUNGGU ENTRY SETERUSNYA DLM BLOG TUAN BUDIN!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika Nalaysiakini nak terbitkan rahsia di atas.. Eloklah kiranya MINTA IZIN DARI KAMI TERLEBIH DAHULU !!!!

      TERIMA KASIH

      Delete
  39. MALYSIABARU TU BARUA YANG LAMA
    DOJ 1MDB DIJAJA KESANA KEMARI
    KUTTY KE LONDON NAK FITNAH SEMULA
    BILA SURUH SAMAN DIA PUN LARI
    MAMAK CHAMPION JADI BATU API AJER...

    BERBUMBUSSS.... BARUA DAP@SINGAPORK ....


    INI KALI.....

    ReplyDelete
  40. Kongostan times.. gohead gostan times.. panama news... leshoto times.. gambia times.. kongo times dah senarai ka..... kikikikiki

    ReplyDelete
  41. Kesian pada pendokong pencinta klepetokrasi , dah mati akal dan moral sehingga tak kenal yg mana halal dan haram, sanggup pertahan kan pemimpin mereka di dunia tapi tak memikir masalah akhirat nanti balasan azab , semua nya gara mengejar syurga dunia



    ReplyDelete
  42. Mat kojola dah sentap sungguh
    Bro Malaysiabaru terbaek tutuh
    Tak lama lagi,laki bini nak jatuh
    Bolehlah seret ke Sungai Buloh!

    Tun ke London dia menyibuk
    Tuduh tak bukti takde abuk
    Meroyan,merapu mat dah mabuk
    Masuk kesini nak kena hempuk!

    Agaknya Mat bermata Superman
    Kerja mengintip Clara di apartment
    Konon Clara ajak beromen
    Mat bermimpi atas beg simen!

    Ini Mat separuh masak
    Negarawan ulung dia nak gasak
    Tun Otai pengalaman pun banyak
    Nak banding Bijan,nafas pun sesak!

    Mat Singapork baliklah sekolah
    Timba pengalaman,nanti tak susah
    Nampak cara dia gelisah
    Masuk ke Budin,orang belasah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Mat memang otak kelabu
      Mungkin bersaudara dengan sibadak sumbu
      Bukannya dia paham cakap bro malaysia baru
      Hanya maki aje yang dia tahu, tak ke haru..

      Bro malaysia baru keluarkan fakta
      Mat sumpah seranah bercampur auta
      Patutla tahap inteliget mat ramai dah kata
      Mungkin dulu tak abis pun mengaji alif, ba, ta..

      Delete
  43. Kerja kerajaan maka wajib undi kerajaan? Ini jawapan Ustaz Azhar Idrus

    "TOLONGLAH jadi cerdik, jangan jadi bodoh," itu kata pendakwah terkenal Ustaz Azhar Idrus (UAI) dalam salah satu ceramahnya di Melaka yang disiarkan di YouTube berhubung pendapat segelintir pihak yang mengatakan "Orang bekerja dengan kerajaan wajib undi kerajaan dalam pilihanraya,"



    Menjawab soalan penonton, kata UAI, dalam pilihanraya kerajaan tidak masuk bertanding, hanya parti-parti politik yang perlu diundi oleh rakyat, mana-mana parti yang menerima undi paling banyak itulah yang akan jadi kerajaan.

    "(Parti) yang masuk bertanding tadi kerajaan tak masuk, masuk bertanding dalam pilihanraya kerajaan masuk dok? Tak masuk, parti-parti je bertanding, kerajaan tak bertanding, kerajaan jadi SPR (Suruhanjaya Pilihan Raya) jaga je," kata UAI dalam rakaman video itu.

    Kata UAI lagi, semasa pilihanraya kerajaan sedia ada sudah dibubarkan, maka hanya parti-parti politik sahaja yang bertanding untuk menerima undi majoriti bagi membentuk kerajaan.

    "Ada orang kata tak boleh, mu (kamu) wajib undi kerajaan dalam pilihanraya, kita kata nak undi guane (macam mana) kerajaan tak masuk bertanding, kalau nak bertanding pun dok (tak) boleh (kerajaan) bubar dah, faham tak? Yang bertanding parti-parti politik, kerajaan dok bertanding," kata UAI.

    UAI dalam rakaman itu, sambil berseloroh turut mengibaratkan orang yang tetap memilih pemerintah korup dan rasuah seperti orang yang tetap memilih juruwang (casher) kedai walaupun sudah diketahui terbukti berpuluh tahun mencuri duit syarikat.

    "Macam kita buka kedailah, kita lantik seorang cashier (juruwang) jaga duit, 30 tahun dah rupanya dia ambil duit syarikat kita, nampak CCTV, ada orang cerita, habis bukti ada sokmo,

    "Lepas tu ada orang kata (cadang), ambil hok (orang) barulah, nanti bangkrap kamu, kita kata ambil baru karang, sama macam hak ni juga, ambik hok lamalah biar bangkrap pun bangkraplah," kata beliau lagi disambut dengan gelak ketawa hadirin yang hadir.

    ReplyDelete
  44. Nak tanya satu saja. Kenapa duit berbilion masuk dlm account najib?

    Derma? Boleh disalur ke dlm account negara atau umno. Tetapi knp masuk private àcct najib? Kalau ikut undang2 itu sudah salah. Kalau penjawat awam dah lama sprm cekup.

    Kenapa dulu najib tak mengaku terima wangbdan last2 mengaku juga dia terima tp derma pula?

    Najib knp tak arah polis tangkap jho low dan riza aziz? Utk bg keterangan?

    Knp DAP pula disalahkan? Sekurang wujud pembangkan utk neuteralize salah laku pemerintah. Klu pembangkang tidak timbulkan hal klepek najib, rakyat yg waras x akan tahu apa2 salahlaku najib n konco2. Nak harap umno spt kita amat tahu, sentiasa bodoh dan ikutbsaja sbb harapkan imbuhan utk terus hidup. Kalau digantikan najibbdgn org lain sbg pm, halnya akan tetap sama jg. Kita bg peluang pada pakatan haraan 5 tahun. Kalau PH bagus takbir negara, boleh teruskan. Kalau tidak, boleh tukar. Rakyat x kan mati kalau tukar kerajaan sbb setiap kerajaan akan memberi yg terbaik kpd rakyat. Tak perlu bimbang ttg omong tipu umno/ bn ttg hilang raja sbb ada perlembagaan negara.

    Mari kita tukar. Cuba 5 tahun. Kalau harap umno/ bn itu kita akan mati... Fikirlah secara rasional

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokonnngggg.....TUKAR BN...

      Delete
  45. In your piece, you dear Shah mentioned the word hadiah twice. No surprise there. A number of other parties mentioned the same word.

    But the truth is that it is not a gift in the manner that that Aussie model and taek’s mother had got from that taek guy. Simply because it is part distribution/agihan of the loot the (second) triangle of deceits (comprise of taek, the you-know-who and his partner and Abu Dhabi thieves) had amassed from the 1MDB's bonds. (The first triangle is comprised of the first two parties plus the Arabs associated with Saudi Arabia and is concerned with the earliest bonds issued by the 1MDB.)

    And by the way, the PAC's US7 billion embezzlement finding is not the only way that the triangle of deceits had spirited out funds from the 1MDB. There is another path taken using a number of the so called business transactions where excessive amount of funds from the 1MDB used to pay for services or goods bought. Heart breaking examples include the amount paid to the US bank goldman sucks and land in Air Itam bought from a friend of taek's father.

    Truly 1MDB stands for a clean cut betrayal of Malaysia by some of the privileges Malaysians who from day one have received nothing but good things which Malaysia can offer to its sons and daughters. (And this betrayal believe it or not has taken place daily for decades in lesser scale throughout the country. 1MDB’s betrayal may be viewed to be of no surprise too for the fact that for over three decades the so called rule of law in the country was silent on the plundering done in Sarawak by its former chief minister, family members and cronies from inside and outside the government.)

    Who cry for Malaysia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Don't Cry For Me Malaysia.....
      he....he.....

      Pencuri tetap dikenang sebagai pencuri sehingga hujung dunia.

      Keturunan nya akan disebut oleh generasi yg akan datang sebagai 'Keturunan Pencuri'.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...