Sunday, 2 July 2017

MOHON TERASA DENGAN PERINGATAN INI!!

Hari Ini Kita Membela Yang Munkar, Siapakah Yang Akan Membela Kita Di Padang Mahsyar?!

Seringkali orang yang memiliki ilmu dan pengaruh cuba digunakan oleh pihak lain untuk kepentingan mereka. Ini bukanlah perkara baru dalam sejarah manusia. 

Malangnya, seringkali pula ada pihak yang berilmu dalam bidangnya sanggup memperdagangkan pengetahuannya atas kepentingan tertentu. Justeru, banyak fakta dikelirukan, banyak kebenaran dipalsukan. 

Orang berilmu dalam bidang apa sekalipun akan ada pengaruhnya yang tersendiri berkaitan bidangnya. Pakar undang-undang akan dipercayai oleh yang tidak begitu mengetahui berkaitan undang-undang. 

Pakar ekonomi akan dipercayai oleh yang tidak pandai tentang ekonomi. Begitulah seterusnya. Jika golongan berilmu ini me’lacur’kan ilmu mereka untuk kepentingan diri, pasti orang awam menjadi mangsa.

Hal ini apatahlagi apabila golongan yang mempunyai pengetahuan berkaitan agama tapi memutar fakta ataupun menyembunyikan kebenaran ataupun mengakui kezaliman ataupun melindungi kemunkaran dengan hujah-hujah yang seolah-oleh itu perintah Tuhan. 

Apakah di sana ada pendustaan dan pengkhianatan yang lebih daripada orang yang menjual nama Allah untuk kepentingan dirinya sehingga manusia tertipu?!

Golongan agama yang seperti ini, untuk menjaga kepentingan diri sanggup berhujah dengan segala lenggok bahasa agama membela pihak yang dapat memberikan sesuatu untuk mereka. Kadang-kala seakan bagaikan titah Tuhan yang langsung kepada mereka. Kadang-kala dengan nada kerohanian. Kadang-kala dengan teknik ilmiah dalil itu dan ini. 

Namun, kesemuanya membawa natijah yang sama, membela yang jelas kezaliman ataupun penyelewengannya. Jika hal yang dibela itu sesuatu yang bersifat ijtihadi yang mana tidak jelas antara benar dan salahnya, bolehlah kita bersangka baik. 

Namun duka cita apabila mereka sanggup membela perkara yang nyata lagi zahir kesalahan ataupun kezaliman padanya. Ketika masyarakat awam pun nampak jelas salah dan munkar, tiba-tiba terdapat golongan berpengatahuan agama menyatakan ‘itu betul’, ataupun ‘itu sebenarnya tidak salah’, ataupun ‘biarkan saja, bukan urusan kita’ dan pelbagai ayat ‘keagamaan’ yang lain.

Al-Quran dalam Surah al-Nisa ayat 107-109 mengingatkan kita tentang hal ini:
وَلَا تُجَٰدِلۡ عَنِ ٱلَّذِينَ يَخۡتَانُونَ أَنفُسَهُمۡۚ إِنَّ ٱللَّهَ لَا يُحِبُّ مَن كَانَ خَوَّانًا أَثِيمٗا . يَسۡتَخۡفُونَ مِنَ ٱلنَّاسِ وَلَا يَسۡتَخۡفُونَ مِنَ ٱللَّهِ وَهُوَ مَعَهُمۡ إِذۡ يُبَيِّتُونَ مَا لَا يَرۡضَىٰ مِنَ ٱلۡقَوۡلِۚ وَكَانَ ٱللَّهُ بِمَا يَعۡمَلُونَ مُحِيطًا . هَٰٓأَنتُمۡ هَٰٓؤُلَآءِ جَٰدَلۡتُمۡ عَنۡهُمۡ فِي ٱلۡحَيَوٰةِ ٱلدُّنۡيَا فَمَن يُجَٰدِلُ ٱللَّهَ عَنۡهُمۡ يَوۡمَ ٱلۡقِيَٰمَةِ أَم مَّن يَكُونُ عَلَيۡهِمۡ وَكِيلٗا . 

Dan janganlah kamu berdebat (untuk membela) orang-orang yang mengkhianati dirinya. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang selalu berkhianat lagi bergelimang dosa. Mereka bersembunyi dari manusia, tetapi mereka tidak bersembunyi dari Allah, padahal Allah beserta mereka, ketika pada suatu malam mereka menetapkan keputusan rahasia yang Allah tidak redlai. Dan adalah Allah Maha Meliputi (ilmu-Nya) terhadap apa yang mereka kerjakan. Beginilah kamu, kamu sekalian adalah orang-orang yang berdebat untuk (membela) mereka dalam kehidupan dunia ini. Maka siapakah yang akan mendebat Allah untuk (membela) mereka pada hari kiamat? Atau siapakah yang menjadi pelindung mereka (terhadap siksa Allah)”

Soalan tambahan lain; Siapakah pada Hari Kiamat nanti yang akan berhujah membela kita yang telah berhujah membela mereka pada hari ini? 

Ilmu adalah amanah. Kata Abu Bakar al-Siddiq r.a dalam ucaptama perlantikannya: "Benar adalah amanah, bohong adalah khianat".

Dr Mohd Asri Zainul Abidin
Mufti Perlis
1 Julai 2017


Ulasan Blog - Tidak perlu ulasan yang panjang-panjang  terhadap kenyataan atau peringatan daripada Mufti Perlis ini. 

Juga tidak perlu disebut atau diulang-ulang isu apa yang paling relevan dan siapa yang mungkin terkait dengannya.

Kepada sekalian yang berkenaan, mohonlah terasa dan segeralah kembali ke pangkal jalan kerana di Padang Mahsyar nanti tiada sesiapa yang mampu membela kita. 

Wang, habuan, jawatan, kedudukan, gajet A9 atau apa saja tidak berguna apa-apa lagi di sana nanti. Amalan dan perbuatan kita di dunia inilah yang akan menjadi saksi segala-galanya. (ShahbudinHusin 02/07/2017)

266 comments:

  1. Pastikan BN dan PAS dikuburkan terus tanpa nesan dlm PRU-14...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org agama terutama ulamak juga walaun PAS sudah makin mengarut dan makin bodoh sekarang. Lagi banyak telaah kitab dan Quran, mereka semakin galak menjadi bodoh.

      Tuan2 guru yg mengajar kitab2 dan tafsir Quran juga turut membodohkan diri dengan sukarela. Demi bangsa sendiri terus menjadi bangsat dan dungu sepanjang zaman. Sudahla majoriti Melayu malas membaca, dibodohkan pula dengan petikan2 ayat agama yg sekitarnya cuma membodohkan akal Melayu Islam.

      Golongan agama sebegini patut di "drain the swamp" dah diabad ini. Mereka bangga jadikan agama untuk membodohkan diri sendiri dan masyarakat.

      Delete
    2. Pak Lebai pis sejak makan dedak tidak peduli lagi soal nak tubuh negara islam, adakah kalian semua tidak pandai memerhati?

      Delete
    3. Dalam PAS sebenarnya masih ada pemimpin yang tak menyokong UMNO. Mereka tahu banyak perbuatan pempin berpaksikan kemungkaran. Rakyat tabi pemimpin ini sentiada konsisten perjuangkan permasalahan rakyat. Dia ini sepatutnya memimpin PAS bukan hadi yang ada ilmu tapi guna dijalan yang salah. Untuk kepentingan rakyat UMNO tidak wajib dibela atas penyelewingan pemimpinnya. Dosa akan sama2 kita tanggung. Dah terang bersuluh pula, kemungkaraan UMNO bukan fitnah. Semua yang membela salah laku pemimpin UMNO adalah bangsat negara. Siapa lagi yang kita harapkan, raja2 langsung tak ambil peduli. Peguam negara dah jadi peguam najib. KPN dah jadi pegawai perabidi najib. Mana adalah yang beribawa. Musnah harapan, yang bersalah tetap bebas. Orang yang mengadu ditangkap dan didakwa. Malaysia oh malaysia ku.. bukan lagi kebanggan kami semu. Sedih wahai tuhan ku.....

      Delete

    4. Yang dimaksudkan oleh mufti tu ialah: kita tak seharusnya membela org yang:

      1. Menggunakan ISA untuk menangkap org Dan menyumbat ke penjara tanpa bicara.
      2. Yang melebamkan mata org bawahan ... Mengikut hukum qisas ...mata org yg melebamkan perlu lah di lebamkan balik
      3. Org yg mengarahkan pembunuhan org tak boss seperti di Mamali
      4. Org yang mencuri Wang negara Dan bermain Judi forex dg Wang curi itu
      5. Org yg mengkayakan keluarganya dg beratus2 buah syarikat.
      6. Org yang mempunyai Dan membela kroni yg banyak
      7. Org yang mengarahkan polis menyembur gas pemedih msta masa perhimpunan a man
      8. Org yg mengarahkan polis menyembur air acid dlm perhimpunan a man.
      Dll.



      Delete
    5. Abang Kok...
      kau lupa sebut satu golongan lagi yang dilaknat Allah ialah orang-orang yang mengampu menjilat perasuah tegar Najib yang memusnahkan masa depan rakyat, melingkopkan ekonomi negara dan menggadai kedaulatan tanah air kepada China Tanah Besar...YA! Orang macam kau la ....musang berbulu bincat Rosmah kah kah kah....

      Delete
    6. Allah sentiasa membuka pintu taubat untuk hambanya....

      Delete
    7. Insha Allah bro. Tolak BN dan sekutu yg sewaktu dgnnya.
      Susah BN ni, menyesatkan persis Yahudi.

      Delete
    8. Kena bagi ada nesan supaya boleh bagi tau anak cucu jangan jadi macam mereka...

      Delete
    9. .
      .

      Orang yang dah taubat, berdosa apabila di sebut—sebut dosa-dosa dan kesalahan mereka yang lalu.

      Dan ada lah wajib mereka yang mempunyai ilmu agama menegur kesalahan dan kemungkaran yang berlaku sekarang.

      Hanya sekarang ada campurtangan Mufti yang membela perkara yang mungkar terang-terang. Dulu mana ada Mufti yang bela kezaliman dan sekata dengan pemerintah yang mungkar.

      Delete
    10. Tulisan yg benar walau tujuan belum tentu dan kita serah pada Allah untuk menilai. Kita harus tidak membela mereka yg disahkan merompak. Namun kita tidak boleh bertindak berdasarkan berita yg tiada bukti. Firman Allah yg bermaksud "Wahai orang beriman apabila datang orang fasik kepadamu dengan berita maka periksalah dengan teliti...." AlHujurat 6.
      Berapa ramai di antara kita faham dan ikut ayat ini? Apa apa berita buruk yg kita dengar kita sebarkan tanpa teliti untuk sahkan kebenarannya. Ini merupaka penyakit yg besar kini yg melanda media social. Ini juga banyak melibatkan mereka yg benci kerajaan. Malangnya Mufti berkenaan belum dapat ilham untuk betulkan penyakit ini dikalangan orang Islam. Khuatirnya tulisannya di atas digunakan sebagai hujah untuk menambah lagi penyebaran berita yg dibawa orang fasik tanpa teliti benar palsunya.

      Delete
    11. Utk sahkan berita yg diterima bukan dari sumber yg fasiq, mansuhkan OSA utk laporan PAC mengenai hasil siasatan 1MDB. Jadikan transparent...

      Dikhuatiri org yg fasiq shj masih berpegang teguh mengOSAkannya.

      Delete
    12. .
      .

      Waspada. Jangan guna ayat Quran sewenang-wenangnya untuk menolak ayat Quran yang lain.

      Ramai termasuk luar negara yang percaya Anwar Ibrahim telah di fitnah.

      Apa kah yang tidak jelas dalam kes fitnah tersebut dan bukti apa lagi yang di perlukan mengenai skandal 1MDB?

      Jika kita menolak dengan berdolak-dalik mengikut nafsu, Allah akan menurunkan peringatan dengan cara lain. Mungkin berbentuk balasan atau peringatan yang lebih keras.

      Delete
    13. Anon, segala penemuan PAC disahkan pembangkang dan dibentang di Parlimen. Lapuran PAC dibaca dan ditandatangani oleh 5 ahli pembangkang. Terimalah saudara. Yg di OSA dari umum hanya detail lapuran yg mengandungi bahan sensitif syarikat. Ia tidak mengubah konklusi yg dibentang. Takkan tak percaya 5 ahli parlimen pembangkang yg telah teliti dan sign lapuran? Dr Tan Seng Giaw ahli parlimen DAP yg juga merupakan Timbalan Pengerusi PAC telah buat kenyataan akhbar yg sahkan PM tidak terbabit. Apa lagi bukti yg saudara nak? Hentilah percaya dan sebar fitnah...

      Delete
    14. "Dengan yang demikian, bagaimana fikiranmu (wahai Muhammad) terhadap orang yang menjadikan hawa nafsunya: tuhan yang dipatuhinya, dan ia pula disesatkan oleh Allah kerana diketahuiNya (bahawa ia tetap kufur ingkar), dan dipaterikan pula atas pendengarannya dan hatinya, serta diadakan lapisan penutup atas penglihatannya? Maka siapakah lagi yang dapat memberi hidayah petunjuk kepadanya sesudah Allah (menjadikan dia berkeadaan demikian)? Oleh itu, mengapa kamu (wahai orang-orang yang ingkar) tidak ingat dan insaf?"

      Surah Al-Jaathiyah 45:23

      Delete
    15. .
      .

      Dr Tan Seng Giaw sudah tidak di perlukan di Kepong. Hari tua nya perlu di isi dengan aktiviti yang dapat memenuhi masa nya. Dia boleh berkerjasama dengan Lim Lam Thye.

      Susah nak percaya sedan selepas lapuran PAC, dua pemimpin tertinggi UMNO sendiri ragu-ragu dan seterusnya telah dipecat. Diikuti perletakan jawatan Timbalan Menteri Kewangan.

      Apabila di bangkit kan kedua-dua mereka di kenakan tindakan.

      Delete
    16. Mr. J or Mr Joker ,

      Kamu kata nak kan bukti ..

      Menggunakan ayat Bro John Doe yang lama menyepi ...

      Beranikah kamu bersumpah laknat menafikan 2.6 billion yang masuk akaun Najib berpunca dari 1MDB ??

      Beranikah kamu bersumpah laknat menafikan USD 165 juta yang diterima olih Red Granite Pictures dari Abrar berpunca dari 1MDB ??

      Delete
    17. Fukatan Haprakkkkk.....akan dikapankan dan ditalkinkan......Penjilat-penjilat Juboq Dapigs suka menyondol sesame sendiri.....MADEY akan disondol secukup rasa oleh To Kong Dapigs.....

      Delete
  2. Alhamdulillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masyallah

      PERINGATAN UNTUK MR J?

      bhenti pertahan pencuri yang menyamun bukan sikit tapi berbilluin

      Delete
    2. Malaysiabaru sila rujuk jawapan di atas.

      Delete
    3. .

      Dunia ada lah untuk orang yang suka pada hiburan, kemewahan dan selalu di sanjung!

      Najib mempunyai ketiga-tiga ciri-ciri tersebut.

      Delete
    4. Sprm dah suasat ..Apandir jadi hakim...fbi dah siasat....nak bukti ape lagi?...Apandir takut bantah doj..

      Delete
    5. Mr J ,

      Tolong beri jawapan kepada soalan saya di atas .....

      Delete
    6. Diny, kita hujah berdasar bukti dan bukan sumpah laknat. Kalau ada bukti kemukakanlah. Kalau tiada hentikanlah sebar fitnah.

      Delete
    7. .
      .

      Dah ada semua bukti dan di yakini benar, mengapa takut sumpah laknat ?

      Najib kan suci dan di suci kan lagi oleh Hadi Awang..

      Delete
    8. Sampai sekarang Anwar Al Jubori tak berani sumpah Laknat.....macai annggap dia suci lagi menyucikan...puihhhh....Si Jijah....mana Jam Omega aku dahhhhh.....

      Delete
    9. MADEY Wali Melayu....Aku tambah sorang lagi jadi Wali....Ketua Peliwat.....macai Bengap Penjilat Juboq Dapigs.....

      Delete
    10. Mrs J tu lawyer lulusan UKM


      Dia mahukan bukti dan niat baru dia puas hati

      Kalau ada bukti takde niat pun tak masuk penjara

      Memang Najib terima duit src tapi tiada niat nak ambil sebab dia tak tahu..maka lepas lah dari undang2. Itu sebab hakim apandir kata takde kes

      Budak LLB UKM Bangi belajar law macam ni lah. Macam tahik

      Tutuplah semua mahkamah..

      Si taqif budak tahfiz kena bunoh pun lobai boleh lepas sebab taqif mati bukan sebab serangan tapi mati sebab infection bakteria.. Lepas lah lobai. Ini macam keadilan d malaysia


      Ini semua hujah budak LLB UKM Bangi.. Macam MRS J hujahnya

      Kalau mrs J jadi hakim mampuih kehakiman Malaysia!!

      Mampuih!!!

      Delete
    11. Anon 23 24

      Jadi selama ini tindakan Anwar Ibrahim tak buat sumpah laknat betul lah ?

      Itu yang Mr J ikut.

      Tapi hari-hari Utusan dan pemimpin UMNO desak Anwar Ibrahim bersumpah.

      Sampai buat rumusan Anwar Ibrahim meliwat sebab tak mahu sumpah laknat.

      Mr J tak buat sumpah laknat sama lah Mr J penipu dan dipihak yang salah kerana tak mahu sumpah laknat.

      Orang bagi umpan dia terus makan.

      Delete
  3. Cc: 1. Tok mopti kelantan 2. Tok mopti pahang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org agama yg buat manusia semua semakin pandang serong dan hina pada golongan ini jgn salahkan sesiapa salah lah golongan agamawan species ini.

      Delete
  4. Kalau hati sudah hitam...mahukah jenis ini dengar atau berpatah balik kejalan yang benar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budin

      Tak guna nasihat

      Nr j tetap pertahan Najib sampai mati

      Inilah gunanya dedak

      Kalau d kampung dedaknya kain pelir-cut

      Mr j didik sejak d felda utk berterima kasih kpd Najib sebab dapat habuan dari kecil sampai besar..

      Langkah mayat saya dulu kata mr j sebelum budin boleh ubah fikirannya!

      Delete
    2. Malaysiabaru saya hanya pertahan yg benar. Kalau ada bukti sahih saya akan akur. Namun apa yg kelihatan setelah diteliti(rujuk AlHujurat 6) berita yg dibawa adalah palsu dan bertentangan dengan hasil siasatan PAC yg berahli 5 pembangkang. Jho Low yg disorak sebagai sahabat karib PM sebenarnya tiada kaitan dengan MDB. Beliau merupakan konsultan IPIC. Kalau ada duit yg dirembat Jho Low maka ia duit IPIC. Namun IPIC sendiri tidak buat apa apa lapuran duit dicuri. Bagaimana kita tergamak sebarkan berita PM curi duit? Peliharalah diri saudara dari muflis akhirat. Memang setan nampakkan seronok sebarkan fitnah. Itulah tugasnya untuk menarik seramai mungkin manusia bersamanya di neraka. Ambillah pengajaran AlHujurat 6.

      Delete
    3. Hairan smpi skrg pdrm tk siasat jho low sedangkan laporan polis telah dibuat, sekurang2nya mtk jho low serah diri kpd pdrm utk soal siasat ini abuk pn tarak, what do you say mr j

      Delete
    4. Anon, seperti yg disebut Jho Low tiads kaitan dgn MDB. Dia penasihat IPIC. Sepatutnya IPIC dan UAE siasat Jho Low kalau dipercayai beliau rembat duit IPIC...

      Delete
    5. Mr J takutlah laknat Al Quran. Ayat Allah Mr J guna untuk apa? Pertahan Jho Low? Kamu cukup berani menipu guna ayat Quran, hanya Allah Maha Membalas.

      Delete
    6. Laporan odit di osakan..laporan pac 28 billion lesap...

      Delete
    7. ..

      ..

      20 05

      Itu lah nasihat saya Mr J rujuk komen 22 00.

      Apa ayat pun lah yang di rujuk dalam Al Quran.. di baca dengan Maha Pengasih dan Maha Penyayang.. Erti gunakan lah ayat-ayat suci tersebut dengan rasa kasih sayang bukan untuk mengenakan orang lain atau untuk berdolak-dalik.

      Jika Jho Low tidak ada kaitan dengan 1MDB mengapa di Tubuh PAC? Dan di OSA kan?

      Bagaimana 1MDB rugi berbillion dan negara terpaksa menanggung huang? Yang paling zalim mengapa di pecat Muhyiddin?

      Delete
    8. Mr J bicara entiti bernama MDB, bukan 1MDB. Awas, mohon jangan dikelirukan.

      Delete
    9. Mrj sekarang sudah jadi pak lebai pas mempertahan najib menggunakan ayat alquran.
      Dedak boleh tambah lagi mrj.....
      Bulan depan naik pangkat.
      Sudah ada kemajuan sejak puasa ini.
      Kita tunggu mat singapork hurai hadih nabi pula membela najib.
      Tunggu....hadith dari mat singapork akan terbit.
      Pak lebai pas sekarang baca kutbah di surau surau menyeru rakyat jangan percaya fitnah!!!.

      Delete
    10. Mr J , awak asyik cerita tiada wang 1MDB yang hilang , yang di curi olih Low Taek Jho adalah wang IPIC .

      Saya nak bertanya ..

      Jika benar wang yang di curi olih Low Taek Jho itu wang IPIC , apakah jadahnya MOF terpaksa membayar IPIC USD 1.2 billion dalam tahun ini sahaja ??

      Mengapa MOF terpaksa mengambil alih tangungan bon bernilai USD 3.5 billion berserta segala kos faedah dan dividen ??

      Delete
    11. Diny, IPIC dan 1MDB ada perjanjian kewangan. Segala pembayaran yg perlu dibuat terhenti ketika IPIC pertikai 1MDB. Kini pertikaian dah beres. Segala bayaran yg perlu dibuat telah diteruskan dan tak lebih dari itu. Bayaran dibuat dgn cairkan aset MDB luar negara. PAC sahkan bahwa aset 1MDB lebihi hutang. Tiada tanggungan extra pada MOF.

      Delete
    12. MADEY anak beranak kayo Rayo....DAIM dah jadi PENDIAM.......Rumah kata pegi kubur kata mari....macai tak faham lantak ko la....Penjilat Juboq Dapigs....

      Delete
    13. Tak payah cakap byk

      MOF DAH.AMBILNALIH 1MDB HARGA RM1 BERSAMA HUTANG 50B

      KENAPA JADI BEGINI?

      KENAPA MOF TAK BELI PNB? KHAZANAH? TABUNG UJI? LTAT

      SEBAB 1MDB DAH BANKRAP ! OLEH NAJIP PENYAMUN! BELI BERLIAN BELI DEDAK. BAWAK PEGI HAJI


      ALAHURABI.. BOND 1MDB 10B USDOLLAR bila nak bayar balik
      PENJAMINNYA ADALAH MOF !

      30 TAHUN PUN TAK BOLEH BAYAR!

      BOND 10BILLION USD YG DITERBITKAN OLEH GOLDMAN SACHS.. UTK 1MDB HABIS LESAP . INILAH TEMPAT KAWAN TEMAN BEKERJA..

      ALAHURABI BYK MASALAH 1MDB SAMPAI MASUK PAC !!

      Delete
    14. Malaysiabaru, 1MDB dah cairkan sebahagian asset dan bayar hutangnya. Tiada hutang jangka pendek yg tinggal. Kini 1MDB giat bangunkan 8 pengkalan tentera untuk kerajaan. 1MDB juga sumbang RM56 juta bantuan Haji. 1MDB sebelum ini telah bereskan masaalah IPP yg menjadi beban pada rakyat dan TNB. Aset janakuasa dibeli dan perjanjian baru dirangka dgn tarif letrik yg lebih rendah. IPP tidak lagi mendapat keuntungan melampau. Alhamdulillah TNB kembali untung dan tarif letrik untuk pengguna tidak naik bertahun. Ini antara kejayaan 1MDB yg tidak disebut. IsyaAllah 1MDB yg ditubuh untuk bantu rakyat akan teruskan usaha ini.

      Delete
    15. .
      .

      56 juta bantuan Haji ?

      Ini duit rakyat termasuk cina, india dan lain-lain.

      MCA MIC boleh biarkan begitu sahaja ?

      Sebahagian asset. Asset apa ? Cincin? Beg tangan ?

      Delete
  5. Umno sudah SESAt...penjenayah dilantik jadi ketua hingga mashur di seluruh alam...
    Mt J Mat singapork sewel Sahabat hati srigala dan Kojolla dlm golongan sesat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai Dapigs penjilat Jubog Tegar Dapigs....

      Delete
  6. .
    .

    Boleh ke mereka yang berucap di Padang Merbok memberi ucapan di Padang mahsyar..

    Antara ribuan yang sepatutnya terasa dengan peringatan tersebut ialah dua orang mufti.

    Tak di minta .. tidak di suruh..

    ReplyDelete
  7. .
    .

    1MDB dah bertahun. Tiba-tiba bela penyamun dengan alasan jangan ada campurtangan asing.


    "Sebodoh-bodoh dan sezalim-zalim dalaman kita, biar kita yang tanggung sendiri dan akhirnya berkat kesabaran, pasti sedar dan insaf." - Hadi Awang.


    Terjawab sudah.

    Pakar ekonomi akan dipercayai oleh yang tidak pandai tentang ekonomi. Begitulah seterusnya. Jika golongan berilmu ini me’lacur’kan ilmu mereka untuk kepentingan diri, pasti orang awam menjadi mangsa.

    Sesungguhnya manusia dalam kerugian apabila menyedari akan kebodohan nya dan kezalimannya mengajak orang lain pun bodoh dan zalim bersama nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai pas tak tahu beza camportangan asing dengan langgar undang2 negara asing...bertahun hadi tak pernah desak penjenayah mesti dihukum..

      Delete
  8. Kesimpulannya senang saja...


    Sesiapa pun yang membela mo1...maka dialah pengkhianat yang membela pencuri,pengkhianat dan kaki maksiat.

    Tak terasa ke? Ke hati dah hitam legam sebab makan dedak haram?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr J mat singapork sahabat hati srigala busuk dan kojolla tak terasa pon...mereka hanye tahu subahat nak pertahan dan bela penjenayah...jilat jubo penjenayah hingga licin...hehehe...

      Delete
    2. Anon, bacalah komen saya pada Malaysiabaru di atas. Jangan tertipu. Tidak guna di akhirat kita baru sedar diri ditipu. Maki hamun orang yg tipu kita di akhirat tidak akan kurangkan beban yg ditanggung. TGHA bijak dan tahu bawa banyak berita yg di bawa adalah fitnah untuk jatuhkan kerajaan Melayu Islam. Puak liberal kafir mahukan golongan mereka yg naik. Peliharalah diri dari jadi penyokong puak yg sesat ini.

      Delete
    3. TGHA juga kini terasa bahang fitnah kafir liberal. PAS difitnah ambil duit MDB 90 juta.

      Delete
    4. Jangan percaya cakap kumpulan almunafikun....mereka tak takut dengan dosa.....hidup mereka untuk cari kekayaan dunia.

      Delete
    5. Mr J , tolong tanyakan pada kamu punya TGHA ,

      Pernah tak dia berfatwa : ahli UMNO itu kafir , menentang UMNO itu adalah jihad ???

      Yang saya tahu , fatwa itu masih berdiri teguh ...

      Mr. J , hanya sekadar menyedarkan kamu . Terhadap saya , fatwa itu tidak memberi kesan kerana saya bukan ahli UMNO serta sudah berpaling tadah dari menyokong UMNO !!

      Delete
    6. Betul Diny, Amanat Hadi diguna satu ketika dulu untuk kafirkan UMNO. Ia juga diguna sebagai strategy politik untuk dapatkan undi. Ketika itu TGHA baru pulang dari Timur Tengah membawa fahaman keras Ikhwan Muslimin yg menjadi tunggak pergerakan Islam di sana. Fahaman Ikhwan banyak dipengaruhi oleh pengalaman mereka. Ketua penubuh Ikhwan ditembak mati masa rejim Jamal Abdul Nasser. Kemudian ketua mereka selepas itu Syed Qutb digantung sampai mati atas alasan guling kerajaan. Pendek kata Ikhwan diperas seteruknya oleh kerajaan Mesir dan merekapun balas dgn benci kerajaan. TGHA membawa pulang perasaan benci yg tersangat kepada kerajaan dari sana. Namun pengalaman TGHA di Malaysia mengubah pendiriannya terutama di zaman Najib. DSN orang yg sangat diplomatik dan tidak sama TDM yg dikenali keras. Pengalamannya dlm PR juga memberinya fahaman kelicikan gerakan evengelis dan liberal untuk kuasai kerajaan dan jatuhkan Melayu Islam. TGHA berubah selepas ini. Malangnya kelompok IRC/JIM/IKRAM dlm PAS masih berterusan dlm fahaman mereka ini. Mereka tubuhkan PAN untuk teruskan sokong PH kini yg berpaksikan evengelis liberal. Kita masih cuba faham kenapa kelompok ini yg asalnya hendak tubuh Negara Islam kini tunduk pada puak liberal kafir yg menentang akidah dan syariat Islam. Hatta puak kafir liberal ini mahu tarik umat Islam dalam gerakan ini. Ada berita bahwa seorang Mufti juga terlibat dlm puak IRC/JIM/IKRAM ini. Wallahu'alam

      Delete
    7. Pencacai Dapigs Penjuboq Tegar Dapigs.....Pemakan Dedak Dapigs....DAIM jadi PENDIAM...MADEY jadi kelu....kekayaan Annak Madey Luar Biasa....Reporter Si Rapuji Sotong....MAHAFIRAUN dan MAHAZALIM....kata-kata dari keluarga si Al Nuar Al Jubori....

      Delete
    8. Bodihlah HaHa terpengaruh anasir asing sampai maki umno kapir!

      Takde pendirian HaHa. Belum cukup belajar ilmu masih kurang...

      Tapi sebab maki org maka nampak berani jadi ketua pemuda.

      Skrg jual agama jadi punaisihat

      Jual harga diri nanti jadi TPM !!

      Delete
    9. Mr J terpengaruh dengan dakyah puak Khawarij yang didokong oleh Syiah. Mereka ni guna Islam dan Quran untuk pecah belah umat Islam.

      Lihat apa berlaku pada Umno. Berpecah jadi Pas, S46, PKR dan BERSATU. Pas berpecah jadi Berjasa, Hamim dan Amanah.

      Puak Khawarij dan Syiah ini memang untuk pecah belah umat Islam. Senang kafir dan baruanya perintah negara Muslim!

      Delete
  9. FUYOOOOKKKKK....!!KIKIKIKKKI....

    MOHON TERASA DENGAN PERINGATAN INI
    SATU KERUSI JER.. TAPI BUAT2 TAK INGAT NIH...
    ADE ATI MINTAK TOKONG SENYAPKAN DIRI
    1 JARI TOKONG TUNJUK MASIH TAK FAHAM LAGI..?

    kikikikiki....

    PERINGAT PADA YANG BUAT FITNAH
    SAMAN LA CEPAT BAWA KE MAHKAMAH
    KAT SANA NANTI FITNAH TAK JALAN LAH
    MANA NI SAMAN DARI SI HARAMJADAH ...?

    22 TAHUN MENYAMUN ANAK & KRONI
    BAILOUT SAJALAH BILA SUDAH RUGI
    NYAWA INSAN TAK BERDOSA SUDAH MATI
    SEKARANG ANAK & KRONI PANAS MONTOT KINI


    BERAMBUSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK ..

    INI KALI LAH....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cenggini je tahap dan tarafnya si hati terpateri...?

      Transformasi ke arah negara berpendapatan tinggi dan negara maju:
      17:53 inilah dia, contoh "satu lagi projek pembangunan oleh kerajaan Barisan Nasional"

      Delete
    2. Harap2 tin milo utk lawan SR dah penuh. Amiin.

      Delete
    3. Mat singapork penjilst tegar jubo cina jho lo dah sesat...

      Delete
    4. FUYOOOOKKKKK....!!KIKIKIKKKI....

      MOHON TERASA DENGAN PERINGATAN INI BERSATU SATU KERUSI JER PUN MENGELABAH BAGAI NAK KIAMAT .. TAPI BUAT2 MACAM MASIH KUAT BIJAN NIH...
      ADE ATI MINTAK RAKYAT SUPAYA SOKONG DIA
      1 JARI TOKONG TUNJUK DEPAN MUKA BIJAN BARU FAHAM KOT..?

      kikikikiki....

      PERINGAT PADA YANG BUAT SALAH
      CEPAT LA CEPAT MENGAKU SEBELOM KENA MASUK MAHKAMAH
      KAT SANA NANTI PH LANTIK HAKIM TAK PAYAH BAYAR 9.5JUTA PUNYA
      MANA NI SAMAN DARI SI BIJAN UTK TUN...?

      BARU 6 TAHUN MENYAMUN ANAK & KRONI
      CINA LOW SAMPAI NAK LINGKOP MALAYSIA
      NYAWA INSAN TAK BERDOSA SUDAH MATI
      SEKARANG ANAK TIRI & JHO LOW PANAS MONTOT KINI


      BERAMBUSSSSS BARUA UMNO@BARISAN ..

      INI KALI LAH....!!

      Delete
    5. Mohon Terasa dengan peringatan ini....Budin oohoiiii Budin....pencacai Dapigs...pemakan dedak Dapigs....TERASA ke Budin.....

      Delete
  10. Harap-harap Haji Hadi akan sedar dan insaf serta sudi kembali ke pangkal jalan setelah terbaca nasihat ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TGHA sebenarnya sudah insaf dan sedar kini selepas melalui Pakatan yg di ketuai kafir evengelis dan liberal. Pasal itu kelihatan permusuhannya dengan UMNO berkurangan. Dia sedar siapa musuh sebenar. Bila lagi Anon nak sedar. Jom sedar...

      Delete
    2. Melayu kalau salah tetap dikira salah..tiada pengecualian.nanti mahkamah di bawah kepimpinan PH tiada kompromi kepada melayu kufur seperti bijan dan kau j....salah tetap salah

      Delete
    3. Anon, memang yg salah tetap salah tak kira bangsa. Tapi mengunakan neraca orang fasik untuk menentukan kebenaran adalah suatu kesilapan. Rujuklah AlHujurat 6 sebelum kita tuduh. Kalau tak ada bukti maka peliharalah diri. Jangan terbawa dengan perasaan benci yg dipupuk setan.

      Delete
    4. Ketelusan tu takda...kalau dari awl megaku kan senang.knapa perlu berdalih seribu alasan.pasal isu derma pak arab Buat la media press live kt tv3..pastu bagi pak arab tgok kat tv arab.kot pak arab nak respon..ape hal sgt arab takut kalau derma

      Pasal jho low pun awal2 kes bijan sendiri dgn menteri2 kabinet dapur pakat nafi bijan kenal jho low..last2 kantoi jgk mmg low kawan keluarga bijan.

      Mcm isu src..duit dh masuk akaun private tapi ckp tak tau, pastu igt itu duit derma arab.so dh terpakai sekali derma+SRC

      Isu 9.5juta...buat la media press.tunjuk la akaun si piee tu kat press.ade masuk ke tak 9.5juta.

      Baru telus beb...bukti ada tapi tak pi siasat pun.maka peliharalah diri kau j Jangan terbawa dengan perasaan benci perkauman yg dipupuk setan.



      Delete

    5. MCA akan menggabungkan kekuatan Parti Komunis China (CCP) dalam usaha memulihkan parti selepas prestasi buruk dalam pilihan raya umum ke-13 lalu.

      Timbalan Presiden MCA Liow Tiong Lai berkata, kekuatan struktur CCP, sistem pendaftaran anggota dan pengurusan maklumat Internet dikenal pasti selepas lawatan enam hari ke China.


      “Lawatan ke China bagi mempelajari kekuatan struktural CCP dan menggabungkannya dengan rangka dasar transformasi MCA,” kata Liow dalam sidang media di ibu pejabat MCA hari ini.

      Liow yang mengetuai pasukan petugas transformasi MCA bagaimanapun menegaskan parti itu bukannya melihat kepada fahaman Komunisme.

      NONE
      “Lawatan itu tidak menyentuh langsung soal ideologi,” katanya.


      Liow berkata, CCP merupakan parti yang “terbuka dan liberal” dalam mendekati masyarakat dan kekuatan stukturnya membolehkannya wujud dan berfungsi untuk lebih 90 tahun

      Delete
    6. Bukti sebelah pihak dah terbongkar sejak 2014...sejak Najib jadi caddy Obama...shopping di Hawaii..

      Najib terpaksa balik guna jet biasa..jet kerajaan didakwa baiki di US..rupanya DOJ dah pasang kaki..jejak pengubahan wang haram..

      Sekarang nama penerima wang haram diumumkan secara berperingkat dan pukal. Jika luar negara mereka sebut nama direct dan dengan bermaruah mereka kembalikan. Mereka tahu harta curi bukan milik mereka..

      Dalam negara bagi penjenayah, subahat dan penerima wang haram, mereka hanya sebut nama samaran. Ada penyiasat bagi nama betul kepada laman SR, WSJ dan seluruh journalist satu dunia supaya penjenayah ini alert bayaran, hadiah, derma atau sumbangan MO1 adalah jenayah pengubahan wang haram. Mereka beri info awal supaya bila dokumen dirasmi bawah court, penjenayah yang terlibat faham dan tahu hak mereka sebelum harta disita, didakwa malah ditahan!

      Mr J tahu setakat PAC dan Audit yang semua dah diOSA. Maklumat rasmi pun Mr J tak tahu kerana dirahsiakan. PAC, PDRM, BNM, SPRM juga henti siasatan kes wang 1MDB bila melibatkan luar negara.

      Jelas Mr J belum ada ilmu cukup untuk bahas isu 1MDB. Jadi Mr J mohon ampun pada Allah. Al Quran bukan digunakan untuk jenayah! Lobai HAHA tak kisah..Pengikut dia ada jaminan syurga..Apa lagi Tuan Presiden..

      Delete
    7. Anon, saudara konpius pasal mengikuti berita kafir fasik - Mkini, FMT, SR dsb. Kalau ikut mainstream tiada konfius. Duit 1 billion USD (bukan RM 2.6 billion yg dispin untuk kaitkan dgn MDB) adalah derma Arab Saudi. Derma disahkan Menteri Luar Arab Saudi. PAC dapati tiada duit MDB hilang. Banyak berita dispin saudara. Kaki spin dan fitnah PKR dah 5 kali kalah saman fitnah. Namun tak berhenti juga fitnah. Cubalah baca portal lain sekali macam MT untuk dapat perspektik lain pada berita yg disebarkan.

      Delete
    8. Xpe la mrj oiii...bagi la elaun haram bijan bagi utk sara anak bini kau tu

      Delete
    9. Harap j dapat iktiarkan dokumen sahih yang perlu menunjukkan duit tersebut adalah derma...macam tun selalu cakap lah sila tunjuk resit atau data online akaun pak arab tranfer ada trnsfer duit kat bijan..baru boleh fight DOJ

      Delete
    10. Mr J. Menteri Luar sebut jelas kami sedar ada derma diberi. MAKSUDNYA Official Donation through LEGAL AUTHORITIES...Itu ada hitam putih surat. Jangan menipu buta.

      Arab tiada sebut derma masuk Ambank, masuk akaun PM! Itu bukan official. Malah tidak dibuktikan dalam PAU..Mereka juga tak respon kes pulang semula duit. Ini juga bukti mereka tak tahu duit derma mereka dipulangkan. Lagipun logik akal mana nak pulang derma??

      Jangan buat malu Melayu Islam. Cukuplah merosakkan nama baik Malaysia. Ingat sama anak cucu yang akan Mr J, Najib dan Rosmah wariskan pada masa depan.

      Kamu hanya pinjam daripada mereka dan akan pulangkan kembali. Janganlah pulangkan dengan tangan, hati dan mulut yang kotor dan hina! Pulangkan dengan bermaruah dan rasa bangga supaya jadi contoh kepada mereka dan generasi Malaysia!

      Delete
    11. Mr J pun tak sahkan dulu berita derma tersebut benar2 dtgnya dari sumber yg bukan fasiq, tetapi konfiden giler dah meyakini dan menyebarkannya... Sumber hearsay

      Delete
    12. Anon, berita keluar dlm mainstream media dunia termasuk bloomberg. Ada you tube menteri luar sekali. Masa siasatan PAC dan SPRM telah kunjungi Arab Saudi untuk dapatkan kesahihan. Di konform sahih. Susah sangat ke kita nak percaya berita yg baik? Padahal yg dosanya sebarkan berita buruk tanpa asas.

      Delete
    13. Mr j aka wan rosli the snakeman kata TGHA dah insaf.
      Mana dia tahu semua ni?
      TGHA dah bertaubat ker?
      Dah tarik balik amamat dia ker?
      Dia dah minta maaf ker?
      Bila tu?
      Penipu punya mr j aka wan rosli the snakeman!!!

      Delete
    14. Mr J tulis duit MDB tak hilang. Yg hilang duit 1MDB.

      Delete
    15. Adakah TGHA pergi berjumpa dgn mr j aka wan rosli the snakeman untuk membuat pengakuan yg dia telah insaf.

      Siapakah mr j aka wan rosli the snakeman ni? Mufti negeri mana kah dia yg menyamar sebagai mr j?

      Mustahil seorang mufti sanggup menyamar!!!

      Delete
    16. Mr. J , berani saya katakana KAU PENIPU BESAR !!!!

      TOLONG BERITAHU , SIAPA AHLI PAC ATAU SPRM YANG MENGUNJUNGI ARAB SAUDI UTK PENGESAHAN DERMA TU .

      YANG PERNAH MENGATAKAN ADA BERTEMU PENDERMA ADAL ZAHID KOMEDI . MALAUN INI PUN TERANG TERANGAN MENIPU .

      Delete
    17. Yang ada membuat penyiasatan berhubong 1MDB di luar Negara hanyalah SPRM . Itu pun kunjongan ke Thailand utk berjumpa dengan Xavier Justo .

      Awak jangan nak temberang lah !!!

      Delete
    18. Sarawak Report mempersilakan PDRM utk berjumpa dgn dia di London pun PDRM kecut perut .

      Di bilang pula SR tak nak dating ke Malaysia .... bingong ke PDRM ni ??? Waran tangkap sudah sedia menunggu ...

      Delete
    19. SR-Sarawak Roket....akan menjunam tak lama lagi....macai nak naik roket sama To Kong Dapigs....Naik Roket pegi London jemput MADEY....

      Delete
    20. Mr J dah menipu berkali-kali. Penipu tegar. Boss pencuri tegar. Apa faedah nak menipu zaman internet? Dia ingat dia kerja dengan Hitler kut?

      Delete
    21. Diny, googlelah sikit. Dah banyak sumber berita yg konfirm derma Saudi pada DSN. Bukan hanya PAC dan SPRM. Kenapa masih dispin cerita ini?

      Delete
  11. Tok garu cakap, lepas ni boleh baca doa minta ampun lepas solat fardhu dan sunat, kemudian solat taubat waktu malam. ALLAH MAHA PENGAMPUN DAN MENGASIHI. Tak mengapa bela orang salah la ni, sebab ada tujuan. Nanti solat dan berdoa, terhapus la dosa hari ni. Mudah je nak hapus dosa, tu tok lebai tak takut Allah bila salah guna quran. Minta ampun malam ni dalam solat taubat, macam orang minta maaf hari raya jer tok lebai dgn Allah.

    ReplyDelete
  12. Lobai Pas tentu ade kitab yg bileh tolak pesanan mufti perlis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm PAS belambak yg ada PhD. Any time boleh berhujah dg MAZA....
      Allah Yarham Dr Harun Din tu adalah guru kpd penuntut yg buat PhD

      Dlm Ppbm ada ke ilmuan yg ada dg PhD....

      Delete
    2. Lbai Q7 nak debat tak jadi...

      Delete
    3. Lobai HAHA dicabar ganti debat dengan MAZA lari. Terpaksa hantar Lobai Audi Q7. Ingat berdebat dan sekeh macam dia nak buat dalam ceramah. Rupanya borak kosong pekena kopi.

      Delete
  13. FUYOOOOKKKKK....!!KIKIKIKKKI....

    MOHON TERASA DENGAN PERINGATAN INI BERSATU SATU KERUSI JER PUN MENGELABAH BAGAI NAK KIAMAT .. TAPI BUAT2 MACAM MASIH KUAT BIJAN NIH...
    ADE ATI MINTAK RAKYAT SUPAYA SOKONG DIA
    1 JARI TOKONG TUNJUK DEPAN MUKA BIJAN BARU FAHAM KOT..?

    kikikikiki....

    PERINGAT PADA YANG BUAT SALAH
    CEPAT LA CEPAT MENGAKU SEBELOM KENA MASUK MAHKAMAH
    KAT SANA NANTI PH LANTIK HAKIM TAK PAYAH BAYAR 9.5JUTA PUNYA
    MANA NI SAMAN DARI SI BIJAN UTK TUN...?

    BARU 6 TAHUN MENYAMUN ANAK & KRONI
    CINA LOW SAMPAI NAK LINGKOP MALAYSIA
    NYAWA INSAN TAK BERDOSA SUDAH MATI
    SEKARANG ANAK TIRI & JHO LOW PANAS MONTOT KINI


    BERAMBUSSSSS BARUA UMNO@BARISAN ..

    INI KALI LAH....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro...jawapan kpd mat singapork sesat penjilat tegar jubo jho lo sampai licin...hehehe..

      Delete
    2. Macai Penjilat Juboq Tegar Dapigs....menyondol siang malam....dapat Tulang pun cukup.....

      Delete
  14. Minta mr j nasihatkan mat singapork supaya jangan mempermainkan peringatan agama..jangan dok asyik nasihat pakatuns aje..

    ReplyDelete
  15. Alahurabi
    Siapa PM gilababi
    Yang mencuri wang 1mdb
    Sehingga mati ahlul kafir harbi



    Siapa ? Siapa? Siapa ?
    Taubatlah ! Pulangkan wang 1mdb 20b by hook or by crook.. Tidak akan bau syurga mereka yg berhutang !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper2 July 2017 at 19:16

      Bro Malaysiabaru,
      Cuba difikirkan balik dalam berbilion yg si Bijan & keluarga dia membedal tu, berapa banyak pulak bahagian fakir-miskin & anak yatim yg mereka sekeluarga dah makan?
      Ya betul 1MDB takde kena mengena dengan duit anak yatim dan fakir miskin tetapi untuk menutup hutang piutang 1MDB pelbagai bentuk cukai dikenakan termasuk lah GST yg sudah pasti tidak mengenal miskin-kaya ataupun yatim-piatu harus menanggungnya.

      Delete
    2. Yg mander bedal 90 B dan deddy-kasi kpd anak2, satu donia dah tahu.... Nak sorok kat mana?, Exco sendiri pun komplain, tak malu ke??

      Delete
    3. Ade bukti?....repot ler polis...

      Delete
    4. Benar sekali MC

      Cukai GST dah kutip 30b kalahkan dividen Petronas

      Cukai pelacuran 600juta pun byk

      Bajet hospital potong
      Bajet belajar overseas potong
      Semua bajet potong

      Gara gara 1mbabi !!!

      Malapetaka apa Allah bagi kami dapat PM gila babi..

      Allah woiiii berat betul ujian kamu ke atas rakyat marhaen

      Delete
    5. Suruh juga MADEY tu bertaubat la macai....jangan lupa ngan Nuar Al Jubori tu sekali.....

      Delete
  16. Kalau Mufti2 Pahang dan Perak dan Prof kangkong bela Najib, tak hairan. Lebai Hadi dah lama jadi khadam Najib. Ni Mufti WP??? Apa dah jadi dengan dia???
    Membela kemungkaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prof kangkong tu bangga sgt kot melayu jadi cmni..merempat sana sini tetap nak bela bijan. Tahu la gaji dia lebih dari rm1500 sebulan

      Delete
  17. Pada mereka yg nak belasah Mahathir,fikir2kanlah.
    Masa reFORMASI di mesjid negara,di kg baru,dan formasi bermula saya dan keluarga adalah pengikut totok reformasi.Kami bukan orang politik,tapi kami adalah orang2 melayu,yg peringkat remaja..inginkan pembaharuan.
    Pernah geng2 kami di sembur oleh fru dimesjid negara ,dikg baru,di sepanjang2 kesas highway,dan pernah kena lokap di penjara dangwangi selama seminggu.Memang pada masa itu mata nuar lebam.
    BAYANGKANLah beb,kalau nak ikutkan BERDENDAM PADA MAHATHIR MEMANGLAH TAK BERKESUDAHAN.
    Tetapi cuba kita fikirkan sejenakk..kenapa nak marahkan mahathir dan nuar..Bila kita kaji balik,berpolitik ini penuh dgn bermacam2 ragam.Kedua2 pemimpin ini telah memberikan pimpinanan TERBAIK masa 1994..Ingat saham2,rakyat biasa dapat pinkform..orang-ramai berderet berpusu,,di MEDA dekat jln ampang..Masa tu kerja banyak,minyak tak pernah naik.Harga barang,rumah,terbaik.
    Kenapa pasangan TERBAIK ini,terburai..sebabnya,sifat2 manusia ini,ada HASAD,DENGKI,SOMBONG..TAMAK HALOBA..Ingin dia dan team2 dia sahaja untuk dapatkan benda2 itu.

    INGAT Siapa dia Kunan,2 GENERASI Minang INDON,cukup kuat bersama Mahathir..50dalil buku yg ditulisnya..semasa perhimpunanan agong umno..
    Ingat siapa Zahid Hamidi,2 generasi jawa indon..yg selalu bersama2 nuar..semsa jadi TPM..SEMASA SIDANG PEMUDA DIA MENCETUSKAN kkn..
    Nampaktak di mana mereka sekarang...Bila boss mereka dihina dan tak ada kuasa lagi.
    Mereka BERDUA pendatang ni dgn tak rasa malu sanggup bersama KEPALA PEROMPAK,Tiada rasa sikitpun rasa untuk berjasa pada kedua pemimpin yg mereka banga-bangakan dulu.Untuk,bangsa,agama dan negara???Dgn adanya kedua pemimpin yg TIADA semangat ke Malaysiaan ini,padanlah pndatang PATI,bangla,myamar,bermaharajalela di malaysia.
    paergi tenguk di seiring sg gombak..macam jogjakarta.Cuba tenguk di jln kenanga..ribuan bangla..tak kira masa hariraya..penduduk asal dah jadi macam pendatang.
    Masa zaman Mahathir/nuar dulu..pendatang asing hanyalah datang untuk,lelaki buruh kasah dan wanita amah sahaja.TAPI SEKARANG..mereka2 ini bersepah2 boleh bernia..berderet2 kedai runcit,mkn,ada kedai perabut lagi.....
    tIADA GUNANYA KITA KENANG KISAH YG LAMA,tak datang apa2 faedah langsung
    AMNO/BN kna dihapuskan...jIKA KITA HENDAK MALAYSIA MENJADI SEPERTI SEDIAKALA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 19:12, cite kamu membuatkan saya teringat akan sejarah kejatuhan empayar melaka semasa melawan portugis dahulu..cuba ingat siapa dia musuh dalam selimut ketika itu..sejarah mungkin berulang...
      Fikir fikirkan lah..

      Delete
    2. Bijan ape kisah...janji selamat dari penjara sg buloh katenyer

      Delete
    3. MADEY-Raja U Turn...Jilat ludah sendiri....berasmara sama To Kong Dapigs yang dikatakan Rasis....Macai-macai Dapigs Penjilat Juboq Dapigs....

      Delete
  18. Terima kasih Tok Mufti Perlis
    Memberi pandangan berasas ditulis
    Ada agamawan menurut iblis
    Kerana harta maruah pun habis!

    Para agamawan ikutan ummah
    Bagi yg halal,haram tak jamah
    Tapi kini ramai berubah
    Bagi pandangan tidak berhemah!

    Oleh kerana harta dan pangkat
    Sanggup akur sokong pengkhianat
    Kuasa asing mereka laknat
    pemimpin Melayu umno yang jahat!

    Memang benar Tok Mufti kata
    Diakhirat nanti siapa nak bela
    Jika agamawan pentingkan harta
    Diakhirat tiada Peguam Negara!

    Pencacai dedak beriang ria
    Parti Mahathir satu kerusi saja
    Parti umno kerusi dah tua
    Rebah reput menanti masa!

    Wahai agamawan dengarlah nasihat
    Tok Mufti Perlis dah bagi ingat
    Rasuah itu sangatlah dahsyat
    Hilanglah ilmu, menjadi sesat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Hari ini kita membela yang mungkar
      Siapa pula nak bela kita di padang mahsyar
      Dah tentu bukan golongan pencacai atau pendedak tegar
      Atau agamawang berjubah dan berserban besar..

      Memang betul kata tok mufti
      Di akhirat kemungkaran dibalas pasti
      Tapi didunia ada pula yang sanggup pertahankan sampai mati
      Semata mata katanya itu semua tiada bukti..

      Adat dunia memanglah begitu
      Yang berkuasa di katakan betul selalu
      Disokong pula oleh manusia jongos berhati batu
      Tetapi ingatlah semua kebenaran tidak memilih bulu..

      Delete
    2. Ko bela la MADEY dan Nuar Al Jubori...sama-sama ngan To Kong Dapigs tu....

      Delete
  19. http://theunspinners.blogspot.my/2017/07/sudah2lah-nipu-tok-wali-cucu-lgbt.html?m=1

    link terbaek jawapan sempoi utk penfitnah 1MDB

    JO LOW PULAK TWEETS DOJ KALI INI
    CABARAN JO LOW PADA DOJ PULA DI USA
    MACAI KAT SINI DAN SASAU GILA BABI
    DOJ BISU TAK BERANI SAHUT JO LOW DI AMERIKA

    LINK ATAS JAWAPAN CUKUP SEMPOI 1MDB
    TERKANGANG MAMAK KUTTY DAN JUGA KRONI
    HARAP MAMAK SSMPAI KESUDAH SAMAN X JADI
    FITNAH DAN SPIN SAJALAH YANG DEPA BERANI

    SAJA AJER NAK ULANG ULANG LAGI
    1 KERUSI JER GEBANG NAK JADI PEDANA MENTRI
    SESAJA NAK ULANG LAGI PASAL SATU KERUSI
    TOKONG TUNJUK 1 JARI TAPAK KAKI .. MASIH TAK FAHAM LAGI...?


    DULU TOKONG TUNJUK 1 JARI TANGAN KALI NI TOKONG TUNJUK 1 JARI 'TAPAK' KAKI PULAK.. KIKIKIKIKIKIKIKI...

    TUNJUK 1 JARI TAPAK KAKI ... KIKIKIKIKI.. TAPAK KAKI TUUHHH.... KIKIKIKI..


    BERAMBUSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK


    INI KALI KASI PENAPAK KAKI 1 JARI.. kikikiki

    INI KALI HAAHHH.. KIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. JO LOW PULAK TWEETS DOJ????
      BESAR SGT KE JO LOW PADA DOJ ???
      KALAU HEBAT SGT JHO DOJ TAK SITA LA HARTA DIA MAT CAIIIII...
      MACAI KAT SINI DAN SASAU GILA BABI
      DOJ TGAH KOREK LAGI TU HARAP LOW SABAR UNTUK MASUK LOKAP DI AMERIKA

      JAWAPAN CUKUP SEMPOI 1MDB YANG BUDAK KECIK PUN MENYAMPAH
      TERKANGANG LA BIJAN DAN PENCACAI JUGA KRONI
      HARAP SGT SAMAN BIJAN SAMPAI KAT MEJA TUN BESOK.
      SPIN SAJALAH YANG DEPA BERANI PUOK PERASUAH NI

      SAJA AJER NAK ULANG ULANG LAGI
      BERSATU 1 KERUSI JER MAT DAH SASAU MERAPU MERABAN
      SESAJA NAK ULANG LAGI PASAL SATU KERUSI PUN MAT DAH GOYANG.
      TUNJUK 1 KARI APE BARANG NANTI TAPAK KAKI RAKYAT BAGI LEKAT KAT MUKA BIJAN BARU PUAS .. MASIH TAK FAHAM LAGI KAU MAT...???

      KASI TAPAK KAKI KAT MUKA BIJAN LA LAGI BEST

      KIKIKIKIKIKIKIKI...

      KIKIKIKIKI.. TAPAK KAKI TUUHHH.... KIKIKIKI..


      BERAMBUSSSSS BARUA UMNO @ BARISAN


      INI KALI KASI PENAPAK KAKI KAT MUKA BIJAN . kikikiki

      INI KALI HAAHHH.. KIKIKI..

      Delete
    2. Fitnah 1mdb...saman ler...nyalak jer lebih...

      Delete
    3. Anon 2050, adabnya bukan saman untuk buktikan benar palsu. Adab Islam kita kena pastikan berita buruk itu betul dan ada bukti sebelum percaya. Walau bagaimanapun ada pihak pembangkang yg disaman fitnah dan kalah berkali kali namun kita tetap percaya juga fitnah. PAS dah saman SR pun kita masih percaya SR. Kenapa begitu? Kenapa senang percaya berita buruk pasal UMNO dan PAS dan susah nak terima berita buruk pasal pembangkang? Kenapa kita beria sorak berita MDB tapi masih pertahankan kes forex dan kes rasuah CM Penang? Tidakkah dlm tulisan Mufti di atas kita juga tidak harus pertahan kes sebegini?

      Delete
    4. Percaya pada mainstream...
      Mainstream takkan buat kita jadi konpius katanya...
      Mr J tak nak kongsi ke, berapa banyak kali pulak Utusan Melayu kalah saman. Semuanya saman sbb utusan memfitnah tu...
      Hinggakan nak bangkrap utusan meloya...

      Delete
    5. Utusan Malaysia.

      Delete
    6. Kenapa tak saman husam..husam dah cabar cabar pas saman...hehe...

      Nak tahu berita palsu ato benar saman dulu...jangan tunggu abis selasa tak saman jugak...tony pua najib berani saman kes ruu...kes 1 mdb najib menikus...

      Delete
    7. MDB bukan 1MDB, sungguh pun nama hampir serupa. Harap para 'blogger' ambil maklum.

      Delete
    8. Adakah mr j aka wan rosli the snakeman ni seorang mufti?

      Sultan negeri manakah yg memberi watikah perlantikan kpd nya?

      Delete
    9. .
      .

      Kes LGE di bawa ke mahkamah tetapi Najib yang mengaku terima duit yang di masukkan ke dalam akaun, satu tindakan pun tak ada.

      Forex di tubuhkan RCI. Mahathir akan hadir. Bukankah 1MDB pun sepatutnya di tubuhkan RCI?

      .. adabnya bukan saman untuk buktikan benar palsu...

      .. bagaimanapun ada pihak pembangkang yg disaman fitnah ..

      Apa sebab di saman fitnah? Nak buktikan benar palsu kan ?

      Delete
    10. Terbukti Mr J berbohong lagi ...

      SEHINGGA SAAT INI PAS BELUM LAGI MENYAMAN SARAWAK REPORT . FULL STOP !!!!

      Delete
    11. SUARA Keadilan lagi kuat Fitnah....akan melingkopmla tak lama lagi...SR-Sarawak Roket ....To Kong Lim Kit Sial akan menjunam la tak lama lagi....

      Delete
  20. Dh masuk bab agama pulak..

    ReplyDelete
  21. MCA akan menggabungkan kekuatan Parti Komunis China (CCP) dalam usaha memulihkan parti selepas prestasi buruk dalam pilihan raya umum ke-13 lalu.

    Timbalan Presiden MCA Liow Tiong Lai berkata, kekuatan struktur CCP, sistem pendaftaran anggota dan pengurusan maklumat Internet dikenal pasti selepas lawatan enam hari ke China.


    “Lawatan ke China bagi mempelajari kekuatan struktural CCP dan menggabungkannya dengan rangka dasar transformasi MCA,” kata Liow dalam sidang media di ibu pejabat MCA hari ini.

    Liow yang mengetuai pasukan petugas transformasi MCA bagaimanapun menegaskan parti itu bukannya melihat kepada fahaman Komunisme.

    NONE
    “Lawatan itu tidak menyentuh langsung soal ideologi,” katanya.


    Liow berkata, CCP merupakan parti yang “terbuka dan liberal” dalam mendekati masyarakat dan kekuatan stukturnya membolehkannya wujud dan berfungsi untuk lebih 90 tahun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah dekat dengan kominis jadi kominis ler..

      Delete
  22. Orang bimbang selalu tak tenang
    Sudah terhimpit masih nak menang
    Sokong Jho low nang butinang
    Lawan doj tak mungkin menang!

    Mat Singapork dah gila babi
    Tak makan ubat sejak pagi
    Cium kambing bertubi tubi
    Gangguan seksual dia dah bagi!

    Masa Mahathir sedang perentah
    Mat Singapork lampinnya basah
    Selalu telan nasi yg mentah
    Sampai dewasa nak fikir pun susah!

    Aku berkuasa ku bangga diri
    Penuh kuasa seorang menteri
    Walau berjuta dah aku curi
    Parti aku semuanya sepi!

    Ini Mahathir dah kacau daun
    Tak senang aku melanun
    Dah ku cuba nak bagi pun
    Dia tak mahu,nak aku turun!

    Hang pi lah mabuk
    Aku kacau sebab hang teruk
    Wang negara hang dah tarok
    Berjuta permata manna hang sorok??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Mat singapork biar betul
      Cam tak caya je jho low tweet doj siol
      Kalo diikut kata mat tu memang le biol
      Kalo jho low betul betul berani, ke amerika sana ler diri ditonjol..

      Ini menyorok tah mana hala
      Tiba tiba tweet doj pula
      Pegi la sana diaorang nak jumpa
      Janganlah didalam gua asyik bertapa..

      Kalo boleh jho low bawak mat singapork sekali nanti
      Supaya dengan doj dapat dia diskusi
      Mungkin baru waktu itu otak mat akan berfungsi
      Boleh gak dia terangkan pada mr j yang perlukan bukti..

      Delete
    2. Awattttt...Hati MADEY dah Tak Tenang ke.....orang yang susah nak insaf memang hati tak berapa nak tenang.....nak menyodol je kejanya....

      Delete
  23. kalau baca mr j tulis, memang terlihat la mr j ni seorang pembela hebat dan sumbernya hanyalah maklumat daripada sumber yang sah dari kerajaan sahaja. maklumat dari sumber lain haram dan tak boleh dipercayai. ertinya kalu sumber tu dari negara luar tak boleh terima la.
    ni sumber daripada dalam negara, tapi tak boleh dibaca dalam akhbar tempatan kerana terutama berbahasa melayu, audit dalaman 1mdb tidak dibuat lebih daripada 4 tahun kerana audit 2 tahun telah ditarik balik oleh juru audit. kalu ikut peraturan dan undang2, syarikat telah melakukan kesalahan besar. kegagalan audit juga menunjukkan syarikat telah melakukan kesalahan kewangan kerana ketelusan pengurusan kewangan dibuktikan dengan kesahihan audit. bila tuduhan bahawa duit 1mdb hilang, maka 1mdb gagal membuktikan dengan laporan audit, bukannya membuktikan dengan air liur duit tak hilang.

    laporan pac kata duit tak hilang kerana pac telah guna laporan audit yang telah ditarik balik oleh juru audit. maka laporan pac itu sendiri telah melaporkan satu laporan yang salah kerana berbukti sesuatu yang tidak benar. laporan pac juga menunjukkan 2 ahli lembaga pengarah letak jawatan kerana tidak setuju dengan tindakan ceo berkaitan kewangan.

    tindakan bank negara mengenakan denda kepada 1mdb juga membuktikan syarikat tersebut telah melakukan kesalahan kewangan.

    fakta mr j yang kata jhlow penasihat ipic juga salah, kerana jhlow penasihat tia dan semasa awal penubuhan 1mdb. terdapat laporan juga jhlow menggunakan nama pm najib untuk melemahkan tindakan ahli lembaga untuk bertanya dan mengambil tindakan tidak setuju. ipic adalah syarikat abu dhabi dan diketuai oleh orang arab yang bercuti bersama pm najib, jhlow di atas kapal sebelum 1mdb membuat pelaburan dalam ipic. bukti bergambar dikeluarkan oleh orang yang bergambar di atas kapal. tidak dinafikan itu super impose. boleh cakap itu satu pertemuan biasa2, tapi perlu la ikut siasatan undang2 dalam tafsiran gambar.

    ambank juga telah dikenakan denda oleh bank negara kerana salah urus penerimaan wang ke dalam akaun penerima pm najib. ambank juga menerima teguran dari rakan saham mereka dari australia.

    tindakan luar mahkamah berkaitan timbang tara ipic dan 1mdb juga membuktikan bahawa berlaku kesalahan dan kehilangan wang. kenapa 1mdb perlu bayar 2 kali kepada ipic. 1mdb melalui laporan pac memaklumkan bahawa mereka telah bayar kepada ipic.

    banyak yang perlu mr j baca dan faham secara berakal dan bukannya tidak masuk akal. itu semua bukan sumber sr, wsj dan doj. kalu tak mampu berfikir dan cuba spin dengan air liur memang mudah. pemimpin pakatan hanya menumpukan kepada beberapa kesalahan najib sahaja terutama berkaitan kehilangan wang yang besar. hadi pulak menolak untuk menjatuhkan najib walaupun terbukti wang src 42 juta masuk akaun najib secara tidak sah. ag yang cakap bukan sr atau wsj. kesalahan ini perlu dibetulkan di mahkamah bukannya dalam pejabat ag. biarlah hakim yang tentukan salah atau tidak. bukannya ag.
    tak pastilah kalu mr j kata tak salah duit syarikat masuk akaun pengarah untuk berjoli, tidak bersalah jika pengarah tak tahu wang itu masuk akaunnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr J kuat klentong...ikut najib klentong..

      Delete
    2. Benar tu. Dia mmg penipu besar!!!

      Delete
    3. Anon 2040, setakat mana maklumat saudara fakta dan setakat mana auta? Saya baca pelbagai sumber namun tiada bukti yg ditemui. Kenapa rendahkan kebolehan PAC? PAC ini dianggotai 5 ahli parlimen pembangkang. Takkan ahli parlimen pembangkang tidak akan teliti semua sumber lapuran. Mana buktinya PM curi duit? PAC dan SPRM dah tutup kes tanpa babitkan pembangkang. Begitu juga Swiss, Singapura dan HongKong - bukankah dulu kata PM akan terima waran tangkap dari negara negara ini? DOJ setakat ini hanya berani sita tanpa saman jenayah. DOJ pun tidak sebut nama PM apatah lagi tunjuk bukti. Cuma disebut Malaysian Official 1 yg diinterpretasi ikut selera masing masing. Namun tidak ada juga bukti yg ditunjuk. Sumber saudara hearsay. Kalau benar ada bukti tentu 6 pihak ini yg siasat MDB dah saman PM. Bagaimana saudara pula yang boleh terlalu yakin apabila pihak yg menyiasatpun tidak dapat buktikan apa apa?

      Delete
    4. Maaf pembetulan ayat 10 pembangkang = PM.

      Delete
    5. Beriya2. Defensive sungguh Mr J...
      Musykil ni - pertahankan konon atas asas agama ke, pertahankan Bijan ni...?

      Delete
    6. Punyalah terang dan jelas bukti2 yg diterangkan 20:40, tak boleh hadam jugak dia...

      Delete
    7. Semua yg lain baginya adalah fasiq

      Delete
    8. Anon, wakil DAP sendiri yg juga Timbalan Pengerusi PAC buat kenyataan akhbar yg PM tidak terbabit dlm isu MDB. Bila pembangkang yg siasat MDB sendiri buat kenyataan demikian kenapa tak percaya? Kenapa masih terbawa dengan prasangka buruk? Mengapa ikut dugaan dan bukan kebenaran? Segala dugaan dan andaian buruk diterima dan segala hasil siasatan ditolak?

      Delete
    9. PAC lapor 28 billion lesap tak dapat dikesan...kemana duit tu?..kenapa tak dapat di kesan?...adekah PA Csiasat wang pelaboran 1 mdb di luar negara?..suapa wakil IPIC dan petro saudi yg hadir dlm siasatan PAC?...tony pua tuduh hasan pin pinda laporan 1 mdb tanpa persetujuan ahli2 PAC...hassan pin bisu...kenapa laporan odit 1 mdb di Osakan?...bila akan dilepaskan untuk bacaan awam?...

      Delete
    10. Mungkin PM tidak terlibat dgn MDB. Yg dibicara ialah 1MDB, bukan MDB.

      Delete
    11. Tan seng giw dah jelaskan jenyataan beliau ganye merujuk laporan odit yg di isakan..lapora PAC tidak siasat pelabiran 1mdb diluar negara..
      Nama najib tidak disebut dlm saman kerana najib tidak disaman..doj dah bagi clue siapa mo1 yg terima 2.6 billion dari jho lo..

      Delete
    12. Mr J. Kes Najib dan Jho Low takkan ada dalam PAC. Jangan menipu. Kes luar negara Pengerusi dah cakap

      Saya pun CARI MAKAN...

      Mr J. Terimalah hakikat ilmu Mr J cetek, sangat jahil dan tak layak berbahas Skandal 1MDB. Lebih sedikit saja daripada Lobai HAHA yang langsung tak tahu apa.

      Delete
    13. Memang la pm tak terbabit. Tapi pengerusi penasihat lembaga terbabit, menteri kewangan terbabit. Sapa orang tu? Serupa tapi tak sama jawatan jer.

      Pac suruh ambil tindakan keras ke atas ceo, tindakan yg diambil, ceo bekerja di bawah pm.

      Terdapat soal jawap pac dimute kerana pengerusi benarkan. Ertinya pac tak telus kerana pengerusi pac yg baru cari makan. Pengerusi pac yg lama dirasuah jawatan timb. Menteri.

      Sebab tu disuruh berfikir. Kalu tak mau terima kes 1mdb sebab selesai dah. Bagaimana pulak kes duit src 42 juta masuk akaun pm. Ag boleh lepaskan tanpa ke mahkamah dengan akuan pm tak tahu. Kalu boleh terima, kita faham la sapa mr j. 2 orang besar src yg masukkan duit ke dlm akaun pm sampai kini tiada di pejabat dan tiada penganti. Sapa bayar gaji pekerja dan mengurus src. Ini kes serius, pm najib belum bayar atau pulang kembali wang tersebut. Salah atau tidak hanya mahkamah tentukan, sprm serah kpd ag setelah dibentang kpd penasihat sprm. Kalu ikut peraturan, serah kpd ag bermaksud ada kes. Tapi ag bagai dikata di atas kes selesai pasal pm najib tak tahu. Kita kalu ada orang masuk duit dlm akaun berjuta lhdn pun dtg cari. Duit berjuta masuk akaun pm najib berjoli, lhdn kata tak perlu cukai.

      Delete
    14. Mr j aka wan rosli the snakeman adalah seorang penipu besar. Apa yg dia kata semuanya sampah belaka.

      Sebaik baiknya kau ubah nama kau menjadi Mr.Tong Sam Pah sahaja.

      Delete
    15. Mrj ini sejak dulu dia menggunakan alasan yg sama membela najib.
      Orang ini saya rasa taraf longkang.

      Delete
    16. .
      .

      Nasharudin dah kena bangang baru cakap PAS desak tubuhkan Siasatan Suruhanjaya Diraja..

      Apa pandangan Mr J ? Tak payah sebab PAC dah buat lapuran ?

      Delete
    17. Ko orang macai dah ke kencin ngan To Kong Lim Kit Sial.....MADEY pun sama ....dia punya ludah sudah kena pada dia muka sendiri....

      Delete
  24. JO LOW PULAK TWEETS DOJ????
    BESAR SGT KE JO LOW PADA DOJ ???
    KALAU HEBAT SGT JHO DOJ TAK SITA LA HARTA DIA MAT CAIIIII...
    MACAI KAT SINI DAN SASAU GILA BABI
    DOJ TGAH KOREK LAGI TU HARAP LOW SABAR UNTUK MASUK LOKAP DI AMERIKA

    JAWAPAN CUKUP SEMPOI 1MDB YANG BUDAK KECIK PUN MENYAMPAH
    TERKANGANG LA BIJAN DAN PENCACAI JUGA KRONI
    HARAP SGT SAMAN BIJAN SAMPAI KAT MEJA TUN BESOK.
    SPIN SAJALAH YANG DEPA BERANI PUOK PERASUAH NI

    SAJA AJER NAK ULANG ULANG LAGI
    BERSATU 1 KERUSI JER MAT DAH SASAU MERAPU MERABAN
    SESAJA NAK ULANG LAGI PASAL SATU KERUSI PUN MAT DAH GOYANG.
    TUNJUK 1 JARI APE BARANG NANTI TAPAK KAKI RAKYAT BAGI LEKAT KAT MUKA BIJAN BARU PUAS .. MASIH TAK FAHAM LAGI KAU MAT...???

    KASI TAPAK KAKI KAT MUKA BIJAN LA LAGI BEST

    KIKIKIKIKIKIKIKI...

    KIKIKIKIKI.. TAPAK KAKI TUUHHH.... KIKIKIKI..


    BERAMBUSSSSS BARUA UMNO @ BARISAN


    INI KALI KASI PENAPAK KAKI KAT MUKA BIJAN . kikikiki

    INI KALI MAT CAIII HAAHHH.. KIKIKI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap bapak kau luku kepala kau mat.sebab sia2 hantar kau g sekolah tapi tak pandai guna ilmu yang dapat

      Delete
    2. Macai nak temberang...

      Delete
    3. Macai Penjilat Juboq Dapigs....dapat Tulang pun jadi.....

      Delete
  25. Mohon penyokong BN dan PAS sedar bahawa kemelut 1MDB adalah masalah yang sangat berat, serius dan benar-benar mendatangkan beban kepada seluruh rakyat Malaysia. Janganlah penyokong BN dan PAS menganggap 1MDB adalah masalah Najib semata atau isu politik yang sengaja diperbesarkan. 1MDB adalah dan bakal melemahkan negara. 1MDB adalah dan bakal menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara yang dipandang serong. Usah berharap dengan kepimpinan UMNO dan segelintir pemimpin PAS bagi merungkai masalah 1MDB lantaran jiwa dan rohani mereka telah dicemari dengan wang ringgit. Mereka telah dibeli oleh wang 1MDB. Mereka adalah hamba 1MDB. Roh mereka telah sebati dengan kemewahan yang dibiayai oleh 1MDB sehingga mereka tidak nampak lagi bagaimana kepimpinan UMNO bakal terumbang ambing kerana isu 1MDB, negara lain seperti China, Singapura, Amerika dengan mudahnya mengambil kesempatan di atas perlakuan jenayah ini. Jesteru itu penyokong BN dan PAS berfikirlah melangkaui politik. Bertindaklah berasaskan kebenaran, kepentingan negara dan yang lebih penting rasional terhadap kepentingan diri sendiri dari sudut ekonomi keluarga, keharmonian dan keberkatan hidup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon duit MDB selamat dan disahkan oleh PAC. Rakyat Malaysia boleh rasa lega. Ekonomi Malaysia tumbuh subur dan pelaburan beratus billion masuk alhamdulillah. Hentikanlah usaha spin saudara yg tiada manafaat ini.

      Delete
    2. Planet mana si Mr J hidup ni...?

      Delete
    3. Mr J, 2 July 2017 at 21:42 menulis "... duit MDB selamat dan disahkan oleh PAC."
      Yg di pertikai duit 1MDB, bukan duit MDB. Entiti yg dibicara bernama 1MDB, bukan MDB, sunggoh pun namanya seakan akan 1MDB.

      Delete
    4. PAC sebut hutang 50 billon...1 mdb mana ade duit...nak bayar utang kena jual edra dan tanah...mengarui lah ko ni.mr j..

      Delete
    5. Ekonomi mesia subur?..kalo subur tak perlu kenakan cukai hotel...
      60 barang makanan lagi akan kena gst yg telah diluluska oleh parlimen...terlebih subur ato nak bangkrap?...temberang kyat benor mr Jubo..

      Delete
    6. 1MDB jadi najis dalam sejarah Malaysia dicipta oleh Najib.

      PAC bukan auditor nak sahkan duit selamat. PAC wujud nak sahkan dana 1MDB diseleweng atau tidak. Bayaran kepada Aabar palsu tak ada dalam siasatan. Money trail juga tiada. Bayar IPIC 2 kali untuk penyelesaian juga tiada.

      Mr J cukup la menipu dunia. Penipu seperti Mr J hanya menipu diri sendiri.

      Delete
    7. Taosuo ,

      Mr J guna taktik Aabar Pjs Ltd dengan Aabar BVI ..... serupa tapi tak sama ....

      Delete
    8. MADEY akan dok sebelah sel Anuar Al Jubori....Ketua Peliwat akan datang Meliwat....ingat Si Jijah Kipas telah lupa kisah silam....dalam hati sapa yang tahu......

      Delete
  26. Benarkah Malaysia turut terpalit darah rakyat Yaman?
    Jika bantah campur tangan asing, mengapa terlibat dalam perang Yaman?
    02 Julai 2017 | MALAYSIA DATELINE

    Raja Bahrin Shah

    Ahli parlimen Kuala Terengganu mempersoal sikap pentadbiran perdana menteri Datuk Seri Najib Razak yang membantah 'campur tangan' Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) dalam pengsonglapan dana 1MDB tetapi tidak membantah malah terlibat dalam kempen serangan diketuai Arab Saudi terhadap Yaman.

    Menurut Datuk Raja Bahrin Shah, kerajaan Malaysia tidak langsung bersuara dalam isu serangan udara Arab Saudi bersama sekutu Amerika Syarikat ke atas Yaman malah wakil Malaysia dilaporkan berada dalam bilik operasi tentera Arab Saudi di Riyadh.

    "Malaysia bukan sahaja tidak membantah tetapi membantu dengan bersubahat dengan kerajaan Arab Saudi serta sekutu Baratnya menyerang Yaman.

    "Laporan rasmi Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) setebal 240 muka bertarikh 12 Januari 2017 menyatakan penglibatan Malaysia bersama Amerika Syarikat, Britain dan Perancis beribu-pejabat di bilik operasi serangan ke atas Yaman di Riyadh.

    "Nama Malaysia telah disebut beberapa kali dalam laporan rasmi PBB tersebut," tegas beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib turut membantu membunuh orang islam?...

      Delete
    2. Tak sia sia Najib jumpa Obama dan Barack Netanyahu...

      Ilmu membunuh umat Islam dituntutnya sampai Yaman!

      Habis Malaysia bawah Najib bukan lagi berkecuali. Boleh diserang pihak bertelagah!

      Delete
    3. Ko orang buat le Fitnah.....macai Penjilat Juboq Dapigs....

      Delete
  27. https://theflyingkick.blogspot.my/2017/07/memang-nak-tengok-jho-low-ditangkap-dan.html?m=1

    jo low plak yg tweets DoJ.. smpi la ni DoJ jasi bisu...

    kikikiki..

    FUYOOOKKK...

    JO LOW PLAK MINTAK DISAMAN DOJ
    SMPI LA JO LOW TAK DITANGKAP FBI
    KAT SINI MAMAK LANSUNG TAK SAMAN 1MDB
    SETAKAT CHAMPION JADI BARUA BATU API
    TAK KE BABI NAMERNYER NI....!!!


    BERAMBUSSSS LA BARUA DAP@SPORK...


    KIKIKIKIKI..... PUIIIIIIIIII....!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Jho lo tak verani masuk amerika...affidavit lawan doj untuk bebaskan harta yg disita pon bapak jho lo yg hantar...temberang mat singapork...

      Delete
    2. Kalau jolo dah tweets tu apa kejadah susah ssgt nk tangkap jolo plakkk. .. alahai...

      Delete
    3. Tweet kepala hotak dia . Yang dia pergi menyorok di Shanghai tu ngapa ???

      Delete
    4. Kepala hotak hang tu biol...bengap dek terlebih makan dedak Dapigs To Kong Dapis....

      Delete
  28. Kegagalan institusi penguatkuasaan negara di bawah BN membawa negara ke arah bahaya
    admin 7/02/2017 03:49:00 PM 0


    Kegagalan institusi penguatkuasaan negara di bawah BN membawa negara ke arah bahaya

    Tonggak negara bergantung kepada keyakinan rakyat terhadap sistem negara, termasuklah sistem demokrasi berparlimen, sistem pemisahan kuasa dan seluruh institusi penguat-kuasaan negara - samada SPR, SPRM, polis, Institusi Kehakiman, Pejabat Peguam Negara dan lain-lain.

    Rakyat perlu yakin kepada seluruh institusi negara, terutamanya institusi penguatkuasaan dan Jabatan Kehakiman yang bertanggungjawab mempastikan peraturan negara dipatuhi oleh semua termasuk pemimpin terbesar negara tanpa pengecualian sedang berjalan dengan adil dan berfungsi dengan baik.

    Kegagalan mana-mana sistem ini untuk bertindak secara berdikari akan mendedahkan negara kepada situasi yang bahaya bagi negara kerana ia akan mencabut keyakinan rakyat kepada sistem negara.

    Kegagalan kerajaan membina keyakinan rakyat ini akan mendedahkan negara kepada situasi yang bahaya bagi negara. Apabila semua tempat rakyat mengharapkan keadilan bagi membela nasib mereka telah hilang, tidak pelik sekiranya siapa sahaja yang dianggap dapat membantu mereka akan disanjung dan didokong.

    Pendek kata, kegagalan kerajaan atau kerakusan kerajaan yang merosakkan keyakinan rakyat terhadap sistem negara adalah pembuka pintu kepada pihak asing mengambil peluang untuk terlibat di dalam urusan sesebuah negara.

    Inilah yang terjadi dalam sejarah sebahagian besar negara umat Islam samada di era penjajahan atau era moden kini.

    Sejarah campurtangan asing di negara Mesir, Iraq, Libya, Algeria, Sudan dan lainnya membuktikan bahawa kerajaan yang bermasalah akan membuka peluang kepada pihak asing untuk menyalurkan bantuan atau dokongan atas alasan bagi menyelesaikan masalah dan kemelut dalam negara.

    Kerana menemui jalan buntu dan hilang keyakinan terhadap sistem negara yang tidak lagi berfungsi seperti sepatutnya, maka akan ada rakyat yang akan menerima bantuan tersebut tanpa mengetahui bahawa mereka mungkin sebenarnya mendedahkan negara kepada bahana yang jauh lebih buruk.

    Di dalam isu 1MDB, kegagalan institusi penguatkuasaan negara kita untuk menyiasat dan bersikap telus dalam skandal 1MDB telah membuka ruang kepada pihak lain yang sudi menyiasat skandal 1MDB.

    Contohnya, laporan audit terhadap 1MDB kini masih diletakkan di bawah Akta Rahsia Rasmi. SPRM dengan mudahnya menolak kes 1MDB dan berkata ia di bawah siasatan polis. Polis pula berkata kes ini sedang disiasat tanpa ada tempoh waktu yang tetap untuk menyiapkan siasatan.

    Sehingga hari ini, Peguam Negara pula tetap berkata tiada bukti sedangkan bekas Gabenor Bank Negara Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz telah mengesahkan bahawa denda yang dikenakan kepada badan dan institusi kewangan yang melanggar peraturan Bank Negara dalam kes 1MDB mungkin adalah yang tertinggi dalam sejarah.

    Kesannya, apabila Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat mengeluarkan laporan siasatan dan pendakwaan sivilnya yang melibatkan 1MDB, ia amat menarik perhatian rakyat kita sendiri.

    Persoalannya apakah sistem penguatkuasaan kita sebegitu lemah dibandingkan dengan DOJ? Sudah tentunya tidak.

    Tapi apakah sistem penguatkuasaan kita telah dirosakkan kerana ingin mempertahankan sebuah pasangan berkuasa? Tidak pasti, tapi PAS percaya sebilangan besar rakyat sudah ada jawapannya yang tidak perlu dibicara lagi.

    ReplyDelete
  29. Aku belom pernah tenguk lagi Blog yg hebat seprti blog shahabuddin.
    Nak harap blog macai umno..repeat apa yg utusan kata.
    nak harap blog walaunta..mereka sendiri confuse mereka,duduk di sebelah mana?.
    KEEP IT UP,Tuan shahbuddin.Tulisan yg benar dan memperbaiki minda kita supaya tidak terkongkong oleh DEDAK,dapat berfikir secara rational.
    Di harap jika PH menang nanti,tuan shahbuddin MESTI dilantik sebagai ketua media pengarang di media perdana..telah diuji tuan semasa dlm umno lagi,menulis cerita2 kebenaran.mempamerkan wajah,tanpa merasa gentar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog umno kuat temberang...mcm mr Jubo

      Delete
  30. Pendek kata, tdm cakap pm najib pencuri, pm buat bodoh dan tak jawab dan tak saman, mt pun diam tanda setuju. Ahli pun diam tanda setuju juga. Pendek kata tuduhan tdm terhadap pm najib tu betul la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, MDB dah disiasat berbagai pihak didunia dan tidak bukti duit MDB dicuri PM. Kini TDM sendiri menghadapi siasatan lesapkan duit forex USD 10 billion. Kita tunggulah hasil siasatan. Bersikaplah terbuka saudara. Jangan terlalu taksub TDM.

      Delete
    2. Diam2 berisi tu...jangan disangka air yg tenang tiada buaya...
      Tdm dah takut nak balik Malaysia takut kena tangkap atas dakwaan mencuri Wang BNM

      Delete
    3. Mr J, 21.46 menulis " ....MDB dah disiasat berbagai pihak didunia dan tidak bukti duit MDB dicuri PM. "
      Yang di siasat ialah 1MDB, bukan MDB. Faham...???
      MDB adalah seakan akan 1MDB tetapi bukan 1MDB.

      Delete
    4. Doj saman jho lo tu bukan curi duit pinjaman pelaboran 1 mdb diluar negara?...1 mdb berani dedahkan laporan penyata kewangan yg diodit tiap tahun?..temverang

      Delete
    5. Tun madey lesapkan duit forex masuk akaun tun madey?...
      Kerugian tabing haji kerana beli saham fgv siapa yg lesapkan?..

      Delete
    6. Pergi tidurlah mr j. Otak kau dah jammed tu.

      Delete
  31. http://ulatdankulat.blogspot.my/2017/06/sebab-kenapa-us-sampai-sekarang-tidak.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+wakjengkol+(Wak+Jengkol)&m=1

    link atas kenapa USA tak tangkap lagi Jo Low..? Hujah utk macai fitnah dan spinn bangang...

    TERANG LAGI BERSULUH LINK ATAS BINCANGKAN
    MACAI AJER TERKINJA KINJA SPINN BANGANG
    MAMAK KUTTY TELO GOYANG TAK NAK SAMAN
    DOJ DAN FBI SAMPAI LA NIH TIADA TINDAKKAN

    BERAMBUSSSS BARUA DAP@SINGAPORK

    NAK ULANG ULANG..LANGGG.. LANGGG LAGI TAK.?

    KIKIKIKIKO.. INI KALI... LIIII..LIIIIII...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siasatan fbi ketas jho lo masih blm selesai..jho lo beli saham banyak syarikat...nak beli bank di barbados...yg penting aset dan akaun yg telah dijunpai telah disita...ade aset yg telah dijual jho lo beli saham syatikat...ade paham ngok?

      Delete
    2. Money trail belum selesai. Penjenayah disekat dengan sita harta curi, beku akaun bank, check money trail dan nama samaran baru, Jho Low sekarang dah jadi guinea pig experiment pakar FBI dan DOJ. Kes terbesar pengubahan wang haram di benua Amerika Utara, malah mungkin terbesar dunia! Bangga anak Malaysia jadi buruan FBI.

      Delete
    3. Ini USA.. DoJ dan FBI kirja macam cifut babi.. manyak lambat ooooo... mahu kirja ka tak mau kirja.... cifut babi betul la ini urangggg..

      Delete
  32. Replies
    1. Saya juga...!
      Janji selain BN dan PAS.

      Delete
  33. Terima kasih Tuan Budin, penegak benar
    Apa ditulis pendedak gusar
    Bijan diberitahu langsung terketar
    Terus berfikir apa nak putar!

    Blog Tuan Budin ramai pengikut
    Orang2 Pakatan,cai Mah Bantut
    Budin berani dia tak takut
    Buat pendedak terkentut kentut!

    Mana boleh pendedak nak lawan
    Budin ibarat pendekar pahlawan
    Mr J, Singapork hiba merawan
    Kena selepuk langsung meroyan!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Ada hati mat singapork nak bakar kita
      Cakap maki fakta tak ada macam cilaka
      Didunia ni bolehlah macam macam mat nak kata
      Diakhirat sana nanti risau mat pula yang dibakar api neraka..

      Delete
  34. FUYOOOOOOOOKKK

    MME KAMI NAK BLOGER NI FEMES BANGANG
    BIO BERJUTA HITS ITU LAH YANG KITA MAHUKAN
    SENANG BILA MACAI DAH BERKAMPUNG SAKAN
    BOLE LA KITA BAKOO HANGUS BARUA SEKELIAN

    kikikiki.. BERAMBUSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK

    INI KALI LAH.. LAHHHHH LAHHHH...

    KIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjilst tegar jubo cina jho lo sampau licin...itulah dia mat singapirk bodos.....hehehe..

      Delete
  35. Harussani ada jumpa ke ayat ataih nun? Kan diBUGHAHnya kang lagi haru maklum la tua kutuk tu bukannya cerdik sangat.Mufti GENTING tak payah tanya la pasal bongok melantun lantun. Kah kah kah

    ReplyDelete
  36. Mat Singapork cubalah bakor
    Entah2 dia tersungkor
    Islam mengkaji,GAYUNG diajor
    Marilah cepat kita tak undor!

    Konon hebat nak bakor orang
    Ingat kita ini belerang
    Ajaklah saleh, ramang dahalang
    Kita tunggu kat pintu gerbang!

    Mat Singapork hanyalah debu
    Tapak kaki Mahathir,Mat lahir disitu
    Mahathir tersohor dunia pun tahu
    Bontot Bijan Mat yang sapu!

    Apa sebab Mahathir dikeji
    Dulu Mat kerja mencuci
    Mintak kontrak Mahathir tak kasi
    Sebab kompeni Mat,Bangla dah beli!

    Selain pencacai Mat reporter
    Berita fitnah bukti tak ada
    Mahathir majukan negara kita
    Bijan jadikan porak peranda!!

    Mat...Tun Mahathir dah suruh siasat
    Tak takut langsung bukan pengkhianat
    Bijan lain, jalannya sesat
    Diajak bertemu tetiba tenat!


    ReplyDelete
  37. KAKAU NAMPAK LOGO MRS J KAMI TAK BACA TERUS SKIP

    RUGI MASA... ULANG BALIK MCM Budak TADIKA.. Tanya jawab benda sama

    MANA BUKTI. MANA BUKTI
    LIBERAL PLURALIST LGBT
    KERAJAAN MELAYU ISLAM
    MDB TAK BUAT LAPORAN POLIS DUIT HILANG


    INILAH 4 AYAT MRS J


    TUAN TUAN JGN KAYAN MRS J

    LEPAS NI KAMI TAK MAHU KAMU SEMUA BALA$ KOMEN MRS J !!!!!



    !!!!!!!!!! AMARAN AKHIR !!!!!!
    SILAP HARI BULAN MRS J AKAN BAWA KAMU JADI MURTAD ! nauzubilah

    ReplyDelete
  38. BENGAPnya mr J. ni DIA KATA KECURIAN DUIT 1 MDB TAKADA BUKTI. yg serahkan balik harta haram yg dicuri oleh oleh jho low,di ketuai oleh najib/bikmama itu apa??
    Dia lupa orang2 evangalist itulah lebih baik nilai moralnya dari orng2 islam,yg mengaku dia serba tahu.
    Apakah pelakon hollywood tu,leaonado,yg pulangkan balik benda yg dicuri dari 1mdb bukan BUKTI/FAKTA.
    MIRENDER KIRR PULANGKAN BARANG KEMAS BERLIAN BUKAN BUKTI FAKTA??.
    Aku tak tahulah ajaran nabi mana yg mr j ikut tu!!Mungkin ajaran nabi hadi kot,boleh curi duit di malaysia,dan duit curi tu boleh digunakkan di negara asing dgn buat pengubahan duit haram..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...