Friday, 28 July 2017

TIDAK PERLU TUN M KEMBALI SEMULA KEPADA UMNO, SEBALIKNYA RAMAI AHLI UMNO AKAN MASUK BERSATU


Kata-kata bahawa Tun Mahathir Mohamad akan kembali menyertai UMNO semula sekiranya Najib Razak tidak lagi memimpin parti itu bukanlah perkara baru sebenarnya.

Ia selalu kedengaran, bahkan kerap diulang-ulang mengikut masa dan kesesuaian.

Mereka yang melakukan propaganda demikian tidak lain hanyalah bertujuan melemah dan memporak-perandakan Pakatan Harapan yang memang diketahui amat berpotensi dan sedang berada di laluan yang betul untuk mengambil alih pentadbiran kerajaan selepas pilihanraya akan datang.

Mereka secara umumnya sedar bahawa beradanya Tun Mahathir bersama Pakatan Harapan adalah kelebihan yang nyata bagi gabungan itu dan dalam masa yang sama bakal menimpakan mala petaka besar kepada UMNO dan BN.

Tun Mahathir bukan saja disenangi oleh orang Melayu di bandar, kampung dan desa, bahkan juga lebih dipercayai oleh masyarakat bukan Melayu untuk menyelamatkan keadaan negara ini. Di kalangan pemimpin UMNO sedia, tidak ada yang dapat menandinginya dari segi meraih kepercayaan pelbagai lapisan masyarakat.
Lantaran itu, untuk tujuan melemahkan Pakatan Harapan, selain mengorek dan mengungkit sejarah silam ketika beliau berkuasa dahulu, UMNO juga terpaksa memainkan sentimen kemungkinan Tun Mahathir kembali menyertai UMNO semula bagi menambah-kukuhkan lagi propaganda jahat mereka.

Ia diharapkan bukan saja agar penyokong Pakatan Harapan meragui kesetiaan Tun Mahathir, tetapi juga untuk membolehkan penyokong UMNO serta BN kekal setia dan  tidak mudah beralih arah dalam undi yang diberikan nanti.

Penegasan Tun Mahathir bahawa beliau tidak akan kembali semula kepada UMNO bukanlah kali pertama dilakukannya, malah sudah kerapkali diucapkannya.

Sebagaimana biasa, pendirian Tun Mahathir mudah saja, UMNO yang ada sekarang adalah parti yang sudah rosak dan yang merosakkannya tidak lain ialah Najib Razak.

Maka, tiada keperluan sama-sekali untuk beliau kembali menyertai UMNO semula, biar pun jika ditakdirkan sama ada esok atau lusa Najib sudah tiada lagi bersama parti itu.

Tun Mahathir perlu terus bersama dengan Pakatan Harapan dan menggembleng usaha sehingga mencipta suatu sejarah sebagai parti yang pertama berjaya menumbangkan UMNO dan BN di peringkat Pusat.

Tidak itu saja, dengan kejayaan menumbangkan UMNO dan BN, Tun Mahathir akan turut mencipta sejarah berganda sebagai pemimpin ulung yang berjaya menubuhkan kerajaan ketika menjadi Pengerusi BN dan kemudian sebagai Pengerusi Pakatan Harapan.

Lagi pula, tiada parti lain boleh menyelamatkan negara ini selain Pakatan Harapan. Sementara UMNO dan BN sudah rosak, Pas yang bertanding sendirian pula langsung tidak boleh diharap sebagai penyelamat. 

Agama yang kononnya mereka perjuangkan hanyalah semata-mata alat, sedangkan pemimpin-pemimpinnya sendiri tersilau antara nikmat sementara di dunia dengan perjuangan untuk akhirat. Antara bersih dan korup juga mereka selalu tersilap atau buat-buat silap.

Sebaliknya, Pakatan Harapan melalui gabungan empat parti serta bekerjasama dalam bentuk lain di Sabah dan Sarawak, adalah gabungan yang lengkap, mewakili semua kaum dan dianggotai oleh pemimpin-pemimpin berpengalaman serta berpendidikan untuk menerajui dan membina semula negara.

Pakatan Harapan, di samping keadaan UMNO dan BN yang sudah rosak dan membuatkan rakyat hidup sengsara, realitinya sedang dinanti-nanti untuk menjadi sebuah kerajaan baru dan penyelamat bagi Malaysia. Hanya peti undi PRU 14 detik masa yang ditunggu-tunggu.

Untuk itu, memang tiada keperluan untuk Tun Mahathir menoleh ke belakang atau memikir-mikir lagi untuk kembali semula kepada UMNO. Keputusan melupakan terus UMNO adalah keputusan tepat dan benar.

Malah, apabila kerajaan Pakatan Harapan tertubuh nanti, akan berduyun-duyunlah ahli UMNO menyeberang kepada Bersatu atau lain-lain parti dalam gabungan itu.

Ketika itu, percayalah, yang memilih menyertai DAP pun tak terbilang dengan jari ramainya. Ahli UMNO kebanyakannya tidak biasa hidup tanpa berada dalam kerajaan kerana sudah biasa dengan pelbagai keselesaan.

UMNO yang tidak lagi mempunyai kuasa akan perlahan-lahan ditinggalkan dan akhirnya akan kontang sendirian tanpa nesan. Adanya Najib lebih memudahkan "kematian" UMNO yang sudah dirosakkannya itu. (ShahbudinHusin 28/07/2017)

234 comments:

  1. Hehehe... aku first...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Weiii

      Mana pegi Q7?

      Kenapa pmip (pas) tak kkuar suara.. Bunyi pun tarak.

      Mana pegi itu abudoh.. Q7? tontontvi...

      Respond sikit penyokong party ajaran sesat ? Apa kome dok rancang sampai sonyap tak der bunyi tapak kasut..langsung

      Delete
    2. Tontowi aka Beruang pas temerloh.

      Otak udang punya manusia.
      Cakap lain buat lain...

      Delete
    3. Betul zack

      Dulu gagak hitam berserban..

      Bila naik hellfire

      Beruang hitam Temerloh

      Habis ikang pating mike sentap.. Beruang ni nafsu kuat betul

      Delete
    4. Budin dlm mimpi, wake-up bro. Budin2.

      Delete
    5. 0040.. Sian mkn dedak..kruuuu..kruuu

      Delete
    6. Cian Budin...tak ada makna nyer nak masuk Bersektu....siapa ler yang malang tu ko dan macai ler tu ....

      Delete
    7. 116..hanya yg bodoh mcm ko masih dlm ameno,,hihitau tak maksud top dog? Hot dog tau tak?

      Delete
    8. Anon 118....Hot Dog tu Ketua To Kong Dapigs Penang ko....yang sikalang MADEY dok tengah jilat tuuuuu.....

      Delete
    9. Bulldog nampak bayang2 sendiri dlm air dah.

      Delete
  2. benar..langit nak runtuh..bolehkan kita tahan dgn jari telunjuk?
    mati la umno.

    ReplyDelete
  3. Masalah utama sanggup ker najib nak berundur?
    Sapa dlm umno berani mulakan gerakan utk jatuhkan najib?
    Umno Akan tengelam dgn najib sbg nahkoda..
    Pru14 Ni tempoh yg paling getir bg najib..
    Kalu terselamat pru 14 Makin susah nak jatuhkan najib

    ReplyDelete
  4. Malaysian Cybertrooper28 July 2017 at 20:14

    Penyokong UMNO/BN ingat Tun ni orang yang tiada pendirian macam mereka agaknya. Sebab tu di canang sana-sini Tun akan masuk UMNO semula kalau Jibby keluar.

    Tapi agak pelik mereka masih belum mengenal Tun dan prinsipnya sehingga kini.

    Atau sememangnya mereka amat mengharap Tun kembali ke pangkuan UMNO/BN kerana mereka telah nampak lambaian mesra Sungai Buloh selepas PRU14 nanti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat Msia tak perlu kesemua menteri2 lMDB najib.

      Perlu apa lagi kpd mereka ini?

      Sanggup makan dedak dan hidup senang linang.

      Ada kah kesemua mereka ini merasai keperitan hidup rakyat.
      Pernahkah mereka bersimpati?
      Mereka boleh makan udang ketam dan segala galanya.

      Rakyat terketar ketar nak beli ikan kembong dan susu anak.


      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper28 July 2017 at 22:15

      Betul tu saudara Zack,

      Bagi saya yang kais pagi makan pagi ni memang terasa sangat keperitan hidup di zaman Najib ini.

      Ketika GST mula diperkenalkan, mereka (Golongan Menteri) mengatakan bahawa tidak ada GST keatas pendidikan. Ya! Mungkin tidak ada GST keatas yuran persekolahan, tetapi alatan tulis berGST, yuran Tiusyen berGST malah buku-buku rujukan juga berGST.

      Apa yang saya nyatakan hanyalah sebahagian kecil dari azab yang harus ditanggung oleh kami sebagai Ibu-Bapa. Mungkin bagi mereka yang bergaji ribu-ribuan tidak merasakan sangat kepayahan hidup sekarang ini namun bagi kami yang berpendapatan rendah amat tersiksa.

      Delete
    3. Yuran universiti kena gst bro

      Delete
    4. Nak konkek.buat anak pun GST..

      Nasib baik tempah pelacur d hotel tak.kena GST..

      Makin kencang maksiat. Terima kasih Najip kerana mamahami.naluri lelaki

      Delete
    5. HE...HE...HE...BAB NI KEGEMARAN KETUA PELIWAT KO TUUUUUU..........

      Delete
    6. 2305.. Ko nk kena c4 ngan badak

      Delete
  5. Zaman kegemilangan parti keramat yang dipimpin boleh datuk on,tunku,tun razak dan tun Mahathir hancur setelah geng tingkat 4 dan geng wasatiyah berkuasa.umno skrg hanya kenangan.barisan pun harus dikuburkan buat selamamya.kini nakoda harapan yg harus memgemudi kd.Malaysia dari badai durjana ajibun dan ja mah pinkpink

    ReplyDelete
  6. Paling aku hairan sikap sesetengah pengundi bangsa cina...

    dh bermacam2 perlakuan dan kenyataan rasis dibuat oleh beberapa pemimpin umno dan penyokong mereka mengenai isu bangsa dan agama.tapi kenapa mereka masih nak sokong UMNO dan BN??

    Tak ke pelik tu kan?? Ke pemimpin tertinggi gerakkan dan mcm turut dapat dedak ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak heran pun skrg nie.asal dedak diberi mca,mic ,gerakkan pun tertunduk layu tapi bersyarat..klau diperhati beberapa kenyataan2 pemimpin tinggi parti berikut walau nampak berkias sememangya mereka2 itu ada menerima dedak seorang semangkok.

      Delete
  7. Dulu dpa kata org tua tu(TUN) baling gelas pun x pecahhh.... Hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiii keruak si karabau kau yg kata begitu bukan.

      Mampuslah kau oleh parti Warisan di Sabah nanti.

      Kesian si karabau ni bermati matian mengampu najib semata mata nak jadi ketua menteri sabah.

      Angan angan sajalah

      Delete
  8. Tak malu ke?

    Org tua baling gelas tak pecah asal kerala..yg korang kutuk setiap hari tu jugak yang macai umno nak balik? Kah kah kah

    Baru korang tau aura seorang tua yg korang hina setiap hari tu kan..

    Bandingkan dengan pengkhianat2 yg korang bela selama ini...macam kepala botak presiden vs rambut lebat isteri dia ooooooo... kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku org langkawi kalu tun tanding sana aku pagkah tun...tak terbalas jasa dia

      Delete
    2. I follow you juga,,,support Tun M

      Delete
    3. Siapa berani masuk kedai kopi kutuk Tun?

      Confirm kena buang ke laut jadi hidangan ikan jaws..

      Hidapudin kata nak lawan d Langkawi..baru lah tak gay..

      Delete
    4. Agaknya najib mesti berdoa siang malam agar cepat tun yang berumur 92tahun tu hilang dari pandangan mata dia..

      Si nazry tu pun mesti kecut perut dah kerusi padang rengas.harap letak calon PH yang hebat di padang renggas nanti..

      Delete
    5. Shimma tu cabar orang sana sini sampai berbuih tepi mulut macam ayam kampung nak bertelor..bila org cabar dia pulak terus senyap membisu tak bertelor dah sampai mati agaknya

      Delete
    6. Shima auw auw...ada hati nak jadi Perdana Menteri Malaysia.

      Delete
    7. HE...HE...HE...MADEY...DAH NYANYUK...PERASAN UMUR DAH 92 NAK U TURN JADI KAN 29 TAHUN.....RUMAH KATA PIGIIIII....KUBUR KATA MAILAH....MAILAH....

      Delete
    8. Mati ni tak kira umor bangaaannngg....!!

      Umor bukan begantung pada tua atau muda. Ramai yg tua dari Tun M pon ada yg mati dulu.

      Umor sendiri pon tak tau bila......tah2 minggu depan habis.

      Jangan pikir yg tua jer yg mati.......yg muda tak boleh mati.
      Lainlah kalo nyawa ko pegang sendiri.

      Bodohhhh !!!

      Delete
    9. Apa kah orang yg masih berada dalam umno hari ini tidak pernah berfikir bahawa tuhan hanya bagi kita hidup di atas muka bumi hanya sekali sahaja.
      Gunakanlah kehidupan ini dgn sebaik baiknya.

      Pas lainlah. Malas aku nak komen pas ni.

      Islam yg nabi ajar sama sekali tidak sama dgn apa yg pas bawa.
      Pas sudah cukup jauh menyimpang.

      Sehingga ke hari ini apa industri yg pas bina? Mana dia lebuhraya rakyat? Mana dia ladang rakyat?
      Ladang jagung pun tak ada.

      Kalau ada cuba tunjuk dan buktikan kehebatan dan kebenaran lslam di dalam era pas yg pas telah laksanakan selepas merdeka di bumi kelantan dan terengganu umpamanya.

      Delete
    10. Memang lerrrr mati tak kira umur.....tapi paham-paham jer lerrrrr.....lagi lanjut umur lagi merapu buat apaaaaaa.....

      Delete
    11. 1. 21. .biar tua asal x kuat nyopping..dah la mkn banykkk..kannn

      Delete
    12. Ah chai 0124 kalau nak tahu merapu ke tidak pergilah berdebat dgn Tun.

      Kalau takut bawalah president umno sekali buat teman.

      Delete
    13. Buang masa jerrrrr...debat dengan orang tua dah NYANYUK macam MADEY....tu...bukan ingat apa pun.....

      Delete
    14. Kah kah kah...

      Kalau nyanyuk, apasal presiden korang KECUT SANGAT dengan orang tua tu?

      Kalau dah presiden pondan macam tu..tak dapat aku bayangkan pencacai macam kau...kerandut je yang ada..telo dah bagi khinzir makan...kah kah kah

      Delete
    15. 1 21....toyol dan baadaakkk pon dah tua jugak.....janganlah perasan muda lagi......

      Tua2 pon tak sudah2 duk nyamun, nyopping....tak sedar2 diri jugak lagi........tak ingat nak mati pon....

      Pakailah apa pon....botox ke...hormon ke....aku tengok tak gak lawa mana...nampak berkedut tua ganyut jugak.

      Delete
    16. setakat ini lah apa yang Tun cakap konsisten cuma satu mengenai BR1M. Kerana barang yang di bagi susah di tarik balik.

      Semua yang tunjuk handal kena belasah dengan Tun. Hishamuddin cabar bertanding di Pekan, senyap bila Tun kata Pekan ada hantu raya. Tun ajak lawan di Langkawi yang ini pun senyap.

      Umur tua memang lah dah senja tapi yang penting berkat kerana umur panjang digunakan di habiskan untuk orang lain.

      Orang nyanyuk ialah orang suka cakap berulang-ulang. Nanti ia nya berbalik pada diri sendiri.

      Delete
    17. Mulut mak nyah mmg macam tu lah bro 0631

      Siapa tak kenal dgn shima auww..auww..
      Kokok berderai derai ekor bergelumang dgn taik.

      Sembrong pun tak selamat dah.

      Delete
  9. Di saat semua heboh HARAPAN

    mana Pmip (pas) hilang?


    Budin bukalah cerita pas yg dah pupus...

    Lama tak dapat kutuk pas pis pus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah la bro.nanti disebut2 selalu makin dirasa partinya kuat tersangat lah pulak.

      Kuat hapenyer kalau dh lebih separuh dh bilik gerakkan pas bersawang.

      Tetap dengan ego mereka kononya ph berjaya bersaing dgn bn sebab ada pas bersama. Pigiiiiii daaa pas melingkop

      Delete
    2. PAS sudah hilang Dari peta dunia

      Delete
    3. Di bilik gerakan pas kedah depa dok kata

      Tak guna undi pas.. Bukan boleh perintah pun..

      Masuk parlimen senyap...ponteng pun ada.. RUU pun bukan hudud.. Barang kapla.hotak umno 1982 zaman usop.nor.. Kitar semula..


      Org kedah dok.nampak. Bersatu di negeri dan pusat..ramai nak AJAR najip.. Merosakkan umno dan kurang ajar sama org tua..

      Delete
    4. Cuba selak kain orang pas masa depa nak sembahyang.

      Nampak punggong hitam ker atau nampak seluar panjang yg menutup aurat?

      Sembahyang semasa berdepan dgn Allah pun depa ambil mudah saja.

      Delete
    5. Sudah lerrr ko orang Bulan...ko selak kain bini ko lagi elok.....

      Delete
  10. R.A.H.M.A.N
    Pemerintahan umno Akan berakhir dgn N..
    Kalau najib berundur pun Sapa nak Naik Jadi PM?
    Tokoh2 yg hebat Dan cerdik pandai semua memihak kepada pH..
    Harapkan zahid hamidi..kaki gebang
    Harapkan hisamuddin...penakut pahit
    Golongan muda?
    Harapkan kj..Hancur lebur negara..
    Dikalangan pemimpin umno peringkat nasional dah Tak Ada tokoh yg boleh diharap menjawat jawatan pm..
    Kecuali Ahmad maslan 3.85 jer..
    Hehehehe..
    Kecerdikan beliau ditagih oleh rakyat..
    Hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adoiii. Jgn Maslan.
      Hajis la rakyat kena makan "nasi goren kosong bertatah timun tersusun dlm kuali".
      Habis lebam terbakarlah timun2 itu nanti.
      Kesian Timun2...
      Jangan ! Yidak sanggup aku lihat kesiksaan timun2.
      Ya Allah, Selamatkanlah Malaysia.

      Tun Fan

      Delete
    2. Antara yang berpotensi dalam UMNO sekarang ialah Jamal Jamban yakni J.J yang baharu,Si Kulup Kipidap,Ali Tinju dan Arul Kanda.

      Delete
    3. ANWAR AL JUBORI PIEMMMM KE 7...HE...HE...HE...TAK ADA ORANG LAIN KERRRR.....

      Delete
    4. 2316..nenek ko boleh kot...ok lah dari si badak gemuk tu

      Delete
    5. Jamal jamban si kulop kipidap mat maslan dan ali tinju mereka ini adalah pemuda harapan bangsa di dalam umno.

      Ijat lembu dan azal..lina adalah pemudi tiang negara.

      Delete
    6. Anwar Al Jubori....bakal PIEM ke 7.....TIANG seri Negara....

      Delete
    7. La 128.. Ko lupa ke sape pm sekarang..all hail semahhhh

      Delete
  11. Well done Sdr Shahbudin. Another good one.

    ReplyDelete
  12. Aku boleh bayangkan bila harApan menang nanti, maka terhegeh-hegehlah menteri pasola pengutuk dewata semua jadi katak nak masuk harApan.
    Tolonglah.....jangan terima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti dtg tu..tertunduk tunduk minta nak cium tangan tun dgn linangan air mata

      Delete
  13. T/K PH atas sanggup mengambil barangan yg luput tarikh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nenek kau pun luput tarikh dah...tapi atok kau nak jgk malam2 ok pe?

      Delete
  14. D Sabah, kabar angin bertiup kencang, Tun Sakaran d minta memujuk Shafie Afdal balik ke pangkuan umno dgn d janjikan menjadi KM selpas pru nanti.
    BN betul2 bimbang dgn pengaruh Warisan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di Sabah ketika ini keruak si karabau bercita cita tinggi untuk jadi ketua menteri Sabah.

      Musa aman sgt berharap untuk menjadi Tuan yg terutama yg di pertua negeri.

      Tetapi orang2 Sabah tidaklah sebodoh yg umno sangkakan.

      Tiba masanya dlm pru 14 nanti tumbanglah umno di tangan Warisan.

      Delete
    2. Warisan PEDAL Ayam tu kerrrr...He...He...He....

      Delete
    3. 133... Lagi ok dari cucur badakkkkk

      Delete
    4. Air kencing badak pun ah chai 0133 sanggup minum

      Delete
    5. Air kencing LIM KIT SIAL parti Dapigs ....orang bulan pun sanggup minum.....

      Delete
    6. Air kencing kafir pengkhianat jolo tu la macai2 umno dok teguk habis2an...ye tak? Kah kah kah

      Delete
  15. Malaysiabaru

    Betoi tu. Saya pun ada dengar dari kawan kawan bila balik beraya baru baru ni. Malah kawan dala umno pun dok kata yg majoriti dibawah 40 dah keluaq umno atau tidak mau undi najib lagi. Soal economi dan pekerjaan. Yg tua ada yg kata umno kurang ajaq dah dekat tun. Depa nak ajaq kali ni.

    Siap pas aloq setaq jemput Mukhris pada jamuan ari arya depa. Belegas lah jubok bashah kali ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkslm anon

      habaq sama bashah upsr suruh mintak ampun sama Tun


      Dulu bodek tun sampai jd kedi bola golf...


      Org kedah pantang kalau hang ungkit asal.usul..

      Najip dok kata kerala mari ..mamak tak sedaq diri..nyanyuk..

      Kami dok tunggu najip kata

      Keling pariah ja..

      Confirm mampuih 7keturunan umno!

      Delete
    2. KERAJAAN M'SIA ....LULUSKAN JERRRR PENDAFTARAN FUKATAN HAPRAK NIIII....BUKAN BOLEH MENANG PUN PRU....SEMBANG DAN MEROYAN SYOK SENDIRI 26 JAM SEHARI JERRR LEBIH NAK SEDAPKAN HATIIIII.....

      Delete
    3. Kesssiaaannn ini macaiiii....sorang2 sebayang kara yatim piatuuu kat sini.....

      Delete
    4. Tak payah lerrr si MADEY tu masuk UMNO....Perabihan Boreh jo.....parti cap MUNGE sendiri dah nak meLAYU dah.....nak mampos ler tuuuu....

      Delete
    5. Si semah tu mesti x leh tido mlm.sian 0037 dedak dah masuk ke

      Delete
    6. Di Pulau Pinang dan Kedah umno jgn bermimpi untuk takluk ke dua dua negeri ini.

      Anak Pulau Pinang dan anak kedah sama sekali tak ambil peduli dah kpd umno.

      Najib boleh letak tok mat lena, tok men bulat dan tok pandir di mana2 kawasan yg selamat di pahang. Itu pun kalau ada.

      Dulu tok nenek kami sanggup bergolak bergadai untuk menghantar tuanku abd rahman putra untuk menuntut kemerdekaan di London.

      Hari ini jgn salahkan rakyat kerana tinggalkan umno tapi salahkan diri sendiri.


      Delete
    7. Kat Selangok tak nak sebut kerrrr.....

      Delete
    8. Kat selangor Pakatan Harapan sapu bersih.
      Jamal jamban turun ke laut jadi nelayan.

      Delete
    9. He...He...He...kat Gombak lepas talak tiga ngan PAS ...si Asssminnnn Jamban tu belum tentu lepas lagiiiii...tu yang nak lari kat Pekan tuuuu....sapu bontot Assmin Jamban boleh lerrrr.....

      Delete
  16. Anonymous28 July 2017 at 21:30

    Ha haaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  17. Anonymous28 July 2017 at 21:40

    well nampaknya yg luput tarikh ni yg dapat terajang overstay.

    ReplyDelete
  18. Siapakah musuh sebenar UMNO? Orang-orang yang buta mata hatinya melihat Tun M sbg musuh UMNO. Hakikatnya musuh sebenar UMNO adalah pemimpinnya sendiri.

    Kalau UMNO nak pulih kena buang pemimpinnya. Oooops.. Camna nak buang, yang rosak tu bukan Najib sorang saja tapi semua sekali di atas sana.

    Pembetulan: sila baca perkataan pemimpin in secara jamak 'pemimpin-pemimpin '

    Nazri, Sharizat, Anuar Musa, Noh Omar (kalut dgn LGE beli banglo private deal terlajak murah konon, tapi Noh Omar beli tanah kerajaan hampir percuma apa cita J dan unknown sahabat? Nak gebang apa lagi) semua pun adalah pemimpin2 pelingkup. Jadi semua depa ni nak kena buanglah kalau UMNO nak dipulihkan.

    Tok Men ang bertugas jaga agama pun bermewah dengan duit zakat, tak cukup dgn tu pergi high tea di Eropah hanya untuk bercakap pasal RUU355 yang sampai hari ini pun haram nampak nak lulus. (Pastu salahkan orang lain padahal AP UMNO dan PAS saja dah cukup untuk dapatkan kelulusan).

    Oh ya jangan lupa, ada pula macai2 bawahan geng K9 yang bertugas membela kemungkaran dan mempertahankan kebathilan yang nyata hanya demi sesuap dedak.

    Mereka ada penipu2 seperti J dan unknown sahabat, lidah tutur lain hati kata lain. Hipokrit tahap gaban. Menjual agama seolah-olah Allah lalai daripada perbuatan mereka, innalillah.

    Ooh ya, kalau bukan kaki temberang pula depa ada juga Kejora si kaki carut yang kerjanya hanyalah berambus kikiki saja. Setakat tu sajalah kerjanya membela UMNO.

    Habis camna UMNO nak dipulihkan? Daripada kepala sampai ekor semuanya busuk.

    Ibarat rumah usang yang terlalu banyak kerosakan, daripada bumbung, tiang, diding, lantai semua rosak teruk. Apabila dipanggil adjuster ataupun kontraktor mereka hanya akan cakap 'robohkan saja rumah ni dan bina yang lain. Baikpulih amat mustahil selain akan memakan kos berkali lipat daripada kos merobohkan dan dibina semula.'

    Setuju dengan semua kekawan. Zaman kegemilangan UMNO tamat selepas Tun M turun sbg pemimpin utamanya.

    Apa lagi, robohkan saja rumah ini dan mari bina rumah baru bersama PPBM.

    Kekuatan puting beliung takkan mampu disekat dengan layar mahupun sauh. Kebocoran kapal juga sudah tidak mampu ditampal lagi.

    Pilihan di tangan masing-masing sama ada mahu kekal di dalam kapal dan karam atau pindah ke kapal baru dan teruskan pelayaran.

    Paling penting pilihan itu bukan setakat demi habuan duniawi tapi demi apa yang akan ditanya apabila berdiri di hadapan Yang Maha Mengetahui lagi Maha Adil.

    Pada masa tu, nak spin lagi ka J dan unknown sahabat? Atau nak mencarut saja ka Kejora?

    Tempoh itu sedang berjalan, tapi ia sangat2 hampir ke penghujungnya.

    Tepuk dada tanya iman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dg pendapat ko
      Kami dg pendapat kami

      Bersetuju untuk tidak betsetuju

      Delete
    2. begitu susah payah arwah tok aku dulu berjuang untuk mempertubuhkan parti umno untuk bangsa melayu kini aku sebagai warisnya pula berdoa semoga umno ditalkinkan demi perpaduan bangsa melayu yang telah dimusibatkan oleh penyokong kebatilan yang berada didalam umno.

      cucu muliana abbas
      @ibbas banjar.

      Delete
    3. MACAI FUKATAN HAPRAK....MAKAN LERRRR BANYAK-BANYAK TULANG BABI DAPIGS...SAMPAI TERCEKIK.....DULU MADEY KATA LIM KIT SIAL TU RASIS....SEKARANG U TURN....APA NAK BUAT TELAN LERRRR BALIK LUDAH TU ......

      Delete
    4. Bro John Doe.....soal pemulihan dah tak wujud lagi dah.

      Alang2 cantas....cantas bagi habih sumer......org utara kata pasaipa nak simpan kawaq???

      Kalo dah buruk dari pangkal sampai ke hujung....buang ajer terussss......

      Delete
    5. Cantas...jangan tak cantas.....He...He...He....nak MENGGELUPOR dah FUKATAN HAPRAK ni......nak mampos ler tuuuu.....

      Delete
    6. 0043.. Cap dacing dan keris bogel dah expired

      Delete
    7. Cap Parti Munge dah meLAYU.....

      Delete
    8. Jangan takut dan jangan bimbang pru 14 Pakatan Harapan pasti menang!!!!!

      Delete
    9. Jangan takut jangan bimbang ....pru 14 Fukatan Haprak pasti di TALKIN kan....

      Delete
    10. Bro Zack..ameen..ameen..ameen


      Delete
    11. Jangan takut jangan bimbang....pru 14 Pakatan Harapan pasti TALKIN kan umno...

      Delete
  19. Cantik Tn JD.
    Nak tambah sikit.
    Krja tungkat mungkar yg dijawat J , Suhabat, Kejora dan angkatan akan bawa kesan pada cucu cicit mereka juga.
    Selain mendapat balasan Allah, lubang kambus mereka juga akan dikencing oleh cucu cicit.
    Mereka ini pun tahu, mungkar berterusan vs kebenaran terserlah.
    Cuma mereka ini tewas pada nafsu lahap Tahek Low dan Kincin Lobaipura.
    Nasib Melayu, Malaya ditgn sendiri, berpandukan amal akal sendiri dan BUKAN parti2 petualang

    ReplyDelete
  20. kalau Mahathir sendiri yang diakui hebat pun tak sanggup kembali dan sama-sama memulihkan UMNO, nak harapkan Hishamuddin? Zahid? Nazri?

    Ketua Bahagian... satu pun tak berguna... mampos lah sekali dengan Najib.

    Mahathir di tuduh kerana anak nya mahu jadi PM. Sekarang kalau betul Mahathir lawan Najib sebab mahukan anak dia jadi PM bukankah lebih baik Mahathir kembali kepada UMNO?

    Ini barangkali lah.. dalam senyap-senyap rupanya selama ini dari awal reformasi Mahathir kagum dengan penyokong-penyokong reformasi.

    Itu lah maksud Mahathir bahawa UMNO sudah rosak dengan pejuang-pejuang dedak..

    Bukan pasal masalah 1MDB atau isu Peguam Negara tetapi kerana telah di rosak oleh dedak.

    ReplyDelete
  21. Umno dah mati akal termasuk gerombolan mereka yg cuba bersekongkol untuk menyekat hasrat rakyat menaruh kesetiaan pada pakatan harapan, sebarang usaha mereka ternyata gagal dlm menyekat hasrat rakyat menuntut kerajaan baru. Pas juga dah terpalit dgn musibah kerana cuba mempertahan pemerintahan najib , kemungkinan hilang tapak pemerintahan di kelate

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembangkang dah mati akal untuk mengakah kan UMNO, bukan 6 bulan, bukan 6 tahun tapi 60 tahun....

      Delete
    2. Lagi 6 bulan bungkus la umno di malaysia

      Delete
    3. He...He...He....Roket nak Bawak MADEY ke Bulan tak naik-naik....nak mampos ler tuuuu.....

      Delete
  22. Ugutan RCI Forex sikit pun tidak menggugat pendirian Tun.

    Berjela-jela kisah silam Tun di ulang tayang sikit pun tak jadi kudis pada Tun dan membuat orang benci pada Tun.

    Dari jadi pemimpin untuk pejuang dedak lebih baik jadi boneka untuk pejuang rakyat.

    Dari orang tua yang baling gelas kini jadi orang tua yang masih tetap ada kelas.


    ReplyDelete
    Replies
    1. MADEY....ORANG TUA DAH NYANYUK.....NAK U TURN SUPAYA UMUR 29 NAK JADIKAN 29 TAHUN....MUDA REMAJAAAA....HE...HE..HE...UDAH-UDAH LERRRR TUUUUU MADEYYY....

      Delete
    2. Si badak dah bertambah gemuk...silap hari buln kena heart attack..nangis bijan..jln dah la kepit

      Delete
  23. zikir baru untuk rakyat malaysia amalkan bila terdengar
    nama U turn mahathir .. afdal 5 kali..

    1) tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.
    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,”

    2) tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.
    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    3) tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.
    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    4) tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.
    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    5) tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.
    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 2310
      Hanya 2 orang billionaire shj yg lahir semasa dizaman DSN. Seorang lagi billionaire ada diluar Malaysia.

      Delete
    2. HE...HE...HE...ANON 23.10....AKU SETUJU DENGAN ANDA....

      Delete
    3. Fuckta dari kopipesss haram !!

      Delete
    4. Fukatan Haprak Haram Jaddah....

      Delete
    5. 0051, cap dacing , keris bogel dah expired jat penang dan selangor..hihi

      Delete
  24. Doa Arwah Ustaz Fadzil Noor Kepada Mahathir Semakin Makbul
    Mungkin juga kita boleh menganggap, antara perseteruan politik yang paling di ingati adalah antara Tun Dr Mahathir Mohamad dan Presiden PAS, Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor. Boleh dikatakan sepanjang Allahyarham menjawat jatawan tertinggi dalam PAS, sering kali kita melihat bagaimana pertembungan pendapat berlaku antara Allahyarham dan Mahathir.

    Paling diingati adalah bagaimana Allahyarham mendoakan supaya umur Mahathir dipanjangkan oleh Allah supaya Mahathir sendiri dapat melihat kerosakan yang telah dilakukannya sepanjang beliau menjadi Perdana Menteri.

    Pada ketika itu, mungkin ada yang memandang sinis doa berkenaan. Mungkin juga ada yang mentertawakan Allahyarham dengan doa ini. Malah, ada yang mendakwa, doa Allahyarham hanyalah sekadar doa ahli politik yang teruk dihentam Mahathir pada ketika itu.

    Namun, setelah beberapa dekad berlalu, doa yang dilafazkan Allahyarham kelihatan seperti di makbulkan. Manakan tidak, pada usia 92 tahun, disaat ramai rakan seperjuangan Mahathir dalam politik sudah meninggal dunia, Mahathir masih kekal berpolitik dan kini memilih untuk berjuang dipihak pembangkang.

    Pada usia 92 tahun ini jugalah, satu persatu kerosakan yang telah dicipta Mahathir dahulu semakin tersingkap. Bayangkan, kes penyelewengan Bumiputera Malaysia Finance (BMF) sehingga menyaksikan seorang anak Melayu menjadi korban angkara mahu menutup kes sehinggalah kes Forex, semuanya tersingkap dengan sendirinya.

    Malah, beberapa kerosakan yang dicipta Mahathir seperti kehancuran Perwaja Steel, kerosakan teruk pada Proton Holding, mengaut wang negara hanya untuk mengayakan anak dan kroni serta bagaimana beliau mengkhianati perjuangannya sendiri menentang Lim Kit Siang serta Datuk Seri Anwar Ibrahim, kini sudah terbuka dengan sendirinya.

    Sebelum ini, Mahathir masih mampu menyembunyikan segala kerosakan yang diciptanya hanya kerana perkembangan teknologi maklumat agak lewat tiba ke Malaysia. Mahathir boleh mengangkat dirinya suci tanpa melakukan sebarang kesalahan di mata rakyat.

    Namun siapa sangka, laporan siasatan penuh CIA yang menunjukkan Mahathir terlibat secara langsung dengan pelbagai penyelewengan dan skandal, mendedahkan belang dan wajah sebenar Mahathir, disaat beliau begitu beriya-ia mahu menjatuhkan kedudukan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.

    Justeru, tidak salah kiranya andai kita menyatakan bahawa doa yang dilafazkan oleh Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor sebelum ini, hari ini sudah dimakbulkan. Segala kecurangan Mahathir satu ketika dahulu juga sudah tersingkap dengan sendirinya. Adakah Mahathir mahu menolak Qada dan Qadar Allah bagi melindungi segala salah lakunya?

    ReplyDelete
  25. CONTOHI LAH PAKISTAN



    HAKIM BOLEH PECAT P.M


    NAWAZ SHARIF AL WAHABI DAH KJOL


    MALAYSIA BILA.PULAK WOIIIII

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...LU BALIK PAKISTAN LERRRRR......MALAYSIA APA ADA......

      Delete
    2. Betol tu....Msia apa ada.....ada penyaaamuuunnn jerrr....

      Delete
    3. Kaki Tahi Judi pun ada....He...He...He....

      Delete
  26. Apakah pengorbanan Mahathir Terhadap Rakyat Marhaen?

    Satu kelebihan pemimpin-pemimpin Malaysia, khususnya Mahahtir dan Daim, ialah kelicikan mereka dalam menyembunyikan kekayaan mereka. Barangkali inilah sebabnya Mahathir masih bertahan sedangkan Suharto telah pun jatuh.

    Bagi mereka yang hampir dengan Mahahtir dan keluarganya, mereka tidak dapat lari daripada merasa kagum atau hairan dengan kekayaan Mahathir.

    Bagi mereka yang tidak peka dengan penyelewengan Mahathir mereka akan rasa kagum dengan kekayaannya. Tetapi mereka yang peka dengan keadaan sebenar akan tentu hairan bagaimana dia boleh menjadi begitu kaya.

    Di antara harta milik Mahathir ialah rumah-rumah mewah yang terdapat di berbagai tempat. Sebagai contoh, sesiapa yang berada di tol plaza Sg. Besi dapat melihat sebuah bungalo besar yang terletak di atas banjaran bukit di The Mines.

    Ini adalah satu dari rumahnya. Dia juga memiliki sebuah rumah di Subang yang dibina oleh Rin Kei Meng. Selain ini, terdapat juga sebuah lagi rumahnya di Langkawi yang dibina oleh Ting Phek Khing, sebuah lagi di Country Height (kini diduduki Mirzan) dan yang terbaru ialah di Bukti Tinggi. Rumah di Bukti Tinggi ini dibangunkan oleh Vincent Tan dengan harga RM21 juta.

    Selain itu, Mahathir juga memiliki rumah-rumah lain di luar negara.Ini termasuklah sebuah mahligai di London yang dibeli menggunakan nama Daim, sebuah di Vancouver yang dibeli menggunakan nama Mirzan, sebuah lagi di Florida di atas namanya sendiri. Mahathir juga memiliki sebuah ladang (ranch) di Argentina.

    Satu peristiwa yang mendedahkan kekayaan Mahathir ialah apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim mengetahui mengenai tindakan Daim memindahkan RM1 bilion ke akaun di sebuah bank Switzerland sebelum Malaysia mengenakan kawalan ke atas ringgit.

    Anwar telah melaporkan mengenai hal ini kepada Mahathir. Tetapi Mahahtir hanya mendiamkan hal ini. Hanya selepas itu baru Anwar ketahui bahawa rupanya akaun itu adalah akaun bersama Mahathir dan Daim. Patutlah Mahathir dan Daim mahadiam mengenai pemindahan wang ini.

    Persoalan yang rakyat berhak ketahui ialah dari manakah Mahathir memperolehi kekayaan yang sebegini banyak? Gajinya sebagai Perdana Menteri tidak sampai RM30,000 sebulan.

    Sekiranya dia tidak membelanjakan sesen dari wang ini dia akan mengumpul RM360,000 setahun. Dalam masa sepuluh tahun ini menjadi RM3.6 juta. Ini bererti dalam 17 tahun dia menjadi Perdana Menteri gaji terkumpulnya tidak akan melebihi RM6.12 juta.

    Ini bererti kalau diharapkan pada gajinya sahaja, Mahathir tidak mampu membayar kos pembinaan rumahnya di Bukti Tinggi. Apatah lagi untuk membeli rumah-rumah lain, termasuk di London, Florida, Vancouver dan Argentina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 23:25

      Kamu ni kalau nak bingaikan orang lain janganlah sampai terlampau bingai.

      Mahathir ada rumah di Florida dan Vancouver ??

      Inilah lawak pecah perut yang pernah saya dengar . 22 tahun lamanya Mahathir memegang jawatan PM , bolih di kira berapa kali je dia melawat Amerika Utara tu .

      Cerita ni kalau pass kat Nuar Musa dah pasti menang RM10 ribu tak termasuk bonus !

      Delete
  27. Dari manakah datangnya wang yang sebegini banyak? Di sinilah kita dapat melihat kelicikan Mahathir. Dia menggunakan berbagai proksi untuk memegang kekayaannya. Di antara proksinya yang paling penting ialah anak-anaknya dan Daim Zainuddin. Daim pula akan menggunakan proksi untuk memegang kepentingannya.

    Amalan Daim ialah tidak memegang lebih dari 10% saham mana-mana syarikat di atas namanya sendiri. Sebahagian besar kekayaannya dan Mahathir dipegang oleh proksi seperti Halim Saad, Allahyarham Tan Sri Yahya Ahmad, Kadir Jasin , Ting Phek Khing, Eric Chia, Vincent Tan, anak-anak Taib Mahmud dan lain-lain lagi.

    Dengan ini mereka memastikan kekayaan sebenar mereka tesembunyi dari pengetahun rakyat.Patutkah seorang Perdana Menteri yang mempunyai kemewahan sebegini banyak meminta rakyat berkorban? Dan kita juga ingin tahu berkorban untuk apa?

    Berkorban supaya wang Petronas dapat digunakan untuk menyelamatkan syarikat anaknya Mizan? Berkorban supaya tol dapat dinaikkan untuk menyelamatkan syarikat milik UMNO, Renong? Berkorban supaya sebanyak RM776 juta wang rakyat di Khazanah Holding dapat digunakan untuk membantu Rashid Husin dan RHB Bank? Berkorban supaya Mahathir dapat membina mahligai bernilai RM200 juta di Putra Jaya dan membeli jet Global Express juga dengan harga RM200 juta.

    Sekiranya kita mendapatkan kembali semua wang Mahathir dan Daim di bank Switzerland dan menggunakannya untuk membiayai pembinaan lebuhraya mungkin rakyat tidak perlu membayar lagi tol untuk selama-lamanya.

    Sekiranya kerajaan pada masa itu tidak membina mahligai Mahathir di Putra Jaya wang RM200 juta itu mencukupi untuk memberi pendidikan percuma selama setahun untuk semua pelajar di sebuah universiti tempatan seperti Universiti Malaya.

    Wang sejumlah itu juga boleh membina 8,000 buah rumah kos rendah untuk rakyat miskin. Bayangkanlah berapa banyak sekolah, komputer dan subsidi untuk petani yang boleh diberikan dengan wang yang dibelanjakan untuk menyelamatkan Mirzan dan RHB?

    Kenapakah anak-anak Mahathir yang telah pun kaya perlu dibantu lagi. Mirzan memiliki saham bernilai RM726.5 juta di sebelas syarikat yang disenaraikan di KLSE. Mokhzani pula memiliki saham bernilai RM624 juta.

    Sebaliknya, nasib penanam padi tidak terbela. Harga barangan semakin naik. Pengangguran semakin meningkat. Dan kita semua disuruh terus berkorban. Apakah pula pengorbanan Mahathir dan Daim serta suku-sakat dan kroni mereka?

    Apakah terlalu besar pengorbanan sekiranya kekayaan Mirzan, Mokhzani, Daim, Rashid Husein dan lain-lain kroni Mahathir yang beratus juta ringit itu berkurangan menjadi beberapa puluh juta ringgit?

    Sekiranya keadaan ini berterusan sehingga kini, kita akan menjadi rakyat miskin dalam negara yang kaya. Petani kita tidak akan mampu menyuapkan makanan kepada keluarga mereka. Siswa-siswi tidak dapat belajar dengan sempurna kerana kelengkapan yang serba kurang di universiti-universiti.

    Graduan kita pada zaman pemerintahannya tidak mendapat pekerjaan kerana hanya segelintir syarikat yang mendapat manfaat dari program pemulihan ekonomi. Para eksekutif kita pula akan menjadi pegawai yang memiliki nama jawatan yang besar tetapi tidak mampu membeli rumah untuk keluarga sendiri.

    Dan kita disuruh berkorban dan terus berkorban pada ketika Mahathir dan Daim serta suku-sakat dan kroni mereka membongkah kekayaan negara untuk diri mereka. Adakah rakyat harus mahadiam melihat golongan mahakaya ini terus maha menindas kita?

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...SELAMA 22 TAHUN JADI PIEMMM.......ANAK BERANAK MADEY DAN KRONI KAYA RAYA....MACAI JERRRRR YANG MELOPONG.....SEMUA DAH JADI BINGAI.....

      Delete
    2. Jangan ungkit dan disingkap kesah lama yang tk terkesan lagi situasi kini...masa dah tak ada nk bincangkan kisah lama,,, dulu saya pun tk suka dgn Tun M kini ternyata Tun M dapat hidayah, insaf dan terbuka hati untuk membela nasib seluruh lapisan rakyat,,,pengalaman dan kebijaksanaan dan ketelusan hati nurani Tun M di penghujung usia Tun ,,,menunjukan Tun M tidak ada insan di Malaysia ini boleh boleh menandingi Insan terbaik dan tersohor di Bumi Malaysia.

      Nota: Buat apa cerita dolu2,,untuk mendapat kredit,,,,sedangkan yg sedang di kendong akan keciciran,,,BUAT APA CERITA DULU2...NENEK AKU DULUPUN ANAK DARA

      Delete
    3. Sbb tu lah kita sebagai rakyat malaysia, jgn lagi undi bn kerana pemimpin tertinggi bn akan mencuri duit ketika mereka berkuasa. Berhentilah undi bn. Terima kasih atas info yang disalurkan oleh 2316

      Delete
    4. Sokong 1.11....!!!

      Delete
  28. Mengapa Allah Lanjutkan Usia Mahathir
    Suatu ketika dahulu Almarhum Ustaz Fadhil Noor ada menyatakan bahawa beliau berdoa agar Tun Mahathir Mohamad dipanjangkan usianya agar Mahathir dapat melihat akan kemusnahan yang dia cipta sendiri. Apakah kini doa Al-Marhum mantan Dato’ Presiden PAS itu dimakbulkan.

    Pada usia sudah mencecah 90an, tentu ada sesuatu yang Allah hendak berikan kepada mahlukNya tersendiri, sama ada akan berakhir dengan kebaikkan atau disebaliknya, melalui jalan ‘nar’ atau ‘nur’, dan kesemua ini adalah tertakluk kepada apa yang telah dilakukan oleh mahluk berkenaan dan ini adalah karmanya.

    Ada dua kemungkinan, pertamanya Allah mahukan hamba terpilihNya duduk beramal soleh dan memperbaiki apa yang kurang dan tertinggal semasa muda dan dewasa, dan seterusnya mungkin Allah mahu memperlihatkan apa-apa kesilapan yang telah hambaNya itu lakukan, mungkin kini Allah sedang memperlihatkan siapa Mahathir yang suatu kita pernah dijulang sahingga kelangit.

    Atas nama mahu selamatkan Malaysia maka Mahathir ketepikan penghinaan dan cercaan yang pernah dia terima dari puak pembangkang, diatas tuntutan nafsunya maka dia rela dipergunakan oleh kumpulan yang sentiasa mencari peluang untuk menjahanamkan negara ini dengan apa cara sekalipun dan Mahathir membantu mereka dengan menghalalkan cara asal tercapai matlamatnya.

    Mungkin doa Almarhum Ustaz Fadhil Noor termakbul hari ini, apabila Mahathir telah duduk semeja dengan kumpulan yang terang-terang telah melafaskan akan menjahanamkan pemimpin kerajaan hari ini UMNO / Barisan Nasional, kerajaan sama yang pernah dipimpin oleh Mahathir selama lebih 23 tahun.

    Pada Mahathir ini adalah jalan untuk menyelamatkan Malaysia dan bagi mereka yang mempertahankan UMNO / Barisan Nasional serta kepimpinan negara akan dicemuh sebagai cetek ilmu politik, sempit pemikiran dan tidak faham antara agenda nasional dengan agenda politik kepartian, ada yang berkata bahawa mereka yang mempertikaikan perkara ini adalah lapok dan jumud.

    Kita tidak tahu mereka mahu selamatkan Malaysia dari musibah apa, tetapi yang nyata kita perlu selamatkan Malaysia dari puak-puak munafik ini dari terus mengambil tanah bumi permata ini, ambillah contoh negara jiran kita, memang benar “Politik is only about party and the party is UMNO” kerana yang terlibat kesemuanya adalah mereka yang berparti.

    Jika mereka itu penarik beca, pemandu teksi, nelayan atau pekebun sudah pasti mereka bukan mewakili parti politik, tetapi jika kehadiran mereka itu berlatar belakangkan parti politik tidakkah ini boleh dikaitkan dengan politik kepartian dan oleh kerana mereka mahu selamatkan Malaysia daripada kepimpinan UMNO maka suka atau tidak ia pasti akan berkait dengan politik kepartian tidak kiralah jika disebut sebagai agenda nasional sekalipun tetapi ianya pasti politik kepartian.

    Adakah dengan menyatakan ‘bersekongkol dengan pembangkang’, dikatakan sebagai cetek ilmu politik dan tidak boleh melihat agenda nasional, bagaimana jika seorang anggota polis dilihat duduk bersama sekumpulan perompak,penyamun atau kumpulan gangstar adakah intergriti anggota polis berkenaan boleh dipercayai.

    ReplyDelete
  29. Jadi jika Mahathir, Mukhriz, Muhyidin dan beberapa bekas pemimpin UMNO dilihat duduk semeja bersama pemimpin parti pembangkang yang mana pernah mempunyai niat untuk mengambil alih kerajaan dengan apa cara sekali pun, ianya dikira sebagai agenda diluar politik dan kepartian, siapa Mahathir, Mukhriz, Muhyidin itu adakah mereka nelayan, pekebun sayur atau pesawah padi?.

    Mereka itu pernah ada kepentingan dan pernah menduduki kerusi tertinggi kerajaan dan sudah pasti mereka memiliki pengetahuan berhubung dengan soal urus tadbir kerajaan, adakah mereka tidak akan bercakap setitik noktah pun berhubung pentadbiran kerajaan termasuk rahsia yang mereka ketahui.

    Bukankah dengan bekerja-sama dengan mereka dari parti pembangkang akan menguntungkan pembangkang terutama DAP, ingat mereka ini tidak pernah memadam catatan didalam diary mereka untuk menawan Malaysia, Kita sepatutnya selamatkan Malaysia dari ditawan oleh DAP dan bukannya dari Dato Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri dan Presiden UMNO.

    Ini lah doa Ustaz Fadhil Noor bahawa Mahathir akan melihat kehancuran yang dia sendiri buat, apa sahaja kezaliman yang dilakukan oleh Mahathir suatu ketika dahulu ditunjukkan sekarang sebagai bukti kepada pengikut Tun Mahathir semasa berkuasa dahulu, inilah yang Mahathir lakukan diatas kuasa yang pernah beliau sandang dahulu.

    Menzalimi mereka yang tidak sehaluan dengan kehendaknya, Allah hilangkan ingatan dan membuka hijab yang menutup kezaliman Mahathir sahingga tanpa disedari telah mengulangi apa yang dilakukannya dahulu dan diulangnya hari ini, itulah yang telah dilakukan terhadap mereka-mereka yang menentang kemahuannya, mungkin suatu hari nanti Mahathir akan berkata “dengan saitan juga dia akan bekerjasama jika itu boleh menjatuhkan Najib”.

    Kini giliran Dato Seri Najib yang terpaksa berhadapan dengan kezaliman Mahathir kerana tidak mahu tunduk dengan kehendak Mahathir, oleh kerana dahulu Mahathir adalah Ulil Amri yang dipilih, Allah memelihara aibnya pada ketika itu, kini Dato’ Seri Najib pula dipilih juga di atas kehendakNya, InsyaAllah Najib akan dilindungi oleh Allah S.W.T.

    Mungkin kerana itu Allah melanjutkan usia Mahathir agar rakyat dapat melihat wajah seorang yang pernah menzalimi mereka-mereka yang tidak mahu tunduk mengikut kemahuannya, jika aruah Tun Gaffar Baba hidup kembali sudah pasti beliau akan mengucapkan ‘Astafirullah al azimm’ serta berlari kembali semula ke kuburnya kerana terlalu malu dan Almarhum Ustaz Fadhil akan tersenyum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TU SEBAB MUKA MADEY...SEKARANG NI DAH JADI PEMBENGIS........DAN PENDENDAM.....

      Delete
    2. Sbb tu najib bibir merah..auwwww ..jln kepit..semah dah amik telo

      Delete
  30. kantoi...owner blog ni..shahbudin pun ada tulis berkaitan doa ustaz fadil ni... geng U turn juga...patut diam jer
    Thursday, 23 August 2012
    http://shahbudindotcom.blogspot.my/2012/08/mahathir-anggap-umno-syaitan-doa-fadzil.html

    Mahathir Anggap UMNO Syaitan, Doa Fadzil Noor Sedang Dimakbulkan

    Mengikuti perjalanan politik Tun Mahathir sejak bersara pada 2003, sukar untuk kita melupakan kaitannya dengan doa bekas Presiden Pas, Fadzil Noor yang pernah mendoakan agar bekas PM itu dipanjangkan umur untuk menyaksikan sendiri kerosakan kepada UMNO dan negara kesan daripada cara pentadbirannya selama 22 tahun yang dianggap keras, tidak demokratik dan kadang-kadang tiada perikemanusiaan.

    Sejak melepaskan jawatannya kepada Pak Lah, beliau hanya menikmati masa rehat seketika saja. Selepas itu, kerana 'panas hati' dengan pembebasan Anwar oleh Pak Lah dan gelagat apa yang selalu disebutnya 'budak-budak tingkat 4' yang diketuai oleh KJ, Mahathir kembali menyingsing lengan turun ke gelanggang politik.

    Beliau memusuhinya pengganti yang dipilihnya sendiri. Kemudian beliau juga bertindak keluar daripada UMNO dan hanya kembali menyertai UMNO sebaik Najib menjadi PM.

    Jika diimbas pelbagai ucapan dan kenyataan Mahathir ketika itu, dapat dilihat jiwanya yang sengsara selepas ketiadaan kuasa. Dengan nikmat 22 tahun menjadi PM dan anak-anaknya menjadi kaya raya melalui UMNO, beliau bertindak memusuhi UMNO dan pemimpinnya melebihi apa yang dilakukan oleh pembangkang sendiri.

    Ketika itu kita mula memikirkan doa Fadzil Noor mulai dimakbulkan.

    Hari ini, dengan pilihanraya makin hampir dan Najib serta UMNO dilihat masih gagal meraih sokongan yang mencukupi daripada pelbagai kelompok mengundi, Mahathir masih aktif bersuara. Kadang-kadang beliau bercakap seolah-olah dirinya masih lagi PM yang berkuasa. Selalu juga hujahnya agak merapu dan menyusahkan Najib sendiri.

    Terbaru beliau mengajak Pas supaya bersama dengan UMNO untuk melaksanakan hukum hudud di negara ini. Sambil mengajak Pas supaya meninggalkan PKR dan DAP, beliau berkata hanya dengan bersama UMNO saja hudud dapat dilaksanakan di negara ini.

    Sementara kita memahami bahawa niat beliau hanyalah untuk memecahkan perpaduan antara Pas, PKR dan DAP serta menngelakkan Anwar daripada menjadi PM, kita juga tentunya tidak mudah lupa pelbagai komennya yang dianggap menghina hukum hudud itu sendiri.

    Beliau bukan saja menentang hasrat Kelantan mahu melaksanakan hukum itu bahkan juga mengejek hudud terutama yang berkaitan hukum potong tangan. Ejekannya pula bukan sekali, tetapi berkali-kali.

    Mahathir bercakap soal hudud seolah-olah beliau masih PM sedangkan Najib sendiri bertegas menolak hudud dan berjanji hukum itu tidak akan dilaksanakan selagi beliau dan UMNO berkuasa. MCA sendiri, rakan utama UMNO juga menolak hudud.

    Jadi, tiada asas suara Mahathir bahawa UMNO akan melaksanakan hudud di negara ini. Tetapi Mahathir hanya menggunakan hudud sebagai umpan politik untuk memastikan UMNO terus berkuasa walaupun beliau pernah menolak dan mengejeknya dahulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasa budak fadzil noor dah masuk umno

      Delete
  31. Namun suara Mahathir mengenai hudud ini tentunya menyusahkan Najib dan UMNO. Sebab itu tiada pemimpin UMNO yang berani bercakap mengenainya. Sekali lagi perangai Mahathir ini mengingatkan kita kepada doa Fadzil Noor itu. Mahathir tanpa sedar telah merapu dan sanggup menjilat ludahnya sendiri.

    Melalui tulisan terbaru di blognya, dalam usaha mengajak rakyat terus memilih UMNO dan menolak PR dan Anwar dalam pilihanraya akan datang ini, beliau membuat perumpamaan bahawa lebih baik memilih syaitan yang dikenali daripada malaikat yahg tidak dikenali.

    Perumpamaan itu secara tidak langsung bermakna Mahathir mengakui UMNO itu umpama syaitan yang penuh dengan sifat jahat dan keji. Tetapi beliau tetap mahu rakyat memilih syaitan juga berbanding malaikat.

    Dengan analogi ini ternampak bahawa Mahathir semakin terdesak untuk memastikan UMNO terus berkuasa. Beliau nampaknya terlalu ingin mempertahankan legasinya dan kepentingan anak-anaknya dalam pelbagai bidang yang beliau percaya hanya boleh dipertahankan jika UMNO terus berkuasa.

    Memang rakyat mengakui pelbagai sumbangannya selama 22 tahun berkuasa tetapi seiring dengan itu kerosakan kepada sistem politik dan pentadbiran negara juga berlaku dengan berganda. Nepotisme dan kronisme turut berkembang biak selama beliau berkuasa, sementara anak-anak dan keluarganya mendapat limpahan nikmat umpama syurga.

    Analogi syaitan dengan malaikat memang nampak merapu. Syaitan hanya tahu melakukan kerja-kerja jahat sementara malaikat hanya tahu melakukan kerja yang baik.

    Sekali lagi tindakan merapu Mahathir ini menyusahkan Najib dan UMNO. Dengan mengumpamakan UMNO sebagai syaitan, tentulah tidak ada manusia yang waras mahu bersama dan menyokong parti itu lagi. Ia juga terus mengingatkan kepada doa yang pernah dilafazkan oleh Fadzil Noor sebelum ini.

    Dengan peredaran masa, Mahathir akan terus bersuara. Mungkin banyak lagi suaranya yang menyusahkan akan keluar dan menyebabkan rakyat yang rata-rata semakin cerdik sekarang ini makin menjauhi UMNO serta kerajaan yang ada.

    Baiklah kita juga sama-sama mendoakan agar Tun Mahathir terus panjang umur dan dapat menyaksikan sendiri kejatuhan UMNO itu sebahagiannya dalah berpunca daripada dirinya sendiri. (SH 23/08/2012)

    ReplyDelete
  32. Takde modal dah sakit jiwa
    "Zikir baru" pulak dah tiba
    Kopipes panjang si ular sawa
    Siang hari buta meraba!

    "Tun Mahathir nak lindung kroni"
    Kopipes layak di dalam guni
    Bertahun sudah Tun berhenti
    Masa tu cai dalam tembuni!

    Sedap sangat ke dedak Bijan
    Tak dapat sehari cai meroyan
    Kalah um-no no ditahun depan
    Nak join kita jangan dilayan!

    Fitnah Mahathir Konon menipu
    Mahathir gembala, Bijanlah lembu
    Pencacai pulak pakar merapu
    Sanggup diupah sebiji jambu!

    Bros Pakatan semuanya class
    Komen pendedak selamba dibalas
    Mr J, Musibat dah kena pulas
    Kena berdepuk masuk dah malas!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...CLASSS...TAHI ANJING KURAP DAPIGS.....MASUK BAKUL....TELUNGKUP SENDIRI.....

      Delete
    2. Class badaakkkk air lumpur. Tak sedar diri tu badaakk kaki 4 tapi ada hati nak suruh orang angkat dia sembah dan dipuji2 macam raja.

      Delete
    3. Terbaik bro fan tun..

      Itu aje kemampuan macai
      Hendak memburuk pemimpin otai
      Ulang cerita lama dan spin bagai
      Tak sedar pemimpin sekarang negara digadai..

      Anehnya perangai simacai
      Akal pikiran macam tak sampai
      Pakatuns sini diaorang nak tibai
      Demi menyokong pemimpin keldai..

      Dalam blog budin diaorang bersidai
      Kopipes merapu dan maki hamun senjata dipakai
      Kesepakatan harapan cuba dicerai
      Sorilah, disini cite korang tak laku, boleh blah, bye,bye!!..

      Delete
  33. bloger ni macam double agen sebenarnya...
    dua dua pihak di makan dedak
    syabas si budin

    ReplyDelete
    Replies
    1. PELAHAP JUGAK SI BUDIN NIIIII......

      Delete
    2. pelahap lg si badak...hihi

      Delete
  34. ya dia sudah mari..
    pencacai fantun@pantat telah terbongkar rahsianya....
    minum air kencing dulu..lepas tu boleh mabuk dan keluarlah
    pantun pantun ...
    kalau dia campur dengan taik sendiri...lagi
    panjang pantunnya...
    seronok juga tengok orang yang telan taik dan
    mabuk minum air kencing ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. LULUSKAN JERRRRR...PENDAFTARAN FUKATAN HAPRAK NIIII....BUKAN BOLEH MENANG PRU PUN....SEMBANG YA KUAT....SYOK SENDIRI....BIARKAN SI MADEY DAN MACAI TERJUN DENGAN LABU-LABU NYERRRR....

      Delete
    2. Sian macai ameno meroyyan,,takut le tewwww..pasni masuk ph lps bn kalah..muka x malu..cai cai

      Delete
    3. He....He...He...lepas PH di Talkin....masuk UMNO ler balik tuuuuu.....

      Delete
    4. Ko pikir org ada selera lagi ke dgn tuan penyamun???

      Perasanlah luuuu sorang2......tengok pon udah meloya...

      Delete
  35. Jangan ungkit dan disingkap kesah lama yang tk terkesan lagi situasi kini...masa dah tak ada nk bincangkan kisah lama,,, dulu saya pun tk suka dgn Tun M kini ternyata Tun M dapat hidayah, insaf dan terbuka hati untuk membela nasib seluruh lapisan rakyat,,,pengalaman dan kebijaksanaan dan ketelusan hati nurani Tun M di penghujung usia Tun ,,,menunjukan Tun M tidak ada insan di Malaysia ini boleh boleh menandingi Insan terbaik dan tersohor di Bumi Malaysia.

    Nota: Buat apa cerita dolu2,,untuk mendapat kredit,,,,sedangkan yg sedang di kendong akan keciciran,,,BUAT APA CERITA DULU2...NENEK AKU DULUPUN ANAK DARA

    ReplyDelete
    Replies
    1. DULU AKU 92....SIKALANG DAH JADI 29 MUDA REMAJA.....HE...HE...HE........SEDAR-SEDAR LERRRR DIRI TU SIKIT OOOIIIII......

      Delete
    2. zikir baru untuk rakyat malaysia amalkan bila terdengar
      nama U turn mahathir .. afdal 5 kali..

      1) tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.
      “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,”

      2) tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.
      “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

      3) tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.
      “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

      4) tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.
      “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

      5) tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.
      “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,

      Delete
    3. Sedarlah semah yg jd pm..

      Delete
    4. Hai , nampaknya hari hari bawa cerita drama yang sama ... every single word of it !


      Anon 00:27 ... surah Yassin hafal tak ??

      Delete
    5. Anon 1.41 ...surah Al fatihah...hafal tak....

      Delete
  36. Amenda laa copy paste berjela2 mcm laa org nak baca sgt...menyusahkan orang nak scroll baca komen2 bernas lain drp komen kau yg mengarut ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia perasan sorang2 ingat kita sumer lapor nak baca....last2 dia yg hantar dia yg balas....kahkahkah.
      Kesssiaaannnn.....

      Delete
    2. Cian ko Macai Anjing kurap Dapigs....

      Delete
    3. 0102..sian ko mkn taek lo..cina komunis tu

      Delete
  37. Anda Tahu Mahathir Benar-benar Terdesak Bila Dia Jilat Ludahnya Semula
    Akhirnya Mahathir mula memahami makna karma. Hari ini, semua dosa Mahathir sejak 47 tahun yang lalu kini muncul. Kini beliau menghadapi nasib yang lebih buruk daripada kematian. Doa Ustaz Fadzil Noor yang termakbul : bahawa Mahathir akan hidup cukup lama untuk melihat pembalasan semua dosa-dosanya.
    Pada tahun 1998, ramai yang sangat marah dengan Tun Dr Mahathir Mohamad, Perdana Menteri ketika itu yang telah menangkap dan memenjarakan timbalannya, Anwar Ibrahim. Presiden PAS ketika itu, Ustaz Fadzil Noor, mengambil pendirian yang berbeza. Ustaz Fadzil tidak mahu Mahathir mati, seperti mana yang penyokong Anwar mahukan. Sebaliknya, Ustaz Fadzil berdoa agar Mahathir dikurniakan usia yang panjang supaya dia boleh hidup cukup lama untuk melihat kerosakan dan kemusnahan yang telah dilakukannya kepada Malaysia dan menerima karma akibat semua dosa-dosanya.

    ‘Dosa’ Anwar adalah dia cuba untuk menggulingkan Mahathir dan mengambil alih sebagai Perdana Menteri. Namun itu bukanlah satu jenayah dan seseorang tidak boleh dipenjarakan kerana perkara itu. Mahathir menjadi punca Anwar ditangkap dan dipenjarakan kerana jenayah rasuah dan liwat, walaupun ramai mendakwa bahawa Abdul Gani Patail memalsukan bukti terhadap Anwar atas perintah Perdana Menteri. Sudah pastinya Gani telah diberi penghargaan atas perbuatan jahatnya itu dengan dilantik sebagai Peguam Negara yang baru tidak lama selepas itu.

    Ustaz Fadzil dihormati oleh banyak pihak, bukan sahaja oleh ahli-ahli atau penyokong PAS. Malah, keluarga diraja, terutamanya dari negeri Kedah, mereka menghormati Ustaz Fadzil – yang dilihat sebagai seorang Muslim yang paling sederhana yang mana bukan Melayu juga tidak mempunyai masalah untuk menyokongnya. Kematiannya 14 tahun yang lalu pada tahun 2002 adalah satu kehilangan kepada seluruh negara. Dan kerana Ustaz Fadzil, orang bukan Islam mula menerima PAS. Saya berada di sana pada hari Ustaz Fadzil meninggal dunia dan ramai orang bukan Melayu juga berada di luar hospital untuk memberi penghormatan terakhir.

    Bagaimanapun, pada tahun 2000, Ustaz Fadzil berdoa supaya Mahathir diberi umur yang panjang supaya dia boleh hidup untuk melihat hari di mana karma dosanya mengejarnya. Mahathir hanya perlu meninggal selepas dia sedar bahawa segala-galanya yang berlaku kepadanya pada penghujung hidupnya adalah pembalasan untuk dosa-dosa yang dia telah lakukan lebih 47 tahun lalu iaitu sejak 1969. Salah satu daripada dosa pertama yang Mahathir lakukan ialah menentang Perdana Menteri Malaysia yang pertama, Tunku Abdul Rahman, yang mempunyai kaitan dengan Keluarga DiRaja Kedah, bermakna juga mempunyai kaitan dengan Seri Paduka Baginda Sultan Kedah dan Agong Malaysia sekarang ini yang merupakan anak saudara Tunku.

    Tidak kah ianya ironik apabila Mahathir melakukan dosa menderhaka terhadap Tunku Abdul Rahman pada tahun 1969 dan 47 tahun kemudian dia merangkak untuk memohon menghadap Agong, anak saudara Tunku, untuk memohon pertolongan baginda dalam menggulingkan Perdana Menteri Najib Tun Razak? Adakah Mahathir tidak melihat karma kerana tindakannya? Mahathir derhaka terhadap Tunku dan kemudian dia derhaka terhadap semua Raja hampir 20 tahun kemudian, dan kini dia merangkak kembali kepada Raja-Raja yang sama yang telah dia derhakai untuk meminta pertolongan.

    Doa Ustaz Fadzil sangat kuat. Dan tiada seorang pun orang Islam sama ada dari PAS atau Umno akan tidak menyetujui mengenai perkara ini (walaupun orang Melayu PAN hanya akan bersetuju dengan apa sahaja yang DAP katakan). Ustaz Fadzil tidak mendoakan agar Mahathir mati awal walaupun dengan apa yang telah orang tua itu lakukan. Sebaliknya, Ustaz Fadzil berdoa agar Mahathir dikurniakan umur yang panjang supaya dia boleh hidup cukup lama untuk melihat dosanya kembali menghantuinya dan menyebabkannya menderita dan menyesal dan sedar bahawa apa yang dia lalui sekarang adalah karma bagi dosa-dosa yang telah dia lakukan.

    ReplyDelete
  38. AWAS LICIN!!
    Tumpahan kumbahan cirit tahek low belum cuci dilantai atas ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE....MADEY...DAH NYANYUK.... NAK U TURN UMUR 92 JADIKAN 29.....MASIH TERHEGEH-HEGEH.....SEDARLERRR DIRI TU SIKIT OOOIIIII.....

      Delete
    2. Najib dah gila..sedarla siapa semah

      Delete
    3. MADEY dah NYANYUK....dah tak ingat apa.....KETUA PELIWAT dah anggap Boyfriend.....

      Delete
    4. Najib dah nyanyuk.,dia lupa sape pm..sebab tu semah dpt naik jet kerajaan

      Delete
    5. Harap najib diletak dalam sel biasa bila masuk penjara sungai buloh nanti.nak biar dia rasa diliwat malam malam dek rakan penjaranya..

      Delete
    6. Harap MADEY diletak dalam sel sebelah Nuar Al jubori...biar dia rasa bengkok tak bengkok badab dia....dikejakan dek Nuar....

      Delete
    7. Harap bijan kena sula bontot pakai penyapu dek banduan

      Delete
    8. Harap Banduan Juboq Jubur MADEY.....biar susah nak berak....

      Delete
  39. Jika dia mempunyai kuasa mutlak, Mahathir akan menghapuskan Monarki dan akan menjadikan Malaysia sebuah Republik 30 tahun yang lalu sewaktu kemuncak kuasanya. Dan semua Raja-Raja tahu akan perkara ini. Tetapi Mahathir tidak dapat berbuat demikian kerana orang Melayu tidak akan membenarkannya dan jika dia cuba juga, Umno dan Barisan Nasional akan berakhir pada 1980-an.

    Dan ini adalah mengapa Mahathir begitu marah dengan orang Melayu 30 tahun yang lalu. Dia mahu menghapuskan Raja-Raja tetapi tidak boleh. Satu-satunya perkara yang dia mampu lakukan ialah untuk meminda Perlembagaan supaya persetujuan dan tandatangan Agong tidak lagi diperlukan untuk rang undang-undang menjadi undang-undang. Dan kini, kerana perkara itu, karma telah kembali menghantui Mahathir, dan disebabkan itulah mengapa dia berada di mahkamah baru-baru ini pada 5 September 2016.

    Jadi sekarang Mahathir bukan sahaja terpaksa merangkak untuk menghadap Agong selepas memburukkan Monarki. Mahathir juga terpaksa merangkak untuk memberi penghormatan kepada Anwar Ibrahim selepas memburukkan Anwar. Dalam bulan yang sama, Mahathir terpaksa tunduk dan memohon maaf sebanyak dua kali. Anwar dan Monarki adalah musuh yang paling tidak disukai Mahathir dan kini dia terpaksa merangkak kepada mereka.

    Itu, sebagai apa yang Allahyarham Ustaz Fadzil berkata, adalah takdir yang lebih teruk daripada kematian. Akhirnya, pada penghujung hidupnya, Mahathir terpaksa menjilat kembali ludahnya di depan mata 31.5 juta rakyat Malaysia. Jika Allah mahu melayan Mahathir dengan lebih baik, Dia akan mengambil nyawa Mahathir lima tahun sebelum ini. Hakikat bahawa Allah membenarkan Mahathir untuk hidup selama ini hanya untuk merasai penghinaan yang terpaksa dia terima di penghujung hidupnya adalah satu bentuk hukuman daripada Allah. Muslim percaya bahawa jika dosa seseorang adalah cukup besar, Allah akan memberi balasan di bumi sebelum anda menghadapi hukuman di akhirat.

    Tunku Abdul Rahman meninggal dunia tanpa mengampuni Mahathir. Dan bagi umat Islam, ini adalah sesuatu yang sangat serius. Tunku adalah dari Keluarga Diraja Kedah dan Mahathir memerlukan pertolongan daripada Agong, yang juga berasal dari Kedah. Adakah anda fikir Agong mengambil endah tentang Mahathir? Bukankah Istana Kedah yang menuntut peletakan jawatan anaknya, Mukhriz, sebagai Menteri Besar Kedah? Jadi siapakah yang Mahathir cuba tipu apabila dia menghadap Agong untuk menyerahkan Deklarasi Rakyat dengan 45 tandatangan?

    Dan adakah anda fikir bahawa selepas memberi penghormatan kepada Anwar pada 5 September 2016, Dr Wan Azizah Wan Ismail dan anak-anaknya akan memaafkan Mahathir dan menerimanya dengan tangan terbuka? Mereka mahu Mahathir secara terbuka memohon maaf di hadapan 31.5 juta rakyat Malaysia dan mengakui bahawa Anwar tidak bersalah terhadap semua tuduhan rasuah dan liwat dan bahawa dia adalah mangsa tuduhan palsu dan bukti yang direka-reka.

    Keluarga dan penyokong Anwar tidak akan menerima selain daripada itu walaupun Anwar sendiri bersedia untuk berkompromi. Dan mengenali Mahathir, dia lebih rela mendapat satu lagi serangan jantung dan mati daripada melakukan perkara itu. Dan ini adalah apa yang Tun Dr Siti Hasmah Ali bimbangkan. Mahathir kelihatan tertekan selepas perlu merendahkan dirinya dengan memberi penghormatan kepada Anwar dan selepas menghadap Agong yang mana tidak berjalan dengan lancar. Siti Hasmah bimbang Mahathir mungkin dimasukkan ke IJN untuk mungkin kali yang kesepuluh dan kali ini dia mungkin tidak akan pulang ke rumah.
    Ya, “karma is a bitch”. Orang bukan Melayu mungkin sudah lupa dan juga memaafkan Mahathir di atas apa yang telah dilakukannya tetapi kebanyakan orang Melayu belum memaafkannya. Jika kita mengatakan bahawa orang bukan Melayu bodoh, mereka marah. Tetapi kalau kita tidak berkata sebegitu, apa lagi yang boleh kita katakan? Namun begitu, orang bukan Melayu bandar fikir mereka lebih pandai daripada orang Melayu luar bandar.

    ReplyDelete
  40. DOA FADZIL NOOR DIMAKBULKAN : INGIN RAKYAT TAHU MAHATHIR ZALIM
    13 tahun lalu negara telah kehilangan seorang tokoh politik pembangkang yang amat disegani kawan dan lawan kerana sifatnya dan pegangannya hanya untuk mencari keredhaan Allah SWT.
    Jika masih kita ingat, Allahyarham Dato’ Ustaz Haji Fadzil Noor pernah bermunajat dan bermohon kepada Allah SWT agar Dr. Mahathir Mohamed dipanjangkan umurnya supaya dunia khususnya rakyat Malaysia dapat melihat sendiri bukti-bukti kezaliman Dr Mahathir semasa beliau bergelar Perdana Menteri Malaysia.
    Akhirnya doa Fadzil Noor dimakbulkan Allah SWT dengan memanjangkan umur Dr Mahathir sehingga sekarang. Untuk menjelaskan lagi orang ramai melihat akan kezaliman sebenar Dr Mahathir ini, Allah memberi kekuatan yang hebat kepada YAB Dato Sri Najib Razak supaya terus bercakap benar dan tidak melepaskan jawatan Perdana Menteri yang disandangnya walaupun diasak dengan begitu kuat oleh mentornya sendiri.
    Melalui serangan demi serangan ini rakyat Malaysia sudah mula didedahkan dengan pelbagai bukti kezaliman Dr Mahathir sepanjang beliau bergelar Perdana Menteri dan disambung lagi dengan agenda peribadi dan kroni-kroninya selepas beliau bersara pada tahun 2003 lalu.
    Ketika kali kedua Dr Mahathir menjatuhkan Perdana Menteri iaitu Pak Lah (kali pertama Perdana Menteri yang dijatuhkan adalah Tunku Abdul Rahman Putra), Allah mungkin memberi peluang kepada kita semua untuk terus mempercayai Dr Mahathir Mohamed selaku negarawan yang amat disegani ramai.
    Namun untuk cubaan kali ketiga Dr Mahathir mahu menjatuhkan seorang ketua kerajaan Islam ini, beliau sudah menerima kesukaran dan terpaksa berlawan dengan bersungguh-sungguh (tidak lagi seperti cubaannya terhadap kali pertama dan kedua dahulu).
    Apa jua alasan demi alasan yang Dr Mahathir cuba berikan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, rakyat Malaysia sedikit sebanyak sudah mula mengenali siapa sebenarnya Dr Mahathir Mohamed ini.
    Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.

    ReplyDelete
  41. Awas licin !!!
    Muntah cirit tahek low dilantai atas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AWAS...Berak Babi Anjing Kurap DAPIGS ...dok merata...di atas lantai....

      Delete
    2. Awas ..macai ameno memang bengap..perkataan top dog pun tak tau

      Delete
    3. Awas semah......kau tunggu la pru ni baru kau tahu betapa orang meluat dah tgok perangai kau

      Delete
  42. Depan badak, belakang badak, atas badak bawah pun badak..sapekah badak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depan kena ...Belakang pun kena....siapa kah gerangan si Jantan tuuuuu.....

      Delete
    2. Sape lagi ..bijan balun altantooya ..tu la yg hantui semah

      Delete
    3. Sape lagi Ketua Peliwat Ko tu Lerrrr...si Anwar Al Jubori.....

      Delete
    4. 1.12.. Bukan atok ko ke yg tibai jubur nenek ko,,

      Delete
    5. Bukan ko ker...yang tibai juboq nenek ko.....

      Delete
  43. Tak sangka plk smlm blik kg kt jengka.kawan2 lama dah mula bisik2 pasal najib.cuma masih tak berani bterus terang lagi nak kutuk najib di kedai kopi.mayb takut kenduri anak2 dipulau ketua blok kot hahahaha.

    Anyway angin perubahan dah ada terasa bertiup sepoi2 bahasa...alhamdullilah


    Harap pihak PH lebih kerap turun masuk felda seluruh pahang.beri penjelasan sejelas jelasnya pada warga felda kali kli ni.jgn syok sendiri je kat opis ok..

    Well done all PH officer

    ReplyDelete
  44. Semua orang ckp pasal badak..sapekah badak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua orang sibuk cakap pasal main belakang ...siapa gah gerangan si Jantan tu.....

      Delete
    2. 1.09..ko la kan yg layan pondan kat cho kit tu,,eikkkkk..nabi x ngaku umat tau

      Delete
    3. Yang pasti KETUA PELIWAT ko tu ler yang nanti nabi x ngaku umat dia.....tauuuuu....

      Delete
    4. Yang pastinya bijan akan diliwat bila masuk penjara nanti.paham2 la ok kat lokap tu

      Delete
    5. Yang pasti MADEY akan DILIWAT sama Nuar Al Jubori.....

      Delete
  45. Sini badak, sana badak, semua badak , special sangat ke badak ni

    ReplyDelete
  46. Nampaknye,,harimau bkn lagi kebanggan negara,..lps ni boleh ganti degn cap badak

    ReplyDelete
  47. Nmpak nye perkataan badak adalah taboo bg penyokonh amenooo,,yessssss

    ReplyDelete
  48. Badak badak oh badak kenapa ko gemuk..mcm mane aku x gemuk...sila sambung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam mana aku tak kurus...sebab Nuar bengkok kuat Membongkok.....

      Delete
    2. Bijan makin kurang minat pada semah .ada ura2 dia dah jalin hubungan dengan pwmbantu peribadinya

      Delete
  49. anon 111
    baadak ni bukan sembarangan tau
    memang sangat special, ianya mengalahkan semua spesis badak dlm donia, spt badak sumatera, badak ostilia or badak arabia ke. ini badak malaya , spesis MO1 female. dengak habaq tak lama lagi nak dijemput oleh kejaan amerika utk dipamerkan di zoo di sana sbb depa tak penah tengok badak yg kulitnya meghelit2 macam disalut intan berlian ghona pink gitu, ha ada juga macam poket hand beg birkin lagi kat tepi badan dia, tu yg depa nak tengok sangat tu, koman la hang tak tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak lama lagi si Nuar Al Jubori akan jadi PIEM ke 7....dia akan jemput persidangan LGBT sedunia kat M'sia dengan menjemput semua LGBT seluruh dunia....maka tumbuh macam cendawan lerrr rumah-rumah urut haram macam kat Selangok....

      Delete
    2. Tak lama lagi semah akan dilantik jadi pm malaysia..klau kalu BN menang pru nt lah.najib sebenarnya cuba mempopularkan isterinya sejak sekian lama.najib juga dilaporkan sedang berusah melepaskan anak tirinya dari buruan negara luar.semah juga kini makin giat diet selepas ubat kurusnya tidak lagi berkesan

      Delete
  50. Bingai tahap dewa cai umno haprak ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko Bingai Anjing Kurap belaan Dapigs....

      Delete
    2. 268,
      Ko katalah apa pun ikut sedap mulut ko pun.
      Budaya sarip dol baju merah ko tu menunjuk siapa ko. Siapa pun tak perlu balas tuduh.
      Perkataan umno itu pun sendirinya sudah terpalit tahek low dan buduk.
      Perkstaan Pas pulak ada bau hancing lobaipura pemangkin mungkar.
      Ko pun tahu semua ni.
      Media,tv pro umnobn pun sudah diketawa sumpah Rakyat.
      Yg sanggup nk pakai tshirt free berlambang busuk sekwrang, adalah Bangla dan hantu2 pekan shj.
      Ko boleh sj terus makan upah ganggu blog sana simi.
      Tapi masakan usaha tongkat mungkar dpt lawan kebenaran yg diperturun dan pertuntunkan oleh Allah?
      Ko rasa ko boleh?
      SILAKAN !

      Tapi Melayu yg AMAL Islam , tidak sengkek IMAN ,tahu dan AKAN buat tsunami. Tsunami Rakyat yg waras,yg sudah muak dgn mainan Pencuri dan Penipu.
      Memang ada saki baki pendokong munhkar sah, dan mereka sama dgn ko..Tidak Waras.
      Suka ko lah,tapi, apasal ataack blog musuh kalu sudah kuat yg dicanang2?

      Delete
    3. Kuat apernyer setakat 3-4 ayat jer tulis..itu pun nemaki jer.bukan hujah2 ilmiah.sama la mcm boss diorg..meneran2 bila berucap mcm sial haaaa haaaa ha haaa

      Delete
  51. Keistimewaan tentang Husam adalah kerana beliau aktif dan sentiasa ada idea untuk melakukan sesuatu.

    "Saya hanya menyertai sahaja," kata Dr Mahathir ketika ditanya The Malaysian Insight selepas dialog itu, mengapa beliau memilih Husam sebagai pasangannya dalam program yang melibatkan dua penal sahaja.


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...