Sunday, 2 July 2017

SATU LAGI TAWARAN MENARIK SETELAH UMNO TUMBANG


Akta Cukai Pelancongan 2017 yang telah diluluskan Parlimen dengan begitu tergesa-gesa pada jam 4.57 pagi, 6 April 2017 selepas perbahasan hampir 3.5 jam sekali lagi membuktikan Putrajaya gagal merangka dasar yang prihatin terhadap realiti ekonomi rakyat terbanyak masa kini.

Malah kekalutan yang timbul dari pengumuman dan kemudiannya penangguhan pelaksanaan cukai ini oleh Menteri Pelancongan, DS Nazri Aziz, akibat bantahan dari Kerajaan Negeri Sarawak membuktikan tiada penyelarasan dan perancangan rapi sebelum penguatkuasaan akta ini diumumkan. Malah Ahli-Ahli Parlimen BN dari Sarawak sewajarnya membangkitkan bantahan rakyat Sarawak terhadap cukai pelancongan ini semasa perbahasan RUU tersebut pada sidang parlimen yang lalu.

Kegagalan Putrajaya juga kelihatan akibat tindakan Kerajaan Negeri Sarawak menarik diri dari Lembaga Pelancongan Malaysia, yang merupakan satu petanda politik buruk buat Barisan Nasional.

Setelah meneliti respon pelbagai pihak terhadap isu ini termasuk dari kalangan pengusaha industri pelancongan dan perhotelan, orang awam, analisa pakar serta pimpinan KEADILAN termasuk KEADILAN Sarawak, serta mengambil kira bahawa cukai ini bakal menambah beban yang ditanggung rakyat akibat GST, saya mengumumkan bahawa KEADILAN menolak pelaksanaan Akta Cukai Pelancongan seperti yang sedia ada.

Pada mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan yang akan datang, saya akan mencadangkan agar Akta Cukai Pelancongan ini dimansuhkan sekiranya Pakatan Harapan membentuk Kerajaan Pusat pada Pilihanraya Umum ke-14 nanti. 

Saya juga akan mencadangkan agar Pakatan Harapan mengkaji langkah-langkah yang boleh diambil untuk membantu mengukuhkan industri pelancongan, termasuk menggubal suatu akta baharu yang bukan sahaja adil kepada industri pelancongan dan orang ramai, tetapi saksama dan telus di dalam pengagihan dana yang dikutip kepada negeri-negeri.

Insiden-insiden yang berlaku sekitar pengumuman pelaksanaan Akta Cukai Pelancongan 2017 ini seharusnya menjadi pengajaran buat Menteri Pelancongan dan Putrajaya. Seharusnya sesuatu rang undang-undang itu diberikan masa secukupnya untuk dibincang oleh semua pihak yang berkepentingan serta melalui proses jawatankuasa parlimen yang khusus, dan bukannya dibahas dengan begitu tergesa-gesa seperti yang berlaku pada awal pagi 6 April lalu.

Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Ketua Pembangkang, Parlimen Malaysia
Presiden KEADILAN

Ulasan Blog - Setelah sebelum ini mengumumkan janji sifar GST, penghapusan cukai pelancongan ini merupakan satu lagi tawaran menarik yang dijanjikan Pakatan Harapan jika mereka berjaya mengambil alih kerajaan selepas pilihanraya umum akan datang.

Adakah penghapusan beberapa cukai ini sesuatu yang mustahil?

Sudah tentu tidak!! 

Sebabnya ialah kerana Pakatan Harapan berjuang untuk rakyat dan tidak ada sesiapa di antara mereka yang ingin mengumpul kekayaan peribadi yang melampau, memiliki wang beribu juta dalam akaun peribadi atau ada isteri yang suka bermewah dengan perhiasan yang mahal-mahal.

Jika semua elemen-elemen buruk itu tiada dalam Pakatan Harapan, tiada masalah sebenarnya untuk mengembalikan semula hasil kekayaan negara ini kepada rakyat yang memerlukannya.

Lihat saja di banyak negara lain di mana antara sebab insentif dan kebajikan rakyat dapat diutamakan ialah bila pemimpin, isteri atau ahli keluarga mereka tidak rasuah, tidak bermewah dan hidup dalam serba sederhana serta seadanya saja.

Bila pemimpin dan keluarganya suka bermewah, rasuah dan keghairahan memiliki ribu-ribu juta dalam akaun peribadi lebih diutama, apa lagi, rakyatlah yang akan dijadikan mangsanya. (ShahbudinHusin 02/07/2017)

138 comments:

  1. Nak selamatkan dari bankrap kena buat cukai tambahan...Najib berhutang sangat besar ditambah hutang 1 mdb....
    Pagi keluarkan makluman 60 jenis barang makanan akan dikenakan gst petang dibatalkan...
    Sekarang cukai hotel untuk horel 4 bintang keatas sahaja setelah dimarahi serawak dan sabah...
    Najib dan umno masih anggap orang ramai bodoh boleh dibuat sesuka hati...tapi masih ramai melayu yg bodos seperti Mr J mat singapork sahabat hati serigala bekas newkasel united dan kejolla...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tambah satu lagi...lobai PAS pon dlm golongan bodos jadi kuda umno..Lobai Pas hanya pandai putarbelit untuk makan sama wang haram dari najib..

      Delete
    2. Alahurabi
      Najip PM paling babi
      Diakah yg curi duit 1mdb
      Kalau ya dialah si kapir harbi


      Halal darah kata pas pis pus

      Delete


    3. ESOK SINGAPOK AKAN UMUM MO1 DALANG TRANSAKSI WABG 1MDOBI

      EARAN TANGKAP SINGAPOK AKAN KLUAR


      GARA GARA PEGAWAI BANK SINGAPOJ DALAM.PENJARA DAH BUKA MULUT!!!

      HABIS MALAYSIA !!!

      Delete
    4. .
      .

      Hapuskan cukai.. Lobai tak kisah.

      Tapi jangan hapuskan tayangan video..

      Delete
    5. Cukai pelancungan ini adlah di ambil dp pelancung2 yg melawat Malaysia, gunanya untuk membuat promosi di luar negara berkaitan kebaikan melancung di Malaysia. Sekarang ini belanja mempromosikan Malaysia adalah dp pembayar cukai seperti aku Dan korang semua... Dan yg untungnya tokey2 hotel Dan perniaga2.

      Korang semua keluar duit yg untuk tokey2.... Itu zalum .

      Delete
    6. Zalum = zalim

      Delete
    7. Gua ingat ayat TRUMP paling padu sekali. "DRAIN THE SWAMP!!!".

      Jika PH mampu translate ayat ni kpd BM dgn suasana dan keadaan tepat, kebolehrealisasian, sudah cukup utk buatkan BN Sarawak dan BN Sabah tukar arah sokongan.

      Mmg BN di Borneo bencikan UMNO, tapi kuasa dedak Cash is King cukup kuat utk terus menempek dgn UMNO.

      Delete
    8. https://youtu.be/4_Tr-_5PoLY

      Tiada pemimpin PH yg ada mampu ada karisma spt Trump. Lihat video disertakan. Sumer yg ada senang2 diklepet Najib Pondan. Susunan ayat mungkin ada pd DSAI dan RAFIZI juga Husam, yg lain belum cukup kuat karisma utk menonjol. Sbb tu PH masih bercempera mencari formula penyelesaian melawan UMNO sekalipun berjuta2 isu terhidang didepan.

      Delete
    9. .
      .

      Kan senang cakap bajet banyak kena potong. Masuk ke bajet Pejabat PM dan Permata.


      Delete
    10. Saya suka sistem yg d guna pakai d US. Undian x berdasarkan parti. Akta ini x bagus tapi d sokobg juga oleh wakil rakyat BN. Skrang baru bising.

      Delete
    11. .
      .

      Sepatutnya macam itu. Bila berada dalam parlimen tak ada sesiapa yang mewakili parti termasuk Tuan Speaker. Semuanya mewakili rakyat. Parlimen rakyat bukan Parlimen BN atau Pakatan.

      Ini baru komen sikit dan yang tak bersependapat dengan Ketua dah kena hentam. Tanya pasal 1MDB dah kena pecat.

      Itu belum pasal ponteng. Mana tak ponteng, dah tahu akan di luluskan.

      Delete
    12. Cukai...cukai..cukai tak habis habis dgn cukai baru.

      Kita yg susah ni nak hidup kena bayar cukai.

      Dia yg hidup senang linang bolehlah buat rumah terbuka secara besar besaran.

      Siap dgn bagi duit raya lagi.

      Di kampong aku raya tahun ni aku cukup terkejut bila terlampau ramai budak2 yg datang beraya kerumah semata mata nak minta duit raya melebihi tahun lepas.

      Adap dan tertip beraya dah hilang.

      Sampai saja di muka pintu terus bagi salam " pak cik minta duit raya" tahun sudah tak mcm tu. Masih beradap dan sopan. Masuk ke dalam rumah bersalam paling tidak pun minum air.

      Tahun ni masuk ke dalam rumah pun tak mahu. Datang dan minta duit raya sahaja.

      Negara dah rosak. Bangsa pun dah rosak.





      Delete
    13. MO1 jantan songlap harta rakyat
      MO1 betina gilakan permata jutaan karat
      Si Lebai tersengih leher sudah terjerat
      Sandiwara RUU355 sudah terbongkar tak tersekat....

      Rakyat menderita ditipu umno,
      SiLebai pejam mata buat buat dont no,
      Rakyat tak setuju dihentam sembrono,
      Walauun tertipu dgn wayang PAS ganti umno...

      Delete
    14. Hang mimpi ka apa dok kata Umno tumbang, hang demam ka apa? hang mabok kot.

      Delete
  2. Apa masalah Idris Ahmad jika Husam Musa jadi MB Kelantan?


    Naib Presiden PAS Idris Ahmad bertanya : Redhakah DAP laksana undang-undang Islam jika menang Kelantan?

    Apa sangkut pautnya DAP yang tidak bertanding sebarang kerusi di Kelantan dengan perlaksanaan undang-undang Islam di Kelantan?

    Maafkan saya kalau saya katakan bahawa soalan itu adalah pertanda datangnya dari orang yang terencat akal atau sakit otak. Harap-harap Deris tidak begitu. Deris boleh apatkan nasihat dan pandangan pakar di Tanjung Botan yang berdekatan!

    Pertamanya, jika Pas tumbang di Kelantan dan Pakatan Harapan ambil alih negeri itu, tentunya ia akan di terajui oleh Parti Amanah Negara. Dan kalau Datuk Husam Musa dilantik sebagai menteri besar apa masalahnya kalau sudah dipersetujui oleh Pakatan Harapan?

    Kalau itu semua sudah keputusan Pakatan Harapan; bukan atas kehendak Lim Kit Siang atau DAP sahaja, apa masalahnya??

    Semua keputusan Pakatan Harapan yang diambil adalah bedasarkan kepada kesepakatan bersama. Tidak ada siapa yang menguasai sesiapa dalam Pakatan Harapan.

    Tak perlulah Deris nak sibarkan fitnah dan tohmahan yang kononnya DAP yang mengatur segala-galanya.

    Betapa Almarhum Tuan Guru Nik Aziz sendiri pernah menyatakan penghormatan yang tinggi terhadap kewibawaan Husam dengan katanya :
    "Husam ini angerah Tuhan bukan untuk Kelantan saja tapi untuk seluruh negara"
    Jadi apa masalah Deris Ahmad mahu mempersoalkan dan mengaitkan dengan DAP hal perlantikan Husam sebagai menteri besar jika Pakatan Harapan menang di Kelantan dalam PRU14 nanti?

    Dan tidak perlulah Deris Ahmad nak tanya sama ada undang-undang berunsur Islam akan dilaksanakan di Kelantan jika Pakatan Harapan memenangi negeri itu pada pilihan raya umum akan datang kerana parti AMANAH memang dasarnya adalah Islam Rahmatan lil-Alamin.

    Adapun peraturan-peraturan seperti berpakaian menutup aurat dalam syarat kelulusan lesen perniagaan, pengasingan jantina di konsert, pawagam dan kaunter pasar raya, larangan poster model tidak menutup aurat, larangan pendandan wanita memotong rambut pelanggan lelaki dan sebaliknya, dan terbaharu, mewajibkan peniaga pasar malam berhenti berniaga ketika masuk waktu solat Maghrib itu semua adalah dasar yang diperkenalkan ketika era pentadbiran Almarhum TGNA dan Husam Musa! Cepat sangat Deris Ahmad ni lupa??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Husam orang paling ditakuti oleh Lobai Pas...mana berani saman husam walo kena fitnah dengan Husam...Pas sanggup jadi kuda umno dengan alasan bodos ketuanan melayu perompak..

      Delete
    2. Sebab pun ustaz Idris bertanya demikian adalak kerana LKS meng endose kan Husam jadi MB....so mengikut logiknya Husam tidak boleh berbuat2 apa kecuali setelah 'diperkenankan oleh YM LKS.

      Delete
    3. Satu kerusi pon Dap tak bertanding di kelantan...auta macai bodos.....

      Delete
    4. .
      .
      Layak kah Zahid ganti Najib?

      Orang pun akan berhujah dengan membuka sejarah Zahid untuk mengenali karektor dan pendirian Zahid. Ini bukan memperkatakan mengenai Zahid tapi sebagai contoh. Begitu juga sebelum Azmin jadi MB Selangor.

      Deris mati akal untuk mengatakan kelemahan dan point-point negatif mengenai Husam sebagai MB baru Kelantan.

      Selagi Husam tak tebang pokok balak dan rampas tanah orang asal, hidup sederhana bukan sahaja DAP yang redha malah seluruh rakyat Kelantan akan redha. Insyaallah.

      Delete
    5. .
      .

      09 07

      DAP bukan sahaja akan endorse Husam sebagai MB Kelantan... Jadi PM pun DAP akan endorse jugak.

      Ketokohan dan penglibatan Husam dalam dunia politik di akui oleh kawan dan lawan.

      Delete
    6. Alah... MB kelate yg sekarang ni pun kata dulu nak buat hudud 2015, sanggup lepas jawatan MB sampai la pun hudud x de, ruu355 pun bentang kat padang merbok aje ... BN x redha ke?

      Delete
    7. Anon 1221, apa sebenarnya legasi Husam di Kelantan yg menyerlahkan ketokohannya? Yang ada kontroversi - antaranya Ladang Rakyat dan dinar emas. Berapa ramai warga Kelantan tertipu dan rugi kerana ini. Keadaan Kelantan kini adalah warisan dari Husam dan puak puak bekas PAS yg kini dlm PAN. Inilah akibat benci yg butakan matahati. Asal lawan kerajaan sahaja tiba tiba jadi suci dan berwibawa.


      Delete
    8. Bila ada orang yg warak. Orang yg berpendidikan. Orang yg jujur. Orang inilah yg paling ditakuti oleh pas dan umno.

      Dalam umno dah mencukupi kalau ada SRP untuk jadi MB dan SPM untuk jadi perdana menteri.

      Delete
    9. .
      .

      Siapa yang buta hati ? Dinar emas tu saya sendiri ikut melabur. Bertahun dan tak rugi pun. Tapi pasal dengki khianat orang PAS cemburu kerana Husam di sukai oleh TGNA, semua usaha baik Husam termasuk Ladang Rakyat di sabotaj.

      Persoalan yang tepat ialah apa usaha pimpinan baru PAS setelah menggagalkan usaha Husam sebagai ganti? Rampas tanah ? Membotakkan hutan sehingga banjir?

      Semua yang di salahkan pada Husam telah Husam buktikan adalah tanpa penglibatan beliau.

      Rakyat Kelantan mesti kembalikan Kelantan pada tampuknya. Bukannya memberi cincin pada kera di hutan.

      Delete
  3. Bukan Putrajaya gagal merangka dasar yang prihatin terhadap realiti ekonomi rakyat terbanyak, tapi tabiat tak kisahkan kepentingan rakyat terbanyak. Tabiat mementingkan tembolok sendiri, nak panjangkan tempoh pegang kuasa, terutama selepas Tsunami Cina. Tapi dengan skandal besar gajah 1MDB, GST yang di benci, harga barangan sentiasa naik melambung tinggi, gamak na akan ada Tsunami Melayu jugak di Pru14.

    Dasar Ekonomi Baru pun di ketepikan Najib, dia sendiri kata dia "Bugis, jugak pendatang", begitu melaknat bangsa sendiri, semata mata kerana nak ambik hati pendatang, kejarkan undi. Di zaman Tun Mahathir, timbul se orang billionaire Melayu - Syed Mokhtar Al Bukhari. Di zaman Najib, timbul jugak seroang billionaire Melayu - dia sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Timbul billionaire free cina Jho lo...macai bodos jilat sampai licin jubo cina prompak Jho lo...

      Delete
    2. Dari RM53 billion yang 1MDB di katakan terhutang, 20% dari nya masuk ke poket Jho Taek.

      Begitu banyak si Jibo dan Rozi benarkan.

      Yang masuk poket depa? Tak payah cerita le. Godam sembrono pun takpa. Sebab dah banyak sangat di kata - termasuk dek DoJ - serkap jarang pun kena.

      Delete
    3. Jho lo billionaite free...nak beli bank di barbados...balaci2 bodos Mr J sahabat hati srigala mat singapork bekas newkasel united dan kejolla kekal hidup miskin dengan dedak ciput...melayu bodos...

      Delete
    4. Kalau lah P Ramlee masih ada, tentu dia akan rombak filem dia yang berjodol Tiga Abdul.

      Kali ini dua Abdul dan satu gemok gedempol.

      Merancang penyamunan Ali Baba dan 40 Penyamun.

      Betul ada sekor Ali Baba. Bernama Jho Taek. Pandai bapak dia kasi nama.

      Delete
    5. Apa? Personal attack?

      Habaigh, si jendul tolol yang dok kata Madey tu, boleh?

      Pahal pun, ini hari Ahad, masih Raya, man.

      Relaks sikit lah, hentam si tolol Mat Jendul Bahalol tiap kali dia masuk berdengkol dengkol.

      Delete
    6. Yang korang menyebuk sangat dg jho Yaek apa halal.... Ko tau dah Mahathir dulu men billionaire kan berpuluh2 org cina di Malaysia ini. Ada yang memegang gedung beras, IPP. PerwAja, Modeness Dan macam2 lagi.

      Delete






  4. Yeop cakap guna otak kat lutut
    ayat yg keluar tersembur dari buntut
    Mat singapok ranap kena suntut
    Depan belakang habis mike henjut

    Setiap saat maki mamak
    Tak sedar diri dak senak
    Setiap malam Rosmah sebak
    Esok singapore umum najip si dalang haprak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka lihat Malaysiabaru masuk
      Dan baca dia bagi dua tiga lepuk

      Sebab dia berdentam dentum sentiasa berdesing
      Bikin penganut Jibo dan Rozi melenting

      Depa boleh jadi tersedak dan batuk kering
      Berdoa Jibo dan Rozi di Pru14 terguling

      KO Umno, Ko Umno, Tok Guru Nik Aziz melaung
      Di Pru13, kalah undi popular, nyaris tersumbat di gaung

      Delete

  5. The Star melaporkan (Lim Sian See) sebagai berkata bahawa tiga jenayah telah dilakukan dalam kegagalan forex Bank Negara Malaysia sebanyak AS $ 10 bilion (SEE BAWAH). Pertama, kehilangan perjudian berjumlah AS $ 10 bilion di pasaran forex. Kedua adalah berbohong kepada Kabinet dengan mengatakan bahawa kerugian itu hanya RM5.7 bilion dan hanya 'perbelanjaan ditangguhkan' dan 'kerugian belum direalisasikan'. Ketiga berbohong kepada Parlimen, terlebih dahulu dengan menafikan segala-galanya dan memanggilnya pembohongan pembangkang dan propaganda, dan setahun kemudian dengan mengatakan bahawa ia adalah 'kehilangan kertas' yang sangat kecil dan bukan wang sebenar yang dibayar.

    Hakikat bahawa Bank Negara kehilangan AS10 bilion dan mereka berbohong mengenainya kepada Kabinet dan Parlimen tidak boleh dinafikan kerana ada dokumen untuk membuktikannya. Apa yang diperlukan oleh Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) sekarang ialah sama ada keseluruhan AS10 bilion telah hilang perjudian di pasaran forex atau sama ada sebahagian besar daripada wang itu sebenarnya disingkirkan dan menyamar sebagai kerugian biasa "forex".

    Dan inilah Tun Dr Mahathir Mohamad, Tun Daim Zainuddin dan Nor Mohamed Yakcop yang paling takut. Mahathir telah kehilangan wang sebelum ini, dianggarkan RM200 bilion atau lebih. Tetapi setakat ini Mahathir telah membenarkan kerugian ini sebagai 'normal'. Apabila anda melabur atau menjalankan perniagaan risiko kerugian sentiasa ada. Ia boleh menjadi kebodohan atau salah perhitungan atau peristiwa di luar kawalan anda atau seseorang menipu anda. Tetapi itu tidak menjadikan anda seorang jenayah. Walau bagaimanapun, kali ini, terbukti bahawa Mahathir, Daim dan Nor Mohamed melakukan jenayah dan mereka perlu menghadapi akibat jenayah yang mereka lakukan

    ReplyDelete
    Replies

    1. Mahathir tahu dia perlu mengagalkan keadaan ini. Jadi dia berpura2 berHari Raya, sebenarnya adalah untuk bertemu dengan Clare Rewcastle Brown untuk melihat bagaimana Sarawak Report boleh membantu dia. clare telah menasihatnya, pertama yang perlu dilakukan oleh Mahathir adalah untuk memberi amaran kepada rakyat Malaysia bahawa Perdana Menteri Najib Tun Razak bercadang untuk menangkap pemimpin pembangkang sebelum pilihan raya umum akan datang. Kemudian, apabila mereka menangkap Mahathir, dia boleh mendakwa bahawa ia bermotivasi politik dan mendakwa gelaran 'Banduan Nurani'.

      Perkara seterusnya adalah untuk Sarawak Report untuk mengeluarkan laporan harian mengenai 1MDB, DoJ, dan lain-lain, untuk mengalih perhatian rakyat Malaysia dari RCI dan The Great Bank Negara Robbery USD10 bilion. Laporan Sarawak akan cuba tenggelamkan lapuran RCI dan The Great Bank Negara Robbery US10 bilion , semuanya telah pun bermula.

      Di sebaliknya, Lim Kit Siang akan mempersoalkan Pasukan Petugas Khas dan menuntut agar penemuan mereka diumumkan kepada umum untuk menimbulkan keraguan terhadap perkara itu sehingga kemudiannya mereka boleh mengatakan bahawa RCI itu cacat. Kit Siang juga akan meminta supaya RCI untuk 1MDB diadakan. Kit Siang nampaknya tidak menyedari betapa bodohnya dia apabila kerajaan melabur hanya RM1 juta dalam 1MDB dan ekuiti itu masih disenaraikan di dalam buku dan tidak hilang atau dihapuskan. Kemudian Mahathir terpaksa memainkan isu kesihatannya. Sekiranya mereka menangkapnya, membicarakannya, dan membicarakannya, dia boleh menuntut sakit dan mendapatkan hukuman penjaranya untuk ditahanan rumah. Mahathir akan dilihat sebagai terlalu sakit untuk dimasukkan ke dalam penjara dan jika mereka meletakkannya di penjara, dia akan mati. Jadi, berdasarkan alasan yang penuh kasih sayang, dia akan ditahan di bawah tahanan rumah.

      Tetapi itu bukanlah bagaimana Mahathir ingin menghabiskan sisa hidupnya sebagai seorang penjenayah yang disabitkan yang mencuri berbilion-bilion wang negara yang tidak pernah terfikir sama ada dia menghabiskan hari-hari yang tinggal di penjara atau di bawah tahanan rumah. Jadi dia cuba mengubah perkara ini menjadi isu politik, sama seperti apa yang dilakukan dan masih dilakukan oleh Anwar Ibrahim.

      Lebih membimbangkan lagi, jika RCI mengesan kerugian yang disebut 'forex' kepada 480 syarikat milik keluarga Mahathir dan keluarganya. Bagaimanakah mereka menjadi jutawan dalam masa yang singkat, sementara yang lain mengambil masa dua generasi atau lebih untuk mencapai itu? Anda tidak boleh menjadi jutawan hanya dalam tempoh lima tahun apabila orang lain memerlukan 50 tahun melainkan jika terdapat unsur jenayah. Dan ada bahaya yang RCI akan menemui beberapa yang disebut 'kerugian forex' di 480 syarikat itu.

      Delete

    2. Jika sekiranya Laporan Clare dan Sarawak benar-benar baik, Barisan Nasional telah digulingkan dari Sarawak pada 2011 - itulah sebabnya Sarawak Report ditubuhkan pada mulanya - manakala Najib akan digulingkan dua tahun lalu pada tahun 2015.

      Tetapi Mahathir tidak mempunyai apa-apa lagi untuk digunakan untuk menyelamatkan dirinya. Dia tahu permainan sudah berakhir dan ia hanyalah masalah ketika dan tidak jika dia akan dipenjara. Dia akan mengalami kemalangan sehingga dia sedang mencari kemalangan yang paling ringan sehingga dia masih boleh pergi dengan kecederaan tetapi tidak menghadapi kematian. Tetapi itu mungkin mustahil sekarang bahawa tingkap penebusan telah ditutup dan telah dikunci ketat. Mahathir duduk di barisan kematian seorang lelaki yang mati berjalan dan semakin cepat dia menerima kenyataan ini lebih baik dia dapat tidur pada waktu malam.

      Mahathir pernah ditanya semasa wawancara yang dia berikan, Bagaimana anda ingin diingati? Jawapan Mahathir adalah dia tidak peduli bagaimana dia diingati. Itu sebenarnya satu lagi pembohongan di antara banyak kebohongan yang keluar dari mulut Mahathir sejak dia mula menjadi terkenal atau terkenal pada tahun 1969 apabila dia menyerang Perdana Menteri Tunku Abdul Rahman sebagai 'pencinta Cina'.

      Mahathir tidak peduli bagaimana dia diingati. Dia mahu dikenang sebagai Mustafa Kemal Atatürk Malaysia, Bapa Malaysia Moden. Inilah yang Wawasan 2020, Dasar Pandang Timur, Malaysia Incorporated, Putrajaya, Langkawi, KLCC, KLIA, Proton, Perwaja, Empangan Bakun, dan banyak lagi. Mereka semua adalah monumen kejayaan yang dipanggil 'kejayaan' Mahathir. Mereka adalah semua warisan Mahathir untuk generasi masa depan rakyat Malaysia untuk kagum dengan kagum seperti orang-orang yang bertumpu pada Piramid dan Sphinx yang ditinggalkan oleh Firaun Mesir.

      Apa yang Mahathir tidak mahu diingati ialah RM200 bilion semua gagasan liarnya menafikan Malaysia dalam 22 tahun mengendalikan negara atau mencuri 10 bilion wang Bank Negara. Dia tidak mahu dikenang kerana pengembaraannya, atau lebih tepatnya salah laku, dalam usaha untuk menjejaki pasar timah, dalam perjudian di pasaran forex, dengan membuang miliaran cuba membina sebuah kereta Jepun buatan Malaysia, dalam menggagalkan Malaysia Airlines, dalam memulakan Mengenai pembuatan keluli selepas iparnya, demikian Gubernur Bank Negara, memberi amaran kepadanya terhadapnya.

      Barry Wain menyenaraikan kegagalan Mahathir dan menganggarkan ia menelan belanja Malaysia RM100 bilion. Edmund Terence Gomez dan Jomo Kwame Sundaram, sebaliknya menambah satu lagi RM100 bilion dalam senarai syarikat, kontrak, konsesi dan perniagaan yang dikatakan telah pergi ke Umno tetapi diletakkan di bawah nama tiga pemegang amanah, Mahathir dan Daim Dua daripadanya.

      Tidak perlu dikatakan, RM100 bilion tidak muncul dalam buku-buku Umno dan, untuk mengutip Mahathir, nampaknya telah 'hilang ke udara tipis'. Ia hanya dapat diandaikan bahawa pemegang amanah Umno masih memegang RM100 bilion di bawah 'kepercayaan'. Apabila Mahathir dan Daim, dan sesiapa yang menjadi pemegang amanah ketiga, akan menyerahkan semula Umno RM100 bilion yang sepatutnya menjadi milik parti itu adalah misteri yang tidak akan diketahui dalam hidup kita sama seperti bagaimana keberadaan emas Yamashita masih Misteri sehingga hari ini walaupun selepas 72 tahun.

      Delete
    3. Lin sian see balaci najib...hehehe
      Citer RCI mcm madey ade bilkion dlm akaun peribadi...

      Sampai sekarang sekor pon tak dapat buktikan madey merompak...nyalak jer lebih...

      Delete
    4. Dia komen


      Dia jawab


      Hari ahad pun machai kerja

      Bagi la.peluang budak kolej yg cuti ni pun komen..

      Mana kojola mana mat singapok
      Bukan main henjut lewat malam
      Sampai jem blg budin smlm

      Delete
    5. Machai2 mesra UMNO tu, kerja di negeri2 yg Ahad dah start kerja...

      Delete
    6. Macai PH dan Dapigs penjilat tahi dan tulang babi....tak kerja hari Ahad ke....dah le siang malam meroyan kat sini....hari-hari kerja siang malam....menggelupor...tak menang-menang gak PRU....nak mampos lah tuuuuu....

      Delete
    7. Malaysiabaru dan anon anon, kenapa melenting bila isu forex ni dicerahkan oleh akhi anon? Bukankah kita bertempik pasal MDB seolah kita ini ikhlas nak mereka yg terlibat dalam 'kehilangan' ini dihukum. Bukankah kita juga harus ikhlas dlm menghukum mereka yg melesapkan berbillion duit forex? Duit forex yg hilang ini lagilah sahih kerana telahpun diakui oleh BNM dan pemimpin pembangkang dlm penjara sendiri.

      Delete
    8. Jgn takburlah anon 1207 walaupun harga daging lembu segar tahun meningkat sehingga RM33 sekilo berbanding tahun sudah baru RM26 sekilo. Orang lslam PH tak akan makan daging babi.

      Kami pun tahu halal haram.

      Kalau kau nak makan tulang babi itu kau punya pasallah.

      Jin lslam pun tak makan tulang babi.

      Delete
    9. Gabenor Jaafar yg dah mati baru nak bukak cerita

      Apa alahyarham Jaafar boleh hidup.balik bckap

      Tak ke babi namanyer tuh..

      Ada 3timb gabenor yg masih hidup. Apa mr j tak nak tanya?

      Si murad ni pada tahun 1999 sehari sebelum pru kluar utusex meloya tuduh Anwar


      Sudahnya kalah saman lena denda 2juta

      Dato murad murai org panggil..

      Dia akan kluar menjelang setiap pru...

      Korang pecayalah...

      Delete
  6. Nazri padang rengas tu mesti malu, dia ingat dia sorang jer samseng, rupa rupanya anak sarawak lagi jantan. Tahniah anak sarawak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samoing tai koo cing...akhirnye tunduk dengan tekanan serawak dan sabah...

      Delete
    2. .
      .

      Sarawak hantar pulak peguam ke London untuk menyemak perjanjian 1963.

      Ada isu sebelum ini antara Muhammad Taib dengan Abang Johori. Anwar Ibrahim pergi ke Sarawak dan khabar nya Abang Johori adalah orang Anwar Ibrahim.

      Wallahhuallam

      Delete
    3. Agi idup agi ngelaban...

      Boleh bah kalau kau...

      Najib dan Rosmah bakal disabotaj dari Timur, Barat, Utara dan Selatan.

      Delete
    4. Beginilah nasib Melayu. Mensabotaj dan jahanamkan bangsa sendiri pasal benci dan hasad dengki. Jangan negara jadi negara gagal dan huru hara seperti sebahagian negara islam lain. Bersyukurlah sementara peluang masih ada.

      Delete
    5. Terjadinya mala petaka ni sebab di dalam golongan orang melayu terdapat mcm orang mr j aka wan rosli the snakeman

      Delete
    6. .
      .

      Perasaan benci dan dengki bukan datang kerana hasutan tetapi kerana tidak sanggup melihat kemungkaran walaupun sesiapa pun yang melakukannya.

      Jangan jadikan negara Islam lain sebagai contoh untuk menakutkan kami untuk membiarkan kemungkaran di hadapan mata.

      Apabila ada dikalangan marhaen yang inginkan pembaharuan kata hasad dengki. Melayu ini jenis yang lemah dan suka syak bersangka buruk.

      Bersyukur apabila negara maju kehadapan dan makmur bukan bersyukur kerana hanya negara aman atas kuasa manusia yang penuh muslihat dan tipu-daya.

      Delete






  7. BUKANKAH KAMI DAH KATA
    BULAN JUNE - NOVEMBER NAJIP DAH PUTUS ASA
    DALAM AKAUN KERING HABIS DAH KANTONG NEGARA
    TERPAKSA BUAT APA SAJA
    SETAKAT PAU HOTEL DAN PARA PENIAGA
    BUKANLAH TINDAKAN YANG LUARBIASA
    HABIS DAH BANKRAP SEMUA PENGUSAHA
    GARA GARA MAT JANTAN NAK KUTIP LABA


    KERAJAAN DAH AGAK PELANCONG AKAN MASUK MALAYSIA GARA GARA RINGGIT AKAN JATUH TERUK 4.70-5.40!!!

    Mat Salleh pun najip nak PAU !

    Apa tunggu lagi pegi Money changer beli USDollar 4.29

    JOM SABOTAJ! sambil buat duit

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3000 pelancong cina batalkan melancong mesia...

      Delete
    2. Pelancong lebih ramai ke singaoire...mereka menginap di singapore...masuk malayssia 1 hari tapi tido di singapore...

      Delete
    3. Teman nak kata lagi -

      Suka lihat Malaysiabaru masuk
      Dan baca dia bagi dua tiga lepuk

      Sebab dia berdentam dentum sentiasa berdesing
      Bikin penganut Jibo dan Rozi melenting

      Depa boleh jadi tersedak dan batuk kering
      Berdoa Jibo dan Rozi di Pru14 terguling

      KO Umno, Ko Umno, Tok Guru Nik Aziz melaung
      Di Pru13, kalah undi popular, nyaris tersumbat di gaung

      Carry on, brader. Tabek. Teman angkat beg kamu pun takpe.

      Delete
    4. Cuti raya nak pegi cipap mana?

      Sarang pelacuranmu d melaka byk tutup.. Nak ucap tahniah KP melaka kenalan masa jadi ACP ampang dulu ! Teruskan sampai raya tak senpat cuti!

      Cuti Aidil fitri nak.pegi mana port dicksum ? Genting? Langkawai? Melaka ?

      Ini semua tempat taraf cipap. Genting belum siap berhabuk.. Cameron jem.gila. Strawbery tak boleh petik dah!

      Apa ada Malaysia????

      Infrastruktur pelancongan macam tahik! Singboard takde !!


      Betul tahik..

      Peniaga menipu pelancong. Kes ragut beg Arab !. Barang nyoping lagi mahal dari singapok...

      LAGI SATU DUIT RINGGIT TAKDE DI LUAR NEGARA !!!

      KENA TUKAR SAMPAI SINI..

      BETUL TAHIK malaysiaL


      Jom turun jalan raya
      Bila habis raya
      5juta rakyat biasa
      Ini kali bijan di penjara

      Delete
    5. Tq 9.11

      Beg kami.masih byk d New York.. Nanti bijan dah kojol boleh lah bawak masuk 1 kontena..

      Buat masa ni biarlah teman menapa di kg New York sabah


      Kikiiiiii


      P.s jgn lupa 5juta jalan raya & satu keluarga satu 1usdollar

      Delete
    6. Malaysia Baruuuuu...tang CIPAP tuuuu lu Tanya sama Ketua Peliwat ko tuuuu...dia mesti tahu ....Bengap...penjilat Dapigsssss....

      Delete
    7. Malaysiabaru, banyak benar duit kau kat luar negara. Harapnya duit halal dan bukan duit dedak untuk rosakan negara. Padanlah tak kira kalau negara hancur pasal duit berlambak luar negara. Ingat ingatlah sikit orang yg cari rezeki di negara ini.

      Delete
    8. Kawan kau mat singapork pi cari rezeki di Gay..lang road

      Delete
    9. Mr jubor dengki...

      Apasal ko tak pegi overseas..

      Bodo tak dpt scolarship..

      lLB ukm rupenyer.. Jadi majistret la ko.. Pencen pun seksyen judge..

      Apa ko tak usaha pegi overseas? Lihat donia

      Demokrasi di barat
      Islam di timur tengah
      Syurga di Australia
      Peperangan di africa

      Pegu overseas lihat mata sendiri..

      Baru kau tau betapa cipapnyer negara ko..

      Jauh perlajanan Luas pengalaman...

      Malay rakyat back kami perinrah Malaysia .. Singapok tu madam semut. Jer kami bikin..setaraf korea !! Paling cipal. Tuh.

      Jgn dengki kami dapat. Peluang. Kerja. Di negara asing

      Delete
  8. PH mampu uruskan ekonomi negara untuk kesejahteraan rakyat...Negara mesia ade mcm2 hasil bumi minyak gas kelapa sawut koko balak emas dan logam...kerana umno dan bn merompak hasil negara kerajaan kenakan mcm2 cukai keatas rakyat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Singapire yg tak de hasil ape pon boleh lebih maju dari mesia...Temasik yg rugi billion tak berhutang dan tak perlu jual aset kerana di tadbir oleh orang yg berintegriti...

      Delete
    2. Macam Angola ada minyak dan industri tapi babkrap

      Cuba cek di Angola ada juga kleptokrat paling lama di dunia.. Nama dia start M..

      Di Malaysia pun hutang 50b 1mdb makan masa 30 tahun naj bayar balik.. Malaysia akan rugi 300b

      Kalahkan kes forex palsu 100b

      Delete
    3. Temasek di wujudkan oada tahun 70an modal 3b


      Skrg nilai 300b fortune 500.

      1mdb modal (tanah free jalan Tun Razak bandar Malaysia Edra Tnb tanah georgetown tanah seluruh Malaysia d beli rm1) modal dekat 10b free )


      Tapi dah 8 tahun modal jadi rm1 ( harga yg d beli oleh MOF) HUTANG 50B


      KAPLA BUTOH GRADUAN NOTINGHAM FOREST UNIV ROBIN HOOD! almuni ST JOHN bukit nenas

      Delete
    4. Kalo mula M mungkin Mat Singapork penjilat sampai licin jubo cina prompak Jho lo..hehehehe...

      Delete
    5. PEMBETULAN SDR ALAYSIA BARU 09:09 DIA TAK

      LULUS PENGAJIAN KAT UNI NOTTINGHAM.

      NAJIB ADALAH UNI 'DROP OUT'.

      Delete
    6. Singapore yg boleh jadi maju dedemikian kerana telah dirancang oleh penjajah British dulu lagi. British telah membina kotaraya singapore dg pelabuhan dalam, lapangan terbang Dan university. So semua import, export dp Semenanjung, Sabah Dan Sarawak melalui singapore... So di SingPorelah terdapat tokey2 besar yg mampu memajukan Singapore.

      Delete
    7. Kalo dah dirancang debgan baik tapi hasilnye dirompak lingkup jugak...singapork maju kerana pemimpin2 nye berintegriti...
      Macam 1mdb blm untung dah dirompak...50 billion hutang...terlungkup hingga kerajaan terpaksa ambik alih untuk tanggong hutang...

      Delete
    8. Tq Pak Rahman

      pembetulan


      Tapi dah 8 tahun 1mdb ambil.alih Trenganu Investment Autority (TIA) modal dari 100 juta kepada 10b jadi rm1 ( harga yg d beli oleh MOF dari Najip hanya RM1 sebab bersertakan HUTANG 50B sekali.

      Org gila mana yg urus 1mdb. Jual pukee d melaka pun modal rm10 jadi 10 juta...

      Mat jantan Nazri dah check di melaka hotel semua jual pukee.. Untung jual bilik bilik ikut jam. Dari student UITMm sampai lah budak bawah umur..menjual..

      Buka hotel d melaka jual.pukee 3tahun dah dapat ROI..siapa nak kertas kerja boleh jumpa kami..

      Otu sebab akta pelancongan DEBENARNYA AKTA KUTIP CUKAI JUAL BUPEE BUKAN JUAL BILIK!

      KAMI DAH MAKLUM KPD KAK WAN..PKR..MENGUCAP PANJANG... KAMI CADANG NAK BAWAK KAK WAN OG MELAKA...

      BUKAN JUAL BILIK TAPI JUAL PUKEE

      TUAN SHAHBUDIN.. TAJUK SETERUSNYA ..MELAKA BANDAR PELACURAN..

      Delete
    9. Anon, Singapore rugi RM 150 billion. Tidak ada perician kehilangan itu. Tidak ada sesiapa di Singapore yg berani menyoal - akibatnya sangat buruk. Beginilah hebat demokrasi dan ketelusan negara jiran. Dlm pada itu Singapore mempunyai hutang antara tertinggi di Asia. Mencecah 100% GDP....tenguklah fakta. Jangan main auta.

      Delete
    10. Berapa ramai kaki tangan kat 1MDB tu???
      Woiii mr j aka wan rosli the snakeman sila jawab

      Delete
    11. .
      .

      Hutang buat duit dengan hutang berjoli lain.

      Bank memperkenalkan skim pinjaman untuk pelaburan ASN. Sama kah hutang bank melalui skim ini dengan hutang membeli kereta ? Bingai.

      Apabila Singapore rugi 150 billion adakah pemerintahnya guna syarikat seperti 1MDB ? Kerugian Singapore samalah kerugian Malaysia yang di sibuk kan oleh Najib.

      Maka kerana akibatnya sangat buruk lah pada ketika itu semua pemimpin kerajaan dan UMNO tidak langsung bertanya.

      Kebenaran sebenarnya ada pada mu J dan sesekali dalam mempertahankan ketua kamu, kebenaran tersasul keluar. Samada secara langsung atau tidak. Kesalahan berhujah yang tidak di sengaja kan bukan kerja atau kehendak kita.. itu petunjuk yang kamu minta dalam doa.


      Delete
    12. Kesian Malaysia hutang limited 55% GDP sebab dulu prnah gagal urus hutang 100% gdp.

      Kalau takde law 55% najib dah tibai 100%.

      Lagilun tak de sapa nak bagi pinjam kpd negara tak reti urus hutang

      Urus 1mdb jer 8tahun hutang cecah 50b..

      Nak lawan singapok ?? Kihkih balik gua la melayu UMNO urus syarikat pun mcm pundek

      Delete
  9. Mat Panjang dah siap tugas
    Kopipes jalang macam boragas
    Tun Mahathir dia nak cantas
    Jika tak buat Big Mama libas!

    Konon tubuh siasatan diraja
    30 tahun punya cerita
    Emdibi rosak didepan mata
    Billion songlap takde berita!

    Hanya umno yang riang ria
    Konon Mahathir masuk penjara
    Seluruh rakyat tidak percaya
    Felda dan kampung mahu pedaya!

    Buatlah seribu macam cara
    Umno Bijan rakyat tak percaya
    Tun Mahathir mahu didera
    Selamatkan negara dari buaya!

    Buatlah juga siasatan diraja
    Rugi emdibi angkara siapa
    Akaun sendiri berbilion ada
    Siasat PAS 90 juta!

    Satu dunia sudah pun tahu
    Pemimpin mana yg tidak malu
    Anak isteri menumpang sapu
    Intan berlian berjuta ribu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Patutla negara kita asyik terkebelakang
      Kerna dipimpin oleh orang yang bangang
      Kes hangat terkini tidak pula mahu dipandang
      Kes 30 tahun dulu jugak diaorang nak kenang..

      Hanya kerana tak puas hati songlap dihalang
      Kes zaman tok kaduk pun dikorek serta dicanang
      Digunakan sebagai modal untuk menyerang
      Sayangnya tektik basi sebegitu rakyat tak pandang..

      Apakah rakyat akan termakan
      Sandiwara pemimpin yang kredibiliti dirinya pun dipersoalkan
      Tak kisah berapa banyak kes zaman tun m diguna sebagai alasan
      Pada kamu sibijan rakyat dah hilang kepercayaan..


      Delete
    2. Fan Tun dan Perak Man, akhi kopipes banyak membawa pencerahan dan fakta dlm tulisannya. Sayang saudara tidak suka ini. Masih tetap dalam kepompong benci dan fitnah. Hari hari disiarkan PAS diberi duit 90 juta MDB walau tidak bukti. Bila diberi peringatan siksa fitnah di akhirat dibuat main main. Bila nak insaf?

      Delete
    3. Mr j biar teman kabo kan
      Kami berdua tak sokong kemungkaran
      Dah sah pm tu kaki penipu kan?
      Cakap berbelit, takkan itu pun mr j tak dapat fikirkan..

      Fitnah apa yang mr j maksudkan
      Mdb 90 juta adalah kenyataan
      Takkan doj buang masa buat cerita khayalan
      Kalo tak betul mr J, suruhlah pemimpin kesayangan tu pergi saman..

      Delete
    4. Mr j macam betina.. Mulut tak dok diam. Habis dia nak balun

      Mrs J nama.baru cipap ni

      Sbb perangai macam betina mulut atas bawah tak dok diam

      Delete
  10. .
    .

    kita tenguk peguam mana sampai London dulu.

    peguam Sarawak kah atau peguam Lobai?

    jangan pulak tuduh pergi sana jumpa Sarawak Report..

    Berkecai 1Malaysia..

    ReplyDelete
  11. Batalkan cukai katil di pulau pinang dulu baru cerita nak hapus cukai itu ini....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cukai katil di penang dan kota bharu kerana gst disapu semua oleh najib...hotel di penang tetap penuh musim cuti...tempat lain bila krna cukai kail kurang lah pelancong...

      Delete
    2. Bila penang buat cukai katil najib pon tiru ...hasil gst dah banyak nak tambah lagi cukai hotel...tamak betul najib...mana pegi cukai2 dan hasil ratys billion?
      ..pembanguanan tak de jugak....heran bin ajaib najib prompak ni..akibat negara di pimpin oleh prompak...

      Delete
  12. Yg menjahanamkan melayu dan islam kerana kuasa rasuah curi duit rakyat ialah pemimpin umno yg berlagak sbagai anjing samseng barua macam babi itulah yg ada sekaranf tak fikir pun yg susah dan papakedana semua org melayu anjing anjing umno itu lah yg hidup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang memerdekakan Malaysia ada 100% BN ( UMNO + MCA + MIC) ..... PH satu parsent pun TIADA share.

      Ada fahammmmmmm??

      Delete
    2. Sekarang 2017 - BN melumpuh membangsatkan mendedahkan balik Malaysia untuk diperkotak-katikkan.

      Ada fahammmmmmm??

      Delete
  13. FUYOOOOOOKKKKK...

    POSTING HABUAN BILA BN TOMBANG
    KIKIKI SATU KERUSI AJER.. SAJA NAK ULANG
    TOKONG KETAWA SAMBIL KAKI BERGOYANG YANG
    SATU KERUSI AJER... SAJER NK ULANG TAYANG
    TOKONG KETAWA SAMBIL TUNJUK 1 JARI DIGOYANG YANGG..
    KIKIKIKI.. TAK KE BABI TOKONG NI KAN..?

    KIKIKIKIKI..

    SATU KERUSI SESAJA JER..NAK ULANG TAYANG
    BELUM PRU 14 AHLI CAP BUNGA RAMAI TERBANG
    KRONI DAN ANAK CAP BUNGA DULUKAN BANGANG
    BARUA DAN MACAI DI SURUH GEBANG MLM& SIANG

    KIKIKIKIKI.... BERAMBUSSSS BARUA DAP@SINGAPORK...

    MAMAK & ANAK LARI LONDON LINTANG PUKANG
    SATU KERUSI JER .. SAJA JER NAK ULANG ULANG
    BARUA DAN MACAI TERLOLONG TERKANGKANG
    MAMAK & TOKONG PANIK SAMBIL TELO DIGONCANG

    kikikikikikiki.... BODOSS

    INI KALI HAHHH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyooo...
      Penjilat tegar jilst sampai licin jubo cina jho lo...jilat mat singapork jangan tak jilat banti dedak tak masyuukk...hehehe...najib lari bali dan perth nak sorok berlian pink?...

      Delete
    2. Jho Taek Low berak dah tak payah selet2 lagi dgn tisu tandas.
      10:16 dah boleh jilat bersih jadik tukang cuci.

      Delete
    3. I jari masuk jubur mat singapork lah. Apa lagi.

      Delete
  14. CONFIRMMMMMMMMMMMMMED DAH SEKARANG:

    sABAH DAN sERAWAK...sUDAH JADI BUKAN FIXED DEPOSIT ameno/bn lagi.`
    Sejak 2008 hingga 2013..Ameno/bn..Saved by the bell.
    Najibbbbbbbbbbbbbb mana lu mahu lariiiiiii...kalau najib/rosmah kena hukum gantung kes memberi arahan sirul tembak altantuya..........mana mahu lariiiiiiiiii..nak lari US..UK..SWITZLAND,ingapork..nak lari kerumah bisan???Macai2 amacammmm,geng2 lobai....heheheheh nasaruddin tontowi dah kecut perut,bila nak kena saman,hari ini dia sound..lain pula kata nak dakwa kes 1mdb..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun dah rasa gitu.

      Di Sabah, ramai dah masuk puak Shafie Afdal.

      Jibo dah pening kepala, nak buat snap elections ke tak.

      Kalau buat, takut dia snap for good.

      Itu kau punya hopeful thinking.

      Delete
    2. Itu aku punya hopeful thinking

      Delete
    3. Sahafie dah kena bedal dahhhh....banyak sangat makan pedal ayam.....PH dah nak melingkop dahhhh....

      Delete
    4. Wahai Mamat 12:16,

      Kau tau kau mengharung arus di sini. Boleh nak buat gitu, tapi jangan le beri pendapat aje, tak keluarkan bukti atau fakta atau alasan yang munasabah.

      Nampak tak bijak gitu, memalukan Najib.

      Kalau mengikut arus, tak kasi fakta, bukti dan hujah pun takpa.

      Delete
    5. Kesian kat keruak dan musa yg dah tak aman lagi.

      Keruak berhabis habisan membodek najib untuk jadi ketua menteri sabah.

      Musa aman pun nak jadi TYT.

      Delete
  15. Rakyat Diperbodoh2 July 2017 at 11:03

    Di situlah nunjukkan betapa dungu, bodoh & tololnya pemimpin2 BN/UMNO yg diundi rakyat; hasil drpd pengundi yg memenangkannya berjaya didungukan, diperbodohkan, ditololkan.

    Bila di penghujung sesi perbahasan, speaker Dewan Rakyat akan bertanya utk jatuhkan keputusan dgn berkata:
    "Mana2 Yang Berhormat wakil2 rakyat menyokong usul, sila angkat tangan..."
    (dewan pun mengira yg angkat tgn)
    "Mana2 Yang Berhormat wakil2 rakyat tidak bersetuju dgn usul, sila angkat tangan..."
    (dewan pun mengira yg angkat tgn)
    "Hasil drpd kiraan, yg menyokong lebih ramai berbanding yg tidak bersetuju; maka dgn ini, dewan memutuskan agar usul bla, bla, bla DILULUSKAN...!"
    Dah BN ada majoriti kerusi dlm dewan, senang2lah usul itu dipersetujui...!

    Fungsi dewan rakyat adalah utk bahaskan usul. Platform pemutus perlaksanaan RUU dan Akta.
    Nak tentang, adalah dln waktu ini. Bukannya setelah diluluskan....!

    Mengapa boleh jadik begini; dah lulus baru pertikai bila hendak diwartakan...?

    Kerana:
    • Asal shj usul itu dtgnya dari juak2 BN, terus shj semua wakil2 rakyat BN yg tak ponteng angkat tgn tegak2 menyokong; tanpa langsung mengambil kira adalah usul itu berpotensi memberi impak yg boleh mendtgkn kesengsaraan dan keperitan kpd rakyat. Tak angkat tgn, dichop penghalang kpd pembangunan.
    • Asal shj usul itu dtgnya dari juak2 pembangkang, terus shj tiada satu pun wakil2 rakyat BN yg tak ponteng mahu utk angkat tgn; walau pun usul itu realitinya boleh lebih byk memberikan manafaat kpd rakyat.
    • Wakil2 rakyat PAS pulak, boleh ambik pendirian berkecuali utk sestgh kes. Langsung tak angkat tgn. Duduk tercongok je kalau tak ponteng. Yg angkat tgn, kena tunjuk surat sebab kerana mula menunjukkan tanda2 pro-pembangkang.

    Nmpk tak ketololan wakil2 rakyat kita...?
    Itu sebab tak pelik, machai2nya akan lebih tolol lagi drpd itu. Cerdik hanya dari segi cuba utk memperbodoh2kan yg lain.

    Nampak tak Dewan Rakyat kita dah dimandulkan...?
    Itu sebab sekarang dah ada GST. Diluluskan.
    Sekonkrit mana pun hujah, sebernas mana pun bahas yg diutarakan pembangkang; end of the day, pemutusnya adalah bilangan yg angkat tgn.

    Moral: Pastikan BN dan PAS terkubur terus tanpa nesan semasa PRU-14, terutamanya kerusi2 Ahli Parlimen...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat Diperbodoh2 July 2017 at 11:07

      Ralat kpd post 11:03,

      • Asal shj usul itu dtgnya dari juak2 BN, terus shj semua wakil2 rakyat BN yg tak ponteng angkat tgn tegak2 menyokong; tanpa langsung mengambil kira adalah usul itu berpotensi memberi impak yg boleh mendtgkn kesengsaraan dan keperitan kpd rakyat. Tak angkat tgn, dichop penghalang kpd pembangunan.
      • Asal shj usul itu dtgnya dari juak2 pembangkang, terus shj tiada satu pun wakil2 rakyat BN yg tak ponteng mahu utk angkat tgn; walau pun usul itu realitinya boleh lebih byk memberikan manafaat kpd rakyat. Yg angkat tgn, kena tunjuk surat sebab kerana mula menunjukkan tanda2 pro-pembangkang.
      • Wakil2 rakyat PAS pulak, boleh ambik pendirian berkecuali utk sestgh kes. Langsung tak angkat tgn menyokong atau membangkang. Duduk tercongok je kalau tak ponteng.

      Delete
    2. Rakyat Diperbodoh2 July 2017 at 11:34

      Pecahan 222 kerusi Ahli Parlimen:

      • Perlis: 3
      • Kedah: 15
      • P.Pinang: 13
      • Perak: 24
      Jumlah di utara Semenanjung = 55
      Pecahan di utara Semenanjung = 24.8%

      • Selangor: 22
      • WP Kuala Lumpur: 11
      • WP Putrajaya: 1
      • N.Sembilan: 8
      • Melaka: 6
      • Johor: 26
      Jumlah di barat Semenanjung = 74
      Pecahan di barat Semenanjung = 33.3%

      • Pahang: 14
      • Terengganu: 8
      • Kelantan: 14
      Jumlah di pantai timur Semenanjung = 36
      Pecahan di pantai timur Semenanjung = 16.2%

      Jumlah di Semenanjung = 165
      Pecahan di Semenanjung = 74.3%

      • Sarawak: 31
      • WP Labuan: 1
      • Sabah: 25
      Jumlah di Msia timur = 57
      Pecahan di Msia Timur = 25.7%

      Moral: Pastikan BN dan PAS terkubur terus tanpa nesan semasa PRU-14, terutamanya kerusi2 Ahli Parlimen...!!!

      Delete
    3. kalau Sabah dan serawak PH dapat separuh sahaja....bye..bye lah BN..

      pas nak tanding 100 kerusi...menang 100%% dgn bersama parti ikatan...nak jadi "king maker|..
      kat kelantanpun belom tentu lagi.

      Delete
    4. Rakyat Diperbodoh,

      Saya jugak mahukan Najib & Umno/Bn lingkup di pru14.

      Dgn ikhlas nak tanya: amacam nak dapat pengundi di kampong dan yg pendapatn rndah di bandar supaya majoriti nya tolak Umno/Bn yang tentu gunakan rasuah duit BR1M, sogok beras, barang letrik dan duit tunai mcm di PRK Sg Besar & K Kngsar dulu.

      Saya khuatir pihak berkuasa tutup mata sebelah kpd itu semua.

      Kalau ada cadangan, tolong kasi tau. Amat minat nk dengar. Juga dari pmbaca lain. Terima kasih.

      Delete
    5. Mengigau ke kooooo....mimpi disiang hari la luuu...meroyan tak sudah-sudah siang malam....sah harap la PH nak menang PRU...Melinkop algi adalh tuuuu....Bengap penjilat Dapigs....

      Delete
    6. Rakyat Diperbodoh2 July 2017 at 12:35

      Itu sebab, peranan kita sebagai rakyat adalah memangkah pemimpin yg ada nilai pejuang & cerdik. Bknnya semborono pangkah yg tolol, samseng, taikoon, mewah & hanya mengangkang dlm comfort zone mereka.

      Pemimpin yg bagus adalah yg smart merencana & bertindak.

      Cth:
      Utk pindaan memperkasa RUU355 menjd realiti.
      RUU = Rang Undang-Undang.
      355 = Rang Undang-Undang yg/kod 355.
      Bknnya total Hudud.
      Kata pemutusnya terletak pd undi 222 Ahli Parlimen dlm dewan.

      Pendekatan cerdik - berikan penerangan yg jelas & all out utk convincekan 222 wakil rakyat tersebut...!
      Supaya majoriti yg berada dlm dewan (=seramai at least 112) buang undi menyokong.

      Canang pada awam; katalah, akhirnya berjaya meyakinkan seluruh warga qaryah sesuatu kawasan Parlimen tu menyokong, tetapi Ahli Parlimen kwsn tersebut buang undi untuk tidak menyokong dlm Dewan Rakyat pun, apa ada hasil...???
      Tak pasal2 natijahnya, org awam pulak yg jadik mangsa. Si fulan dichop kafir, si fulan dichop munafiq, si fulan patut dikuburkan di jirat cina dsb. Ummat jadik berpecah-belah. Yg sini maki yg sana, yg sana carutkan yg sini. Apa ada hasil...???

      Pengundi mesti smart. Pemimpin yg dipilih juga mesti smart, bukannya batang kayu...!
      Itu sebab, hasrat UMNO adalah rakyat terus2an menjadi bodoh.
      Supaya pemimpin2 yg bodoh, masih terpilih...!
      Agar senang pemimpin bodoh yg terpilih itu pula, terus dgn mudah memperbodoh2kan lagi rakyat.

      Moral: Utk PRU-14, undi PAS = undi BN...!
      Pastikan dlm PRU14, BN dan PAS dikuburkan terus dari bumi Malaysia tanpa nesan, terutamanya utk kerusi Ahli Parlimen...!!!

      Delete
    7. Rakyat Diperbodoh2 July 2017 at 12:41

      12:05,
      Saya pun tiada jwpn utk itu.
      Saya yakin pemimpin2 gabungan PH punya smart strategic planning.

      Lihat shjlah 12:19.
      Pun parah utk diberikan pencerahan; walau pun dah diterangkan, diterangkan lagi, dan diterangkan lagi.

      Di luar kuasa kita utk mereka yg celik membutakan diri, yg mendengar tp buat2 pekak, yg bersuara tp membisukan diri utk part2 yg mungkar, yg berotak tapi diudangkan kepala hotaknya, yg berakal tapi hanya menurut kpd bisikan nafsunya...
      Utk yg ini, kena mohon pertolongan Allah swt tuhan yg Esa yg Maha Berkuasa...

      Delete





    8. HEBAT KAMU SEMUA BUAT STATISTIC..BOLEH SEMAK DGN INVOKE... ADA PERSAMAAN


      SUASANA DUNIA HARI INI


      PADA 2013 DUNIA SIBUK DGN NEGARA ISLAM APABILA ISIS MUNCUL.. DAN NAJB PUN PUJI ISIL DALAM TWITTER.

      PADA 2017 ISIS DAH KOJOL. MASJID ANNUR PUN ISIS LETUP.

      ISLAM 2017 DAH MENDAP . BEGITU JUGA DI MALAYSIA. SOMONGAN KPD PARTI ISLAM ATAU TSUNAMI ISLAM DAH PUDAR

      ARAB SAUDI PUN TEEASA BANGAT. SAMPAI BROTHER QUTER PUN DIA BAHAM. 2015 SAUDEE WAHABI GILABABEE BAHAM YEMEN.

      SEBIJI PERANGAI PAS. DULU PAS BAHAM DAP. SEMALAM BAHAM PKR. YANG MENANG IRAN. YANG MENANG (UMNO)

      TAPI IRAN SIBUK D SYRIA. UMNO SIBUK DI BORNEO DAN 1MDB.


      KAWAN KAWAN.. PENYUDAHNYA MUDAH.. TIADA SAPA MENANG DI PRU14..... SETIAP PARTY AKAN DAPAT HABUAN


      MAKA KERJA KUATLAH KAMU SEMUA.. KERANA TIADA YANG MUSTAHIL. YANG PASTI 2017 ISLAM DAH PUDAR DAN LINGKUP. PAS DAH KOJOL BEGITU JUGA ISIS.


      MAKA BENTUKLAH SEBUAH MALAYSIA BARU


      YANG PENUH RAMAT UTK SEKELIAN UNAT - RAHMATAN FIL ALAMIN.

      MALAYSIA BARU INI AKAN WUJUD DI ATAS PLATFORM KEADILAN.

      ADIL UNTUK SEMUA RAKYAT TAK KIRA BANGSA AGAMA KETURUNAN

      ISLAM RASULLAH S.A.W YG SEBENAR AKAN MUNCUL. BUKAN IDLAM TIRUAN PAS ATAU UMNO

      MALAYSIA BARU YANG BEBAS KORUPSI DAN KETIDAKSAMAAN.

      APABILA PAKATAN MENANG LIHATLAH NASIB RAKYAT MALAYSIA.. MASYALLAH PENUH KERAHMATAN !!!


      BUKAN SETAKAT KAYA MACAM SELANGOR DAN PENANG TAPI MALAYSIA AKAN LEBIH KAYA PER CAPITA DARI SINGAPORE! TANPA KLEPTOKRAT TANPA PENINDASAN CUKAI GST DAN DSB


      CUBA DULU UNDI PAKATAN MACAM RAKYAT SELANGOR. ANDA DI KAMPUNG TIDAK AKAN MENYESAL !


      Delete
    9. Terima kasih Sdr Rakyat Diperbodoh sudi memberi jawapan.

      Saya harapkan PPBM dan PKR coba sedaya upaya menarik pengundi di kampong daripada pengaruh BR1M dan lain2 habuan Umno/Bn.

      Dan DAP dll parti bukan majoriti Melayu mencoba buat demikian bagi mereka berpendapatan rendah di bandar2.

      Maaf, saya belom yakin jika mereka dah rancangkan dengan terperinci pasukan2 "mengetok pintu" dsb nya (macam Nurul Izzah buat hingga terguling Shahrizat di Bangsar di Pru13) bagi membikin mereka betul2 faham bahawa rasuah, seleweng dan songlap berbilion Ringgit dari 1MDB itu menjahanamkan negara.

      Saya khuatir kalau Najib buat snap election macam Theresa May buat di UK tak lama lalu. Khuatir sebab belom sediakan dengan terperinci pasukan2 "ketuk pintu" itu. Memang, snap election di UK itu keputusan nya memeranjatkan parti pemerintah. Tapi tak tahu pemikiran orang yang desperado saperti Najib.

      Saya berdoa PH akan berjaya gulingkan Najib dan Umno/Bn. Dan berharap mereka yang aktif di dalam PH bertungkus lumus mulai sekarang, rancangkan segala apa yang perlu di lakukan di kempen Pru14.

      Delete
    10. Ooi R Diperbodohkan

      Ko cakap pandai... Apa pasal tak masuk calon bertanding... Aku pasti bini ko pun tidak undi ko.

      Delete
    11. Apesal anon 16:35,
      Chai2 mesra UMNO tak pandai berckp ke...?
      Patutlah rancak je kopipes.

      Delete
  16. 1MDB kena bayar IPIC 600 juta bulan ni selepas kalah proses timbang tara di London. Mana lagi nak cekau duit untuk bayar kalau tak dari cukai baru..

    ReplyDelete
  17. .
    .

    Boleh pulak perjanjian 1963 di semak dan teliti semula...

    Amanat Hadi ... ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amanat haji dah jadi rukun kpd mereka yg beragama pas

      Delete
  18. TUAN SHAHBUDIN DAN SEMUA PENYOKONG PAKATAN


    APA ITU AKTA PELANCONGAN?

    TAHUKAH KAMU SEMUA AKTA INI SEBENARNYA AKTA PELACURAN!


    90% HOTEL D MALAYSIA BUKAN UNTUK PEBGINAPAN SEMATA TAPI UTK TUJUAN URUSNIAGA JUAL BELI PUKEE


    INDUSTRI SEX DI MALAYSIA CECAH 20B

    PELACUR DAN BAPA AYAM TIDAK DI KENAKAN G.S.T !

    OLEH ITU AKTA PELACURAN IBI AKAN MEMBOLEHKAN KERAJAAN MENGUTIP CUKAI INDUSTRI SEZ SEBANYAK 600JUTA SETAHUN!!!

    SETIAP JAM BILIK D SEWA RM40 ! SEKALI KONKEK CIPAP

    BAYANGKAN 24 JAM BRPNUNTUNG?

    SETIAP CIPAP TIDAK D KENAKAN G.S.T


    OLEH DEMIKIAN AKTA PELACYRAN INI DAPAT BANTU KERAJAAN KUTIP CUKAI UNTUK AKTIVITI URUSNIAGA PUKEE DI BILIK BILIK HOTEL SATU MALAYSIA!

    TAHNIAH NAZRI JANTAN ANDA PUN TAHU INDUSTRI SEX BYK UNTUNG TAPI TAK KENA G.S.T MAKA KANU KENALKAN AKTA PELACURAN PELANCONGAN!!!


    TAHNIAH!!!








    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki. Mesiabaru mcm ade pengalaman konkek di hotel jer...

      Delete
    2. Betul tu bro malaysia baru..kalo tak caya pi tanya pelancong.
      Selain dari thailand malaysia lah syurga p**i diaorang semua..

      Para lobai taknak komen ka..kilang carlsberg , babi punya hal bising gila..ni hal p**i ni tak nak bising plak..tontontv tak nak komen ker..

      Delete
    3. 1305 kalau takde nama gur pangil

      Woi babee,

      Kami dulu bekas SKUAD NAHI MUNGKAR AMAL MAKRUF!!

      setiap serbuan... 75% pasangan konkek. Tak kiralah cina sama melayu atau melayu sama cina atau Thai Vietnam Rusia..

      Paling best KAMI PENAH TANGKAP PAK LOBAI BERSAMA SPENDER PUTIH SAIZ XXXL...

      lobai lagi satu pandai dia main d turkey sampai sakit jantung!

      JANGAN TERKEJUT KALAU JIRAN KITA YG JD IMAM PUN KONKEK PELACUR D HOTEL...

      akhir zaman...

      Delete
    4. SPENDER putih saiz XXXL Ketua Peliwat.........kuang...kuang....kuang....

      Delete
    5. Malaysia Baru....agak-agak sapa ya Imam tuuuuu...ataupun bekas Imam tuuuuu......harap-harap dah insaf dahhhhhh........

      Delete
    6. Dulu tv3 tiga suku pernah siarkan dalam majalah 3 pengakuan seorang pelacur di kelantan. Beliau anak tempatan kelantan.

      Ada lobai yg datang serbu rumah pelacuran di jln hamzah kota bharu.

      Pada mulanya serbu untuk ambil tindakan. Tiba2 terus mengongkek.

      Dah mengongkek tu satu hal lah. Tapi tak mau bayar. Terus balik.

      Delete
    7. Lobai2 pas ni memang celaka!!!!

      Delete
    8. Dah kongkek tu bayarlah. Kenapa tak mahu bayar.

      Delete
  19. FIIYOOOOOOOUUKKK

    ARI ARI 1MDB DAN PAS DI ULANG TAYANG
    SEBAB TAK ADE ISU YANG BOLEH DIBENTANG
    MAMAK SAMPAI LA NIH TAK SAMAN SAMAN
    SAJA JER NAK ULANG BILA LAGI MAMAK NK SAMAN

    KIKIKIKIKI....

    MAMAK KE LONDON BERHARI HARI RAYA
    MAMAK KATA STUDEN DILARANG JUMPA
    KIKI SAJA JER MAMAK BUAT CERITA GILA
    STUDEN MELUAT DNG PERANGAI SI TUA BANGKA

    RCI DAH MULA KAN SIASATAN DIRAJA
    MACAI MAMAK DAH GILA MEROYAN ROYAN
    DULU ANAK KRONI SENANG MCM GAMPANG
    BAILOUT FOREX MBF RUGI SENANG2 BUANG LONGKANG

    SAJA NAK ULANG UNTUK MACAI BANGANG
    SATU KERUSI JER.. TOKONG SENYUM SENANG
    MSCAM PKR PAN TU SENANG2 BUANG LONGKANG
    1 KERUSI JER DEPA SUMA PAKAT TUNJUK 1 JARI SAMBIL KENGKANG...
    SITUA BANGKA SAJA YG PERASAN HEBAT TAPI BANGANG ...


    Kinikikikiki.. BERAMBUS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI


    INI KALI LAHH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saha nak bagi tau mat singapork bodos ...RCI bukan mahkamah...

      Delete
  20. Pudin bermimpi siang "bila UMNO tumbang"
    Majoriti Melayu, di hati keris punya lambang
    Cai2 haprak mmg begitu cuma kuat gebang
    Walhal PH tu sendiri yg maut dah diambang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cenggini je tahap dan tarafnya...?

      Transformasi ke arah negara berpendapatan tinggi dan negara maju:
      13:31 & 13:02 inilah dia, contoh "satu lagi projek pembangunan oleh kerajaan Barisan Nasional"

      Delete
    2. Kojola bermimpi basah "bila UMNO takkan tumbang"
      Majoriti Melayu bangang, pemimpin keris punya lambang
      Cai2 A9 mmg begitu semulajadi bangang
      Walhal BN tu sendiri yg nak rebah terkangkang

      Apa macam...kihkihkih

      Delete
    3. PH dah nak MONOPOS dahhhhh....macai jilat le habis-habis Juboq Dapigs To Kong tuuuuuu....

      Delete
  21. Ada baiknya cuma hotel bertaraf 4 dan 5 bintang yang mewah itu sahaja yang layak dikenakan cukai.untuk 3 bintang ke bawah dan hotel2 bajet tak perlu di kenakan cukai ke atas pelanggan.kalau menteri2 kabinet dapur najib buat kajian lengkap sebelum laksanakan pastinya depa tahu yang menginap di hotel murah ni mesti rakyat yang ada bajet terhad..

    Untuk hotel berbintang2 tu untuk orang berada contohnya menteri,orang bisnes,mrj,mat singapork,kejora dan kaum2 penjilat umno yang banyak duit sahaja yang mampu. Bagi rakyat marhaen yang kurang bajet ada masanya terpaksa menginap di hotel sekiranya keluar kawasan.terpaksa jgk bayar cukai penginapan. Patut belajar dari kesilapan cukai gst tempoh hari di mana
    Ia dibuat secara pukul rata kaya miskin semua kena bayar


    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesekali blik kg jauh2 umh kg penuh sb saudara ramai yg blik.ruang tamu pun full. Klau famili yg banyak ank nak tak nak perlu la dok hotel jgk huhuhuhu.

      Mau 2 bilik kena amik huhuhuhu..kena cukai pulak huhuhuhu..harap mrnteri kaji balik arahan ni

      Delete
    2. 14:37, MCA dan Gerakan, takde tokong ke...?

      Delete
    3. Pembetulan: utk chai 13:53. Maaf anon 14:37

      Delete
  22. FUYOOOOOOKKKKK....!!

    YEOP MESIA BARU MASIH LABUN LAGI
    RASA PEDIH PEDIH MLM TADI X ILANG LAGI
    KENA BANTAI TERKENGKANG BERLARI LARI
    ARI DAH TINGGI DEMER TERASA PANAS HATI

    CAP BUNGA ARI ARI BANTAI BARISAN
    NAK TANYA BRAPA RAMAI AHLI SEKARANG..?
    BRAPA PULA BILANGAN CAWANGAN& BAHAGIAN
    SAJA NK ULANG 1 KERUSI JER JANGAN BERANGAN

    KIKIKIKIKIKIKI... BODOSSSSS

    TOKONG DAH TUNJUK 1 JARI TENGAH
    SAMBIL TUNJUK KETAWA GULING GULING
    SATU KERUSI JERR BERANGAN TAK SUDAH SUDAH
    ADA ATI MINTAK TOKONG DIAMKAN DIRI
    SATU KERUSI JER SESAJA NAK ULANG LAGI


    KIKIKIKIKI.. BERAMBUSS BARUA DAP@SINGAPORK INI KALI LAH



    UBAHHHH DAN KASI SIMENNN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUYOOOOOOKKKKK....!!

      MAT SINGAPORK MASIH LABUN LAGI PEDIH KAU KENA LIWAT MLM TADI X LAGI KE MAT??
      KENA BANTAI TERKENGKANG BERLARI LARI
      ARI DAH TINGGI DEMER TERASA PANAS HATI

      BARISAN BERJUTA AHLI TAPI 1 EKOR PUN TAKDA ISLAM YANG BERKUALITI.
      NAK TANYA BRAPA RAMAI AHLI SEKARANG..LEPAS ISU 1MDB??
      BRAPA PULA BILANGAN CAWANGAN& BAHAGIAN PARTI BIJAN YANG TINGGAL MASIH AKTIF???
      SAJA NK ULANG 1 KERUSI JER PUN TAPI KECUT PERUT BAGAI SI BIJAN PENCURI

      KIKIKIKIKIKIKI... BODOSSSSS

      DAH TUNJUK 1 JARI TENGAH
      SAMBIL TUNJUK KETAWA GULING GULING SI MAT SAMBIL MENCARUT
      BERSATU ADA SATU KERUSI JERR MAT RISAU TAK SUDAH
      PENCURI ADA ATI MINTAK RAKYAT DIAMKAN DIRI DARI MELAWAN
      BERSATU SATU KERUSI JER PUN MAT KECUT TELUR TAK TIDUR LENA LAGI


      KIKIKIKIKI.. BERAMBUSS BARUA UMNO @ JHO LOW INI KALI LAH



      UBAHHHH DAN KASI SIMENNN..

      Delete
  23. Tindak tanduk peguam negara yang berbuat bising membantah saman sivil Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) berhubung dana yang diselewengkan daripada 1MDB menimbulkan persoalan memandangkan beliau sepatutnya sudah bertindak terhadap 'geng penyangak' yang menyelewengkan dana syarikat pelaburan negara itu bersandarkan laporan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apandir pon penjilat jubo cina prrompak Jho lo....nak lindongi cina jho lo...spesis sejenis dengan Mr J Mat singapork sahabat hati srigala dan Kojolla...

      Delete
  24. FUYOOOOOOKKKKK....!!

    MAT SINGAPORK MASIH LABUN LAGI PEDIH KAU KENA LIWAT MLM TADI X LAGI KE MAT??
    KENA BANTAI TERKENGKANG BERLARI LARI
    ARI DAH TINGGI DEMER TERASA PANAS HATI

    BARISAN BERJUTA AHLI TAPI 1 EKOR PUN TAKDA ISLAM YANG BERKUALITI.
    NAK TANYA BRAPA RAMAI AHLI SEKARANG..LEPAS ISU 1MDB??
    BRAPA PULA BILANGAN CAWANGAN& BAHAGIAN PARTI BIJAN YANG TINGGAL MASIH AKTIF???
    SAJA NK ULANG 1 KERUSI JER PUN TAPI KECUT PERUT BAGAI SI BIJAN PENCURI

    KIKIKIKIKIKIKI... BODOSSSSS

    DAH TUNJUK 1 JARI TENGAH
    SAMBIL TUNJUK KETAWA GULING GULING SI MAT SAMBIL MENCARUT
    BERSATU ADA SATU KERUSI JERR MAT RISAU TAK SUDAH
    PENCURI ADA ATI MINTAK RAKYAT DIAMKAN DIRI DARI MELAWAN
    BERSATU SATU KERUSI JER PUN MAT KECUT TELUR TAK TIDUR LENA LAGI


    KIKIKIKIKI.. BERAMBUSS BARUA UMNO @ JHO LOW INI KALI LAH

    ReplyDelete
  25. APA MAKNA

    BERITA INI?

    berita ini ditujukan
    pada khairy jamaluddin
    ketua pemuda gerombolan

    semenjak DOJ mengeluarkan
    kenyataan terbaru
    ketua pemuda ini senyap
    tidak bersuara'
    tidak beri komen

    kenapa senyap?

    khairy senyap kerana
    dia sedar bahawa jenayah
    telah dilakukan oleh najib rosmah

    khairy tahu bahawa amerika
    mahu regime change
    khairy tahu amerika
    mahu menerajang najib
    khairy tahu amerika menolak najib
    kerana najib pro china merah

    khairy tahu jika dia gila gila
    sokong najib rosmah
    amerika akan menolak dirinya

    khairy menyimpan angan-angan
    untuk menjadi PM malaysia

    justeru
    khairy secara bijak
    senyap tidak bersuara
    ini maknanya khairy
    sedang menawarkan
    dirinya kepada amerika

    maka bersuasa
    six milion dolar man
    ini petanda bahawa
    gaduh dalaman sedang berjalan

    ReplyDelete
  26. Pemuda Umno perlu jadi anak jantan pertahan pemimpin, parti’
    Bernama | July 1, 2017

    Tajuddin Abdul Rahman berkata, Pemuda Umno ketika ini dilihat lebih banyak berdiam diri dan berpeluk tubuh apabila pemimpin atau parti dicemuh dan difitnah pembangkang.

    BAGAN DATUK: Ahli Pemuda Umno di setiap peringkat perlu menjadi “anak jantan” dalam mempertahankan kepimpinan parti dan kerajaan Barisan Nasional (BN) yang terus berdepan fitnah serta tohmahan pembangkang.

    Ahli Majlis Tertinggi Umno, Tuan Haji Tajuddin Abdul Rahman berkata, menjadi “anak jantan” bukan bererti mereka perlu bersikap kasar dan biadap, sebaliknya harus lantang bersuara dalam mempertahankan maruah serta nama baik pemimpin dan parti.

    “Pemuda Umno tidak boleh berdiam diri apabila presiden atau timbalan presiden parti dicemuh, dihina atau difitnah pembangkang. Mereka seharusnya perlu bertanggungjawab mempertahankan kepimpinan parti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. B.DATUK

      faham tak kenapa
      ucapan ini dibuat
      di bagan datuk?

      bagan datuk ialah
      kawasan zahid hamidi

      zahid juga senyap
      zahid tidak ada komen
      zahid tak cakap apa apa
      tentang kenyataan DOJ terbaru

      maka
      six milion dolar man
      buat kenyataan ini
      di kawasan zahid
      ini tanda rasa tak puas
      hati dari pembodek najib
      terhadap zahid

      ini maknanya
      perang dalaman sedang berlaku

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...