Sunday 27 August 2017

SEMUANYA TAK BOLEH PAKAI!!


Satu pihak bercakap tiada lagi sebarang rundingan, tetapi satu pihak yang lain seolah-olah merasakan mereka sebahagian daripada kerajaan negeri Selangor.

Mana satu nak diikut?

Atau adakah Pas sekarang sudah terbelah dua?

Untuk kesekian kalinya, diingatkan kepada PKR khususnya dan Pakatan Harapan amnya, mereka tidak perlu lagi membuang masa  terus melayan karenah dan telatah Pas dalam menghadapi pilihanraya akan datang.
Baik yang mengatakan sedia berunding, pintu rundingan telah tertutup atau memberi gambaran sama-sama ingin mempertahankan Selangor atau apa saja kenyataan lainnya, semuanya tak boleh pakai. Ia palsu belaka.

Selalunya begitulah, setiap kali ada kenyataan daripada pemimpin tertentu Pas bahawa mereka sedia berunding, ia kemudian akan dibalas oleh satu pihak lagi yang mengatakan tiada lagi kerjasama perlu diadakan.

Bila satu pihak mengatakan tiada lagi rundingan, muncullah pula kenyataan lain yang seolah-olah Pas tetap ingin bersama, terbuka kepada perundingan atau setidak-tidaknya mahu bersama dalam mempertahankan kerajaan negeri Selangor.

Sebenarnya, semua itu adalah wayang belaka.
Ia hanyalah kenyataan yang mahu melengah-lengahkan kesepakatan dan menjadikan Pakatan Harapan tidak bersedia sepenuhnya menghadapi PRU 14.

Kalau pun ada yang berbeza pandangan, selagi Hadi Awang lebih cintakan Najib Razak daripada kebenaran, tiada apa yang dapat pemimpin Pas lain lakukan. Mereka pula tentu saja tidak sedia meninggalkan Pas.

Jadi, akhirnya mereka akhirnya akan tetap wala' kepada Hadi dan Pas. Buang masa saja melayan mereka.

Lebih penting bagi PKR dan Pakatan Harapan ialah terus bergerak ke hadapan dan meyakinkan pengundi bahawa UMNO dan Pas atau Pas dan UMNO adalah gabungan yang satu.

Mengundi atau memilih salah satu daripadanya, yang kekal berkuasa nanti tetap seorang kleptokrat yang akan memusnahkan segala impian rakyat Malaysia untuk membina kehidupan masa depan yang lebih baik lagi. (ShahbudinHusin 27/08/2017)

117 comments:



  1. Apa kurangnya dengan si Azmin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lopeh ni baru junjungan besar DYMM dtg dgn sendiri tertabal secara langsung berdarah terus pada junjungan besar Muhammad Rasulullah bermula la Islam gemilang cemerlang seluruh dunia disaksikan semua sesudah sekian Melayu dipandang hina... Tu sbb motto yg dikatakan Malaysia bertuah memberi makna sebenar benarnya . Atas kehendaknya jua la Allah swt memberi kelebihan dan kemuliaan umat dikalangan umat Melayu nusantara terbit di Malaysia pembawa amanah mengambil alih pemerintahan dari Umno dan raja2 Melayu penyimpan amanah mentadbir dunia akhir zaman sebelum datang kiamat. Amiin.

      Delete
    2. Macam macam lah fahaman sesat akibat subahat dgn kafir evengelis liberal. Serupa IRF dgn ustaz liberal mereka yg mengatakan Al-Quran adalah suatu kitab dari Mesopotamia. Ini menafikan Al-Quran itu sendiri sebagai kitab Allah yg diturunkan berangsur kepada Muhammad saw. Muhasabalah siapa sebenarnya pendokong PH. Cuba juga ikuti Mujahid Yusof Rawa dari PAN.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Waghih buangan dgn mat jilat dah berkokok dah

      Umpama ayam sesat kat tgh highway, berkokoklah sementara belum kena gelek dek lori lagi ni

      Delete
    5. Tak abis abis salahkan orang lain. Kalau negara kena jajah dengan China merah pon salah orang lain jugak. Mak bapak kau dulu main dapat anak haramjadah macam kau pon salah Kristian evangelist jugak

      Delete
    6. Sekiranya PAS bersama PH, aku tak akan keluar mengundi....

      Delete
    7. Ambo x kiro doh skali ni, pah nok gi bule ko, azmin buleh kontrak buak jambe ko, asal buke najib!

      Delete
    8. Dlm bn selain umno parti mana yg mengagongkan islam

      Delete
    9. 2.08......tak ada satu parti pon dalam Msia ni yg betol2 berlandaskan Islam...

      Yang menggunakan Islam untuk meraih undi dan kepentingan parti untuk dapat habuan dunia memang ada.

      Negara Islam apa penoh dgn rasuah, pecah amanah dan penyelewemgan..???

      Orang Islam yg mengkafirkan orang Islam.......orang Islam yg menyesatkan orang Islam.......orang Islam yg melingkopkan orang Islam.....

      Selagi bergelumang dgn skandal duit.......tak tau jaga amanah........mengolah hukum mengikut pikiran sendiri saja...........baiklah jangan diheret sama nama Islam tu......buat malu jerr.

      Delete
    10. Anon 2:08.. & Mr.J..

      Kalau realiti kehidupan pun dah macam LAHANAT apa ke barang nak mengaku sebagai umat yg terpilih oleh Tuhan?

      PAKSAAN, UGUTAN, TEKANAN, PENINDASAN, KEKEJAMAN, KEGANASAN, KEMUNDURAN, KEMISKINAN, JUMUD, RASUAH, OBSESI PADA SEKS, WANITA dan cara mereka BERPAKAIAN dan segala macam bala KEHINAAN..

      Cuba teka, kaum apa yg lazimnya menghayati ciri2 yg "diberkati" (ehem..) Tuhan, sepertimana diatas..

      Kalau dah kehidupan didunia ini tidak diberkati Tuhan, itu TERANG2 membuktikan IKUTAN umat kamu TAK BETUL - sedangkan HISAB Tuhan itu adalah TUNAI (Q2:202, 3:19, 3:199, 5:4, 6:62, 6:165, 7:167, 13:41, 14:51, 24:39, 40:17).

      Hmm..

      Delete
    11. Segala tindak-tanduk kumpulan yang menentang kepimpinan PKR di peringkat Kelantan sedang diperhatikan, kata pegawai kanan parti itu.

      Katanya, buat masa ini maklumat mengenai mereka dikumpul sebelum tindakan lanjut mengenainya diambil.

      Ketua Komunikasi PKR Kelantan, Mohd Sukirman Mustafa, memberitahu Malaysiakini, jika ada laporan mengenai mereka dibuat, Majlis Pimpinan Negeri (MPN) akan merujuknya kepada lembaga disiplin.

      "Isu yang mereka lakukan adalah jelas. Mereka membuat tuduhan terbuka kepada MPN serta memberikan kenyataan media mengkritik pimpinan parti.

      "Mereka juga melibatkan parti rakan dalam isu dalaman," katanya.

      Sukirman diminta mengulas perkembangan terkini kumpulan yang tidak sehaluan dengan MPN yang diketuai Az Aziz Ab Kadir ketika ini.

      Pada 25 Ogos lalu Malaysiakini melaporkan salah seorang penggerak utama kempen mengetepikan Ab Aziz, Ahmad Syauqey Abdul Ghani, menyampaikan memorandum kepada pimpinan tertinggi PKR.

      Disergah 'gila'

      Memorandum itu diserahkan kepada Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin, yang hadir mewakili presidennya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, di Machang.
      Bagaimanapun ketika serahan itu dibuat Ahmad Syauqey mendakwa dia disergah dengan perkataan "gila" oleh Ab Aziz.

      Pada hari sama Malaysiakini juga melaporkan Anggota Dewan Undangan Negeri Guchil, Mohamad Roslan Puteh, mengesahkan peletakan jawatannya sebagai timbalan Ab Aziz.

      Surat itu, kata Mohamad Roslan, diserahkan ke ibu pejabat PKR pada 16 Ogos lalu.

      Sementara itu semalam sebahagian pemimpin kanan PKR Kelantan mengadakan sidang media di Kota Bharu bagi menyatakan sokongan mereka kepada Dr Wan Azizah dan Ab Aziz.

      Naib Pengerusi PKR Kelantan, Amran Ghani, berkata parti itu menolak budaya fitnah dan memecah-belah dilakukan oleh kumpulan tidak sependapat dengan mereka.

      "Sepatutnya fokus diberikan kepada pilihan raya yang semakin hampir, selain mematuhi arahan dibuat pimpinan dari semasa ke semasa," katanya.

      Pecah dua?

      Selain Amran, sidang media itu turut dihadiri seorang lagi naib pengerusi, Prof Saharun Ibrahim; Ketua Penerangan, Tarmizi Yusof; Setiausaha PKR Kelantan, Azahar Hassan; Pengarah Pilihan Raya Che Rusli Ismail; Ketua Pemuda Hafidz Rizal Amran; Ketua Wanita Noor Aini Husin; setiausahanya Nor Hidayah Abdullah dan ketua-ketua cabang, selain Sukirman sendiri.

      Kata Amran PKR Kelantan juga menolak dakwaan pihak luar yang mendakwa parti itu bergolak atau berpecah kepada dua kumpulan.

      "Parti dalam keadaan baik dan pengerusi MPN masih mendapat sokongan majoriti cabang-cabang di seluruh Kelantan," katanya.

      Ditanya mengenai kempen menyingkirkan Ab Aziz, Sukirman memberitahu ia tidak menjejaskan PKR Kelantan.

      "Anggota akar umbi dinasihatkan tidak terkeliru dengan cubaan segelintir pihak yang berkepentingan untuk memecah-belahkan perpaduan perpaduan parti," katanya.

      Delete
    12. Adalah sangat menghiburkan apabila membaca kenyataan yang dibuat oleh Si Nurul Izzah ni sewaktu dia merengek kononnya dia sukar untuk mendapatkan maklumat mengenai pelaburan China.

      Herankan. Pelaburan dari luar Negara pulak yang menjadi bahan Politik puak - puak Pakatan Haprak ni. Soalnya, kenapa baru hari ini diorang nak bising pasal isu pelaburan Negara asing?

      Sebab diorang sekarang sedang sibuk menjaja cerita kononnya Kerajaan Malaysia sibuk nak menjual kedaulatan negara kepada China. Itu pasal diorang bising pasal pelaburan dari Negara asing.

      Tapi yang herannya, kenapa penjajahan depan mata puak Pakatan Haprak ni tak nak bising pulak? Kenapa penjajahan yang dilakukan secara terbuka tidak mahu dibantah oleh mereka?

      Misal contohnya di Pahang. Banyak kawasan tanah haram diteroka oleh pengusaha - pengusaha Cina yang berfahaman DAPigs. Tapi, takde pulak orang nak bantah peneroka tanah haram tersebut.

      Sebaliknya, wakil ADUN DAPigs Triang dan Tanah Rata sama - sama memperjuangkan hak peneroka - peneroka tanah haram tersebut untuk mendapatkan geran yang sah dari pihak Kerajaan.

      Hampir setiap kali sidang Dewan Undangan Negeri diadakan, kedua - dua wakil DAPigs itu sudah pasti akan membangkitkan isu berkaitan dengan geran tanah haram yang diteroka dikawasan mereka.

      Jika dilihat dari satu sudut, peneroka tanah haram itu juga boleh dianggap sebagai satu bentuk penjajahan yang dibuat secara terbuka. Tapi kenapa pulak DAPigs beria - ia berjuang untuk mereka?

      Dan sekiranya pihak Kerajaan mengambil tindakan terhadap peneroka - peneroka tanah haram ni, pandai pulak DAPigs menjaja cerita kononnya Kerajaan sengaja nak menindas rakyat.

      Begitu la Retoriknya sifat puak - puak Pakatan Haprak ni. Kalau benda yang dilakukan oleh pihak mereka sendiri, pandai pulak diorang buat - buat tak nampak. Tapi kalau orang lain buat, sibuk sampai ke lubang cacing diorang pertikaikan!!!

      Delete
    13. Mr J hari2 merendahkan akidah penyokong PH seolah2 dengan hanya bekerjasama dengan DAP, org tu jadi kristian..ajaran songsang umngok..woi Mr J, parti2 komponen di sabah pun ada yang majoriti beragama kristian. apa ko merapu ni Mr J..akidah kami tak akan berubah walau bersama parti2 mana pun..yg penting penyamun terbesar didunia perlu dijatuhkan bersama umngok yang membodohkan diri mempertahankan MO1

      Delete
    14. Sekumpulan aktivis yang menyokong Pakatan Harapan semalam menggesa agar gabungan tersebut menjarakkan diri daripada kumpulan Azmin Ali yang juga digelar sebagai Kartel.

      Ia berikutan tindak-tanduk Azmin yang dilihat bakal merosakkan Pakatan Harapan daripada dalaman gabungan itu sendiri.

      Jurucakap kumpulan itu yang terdiri daripada Zanirun Baba, Othman Ismail, Annuar Ismail, Mohd Saad Ismail, Lee Thian Soo dan Dr Maniam dalam satu kenyataan hari ini membuat gesaan tersebut ekoran perletakan jawatan William Leong daripada Biro Politik PKR.

      Ia susulan daripada ketidakpuasan hati William terhadap beberapa pemimpin PKR, terutama Azmin yang masih tegar untuk menjalin kerjasama dengan PAS.

      “YB William Leong juga menyatakan keputusan yang dilakukan oleh beberapa kerat pemimpin PKR adalah tidak konsensus.

      “Kami bersama-sama William dalam perkara ini malah memandang bahawa Azmin Ali dan beberapa kerat kelompoknya gagal berfungsi sebagai seorang Pengarah Pilihanraya yang baik.”

      Gerakan Aktivis Harapan (GAH), turut mengingatkan Azmin bahawa tugas Pengarah Pilihanraya bukan sebagai perunding kerjasama dengan musuh.

      “GAH ingin menasihatkan Azmin supaya sedar bahawa PH telah wujud sebagai sebuah keluarga besar dan mengukuh sokongan. Dia mahu atau tidak harus menerima kondisi sekarang, jika tidak kelompoknya akan dilabel sebagai entiti yang tidak punyai maruah kerana masih mahu bersenggama dengan bekas pasangan selepas bercerai.

      “Seperti yang GAH telah menyatakan sebelum ini bahawa kelompok Azmin tidak sangat membantu PH, sebaliknya akan merosakkan PH dari dalam.”

      Delete
    15. Anon 208, dgn izin Allah dua parti org Islam terbesar telah cenderung nak besatu hati dlm politik. PAS dan UMNO yg dulu bermusuhan nampak reda. Kedua dua parti ini telah kerjasama dlm hal Islam dari pertahankan nama Allah dicemari kafir evengelis, isu pendakwah Zakir Naik ke RUU355. Walau org kafir dlm BN dan PH tak suka. Bayangkan kalau org Islam Malaysia bersatu hati - apa kita peduli org kafir baik dlm BN atau dlm PH. Sebaliknya kelihatan komponen yg kita anggap Islam dlm PH iaitu PAN dan PKR senada dgn kafir DAP menentang isu tersebut di atas. Apakah jadi dgn aqidah dan ukhuwah Islam parti parti ini yg kini kelihatan tunduk pada arahan evengelis DAP. Apakah nafsu politik mengatasi iman? Istilah Kleptokrasi yg disebut sebut DAP menjadi mantera kader kader evengelis baik dari PAN, PKR atau PPBM. Begitu hebat pengaruh DAP sampai aqidah mempunyai nilai yg rendah.

      Delete
    16. Kenyataan terbaharu Rafizi Ramli yang mendedahkan senario dalam parti cap Mata itu sungguh membimbangkan. Ia bukan sahaja mengelisahkan ahli dan penyokong parti itu sahaja, tetapi terbias kepada parti Pakatan Harapan, kerana PKR masih lagi sebahagian Pakatan Harapan.
      Perkembangan masam dalam PKR itu menjadikan semangat rakyat yang meluap-luap yang bergerak untuk menjatuhkan kerajaan UBN sedikit terganjat dan boleh membantutkan langkah menumpulkan nafsu.

      Beberapa fakta menggerunkan didedahkan kemudian diikuti dengan cadangan penyelesaian dibuat Rafizi menimbulkan pro kontra di kalangan ahli dan penyokong. Kedua-dua pihak dalam PKR sedang mengasah parang dan akan melakukan perang perdana menjelang Piraum. Sedih.

      Bila kita membaca dan menganalisa apa yang berlaku itu jelas ia adalah pertembungan dari segi mengurus parti dan mencari strategi untuk menang. Pandangan berbeza itulah menjadikan PKR tidak sepadu sehingga jadi retak yang bakal menunggu belah.

      Mungkin cadangan-cadangan sebagai solusi kepada problem itu baik dan boleh diterima. Cadangan Rafizi agar diadakan kongres khas supaya masalah dihadapi ditentukan ahli juga bagus. Begitu juga yang beranggapan ia perlu diselesaikan tanpa diheret ke dalam kongres dan diselesaikan secara anak beranak, juga baik.

      Sepatutnya apa-apa isu diselesaikan dalam bilik secara anak beranak, tetapi kalau ia sudah mendepani jalan buntu yang berlekok-lekok konsesus dalam kongres tidak dapat dielakkan.

      Semua saranan itu ke arah kedamaian dan kebaikan bagi mengelakkan berlaku perpecahan yang boleh dieksploitasikan oleh musuh. Sesungguhnya PKR tidak mempunyai tenaga dan kudrat untuk berpecah buah kali kedua. Perpecahan pertama kali disebabkan pertembungan fahaman dan aliran pemikiran dalam parti itu sepatutnya diambil iktibar dan pengajaran. Barang kali para pemimpin PKR melupai akan sejarah keretakan besar yang menimpa parti berkenaan.

      Ada juga yang berpendapat tindakan Rafizi mendedahkan pekung dalam PKR itu bagus, atas keyakinan Rafizi dilihat sosok berintegriti. Dianggap apa dibuat Rafizi itu baik kerana berterus terang. Sebaliknya tidak semua menerima perkara itu sebagai baik. Atas maslahat politik ia perlu difikir dua kali. Memang berterus terang adalah sebaik-baiknya tetapi mungkin bukan dalam ehwal siasah.

      Kalaupun diadakan kongres dan keputusan dibuat, sejauh mana "kepala ketumbukan" di kedua pihak dalam PKR itu sedia akur dengan keputusan kongres. Belum tentu kongres menamatkan masalah dan menemukan konsensus terbaik.

      Sebelum ini pun keadaan dalam PKR bercelaru. Keputusan-keputusan yang dicapai dan dibuat oleh Biro Politiknya, badan ekesekutif tertinggi dilanggar begitu sahaja, macam motorsikal mat rempit langgar tikus basah dijalanan.

      Saya tidak fikir kongres itu dapat menyelesaikan masalah dalam PKR, walaupun ia adalah mekanisme terbaik dan berpelembagaan. Yang penting semua pihak kena meletakan kepentingan parti di hadapan dan tidak menjadikan kuasa dan kewangan sebagai matlamat. Apabila kewangan dijadikan kuasa untuk bertindak di sinilah salah dan kacaunya. Begitu juga apabila timbul keraguan di antara satu sama lain maka tumbuhlah bunga-bunga kebenncian dan perbalahan.

      Apa yang perlu difokus kini ialah melawan UBN bukan berlawan sesama sendiri. Membentuk parti dalam parti tidak baik. Menjadikan kewangan (material) sebagai kuasa lagi tidak baik. Saya tengok ada elemen itu dalam PKR sekarang ini.

      Katakan dalam kongres nanti ahli bersetuju mencapai keputusan agar PKR tidak mengadakan hubungan dengan Pas dan hanya membulatkan pakatan dengan PH sahaja? Apakah jaminan boleh diberikan keputusan itu akan diakuri? Politik itu bersifat seni serba mungkin yang halal mengikut politik diamalkan kini. Politik mempunyai berbagai dimensi dan pemainnya terdedah kepada sifat talam dua muka.

      Politik bersifat munafik di mana-mana sahaja. Bermesyuarat bukan memuktamdkan masalah tetapi hanya mencari sedikit masa renggang untuk mendinginkan kepala.

      Delete
    17. Jebon mula2 yg sebut kleptokrasi ni ialah dari laporan DOJ......bukan kit siang....bongokkkk...!!

      Delete
  2. patutnya parti dalam Harapan tak terutama PKR tak perlu bergantung harap lagi untuk menjalin kerjasama dgn PAS ni...sudah terang kan lagi bersuluh....biarlah samada impian atau angan2 untuk menjadi king maker kononnya...sebaiknya semua parti dalam saf Harapan sudah mencorak langkah untuk memenangi hati rakyat...takut rakyat menjadi jelak dan jemu dengan pelbagai karenah berterusan ada usaha untuk menjalin hubungan dengan PAS ni....jadilah anak jantan...yakin dengan kekuatan parti dan gabungan yang telah ditubuhkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAH...KAH...KAH.....PAS MELEPAS...FUKATAN HAPRAK PUN MELEPAS.....BARU LER ADIL....

      Delete
    2. Jadi lah anak Jantan Azmin oiiii.....

      Delete
    3. NK BGI TAU PEMIMPIN2 HARAPAN.. YG NK MGUNDI RAKYAT... MAJORITI RAKYAT DH TOLAK PAS & UMNO.. SILA MUSABAHAH.
      SKRANG RAKYAT BERSAMA PAKATAN HARAPAN.... bukan dgn pkr.. bersatu... pan... dap... TAPI PAKATAN HARAPAN... selamat berjaya...

      Delete
    4. Setuju dgn Bro Haron......sekarang rakyat tak pandang sama ada PPBM, PKR, AMANAH, DAP.........orang cuma pandang PAKATAN HARAPAN saja.

      Jadi orang PAKATAN tolong celik........kita tak perlukan Pas lagi.

      Pengaruh PAKATAN dah lebih kukuh dari PRU13 dulu........dan semakin hari pengaruh Pakatan makin mendapat tempat di hati rakyat Msia.

      Bermain sorong tarik dengan Pas hanya membahayakan Pakatan.

      Kalo Pas betol2 ikhlas.....apa payah sangat deme nak buat keputusan...???

      Pas bawah Hadi Awang tak boleh dipercayai. Deme sendiri pon tak tau arah tujunya........kejap pro umno.....kejap pro pakatan........lagi dilayan makin melalut gila dibuatnya.

      Apa "motif" Pas bersikap macam sesumpah..??? Apa nawaitu Pas berubah2 pendirian..??

      Pas ni boleh mengakibatkan Pakatan berpecah. Ye.......inilah yg ditunggu2 dan dicita-citakan oleh puak Kassim Baba orang kaya penyamun......untuk melihat Pakatan berpecah.

      Pakatan patut lebih berhati2 dengan orang yg lurus telunjuk kelingking berkait.

      Sekarang nama PAKATAN HARAPAN sudah punya pengaruh.......malah lebih kukuh berbanding PRU13 dulu.

      Yang perlu Pakatan buat cuma rapatkan saf antara satu sama lain......dan fokus kepada gerak gempur berkempen ke kampong2.

      Masa dah semakin hampir dengan PRU........kenapa perlu buang masa melayan sorong tarik Pas yg tak reti nak buat keputusan.......ini sangat2 membahayakan Pakatan.

      Be careful with the two-headed snake......pikir-pikirkanlah sebelom terkena bisa........

      Delete
    5. Apa nak jadi pun aku tetap dgn pakatan harapan.

      Delete


  3. Ini kah politik cara Islam ?
    Sana suku.. sini suku !

    Jika ujud pun kerjasama PKR dengan PAS cuma di Selangor. Tak masuk akal.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi PAS = undi BN
      Undi BN = undi PAS
      Undi BN/PAS = KLEPTOKRAT
      Undi KLEPTOKRAT = undi PENYAMUN

      Delete
  4. HE...HE...HE... SEMUA NYER TAK BOLEH PAKAI.....
    TERMASUK 'MADEY'....

    ReplyDelete
    Replies
    1. TERMASUK LA ENGKO LEMBOO.

      Delete
    2. Lembu pun tarak bodo macam anon 2337 tu

      Delete
  5. Dah cantik comel2 buat taik pulak...apa benda ni?

    ReplyDelete
  6. Pas memang macam ni dari dulu. Bila pemimpin pas bercakap, semua pendapat lain2. Ahli pas semua pening, tak tahu nak ikut yang mana. Sebab tu dapat bala banjir besar di kelantan dan ribut kuat semasa perhimpunan pas.

    ReplyDelete



  7. Punya lah sial .. boleh kata tak ada kena mengena dengan Harapan..

    PAS dah sama perangai nya dengan UMNO.. kaki putar alam dan berdolak-dalih, masih lagi Azmin nak berunding.

    Tindakan MP Selayang di sokong.

    Meminta Azmin bagi tempoh pun mengarut, kerja buang masa yang kesudahannya sia-sia.

    Azmin hendak kah di beri kata dua .. Jangan buat rundingan dengan PAS ..
    Atau PKR di minta keluar dari PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir yg berdolak dalih sebenarnya..

      Azmin cuma menjadi ejen yg diutus madey setelah kegagalan midin gagal memujuk..

      Kerana madey tau Pas xkn sekali kali memaafknnya..

      Benda simple mcm ni pun puak PH xdpt hadam..

      Madey tau PH dgn gandingan mentah PAN dn Bunga x mampu tarik sokongan melayu..

      Madey terdesak memerlukn PAS..
      PAS tau Madey seorang pengkianat yg cuma ingin memperkudaknnya..

      Putra Jaya semakin menjauh dn kelam buat PH..
      Pakatan akan tinggal harapan..

      Delete


    2. PAS jangan jadi pengacau. Kata Tun.

      Pengacau kerja setan. Orang nak buat baik mesti setan nak kacau.

      Tun sebelah mata pun tak pandang Hadi.

      Sebaik Muhyiddin gagal, Tun terus isytihar Pakatan Harapan dan meletak nama Anwar paling atas. Dengan berbuat demikian Hadi tak kan nak bersama Harapan.

      Modal Hadi cuma RUU. Azmin boleh lah terhegeh-hegeh...

      Tun tak main lah setakat RUU..

      Delete
    3. Depan macai madey bgtau la x perlukn PAS..
      Tang mane kekuatan PAN dn budak berhingus bunga ni...
      Macai melompat le konon dh cukup kuat..
      Kikiki
      Selamanya ditipu madey..
      PAS pun xkn terpedaya dgn madey ni.
      Ape dia buat semua utk kepentingan dia..
      Konsesi bg kroni dn family.. Tol bg Rakyat..
      Berapa byk GLC dibangkrapkn..
      Sakau duit petronas konon bail out..
      Bail out company anak dia pun wayang je sbab nk sakau duit kwsp..

      22thn kesempatan tp melayu kemana?
      BNM rugi teruk tp family kaya mendadak..
      Proton stiap tahun rugi tp vendor untung besar..
      Macai bengap je yg percaya dgn air liur dia..

      Delete
    4. 1.18 & 2.40........Mahathir takkan buang masa dengan benda yg tak menguntungkan Pakatan.........lebih2 lagi kalo yg membahayakan Pakatan.

      Kalo nak banding zaman Mahathir dgn zaman sekarang.....Melayu zaman Mahathir lebih mewah dari Melayu sekarang.

      Apa yg ko banggakan dengan Melayu sekarang.....graduan ramai menganggur......lepas grad ada yg kerja cuci tandas.....bawak teksi uber....nak tanggung anak bini pon tak cukop.....itu yg ko banggakan.

      Gaji graduan masih tak kompetitif......nak beli rumah yg elok2 pon tak mampu........rumah teres setingkat 3 bilik pon dah 200,000.....yg mampu menyewa jerrr....

      Melayulah yg paling ramai tertekan dgn kos sara hidop sekarang.........sampai ada yg terjun jambatan bunoh diri sebab tak mampu bayar denda.

      Apa ko tak perasan ke duit banyak yg lesap........tapi dalam lesap2 tu.......tiba2 ada org berjaya jadi billionaire segera dgn berbillion duit masok akaun peribody.

      Duit yg bayar kat Aabar Ciplak pon lenyap macam tu jer........tapi tak semena-mena kita dengar ada orang berjaya buat wayang lucah dgn modal bermilion2 USD.......dan beli kediaman mewah bermillion2 USD kat US.......1 Msia bangga dengan anak watan ni......

      Saham felda pon lingkop........tapi orang2 atasan Felda sumer kaya-raya makan tak habis...........yg melarat ialah peneroka Felda yg terpaksa tanggung hutang demi untuk kayakan pemimpin mereka........1 Msia bangga dgn FGV yg tinggal asaapp ni.

      Dalam rakyat mengeluh tertekan dgn GST......harga barang menggila naik.......tup2 ada org boleh nyopping sakan berderet2 beg panjaaang macam ketapi......sampai bermilion2 punya shopping spree.......pon 1 Msia kata Msia Boleh..!!!

      Dalam pada rakyat kena buang kerja......ada yg terpaksa buat 2 kerja.....ada yg ikat perut untuk hidop......peliknya ada orang mampu buat majlis kawin anak mewah merelip berjuta2........kalah anak Sultan punya majlis kawin yg lebih down to earth.

      Tanya sama itu Hud-Hud.......mana perginya duit2 rakyat yg hilang lesap tuuu.....????

      Delete
    5. Tanya sama itu hud hud drp mana dtgnya pengundi hantu di pekan

      Delete
  8. Azmin ...MB Jamban yang pentingkan TEMPOLOK sendiri.....

    ReplyDelete
  9. Sama seperti UMNo semasa Saudara jadi Ketua penerangan wilayah dahulu.setiap dekat PRU isu hudud mesti keluar nak riasukan Cina.Porahh. Wayang tinggi jugak.

    ReplyDelete
  10. Dikejar tak dapat,dikandung berciciran
    Pakatan diperkuat, PAS tiada rundingan
    Takkan tak nampak, apa permainan
    Nak buat Pakatan terus berantakan!

    Sudah sudah jangan dilayan
    Mereka hanya nak menangkan Bijan
    Kalau betul mereka nak lawan
    Tentu masuk parti2 Pakatan!

    Seperti ada sesuatu dirancang
    Berdolak dalik apa ke barang
    Malam musuh berbaik siang
    Spy Bijan perlahan bersarang!

    Lebih baik kuatkan Pakatan
    Masa terbaek kalahkan Barisan
    Tentang PAS kita lupakan
    Memang Tok Guru dah buat keputusan!

    Yang datang hanya nak buat kacau
    Yang serban berkilo selalunya ulau
    Dengan PKR dia berlengkau
    Kita buang aje sebelah pagau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju yeoppp......lebih baik mantapkan Pakatan dari melayan kerenah temeneh Pas yg tak tau bila nak berenti ragamnya.

      Buang masa jer.....sedar tak sedar dah dekat dgn PRU dah.

      Delete
    2. Pekan pakai bomoh ker tarik pengundi hantu?

      Delete
    3. Bomoh semah badak le tu

      Dasar minang keratok kuat berdukun

      Delete


  11. Politik berunding ini politik menipu. Siapa yang berani dan kuat menipu dia yang memang.

    Politik Persefahaman adalah politik membawa kejayaan.

    apa kah pemimpin PAS bodoh belaka tak tahu apa telah Najib telah buat?


    apa kah PKR suka politik tawar menawar yang tidak ada kesudahan?

    Kalau kalah biar kalah. Kalau menang biar menang tanpa PAS.

    Sebelum ini Azmin yang kata Pakatan Rakyat masih ujud di Selangor.

    Jika Harapan menang TETAPKANB hanya pegang jawatan selama 2 penggal. Jika tidak ini lah jadi nya.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas tau yg Azmin dihantar oleh madey..
      Tu pasal la Pas x terima..
      Bukan xnk terima azmin tp x terima madey..
      Pas tau akn dioerkudan oleh madey dn dapig's..
      Permainan licik madey ni awal awal lg dh dihidu..
      Cuma macai PH je yg bengap x sudah..
      Berkali kali rela ditipu Top Dog

      Delete
    2. Kau ni macam bagus jer! Tau sumer tektik tun! Kalu kau bagus sgt azmin dihantar oleh mahathir naik apa? Hah jawab!

      Delete
    3. Pusing kanan ada PAN..
      Pusing kiri ada Munge..
      Pandang depan ada DAPig's..
      Toleh belakang ada Anwar...

      Delete
    4. Pandang atas ada toyol
      Pandang bawah ada badaakk.....

      Delete
    5. Bro Phantom

      Tengah tengah ada pengundi hantu raya, pontianak, langsuir,Pocong, Pelesit,Gergasi dll di Pekan.

      Delete
  12. Azmin takmau lepaskan jwtn MB Selangor sekiranya PH masih berkuasa tp tanpa kerjasama dgn PAS .Dia perlu PAS as kingmaker .Tp PH ada calun yg lebih baik dr Azmin bila menang PRU 14 nanti .
    Sebenar nya Azmin main kowtow politik utk faedah sendiri nya .
    Pedulikan Najib/BN masih pegang kerajaan atu tidak .

    ReplyDelete
  13. TITM sahaja yg belum sepenuhnya faham dan sahut Politik Islam dan matang PAS. Beliau masih ditakuk lama politik PAS menentang UMNO. Syukur pemimpin PAS lain dah sedar. 1 undi untuk PH maknanya 1 undi untuk kafir evengelis. Kita doa TITM akan nampak cahaya.....insyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS sendiri adalah kafir.

      Delete


    2. Kenapa tak pecat Tuan Ibrahim?

      Dia menyusahkan Hadi dan geng Lobai..

      Hala tuju PAS dah berubah ia itu sokong pencuri dan penyamun..

      apa ingat kalau masih terus dalam PAS boleh jadi orang Islam yang baik?

      Lagi pun PAS sendiri banyak kali mengaku akan lawan BN..

      Cuma lain nya Tuan Ibrahim terus mempertahankan Kerajaan Pakatan..

      Yang Nombor 1, nak bersama UMNO..

      Yang Nombor 2, tolak UMNO..

      salah seorang menipu atau dua-dua menipu..

      Tang hal ini dua-dua ikut siapa.. Nabi?

      Kalau Hadi dengan taalun..
      Tuan Ibrahim nak guna perkataan apa?

      Delete
    3. Kalau la titm kasi kick addy the lobai kan bagus...

      Delete
    4. Syukur ramai penyokong PAS lain dah sedar. 1 undi untuk pas maknanya undi parti najib.maka teruslah dibuai hiburan dunia negara kita. Cuma pemimpin pas je tak sedar lagi..

      Delete
    5. TITM bila berckap kdg2 lebih ikut logik akal dan kehendak rakyat walau ada masanya kelaut jgk....tapi bila eddy the lobai berckapa mmg kompom ikut ketaksuban kemelayuan dah pahaman islam melampau.macam islam ni mmg hak pas jer gayenyer.

      Kalau puok umno lagi la hancur..bangsa lain nak sebut islam pun tak boleh.elok sgt la terus la berkembang islam umno dgn pas dalam kelompok rasis mereka.

      Harap sgt pahaman melampau mcm ibrahim libya tak kembali merebak.taksub tahap gaban sampai merapu bagai..

      Delete
    6. Yang tak sedar diri tu puak PH..
      Kezaliman 22thn dgn konsesi dn IPP yg berat sebelah..
      Melawan ertinya kena tawan dikemunting..
      ISA di guna secara berleluasa dan sengaja...

      Sekarang ni nk bg kembali berkuasa?
      Untuk terus menjarah bangsa?

      22thn diberi masa..
      Melayu kemana?
      Akhirnya salahkn bangsanya..
      Kerana mudah lupa..


      Delete
    7. X kiralah ipp berat dua belahke,
      Kena tahan kat tanjung rambutan ke,
      Pakcik ISA jual nasik lemak ke
      Asal bukan najib!

      Delete
    8. Dapat ke? Madey pun dh ketaq lutut..
      Macai je berfantasi terkinja kinja syok sendiri..
      Madey tau tanpa Pas.. Putra Jaya jd kenangan je..
      Berapa kerat je melayu yg bengap dlm PAN dn Bunga tu..

      Teruskn la mimpi indah..

      Delete

    9. Melayu ke mana?

      Aa'alah.. Ke PKR ke AMANAH dan ke BERSATU lah..

      kerana orang Melayu sudah tidak perlukan UMNO!

      Delete
    10. Azmin tu ejen madey utk pujuk@tipu PAS..
      Korang je yg bengap sebab x perasan..
      Tu pasal le dpt air liur madey je..
      Hasil dia bg kt family dn kroni..

      Sebab tu Melayu PH kena lupa..
      "Jangan ungkit kisah lama"
      Macai bengap angguk la mengiyakn..

      Delete
    11. Mamposslah macaaaiii angkat najisss penyamun........apa pon kami di sini tetap bersama dgn Pakatan........dan takkan berganjak barang seinci pon.

      Luuu nak cakap apa.......tu luuu punya pasal.....sikit tak jejaskan keputusan kami.......

      Kami tetap pangkah apa saja asal bukan BN/PAS.....period.

      Delete
    12. Undi PAs = undi BN
      Undi BN = undi PAS
      Undi BN/PAS = KLEPTOKRAT
      Undi KLEPTOKRAT = undi Penyamun

      Delete
    13. 2 isu yang mr j selalu ketengahkan. 1. bangsa 2. agama. Alo mr j, ko g takutkan puak2 ko. kalau ni je yang mampu dihantar oleh MO1 di sini, you are nothing..low standard punya cai..1 undi utk PH, 1 undi utk evengelis..hahahaha...aku pun nak tulis..1 undi untuk umngok, 1 undi untuk buddha, kristian, hindu dll..boleh? merapu sgt le ko ni mr j..dalam kerajaan umno dulu menjaga hubungan antara kaum, kau menghasut memecahbelahkan benda2 yg umno dulu buat. MO1 suruh ke? umngok bawah MO1 makin terdesak. itu yang puak2 ko tunjuk

      Delete
  14. PAS,sekarang diterajui oleh Loba-lobai melayu islam totok,diketuai oleh dr.zuhdi,khairudin audiq7,nik abduh,Takiyudin yg diterajui oleh hadi.manakala sebelingan tokoh profesional yg tinggal seperti ir.iskandar,dr yunus, dibawah TITM ibarat melukut ditepi gantang shj.Itu sebab bila geng2 prof bersuara,geng2 lobai akan cepat menagkis,menyebabkan geng2 prof,tak boleh berbuat apa2.

    ReplyDelete
  15. Dennis The Menace28 August 2017 at 00:47

    Otak kosong ko J, tak lepas2 mulut busuk ko dengan Avengelis ko. Ada Avengelis perintah negara selama ni? Ko Takut Umno kalah, jadi ko pakai cara lama takutkan Melayu supaya sokong ko Kan? Trick lama tak jalan J.

    1 Undi PH bermakna 1 Undi untuk selamatkan negara dari Bijan dan pariah macam ko. J, otak ko rosak dah. Tak sokong Um-no, Evengelis pala otak ko. Kita orang Undi Pakatan ni, takde pun lupakan Allah, sembahyang, ke surau jugak, tak songlap Wang negara.

    Ko J sokong pencuri rupanya..walaupun Melayu Islam, bohong, pencuri ko tetap sokong, demi Islam kononnya, my foot!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Struktur PH serupa evengelis..
      3 peribadi 1 hakikat..
      Madey = Tuhan Bapak.. Anwar = Tuhan Anak.. Jijah = Roh Kudus..
      Kan dh ade doktrin evengelis tu..
      Semua sama kuasa.. Bukan aku ckp..
      Korang yg bgtau..
      Terima jelh sebab kn dh terlanjur dakap evengelis..


      Yang songlap duit negara tu madey..
      Kau x percaya ke?
      Ko pegi Tanya Lim kit sial.. Emmm.. Tp dia ckp melayu pun tonggang langgang tentu kau x faham..maklum le pendatang cina bukit Dr fujian..
      Hah.. Kau tanya Anwar Ibrahim.. X boleh jugak..cmne nk jumpa dia sebab masih Banduan kes main pungkoq jantan..
      Hah.. Kau jumpa je Mat sabun tu.. Dia boleh bgtau siapa BAPAK PENYAMUN??
      Ketua ketua kau je yg slalu melalak Madey Bapak Penyamun.. So.. Kau pun sokong penyamun.. Penyokong Penyamun nk suruh org lain jgn sokong penyamun??? Hehehe lawak giler.. Khinzir pun x segila ini..

      Delete
    2. Undi PAS = undi BN
      Undi BN = undi PAS
      Undi BN/PAS = KLEPTOKRAT
      Undi KLEPTOKRAT = undi PENYAMUN

      Delete
    3. Negara ni tak payah tunggu evangelist nak jahanamkan.....sekarang pon dah jahanam.....melayu sendiri yg lingkopkan melayu.

      Apa jadi pada Felda...??? Projek ikan sturgeon..?? Saham FGV..?? Duit bayar Aabar Ciplak, duit KWAP, KWSP, Tabung Haji yg dibuat peleburan (bukan pelaburan)....???

      Hutang negara dekat2 trillion. Ekonomi naik pon tak guna......lepas tolak campor bahagi hutang.....baki yg tinggal seciput jerrr.

      Itu yg macaiii pencacaiii bangga sangat tu.......megah dengan jumlah yg belom ditolak hutang yg hampir2 trilion.....tu belom masok faedahnya lagi.

      Maacaiii samun ingat senang2 nak tipu kita.........deme ingat kita ni sama bodoh dgn orang yg sign buta.......freehold dgn keasehold pon tak tau nak beza.

      Delete
    4. 3.47
      tudia..baik ko mengucap le saudara..ko bukan ada mukzijat pe2 pun untuk menilai org mcm tu. sbb nak mempertahankan MO1 je ko sanggup jadi macam Hadi Awang, Ibrahim Libya untuk mengkafirkan saudara2 seislam saudara..masya Allah..

      Delete
    5. Phantom bebal 07:38..

      Lg lg kau tunjuk bodoh..

      Kau tulis panjang panjang tu utk tunjuk kedangkalan otak kau ke?

      Aku mintak satu je yg dh dibangkrapkn oleh NAJIB??

      Kalau Mahabiol tu berderet aku boleh tunjukkn ape yg dh dijahanamkn..

      Satu je. Please bro..

      Sama sama kita tengok ape komen macai Bengap PH ni nanti..

      Aku bg can la klau nk puutaarrrr.
      Sebab klau xputar nanti macai macai bengap xde isu nk terkinja ninja..

      Delete
    6. Ko yg bengap bodoh....nak tunggu sampai bankrap licin kering baru nak bertindak???

      Apa ko buta tak nampak apa jadi pada felda duit bermillion2 lesap.....sampai felda settlers sanggup ambik loan beli saham....pastu saham jatuh....untung tah ke mana....rugi berkati2....yg tinggalnya hutang jerrr.....tapi org2 atasan felda sumer kaya raya.....yg kayap peneroka.

      Ko nak tunggu kering bankrap licin baru nak bertindak........masa tu dah terlambat kalo nak bertindak pon dah tak ada gunanya.

      Hutang negara dekat trillion......ekonomi naik pon kalo dah tolak hutang dan faedah.....berapa ciput yg tinggal...???

      Ko yg bangaaanggg.....orang sini sumer cakap ko yg bodooohhh...!!

      Duit yg bayar Aabar Ciplak tu pegi mana?? Dapat balik tak??? Bermilion2 lesap macam tu jerrr....kerja cerdik ke bangang tuuu...?? Bermilion tu kalo tambah peruntukan pendidikan dan perubatan rakyat lagi bagus.....tak gitu...???

      Ko yg tak ada isu.....terpekik terlolong macam kena polong...!!

      Orang blog ni tak makanlah ko punya gebang ekonomi baaguusss tu.....ko pegi citer kat mak ko jerrlah.

      Delete
    7. 12.57.........ko kalo nak orang blog ni puji bodek kipas cebokkkk jilattt Kassim Baba orang kaya penyamun........ko boleh terusss bermimpi....

      Samdol..........kalo ko nak orang puji kipassss laajuu Kassim Baba........baik ko pergi masok blog2 group korang..........kat sana dia orang sumer boleh angkat ko tinggi melangit, jilat kasi licin sama ko.

      Bangang baghal bahaLol.........masok sini nak tunjuk lagak....!!

      Woiii badigol baghalll........aku dan orang2 Pakatan kat sini besar hama pon tak takot dgn ko.

      Ko punya tempiiikkk terpekikkkk dalam blog ni sumpah seranah sumer tak jadi kudiisss pada aku dan kawan2 kat sini.....

      Sumer taktik macaiiii angkat naajisss penyamun sumer dalam poket kami........no surprise..!!

      Kalo nak orang puji kipaaasss cebokkk.....sila berambusss ke blog korang....!!

      Ko dah tau ni blog Pakatan.......apa kejadah haram ko masok sini..?? Tak derrr sape yg jemput ko masok sini.......tuan admin blog ni pon tak suruh ko masok blog dia........tapi ko sendiri yg rela hati terhegeh2 bertenggek kat sini. Masok sini nak suruh orang puji konoooonnnn.......

      Adios grasias berraammbussss...!!

      Delete
  16. Kalau ada PAS dalam PH, nescaya aku tak ke;uar mengundi

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju.

      saya pengundi luar kawasan, tanggung perbelanjaan sendiri untuk menangkan PKR.

      Tapi nampak nya kali ini, tidak mengundi walaupun PKR berhenti berunding dengan PAS.

      Dalam dunia politik saya hanya bagi peluang sekali. kerana sebagai pemimpin mereka jangan buat keputusan cincai-cincai... dan cakap pun cincai-cincai...

      Delete
  17. Dulu lain..
    Sekarang lain..
    Dahulu RASIS..
    Sekarang boleh KISS..

    ReplyDelete
  18. Dulu lain
    Sekarang lain
    Dahulu liwat
    Sekarang jabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. X kiralah kau nak meliwat ke,
      Kau nak kena liwat ke,
      Asal kau undi ph!

      Delete
    2. Pangkah apa saja janji bukan BN & Pas.

      Delete
  19. J dgn suku sakat dia Mmg x kuat iman dia. Agaknya dah berapa ramai org umno yg dah murtad smenjak umno kerjasama ngan mca,mic. Iman dorang ni mmg lemah, nampak duit, dikapurnya, nampak arak ditogoknya, pendek kata x boleh ada dugaan sikit pun, badak pun ditutuhnya, apa lancau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikut kata abg aji kite, org umno tu sendiri dah kapir, apa lancauuuu..

      Delete
    2. Agaknya mak mrj pun murtad la aku rasa...sb tu tak boleh ajar anak dia elok2 jgn mainkan isu agama dan kaum untuk kepentingan pemimpin bijan bugis

      Delete
    3. Dan kalau ikut amanat abg aji kite juga, kita skang ni di perintah oleh org kapir! Apa lancauuuu..

      Delete
    4. Patutla, skang baru masuk akal, sbb tu dorang x ada rasa takut pun main main ugama utk kepentingan politik mereka! Cisss! Apa lancauuuu..

      Delete
    5. Dan j pulak jual lendir sampai ke pagi! Apa lancauuuu...

      Delete
    6. Bunga x main bangsa dan agama?
      Yg didepan tak buka mata..
      Hanya tau nk mengata..
      Ingat pesan madey..melayu mudah lupa..

      Delete
    7. Alaa j, kau pakai anon plak ke? Apa tuttttt!

      Delete
    8. 1.35
      mmg parti bunga RAYA mainkan isu agama dan bangsa. TAPI bukan dengan menakutkan org, bukan dengan mengkafirkan org mcm puak2 ko buat

      Delete

  20. Dulu lain
    Sekarang lain
    Dulu sampai di kafirkan
    Sekarang sampai berpelukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu kafir
      Sekarang sedondon.
      Dulu kafir
      Sekarang tidur sekatil.
      Dulu kafir
      Sekarang pimpin tangan.
      Dulu maki kafir
      Sekarang puji-memuji
      Dulu doa KO
      Sekarang semua OK.

      Dulu dia kata orang tu kafir.
      Sekarang Tok aji menikah dengan kafir tu.

      Delete
    2. Boleh pakai ker tok aji naikmoto kapir tu?
      Muka pun dah mcm babi.

      Delete
    3. Muka madey yg dh macam babi tunggal meroyan kuasa.. Macai bebal babi tonyok..

      Delete
    4. Anon 13.03,
      Muka kau pun macam babi tonyok mati pucuk. Gear tak leh naik. Meragam sondol sana-sini.

      Delete


  21. Dulu lain
    Sekarang lain
    Dulu PAS boleh di pakai
    Sekarang PAS dah serabai

    ReplyDelete
  22. Bubarkan saja paspispus ni,,, ada pun buat menyusahkan,,,,lebih baik bubar daripada jadi penyebuk, sepanjang zaman,,,selayak nya walauna2 paspispus ini ialah tiap2 hari jumaat duduk tepi pagar masuk masjid pegang tin milo,,,lagi besar faedahnya...

    ReplyDelete
  23. Saya akan undi sesiapa saja calon atau sekutu bn (Bukan Najib)...tak kisah le PKR ke..PPBM ke..DAP ke..asal Bukan Najib..

    Ya...undilah bn (Bukan Najib) !!!

    kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi PAS = undi BN
      Undi BN = undi PAS
      Undi BN/PAS = KLEPTOKRAT
      Undi KLEPTOKRAT = undi PENYAMUN

      Delete
  24. dlm dunia politik yg penuh dugaan n cabaran,

    saya hanya bolih kata 'keep yr friends close n yr enemies closer"

    selalu nya orang no 2 lah yg selalu nya akan mencari helah utk d nobatkan sebagai ketua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Rahman......adakah orang no 2 yg sanggup mati demi orang no 1 tu...??

      Delete
    2. hi hi hi ! adakah u tujukan komen u kpd wak jahid?

      dia cakap mcm tu olih kerana tlh d 'check mate' olih najib apa bila hishamuddin tiba2 saja d lantik memegang 'port folio' khusus.

      kalu tak mempamirkan kesetiaan secara terbuka, mek semah akan 'terajang' wak itu keluar pintu.

      Delete
  25. Tong kosong apabila diketuk bunyi kuat/bising,tetapi apabila diisi dengan sesatu maka hilanglah bunyinya.Baginilah apa yang terjadi dg parti pas atas sandiwara politik yang ingin dipentaskan untuk tontonan umum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tentu tongnya jauh lebih besar dari tin milo kan kan kan.

      Delete


  26. Kalo semua tak boleh pakai, nak sayang apa lagi, duk menyebuk apa lagi, bukankah Amanah ada,
    buang sajalah PAS tu.

    Mana boleh lu may pakai adek, kakak sekali gus


    ReplyDelete


  27. Melihat Raptai Merdeka sedang mengada kan latihan pagi tadi membawa kenangan yang tidak dapat di lupakan.

    Masa zaman Forex kontijen yang menyertai raptai sebanyak 70 ke 80 kontijen termasuk Motorolla dan beberapa kilang elektronik. Ada yang sejauh Utara datang dengan penuh bersemangat.

    Kebetulan kontijen saya yang ke 37 dan awal pagi sebelum pukul 5 dah bersedia. Kira-kira pukul 6 lebih semua kontijen telah berbaris.

    Bermula dari Bank Pertanian, kontijen di pecah dua. Satu hingga ke Puduraya dan satu lagi hingga ke muzium negara.

    Saat rasa berbangga ketika betul-betul mengusik jiwa ..

    Apabila berlangsung nya perarakan kontijen, satu demi satu kontijen keluar cukup teratur dan bersemangat.

    Setiap kontijen hampir 70 hingga 100 orang yang mengambil bahagian.

    Rata-rata di jalanraya hampir setiap kenderaan memasang bendera seminggu lebih awal dan di saat-saat akhir harga bendera cuma RM 2 di beli dengan RM 12.

    Akhirnya tiba kontijen 37 iaitu kontijen syarikat saya pada PUKUL 10.00 PAGI. Pastinya kontijen terakhir tamat pukul hampir pukul 1.

    Itulah pukulan Tun Mahathir yang di gelar si tua mamak kutty yang sekarang di hina oleh si bangsat UMNO.

    Airmata sedih saya tergenang kerana tidak dapat melihat sambutan se begitu hebat lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape bleh buat...caiii dedak tetap nak undi bijan.ekonomi manpan kabonyer

      Delete
    2. Betullah bro, sekarang ini nak letak bendera kat kereta pun rasa amat memualkan, kerana pemimpin umno akan mengambil kesempatan dgn menyatakan bhw jika banyak kereta memasang bendera ini bermakna menyokong mereka. Dan saya akan kembali memasang bendera dgn meriahnya dirumah dan kereta saya bila kerajaan dah bertukar nanti.

      Delete
  28. Masalah pkr selangur tak serius walaupun kini perpecahan berlaku tapi tak seimbang dimana hanya 1/10 yg bersahabat dgn Pas manakal 9/10 yg bertekad memutus hubungan dan Pas,. Hanya azmin yg lembab tak boleh baca sokongan teramai kerana hari2 dihimpit oleh pemimpin Pas yg talam 2 muka. Namun di Kelantan pkr tidak diminati sangat kerana pengundi menyokong parti amanah yg rasanya lebih tegas dan positif dgn perangai pemimpin Pas Kelantan yg macam lembu dicucuk hidung oleh hadi yg di tunggang najib umno

    ReplyDelete
  29. Cai tgh tunggu hujan. Kalau dah hujan tak turun-turun org semua sibuk gali perigi atau cari sungai. Tapi cai ni pemalas, malah sibuk pula kempen dan paksa org lain percaya yg hujan akan turun. Tunggu lah cai, tunggu lagi, tapi tak payah la nak marah-marah dan paksa-paksa pd org lain yg tak nak ikut kamu tu. Kami rajin dan tetap berusaha mencari alternatif lain.

    ReplyDelete
  30. Azmin benar2 sudah tersilap langkah. Nampaknya yg dikendong akan berciciran yg dikojar tak dapek. Sebahagian besar pengundi dah berazam utk menolak umno/bn serta pas ke laut pada pru kali ini, kerana keangkuhan dan kebongkakkan mereka terutamanya pas. Tetapi bila azmin masih coba menagih kasih, sedangkan kenyataan2 yg keluar dari molot2 pemimpin pas amat menghiris hati, mengguris rasa, penuh dgn kesombongan, bongkak, angkuh, takabbur, dan rakyat serta penyokong pas terdahulu (bukan ahlinya juga bukan wala'uns butahatinya) berazam utk mengajar parti yg berselindung disebalik agama ini, tetiba langkah azmin amat2 mengecewakan. PH kini akan kehilangan sebahagian besar penyokongnya kerana kekecewaan ini, terutamanya pkr. Dah terang lagi bersuluh bhw pas itu benar2 memusuhi PH, kenapalah masih meletakkan harapan kosong pada mereka. Jika mereka dimenangkan pun sekiranya ada persefahaman, ianya amat diragui kesetiaannya kerana demi melayu pasti mereka akan melompat ke umno/bn sekiranya benar2 terjadi mcm apa yg titm pernah katakan dulu (sebagai king maker). Jadi sebelum terlambat, dan masih berkesempatan, perbaikilah kerosakkan ini. Perteguhkan PH, tanamkan azam utk menjiratkan umno/bn serta pas pada pru 14 nanti, In Syaa Allah, kejayaan akan menanti diujung sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepatutnya...Azmin Ali berjiwa besar. bersama-sama dengan Pemimpin PH menawan Putrajaya dan negeri-negeri di Malaysia(Sabah dan Sarawak).

      Peliknya.. Azmin Ali hanya nak kekalkan kuasa hanya di Selangor sahaja bersama Pas? Hmm..
      Hampas lah Azmin!

      Delete
  31. Kepentingan negara mengatasi kepentingan peribadi....jangan bermain politik sangat....straight to the point...selamatkan Malaysia...kearah pimpinan bersih...cekap dan AMANAH...

    ReplyDelete
  32. mmg benar..
    kenyataan parti lobai yg kerap tak ko sisten...plip..plop..itu sebenarnya strategi utk melemahkan PH. Target mereka adalah PKR.
    PKR jgn jd BODOH...
    Apa yg kamu terhengeh2 minta sedekah dr parti lobai.. apa yg kamu dapat??? Najis yg kamu terima.
    Faham tak..PKR???
    Jangan sampai rakyat meluat dgn kamu2 semua.

    ReplyDelete
  33. Ramai sudah lama tahu PAS tak boleh pakai. Tapi yang akan jadi tak boleh pakai tak lama lagi ialah PKR. Buat apa PKR masih bersikap bodoh nak terus berunding dengan PAS. Kan orang dah kata tak nak kerjasama?
    Walaupun jika PKR berjaya memujuk PAS kerjasama, apa akan terjadi kepada kerusi yang dimenangi PAS melalui Harapan kelak? Tak takut ke PKR jika PAS khianat dan berpaling tadah menyokong UMNO?

    ReplyDelete
  34. Majlis presiden PH kena procced..
    Untuk tubuh, pembentukkan struktur kepimpinan PH Selangor(secara rasmi).

    Apabila dah wujud, secara rasmi.
    Azmin Ali tidak boleh nego lagi..ikut sesuka hati.

    ReplyDelete
  35. setuju sangat pada tulisan admin...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...