Saturday, 19 August 2017

SETUJU UNTUK TIDAK SETUJU


Dalam konteks Malaysia di mana Melayu merupakan majoriti dan Islam sebagai agama rasmi, sesiapa pun pasti setuju bahawa Melayu Islam mesti menjadi tonggak kepada kepimpinan negara ini.

Apabila Hadi Awang mengatakan demikian, ia tidak bermakna hanya Pas saja yang memiliki tonggak Melayu Islam itu atau Melayu Islam dalam Pas saja yang boleh diyakini.

Hakikatnya, dalam BN dan Pakatan Harapan juga tonggaknya adalah Melayu Islam. Dalam hal ini, Pakatan Harapan turut berulangkali menyatakan Melayu Islam tetap menjadi tonggak kepimpinan negara setelah BN berjaya diumbangkan nanti.
Bahkan, jika diperhati tonggak Melayu Islam dalam Pas adalah paling tidak diyakini untuk memimpin negara ini, manakala dalam UMNO dan BN ia sudah "reput menunggu mati".

Di masa lalu, kepimpinan Melayu Islam Pas tidak diyakini kerana sikap dan amalan mereka yang sedikit ekstrem, sementara sekarang pula mereka lagi kurang dipercayai kerana menyokong kleptokrasi dan seperti tidak peduli dengan penyelewengan serta kehilangan wang negara yang berguni-guni.

Maka, tatkala rata-rata kita setuju bahawa Melayu Islam mesti jadi tonggak kepimpinan negara, Hadi janganlah "perasan" dengan menulis pandangan yang cuba memberi gambaran seolah-olah Melayu Islam Pas paling layak menerajui negara ini.

Apakah Hadi sendiri, Nik Abduh, Nasruddin Tantawi, Mohd Amar Abdullah, Idris Ahmad dan lain-lain pemimpin Pas boleh diyakini untuk memimpin negara ini?

Dalam catatan di laman Twitter, susulan tulisan berkaitan Melayu Islam itu, Hadi juga menitipkan ayat, "Jika Melayu bersama Islam semuanya akan selamat, Melayu tanpa Islam semunya tidak selamat."
Sekali lagi, rata-rata kita tentunya setuju dengan apa yang ditulis oleh Hadi itu, malah ia bertepatan dengan ungkapan, "Islam adalah rahmat kepada sekalian alam."

Tetapi, pastilah Islam yang membawa rahmat dan penyelamat itu bukanlah Islam yang didokong dan diperjuangkan oleh Pas.

Apakah Islam yang terungkap melalui Amanat Hadi sendiri mampu menyelamat?

Atau adakah Islam melalui sikap dan pendirian Pas ketika ini merupakan penyelamat kepada Melayu?

Islam yang diperjuangkan Pas - dulu, kini dan selamanya - walaupun mungkin pahit diterima oleh sesetengah pihak, harus kita akui lebih ke arah kekeliruan dan hanya mendorong kepada perpecahan sesama umat. (ShahbudinHusin 19/08/2017)

206 comments:

  1. Pariah ni nak jadi pemimpin melayu?
    Usung tin milo dia tahulah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tabung Memali yg Cikgu Zainon Ismail pernah bongkar tu apa kabor???

      Delete
    2. Oooo...dia ni la yang buat Amanat Lahanat tu....

      Delete
    3. yaa..laa.. dia la yang tipu Ibrahim Libya pasal nak tubuh Negara Islam....

      ...bila kawan tu dah mati, dia pusing kona baring siap drift lagi yang Negara Islam tu tak dak dalam Quran pun.....

      ...kesian Bang Brahim dan kawan kawan nya....

      Delete
    4. ...Oooooo......macam tu pun mati syahid jugak ka....

      Delete
    5. kau niiii....... mati kena tipu memang la di iktiraf sebagai mati syahid.....

      ...ya tak Bang Hadi....

      Delete
    6. Dah dia mati manalah kita nak tahu dlm kubur tu mcm mana keadaannya

      Delete
    7. Zack, depa memang mati syahid.....

      ....kau tak baca ka ayat yang berbunyi.....

      ...Man khojoli khatifu bihadiun pha khojolan shahidan hadilan....

      yang bernaksud " Sesiapa yang mati kerana kena tipu dengan Hadi, maka mati syahid hadilah adanya".......

      .......ni aku ambik dari kitab hikayat arab parsi al mamali........

      Delete


    8. Azmin mamgkok ali pakar matematik bakal meroyan

      Nak pujuk pas tapi sudahnya kena baham... Masuk perut buncit lebai


      Kerja sua sia Azmin mangkok ali... Pujuk pas...lebih baik kukuhkan harapan...


      Kerana mangkok ali.... Tunpuna harapan jadi kecamuk.. Lemah dek mangkok nak di kulum serban lebai..

      Delete
    9. Ni nak tanya Hadi, sedar ke tidak Amanat Hadi Awanglah yg telah mencetuskan Peristiwa Memali?
      Mana perginya duit berjuta dlm Tabung Memali? Dah disonglap oleh lebai2 PAS. Mereka ni sama spt Najib kleptokrat.
      Ada ahli PAS yg mengaku mencurah minyak wangi di kubur Ibrahim Libya setiap subuh mengikut arahan pihak atasan PAS utk memperdayakan otang2 yg melawat kubur bhw Ibrahim Liya dan rakan2nya telah mati syahid!
      Elok juga ditubuhkan RCI Memali utk mencari jawapan2 sebenar????

      Delete
    10. .....aku pun ada dengar cerita pasal kubur Bang Brahim ni bau wangi .....

      .....sebenarnya yang dikatakan kubur orang yang mati syahid berbau wangi tu adalah perumpamaan sahaja.......

      ...macamla orang yang berpuasa mulutnya dikatakan berbau seperti kasturi....

      ..........jadi kalau orang pas berpuasa, mulut mereka tetap berbau bangkai......

      ...tapi habaq hang, orang pas ni bodo bodo, depa boleh pecaya kubur Bang Brahim wangi sebab mati syahid.......

      ........hampa pi kubur para syuhada kat Madinah, ada bau wangi tak??????......

      .....masa aku ziarah makam nabi, tak dak pun bau semerbak wangi.....

      .....bau atar pak arab yang kat tepi aku adalah........

      .......sepatutnya satu Arab atau sekurang kurangnya satu masjid Nabawi bau wangi dari Makam Nabi.....

      ...tau tau la kalau kalau Bang Brahim ni lebih mulia......

      ...ishhh...tak kan kot.......

      ....Pas...Pas....setakat sesama orang Pas boleh la dibodohkan nya.......

      Delete
    11. Bab tahyul dan kurafat mcm ni orang2 pas percaya mampuih.

      Tunggu kubur hadi awang esok. Baunya harum satu dunia sehingga terkuar dari dunia.

      Habis tutup kesemua kilang2 minyak wangi di atas muka bumi ni.

      Delete



    12. Ada bau wangi lah... Lobai wahabi spray ambi pur dekat pagar grill pntu masuk...


      Kalau hang pi atas kubur... Mungkin bau petroleum sebab Saudi bawah tanah ada crude oil

      Delete
    13. Malaysiabaru, Budin dan kekawan semua...


      ...habaq hang..

      ...orang pas memang bodo, ada otak tak pakai, hadi yang dok pikiaq untuk depa.....

      ........hadi ajar depa takbir saja.....

      ......yang aku heran....habaq hanggg...

      ...la ni orang umno pula jadi bodo....

      .....pi dok percaya kat pas....

      ...hadi kelentong pas....pas kelentong umno......

      .....umno percaya bulat bulat..... telan bulat bulat.....

      .....la ni umno pun dah pandai takbir.....

      ...PRU nanti umno pun gantung bendera parti atas pokok.....

      Delete
    14. Zack....

      ....habaq hangg.....

      ....hadi ni tak perlu tunggu mati untuk mengeluarkan bau yang harum.....

      ....pi tanya geng geng pas.....

      .....depa kata kentut hadi berbau seharum kasturi....

      ....itu yang depa siap botolkan kemudian jual kat ceramah.....

      ...malangnya masa ceramah kat kota sarang semut baru baru ni.....

      ...ada satu botol kentut tu pecah sebab pressure kuat sangat.....

      ....tu yang terjadi ribut sampai kemah runtuh dan ada yang masuk hospital kena keracunan....

      .....habaq hang....

      ...kami kat kedah ni sampai hari ni masih dok bau haruman tu.....

      Delete
    15. Betul

      Pas dan yahadi kelentong melayu



      RUU 335 APA CERITA... MELAYU MUDAH LUPA


      DOK JAJA CERITA DI SURAU PASAI SARAWAK REPOT KALAH KES FITNAH..


      MELAYU MUDAH LUPA


      MANA HUDUD... MANA RUU


      MEMANG MALASYU BETUL BODO YA MALASYU TAKSUB PAS BODO...

      Delete
    16. Isa kita apa kabar agaknya.....

      ....tengah rehat rehat atas sofa kot....

      .....sabarlah ya bang!!!!!

      ...hidup ni tak selalu indah.....

      Delete
    17. Betul kata bro 0938.

      Mereka tu mendapat Syahid Hadilah.

      Delete
    18. Aiyseyy meng bro Zack....

      Kawan tak dapat bayangkan jika berpedana menteri seperti Hardy aWang yg berucap di pentas2 antarabangsa, terutama di PBB dalam bahasa Inggeris. Tentu lebih gamat & aib dari Kiyai Zahid Komidi ataupun tak terkecuali Kejora sendiri

      Delete
    19. Bro Zack, sampai hati label Hadi mcm tu tau.
      But u know what? Saya setuju.
      Hadi is history, minggir lalu, PH mahu perentah Negara tanpa PAS.

      Delete
    20. HANYA MELAYU YANG BERSANDARKAN WAHYU ALLAH SAHAJA YANG SELAMAT DUNIA DAN AKHIRAT,BUKAN ISLAM HANYA DISISI MANUSIA YANG BERPOLITIK BERIDEOLOGI AKAL KERANA ISLAM ITU UNTUK DUNIA DAN AKHIRAT.

      Delete
    21. ISLAM ITU MEMERINTAH BUKAN DIPERINTAH.

      Delete
    22. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      Delete
  2. PAKSAAN, UGUTAN, TEKANAN, PENINDASAN, KEKEJAMAN, KEGANASAN, KEMUNDURAN KEMISKINAN, JUMUD, RASUAH, OBSESI PADA WANITA BERPAKAIAN & SEKS dan segala macam bala KEHINAAN..

    Cuba teka, kaum apa yg lazimnya menghayati ciri2 yg "diberkati" (ehem..) Tuhan, sepertimana diatas..

    Hmm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah kah kah



      SINGAPORE TUBUHKAN SGX UTK DAGANG RINGGIT


      BNM MARAH DAN MENGAMUK SEBAB RINGGIT TAK BOLEH DI DAGANG D LUAR MALAYSIA..


      SINGAPOK SUDAH BUAT SGX TEMPAT ORANGRAMAI SIMPAN RINGGIT DI LUAR MALAYSIA.. SINGAPOK BAKAL KUASAI NILAI RINGGIT



      KAH KAH KAH


      LEPAS NI JOM BUKAK AKAUN DI SGX DAN KITA DAGANG RINGGIT SAMPAI MENJUNAM 4.70-5.40 !!!



      KAH KAH KAH KAH

      najip tak berani sound singapok sebab projek keretapi laju 55b !!!! Masyuuuuuk

      Delete
    2. Ya...itu benar. Dah jadi bahan topik di sana sini di Spura. Bak kata adik2 saya di Singapura, jika ada duit Ringgit, jgn tangguh atau simpan, cepat2 belanja sebab kian hari kadar pertukaran RM makin menjunam. RM dah bersimbolik Rosmah Mansuh yg mengerikan....!!

      Delete
    3. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      Delete
  3. Pariah ni sebenarnya dia nak minta melayu undi pas

    ReplyDelete
  4. Hadi mencari alasan untuk berbaik dengan umno...perlembagaan Pas tidak ade perkataan melayu...sesiapa pon yg islam yg ditetima ramai layak memimpin...sekaranh hadi baru sedar melayu yg mesti memimpin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam itu bukan Pas.......kalo Islam itu Pas.....bagaimana pulak hal di negara2 Islam lain yg tak der parti Pas........Islam atau tidak mereka tuuu???

      Delete
    2. Jgn main2 bro phantom

      Isle pas ni mendapat endorsement ayah pin drp kerajaan langit.

      Kerajaan cap teko

      Delete
    3. Hehehehe
      Kerajaan cap teko...
      Ini kelakor ni Bro.......

      Delete
    4. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      Delete
  5. Barang mahal, barang tak laku, ringgit menjunam’ – Muhyiddin
    Posted By: Pentadbiron: August 19, 2017 Print Email
    Bebanan hidup rakyat semakin parah ditambah dengan situasi yang dihadapi oleh negara ini, kata Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin.
    Katanya, ini dapat disaksikan sendiri ketika beliau turun padang berjumpa dengan rakyat.
    Berucap di siri Jelajah Semarak Selamatkan Malaysia, Selamatkan Rakyat di hadapan ribuan hadirin di Kepala Batas semalam, beliau mengingatkan negara ini perlu diselamatkan sebelum kritikal terjerumus ke dalam satu gaung yang cukup dalam.
    Muhyiddin berkata ketika itu nanti negara akan amat sukar untuk bangkit dan pulih semula.
    “Saya pergi ke banyak tempat, pasar malam bertemu rakyat biasa, petani, pekedai. Saya tanya mereka bagaimana (peniagaan). (Mereka kata) susah. Barang mahal, barang tak laku, nilai ringgit jatuh menjunam.
    “Kalau kita pergi ke luar negara, ke Thailand mereka dulu tanya ‘ada ringgit Malaysia tak? (Sebab) mereka lagi suka ringgit daripada Baht Thai sendiri. Hari ini mereka tak pandang ringgit.
    “Dia (peniaga dari Thailand) takut kalau dia pegang seringgit, esok dah tinggal 90 sen nilainya. Kalau lama pegang, takut turun, jatuh lagi. Kalau banding dengan mata wang asing, yang turun 3% hingga 5%, tapi ringgit Malaysia jatuh hampir 40% ke bawah,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ringgit menjunam memang susah le org biasa nak mekancung ke luar negara, org kaya pun kena fikir 3 kali kecuali org yg super kaya, berminggu2 boleh duduk overseas

      Delete
    2. semah boleh je shopping obersea

      Delete
    3. Dalam pada nilai RM menjunam.......ada orang berjaya jadi billionaire segera......

      Delete
    4. aikkk...
      macam mana ni?,...baru semalam tok uban gabenor bank negara malaysia kata semua ok pe....
      perniagaan ok, pertumbuhan ekonomi melonjak lepasi target KDNK 5.6% kata nya....ringgit lebih kukuh berbanding matawang negara jiran. Siap dapat pengiktirafan IMF lah , std n poor la dan lain2 badan dunia... apa ni???????tv1???? betol ke laporan kamu tu??????kompius aku!!!!!

      Delete
    5. Laporan BNM lebih mencerminkan kedudukan ekonomi orang cina malaysia. Ekonomi melayu semakin merudum. Tapi jangan salahkan cina, atau jeles dengan orang cina. Simple.

      Delete

    6. Kedai Haiwan dan ikan hiasan paling teruk terkesan.

      Kalau dulu kucing kesayangan di beri rawatan yang baik sekarang bila tua berpenyakit di buang.

      Jangan kan kedai hiasan banyak akuarium yang kosong, hospital dan pejabat kerajaan pun dah tak bela ikan hiasan

      Delete
    7. Anon 0947, sebenarnya pendokong PH adalah mereka yg obses nak jatuhkan DSN dan UMNO. Mereka dah tak nampak kebaikan. Walau BNM keluarkan data Q2 GDP tumbuh 5.8% tetap tak nampak. Kerana obses sebahagian mereka dah halalkan LGBT. Sibuk nak kafirkan UMNO tapi lepas pandang mereka inin diperdaya kafir evengelis. Hanya mampu sabar berdakwah. Hanya Allah yg boleh beri pertunjuk. Amiin.

      Delete
    8. Mr j haram yg bodoh dan bahlul...GDP tumbuh 5.8% memang tak nampak sebab ianya GDP yang dihasil oleh kaum cina, dalam persekitaran ekonomi kaum cina, dinikmati kaum cina. Kaum melayu tidak terbabit secara langsung dalam pertumbuhan ini. Malah beratus juta terpaksa diguna bantu pakcik makcik felda sebab rugi beli saham. Sebab tu la kerajaan suruh melayu bawa uber dan jual nasi lemak; buat 2 kerja, masak nasi goreng tanpa gst, keluar awal elak tol...sebab umno tak ada lagi idea membantu ekonomi melayu. Semua projek baru kondo dan rumah banglo, seni d dan teres, pusat perniagaan; cina yang sapu. Melayu pula sekadar mampu rumah PR1MA 500,000 unit BN janji siap 2018...sekarang baru 8000 unit siap, sebab janji dicapati. Kau apa tau? Makan taik jho lho gini la jadi nya.

      Delete
    9. Anon 1228, ingat tak rasis? Macam manapun kalau tak nak Cina control ekonomi dan politik sekali jauhilah dari jadi pendokong PH. PH ini diketuai Cina evengelis yg memang nak rosakan Melayu dan Islam. Bacalah tulisan Tunku Aziz bekas DAP. Bagaimana org Cina hina Melayu dan Islam dikalangan mereka. Obses dgn tahi Jho Low pun tak ada apa apa guna. Betulkan diri sendiri dan biar Jho Low dgn urusannya.

      Delete
    10. Woi j bodoh, memang aku tak rasis. Aku sekadar nyatakan fakta bahawa orang melayu tidak menikmati hasil pertumbuhan GDP 5.8% yang kau banggakan sangat tu. Apa kena mengena cina kontrol ekonomi dgn undi untuk PH? Apa kena mengena nak baca buku si aziz tu? Kau yg cakap pasal 5.8%, lepas tu nak divert pasal evengalist pulak. Pi mampos la.

      Delete
    11. bodoh mr jamban" biarkan jho lo dgn urusan" kepala hatok ko..orang dah curik duit ko nk biar? pasni kalo ko kena bunuh kita biarkan jugak ko mampus ..biarkan penjenayah dgn urusan..

      Delete
    12. Siapa penyokong PH yang kafirkan UMNO?

      Fakta tidak pernah menipu. UMNO dikafirkan oleh PAS dan kini masing2 memeluk sesama sendiri tanpa selesaikan isu takfir itu.

      Mereka menyangka Allah telah lupa apa-apa yang mereka pernah kerjakan dan takfir boleh disapu ke bawah karpet.

      Saya juga tidak pernah mengkafirkan UMNO. Malah apabila saya membela polis di dalam kes Memali saya sebenarnya telah mempertahankan kesemua ahli UMNO yang telah dikafirkan sejak presidennya yang pertama sehinggalah hari ini.

      Mr J sendiri yang mengakui secara mantik bahawa dirinya itu kafir.

      Kasihan Mr J, perlu terus muncul dengan penipuan dan spin yang tak laku demi sesuap dedak.

      Delete
    13. Jebon jahanammm.....muka tebal macam kulit badaaakkk......tak tau malu keroje spiiin ligat macam gassiinggg segala fakta.

      Orang tobat tak tobat dia yg lebih tau......lebih pada Tuhan.

      Kurang ajarrrr.....sekarang ko spiin lagi kata PH kafirkan umno pulak....

      Walhal amanat hadi terang2 sebut umno tu kafir.....sampai daging korban org umno dicampak buang.....solat Jumaat 2 kali dgn 2 imam yg berlainan......laki bini bercerai.....anak tak bertegur dgn bapak....

      Mr Jebon....apa ko dah lupa ke peristiwa bahana besar ni betol2 pernah berlaku..????

      Bila Tun M bergabung dgn DSAI, LKS dan Mat Sabu......habis sumer cerita lama ko korek......reformasi bagai.....apa yg Tun M pernah cakap dulu2 sumer ko ungkit.

      Walhal sumer peimipin2 PH tu dah buang dendam masing2.......dan duduk semeja tumpukan pada kepentingan rakyat dan negara. Tapi ko duk spiiin lg kesah2 lama.

      Tapi bila puak ko sedondon pimpin tangan jalan seiring dgn Hadi yg pernah buat amanat yg terang2 sebut umno.........sumer ok tak per......elok jerrr......lalu pulaakkk anak tekak ko telan...

      Boleh pulak ko terima puak Pas yg dulu penoh satu stadium solat hajat KO umno/BN. Doa bergema pakai mic.....KO...KO.

      Jebon.....apasal ko tak pernah sebut hal ni.......sebab kena batang hidung haram ko.....pandai ko tak sebut......tapi gabungan Tun M dgn pemimpin PH ko berkompang tak berenti sampai ungkit hal anak beranak Tun M.

      Sah2 binatang ko Jebon...!!!

      Delete
    14. John Doe, kenapa tak habis isu UMNO kafir? Tak boleh terimakah bahwa sekarang PAS dan UMNO berbaik? Bukankah hubungakan ukhuwah sesama Islam itu satu tuntutan? Apakah saudara nak PAS dan UMNO bermusuhan? Bukankah itu satu kehendak yg mungkar?

      Delete
    15. Phantom, permusuhan sama Islam dah terubat kini. Apakah saudara tak puas hati? Bukankah ini satu yg baik? Apakah saudara nak ungkit untuk membarakan kembali permusuhan tersebut? Pasal anak perempuan TDM tanya John Doe. Fatwa sesatnya bahwa dokong LGBT itu suatu yg halal. Bertaubatlah saudara.

      Delete
    16. Ishh! Baguslah tu j, kita x der hal. Kita pakatan pun ingin berdakwah juga terutama kat dap supaya mereka tahu lebih tentang islam.. bukankah itu dituntut oleh islam? Harapkan pas. Kena skit terus merajuk, terpekik, terlolong habis ngan sekutu sesama islam pun ditolak. Bayangkan kalau nabi kita s.a.w perangai cam hadi tu, agak agak berkembang x islam. Itulah sunah yg perlu kita ikuti. Tapi yg dok nampak skang ni islam adalah trump card bagi umno utk kekal berkuasa..lu pikirlah sendiri

      Delete
    17. Mr J,

      Sekali lagi kamu berpusing lidah.

      Siapa yang mula dulu bawa isu takfir ke dalam sini melalui kisah Memali yang berpunca daripada takfir inilah. Aku atau kamu?

      Kamu ibarat serigala yang apabila tidak dapat memakan anggur maka dikatanya anggur masam.

      Apabila sendiri tidak dapat menjawab perkara yang sendiri bangkitkan kemudian dikatakan ia cerita lama.

      J sungguh menyangka apabila ia menghadap Allah dan ditanya sesuatu yang pernah ia lakukan, ia akan dibenarkan menjawab 'itu cerita lama'.

      Kemudian kamu kata pula saya mengatakan LGBT itu sesuatu yang halal. Meletakkan perkataan ke dalam mulut saya.

      Inilah sifat pendusta. Apabila pendustaan mereka dipatahkan mereka mula bercakap terbalik dan kemudian meletakkan perkataan ke dalam mulut orang lain.

      Mereka menyangka mereka sedang menipu Allah dan orang-orang beriman padahal mereka hanya menipu diri mereka sendiri sedang mereka tidak sedar.

      Delete
    18. Jebon at 16.46..............bila orang ungkit isu umno kafir ko tau melenting..........tapi yg ko tak berenti ungkit pasal Tun M bergabung dgn PH sampai ungkit hal anak beranak orang tu boleh pulakkk...

      Memang ko ni haramjadah....!!

      Ukhwah..???
      Kalo betol pentingkan hubungan ukhwah kenapa tidak dari dulu dijalinkan ukhwah ni??? Kenapa dulu kafir mengkafirkan.....2012 satu stadium solat hajat KO BN..........terpekik terlolong doa BN KO....KO BN....

      Pasal apa dulu lupa hal ukhwah ni..........kenapa sekarang baru nak ingat??? Apa beza dulu dan sekarang...?? Dulu kafir sekarang dah Islam ke....???

      Bukan ke dulu sama2 bersyahadah..........kenapa hal ukhwah ni kena ikot time dan keadaan..?? Bukan ke ukhwah ni wajib dijalinkan sejak kita lahir.........tak kira zaman, tak kira masa dan tak kira kulit....???

      Jebonnnn..........sebenarnya ukhwah yg ko cakap sekarang ni bukan atas dasar Islam dan dibuat semata kerana Allah...........tapi lebih condong kepada agenda2 parti dan kuasa.

      Sudahlah luuu Jebon.....spiiinlah tak cukup bapak orang ko ungkit sampai ke anak orang..!!

      Sah2 gampang..!!!

      Delete
    19. Jebung ini bangsa Lahanat....

      Delete
    20. John Doe, checklah komen sendiri pada posting lepas. Tak patah aku kopipes.

      Delete
    21. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      Delete
    22. Tak perlulah J.

      Ko tu memang pendusta.

      Tak patah konon.

      Lidah bercabang.

      Delete
  6. Yo hadi....kau nak orang Melayu dan rakyat malaysia di pimpin oleh orang bermentaliti kampung seperti kau? Sudah la hadi, dream on.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah pemerintahan cara ulama..

      Delete
    2. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      Delete
  7. isle pas ni..jgn konfius

    ReplyDelete
  8. Semlm Mr J jawab..secara rumusan la ye..UMNO dulu kafir sbb Tun M..tapi sekarang bwh Najib, dah tak kafir la..begitu la rumusan jwpn Mr J..kalau saya salah, Mr J dipersila ulas..

    isu kafir2 ni bilamana Hadi buat amanat dia tu la..

    Soalan nya..bila masa kita ada dengar Hadi tarik balik amanat dia selepas Tun M letak jawatan? Adakah amanat ni masih terpakai?

    Sekiranya masih terpakai, ia kembali semula kpd soalan mula2 sebelum ni...adakah UMNO itu kafir? Hehe..

    Mr J...saya tanya based on logic saja ni..tak perlu nak fakta dalil bagai..

    Anyway, bravo kpd bro John Doe..saya suka baca komen2 saudara..mmg padat dan berisi..teruskan memberi pencerahan..

    Pd saya, Hadi bukan la satu manusia yg saya hormati..kenyataan2 beliau sebelum ni, hudud hanya 0.001%, negara islam tiada dlm AlQuran, penegasan utk PAS tetap mempertahankan perlembagaan yg sama spt dari zaman PM yg pertama (padahal ini la alasan utama Hadi keluarkan Amanat beliau)..benar2 hipokrit punya manusia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tu sekerat ular sekerat belut tapi lidah biawak

      Delete
    2. Mr J tu sejak bila jadi penulis wahyu kpd tok guru hadi awang?

      Delete
    3. Anon, fahamlah beza zaman TDM dan zaman DSN. Zaman TDM memang org yg berhendakan Islam rasa diperas dan di hina. TDM dgn kuku besinya akan guna ISA dan tahan mereka tanpa bicara. Beliau juga terbabit dlm pembunuhan 14 org Islam secara kejam. Beliau tak pernah taubat. Bila kerajaan zalim maka Pertubuhan Islam akan mengambil pendirian yg keras dan aggresif terhadap Kerajaan. Bacalah sejarah Ikhwan Muslimin di Mesir untuk faham bagaimana mereka berubah ke Jamaat Islami yg lebih estrim. Gara gara kekejaman Gamal Abd Nasser. Zaman DSN terbalik pula. Akibat diplomasi DSN PAS rela kerjasama dan mangamal politik matang. UMNO dan PAS sama sama berusaha perkasakan Syariah melaui RU355. Bersama samalah dgn jumhur muslimin dlm dausaha ini dan jauhilah usaha mereka yg bermusuhan dgn Islam. Berpusing pusing debat nak haramkan UMNO tiada apa faedah.

      Delete
    4. auta atau fakta mr j. banyak fakta air liur jadi auta jer tu

      Delete
    5. Mr J..kembali pd persoalan saya di atas..

      Bila masanya Hadi tarik semula amanat tersebut, setelah Tun M letak jawatan? Mudah kan soalan ni..straight to the point..buat nak pusing pjg2..gedebak gedebuk, apa pon tarak..

      Sedarlah..alasan utama amanat tersebut, perlembagaan penjajah, undang2 kafir...bukankah itu juga yg dikekalkan dibawah najib sekarang...

      Jadi, jwpn bila Hadi pernah tarik semula amanat beliau, adalah penting..kerana akan menjawab pd persoalan, adakah UMNO itu masih kafir sehingga ke hari ni..

      Berbelas nyawa yg taksub dan tak bersalah menjadi korban, akibat amanat sesat seorg manusia...tidakkah kita terfikir, sekelumit penyesalan dan rasa bersalah dlm jiwa bernama Hadi Awang ni...

      Saya berdoa moga2 Hadi sempat bertaubat dari kesilapan yg pernah dibuat..

      Delete
    6. Bro anon.

      Kan saya dah cakap Mr J adalah seorang pendusta. Ia tak pernah menjawab soalan mudah gang diberikan.

      Apabila ia menjawab akan akan terhamburlah segala kepalsuan dan lidah bercabangnya itu.

      Delete
    7. Bro 09.20........pada Mr J=Jebon ni ukhwah tu mengikut keperluan masa dan keadaan. Ianya tidak terjalin sebagaimana yg dituntut oleh Islam yakni sejak kita dilahirkan ukhwah itu wajib dijalinkan.

      Pada Jebon......agenda dunia yg menetapkan bila ukhwah itu harus dijalinkan..........maka itulah ada faktor masa, waktu dan keadaan.

      Solat Hajat KO BN diadakan pada tahun 2012 setelah 9 tahun Tun Mahathir bersara.

      Kalo nak kata ukhwah tak boleh dijalin sebabkan Tun M..........memang tak masok akal langsung kerana Tun M dah letak jawatan PM sejak Oktober 2003 lagi.

      Inilah spiiinn penyamun.......kejap lagi dia akan spiiinnn lagiii....

      By the way......Salam Perjuangaan kepada Bro 09.20 and welcome aboard.

      Delete
    8. Mr. J, cakap berasaskan fakta, fakta yang digunapakai usah dipusing atas bawah, tiada guna memperhalusi bahasa kononnya ada pekerti yang mulia, macamana awak tahu Tun belum taubat? Dari sudut ini awak hanyalah tin kosong walaupun bahasa penuh kesopanan, cermin diri sendiri tengok dan kira betul-betul cukup ke dedak yang awak dapat untuk buat macamni

      Delete
    9. Mr J berapa RM bayar kamu? Mesti kamu seronok layan tv3 jam 8pm sambil belek-belek Utusan, usahla diikut ego kamu, dengan dedak tak seberapa carilah kerja yang lebih berkat. Seronok tengok cybertrooper berperang, ini la yang akan kami terangkan kat pakcik-pakcik kedai kopi, makcik-makcik yang dok jual kuih, betapa arus media perdana sekarang dah lemas tanpa layanan anak muda, dengan harapan ada sedikit pertolongan untuk anak muda dan orang kampung di masa depan jikalau adanya perubahan pemerintahan sekarang

      Delete
    10. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      Delete

  9. RUU tu sebab kaum lain yang dominan lah tertangguh-tangguh.

    ReplyDelete
  10. Hanya Melayu islam yg diyakini, berkebolehan dan mampu mengamalkan sikap jujur, adil serta amanah menjadi pilihan. Bukan Melayu islam yg hanya pandai menggunakan bangsa dan agama sebagai alasan utk dipilih menjadi pemerintah. Islam bukan barang dagangan utk dijaja tetapi diamalkan.

    ReplyDelete
  11. Aku dok maki j tiap hari bagi dia mampos. But on the other hand; aku rasa his presence here brings out the best from many of us here...sdr othaman, diny, macy, phantom, john doe, zack, dan ramai lagi, macam malam tadi. So j...jangan mampos lagi, keep on challenging us with your limited intelligence capacity.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, baguslah saudara dah sedar. Maki hamun dan laknat sesama Islam boleh terpalit pada diri sendiri. Syukurlah saudara dah berubah.

      Delete
    2. Woi j....aku bukan "dah sedar". Aku memang nak kau mampos. Tapi aku fikir ada jugak baiknya barua macam kau kat sini. Kalau nak mampos pun sila lah; bangsa tak rugi

      Delete
    3. Saya masih belum dapat bersyukur kerana Mr J masih tidak mahu berubah walaupun ia sedar ia hanya membela kebathilan.

      Saya telah berkali-kali memperingatkan Mr J bahawa ia sedang memandu terus ke dalam gaung kebinasaan. Sekiranya ia tak sempat u-turn maka tidak syak lagi ia akan jatuh ke dalam gaung itu.

      Mudah-mudahan ada di kalangan geng A9 yang sempat insaf.

      Kalau ada 10 tak dapat selamatkan 9 dapat selamatkan seorang pun jadilah.

      Delete
    4. John Doe, aku ikut jalan bukti kebenaran melalui siasatan dan mahkamah. Saudara ikut jalan fitnah melalui andaian, teori konspirasi dan sangka buruk. Siapa yg agaknya menipu diri sendiri?

      Delete
    5. Kamu ikut jalan mahkamah ke J?

      Bila kes-kes derma 2.6b dan wang sesat 42j masuk mahkamah?

      Yg ada belum ke mahkamah sudah dicantas oleh Apandi.

      Kamu cakap pun fakta dah tak betul masih nak pertahankan bukan kamu yang menipu.

      Kesian kamu J.

      Delete
    6. Rata rata kat sini nampak kau yg menipu j, bukan stakat diri sendiri, org lain pun kau cuba nak tipu

      Delete
    7. John Doe/Macy, kan SPRM dah siasat bahwa duit itu derma Saudi? Kan Menteri Luar Saudi pun dah buat kenyataan? Kan PAC dah siasat 1MDB dan sahkan DSN tiada ambil duit. Kan wakil DAP sendiri Tan Seng Giaw dah buat kenyataan akhbar membersihkan DSN dari terlibat ambil duit? Berapa banyak bukti depan mata. Tapi saudara tetap pilih jalan fitnah andaian, buruk sangka dan teori konspirasi. Apakah yg menyebabkan hati kita buta terhadap kebenaran?

      Delete
    8. Hahaha..

      Sekarang ikut cakap lidah pulak. Tadi kata ikut mahkamah? Begitu cepat lidahnya berputar.

      Pendusta tegar sudah teruk dibelit oleh lidahnya sendiri.

      Pada ketika Allah membayar tunai ia tidak lagi dapat lari dari belitan lidahnya sendiri.

      Alangkah pendustanya dan alangkah kasihannya.

      Delete
    9. Fingerprint penjenayah all over the crime scene, but cannot be used sbb telah diOSAkan, what a freaking joke!

      Delete
    10. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      Delete
    11. John Doe/Macy, bawalah satu siasatan atau tindakan mahkamah yg buktikan DSN bersalah. Tan Seng Giaw adalah Naib Pengerusi PAC. Beliau buat kenyataan berdasarkan siasatan PAC. Beliau juga AP DAP.

      Delete
    12. J masih berputar. Kini berputar balik kepada mahkamah.

      Kuasa nak bawa ke mahkamah di tangan AG tapi AG ni khianat.

      Najib telah tertangkap basah tapi selamat dari tindakan sebab AG khianat.

      Kalau kuasa mendakwa di tangan rakyat Najib sudah dihukum.

      Rakyat tiada kuasa pendakwaan tapi rakyat ada kuasa tukar kerajaan.

      Delete
  12. Amanat Hadi menyusahkan orang dan antara sebabnya berlaku kejadian pengganas yang menyebabkan 4 anggota polis terbunuh.

    Amanat Abu Bakar Al-Baghdadi untuk jihad menyebabkan lebih 400,000 orang islam terbunuh.

    Baru-baru ini, ramai yang mati di Barcelona dan di Finland.

    Amanat Hadi kepala hotak dia.

    Pakatan Rakyat adalah terdiri daripada 3 parti melayu.

    Pakatan adalah majoriti melayu.

    Hadi Awang yang merapik lebih baik istirehat kerana perjuangannya dari dulu sehingga sekarang menyusahkan orang Islam.

    Hadi Awang tidak sama dengan Nik Aziz.

    ReplyDelete
  13. Apa yg dia kata hari ni tu utk hari ni saja. Hari isnin dia akan kata begini. Bila hari selasa pula begitu. Hari rabu lain pula ceritanya. Khamis tukar lagi cerita, jumaat u-turn. Hari-hari tukar cerita mana satu mau percaya? Mana satu mau ikut? Tukar cerita pun ikut macam tukar hari ka?

    ReplyDelete
  14. dalam kepala otak hadi ular mak presiden pas ni, bila sebut islam itu bermakna pas dan dia la. itu kata penyokong pas. tapi orang selain penyokong pas melihat hadi seorang ular mak yang patutnya dihumban dalam lubang taik jer. senang sangat pengikut pas mengulamakkan pemimpin mereka yang sebenarnya seekor ular mak.

    ReplyDelete
  15. Dari segi hukum, Islam mencegah dan melarang orang Islam memilih orang yang bodoh dan jahil dari memimpin orang Islam kerana ini akan memudaratkan orang Islam.

    Sebagai contoh, Amanat Hadi pada tahun 1981 menyebabkan kerosakkan dan huru hara kepada orang Islam, antaranya menyebabkan cerai berai, dua imam dalam masjid, pembunuhan di memali.

    Dalam soal masalah negara, Hadi Awang dari PAS hanya mampu tulis surat dan hantar surat supaya RCI dijalankan kerana tidak ada upaya untuk membuat yang selainnya. Ini berbeza dengan pemimpin melayu pakatan.

    Oleh itu, dari hukum Islam, adalah berdosa untuk memilih orang seperti Hadi Awang sebagai pemimpin kerana boleh memudaratkan umat Islam sejagat.

    ReplyDelete
  16. aku maluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....maluuuuuuuuuuuuuuuu...wei....kalau macam ni pemimpin islam dalam negara sendiri pun bermusuhan dengan bangsa cina rakyat malaysia apatah lagi jadi pemimpin nak berurusan dengan negara kafir yang lain...islam apa ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isle Hadi
      Jihad Hadilah
      Dah hampir sgt dgn jahiliah
      Sedangkan Jadi tu seorang pariah.
      Pariah tak nak jadi Perdana Menteri Malaysia.
      Dia nak jadi king
      Ia itu king maker
      Orang2 pas yg buta kayu
      Yg sanggup jadi lembu kpd Hadi.
      Mengkafirkan orang sesama lslam adalah satu dosa yg cukup besar.

      Delete
    2. Zack, siang malam hamun TGHH cuma tambah beban akhirat saudara. Terimalah PAS dah berubah dan amal politik matang kini. Dulu masa PAS tengah panas benci UMNO saudara suka dan tak pernah tegur. Kini bila PAS beralih ke arah yg lebih baik baru nak ungkit? Dari buang masa fikir PAS baik fikir dosa dosa TDM yg kini saudara sanjung. Dari lesapkan berbillion duit rakyat, terlibat pembunuh ramai ramai org Islam hingga ke hancurkan Institusi negara. Dulu bukankah benci UMNO pasal TDM? Kini sanjung TDM sebagai pemimpin hebat? Akibat obses akal jadi dayus....sayang.

      Delete
    3. antara hadi dan tdm, jauh bezanya. kutuk hadi lelbih berbaloi dan tak rasa bersalah pun berbanding nak kutuk tdm. ternampak jelas jasa tdm berbanding jasa hadi untuk negara terutama amanat hadi tu. bila utuk hadi terasa hati lebih tenteram dan berasa sedih bila tdm dihina. kutuk najib sebagai gurauan memang tak boleh tahan.

      Delete
    4. Bidalan paling simple untuk perbandingan...sebiji bus stop/perhentian baa pun Hardy aWang tak mampu bina selama 40 tahun beliau berpolitik. Perut bertambah buncit & tambah bini sampai tiga adalah....

      Delete
    5. En.Othaman Aku sebagai orang Ganu cukup merasa bahagia semasa PAS dapat sepenggal mentadbir Ganu 1999-2004. Kerana kami tidak dikenakan cukai pintu dan tol. Jenayah kurang dan rasa selamat untuk kemana saja. Walaupun sibuk sebagai MB beliau masih mampu menyampai kuliah setiap malam di masjid Al Muktafibillah.

      Kebajikan rakyat terjaga hutang kerajaan negeri dapat dilunaskan. Kerajaan negeri cukup berjimat semasa itu. Kerja lebih masa dikurangkan apabila Mahathir menyekat bayaran royalti. Pembangunan negeri berjalan sederhana kerana kenkangan ekonomi dari Mahathir.

      Jadi siapa yang jadi pengkhianat kepada melayu Islam. Memang kenkangan ekonomi sedikit sebanyak membantu UMNO untuk merampas balik Ganu disamping strategi Manipulation and Reduction pengundi hantu.

      Di peringkat pusat HH tidak pernah menjadi menteri macamana beliau nak melaksanakan apa en.Othaman perkatakan.

      Soal pribadi HH en.Othaman boleh singgah di Rusila tengok sendiri kehidupan HH.

      Akhir kata cukuplah en.Othaman memaki hina beliau kerana ini menghakiskan amal saudara dan muflis di alam akhirat nanti.

      Wallah'alam.

      Delete
    6. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      Delete
  17. Weii

    Pas nak letak calon d semua kawasan DAP nak pecah undi melayu Islam. Macamd teluk intan 6000 melayu Islam pakatan tak.ngundi


    Ini kali ... Party munge dan mata satu kena Up sikit sokongan isle isle isle..jgn biar Amanah jer kerja keras... Dah lah jawatan Exco Azmin mangkok ayun tak beri pd amanaah..

    ReplyDelete
  18. Kepad pengkritik PAS,

    PAS mengamalkan politik matang yang jauh lebih baik dari Pakatan.

    Pendekatan PAS untuk menasihatkan BN sekarang jelas menampakkan hasil.

    Ketika BN, pemimpin BN semakin baik, rasuah dapat dikurangkan, pentadbiran dicekapkan.

    Dengan berkat doa pemimpin ulung Tuan Guru Hadi Awang, kita kena yakin bahawa pemimpin BN dapat diubahkan dengan lebih baik lagi supaya negara kita semakin baik dan rakyat bahagia.

    Sekarang ini pun, keadaan sudah berbeza jauh , rakyat Malaysia semakin bahagia dalam pentadbiran BN.

    Mengikut PM kita, ini , Malaysia akan mencapai negara pendapatan tinggi lagi 2 tahun lagi.

    Tidak mustahil pendapatan dan gaji rakyat Malaysia akan naik 2 atau 3 kali ganda dan kita akan menikmati semua ini kerana poltik matang PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas politik matang ? Nak nasihatkan BN? RUU 355 pun.. Pas dipermainkan! Oleh BN/MCA/MIC

      Pas politik matang? Najib the klepet/BN terus menerus melakukan kerosakan, pembaziran, hutang terus meningkat.. Pas politik matangkah?

      segenap lapisan rakyat terbeban akibat kejatuhan nilai mata wang negara. Semua rakyat menderita sekarang ini. Peluang pekerjaan sudah kekurangan bukan sahaja yang tiada kelulusan yang ada ijazah dalam dan luar negeri pun tidak ada peluang untuk bekerja.

      Pas amalkan politik matang tang mana tu..habaq mai..?

      Matang dalam natang !

      Delete
    2. PAS matang? PAS kampong habissss la weihhh. Mundur, kolot, asyik nak berceramah.

      Delete
    3. pas amalkan politik menatang

      Delete
    4. Rasuah makin berkurang....??? Biar betol apa yg aku baca ni.

      2 tahun lagi Msia jadi negara berpendapatan tinggi dengan hutang dekat trilion....??

      Nak bayar hutang IPIC pon duk tersemput2 tertangguh2......bayar pon tak bayar habis.....bayar separuh jerrr......

      Duit sana lesap....sini lesap......bayar Aabar Ciplak duit lencong tah ke mana........

      Subsidi itu ini ditarik......peruntukan yg utema perubatan dan pendidikan rakyat pon dipotong.......elaun pon ada yg dimansuhkan.........terkini.......kenakan permit ibadah korban RM35 untuk sekor lembu.......nak buat ibadah pon kena charge........perah rakyat sampai kering.......banyaklah negara berpendapatan tinggi...!!

      Terussskaan bermimpi......

      Delete
    5. Betulke bro phantom? Kena rm35 permit utk korban? Menatang mr j. Minggu depan nak berak pun kena gst. Taik sembelit 10%, taik cair 6% , taik campur angin 3%, terkincit..free

      Delete
    6. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      Delete
    7. Bro Macy at 17.56....

      Rujuk link berita tentang permit korban :-

      http://www.sinarharian.com.my/mobile/edisi/johor/perlu-mohon-permit-ibadah-korban-1.720257

      Rujuk komen Netizen:-
      https://www.ismaweb.net/2017/08/netizen-bantah-bayaran-permit-ibadah-korban/

      Bro....PRU14 kita pakat kalih tukar kerajaan bro.....

      Delete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. Melayu Islam di bawah Hadi Awang sangat BAHAYA. Hadi Awang, kena kehadapan..memperbetulkan semula Amanatnya. baru Melayu Islam akan menilai semula prestasi Hadi Awang.

    Buat sementara ini, Melayu Islam versi Hadi Awang tidak boleh diikuti dan tidak layak diberikan undi.

    Setelah parti Amanah ditubuhkan, Pas tidak ada pemimpin seperti(Dr Dzulkefly Ahmad) yang mempunyai kemahiran dalam bidang pengurusan ekonomi (membina semula negara). Selain itu, pemimpin Pas kini, tidak cerdik berhujah dan hanya gemar berdiam diri, ponteng ( parlimen).

    ReplyDelete
    Replies
    1. UP, kan dulu puak puak ni yg control PAS masa TGNA? Apakah dah geng ini buat untuk kesejahteraan Kelantan? Gunalah akal selagi ada kesempatan.

      Delete
    2. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      Delete
    3. Alhamdulillah. J dah pandai sebut akal. J, semoga akal yang dikurnaikan Allah SWT kepada manusia, kita gunakannya ke arah kebaikan. Jangan kita gunakan ke arah kesesatan, memperbodohkan.

      Delete
  21. Rakyat Diperbodoh19 August 2017 at 12:53

    Apa payah nak pening2...?
    Rujuklah balik Perlembagaan Persekutuan.

    Perkara 43(2)(a) Perlembagaan menyebut: Yang di-Pertuan Agong hendaklah terlebih dahulu melantik sebagai Perdana Menteri untuk mengetuai Jemaah Menteri seorang ahli Dewan Rakyat yang pada pendapatnya akan mendapat kepercayaan sebilangan besar ahli-ahli Dewan itu.

    Kalau bukan Islam, bukan Melayu yg naik; salahkanlah Agong...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat Diperbodoh19 August 2017 at 13:41

      Budaya Malaysia ni, begitu...
      Precisely, budaya Melayu, kot...

      Jahil.
      Tapi menyombong mahu melabel, mahu menghukum.
      Tanpa tahu pusat rujukan ketetapan hukum-hakam.

      Jahil.
      Tapi menyombong menjaja cerita kemungkinan potensi menjadi suku kaum terbangsat atas faktor itu, faktor ini.
      Tanpa tahu justifikasi andaiannya itu perlu dihujahkan merujuk kepada apa - apakah yg dinyatakan dlm ketetapan perlembagaan misalannya.

      Jahil.
      Tapi menyombong berkitabkan hanya pada persepsi, bersangka2, memburuk2kan, andaian.

      Utk apa? Utk memperbodoh2kan, utk pecah-belahkan msyrkt.
      DEMI - pengekalan kuasa...!!!

      DEMOKRASI = hak utk memilih.
      Tiada pilihan yg salah dan betul.

      Jom ubah utk tidak memilih Barisan Najib..., Ehh! Barisan Nasional...!

      Delete
    2. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      Delete
  22. Exactly! But allow me to add too the following: pas's islam is certainly not the saviour for anything or anyone other than the kleptocrats and the pas' leaders themselves.

    The proof? Look at Kelantan these days. The trees are being cut down like there is no tomorrow. The Orang Asal are being treated like dirts who they are not. And the poor as can be seen in the case of those affected by the big flood years ago have still nowhere to go.

    And then there were the cases of Kedah and Terengganu under their so called islamic pas state governments. More misery all around to the point that the people could not wait for another day for them to be kicked out.

    Dream on hadi and co. Your islam is not Islam the beautiful that is in the hearts of hearts of moslems from the beginning of time. Your islam is the islam that troubles the hearts and bring shame to others who cherish Islam the Beautiful.

    Quite a perasan person followed by more syok sendiri followers. Sad.

    ReplyDelete
  23. Siaran langsung dari IJN oleh hadi, patut buat di parlimen, dekat pru makin kempen utk sapa ya????

    ReplyDelete
  24. apabila shahbudin.com menyatakan Melayu adalah tonggak didalam Pakatan Harapan,
    maka secara automatik aku tertawa - dan melihat si jahil itu terus menari.

    mari kita lihat roh dan jasad serta hearaki parti Para Serigala dalam PH.

    1) DAP - 100% roh dan jasadnya milik Cauvinist Cina, bertanding 100% di DUN dan Parlimen majoriti Cina dan Bandar.

    2) PKR - roh dan jasadnya multiracial dan bertanding DUN dan Parlimen yang bercampur majoriti di bandar, tiada agenda kaum atau agama dijadikan sebagai rujukan.

    3) PAN - 100% milik Cauvinis DAP, walau diisi oleh Melayu atau lebih dikenali sebagai BARUA politik. bertanding di DUN dan Parlimen majoriti Melayu dan menjadi sayap pada cauvinist kafir DAP

    4) PPBM - 100% milik Melayu yang taasub pada tipu daya Mahathir, bertanding DUN dan Parlimen majoriti Melayu tetapi perlu "menundukkan" PAN terlebih dulu.

    keempat-empat puak serigala ini menubuhkan Pakatan Harapan dengan sifat yang melanggar batas syariat dan cacat hearakinya.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat Diperbodoh19 August 2017 at 13:27

      60 tahun sejak merdeka.
      Tua bangka dah umur tu.
      Kematangan rakyatnya...???

      Masih laku lagi ke sentimen bangsa, sentimen agama, sentimen raja2 utk godak hati rakyatnya supaya berbolak-balik...?

      Jika jwpnnya YA - jgn mimpi Malaysia boleh berdiri mencipta ketamadunan & peradaban dgn acuannya sendiri...

      Oh! Malaysiaku demi pengekalan kuasanya...

      Delete
    2. Saudara 13.08 aka sahabat iblis,

      Apa lagi cina mahu?

      Projek RM55 billion keretapi pantai timur bagi kat cina kominis,
      Proton dijual kepada cina kominis,
      Projek pelabuhan melaka hendak diberikan kepada cina kominis,
      Kapal perang hendak dibeli daripada cina kominis,
      Bandar Malaysia hendak dijualkan kepada cina kominis,.
      Forest City JB hendak dijualkan kepada Cina Kominis,

      Apa lagi di bagi kat cina kominis?

      Ini bukan cerita kopipes para pemakan dedak,

      "Cash is king"

      Delete
    3. Anon, akibat obses saudara tak dapat bezakan antara pelaburan yg membawa manafaat kepada melantik kafir Cina sebagai pemimpin. Kita benci pelabur tapi teruja naikan kapir sebagai pemimpin? Apa dah jadi dgn iman dan akal?

      Delete
    4. umno ada kepala perompak.....dan ko pertahankan perompak....

      Delete
    5. Mr J

      Kita boleh bezakan

      1. Yang benar-benar terjadi iaitu penjualan harta negara kepada Cina Kominis.

      dengan

      Cerita-cerita hayalan kopipes yang cuba menakut-nakutkan orang melayu kepada pembangkang.

      Cerita-cerita hayalan PKR, PPBM dan PAS adalah orang melayu yang dikawal oleh DAP.

      Ini adalah "cerita" sahaja .

      TApi,

      Penjualan harta dan aset negara dan pemberian projek kepada cina kominis adalah benar.

      Ini betul-betul terjadi, bukan cerita kopipes.

      Oleh itu, kita jangan tertipu dengan cerita atau mereka yang sengaja memomokkan pakatan harapan.



      Delete
    6. Apa guna pelaburan kalo akhirnya kita tergadai pada kuasa asing seperti yg jadi pada Sri Lanka, Zimbabwe, Cambodia......

      Negara2 diatas buat projek atas dasar loan dari syarikat asing...........yg kemudian tewas dalam pembayaran dan akhirnya tergadai kepada orang asing.

      Akhirnya pelaburan jadi peleburan.....

      Delete
    7. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      Delete
    8. Phantom, Cina banyak pelaburan di Eropah dan US. Kereta Volvo itu milik Cina. Setakat ini belum ada PM Cina di Eropah atau US. Janganlah percaya dogeng Hikayat Malim Kutty. Yg tuduh itu sebenarnya yg saudara perlu risau - kalau ikut kata Tunku Aziz TDM pakat nak serah post DPM pada LKS. Antara syarat DAP bantu TDM. Siapakah yg sebenarnya jual negara pada Cina?

      Delete
    9. Jebon.....hal Sri Lanka, Zimbabwe, Cambodia ni bukan hal dongeng..........media asing seluruh dunia buat liputan pasal negara2 yg pelaburannya tergadai pada China....

      Sebab ko tak baca punya maka tu ko tak tau. Keje baca Dongeng Pahlawan Marang Merapuuu Marang Sekeperr dan dongeng Mak Andeh Badaakk jerrr......tu yg ko jadi biol....tak cerdik2....

      Apa punya bangaanggg ko ni........tak payah sampai org negara China jd PM kepada negara2 tu...........tapi perdagangan port dan pelaburan ekonomi negara tu sudah mula dijajah sikit demi sikit.......bodoohhhh....

      Ini method penjajahan baru yg tak payah guna bom dan kereta kebal.........main duit jerrr.....

      Bagi loan banyak2 yg memang dia org dah jangka negara tu akan tewas dalam pembayaran.......akhirnya tergadai dan mereka ambik alih jadi tuan...

      Method penjajahan baru ni kalo kena dengan org yg bertuhankan duit memang kalah dgn percaturan ni.

      Woiiii bahalol......pigi mammmposss dgn luu punya spiinnn......!!

      Delete
  25. Tok Aji, apa cerita
    Dengar tengok Tok Guru, dimana?
    Sudah baik ke jantung dia
    Ini PRU susah dia tak ada..

    " aku baru balik kelumpor
    Nak bagitahu.. ahli bersabor
    Berbaik Bijan kita dah atur
    Dah janji menteri oleh si Jibbo.."

    Iya ke Tok Aji, betul ke begitu
    maknanya umno kita sokong, bila PRU
    Tak sabar PAS nak sama teraju
    Tak Guru TPM barulah true..!

    " engko jangan terlalu yakin
    Pakatan menang ada mungkin
    Umno kalah PAS pun talkin
    Takde kerja, ko jual stokin "

    Saya risau Tok Aji,pasal Amanat
    Dulu umno kita kapir, sekarang sahabat
    Pulak tu tak tarik, Tok Guru tak sekat
    Tentu rakyat nampak kita ni musibat!

    " eish... tak apa kita ada orang
    Dia boleh putar,masuk Budin serang
    Kita jaga dia, dedak tidak kurang
    MrJ,Sahabat,kojola kita punya orang!"

    Tapi Tok Aji, tiga ni tak guna
    Saja masuk Budin hendak cari nama
    Bijan kata bangang memang betul punya
    Lagi dia cakap, kalah kita nampaknya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok2 aji pas tu hanya kenal bau cibai saja.

      Delete
    2. Totok kutty kalau tak ada hujah diamlah kalau mencarut ini perangai lama sibertrooper umno jaman kutty.

      Delete
    3. pas pis pus..now everybody can become lobai

      Delete
    4. Terbaik bro fan tun..

      Tok aji dengar cerita udah tiga
      Ate jantung lemah mampu lagi ker
      Kalo satu aje kan tok aji boleh lega
      Ini udah tige, tumpoler tok aji dibuatnyer..

      Jangan le tok aji naik angin
      Ate saje teman ngusik main main
      Jangan ler masam muka udah tengin
      Burok ghopenya, oghang tengok pun tak hingin..

      Tok aji teman nak pesan
      Banyak dah contoh Allah tunjukkan
      Tiada satu benda didunia ni yang berkekalan
      Tok aji ilmu tinggi, mesti tau semua ini kan..

      Ada satu cerita dahulukan
      Seorang abid yang warak dengan amalan
      Akhir mati kufur, sujud dikaki setan
      Kerana tertipu dengan janji diberi keselamatan..

      Apalah guna jawatan yang tinggi
      Jika bersekongkol dengan korupsi
      Adakah manusia pengajaran tidak dibagi
      Bila dah mati nanti tak guna nak ditangisi..




      Delete
    5. Rindu pulak dengan bro Perak Man.

      Salam perjuangan bro.

      Delete
    6. Salam perjuangan kembali teman ucapkan
      Pada bro john doe, bro fan tun, bro phantom, bro othaman dan ramai lagi rakan sekapal yang tak sempat disebutkan
      Inilah salah satu contoh ukhuwah yang sering kami amalkan
      Bersatu menentang kemungkaran tanpa bayaran, yang penting kepala penyamun dan talibarutnya itu mesti diturunkan..


      Delete
    7. Salam hormat dan salam perjuangan kembali kepada Bro Perak Man dan Bro Fan Tun.

      Undi itu hak kita.......PRU14 kita hapuskan kleptokrasi dan kita tukaarrr kerajaan...!!

      Terussskaannn berkarya hingga kita berjaya bros......

      Delete
  26. Dalam blog budin cap munge ramai bebudak parti munge meracau syok sendiri. Budak armada belaga sama sendiri..budin tak nak sebuk pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora Anak JARAM JADAH...

      Nak tahu siapa syok sendiri atau tidak, buktikan dgn memberitahu bila & di mana H2H kita yg dah lama tertangguh.

      Sidang pwmbaca blog sekelian...sila saksi apa jawapan si Kejora, atau dia akan terus mebisu kecut melarikan diri dari saya.

      T. Kasih.

      Delete
    2. Pak Othaman,

      Harap maklum. Si Kejora tak dapat hadir.

      Alasan : tak gosok gigi. Mulut bau longkang.

      Delete
  27. PAS, parti yg kata agama dlm politik-ikut quran/hadith

    Mempergunakan Agama untuk untung Dunia yg sedikit.
    Mana ada dlm ai-quran atau hadith,beri keterangan kata nak bawa agama kena gunakan politik dunia.
    ALLAH MAHA KAYA dan MAHA MENYANYANGI Makhluknya,dia yg menciptakan manusia,dia tahu akan kelemahan manusia,dia mahu umat manusia ikut jalan yg LURUS bukan bingkang-bingkuk.Dalam quran dan hadith dah bagitahu,untuk berjaya dunia-akhirat telah diterangkan di surah pertama dlm surah al-baqarah,dan dlm surah al-taubah allah dah berikan step-by step untuk selamat dunia dan akhirat.
    Nikmat Dunia pada allah sedikitpun tak ada nilainya pada manusia di hari akhirat.walaupun sekepak sayap nyamuk.Jika ada nilai sekepak sayap nyamuk,sudah tentu allah tak berikan nikmat dunia pada orng2 kafir.Allah beri mereka mkn,minum,harta-benda,hiburan dan pelbagai lagi nikmat dunia.Pada orng2 islam allah beri nikmat iman/agama dan allah beri juga nikmat usaha agama.
    Hairan kita bila parti agama,sungguh jealous dgn DAP/orng2 kafir tentang nikmat dunia,Memang allah tegaskan orng2 kafir di dunia ini diberikan pada mereka lebih.Orng2 islam patut bersyukur kita ada nikmat agama.
    Jadi bila parti2 berpolitik dunia,tak dapat tidak akan menceritakan KEBESARAN DUNIA shj,jika parti politik agama,tak lari mengejar dunia,inilah bahayanya agama tadi dipergunakan semahunya untuk dapat dunia.akibatnya agama tadi,dijadikan umpama mechiaville,anything GOES,Asalkan dapat "kuasa",SEDANGKAN JALAN YG LURUS yg allah tunjuk menjadi "bingkang-bingkuk".
    allah dah ceritakann,untuk mendapat hidayah,rezeki,maut ditangannya.PERTOLONGAN ALLAH akan datang sesiapa yg "MEMBANTU AGAMA ALLAH" bukan membantu "poltik dunia.Allah dah tunjukkan cara nabi isa dgn kaum huwarain.ini diikuti nabi muhammad s.a.w.
    AGAMA ISLAM YG lurus -Bantuan Allah CASH Allah beri contoh pada sahabat2.JANJI ALLAH.
    pOLITIK AGAMA DUNIA :TIADA JANJI ALLAH.
    Kesimpulannya,Part politik PAS,SAMA SAHAJA DGN POLITK DAP/MCA/UMNO,AMANAH/PPBM/MIC dan lain2 sama sahaja UNTUK KEPERLUAN DUNIA..TIADA JANJI ALLAH untuk akhirat.Islam tidak melarang untuk berpolitik,cuma jika agama digaulkan politik,islam takut sesaorng ahli2 akan menjadi taksub kepada parti buatan manusia.akan menjadi syirik/SYIRIK ITU adalah kesalahan besar yg ALLAH TAK AMPUN.Umpanya menganggap ulamak dia satu2 yg boleh dipercayai,walaupun dia CONFIRM buat salah.

    ..........................ABUP....................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      Delete
  28. John doe budak mentah kaki spin untuk pukul mr.J semalaman tak tidur duk main google cari hujah nak tegak batang basah konek kutty pasal memali masih membuta lagi..entah solat tidak..barua liberal belaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1350 barua taek lho..sian kena tipu

      Delete

    2. Kejora @ Unknown Sahabat @ J....

      Tolong jawab rekod Cemerlang Pas Kelantan yg amat dibanggakan....

      1. Paling top kes hiv
      2. Paling top Kes sumbang mahram & rogol 3. Paling top kes cerai pasangan muda
      4. Paling top kes jenayah melibatkan penjenayah berbangsa Melayu
      5. Paling ramai main judi

      6. Tambah satu soalan cepu mas...sejak merdeka hingga kini, kenapa saban tahun KERA-jaan negeri Kelantan sentiasa juga paling top list sebagai negeri paling banyak berhutang dgn kerajaan pusat. Apakah itu melambangkang Lebai2 Pas Kelantan cekap dalam urus tadbir ekonomi....?? Hutang Penang dah tinggal keciput tapi longggokan hutang Kelantan dan cecah puluhan bilyon. Apakah PAS hanya boleh survive dgn tin milo berligar-ligar & terus berhutang tanpa bayaran balik dgn orang.....???

      Sila jawab.

      Delete
    3. Macai tikus dah kepanasan.

      Almaklumlah nak berhujah tak ada hujah, nak membela Mr J pun tak tau camna jadi maki hamun je lah.

      Paling kuat pun boleh persoalkan saya ni solat ataupun tidak. Tak perlu jawab pun sebab saya tidak bersoalat demi Mr J ataupun macai tikus.

      Yang penting macai tikus pun akui Mr J dah kena tibai teruk (saya tidak tibai orang dengan maki hamun tapi dengan fakta dan ilmu).

      Delete
    4. Salam Sejahtera Bro John Doe...

      Saya memperkuatkan hujjah sdra dgn mengibas kembali prestasi & jasa cemerlang Tun Mahathir buat mereka yg tak kenang budi.

      Di bawah pentadbiran Tun Mahathir, UMNO yang menjadi tunggak kepada Kerajaan Barisan Nasional telah memenangi kesemua Pilihan Raya Umum pada 1982, 1986, 1990, 1995 dan 1999 dengan Cemerlang meraih dua pertiga (2/3) majoriti. Pak Lah & Najib tercungap-cungap hanya menang cukup2 makan...malah 5 negeri buat pertama kalinya jatuh ke tangan pembangkang.

      Tun Dr. Mahathir telah digelar sebagai “ Bapa Pemodenan Malaysia ” dan merupakan pemimpin yang paling lama memegang jawatan sebagai Perdana Menteri selama 22 tahun mulai 16 Julai 1981 hingga 31 Oktober 2003. Sebagai pemimpin negara, Tun Dr. Mahathir telah membawa banyak perubahan-perubahan kepada rakyat dan mengatur program untuk generasi yang membangunkan bangsa Melayu agar setanding dengan mana-mana bangsa di dunia. Banyak telah diperkenalkan dan kejayaan-kejayaan yang besar dicapai di zaman pemerintahan beliau dari segi mengubah corak pemikiran, ekonomi, pendidikan, etika sosial dan budaya hidup rakyat Malaysia khususnya orang-orang Melayu dalam menghadapi era globalisasi dan liberalisasi untuk menghadapi abad ke-21.

      Tun Dr Mahathir telah melakukan banyak perubahan di dalam pentadbiran negara. Semenjak awal pelantikan, beliau telah menyeragamkan sistem dan cara bekerja dengan mengadakan sistem kad perakam waktu, pengenalan tag nama, sistem simpanan fail, urusan surat menyurat dan pos, panduan dan penyelarasan dalam segala urusan pejabat. Selain itu, beliau juga telah memperkenalkan slogan di dalam pentadbiran awam negara di antaranya Kepimpinan melalui Tauladan, Dasar Pandang ke Timur dan Penerapan Nilai-Nilai Islam di dalam pentadbiran. Melalui usaha ini, telah banyak perubahan telah dilaksanakan seperti etika kerja yang baik, penerapan nilai-nilai murni yang positif, rajin, efektif serta efisyen dan lain-lain. Beliau juga telah melancarkan usaha memerangi Rasuah dengan slogan “Bersih, Cekap dan Amanah” kepada semua pegawai dan kakitangan kerajaan.

      Di zaman pentadbiran beliau, masalah ekonomi dunia telah dilanda kegawatan manakala krisis matawang melanda kebanyakan negara seluruh dunia terutama negara-negara Asia seperti Thailand, Filipina dan Indonesia. Beliau telah berjaya menyelesaikan masalah ini dengan menambat mata wang ringgit Malaysia kepada Dollar Amerika. Badan Kewangan Dunia seperti Bank Dunia dan International Monetary Fund (IMF) telah mengkritik tindakan beliau namun ia terbukti berjaya apabila Malaysia merupakan satu-satunya negara yang terlepas dari belenggu kegawatan dan pelbagai syarat yang ditetapkan oleh mereka. Tindakan berani dan bijak ini telah mendapat pujian daripada Horst Kohler, Pengurus Besar IMF.

      Tun Dr Mahathir mempunyai aspirasi yang begitu tinggi untuk menyatukan setiap matlamat negara ke arah pembentukan sebuah negara yang membangun. Beliau mempunyai pandangan yang jauh untuk kesejahteraan dan kemakmuran, dan menebus maruah bangsa, memajukan negara dan meletakkannya di persada antarabangsa. Segala perancangan adalah di dalam bentuk jangka panjang menunjukkan satu titik permulaan dan penyatuan negara secara keseluruhannya. Tun Dr Mahthir telah berjaya merealisasikan impian dan harapan rakyat selaras dengan kehendak Wawasan 2020 ke arah kemajuan negara. Wawasan 2020 yang telah diperkenalkan oleh beliau dijadikan sebagai asas dan panduan untuk mencapai matlamat negara yang maju dan sistematik dari segi sains dan teknologi, ekonomi dan infrastruktur bertaraf dunia.

      Sayang sekali semuanya hancur ranap bila Pak Lah & Najib tidak mampu dan cuba memandai-mandai ubah hala tuju yg telah disedia & disiapkan oleh The Grand Old Statesman.

      Delete
    5. 13.50.....haramjadah yg bercakap pendek tak der fakta tapi guna fuckta jerrr.

      Pasal tak der fakta.....konek Kutty dijadikan point.....

      Kahkahkahkahkahkah
      Itulah tahap pemikiran barua bapok..!!

      Sah2 gampang !!!

      Delete
    6. Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

      1 - percaya bahawa tidak sah solat yang diimamkan orang UMNO,

      2 - percaya bahawa haram makan sembelihan orang UMNO,

      3 - percaya bahawa tidak sah pernikahan yang dijalankan oleh kadhi atau imam yang dilantik UMNO dan pasangan yang terlibat perlu dinikahkan kembali dengan segera

      4 - percaya bahawa terfasakh pernikahan dengan pasangan yang menyokong UMNO

      5 - percaya bahawa jenazah orang UMNO tidak perlu disembahyangkan sepertimana orang kafir atau murtad

      6 - percaya bahawa tidak boleh membenarkan orang UMNO melakukan sembahyang jenazah ke atas orang PAS/Islam.

      Delete
    7. Salam sejahtera pak othaman.

      Salam perjuangan pak othaman, bro phantom dan bro anon yang membantu sampaikan kebenaran.

      Delete
    8. Salam sejahtera dan salam perjuangan kembali kepada Bro John Doe dan sumer yg sekapal.

      Delete
    9. Cai2 13:50,
      Kamu tulis sedap mulut bolehlah..tentang( Bro John Doe).

      Diri sendiri sudah cukup hebatkah perkara ibadah ni ?? Lagi mahu sibuk2..solat orang lain..??

      Periksa lah...diri sendiri.

      Delete


  29. macamana yang di katakan dominan sekiranya sesiapa pun memerintah perlu memastikan kesaksamaan pada semua kaum.

    dominan hanya ujud berkaitan dengan projek dan jawatan.

    Apabila hanya pihak yang rapat dengan ketua pemerintah yang dapat projek lebih dari harga sebenar atau mendapat jawatan yang berkuasa menjaga kewangan syarikat itu dominan.

    Rasa nya Hadi tersilap.. dia teringin nak makan Domino's...

    Ya lah orang sakit ni banyak ragam.. selalunya nak goreng pisang..

    ReplyDelete
  30. Kopipes dari blog tan sri zam..ZAMKATA


    Bagi mereka yang tidak berpengalaman politik,mungkin tidak menyedari Timbalan Presiden Pas Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menjadi dalang kepada presidennya Datuk Seri Haji Hadi untuk mententeramkan kegelisahan pemimpin- pemimpin dan juga ahli-ahli akar umbinya atas kerjasama PAS dengan UMNO.

    Tuan Ibrahim telah memainkan peranan ini dengan licin dan bijak dengan mengambil kesempatan atas isu-isu popular yang boleh menunjukan Pas terus dengan prinsipnya dan tetap kritikal terhadap UMNO.

    Ada kalanya Tuan Ibrahim dilihat seolah-olah bersama dengan pembangkang dan membelakangi Hadi.

    Yang terkini ialah beliau bertanya kenaapa Perdana Menteri Datuk Seri Najib melantik Tan Sri Isa Samad sebagai Pengerusi Felda dan kenapa terlalu lewat dikeluarkan daripada Felda dan kemudian dihantar ke SPAD.

    Soalnya kenaapa Tuan Ibrahim tidak bertanya dari awal lagi dan kenaapa setelah SPRM bertindak keatas Isa maka baru semua soalan ini dikemukakan.

    Adakah ini kerana takut pengaruh Pas di Felda turut merosot seperti bertambah merosotnya pengaruh UMNO kerana beberapa skandal dan penyalahgunaan kuasa yang melibatkan nama Felda semakin sensitif kepada peneroka- peneroka.

    Malapetaka besar akan menimpa UMNO di kawasan-kawasan pilihanraya yang dikuasainya sekiranya Isa Samad dibiarkan terus bebas tanpa menghadapi sebarang tindakan kerana namanya sudah terlalu busuk di kalangan peneroka.

    Tuan Ibrahim juga pantas menuntut supaya Suruhanjaya Diraja ditubuhkan untuk menyiasat semula peristiwa " Memali" berikutan dengan peristiwa itu ditimbulkan semula oleh Timbalan Perdana Menteri Datuk Mohd Zahid Hamidi di Baling walaupun Mahkamah telah menutupnya.

    Kepada umum terlihat seolah-olah macam Pas memberikan sokongan kepada kebangkitan semula isu ini untuk marakan sentimen kemarahan pada Dr. Mahathir yang menjadi Perdana Menteri semasa kejadian itu.

    Semua Ketua- Ketua Pengarang akhbar termasuk saya sendiri telah diberikan taklimat dan ditunjukan video oleh pegawai -pegawai Kementerian dalam Negeri termasuk pegawai tinggi polis berhubung dengan peristiwa itu sebaik sahaja kami kembali dari mengikuti lawatan Perdana Menteri Mahathir ke China pada tahun 1985.Kejadian itu berlaku pada hari kami akan berangkat ke China.

    Video polis yang ditunjukkan kepada kami antaranya ialah bagaimana pengikut-pengkut setia Ibrahim Libya berlari pantas dengan memegang parang kearah polis.

    Tidakah terlintas langsung difikiran Tuan Ibrahim bahawa pengikut Ibrahim Libya yang taksub kepada "Amanat Haji Hadi" percaya bahawa mereka percaya mati syahid dengan membunuh anggota polis yang mempertahankan kerajaan kafir.

    ReplyDelete
  31. Dennis The Menace19 August 2017 at 14:37

    Hoi 13.50 anak harun ko! Setan gondol bangsat ko sialan. Bro John Doe tak perlu google nak cari hujah. Semua dalam kepala dia. Ko yg bengap tahap maksima nk cari hujah sampai kiamatlah takkan dapat. Bodoh, badigol, pistol you son of a gun.

    Takde modal lagi ka? Forex, lepas tu Memali nanti pacitani, Hemma Malini, apa lagi? Forex korek Kat PD taknak RCI ke? Mamamali beli loket pinki tak mahu RCI ke bangsat?

    Ko bangsat nak buruk Tun, ko, MrJ, Sahabat, Singapork dan cai2 bangsat lain sezarah abuk pun takde jasa pada bangsa, agama, negara. Ada hati nak Kutuk Tun.Bangsat lu. Tiewnasing.

    Aku beli tiket bas ko nak? gi Penang.
    Sampai Jambatan suruh driver slow. Lepas tu kau "take beer" terus terjun Jambatan. Amacam, ok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr Dennis

      Terima kasih di atas pembelaan.

      Setuju mereka ini adalah haprak yang langsung tidak berjasa tetapi mahu memaki hamun seorang tua yang begitu besar jasanya kepada negara dan umat Islam seluruhnya.

      Tun M adalah manusia biasa yang tidak maksum dan tidak sunyi dari kesalahan, tetapi jasa dan kebaikan yang dibawanya amat besar sekali dan diikititaf di seluruh dunia Islam.

      Sampai masa Allah sendiri akan beri keputusan dan penghakiman di antara DSN dan TDM siapa yang akan dikekalkan dan siapa akan dibinasakan.

      Delete
    2. Kenapa takut RCI Forex? Kalau TDM have nothing to hide? Nampak mati mati TDM ke mahkamah untuk berhentikan RCI. Kau orang ni kan pakar teori konspirasi dan andaian? Apa agaknya teori untuk kes ini - TDM takut RCI Forex?

      Delete
    3. J bila masa TDM takutkan Forex. Kalau takut larilah atau mohon batal kes sebelum bermula mcm DSN buat tu.

      TDM ke mahkamah bukan untuk hentikan Forex tapi untuk tuntutan tukar ahli panel yang dilihat berkepentingan.

      Delete
    4. Macamlah najib tak pernah mohon batal kes...........usul yg dihantar ke mahakamah ke atas najib oleh khairuddin, Tony Pua, Tun M, Ainina sumer dimohon pembatalan kes.

      Tapi kalo kena batang hidong ko tak per kan Jebon..???

      Gampang !!

      Delete
    5. Phantom, saman civil dgn RCI dua isu yg jauh beza.
      John Doe, masih pusing pusing cerita. Kenapa gamaknya mahkamah buang tuntutan TDM - kerana tiada alasan munasabah. Begitulah org yg takut dosa dikorek cuba lambatkan atau hentikan siasatan.

      Delete
    6. J ko cakap pasal apa ni, tadi RCI pastu mahkamah pulak.

      Ko ni betullah lidah berbelit.

      Delete
    7. Bro John Doe.....pasal dah ligattt sangat spiiinnnya tu yg si Jebon ni jadi blurrr......dia sendiri pon tak tau bijik butir yg dia cakap...

      Aterrr tenginnnn katekan......tak berenti melabun sampe tak tau mende.......

      Kecik2 tak noknye mampuih.....udah besor nyusahkan orang

      Elok tolokkk jerrr dari gerotok sungei......

      Abeh letih orang melayaannn tenginnye.......

      Merambuih ajerrle....!!!

      Delete
    8. J, sampai bila kamu hendak..menipu diri dan putar belit?

      Syok sangatkah..hidup dalam penipuan, penafian J?

      Delete
  32. Org kalau dah x ada modal nak berkempen habis citer lama diungkitnya. Sbb apa, sbb nak tunjukan kebaikan yg najib buat x ada benda pun, terpaksalah cari keburukan org lain. Bagi cai cam mr j plak penanda aras ekonomi dia bila dia tengok kreta banyak, org ramai mundar mandir kat mall, itu dah cukup. Grow up dude! Muka korang tu cuba alihkan sekejap dari dok mengadap jubo jho lo tu, barulah nampak dunia! Melayu skang ni dah celik bai, korang dah x boleh nak bodohkan mcm dulu dulu. Cuma yg tinggal lagi yg diperbodohkan mcm kau org sumer. Pastu ada hati pulak nak tunjuk pandai kat dalam ni! Cisssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju..kepala otak cai ameno dgn menteri depa ni sama..bangang yang amat..say no to amenopork/paspork

      Delete
    2. Macy, bagi kamu data gdp, kemiskinan tegar, rizab dan sebagainya tidak ada faedah setakat ini. Macy tetap akan ikut persepsi yg ditanam oleh kafir evengelis dlm kepala Macy....nampak data, bukti dan kebenaran tidak lagi jadi sandaran saudara. Hanya persepsi, fitnah, andaian dan konspirasi.

      Delete
    3. You are so full of of it j. Data dgn realiti kena match bro cause we malaysian does not live on data, we live on reality and relity says otherwise

      Delete
    4. Bro Macy......this fellow is full of shiiittt.
      Such a damn bloody shit person.
      And he will stay with his shit foreverrrr........

      Delete
  33. Guys; ceasefire dulu. Jom pi stadium. Yg bawak anak2, pi cepat....mendung dah ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom..kita sokong negara..bukan kerajaan bn semah ek..hihi..semah tu hanya ada negara badak

      Delete
  34. Geng geng pakatan kat sini dan kat luar mana mana pun dah made our mind up. Korang stakat dgn hujah lapuk yg x ada isi x yah la nak rugikan masa kat sini. Kita org dah bersatu hati dgn satu matlamat.. umno dan najib perlu di singkirkan. Btul x bro sumer?

    Bersatu kita teguh
    Bercerai kita kahwin lain....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye..betul...kami kat selangr dah lama tinggalkn dacing senget dan keris bogil tu..negeri lain bila lagi? moh le kome

      Delete
    2. amboi..nk kawin lain...bgtau wife

      Delete
    3. Jgn bro! Nanti kot dia bgi pening pulak nak cari calon..he..he lgipun x mampu skang ni..smenjak ada gst..he..he

      Delete
    4. Bro Macy......rangkap yg last....bercerai kita kawin lain tu jangan cakap kuat2 yeooppp.....tak pasei karang kena hentakk kepala dengan peroyok......jangan dibuat main yeoppp......bahaya yeop bahaya....

      Hehehehehehe

      Delete
  35. Bro Macy betul sekali
    Bersatu teguh bercerai kawin lagi
    Kita disini sejiwa sehati
    Target utama singkirkan jibby!

    Matlamat kita hanyalah satu
    Tolak jibby keluar pintu
    Mentadbir kleptos berperangai hantu
    Negara jadi tidak menentu!

    Cai bangang konon nak pengaruh
    Ada ke Bijan sokong disuruh
    Mr J, Kojola, Sahabat ni bodoh
    Jibbo berak ditunggu nak basuh!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro fan tun, izinkan gua sambung serangkap lagi utk mr j,

      Apek j bagi salam, amoi atas tilam
      Apek j mau apam, amoi kata malam
      Amoi kata sakit, apek j kata diam
      Amoi kepit kepit, haiyaaa, apek j pancut lllalam..

      J tu air dah naik kepala, tu pasal merapu tak tentu arah tu...jgn marah bro j ye, nanti kena juuualll kat china

      Delete
    2. Bacalah tulisan sendiri di atas ini Macy. Siapa sebenarnya yg merapu dan mencarut?

      Delete
    3. Nak baca apa.....dongeng Pahlawan marang meraapuuu marang sekeper ke atau .....dongeng mak andeh badaakkk..???

      Aku tak sebut nama sape2......silakan perasan....!!!

      Delete
  36. Tuan Guru Hari Awangkah yang bercakap tu?

    Bukankah ini orangnya yang mengkafirkan UMNo sehingga terbunuh 14 orang yang percaya kepada fatwanya itu, selain 4 anggota keselamatan.

    Kemudian ketika waris-waris mereka yang terbunuh itu hidup kesempitan, inilah orangnya yang berterusan hidup dalam kemewahan.

    Sudahlah kesempitan, dibukanya pula satu tabung yang konon untuk membantu waris-waris mereka yang mati itu tapi akhirnya kesemua wang itu hilang meresap di celah angin tanpa rekod dan tidak sampai pula kepada waris-waris tersebut.

    Ketika orang-orang yang percaya kepadanya mati dibunuh balas pihak keselamatan akibat membunuh kerna terpengaruh dnegan fatwanya meninggalkan anak-anak kecil, orang ini berterusan hidup dengan bapanya dalam kemewahan hasil gaji sebagai wakil rakyat yang mana gaji ini dibayar oleh kerajaan yang ia kafirkan. Malah begitu mewah sehingga mampu beristeri tiga.

    Inilah orangnya yang telah berjanji kepada rakyat negeri penyu sekiranya ia menang di Terengganu maka besok sebelum ayam berkokok ia akan tegakkan hukum Allah (dibaca; hudud) tetapi apabila diberi kemenangan ia menjawab bahawa 'hudud hanyalah 0.001% daripada hukum Islam'. Astaghfirullahal-a'ziim aku berlindung daripada Allah daripada memberi jawapan seperti kaum yang tidak beriman.

    Ini jugak orangnya yang mengerahkan manusia berkumpul di padang Merbok untuk konon menunjukkan sokongan kepada RUU355 tapi kemudian ia sendiri yang memohon penangguhan.

    Inilah juga orangnya yang memperlekeh Syeikh At-Tantawi iaitu Syeikul-Azhar yang terkenal dengan sifat tawaduk dan rendah hati walaupun punya jlmu tang tinggi dengan ucapan "Tantawi boleh kata apa sahaja. Saya kenal dia" apabila Tantawi mengakui bahawa Malaysia adalah negara Islam contoh.

    Maka di atas fakta-fakta sejarah yang benar mengenai orang yang bernama Hadi Awang ini, saya mengatakan kepadanya sama seperti apa yang ia pernah katakan kepada Syeikh At-tantawi ; "Hadi Awang boleh berkata apa sahaja. Sejarah dirinya tidak pernah menipu".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi sama level dengan Najib. Keduanya tidak berguna kepada Islam, Melayu dan Malaysia. Memalukan umat Muhammad sahaja.

      Dapat jadi naib bawah Qardhawi pun atas ehsan Anwar Ibrahim. Anwar bukan ulama tapi umum tahu rapatnya hubungan Anwar - Qardhawi dalam keilmuan dan agama.

      Haji Hadi dengan kisah dongengnya konon jadi pendamai dan perantara, malangnya semua rakyat tahu perangai buruk beliau!

      Agak sukar menantu dan anak nak buat berita dongeng fitnah sebab perangai buruk Hadi sudah ketahuan.

      Delete
  37. Puak cap munger, ahli pun ada seciput dah tak sedar diri, nak lawan dg 3 jota ke???.

    Mat Sabu pun berkata 'senapang' yg di gunakan oleh Mahathir dulu sekarang berada di tangan Najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora cakap jer besar...

      Ohhh kami jumlah keciput, kamu UMNO konon berjuta yer..?? Baikk...mari kamu yg berjuta itu jumpa kami yg keciput, boleh, di mana * bila...???

      Delete
    2. Pru14 leeeeeeeeeeeeeeeeee

      Delete
    3. ahli berjuta...kikiki..ame nono

      Delete
  38. Pemimpin pembangkang harus mencontohi teladan pemimpin PAS yang hidup serba sederhana dan menolak nikmat duniawi.

    Sebagai contoh, ulamak-ulamak PAS berumah sederhana, kenderaan sederhana seperti yang diguna oleh rakyat marhaen.

    Pemimpin-pemimpin PAS tidak pernah ditipu daya oleh nikmat yang berbentuk duniawi

    Bagi ulamak PAS, walaupun hidupnya serba yang ada, yang penting adalah ganjaran di akhirat.

    Berkat doa ulama-ulama PAS dan semakin dekatnya PAS bersama BN, pemimpin BN semakin beransur baik.

    Rasuah dapat dikurangkan dan dengan ekonomi semakin baik.

    HArga barang semakin menurun dan duit Malaysia semakin kuat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pegi tarbiyah zuhud pada orang yg kerja nyoppping sampai bermilion2 tu..............hingga disebut dalam berita TV Korea dan dapat liputan akhbar di Australia.

      Begitulah ketara borosnya mahkluk ni sampai disebut oleh media asing.

      Sekarang baik ko tarbiyahkan orang dalam kain ko dulu. Jangan sebok pasal pembangkang yg lain. Ko dulukan kaum kerabat ko dulu.

      Badaaakkk depan mata ko buta tapi kuman di seberang ko nampak.

      Delete
  39. Harga barang semakin menurun? Ayam dah naik rm 9 sekilo bai.. mulut tu kasi amik insuran bai, kot kot nanti ada org tenyeh ngan cili!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tak naik anu bijan tu jer...sebab tu semah cari anak cina low..

      Kahh kahh kahh kahh kahh

      Delete
    2. Biasa tongging kat dia?

      Delete
  40. Alahai klu parti yg hanya naj org melayu beragama islam sudahlah perintah terengganu dan kedah pun satu penggal hancur janganlah percaya pemimpin yg sebannya berbelit tu pun 2x5 sokobg Dap dan Cina lagi baik cakap je islam merapu

    ReplyDelete
  41. PAS skrg lagi teruk daripada kafir

    ReplyDelete
  42. BALACI MAMAKUTTY DALAM BLOG BUDIN RAMAI PAKAI NICK CAM KAFIR ADA JOHN DOE PHANTOM MACY ZACK ARMSTRONG DAN YANG LAIN KENAPA YA? TAKAT TANYA JANGAN MARE..HEHEHE.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak bila nama menentukan agama. Sejak bila pula bahasa menetukan agama.

      Tahukah sdr apa maksud john doe dari tradisi Islam? Tak tahu pun tak apalah.

      Apa pun ja lebih baik drpd menjadi macai tikus.

      Jangan marah na tikus..

      Delete
    2. Anon, ramai yg dah fahaman liberal akibat mengambil kafir evengelis sebagai teman setia. Begitulah jadinya bila manusia engkar akan arahanNya. John Doe sendiri dlm posting yg lepas menyokong anak perempuan TDM yg mendokong fahaman LGBT dan hak melayu untuk murtad. Org sebegini dianggap mulia manakala yg menyeru pada Islam dianggap exstrem dan hina..

      Delete
    3. 18.51.....kenapa tanya.....ko dah boleh berak ke???

      Suka hati kami nak guna nama apa......apa ko kesaahhh???

      Kalo nama Mohd tapi keje nyamun duit org pon tak guna gak......indah nama dari kelaku.......

      Delete
  43. Hadi, Hadi, kenapa begini
    Dulu kafir, sekarang friendly
    Amanat dulu apa dah jadi
    Tanamkan benci, berlaku Memali!

    Bagaimana Hadi rasa dihati
    Melihat balu dan anak isteri
    Suami mati dek fatwa Hadi
    Tabung Memali kemana pergi?

    Beruntung saya tak jadi nikah
    Girlfriend dulu nama *****fah
    Katanya Hadi punya anak buah
    Nasib tak jadi tentulah payah!

    Saya ini tak pakai serban
    Janggut elek saya tak simpan
    Kalau dia jadi tunangan
    Pandang saya Hadi tak kenan!

    Dengan Hadi saya tak jumpa
    Hanya girlfriend bawa cerita
    DiHospital Selayang sekali bersua
    Sakit apa tak tahu pula!

    Girlfriend dulu pernah cerita
    Kisah Hadi bapak sedara
    Memang betul Amanat dia
    Sembelihan umno dia tak terima!

    Jodoh pertemuan Allah tentukan
    Sekarang x-girlfriend tinggal Kuantan
    Rumahtangga aman saya doakan
    Tapi suaminya tak pakai serban!

    Cai 15.40 confident saja
    Pemimpin PAS hidup sederhana
    Guna kenderaan hanya biasa
    Depan mata, Mercedes Hitam Hadi guna!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Cai taksub memang begitu lah
      Tok gurunya tu bersih suci tidak bersalah
      Apapun dibuat pengikut angguk buat tak kisah
      Tak boleh ditegur kerana maqam tuk guru tu tinggi, pengikutnya rendah..

      Stailnya seperti sistem kasta
      Yang dulu berlaku dinegara india
      Rata rata orang melihat dan ada yang berkata
      Pemimpinnya umpama brahmin,bawahan pula ibarat paria..

      Kita boleh lihat pemimpinnya hidup bermewah
      Tapi nak saman SR pun mintak duit marhaen dibawah
      Katanya dapat banyak pahala jika kita bersedekah
      Nampak tak agama telah dijadikan modal mereka dalam ceramah..

      Bro fan tun, zaman sekarang sudah berlainan
      Anak saudara pun dah tak sokong bapak penakan
      Kalau dah nampak tak betul segala tindakan
      Contohnya ketua pemuda Amanah marang tu, bukan ker anak saudara dia jugak kan?..

      Delete
  44. Terbaek bros John Doe Perak Man
    Dengan Hadi orang benci kemain
    Agama kita dibuat main
    Agama kata ini, dia kata lain!

    Tugasan kita yg masih sedar
    Lawan pengkhianat agama diputar
    Pemimpin mencuri dia tak ajar
    Sebab habuan mahu dikejar!

    ReplyDelete
  45. Malaysia ni banyak sangat peristiwa2 berkebetulan...

    Sejak selepas acara pecah tanah di Kuantan yg berbahasa Mandarin tu...
    - hutang ter-overdue kpd IPIC terlunas sebahagiannya.
    - Mr J pun, lebih kuat melekatnya di sini utk hujah2 putar-belitnya...???

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...