Wednesday, 16 August 2017

SIAPA LAGI BAKAL DITANGKAP SELEPAS ISA SAMAD ATAU INI SATU LAGI PEMENTASAN WAYANG OPERA UNTUK KITA?


Berikutan penahanan bekas Pengerusi Felda Global Ventures atau FGV, Isa Samad oleh SPRM untuk disiasat berhubung pembelian dua hotel, satu di London dan satu lagi di Kuching yang dikatakan melebihi harga pasaran, beberapa persoalan kini berlegar di perbincangan umum.

Ada yang bertanya, apakah Isa Samad saja yang ditahan atau beberapa nama lagi yang diketahui pernah disiasat SPRM, akan turut menerima nasib yang sama?

Seperti yang diketahui umum, antara pemimpin UMNO yang pernah diambil keterangan oleh SPRM sebelum ini ialah Pengerusi Felcra, Bung Mokhtar Radin dan bekas Pengerusi Mara merangkap Ketua Penerangan UMNO, Annuar Musa.

Bung Mokhtar diambil keterangan selama beberapa jam berhubung penggunaan dana Felcra untuk membeli saham amanah yang didakwa melibatkan kepentingan isterinya, manakala Annuar pula berkaitan penajaan anak syarikat Mara terhadap pasukan bolasepak Kelantan.
Kedua-dua kes itu masih tiada khabar berita sehingga ini dan persoalan ramai, apakah selepas Isa Samad, gilliran mereka akan menyusul tiba?

Jika tiada sesiapa ditahan selepas Isa Samad, persoalan lain ialah apakah juga beliau benar-benar akan didakwa di mahkamah selepas ini atau penahanannya hanya sekadar untuk memaksanya bersara dan melepaskan jawatan sebagai Pemangku Pengerusi SPAD yang disandangnya sekarang?

Tidak kurang yang meragui penangkapan Isa yang kini ditahan reman selama lima hari hanyalah sekadar wayang opera Cina semata-mata untuk menunjukkan kepada rakyat kerajaan pimpinan Najib Razak kononnya benar-benar serius dan tegas memerangi rasuah.

Yang meragui itu berkata, Najib tidak mungkin berani memanjangkan kes rasuah melibatkan Isa Samad sehingga kepada pendakwaan, apatah lagi sampai kepada hukuman penjara.

Antara alasannya, kata mereka, hukuman ke atas Isa Samad akan menyebabkan risiko yang besar kepada masa depan  BN Negeri Sembilan dalam mempertahankan kuasa yang ketika ini hanya berkelebihan tiga kerusi saja berbanding pembangkang.

Isa Samad, dengan rekod pernah menjadi Menteri Besar selama 23 tahun dikatakan masih mempunyai hubungan yang rapat dengan beberapa kelompok penting dalam UMNO Negeri Sembilan dan tergurisnya hati mereka berikutan nasib yang ditimpakan keatas Ahli Parlimen Jempol itu, ia secara tidak langsung adalah berita baik bagi Pakatan Harapan untuk menguasai negeri tersebut dalam pilihanraya akan datang.

Bagi golongan yang setia, taksub dan terhutang budi dengan Isa Samad, mereka tentu sukar menerima hakikat jika hanya bekas Menteri Besar Negeri Sembilan itu saja yang didakwa di mahkamah atas kesalahan rasuah, sedangkan nama-nama lain seperti Bung Mokhtar Annuar Musa misalnya, dibiarkan lepas bebas begitu saja.

Tetapi, persoalan lebih besar akan menghantui Najib jika beliau berani membiarkan lebih ramai pemimpin UMNO ditahan, didakwa di mahkamah dan dijatuhkan hukuman atas kesalahan rasuah kerana ia akan menjejaskan pula peluangnya untuk memastikan UMNO dan BN kekal menguasai Putrajaya.

Dengan lebih ramai pemimpin UMNO didakwa atas kesalahan rasuah, ia dengan sendirinya menunjukkan UMNO dan BN seolah-olah dipimpin oleh majoriti mereka yang rasuah dan ia mungkin mendorong rakyat lebih mudah memberikan sokongan kepada Pakatan Harapan sebagai taruhan untuk memulihkan masa depan negara.

Dalam pada itu, dengan Najib hanya bertindak terhadap beberapa pemimpin UMNO saja, tetapi masih tiada tindakan terhadap mereka yang dikaitkan dengan skandal 1MDB seperti Shahrul Halmi, Nik Faisal Arif Kamil, Suboh Md Yassin atau Jho Low, di mata umum penangkapan itu tidak lebih hanyalah untuk menutup kesalahan lebih besar melibatkan dirinya semata-mata.

Najib tentu saja akan ditempelak secara diam-diam dan akhirnya lebih mudah dikalahkan dalam PRU 14 lantaran dianggap sebagai pemimpin yang tidak jujur dan hanya ingin menyelamatkan tengkuknya.

Jika Najib benar-benar jujur, mengapa mereka yang dikaitkan dengan 1MDB masih tidak diambil apa-apa tindakan?

Dari segi ini, Najib berbeza dengan Tun Abdullah Badawi semasa era awal pemerintahannya yang menahan Kasitah Gadam untuk menampilkan imejnya memerangi rasuah kerana beliau ketika itu tiada pekung atau sopak yang mahu ditutupnya, sedangkan masalah Najib sudah menjadi bualan di seluruh dunia.

Maka,  penahanan Isa Samad ini, walapun Najib mungkin berharap dapat memperbaiki atau mengaburi pandangan rakyat terhadap imej dirinya, beliau juga sedang membawa risiko yang lebih besar kepada UMNO dan BN.  (ShahbudinHusin 16/08/2017)

268 comments:

  1. Aku first..kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok....πŸ†πŸ†πŸ†

      Delete
    2. tedmacai lembap!

      Delete
    3. 2026 kojola lembam..kikiki..

      Delete
    4. 20:28 BARUA pondan tua marah tew.. awww kah..kah..kah

      Delete
    5. 230 juta senyap.

      Delete
    6. sian macai semah..terpaksa kerja lebih sebab dapat hp samsung A9 ..opss K9..salak le

      Delete
  2. Firstt...ayoooyooo wayang thamilnadu pulakk..🐷🐷🐷🐽

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori ted..u second..kikiki, may be next time..

      Delete
    2. ted manoff .

      Dulu saya pernah berkata ...

      Selagi Najib duduk di takhta , Isa Ketot tetap selamat ..

      Tak caya ??? Tunggu dan lihat .

      Delete
    3. Bro Diny........agree with you.......this is all wayang.

      Anyway Bro........I have replied to your comment dated 15 Aug 2017 at 22.57......on the topic titled:
      NOTHING TO HIDE 4.0, SEDIAKAH HADI AWANG SEPENTAS DENGAN TUN MAHATHIR MENJAWAB PERSOALAN MEMALI?

      But somehow, I think there's a technical problem as my reply to you did not appear as it should be. Maybe the page is overloaded with too many comments......therefore, mine could not get through.

      Anyway.....thank you for your support to all of us here and Salam Perjuangan Bro.....

      Delete
    4. Phantom, N2H2 pun dah terbalik dan terpalit pada TDM. Daripada usaha nak malukan DSN dan hidupkan kembali isu 1MDB yg tinggal nyawa nyawa ikan lepas DOJ buang segala sita N2H2 kini jadi beban yg memalukan TDM. Rakyat bangkit dan tanya Memali dan bukan 1MDB lagi. Begitulah mamusia merancang kejahatan tapi Allah juga merancang. Dan Allah itu sebaik baik perancang. Fikirkanlah dulu sebelum buat apa apa forum N2H lagi.

      Delete
  3. Apa benar isa pegang rahsia najib diportDICKson..?kalau najib ambil tindakan terhadap isa maka rahsianya akn terbongkarr..?πŸπŸ›πŸŒπŸžπŸœπŸπŸ’πŸ˜πŸ«πŸ³πŸ¬πŸ‘πŸŸπŸ πŸ‘πŸŽπŸ©πŸΎπŸ²πŸŒ΅πŸŽ„πŸƒπŸŽ‹πŸŽπŸ€πŸŒΏπŸŒ±πŸŒ΄πŸ‚πŸπŸŒΎπŸŒΊπŸŒ»πŸŒΉπŸŒ·πŸšπŸŽƒπŸŒ°πŸ„πŸ’πŸŒΈπŸŒΌ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benarkah tedngok?
      Jika benar hebahkan dan sebarkan..aku pun nak tau jugak.. Apakah wayang 3D ni lebih best dari wayang Altuya atau lebih mega dari wayang Dato Eskay Nuar dengan China doll??

      Peliwat dan pengamal china doll pon boleh chap munge dan ph terima jadi Pii Emm.. kah..kah..kah..

      kelam kelibut nampaknya macai..

      Everything To Hide tarak boleh jawab maaa... 2 soalan je terus baling kerusi.. kekekeke

      Delete
    2. Tangkap tapi bicara ke tidak?

      Delete
    3. 2022, elok ko jumpa pak othaman dulu sebelum komen kat sini..jangan nak main wayang kulit kat sini la kojola..mcm orang tak kenal mulut busuk ko tuh..

      Delete
    4. Pak Otaman teloq simpan kt bini tu ke??

      kekekekee.. buh penerajang sekali baru dia tau.. samsing taik anjing! kekekeke

      Delete
    5. Zack..ang sapa? ang ni baru 2nd class bawah otaman haram jadah tu ka??

      pengecut mcm pondan.. sekor2. everything to hide bangsa melayoo pengecut.. pdn le logo pun bunga.. mcm pompuan! pouihhhhh!!! hakkk tuihhhhh!!

      Delete
    6. Zack Barua.. boleh warning2 org pulak? warning macam pondan, awww..suruh jumpa pondan tua otaman..awwwww.. kah..kah..kah BACUL! PENGECUT!!

      pelempang mau? pondan2 aramada mau turun jumpa berapa lori??

      Delete
    7. 20.36...anak haram; pi mampos sekali dgn mak bapak kau

      Delete
    8. Mohon rakan2 seperjuangan handle Kejora budak terencat akal lahir tak cukup bulan. Saya kini sibuk melayan anak2, menantu & cucu makan malam di Food Court.

      Siap nanti kamu Kojoll.

      Delete
    9. kah..kah..kah sial ko otaman.. ko bijak btol divert mcm mahataik. kunun2 mkn dgn anak bini.. puihhhh.. hakk tuihhhh x10 kt muke ko.. PENGECUT! DAYUS!

      Otaman pondna tua.. anak bini ko berlaki dan berbapak bodoh..samsing taik anjing. gertank mcm ye2 je.. pondan tua.. telor ko dlm handbang bini ko ke??

      Delete


    10. KOJOLA PKMAK BABI HARAM JADAH CELAKA SETAN BIOL TOLOL LANCHAU OTAK PEMALAS MELAYU BINGAI


      B.p pak othman

      Delete
    11. Kojola dayus

      Setakat main otek otek kau pandailah.

      Delete
    12. 230 juta tak nampak?

      Delete
    13. kojola ni adik dia down syndrome..baka tak baik

      Delete
    14. Kawan2.....Kejora ni apa...??? Binatang kaki 4 ke kaki 2..??

      Mulot macam gampang dari dulu duk sumpah maki Tun M dan orang2 di sini.

      Menatang ni rakan baik Mr J.......tu sebab Jebon yg tinggi agamanya tak pernah kutok Kojola. Jebon biarkan ajerr cilaka ni maki hamun.....

      Kejora gampang mulot babi badan badaaakkk.......yg mengangkat penyamun bapak lanun sebagai idola pujaannya.......

      Ajak jumpa dia spiiin kata orang yg takot nak jumpa dia.......padahal dia yg kecut telor nak face to face......sama macam Kassim Baba....

      Memang ssiaaalll...!!!

      Delete
  4. I do not trust macc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I dont trust mamakutty anyway..

      Delete
    2. I trust tdm sebab there was no 2.6 bil in his personal account when he was PM.

      He built this nation only to be destroyed by a thief and his wife.

      Delete
    3. 2.6b donation a bribe?

      Delete
    4. 20.16.....me too bro....

      Delete
  5. Kepala hotak hang Buding Ngok.. wayang apa?? Puak mahasewel tak lama lagi terjun laut la.. itu tak ken aini tak kena.. sbb tu 22 tahun jd PM semua orang tak betul..dia sornag saja betul?? Ini betul2 BANGANG!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, wayang DOJ yg dimainkan pembangkang makin berakhir. Baru ni DOJ lepaskan semua sita dan buang istilah M01 dari siasatannya. Kini Red Granite dapat balik CFO nya Hermann untuk mengurus kewangan syarikat. Sebelum ini CFO diganti dengan seorang pengurus bebas untuk urus kewangan Red Granite akibat sita DOJ. Nampaknya satu persatu dusta 1MDB makin terurai.
      Dlm pada itu N2H2 yg dianjurkan untuk malukan DSN berdasar blog Zamkata kini sebenarnya menguatkannya. Daripada mengalih pandangan pada DSN kini rakyat alih pandangan pada TDM untuk terangkan pembunuhan ramai ramai Memali. Hatta ada yg minta RCI turutan dari kenyataan Datuk Musa Hitam bahwa TDM ada dlm negara ketika itu. Begitu manusia rancang fitnah tapi Allah juga merancang. Kini satu negara mahu TDM jelaskan isu pembunuhan ramai ramai ini.

      Delete
    2. Mr j pi mampos anak dgn anak bini kau sekali

      Delete
    3. Syukur Mr J...doa org yg berselawat telah dimakbulkan

      Delete
    4. Anon 2046 Alhamdulillah. Harap kita dapat tahu kebenaran.
      Anon 2042, laknat org boleh makan diri. Kenapa taksub sangat benci DSN. Pemimpin dulu yg tinggalkan berbagai kerosakan dan dosa kita puja. Nak naikan dia balik. Fikir fikirlah sebelum terlambat.

      Delete
    5. ada sesiapa dalam akaun peribadi memiliki 230juta dan 2.6b? tapi gaji bulanan bawah 30ribu?

      Delete
    6. Mr j..sila suruh semah stop shopping berjuta..sape semah? si badak tu

      Delete
    7. Mr. j.

      Kamu bacakan DoJ report tu baik baik tentang perlantikkan semula CFO lama RGP .

      Kenyataan DoJ adalah ...

      Federal prosecutors have agreed to name the CFO of Red Granite Pictures as an " INDEPENDENT" fiduciary overseeing the company , while both sides seek to settle a massive corruption case .

      Delete
    8. Jebon....ko kena ingat DOJ baru bukak file criminal....maknanya kes 1MDB money laundering belom 100% ditutop lagi bodooohh.....

      Jadi ko patut risau pasal criminal charges ajan datang.

      Jangan bangga sangat ingat konon Jack Sparrow ko kebal untouchable.......hari dia akan datang jugak.

      Delete
    9. Phantom, aku tak pernah risau pasal siasatan. Seperti mana siasatan PAC, Swiss, Singapore dan Hong Kong. DSN langsung tak dibabitkan. Sebelum ini DOJ bawah Lorreta yg tengah disiasat Senate US atas korupsi kerana terima duit untuk urus kes tidak menjalankan apa apa siasatan. Mereka hanya main PR dgn sita dan guna istilah M01. DOJ kini dah buang pun segala sita dan istilah M01. Hatta Red Granite dapat CFO lamanya kembali. Ini menunjukan arah siasatan DOJ dah berubah. Bukan lagi terima upah untuk burukan DSN. Kalau ada isu yg disiasatpun akan berkaitan dgn Qadeem AlQubaisy dan Aabar BVI. Adakah Qadeem curi duit IPIC? Kita tunggu sama sama. Tapi tanda tanda kehancuran fitnah 1MDB dah jelas.

      Delete
  6. Dalam chess politik bijan, kuda pendek ini akan dikorban..ini terpaksa dilakukan bagi menyelamatkan cash is king..€¥£$$

    ReplyDelete
  7. DSN nampak open dan biarkan SPRM jalankan tugas. Bila org UMNO ditahan rasuah tiada siapa akan pertahankan. Bila pembangkang ditahan macam Phee maka berduyunlah pembangkang pertahankan. Hatta DSN biar SPRM dan PAC siasat dirinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro puak kutty lahanat ni ckp itu wayang..
      Wayang mamak tak laku.. mereka kelamkabut skrg..

      Delete
    2. Dah lama rapiji dok kepoh...pakat ckap piji fitnah felda

      Delete
    3. Piji kepoh sbb ejen madey buat keja dalam nk kenakan org lain. sekali org lain yg masuk perangkapp daaa...

      kah..kah..kah siape Isa Samadd tuuu?? chekc tgk.. hahaha

      Delete
    4. Dah orang seleweng beratus juta tu..berkali kali lagi tuuuu seleweng.lagi dok ckp telus?? Lagi bijan dik ckap felda untung sampai boleh bagi mcm2 kat warga felda

      Delete
    5. Kutty mamak tinggal banya bugs dlm FELDA.. bukan sennag nak hapus 22 tahun punya jin jembalang

      Sekor demi sekor dh kena tangkap

      coming soon.. s/o Kutty Iskander pulak??

      sleep well in the jail lah.. rase pulak cmne!

      Delete
    6. Mr j pi nampos dgn bini n anak2 sekali

      Delete
    7. Dah lama rapiji dok kejar felda...tapi caiiii umno pakat ckap piji fitnah felda.dato sri bijan pun cakp piji fitnah..last2 terbongkar jgk..

      Tapi aku heran si bijan ni..1mdb dia handle,felda dia handle.tapi bila org seleweng berjuta berbillion apehal dia tak tau??

      Mesyuarat2 penting dia joint ke tak? Brp ringgit sebulan ek elaun si bijan tu kalu setakat keje sign dokumen tampa attend meeting ??

      Pastu bila rugi berjutaaaaaaa ada kambing lain kena sembelih..apa dia tau sebenarnya ni?

      Delete
    8. Telahan Rafizi Ramli sekaliamat tepat...Isa Ketot akan dikambing bandot hitamkan konon nak tunjuk KERA-jaan Borosmah Najib telus.

      Delete
    9. Mcm kojola juga.

      Kojola badut pendek yg selalu bermain opera cina di sini.

      Delete
    10. 230 juta dulu. sekarang dah berapa?

      Delete
    11. jibo open pocket dia ada la...j ooiiii

      j is pig, pig is j....tok guru cakap takpe mencarut....

      Delete
    12. annuar musa target ke dua.

      Delete
    13. Ingat peristiwa 2 Aussie reporters yg bukak mulot tanya pasal skandal duit tu........lepas tu terus dibawak ke balai.....esoknya dihalau balik.....Satu dunia tau cerita ni.....

      Hahahaha....openlah ssaaaangatttt...!!!

      Diletakkan sumer pak angguk di sumer tempat.......jadi senang sumer mengangguk tolong cuci berak penyamun yg bertaboran sana sini.

      Jadi tak heranlah ada Pak Pandir yg claim as "open"......open bapaakkk dia..!!

      Delete
  8. Dalam chess politik mamakutty, semua timbalan disembelihnya.. Musa Hitam free je jadi lembu bodoh..
    RCI Memali coming soon?

    Apakah s/o Kutty akan hembus nafas dalam jail..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun dalam jail?..Keep on dreaming la kojola baboon..kikiki..

      Delete
    2. Apakah s/o Kutty akan hembus nafas dalam jail..??
      RCI Memali measti kantoi punya. Musa Hitam asksi utama masih ada!

      Delete
    3. Harap najib dan isterinya sempat taubat sebelum bertemu ajal di dalam penjara..sebab mau seumur hidup kena ni kalau ikut hukuman depa

      Delete
    4. Kojola pun belum lahir lagi masa peristiwa memali tu berlaku.

      Setakat baca script saja pun dia ni di sini.
      Mana dia reti apa pun.
      Sama saja standard kojola dgn jamal jamban

      Polis pukul saya...Polis pukul saya..Polis pukul saya.

      Delete
    5. 230juta dan 2.6b bila nak ditahan reman agaknya?

      Delete
  9. PAS wants RCI on Memali incident (malaymailonlien)

    KUALA LUMPUR, Aug 16 — A Royal Commission of Inquiry should be convened to investigate the deadly Memali police siege from the Mahathir administration, said Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

    The PAS deputy president’s call follows a riot at a forum by Tun Dr Mahathir Mohamad’s PPBM on Sunday, when questions were asked about the raid in which PAS leader Ibrahim Mahmud @ Ibrahim Libya, 13 villagers and four police officers were killed.

    Tuan Ibrahim noted that there were many discrepancies in the various accounts of the Memali incident, and said a thorough investigation was necessary to reveal the truth in the tragedy.

    “As such, PAS urges the formation of a RCI to re-examine the Memali tragedy, to give justice to all parties and to clear the names of the innocent,” he said in a statement.

    In a veiled swipe at PAS offshoot Amanah, Tuan Ibrahim also asked if those who previously pursued justice for Memali victims have muted their hunger for the truth simply because they needed Dr Mahathir’s political clout for the next general election.

    The PAS deputy president’s call also comes after Putrajaya announced a RCI to probe Bank Negara Malaysia’s alleged foreign exchange losses, another controversy from Dr Mahathir’s time as prime minister.

    Semuga Mahathir Mohamed LAKNATULLAH akan dihadapkan ke muka pengadilan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stop bullshiting and gebanging in cyberspace.

      Just bring the RCI on..

      Delete
    2. stop to become a pig-man bullshit John Doe!

      Justbring the DoJ here lah bongok!! where is FBI come an arrest mo1 la bangangg??!

      Delete
    3. John Doe, apakah hukum membunuh ramai ramai mereka yg mengucapkan 'Tuhanku adalah Allah'. Sila rujuk surah Al-Buruj kalau perlu. Apakah hukum kita subahat dgn org sedemikian?

      Delete
    4. RCI on memali, you will expose who hadi is....he will be a dead meat.

      TITM may have overlooked one crucial fact....Amanat Hadi.....

      You think hadi dare to support RCI?

      LALALALALA

      Delete
    5. Bring on the RCI....aku nak tengok apa hadi cakap pasal amanat dia. Ada berani hadi?

      Delete
    6. Anon 2044, I think everyone wants the truth including TGHH. I am sure he will support. By the way why did TDM lie per TSMH that he was out of the country?

      Delete
    7. Mr j tu hang pi tanya daesh atau isis la, kenapa depa bunuh muslim..tak pun tanya tok guru hadi..pasal orang mengucap pun dia boleh kafirkan..kikiki

      Delete
    8. Mr J

      I bet hadi the first person to object. I know damn well. Hadi will fade in history of PAS. He has everything to lose if there is RCI

      Delete
    9. Macai tikus,

      U were the one who first mentioned about RCI Memali. I was merely responding to ur comment and suddenly you changed the topic to DOJ. Did I hantam u? No i did not, I was telling u to bring it on.
      Y suddenly the coward act of changing the topic to DOJ? What a pathetic moron u are.

      By d way tikus, unlike RCI which is within Jibon's power, DOJ is not under Tun. But dont worry, the net is closing in. Please be patient. It is coming surely albeit slowly.

      If we pakatuns can be patient there is reason for najebons not to be, unless of u are actually a Wakjahidun aljawa.

      Sedikit tambahan utk macai tikus; jangan lupa RCI kejadian memali siap dengan apa jadi kepada tabungnya sekali.

      Please tell Najib to bring it ON. Cant wait to see the RCI. I dare u who first gebang about it to walk the talk. Shuh shuh, go tell ur master to establish the RCI soonest possible.

      Mr J,

      Saya telah menjawab soalan kamu berkenaan hukum membunuh ini pada entry yang lepas. Kamu tak jawab balas dan sekarang kamu bangkitkan sekali lagi? Muka tebal sebijik unknown sahabat.

      Apa yang kamu mahu? Kamu mahu saya kata kamu betul padahal kamu jelas salah. Kamu seorang pendusta J.

      Apa yang kamu tahu pasal surah al-buruj? Kalau kamu ada depan saya in shaa Allah sekarang juga saya boleh bacakan surah ini di hadapan kamu tanpa melihat teks dan terjemahkannya kepada kamu tanpa melihat kamus.

      Tak apa lah saya tahu kamu pendusta. Cuma jangan lari dari soalan ini; adakah UMNO itu kafir seperti fatwa di dal amanat Haji Hadi yang ditampal di premis Ibrahim Libya? Sila jawab dan jangan lari.

      Berkenaan al-Buruj juga saya dah jawab pada entry lepas. Ia bukan surah tentang hukum membunuh. Ia tentang kisah seorang Raja di yang kejam di sebuah negeri yang beralur yang membunuh rakyat2nya yang beriman selepas si Raja membunuh seorang budak dengan lafaz 'demi Allah Tuhan budak ini'. Kisah ashabul-ukhdud ini berkaitan dengan hadith nabi dalam sahih Muslim hadith no 2519. Ia tentang keghairahan seorang raja yang tidak beriman dan tiada kaitan dengan hukum membunuh di dalam AlQuran.

      Seperti yg saya telah terangkan, kamu yang bebal ini masih tidak mampu faham bahawa membunuh bukan kesalahan per se. Ia menjadi salah sekiranya pembunuhan adalah tanpa hak.

      Di dalam kes Memali saya katakan yang membunuh tanpa hak bukan polis tetapi mereka yang membunuh polis. I dare u to say otherwise j.

      Ayat-ayat hukum di dalam Hudud qisas dan takzir adalah ayat-ayat wajib hafal di dalam pengajian saya dan Alhamdulillah saya lulus semua peperiksaan berkenaan ayat-ayat hukum ini dengan hafalannya sekali, dan saya dengan beraninya berkata al-buruj bukan tentang hukum membunuh.

      Perkara ini begitu jelas di dalam AlQuran hatta celaan Allah ke atas membunuh nabi2 juga ditambah dengan kalimah 'bighoiril-haq' sekalipun ia jelas tidak perlu.

      Beginilah J. Kalau saya ada masa nanti saya tuliskan pencerahan untuk kamu.

      Kalau kamu tak boleh faham pun sekurang-kurangnya saya telah menyampaikan dan pada hari kamu musnah binasa akibat kesombongan kamu itu, kamu takkan lagi boleh berkata kamu tidak diberi peringatan.

      Mudah2an kamu insaf sebelum terlewat.

      Delete
    10. Mustahil mati syahid. Mati kafir mmg ia.

      Delete
    11. Anggota polis yg terkorban mmg pasti mati syahid

      Delete
    12. 90juta dalam akaun siapa?

      Delete
    13. Mr J16 August 2017 at 20:51
      Anon 2044, I think everyone wants the truth including TGHH. I am sure he will support. By the way why did TDM lie per TSMH that he was out of the country?

      Jawapan;

      Mr J.

      It has been proved beyond any doubt that during the incident TDM was in China and the coward Tun Musa who was the Domestic Minister As well As the acting PM was lying when he said otherwise. Even the Chienese newspaper covered TDM's visit to China.

      But its okay no need to quarrel about it here. Just bring the RCI on As what u have just said ie u r so sure that Hadi will support it.

      With u As Najib's hero in here and seconded by macai tikus I am very much sure that Najib will follow your advice and establish the RCI soonest possible.

      But please ensure that when he promises to establish the RCI he doesnt couple it with a promise to set in on a Tuesday for a reason so obvious to everyone including u and macai tikus.

      Walk ur talk J, Walk ur talk macai tikus. Go tell ur master to establis the RCI soonest possible.

      I beg u.

      If there is no RCI established on Memali than I will just assume that both of u havent walked your talk and are so damn coward to meet Najib and beg him to safe your face by establishing the RCI.

      Delete
    14. najib already established as an international coward.

      his machai just lead to example of him lorr.. hide hide nothing more.

      Delete
    15. John Doe, thanks for your reply. Just like Dhu Nawas the King of Najran who tortured and killed the believers someone needs to answer for the killings of Memali. Whether TMH or TDM Allah knows. Maybe an RCI can enlighten us. However why do you always finds excuses for TDM? Whether it is the forex or perwaja or memali or pkfz or bmf or proton or tun salleh abas. When you add up the country lost so much and people were killed. Why this unquestioned belief and loyalty. If DSN was responsible for even 5% of that we will scream for his blood. You have religous knowledge but your blind faith in TDM maybe your undoing....

      Delete
    16. This comment has been removed by the author.

      Delete
    17. J,

      U haven't answered my simple Q. I can answer all the issued brought up by you J but pls stick to the topic.

      I've not only read the kertas putih on Memali but also the judgments / white papers on Perwaja, PKFZ, and even Tun Salleh Abas.

      Everyhting was reported thoroughly and nothing mas made 'protected' from public knowledge by way of OSA and the like.

      I am not making excuses for TDM mr Liar. I am telling the truth based on the proven facts. If anyone is making excuses for his master in here it is definitely you.

      Now, let us stick to the issue of Memali. You and your tikus friend brought it up here first and please stick to it.

      One by one lah J. I've never run away from a discussion like this. Go ask your frined unknown sahabat. But please stick to the discipline.

      Y are u keep gebanging about Memali in here? Pls beg Najib to establish an RCI on Memali? The power is within his hands. Just stop the gebang here and walk ur talk lah.

      Please prove that you are not a coward. Go meet Najib and tell him to establish RCI on Memali. (Lucky for you, you didn't mention about RCI on PkFZ, Tun Salleh. But please prove yourslef by begging Najib to establish the RCI, pls prove yourself on this only matter J).

      Despite replying to my comment u haven't answered my very simple Q dear J.

      Is UMNO kafir or not? Please answer it and stop playing acilut with me Mr Liar.

      J, is UMNO kafir or not? Because Hadi said so in his amanat and Ibrahim Libya stood by it until his last breath (not before he and his men killed a man in the uniform whose very task is to protect the rakyat including Ibrahim and the killer himself).

      (There were 4 policemen who died in the incident but I have used the word 'man' instead of 'men' becoz I do not know between ibrahim and the other 3 policemen, who died last, but I definitely know that Ibrahim's man made the first kill).

      J, is UMNO kafir or not?

      J, is UMNO kafir or not?

      J, is UMNO kafir or not?

      Delete
  10. Minta SPRM siasat anak Isa Samad dan kaum kerabatnya sekali.

    ReplyDelete
  11. Minta SPRM siasat 2anak jantan Mahathir Laknatullah dulu sebelum siasat anak Samad Ketod. Samad Ketod hanya follo mentor je.. baru tau proksi Madeykutty rupanya.. baru terbongkar.. kekeke.. patut le beli hotel pon menyamun!

    berbelas tahun jd MB N9 zmn Kutty Penyamun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mintak sprm siasat anak bijan..umur baru setahun jagung bak ayat nazri padang rengas..tapi bergelar jutawan..bisnes hape dia buat ek?? Filem lucah??

      Delete
    2. Harap najib dan isterinya sempat taubat sebelum bertemu ajal di dalam penjara..sebab mau seumur hidup kena ni kalau ikut hukuman depa

      Delete
    3. Harap Madey dan Nek Semah botak sempat mintak ampun pada mangsa-mangsa Memali dan seluruh rakyat yang ditipu selama ini. Sebab lepas ni akan habiskan hayat dalam JAIL.

      RCI Forex mungkin selamat.. BUT... RCI Memali confirm SANGKUT la mamakutty!!

      sorry laaa tkdapek den nak nolong..kekekeke

      Delete
    4. Anon 2042, DOJ pun dah lepaskan pengurus bebas yg dibawa untuk urus Red Granite syarikat punyaan Riza. Red Granite sekarang bawa balik CFO lamanya Hermann untuk urus kewangan. Satu persatu fitnah 1MDB makin terurai. Saudara bila nak keluar dari kepompong fitnah ini?

      Delete
    5. RCI on memali, you will expose who hadi is....he will be a dead meat.

      TITM may have overlooked one crucial fact....Amanat Hadi.....

      You think hadi dare to support RCI?

      LALALALALA

      Delete
    6. J ada pernah confirm dgn mak bapak kau; kau ni anak sah ka anak haram?

      Delete
    7. very2 stupid and later become idiot lah macai mahadeykutty nehh

      nk pusing mana.. kuasa arahan menembak MATI di Memali ada pd Mahathir!!

      ambush mcm katak.. cilaka Mahathir! ko ammpos le dlm jail nanti!

      Delete
    8. Harap bijan jgn mati cepat dalam penjara nanti..sebab tkut dia tak rasa hukuman berat dia nak kena nanti.

      Delete
    9. Mr J.. satu persatu kebusukan Madey Lahanat terburai.
      Kes 1mdb semakin tak menjadi main wayang.

      wayang madey yg tumbul bersepah2

      Belum lagi korek kronologi Forex sampai ke krisis kewangan 1997

      Apakah Madey dan Soros ada pakatan rahsia.. sehingga kegagalkan Forex itu satau bentuk sabotaj atau sebaliknya?

      Delete
    10. Kena mintak hadi doa bijan panjang umur supaya dapat lihat kerosakan yang dia telah lakukan..depa kata doa presiden pas makbul...kikiki

      Delete
    11. MRJ...satu persatu kebusukan bijan cibai Terburai..
      Kes 1mdb bakal memburaikan lagi bijan cibai tu.

      Skrip khas bijan meneran neran di felda dah tak laku

      Apakah bijan cibai dan jho low ada pakatan rahsia..sehingga kegagalan projek dua durjana tu bakal membusuk atau sebaliknya?

      Delete
    12. very2 stupid and later become idiot lah macai umno nehh

      nk pusing mana lagi caiii umno..klau orang terkam nak tetak kepala kau lagi nak tepon tanya bijan ke boleh tembak ke tak??

      Ayat biar la seperti org pi sekolah broo..biar logik akal

      BIJANNNNNN!!!!!

      Muka rosmah mcm katak.. cilaka bijan! ko mammposssss le dlm jail nanti!

      Delete
    13. pink diamond necklace 124mil where can get one lorr?

      Delete
    14. Anon 2052, insyaAllah. Kini pun terlihat segala usaha jahatnya kenakan DSN terpalit pada dirinya. Tidak ada jalan lain bagi TDM kecuali bertaubat dan betulkan kesalahannya sedapat mungkin. Malangnya ramai manusia hanya sedar pasal perhitungan yg Maha Kuasa di saat sakarat. Doa TDM sedar sebelum tu.

      Delete
  12. Apa Mahathir ke suruh tembak siIbrahim sesat tu??.....bukan Musa Hitam keee??......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa Najib suruh pulak sampai gedik nak jatuhkan dia?? sendiri mau suluh muka la bongok!

      Mahathir tu penyangak dan penipu!

      ada di Malaysia ckp ada di China.. Sila SAMAN Tun Musa la kalo tak betul..

      sbb betul lah tu tak saman2 sampai skrg.. 2014 terbongkar!

      Delete
    2. Dah serang polis tentulah polis balas balik.
      Apa boleh buat
      Mati loh...

      Delete
    3. dulu affin bank belum wujud. sekarang dah ada.

      Delete
    4. Nasiblah si kojola tak ada kat memali kalau tidak dia pun mati kena pijak.

      Delete
    5. Kalo kojola ada kat memali....dia akan amend amanat tu tambah lagi satu point.......kedarah duit tin milo tu halal toiyyiban.....

      Delete
    6. Zack, Ibrahim Libya serabg balai polis atau Polis serang kampung Ibrahim Libya. Taksub buta pada TDM membuat kita bersubahat dlm perbuatan yg sangat kejam ini. Ingat kisah Raja Najran. Yg bunuh dan bersubahat akan disoal. Jauhkanlah diri dari terlibat pembunuhan ini.

      Delete
  13. PH GERUN SUDAH.. DS NAJIB BERANI TERJAH KE KUBU ANWAR! COVER DENGAN FITNAH

    PERMATANG PAUH, 16 Ogos – Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh, Datuk Mohd Zaidi Mohd Said menafikan sekeras-kerasnya surat yang menjadi tular kononnya beliau memberi pelepasan cuti tanpa rekod sempena dengan lawatan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak, ke sini, esok.
    “Sudah menjadi lumrah kepada mereka yang akan melemparkan fitnah untuk memburukkan pihak lain termasuklah melakukan serangan peribadi bagi menggagalkan agenda pemimpin Pusat,” katanya.
    Beliau berkata demikian berikutan tularnya surat yang kononnya ditandatanganinya dengan arahan untuk memberi pelepasan cuti tanpa rekod sempena lawatan Perdana Menteri pada 17 Ogos.
    “Ini adalah satu tindakan tidak bertanggungjawab. Mungkin kerana pemimpin tertinggi kerajaan yang mengadakan lawatan ke sini maka ada pihak yang tidak bertanggungjawab dengan cuba memburukkan nama saya dan juga UMNO di sini,” ujarnya kepada UMNO-Online.
    Perdana Menteri, dijadualkan akan mengadakan lawatan di Padang Politeknik Seberang Perai dengan beberapa aktiviti lain bersama penduduk setempat pada tarikh terbabit.
    “Ini juga adalah serangan peribadi yang mahu merosakkan kredibiliti saya sebagai ketua bahagian dan pemimpin tempatan dalam usaha menyambut kedatangan Perdana Menteri.
    “Lagi pula, surat yang tular tersebut tidak valid dan tidak boleh diguna pakai dalam mana-mana sektor sama ada swasta atau pun kerajaan.”
    Dalam hal ini beliau melihat bahawa ada pihak yang tidak senang dengan pelbagai usahanya dalam membawa perubahan kepada penduduk di Permatang Pauh khususnya menyambut kedatangan Perdana Menteri yang juga Presiden UMNO.
    “Kita tahu Permatang Pauh ini adalah kubu kuat pembangkang tetapi apabila melihat gerak kerja yang telah diatur oleh UMNO dan pelbagai program yang mendapat sokongan kepimpinan pusat maka sudah tentulah mereka panas punggung.
    “Apatah lagi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) sudah semakin hampir maka mereka mula bimbang melihat masyarakat di sini mengubah laluan kepada UMNO,” katanya lagi.

    ReplyDelete
  14. Wayang je ni..

    Tengok apa jadi dengan pengarah yg simpan duit berkepuk2 di sabah nun...

    Relaaaaax je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wayang je ni everyting to hide.. salah UMNO.. kah..kah..kah pondan armada..

      Delete
    2. Najib pondan tu pulak ketua kau! Jadi kau lebih pondan la kan...kahkahkahkah

      Delete
    3. kah..kah..
      jenuh le armada pondan nak cover kegagalkan everything to hine..

      asimin jamban pulak terlajak celupar tuduh umno.. bapok adik beradik ni mulut sama celupar.. mcm dubur ayam!

      Delete
    4. Kesian pondan penjilat jubur najib dok menyemak kat blog orang..wakakaka

      Delete
    5. orang umno tak puas hati najib takut jumpa tun M.

      flare untuk bukti orang umno dah mula takut kapal nak karam.

      flare juga bukti najib sesat dan tak akan balik ke pangkal jalan.

      flare satu bukti umno minta tolong sebelum mati lemas PRU14.

      Delete
    6. 22.36........kalo najib berani face to face dgn Tun M......masa Nothing to Hide 1.0 tu lagi dia dah pergi naik pentas semuka dgn Tun M........tapi kenapa dia uturn cabut balik????

      Pastu tiba2 Tun M diarah hentikan ucapannya pulakkkk....

      Delete
  15. Harap Madey dan Nek Semah botak sempat mintak ampun pada mangsa-mangsa Memali dan seluruh rakyat yang ditipu selama ini. Sebab lepas ni akan habiskan hayat dalam JAIL.

    RCI Forex mungkin selamat.. BUT... RCI Memali confirm SANGKUT la mamakutty!!

    sorry laaa tkdapek den nak nolong..kekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. RCI on memali, you will expose who hadi is....he will be a dead meat.

      TITM may have overlooked one crucial fact....Amanat Hadi.....

      You think hadi dare to support RCI?

      LALALALALA

      Delete
    2. Harap bijan dan Semah gendut sempat mintak ampun dan melutut pada tun m dan seluruh rakyat yang ditipu selama ini. Sebab lepas ni akan habiskan hayat dalam JAIL.

      RCI Forex takde hal tun ckap... RCI Memali confirm tak kemana jgk la bijan cibai!!!

      sorry laaa tkdapek den nak nolong..kekekekekekekekekeke

      Delete
    3. Nak minta ampun macam mana... Duk dlm di alam barzah.

      Semoga roh2 mereka di rahmati Allah

      Delete
    4. Bodoh berok le macai mamakutty menjilat tahik

      nk main isu Amanat dengan arahan membunuh 14 orang yang sudahlah senjata pun takdak.. lepas tu Fatwa Ulama mana yg haramkan pengajian pondok tu?

      Lamak mana yg beri fatwa mereka sesat?

      jika sesat pulak ia mesti dituduh di bawah Akta Syariah, lepas tu Akta mana Madey pakai untuk layak bunuh mereka?

      Mereka buat salah apa? penentangan apa pada pasukan keselamatan yang mereka buat sehingga halal di tembak bertalu2??

      Aku ckp demi Allah RCI Memali Mahathir dan konco-konconya mesti kena punya!. Tak boleh pusing lagi dah!!

      UMNO tak mau sebut pasal Memali sebab isu itu memng sah2 akan memerangkap Mahathir! tp Mahathir ialah Mamak Yang Mudah Lupa!

      dia lupa dan dia terkena kali ini!

      jangan salahkan orang lain!

      Delete
    5. 2105..penjilat semah badak

      Delete
    6. RCI kes tahun 70 an 80 an 90 an. Najib juga ahli kabinet bawah Tun M. Nama Najib juga semakin buruk. Najib khianat ex bossnya.


      RCI $KANDAL 1 MALAYSIA DALAM BAHAYA? Najib mastermind. Penasihat dan penyokong Najib ialah pengkhianat agama bangsa dan negara!!

      Delete
  16. Apsal ada laknatullah penzilat zubur nazib asyik memaki hamun kat sini?

    Ko fikir ko sorang je pandai memakihamun ke hah?!

    Sekali lagi ko memakihamun...jangan salahkan kami memaki ko pulak! Dasar pengkhianat jahanam pemakan dedak haram! Kecik2 tak nak mampos..dah besar asyik memaki je!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku belajar maki hamun kt ketua barua belog budin dedak..iaitu Otaman bapok tua

      ko mau pelempang??

      Delete
    2. Pelempang pondan macam kau tak jalan la bro. Tengok ketua kau pun dah boleh tau level lempangan kau.

      Dengan org tua baling gelas tak pecah pun dah kecut telur..

      Ada hati nak lempang orang? Hehe

      Delete
    3. Nak...lempang ler cepat...dah tak tahan dah ni...cepat ler bang...

      Delete
    4. Big boss Najib guna haramjadah, bangang khusus kepada cytroop BN.

      Mereka tak puas hati. Rosak majlis orang. Big boss yang suka maki kuli memang tak guna. Melahirkan kuli perosak agama, bangsa dan negara!

      Delete
    5. bos depa tu memang sejak azali bangang..sebab tu fail uni..ada ke patut bandingkan harga kangkung dengan minyak

      Delete
    6. Kojola auww...auww nak lempang orang ker?
      Tak payahlah kojola baik menonggeng sajalah mcm kau selalu dok buat kat Gaylang street tu.
      Dapat juga lima kupang.

      Delete
    7. Lempaanngggg dalam blog ke kat luar???

      Tolong jelaskannn......
      Dalam blog atau luarrrr???

      Berani orang tak dapat dijangka......jangan dicabar2......!!

      Delete
  17. Madey tgh kecut telor skg. Sbb inilah dia mahu sgt2 Najib dijatuhkan!

    Anak2 di apun tgh xsenang duduk. Satu persatu akan terburai.
    Mau tak mau madey akan terpaksa habiskan hayat dalam penjara jika RCI Memali ditubuhkan

    org yg tak lalui zaman tu mungkin tak tahu atau tahu sekadar baca atau hearsays
    Org yg hidup zaman tu lebih tahu. Dan KDYMM Sultan Kedah, Sultan Abdul Halim juga adalah saksi kematian rakyatnya.

    Dikhabarkan Tuanku Sultan menangis apabila di bawa melihat jenazah-jenazah mangsa di bilik mayat HBAS!

    Macai hingus macam sayit sadis penjilat dedak tu apa dia tahu tentang penderitaan, tentang trauma dan tentang menipu hidup2 kebathilan!

    Ini bukan soal menyokong PAS atau Allahyarham tetapi ini soal KEMANUSIAAN dan UNDANG-UNDANG!!

    Apakah dibunuh kejam macam katak itu satu yang kita boleh terima?

    Soalan paling basic.. siapa yang arahkan tembakan mati dengan kepungan kereta perisai terhadap Kg Memali tersebut kepada IGP sedangkan Tun Musa berkata dia tidak arahkan dan hanya diplomasi sahaja diberikan

    Tun Musa menyatakan, dia tak berani memutuskan arahan berat kerana kes berlaku di Negeri KEDAH di mana Tun Mamakkutty adalah pemimpin negeri itu.

    Ia juga kerana melibatkan orang Melayu dan juga nama negara!

    tapi apa terjadi?? RCI wajib ditubuhkan termasuk menangkap PENYANGAK Tabung Memali puluhan juta lesap.. mereka-mereka ini dikhabarkan terlah berada dalam PH-PAN skearang??

    Amat menarik.. takdir penentu!

    ReplyDelete
  18. Harap Tuan Shah dapat menulis kesah Azwan Bro yang menyuroh orang2 Kubang Pasu tembak Tun Mahathir dikepala.....sedap cerita tu!!.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sokong penjenayah ditembak!

      Delete
    2. Penduduk Memali dh kena tembak kan?
      Dah bergelimpangan mati kan?

      berok tua penyangak tu dah kena kena tembak ke belom chai??

      bodoh punye divert. Patuleh Everthing To Hide kantoi Armada bongok yg buat huru hara.. BONGOKx100!

      Delete
    3. 2109..sian najip masih senyap pasal pembunuhan altantoya dan duit 1mdb

      Delete
    4. najib menyorok. upah budak sekolah 50. sampai sekarang menyorok.

      mana najib to hide?

      Delete
    5. 13 orang yg kena tangkap polis semuanya budak budak umno.

      Delete
    6. 22.51.......mana lagi.....kat karaoke le.....tengah bersha...la...la...la....

      Delete
  19. najib nak tunjuk dia perangi rasuah..nk tangkap pembamgkang.x da kes..yelah..x da kuasa..nak ada rasuah cmna..tangkap pi lah geng sendiri..ambik statement dah la..nampak la kerja skit.nak dakwa lebih kang..pru dh dkt..nnt sapa nak tolong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oii BINGAI kutty

      kalao tangkap perasuah ckp nk tunjuk pulak
      kalo tak tangkap ckp amal rasuah

      zaman madeykutty jd penyangak dlu tangkap berapa kerat? bpr buat apa?

      rasuah dahsyat zaman tu sampai madey berlakong nanges.. dlm PAU.. kah..kah..kah..

      sejarah berulang!

      Delete
    2. Nak tahu berlakon nangis atau betul2 nangis, marilah datang berjumpa.

      N2H kita tuu apa nak jadi, kenapa tangguh2, bila & di mana tuu... atau kamu nie memang pengecut macam Najib tak......????

      Delete
    3. najib hide and Tun M seek!

      najib loser!

      Delete
    4. Kajola pi lah jumpa pak othaman dulu.
      Dia nak ajak makan roti canai sajapun.
      Mustahil dia nak pukul kau.
      Dia pun tahu kau ni auww..auwww ...
      Paling tidak dia tolong sapu bedak saja.

      Delete
    5. Kahkahkah.....
      Ni kelakar ni Bro Zack......

      Delete
  20. nk main isu Amanat pulak ??
    dengan arahan membunuh 14 orang yang sudahlah senjata pun takdak.. lepas tu Fatwa Ulama mana yg haramkan pengajian pondok tu?

    Apakah bukti pulak Amanat tu dengan Ibrahim libya? Adakah dia buat rusuhan? demo haram macam babi2 bershitty yg Marina madey join?

    Apakah dia sabotaj negara mcm Mathhias lahanat buat atas arahan madey?

    Lamak mana yg beri fatwa mereka sesat?

    jika sesat pulak ia mesti dituduh di bawah Akta Syariah, lepas tu Akta mana Madey pakai untuk layak bunuh mereka?

    Mereka buat salah apa? penentangan apa pada pasukan keselamatan yang mereka buat sehingga halal di tembak bertalu2??

    Aku ckp demi Allah RCI Memali Mahathir dan konco-konconya mesti kena punya!. Tak boleh pusing lagi dah!!

    UMNO tak mau sebut pasal Memali sebab isu itu memng sah2 akan memerangkap Mahathir! tp Mahathir ialah Mamak Yang Mudah Lupa!

    dia lupa dan dia terkena kali ini!

    jangan salahkan orang lain!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie terpekik melolong apa hal kamu, Kejora? Yg sibuk kepoh hal orang lain, buat apa?

      N2H kita tuu, bila & di mana, takut ker...??

      Delete
    2. Wowww....

      kau ni dah maksum sgt nampakkkkkk...

      Ini antara contoh keterlaluan pentaksub pas@umno.sampai sgup pergunakan nama allah swt tuuuuu

      Delete
    3. 230juta dan 2.6b takkan tak ada RCI kot?

      Come on Najib. Don't be chicken.

      Delete
    4. hj hadi wajib taubat. amanat takfiri hj hadi sangat bahaya kepada agama bangsa dan negara. amanat hadi telah diharamkan oleh MFK.

      bahaya hj hadi takfiri fatwa Ibrahim Libya mati syahid?

      adakah dia mahu bagitau yang polis Melayu masa itu mati kafir?

      amanat haram hj hadi mesti ditentang.

      Delete
    5. lobai hadi tu penunggang agama..now everybody can become lobai..paspis pus

      Delete
    6. Budak 2108 tu sebenarnya nak pi usung tin milo kat memali...
      Maklumlah raya haji dah dekat

      Delete
    7. Memali tu punca dari taksub kepada amanat hadi.

      Masa tu belom sedondon pimpin tangan lagi dgn umno.

      Kalo dulu dah sedondon....Memali tu tak jadi....dibatalkannnn.....

      Delete
  21. Berapa juta kau dapat untuk disuruh pakai baju banduan itu?Wahai Isa Samad,....di mana maruah kau?Berkata benar lah kau!Demi negara,...beranikah kau dedahkan si Najib ini?Atau kau sanggup mati untuk Najib?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai tunkutty..semua benda mereka nampak bayang2 duit.. sampai org kena tahan SPRM ko masih nampak dedak?!

      Bodoh dia baru ditahan reman
      Belun dibicara lagi Bongok!

      Lim Gone End dah kena dakwa pun ko masih sokong! ape punye rosak minda macai pakatan bunge dedak!


      kukukuikui..

      Delete
    2. Harap, kuikuikui/kejora pun ditahan. Boleh pakai baju lokap SPRM.


      Delete
    3. siapa lak yg sokong orng buat rasuah ni???tak kirolah melayu ko cino,india ko,lobai lontoih ko,siapo yg buat rasuah kono la??

      ekau ni bilo melayu kono,ekau asik2 nak talo cino tu!!kalau dio dibuktikan jahat bicaro,salah,tangkap jangan "berpilih-pilih"
      nak tanyo ekauuuuuuuuuu, sirul dah bersalah??kenapo tak ditangkap??sobab dio melayu?/
      okay..Jo taek lo..yg rembak duit tu,kenapo tak didakwa??

      Delete
    4. waghih...suruh Kojolla jgn banyak cakap, jumpa eden kalau dia betul2 lelaki bukan pondan.

      Delete
    5. kojola tu pendedak je..lps najip klh senyap le dia tu..silap silap masuk PH, cium tangan tun M

      Delete
    6. Pak Othaman

      Kojola awww..awwww tu sebenarnya khunsa.

      Dia ada 2 dot..dot...dot

      Delete
  22. Ha hahahahahh..Warighhhhhhhhhhh den...ekau isa memang memalukan orng nismilan.
    Ekau ingat,kek Ming court hotel kek PD nismilan. Ekau banyak berjaso pado bijan tuu..Maso tu najib kono tangkap oleh pegawai ugamao,ekau sebagi mb,ekau kawtim dgn bijan supayo bikmama taktahu,rakyat pun tak tahu.last-last bijan terselamat.
    Takkan bijan tak lopaskan ekau,cam dio lopaskan sirul yg nembak altantuya dulu2.
    Sirul sungguh berjaso pado negaro,sobab belo najib.
    Inilah negaro,satu2 dalam dunio,ado pembunuh,ado yg kono tembak,kenal penembak,TAPI takdo motif,pembunuhnyo boleh bersuko-rio kek noghori omputeh.

    ReplyDelete

  23. Haji Hadi pulak nak masuk forum n2h4.0 ni.... Siapa nak jadi penganjur tak tau pula...mungkin PAS kut...ahli penal pun belum pasti mungkin Datuk Musa Hitam akan di jemput kut....
    Kolo TGHH masuk , Aku akan hadir insyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. amanat haram hj hadi sebab amalan takfiri masih jadi panduan penganut pas.

      fatwa amanat haram wajib ditentang. hanya pengkhianat agama bangsa dan negara akan sokong amanat haram hj hadi.

      amanat hj hadi disah haram oleh ulama Malaysia.

      Delete
    2. Nak hairan apa bro kerana amanat tu lah pas menjadi kafir

      Delete
  24. target mereka ia lah tun m.

    dpt perintah 'hse arrest' terhadap tun pun sudah memadai bagi mereka.

    yg menjadi masaalah sekarang ia lah mereka tiada alasan yg kukuh utk berbuat demikian.

    anak2 muda yg sedang d gunakan sudah terbukti 'double edge sword'. saperti nth2 d shah alam, banyak veteran UMNO sudah amat kecewa dgn permainan taktik yg amat kotor terutama terhadap seorang negarawan.

    kita lihat saja sambutan najib d seberang prai n permatang pauh. saya bolih jangka yg ahli2 PAS yg akan meramaikan acara.

    tapi jika b beri mkn free, jgn tak pergi. bawa mangkuk tingkat (tiffin carrier) sekali utk membawa mkn balik k rumah bagi hidangan keluarga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun M masih cari Najib sedang menyorok. Takkan takut kata Pahlawan Bugis?

      Pahlawan Bugis mana menyorok?

      Delete
    2. Pak Rahman jpc

      Jgn hairanlah. Kalau ada kenduri kat mana2 pun orang2 pas yg datang dulu.
      Mereka yg paling ramai.
      Perlahap pulak tu.
      Siap tapow lagi.

      Delete
    3. Pak Rahman......teman teringat pada PRU13 dulu........orang2 Cina Penang dijemput ke majlis jamuan makan besar-besaran.........pastu dia orang ramai2 pakat angkat tinggi2 placard...."I Love PM".........sampai ada orang jatuh perasan.....tapi sekali kira undi alamaaakkk dah kena tiawww......love pon melaaayaanggg.....

      Sape tak nak makan free....pegi ajerrlah melantakkkk.....tapi undi belom tentu lagiii....

      Samalah hal macam Kelantan........dulu arwah Nik Aziz pesan kat orang Kelantan....kalo BN bagi duit atau apa2.....ambik jangan tak ambik.....tapi bila pangkah undi....undi PAS.....dan hal ni betol2 jadi di Kelantan.....lepas tu PAS menang.

      Macam Tuan Haji Bakhil kata........nak makan apa makanlah......kalo kepala badaakk sekalipon makanlaaah....tapi bila undi....undi Pakatan....!!!

      Salam perjuangan Sifu Pak Rahman....

      Delete
  25. Wayang ni kelas kelas drama sangat kat tv3 tu, tak ada saper sangat yg nak tengok. Tabur duit kat org felda pun dah x jalan, kena ubah ckit jalan citer, nampak dramatik ckit.najib..
    Najib

    ReplyDelete
  26. Bro Othaman Kojola penakut
    Ajak jumpa buahnya kecut
    Haram jadah busuknya mulut
    Jadi jumpa, saya nak ikut?

    Anak campur urine, asal kejadian
    Bila dewasa perangai setan
    Mahathir tadbir negara aman
    Kojola baru seminggu khatan!

    Bangsat Kojola bila nak kojol
    Membela pencuri perompak yg masyur
    Majlis Pakatan disuruh perogol
    Buat kacau Kojola badigol!

    'Anak mangsa'sudah berbunyi
    Nak salah Mahathir Peristiwa Memali
    Sejarah tak bohong yang salah Hadi
    Amanat songsang tidak peduli!

    Amanat Hadi songsang sekali
    Orang PAS ke syurga pergi
    Bukan PAS masuk ke api
    Bunuh polis syahid menanti!

    Terlalu taksub kepada Hadi
    Bapak kau turut berparang sekali
    Polis dilibas kanan dan kiri
    Patutlah bapak kau ditembak mati!

    Kini Hadi muka selamba
    Tak pernah ditarik Amanat dia
    'berciom molot'si Bijan puaka
    RCI Memali Tuan Itik dah minta!

    Oi budak kami nak pesan
    Pakatan lemah jangan perasan
    Nak tutup semua songlap didepan
    Nak aniaya Tun, kami kan lawan!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal Memali, boleh rujuk blog Jebat Must Die, "Fahaman Hadi tahun 1981 sama dengan fahaman ISIS dan Al-Qaeda?"

      Di dalamnya ada kertas putih oleh kerajaan Malaysia tentang kronologi sejarah berlakunya Memali, kaitannya dengan Amanat Hadi.

      https://jebatmustdie.wordpress.com/2017/08/15/fahaman-hadi-awang-tahun-1981-dahulu-sama-seperti-fahaman-isis-dan-al-qaeda/

      Kalau ikut kertas putih ini, tak mungkin RCI Memali akan dilakukan.

      Amanat Abu Bakar Al-Baghdadi dari Isis tentang Jihad menyebabkan lebih 400,000 orang Islam terbunuh di Syiria dan bandar Mosul ranap sepenuhnya, jadi padang jarak padang terkukur.

      Mereka sudah hilang sifat kemanusian, bersifat kejam sesama umat Islam.

      Amanat Hadi pada tahun 1981 menyebabkan huru hara orang Islam, kafir mengkafir dan menghasut orang Islam di Memali dengan idea songsang.

      Nasib baik kerajaan bertindak tegas pada tahun 1985.

      Hadi Awang dengan politik Natangnya, perlu menarik balik Amanat Hadi 1981 yang buat banyak kecelakaan kepada umat Islam.

      Delete
    2. amanat haram hj hadi jadi modal najib untuk lawan ex boss?

      tun m cuma tunjuk amanat hj hadi telah haram oleh majlis fatwa sahaja.

      budak mentah upahan TN50 najib akan tergolek sebab jadi haramjadah aka bangang.

      Delete



    3. Kena soalan Mamali bontot topdog panas berapi gulung tikar lari malam, tak tahan.
      Ingat ke kebal sangat... Dulu ada kereta kebal boleh le street fighter tembak org sana sini ... Sekarang berjalan pun terhegeh2 kena papah tak sodar diri lagi.




      Delete
    4. Hadi awang sendiri pun takut nak pi memali sebab duit tabung jihad memali tu hilang.

      Anak2 yatim tak dapat apa pun

      Delete
    5. Bkn semah badak dgn lobai herdi bawang ke xleh tidur..dua dua x guna..si badak nk gerendam dlm air sekor lagi penunggang agama

      Delete
    6. Bro Fan Tun......terrrbaikkk dari ladang bro....ini macam hamput kojola memang kojol...!!

      Delete
  27. best nd shortest way to reply kejolo....

    phuuuittt...!!!!!

    kahkahkah...

    ReplyDelete
  28. Najib sekali lagi akan terperangkap dalam mainan dia sendiri. Kadang kala kita tidak boleh pakai tektik yg sama dalam semua keadaan.

    ReplyDelete
  29. Fuhhh...betul2 macam storm trooper dah cybertrooper Najib ni. Mcm tsunami diorang punya flood comments...this confirm paymaster dia pantau blog-blog ni.Dah tak keruan la tu.Tak per.Meriah juga sampai PRU ni nanti.

    ReplyDelete
  30. komen sikit hal ni http://www.siakapkeli.my/2017/08/beg-shopping-hina-pm-polis-siasat.html, beg tulis mcm tu pun menfitnah katanya hahaha haduiii

    ReplyDelete
  31. Nak tau naper dorang semangat ari ni? Taik jho lo yg diperam dah boleh dimakan. Dah cukup tempoh matang, tu yang berlumba lumba tu. Macam wain..makin lama peram lagi bagus gaknya... cer tanys dorang..yo cocksucker! How was it,? Good stuff huh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkahkah.....ni kelakor ni bro.....teman memang minat baca posting mike yeooppp ada cara unik yg tersendiriii....

      Syabas yeoppp......!!

      Delete
  32. J....kau dah cek dgn mak bapak kau; anak sah kaaa anak haram kau ni? Sajaaaa tanya

    ReplyDelete
  33. eh..kome ni buat fitnah je..merangkak tau nanti kat akhirat..kami cybertrooper ameno dapat samsung A9 je..duit x dapat ye..cuma dapat cek hujung bulan dgn tiket melancong..tak baik tau..C4 kang baru tau..

    ReplyDelete


  34. Tak sempat nak tuntut dari Isa kat padang mahsyar ..


    Kes macam ini sepatutnya harta orang kena tuduh di beku kan ..

    Kalau memgaku bersalah penjara 2 tahun dan 1 tahun di bebaskan.


    Keluar penjara harta masih ada dan kahwin satu lagi ..


    ReplyDelete
    Replies
    1. only kat malaysia..yg tukang lapor kena tangkap..say no to amenopork/paspork

      Delete
    2. Setuju bebenor yeoooppp...!!
      Syabaaassss !!

      Delete


  35. Beli harta murah salah. Beli harta mahal pun salah.

    Yang tak salah bila banyak harta dengan beg, dengan cincin, dengan jam ..

    ReplyDelete
  36. Wayang kulit! Lepas PRU, Isa akan didapati tidak bersalah.

    ReplyDelete

  37. Kenapa Isa kena dulu?

    Kenapa tidak Nuar Musa atau Bung Mokhtar ?

    Pada hal ketinggian Isa dengan Rosmah sama.

    Kes ini sama dengan pembelian tanah TRX. Berapa harga harta yang di beli dengan harga mahal jika di jual mengikut harga pasaran sekarang? Jika menguntungkan apa salah Isa?

    ReplyDelete
  38. Pengerusi senyum. Dah tentu abg taiko dia diberitahu berkenan potensi pelaburan .
    Risiko,pulangan pelaburan, keuntungan dan bagainya.
    Takkan Taiko tak maklum..... ratus juta tuuuuu.

    Jangan pulak kuar jawapan seragam.... misleading, salah urus tadbir. Lepas tu apa lagi ayat serupa le..rasionalisasi.

    Nak tau kes lekat tak lekat , berjalan penuh atau berenti skrat jalan....... tengok je le.

    ReplyDelete


  39. Bila tenguk muka Isa pakai baju Lokap macam seposen...

    Harap-harap dapat lah tenguk muka Najib dan Rosmah pulak kena pakai baju Lokap ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah lps pru nanti..jgn lupa siasat lobai sekali

      Delete
    2. Tapi jgn tengok muka kojola..
      Muka dia buruk sungguh.
      Mata pun ada satu saja

      Delete
  40. Hadi yg buat amanat, bila pengikut takfir menakfir...ada dia cuba 'cool down' kan ? Makin seronok si lebai kadok ni adalah....pernah tak Hadi cuba 'cool down' kan penyembah penyembah dia supaya bersikap rasional? Amanat tahik kucing...Tragedi Memali adalah kesinambungan amanat Hadi. Hadi dah lama melihat kerosakan kerosakan akidah umat dia akibat mulut dia sendiri....

    ReplyDelete
    Replies
    1. El herdy bawang ni mcm ayatollah syiah ok.,yg baik tu untuk dia..mcm kawin mutaah , untuk pengikut dia ok,,tp bila orang nk mutaah kat anak perempuan pemimpin syiah depa x nak..yg penting kena walaunta, mcm tahik unta

      Delete
    2. lobai eddy sepatutnya dari dulu lagi disumbat ke dalam penjara. Pencetus amanat dan bapak pemecahbelahkan rumahtangga orang melayu di negara ini. mempergunakan agama islam untuk meraih undi menang pilihanraya..

      Delete
    3. Langsung dia rasa tk bersalah hidup dengan amanat sesat. Kalau zaman bijan ni, dah boleh kena SOSMA.... :)
      Tapi apa kan daya, bila dua dua saling berpelukan, maka lengkaplah pasukan pengkhinat rakyat.

      Delete
    4. Sikit lagi mau bercium di khlayak ramai tu dua ekor...kahh kah kahh kahh

      Delete
  41. Amanat amanat amanat...fuckatan punya wirid...untuk melindungi kutty pembunoh.

    ReplyDelete
  42. Amanat amanat amanat...fuckatan punya wirid...untuk melindungi kutty pembunoh.

    ReplyDelete
  43. MAHAZALIM DIA MAHAFIRAUN DIA MAHATAIK DIA..AKHIRNYA JADI PEMBUNOH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AMANAT ATOKKKKK KAU...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...