Thursday 17 August 2017

ISA SAMAD TAK JANGKA DITAHAN SPRM, KEYAKINANNYA "TAKKAN NAJIB NAK TANGKAP SAYA?"


Penahanan reman selama lima hari melibatkan bekas Pengerusi Felda dan FGV semalam bukan saja mengejutkan keluarga dan rakan-rakannya, tetapi juga dikatakan Isa Samad sendiri.


Isa Samad, walaupun sedar beliau mungkin perlu memberi keterangan kepada SPRM berikutan beberapa orang yang dipercayai ada kaitan dengan pembelian hotel di London dan Kuching sudah ditahan sebelumnya, tetapi jangkaannya hanyalah sekadar memberi keterangan di pejabat SPRM saja.


Beliau tidak percaya akan direman dan akhirnya perlu bermalam di lokap SPRM selama lima hari.


Kepada rakan-rakan dan sahabatnya, selain mengatakan beliau tidak terlibat dalam urusan pembelian hotel itu, Isa Samad juga diberitakan selalu menyebut, "Takkan Najib nak tangkap saya".


Tidak pasti apakah yang menyebabkan Isa Samad terlalu yakin dengan perkara itu, tetapi dipercayai kerana hubungan rapat dan mesranya dengan Najib Razak selama ini.

Pada hari Selasa lalu di mana beliau perlu hadir memberi keterangan pada jam 2.30 petang di pejabat SPRM di Putrajaya, Isa Samad sebenarnya sudah pun dimaklumkan beberapa hari lebih awal mengenai perkara itu


Beliau sedar hakikat itu dan sudah bersedia untuk memberikan kerjasama sebaiknya sebagaimana yang diperlukan SPRM, tetapi menjangkakan beliau hanya perlu diambil keterangannya selama dua atau tiga jam saja.


Ahli Parlimen Jempol dan bekas Menteri Besar Negeri Sembilan itu dikatakan sama sekali tidak menyangka, apatah lagi bersedia, untuk ditahan reman, memakai baju oren yang bertulis "Lokap SPRM"  serta akhirnya menghuni lokap agensi pencegah rasuah itu selama lima hari.


Apatah lagi, dalam usianya yang mencecah hampir 70 tahun,  beliau tidak menjangka nasib sebegitu akan menimpa dirinya dan Najib seperti tidak cuba melindunginya.


"Takkan Najib nak tangkap saya," itulah perkataan yang selalu dilafazkannya.


Tetapi, dengan akhirnya beliau menerima nasib yang tidak disangka-sangka itu, secara tepatnya apabila beliau terpaksa hadir ke mahkamah untuk ditahan reman, Isa barangkali terpaksa akur bahawa Najib yang disangka kawan baiknya itu tidak mampu berbuat apa-apa untuk melindunginya.


Apakah perkara yang melibatkan Isa Samad terlalu besar sehingga sukar bagi Najib mempertahankannya atau memang Najib mahu menjadikannya sebagai "kambing hitam" untuk menunjukkan ketegasannya memerangi rasuah?


Ataukah Najib memang tidak campur sama-sekali dan menyerahkan sepenuhnya kepada SPRM berhubung siasatan terhadap Isa Samad?


Kini  Isa, dalam kesunyian malam dan keseorangan di lokap SPRM,  barangkali juga sudah sedar kenapa sebaik diminta Najib melepaskan jawatan Pengerusi FGV dengan janji untuk diberi jawatan yang sama di SPAD, walaupun sudah beberapa lama berlalu, tetapi jawatannya masih lagi bertaraf Pemangku Pengerusi SPAD.


Kenapa Najib seolah-olah tidak mahu mengesahkan jawatannya sebagai Pengerusi SPAD?


Selepas bebas daripada reman nanti, sama ada akan didakwa atau tidak, Isa Samad tentunya susah hilang "mood"  untuk datang ke pejabat SPAD dan mungkin akan melepaskan jawatannya itu. 


Imejnya yang sebelum ini disahkan oleh UMNO sendiri bersalah kerana mengamalkan politik wang sehingga digugurkan jawatan Menteri Wilayah Persekutuan, tentunya menjadi bertambah parah dengan penahanan SPRM kali ini.


Sebagai pilihan terbaik, Isa Samad dalam waktu terdekat ini dijangka akan mengumumkan persaraannya daripada politik serta mengakhiri kariernya sebagai Ahli Parlimen Jempol dan melepaskan jawatan Ketua UMNO Bahagian Teluk Kemang sehingga penggalnya berakhir pada tahun depan. (ShahbudinHusin 17/08/2017)

187 comments:



  1. Isa rasa selama ini apa dia buat tak salah sebab 95% pemimpin UMNO buat apa yang dia buat

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIAPA BELUM BELI US DOLLAR?


      SKRG 2.980



      BULAN DEPAN ISU 1BABI AKAN KELUAR LAGI GAGAL BAYAR HUTANG IPIC


      RINGGIT JATUH LAGI


      APA KE BODOOO KSU BEBALWANGAN TAK BAYAR HUTANG ARAB-YAHUDI???


      JOM SABOTAJ MYR 4.70 TARGET

      Delete
    2. Kepada Mr J,
      Adakah ini semua smoke screen shj utk calm down FGV settler, dimana kerugian yg dialami.

      Delete
    3. Nampak segak bergaya doremon pakai baju Oren tuh. hensem

      Persoalan nya sekarang bila lagi laa si Najib Lahanat nak pakai Oren macam tu.
      Tak sabar nak nengok ..mesti hensem segak bergaya.. matching bibir nye kemerah merahan tu eh ahaha..

      Delete
    4. Anon 1225, aku rasa this is the real thing. Zaman DSN baru nampak SPRM ada gigi. Boleh gigit siapa saja yg korup. Boleh tenguk pada jumlah tangkapan. Alhamdulillah begini negara akan ke arah landasan betul bebas rasuah. Isa Samad ini dinosaur peninggalan zaman TDM ketika politik wang jadi kebiasaan. Bila Isa ditahan penyokong UMNO suka kerana tak mahu pemimpin rasuah. Bila Phee kena tahan tenguk bagaimana DAP pertahankannya. Seolah Cina korup dikira tak bersalah. Hatta LGE sendiripun hadapi kes rasuah. Inikah parti yg saudara sibuk nak dokong dan naikan?

      Delete


    5. Apa kerugian pada negeri Pulau Pinang dengan Kes pembelian rumah LGE ? Phee hanya menulis surat minta cari jalan penyelesaian. Sekarang Tuan kilang yang berumur 70 tahun akan tutup kilang, bagaimana dengan nasib pekerja dan dimana pembeli boleh dapat bekalan?

      Kes rasuah UMNO kalau melibatkan rasuah menyusahkan dan menindas rakyat.

      SPRM ada gigi apa .. semua nya rasuah pemimpin UMNO kelas tiga dah yang dah di buat banyak kali... yang lepas-lepas.

      Ada gigi tapi tak ada akal bijak !

      Delete
    6. Ini lebih kurang macam kes Razak Baginda jugaklah......kan dah OK jerrr......

      Last2 Razak Baginda didapati tiada apa2 kesalahan.......yg salah Sirul pegi tembak pempuan mongolia yg dia tak kenal.

      1MDB pon macam tu jugak......didapati tiada apa2 penyelewengan......esok lusa hutang 1MDB akan langsai.

      Mahkamah Singapore didapati menipu.........pesalah yg ngaku terima upah buat kerja money laundering tu pon didapati berbohong jugak.......saja2 dia seronok nak duk dalam jel sebab dapat makan free.

      Oohh.....Malaysia tanahairku....!!

      Delete
    7. Najib Rosmah duit curi banyak. Hakim pun boleh dibeli. Raus pekabo? Berapa rega yeop?

      Delete
    8. tangkap silap mato jo, kalu dap & ph lobih la lagi silap mato ea tompi utk tombolok msg2, Najib buek utk naikkan brim la bro ... Budin2 apo la lombab sgt pengamatan ko.

      Delete
  2. Kantoi macam Ali rustam. Habis cerita si Isa ni. Tapi kes PD apamacam ?? kah kah kah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. susah mau celita la brader, mana atak lepot? mau tuduh, itu jam lepot misti ala maa... tuduh tuduh talak lepot talak bukti mikin losa keling maa... talak takut tuhan Allah malah kaa?

      Delete





    2. Doaraemon. Kuasa sakti





      Esok bebas puyer




      Port dckson ada


      Ziana dok diam ya BRIM.MASYUUK

      Delete
  3. Opera atau tidak name Isa sudah busuk. Lagi busuk drpd ketua penyamun. Kambing ataupun keldai hitam ? kah kah kah !

    ReplyDelete
  4. Isa ketot ni ada peluru terakhir untuk najib.
    Kisah madah berhelah si port Dickson. Baik kau duduk dalam aje daripada si c4kan oleh si badak tu kalau kau cuba buka rahsia

    ReplyDelete


  5. Isa di benarkan buat satu panggilan talipon sebagai talian hayat terakhir tetapi orang yang dia talipon tu tak angkat..

    Dulu Najib takut skandal di dedahkan tapi sekarang jadi tawar menawar.. setahun jika tak bongkar... 4 tahun jika di bongkar..

    ReplyDelete
  6. Kepada rakan-rakan dan sahabatnya, selain mengatakan beliau tidak terlibat dalam urusan pembelian hotel itu, Isa Samad juga diberitakan selalu menyebut, "Takkan Najib nak tangkap saya".


    KOMEN KHAS UNTUK ISA SAMAD..

    HOOOIIIIIII ISA..
    NAJIB TU DAH TERDESAK NAK MAMPOSSSSS..
    SETAKAT KORBANKAN KAU ANAK BERANAK TU TAKDE HAL LAH ISA OOOOIII!!!

    ADE JER ORANG NAK DIKAMBINGKAN BILA BRNDA YANG DIBAWAH TANGAN DIA JADI MASALAH BESAR.NAK JADI KETUA TAPI PANDAI SIGN JE APE DOKUMEN,ELAUN NAK BOSARRRRRR..BONGANG BETUIII DENN

    NAJIB TU DH JADI BERTAMBAH BODOH.ASAL RASA BOLEH LEPAS APE PUN SANGGUP.KALAU BABAK DIA ADE LAGI MAU BAPAK DIA PUN DIKORBANKAN JANJI DIA DAN SEMAH GENDUT TU LEPAS MASUK PENJARA SGAI BULOH


    Yang benar
    (mrj klon)





    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaa kena kejap je tu..kat bawah katil kau dah berjuta duit felda kau sorok isa wehhh..

      Dah bertahun rafizi dok marking kau isa..hari2 rafizi dok korek rahsia felda..

      Tungguuuuuu...ade lagi nanti seperti petronas,tabung aji dan dll...

      Delete
    2. HE...HE...HE...TABUNG HAJI?...KO PI TANYA KAT RAPUJI PONDAN SOTONG TU...BERAPA BANYAK DUIT DIA KAT TABUNG HAJI....DAH LER BANYAK...LAGI NAK MINTAK SEDEKAH.....KAH...KAH...KAH....

      Delete
  7. Semuanya drama saja. Isa ditahan sprm utuk menunjukkan bahwa sprm telus..najib dah bagitahu isa..masukk sekejap shj utk bersihkan imej najib....kemudian tak di caj pun...kerana tak ada bukti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro....teman setuju dgn kata kamu bro.....

      Terkenang kes Razak Baginda.....ni lebih kurang sama jerrr......

      Delete
    2. hehehe..cuba tanya si jahil tu razak baginda zaman TUN kan?

      Delete
    3. Phantom, Razak dibicara di mahkamah dan didapati tak bersalah berdasarkan bukti yg ada. Manakala Azilah dan Sirul didapati bersalah brrdasarkan bukti. Akhirnya hanya Allah mengetahui kebenaran segalanya. Tapi kalau Phantom ada bukti Razak Baginda yg bunuh sila kemukakannya pada Polis. Kalau tak lebih baik diam kerana menjadi fitnah. Apakah kita dah lali iman sehingga fitnah keluar dari mulut kita tanpa takut?

      Delete
    4. Selagi kuasa ada di tangan......orang boleh buat 1st Statement ditukar kepada 2nd Statement.

      Kahakahkahkakaka ingat rakyat Msia ni budak tadika.

      Jebon apa ko buat bertenggek kat blog ni.....apa tikar sejadah ko dah koyak ke.......hari ni tak dapat nak duduk???

      Delete
  8. Serbu rumah cari fail hotel is cari gambar...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gambar najib kongkek kat PD. huhuhu

      Delete
  9. Makluman...

    Di Kota Kinabalu 17 Ogos 2017: Sempena menyambut bulan kemerdekaan... Takde satu pun kenderaan yang memasang Jalur Gemilang di kenderaan masing-masing...

    Kenapa boleh jadi begini... tak seperti dahulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak pasang Jalor Gemilang apa..........nama Msia dah busok dgn skandal money laundering tahap mega......satu dunia buat liputan.

      Dulu Times pernah nobatkan Msia negara ke2 tertinggi rasuah.

      Finance Asia, online financial news publication kata......Najib is the worst Finance Minister 2016.

      Malu dgn Singapore derrr...

      Delete
    2. Inilah akibat berteman setia dgn kafir Cina DAP yg tiada apa apa kesetiaan pada negara. Penyakit ini disebarkan pada sebahagian Melayu Islam yg dikonfiuskan dgn fitnah bertubi tubi. Syukurlah dgn nikmat yg Allah beri dan bukalah mata pada kebaikan yg ada. Dinegara luar pun ada politik tapi tak politik benci sebegini sampai negarapun dibenci.

      Delete
    3. Rakyat berkabung. Bendera recycle pun simpan. Malu ada PM macam Najib.

      Delete
    4. Mr. J . Apa bedzanya Cina DAP dengan Cina Komunis ???

      Kami tak pernah pun bencikan Negara ini , Itu kamu kena faham Mr. J . Jikalau saya bencikan Negara ini , lama dah saya 'angkat kaki ' dari sini . Mr. J , banyak Negara pun dah buat 'offer' kat saya . Politely , I turned down all the 'offer' . I was borne here . I was here even before this country being named Malaysia !

      Kami hanya bencikan pemimpin bacul yang kini sedang menerajui Negara ini sahaja .

      Delete
  10. Rupanya org umno yg bagi lingkop felda . Diaorang dh macam berpakat jer.padanla kayakaya sekorsekor..tu yg heran ty .ada sekor kelembai umno cakap dia ada ratus juta psal dia usaha dia sendiri.pasal dia tajin la konon..bole caya ker ?..herankan semua menteri kt Malaysia ni kayakaya..pandai betul diaorang bussines yer..isa samad...oklah..bagila masa kt diaorang siasat tapi janganla lama sangat. proses mahkamah tu biarla cepat..tolongla janganlah buat rakyat ketawa lagi..dh macam tngok raja lawak la plak..dan pada orang felda plak diminta berhati2..bukan apa takut nanti menang sorak jee..samad o samad..

    ReplyDelete
  11. DEYY tambi..pundamanak..anoy 09.54,awak worang,lain bolih cakap,tapi itu keling tak bleh,itu Isa chunnik ka,Isa pundek ka,kita tada paduli punya,chit busuk punya worang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha mantap bro 10.10..

      Isa ke,lembu ke,caii ke,dedak ke,pandi cipan ke,brahim libya taksub tu ke tak kesah ponnnn...yang penting bijan akan tumbang lepas ni..

      Delete
    2. Kasiiii hantammmmmmmmmmm.. . ...

      kahh kahhh kahhh

      Delete
    3. Ayaa... dia cakap dosa kering, dia punya sebutan ada lari sikit....

      Delete
    4. TAK KESAH LER ISA KENA TANGKAP KE IDAK....TAPI AKU MASIH PERCAYA KERAJAAN BN AKAN KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...INSYAALLAH...AMIN....

      Delete
    5. Dei macha 1010, kasi tembiak itu worang umno jugak! Itu todi kasi, herk! Itu kasi wumno jugak tembiak, herk! Itu apaaa..herk! Ayooo..sudah lupaa.. herk! Mau apa cakap jugak...wekkkkkk

      Delete

  12. Anwar dulu lagi tak sangka yg top dog akan tangkap dia dan sumbat ke penjara

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...ANWAR AL JUBURI.....NAMA TIMANGAN YANG DI BERI OLEH MAT SABUN....KEPADA LAKI WAN JIJAH KIPAS.....

      Delete
    2. Ada lagi nama timangan MADEY yang di beri oleh si Nurul Izah (Janda Muda) anak Nuar Al Juburi ....MAHAZALIM dan MAHAFIRAUN...

      Delete
    3. Aku tahu sebab apa MADEY di beri gelaran MAHAZALIM....sebab isu MEMALI...yang Madey tak dapat jawab...terkebil-kebil masa 'Run To Hide)....tu pasal kena baling dengan selipar oleh ahli2 nyer sendiri....Kah...Kah...Kah.....

      Delete
    4. Ada lagi satu, US bagi nama timangan....

      .....MO1.....

      Delete
    5. SENDIRI BUAR FORUM...SENDIRI BUAT HAL...NAK SALAH ORANG LAIN.....PUIHHHH....NAK SALAHKAN POLIS PLAK DAHHHHH....KELAKAU...MACAM SAMBUNGAN BERSHITTTT 5....KEPALA MADEY MAMAK KERALA KUTTY....

      Delete
    6. Anon 1107, saudara ketinggalan zaman. DOJ telahpun buang segala sita tanpa syarat dan juga dah buang istilah M01 dari siasatan. Fitnah 1MDB kian pudar...Alhamdulillah.

      Delete
    7. J anak haram tak payah kelentong kat sini....pi mampos dgn anak bini sekali. Malaysia tak perlu DNA anak haram

      Delete


    8. Penting ke sangat istilah MO1 ?

      Bawak isi ini ke parlimen dan bahaskan sekiranya Najib dah rasa selamat

      Delete
    9. mahafiraun, mahazalim tu lokal je..tapi MO1 global..1 dunia tahu
      "khas untuk Mr J dan rakan2 pendedak tegar sekelian

      Delete
    10. Kepada si bangsat.......Jangan lupa DOJ bukak file criminal 1MDB.

      Delete
    11. Phantom, DOJ Lorreta kelentung macam dah siasat. Rupanya hanya terima duit untuk 'urus' kes. DOJ baru dah sedar dan buang segala sita dan buang dongeng M01 dari siasatan mereka. Biarkan mereka siasat kerana sisatan itu akan bawa pada konklusi yg sama - DSN tiada kaitan. Seperti juga siasatan PAC, Singapura, Swiss dan Hong Kong.

      Delete
    12. J=Jebon aka Unknown.........Ko pegi suruh DOJ tutop file criminal tu.

      Hari selasa ni ko pegi hantar surat arahan kepada DOJ hokkkyayyy....

      Delete
    13. Mr. J

      Please stop all the bullshitting on the latest DoJ action concerning the 1MDB scandal .

      Did you have a look on my last explanation regarding the removal of Loretta Lynch ?? Nothing whatsoever did corruption is the factor .

      Kemudian kamu bilang DoJ sudah buang segala sita dan buang segala dongeng MO1 . Mengapa sampai ke tahap itu kamu nak spin ??

      Saya perturunkan laporan Reuters secara ringkas :

      The US Justice Department is conducting a criminal probe into 1MDB and has asked for a STAY on its civil lawsuits in connection with $1.7b in assets allegedly bought with money stolen from the scandal-hit state fund .

      A total of $4.5b was misappropriated from 1MDB by high level officials of the fund and their associates , according to dozens of civil lawsuits filed by the US Justice Department in the past two years.

      The department wants to delay the civil proceedings, saying that any disclosures would have "adverse effect" on the government's ability to conduct its criminal probe, according to the latest court filing lodged at the Central District Court in California on Thursday , August 10th,2017 .

      The criminal investigation was started before the civil lawsuits, the department said. It said the investigation was "global in scope" ,with crimes committed over several years in numerous countries .

      In a declaration included in the filing, a FBI agent said that disclosure were "likely
      to reveal potential targets and subjects of the investigation".

      " Such disclosures could result in the destruction of evidence, flight of potential subjects and targets, or the identification and intimidation of potential witnesses ," the agent said .


      Okey Mr . J . Hopefully you can get the message sent out by the DoJ . So stop spinning and bullshitting !!

      Delete
    14. Mr J grad dari sekolah pondok, x berapa faham bahasa inggeris, tu yg dia intepret tak betul, lagipun mkn byk dedak mmg boleh buat urat saraf otak tersumbat.

      Delete
  13. Salah satu Allah tidak sayang pada hambanya adalah dgn cara menyibuk hamba itu dgn urusan duniawi.
    Apa,kah selpas 22 tahun jadi MB ma c blum cukup?
    Seeloknya berehat saja. Mkn angin, beribadah dan jumpa kekawan.
    Kalau x sedar juga lpas ni, memang rugi besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...PERINGATAN UNTUK MADEY MAMAK KERALA KUTTY.....RUMAH KATA PIGI....KUBUR KATA MAI...MAI...MAILERRR.....

      Delete
    2. Salah satu Allah tidak sayang pada hambanya adalah dgn cara menyibuk hamba itu dgn urusan duniawi.
      Apa,kah selpas 22 tahun jadi PM MADEY MAMAK KERALA KUTTY blum cukup?
      Seeloknya berehat saja. Mkn angin, beribadah dan jumpa kekawan.
      Kalau x sedar juga lpas ni, memang rugi besar.

      Delete
    3. Kojola jahanam.....apa ko kesahhh pasal Mahathir???

      Ko jaga hal ehwal kubor ko sudahlah......jangan sebok jaga kubor orang.

      Jangan sebok kira ibadah orang.....apa ibadah ko dah cukop sangat ke??? Dah baagusss sangat.....ko dah dapat kunci syurga ke???

      Mati ni tak kira tua atau muda.....jadi ko dah bersedia....dah cukop sumer bekalan???

      Baik ko buat macam Mr J duduk kat tikar sejadah dari pagi sampai malam.

      Kalo ko tak sedar jugak lepas ni memang rugi besar.

      Delete
    4. ayat2 sekular bongkak para pencacai madeykutty
      Kalo kuttylanak tk kacau kubur org lain.. kubur dia takde la nk dikacau. Macai bongok patom oii ko boleh kira ibadah org lain?? sentuh kuttylanak je terus meroyan mcm anjing rabies

      kah..kah..kah

      Berasap kubur ko nnt asyik mendewakan kutty gila yg tak sudah2 menggila dan tamak haloba!

      Delete
    5. Patom dedak kutty oii.. ko bongkak sgt dh confirm ke tk masuk neraka??
      ko yakin ke tak kena himpit dlm kubur? ko boleh jamin ke mati dengan kalimah LAA ILAA HA ILALLAH??

      klu xtau jgn jd SYAITAN tunjuk BONGKAK!

      Delete


    6. Antara Tun dan Isa siapa yang berkorban dan terkorban?

      Isa tak tempuh sebarang dugaan berat seperti Tun dan Anwar.

      Isa baru pakai baju Lokap ...siapa yang Isa sebut 'Najib' bukan Allah.

      Senyum Isa diiringi oleh Pegawai SPRM kelat. Minta orang kesian.

      Senyum Anwar masih bersemangat dan senyum orang yang berlapang hati


      Senyum Tun di baling selipar, senyum 1000 makna.

      Delete
    7. Macaiii angkat najisss badaakkkk.......bukan ke ko yg mulakan dulu maki hamun Mahathir .....tu sebab aku dan org2 di sini balas ko punya maki.

      Sikit haram besar kuman pon aku tak takot dgn ko jahanam....!!!

      Delete
  14. sekadar wayang? kambing hitam? strategy baru? nak tutup lubang? mana satu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah blue osen strategy yg dikatakan oleh zahid komedi.

      Segala galanya wayang!!

      Delete
    2. Setuju ni Blue Osen strategy.

      Delete
  15. ISA takkan bukak molot pasal MADAH BEWRHELAH,lah.
    Mesti AG APANDY akan b uat deal dengan dia.
    KATOP MOLOT, setahun duduk dalam.
    BUKAK MOLOT, sepulih tahun duduk dalam!!!
    Tengtu ISA pilih setahun dan korang pun bersorak,
    MENANG! MENANG! MENANG!!!!!
    Yang untung tetap NAJIB.
    Rahsia Madah Berhelah tetap kekal RAHSIA.
    HAHAHAHA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setahun eh.. mudah mudahan isa kena rogol kat dlm penjara tu sebagai balasan songlap duit felda .ahaha

      Delete
    2. Adaka orang nak rogol ISA..........????
      Perut berlapik lemak. Bontot pun kembang
      semangkok. Nak tunduk pungut sabun yang jatuh pun, tak daya.
      Camna nak rogol.........????

      Delete
    3. Buat apa rogol. Terajang saja.

      Delete
    4. hahaha wahai cik minah, air yg tenang jgn disangka takde boya, walaupun bontot isa tu kembang dan berkedut mesti ada yg fetish bontot cam tu ahaha..

      Delete
  16. Depa nak pastikan undi mak cik2 dan pak cik2 Felda kekal dalam tangan Umno. Sempena Hari Raya Korban yang bakal tiba, Isa terpaksa dikorbankan..

    ReplyDelete
  17. cuba periksa... betul-betul kah Isa Samad berada dalam lokap SPRM selama 5 hari

    ReplyDelete
  18. doktrin 'brainwash' terhadap manusia jahil merupakan salah satu cabang yang mengikat mereka untuk terus diperbodoh dan ditunggang oleh Para Serigala.

    mangsa2 "brainwash" tidak akan mampu berfikir dengan waras melainkan akan bergantung sepenuhnya pada apa yg bakal disampaikan oleh Para Serigala Pakatan Harapan.

    hasilnya - seorang peliwat tegar yang disabit jenayah liwat dipuja sebagai "anugerah tuhan". seorang kafir yang sedang dibicarakan atas jenayah rasuah dianggap sebagai "TOKONG" suci. seorang bekas diktator yg penuh kisah hanyir diangkat kembali sebagai "pejuang" yg sanggup mengorbankan sisa usia demi untuk "menyelamatkan" Malaysia.

    dua kes yang sama tetapi diberikan kayu ukur yang berbeza -:
    1) Exco Kanan Penang - dilabel sebagai wira walaupun melindungi kilang haram.
    2) Bekas Pengerusi Felda - dilabel sebagai "sandiwara" dan akan dibebaskan setelah selesainya PRU ke-14.

    Pernah seorang kawan berkata kepadaku - tahi Para Serigala itu akan dikatakan bersih" dan wangi" oleh manusia2 yang menjadi mangsa "brainwash", dan kamu akan menjadi bingung samada mahu marah atau ketawa melihat keadaan mereka.

    aku hampir mempercayai 80% dari apa yg dikhabarkan oleh kawan ku itu.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong bro 100%!!
      Selagi babi menguasai melayu haprak.. kutty kerala mengumpan dedak.. maka timbul lah chap Dyana, Rara, Melati dan juga Bunge !!

      Dunia diterbalikkan!

      Delete
    2. Pernah seorang kawan berkata kepadaku - tahi Para penipu dalam umno itu akan dikatakan bersih" dan wangi" oleh manusia2 yang menjadi mangsa "brainwash" umno, dan kamu akan menjadi bingung samada mahu marah atau ketawa melihat keadaan mereka.

      Delete
    3. Sokong bro 100%!!
      Selagi umno menguasai melayu haprak.. Bijan dan semah mengumpan dedak.. maka timbul lah anak keruak, nazry, anak dahalan dan haji eddy mwmbela !!

      Dunia diterbalikkan!

      Delete
    4. kaha kah mati akal macai kuttylanak
      cedok bulat2 ayat org.. mati akal.. xlama nk sewel lah tu kikiki.

      Prof Shanon Ahmad ckp Madey SHIT. kepala tahik! ko pegi cari lah dia!

      Delete
    5. Opsss lupa nak tulis nama...

      Ikhlas dariku unknown aka sahabat neraka..ikut lah aku ke neraka

      Delete
    6. kaha kah mati akal macai Umno
      Ayat kena cedok bulat2 oleh org.. mati akal caiii dedak .. xlama nk sewel lah tu kikiki.

      Bijan SHIT..bijan SHIT. kepala tahik! ko pegi cari lah dia CAIIIIII! Kot dia offer semah kar kau

      Delete
    7. Kikikiki...

      Delete
    8. Sudah-sudah la tuh jilat bontot najib wahai macai macai. Dah takde taik lagi kat bontot dia.. semua korang jilat bersih.

      Dia takyah susah cebok lepas berak.. korang para macai yg setia jilat kan.

      Aku tau korang bangga dan megah diri sebab dpt keje sebagai penjilat professional .. tapi sudah sudah lah tuh.. mulut pun dah bau taik ..

      Delete
    9. aka sahabat,
      ni pulak dua kes yang sama tetapi diberikan layanan yang berbeza -:

      1) Exco Kanan Penang - tangan digari.
      2) Bekas Pengerusi Felda - tangan tak digari

      ko tau tak tu?????

      Delete
    10. Pandangan tahap anak haram...patut la tak maju; bodoh pagi sampai malam

      Delete


    11. Sendiwara bukan bererti ianya tidak betul. Walaupun Isa di penjara 6 tahun, ia nya tetap satu sendiwara.

      Najib tidak menjalani kehidupan ini dengan nawaitu yang betul. Bagi Najib Kehidupan ini hanya sekadar apa yang dia nampak sahaja.

      Bagi Najib kehidupan ini hanya satu sendiwara, lagi kuat menipu lagi bagus jalan ceritanya.

      Delete
  19. Permohonan Tun M ditolak


    KUALA LUMPUR: Permohonan Tun Dr Mahathir Mohamad cabar keanggotaan dalam Suruhanjaya Siasatan Menyiasat Kerugian Urus Niaga Mata Wang Asing Bank Negara Malaysia Sekitar 1990-an, ditolak Mahkamah Tinggi di sini.

    ALHAMDULILLAH!!

    Selamat 'bersemayam' dalam penjara wahai Madeykutty!!

    ALLAHU AKBAR!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha pendedak pun dh pandai takbir??? Bijan pun dah pandai main2 tazkirah skrg.mmg betul la depa ni kaki putar bab agama. Dh dkat nak mampos umno baru nak sebut2 nama allah SWT

      Delete
    2. ohh yaa pencacai Madeykutty penganut aties kot?
      takbir pun dh berasap hati.. marah..
      sebut nama Allah Maha Besar ko panas berasap mcm syaitan dibakar?

      ooh lupa.. syaitan dikenali!

      ALLAHU AKBARR!
      ALLAHU AKBARR!
      ALLAHU AKBARR!
      Hancur Pakatan Hancur
      Tumbang madey Tumbang!

      Delete
    3. Hahahaha kejora ni...kelakar siot

      Delete
    4. ohh yaa pencacai bijan.. sebanarnya penganut aties ialah rosmah kahhh kahhh kahhh kahh

      Delete
    5. Begitulah Anon 1237, bila takut kena siasat maka macam macam kes akan dibawa ke mahkamah untuk lambatkan siasatan atau perbicaraan. Kata tak takut and nothing to hide - kenapa cuba lambatkan? Puak puak yg dah kena brainwash jadi zombie tak akan dapat faham semua ini. Hatta bila DOJ sendiripun dah buang segala sita tanpa syarat dan buang M01 dari siasatan mereka masih ulang benda yg sama. Power benar brainwash evengelis liberal. Dah tak kenal dunia akhirat.

      Delete
    6. J anak haram ka anak sah?

      Delete


    7. Sistem keadilan sangat mencurigakan.

      Kalau semua yang terlibat dan AMANAH, yang tidak terpalit atau tunduk pada Najib, apa masalahnya... tukar lah keanggotaan yang sedia ada.

      Kalau tukar pun sama je hasil dan perjalanan siasatan..

      Delete
    8. Se belum ini kata Mahathir bayar duit... campurtangan asing sebab cemburu pada kejayaan Najib ... jangan percaya pada kafir bagai..


      Tiba-tiba boleh pakai tindakan DoJ..

      Delete
    9. Can we trust the judiciary under BN @ Borosmah Najib's Regime...???

      Altantuya's murder case was ruled out without clear motive of the murder.

      The former AmBank Chairman Hussain Najadi was gunned down in broad daylight in Kuala Lumpur. The Police failed to seek a motive for the killing, which took place in late July 2013, shortly after the late Najadi had reported concerns about the Prime Minister’s billion dollar private accounts opened at his former bank to both the police and Bank Negara. A car re-possessor named Koong Swee Kwan, was charged and originally found guilty and sentenced to death for carrying out the shooting, but his case is currently subject to a re-trial. Koong Swee Kwan, made public that he had been paid a sum of just RM20,000 to carry out the murder and the suspect behind that payment was named as a Malaysian understood to be linked to the gangland world by the name of Lim Yuen Soo. A warrant was issued for Lim, who was believed to have escaped to China.

      Is this believable and is our judiciary credible....????

      Delete
    10. Pak Othaman your question.....
      Can we trust the judiciary under BN @ Borosmah Najib's Regime...???

      Here's the answer = NO.

      Delete
  20. Dlm kecuh insiden Tun dibaling selipar,sepjg bln ogos dan september ni,bersatu dpt publisiti percuma....secara meluas
    Tak caya tenguk semua pagar dan kawasan sekolah di seluruh msia,bendera dan banner msia,negeri berkibar dan bergantungan beriringan bersama/sebelah menyebelah dgn gambar bunga raya merah menyala...
    Hi...hi rezeki dtg dlm pelbagai btk,tak gitu?
    Hidup Tun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon N2H2 sebenarnya bawa malu besar pada TDM. Daripada nak ulang fitnah 1MDB sekarang rakyat nak tahu Memali. Begitulah rancangan batil terpalit pada muka sendiri. TDM harus terima nasihat - bertaubat, perbaiki diri dan habiskan lebih masa atas sejadah.

      Delete
    2. J pi mampos

      Delete
    3. J,

      1. Dah jumpa Najib suruh buat RCI Memali belum?

      2. UMNO kafir ke tidak?

      Delete
    4. 12 50

      Hahaha.. lepas ini Bunga Raya akan di haramkan

      Bunga Kebangsaan akan di tukarkan dengan bunga taik ayam yang berbau seakan bahu berak Najib dan Rosmah

      Delete
    5. lepas ni bukan bunga raya lagi...lambang baru.....badak malaya...

      Delete
    6. Bro dad......Wowwww !!
      Menarik tu yeooopppp........

      Delete
  21. Cai Bijan tak ketentuan arah
    Bijan dan partinya bertambah parah
    Wang negara habis ditarah
    Harta Felda, Isa yang perah!

    Cai bangsat... Tun Negarawan
    Dizaman Tun, Malaysia number one
    Bijan hanya tahu mengawan
    Negara terbiar penuh cendawan!

    Cai bangsat apa dia tahu
    Peristiwa Memali baru lahir seminggu
    Sampai sekarang apapun tak tahu
    Upah 50 ringgit, membaling bangku!

    Pencacai senior lainlah cara
    Kojola, Sahabat,Mat Singapura
    Masa Tun tadbir mereka tak ada
    Kadet komunis di negara China!

    Cai bangang Bijan yang kata
    Masuk ke Budin membabi buta
    Konon Memali mahu cerita
    Bijan disanjung berak merata!



    ReplyDelete
    Replies
    1. FAN TUN - aku terhibur apabila membaca "pantun" saduran berbaur sifat manusia jahil yang selalu dikarang olehmu. namun ia hanya berlegar atas apa yang dikhabar oleh para serigala, jelas sekali kamu juga mangsa pencucian otak "brainwash" yg dijalankan oleh pemimpin2 elit Pakatan Harapan.

      kamu tak mampu mengarang pantun' yang merujuk pada kejahatan Para Serigala bahkan ia berupa Taboo.

      aku kenalkan sebahagian lagi cara pencucian otak yg mana Para Serigala itu kenakan kepada kamu

      setiap tuduhan akan diulang2 sehingga akhirnya kamu menyangka tuduhan adalah "bukti".

      masih ingat kisah Scorpene ?. kembali lagi setelah lebih 10 tahun ia berlalu dan kamu kekal dengan versi yang disampaikan oleh Para Serigala. paling lucu apabila Altantuya Shaariibuu juga diangkat sebagai sebahagian dari plot cerita.

      Allahurabbi - sesungguhnya aku lebih merasa kasihan dan merasa marah apabila melihat keadaan mu

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    2. Unknown Sahabat neraka - aku terhibur apabila membaca " nukilan sampah" saduran berbaur sifat manusia jahil dan penuh unsur kebencian yang selalu dikarang olehmu. namun ia hanya berlegar atas apa yang dikhabar oleh para pemimpin bacul umno, jelas sekali kamu juga mangsa pencucian otak "brainwash" yg dijalankan oleh pemimpin2 elit umno.

      kamu tak mampu mengarang hujah ' yang merujuk pada kejahatan Para pemimpin jahil umno bahkan ia berupa Taboo.

      aku kenalkan sebahagian lagi cara pencucian otak yg mana Para pemimoin umno itu kenakan kepada kamu..

      masih ingat kisah memali ?. kembali lagi setelah lebih berapa tahun ia berlalu dan kamu kekal dengan versi yang disampaikan oleh Para pentaksub agama pas ..taksub berlebihan pada amanat haji eddy. paling lucu apabila haji eddy juga diangkat sebagai sebahagian dari pemimpin contoh bagi puok umno kononnya berpolitik matang..


      Allahurabbi - sesungguhnya aku lebih merasa kasihan dan merasa marah apabila melihat keadaan mu unknown aka sahabat neraka..


      Delete
    3. Fan Tun merupakan antara mereka yg kena braiwash sampai jadi zombie pantun. Hebat brainwash evengelis liberal - entah sabun apa yg dipakai. Sampai boleh jadi zombie berpantun. Malang kerana dah tertutup hati pada kebenaran.

      Delete
    4. Mr Jkena brainwash dengan najib...Mr J sanggup temberang pertahankan ketua prompak berjumaah...

      Delete
    5. Terbaiklah Fan Tun.

      'Brainwash' ni baru saja keluar dalam modul kursus terkini JASA.

      Teruksan bro Fan Tun. Macai sudah tak keruan.

      Salam perjuangan.

      Delete

    6. Siapa yang tonton Berita TV3 dan baca utusan, kedua-dua nya ada lah medium untuk 'brainwash', adalah mangsa yang perlu di beri perhatian di sini.

      Kawan-kawan Mr J, unknown dan Kejola tahap pemikiran yang telah di 'brainwash' bukan dengan sabun tapi dengan corot.

      Mereka perlukan rawatan dan tetapi di sini. Jiwa mereka kacau dan emosi mereka tertekan.

      Kita bantu mereka dengan menghalau 'hantu raya' yang ada pada mereka.

      Delete


    7. Dengan CLOROX ..

      Delete
    8. Cukup huduh kelakuan kojola ni
      Muka lagi hudoh
      Mata satu

      Delete
    9. Bros Fan Tun & Perak Man.....jangan diambik kira sampah2 dan berak2 yg ditabor merata dalam blog ni.

      Biasalah Bros berdua.......barua2 ni akan kata kita yg jahil tapi mereka yg mulia.

      Tu sebab tak sudah suruh Tun M duduk di tikar sejadah.......kalo negara nak terrrbalikk melingkop.....rakyat ditipu dibelit pon tak perrr......Tun terusssskan duduk berteleku atas sejadah.......pandang jerrr dengan mata.......tak payah buat apa2. Kalo susah pon rakyat yg susah......bukan Tun M anak beranak.

      Lain kali kalo kita jumpa orang susah melarat..........jangan dibantu sebaliknya duduk di sejadah.........tadah tangan doakan jerrr dia moga Allah turunkan rezeki untuknya.

      Doa pon dah cukop yeooopppp.........tak perlu dibuat apa2 tindakan secara praktikal dan fizikal.

      Kawan2....apa pon yg wajib kita buat ialah.....kita sumer pakat kalih dan tukar kerajaan pada PRU14 nanti.

      Salam perjuangan kepada Bros Fan Tun dan Perak Man.

      Terusssskaan berkarya sehingga kita berjaya..!!

      Delete
    10. Mr. j

      Jikalau Fan Tun telah di brainwash , bagaimana pula dengan kamu ??

      Kamu ni tergolong di dalam kumpulan walaunta yang telah di korup sehingga tidak dapat membedzakan antara fakta dan hayalan .

      Delete
    11. Pak diny, mr j ngan sahabat tu diaorang tu braindead..zombie tu kalo pak diny nak tahu..

      Delete
  22. Ni strategi MO1 nak amik hati org FELDA...nak tunjuk kat org FELDA yang akhirnya dia dah amik tindakan kat org yg menyeleweng duit FELDa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang felda cakap nasi dah jadi bubur...luka yg tak boleh diubati..

      Delete
  23. What the heck is wrong with these umno morons. Everyone is concerns about so called subsidy rationalisation, gst, and living costs that went up the roof, here you guys trying all your might spinning and twisting everything you can asking us to suck up to it and give our support to najib. Are you guys ok upstair? Or your head got bumped on your father's dick on your way out? If You want to keep sucking on najib's dick all your life, by all means, go ahead, but please do that some other place,dont do it here, ok..you retarded faggots. What tun did back then is the least of our problems. Tun,as evil as you potrayed him to be,definately a lot lesser evil than najib is by a mile. Think tun is up for power and money? Think again asshole! He' s been there, done that! He has everything to loose, and for what? For the sake of our future, and if it was up to me, i woukd have given him the highest honor the world has to offer.but then again what dickhead like you guys know about dignity or sovereignty, or anything other sucking dicks, what a fucking shame! So please, if you faggots think about doing this , go to some other blogs.. disgusting

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macy, you are living in the Pakatoon dream world where everything is free. The funny part is in Pakatoon states nothing is really free. Quit rents and assessment increase all the time. In Penang water rates have gone up 300%. House prices have soared. Unsel is not only not free but the fees have been increasing. Have you notice even tols that were promised by Pakatoons to be abolished are still there? Tol Batu Tiga and Tol Sg Nyiur. Why is the Penang bridge still tolled? Unfortunately I dont think you know enough about economics. Look at countries with subsidies like Venezuela - bankrupt. Look at Greece. By the way gst is used throughout the world. Even rich countries like Qatar and Saudi introduced gst when oil price fell. Egypt gst 13%, Indonesia 10%, Bangladesh 15% and our rich neighbour Singapore that is usually our reference 7%. I am surprised a person like you can be fooled so easily by Pakatoon. Fantastic brainwashing....

      Delete
    2. Ko tahu tak PR janji jika Rakyat beri mandat kpd PR perintah malaysia..

      Delete
    3. Ye ke mr j, dulu masa tun, gst x ada, banyak benda bersubsidi, tpi pembangunan lagi rancak, harga minyak mentah masa tu rasanya le ibh krg skang ni jgak. Kenapa dulu boleh skang x. Sapa yg kena brainwash skang? Huh!

      Delete
    4. Lagi satu j, kalau nak compare kena lah apple to apple..k... anak kita. Dapat 1 a dlm upsr ok sebab anak jiran x dapt a pun. Itulah mentaliti yg umno dari dulu sampai sekarang terapkan supaya melayu ni jadi mcm kau, senang nak diperbodohkan.dan aku mmg dah cakap dulu skolah x tinggi macam kau, mmg ekonomi pun x berapa tahu maksud dia. Najib ngan kau mmg pandai ekonomi sampai huru hara, lintang pukang habis dgn hutang keliling pinggang.itukah yg dinamakan pandai ekonomi hah en j?

      Delete
    5. Mr J kuat temberang..dulu minyak mentah jauh lebih tinggi dari sekarang...minyak sawit jauh lebih murah dari sekarang...daging dan sayoran dan ikan jauh lebih murah dari sekarang...

      Delete
    6. Indonesia tak kenakan gst kpd barangan impot...negara yg mr J bandingkan gdt tu adekah hasil buminye sama banyak dengan malaysia?...seperti singapire ape hasil buminye tapi sing dollat berkuasa lebih 3 kali power dari ringgit mr J...bila mr Jebon ni nak jadi cedik sikit...

      Delete
    7. Saya lebih arif & layak bercakap ttg gst di Spura. Rata2 warga Spura tidak kisah ttg gst kerana pendapatan per kapita memuaskan dan paling top di dunia. Gst di Spura berbaloi serta memuaskan kerana service di sana amat baik...barang berkualiti, servis cepat, kebersihan terjaga rapi termasuk tandas dan tempat pembuangan sampah.

      KERA-jaan Naib Rosmah...APA ADA...?? Harga barang pun tak ada yg kawal hingga peniaga pasar malam & warung2 sesuka hati jual dgn jarga tak munasabah. Dah tuu, ada pulak menteri bongok kata..kalau mahal jgn beli & jgn makan.

      Delete
    8. j....if u want to compare, pls do it intelligently......where is your gdp, inflation data? a country goes bust not because of subsidies....but because of corruptor, klepetor....and malaysia is goin that way because we have 1.....mo1....your mat dahan said mo1 is jibo, jibo is mo1....and also going bust because of a lot of people like u....pretending nothing is wrong, defending something wrong, lying everything is ok.....

      j is pig, pig is j

      * pak othaman...u r right, j deserved to be screwed till the last drop.....because pips like him, jibo is living like a king...

      Delete
    9. Mr. J.

      I don't understand guy like you . I don't know where you get the information from ??

      Either you are paid to tell all kind of bullshit or you are just a plain lair .

      Venezuela has been imposing VAT on almost every single thing on the average of 13% .

      I was in Greece sometime back . That country is also charging VAT on almost everything sold at an average rate of 12% .

      Countries going bust does not depend on whether there is GST/VAT or not . It all boils down on wrong management or bad management .

      Delete
  24. http://sharpshooterblogger.blogspot.my/2009/10/mengapa-najib-terpaksa-pilih-isa-samad.html?m=1

    ReplyDelete
  25. ada 'jerung' yg lebih besar drpd Isa Samad.

    tapi selagi najib/rosmah berkuasa, jerung yg terbesar saperti perdana menteri n menteri kewangan' akan terlepas drpd siasatan n dakwaan.

    masa dulu2 kala, hampir semua maharaja2 n sultan2 adalah punca segala kekuasaan sahingga terbit perpatah 'your wish is my command' atau 'ampun tuanku,titah tuanku patik junjung'.

    adakah rosmah/najib sudah sampai k tahap itu?

    kalau jwpan nya adalah 'yes', maka lumpuh lah semua badan2 penguatkuasa Negara yg seharus nya ujud secara bebas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Rahman....memang betol Tun M kata this country will go to the dogs.

      So....welcome to Rimba Badaaakkk Land.

      Salam perjuangan Sifu Pak Rahman.

      Delete
  26. anon 10:09

    kan saya dah kata dulu lagi...

    ``MENJADI MENTERI ADALAH SATU PERNIAGAAN``

    tagline ni bermula di pertengahan era Mahathir.....hingga sekarang.....

    taktau la pulak PAKATAN HARAPAN nak sambong ke tidak lepas PRU14 ni.......

    ReplyDelete
    Replies


    1. Semua ini kerana SPRM dan Polis kena lapur kepada Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri.

      Ini yang PH janji nak ubahkan.

      Konon kalau SPRM dan Polis tidak di kawal susah nak kawal dan tentukan politik negara.

      Delete
  27. Kambing itam yang diitamkan..
    Najib selama Ni Cari point nak buang Isa tp Tak lepas sbb isu ZZ..
    Sprm mudahkan kerja najib..
    Kes dah meletup, rakyat dah tahu..akan jadi alasan najib..
    Tp dalam Masa yg sama najib dpt cabut duri keman Kat kaki

    ReplyDelete
  28. Mr J Pariah Bijan
    Dibrainwash cara mat maselan
    Mana yang jahat dia muliakan
    Tun yg berjasa dia persetan!

    Konon dia Melayu hebat
    Islam kuat serban diikat
    Bijan pencuri sangat dihormat
    Di bontot Bijan muka terlekat!

    Tak tahu beza malam dan siang
    Mahathir lalu dikata Kit Siang
    Nampak badak dikata beruang
    Bijan frust menjerit "bangang!"

    Woi J, kau dibrainwash otak
    Taksub Bijan sama si Badak
    Seluruh dunia dua2 digelak
    Sorang pencuri sorang perompak!

    J, PRU 13 aku kendali
    Satu program Umno seorang diri
    Disuruh Umno ke seluruh negeri
    Mr J membuta hingga ke pagi!

    Tapi kini dah buang um-no
    Seluruh keluarga "to Umno say no"
    J sorang masih bergayut telor
    Pada Bijan nak tunjuk hero!

    J perasan disini dia hero
    Fakta kosong otaknya zero
    Hari ini today,dia panggil tomorrow
    Memang sah, Mr J bagero!!









    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr J dan sahabat bodoo dah jadi keldai politik najib dan semah...

      Delete
    2. Kudos mr fun tun, right on the money!

      Delete
    3. Terbaik bro fan tun..

      Mr j cuba berlagak bijak
      Kerna diumpan sedikit dedak
      Tapi sebenarnya dia ni tiada otak
      Kebenaran depan mata pun dia tak nampak..

      Konon segala ditulis berdasarkan fakta
      Tapi asyik dok spin cerita auta
      Bila dikantoi dia membisu tidak berkata
      Perangai seperti makhluk yang mempunyai hanya satu mata..

      Mr j, budak baru nak up
      Tak sedar dengan siapa dia bercakap
      Ini mamat kaki pelahap
      Bontot bijan pun dikata sedap..

      Kalo kail panjang sejengkal
      Lautan dalam jangan diduga
      Kalo dah spesis kaldai dan baghal
      Kalo nak diajar pun tak guna juga..





      Delete
  29. Siang malam Tun di maki hamun oleh cai2 berbayar,dulu aku pun benci Tun,tapi sejak dua menjak ni,aku kagum dgn kegigihan beliau berlwn dgn sebuah kerajaan yg memiliki absolutely power.
    So,Tun,aku dan keluarga berikrar akan undi PH

    ReplyDelete
  30. SANDIWARA DIPENTASKAN




    KULIAH

    TAN SRI ISA SAMAD DITANGKAP
    RUMAH TAN SRI DIGELEDAH SPRM
    TAN SRI KENA LOKAP LIMA HARI
    LALU RAMAI BERTANYA
    APA SUDAH JADI

    WOW! SPRM SUDAH BERANI

    BUKAN - BUKAN SABAR DULU

    INI SEMUA SANDIWARA
    SEMUA INI MASIH LAGI SANDIWARA
    YANG DIPENTASKAN OLEH SPRM
    TUJUAN MASIH SAMA
    UNTUK MENUTUP KES 1MDB
    TUTUP KES NAJIB CURI DUIT 1MDB
    TUTUP KES NAJIB REMBAT
    DUIT SRC SDN. BHD

    TAPI KES TAN SRI INI
    ADA LAIN SADIKIT
    APA YANG LAIN?
    APA MAKNA TAN SRI DIRTANGKAP?


    TAN SRI ISA SAMAD
    ADALAH IKON KEBENCIAN
    WARGA FELDA
    ISA SAMAD DILIHAT MENIPU WARGA
    DALAM KES SAHAM FGV
    ISA SAMAD DILIHAT WARGA FELDA
    SEBAGAI PUNCA MASAALH FELDA

    MAKA ISA SAMAD DITANGKAP
    MAKA ISA SAMAD DILOKAP

    SEMUA BERTUJUAN
    UNTUK MEREDAKAN
    KEMARAHAN WARGA FELDA
    UNTUK MENENANGKAN
    PEMBERONTAKAN WARGA FELDA

    MAKNANYA WARGA FELDA
    TELAH MEMIHAK KEPADA PAKATAN
    MAKNANYA WARGA FELDA
    CUKUP BENCI PADA TAN SRI
    MAKNANYA MAHATHIR/BERSATU
    BERJAYA MENGGELODAK FELDA

    MAKA SOSOK YANG DIBENCI
    OLEH WARGA FELDA DIKORBANKAN
    JIKA TIDAK WARGA FELDA
    AKAN MELOROH MENGUNDI
    PAKATAN HARAPAN DALAM PRU14

    SEBENARNYA KEPALA TAIK
    YANG KACAU BILAUKAN FELDA
    KEPALA TAIK YANG MENIPU
    WARGA FELDA BELI SAHAM FGV
    IALAH NAJIB SENDIRI

    KINI ISA SAMAD JADI KORBAN

    KES TAN SRI ISA SAMAD INI
    SAMA SAPERTI KES
    DATUK SERI KHIR TOYO

    KHIR TOYO DIKORBANKAN
    KERANA WARGA SELANGOR
    AMAT BENCI PADA KHIR TOYO
    KHIR TOYO MENJADI
    IKON KEBENCIAN WARGA SELANGOR
    MAKA KHIR TOYO DIKORBANKAN

    PADA BACAAN GEROMBOLAN
    JIKA KHIR TIDAK DIKORBANKAN
    SELANGOR AKAN KARAM

    KORBAN PUNYA KORBAN
    SELANGOR MASIH KARAM

    JUSTERU PENANGKAPAN ISA
    WAJIB DIBACA SEBAGAI LANGKAK
    UNTUK MENYELAMATKAN NAJIB
    UNTUK MENYELAMATKAN
    KAPAL GEROMBOLAN DARI TENGGELAM

    INI BUKAN MELAWAN RASUAH
    INI TIDAK ADA SANGKUT PAUT
    DENGAN SPRM MEMBENTRAS RASUAH

    INI JUGA ADALAH CARA SPRM
    DIGUNAKAN UNTUK MENGOLAH
    PESETUJUAN BAHAWA NAJIB
    BENAR MELAWAN RASUAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. I couldn't have said it better! Najib is so predictable. He will taste his own medicine soon.. soon....

      Delete
    2. Rakyat semua benci Najib dan Rosmah. Korban kan mereka berdua untuk selamatkan negara.

      Korbankan Najib dan Rosmah kerana jika benci khir toyo, khir toyo di korbankan. Jika benci isa samad, isa samad di korbankan..

      Rakyat benci Najib. Rakyat benci Rosmah. Korbankan mereka semasa PRU 14.

      Delete
  31. Isa Short diremand sebagai prelude.
    Sah wayang, tgn masok pocket buat2 kna gari. Photo op blast.
    Marhaen yg tegar pun terbeliak.
    Ini semua prelude bersebab.
    Sebab utamanya ialah hati JubboJunbo geram teramat nak ambek masok Tun. Dah tak tahan senua buat back fire.
    Kalau angkat Tun apa pula kesannya?
    Maka prelude dulu. Selain scene ini hanya prelude utk tindakan sebenar, ia juga utk pedapkan kisah aksi sabotaj ninja di N2H2 yg hampes.
    Watch them.
    FBI also watching.
    Rakyat also watching.
    ALLAH tentu watching and taking action.
    Mungkar dan busuk Tahek Low bermaharaja lela lagi, tp tak lama dah tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka jaga air muka Isa yang begitu malu malah aib jika di gari.

      Mereka riang bila budak-budak baling selipar pada Tun. Mereka seronok Tun di buat begitu. Mereka hina datuk Tun.


      Yang berdosa di tutup aib nya
      Yang berjasa di hina se hina nya.

      Delete
  32. Samaada lakunan opera atau real , rakyat tetap akan menghakimi pada pru nanti. Kerugian atau kerosakan pada negara akibat tidak amanah /songlap khazanah tiada maaf bagi mereka

    ReplyDelete
  33. Mr j....arwah bapak kau pernah ajar kau tak supaya bila besar jangan jadi barua anak haram?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hippo Like Diamond17 August 2017 at 17:39

      Hahahaha sabo bro 15;12, J memang nak nengok reaksi kau macam tu, umpan dia mengena.

      Anggap je laa J tuh macam secebis taik anjing ditepi jalan.. jgn pijak... elak je.
      Maka akan kering laa taik tuh dan akan ditiup angin masuk longkang. hehe

      Delete
  34. 14.44 terbaek bro sandiwara dipentas
    Memang Um-no no kerja mencantas
    Mana yg songlap tangkaplah pantas
    Masukkan penjara tak ada tandas!

    Biar dia berak merata rata
    Songlap merata nak buat harta
    Dia ingat pemimpin,rakyat ni buta
    Masuklah aman didalam penjara!

    Bro Macy, J deserves to be clobbered
    This punk his days are numbered
    acting like eagle,but he's a tiny bird
    A lunatic person not to be remembered!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Memang yang songlap kena tangkap pantas
      Tapi masalahnya kepala penyamun besarnya ada diatas
      Sebab tu segala dibuat dikata wayang diatas pentas
      Sekadar di tepi tangga untuk batuk dilepas..

      Ada mendakwa ramai yang datang ke majlis bijan
      Kita sudah maklum bab matematik ni um..no,no memang kelemahan
      Kalo orang nak datang free kemajlis bijan tanpa bayaran dan paksaan
      Dah tentu nanti dia berceramah dengan kerusi kosong berseorangan..inilah kenyataan!!

      Delete
  35. Tangan masok poket,
    polis silang buat2 ditahan takut lari.
    Hadoiii, UMNO you can fool PAS, but not the rakyat.
    The joke is on you. Berapa byk sumpahan margarn yg sanggu0 ditelan, selain Najis tahek low dan kencing Lobai?
    Allah sentiasa bagi petunjuk, tetapi penganut masih butakan mata, semata kerana kuasa.
    Tunggibg terbalik sampai dahi ditekan hitam.
    Agama diinstitusikan.
    Bangsa diinstitusikan.
    Akal dikuncikan.
    Jatidiri dipadamkan.
    Hati dihitamkan.
    Mata dipejamkan.
    Perwatakan pangkat diutamakan.
    Akidah jadi disukatan.

    Pada siapakah yg mereka ini berserah pada sebenarnya ni?

    ReplyDelete
  36. https://www.malaysiakini.com/news/392223#TxvwvoBW2RXIqRs3.97

    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) merampas wang tunai dianggarkan sebanyak RM100,000 selepas menyerbu rumah bekas pengerusi Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGV) Tan Sri Isa Samad malam tadi.

    Menurut sumber, serbuan di Senawang, Negeri Sembilan dibuat bagi meneruskan siasatan berhubung isu pembelian hotel oleh anak syarikat FGV, Felda Investment Corporation (FIC) di London dan Kuching.

    “Wang berkenaan ditemukan dalam sebuah peti besi milik beliau yang kemudiannya dirampas bagi tujuan siasatan lanjut,” sumber itu dipetik sebagai berkata kepada Utusan Malaysia di Kuala Lumpur hari ini.

    Setakat ini, tiga rumah Isa, termasuk di Nilai dan Liggi, Negeri Sembilan dilapor telah diserbu.

    SPRM juga menyerbu pejabat barunya di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pagi ini.

    Sebelum ini, FIC dilapor membelanjakan jutaan ringgit pada 2013 hingga 2015 bagi membeli dua buah hotel empat bintang namun pembayaran dipercayai dibuat melebihi harga pasaran.

    Isa sedang menjalani perintah reman lima hari setelah ditangkap semalam.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Apa RM 100,000 sahaja?

      Nak buat kes macamana ? Dalam akaun tak kan tak ada, kalau tak 2.6 sekurang-kurangnya lebih dari 230 juta.

      Apa kena mengena lah kau orang serbu rumah Isa. Dah bertahun dia ada rumah dan duit dalam peti besi. Tak nampak lah apa relevan nya melainkan sendiwara.

      Siasat lah mana pergi nya bayaran lebih semasa pembelian di buat.

      Harga 3 buah rumah tak sampai pun dengan harga sebentuk cincin permata ... lawak apa ini ?

      Delete
    2. Samalah dgn kes pengarah air di sabah.
      Mana ada apa apa
      Senyap saja
      AG kata tak payah dakwa
      Jumpa duit kat dapur rumah byk mana pun perkara biasa.
      Itu lah AG Malaysia
      AUTA PUNYA GORILLA

      Delete
  37. Dramake,telenovela ke,walaupun benar sekalipun...sudah terlambat dan terlalu jauh untuk memenangi sokongan rakyat .

    Cukuplah sudah banyak masa dihabiskan memberi peluang kepada Najib dan seangkatannya.BN yang dulunya begitu cemerlang sekarang jadi temberang .Sayonara BN !

    ReplyDelete
  38. Yaaaaa...betul sklipun betul penangkapan isa ni.mmg sudah terlewat bagimu bijan durjana..sorry bro..i already decide my vote is for ph

    ReplyDelete
  39. Malaysiakini
    Latest
    Editor's Pick
    Kini Roundup
    KiniGuide
    Malaysians Kini
    Yoursay
    Opinions
    Letters
    Videos
    2
    Report: Local banks wary of TRX project
    17 Aug 2017, 2:58 pm (Updated 17 Aug 2017, 3:04 pm)


    TRX City Sdn Bhd and its partner are trying to raise more than RM2.5 billion for a project at Tun Razak Exchange (TRX) but the response from local banks have been described as "lukewarm", according to a report by The Edge Markets.

    Citing sources, the report said several banks have been approached to gauge responses, but the type of instrument has yet to be decided.

    UK banking giant HSBC and a few Singaporean banks are said to have shown interest, while local banks such as RHB, Malayan Banking Bhd and CIMB Bank Bhd were less enthusiastic.

    Editor's Pick

    Malaysia Sdn Bhd: Fox guarding the henhouse?
    The report said that the finance ministry is unhappy with the "cool response" from local banks.

    "Some of (the local banks) said the property market, both commercial and residential, was still soft. Others were hesitant due to TRX's old parent, 1Malaysia Development Bhd (1MDB)," another source said.

    The report noted that HSBC was already committed to the TRX project by having acquired a plot of land to build the bank's new country headquarters.

    In 2010, Putrajaya sold a 70-acre piece of land, known at the time as Dataran Perdana, near Bulatan Pandan to 1MDB for RM230 million, or about RM75 per sq ft.

    Tak de bank berani bagi pinjaman lagi yg berkaitan 1mdb...

    Mr Jebon cuba temberang 1 mdb hanye rekaan nak jatuhkan najib ketua prompak berjumaah...seluruh dunia dah tahu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr J,
      Hang pi kat bankers tu, bagi depa lecture sikit,
      soh beli bon or be share partner of TRX project tu, cakap kat depa, ni PM suh aku cakap, kecian PM kita tu.....

      Delete
  40. Shahbudin, betul ke menurut Bernama 20,000 orang hadir kenduri bersama Najib di Permatang Pauh 12 tghari ke 3 pm tadi? 3 jam 20,000? Doa utk Msia sabtu lepas pun kononnya 10,000 walaupun yg kenampakannya macam paling ramai pun 500 saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg mt putrajaya tu selepas FBI petik.
      Dijangka Pak Sheikh Yahana Banana boleh gembeleng power tolak bala2 backfire berterusan ala Ultraman.
      Lupakah bahawa londehan2 bersiri adalah kerja Allah Taala?
      Bilehkah Wang diguna buat doa besar2an utk tangkis kuasa Allah?
      Mahukah lawan lagi?
      Sampai bila?
      Anak cucu cicit sumpah dan layak kencing atas kubur2 lahanat yg tinggalkan hutang bertimbun.
      Anak cucu cicit sumpah dan layak berak atas kubur2 lahanat yg jual gadai tanah air mereka.

      Wahai petualang2 tahek low dan koncin Lobai,
      Kamu tak tungkat dunia. Kamu boleh kumpul harta lari berkampung Australia atau mana.
      Kami tak hanya boleh berdoa, dan doa orang yg dizalimi TETAP didengar.
      Pernacangan Allah utk kamu petualang adalah sangat pahit. Kamu pun percaya, sebelum kamu jual roh dan bertyhankan JubboJumbo.

      Delete
    2. Saya percaya 20,000 tu angka benar. Mungkin lebih dari tu. Makan free beb; ingat orang umno nak lepas peluang kerrr? Tak terkejut kalu orang umno dari pulau pun datang.

      Delete
    3. makan free. rakyat tgh susah berebut dpt makan free. najib gagal..

      Delete
    4. Dlm tv1 berita jam 5pm nampak sangatlah yg meramaikan majlis makan Najib tu muka budak- budak semua pakai baju sedondon ikut sekolah kot, madrasah tahfiz... Bukan susah sgt umnongok nak kumpul budak- budak ni...

      Delete
    5. Kerah kakitangan kerajaan pegi makan lunch free...mat rempit mat minah menganggur datang makan free...orang kampung dtg mkn free...asal ada je audience utk si lahanat tu menyemburkan airliur kurap dia...dapatlah masuk guinness rekod ptuihhh

      Delete
    6. Tunggu pilihanraya la beb baru le kau tau Permatang Pauh tu nakkan nasi free kau tu ke tak.

      Delete
  41. Gasak dia orang nak bubuh 2 juta ke,30 juta...
    Tak de maknanya,kita tau sape yg dikerah ke sana tu,uitm bkt mertajam kan ramai students,bas kampus pun byk,angkut aje le,beri tshirt dan makan free,sape tak mau...

    ReplyDelete
  42. Anon, kalau sejuta pun kita x der nak heran, semua yg boleh dikerah akan dikerah utk meramaikan majlis. Itu diorang punya trademark . kalau x buat camtu yg pergi mj, uknown, shabat muhd j, tan sri j, datuk j, megat j, wan j, dayang j, jebon, jahanam, jubor, jho lo, jenglot, phewhhh..ramai laaa

    ReplyDelete
  43. Tuan rahman pjc....is there a war going on between zahid and najib? Isa is a comeback kid without reason; a loyalist that najib can do without. But he did comeback with a bang, very close to najib....and then this. Apa dah jadi nie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. as I hv tolg u b4, d posts of especially d PM n DPM r synonymous wth a multi billion $ industry.

      Anwar n Muhyiddin lost a 'bomb' when they were sacked.

      zahid is keeping his options close 2 his heart but there is now serious 'shadow boxing' amongst d 3 UMNO leaders. one wrong move means disaster 4 them n their apparatchiks.

      my wish is 4 all 3 of them 2 disappear into d sunset n UMNO/BERSATU under d able leadership of tun m b rejuvenated n revamped.

      will it happen? I cant tell but I know 4 a fact that tun m ( n may b ts muyid)truly loves UMNO n I don't believe 4 one second when they said that going back is no more possible .

      This is what I call 'political talk'.

      Delete
    2. Perish the thoughts... i dont like the sound of it. But what the heck, as long as najib is down..the rest we deal with it when we cross the bridge

      Delete
    3. pak rahman yg dihormati,
      memang amat sukar tun m melupakan umno, apatah lagi UMNO (BARU) ciptaannya ini. Boleh saya katakan bahawa UMNO(BARU) ni kepunyaan mahatir. Beliau yg mendaftarkan UMNO(BARU) selepas umno asal telah diharamkan dgn keputusan mahkamah tinggi kuala lumpur pd 4/2/1988.
      Namun saya masih menyimpan kepercayaan kpd tun Mahathir dgn pengakuannya TIDAK akan kembali kpd umno.
      Tun Mahathir bukan negarawan biasa2. Beliau amat luarbiasa orangnya. Karismatik n pragmatik.
      Tetapi jika benar telahan pak Rahman, Rakyat kini telah tahu apa yg mesti dilakukan.

      Delete
    4. Pak Rahman.....tempat jatuh lagi dikenang.......inikan pulak tempat bermain.

      Namun walau masih teringat2 tapi Tun M bukanlah orang yg mudah dibuai emosi dan perasaan.

      Keadaan situasi dan tanggungjawab lebih diutamakan oleh Tun M dari hanyut dibuai emosi.......

      Emosi dan perasaan adalah sesuatu yg boleh dikekang oleh Tun M. Life goes on.....

      We cannot let ourselves down by any situation.

      Salam hormat dari saya.

      Delete
    5. sdr macy 18:32,

      if u c, tun's approach is very methodical.

      it was only when UNMO did not heed his call that he decided 2 leave d party.

      I m wth this strong feeling that 'bersatu' will carry d new spirit of UMNO. hopefully d migration of old UMNO members will b done wth strict guidelines which UMNO baru (then) overlooked - hence d present rotten n stinking state of once a very dominant party.

      Delete
  44. banyak lagi drama-drama baru
    akan dipentaskan untuk tontonan rakyat
    nilailah sendiri!!!!!!!

    Andalah juri/andalah hakim/
    keputusan ditangan anda..
    kebijaksanaan di akal anda...
    Menuju sesuatu yang paling berharga
    UNDI ANDA,UNDI SEGALA

    SOALAN PALING POPULAR
    BILA PRU-14????????????
    TAK SABO DEN....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRU-14 BULAN FEBRUARI 2018,

      Dari : ramalan BOMOH SANGKALA BUMI
      Pertapaan Gunung Merapi

      Delete
    2. Pendekar Batu Sangkar Batam pula meramalkan KERA-jaan Borosmah Najib dah sampai ke penghujung titik sejajar dgn teori RAHMAN.

      Delete
    3. Tak akan ada PRU 14!, najib pengecut tu akan buat hal dan istihar darurat.

      Darurat takde time limit, dia boleh istihar 10 tahun kalau dia nak.

      Kalau dia kalah kat Pekan , Umno sendiri akan pancung dia, tak payah tunggu pembangkang.

      Delete
    4. In my opinion.....there will be no GE till the Forex RCI comes out. They're looking forward for this moment.

      From the very beginning, we know what exactly
      their intention is........

      Delete
    5. Correction......

      "There will be no GE till the Forex RCI result comes out."

      Sorry I left out the word "result".

      Delete
  45. Wayang je ni.tangkap utk siasatan jer.last2 siasatan kata xbersalah.dlepaskan...skrip boleh baca dah...mcm skrip2 sbl ini ler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika ini sebuah wayang rakyat
      Tentu pelakonnya di bayar mahal
      Agaknya berapee ????????

      Delete
  46. Knrang ni bila tangkap pun salah, tak tangkap pun salah...Najib steady jer sampai sekarang tak kena tangkap pun sebab tak salah...kalau berani tangkap la, tunggu apa lagi. Kan kuasa rakyat tu power, Madey pun tak der power nak suruh tembak mcm Memali...Si rafizi kata nak saman Khalid kalau tak tangkap Jho Taik Loh tu dah buat ker belum? Sorry la tertinggal bas pulak, sebab nengok Khalid relak jer lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Steady eh ? tak lama lagi dahhh.. najib lahanat tu tak akan jadi pm sampai bila2..
      Bila dia jatuh nanti , org umno sendiri akan humban dia masuk sungai buluh.

      Hidup dengan hasil curi dan songlap, anak beranak pulak tu cekik duit haram . Najib PM paling sial dlm dunia !

      Delete
    2. Bukan ker semua orang politik cam tu jugak ..ko ingat nak suruh orang panjat tiang pasang bendera tu pakai air liur jer ker....dulu zaman semangat lepas gaduh dengan penjajah tu boleh le. Kaut mengaut ni dah perkara biasa, apa nak heran. Malaysia ni kan ramai yang cerdik pandai dan handal2 belaka, tak kan nak harap kat orang tua Madey tu jugak nak pergi tangkap Najib. So tunggu la lagi 10 tahun, Najib berkuasa lagi. Telan air liur jer ler nengok.

      Delete
  47. sudah kah manusia2 jahil itu dipersiap dengan hujah' selepas PRU ke-14 ?. PM turun ke pulau pinang dan menaburkan "dedak" dalam bentuk prasarana fizikal yg bakal dinikmati anak-anak masa depan

    manusia-manusia jahil bergumam sesama sendiri tatkala melihat ramainya rakyat ikut serta sambil dijamu makanan secara percuma. mereka tidak "berani" mengikut kerana takut dicela sebagai pemakan "dedak", terlepas rezeki akibat sifat jahil diri.

    mereka diajar Para Serigala yang sifat PERJUANGAN adalah si bodoh harus berkorban untuk si pandai, si miskin wajib menderma kepada si kaya. setiap gerak politik haruslah percuma untuk "mendidik".

    hasilnya seekor serigala yg terkenal dengan gelaran Raja Fitnah dengan megahnya mengumumkan dalam seminggu ia mampu mendapat berkali ganda dari 300k yg diperlukan hasil dari sifat si miskin menderma kepada si kaya. maka si Raja Fitnah berkata lebihan dari derma tuan-tuan (si miskin) akan digunakan sebagai tabung di masa depan. maka si miskin diam tanpa berkata apa-apa.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Derma derma jgn sebut k....sensitif

      Delete
    2. Dah lame umno tak menang di sini..ramai yg hadir diangkut dari luar....biasa leer...sahabat jahil...

      Delete
  48. Rupa-rupanya Paksa Tan Sri Pakai Baju Oren Salah!!

    Posted on 17/08/2017

    Pemakaian baju lokap Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berwarna oren dan baju ungu oleh pihak PDRM adalah melanggar Perlembagaan Malaysia dan akta mengenai peraturan penjara.

    “Seorang yang ditahan untuk siasatan perlu dibenarkan memakai baju sendiri, dan bukan apa-apa baju seragam yang dibekalkan pihak berkuasa yang menahannya.”

    “Seorang tahanan dibenarkan undang-undang untuk tidak memakai baju lokap,” kata Peguam hak asasi, N. Surendran dipetik Free Malaysia Today.

    Beliau mengulas tindakan SPRM yang memaksa ahli exco Pulau Pinang Phee Boon Poh dan bekas pengerusi Felda Tan Sri Isa Samad memakai baju lokap oren SPRM.

    Amalan memaksa suspek memakai seragam lokap bertentangan dengan Perkara 5 Perlembagaan Persekutuan dan juga Peraturan Penjara 2000, yang mewajibkan pihak penjara untuk membenarkan tahanan yang belum tersabit kesalahan memakai baju sendiri.

    “Dipaksa memakai seragam oren sebelum dibawa ke mahkamah adalah mengaibkan kepada orang ditahan dan memberikan persepsi dia seorang penjenayah walaupun belum disabitkan dalam mahkamah,” katanya.

    ReplyDelete
  49. *_From a lawyer in another WhatsApp group, presented as received:_*

    No one should get excited with the arrest of Isa for questioning. This is only a sandiwara to lull the Rakyat into thinking that some actions had been taken.

    The due process of law takes time and it requires an AG to decide whether there is enough evidence to prosecute.

    Najib had RM2.6b deposited into his bank account yet the AG had the compulsion to tell the world that there is no case against him. He has been absolved of any wrong-doings pertaining to 1MDB.

    The purchase of hotels and what-nots in UK was done by Isa's and Najib's son. Prosecuting Isa means prosecuting Najib too.

    No one should be shocked to hear later that AG would announce that the case against Isa be dropped due to insufficient evidence. In Malaysia someone who is in power can even get away with murder. Corruption is only a mild case, you can easily go scot-free.

    *Malaysia BOLEH is in its elements again!*

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...